23 listopadu, 2024

Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej!

Mám rád film „V pravé poledne“ s Garrym Cooperem v hlavní roli. Hraje tam postaršího šerifa, který právě složil svojí funkci, oženil se a odjíždí z města, když se dozví, že na nádraží čekají tři místní gangsteři na svého šéfa, chtějí se s šerifem vypořádat a pak si město opět převzít do své moci. Šerif, jakožto správný kladný hrdina, z města neodjede a začne přemlouvat své přátele, aby se banditům postavili společně.

Ve filmu se střílí chvíli v posledních pěti minutách. Jinak je celý o tom, jak se šerifovi přátelé vymlouvají, proč mu nepomohou. Mně zvláště utkvěla scéna, kvůli které píšu tento článek.

Šerif se tam potká se svým mladým zástupcem se kterým pevně počítá, ale ani on mu nepomůže, protože se nestal po svém šéfovi šerifem a viní z toho právě hlavního hrdinu. Říká mu, že měl z města odjet a neměl se vracet. Šerif opáčí, že tohle mu říkali i ostatní. Mladý zástupce ho zastaví a říká mu:

„Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej.“

Mladý zástupce šerifa je šikovný, silný, nebojácný a má mnoho vlastností, kvůli kterým by si ho jeho starší šéf měl poslechnout… i když s ním nesouhlasí.

Proč to všechno píšu:

Můj oblíbený bloger Marian Kechlibar teď pustil v rychlém sledu dva nové články, které si zaslouží vaši pozornost. V prvním se vymezuje především proti Šafrovi a jeho mediální žumpě, ale také v něm velmi natvrdo oznamuje svůj postoj k Rusku a válce na Ukrajině. Zde je odkaz:

Ve druhém pak popisuje, proč si myslí, že je ruský postoj k NATO pomýlený a nesprávný. Opět odkaz:

Svůj postoj i své názory na tuto válku i Rusko jsem zde mnohokrát popisoval. Kdo mě čtete dlouhodobě, tak také znáte vývoj mého názoru se vším všudy. S Marianem Kechlibarem v tomto ohledu nesouhlasím a nesdílím postoje, které ve svých článcích hlásá.

Ale… Když to říká Kechlibar, tak je rozumné ho poslouchat.

Když si něco podobného přečtu na Fóru 24, tak se tím fakt nezabývám. Nevěřím tomu, že se v žurnalistice dá klesnout hlouběji a jakmile se mi na skle objeví něco od Jandourka, Hovorkové nebo samotného nejlepšího novináře vesmíru Šafra, tak mě to celkem spolehlivě přesvědčí o opaku. Pokud Šafr tvrdí, že situace demokratických sil na Ukrajině je nadmíru výtečná, tak jen čekám, které ukrajinské město právě přešlo pod ruskou kontrolu. Pavel Šafr je jeden z mála lidí v této republice, kterého se nechci na nic zeptat (I na Blyštivého Péťu bych pár dotazů měl) Je pro mě ztělesněním pojmu fanatismus a doufám, že nikdy nebude mít možnost v této zemi o něčem rozhodovat. Pokud by se měl natočit remake Kladiva na čarodějnice, tak on by byl ideální na roli Ignáce.

Ale Mariana Kechlibara čtu dlouhodobě. I když s ním teď nesouhlasím, on je pro mě příkladem toho, jak dělat dobrý blog. Chtěl bych umět vyzrojovat své úvahy tak hezky jako on, chtěl bych mít jeho rozhled a hlavně jeho jazykové znalosti, které by mi usnadnily můj blogerský život. Marian Kechlibar prostě není blbec, takže když něco říká, je rozumné si ho poslechnout.

Na neděli teď normálně články nedávám, ale právě kvůli těmto dvěma textům chci udělat výjimku. Přečtěte si to a dejte si to někam do hlavy. I když celou situaci vidím jinak, stejně chci mít někde v mozku alespoň malý hlásek, že vše může být obráceně a člověk by si neměl být sám sebou jist. Nejhorší chyby se dělají z nadměrného sebevědomí.

Doufám, že Marian Kechlibar bude v tomto tématu pokračovat, protože bych rád věděl, proč je tak optimistický ohledně toho, jak teď vypadá celý náš slavný Západ a chci mu poděkovat, že svým posledním článkem mi kousek svého postoje poodhalil.

Už před několika roky jsem ho zval k sobě na zabijačku… Budu mu muset znovu napsat. Rád bych to s ním probral mnohem detailněji.

316 thoughts on “Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej!

  1. V tomhle mám asi výhodu. Mimo oblíbené autory knih nikdy nečtu článek s očekáváním či despektem.
    Poté si řeknu bez ohledu na autora zda s článkem souzním či ne. Dost záleží jak je psané podepřeno informací či fakty se kterými souhlasím nebo mě autor přesvědčí. Jsem v tomhle dost jednoduchej.

  2. Kechlibara jsem nikdy nečetl, dneska na doporučení Vidláka jsem si jej dal. Jediné, s čím z jeho doporučených textů souhlasím, je věta: Konvenční útočná válka NATO proti Rusku je hovadina, fikce.
    Ano, svět se změnil. Bombardér Luftwafe letěl z Charkova nad Moskvu necelou hodinu, ale raketa s jadernou hlavicí to dnes dá za 4 minuty.

    Dál se Kechlibarem nemíním zabývat, on v otázkách vojenství ani nepatřil k těm, co ze zbabělosti usilovali o modrou knížku, protože byl na houbách. Je to takový mdlý Šafr.

    O čem ale napíšu je film V pravé poledne. Viděl jsem jej někdy na jaře v roce 1963 v jednom bratislavském kině. Byla to událost tamní sezóny nedaleko nejvyšší stavba města, Manderláku. I když probíhala hluboká totalita a sotva odezněla doba, kdy v bratislavských ulicích bouchaly schránky Československé pošty, do kterých kdosi organizovaný vhazoval časované výbušniny.
    V těch dobách se před filmem promítal Československý filmový týdeník, potom krátký film a následně film hlavní. Tím krátkým filmem byl film o pomalém běžícím stádu koní. Nádhera. Náš učitel ve výtvarné ZUŠ nás na film upozornil, na ten krátký, ne hlavní, kvůli výtvarné hodnotě.
    Protože V pravé poledne byl první americký western, návštěva byla téměř 100%. Ale nebyl to jediný americký film. Vím, že jsem chodil do kina promítajícího 24 hodin na náměstí SNP na Chaplina a další hvězdy amerického němého filmu.

    Nedávno jsem si řekl, že ve svých více jak 70 se už nebudu zabývat nesmysly. A tak Kechlibar je mi volný a nezajímavý. Krátký film s běžícím stádem koní si pamatuji dodnes.

  3. Docela nechápu

    Mne tedy ty dva články jen utvrdily v tom, že intoši, kteří si myslí, že sežrali Šalamounovo hovno, jsou odtržení od reality víc než by si prostý člověk mohl pomyslet. Stačí napsat, že Šafr je zhrzený, fanatický ideolog a svoboda slova buď je nebo není. Tečka. Nevím, jaké má pán válečné zkušenosti, či skvělé informační zdroje, ale napsat, že se Putin obával nějakého napadení konvenčními prostředky je prostě srandovní a celé to pojednání o logistice je tak maximálně úsměvné. No a ty výlevy proti Putinovi bych šacoval tak na úroveň skalních diskutérů z Novinek či Mladé fronty. Kvůli takovému člověku bych já zabijačku určitě nedělal. Putin totiž nedělá to, co je dobré pro Evropu či USA, ale to, co je dobré pro Rusko. Na rozdíl od našich vůdců.

    1. Souhlas z maximálně padesáti procent:

      „NAŠI“ vůdci sice dělají to, co je dobré pro (diskrétní elitu) USA, v žádném případě však to, co je dobré pro Evropu., tedy pokud do pojmu „Evropa“ zahrnujete i její dosavadní obyvatelstvo.

      Alespoň tedy pokud za to „dobré „nepovažují rozšířenou sebevraždu, opravuji, rozšířenou eutanázii.
      Pak se jim omlouvám – jejich počínání je stejně racionální jako počínání onoho pilota dopravního letadla, s více než stovkou pasažérů na palubě, který to úmyslně fláknul do úbočí hory.

      1. Ale pochopte, že toto oni neví a vše dělají s těmi nejlepšími úmysly! Oni jsou přece na straně „DOBRA“ a EVROPSKÝCH HODNOT!! Možná jim, na těch různých fakultách a politických školeních, jenom nikdo neřekl, kde taková cesta, dlážděná „dobrými úmysly“, končí.

  4. Až přestanou Estonci a ostatní „baltové“ považovat ostatní u nich žijící národy za podlidi a nebudou je vést obdivovatelé esesáků, mají u mně dveře otevřené.

    když chtějí mít na Šalamounových ostrovech čínskou základnu, je to vůle Šalamounců nebo není??

    1. Admirále,
      právo na vlastní vůli není právo, ale výsada!
      Výsada pouze pro ty, jejichž „vlastní “ vůle se shoduje s vlastní vůlí t.č. vládnoucí vrstvičky USA.

    2. Na Salmounovych ostrovech najdou cinani ,leda Salamounovo hovno.
      To maj za to, ze furt kazej nase klima.
      Svetr z nej neupletes a kdyz tak cinana nezahreje. Greta.
      Dobre jim tak.
      A pisou promoskevsky cunici, tuhle sem vo nich premyslela ,az sem se z toho sla projit ,ale nevsimla si ,ze padaly s hackem , zatraceny klima , jak takovej cunik asi vypada,mozna jako prase a kolik jich je , dest je urcite nepromoci ani trochu a urcite skodi pozemskymu klimatu.
      Stehuju se tendle tejden do bunkru , nemuzu klima ,ani videt .Greta.
      Tuhle mne Bimbo pozval do putyky , bezva staly klima a pocasi a zaruceny. Ani nekaplo.
      Akorat litaly a padaly kolem pulitry. Greta.
      Ale prazdny. Taky sem si jeden na zkousku hodila.
      Na hostinskyho ,ale ten vypad z vokna moment predtim.
      Urcite prezijou rok 2023 , nenastydnou jako ja ,maji sadlo pod kuzi. Ty cunici.
      Stamgasti v ty putyce ,taky nejsou bez nadeje..A ten grobian ,hostinskej s nima.
      Nemohla sem z nej nez vypad spustit voci, protoze na mne furt ziral.
      Kricel taky ze uz mi nenaleje, ze sem jako doga.
      Proc porad cunove vopruzujou v Podmoskve …Aby tak nechteli veset nekoho na rahno.
      Urcite nechteji vod Putina plyn , to je vyhoda.
      Accursed, acclimatized life, sou urcite horsi veci nez svetr z berana.
      Svet ,ach ,neni perfektni, pro perfektni Gretu.

  5. „Už jenom proto měli dát v Kremlu přednost diplomacii před rozpoutáním války.“

    Prosinec 2021 – Rusko, nejprve diplomatickou cestou a pak veřejně, předává Spojeným státům a NATO, svoje požadavky a návrhy. Nejpodstatnějšími požadavky je to, aby USA ukončily rozšiřování NATO na východ – včetně Ukrajiny – a aby nerozmisťovaly v blízkosti ruských hranic prvky raketových základen. Nebudou-li USA v reálném čase pozitivně na nejdůležitější ruské požadavky reagovat, bude RF nucena přistoupit k nespecifikovaným vojensko- technickým opatřením
    Leden 2022 – USA i NATO odmítají tyto nejdůležitější ruské požadavky, a zvyšují stavy vojsk NATO ve východní Evropě a zintenzivňují dodávky zbraní na Ukrajinu. Proti komu?

    Marián Kechlibar nám už delší dobu Čulíkovatí, asi už ho taky někdo hacknul 😊

    1. Re: Anonym

      Dva dotazy:
      1/ Část KTERÉHO území si chtělo Rusko vzít?
      2/ Kolik států s deklarovanou neutralitou Rusko, potažmo SSSR napadl nebo udělal protektorát? V Ojropě to do nedávna byly CH, FIN, S a A.

    2. Lžete, Rusko nabízelo „ať je neutrální jako Švýcarsko nebo válka“, to na západě nepřijali a zaplatili revoluci, aby to nenastalo.
      A stalo se před čím rus v roce 2008 varoval… Že to bude brát jako vyhlášení války a západ výzvu přijal a válku vyhlásil 😉

      Jinýá Anonyme, co nelhat co Rus řekl? Víš, že lhát se nemá?

        1. Fakt? Co si strejdo poslechnout 2008 projev Putina? A jak ho komentovala Merklová, která vetovala rozšíření NATO?
          Strejdo, kromě výkřiku do tmy, co si nastudovat co Putin říkal v tom roce 2008 😉

          Takže máme Strejdu co se zastává lháře, který to nemusel dělat úmyslně, ale Strejda už si mohl ověřit co Putin řekl, tedy lže úmyslně 😉 Strejdo jsi úmyslný lhář 😉

    3. aby nerozmisťovaly v blízkosti ruských hranic prvky raketových základen
      —-

      RAKETOVÝCH je to klíčové slovo, které kechlibar nepochopil a pořád žvaní o konvenčních milionech vojáků kteří se na malé základny nevejdou

      Kubánská krize také vznikla na základě agresivního chování SSA při umístění jaderných zbraní v Turecku a Itálii.
      Takže se znovu agresivně pokouší SSA umístit RAKETOVÉ základny blízko k Rusku. (Polsko, Slovensko, Pobaltske státy a ukrajina)

  6. Jsem ráda, že jsem se zdejšími diskutujícími ve shodě, co se týká malilinkatých jednoteček NATO.
    K oběma článkům:
    1) nejen svoboda slova je nedělitelná, celý právní řád a jeho dodržování je nedělitelné. Přičemž standardy nenastavují multimiliardáři s týmy exkluzivních právníků, ale zacházení s těmi, kteří jsou intelektuálně nedostateční a sociálně vyloučení, bez možnosti kvalitního právního zastoupení. Prostě, důležité je, jak systém funguje tzv. „bezzásahově“. Tohoto jsem si byl vždy vědoma a byl to jeden z důvodů, proč jsem zastupovala Romy. (Podotýkám, že tímto neříkám, že Romové, tím méně všichni, jsou intelektuálně nedostačiví. Ale nižší mírou vzdělanosti jsou prostě píše obětí než součástí sytému). Protože představa, že se někdy někdo bude k vám v justici chovat slušně jen proto, že nejste nejslabším článkem řetězu, je naivní. Pár mých klientů – multimiliardářů, kteří se mrně domáhají styku se svými dětmi, by mohlo vykládat…
    2) není pravda, že existují zcela vyloučená témata, jako třeba otázka trestu smrti. Na obhajobě trestu smrti si vybodoval politickou kariéru a byl zvolen o Evropského parlamentu gen, Blaško. Podle mého přesvědčení e do něj vyšplhal po zádech svého tragicky a brutálně zvražděného synka, jehož vraždu právě zneužil pro požadavek obnovení trestu smrti. M. Kechlibar na ten potlesk pro něj už evidentně zapomněl. 3) Jakákoliv kvantifikace typu „jsou to jen malé základny“ s pár stovkami vojáků obsahuje vnitřní rozpor M. Kechlibara s jeho dalším poukazováním na to, jak jsou ničeny některé struktury v ruském zázemí. Přechod kvantity v kvalitu, soudruzi, stále platí. Na rozdíl od M. Kechlibara shledávám i na rusko-ukrajinském konfliktu minimálně jeden klad: je už zcela jisté, že globálně nelze vůči nikomu vyhlásit jakékoliv sankce, aniž by se dotyčný zároveň nestřelil do vlastní nohy… Takže spolupracovat nakonec budete muset spolu všichni, milánkové. And that´s all, Folks!
    DODATEK: Vidlák odkazuje i na můj oblíbený film „V pravé poledne“. Zapomněl dodat, že ten zástupce šerifa, který bývalému šerifovi taky radil, aby z městečka zmizel, stejně jako ostatní občané neměl pravdu. Tedy – i Marian Kechlibar se může mýlit (a za mě se mýlí).

    1. Cit.: „…Na obhajobě trestu smrti si vybodoval politickou kariéru a byl zvolen o Evropského parlamentu gen, Blaško. Podle mého přesvědčení e do něj vyšplhal po zádech svého tragicky a brutálně zvražděného synka, jehož vraždu právě zneužil pro požadavek obnovení trestu smrti. …“

      Dejte si pár facek, Samková, a zalezte pod šutr. Nejlépe nafurt.
      Pro mne jste se tímhle definitivně odrovnala nejen jako právník, ale i jako člověk.

      P.S.: Pedofilní vrah NEMÁ právo na život. Ani kdyby měl celý herbář diagnóz a dvě divize advokátů.
      Spáchat někdo takovou hrůzu na mém dítěti, strávil bych zbytek života hledáním způsobu, jak ho zabít.

      1. Souhlasím. Samková, dejte si pár facek i za mne. Takovou sprosťárnu nejhrubšího zrna jsem nečetla ani nepamatuju. A že toho pamatuju dost.

      2. Kdysi, v polovině sedmdesátých let, jsem diskutoval se svým otcem právníkem o případu cca dvacetileté masové vražedkyně Hepnarové, která najela náklaďákem do davu náhodně vybraných lidí.
        „Mrzí mě, že zabitých nebylo víc,“ pravila před soudem.

        Otec byl ostře proti trestu smrti – s odůvodněním, že trest smrti je pro ni příliš mírný( !). Doživotní vězení by prý pro ni bylo mnohem krutější – a tudíž přiměřenější.

        1. Jenže to by v tom doživotním vězení musely panovat podmínky jako třeba na „Ďábelských ostrovech“ nebo v koncentrácích.

                1. Společnost ve stavu komprese, Targus by věděl, co bude následovat. Akorát nevím, jsme vznětový, nebo zážehový.

        2. Dozivoti je trest pro vsechny obcany , kteri nic nespachali.
          Musi vrahy a zlocince zivit,satit, ubytovat, pecovat, poskytnout veskerou lekarskou peci , transport ,lepsi nez maji jejich deti, duchodci ,v zime topit aby nenastydli ,atd.
          Pred tim , musi obcan taky platit vydaje na velke policejni urady , ministerstva ,aby po zlocincich treba cele roky patraly, potom soudce a advokaty na dlouha soudni rizeni…
          Advokati vydelavaji na stiznostech veznu ,kdyz casto vysoudi velke castky penez za nedodrzovani j zarucenych prav veznu ,dle zakona , dale kdyz se neustale odvolavaji proti vysi trestu ,to obcan taky zaplati.
          Po castem snizeni trestu /z dozivoti /a propusteni vetsina vrahu ve zlocinech pokracuji. A tesi se opet na peci obcanu , advokatu atd…
          Stezuji si neustale na nelidske zachazeni a nedostatek vseho .
          Casto se zjisti ,ze zlocinci za nic nemuzou. Kolem slo male dite, nebo nezletile devce.
          Vyhody pecujicich obcanu o zlocince , placeni stedrych , nekonecnych alimentu a zarucene vyhody lidskych prav pro zlocince a advokaty , jsou zajisteny a bez konce..Jeste maji na pomoc mezinarodni EU urad pro lidska prava..
          Jeden prijde obcana okolo 100 tisic dolaru rocne.

          1. Měli by tam dělat, aspoň drát peří nebo lepit pytlíky a vydělat si na sebe. Když dáte trest smrti pro vrahy,za chvíli se to zas zvrhne na politické. Efekt Jeskyněk funguje na toto i malé základny.

              1. Dobre vam tak. Ofensiva klimatistu pokracuje nerusene.
                Zase nam skocili na spek. Hura. Greta.
                Slunicko venku, antiklima pokuty uvnitr, na vsecky.
                Z vrazdy se de odvolat ,ale z namereny teploty , nikdo neunikne.
                Plati jen ,co my vam namerime.
                Kdyz Greta je ,damned ,zatrrra ,chytra. Zejtra a zase .Greta.
                Se nemuzu ubranit pocitum vitezstvi a klimaradosti.
                Za to pronasledovani.

      3. Občane, ztotožňuji se s vámi! Je dobře, že to napsala. Alespoň většímu okruhu lidí dojde, že spolek egomaniaků, kteří si tykají a chválí se navzájem na zabijačkách, žádnou nadějí a alternativou není.

      4. Nebuďte tak rezolutní,Občane. Tresty smrti se dají snadno zneužít,takže kdo volá po obnově,je v mých očích automaticky devalvován. A nakonec,ti vrazi by to měli dost jednoduché. Větší trest je právě je nechat na živu,většinou si to hodí sami.

      1. mám dceru a kupodivu, nikdo se nepozastavil nad tím, že nadosmrti do vězení měl jít psychiatr, který deviantního vraha propustil. Trest smrti naprosto nic neřeší. Fackuje systémové chyby, které i nadále rostou jako houby po dešti.

        1. Kláro, nazvat něco „systémovou chybou“ předpokládá stabilní paradigma ve společnosti. Aktuálně se mění ale právě toto paradigma…

          (A už to nepůjde „vrátit“)

        2. Ne.
          Šetrné usmrcení podobných monster vylučuje možnost chyby (nebo úmyslu). A v jejich případě nelze jinak než chybu vyloučit, protože v opačném případě umírají nevinné děti.
          Pokud monstra zůstávají naživu, hrozí, že se dostanou na svobodu. Navíc jsou pozůstalí po jejich obětech roky mučeni vědomím, že ta zrůda je nejen naživu, ale ještě ji svými daněmi živí.

          Ohledně vězení – tam PŘEDEVŠÍM patří zákonodárci, kteří schválili gumové zákony. A ústavní soudci, kteří v tom zákonodárce podporují (byť selektivně).

          1. Protože se mění nejen podmínky, ale i chápání jejich souvztažností, je potřeba – pro zachování alespoň nějaké existence – ustavit uspořádání nové.
            V historii se to dělo vždy s pomocí ohně a meče.
            Neumím určit, zda to teď půjde udělat jinak, ale elementy, které nenesou konstruktivní vize, je potřeba v rámci toho nového uspořádání správně pojmenovat a také podle toho s nimi naložit.

            Ale také jde spoléhat na nějakého toho Michaela s plamenným mečem. Otázkou je, jak si pak on to naše „spoléhání“ vyloží a jak ho ohodnotí.

        3. Špatně mi rozumíte, paní Samková. Já nevolám po trestu smrti, já se vyjadřuji k vašemu pohledu na postup gen. Blaška do europarlamentu. – Vím, že to není váš obor, ale až budete mít chvilku čas, mrkněte na Wiki, heslo „surjekce“.

          Když jsem byl na vojně – jak je to dávno! – bylo se mnou těžké pořízení, někdy. Mazáci a supráci nechtěli brát špagáta vážně. Abych se v noci vyspal, bránil jsem zobáky před šikanou. Kde bych se nadál, že toho budu za půl roku litovat.

          1. Dílem logiky to ale mohlo mít ten dopad, že jste se dal na studium Konfuciových myšlenek, které říkají:

            Není cilem od někoho odnímat strasti, cílem je naučit ho, jak se jim ubrání sám.

            Kdybyste toto věděl již tehdy, nemusel byste další půlrok litovat.

          2. Re: Halef

            Ale, ale, copak? Nehodní mazáci chtěli trénovat metro? Anebo řvali – kuwa, kde je bufet a džundža?
            Povídejte, přehánějte!

            Mně se osvědčil systém varování.
            První varování – upozornění na skutečnost, je rušitele je možno nabonzovat velitelskému sboru.
            Druhé varování, že narušitel může dostat na 3,14-ču. Jestli ne hned, tak třeba na rozcvičce nebo v autoparku, to podle situace.
            Třetí varování už byl neočekávaný útok, přesně jak káže soudruh Putin. Na nejslabší místo nepřátelského celku a s viditelnými následky. Když z borce crčela krev, polovička z množiny šikanistů náhle přestávala mít o tuto kratochvíli zájem. Za rok a půl na útvaru byly takové vypjaté chvilky asi třikrát, možná čtyřikrát.
            Na PŠ (první půlrok) jsem poslal nočního šikanistu rovnou do prdele a on se posral, nedovolil si na mě šáhnout. Sice dělal na pokoji bordel, ale mne ignoroval.

            Ovšem takový přístup chce mít koule. Ty moje se mi tlačily až do krčních mandlí a jako hrdina jsem si tehdy nepřipadal ani náhodou. Spíš jako sebevrah.

            1. O to nejde – mě nikdo nešikanoval. Já jsem, jak jistě víte, taková citlivka, schovaná pod maskou tvrďáka. Přišlo mi hrozně líto, že borci, kteří šikaně ušli jen proto, že se jich zastal jeden zapičený špagát, okamžitě po povýšení do stavu mazáků začali ochotně šikanovat nové zobáky a kamarádíčkovat se svými někdejšími šikanisty.

              Nebylo mi líto těch šikanovaných. Bylo mně líto sebe sama.

              1. Treba ty tlaceny koule byly neco jinyho. Informace napovida jednoznacne, ze de vo tlacenku…
                Co se porad tlaci ja asi co?
                Vo koulich ma Greta , Svoje , pochybnosti.
                Zmereni, vy ,nasobeni Lu-Dolfovaym cislem by zaridilo vysledek.
                A sakra ,proklate spravnej. Klima zaridi dalsi..
                Mam zkusenosti a vim vsecko ,ale nebudu to vopakovat.
                Nikdy vase.Greta.

          3. V životě holt by mělo bejt každýmu jasný TO vocaď až pocaď, přes který už nejede vlak, si tedy myslím. Dopracoval sem se nerad k poznání, Zakladateli, že asi JO. K tý smyčce bychom se asi měli navrátit přes velice přísnou řadu odvolacích a opravných prostředků. Koneckonců, je plno povolání, kde se denně strká hlava do smyčky a ani náhodou za ty prachy dnešních soudců = to jen, kdyby mě někdo chtěl chytat na jejich svědomí a přesvědčení. Že je to hodně komplikovaný a těžký je jasný, prostě některý povolání takový už sou, s tím nic nenaděláme. Každej má ale volbu je dělat, nebo nedělat.

    2. Chápu Občana a Alefa.

      Na druhé straně, na tom něco je. Budoucího vraha pustil systém a v něm špatně rozhodli konkrétní lidé.

      1. Položená otázka zní jinak – jaké jsou hranice toho, aby budoucího vraha prostě pustit nešlo (při jakékoli možné chybě „systému“).

        1. To je důležitá otázka, souhlas, ale je to následující krok.
          Myslel jsem to jinak. Vycházím z právního stavu v ČR teď.
          A vycházím z osobní odpovědnosti.

          Jak je možné, že za propuštění budoucího vraha, nenese nikdo odpovědnost? Ani ti konkrétní lidé, ani zákonodárci??

          Protože, pokud by někdo odpovědnost nesl, stačí malé riziko recidivy a nikdy by ho nepustili!
          (A dnes bychom zde nevolali po trestu smrti. )

          ———-
          Analogicky:
          Někdo nám zprivatizoval vodu, plynového distributora a zásobníky, 30% jaderné energetiky, všechny velké obchodní řetězce, potravinářství, další strategické podniky, nezbytné pro chod státu. Pod lacinou ideovou poučkou.
          Dnes se ukazuje, že to byla blbost. A záměrný klam. Zlodějina.
          Ale nikdo nemá, nikdo nenese, odpovědnost!!

          Někdo chce, aby Dukovany rozšířil problémový, předražený Westinghouse. Se všemi bezpečnostními riziky.
          Může si to dovolit, hazardovat s penězi a životy občanů státu.
          Nikdo nenese odpovědnost, když to praskne.

          Za Kalouska se řadilo na ministerstvu obrany. Loutka Parkanová tam podepisovala předražené zakázky. Bylo toho celkem více jak 100 miliard Kč, pokud se nepletu.
          Věc se vyšetřovala. Zjistilo se, že Parkanová tomu nerozuměla a podepisovala to, co jim připravili jiní. Nikdo nebyl odsouzen, nikdo škodu nenahrazoval.
          Nikdo nenesl odpovědnost!

          Fiala nechce opustit Lipskou burzu a tak máme nejdražší elektřinu na světě. A ztrácíme jen na tom 200 miliard Kč. Musí přece hájit zájmy menšinových „investorů“.
          Může si okrádání ČR dovolit. Nenese odpovědnost!!

          Jiný příklad.
          Tchajvanec Vystrčil, v rámci politického boje a zacílení na hysterickou menšinu obyvatel ČR, co je na gesta, nám znepřátelí Činu. Prostě, jen tak, že sám chce. Výsledek je propad obchodní výměny, mimo jiné neprodejnost vozů Škoda na tamním trhu.
          On se má dobře, ale zlikvidoval pracovní místa jiným lidem a stát připravil o daně.
          Proč si tu čirou destrukci mohl dovolit??
          Za své činy nenese odpovědnost!!

          Je vidět, že hlavně politici mohou v demokracii ekonomicky destruovat své státy, ba co víc, přímo je rozkrádat! Na což má dát nemají a nebyli pro to zvoleni.
          Jak je možné, že politici nenesou za své činy hmotnou odpovědnost??

          __________________
          A zde mám otázku na Kláru Samkovou!

          Jak je možné, že orgány státní správy, za svá špatná rozhodnutí, nenesou odpovědnost?

          A politici mohou činit nekompetentní rozhodnutí, připravující jejich zemi o finanční prostředky, jako na běžícím pásu, ba co více, přímo svůj stát rozkrádat? Než toho, aby nešlo hmotnou a trestné právní, odpovědnost??

          (Kdyby odpovědnost nesli, hlupák typu Vystrčila by se projevil jednou a pak by musel nahradit ekonomické škody, vzniklé jeho chováním, ze svého. Což by ho ekonomicky zlikvidovalo. A ostatní by se začali bát. Eliminovalo by to, snad, do značné míry, výskyt blbců /a zlodějů/ v parlamentu a ve vládě a v místní politice.)

          Takže otázka. Jak je to možné, že nikdo nenese odpovědnost a jde to nějak právně změnit?

          1. Nu, bacha na to.
            Před cca sto lety na „nezodpovědnost“ politiků (tj. nenesou za své činy odpovědnost) upozorňoval ve svém stěžením díle Adolf Hitler. Nechce se mi to hledat, ale je to tam.
            Abyste si nenaběhl, protože můžete být osočen (když se bude ostřížovi chtít) za propagaci nacismu.
            Kdepak osobní odpovděnost politků, kam by to vedlo…. určitě až ke koncentračním táborům (je to blbost, já vím, ale předvádím možnou argumentaci).

        1. Nemyslím si, že se generál Blaško dostal do parlamentu pouze na zádech svého synka. Jehož vraždu zneužil … Jak říká paní Samková. Rozhodně bych to jen na tohle neredukoval. A postoj Blažka chápu. Má na něj právo.

          Občanově postoji rozumím. Ale to nevylučuje, že po trestu smrti nevolám a i když jeho postoj chápu, jeho názor nesdílím.

          1. No on dostal hodně preferenčních hlasů a kohosi přeskočil na kandidátce,takže že byl zviditelněný osobním neštěstím mohlo roli hrát.

              1. Tak vy neprestanete tancit s dablem, znicenyho klimatu.
                Kdo varuje naposled varuje nejlip. Greta.
                Ted uz se krute nepolepsite.

            1. Já jsem ho volila, ale ne ze soucitu, ale pro jeho názory. Rozhovorů s ním bylo na Parlamentkách víc. A protože mi jeho názory konvenovaly, dala jsem mu preferenční hlas.

    3. „Na obhajobě trestu smrti si vybodoval politickou kariéru a byl zvolen o Evropského parlamentu gen, Blaško. Podle mého přesvědčení e do něj vyšplhal po zádech svého tragicky a brutálně zvražděného synka, jehož vraždu právě zneužil pro požadavek obnovení trestu smrti. “

      tak to chce opravdovou zrudu, aby byla tohle schopna napsat.
      zatim jsem jenom cetl zdejsi polemiky pro a proti Klare Samkove, a nebyl jsem nijak vyhraneny. Jednou jsem letmo prosel stranky pani Klary Samkove.
      Ale dneskem je to pro me definitivni prase a moralni zruda.

      Nehlede k tomu, ze gen. Blaska povazuji za jednoho z nejlepsich europoslancu, ktere tam mame.
      K te jeho „kariere“, o znasileneni a vrazde jeho syna jsem se dozvedel teprve nedavno, nevsiml jsem si, ze by se tim nejak chlubil. A vsadim se, ze takovych, jako ja bude vic.
      Ale pro svine typu Klara Samkova si na tom postavil karieru. Je videt, jak opravdovi kryplove premysleji.

      V budoucnu se vyhnu sirokym obloukem jakemukoli uskupeni, kde bude tato osoba figurovat.

  7. Tak podle Kechlibara je a bylo nemožné přes Ukrajinu a pobaltské státy a Finsko dostat do Ruska 4 miliony vojáků a trvalo by to roky a nedali by se zásobovat.
    Na to odpovím: „Do Chorvatska zamířilo vloni 13,8 milionu turistů.“

    1. Eta.
      Pokud tam mají odeslané uniformy,zbraně,zabezpečené ubytování,stravu,tak přepravit může už není takový problém,akorát by to bylo někomu podezřelé.

      1. Uniforem netřeba, případný preventivní úder na shromažďující se invazní jednotky může být propagandou označen jako barbarský ruský raketový (letecký) útok na nic netušící, dovolené si užívající, zahraniční turisty.

        1. A co takhle si zastrilet v Baltu na par velryb, a pak to vyhlasit za napadeni americkeho namornictva zakernym Ruskem?
          Nebo vypustit v Rusku nejake ty nove a zarucene mirove „leky“, ktere pro USA vyvijeli Ukrajinci.
          USA by pak mohly tvrdit, ze Rusko ma ilegalni program na vyvoj biologickych zbrani.

          Moznosti se nabizi nespocetne.
          Zamerne jsem uvedl jenom ty, kere uz USA predvedly.
          Stalo to jenom nekolik milionu mrtvych.
          Pro ty, kteri jeci o Putinovi, ze je masovy vrah a valecny zlocinec, pisi jeste jednou: nekolik milionu mrtvych.

  8. M. Kechlibar se dopouští logické chyby. Západní „elity“ prosazují naprosto zhoubné a iracionální nápady jako Green Deal (zničení hospodářství) nabo adorace různých sexuálních úchylek (zničení společnosti). Ale současně předpokládá logické a racionální myšlení ohledně Ruska.
    Všichni hlavouni na západě i ti vojenští chtějí především dělat kariéru. A tu neudělají, pokud budou zastávat názor, který se jejich okolí nelíbí. Naopak: musí být ještě horlivější, aby nad okolí vynikli.

    Navíc MK hodnotu svého článku snižuje nechutnými narážkami na Putinovu vizáž. To si mohl odpustit

    1. No, jestli je tohle – https://www.radiouniversum.cz/kechlibar-marian-1d-prilis-mnoho-zakonu-je-smrti-svobody-sice-se-rikava-ze-co-neni-zakazano-je-povoleno-zakazano-je-toho-ale-cim-dal-vic/ – Marian Kechlibar, tak by měl o vzhledu opravdu intenzivně mlčet.
      Dohánět si sebevědomí nepříliš hustým culíkem za ustupujícím čelem také o lecčems svědčí.

      On má ve článcích mnohem víc primitivních hlášek, které ty články degradují na žumpu i v případech, že je uvnitř textu něco, co by si zasloužilo pozornost.
      Navíc jede ideologickým tunelem a dává si pečlivě záležet, aby náhodou nekoukl do bočního okénka.

      1. Kechlibar je původně matematik.
        Je chytrý, ale ne neomylný.
        Nadání na jedné straně, bývá kompenzováno, diplomaticky, na straně druhé.

              1. 18:27 Jestli vás neviděl ve sprše, tak to neuznáme.
                Jestli vás viděl ve sprše, mohlo se jednat o střet zájmů, takže to taky neuznáme.

                1. To by moh rict kazdej.
                  Nekdo je matematik ,jinej ale daleko vic.
                  Nejen ten puvodni. Na to neskacu. Greta.
                  Mam v tom uplne jasno.
                  Cislo ,vydany matematikem teploty namerene ,neni jen cislo ,ale zlocin proti mymu klimatu.
                  Pravda je zase jenom pravda. A neda se vypocist ,naucit ,zmerit ani vycist.
                  A taky proto je se mnou…Porad. Greta.
                  Zase hysterizuju.
                  Revoluci na vas ,daft revoluci. Stejne se ji nemuzete dockat, damned provokateri..

  9. Ve zkratce:
    1) od dob “mobilních” atomových zbraní není žádná vojenská základna dost malá
    2) Válce na Ukraině předcházela v podstatě Karibská krize jen naruby a porušení byť nesepsaných dohod o neutralitě. Zkrácení doletu atomovky na Moskvu z čtvrt hodiny na pár minut je narušení symetrie “vzájemného zničení”.

    3) Marián se snaží být nestranný, ale:
    a) uvažuje příliš konvenčně v dobách kdy se už příliš konvenčně nebojuje, jako spíše asymetricky (opět žádná základna není malá). Teď se zdá, že válka na Ukraině je konvenční, mnohdy připomínající až i 1. Světovou, ale proč válčit draze, když to jede levně ze starých skladových zásob a použití vojclů z periferních okrajů RF, kteří by jinak dělali doma spíš nepokoje? Válka je pochopitelně jinak hybridní, a EU v ní dostává na prdel, jen tečou prachy a ne krev. Zatím.

    b) Marián mocně čerpá ze západních zdrojů, které i když se snaží o určitou objektivitu stále vychází z předsudků o síle západu. Ten je silný spíš z podstaty, setrvačnosti, na dluh a především závislý na levné energii z Ruska.

    1. karibska krize

      MY USA atomovky blizko nepřítele mít můžeme abychom jej odstrašili a zadrželi (atomovkama se nezadržuje, těma se útoči) dva příklady, karibska krize a ukrajinska krize

      VY – (ostatní zlí, rusko, čína) nesmíte mít žádné základny, natož atomovky někde jinde, protože je to jednoznačná agrese z vaší strany

      tomu se říká imperium lží – SSA

  10. Ještě bych si dovolil STRUČNĚ doplnit svůj noční několikadílný výlev myšlenek.

    Pan Kechlibar vůbec nebral v úvahu (pro Ivana) naprosto ZÁSADNÍ cíle, které JASNĚ formuloval VVP při zahájení tažení na Ukrajinu.
    1/ demiltitarizace prostoru Ukrajiny
    2/ denacifikace ukrajinské společnosti

    Ruku na srdce , Vidláku – jak chceš vymlátit během pár týdnů či měsíců banderovskou ideologii (připomínám – Bandera, naša religia!) z palic vymývaných osm , resp. 31 let?

    Stran úplně maličkých, ba trapných vojenských základniček s pár stovkami vojáčků, které prý nikoho a nic neohrožují, asi tolik:
    není nic jednoduššího, než na takovou základničku letecky natahat hromady raket, dálkově ovládaných z nějaké prd*le světa. To je sice nepříliš rozšířená, avšak dnes vcelku lehce proveditelná varianta napadení „nevhodného“ kusu.

    Dále se pan Kechlibar VŮBEC nezmínil o dvou pokusech provedení změny politického kurzu ruských sousedů (BY, KZ) s následnou poměrně tvrdou ruskou reakcí, jíž dal Ivan najevo, že vytvoření dalších ohnisek připustí jen velmi nerad, nejraději vůbec. Můžeme o tom pochopitelně polemizovat, analyzovat děje v těchto republikách a odsoudit Ivana, že se se*e do cizích dvorků.
    Naprostý souhlas, až na skutečnost, že pokud to dělají USA tisíce km od jejich území, je vše v Ou Keji. Prostě Ivan nakreslil na mapě onu červenou linii, kterou zmínil VVP.

    O té linii, můžeme diskutovat, můžeme s ní verbálně nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžeme dělat.
    A ještě, než vám dám pokoj, zmíním jednu větu VVP, skrz jejíž význam bych posuzoval to, co dělá Ivan:

    K čemu by byl Rusům svět bez Ruska.

    V této větě je odpověď na to, co vyvádí Ivan na Ukraruině.

    1. Targusi, já naprosto souhlasím. Nikdo tady na Západě neřekl, že půjdou na Rusa pozemním vojskem. Jen by prostě ukrajovali a ukrajovali, tam by využili separatistických tendencí, tu by využili nějakého nepokoje, nebo by ho rovnou vyvolali a říkali tomu demokracie a právo na vlastní stát. A za padesát let by nějaký Vidlák psal svá moudra, že v roce 2022 měl Putin ještě šanci s tím něco udělat, ale teď už je pozdě…

      Stejně tak jsme zevrubně prokydali ruskou taktiku pomalého, ale o to bolestivějšího mletí. Probrali jsme, že Ivan ještě neukázal všechny karty a Vasil je už teď ekonomicky i finančně zcela na huntě a nemá moc jiných možností, než se připojit k Ivanovi a nebo příštích sto let splácet americké půjčky a pronájmy.

      S tím vším souhlasím.

      Ale chtěl jsem, aby zazněl i nějaký jiný názor. Debila Šafra bych sem netahal, to je fakt idiot prvního kalibru, ale s Kechlibarem jsem se až doteď docela dobře shodoval… Prostě jsem sem pustil oponentní názor, který není od blbce. Jednak k prokydání a jednak jako připomínku, že se můžeme mýlit.

      1. To je právě to: kechlibar není blbec. Prodal se příliš okatě.

        Já jsem oba texty četl dřív, než jsi napsal svůj dnešní článek. Nebudu je rozebírat po detailech, to přede mnou tady velice fundovaně udělali jiní. Vezmu to z jiné strany.

        Víme, že celek je něco víc, než prostý souhrn jeho částí. Mmch, mluví o tom i můj oblíbený Číňan v kapitolce 39: Věru: vyjmenuj všechny součásti vozu – a stále jsi neřekl, co je vůz.

        A právě takto na to jde ve svých článcích kechlibar, jen to obrací naruby a říká: není to vůz! Vždyť je to jen přední kolo, zadní kolo, dvě nápravy, a ano, taky kola na druhé straně… a oj, a klínek, a žebřiny… kde vidíte jaký vůz?

        Vnucuje se otázka, proč člověk jeho odborných kvalit tohle dělá. – Víme, že veřejný prostor je naplněn borci, jejichž argumentace spočívá ve zkombinování slov „Rusko“, „fašismus“, „ožralý mužik“,… a dále nesahá. Tohle prokoukne i malé dítě a už to ztratilo účinnost; je potřeba nasadit něco účinnějšího a sofistikovanějšího, pokud možno zvučného, neotřelého jména, žádný Macháček nebo Fendrych.

        Tak si koupili Kechlibara.

        1. Re: Halef

          Za příměr s povozem a jeho součástmi potlesk na otevřené scéně. To je naprosto ideální vystižení podstaty.
          Za odměnu mi můžete dnes odpoledne přeleštit mou Henryovku a vyhřebelcovat Ríha.
          A na hřívě bych prosil uplést copánky, Ríh si na to potrpí.

        2. Proto od Kechlibara kupuju jeho knížky, zapomenuté příběhy. Kde vezme jednotlivé příběhy a ty lidem připomene. Ale v poslední době co se týká Ruska+Války přestal být soudný a platí na něj Rimmrovo postesknutí, kdy říká, že každá jednotlivá část jeho osobnosti je dokonalá, ale jako celek je to selhání, kdežto u Listera, každá jednotlivá část je hnus, ale jako celek je to skvělé…

          Tedy, Vidlák brečí za dokonalostí jednotlivých částí, ale měl by brečet, proč výsledek práce není dokonalý, ne příprava a nástroje, ale vždy výsledek…

        3. Marian důsledně odmítal jakékoliv své politické angažmá, tedy nasazovat vlastní krk. Dlužno říci, že takových je zejména na FB vícero, ba, řekla bych, že většina. A i ti, kdo nakonec jsou ochotni alespoň teoreticky politickou zodpovědnost přijmout, se nakonec zhádají o třetí a čtvrté místo na eurokandidátce…. mám to z první ruky, můžete mi věřit. Za mě vše, co není „na vlastní kůži, neplatí…

          1. Kláro, 11:12, máte recht, proto vás rád čtu, abych názorově neustrnul.

            Moje babička by ovšem řekla: „Máš recht, ale koza měla dva a chcípla.“
            Proto na ni rád vzpomínám, abych názorově neustrnul.

      2. Pár let byl pro mne blog Mariána Kechlibara příjemným čtením. Občas bylo třeba se zamyslet, proč on to vidí jinak než já. Moje očekávání, že při komentování „událostí 24.2.2022“ si MK zachová nadhled a bude neutrální, se rozplynulo.
        Možná je to tím, že o západním názorovém spektru získává informace přímo díky svým jazykovým znalostem, ale ukrajinské a ruské pohledy na věc má pouze zprostředkované.

        1. Kdyby byl kechlibar ve svých úvahách suše věcný, asi bych s ním polemizoval. Ale tím rusákem, skřetem, etc., se spolehlivě z polemiky vyloučil. – Snad to i chtěl, kdo ví.

          1. Zakladatel 10:05
            Jasně, ale „kdož je bez viny, ať hodí kamenem“, jak pravil nazaretský tesař.
            Ani my, stále více oasfaltovaní holubi, se neubráníme drobně urážlivým ozačením třeba takového Fialy. I holubi jsou jen lidi!

            Dokonce i můj nedostižný vzor Vidlák se tu a tam (několikrát týdně) dopustí urážky toho či onoho politika, místo aby ho slušně a zdvořile kopl do koulí a vyhodil, jak by to udělal Zakladatel.

            Ne každej máme onen dar bejt maximálně sprostej bez použití jediného sprostého slova a nechat protivníka, ať se vlastnoručně umlátí nabídnutým řemdihem, jako to dokázal Jirotkův Saturnin- či v současnosti Jan Keller.

        2. Králík 1962 9:10
          “ Moje očekávání, že při komentování (Událostí U) si (člověk Č) zachová nadhled a bude neutrální, se rozplynulo.
          Možná je to tím, že o (Xovém) názorovém spektru získává informace přímo (…), ale (Yové a Zové) pohledy na věc má pouze zprostředkované.
          ————————-
          Dovolil jsem si vaše velmi realitě se blížící výroky zobecnit.

          Předběžná selekce informací v klíčovém okamžiku, ať už způsobená kýmkoli a čímkoli, vědomě či nevědomky, je naprosto zásadní pro tvorbu trvalého postoje.
          Který je pak už dlouhodobě odolný proti dalším (ať už pravdivým či nepravdivým) informacím . – Protože dodatečné informace už si pak aktivně filtrujeme sami v zájmu zachování duševního zdraví , protože kognitivní disonance je mučivá.

        3. Neda mi to abych to taky neokomentovala. Mariana jsem četla rada ale s tim jak presel do redakce Echa jakoby ztratil nadhled . Nejak me u neho chybi hodnoceni ekonomicke situce v EU v dusledku valky. Jen to odbude vetou ze si budujeme alternativni obchodni vztahy. Nejak zapomnel zminit ze to budovani dost vazne a taky cenu kterou nas to bude stát.

      3. Neměli bychom opomíjet tři věci, které jsou možná zásadní:
        1) Rusko potřebovalo zjistit, jestli to „demokratický západ“ myslí s tou postupně eskalovanou válkou proti Rusku vážně. Což diplomatickými prostředky nelze.
        Teď už každý v Rusku VÍ, že to západ myslí smrtelně vážně a že do toho jde (EU) i za cenu sebezničení.
        2) Ačkoli Rusko čelí na Ukrajině mnohonásobné přesile (prostřednictvím Ukrů proti němu jdou USA a EU), přesto po „centimetrech“ postupuje dál.
        3) „Demokratický západ“ se totálně odkopal. Doslova se svlékl donaha.
        A to je velmi cenný poznatek nejen pro Rusko.

        1. Kdyz jsem se rozhodoval vlitnout na ukry, pomohlo mi ,kdyz jsem videl jsem, jak zapad miri od kytky. Ze jeste zrychlil vod unora 22 ,mne mirne prekvapilo.
          Vas Punta a Greta.

    2. Denacifikace prostoru Ukrajiny proběhne tím, že se z ní stane země, kde nebude vůbec k žití. 42 milionů lidí nepozabíjí zbraně a kulky, ale hlad, mráz a nemoci. To vše jsou průvodní jevy dlouhého a vleklého konfliktu. Z Ukrajiny nakonec všichni utečou a dlouho budou žít v utečeneckých táborech, až se to pro ně stane novou realitou. Proto bude konflikt na Ukrajině dlouhý a nijak rychlý.
      Západ má možnost přehodit vše na válečnou ekonomiku se všemi negativními průvodními jevy poklesu životní úrovně, inflace, nedostatku základních potřeb k životu. A jistotu, že to voliči stranám spočítají ihned po skončení války, protože se nechtějí mít špatně. Hnusná varianta.
      Další možností je přenechat Ukrajinu Putinovi, ale Západ už příliš mnoho ideologicky do Ukrajiny investoval, takže pořád existuje hlasitá skupina voličů, kteří by něco takového těžce nesli. A jsou to ti, kdo podporují současné vládní strany. Také špatná varianta.
      Třetí možností je pomáhat trochu, brzdit Putina, doufat v postupný exodus obyvatel Ukrajiny na západ, kde se prostě rozmělní a rozplynou v jiných národech. Plán na tavicí kotlík národů nadšeně vzývaný EK a EU, aby se EU konečně sjednotila, a Putin má být tím jednotícím prvkem. Plán narazí na neúprosnou realitu krize. Chudnoucí obyvatelstvo bude vládám vyčítat přílišnou podporu Ukrajinců, která ubírá finance pro pomoc jim. Takže vládní strany také prohrají, ale asi nejlepší možná varianta pro obyvatele států EU.
      Pro Ukrajinu žádnou naději nevidím, ovšem Ukrajinci bojují za svoji zemi a je to asi lepší varianta než Mnichov 1938.
      V každém případě nás čekají důsledky války v době poklesu ekonomické aktivity díky krizi, která s válkou na Ukrajině nijak nesouvisí. Prostě nás čekají hubená léta.

      1. Re: Gerd

        Ad varianty Mnichova.
        Můj soukromý odhad ztrát ukrácké armády je dnes už vysoko přes 100 000 kusů. Usuzuji tak z poněkud specifických pokusů o získání dalšího živého masa.
        Plus totální rozvrat země.
        Mnichov se dal posléze odvolat, stovky tisíc mrtvol už neprobudíte…

        1. Ty hory mrtvých nás dostávají do scénáře vendetty, kdy se obě strany mlátí tak dlouho, až zůstane jen pár posledních přeživších. Sice jedna strana vyhraje, ale i vítěz utrpí takové ztráty, že nakonec zanikne.
          Na Ukrajině se situace změní až se změnou vůdců obou táborů, čili Zelenskyj i Putin budou odstaveni od moci. Místo nich pak nastoupí jiné lidé, co dají přednost kompromisu, a to nyní není možné. Takže nás čeká opotřebovávací fáze konfliktu s velkými ztrátami – i našimi, byť finančními.

          1. „Zelenskyj i Putin budou odstaveni od moci. Místo nich pak nastoupí jiné lidé, co dají přednost kompromisu, a to nyní není možné. “
            Kompromis by znamenal porážku Ruska.

          2. COŽE??? 😮
            Jak by mohl nějaký budoucí „Zelensky“ přistoupit na kompromis, když se ho nikdo na nic neptá a nebude ptát a o ničem nerozhoduje a nebude rozhodovat? Ani kdyby tisíckrát chtěl a třeba i prosil na kolenou, tak dokud mu tahači provázků nepovolí něco jiného, bude se na Ukrajině válčit.
            A jestli si myslíte, že se v Rusku dostane k moci další Jelcin (což je totiž to jediné, co je „demokratický západ“ ochoten akceptovat), tak to nejspíš opravdu nehrozí. Šojgu, Lavrov&spol. si určitě pěstují potěr.

          3. Re: Gerd

            Nepravda. Na Ukraruině se situace nezmění odstraněním dosavadních vůdců. Ukraruinu marionetují SSA a Putin do války jít nechtěl, do toho jej „oficiálně“ dostrkala duma.

          4. Vase prispevky ctu opravdu rad.
            Vazne ale myslite, ze Zelensky o necem rozhoduje, a tedy jeho vymena by neco prinesla?
            Jediny prinos, ktery si umim predstavit je, ze Zelensky uz se hnusi temer kazdemu, takze jeho nahrazeni nekym neokoukanym by kratkodobe mohlo Ukrajine zvysit reputaci a zajistit nejake penize.
            Na druhe stane si myslim, ze pokud odstavi od moci Putina, tak uvidime dalsi revoluci v Rusku s plnou paradou.
            A tentokrat bez nemeckych agentu a zlata.

        2. „odhad ztrát ukrácké armády je dnes už vysoko přes 100 000 kusů“
          Predne opatrne s nazvem kusy, to je dost hnusne, nebot ve vetsine jde o normalni chlapy a kluky z beznych rodin (viz zde napr. Vidlak). Navic, alespon z pocatku, slo vetsinou o zverbovane Rusy, anebo si myslite, ze odvodni komise to braly demokraticky padni, komu padni?
          Druha vec je, Rusove prichazi sve bratry osvobodit od, podle nich, neblahe ideologie, coz se tezko bude vysvetlovat tem 100 tisicum rodin s padlymi prislusniky. Naopak smrt 100 tisicu „kusu“ pomerne s jistotou vyrobi pul milionu nepratel na zivot a na smrt, kterym pak reknete „rusky svet“ a v odpoved uslysite zvuk ladovani ze zasobniku.
          Netusim, jak nekdo muze jasat nad poctem mrtvych Ukrajincu, a to jak lidsky, tak i politicky (nerikam, ze to delate vy, ale jist si uplne nejsem).

      2. Jaký exodus na Západ?
        Už i podle mezinárodních statistik odešlo více Ukrajinců do Ruska než na Západ.
        Agentura JPP(nemám, jak ověřit): Minulý týden se mi dostalo na obrazovku ukrajinské video, kde si jeden z pohraničníků na polsko-ukrajinské hranici stěžoval, že musí evidovat ty, kteří Ukrajinu opouští, ale ty, co jedou opačným směrem nikdo nepočítá. Přidal k tomu historku o paní, která svůj byt na Ukrajině pronajímá běžencům, sama žije v Polsku a týden, co týden jezdí kontrolovat byt a vybírat nájemné. Prý on sám ji do statistik zanesl více než desetkrát.

        1. Jak bude fronta postupovat, dojde i na exodus. Zatím postupuje pomalu, takže utéci stihne opravdu každý. při rychlém postupu fronty by k tomu nedošlo, ale takto ano.

      3. Ukři se ani nerozmělní, ani nesplynou. Na to je jich příliš mnoho.
        A navíc všude, kam vlezou, okamžitě začnou kutat na vlastní enklávě (v Praze mají dvě – „administrativní“ kolem Kulaťáku a „ubytovací“ v Letňanech/Čakovicích), která je skutečným státem ve státě. Asiaté, Afričané a „Blízkovýchodníci“ jsou ve srovnání s Ukry ubozí břídilové.

      4. Rusove ,vlastne denacifikanti ,vyhladovi Ukrajince ,snadno ,dodavanim statisicu tun potravin denne na U.
        Utekem vsech ukrajincu pryc se konflikt prodlouzi.
        Lepsi varianta nez Mnichov. Malokdo prezije..
        Utoky na atomove elektrarny zcernobylovani radioaktivitou spolehlive zamori celou nejurodnejsi cast sveta.
        Kolik svetru je povoleno , dva nepripadaji v uvahu , podavam ostry protest, jsou z ovci , ktery nici klima. Zase uz zurim. Greta.

      5. Gerde, kde by se na Ukrajině vzalo 42 miliónů lidí?
        http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/Ukrajina-se-ocitla-za-hranici-160817.htm

        Odhady se pohybují někde v rozmezí 36 až 38 miliónů, a je tázkou kolik z nich by ještě rádo někam zdrhlo, jenže ochota je přijímat postupně klesá.

        Nejde ani tak o to,kolik óbyvatel opustilo Ukrajinu za posledního půl roku, ale že odcházejí už tři desítky let. Nejspíš to tedy nebude úplně dobře vedený stát, před válkou i nyní.

  11. Článek M. Kechlibara o ruském skřetovi Putinovi, neschopnosti Ruska a nevyprovokované reakci Ruska je … hledám to správné slovo… mimořádně pitomý (tím neříkám , že je pitomec pan Kechlibar). Jestli tohle je precizně vyzdrojovaný a vyargumentovaný článek, tak pak mé ostravské výkřiky do tmy, jsou studnici moudrosti a stoické rozvážnosti. Nebudu větu po větě rozebírat jednotlivé Kechibarovy pitomosti, to už za mě a mnohem lépe, udělal níže Dexx. Pokusím se zamyslet nad tím PROČ?
    Napadají mě dvě možnosti. Za prvé tu máme klasickou hnědou nálož v gatích. Nebyl by první, ani poslední. Všichni máme rodiny, děti….
    Za druhé a intuitivně cítím, že tady jsme blíž, neschopnost vzdát se něčeho, čemu věříme celý život. To je strašně těžký krok. Pro mnohé Rubikon, který nelze překročit. Celý život něčemu věříte, třeba v demokracii a humanismus Západu a nyní zjistíte, že to všechno byly lži. Celý váš život je něčím formován a stojíte před rozhodnutím, jestli budete dále žít ve lži a nebo vše opustíte. Strašně těžké rozhodnutí a mnozí nemají na to sílu a rozhodnou se lhát sami sobě.
    Takže to shrnu- dnes s Vidlákem nesouhlasím, že je dobré poslouchout někoho jen proto, že to říká ON. Pitomosti jsou pitomosti. Od každého. V zenu používají větu „Stojí-li ti v cestě za osvícením samotný Buddha, pak ho zabij.“

    1. Za druhé a intuitivně cítím, že tady jsme blíž, neschopnost vzdát se něčeho, čemu věříme celý život. To je strašně těžký krok. Pro mnohé Rubikon, který nelze překročit. Celý život něčemu věříte, třeba v demokracii a humanismus Západu a nyní zjistíte, že to všechno byly lži. Celý váš život je něčím formován a stojíte před rozhodnutím, jestli budete dále žít ve lži a nebo vše opustíte.
      —–
      Myslím že TOTO je to podstatné. Lidé pod 50 let strávili v říši lží 33 let, převážnou část svého života a je jejich součástí a podstatou.
      Objevení té myšlenky že anglosaský svět je ten AGRESOR, který lže, loupí, zabíjí jen pro svůj prospěch a vydává to falešně za demokracii a dobro je zdrcující a pokud navíc ten člověk těmto myšlenkám aktivně pomáhal může to znamenat odmítnutí a vytěsnění.
      Někteří lidé si to trochu uvědomují, ale velmi neradi slyší, že i oni podporou fašistů na ukrajině toto zlo páchají.

      Nečekají nás pěkné časy, ale ukazují se jasněji opravdové charaktery a říše lží se odhaluje čím dál víc.

      1. Mandaladan i Karel, výborně.

        Jestliže člověk zjistí, že celý život sloužil nebo věřil, lžím a zlu, je to šok. Hodně jich reaguje vytěsněním. Protože by se jim zhroutil dosavadní hodnotový žebříček. Veškeré morální ospravedlnění sebe sama a morální zakotvení v osobním životě.

        I tohle je jeden z důvodů, proč lidé reagují tak, jak reagují.
        (Zde zase nepomůže logická diskuze, jen protistranu zatvrdí. Získat tento volič, se musí jinak. …)

        Jak by řekl Buddha (snad to říkám, Mandaladane správně;), nejpřirozenější je střední cesta…

  12. v neděli se chrápe…

    Před pevností Niobara
    vidím sedět Kechlibara
    v kruhu velkých náčelníků
    z Krušných hor i Javorníků.
    Kouří se tam dýmka míru
    Ondráš dělá patou díru
    Merril velí posádce,
    poselství jde do Čadce.

    1. V neděli se chrápe
      spící ruka tápe
      chtěla típnout budíka
      a Kechlibar uniká
      rozpadl se sen
      bude nový den.

  13. Cílů 2. světové války německo dosáhlo jinými prostředky, než zbraněmi. Na území býv. sovětských satelitů se chová, jak na dobytém území. Národy jsou porobeny a svoji pracovní sílu samy vrhají do služeb Říše. Ještě je potřeba obyvatelstvo vyměnit za povolnější, za blbější rasu. Kreténi poklekávají, hajlovat už nemusí.

    1. Za největší chybu vítězných mocností považuji to, že nerozparcelovali Německo na vícero států (Bavorsko, Prusko, Sasko…). Nepředvídali nebo to byl záměr?

      1. Králík 9:36
        Který že to francouzský politik před sjednocením Němecek pravil: Mám tak rád Německo, že jsem rád, že jsou dvě ?
        No, cesta do pekel byla vydlážděna dobrými úmysly (a poradkyní Raisou). Hail Gorbačov!

        1. … i tak by se to dalo napsat, Asfalťáku, že skončil podle mě furt nedoceněnej a hlavně nejnadějnější počin 20. století! Prostě :“mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.“

  14. Zcela souhlasím s Vidlákem co se týče svobody slova a diskuze.
    A s tím, že Kechlibar není ani vůl, ani zbabělec, ani samozvanec a zaprodanec.
    Můj názor na Kechlibarovo hodnocení Putina se nenachází ani v jednom z krajních bodů úsečky, označených nápisy Ano a Ne.
    Řekl bych, že mi přeběhla přes cestu Schrödingerova kočka.

    1. Když má někdo vlčí mlhu
      ukazuje prstem Plhu
      že se Plha hlásí.
      Ten to vymamlasí!
      Plha, ten se doma učil
      všechny knížky, mapy mučil
      dal ta moudra dohromady
      má i plešku od pomády,
      teď to na svět vyvalí,
      a jací jsme bývali.

    2. Podle mě z lidí blbce nedělá, on tomu, co píše, věří. A to je to, co mě na tom trápí – racionální člověk a tak mimo. Asi bych k tomu měl něco delšího napsat, nějaký nápad mam, ale taky vrozenou pomalost.

  15. Vidlák cituje Kechlibara. Jenže kde on, Kechlibar, vidí, že se Rusko nemuselo bát, vidím já, že se muselo bát a to, že velmi.

    K úvaze Mariana Kechlibara:

    1. V případě napadení Jugoslávie nebo Iráku, protože to bylo v rozporu a mezinárodním právem, důvody vylhané a celé to bylo nesmyslné, byly v NATO rozpory. V případě Iráku hlavně Francie.
    Jenže to bylo TEHDY, dnes je DNES.
    Za tu dobu se politika posunula kupředu, byl nějaký vývoj. Nebudu psát proč (jen dvě slova – mezinárodní korporace) není prostor, ale v celé Evropě (o ústředí v Bruseli raději nemluvě, jediný stát, který tam nepatří, je Maďarsko) se dostali k moci řiťolízalové, zcela srovnatelni s českou vládou Národní pohromy. Zcela se vyrovnají militaristce Černochové, hloupoučké Pekariové, tesilovému teoretiku Fialláhovi, zlatokopu ze státního Rakušanovi, neviditelným Lidovcům a Pyrátům, prosazujícím manželství pro všechny, právě, když je náš stát v Evropě rekordně okrádání a hrozí mu kolaps hospodářství. Tato vládní suita má nějaký samostatný názor? Vždyť vleze do US řiti dříve, než protektor poručí! Dnes nepřipadá, v celé Evropě! v úvahu, mít vlastní názor. Očkování proti covidu z USA, jadernou elektrárnu jediné z USA (Rusové ji dodávají daleko levnější a s lepší technologií, US Westinghouse přes 10 let nepostavili žádnou elektrárnu), zbraně jediné z USA, bez ohledu na vynaložené prostředky. Tak je to v celé Evropě.
    Všichni se ujišťují o nerozborné jednotě. A ono to odpovídá. Proto tato úvaha Kechlibara je lichá.

    2. Logistika. V Evropě, s hustou dopravní sítí, je přeprava invazních vojsk a zásobování, nejsnadnější na světě. Ťokův průsmyk, kde na území ČR uvázla kolona USA, je spíše výjimkou.

    3. Počet vojáků. Jenže, těm nehraje takovou roli. Pokud USSáci na Rusko zaútočí, bude to sofistikovanými zbraněmi. Aby co nejvíce omezili odvetný úder. Který schytá Evropa.
    Ale vojáků je dost! Kde? Na UA. USA iniciovaly Majdan, organizačně a platily ho. Násilný fašistický puč. Jejich lidé byli následně ve vládě. Ještě předtím, už za Juščenka, vzkřísily, do té doby spící, ukrajinský fašismus. S jeho naprostou nesnášenlivostí k lidem jiných národů. Protože trofej Krym, kde se už zadávaly stavební práce US námořní základnu, jim Rusko vyfouklo, bylo potřeba pokračovat v militarizaci UA. V porovnání s rokem 14, v roce 22 byla UA Army jinde. USA sanovaly UA rozpočet, aby si Ukři mohli prožívat zbraně, cvičily jejich vojáky, provozovaly tam vojenské biolaboratoře. Proti porušování lidských práv jednotlivců a menšin, USA ani muk. Se státním šířením banderismu, uctívání fašistických symbolů, pochodňových pochodů a falšování historie, v Ukrajině vznikal fanatický fašistický stát. Polovojenské banderovské formace Azov, Ajdar atd, jsou stát ve státě. Mohou lidi okrádat, zbít, zabít a policie to nevysetřuje. Ukři nedodržovali Minsk I. ani Minsk II. Jak řekl Zelenský, nebylo to pro ně výhodné. Dohoda nic neznamená. Opoziční TV a politické strany, byly omezeny a pak konečně zlikvidovány, už před válkou. USA a státy EU mohly na UA tlačit, aby se poměry zlepšily. Protože jim platí, neboť Ukrajinu rozkradli oligarchové. . Neudělali to. Lidská práva, nepráva.
    Na UA vznikal fanaticky protiruský stát.
    Nestačil teror na rusky mluvícím obyvatelstvu a ostatních menšinách. Které na místě žily dávno před vznikem UA i ukrajinského národa a na nově vzniklou UA, je administrativně přidělili komunisté. Ostřelování civilistů na Donbasu. Ukři mitarizovali celý stát. Ten měl dobýt Donbas a Krym, kteří se necítili Ukrajinou a postupovat az ke Kaspickému moři a ke Kavkazu. Vyjádřili přání, vstoupit do NATO a opatřit si jaderné zbraně.
    Samozřejmě, USA je v tom podporovaly. Proč? Geopolitika. Obsadit území se strategickým významem. UA je nepotopitelná letadlová loď, ideální k nástupu na Rusko. Z východu UA rakety za několik minut dopadnou na Moskvu. Obrana velmi těžká.

    A vojáci? UA má nyní ( leden 2022), něco přes 40 000 000 obyvatel. Stačí je, proti US soupeřům fanatizovat, stejně jako arabské země islámem. Proto byl banderismus také USA reinkarnován. (O dětských, výcvikových fašistických táborech, o kterých se psalo i v Íránu, raději nemluvit). A obyvatelé sami potáhnou na Rusko…

    Prostě, na válku v zastoupení, US zbraně t a UA krev, má UA vojáků víc, než dost !!!…

    Jestli TOHLE, není pro Rusko důvod, v čem by tedy Kechlibar takový důvod viděl???
    A, dnešní boje na UA, to ukazují. Takhle to bylo plánováno. UA životy, X US zbraně. No neber to!

    Souhrn:
    Kechlibar udělal několik logických chyb, viz výše.
    Ohrožení Ruska od USA bylo (a je!) velmi reálné. Nešlo o to, jestli, ale kdy a kde. A na ruské válčiště, Rusko už nikdy nepřistoupí.

    PS:
    Připomenu, že umístění jaderných raket na Kubu a výstavba letišť tamtéž, bylo pro USA důvodem okamžitě zakročit. Dovede si někdo představit čínské základny v Mexiku, 100 km od hranice USA???

    Nehraje počet, kolik je vojáků v Pobaltí TEĎ. Ale kolik jich tam může být přesunuto a za jakou dobu, v případě konfliktu.
    Jaderné zbraně + militarizovaná, fanaticky anriruská UA, s USA za zády .
    Nehledě na zprávu Rand Corporation, kde to všechno je v kostce….
    Zájemce, nechť si najde lanek Velká ruská hra. Hraje se o nerostné bohatství, podle jisté Madelaine A. , ho má Rusko příliš mnoho…

      1. Přidávám se ke Cleverjoeovi a Dexxovi nabízím jednu úvahu – Dopustil se skutečně Kachlibar logických chyb? Po letmém přečtení obou článků bych spíše řekl, že je to jeho modus vivendi. Scholastické úvahy s využitím dílčích argumentů, které zdánlivě potvrzují jeho závěry. Jeden za všechny – bagatelizace základny v Estonsku, protože je tam jen necelých 2000 vojáků. Co to říká o útočné síle základny? Podle mě nic. Pokud obsluhují rakety středního doletu může jich klidně být jen 50 a mají sílu Rusko citelně zasáhnout. Tyhle úvahy může mít odzdrojované jak chce a stejně mě nepřesvědčí. Jsme prostě v jiné skupině.

    1. Brilantní. Zajímala by mě Kechlibarova odpověď… Dodnes nechápu, proč si někdo myslí, že konflikt na Ukrajině začal 24.2.2022 jen proto, že den předtím se Putin protáhnul ve svý posteli, zívnul a řekl si – co já budu dělat? Už vím, napadnu Ukrajinu…
      Díky za tenhle komentář.

    2. Skvělé hodnocení. Škoda, že já umím jen filosofovat a psát pojednání o cenách. Uvažte možnost transformace vašeho textu do článku, který by se jednou mohl stát dominantou pro diskuzi o roli USA v rozbíjení světa a Evropy zvlášť. Ona to totiž není jen Ukrajina, ale kamkoliv kde vstoupí noha amerického vojáka, tam sedm let neroste tráva. Někdy tam ani nemusí vstoupit.
      Propojeným tématem může být i role petrodolaru, resp. dolaru jako světové rezervní měny. Právě díky němu mají USA ekonomickou sílu, podporují ji totiž všichni kteří dominanci dolaru věří a bez ohledu na rotačky FEDu financují velice nákladnou síť základen a vnitřní dluh USA ukládáním svých finančních rezerv.

    3. No základní problém s tím co jste napsal je, že sofistikované zbraně co mají omezit odvetný útok, který pak bude jenom v evropě je blud, bylo prohlášeno opakovaně VVP, že odvetný útok, bude hlavně na území USA s tím, že až dodatečně bude Varšava, Londýn, Berlín atd. Kde „dotatečně“ bylo dáno, jenom jako pořadí ne, že by nemusel být 😉

      Takže úvahy super, škoda, že neodpovídají politice obrany Ruské Federace 😉

      1. 1. Odvetný útok bude na vojenská zařízení USA a zařízení jejich vazalů, ať se tato nacházejí kdekoliv.

        2. Čím je vojenská základna blíže, tím je větší hrozbou. Samozřejmě i podle zbraní a určení. Není prostě možné, odvetu směřovat jen na USA. Musí být směřována na aktuální hrozbu.

        3. Čím je základna blíže, tím má menší možnosti reagovat na ohrožení sofistikovanými zbraněmi.

        V podstatě, tyto základny mají zaútočit, pak identifikovat a ztížit, odvetný úder. S jejich obranou, se nepočítá.

        4. Pro elity USA, jsou Evropané jen kanonenfutr, v jejich honbě za ovládáním světových zdrojů. (A, vlastní obyvatelstvo v podstatě také. Dnes už jsou příkopy mezi nejbohatšími a zbytkem, příliš velké.)
        Naprostá většina zdrojů na obranu před odvetným úderem, je investována na US území.

        Takže si nedělejte naděje.
        Logicky z toho plyne, že to Evropa slízne neúměrně víc.

        1. Včera Šojgu oznámil, že na Ukrajině 3x použili Kinžal a všechny 3 pokusy byly hodnocené jako úspěšné. Jeden byl útok na podzemní sklad munice, to se široce probíralo na veřejnosti, další dva ani jedna strana nahlas nekomentovala.
          K bodu 1 – ruské ponorky jsou od února stále někde na misi, trochu přehledu je o těch, co operují v Černém moři. Dolety Kalibrů, Kinžalů i Sarmatů jsou v tisících kilometrech.
          K bodu 2 – Kalibry jsou schopni odpálit z čehokoliv. Vzhledem k tomu, co je povoleno firmám vyvážet, má armáda k dispozici verze Kalibru, které při odpalu z ruského území zasáhnou kdekoliv v Evropě.
          Ukrajinský GŠ tvrdí, že dopad je přesný jen u třetiny střel, další třetina zasáhla civilní cíle(školy, ubytovny..).
          K bodu 3 – Rychlost některých verzí Kalibrů je 2Machy, jiných 3. Akorát nevíme, kolik je které verze ve službě a kde. Jen tak mimochodem, z těch 3 letadel, co poslalo ruské velení na „ochranu“ Kaliningradu, má být jedno stále ve vzduchu.

  16. Shodou náhod jsem dneska výjimečně zabloudila na Pravy prostor a oba články jsem četla.
    Na článek o neškodných malinkých základnách NATO jsem reagovala nevlídně. Ale respektuji, že pan Kechlibar má nárok na svůj názor. Vlastně spíš povinnost mít názor na takovou důležitou věc.
    Další, starší článek o Fóru 24 mi přišel chytrý a rozumný.
    Znechutila mě diskuze , kde čtenáři panovi Kechlibarovi nevybiravě nadávají.
    Jsem ráda, že sem choděj slušní čtenáři , jistě i díky panu Vidlákovi.
    Tady je to nejlepší. 🥰

    1. Kechlibar si slušnost nastavil sám, slovníkem vůči těm co nesouhlasí s jeho pohledem na Rusa, takže pokud ho bráníte, musíte mu i vysvětlit, že on sám musí změnit slovník 😉

    2. Chodili by sem i neslušní, ale zjistili, že je tu pro ně nezdravé prostředí a mají tu krátkou životnost.

      1. Ale neslušní tady běžně fungují. Až na to, že si dávají velmi dobrý pozor na to vypustí z huby, resp. z klávesnice. Příkladem je Jan Mrcasík, zde gogo. Na D-fens je antiruský dostatečně. Tady, aby jste ho nechali exhibovat je velmi opatrný a vystačí si Strelkováním.

  17. Vidráku tleskám! Takouvou „sebevědomou pokoru“ k naprosto rozdílnému názoru druhého jsem ještě neviděl. Nehodit rukavici k souboji, ale podat ruku k diskusi dokáže málokdo. Doufám, že Marian Kechlibar také podá ruku, neboť následná bitva myšlenek a argumentů má slušnou pravděpodobnost být mezní událostí alternativy;-)

      1. Zatímco svět řeší Ukrajinu, druhé bojiště v postsovětském Pobaltí už je připraveno – ruskojazyčnému obyvatelstvu byla zrušena některá základní práva, pochodňové pochody s hajlováním a prapory SS divizí jsou samozřejmou součástí „kulturního“ života. Nyní probíhá testování, jak velká část populace je ochotna vystoupit proti státnímu zřízení, pomocí odstraňování památníků na 2. světovou.

  18. Blbíš a pravý poledne aneb, když tupci poklepávaj žulový kvádry.

    Když Vidlák vzpomněl dneska kovbojku a to horko V pravý poledne … to sem tudle jel přes mně neznámý město taky kolem pravýho poledne, taky horko jak na poušti, lidi zalezlí, nikde ani živáčka, když dojíždím semafor u nějaký právě rozkopaný díry přes půl ulice. Co čert nechtěl, naskočila zrovna červená a já byl nucenej zastavit. A jak tak znuděně zevluju po okolí, nemohl sem si nevšimnout takovýho neobvyklýho shluku v tom horku blbě voblíknutejch lidí, pánové v nažehlených oblecích a dámy v tmavých kostýmech. Stáli strnule (jak nad hrobem právě zemřelýho) kolem takovýho žulovýho kvádru na nízkým piedestalu a v ruce měli zednický kladívka (ale né obyčejný, ale natřený stříbřenkou), kterýma poklepávali ten žulovej kvádr. A před nima na takovým dřevěným vyvýšeným řečništi k nim mluvil jistej kádr něco děsně důležitý, soudě podle potlesku. A …

    … a mě ten na tý bedně stojící kádr, vedro či všechno dohromady to najednou přepnulo do minulýho století, jak du sluncem prozářenou podzimní vesničkou tam u nás v kamenitejch horách, košík plnej hub a vodněkud k lesu přilehlý zahrady se nese z tranzistoráku tehdejší odpočinkovej hit kluků ze Sazí:

    https://www.youtube.com/watch?v=MJjLIFZN9I8&ab_channel=83petik

    a … a pak už blikla zelená a já se ještě stačil ohlídnout za tím kádrem na tom vyvýšeným řečništi a sám sobě sem si položil otázku, jestli ten jistej kádr by si dal taky pro hříbky vrtat klíční kost … ale na nic sem nepřišel, protože mi z vedlejší před mým čumákem přejela slečna se SUVem jak kráva a nevypadalo to, že si mě vůbec všimla, nebo že by ji to vzrušovalo víc než ten její mobil, do kterýho zrovna mluvila.

    Zato blbíšovi došlo, že jen tupci poklepávaj žulový kvádry v horku letního pravýho poledne a … a pak si ještě v obavách domyslel, před čím vším sou ochotný i pokleknout … ani nedomyslet … až takhle to bylo v tom pravým poledni.

    1. Svobodny zednari klepaji kladivkem. Kde maji ty zasterky. Nejsem vcerejsi. Greta.
      Mne neprefiknou ,chci napsat neprelsti.
      Zasranou Zasterku taky nenosim furt, ,aby si kazdej vsim.

  19. Stále se zapomíná, že ruská operace na Ukrajině je jen malou součástí velkého procesu přeformátování světa. Zatím se místo velkých válek provádí speciální operace. Hlavní těžiště je v Asii, Čína, Indie, Írán a další státy. Vedlejšími centry je Afrika a Latinská Amerika. Protivníkem jsou Anglosaské země, které ovládají EU a několik málo dalších států.
    Celý proces je mocensko-politický zaviněný ani ne tak rozvojem Číny jako totálním úpadkem Anglosasů a jejich států. Ti světu přinesli mnoho dobrého i zlého, ale dnes končí, vyčerpaly se a vnitřně se rozpadají.
    Anglosasové potřebovali pro své přežití pád Ruska aby se dostali k jeho zdrojům. Sevřeli ho silným kruhem který se ale začal rozpadat. Symbolem je Turecko. Na čí straně je? NATO, EU, Ukrajiny, USA? Ne je na své vlastní straně tak, jak si ji představuje místí Erdoganova elita.
    Političtí i vojenští komentátoři mají silné tendence se řídit starými příklady. V době prudkých změn při přeformátovávání všeho, co bylo považováno z pevné je to silně zavádějící. Od základen, které jsou prý k ničemu – proč je tedy drží a financují – až k provádění barevných revolucí.
    Mně zajímá především Česko a to z toho vyjde silně pošramoceno. Patrně právem za své idiotské chování.

  20. Je mi naprosto jasné, že většina zdejších čtenářů mne považuje za naprostého pitomce (že ano, pane vlku).
    Proto sem hážu odkaz na počínající kolaps Ojrounijního průmyslu.

    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/hlinikarny-slovalco-ukonci-vyrobu-kvuli-cenam-energii-penta

    Zvláště pečlivě si pak nastudujte, kolik jde do haj*lu pracovních míst…
    … a odkud se bude potřebný hliník dovážet…
    A klidně si o mně dál myslete, co chcete.

      1. Re: Vevča

        Pokud bych vám chtěl zkazit neděli, nebylo by nic jednoduššího, než sem překopírovat vzájemnou výměnu mailů s pánem výše uvedeného nicku.
        Pokud bych vám chtěl zkazit celý kalendářní měsíc, 1. 9. bych vám sem naházel kopie všech osobních útoků, které si poctivě ukládám a občas si je pročítám, abych měl frňák nahoru jen trošku.

        1. Člověk musí něco snést.

          S tou hliníkárnou máte recht. Průser, který spouští řetěz dalších průserů. Kdo má omezený rozhled, nevidí.

          1. Se jenom vymlouvaji, kdyby tisic slovaku tocilo tisicem hlinikovych klik dokola ve dne v noci ,klimaticky neutralni energie by bylo dost a dost.
            Este by mohli pit vinko Kolenacka v nevytopenych odlucenych pracoviskach.
            Mam toho dost. Greta.
            Himl, kde je ta turbina.

    1. Takhle to vidíme my postarší, pro nás je důležité umět si vyrobit a vypěstovat.
      Mladší ročníky byli vychováni v tom, že nejdůležitější je ekonomika služeb a digitální revoluce s pořadovým číslem.
      Stále mne zaráží víra analytiků, že Západ do dvou let naladí válečnou výrobu. Mám k pár otázek:
      Kde? Dobře nové výrobní haly se postaví do půl roku, když nedodrží předepsané postupy stavebního řízení.
      Na čem? Pec na výrobu železa v huti vykouzlí mávnutím kouzelného proutku? Pár soustruhů, frézy, NC strojů na trhu seženete během několika týdnů, ale větší počet?
      Kdo? Chybí lidi jak do počtu – Naženete do třísměnného provozu pracovat vězně? hráče počítačových her? studenty soft disciplín?, tak do kvality – I na tu nejobyčejnější výrobu potřebujete značné množství technicky zdatných lidí, kteří ji budou schopni udržet v provozu (mistry, seřizovače strojů, kontrolory kvality).
      Suroviny? Představa, že za dlouhý prachy si koupím vše, neplatí všude. A když to nejde za peníze, tak to půjde silou – to už taky moc nefunguje(Francie v Mali kvůli uranu)

      1. Když na podzim 1941 Sovětský svaz evakuoval továrny k Uralu, na místě určení vytvořili dělníci ledové kluziště a do něj usadili soustruhy. NC a CNC tehdy nebyly. Přístřešky také nestavěli, natož haly. Jenom přes stroj přehodili plachtu. A jelo se, jakoby se nechumelilo i ve 20ti stupňových mrazech. Haly stavěli až z jara.

        1. Jojo, zrovna nedávno – sovětský film o tom, jak stěhovali továrnu na výrobu letadel a rozbíhali výrobu. Pracovní podmínky by mne zabily do týdne. Životní podmínky by mne připravily o rozum za pár dní. A proč filmu věřím? Protože něco podobného mi pár staříků a stařenek šeptem nad šálkem čaje vyprávělo.

        2. Re: Laco

          Zásadní problém – kdy naposled byly v Německé uhniji dvacetistupňové mrazy?
          A pokud někdo řekne Sim Sala Bim a mrazy udeří, odkud vykouzlíte pro soustruhy a lisy na kluzišti elektřinu? Z vrtulníků a měsíčníků?
          O. K.
          Právě jsem dostal strach, že Čtvrtá Říše dobude do roka a do dne Krasnojarsk. Vy – políbený socprc vzděláním jistě víte, kde se toto malé městečko nachází.

      2. Do dvou let kupa fabrik a valecna ekonomika…
        To je hezky, a kdo bude dodavat suroviny?
        Asi si malujou, ze Rusko 🙂
        To uz jste slyseli, ze Rusove muzou byt radi, ze od nich suroviny kupujeme, jinak by nemeli co zrat?

        Jink k tomu Slovalcu, na Slovensku prece vlada zastropovala cenu elektriny. U nas to musi byt tedy o moc a moc horsi.

    2. Ano, ten hliník je průšvih daleko větší, než si většina uvědomuje. A přitom v novinách a tv je ticho …

  21. Blbíš a „my = Západ“ aneb ví to tady vůbec někdo?

    No, jak sem už kdysi tady někdy psal, JE PŘÍLIŠ BRZY. Ste holt moc netrpělivý a hrrr!!! Nebudu se opakovat a znovu zdůvodňovat, proč si myslím, že zatím úplně stačí sledovat a využívat toho, co už panoptikum kolem Fialy udělalo a ještě udělá.

    Přeberte si to každej, jak chcete. Ten třicet let nám ordinovanej Západ (=kapitalismus) a z něho vzešlá devastace je už tak neskutečně vrstevnatá a zažraná do kůže každýho jednoho z nás, že se ty jednotlivý vrstvy špíny staly součástí našich životů (především ale mladší a maldý generace). Ty vrstvičky špíny dostanete z kůže jedině tehdy, když víte o jakou špínou ste se ušpinili, abyste ji vhodným čistícím prostředkem smyli.

    Jen idioti mezi náma si můžou myslet, že to pude „z jedný vody načisto.“

    Nemám nic proti tomu, když každá očista začíná pořádnou koupelí. Na ní i ti mezi náma příliš nedočkaví (=mladší) sami přídou na to, že to mytí není vůbec snadný, což je jen dobře! Pak si taky možná i vzpomenou, že i ten Uhlův Šmíd nebyl skutečnej a že o žádnou oběť ve skutečnosti nešlo! Co ale bylo důležitý, že Uhl Šmída zamordoval v podloubí v ten pravej čas a na pravým místě mezi těma děckama, který měly holý ruce. A pak ještě něco musím Uhlovi uznat, že se mu povedlo, (=ha,ha,ha) tu mrtvolu roztroubit do světa = taky v ten správnej čas!

    A na závěr bych si dovolil úplnou alfu a omegu tý naší lapálie!!! Zatím sem se vlastně vůbec nedozvěděl od vás, co tady bijou na poplach, co vlastně chcete/me? Možná si říkáte blbíš, ale vážně, v tom 89 to bylo dle mýho docela jednoduchý … dokonce až ták, že většina vůbec nevěděla, že UŽ dávno sou připravený kluci v Prognosťáku, který nás od toho nenáviděnýho i „nenáviděnýho“ socialismu ke kapitalismu převedou … ať někdo chtěl, nebo nechtěl … a tak ho tady tedy máme se vší jeho parádou ale …

    … ale co TEĎ(a možná i zejtra)? … CO VLASTNĚ CHCETE/ME, VÍ TO TADY VŮBEC NĚKDO?

    1. Já myslím, že jsme se celkem shodli na tom, co nechceme.
      O tom, co chceme, se tu vedou nekonečné debaty a to jsme ještě nezačali uvažovat o tom, jak ten cíl realizovat.

        1. … já jen, Králíku, aby se nám z toho nevyklubalo něco podobnýho co pětikolce = antifial, dál ani ho*no a „Za bukem sedící menší zlo Babiš“, jak za mne vyčerpávajícím způsobem zhodnotil Štěpán Cháb v Krajských listech.

          (ztnovukopíruju pouze pro ty, co to nečetli, protože odkaz tady už byl:
          https://www.krajskelisty.cz/praha/27647-rakusan-stahne-ke-dnu-celou-vladu-za-bukem-sedi-mensi-zlo-babis-a-mne-si-ruce-komentar-stepana-chaba.htm )

      1. Ty dva rozkazany svetry z klima skodicicho berana, nebudu nosit.
        Este je tady vodka.
        Nepritel a zima mi muzou vylizat…….! Greta.
        Do toho berana zapichnu tak akorat Vidle.

  22. Pana Kechlibara mám docela rád ale podle mého aktuální plán západu nyní nespočíval v útoku NATO na Rusko. To smrdí koncem světa ….
    Podle mého měli dvě varianty:
    1.
    Ukrajinci krutě rozdrtí Donbas. Putin nezasáhne a lidi ho proto smetou. Rusko se rozdělí, vykrade a hurá na Čínu.
    2.
    Rusko se nechá vyprovokovat a za pár týdnů dobude Ukrajinu. Při tom ale: Při průchodu opevněnou linií v Donbase utrpí velké ztráty. Při dobývání velkých měst zabije takovou hromadu civilů že ztratí podporu globálního jihu i spousty Rusů. Ukrajinci vycvičení v záškodnických operacích způsobí s masivní podporou západu nekončící ztráty. Při snaze o nějakou obnovu Ukrajiny se Rusko vyčerpá, pak revoluce, rozdělení Ruska a hurá na Čínu…

    Místo toho je tady to pomalé mletí. Pomalé zvyšování bolesti. Osmělování se většiny světa, který dlouho musel snášet chování západu. Světa, který nyní vidí, že je možné se západu postavit. Postavit se a zůstat stát…
    A co motivace západu bojovat? Za co? Propagaci LGBTQ+ na školách? Inkluzi? Green deal? Cenzuru schovaná za cancel culture a boj proti dezinformacím? Do toho teď v Evropě možná už v této zimě chudoba a chlad…

    Nevím, co má západ ještě v rukávu, ale nyní to na slavné vítězství nevypadá. A když to západ vzdá a Ukrajinu odkopne? Ukrajinu, které nasliboval hory doly a kterou do té války nastrkal? Co zrazená Ukrajina pak? Změní se láska v nenávist? Nenávist houževnatých, tvrdých ideologií Bandery vybavených borců… Jeden by z toho měl i docela strach…

    Fakt by mě zajímalo, zda to takto měli Rusové od začátku vymyšleno, nebo k tomu přišli nějakou shodou náhod …

    1. Re: JarekZ

      … zda to takto měli Rusové od začátku vymyšleno, nebo k tomu přišli nějakou shodou náhod …

      Nám to ale může být ÚPLNĚ jedno….. jako obvykle zůstaneme na té špatné straně…

    2. Bude pomalý postup, aby všichni Ukrajinci stačili utéct na západ. Dvojí efekt. Ukrajinci budou pryč, aniž by se Rusové museli bránit nařčení z násilí proti civilistům. Druhým bude vyčerpávání zdrojů Západu na živení Ukrajinců. Putin asi zjistil, že Ukrajinu snadno nedobude, tak přešel na variantu, že Ukrajinu získá bez lidí. Tedy ne celou, nějaký kousíček Ukrajiny ponechá samostatný, aby měl kdo platit dluhy. Z Ukrajiny se pomalu stává palestinská Gaza.

      1. Asi byste se divil, jak úporně se na ruské straně vedou debaty, co s Ukrajinou. Hodně rozebírají důsledky jednotlivých řešení v horizontu desetiletí. Zdá se mi, že i tým VVP stále pracuje s několika možnostmi a neustále testuje veřejnost, jak se jí vybraná varianta líbí.
        Pozoruji posun ve společnosti v průběhu posledních pár měsíců, vzrůstá podpora obsazení celé Ukrajiny i s vědomím všech záporů – nenávist vůči „moskalům“ a „vatnikům“, nutnost rekonstrukce rozbité země, ztráty na životech při dobývání, obnova průmyslu.

        1. Když bude země bez obyvatel, nebude ji třeba ani rekonstruovat. Klidně si dovedu představit i fakt, že někde na západní Ukrajině odpálí taktické jaderné zbraně, čímž vznikne radiací zamořené území, a s tím bude muset každý budoucí útočník počítat. Prostě země nikoho.
          My si stále myslíme, že je po válce nutné zemi obnovit a znovu vystavět a nezvažujeme možnost, že nikdo nic obnovovat nebude a ponechá to přírodě. Green Deal v praxi.

          1. USA tuto „strategii“ (vlítnout, zničit a co nejpotupněji zdrhnout) praktikují posledních cca 60 let a VŽDYCKY to skončilo průserem. Buď jsou ty státy ve stavu úplného rozvratu dodnes, nebo se jen velmi pomalu vzpamatovávají. V ANI JEDNOM případě to však neskončilo tak, že „příroda se postarala“.

            Co se Ukrajiny týče, tak myslím, že letošní zima rozhodně o tom, kolik lidí na Ukrajině zbude.
            Za sebe bych byl raději, kdyby všichni vč. ZEJMÉNA těch, co „dočasně hostují“ na západ od Užhorodu. Nějak mi totiž začíná dost vadit, když za oknem slyším ukrajinštinu skoro stejně často jako češtinu. Ale VÍM, že realita bude zcela opačná a podzim se zimou depopulaci Ukrajiny jenom urychlí.

          2. Ono by to nebylo poprvé a patrně ani naposled. Když Chorvaté vyhnali etnické Srby z území, která obývali po staletí, tedy ze Srbské Krajiny a Slavonie, nikdo se tam nehnal a to území zůstalo téměř prázdné. Totéž se stalo v pásu na rozhraní Polska, Běloruska a Litvy, kde místní borci s podporou Německa nejprve zlikvidovali židovské obyvatelstvo, pak Němci zlikvidovali polovinu místních a nakonec se vyhnali navzájem. Dnes je tam liduprázdná krajina.

  23. Kechlibar píše dlouhodobě rozumně kriticky. A čtivě.
    Jenže celou svou existencí je zakotvený na „Západě“, je tam umístěný svým myšlením, byť se snaží se této „predestinaci“ vymknout. Například psal o tom, jak se zbavil facebooku, protože mu připadal zotročující, klobou dolů, ale to je vlastně jen přiznání, že u nás na Západě asi opravdu není něco v pořádku.

    Teď píše, že ty základny kolem Ruska, pás stále se zužující, jsou vlastně bezvýznamné. Pokud ano, k čemu tedy jsou? Vytrhává jejich existenci ze širšího rámce, protože Rusové se necítili ohroženi jen jimi, ale celkovým přístupem Západu k jejich zemi – Rusko, odevzdej levně vše co máš a my ti za to vynadáme a pošleme nějaké neziskovky, aby ses přerodilo do podoby, která se nám bude líbit.

    Možná úplně nedocenil skutečnost, že totální odklon Ruska od Západu není jen verbální hra, ale že to Rus míní úplně vážně. Přestal hrát naše hry v naší režii a začal hrát ty své, podle svých pravidel a naše mínění je mu celkem fuk.

    Stokrát může Kechlibar, při vší úctě k němu, zpochybňovat oprávněnost agrese Ruska vůči Ukrajině/Západu, ale na celé věci to nic nemění. Rus se cítil ohrožen a podle toho jednal – a my jsme ho k tomu skutečně donutili.

    Píši „oprávněnost agrese“, protože tu vojenskou operaci za agresi považuji. Ale agrese je běžnou součástí mezinárodních vztahů, právě Západ takový postup dlouhodobě legitimizuje. Ovšem agresi si může dovolit jen ten, kdo si myslí, že si ji může z nějakých důvodů dovolit. Rus k tomu názoru zřejmě dospěl, zda právem či nikoliv, to ukáže budoucnost. Tu jeho nevidím až tak černě, jako tu naši – Západní.

    P.S.: Píšu vytrvale „my“ ve smyslu „my, Západ“. Nerad, ale taková je realita, právě tam patříme.

    1. Re: Godot
      Píšu vytrvale „my“ ve smyslu „my, Západ“. Nerad, ale taková je realita, právě tam patříme.

      Nikoli, my patříme do prde… ééé – zádele Západu. Zůstává pouze otázkou, zda si nás soudruzi ze své p*dele vytřou měkčeným hajzlpapírem, anebo borovou třískou, případně něčím ještě tvrdším.

      1. Pokud se to „západu“ hodí, tak patříme na západ.
        A když se to nehodí, tak jsme v nejlepším Střední Evropa.

      2. Myslím, že se cítíme spíš západně. Všelijaké vlny panslavismu a rusofilie se většinou neujaly.
        KHB tozhodně nebyl žádný blbec. Prostě jsme náturou spíš zapaďáci. A bližší je nám Němec, než Rus.
        Bez hodnotících znaménka !!! Prostě historie.
        Že dneska Západ totálně zblbnul, to je už jiná písnička.

        1. „A bližší je nám Němec, než Rus“
          Mě teda osobně ani náhodou, možná taky proto, že žiju v česko-německém pohraničí.
          Němci se nás snaží zlikvidovat od dob Sámovy říše, přes středověk až dodneška, maximálně nás mají za otroky, kteří zajistí německý blahobyt.
          A Rus, kromě malého extempore v roce 1968 (pod vedení skoro Ukrajince Brežněva, za hlasitého potlesku Poláka Gomułky a Němce Ulbrychta) nám nikdy nic neudělal. To špatné v roce 1948 a za normalizace neudělali sověti ale místní kolaboranti, jejich děti a vnuci nás dneska zastrčili do US prdele.
          My jsme stejně divný národ. Máme Václava, který byl klasický kolaborant, toho oslavujeme jako svatého a jeho bratra Boleslava I, který se zasloužil o rozvoj českého státu, označujeme jako Ukrutného a známe ho jen jako vraha jeho hodného svatého bratra Václava (saského kolaboranta).
          Ne nadarmo Němci za protektorátu zavedli pro kolaboranty Čestný štít protektorátu Čechy a Morava s orlicí sv. Václava (neboli lidově svatováclavská orlice).
          O to horší je, že např. 42. mechanizovaný prapor AČR (z Tábora !!??) užívá „čestný“ název „Svatováclavský“.
          Máme asi málo skutečných hrdinů z legií nebo z 2. sv války? Oni se sice odkazují na Jezdecký pluk 8, který dostal od Masaryka čestný název „Knížete Václava svatého“, ale po Protektorátu asi název svatováclavský není příliš vhodný.

          1. Také to tak úplně nechápu, jak umí být místní obyvatelstvo tupé.
            Němec po nás jde tisíc let a za tu dobu jsme s Rusem skoro ani nepřišli do přímého styku. A když nás měl Němec už na lopatě, tak ho Rus vyhnal. Takže mu můžeme vyčítat ten 68., ale při pohledu zpět je zřejmé, že se jednalo spíše o československou neskonalou naivitu, než o přímý ruský záměr nám prvoplánovitě ublížit.

            Dnes je Němec „úplně ze všech nejvíc nejlepší kamarád“ a Rus smrtelný nepřítel? Historická logika v tom žádná není.

        2. Karel Havlíček z Borové je můj nejoblíbenější básník. Ale uvědomuju si, že ve svém věku jsem ho cca 2x přežil, jako ostatně většina zde přítomných. Jeho životní zkušenost byla ve srovnání s naší pouze poloviční a ze zcela jiné doby, jiného kontextu. Přenášet ho napřímo do dnešních souvislostí… radil bych k opatrnosti.

          Jestli mám blízko k Němcům? Vůbec je neznám. Řeč neumím, auta dělali donedávna skvěle, nářadí… nad některými technickými řešeními pozvedám obočí. Na Východě mám pár skutečných přátel, na Západě ne, nebyla příležitost; je to náhoda?

    2. Podle mého názoru se Kechlibar dopustil chyby zvané „neúplný výčet“, zde možností,jek se dalo postupovat.

      1) preventivní agrese jako obrana před frontálním útokem vojsk NATO.
      2) vyjednávání

      Celkem přesvědčivě vyvrátil smysluplnost alternativy 1). Ano, frontální útok vojsk NATO Rusku opravdu nehrozil. Ergo mělo vyjednávat.

      Ale to, na co Rusko reagovalo byl přece (dostatečně pravděpodobný a dostatečně mohutný) útok Ukrajiny na DLNR potažmo na Krym. S podporou Západu, jaká se jí dostává i nyní.

      Jak by to v tom případě dopadlo? Vojensky skoro stejně, ovšem s tím, že fronta by byla o pár set km jihovýchodněji. Vnitropoliticky by byl Putin odkecanej. Mezinárodněpoliticky – třetí svět by nebral Rusko zdaleka tak vážně, jak jej bere nyní.

      Každý z možných (nyní už třech, nikoli dvou Kechlibarových) scénářů byl pro Rusko riskantní. Ale ten, který Rusové zolili, mi stále připadá riskantní nejméně.

    3. Souhlasím s Vámi.
      Myslím si, že Kechlibar ač se snaží, nedokáže překročit svůj stín. Působí na mne tak, že to německé, mám-li předpis/zákon, držím se ho a nezpochybňuji jeho platnost, je hluboko v něm. Kechlibar si prostě ani na vteřinu nepřipustil, že NATO není obranná aliance.

    4. Facebuk zotrocuje. Nejvic tim, ze do nej nemusi nikdo lezt. Bacha. Greta.
      Kechleba chysta blitzkrieg na Lvov. Zeli nema cas.
      Ta roura je furt hergot, prazdna ,leze to na nervy.
      Svetr z potkana mi dela spatne,sou horsi.

  24. Vcelku nevím, co bys chtěl, Vidláku milený, slyšet, tedy vlastně číst.

    1/ Kechlibar ví o vojně URČITĚ HOV*O
    Nenene, na urážky je čas. Pojmeme to jinak.

    Takže já ty jeho články opravdu jen proletěl, na analýzu nemám síly a čas, bo jsem ědek a už je zítra.

    Kechlibar jede v západním myšlení a nedokáže pochopit, že by NĚKDO JINÝ mohl uvažovat a hodnotit dění ve světě jiným, než naším, to jest evropsko-unijním pohledem.
    Co tím míním. Tzv. demokratičtí soudruzi politici uvažují v horizontu příštích voleb.
    Soudruzi v Čajně uvažují v horizontu minimálně tolika DESÍTEK let, kolik JEDNOTEK let je „u nás“ mezi volbami. Jinými slovy, my chceme všechno hned, východní myšlení je poněkud odlišné.

    Zpět ke Kechlibarovi.
    1/ Čeká na bleskové postupy fronty,
    2/ chybí mu drtivá převaha ruských zbraní,
    3/ poukazuje na zlikvidované ruské loďstvo (asi 4 kusy),
    4/ představuje si, že na Ivana půjde pěšky 10 mio pěšáků, jak za strejdy Ády,
    5/ trpí představou, že další ukrácká armáda se právě připravuje kdesi v Uhniji, či Malé Británii,
    6/ konstatuje, že ruské letectvo je na lopatkách.

    Všecky tyto skutečnosti či děje jsme tu bezpočtukráte přemleli. A většinu, (či spíše všecky) z nich jsme zpochybnili či vyvrátili. Pokud máš eminentní zájem, přečti si diskuze a projdi odkazy. Pokud nemáš zájem a čas, pozvi si na zabíjačku pana Králíka 62. Ten má evidentně čas šmejdit po netu, navíc ovládá sovětštinu a orientuje se v problematice vojenství, tudíž nemele tak velká ho*na, jako dotyčný. Spíše bych řekl, že nemele žádná, nýbrž co řekne, většinou sedí, jak nočník na pr*el.

    Pokud jsi „Krkovička“ a je ti PŘEDEM líto masa, které ti Králík sežere z tvého prasátka, a rovněž i tvého opravdu skvělého vína, které pěstuješ, zjisti si, kolik prodal Ivan letos plynu a ropy a kolik za to kasoval.
    Já tvrdím, že Ivan bude v následujícím zúčtovacím období v těžkém plusu. Neboli na vojně právě vydělává, anebo je alespoň na nule. Na rozdíl od našich ojropských soudruhů, kterým už pomalu dochází dech. Jistě jsi zaznamenal, že v Německé uhnyji se našlo šest kusů zrádců, kteří už nepotvrdili další závazek dodávek zbraní Ivanovi k nohám.
    Takže ten držkopád popisovaný autorem odkazů bude trvat kapánek déle, než se nám snaží nakecat.
    To je asi tak vše, co mohu nyní vypotit.

    1. Targusi, píšete:
      „Kechlibar jede v západním myšlení a nedokáže pochopit, že by NĚKDO JINÝ mohl uvažovat a hodnotit dění ve světě jiným, než naším, to jest evropsko-unijním pohledem.“

      Nu, předběhl jste mě o sedm minut…..

      1. Re: Godot

        To jsem udělal schválně!
        Já jsem totiž náramná svině, zeptejte se Vidláka i Halefa!!!
        To máte za to, že jste mne neožral nějakým velmi drahým značkovým vínem, když jsem chrápal v Plzni.

      2. Sjednoceni p.Vidlaka za Kechlibarem, bude odmeneno jako obvykle ,
        Radem Zlate Jitrnice.
        Ten se zase ukaznene sjednocuje za tim co rekne president, Zeli.
        Nejaka jitrnice taky pro nej ?
        Pak se jeste spocitaji zlatacky v truhlicce , nebot ani kure nehrabe zadarmo..
        A serif neposlouchal zastupce. A zeli jde dohromady s jitrnici.
        Jde o uvazovani a hodnoceni zarucene spravnym „prejtem“ EU hodnot.
        A naklepavani uz ponekud natlucenych rizku, muze pokracovat .
        U sousedu maji instrukce se votirat mokrym hadrem.
        Asi je spravnej cas ,taky zacit . S nemyslenim a nezodpovednosti ani k sobe.
        A debaty a nazory se provokujou..Jako duchove ,vyvolany na vecirku /seanci/.
        V kancelari tisic az sedm tisic daleko avidi a vi vse.
        Maji ty zkusenosti .
        Strana ma vzdycky pravdu. A nejvic ty pravdy.
        Sjednotte se do jednoho stada. Na vas ,ne rady ,jitrnice sotva zbudou..
        Mate huby akorat , na suchou kurku.

        Zminenej film je nezdarena ,primitivne vybajena konstrukce /jako obvykle velmi nerealna /,na tema Mccarthismu , protikomunistickyho vysetrovani atd..Osamocenosti obeti…
        Bylo mnoho trestu a zakazu a jen Brecht ,bolsevik jako prase, jim chytre vyklouz..
        /Ale bolsevik mel taky kovboje i s tankama , na nas a v poctu milionu,za chvili/.
        Mimo to je film udesna hovadina.
        Mestska vrchnost ,vetsiho poctu se udajne postavi proti svymu zvolenymu serifovi a maji velky zajem /zajem je udajne porizeny strachem a zbabelosti vrchnosti / o okupaci mesta, 3mi ,slovy tremi bandity.
        Akorat se vsichni nedockave tesi na to , aby je vokradli ,voloupili,terorizovali ,mozna horsi i s rodinama, atd.
        Z toho zadnej bohac nema strach..
        To maj bohaci /ve filmu/ ,nejvic radi. Protoze to chteji.
        Kdyz stacilo poslat na nejblizsi ranc /majitel ,tez clen ty vrchnosti/ a pozvat stado kovboju ,kteri ,levne ,za neco koralky a strileci zabavy ,udelaji za nekolik okamziku, co se zada..
        Byli to predevsim kovbojove ve sluzbach bohatych , kteri zarizovali „poradek“ vsude a nejen na Divokym zapade..
        Myslet si ,ze tri banditi neco ovladnou a ze bohaci jsou uplne bezbranny …
        Je prinejmensim nezodpovedny a jeste to sirit…
        Ze si bohaci davno neporidili ochranu prave na zapade plnym krvelacnych ,pomstychtivych /ve filmu/,banditu a indianu , ochranu na jejich bohatstvi a majetky a rodiny, je…
        Celych gangu po zuby vyzbrojenych psychopatickych banditu a myslet si ,ze jeden serifek s jednim koltickem a se svym zastupcem navic yntelygentem /kteryho serif neposloucha a co asi by mel slyset/ vsechny ,cely mesto ,ochrani a zachrani….
        Mimo nudne povinnosti na ranci ,byli pouzivani na mensi farmare a jejich „vyhaneni“ i s rodinami pryc, aby majitel rance bohatl a levne,zadarmo , jak se patri …
        /U nas a jinde ,vyhaneni „farmaru“ v 68 a v srpnu, treba ,shodou okolnosti/.
        Samozrejme se gangy zaplacenych banditu v nekterych pripadech taky pouzivali ,ale jinak.
        Ve mestech to zase byla do umrti dlouholetyho reditele policie ,/pac mel na kazdyho seznam hrichu ,kazdej se ho bal/ ,neexistujici Mafie , v podobne funkci.
        Mafiie potom zacala existovat a hodne moc ,kdyz se hodila ,aby navic svymi velmi popularnimi zlociny a v mediich ve filmu propagovanymi a velmi odpornymi zlocinci ,odvadela pozornost..
        Ovsem ty nezodpovedny mafiani co nedavali , nedelili se a nebo jen malo, byli po zasluze pronasledovani..To je ale zase jina „opera“..
        Taky mafie dostavala za ochranu ,ale ponekud vic, od tech vic a daleko bohatsich, bohacu..Bohatsich nejen penezi a bohatstvim..

      3. “ …a nedokáže pochopit, že by NĚKDO JINÝ mohl…“
        Tomu já zase – jmenovitě u Kechlibara – nedokážu uvěřit. Že kechlibar není hlupák, to předvedl bezpočtukrát dříve. On ví, co dělá: hlupákem se staví a hlupáky dělá z jiných.

    2. Ještě malý dodateček.
      Měl jsem v jedné škole, kterou jsem se snažil navštěvovat, jistého pana profesóóóra, který se mne snažil vzdělávat.
      Cokoli, co tomuto pánovi nešlo do noty, odsunoval větičkou – to nechme stranou.
      Navrhuji žídit se jeho heslem a vrátit se ke článkům v měsíci únoru roku dvoutisího a dvacátého třetího. Až bude konec zimy na dohled a naše firmy se budou zavírat jedna za druhou, „bo ruski plyn a eletryka, cype“. To v tom lepším případě.
      Pak dáme za pravdu autorovi, že Ivan už brzy – asi tak za pět minut – padne na hubu, ale Čtvrtá říše národa německého padne mnohem dříve a mnohem drtivěji. Ekonomické problémy už začínají a je ještě léto! V řekách není moc vody a Fricek nemá jak a čím vozit uhlí (považte – UHLÍ!!!) do svých elektráren, tudíž nákladní vlaky budou mít přednost před vlaky osobními!!!

      https://iuhli.cz/nemecke-vlaky-s-uhlim-dostanou-prednost/

      Takže při predikci příštího vývoje bych se určitě snažil poctivě hodnotit OBĚ strany mince, nejen tu, která se mi nelíbí.

      1. Aha, k tomu se má rozjet zbrojní výroba. Ta má na logistiku – přeprava surovin, polotovarů, hotových výrobků – podstatně větší nároky.

  25. Ze by NATO mohlo na Rusko zautocit pozemni armadou muze napadnout jen Kechlibara. Ale vyvratil si to dobre, to ano. Kechlibar dobre analyzuje, ale chybi mu prehled a cit na odhad motivaci. Kdysi jsem ho cetl, casem jsem ale usoudil, ze dokaze zavest do slepe ulicky, aniz byste si toho vsimli. Ale jsem presvedcen, ze to nedela zamerne, jen vidi svet v urcitem vyseku a tak ho take popisuje- vysledkem je opet jen vysek, ovsem podany, jako celostni popis. Tedy Kechlibar ano, ale velmi opatrne.

    1. Zákeřnost paktu NATO spočívá v tom, že je schopno Rusko napadnout aniž by na Rusko zaútočil.

      Nebo naopak.
      —-
      Tohle jsem vytáhl ze spamu. Napadlo mě, že je škoda, aby se nezasmáli i ostatní.
      Zakladatel

    2. Právě proto je třeba Kechlibara číst a trénovat sám sebe,
      – aby člověk tu slepou uličku včas uviděl
      – aby jedinec neztrácel nadhled

      1. Zakladatel, za trest napisou stokrat. Kechlibar neni hlupak.Greta.
        To jich nauci.
        Ja ten svetr z potkana nenavidim. Sou horsi.

  26. Jezismarja… Co to komplikujete ? Jste jak rikaval stary armadni serzant, „Nikdy never zcela intelektualum, ti dovedou udelat problem i z toho ze dve a dve jsou ctyri“ 🙂 Pri vsim respektu k formatu pana Kechlibara – Klaus ml. je jinaci format. A i ten zcela nahle a nepochopitelne „sklapl“ a opustil palubu sve politicke strany, ktera bez neho okamzite ztratila svuj pohon a ted se potaci jen vlivem vetru a nepredstavuje uz zadne nebezpeci pro estabilishment, naopak, je mu uzitecna, pac rozmelnuje alternativu. Kdo to cekal ? Taky nikdo. Jen Buh (mozna) a Rakusan (urcite) vedi, co na neho musel byt vytazeno, pripadne na jeho tatu. Kechlibar proste nasledoval pana prezidenta Zemana – chce prezivat v teto spolecensko – mocenske konstelaci a to nelze dneska v urcitem postaveni, jsouce v nemilosti. Neni buhvico ze zahadnich duvodu si neskrtnout v cemkoliv kde rozhoduje primo stat, nebo neprimo pres oligarchy… Granty, angazman, pristup do medii, atd. Vy jste tzv. yntelichent Vidlaku, tak vite co je to princip Occamovy britvy 🙂 To je o tom, ze zpravidla nejjednodussi vysvetleni, pokryvajici empirii daneho jevu, jsou ta spravna.

      1. Ve svetru ,vpred kracim proti vetru.
        Nebojim se rymy , ani nachlazeni , mam strach z obusku pohlazeni a cert aby uz vzal, ty Villonovy vlkorymy..Z lesa.Greta.
        Ve svetru z potkana ,cela ricna, hledam inteligenta vod rana ,hrozi mi ted,v hladomorne prycna..
        Svetr z potkana mi vymenil , ,vod minuly zimy, prechodila sem rymy., lepsi mi pridelil.
        Koralove ,votocim se a flaska vodky, zase prazdna.
        Ja to tak nenecham , pozenu to vejs.
        Na jachte debil ,Kechlobonano nebyl ,jinak bych urcite visela. Na rahne a svisle. Greta.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *