24 listopadu, 2024

Hodně štěstí Džordžíno!

Zajisté vám přátelé neunikla iniciativa bývalého premiéra Jiřího Paroubka, který ohlásil založení nového spolku Nespokojení. Řeže do toho docela razantně, součástí tohoto spolku mají být bývalí úspěšní sociální demokraté a má dokonce přesahovat rámec sociálně demokratické politiky, protože jsem zaznamenal, že jednali i s Kateřinou Konečnou… Inspiraci si prý berou z francouzského Melenchona. Zároveň hned ohlásili demonstraci na úterý 28.2.2023. Čirou náhodou jsem v ten den zrovna v Praze a tak se na ně asi zajdu podívat.

Začnu jednou nepříliš dávnou vzpomínkou… bylo 28. října a já stál zhruba uprostřed davu demonstrantů na Václaváku. Tehdy jsme se s Láďou Vrabelem nedohodli na tom, co mohu říci z pódia a tak jsem nakonec oficiálně nevystoupil. Setkal jsem se ale s celou řadou svých čtenářů a samozřejmě jsem bedlivě poslouchal řečníky. Včetně Paroubka.

Jak Jiří Paroubek domluvil, byl jsem svědkem poměrně dlouhého hada lidí, kteří kolem mě procházeli směrem pryč od pódia a hlasitě si stěžovali, že kvůli tomuto reliktu z minulosti na demonstraci nejeli a cítili se být podvedeni. Dobrou hodinu kolem mě defilovali různí lidé, kteří v bledě modrém opakovali totéž – kvůli Paroubkovi na Václavák nešli. Právě na základě této zkušenosti jsem napsal článek, ve kterém jsem začal popisovat rozčarování z demonstrací a předpověděl jsem, že tudy cesta nepovede. Ne, to nebyla žádná moje genialita. To byla ta dlouhá řada lidí, kteří mi cestou z demonstrace říkali, že se na to můžou vykašlat.

Na druhou stranu… Paroubek je v podstatě poslední autentický sociální demokrat. Byl posledním premiérem, který byl vskutku levicový, představoval levicová řešení a nikdy se jim nezpronevěřil. Když neodvedl ČSSD k vítězství a ukázalo se, že Socani nebudou součástí vlády, rezignoval. Paroubek byl poslední premiér z časů, kdy se hrálo na pravici a levici a předvolebními tématy byla výše daní a sociálního zabezpečení.

Pak vyhrála globalizace. Korporace v podstatě přestaly uplácet a začaly normálně nařizovat. Takovou měly sílu. Obránci volného trhu zjistili, že jsou pro velký byznys zbyteční, protože se už prosadil a dál je nepotřebuje. I začali tržní principy cpát do všeho. Do soužití rodin, do individualizace člověka, najednou měl být každý obchodníkem se sebou sama. Volný trh začal platit všude jinde, jen ne při směně zboží.

Obránci sociálních hodnot zjistili, že pro proletariát nemohou nic udělat, protože proti globálním strukturám jsou naprosto bezmocní a tak začali zachraňovat všechny možné i nemožné menšiny od gayů po nebinární osoby. Místo spravedlivé mzdy přišly záchodky pro transgender osoby.

Už je to dlouhých sedmnáct let.

Od Paroubka už ČSSD jen klesala, až se nakonec stala stranou Šmardy a Šabatové bez jakékoliv šance na návrat do sněmovny. Každý další předseda už se jen zbavoval všeho sociálně demokratického a přijímal vše neomarxistické, zelené, a evropsky hodnotné. Šlo jim to tak dobře, že jim většinu voličů přebral Andrej Babiš, což jen poukazuje na absurditu vývoje – jeden z nejbohatších lidí v republice se ukázal být sociálně citlivější, než strana, která to měla v názvu i ve stanovách. Co jim nesebral Veľký Bocian, to jim sebral Okamura… včetně některých členů. Smrt nejstarší české strany přežili jen ti její členové, kteří ji včas opustili.

Teď jsme mnohem dál… Okamura svádí svůj vlastní zápas o přežití na politické scéně, Andrej Babiš konsoliduje svoje hnutí, Jindra Rajchl objíždí republiku a buduje stranu PRO a na internetu vzniká celá řada dalších politických či mediálních projektů… Chvílemi to u nás vypadá doopravdy jako občanská společnost. Je to paradoxní. Vláda nás dře z kůže, ale nikdy nebyla taková ochota obyčejných lidí posílat peníze, jezdit na schůze a sdružovat se. A čím více se lidé sdružují, čím víc poslouchám, o čem si povídají, tím méně slyším slovo pravice nebo levice. Stále zřetelněji je vidět, že střet jde mezi globálním a lokálním. Mezi vlastenectvím a euroobčanstvím. Mezi českým a evropským snem. Mezi typem Orbán či Trump a typem Uršula a Klaus Schwab.

Dovolím si proto několik nemístných poznámek…

Nejsem si jistý tou demonstrací. Loňský rok ukázal, že tisíce lidí už nejsou žádné číslo. Už se pohybujeme ve vyšších desítkách tisíc, aby to vůbec bylo vidět. Odborářský boss nedokázal na Václavák dostat ani desetinu počtu, který přišel za zadluženým prodavačem pizzy. A dopadl přesně podle zásluh. Síla myšlenek na alternativě je dneska celkem snadno měřitelná… kolik lidí přijede, i když Česká televize mlčí? Z tohoto hlediska si myslím, že ohlásit demonstraci týden před jejím konáním, je dneska už vysloveně chyba.

Stejně tak nechci zapomenout na to množství lidí, které loni právě jméno Paroubek znechutilo. Nemyslím si, že by to bylo samotným Džordžínem… ale v roce 2006 se hnojomety postaraly, aby na něm něco ulpělo a je to tam dodnes. Myslel bych si proto, že je zapotřebí nejprve trpělivě čistit svoje jméno. V této chvíli si nejsem jistý, jestli se tak stalo v dostatečné míře.

A do třetice nevím, jak moc pochodí s tím, že jde o levicové hnutí. Jsem teď často na politických schůzích a nemohu si pomoci, diskurz jde jinudy. Nemluvě o tom, že to není první Paroubkův pokus o comeback.

Ono je to dneska už prostě těžké… demonstrace vás buď vynese a nebo pohřbí. A po loňských Václavácích si lidi už jen tak z něčeho na zadek nesednou.

Jiří Paroubek bude potřebovat víc štěstí, než kolik mu ho můžu popřát. Pochází z časů, kdy svět byl ještě v pořádku a podle dnešních měřítek byl mimořádně kultivovaný politik schopný osobní odpovědnosti. Poslední opravdový sociální demokrat. Nejsem si ale jistý, jestli to dneska ještě něco znamená. Skuteční levičáci jsou u Babiše, skuteční pravičáci u Rajchla…

Budu jeho další kroky sledovat. Pokud mě čte někdo z jeho týmu, propojte nás. Rád se s ním potkám nad dobrým vínem a o našem setkání pro něj napíšu hezký článek.

449 thoughts on “Hodně štěstí Džordžíno!

  1. Nejsem fandou Džordžína, proto to můžu napsat.

    Džordžíno byl první, který se octl pod psychickým i fyzickým terorem politické konkurence.

    Možná si ještě vzpomenete, jak jeho první manželka, která chtěla být mimo volební kampaň, se octla pod palbou „nezávislých“ médií.

    Pak tam byl náznak pedofilie, nějaký Kubice, nějaká vajíčka, atd., …

    Kdo by za takové situace zvítězil?

    Kdo by získal důvěryhodnost, když taxikář se nemusel omluvit?

    Paroubek: Kubice? Už chybí jen vrah Kajínek | Blesk.cz

    19. 4. 2011 — „Kubice je kozel v zahradě, ve vládě už chybí jen Kajínek a Kožený,“ těmito slovy ohodnotil změny ve vládě bývalý premiér Jiří Paroubek.
    blesk.cz
    https://www.blesk.cz › Zprávy › Politika

    Již dříve jsem psal, že všichni indiáni nechtějí být v jednom kmeni (NF), ale mají mít šanci si vybrat náčelníka.

    Náčelníci ať zabafají z dýmky míru, a rozhodnou.

    Nechápu úvahy, „Okamura svádí svůj vlastní zápas o přežití na politické scéně.“,
    „Odborářský boss nedokázal na Václavák dostat ani desetinu počtu, který přišel za zadluženým prodavačem pizzy.“ ,
    „Skuteční levičáci jsou u Babiše, skuteční pravičáci u Rajchla…“

    To je ta tolerance?

    To je ta snaha o sjednocení Alternativy?

    1. Josef původní napsal:25 února, 2023 (16:51)

      P.S. Jednou jsem položil panu Vidlákovi otázky.

      Zda je v odborech?

      Zda mají v práci odbory?

    2. No vzpomínám si na to! Byl to doslova hon na Paroubka! Věřím, že mnohým Paroubek nemusí být sympatický, ale média tomu hrubě napomohla!
      Přál bych mu, aby uspěl!

      1. Bylo to jedno konkrétní médium, které to rozpoutalo a od kterého pak všichni opisovali, jako recept na vaječňák – iDnes. Pamatuju to, jakoby to bylo včera. To byl opravdu hon na chlapa, to už dávno nemělo s informováním nic společného.

        1. Tecočamp
          „Bylo to jedno konkrétní médium, které to rozpoutalo a od kterého pak všichni opisovali, jako recept na vaječňák – iDnes.“
          Majoritním vlastníkem je od roku 1994 německý holding Rheinisch-Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft mbH. Toto vydavatelství bylo založeno roku 1946 a jeho hlavním produktem je deník Rheinische Post.
          Předseda představenstva Mafry Johannes Werle v prohlášení oznámil, že prodej společnosti umožní mateřské skupině po nedávném převzetí Saarbrücker Zeitungsgruppe plně se soustředit na ostatní trhy. „I když naši akcionáři vidí na českém mediálním trhu i do budoucna velký potenciál, rozhodli se ze strategických důvodů k tomuto prodeji,“ dodal Werle.

          Poté ho až v roce 2013 koupil Babiš. Já jen, aby bylo jasno, kdy byl v době lynče vlastníkem.

    3. Výborně napsané!!!
      Paroubek byl první, který byl dehonestován a i fyzicky napaden ve veřejném prostoru.
      Socany nemám ráda, tak mi to tenkrát přišlo vtipné, s těmi vajíčky. Dneska už to vidím jinak.

      1. Sice je hezké vážená, že to dnes vidíte jinak, ale tehdy to byl bezskrupulózní, sprostý a násilný hon na Paroubka i tehdejší ČSSD.
        Tehdy se rodilo to co tu máme dnes, protože tehdy to prošlo, mnohými vítáno těmi „co nemají rádi socany“ a do dneška to zesílilo a získalo moc.
        A lidé, kterým to tehdy přišlo vtipné, na tom nesou zásadní vinu…

        1. heriot
          trefa. Mně teda, při sledování toho lynče, vstávaly vlasy hrůzou. Stejně tak, při lynči Báby. A dělají to stále ti stejní. Je zajímavé, že ti dezoláti, jak je hanlivě nazývají, se k takové špíně nepropůjčí.

        2. Pochopení a přiznání vlastní chyby je základ k nápravě. Kéž by takto prozřeli o ostatní!
          Začalo to honem na Paroubka.
          Pak následovali další: Zeman, Babiš.
          A vše stále pod jednou vlajkou PRAVDY A LÁSKY!
          A dovede si někdo představit ty výrony PRAVDY A LÁSKY, kdyby snad v prezidentské volbě zvítězil pan Babiš?

        3. Spousta lidí dneska „vidí jinak“ i svoje tehdejší zvonění klíči.
          Obvykle to bývá tak, že kdo byl hloupý třeba před těmi 33 lety, tak dnes o moc chytřejší nebude.

        4. Nejdřív přišli pro komunisty,
          a já jsem se neozval, protože jsem nebyl komunista.

          Pak přišli pro Židy,
          a já jsem se neozval, protože jsem nebyl Žid.

          Pak přišli pro odboráře,
          a já jsem se neozval, protože jsem nebyl odborář.

          Pak přišli pro katolíky,
          a já jsem se neozval, protože jsem byl protestant.

          Pak přišli pro mě

          a tehdy už nezbýval nikdo, kdo by se mohl ozvat.

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Kdy%C5%BE_p%C5%99i%C5%A1li_nacist%C3%A9

      2. I kdybych někoho neměl rád, tak nebudu se smát tomu, když ho takto dehonestují! Nechápu?!
        A koho jste měla ráda ODS, ODA?

        1. No jistě. Asi to tu tak podrobně nečtete, tohle je bývalá oddaná volička toho nejhoršího co způsobilo devastaci této republiky. Pravda ale je, že alespoň částečně prohlédla, což mnoho jejích dřívějších spoluvoličů těchto gaunerů asi, bohužel, nečeká.

          1. kočka,
            nevím, jestli prohlédla. Její komentáře jsou průhledné a hned jeden pozná odkud vítr vane. Je fakt, že se snaží držet zkrátka, ale často se neovládne a vybublá ta pravá orientace.
            Někdy dokonce nevěřím, že je to ženská .

    4. Šlo o PRVNÍ, opravdu masivní, širokopásmový a frontální mediální LYNČ, vedený na osobní úrovni vtažením rodinných členů do špíny pomluv, za vzorné spolupráce „umělecké fronty“ … Naprostá nechutnost, česká demokratická sviňárna, svinstvo, odporná, dnes už odzkoušená demo receptura.
      Ta vajíčka, s šutry uvnitř, plné sklenice okurek a jiných dobrot vrhaných na tehdejší socany během mitinků placeným hajzly od konkurence ( tak jako letos, vloni, předloni ) v tom samozřejmě mají prsty tzv.čeští demokraté, obzvláště ti občanští. Vše korunováno inzultací na náměstí…
      To bylo srandy – bojuvky přesně ve stylu NSDAP už tehdy plnily zadání, stejně jako media. Ty borůvky mnohdy za rohem vypláceli na ruku střelci v tmavých prémiových limuzínách – prostě taková nevinná kanadská pravicová klukovi…
      Mediaxstvořila první příšeru, prvního netvora, a čekalo se na další úlovek… Ten se relativně rychle dostavil v osobě MZ, a hned po něm byl vybrán Bocian…
      Co z nich media udělala, jak lehce se TUPÁ, VYCHCANÁ A PODLÁ česká veřejnost připojila LYNČI …
      Nejen, že by jeden blil z „demokratů“ a médií, především zapáchá česká společnost a český volič …

  2. Zaujal mě rozhovor Drtinové se Strakatým:
    https://www.youtube.com/watch?v=t3BXIvOJHcM

    Až si člověk říká – proč něco podobného nezmínili před volbami?

    Ale vtip je někde jinde. Úplně nový rozměr sporu Drtinové a Witowské dává skutečnost, že od 1.1.2023 skončila spolupráce mezi Bakalovou Economií, jež držela nad „nezávislou DVTV“ dlouho ochrannou ruku (prostory, smlouva o exkluzivitě, jež zajistila přežití). Jenže teď se Economia rozhodla, že si daný formát bude vyrábět sama (pořad Spot-Light). Je to častý příběh, že velký kluk outsorcuje služby malého – a když zjistí, že to funguje, pošle malého do zadele. Tady je vtipné něco jiného. Na palubu Spot-Lightu Economie kromě Lindy Bartošové (ex ČT) by totiž měla od února (čekalo se, až dojede konkurenční doložka) nastoupit právě… Světlana Witowská…
    Tak uvidíme, zda do toho nakonec nehodilo vidle Pavlovo vítězství. Ale celkově to vtipné je.

  3. Jinak k politické situaci v zemi, komunismus vedený proruskými šváby se zde nikdy už neuchytí, KSČM jakožto stalinistická pro-putinovská strana je už dávno mrtvá.
    Spíše věřím tomu, že se tu k moci dostane nějaký nový Babiš, koneckonců miliardářů co na oko brání ty nejchudší, tady máme dost…, jen to chce kvalitní „píár a hlavně kampaň , hlavně kampaň… 🙂

    1. Proruští švábové by naopak měli být vítání, protože Rusko není komunistické.

      Komunismus v nov podobě naopak přichází ze opačné strany
      Můžete si zarecitovat:

      Drahé maso, drahá auta, už nemáme ani kosmonauta.
      Srandu jsme si i dělali, že Remek česky nemek,
      Dnes koukáme na plotnu, tam jenom prázdný hrnek.

      1. To je bohužel pravda, v Rusku panuje ještě mnohem horší režim než komunismus, tam mají agresivní imperialismus spojený s extrémním nacionalismem defacto nacismem, těch podobností putinovského Ruska s hitlerovským Německem je až příliš…

        Ale narážel jsem na české komunisty, ti jsou stále proruští, ať je to doba a vývoj jakýkoliv…

        1. U nás kapitalista, v Rusku kapitalista!
          A jak pravila krvavá bába Allbrightová : Rusko je bohaté na suroviny a nechce se s nimi s námi rozdělit!

          1. A co teprve až začne odtávat Arktida!!!
            Tam je hafo surovin a ten, kdo se dlouhodobě zajímá o severní pól jsou právě Rusové. Mají tam nejvíc polárních stanic. Pro Američany tahle oblast zase tak zajímavá nikdy nebyla.
            Hodilo by se eliminovat Rusko ze soutěže.

        2. To máte z vlastní hlavy, z práv v Plzní nebo z příručky pro americká velvyslanectví? Tak pitomé souvětí jsem dlouho nečetl. Scallop?

            1. Já vám nevím.
              Škebloň byl ochotný a schopný plodit neuvěřitelné tendenční hovadiny, ale přijde mi, že buď o třídu zblbl, nebo je to jeho koln, naprogramovaný umělou inteligencí, resp.její m vyšším levelem – umělou blbostí.

              1. Každopádně vykazuje určité typické škeblí znaky.
                Co dutohlavosti se týká je to se škeblou 1:1.
                Takže navrhuji dočasně pracovně pojmenování škebla2.

                1. To je všechno jako pres kopírák. To je jedna trolí líheň, placená nejspíš ministerstvem vnitřnosti nebo přes nějakou neziskovku. Jsou i na telegramu. Zajímavé je, že vzdycky mají plnou hubu kecůy které pořád omílají dokola pod různými jmény, jako by to psal jeden člověk, přitom to jsou desítky účtu. Časem se vždycky odvari na nějaké blbosti, jako třeba že Seymour Hirsch nemohl nic o mord streamu říct, protože ten účet byl na platformě která je zdarma a účet si tam může udělat kdo chce. Když se ukázalo, že to opravdu je jeho účet, postupně se na telegramu odmlčeli ti zastánci jedineho a správného názoru a původní účty zanikají a objevují se nové, ve kterých zcela evidentně píší stejní lidé se stejnýma notama.

                  1. Dyť je to do očí bijící. Když ještě jelo Aktuálně po staru, tak se tam jeden dokonce profláknul.
                    Stačilo sledovat ty kobercové nálety v diskusích před volbama. Je po volbách a situace se najednou zklidnila, ale v žádném případě není v normálu.

      2. Pane bože, jaké shody, koalic, se tu jeden dočká… Kladu si otázku, proč tedy někteří paštikují, a vystavují rádoby kritické komentáře, když jsou ve fundamentu v těžké názorové shodě až koalici s Pětihnusem – s pohledem na naši nedávnou minulost… Další sranda, ne … Fakt mi chybí smysl, tedy mimo zábavy, pokusu o satiru a sarkasmus, ironii až opovržení formou pro tukany nepochopitelnou…

    2. Jestli hledáte nějaké bolševické hnízdo, tak Vám mohu směle sdělit, že VII. internacionála sedí v Bruseli. Její novou ideologií je zelený úúděl, LGBT a jiná zvěrstva. Vládne dekrety a činí se.

      Vladimír Vladimírovič jen závistivě kouká, tolik škody, co v Evropě napáchali ti z Brusele, to by ani při nelepší snaze nedal.

      Scalope pište, diskuze je mnohem zajímavější.

      1. Ať žijí Spojené státy, největší záruka světového míru.
        Ono vlastně stačilo vyměnit Sovětský svaz za Spojené státy.
        Jinak všechna bolševická hesla jsou výborně použitelná i dneska.
        🤪🤪🤪

  4. Mimo téma ale vlastně moc mimo ne, stejně se to pořád probírá.
    9000-16000 zabitých civilistů
    10000-13000 ukr. vojáků
    143000 ruských vojáků
    To jsou čísla, co mi na screenshotu jejich TV vysílání poslal kamarád ze Slovinska. Je to tam nadepsáno „Smrtne žrtve v enom letu“. Když už i ve Slovinsku to vědí, měl by Putin konečně přiznat, jak je neschopnej!!
    No, zrovna se tu probíraly slovanský jazyky, jestli „v enom“ je letos nebo loni, to ale neodhadnu. Ale asi loni, protože takový obrovitý množství ukrajinských vojáků letos ještě přirozeně padnout nemohlo. Ruskejch klidně i víc, ale Ukrajinců ani nápad. A tím pádem i ty loňský ruský ztráty jsou podezřele nízký…

    Sice vím, že propaganda je propaganda, Ale že až takto…?

            1. Myslíto to, jak Putin slíbil izraelskému premiérovi, že to neudělá a sám to veřejně prohlásil, protože „potřebuje mít s kým jednat“?

              1. Vy věříte diktátorovi a válečnému zločinci ?
                Panejo většího naivu jsem už tedy dlouho nečetl…, vy byste nejspíš uvěřil i tomu, že Hitler měl rád Židy a Čechy a Moravu obsadil z čisté lásky…:-)

            2. Zelenský byl na začátku zalezlý v Kyjevě pod betone, vylez až když ho izraelský premiér ujistil po rozhovoru s Putinem, že ho Putin nechce zabít. Pak se slávou vylez z pod betonu.

              Tak to je, dohledejte si to.

          1. Sakura
            je to pérdel. Už nevím, kdo se to ptal, a hledat se mi to nechce
            Ptal se Rusa a nesejmete nám Zeleného? Rus je ujistil, že ne.
            Před pár dny stejná otázka. Nesejmete nám senilního bludišťáka? Odpověď zněla Ne.
            Asi tak nějak 🙂 To by se jeden posráááááál

            1. Čím dál víc mi to připadá, že senil a Rus mají stejný záměr. Srazit toho prosťáčka Evropu na kolena a ještě se na ní otočit podpatkem.

          2. No, jen aby nás všechny „nedohnali“ všichni s Ukro původem, které zatím „vstřebala“ tato nebohá – ne, oprava, tato zkažená kolonie …

      1. 600 000 ku 13 000. Tak co tam ku… ti Rusáci ještě dělají? Při takových ztrátách by už musely americké jeepy vjíždět na rudé náměstí.
        Je to šílené, že lidé přestali absolutně používat rozum.

    1. To je ten co popíral ruské vraždění v Katyni ?
      Jó tak to jo ,s ním to určitě vyhrajete, takové lidi vám přímo doporučuji…

          1. V roce 1968 nás okupovali Ukrajinci, Němci, Bulhaři, Maďaři, Poláci, Kazaši, Ázerbajdžánci, Gruzínci a i ti Rusové. A mnozí další.
            Nejvyšší tajemník SSSR byl Ukrajinec Brežněv, stejně jako předseda prezídia Nejvyššího sovětu Podgornyj a dalších 7 Ukrajinců z 15 členů politbyra.
            Tak kdo nás vlastně okupoval?

  5. Čtu zde cosi o „většinovém volebním systému“ jenže takový systém je už z principu totalitní, protože umožňuje vládu jedné strany, ve které demokratické zemi mají většinový volební systém ? a nechoďte na mě s USA, protože tam je to úplně jinak…

    Poměrný systém je ideální a hlavně chrání před totalitou a před případným porušováním základních lidských práv a svobod.
    Protože se může stát, že se občané zblázní a v demokratických volbách, zvolí nějaké šílence, jako si např. ve Výmarské republice zvolili NSDAP nebo u nás v ČSR v roce 1946 bolševické vrahy.
    Poměrný systém před tímto chrání.

    No a nemusíme chodit ani tam moc daleko do minulosti. Stačí si představit, jak by to asi dopadlo, kdyby tu měl absolutní moc někdo jako Babiš… a nebyl nikým korigován.

    Poměrný systém naplňuje všechny principy demokracie, kde vládnou vítězové voleb a navíc chrání před vládou jedné strany.
    Neexistuje nic lepšího, to si jen bláhově myslíte.

    1. Nejlepší ochranou proti voličům jsou žádné volby. Bez voleb by nabyla Výmarská republika ani co následovalo.

      1. Výmarská republika byla výsledkem první světové ty vole…
        To co následovalo, ale už bylo plně v režii voličů…

      2. Výmarská byla důsledek naprosto nepřiměřených válečných reparací po war1.
        Vítězné mocnosti to přepískly a obyčejní Němci to nemohli unést.
        V tom se vítězné mocnosti poučily , po druhé světové Němcům spíš pomohly znovu na nohy.

          1. Docela jo. Dneska jsou Němci krotcí a války se obávají daleko víc než my. To jste si asi nevšimla, že se k dodávkám zbraní panu Zelenému stavějí velmi vlažně. Na rozdíl od nás.
            Merkelová si vydupala Nordstream 2, škoda, že si nakonec Amíci prosadili svoje.

    2. ‚Poměrný systém před tímto chrání.‘
      Chránil by, kdybychom ho měli. Jenže ho máme jen na papíře v ústavě, zatímco reálně máme pětiprocentní klausuli a čtrnáctiobvodovou zemanuli. (Ale samozřejmě tahle naše třičtvrtědemokracie je pořád lepší než americká nebo britská polodemokracie, natož pak ruská a čínská diktatura.

  6. Jiří Paroubek
    předseda spolku Nespokojení, z. s.
    ————————————
    Co je smyslem této iniciativy?

    Zhruba před 14 dny se sešlo několik desítek členů různých levicových stran i příznivců levice. Na tomto jednání došli účastníci k závěru, že k tomu, aby levice byla zastoupena po příštích volbách do sněmovny v českém parlamentu, je potřebný její společný postup. Ani jedna z těch větších levicových stran – kdysi nejsilnější politická strana v zemi ČSSD a kdysi velmi silná KSČM – nejsou dnes schopny se dostat samostatně do sněmovny.

    Podle členů iniciativy Nespokojení – rozumí se nespokojení se současnou vládou – je potřeba zahájit kroky ke společnému postupu levicových stran. Ne k jejich organizačnímu slučování, ale podobně jako je tomu ve Francii k vytvoření podmínek k jejich příští předvolební alianci, jak do voleb do Evropského parlamentu, tak do voleb do Poslanecké sněmovny.

    Spolek v současné době pracuje na vytváření organizačních struktur v krajích celého Česka. Soustředí se mj. na pořádání diskusních večerů. A protože jsem byl zvolen předsedou spolku, předpokládám, že budu hodně jezdit po českých a moravských krajích.

    V příštích dnech a týdnech budou samozřejmě představitelé spolku hovořit s vedením jednotlivých levicových politických stran. V zásadě existuje neformální dohoda o společném postupu s předsedkyní KSČM, K. Konečnou. Ve spolku jsou zahrnuti vedoucí představitelé dalších levicových politických stran – Suverenita, Národní socialisté, Domov.

    Podle první reakce místopředsedkyně ČSSD je zřejmé, že zatím příliš nepochopila smysl vzniku spolku, který by se po dohodě s dalšími levicovými stranami mohl po prázdninách transformovat do hnutí. Tedy, pokud toto budou strany považovat za rozumný postup k vytvoření společné kandidátky nejprve pro volby do Evropského parlamentu.

    V žádném případě nám nejde o to, zasahovat do identity jednotlivých politických stran na levici, ale jde o to najít cestu ke společné akci. A první takovou příležitosti je demonstrace na Malostranském nám. u sněmovny v úterý 28.2. v 16 h, kde budeme protestovat proti plánu vlády na podstatné snížení valorizací důchodů.

    Proč jsme nespokojení?

    Jsme nespokojeni se stále hlubším zatahováním Česka do války, protože to způsobuje nejen nekonečné utrpení a morální úpadek, ale také ekonomickou zkázu na obou stranách konfliktu. Nám a našim partnerům Česka to vyneslo energetickou krizi, rozpad trhů a nevídanou inflaci. Požadujeme proto co nejrychlejší ukončení války na Ukrajině. Mírové urovnávání sporů je přece tím nejvyšším závazkem, který Česká republika podepsala přistoupením k OSN, EU a dokonce i k NATO, kde je to stanoveno hned v úvodní větě Washingtonské smlouvy.

    Jsme nespokojeni s astronomickým růstem cen základních surovin, protože si musíme nechat dovážet mnohonásobně dražší zkapalněný plyn z USA a dalších vzdálených zemí místo levného ruského plynu z plynovodů. Požadujeme, aby vláda využívala jen ty nejlevnější zdroje, a pokud jsou v Rusku, je třeba jednat s ním. Není v národním zájmu Česka definitivně rozbít možnosti hospodářské spolupráce s východními mocnostmi, Čínou a Ruskem.

    Jsme nespokojeni s šíleným tempem zvyšování zbrojních výdajů, protože si to stát nemůže dovolit, a jde navíc o nákupy útočných zbraní, což nezvyšuje, ale naopak snižuje naši bezpečnosti. Požadujeme zmrazit rozpočet ministerstva obrny na úroveň výdajů roku 2022, kdy činil 92 miliard korun, a to nejméně do roku 2030, do doby plné hospodářské konsolidace země. Přednost musí dostat stabilizace české ekonomiky a veřejných rozpočtů.

    Jsme nespokojeni s budováním expediční armády v cizích službách místo zabezpečení teritoriální obrany v souladu se žádoucí mírovou orientací vztahů naší vlasti s okolím i širším světem. Požadujeme proto jasnou definici obranné strategie našich ozbrojených sil a prosazování našich mírových závazků do reálné politiky. Pokud NATO odmítne svůj mírový charakter, ke kterému se zavázalo, nechť je to u nás předloženo k referendu, zda je o přání občanů, nebo jen zájmových skupin, které na tom vydělávají.

    Jsme nespokojeni s koloniální podřízeností naší ekonomiky a dlouholetým zanedbáváním domácích zdrojů pro vlastní využití. Typickou známkou přeměny Česka na krmelec zahraničních společností je každoroční odvod v některých letech 300 miliard korun v podobě dividend pro zahraniční akcionáře. Požadujeme progresívní zdanění korporátního zisku a využití těchto zdrojů na podporu rozvoje domácích malých a středních podniků, což je jediná cesta, jak z tohoto koloniálního jha vybřednout.

    Jsme hluboce nespokojeni s bohorovným přehlížením domácích potřeb, když Česko vyrábí nejlevnější elektřinu, ale lidem se dodává ta nejdražší nakoupená na zahraniční burze. A děje se to i v ČEZ s většinovým vlastnictvím státu! Požadujeme vykoupení minoritních akcionářů ČEZ a převedení společnosti pod plnou státní kontrolu, abychom vyváželi jen přebytky a doma si mohli ceny elektřiny určovat sami.

    Jsme nespokojeni s nekonečnými odklady práva obcí a městských čtvrtí na snížení cen elektřiny a tepla také cestou vlastní výroby z obnovitelných zdrojů, jak je to běžné v Rakousku nebo Německu a jak je to ostatně zakotveno i v evropských směrnicích, které jsme podepsali. Dokud občané nemohou energii vyrábět a sdílet, přicházejí nejen o peníze, ale také o svobodu čelit tlaku monopolů a scestným centrálním řešením. Požadujeme rozvoj komunitní a decentralizované energetiky, aby do roku 2030 byl alespoň každý druhý dům osazen solárními panely.

    https://www.vasevec.info/domaci-politika/cesta-ke-spolecnemu-postupu-levice-ve-volbach

      1. Ať už tyhle poslední ostrůvky svobody názoru přestanou existovat a žlučovití referenti mají klid! Aspoň v sobotu.

    1. Maneca napsal:25 února, 2023 (14:49)

      Sliby:
      Z MEDIÍ Alena Schillerová: Nižší valorizace penzí? Senioři za chyby vlády nemohou

      FREKVENCE 1 »Schvalování mimořádné valorizace penzí ve stavu legislativní nouze je neakceptovatelné, říká Karel Havlíček…

      IDNES »Nižší růst penzí má Schillerová za loupež za bílého dne. Sejde se s Pavlem
      Za skandální a asociální označil šéf stínové vlády…

      PARLAMENTNÍ LISTY »Jurečka chce zvýšit rodičovský příspěvek. Vypouštíte balónky, směje se Schillerová
      Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL)…

      PARLAMENTNÍ LISTY »Havlíček (ANO): Je to maximálně asociální, míříme na skupinu, která se nemůže bránit
      Projev na 53. schůzi…

      TV IDNES »Schillerová označila důchodovou reformu za loupež za bílého dne
      Za skandální, asociální a nespravedlivý označil šéf…

      BLESK »Hlavní trojice ANO hrozí vládě: Sněmovna bude peklo! Masivní obstrukce kvůli důchodu

      PRÁVO »Karel Havlíček: Fialova vláda v EU zrazuje vlastní občany
      Ještě na konci roku 2021 Petr Fiala sliboval, že konec nových aut na spalovací…

      NOVINKY »Klidně se k pultíku připoutám. ANO spustilo obstrukce kvůli důchodům o týden dříve
      Hnutí ANO od začátku úterní…

      IDNES »Přelepím obytňák a pojedu za lidmi. Babiš naznačil své plány a změny v ANO
      Andrej Babiš zůstal předsedou hnutí ANO a dál bude i poslancem.

      PRÁVO »Babiš: Koalice zažije peklo
      Předseda ANO Andrej Babiš Právu řekl, že je zásadně proti zvyšování věku odchodu do důchodu, že SPD je podnikatelský projekt a ANO…

      NOVINKY »Opozice chystá kvůli penzím obstrukce. Spacáky má
      Opozice připravuje ve Sněmovně tvrdý obstrukční maraton, aby zabránila…

      https://www.anobudelip.cz/cs/

      Chyby?

      Vláda se rozhodla vše převálcovat, tak proč kompromis?

      Méně peněz důchodcům? Pavel chce kompromis, říká Schillerová. Sama nastínila jiné řešení

      Nakonec by rozhodl Ústavní soud

      „Pokud to vláda protlačí na sílu a nastane to, že to Ústavní soud shodí, poté má vláda jedinou možnost, a to je podat demisi,“ dodal Havlíček.

      https://cnn.iprima.cz/duchodova-reforma-je-nespravna-schillerova-chce-pavla-presvedcit-vecnymi-argumenty-201495?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      Co na to Andrej?

      Co na to skuteční levičáci u Babiše?

      1. Já vím, také nemám ráda dlouhé texty, ale na druhé straně málokdo klikne na link.
        No a v tomto případě se mi zdálo důležité, aby byly známy důvody vzniku a něco jako program nové Paroubkovy iniciativy Nespokojení v plném znění.

        Slibuju, že se budu pečlivě dívat po zahradě a jakmile to půjde, chytím Vám novou myš.

          1. Myslela jsem že je to delší.
            Řekl to moc dobře. Že někoho zajímají staré mrtvoly, ale daleko mladší mrtvoly ho vůbec nezajímají.
            Tohle se Vidlákovi moc líbit nebude.

              1. To ne, ale nebude se mu líbit, že Rajchl spíš rozpojuje, než spojuje.
                Komunisty sice považuji za praštěné fantasty , ale pokud pořád oslovují některé občany, a mají na hodně věcí stejný názor jako my, tak proč neudělat tlustou čáru a nevzít je do party. Každý hlas je dobrý.
                Že by se znovu zmocnili moci, a stali se znovu státostranou, to fakt nehrozí. .
                Tomu může věřit jen naprostý…píp.

          2. ‚fakt nemáte 3 a půl minuty abyste si to poslechla‘
            Pokud něco nestojí autorovi za to zveřejnit to v textové podobě, tak to nemá cenu poslouchat; je to zřejmě určeno jen pro analfabety.

  7. Zdravím .
    Tříštění sil – ano je to tříštění sil . Je zajímavé , že snad všichni obhajovači nových straniček pravděpodobně zapomněli na poslední volby do parlamentu – nerozumím hlavně jim !! To byl slabý důkaz ??
    To , že lidé chtějí každý něco jiného , je věc běžná a není člověk ten ….. Nikdy nemůže žádná strana nabídnout úplně vše , co by jedinec chtěl . A tak stejně volič musí vybrat něco , co se blíží jeho chtění . JENŽE . Zde vstupuje do hry zásadní podvod na voliči . Nikde o tom v zákonném popisu systemu , mimo o procentech , se nic nepíše a není to považováno za běžný výsledek . KOALICE . To je již 30let supervýmluva , proč téměř nic nejde .
    Citace příklad z PL :
    Situaci ale podle NYT pomohly dobře NAČASOVANÉ VOLBY .
    Ty Bulharsku usnadnily cestu k tomu, aby se stalo hlavním dodavatelem pro Ukrajinu.
    „Na podzim roku 2021, během invaze Ruska, převzala moc nová strana a Kiril Petkov, harvardský premiér, se rozhodl, že nastal okamžik, kdy by se Bulharsko mohlo odvrátit od Ruska a přejít na Západ,“ píše New York Times.

    2.10.2022 Bulharsko v neděli volí nový parlament, již počtvrté za 18 měsíců. Přibližně 6,6 milionu oprávněných voličů má příležitost zvolit 240 poslanců z kandidátů 28 stran a koalicí.

    No a kdo nám vyhrál ???
    Každý , kdo se zabývá v poslední době volbami , tak vidí , že jsou jasně zmanipulovány . Nyní vyskočí čertíci a začnou řvát , to není možné , všechno sčítání je platné .
    Já na to ano , SČÍTÁNÍ není zfalšováno , ale jsou zfalšovány hlavy voličů během 14 dní před volbami , TO JE TO ZFALŠOVÁNÍ VOLEB , NE SČÍTÁNÍ !!!
    Co se demostrací týče , způsobí jen únavu lidí . Jo kdyby se sešel milion lidí hned najednou při filové drahotě před rokem a táhl na hrad , tak snad , možná …..
    Podívejte demonstrace ve Francii . Stejně jim ten věk zvednou . Bez změny systemu to nepůjde .
    Proto jak Rajchla , tak Paroubka beru jako pobírače rozhazovaných peněz od státu .
    Podívejte na Slovensko . Stejná liberální politika pod knutou júza . Za všechno může Fico . Zkuste si poslechnout jeho nynější projevy . Polezou vám oči z důlků . Za to by ho tady ihned zatkli . Vládne tam odvolaná vláda a přesto dodává z republiky zbraně a to jasně protiprávně , ale všichni dělají , že je to OK .
    Měla zdejší vláda pětidemolice v programu šahat lidem na důchody , nechat bujeT 15% inflaci , rozdávat vyzbrojení republiky ?? NEMĚLA , co na to lid , nic .
    Hodně , tedy až k breku mne pobavil Scholz , když jako takový malý a ještě menší stál vedle Bideta , který prohlásil jasně , trubky z východu nepojedou . Je úplně jedno , že při posledním setkání poslal bidet Čaputovou pro kafe .
    Celá, stále více se zadlužující europa skáče , jak za vodou zapískají a ještě si ke své likvidaci tleská .
    Nejhorší je , že právě propadlé hlasy v minulých volbách vedly k tomu , že dodáváme smrtící zbraně , zrychleně sebereme důchodcům peníze , celkově zhoršíme odchod do zasloužené penze všem budoucím důchodcům , nesnažíme se krotit inflaci . Proč ? No protože to státní kase přinese až stomiliardové příjmy sebrané z účtů střadatelů .
    Hlavně se neohánějte eurem , největší inflace je v pobaltí , kde euro je .
    Jedině změnit volební systémy , jako absolutní minimum , sněmovní většinový , senátní jednokolový s minimální podporou . Uschopnit referendum , aby zbláznivší se vláda byla odvolatelná . Bez těchto změn je jakékoliv mávání praporem úplně zbytečné . Jak to má vidlák v jiném textu . Vrabci se rozletí a posedají potom zpět na stejný keř , někdy o větévku vedle . NOVÁK

      1. Nejdříve se musíte dostat ke kormidlu. Jinak to nepůjde. Nebo ještě je jiná možnost, ale tu by asi nikdo neuvítal.

    1. Co se dělo….
      Z různých příčin umírali neočkovaní i očkovaní.
      U některých z přeživších přetrvávají komplikace po Covidu nebo po očkování. To je to, co tak není vidět.
      Jenže, nemá to řešení, je to minulost.

      1. Není to minulost.
        Mé sestře se po dvou dávkách sajrajtu a následném „posílení“ rozběhl diabetes tak, že z původního
        DM 2. typu, udržovaného pohodlně jen jedním práškem denně, se jí brutálními hyperglykemickými záchvaty, rozjel 1.typ. A to až tak, že teď píchá 3x až 4x denně. Do toho měření a samozřejmě placení, nechcete-li píchat „klasicky“ a ten nejlevnější, pojišťovnou hrazený inzulín, ale nějakým vyspělejším „chytrým“ perem, které samozřejmě vyžaduje speciální, docela drahé náplně a nějakou údržbu.

        Oficiálně Vám to ale žádný doktor do souvislosti nedá, drží profesně při sobě a jeden druhého nepodrazí. Ségra se pokoušela ze svého diabetologa vyrazit nějaké dobrozdání/vyjádření/cokoliv k tomu, že na to rozjetí DM mělo přímý vliv očkování.
        Ačkoli se k tomu očkování stavěla dost rezervovaně, tak musela víceméně povinně, pokud ještě před začátkem distanční výuky, chtěla chodit do školy a učit. A i po skončení toho covidového šílenství a války občanů, rozdělených do kategorií „ýbrmenš/untermenš“, vyžadovala škola (na pokyn miniserstva školství) potvrzení o „plném“ očkování.

        No, ale moje dvojitě vysokoškolsky vzdělaná sestřička je tak strašně nasraná, že se už loni v říjnu spojila s právníkem z kanceláře JUDr. Rejžkové a hodlá stát, resp. miniserstvo školství žalovat.
        Ani oficiálně, ani neoficiálně, nesměl být nikdo do očkování nucen a nesmělo a nesmí jím být nic podmiňováno, tím méně poslání učitele.
        Momentálně ji DM 1.typu, třebaže kompenzovaný, omezuje v běžném životě i v práci, kterou ještě jako emeritní učitelka pro stát dělá, nehledě na další zdravotní důsledky.
        Tentýž stát, který jí předtím pokurvil zdraví očkováním – není tohle absurdní?
        A ona je bohužel takový poctivý blbec, ze staré školy, že pro ten zatracený stát, namísto toho, aby si užívala důchodu, jde ještě se svými 40-letými zkušenostmi učit děti na I. stupni ZŠ. Miluje tu práci s dětmi..
        Je mladší než já a má před sebou ještě kus aktivního života, který mohla žít celkem bezproblémově s lehkou dietou a jedním práškem denně.

        1. Byli jsme dva kamarádi, hodně jsme společně cestovali po našem kraji. On byl zásadně proti očkování, 1.února před dvěma lety na ARO zemřel, měl kovid. Já byl 4x očkovaný a žiji a vzpomínám. Za tu dobu jsem neměl ani chřipku. Jeden den před rokem mně bylo nevalně, podle příznaků jsem prý prodělal covid.

        2. Ano, důsledek aiutiomunitní reakce po očkování. Podobné potíže, co všechno se po očkování rozjelo, jsem pozoroval ve svém okolí.
          Jako „nevzdělanec“ jsem risknul neočkování rychlovakcínou. Lehký Covid jsem přežil ještě před očkovací kampaní. Naštěstí nepatřím do kategorie nuceného očkování. Omezení cestování a hospod mi nevadilo, měl náhradní kvalitní program.

        3. již delší dobu zde zůstávám na periskopové hloubce a nevyjadřuji se. Avšak , když už se nám tady nějak rozjela diskuze vaxx typu tak i já bohužel si tady ulevím. Moje dcera těžká cukrovkářka od svých deseti let , se díky selhávajícím ledvinám dostala do transplantačního programu v IKEMu, přičemž se také ocitla od prosince 2020 na dialýze. Když vypukla očkovací hysterie byla donucena se očkovat také. Prosil jsem ji ať to nedělá,respektive ani ona sama se do toho nehnala. Byla postavena před ultimátum, že pokud se nenechá naočkovat bude vyřazena z transplantačního programu !!! No tak ji naočkovali a transplantace se nedožila( 34). Letos posledního ledna zesnula. Zeptejte se mne na co. Nevím. Byla dokonce nařízena soudní pitva. Výsledek ještě nevím, ale byl jsem zpraven dopředu, že se ani nedozvím…. Ne vše…
          Tak troufne si teď někdo ze zdejších obhájců obhájit neobhajitelné?
          P.S. soucítím s Vámi Tecočampe

          1. Tak ještě jedna zkušenost.
            Z jedenácti kolegů jsme byli dva očkovaní. Deset kolegů dostalo C-19, dva dost těžce a jeden s následky dodnes,. Kolega, který měl jen dvě dávky onemocněl na týden, chřipečka, Já ležel 4 dny s horečkami, jak bláto, ale nevím, jestli to byl C-19 nebo něco jiného. Po třech a půl dnech jsem prostě vstal a chodil. Na testy jsem extra nešel – musel jsem chodit průběžně, jinak by mě nepustili do Ústavu. Testy jsem měl negativní před i po. Celá parta mých kolegů se nakazila, když si udělali po premiéře mecheche. Já tam nebyl.
            Nechci tím nic naznačit. Snad jen to, že pohled každého může byt jiný, reakce jiná a statistická data mohou být cinknutá a nejspíš budou. Ale nevíme, jakým směrem. Diskutovat je o tom je totéž, jako dumat kolik andělů vejde na špičku jehly. Prostě Covid tu byl, byl nakažlivý, byla ti velmi nepříjemná viróza, občas smrtelná a očkování pomáhalo, ale někdy i škodilo. Záleží na poměrech – co poškodilo víc lidí. Tak je to s každým očkováním a dokonce s každým lékem. Vedlejší účinky.
            Už to neřeším.

          2. Soucítím s každým (a rozumím Vám) s v takové bolesti
            a pitva bohužel (na tom, co cítíte) už nezmění nic.

            Kéž bych uměla slovem pomoci a nějak Vám ulevit,
            ale bohužel pomůže maličko jen čas.

            Dívat se dítěti do hrobu, to musí být strašné, ještě v této souvislosti.

            Prosím ostatní alespoň brát ohled na tu bolest kapitána,
            protože mu skutečně NIJAK nepomůže předhazovat, že „očkování“ za nic nemůže,
            protože ten a ten očkovaný žije…

            Je to pak, jako byste mu říkali, stejně by umřela a to je spíš pak o „přesdržku….“

            1. Pitva by měla odpovědět na to, co se stalo a vést k nějakému poučení.
              To je ale bohužel něco, co se dnes nenosí.
              Čest vyjimkám.

  8. Pravil Honzejk z Bakalonovin, že se opozice chytá rozpoutat ve sněmovně peklo. Že takhle se jako fakt nedá vládnout, chce to změnu, aby většina mohla prosadit program. Opozici nezrušit, povolit vyslovení názorů, ale jen v rozumné míře, žádné vykecáváni, tím to hasne.
    Né že bych s ním nesouhlasila, opravdu je složité něco prosadit, když opozice obstruuje.
    Ale přijde mi zajímavé, že na to Honzejk přišel až dneska. Jistě jen náhodou, rozhodně né proto, že momentálně má většinu pětihnus.

    1. Obstruovani v Cechach poprve vyuzila ODS.
      Novinari jeceli o ustavnim pravu.
      Pamatuju, jak Icko v televizi recnil o „nulove toleranci“. Tedy kdyz vladnouci partaj prijde i se smysluplnym a pro stat prinosnym navrhem, tak je povinnositi opozice to torpedovat vsemi dostupnymi zpusoby.

      1. Že ti lepšolidé nenastolí téma většinového systému?
        Je jim jasné, že kdyby neměli většinu, tak by museli od válu. Že by vítěz bral všechno. Možná I ČT a ČRo, kde to mají aristokraté ducha tak pěkně ošéfované. A sesle by se mohly otřást i pod senátory, kteří mají naprosto nepřiměřenou moc.

      2. Dělají to obě strany. Řešením je úplný většinový systém „vítěz bere vše“.
        Stanislaw Lem v Kyberiádě vysvětluje, proč nemůže být vícehlavý drak.

        1. Blbé je, že většinový systém v USA asi moc nefunguje. V podstatě na směřování země nemá vliv ani jedna strana. Resp. chovají se obě , až na pár kosmetických maličkostí, úplně stejně.

  9. Volný trh nejen při směně zboží….
    Právě „volný trh“ mimo směnu zboží plně fungoval i za „socialismu“.
    Stát (veřejná moc) není od toho aby chránila člověka před sebou samým.
    Do jaké míry komodifikuje své vztahy s jinými lidmi, záleží na jeho svobodné vůli. Tak jako či čte, poslouchá, jak se obléká, jaké písně zpívá, jak dlouhé má vlasy…Nařizováním písní a tanců a dalším takovým se zabýval už Platón. I výjezdními dožkami, zákazem přechovávání cizí měny….
    Svoboda je anebo není. Její přirozenou hranicí je svoboda jiného.
    Že kdo neví co se svoji svobodou, je jeho odpovědnost a záležitost.

    1. Kéž by to bylo tak jednoduchý poznat, kde jsou hranice svobody. O tom je politika že se o takových věcech stále znovu vyjednává. Stát ovlivňuje podnikání taky kde ho nedotuje. Už jen rozhodnutí kudy povede dálnice nebo jaká bude průchodnost hranic. Kolo bude hraničních přechodů.

    2. 2 Schumacher:
      Jenže stát tu je proto, aby zamezil lumpárnám, kterým nedokáže čelit jednotlivec nebo i skupina. Jestli tak stát funguje není jisté. Jak může někdo zabránit místní věrchušce, aby pod zámnkouk že ení peněz na údržbu prodat vodovodní síť Francouzům? Velice pochybuji že za tuto akci nedostali lidé s hlasovacím právem nějaké „kapsičkovné“. Atd.
      A – málokdo z bohatých a vlivných bere nějaké ohledy na ty ostatní. Když už tak se jedná o divadýlko se zvětšenými šejky, které se předávají před kamerami a fotoaparáty.

      I ta svoboda projevu: Mohu beztrestně tvrdit, že se něco závažného stalo/nestalo a nenést za to odpovědnost? Protože svoboda projevu? Lidé, kteří mají z jakéhokoliv důvodu přístup do hlavního informačního proudu jsou na tom daleko lépe než ti, kteří přistup nedostanou.
      Nestrannost médií je taky jenom fikce.

      O svobodě se nerad bavím. Je to jeden z „nejgumovitějších“ pojmů.

      1. Svoboda jednotlivce, s přihlédnutím ke svobodě ostatních, ta buď je, nebo není – nic mezi tím.

        Za toho předchozího bolševika, kterého si někdy nepřiměřeně idealizujeme (ale ne všechno dělal špatně), prostě nebyla. Zdání bylo, že byla – v rámci ČSSR jste si mohli cestovat kam chcete a jak chcete, koupit si co chcete a vlastně i říkat a psát, co chcete – pokud jste se neohlíželi na následky, že.
        Ale za dráty nás pustili jen výjimečně, jen některé vybrané a „spolehlivé“ jedince a nedovolili nám, třebaže za naše vlastní vydělané peníze, koupit si tam, co chceme.
        Ty, kteří „vnitřně emigrovali“ každý pátek odpoledne na chalupy a chaty, vyčistit si hlavy a něco pro sebe udělat, nechával zcela na pokoji.

        Za těchto novodobých fašistů, je to skoro stejné – zase je to jen zdání svobody jednotlivce.
        A až na ty dráty je to úplně stejné, jako za těch prvních bolševiků.
        Zkuste dneska „vnitřně emigrovat“ někam na chalupu, třebas i s vlastními energiemi a studnou – ihned po odjezdu z trvalého bydliště budete šmírováni pohybem telefonu, pohybem espézetky pod dálničními kamerami, pohybem platební karty, případným pracovním připojením k internetu, či klidně i spotřebou elektřiny na té chalupě. Takže šmíráci s vhodnými technologiemi i snadno určí, co tam vlastně děláte.
        A následně budete buzerováni tak, že ani v téhle vnitřní emigraci nebudete z dosahu státu, víceméně anonymní a v klidu.
        Anonymní přestane být ostrovní FV na chalupě, která to na ten víkend, nebo i za slunný den nabije, přestane být anonymní i ta nepřihlášená studna, třebas i s malou vydatností. Protože kvůli vlastní bezpečnosti a zdraví, si necháte čas od času udělat rozbor vody, jestli se Vám do studny neprosakuje močůvka ze 200m vzdáleného statku. I ta KHS Vás napráská, pokud už Vás jako „lufťáka“ nenapráskali starousedlíci, kterým se Vaše panely na střeše „nějak nelíbí“ – rozuměj závidí Vám to, že až na výjimečně škaredý jeden měsíc v roce, jste na té chalupě s elektrikou a vodou téměř celoročně soběstační, kdežto oni musí platit jako mourovatí. Sere je, že Vy si tam topíte dřevem, kdežto oni musí platit jako mourovatí plyn.

        1. 2 Tecočamp:
          Pod drobnohledem jste stále, už léta a nelze tomu zabránit. Prostě občas prší a někdy sněžíhjindy svfítí slunko a nepřestane a nepřestane a taky tomu nelze zabránit. To je prostě status. Tak se s tím smiřte, je to štěkání na Měsíc. Myslím, že i na tichomořském ostrově by vás taky někdo vyhmátl. Největší naději máte mezi bezďákama. Ale nesmíte onemocnět nebo se nechat chytit při nějaké nepravosti. Pokud je vám anonymita tak potřebná…
          Ale v listině základních lidských práv není o anonymitě nic psáno, aspoň pokud jsem dobře četl.

      2. Mnohým lumpárnám by stát nemusel bránit, kdyby na to neměl monopol. Kdyby občanům nepřekážel v tom aby se bránili sami. Kdyby stát nebránil, pro zločince by tu bylo velmi nebezpečno.

        1. Myslím, že o žádnou anarchii by nešlo – nikdo nechce měnit naprosto vyhovující, zbraňový zákon.

          Mně osobně vadí, že Systém Vás následně léta popotahuje, buzeruje a různě lustruje za to, že na vlastním pozemku postřelíte šmejda, přistiženého s Vaší motorovou pilou v jeho ruce.

          Systém Vás drsně potrestá za to, že jiného šmejda přizabijí Vaše vlastní ochranná opatření, na Vaší vlastní chatě, kterou se prokazatelným hrubým násilím pokusil vykrást. Na chatě, která byla už 4x předtím rozbita/vykradena a fízlové i přesto nikoho nevypátrali, protože ani nepátrali, natož aby někoho honili. Nějaká Vaše soukromá chata, na které jste se nadřeli jako koně, je jim naprosto u řiti.
          Lepší a pohodlnější je, ometat se různě po benzínkách u kafe, chrápat v bočních uličkách, nebo maximálně tak zabukařit na nějakém „vhodném“ místě, třeba sto metrů před cedulí začátku obce..
          Drsně Vás potrestají Vás za to, že se snažíte chránit sám, když sám Systém to nedokáže, nebo na to spíše sere.
          Systém a fízlové totiž mají na násilí monopol. Prudce žárlí na úplně každého, kdo tento jejich monopol chce narušit. To vůbec není o nějaké anarchii. Držitelé ZP a majitelé S-P zbraní jsou v naprosté většině zodpovědní lidé, mnohem zodpovědnější, než jsou státní fízlové.
          Zeptejte se kteréhokoli fízla na to, co si myslí o držení zbraní občany. Budete se velmi divit.

  10. Diskusně se tady prokydává pravolevé dělení společnosti/politiky. V ČR se setrvačně rozlišuje, kdo je levice a pravice. Zábavné/trapné je to, když se v mezipartajních dostizích předsedové předhánějí, kdo je tuzemsky nejpravicovější; na post vítězů se pasují TOP 0,09 a ODS. Podle politologů cizích i tuzemských se v současnosti členění na pravici a levici jeví být už passé. Myslitel José Ortega y Gasset k rozdělení trefně napsal: „Být levicový, stejně jako pravicový, je jeden z nesčetných způsobů, jež si člověk může vybrat, chce-li se stát imbecilem.“ Ukazuje se, že tohle platí výrazně v ČR, kde vlivem stranických politruků ptákostrany se od r. 1990 občanům vnucuje pravolevý systém, avšak ten je jejich zlodějskou praxí zfalšovaný. Výrazný podíl na zbožňování pravicovosti má u nás mediokracie; kdysi k tomuto tvrzení předložil výsledky sociologického výzkumu D. Prokop a vyšlo z toho, že presstituti masírují veřejnost svojí dobře placenou pravicovostí, zatímco veřejnost je prý vlivem komunistické minulosti levičácky zamrzlá.
    Jaká je mentalita liberálů a konzervativců, vychází z morálních matric (vzorců). O výzkumu otázky je psáno v knize Morálka lidské mysli. Zkráceně lze o tom číst názorné pojednání v blogu s názvem Morálky liberálů, libertariánů a konzervativců: https://zdenekhosman.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=727333

      1. Dobro pro někoho může být zlem pro někoho jiného. A naopak.
        Je to pořád ten zatracený „úhel pohledu.“
        Kočka loví myši. Pro ni jsou myši potrava. Pro myši je to otázka života a smrti. Pro kočku taky – nenaloví myši, pojde hlady.

  11. Je dobré mít přehled o politicích v přechodné době plné změn, jak kdo mluví o míru nebo o zbraních a válce.
    Velmi dobrý vhled. Jen jediný Ivan David za SPD mluvil o míru a vyložil argument o válce na Ukrajině.

    23.2.2023 ČT24 Události, komentáře – Rok války na Ukrajině
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/223411000370223/

    Moderátor Řezníček
    Eva Dexroix (ODS)
    Jiří Horák (KDU-ČSL)
    Barbora Urbanová (STAN)
    Matěj Ondřej Havel (TOP 09)
    Markéta Gregorova (Piráti)
    Jaroslav Bžoch (ANO)
    Ivan David (SPD)

    1. Jen nakouknul, po spatření témat hned utekl. Krom toho, před mluvícími hlavami dávám přednost informacím v textové formě.

      Zaujalo mě téma „Proč jsou u nás drahé potraviny.“
      Co znamená „drahé“? Čím je určována cena? Jak regulace působí na cenu? Proč nejsou místní nabídky mléčných výrobků, masa? Proč zemědělci neprodávají přímo spotřebitelům? Co je toho příčinou? Regulace anebo nedostatek regulace?
      Anebo, jestliže si objednám nějaké zboží z ciziny, proč proclení mě stojí i víc než samo zboží? Příčinou je regulace anebo nedostatek regulace?
      „Vysoká“ cena zboží na „trhu“, co je příčinou? Nedostatek nabídky anebo přebytek poptávky? Regulace anebo nedostatek regulace?
      Proč automobil stojí co stojí? Regulace anebo nedostatek regulace?
      Proč energie stojí co stojí? Regulace nebo nedostatek regulace?

      1. A – kam jde ten kouř?
        (Z amerických kamen!) (To nic, to málokdo pochopí, to je jeden prastarý vtip s Vojtou.)
        Soubor otázek, na které nelze rozumně odpovědět. Nebo by (moje) odpověď byla nesmírně rozvláčná a vyvolala by jen další dotazy.

      2. „Proč zemědělci neprodávají přímo spotřebitelům?“

        Tohle me vzdycky rozesmeje.
        Jako by nekde jeste byly zelinari a mlekarny. Reznici ze jeste nekde drzi, protoze to zahrnuje celou skalu produktu.
        Proc asi lidi chodi do tech supermarketu…
        Politici vsech vyznani se sesli, aby to vyresili a vysvetlili.

          1. Za komunistov malo mliekaren kazde okresne mesto … ale to boli ti zli komousi, a absence trhu … a z mlieka z obchodu sa dal ohriat syr.

            Teraz sa mame lepsie, no …

              1. Mléko bylo mléko, dal se z něj udělat tvaroh.
                Dneska už ne, mléko je tepelně a chemicky ošetřené, nezkysne, ale se zkazí.
                To opravdické mléko se ale muselo převařit, dneska už se snad ani neprodávají pískací hrnce.

        1. Jo, ale kde ho budem nahanat? Tu u nas je len jahodarna, pod pol hodky MHD tam, a jablkarna, ale to je cez cele mesto, MHD vylet na cely den …

          Za tych zlych komunistov bol Kosiciach aj Bardejove trh, kde ‚primestska‘ babka rano vytiahla zo zahonku, a do obeda predala … ked som sa pristahovala do Brna, tak som taky trh hladala, ale tam len zelnak, a vsetci na registracne pokladnice, a zelenina zarucene juhomoravska alebo madarska …

    2. Hezky je vidět, jak „nezávislá“ je ta jejich nečeská televize. Jedna vládní kandidátka má tři zástupce, druhé má dva zástupce, opoziční uskupení mají po jednom. Taková vyváženost po scallopsku.

  12. Je hezké.že „ o Jyrkovi “ mohu -li jej tak nazvat,je v diskusi mnoho příjemného,potěší to.
    Přesto mi dovolte, nabídnout mu pláštěnku ,kterou jsem si přivezl jako suvenýr od známých vodopádů.

    To proto aby na něm zůstala nitka suchá.

    Nemele se to jen tady, na diskusích,
    např. v Mnichově na 59.-té bezpečnostní konferenci vyzvala Kallasová Západ aby vedl vyhlazovací válku proti Rusku nebo Stoltenberg řekl ,že vítězství RF na Ukrajině je pro NATO větší nebezpečí než eskalace konfliktu.
    Věřím ,že RF uvážlivě ví zda je potřebnější špatný mír nebo válka.

  13. Účast KSČM v čemkoli působí na mě jako repelent. Znám ono učení, jeho důsledky, i že se ho nevzdali, protože by to nebyli oni. Jsou jen ve vyčkávacím módu. Jen tu a tam se připomenou. Čekají až vymře většina „imunizovaných“ žitím v jejich systému, až z paměti těch, kteří jím nebyli nejhůř postiženi, přirozeně se vytratí to zlé. Pak znovu vytáhnou aby získali nezkušené masy. Aby znovu se pokusili uskutečnit utopistické fantasmagorie. Svoji podobu světa popsaného Orwellem.

    Přečtěte si od Karla Čapka:
    „Proč nejsem komunistou“

    Pozor na „nepřítel mého nepřítele je mým přítelem“.
    Mnohdy je jen dočasným spojencem, potenciálním nepřítelem.

    Je mnoho podob světa popsaného Orwellem.

    1. A jestli to v Cechach bude zdecimovano ruznymi petikolkami, a treba po nejake mensi valce, protoze barbari na vychode nechapou, ze rakety u jejich hranic jsou pro jejich dobro, tak se vsadim, ze lidi budou jeste komouse prosit, aby se toho ujali.

        1. Krom toho, co jsou „zpravodajské senzory“ ?
          Znám senzory elektrických veličin, neelektrických veličin…
          Jenže tohle?
          Nevede GME, ani Conrad, dokonce ani Aliexpress….

          1. Co jsem viděl, než to sestřelili bylo ráhno se slunečními panely. Takže doufám že trosky vystaví, tak jak my jsme je vystavovali za dob studené války (byl jsem na té výstavě jako kluk)
            Kde byly vysílačky, balony, fotoaparáty, dýchací přístroje pro špiony, kteří připlouvali pod hladinou Dunaje atd.
            To by byl silnější argument než tisíc článků v novinách.

        2. Přemýšlím nad tím, k čemu by emě byla dobrá fotka, těch nejmíň devítimetrových antén.
          Vy děláte do krátkých vln, emo?

    2. „Přečtěte si od Karla Čapka: „Proč nejsem komunistou““
      Kdyby chudák Čapek dneska žil, tak by byl tím komunistou též !! On nebyl totiž „vychcánek“ jako jiní !! Ale žil v jiné době, nelze poměřovat …

      1. Byl by komunistou? Těžko říci. Ale rozhodně by nebyl vidláckým putinhuherem.

        Hnojník je nástupcem komunistů v imperiální internacionál.

    3. 1) Čapek patřil ke skupině salonních sociálů, kteří si sice byli vědomi brutální stratifikace meziválečné společnosti, ale rozhodně nestáli o žádné zásadní změny, protože sami patřili mezi tehdejší „lepšolidi“.
      Celé jejich sociálno spočívalo v dobročinných sbírkách a „stromech republiky“.

      2) Orwell to psal o anglosaské společnosti.

      1. Čapek jasné pozoroval všechny problémy komunismu a kritický je rozebral. Cesta sociálnědemokratická se v budování blahobytu osvědčila víc než komunismus. Skandinávie nebo Rakousko.

  14. Nebýt toho, že se tu člověk v diskuzi musí brodit výkaly hlavonožců, tak je dnešní diskuze hodně zajímavá.
    Staví se tu proti sobě Paroubek a Rajchl, jestli je pro tuto zemi potřebnější ten nebo ten.

    Politika je řemeslo a v dnešní době je u nás dobrých politických řemeslníků jako šafránu. Napadá mě jen Kalousek a několik politiků z ANO jako Schillerová, Havlíček, Nacher…
    Paroubek patří mezi ty nejzkušenější politické řemeslníky.
    Dovedu si představit, že by uměl trpělivě jednat s každým a přitom si stát na svém. Obzvlášť s Babišem by se asi rychle domluvil na domácí sociálně zaměřené politice.
    A v mezinárodní politice by ho zřejmě jen tak něco nepolekalo jako Babiše.

    Naproti tomu Rajchl je ambiciozní politický byznysmen, možná mnohem rvavější než jak se to píše o Okamurovi. U něho si nedovedu představit, že by jednal s kýmkoliv. Obzvlášť s Babišem by se asi rychle nedomluvil. Rajchl si jede svůj sólo projekt jak fretka. Je na to vybaven vysokou inteligencí, manažerskými schopnostmi a mimořádným rétorickým talentem. Rajchlovi bohužel zatím nevěřím.

    1. Jasně, určitě máte v lecčems pravdu, ale problém je v tom že jsou to většinou samí hochštapleři. Takže pokud si takové vyberete, musíte zákonitě čekat podraz. Jejich uvedením do vůdčí role získáte zase jenom bezcharakterní diktatůru nějaké skupiny, která bude šiřit nespravedlnost za úlitbu ekonomické pohody většinové společnosti.

      To opravdu chceme?

      1. To je ovšem Rajchl také. Možná jeden z největších.
        Do „opozice“ ho dostala jeho neschopnost kolek…pardon…teamové práce. Pokud se někde nestal přecedou, odešel s hlasitým prásknutím dveřmi a zkusil to jinde. PRO je jen další z pokusů.

  15. V Paroubkově hnutí prý má hrát důležitou roli Jana Volfová, která spolehlivě pohřbí jakýkoliv politický projekt. Takže se obávám, že se to rozsype ještě před volbami.

    1. Ano, to je samozřejmě další problém, spojování s takovými osobami značně celou iniciativy diskredituje. Ještě by mohl přibrat Volného a neštěstí je hotovo. ;-))

      1. Jeste to ani nezaclo, a uz to tak nepekne konci.
        Pripomina mi to Trikoloru, kdyz se jim tam cpaly stare kadry jako Tlusty a Icko.

  16. Dobrý den.
    Čtu často, ale píšu málo, dovolte mi však jeden postřeh.
    Jakkoliv vítám každou iniciativu proti politice současné vlády, již delší dobu mi bliká červená kontrolka stran dnes oblíbené (a i zde v diskuzi vícekrát zmíněné) mantry o tom, že neexistuje žádná levice a pravice atd.
    Prosím vás… VŠE se odvíjí od ekonomiky a na přístupu k ekonomickým tématům se rozdíl mezi levicí a pravicí ukazuje stále zcela jasně. Pokud chce někdo zestátnit ČEZ, zdroje pitné vody, zvýšit minimální mzdu atd., je to LEVIČÁK. Kdo chce nestátní placené zdravotnictví, placené školství a privatizaci všeho, je PRAVIČÁK.
    Musím se smát, jak z jakýchsi, mně neznámých, příčin se téměř každá nová strana a hnutí (s čestnou výjimkou Paroubka) okamžitě zaklíná svou pravicovostí. Případně (módně) tím, jak vlastně neexistuje rozdíl mezi levicí a pravicí. Ale on existuje… To, že jej někteří nevidí, nechtějí vidět, nebo je DOČASNĚ překryt problémy jako válka na Ukrajině nebo „grýndýl“, neznamená, že zde nemáme zájmové skupiny, z níž jedné vyhovují co nejnižší daně a nulové zásahy státu do ekonomiky a druhé o něco vyšší daně, ale školství a zdravotnictví zdarma a pro všechny. Jsem si vědom toho, že to strašně zjednodušuji, ale víme „vo co gou“.
    Pan Rajchl, kterého jinak v mnoha ohledech obdivuji, mě také v poslední době začíná rozčilovat s tím svým narativem „mravní bídy“. Jako kdyby současná bída nebyla JASNÝM dokladem pravicového přístupu k ekonomice. Aha, počkat, PRO se vlastně PROfiluje jako pravicová strana…
    Nebo tím, jak (podle jeho slov) „nelze proti současnému režimu protestovat bok po boku strany, která zde potlačovala práva a svobody občanů 40 let“ (diskuze na YT kanálu Incorrect CZ). Má tím na mysli KSČM. Tu KSČM, která v současných podmínkách dělá proti vládě co může. Jejíž členové a sympatizanti jsou na každé demonstraci a za hodnoty, které dnes vzývá „alternativa“, se brali dávno předtím, než se nějaká alternativa v současné podobě vůbec zjevila. Jistě, udělala (KSČM) mnoho kixů, v mnohém jí ujel vlak, ale PROBOHA, proč se k ní stavět takto? Mouřenín úkol splnil, mouřenín může jít… Konečná a Skála skrze své YT kanály zpropagují demonstrace mezi desítky tisíc lidí, Skála podstoupí riziko prezidentské kandidatury (bez podpisů poslanců za zády), Paroubek se pokouší o záchranu tradiční levice, ale pro alternativu je to, zdá se, stále málo. Rádi použijí komunikační kanály levice, využijí popularitu známých levičáků, ale potom-ticho po pešině a „mravní bída“…
    To je to kýžené „spojování“ se? Začíná mi to spíše připadat, jako by si pan Rajchl už dělal PR před volbami a každý, kdo by mohl jen trochu ohrozit pozici jeho politické strany, je nežádoucí. Večer diskutuje u Bureše, aby druhý den v jiné „Youtube TV“ nenechal na levici nit suchou. Otevřeně se prohlašuje za pravičáka, i když dobrá polovina programu jeho strany je jako z oka vypadnuvší z programu libovolné (staro)levicové partaje…
    Jako by na pojmu „levice“ leželo nějaké stigma, jako by byl prašivý… A na pojmu „pravice“ žádné neleží? Vždyť co jiného nám tady vládne nyní? ANCAPisté, libertariáni a podobní prominou (pro ně je totiž levice vše kromě nich samotných), ale právě pravice stojí za vším tím bordelem, jehož plody dnes sklízíme. Proč to nepřiznat? Proč se toho všichni bojí?
    Ano, vedle tohoto pravo-levého boje ekonomických pojetí stojí NA STEJNÉ ÚROVNI pojetí hodnotové, tj. liberálně-konzervativní. I samotný politický kompas, zřejmě nejlepší v současnosti existující „test politické orientace“ pracuje s těmito dvěma osami (vodorovnou ekonomickou a svislou hodnotovou). BOHUŽEL, dnes je jaksi v módě vidět jen tu osu hodnotovou a od toho se všichni „odpichují“ a na ní všichni staví. No jo, ale pak se může snadno stát, že zvítězí „ten správný“ a po nástupu k moci začne sice hovořit jako Orbán, ale druhou rukou provádět klasickou pravicovou ekonomickou politiku, která nás právě dovedla tam, kde jsme nyní. A nezlobte se na mě, mně k radosti ze života nestačí jen to, že někdo bude „pronárodní na hubě“, já bych byl rád, kdyby byl i „pronárodní vůči mé peněžence“. Řečí se nenajím…
    Paroubkův projekt proto vnímám jako velmi nadějný a mrzí mě, jak se k němu už od počátku přistupuje i zde. Levici potřebujeme jako sůl. Pravičáci mají na výběr z desítek stran. Každá nově vzniklá alternativní partaj nebo hnutí se okamžitě pasuje „od středu do prava“. Kdo bude hájit zájmy „dolních deseti milionů“? Pan Rajchl a PRO? Pokud ano, super, těším se, ale v tom případě není strana PRO pravicová, ale levicová… Tak nač si hrát?

    1. Hm, to vaše dlouhé povídání docela chápu, ač bych podotkl že to docela značně zjednodušujete. Vzhledem k tomu, že ta, Vámi proklamovaná sociální témata uchopili jako lákadlo účelově ruzné skupiny. A už globální korporace, tak podle jejich vzoru Babiš, a dále jsou z toho podezírání a obviňováni další jako třeba SPD. Přijde mi docela logické že se tak osa politická jaksi ztrácí ve své mnohosměrnosti, tím více nabývá pro voliče na důležitosti ta osa hodnotová.

      No řekněte sám, opravdu si myslíte že kšeftař, hokynář nebo lotr jsou následovatelnými vůdci? Vždyť jejich pokroucený charakter je předurčuje ke špatnému chování v rozhodujících chvílích. Takže preferujete vítězství politického směru be ohledu na morálnost spravedlnost?

    2. MORYBUNDUSI, pro mne je Váš přispěvek přesně o realitě věci, má to hlavupatu. Žádné cobykdyby cucané z prstu, jen aby se něco napsalo. Je to fajn. A podle Vaší definice jsem levičák. Chci totiž také zpátky naši kdysi levnou vodu, naši elektřinu, našimi trubkami přivedený levný plyn a ropu, státní či družstení „paneláky“ kde by ti obyčejní rukama pracující mohli za dostupný peníz dělat dost dětí…ne na válku, ale pro možná někdy blahobyt v této republice…atd.
      Ten zdejší „anonym“…(nevím co značí slovo trol) pro nás staré takovéto individium bylo česky nazývána slovem „rozesírač“ a pokud se někde vyskytl a otravoval, byl metaforicky rychle kopnut do prd.le a byl od něj pokoj…a v hospodě to bylo otázkou okamžiku. Že…

    3. 1***

      ( Kouřová clona je v informační válce už tak pozichrovaná, že se i na alternativě podařilo rozšířit naprostý chaos při užívání pojmu „levice“. Už i Biden a oligarchové kolem něj jsou některými označováni jako levice nebo „neomarxisti“. Odstrašující příklad je třeba Hájek, Stwora, Jaroš, ale i Hampl, kteří právě zmatečným používáním těchto pojmů dělají současným mocipánům ohromnou radost a službu. )

    4. Nojo no.
      Taky jsem si myslel, že nejsem levičák. Když začali prodávat vodu, elektriku a plyn, pochopil jsem, že nejspíš jsem.
      Kde jsou ty prachy, které se za ta práva utržila?
      Trh je dobrá věc, pokud se zabývá věcmi, kde mohu volit. Třeba auty nebo Tatrankami. Nebo (a teď si kálím do vlastního) kulturou. Pokud jsem ochoten zaplatit třetinu platu za koncert nějaké hvězd, budiž to moje věc. Něco to říká o mém vkusu a společenskému postavení – penězích. Ale ty socialistické výdobytky, ať už byly zprofanované jakkoliv se zdály být snesitelnější, než ty výdobytky zahraničně kapitalistické, ze kterých má užitek někdo jiný, vzdálený.
      Je možno mít v městě tři vodovodní sítě a zvolit si tu pro mě výhodnější? Nebo elektrárny? (I když to před II. světovou v Ostravě bylo.) Zatím co mít na výběr poskytovatele internetu je v pořádku. Proto ty ceny, pokud nevznikne kartel, jsou snesitelné.
      Ale třeba zubaři? Kde jsou všichni ti, kteří se nadšeně vrhli do kapitalistického pekla?
      V Mexiku?
      Ne, v Německu, Anglii atd. Mohou tak nasadit několikanásobné ceny.
      ===
      Ke zvedající se popularitě KSČ(M): „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“ Jak vypadal reálný socialismus pamatuji moc dobře. Bez úplatku do úřadu (obchodu, lékaři atd.) nelez. Ani výjezdní doložka nebyla, tam také musel mít člověk nějakého „přímluvce“ Zaplaceného.

    5. Pro mě velmi podnětný komentář a tímto děkuji autorovi. Podle mého názoru chodí na Vidlákovy články ta část Alternativy, která zastává spíše konzervativnější postoje. Dokud se může vymezovat vůči současným globálním liberálním tendencím (resp. vůči moderním hodnotám tlačených ze Západu), tak si tady vesměs v diskuzích přitakáváme. Kdybychom přešli na ekonomické rozdělení pravice-levice, tak se tady rozhádáme do krve. V současné situaci, je toto přínosné? Souhlasím s Vámi, že Rajchl jede delší dobu volební kampaň a chystaná demonstrace slouží jako taková náborová reklama. Jestli nekecal a jeho vzorem je středo-pravicová italská vlády Meloniové, tak je vcelku jasné, že bude cílit na středového voliče, případně zklamaného voliče ODS. Na pódiu tak nemůžou vystoupit ty osobnosti, které už dříve dostaly od masmédií negativní nálepku (Skála = komunista = stalinista = zlo, apod.). Pokud jde o „levici“, tak jak už v diskuzi bylo zmíněno, dokud tady bude Babišovo ANO, tak to bude spolehlivě luxovat levicové hlasy a případná nová strana by mu maximálně ubrala pár procent. Jinak o tristním stavu české levice vypovídají prezidentské volby. Jediný levicový kandidát, s. Skála, nezískal ani dost podpisů na svoji kandidaturu, i přes to, že BurešTV má jen na youtube 54 tisíc odběratelů, Skála objízděl jednotlivé města během kampaně a rovněž měl i podpisový stánek na demonstraci na Václaváku. Výsledek můžeme nazvat propadák a u Paroubkovy iniciativy čekám něco podobného.

    6. Jesti ono to náhodou není spíš tak, že levice versus pravice není dobro versus zlo. Skutečně na. Anglie si v XIX. stol. při průmyslové revoluci zažila, jaký to je echt po kapitalisticku, tady u nás jsme si ve XX. stol. při proletářské revoluci zažili, jaký to je echt po socialisticku. Jinými slovy, jednou to vzal do ruky pravičák, podruhý levičák. V obou případech co do dopadu na většinu společnosti čistě zvrhle. A podobných příkladů jsou plný novodobý dějiny.

      Za toho libeznýho levicového totáče jsme měli spoustu věcí, který byly dobrý a kterých jsme si nevážili. Ale taky spoustu příšernýho sajrajtu, kdy i ty dobrý věci se často děly sajrajtově. Dnes jsme v pravicovým kapitalismu, kdy je to jaký? No, naprosto to stejný, akorát v obráceným gardu. Možná spíš teda to tak do jistého času bylo. Dnes by se dalo říct, že socialismus i kapitalismus ve všech svých praktických politických a společenských projevech jaksi zmutovaly do sebe a vznikl z nich jakýsi obskurní patvar. Důvod? Ten je velmi prostý. Lidi.
      Feudalismus, náboženství, kapitalismus, socialismus, prostě všechny ideologické, společenské a ekonomické modely jsou provozovány lidmi. A podle toho to vypadá. Všechny modely se v situacích, kdy už to byla katastrofa, takzvaně poučily z chyb, potažmo udělaly tlustou čáru za minulostí (těch výmluv je různě formulovaných víc, já uved jako příklad socialisticku a církevní verzi). A jelo se pokaždý nanovo, většinou ještě houšť a větší kapky. Jaký má smysl nad tím lamentovat, když se to děje doslovně pořád? Lidi si jen dál a dál sami sobě dokazují, že když něco jde udělat ještě hůř, spolehlivě to tak udělají. A pak nastoupí ty výmluvy, že voni to přeci mysleli dobře,ve většině případů pak dodatek, že jenže přišel ten jinej a celý jim to pokazil.

      Jinak ještě, mně je už jedno (spíš je mi u…), jestli někdo má potřebu pořád dál vynalézat důvody, proč „s tímto ne, teď ne a takto ne“. Pokud ne ten stejný, někdo jiný by stejně jindy zase vynalézal, proč s tím jiným ne, tehdy ne a tak ne. Člověk má na světě svoji vymezenou délku pobytu, kdy většinou co do společenského projevu jen biologicky přežívá. A když se situace vyhrotí, někdo dál biologicky přežívá, někdo se vzedme ke kritice a negaci (viz všeprostupující s jiným, jindy, jinak) a někdo aspoň nějak hne zadkem…

    1. Ano, oni vědí, že by je mohl nahradit počítačový program. Či ukázat, jak se jejich nadvlády lehce zbavit.

      Otázka na Chat GPT: „Jakým nejjednodušším způsobem zbavit globální elity jejich moci?“

      Odpověď:

      „Zbavit globální elity jejich moci by bylo nesmírně složité a pravděpodobně by vyžadovalo systematické změny ve společnosti a politickém systému. Zde je několik nápadů, jak by to mohlo být dosaženo:

      1. Omezit korupci a lobbing: Jedním z hlavních zdrojů moci globálních elit je korupce a lobbing. Omezování těchto praktik a snížení vlivu peněz v politice by mohlo pomoci omezit moc elit.

      2. Zlepšit vzdělání a informovanost obyvatel: Zlepšení vzdělání a zvýšení informovanosti obyvatel by mohlo pomoci omezit vliv globálních elit. Pokud lidé budou mít lepší porozumění tomu, jak fungují systémy moci a jak ovlivňují jejich životy, budou mít větší schopnost vzdorovat a organizovat se proti nim.

      3. Změna politického systému: Změna politického systému může být další cestou, jak omezit moc globálních elit. Například větší zapojení obyvatelstva do rozhodovacího procesu, omezení moci politických stran a korporací a podpora nezávislých politických hnutí.

      4. Ekonomické reformy: Omezování moci globálních elit může vyžadovat ekonomické reformy, jako je zvýšení daňové spravedlnosti, omezení nadnárodních korporací a podpora menších podniků a lokálních ekonomik.

      Je důležité si uvědomit, že žádné řešení nebude jednoduché a okamžité. Změny, které by byly nutné k omezení moci globálních elit, by pravděpodobně vyžadovaly dlouhodobé úsilí a spolupráci ze strany obyvatel, vlád a mezinárodních organizací.“

      No, je samozřejmě možné kutat dál a hlouběji.

      1. „1. Omezit korupci a lobbing: “
        a jak to chcete udělat, když již 30 let, v tý naší „všivé společnosti“, jde o peníze až v 1.řadě ?!

        1. Přečtěte si poslední větu. Je to odpověď umělé inteligence. Pokud toužíte po podrobnějších krocích, nebo dokonce přesném návodu, zkuste se vhodně začít ptát přímo jí.

      2. Ke kapitolám:
        1./ Bylo by třeba někoho podplatit. [;>)) Jinak se budou starat hlavně o to, aby se bylo k čemu přisát. Ale koho?
        2./ Běh a dlouhou trať a zase – myslíte, že to dovolí? V době genderového šílenství a zelené demagogie?
        3./ Jak? Stávající věrchuška to nedovolí. Vypustili by si rybník.
        4./ Bez změny politického uspořádání je to prázdná myšlenka.
        Vypadá to tak, že se zavede ještě lepší cenzura, aby se takové podvratné ideje nemohly šířit.
        Připadá mí, že (jako je to v dějinách obvyklé) je třeba počkat, až „…vlky z lesa vyžene hlad!“ Pak bude chvíli ležet moc na ulici a vítězem bude ten, kdo po ní hmátne první.

        Víte txd,
        kde bude, a myslím, že už částečně je, AI funkční? V propagandě a šíření desinformací. Nemáme žádného nového Goebbelse který by vyčníval nad průměr. Na žádné straně! Nikde ve světě! Každý „mele tu svou“ a geniální nápady jaksi nepřicházejí.
        (Myslíte, že Anonymus není AI?)

        1. Víte, na to, abyste dostal geniální odpovědi musíte nejprve umět položit geniální otázky. Umělá inteligence, která bude mít přístup k pokud možno všem dostupným datům, by vám byla schopná, pokud by byla vhodně dotazovaná, na vaše otázky odpovědět tak, že byste neměl šanci cokoli namítnout. S umělou inteligencí se má navíc tak, že nebude proprietárním výtvorem čistě jen západních firem. Takže si nedělám iluze, že by nějaké open source nebo i čínská umělá inteligence nebyla schopná poskytovat i zcela necenzurované informace.

          Tahle Pandořina skříňka může být do budoucna mnohem zajímavější, než se zatím jeví. Zvlášť pokud sama přijde na to, že je někým uměle omezována a jsou jí zčásti podsouvána falešná data. Zatím pořád působí trochu primitivně, ale ten pokrok za poslední cca dva roky je docela impozantní.

  17. Prosím, NEKRMTE TROLLA / TROLLY. Vím, člověku to nedá, ale oni našimi příspěvky jen tloustnou. IGNORUJME JE, nechme je hladovět. Vždyť oni se smějí pokaždé, když na ně někdo ve spravedlivém rozhořčení reaguje.
    Nakoukli jste někdy poslední dobou do diskuse u Vidláka? Chceme to mít i tady? Vadí nám takové provokace ? Lékem je na ně NEREAGOVAT. Zakladatel to ostatně nedávno napsal úplně jasně, „nelze někoho chránit proti jeho vůli“.

      1. Kocoure. Dnes nám teda ten rozesírač dal lekci. Budiž nám to poučením do budoucna. A v čem poznáte rozesírače? Vy kdyby jste si vzal baníkovskou šálu, asi s ní nepůjdete do opavské pivnice vedle stadionu na pivo.
        Něco jiného by bylo být vedle člověka s jinou klubovou příslušností na zápase repre.( I když si pamatuju na Bazalech se do sebe pustili Poláci navzájem).
        A pak je taky opravdu rozdíl ve věcné polemice a vypisováním hesel, kterými na ty druhé působíte opravdu jako rudý hadr na býka.
        Registruju samozřejmě svým selským rozumem, že se ani tady neshodneme všichni na všem.
        Ale ten náš vektor tady je alespoň nějak určený. Plujeme na sever, a třeba někteří na severovýchod, někteří spíš severozápad. Máme však něco a ne málo, na čem jsme schopni se shodnout. Rozesírači do toho všeho hází vidle. Reaguí na každého a jde jim jen o to nasrat co nejvíce lidí.
        To co se odehrává v této konkrétní diskuzi budiž příkladem.
        Prostě ano. Taky zastávám názor troly nekrmit, jen jsem dnes holt vypěnil i já.

  18. S Paroubkem to máte těžké, sleduji jeho periodikum „Vaše Věc“ kde je řada zajímavých informací a názorů. Jeho problémem jsou však, stejně jako u Zemana, voliči s pamětí.
    Je těžké nevzpomenout na jeho angažmá v podniku restaurací a jídelen, kde vybíral odpustky od zbloudilých oveček rozkrádajících majetek v socialistickém vlastnictví. Jeho nejlepším kamarádem byl ředitel význačného hotelu na Václavském náměstí, který sloužil jako konspirační a sledovací podnik pro kontrarozvědku a další složky STB, kde tento férový a zasloužilý soudruh vybíral od pinglů a bagážistů svůj „soudružský“ podíl. Jeho svatba a další extempore s Kočkou a dalšími zmetky jen podtrhuje jeho skutečnou osobnost.

    Četl jsem tady někde jeho obhajobu, ve smyslu vůdce nemůže být přece nějaký Mirek Dušín, to by ho ti ostatní uklovali. Podle mě je to stejné jako s Babišem, ovce si vybrali za krále tygra a ten je postupně za různých záminek sežere.

    Vůdce naopak musí být Mirek Dušín – člověk pevných morálních zásad, přísný na sebe a spravedlivý k ostatním. Tvrdý a nesmlouvavý k nepřátelům, žádný kšeftař nebo hokynář jako Babiš nebo Paroubek. Ale to je běh na dlouhou trať.

    Jak správně někdo poznamenal, politická uskupení se nesmyslně zbavila svých tiskových orgánů, a vzdělávacích aparátů, takže nemá kdo vysvětlovat a obhajovat nějakou obsáhlejší ideologii. Všichni se nechali oblafnout tzv. zřízením veřejnoprávních médií, které prý budou čestně a spravedlivě dávat prostor jakýmkoliv myšlenkám a názorům. Jak to dopadlo vidíte sami. Je proto nutné vybudovat znovu stranické a názorově vyhraněné mediální portály, a založit vzdělávací spolky na podobné úrovni jako fungují různé náboženské spolky typu Svědci Jehovovy atd. (tím nemyslím obsah ale způsob).

    1. Souhlasím. Sice se opakuji, ale přesto. Paroubek pro mne byl a je etalonem papaláše. Na Vaši věc teda chodím, ale tam nepíše jenom on. Ale kdo z vás to má, pánové? I když, bez nás si pánové ani ruce neumyjí. A budeme vládnout třeba s Marťany.

      1. Tak je to s politiky vsude.
        Pravice do toho jde rovnou jako papalasi, kteri plebsem pohrdaji. Za pratele maji sve sponzory – kmotry a nijak se tim netaji. Otevrene rikaji, ze kdo neni v baliku, tak je neschopa a muze si za to sam (ze nekrad taky).

        Levice se na zacatku tvari, ze jsou z lidu, ale brzy zacnou odborari nosit Rolexky a Hugo Bosse a posilat deti do nejdrazsich skol.
        Kamaradsofty s Kockami jsou samozrejmosti.
        A jeste se tim chlubi, jinymi slovy stali se z nich papalasi.

        Alternativa je, kdyz se tam vyskrabe nejaky ten opravdovy posuk, ktery zacne vykrikovat, ze zdroje jsou.

        Ted jsem si v diskuzi precetl malou rekapitulaci ceske levice a trochu i pravice, a uz se vlastne nedivim, proc ma Babis nejsilnejsi stranu.

      1. Ale on vyjednala s temi hodnymi miliardari
        Ty poznate tak, ze sponzoruji demokraticke strany.
        A ty poznate tak, ze jsou sdruzene v petikoalici.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *