30 prosince, 2024

Hrana možností

Ve svém včerejším článku jsem tvrdil, že volby byly vítězství. Sice ne takové, jak všichni čekali, ale vítězství to bylo. Pětikolka takřka všude oslabila, ANO takřka všude posílilo, takřka všude se do zastupitelstev dostala SPD a takřka všude bojují o senát kandidáti ANO proti kandidátům Pětikolky. I v Praze dostala nerozborná jednota ojrohodnotných demokratů pěkně zabrat. Jednoho dne se o těchto volbách bude říkat, že to byla první trhlina v přehradě. Pesimismus není na místě. Dobře je to vidět třeba v Českých Budějovicích, kde ODS udržela pozice díky Martinu Kubovi, který mezi pětikoaličními hejtmany vyčnívá a hlasitě mluví o potřebě větší pomoci občanům i firmám kvůli energiím. Nedosáhli jsme toho, aby se Modroptáci rozpadli, to ne, ale dosáhli jsme toho, že v ODS posílil hlas, který Blyštivého Pétu kritizuje. A Kuba není jediný.

Teď bude hodně záležet na tom, jestli dokážeme ve středu řádně a ve velkém počtu zahulákat. Pokud ano, tak bude mít Blažek mnohem víc posluchačů, že se protesty mohou utrhnout z řetězu. Proto vás všechny vyzývám, abyste neseděli doma, ale přijeli do Prahy. Pokud se nás sejde dost, tak se Fialův oddych, že to nedopadlo tak hrozně, zase rychle změní ve zděšení.

Podívejte se, jen skončily volby, už nám Hýkela vysvětluje, že cenový strop energií nebude na celou spotřebu. Už zase vystrkují růžky. Fiala se zase blyští v televizi a říká, že pokud byly volby referendem o vládě, tak je voliči ocenili. Jak jsem to psal v sobotu? Pokud ve volbách zvítězíme málo, musíme o to víc zahulákat na Václaváku. Je to další nezbytný krok, který musíme udělat.

Jestli totiž volby něco ukázaly, tak především to, že boj bude dlouhý a těžký. Náš soupeř nespí. Je připravený, zkonsolidovaný a zmobilizovaný. Je v defenzívě, ale brání se tvrdě a využívá všech svých možností. Nesmíme polevit, ve středu je třeba udělat další krok vpřed.

Dnes si musíme rozebrat, co se v našem boji nepodařilo, kde máme rezervy a co musíme ještě udělat, než se pohnou ledy. A ledy se pohnou, tím si buďte jistí. Už se začíná propouštět, Volkswagen už nepokrytě říká, že bude muset Škodovku přemístit do nějaké lepší destinace s nižšími cenami energií (ani bych se nedivil, kdybychom brzy zjistili, že má Škodovka nové divné čínské jméno a vyrábí se v Rusku.) Jestliže to teď po volbách vypadá, že lidi jsou v klidu, tak brzy nebudou.

Kdo dnes tvrdí, že to všechno nemělo cenu, že to bylo jen vybuzení planých nadějí lidí a že důvěra bude brzy klesat, ten nám nepomůže. Před první demonstrací jsem dostal desítky mailů, že to k ničemu nebude, že tam přijde s bídou deset tisíc lidí. A pak, když jich přišlo desetkrát tolik, tak mi ti stejní v mailech začali radit, co mám dělat dál.

Proto říkám, nebojte se a pojďte udělat další krok. Učíme se spojovat, poznáváme ty, kteří nás chtějí vést, posuzujeme jejich plány i jejich nátury. Zanedlouho budeme na náměstí přivádět své zmrzlé spoluobčany, kteří budou mít na krku exekuce z neplacení drahých složenek za plyn. Tak ať víme, jak se to dělá. A ti, kteří propadli malomyslnosti, ať zůstanou doma. Armáda občanů, kteří si chtějí vzít republiku zpátky, ta bude potřebovat velmi početný důstojnický sbor. Kdo přijde a vytrvá, toho potřebujeme.

Dnes ale chci spíše probrat naše chyby a přehnaná očekávání.

Na prvním místě chci říci, že jsme narazili na limity angažované veřejnosti. Dám za příklad tento blog. Vidlákovy kydy dneska čte v podstatě každý, kdo se zajímá o politiku a takřka všichni politici. Každý, kdo věnuje svůj volný čas hledání na internetu, každý, kdo zná jména našich ministrů, každý, kdo má trochu přehled, ten na Vidlákovy kydy už narazil. Stejně tak už dávno narazil na Parlamentní listy, Novou republiku a další a další „alternativní média.“

Hele, my už to čteme všichni. Komunikační kanály byly navázány, původně osamělí jednotlivci postupně koordinují svojí činnost už tím, že se čtou navzájem, ono už to začíná vypadat jako skutečná alternativní mediální scéna. Nikdy neplatilo, že by SPD volili nějací polofašističní bijci. Naopak si troufám tvrdit, že většina voličů SPD, Trikolory i dalších alternativních stran jsou především přemýšliví lidé, kteří mají poměrně slušný přehled o české politice a také si dovedou představit, co nás v blízké budoucnosti čeká za katastrofu. 15% voličstva. Půl milionu lidí.

Na tyto voliče máme dosah i bez České televize. Právě tito přijeli na Václavák demonstrovat aniž by o tom kdekoliv v majnstrýmu byla jediná řádka. Tito voliči čtou alternativní média, píší do diskusí, předávají si odkazy a chodí k volbám. Potud je to dobré.

Jenže se ukazuje, že z této poměrně velké komunity zatím nevede cesta k těm neangažovným.

Můj šafář měl doma na baráku řemeslníka. Šikovného kluka, mladého, přemýšlivého, samostatného, schopného nejen zedničit, ale také si práci rozplánovat, koupit materiál, dodržet termíny a správně napsat fakturu. Při rozhovoru se ukázalo, že kluk k volbám nechodí, protože to přece nemá cenu… Přemýšlivý šikovný kluk, ale on vůbec neví, kdo je teď ministrem, nemá přehled o krocích vlády a ještě ho ani nenapadlo, že by za půl roku mohl být bez práce a teprve mu pomalu šrotuje v hlavě, jak zaplatí zvýšené ceny za energie.

K takovýmto voličům i nevoličům má přístup zatím jen televize, která jim pustí pořady tak, aby bylo všechno vlastně v pořádku. Oni nekoukají v neděli na politické debaty. Přijdou večer z práce, chtějí si trochu odpočinout… prostě mají jiné strarosti, než poslouchat, jak se hádá Babiš s Fialou. Dolehnou k nim jen ozvěny všech těch politických bojů a podle nich pak volí. Pokud vůbec volí.

Jedinou jinou nemediální cestu k těmto voličům realizuje Babiš. Vzít karavan, přijet na každé náměstí i náves, rozdávat svoje knížky pod statisících kusech, fotit se s lidmi a dávat jim balónky a čepice. Na to musíte mít fůru peněz i fůru času a fůru manažerů. Volby jasně ukázaly, že to funguje a dá se tím konkurovat našim pravdomluvným novinářům. Opět jsme u toho, co jsem psal včera. Střet těžkých politických vah vypadá takto právě takto… Mééédia a jejich Pětikolka vs. Babiš a jeho karavan na cestách.

My si musíme přiznat, že nás už víc není. Všichni, kdo jsou u nás ochotní přiložit ruku k dílu, ti už to dělají. Ale sloužíme hlavně sobě navzájem. Umíme se povzbudit, umíme se zorganizovat, umíme prolomit mlčení majnstrýmu, ba už dokonce umíme nastolovat témata o kterých velká média výmluvně mlčí. Je to trochu paradox, ale troufám si tvrdit, že ze všech politických stran je to právě Alternativa, která má voliče s největším přehledem. Navíc jsme zvyklí si všechno dělat sami. Nemáme žádné redaktory placené ze státního rozpočtu. Stojíme na výrazných jednotlivcích, kteří mají různé motivace to dělat.

Málo chodíme s našimi názory ven. Málo o tom mluvíme. Málo přesvědčujeme ostatní. Máme největší komunitu angažovaných, ale málo se angažujeme směrem k těm, které politika nezajímá. Málo mluvíme k těm, kteří mají jiné starosti, než koukat na televizní debatu s Nacherem a Pekarovou. Umíme na internetu dělat moc pěkné „letáky.“ Umíme dělat výzvy, umíme je šířit, ale už jsme je rozšířili na maximum. Ano, přibývá lidí, kteří pod dojmem vyúčtování za energie sednou k počítači a rozšíří naše řady, ale strašně moc lidí to neudělá, protože musejí zedničit, soustružit, jezdit s dodávkami, starat se o děti a nezbývá jim čas ani chuť, číst Vidláka a jeho sáhodlouhá pojednání. Ti se pak jednoho dne ocitnou bez práce a bezprizorní. A pak teprve začnou hledat. Nebylo by od věci, aby věděli, za kým zajít a kam se obrátit. Nejde o to, je dneska přesvědčit. Nepřesvědčíme je, mají zatím jiné starosti. Ale ukažme jim, že až to budou potřebovat, že se mohou dát k nám. A ten den přijde. Tuto zimu.

A tak nás teď všechny vyzývám, abychom se šli s našimi názory ven. Je nás hodně. Patnáct procent voličstva. Takřka všichni máme své postoje promyšlené, jsme vybaveni argumenty, prošli jsme mnoha diskusními bitvami. Nemáme k dispozici Českou televizi, nemáme k dispozici Babišův karavan. Ale je nás hodně. Podstatně víc, než angažovaných voličů jiných stran. Musíme se naučit nejen dávat statusy na fejsbůk, ale také vylepovat letáky venku na ulici. Musíme se naučit diskutovat nejen na Pravém prostoru, ale také na náměstí a nebo v hospodě. Nepotřebujeme je přesvědčit. Musíme rozdávat pozvánky. Až ti bude zle, až přijdeš o práci, až ti přijde obsílka, až ti zastaví plyn, tak přijď za námi.

Všichni máme sousedy, kteří nečtou. Těm to musíme vyprávět. Všichni máme děti, které nás nechápou a rodiče přece nebudou poslouchat. Těm musíme představit někoho, od koho to vezmou. Strýčka, kamaráda… prostě aby děcka zjistily, že fotr není jediný, kdo si to myslí.

Tyto volby ukázaly, že sice máme sílu, být jazýčkem na vahách, ale zatím málo nevyužíváme svého počtu, abychom šli s naším přesvědčením ven. Současná situace k nám sice přivádí dnes a denně nové stoupence, ale zatím pasivně čekáme, až přijdou sami. Tak jim dejme alespoň pozvánku, aby věděli, kde jsou henty Vidákovy kydy a na kterém náměstí že se za ně bere nějaký Havel, Noveský, Štěpán, Rajchl, Foldyna a další.

Proto musíme jet na Václavák. Je to čin na veřejnosti. Uvidí ho ti, kteří si nás nenajdou na internetu. Proto považuji za dobrý nápad, rozšířit demonstrace i do dalších měst. Ale chceme-li si vzít republiku zpátky, musíme především začít mluvit se sousedy a známými. Internet nestačí. Pětikolka má Českou televizi. Babiš má peníze, karavan a oblastní manažery. My máme největší počet angažovaných. Je nejvyšší čas, jít s kůží na trh. Každý tam, kde je doma. Nemusíme je přesvědčit. Jen jim dát pozvánku.

Ty masy, ty jsou ještě ve svých domácnostech. Ještě nepřišly účty za energie, ještě nepřišly výpovědi z práce. Ještě nedošel plyn, ještě nevypadl proud. Ještě je zboží v regálech. Celá ta bouře se teprve spustí. Na Titaniku se všechno podstatné stalo v posledních pěti minutách. Buďme na to připraveni.

My teď trénujeme důstojnický sbor. Zjišťujeme, kdo se osvědčil, kdo vytrval a kdo to naopak vzdal. Zjišťujeme, kdo má naději a kdo jí nemá. Potřebujeme vědět, kdo je ochoten bojovat dál i po demonstraci. Tyto volby přinesly kromě vítězství i nějaké ztráty. Teď se také ukáže, kdo se s nimi umí vyrovnat. Teď se učíme pochodovat v útvaru a naši lídři se učí velet. Tak si dejme záležet, už brzy vedle nás budou pochodovat mnozí další. Na nás teď záleží, kdo si tuto krizi jednou přivlastní. Takže, trikoloru s jedničkou na hruď, a odznak s vidlemi na rameno. Malomyslné propouštíme.

Najde se tu někdo, kdo by tvrdil, že až bude zima a bída, že lidi budou dál sedět doma? No tak!

PS.

Abyste věděli, že Vidlák jen nepopohání demonstrace a nekecá naprázdno, že málo oslovujeme veřejnost…

O nastávajícím víkendu bude Vidlákobraní. Potkáme se se známými bloggery a influencery na uzavřené akci ve Vidlákově. Velmi se těším na všechna jména, kteří dostali pozvánku a u mého šafáře potvrdili účast.

Vy, co jste účast nepotvrdili, ale hodláte přijet, prosím kontaktujte mého šafáře.

Pokud by se někdo chtěl tohoto setkání zúčastnit, ale neobdržel dosud pozvánku, opět prosím kontaktujte mého šafáře. Tentokrát je to pro ty, co píší, natáčejí a publikují. Akce se nezúčastní žádný politik. Maximálně kolem vás na ulici projde místní starosta.

Těším se na vás

Váš Vidlák

478 thoughts on “Hrana možností

  1. Už jsem se rozhodl,
    že nebudu číst komentáře přesahující výšku obrazovky,. Když si takový „rozklad“ přečtete, většinou zjistíte, že myšlenka je tak na pět řádků. Zbytek jsou úvahy co by kdyby atd. – nebo je to odněkud zkopírováno.
    Chtěl bych vážené spolukomentátory upozornit, že delší příspěvek neznamená příspěvek kvalitnější. O článcích to v jisté míře platí taky. Opakování je sice matka modrosti, ale taky bezradnosti.

    Dnes je doba internetová, rychlá. Nikdo nemá chuť a čas se zabývat hlubokomyslnými úvahami.
    Nevolám po heslech na jeden řádek, ale o argumentaci k věci.
    Ne písmenkovým průjmům!
    Jistěže: Pište si co chcete, ale já si budu co chci číst.

    (Když něco píšu na svůj blog, tvrdě mažu a většinou z toho zůstane polovina až třetina. Ale je tam, kupodivu, všechno co jsem tam chtěl mít.)

  2. Mimo Vidlákovy kydy, Litterate, Nové republiky, Parlamentních listů a obdobných alternativních serverů jsou mimo Facebook i další možnosti v dosahu sociálních sítí, zvláště pro mladé čtenáře, kteří mají blízko k moderním technologiím, zvláště v mobilech. Myslím, že je zatím málo propagace např. v Telegramu, kde sice je kanál Vidlákovo (https://t.me/vidlakovo), ale má zatím jen 300 odběratelů. Existuje ale i specializovaný kanál Naprvnimmiste (https://t.me/naprvnimmiste) s 2261 odběrateli. Asi by nebylo od věci zde i na Facebooku poskytnout těmto kanálů reklamu třeba zmínkou nebo samostatným článkem, či jeho částí, aby se o nich dozvědělo více lidí. Rovněž je na Telegramu k dispozici kanál Pravda bez náhubku (https://t.me/pravdabeznahubku), zasluhující si zviditelnění. Další komunity existují i na ruské sociální síti VKontakte (https://vk.com/groups), např. https://vk.com/cz_sk_cesi_a_slovaci_na_vk.

    1. Co vim z prace, tak Telegram pouzivaji prakticky vyhradne kolegove z vychodu (UA, RU, BY). Z nasincu nikdo.

      Snazit se lakat dnesni ojrohodnotnou propagandou mlade na VKontakte je pouzitelne jedine jako dobry vtip.

      Cesti mladi jsou jinde. Whatsappy, Facebooky, Instagramy ( = obrazky), TikToky (pohyblive obrazky).

      Jako druhy problem stran mladych vnimam zhruba to, ze malo z nich ma „sve starosti“. Spousta ma mamahotel do tricitky, spousta treba zdedi byt/barak ( = nemusi resit hypo a maji veget), takze je tyhle prizemni veci vubec nezajimaji… Ba o to vice jsou indoktrinovani ojrohodnotama.

      Proste, pro sve mladsi kolegy jsem se starostmi jako „cim budu kruci v panelaku topit“ (hm, asi kamna na PB flasky) nebo „hele kuci a dokazete si jako predstavit, ze praci mit proste nebudete, protoze vas nebude cim platit, protoze nic fyzickyho neprodukujete a prachy, co dostavate, nejsou nicim skutecnym kryty“, uuuuuplne mimo.
      A to jsem prej jeste celkem mladej…

    1. Na mlčící většinu platí laskavost, pochopení a soucítění. Dovoluji si důvodně tvrdit, že – narozdíl od Šarapatky – Vidlák těmito schopnostmi disponuje mnohem lépe. A jde skutečně hlavně o tu mlčící většinu, ta totiž má sílu rozhodnout.

  3. Ráno jsem měl na mobilu info, že se obnovují hraniční kontroly na hranici se Slovenskem. Tedy zavíráme hranice na Slovensko. A nikde o tom nic…

    1. Ale, jo na Radiožurnálu už cosi utrousili. Za posledních pár dnů přiznali 12000 ručnikářů. Ani nechci přemýšlet kolik to bylo doopravdy a kolik jich prošlo.

      1. Je pravda, ze jsem trochu zastrihal usima, kdyz jsem u nas v Polabi pred par tydny videl pred Tescem stary Transit na madarskych znackach, u nej za chvili pristala X5 podobneho veku, taktez na madarskych znackach a jejich hlucne posadky (tihle fakt nebyli tisi) byly od pohledu o dost jihovychodnejsi nez Laszlo s Pistou.

        1. Bývam v Rajke a neraz vidím maďarských policajtov lustrovať autá. Naposledy s CZ značkou. Osádka bola v putách. Už tu rozprášili aj medzinárodný drogový gang vedený Slovákom bývajúcim v Rajke. Blízko Bratislava, Viedeň a kúsok CZ …….

    2. To bude kremelska dezinformace, kterou se snazi nas rozdelit.
      Hranice uvnitr Shenghenu jsou volne, to je zakladni kamen EU.
      A Madary, Polaky a Italy potrestame, nastroje jsou.

  4. Tak nám na Západě Ruska probíhá pseudoreferendum o znovu připojení. Nu što. Namažu si pseudochleba (nebo jak ten hnus soudruhů kapitalistů z Lidelu nazvat) pseudomáslem a nakrájím na to pár pseudorajčat z umělé hmoty (není čeho to dělají) uvařím si k tomu gaiwan pravého, exkluzivního pu-erhu přímo z Číny (žádná pseudosračka od Liptonu) a půjdu se dívat do sklepa na plamínek v plynovém kotli. Brzo budu mít po této parádní podívané.

    1. Mám hromádku modrých LED diod – když si k nim připojíte kličku ze starého vojenského telefonu přes malý odpor – tuha z verzatilky na koncích obtočená měděným drátkem úplně stačí – můžete si tu podívanou dopřávat i za tichých, zcela temných večerů…

      Pro kinhin jako dělané…

    2. Mandalan: Dělat referendum ve válce, když se ani nehlasuje na celém území těch oblastí, je pochybné.
      Možná půlka lidí je na útěku a nehlasuje. Tuhle lavinu nezákonnosti začal Majdanu. Tam došlo k odložení ústavy a nástupu svévole. Od té doby má pravdu, kdo má zrovna větší bouchačku. Majdansti jak jsou slabší, volají po jednání a lidských právech, ale jak jdou silnější, začnou drtit ocelovým stiskem veškerou opozici. Tohle pokrytectví mě vedlo k názoru, jaký na ně mám. Legitimní volby nebyly skoro 10 let. Kolik zakázali opozičních stran 11 nebo už 17? Rozdělil se Bangladéš a Pákistán, Eritrea od Etiopie. Jugoslávie se rozpadla. Kosovo se oddělilo od Srbska i Černá Hora. Proč by se nemohla rozdělit i Ukrajina? Názory na politiku a historii mají lidé z Krymu i Donbasu úplně jiné. Pokud obyvatel západní části země chtějí ekonomicky rozkvět a plnit kritéria vstupu do EU, nemůžou současně vést drahou válku o Krym další dlouhé roky za peníze zahraničí a jen milimetr od rizika jaderného útoku. To by vedlo jen k naprostému rozpadu státu a ještě větší emigraci než dnes. Kdyby do toho USA a Británie neházely překážky, možná by už Německo, Francie, Itálie něco prosadily k míru už roku 2019. Na Krymu nechtějí ukrajinskou armádu a v Kyjevě nechtějí tu ruskou a ve Lvově už vůbec ne. Proto stejně jednou to rozdělení státu bude, ale kolik to ještě bude stát životu a škod na majetku?

      1. Kdo znemožnil uspořádání referend na celém území Donbasu?
        Rusové?
        Kdo znemožnil Donbasanům účast v ukrajinských „volbách“?
        Rusové?
        Kdo zavinil vyhnání Donbasanů do Ruska a dalších zemí?
        Rusové?
        Po jakých právech volali majdanisté, kteří upálili v Oděse víc než 50 lidí?
        Kdo zakázal na Donbasu užívání ruštiny?
        A dlouhé etc.

        Takže ta omezená referenda, provedená ve válečných podmínkách, jsou vzhledem k okolnostem zcela v pořádku.

        1. Lavrov prohlasil vsechno v poradku ,ze odchodem obyvatel Ukrajiny z Ukrajiny ,jak si pral verejne president Zeli ,/v nejakym projevu/, tedy lide pouze splnili jeho prani , akorat si vzali svoji zemi sebou..

  5. To by jeden neřekl, jak máme starostlivého premiéra:
    “ Vláda se rozhodla, že od půlnoci ze středy na čtvrtek dočasně obnoví kontrolu na státní hranici České republiky a Slovenska. „Musíme udělat toto preventivní opatření, abychom odradili migranty od využívání této trasy,“ řekl premiér Petr Fiala

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/migrace-kontroly-na-slovenske-hranici-vlada-fiala-rakusan.A220926_224106_ln_domov_rkj

  6. Já mám jasno:
    „Druhou variantou je, že potrubí mohla být poškozena ze strany Ruska. Vyřazení plynovodů by zvýšilo další nejistotu na trzích a cena plynu by mohla raketově vystřelit. Evropská energetická krize by se tak ještě více prohloubila.“

        1. Vždycky se ptám „Komu ku prospěchu“. A vidím Strýčka sama, jak mi nabízí drahý břidlicový plyn – pokud tedy budu hodný a pošlu grátis Zelenskému něco málo zbrojního materiálu.
          S tím, že si to pak můžu v USA dokoupit.

  7. Perlicka o tom jak lide starnou, meknou a kokoteji. Ondrej Neff dneska zasvitil. Jeste nikdy se za mnoho let existence Neviditelneho Psa nestalo, aby sel na titulku nepodepsany !! extremne stvavy clanek, kde by stacilo zmenit nazvy a mohl byt klidne opsan z Volkisicher Beobachteru nebo Rudeho Prava. Je tam rozebrano jak Fialova vlada udatne haji ceske zajmy a jak je zitrejsi demonstrace silena a protidemokraticka. V diskuzi odhalili lide autora, blogera co pod puvodni verzi tohto vyplodu pro jistotu zakazal diskuzi 🙂 . Ale ten Neff me timto dosti sokoval, ne ze ne… https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/demonstrace-o-cem-byla.A220926_185827_p_politika_nef

    1. A ve svoji glose na ČRo si liboval, jak pěkně svobodně volil. Na rozdíl od těch, které k urně doprovázeli dva samopalníci. 😀
      Neff je šťastný muž. ( Aspoň někdo. )
      😉

        1. Pro Neffa je lehce přitěžující fakt, že článek byl publikován pár dní po první demonstraci – pokud ho publikoval on zrovna teď, očividně má problém nejen Cerman, ale i Neff sám.

        2. Dvoraku, Dvoraku… Zas jeden s kognitivni disonanci co nedokaze z 6 vet pochopit co se tam pise (jakoze to explicitne zminuju ze autor neni Neff) ale mele si svou… A kdyz se takovi lide stanou politici…

        3. Aha. Já na Neffa nechodím. Je pro mírný pokrok v mezích zákona a hlavně tam mám zaracha.
          Mám zaracha všude , kde to jde přes FB anebo přes Google. Plus ještě i na dvou dalších webech.

        4. Pana docenta si vážím za spoustu jeho starších článků, ale toto je těžký úlet, kádrovat tam řečníky, aby se odvrátila pozornost od oprávněných obav demonstrantů. Jak by vypadaly pro porovnání kádrové materiály na lidi jako je například jeden bývalý pornoherec v jenom think tanku? Bloger není první ani poslední, který jako konzervativec nakonec stojí na stráží globalisticko-korporativistickeho Západu dnešních dní. Západu, který chce takové konzervativce zavřít do minulosti jako dinosaury. Stačí jim říct USA a Rusko, aby se propadli do iluzi i Západu, který už dnes neexistuje v podobě v jaké si ho vysnili někdy v 80. letech.

          1. Ale já ty pornoherce taky kádruju. A ty různé parchanty, nemakačenka, kolaboranty, agenty, zrádce, polointeligenty a jinou chamraď.
            Na Kydech se přece taky řešilo, co je zač ten Minář.

            Tak jednak by měli mít příznivci Vrábela s Havlem stejný metr aspoň v principu a za druhé by měli očekávat, že to bude zajímat protistranu. Logicky…

  8. Já nevím, ale připadají mi ty analýzy jako něco na způsob první vlaštovky z Marečku, podejte mi pero. Ty si můžete pouštět na ředitelskejch poradách, ale tady si musíme připustit, že lidi jsou dementi a proberou se, až budou ve sračkách ne po krk, ale dejchat stýblem jako Kopecký v Adéle. Do toho pořádá SPD trucdemonstraci a já fakt nevím, jestli je kokot Rajchl nebo Ivan David. Když ale na trucdemonstraci je ohlášená třeba Procházková a Bohbot, tak už jsem fakt zmatenej jak Goro v Tokiu.
    Myslím, že si tu taktickou atomovku na Prahu plně zasloužíme.

    1. Pokud jste si toho nevšimli, tak Ivan David tady lehce sbíral informace o reakcích, nadhazoval různá témata a někteří mu na jeho vějičky i skákali jak hladoví pstruzi.

      Tohle ale my tady nevyřešíme, tohle je úkol pro Rajchla a on si s tím musí poradit.

      Naše podpora SPD ve volbách je ve skutečnosti dvousečný meč – a my jen pozorně musíme sledovat, proti komu se obrátí. Zatím je moc brzo – Okamurovo ego má v této chvíli dostatek endorfinů, ale pokud je zneužije, demaskuje se a bude smeten – ta lokomotiva dějin už jede přespříliš rychle na to, aby se dalo až tak moc kličkovat. Strana Přímé Diktatury bez spolupráce s ostatními je sama zcela ztracená.

      1. Lentilka: Je těžké spolupracovat s těmi, kteří si v té straně udělali kariéru, potom ji opustili a začali kritizovat. Mají se doprošovat lidi jako je Volný? SPD, PRO a Trikolora spolu povedou žabomyší vojnu a pětikolka se bude smát. Jedni tříští sílu a jiní kandidují v koalici. Je to odpudivé. To je ten bohužel častý v ČR styl uvažování, že než být 10. tajemník velké strany, která prosadí aspoň něco, je lepší být předsedou miniaturní strany, která neprosadí nic, ale předseda je tam králem na svém nepatrném pískovišti se svými pěti straníky. Teď na webech alternativy se povedou nekonečné diskuze, jestli je víc viny u SPD nebo PRO. Bude to únavné

        1. Předpokládám, že ne. Jistota neexistuje, ale doba nazrává spíše spojování, než řevnivosti. Jde o to, zda umí upřednostnit občany a stát nad vlastním egem.

          Pokud to nezvládnou už teď, víme na čem jsme – pořád lépe, než VH, který vlastně lže dodnes.

          A když to nezvládnou, povstanou noví – situace je vynese do vyšších pater sama. Bohužel, oni již ale nebudou mít šanci zabránit prolití těch hektolitrů zlé krve, kterou jsme si sami „naspořili“.

          Ti současní tu šanci ještě mají – dejme ji jim i my, je to i naše krev, která je v sázce.

  9. Naprosto zásadní informace ze zpráv ČR 2 z dnešního rána, která mění všechno a možná posouvá zánik hospodářství (a hladomor )snad až o rok blíže:

    Byly poškozeny/vyhozeny do povětří (?) VŠECHNY plynovody, spojující Rusko s Německem, ve všech prudce klesá tlak.

    Včetně Nordstreamu 2 (!!!)který byl poškozen pod mořem, – prý specializovanými potapěči nebo ponorkou.
    Takže – mimo jiné – se ukáže, kterým směrem teď poteče plyn z „našich“ zásobníků na českém území.
    A protože značná část plynu se v Německu používá na výrobu elektřiny, bude „zajímavé“ zjistit, kdy a jak u nás půjde elektřina.
    ——

        1. Pro nás, kdybychom to chtěli nějak řešit, to znamená se začít domlouvat se Slovenskem, Maďarskem …až Tureckem a Ruskem, jestli je na tom tureckém strýmu ještě kapacita i pro nás. A za jakých podmínek.

          Samozřejmě by tu bylo riziko, že nás naši spojenci USA za to vybombardují.

          1. Zdroj“ dnes Peter Matej u Bavora
            ▪️ FSB 22. septembra informovala o zabránení teroristickému útoku na plynovod Turkish Stream, ktorý zorganizovali ukrajinské bezpečnostné služby. Bezpečnostné zložky zadržali päť osôb a zhabali dve výbušné zariadenia, návody na ich montáž, súradnice a korešpondenciu s manipulátormi.

          1. Tak fakt už doufám, že to pochopíte, a že pro vás to už nebude potřeba opakovat – Rusku jde o to, aby ten konflikt nedošel do horké fáze, uvědomte si, že vaše touha po horké fázi váms oslepuje až tak, že nevidíte, že ta horkost od vás nebude až tak daleko, abyste se ze splnění vašeho velkého snu o „té správné akci“ mohl těšit déle než pár vteřin.

            1. A čemu račte říkat horká fáze proboha?

              Dnes většina ruských ztrát jde na vrub techniky NATO. Jediné zmasakrované oblasti jsou ty „osvobozované“. Se zpožděním půl roku se odhodlali mobilizovat a modlí se, aby se jim nerozpadla fronta jako u Charkova nedávno, než to polepí mobilizovanými.

              Tohle je studená fáze? To je totiže cesta k porážce, která nemusela být, kdyby se od února chovali racionálně, z hlediska elementární vojenské logiky.

              Ale nečekám, že byste to pochopil.

              1. I vám to zopakuji – vůbec si nedokážete přípustit, že by se vás ta horká fáze mohla dotknout – jen fascinovaně přihlížíte z dálky. Proto ani netušíte, o čem píši. Možná je to tak pro vás ale lepší.

            2. Donutil jsem se zamyslet a doslo mi to. Rusove nechavaji na pokoji ukrajinskou zeleznici, kterou se na frontu vozi zbrane a vojaci, nebot se chteji vyhnout horke fazi.
              Staci jen trochu chtit a prijdu na to sam.

              1. Výborně. Tohle už jste zvládl.
                Teď ještě i ty elektrárny, mosty a cesty – a dojde vám, že nejen ta horká fáze je ve „hře“, ale je v ní i několik velmi podstatných věcí, které se Rusko naučilo za 2. sv. války.
                Oni naštěstí nezapomínají na svou historii, jak to děláme my.

              2. Stridor: Mobilizace nebyla na jaře možná, když společnost nebyla připravena. Armáda je produktem společnosti své země. Závisí na podobě společnosti. To je poučka, kterou Západ dlouho ignoroval v Afghánistánu, když se snažil vycvičit afghánskou armádu. Poškození železnic a zničení mostu ale možné bylo už dávno.

                1. Byla asi tak stejně možná jako dnes. Jen dnes už hrozí kolaps fronty, tak je už pět minut po dvanácté.
                  Ale kdyby ji Putin nebyl nevyhlásil, samozřejmě byste dál tvrdil, že není možná ani v září.
                  To je to tautologické myšlení.

                2. Manuel: Co s v ruske spolecnosti od unora zmenilo?
                  Podle meho jsou nalada a pripravenost na moblizaci horsi, nezli v unoru. Obyvatelstvo je rozcarovano a demoralizovano, muzi utikaji z Ruska, aby se mobilizaci vyhnuli.
                  Mobilizovani se na fronte objevi za 2-3 mesice, to uz bude pomalu cas na 2. fazi mobilizace- pocitam, ze prubeh specialni operace se stane vzorem vetsiny ruskych kampani.
                  Samozrejme Rusove jeste na valecne hospodarstvi a na valecnou zemskou spravu prejit mohou, ale zatim se jim do toho moc nechce a radsi vyhrozuji tim, ze pouziji atomovku (zatim 1x Putin a 2x Medvedev, predseda Bezpecnostni rady).

            1. Diky! Pridam svodku o stavu PVO na obou stranach fronty:
              https://t.me/glavmedia/199591
              Jeste dodam -jiz preklad- Rybarova P.S., jez ucinil pozdeji:

              Mezitím.
              AFU obdržela od USA americko-norské systémy protivzdušné obrany NASAMS. Jsou považovány za jedny z nejúčinnějších systémů protivzdušné obrany na světě.
              Systémy jsou součástí nového balíčku vojenské pomoci, který Bílý dům oznámil v srpnu.
              Systémy NASAMS pracují v okruhu 40-50 km a ve výškách nad 15 km. Mohou zasáhnout křižující a balistické střely, bezpilotní letouny a letadla. Ukrajina také v blízké budoucnosti očekává dodávky systémů protivzdušné obrany Iris-T z Německa.

              1. Teď si představte tu hrůzu, kdyby nastoupila hned v únoru ta horká fáze a USA by nedodávaly nebo neměly komu. Hrůza .. čím by dnes Kyjev bojoval, jestli by vůbec bojoval? Taková horká fáze by byla strašná. To by si Rusko jistě neposloužilo… takhle je to jiné, pěkně balancuje na hraně porážky, Turecko je hnedle silnější a má požadavky, Čína zvažuje, jestli už Rusko anektovat nebo ještě dát šanci… Írán dodává drony.
                Měli by ale v Moskvě přidat a dosáhnout dodávek aspoň taktických jaderných zbraní Kyjevu v rámci probíhající studené fáze.

                1. Ale panove, kdyz uz tu zase sermujete Strelkovem, tak proc nenapisete, ze podle toho gaucoveho generala uz Rusko prohralo? A to pry nevratne 🙂

                  Dalsi wunderwaffen? Pamatuju jak Javeliny byly nejmocnejsi zbran na svete. Aspon podle gaucovych genralu.
                  Kdynyste si aspon pamatovali, co jste tu vestili pred par mesici.
                  Takhle jste k smichu.

                  1. Nemanipulujte, Sakuro a napiste to tak, jak to tehdy Strelkov rikal: „Rusko muze prohrat, pokud nemobilizuje.“ Mate to preci naposlouchane, ne?
                    Pokud plati Putinem stanoveny cil operace, tedy tzv. denacifikace cele Ukrajiny, pak se bude muset jeste mobilizovat do stavu 800 tisic az 1 milion muzu.
                    Tak jsem zvedav. I kdy cile se dle Kremlu uz zuzily na pouhou obranu Donbassu. Tam by tech 300 tisic muzu navic mohlo staci (samozrejme s „mirovymi“ podminkami, ktere tu ted rozebirat nebudu).

                    1. Nene, velmi se pletete Stridore.
                      Napsal jsem to presne jak jsem koupil.
                      Strelkova jsem uz davno neslysel, me totiz stacily ty tapety tady od jeho fanklubu.
                      A gogo tu po zacatku ruskeho ustupu od Chrakova tenkrat Strelkova citoval presne jak jsem napsal vyse.
                      Kdyby se jednalo o nekoho jineho, tak to klidne najdu, ale on tu ma nekdy i 100+ prispevku v diskuzi. Na to opravdu kaslu.
                      Samozrejme se mohlo jedna o jeden se Srelkovovych hysterickych vylevy, ma jich za sebou uz docela dost, a pozdeji to mohl korigovat.
                      Ale tohle si pamatuje presne, proroze v ten moment jsem se rozhodl, ze Strelkova uz vazne brat nemusim.
                      Predtim jsem si ho aspon obcas precetl.

                      Jinak tohle jsem tu uz lolopaticky nekolikrat vysvetloval, a prece se to tu porad vraci:
                      „Pokud plati Putinem stanoveny cil operace…“

                      To si opravdu nekdo vazne mysli, ze Putin vyhlasi do sveta co vsechno a presne bude delat a ma v planu, a pak to taky tak udela?
                      To nemam slov…

                    2. Putina obhajujete, ze to tak nemyslel, na Strelkovovi se tocite jak na obrtliku.
                      Strelkov celkem kontinualne opakoval, ze bez mobilizace se valka neda nejen vyhrat, ale ze hrozi preneseni uderu na ruske uzemi (coz se stalo).
                      Nerozumim tomu, proc se dela ze Strelkova slovo bozi, zrejme proto, ze jeho neblahe prognozy vetsinou vychazi, coz urcite skupine diskuteru nejde pod nos.
                      Nas vzajemny problem vezi v tom (mezi vami a mnou), ze pro nas (dovoluji si mluvit i za goga) je Strelkov jednim z pravdepodobnych zdroju a nijak se na nem doslovne nebazirujeme.
                      Tohle neni matematika, dohadovat se lze o trendech, nicmene nektere veci jsou naprosto zrejme, napriklad, ze s 200 tisici vojaky Ukrajinu neobsadite, vzhledem k rozloze a poctu obyvatel to neni mozne.
                      Podobne jasne jsou i jine okolnosti, ale to bychom se moc zapletli.
                      Tedy bavime se spise o pravdepodobnosti, jez nas provazi cely zivot. Vecer si natahujete budika na rano, nebot je pravdepodobne, ze v noci neumrete. Jdete na autobus, nebot je pravdepodobne, ze prijede. Ovsem muzete umrit a autobus nemusi prijet. I to je pravdepodobne, ale mene.
                      Tak beru i Strelkova. Pokud mu doposavad vysla vetsina predpovedi, je pravdepodobnejsi, ze mu vyjde i ta dalsi, i kdyz nemusi. A nejde jen o predpovedi jako takove, ktere muze vydat uplne kazdy, nybrz pravdepodobnost jejich uskutecneni se zvysuje se Strelkovovym vzdelanim, zkusenostmi a kontakty.
                      Ja vas jen takto na dalku pratelsky prosim, abyste ukoncil sve infantilni strelkovske fantazie a postivani. Ne, ze by mne to urazelo, ale u diskutera vaseho prehledu mi to prijde skoda, diskuze mezi nami na ukrajinske tema by byla dale nemozna.

                    3. Jeste k vlastnimu gogo/Strelkov vyroku „Rusko prohralo“:
                      Jsem zatim stale presvedcen, ze mate Strelkovem zatemneny mozek, tak se opatrne ptam: nebylo u tehle vety jeste neco jineho? Napriklad „pokud to takhle pujde dal“, „podle soucasneho vyvoje“ a podobne?
                      Nemam duvodu vam neverit, ze ta veta opravdu padla, ale jsem na pochybach, ze by nebyla recena v nejake vyznamove souvislosti.

              2. 1.) Dálkový dosah raket je 150 km a výškový 27 km a 2.) dálkový dosah raket je 33 km a výškový 15 km, a výkonnější verze nabízející zhruba o 50 % větší dostřel a dostup a tedy dálkový dostřel 65 a výškový 30km. Víte o kterých dvou systémech píšu?
                To první je S-300PM (nebo PMU-1) neboli zastaralá verze S-300 z roku 1989. To druhé je NASAMS z roku 1998. Ukrajinci už mají všechny své S-300 zničené, nevím proč by Rusové měli mít strach z méně výkonného systému NASSAMS. Ano bude je to drobný problém, ale není to nic, s čím by si neporadili.
                Iris-T je raketa systém je Iris-T SL je německá verze NASSAMS (ta s těmi lepšími parametry)

    1. 27. září 2022 – 09:01

      „Dánsko. Baltské moře. Ostrov Bornholm. Ůnik plynu. Nebezpečí pro navigaci. Zakázaná zóna byla označena,“ uvádí dánská námořní správa (DMA). Agentura uvedla souřadnice bodu, který se nachází na hranici teritoriálních vod a ekonomické zóny Dánska na jih od ostrova Bornholm. Vedou tam dvě trasy Nord Stream-2.

      Již dříve agentura DPA s odvoláním na provozovatele projektu uvedla, že tlak v Nord Stream 2 klesl z 300 barů na 6 barů.

      „Dnes nás provozovatel sítě Gascade informoval o prudkém poklesu tlaku v plynovodu Nord Stream-2. V současné době jsme v kontaktu s příslušnými úřady, abychom situaci objasnili. Zatím nemáme jasné důvody a přesné okolnosti,“ stálo v prohlášení německého ministerstva hospodářství.

      „Nouzový stav na lince A plynovodu Nord Stream-2. Dnes v noci pobřežní kontrolor Nord Stream 2 zaznamenal prudký pokles tlaku v potrubí A,“ řekl RIA Novosti provozovatel Nord Stream-2 AG.

      1. Guardian uvádí, že tlak klesl ze 150 barů na 7.
        Ale ať platí která chce hodnota, znamená to, že v NS2 momentálně není prakticky žádný technický plyn.
        Velmi laxní přístup jak odpovědných institucí, tak médií k tomuto maléru svědčí buď o tom, že instituce a média vědí a z nějakého zvráceného důvodu jim to vyhovuje, nebo nevědí a jsou vyděšené až k panice. Protože kdo nebo co bude jako další na řadě?!
        Každopádně se válka primárně proti Rusku a sekundárně proti EU dostala na další level a jsme zase o krok blíž k definitivní likvidaci Evropy jako civilizovaného kontinentu.
        https://www.theguardian.com/business/2022/sep/26/nord-stream-2-pipeline-pressure-collapses-mysteriously-overnight

        P.S.: Němci už ve zpravodajstvích za poslední hodinu hovoří otevřeně o útoku na oba plynovody a je to jediná vyšetřovaná verze. Rakousko opatrně také. Dánsko cvaká půlkami armovací dráty a odmítá cokoli komentovat.

        1. Spouštěčem mohla být ta demonstrace v Německu za spušyění NS2 – ale to jen deklaruje fakt, že v NATO je panika v takové míře, kterou si většina uz nedokáže vůbec ani představit.

          1. Spravne.
            Ta demonstrace byla zacatek, a mohla se pro vladu stat vhodnou zaminkou ke spusteni NS2.

            At uz to byli Polaci, Ukrajinci, Litevci… nebo Svedi, tak nigko z nich si ani neuprdne bez povoleni velkeho spojence.

            Samozrejme mohi to udelat i Rusove, ale ti prece muzou otocit kohoutkem. Nebo zase najit nejaky ten olej v turbine.

            1. Jen takový přípodotčíček – stalo se to v BALTU, U POBŘEŽÍ Švédska a Dánska. Kam se ruské plavidlo nadvodní ani podvodní nemá šanci dostat.

    2. Čína odmítla jako nemožné ihned zvednout měsíční dodávky Elektrických vyhřívacích podušek na 2,5 mil / měsíčně , protože už Němci zvedli jejich objednávky z 200tis ks na 1,2 mil ks/měs

      1. Já myslím, že ty díry budou demokratické a ten proces proděravění bychom měli nazývat humanitárním.
        /píšu to dobře, pánové, co jste tu služebně?/

  10. Jedna nevyžádaná rada pro ty, kdo třeba budou mluvit na zítřejší demošce a čtou to tady. Vezměte si příklad z Grety a jejího „I want you to panic“. Lidi musí odcházet v takové náladě, že budou večer usínat s hrůzou z toho, co je čeká, jestli 5K zůstane u moci….

    1. Chápu jak to myslíte, ale strach je neplodný. Strach ochromuje, strach zabíjí myšlení. Takže hrůzu bych zaměnil za nasranost. Nasranost dává energii a sílu. Strach musí mít ONI. My musíme mít sílu, naději a cíl.

      1. Nesmím se bát.
        Strach zabíjí myšlení.
        Strach je malá smrt přinášející naprosté vyhlazení.
        Budu svému strachu čelit.
        Dovolím mu, aby prošel kolem mne a skrze mne.
        A až projde a zmizí, otočím se a podívám se, kudy šel.
        Tam, kam strach odešel, nic nezůstane.
        Zůstanu pouze já.

        A od stejneho autora jeste:
        „Když budeš odhazovat ty, kteří ti pravdu tlumočí přesně, zbudou ti jen takoví, kteří vědí, co chceš slyšet. Neumím si představit nic nebezpečnějšího než hnít v zápachu vlastních představ.“

          1. I must not fear.
            Fear is the mind-killer.
            Fear is the little-death that brings total obliteration.
            I will face my fear.
            I will permit it to pass over me and through me.
            And when it has gone past, I will turn the inner eye to see its path.
            Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

          2. Je to špatný překlad.
            Protože to znamená „vymazání“ ve smyslu „zmrazení, znehybnění, zneschopnění, znemožnění myslet a konat“

            1. Ano i když zamrznutí živočicha v darwinovskem boji o život, může znamenat i jeho doslovné zahubení. Život na Arrakis je věčný boj nejen s živly.

      2. Ano, myslel jsem to tak, že budou uléhat s hrůzou a ráno vstávat se vztekem, protože budou mít během bezesné noci dost času přemýšlet nad tím, kdo je do téhle situace dostal.

        1. Poutnik jde do mesta a potka Smrt. Rika , slysel jsem, ze si zabila 50 tisic …
          Smrt odpovi , ale jenom 5 tisic , ty vostatni umreli strachy..

    1. Pane Honzo Kováři, to není o Vidlákovi, to je o zhrzené pýše pana Vlka. A hodně přemýšlejte. Naznačuje to i Mandaladan. 🙂

  11. „Najde se tu někdo, kdo by tvrdil, že až bude zima a bída, že lidi budou dál sedět doma?“

    Minimálně 1. zima se, i v blbé verzi, přežije z podstaty. Policie a armáda dostanou přidáno a slib vysoké výsluhy. Stát si ještě může napůjčovat a rozdávat lidem. Stát může nejohroženější sestěhovat do hotelů, hal a nabídnout soukromým majitelům třeba 10 tisíc za měsíc a kus. A hlavně rozdávat a rozdávat, když nám jiní půjčují.
    A je jedno, jestli to bude dělat Fiala nebo Babiš.

    1. P.S.: Jo a v Praze zima nebude. Praha (téměř komplet) je napojena na teplovod z uhelné elektrárny z Mělníka. Ti se budou zbytku republiky leda tak smát.

      1. Teď vybouchl plynovod pod hladinou moře, teplovod do Prahy je dlouhý a až do Letňan nad zemí. Taky překonává vraňanský plavební kanál a Vltavu.

    2. Vřele souhlasím s tím, že Fiala i Babiš mají stejný recept na udržení klidu na práci.
      Všichni se zájmem pozorují, jak dopadne vzpurný Orbán.

        1. V Bruseli si mnou pacičky. Je tam pro Orbána připravený vééliký balík. Ale musí jim políbit prsten.
          Jinak nebude nic.
          Dle ústního projevu té slečny , která o tom referovala, si to Bruselští náramně užívají. Aspoň trochu vzrůša do jejich nudných životů. Aspoň trochu ukázat bicepsy.

    3. Zacina prituhovat

      Nehody na Nord Streamech vypadají jako diverze ze strany známých odpůrců ruského plynu v Evropě, jejich oprava potrvá měsíce, řekl Grivach, zástupce šéfa Fondu národní energetické bezpečnosti, agentuře RIA Novosti.

      „Jestliže únik na jedné větvi může být ještě nehodou, důsledkem závady nebo neúmyslného nárazu, pak únik z tři větví současně je jednoznačně důsledkem něčí zlé vůle. No, kdo bojuje proti ruskému plynu v Evropě, ten se opravdu neschovává.“
      https://t.me/rian_ru/179482

      1. Už tady přeci bylo nepochopeno to poselství Andreje Dudu…
        A protože nevzbudilo patřičný ohlas, jen se přistoupilo k provedení…

        Takže já se skutečně nedivím.

  12. Denni davka Telegram Off Topicu:

    Dmitrij Medveděv: Ještě jednou o použití jaderných zbraní

    Naši nepřátelé rádi pronášejí vznešená prohlášení. Operujte s pojmy „svoboda“, „demokracie“, „poslání“. Ve skutečnosti je to jen rituální slovní průjem. Prameny průjmové demagogie spojené se zlovolnou krákoravou rétorikou jsou již dlouho osvědčenými zbraněmi anglosaského světa, jimiž zaplavují zbytek lidstva ve snaze prosadit svou výlučnost a právo vládnout světu.

    Tématem posledních dnů je ruská jaderná hrozba.
    Biden a Truss, různí druhořadí Blinkinové a Sullivanové, prskající atlantickou slinu a požadující, aby Rusko sundalo ruku z „jaderného tlačítka“. Všichni společně nám neustále vyhrožují „hrozivými“ následky, pokud Rusko použije jaderné zbraně. A mladá myslící teta v Londýně je připravena okamžitě zahájit výměnu jaderných úderů s naší zemí.

    Musím vám to znovu připomenout – pro tyto hluché uši, které slyší jen samy sebe. Rusko má právo v případě potřeby použít jaderné zbraně. V předem stanovených případech. V přísném souladu se Základy státní politiky jaderného odstrašování. Pokud budeme my nebo naši spojenci napadeni takovými zbraněmi. Nebo pokud by agrese s použitím konvenčních zbraní ohrozila samotnou existenci našeho státu. Nedávno to výslovně prohlásil ruský prezident.

    Kromě toho uděláme vše pro to, abychom zabránili našim sousedům, kteří jsou vůči nám nepřátelští, získat jaderné zbraně. Například nacistická Ukrajina, která je dnes přímo řízena zeměmi NATO.

    Nemá smysl spoléhat na rozum a politickou vůli kyjevského režimu. Stále však existuje křehká naděje na zdravý rozum a smysl pro sebezáchovu nepřátelských zemí, které mu dopřávají. Chápou, že pokud hrozba pro Rusko překročí stanovenou hranici nebezpečí, budeme muset reagovat.

    Bez toho, abych kohokoli požádal o svolení, bez dlouhých konzultací. A rozhodně to není blaf.

    Otázka je jiná. Představme si, že Rusko je nuceno použít svou nejsilnější zbraň proti ukrajinskému režimu, který se dopustil rozsáhlého aktu agrese, jenž je nebezpečný pro samotnou existenci našeho státu. Domnívám se, že NATO by ani v takovém případě do konfliktu přímo nezasáhlo. Koneckonců, bezpečnost Washingtonu, Londýna a Bruselu je pro Severoatlantickou alianci mnohem důležitější než osud zhroucené Ukrajiny, i když je hojně zásobována různými zbraněmi. Dodávky moderních zbraní jsou pro západní země pouhým byznysem, i když hustě protkaným nenávistí vůči nám. Nic víc. Zaoceánští a evropští demagogové při jaderné apokalypse nezemřou. Proto spolknou použití jakékoli zbraně v současném konfliktu. Takže tak…

    Bylo by dobré, kdyby si kyjevské úřady tento smutný závěr alespoň částečně uvědomily. Bohužel je to téměř nereálné. Jsou v neustálém válečném stavu s krátkými přestávkami na bizarní narkotické sny.
    https://t.me/medvedev_telegram/181

    1. Nadutost. Nadutost vesmírných rozměrů.
      To je asi to správné slovo pro západní politiku. Oni referendum na obsazených územích neuznají. Ať se provádí jak chce, ať potvrdí jeho správnost kdo chce, oni ho prostě neuznají. Nepokoušejí se napadnout poctivost referenda. oni ho prostě NEUZNAJÍ. Protože lidi jsou pro ně spotřební materiál. Všichni. Východní nebo západní, alles gleich.
      Taková zase hloupá otázka: Kdo jsou ONI?

    2. Brilantní projev. Kdy přesně se to stalo, že proslov ruských státníků poslouchám velmi soustředěně, přemýšlím o nich, dávají my smysl, zatímco projevy těch Západních mi jeden jako druhý zní jako bláboly Milouše Jakeše?!

      1. Lidi, ono to bude, pokud Rusko vezme Ukrajinu opět do svého vlivu Pyrrhovo vítězství. V ten moment bude opět západní propagandou cíleno na Ukrajinu, na jejich výlučnosst, že to nejsou žádní rusové, že ti jim ubližovali…to všechno nastane. K NS2, Balt je poměrně mělké moře a nějaká diverzní akce na potrubí není nemožná. Netuším, co to bude znamenat do budoucna, ale zřejmě nic dobrého. Někdo to prostě chce vyhrotit až na krev.

    3. Dmitrii, pravíš „…proti ukrajinskému režimu, který se dopustil rozsáhlého aktu agrese…“
      Zajímavé. Ukrajina napadla Rusko? Kdy?
      Nespletl sis projevy, Dmitrii? Nebyl tohle projev připravený až na příští týden, až na základě referenda budou vaši Ukrajiny připojeny k Rusku?
      Sice došlo k nějakým drobnostem vůči Krymu, jenže označit ti za rozsáhlý akt agrese, není to poněkud přehnané, Dmitrii?
      Cíle původní „speciální operace“, která měla být chirurgický řezem, která skončila debaklem výsadku na Kyjevské letiště, protože tak jako nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, tak i taktická situace byla odlišná od situace Praha -Ruzyně před čtyřiapadesáti lety, jdou měněny za pochodu ve snaze rostoucí ztrátu vyvážit větším transakčním ziskem. Už nejste hybateli událostí jako na zacátku, ale v jejich vleku. Chápu, že a jak se toto odráží ve vnitřní politické situaci a v boji o moc. A jak zevnitř i boj o moc odráží navenek politicky a válečných operacích, které se nevyvíjejí podle původních plánů a představ. Toto ukazuje slabost Ruska, která je významným signálem pro jeho sousedy i „spojence“ mající své zájmy. Turecko a především systematicky dlouhodobě tlačící Jizbice než jeden s půl miliardovou po zdrojích hladovějící Čínu zajímající se o bohatství Sibiře. Soustřeďováním sil na západ odkrýváte východní hranici. Tak jako získání Krymu byla výtečně sehraná šachová partie, takticky a politicky naprosto zvrzaná „speciální operace“ je debaklem v ringu s dalekosáhlými důsledky. V případě odražení „ukrajinské agrese proti Rusku“ použitím jaderné zbraně, přijdete o sympatie a podporu výnamné části světa v Asii, Africe, Jižní Americe. V každém případě, neúspěch v tomto podniku, který čím dále pokračuje, tím obtížnější je ho opustit z příčiny „již vynaložených nakladů, bude mít závažný vnitropolitický a vnitromocenský dopad.

  13. Vidláku, věčný pesimisto, dovolím si zkrotit Váš optimismus. Zatím máme jen mezivýsledky a ty naznačují, že Řeporyjec a Tchajwanec místním vyhovuje, zatímco Majerová ne. Že na komunální úrovni Vaše doporučení nezajímají ani místní politiky a kluci se zase nějak domluví. Že se Senát nijak nezmění.
    A hlavně ANO není žádná opozice Pětikolky. Oni jedno jsou. Ze stejného hnízda vypuštěni.

    1. Myslím, že nyní spíš potřebujeme optimismus podporovat, než krotit. Ano Řeporyjec má své – je to satelit podnikatelských zlodějů, kteří si volí sobě rovného. Tchajvanec nic jistého nemá a na pomoc volá komedianti. ANO samozřejmě opozice je. Ne alternativní a nikoliv ta nejlepší možná. A ano ANO je součástí problému, ne jeho konečným řešením, nicméně hrajeme kartami, které máme v ruce a musíme blafovat.

    2. Dovolil bych si vypíchnout jeden zásadní rozdíl:

      5K jsou fanatici, přirovnal bych je ke křižákům vedoucím svatou výpravu do Moskvy. Babiš je pragmatik a dobře ví, že Green Deal, sankce a celá EU v její současné podobě je sebevražedný nesmysl. Akorát že je pořád slabý na to, aby se tomu otevřeně postavil. A donedávna neměl spojence venku a dostatečnou podporu doma. Jenže doba se rychle mění… všimněte si, že ANO se jako jediné z parlamentních stran postavilo na stranu demonstrujících z 3.9.

      A ještě bych připomenul jednu důležitou věc, která by měla možná zítra zaznít z tribuny:

      Babiš rozdával peníze vybrané od lidí v prvé řadě lidem (všechny ty covidové kompenzace, o kterých se píše níže v diskusi), zatímco pětikoalice rozdává peníze lidí energošmejdům, banksterům, Američanům a Němcům.

      1. A vy víte, co si AB myslí ???
        Já to nevím. Uznávám, že je pragmatik. Ale vůbec netuším, co si myslí. Jenom vím, že těm obskurním figurám z pětikolky ukrutně vadí. Což je potěšitelné, ale nic to nevypovídá o jeho směrování.

        1. Co si kdo myslí vím poměrně bezpečně jen u sebe. Ono koneckonců není ani tak důležité to, co si kdo myslí, ale co dělá. A pětikoalice dělá to, že náš všechny chce v lepším případě ožebračit a v horším (a den ode dne pravděpodobnějším) zabít.

          Takže vám to řeknu asi tak. Když mne někdo vyhodí z lodi uprostřed oceánu a začnu se topit, nebudu zkoumat, jestli ten, kdo pluje kolem a může mi hodit záchranný kruh, náhodou nechodil s těma, co mne chtěli utopit, na stejnou základku. A nebudu čekat, jestli náhodou některá z těch loděk na obzoru nechytí dobrý vítr a nepřipluje včas, aby mne zachránila místo něj.

          Důležité je si uvědomit, že my všichni jsme ti tonoucí a nemáme čas kádrovat možné zachránce. To platí i na Rajchla, Okamuru a další, kdo jdou proti 5K.

            1. Skvely ,akorat chybi ten ocean a bude ,az do potopy sveta, ani lod na vyhozeni se neobjevila..Mimo Vltavu se taky neni kde topit..
              Mozna ,ze jde o jiny druh topeni ,pod 18 Celsia..
              Kdo nema cas , tak tady netravi delsi dobu psanim o lodich a vyhazovanim …
              Vybrani schopnych a nejlepsich by se urcite taky nemelo dit ,kdyz se zrovna vyhazujou lidi z lodi..
              To neni nejlepsi chvile..A.
              Kdyz se vybere spatne vylitneme z ty lodi vsichni..

      2. Až nebude mít v lednu Ukrajina energie, tak příjde z USA signál a my ji tam budeme posílat. A poslechne jak Fiala, tak i Babiš. Najdi rozdíl.

        1. Rozdíl.
          Eta napsal:
          27 září, 2022 (9:36)

          U Fialy je to jistota, to vidíme.

          U Babiše máme ještě šanci.

          Co je lepší?

          1. Uz loni pred volbami jsem psal… rozhodujeme se mezi nekym, na koho zadupou a on to nejak splni, aby ho neodrizli od byznysu a nekym, komu to oznami a on to provede s pisni na rtech na stodvacet procent jen pro pocit, ze s nim velci kluci a holky mluvi.

            Nemam, co bych na tom menil.

            1. A co když už tou dobou nebude žádný byznys, od kterého by ho mohli odříznout? A bude tady úplně jiný byznys pod vedením úplně jiných kluků?

              1. Tak bude v prdeli tak jako tak. Krome toho, nema byznys jen tady.

                A to ode mne neni nic proti nikomu. To je popis situace jak ji vidim.

      3. Souhlasím. Pětidemolice jsou fanatici a skuteční extrémisté (to, že ovládají mejnstrýmová media na tom nic nemění), Babiš je vychytralý a nemilosrdný podnikatel. S fanatiky je naprostá JISTOTA, že nás vedou na porážku a ještě se nechají od páníčků podrbat za ouškem. Babiš umí počítat a MOŽNÁ, že se na ty páníčky ve finále vykašle. Nikdo další nemá v brzké budoucnosti šanci mít podporu větší části obyvatel. Alternativa si vzájemně okopává kotníky. Tak co si vyberete?

            1. Tédy, ukazuji Vám palcem víte kam. 🙂 S Vámi bych do revoluce šla.
              No ano, chybí nám jako národu to… to jako porozumění beze slov, nebo tak…
              Více Vás

    3. Přesně tak, u nás ve městě vyhrálo ANO a už naznačují, že je potřeba vytvořit silnou koalici s druhými ODS. Taková je realita.

    4. ETA: Řeporyjec je svými voliči posuzován podle výsledků v komunální politice a ty nutno uznat, že má. Lidé z jiných obci ho nevolí a posuzují ho podle jeho zvracení v zahraniční politice. To je podstata jeho úspěchu ve volbach.

  14. Přátelé, neztrácejme nadhled a glanc. To, že se v některých názorech rozcházíme, není naše slabost, ale naopak síla. Z té třenice myšlenek vzniká něco nové a silnější. To co nás, ale spojuje je myšlenka, že současný stav je potřeba změnit. Dost se také shodneme, jak by zhruba měl vypadat nový stav. Změna je možná. Opravdu ano. Nechme si namluvit opak. V tom buďme jednotní.

  15. Dobrý den, souhlasím s tou paní a dělám to úplně stejně. Chovám zvířata, pěstuju zeleninu, chodím do práce, vychovávám děti a na nějaké mítinky opravdu není ani pomyšlení. Pracuji a šetřím.
    Ono se taky může stát, že rodič promítinkuje celý život a pak zjistí, že to bylo k ničemu a na děti neměl čas. Vždyť přece rodina a výchova dětí je vklad do budoucnosti, ne ?

    1. Hmm.
      S prvním odstavcem souhlasím. Já taky nemůžu svému zadavateli říct „odložte tu betonáž o dva dny, protože já jdu místo práce demonstrovat a připravím to až pak“.

      Ale druhý odstavec je čirá demagogie. Kolik lidí pravidelně „mítinkuje“ večer v hospodě? Kolikrát za život nastává situace, která si žádá účast na demonstraci? Není součástí výchovy dětí i vlastní příklad rodičů?

      1. Zakladateli:
        Když si zažijete na vlastní oči, uši, prostě napřímo „dějinné změny“ a vidíte přitom do zákulisí, nějak vás přechází chuť demonstrovat. A přitom je to jediný způsob, jak vytrhnout většinu obyvatel z letargie.
        Demonstrovat znamená předvádět něco. Pokud může věrchuška opakováním své mantry, jak jsou ochotni pro nás cedit krev pominout to mrmlání po hospodách skutečných i internetových, tak ten řev na Václaváku pominout nedokážou. Asi se toho nic moc nestane hned, ale budou nás muset začít brát vážně.
        Možná, že to všechno někdo platí, ale možná, že se jim „upouštění páry“ vymkne z rukou.
        A vyběhnou vlci…

        Chtěl bych se dožít chvíle, kdy se věrchuška bude potit strachy, protože do té doby nás brát vážně prostě nebude.

        1. Kocoure – otevřete už ty svoje oči, prosím.

          To, co popisujete, je už z krabičky venku – stačí se jen pořádně rozhlédnout.
          To, že jsme ve vyšších patrech, kde se ještě i tančí, nevylučuje, že v těch spodních patrech už je voda a utonulí.
          V téhle chvíli jde o dvě věci – předejít panice a pokusit se zachránit co nejvíce lidí tím, že budou sami ochotni a schopni pro to něco dělat. Sami. Myšlenky typu „kdo ví, kdo to organizuje a kdo ví kam to povede“ v této chvíli už jen načítá počty těch, kteří se tím zdrží a prostě nebudou mít dost času.
          Jestli tohle je vaším cilem, se mnou v tomto nepočítejte.

          1. Nepočítám s nikým. Nepřesvědčuji nikoho. Lidi mají mít svůj rozum. Mluvím za sebe.

            Je to „z krabičky venku“? Možná, ale moc záleží na tom, co se bude dít dál. Hurá akce – těch jsem viděl spoustu. Krysaři jsou připravení. A ti „venku z krabičky“ už jen čekají na povel, kam zapřít svou sílu. Jenom o to jde. Nenechat se zavést do slepé uličky. Nějakým krysařem.

            Ale mezi námi – podle mě ti vlci jsou ještě pořád v lese. Topí se, svítí se, potraviny sice drahé ale jsou, i ty i-phony se dají koupit.
            Vlci zatím po malých skupinkách bloudí lesem a vyjí. Každá skupinka v jiné tónině.
            Až vyběhnou, poznáte to.

            1. Vlci jsou víceméně v pohodě, jsou velcí a lze si jich všimnout. V krabičce ale jsou i potkaní a krysí pozůstatky – a tihle jsou už dávno někde mezi námi a je jich více, než těch vlků.

    2. Ono se může taky stát, že dobře vychované děti, nebudou mít v současně pokračujícím režimu dobrou budoucnost.

    3. RE : Iggy
      Vřelý souhlas, hlavně s druhým odstavcem.
      Každý ať dělá to, co považuje za důležité. A není nic důležitějšího, než výchova děti.
      Naší ulicí chodí pravidelně jeden pán. Neurčitého věku , asi 60 – 70 , možná i víc. Vodí dvě malé
      Romky, asi sedmiletou a patnáctiletou, u které se dá těžce určit věk. Je malého vzrůstu a zvláštní způsob chůze.
      Všichni jsou velmi skromně oblečení , nákupy se vejdou pánovi do síťovky , rohlíky a když ovoce , tak jenom dva kusy, asi jen pro holky. Evidentně to vůbec nemají lehké.
      Ale děvčata jsou dobře vychovaná , i když teď ta starší chodí s bříškem. Přírodu nepředěláš.
      Ale i tak se ten dobrý člověk určitě postará aby z toho prcka nevyrostl nějaký parazit anebo gauner.
      Myslím si, že ten pán dělá pro společnost maximum možného.
      ( Bezdětní anebo ti, kteří už mají odrostlé děti , nechť chodí na mítinky. Je to také dobrý způsob boje za lepší příští. 🙂)

  16. Zamyšlení : kolik z těch 50% lidí kteří nebyli ( nechodí) volit , jsou ti kteří makají doma na svém ( nebo na sebe) a říkají si že nemají čas na takové kraviny?
    To jsou taky ti co čtou Vidláka a připravují se na nejhorší – opravují , sklízejí , zavařují – vše to co nás Vidlák nabádá aby jsme dělali , abychom zabezpečili sebe , své rodiny…

    Tihle lidé prostě volit nepůjdou, je to ta známá mlčící většina, všichni tihle lidé si společenské změny prostě vysedí. Vždycky to tak klaplo – proč by to nyní mělo být jinak?

    1. Lidi jsou různí.
      Soused , 76 , je chronický nevolič. Včera se mě ptal, koho jsem volila. Řekla jsem, že do magistrátu opozici a lístek do městské části jsem roztrhala. Protože ty lidi neznám.
      Soused sdělil, že nikdy nevolil. Ale tentokrát je tak naštvaný, že v druhém kole se vypraví k urně a taky to hodí opozici.
      Tak jsem mu řekla , že u nás se do senátu letos nevolí, že asi nepochodí.
      Vůbec to nemohl pochopit a řekl, že tam stejně půjde. 😀😀😀

  17. Jsem věštec, prorok, prognostik. Milí lidičkové, kdybyste si hlasivky strhli, kdyby vám z křiku cévky popraskaly, kdyby Petro Ihorovočovi Fialenkovi skla v oknech vaším řevem popraskala, nic vážného DLOUHODOBÉHO se nestane. Jen si to přiznejme. Celý ten hadrák byl řízen zvenku a jinými silami a za jiným účelem než si mysleli ti klíčoví zvoníci. To byl ten „převrat“ ta „revoluce“ v 89-tém roce. Čili: cizí síly, cizí zájmy. Na občany s.re Bílý Tesák. Velcí kluci se dohodli.
    ——————————
    Předtím jsme zažili něco jako převrat v 68-mém. To nebylo nic jiného, cizí síly, cizí zájmy. Na občany s.re Bílý Tesák. Velcí kluci se dohodli.
    ——————————
    A 48-mý rok? Kdo se to vrátil z Moskvy ne jako zamini, ale „Stalinův pacholek“? Kolik % občanů republiky vřeštělo nadšením pod opilým K.Gottwaldem? A čím asi vyhrožoval Kléma Benešovi, který podepsal? To nebylo nic jiného, cizí síly, cizí zájmy. Na občany s.re Bílý Tesák. Velcí kluci se dohodli.
    —————————–
    A proč by to mělo být tentokrát jinak? Je lehké být věštcem, prorokem, prognostikem… Však uvidíte, holoubkové.

    1. Možná máte Vlastimile Čechu pravdu. Jenže rizika jsou známá. I kdyby toto dopadlo stejně, jak sedláci u Chlumce, je to lepší, než jít jen tak bez ničeho, jako stádo na porážku.
      Pokud nemůžeme (nebo si netroufáme ) jet na Václavák, nebo jednat se sousedy, kde je to často marnost nad marnost, ani jít k Vidlákovi na setkání, můžeme se alespoň zamyslet sami nad sebou a připravovat se na studenou zimu bez energií a tím pádem výpadky v zásobování, protože Vám neprodají nic ani v obchodech,….nemluvě o zaměstnání, obživě. Důchody zatím chodí.

    2. Nejspíš je to tak.
      Ale když nebudou „malí kluci“ souhlasit, velcí kluci budou mít situaci velmi ztíženou, ba až neřešitelně.
      Pojďme jim dělat naschvály ať si nepřipadají tak sebejistě.

      1. Vaše „naschvály“ si překládám jako „anarchisticky laděná destrukce“. Dufám, že se v tomto mýlím. Pokračování v kotlince potřebuje řízenou destrukci, a jen toho, co nejde použít. – protože cílem není rozbijet, ane naopak smysluplně stavět.

      2. Tak jo.
        Nakoupím do rezervy čerstvé baterky do mikroportů, vezmu vysavač, kyblík s jarovou vodou, hadr a půjdu o svátku opucovat bedny i racky.
        Zároveň to komplet přezkouším, protože sestava od půle června (na akci mladých Sokolů) nebyla zapnutá. A vyměním i benzín v centrále a v kanystru. Sice je to 98 s přidanou troškou 96% lihu, takže se to nekazí, s lihem to pak nemá tendence ke srážení vody/ucpávání trysek, ale jeden nikdy neví.
        Městečko i představitelé zdejší potenciální opozice vědí moc dobře, že ten aparát mám, že je dost výkonný i pro 1000 lidí mluveným slovem či lehkým žánrem – a že ho můžu dát kdykoli k dispozici, neboť je můj vlastní.
        Jsem velmi zvědav, jestli během podzimu či zimy někdo přijde.
        Můj soukromý odhad: Dost o tom pochybuju.
        Tady se i v listopadu 1989 „demonstrovalo“ jen jednou.
        Tuším to bylo 24.11., sešlo se pár desítek lidí (do 50) s vlajkami a trikolórami. Tehdy mělo tohle městečko okolo 7-8k obyvatel, dnes má 10,5-11k a všechno je náplava, co se tu ani moc nezdržuje.

    3. Co píšete samozřejmě je podstatná okolnost. Pojďme si to ale preklopit do pozitivního gardu. Ano, aby naše hnutí mělo šanci na úspěch, nemůže být soustredeno jen na děje v naší vlasti. Naopak v souběhu s tím musí být pevne ukotveno v mezinárodní frontě obdobně smýšlejícíh hnutí. A taková jsou po celé Evropě. V momentě kdy pak zaútočí libdemacke síly v jedné zemi můžeme se opřít o ty ostatní.

      1. To sice máte pravdu, ale abyste např. mohl začít jednat s Orbánem, musíte se kvalifikovat doma.
        Ale jinak souhlas.. boj proti USA, Německu a EU není efektivně možný izolovaně.

  18. Vidláku, co to tady meleš za kraviny o vylepování letáků a ostatní blbosti? Kdybys nebyl arogantní a sebestředný do sebe zahleděný, tak jsem Ti nabízel propagaci, kterou má Babiš a pětidemolice. Nebýt Tvé hlouposti, tak byl dnes Nielsen ve druhém kole. Jeho neúspěch je jen Tvoje chyba. Kážeš vodu a piješ víno. Jde Ti jenom o sebe a sebezviditelnění. Dokud si každý nezamete před svým prahem, tak by měl mlčet.

  19. Netuším, proč Vidlák obdařil Péťu přízviskem Blyštivý.
    Ale když ho vidím, tak si vzpomenu na výrok Jana Nerudy : Není smutnějšího pohledu nad muže před zrcadlem.
    😀

      1. Aha. Myslela jsem, že kvůli tomu vypulírovanému chrupu, který prakticky vždycky cení do kamery. Stejně jako Pekarová. 😀
        Odboráři ukazují hodinky, ti ze Strakovky chrup. Finančně to vyjde pomalu nastejno. Moje vnučka 15 už má v ústech slušný ojetý automobil. Gotické patro = 4 zuby ven a rovnátka , samozřejmě neviditelná…
        Jednou bude moci kandidovat i na prezidentku.

        1. Z mého pohledu jste na konci opomenul zrcadlo vlastního ega…

          A myslím, že přesně tohle Blyštivého Péťu stvořilo. A když se rozhlédnu, tak nejen jeho.

    1. Vy jste snad čekal, že se sami někde „zastaví“? Proč by to dělali, když jim to stále a stále „prochází“?

  20. podruhe s mene odkazy

    vypada to ze s plynem to mame vyresene, prudky pokles tlaku na obou vetvich NS1, pokles i na NS2, kde je technicky plyn

    ted zbyva jen trubka pres ukrajinu kde se take neco muze stat

    ————
    Na Nord Stream 1 byl zaznamenán pokles tlaku na obou vetvich

    „Dnes v noci zaznamenali dispečeři řídícího střediska Nord Stream pokles tlaku na obou větvích plynovodu. Důvody se vyšetřují,“ uvedla společnost.

    Dříve v pondělí oznámil provozovatel Nord Stream 2 AG prudký pokles tlaku na lince A Nord Stream 2, která byla naplněna technickým plynem. Incident byl okamžitě nahlášen pobřežním službám Německa, Dánska, Švédska, Finska a Ruska. Probíhá vyšetřování.

    Ve stejný den oznámila dánská námořní správa únik plynu u ostrova Bornholm, jihovýchodně kterým plynovod prochází. Podle služby to „může být nebezpečné pro přepravu.“

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1158903&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1158833&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

      1. nejak se to vyvraci, bud unikl plyn do more, coz je velky spatny, nebo nekde na pojistnem ventilu
        pod morem pojistne ventily asi nejsou, kdo by je kontroloval

        pokles na 7 baru

        Ve stejný den oznámila dánská námořní správa únik plynu u ostrova Bornholm, jihovýchodně kterým plynovod prochází. Podle služby to „může být nebezpečné pro přepravu.“

        Nord Stream 2 AG, která udržuje plynovod Nord Stream 2, zaznamenala prudký pokles tlaku na potrubí A. Tlak v plynovodu přes noc klesl z 300 na 7 barů. Provozovatel považuje incident za mimořádnou událost.

          1. … a zase jen připomenu to „hornickou křepelku“ Andreje Dudy, který vynesl na veřejnost možnost „zničení NS2″…

              1. Pokud vím, tak Poláci nemají funkční ponorky, ale mají hromadu podvodních min z WW2. Takže – pokud Poláci, budou i satelitní fotečky.

              2. Proč by nemohla být ruská ruka? Snaha zastavit dodávky do Evropy takovým způsobem, aby za to před světem Rusko nemohlo. Oni smlouvy neporušili. Zasáhla tzv. vyšší moc.

                1. Velmi nepravděpodobné. Rusové těžili spíš z toho, jak se Německo kroutilo. Mít plynovod nachystný a nechat protivníka tvrdit, že plyn nechce a zároveň sledovat, jak mu krachuje průmysl a v podstatě i civilizace, to se hned tak nepoštěstí.
                  Likvidovat plynovod je ze strany Ruska nesmysl. Pokud bych přijal vaši představu, že potřebovali force majeur, tak by to mělo smysl udělat až by hrozilo opravdu zprovoznění.
                  Což třeba u NS1 nehrozilo.

                  A další věc je pohyb teroristů kolem dánského ostrova. Tam se spíš budou pohybovat teroristi USA a jejich pohůnci, než Rusové.

      2. tak povzbudit ceny plynu ??

        Útok potápěčů? Ponorky? Po potížích obou Nord Streamů přibývá spekulací
        27. září 2022 8:24
        Po poklesu tlaku v plynovodu Nord Stream 2 se v pondělí večer objevily podobné potíže i na vedení Nord Stream 1. Německé úřady hledají příčiny a naznačují, že dva podobné incidenty v tak krátkém čase mohou být jen těžko náhoda.

        https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nord-stream-uniky-plynu-pokles-tlaku-utok-vysetrovani.A220927_074834_eko-zahranicni_ven

          1. Švédové už se zmiňují o explozích.
            Že nejde o nehodu, je jasné. Přesto ani Dánsko, ani Švédsko, ani Německo neudělaly absolutně nic na ochranu potrubí. A to přesto, že roury nepatří ani Gazpromu, ani ruskému státu, ale konsorciu SOUKROMÝCH firem.
            Všem v EU to vlastně vyhovuje, protože tím jsou NS definitivně ze hry a kšefty s LNG kdovíodkud (nejspíš z Ruska) se mohou rozjet na plný ceres. Zaplatí to „lid“, který absolutně nikoho nezajímá.

      3. Ne, Vidláku, ne.

        Já myslím, že je to způsob, jak zase povzbudit cenu plynu vzhůru…

        Já to „čtu“ jako dosažení stavu, jak EU konečně položit na lopatky s tím, že cena už nebude mít jak klesnout – a cenu si pak kdykoli nastaví podle svého dovozci plynu, a EU jen vždy sklapne podpadky – bude pouze tou kolonií, kterou jde drancovat a poté odhodit…

        On to VVP Evropě přinesl na stříbrném podnose už v roce 2007 na Mnichovském summitu. Jenže nikdo se ve své aroganci nadřazenosti na ten podnos ani nepodíval…

        Tak to teď vidí naživo. A my, bohužel, s nimi.

        Narozdíl od jejich oslepenosti vlastní velikostí, my se snažíme v tom chaosu nějak nalézat jeden druhého, protože intuitivně cítíme, že je to naše jediná šance, jak přežít. Kdo tohle nepochopí do historicky krátké doby, nepochodí.

    1. Diskutéři na idnes mají jasno: byl to Russák.
      A já si myslím, ze to byly USSA, aby pomohly Západu s morálním dilematem ohledně plynu. Výnosy z prodeje zkapalněného ruského plynu jsou jiste taky motivující..

      1. Takhle to vidí Číňan:
        https://www.chinadaily.com.cn/a/202209/26/WS6330e87ca310fd2b29e799da.html

        Názor / Z tisku

        Velký výplatní den pro podněcovatele ukrajinského konfliktu

        19. září americké ministerstvo energetiky uvedlo, že uvolní dalších 10 milionů barelů zásob ropy.
        Podle odhadů tím, že Rusko přerušilo dodávky zkapalněného zemního plynu, dosáhli američtí dodavatelé LNG tolik zisku, že každá loď přepravující LNG do Evropy může vydělat více než 100 milionů dolarů. USA z konfliktu bezpochyby má značný prospěch.
        Jak ukazuje tok peněz, rusko-ukrajinský vojenský konflikt nejen změnil geopolitiku v Evropě, ale také hluboce ovlivnil globální energetickou scénu. Rusko trpí kvůli sankcím. Evropa trpí nedostatkem plynu. Americké společnosti mají obrovské zisky.
        Spojené státy se dlouhou dobu angažovaly v evropské politice tím, že využívaly svého vojenského vedení v Severoatlantické alianci, ale v ekonomických záležitostech se obě strany rozcházely. Nyní odhalená slabost Evropy v energetice a její přísné nízkouhlíkové politiky umožňují USA soutěžit o větší podíl na evropském trhu se zemním plynem. Získáním objednávek a tím, že se staly velkým dodavatelem energie do Evropy, získaly USA významnou ekonomickou páku nad EU a větší slovo v bilaterálních vztazích.
        Konflikt také dal významný podnět k výstavbě vlastní energetické infrastruktury USA. Stavba zařízení LNG trvá tři až čtyři roky, ale rusko-evropský vztah se během této doby příliš nezlepší, což dává USA čas.
        Dá se předpokládat, že do USA bude proudit více kapitálu, zejména do jejich energetické infrastruktury. Texas, Pensylvánie, Oklahoma a Louisiana jsou všechny státy, které dostanou podporu.
        USA také získaly akcelerátor reindustrializace. Energetický průmysl zahrnuje více než jen energii; týká se to výroby zařízení, elektroniky, umělé inteligence, práce, dopravy a dalších odvětví. S rostoucí výrobou energie mohou USA prosadit svou „reindustrializaci“, aby vytvořily pracovní místa a daly šanci příbuzným odvětvím.
        Neméně důležité je, že USA získaly nové výhody v globální hospodářské soutěži. Ve svém vzájemně asymetrickém vztahu s Evropou USA zřejmě znovu získaly převahu. V budoucnu se budou hlouběji zapojovat do správy ekonomických záležitostí Evropské unie a ovlivňovat ji.
        USA tak jsou jediným vítězem v rusko-ukrajinském vojenském konfliktu a energetické krizi, která následuje.

      2. Zatím je tu nejnovější teorie, že byly použity autonomní podvodní drony výroby USA. Shazované z vrtulníků. Taková samonaváděcí torpéda.
        Co lidi nevymyslí! America first!
        Podle radarů se tam, hodinu před prvním výbuchem, jeden vojenský vrtulník USA pohyboval, po smyčce, jako by cosi hledal. Ale – důkazů není. Jenom indicie a fakt, že zničení NS1 a NS2 zvedne ceny břidlicového plynu z USA. A nahlodá vlády v Německu a jeho satelitech, např. ČR.

        Ukrajina žádá peníze za plyn, který nepřepravuje, Gazprom odmítá platit a asi zastaví plyn na Ukrajinu.

  21. s plynem se zda ze je to vyresene, nordstream 1 bez tlaku, nordstream 2 poskozena (bez tlaku) jedna vetev

    pokud to byla sabotaz, nebo nehoda oprava potrva treba pres zimu

    ted jen aby se neco stalo s vedenim pres ukrajinu

    ———————
    Na Nord Stream 1 byl zaznamenán pokles tlaku na obou potrubich
    Dnes v noci zaznamenali dispečeři řídícího střediska Nord Stream pokles tlaku na obou větvích plynovodu. Důvody se vyšetřují,“ uvedla společnost.

    Dříve v pondělí oznámil provozovatel Nord Stream 2 AG prudký pokles tlaku na lince A Nord Stream 2, která byla naplněna technickým plynem. Incident byl okamžitě nahlášen pobřežním službám Německa, Dánska, Švédska, Finska a Ruska. Probíhá vyšetřování.

    Ve stejný den oznámila dánská námořní správa únik plynu u ostrova Bornholm, jihovýchodně kterým plynovod prochází. Podle služby to „může být nebezpečné pro přepravu.“

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1158903&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1158903&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    https://ria-ru.translate.goog/20220926/davlenie-1819659125.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    https://www-kommersant-ru.translate.goog/doc/5581863?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    1. „Incident byl okamžitě nahlášen pobřežním službám Německa, Dánska, Švédska, Finska a Ruska….“

      Kdyz se tak divam na mapu, tak si rikam, proc to nenahlasili Polsku 🙂
      Jako by byli na druhy strane zemekoule.
      Ale mozna, ze Polaci o tom uz vedi par dni.

    1. Nenechal toho Štěpána Maláta Putin taky znásilnit?
      Článek vypadá, že se panu autorovi ještě nestihnul zahojit konečnik.
      🤔

    1. Ale zase je dobré, že pokud by si byli jisti vítězstvím, tak si tuhle šaškárnu odpustí.
      Vypadá to, že není vše ztraceno.

    2. Víte, v čem já vidím hlavní problém? Že zatímco my víc mluvíme než konáme, protistrana to má přesně opačně. Vycítili teoretické nebezpečí a uvědomují si nesmírný symbolický význam té volby, tak okamžitě mobilizovali prorežimní „umělce“. Co děláme my? Řečníme a hádáme se.

      Uvedu příklad. Včera tady zazněl velice rozumný návrh „sestěhovat“ do Jihlavy ty, kdo chtějí Vystrčila dostat ze Senátu. Jenže k tomu je potřeba, aby se našli nějací Jihlaváci, kteří dají souhlas s registrací trvalého pobytu ve své nemovitosti. Bez toho to jaksi nejde. Ozval se snad někdo od té doby Vidlákovi nebo Otci Zakladateli? Času je zatraceně málo, možná i proto je mezi volbami tak krátká mezera (navíc ještě se státním svátkem v úřední den). Takže už je asi pozdě, mělo se to řešit dlouho před volbami. Měli jsme být lépe připraveni. Oni jsou. Kdo ví, co všechno kromě toho, že ho lidi skoro furt vidí v bedně, je za tím tajemným nárůstem počtu hlasů pro Vystrčila. Třeba nějaká „prodemokratická a protipopulistická“ neziskovka už dávno takovou volební turistiku potichu organizuje. Nebo Koudelkovi chlapci.

      A my se mezitím dohadujeme, kdo je pravověrný, kdo koho platí a kdo je rozvraceč. Řekl už Nielsen těm, co ho volili v prvním kole, aby ve druhém podpořili Nagyovou, a proč to mají dělat? Se všemi těmi miliardami škod, které Vystrčil naší zemi způsobil? Řekne to někdo zítra na tribuně?

      1. Stan Borowitz napsal:
        27 září, 2022 (7:45)

        Geniální, podařilo se vám uhodit hřebíček na hlavičku.

        My se mezitím dohadujeme, kdo je pravověrný, kdo koho platí a kdo je rozvraceč, přitom stačí položit lidem v Senátním obvodu č.52 otázku, zda se nebojí o práci

        Senátní obvod č. 52 – Jihlava je podle zákona č. 247/1995 Sb. tvořen celým okresem Jihlava a východní částí okresu Jindřichův Hradec, ohraničenou na západě obcemi Kostelní Vydří, Dačice, Peč, Cizkrajov, Slavonice a Staré Město pod Landštejnem.[1]
        Současným senátorem je od roku 2010 Miloš Vystrčil, člen ODS. V Senátu je členem Senátorského klubu ODS a TOP 09. Od roku 2020 působí jako předseda Senátu a předseda Organizačního výboru.

        Jihlava

        Z průmyslu je zde zastoupeno převážně strojírenství a to zejména se specializací na automobilový průmysl.

        Mezi největší zaměstnavatele se řadí BOSCH Diesel, jehož továrna na vstřikovací systémy zaměstnává okolo 5 000 osob,

        Automotive Lighting (automobilové světlomety),

        Motorpal, a.s. (vstřikovací systémy),[54] Tesla Jihlava (díly pro automobilový průmysl),

        Moravské kovárny (zápustkové výkovky) a Jihlavan (letecké přístroje).
        Mezi další strojírenské firmy se řadí AJAX PILNÍKY, a. s. na ulici Polenská,
        FALCON v.o.s. vyrábějící ventily,
        Global, spol. s r.o. (střešní a izolační systémy), SEPOS (dveře),
        sklárny Bohemia Jihlava a.s. a Plastikov (plastová okna).
        Stavebnictví je zastoupeno podniky ACO Stavební prvky spol. s r.o., PRIMONT spol.s.r.o. na Pávově, POZEMNÍ STAVBY Jihlava, Rieder Beton a PSJ. Dřevařské výrobě se věnuje firma Kronospan.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Jihlava

        Když nebudou cenově dostupné energie, nebude průmysl.

        To snad pochopí všichni.

      2. Stan Borowitz píše:
        “ Kdo ví, co všechno kromě toho, že ho lidi skoro furt vidí v bedně, je za tím tajemným nárůstem počtu hlasů pro Vystrčila“
        *****
        Vím, že nic nevím, ale jedno vysvětlení se nabízí samo.

        Prostě a jednoduše „tajemný nárůst“ bude zejména v opakování volební strategie 5k – střih 2021.
        5K a všichni „praví demokraté“, nemající problém se střílením do lidí tam v Jihlavě nastrčili
        jen a pouze Vystrčila.
        Nechceš volit opozici, či alternativu a přesto chceš volit ?
        Pak nemáš na výběr. Nikdo z jejich „stáje“ mu nekonkuroval, nechtěl, nesměl….?
        A tak se sypalo vše pouze na jednu nastrčenou hromadu se značkou Vystrčil.

        Proč stratégové a taktici opozice a „alternativy“ po 2021 toto neočekávali a také proti „šmejdům“, účelově jednajícím nepoužili to samé, nevím.
        Porazit 5K a navíc jejich vlastní strategií, mohla být nejsilnější rána přímo „na komoru“.
        Lež o vítězství Vystrčila o „parník“ by pak nemohla ani vyplout….

        Součet hlasů z pěti „protihromádek“ tomu i napovídá. Pokud by ti z ANO, SPD, KSČM, PRO a i DOMOV nenabízeli voličům rozsypávat na pět hromádek a zařídili (věděli s čím a kým „soutěží) sypání jen na jednu společnou proti hromadu, byla by soutěž nakonec paradoxně i rovnější.
        Jistě s rizikem, ale takto byl vítěz prvního kola dost jistý předem, to byla ona taktika 5K.

        Nesoutěžilo se totiž 5:5, ani 1:1 ale oficiálně 3 (ve skutečnosti minimálně pět stran 5K) se značkou Vystrčil proti jednotlivým kandidátům pěti protistran.
        Protistran, kde se nehromadili hlasy v jedné stejně společné hromadě.

        *********
        Jistě může hrát nějakou roli i přísun „demokratických“ voličů změnou bydliště,
        ze zahraničí by mohli přijet volit do Senátu voliči asi dokonce kamkoliv.
        Zda se zvýšil před prvním kolem počet obyvatel ve volebním obvodu Jihlava … by se asi dalo zjistit.
        ALE zakázáno to nebylo a počítá se JEN výsledek.
        ***********
        Osobně mi přijde (ale k ničemu to ve výsledku také není),
        že pokud soutěží na jedné straně celá 5K „v kostce“ zvané Vystrčil vždy s jedním z každé další volně soutěžící politické strany, tak to sice lze považovat za postup „co není zakázáno, je povoleno“,
        ale slušné, poctivé, rovné a už vůbec čestné to soutěžení pak moc není.
        Nedělám si samozřejmě iluze, nejsem naivní,
        ale vysílá to smradlavý signál o těch s plnou hubou změny a té lepší „politické kultury“ ….
        ************
        Co říkáte páni umělci, vládo, fakt je to „změna“ k lepšímu a slouží to všem občanům?
        Nesmrdí to spíše nějakou korupcí, že nikdo další z 5K už kandidáta v Jihlavě nepostavil?

        Nelžete pak sám sobě pane Vystrčile, pokud s Vámi nesoutěžil ani nikdo z „vašich“?
        Proč jste netrval sám čestně na dalších kandidátech ze stran 5K, jako byli i jinde?
        To jste se tak bál, že nejste nejlepší a zoufale potřebujete zvítězit i takto zvláštně až nečestně?
        Není Vám hanba lhát, že jste stál SÁM proti nějaké armádě (z ANO), když je to spíše naopak?
        Nedostala kandidátka ANO v konkurenci sama 30,56 %?
        Kolik % byste asi dostal, kdyby Vaše „SÁM“ neznamenalo pouze jiného jste voličům nenabídli?
        Nejsou ty Vaše „temné proudy“ i v tom umetání cestiček a taktizování, abyste neměl konkurenci?
        Takto si představujete kultivaci politické scény?…………..

        Nevím zda plakat s Vámi nad Nagyovou,
        ale nad Vámi a Vašim pokrytectvím a těmi, co Vám to žerou, bych slzu uronila…..

    3. Kollera chápu, do penze daleko, umělecky za zenitem a čtyři dětičky.
      U Kubišky je mi to líto. 😢
      Myslím, že ta Nagyová ( neznám ji) má šanci. Pokud lidi pojmou tu volbu jako protest proti politickým procesům, tak jí to hoděj.
      Uznávám, že měřítka na politika by měla být přísnější, politik nesmí porušit zákon. Ale v tomhle případě AB nic neporušil, tak blbý by nebyl, prostě jen , na radu právníků, mazaně využil nejasná pravidla. Jako tisíce dalších.
      Když se něco rozdává grátis , tak se holt dějou věci. O povodni se zdarma vydávaly hadry, Jary a Savo.
      Do fronty se stavěli i otitulovaní důstojní staříci, kteří bydleli v pátém patře. 😀Hele mámo, přeci jim to tam nenecháme, no ne ?😀

      1. Problém je, že paní Nagyová s manželem předvedli na jihlavském magistrátu
        pár ne úplně voňavých věcí. Já osobně jí to v pátek půjdu hodit jen s velkým sebezapřením. Mluvil jsem s pár lidma, kteří Vystrčila za senátora nechtějí, ale paní
        Nagyové to nehodí v žádném případě. Myslím, že to s její kandidaturou Andrej Babiš úplně neodhadl.
        Včil mudruj!

        1. Já to beru tak, že se jí gentlemansky snaží pomoci. Protože se do toho namočila kvůli němu.
          Nic o té paní nevím. Ale těžko bude horší než Vystrčil.

  22. Jak píšete, Vidláku, „Ještě nepřišly účty za energie, ještě nepřišly výpovědi z práce. Ještě nedošel plyn, ještě nevypadl proud. Ještě je zboží v regálech. Celá ta bouře se teprve spustí. Na Titaniku se všechno podstatné stalo v posledních pěti minutách. Buďme na to připraveni.“
    Dneska jsem si všimla z několika zdrojů, že pětikolka, povzbuzená svými „aspoň podle jejich pohledu“ úspěchy chce zrychleně zavést euro. Zatím se o tom moc nemluví, a myslím, že ani nebude, protože se to budou snažit protlačit pokud možno nepozorovaně. Možná by to mohlo být jedno z témat demonstrace. Tlačit na to, aby to nedělali. Jakmile to protlačí, bude pozdě.

    1. Někde jsem slyšel, že se vláda s energošmejdy dohodla, že nové zálohy budou posílat až po volbách. A taky že jo: Nám to přišlo dneska – na plyn. Místo dvou tisíc, patnáct!!! Tedy za měsíc. Ještě mě napadlo, že za rok těsně před vyúčtováním firma zkrachuje, a ty peníze, které do ní lidi nalily (a neprotopili), už jim nevrátí.

      1. Jsem zvědav co pošlou mě, před „velkým zdražováním“, tedy ještě před krachem jsem nově udělal plynové, na podzim jsem oprášil „na dřevo“.
        Jinak řečeno, byla modernizace za velký peníze a stejně jsem pak jel po staru 🙁 Prakticky vyhožené peníze, protože osvícení, na začátku roku jsem objednal tepelné čerpadlo, je nainstalováno, protože zase změna cenových politik, tak nepojede a zase bude dřevo.
        Zkusím poslední vylepšení, že nainstaluju FVE, která bude určena hlavně na živení čerpadla (a ano nečekám, že lede-únor to uživí) pro topení a užitkovou vodu. Jestli už toto nepomůže, tak pro jistotu už mám kupní smlouvu a podaný vklad, že mi 3 sousedi prodali svoje malé kousky lesa, kde je dřevo tak na 7 roků a budu hledat další co bych koupil 🙁

        Ale, jsem zvědav na vyúčtování, zda mi zvednou zálohy při nulovém odběru:D

        1. RE : Anonym
          Mně přišla včera SMSka od PRE. Že mi něco posílají na účet, nejpozději do 1. 10. V rámci tzv. úsporného tarifu. Tak uvidíme. Řekl slepý tomu bez hýždí. Zatím se na to posadíme. 😀

  23. Moje dnesni diskuze na FB s mladou pani o dvoji kvalite potravin :
    Alena : Tak to snad vsichni ví ze k nám se vozí 2jakost neli 3jakost. A ještě předřazena
    Ja : A delate s tim neco sama za sebe ? Volite pronarodni strany ? Chodite na mitingy ? Presvedcujete lidi ze to je spatne ? Kdo nic z toho, nema narok remcat.
    Alena
    Jo neremcam, co jde vypestuji, zpracuji, nevolim je jedno jaký prase u koryta bude zatim se mi to vždy potvrdilo, lidi nepresvedcuji kazdej je zodpovědný sam za sebe a své cinny. Jo a misto voleb chodím do prace , ta me totiž zivi ne vláda, zastupitestvo a senát. A mitingy na to seru jak říkám chodim do práce a nez ztracet cas picovinama jsem radsi s dcerou. Az budu mit hovno co na práci mužů chodit na mitingy 🤣. Ja jsem ráda když se jednou za mesic nekam dostanu na kafe a pokec, nebo k rodine. Takže asi tak 😉
    Ja :
    Aha, a kdyz ta vlada „zaridi“ ze praci mit nebudes ? Ze firma zavre – jak se to uz zacina dit – treba kvuli cenam energii ? Pustis sve kocicky ven, at si ulovi ? Nezlob se, ale toto je nevideni si dal nez po spicku nosu.
    Alena :
    Zatim když vláda zaridila ze firma musela zavřít já byla doma za 100% pul roku.a verim tomu ze i ted by se o nás firma postarala to uz vim jiste 🤣. A firma to dala s gracii. O me se bát nemusíte ja se osebe postarat umím 😉. Kdo se bojí nesmí do lesa.

    Co dodat k te slepici ? Ja jen na ilustraci toho co Vidlak popsal…

    1. Vidíte, vy o slepici a já o moudré ženě.

      Vidím ji moudrou proto, protože zná své možnosti, žije v realitě a ví, že ta její realita má takové a takové hranice.

      Její pohled na svět se změní v okamžiku, kdy se nebudete ptát, ale nabídnete jí, pro ni realizovatelnou, formu změny.

      Vy se ale ptáte a nic nenabízíte, a proto vás moudře poslala tam, kam patříte. A ještě v dobrém.

      Pokud chcete změnit lidi okolo sebe, musíte ponejprv změnit sám sebe – a to ve smyslu: přijmout ty lidi takové, jací jsou a tak k nim i přistupovat.

      Do té doby na sebe budete nejčastěji jen pokřikovat – každý na svém břehu – a požadovat změnu u toho druhého, protože vy jste zcela jistě na správnéím místě a v pořádku….

          1. Realna zkusenost v tomto pripade znamena jen a pouze to, ze firma pocitala s dalsi cinnosti a klicove zamestnance si chtela udrzet. Ale beda, az s dalsi cinnosti u nas uz pocitat nebude. Hlupci si zamenuji pojmy.

            1. Zatím jste nikde nedal najevo, že jste TEN věstec, kterému se jeho věštby stoprocentně plni.

              Takže máte pouze dojem, že by budoucnost měla jít takovou cestou. Nemáte však ani potuchu, jak opravdu půjde. A nižádnou předpověď pro sebe, natož pro tu ženu.

              Takže jste ji chtěl pouze přinutit, aby vám potvrdila správnost vašich dojmů a zlobíte se na ni, že tak neučinila…

              Souhlasu netřeba… 😉

              1. Lentilko, nez tu budete neco rozporovat, tak nejdrive ctete.

                Ta vase „modra zena“ si stezuje:

                „Alena : Tak to snad vsichni ví ze k nám se vozí 2jakost neli 3jakost. A ještě předřazena“

                Bandita se ji pta a navrhuje potencionalni reseni“

                „A delate s tim neco sama za sebe ? Volite pronarodni strany ? Chodite na mitingy ?“
                (To je nabidka Badity, dotycna dama ji odmita, jako zbytecnou. Jeji vec.)

                Vase reakce:
                „Takže jste ji chtěl pouze přinutit, aby vám potvrdila správnost vašich dojmů a zlobíte se na ni, že tak neučinila“

                Vy jste v nejakeho zahadneho duvodu zacala psat o dojmech…
                Je mi uplne jedno jestli ta dama veri firme, ze se o ni s grasii postara. Mozna ano, mozna ne.
                Ale placat tu neco o „dojmech“, jenom abyste jineho diskutujiciho z nejakeho duvodu schodila patri na idnes.

                1. Pokud jste pročetl celé vlákno a stále ten důvod psaní o dojmech vnímáte jako záhadný, nezbývá mi, než vás při tomto hodnocení ponechat.

                  P.S. Vy skutečně víte, co bude za týden, anebo máte jen dojem z konkrétních situací, co by mohlo nastat?…

                  1. Hezky jste odignorovala moji odpoved.
                    Bandita navrhl reseni. Asi ne koncove, ale urcite lepsi, nez to co dela „moudra dama“: placa na fejsbuku a nekvalitnich potravinach.
                    A vy na to reagujete placanim o jakychsi dojmech.
                    Naprosto nesouvisejici krec.

                    1. Navrhl pouze to, že se má postavit zcela nechráněná za názory jakéhosi bandity.
                      Fakt vynikající volba.
                      Je dobře, že to neudělala – matka vnímá sve ohrožení jako osobní riziko, ohrožení dítěte z matky udělá nezvladatelnou přírodní katastrofu – koukněte se z tohoto pohledu na film Kill Bill.
                      Myslím, že bandita vyvázl vlastně velmi dobře, jen s pošramoceným egem – a proto ji nazval „slepice“ – jiný důvod k tomuto pojmenování v tom příběhu nevidím.

                2. Sakuro, na tom rozhovoru je důležitá tato věta: „…Zatim když vláda zaridila ze firma musela zavřít já byla doma za 100% pul roku….“
                  Ty prachy jí nezaplatila firma, nýbrž hnusná zlodějská Babišova vláda. Tak jako statisícům dalších zaměstnanců.
                  Stejně tak platila živobytí statisícům OSVČ (vyjma Ládik!!!a a Alefa).

                3. Nechci být hnusný, ale Lentilka narozdíl od tebe čte. Ona mu odpověděla na to co ty vypichuješ, si vypěstuje co se týká jídla a co se týká politiky a mítingů, tak také, že je jedno co se zvolí, vždy to nemělo význam 😉

                  Tedy spíše vypadá, že Lentilka je jediná co čte a chápe co daná paní řekla, bohužel 🙁

                  Já si také myslel, že stačí ukazovat „toto je špatně“, a pak nabídnout řešen „když zvolíte tohoto, on udělá toto“, ale po 30 letech, na to už nikdo neslyší…

          2. – Jistě, lidi jsou lidi, se vším všudy takoví, jací jsou. Andělé jsou v nebíčku …
            -. Extrapolace je dobrá metoda predikce, pokud správně chápete proces.
            Souhlasu netřeba.

                1. Pokud vyjdete z mylně určených hraničních bodů, ani extrapolace vám nepomůže vytvořit pravděpodobnou predikci.
                  Znalost formy procesu spojená se znalostí konkrétního stavu procesu vám může pomoci najít ty správné hraniční body, ale pokud je známa forma procesu, ty body nejsou ani potřeba.
                  To bylo jádro myšlenky, že jste vynechal tu hlavní indicii „z jejího pohledu“…

        1. Anebo vidí, zná se, ví co chce a spíše by se dalo říci, že rezignovala na změnu a naučila se žít s tím málem a to si nechce nechat vzít „slibováním“.

          Ale Lentilka má pravdu, vy jí něco nabídnete, ona odpoví podle svého naturelu a potřeb a místo, aby jste jí nabídli něco co ona chce a potřebuje, tak prskáte „hloupá/nevidí si na špičku nosu“.

          1. Souhlasím, když budeme lidmi pohrdat a urážet je, místo abychom se je snažili pochopit, v čem jsme lepší než Fiala a Adamová? Je třeba se zamyslet, proč ta paní uvažuje tak, jak uvažuje, a jestli existuje možnost, jak to změnit. Protože podle volební účasti je takových lidí, kteří už rezignovali na to, že se volbami nebo demonstracemi dá něco změnit, strašně moc.

            1. Paní tak přestane uvažovat, až firma bez materiálů, surovin a s 5x dražšími energiemi zavře a nebude 100%, ale 0%. Paní dostane padáka tak, jako desetitisíce dalších.
              Těch 100% či 60% jsme zaplatili my všichni ostatní, kteří chřipečka nechřipečka pracovali a odváděli daně. Mimochodem, na těch 60% pro OSVČ si Schillerová půjčila necelého půl biliónu korun.
              To bude splácet kdo? Děti té paní, co doma dřepěla se 100% ? A co myslíte, budou jí nosit na hrob kvítí?

              1. Jestli stále uvažujete takto, nepochopil jste zhola nic. Anebo to zase jen zkoušíte?

                Vždyť vy specielně musíte vědět přesně, co EU chystá s penězi jako celkem…

              2. Já s vámi naprosto souhlasím, ale tím neodpovídáte na otázku, proč ta paní rezignovala a rozhodla se apaticky sedět ve vlaku, který se řítí do propasti a nechce se ani připojit k těm, kteří se snaží aspoň odpojit vagóny od lokomotivy řízené šíleným strojvůdcem…

                1. Odpojit nestačí, je potřeba je i zabrzdit… 😉

                  A právě proto ty horké hlavy toužící mít vše ihned si neuvědomují, co ve skutečnosti dělají.

                  1. Vagóny už zabrzdit nejdou. Zbývá jen věřit tomu, že propast je ještě dost daleko na to, aby zastavily odporem vzduchu, třením v nápravách a valivým odporem kolejí…

                    1. Proto je taky potřeba se toho šíleného mašinfýrera zbavit co nejrychleji, na tom taď naše životy závisí nejvíc.

                    2. Ale to se mýlíte – vagony jdou zastavit vždy. Jedna z nejdrsnějších variant je vagony zbavit kolejí anebo koleje vagónů. Existují i méně drsné varianty. Důležité je ty vagóny odpojit od lokomotivy.

        2. Těžko hodnotit. Hodně lidí je tak vyčerpaných z práce ze všech přesčasů. Jsou zadlužení v exekucich, že už se jim nechce zadarmo něco dělat pro tuhle zemi. Dávat tomu spoustu hodin. Všimněte si, že většinou progresivnímu aktivismu se věnují flakaci z politických neziskovek se spoustou času nebo studenti těch nejlehčích oboru mezi těmi humanitními a ne ti z těžších oborů. První mají mnohem víc času.

      1. 🙂
        firma jí to dala s grácií a pak – už bez grácie – to vytáhla v rámci Antiviru ze státu.
        Jojo, v té době ještě stát dával, dnes mu všechny chechtáky seberou energetickými zmrdy diktované ceny nad hranicí zastropování…..

    2. Paní má zkušenost. Paní se přesvědčila, že veškeré pokřikování a klíčky zvonění není k ničemu. Paní ví, že proti větru chc.t se nedá. A když to zkusíš, sám sebe p.chčiješ.
      Omlouvám se neslušné výrazy, ale lidová moudrost…

      1. shrnul jste tisíciletým vývojem geneticky zakódovaný postoj našeho národa, mláceného po tlamě zleva zprava
        chcát proti větru je blbost, takže zásadně s větrem – na věčné časy…..
        tedy na věčné časy asi ne, jenom do dosažení konečného řešení problému zvaného česká kotlina

          1. Přesně tohle tvrdila moje německá prateta. Její muž už někde v širé ruské stepi čuchal ke kytičkám zespoda, Amíci jen náhodou netrefili jejich vilku v Drážďanech naplno, ale ona pořád mlela svou. Dolfíka měla v kredenci za čajovou konvicí.
            Byl jsem tam tenkrát na návštěvě s tátou, který se před deseti lety vrátil z německého KL. Ustáli to oba dva. Ovšem Strudel pekla prateta vynikající!

        1. Lepsi clanek od Vidlaka.
          Myslim , ze by se meli na demonstrace zucastnit ti , kteri chteji napravu veci a nejen osobnich, ale narodnich.
          Na misto pozvanky pro vsechny bych navrhoval informaci o protestni akci i ve smyslu ,ze zucastneni protestuji i za mnohe , kteri nehodlaji prijit a nebo se , z nejakych duvodu nezucastnili..
          Vidlak ma v sobe jednani a strhujici energii profesionala, kterej dava vse at prohrava a nebo ne.
          A zrovna v momente , kdy je na dne, odrazi se od prave od toho dna a dostane tzv. „druhej dech“ a to je co se pocita..
          A je prave tohle jedna z vzacnych dulezitosti naseho zivota.
          Suterenni a kanalova inteligence se pozna tim ,jak rajtuje do omrzeni na opakovani prechytralych omletych hovadin stale dokola a pri kazde prilezitosti..
          S patricnym uspokojenim..
          Nenapadne nikoho z nich ,ze nektere situace na ktere se opakovani vyroku dokola pouziva , nejsou totozne.
          Uz samotna existence casu to vylucuje.
          Zavisi jejich veskera zachodova inteligence na udalostech ,situacich ,ktere ani nemohou byt universalni ..Mozna vypadaji stejne ,ale stejne nemohou byt.
          Tedy pouzivaji obecne platne zachodove vyroky pro kazdou jednotlivou situaci.
          Pouzivani do blba mechanicky opakovane fraze s pocitem moudrosti, jsou vystupovani a projevy oslu a tak se snadno poznaji..
          Porad hykaji dokola to same na vsechny situace..
          Pasivita, sireni poucek a rad , nekolikrat se neco nezdarilo ,je to zbytecny zase opakovat , nema nic cenu , je to marny opakovat , hykaji na vsechny strany..
          Pouzivani ,tech subjektivni zkusenosti v souvislosti na kazdou situaci , kdy jde o cely narod , je zcela absurdni..
          Nebot netusi a nikdy se nedovi , oslepeni vlastni prechytralosti , ze zkusenosti, pozorovani , mohou byt subjektivni a nebo objektivni , z vlastniho pozorovani a nebo prevzaty od jinych..
          Jeden priklad . Neni zbytecny a marny pro nas vsechny ostatni ,jit na demonstraci a vyjadrit co citime a vime a chceme zlepsit.
          Ucast a demonstrace je to co se pocita , nezalezi na tom jak dopadne.
          Protoze vime ze zkusenosti , ze jednou se zalezitosti pod povrchem muzou seradit a rozhodnout a zmeny nastanou .
          V Italii napr. poprve od 45 zvolili jinak..A spravne a v pravou chvili..
          Proto chcat proti vetru a proti oslum , je nesmirne dulezite pro kazdeho z nas.
          Nekolik stale stejnych demonstraci mohou mit za vysledek, ze ta dalsi , pristi uspeje../Prikladu je vic nez dost./.
          Nebo ,ze demonstrace prispeji velkou casti k pozadovanym zmenam..
          My nikdy nemuzeme vedet 100% , co bude dopredu…
          To vi jen oslove.

      2. A přesto i takové lidi lze oslovit a oni pochopí. Jen na ně nesmíte hned z kraje nasadit masku „slepice“ – to se vám pak hezky česky bestiálně smějí do tváře a vy v zápalu vlastních představ si toho ani nevšimnete…

        Aneb jedno orientální: Unce praxe je mnohem více, než tuny teorie. Kdo ovládá praxi, většinou přežije.

        1. Váš optimistický přístup je přímo „dechberoucí“.

          Mým vlastním babičkám ta lidová moudrost pomohla přežít protektorát – a tím pádem i celým rodinám. Ve své sociální bublině budu raději věřit praktickým zkušenostem svých předků. Jsou ověřené v čase s pozitivním výsledkem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *