24 listopadu, 2024

Demonstruji, demonstruješ, demonstrujeme …

Osobní blogy jsou forma, kdy autor (většinou psavec – amatér) popisuje svůj náhled na určitou věc nebo situaci. Text tedy většinou není názorem odborníka, ale naopak laický pohled na předmět blogu. S tímto vědomím přistupujte k níže napsanému …

Napřed obecně – domnívám se, že každý projev nespokojenosti, každé malé „kopnutí“ do vlády, která nejedná ve prospěch svých občanů je správný. Ale … ale taky se domnívám, že je třeba zvážit klady a přínosy každého takového projevu, každé demonstrace a pokud negativa převyšují pozitiva, pak provést korekci – tedy pokud je možná.

V současné době je zcela nepochybné několik věcí:

  1. Fialova vláda nezastupuje zájmy Čechů, ale zájmy administrativy USA, Bruselu a globálních korporací.
  2. Fialova vláda má tudíž plnou podporu jak USA, tak Bruselu a globálních korporací, kterým vychází vstříc; na domácím hřišti pak nekritickou podporu mainstreamových médií a z logiky svého vládního postavení pak podporu silových složek
  3. Fialova vláda, resp. její příznivci vyhráli všechny 3 poslední volby. Může tedy oprávněně tvrdit, že má legitimitu vládnout.
  4. Poslední 3 volby ukázaly, že je tady nemalá skupina spoluobčanů, kteří nadvládu USA, Brusele a globálních korporací považují za lepší variantu než cokoliv jiného. Současně se ukázalo, že tato skupina je lépe organizovaná a jednotně ví co chce.

Na základě výše uvedených bodů předpokládat, že vláda podá demisi po nějakém projevu nespokojenosti, je projev čirého zoufalství. O demisi vlády lze teoreticky uvažovat, pokud přestane platit některý z bodů – 2. nebo 3. nebo 4.

Dále z výše uvedených bodů nemůžeme v naši kotlince změnit bod 2. – nikdo tady nemá takovou moc, aby – obrazně řečeno – zavolal do Washingtonu a požádal je, aby se přestali vměšovat do záležitostí Česka. Bod 3. už proběhl, nelze ho změnit. Jediné, co můžeme změnit, je bod 4. – tj. změnit poměr sil tak, aby skupina podporující Fialu byla menší.

Jak ubrat podporovatele pětidemolice?

Řešení je známé – tuším, že sami jsme ho nazvali „soft power“, nevýhodou je, že trvá dlouho, nicméně při správné koncepci je pak neporazitelná.

Pojďme se ale podívat na otázku demonstrací – zda by se nedaly využít k „rychlejšímu“ odlivu podporovatelů vlády Fialy. Já tvrdím, že za určitých podmínek daly.

Nejdříve ale odbočme a podívejme se na případné demonstrace z pohledu vlády. Takže, vláda ví, že jejich „tým“ vyhrál všechny 3 poslední volby, ví že má podporu USA a Bruselu, podporu hlavních médií a zprostředkovaně pak podporu globálních korporací. Z jejich pohledu má opravdu legitimitu k vládnutí. Co už ovšem neví tak přesně, to je otázka vývoje velikosti tábora jejich odpůrců. Naposledy to zjistili u voleb – hlasy se sečetly a bylo jasno. Jenže časy se mění a ani láska k jedné slečně netrvá věčně. Situaci musí řešit jednak (pro sebe) poctivými průzkumy veřejného mínění a taky musí bedlivě sledovat a vyhodnocovat veškeré veřejné projevy nespokojenosti. Z tohoto pohledu je demonstrace s cílem „zahulákat pod okny vlády“ v podstatě služba vládě s donáškou až k prahu Strakovky. Ovšem jedna ze základních pouček přece říká, že je nanejvýše vhodné protivníkovi neposkytovat informace, ale nejlépe ho zaskočit neinformovaného, nepřipraveného, protože zaskočený a nepřipravený protivník dělá logicky chyby, které je možno dále využít.

Jak tedy využít demonstraci …

Domnívám se, že jako první to nesmí být demonstrace výhradně odpůrců vlády. Důvod je jasný – vláda nesmí získat přehled, zda tábor odpůrců se zvětšuje nebo zmenšuje. Další důvod, proč nemá smysl mířit s demonstrací „do vlastních řad“, resp. přesvědčovat přesvědčené na naší straně je ten, že tohle nepomůže změnit poměr mezi příznivci a odpůrci vládního týmu – viz. bod 3. a 4. Pokud přijdou na demonstraci jenom odpůrci vlády – řekněme že 50% občanů bude 100% přesvědčeno „proč“ a 50% přesvědčeno o správnosti postoje jen z 40%, pak fakt že z demonstrace bude odcházet 100% občanů 100% přesvědčených „proč“ náš tábor nijak nezvětší. Zkvalitní – to ano, ale jedná se o počty lidí, to je oč tady běží.

Domnívám se, že v táboře příznivců vlády bude zajisté určité % skálopevně přesvědčených. Tak přesvědčených, že je názor nedonutí změnit žádný sebepravdivější fakt. Ovšem nepochybně bude nemalá skupina občanů, kteří jsou ovlivnění médii, které s nimi velmi kvalitně manipulují. Pokud by se podařilo nabourat něco z té manipulace, pak někteří nepochybně přijmou nová fakta.

A položme si otázku, co je nosným pilířem těch manipulací …. Domnívám se, že největší fejk je, že USA jsou demokracie a jde jim o šíření svobody, blahobytu a bezpečí. Na pomyslné škále pak, dle mého, je nejvýše idea, že USA v žádném případě nejsou agresor, ale ochránce. Tato idea je brutálně protlačována všude, doslova a do písmene všude. Nabourání tohoto narativu má hodnotu zbourání hlavního podpěrného pilíře stavby.

Jak tedy konkrétně … možností je nepochybně více, uvedu jeden návrh

  1. svolat demonstraci „Za mír“
  2. mít vedle pódia dvě obrazovky
    • na jedné by podle řečníků naskakoval seznam zničených států a počty mrtvých v důsledku „exportu demokracie“ USA, začít Hirošimou a Nagasaki, pak Vietnam, Irák, Sýrie, Libye … neopomenout zdůraznit, zda byl mandát RB OSN
    • na druhé to samé pro SSSR, resp. RF
  3. v žádném případě nesmí zaznít, že USA jsou agresor nebo dokonce největší agresor. Tohle musí vyplývat z údajů na obrazovkách, lidem musí vrtat v hlavách „proč to neřekli, když je to jasné
  4. veřejně pronést omluvu Srbům a Srbsku za účast na „humanitárním bombardování“ – zdůraznit, že prezident ČR už tento krok udělal, teď se k němu připojují všichni mírumilovní občané Česka
  5. ukončit demonstraci s výzvou vládě, že mrtvých už bylo dost.

      Na takovou demonstraci se těžko reaguje – když to proberou v mainstreamu, tak rozšíří dosah, když to zazdí, tak začne šeptanda, že to zazdili, protože to je pravda. O demonstraci nelze říct, že za to může Babiš nebo to organizuje Putin nebo že to je skupinka nespokojených (sic mírových!) extrémistů … prostě manévrovací prostor pro zmanipulování bych viděl jako malý a navíc… kdo ze soudných může být proti míru? … opět, pokud to dehonestují, tak se veřejně „odkopou“ jako váleční štváči …

      Tož tak, něco mi ale říká, že se pojede podle osvědčené šablony – zahulákat si na demošce, pojmout to jako luxování voličů v našem táboře přesvědčených, protože podle síťového grafu musí notně následovat úspěch ve volbách, mandát a přístup k vládním rozpočtovým zdrojům … tož tak 🙂

      355 thoughts on “Demonstruji, demonstruješ, demonstrujeme …

      1. Omlouvám se vstup mimo téma demonstrace,
        ale pod článkem „pořád dobrý“se Pepa Zdepa ptal Vidláka jak to je s „edelweis“
        a domnívám se, že je vhodné to dát i sem.
        I když nejsem Vidlák, drze jsem Pepovi odpověděla.

        Pokud to někoho nezajímá přerolujte:
        ********************************
        MAJKA napsal:19 února, 2023 (18:09)
        Nevím,
        zda Vidlák čte komentáře pod starým článkem.

        Kytka samozřejmě za nic nemůže a kytku si snadno kde kdo vezme do huby, na prapor, ale jak se kytka stala symbolem, je třeba být opatrným.

        Nakonec už jen překlad edelweis by dnes měl pravé demokraty vyděsit „urozený – bílý“.☺..i bez té konotace nacistického zneužití v minulém díle války…

        A označit tak útočnou ozbrojenou jednotku spolu k vnímání Bandery a Šuchevyče….,
        ty nepříjemné narativy prostě v lidech vyvolá, né že ne.

        https://www.novarepublika.online/2023/02/redaktor-idnes-rozsiril-tragikomickou-dezinformaci
        Odtud pan David:
        „Takže horská protěž ve znaku přírodovědného kroužku podle jednoho redaktora iDnes vadí, zatímco v případě „horské útočné brigády“ je podle jiného redaktora iDnes všechno v pořádku a s horskými jednotkami SS to prý nijak nesouvisí.
        Těžko uvěřit, že by tento název a symbol byl zvolen zcela náhodně
        a vůbec nikoho na Ukrajině souvislost s SS nenapadla (ačkoli v ní „působili“ i Ukrajinci)
        a proto nezvolili jiné „čestné jméno“.
        Zkusme v České republice užít symbol „88“ nebo dokonce „Z“ a uvidíme ten tanec.
        Problém měl i muž, který symbol „Z“ použil na chlebíčcích pro manželku ZUZANU.
        Edelweis jako „čestné jméno“ pro „horskou útočnou brigádu“ je zcela v pořádku,
        ačkoli ony jednotky SS byly rovněž horské a útočné. Souvislost zde prý není.“
        ****************

        1. Mě ještě zaujalo, že na silně nacionalistické Ukrajině nazývají jednotku NĚMECKY. To fakt ta nevinná květinka nemá ukrajinský název, když už nic s ničím nesouvisí a kytička tak učarovala ???

      2. Autor zformuloval jasný návod: demonstrace musí být protizápadní. To samozřejmě nesmí zaznít, ale každému to musí být zřejmé. Podobně musí být zřejmé, ze míroví štváči mají jediný cíl: likvidaci nezávislé Ukrajiny. (Konec dodávek zbraní na Ukrajinu nic jiného neznamená.) Opět to nesmí zaznít, ale každý to pochopí.

        Tohle fungovalo na začátku u Vrábela, ale pak už to putinhuhery přestalo bavit a demonstrovat v jinotajích přestali. Jak by měl tento problém řešit Vrábel II. ? Jak hlásat, že je Česko na prvním místě, když jsou na prvním místě prachy??

        1. Pane DD já se domnívám,že ve vašem článku chybí definovat co chtějí pokud možno všichni voliči.

          To se totiž nikomu z našich“ zástupců „jak je patrné nepodařilo 34 let zformulovat a tak by měli zdejší lidoví komentátoři něco zkusit sami a to ve svém zájmu zkonstruovat!
          Čeká se vždy na to s čím přijdou v programech politické formace,ale nikoho tady nenapadlo jejich programy zkritizovat a zjistit tak,kde je jádro pudla!
          I ta největší demonstrace se musi rozejít a co bude potom?Demonstrace je jen prostředek a nikoli cíl!
          Ten tu chybí a programy tzv zastupitelů jsou doposud fungující mnohdy jen jako hlav,hlav hlav!
          No ni?

            1. VRABEL III BY TU MUSEL SEDNOUT A UCASTNIT SE TVORBY PROGRAMU NARODNICH ZAJMU PNZ(+)

              Kdo má na něho kontakt a doporučí mu tady cimčarovat, jinak to bude jenom dvojka máslo!
              No ni?

      3. OFF TOPIC:
        „Ve spolupráci s ukrajinskou stranou zajistit předání na Ukrajinu všech osob zdržujících se zde a podléhajících branné povinnosti podle ukrajinských zákonů.“
        Právník – to se pozná! To by byla opravdu velká rána všem válečným štváčům.
        Protože: Jsme za Ukrajinu nebo ne? Pokud ano, měli bychom to udělat!
        Zelenskij přece pořád skuhrá, že nemá zbraně, náboje, lidi….
        Zbraně a náboje mu dodáváme průběžně tak, jak se zvyšují jeho požadavky, ale lidi ať si nejlíp najde sám. Jsou tu a není jich zas tak málo. Většina v „jatečném věku“.
        Nemůžeme na jedné straně poskytovat Ukrajincům asyl před Zelenským a na druhé mu poskytovat zbraně.

        1. K té poslední větě – toto vůbec není problém. Kanada bez vytáček dala azyl našim cikánským spoluobčanům, aniž by Českou republiku tahali na mezinárodních fórech, nechali si předvolat českého velvyslance kvůli rasistické vládě, společnosti atd. Jakmile bylo občanů ČR „postižených rasismem“ v té Kanadě příliš, tak uťali bezvízový styk a bylo vyřešeno.

          Vlkova oblíbená StranaUA, odkud přebírá dost materiálů a velebí ji za nestrannost byla v minulosti dost pronásledovaná. Její členové měli pravidelné vstupy na již zakázaných UA TV kanálech News One, 112 Medvedčuka. Mluvili zásadně rusky, dokonce i již po zákonu, kdy TV měly povinnost vysílat drtivě ve prospěch ukrajinštiny. Jedna zpravodajka měla dost výhrůžek, na jednoho zpravodaje ušili boudu s předáváním úplatku deseti tisíc dolarů (nebo kolik), aby ho dostali do lochu. Podařilo se mu z UA upláchnout, dostal politický azyl bez řečí téměř hned, teď už nevím, jestli ve Španělsku nebo v Rakousku.
          Ale Ukrajinu nikdo nikdy neobvinil za zavírání nepohodlných novinářů.

        1. V tom případě, ač penzistka, ráda bych jim přispěla na cestovné a třeba i na účelný vojenský chlebník.
          Schumacher dostal nejlepší nápad.
          😍

          1. Jsem si celkem jistý, že tito lidé ovládají tlačítko mechanismu výběru vhodných jatečných kusů … a viděl bych jako celkem malou pravděpodobnost, že zmáčknou tlačítko s „Vybíráme sebe“ 🙂 .

            1. Rádi by se vybrali. Ale jako na potvoru mívají všichni modrou knížku.
              Moc je to mrzí, ale platfus je platfus.
              😉

            1. Chtěla jsem napsat sumku. Ale nejsem si jistá, jestli vědí, co je to sumka. Pytlík na střelivo a kousek chleba.
              😀

              1. „Pytlík na střelivo a kousek chleba.“ Už vidím, jak usilovně přemýšlejí, jak se do něj láduje střelivo a kousek chleba.

        2. Schumacher.
          Přesně tak.
          Kdo volil petikollu,ať nastoupí jako první na mobilizaci.
          I když je to od naší vlády drzost,aby naší kluci jeli bojovat na Ukrajina,přitom Ukrajinské bojeschopné kluci tady schovává a živí je.

          1. A vy byste je neschoval?
            Nejsou to oni, kdo prahne po boji. Někdo je k tomu nutí. Možná byste mohl vážit slova.

              1. No, já myslím, že může mít i pravdu. Sám jsem nad tím kolikrát přemýšlel. Když vidím ta kvanta Ukrajinců kolem sebe, už nějak tak automaticky si pomyslím něco o banderovské svoloči a pak se za myšlenky v duchu omlouvám. Říkám si, co když dost velké množství z nich NECHCE proti Rusům bojovat a proto vzali kramli do CZ a jinam ? Rozhodně lepší vyhlídka pro život než naverbován a v zákopu ústí samopalu v zádech od nějakého Azováka, kdyby byl na ten boj nějak váhavý, případně nějaké to mávání bílou vlajkou…

                Zrovna minulý týden nebo dva – celá jednotka Ukrajinců se chtěla vzdát , nějakými těmi prapory mávali a najednou BUM BUM, vlastní dělostřelectvo je trefilo a Rusové jen koukali…

      4. Poučný je článek https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusky-politolog-morozov-valka-muze-trvat-take-nekolik-let-40423350

        Klíčová věta: Představa, že Kreml se svým vojenským dobrodružstvím tak či jinak zvítězí, by znamenala zhroucení světa.
        JiKu dodává: Představa, že Kreml se svým vojenským dobrodružstvím tak či jinak prohraje, by znamenala zhroucení Ruska.

        Takže možné scénáře jsou tři:
        1) Západ vyhraje a zhroutí se Rusko (s možnou nejpravděpodobnější variantou jaderného konce).
        2) Rusko vyhraje a zhroutí se dosavadní podoba západu.
        3) Rusko obsadí víceméně anektovaná území a domluví se jakási plichta, která bude znamenat odklad konce jednoho z účastníků, že další pokračování konfliktu se o pár let odkládá.

        Varianta 3 jednoznačně nejlépe vyhovuje Číně a pro Rusko je přijatelná. Proto se domnívám, že je to nejpravděpodobnější varianta.

        1. Číně by vyhovovala i varianta 2.
          Podle mne nemá imperiální ambice, neměla nikdy, jde jí jen o nevměšování Západu do jejích věcí.
          Zájmy Činy jsou ekonomické, to o čem Západ jenom mele – o svobodném obchodu – právě to Čína provozuje.
          Nikoho neembarguje a nikomu necpe žádnou ideologii.

          1. Varianta 3 je pro Čínu daleko výhodnější, protože oslabí pozice západu, avšak neposílí pozice Ruska (vůči ní).

            Co se týče šancí USA vs, Čína, tak USA nemají šance proti Číně na jejím území a v Jihočínském moři. Avšak Čína nemá jak ochránit své ohromné investice v Africe a Latinské Americe. Takže konfrontace by byla nyní pro Čínu těžce ztrátová. Kdyby západ porazil Rusko (a lidstvo tuto porážku přežilo), byla by Čína na řadě a konfrontaci by se nevyhnula. A ta by pro ní neměla dobrý průběh. Čína má čas. Nemusí nic uspěchávat. Za 50 let (mžik proti čínským dějinám) bude situace jiná.

              1. Také si myslím. Čína nepotřebuje zničený Západ. Bohatě stačí jen obnovení bipolarity, anebo ještě líp, multipolarity.
                Takové uspořádání je výhodně i pro nás malé. Mocnosti si musí ty malé spíš předcházet , než jim kroutit ruce. Kdyby jim kroutili ruce, tak by je zahnali pod křídla jiné mocnosti.
                Jistě i z tohohle důvodu jsme se měli v područí Kremlu tady v Československu líp než u Sovětů. Ekonomicky určitě.

            1. KuJi, Čína potřebuje kupovat – suroviny – a prodávat – zboží a služby.
              Válka by ji byla na nic, v poražené a zchudlé Evropě, potažmo ve Spojených státech by toho moc neprodali.
              Nejsem si jistá, jestli by je lákalo investovat na území zpovykaných trotlů.

      5. Je dobré, že alternativa začíná, tedy prostřednictvím pana Dv., považovat vládu za právoplatné, tedy směroplatné partnery, a počíná se produkovat opoziční myšlení. Je to obrovský krok v moderních, tedy postmoderních dějinách české politiky a my stojíme na jeho prahu, tady po té, co jsme si už párkrát mysleli, že na něm stojíme, ale jakmile jsme jej chtěli překročit, zakopli jsme oň a.. dál to znáte. Tudíž nyní, stojíce na prahu, váhajíce a správně přešlapujíce, nemajíce nic více než tento práh, bychom měli národu něco sdělit. Ano měli. Národ na to čeká. Mělo by to být stručné, jasné, každé další slovo by bylo jen nadprahové, tudíž hovadina a nemělo by se týkat bomb, neboť národ souhlasí s určitými dobře trefenými cíli do úplných debilů…
        Takže jedině podprahově vysílat to, co říká Jason- plus výše min. mzdy… apod.. Odvysílat, pak pustit do záběru Titanic nořící se do hlubin za doprovodu veselé hudby, při které by se Václavák nekoordinovaně rozpohyboval neurčitým pantomimickým vlněním

        1. Nikdo?
          Tak já se vyvrátím. Vládní na to všechno opáčí i se svými voliči, že to oni nezpůsobili a naopak, že všechno teď musí pomalu napravovat a přitom zmíní všechna morální slova, co jim jen civilizace propůjčila, i kdyby byli nuceni sáhnout po vulgaritách, k čemuž by je donutila druhá strana vlastně, protože oni už ani nevědí jak krásní jsou.
          Měli bychom tedy my vytáhnout něco ještě krásnějšího, něco nad čím bude rozum v koncích (tam, kde je). Ale ta naše krása není jaksi vidět, zatím.
          Pokud bychom dokazovali, že oni jsou škaredí, dokázali bychom jen to, že škaredá je politika a to by bylo příliš alternativní, tudíž nepochopitelné, tudíž posmívatelné.
          Takže z toho vyplývá, že kde není rozum, tam nemůže existovat opozice, ale jen ta by měla šanci se upíchnout v politice

      6. Úplně OT – opsáno z diskuse na Vidlákových kydech:
        —————————————————-
        Napsal uživatel Targus a spol. (neověřeno) dne Ne, 19. 02. 2023, 00:05

        In reply to Další velikán, co závidí… by Ruda (neověřeno)
        Trvalý odkaz
        Re: Ruda Vy se považujete za 10,5 mio člověků s

        českým státním občanstvím?
        Neuvažujete o hospitalizaci? Pokud byste chtěl, mám spolužáka, který dělá ve cvokárně primáře, měl byste protekci.
        Btw. jen tak na okraj – za propagaci větší tolerance k válečným uprchlíkům jsem byl zabánován na litterate.

        Spěte dál, Dolfíku.
        —————————————————
        Kdo tu kauzu zná, vzpomene si, jak to bylo doopravdy.
        Obrázek o tom, kdo je kdo, ať si udělá každý sám.

        1. Chápu to správně, že Targus tvrdí, že zde byl zabanován za větší toleranci k válečným uprchlíkům? Opravdu?

          1. Ne, to není pravda, tak to nebylo.
            Alef Zakladatel by nikdy nikoho zde na litterate nezabanoval kvůli JAKÉMUKOLIV SLUŠNĚ vyjádřenému názoru.

            Já jsem tehdy byla na druhé straně té diskuze s Targusem (tedy to fakt vím z první klávesnice) na téma „kdo má jít bojovat na/za Ukrajinu v případě mobilizace, jestli mají mít přednost ukrajinští připrchlíci u nás nebo naši synové a otcové…“. Targus se tehdy do mě opřel s argumentem, že na rozdíl od něj já nevím o poměrech na Ukrajině nic. Bohužel se ale vyjádřil na vkus Alefa Zakladatele vulgárně, čímž překročil jeho červenou linii tolerance. A tak mu Alef sdělil, že nadále budou Targusovy příspěvky na litterate padat do spamu, kde si je Alef překontroluje a pak je pustí na sklo. Tedy žádné zabanování.

            1. Já vím, mně ale jde o to jestli se tak vyjádřil Targus. Protože moc dobře ví, že Alefovi vadilo jeho docela vulgární psaní a především vůči ženě.

              1. Já nerozumět co Vy psát „mně ale jde o to jestli se tak vyjádřil Targus“…
                jako jak, o čem se jako tak vyjádřil Targus???

                Nepřítomnost Targuse zde na litterate mrzí mnoho místních štamgastů včetně mě. Ale bylo to tu tolikrát rozebíráno ze všech stran, že nemá cenu se do toho znovu pouštět.

                1. Já zase nevím, co nechápete. Ptala jsem se jestli chápu správně, že se Targus vyjádřil tak, že zde byl ZABANOVÁN (což nebyl) za to, že zde PROPAGOVAL VĚTŠÍ TOLERANCI VUČI VÁLEČNÝM UPRCHLÍKUM(což neodpovídá pravdě). A protože i mě docela jeho nepřítomnost zde mrzí, tak mě to zajímalo.

                  1. I průměrně inteligentní, ale pravidelný návštěvník litterate by poznal, že to nepíše sám Targus.
                    Omlouvám se, ale šetrněji to napsat neumím.

                      1. Mohl byste jeden z Vás dvou, tedy minimálně průměrně inteligentních pravidelných diskutérů (možná i nadprůměrně, co já vím) zde na litterate.cz sdělit mně, podprůměrně inteligentní (podle vás dvou), na základě čeho jste usoudili, že to nepsal Targus ? Ale musíte hodně po lopatě, to víte, jsem podle vašeho sdělení podprůměrně inteligentní a tedy pomalu chápu. Jistě
                        se rádi podělíte o své nadprůměrné schopnosti poznat ze 7 řádků, že to Targus rozhodně nepsal.

                        1. Já se, s dovolením, k vašemu dotazu připojuji. Pokud jde o rozpoznání autora příspěvku, mám sice nějaké know-how, ale rád se přiučím něčemu novému.

                          V krajním případě by se snad našel i někdo, kdo je s Targusem ve styku, a mohl by nám jeho vlastní vyjádření ohledně autorství toho výroku zprostředkovat. – Nelze vyloučit, že nějaký nadaný troll (nebo umělá inteligence ChatGP) nastudoval Targusovu jinak nezaměnitelnou dikci a vydává se za něj. Možné je všechno.

                          Snad tedy naše společná otázka nebude oslyšena.

                2. Ten anonym výše jsem byl já, nevšimnul jsem si, že jsem odhlášen.
                  Pokusím se vnést do Vašeho neporozumění trochu světla.
                  Před chvílí jsem našel v poště mail – pisatel mne v něm upozornil na tento komentář:
                  https://www.vidlakovykydy.cz/comment/2118738#comment-2118738

                  Kočka šklíba se zřejmě ujišťuje, že jeho autorem je skutečně ten, kdo je jako autor podepsán; to samo o sobě je otázka, kterou já nedokážu rozhodnout se 100% jistotou. Ale každý může na ten odkaz kliknout, diskusi okolo projít a udělat si vlastní názor.

                  Jak píšete: bylo to tu rozebráno z mnoha stran, a kdyby zůstalo při tom, dal bych Vám za pravdu. Nicméně sama víte, že aspekt, v onom komentáři uváděný, je svého druhu novinkou, a zaslouží ne-li diskusi, tedy jistě uvážení – i kdyby bylo jen tiché a nesdělené.

                    1. V Murphyho zákonech je to tuším o organizaci s počtem 2.000 pracovníků … to by už měla být velikost, kdy jsou si schopni úkoly sami vymýšlet, sami zadávat a sami plnit tak, že nepotřebují vnější svět a samozřejmě se při tom plně vytížit 🙂 .

                      1. KOLIK JE TU VLASTNĚ PRAVIDELNÝCH ČTENÁŘŮ…?
                        Kromě toho bych s Murphym i polemizoval. Pracuji v organizaci se cca 600 zaměstnanci a už jevíme zřetelné známky takové soběstačnosti. Až na to, že spotřebováváme státní peníze.

      7. I s vědomím toho, že je třeba „něco“ dělat a nacházet tu nejúčinější formu, i tak veškeré demonstrování považuji za podružné, nemající na vývoj událostí vliv.
        Dovolím si nastínit i proč.
        Na demonstraci nepřijdou ti, jež by bylo třeba přesvědčit, ale přesvědčení. Utvrzovat se stále ve větším přesvědčení, je zbytečné.
        Demonstrace budou mít úsěpch jen za okoností, když přijdou nepřesvědčení, tedy ti, co dnes i když vlažně, podporují vládu. No a to se stane jen za jedné podmínky. Jejich ekonomická situace se stane špatnou a pochopí, že za jejich potíže může tato vláda.
        Máme trošku štěstí, že ony špatné ekonomické dopady již na nás brzy dopadnou. Máme ale velké neštěstí, že to musí přijít nějak celozápadně. V 89 stačilo aby nás „opustil“ CCCP což mělo za následek, že se ukázala ekonomická nevýkonnost socialistického, tedy politického řízení ekonomiky.
        Dnes nás Západ nechce opustit, dokonce nás chce sedřít na kost, ale to již nejde klasickou obchodní cestou, tak nás sdírá politicky. Útěchou nám může být, že se stejnými dopady.
        Nezbývá nám než čekat, až se neduhy onoho politického řízení ekonomiky projeví v plné míře, podprovatelé současných vlád se na ni naserou a vyjdou do ulic. Máme trošku štěstí v tom, že nám náš velký vojevůdce Vladimír Vladimírovič pomáhá ze všech sil.
        On je to taky důvod, proč musíme ekonomicky i materiálově podporovat Ukrajinu do vlastního sebezničení. Čím dříve se sebezničíme, tím dřív se můžeme vydat do ulic.

        1. Tady čtu: „On je to taky důvod, proč musíme ekonomicky i materiálově podporovat Ukrajinu do vlastního sebezničení. Čím dříve se sebezničíme, tím dřív se můžeme vydat do ulic.“ (věštec).
          Což mě docela pobavilo.
          Tak nějak si představuji velkosériovou výrobu bezdomovců.
          Fakt je ten, že ulic máme poměrně dost, takže se nebudeme tísnit.
          Spacák sebou.

          1. Potěšilo mne, že vás to pobavilo, tudíž vaše pobavení trošku zmírním. Sebezničení je jistá nadsázka, ale jistě připustíte, že pokud budou mít současní podporovači vládyních represí taky i trošku hlad, že to bude jistá forma sebezničení.
            V každém případě počkejte půl roku, rok. Uvidíme jak to bude s podporou našich schudlých spoluobčanů, vlády.

            1. Abych to upřesnil, zas tak moc mě to nepobavilo. Jem trošku.
              Skoro něco jako smutný úsměv.
              A ano, jen nouze naučila Dalibora housti.
              A to platí stále.

      8. Myslím, že se mýlýte v těchto bodech:
        „Na takovou demonstraci se těžko reaguje – když to proberou v mainstreamu, tak rozšíří dosah, když to zazdí, tak začne šeptanda, že to zazdili, protože to je pravda.“
        Média zazdila už tolik informací a akcí, že nějaká velká šeptanda jen tak automaticky nevznikne…

        „O demonstraci nelze říct, že za to může Babiš nebo to organizuje Putin“
        Že to organizuje Putin (nebo jeho příznivci) lze říct vždy. A je jedno o čem to říkáte.

        „nebo že to je skupinka nespokojených (sic mírových!) extrémistů …“
        Ale jistě, že to lze. Jsou to extremisti, kteří chtějí, aby chudák Ukrajina přistoupila na nespravedlivý mír s Ruskem. A kteří na obrazovkách srovnávají oprávněné zásahy Západu (který jen šířil demokracii a trestal zlé diktátory) s naprosto nesrovnatelnými zásahy zlého putinovského Ruska, které se stále nezbavilo carských manýrů.

        Člověče, kde to žijete? Vy chcete jít na média s logikou a argumenty? Ale o to přece vůbec nejde. Dnes letí pocity, memy a příběhy. Lidi, co jsou kritičtí a přemýšlejí, už o alternativě slyšeli. Konzumenti a nemyslící neslyšeli nebo si myslí, že přeháníme a že se to nějak udělá a nakonec bude zase dobře. Jako ten trouba, co vysvětloval, že auta zůstanou, jen se místo spalovacích motorů budou montovat elektromotory. To je ukázka myělení většiny…

        1. Vidím to stejně s navrhovaným tématem demonstrace. Ačkoliv by se mi to moc líbilo, ty dvě obrazovky. A jak píšete o těch mírových štváčích, zcela samozřejmě by to bylo potvrzením Putinismu dezolátů, jak výše jinými slovy píše ten Kartouzův fízl. Mimochodem mě napadlo, už nějak nefrčí ten emblém dřívějších mírových štváčů přeškrtnutá raketa v kruhu. Neměl ji i Lábus v Mimikrech v Majoru Zemanovi ?

      9. Lidé by měli umět rozlišovat, že není demonstrace jako demonstrace.
        Teď se například kasá Středula, jak důchodcům pomůže a bude organizovat jejich odpor proti nejnovějším vládním opatřením v oblasti „důchodové reformy“, pokud vlády nevyměkne. 😂
        Po prezidentské volbě mu ještě někdo věří? Když odstoupil a vyslovil podporu kandidátce, která by jako prezidentka Jurečkovo a vládní rozhodnutí o snížení valorizací a diskutabilnímu prodloužení odchodů do důchodu jednoznačně podpořila? Když „politicky prozíravě“ podpořil kandidátku, která neměla ve druhém kole šanci? Která byla členkou jakési poradní komise pro reformu důchodů a radila minulé vládě v podstatě to, co současná vláda dnes začíná realizovat? To nevymyslíš, pokud nejsi Středula.
        Cíl jeho současného „vyhrožování“ vládě je podle mě jediný. Přesvědčit důchodce, aby nejeli 11.3. na demonstraci do Prahy a oslabit tak její vyznění.
        Jeho projevy o tom, jak on bude organizovat demonstrace, pokud vláda… jsou legrační. Co dokáže zorganizovat? Kolik lidí mu přišlo na jeho demonstraci, která měla jedinný smysl a to sbírat podpisy na jeho prezidentskou kampaň?
        Takže v tomto případě je to na vašem rozhodnutí, důchodci. Já bych červené bundě nevěřil. Vzpomeňte si, jak dopadla červená mikina.

      10. Zeptám se narovinu:
        Je ve skupině „nespokojených“ někdo tak vzdělaný a inteligentní, že by dokázal Lukačovičovi zbořit Seznam a Mafře iDěs?
        Není, nebo v dohledné době ani nebude?
        Tak dokud nebude a dokud tyhle média budou existovat, zapomeňte na všecko.

          1. K Gogo 19 února, 2023 (12:26):

            Tak se do toho pusťte, když máte takový převis.

            Nebo musíte vydělávat např. na splácení hypotéky?

        1. Používat prostředky stejné, jako můj protivník, má smysl jedině tehdy, jsem-li silnější, než on.
          Pokud jsou síly vyrovnány, je to velmi riskantní.
          Pokud jsem však momentálně slabší, jedinou nadějí na úspěch je použití zcela jiných prostředků, než používá on.

          1. Čím déle se bude odkládat onen riskantní krok, tím riskantnějším se stane. Jinak řečeno – bude to stát více krve.

      11. Já alternativu nijak nešetřím. Posledně to odnesl Hampl. Ale to, co píšete Dvořáku, je docela rozumné. Zlom však může nastat až po pádu UK/US.

      12. Obávám se, že větší než malá skupina občanů je opravdu přesvědčená, že se Putíín chystá uchvátit Evropu.
        Propaganda jede 7/24 a tak hodně Čechů vůbec nechápe, že RF není SSSR a VVP není Brežněv.
        Ve skutečnosti vůbec nejde o Ukrajinu, jde o boj o ovládnutí světa , konečné řešení, které konečně nastolí všude ten správný , aristokraty ducha vymazlený, řád.
        Ten, kdo ovládá veřejnoprávní média má pochopitelně navrch. Jistě jen náhodou ovládal před 68 ČST jistý Pelikán, po listopadu pak Novu Železný st. , dneska se tlačí k volantu Železný ml.
        Mladý se už těší, jak v případě převzetí vedení zlepší personalistiku a mladým, nadějným, pro sichr přidělí mentora z řad zkušených harcovníků. Touto vizí se pochlubil na ČRo další aristokratce ducha – B. Tachecí.

        1. Helo, vy vycházíte z chybných postojů- Putin/Brežněv. Vždy jsou historické událostí soustavou příčin a následků a reakcí a antireakcí. 1 sv. válka a její výsledky a bum ho, krize a nástup Hitlera k moci.
          Střílení do dělníků, zrada takzvaných západních spojenců, válka, a bum ho, únor 1945.
          A pak jsou tady i mediální manipulace.
          Španělská chřipka? proč jako španělská?
          Karibská krize? Opravdu? Nebyla to jen reakce na jistou akci?
          Já nevím, jestli tady před několika dny pan Dvořák, nebo někdo jiný navrhl vytvořit ten informační kanál, to by byla pěkná cesta. Mít tam nějaké rubriky ze sportu, seriózní, i nějaká vtipná videa, zvířátka, technika, zajímavé recepty nebo tipy na výlet, nu, a taky politika, historie.
          Z osobního hlediska je mi smutno, že moje děti s mnohdy ani nejsou ochotny přečíst odkazy které jim posílám.
          A ani mí známí. Buďto je to na ně příliš dlouhé+ text, nikoliv video, a tak mně napadlo že i ty texty by měly být kratší s tím, že kdo chce a má zájem, může si klikat na další odkazy, kde se dočte víc.
          Takto jsem narazil na dvojí obléhání Vídně Osmany.
          A pak je tu i ten někým popsaný stav informační zahlceností.
          Prostě těch informací na nás je moc.
          Opět tu dám osobní doušku, kdy když na velíně osamotním, okamžitě vypínám rádio. Ono koukat do x monitorů x obrázků a trendů, do toho brát telefony, reagovat na spolupracovníky kteří tu přijdou řešit to či ono, je toho opravdu dost.
          Já budu fandit jakékoliv iniciativě v tomto směru.JAk organizátoři, tak poslední pěšáci zaslouží obdiv za to, že něco zkouší dělat a ne jen štěkají za rohem.

          1. Máte velkou pravdu v tom, že informaci je moc. Aby se z toho jeden nezbláznil, tak si vybere jednu, anebo druhou stranu. A má klid. Hned ví, kde je Pravda a kde Lež. Hned ví, že bojuje na té správné straně za tu jedině správnou věc.

      13. Dvě úvahy.
        – demonstrace musí probíhat. Je to jediná možnost dát vládě na vědomí, že jste nespokojeni. Protože jinak je vláda happy. Uvědomte si, že nemáme opozici, takže každý zákon proti lidu projde a pokud si budeme jenom blogískovat tak vláda nabyde přesvědčení, že vše dělá správně a lid pochopil její ideologii. To je smrtící. Prostě musí ji stále někdo hulákat pod okny.
        – bohužel Vidlák má pravdu. Je zapotřebí spolupracovat s ANO. Těch 30% svědků Babišových nikam nezmizí a abychom mohli „demokraticky“ vyhrát tak se proti pětikolce musíme spojit.

        1. Jarku,
          to co teď napíšu, není odpověď vám, protože se obávám, že to víte, jen předstíráte, že to nevíte.
          Nemáme hodnou a pomýlenou vládu, která netuší, co si prostý lid myslí a co prostý lid chce.

          Dokonce nemáme vůbec žádnou skutečnou vládu, jen sbor pečlivě vybraných, bohužel i dostatečně inteligentních a dostatečně, bohužel, VZDĚLANÝCH A V TEHNOLOGII MOCI VYŠKOLENÝCH knechtů cizí moci.

          Oni velmi dobře vědí, stejně jako jejich nadřízemí, jaké je mínění a jaké jsou touhy té (převážné) části společnosti, která by ráda zůstala v nejbližších letech naživu – i se svými dětmi, vnuky, možná i sousedy.

          Rozhodně nepotřebují, aby jim to připomněla hrstka – třeba I HYPOTETICKY stotisícová hrstka, to jest Z HLEDISKA POČTU OBYVATEL JEDNOPROCENTNÍ hrstka myšlenkově nekonzistentního davu na náměstí.

          Detailní rozbory o myšlení, ovlivnitelnosti , sugestibilitě, vzdělání, psychloogických profilech, inteligenci a dluzích případných ČLENŮ nekonzistentního davu na náměstí jsou předmětem patřičných svodek, které jsou bleskově automaticky překládány do angličtiny a zpět.

          No a to, jak bouřlivě, klidně či sebevražedně se bude onen dav tváří v tvář provokatérům na demonstraci nakonec chovat – to je úkolem dlouhodobě školených PROFESIONÁLŮ pod pódiem, možná i na pódiu, který bude oním nic netušícím davem manipulovat.

          Od dob géblsů, mekkártistů a stalinistů se úroveň profesionální manipulace s lidmi posunula na kilometry, míle a versty kupředu.

          Koneckonců – i naše zdejší prostředí je toho bohužel zčásti dokladem.

          1. Vy máte nejspíš ve všem pravdu, ale otázka je co s tím? To máme jen tak sledovat? Nedělat vůbec nic? Co navrhujete Vy? Lepšího, možná úspěšnějšího, prostě něco.

          2. Ale to je jedno jak moc zmanipulovaný je dav. Je to ale dav, který vám hypoteticky může udělat problém.
            Jako politik jste si po dlouhé době urvali teplé místečko, klídek tabáček, parlamentní většina, neschopná opozice a vy si chcete udržet to teplé místečku dýl než 4 roky.
            A teď vám pod okny bude co 14 dní vyřvávat dav – demise, demise.
            Čas se krátí, lidi přibývá a co teď. Převléct kabát, obětovat šefa mafie, odhodit zátěž pidistran nebo změnit politiku. Revoluce se nejlépe dělá zevnitř a proto je důležité nenechat je v klidu a stále jim připomínat, že za dva roky budou historie.

          1. Protože jsou.
            Ale máte pravdu. Pokud chceme spolupracovat musí jít nevraživost stranou. OK, od příště voliči ANO.

      14. Připadá mně to jako dobrý nápad. Pokud by organizátoři nechtěli (zatím) srovnávat vraždění a války, které vyprovokovaly a uskutečnily USA a na druhé straně RF, mohlo by pro začátek stačit něco z toho co navrhuje Jason. Rozhodně to stojí za zamyšlení-

        1. Uvedl jsem jen jeden konkrétní nápad. Těch možností je samozřejmě více a výběr musí být vždy ovlivněn aktuální společenskou situací, náladou ve společnost.
          Pro všechny ale platí, že má smysl se zaměřit na pilíře, na kterých piedestal lepšolidí stojí, nikoliv na důsledky jejich konání … např. pálením USD (byť na vícero místech na planetě) ničeho nedosáhnete, protože tiskařský lis pojede dále. Zničte tiskárnu USD a docílíte zamýšleného lépe a efektivněji …

        2. Kočko Šklíbo, nechápete jednu věc. Že když vraždí kolektivní Západ, také nejde o násilí, ale dycinky jenom o preventivní zákrok v zájmu světového míru.
          Teď právě byli někde u Damašku zavražděno pět civilistů, asi patnáct bylo jen zraněno. Vraždili sousedé, jen čistě z obranných důvodů, v žádném případě nešlo o agresi na území cizího státu. Trefení civilistů je jenom běžná kolaterální ztráta.

          1. Z čeho soudíte že něco nechápu, tedy co Vy píšete ? Já ve svém příspěvku, na který reagujete, nic takového nevidím.

            1. Šmankot, to byl řečnický obrat. A ironie.
              Něco jako : Nechápeš, že že maminka a pan velitel mají vždycky pravdu.
              Ách jo

      15. Dnešní článek, Dvořáku, považuji za malebnou směs racionálního myšlení a dokonalé slepoty k absolutně změněným podmínkám.
        Vy se prostě stále domníváte, že žijete v právním státě, řízeném vládou, která sice zastává cizí zájmy, ale z nějakého důvodu bude náhle respektovat – nezávisle na příkazech zvenčí! – vůli lidu, ať už ze strachu nebo ze studu nebo z vrozeného respektu k zákonům či ústavě.

        Pokud by se tak stalo, bude nejpozději do měsíce vyměněna svými loutkovodiči za partu „jinších sekáčů“.
        ——————–
        Přímo tragikomický je předpoklad, že DNES existuje jeden jediný komunikační kanál, který by nebyl plně sledován a který by nemohl být z minuty na minutu jediným stiskem tlačítka selektivně vypnut.

        Když na to přijde, může být zcela zablokováno vaše internetové připojení a zrušeny všechny vaše mailové adresy. Nácvik už před několika měsíci proběhl.
        ———————–
        Představu že na náměstí zabloudí nějaká směs pár desítek či set tisíc zvědavých prosťáčků, poslouchajících dnes a denně Českou televizi -a po hodině projevů jim spadnou šupiny z vočí a názorově se otočí o 180°/podle německé ministryně 360)/stupňů, ze slušnosti nekomentuji.
        ———————
        Začíná mi být opravdu smutno.
        Domnívám se totiž, že ta skupinka profesionálních dohlížitelů, pověřená sledováním těchto stránek, si dneska bouchne šampaňské či si dá dvojitou lajnu, když je ta neděle.

        1. Máte pravdu, ale tak černé to není. Už bolševik měl absolutní kontrolu nad mediálním prostorem, rušil vysílání kde čeho … a přesto v tom boji neuspěl.
          Musíte si uvědomit, že každý klacek má dva konce – ok, tak tedy umlčí opět weby … což už se jednou stalo. Co nastane? Okamžitě se najdou jiné kanály a množina vlažných podporovatelů pětidemolice se zmenší, protože si řeknou – tak tohle už je přes čáru.
          Pravda je, že změna nemůže nepřijít beze změn u protektora – i tohle tady už bylo! … přesto změna přišla. Pokud budete bourat pilíře, na kterých stojí, tak opět! dojdeme do stavu, kdy bude platit slavná věta „sami jako kůl v plotě“.
          Naše největší výhoda je, že máme reálné zkušenost z obou režimů a tedy můžeme celkem přesně odhadnout co nás čeká od nich v budoucnu … jinými slovy, známe jejich taktiku, jejich know-how 🙂 .
          Stačí už jen maličkost – správně znalosti využívat.

          1. Já do toho vlezu, i když je to neslušné. Taky Vás rád čtu, ale *ere mě jeden slovní obrat. “Musíte si uvědomit”. To má stejnou sílu, jako “Vy jste blbec a já Vás teď proškolím”. Na to je hodně lidí háklivých. Tohle, když řekne politik, ztratí rázem 2 miliony hlasú. V tom byl mistrem zaorálek.

        2. Tak co navrhujete? Máte nějaký nápad? Ano máte zřejmě pravdu, že neexistuje komunikační kanál který by nebyl sledován, že určitě lidé neprohlédnou za hodinu pobytu na demonstraci. Určitě ne všichni, spíše menšina, ale každý člověk se počítá.
          Ale co tedy? Sedět na gauči? Tak to bouchnou ty šampaňské rovnou dvě.

          1. Co tak zkusit taktiku VVP? Porazit protivníka jeho vlastním úsilím a silami.
            Tím, že veškeré jeho úsilí, nebo dokonce i zuřivost nasměruju proti němu.
            Je to trochu vyšší škola, ale v tom judu funguje na 100%.
            Pro začátek bych vyzkoušel reakci pětidemoličníků na to, že jim začneme přizvukovat a povzbuzovat je k většímu úsilí. Kritizovat za to, že v zájmu ukraviny nekonají, nebo špatně a pomalu.
            Myslím, že zrovna tady, není nutné vše detailně vypisovat.
            Chodí sem přece, téměř výlučně, jen samé inteligentní bytosti. Docvakne jim okamžitě, jak dál. 😀

            1. Haha. To neni spatny napad. Zacit hulakat, vic valky, vic zabijeni, vic chudoby, vic prdelkovani zapadnim mocnostem! Leckdo by se zacal dusit knedlikem…

              Ono se rika… kdyz se proti nekomu sprajcujes, davas protivnikovi energii.

              1. Vevčo, tohle se doporučuje i osamělým ženám v parku, na které zaútočí úchyl.
                Mají hlasitě křičet HURÁÁÁ , a útočník se překvapením na nic nezmůže a prchne.
                😀

        3. AH 9:09
          Promiňte AH, asi patřím mezi ty méně racionální a strategicky „nevzdělané“, ale mně se naopak návrh pana Dvořáka velmi líbí, a sice bod 2+3. Nechat na jedné z obrazovek běžet, ale hlavně bez jediného komentáře ze strany řečníků (!), data a také fotografie z válek, vedených USA. A rovněž nesmí nikde zaznít nic, ani jediné slovo, o agresorovi. Také by tam mohly být záběry z protiválečných demonstrací jak ze 70. a 80. let, tak i z protiválečných demonstrací probíhajících aktuálně v dalších zemích (Německo, Slovensko, Francie…) Opět vše bez jediného komentáře (však lidi si to přeberou, „co tím chtěl básník říct“).
          —–
          Naopak nesouhlasím s tím, aby tam běželo jakékoliv srovnání se SSSR nebo RF. To by demošku velmi, VELMI poškodilo – okamžitě by se ze všech stali „proruští švábové“ a celou akci by to zdiskreditovalo (resp. bylo využito k diskreditaci).
          —-
          A že to uvidí jen těch 100% přesvědčených, které přeci nemá smysl o ničem přesvědčovat? Videa z každé z demonstrací se pak následně najdou na YT, takže by se přes nejrůznější odkazy šířily dál nejen v naší kotlince, ale i ke všem ostatním národům. Koneckonců – i v USA by si jistě mnozí vzpomněli na protiválečné pacifistické hnutí „Květinové hnutí“ a třeba i tam by to někoho oslovilo (jj, já vím, jsem možná hloupý snílek, ale i takoví lidé musí ve společnosti být – snílkové dohromady s racionalisty – jedni vizionáři, druzí schopní manažersky a organizačně…)
          ——
          No a ta smyčka s výše uvedenými tématy by byla v případě potřeby (podle tématu aktuálně hovořícího řečníka) přerušovaná grafy, ukazujícími, jak si stojíme ekonomicky, inflačně, s cenami energií atd. atd. A po té by na obrazovku znovu naskočila promírová smyčka (němá, bez komentářů).
          ——
          Nebo je to hodně hloupé?

          1. Této Karlo, co si asi pomyslí havloid, když spatří Afghánče , jak z něho lezou střeva?
            Pomyslí si, že byla hrubá chyba opustit Afghánistán a nechat ty nebohé děti a ženy , prahnoucí po svobodě a demokracii západního střihu, napospas hnusným Tálibánům.
            Ách jo.

          2. Není to hloupé, jenom o několik let opožděné.
            A je to podle mého odhadu mimo osobní cíl a v rozporu s metodami pana Raichla.

        4. Holube, neni to tak. Nemuzou vypnout tlacitkem. Kdyz se snazili v Belorusku o barevnou revoluci, Lukasenkovi se nic takoveho nepodarilo. Napopak, cim vic se snazil informace udusit, tim vic se sirila znalost VPN a jak sledovat opravdove zpravy. Nakonec to Luka vzdal a pridal se na socialni site a pry tam i s lidma diskutoval.

          V Egypte pred casem vypnuli cely internet, a zjistili, ze bez toho nelze byt i tem papalasum. Dnes se informace udusit nedaji.

      16. Ano, toto by se mohlo vyzkoušet.
        Drobný (velký) problém vidím v tom, že lidi z války nijak velký strach nemají (nepřipouštějí si, že by u nás mohla být). Kromě toho přeci: NATO nás ochrání!

      17. Jakákoliv příští vláda,pohoří na dluzích státu,místo toho,aby nám bylo umožněno prosperovat,tak nás ještě víc odírají.Babiš to už jasně řekl,jen s EU a žádný Okamura.Pan Dvořák to napsal jasně,pětikolka má podporu USA,EU, nadnárodních korporací,takže demonstrace je proti těmto uskupením a to nebude mít úspěch,ale aspoň vhodná informace pro občany.

      18. Ono je jedno, jak objektivní budete. Je to jen mírná výhoda, protože žijeme v časech nálepkování a emočně zabarvených zpráv. Tím vyhrává volby Zeman, tím vyhrála 5🐨 a tím prohrál Babiš. Jinak nápad, aby tam byla tabule s fakty je neotřelý a líbí se mi. Mohlo by tam také kromě počtu mrtvých běžet to:
        Kolik stojí energie u nás a kolik v EU?
        Průměrný plat u nás a v EU?
        Odchod do důchodu i nás a v EU?
        Kolik stojí internet u nás a kolik v EU?

        Když se jim chce vláda tak vyrovnat, tak proč se nestará o zlepšení těchto záležitostí?
        Hlavně, že zvedne daň z nemovitosti, protože je přece pod průměrem EU 🖕.
        Takže tohle je něco, co by možná donutilo některé přemýšlet. Jedná z několika desítek ran sekyrou, která porazí i sebemocnější strom.
        5🐨spojuje pouze myšlenka, že jsme součástí nadnárodních struktur a musíme plnit roli, kterou nám tyto struktury přiřadí, což je kolonialismus jak kráva a to je potřeba tam říct. Nedostáváme šanci se zlepšovat a jsme určení jen k výtěžení možná dokonce i k lidským obětem ve válce, aby si kreténi z USA, GB, FR zvedli platy a vyplatili rekordní dividendu svým akcionářům.
        Ostatně práce vlády ohledně ČEZu je toho důkazem.

        1. Už jednou v naši historii tady byla parta, která přebírala stát v horším stavu. Takže to šlo a není důvod aby to nešlo z novu. Ta parta toho ve společný prospěch vybudovala následně tolik, že to stačilo na rozkrádání plných 30 let.
          Kdyby to bolševik u nás nepřepískli přesně podle hesla – papežtější než papež, tak nikdo nešel v 11/89 cinkat klíčema od bytu a auta … které dnes už ani v mnoha případech nemá.
          Stačilo možná mít verzi uspořádání Jugoslávie … ale o tomhle by měla začít celospolečenská diskuze – co vlastně chceme.

          1. No a jednoho z tý party máš teď za prezidenta, tak si bal baťůžek na východní frontu válečníku.

            Nejspíš se spojí tažení na východ s důchodovou reformou.

      19. Metaforicky vyjádřeno.

        Doplnil bych bod č. 6 nechceme být dalšími mrtvými, protože válka si nevybírá pouze ty, kteří chtějí bojovat.

        1. Metaforické vyjádření.

          Už to jede, budete cálovat. A žádný volební podvod to není, dezoláti.
          Vyskočila dorazila slova Marka Bendy
          19.02.2023 6:40 | Komentář

          „…..A už to jede. Pozdější odchod do důchodu, valorizace důchodů je špatně – musí se snížit, platy ústavních činitelů taky špatně – musí se zvýšit!

          Zvýhodněné cestovné důchodců a studentů – pryč s tím!
          Pořádně jim napařit ceny a k tomu další.
          Co si to například dovolili si postavit a pořídit vlastní bydlení nebo chalupy.
          Tak nic takového, mazánkové, budete pěkně cálovat!
          To nevadí, že už stavební materiál byl řádně zdaněný?
          Ne, nevadí!
          Pěkně to zaplatíte podruhý!
          „Sakra pochopte přece, že z něčeho se ta Ukrajina musí platit, blbečkové“!“ vypočítává herec naštvaně a ve stejném tónu pokračuje.

          „A teď to nejhorší. Ještě je potřeba prohlašovat zákon o umístění cizích vojsk na našem území a bez schválení parlamentem posílat naše vojáky do bojů bůhvíkam, ale evidentně na Ukrajinu.

          Stačí jen na 60dnů. (po těch 60ti dnech stejně nikdo nepřijede zpátky.)

          A jsme tam, kde jsme asi chtěli být, že??

          A do toho ten klon poslaneckých lavic, Marek Benda, ještě prohlásí, že by nebylo dobré, aby prostý lid věděl všechno, že cenzura je potřebná….“

          https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-to-jede-budete-calovat-A-zadny-volebni-podvod-to-neni-dezolati-Vyskocila-dorazila-slova-Marka-Bendy-729655

      20. Je treba brat do uvahy jeste jeden realny scenar – utek mnozstvi ukacek pred postupem rusu k nam. A to tech kteri jsou natolik zkompromitovani, ze by je necekalo nic dobreho. Prudke zhorseni bezpecnostni situace.

      21. Ovšem jedna ze základních pouček přece říká, že je nanejvýše vhodné protivníkovi neposkytovat informace, ale nejlépe ho zaskočit neinformovaného, nepřipraveného, protože zaskočený a nepřipravený protivník dělá logicky chyby, které je možno dále využít.“
        .
        .
        .
        … možností je nepochybně více, uvedu jeden návrh

        = to jako myslíte vážně?
        Hádám, že do tý demonstrace toho (11.3)uvedete ještě tolik „návrhů, doporušení, „tajností“ a informací“, že vláda bude dokonale zmatená a zaskočená.

        Nechci radit, ale pokud byste chtěl něco podobnýho ještě v budoucnu „navrhovat“, nebylo by přeci jenom moudřejší si podobný povídání nechat pro uši Rajchla a tady psát spíš vo bramborách a tak podobně?

        A už vůbec Vás nechci strašit, Vidláku, ale Ládik bude s tím jeho návrhem tady dole asi úplně nejblíž k tomu, z čeho jedinýho se vláda posepotentočkuje a … a my spolu s Rajchlem samozřejmě taky.

        1. Ano, máte pravdu – pravý účel má být jen v hlavách organizátorů, veřejně má být hlásáno, že je to demonstrace za mír, proti umírání civilistů. Na takovou dorazí i podporovatelé pětidemolice, takže to zmetci nedostanou informaci o velikosti tábora jejich odpůrců.
          Pokud je demonstrace proti drahotě, tak je to principiálně kupodivu blbě – protože drahota byla už při posledních volbách (např. elektřina x Lipská burza atd.) a voliči si očividně řekli, že tohle je nutná oběť v boji proti zlému Rusku po boku hodných USA.
          Potíž je, že Rajchl takhle neuvažuje – jeho úvaha je následující: zviditelnit se, přebrat hlasy na naší straně, následuje vidina poslaneckých mandátů a srážka s realitou, že takhle to nejde, neboť zastupuje naprostou menšinu …

          1. Když zboříte ten pilíř o ušlechtilých USA, pak dost lidí si nejspíše řekne, že přinášet osobní oběti ve jménu ganuera fakt nemá cenu.
            Tohle je jedna z možností jak změnit poměry na mocenské páce ….

      22. Ač čtenář velmi otrlý, nedočetl jsem do konce. Vidím věc “demonstrace” z pohledu východního konce republiky, zkráceně banik pičo. Žádné pyčo, jak se zde uvádělo, ale pičo, spisovně, jak to je na tričku. Demonstrace pod koněm je hepening, ať je tam 100 lidí nebo 200 000. Proti vládě, nebo-li proti plánované bídě se má demostrovat před strakovkou, v ruce dlažební kostky a molotovy. Budova má hořet, policie má mít strach a televize to má vysílat v přímém přenosu. Žádná tribuna a kecy, ale neřízený řev z nasranosti z bezmoci, z bezvýchodné situace a bez strachu z následků. Strach musí mít vláda, parlament a policie. Jinak je to celé na hovno.

        1. Ládik!!! napsal:
          19 února, 2023 (1:57)

          Co není, může být.

          Demonstranti můžou mít OOP proti aktivistům s barvou.

          TOTO vyjádření je pouhou metaforou a nemám na mysli nic konkrétního.

          1. Vážení, je to sice hodně úderné … ale:
            Máte pravdu, že jsme v podstatě ve válce, ale není válka jako válka. Neprohráli jsme tak, že u bytu voličů zvonila ozbrojená pěst pětikolky a pod násilím všechny nutili volit jejich kandidáty. Tak to tedy nebylo.
            Prohráváme v MEDIÁLNÍ válce!
            V klasické válce vyhrává ten, kdo má více surovin, více vojáků, lepší zbraně, má schopnost je rychleji doplňovat, umí s nimi lépe zacházet atd.
            V mediální válce je to trošku jinak, to asi cítí každý. Zkráceně – vyhrává ten, na koho stranu se díky mediálnímu zpracování přikloní většina. Tím není vyloučeno, že nemůže dojít ke skutečným bojům, pokud začne pětidemolice v mediálním soupeření prohrávat. Ostatně to vidíme na USA – prohrávají a proto to eskalují, možná až do jaderné výměny … prostě kobyla kolem sebe kope. Pětidemolice by určitě neměla jiné uvažování.
            Ládiku – rád Vás čtu, ale navrhujete v podstatě to co udělaly USA 🙂 … protože naprostá většina deklarovaných útočníků na věže měla saúdské pasy a byla odtamtud financována, proto napadneme Afghanistán … abychom mozek nakonec chytli u našich spojenců v Pakistánu :-).

            1. Tak tak, D.D. Ale co s tím? Obsadit na dvě hodny TV? Do půl hodiny tu TV vypnou a cely předběžného zadržení budou naprosto přecpané.
              Stádo se spokojeně pase a doufá, že tráva bude pořád a jednou bude líp.
              A vlci v lese čekají na signál. Nebo až je z lesa vyžene hlad.
              (Jedná se pochopitelně o podobenství, metaforu.)

          1. Bez knoflíků nosíš blůzu
            nazouvací boty.
            Kapík z tebe stvořil lůzu,
            všude kolem ploty.

            Všude kolem QR kódy
            prachy nemaj cenu
            nekoupíš si chleba, vody
            jako v pliocénu.

            Čtyřicet let platils daně
            všichni dobře žili.
            Zůstaly ti oči laně
            zbytek vytěžili.

        2. Můj děda (stejně jako já ze severovýchodní gubernie Kotlinky) vždycky říkal: „Dokud nepoteče krev a kandelábry nebudou ozdobené viselci, nejedná se o revoluci, ale o palácový převrat. Kromě jmen věrchušky se nic nezmění.“ Už je téměř 30 let po smrti, nikdo si na něm nic nevezme, ale pořád přemýšlím, jestli nakonec neměl pravdu.

          1. Určitě měl. Opravdový strach ze smrti dělá divy. Nemám z toho dobrý pocit, ale jinak to nepůjde. Už zašli příliš daleko.

      Napsat komentář

      Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *