10 listopadu, 2024

Jakýmkoliv způsobem

Přátelé, jeden blázen se fakt našel.

Včera jsem ve článku zveřejnil výzvu, aby se mi ozval někdo, kdo i přes ty nutelly a totální fiasko zahraniční politiky, ještě věří našemu Blyštivému Péťovi… Jeden existuje. Jmenuje se Pavel Holík a napsal mi mail, ve kterém mimo jiné napsal toto: „Já se hrdě hlásím k vládě PF. Nevím, jestli budu volit zrovna jeho, ale některou ze stran, která bude mít potenciál vytvořit protiváhu Babišovi a Okamurovi určitě. Volím zastupitele, kteří mají vizi a mají morální kredit pro výkon veřejné funkce jako p. Fiala, Kupka, Jurečka, Bartoš, Výborný, Válek atd…“

Poprskal jsem monitor…

Takhle si libtardi představují vizi… Tvrdí, že vrátili naší zemi morální kredit v zahraničí a pak našeho Péťu nepřijme ani Nigérie. A co je ještě horší, zamini to ani nevědělo předem, aby tu návštěvu zrušili sami. Péťa není státník světového formátu, ale je ta poslední onuce. Myslím, že se ještě nikdy v našich dějinách nestalo, aby nějaká africká země nepřijala oficiální státní návštěvu z naší země a takhle brutálně nás vyfakovala.

Síkelu zase nepřijali Saúdové ani Kuvajťani…

Mohu se zeptat? To je ta vize, kterou mají? Všimnout si po dvou letech, že tu máme drahé potraviny? Všimnout si po roce a půl, že válka na Ukrajině jaksi není tak úplně vítězná? Všimnout si po roce, že lidi prostě nemají peníze? Kdy přijde Válek s převratným objevem, že fakt není penicilín? Chybí léky a Válek radí, že máme obvolat sto lékáren. Morální kredit pro výkon veřejné funkce…

Už Česko dali dohromady a nebo to ještě budou nějak vylepšovat?

Tahle politika nás všechny jen na inflaci stála víc než dva nové atomové reaktory. Hodnotová politika, vize a morální kredit této vlády nás stály bilion korun, dlouhodobý pokles kupní síly, zrychlující pokles průmyslu, zastavené vysoké pece, jaderný terč nakreslený na Mošnově a celé ostravské aglomeraci, další stamiliardy na nákup zbytečného obrněného šrotu a hlavně… nejvyšší ceny energií na světě. K tomu videa s nutellou, dýchavičné zdravotnictví, rozklad školství.. Bilion korun… možná víc.

Pavlu Holíkovi to za to ale stálo… Měl bych ten mail poslat jeho psychiatrovi, aby mu zarazil sobotní vycházky.

Pamatujete, co jsem říkal na demonstraci? Pět programových bodů:

  1. Ceny elektřiny bude dvě koruny za kilowatthodinu. Když se vyrábí za korunu, může se prodávat za dvě. Brání tomu jen nenažranost. Jak toho chci dosáhnout? Jakýmkoliv způsobem.

2. Hytlermarkety budou povinně uvádět nákupní cenu svého zboží. Že máme v zákoně obchodní tajemství? Provize za zprostředkování půjčky se také musejí povinně uvádět a dalo se to udělat. Když to šlo v jednom případě, půjde to i v jiných. Jak toho chci dosáhnout? Jakýmkoliv způsobem.

3. Televizní poplatky budou zrušeny. Když to nepůjde jinak, tak i s Českou televizí. Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno. Česká televize je vinna tím, že si Fiala všimnul drahoty až po dvou letech vysoké školy škůdcovství. Jak toho chci dosáhnout? Jakýmkoliv způsobem,.

4. Žádné snižování důchodů. Senioři si na svou budoucnost vydělali tím, že postavili elektrárny, přehrady, silnice i továrny. Nemusejí se o to dělit s mladými. Mladí si mají vydělat na svojí budoucnost a svoje stáří. Že toho nejsou schopní? Celý svět je otevřený a v Mollenbecku či Malmo jsou levné byty.

5. Grýndýl bude zrušen. Bez náhrady, bez pardonu a bez milosti. Investor, který nacpal miliardy do elektroaut, která nikdo nechce, do solárů, které produkují ultradrahou elektřinu, investoval do zavírání továren a věřil Leyenové, že z toho nebude průser, ten si nezaslouží jinou budoucnost, než krach. Taková budoucnost přijde stejně, takže bude lepší, když zkrachují jen ti, kteří nás do toho uvrtali a ne my všichni s nimi. První skončí emisní povolenky. Kdo investoval do zločinu na vlastním národě, ten prostě prodělá. Jak toho chci dosáhnout? Jakýmkoliv způsobem.

Tohle je teď naše nejbližší budoucnost, tohle je to fundamentální, čeho musíme dosáhnout. Politické postupy, prostředky a řešení mohu být voleny různě, ale republiku nezachráníme, pokud nedosáhneme alespoň těchto cílů. Levná elektřina, potraviny za férovou cenu, odstřihnout novináře od peněz zadarmo, neobírat seniory a přestat se tvářit, že se fyzikální zákony dají přehlasovat v Bruseli.

Všem chytrolínům, kteří už teď vědí, že to nejde, vzkazuji obligátní: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Nějaké slzičky, že to bude pro někoho nespravedlivé, že někdo kvůli tomu zkrachuje, protože v dobré víře nakoupil akcie firem, dovážejících z Číny soláry, to mě už nedojímá. Když to takhle půjde dál, tak nakonec zkrachujeme všichni. Nejen ti, co věřili Timmermansovi. Co se mě týče, já se raději smířím s krachem investorů a následnými soudy než s krachem celé společnosti a následným rabováním.

Pět bodů…

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

447 thoughts on “Jakýmkoliv způsobem

  1. Ad 2) Dobré heslo na demošku, nic víc. Uvádíte „kupní cenu“, a to je ta, za kterou kupuje market. Tak si majitelé zřídí prostředníka s domicilem mimo ČR a přes něj zboží účetně protáhnou. Prostředník bude mít obří zisk mimo ČR, market 0+. A jako bonus ČR bez daní.

    1. Tento bod je absolutní nesmysl. Každá další buzerace zvýší ceny už jenom tím, že přinese další náklady na provádění nesmyslů. Jakoby jich už nebylo dost diktovaných z Bruselu. Nechápu, že jinak bystrému a inteligentnímu Vidlákovi to nedochází. Samozřejmě to lze obejít Vámi uvedeným způsobem, ale i kdyby to obchod neobešel, každý den měnil cedulky u zboží a vše poctivě uváděl, k čemu to zákazníkovi bude? Jak si Vidlák představuje, že to bude fungovat? Nasraný zákazník usoudí, že marže je příliš vysoká a přestane tam nakupovat? Místo do „hytlermarketu“ půjde do obchůdku za rohem? To ale může už teď, když se mu zdá cena vysoká. Jenže v tom obchůdku je cena obvykle ještě vyšší (nejsou tam totiž „akce“). Nebo se zákazníci začnou na protest přilepovat k asfaltu na parkovišti před „hytlermarketem“ či polévat regály se zbožím červenou barvou? Podle čeho budou zjišťovat, jestli marže je přiměřená? Podle čeho zjistí, jaké náklady na všechno možné, od energií až po mzdy prodavačů ten „hytlermarket“ má?
      Jediné, co zákazník může udělat, je chovat se tržně a nechodit tam, kde jsou prodejní ceny v porovnání s jinými obchody vysoké. Prodejní ceny, nikoliv nákupní. Totéž by ale měl dělat i obchod: nakupovat od výrobců, kteří mají ceny nízké. Jenže právě za to by ho Vidlák chtěl trestat, tak proč by se snažil?

  2. Re: anonym

    Jistě se shodneme, že z pozice silného postavení na trhu je navyšování zisku přinejmenším morálně problematické a už jen z tohoto hlediska by bylo dobré, kdyby značky, které zlikvidovaly českou výrobu zakoupením fabrik a jejich následným uzavřením, prodávaly své výrobky jaksi za alespoň stejnou cenu, za jakou obchodují své výrobky o několik desítek km dále – v jiné lokalitě.
    A to je, oč tu běží.
    A dostáváme se k jadérku věci – jak je možné, že soudruzi ze Čtvrté Říše se domluví a ve svých maga-šopách zvednou cenovou hladinu „jen tak“?
    Co dělá antimonopolní úřad?
    Co dělá vláda?
    Kde je FÉROVÁ hospodářská soutěž?

    Pokud soutěž není férová, proč vláda nepřizná, že její práce stojí ZA HOVNO?!!!

    1. Našemu premiérovi se už posmívá i německý Bild…To je strašný. Nač má tolik královsky placených poradců a podržtašků, aby nedělal takové píčoviny?

      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-protoze-je-u-nej-doma-prilis-draho-nakupuje-sef-ceske-vlady-u-nas-pise-nemecky-bild-40449943

      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fiala-s-nemeckou-nutellou-neschopnost-jen-se-zesmesnil-mini-politologove-40449888

      Když už o tom píše i Lukačovič, tak to už mimojiné znamená, že si v ČR může na premiéra otevřít hubu kdejaký pochybný miliardář, tak daleko jsme došli.
      Jakoby si na Babiše otvíral hubu nebožtík Kellner.

  3. Ad 1) Cena elektřiny již nikdy za 2,- Kč nebude a za 1,- Kč „vyrábí“ snad jen atomka (a to proto, že do toho nepočítáte její stavbu). Paroplynovky dle ceny plynu (a ten bude už jen dražší a dražší) + emisní povolenky. Uhelky nebudou, bo emisní povolenky. Rubikon překročen, smlouvy podepsány.

    1. Smlouvy, které jsou nevýhodné, je potřeba vypovědět. Jsou-li nevypověditelné, tak jsou nemravné a netřeba je plnit. Prostě stačí oznámit, že ze systému emisních povolenek vystupujeme a tečka.

        1. Já mám světlé okamžiky stále, což se o Vás rozhodně říct nedá. Dokonce ani souhlas neumíte vyslovit bez osobního ataku.

  4. Nežijeme na ostrově,ale uprostřed Evropy.
    Dost nás ovlivňuje právě Německo a jak to ukázal Fiala,jen neřekl,že na Německou láci,přispívá i náš stát.
    Ke změně vlády těžko do voleb nastane,ale připravit na to voliče je potřeba.
    Jak už pan Vidlák napsal,připravuje povolebního partnera pro ANO a kdyby se to povedlo,odměna je jistá.
    Napíši to znova,ANO není změna,ale jen pokračování tohoto marasmu.

    1. Jenže pokud bude povolební partner PRO, tak si můžeme být jistí, že to nebude servilní bruselský mopslík jako socani. Mám-li si vybrat mezi další „vládnutím“ současných turbozoufalých Pětizmrdů nebo Babiše kontrolovaného stranou PRO, volím jednoznačně za bé 🙂

      1. Babiš se na PRO z vysoka vyse a na ostatní nové subjekty taky,ten půjde jedině z ODSkou,klidně Lidovcema atd.A ještě existuje riziko,že se k Pětihnusu přifaří po volbách třa Šlachta nebo Šmarda,pokud se tam dostanou a bude rázem sedmikolka a jako republika skončíme na kapačkách s následnou eutanázií.

  5. Vidláku palec hore . Inak môj zaťko je niečo podobné ako ten Holík 🙂 . Márna diskusia, márna, ani prehra jeho miláčika v Sme rodina Kolára vo voľbách ho nepoučila. Vždy vraví: „On tak pekne hovorí, páči sa mi … “ ….. márna strata diskusie …… 🙂

  6. Přidal bych šestý bod, a to racionální zahraniční politiku. Ne povinné lezení do prdele jedněm, kteří jsou momentálně v kurzu, a o to větší povinná nenávist k těm, co zrovna v kurzu nejsou.

    Umět vycházet s jedněmi a respektovat druhé, a naopak. Ne vyrábět účelově nepřátele, kteří žádnými nepřáteli nejsou.

    Zahraniční politika bude konzistentní, jednotná za celou zemi. Ne aby si jeden ministr pouštěl hubu našpacír a dával na odiv koho miluje a koho nenávidí.

    Současná dementní vládní garnitura evidentně nezná ani kapku z našich dějin, neboť by jinak musela jednoznačně vědět, že urputné lezení do prdele pouze a výhradně jedné straně nikdy nedělalo dobrotu.

  7. =D krásné body, krásná plán, jednoduchá myšlenka, realizace složitá… no už jsem to tu kdysi psal. A za mě – když neuvídím redukci státních zaměstnanců, diplomatů, asistentů asistentů asistenta, umlácení několika naprosto zbytečných ministerstev, a celkově vypakování aspoň půlky zasraných zákonem chráněných vyžírků, jedná se o kosmetiku.

    Mi osobně by stačil jeden jediný bod – „Redukce kynutého státního aparátu“. Jak toho dosáhnout? Jakýmkoliv způsobem.

    1. Souhlas. Třetinu zbytečných vyházet, třetinu neschopných vyházet a těm zbylým přidat 2/3 platu. Finančně nás to na platech vyjde nastejno, ale ušetří se mraky peněz za nájmy, energie a státní správa bude efektivní, což se jednoznačně projeví na výsledcích.

      1. Proč je třeba vyměňovat každých pět let řidičák? Nic se při tom nezjišťuje, nemění, jen si na to na malém trojkovém obecním úřadu dobře platíme 4 úředníky. Kolik to bude na vyšších stupních řízení?

        1. Proč platíme dálniční známky* ?
          Projekt si zaplatíme, stavbu si zaplatíme, údržbu si zaplatíme….a to i ti, kteří po dálnicích nejezdí.
          Nepřímo i malé děti (ony konzumují kočárky, pleny, hračky etc. etc. ) – přes své rodiče či pěstouny platí DPH.

          *Ministerstvo dopravy : Od 1. března 2024 dojde v Česku k několika změnám v systému dálničních známek. Nově si řidiči budou moct pořídit dálniční známku:
          jednodenní za 200 Kč,
          desetidenní za 270 Kč,
          měsíční za 430 Kč
          a roční za 2 300 Kč.
          Proč nebude stát měsíční známka 2300 : 12 ? Obdobně ty na kratší dobu .
          Anebo naopak : roční známka 365 krát 200 . 🙁

          Škoda, že stát nemá slevové akce např. na daně z piva, nebo z cigaret. Prochlastáš týdně 1000 korun, sníží se ti odvod roční daně z příjmu o 2300 korun. Prochlastáš týdně 100 korun, sníží se ti daň na 120 korun. U kouření obdobně.
          —————————-
          Proč se nezavede chodniční známka ? Nebo přehradní či říční , potažmo pěšinková známka ?
          Anebo když míváš hlavu v oblacích – tak oblační známka.
          😀

          1. Proč platíme dálniční známky* ? Inu protože jsme blbci. Ty ostatní známky zmíněné v závěru samozřejmě přijdou. A mimo to nám budou holit i hlavy.

          2. Ještě dodatek. Opět citace.
            „…Pokud chcete na roční dálniční známce ušetřit, můžete si ji ještě do konce února 2024 koupit za současných 1 500 Kč. Bude vám pak platit až do konce února 2025. Viněty pořízené od 1. března 2024 už však budou mít novou cenovku….“

  8. Popravdě se blížíme ke krachu i v dalších volbách. Opoziční strany se nespojily, takže hlasy propadnou po vzoru strany Republika na Slovensku. Plus tu není žádná SNS, která by otevřela kandidátky pro sice nestraníky, ale známá jména.

    Tady už to změní jen vnější okolnosti, jako velká (nejaderná) válka, což neovlivníme. Anebo mi přijde legitimní volba Pirátů – podle hesla: čím hůře, tím lépe. Piráti to tu dovedou k nejrychlejšímu a „nejkvalitnějšímu“ konci (né, že by se dnešní ODS od Pirátů lišila…). Potom tupým ovcím možná dojde, že ……..a možná taky ani pak ne.

  9. Důchodcům budeme sypat, mladí odejdou „do Malmö“ a makat na ty vaše světlé zítřky, Vidláku, tu teda bude konkrétně kdo? Nebo si pod tím „jakýmkoliv způsobem“ mám představit uzavření hranic a pracovní povinnost? To už tu jednou bylo a moc se to neosvědčilo. A mimochodem, nevím jak při vašem způsobu politického myšlení můžete podporovat pravicovou Rajchlovu stranu. Ta Konečná by vám slušela víc.

    1. Vidlák věří v pašalík na zemědělství od Rajchla, proto Rajchl. Komáři, když by se dostali do PS, tak by mohli jen skrytě podporovat vládu, jako tomu bylo v předminulém volebním období.
      Nic složitého v tom nehledejte.

      1. Upřímně, taky si myslím že jde především o ten flek v evropském parlamentu který Vidlákovi Rajchl zajistí pravděpodobněji než uječená Kačka.

    2. A kdo sype důchodcům? Kdyby tu nebyla tak neschopná vláda, tak není 20% inflace a nebyla by ani tak vysoká valorizace. Takže hledejte příčinu a ne důsledek.

      1. Osvědčila se výborně, ale někteří z toho měli duševní trauma nikoliv nepodobné traumatu žáků z matematiky.

  10. V jedné diskusi (možná dokonce tady) někdo nazval 17. listopad Pyrrhovým vítězstvím.
    Je to přesný.
    Za týden to oslavíme.
    Ještě jedno takový vítězství a jsme v prdeli definitivně.
    Víc takový demokracie!
    Víc banánů!

  11. Hodně předbíhám, jistě to tu bude velké téma. Ale sem se to hodí.
    Totiž, strana PRO ohlásila na 23. březen další demonstraci. Teda, zatím je na jejích stránkách anketa, kolik lidí do toho chce jít, možná opravdu předbíhám. Ale dopředu rozhodně nic neprozrazuju, protože samotný démon zmaru Rajchl o tom otevřeně mluví.

    Otrávené mávnutí rukou, ách jo, nedají si pokoj. A já jim tolikrát přitom vysvětloval, že je to marný. A taky svým psaním poctivě makal na tom, aby aspoň v rámci diskusního dosahu tam lidi pro umučení Bóži nechodili. Což mi pak pisálci typu picco předhazovali, ale což ve skutečnosti není pravda jak sviňa. Jako, že je to nepravda jak sviňa.

    Takže (doufám) bude další kolo. Proč to nechat ležet, k tomu bylo pečlivě rozebráno mnoho důvodů. Proti jedinému dostupnému způsobu.
    Mmch, kdyby existoval způsob jiný, životaschopnější, lobboval bych za něj. Říkal bych si, že to PRO teda ok, ale tihle jsou lepší. Jenže žádní tihle nejsou (kromě těch, co v noci po příchodu z flámu vymysleli, že příští rok asi založí politickou stranu…).

    5K to – což je nutno si uvědomit – do tohoto katastrofického stavu dovedla za dva roky. Za pouhé dva. A ty stejné dva (pevné doufejme, že ne víc) to ještě budou dovádět dál. Kam? Raději nemyslet a nepojmenovávat.
    Znovu, pokud se nic nestane, ta Vidlákova bilance ve článku bude za ty dva roky vzpomínkou na doby, kdy to ještě jakžtakž šlo.

    Co s tím? V pozici důvod proti způsobu je to pořád. Pořád existují důvody, proč je to do prázdna, nemá to potřebnou sílu a vnitřní i vnější okolností tomu nepřejí. Ale přibylo „obrácených“ důvodů, totiž, pro to, aspoň zkusit s tím něco dělat. I v režimu ať to dopadne jak to dopadne. Žhnoucích důvodů přijmout to za své. I tak, že „když mi teda nic jiného nezbývá“, to se taky počítá.

    Který je zásadní „důvod ke způsobu“? Už je to připomenuto, před námi jsou v horším případě ještě extrémně dlouhé dva roky. V těch prvních dvou jsme měli až příliš mnoho příležitostí ověřit si, jak moc platí, že optimista je jen synonymum pro blbečka a realista je velmi optimistický eufemismus pro pesimistu. Pesimista je ten, komu ještě aspoň zbyla síla něco říkat, dál už se mi to definovat nechce…

    A co čekat? Raději ne moc. V rámci, nastaveném EU a USA, se ale přece jen dá pohybovat. Rozptyl od – do, sice ne velký, ale k dispozici máme.
    S 5K máme nikoli prakticky, protože to připouští, sice malou, ale odlišnost. Nýbrž fakticky, tedy bez jakékoli odlišnosti – zaručeno, že na spodní hranici. S ambicemi prorazit dno. S jejím bezbřehým lokajstvím a mezní představě vzdorujícím neumětelstvím má 5K k tomu proražení značně našlápnuto.
    Bez ní, při reálném pohledu na přítomnost ANO, SPD a zatím neznámo, jak moc PRO či někoho dalšího, je šance, že k proražení dna nedojde, možná se od něj i posuneme výš. Nelze skutečně čekat žádnou hitparádu úspěchů (i ta okolní situace – stav EU se taky bude ještě hýbat dolů). Ale aspoň sice malá, ale pořád možnost zastavení pádu v té dostupné škále je tím, co naše země přímo zoufale potřebuje. Kvůli další budoucnosti.

    A jestli zas nic nebude? O kolik to pak bude horší? O nic. A kdo zaručeně ví, že tentokrát možný přetékající Václavák, v nejlepším případě přes Můstek třeba na Příkopy, taky třeba do Vodičkovy a Jindřišské, zase bude nic? Nikdo. Skutečně to nutně nemůže pak být něco podobného, jako stoupající voda a přehradní hráz? Snílkovství, tentokrát ale stojící za pokus o realizaci aspoň kousku z něj.

    Je tohle všechno pořád malý „důvod pro způsob“? Neměl by. A jak jsem začal tím ošklivým urážením, třeba už to tolik lidí nebude brát osobně. Možná padne i bariéra, že to nebude náležitě levicové, což teď není vyrypování. Kvůli tomu, o co hrajeme, je čas si znovu a znovu poměřovat, jak moc to nemá cenu a stejně to ani nepůjde, vůči tomu, že to už přece jít musí. Že jinak to tu bude špatně, a to tentokrát opravdu moc špatně…

    1. Je někde uvedeno, jak by strana PRO chtěla urovnat vztahy s Rusy, abychom se opět dostali k levným energiím a surovinám?
      Abychom opět mohli vyrábět a být se svými výrobky takzvaně konkurenceschopní?
      A půjde to ještě vůbec, nebo už je to tak posraným nahoru, že to nespraví nikdo?
      Teď mám na mysli například to, co tahle vláda nasypala do chocholska a jak se chovala.

      1. Nemůžu mluvit ani za něj, ani za Rusko. Jednoduché a velmi brzy by to asi bylo jen těžko, že by se o to pokoušel, to je ale zásadní věc. Nijak se tím netají. Situaci – „heleď, Rusko, pojďme se domluvit jako normální lidi“ ale asi dnes dokáže popsat málokdo, ṕokud vůbec kdo.
        Každopádně ale PRO má jasno s elektřinou. ČEZ, emisní povolenky, Lipská burza. Do Ukrajiny samozřejmě přestat nekontrolovatelně sypat. Revize našich zbrojních zakázek atd. Na druhou stranu mu vytýkají to školství apod, myslím ale, že ušetřit této zemi a lidem v ní ne desítky, jako spíš stovky miliard, je silný argument.

        Neumím vyloženě konkretizovat a vyčíslit, co by se jak kde projevilo, pokud by se ale podařilo nějak posunout stav věcí v čemkoli, bylo by to jen dobře.
        Jeden příklad – Fico teď oznámil, že předchozí vláda připravila poměrně velkou zásilku zbraní na Ukrajinu, ta jeho ji ale zrušila. To samé prosazuje PRO. Nemá samozřejmě v tuto chvíli jak to realizovat, ovšem deklaruje tento přístup dlouhodobě. Jedna věc úspora peněz, protože co se odešle že zásob, musí se dokoupit. A druhá, že Rusko tyto věci sleduje, takže to bude mít vliv na ty ev. jednání o uhlovodících.

  12. Vidláku, proč jste pana Holíka tak znectil? Věcně s Vámi souhlasím, ale uvědomte si, prosím, že on zde vstoupil do jámy lvové. Prokázal statečnost. Nemusím s ním souhlasit, ale vážím si ho.

    1. „Volím zastupitele, kteří mají vizi a mají morální kredit pro výkon veřejné funkce jako p. Fiala, Kupka, Jurečka, Bartoš, Výborný, Válek atd…“
      Vy vidíte statečnost v té větě? Mě to přijde spíše jako duševní nedostatečnost.

      1. ŠVEJKU, nebuďte tak přísný.
        Zmínění, Kupka a spol. mohou jevit zdání morálního kreditu, investor do té jejich image vložil mnoho, přemnoho, a cítil na tuto věkovou skupinu.

      2. Napsal jsem jasně, že s ním nesouhlasím. Jeho statečnost vidím v tom, že napsal svůj názor, který s vysokou pravděpodobností zde nebude většinově sdílen.

        1. Re: Annotatore

          S dovolením – jaký je váš první komunikační jazyk?
          Třeba já si musím své myšlenky do češtiny překládat, můj mluvený projev v jazyce českém je tedy poněkud zoufalý.
          Ptám se proto, jestli čirou náhodou nezaměňujete významy slov

          „statečnost“
          a
          “ nedo-statečnost“
          ve významu snížené schopnosti přijmout objektivní realitu.

    2. Pan Holík se projevil jako namyšlený trouba už jen tím, že na Vidlákovu výzvu zareagoval, čímž si za svou dehonestaci může sám. Projevil tak své nízké IQ podepřené zbytnělým egem. Jiná věc je, že tímto Vidlák shodil hlavně sám sebe. Teda ne že by věcně neměl pravdu, ale zachoval se jako ubožák Cempr či Kartouzovi fízlElfové…

      Zas je lepší, když se o Vidlákově charakteru dozvíme co nejvíce ještě před volbami, než až po nich.

      1. Re: pK

        Jste si jistý, že Vidlák napsal přesně pisatelovo jméno, případně zda vůbec existuje něco takového, jako popisovaný pan Holík?
        Jste si jistý, že existence tohoto stvoření není jen „básnická licence“?akoví lidé, jako je

        Btw. takoví lidé, jako je pan Holík, opravdu existují. Mám jednu takovou osobu v širší rodině.

    3. Libtardi si myslí, že dezoláti mají nízké IQ.
      Dezolát Vidlák si totéž myslí o libtardovi Holíkovi.
      Najděte sedm rozdílů.

      1. Zacituji Agathu Christie. Výrok pronesla stará teta slečny Marplové.

        „Mladí si myslí, že staří jsou blázni. Staří vědí, že mladí jsou blázni.“

    4. Cítím to obdobně. Na jedné straně Vidlák povzbuzoval ve svém článku, aby se někdo ze zastánců/voličů Pětikoalice ozval, a pak ho docela primitivně zesměšnil. Tak nějak to dělají libtardi, čímž se zde dostáváme, bohužel, na jejich úroveň. To, že Vidlák ve svých glosách často pejorativně označuje veřejně známé osoby, nebo názorové skupiny, to je jaksi ze zaměření jeho glos pochopitelné. Ale takto zaútočit na běžného čtenáře, je podle mě mininálně netaktické („nejsme jako oni“, akceptovatelnost článku pro nezaujatého čtenáře/potenciálního voliče) a netaktní (autor by měl svým přístupem vést k určité kultivovanosti diskuze a obecně i ke kultivovanému chování čtenářů). Toto by mě vadilo i u České televize a nemám důvod neměřit všem stejně.

      1. Jinými slovy, ovšem v přesně stejném významu, lze říct
        – Vidlák mnohokrát popsal důvody, proč by se divil, jestli by se mu někdo ozval, že stojí za 5K.
        – Ten někdo se ozval. Že ano.
        – Vidlák tedy pravil, že v tom případě se skutečně diví.

        Někomu může vadit, že způsob toho divení je pohrdavý, neuctivý apod. Že lepší by bylo něco ve stylu – „respektuji Vaše stanovisko, nicméně s Vámi z těchto a těchto svých a pro mne platných důvodů nemohou souhlasit…“. Nebo ne až tak upjatě, ale „nějak“, hlavně ne tak výsměšně.

        Vzhledem ke stavu naší země nicméně čím dál míň může být použit (ke všemu ne zrovna pokaždé platný) argument „to Babííš“, naopak čím dál víc se ani nemusí argumentovat, protože to zoufale bije do očí, totiž, že „to 5K“. Hrdě se hlásit k morálnímu kreditu zrovna 5K i po všech těch jejích eskapádách je na jednu stranu kůže na trh a svobodný projev. Na druhou budí značný údiv, protože zejména ta morálnost, ṕokud u někoho z tam uvedených kdy byla, se stala samozáhubmou karikaturou sebe sama. A nejsem si jistý jestli to „značný údiv“ je dostatečně adekvátní naší situaci.
        Došlo tedy k tomu, že autentické znění je takto zabarveno. Stejně, jako může někomu znít nepatřičně, může jinému znít, že dotyčný ještě dopadl dobře.

  13. Ty body jsou zajímavý, ale zdá se mi, že pro stromy nevidíme les. Což takhle se podívat na státní dluh a cenu jeho obsluhy. A říct těm, kdo státu půjčili, že to byla blbá investice a mají smůlu. Jakýmkoliv způsobem. Když vidím to číslo, tak proti tomu jsou ty zbývající body drobné.

    1. „jednalo se totiž o peníze navíc ke standartní valorizaci.“ – lžeš, šlo o valorisaci zákonem danou při inflaci. Mimochodem ta inflace byla 20% ty podvodníku píšící o osmi.

      Zkus se debílku zamyslet, kdo donutí lidi platit sociální, když jim zrušíš důchody. A až tvá blbá hlavička vymyslí, že není třeba platit na nemocné, protože v nemoci nepracují, kdo bude pak platit nemocenské. Prostě když nerozumíš ekonomice, nepiš o ní, jen ukazuješ co jsi za arogantní hovádko.

      1. To anonym : Ses typickym prikladem nesystemoveho mysleni. Jako kdyz za sociku s velkou slavou koupili do strojiren u nas NC obrabeci centrum, postavili do rady starych masin – a jednou za cas od neho odvazel delnas obrobky v kolecku 🙂 Nebo v kapiku vymysleli just in time zasobovani firem i nekolikrat denne – a vysledek byl ucpane ulice dodavkami a zhorsene zasobovani (v Praze byli i pripady ze se dodavky soucastek do autoservisů maskovali jako sanitka, s majakama !). Te nenapadlo, kdo bude ty lidi nad 60 ochoten bez vyraznych dotaci (= zatez verejnych roznpoctu z jine kapsy) zamestnavat ? A i kdyby chtel, na jakou praci budou ti lidi stacit zdravotne, fyzicky, intelektualne ? Jedine co dosahnes zvysenim hranice pro odchod do duchodu je, ze ty lidi bude muset stat zivit z jine rozpoctove kapitoly – socialnich a nezamestnaneckych fondu. To je vse co se tim dosahne. A samozrejme velike socialni pnuti, zenouci ty lidi politicky k daleko vetsim sekacum, nez je Rajchl…

      2. Průměrná mzda v roce 2022 je 40 353
        Průměrný důchod 18 061
        Počet pracujících 5,1
        Počet důchodců 2,8
        Za rok by měl stát vybrat 691,5 miliard na důchody a vyplatit 606,8 miliardy.
        Ten odvod 28procent je důchodové pojištění.

      3. Re: Onanym

        Kdyby se odváděla na důchody STEJNÁ PROCENTA, jako předtím, než se začal důchoďák hroutit, nebyl by ŽÁDNÝ problém!!!

        Konec diskuzí.
        Hovna o tom, že máme drahou pracovní sílu, začal přemílat Kalousek a ještě dávno před ním Papá Tunel, bo TŘEŤY-PILYŘ-CYPE.

    2. Blá blá blá blá. Dluhy lze výrazně snižovat například okamžitým zastavením sypáním peněz do černé díry na UA nebo do kapes amerických zbrojovek předraženými a zcela zbytečnými nákupy vojenského šrotu, který nikdy nevyužijeme. Ani pro zastrašení kohokoliv. Naopak finanční podpora důchodců bude mít pozitivní přínos pro ekonomiku, protože důchodci – na rozdíl od mladších věkových skupin – prakticky všechny finance utratí na domácím trhu. Nenakupují totiž až na výjimky ani za hranicemi u sousedů, ani třeba na AliExpressu.

    3. Cely hejna zklamanych vokradanych zakazniku. Demagogie .Skoro nic jinyho.
      O Pakovana slohovyho cviceni na tema BlystPeti vedou do akorat do stupidni nicoty.
      Aspon tady vetsinou Vidlak neukazuje hovada ve vsech barvach vyvedeny.
      Alternatisti vsude ukazujou fotky kazdyho hovada kazdej den dokola. Neunavne.
      Ty nejhorsi a vykrikujou sami vo blbosti. Nejvic. Ti jiny sou blby.
      Udesna propaganda tech nejhorsich , jako za Hitlera. Akademici to zase vedou.
      Neuveritelny. Ani v oficialnich mediich to neni tak rozmnozeny a udesny.
      Naprosta blystiva isolace /fiala je blbej a neschopnej a nic neumi/ neblystiva a tupa ,bezmozkova uzvanenost. Absolutni zavislost. Zavislaci debatujou na clancich,
      zavislaku reagujicich propagandou pouze na cleny vlady a jine dle nich vyznamne vyznamne ,
      ktere odpadky povysuji denne nad nas .Vopakovani matka imbecilni blbosti.
      Proc to museji opakovat. Porad ty samy jmena a fotografie. Nastenky a burcujici vylevy,
      aktivistu. Za co? Libtardi, co nejvice jmen , zadny Carthago ale jejich ,
      Gubernatio ,delenda est./cintat pro akademika ,at si cteni taky uzije/.
      Kecy na demonstracich maji pro dalsi korytare vyhodu , nemusisi vysvetlit,
      co a hlavne jak to udelaji , kde vezmou na normalni duchody z rozkradenych
      davno fondu, besni slibama bez zodpovednosti ,v horecne touze po vlade a moci ,
      jako vzdycky a uz stovky let..
      Taskarice vsude a porad .Musi bejt. Nova vlada se tak vkrada.
      My ty voly nakonec voblbneme. Populus /narod/,delenda est.

    4. No já jsem platila do státní kasy na důchod 55 let. Jako většina nynějších důchodců. CO VY NA TO. To se Vám chytráku nepodaří, a co byste chtěl, abych platila furt dál. Na Vyše studia ši flákání do 35ti?

      1. Problém je v tom, že z peněz, které platíte 50 let na „sociální pojištění“, kdyby byly na jedné hromadě, těžko přežijete 25 let penzijního věku. Proto máme průběžný systém – důchod vám platí vaše děti.

    5. Jeden chytrý muž, Pawe, kdysi napsal:
      „Když vidím tyhle lidský vraky, třesu se strachem před přízraky,
      že jednou ze mne bude taky důchodce …“

      1. Nakonce se nedožil 🙁 ale říkám si, že když vidí, nejspíš nelituje. Stejně by mu zakázali psát i zakazáli zpívat, jako jiným.

      2. To nebyl chytrý muž, to byl génius. Jak v sociální, politické tak jazykové oblasti. Moc moudrý člověk. Škoda že odešel tak brzy a kdo ví zda tomu odchodu někdo nepomohl.

  14. Mimo mísu…
    Vidlák se bohužel v perexu nezmínil ani slůvkem o 106. výročí tzv. VŘSR. Vyjádřím se v krátkosti sám.

    Nazývat puč z roku 1917 jako „VŘSR“ považuji za účelovou mystifikaci.
    Ve skutečnosti to byla „židobolševická revoluce.“ Negramotní mužíci s „revolucí“ v carském Rusku neměli lautr nic společného. Kormidlem dějin otáčeli židovští intelektuálové – Trockij, Kameněv, Zinověv, Uljanov (1/4 semitské krve po babičce z matčiny strany) a mnoho dalších. Souhrou náhod se do čela KSSS dostal Gruzínec Džugašvili, který s výše jmenovanými soudruhy o 20 let později rázně zatočil. Lva Trockého dokonce dostihla rána cepínem (sekáčkem na led?) do hlavy v dalekém Mexiku. Pochopitelně revolucionáře financoval Dům Sion (=Londýnské kanceláře) a cíl veškerého jejich snažení byl stejný jako dnes…Rozvrátit Rusko, následně ho zadlužit a zmocnit se jeho nerostného bohatství.

    1. Posledni dluh zaplatil Putin zapadu v 2008 a uz v 2014 dalsi valka na nej
      byla a bez meskani organizovana.
      Jenze tak dlouho…
      Misto Putina /na Putina se nejde , to uz je dvacet let vopravdu jasny , nejde,
      je za nim ta, Vyssi moc a furt , Rusko bohatne jako nikdy a uz sou
      zase velka a vopravdova velmoc a kazdej vod nich couva ,
      akademici z Ruska utekli a voni tam ted porad presto a nebo prave proto ,
      vytahujou novy zbrane, udesna dalsi zbran je ta medvedi pomalost a
      zdanlive votrocka trpelivost / ,
      misto nej si usaci a eu poridili a zavesili dva opravdu velky a masivni nepratele ,
      obrovsky balvany kolem krku a nejsou jediny /sami taky sou sobe,
      povesenej na krku balvan/
      ,co je stahujou do hlubiny..
      Kam az se nevi , balvany na krku je ale stahujou a este vsecko a taky vsecky je zaskrti..
      A este to milujou.
      Jasnej pripad sadomasochismu. Sadisti na rusy a nekonecny masochisti na ukra a izra.
      Ted hloubka toho uz se neda zmerit, senatori vykrikujou, nejlip utraceny penize sou na zabijeni rusu ,zen a deti. Jenze odpoved prisla , my vime , kde bydlite,
      /jak se do lesa vola/,a my treba taky nejakej ten rubl , umime a vime ,
      jak ten rubl nejlip utratit/ ..Nedelej nikomu , co nechces , aby jinej udelal tobe.
      To je co vod 45 rozpoutavali..Jinak dalsi strategie je zrejma , soustredit co nejvice milionu zbidacelych , do velkych mest ,kde se nejlip dari epidemiim uz po staleti..

      1. Putin napriklad vozbrojil zajaty ukry a voni dou za nej bojovat a za to,
        aby je vosvobodil vod antisem demokracie a este vlady lidu..
        Aby nekdo aspon prezil..

    2. Klobúk dole – tvorba inzitných dejín vám ide skutočne od ruky! Možno sa dožijeme časov, keď to bude, podobne ako inzitná maľba, považované za svojrázne umenie. Budú sa vydávať zborníky tých najorginálnejších ľudových historikov.

    3. „Jeho (Leninův) dědeček Mojše Ickovič Blank (rusky Мойша Ицкович Бланк), otec jeho matky, byl žid,[7] který konvertoval k pravoslaví.[8] “ Jen pro upřesnění.

  15. Cituji:
    ” pochybuji o tom, že by si mnoho Čechů nechalo znárodnit majetek, že by si nechali jen tak zrušit své investice, výnosy z podnikání”

    A co proboha, dělá tahle vláda aby tomu minimálně inflací nebo dalším, před volbami nezmiňovaným mimořádným zdaněním, nedošlo ????

    Hele, anonyme, nemáš nějaký problém s realitou?
    Ze 100 koruny z roku 2021 máš dneska cca 60 Kč. Cajk?

    1. 8.5% od roku 2021, to si myslíš že po tomto bude někdo číst dále ? A je úplně jedno zda jsi takový prolhanec nebo retard.

    2. Tak “jenom” 91,50 Kč?
      Hehe, a kolik je kumulovaná inflace za dobu působení této vlády?
      Jaká je kupní síla stokoruny od dob Babišovy vlády do nyní? Co?

      1. Ty kretene, možná to co ty hulíš, asi do obchodu s potravinami nechodíš, ceny neznáš, tak buď alespoň zticha a někde si to najdi.

      2. ???
        Váš spotřební koš se omezuje na papriku a na škvarkový chléb?
        Nechci být neuctivý, ale pak zřejmě avitaminóza a další nutriční nedostatky(aminokyseliny) vysvětlují Vaši nedostatečnou chápavost obecně , zvláště pak inflace…
        Ve skutečnosti vám za dobu Fijalovy vlády z té stokoruny zbyly asi jen 2 třetiny, cca 60 %,
        A to ještě podle toho do jaké věkové skupiny patříte. někdo dopadl asi i hůř.
        O kurva dost!
        A nejen důchodci.
        Mít dnes malé dítě – smysl života a budoucnost státu je ekonomická sebevražda!
        Kapišto? A o tom tak nějak vládnutí je. Rodina byla základ státu i za komančů, Ti z toho udělali klišé, ale bez funkční a vzdělané rodiny je stát v troskách…což pochopí i Pepek Vyskoč…

        1. Vidím že pomalu dochází trpělivost i Vám, já na to už nemám, jdu spát a ráno se podívam kam jste s ním dospěl, držím palce.

          1. Ano. Narození některých, bylo jen plýtvání přírodními zdroji…Snad se ale Darwin nemýlil, a tito vyhynou bez dalšího pomnožení včas…

        2. Ještě poznámka. V sedmdesátých letech jsem viděl film, kde lidi po dovršení určitého věku zpracovali na nějakou výživu pro ty mladší. Tehdy jsem to bral jako sci-fi, ale když čtu toto …

          1. Re: Tymákovan.
            Někde v éteru se ztratil můj příspěvek.
            V kostce jsem tam psal, že v knize „Oblázek na obloze“ se na Zemi budoucnosti zavedla „šedesátka“, tj. dobrovolně povinná euthanasie po dosažení 60ti let.
            Schválně, kdy se něco takového doopravdy zavede?
            Aspoň nebudou důchodci zbytečně brblat. Protože nebudou.

        3. Lepší případ kretenismu jste nemohl dodat, děkujeme a posíláme virtuální Tatranku!!!
          Na druhou stranu, je mi vás (ačkoliv to s pohrdáním odmítnete) velice líto, že jste vyrostl v rodině bez lásky a základních lidských potřeb (další argumenty netřeba, byly by to jen trapné výmluvy).
          Budiž to mementem!

          1. Jsi hovado a jde vidět, že o tom nic nevíš. nic nevyplnilo můj život více, než moje děti. ale zase si říkám, je dobře, že takový arcizmrd jako ty nemá děti.

          2. Je jen dobre, ze se vy „moderni“ obcane se zadnim nahonem nemuzete rozmnozovat. I kdyz… ted vaham, to co pises mirne naznacuje, ze konkretne ty ses narodil po analnim sexu

          3. Kdyby se ti zatrolení dnešní důchodci vámi nenechali okrást o svoji svobodu a prostředky, nemusel jste dneska dumat nad tím, jak vás dnes ti dnešní důchodci okrádají o prostředky.

          4. Co to blábolíš ty čůráku, já mám třeba 4 děti a žádný nějaký zásadní omezení jak svobody nebo peněz nějak nevnímám. Takže laskavě mluv za sebe ty sobecká nulo.

    3. Vzdycky tady byla ta nase Treti cesta.
      Uplny a pro nas nejlepsi skutecny nezavislosti, predevsim, abysme ukazali kazdymu a sami sobe, co umime a dokazeme…
      A vytahli se jako v Bruselu v 56. A na svet.
      „Padla facka padla na sale , kdyz sem jaaa, tam pristal, tri frajeri co tam po mne sli , rovnou voknem vodesli, pan kapelnik k tomu sooolo hral a zaaadnej nevyrusoval“..
      /Na Vlachovce/. A kdyz . Vsecko je jednoduchy jako ta facka .
      Udelaji vsecko, uplne vsecko , aby tohle , tohle , nikdo nezpozoroval.
      /Hleda se nas Putin ,zvopakuju to , nas Putin a nikdo jinej a samozrejme /.
      Tretizcestnej k tomu.
      Ukaze ,probuh nekdy nekdo ? Z tech vsech a vseobecne zubozenych medii, vobrazek Putina? Zelinar vsude.
      Je rec vo tech fackach. A kdo si je zasluhuje.
      Infekce, napr. zelinismu ,atd. ovlada celej spolecenskej zivot a verejnost.
      Mozna se nekdo vzchopi … Ale zatim vsichni dusi ,topi a skrti narod a vsecko.
      Troskari, maloverni, votroci vseho zvotroceni , za kazdou cenu ,
      ktery krici nejvic ,
      ze je treba se vosvobodit. S podminkou ze to musi bejt jenom voni….
      Horlivi zapisovatele detailnich nespravnosti rezimu do knihy prani a stiznosti..
      Poseroutkove az na pudu , nikdo z nich /sam vo sobe/ nejde aspon za prachama,
      do Ruska ,/hura do sokolovny a Bruselu /. Sou posrany az za usima.
      Nevedomy prasobijci. Charismatici samouci.
      Hrobnici a vsude a na vsechno, udernici..
      Plni normy. A kvoty.
      Ale neznaji nic jineho , nez vsecko znicit..V zachvatech epidemie silene nicivosti
      a siriciho se silenstvi , az do konce..
      .Nicitele se nici v prubehu , ale nevi o tom.
      Ani nemohou vedet a kdyz , tak nesmi..

      1. Vidím, že pro Vás , stejně jako pro Tymákovana, jsem opět ústředním předmětem zájmu já a nikoliv Vidlákův článek. Ale mýlíte se ve svém předpokladu o mně, jako se ostatně mýlí celá Vaše stalkující smečka pokaždé.

          1. 😀

            Když Vás vidím, doufal jsem včera že se objevíte s odborným nazorem na toho odpůrce dětí, rodiny a důchodů.

  16. Vcelku nic z „alternativního“ programu by mě nevadilo, ale důraz na to, že ještě vyšší dávky důchodcům to je něco, kde člověk nemůže mlčet. Hlavním problémem této země je již nyní neskutečně vyžraný důchodový systém, na nějž nejsou peníze a pán by rozdával ještě více, absurdní.

    Ihned, jak získat 100 miliard do státního rozpočtu- průměrný duchod již je lehce přes dvacet tisíc. Stačilo by tedy zkrouhnout na 18 500 a (a to hlavně!) a namlít všem stejný důchod. Důchod u nás je sociální dávka (příspěvek na dítě je též stejný například) a není důvod, aby někdo pobíral 25 tisíc + (a že takových je!), zcela naopak, kdo měl vyšší plat, měl možnost si nešetřit. Naopak problémem jsou chudáci důchodci, kteří nemají ani patnáct tisíc (a těch je též hodně). Takže jednoduchá stabilizace, pokles důchodů o 10% z hlediska výdaje, ale nárůst těch nejnižších a okamžitý pokles chudoby. Win win řešení, to by měl skutečný politik navrhovat. Další okradani pracujících ve prospěch důchodců může naopak navrhovat jen šílenec. Důchodci si u nás totiž žel jaksi nic nenaspořili, náš důchodový systém je prosím pěkně průběžný, mám pocit, že z nějakého nepochopitelného důvodu to jaksi někdo autorovi zapomněl říct.

        1. Promiňte, ale předem prohrané sázky neuzavírám. Navíc se obávam, že až půjde do důchodu, nemusel by tu být plátce ani příjemce té sázky. 🙂

        2. Píše, “ namlít všem stejný důchod“, co je na tom špatně. Podílníci by měli taky stejný podíl na rozpočtu, rozhodování a na půdě. Né jen vy.

          1. To je pravda Sasine, ale předpokládám, že při Vámi propagovaném systému by se z toho důchodu dalo důstojně vyžít.

            1. To je omyl. Vyžilo by se právě z teho co bysme vytvořili. Gdybysme takhle jako dnes dále zacházeli s dědictvím po předcích a rozdávali cigošům, židům, ukrajincům, arabům, vietnamcům a nevím čeho tady je dost, tak bysme asi pošli brzy hlady. Co si o tom myslíte?

              Todle co se děje, je možný jen v temto globálním maglajzu, gde nás pase z ciziny něgdo jinej. V tomto režimo hospodaření, my budeme dycky jen zdrojem, a gdyž už budeme vytěžení tak nás přesadí do jiného záhony, nebo vytrhají jako plevel.

              1. Na „namlit všem stejný důchod“ je špatně právě to rozdávání „cigošům“, pakliže tím máte na mysli osoby práce se štítící.

                1. Našim synům a dcerám namlít stejný důchod. Je to jejich zem a jejich ukradený podíly na půdě, rozpočtu a rozhodování. Naši synové a dcery rozhodují o naší zemi, to je snad jasné, nebo stále nééé. Tak gdo tady má rozhodovat, stále ti cizáci a jejich zastupitelé v parlamentní kantýně, co se hádaj celé věky o koryta a na naše syny a dcery serou z vysoka????

        3. To víte, člověk pořád ještě (možná naivně) žije s myšlenkami, že důchod od státu potřebovat nebude, neboť se zajistí vlastní aktivitou do té doby. Samozřejmě že v důchodu každá koruna dobrá, ale vidím prostě, jak je ten systém nespravedlivý, jak ti, kteří měli vysoké mzdy mají znovu vysoké důchody a třeba kdo byl živnostník a šel do důchodu před deseti a více lety má tisíc 13, z čehož vyžití opravdu nelze prakticky.

    1. To jsou panečku perly.
      „neskutečně vyžraný důchodový systém“, „okrádani pracujících ve prospěch důchodců“, „Důchodci si u nás totiž žel jaksi nic nenaspořili“.

      1. Ti kteří mají důchody přes 30k ovšem mohli a měli. Pokud tak neučinili, není důvod, aby je stát dnes přeplácel, můj názor. Jsem naopak jednoznačně pro zvýšit důchody lidem, kteří je mají opravdu (nedůstojně) nízké.

        1. Ach jóóó….
          1. Spořte si na důchod (inflace vám to sežere)
          2. Současní důchodci platili do systému, v němž platila určitá pravidla. Měnit pravidla, když se ocitli z role plátců v roli inkasujících (věk nezastavíš) má jakou logiku? Že už se nemohou bránit? Ale ano, u voleb mohou.
          3. Zvýšit důchody lidem, kteří mají důchody nízké? Takže se dostáváte do“logické nouze“ – proč bych měl platit něco více do systému, když se stát nakonec stejně postará?

          Z toho všeho mi vyplývá oblíbená zásada retroaktivity (potrestat ty, kteří na to mají). Socializace ztrát.

      2. Veci sou jednoduchy , sporitele na duchod /vodsvejch 16ti , si musi sporit sami ,na svuj ucet a jeste mit vejvar z uroku a nesporit stadum banditum ,silenym vyderacum /na jejich konta/ ,aby meli moc a smeli loupit este vic. Dyz nemaji nikdy dost.
        Nic jinyho , nemaji nikdy dost a nikdy. Ani dost.
        Cim vic je krmis , tim vic sou hladovejsi…
        to je obecna povedomost.NIc tajnyho.
        To je ponekud nepredlozena lehkomyslnost. Duvera naivita do nebe volajici..
        Da nekdo klice vod baraku , zlodejum? /Hele my ti chceme vykrast barak dej klice/.
        A takovy este doufaji a chteji z celozivotniho sporeni neco zpatky.
        To vynalez Bismarck , aby mel na valky /dneska uz to nestaci/a zadnej ani ten nejvic fanatickej komunista, humanista, fasista , to nechce a nemuze zmenit.
        Aby meli na valky, revoluce , nestesti, tragedie , kdyz chteji a to chteji porad.
        Voni chteji treba prevratit celej svet , vsechno jenom tohle ne.
        Zrovna tak se zdravotnictvim, nikdo nevi vo co jim de, to nesveruju tem ,
        co bazi tajne a vsemozne po nasi smrti.
        Investice maji bejt na obranu . Vlade jen mesicne vymerenou sumu.
        Nevladne vlada ,dostane hned hovno.
        A nic vic , jinak si porizuje kazdej nekonecne rozmnozujici parasiticky nepritele.
        Ty si poridi obratem ekonomy ,university,generaly nekonecny zkazy, za nase , atd..

    2. Jo, jo, až se tobě bude třásti ruka, koryto ti synek udělá….. To vám, pane Ach jo, netykám, to je kousek z jedné básně…

    3. Ale důchod není přece podle defince sociální dávka, ale pojistné plnění, platite si totiž důchodové pojištění, jakkoli absurdně to zní. Která komerční pojišťovna by pojistila někoho na riziko, které nastane téměř se 100% jistotou?

      Nicméně vycházíte za základního mylného věcného předpokladu, že totiž že základ, ze kterého dnešní důchodci platili odvody na důchodové „pojištění“, odpovídá jejich podílu na jimi vytvořeném společenském bohatství. To přece ani náhodou. Oni přispěli daleko vyšší hodnotou, je promítnuta ve všech společenských statcích, které užíváme. To, že je my neumíme zhodnotit a rozmnožit tak, aby to stačilo na „výplatu sjednaného plnění“, není jejich problém, ale náš.

      1. No tak třeba malej Benda. Definujte kolik bohatství vytvořil. Nebo vejš. Kolik bohatství vytvořili pro nás, Havel, Klaus, Zeman a jaké pak mají měli důchody. Nebo ten co zaprodal za suché z nosa zlato, gdyž byl v placaté vládě ouředníků a pak se vyboural něgde v emerice v drahým autě.

          1. Né né, píše nahoře že důchody by měli být stejný, páč ať se tady něgdo sám vytasí, kolik blaha a zlata pro fšechny vytvořil a kolik materiálu pro to zničil. AŤ si stoupne před osazenstvo a vysvětlí, čím si zasloužil více než ten, kerej mu nezavazel aby on byl velkej borec. A gdyby zavazel, byl by velkej? Spousta votázek, že??

            1. Píšete na mě trochu zmateně, ale zdá se, že jako jeden z mála jste pochopil podstatu mého příspěvku. Náš stát opravdu dnes kolabuje hlavně proto, že hromadě důchodců platí 25k+ a přitom řada důchodců zivori a skutečně těžce vyžije. Narovnání důchodu by vyřešilo mnohé a otevřelo prostor i pro jednorázové snížení výdajů na důchody.

              1. Jste legrační:
                „Náš stát opravdu dnes kolabuje hlavně proto, že hromadě důchodců platí 25k+“
                Náš stát kolabuje ze zcela jiných důvodů, seznam by byl dlouhý.

        1. „Komunisti šli od válu jen zdánlivě, převzali ekonomickou sféru, kradli. Zůstali darebáci jako Jičínský a Rychetský, zůstala komunistická ústava. Komunismus se už nevrátí jako v padesátých letech, to ne. Ale jeho pozůstatky napomáhají rozkladu západního střihu společnosti. Naše zázemí rozleptávají levičáci. Absolutní většina lidí neví, co znamená demokracie. Když si lidé odhlasují, že si můžou vzít peníze z kapsy jednoho člověka, tak se všechno rozpadne. Demokracie je jenom dočasný jev.“

          Ctirad Mašín se považuje za konzervativce. Z poválečných prezidentů USA si váží pouze Ronalda Reagana. „Měl jasný plán a věděl, co dělat, ostatní byli katastrofa,“ prohlásil.
          K prvnímu československému a českému prezidentovi Václavu Havlovi nechoval ani špetku úcty. „Kdybych mohl, osobně mu zakroutím krkem. Havel byl politický analfabet, vybraný a vytipovaný komunisty jako jejich člověk. Nic nevěděl, plácal jen blbosti. Snažil se být jako filosof, ale ve srovnání s opravdovými mysliteli vychází jako úplná nula,“ řekl v roce 2011 Ctirad Mašín.
          S Václavem Havlem, který byl o šest let mladší, se znal z Poděbrad. „Jako kluk ani neuměl jezdit na kole. My na něm jezdili pozadu a dělali na něm stojku, Havel na něj nasednul v Poděbradech a jel až do Nymburka, protože neuměl seskočit. Jak mohl někdo takový řídit stát?“ zamýšlel se Ctirad Mašín. „Komunisti ho drželi v hrsti. Slíbili mu, že ho udělají prezidentem, a kryl jim pak záda.“

      2. Možná se tomu tak říká, ale není to „důchodové pojištění“ – ve skutečnosti jde o důchodovou daň, stejně jako zdravotní daň! Pokud se někdo chce pojistit tak na to se vytvářejí tzv. pilíře 1, 2, 3 neboť i pojišťovny chtějí být z něčeho živi.
        Je to podobné, jak poznamenal Mark Twain:
        Čas od času zajdu k lékaři, neboť i lékař chce z něčeho žít, pak s receptem do lékárny, neboť i lékárník chce z něčeho žít. Pak léky vyleji do kanálu, neboť i já chci žít.

        1. Jestli se nepletu, někdejší superhrubá mzda byla vyargumentovaná právě tím, že je (mimo jiné) důchodové pojištění pojištěním, nikoliv daní.

          1. V dnešní době se vyargumentovává ledasco a ledasjak. Ve většině případů jde o prostý blábol a čeká se jestli to ovce sežere. Poslechněte si občas vyargumentovávání ve sněmovně, na hradě, ve strakovce a jinde.

      3. Prosím Vás, opravdu nevíte, jak u nás funguje důchodový systém? To jsou až neuvěřitelné neznalosti, obávám se, že se to malo učí patrně. Ještě jednou – náš důchodový systém skutečně je pouze průběžný a funguje tedy de facto jako sociální dávka. Nejsou zde žádná peníze, které si důchodci nasporili, v jejich době jejich platby šli na tehdejší důchodce. Již dnes je systém asi 90 miliard v mínusu, jinými slovy, doplácí se na něj z jiných částí rozpočtu.

        Jediné rozumné řešení je stejný důchod všem, kdo vydělává více si má možnost nasporit více, když to utratil, je fér že bude mít jen základní důchod. A vyřešil by se problém chudáků důchodců, kteří opravdu třeba nemají ani patnáct tisíc a těžko mohou vyžít.

        1. Naspořit si na stáří? Pracujeme možná cca40 let. Kterých 40let po sobě jdoucích si koruna udržela svoji hodnotu? A začněte třeba v roce 1918.

        2. Vůbec nic jste nepochopil a ještě se tím chlubíte…

          Dokonce ani to, že první odstavec je míněn jen jako odkaz na absurdní a matoucí definici důchodů jakožto „pojištění“. A to byla ta jednodušší část…

        3. Naspořit si na stáří nemá smysl.
          I kdyby se dodržela takzvaně „správná“ inflace, tj. 2%, naspořené peníze by šly do pekla. Zkuste si to v Excelu nalinkovat – vzorec na složený úrok tam je.
          A inflace je podstatně větší, že. Ta prvotní, v devadesátkách, se zaplatila z nakradeného státního majetku. Ale ten už není, že.
          Kde jsou ty časy, kdy pivo desítka v hospodě stálo 1,70 Kčs, rohlík v obchodě 0,30 Kčs, biftek s hranolkama a vajíčkem 17,0 Kč. To jsou zcela reálné ceny, které jsem v 70 tých letech platil.
          Spořit by mělo smysl jenom v případě, kdy by změna hodnoty měny trvale variovala kolem nuly.
          To možná platilo v některých obdobích středověku. Už krátce po tzv. „objevení Ameriky“ (původní obyvatelé Ameriky to do značné míry nepřežili) byla v Evropě inflace jako Brno.
          Průběžný důchodový systém je ve skutečnosti jediný funkční.

          Problém je jinde. Proč je naše hospodářství za 33 let dohánění a předhánění Západu v p.deli?

          1. Hodnota koruny byla za „totality“ stabilní přes 30 let. Zaveďte „totalitu“ a nebude nutné 33 let někoho dohánět. A nebo, při dohánění si předem pečlivě vybrat doháněcí směr.

          2. Excel netřeba, stačí kalkulačka a 0.98 umocnit na počet let. Pro 40 let to dělá 44.57. To znamená, ž z peněz na začátku Vám nezbyde ani polovina.

    4. NENASPOŘILI, TO JSTE JAKSI PŘEHLÉDL ŽE VELKÝ PRIVATIZÁTOR a spol. DVAKRÁT DŮCHODOVÉ ÚČTY VYLUXOVAL. A pak byli nuceni je udělat jako průběžné, patrně proto, aby nedošlo k dalšímu velkému luxování?

      1. Ať tak či onak, dnes je náš systém 100% průběžný. Není tudíž důvod platit řadě lidí nesmyslné důchody 30 tisic+ (znám i manažera v důchodu, co bral 200 před dvaceti lety a teď mu stát platí 38k čistého, to si pak člověk opravdu říká, že náš stát je pitomý).

  17. Tak, jako správní věřící (křesťané, samozřejmě) říkají – čtěte Bibli, tam to všechno je, my taoisté říkáme: čtěte Tao-te-ťing, tam to všechno je. Tao-te-ťing je kratší, hutnější a třeba mně daleko, daleko srozumitelnější než Bible. Jiný to určitě může mít úplně naopak nebo vůbec úplně jinak.

    Tao-te-ťing je návod, jak si má vladař počínat, aby nezkurvil vše, na co nejen sáhne, ale třeba jenom se podívá či pomyslí. Je to návod, jak si má počínat běžný člověk, aby žil v souladu se světem i sebou samým; tomu někdy říkáme „životní štěstí“.

    Proč to píšu: dosahovat něčeho jakýmkoli způsobem, to je z principu špatně. Jakýkoli způsob implicitně zahrnuje také jakkoli špatné a zavrženíhodné jednání, třeba i horší než to, proti kterému se chceme vymezit. To je obsahem pojmu „jakýkoli“. – Je to upadnutí do extrému, a to je vždy vstupenka do průseru; to proto, že každý extrém se snadno obrací ve svůj opak. – To, prosím, není bezobsažná floskule, čtěme ještě jednou: každý extrém se snadno obrací ve svůj opak. Jak snadno? Velmi snadno: mávnutí motýlích křídel stačí.

    Vidláku, uber a zastav se – nebo tě dříve či později zastaví někdo jiný.

    Myslím to upřímně a myslím to vážně.

    1. Máte pravdu, správné způsoby déle zaberou, jsou náročnější, ale výsledky déle vydrží a méně se toho zkazí. Také třeba při kácení lesa nemusejí nutně létat třísky.

    2. Ale my už v extrému jsme. To, že ještě není zjevný všem, neznamená, že nestojíme v senkrovně na špičkách a jen nos nám trčí nad hladinu.
      Ahinsá nám ze senkrovny ven nepomůže…

        1. Nepopírám, ale v deeskalaci není řešení, jen návrat do starých kolejí.
          Asi jsme v situaci pacienta s nádorem, kdy ještě lze brutálně radikálním řezem, pacienta zachránit:
          Excise nádoru, přilehlých uzlin, koktejl z chemoterapeutik, když slezou i chlupy z koberce kam pacient šlápne. Ozařování..
          Z pacienta bude chodící zelená mrtvola, která ALE má naději že nějak doklepe nějaký rok…ale třeba i dvacet, třcet?

          1. Vraťme se k původní tezi, která hovoří o „jakémkoli způsobu“.
            Uvědomujete si obsah pojmu „jakýkoli“? Zrušit televizní poplatky můžete i jaderným vybombardováním České republiky. – To je samozřejmě extrém, který má demonstrovat šíři pojmu. Takhle to jistě ani Vidlák, ani nikdo jiný nemyslel, ale užití slova „jakýkoli“ připouští i tuto (a bezpočet dalších ohavných) variant.

            Nejde o to hypotetické a nesmyslné jaderné bombardování. Jde o to, že bude-li takto vágně formulován politický program, opět ho uchopí nějaký chytrák, a pak se budou mnozí chytat za hlavu a říkat: „Ale takto jsme to nemysleli!“ – „Ale vždyť jste to tak napsali,“ bude znít vysmátá odpověď. A bude mít pravdu.

            Před tím varuji.

            1. Jak jsme viděli. když máte pod palcem Českou televizi a další sdělovací prostředky, dá se „jakýmikoli prostředky“ interpretovat jako nevinná metafora, podobně jako to, že jsme ve válce. Když máte navíc pod palcem justici a policii, můžete klidně na plnou hubu křičet, že by si Češi zasloužili, aby jim znásilnili manželky a podřezali děti. A nic se vám nestane.

              A vy tady řešíte nevinnou Vidlákovu motivační formulku?

              1. A vy nevidíte, že za tou formulkou je schováno i to, co si neumíte ani představit?
                To, co napsal Vidlák, se příjemně čte a hezky zní, to ano. Ale dopady mohou být nepříjemně překvapující: za „jakýmkoli způsobem“ je schován i extrém horší, než ten stávající.

                Já přece neobhajuju bláboly Řeporyjce Novotného. Já varuji před tím, aby i Vidlák mimoděk nevykročil stejným směrem.

                Nevidíte-li to, nemáme se o čem bavit; ostatně – ono varování jsem adresoval Vidlákovi, ne vám. Jak s ním Vidlák naloží, je na něm, ne na vás.

                Další neblahý extrém je ostouzení toho nešťastného fialového fanouška. Tím Vidlák tak trochu porušil proklamovaný princip jednosměrnosti přechodu od mainstreamu k „alternativě“. Dotyčný pán, a jistě i mnozí jeho souvěrci, se teď zatnou a zůstanou u sedět Fialy i s bajonetem v zadku, a než by přešli k alternativě, raději si tam vrazí ještě jeden. – Zatímco kdyby ho ocenil za upřímnost a odvahu, možná by ho Fialovi někdy v budoucnu odloudil, kdo ví? Není přece ve fialovém táboře každý Bartkovský nebo škebloň.

                Příliš mnoho extrémů, příliš mnoho revolučního nadšení, málo střízlivého rozumu.

                1. Pisu vo tom nahore , nez sem se dostal ted tady ,
                  mnozi se podobny nazory v jeden cas ,sme taky spojeny
                  nadoby a VIDIME PODOBNE..
                  Veci se dostavaji a vymykaji uz delsi cas , nad Vidlakovi
                  moznosti a schopnosti , jenom jeho snazeni pokracuje..
                  Vopakovani je tak , matka /satanistka /, zkazy vseho.
                  A neni tezky to videt..

                2. Taky jsem si myslel, když jsem četl ta vytučněná slova, že Vidlák tuto upřímnost a odvahu (ke kterým předtím sám vyzval) ocení. 🙁

                3. Máte pravdu v tom, že tam mělo asi být „jakýmikoli zákonnými prostředky“. Já jsem to tak rozhodně vnímal a myslel jsem si, že to tak vnímá každý.

                  Souhlasím, že to tak nemusí být.

                  A co se týče Pavla Holíka, mám ho za literární postavu stejně jako toho slavného elektrikáře ČEZu. Který podle mne, ač nikdy neexistoval, zachránil tehdy od odpojení elektřiny spoustu plačících maminek nejen na jižní Moravě. Možná i Pavel Holík podobně splní svou historickou úlohu, když se mainstream chytí na vějičku podobně jako posledně …

                4. Alefe, za Vaše příspěvky k tomuto článku 1++.

                  Já bych ještě přidal varování před otevřeným šířením antisemitismu na tomto webu a např. přirovnáváním Židů (konkrétně Izraelců) k nacistům.
                  To je něco tak šíleného, že to může napsat jen skutečný, opravdový idiot, byť dělá ve škole dospělého asistenta těm blbkavým, chemií poškozeným dětem, co by běžně patřily do zvláštní školy.
                  Za ta léta pohybu po internetu už jsem zažil nemálo situací a diskusí okolo antisemitismu a Židů obecně, mnohem méně hnaných do extrému, než je tomu zde. Tím „nemálo“ myslím nejméně pět, z toho tři ty weby byly striktně odborné, ale měly rubriky ve stylu „diskuse všech o všem“.
                  Všech pět už nějakou dobu neexistuje. Administrátor a majitel jednoho z těch odborných webů, protože na to kašlal a protože „ať si každý píše, co chce“, skončil s dvouletou podmínkou a pětiletým zákazem něčeho (už nevím, jak to přesně bylo formulováno), jako je vlastnictví nějaké domény a publikace na ní.

                  1. Diskutuje nekdo treba vo indonesanech , pres 400 milionu.
                    Bojujou a varujou nejaky , campovy silenci proti anti indonesismus.
                    Ne ? Divny…

            2. Cajk. Plutonium škodí zdraví. Zrušme ČTV! 🙂 Beztak mají reklamy jako ostatní TV kanály a obsah jsou takové “fekálie”, že na Vánoce TV už radši vypneme…

    3. Na některé věci nefungují „spravné způsoby“.
      Lépe řečeno, je nutno upravit jejích definici.

      Uvedu příklad:

      Na ostrově je skupina 100 lidí. Šedesát z nich se domluví a rozhodne, že každé ráno zbylých čtyřicet zmlátí. Jakým správným způsobem chcete řešit tuto situaci, když nechcete/nemůžete ostrov opustit?

      1. To je velmi dobrý příklad, já ho ještě rozvinu.
        Těch 40 bitých založí domobranu. Domobraně je třeba velet, i postaví se jeden z nich, schopný řečník, psáč a motivátor, do čela domobrany jako velitel – a řekne: musíme se bránit, a budeme se bránit jakýmkoli způsobem.

        Jak dlouho myslíte, že potrvá, než útočníci dostanou spásný nápad: toho jejich šéfa musíme odstranit. Jakýmkoli způsobem.

        Běsů, jež vyvolal jsem, nemohu se zbýti.

        To je celé.

    4. Také to tak cítím.
      Hned mě napadlo, že přece islamisté prosazují to své jakýmkoliv způsobem… nebo třeba teroristé prosazují to své jakýmkoliv způsobem.

      A ještě je potřeba si uvědomit, že na druhé straně řeky jsou ti, kteří chtějí prosadit grýndýl, vytvořit jeden EU stát, dosáhnout jednotné hnědo-šedé barvy obyvatel Evropy… a také jakýmkoliv způsobem.

  18. No já nevím , ale dělat politiku z teho, že furt ukazuju na imbecily, keří říděj tendle čekoland pro zisky cizáckých mamrdů je opravdu už psychopatická diagnóza. Půjde to tak dlouho, dokud bloboni budou dostávat peníze za své zbytečné nebo dokonce protinárodní a zločinecké činnosti.

    Až nedostanou nažrat ani za celou gáži od harpagondechujců a exekutoři jim přelepí majetky, jako to dělali Lichtenštejnové (hóódně ostatních se jich tady přisralo), gdyž tady ve velkém lepili na majetky českých lidí po Bílé hoře svý směnky. Že to jako patří jim.

    A těm kokotům vyjebaným, keří jen chvilku přemejšlí, diskutují o tem, že by jim vraceli ukradený majetky, to už raději nebudu komentovat. To mluví samo za sebe. Kuřbuřti

  19. Já bych tam přidal další zásadní věci. Namátkou mne napadá:

    1. Každý příjem fyzické osoby přesahující desetinásobek průměrné mzdy je zdaněn 90% daní z příjmu. Zisk právnické osoby nad 1 mld. Kč (po odpisu investic do rozvoje) je zdaněn 90% daní. Každý majetek fyzické osoby hodnotou převyšující to, co si je možné pořídit z průměrného příjmu za průměrný produktivní život, je zatížen 90% daní ze všeho, co převyšuje tuto hodnotu.

    2. Je zakázáno z veřejných prostředků financovat neziskové společnosti, kromě těch, které se věnují péči o nemohoucí a jinak postižené osoby nebo sociální péči.

    3. Jakýkoli soukromý příspěvek na činnost neziskových organizací (kromě těch, které se věnují péči o nemohoucí a jinak postižené osoby nebo sociální péči) a politických organizací, organizací tzv. občanské společnosti a jiných subjektů zasahujících do politického a veřejného života přesahující jednu desetinu průměrné měsíční mzdy je zatížen 90% daní. Příspěvky ze zahraničí jsou zatíženy 99% daní.

    4. „Propadlé hlasy“ ve volbách do PSP se nerozpočítávají mezi subjekty, které překonaly 5 % hranici, ale připadá na ně souhrnně počet křesel odpovídající počtu propadlých hlasů. Při hlasování se k těmto neobsazeným křeslům přihlíží, jakoby se příslušní poslanci zdrželi hlasování.

    5. Pokud při volbách do Senátu v některém okrsku nedosáhne účast alespoň 50 % oprávněných voličů, zůstává příslušné senátorské místo neobsazené s tím, že při hlasování se k němu přihlíží, jakoby se senátor za daný okrsek zdržel hlasování.

    1. Jsem levičák, ale ten bod 1 je moc i na mne. V prvních dvou bodech čísly, v tom třetím principem. Vždy se musí dodržovat nějaká rovnováha, toto by ničilo motivaci. Obávám se, že to má nahradit neschopnost chytat podvody a krádeže.

      V bodech 4 a 5 ať Vám jakkoli rozumím, by se došlo k neusnášeníschopnému parlamentu.

      1. Ty parametry jsem nahodil bez dlouhého uvažování, dalo by se o nich diskutovat. Nemyslím si, že by motivaci drtivé většiny nějak ničilo to, že by se příjem nad momentálně cca 350000 Kč měsíčně měl drasticky zdanit. Spíš bychom se nestačili divit, jak by najednou vyrostla průměrná mzda :-). Já jsem byl naopak celý život pravičák a setkával se i se zaměstnavateli, takže dobře vím, jak falešné jsou jejich krokodýlí slzy nad tím, že fakt nemůžou lidem přidat, protože jsou na pokraji krachu.

        K bodu 4 a 5 – ne, jen by někdo, kdo nezískal většinu hlasů, nemohl ignorovat opozici a musel s ní najít nějaký kompromis.

      2. by se došlo k neusnášeníschopnému parlamentu
        … ono by to ve vysokým procentu případů bylo dobře.
        zanášel jsem se kdysi dávno .. no, myšlenkou, řekněme, založit si Stranu aktivního odporu [v mezích zákona], jejímž jediným programem a činností by bylo hlasovat proti jakýmukoliv návrhu, kt. by se v parlamentu objevil. konečným cílem samozřejmě bylo dosáhnout většiny 51%+.
        protože když se kouknu na výstupy toho našeho stáda, tak tam někdo takovej fakt chybí.

      3. Asi by se musela nějak změnit upřesnit pravidla, ale ten nápad s neobsazenými křesly má něco do sebe… chce to býti domyšleno… třeba proč zrovna 5%? Proč ne třeba 7%, nebo 3%? Schopnost usnášení se bude stanovena i z těch trvale neobsazených míst? Fakt by to chtělo dopracovat, ale za mne je to docela dobrý nápad… mimochodem, dokázal by někdodopočítat, jak by dopadala už proběhlá hlasování, kdyby ta idea s neobsazenými křesly už byla zavedena?

        1. Děkuji, jsem rád, že vás to zaujalo. Samozřejmě, je to jen takový nástřel, který mne napadl, když jsem přemýšlel nad tím, jak se vymanit ze současné „diktatury menšiny“. Co se týče usnášeníschopnosti, ano, já bych prostě vycházel z toho, že tam ti voliči, kterým kvorum zabouchlo dveře od Sněmovny, své „stínové zastupitele“ mají, jen jim není umožněno hlasovat, takže se hlasování jakoby zdrží.

          Původně jsem chtěl i spočítat, kolik by vlastně takových „stínových zastupitelů“ bylo, ale vzhledem k množství volebních obvodů a způsobu přepočtu hlasů na mandáty je to bez patřičného softwaru docela pracné počítání v Excelu, no a na to momentálně nemám čas…

        2. Propadlé hlasy zafungovaly takto:

          Koalice Spolu měla ve volbách 27,79% hlasů, po započtení propadlých má teď 35,5% poslanců.

          Koalice PirStan získala 15,62%, po přepočtu má 18,5% poslanců.

          ANO mělo 27,12% hlasů, po přepočtu má 36% poslanců.

    2. Esli používáš průmysl a ekonomické zbraně hromadného ničení, to přece nemůže být tvůj majetek. Ani jednu součástku si nevymyslel, jen stavíš na technologiích, ideologiích , ideích a víře všech předků v lajně před tebou. Nemůžeš je vlastnit, ostatně ani fše co ovládá masy lidí, (blboňů).

      O tom fšem se smí rozhodovat jedině společně, ve volbách potřeb všech našich synů a dcer. Nikoho jiného nemáme.

      Co se děje dnes je totálanál utopie vrchosti, kerá dodnes nepochopila, že na ně sere každej pes. Jen zavazí, votravují a hrají si na mocipány světa.

        1. Gdyby blboni volili potřeby, jak by oni dokázali získat takovou moc?

          Nemohli by říkat, že JE nebo někoho jiného, kerej je stejně JE, volil.

          Museli by krást veřejně jako banditi. Museli by si dávat šlechtické tituly za vykradená území. Museli by armádu stavět přímo proti lidem.

    3. Máte představu, kolik stojí aktuálně byt ve větším městě typu 3kk o velikosti 75 m2, takové to Husákovo bydlení pro mladé rodiny, na který teď většina mladých nedosáhne? A když jim s tím pomůže rodina a celý život to budou splácet, tak jim to pak zdaníme , protože to z průměrného příjmu opravdu nepořídíte. Já opravdu nevím, co si o tom mám myslet.

      1. Pepíku, jestli jste chodil do školy někdy před rokem 2000, tak byste mohl vědět, že desetinásobek průměrné hrubé mzdy (aktuálně 43 143 Kč) je skoro půl milionu měsíčně, tedy cca 6 milionů za rok. Tou 90% daní by se danilo jen to, co je nad tím. Připadá vám to jako odírání chudáků?

        Co se týče majetkové daně, aktuálně je ekonomicky produktivní doba (v normální řeči vytěžitelnost) člověka cca 50 let, to tedy dělá hodnotu majetku na osobu nepodléhající 90% dani cca 25 milionů Kč. U manželů pak 50 mega. Fakt vám připadá, že se to týká mladých rodin a bytů 3+kk?

        1. Možná jsem jen nepochopil Vaši větu a stále tam nevidím ten desetinásobek. Vidím tam průměrný příjem a průměrný život.

          „Každý majetek fyzické osoby hodnotou převyšující to, co si je možné pořídit z průměrného příjmu za průměrný produktivní život, je zatížen 90% daní ze všeho, co převyšuje tuto hodnotu.“

          1. To bude tou skolou po r.2000 jak psal predrecnik
            43k*12*50=~26M, na manzelsky par 50M (ty hvezdicky to je nasobeni, pro pripad ze jste absolvoval humanitni vys. skolu)

  20. Vyvedu vás z omylu. Takových Holíků je mezi lidmi většina. Tady u vás jsme sbírka exotů. Znám trochu jednoho Pavla Holíka z Brna. Celkem se zmohl, a jako většina mu podobných je přesvědčen, že je někdo, a jenom tato doba mu umožnila využít své schopnosti. Schopnosti jit za svým přes mrtvoly.

    Zdánlivě z jiného soudku. Vyslechli jsme pred přenosem koncertu z Mariiinského divadla rozhovory s jeho sólisty. V tu chvíli jsem viděl podstatu. Lidé ke svému poslání/práci většinově přistupují stejně jako člověk v nejvyšší funkci. Když vidí, že Putin pracuje s maximálním nasazením, bylo by jim hanba svou práci odbývat.

    U nás je to to samé. Když lidé vidí, jak pracují naši nejvýše postavení zaměstnanci, berou si je za vzor. Nehodnotí, zda jsou jejich vzory dobří nebo špatní, napodobují je, protože jejich způsob vede k úspěchu a bohatství. Cargo kult. Funguje bez ohledu na vzdělání.

    1. Většina určitě ne, stačí se podívat, kolik lidí je volilo, ale nejhlasitější a nejvlivnější menšina rozhodně ano.

      1. Tak jisté to není. Možná na mě působí energie sousedů, protože jsem právě ve městě. Na venkově je většina nejbližších sousedů podobného smýšlení.

        Ve volbách 2021 volilo v Brně 52 % volících SPOLU a PIRSTAN. Ve druhém domově v malé zemědělské vesnici daleko od města jich bylo 42 %. Těžko říct, zda mezi nevolícími byla struktura zásadně odlišná.

        Dnes se ke svým zvoleným morálním pilířům hodně jejich voličů nehlásí, protože nesplňují předpoklad cargo kultu. Jsou to babráci, a to většině napodobovačů začne vadit. Lásku k nim nahradí nenávistí a začnou se ohlížet po nových vzorech.

        1. Clekově volilo 5K cca 43 % z odevzdaných hlasů. To rozhodně není většina. V Praze a Brně jich jistě bylo daleko víc, ale republika se naštěstí neskládá jen z těchto „exotických enkláv“.

    1. No žádný, ale na to ste se ptal už při volení potřeb. Nenašel byste ani urnu, kam to zahodit.
      Chybí prostě jinej režim, volení potřeb. Místo volení imbecilů, tam budou k výběru ty vaše pojebaný potřeby. A já nevím kolik jich máte.

      Politické strany se musí zakázat. Definice si vyberte jak libo. Třeba spolčení zločineckých organizací?

        1. Reseni a dokonceni vsech problemu a masochisticky trapeni s nima , dokonci uprchlici
          a pod vedenim , vsema mistnima , zvoleny vlady.

  21. Takže ten, kdo se tady odváží projevit svůj názor je ihned posílán ke psychiatrovi?
    Ty způsoby jste Vidláku okoukal ze Sovětského svazu?
    Tam zavírali oponenty do psychiatrických léčeben.

        1. To jistě ne, ale může jej naučit něčemu užitečnému. I člověk z deficitem může kupříkladu vyrábět např. hliněné trpaslíky na export, papírové obálky pro finanční správu a p.

      1. Ale opomíjíte to, že pan Holík může patřit k poměrně úzké, ale o to hlasitější a mocnější skupině lidí, kterým se i za těchto okolností velice daří, ba dokonce díky nim. Třeba je pan Holík manažerem v některé společnosti pana Strnada, případně v některé bance, v ČEZu, …, další příklady si doplní každý sám.

        Pakse samozřejmě z pohledu svých potřeb (courtesy pan Sasin) chová navýsost racionálně a naopak by byl blázen, kdyby kousal do ruky, která ho živí, takže se má tak, jak by se ve standardním systému nikdy neměl. Nesmíte zapomínat na zákony zachování. Ony ty peníze, co chybí většině, jen tak nezmizely. Jen se (mimo jiné díky Fialovi a spol.) přesunuly k někomu jinému. K Holíkům…

      2. A co ten F., prave vsemoznou snahou pomoci soudu , pomoci ,zrudnejma
        advokatama vynalezenych zakonu, a odpornych taskaric falesnych soudnich advokatu,
        soudcu , snadno prave uprchlej z jistyho trestu vezenim..
        Aby pachal zlociny porad a vsude a dal a dal..To zarucuji..
        A kdo vsechno zaslouzi spravedlivej trest ,na dozivoti ???
        Spravedlnost a justice , ta jejich. A vsichni ,co se tech zvrhlosti zucastnuji..

      1. Ano, volí, ale neříkejte mi, že je hrdý na tuto vládu, to není možné. Chápu že příště půjde volit zase ODS, protože tam třeba bude Kuba místo Fialy ( nebo nějaká uklízečka místo Pekarové ) a on to bude naivně brát za novou naději, ale nevěřím, že by teď byl hrdý na vládu.

        1. Možná není hrdý, ale ostatní volby pro něj představují větší zlo, takže Fijalu nebude chválit, ale bude ho útrpně snášet – nicméně Bureš nebo Pitomio jsou pro něj mnohem horší zlo (a kolaboranti s Putlerem atd..)
          Zrovna nedávno jsem měl diskusi s lidmi, kteří jsou velmi nadaní nebo bohatí a vidí to přesně takhle- Rusko = čistokrevné zlo, Bureš = STB a agent Pávek je “náš” demokratický krásný prezident.

          1. Já jsem psal, že nevěřím, že ten Holík existuje na základě jeho veřejného vyhlášení pocitu hrdosti nad počínáním vlády. Takže pokud začnete „Možná není hrdý“, tak už nepíšete argument proti mému výroku.

            1. Argumentujete správně, měl jsem zdůraznit, že ta avizovaná hrdost je spíš póza, z nutnosti neztratit tvář. Takže pan Holík musí být hrdým, aby nebyl “blbým”, minimálně mezi svými souvěrci – a ten pocit se může utužovat kontaktem s nimi až se pocit stane reálným..

    1. To není jen o odstranění několika panáků alias vlády, ale změnu společenského systému. Změna pár lidí nahoře nezmění hluboké zažité ministerské struktury a systémem prorostlé rodinné klany.
      Provokativně řeknu, že jediné co může hloubkově uspět je převrat jako udělali komunisté po válce. Jo, mělo to značné “chyby” a i to je zlý eufemismus, ale jedině tak lze vystoupit z globalistického kapitalismu se socialistickou tváří a neomarxistickou podporou, který tu udržují rodinné mafie.

        1. Naplnit Letnou a s vyhecovanými lidmi a vzít vládní budovy stečí. Tak, aby i PČR a ochranná služba neměla šanci ty pacholky odvézt, a ani to nezkusila. Tyto zajistit pro lidový soud (což takhle podle poválečného zákoníku?) vedoucí lídři demonstrace budou dočasnou vládou do mimořádných voleb. Ty proběhnou až po soudu.
          Ony ty dnešní svobodné volby opravdu nemají pro zabetonavané pozice (a ČTV, ČRO, neziskovky atd..) a volbu mezi Petrem či Pavlem, ďáblem nebo čertem žádnou šanci něco změnit (ani Fico v SR neznačne radikální změnu, vidíme, ne?), zejména i pokud i poslední ouřada je zapšklý straník té či oné demokraturní strany..

          1. Netvrdím, že souhlasím s JzP, ale ptám se na základě „tady se změny provádějí sametově“ kdy tu naposledy proběhla nějaká změna ? Předpokládám že píšete o změně k lepšímu.

            1. „tady se změny provádějí sametově“ kdy tu naposledy proběhla nějaká změna ? Předpokládám že píšete o změně k lepšímu.

              Neptám se na porovnávání 1989 v různých zemích, proto nemá cenu reagovat na zbytek. Ptám se kdy tu naposledy proběhla nějaká změna k lepšímu. Když je ta změna, lze diskutovat jak proběhla.

              1. V „anonym 7 listopadu, 2023 (23:17)“ jste jasně dokázal, že z historie nevíte téměř nic, diskuse nemá cenu. 1989 byla jen předem domluvená změna formy ne podstaty, zbytek textu není o nic lepší.

          2. To by znamenalo majdanizaci společnosti a nová vláda by neměla šanci získat legitimitu. Cesta do pekel, i když možná se spravedlivým rozhořčením. To není dobrá cesta.

            1. To JE dobrá cesta.
              Zkoušeli po ní jít Maďaři v roce 1956 a nebýt sovětských tanků, byli by dneska Maďaři někde na úrovni Švýcarské konfederace. Rozvěsili ty největší darebáky po kandelábrech – bohužel jich ještě zbylo dost na to, aby po zásahu sovětských tanků, vytvořili kolaborantskou promoskevskou vládu.
              Stačí si vzpomenout, jak se zachoval v Jugošce „krvavý pes“ Tito. Sověti mu nemohli přijít na jméno, protože je s jejich marx-leninismem a všecky -ismy, poslal do prdele a ukázal jim fakáč.
              Píšu to furt a furt to budu připomínat – kdo se nepoučí z historie, bude nucen si ji zopakovat a občerstvit si paměť, momentálně zahlcovanou reklamními nesmysly a vyloženým překrucováním historie.

          3. Demokracie v současné “tónině” není demokracií, pokud už, je demokracií přívlastkovou – tvz. liberálnÍ, fakticky je spíš orlojem vykonavatelů moci v neprospěch lidu ČR, zatím validovanou volbami, kde ovšem vítězí zpravidla jen ten kdo má víc (zahraničních!) prostředků na reklamu. Po zavedení korespondenční volby a snížení věku pod 18 let, po kterém garnitura volá to bude ještě markantnější.
            Pak to není demokracie, ale stav který může nabýt nějaké míry spravedlností jen použitím síly a netřeba jejího nadužití (které je mi nápadně podsouváno). Nikdo tu nechce gilotinu na každém náměstí, ale jen odstavení starých struktur, lépe než se stalo (mělo stát) v roce 1989.

            1. Ta chladná hlava je opravdu potřeba na řešení věcí třeba jak tříletí dojdou za plentu a potom dosahnou do urny. Nějaké výtahy ?

              Kreténe.

              1. Debile, než začneš zase používat slova, kterým nerozumíš, přečti si po sobě co píšeš. Kde bylo napsáno, že „Bavíme se o volebním právu od 16 let…“ ? Psal jsi jen „Hloupost, proč byl lidé mladší 18 let nemohli volit?“. Při tvých výblitcích o důchodech přijdou i ty tři roky možné. U hovada, které je schopno vyblít „kdo má doslova 2 pšouky do smrti“ je možné všechno.

              2. Proč by měl někdo, kdo v téhle zemi nevytvořil ani ťuk a nemá absolutně žádné tušení, jak co funguje a co je potřeba k vytvoření čehokoliv, a zároveň nemá ani zbla vztah k již vytvořenému, o něčem rozhodovat? A z jakého titulu? Jen proto, že je dobře tvárný pro aktuální vládní sebranku, „šlechtěný“ ČvT a „volbami nanečisto“ ze stáje TOP09?

                BTW, v klasické aténské demokracii směli volit jen plnoprávní občané; tedy ne ženy, cizinci, děti ani otroci. U nás jsou ženy v politické rovině zrovnoprávněny od roku 1920, otroky v klasickém slova smyslu nemáme (pouze například ty dluhové), nicméně cizinci ani děti nemají volební právo v žádné zemi, k nimž se jakože chceme tzv. přibližovat. Naopak jsou mezi nimi země, kde je věk nutný k dosažení hlasovacího práva vyšší (typicky jednadvacet let).

            2. Mládenče, pak by například mohli mít volební právo i děti v mateřské školce. Jejich pohled na svět je navíc vůbec nezkažený, idealistický!
              Jen by nás pak nemělo překvapit, že pRezidentem bude Taťka Šmoula, teda jiný než je teď..

              Domnívám se, že jste se právě zcela diskvalifikoval z další diskuse. Stejně tak, bychom mohli prosazovat volební právo jen pro osoby ČESKÉ NÁRODNOSTI, žijící jen v ČR a odvádějící daně (nad nějakým limitem) v ČR..

              1. Mně jen pořád není jasné, zda je tak neuvěřitelně hloupý že těm nesmyslům co píše věří, nebo jde o provokatéra.

                1. Proč by hlupák nemohl v něco i věřit? Neubližujme mu (ani urážkami), a ani nevyhánějme ho. Potřebujeme pochopit jeho vnímání světa. Je to dítě vychované nepřítelem. Třeba prozřeme my, nebo třeba i On.

            3. Celej svet je ten ostrov. Uz davno.
              V Usa je znamo ,ze volej i pohrbeny , maji jmena na hrobech.
              Taky predavaji obcanstvi tem novejm, ktery obcanstvi chteji.

      1. Obávám se, že čím více se obnažuje tzv. kapitalisticky liberálně „demokratický“ režim, tím více bude zřejmé, proč byla jakási padesátá léta taková, jaká byla.

      2. Co třeba mít připravený zákon (a hned na prvním zasedání nové sněmoivny ho v nouzovém režimu bez možnosti rozpravy schválit), obsahující následující body:
        – podpis pod Lisabonskou smlouvou se ruší
        – green deal, emisní povolenky a obchodování vlastních energií na zahraničních burzách se ruší
        – smlouvy o zabránění dvojímu zdanění se ruší (vydělává na nich zásadně jenom zahraniční kapitál, který u nás podniká a vytváří zisk, ale zdaňuje ho pak ve své zemi původu nebo v daňovém ráji)
        – smlouvy o ochraně investic se ruší (kdo chce u nás podnikat, nechť si zvykne na podnikatelské riziko, a ne že se mu bude garantovat, že o nic nepřijde)
        Bez ohledu na to, jak volby dopadnou, předpokládám, že čtyři hlasy pro tenhle zákon se najdou. Možná i pět. Ze dvou set.
        Lidi, nechci působit rozkladně, ale řekl bych, že je nevratně vymalováno, ať už tady bude vymýšlet kdo chce co chce. Dost podobná situace jako po Bílé hoře, kdy si ještě několik desetiletí exulanti dělali naděje, jak se vrátí – tu se Sasy, tu se Švédy. No a víme, jak to dopadlo. Úrovně 16. století jsme znovu dosáhli možná tak o dvě stě let později.

  22. Já bych pána oponenta tak nepeskoval. Každý má právo na vlastní názor, třeba ho umí dobře obhájit. Příroda je rozmanitá a rozmanitost = život.

    1. Něco o té rozmanitosti a živoucí společnosti, říkala i Merkelová.
      A dneska má bundespolizei vyslovený strach, rozehnat deset tisíc islamistů se vztyčenými ukazováky.
      Bude z toho v Německu průser, jaký od války ještě nezažili.

  23. Tak to není jen pan Holík. V lidech, mnohdy velmi chytrých a bohatých, je natlučeno, vpáleno centimetry hluboko do šedé kúry:
    – Babiše nenáviděti budeš (eSStébák, miliardář atd. co Tě jen okrade, lže a neumí česky)
    – RuSSáky nenávidět budeš (jinak sem vtrhnou jak v 1968, Moskalové bez mozku znásilní i vašeho pejska)
    – Okamura je xenofob, rasista, podvodník a Japonec, taky pitomec

    Jinak propadneš Peklu a není jiného Boha než současné Fijaláhovy Pětismečky, i kdyby imigranti zapalovali Prahu a pRezident zrušil Benešovy dekrety (a Lichtnštajnům daroval Hradčany).

    1. lidi co nenávidí Babiše, jsou stejní jako on, podvádí, lžou a kradou, nenávistí k Babišovi, jen ulevují svědomí, že jsou lepší než on
      přesně tyhle žádal Vidlák, aby se přidali, což se nikdy nestane, museli by začít nenávidět sami sebe

      1. Ne, všichni, někteří prostě věří TV (reklamě vůbec) a jsou schopni tvrdit i dnes, že s komunisty se nemluví, ale třeba pRezident Pávek ? – o jeho minulosti se nepídí, a kdyžtak se prací pro NATO přeci plně očistil…

        1. ne, všichni, ale všichni „úspěšní“, proto největší bijci komunistů bývalí komunisté, proto presidiot Pávek, proto Rusko a Putin

Napsat komentář: Tymákovan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *