Když Japonci napadli Pearl Harbor, tak v prvních týdnech zažívali Američané jeden debakl za druhým. Ustupovali na Filipínách, přišli na moři o řadu lodí a museli se bezmocně dívat, jak se Japonci vyloďují v půlce Tichého oceánu. Válka na krku, všechno se budovalo skoro od nuly, armáda nepatrná. V této situaci začal prezident Roosevelt požadovat nějakou akci, která by Japonsko zasáhla. A protože to byl velmi umíněný prezident, tak mu nakonec vyhověli a vymyslel se nálet na Tokio.
Uskutečnila ho letadlová loď Hornet, která dopravila odlehčené bombardéry co nejblíž japonským ostrovům. Bombardéry se neměly vracet – měly pokračovat do Číny a tam přistát. Nebudu unavovat podrobnostmi, celá akce se odehrála dle naznačeného scénáře. Na Tokio dopadly nějaké bomby, Japonci museli nechat doma nějaké síly, aby strážily hlavní město. Vojenský význam byl nulový, ale celá akce měla velký vliv na válku odehrávající se v hlavách japonských velitelů. Dnes se této akci přisuzuje velký význam, protože je to přesně ten americký styl, kterak osamělí kovbojové jdou do akce z které není návratu, ale jejich odhodlání nakonec změní celou válku. Ve skutečnosti šlo ale mnohem víc o propagandu, protože je třeba věřit ve vítězství.
V posledních dnech mám podobný pocit z války na Ukrajině.
Z ukrajinské propagandy se takřka úplně vytratily jakékoliv úspěchy. Jen posloucháme, jak se jim podařilo odrazit už šedesátý pátý útok na tu či onu Zlámanou Lhotu, druhý den se pak dozvíme, že ji Rusové obsadili a další den nám ruská propaganda ukáže videa, kolik ukrajinských vojáků tam padlo. Na jedné straně Ukrajinci dostávají stále těžší zbraně v prý stále hojnějších počtech, ale na bojišti to nějak není vidět. Po čtrnácti dnech, co to tady probíráme horem dolem, tak si toho všimli i tupí čeští novináři a přišli s ruskou buldozerovou taktikou. Asi už si nás ti seznamáci našli a chodí si k nám pro rozumy.
Marian Kechlibar napsal článek o tom, jak Ukrajinci dostávají houfnice a chytrou munici, jak jsou cvičeni v jejich používání, ale postrádám nějaký ukrajinský vojenský úspěch. Krok za krokem ustupují, dělostřelecké souboje nevyhrávají… kdy jsme naposled slyšeli o Svatém Javelinu? K tomu přicházejí o skladiště paliv, teď přicházejí i o mosty a zásahy schytávají železniční uzly…
Já se nedivím, že Zelenský požaduje nějaký PR úspěch… Naši novináři to řekli správně – Ukrajinci přesvědčili své protektory, že mohou zvítězit, ti jim to uvěřili a dodávají a dodávají. Američané s velkým náskokem před všemi ostatními. A tak se bombarduje Tokio. V oblasti Belgorodu to schytaly zásobníky nafty, pak vyletěl do povětří nějaký ruský muničák. Vojenský význam nevelký, ale propagandisticky velmi důležitý. Je to podobné, jako s křižníkem Moskva. Ke dnu šla poměrně velká loď, navíc vlajková, o tom se dá mluvit na setkání s generály NATO…, ale ve skutečnosti je takový křížník už dávno za zenitem a pro válku se vlastně už nehodí.
Už jsem tu psal, že sleduju profily několika bývalých vojáků, kteří byli v reálných válečných podmínkách a jejich hodnocení situace je pořád stejné – První fáze operace bude trvat 1 – 2 měsíce (stalo se), pak přijde druhá fáze u které neuvidíme žádné rychlé postupy, protože Rusko si už v Sýrii nacvičilo taktiku pomalé smrti a tato fáze bude trvat šest až devět měsíců. Zatím mám tendenci tomu věřit. Mimochodem všimněte si – Ukrajinci dostali tisíce a tisíce Javelinů, Stingerů, Pierunů a dalších ručních zbraní. Dokonce i my jsme jim dodali nějaká RPGčka. Dostali toho fakt požehnaně, jsou teď země s největším počtem těchto zbraní na hlavu. A pic ho… změna taktiky, už se to prakticky nepoužívá. Javelin není k ničemu, když sedíte v zákopu a kolem vás systematicky dnem i nocí dopadají dělostřelecké granáty. Dovedete si představit, co to muselo stát úsilí, dostat to na frontu a ono to tam teď jen tak leží…
Ukrajinci teď žádají o ty houfnice a munici, protože tím by se možná mohli bránit, ale houfnice do neoznačeného náklaďáčku neschovají. Navíc, když je Rus v dostřelu, jsou oni taky. Rus to dělostřelectvo na frontu natahal v době, kdy se Ukrajinci fotili v Buče, hráli si na ofenzívu a psali Santa Clausovi o ruční raketomety. Nevím, kolik tam Rusové mají houfnic a Uragánů, ale prý se střílí po celé délce fronty, která má 300 km. Myslíte, že sto západních houfnic s chytrou municí nějak zásadně změní poměr sil? Nemluvě o tom, že houfnice mohou dorazit na místo a pic, bude zase změna taktiky a houfnice začnou mít stejný smysl jako ten Javelin.
Křižník Moskva je sice na dně moře, ale většina Kalibrů se odpaluje z relativně malých lodí. Tak to bylo před potopením Moskvy, takhle je to i teď.
Británie prý Ukrajině dodá protilodní rakety a další těžkou vojenskou techniku – prý aby udržela nepřítele dál od pobřeží. No dobře, tak ho udrží dál. A co se změní? Kdo připluje do Oděsy? Černé moře je malé, není jen v dojezdu ruských lodí, ale také v dosahu ruského letectva. Ano, Ukrajina může zasáhnout nějaké cíle v Rusku – možná dokáže dostřelit až do Moskvy… a někdy si říkám, že Putin si nic nepřeje víc. Aby občané viděli, jak moc je to NATO nebezpečné. Zatím se Ukrajinci drželi striktně vojenských cílů, ale dříve nebo později bude možné přivést novináře k nějakému civilnímu neštěstí. A bude tu záminka odpovědět stejným způsobem. Ano, Ukrajinci mohou zasáhnout cíle v Rusku. Ale pokud to udělají, bude to pro Rusko dostatečný důvod, aby nějaké Kinžály letěly na prezidentský palác v Kyjevě. Případně aby přiletěl nějaký bombardér a zapálil v Kyjevě celou čtvrť naráz.
Včera zaznělo v diskusi, že čas hraje proti Rusku, ale já si to úplně nemyslím. Minimálně do chvíle, kdy se ukáže, že Ukrajina je schopná vyhrát dělostřelecký souboj a udělat Rusům totéž, co oni teď dělají Ukrajincům. Já naopak vidím, jak Ukrajině docházejí hrdinské příběhy. Ruské tanky nevjíždějí do pastí, mrtvoly ruských vojáků neleží v ulicích ukrajinských měst. Jen přibývá těch totálně rozstřílených vesnic. Ukrajinských vesnic. Zbývá jen bombardování Tokia – vojensky omezené úspěchy, které podle mě ale nebudou mít na Putina stejný efekt, jako měl americký nálet na japonský generální štáb.
Podle mě dojde k ukrajinskému útoku na Podněstří. A dál budou posílat drony či rakety na ruské území. Protože jim víceméně nic jiného nezbývá. Už i u nás si leckdo z majnstrýmu všimnul, že ukrajinské vojenské úspěchy jsou spíš na hubě, než doopravdy. Proto si také myslím, že ani dodávky těžké techniky na věci nic nezmění. Budou mít stejný efekt jako ty Javeliny – zpomalí ruský postup. Zařídí ještě víc rozstřílených domů, ještě víc mrtvých civilistů, víc mrtvých vojáků, více rozmlácenou infrastrukturu a vyšší cenu za ruské vítězství. Bude to ještě víc válka do posledního Ukrajince.
Pokud čtu situaci správně, tak válka bude velmi monotónní. Ukrajina bude samozřejmě v televizi vítězit a úspěšně odrážet útoky, ale žádná její ofenzíva z toho nebude. Rusové budou samozřejmě neschopní se zastaralou taktikou, ale zvolna se budou posouvat vpřed. Ukrajinci mají v genech také zakódováno „zpátky ni krok“ a tak budou ničeni dělostřelectvem, které díky navádění z dronů střílí mnohem přesněji, než před několika lety. K tomu v Rusku občas vzplane nějaký ten sklad nafty, sem tam dojde na nějaký muničák či nádraží. Tedy pokud budou mít Ukrajinci rozum. Jakmile se trefí někam na tržiště, tak se mohou s Kyjevem rozloučit. Do toho bude Ukrajině ubývat mostů i použitelných tratí. Ruský buldozer pojede zvolna vpřed, protože teď už je to přesně podle Falkenhaynova memoranda o Verdunské operaci – Rus může ofenzívu zpomalovat, zrychlovat, či přerušit a Ukrajina to může zkoušet zadržet, ale na výsledku se nic nezmění. Základní faktor hraje totiž stále v ukrajinský neprospěch. Pokud svoje dělostřelectvo zkoncentrují, aby přečíslili to ruské, tak budou terčem letadel. Pokud ho rozptýlí podle celé fronty, aby ho schovali mezi dalšími zbraněmi, tak to zase nebude stačit na přečíslení.
Američané bombardováním Tokia začali pořádně válčit, Ukrajinci svým bombardováním Ruska pomalu končí.
Ulovok. Putinovi, ako vidno, sa oplatia rakety i na jedneho cloveka. (Teda, ak tato sprava nie je ukrajinska, americka, ci globalna dezinformacia).
https://www.tyzden.sk/svet/84255/pri-ruskom-utoku-v-kyjeve-zahynula-novinarka-radia-sloboda/
Collateral damage.
Ahoj JAHA
nie si nahodu aj na Postoji a Standarde?
Co se týká boje za vlast, tak mám podobný názor jako David Dvořák a věštec. Za tuhle vládu ani náhodou, pouze bránit svou rodinu. V čele boje bych ráda viděla celou naší pětibandu a doufám, že jejich rodiny včetně jejich dětí by byli morální oporou pro občany zde ve vlasti, a ne že si budou v době války válet šunky uklizený někde v Karibiku.
Moje zkušenost s Ukrajincema. K nám do práce jich v této vlně přišlo několik. Všichni do jednoho nenávidí Putina a zbožňují Zelenského. V práci jsme všichni míroví štváči. Takže jsme si dovolili říci svůj názor, že Putin sice napadl Ukrajinu, ale vina týkající se příčin války je dle nás na obou stranách. Každopádně ať už je to jak chce, že my chceme mír a nejlépe hned. Na to ta největší fanatička odpověděla, že Ukrajinci raději zemřou, než aby se podvolili. Na naší námitku, že žijeme pouze jednou, lidský život je nenahraditelný a proč tedy válečně štvát, proč raději nejednat o míru už nám bylo sděleno jen to, že oni nás brání před Putinem, který se na Ukrajině nezastaví – jejich názor.
Ona ta Ukrajinka z nich jediná umí česky, už někde v CR před pár lety pracovala. Teď přišla s uprchlickou vlnou a máme jí tu. Jakmile má chvilku, sedí s mobilem a pouští válečné zprávy z Ukrajiny, nahlas, nesnáším to.
Re: Jablko
Nebavit se, ignorovat. Jejich zelen(sk)é náboženství je jak vzteklina. Anebo mor, cholera a tyfus dohromady.
S němým úžasem OPĚT sleduju, jak dalece je možno vymýt lidem mozky, a to mám za sebou prožitky z válek v Chorvatsku, v Bosně a v Kosovu.
Ti lidé jsou totálně rozhození a vykolejení, jak fyzicky, tak zejména psychicky. A jako berličku, aby sami před sebou udrželi zdání stability, melou dokola svou mantru tak dlouho, až tomu uvěří.
Když se té báby zeptáte na grilovačku v Oděse, v pohodě to zapře, že nikdy k ničemu takovému nedošlo. Věří jen tomu, co jí nalili do hlavy, není schopná samostatného úsudku. Pokud se stane, že Vasil prohraje, ochotně spáchá sebevraždu.
Jo je to hrozný. Já jsem ji řekla, že mojí synové by určitě kvůli Ukrajině bojovat nešli, a že u nás zatím naštěstí válka není. Bojují státy byvalého SSSR, ne my, jejich vlády by měly jednat a všechny státy, zejména EU by je měli tlačit k jednacímu stolu namísto dodávání zbraní. Koukala jak puk a už o tom raději nemluví.
Re: Jablko
Jste SFÍÍÍÍNĚ, která ji rozkopala bábovičky na výhradně JEJÍM pískovišti.
Naštěstí mám okolo jen Polky, které je mají už plné zuby. Výhody jak u nás a je jich tam už tuším 3 milióny.
První lidé, kteří opustili Azovstal – otec, máma, dítě:
***
https://t.me/boris_rozhin/45932
—
A překvapení! Taťka je podle všeho starej nácek.
Žeby rodinka byla testovacím chroustem pro ostatní azovské civily/“civily“?
Tak se nám zastavilo plynové strýmování.
Pšonci to provedli naprosto BEZCHYBNĚ!
Vystavili stopku firmě, která mimo spravuje distribuční síť v docela maličké části Pšonkostánu, bo SANKCE, (cy*e)!!!
A soudruzi Bulhaři počítali s rourami (z Řecka), které ještě nikdo nesvařil a nezakopal.
Chybička se vloudí.
Jen houšť a větší kapky!!!
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/04/29/flash-jak-to-prave-maji-polsti-a-bulharsti-sankcionalisticti-geniove-s-plynem-kdyz-gazprom-zavrel-kohouty/
Napsat o těchto soudruzích, že jsou debilové, je hrubou urážkou všech duševně nedostatečných lidí.
https://aeronet.news/video-poradce-prezidenta-zelenskeho-priznal-ze-ukrajinsti-vojaci-posilaji-pribuznym-zpravy-z-fronty-ze-valka-je-ztracena-arestovic-v-rozhovoru-priznal-ze-kyjev-v-zajmu-udrzeni-moralky-armady/comment-page-1/#comments
Nechce se mi zjišťovat jak sem dát fotku, článku je obrázek Fialy jak se ptá: netopíš už dlouho?
Jinak v diskuzi je i o umírajících vojácích 😢
V sobotu má být v Práglu protivládní binec.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/04/29/flash-v-sobotu-demonstrace-proti-vladni-drahote-a-cenzure-na-letne/
Co spamming michvilprdů, co upoutávky v režimní televizi? Co články na titulkách webů, co vložená videa se svěračem? Co unifikované kartičky, spontánně vytištěné na domácích tiskárnách? Co desetiminutové rozhovory s organizátory, bez skákání do řeči? Jo aha, tahle demokracie režimu nevoní, tyhle občanské postoje si nezaslouží ani zmínku …
A kde zůstali umělci, co by burcovali národ? A známé osobnosti? Jo, nad těmi by člověk leda brečel, ti se zkompromitovali se současným režimem…:-(
Červené karty už taky nebudou, protože červená je symbol Ruska a Číny. Ona i vlajka naší republiky je vlastně symbolem nezdravého nacionalizmu, je to celé nejasné…chce to výklad předem. 🙂
Večerní svodka JP
Hranice UA-RF Brjaňská obl. – přestřelka, RF posléze nasadila vrtulník.
Charkov – celý den probíhaly boje u blokpostu na severním předměstí Charkova. Jsou zřejmě vedeny za účelem odčerpání potřebných kapacit z prostoru jižně od Izjumu.
Kamyševacha – boje probíhají, výsledek není znám.
Liman – žádné novinky, kromě obklíčení asi tisícovky vojclů VSU (1. Brigáda Národní gardy) severně od L. u Oskolské přehrady (bude zase biomasizace).
Železniční most mezi Limanem a Slovjanskem byl zlikvidován, silniční zatím zůstal.
Popasnaja – nic nového.
Jižní část fronty – (asi Avdějevka a Guljajpolje) – nic nového, pouze malý postup na Njů Jork.
Pravý břeh Dněpru – probíhá přeskupení vojsk.
Oděsa – místní potentáti a poslanci začali houfně odvážet své příbuzné z oblasti pryč (takže do týdne se asi něco strhne).
Zachovejmež reciprocitu:
Prahou projel americký vojenský konvoj. Připomněl osvobození západních Čech roku 1945
——————-
očekávám, že Plzní projede ruský konvoj. Aby připomněl osvobození ČR roku 1945
sakra, hledám, abych dal pět, lépe deset slepic a kde nic, tu nic…Ale nasmál jsem se.
S konvojema je to vždycky na prd.
Jsme byli nedávno ubytováni na zámku Hrubá Skála a já takhle z okna pokoje koukám na to nádvoří a tam si udělali sraz holanďani, příznivci vozů Porsche. Bylo jich tam 9. Si říkám, kůrňa, to jste nemohli pozvat ještě jednoho, aby to bylo číselně zaokrouhlené?
Za půl hodky tam byl. Konečně desátej. Paráda, konečně je to v cajku.
Bohužel, hodku na to tam přistál jedenáctej, takže zase špatně.
Jj, s konvojema je vždy nějaký problém.
Berrnarde, vy jste dnes splnil plán – rozmělnit diskusi a mnohé svými příspěvky od ní dokonce odradit, protože – je to marný, je to marný 🙁
Příklad – konvoj. Není konvoj jako konvoj, a co je od jednoho zajímavým postřehem, je od druhého (vás) jen prázdným přípodotkem.
Přesně tak. Ale nemůžete mu to mít za zlé, po celodenní dřině v lese (toto tvrzení nelze nezávisle ověřit) už umí jenom metodu: Copak konvoj, ale jmelí.
Diváci si jistě povšimli kráterů , způsobených leteckým kulometem na fasádě pivovaru Asahi (Rokycanská třída), které svědčí jak o kvalitě tehdejší fasády, tak i o vojenském významu pivovaru.
Po pionýrce v diskusi na besedě v ČRo se odvázal i Kalousek:
https://twitter.com/kalousekm/status/1519784570698321924
Ten člověk fakt nemá dno, pro něj bude i peklo málo…
To je fakt otřesné
Kalousek pochopitelně do pekla nepůjde, jelikož je to věřící křesťan, tudíž za jeho hříchy trpěl kdysi někdo jiný, takže osvobozen pofrčí rovnou do nebe.
Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě mají křesťané zařízené.
Takže člověk může být celý život parchant, pak ale stačí se kát upřímně na smrtelném loži a tramtadadá, hupsa hejsa, rovnou frčí skotačit tam nahoru mezi obláčky.
Mě za to nekritizujte, já toto náboženství nevymyslel.
Já to mám podstatně složitější, jelikož jsem Žid atheista. To jsem moc zvědavej, do jakýho nebe vezmou mě.
Buddhista musí vysvětlovat a obhajovat křesťanskou mystiku židovskému atheistovi…ach jo 🙂
Upřímně, UPŘÍMNĚ….je to klíčové slovo berrnarde. Je tím myšleno zcela se odevzdat Bohu, OPRAVDU litovat. Opravdu myslíte, že tato proměna Šavla na Pavla je jednoduchá? Že to lze zvládnout během posledního vydechnutí? Obrátit své černé srdce, na planoucí a pokorné? Jen tak lusknutím prstů?
a vidíte, Mandaladane, já si myslím, že to jde. UPŘÍMNĚ.
Proč?
Když je člověk mladý, plný sil, tak mu nic nepřijde nemožné. Vše zmákne sám a nikoho k tomu nepotřebuje. „Uhni mi z cesty, jdu za svým cílem“.
Když už ty síly ve stáří někam odejdou, on si uvědomuje svůj konec, začne se zamýšlet nad svou smrtelností a pak opravdu upřímně se může kát. A věří tomu. Tak splnil všechny podmínky.
On tomu opravdu věří, lituje svých hříchů a je mu odpuštěno.
U tohoto já si říkám, je to spravedlivé k těm všem, kterým v životě ublížil? Všechno máznuto, protože on prozřel a myslí to dnes upřímně?
Mysli si to upřímně, kámo, ale já ty jizvy od tebe, když jsi to ještě nemyslel upřímně, furt mám a já ti je hodlám vrátit. Taky upřímně. A modli se klíďo ke kačeru Donaldovi. On ti možná odpustí, já ne!
„Oko za oko, zub za zub“.
Tahle věta se mi dost líbí. Kdysi jsem jí četl v nějaké knížce.
Vy dobře víte ve které knížce jste to četl…. Já tu křesťanskou mystiku smíření s Bohem jen uvádím na pravou míru. Pokud tomu rozumím dobře, jde prostě o zázrak obracení se k Bohu. Nejde tu o nějaké oddrmolení nějaké modlitby na smrtelné posteli. Neříkám, že tomu věřím, jen odmítám to zjednodušení.
Já tomu rozumím, Mandaladane.
A dokonce si dovedu představit někoho, kdo procitne a pak lituje, že se ve svém životě dopustil nějakých sviňáren.
Potíž je v tom, že on se kaje nějakému Bohu a je mu odpuštěno.
Ale, pokud se těch sviňáren dopustil na mě, nebo mých blízkých, mě nestačí, že mu odpustí jeho Bůh. Dopustil se jich na mě a odpustit mu budu muset i já, jinak je mu jeho Bůh k hovnu, jelikož já mu půjdu furt po krku.
Doprčic, jsme krapet vklouzli do teologie.
Nepůjdete. On umírá a vy už to nestihnete. Po krku mu „půjde“ Bůh. On litoval, Bůh mu odpustil, takže vaše Starozákonní oko za oko zůstane nevyslyšeno 🙂
Tak mu aspoň pochčiju hrob, no…
Ze vobec na tu znosku nezmyslov berrnarda reagujete…:-).
Prišlo mi vtipné, keď som včera zistil, že odkazy z môjho blogu
na fejkárnu ČT a ČRo nefungujú, takže ma tam asi blokujú, trapáci.
Nabudúce im tam musím nechať pozdrav, trapákom.
K Ukrajině dali fotku z Mikulčic po tornádu. Chybu České televize lidé kritizují
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/k-ukrajine-dali-fotku-z-mikulcic-po-tornadu-chybu-ceske-televize-lide-kritizuji.html
OT: Ruská Centrální banka dnes snížila lombardní sazbu ze 17% na 14% + další uvolnění bankovních pravidel pro fyzické osoby. On totiž rubl během dne chvílemi posílil 69,8 RUB za 1 USD, takhle silný byl naposledy pár dní v červnu 2020. Z pohledu CB se hospodářství daří lépe než čekala.
netuším, či to tu už niekto dával, text zo soc. siete:
Jak Zelenskij za dva měsíce dokázal, že je Putinovým agentem.
Autoři telegramového kanálu “Vedomosti” zveřejnili ironické shrnutí Zelenského vedení Ukrajiny během ruské speciální vojenské operace
https://swissoldo.wordpress.com/2022/04/29/je-zele-agent-putina/
Tohle mě dnes pobavilo, hlavně ta následná diskuse. Najednou dokáže i na iDěsu řada lidí uvažovat alespoň trochu racionálně:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/rusko-plyn-platby-gazprom-gazprombank.A220428_091419_eko-zahranicni_ven
Aby těch „radostí“ nebylo málo, tak Indii zasáhla vlna extrémních veder a sucha.
Kromě nedostatku pitné vody a požárů hrozí snížení úrody pšenice v rozmezí 20-40% (je to stát od státu), kmínu a hořčice o 60%, ječmene o 10-20%.
Indie má 1,4 miliardy obyvatel a všichni chtějí jíst…
Když nebudou tak se aspoň nebudou tak množit matka příroda musí nějak regulovat.miliatdx dosáhli někdy před 10 lety a hups už 400 tisíc navrch
Sibylo, někdy to fakt přeháníte.
Žijí tak, jako naši předkové ještě před několika desetiletími. Chudí mají hodně dětí, je to jejich jediná pojistka na stáří.
V podzámčí bylo vždycky víc dětí než na zámku.
V roce 87 nás bylo 5 miliard a teď je miliarda 400 tisíc jen Indů
To nemůže dobře dopadnout.
„Úřady nyní o hrozbě zhroucení hřivny mlčí.
Nyní je spuštěn tiskařský lis. NBU natiskla asi 70 miliard hřiven, kurz je uměle udržován. Kromě toho všemožně zakazují výběr cizí měny ze země, stejně jako nákup kryptoměn prostřednictvím karet.
K tomu je třeba připočítat ztrátu území, kde mohla hřivna obíhat, a ztrátu hospodářských zařízení, která pomáhala dovážet měnu do země, nárůst úvěrových dluhů a také úplné zastavení logistiky kvůli totálnímu nedostatku pohonných hmot, o kterém píší naši kolegové. Dejte si tyto skládačky dohromady a okamžitě si uvědomíte, že jsme na pokraji velkého kolapsu. Vyhlídky země jsou velmi neradostné.“
https://aftershock.news/sites/default/files/u17862/image%20%2825%29_0.png
Tomuto opravdu nerozumím. Myslím tím hodnotu hřivny. Dle mého laického názoru i hajzlpapír MUSÍ mít větší hodnotu než hřivna. Nevysmívám se Ukrajincům. V žádném případě. Ale když jakékoliv uprdnutí má v ekonomice obrovské dopady a hřivna má skoro stejnou hodnotu, když země nevyrábí, nějaký ten milión lidí je za hranicemi = nevyrábí (pro UA), je válka, to mi smrdí průserem. Asi to máme befelem, dodržovat nesmyslný přepočet kč/hriv. Na LžiDnes byl nějaký teskný článek, že naše ofiko banky odmítají měnit hřivny ukrchlíkům, že prý zlaté Polsko, které kvůli tomu vydalo dokonce zákon…Takto chudáci Ukrajinci si musí tahat peníze přes kartu z našich bankomatů.
Fakt nestačí, kolik miliard do nich cpeme oficiálně ?
Nalezeno na Telegramu:
„Jak víte, ukrajinská vlajka má „tři zuby“, ten vpravo je v Rusku a ten vlevo je na Západě, bojuje se o ten prostřední.“
OT – jen tak rada na šetření.
Tvrdé rohlíky nemusí jen na strouhanku. Docela stačí je ponořit do vody na chvilku a dát na 5 min. do trouby. jsou jak čerstvé a pomalu lepší než gumové kupované-
to jen tak… 🙂
V mikrovlnce jsou za chvilku zevnitř černé, takže asi v normální troubě?
A ty tvrdé rohlíky vyhrabete v popelnici?Jinak takhle usetrite co? Já tvrdé rohlíky schovám a dávám do houskového knedlíků.Myslím využití lepší. Ale chtěla bych od Helanov recepty,jak se slušně najíst za stovvku na den.
Někdy prostě nestihnete/zapomenete koupit čerstvé a takhle si můžete prostě „revitalizovat“ ty, co Vám náhodou zbyly od včerejška.
Proč hned ten dobrý nápad a dobře míněnou radu od paní emy dehonestujete nějakým hrabáním v popelnici ? :-O
Nevím jak u Vás, ale u nás v hypersuper, prodávají včerejší rohlíky v balení 10 ks=10,- Kč. Takže už tu je úspora 15,- Kč. no a „čerstvé-křupavé“ nedostanete ani tam. Ty doby kdy byly ještě teplé a samá chuť… jo bejvávalo…. tož tak
Stačí se zeptat. Helanov má dietu a už hezkých pár let není ve vývinu.
Momentálně mají květák v Penny za 35. Dá se zkonzumovat prakticky celý, to zelené chutná jako špenát , jenom to chce nakrájet žebra listů na drobné plátky. A vařit pochopitelně déle, než jedlá bílá část. Přihodím 100 gr nejlevnějšího taveňáku, koření podle chuti, zahustim dvěma lžícemi ovesných vloček, mám hrnec lahodného eintopfu v syrové omáčce a ještě ušetřím nádobí. Nevadí mi jist víckrát stejné jídlo. Takový oběd přijde na cca 10 Kč, a ještě ty balastní látky ( listy) podporují zdravý chod střev. 😀
Na chléb si mažu třeba tvarohovou pomazánku. Tvaroh je nejlevnější zdroj bílkovin. Doplním kouskem strouhaného česneku, pepřem, chilli, klidně i trochou maggi , má to grády, stačí tenká vrstva pomazánky a chleba ozdobilt tenkými plátky čerstvé cibule. Nebo čímkoli, plátkem jablka, okurky, papriky, podle toho, co je zrovna ve slevě.
Nejím maso, ale potrpím si na chutné sýry, vyplatí se kvalitní a pikantní, k vařeným bramborám je lepší 50 gr Limburgského, ( dnes v Penny 200 gr za 35 ) , než 100 gr Eidamu bez chuti.
Brambory máte kilo za 10 , s kouskem sýra oběd za 15 Kč.
Jasně, děti potřebují rozmanitější a výživnější stravu. Ale psala jsem o sobě.
To je jasný, že jste psala osobě. Ale které?
Tak už 2:0
Ten češtin je ale záludný potvor.
😀
Já se moc omlouvám, ale nedokázal jsem to ovládnout.
Když už jste tady načali to žrádlo, měl bych dotaz.
Nedávno jsme na hotelu byli na snídani, klasicky švédský stůl, tak jsem na talíř nahulil páreček, vajíčka, salámek, nějakou tu zeleninu, aby se neřeklo a pár plátků sýra. Ale pak jsem si všiml, že vedle toho sýru je cedulka „veganský sýr“.
Bylo mi trapné to vracet, tak jsem to taky snědl, ale dodnes mi vrtá hlavou co jsem to vlastně sežral. Neví někdo z čeho se může vyrábět veganský sýr?
To bude ze sóji
Raději se neptejte. Zlatý náš „tuzemský“ oproti rumu. Zvláštní, jak se eurotupci ani nestydí nám cosi zakázat a asi bambilión podobných případů je nechá chladnými. Viz mléka (kokosová, sojová…), oleje – od hydraulických, motorových přes ořechové, rýžové. Nejvíce mě dojímají reklamní letáky hitlermarketů : veganský HAMBURGER, vegetariánské KLOBÁSKY…To se nestydí napsat ? To je jak kdyby u nás vyráběli tuzemák z rajčat, samozřejmě BEZ alkoholu a nazývali to rumem.
Když už jste načal ten rum, tak na tom mě točí, že vám ho dnes v každé hospodě nabídnou špatně.
Všimněte si, že i Džek Sperou chlastal rum teplý. Tak taky byl rum původně myšlen. Nikde žádná lednička, při pokojové teplotě, což pak když si ho pustíte do úst, krásně se vám ta jeho chuť rozlije po patře a jazyku.
Když si dnes v hospodě objednáte rum, vytáhnou to z lednice, čímž tu jeho chuť potlačí.
Takže když někdo z mých kámošů chce objednat rum, koukne na mě a pak servírce říká: slečno, rundu, ale otevřete nám flašku, co máte vzadu za pultem, studenej rum tenhle blbec pít nebude.
Stydím se…Jestli jsem na lodi pil rum, tak vždy ledový. Stejně jakýkoliv jiný tvrdý chlast. Nejstrašnější dopad měla, myslím, Tennessee whiskey, ačkoliv za to nemohla. Ale já jsem barbar. Portské, normální červené – opravdu to nepozřu, když to má nad 14 C.
Mimochodem, nebude alespoň slibovaný článek z Kydů o muzice zde ? To se krásně poštěkáme, kam se hrabe Ukrajina (kecám, asi bychom si HODNĚ notovali, co mě paměť neklame).
Obávám se, že žádný článek zde ode mě nebude.
Nedávno jsem jeden vypotil, nebylo to o muzice, nebylo to o válce, poslal jsem ho Alefovi, ale ani mi i po urgenci neodpověděl. Asi se mnou nemluví.
Ale vlastně vy na černé listině nejste. Tak ho napište a já se rád přidám. Moc rád bych si pokecal o muzice.
Já četla,že květák je tak prosycen pesticidy ( a věřím tomu neb mám zkušenost ho pěstovat jak na něj vše jdee vyprěstuju jen rány ve skleníku,kdy polovinu vegetační doby potvory ještě spí) že mimo toho bílého se má vše vyhodit i voda ve které se vařil neb je to chemický koktejl
No, v mém věku už mě nějaký pesticid nerozhodí. 😀
Ve všem je něco, mikroplasty jsou všude, to by člověk musel pít jen čistou vodu.
Buďte ráda, že jste nikdy neviděla provoz v pekárně. Co se tam děje, když v ranní špičce dojdou přepravky na rohlíky. A z pece vyjíždějí další a další kousky. 😀
Je to tak, květák je žrout hnojiv všeho druhu, schlamstne cokoliv a leze na to také cokoliv.
Tohle ví dneska každý mladý. Sednete na tramvaj či jakoukoliv jinou mastnou tyč, a zajedete na návštěvu k rodičům.
„A ty tvrdé rohlíky vyhrabete v popelnici?“
A vy snad ne? Komu se nelení, tomu se zelení; mladí ležáci – staří žebráci; a kam čert nemůže, nastrčí Siby…, ehm, …bábu, to je to správné slovo, které jsem hledal 😀
baba si dnes k večeři upekla slané vdolky podle top recepty a to je lepší než rohlíky. Navíc zmizí takže nějaké namáčení a rozpékání nehrozí
Pozvala bych vás a změnili byste názor. Za 30 korun nákladů( bez energií) 16 vdolků.
Věřím, ostatně – já držím bodovou dietu, to by bylo tak akorát…
Aha. 16 vdolků. Už chápu, proč ta osobní váha.
To je na celý víkend a 5 jde do mrazáku. Čerstvé jsou ale nejlepší
Mňáám 😀👍
To jen proto, že jsme se u Sibyly nezastavili já s favoritem. To by do mražáku nešlo nic. – To se to Sibyle machruje, když je od nás hygienicky oddělena obrazovkou…
„To by do mražáku nešlo nic.“
—-
A ještě ke všemu bychom Sibylině osobní váze okamžitě vybili ty nové baterky.
Indický dál z červené čočky. Kotel za pakatel. Zvládne to uvařit i naprosté vohráblo. Jednou jsem měl velké oči a udělal to ze DVOU balíčků čočky (tj. z kila) a žral jsem to týden, od neděle do neděle. https://eldar.cz/kangaroo/kozarna/dal.html
Ze surovin nejvíc stojí koření, bez něj to není ono… ale zase vám vystačí na víckrát. 🙂
Koření kupuji zásadně v Makru.
Velké balení, asi jediná věc, na které se dá výrazně uspořit. Jinak už jsou v Makru pomalu stejné ceny jako v běžných marketech.
Kořením nešetřím, kdybych měla pepř a chilli kupovat po pytlíčkách, tak by mě koření stálo víc než dotyčná potravina.
Tak hlavně s kořením kupujete hromadu soli. Ať Makro či ne. Já dnes beru Makro jen jako zdroj zboží, které se normálně v obchodech nevyskytuje. Různé mořské potvory (zkuste jinde si koupit 4 ks ústřic), různé „čínské“ omáčky nebo francouzské minikuřátko.
Dobré a levné sušené bylinky (majoránka, saturejka) i nějaké to koření mají v eshopu prodej.bylin. Měli tam i římský kmín a jiné.
Nedávno jsem narazila na dobrý recept na fazolový salát. Jasně, už přímo slyším ty komentáře o nadýmání. V rámci pokynů bylo i několik triků, jak nadýmání předejít. To, že se fazole namáčejí přes noc, voda se slije a vaří se v čerstvé vodě je známé. Co jsem nevěděla je, že se fazole mají vařit ve velkém objemu vody tak, aby se varem rotovaly. A co jsem dělala špatně – že se fazole mají vařit nesolené a osolit až po uvaření. Ten kuchař sůl k fazolím přidával už na začátku varu spolu s mrkví a stonkem řapíkatého celeru, které po uvaření odstranil. A další, co jsem se dozvěděla, že když chci uvařit fazolí víc na později, tak je mám nechat ve lednici ponořené ve vodě. A teď k tomu receptu:
Více druhů fazolí, každý druh uvařený zvlášť. Uvařené fazole smícháme s nasekanou cibulkou, řapíkatým celerem, nasekanou petrželkou, olejem, octem a mletým pepřem. Nejlépe podávat po uležení, ale čerstvý také není k zahození.
Princip bude asi stejny u vsech lustenin ….
Je známo, že by se luštěniny neměly solit předem, protože jinak při vaření nezměknou. Malá špetka soli je přesto na místě.
Pokud si pamatujete z hodin fyziky děj zvaný osmóza, pak víte, že ionty se samovolně pohybují z místa s vyšší koncentrací do místa s nižší koncentrací, aby se jejich hladina vyrovnala. A totéž by se stalo i tady.
Čočka trochu vlastní soli obsahuje, takže pokud ji dáte vařit do vody, kde není ani trocha chloridu sodného alias kuchyňské soli, bude putovat sůl zevnitř čočky ven do vody a čočku tak zbytečně zbavíte části chuti. Proto solte i vodu na vaření, ale opravdu jen jemně, aby to plus mínus odpovídalo přirozené koncentraci soli uvnitř čočky.
https://www.kucharkaprodceru.cz/cocka-na-kyselo/
Řapíkatý celer je výborná pikantní zelenina.
Prodává se jako kusovka a tak si naberu tři a pečlivě zvážím. Jeden váží třeba 300 gr , druhý i 600 gr , cena je stejná. ( To samé všechny kusovky, třeba kapusta atd. )
Tak jestli je paní Petra ta samá, co nám psala z MISS, tak musí znát z hospod, PUBů oblíbené ňamky – řapíkatý celer, občas i proužky mrkve s česnekovým dipem a „blue cheese“. K tomu nějaká ta křidýlka nebo něco podobného.
Ano, prosím, ta mississippská. Jsem ráda, že jsem narazila odkaz na Litterate. Chyběli jste mi.
co salát, u nás byl v kurzu gazolovej guláš….
ten nikdy nezbyl na zítra
Valku fazulu (u nas prezyvana papuca) namacat i den, strednu a mensiu cca do 12 hod. Vodu zliat. Preplachnut, zaliat novou vodou, nechat vriet asi 5 min., vodu zliat. Preplachnut, zaliat novou vodou a znova varit asi 5 min., vodu znova zliat. Preplachnut, zaliat novou vodou a potom uz varit do pozadovanej makkosti. Osolit (malo, potom s da dochutit, podla toho, co budeme robit) az cca 5-10 min. pred ukoncenim varenia.
Pri tomto postupe velka fazula sa vari cca 1 hod., stredna 30-40 min. Takto pripravena fazula nenaduva, mozete ju pouzit na hocico. Da sa udrziavat dobre i v mraznicke 3-5 mesiacov.
Jooo mikrovlnka – už jsem zažil,dysi dávno …. že mi ty rohlíky vzplály – a čistit pak tu mikrovlnku…
Nemesis , chce to umět s tou mikrovlnkou zacházet. Dcera to umí, rohlíkové anebo chlebové kostičky jako vložku do polévek vyrábí v mikrovlnce. Já jsem to zkusila, ale byly spíš černé, než pěkně do zlatova.
Já jsem mikrovlnku dost tvrdě odmítla. Nějak mi tento výtvor nesedí. Ale chlebové kostičky dělám vturecké sušičce ovoce Izídri. narovnám na síta, potřu máslem/část s česnekovým/ a do rána na noční EE jsou hotové. Uschovávám v 3litrovce s dírkovaným deklem, aby větralo. Ty česnekové jsou fajn i k nějakému pití při posezení. Nemusí se solit jako bramborové.
Ale mám dotaz na zdejší kantory. Sleduje někdo jak těžké učivo nosí děcka denně do školy? Jela jsem před chvílí šalinou a došly na zastávku dvě +/- páťačky. S tak úžasnou úlevou si školní batůžky sundaly ze zad na lavičku, že jsem neodolala a zeptala se jestli můžu zkusit. Ten batůžek měl -/+ 8 kilo, ne-li víc. Na 5hodin vyúky mne ta váha docela překvapila, .zvlášť když pamatuju, na rozdíl od našich těžkých bytelných kožených aktovek mého mládí – jak se „vítězně “ vybojovalo aby se nekřivila záda/ v začátku 90tek/ že buď zůstávaly ve škole, nebo byly dělené a do školy\ se nosila jen část, co se probírala/to je poslední co jsem kdysi kontrolovala. Co pro pána v těch batůžkách mají. Neví někdo?
Ale nevím jak s „novými moderními sušičkami“. nevím jak jsou spolehlivé/bezpečné/ ony ty nové a lepší obvykle stojí za starou belu. Asi bych se je netroufla nechat bez dozoru… leda s nějakým hasičským hlásičem vedle, aby vzbudil. Ta má je ještě z dob, kdy na el. výrobky byl docela spoleh.
njn
Já suším v zimní sezóně na akumulačkách a v létě na prádlovém sušáku pokrytém novinami. Myslím si, že sušička moc žere.
Podle toho jak která. Ta moje zvládne až 8 pater, takže vlastně nic moc. nebaští. prrůměr je půlmetr.
… 🙂 vypadlo mi .. zůstávaly učebnice… njn
Jo, jde to – já je jen na povrchu opláchnu navlhčenou rukou a pak je rozpeču na topinkovači (některé typy topinkovačů na to mají přímo udělané takové výklopné „dráty“ na rozpékání pečiva)
Škoda proudu. Nějakým rozpékáním vůbec nic neušetříte v budoucnosti už vůbec. Šetřit se bude raw stravou.
Re: ema
Co to je rohlík? Takovou věc neznám…
Nedělejte ze sebe takovou socku. Minule jste psal,že jahoda při výběru kladla solventnost velmi vysoko.Nebo vás tak oškubala?
Sybila jede podle hesla: Když se mi podaří ostatní otrávit či naštvat, projasní se mi den.
Jsem si koupila na víkend rohliků 6.Za 15 korun.Heč. A 8 baterií Varta ty byly za 279. Tolik jich potřebuje moje osobní váha.
Mno, já mám váhu starou, českou, mechanickou, takže ušetřím dalších 279,-. Dobrý – ne?
To víte my na okraji tzv,“společnosti“ to vidíme a děláme jinak>
A Vy potřebujete osobní váhu?
Vy nemáte osobní váhu na rohlíky? Zaspal jste dobu!
Osobní váha je přežitek, když chcete šetřit na jídle nemůžete logicky ztloustnoust.
A pokud jo, šatník vám to ukáže sám. 😉
Já ji mám už déle a dostala jsem ji kdysi k Vánocům co taky pořád vymýšlet a docela jsem ji potřebovala po 40 jsem začala trochu kynout
Re: Gaia
Moje Jahoda hospodaří podle hesla:
Co je tvoje, to je moje. Co je moje, po tom ti je ho**o!!!
Problém s mou solventností je vyřešen.
Jinak rohlík se u nás ocitne pouze v případě, kdy Pinocchio nesní svačinu fasovanou na internátu. Což jsou velmi občasné pátky, kdy se vrací do naší rodinné hladomorny.
Btw. okřídlená věta Jahody na téma „rohlíky v hladomorně“ zní: chleba je levnější a méně nezdravý.
A okřídlená věta č. dvě – halíře dělají talíře.
Problém je vyřešen.
K nezpochybnitelným argumentům vaší Jahody bych ještě dodal, že k chlebu je mnohem vhodnější než k rohlíku použití některé z příloh jako grilovaný pstruh, pečená krkovička, případně i osamělá vrstva sádla na dně prázdného pekáče od bůčku.
Nesmite byt rozmazleny. Ja bych ty prilohy bral i s rohlikem.
Přesně tak. Když je hlad, i husa je dobrá. A kdo nechce být tlustý, musí hodně jíst, aby tělo mělo sílu obezitě se bránit.
Hlad je stejně jenom převlečená žížeň.
Hlad prepijes, ale zizen neprejis.
Můžeme to hodnotit zcela pozitivně. Kolektiv se semknul, vyslal jasný signál a mr.Targusovi je nyní jasné, že se má nejlíp. jak je to jen za daných podmínek možné, navíc s prognózou možného dalšího pozitivního rozvoje.
Já nevím jak vy, ale já bych bez jasných signálů snad ani neuměl žít.
Targusi, rohlík je samec od housky. Už je vám to jasné ?
Chleba žárlí… 🙂
Koment JP
k rozhodnutí US kongresu o dodávkách zbraní Ukrajině.
Měly by probíhat podle schématu Lend and Lease, jaký byl uplatněn při dodávkách materiálu do SSSR v době VOV, resp.WWII. Tzn. platí se za techniku, která se „dožije“ konce války.
Rozhodnutí bylo vynuceno skutečností, že jen na 40 zemí světa bylo ochotno dodávat zbraně, jejichž původ byl v SSSR, resp. v RF, tudíž jsou ihned použitelné pro VSU (výcvik v ovládání, ráže munice, servis, náhradní díly). A použitelné zásoby těchto zemí jsou prakticky dočerpány.
Letectvo – vycvičených pilotů ve VSU jsou pouze desítky a navíc si nikdo nedovolí pustit je do kokpitu, nepřecvičené. Samotné přecvičení pak rozhodně není záležitostí jednoho měsíce.
PVO – totéž co letectvo, je potřeba časově delšího školení a praktického zácviku.
Dělostřelectvo – přeškolení obsluhy samotného kanonu, případně v rámci baterie není problém, problém je ve využívání dnešních systémů řízení palby, resp. součinnosti s dalšími druhy vojsk (moje pozn. – zřejmě přenosy metadat).
Z tohoto důvodu není třeba se obávat aktuálního nasazení US zbraňových systémů, nicméně není možno podcenit jejich uvedení na frontu. Je to reálné nebezpečí pro RA.
Prakticky je možno alespoň částečně a časově omezeně oddálit nasazení těchto systémů pouze likvidací uzlových bodů infrastruktury. Problém nasazení US techniky spočívá v tom, že tato je pro ukrajinskou infrastrukturu těžká, ukrajinské mosty ji neunesou.
Targusi, jen malá oprava – lend lease funguje na principu, že po válce vrátím všechno, co mi dodavatel „půjčil“ – to znamená, že zaplatím techniku, která se nedožije konce války. Ta co se dožije, tu mohu vrátit. A platím až po válce. Ne teď.
Re: Apoštol
Samozřejmě, že ano. Jsem mamlas a vynechal jsem předponu „NE“-dožije.
Tímto se omlouvám všem, kteří se nechali zmást mým výpotkem.
Přecvičení nebude, budou se hledat zahraniční žoldáci, co s danou technikou budou umět a budou ochotni podepsat nástup do VSU. Za dlouhý peníz se najdou.
Aby nakonec v rámci lend and lease nebyla i obsluha.
Re: Králík´62
Anebo to budou soudruzi instruktoři a bezpečnostní poradci. S tím si Ukři dají rady.
Otázkou zůstává, kolik ochotných se najde poté, co se probudí soudruzi v M-polu a budou vylezeni z děr. Už o nich docela dlouho nikdo nic nežvejkal.
Následující rozhovor mi přijde zajímavý, a tak se ho pokouším umístit sem.
https://www.facebook.com/watch/?v=326786282898742&aggr_v_ids%5B0%5D=326786282898742¬if_id=1651182998640776¬if_t=watch_follower_video&ref=notif
Díky Jitko.
Zajímavý rozhovor a neskutečně solidní lidi.
Tak podle generála to má Ukrajinská armáda spočítané a obává se , že jediné co je může zachránit je nástup USA do války. Děsivé .
Ono je někdy složité rozlišit, která akce má sloužit blahu národa a která jen blahu momentální vládnoucí administrativě.
Jsem přesvědčená , že přepadení Afghánistánu se odehrálo jen jako zbrklá reakce na shození dvojčat.
A že šlo o kousek určený především domácímu publiku.
Ze strany Bin Ládina šlo vlastně také o řešení zástupného problému. Jeho zlost směřovala především proti zkorumpované Saúdské královské rodině, ale bylo přijatelnější zaútočit na WTO , než na nějaký cíl v muslimské zemi.
A pak se vzbouřej emoce a ve finále drží zbraň i chlapík, který by jinak neublížil ani mouše.
Včera tady někdo napsal, že člověk je dvakrát sapiens, ale furt jenom lysý dvounožec, nic víc.
Ten Afghánistán Američani chtěli už od roku 80. Vždyť kvůli tomu zničili olympijskou myšlenku.
No jasně. Funět z jednoho místa současně za krk šesti státům, to je neodolatelné.
( Pákistán, Turkmenistán, Uzbekistán, Tádžikistán, Čína a Írán )
Kluci afghánský si vybrali blbé místo na mapě.
Afghanistán se amíkům podařilo dobýt celkem rychle. Někteří mudřahedýni zdochli, pár se jich schovalo do jeskyní a většina zdrhla do Pákistánu.
Ovšem něco jiného je přesilou nějaké území dobýt a něco jiného je toto pak udržet. Na tento pokus pak amíci dojeli.
Rusákovi, dle mého názoru, jde dnes o ten šlinc na východě. Jelikož, pokud by se mu povedlo dobýt celou Ukrajinu, tak fajn. Má jí a v ní 40 mega lidí, kteří ho nenávidí. Bude muset zřídit okupační správu a tahleta srandička něco stojí. A dost. A dlouhodobě. A na to rusák nemá ani dost peněz, ani dost lidí.
A ani malý velký judista není tak blbej, aby si nedokázal spočítat, že na tomto by finančně vykrvácel.
Takže judista teď potřebuje nějakou výhru, aby si doma udržel tvář velkého Čingischána, ale je mu jasné, že totální výhra nad Ukrajinou by byl začátek jeho prohry. Získal by krásnou kouli připoutanou k jeho noze. Musel by tu kouli financovat, koule by byla dost třaskavá, takže by doma stále víc vdov a matek okupantů držkovalo, nic moc by z té koule nezískal a ta technologicky úspěšnější část světa by na něm ty sankce držela dál.
Vojensky by se východ Evropy ještě víc opevnil, celá Skandinávie by byla v NATO, Slovensko by zjistilo, že má za souseda stát okupovaný rusákem, takže ty americké základny už by takový problém nebyly, pobaltí jakbysmet, tak to by mě děsně zajímalo, co by tímto Putin vlastně vyhrál.
Re: berrnard
1/ na Ukradině uždávno není 40 mio lidu ani náhodou. A ti, kteří odešli, se nemíní vracet ani náhodou a svůj minulý život na UA berou jako špatný sen.
2/ více než polovina Ukrů má rodinné vazby na RF
3/ nezanedbatelná část Ukrů žije z peněz vydělaných v RF.
Srovnáváte nesrovnatelné.
Targusi, pokud by vás někdo vyhnal z vašeho baráku tím, že by ho rozbořil a pak by vám vysvětloval, že to udělal pro vaše dobro, aby vás osvobodil, přijal byste jeho argumenty, nebo byste na něj byl nasranej?
Tak kdyby v tom vašem baráku bydlel někdo jiný,protože vás před tím vyhnal….variant je moře. Ale nejsem Targus jen uvažuji
Re: berrnard
Čistě akademická protiotázka –
– co byste dělal vy, kdyby se vám do dvora u vašeho baráku nasomrovali soudruzi, kteří by mluvili jinou řečí, než vy, a tvrdili by že vás ochraňujou tím, že od vašeho baráku odpalují jeden minometný granát za druhým?
Normálnímu dvounožci s IQ 90+ dojde, že ta protistrana se bude bránit, ergo kladívko, že zanedlouho přiletí na soudruhy s trojzubcem odpověď.
Vám zřejmě IQ 90+ nehrozí.
Btw. zde jedna paní správně poznamenala dějiny a dokonce ani ta válka, o které se tu furt snažíte klofat, nezačaly dnem 24. 2. 2022. Už týden předem rozbíjeli dělostřelbou soudruzi s trojzubcem všecko, co se dalo.
Ale jak se zdá, vy jste ještě nepostoupil k významu slova „kalendář“.
Fungujete jako troll – kolovrátek. Opravdu se divím, že tu lidé mají trpělivost vám něco vysvětlovat, když vlastně není komu a proč.
A ještě odpověď na akademický dotaz, co by Putin vlastně vyhrál.
Absence raketových základen na Ukrajině není zrovna malá výhra. A z Vyšného Nemeckého to je na rusko-ukradinskou hranici 1000 km. To máme 12 minut navíc pro reakci na hypersonický nosič směřující na Kreml.
A k tomu jako bonus plyn v pobřežních vodách Černého moře.
V lesich asi neni pristup na googlemaps, jinak by se mistni „drevorubec“ mohl podivat, jak to vypada dneska v Cecensku. A to to tam bylo rozmlacene podstatne vic, nez Ukrajina a Cecenci jsou jinaci bojovnici, nez to tupe stado banderovcu.
Vsichni vi, ze to tak zaridil hlavne velky maly dzudista, ktery uklizel spoust po milackovi zapadu.
A k nas*rani vsech pravovernych liberalni demokratu dneska Cecenci jsou Putinovo nejvetsi kamosi.
Ale tyhle informace se do hlavy Azovaka nehodi, takze proc se tim zabyvat.
USA/GB do dneska priznavaji, ze nevi, co Rusko na Ukrajine chce dosahnout a jake tam ma cile.
Meli by se zeptat drevorubce, ktery v tom vsem uz ma davno jasno.
A nazaver 40 milionu lidi, kteri Rusko nenavidi hahahahahaha
Aspon uz zacinam chapat, jak moc maji banderovci vymyte hlavy, az tak moc, ze si mysli, ze USa jsou jejich pritel a ze muzou neco vyhrat.
Pritom by treba stacilo trochu nakouknout na Telegram, kde je mraky videi treba z Mariupulu, kde jsou lidi nas*rani prave na Kyjev, ze jim dal raketomet hned vedle panelaku.
Sakuro, souhlas.
Jestli někdo umí hasit konflikty, tak je to VVP.
Za cenu velkých ztrát ukončil rázně válku v Čečně, potom tam vrhnul ranec rublů, Groznyj je jako novyj, je tam bezpečno a jestě mají domorodci vůdce alfasamce Kadyrova, syna mučedníka.
Žijí si tam podle svých zvyklostí, Moskva jim do ničeho nekecá, nad trochou té šaríji se zamhouří očko.
Putin se řídí zásadou já pán, ty pán.
To se ti blbečci na západě nikdy nenaučej. Respektovat i cizí zvyklosti.
A VVP umí. Adam Delimchanov dostal titul Hrdina Ruské federace za dobytí Mariupolu а jako vůbec první. Tím VVP vyjádřil úctu a tak pohladil ego většině Čečencům.
https://www.vesti.ru/article/2714526
https://www.youtube.com/watch?v=UNjIymfczoo&list=TLPQMjAwNDIwMjLVBdhjCl_4PA
Taktak:
Já pán – ty pán. Vzájemně výhodná spolupráce. Win-win.
A západní/“evropské“ hodnoty:
Nátlak, vyhrožování, vydírání, lhaní, podrazy… Vyrejžovat ožebračením jiného. Win-lose.
A kdyby bylo how-know sladký, tak si bobkujem do kafe…
Jestli na Ukrajině zbylo 27 mega obyvatel, tak to je hodně. Teď jich tam bude tak kolem 22 mega.
Všechno ostatní „miluje svou vlast“ tak horoucně, že radši mejou hajzly nebo seniorzadele v Německu (ba dokonce už i v ČR se jim to rentuje), než by chcípli doma hladem nebo dokonce šli „za vlast“ bojovat.
Rusko nemá pražádný zájem se tohoto zbytku jakkoli ujímat (ačkoli by tento „ukrajinský lid“ nejspíš byl vděčný úplně komukoli za zajištění zdrojů obživy a za klid na alespoň přežívání z ruky do huby) .
Vy tady, Berrnarde, TVRDÍTE, že Ukři Putina nenávidí.
KOLIKA z nich jste se ptal? KDE jste se jich ptal?
Ukrořaďák Vám samozřejmě řekne přesně to, co chcete slyšet; a je jedno, jestli se tak stane v Kyjevě, v Užhorodu nebo v Praze či Děčíně. Doma se bojí o holý život, protože náckové, a tady se bojí o povolení k pobytu, protože „demokrati“ (a eventuálně o holý život, protože náckové) .
Co znám Ukry já, tak ti především nenávidí ukrovládu, která nechala zemi spadnout do totálních sraček.
Vsadim se, ze prave vcera potkal dva v hospode, a ti meli pro Rusko jenom sprosta slova.
Stejne jako vsichni priprchlici z Afriky prisahali, ze Asad je reznik.
Nejsou prece tak blbi, aby si zavreli cestu k pecenym holubum zadarminko.
A jinak jenom muj soukromy odhad je, ze domaci dobre vedi, kdo jsou ti mrtvi v Buce a za co to je.
Vsak to taky sefasistent toho saska rekl naplno, ze zformovali specialni jednotku na likvidaci kolaborantu ze zvlaste loajalnich bojovniku.
To jsou asi ti, kterym slo heilovani nejlip. Doporucuji ctyri z peti drevorubcu.
Tak sprosta slova jsou jedna vec, ten zbytek druha. Ted jsem po dva roky mel co do blizsiho cineni s partou z vychodu, od Mukaceva, od Kyjeva, z vychodu… kdyz v prosinci zacalo prituhovat, doslo i na debaty. Verbalne proti Putinovi. Ale… kolik z nich vyrazilo branit svou vlast. Ani jeden. Ne, ze bych se jim divil.
Vetsina z nich se tady pohybuje uz dost dlouho na to, aby videli ten rozdil.
Včera jsem v hospodě nebyl, naposledy minulou sobotu.
Tam ale nechoďte, Sakuro. Nezaznamenal jsem tam jediného proruského hosta. Asi to bude tím, že tam chodíme samí blbečci. Kromě dost lesáků se tam taky hodně vyskytují lešenáři. Prostě taková ta spodina společnosti.
A tam bych vám vaše názory fakt nedoporučoval presentovat.
Tak mohl bych se vás ze staré známosti pokusit bránit, ale asi bychom nakonec oba skončili před hospodou s rozbitými ksichty.
Což by ale mohlo být taky zajímavé.
Vy byste se na mě s tou pomuchlanou hubou obrátil a:
Hele, berrnarde, není tady někde nějaká klidnější hospoda?
Jasně, Sakuro, tady cca 100 metrů je jedna, tam choděj dost intoši, sice je to tam na můj vkus moc načinčaný, ale ti nám po držce nedaj.
Tak bychom navzájem se podpírajíc vyrazili na paňáka jinam.
blahopreji vam ke spolecnosti, kde se za odlisne nazory mlati lidi.
to ze z nedostatku informaci, nebo naopak z premiry ideologickeho zaniceni ignorujete fakta je vas problem.
pokud mate s vasimi kamarady lesaky a lesenari agresivni sklony vudci jinym nazorum, mate jeste porad moznost se pridat ke svym nazorovym souputnikum z Azova.
momentalne ze schovavaji za zeny a deti se sklepe.
pred casem jste to tu prezentoval jako velmi chytrou strategii.
To jsou hluboké myšlenky. Chcete tvrdit, že dnes existuje nějaká šance na zrušení sankcí a vstupu dalších států do NATO? I s tou technologicky úspěšnější částí světa bych byl taky hodně opatrný. Bejvávalo.
Co má Ukradina cenného, je na Donbase, a ten už Ivan má nebo brzo bude mít a to za souhlasu místních. Co se týče toho Haličského zbytku, ten Ivan potřebuje už jen jako prodloužení doletové vzdálenosti raket do Ruska. Na to nemusí zřizovat žádné okupační správy. Stačí mu zajistit, aby tam nelezl nikdo jiný, a to zase tak drahé nebude. Rozflákat ze vzduchu cokoliv může vždycky a vyhlásit tam bezletovou zónu taky.
Ještě dodám, že proběhlo v SMI, že do dvou let bude dostavěn plynovod z dnešních nalezišť, odkud se bere plyn pro Evropu, přes Mongolsko na jih do Indie a Číny. Máme se co otáčet.
Re: berrnard
Proc si myslite ze se bojuje o Ukrajinu ?
Rekl bych, ze v talonu jsou o hodne vyssi karty 😉
Re: Homér
Myslí si, co si myslí, páč má doma jedině chytrou pilu z Německé uhnije.
Vy máte doma ho**o a zuříte na něj, bo musíte furt dokola spisovat veršíky o Iljovi od Iseje.
A brkem na pergamen!
Mimo tu inteligentni pilu , ktera nemluvi do veci , kterym nerozumi..
Udalosti ,dulezitejsi jsou mimo ten konflikt , kterej se podoba obcansky valce, jsou zde udalosti ,ktery zacinaji delat z Putina ekonomickyho diktatora .
Co rekne, to se ted realizuje a svetu nic jinyho nezbyva navic umi treba jeste vytvorit neuveritelny mnozstvi vrchnosti , ktery ze sebe jeste delaji kazdy den neuveritelny idioty .
A jak soutezi a predhaneji se v tom ponizovani …
Rozum ,ten lidskej to nebere..Ani nemuze.
Jeden priklad.
Dokonce doslo k tomu, ze si zacali si v Usa vyprazdnovat vojensky strategicky reservy a je lepsi, ted ani nepomyslet ,ze treba budou potreba..
Tim ,ze to idiotsky svadeji na Putina, dodavaji mu snad i nadlidske schopnosti a delaji Putinovi propagandu , ze ma jeste vetsi moc nad svetem nez je skutecnost.. To je jeste navrch zadarmo a k nezaplaceni…
Bernarde, podle mne žijete v iluzi, že VVP chce něco dobýt.
To asi těžko, má doma svých starostí dost. Převzal Rusko, které bylo ekonomicky na dně. Postupně se mu podařilo postavit hospodářství jakž takž na nohy. Přesto je ale leckde pořád chudo, životní úroveň výrazně zaostává za západními státy.
Putin rozhodně nestojí o chudý Donbas, který už má lepší roky dávno za sebou.
Určitě by nepomyslel ani na Krym, kdyby… Kdyby Kyjevští nezačali prahnout po vstupu do NATO.
Vojenskou základnu na Krymu opravdu nemohl připustit.
Stejně jako Amíci nemohli připustit základnu Sovětů na Kubě.
Kontrolní otázka : Po zdaŕilém Majdanu v Kijivu / Kyjevu by Amíci uspořádali další zdařilý Majdan KDE?
V Grozném, prakticky kjdekoli na Kavkaze.
A to by se Rusům zamlouvalo podobně, jako Izraelcům vojenská základna Hizballáhu na Golanských výšinách.
Je to tak složité k pochopeni???
Někde v diskuzi jsme probírali, jestli my bychom šli aktivně bránit svoji zem. Nebo za ni šli bojovat.
Já jsem se ptal na to koho tím myslí- rodinu, blízké, sousedy, nebo nějaké hodnoty? Co pro nás znamená vlast? Za co by měl jít člověk položit život? Za ty, kteří zpoza oceánu, nebo odkudkoliv chtějí řídit běh světa? Za nějaké hodnoty které někdo někde vymyslel a vnucuje je jiným? Za ty oligarchy kteří si nakradli na úkor jiných? Místo aby jeden chodil do továrny, dvakrát do roka si udělal s rodinkou fajnou dovču, v sezoně nějakou opekačku měli v děrevach nějaké zabijačky pochovávání basy, a největší konflikt by byl pár facek když se někdo mlsně podívá na Natašu…
Myslím že i na Ukrajině je dost chlapů, kteří to vidí právě tak. A bojovat se jim nechce.
Tak chce nechce,na to nikdo nehledí. Dostaneš povolávací rozkaz a jinak jsi zaběhl. Oni by vás už donutili. A i nějaký jiný Čapek by napsal propagandustickou Matku,abyste věděli jak se chovat.
“ Dostaneš povolávací rozkaz a jinak jsi zaběhl“.
Ale no tak, Sibylo.
Je chlap ženatý, někde se zapomene, je tam rajcovní ženská, tak tam se zaběhl.
Je chlap v armádě a zdrhne, tak tam zběhl.
Prosím příště tuto terminologii rozlišovat.
Je tedy fakt, že i v armádě se může voják zaběhnout. Viz třeba knihy Jak jsem vyhrál válku, nebo Hájili jsme hrad.
Ovšem narozdíl od zběhnutí, se zaběhnutí vojáka netrestá kulkou, ale mírnějším kázeňským trestem a návštěvou u lékaře.
Snad každý chápe, že to byla nejspíš automatická oprava, protože Android či iOS ideozločinná slova nemají ve slovníku povolených výrazů.
Těch upřesňujících otázek by mělo být ještě víc. Nejen za koho, ale taky proti komu a za jakých okolností. – Co nám, lidem, jímž je tato země vlastí, v této zemi ještě patří? Ani voda, která zde pramení, už není „naše“ (Veolia,…). Mnohé nám už bylo odňato – nenásilně, beze zbraní, ale s podobným efektem. Malá nadsázka: jsme gastarbajtry ve své vlastní zemi.
Škůdcem, který stojí mezi Čechem a jeho vlastí, je stát. Stát, který nám tady narostl, je zločinecká organizace.
Nepřátelé lpění naší zemi a vraždí bezbranné děti,zapůsobilo na Matku. Když kliknete na Blesk,o Ukrajině tam není nic jiného. To zapůsobí,jestli nám něco patří nebo ne pak nikdo neřeší.
To je ňáké zajímavé, že promyšlené vraždění Jemenčat nikoho nevzrušuje. A v Jemenu opravdu pomocí řízeného hladomoru umírají hlavně malé děti.
Ale dobře jim tak, neměly se narodit těm zlým, zákeřným šiítům. Které podporuje Belzezub Írán.
Všude se dočteme, že Írán je fůj, že nesnáší Židy.
Ale už se nedočteme, že Židé mají v Íránu synagogy, dokonce i vlastní židovskou nemocnici a krásný pomník s židovskou hvězdou.
Ten pomník je věnovaný památce Židů / íránských vlastenců, kteří padli ve válce Írán / Irák.
A jsou u něj skoro pořád čerstvé květiny.
To je opravdu zajímavé.
Tento váš koment mi evokoval jednu scénu z knihy od Forsytha. Budu dost parafrázovat. Fakt si to přesně nepamatuji, ale bylo to zhruba takhle:
Víš, koho nejvíc nenávidí muslim?
Žida a křesťana, jelikož oni věří úpným bludům.
A víš, koho muslim nenávidí ještě víc, než žida a křesťana?
Sunnita šiítu a šiíta sunnitu, jelikož ti opační kurvěj jeho víru.
A víš, koho muslim nenávidí úpně nejvíc?
Bezvěrce, atheistu, jelikož tenhle zmrd nemá vůbec žádnou víru.
Jasně. Je to tak.
Ale i křesťané si libovali ve vzájemném vraždění, luteráni a katolíci se fakt intenzivně nemuseli.
Zbožní Husité děsili celou tehdejší Evropu. V době, kdy v Itálii už kvetla renesance a humanismus.
A jak jsme dneska na Mistra z Husi pyšní. 😀
Bigot jako bigot .Všechna tři abrahámistická náboženství jsou agresivní z podstaty.
Vždyť “ hodný” Bůh, když se naštval, tak nechal utopit celou Zeměkouli. Kromě podržtašky Noea a jeho rodiny. 😀V Sodomě a Gomoře zahubil i miminka, která patrně fakt nesmilnila. 😀
Jo. Tohlencto krásně stvárnili Pythoni v Životu Briana.
Jak jdou zavraždit manželku toho nejvyšího římana, ale náhodou narazí na jiné, kteří jdou udělat to samé a nakonec se poperou tak, že se navzájem vyvraždí a římští vojáci pak pouze rozpačitě koukají na tu spoušť mrtvých těl.
Re: Halef
Jste velmi hloupý Halef, páč nepoznáte nadsázku od – přiznávám, že poněkud drsné až velmi drsné – reality. (Tak drsné, až by jeden zaplakal.)
A za poslední větu (tu o škůdci) vás fčilek půjdu naprášit soudruhu Padišáhovi – totiž Fyjalláhovi.
Když se tady v tomto Bordelistánu nevztahuje svoboda slova na učitele, tak se nebude vztahovat ani na nějaké Halefy bez velbloudů.
A když jsem si na vás vylil ranní příval vzteku, už mne nenapadá nic jiného, než neumělý překlad (tzn. bez kontextu k celé básni) názvu téhle písničky.
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/deep-purple/perfect-strangers-214443
A za poslední větu (tu o škůdci) vás fčilek půjdu naprášit soudruhu Padišáhovi – totiž Fyjalláhovi.
========
nikam nemusíte chodit – Reflex pomáhá občanům i vládě😂
https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/reflex-pomaha-obcanum-i-vlade-626be27d1f613c8a92b3d98c
Stále ještě věříte v nějakou vlast, položení života, hodnoty, nakradli na úkor jiných …..
Války se vždy vedly a vedou pro územní a následné ekonomické zisky.
Současný konflikt je ze strany USA veden o území Ruska, tedy spíš jeho nerostné bohatství. Rusko bojuje za nemožnost vstupu Ukrajiny do NATO, tím, že ovládne jeho území. Za kterou vznešenost některé ze stran konfliktu jste ochoten položit vlastní život?
Pokud by někdo usiloval o území ČR, pro mne by se změnilo jen to, že bych daně platil někomu jinému. Určitě by mne nechal alespoň rozumně přežívat, neb mrtvý je každému jen na obtíž.
Smiřme se s tím, že ona vznešená slovíčka (vlast) jsou jen povzbuzení k chuti položit vlastní život za zájmy toho jenž vás na ono bojové pole za fiktivní ideály posílá.
Osobně bych šel do „boje“ jen za podmínky, že vždy přede mnou bude celá vláda, oba parlamenty a prezident bude na hrotu útoku. A ještě důležitou doplňující podmínku, budu mít v každé ruce zbraň již budu udržovat bojovou morálku těch přede mnou. Přirozeně, že pokud by vskutku některý chrabře přede mnou za ony jejich ideály položil vlastní život, byl by neprodleně nahrazen.
Bude velice zajímavé, zdali si to i bojující Ukrajinci jednou uvědomí a naloží se Zelenským obdobným hrotovým postupem.
Ještě drobnost, je třeba při každé příležitosti konečně dávat naší vládě najevo, že jsou to vlastizrádci a DOnutit je ke složení veškerých funkcí a mandátů.
Já jsem o tom před časem také přemýšlel a došel jsem k jasnému závěru. Pokud by Českem šla vyhlazovací armáda, a za ní zůstávala spálená země, tak půjdu bojovat.
Pokud by ale ta armáda jen projížděla směr Praha svrhnout vládu a denacifikovat pražskou kavárnu, tak si půjdu po svém. A byl bych hodně nasraný, pokud by před můj dům, který budují 40 let, postavil kdokoliv dělo aby kavárnu bránil….
Ha, ha … pokud by projížděla armáda směr Praha za účelem denacifikovat vládu a pražskou kavárnu, tak v době jejich odpočinku budu hlídat nastartovanou techniku, aby se jednak, po nutném odpočinutí na cestě, nezdržovali nebo si to náhodou nerozmysleli …
Pokud by šla vyhlazovací armáda, tak počkám až mě vyzbrojí, budu se bránit ale hlavně po skončení se půjdu poohlédnout po těch, kteří to celé způsobili …
Jo a ještě za 70. let budete za zrůdu co masakroval nevinné občany a armáda historiků bude bádat,aby všechny takové Dvořáky,co se po válce mstili vyhledali a zmapovali,a budou celí zničení,že najdou jen jednoho Dvořáka a jeden masakr na nádraží.
Pokud by někdo usiloval o území ČR, pro mne by se změnilo jen to, že bych daně platil někomu jinému…..
Nad tim jsem taky uvazoval a vymyslel si priklad:
Mlady ucen, soustruznik, nastoupil v roce 1914 do plzenske Skodovky.
Soustruzil pro rakouskou armadu, pro ceskoslovenskou armadu, pro nemeckou armadu, pred odchodem do duchodu soustruzil pro sovetskou armadu.
Pokud onen soutruznik nevystupoval proti rezimu, mohl prozit relativne klidny a pohodlny zivot
Nebo treba jeden politruk ze socialisticke armady se bez vetsich kotrmelcu dostal pres bleskovy presun k nepriteli az na vazneho kandidata na prezidenta.
Ona ta obrana vlasti muze vypadat vselijak.
Jeden otrepany:
U nebeské brány prověřuje svatý Petr pana Jakuboviče: „Kde jste se narodil?“ v Rakousko-Uhersku.“ – „Kde jste chodil do školy?“ – „V Maďarsku.“ – „Kde jste se oženil?“ – „V Československu.“ – „Kde jste žil?“ – „V Sovětském svazu.“ – „Kde jste zemřel?“ – „Na Ukrajině.“ – „Takové světoběžníky do nebe nebereme!“ – „Ale, svatý Petře, já vám přísahám, že jsem se z toho Mukačeva celý život nehnul!“
Re: Homér
Máte tam docela dost velkou chybku. To máte z toho, že furt píšete o Tróji.
V době, o které píšete jaksi moc učňovské školy nebyly. Měl jsem dědu, který „za Austryje“ nastoupil do Kopřivnice jako brusič po povinné školní docházce. Nafasoval pod nohy bedničku, protože byl ještě malý, a jel jak motorová myš dvanáct hodin denně, šest dní v týdnu.
Viděl jsem včera na noční odkaz na projev Fica asi poslední u parlamentu…Toho potřebujeme.
Ono k té vlasti- děkuju za reakce, dříve přišla armáda, která bořila co se dá,mluvila jinou řečí, která rabovala vesnice města, aby vůbec měli co do huby, kde znásilňovali místní ženy a zabíjeli to ostatní, pro radost nebo z hladu. A to pak je jasné, že to bylo zabij nebo budeš zabit. Dnešní konflikt tak jak ho známe je o tom čí budeme otroci. Komu budeme platit za plyn, za vodu, za to že žijeme. Jak moc budeme ohlupováni a ožebračováni , a mít při tom všem falešný pocit svobody. Někdo tady napsal stoprocentní postřeh, to si budu pamatovat, že ve volbách měníme jen mašinfiru, ale kolej už jsou nalajnované a vedou…skvělý postřeh. A teď si řekněme- dělají naši poslanci něco užitečného a smysluplného? Dělají to efektivně nebo jen žvaní? A máme nějakou skutečnou faktickou možnost tomu říct dost, zastavit to a třeba jen vyvolat předčasné volby, zařídit pluralitu názorů v tv ,zrušit cenzuru, začít brát za naše zájmy, za zájmy našeho úlu? Nemáme. Teoreticky jistě, ale nemáme. A to je strašně špatně.
Tak asi by záleželo na tom, kdo by nás chtěl napadnout.
Kdyby Rus, tak se bránit nebudu, to už jsme si vyzkoušeli a nebylo nám zde až tak zle, vlastně nám bylo dobře. O ruské armádě krom těch nešťastných srpnových dnů jsme ani nevěděly. Žádné gestapo, žádné popravy, žádné zátahy a ani koncentrační tábory.
Kdyby to byl Němec tak se bráním zuby nehty, asi víte proč.
Teda v historii nejsem zase až tak moc kovanej, ale mám takový pocit, že ty koncentráky obšlehnul Hitler od Stalina, který je měl dřív.
Ještě dřív byly koncentráky ve válce Britů s Búry na jihu Afriky. Britský vynález.
libodemo ma nehodici se cast historie zacernenou.
vynalezce koncetraku, dale pak nejvetsi umyslna genocida vsech dob…
to se to pak snadno ukazuje prstickem.
Nebyli náhodou první Briti?
O to kdo byl první v systematickém používání koncentračních táborů se vedou spory. Zda to byli Britové v jižní Africe, nebo Američané na Filipínách. Spadá to do stejného období.
Re: Berrnard
Tak se nechte překovat.
Koncentráky vymysleli Belgičani, zdárně pokračovali Angláni i Spojení Američané.
A Stalina naučil stavět koncentráky hodnej strejček řečněpospolitý Pilsudzki, do nichž zavíral všechno, co se mu nehodilo. Tedy hlavně civilisty – Bělorusy a Ukrajince z obsazeného území. A jelikož se mu zdáli moc tlustí, pro jistotu je nechával chcípnout hladem.
Včera jsem tu Bernardovi psal v podstatě totéž. Myslím, že Ukrajinci, nakonec udělají tu chybu, že dají Rusům záminku, aby to tam fakt srovnali. Vojančení úplně nerozumím, ale tak, jak to popisuje Apoštol, mi to dává smysl. Možná ,ale stojí za úvahu, že soudruzi Američani budou vymýšlet různé okolostojičnosti, kterými se to budou snažit zvrátit.
Divím se, že britský občan Zelenský ještě může spát. Tím nemyslím koks, ale vždyť přeci vidí, že jeho zadání je pouze nahánět maso Ukrajinců do války.
K otázce ohledně boje za vlast – v tuto chvíli přemýšlím, jak mužské členy rodiny event. uchránit od odvodu do války, přiznám se.
Ale on bojuje za svoji vlast!!!
Jenom ta vlast se nejmenuje Ukrajina. Jeho vlast nutně potřebuje, aby Spojené státy zůstaly světovým drábem. Považuje to za jedinou záruku svojí existence. V takovém případě člověk bojuje jako lev, což také *elenský činí. Ukrajinci jsou jenom kanónenfutr a užiteční idioti.
Nesouhlasím s vámi. Stačily mi ty demonstrace azovo, pravosektoro essáků před prezidentským palácem ještě před válkou, že není dostatečně „proukrajinský“ a to mydlil lidi na Donbasu už tehdy fest. Dle mého dnes kdyby vyhlásil, že tedy končíme, podepíše se nějaká mírová smlouva, tak mu nepomůže ani si prostřelit hlavu, protože celá rodina až do třetího kolene si užije takové „demokratické“ zacházení, jaké si ani neumíme představit po shlédnutí filmu Noční můra v Elm Street.
Já myslím, že britský občan se bude velice divit až bude po něm chtít loutkovodič starého dementního pána za velkou louží audit. Těch miliard už je docela dost a munice taky, evidence žádná, aby to nakonec nebyla záminka pro případný úkrok stranou.
Apoštol mj. píše:
„Včera zaznělo v diskusi, že čas hraje proti Rusku, ale já si to úplně nemyslím.“
Já si myslím, že čas hraje proti všem, včetně naší kotlinky.
Kdysi jsem četl takový bonmot, že každá země vstupuje do války s představou, že se po válce bude mít lépe. Jak jde válečný čas, doufá, že se nebude mít hůře. Ještě později si dělá naděje, že alespoň nepřítel se tedy bude mít hůře. Nakonec zjišťuje, že se hůře budou mít oba.
Ať už to na Ukrajině dopadne jakkoliv, sázím celý svůj knír proti jedinému fialovému vousu, že my se budeme mít hůře v každém případě.
S tím Hudče souhlasím. Čas hraje především proti nám. Rusové se sice také budou mít hůř, ale oni mají surovinovou základnu ze které to budou moci obnovit. Mají finanční polštář, mají přebytkový rozpočet a mají za zády Čínu.
My nemáme nic z toho a za zády máme navíc ultrazadlužené USA, které pomáhají jenom a jenom sobě.
Re: Hudec, Apoštol
Pokusím se doplnit, řekl bych, že Ivan šel do války, aby se neměl mnohem hůře, než kdyby do té války nešel.
Pro nás z toho vybujel naaprosto zásadní problém. UŠÁk je za vodou a může více méně beztrestně napínat strunu až k použití strategických zbraní, k čemuž je ještě pořád daleko (z jeho hlediska).
Pro něho samotného to pak je naprosto ideální stav. Nemusí nikam lozit, stačí mu pouze rozprodávat nepotřebné a prošlé vojenské harampádí.
Proč šel Rus do války, to nevím jistě, mohu se jen domnívat.
A tak se domnívám, že šel do války proto, aby přežil jako suverénní stát.
Jak vypadá a funguje stát nesuverénní, to vidíme tady u nás doma. Rus něco takového nejspíš nechtěl.
O ruských domácích reáliích netrpím žádnými iluzemi, na to jsem tu zemi navštívil příliš často během posledních třiceti let (naposledy ovšem skoro před lety deseti). Pro Rusy mají tyto reálie nesporný klad v tom, že si chtějí určovat sami, ať už jsou jakékoliv.
Takové jsou moje domněnky o vstupu Rusa do války.
Re: Godot
Deset let v Rusku je moc dlouhá doba na to, abyste mohl prodávat svůj obraz jako čerstvý.
Máte pravdu.
Proto je moje tvrzení velmi „měkké“ a vlastně ani není tvrzením – jak bylo uvedeno, je jen domněnkou.
Já jsem se nestačil divit jak se Rusko změnilo mezi roky 2012 a 2015…
Re: PzV
No jo, jestli jste OPRAVDU spadl z višně, tak se nedivte, že se divíte!!!
Já si myslím že museli. Když si jen tak připomenu/pomíjím oběti na jistých oblastech/ ty mraky chemických laboratoří, které sice mají za velkou louží zakázané , ale klidně je provozují v nestabilních a bezskurpulozních zemích. Jestli si naši myslí, že by nás chránili… jejda……Taky jak se ukázalo ty mraky různé výzbroje.. zdá se mi docela jisté co by následovalo a proč museli zasáhnout. A vždycky když některý náš velící začne remcat si vzpomenu na slova Madleny, že není spravedliv é že tam mají tolik nerostného bohatství o které se musí podělit. Takže se mi zdá zcela jisté, že si z rusi širé chtěli udělat další zásobárnu pro svůj blahobit a vládu nad světem……..
Vždyť potomci dávných kolonizátorů nic jiného neumí….. tedy než drancovat a pod.,
ale zase na druhou stranu, buď mají tak výkonné špiony, nebo taky možná sami ti oní s tím nesouhlasí a na tajnačku dávají informace…..Protože ta přesnost informovanosti je obdivuhodná ….
á kuš…. blahobyt.. 🙂
mají tolik nerostného bohatství o které se musí podělit.
===
zaková česká bernardovka
Navic je tu jedna dulezita vec, kretou nekolikrat otevrene zminil Trump. Binden se k tomu nahlas nema, ale nic na Trumpovo politice nezmenil.
A to je: EU je sice spojenec ale hlavne konkurence pro USA
A jak vznikl American dream?
No prece kdyz po valce bylo vsude vsechno rozmlacene a americke vyrobky sly pekne na odbyt.
Takze trochu rozmlatime Evropu a zaroven ji ozebracime na predrazenych surovinach. Oslabime a izolujeme Rusko, a pak se muzeme dat do Cinana, a trochu ho s pomoci Tajwanu a Japonska postrcit k povalecke kondici.
A pak uz nic v ceste tomu americkemu snu stat nebude.
Zni to jako pohadka, ale takhle nejak mi to uz pred deseti a vice lety vypravelo par Americanu.
…pěkná představa. Něco mi našeptává, že tentokrát to asi neklapne.
Kdyz se neco opravdu velkyho nestane.
Tak rus ma uz ted za tri prvni mesice za daleko min plynu, dvakrat vetsi vejvar, diky zapadu.
Za min penez vic muziky.
Neprijatelny navrhy Putina ,ktery odporovaly sankcim, bouraly posvatnou jednotu EU a ohrozovaly hodnoty EU ,ktere rozkazali Leyno a Borell, zatim jeste bez d.
/To d uz je taky na ceste/.
Protoze podporujou navic a stedre nepritele..
Ted byly jednomyslne a rychle schvaleny..
Rubl zase zhubl ze 120 do 70 a dostane rus vic euro a dolaru vexlem za nej.
Taky vexl neprijatelnej nejdriv ,diktatorem doporucenej..
Marne premyslim , jestli ekonomicky nekdo jinej dokazal vic nez Putin ,je tady jeden, Keynes ,ale ostatni mam dojem se vzdy dopracovali do tezkych problemu a krizi..
Kdyz se bude nakupovat plyn a ropa strasne zdrazeny neunavnymi aktivitami vlady EU a tech dalsich ..
Jeste ma moznost se obohacovat a zavest koupi za rubl za dalsi suroviny a neni jich malo .
..Zdravi mistnich ,odpadnutim McDonaldu populace se zlepsi..
Aby Putin obhajil svoji povest daleko nejhorsiho dnes diktatora posila obili /i v dnesni situaci/,do Venezuely .
Tech udalosti je samozrejme daleko vic..
Usa pomahaji sobe ,ale s podminkou , ze ostatni jim budou pomahat daleko vic.
Svatá pravda. Brečet budou všichni.
Profitovat by mohli snad Amíci, protože bojovat se bude jinde. V obou předchozích světových Spojené státy zaznamenaly ekonomický rozmach. A tamní zbrojaři si mnou pacičky i dneska.
Boeingy padají jako hrušky na podzim, ale ta firma umí vyrábět i jiný tovar, než éra.
Amíci,ale určitě ne všichni
Pěkné a trefné. Četl jsem to už dávno. Autor Karl Kraus. ♥
Z propagandistickeho hlediska prisel USA ted velice nevhod spor o zrizeni cinske zakladny na Salamounovych ostrovech. Imperialni vyhrozovani tomuto ostrovnemu statu primo bije do oci a velice kazi cernobily medialni obraz sveta…
A 6,5 miliardy lidí se dívá a nadto věří vlastním očím víc, než sorosovsko-eisenkraftímu „zpravodajství“. To je situace, to je situace …
NEvim kolik lidi se na to diva, ale v mem okoli o tom nevedel vubec nikdo.
Mainstream se tomu totalne vyhyba z pochopitelnych duvodu a misto toho tu tlaci srdceryvne zabery z bunkru od Azovstalem, kde si bojovnici z Azova hraji s detmi a zly Rus je nechce pustit ven.
Mozna v Indonesii a na jihu je to jinak. O vikendu mrknu na nejake to Cinske/Arabske zpravodajstvi.
Dříve či později to vyplave na povrch a někdo o těch Šalamounových ostrovech začne řeč. – Až to naše věrchuška začne lidu v jedině správných a pravdomluvných médiích objasňovat, budu pozorně naslouchat, abych se poučil.
Alefe,
vysvětlení bude ve stylu propagandy používané před r. 1989, ke které jsme znovu dospěli.
Tedy naše mírové základny jsou v pořádku, protože slouží míru a protivníkovy, v tomto případě Čína, základny jsou fuj, protože se jedná o nebezpečné rozpínání a hrozbu pro mír.
A mír ubráníme, kdyby jsme je měli zbombardovat do doby kamenné.
Když se občas podívám na diskusi na novinkách (už jsem zablokován) hodně lidí je tam ve stavu, že by nebylo obtížné pro (vítěznou) válku je naverbovat.
Vojna: ,,Tam jsou samý parády, přehlídky, vycházky a hlavně – peníze!“ – s čerty nejsou žerty.
Jen tak mimochodem, z ruských dezinformačních kanálů – ty dětičky s hodnými essesáky od Azova jsou natáčeny v místnostech, které jsou (prý) od pohledu postavené v letech 75-1985. Jenže ty „katakomby“ tam (opět prý) mají někde ze třicátých let. Mají vypadat úplně jinak.
Já bych jaksi taxi… oni rusové vlastně odzbrojují komplet všechny „bojovníky“. Vždyť v jurop už pomalu nic nebude. Zdá se mi , že bude kompletní odzbrojení a nejen v ejúnii.
No a ještě něco ke čtení od Devany si dovoluji přidat
https://belobog.sk/lebo-putin-ci-nova-atlantida/
Zajímavá je informace, kolik zbraní již bylo dodáno na Ukrajinu, přestože zásadní obrat ve válce dosud nenastal, Vlkova Kosa Nostra dnes zajímavý článek na toto téma.Ukrajina údajně i nadále prodává zbraně do Afriky. A někomu na UA se plní ještě zbraněmi sklady. Oligarchové musí vydělávat za všech okolností.
Večerní svodka JP
Izjum
Kamyševacha – vedou se boje o vesnici
Novaja Dmitrovka – totéž
V prostoru okolo Izjumu se měly vzdát desítky Ukrů, ale podrobnosti nejsou známy.
Liman – boje neukončeny
Popasnaja boje neukončeny
Nižněje, Orjechovo – stále se vedou boje.
Avdějevka
Vedou se stále boje v Novobachmutovce, Vtaroj Novosjolce, Novosjolce na okrajích Njůjorku.
Guljajpolje
Probíhají boje o ovládnutí Novosjolky.
Nikolajev
Linie dotyku se posunula v řádu jednotek km směrem k Nikolajevu
Podněstří
VSU to myslí vážně a v podstatě rozjíždí ofenzívu proti Podněstří. Vyvstává otázka, jak se k tomu postaví Moldávie a zejména Rumunsko.
Podle mne to neni chytry valceni. Jako treba bitva 1944 o Jugoslavii.
Navic konflikt stoji hodne penez kazdy den. A musi se hospodarstvi plne mobilizovat orientovat a soustredit na usili ,zabezpecit vse pro armadu /velmi narocny a transporty surovin a vseho co je treba a potom zabezpecit 24 hod. denne zasobovani vsim a neni toho zrovna malo armadu a neni mozny si dovolit zadny vetsi problem.
Nejake delsi zastaveni vyroby. Orientace prumyslu pak zanedbava logicky populaci.
Kdyz konflikt do plnych je vahani ,se prodluzuje a nevi se kdy skonci.
Zalezi ponekud na nepriteli,kdy se vzda nebo ustoupi atd..
Jeden vysvetlujici nazor /Ritter/,ktery je tim, co rika propagandista ruske armady/ ,ovladl snad vsechny.
Ja osobne se domnivam , ze rusove u Kyjeva asi chteli poridit ten koridor ,aby v Kyjeve nezustali civiliste.
Vazani U.armady v Kyjeve . Tvrzeni , Aby se udajne zabranilo posileni U. armady z Kyjeva jinde ,kde bylo treba .
Kdyz udajne to pozdeji nebylo pro U.mozne a rusove by premistujici armadu znicili…
To snad mohli udelat i bez castecneho oblehani Kyjeva …/Oblehani bez oblehani ?/.
Kdyz se pritahne na hrad , mesto musi bejt nejaky dulezity zamer.
Cekali snad optimisticky ,ze se Kyjev vzda?
Cili prijezd rusu pred Kyjev a potom jejich takticke premisteni ,potom odsun daleko jinam , je hodne problemu a rovnou pred nepritelem../chodi pesek vokolo , nedivej se na neho,to bylo taky hodne potreba,aby si nepritel nevsiml/.
Cestovani kazdy vi je spousta problemu vyresit a na nic podstatnyho nezapomenout.
Zaroven se potulujici armada vystavi nebezpeci utoku na ceste. To neni zdravy.Uz.
Zastaveni armady , pred K., dlouhe kolony techniky plne vojaku,na jednom miste ,/to snad neuci ani na tech valecnych skolach/,ktera se musi pohybovat ,kdyz v mensine ,aby zamestnala plne pozornost nepritele ,rovnez muze poskytnout pozornost nepritelel a snadnejsi pro nej ,pasivni cile..
Ztrata casu , kdyz cas a nacasovani akci hraje vzdycky roli a otaleni muze zpusobit ,ze se nepritel vzpamatuje z prvnich prekvapeni k zorganizovani podstatneho odporu..
Co je a neni videt na fronte nevim ,jake zbrane pouzivaji a jake nikoliv ,ale bojuje se o kazdou vesnici a tvrde a to je pro mne zakladni fakt.
Kdyz to znamena obrovske,nekonecne dodavky vseho potrebneho pro obe strany..
Nepritel a jiny nez U., by se na tyhle, kriticky duezity logisticke transporty pro armadu jiste take zameril.
Mne chybi nejake to vylodeni , neco Stalinovych partyzanu ,nejaka chytra a predevsim rozhodujici akce za zady nepritele na vseobecne podlomeni moralky .
Kdyz nepritel je vpredu a soucasne za zady.
Nic jineho asi nebude efektivni …Tedy predevsim pro usetreni casu,nakladu na konflikt, unava vojaku , usetreni civilistu a zeme od zbytecnyho zniceni a brzkeho skonceni konfliktu. Kterej /jsou vyjimky/,nikdo nema rad..
..Aby zase rec nestala…
Kriznik Moskva se domnivam z vyrojenych informaci /se jim nedalo ubranit/, nemel na mori vubec co delat..
Nevim co se stalo ,ale provokoval , jako chlapce provokuji ty ruze na spejli na poutovy strelnici, aby je sestrelili pro svoji holku..A byli potom hrdy.
Byl neco pro vlastni stranu jako plovouci nestesti….Ted i neplovouci na dne.
Vylit bych na ty kancelarsky admiraly, aspon. A zahnal na nejakou podobnou lod .
Javeliny a houfnice zminene atd. , jsou predvcerejsi valka, protoze nemobilni.
To znamena ,ze jsou nekde a cekaji na nepritele ,az nekde vyleze na dostrel ,aby do nej picli..
V pripade houfnic, taky az se najde nejaky cil pro ne ,coz neni pro U.,uplne jednoduche..
Maji pozadovat neco lepsiho. Kdyz na souboje houfnic ,nemaji asi vycviceny lidi.
Oboji jsou rovnez staticky cil pro nepritele..Kdyz.
Nekde jsem zahlid zminku o mobilnich houfnicich s nazvem Tulip.
Nasazenych na pomoc v Mariupolu..
„Z roboty jdu na robotu“…/P.Bezruc/.
Jiny zpravy uz dlouho pred ,informovaly o vyrobe tanku a tech specialnich vozidel jako nahore a jejich testovani , rizenych a ovladanych roboty.
Jako bejvalej lopatovej petepak ,sem urcite „expert“, ale aspon nemam jak doufam, mysleni zabarikadovany vzdelanim vsehodruhu..
Se nekdy pohled a zaber z sirsiho uhlu, z dalky ,vic je videt ,ledabyle nezucastneny, se treba aspon jako podnet ,taky pocita..
Neco poznamek o prechytralych..
Tak treba zacek stoji u tabule vypovida a ucitel sedi ma ucebnici otevrenou a pohodlne sleduje jestli zacek odpovida spravne,nemusi myslet a je prechytralej i pro sebe. /Tohle umim taky i neco prednest s pouzitim ucebnice ,jsem vedel uz asi ve treti obecny a mozna lepsi/.
Kdyz skoro zadnej z nich neumel ty veci aby byly stravitelny aspon ,aspon trochu „prodat“.
Potom je zacek v uceni a treba pracuje u stroje ,kdy se musi soustredit, aby myslel na to co dela ,jak to dela a delal to spravne ,kdyz dela vic veci najednou a zaroven ma soustredeni rozpolcene ,protoze jeste obsluhuje fyzicky a rukama ten stroj /a ma ty casovy veci , v pravej cas udelat to spravny /a nesmi udelat chybu/ , za ucelem neco vyrobit.
Nacez ma za zady prechytralyho pedagoga, kterej znervoznuje /samozrejme, kdo neco takovyho ma rad/a vi ,ze prechytralej je za kazdou cenu lacnej uplatnit svoji nadrazenou pedagogickou prechytralost..A tak radi, kibicuje a poucuje v jednom kuse. A do nejmensich a treba nepodstatnych detailu.
Coz jsme pochopili brzy a pisteli,ze tyhle exhibice najsou pri nejmensim fer ,kdyz ucen nemuze stat za zady prechytralyho s rukama s kapsach s vyhodou sirsiho uhlu pohledu a tak prehledu a kibicovat v jednom use….
Ze neco takovyho umime taky a kazdyho znervosnime do chyb.
Ale kazdej dnes uz ma spousty zkusenosti ,mluvit do ruznych druhu „zdi“ ,se stejnym vysledkem..Ani ozvenu z nich nevydolujete…
Problemy, ponekud omamne, povahy….
Pani Milerova ,vito co, nemluvte ,necumte kolem, kde co lita a nelita a tlacte.
Dyk jich tlacim ,pane Svejk, ale ten krasnej pruvod pane Svejk ,co de kolem, az zrak prechazi ,podivaj se, s tema vlajeckama a jak jim to slusi.
Jak se muzu podivat ,zenska, kdyz zrovna hledam tu butylku s rumem a pak ji najdu… a prazdnou.
Vona pane Svejk se, kdyz sem ji vzala do ruky…
Mlcte aspon zenska ,nemusite na mne dejchat ,ja to hned poznal, s tim vasim tlacenim a nelzou hrisne ,potom musi behat ,asi spis vravorat ,kazdej den do kostela ke svaty zpovedi. A dival se jinym smerem ,nez kde sel ten pruvod.
Pozooor !!!neco prave leti ..na nas zavelel Svejk a zamaval berlou a pohotove s prehledem odrazil ovocnou shnilotinu …
Pane Svejk to neletelo na nas, ze ne??
Ale kdyz jim to tak sluselo v tech podvlikackach v tom ustavu pro choromyslny a nechtel by se tam vratit pane Svejk?
I rum bych vam tam nosila ,kdyz nejakej zbyde , dodala pani Milerova o poznani mene hlasite…
A ladi si lichocenim a slibovanou laskavosti Svejka, na lepsi notu..
Budte zticha zenska prave de kolem parta tech ko-laborantu..
S tim, oh pane Svejk ,dovolej mi ,abych se vam soukromne a duverne sverila, prave ted hned ,co ani fararovi pri zpovedi nerikam..
Nejdrive Milerova mazejte koupit novej rum ,ted hned, kdyz ten starej vasi vinou dosel..
Pani Milerova se vraci a zdalky vola , na zdravi ,mava jiz nacnutou lahvi ,paaaneee Svejk.. rozjarene zakopne o vozik se Svejkem..
A pada, jako by nahodou, Svejkovi rovnou do naruce.
Svejka ted omamuji alkoholicke vypary dechu a natlaky telesne fyzicke, pani Milerove zaroven ,az toho muze omdlit.
Skoro zlomila jednu berlu tezkym padem.
Babo zatracena ,nechte uz toho chlastu pro dnesek..Himelhergot,cisarpan a svajc. Kam nemuze cert nastrci babu a zrovne to musi bejt mne.
Mam s tim pane Svejk ty vnitrni problemy,sveruje se pani Milerova duverne alkoholem uvolnena . Hrozne ve mne hlodaji ty starosti ,vic nez spatny svedomi z ty vychlastany butylky..
To byste neveril jaky trpim muka..Kdyz se zase , zhluboka se napila ,nevim ani koho mam spravne udat a koho ne.
Svejk jenom ziral a nezmohl se na odpor.Flaska s rumem tak nezmenila majitele.
Pani Milerova mate ve vasem svedomi peknej bordel, uplne nejdriv to vase nejspatnejsi svedomi , musi bejt z toho myho !! myho vychlastanyho rumu.
Taky nevidim ,voni Milerova ,ze by se aspon trochu zastydela.
Vy budete ten alkoholickej recidivista.
Nekdy mam pane Svejk ty silny pocity a touhy jit udat sama sebe..
Pani Milerova ,za to muze uplne vlada ,kdyz nevyda verejnosti instruktazni prirucku, jak spravne obcan ma obcana, zenu ,dite a v jakem mnozstvi a kolik denne, udavat .. Svejk udelal vaznej ksicht.
Zaroven se zrovna ted nedivim, nebudu se divit , kdyz brzy skoncite taky v tech slusivej i kdyz obnosenejch erarnich podlikackach…
Ale to pani Milerova uz neslysela ,nebot bezela bez prikazu pro novou flasku..
Slovní diarrhoea na americké klávesnici?
Jméno Alena je moje srdeční záležitost, ale taky jste mohla napsat průjem, ať to nemusím hledat. Samo souhlas, trefila jste to. Zase si nás ale díky tomu dohledové orgány třeba zaškatulkují jako neškodné blázny, snad ….
Trefa. Jinak náhrada za nick „Anna Husita“ od Vidláka. Pokud by se někomu stýskalo…
Anna Husita nebyla špatná, ale mě tady víc chybí sasin. Ten byl dokonalej. Jéje, jak mě se stýská po jeho „blboních a gdyž“.
…pracujete ve „Z“dravotnictví?
😀
Mate vsechny moznosti napsat neco lepsiho, uz se tesim..
Vase Klavesnice..
PS. Zdvorilost a ta obycejna, spociva v tom, kdyz se aspon konkretne uvede ,co se osobe tak znelibilo..
Jestli by se osoba zmohla…
Osoba by pak dokazala,ze mimo to, ze byla naucena cist a psat , ze rozumi vi aspon neco o tom, co tak primitivne kritizuje.
„Kriznik Moskva se domnivam z vyrojenych informaci /se jim nedalo ubranit/, nemel na mori vubec co delat..“
Moje řeč! Křižník Moskva měl být jako legenda vytažený na břeh, tím pádem by ho nikdo nemohl potopit, vodil bych tam školní výpravy malých rusáčků a pod hlavním dělem bych prodával cukrovou vatu. Jo, ještě u vstupu bych rozdával heliem nafouknuté balonky.
Jo obchodní duch se nezapře. Co ještě děláte v tom lese, s tímhle talentem…..