17 května, 2024

Čistá ztráta

Než se dostanu k jádru dnešního textu, dovolte mi malé shrnutí… Máme rok 2021. Celou první půlku tohoto roku nám straší covid se vším, co k tomu patřilo, už ale bylo jasné, že očkování žádnou díru do světa neudělalo, ba naopak se stále více začalo ukazovat, že je to hlavně skvělý byznys a samotná nemoc už v tom hraje jen minimální roli. V létě proběhla kauza Vrbětice a v této atmosféře se šlo k parlamentním volbám.

Já jsem tehdy upozorňoval především na nebezpečí, že všechny ty ad hoc anticovid strany nezískají dostatečnou podporu pro vstup do sněmovny. Upozorňoval jsem, že covid bude hrát ve voličském rozhodování pravděpodobně menší roli, než si většina stranických marketérů myslí a doporučoval jsem volit „menší zlo.“ Všechny ty Přísahy a Volné bloky, to byly předem ztracené hlasy. To stejné platilo pro hamáčkovskou ČSSD, ale také pro KSČM. Doporučoval jsem volit Babiše a kdo nedokáže zkousnout jeho politiku v době covidové, ten ať volí SPD.

Volby dopadly přesně podle mých varování. Milion hlasů propadlo a byly to takřka výhradně hlasy, které by současnou vládu nepodpořily ani za nic. Kdyby těchto milion voličů dostalo šanci na druhý pokus a museli by si vybrat mezi stranami, které se dostaly do sněmovny, myslím, že nebudu daleko od pravdy, když si myslím, že většina z nich by volila Okamuru a někteří zřejmě Babiše.

Hned po volbách jsem o tom začal psát. Zhruba dvacet procent voličských hlasů leží na ulici. Jsou to ti, kteří rozhodně nesouhlasí s Pětikolkou, ale přesto si z nich Spolukoalice při přepočtech na mandáty půlku přivlastnila. Kdyby tyto hlasy nepropadly, tak mohl mít Okamura 30% nebo Babiš skoro 50%. Případně, kdyby se ty hlasy rozdělily, tak mohlo mít ANO a SPD dohromady možná i ústavní většinu. Jazýček na vahách… ale pořádný.

Od té doby jsem na toto téma napsal celou řadu článků. Mluvil jsem o tom s celou řadou politiků. Dokonce i s Babišem osobně. Začal jsem těmto voličům říkat Alternativa. Jsou to ti, kteří měli problém se všemi současnými parlamentními stranami, protože každá jim v něčem nevyhovovala. Šel jsem za těmito voliči, začal jsem s nimi mluvit a začal jsem veřejně mluvit jejich hlasem. Nepovažuju je totiž za roztříštěné a marginální. Dokázali se svolat na Václavák ve statisícovém počtu. A i když z toho byly skutečně veliké demonstrace, nehnulo to ani s SPD ani s hnutím ANO. Ani Babiš ani Okamura se je nepokusili získat pro sebe. Od začátku jsem to považoval za obrovskou chybu, která se jim nakonec vymstí.

Za SPD to byl pouze Foldyna, který rozpoznal jejich význam a za hnutí ANO to nerozpoznal nikdo… A tak si tyto voliče postupně asi nejvíc získal Jindra Rajchl. Ten zároveň cílí na zklamané voliče jak pětikolky, tak i ANO a SPD a pokud mohu soudit z rozhovorů na jeho setkáních s občany (kvůli tomu tam jezdím), daří se mu to velmi dobře.

Všichni moji čtenáři vědí, že jsem vždycky byl vůči Babišovi shovívavý. Minimálně jsem ho doporučoval volit jako menší zlo… a dodnes si stojím za tím, že Babiš by nás možná vedl stejným směrem jako Fiala, ale dělal by to neochotně, za úplatu, byl by pod mnohem větší kontrolou médií, které by mu nešly na ruku tak jako Fialovi a v neposlední řadě by si udržel kontrolu nad rozpočtem a zřejmě i nad inflací. Stejně tak si myslím, že kdyby Babiš chtěl, mohl být českým Orbánem. Ale bohužel stále více jsem přesvědčen, že Babiš jím být nechce a tím pádem mu na české poltiické scéně zbývá pozice takové trochu jiné ČSSD.

Andreji, dovol mi říct, že v posledních dvou letech tomu vašemu ANO přestávám rozumět. Rozumím tomu, že po vás jdou mééédia. Ale nerozumím tomu, proč se sami zbavujete potenciálních voličů. Už dva roky se vám daří kontinuálně nasírat obě strany. Pro libtardy a jejich intervjuky jsi nepřítel číslo jedna. Tak velký, že raději zvolili Fialu a dodnes se tváří, jako by ten jeho sajrajt byla cukrová vata. Raději 30% inflace, než Babiš premiérem. A pro těch milion propadlých hlasů (a pro voliče SPD) jste zase šestý člen Pětikolky. Já prostě nechápu, že to nevidíte.

Někde mezi tím je třicet procent voličů hnutí ANO. Ale mezi nimi je hodně těch, kteří ANO opravdu volí jako menší zlo. Volí ho, protože nechtějí nechat propadnout hlasy a protože ta vaše strana všech jim umožnila, promítnout si do vás svoje představy. Nevolí vás z přesvědčení, ale prostě věří, že nejste jako Fiala. Vy si ovšem dáváte stále větší práci jim ukázat, že naopak jste totéž co Pětikolka.

Už při prezidentské volbě jsem začal mít dojem, že ANO poněkud neví, kdo jsou jeho voliči. Ano, voličský výsledek nebyl nakonec špatný, ale byl takový jen proto, že nebyla žádná jiná možnost. Buďto generál a nebo Babiš. A také vás podpořili i ti, kteří proti ANO stáli v covidové době a dodnes si myslí, že jste to fakt nedělali dobře. Podpořili vás i ti, kteří by to ve sněmovních volbách nikdy neudělali.

Fakt mi hlava nebere, proč teď Schillerová nahlas řekla, že podporujete hentu smlouvu o obranné spolupráci? Koho jako myslíte, že tím získáte? Voliči pětikolky jsou tak zmasírovaní médii, že vám to nikdy nehodí. I kdyby stát krachnul, tak pořád budou věřit, že za to může Babiš a Putin. A těm, kteří byli na vážkách, jestli nejste jen obrácenou mincí Fialy, těm jste teď potvrdili, že to tak zřejmě bude. Schillerová v neděli řekla celému národu, že Babiš je totéž co Fiala, jen schopnější…. případně všeho schopnější.

Co vám sakra bránilo říct, že smlouva byla špatně komunikována s občany, že v ní chybí pár nějakých hnidopišských článků, na kterých trváte, aby tam byly? Mohli jste odejít ze sálu. Vždyť na vašich hlasech vůbec nezáleží. Pětikolka si to může prohlasovat sama. Já vím, že máte mezi poslanci i mezi voliči ty, kteří jsou z této smlouvy nadšení. Třeba henten poslanec zpravodaj, co jí dostal na starost v petičním výboru. Ten ve své řeči nepřipustil žádné pochybnosti o tom, že je to super věc, která našemu národu jen prospěje. Hned jsem tehdy napsal, že pokud nechceme tuto smlouvu, musíme mít jiné složení sněmovny. Bohužel to platí o pro hnutí ANO.

Všichni tihle poslanci mohli být potichu pro smlouvu. Pětikolka by jim jí schválila. Nic by se nezměnilo, jen vztek všech těch, kteří volili ANO, ale tu smlouvu odmítají, by se nasměroval na Fialu a jeho melody boys. Místo toho se naštvou na vás a nic na tom nezmění ani fakt, že nebudete dávat žádné stranické doporučení. Nejhorší věc, kterou může politik sám sobě udělat, je změnit podezření v jistotu.

Jedno z politicky nejtřeskutějších hlasování letošního roku a opoziční ANO při něm ukáže, že vlastně není žádnou opozicí. Kdo to tam u vás vymyslel? Pro koho to děláte? Pro média? Pro voliče koalice? Stejně vám to k dobrému nepřičtou. Pro ty vaše voliče, kteří jsou transatlantičtí? Fakt vás volí hlavně ti, co se nemohou dočkat amerických vojáků na našem území? Nechápu, nerozumím a raději se nedomýšlím, jak jste k tomu došli.

Jste si jistí, že to naštve jen minimum vašich voličů? Například já to prostě nevydýchám. Osobně si myslím, že vás to bude ve volbách stát minimálně deset procent podpory. Uvědomujete si, že když vezmeme v potaz těch dvacet procent propadlých hlasů, přidáme k tomu nějaké odpadlíky od Pětikolky a vašich deset procent zhrzených, tak to nejspíš úplně přeorá politickou mapu? Pamatujete, jak jste se do sněmovny dostali vy? Průzkumy vám předpovídaly deset procent, ale nakonec jste měli jednou tolik… Abyste teď vy nebyli v roli Sobotkovy ČSSD… se vším, co k tomu patří.

Vím, že nemáte rádi Okamuru. Prý se s ním nedá domluvit. Inu, právě jste ho slušně posílili. Rajchlovi jste otevřeli dveře do sněmovny a položili červený koberec. Nic víc si nemohl přát. Tento přístup je čistá ztráta pro hnutí ANO. Jen ztráta,. žádný zisk. U nikoho si nevylepšíte pozici, jen si ji zhoršíte. Je to tak okaté, že se dá klidně tvrdit, že jediný, kdo vás pochválí, je americký velvyslanec…

Dumejte, dumejte. Máte na to ještě chvíli času. Ale jestli bude tato smlouva schválena i hlasy poslanců ANO, tak bych s třicetiprocentním volebním úspěchem už nepočítal. Uvidíte příští rok v eurovolbách. Tam ještě navíc dostanete céres za Jourovou i Charanzovou a tuto obrannou smlouvu vám všichni rádi připomenou (včetně mně) a uvidíte, co to udělá s preferencemi.

Všimněte si prosím, že jsem ani jediným slovem nekomentoval vlastní smlouvu. Neřekl jsem, že jde o smlouvu vazalskou, vůbec jsem neřešil, co skutečně udělá s naší bezpečností, neporovnával jsem ji s pozváním vojsk Varšavské smlouvy. Vystačil jsem si jen s jejími dopady na preference hnutí ANO. To ostatní totiž ještě bude stokrát prokydáno s patřičným efektem.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

Pokud stojíte o moji knihu, prosím objednejte si ji v následujících dnech, kdy ještě budeme normálně fungovat. Mohu se zaručit, že odešlu všechny knihy, které si objednáte do 28.6.2023. Pokud si knihu objednáte později, přijde vám pravděpodobně až v srpnu. V červenci zřejmě nebudu schopen expedovat vůbec a v srpnu jen omezeně. Vše ostatní zůstává v platnosti. Každý, kdo pošle jako dar Institutu českého venkova alespoň 350,- Kč, si může vyžádat knihu v zasílací aplikaci na Kydech. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.

248 thoughts on “Čistá ztráta

  1. ‚Fakt mi hlava nebere, proč teď Schillerová nahlas řekla, že podporujete hentu smlouvu o obranné spolupráci? Koho jako myslíte, že tím získáte?‘
    Inu, nezískají tím sice nikoho, ale kdyby byli proti té smlouvě, tak by ztratili ty voliče, kteří jsou pro ni, a zároveň by nezískali navíc skoro nikoho, protože ti, kdo jsou zásadně proti všemu, stejně nebudou volit je ale Okamuru nebo Rajchla.

    1. Protože Schillerová moc dobře ví kdo u nás skutečně vládne a koho posloucháme… nedovolí si být proti. Pokud se další dva roky nic velkého nestane ( válka) budou chtít vládnout s ODS očištěnou od současného vedení. Rajchl s Okamurou budou mít max 20% , takže se nic nezmění a jede se dál…

  2. S Babišem je to prosté. Svůj pokus převzít moc v zemi nedotáhl do konce a druhý pokus ví, že už nemá. Tudíž jediné východisko je udělat z ANO další koaličně opoziční standartní partaj, plně integrovanou do systému.

    Od Babiše už nelze nic pozitivního očekávat.

  3. Nebudu volit „menší zlo“. Nebudu volit Babiše. Proč? Jeho vystoupení v případě Vrbětice. Zahraniční politika jeho vlády. Zahraniční politika Fialovy vlády je akcelerací Babišovy vlády. Nepřijímáme argument, že nemohl jinak kvůli opozici. Jestliže nemohl vládnout podle svého, měl vystoupit před národem a odstoupit. Nebudu tak volit i kdyby můj jediný hlas měl rozhodnout. Své životní priority si musím zajišťovat jiným úsilím než volebním. Mým soupeřem nejsou zvolení politici. Mým soupeřem jsou jejich voliči, mí spoluobčané. Jejich priority či „priority“ neovlivním. Jen se mohu snažit abych důsledky jejich volby omezil pro sebe na minimum.

    1. Shumi.
      Něco na tom bude.
      Ti politici si myslí něco o své výlučnosti, ve skutečnosti odtrženi od reality běžného občana asi jako různé takzvané celebrity.
      My jsme konfrontováni samozřejmě s nařízeními těch shora, ale taky s blbostí našich běžných spoluobčanů.
      Jeden z mého okolí- hele už jdou po krku Putinovi….nebo než koblihu od Babiše radši budu o hladu.
      A těmhle otevřít oči, to bude panečku nadlidský úkol. Ono ne každý je schopný si přiznat vlastní omyl, chybu.
      To určitě všichni známe z domácích hádek.A ty bývají o jo blbostech povětšinou.

      1. Je celkem jasné, že ANO je stranou jednoho muže. Že bez požehnání AB se v ANO nepohne ani lísteček.
        Drobná perlička : Když vypukl horký konflikt na Donbasu, tak okamžitě a velmi hlasitě začala kvičet A. Schillerová. Hřímala a hrůzou si rvala kštici : Hurá na ty hnusné Russáky , jinak je s naším demokratickým světem ámen.
        Ta ženská asi opravdu rozumí financím, ale určitě nerozumí zahraniční politice. Ten emotivní kvikot jí musel někdo schválit, případně předepsat. Kdo jiný, než Andy.
        ***
        A ano, i v ANO se vyskytují slušní a přemýšliví politici. Občas někteří i mile překvapí.

      2. Můžeš velblouda dotáhnout k vodě…
        Marno je přesvědčovat. Musí na to přijít sami. Aby o tom začali přemýšlet, mají se příliš dobře. Ale ani to je nemusí orientovat žádoucím směrem. Jestliže se objeví vůdce, který se v mizérii vetře do jejich přízně a nabídne jim jednoduché řešení.
        Na straně opozice nevidím nikoho s reálným pozitivním programem. Moje vysvětlení je nejjednodušší. Není poptávka. Reálný pozitivní program je vždy, ze své podstaty dlouhodobý a namáhavý. Jenže většina lidí skrze svoji přirozenost dává přednost rychlému a co možná nejsnazšímu. Spokojí se pro ten účel jim nejsnáze pochopitelnému vysvětlení, nejbližšímu jejich náhledu na svět. Formovanému tímto, jejich sdílenou kulturou a … informačními médii vodícími je jako loutky a uzavírající je uvnitř tak vymezených ideových hranic. Tak aby vystoupení mimo ně pociťovali přinejmenším jako diskomfort. Podle toho odmítají vše co je v rozporu s jejich vírou. Jako církevní prelát odmítající pohlédnout do mikroskopu, do astronomického dalekohledu. Někteří tak i přesto, že vědí. Jenže předstírání nevědění jim v rámci systému, který udržují i vytvářejí, a účast na vyprázdněných či od počátku prázdných rituálech jim přináší pohodlí a výhody. Potřebně samostatného kritického myšlení je schopna a současně ochotna menšina.

        1. Shumi, víte, není poptávka, třeba je. Jenže oni ty, kteří konzistentně mají své názory x desetiletí totálně diskreditovali. Můžete si o komunistech myslet co chcete. Ale faktem je, že z války zničené země, začali stavět továrny přehrady elektrárny silnice železnice, a dělalo se to pro nás, pro lidi.
          Nemusíme nutně chodit do průvodů a hlásat s SSSr na věčné časy. Ale to co se dělalo, z toho užitek byl. Neříkejte že ne, například neříkejte, že by mladí dnes nechtěli jít bydlet do bytu, na který by nemuseli splácet celý život. Že staří by neuvítali dostupnou zdravotní péči.
          Paní Konečná ani pan Skála nejsou nějací aparátčíci, a to co říkají má hlavu a patu.
          Koneckonců pro koho by toto bylo nepřijatelné, tak ano, napravo se profiluje pan Rajchl a jeho PRO.
          Myslíte si, že by ve sněmovně razili heslo s komunisty se nemluví, anebo by dělali poctivou slušnou politiku, hlavně pro tuto zemi a lidi?

    2. Ano, souhlas, vidím to podobně.
      Pokud jde o Vrbětice, nemůže být pro Babiše omluvou, že ho pravděpodobně „někdo“ držel pod krkem. Až nastane další kritická situace, ten „někdo“ ho pod krkem uchopí znovu. A Bába se po…. znovu.
      A ještě ke Covidovému šílenství. Jo, blbnula celá Evropa, zpočátku nikdo nevěděl co se děje, jak se to rozvine, atd… Dodnes se za tu zbytečnou dvouletou buzeraci nikdo národu neomluvil. Nikdo nevysvětlil, proč si nebylo možné v rámci boje s Covidem dva roky koupit boty nebo kalhoty. To je ale prkotina, nejvíce je mi líto dětí, které takto ztratily dva roky života, ty jim už nikdo nevrátí.

      1. Hahaha Vrbětice. V 2014 to tam bouchlo a po sedmi letech dospěli k tomu, že to udělal Čuk a Gek.
        To nesmrdí, to přímo zapáchá.
        A co to mělo za smysl, když hned v zápětí Číňan snědl netopýra a pokud jste si nadali na ksicht náhubek, ušitý ze starých hader, tak jste dozajista umřeli?
        No a SVO dala covidovému šílenství definitivní tečku. Putin nás všech ze dne na den vyléčil, aby jsme přešli z jedné katastrofy – pandemie, plynule na druhou – válka.
        Takže teď už zbývá buď armagedon nebo mimozemská invaze.

    3. Kdyz ma nejaka opozicni strana dostatecnej pocet clenu a popularitu,
      dostane za to tucnej plat vod kazdy vlady..
      To se menuje povzbuzeni a podpora politicke aktivity ..

  4. Mohl bych se usmívat,když pan Vidlák,až teď poznal co je Babiš zač.
    Ono to zní i tak,kdyby vyhrál příští parlamentní volby,bude na něj spolehnutí,tohle si registruje Brusel i Washington.Jen poznámky,volby jsou ještě daleko a volič rychle zapomíná.

  5. Vidláku, nebuď zhrzený ze slovenského dementa a jeho sekty. Já jsem naopak rád, že se odkopal a skalní geronti nenávidějící USA (stejně iracionálně jako dnes mladí dementi nenávidí Rusko) budou alespoň volit Rajchla.

    Uslintaný ušatý idiot patří někam na salaš nebo do muzea, nikoliv do Strakovky. Za mě ideální scénář vyhrává volby ANO, z ODS se odtrhne část poslanců a spolu s PRO udělají pročeskou racionální vládu, která nebude působit tak, že prakticky všichni její členové mají v hlavě nasráno. Premiérem ideálně Zahradil, to by byla bomba.

    1. Můžete trochu přiblížit vaše slovní spojení „skalní geronti nenávidějící USA „. U těch mladých dementů je to celkem jasné. Od kolika let jsou pro vás lidé geronti například?

    2. M. z Pivovaru

      Můžete napsat, co konkrétně považujete za projev nenávisti USA starých gerontů? To, že tady nechtějí mít nasáčkovanou jejich (potažmo jakoukoliv cizí) armádu? Že nezapomínají na válečná dobrodružství a ozbrojené konflikty, které přímo rozpoutaly (či významně podporovaly)? Je projevem nenávisti odpor vůči, pro nás naprosto irelevantnímu a přesto sem uměle dotaženému, konstruktu Black L. M.? Považujete za znak nenávisti odmítání naprosto šílené a sebezničující ideologie genderismu, operativních změn pohlaví u dětí včetně likvidace jejich identity za pomoci hormonů? Považujete za projev nenávisti, že se člověk nedokáže ubránit smíchu, když vidí loutku Bidena, díky jehož kognitivním schopnostem by měl pobývat spíše v nějakém pečovatelském zařízení, než zastávat pozici, kde rozhoduje o osudu lidstva? Atd., atd..
      (a mmch. – „starý geront“ – kdo je starý geront, kdo je mladý geront a kdo je negeront, podle vás?)

  6. Bez ohledu na to, jak bude ANO hlasovat v tom či onom hlasování, zůstává ANO stále jedinou stranou, schopnou porazit ve volbách pětidemolici. Bude-li Rajchl dosahovat ve všech průzkumech nad 5%, dám mu svůj hlas. Jinak dám hlas Okamurovi. Bude- li hrozit opět vítězství nějakého fialového slepence, dám hlas Babišovi (nebo tomu, kdo bude schopen fialový slepenec porazit).
    Stejnou taktiku jsem měla už v předchozích volbách, jen místo Rajchla jsem zvažovala Trikoloru a nakonec jsem to dala Babišovi. Ti ideově zaťatí, co nebyli ochotni skousnout Babiše jako menší zlo, hodili svůj hlas do kanálu a přispěli tak k tomu, že nám teď vládne to největší fialové zlo.

    1. ‚… bude-li hrozit opět vítězství…‘
      Jak to bude hrozit? Budou viset na každém sloupu, bude se o tom informovat v médiích, neslezou z obrazovky, strhnou pravděpodobnostní žebříčky, zavalí nás jak obrovský černý pták svými vypelichanými křídly, až si strachy neuvědomíme, jak nám rozdali karty. Budou hrozit, že vyhrajou a tak my se budem bát jak zvířátka a ani to nám uż nepomůže. Když jsme se rodili, neřekli nám, že nám bude hrozit politika.

  7. Tak snad si jenom někdo v ANO zkouší, jak moc velký povyk by to vyvolalo. Brzy uvidíme. Pokud se přidá k 5 koalici tak škrtám a zapomínám.

    Babiš má smysl jen pokud by se „Orbánizoval“. Podlézat jim je k ničemu, nikdy pro ně nebude partner a ať udělá jakýkoliv vstřícný krok, tak jejich cílem je jen jeho definitivní zničení. V tom jsou fanatičtí a iracionální.

  8. Vidlák zraje jako víno; dnešní rozbor nejen parlamentní politiky je ukázkový. Nejde vlastně jen o předmětnou smlouvu, je to obecnější: ANO se „zbytečně“ zbavuje části voličů; krásný článek, ale soudím, že úplně mylný.

    Pro ANO to zbytečné hlasování není. Nastává totiž nová, utuženější verze totality demokratůry a kdo „odmítne znamení šelmy“, ten bude označkován coby nevhodný k dalšímu rozletu. Po každém takovém nedostatečně pevném soudruhovi půjdou jako slepice po flusu. Je to jako „povinný podpis Anticharty“ nebo „povinné schválení vstupu vojsk“ – kdo odmítne, bude odstřižen od lizu.

    Opozici – hlavně tu parlamentní, kterou hraje úspěšně SPD – nechají víceméně na pokoji, protože ji potřebují pro udržení aspoň vnějškového zdání demokratůry, ale po lidech, připuštěných tak či onak ke korytům, půjdou nemilosrdně.

    Zkrátka, je to ve skutečnosti úplně opačně, než píše Vidlák. ANO prostě musí hlasovat „pro“, je to takové „konfirmační hlasování“. Kdo nezvedne ruku a bude – naprosto zbytečně – deklarovat přímý odpor, bude tak či onak zlikvidován. Tak jako tak hlasování poslanců ANO nezmění nic; jen se tím přihlásí k odstřelu.

    Reálně to znamená velice málo, téměř nic. Totalitní režim vyžaduje opětovnou přísahu věrnosti Vůdci. Jako se nedali komedianti odsuzovat za podpis Anticharty, neměli bychom odsuzovat ANO za tuto trapnou šaškárnu.

    Fašington s Londonabádem a všemi svými pomahači a stvůrami čelí úplnému krachu své protiruské politiky – je to dobře vidět na „úspěchu“ Steinerovy ofenzívy a na trapném čekání na Wencka. Ještě více na víkendovém jančení s „proti-Putinovským pučem“…

    Směšné na tom je, jak se tato bláznivá světožerná politika stala zároveň protičínskou; a co hůře, vlastně protisvětovou, jelikož USA a Západ jsou jen 18% světa v počtu hlav, o klesajícím podílu na reálné části ekonomického výsledku ani nemluvě.

    Je to derniéra, k tomu už hodně omšelého a velice vyčpělého kusu. Herci jsou šmíra a provedení nestojí za nic; divadelní orchestr jsou hrozní skřípalové, takže se nedobrovolně-povinní diváci při představení ani nevyspí.

    5-ti demolice a další takoví příšerní šašci jsou s tím vším spojení natolik hluboce, že brzy půjdou od válu; jen co to úplně krachne a Amíci udělají Pá Pá.

    1. Přesně. Na tom, jak bude ANO hlasovat, vůbec nezáleží. Následné průzkumy potvrdí 30% preference. Volič ANO je splachovací.

        1. No, Vrbětice nebyly ani pragmatické, ani racionální. Tento postoj může pomoci Babišovi, že nepřijde o majetek. Co to ale přinese pro svrchovanou republiku?

          1. Vrbětice byly oboje. CIA, tedy amícký State Department a britanistánská MI6 by v případě neúspěchu – kdyby Babiš a další oponovali – udělali něco mnohem horšího. Protože v této etapě byli ochotní jít přes mrtvoly, a to že doslova a hromadně.

            Co bylo dál na programu? Nervový plyn v metru? Rozptýlení velice nebezpečných radionuklidů někde ve větším městě? Nějaký útok na jaderné elektrárny?

            Osobní hrozby Babišovi, třeba jemu a jeho rodině, stejně jako hrozby Agrofertu a dalším Babišovým majetkům, byly docela jistě až druhotné…

            Jsou to zhovadilí magoři, to musí být úplně jisté. Podívejte se, co udělali v Jůgošce nebo v Ruině…

            1. Pochopte, že Západ byl tak nesmírně vyšinutý, že se domníval, že proti Rusku vyhraje. Že udělají bordel v Ruině, k tomu „sankce z pekla“ a že Rusko se položí…

              Teprve, když vše selhalo a dostávají ve všech směrech přes prdel, se v nich pomaličku probouzí zbytky zdravého rozumu – a to jen protože čelí vlastní fatální porážce.

    2. Připojím ještě něco „válečnického“: válka nebude, přes různé hysterické výstupy všelikých dementů. Protože by docela jistě fatálně prohráli, a to konvenčně, ekonomicky, obchodně; v „malé jaderné válce“ tuplem, v té velké také – pokud se v takových případech dá o vítězství vůbec mluvit.

      Vojáci v tom mají samozřejmě jasno už léta, navíc je to čím dál výraznější: celé USA a Západ nejsou schopni žádným způsobem porazit – či válečnými akcemi „oslabit“ – ani samotné Rusko, natož pak spojenou „superobludu“ Rusko+Čína, nehledě na další země, které by se na stranu Ruska přidaly. NATO je zkrátka onen vykradený papírový tygr, jak je zřejmé již celá léta.

      Politici, dokonce i ti vrcholoví dementi ve Fašingtonu a Londonabádu, nehledě na jejich vazaly v EUhniji, na to čím dál více přicházejí: od toho neustálé strašení ruskými jadernými zbraněmi, to jde o typickou „psychologickou projekci“, protože atomovky jsou vlastně jediná reálná karta USA – jenže ta je absolutně sebezničující a tudíž nepoužitelná.

      Až legrační je to třeba v letectvu, což byla léta dominantní Západní síla – jenže už od 70. let to nebyla reálně pravda, v konfrontaci se Sojůzem a Varšavskou smlouvou by USA prohrály i letecky: nebyly už tehdy schopní ochránit svá letiště a logistiku, ani čelit sovětskému raketovému PVO.

      Ruský projekt Su-57 se ukázal jako velice povedený, jak prozřeli dokonce i Amíci ve svých militárně-pornografických časopisech – jinak se totiž tahle propaganda nedá nazvat, než jako „military porno“. Rusové si počkali, a místo aby páchali předrahé chyby v návrzích a nasazení 5. generace bojových letadel, jako to předešlých 30+ let dělali v USA a na Západě, nechali své vyspělé technologie vyzrát v modernizacích stávajících letadel 4+++ generace, jmenovitě v Su-35S, které slouží v podstatě jako hromadná létající zkušebna technologií pro Su-57. Zároveň se tím ladí nasazení těchto vyspělých technologií v reálných bojích a jejich integrace s digitálním válčištěm. A to že levně, za zlomek nákladů americké strany…

      Díky tomu dosáhli podstatného úspěchu: že cena a nasazení Su-57 udrží náklady na úrovni předcházející generace velkých bojových letounů na bázi původní Su-27, dokonce je ještě může snížit. Nehledě na to, že chystají „menšího bratříčka“ Su-75 s jedním motorem, který může být velice úspěšnou obdobou amícké F-16, tedy levného letadla pro menší státy, stále s velice zajímavými schopnostmi.

      Zatímco Amíci mají na krku smrtelně nebezpečný nepodarek F-35, kterým oblažili všechny své vazaly…

      1. Když to doplním, tak Su-57 zcela jistě není „selhání“, jak léta blábolí všechny žumpy a „military-porno“ kanály, když komentují zaostávání v počtu vyrobených kusů. Je to podobné jako s tanky T-14 Armata: reálně není dnes ve válce potřeba, jelikož Su-35S je dostatečně vyspělý – stejně jako v té tankové oblasti modernizovaný ruský tank T-90M Proryv – dnes bezesporu nejlepší hromadně nasazený tank na světě, nejen pro válčiště „ve Východní Evropě“.

        Mohou tedy těmto projektům nechat čas „dospět“ bez enormních nákladů, které jsou vyloženě vyhazováním peněz: jak ukazuje v plné nahotě amícký F-22 Raptor nebo F-35 v míře dosud nikdy a nikde nevídané.

        Podle vyúčtování v rámci GAO – což je amícká vládní agentura, zřízená kvůli korupci vojensko-průmyslově-kongresového komplexu – vyšel například F-22 na úžasných 450+ milionů dolarů za kus… účet za F-35 ještě není uzavřen, ale už nyní je absolutně jisté, že to nebude méně katastrofické. Navíc to úspěšně zlikvidovalo lepší konkurenci a reálně to velice efektivně odzbrojuje USA a Západ. Je to prostě „Fatal Error“ nebývalého rozsahu.

      2. Jen ještě vysvětlivka (aby mě někdo nechytal za slovo): F-35 je „smrtelně nebezpečný“ ne protivníkovi a už vůbec ne vlastním pilotům – to v žádném případě. Na tak – až poněkud bláznivě – pokročilý projekt je havárií a katastrof velice málo, to je v každém případě výrazný inženýrský i manažerský úspěch – přes všechny kontroverze, podvody, předražení, nesmyslnosti. V porovnání s předešlými amíckými počiny, třeba F-104 Starfighter – zvaný zcela oprávněně „výrobce vdov“ – to je skvělý posun k lepšímu.

        F-35 je smrtelný jaksi celkově. V nákladech, hlavně na provoz a servis. V totálním ujařmení celého zbrojního leteckého průmyslu USA a Západu: „F-35 nebo nic“, je taková mantra; úplně to zničilo až „vyžralo“ peníze a příležitosti na jiné projekty.

        Je to návrhová katastrofa: budou se muset měnit všechny motory – a předem je jasné, že bez výrazného omezení výkonů to nepůjde. Termodynamické rovnice, aerodynamické fyzikální zákony… buď se povede letoun díky vývoji technologií výrazně odlehčit nebo to prostě není průchozí ze základních fyzikálních důvodů.

        Totálním předražením a vysokými náklady na servis a letový provoz to zničí vycvičenost letectev: nikdo si nebude moci dovolit nalétat rozumný počet operačních hodin.

        Zkrátka je to šílený „failure“…

    3. Dalsi variantou krizoveho vyvoje muze byt „elegantni“ snaha Babise o pomalou likvidaci ANO.
      Neni ANO, nejsou problemy, nejsou financni naklady .
      Politicka strana jako firma …..

      1. Babiš má volnost v jednání, jakou dosud neměl: klidně může nechat ANO postupně vykysnout, a přesunout náklady na jiné „koně“: třeba podporovat PRO a další subjekty. Stáhnout se trochu do pozadí a přes své peníze nechat pracovat jiné.

        5-ti demolice stoupla do hov výkalu, a cokoliv svázané s nimi příliš nablízko smrdí už teď na hony, jsou vyloženě „toxičtí“. I protřelejším krysám v žumpách to začíná být jasné a trousí různé „záchranné“ protirežimní články a poznámky: asi jako za Protentokrátu, „psal jsem sice režimně“, ale ve skutečnosti jsem pomáhal partyzánům… takže Svatováclavská orlice a cena Kuratoria byly jenom krytí mé odbojové činnosti.“

  9. To jste Vidláku, opravdu tak naivní ? Vsadím s Vámi kalhoty, že už nějaký čas běhá po Sněmovní, nevím já kolik lóbistů a uplácejí poslance z leva z prava. Když se dá emerický poslanec koupit za deset litrů mrtvejch prezidentů, tak schválně za kolik ti naši

  10. Čistá ztráta alespoň pro mne také je
    jak,,opoziční ANO hlasovalo “ o obranné smlouvě s USA.
    Můj hlas voliče ANO nikdy více.

  11. Tak dneska mi to pripada jako navod, jak by mel Babis vyjebat s volici, jenom aby se mu zvedly preference.
    Neco mi rika, ze takovehle rady on nepotrebuje.

    1. takovehle rady on nepotrebuje, ale potřebuje. Vidlák to nekompromisně popisuje. Dával před volbami doporučení, nikdo ho neposlechl a ejhle, dopadlo to přesně jak popsal. Všichni ho čtou, ale nikdo se podle něj neřídí, ke své vlastní škodě.
      Dnes nám sice říká, že ANO je vlastně trošku vzdorovitější pětikoalice, ale kdyby své voliče trošičku podvedlo, tak by to mohlo klapnout. Dělal by to samé co ona pětka, leč by to byl již ten náš vyznavač těch západních hodnot.
      Probůh nefantazírujte a řiďte se ve všem Vidlákem a budete mít klidný život.

      ANO a Rajchl vpřed k vysněným západním hodnotám.

      Alefe věřím, že jste text pochopil jako oslavu prozíravosti Vidláka.

  12. Tomio Okamura – SPD

    Demonstrace PROTI dohodě ČR-USA o přítomnosti amerických vojáků a vojenským základnám USA v ČR. Tuto dohodu podepsala Fialova vláda. A právě v úterý 27.6. odpoledne se začíná tato smlouva projednávat ve Sněmovně.

    Využijte příležitosti vyjádřit svůj názor na demonstraci proti dohodě ČR-USA o přítomnosti amerických vojáků a vojenským základnám USA v České republice. Již toto úterý od 13 hodin v Praze na Malostranském náměstí.

    https://www.facebook.com/tomio.cz/videos/298840902494490

  13. Ale on Babiš a demožumpa skutečně jsou dvě strany téže mince. Projeví se to vždycky, když dojde na lámání chleba. Kdyź byla demožumpa v opozici, tak ochotně podpořila Babišově vládě všechny lockdowny a nouzové stavy a zvedala pro ně ruku. Když to náhodou jednou nedopadlo, tak odSS dokonce aktivizovala svoje hejtmany, aby si další nouzový stav vyřvali.

    1. Ne tak docela. Vzpomeňte si na ty jejich akce zpoza stola, proti všemu co dělal. Kličkoval mezi tím jak se dalo a co se dalo dělat. Až se to uklidnilo, tak byli gerojové. A všechny chyby na kterých se podíleli v opozici pak zdůrazňovali jako jen jeho ale opak je pravdou. . Jen vzpomeňte na původní návrh a co se dělo po opozičních připomínkách …. Ba ne tohleto mu nepřišívejte a taky si uvědomte, co všechno pro lidi dokázal přesto všechno prosadit. A taky, že včil kritizujeme snahy modročerných starostů, jak se ještě včil snaží, aby ty jeho výdobytky zase z našich kapes dostali do svých,a jak se s tím se potýkáme dovčil.

      1. „Po ovoci poznáte je.“
        Vždyť táhli za jeden provaz, jen opozice chtěla ještě více. Více peněz, více odškodného. Více zákazů.
        … ale vynucení se jaksi nekonalo. Tehdy se narodila inflace.

      2. ema 1:53

        Souhlas.

        Mydlili mu schody a házeli klacky pod nohy naprosto nepříčetně. Cokoliv udělal, bylo to špatně a „oni by to dělali líp“. Média vřeštěla unisono.

        Babiše nemusím.

    1. Chyba. Odsouhlasením smlouvy přestává být Babiš menším zlem a stává se právoplatným zlem srovnatelným s 5ti kolkou. Prostě nevolitelným zlem. Pan Daniel má pravdu.

      1. No ale byly tam významné výjimky a omezení, které potom promptně fijalové velení EZ smazalo. Copak to nepamatujete?

      2. Myslím, že to vidím stejně. Stává se z něj stejný lokaj, který ale na rozdíl od pětikolky by měl rád populaci bez rebelie, a tudíž tu zlevní cestování, tu řekne něco líbivého. Jenom s těmi procenty Vidláku, zkusme kalkulovat s jinou volební účastí, a vše může být úplně jinak. Ono 58 a 75% bude rozdíl. A samozřejmě. Je taky jasné, že jestli ten nárůst bude o šestnáctileté, bude to jiné, než když dojdou hordy těch, kteří si říkali že to nemá význam.

        1. Babis se nestava stejnej lokaj , este neprestal bejt ,
          ale neplacte ,
          kdyz se zjisti ze ma vasi popularitu, tak si vaseho Babise
          budete smet za odmenu zase volit..
          Ted dobre zaclani , aby si nikdo nevsim , co se deje jinde.

  14. Je to jako s počítačem. Už před lety sem se vysral na vidle, pardon, né na vás, vás mám rád jako nadhazovače co pak de domů, ale i tak každej měsíc fut posílají nějaké nové píčoviny, abyste jako byl něgde v kurzu, zabezpečenej nebo nějaké nové knihovny a opravy kon-strukce. Je to stejný model jako v ulhané demosgráce, kerá nemá a nigdy neměla jinej cíl než konsolidaci mordechujců a sjednocení řídících mechanizmů na vykuchávání a otrokizaci blboňů.

    Je to o to horší, že blboni se nechají konsolidovat celkem snadno, přidávají si apdejty bez mozku a gdyž čekají vylepčení vzniká potíž s multi-Threadingem, stále není součinnost dokonalá. Padá to dycky gdyž je příliš mnoho potřeb na výkon centra, jádra počítače. Ajiťáci hledají kudy chodí aby to ladili a tak furt se to vylepčuje, roste jako smyslu zbavené v četnosti přístupů, jen proto, že je to celé postavené na centru.

    Centrum moci, vás nezná a vy, blboni neznáte centrum, to je demosgráca. To mezi tím je mediální šaškárna, gdy si máte myslet zrovna to co napíšou eště větší lháři než vy, keří jen paběrkujete z jejich smradlavého vocasa. Hotové

    nevypínejte mě, mám vás rád!!

      1. Clanek ilustrujici tu poslusnost a kazen svobodnych otroku ,
        jak tu svobodu vyuzivaji , jak te svobode otrocky slouzi bez odpocinku ,
        ty vsecky poslusne strany ,v boji za demokracii,
        jejich clenove a vazeni predsedove , mezi sebou nelitostne z kancelari tvrde a neuprosne bojuji , ktera strana ma vetsi pravdu a lepsi umysly
        a rozvraceji vse a vselijake odpadky na sebe povinne ,
        otrocky hazeji , neunavne se osocuji a obzalovavaji ,
        ze vsech moznych nepravosti a spatnosti, a bez konce..
        A kazda nova strana se prida do zabomysich bitev a valek do zhorsujicicho maglajzu../Kdo co rek a spatne ,kdo lhal a kdo to poznal, usvedcil vinika/.
        Potom v koalici shromazdene , stranicke gangy vladnou tak,
        ze maji povinnost pokracovat , hadat se a podvracet navzajem mezi sebou a nic jinyho je nezajima.
        /Koryto nade vse , hlavni zajem o nejvetsi koryta na cas nepratelske straniky spojuje ,aby ziskali vladu a moc/.
        Nejdulezitejsi je odvadet pozornost , jinych otroku.
        Vyhody , je vo cem psat a porad..
        Ta svobodna a demokraticka rozlisnost nazoru , to musi bejt..
        Co bude zejtra a s narodem >?
        Nejaka nevladni strana ,beda ,vubec neni opozicni.
        Kdyz Babis je daleko nad jine dulezitejsi /vsecko ostatni, az dlouho potom/,
        estli mu nekdo veri , ale nikdo nevi , co se mu ma verit.

        1. Pokud obdivujeme zvířecí říši, jak se tam neděje nic zbytečně (víceméně) i rostlinnou oproti lidské, může být osekání lidských možností cestou k jasnějšímu řádu? Teď už by se to mohlo povést digitalizací, kt. lidem lidské schopnosti už dál tolerovat nebude a bezpečností, které nic lidského nebude lidské. Je to určitá ta halabala volba chtění roztěkaná bez střízlivého soustředění se.. jak píše Sasin, když s docházejícím dechem ještě pořád chceme, co nám na mysl přijde… proto i ty hádky? Nevím

  15. Naopak, v posledních dvou letech je vše čím dál jasnější. Babiš při své návštěvě v Bílé chatrči pochopil, že Dýp stejt to myslí s útokem na Rusko smrtelně vážně. Samozřejmě cizíma rukama, ukrajinskýma, polskýma, českýma. Vrbětická předpremiéra Babiše zachránila. Předvedl totální absenci jasánkovského nadšení pro jejich věc. To mu pomohlo nevyhrát obě volby a zůstat jako osoba v závětří.

    Strana ANO samozřejmě v závětří zůstat nemohla a nemůže. Pětikolku jistí i SPD jako jediná systémová opozice. Model celé situace máte jako na dlani v Brně. Díky tomu, že brněnská ODS v koalici s ANO a s krytím SPD je u vlády v Praze, může si v Brně za věrné služby Dýp stejtu přihrát do vlastních kapes palmáre za služby finančního futrování jejich války. V Brně si protlačili a rozjeli megastavbu hokejové haly, kterou nikdo nechce, za zatím 7 miliard. Všechny ostatní a potřebné investice stojí.

    Vše máte přímo před očima. Už jste si objednal dostatek popcornu?

    1. Pěkně slohujte, máte už jasno keré vlastní potřeby budete volit?
      Abysme furt nelezli harpagondechujcům s jejich názorama do zadku.

      1. Mám, i díky vám. Forma, s jakou slohujete vy, mě kdysi hodně bavila. Náhodou jsem tak zjistil, že s obsahem se zcela ztotožňuji. Bylo to těžké a pořád to ještě bolí, ale harpagondechujcům už pro jejich potřeby neposluhuju. Člověk má svých vlastních (své rodiny) nedostatečně naplněných potřeb víc než dost. Howgh.

  16. K jisté změně mentality možná dojde, až tu v budoucnu nějaká vláda trochu „zazlobí“ a US „spojenec“ z nás udělá druhou Panamu. Nicméně k tomu už nejspíš nikdy nedojde, protože od okamžiku, kdy sem bude mít jejich strana tak zcela nekontrolovatelný přístup, bude každá vláda už jen skutečně loutková. Což je podle mě hlavní cíl pětikoalice. Takže se připravme na další „na věčné časy a nikdy jinak“.

      1. Do zhroucení hegemona. Hitlerovy trvaly šest let, sovětské jednadvacet (nebo z jiného úhlu jednačtyřicet), takže bráno švejkovskou logikou, tak to bude minimálně přes osmdesát let.

    1. Jen dodatek. Už jsem to psal jednou. Počítejme, že od okamžiku ratifikace nám to tu CIA a podobné agentury začnou řídit a ovládat totálně. A to se po revoluci spousta lidí vysmívala éře sovětských poradců. To byl proti tomu, co přijde, slabý odvar.

      1. Ježíš, vždyť je loutková už teď!!!
        Milovníci světového drába už mají obsazené všechny pozice.
        Ústavní soud, Hrad, senát skoro komplet, vládu, v parlamentu sice nevíme kolik jich je, ale určitě podstatná většina.
        Teď přičtěte školství a různé politické neziskovky, média, mají už všechno. A pořád jim cvakaji strachy půlky.
        Pozitivní je snad jen to, že se dnes nelikvidují škodliví lidé fyzicky, ale jen společensky a ekonomicky.
        Zatím.
        Oproti padesátým se šrouby pořád utahují. Už neplatí “ Nejsne jako oni. “

        1. Ale zatím nám neodvážejí občany od USA, aby je soudili, jako třeba Assangeho, že. Například pro vydání toho ruského „hackera“ byl potřeba souhlas našich příslušných státních orgánů. Byť si ho tenkrát nikdo nedovolil nedat. Zatím tu spoustu věcí dělali přes prostředníky, počínaje vybranými politickými stranami, BISkou atd. Teď už na řadu věcí prostředníci nebudou třeba. Začnou to provádět přímo agenturní pracovníci.

        2. Ale to je v poriadku, pretoze USA su nas spojenec 😛
          Rusko tenkrát sice tiez bolo spojencom, ale zlym spojencom, a tak pod ruskou cizmou bolo tazko zit. Lenze USA je dobry spojenec, a tak budeme v laskavým naruci, a proti tomu predsa nikto nemoze povedat pol slova 😛

    2. Jak dlouho budou trvat věčné časy?
      Slyšel jsem, jak se bavili chlapi před hospodou, že je jedno, jestli smlouva bude nebo nebude.
      Pokud Anglosasové na Ukrajině vyhrajou, budeme porobeni, podobně jako v době temna, po Bílé hoře.
      Pokud na Ukrajině vyhraje Rusko, budou se muset Anglosasové stahnout na hranice ,,železné opony“
      A nějaká smlouva na tom nic nezmění.
      Mám dojem, že Lavrov mluvil o budoucí nárazníkové zoně min. po Varšavu.

    1. Volte svý pojebaný potřeby, to nás spasí.
      Hlavně se nedotýkejte hajzlů zlodějských ani jejich volebním lístkem.

  17. Jako třeba v Jižní Koreji jsou americké vojenské základny…..je možné z toho vyvodit , jelikož tam mezi oběma Korejemi trvá už několik generací příměří (neválčí se) , že na tom mají svou zásluhu ?
    Asi jo, klidně se mi tu vysmívejte…..

    1. Tencokida: v 50. a v 60. letech ještě USA dokázaly jiné státy vybudovat. Jako předtím Japonsko. Měli respekt a vizi amerického snu. Byla to jiná volba, kdy dokonce zasahovaly se souhlasem OSN v 60. letech. V Jižní Koreji v dalších letech byly ale i protesty proti USA. Protože v Jižní Koreji měli pocit, že jejich armáda je dost silná než aby potřebovala pomoc a tvrdili, že USA zvyšují napětí s KLDR v tobě, kdy oni vyjednávají.

      1. Wiki : „….As of 2017 the U.S. Army called Humphreys „the largest power projection platform in the Pacific“. When the final stage of base expansion is completed about 2020, Humphreys will have tripled in size to nearly 3,500 acres, making it the largest U.S. overseas military base. To accommodate more families, up to twelve 12-story housing towers will be built. The population of Humphreys is expected to exceed 45,000. Up to 93% of the $10.7 billion expansion cost will be paid by South Korea under a 2014 Special Measures Agreement…“
        Tj cca 215 miliard korun, co vypláznou Jihokorejci. Ale jde skutečně o velkou základnu.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Camp_Humphreys

        A článek „South Korea’s president-elect wants U.S. nuclear bombers, submarines to return“

        V každé prdeli jaderné zbraně, cítím pach mrtvol, spáleného masa, něco v tom duchu prohlásil buď C.G. Jung či Freud v předvečer Velké války. Zbraní jak nasráno, po celé Evropě…čeká se na rozbušku.

        1. Korejci sou stejny na vobou stranach a chteji se sloucit do jednoho statu a to se nesmi.
          Pak by lidi a jejich vlada nechteli nic jinyho, nez zit a budovat si stat pro sebe a mir..

        2. Tady zase prichazi na radu zakony prof. Parkinsona..
          Ten to vystih a vysvetlil na prikladu.
          Kdyz na britskou risi slunce nezapadalo , risi ridilo nekolik malo uredniku z nizky jednopatrovy budovy..
          Kdyz si ale vystaveli veliky ministerstvo kolonii ,pro hodne uredniku , rise najednou a velmi rychle zmizela a nebyla, neni a nebude…

  18. Už si připadám jako ohraná deska: Babiš nemůže být řešením problému, protože je jeho součástí.
    Hlas pro něj v prezidentských vobách byl jen ze zoufalství. Jinak nikdy předtím a jak je vidět ani nikdy potom.
    Howgh!

    1. Hodila jsem mu to jenom proto, že mě tady ukecali.
      Jsem ráda, že prezidentem je Pavel. Ten je aspoň jasný – nepřítel.
      Mazaný Babiš vzbuzuje v některých naději, ale já mu nevěřím ani fň. Patří k nim.
      ( Jinak uznávám, že je o parník schopnější, než kterýkoli lídr z pětikolky. Ale svoje schopnosti využívá výhradně pro sebe. )

      1. No, já už mu to taky nedám. Ale na rovinu – stále by byl po nás Babiš větší terno, než celá pětikolka.

      2. Babis asi nie je ludomil, ale jeho prijmy pochadzaju z prosperity CR, tak sa musi snazit, aby CR neskrachovala … sucasna vláda nezavisi na prosperite CR, takze sa nemusi ohliadat na nejaku vykonnost ekonomiky.

        Za mna – jaky cert, taky dabel, akurat Babis potrzebuje aby mu hostitel neposiel, kym Fialovi na hostitelovi nezalezi.

    2. (Godot 22:58): Souhlas.
      Z čehož plyne, že žádná změna k lepšímu nepřipadá v úvahu, jelikož pokud nemá vládnout nynější pětizlo, musí v příští vládě být ANO (viz preference). Které je a bude taky fuj. Realizovatelná cesta ven ze sraček se na dlouho (určitě ne v příštích volbách) nenabízí – viz též co před časem psal Občan https://web.litterate.cz/jejich-komunista-je-lepsi-nez-nas-komunista-aneb-neco-o-strategii/comment-page-1/#comment-134844
      A pak ať někdo člověku má za zlé, že je defétista.
      Fakt jsem si před těmi 33 léty neuměl představit, že na tom budeme tak, jak dnes jsme. Je to lidmi, blbými (tupými a/nebo otupělými) lidmi. Jichž je většina.

      1. Babka co sa za Ferencjozka narobili po prevrate opakovali navrat do pomerov, ake vladli za Ferencjozka … sice sa do nich davala senilita, ale pocitali s tym, ze kto si budę vediet nahrabat, tak si bude hrabat odkial to pojde, a s drzostou, s akou to len pojde … babka tak vobec nemali doveru v dobre vlastnosti ludi … asi ze ta dedinka, na ktorej prezili cely zivot nebyla len dedinka v udoli, srdce ma zaboli, ale sociologicky experiment …

  19. Něco zcela O.T.:
    Kdysi dávno se divadelní ochotníci bavili, jakou mají šanci být vybráni na soutěž amatérských divadel „Jiráskův Hronov“. Poslouchal je i režisér, ředitel kulturního domu, kde se to odehrávalo a pronesl památnou v větu. „Hovno Hronov, buďme skromní!“
    Na zadní straně opony divadelního sálu naše krejčové našila písmena H H B S. Při nedávné přestavbě kulturáku už nebyl nikdo, kdo by tahle velká písmena vysvětlil.
    Mnozí by si podobná hesla měli někam vyšít, vytetovat nebo vypálit.

    1. Vytetovat na stehno.
      Můžeme se tady stavět na uši, politika se už dávno vaří někde úplně jinde.
      S těmi propadlými hlasy má Vidlák pravdu, pidistrany přihrávají hlasy vítězům = koalici.
      Budu proto volit SPD, ačkoli ani zdaleka nesouhlasím se všemi body jejich programu. Ale je to dlouhodobě úspěšná strana, je opoziční , a mám příjemnou jistotu, že můj hlas neskončí v koši. To bych nerada.
      SPD spolupracuje s podobnými stranami v jiných evropských zemích. A něco změnit k lepšímu se dá nejlíp společně.

      1. Ano, taky mám ten pocit, že politika je úplně jinde. Tak se tedy ptám – co tu vlastně řešíme?
        Žvaníme, žvaníme ale v podstatě jsme neškodní. Jinak by nás nenechali žvanit.

        1. Takhle to neberu. Zjišťujeme kdo je kdo. Aby se to po odchodu téhle smečky zaprodanců zase nevzalo ode zdi ke zdi.
          Nositel Krameriovy ceny, pisničkáŕ Ivan Hoffman byl prý odejit už i z ČRo. Měl tam pravidelně středeční glosy.
          Kdysi ho na pódium Bratislavské lyry pozvala Joan Baezová. A režimní slouhové nechali vypnout elektřinu. Tenkrát ti od Pravdy a Lásky vynášeli Hoffmana do nebe.
          Slušný člověk měl problémy před Vítězným Listopadem a po něm je má zase. Problémy nemají křiváci a kývalové. Ti jsou v klidu. Za každého režimu.

        2. Podle mého názoru je příčina toho, že vyhrála 5kol a vyhrávat bude dál, to, že my nemáme, co by nás spojovalo. Všichni tu mají nějaké názory, nějaké informace. Vyhovuje nám spolu se bavit, informace vyměňovat a názory tříbit.

          Ale spojuje jen láska nebo nenávist. A my nemáme (na rozdíl od nich) žádný společný objekt lásky ani dostatečně silnou společnou nenávist. Proto budou vítězit znovu a znovu.

      2. mi už začíná ten okamura taky připadat divnej. už bych to nedokázal zpětně doložit na konkrétních příkladech, ale nabyl jsem dojmu, že on je takhle spokojenej a nic měnit nechce. má svoje procenta s dostatečnou bezpečnostní rezervou jistý a přitom jich není dost na to, aby dokázal něco změnit a musel za tu změnu nést odpovědnost, prostě si může jen tak nezávazně v opozici pindat a dělat gesta a nehrozí mu za to žádná karma. vážně se mi v několika posledních volbách zdálo, že opozici vyloženě sabotuje – jenom aby něco nevyhrála.

        1. A co asi tak může změnit!?
          Se svými deseti procenty toho asi moc nemůže.
          Ale SPD pracuje, v parlamentu čile okopává koale kotníky, v EP jsou dva poslanci docela slyšet.
          Na víc prostě zatím nemáme.
          Bohužel, nedá se změřit, jak by se 5kolka chovala, kdybychom neměli žádnou opozici. Jsem přesvědčená , že by byli ještě drzejší a arogantnější. Takhle jasně vidí, že minimálně každý desátý občan je řádně nas@aný.

    2. Re: Sk

      Kdysi dávno jsme měli také amatérský soubor. Dokonce i ředitelku kulturáku, která se snažila režírovat.

      Od r. 89, kdy před kulturákem proběhlo manifestační zvonění klíči, stihli místní soudruzi, kteří bačují na radnici už 34 let, promr… – pardon – prosouložit ten kulturák již dvakrát, protože poprvé neuměli ani pořádně napsat zlodějskou smlouvu a někdo si toho všiml po několika letech.
      No, podruhé už šanci nezahodili. Kulturák začali jakože opravovat a on jim jakože sám od sebe spadl.Takže zrušili „proudžekt“ a prodali ho sami sobě – pardon – akciové společnosti, kterou soudruzi vytvořili.
      To prostě nevymyslíš…
      Jediná chybka na tomhle tyjátru je, že to hrajou už 34 let…

  20. Veškeré smlouvy, které představitelé či představitelky státu uzavírají, měly by být výhodné pro republiku, domácí obyvatelstvo.
    Protože vůbec nevidím do dnešních či budoucích záměrů Ruska, NATO či SSA…..tak na věc nemám kloudný názor.
    Snad jen že představitelé či představitelky státu vědí, co činí. Stejně tak moc zákonodárná.
    Ten Mošnov se mi ale nelíbí, když tak nějaké místo více vzdálené od větších měst, malá města či vesnice (Petřvald, Mošnov, Studénka, Bartošovice, Příbor, Sedlnice, Skotnice….) prominou.

    1. Ty podmínky smlouvy jsou pro nás natolik nevýhodné, že z nás dělají vazaly. Dále pak nástupní místo pro válku s Ruskem a zároveň cíl pro možný útok jadernými i konvenčními silami. Vystavujeme se riziku, že tu budou mít US kdovíco, klidně i biologické laboratoře nebo skladiště zakázaných zbraní. Naše vláda to neuzavírá z racionálních důvodů, ale pouze z důvodů nekritického fanatického obdivu ke všemu z USA, pocitu, že se takto řadí mezi vyvolené, kvůli averzi vůči této zemi a národu a čemukoli ze střední či východní Evropy a v naivní domnělé představě, že budou ochráněni a zabetonováni v mocenských pozicích.

      1. Tak. Plus problematika potenciálního trestného činu spáchaného vojákem US Army na našem území. Obětem se mohou jenom chechtat.

      2. tdx 23:11

        Podepisuji to celé, včetně biologických laboratoří atd. a fanatické hysterie „naší“ vlády.

        Prostě Západní ukrajina.
        Ukrajince už tu máme – a jejich vlajky už tu taky visej.

    2. Doporučoval bych nějakou lokalitu blízko Prahy. Politici by mohli chodit líbat boty (nebo něco jiného) páníčkovi třeba každý den.
      No a pokud by přiletěla atomovka, taky by to tolik nevadilo, protože většina občanů Prahy si přeje být s USA na věčné časy.

  21. Nechal jsem v prezidentské volbě přesvědčit k volbě tzv. menšího zla.
    Zdá se, že menší zlo je pořád zlo.
    Takže za mne – i kdyby ANO šéfe byla jediná partaj ve volbách.
    Nevolil jsem je nikdy před volbou prezidenta ( a nenalhávejme si: ANO je Babiš a Babiš je ANO), takže žádná změna nenastane.

    1. v prezidentské volbě byl babiš taky zlo, ale menší. když už nic jinýho, aspoň by neběhal po světě a nepindal o koncentrácích.
      ještě na to měla stosedmička rovnou iniciativně nabídnout terezín.

      1. Ten blábol o internacích ruských občanů vidím na dílo nějakého debila z prezidentského „poradního“ týmu, nejspíš takového Koláře aneb pohrobka kolaborantské rodinky.

        1. Co nic nemeni na tom, ze nas inteligent, ked uz je nadpriemerny, mohol prejav precitat aspon raz predtym, nez to pustil na plnu hubu do sveta.
          A za predpokladu, ze to precital, a aj tak to cez pysky pustil, tak mu ta predstava musi minimalne pripadat prijatelna.

          1. Bohajeho, pochopte, ze tam neni od toho, aby cokoliv posuzoval. Je to herec najaty na konkretni kus, s pevne danym scenarem. Navic postrada kapacity na posouzeni toho, co deklamuje.

            1. Inteligence se dělí na tři druhy. Inteligence lidská, inteligence zvířecí a inteligence vojenská. Napsal Aldous Huxley v Kontrapunktu.

  22. Každý člověk dělá hlavně tak, aby to bylo výhodné pro něj. Např. i z hlediska jeho dluhů nebo byznysu.

  23. Myslím si, že než dojde k volbám, budeme v takovém ekonomickém stavu, že nikdo nebude řešit tuto smlouvu, ale jen ekonomické přešití. To tvrdím ač smlouvu a všechny kdo pro ni zvednou ruku z duše nenávidím.

          1. Né, třeba Lipánka, připomíná falešnou Aničku z kauzy Kuřim.
            Navíc být přešitý bude v budoucnu strašně Free, Cool a In.
            Výsledný člověk tedy bude frikulín.

              1. Ja by som skôr povedal, že on a jeho predchodca sú cennou kádrovou rezervou na postavu Otíka v prípadnom pokračovaní Vesničky mé střediskové.

                1. Kdyz jinej politickej system bejt nesmi , az ..
                  Tak svobodna demokracie otroku , poslusnost vladnich otroku porizuje poslusnost svobodnych demokratickych otroku a je sveraci kazajka , ktera vede rovnou do silenstvi.
                  Az vyskoci silenec. Kazdej otrok je potom ,
                  zase pro vysvobozeni ,vod zkazy ,ty svobodny demokracie.
                  Ten zbytecny volby taky zakaze.
                  Kazdej dejepisec a historik nenavidi skutecnou historii ,kterou musi upravovat a deformovat v jednom kuse..
                  Jak se zrovna hodi ..
                  Stoji za pozornost /podivat se za tu jejich historii/, byl tam jeden cisar Konstatin , ze byl chytrej jako vopice.
                  Co umel , ale , jak dosahl toho co chtel , svych cilu ,
                  vo tom se mlci.
                  Nejdrive mel tu bitvu v obcansky valce , kdy na obou stranach stali rimani , stejne vyzbrojeny se stejnou taktikou a problem jak bitvu vyhrat..
                  Takze nechal rozkecat , ze na nebi se objevil kriz a kdyz si kriz daji na stity a budou statecne bojovat za nej,
                  /za ten kriz a Konstantina /, tak zarucene vyhrajou..
                  Tak si poridil vyhodu, druha strana zadnej kriz nevidela, zadnej kriz nemela a tak nemohla za nej bojovat a zvitezit , kdyz ani zadnej kriz nebyl..
                  To byl jen zacatek a ted byl bohac/cisar a mel moc a aby nemel moc starosti a aby vo to neprisel..
                  To chtelo nejaky spolehlivy sluhy , nejlip kdyz budou taky pro nej zfanatizovany..Vyridi kazdyho..
                  Tak svolal koncil v 313 v Nicae, vsech zpitomnele poboznych, co se silene mezi sebou nenavideli, votlouk jim hlavy vo sebe , vybral co se hodilo , /ty co byli proti , brzy nebyli /, vybral jim cemu se musi a smi verit a vostatni zahodil a zakazal.
                  Vo zadnyho Krista neslo. Ten prisel na radu az potom, jako zakladatel ,aby vladu cisare zajistil az z nebe..
                  V nebi , se zjistilo , ucenci rozhodli, ze cisar je urcenej v nebi a tak se neda nic delat ,musi vladnout..
                  Nikdo jinej tak nebyl a nemoh bejt..
                  To se taky hodi , zkratka byl chytrej , ale nerikal nic kolem.
                  Manzelka zase cestovala do Jeruzalema a nachazela , tu kopi , tu kus krize atd. aby bylo sichr vymalovano..
                  Potom vodesel z hniloby imperia , aby zalozil novy daleko lepsi /ale stejny/ imperium a mel velkej uspech ..
                  Kazdej se snazil, lidi radi budujou ,neco lepsiho a byla motivace z ty viry /nic jinyho bejt nesmelo/..
                  Staveli se kostely a chramy na uctivani.. System byl jednotnej a sireni imperia , zbohatnuti rise ,mohlo zacit…..

                  1. Zajimavy je to pucovani kazdyho nabozenstvi, ze Str. Vychodu.
                    Rise Konstantinova uspesne zbohatla nad ocekavani a prisel na radu zase ten proces ,
                    co se porad opakuje.
                    Bohac bohatne a ma strach , aby nezchud , proto zacne bohatstvi hromadit a tim tomu hromadeni slouzit a otrocit. A nema nikdy dost.
                    Bohatstvi zacne vladnout a je Satan zkazy.
                    Poridi a zaplati si sluhy na stupnovani a upevnovani moci nad jinymi …
                    Bohatstvi ,/ Satan/ , potrebuji ochranu a upevnovanim moci a vlady a zase za ucelem nekonecne bohatnout,
                    v zavislosti ziskavat a udrzet oboji , predevsim proti jinejm , treba i neexistujicicm chamtivcum , nepratelum , ktery sou schopny vseho..
                    Podle sebe soudim tebe a musi se na ne vest valky.
                    Bohatstvi a moc ruku v ruce spolehlive poridi vseobecny zotroceni.
                    /Vsechno nejhorsi muze zacit/.
                    Kazdej jim obema musi slouzit a to je zacatek konce..Vyssi sluhove porouceji tem nizsim a ty se perou vo pozice.
                    Obecnej lid nic nechape a zacina nesouhlasit..
                    Paranoia vladne , casto panickej strach z nepredstavitelny chudoby a ztraty majetku ,/ve ktere podani ziji a sou i spokojeny ,poridi a umi to , co potrebuji a nemaji strach / ,zapricinuji pitomy a stale vice zmnozeny sileny chovani vladnoucich otroku.
                    To se zhorsuje v zavislosti , zase na ubyvani moci a penez , zapricinene zhorsujicim se silenstvim zoufalyho strachu .
                    Hovadiny a zlociny mocnych se mnozi.
                    Neni z toho cesta ven..
                    Sluhove , knezi v nasem pripade sou parasiti , povysuji se a zvysuji si moc a zacnou pomyslet ,
                    ze ,my jsme cisare udelali a my muzeme si udelat z cisare nasi loutku a sami s nabytym bohatstvim a moci , pomoci nasich sluhu ,
                    z Vatikanu ovladnout svet..
                    Tu Vychodni risi zrusime. Dame ji radsi islamovi.
                    Mezitim od zacatku spolu vladne ideologie ,
                    ktera podobne pomaha vladnout a ovladat ostatni , ale potom v prubehu nepozorovane prevezme oteze a ovladne totalne sve vladce a privrzenece do totalniho zotroceni..
                    Udela z nich dalsi , treba z ideologie nabozenstvi v nasem pripade , fanaticke sluhy..
                    V podstate je jedno, ktera ideologie vladne ,
                    s vyvojem musi ale hromadit bohatstvi ,moc a v dusledku vyvoje pouzivat stale vice teroru a nastroju na ostatni ,na udrzeni u moci..
                    Za kazdou cenu..az do konce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *