15 září, 2025

Jeden blogerský…

Svoji cestu jsem si zvolil sám, se vším, co to přináší. Stal jsem se politickým aktérem a zaplatil jsem za to svým postavením nezávislého politického komentátora. I kdybych byl stokrát objektivní a nezaujatý, jsem ve střetu zájmů. Samozřejmě, já své články nepíšu proto, aby se jim věřilo, ale aby byly podrobovány zkouškám a pokud se nyní pokouším o nadhled, musí být nyní zkoušen mnohem více než kdy jindy. Dovolte mi ale malý postesk, že zrovna letos si nemohu volební kampaně užít jako jindy a trpím tím tak moc, že všechny blogerské postřehy vyprávím všem mým přátelům, kteří z toho mají hlavu jako pátrací balón. Proto dnes udělám výjimku a prostě se vám vypovídám jako duté vrbě…

Dnešní článek berte vysloveně jako terapeutický, protože to už nemůžu vydržet a pokud vám dá nějaký postřeh, prosím přistupujte k němu s větším nadhledem než jindy. Osm let jsem vás zásoboval, jak dělají kampaň jiní, co dělají blbě a co naopak dělají dobře a teď, když mohu mohu ovlivňovat kampaň hnutí Stačilo!, tak to samozřejmě všechno děláme dobře… Nebo alespoň tak, jak si já myslím, že je to dobře. Kampaň se nedělá pro voliče, které už jsme přesvědčili, ale pro voliče, které ještě na své straně nemáme. Dělá se pro ty, kteří politiku sledují jen okrajově, nebo ji nesledují vůbec, zkrátka pro ty, kteří splní svou občanskou povinnost, půjdou k volbám, ale uplynulé čtyři roky měli jiné starosti, než sledovat každé šustnutí na našich sociálních sítích. Ale… jsem ve střetu zájmů a zaujatý. Berte na to prosím ohled.

Začnu naší pětidemolicí. Jediný, kdo se tam pokouší o něco, co by se dalo nazvat kampaní, jsou Piráti. Postaví dvě stě tisíc bytů… Sice je bude stavět ten, který dojebal digitalizaci stavebního řízení a ten, který zneprůjezdnil Prahu, jsou sice drzí jak opice a naprosto nekritičtí, ale alespoň dodržují elementární pravidla, že musíte něco slibovat, tvářit se u toho mile a nemá smysl tepat do opozice, která u ničeho nebyla a kritizovat ji za opoziční roli.

Chvíli se o něco podobného snažil i STAN, ale jen do chvíle, kdy Šebelová začala mluvit o eutanázii pro čtrnáctileté a mladý Neruda začal pálit plakáty, na kterých jsem já a Kateřina Konečná. Tím celá dobrá kampaň skončila, Vítek se zaměřil na předávání kompra Zdislavě Pokorné a bitcoinech a SPOLU zase začalo vypouštět kompro na Vítka ohledně Dozimetru… My totiž u nás nepotřebujeme žádné agenty cizí moci, bohatě si vystačíme sami. Platí to pro pětidemolici stejně jako pro opozici. Korunu všemu pak nasadila samotná Danuše, která začala hlásat, že lidé nemají volit blbce, ale že jim po volbách řekneme Stačilo!

Kampaň SPOLU neexistuje, stejně jako neexistuje program. Už mají jen strašení, co všechno se stane, kdyby oni přišli o koryta. Místo aby dělali svoji kampaň, dělají tu naši. Ano, správně si spočítali, že pokud se hnutí Stačilo! dostane do sněmovny, je s nimi konec. A tak nám udělali víc bilbórdů, než jsme si udělali sami a dávají nám víc prostoru, než jsme si ho zaplatili sami. Jejich naděje byla v tom stejném, v čem byla posledně. Že propadne dostatek hlasů, díky čemuž to znovu poskládají. Jinak se za čtyři roky situace moc nezměnila. Tak jako Babiš v roce 2021 ztratil (tuším) osm poslanců, tak teď vládní strany něco ztratí. Ideové bloky se ovšem nijak dramaticky nezmění. V eurovolbách se 12:9 otočilo na 9:12, přesně jak jsem předvídal. Teď to bude sice znamenat obrovský výprask, jaký tu ještě nebyl, ale pořád zůstane tak sedmdesát liberálních poslanců, kteří budou otravovat vzduch.

Když už mluvíme o eurovolbách… Já nevidím nic, co by se za poslední rok změnilo. Myslím tedy u nás, na opozici. Ve vládním táboře se změnilo všechno, jsou totálně v řiti. Přišli o Bidena, přišli o americké peníze, přišli o krytí ze západní Evropy, nikdo už nevěří, že Ukrajina zvítězí, všude se jim to mele a oni si šest týdnů před volbami vzpomněli, že jde o Česko a o jejich koryta. Ale u nás na opozici, všechno, co platilo před eurovolbami, to platí i dneska. Všechno, co se dělalo před eurovolbami, to se dělá i dneska a protože trendy se nezměnily, očekávám i stejný výsledek.

To platí především pro SPD. Tak jako před eurovolbami angažovali na první místo Petra Macha, tak teď přibrali šest lidí od PRO, Svobodných a Trikolory. Tenkrát do Macha vkládali velké naděje a průzkumy jim to potvrzovaly, dneska vkládají velké naděje do jejich spojení a průzkumy to potvrzují. Výsledek pak zůstal daleko za očekáváními. Proč? Protože Tomio Okamura se nikdy nepokusil získat ten milion propadlých hlasů. Snažil se pouze o konsolidaci svých voličů. Ač měl možnost, Tomio Okamura se nikdy nepostavil na demonstrační pódium, nikdy se nesnažil dát v SPD prostor dalším proudům a neudělal to ani tentokrát. Prostě se jen zbavil části politické konkurence a to tím nejjednodušším možným způsobem, vzal jejich představitele na kandidátky. Ale toto opatření mu maximálně vrátí hlasy těch, kteří od něj odpadli. Nepřidá mu žádné nové hlasy, protože žádnému novému hnutí nedal prostor. Předsedové jsou na kandidátce, ale členové tam nejsou ani do počtu. Takhle se nové hlasy opravdu nezískávají.

O co všechny průzkumy před eurovolbami podceňovaly Stačilo! o to přeceňovaly SPD. SPD se v průzkumech pohybovalo v intervalu od 7,0 % do 10,5% – výsledek byl nakonec 5,73% a KANTAR jim v posledním průzkumu naměřil 9,0%. Stačilo se pohybovalo v intervalu od 2,5 % do 5,4% a výsledek byl 9,56%, přičemž KANTAR nám v posledním průzkumu naměřil  2,5%! Teď to nebude jiné, protože okolnosti také nejsou jiné. Trendy se jen o rok posunuly, takže výsledek bude viditelnější a křiklavější. Stačilo! se zaměřilo na voliče KSČM a SOCDEM (a na bývalé voliče KSČM a SOCDEM) a žádní jiní volní voliči k dispozici nejsou. Všichni ostatní se tak či onak zaměřovali na zhrzelé voliče vládních stran, ale v těchto vodách loví ta největší štika v rybníce a tou je Andrej Babiš.

Hnutí ANO opět předvádí totální kampaň. Andrej Babiš je schopen za den objet deset štací, vylézt na Lysou horu, olepit republiku bilbórdy, naplnit sociální sítě, říkat přesně to, co vychází z průzkumů, že je třeba říkat… je schopen za kampaň třikrát změnit vizuál a má dost peněz, aby mohl reagovat na jakýkoliv mediální průšvih. Jestli někdo posbírá zhrzelé voliče vládních stran, je to on. Čtyři roky si dává pozor na to, aby nemohl být označen za proruského, drží si odstup od Fica a vlastně i od Orbána, od začátku mluví o našem pevném ukotvení v EU a NATO – takhle se sbírají voliči z vládního tábora.

Roli Přísahy v těchto volbách převzali Motoristé. Tak jako minule měla být Přísaha to béčko hnutí ANO, které přebere voliče, kteří to Andrejovi prostě nedokážou hodit, stejnou roli měli tentokrát sehrát Motoristé. Ale podobně, jako minule Přísaha, teď se jim podařilo naštvat obě skupiny svých voličů zároveň. Nemůžete být zároveň antikomunisté a pak to zmírňovat. Nakonec naštvete všechny a nikdo vám už neuvěří. Není nic horšího, než se stát v očích voličů oportunistou. Trendy se nemění… jen prohlubují. Hlasy pro Motoristy budou letos zřejmě hlasy propadlé. Ale protože je budou volit především Fialovci, nemusí nám to být líto.

Shrnuto a podtrženo: Z vládních stran předvádějí jakýs takýs program Piráti, tedy ti, kteří nejvíce selhali a já nevěřím v jejich úspěch. Bez ohledu na průzkumy, Piráti představují první skupinu pravděpodobných propadlých hlasů demobloku. SPOLU i STAN si vyřizují účty přes Zdislavu Pokornou a prokurátory, kampaň nemají žádnou, jen varují před hnutím Stačilo!, za což jim děkujeme a nebudeme mít nic proti, když v tom budou pokračovat až do voleb i se všemi svými Miliony chlívek. Čím víc nenávisti, tím víc hlasů pro nás.

Zhrzelé voliče vládních stran posbírá hnutí ANO, protože na tom čtyři roky pracovalo a Andrej Babiš sice několikrát přemýšlel, že se zaměří jinam, ale nakonec to neudělal. Kampaň hnutí ANO tomuto záměru dokonale odpovídá, ale ono těch zhrzelých nebude zase tak moc a je dost možné, že po přepočtu na mandáty sice hnutí ANO na procenta značně posílí, ale počet poslanců zůstane víceméně stejný.

SPD si sáhne na své voliče, protože od začátku nedělá nic jiného, než aby si právě tyto voliče zkonsolidovalo. Tomio Okamura se nikdy nepokusil získat hlasy z Václaváku ani jim dát prostor. Neudělal to ani teď, jen se zbavil politické konkurence tím, že ji přibral na svoji kandidátku. Stejná taktika jako v eurovolbách přinese i stejné výsledky.

Propadlé hlasy z minulých voleb posbírá Stačilo!, protože se na ně od začátku zaměřovalo, cílí na ně svou kampaní a ustavilo se jako rozkročené hnutí, kde o postech rozhodnou voliči. Nikdy jsme se nebránili kroužkování a snažili jsme se představit co nejširší výběr kandidátů. Volební výsledky a preferenční hlasy jednotlivých kandidátů (včetně preferenčních hlasů lídrů – nepodceňujte to) vezmeme v úvahu pro formování další strategie.

Motoristé jsou po Pirátech druhým adeptem na propadlé hlasy, ale díky jejich vypjatému antikomunismu a vysloveně asociální rétorice nebudou brát hlasy opozičnímu táboru, ale takřka výhradně SPOLU. Všechny propadlé hlasy pomohou především hnutí ANO, které si díky své hegemonii sáhne na většinu přerozdělovaných mandátů, takže všemu tomu lavírování a tajtrlíkování vlastně rozumím.

A na závěr mi dovolte jeden apel… Kdo přišel na to, že kandidáti na ministry či premiéry ze sebe budou dělat blázny v infantilních předvolebních klipech? Okamura v havajské košili, či s křovinořezem, Babiš v tričku s nápisem Nutella, Schillerová jako sáček s hranolky… Ano, má to obrovská shlédnutí, ale pochybuju, že se lidé třesou na to, aby jejich premiér či ministr financí takhle blbnul. Na to mají být ve straně mladí Dominici Feriové. Ti mohou dělat infantilní videa pro mladé publikum. Budoucí premiéři, ministři financí nebo ministři spravedlnosti by se k něčemu takovému snižovat neměli. Tohle si totiž lidé zapamatují a především si to zapamatuje opozice a s chutí to pak proti nim bude používat.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

257 thoughts on “Jeden blogerský…

    1. Hm… pochazi z komunisticke rodiny, ma komunismus v krvi… docela odvazne natira pana prezidenta. Klobouk dolu pred Norou.

  1. Takže EU už to pro změnu zkouší v Srbsku. Metody jsou pořád týž.

    „EU plánuje v Srbsku převrat podobný tomu na Ukrajině
    Blok podněcuje protesty, aby v zemi dosadil loajální vládu, uvedla SVR.

    EU se snaží zorganizovat v Srbsku „Majdan“ podobný tomu na Ukrajině tím, že podněcuje násilné protesty, které od konce loňského roku zachvátily tuto balkánskou zemi, uvedla ruská zahraniční rozvědka (SVR).

    Nepokoje vypukly v Srbsku v listopadu 2024 po zřícení střechy na nádraží ve městě Novi Sad, při kterém zahynulo 16 lidí. Incident vyvolal bouřlivou reakci veřejnosti, aktivisté obvinili vládu z korupce a požadovali její zodpovědnost. Seznam požadavků se později rozšířil o předčasné volby a rezignaci prezidenta Aleksandara Vučiće.

    Ten označil protestující za „teroristy“, kteří se pod zahraničním vlivem snaží „svrhnout stát“. V reakci na tlak veřejnosti souhlasily srbské úřady také s některými ústupky, včetně rezignace několika ministrů a zveřejnění dokumentů souvisejících se zřícením zastřešení v Novém Sadu.

    V pondělním prohlášení SVR uvedla, že nepokoje jsou „z velké části výsledkem podvratné činnosti EU“ a dodala, že hlavním cílem Bruselu je dosadit „poslušné a loajální… vedení k moci v jedné z největších zemí na Balkáně“.

    Agentura uvedla, že snahy EU radikalizovaly mládež a přiměly ji „k přechodu od pokojných protestů k revolučnějším metodám boje a násilí“. Tvrdila však, že pokusy o zopakování „barevné revoluce“ podporované Západem v Srbsku selhávají kvůli „vlasteneckým sentimentům, sjednocujícímu vlivu pravoslavné církve a vzpomínkám na agresi NATO a bombardování země“.

    Podle SVR plánuje Brusel využít výročí katastrofy v Novém Sadu 1. listopadu k zesílení tlaku. Tvrdí, že instituce EU „vymývají mozky“ srbské mládeži sliby „světlé evropské budoucnosti“ a zároveň využívají údajně nezávislá média jako nástroje vlivu.“

    https://www.rt.com/russia/624676-eu-plotting-ukraine-style-coup-serbia/

      1. Ono jim toho vybouchlo víc. Bělorusko se ubránilo, Kazachstán se ubránil, Venezuela se ubránila, sype se jim Afrika, v Arménii to mají jen tak tak, v Moldávii a Rumunsku už musí podvádět zcela nepokrytě, Maďarsko dělá problémy dlouhodobě, Slovensko a Rakousko zvedají hlavu, bublá to v Bulharsku a Slovinsku, ale i ve Francii, Holandsku, Anglii i velké části Německa. Turecko si dělá co chce a vágní přísliby z brusele má na párku.
        Přikláním se k názoru, že nebude potřeba oficiálně vystupovat, tohle se rozsype samo.

  2. Vidláku, dnes to je geniální rozbor. Sleduji předvolební debaty a chtěl bych se podělit o několik postřehů. Souhlasím s tím, že vládní strany teď dělají kampaň pro Stačilo! Vždy tomu tak bylo, že protestní hlasy, tedy hlasy těch, kteří volí proti něčemu, získá zejména ten, který je cílem útoků vládních stran. Kromě toho, když vylezou vládní politici do debat, tak se většinou ukáže, že nemají žádnou úroveň, jsou nevzdělaní a nevzdělatelní. Marek Výborný v sobě nezapře hroznou kombinaci flanďáka a rozchcapeného spratka. To dělá to, že jeho otec Miloslav Výborný, svého času ministr a místopředseda lidovců, jej dost rozmazlil. Marek Výborný nenechá opozici mluvit, skáče do řeči už po třetím slově, ale hrozně se zlobí, když někdo skočí do řeči jemu. Starostky ze STANU zase opakují hesla, která do nich narvali spindoktoři před vysíláním a ocitají se často mimo žánr, protože nerozumí tomu, o čem je řeč. Je vidět, že jsou ve stejné pozici, jako byla v KSČ Marie Kabrhelová.

    1. Marie Kabrhelová, která se údajně proslavila při cestě na kapitalistický západ tím, že když dostala k vyplnění formulář s kolonkami nadepsanými anglicky, tak úspěšně vyplnila Jméno, Příjmení, Datum narození. A když se dostala ke kolonce nadepsané Sex:……, napsala tam „very good“.

    1. Holt, z toho, co kdysi znělo dobře, udělaly tyhle kreatury odpornost. Tož tak. Ale, aspoň je eurosoudružka sebekritická 😀

  3. Občas se zde vedou spory o to, kdo má šanci na jaký podíl propadlých hlasů z roku 2021. Tak se na to podívejme:
    ČSSD měla necelých 5 procent, KSČM necelá 4 procenta. Volný blok cca 1 procento. Hraje se tu až o 10 procent.

    Pak je tu TSS, Trikolora, Svobodní a Soukromníci s necelými 3 procenty. Připomeňme, že SPD získala téměř 10 procent. Když toto sečteme, máme cca 13 procent.

    Nezapomínejme na Přísahu. Ta měla rovněž skoro 5 procent. Něco jí ubrali Motoristé, něco Stačilo!, a něco málo možná další strany.
    Dan tedy argumentuje správně. Sáhl si někam k 10 až 11 procentům s tím, že oslovuje i tradiční nevoliče a odpadlíky od ČSSD, kteří šli k Pirátům, a někdy i k ANO.
    Domnívám se, že Stačilo! může získat 11-14 procent hlasů.
    SPD oproti tomu již moc nemá, kde lovit. Kooperací se Svobodnými může spíše ztrácet, zvláště, bude-li vykřikovat, jak nebude spolupracovat se Stačilo! To moc silným hráčem pro ANO nebude, a co pak asi prosadí, netřeba dodávat…
    Vyjdu-li z předpokladu, že ANO získá tak 28-32 procent, Spolu 14-18, SPD 11-14, Stačilo 11-14, STAN 7-10, a Piráti mohou balancovat mezi 4 až 6 procenty, podobně jako Motoristé, měla by to být pro Fialův kabinet jasná stopka. Předpokládám totiž, že určitá čast voličů Spolu a PirStanu zkrátka volit nepůjde. Jsou to lidé zklamaní, kteří nebudou volit ani opozici, ale Fialova kabinetu mají plné zuby.
    Jistě, reálný stav věcí zjistíme až po volbách, ale již nyní můžeme něco vydedukovat. Ani nemluvě o kulisách celosvětového dění, do nichž jsou naše volby zasazeny…

    1. Kdo opravdu kolik ulovil se dozvíme v sobotu večer po volbách.
      Do té doby je to jen hádání z křišťálové koule.

      1. Souhlasím s tou částí, že výsledky se dozvíme po volbách. Ale ohrazuji se proti křišťálové kouli. Vycházím z ověřitelných předpokladů. Určitý trend se predikovat dá, byť vždy tu mohou být ještě další faktory.
        Nemám rád nemístný optimismus, ale ani programový pesimismus. Lidi je třeba nabudit. Šance tu je, jen musí hnout zadkem…

        1. Volič má k volbám přistupovat pragmaticky, bez emocí. Volit své potřeby. To není programový pesimismus.

          Pokud ze sebe chtějí kandidáti dělat klauny, aby upoutali, má velkou šanci Fiala se svou postavou „zajíček v své jamce“.

          1. Pokud se nepletu, Aleši, tak jsem od Vás četl něco v tom smyslu, jak videa, která Dan kritizuje jako bezduchá, mohou nahnat hlasy.
            Emoce do voleb patří. A i své zájmy mohu hájit s emocemi. Hlavně je třeba vidět nějaké emoce u těch, kteří se ucházejí o můj hlas. Že jim není ukradený. Ale samozřejmě, že kromě emocí tu musí být obsah.
            Dám sem příměr k vrcholovému sportovci. Musí makat. Ale chce-li zvítězit, měl by se zdravě vyhecovat a musí ve své vítězství věřit…
            Pan Fiala je právě příkladem gumového panáka bez emocí, který už nejspíš nevěří ani sám sobě.

            1. Fiala celou svoji vládní periodu promlčel, stejně tak promlčuje i volby. Ví, že nevyhraje, doufá, že možná se mu povede nějaká upocená remíza.

              Do kampaně kandidátů emoce patří, ale volič by se měl rozhodovat věcně.

        2. Ověřitelné předpoklady?
          V minulých volbách měli Spolu+Pirstan kolem 43% , dnes mají v průzkumech kolem 40%.
          Stačí silnější déšť v den voleb a všechno může být jinak.

  4. Tak nám přijedou nainstalovat chytrý elektroměr. Asi to pro mě bezprostředně neznamená nic. Jen padá jedna výmluva, proč nechci spotové ceny.

      1. Ale ještě k tomu dodám, že dodávky energie musí probíhat standardně a žádná společnost nesmí nutit lidi žít on – line! Vidláku, myslete na to i v těchto případech! Žít of-line a hotovost = základní lidské právo, které nikdo nesmí porušit. Tedy, že žádný prodejce nás nesmí nutit do on-line života (zařízení, elektroměry apod., ale i třeba TV) a nehotovostních plateb!

    1. Re: Kadlas

      To jakože když bude cena elektřiny vysoká, budete uvědoměle sedět při svíčkách?
      To vám ale poleze do peněz! Já když sedím při svíčkách, okamžitě odšpuntovávám nějaké kvalitní víno!

  5. Pokud Vidlák předpovídá výsledky následujících voleb na základě výsledků eurovoleb 2024,
    měl by taky zohlednit významný rozdíl ve volební účasti:
    eurovolby 2024 …36,45%
    sněmovní volby 2021…65,43%

    1. A co jako? Co tím chtěl básník říci?

      Domníváte se snad, že když se dělají předvolební průzkumy, že se výzkumné agentury dotazují všech voličů?
      Máte vůbec představu o jak početný bývá oslovený vzorek voličů?
      Všiml jste si toho, jak se vyvíjí procenta pro Stačilo! S počtem oslovených respondentů?

      1. Vyššíí účast ve volbách opravdu mění výsledky. Skupiny, které často zůstávají doma, o politiku se moc nezajímají, opravdu volí jinak než stálí voliči. Že by to ale výrazněji měnilo Vidlákovy závěry pochybuji.

      2. V září 2021 měla ksčm v průzkumu 6,5%, skutečný volební výsledek 3,6%.

        Cca polovinu kandidátů Stačilo tvoří členové KSČM.

        1. Srovnáváte nesrovnatelné. Éra Vojty Filipa je pravěk. Dnes je předsedkyní Káčka, která ve všech volbách zdvojnásobuje zisky proti období předsednictví Vojty Filipa.
          K tomu máte voliče SOCDEM.
          Voliči Přísahy také jistě nebudou chtít riskovat propadnutí svých hlasů a v cílové rovince to také hodí STAČILO!.
          Mnozí sociálně demokratičí voliči ANO se jistě rádi vrátí k SOCDEM očištěné od oranžové TOPky.
          Takže opravdu nemám strach.
          Dvouciferný výsledek bude.

            1. Obávám se, že volební programy u nás již mnoho lidíí opravdu nezajímají. Spíše se do nich štourá a pomlouvá, než by se podle nich volilo.

            2. Tak já myslím, že podle našich lžimédií hlavního proudu je program S! naprosto jasný:
              1) Vystoupení z EU.
              2) Vystoupení z NATO.
              3) Přichýlení se k ruskému dubisku.
              4) Zrušení neziskovek. Všech bez rozdílu.
              5) Znárodnění všeho a všech.
              6) Pozavírání všeho a všech, monstrprocesy a hrdelní exekuce všeho a všech.
              7) Nastolení komunismu pro všechny, obnovení SSSR, Varšavské smlouvy a zadrátování hranic dráty nabitými na třicet tisíc voltů.

              1. Takový obraz mají občané, kteří se nezajímají o Vidlákovy kydy ani o program Stačilo.
                Nebudou Vidláka volit, takže to ničemu nevadí.

                1. Ale vůbec ne. On nechtěl a nechce zavádět žádný komunismus, to se tak jen tváří. Oni chtějí převzít majetek celého světa do svých rukou a ostatním vše pronajímat.

            1. Nepochybně.
              Myslím, že na velitelství informačních a kybernetických sil a v generálním štábu AČR, budou mít velmi protažené obličeje.
              A že tentokrát prémie za „cvičení“ VOLBY 2025 nebudou.

  6. Dalsi for z fora 😉
    „„Vlastenec“ Vidlák se raduje, že jsme prý proti ruské armádě bezmocní. Sám má vlast zřejmě jinde

    Sterzik se prezentuje jako obyčejný chlap s kloboukem, co vidí svět „z vidláckého pohledu“. Pod touhle maskou se ale místo vlastence skrývá promoskevská hlásná trouba, která na možné ohrožení nereaguje požadavkem zvýšení výdajů na obranu, ale opakuje ruské propagandistické schéma o „slabém NATO“. Vidlák a jeho soudruzi/soukmenovci by obranu zřejmě vyřešili zvacím dopisem a byl by mír. Možná i nějaké ty funkce v Česko-moravské autonomní oblasti by se našly a přednostní poukázky na plyn z Gazpromu.

    V tuto chvíli je trochu jedno, na co jsou nebo nejsou Daniel Sterzik a další činovníci Stačilo! a podobných útvarů formálně napojeni. Podstatný je obsah toho, co dělají. Šíří povídačky, které plně odpovídají záměrům a potřebám ruské fašistické kliky v Kremlu. Takoví lidé pracují proti vlastní zemi a celkem víme, jak se osobám tohoto druhu běžně říká. Se svými záměry a sympatiemi se už vůbec netají a těší se, jak po volbách provedou „změnu režimu“. Kdyby se dostali k moci, budou se snažit, aby si ji udrželi na věčné časy.“

    1. Koukám, že soudruzi novináři v padesátých letech by jen tiše záviděli tomuto údernému stylu psaní. Není třeba nic dokládat, stačí si jen řádně flusnout. Koho zajímá nějaká pravda nebo realita, že.

        1. A pak by to znělo asi takto:

          Sterzik se prezentuje jako obyčejný chlap s brýličkami, co vidí svět „z akademického pohledu“. Pod touhle maskou se ale místo našeho soudruha skrývá proamerická hlásná trouba, která na možné ohrožení nereaguje požadavkem zvýšení výdajů na zbrojení, ale opakuje americké propagandistické schéma o „slabém Rusku“. Vidlák a jeho „soudruzi“ by zbrojení zřejmě vyřešili zvacím dopisem a byl by mír. Možná i nějaké ty funkce v Pražsko – brněnské oblasti by se našly a přednostní poukázky na plyn z Cheniere Energy.

          V tuto chvíli je trochu jedno, na co jsou nebo nejsou Daniel Sterzik a další činovníci Stačilo! a podobných útvarů formálně napojeni. Podstatný je obsah toho, co dělají. Šíří povídačky, které plně odpovídají záměrům a potřebám americké imperialistické kliky ve Washingtonu. Takoví lidé pracují proti vlastní zemi a celkem víme, jak se osobám tohoto druhu běžně říká. Se svými záměry a sympatiemi se už vůbec netají a těší se, jak po volbách provedou „změnu režimu“. Kdyby se dostali k moci, budou se snažit, aby si ji udrželi na věčné časy.“

    2. No, stávající režim je opravdu čas změnit.
      Dostali jsem se do stavu, kdy strana (tou myslím Brusel), direktivně nařizuje svým koloniím (tím myslím bývalý východní blok), co mají a nemají dělat a pokud tak neudělají, hrozí jim sankcemi.
      Z EU se stala autoritářská instituce, posedlá militarismem a prolezlá korporativismem.
      A to má být váš vzor?
      To je ta vaše demokracie?
      To je váš vysněný režim?

    3. Sakra, na bněco takového si jestě pamatuji z dětství, tenkrát toho byly plné noviny. Jen tam místo Ruska byli západní imperialisti s doutnikem, Sedici na atomové bombě 😀😀

  7. K těm Pirátům – podívejte se na jejich výsledky z posledních voleb (kraje). Vždyť to byl naprostý provar, získali mandáty jen v Plzeňském kraji (3), jinak totál nic.

    Že by ti kreténi teď cílil na 10 %, tomu může věřit jednom idiot. Agentury jim přicmrndávají čísla, aby to vypadalo, že má smysl je volit, ale já zkrátka nevěřím, že by Hřib dokázal zvednou z popela takovou mršinu. I ta jejich kampaň cílí na vyslovené idioty, to nemůže nikdo duševně příčetný brát vážně.

    Jinak, Okamura půjde k 15 %, v některých krajích si sáhne na druhý flek, na to vemte jed. Já jsem celoživotně volil pravici a konzervativní strany, ale čeho je moc, toho je příliš. Takže letos SPD a chci, aby měli výrazný vliv na vládu, minimálně podporou té menšinové.

    1. Jako já s vámi na jednu stranu souhlasím, na druhou stranu jsou takovým “bezpečným ostrovem” pro lidi co vidí jak je současná vláda tragická, ale zároveň jsou postiženi “patřímenazapadismem” a těch je asi docela dost.

      1. Jen proto, že nejsou zvednuta některá témata, která by tenhle axiom rozbila. Například naše účast na dvacetileté okupaci Afghánistánu, který byl napaden státy údajně obrannou aliancí států NATO, a to zcela v rozporu s mezinárodním právem. A podíleli jsme se tak na statisících mrtvých civilistů, proti čemuž jakási „okupace“ v šedesátém osmém zcela bledne. A tohle se může kdykoliv opakovat.

        1. Mezinárodní právo zemřelo vojenským napadením Jugoslávie. Nevyprovokovaná samoúčelná vojenská agrese zabalená do líbivého hávu pomoci udělat v zemi pořádek.

          Nějaký Afghánistán banánistán nám může být u predele, ale v Jugoslávii umírali evropské děti.

          1. Ačkoli souhlasím s tou Jugoslávií, tedy konkrétně se Srbskem, nesouhlasím s tím Afghánistánem. Obávám se, že nikdo nedomýšlí, že všichni nemají tak krátkou paměť. Na tohle v budoucnu ještě těžce doplatíme jako stát.

            1. Já souhlasím s tím Afghánistánem ve smyslu, že lidé, kteří by měli prohlédnout, jsou většinově natolik sebestřední, že je Afghánistán naprosto nezajímá. Musel by to být minimálně průšvih velikosti Gazy, aby si vůbec všimli.

          2. Re: MzP

            Dovolím si vám odporovat.
            Sebranka NATO v Kuvajtu a Iráku, proložená cinty o zabíjení novorozenců.

            1. https://youtu.be/LmfVs3WaE9Y?si=SvlQAQVjNGPi0nKV

              Leden 1991
              Když se zmiňuje Kawait, tak jsem si vzpomněl na výpověď údajné kuwajtské zdravotní sestry Nayirah. Je jeden z nejdrzejších a nejpitomnejsich případů US propagandy. Nayirah, prezentovaná jako dobrovolná zdravotní sestra v kuwajtském kojeneckem oddělení, popisovala strašlivé scény, jak Iráčtí vojáci údajně brali předčasně narozené děti z inkubátorů a nechávali je umírat na studené podlaze. Nayirah byla ve skutečnosti dcera kuwajtského velvyslance v USA a zdravotní sestrou nikdy nebyla – trénovali ji PR specialisté, aby její vystoupení v Kongresu vypadalo autenticky. Tento případ ukazuje, jak jedna malá mrška může eskalovat konflikt: emoce převážily nad fakty a vedly k válce, která změnila Blízký východ.

  8. OT
    Americký vojenský atašé poděkoval ministru obrany Běloruska generálporučíku Viktoru Chreninovi za pozvání k pozorování cvičení „Západ-2025“.

    Pověření ministra obrany vedoucímu odboru mezinárodní vojenské spolupráce: zajistit americkým hostům – nejlepší místa, ukázat jim naprosto vše, co je zajímá.

    Mimochodem, dnes jsou zde přítomni zástupci 23 států, včetně tří zemí NATO – USA, Turecka a Maďarska.

    1. Jo, za přímé účasti Američanů tam odpalovali Zirkony a trefovali se s nimi do maket domků na střelnicích. S přesností ±2 metry a letící k cíli rychlostí 10 Mach..
      Myslím, že ti US pozorovatelé přišli o jakékoliv iluze o „síle“ americké armády..

  9. Pokud jde o propadlé hlasy z minulých voleb, Stačilo posbírá možná hlasy tehdejších voličů KSČM a ČSSD. Druhou polovinu toho milionu posbírá SPD+.

    1. 1/2 zobou neokomunisti, 1/4 zobe SPD… a 1/4 zobou piráti (ti budou asi hooodně překvapení jak malá ta čtvrtina je).

      A vidlák necílí jen na propadlé hlasy… ale i na minulé nevoliče – a těch je neznámý počet…

      1. Vidlák tvrdí, že „SPD si sáhne na své voliče…“ a že „Propadlé hlasy z minulých voleb posbírá Sačilo!…“

        Tak jen dodávám, že Stačilo posbírá možná 250 tisíc propadlých hlasů ČSSD a 193 tisíc propadlých hlasů KSČM.

        O prvovoliče usilují všichni, například i pomocí „humorných“ klipů, kterými Vidlák tak pohrdá.

  10. Sllyšel jsem od Vidláka nedávno, že je takovým Nerudou.
    Tím Nerudou co kdysi básnil a psal fejetony z Malé Strany. Pozor neplést se současným Nerudou, co má na Vidláka a jeho malou stranu, valstně hnutí, komoušů a socánů spadeno.
    Čekal jsem věcnou volební kampaň, ve které opoziční strany představí perspektivní politické programy, aby nerozhodnutí voliči měli z čeho vybírat. Některé opoziční strany takový program napsaly. Ne však koalice Stačilo! Stačilo vystačilo s dokolečka omílanými báchorkami a Vidlákovými kydy. Věřme nevěřme, Vidlák díky své fatazií, pílí a vytrvalostí opravdu získá pro sebe a své Stačilo! volební výsledek, který jemu, několika komoušům a na poslední chvíli i socánským kazisvětům přihraje poslanecký mandát.
    Porovnat skutečnost s dnešním Vidlákovným komentářem lze ve včerejší předvolební inventuře zde:
    https://www.youtube.com/watch?v=R1ckJTJg4uY

    1. Pokud pan vidlák svou činností takové a podobné entity tolik dráždí, je to neklamné znamení, že to dělá moc dobře.

      1. Přesně tak!

        Všimněme si, které opoziční volební uskupení je nejčastějším terčem dehonestace liberálních méédií aj. útoků.

        Je to Stačilo! Jasná směrovka pro volby pro odpůrce směru současné vlády.

        1. Hlavní síla, kam jasně směřují odpůrci současné vlády, je ANO.

          Pokud ANO dává jasně najevo, že nebude ve vládě s někým, kdo chce vystoupit z EU a NATO, je to jasná směrovka pro odpůrce současné vlády…

      1. Ládíku!!!,
        po volbách žádné překvapení neočekávám. Překvapený brzy přestane být překvapeným. Báchorky zde čtu obvykle když prší, je chladno a nálada je deštivá. Nebo jen tak pro zábavu. Příspěvek občas napíši ze stejného důvodu.
        S komouši mám velmi špatné zkušenosti. Paní Konečná však do opoziční politiky patří. Ale leivce jako celek i její velký a všetečný levicový stát co do všeho kafrá bude brzy minulostí. A je jedno, jestli za něj bojuje a bude bojovat rudé Vidlákovo Stačilo!, nebo Fialové Spolu.

        1. Nastanou rajské časy, kdy Vám bude do všeho kafrat pouze Brusel. To bude teprve ten pravý ráj! EU vám bude kafrat také do toho, do čeho ani ten nejlevicovější stát nekafral. Těšíte se?

        2. Správně píše Babaluba..

          Ty nejlevicovější ptákoviny k nám jdou z Brusele, to by naši komunisti nevymysleli, celý green deal je jedna velká bolševická manipulace a Vy se tu chystáte vést proti STAČILO! třídní boj.

    2. Aby měl překvapený čučkař zpětnou vazbu, taky budu volit Stačilo.
      Doufám, že nadřízený fízl jeho působení zde objektivně ohodnotí a provede patřičné snížení pohyblivé složky mzdy.
      Když už si tyhle vemena platím ze svých daní, očekávám kvalitu. A ne tupou propagandu fungující snad jen na voliče Dozimetrů a Bitcoinistů.
      Musíte se víc snažit!

    3. Asi Vás, překvapený, překvapí, že i já, vnučka politického vězně z 50. let budu volit Stačilo. A proč?…no, protože dědu nabonzovali a zabásli stejně smýšlející bezcharakterní darebáci jako dnešní vláda fialového hnusu a hlavně jejich fanatičtí podporovatelé. Tu zrůdu, co smrdí na Hradě raději ani nezmiňuji! A mého druhého dědečka uvrhni do Mauthausenu Němci – soukmenovci předků Lejnové a zasr aného současného ministerského předsedy Dojčlandu!

  11. Někdy na snad na jaře se vyjádřil Václav Klaus, že se obává, že volby budou jen o tématu AntiBabiš a AntiPutin. Měl pravdu. Neodhadl jen že vládní strany přidají „antibolševismus“ (po 36 letech)

    Vláda a provládní média dělají kampaň jen pro své voliče, aby je vyděsili a ti jí odpustili její neschopnost a prohnilost a dostavili se k volbám.

      1. Josefe Švejku,
        když se Václav Klaus obává, měl byste se obátat také. Tahle země za uplynulých 36 let nikdy neměla moudřejšího a prozíravějšího plitika, který má vždy skvělý odhad budoucího vývvoje ve světě i doma. Obvykle se po čase vyplní vše, před čím on s předstihem varuje.

        1. Hele, tak takhle to nadplukovník snad ještě nezkoušel 😀 … ten musí mít hodně sevřeno.
          Jako jo, má se odpouštět, ale nutným předpokladem je projevená účinná lístost provinilce, a ta se v případě tuneldědka nedostavila ani náhodou.

        2. No to se fakt nevyplní. Úplně mě fascinuje, jak jej někteří vynášejí do nebes, jaký to není myslitel, ale pokaždé, když něco pronese, je to jen snůška naprostých banalit. A jeho současným snem je nahradit současnou ODS a Spolu Motoristy, kterými on jako šedá eminence bude manipulovat skrze Macinku a ten jejich „institut“.

          1. Zatím nás k tomu dnu jeho následovníci ještě nedotáhli. Ale obávám se, že až to nastane, zjistí že se odrazit neumějí.

      2. Když někdo má zkušenosti a něco ví a na základě toho dobře odhadne budoucnost, tak je to cenné a má cenu jeho další názory sledovat a minimálně nad nimi popřeḿýšlet. I když s tou osobou jinak nesouhlasíte.

        1. Dobře odhadl budoucnost Adam Michnik, když prohlasil „Nejhorší na komunismu je to, co následuje po něm“.

          A největši omyl libtardů je, že tento citát chápou jako protikomunistický. Michnik zřejmé pochopil, podobně jako později Karel Kryl, že to zlo sice za komunistů začalo, ale jejich pádem neskončilo, naopak se mu uvolnila cesta ke zlu jestě většímu …

          1. Tak na to fakt člověk nepotřebuje být Klausem 😀
            Ano, takový výsledek je, bohužel, dost pravděpodobný. Proto nechápu, proč se vůči Babišovi vymezují skupiny, které bez něho nejspíš nesestaví ani poslanecký klub.

            I Stačilo! udělalo fatální chybu, kdy někteří jeho představitelé porcují medvěda, který ještě vesele běhá po lese. Jenže S! ještě ani není ve sněmovně. A i když se do ní dostane a nějakým zázrakem získá 10%, pořád to je naprosté nic. Do vlády je nejdřív někdo bude muset pozvat a jediný, kdo to bude moci udělat, je Babiš. On bude sestavovat vládu, nikoli paní Konečná.

          1. Přesně naopak. Vše špatné, co tu ted je, má základ v ODS. Výjimkou potvrzující pravidlo jsou následky činnosti Vency Flašky.

        1. Přesně, vše začalo Klausem a spol. To, že nyní se mu nelíbí současná ODS není vůbec rozhodující, základy úpadku ČR dal on a ti, kteří ho volili víc než jednou.

  12. Podobné rozbory je třeba dělat s určitým nadhledem, který Vidlák očividně má. K problematice bych měl dvě věci:
    1. Je naprosto očividné, že průzkumy nejsou průzkumy, ale manipulace lidmi. Nebylo by proto marné, ZÁKONEM zajistit, aby stát a právnické osoby s většinovým státním podílem nesměly zadávat průzkumy agenturám, které vydávají nepřesné průzkumy. Kritériem by byla přesnost u posledních akcí – např. pro EU volby by v případě další Eurovoleb mohla získat zakázku pouze nejpřesnější agentura z minulých EU voleb. V případě senátních nebo parlamentních obdobně. Takový návrh zákona by sice nepřinesl politické body okamžitě, ale byla by to smrtelná rána pro manipulace pomocí průzkumů v budoucnosti. Navíc by se to dobře obhajovalo a špatně tomu bránilo … protože přeci musíme vydávat peníze od občanů s péčí řádného hospodáře = tedy tomu nejlepšímu. Pokud by agentura např. v době minulých voleb neexistovala, pak smůla – musela by napřed prokázat svou přesnost … Takové pravidlo je samoregulující a nemuselo by se nic dalšího dělat.
    2. Celý problém předvolebních kampaní současného stylu je, že to jsou v podstatě marketingové akce, kde vyhrává ten, který uvěřitelněji naslibuje něco, co nebude následně muset plnit, přičemž ani nemůže být za neplnění předvolebních slibů sankcionován. Pokud se tohle nezmění, pak budeme svědky čím dál více grotesknějších a bezobsažných volebních kampaní.

    1. Re: DD

      Jste zcela nevhodný „Dejvit“. Chtěl byste posbírat soudruhům hrábě, které, jak známo, vždy zásadně hrabou k sobě.
      Já bych navrhoval menší modifikaci, páč jsem hnusné hovado:
      1/ PŘEDEM určený balíček financí rozdělit v poměru 9:1
      2/ nejpřesnějšímu odhadci 9, druhému v pořadí 1.
      3/ ostatním v pořadí zaslat doporučený dopis tohoto znění:

      SNAŽ SE, VOLE.

      1. Špatně! Všechny průzkumníky – výzkumníky zrušit, vyhnat na ulici sbírat psí hovínka za minimální mzdu. Ať konečně dělají něco rozumného.

        1. Re: JŠ

          Ano, ale…
          V tu ránu by po vás vystartoval Čolek v plísni a spol. Takže buď napřed vykrvit Čolka a podobné škůdce, anebo hodit hladovým čoklům kostičku, ať se hezky porvou. Pochopitelně s podmínkou, že nebudou příjemci financí ze zahraničí.

          1. Vystartuje-li člověk ve finanční tísni – přidělit dvoukolák, hovno napichovač a za minimální mzdu nastoupit s vědeckými pracovníky do jednoho šiku. Pokud někdo nebude souhlasit se svým údělem, dát po hubě dle potřeby, dokud se s ním smíří. Pak lžíci chininu, klystýr a nástup do pracovního procesu.

    2. Když se zakáží manipulativní předpovědi budou se šířit šeptandou a budou o to účinnější.
      Zakázat šeptandu = cenzura.

    3. Chválím Daniela za perfektní rozbor a jsem otřesen, že ani uplynulé období nezměnilo nic na ODS a spol.a ti kráčí kriminální politikou dál.

      1. Napravení se podařilo pouze u Ferdyše Pištory v divadelní hře o třech jednáních Františka Langera. Napravený odeesák je něco jako jitrnice, kterou svět neviděl.

    4. Ono by stačilo, aby se od vyhlášení voleb až do jejich konánílední nesměly žádné průzkumy dělat a zveřejňovat. Zkoumat si chlapci můžete, ale ne ovlivňovat volby …

  13. Dovolím si nesouhlasit Okamura podle mě udělal dobře, že přijal Jindru Rajchla,určitě mu pár procent přihraje a je to zřejmě nejlepší řečník dnešních politických debat,jako účastník všech demonstrací vím, že se lidé vždy nejvíce těšili na něj,co mě osobně zklamalo je to , že se Vidlák nepokusil získat doktorku Kláru Samkovou,byla by jistě velkou posilou hnutí Stačilo!

    1. Jindra je nejlepší rétor, to zcela bez debat. Ale on byl skvělý rétor i jako předseda PRO a hlasy z toho nebyly. Stejně se v eurovolbách nijak neprojevilo, že se lidé na demonstracích těšili právě na něj. I teď dělá Jindra tu stejnou chybu jako před eurovolbami – dělá kampaň pro svoje voliče, které už má a nedělá ji pro ty, které ještě nemá. Proto z toho bude standardní výsledek pro SPD – 10%

    2. S JUDr. Samkovou bych si nebyl tak jistý, že by byla pro Stačilo! jednoznačně posilou. Od politického partnera potřebujete, aby byl alespoň v nějaké základní míře předvídatelný.

        1. Přesně, pro lidi co pamatují devadesátky je zcela nevolitelná, at odpouštím jakkoli. A to se nezminuji o jistém jejím tehdejšíím kolegovi, co chodil stále v černém.

            1. A co její plamenná obhajoba cikánů, co si do baru přinesli pár mačet? A obžaloba matky jedné z obětí (s nejzávažnými zraněními)?

              1. Judrove studujou na povysovani nad nas , pouzivani manipulace pomoci jejich zakonu zase na nas. Prvni obeti je spravedlnost..

              2. Mohu si o pravnicich myslet (a taky myslim) ruzne veci, ale zrovna tohle maji v popisu prace. Snazit se vysekat sve klienty klidne i z masove vrazdy.

                1. Ona se ověem tehdy starala o cikány hodně nad rámec své profese. Dělal si na tom jméno jako dnes obhájci 80 pohlaví.

            2. Přesně, jednou se splést může každý, ale volit a chválit po devadesátkách TOP 09, s Kalouskem a Barelem v čele, už není omyl ale svědčí to o povaze dotyčného.

    3. Od té doby, co paní Samková natírala s Davidem Černým tank na růžovo a podporovala restituce bez ohledu na uplynulých 40 let a nové křivdy jí moc nevěřím.

  14. Fiallah hledí z bilbordu
    za osudových akordů.
    Hrají mu pohřební marš,
    lid na něj vypíná Arsch.

    Odchází všichni spolu
    od prostřeného stolu.
    Nesmírně je to mrzí:
    “Nebyli jsme moc drzí?”

    Jejich tváří je fery,
    hromosvod na maléry.
    Další je Řeporyjec,
    to je ten správný bijec.

    Hovádko s holou prdelí.
    Ti s ferym nejvíc smrděli.
    Jiřina je třetím kusem.
    To se člověk třese hnusem.

  15. V Utahu zastřelili Charlieho Kirka, vlivného konzervativního influencera.
    Inu, americké móresy. Ale ta smršť nenávistných tweetů, které se z toho radovaly mě opravdu zarazila.

    Jsem sice proti nenávisti očkovaný, ale stejně jsem několik sekund/minut zuřivě nenáviděl jakousi mladou americkou holčici se zelenými vlasy a říkal jsem si, jaké pocity by ventilovala, kdyby třeba někdo zmasakroval ji nebo někoho blízkého. Jak by vypadala její pěkná tvářička pak.

    Lidi jsou opravdu zlé, hašteřivé opice. Kdyby se nenatočila a nedala to na sociální síť, nevěděl bych o ní. Ale takhle vím, že tam někde za Velkou louží žije mladá holka, plná nenávisti. A že není sama, že takových tam musí být spousta.

    Ony ty sociální sítě jsou nebezpečné – může se tam veřejně projevovat kdekterý pazgřivec. A několikrát se už stalo, že se tím způsobem udal. Veřejnosti nebo soudní moci. Dobře jim tak. Oni si tu nenávist neumí nechat pro sebe nebo pro své blízké, musí ji rozstřikovat kolem a znečišťovat okolí.

    Jenom doufám, že se u nás neobjeví nějaký český Cintula a nezane střílet nebo bodat nožem. Ne že by se to u nás nikdy nevyskytlo, (např. Rašín) ale není to naštěstí pravidlem. My se spíš tlučeme berlema.

    P.S.: Škoda, že jsem neznal Vidláka před tím, než „do toho šlápl“.
    Viděl jsem postupně tři lidi, kteří se dali na politiku (herec, tanečník a technik) a nebylo to nic pěkného. Ztratili svoji osobnost a nadhled. Už si s nimi nemám chuť povídat. Jsou to mimozemšťani, E.T.
    Věřím, že se tomu Daniel vyhne. Protože pro mě, který je „mimo“je nesmírně nudné číst ta očekávaná procenta a předpokládané pohnutky voličů. Ať mu fandím sebevíc. Kateřině z Jičína (Johance z Arcu počesku) neméně. Nebojí se a neplácá nesmysly.
    Myslím, že by se našlo dost lidí, kteří by ji nejraději upálili.

    1. Dodatek od Hampla:
      „… fanatický dav nedokáže jednat racionálně. Většina těch, kdo dnes oslavují vraždu Kirka, v životě neslyšela jediné jeho vystoupení a vůbec netuší, co říkal. Prostě jásají nad smrtí nepřítele, protože jásají všichni kolem. Nad důsledky nepřemýšlejí.“

      1. Objev a poucka staleti .Fanatickej dav ,neni zfanatizovanej za ucelem aby jednal racionalne.
        A kdo dneska jedna aspon normalne. Vlada a urady nejsou fanatickej dav ,policie …

    2. Kocoure, před časem jsem dělal pro jednoho lobistu a ten tomu řikal “Parlamentní virus” – normální člověk se stane nadčlověkem – a k tomu totálně zblbne, čili je pak spíše nadblbem. Mluvit už se s nim normálně nedá.

    1. Re: Ládik!!!

      Ano, s tím je potřeba počítat. Mladí soudruzi jsou jaksi mimo koleje. Ale to tak bylo vždycky. Proto pokusy protlačit volební právo od 16 let. Podívejte se na „výsledky“ voleb uskutečněných na SŠ. Je to 200K kusů důkladně promořených reklamou a pravičáckými hov… – ééé – poučkami.

      Btw. pamatuji si velmi dobře, kterak mi má dcera zapáleně vysvětlovala, jaké to bude príma, až jistá nejmenovaná strana, která protlačovala placené SŠ a VŠ, zařídí, že všichni zájemci o studium dostanou půjčku. No nekup to! Vystřízlivění se pak dostavilo v momentě, kdy čekala rodinu a rodiče koupili byt bez úvěru či hypošky.

    2. Už to někde dole píše Vidlák, ale nemůžete to brát tak, že odešli důchodci – a místo nich přišli prvovoliči.

      Ten posun je plynulý mezi všemi generačními stupni – odešli důchodci, na jejich místo postoupili lidé ještě minule pracující a teď poznávající, k čemu jim ta celoživotní práce byla. A prvovoliči nastoupili na místo minulých prvovoličů, kteří teď už možná (jsou-li schopni) chápou, jak se sliby politiků z kampaně před volbami za čtyři roky mění v povolební realitu.

      A patrně vyšší vliv než generační přeliv bude mít na výsledek voleb socio-ekonomický přeliv – pokud byl někdo minule ještě optimistická rádoby střední třída, dnes už bude nejspíš spadat do kategorie „ohroženi chudobou“. A ano, pár setin promile voličů se mohlo naopak posunout i z kategorie „milionář“ do volební kohorty „miliardář“ (zdravíme obchodníka se smrtí Strnada) – ale funguje-li demokracie, tak váhu bude mít hlas každého občana stejnou.

      Čas ukáže (už brzy).

      1. nemůžete to brát tak, že odešli důchodci – a místo nich přišli prvovoliči ale přesně tak to je, at to otáčíte jak chcete. Je to jako byste měl číselnou řadu, třeba 18-90, a ode všech členů odečetl 4. Vy sice můžete tvrdit, že se všichni jen posunuli, ale 87-90 zmizeli a přibylo 14-17.

        1. Možná jsme si neporozuměli.

          Pokud vám jde o konkrétní lidi, tak máte pravdu – kdo se minule sotva dobelhal k urnám, ten už je dnes pravděpodobně sám v urně. A kdo minule mohl nanejvýš házet šutry do oken, ten půjde dnes poprvé (v kroji a s šátkem… no, to už asi ne) hodit lístek do kanálu (pardon, do urny).

          Ale pokud jde o skupiny voličů, tak se sice změnilo jejich obsazení konkrétními lidmi, ale skupiny jako takové zůstaly.

          Konkrétní člověk se časem mění – podívejte se třeba na vrchol ledovce, soudruha prezidenta PePu. V mládí obhajoval pomoc bratrských vojsk, schvaloval, co schvalovat měl a posílal papínka oběhat celý Západní okruh, aby se dostal do kurzu pro ty, co půjdou v nerozborném šiku se Sovětským svazem útočit na prohnilý Západ. A dnes odsuzuje vše, co odsuzovat má a v nerozborném šiku s prohnilým Západem šturmuje na RuZZko…

          Kdo ještě minule žil z příjmů pracujícího člověka, mohl věřit v lepší příští a volit nejlepší slibotechnu – SPOLU. Ten samý člověk, pokud už pár let živoří ze státního důchodu (a nenakeťasil si nějaký ten investiční byt na přilepšenou), by mohl volit SPOLU snad jen pokud by byl panem Václavem z Vysočiny a raději bude volit Bureše, protože za něj bylo a snad i bude líp.

          Abych to nějak zjednodušil a graficky znázornil – „ontogeneze je zkrácenou fylogenezí“. Podívejte se na tenhle známý obrázek „od Jakoba po homo sapiens“:

          https://en.wikipedia.org/wiki/File:The_March_of_Progress.jpg

          a představte si to jako životní cyklus voliče – vy tvrdíte, že škrtnete toho úplně napravo, a místo něj se posune ten úplně nalevo. Ale běh života je takový, že ten úplně napravo odejde do zapomnění a všichni se zleva posunou o políčko vpřed (a zleva se vynoří z protoplazmy nevoličů nový Jakob).

          No, nejspíš jsem to zašmodrchal ještě víc, ale to jedno. Důležitý bude volební výsledek a ten budeme znát za pár dnů (nějaký podnikavec by mohl vyrábět obdobu adventních kalendářů pro předvolební období).

          1. Máte naprostou pravdu a navíc ji umíte podat příjemným, neagresivním způsobem. To je dnes vzácné „napříč názorovým spektrem“.

            Ještě bych doplnil jednu důležitou věc, že vzhledem k demografickému vývoji patrně přibývá víc těch vpravo než vlevo, takže demografie progresivistům a liberální oligarchii do karet úplně nehraje.

          2. V zájmu vyloučení pochyb dodávám, že pojmy „vpravo“ a „vlevo“ se týkají výlučně polohy na ilustračním obrázku, případně na časové/věkové ose, nikoli politické orientace.

          3. Já Vám rozumím, ale nesouhlasím. Mizí lidé se zkušenostmi z minulého reimu, kteří jsou schopni sami zvážit, kdo je ted nebezpečný jako byli komunisté v 1948. Mizí lidé, schopní číst mezi řádky. Mizí lidé, vychovaní že kořeny jsou důležité. A tak dále. Přibývají lidé s konsumním způsobem života reagujícím na nálepky, kteří se vždy skvěle ovládají mainstreamovou propagandou.

            Ano, ani jeden z nás nemá stoprocentní pravdu, oba máme část pravdy, ale obávám se, že mnohem více to jde podle mého popisu.

  16. Kam směřuje svět? Zásadní rozhovor o budoucnosti lidstva s prof. Peterem Staňkem

    V tomto rozhovoru na zahradě pana profesora Staňka se ponoříme do hluboké analýzy globálních změn a jejich dopadu na svět. Diskutujeme o posunu moci směrem ke globálnímu jihu, zejména s ohledem na nedávné události v Pekingu, které symbolizují přeskupení sil na planetě.

    Rozhovoru pan profesor rozebírá vojenskou a ekonomickou přestavbu světa, roli Číny, Ruska a Indie, a kritizuje zastaralý anglosaský model nadvlády. Dotýkáme se klíčových otázek, jako je reforma OSN, ekonomická krize, zadlužení Západu a hrozba sociálních konfliktů.

    Druhá část rozhovoru se zaměřuje na hlubší filozofické otázky – vztah člověka k přírodě, odpovědnost a smysl existence v době technologického pokroku a umělé inteligence. Přemýšlíme o budoucnosti lidstva, rovnováze s přírodou a o tom, jak naše rozhodnutí ovlivní příští generace. Připojte se k nám a inspirujte se k zamyšlení nad světem kolem nás!
    https://www.youtube.com/watch?v=gAZsx_apyZs

  17. Inu, budeme muset to Stačilo po volbách zakázat. Čím více hlasů dostane, tím víc si mafie přerozdělí. Těšíte se do tepláků?

    1. Pokud chce současná vládní moc analogii tichého odporu a znechucení po šedesátém osmém, tentokrát ale zaměřenou proti ní, tak ať výsledky voleb anuluje. Kdo chce kam, pomožme mu tam. Protože jestli si někdo naivně myslí, že liberastů a progresivistů je v populaci většina, kdežto dezolátů jen pár pomatených či pomýlených důchodců a bezzubých socek, nebude se stačit divit. Protesty nejspíš žádné velké nebudou. Ale to, co bude čím dál víc bublat typicky česky pod povrchem, bude pro ty nahoře mnohem horší. Protože čím víc budou tlačit na pilu s nějakou převýchovou národa, tím větší pohrdání a znechucení bude národ projevovat. Nakonec budou už jen směšní a totálně bez autority. Vyroste tu paralelní společnost a bude se čekat na příležitost, kdy se jich bude možné zbavit. A ani nebudu vypisovat, co všechno ta paralelní společnost bude z pseudohodnot tlačených těmi nahoře negovat a jak. Ale člověk nemusí být Einstein, že antikomunismus bude jedna z těch věcí, které projdou těžkou negací v oné paralelní společnosti. Taktéž antirusismus.

      1. Jó, bublat pod povrchem, to my umíme. S*re to někoho? Základ je podržet koryta a vypůjčit si na buldozery, které ty Stačilisty! zahrnou.

    2. Bilbordy, desolati , libtardi ,sou zkomoleniny a nepatri do psanych clanku.
      Blabis ,bohac ,protoze uz osvedcenej to ma v kapse.

  18. Moc pěkný článek. Co se týče Okamury, on nemá obavu z 5% klausule, myslím, že mu stačí co získá takto, než aby si šel pro lidi z demonstrací a dopadl podobně jako dopadnou Motoristé. Moc věřím, že propadnou. A přeji si to. Nikdy nezapomenu na Macinkovy arogantní prázdné kecy, když jsem se jej na konferenci Svatopluku o změně režimu zeptal, zda odstoupí při nebezpečí propadnutí hlasů pn, když to vynucuje u ostatních.

    1. Já teď celkem pobaveně pozoruju, jak někdo z motoristů někde v televizi udělá nějakou blbost a Macinka potom druhý den vysvětluje na Facebooku lidem, že pravda je přesný opak toho, co viděli na vlastní oči. Jako předevčírem, když v TV na Řezníčkovu otázku, zda jste pro připojení Ukrajiny do EU a potom do NATO zvedl jejich kandidát Beran ruku spolu s pětidemoličníky. Což je docela síla, na to že Turek vždycky říkal, že příčinou konfliktu je právě to, že Ukrajina je tahána do NATO. A když to Kačinec vylepil na Facebook, tak Macinka vypotil hysterickou reakci, že je to fake, že to neni pravda a že jen oni jsou narozdíl od křiklounů z extrémní opozice schopni přispět ke konci Fialy a „pohlídat Babiše“. Nevím tedy co chtějí hlídat, jedině že by mu hlídali psa.

      1. Mně Macinka celkově na té konferenci přišel jako ne moc chytrý, zato extrémně snaživý a dost slizský člověk. To co píšete, to spíše potvrzuje.

        1. Motoristé jako celek jsou pro mě divní.
          No motoristé. Když má někdo jako nejhlavnější heslo Motorismus, o co se tak opravdu asi bude zajímat? Co prosazovat?

          1. Čistý populismus. Čeho je v teto zemi hodně? Motoristů, kteří mají auto starší nez 10 let a na elektriku si sáhnou maximalně v zasuvce. Tudíž založime stranu Motoristé sobě.

            Némlich jako STAN. Těm to se zástěrkou starostů funguje dodnes, tak proč by moto-zástěrka nefungovala, že?

            1. Piráti začínali stejně bezobsažně. Kdo stahuje filmy? Všichni. Stahování zadarmo! A měli program. Pak chtěli pustit na ně, na ta koryta. Ta dostali. Takže, ono to asi zafungovat může. Možná chvíli, ale asi ano.
              Kdo má auto a chce mít další? Všichni. Atd.

              1. Čeho je u nás hodně? Lidí, kteří žijí od výplaty k výplatě, nespokojených s režimem.
                A tak vznikl program Stačilo …

                1. A Stačilo vypadá být prvním subjektem, který to zastání se umlčovaných a podojených myslí vážně. Proto asi i ta nenávistná kampaň proti nim, bylo to vycítěno.
                  Už to, že zakladatel nevylezl odněkud z squatu, s copánky a provázen oblakem dýmu nebo nenosí boty z krokodýlí kůže je předpokladem realismu. Psal, že si vše vydobyl vlastní pílí a snad nemá dluhy! No tak to už přehnal, to zavání samostatností, a tudíž nezávislostí. To by nešlo, aby si lidé přestali brát úvěry a začali si šetřit. To by také nakonec mohli něco mít, vědí?

                  1. Před volbami všichni působí, že to myslí vážně. Zejména nováčci, u kterých se nemůžeme podívat na jejich minulou politiku …

                  2. Já bych jen rád připomněl, že – lapidárně řečeno – úvěr je pro (dostatečně) bohaté. V takovém případě je to vítaný pomocník a dobrý sluha: nemáte finance vázány nákupem zboží, můžete s nimi nadále podnikat, a kdyby došlo na nejhorší (= ke splatnosti úvěru), vyndáte je ze strožoku, úvěr splatíte a o nic nepřicházíte, leda právě o tu možnost nakládat s volnými prostředky, kterými jste splatil úvěr.

                    Jakmile ovšem onen polštář nemáte, stane se z dobrého sluhy rázem zlý pán. Hovoříme-li o úvěru, toto je třeba mít stále na paměti.

                    1. Je to jak říkáte. Osobně si myslím, že voliči Stačilo budou spadat do druhé kategorie – dluhy kvůli bydlení, překlenovací úvěr v tíživé situaci a podobně. Popř. ti, jejichž děti budou ohroženy už i úvěry na studia – takže po studiu jim úvěr na (nesmyslně drahé) bydlení nikdo nedá. Pokud nedosáhnou na velmi zajímavé příjmy – takových bude ale jaké procento? Tito si berou úvěry, protože nemohou jinak. A v době úvěrové/inflační spořit jaxi nemá smysl – požerou to úvěry těch bohatších. Oni nemají úvěr proto, aby investovali do firmy s tím, že jim to vygeneruje větší obrat a zisk. Tedy, když je úvěr sluha. Tolik osobní názor.
                      Velkou a velmi úspěšnou lží současnosti je (vygenerované) přesvědčení mnoha skorochudých (česká jakožestřední třída) nebo i chudých, že jsou vlastně bohatí – a můžou si dovolit volit „hodnotově“, „stát na správné straně“ atd., i když je to v důsledku bude stát hodně. Jet na dofču na Bali a bydlet v podnájmu není znakem bohatství. Koupit si volítanou kárku z rajchu na úvěr a nemít vlastní bydlení – není známkou bohatství. Pokud se takoví hlásí k fyjalovi, tak jim něco mocinky nedochází. Office plankton, současní proletáři, budiž zářným příkladem.

                  1. Projekt Stačilo má jeden cíl: posbírat propadlé hlasy.
                    Protože propadlo půl miliónu levicových hlasů, má Stačilo program levicový.

                    1. Ano. Ale zaprvé jsou v něm levicové subjekty, není to tedy populistické přetvařování, ale jejich přirozenost. Zadruhé proč ten hnusný plivanec Lidí, kteří žijí od výplaty k výplatě, když víte že to není pravda ?

                    2. A stejnětak SPD sbírá propadlé hlasy z minulých voleb na druhé straně politického spektra.

                      Obě snahy pokládwm za správné.

                      „Lidé, kteří žijí od výplaty k výplatě“…no dobře: sociálně slabší? Nazvěte si tu cílovou skupinu po svém.

                    3. Děkuji, ted už to beru jako korektni, ale pořád nesprávné. Podle mého je to, prosím neurazte se, opravdu to nemyslím špatně, klasický pohled pravičáka, který nechápe, že jsou lidé se sociálním cítěním, kteří volí levicově, aniž by z toho očekávali jiný osobní prospěch než spokojenost ( v rámci možností ), prosperitu a rozvoj celé společnosti, nerozevírání nůžek, které by vedlo k radikalisaci, střetům a úpadku.

  19. Zdá se mi to nebo Motoristé dostali od „někoho“ klid na práci? Půl roku byli v mediálních průzkumech pod čarou, nebyl den aby sračkomety neosračkovávaly Filipa Turka. Ale potom přišel zasloužilý Ódéesák Šťastný se třemi milióny korun, přišel Klempíř. A najednou jsou Motoristi nad čarou, mediální mrdky už je nejebou a zřejmě i ta Apolena byla deaktivována. Pozoruhodné.

    1. Všechno se tam evidentně chystá na masivní migraci dalších ódéesáků. A propojenost našich médií s těmito lidmi je od devadesátek doslova legendární.

      1. Vsechno a cokoliv predvolebni se rychle potopi po volbach do stejny baziny ,stejny klece, stejnyho politickyho systemu a bude hur.
        Navzdory detailnim pouckam o situaci microkomedii u nas ,vod pouckaru.
        Jestli je nezastavi ,nebo aspon nezabrzdi ,pripad Bolsonaro , bejvalyho presidenta ,kterej dostal 27 let ,za skody proti Brazilii..

        To je podstatna zmena..Situace v Britanii a ve Francii ,masovy protesty proti trpaslikum bahna, starmeru a micronu , muze a bude mit zrejme dalsi vyvoj a
        /a domino effect/,dopad i u nas.
        Nahradnice za lejno , kallas , ale neznamena ,ze vobe muzou bejt smetene ze sceny..

    2. Motoristi sou bohaci ,a jejich sluhove , cviceny ,propagovany a zviditelnovany
      pro masy u nas ,na dalsi vladu u nas..

  20. „a mladý Neruda začal pálit plakáty, na kterých jsem já a Kateřina Konečná“

    Dát žalobu k soudu v Olomouci. Tam dá manželka Íčka, který mimo jiné jako správný mafián vlastní tak půlku města často přes různé bílé koně, jistě průchod spravedlnosti jako v případě tykadlového tramvajáka, který údajně ničil soukromý majetek politické strany. A pokud ne, určitě na ně mezi mnohými dalšími v budoucnu nezapomenout. Speciálně na Íčko, který z ministerstva vnitra udělal polomafiánskou instituci, a Vykulenec jen navázal, kde Íčko skončil.

    1. Přiznám se, že když to bylo aktuální, tak jsem tykadlovému autubusákovi panu Smetanovi velice fandil a přišlo mi neskutečné, že o verdiktu rozhodovala podjatá soudkyně tj. manželka místopředsedy poškozené politické strany.
      Nicméně, když se nad tím s odstupem času zamyslím, tak si uvědomuji, že vlastně měla pravdu, že rozhodla správně.
      Ty propagační materiály skutečně stojí spoustu peněz a JSOU majetkem politické stran/hnutí, které si je zaplatí. Vyjadřovat svůj politický názor mohu tím, že si ZAPLATÍM / VYROBÍM ZA SVÉ FINANČNÍ PROSTŘEDKY svůj svůj vlastní plakát/leták a na své náklady je budu distribuovat / zveřejňovat na placených reklamních prostorách / svém majetku.

      1. Omlouvám se, jestli byl autobusák, kdovíproč jsem si myslel, že řídil tramvaj. Upřímně, cokoli vylepeného venku musí automaticky počítat nejen s nepřízní počasí. Dělo se tak dávno před listopadovým převratem, je to jedna z forem protestu. Ale pokud někdo soudil včera (myšleno metaforicky) někoho za pomalování plakátů, musí povinně soudit dnes za jejich pálení. A pokud ne, měl by ze své kapsy zaplatit tehdy nespravedlivě odsouzenému náhradu za veškerou vzniklou škodu jak hmotnou, tak i morální a zdravotní. A vysmahnout ze své sesle, protože na ní evidentně nemá co dělat.

        1. Není zač se omlouvat. Jen drobná nepřesnost neměnící nic na podstatě věci. Jinak souhlas s tím, že by se všem mělo měřit stejně, ale jistě znáte Orwella a jeho Farmu zvířat, že.

      2. Re: pK

        Pak je ovšem na pořadu otázka, jestli soudruzi nezpůsobovali škodu na majetku dopravce lepením oněch plakátů, eventuálně kolik zaplatili za pronájem plochy na vozidlech, resp. zda to bylo moc, anebo málo.
        Pak samozřejmě vyvstává otázka, proč bych já, jako občan, měl čumět na nějaké lístečky, které mi zabraňují ve výhledu z dopravního prostředku.

        Obecně vztaženo – nakopat prdele všem zúčastněným by bylo asi tak nejmoudřejším rozhodnutím.

        1. V danou chvíli se jednalo o reklamní plochu, kterou dopravce pronajal(!) politické straně. Vy jste pak měl svobodnou volbu v tom, že jste nemusel využít jeho služeb.

          1. Re: pK

            Opravdu by paní soudkyně zabezpečila přistavení jiného vozidla bez polepu?
            Tak to je opravdu velmi dobrá zpráva.
            Samozřejmě, kdyby byl pachatelem cestující dotčeným omezeností výhledu, možná by se kauza ubírala maličko jiným směrem.

            1. Targusi, zdržte se, prosím, diskusních faulů v podobě podstrčeného argumentu, je Vás to nedůstojné.

              1. Re: pK

                Teď moc netuším, co považujete za diskuzní faul. Obecně je o mně známo, že jsem náramná svině.
                Ochotně dosvědčí jedenáct Jahod z deseti.

                  1. Re: Tymák…

                    Přistavení nepolepeného vozidla – to jako fakt? Po devíti odpracovaných letech v ČSAD bych něčemu takovému měl věřit?
                    (-:

                    1. Sakra Targusi, ptáte se na podstrčený argument. Podstrčil jste Vy právě to přistavení vozidla. pK psal o nevyužití služeb dopravce.

                    2. Re: Tymák…

                      Jakože když veřejný a státem objednaný dopravce činí reklamu mnou nevybrané politické straně, tak já mám jít přes celé město pěšky?
                      Vy jste obdržel z Alza-boxu horečku omladnic?

                1. Kdyz vrah zastreli obet ,urcite utrpi materialni skodu, za naboje ,ktery musel nakoupit nejdriv.

                  Jestli Dopravni podnik z sebe dela ,este objekt na propagandu ,pro kazdyho kdo zaplati , tak vedeni podniku,
                  provozuje politickou prostituci..!!!

                  Udela ze sebe ochotne kurvu , kazdymu kdo zaplati.
                  Bohacum , politickym stranam s penezma ….
                  Za prachy vsechno. Kdyz to dopusti..

                  Cestujici si potom zaplati za cestovani ve vagonech ,verejny stranicky a nebo jiny individulani propagandy..

                  Potom takovy vedeni dopravnich podniku muze a za penize musi , propagovat i plakaty, napr. s tematem .
                  Necestujte statni verejnou dopravou , soukroma je nejlepsi..

        2. To je fakt, proč by měl člověk pořád koukat na nějaké blbé ksichty a trpět zavalen vizuálním smogem. Vůbec je zajímavé, že vzdušný smog již vadí, projevila se masově jeho škodlivost, ale akustický nebo vizuální smog je zatím šumák, přitom způsobuje člověku stejné škody, jako ten vzdušný , jen poškozuje jiné orgány, ale důležitější, protože nervy, které vše řídí.

          1. Celkem máte pravdu, ale akustický smog je už potlačován, jsou normy hluku a mastné pokuty. Tady je spíš jedná o smog pitomých slov a myšlenek, hlupáctví.
            Ale to asi nelze regulovat, protože „svoboda slova“…

        3. Reklamní plochy okolo dálnic jsou zakazovány, aby nerozptylovaly soustředěné řidiče jedoucí rovně neměnnou rychlostí.
          Proč jsou povoleny přímo na vozidlech ve městech, kde je soustředění řidičů neméně důležité?

      3. Re: pK

        Ještě jeden postřeh – řekl bych, že nějaký – jakýkoli – plakát takového či podobného typu nemá na dopravním prostředku co dělat. Ať již byla ona reklamní plocha pod smlouvou, či nikoli. Reklamní plochy na plakáty jsou poměrně zdařile zhotoveny ve většině měst. Pan Smetana (tuším) by snad měl zaplatit pokutu za to, že nedržel svěřenou techniku v čistotě a pořádku.

        1. Já vám to vysvětlím na tom případu, který popisuje Vidlák s profesionálním synem Filipem Nerudou.
          I já jsem svými skromnými prostředky přispěl Stačilo! na pořízení reklamních předmětů, plakátů a pronájmu reklamních ploch. Jejich zničením Filip Neruda poškozuje předměty na které jsem svým dílem přispěl také já a já se jeho jednáním cítím poškozen.

          Chcete-li všem měřit stejným metrem, tak si místo Filipa Nerudy dejte Smetanu a třeba pak Vám to dojde.

          Jinými slovy, má-li Filip Neruda nějaký politický postoj, který chce světu sdělit, tak ať si rozbije SVÉ VLASTNÍ prasátko, nechá si vyrobit SVÉ VLASTNÍ plakáty se svým sdělením a ty pak vyvěsí na řádně pronajaté a řádně zaplacené reklamní plochy. Jak prosté.

          Vše ostatní je jen výtržnictví a vandalismus.

          1. Re: pK

            Rozumím.
            Já považuji za vandalismus nalepený papír v místech, kam se obvykle nelepí. Okno má být „oknové“, plocha má být „plochová“.
            Ano, nemá to nic společného s tykadly, souhlasím.

            Na druhé straně chápu pana Smetanu, který se na ta papírová hovna musel dívat celou šichtu.

        2. to T-T
          Roman Smetana pomalovával tykadly plakáty všech stran. Ale jen ODS uplatnila nárok na vzniklou škodu ve výši cca 15 tisíc, které Smetana zaplatil.
          Udal ho kolega řidič.

          1. Re: Jura dvě

            Takže Smetana byl buď čmárací ocas, anebo psychicky nevyrovnaný jedinec.
            Nerozporuji, psychicky jsem vydržel jezdit hromadku přesně čtyři týdny.

            Osobně jsem zaznamenal pouze ODS a asi nic víc. Personální pokrytí, kdy soudruh Langer řval na všechny okolo, že je dostane do tepláků, ve spojení se soudkyní – manželkou, to je úplně špatně.

      4. Trochu komunismu:
        Ti kteří na vizuální vyjádření svých názorů nemají dost finančních prostředků mají dělat co??

          1. Ale jděte… Ne každý visí na síti.
            Spíše sedí každý večer před placatou bednou a je ohlupován „hlavním proudem“.
            Nebo, je-li mladší civí do mobilu na klipy.

            O.T. Mezi „shorty“ na YT se nám poslední dobou začala hustě valit reklama. Všiml jsem si.

            1. Re: SK

              To není poslední dobou. Naštěstí ji mám nějak zablokovanou, jinak bych ke kompu ani nepáchl.
              Btw. zkusil jsem to na jiném křápu. Zhruba padesátiminutová sestava písniček byla přerušená sedmnáctkrát.
              Fakt ne.

            2. Kartony od zboží se v obchodech pořád ještě rozdávají zadarmo, fixy v papírnictví zas tolik nestojí a každý má možnost takto vyzbrojen vyrazit na demonstraci a nebo si zorganizovat svou. Například.

              Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

              1. Re: pK

                Připomínáte mi jistou dámu, která se divila, proč tupí venkované nejedí koláče, když nemají hen ten pitomý chleba, kterýžto šlechta používala namísto utěrky.
                DObrá rada nad zlato.

                  1. Re pK:

                    V tomto souhlasím víc s Targ(us)em. To není problém jen politické reklamy, ale reklamy obecně. A ještě obecněji kapitalismu. Jde o multiplikační efekt peněz a stavění bariér skutečně volné soutěži. Neomezená a fakticky neregulovaná reklama (ztejména z pohledu pravdivosti propagovaných tvrzení) je jednou z nejmocnějších takových bariér.

                    1. V době vrcholicí migrační krize byla na návštěvě ČR muti Merkel. Tehdy jako řešení nastolila téma kvóty na povinné přerozdělování migrantů. Usoudil jsem, že je potřeba učinit nějakou akci.
                      V obchodě jsem si vyprosil kartonovou krabici, z ní jsem si vyřizl obdélník, v papírnictví koupil fixy, na karton napsal sdělení, které jsem chtěl kancléřce sdělit, koupil si lupen na vlak a vyrazil do Práglu k úřadu vlády.
                      Zde sice byl policejní kordón, tak jsem se sám osamocený postavil před něj s transparentem. To odvozili novináři čekající na Merkelovo. Během okamžiku byla moje fotka s transparentem před úřadem vlády ve všech maistreamovych mediích a do půl hodiny nás tam bylo na 200 demonstrantů. V zápětí dorazila hrstka kavárenských protidemonstrantů a v tu ránu z toho byla tak hlučná demonstrace, že na ní dorazili zahraničí zpravodajové z celého světa, kteří pokrývali návštěvu Merkelové na její tiskovce a večer byly záběry z demošky v hlavních zpravodajských relacích i v dalekém zahraničí.
                      Posléze byly migrační kvóty smeteny pod stůl.
                      Netvrdím, že jsem to zařídil já, ale zcela jistě mohu tvrdit, z jsem přiložil ruku k dílu.

                      Tak mi tady prosím Vás netvrďte, že to nejde nemelte mi nesmysly o kolačích a Antoanetě!

                      Proto opakuji, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

                    2. 2 Původní Kolemjedoucí:
                      Ještě bych musel téhle historce věřit. 🤣😹

                    3. Já jsem ale o koláčích a Antoinettě nic nepsal…

                      A s Targusem jsem souhlasil ve věcné rovině, nikoli v použitých bonmotech, které se vás zřejmě dotkly.

                      Samozřejmě vám gratuluji k vašemu úspěchu s kartonovým transparentem, ale klasicky zobecňujete jednotlivý případ, kdy k úspěchu mohla přispět spousta různých okolností včetně náhody a štěstí. Je to prostě 101. variace na známé motivační heslo „Když se budeš dobře učit a hodně snažit, úspěch se dostaví.“ To je ale nebezpečná lež. Správně to zní takto: „Když se budeš dobře učit a hodně snažit, úspěch se možná dostaví.“ Rozdíl na pohled nepatrný, významově však zásadní.

                      V diskusi šlo podle mne ale o něco jiného – o to, nakolik je ten úspěch pravděpodobnější, když je vyfutrován propagandou/reklamou. Stačí se podívat kolem a všichni vidíme, jak to je, o tom se snad nemusíme dohadovat.

                    4. Re: pK

                      Tak pro začátek bychom mohli začít s tím, že MA nikdy nic takového neřekla. Zmínka o nepersonalisované princezně je z Rousseauova díla Vyznání.
                      Fčilek bych rád poznal hen ten AF. Zkuste to a nehledejte hovna – pardon – důvody.
                      A propos – vaše představa, že jste spoluzpůsobil nepřijetí nějakého myšlenkového eurohovna je opravdu zábavná. TVL, fakt bych chtěl mít o sobě tak vysoké mínění.
                      Nejste úúúplnou náááhodou ředitel Zeměkoule?

                    5. ad původní kolemjdoucí: nezapomínejme na vyjádření Miloše Zemana, který Merklici řekl, že pozvu-li si hosty, neposílám je na oběd k sousedům. Myslím, že v té době byl jediný v Evropě, co se takhle razantně ohradil bábě přímo do očí.

                    6. Reklamy a propagace sou vlada bohacu. Na zisky .
                      Na manipulaci s ostatnimi..Na odvadeni pozornosti ..
                      Si je zaplati a nikdo jinej si je nemuze dovolit.

                    1. Re: pK

                      Argumentační faul za vaší strany.

                      Vidlák nedělal nikdy nic s dětským kbelíčkem. Vidlákovi lehce „prošlápl chodníček“ vlk se svou Kosou a následně se Vidlák udělal pro sebe.

                  2. Re: pK

                    Co je podle vás argumentační faul? Že se soudružka šlechtična divila, proč holota nežere koláče?
                    Opravdu nechápu. Vysvětlete, šiřte osvětu, poučte pitomce, co ještě může a co už nesmí.

                    1. V tom, že pK napsal fakt, že kartony a fixy jsou dostupne. Vy jste použil příhodu o chlebu, který dostupný nebyl. není tu tedy relevance, proto argumentační faul.

                      Osobní poznámka, nemáte tyto fauly zapotřebí, i když chápu, že je to image. Ovšem znemožnuje to diskusi.

                    2. Re: tymák…

                      Takže jinak a na rovinu. Neexistující chleba je raně novověkému venkovanu úplně stejně platný, jako Tymákovi a Targusovi existence nepopsané kartonáže a funkčních fixů.
                      V obou případech následuje úplně stejná výslednice, velmi trefně popsaná údajně sprostým slovem – HOVNO.

                    3. Re: tymák

                      Ty vaše dostupné kartony mají v praxi naprosto stejnou relevanci, jako byste na Dlouhých Stráních vynášel z dolní nádrže (3,5mio m3) do horní nádrže (2,5mio m3) vodu v dětském kbelíčku.
                      Noste dál, přináší-li vám to potěšení. Já jsem bohužel pragmatik.

                    4. To Targus:

                      Vidlák s tím Vašim kyblíčkem na Dlouhých Stráních vybudoval politické hnutí, které již nemůže ignorovat ani ČT, ostatní mainsream a vládní konkurence mu dělá reklamu na bilboardech kolem cest!

                    5. To pK:

                      Ano, všechna čest, ale kolik lidí to před ním zkoušelo a nepovedlo se jim to?

                      Proto je mimochodem (mimo jiné) opoziční scéna tak rozdrobená. Ti malí a už zaniklí jsou ti, kteří to zkoušeli a nevyšlo jim to.

                      Je to jako ve Sportce, každý sice může vyhrát, ale aby někdo občas vyhrál, musí to zkoušet strašně moc lidí. Většinou někdo vyhraje, protože má prostě kliku, ale každému může k výhře pomoct i trpělivé a pravidelné sázení. Nicméně ten, kdo může do sázení narvat miliony, má šance na výhru výrazně vyšší než ten, kdo sází pravidelně týdně za stovku. Ale pořád je to bez záruky…

                    6. Jestlize zminena slechticna nevedela vsecko , tak nikdo na svete nevi a nemuze vedet vsecko.
                      Jde o zhysterizovanou,trapnou a primitivni blbost ,pouzitou na propagandu poucnych akademiku demagogicky poucujicich ,ze to nemela rikat ,ktery vedi vsecko a porad a zase.
                      Pouzitou dokola na vzdelani mas..

                      Slo o to poucne ukazat a do blba opakovat ,nam hloupym ,ze slechta je spatna a revoluce ,sekani hlav po tisicich je daleko nejlepsi.
                      To v ucebnicich radsi vynechali..
                      Mrtvy nechteji ani chleba ani kolace. Ani se nezmini..
                      Potom jejich dalsi milous Napoleon, taky nejdriv
                      revolucionar , to vzal ve velkym. Protoze..
                      Mrtvi nezerou ani nemluvi..

                    7. Targusi, proč tedy diskutujeme u Vidláka a ne u Vás?
                      Čím to, že předsedou STAČILO! je Vidlák a ne vy? Když všemu tak skvěle rozumíte a všechno víte nejlíp?
                      *
                      *
                      *

                    8. Re: pK

                      Moc nerozumím.
                      PROČ bychom se měli urážet u mne? Mně je doma dobře a nikoho tu nepotřebuji.
                      Jestli se V. rozhodl pro politickou kariéru, je to jeho boj. Já mám úplně jiné ambice a priority, po kterých vám je naprosté hovno.
                      Capisci?

Napsat komentář: Pepa Sláma Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *