Jahoda se rozhodla, že si koupí „nové“ auto. Tedy samozřejmě nikoli nové, nýbrž o fous lepší, než to, které umně odsunula stranou (musela si ho OPĚT za trest koupit naše dcera. A nikoli auto, nýbrž OPĚT rumunský pekáč, OPĚT familiérně nazývaný Čaušesko).
Méně shnilé, méně omšelá barva, méně nahrkaných kilometrů…, no s těmi kilometry teda nic moc, ale na její dálkové výlety do nákupního střediska v délce 922 metrů tam a 934 metrů zpět (protože se musí u baráku otočit na další dálkový výlet) jí to zas nějaký čas vydrží.
„Udělej s tím NĚCO, protože mi to svítí FURT červeně!“ pravila před odchodem do jámy lvové, totiž do místní ZŠ. „Jinak nikam nepojedu a budeme o hladu!“ naznačila jasný záměr, jak dosáhnout svého, pokud by mne přepadla má vrozená lenost.
Sešplhal jsem z gauče, vykoulel jsem se z trenýrkově temperovaného obýváku ven a letmo jsem prohlédl její zánovní brko. Hmmm, otravuje světelné čidlo kontroly správně nahuštěných pneumatik.
I usedl jsem za volant a přetáhl auto k dílně, vzdálené od gauče s telkou rovných 787 metrů. Dofoukl jsem pneumatiky a vyměnil jednu žárovku, abych pak vyrazil za fatou morgánou, neboli za gaučem v obýváku, vytemperovaném na trenýrkovou teplotu.
Chybička se vloudí…, do řiti! Jak je možné, že ta zasr… kontrolka furt svítí? P*čo, vo*e!
Aha – soudruzi uznali, že dofoukat gumy je málo, ještě je potřeba odmáznout chybu z palubního počítače.
Pět minut klofání…, no ani hov**!
Marš domů ke kompu, vo*e!
Hledám, hledám…, HURRRÁÁÁÁ! Mám to! Na chytré „TyTrubko“ jsem to našel hned.
Tedy hned nikoli, protože mne musel poučit Pinocchio, že musím do vyhledavače napsat zaklínadlo. A to zaklínadlo je „TUTORIAL“.
Ne, že by vás ještě někdy napadlo říkat nebo psát „návod k použití“! Fuj, vy jedni, ode dneška je povolen pouze tutorýýjalcype!
Soudruh tutovník mi vysvětlil, co a jak, tož fofrem zpátky do auta, než to zapomenu. Cvakám, cvakám – houno, houno, zlatá rybko, akvárium nebude…
Naštěstí kde se vzal, tu se vzal, zjevil se můj mladší klon, přikvačil z práce.
„Proč s těmi dveřmi tak mlátíš?“ zeptal se nenápadně.
„Nejde smazat chyba v kompu! Já se z toho Čaušeska snad pose**!“
„Hmmm,“ synáček usedl do auta, nejdřív zapatlal na palubce, pak vytáhl svůj kecafon a vyhledal tentýž „tutáč“, na který jsem brejlil před čtvrt hodinou.
Pak párkrát zaklofal na páčce a červená kontrolka zmizela.
„Kurva! Jaks to udělal?“ rozčílil jsem se ten den už asi podesáté.
„Ti to tam psali né?“
„ Co? Kde?“
„No byl tam nápis SEt tP!“
„Ukaž to!“
Synek poslušně procvakal menu a ukázal mi písmenka.
„TVL, to si děláš ze mě kozy? Tahle příšernost že je malé „t“?
„Tys to nepoznal?“
„To jako má být malé „t“, jo? Si ze slušných lidí dělají chu**? A v životě by mne nenapadlo míchat v psaní malá a velká písmena! Který **čus to udělal?“
Naši konstruktivní rozpravu přerušila svým příchodem Jahoda.
„Čáááůů, co tu v takové kose řešíte?“
„ Čaušesko ti napsal na displej „Set táájr Prežr“ s malými písmenky „t“!“
„Aha! … a co to je? Tedy co to znamená?“
„Soupis tlaků pneumatik.“
„ A to je ta červená, co mi tam svítila? A proč MI lezeš do MOJEHO auta? Ty MI s ním chceš někam jet?“
„Ne. Beru si z něj svoje věci. Už jsem ho projel do dílny a zpátky, všecko je v cajku.“
„Co? Ty s tím jezdíš? Ale já jsem nezaplatila zákonnou pojistku!“
„ Kurva! A proč jako?“
„Ta pojistka, cos mi vyjednal, se dá zaplatit jen přes kjujár kód!“
„Přes co? Přes jakého kuguára zas?“
„Přes takové to mraveniště v obdélníčku!“
„Cože? Aha! Kurva…! Proč jsi jim nezavolala, aby ti nadiktovali číslo účtu!“
„Já jim volala, ale bába v pojišťovně mi řekla, že ho nezná!“
„Kurva, to je **ča! To se mi snad jen zdá!“
„Nezdá. Už jsem tu smlouvu zrušila a sjednala si to jinde. Pojištění bude platit od pozítřka, až jim pošlu výpis z banky, že k nim odešla platba a oni si ověří její příjem na svém výpisu.
„Kurvááá…! Prý z pohodlí domova! Ať jdou s celou digitalizací do pi-vuvuvu…!“
Nedopověděl jsem, neb vcelku slušné a zejména vychované Jahodě došla se mnou trpělivost a vecpala mi do úst svou levou ruku. Pravou mne chytila za rukáv a táhla mne za použití mírného násilí ke gauči v obýváku, vyhřátém na trenýrkovou teplotu.
„ No póóójď…, … to bude dobréééé…,“ utěšovala mne ustaraně sledujíc pravidelné záškuby v levé polovině mého obličeje…
***
… a tak tu žijem…
negramotny tocovolant tu zase dela alternative ostudu, fakt ho sem nenechavejte uz psat, vypada to ze alternativa jsou samy dementi…
na 7 segmentovym displeji se to pouziva desitky let, vi to kazdy clovek co neni uplny debil a nekdy videl aspon video.
obrazek zde
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.opledtw.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F7segment_display_english_alphabet_word_example_7%25E6%25AE%25B5%25E9%25A1%25AF%25E7%25A4%25BA%25E5%2599%25A8%25E5%2596%25AE%25E5%25AD%2597%25E8%2588%2589%25E4%25BE%258B.png&f=1&nofb=1&ipt=9145b5b08740e7b2961399c2624683f65b5b93c4b495470c8062f761f8468629&ipo=images
co se tyce lamentovani na QR kody a AI tak to je opet silenstvi starce co vi kulove jak veci funguji.
clanek celkove smutna ukazka nedostatecneho vseobecneho rozheldu.
Ten odkaz je divný, to by zase nedement mohl vložit líp. 🙂
Jinak yep, jedním z důvodů, proč alternativně mrčet, bývá neochota držet prst na tepu dějin. Ale zase Targusovy nadávky jsou mi bližší než repetitivní kolovrátky Šaškina, Goje a Hulváta, jestli to není jedna a tatáž mrcka.
Nechtělo se mi to krátit, proč.
Vložil jsem obrázek z clanku do ChatGpt a toto napsal. Inu AI je prej zbytečně ale slabším jedincům může pomoci:)
Na displeji vašeho auta se zobrazuje „Set TP,“ což obvykle znamená „Nastavte tlak v pneumatikách.“ Tato zpráva se často objevuje, když auto zjistí, že tlak v jedné nebo více pneumatikách není v doporučeném rozsahu. Měli byste tedy zkontrolovat a upravit tlak v pneumatikách podle specifikací ve vašem manuálu k vozidlu a poté resetovat systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS).
Pokud nevíte, jak resetovat TPMS, podívejte se do manuálu k vozidlu, protože různé modely aut mají různé postupy pro resetování tohoto varování.
https://c8.alamy.com/comp/MBH9PP/yellow-led-digital-number-and-alphabet-symbol-set-of-seven-segment-type-on-black-background-for-graphic-idea-design-concept-MBH9PP.jpg
ChatGpt ví i proč je to t divné ale vysvětlení jak to tocvolanta minulo nemá, používá se to leckde 🙂
Malé „t“ na displeji vypadá neobvykle kvůli stylu nebo fontu, který displej používá. Tento typ fontu je často jednodušší a méně přesný, protože displeje v autech bývají tvořeny ze segmentů, podobně jako na starých digitálních hodinách. Písmeno „t“ proto může vypadat nezvykle nebo zkomoleně, protože není plně vykreslené jako v běžných fontových stylech. Tento zjednodušený design je častý u starších či levnějších automobilových displejů, kde se používají omezené segmenty k zobrazení znaků.
Re: jezisi
Toto je obrázek po zkontrolování tlaku a VYNULOVÁNÍ systému, blbečku.
Kromě toho mi stále nikdo nevysvětlil, PROČ se střídají velká a malá písmena.
Malé „t“ v Set TP je dané možností sedmisegmentového displeje. Velké „T“ tam nezobrazíte a automobilky, které mohutně šetří náklady a cílí na cenově citlivé zákazníky, zkrátka využívají staré a jinde nepoužitelné součástky.
A proč to není česky? Stále je úřední jazyk čeština, také mě nebaví furt všechno hledat v překládači.
Před 20 lety se ještě vše překládalo do češtiny, teď ani ho*no.
Dokonce i v práci se musely psát taháky, bo soustruzi v zahraničí si myslí, že už všichni jedeme povinně angličtinu. A to tam jsou ročníky, které o angličtinu nezavadily do konce 80.let.
Angličtina je latinou dneška a je úplně zbytečné proti tomu protestovat.
Protože slabomyslni jako ty co nechápou souvislosti vectrejmych vecech mají život prostě těžší:)
Ve zřejmých
Re: jezisi
Ještě se naučit psát a je to cajk.
Bacha na věc, dostavil se YntelYgent.
Perfektní. A taky fakt ze života. Mimochodem- když tak člověk mlsně kouká po internetových nabídkách na auta, tak zrovna rumuni uvádějí pro nás starší naprosto nedostatečné informace co se motorizace aut týká. Dávají tam emise a další voloviny ale že je to diesel, benzín, krouťák, spotřebu to jaksi moc ne.
Jinak se s okolím shodneme, že čeho je moc( techniky a asistentů) toho je příliš. Já mám itala s digi displejem a jak jsem jej chtěl. ale ouha. Pokažené čidlo AEB mi vyhazuje tabulku na třetinu displeje a ještě pro sichr 2 žluté kontrolky. Prostě tyhle auta nejsou pro starý. Apropo- jak to máte s názorem na automat/manuál?
Mě se nikdo neptal, ale odpovím:
pro zábavu jednoznačně manuál, cenou u staršího auta vyhrává manuál, staré automaty se sypou, když se kašlalo na výměny oleje
do provozu, zejména do města a na dálnici automat s adaptivním tempomatem
Kompromisem je to co mám; automat s možností manuálního řazení pádly.
Re: Folďas
Pokud máte nadbytek peněz a čas jezdit po značkových servisech, vaše volba je jednoznačně automat, anebo aspoň dvouspojkáč s elektrořazením pod volantem.
Jinak ještě žádné auto s automatem, které jsem kočíroval, nezajelo tak nízkou spotřebu, jako já na manuál.
Někdy je těžké zůstat slušný.
Malé „t“ v Set TP je dané možností sedmisegmentového displeje. Velké „T“ tam nezobrazíte a automobilky, které mohutně šetří náklady a cílí na cenově citlivé zákazníky, zkrátka využívají staré a jinde nepoužitelné součástky.
Ale to je jedno. Docela by mě zajímalo, jestli v době, kdy se přecházelo z klínopisu na pergamen (nebo z husího brku na násadku), bylo tolik remcalů, kteří nebyli ochotni (a možná i schopni) přeučit se na modernější model. Je to asi hlavní věc, kterou mě příšerně irituje moje a starší generace a proč miluju generaci Alfa; ochota následovat nové trendy, a učit se, učit se, učit se. Měnit věci, rozvíjet se. Hrát si. Nebýt zaprděná mentální mrtvola.
Rozdíl mezí dřívějškem a dneškem je ten, že tehdy se zaostalec svou zaostalostí nechlubil ani v hospodě, natož na sociálních sítích (různého typu).
Sorry jako.
Učit se, učit se, učit se…
A kdo bude robit? Dnes přišla snacha, že potřebuje pracovníka k sobě do obchůdku.
Jsem se nas**la, já neříkám, že brigády jsou pro důchodce špatné, ale s**e mě, že generace Alfa nechce dělat, že si myslí, že se bude jako poflakovat. Prostě potřebuje vyhodit dvě baby, protože nechodí do práce, neomluví se, ale určitě se všechno naučí. Jo a já tedy budu jezdit 25 km, bo nějaké baby mají problém jezdit tramvají.
Dle mých zkušeností je lenost zcela nezávislá na věku. 🙂
Motivovat, nepomůže-li, vyhodit. Alfa nebo silent generation, vsjo róvno.
No tohle bude tak 50+ let staré, takže pokud to někdo nezvládl za celý život tak je někde chyba.
Kolik platí? Třeba jim to za to nestojí aby si toho vazily za ty drobné.
Tyhle breky jsou obvykle navázání na sjrbkeni na zaměstnancích a ti pak realizují quiet quiting 🙂
Na quiet quitting v rozumném světě navazuje loud dismissal (firing)
Re: Káčko
Jak a od koho se mám poučit, že 3,14-čus neumí psát velké „T“?
Displej na svém autě jednoduše nevyužívám, protože na něm není nic, co bych potřeboval, anebo chtěl. Ostatně je na něm pouze denní počítadlo, nic více.
Pane Targus.
Je nutno mít kvalitní diagnostiku , každá firma má své CD,pro servis a opravny.
Pak jak se píše , podmínka je,správně zadat kód a názvosloví.
Pokud je auto servírování ve značkovém servisu,da se zjistit,cela historie auta.
Doufám, že pan Targus je dost chytrý, aby vaše rady přehlédl.
„Méně shnilé, méně omšelá barva, méně nahrkaných kilometrů…, no s těmi kilometry teda nic moc“
Myslíte, že by Targus pro svou Jahodu pořídil auto na popojíždění do obchodu a zpět, které bylo doteď servisované ve značkovém servisu?
Re: zemedelec
Vy myslíte, ža na firemním CD bude návod, jak přečíst ten rozsypaný čaj, který jsem vyfotil a dal k článku?
Sorryjako, ale OPRAVDU mne nenapadlo, že by nějaký kretén zhotovil zápis zkratky do auta z velkých a malých písmen. Takto se neprojevují duševně zdraví jedinci, kteří zvládli malování tajných značek, zvaných ABECEDA. Takto se projevují více méně nevzdělatelní žáci ze speciálních škol, zvaných postaru „zvláštňačka“.
O povinné angličtině už ani nepíšu.
Koukám, že se budu muset přidat k rozhněvaným starým mužům a (ženám v plném rozpuku.)
Mluvil jsem již několikrát s AD (Artificial Debility – umělou debilitou) a vzdal jsem to obvykle po několika minutách. Mluví zřetelně, krásně česky, ale je „blbá jak šlolverk“. Prostě nic, nic, nic, nekonečný kolotoč otázek a odpovědí. AD mě totiž nesmírně převyšuje mě svou nekonečnou strojní trpělivostí.
Takže zásilková firma, která mi poslala věc do automatického boxu a AD po mě požadovala, ať si zapnu lokaci polohy (na mém debilu nic takového není ) a ofotím QR kód na dvířkách (dtto) si musela zásilku nechat kurýrem vyzdvihnout a obchod se nekonal.
Jinak na „chytré funkce“ jsem vysazený, U nového fotoaparátu povypínám všechna vylepšení, která nepotřebuji a pak se s tím dá obvykle pracovat. U mého, jinak dobrého fotomobilu ale bohužel povypínané funkce se opět aktivují, když mobil vypnu. Takže s ním nefotím.
Ono s tou strojní inteligenci je to tak – funguje spolehlivě, přesně tak, jak ji někdo naprogramuje. Firma, která ji má místo živého operátora patrně brzy zjistí, že zájem o její služby poklesl. Ušetřili sice plat pro čtyři lidi (tři ve směně 24/365 a jeden náhradní), ale tratí jinde. Jejich věc.
Už jsem kvůli automatu tomu přešel k jiné pojišťovně, nainstaloval si jiný antivir – a možná bych si ještě a něco vzpomněl. Jakmile ve sluchátku slyším „Chcete-li (to nebo ono), stiskněte jedničku, atd. a pokud tam není volba „živého operátora „, ruším hovor a vzápětí i smlouvu s danou společností. Ostatně – ne-domluva s počítačem je námětem několika SF románů.
Targus pochopitelně ve skutečnosti není až takový cholerik a sprosťák, ale musel použít hyperbolu, aby článek nebyl nudný.
A nakousl zajímavé téma – asi si ho půjčím.
A tohle téma není nijak nové!
Re: Sk
Samozřejmě! Vše je vám k dispozici.
Neboli je mi ctí!
(-:
Někde se vám tam potuluje medvedík, teď to bylo v TV.
Je jich na Slovensku hodně, jen v okolí Púchova jich mají šest, chodí si na Zlínskou stranu. Když tu v okolí Hukvald byla medvědice před 5 lety a byla dost oprsklá, lidi ji nevadili, klidně s nima závodila, když jeli v autě, měla revír větší než 100 km.
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-ostrava/799457/v-beskydech-beha-medved-durazne-varovani-na-frydecko-mistecku.html
A nebude sám.
Povinnou pojistku lze vyřešit ze šmatlafounu za pár minut. Platbu asi tak za minutu, ať už přes mraveniště ve čtverečku nebo převodem (číslo účtu, variabilní symbol, částka). Běžná pojišťovna za pár minut pošle potvrzující SMS o připsání platby.
K autu bývá i tištěný návod. To umožňuje v klidu podle obsahu nalistovat – jak na to. Na pravé páčce axiálním stlačením si naladit (nebo zaklofat) příslušnou hlášku. V tomhle případě pak ještě chvilku podržet.
Re: . napsal:14 listopadu, 2024 (17:28)
.. v okamžiku, kdy selžou všechny pokusy o uvedení zařízení do provozu, nastává pro většinu uživatelů ta pravá chvíle pro přečtení návodu k použití… ;o)))))
Návod k použití (instrukšn manulal) čtou jenom zbabělci!
Správně!
Tuhle jsem se vracel domů z Jablonce a u jedné světly řízené křižovatky jsem zastavil za vozidlem s místními empíky. Když padla zelená, vydali jsme se doleva. Ale jen kousek. Vedle ostrůvku pro tramvaj stálo zjevně nové, lesknoucí se a elektronikou prošpikované vozidlo s rozsvícenými výstražnými světly. Jeho majitel, přibližně asi v mém věku, jej hrdinně opustil a postával vedle autobusové zastávky. Empík zastavil před ostrůvkem a vylezl. Protože kvůli ostrůvku je silnice stažena jen na jeden pruh, musel jsem chvíli počkat, než empík přejde na druhou stranu…
„Co se děje?“
Chlapík rozhodil rukama: „Prostě nejede!“
Dál už jsem neměl možnost to pozorovat. Mám staré auto, ale i ono má počítač a pár podezřelých tlačítek, na které je lepší nesahat. Naštěstí to lze odblokovat elektrickým zamknutím a odemknutím vozidla…
Myslím že to celé skončilo lanem a odtažením do autorizovaného servisu, kde pak mechanik řekl: „No jo. Tohle je jen tahle blbost, tohle tlačítko. Vy jste si nepřečet manuál?“
Uz jste si precetl navod k psani prispevku nebo se smiril s cervenym jmenem?
Re: tečka
Už jste viděl(a) v autě z druhé ruky manuál?
Já ještě ne.
A že mi takových aut pod rukama prošlo.
K platbě přes fifrací kecafón asi tolik. Pokud je mi známo, musíte si stáhnout aplikaci. Dále zřejmě musíte hupsnout na svůj účet. Takže další aplikace, bych řekl.
Já se na své prašule docela nadřel a moje Jahoda je zase musela umět nerozházet. Také jsme byli i párkrát okradeni. A nikoli o malé částky.
Takže banku do mobilu NIKDY.
A kromě toho mám pacičky tak unavené životem, že fifrací bazmek jednoduše nezvládají, Takže tlačítkový.
Stačí?
Pro běžnou platbu nepotřebujete aplikaci. Jestli použijete telefon nebo osobní počítač s připojením k internetu, není podstatné.
I léta zkoušený automobil může mít návod k použití v brožované podobě. Stává se to.
Pokud předchozí majitelé měli zálibu v uklízení tak důkladném, že i návod odevzdali k recyklaci, zkuste:
https://www.dacia.cz/navody-k-obsluze.html
Re: tečka
Takže znovu.
Platby mobilem – NE! – a to z výše vyjmenovaných důvodů, které už nebudu opakovat.
Malé písmeno „t“ ve tvaru, jaký ja na fotce u tohoto článku NE! Možná jsem debilní strojař, který si potrpí na přesnost, ale míchat při tvoření zápisu velká a malá písmena podle momentální nálady svého pejska jsem se nenaučil a už nenaučím. Zvláště v případě, že takový zápis má být srozumitelný ostatním dvounožcům.
Jinak přesně toto dnes vyvádějí děti v první třídě ZŠ, protože se neučí SYNCHRONIZOVANĚ tiskací a psací tvar písmen. Výsledkem je tragédie, která je vyfocená u tohtoto článku.
Tištěný návod v knížečce KIA Venga jsem pečlivě přečetla a po půl roce už zase nevím, kde se zapínají mlhovky. Ono se to dobře kecá, ale když něco nepoužíváte, mozek to zasune kamsyk do útrob.
Ale naučila jsem se znovu plést ponožky. Pochopitelně opět s návodem, tentokrát na trubce a v češtině.
Ani tutorial to po mně nechtělo.
Tma. Zima. Hukot. Andrenalin v krvi. Proste Kbelska v Praze v uternim listopadovem veceru. Stojim u silnice, obcas hulakam do telefonu a snazim se vysvetlit umele inteligenci na druhe strane spojeni, ze nejaka slepice vjela autem az do kufru meho auta a ja chci momentalne nepojizdne auto odtahnout a samozrejme nevim presnou adresu servisu. Umela inteligence se neustale dotazuje na ty same veci, protoze mi nerozumi (pripominam… Kbelska ve vecerni spicce). Nakonec musim odejit trista metru daleko a schovat se za budovu benzinky, aby ten vykvet techniky byl schopen pobrat co po nem chci. Vec na minutu trva ctvrt hodiny. A kdyz se vratim, dostanu pojeb od hasicu, ze oni potrebujou muj souhlas k tomu, aby odstranili auto z leveho pruhu aby neprekazelo provozu a ja se nekde toulam.
Kazdeho debila, ktery prohlasuje, ze umela inteligence je TED schopna plnotucne nahradit cloveka bych postavil na tu Kbelskou.
Já se praze vyhýbám z jihu přes Nový Knín a Hostomice, severní trasy jedu na Liberec nebo Polskem.
Re: Ládik!!!
pokud potřebuješ jet od nás ZA Prahu, dá se použít trasa HK, JC, č. 35, pak po č. 16 směr MB, ME, RA. Končí na D6 u Řevničova. Časově to vychází na stejno, protože nešaškuješ v Práglu na Proseku.
Něco podobně blbého jsem zažil, naštěstí ne při autonehodě. Tehdy pomohlo, že jsem řekl: „Chci mluvit s operátorem“. Umělá debilita (o inteligenci nelze v žádném případě hovořit) mě přepojila na člověka, se kterým jsem svůj problém vyřešil během 15 vteřin. Ale možná, že ne všude to tak funguje.
Alef:
Mně nechtěl debil přepojit na operátora. Škoda, že se někde neuveřejňují ty „monitorované hovory“, vidělo by se, jak dokáže být dáma sprostější dlaždiče. Nakonec mě teda přepojil, ale furt měl keců, jestli nechi tohle a onohle – NE! Kreténe! Nechci!!! Chci něco jinýho! Dej mi operátora! Nerozumím – prál debil – nechcete tohle a onohle? Jak vám mohu pomoci? Neskáču bandžížamping a nelítám na těch plátěných křídlech, tak aspoň tohle. Asi abychom my usedlí neměli málo adrenalinu.
😀
Já vám rozumím. Toto jsou situace, kdy se vznáším pět centimetrů nad zemí a betonová podlaha pode mnou doutná 😀
nojo. pořád funguje ta klasická scénka:
https://www.youtube.com/watch?v=NMS2VnDveP8
Že musím resetovat na palubce tlaky v pneu, to mi psala už Mazda6 v roce 2013 a zvykl jsem si na to. Ta rychlá oktávka, cos tu viděl na louce, ta měla 19palcové disky a kolem nich jen kousek gumy – ty jsem cvaknul na kdejaké díře (i na Rudné na mostě ve Vítkovicích) a chtěla resetovat cca co měsíc. A důchodový rumun (už má 2 roky!), ten má napsáno v návodu, že resetovat musím po každé jízdě v terénu. Zkusil jsem ho na vyjetí Anenského vrchu (nad Andělskou horou) lesem – zamknul jsem LOOK 4×4 (elektronická uzávěrka, žádná poctivá mechanika, jakou má Lada Niva) a pustil jsem auto po šutrech nahoru i dolů. Po návratu na asfalt se fakt po pár vteřinách objevila červená kontrolka a musel jsem resetovat tlaky…. nic neutíkalo, žádnou gumu jsem nevyzul – jen tak pro klid duše. Lepší už to nebude.
Ládik!!! napsal:
14 listopadu, 2024 (15:41)
Taky jsem zažil něco podobného, po prokluzu kola.
Snímač porovnává otáčky kol, prázdné kolo, menší průměr, větší otáčky.
Dokonce i při cestě na hory, pokles teploty okolí, pokles tlaku v pneu.
Mechanici mi doporučili, resetovat a sledovat kontrolku.
Když se nerozsvítí, je to OK.
Re: Jp
Je to apgrejdovaný systém ABS. A zcela zřejmě je blbě nastavený z fabriky. Jestli by do toho někdo uměl vlézt a přenastavit ho, to vůbec netuším.
Vcelku spolehlivé řešení bych viděl ve správně umístěném kousku černé izolepy.
У меня Лада Нива. без проблем.
Původní:
Taky si na ni myslím. Kdyby nááhodou Yetík zhasnul.
Re: Po
Asi tam ještě nemáte tuto 3,14-čovinu.
Já to na svém kočáru nemám taky.
Je to ročník 2007 a nedám!!!
Největší vymoženost je ABS, to mě dost sere. Jo a El. okýnka. Mám teď už čtvrtou a jelikož je jí už sedm, pomalu budu muset zase řešit další, do toho ale vstupují zasrané sankce. Sehnat se dá ale prodraží se. Bohužel lepší osobní traktor už neexistuje.
Re: Po
ABS jsem zlikvidoval, je tam jen jako atrapa. A okna jsem předělal na švihadla v okamžiku, kdy umřel první servomotorek.
… mraveniště v obdélníčku … To je tak dokonale úplně přesný!!! Umí to paní Jahoda i jindy, takhle dokonale pojmenovávat?
Re: Martin V.
Soužití s Jahodou vyžaduje, abyste aspoň trochu pochopil její ne zcela tradiční myšlenkové pochody. Pokud to zvládnete, budete ji nosit na rukou, kdykoli si vzpomene.
Pokud to nedokážete, je pravděpodobné, že se ji pokusíte do sedmi dnů zabít.
Это невероятно, ты говоришь как дурак. Co má tohle společného s umělou inteligencí ? Toto je o „cost cutting“ , čili neblahé manažérské kultuře sekání nákladů. Která se projevuje všude v degenerujícím systému, nejvíce viditelná byla u Boeingu kde skandál stíha skandál. AI právěže pomůže toto řešit, protože zákaznikovi uděla třeba rešerš z objektivních nezávislých testů že co má kupovat. Třeba mu poradí že v německé šarži toho samého pracího prášku je 2x více enzymů než se ve stejné krabici prodává u nás, a vyjde to nakonec levněji i s dopravou. Nebo se postaví telefon s kamerou před porouchané zařízení a kutila doslova povede, jakoby mu za zády stál živý mistr. AI není o tom že „nevyčistí žlab v kravínu“ , jak se zde před pár dny idiotsky kdosi řehtal. AI je o tom, že třeba v rámci materiálového inženýrství vynalezne samočistící povrch toho žlabu. Je neskutečné, jak se dějiny opakují ve spirále. Plavčík kapitána Bontekoea v 1616 brblal o tom, že umět číst – to lidi jen zkazí. Pisálek v roce 1840 měl hrůzu že z rychlejšího vagónu železnice zmizí za jízdy vzduch a cestující se udusí. Marconi se v 1910 byl nucen podrobit lékařské prohlídce, aby vyvrátil tvrzení tisku, že bezdrátová telegrafie ohrožuje zdraví. Důchodkyně Pohlová viděla řešení všeho v zákazu “ těch internetů“. A Targus… Nemá nakonec ten Vidlák pravdu, není to jeho mlčení o této problematice zde, takové tzv. „moudré mlčení“ – protože na rozdíl ode mně už pochopil že s jakým lidským (t.j. voličským) materiálem se tady pracuje – a jíný není ?
Re: DéŽo
Jestli je tu někdo za duraka, já určo ne.
Umělá inteligence je totiž úplně stejně blbá, jako dvounožec, který ji nakrmil hovny – pardon – daty, které mi pak, coby spotřebiteli, cpe do hlavy.
K čemu mi pak je chytrý telefén ke čtení mraveniště v obdélníčku, když musím čekat na pitomce z druhé strany, který to mraveniště odfajfkuje?
S umělou inteligencí se samozřejmě setkávám i jinde. V drtivé většině se pak její funkčnost řeší zhotovením tzv. bypassu, neboli obejitím překážky, kterou konstruktér vytvořil zapojením AI do režimu komunikace s okolím.
Re: Dentista Žurovský; 14 listopadu, 2024 (14:19)
.. už delší dobu si myslím, že tyhle obecné bludy o AI jsou šířeny úmyslně, aby si prostý lid nestihnul včas uvědomit, o co vlastně jde. Převážná většina obyvatelstva zamrzla tak někde na úrovni Robota Emila. Ovšem kdyby tušili, v jakých souvislostech se pracuje na vývoji AI, asi by je z toho jeblo už teď a ne až na ně dojde.
Dobře nebo špatně? Jak pro koho…
Targus:
Hluboce s vámi cítím, Targusi a soudím, že jste byl zbytečně slušnej 😀 😀 Já mám Yetíka, o kterém můj mechanik pravil, že je ještě normálně opravitelnej, a pevně doufám, že mi vydrží až do smrti. Mojí, ne jeho. Yetík, ne mechanik….i když ten taky.
Re: Markýza
Hmm, doplním – překecal jsem Jahodu, aby kupovala „novější co nejstarší“, jsa poučen elektrotrably našeho Pinocchia.
Pořídil si totiž loni dvouletého Čaušeska, který je podle mínění autorizovaných mechošů uživatelný POUZE když je hezky, sucho, ne moc zima a ne moc teplo.
Prostě ideální stroj na práci i na reprezentaci…
… a tak tu žijem…
Jsou taky mechanici, co nechtějí nic opravovat, Řeknou paninko, je to křáp, kupte si nový.
Re: Gaia
To se stává, když kupující narazí na kousek, který je neopravitelný ze samotného principu jeho konstrukce i výroby.
Mechoš je od toho, aby měnil, případně opravoval, nikoli aby nefunkční stroj předělával. To dělají tzv. bastlíři a Targusové.
a odverpánku. Občas se mi podaří to i nezkurvit.
Já mám Fabii 3 čtyřválec v základní výbavě. Taky doufám, že mi vydrží do smrti. Mojí, ne Fabie.
Čtyřválec? To ještě není trestný?
👍 🤣 🐓 😂 🥇
Škoda Octavia 4, po manuálním ovladači ani památka. Vše přes displej, při kritizované kvalitě softvéru Wolkswagenu. Koukáno zvenčí do auta. Jaká je asi uživatelská spokojenost?
Re: pavel
Už jsem to tu psal asi třikrát.
Můj známý automechanik prohlásil, že Vochcáfka je fajn auto, když parkuje v sousedovic zahradě.
Bez dalšího komentáře.
Super spokojenost v servisu
Roztriskane palubky a urvane volanty se jen hrnou
🤣
😀 Nejlepší scéna z Můj soused zabiják – zubařova cesta do práce autem.
😁😁pobavilo 👍