18 května, 2024

Dojče Chcimíren

Tak se nám ty německé protesty nějak rozrůstají. Už to nejsou jen požadavky zemědělců. Přidali dopravci… i ti železniční… přidali se dělníci z výroby a co je nejzajímavější, začínají se objevovat masy německých chcimírů. Žádné dodávky zbraní do žádné cizí země… Mír, nikoliv válka. Konflikt na Ukrajině nemusel být, zastavte plýtvání lidskými životy, ukončete tu nesmyslnou válečnou propagandu. Nechceme třetí světovou válku…

V poslední době o válce mluví nejen Řehka. Jeho evropští kolegové to omílají také a příliš stejnými slovy. Jako by se to dozvěděli na společném školení. Vůbec se mi to nelíbí a chytám se kohokoliv, kdo říká opak.

Jak vidno, obyčejní lidé v Německu (ti aktivní, co se nebojí a nesedí na gauči) chtějí vlastně totéž, co chceme my. Jen se trochu lišíme národní náturou…. Před pár dny ještě bylo Německo vzorová grýndýlová země, kde všichni chtějí elektřinu z větrníků, slunečníků a měsíčníků, radostně podporují Ukrajinu a nemohou se dočkat zemědělství bez chemie… a najednou šup… oni chtějí totéž, co chtějí šajse čechen. Jo, Německo bylo vždycky dál. Dlouho nic a najednou je všechno zablokované tak moc, že hytlermarketům u nás chybí sortiment…

Ani v Německu nedokázala liberální média všem vymýt mozek… Nebo se tam leckdo vzpamatoval, když došlo na jeho džob.

Cítím k německým protestujícím obdiv N+1. Dokázali to.

Včera se v diskusích probíralo, že to dokázali především díky jasně formulovaným a jednoduchým požadavkům, které byly dostatečně srozumitelné a dostatečně univerzální, aby je pochopili i nezemědělci a přijali je za své. Dokázali to také díky určité apolitičnosti organizátorů, kterým liberální mééédia těžko podsouvala zájem o politická koryta. A také se tam někdo neposral, jako třeba u nás Dobšík nebo Středula, když nějaký intervjuk začal hystericky zdůrazňovat ruskou stopu, aby jim to rozbil.

Já se teď vrátím k tomu, co tady melduju už skoro rok a co opakuji takřka při mém každém veřejném vystoupení. Pět jednoduchých požadavků platných pro všechny:

  1. Levné energie. Pokud se elektřina vyrábí za korunu, co brání tomu, aby se prodávala za dvě koruny? Nenažranost! Nic jiného.

2. Levné potraviny. Pokud si hytlermarkety přirážejí k nákupní ceně 150% marže, tak drahotu nevyřeší, když chudák český výrobce zlevní o 10%.

3. Neobírat důchodce. Oni v této republice vybudovali všechno, co ještě funguje a úcta k jejich práci je základem i úcty našich dětí k nám.

4. Vyvázat se z grýndýlu a emisních povolenek. Jestli my neukončíme grýndýl, tak grýndýl ukončí nás.

5. Zrušit rozhlasové a televizní poplatky. Že veřejnoprávní mééédia selhala, to vidíte na jejich usilovném vymlčování německých protestů. Ať si je platí ti, kteří jim věří.

Tohle platí pro všechny a všechno. Levné energie potřebují domácnosti i podnikatelé. Jíst musí každý. Každý bude jednou starý a bude potřebovat, aby se o něj někdo postaral. Všechny přejde humor, až budou v prosinci jezdit do práce na kole a firemní elektrokamion nedojede z Brna ani do Prahy. A fakt nevím, proč bychom si měli povinně platit novináře, kteří nám dva roky říkali, jak je Rusko na kolenou a přitom jsme s ním v prohrané válce.

Všimněte si, že jsem se ve svých požadavcích úplně obešel bez velké ekonomické transformace. Nemusel jsem vůbec použít slovo privatizace ani kolektivizace. Obešel jsem se bez evropských hodnot, bez amerického dohledu i ruské knuty. Obešel jsem se bez pravicového nebo levicového ukotvení. Nepožadoval jsem žádnou ideologickou převýchovu ani tvorbu nového lepšího člověka. Nikomu neberu majetek. Jen chci, aby někteří méně mlaskali.

Obešel jsem se bez geopolitických veletočů, chci jen rovnou hru se všemi. Chci jeden jediný metr pro domácí i cizince. Žádná negativní ani pozitivní diskriminace. Chci svobodu projevu, aby se mohly pojmenovávat problémy a žádné téma nebylo tabu.

Česká republika neodpluje někam jinam a nikdy nebude mít jiné hranice, než jaké má. Pořád budeme žít vedle ekonomicky vyspělého Německa, fanfaronských Poláků, bratrů Slováků a Rakušanů. Vlastně chci jen, abychom se vrátili k poslední verzi světa, který nám víceméně fungoval. Ke čtyřem svobodám, které Evropu integrovaly a ne k Lisabonu, který ji hubí.

Po vyjmenování těchto domácích požadavků bych mohl přidat i ty zahraničně politické. Stop migraci a migračnímu přerozdělování. Sami si rozhodneme, koho přijmeme a koho ne. Stop válečnému štváčství. Chceme žít v míru a ne se připravovat na jadernou válku. Dávám palec nahoru Aleně Schillerové, že to řekla za hnutí ANO naplno a směju se Markétě Pekarové Adamové, které to vadí a která ještě stále nepochopila, že Západ už není pupek světa, ani když má tak skvělé lokaje, jako je ona. Také nechci válku.

Ale na prvním místě je prostě na elektrika. Tu si vyrábíme tady u nás v našich elektrárnách z našeho uhlí. A ruského uranu… Nemůžeme úplně ovlivnit cenu plynu, byť naše vláda udělala všechno pro to, aby byl drahý a nedostupný, ale můžeme ovlivnit cenu naší elektriky. Bez jejího razantního poklesu budou pokračovat konsolidační balíčky a drahota se změní v drancování. Elektrika je prostě všechno. Levná energie byla základem každé civilizace. Levná elektrika je důležitá nejen pro ty, kteří se orientují v problematice tohoto světa, ale i pro ty, kteří na politiku zvysoka kašlou.

Pokud budeme mít energii drahou, skončí veškeré řeči o kapitalismu, socialismu i globalizaci. Vrátíme se do feudalismu, protože to bylo poslední společenské zřízení, které si vystačilo s rozptýlenou sluneční energií, která dopadala na jednotlivá políčka. To bylo poslední zřízení, které se obešlo bez průmyslových hnojiv i bez chemických postřiků. Udrželo člověka v nesvobodě i bez kamer a umělé inteligence. Pogromy to ovšem umělo stejně dobře jako dneska a mělo to docela časté hladomory. Potraviny sice nebyly plné pesticidů, ale dost často nebyly vůbec.

Proč to všechno píšu…

My už tady všechno máme. Máme požadavky, máme mluvčí a máme alternativní média s dostatečným dosahem. Například Petra Rédová teď namluvila můj nedělní článek, její tým k tomu nastříhal příslušné video a dodělal titulky, Ivan Smetana z KTV live to nasdílel. Na fejsbůku to za dva dny nasbíralo přes 250 tisíc shlédnutí. Na jůtubu přes deset tisíc. Partii na Primě sleduje o dost míň lidí… O zprávách ani nemluvím. Shitstorm od liberálů je už jen reklama a pochvala.

Němci nám navíc ukázali, že ani není třeba čekat na jednoho sjednotitele. Dá se to dělat i decentralizovaně, ale účinně. Jestliže se to podařilo jim, tak už prostě víme, že to udělat jde. Je zapotřebí jen najít způsob, jak to udělat.

Máme požadavky, máme mluvčí, máme média. Zbytek už je jen práce. Je třeba o požadavcích mluvit, je třeba o nich psát, je třeba je šířit všemi kanály. Je třeba povzbuzovat, podporovat, zatnout zuby, nevzdávat se. Je třeba si nachystat do vrecka pár korun, abychom jednou také mohli protestujícím nosit jídlo a pomáhat jim.

Ono to prostě přijde. V Německu také dlouho trvalo, než bouchly saze. Také se dlouho protestovalo neúčinně. Ale jednoho dne prostě pohár přetekl a fakt to nezpůsobila nijak velká kapka. Jen už prostě bylo plno. U nás také kalich dokapává. Kap, kap… jaderná válka, kap, kap, zvýšení DPH… kap, kap, zdražení energií, kap, kap, drahota, kap, kap, recese, kap, kap, propouštění… Možná to vláda ještě chvíli udrží, ale čím později to přijde, tím fatálnější to pro Blyštivého Péťu bude.

Mimochodem… nesnížili teď odměny hasičům a policajtům? Good luck… Stříž sám vládu neubrání… ani náhodou.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

336 thoughts on “Dojče Chcimíren

  1. Ad 2) Hytlermarkety si dávají 150% marže? Tak proč potom v malých prodejnách jsou ceny ještě vyšší, proč přímo v podnikových prodejnách výrobců (zkoušel jsem Madetu, tvargle v Lošticích, Olmu v Olomouci, mléko přímo od krav, vajíčka přímo od slepic, z pole od zemědělce jahody, česnek, zelí dokonce i melouny, jablka v sadu, v hospodě od řezníka klobásky a uzené, teď mám objednané v hospodě 2 grilované makrely), a ceny jsou podobné. Jak to?

    Ono totiž v praxi market třeba ten sýr Jadel zvedne z nákupky za 20 na prodejních 50, ale pozítří jej zlevní na polovinu na 25. Já jej za 50 nekoupím, nikdo mě nenutí.

    1. Protože podnikové prodejny by byly hloupé, kdyby prodávaly výrazně levněji, než hytlermarket v akci? Proč by si snižovaly zisk, když nemusí – lidi to koupí i tak.
      Stále je to o nenažranosti, o jaké tu už dlouho píše domácí.
      On totiž ten hytlermarket i přes ty „akce“ vydělává, třeba ne 150%, ale jen 80% a přesto ze státu odtékají stovky miliard nezdaněného zisku.
      Proč by si Eta snižoval zisk výpalným od nájemníků, když nemusí? Však stát, tedy my všichni, jim to proplatí a Eta by byl hlupák, kdyby nebral.
      Sociopat je slabý výraz, v minulosti se těmhle lidem říkalo jinak.

  2. OT, ale přijde mi moc zajímavé : https://www.sport.cz/clanek/hokej-z-nhl-byl-vyobcovan-rusko-ho-privitalo-kanadsky-prusvihar-dostal-od-putina-obcanstvi-5019969

    Ten kluk byl potrestán, tedy spíše mu byla ukončena kariéra, na základě obsahu privátní konversace ukradené nezákonně jeho kamarádovi, s nímž soukromá konversace probíhala. V právním světě jednoznačně nepřípustné, o nějakém GDPR ani nemluvě. Připomínám že toto není ani zdaleka první případ. Otázka je, kde to skončí, protože já už nevidím žádnou významnější hranici mezi tímto a odposloucháváním domácností s následnou kriminalisací. Co se to to kua děje ???

    1. ono Makrela tiež nenakopala amíkov do gúl za odpočúvanie…… a takto si tu žijeme …. tomu sa vravia tie západné hodnoty….. 🙂

    2. Toto je teda něco: “ Jsem odhodlán se z toho poučit a stát se lepším člověkem. Dám si čas na to, abych zjistil, jak se zodpovědně a smysluplně posunout dál. “
      To mu snad musel nadiktovat nějaký inkvizitor.

    3. Kromě něj tam zmiňují ještě nějakého boxera. O obyčejných lidech se nedozvíme. Mám v rodině Američana, který před dvěma roky de facto emigroval do ČR. Žádný loser, pracoval ve vedení velké korporace. Ale usoudil, že v dnešních USA rozhodně nechce žít.

      Že by se migrační toky začínaly pomalu obracet?

      1. Ten boxer je tam že mu také dali ruské občanství, pokud chcete více lidí, kterým zničili kariéru kvůli soukromé komunikaci, najděte si třeba Jon Gruden.

        1. Samozřejmě, dnes se na Západě běžně používají algoritmy, které i v soukromé komunikaci mají vyhledávat „nebezpečné vzorce chování“, jak tomu říkají ve svém newspeaku, takže pokud si někdo myslí, že jeho „soukromá“ komunikace je skutečně soukromá, tak je nesmírně naivní. Skrývá se to za ušlechtilými úmysly boje proti terorismu nebo dětské pornografii. Až si člověk metaforicky říká, jestli si oba tyto jevy různé tajné služby tak trochu nepřikrmují, aby měly záminku ke šmírování, kterou přece nemůže nikdo rozporovat (ledaže by sám chystal teroristickou akci nebo měl doma ve sklepě studio na výrobu dětského porna, že).

          Ale o to mi nešlo, šlo mi o to, jaký je asi reálný počet lidí, kteří ze Západu. potažmo USA, emigrují do Ruska nebo aspoň východní Evropy. To bude asi velmi důkladně utajované číslo, asi jako ztráty na straně kyjevského režimu.

  3. Je prima, že si tady na Vidlákových kydech můžeme pokecat o problémech Česka a vlastně celého Světa.
    Ta digitální počítačová síť je úžasná, všechny informace v sekundě oběhnou celou zeměkouli a my všechno hned víme. To nikdy předtím nebylo, doba je turbulentní, informace se na nás valí ze všech stran a my se najednou nemůžeme rozhodnout, co je pro nás nejlepší. Rakušantapo a Pětibanda si zprivatizovali média a valí to do nás v megabajtech takovým způsobem, že spousta z nás naprosto zblbla a neumí vyhodnotit žádnou situaci. Do toho přichází umělá inteligence, která umí změnit bílou v černou a naopak. Náš premiér nepokrytě lže, až se mu od huby práší, je tragicky komickej, ale přesto má svoje jisté, má voliče , má moc, má svoje ovce, které mu všechno věří, kromě nás ostatních. Oni mají v rukách veškerou dostupnou moc, oni jsou naši kápové a my jejich muklové. Bohužel se neumíme sjednotit a to je náš největší problém. Jakmile si totiž vyhlédneme nějakého vůdce, tak ten to vzápětí nějak posere, protože každý z nás má rodinu, platí složenky, chodí do práce, má strach, těch možností je nekonečně.

    Já bych začal občanskou neposlušností a účinným tlakem na Pětidemolici k okamžitému zákazu posílání zbraní na Ukrajinu. Musíme odsoudit válečné štváče! Posílání zbraní do války je zločin! Naší prioritou musí být naše bezpečnost, naše hranice!

    1. Ano, strach.
      Například strach z toho, kdyby se na veřejnost dostaly věci, které se například nějakému někdejšímu levicovému radikálovi staly před mnoha a mnoha lety.

      Malý historický výlet do neznáma :
      Hindenburg dlouhodobě tvrdil, že NIKDY nejmenuje“ českého kaprála“ kancléřem Deutsches Reich.
      Změnil názor až když mu Goebbels a spol. sdělili, co všecko vědí o jeho statcích v Neudeck.
      No a pak tržil i od hitlerovské moci. Držhubné podvakráte. Pod pokličkou, samozřejmě.

      Za vším hledej peníze

  4. Ad 3)
    Jenže jak chudne stát, tak chudnou i důchodci. A každým rokem to bude horší.
    Každý důchodce to má jinak a nelze nastavovat dle toho nejchudšího, to se zhroutí systém okamžitě.
    Přijde mi nereálné, když důchodce sám zůstává bydlet ve 3+1 v centru města a požaduje po společnosti, aby mu to platila.
    Také je pravda, že pokud stát nařizuje někomu platit vysoké sociální, tak by měl i dle toho vyplácet vysoké důchody, jinak si to ti výšepříjmoví zoptimalizují a na dnešní důchodce jaksi nebudou prachy.

    1. Eta napsal:11 ledna, 2024 (11:09)

      s tím jsem se také setkal..
      prarodiče byli v podobné situaci ale změnu odmítali..
      je těžké staré přesazoval..
      nakonec to čas vyřešil
      ale systémové to není

      no a do toho asi daň z nemovitosti..

      1. Daň z nemovitosti je ta nejnemorálnější daň jaká existuje. Zdaňuje se něco, co už bylo dávno zdaněno, a to ne jednou. Na takovém principu je možno klidně zavést i daň z úspor (jako by nestačila vysoká inflace).
        Vyštvávat staré lidi z domovů, na které jsou zvyklí a které si (většinou) legálně pořídili za svou těžce zdaněnou práci, je prasárna nejhrubšího zrna!

        1. Charon napsal:11 ledna, 2024 (12:32)

          jasně..
          Piráti.. ti vyloženě brousí kde co zdanit..
          přitom se roztahují do počtu i do pochybných akcí ..
          digitalizace je pro širokou veřejnost strašidlo
          a s tou jejich digitalizací je také problém,
          protože digitalizaci předchází nutně analýza problému..
          překódování do digitální podoby už takový problém není..
          a umělá inteligence je principiální problém..
          může chybující člověk vůbec něco takového komplexního bez chyb stvořit..? nakonec zneužít?

        1. A to má být útěcha, omluva, nebo co?
          Navíc není pravda, že VŠICHNI. Poněvadž někam (k někomu) se ty prachy přelít musely.
          Nebyli to třeba nenažraní akcionáři ČEZu?

  5. Ad 4) Sami se Vyvázat z grýndýlu a emisních povolenek nemůžeme. Následovaly by takové odstrašující sankce a taková cla, že by průmysl a následně stát zkolaboval. A stát by musel rozprodat i to málo, co mu zbylo (viz. Řecko).

    1. Re: Eta

      Průmysl by nezkolaboval a sankce by nebyly.

      Zkuste si zjistit, co vyvádějí Skopčáci s emisními povolenkami, resp. s penězi vybranými za jejich prodej.
      Účinnost povolenek je nula nic.
      Přesně totéž může dělat i vláda v Čechistánu. Jednoduše rozdá firmám peníze zpátky a Bruslograd neřekne ani poppel.

      A sankce na co? Na polotovary, bez kterých nemůže Dojčák posílat do světa finální výrobky? Jste směšný!

      Ostatně jaká cla a sankce, kdybychom jednoduše přestali plnit uzavřené dohody a z EU NEVYSTOUPILI?

      Dotace? V momentě, kdy odvádíme do Bruselu více, než dostáváme?
      TVL, to bychom fakt nepřežli, protože 100K lidu, který se živí na vyřizování dotačních europodvodů – pardon – eurodotací, by byl rázem na dlažbě.

      1. Pokud Němci podnikům vracejí finance z emisních povolenek, tak to můžeme dělat také. Ale přehazováním peněz z jedné kapsy do druhé nikdo ještě nezbohatnul. My zase takto vybrané peníze rozhazujeme jinak.
        Ale obecně – Smlouvy podepsány a zabetonovány. Může se nám to nelíbit, ale i Rusko konečně v roce 2006 doplatilo USA dluh z WWII. Pokud by mnohem slabší ČR jednostranně přestala plnit podepsané, tak by to vážně nerozchodila, bagatelizovat můžete jak chcete. Protože kdokoliv bude mít platný rozsudek a platnou pohledávku, tak jednoduše zabaví jakýkoliv majetek ČR (od plynu či ropy v zásobnících či na cestě, přes veškerý náš export po překročení hranic, až po umělecká díla, vlaky či letadla).

    2. Výsledek sankcí po vyvázání v porovnání s dopady nevyvázání budou přibližně stejný.

      Takže:

      VYVÁZAT.

    3. Eta napsal:11 ledna, 2024 (10:59)

      připomíná mi to handrkování k €
      ti, kteří mají příjmy okolo 100 000 Kč a víc, mají asi jiný druh problémů
      a podle preferencí jich bude možná do 20%

    1. Eta napsal:11 ledna, 2024 (10:55)

      třeba Babiš něco kuje potají..
      koalicování ho už 2x potkalo..
      potřebujeme někoho, kdo obrátí situaci..
      nebude to lehký.. to je jasné

  6. Přání „jen, abychom se vrátili k poslední verzi světa, který nám víceméně fungoval“, je podobné přání jako jen se vrátit před chvíli, kdy jsem zastavil dům a prachy utratil a ještě nadělal nesplatitelné dluhy. Rubikon překročen, smlouvy podepsány a zabetonovány.
    Podobně i pohled, že si elektřinu vyrábíme my. Kdo je to „my“?
    Dobrovolně to nepůjde a revoluci dělat nechci, stejně jako naprostá většina. Oni zatím tu revoluci nechtějí ani v Německu, přečtěte si jejich požadavky – neubírat ale přidat prachy, klidně na úkor kolonií.

    1. Co tady furt podepisuješ a betonuješ?
      Bojíš se, že by mohl někdo zpochybnit ty tvoje smlouvy, taky podepsaný a zabetonovaný, lichváři?

  7. Z toho videa toho řidiče kamionu, který popisuje události v Německu je pro mě nejdůležitější věta:¨kDYŽ BUDETE SEDĚT NA PRDELI, NIC SE NEZMĚNÍ.
    U nás v Brně maximálně zvedne zadek a přijde na demonstraci proti válce a vládě max. 200 lidí. To mohu potvrdit, protože jsem za poslední dva roky nevynechal jedinou akci proti vládě.
    Zbytek nemají čas: Musí nakupovat, jezdit na chaty nebo je moc zima, horko, fouká vítr…

    1. Eta napsal:11 ledna, 2024 (10:55)

      jasně..
      zase se vrátila z podvědomí scéna z filmu Ostře sledované vlaky podle Hrabala.. Oscarový film
      který je obsahem vlastně také aktuální

      >>Na nástupišti.. komentáře k vlakům jedoucím na frontu tam (se zpěvem) a zpět (krvavým)..
      „Sollten sie am Arsch zu Hause sitzen.“

  8. Počkáme si,jak dopadnou Ostraváci,jestli pojedou hutě dál.
    Jak může dopadnout automobilový průmysl v rukou Německa,to by byla těžká rána pro ČR.
    Jak už někdo psal,když nás lákali do EU,to bylo slibů,mazání medu kolem huby,to samé do NATO,to samé na Lipskou burzu,teprve se ukazuje,co všechno bylo úmyslem.Proto jsem klidný k těm Vidlákovým opatřením,protože si budeme muset půjčit ještě víc od západních bank.

    1. Zdalipak bude hotovost takto půjčená bude mít v produktivním světě nějakou hodnotu? Ona hotovost půjčená na usilovnou práci neziskovek, větrníků, měsíčníků a pod. trotlů bude jako hodnota uznávána jen podobně postiženými magory. Ten sešup bude o volném pádu a rychlost bude konstantní. Už teď nevyrábíme nic. co by jinde neuměli lépe, navíc do všeho žvaní zelení magoři. Peníze bez hodnoty si nemusíme půjčovat, ty si můžem tisknout sami a to i v rámci EU.

    2. Re: zemedelec

      Je mi líto, ale Liberty je KONEČNÁ – VYSTUPOVAT!
      Minimální šance je pro rozprodané provozy v areálu, ale pouze v případě, že se dokážou dostat k levnějším dodávkám uhlí a elektřiny.
      Druhá věc je, kdo by jim znova rozjel a dále provozoval elektrárnu, když tato zůstala v pařátech páně Mittala, takto předchozího vlastníka železáren.

      Jediný, kdo by měl šanci to MOŽNÁ zvrátit, je Pětidemoliční vláda, a to stejně blbým způsobem, jako to udělal Bába.
      To jest dalším nalitím peněz, které si pak nechá ukrást. Na nic jiného, než na úvěr, který se jednoduše nesplatí, „nový“ majitel (Liberty) nepřistoupí, stejně jako Mittal nepřistoupí na odprodej elektrárny státu.
      )-:

      1. Pane Targus.
        Díky za objasnění dění kolem Liberty.
        Stát,místo toho,aby pobíral různé platby od zaměstnanců,bude muset vynakládat platby nezaměstnaným a další náklady spojené ze zastavením výroby.Proto se hrozím toho,zavřít Škodovku.

        1. Škodovku VW nezavře, na tom by tratil. Prodá ji Číňanům nebo Indům. Osobně bych raši Číňany, už jen kvůli tomu, abych viděl ty ksichty a poslechl si to kvičení Vystrčila, Adamové- Pekarové, mainstreamových sedmilhářů a dalších libtardů na síti X…

        2. Jen om že dokud škodovku nezavřou bude furt houby zle. Až pak se většina probudí ze sna.
          Proto si myaslím,že jeěště furt jede, navzdory maxi zásobám neprodaných. Asi si jsou toho vědomi

          1. A stejně se škodovákům a jejich odborářům divím, že je to netrkne. Pokud pamatuji, tak odboráři bývali motorem vedení jakéhokoliv podniku takže určitě i u nich.

      2. Neznám detaily, ale z dálky to vypadá jako:
        Mysleli to dobře, levicově. Zachránit dělnická místa. A dopadlo to tak, že Mittal vytáhl prachy a ponechal si elektrárnu.
        Mysleli to zase dobře a jali se zase zachraňovat za státní peníze a záruky. A Gupta si zase vytáhl prachy. A dělníci jsou doma, huť požírá jen další prachy, každý den.
        Bude se zachraňovat zase? Kolikrát ještě.

        A přitom pravičák by Vám hned na začátku řekl „Ať se stát do toho nesere a nechá to na majiteli“.

        1. A levicak by rekl

          Zabavit, jako zaruku na pujcku a podvodneho majitele co prachy prosustroval (urcite je neinvestoval do tohoto provozu) zavrit na hodne let

          A ted si vyber

          1. Re: Karel, Eta

            Na soudruha je matroš na stole. Emisní povolenky, které byly pro Liberty, prodal SVOJÍ firmě (železárnám), která sídlí v rumunském Galati (čte se to Galaci). Jasné poškození české firmy. Zbývá jen podat žalobu, vznést obvinění a ještě předtím soudruha zašít do vazby, aby ho nenapadlo zdrhnout zpátky do Indie.
            Problém fungování Liberty by byl vyřešen.
            Otázkou zůstává, kdo by na něco takového MĚL KOULE?

  9. Vidláku výborné!!! Zjednotenie by naozaj prospelo a tak jednoducho povedané : „Aj keď nemôžem cítiť Fera ani trochu, budeme ťahať za jeden špagát s ním“ ……… 🙂

  10. Češi věrni své sráčské taktiky „počkáme co ostatní a pak se s nejhlasitějším řevem přidáme do vítězného tábora“ sami žádnou revoluci nezačnou. Opravdu není náhoda, že Maďaři si dokázali na Rakousku vyvzdorovat duální monarchii, zatímco Češi hrbili poslušně hřbet až do chvíle, kdy to prasklo celosvětově a titíž Maďaři teď sebevědomě hájí své zájmy – narozdíl od připosraných Čechů.

    Historie je kouzelná a kdo jí trochu zná, nemůže nevidět ty zcela jasné paralely, které se kontinuálně odehrávají. Češi a Slováci byli největšími mopslíky Sovětskému svazu a pustili se ho až jako poslední, pouze díky zinscenované „revoluci“ v době, kdy v okolních (původně socialistických) státech probíhaly svobodné volby.

    Nyní se budeme jako mentálně postižený jedinec držet svého klecového lůžka, do kterého nás Brusel s Berlínem uvrhli a teprve až za nás ostatní vybojují normálnější svět, tak se zuřivým cinkáním klíčů a pliváním na své věznitele napneme plachty opačným směrem.

    Nezbývá než doufat, že tentokrát bude změna kurzu a návrat k normálnímu světu doprovázen vyrovnáním účtů s těmi, kdo nás zuby nehty drželi v klecovém lůžku – tedy všemi představiteli současné vlády. Jen ať jejich následovníci vidí, že zrada na republice je po zásluze odměněna vysokými tresty přísného žaláře! Pak si snad rozmyslí, činit kroky jednoznačně poškozující tuto zemi.

    1. Někdo říkal, že Češi jsou národ lokajů. Asi něco na tom bude, protože lokajové si neumí vládnout.

      1. JosefS.
        Kdypak si Češi vládli sami,buď to byla cizí šlechta,nebo židy,proto ten bordel,lépe se jim pak vládne.
        Od roku 1990,je úplně jasné,kdo nám vládne.

    2. Bohužel máte naprostou pravdu. Nejlépe tento postoj vystihují výroky mého (jinak docela hodného a mírného kolegy), že „raději bude mít otrokáře hodnějšího“, myslí tím ušáky a že by neměl otrokáře žádného považuje za nereálné a ani po tom netouží. Pořádek prý musí být ;-(((

      1. Nejhorší je, že Češi sami sobě utahují šrouby, aniž by to někdo po jejich vedení požadoval. Pozorováno v e firmách cizích vlastníků s Českým vedením. DTTO vláda. Je neskutečný jakou si Češi umí udělat vojnu.

      2. Původní Jenda.
        Fakt záleží kdo nám vládne.
        Nepomáháme jen Němcům,ale i USA,třeba nákupy voj.techniky.
        Sice to bylo podobné s SSSR,ale docela jsme mělo volnost v jiných oborech,kde se spíš SSSR učil od nás.

      1. Ciste technicky… co se druhe svetove tyce. Ta zacala oficialne 1.9.1939. Kdyz dve zeme napadly Polsko. Nemecko… a vite ktera byla ta druha?

        Ja byt Slovakem, tak si pri zmince o te valce pohvizduju a koukam nekam stranou.

        1. Tak čechy a morava boli nemeckym protektoratom a slovenskom vazalskym statom, v tomto smere to bolo +-rovnake, avšak SNP bolo rok a pol skor ako pražske povstanie, ked boli povstalci odkazaní len sami na seba a neslo iba o to vydržat 2 dni, to neokecate.

          1. To je ovsem logika „vsichni blili, jen ja reklamoval vlasak“.

            Vite, co je prca? Ze obcas zabrousim do SK internetovych vod, tam obcas SNP prezentuji jako protislovenskou akci zasratych Cehunov a zapredanych cechoslovakistov.

            O tom, proc povstani na Slovensku a ne treba na Morave neni treba dlouho premyslet, ne?

            1. Re: jozka

              Prosím vás, vyserte se na něj. Byla by škoda tady rozmazávat nějaká hovna, která jsou OPRAVDU už dávno promlčená.

              1. Mate pravdu.

                Ve mne se ale obcas probudi potouchlik a vzpomene si na vypraveni sveho slovenskeho dedecka, ktery coby chudy kluk z hladove doliny kopal pro Nemce zakopy proti Rusum. Za prachy 🙂

              2. Jako hovno kosile se tady drzi.
                Povstani bylo v krajich , ve mestech , vsude odzbrojovail nacisty a pomahali sovetum a neutikali do hor a nebo do Ceska za korytama.

          2. Re: zlokot

            Prosím vás PĚKNĚ!!!

            Nevytahujte tady SNP, které nebylo:
            1/ ani slovenské
            2/ ani národní
            3/ a dokonce ani ne povstání.

            Původně měly zahájit povstání dvě slovenské jednotky – tuším že divize – kousek od Dukly.
            Dopadlo to tak, že přijeli soudruzi Němci, sebrali jim zbraně a vojcly poslali domů.

            Dál NEBUDU pokračovat, protože nemám v ůmyslu vám zvedat tlak popisem
            Slovenské Národní Ostudy.

            Btw. při zahájení opičárny jménem Pražské povstání byl Ivan u Berlína a v Prostějově, resp. v Ostravě, takže 10 km asi moc ne.

            A NECHÁME TOHO, ANO?

        2. jožko – něco si o tom zjistěte. Polsko do poslední chvíle předpokládalo, že spolu s Německem napadne SSSR. A SSSR obsadil území, které bylo ruskojazyčné a historicky ruské. A kdyby ho SSSR neobsadil, mohli naši předci skončit jako krmivo pro tučňáky v Patagonii.

            1. Re: jozka

              Nevím, jak jste to myslel vy, ale SSSR byl až třetí v pořadí, kdo začal Pšonky rozebírat.
              Ale nechme toho. Dnes opravdu nemá cenu přemílat skoro staleté křivdy.

            2. Jozka, naštudujte si dejiny!
              Armáda slovenského štátu vstúpila do Poľska, aby obsadila zopár slovenských dedín, ktoré nám zabralo beckovské Poľsko následkom mníchovskej zrady. Hitlerovu ponuku na pričlenenie Zakopaného ku Slovensku vláda Slovenského štátu odmietla.

              1. Ja tohle vim. Co nevim je, ktere ztracene uzemi hledala pozdeji armada Slovenskeho statu v Sojuzu…

                Berte to ode mne jako popichnuti pri machrovani typu „zatimco vy…, tak my…“. Jak spravne pise Targus, „to vsechno vodnes cas“. Jsou dulezitejsi veci. Pred nama.

              2. Re: GZ

                Z čistě technického hlediska Slovensko pomáhalo Hitlerovi při obsazování Polska, resp. přetvoření suverénního státu na německou kolonii pod jménem Generální gouvernement.
                Poláci totiž zabrali území státu, který už v té době neexistoval, tudíž tehdejší postup Slovenského štátu je možno poměrně úspěšně právního hlediska napadnout.

                Ale neberte to, prosím, jako můj útok na kohokoli. Je totiž nezvratným faktem, že existují DVA pojmy, které se pouze tváří, že patří k sobě, ač na světě není nic vzájemně vzdálenějšího, než právě tyto dvě definice.

                Těmi pojmy jsou:
                PRÁVO
                a
                SPRAVEDLNOST.

                Jakékoli vážně míněné kecy o zpětném zabrání Polskem obsazeného území (Orava, Liptov, Šariš) je z hlediska nějaké – dejme tomu – vyšší spravedlnosti pouhým voláním zloděje, který volá – chyťte zloděje.

                Myslím, že je možno diskutovat o podstatně důležitějších věcech, než kdo a kde figuroval v určitém čase.

          1. Re: Canoso

            Jste lehce mimo.
            Druhou zemí byl Slovenský štát, který si sebral zpět území obsazené Pšonky v době Mnichova. A k tomu i něco málo navrch. To byla tenkrát taková hezká tradice.

            O tom jsme se pochopitelně ve škole neučili, protože jsme byli jednotným a nerozborným táborem míru.

            Ivan započal zabírat území tehdejšího Polska o pár týdnů později.

              1. re: Canoso

                Počátek WWII. byl stanoven zpětně jakým si konsensem – kdy asi, co asi. Jestli to byl správný krok, či nikoli, o tom můžeme vésti dlouhé a nic neřešící debaty.

                Btw. já jsem se tak nějak nenápadně stal příznivcem teorie, chcete-li výkladu, že světová válka byla jen jedna a trvala VELMI ZHRUBA v letech 1914 – 1945 s dvacetiletým příměřím (taky zhruba).

                Vysvětlení – WWI. nezměnila či nevyřešila VŮBEC NIC. Naopak zakonzervovala předchozí stav. Proto její pokračování od r. 39, resp. 38, resp. 37, že ano.

                  1. Re: Canoso

                    WWI. nám změnila copak, umíme jmenovat?
                    Já jsem řekl, že nic a vy mi to zkuste vyvrátit.
                    Kdysi nás paní učitelka učila, že WWI. byla bojem o nové rozdělení světa. Neboli tzv. centrální mocnosti narazily na hranice svého růstu a chtěly víc.
                    Otázka – rostly či mohly růst centrální státy po WWI.?

                  1. Re: zlokot

                    Pro vás platí totéž, co pro Canoso.

                    Otázka – rostly nebo mohly růst centrální mocnosti po WWI.?
                    Nápověda – nejdřív si nastudujte, co byly centrální mocnosti, pak hledejte odpověď na otázku, zda ano či ne. Jak vás tak čtu a sleduju vaše znalosti, budete docela překvapen.

                    1. V podstatě šlo o to, kde si mají centrální mocnosti najít své kolonie. Když je už značná část Zeměkoule zadaná tu Britům, jinde Holanďanům, onde Francouzům…respektive jejich hospodářské či politické šlechtě.
                      No a Hossbachovy protokoly byly už jen o Velké, velké opravdu velké Deutsches Reich a její obrovské kolonii slovanské aj. (ropa).

            1. re: Trambus – Targus, 11 ledna, 2024 (10:44)

              Československá republika je dle nálezu Ústavního soudu někdy z roku 2000 ve válečném stavu od chvíle, kdy na území republiky začaly bojové akce vojáky cizího státu.
              Dle toho nálezu to bylo myslím 17.9.1938.
              Vraždy a lynče německými jednotkami (nejenom místními henleinovci).
              Za 14 dnů nastal Mnichov. Spojenci naši nejvěrnější nás prodali jako pasák děvku.
              A hádejte, kdo první obsadil české pohraničí? Nemyslím ty Němce od 17.9.
              Byli to naši (dnešní) přátelé Poláci, hned 1.10.1938.
              Němci přišli až po nich.

              No a to napadení Polska 1.9.1939. Spojenci nejvěrnější je prodali stejně, jako před tím nás. A Poláci dostali v podstatě stejnou mkedicínu, jakou sami ordinovali nám.
              A pak ta anexe Sovětským Svazem kusu polského území: ti si vzali zpět jen to, co jim Poláci ve spolupráci se spojenci, kteří je pak prodali, ukradli během občanské války a zahraniční intervence po 1. svět. válce.
              Poláci se tehdy domluvili s Francouzi (a dalšími, i Československo si přisolilo polívčičku) a přepadli Sovětský svaz a ukradli velký kus území.

              1. Re: PivoJ

                (-:
                Mě nemusíte školit z dějepisu, já žiju v pohraničí u Těšína skoro celý život a s agresivními Pšonky bojuji ještě dnes.

                  1. Re: Teco…

                    Znám spousty sourozeneckých párů, které se nemusejí…
                    … dokonce do jednoho takového patřím.

      1. No a jistý Karl Hermann zase konstatoval, že češi jsou jako pružinky. Nechají se stisknout, ale když povolíte, vyšvihnou vám oko.

    3. „Češi a Slováci byli největšími mopslíky Sovětskému svazu“
      Slovaci mnohem mene, nezli Cesi.
      Za normalizace poskytli Slovaci azyl mnoha pronasledovanym Cechum. Lide, kteri z kadrovych duvodu nemohli vykonavat svoji praci v CSR, ji pak vykonavali v SSR. Slovaci byli a jsou mnohem odvaznejsi, nez Cesi.
      Proto take rozdeleni Ceskoslovenska, jehoz motorem bylo Slovensko. Dobre udelali a nelze se jim divit.

      1. Za normalisace na Slovensku fungovala církev docela normálně, v Čechách se sledovalo, kdo si dovolil chodit do kostela.

        1. Re: Tymákovan

          TVL, zas další chytrák.
          V Čechách se sledovalo, kdo chodí do kostela, protože Češi byli už tenkrát líní jak prasata, aby v neděli vylezli před devátou z pelechu a někam šli.
          Na Moravě a ve Slezsku by nikoho něco takového ani nenapadlo.

        1. Stridor je aspol si sem chodeji lecit komplexy a blit nenavist .
          Kdyz sme meli problemy slovak nezavahal a vrazili nam vzdycky kudly do zad , slovaci , podly ,nenavistny a levny zradci.

    4. Ad zemědělec – no, asi by to chtělo se v té historii trochu dovzdělat, jak to bylo s tím českým připosráním. Zejména se věnovat době vlády Marie Terezie. Připosraný je hlavně ten, kdo nadává na malost Čechů a sedí doma, maxilmálně se zmůže na hanlivý koment vůči vlastnímu národu. Tohle jsou lidé, kteří nás táhnou ke dnu. Kteří by raději byli Němci či Maďaři, aby také mohli snižovat naděj na úspěch tamních rebelů.

    5. Re. M. z Pivovaru

      Úžasný světoobčan káže o revoluci. Pohrdá Čechy. Hraje si na znalce historie, přitom ještě nepochopil, že v Rakousko-Uhersku „to prasklo“, protože si to tak spáchala židovská vrchnost. Banksteři spáchali obě světové války. Současný marasmus je též veledílem kosher vrchnosti. Banda užitečných idiotů, která zasedá ve vládě plní jejich přání.

    6. A ti samí Maďaři, od doby, kdy přitáhli do Panonské nížiny a obklopeni menšími sousedy, mají jen zbyteček svého území, kdežto Češi a Moravané si stále dokázali uhájit to svoje, a to mají za sousedy Němce a Poláky.

      1. Re: Eta

        Jako obvykle jste mimo. Uhájili jsme tak akorát suché z nosu a kravské prdy. K českému knížectví, resp. později království patřila i sídla Polabských Slovanů, o nichž zřejmě vůbec netušíte, a Pšonci nám sebrali Kladsko a část Těšínského knížectví – tu větší.
        Takže toho už nechte.

  11. Vidláku,
    v požadavcích Vám chybí levný plyn!!!

    Ve chvíli, kdy bude elektřina levnější než plyn, tak všichni začnou vytápět elektřinou (zapnou přímotopy) a v tu ránu zkolabuje elektrická soustava !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Elektřina se ve velkém nedá skladovat a elektrická soustava vyžaduje v každičký okamžik shodu spotřeby s výrobou v poměrně úzkém tolerančním pásmu !!!!!!!!!!!

    Elektřina je ušlechtilá forma energie, která se „vyrábí“ (transformuje) z primárních zdrojů energie. Plyn je naopak primární zdroj energie a aby energetika jako celek fungovala, pak je nezbytné(!), aby bylo levnější vytápět plynem nežli elektřinou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    To je ekonomická nutnost daná fyzikálními zákonitostmi! Jinak se to zhroutí jak domeček z karet lusknutím prstu …

    1. Elektřinu vyrábíme sami, plyn ne a jeho dodávky ovlivňují jiní. Jistěže i pro výrobu elektřiny něco plynu potřebovat budeme a to i drahého, ale těžko s tím něco naděláme.
      A nemít levný plyn znamená likvidaci některých odvětví.

      1. Vy mi zjevně nerozumíte, já mluvím o něčem zcela jiném. o tom, že pokud budete mít primární zdroje energie dražší než elektřinu, tak dojde k přetížení elektrické soustavy a k jejímu kolapsu.

        Pro lidi a firmy musí být ekonicky výhodné používat k vytápění primární zdroje a ne elektřinu tj. ušlechtilou formu energie.

        Vidlák v tomto přehlíží zcela klíčovou věc, kterou byste následně pochopil i vy během velmi krátké doby.

        1. Co se týče topení:
          Mařit elektřinu v přímotopech je samozřejmě už dávno úplná ekonomická zhovadilost.
          Ovšem za předpokladu, že se nechceme při nedostatku levného plynu vrátit k uhlí či spálit úplně všechno dostupné dřevo, tak ta elektřina smysl má. Nikoliv ovšem v odpornících, nýbrž v elektromotorech (tepelných) čerpadel.

          Je tu ovšem jedno velké ALE. Není TČ jako TČ. Levná tepelná čerpadla, fungující na principu obrácené klimatizace jsou během mrazů málo účinná a fungují spíš jako ty přímotopy. Agregace tepla se blíží k poměru 1:1. Čím klesá venkovní teplota níže, tím je to horší. Tudy cesta nevede.

          Mnohem lepší jsou zemní kolektory (rošty), kde se sbírá teplota z okolní půdy. Je k tomu však třeba větší pozemek a pokud možno jižně orientovaný a nezastíněný. Tohle má k dispozici málokdo.
          Ještě lepší jsou hlubinné vrty, kombinované se střešními termosolárními kolektory. Ty kolektory slouží k získávání tepla během letního půlroku, aby si hlubinný vrt odpočinul a zregeneroval se. Tu jeho regeneraci je možno podpořit během měsíců června-srpna umořováním nadbytečného tepla z kolektorů právě skrze ten hlubinný vrt (místo např. ohřevu bazénu). Vše je samozřejmě nutno patřičně navrhnout (nadimenzovat) s ohledem na místní požadavky.

          Myslím, že v zemi s průmyslovou, strojírenskou a hornickou tradicí by neměl být problém zefektivnit a zintenzivnit vrtací technologie tak, aby ty vrty pro TČ nevycházely tak draho jako v současnosti. V ČR na to snad máme, ne?

          1. No a hlavne odchytavat pazdraty, co si mysli, ze vrt do zeme je dira a nic vic, sak co na tom je, ze ano? A pak se vsichni divi, kam jim mizi voda ze studen.

            1. Vrt pro TČ není studna! Z něho se voda nečerpá, slouží pouze k ohřívání tekutého média, které potom předá své teplo v TČ do sekundárního okruhu a vrací se ochlazené zpět do vrtu… (Tohle si pletete se systémem studna – studna, kdy se z jedné studny s vydatnějším pramenem voda čerpá do TČ, a do té druhé se pak vychlazená voda vypouští. Voda přitom přejde přes propustné podloží zpět a tím se ohřívá.)

              A to teplo slouží kromě vytápění i k ohřevu TUV (kterou potřebujete celoročně), proto je vhodné dát tomu vrtu půlroční pauzu, případně jej přebytkem tepla v letních měsících zregenerovat. Záleží samozřejmě i na jeho hloubce, čím je hlubší, tím je potřeba jeho regenerace menší.

              1. Ano, o podobnych odbornicich pisu… sak co by se mohlo stat, ne? A pak takovy vrt narusi nepropustnou vrstvu, ktera drzi zvoden, voda tudy mizi niz a ve studnach se zacnou prohanet pavouci.

                Takovych mist je vic, nez by jeden cekal, takze se to dela tak, ze „udelame vrt jakeze pruzkumnej a pak se to nejak zpapiruje“. A kdyz je pruser na svete, tak se tvari jakoze nic…

                A vysledek je ten, ze si dnes uz ani sam nesmite vykopat studnu, pokud je hlubsi nez tri metry…

          2. Tak nevím, jestli jsem to blbě formuloval nebo čím to je, že mé sdělení zůstává nepochopeno…

          3. K zamyšlení zajímavé úvahy, ale na první dobrou:
            – roztáhnout hadici pod jižním svahem si tu půdu hodně degradujete. Tak o měsíc oddálíte jaro.
            – vrtání vrtů je hodně drahé a pokud by chtěl každý, tak se můžou začít dít věci.

          4. Máte to nějak ideologicky pomýlené. Patrně vlastníte TČ s vrtem nebo s chladničkou pod zahradou a potřebujete si to zdůvodnit.
            Já vlastním už řadu let TČ vzduch-voda, které je schopné dodávat topnou vodu až do -25 venkovní teploty. Extrémně jednoduchá instalace, napojení na stávající teplovodní topný systém. Kompletní realizace a oživení trvalo dva dny. Mám to kompletně pokryté měřáky a tak mám přesné provozní informace. Skutečný faktor sice není deklarovaných 4,3 ale „jen“ 3,2 ale ještě se mi nestalo, aby TČ v zimě nestíhalo nebo nadměrně žralo elektriku.
            Já osobně bych vrt ani trubku pod zahradou nechtěl ani zadarmo. Natož řešit letní přihřívání vrtu nadbytkem ze střešních termosolárních kolektorů. Předpokládám, že myslíte solární termální kolektory. Takové řešení bych opravdu nechtěl instalovat a už vůbec bych to nechtěl financovat!

            1. No vidíte, a jeden známý přesně tuhle kombinaci na svém domku má a pochvaluje si…

              Navíc, ten váš technický zázrak hraničící s perpetuum mobile, že při -25 vám to „topí“ s faktorem 3,2 bych teda chtěl vidět. To je vlastní konstrukce, nebo prozradíte výrobce a typ? A ten údaj jste si skutečně ověřoval, anebo to byla jenom číslíčka na displayi?

              1. Nibe F2300.
                Mimochodem, nikde jsem nepsal, že mi to „topí“ při -25 s faktorem 3,2. To je jen váš hloupý pokus o spin. Ale co. Pořiďte si vrt, soláry, ohřev zemního vrtu a užívejte si komfortu. Mně to mé řešení za pětinu ceny bohatě vyhovuje a nemám už žádnou potřebu dále zateplovat nebo vylepšovat barák.
                Onehdá mi jeden chytrej doporučoval olepit barák dodatečně dvaceti čísly polystyrenu. Že mi to úžasně pomůže. Zeptal jsem se ho na náklady a návratnost. Když jsem mu prozradil, že platím za elektriku na kompletní provoz baráku 5,5 litru měsíčně, uznal bez mučení, že to jeho řešení by mělo návratnost tak 30 let.
                Někdy prostě stačí základní selský rozum a neblbnout. A také neblbnout hlavy těm ostatním.

          5. Re: Charon

            Namaloval jste to perfektně. Teď jen dvě věci:
            1/ dejte mi židli, práci si najdu sám,
            2/ dejte mi lidi a já to udělám.

            Na mnohých místech (skoro na všech) je v ČR nestabilní podloží. Kdybyste byl vzdělán v geologii, už byste měl sbaleno a utíkal odsud někam hóóódně daleko.

            Pokud nevíte, která bije, zkuste si zjistit, co se stalo ve Frenštátě v hotové důlní „jámě“, která je základem pro zřízení uhelného dolu.

            https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0achta

            Jak hluboko je potřeba vrtat dolů pro tepelné čerpadlo, to vám spočte Ládik!!!.

            1. Mno, nás v geologii učili, že český masív (tj. Česko) je geologicky mnohem starší a stabilnější útvar, než např. karpatský oblouk (Slovensko)… Což dokládá absence větších zemních otřesů, na rozdíl od Karpat.

              Frenštát p.R., to je předhůří Beskyd, že? Nepatří náhodou Beskydy (na rozdíl od Jeseníků) geologicky právě do karpatského oblouku? Na Slovač je to odtud kousek. Něco si maně vzpomínám, že ve Frenštátu nějaký průser v minulosti byl. Snad zával či co. Ale to je přece celkem běžné v každém dole, všude na světě. Nebylo pak od té těžby ve Frenštátu upuštěno???

              Co se týče stability podloží, to bude místně-lokální záležitost, což budou znát odborníci na průzkum a možná starousedlíci. Trochu mi uniká souvislost mezi důlní šachtou a vrtem pro TČ. Krom toho, že vede do země… 🙂

              Hloubka vrtu je individuální – právě podle toho podloží. Když není možno provést hluboký vrt, zřídí se místo toho 2 či více mělčích. O to důležitější je potom dbát na jejich regeneraci, aby se tzv. nevymrazily.

        2. Kolemjdoucí..
          ..
          kolaps sítě může nastat i díky principům solarů a větrníků..
          nejsou to stabilní zdroje energie..
          není vyřešena akumulace energie.. (viděl jsem obrázky parku se setrvačníky, stavbu obrovské nádrže na teplou vodu, elektrolyzery.. písečné akumulátory tepelné energie..

          1. Y34, to už otevíráte poněkud složitější téma, do kterého se teď pouštět nebudu. Větší riziko představují ta výše doporučovaná tepelná čerpala, pokud by vyla masivně rozšířena bez doplnění kamny/krby na klasická paliva jako je dřevo/uhlí/pelety a pod.

    2. Kolemjdoucí¨:

      Energie je taky plyn.
      „1.Levné energie. Pokud se elektřina vyrábí za korunu, co brání tomu, aby se prodávala za dvě koruny? Nenažranost! Nic jiného.“

      1. Také si sedíte na vedení? Já mluvím o tom, že je nutné se také starat o to, aby primární zdroje byly dostatečně levné! A to do té míry, aby byly levnější, než elektřina, jinak nebude ani ta elektřina.
        Rozumíme si?

        1. Je to marný, je to marný,….

          Třeba to myslí tak, že plyn nebude žádný a nadbytek elektřiny nám zajistí soláry kam se podíváš a vládní strop na 2 kačky za elektřinu. Investoři se jen pohrnou.

    3. Vážený původní Kolemjdoucí, můžete snížit počet vykřičníků ve větách. Po roce 1910 se objevily ( na základě evidence klesajících sklizní a demografického růstu) úvahy o celosvětovém hladomoru. V roce 1913 přichází pánové Haber a Bosch se syntézou amoniaku z vodíku a dusíku s pomocí katalyzátorů a vyšší teploty a tlaku. Pouhé 3 roky nato ,, náhle objevili“ tuto technologii v Anglii a USA. Tím se otevřela nejen cesta ke kyselině dusičné a trhavinám, ale především
      zemědělská výroba dostává do ruky zdroj dusíku, takže ložiska chilského ledku ztrácejí monopol. Plyn se však stává zdrojem vodíku a zároveň zdrojem energie, potřebné pro výrobní postup.

      1. Milan 44
        Absolvoval jsem sezónu v bytě , vytápěném elektřinou. Na jedné straně byl zřejmý diletantismus majitelů, kteří vytápěli nezaizolovanou místnost, čemuž odpovídala i teplota + 9°C a pak přišlo zdražení elektřiny, které ve výsledku znamená k dnešnímu datu 11 000 korun splátky měsíčně až do dubna 2024 (to je stále topení za rok 2023, letošek se bude teprve odečítat).
        Při zmíněných devíti stupních se nabízí otázka, kolik úmrtí na covid připadá na vrub podchlazení.

        1. Kde a v čem to proboha bydlíte?
          Při devíti stupních a jakémkoli pokusu o vaření, případně praní, Vám to tam musí plesnivět!
          Vážně stále bydlíte někde, kde je 9°C a platíte za to takový ranec? Komu?
          Kde a co to je?

          1. Tecočamp
            Bydlení vykazuje všechny vámi popsané problémy se 100%ní vlhkostí. K místnímu komfortu patří četné krádeže (po složení jízdního kola , rozloženého – pro snazší dopravu- na dvě části jsem zašel do bytu pro nářadí a během dvou minut, než jsem se vrátil, zmizelo nejen kolo z chodby, ale celá rodina na dva týdny kdesi na Slovensku).
            Když jsem byt opouštěl, (spravuje jej První oderská s.r.o.) nabídla se jedna rodina, že jej vymaluje. Ale technologie byla svérázná :
            Nejprve natřeli stěny zředěnými exkrementy (od toho okamžiku nemůžete svěřit zakázku nikomu jinému) a zdvojnásobila cenu. Samozřejmě jakékoli doklady o přijatých penězích odmítli podepsat. Co myslíte, byli sudetští Němci (kdysi tam bydleli) také taková prasata?

  12. Názor: Vláda mluví o ovoci, jež nám letos přinese. Jaké ale bude?
    8. 1. 2024

    Vláda Petra Fialy si koleduje o totální propadák

    O špatných vládách se v minulosti často hovořilo jako o vládách hasičů a údržbářů.

    V případě vlády Petra Fialy můžeme říci, že je to vláda nejen hasičů a údržbářů, ale jemně řečeno i vláda „lapků“, protože všechny problémy řeší pouze tím, že ostatním sáhne do kapes.

    To proto, aby bylo na pokračování tuzemské merendy pod jejím vedením.
    https://www.fintag.cz/2024/01/08/nazor-vlada-mluvi-o-ovoci-jez-nam-letos-prinese-jake-ale-bude/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

    1. „V případě vlády Petra Fialy můžeme říci, že je to vláda nejen hasičů a údržbářů…“

      Ne, v případě vlády Petra Fialy jde o urážku hasičů a údržbářů. Šikovní a zkušení hasiči a údržbáři se zdravým selský rozumem by vedli tento stát lépe.

      1. Utek do Indie , protoze udalosti v Nemecku , kde je otazka casu ,ze vlada pude
        a kdy budou zemedelci a vyrobci potravin nazvany nacistama./Zatim jen extremisti/.
        Neumi fjala vladnout vytvari vakuum, jako ty burbockove. Po nich pude taky.
        Protesty v Holandsku ,zatim jedine , meli za vysledek zmenu vlady a jestli se neco vic zmeni ,se uvidi.Vod Fica jen ticho..Orbanovi chteji zakazat aby hlasoval.

  13. Inspirace pro pár bodů za hlavní pětku a krimigraci:

    „Trvalo sotva deset let, než se svět, který znali, zhroutil. Po sérii plánovaných ekonomických krizí a vzestupu autoritářských režimů se celosvětově rozšířilo zavádění systémů sociálního kreditu a digitálních měn centrálních bank (CBDC). 

    V roce 2032 se New York City, kdysi překypující životem a energií, proměnilo v dystopickou noční můru. Spojené státy, kdysi symbol svobody a demokracie, podlehly digitální tyranii. 

    Zoufalství a beznaděj naplnily město neutuchajícím náporem propagandy v éteru a neustálým hučením dronů nad městem, které vrhalo temné tísnivé stíny na ulice pod nimi.

    Sledování se stalo způsobem života, bezpečnostní kamery na každé ulici, obličejové skenery v každé budově a sledování zabudované do každého mobilního zařízení. Myšlenka soukromí byla vymazána a nahrazena neúprosným pohledem vlády, která je nyní schopna monitorovat, kontrolovat a manipulovat životy občanů s děsivou přesností.

    V této ponuré realitě se koncept univerzálního základního příjmu (UBI) proměnil v prostředek podrobení. Ačkoli každý dostával základní příjem, jeho výše závisela na skóre sociálního kreditu jednotlivce. Vysoké skóre umožnilo pohodlný životní styl, zatímco nízké skóre odsuzovalo lidi k bídě. Společnost se proměnila v nelítostnou hru paranoie, konformity a přežití.

    Přístup ke zdravotní péči byl přísně kontrolován a lidé mohli být kdykoli požádáni, aby odůvodnili svou přítomnost nebo umístění. Očkovací pasy byly nejen povinné, ale sloužily jako zbraň ke kontrole přístupu do veřejných prostor, dopravy a na některá pracoviště.

    Systém sociálních kreditů uchvátil celé rodiny, přičemž skóre každého člena ovlivnilo každý aspekt jejich života. Ti, kteří dosáhli nízkého skóre, byli uvězněni v nevyhovujícím bydlení, měli omezené možnosti dopravy a nedostatečnou zdravotní péči.
    https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/pribeh-blizke-budoucnosti-konecne-odpocitavani-do-cbdc/

    1. Žerty stranou. . Pro posmiváčky toho co ted uvedu, pripomenu starou latinskou sentenci : Historia magistra vitae. Cili Dejiny jsou ucitelkou zivota. To myslim tak, ze třeba tlustí rejdari se svymi tlustymi parniky se nekdy v roce 1910 jiste smali prvnim monstrum z dřeva a platna, ktere sotva unesli krome pilota jeste jednoho. Smich postupne koncil… V roce kolem 1965 uz byla po dalkove lodni preprave (krome zabavni) veta. Nemoudri lide neumeji rozpoznat TRENDY. Co je (sebe)vrazedne tím vice dnes, kdy nova paradigmata nebudou nastupovat v radu desitek, ale jednotek let. Vicekrat se tu (za „dusevne sebeobranneho“ vysmechu některých dam) psalo o tom jak umela inteligence brutalne omezi zamestna(tel)nost v dusevnich oborech, na zlomek dnesni potreby. Ale, jakkoliv problematický, presun lidi do sfery fyzicke to mel alespon zaplatovat, no potes Panbůh, ale pripustme to. Jenze na obzoru je uz dalsi zcela zjevny trend. Jeden odstavec z tohoto clanku : „Jak se zdravou sebedůvěrou říká šéf Figure Brett Adcock, jejich Figure 01 je milník humanoidní robotiky ve stylu zjevení ChatGPT. Robot sleduje, co dělají lidé, pochopí to, a pak dělá to samé co oni, autonomně. Pro univerzálního humanoidního robota, který by měl zastat v podstatě jakoukoliv manuální lidskou práci, to je zásadní trumf. Něco podobného nedávno předvedla Toyota s robotickým ramenem. Ale humanoidní robot, to je jiná káva.“ https://www.osel.cz/13271-humanoidni-robot-figure-01-se-autonomne-uci-napodobovanim-lidi.html Ano, pujde to o neco pomaleji nez jen AI, protoze zkonstruovat treba dost jemnou robotickou ruku v podobe lidske (to je nutné, aby mohli vedle sebe prakticky koexistovat lide s temi robotmi) da jeste praci nekolika let. Ale za cca 10 let bude kazdy podnikatel doslova dotlacen – jinak ekonomicky neprezije – aby nasadil roboty. Zejmena v prostredi kde je jednoduseji definovatelna mnozina ukonu a moznych situaci – vyrobni linka, sklad, lesni skolka, uklid prostoru vcetne hajzlů 🙂 apod. A co to bude znamenat pro společenskou smlouvu a tedy stavajici politicko-ekonomickou sustavu, at uz domysli nekdo jiny, nez furt jen ja 🙂 Škoda toho genialniho BANditu co zde predtim psaval, ten by to jiste hezky rozvinul… 😀

      1. Jj

        Nová éra elegance
        Šperky | 07/12/2023

        Česká designérka Lucie Koldová přináší na trh nejnovější módní doplněk – dámské hodinky IDA. Tyto hodinky jsou skvělým příkladem elegance a řemeslného mistrovství, o čemž svědčí i jejich zařazení do exkluzivní kolekce renomované značky ROBOT. Jako tvář této kolekce byla vybrána česká top modelka a filantropka Tereza Maxová.

        Inspirací pro Koldovou bylo dílo Františka Víznera, československého skláře, jehož práce zdobí mnohé slavné interiéry a jsou součástí kolekcí světových muzeí, jako je MOMA nebo Louvre. Koldová se nechala inspirovat Víznerovou ikonickou miskou se špičkou, což se odráží v designu ocelového pouzdra hodinek. Dynamický a nadčasový design je doplněn výrazným koženým řemínkem.

        Model hodinek nese jméno IDA po dceři Františka Víznera, Idě Víznerové, která pokračuje v odkazu svého otce. Hodinky tak symbolizují nejen umění, ale i tradiční řemeslné hodnoty značky ROBOT.

        Josef Zajíček, zakladatel značky ROBOT, vyzdvihuje hodinky IDA jako unikátní šperk, který odráží bohaté české umělecké a řemeslné dědictví. Tyto hodinky jsou prvním krokem značky do světa dámského hodinářství a stávají se jedinečným klenotem v jejich nabídce.

        https://www.dolcevita.cz/moda/sperky/robot-watch-ida/

      2. Hulváte, Vy to berete čistě jen technicky. A pomíjíte řešení nestandartních situací.
        Ale ono to bude mít i dolší rozměry např. ekonomický, sociální…

  14. V době Covidu jsem pochopil, jak Němci dostali Židy bez reptání do vlaků a do sprch. Dnes je mi už taky naprosto jasné, jak Hitler a nacisti zmagořili celou Evropu.
    Vidí někdo rozdíl mezi vylučování Rusů ze sportovních klání a vylučováním Židů z téhož v Reichu? … vidí někdo rozdíl v zákazu vystupování ruských umělců a obdobném zakazováním vystupování Židů v Reichu? … zatím ještě Rusové mohou chodit po chodníku, to je fakt … zatím.
    Na Novinkách právě dostává čočku Schillerová za výrok, že nechce válku, ale mír, soužití v míru … kam jsme to dospěli? … opravdu si necháme všechno líbit?

    1. Na to jste potřeboval Covid? Vždyť na to existují mraky jiných příkladů, dávno před Covidem. Covid ukázal něco úplně jiného…

      Ale s těmi Rusy máte naprostou pravdu. Navíc se jedná o flagrantní porušování vlastních zákonů, viz paragraf 402 trestního zákoníku, který najednou vevztahu k Rusům neplatí.

      1. Ale i tohle bylo vidět dávno. To jsem snad psal ještě do diskusí na Aktuálně, že stačí nahradit slovo rusák slovem židák a pak si nahlas přečíst už tehdy zveřejňované články o Rusech. A to tehdy šlo „jen“ o diskriminaci v oblasti sportu nebo jejich dehonestaci kvůli (údajně) šedesátému osmému.

        1. Pravda, i to šlo vidět delší dobu, ale tehdy ještě „v mezích zákona“, dnes se libtardi vůbec nebojí někam napsat, že všechny Rusy je třeba vyhladit, protože vědí, že jim nic nehrozí. To je ten posun.

      2. Paragrafy jsou proto tak pokroucené, aby šly vyložit podle aktuální potřeby.
        V Ostravě hoteliér písemně upozornil,že ubytuje Rusy jen proti písemnému odsouzení Putina, a bylo to právně přípustné.
        Rozhodl jsem se pronajmout už dlouho prázdný pěkný byt. Mezi zájemci byl i pár z Ukrajiny.

        Tak mně napadlo, co by se stalo, kdybych jim podmínil podpis smlouvy odsouzením Zelenského a Bandery, a chytli by se toho nějací lidskoprávní aktivisté.
        Bylo by to taky právně v pořádku?

    2. Tomu nešéfovali Němci. Obě světové války spáchali banksteři.

      Válka na Ukrarujně nebo NATO, EU, WHO, Aspen institut jsou veledíly majitelů BlackRock.

    3. Včera jsem shlédl francouzský dokument z roku 2017 Propaganda, továrna na souhlas. Velmi doporučuji. Vše už tu bylo. Docela mě překvapilo, že už za první světové války američtí filharmonici odmítali v rámci válečné štvanice hrát Beethovena. Velmi poučné, pořád stejné techniky, pořád stejné výsledky. https://www.youtube.com/watch?v=uLxdiCt9P3s

      1. Lidstvo se nepoučilo ani nepoučí, pořád opakuje stejné chyby , bohužel technologie jsou pořád dokonalejší.

    4. Domnivam se ,ze se zacina setrit vykradat na valku.
      Polak je ukrajinec. Chce na rusa. Baltsky staty, sved, fin,se tez podelali , silnym krikem presvedcili vsechny , ze bude valka s rusem ,aby si delali zasoby.
      Chteji za kazdou ceny atomovy zbrane.
      Nejen to a jednaji jako posessed. To se kopiruje vod usaka..
      Posedly ,zfanatizovany dablem valky ,za kazdou cenu.
      Propaganda valky je v plnym proudu. Dulezity je vedet , ze valku nemusi vyhrat ,to vi ..
      Tedy kdo vyhraje a neboprohraje je pro ne bezpredmetny. Rus ted neokupuje.
      Jen se zucastnit vylidnovani jinych, Tedy stat zakoupi /ukradne a udela pujcky/,co nejdraze, koupi vse na vyzbrojeni a na armadu ,aby si konglomerat zase vydelal.
      To je nejdulezitejsi.
      /Plechovka Coca coly 237 dolaru dodavka do Iraku/. Tedy jde o zisky a valka at dopadne jak chce, voni vzdycky prezijou, kopaji bunkry, kupuji si jachty ,aby utekli ,co nejdal ,
      kde uz maji zajisteny preziti ted..
      Voni vedi kdy valku spusti ,aby vcas zmizeli.Takova je situace.
      Ani to neni jisty , boji se houtu , ktery utoky na lode dodelavaji EU hospodarstvi az do konce.Izr zebral vod Quataru penize ,ale poslali ho za Zelim.
      Usaky urazeji diplomaticky ,kde muzou. Kdyz s nim sedi ,maji za zady svuj velkej prapor a usak nena svuj. Jenom malou vlajecku na stolku..Zabery pak siri vsude.

  15. Zdravím Vidláku,

    zatím nejlepší politický program co jsem četl. Kdo že jej chce realizovat, abych věděl koho volební lístek mám hodit do volební urny?

  16. Já k Němcům necítím nic, furt nám dluží za druhou světovou válku a klidně s tím žijou.

    A k těm vašim potřebám, gde je můžu volit?

  17. Slavného zfetovaného Hitlera spáchali kosher majitelé Velké Británie a USA. Čili vystoupení divadelního souboru Třetí říše v Londýně bránila jen obava z prozrazení tragického představení, jehož cílem bylo skrze vzájemné vraždění Němců a lidu CCCP dobýt svobodu lupičství pro Rothschildy, Warburgy, Rockefellery, Morgany a podobné zmrdy.

    Soudruh poblitik má ve své propagandě zásadní chybu. Podobně káží další uvědomělí libtardi. Zřejmě i k tomuto dostali scénář. Pokud chtějí alespoň trochu uvěřitelně někoho srovnávat se zfetovanou banksterskou loutkou Hitlerem, měli by už konečně přepnout na Kokajnského. Ten je obchodním zástupcem BlackRocku.
    . Tak jednoduché to je.

      1. Tak to je případ pro Bohnice. Kobzu udávají, tady ten exot naplnil snad všechny podstaty trestných činů a urazil větší půlku republiky a vesele si škodí a žije dál.
        Ten si tu jejich formu demošky umí užít. Pacient.

    1. „Stalo se modou sezony , do nepravosti radne tepat , kaiser rock „../J.Suchy/.
      Demagogie ve forme pozadavku je podvod. Voni pozadujou furt a hodne ,bez konce..
      /hlavne co vlada nemuze splnit, ani vsemohouci Buh na nebesich v praxi/..
      Laciny ,libivy ,bez prace ,hodi se to na papir a kazdej je pro ,popularita zarucena,
      na to je spoleh ,ale kdyz prijde veci ,kde je skutek , se nejak rymuje s …utek. ..
      Se to pak udela , jako to dela kazdej a vzdycky , kdyz dostane moc.
      Poslou se na ne cetnici , by svetovej humanista neprisel vo moc.
      Kdyz nic neni predtim ,lautr nic, neni ani potom. Nebo je??
      Vedou ,pozadujou ,slibujou a co umi..Este nic neudelali ,ale ..
      Potrebujou podporu , propagandu a na co ,kdyz ani nemaji zadne schopnosti vest v praxi. Zadnej z nich nepracoval , to je moc prace..Proc taky. Sou ty jiny..

      Vlada je proti nim a ma pravdu. Nebo nema. /That’s the forever question/.
      Sou to fasisti ,nic jinyho prohlasuje , nic dobryho v nich neni.
      Ma pravdu vlada a nebo je spatna, lze a nema nikdy pravdu ..
      Praxe. Ted sem zrovna soupnul Kocourovi pamlsek a v podobe nekolika veticek a
      hned to jako spravnej a vosvedcenej fasista vymazal.
      Ani nemnouk , treba omluvu , to je obyc lidska slusnost..
      Neco takovyho fasista nema.. A chtel by tu sfobodu,gumanismu a lepsi.
      Tak to je takovej vzorek na ukazky a hodnej nasledovani..
      Tady se hodne a tvrde vyhrozuje a trochu vymazava.Jak se hodi.
      A ze vlada chce vymazavat, to je spatny.
      Arbitrary , my dear Watson.. Rozhodnou si, kdo vymazat a kdo ne.
      Vzajemnosti.

      Takze sou ty vosvedceny metody po staleti , co se dycky vyplati.A nebo taky ne.
      Humanista a dlouholetej,universitni a vynikajici IQista , na strane jedny a ve staletich prosluly , modla propagandy nejvyssich pravd vzdy z toho klecicich akadmiku ,
      z teze university ,kdyz ted nemaji po letech Marxe , Lenina , Stalina ,Husaka, vsecko svest na Gottwalda, demokracii ,neni jejich podvodu do nebe volajicich Prognostickyho ustavu ,
      jinak Svatych proroku soudnyho dne, atd.
      Vedeli vsechno dopredu ,pak akademik nemuze bejt nic jinyho nez presidentem aspon, ,Klaus a spol.,vedel dokonce, ze si ukradne propisku, kterou mu pucili na podpis ,
      na dalsi nestesti pro republiku..az pojede do zahranici..Ve volnym case hral tenis..
      Vakuum nekonecne potreby zaplnovat a vycpavat..
      na propagandu.

  18. Centrální moc je v praze. Ve strakové akademii, na hradčanech. Tam ostravák nepojede, nemá na listek nebo na benzin. Tak zajde pro žrádlo do Polska. Na radnicích sedí úředníci jenom dopoledne, kdy se maká. Odpoledne ve 4 už všude chcípl pes.

  19. 6. Zrušit všechny formy censury. (osobní zkušenost: jsou provozovatelé, kteří blokují maily tak, že přijde hláška o nedoručitelnosti a adresát se vůbec nedoví, že mu někdo psal – u mne včetně holého PF u volný, centrum, atlas; a třeba volný tu censuru pro „ochranu“ má skrytou hluboko uvnitř svých útrob oficiálně; dále někteří provozovatelé přímo blokují některé webové adresy s odvoláním na doporučení vlády, které následovalo po zrušení vládního nařízení nejvyšším správním soudem, tj.defacto to je navádění k překročení zákona). A mnoho dalších forem censury, s kterými jistě máte zkušenosti ….

    1. Mít dneska mail na volném, může mít leda hňup.
      Po tom, co provedli v roce 2010 (zrušení mailboxů bez náhrady těm, kterým je předtím zahltili-naplnili nevyžádanou reklamou) už bych to neriskoval. Centrum jsou stejní kreténi.

  20. Technická poznámka. Marže je podíl přirážky obchodníka na celkové ceně, nikdy tedy nemůže být vyšší než 100% – to v případě, že zboží obchodník dostane darem.

    To, o čem mluvíte je obchodní přirážka, nikoliv marže. Opravte si to, prosím.

    1. re: Ziim

      Jde jen o názvosloví, o nic jiného. Nebo ano?
      Ovlivní to nějak skutečnost, že si tady firmy vlastnící hyperstodoly udělaly Klondajk?

  21. Hrstka výtržníků se pokusila zneužít složité ekonomické a mezinárodní situace a za pomocí štvavých serverů zmanipulovala nižší desítky pomýlenců, nedostatečně zásobené řádně korigovanými informacemi. Tito se pak nezodpovědně pokusili narušit zdravý vývoj naší liberálně demokratické společnosti a oslabit naše pevné transatlantické vazby. Svým jednáním poškodili dodavatelsko-odběratelské vztahy a ohrozili zásobování obyvatel. Těmto nezodpovědným živlům, průkazně pracujícím v cizím žoldu, chceme důrazně vzkázat: V žádné zemi na světě, v žádné, ať rozvojové nebo pokrokově liberálně demokratické, nerozhodují o zahraniční a ekonomické politice vlády patnáctileté děti nějací zeměhryzové. Demokraticky zvolená vláda, požívající důvěry v nebývalých hodnotách, neustoupí tomuto vydírání a bude dál prosazovat hodnoty trvale udržitelného koryta liberálně demokratického transatlantického ukotvení. Bude-li to potřeba, vláda použije všechny dostupné prostředky k nastolení klidu na práci, k ukončení šíření nesprávných názorů, k omezení podezřelých nálad a nesmyslných přirovnání k jiné době a obnovení všeobecné stability.
    (Scallope nebo kdo máte zrovna službu, klidně to pinkni na Šafrum 24. Stačí k tomu vymyslet nadpis a nikdo to nepozná.)

  22. Jestliže budou prázdné regály se žrádlem, lidé z městských bytů vylezou do ulic. Jenže kam půjdou? Na Národní výbor? Tam mají své zastupiče.

    1. V Polsku Bulharsku Rumunsku byly v 80. letech prázdné regály a lidi nějak taky žili, i v ČR, pořádaly se zájezdy do Budapešti na očumování plných regálů. Podvyživený nebyl však nikdo.

      1. Máte pravdu částečně – opravdu prázdné regály byly v Polsku a Rumunsku. A jistě jen čirou shodou okolností to byly jediné dvě země východního bloku, které přijaly dobrodiní tzv. Marshallova plánu…

          1. Marshalov plan nie, ale nabrali si obrovske peniaze zo Zapadu v pozickach, tusim sa hovorilo v tej dobe o nejakych 20 mld.USD, co boli v tej dobe velke peniaze. A to malo potom velke dopady na hyperinflaciu u nich

            1. To ano. V sedmsesatkach. Rozjeli tenkrat investicni akce v polskem stylu a bohuzel i s polskym provedenim, takze vynosy na to nestacily… a bylo.

      2. Re: Gaia

        Do Pešti a do Györu se jezdilo pro rifle a gramodesky. Jinak tam bylo akorát draho.
        Jestli bylo draho v Polsku, to netuším, protože nás tam jednoduše nepustili, páč jsme neměli ověřené pozvání a byli jsme ze ZCELA NEVHODNÉ lokality.
        Kdo se tam dostal přes Čedok, ten tvrdil, že v obchodech se žrádlem jsou k mání akorát americké fazole, jinak nic.
        Polští Antci zřejmě takový problém neměli, páč u nás jich bylo plno pořád. Přijel autobus, vyletělo hejno polských kobylek a zůstaly po nich zcela prázdné regály v potravinách a v obchodech s dětským oblečením a botami.

        1. Koncem sedmdesátých let jsme byli s rodiči na výměnné podnikové dovolené v Polsku a prázdné regály jsem tam – poprvé a asi naposledy v životě – viděla ve většině obchodů s potravinami. Ředitel i náměstek podniku nás pozvali několikrát do rodiny a vždy bohatě hostili. Prozradili nám, že se vše kupuje načerno na trzích. A že v kostelích jsou v pět ráno speciální bohuslužby pro vedoucí pracovníky a jiné potentáty, samozřejmě všechno oficiální straníky…. Jídlo v obyčejném obchodě jsme si nekoupili,ale západoněmecký kazetový magnetofon Grundig jsme si z místního elektroobchodu domů přivezli .
          Rok nato jsme projeli tehdejší SSSR od hranic až na Krym vlastním autem,stavovali se občas i v malých vesnicích,ale jídla bylo všude dost a velmi dobrého, poctivého,dnes bychom asi řekli eko – bio.
          Začátkem osmdesátých let jsem dvakrát procestovala celé Rumunsko a Bulharsko,v Rumunsku byl v regálech velké samoobsluhy třeba jenom olej a podobně ,ale chleba a něco k němu jsme vždycky někde sehnali. V Bulharsku jsem u moře ani v horách žádnou velkou bídu nezaznamenala.

        2. Pokud je řeč o polských kobylkách – v našem pohraničním městečku jich v textilce pracovalo několik autobusů. A nejžádanější artikl bývaly neloupané buráky. Doma je vyloupaly, nasolily a prodávaly. Ale byly to vesměs slušné a pracovité ženské. Jen ta jejich parfumerie ..

      3. V roce 1988 jsem byla na studentském výměnném pobytu v Bulharsku. Ubytování na kolejích – v nočních hodinách vám společnost zpestřovali švábi. Stravování v menze jsme třetí den pobytu zrušili – každý den bylo něco na způsob rajské omáčky. Místo toho jsme se stravovali nákupy v běžných obchodech – tedy ne v těch pro turisty. Nemůžu říct, že by regály byly prázdné. V jednom regálu – láhve s octem. Další regál – víno (jeden druh). Pak několik regálů mouky. Co bylo překvapivé – všude bylo k dostání dánské máslo. A Schweppes. Taky všude. Jogurt byl k dostání jen když jste si přivstali, totéž i vynikající bagety. Když jste měli štěstí, narazili jste na vynikající ovčí nebo kravský sýr. Domnívám se, že to byl přeprodej od malofarmářů, protože nikdy jste na stejný sýr nenarazili dvakrát. Kupodivu, rajčata, papriky a okurky jste v běžném obchodě nesehnala. Pro zeleninu se muselo na místní tržnici. Ve Slivenu jsme zažili rvačku o salámy, které tam zrovna přivezli. Chci tím říct, že místní měli vychytané stezičky zásobování. Otázkou je – budou mít současní obyvatelé paneláků vyšlapané obdobné zásobovací trasy?

        1. Re: Petra

          K pochopení životního stylu lidí na Balkáně byste potřebovala jednak nějakou minimální jazykovou výbavu, za druhé jistý čas, ve kterém byste se MUSELA postarat sama o sebe.

          Zelenina v Bulharském státním obchodě – opravdu NE! Proč by ji někdo kupoval, když ji má sám doma, anebo si ji nakoupí za pakatelní částky na trhu?
          Dánské máslo – těžce dotovaný vývoz dánských přebytků. Jinak to není možné.

          Příklad:
          po cestě do Moldávie jsem nachytal nějaké zdržení a na zpáteční cestě jsem v rumunských horách potřeboval doplnit zásoby. Zastavil jsem u obchůdku v jedné horské vesnici, zašel jsem dovnitř a požádal obsluhu o potraviny.
          Paní mi podala chleba – OK.
          Namísto másla mi vrazila do ruky hnusný a předražený německý chemický šmejd. Vrátil jsem jí to, se slovy, že chci máslo, nikoli margarín. Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že máslo jednoduše nedostanu, protože má každý dům svoje. Ano, buď měli krávu, ovci, či kozu, anebo chodili k sousedům.
          Totéž sýr – nula nic.
          Totéž salám – nula nic.
          Místní měli samozásobení, takže obchod prostě neobjednával.
          Takže jsem poděkoval, zaplatil za chleba a jel jsem dál. Po cestě Rumunskem – cca 400 km jsem se zastavil ještě ve dvou suproších a všude měli jen onen předražený německý šmejd, kterým bych si nenamazal ani pracovní boty do deště.

          Ad bulharské jídlo.
          S jídlem je problém naprosto všude, pokud se nehodláte přizpůsobit místní kuchyni. Takže vlastní zdroje, anebo hospody.
          Já jsem raději vozil vlastní. Něco zamražené v lednici, něco levné konzervy z Polska. České se buď nedaly jíst – nežrali to ani rumunští toulaví psi, anebo byly dosti předražené, případně obojí.

          1. Re. Targus Z českých konzerv jsem milovala čočkovou polévku – myslím, že měla slovenský nápis šošovicová. Kolikrát už jsem se pokoušela napodobit chuť – vyzkoušela jsem mraky receptů a nic. Vždycky z toho vyjde obyčejná čočkovka. A pak ještě čínské konzervy s vepřovým. Stejně je to paradox. Na výrobky z Číny jsme se dívali spatra. Říkali jsme tomu „mejd in šmejd“. A dneska, kdybychom zlikvidovali všechno, co má nápis buď Made in China nebo Made in PRC (Peoples‘ Republic of China), tak budeme mít pořádný problém.

            Už jsem se chtěla zeptat i dřív – proč jste si přidal k nicku „Trambus“?

          2. No vidíte, čas oponou trhl a dnes máte v rumunským Lidlu pestřejší sortiment a kvalitnější potraviny (hlavně mléčné výrobky) než u nás…

          3. Pokud jde o dánské máslo – pamětníci pamatují máslo dvojku. To bylo rozmražené dánské máslo z československých nedotknutelných zásob.

      4. Polákům v 90.letech umazali polovinu dluhů a tak se Polsko mohlo postavit na nohy. K rodině jsme vozili potraviny, boty. Strýc zubař ukazoval svou chloubu, zubařské křeslo z Československa, nedal na něj dopustit.
        V 90.roce jsme byli v Řecku, vedle strýce nám soukromý zemědělec ukazoval traktor, Zetor. Měl ho dlouho a před 5 lety tam stál Lambo…

        1. Re: Evix

          Ještě bude na Zetor vzpomínat…
          … a nebude to dlouho trvat.

          Nové traktory jsou doslova pojízdné neštěstí. Všechno je super, ale nesmí být mokro a bláto. O chuťovkách typu sůl a sníh darmo mluvit.

    2. Kazda vlada tvrdych obrancu koryt a schopnych vseho , musi moudre zjistit
      a rozhodnout. Co a jak . Aby poboureni mas neprekrocilo povoleny
      meze a jenom , aby spolupracujici opozice regulovala nesouhlas do mirne kritiky
      ,treba ve % ,zdrazovani drozdi a do organizovani mirnych demonstraci , vse zavedla..
      Kde lid nevi a tak posloucha ty prazdny reci a vse miri do ztracena potom ,
      bezva taktika a mesice reci nejdriv ,vo pripravach a fure podpore,
      /pozor hrubka ,vopravit/ , tech protestu..
      Vo tom , kdo plati a kdo je zaplacenej.

      /Dokola , co ses to za vola ,hura a dokola ,az je vsecko , bez zivota umrtvena , mrtvola/.
      Pohunkove pak klavesnicemi v mediich , mirne akademicky , tak akorat jenom ,zadny prehaneni ,zaprotestuji a zkritizuji ty protesty a neposlusne protestanty. Povinnost.
      VFsecko je zase bezvfa.
      Ale neni dulezity vo tom vsude kecat..Lid nevi jako obvykle..
      A beda 3x nejmin beda, tomu ,
      kdo by zakon nerespektoval.

      Sem zahlid , jak nasi statecne a neohrozene bojovali, proti presile tezkoodencu a akademickych zakonu, u ted protinarodniho Musea, proti cizim vlajkam a predevsim proti dalsi okupaci cizi vlady a cizi opozice..

      /Boj vytecne vycvicenyho humanisty, zanedlouho zase jinde .
      Kdyz jinej a slavnej kdysi,nas , ceskej ,
      ty cizaky vyhanel prave z ty university tyhle tradice povestny dodnes, ale,
      hojne prapory cizaku, akademiky ted zase oveseny/.
      Jenom Zizka /bez diplomu vysokyho uceni/ , na ty cizaky chybel..

      Koho chleba jis, toho prikazy provadej…
      Tez nasi bojovali ,soucasne , proti protestujicim protestantum , zaplacenym akademikum vzdy vysoko na tribune, nad lidem umistenymi, /s vlajkami jinyho statu vsude vyvesenymi , proti zakonum zeme a jeho lidu .
      Pravnici ,clenove senatu ,s vlajkami temi vsude , plne a proti a taky proti Vrabelovi ,souhlasici/, jejich demolicekracie , aby pokracovala nesena, uber trybuny lidu.
      /Jenom aby z nas nedelali blbce i kdyz je to zbytecny a neni to potreba , ale strach ma velky voci a vetsi koryto, je zase jen ,vetsi strach /.

  23. Vidláku, minimálně první tři body z Vašeho univerzálního sjednocovacího programu jsou ryze levicové… To by Vám libertariáni dali, aby se stát montoval do ceny potravin nebo energií. Sv. Trh (jeho svátek se slaví pohyblivě, vždy na Den daňové svobody) přeci vše vyřeší. Jako, bylo by to fajn, mít ideje bez ideologie a ekonomiku bez pravolevých fundamentů. Ono to ale jaksi nejde… Nicméně to neznamená, že Váš program kritizuji. Vámi navržené artikule jsou v pořádku. Jen prostě, pozor-sprosté slovo, jsou levicové… Proč si to nepřiznat?

    1. Potřebujete body, kterým dokonale porozumí „Vlasta prodavačka s Pepou soustružníkem“ … a to ty body splňují dokonale.
      Druhá věc je, že tohle je jenom takový malý krůček vpřed. Aby se situace v budoucnu opět neopakovala, je třeba říznout i hlouběji.

      1. Ještě chybí, aby tomu porozuměli Pražáci. To je extra kasta, které je u prdele, co se děje mimo ni.
        Takže pokud by někde hypoteticky byly poloprázdné regály, tak v Praze nebudou.
        Vždycky to tak bylo. Všecko přišlo odtamtud, pohříchu posledních 33 roků jen všechno zlé.
        Nepamatuju si už, kdy z Prahy přišlo něco fakt dobrého, z čeho by měl užitek i zbytek státu.

    2. Zdravím Morybundusi,

      Nesouhlasím s tím, že první a dvuhý bod je levicový. Oba jsou je ryze „antimonopolní“ !

        1. Dyz vladne slepota a hluchota a pouckovej abstraktismu..
          Jiny to vi a pak maji uzitek. Rezou. Zneuzivaji jazyka a vyjadrovani..
          Napriklad , „je treba riznout i hloubeji „.
          Kdo bude rezat , kdo bude ten rezanej , co rezat a co ne , jak rezat a jak hluboko , kam je hluboko rezat , prikladnej maglajz degenerace a upadku o trockismu , nejdrive pouckama a kazanim humanistu .
          Nikdo nerozumi a musi vo to vic to poslouchat , a se to musi naucit nazpamet..
          Jak se nedostat nikdy a vetsinu z bahna, atd.
          Nikdo neudela samozrejme nic a nic ani nejde. Nic neni. A rezou,furt rezou.
          Sou plny precpany knihovny, akademici, IQisti a jejich university ,
          za ucelem, poucit a predevsim zotrocit ,co nejvic.
          Nikdo tak neunikne , chteji jekotem prehlusit vsecko jiny.
          Znicit mysleni… Nabadaji vorezavatka na rezani, atd. A pak kazdyho serezat.
          A mame pouckovou estradu takovych maglajzu . Tece krev .Lid je rad.
          Kdyz vyrok je, absolutni abstraktni fraska ,nevidany vyjadrovaci tuposti.
          Ale zminit se o tom , je velmi, velmi nepopularni..
          A kazdej to hlta a nikdo s tim nehne..Zaroven blbost a spatnosti
          jsou odsuzovany.

          Krici, aby nebylo videt a slyset , to co zamlcuji.
          To nejdulezitejsi..
          Mame volnej trh, toho mame az nad hlavy ..
          Ale jen pro ty zvany , monopolisty../To se lidu nerekne a pak nevi/.
          A pak ty rezou a hloubeji a vsude a konkretne, pro zmenu….

    3. Jaký je rozdíl mezi socialistickou zápornou daní z obratu potravin a kapitalistickými dotacemi výroby a zpracování potravin ?
      Je jedno jaké barvy je kočka….

  24. Tak zase jednou můžu souhlasit prakticky bez nějakých připomínek. Vidlákovo „Patero“ je podstatné. Dostatečně jednoduché, všeobecně platné. To, že si myslím, že bez sjednotitele to u nás nepůjde je jenom moje chmurné přesvědčení.

    Může být Vidlák Sjednotitelem? Možná, ale když jsem včera a dneska četl ty diskuzní příspěvky tak to bude mít těžké. Zatraceně těžké. Spousta „silných“ názorů a ještě větší množství žvástů. Některé programově negativní. Jestli se do toho Vidlák vůbec pustí. Pracuje, tvrdě pracuje, ale ještě není dost vidět.

    Přál bych si vidět Vidláka v TV mainstreamu. Každý pátek. A slyšet jeho pětiminutovku na Radiožurnálu. Pět minut před osmou a reprízu pět minut před osmnáctou. Nebo aspoň jednou týdně.

    No – Ježíšek už naděloval, Děda Mráz taky tak asi bude muset zasáhnout nějaké jiná nadpřirozená síla.

    Aby vlci přestali výt v lese a raději vyběhli ven, protože už se nedá příliš dlouho čekat. V devadesátkách to u nás taky začali Dederóni.

    1. Kocoure, nikdy nezískáte podporu VŠECH … důležitá je podpora většiny.
      K médiím – na jejich hřišti nevyhrajete a nemá cenu se tam cpát – řešením je, aby např. TV Petr Bureš mělo větší dosah než přiblblý Radiožurnál …

      1. Ježíšek už naděloval, Děda Mráz taky tak asi bude muset zasáhnout nějaké jiná nadpřirozená síla.
        Já to kurňa vím! Ale nemůžu si aspoň na chvilku zafantazírovat?!

      2. Těch alt. zdrojů je tolik, že si zapamutuji tak 2 – 3.
        Když se podaří to nějak sjednotit na jeden rozcestník, s tím, že tam bude něco jako televize, tak to pomůže. Myslím, že už je toho i docela dost, ale rozsypané.
        Nevím, jestli je Vidlák ten nutný řezník, aby svolával demonstrace a bez slitování řezal do typů toho demagoga z ODS z článku na PL a tak, ale jako sjednotitele ho vidím. Dobře sám píše, že udělat opravdový protest stojí míč, protože nic, naprosto nic není zadarmo (ani naše budoucí větší svoboda, myslet na to! Bude nás stát nemalé prostředky, ale přežijeme tak.). A schopných je tu jen pár, takže je třeba si jich vážit – i když zrovna nevoní. Ale, zkusili jste se domluvit nebo dokonce domlouvat i jen s manželkou/em či tchyní? Kolik je třeba toho překousnout, a přitom naše zivoty ovlivňují vice než vláda, často.
        Silou Čechů bylo pevně se sjednotit a vykopat jakéhokoliv nepřítele zpět za hory. I kdyby měl místní obličej. A že je moc co vykopávat. Pak se zase v klidu mohli pustit do vzájemné řežby. Třeba se nám to povede znovu.

  25. Nou cement, jak rikame my vidlaci ….

    Právník, člen ODS a publicista Ondřej Šimíček, považuje za skandální slova bývalé ministryně financí Aleny Schillerové. Dokonce je to prý největší politický skandál posledních let. Schillerová podle něho podrývá Armádu ČR a „chce bezbrannou ČR v době, kdy masový vrah Putin a jeho skřetí bandité zabíjejí ženy a děti sedm hodin jízdy autem od českých hranic“. A do mezinárodní politiky vlády se podle něho navážejí vidláci, kteří by bez internetu nenašli ani Liberec.

    Vláda si zakládá na takovém „morálním symbolismu“. Vyvěšuje pořád nějaké vlajky, říká, za kým máme stát, Rakušan po střelbě na fakultě peskoval občany, ať pietně mlčí a na nic se neptají. A teď tohle… Neukazuje to, že vlastně jsou ty vlajky, symboly a gesta jen šaškárna?

    To není morální symbolismus. Rakušan velmi zdvořile požádal. Ale vláda nemůže za to, že část občanů této země s palicemi vymytými darebnou propagandou země masových vrahů či postbolševických kádrů, kteří pořád lezou z kanálu, do kterých patří, nejsou schopni projevit ani milimetr empatie. Jen uboze kňučí, že jim vláda něco bere, přitom mají plnou prdel a jako paraziti demokracie podporují nedemokratické podnikatelské akciovky závisti a nenávisti. Jurečka udělal chybu, což je normální a lidské. Vláda dělá chyby, jako každý. Je ale směšné, když se do ní a její výtečné, prvoligové zahraniční a mezinárodní politiky opírají polovzdělaní vidláci, kteří bez Googlu nenajdou na mapě Liberec a jsou schopní tvrdit, že „Ameriku objevil Kryštof Trolejbus“.

    Na internetu mají tihle zbabělci plné prolhané huby machrovinek, ale jakmile narazí na někoho, kdo si pomluvy, lži a sprosté útoky zástupců protičeské páté kolony nenechá líbit, tak se z toho poserou a brečí jako mimina něco o totalitě. V nejsvobodnější zemi světa, kde může každý kolaborant blábolit na YouTube a svolávat demonstrace.

    Hokejový brankář Hudáček, který působil v KHL, byl vyštván z Kladna, aby si následně našel angažmá ve Frankfurtu. Anna Netrebko nesměla vystoupit v Praze, aby následně vystoupila v Berlíně a jinde v západní Evropě. Nezdá se vám, že to vaše vypjaté, exaltované fanouškovství Ukrajiny končí na našich západních hranicích?

    Je drzost říkat tomu fanouškovství. My jsme země, která má se zdegenerovanou říší stepních banditů vlastní zkušenosti. V západní Evropě jsou ty zkušenosti jiné. Považuji to za chybu. Proruská verbež nemá v civilizovaném světě co dělat. Představte si, že by v roce 1942 vystupoval v Londýně nacistický divadelní soubor. Přijde vám to přestřelené? Ne, není. Rusko je ekvivalent nacistického Německa v naší době. Putin je stepní Hitler. Čeští podpůrci Ruska jsou na úrovni těch, co za heydrichiády udávali sousedy gestapu a posílali je do koncentračních táborů. Tak jednoduché to je.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Nejvetsi-skandal-poslednich-let-Simicek-z-ODS-odhalil-Vidlaci-se-hned-pos-rou-a-knuci-748946

      1. U mě je to horší. Já bych to vyřešil jinak. I kdyby mě Šimíček přepral, nebo bych měl za to sedět.
        Ano, tihle zmrdi z nás dělají cyklisty. Už dlouho mě nikdo takhle nenazdvihl jako ten usměvavý ksicht,

        1. Kdyby na tohle mělo přijít, hlásím se za Vás.

          Tady totiž hraje roli ještě jeden faktor: je tady někdo, kdo by zažil situaci, že slova, kterými se debilové kalibru Novotného nebo Šimíčka setrvale proslavují, byla řečena jejich oponentu z oka do oka?

          Všechny ty kecy jsou náplní do novinových článků. „Praktickou realizaci“, to jest – vyslovení tváří v tvář, by jejich původci nepřežili ve zdraví. Vám, Kocoure, by to Šimíček do očí nikdy neřekl – spolehněte se.

      2. Re: AN

        Práskat můžete z domu. Na netu máte maily i datovkové adresy všech Pomahačů a Chráničů, co jich tato republika živí.
        Sepsat a odeslat trestní oznámení je dnes otázkou pěti minut u kompu s finančními náklady nula nic.

        1. Dobře.
          Skutková podstata by byla případně jaká?
          Vlastizrada? Hanobení národa? Omezování svobody slova?

      3. Ten vysokej soud sice mel kecy na opatrani vlady ,ukrast duchody ,ale potom zase dostal nazor ,ze se tak moc nestalo.
        Vzal by jim vsem duchody vlad a soudu, ,aby se taky nic nestalo.

      1. No kde, v prvej rade s popcornom v ruke … rusov sa genocidovat predsa moze, to je bohuliby cin … len aby ti banderovci nedostali casom chut aj na neruske maso ….

        1. Správně, Šimičko se cítí být anglosasem, který bude určovat, kdy je vojenské napadání států bohulibý počin v rámci dosažení vyvoleného cíle a kdy je to zločin.
          Anglosasové mohou, nikdo jiný nesmí … a když se začne (úspěšně) bránit podřadná slovanská rasa, tak v něm krev spravedlivě vaří …

          1. Pokud kritériem anglosasa je vzdělanost a všeobecný přehled průměrného Američana, tak to Šimičko zjevně splňuje.

      2. Viděli jste v jeho článku ten výblitek že „ti by měli okolo jakéhokoliv politika chodit po špičkách.“ ?

          1. Myslíte třeba opatrný odchod pyrotechnika, který celý prostor okolo politika ( lépe mnoha politiků ) zaminoval ? Tak to jo.

              1. Nebo jednoduše odejít po špičkách někam pryč a nechat je tam samotné…
                Kdysi byly ostrovy pro malomocné. Nikdo tam nechodil a malomocní dostávali nějakou almužnu a tiše si tam ve svém světě umírali.
                Co takhle udělat ostrovy pro „hodně mocné“ politiky?

                Komentář mé ženy k odloženému přistání lidské posádky na Měsíci:
                „Už dvakrát jim to selhalo. To je proto, že v předpokládané posádce není černošská lesba nebo aspoň jeden gay…“

                Měli jsme v kolektivu postupně tři gaye. Nebyl nejmenší problém. Nebylo totiž důležité s kým spí, ale jak dokáže ozvučit inscenaci. Lesba tam byla taky, ale jenom chvilku – ta kazila pomluvami kolektiv. Takže za 3 měsíce jsme ji poděkoval.

                1. U Kréty je ostrov Spinalonga, kam byli odsunováni malomocní Řekové. Přijedete lodí, obejdete ostrov a jedete zase na pevninu. Je tam zvláštní atmosféra. Místy se ještě zachovalo vybavení budov. Mám takovou matnou vzpomínku, že na tom ostrově nic než leprosárium není, a to doslova. Prostě není tam nic jiného, jiný prostor, příroda…Velmi smutný ostrov.

    1. Všimněte si, jak tihle „aktivní členové ODS“ oddriftovali od étosu a nálad, který tady byl v době okolo pádu předchozích bolševiků a která je v podstatě vynesl k moci.

      V 80. letech, tedy za Husáka, Jakeše a Gorbačova, byli snad všichni – věřím, že i ten Reagan a věřím, že i většina „mužů Listopadu“, včetně Havla, Klause, atd. – především rádi, že studená válka skončila, Rusko už není centrem Tábora míru, pustilo své satelity a možná se začne demokratizovat a pozápaďnovat. Alternativou – kdyby se Rusko nezvdalo – totiž i tenkrát byla válka, se všemi riziky a hrůzami. „Nejstarší“ ODS, ta Klausova, se mírového pohledu zcela držela, což lze doložit Klausovými státnickými kroky.

      Bez Klause, bez důvodů obdivovat západní model a taky bez prazákladního respektu k realitě těm zoufalcům zbývá v podstatě jen chamtivost ( = spíše ve smyslu, získané si udržet, než ve smyslu získané rozmnožovat) a primitivní šovinismus. Svést svoji neschopnost na dědičného nepřítele – a možná ten svět, který se jim zas tolik nepovedl, raději zničit, než se smířit s vývojem. Když je člověk sleduje, začíná chápat, co pohánělo „pracující masy“ v roce 48 … a proč pak byly k poraženým elementům tak nevybíravě mstivé.

      A nedají si říct a nedají.

      1. 48. byl vlastně, důsledkem více faktorů,ale bylo to hodně spontánní a umožněno kvalitou tehdejších „demokratických stran“. Klemovi stačilo být zásadový a neustoupit a ti mamlasi se požrali mezi sebou o koryta sami. A, ano, běžný lid se rozhodně nechtěl vracet do situace před 39. Ono to muselo být nazváno pučem, protože jak jinak to současná demoška mohla vysvětlovat, že.
        Můj praděda měl heslo, že bojuje za společnost, kde nebude mít jeden banku a druhý flašinet. Byl chudý obchodník z dědiny, podporoval partyzány, organizoval výbušniny pro železničáře z Ostravy. Udala je volavka a s ostatními byl popraven Gestapem v Praze. Takže, plebs rozhodně návrat zpět před rok 39 nechtěl. I proto ty milice ve fabrikách.
        Doporučuji první díl Majora Zemana. Velmi věrné vylíčení situace za války, kdy staří keťasové zase keťasili – přizpůsobili se. Dalo by se najít více shodných bodů s jinými novými hrdiny, třeba Miládkou H….. .
        Prostě, bylo to úplně shnilé. Co to připomíná?

        1. Znamy mi rikal:
          „Za prvni republiky muj otec chodil po bohatych sedlacich a pracoval u nich za stravu a spani nekde po stajich.
          Nedivim se, ze v unoru 48 vzal flintu a jel do Prahy.“

    2. Ale vzdyt on ma ten Simicek pravdu.

      „Ale vláda nemůže za to, že část občanů této země s palicemi vymytými darebnou propagandou země masových vrahů či postbolševických kádrů, kteří pořád lezou z kanálu, do kterých patří, nejsou schopni projevit ani milimetr empatie. “

      Jenom nevim, jestli temi masovymi vrahy mini USA nebo IZrael. Jenom v Iraku maji USA na svedomi 1, milionu lidi.
      No postbolsevickych kadru vylezlo z kanalu taky par, jeden ted sedi na Hrade, dalsi treba u Ustavniho soudu…

    3. Ten pán by si měl dát pozor, ať ho nezažalují kvůli relativizaci holokaustu a šíření poplašných zpráv („koncentrační tábory“ apod.).

        1. Asi Vám nerozumím.
          Já celý život pracuji s mluveným slovem tak vím, jak má vypadat, aby působilo.
          Ale třeba to víte líp než já po 53 letech praxe za mixážním pultem..

          1. Kocoure, to je úplně přesně ono. My dva si příliš nekonvenujeme. Teď jste vystihl proč…

            „Pracuju s mluveným slovem, vím, jak má vypadat, aby působilo“.

            Slovo má být pravdou, nebo názorem. Ne působkem.

          2. Musíte si uvědomit, že mluví kamioňák, pravděpodobně se základním vzděláním, žádný umělec na efekt. Myslím, že jeho přirozenost a upřímnost také zapůsobí.

            1. Ale posluchač musí u sdělení vydržet aspoň tak dlouho, aby se dozvěděl jádro sdělení. Nejde tu o „umění“ – a to poměrně dost často trpí stejným neduhem. Mám s tím problém i tady. I Pythagorova věta se dá zahrabat to balastu slov tak, že se nedozvíte, o co jde.

              V devadesátkách, kdy se v divadlech nehrálo, ale diskutovalo, jsme museli stanovit délku jednoho diskuzního příspěvku na tři minuty – po dvou minutách byl gong a pak jsem vypnul mikrofon. Zjistili jsme totiž, že tam byli lidé (podle hlasu titíž), kteří byli schopni mluvit i čtvrt hodiny o ničem* a zbytku publika se to hrubě nelíbilo.
              A bylo jedno, jestli mluvil rektor VŠ nebo prodavač.

              */ nebo o nutnosti vegetariánství. Tomu pánovi jsme říkali „shnilé maso“, protože vždy se dostal k tomu, že nemáme jíst mrtvoly zvířat, tedy to shnilé maso. K politickému stanovisku se ani po deseti minutách nedobral a lidi odcházeli.

          3. Jak ve funkci zvukaře dokážete ovlivnit „působení“ toho mluveného slova, nejste-li zároveň dramaturgem a režisérem?
            Zase nedělejte z diskutérů pitomce, všichni jimi nejsou, byť to někdy může tak vypadat.
            Z pozice, kterou naznačujete, že už tolik let děláte, jste schopen ovlivnit leda tak barvu, prostor, šířku/gonio případného sterea, správně promodulovat záznam, ale to je tak všecko, co jako zvukař za klikami zmůžete.
            Všechno ostatní, tedy i „působivost“ onoho slova, má na starosti někdo úúplně jiný.
            Pamatujete někoho z jihlavského studia?

    1. Nejdůležitější věta z celého videa:
      KDYŽ BUDETE SEDĚT DOMA NA PRDELI, NIC SE NEZMĚNÍ.
      Viz postoj čtenářů zdejšího webu k protiválečným demonstracím..
      Je to ale problém celé společnosti, nejenom tady na tomto webu.
      Brno má 391 000 obyvatel pouze 200 se nebojí a nejsou liní zvednout prdel a přijít na demonstraci proti válce a vládě a P. Fialy.

      1. V Olomouci to není o moc lepší. Občas se zúčastnim nějakých akci. Zdá se mi, že lidí spíš ubývá. Je to škoda.

      2. A na těch demonstracích je stejný problém – řečníci. Byl jsem na několika v Ostravě, lidí bylo celkem dost, ale když k mikrofonu přišli „antiwaxeři“ a začali přesvědčovat publikum, že ten, kdo se nechá naočkovat je hlupák (ale i jiní „přihřívači svých polívčiček“) tak dav začal řídnout. Jenom první řady moc neřídly, to byli ti, kteří si přišli zařvat – proti čemukoliv. Doma asi nesměli ,v práci taky ne tak si přišli ulevit na demonstraci – třeba Rajchlovu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *