Přátelé, protože ve středu večer ještě stále nebylo v USA sečteno, odložíme ještě povídání o tamní situaci o den a mezitím mi dovolte jeden text plný deziluzí. Prosím neberte to jako trvalý a nezměnitelný stav, ale i Vidlák si občas potřebuje poplakat někomu na rameni, ucedit něco v tom smyslu, že svět je nespravedlivý, lidi jsou zlí, všechno je špatně a nic nemá cenu. Tož si potřebuju udělat psychohygienu, trochu se vyřvat, možná i nespravedlivě vynadat někomu, kdo si to nezaslouží, prostě to ze sebe vyplavit a pak se přepnout zpátky do normálního režimu.
Víte, moje největší nevýhoda je v tom, že vidím. Zpravidla vidím překážky ještě dřív, než se projeví – vidím tendence, které mají potenciál bořit, už v době, kdy jsou ještě zcela neškodné. S trochou nadsázky vidím roztomilé štěně pitbula a roztomile popletenou majitelku tohoto štěňátka, obojí je vlastně hezké, ale já už si představuju, jaký to bude průser, až pes vyroste a majitelka se ukáže přesně taková, jaká se jeví. Ne, neventiluju to hned. Většinou jsem optimista. Vždycky si řeknu, že pes může mít přirozeně dobrou povahu, majitelka může jít do sebe, nebo psa svěří zkušenému cvičiteli. Ale pak přicházejí dny, kdy se ukáže, že žádné dobré možnosti nenastaly a za plotem běhá nebezpečné zvíře bez jakékoliv kontroly o kterém rozhoduje blka, která by nezvládla ani jezevčíka. A to je chvíle, kdy člověk musí vyběhnout do lesa a tam řvát a řvát, i když s tím nemůže nic reálně udělat.
Pokud si přečtete moje články z posledních měsíců, tak se jimi jako červená nit táhne myšlenka, že se blížíme k dějinnému zlomu. Naše vláda svoji úlohu nezvládla, evropské elity svojí úlohu nezvládly… nebo ji naopak zvládly perfektně, ale nic dobrého z toho pro nás nekouká. Já bych vlastně rozuměl tomu, kdyby na současném stavu v Evropě třeba pořádně vydělaly Spojené státy, ale ono ani tam to nevypadá pro běžného Američana moc dobře.
Všude vidíte stejné signály – inflace, propad ve stavebnictví, pokles zájmu o hypotéky (u nás to prý v září bylo skoro o 80%), zprávy zavírání průmyslových provozů a propouštění, zadrhnuté obchodní vztahy, válka za humny, stále větší tlak na uskutečňování Grýndýlu, zničení Nordstrýmů… i ten Václav Bartuška teď měl rozhovor na Rádiu Universum a kdybych neznal jeho starší názory a slyšel o něm poprvé, tak bych ho asi chtěl pozvat na zabijačku, protože jeho současné myšlenky se už hodně blíží tomu, co tady už roky meldujeme. Kdybych od něj neslyšel nic jiného, myslel bych si, že je to další libtard, co je už jednou nohou v Alternativě.
Raději ani nemluvím o migrační krizi a půl milionu Ukrajinců u nás, velkoryse pominu, že naše plynové zásobníky jsou naplněné plynem pro německé firmy, vynechám čtyřnásobnou cenu hnojiv a podobná navýšení cen energií. V okolních státech to vypadá podobně.
A na nejdůležitějším postu sedí Blyštivý Péťa…
My se blížíme k nárazu. Titanic se potápí. Kotel je přetopený, víme, že bouchne, jen nevíme kdy přesně, nevíme, jakou to udělá škodu a kdo to nejvíc schytá. Není žádná síla, která by tomu mohla zabránit…
Když se začalo mluvit o té první demonstraci (kterou z mého tehdejšího pohledu svolal Jindra Rajchl, protože ten byl v srpnu nejhlasitějším propagátorem) tak jsem si tenkrát řekl, že je to to jediné, co ještě máme. Jindru jsem pozval k sobě, popovídali jsme si o budoucnosti a shodli jsme se, že by tudy mohla vést cesta. Když pak na Václavák přišlo sto tisíc lidí, tak jsem to bral jako průlom. Dokázali jsme se svolat za naprostého informačního embarga majnstrýmu a na jednom pódiu se objevili víceméně všichni, kteří se nesmířili s nezvratným osudem.
Ejhle, říkám si, ekonomickému nárazu asi nezabráníme, na to sto tisíc lidí nestačí. Ale je to skvělá ukázka Svatoplukových prutů svornosti. Co dokáže jednota. Jednota tříprocentních straniček, které dohromady překročí pětiprocentní hranici pro poslaneckou sněmovnu. Jednota obyčejných taťků a mamin, kteří se zvedli z gaučů a přijeli do Prahy. Jednota aktivistů a odborníků, kteří mají co říci, jednota lidu, který je tolerantní k řečníkům a poslouchá… Až se to tu začne potápět, tato jednota bude třeba schopná začít organizovat záchranné práce. Až se jednoho rána probudíme do nefunkčních bankomatů, nezvěstného premiéra a zděšeného hejna v poslanecké sněmovně, tak tady na ulici vzniká síla, která pro koordinaci své činnosti nepotřebuje majnstrým. Budou tu lidé, kteří budou vyzkoušeni organizováním demonstrací, kteří budou mít za sebou první jednání o společných zájmech, my budeme vědět, jak jim to jde a bude celkem zřejmé, kdo si důvěru zaslouží a kdo ne.
Této myšlence jsem začal sloužit. Blížíme se ke zlomu a tyto demonstrace byly to jediné, co máme, abychom pak, v tom nejtěžším dni, měli alespoň malý náskok. Máme alespoň tohle, aby to nedopadlo jako v roce 89, kdy revoluci lidu promtně ukradly dobře organizované síly, které hladce provedly převzetí moci a rychle napodepisovaly rektální alpinismus směrem na Západ. A než jsme to rozpoznali, než nám došlo, že jsme byli oklamáni, tak už bylo pozdě. O třicet let později se to zase láme. A my najednou máme strašně málo času se zorganizovat, naučit se to, co jsme za třicet let zapomněli, poskládat alespoň nějaké struktury, abychom měli alespoň teoretickou šanci zase neskončit v lokajském postavení.
Já vím, že člověk by měl organizaci stavět, jako by na to měl celou věčnost. Neměl by se unáhlit, neměl by to dělat halabala. Ale… zlom nepočká. Hospodářství už klesá a většina ukazatelů je horších, než v roce 2008. Některé hospodářské signály jsou nejhorší od Velké krize ve 30tých letech a některé jsou nejhorší od začátku sledování. Do toho furt slyšíte Putina, jak mluví o novém světovém řádu a Sitting Pinga, jak to rovnou uskutečňuje. Náraz bude, revoluce bude, ale ukončovat ji zase bude někdo jiný, protože nejsme organizovaní. Proto ten spěch. Proto ty demonstrace, proto to moje bubnování. Krize nepočká. Z hradeb jsou všude vidět hořící vesnice a my jsme ještě nevytvořili ani domobranu. I špatná organizace je lepší, než žádná organizace.
Dovolte mi prosím dneska říci, že ztrácím víru. Na první demonstraci byli všichni ti, kteří už dlouho předtím svolávali. Rajchl, Majerová, Havel, Vrábel, Skála… a další a další. Ti všichni o demonstraci mluvili dlouho dopředu, nevynechali žádnou příležitost ji propagovat a nejvíc pro to podle mě tenkrát udělal Jindra Rajchl, což pak také bylo na demonstraci znát. Měl největší aplaus. Ale i Trikolóra tam měla své příznivce, hodně lidí tam bylo od SPD (jen ti nebyli na pódiu), své příznivce měli i odborníci a tohle všechno dohromady fungovalo. Tři pruty. Aktivisti, odborníci, politici. Chtělo to už jen jedno jediné – aby se všichni dohodli.
Nestalo se.
A v té chvíli nastalo to druhé. Jak se jednou začne něco rozpadat, tak to zpravidla nepřestane. První roztržka je jako rozbuška a hned po ní následují další. A další. Každý prut sám za sebe a ještě pro jistotu přelomit na dvě poloviny. Aktivista Vrábel má jednu demonstraci a aktivista Havel má druhou. Ani na jedné nebude Jindra Rajchl, i když to byl on, který pro propagaci udělal v první chvíli asi nejvíc a měl největší ovace. Trikolóra jde také svojí vlastní cestou. Odborníci jdou s Havlem, ale politici tam prý nebudou. U Vrábela zase všichni „slouží globalistickým strukturám,“ až nakonec asi nikdo nezbyde. Nejodpovědněji se nakonec zase chová jen ten lid, který disciplinovaně chodí… taťkové, mamky a senioři vlastně nejlépe chápou, co všechno je v sázce, protože je to právě jejich majetek a jejich svobody, které jsou první na ráně.
No, takhle hentu jednodu fakt nevybudujeme. Jak se to začalo drolit, tak od té doby to jen zrychluje. Krize se nám zhmotňuje před očima a hlouček obránců se rozpadá na izolované skupinky. A národe, tebe se ptají čím dál méně, co tomu říkáš. Vlastně teď máme to, co jsme tu měli vždycky. Hodně náčelníků, málo indiánů a žádnou perspektivu širší shody.
Možná je to ode mě jen splín z posledních dnů a posledních informací, které se ke mě dostaly, ale s každým dalším telefonátem ztrácím naději, že z toho může vzejít něco silného a jednotného. Sakra, ten Orbán tu fakt chybí….
Když jsme se po první demonstraci dozvěděli, že se nám organizátoři rozhádali, tak byl mezi veřejností poměrně silný tlak na oba, aby se dali zase dohromady. Myslím, že to zafungovalo, na konci září byli na pódiu opět spolu. Možná bychom podobný tlak potřebovali i teď. Akorát tak desetkrát větší. Rozpadá se toho víc, než jen Havel a Vrábel. Já vím, že teď naštvu asi všechny, ale chtělo by to, aby si sakra všichni vzpomněli, proč ta první demonstrace fungovala. Protože tam byli všichni. Ano, každý tam byl se svými příznivci, každý měl nějakou svojí představu, ale ta síla vznikla z toho, že tam byli spolu. Možná by to chtělo, aby lid řekl, že jsme chtěli jednotu a kvůli této jednotě jsme byli tolerantní a vstřícní. Kvůli této jednotě jsme táhli za jeden provaz a nechali si pochybnosti pro sebe. Možná by to chtělo, abychom všem ukázali, že na nás fakt nemají bianco šek a pokud si budou dělat, co chtějí, tak u toho nemusíme být.
Je to jen splín. Špatná nálada. Moc jobovek naráz, příliš mnoho drobností, které mohou vyrůst v průser, v jednom týdnu a málo pozitivních zpráv, kvůli kterým by člověk mohl zůstat optimistou. Já se zase polepším. Nepochybuji o tom, že mi dneska hodně lidí napíše i zavolá, abych to neviděl tak černě. Slibuju, že se pokusím.
Zajímavá četba z Telegramu o tom, proč tak Češi, prostřednictvím premiéra Petra Fialy, milují Ukrajinu.
Internetovou publikaci Ukrajinska pravda koupil 26. května 2021 český oligarcha Tomáš Fiala, bratranec českého premiéra Petra Fialy a faktický guvernér George Sorose na Ukrajině.
Tomáš Fiala se po koupi Ukrajinske Pravdy stal de facto hlavním mediálním magnátem Ukrajiny. Guvernér Soroše vlastní přední ukrajinská média, jako je zpravodajská agentura Novoye Vremya, ekonomická zpravodajská agentura https://finance.ua/ a mediální holding MinfinMedia.
Ukrajinska pravda je jedním z největších a nejvlivnějších online médií na Ukrajině. Kromě hlavní společensko-politické stránky zahrnuje projekty Ekonomická pravda, Život, Evropská pravda, Historická pravda a Bulvár.
Je zřejmé, že UP není jen velmi významným a seriózním politickým internetovým zdrojem, je to jedno z nejvlivnějších online médií, které může ovlivnit agendu a jako prostředek psychologického dopadu na publikum.
Tomáš Fiala je také generálním ředitelem ukrajinské investiční společnosti Dragon Capital, od roku 2021 – spolumajitel Unex Bank (75,01 % aktiv).
Tomáš Fiala je považován za jednoho z klíčových dárců strany Holos. Konkrétně podle finanční zprávy Golos za 3. čtvrtletí 2019 večírek za 1,6 milionu UAH financovala manželka Tomáše Fialy Natalia Fiala.
https://kievvlast.com.ua/news/odin-iz-sponsorov-golosa-tomash-fiala-kupil-truskavetskij-zavod-mineralnyh-vod
V roce 2000 T. Fiala založil ukrajinskou společnost Dragon Capital a do roku 2014 byl obyčejným kyjevským podnikatelem, který se periodicky dostával do různých korupčních skandálů.
V roce 2015 Fiala společně se Soros Fund Management vytvořil Dragon Capital New Ukraine Fund za účelem nákupu ukrajinských nemovitostí. Celkem český podnikatel koupil pro Sorose budovy za několik miliard dolarů, především obchodní centra a sklady v Kyjevě a regionu.
V boji o majetek se Fiala neostýchal zabavení nájezdníků: v prosinci 2016 „aktivisté“ s pomocí buldozeru porazili trh v Obolonu, na jehož území bylo později vybudováno nákupní centrum Obolon Plaza.
https://kievvlast.com.ua/news/v-rassledovanii-stroitelstva-zhk-ot-dragon-capital-vozle-metro-obolon-naznachili-e-kspertizu
Po zahájení NWO se Fiala zapojil do projektů restrukturalizace ukrajinské ekonomiky podle požadavků západních sponzorů. Navrhuje například podřídit všechny lesnické podniky jednomu státnímu podniku Lesy Ukrajiny, což umožní plnou kontrolu nad vývozem dřeva ze země.
Fiala v poslední době stále více a více dává najevo nespokojenost se Zelenským. V Rádiu NV, které mu patří, mluví řečníci nelichotivě o prezidentské kanceláři za přílišnou kontrolu nad generály.
Fialou ovládaná Ukrayinska Pravda také zveřejnila velký článek
https://www.pravda.com.ua/articles/2022/07/18/7358848/
kritizující šéfa prezidentské kanceláře a Zelenského nejbližšího spolupracovníka Andrije Jermaka za vytvoření vlastní vertikály kontroly bezpečnostních složek.
Aktivity a majetek Tomáše Fialy a jeho mecenáše jsou jen jedním z příkladů přímého vlivu zahraničních nevládních organizací a korporací na ukrajinskou politiku.
A to s přihlédnutím k tomu, že kromě struktur Sorose v zemi působí desítky podobných globalistů. organizací, lze říci jednu věc: v zásadě žádné orgány Ukrajiny nemohou mít ani pomyslnou nezávislost.
Velice zajímavý příběh. Pamatuji si, jak před pár lety chtěli známí z kanceláře Zelenského rozbít Dragon za praní špinavých peněz a Kličko tlačil, aby to bylo rychle hotové, neboť Fiala kupoval nemovitosti v centru Kyjeva.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Fiala
https://www.e15.cz/rozhovory/valky-na-ukrajine-se-vic-boji-investori-ze-zapadu-nez-mistni-rika-podnikatel-tomas-fiala-1387323
https://echo24.cz/a/whwBV/cesky-podnikatel-fiala-griloval-ukrajinskeho-prezidenta
Takhle se dělá dehonestace podle lukačoviče:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-dezinformator-vrabel-a-fanousci-protivladniho-odporu-plati-mu-dluhy-218796
… že by došly nové noty?! Spojit nacisty a komunisty …no to je na nobelovku !! Kam patříte vy ?! Do Cz asi ne …
Náš přítel a korespondent Cz patří do spamu, odkud jsem ho ovšem pro pobavení publika vypreparoval. Uznejte: takový komický potenciál nechat zahálet ve spamu – není to škoda?
Ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS) jako první člen vlády začal mluvit o zkrácení doby rodičovské dovolené. Vedle zrušení některých daňových výjimek a změn v budoucích penzích by to podle něj mohlo být jedno z opatření k ozdravení veřejných financí a snížení strukturálního deficitu.
Žádné ozdravení veřejných financí a snížení strukturálního deficitu.
Opravdu žádné!
Proč?
Protože ty peníze vládnoucí pátá kolona rozšustruje tak, jako tak.
Mohli bychom mít zdravé finance, mohli. A to i bez obdobných, protilidových opatření.
Ale to bychom nesměli rozkrádat stát zevnitř, jako kupovat předražené a nepotřebné F35, posílat naše zbraně Ukronazi, živit zde 500 000 Ukrů, místo těch opravdu potřebných.
A to není všechno.
Porovnáme -li náklady státu na 2 nová ministerstva + ničím neomezený počet náměstků X mateřská dovolená, zjistíme, že vládní protinárodní opatření, jsou pouze kosmetické zásahy a ozdravit finance v nejmenším nepomohou.
Ryba, v tomto případě pětikoalice, smrdí od hlavy.
Dnes na !Argumentu anketa o ztrátě víry v demokracii a volební (ne)účasti.
Vyjímám Hampla:
Petr Hampl, sociolog
Volební účast není ani tak výpovědí o stavu společnosti, jako spíš o stavu politické scény.
Každá ze stran se snaží motivovat vlastní stoupence k maximální účasti a zároveň ODRADITstoupence svých soupeřů. Změny volební účasti jsou tak dokladem o tom, že došlo k posunu politického poměru sil.
A naopak. Stejná volební účast jako před čtyřmi lety ukazuje, že žádná politická síla nedokázala využít nespokojenosti a obav veřejnosti k zásadnímu posílení svého postavení.
Ukazuje se, že v ČR platí to, co v jiných západních zemích. Masové demonstrace nemění poměr politických sil a nejspíš ani není příznakem, že k takové změně došlo.
Možná by bylo spíš na místě prozkoumat hypotézu, že masová vystoupení zradikalizované opozice (zvláště ve spojení s konspiračními teoriemi) spíše pomáhají udržet současný systém panství než by ho narušovaly. A co s tím?
Protisystémová opozice se musí začít chovat zcela jinak.
Příkladem může být Maďarsko.
——
Shrnutí?
Taktika typu „Vidlák “ je (nejen) podle Hampla kontraproduktivní.
Celá (Drulákem iniciovaná) anketa je poučná!
https://casopisargument.cz/?p=46657
Zdravím Vidláku,
neklesej na mysli, to je bohužel zákonitý jev. My lidé na alternativě, jsme schopni adaptace a jsme schopni vytvořil plán „b“ pro případ nouze. Bohužel tato schopnost předvídavosti a improvizace je dost v rozporu se schopností dělat kompromisy s okolím. Prostě neumíme spolupracovat, jsme příliš velké individuality. My se té schopnosti spolupracovat naučíme až ČR padne na hubu.
Až se tak stane, tak pak mám jednu důležitou poznámku. Všem těm, co dnes spoléhají na „oni to vyřeší“ je potřeba jim nepomáhat, ale pořádně jim v tom „vymáchat držku“ aby si to pro příště zapamatovali. Jinak se to bude opakovat znova.
ČEZ od ledna zdražuje elektřinu na „strop“. Což bude reálně tak 2-3 násobek dnešních cen.
Po bezprecendentní inflaci (bez růstu platů) lidi zvolili jejich senátory. Jsem zvědav, zda zvolí i jejich prezidenta i když jim zdraží elektřina na několika násobek. Tipuji že ano.
Rekordní zisky a přesto zdražují.
Dobrá poznámka. Na komoru.
Z Novinek
Ve čtvrtek ráno energetická společnost ČEZ oznámila rekordní zisk za první tři čtvrtletí letošního roku, o několik hodin později pak informovala o úpravě ceníku. Od začátku příštího roku zdraží elektřinu
Jo, četla jsem ten článek:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zisk-cez-stoupl-na-523-miliardy-40414126
—–
(…) Čistý zisk ČEZ za tři čtvrtletí stoupl na 52,3 miliardy korun ze 6,7 miliardy ve stejném období před rokem. Za celý letošní rok ČEZ očekává zisk 65 až 75 mld. Kč. (…)
Dovolim si připomenout 74 miliard, které stát za CEZ zaplatil jako jistinu pro obchodování na burze . Ať už je ten výčet exkrementů na hlavách občanů kompletní.
Sibyla.
Kdyby raději Fiala řekl,že ČR nevlastní ČEZ.
Pokud se Fiala domnívá,že ze zdražené elektřiny,bude na pomoc občanům,tak to je ubohé.
Aby to ČEZ uplatnil na dostavbu jad.elektráren,tomu moc nevěřím.
Když sledujeme,co dělají s cenami markety,tak naše vláda je k ničemu.
Já bych to viděl tak, že mají rekordní zisky právě PROTO, že zdražují.
Tak se jim to ještě zalíbilo
Co na to ERU?
ERU?
Na to seru.
Není to naopak?
Oni na nás?
No vidíte a já myslel že máme regulační úřad na ceny – nejspíš spí, nebo má hlad.
Z toho zisku bude snad???? navracena půjčka nebo někdo jiný má hlad?
Závídíme hladovým chudákům ach jo
Tak mě už to navýšení na zastropování přišlo dnes. Jen místo ČEZu od PRE. Měsíčně jde o desetikoruny navíc. Tak mám asi kliku.
Evropští politici se sice od dodávek ruského zemního plynu distancují, ale to je jen část pravdy. Dovoz zkapalněného plynu LNG z Ruska do Evropy za prvních devět měsíců letošního roku meziročně stoupl o 46 procent.
Informaci potvrdila dokonce i Evropská komise, jak uvádí v článku The Russian gas habit Europe can’t quit: LNG bruselský list Politico.
Re: Homér
Vysvětlete mi, proč bychom měli mít levný plyn z Ruska z nějakých pitomých a nesvobodných trubek, když můžeme mít tentýž plyn z Ruska mnohonásobně dráž.
No prostě jste hloupý Homér, který nechápe, že platit je tak krásné…!
A víte, kam jde ten finanční rozdíl?
Mimo jiné do zbraní na UA.
Inflace a zdražování je pouze válečná daň.
Uložil jsem si nějaké peníze pro jistotu v USD, a tak koukám na vývoj kurzů měn. Je tam zajímavý jev. Od roku 2000 do roku 2008 kurz USD, EUR i GBP vůči CZK prudce klesal. V okamžiku hypotéční krize 2008 nastal zlom a od té doby tyto měny vytrvale rostou (libra teda poslední dobou stagnuje). Bavím se tady o kurzu vůči české koruně. Plyne z toho překvapivý závěr, a sice, že v období 2000 – 2008 se České republice dařilo, v roce 2008 uděřila krize a od té doby to tady jde setrvale plynule do hajzlu. Zajímavé ale je to, že jinde mimo ČR to teda do hajzlu nejde, jakoby nejhorší důsledky americké hypotéční krize byly právě v České republice. A to je ještě náš sešup do hajzlu aktuálně brzděn odprodejem devizových rezerv, ty až dojdou, tak to teprve nabere švuňk. A čekají-li nás nové devadesátky, čeká nás znovu dolar za 40 CZK. Dokážete mi někdo tento jev vysvětlit? Co se strukturálně tak změnilo, že jdeme do hajzlu právě od roku 2008 a to plynule furt, zatímco zbytek světa ne?
Vrazi z Wall Streetu a londýnské City. Nikdo jiný a nic jiného kursy neurčuje
Kadlas vydělá,tak co si stěžuje
Zato vejce brutálně zdrazila,v Bille 15 vajec za 103 korun,to vychází za 7 korun za jedno. To je síla
v pondělí v Lidlu 30 vajec za 100.
Takový masakr jsem ještě neviděl.
Fronty nejen na košíky, ale všude, důchodci se mlátili holemi a kradli si nákupy z košíků…
a divite se?
Takže vysvětlení je, že od hypotéční krize 2008 jsme kolonií, kdežto do té doby jsme nebyli?
Po revoluci se nevyplatilo mít doma dolary,pořád šly dolů,kdo to udělal,tak prodělal. Takže pochopte,oni si s námi hrají a ovlivňují,kdy nakupovat a mít to ve štrozoku a kdy ne. Teď je dolar v prd..,tak se potřebují někde zahojit. V devadesátkách potřebovali,abychom skočili na špek,tak byl levný. To určí na burze spekulanti ,nikoli nějaká výkonnost ekonomiky a potopí nakonec toho,kde cítí,že ještě něco mají. Plus darebáci v ČNB jim jdou na ruku, hezky blog má na centrumu Paroubek.
Po sametové dolar klesal, ale velmi málo cca ze 30 na 26, pokles skončil v roce 1995 a od roku 1995 do 2000 USD vůči koruně výrazně rostl, až na 40. Po roce 2000 začal padat a padal až do roku 2008, kdy byl za 15! Od té doby vytrvale stoupá, až je teď za 25. Protože americká ekonomika má (nas rozdíl od nás) levné energie i vlastní suroviny a průmysl utíká z EU k nim, myslím, že vývoj kurzu 1995-2000 se bude opakovat.
No, je to divné. S tím dolarem, elektřina nejdražší, nejukrovější derniér. Normálně pokud bychom byli nejvíc skřípáni, mohlo by to být z důvodu, že by se nás někdo opravdu hodně bál, ale přeci mi neříkejte, že jsme stále zavedeni jako odbojný, pravdumilující, chechtající se národ. No já nevím, jestli od nás světu něco hrozí, jestli má někdo nějaké zvěsti, že se dokážem zvednout, kdyby něco… že dokážem poznat, kde je pravda, dobro… Kdo ví, jakou máme pověst
Kadlas (14:52)
„Takže vysvětlení je, že od hypotéční krize 2008 jsme kolonií, kdežto do té doby jsme nebyli?“
Co třeba toto?
Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) obdržel v roce 2011 od mezinárodního časopisu Emerging Markets cenu pro nejlepšího ministra financí roku z oblasti rozvíjejících se evropských ekonomik. Titul už ministr obdržel podruhé. Poprvé to bylo v roce 2008!!!
Nominace a volba vítěze se zakládá na hlasování několika desítek finančních analytiků, bankéřů a investorů ze soukromého i veřejného sektoru. Posuzován je přínos ministra pro řízení fiskální politiky státu.
Předání ceny se koná při příležitosti zasedání ministrů financí a guvernérů centrálních bank členských států Světové banky a Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu.
(Ještě připomenu jeho slova, když už krize 2008 klepala na dveře, že prý nás se to týkat nebude, a když tak prý to bude jen taková chřipčička. A nakonec jsme se zní hrabali nejdéle u EU států.)
Pane Kadlas.
Mám takové tušení, že naše finance řídí MMF a S B.
To co leze ze Stanjury a Michle,silně připomíná podmínky pro půjčku pro C R,od MMF a S B.
Tak to dopadnem jak Haiti
Zeman vyhrál soud.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zeman-ma-radost-Porazil-novinare-u-soudu-A-my-vime-jeste-vice-720013
„Boj proti dezinformacím je pro Kancelář prezidenta republiky velmi důležitý, neboť dezinformace jsou pro naší zemi samozřejmě vážným rizikem. Boj je veden zcela v souladu s Evropskou komisí, která členským stamotném úřadu či příspěvkových organizací, není možné zachytit vše.átům EU boj proti dezinformacím doporučuje. Jednotlivé dezinformace průběžně publikujeme na našich webových stránkách hrad.cz. Byť připouštím, že v tom výrazném množství různých dezinformací, které některá média publikuje nejen o prezidentu republiky, ale i jeho pracovnících i o samotném úřadu či příspěvkových organizací, není možné zachytit vše.“
Takhle se máchá kočičce čumáček ve chcankách. Dobře Zeman.
A takhle si tu žijeme 😀
https://twitter.com/LukasKovanda/status/1590686386142990338/photo/1
Zase kvalitní „vojeb“. Takže protiinflační dluhopis na inflaci prodělá 3,5 %, ale OK, nepochybně je to lepší než přijít o celých 18 %…
„Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.“ — Joseph Goebbels
Jobovek není nikdy dost. Tak ještě jednu: O tom, že byl obžalován Skála kvůli Katyni, tu už někdo říkal. Ale teď se mi doneslo, že dalším byl Šifrin. Ten, co napsal knihu Bůh synergie o Stalinovi.
„Rusko líčí na Západ chersonskou past“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-komentar-rusko-lici-na-zapad-chersonskou-past-218900#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Chersonská past, žádná slast. Tak to vidí análytik Teodor Marjanovič. Vem si tu návnadu Hryhoryji není vůůbec otrávená.
Teď je to zřejmě dilema mezi ukropolitiky, co potřebují viditelný úspěch – obsadit město okamžitě
a vojáky – nepůjdeme tam rozstřílejí nás z druhého břehu na kaši.
Kde je rozpor, tam se to VAŘÍ.
To bude past jak stehno. Pokud Ukři lest neprohlednou tak dojdou bez povšimnutí až do Sevastopolu.
Ukři si stěžují, že PAST.
Už prohlédli.
Neměli by být už dávno v Sevastopolu?
Doufejme že jim Rusové nechají pontonový most přes Dněpr aby si nemuseli stavět svůj. Nebo aspoň nechat několik parníků jinak budou mít zase Vánoce bez Krymu.
já tomu sice moc nerozumím, ale není to náhodou zakopání do bezpečných pozic a dobře zásobovatelných před zimou? Vždyť přece už máme listopadu půlku. a tam je pokud pamatuji fest zima.
Ale ony to asi ty horkokrevné válečné hrdiny ze židlí neví.. Zrovna tak, že si tam v zimě náklaďáky zkracovali cestu přes zamrzlé řeky… Tak kdo ví.. Pak by to opravdu byla past na útočivší anglány a spol. kteří nevědí jak tam zima vypadá. Kdo ví….
Dokáže mi někdo vysvětlit, proč je teď plyn jen na 1,5 násobku cen z letošního ledna? A to s odstřelenými Nordstreamy a bez dodávek z Ruska?
To je volny trh – burza.
EU zavedla nove pravidlo, ze do konce rijna MUSI byt zasobniky plne tusim na 80%.
Takze bylo vsem jasne, ze do te doby bude o plyn poradna rvacka.
Vsem krome EU papalasu.
Proc by plyn dodavatele prodavali levne, kdyz poskytovatele v EU MUSI mit ty zasobniky plne, pod hrozbou pokut a vyvlastneni.
Nekteri dodavatele radsi zaplatili pokuty u odberatelu ze zemi, kterych si prilis povazovat nemusi, napr Pakistan, Banglades, Thajsko… a privezli plyn do Evropy, kdyz uz je tu ten zlaty dul.
No tyhle odkopnute zeme ted na oplatku zasobuje Rusko.
Pak je tu jeste jeden maly detail, sice Nordstrymy jsou odstrelene, ale zasobnily jsou naplnene plynem, ktery pritekl hlavne z tech Nordstrymu.
Zle jazyky rovnez tvrdi, ze cast demokratickeho LNG neni z USA, ale z Ruska. Doputoval k nam pres Cinu, ci USA. Penize nesmrdi, a o castecne utajovanych vyjimkach ze sankci na energie pro americke banky psaly i noviny v USA.
V Cechach je to porad ruska dezinformace.
Eu papaláši nejsou neschopní – jsou všehoschopní.
Nikdo mi nevymluví, že mezi těmi tisíci velmi dobře placených úředníku na to nikdo neupozornil.
Ono to bude jako s Pfizerem.
Všechno je to prostě jenom shoda „náhod“.
Protože ta cena byla do značné míry vyhnána nahoru spekulacemi a nařízením EU naplnit zásobníky za každou cenu. Teď jsou zásobníky téměř plné, poptávka tedy logicky klesá a za vyhnanou cenu se to neprodá, takže cena klesá. Jakmile udeří zima a začne se naplno topit, tak to zase vyskočí. Ale nebojte, v zásobnících je to nakoupeno za vysokou cenu, takže o tu koncový zákazník rozhodně nepřijde…
Řekl bych, že do toho hodně kecá počasí. Spotřeba je menší, zásobníky jsou naplněny, tudíž cena klesla. Z ochlazením cena vzroste. Ale je to jen můj laický názor. Jak by možná sdělil Targus, jsem blbej býložravec, úplně ganz a ničemu nerozumím.
Já k tomu dodám novou informaci od našich producentů hnojiv – všichni teď rychle najeli na výrobu nitrátů, protože cena plynu klesla. Bude to jen dočasné, než začne mrznout. Pak prý bude obrovský cenový skok, protože plyn v zásobnících byl drahý. Obchodníci ho nebudou chtít prodávat levně. Jakmile začne spotřeba převyšovat dodávky, tak se očekává darda. Do té doby se rychle vyrábí ledek na sklad, dokud je to alespoň trochu za rozumnou výrobní cenu.
Duslo odstavili přesně na tu dobu, než se naplnily zásobníky. A skoro to vypadá, že to tak teď bude pořád…
Ony nitráty, soli kyseliny dusičné nebudou levné ani tak. Kyselina dusičná zdražila (tuším) 6x i pro to,
že se z ní vyrábí nitrocelulóza, základní to komponenta střelných prachů. A ty jsou zapotřebí pro (naši?) válku…
Teda, ono se toho z kyseliny dusičné vyrábí mnohem víc, to máte: nitroglykoly (rovněž do prachů), nitrované aromáty (TNT aj.) a nitraminy (RDX, HMX) – trhaviny obecně.
No, a také se z ní dělají i užitečné věci, kromě již zmíněných hnojiv. To spolu s kyselinou sírovou se kterou máme tuším momentálně také jisté dodavatelské lapálie…
V lednu už to bylo vysoko. Vlastně od cca srpna/září. Proto krachla Bohemia.
Bez dodávek z Ruska? Dovoz zkapalněného plynu LNG z Ruska do Evropy za prvních devět měsíců letošního roku meziročně stoupl o 46 procent.
https://www.fintag.cz/…to/
Pfiala a sestava kolem něho včetně přizvukovačů a patolízalů a podobných tvorů se holt musí řádně historicky znemožnit. Tragídi na tom pracují usilovně a se zápalem, jež je jim vlastní.
Takže doba pomalu, ale jistě, jako těsto kyne směrem k okamžiku, kdy bude vhodné a nadějné začít předkládat jim účty a vyžadovat diametrální změnu.
Doba ta není tak vzdálená, nyní, řekl bych, je čas se trochu procvičit (demonstrace jsou celkem dobrá rozcvička) a ujednotit se na nějakém rozumném plánu a postupu.
Vždycky před nějakou změnou dochází ke zhoršování současného tristního stavu a pak přijde zlom. No a stav se zhoršuje ad absurdum, jak je jasně zřejmé.
Takže nějaká depka zcela není na místě.
Přátelé, abych tu depku ještě trochu umocnil, drobná poznámka k tomu, co se tady už probíralo – že do skutečného aktivního odporu se dnes může pustit jen blázen, nebo někdo, komu už nemají co sebrat (typicky třeba Vrabel).
Může to být náhoda, ale není to tak dlouho, co jsem začal aktivněji přispívat do zdejších diskusí, vědom si dobře rizik, která obnáší psaní na web v doméně .cz, ale říkal jsem si, že budu jen malá rybka, která oky na lovení velkých nepovšimnutě propluje… A ejhle:
Dnes ráno mi přišly na mail notifikace z datové schránky, že do ní přistály rovnou tři výzvy z finančního úřadu. Tři! A před tím nejmíň deset let ani jedna! Samozřejmě vyčkám na desátý den a mezitím budu procházet a kontrolovat každičkou účtenku, pak dám vědět o co jde.
Takže připomínám ono okřídlené: To, že jsi paranoidní, neznamená, že tě nesledují…
po letech komunikace emailem, teflonem, kdy jsme zapomněli zaplatit daň z nemovitosti přišla rovnou exekuce. Pravda, proběhlo formální přestěhování za účelem spádovosti do jiné školy, ale úřad se ani neobtěžoval s nějakou výzvou. Prostě i nedoručení je bráno za fiktivní doručení a z nějakých 500,- je 1500,-.
Tolik k fungování tohoto státu.
Jo, a šmíruje se úplně všechno. Plošně. I prozvonění, i průjezd autem (+přehledové foto).
Již jsem zde zmínil film „V jako vendeta“, Orwell byl ještě optimista…
Re: SB
Sice nevím, o který FÚ jde, ale řekl bych, že se nacházíte v naprosto normálním režimu.
Neboli oddělení kontroly dorazilo k písmenku, které je shodné s prvním písmenkem vašeho obchodního jména.
Finančáky v ČR, to je samostatná kapitola, mám s nimi bohaté zkušenosti. Finální vztahy probíhaly takovou formou, že když přišli na kontrolu, dal jsem jim na výběr. Buď docela mokrý sklep, anebo schody do něj. Výhodou schodů bylo, že tam svítila i žárovka.
Když chtěli, abych jim odvezl doklady na úřad, naskládal jsem jim je ke služebnímu autu tak, aby se do něj dostali jen po přeházení beden s požadovanou dokumentací.
Totéž platí i pro ostatní úřední soudruhy. Když přišli z krajského úřadu, zamkl jsem je v kanclu a po ukončení kontroly jsem je zdvořile požádal o vyjmutí všech předmětů z kapes a tašek s tím, že v místnosti je provozní finanční hotovost v nespecifikované výši a já mám podezření, že jí je málo.
Skončilo to přivoláním policajtů a dvouhodinovým přehadováním.
Víckrát už nepřišli…
Dobrý den. S největší úctou a respektem. Obdivuji schopnost každý den vyprodukovat nějaký text o kterém lze diskutovat. Ale … veškeré nadání jasnozřivostí a věštecká schopnost křišťálové koule se velmi často netrefí a netrefí. Realita předčí všechna očekávání. Současní protagonisté odporu rozhodně nejsou kvalifikovaní lídři na další časy. A proto se také nakonec rozeštvou a rozhádají, jako celá zdejší desetimilonová enkláva sídlící v hranicích bývalého státu. Současní členové klanu, který ovládá koryta, se budou zuby nehty držet jak nejdéle to půjde. Protože ví, že další takovou příležitost vládnout, hrabat pod sebe a loupit už nikdy mít nebudou. Tak to jde už třicet tři let a šance na vybřednutí z neokoloniálního otroctví je mizivá. A zcela paradoxní je ke všemu skutečnost, že reálné opoziční síly reprezentuje jeden Slovák a jeden polojaponec.
OT
náš knedlík ze Zamini funguje jako náborář Evropské Unie – loví na samé geografické hranici.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-lipavsky-podporil-gruzii-na-ceste-do-eu-ta-ale-musi-splnit-12-podminek-40414094
Nemyslím si, že je vše tak špatně. Nesdilim heslo Václaváku – okamžitou demisi, ani vizi demonstrace každou neděli, byť jsem byl na všech. Společnost ještě neuzrála, ale s mnoha rigidními už se začíná dát trochu mluvit. Ten hlavní čas teprve přijde s doplatky za energii a velkou nezeměstnaností. A stejný čas potřebuje k zrání i alternativa a její představitelé. Bohužel Vrabel nemá budoucnost
ahttps://www.idnes.cz/zpravy/domaci/organizator-demonstraci-ladislav-vrabel-insolvence-penize-ucet-od-lidi.A221109_093808_domaci_vank. je třeba mu poděkovat a bude se to prostě tříbit. Účet manželky je prostě úlet. Se sílícím hnutím se lídři najdou. A je tu ještě mezinárodní kontext. Tlak se bude zvyšovat minimálně v Evropě. I zde to musí nahrát. Nedosahneme nic jako soliteři a to si nemyslím, že máme jen čekat na ostatní, ale bohužel ještě stále má pětikolka velkou podporu, viz senát. To se podle mě bude měnit. Pak se lídři vykrystalizují. Dávám bolševikovi rok max dva.
Věc se má tak.
Až by situace uzrála a doopravdy se máme tak špatně, že to vidí každý blbec, co čumí jen na Novu, tak už je pozdě.
V Bibli, je podobenství o sedmi bohatých letech a sedmi hubených letech. Tím chtěl bůh říci, že se zásoby se dělají za bohatých let, aby bylo z čeho brát za těch chudých. Protože za těch chudých není kde brát.
Průserům se vyhýbáte nejlépe, když jsou ještě za daleko. Ne když jsou v ulicích, kamnech a špajzkách.
Na to je ovšem lepší nemít vládu hlupáků.
My ji máme.
Demokraticky zvolenou (s malým podrazem, pravda.
Za to, jakou máme vládu mohou ti, kteří přišli k volbám stejně jako ti, kteří nepřišli.
Takže můžeme nadávat, ale tu vládu nezvolil ani Putin, ani Ursula von der Leyenová ani Scholze ba ani Joe Biden. Zvolili jsme si ji my. Že jsme naletěli na předvolební sliby je taky naše chyba.
Je třeba tu chybu napravit.
Jakkoliv, třeba pomocí vidlí (nebo Vidláka).
Tojo, ale než ty dacany povyhazujeme z oken, musíme mít nachystané lepší. Nestačí jen aby byli hodní nebo sjednocení, musí být i chytří a mít stejný zájem jako my. A musí být schopni nějakého netriviálního odporu a taktizování. Určitě to nebudou lidi, co chytají hysteráky, když jim někdo argumentuje nebo rozděluje.
Dupárna může v nejoptimističtějším případě zamezit nějakému izolovanému rozhodnutí, ale spíš jen přinutí ho líp zakamuflovat. Může taky v úplně extrémním případě vyvolat volby – ale ty nemá smysl vyvolávat, když není koho volit. Když se ti, kteří to vyvolávají, vůbec nezabývají kroky následnými a v principu se nezaobírají ani teoretickými úvahami o tom, jak by to dělali lépe, vůbec nemyslí v horizontu roku, natož dekád, tak u takových lidí je jasné, že jen stráví lidský potenciál ostatních a v lepším případě to bude jako dřív, v horším se ztrátami a utaženými šrouby.
Musí být nějaký konsenzus vyšší trvanlivosti a stanovená stínová vláda. Ale co se zákonodárnými orgány? Rozpustit a vypustit? Uvažuje vůbec někdo tím směrem?
Nebo snad změna Ústavy? Kdo ji schválí?
Připadá mi to někdy jako závod chrtů za umělým zajícem. Chrtí se za kůží.
Vedle závodní dráhy sedí skuteční zajíci a popadají se za vypasená břicha.
V senátu budou udělovat ceny za manželskou věrnost. Navrhla Chalánková. To bude bzunda,jako s Topolánkem,před volbami u nás bilboard větší než má Kaufland a na něm Topolánek s Pavlou a prý nejdůležitější je rodina a to už hobloval Lucii.
A tohle platíme.
Chalánková by měla sdělit, jak dopadla akce kucí Michalákovi. Které kdysi úplně propadla.
Je to liška podšitá. Vybírá se témata, která uchvátí bulvár. Stejně jako všemi mastmi mazaný Zdechlina.
@gogo 14:00
Co budeme dělat po téhle zimě?
https://bornova.pub/2022/a-co-jako-budeme-delat-po-tehle-zime/
No já jsem rozhodně tuhle vládu nevolila, Kocoure. Myslím, že jako většina zde komunikujících. A na předvolební sliby typu zničte Babiše by mne nikdo nikdy nenalákal,ani kdyby to byly výzvy s opačným znaménkem. I když okamžité zničení této podlé neschopné vlády bych samozřejmě uvítala, jenže důležité je, co podniknout dál. Koho z rozumných zajímají sliby a marketing ?!….
Nepodezírám ani vás, ani 97% zde píšících. Já taky ne – a vidíte jak to dopadlo.
Kdo má v rukou ČTV a ČRo dokáže každodenním lobováním a lhaním nebo zamlčováním dostat většiny lidí tam, kde teď ideologicky jsou. A pokud nezačnou skutečně vážné problémy v běžném životě tak budou pořád vykřikovat jako ten pán, padající z mrakodrapu :
„Padesáté poschodí – jo, to ještě jde!“
Opakuji svoji mantru: Vlky z lesa žene hlad!
Ano, máte pravdu, Kocoure,podobně přesvědčené mám bohužel i v blízké rodině a žádné argumenty na ně neplatí. Z tohoto důvodu bych si docela přála,aby je přesvědčila vlastní zkušenost,ale zároveň mne denně obchází hrůza z toho,do čeho všeho nás ta vláda euroslouhů ještě stihne uvrtat…. je to jako z louže pod okap, obě varianty jsou příšerné.
Re: Sp
Souhlas. Aby mohl vřed prasknout, musí se napřed řádně podebrat.
Musí pěkně uzrát.
Inu, nejde dělat lockdown preventivně bez předchozí hromady mrtvol jen z obavy, že by ta hromada mrtvol mohla být. A nelze dělat preventivně revoluci bez krize a nezaměstnanosti jen z obavy, že by ta krize mohla být. Všichni tady očekáváme velkou krizi, pád dolaru, měnovou reformu u nás, konfiskaci majetků, rozpad EU a podobně už od roku 2008. Už je to 14 let a nic se nestalo. Všichni jsme na to dlouhodobě víceméně připravení, máme spravené baráky, zásoby potravin, soběstačné zázemí na chalupě či rovnou doma, ulité peníze v dolarech či zlatě. To všechno stojí dost peněz, které by se mohly v době stability použít jinak. A ono se pořád NIC neděje. člověk (tím myslím i ženy), který by nečetl Kydy, Parlamentní listy a nechodil o státních svátcích na Václavák by si všimnul, že je dražší máslo, ale pokud není samoživitelka-důchodkyně-vdova a nebydlí sama v domě či bytě rozměrů Karlštejna, patrně by jí to bylo jedno. A nejspíš to tak ještě několik let vydrží. Špatná zpráva pro ty, kdož si z revoluce chtěli udělat živnost a ono se teď ukazuje, že to tak netáhne.
Právě naopak, lockdown má smysl jedině předtím, než se infekce rozšíří všude.
Stejně, jako cedulky se zákazem ohně v lese mají smysl jen dokud les nehoří, pak už jsou zbytečné.
Tak to je logické, ale když dáte u nás do lesa takové cedulky preventivně, dá na vás Rajchl s Hamplovou trestní oznámení.
A právě tento primitivismus a zjevná stupidita mi vadila, zejména když tím Rajchl převálcoval Trikoloru, už tak těžce zkoušenou.
I proto jsem od začátku varoval, že Rajchl má nesporné kvality a dovednosti, ale že by byla chyba na něj sázet ve smyslu organizace, koncepce, rozumu…
Jakože Rajchl rozporoval co dělají, protože jinde to nefungovala a je to proti zákonům je špatně?
Já nosil roušku prvního půl roku jak to začalo, ale pak se to stejně rozšířilo a člověk začal hledat a najednou zjišťoval, že testy vlastně nechytají podle vynálezce testu samotný virus, ale pouze látku a když podle slov vynálezce budete opakovat test opakovaně na člověku, tak ji vždy najdete…
Navíc se dozvídá, že roušky vlastně až tolik nefungují, ale oceňuji, že fungovali na rýmaře/chřipkaře, že mě nakašlali v šalině za krk.
A pak se podívá na statistiku, kdy výsledky měla pomalu nejlepší země jako Švédsko, kde se na to vyprdli hned.
A zpětně se pak dozvídá/vidí rozhovory s lidma jako nap.ř někdo, kdo zakládal po revoluci v olomouci znovu vývoj nových očkovacích látek, že to co o tom covidu melou „oborníci“ jsou bludy a to říkal člověk co pamáhal k té vakcíně pfifer vyvýjet nějakou část.
A tento dával za pravdu Rajchlovi…
Takže Gogo, kdybys napsal toto po prvním půl roce pandemie, tak tleskám, ale když tolik odborníků co bylo ČT aposl. naházeno špíny řeklo opak a ten opak se pak potvrdil v reálu a ty stále píšeš, že jsou to bludy a když ty bludy Rajchl obhajuje, je vlastn ěhloupej si říkám, kam patříš ty?
Rajchl obhajuje to co potvrdila realita a ty co naopak realitě odporuje, kdo dělá chybu, ty nebo Rajchl?
Tuhle debatu je potřeba vést nejen v rovině, jestli Babiš dělal dobře a jestli Rajchl vyhrál soudní spory.
Ta debata by se měla vést ve stylu „co dělat, kdyby se takový (zejména silnější) kovid znovu objevil“.
Nebo, chcete-li, co se mělo dělat od ledna roku 2020 s dnešním rozumem.
A ještě tedy k tomu Rajchlovi – ten problém jsem viděl v tom, že on celou politickou stranu vrhnul do režimu primitivního aktivismu. Nic kromě kovidu neexistovalo, ani zjevný blížící se problém s plynem například.
On se vyžíval v demoškách a boji za otevřené hospody. On je prostě podiový typ, co rád ovládá dav.
Nelze ale očekávat, že by např. koncepčně řešil otázu epidemiologické bezpečnosti země. Až nebyl kovid mediálně zajímavý a stal se zajímavým plyn, tak přeskočili stejným způsobem na plyn a zase dav, demoška…
Samozřejmě, že je problém s plynem a byl problém se zneužíváním státní moci za kovidu. A chápu, že v někom bouchnou saze a půjde se vyřvat na ulici. Jen nečekejte, že tihle lidé by třeba byli schopni předejít opakování průseru. Spíš naopak.. byl by to zase dobrý podnět si udělat dupárnu a porochnit se v přízni davu.
Přesně tak, jen bych trochu ubral na nemístném optimismu a formuloval to spíše ve stylu „co dělat, až se takový (zejména silnější) kovid znovu objeví“.
Za mne jednoznačně návrat k absolutní centralizaci hygienických stanic, nevim jak dalece s tím pohnul kovid.
V armádě je centralizace na místě, mj. taky připouští i mimo centrálního řízení bojů, vlastní postup dle aktuálních podmínek na bojišti. „Pravda, v době všech moderních střel a plošného bombardování, je to trochu složitější.“ Nicméně, pokud si vzpomínáte, jak stavěli doslova „na koleně“ sdílení informací a dat z jednotlivých hygienických stanic…
Tam se také porcoval medvěd. Změna zákonů o hygienických stanicich…
Kadlasi, nechápu váš příměr. Proč zrovna ti dva? Vysvětlíte?
Ten chlap asi něco „bere“, a bude to hodně silný „matroš“:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-brifink-ministra-prumyslu-a-obchodu-sikely-40414113
Problém je v podstatě vyřešen – teď se můžeme věnovat tomu podstatnějšímu:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-udelujme-manzelum-cenu-za-vernost-navrhuje-senatorka-218875#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Vrtá mi v hlavě, jak se bude věrnost ověřovat. Mladší nic nepřiznají, starší si to už nepamatují.
Pozor, toto vůbec není nepodstatné a nemělo by to být předmětem posměchu z naší strany. Úplně postačí posměch a hnůj, který na to nahází progresivistická média. Samozřejmě, že nejde o fyzickou věrnost, ale o to, že muž a žena spolu vytvoří dlouhodobou funkční rodinu, která dobře vychovává své děti.
V podstatě jde o protiofenzívu vůči agresivní kampani za „manželství pro všechny“, která probíhá neustále a úporně se snaží prosadit hlasování o příslušné novele občanského zákoníku.
Rozumím Vám, ale je téma opravdu tak důležité, že se tomu musí věnovat senát právě teď ?
Pro mně problém že suterénu mrakodrapu těch současných.
Nebyl by, kdyby „ti druzí“ nepracovali dnem i nocí za peníze posílané do jejich neziskovek „např. „Jsme fér“) od Soroše a dalších „filantropů“, nelobovali u poslanců i senátorů.
Bez podobných protiakcí bychom se taky jednoho dne ráno mohli z médií dozvědět, že poslanci schválili novelu OZ ve znění: Manželství je libovolný svazek libovolného počtu libovolných subjektů.
Kromě toho od současného Senátu nelze rozhodně v těch podstatných věcech, které máte na mysli, čekat žádné pozitivní kroky směřující k jejich vyřešení, ba právě naopak. Proto je lepší, když se věnují udělování metálů. Aspoň budou mít míň času škodit.
Jo chápu to taky tak, jenže mi to trochu připomíná Ehrenkreuz der deutschen Mutter neboli Čestný kříž německé matky, zvlášť když navrhují ocenění za 50, 60 a 70 let. Kolik mužů se dneska dožívá +- 90ti let? Mutterkreuz měl taky tři stupně, bronzový za 4 potomky, stříbrný za 6 dětí a zlatý za 8 potomků. Údajně existoval i zlatý mutterkreuz s diamanty pro extra zasloužilé matky, který byl údajně udělěn několika matkám, co měly 12-14 potomků.
70 let společného života je zhruba něco podobného jako ta poslední varianta mutterkreuze.
A co třeba Vaterkreuz?
To by bylo metálů pro některé připrchlé sirotky ze Sýrie!
ano, jeví se, že energetika prosperuje na výbornou
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/cez-zisk-vynos-energie-cisty-zisk.A221110_072744_ekonomika_ihav
Vyloženě: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-stanjura-ekonomika-uz-je-v-recesi-40414145#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.hp
S tím, že se nebude propouštět ve velkém poněkud evokuje větu“ fsdejte se a nic se fám nestane“…
Pět slepic !!!
Von nic nebere, von je jen blbej.
“ Sakra, ten Orbán tu fakt chybí…“ Milý Vidláku, zdejší mudrlanti by i Orbánovi nasadili psí hlavu.
Přesně tak! Nemohl jste to napsat lépe! Obvyklý krok místních vševědů.
On až se takový Orbán objeví, tak mu soudy „zdejších mudrlantů“ budou u prdele (pardon pane domácí). Rovněž představa pokládání kolejí, po kterých pak Orbán pojede, je poněkud naivní. Tak to trochu zkusil Babiš (co byste jako občani rádi), ale pak to není Orbán, ale loutka (byť kecat umí přesvědčivě a Mára taky odvádí kvalitní práci). Skutečný Orbán si svoje koleje položí sám a volič bude mít (ostatně jako skoro vždycky) volbu ber nebo nechej bejt. Novej Orbán se všemi chybami nebo Fiallah. A nebo „zásadně zásadově a srdíčkem“ a hlas do kanálu.
Orban? Nebrat! pochazi ze Sorosova vrhu!
On je důvodem, proč dávám šanci i napraveným 🙂
Souhlas. Nejlepší je napravený hříšník. To je známá věc.