Tak nám hoří národní park nad Hřenskem. Ne že by to bylo poprvé. Jsou tam příkré pískovcové skály, půda je tam chudá, protože z pískovců je písek, pokud už tam nějaký humus je, tak ho drží pohromadě kořínky stromů… prostě suché místo. Voda tam sice padá z nebe docela slušně, ale prakticky hned zmizí v porézním podloží. Zapomněl jsem na něco? Takhle to tam vypadá, ne?
Je to samozřejmě moc hezké místo. České Švýcarsko. Skály, lesy, Pravčická brána, nádherné výhledy do kraje, turistický ruch, lidské osídlení řídké. Pár chalupářů, kteří vystihli ty krátké chvíle v dějinách, kdy se ochrana přírody nebrala tak přísně. A pár historických osad či provozních budov místních dřevařů.
Já dneska nechci psát o premiérovi, jak tam přijel vysílat jasné signály a máváním rukou rozfoukával oheň. Nechci psát o Vítkovi Rakušanovi, který to tam přijel zachránit osobně. Nechci psát o nedostatku hasebních prostředků, nedostatku helikoptér, o náročném terénu ve kterém se víceméně nedá nic udělat. Tohle doplníte vy v diskusi. Můj dnešní článek je o tom, že když necháte přírodu, aby si poradila, tak ona si poradí. Když chcete, aby krajina byla jako ze života bez lidských zásahů, tak toho prostě dosáhnete. Ale nesmíte se divit, že příroda pracuje po svém.
Je to už nějaký čas, kdy jsem psal o tom samém, jen v Austrálii. Tam také měli oheň, který se vymkl kontrole a hořely celé vesnice. Dneska napíšu přesně to samé. Člověk nechal přírodu, aby si na suchém místě poradila sama se sebou. Příroda si poradila. Když někde rostou stromy, tak také padají. Když padají, tak na suchém místě vysychají. Když vysychají, tak je tam hromada hořlavého materiálu. A když je někde hořlavý materiál, tak prostě začne hořet. Na to nemusím být strážce klimatu Timmermans, aby mi to bylo jasné. Stačí trochu víc suché léto, nějaký ten turista s cigárem, jiskra vykřesaná ochranářským džípem na kamenité cestičce plné křemene, nebo také blesk, samovznícení… můžete si vybrat.
Tam nahoře nad Hřenskem je součástí přírody přesně to, co se tam teď děje. Oheň. Jak jinak si má příroda uklidit?
Fór je v tom, že příroda zapaluje ohně relativně často. Když je oheň přirozenou součástí krajiny, tak se celkem běžně opakuje. Jenže v tomto případě sice všichni chtěli přirozenou přírodu, ale zase ne tak přirozenou. Oheň byl už za hranou běžné součásti životního prostředí. A tak tam hasiči jezdili hasit. Dlouhá léta tam hasili, dlouhá léta se oheň nevymknul tak moc kontrole. Dlouhá léta ty helikoptéry s vakem na vodu oheň uhasily dřív, než stačil napáchat rozsáhlejší škody. A výsledek se brzy dostavil… Hasiči sice zabránili škodám na majetku, ale také se postarali, aby se v lese hromadilo dříví.
Žádného ekologa samozřejmě nenapadlo, že když nechceme oheň v přírodě, která se má chovat jako příroda, tak tam také musíme uklidit to palivo. To už ne. To se tam nechalo, protože jinak by to té divoké přírodě uškodilo že? K tomu ještě kůrovec, který tam stromy řádně probral a samozřejmě nikdo opět neřešil, že nejsme na Šumavě, kde to spíš shnije, než shoří.
Výsledek vidíte v přímém přenosu. Stačilo jedno delší období vysokých teplot bez deště a už je to tady. Hoří tam desetileté zásoby paliva, které nachystali hasiči předchozími úspěšnými zásahy a přidal se i kůrovec proti kterému se nezasahovalo. A najednou to není příroda, najednou je to katastrofa při které hoří domy.
A je to jako ze života. Příroda jede celý cyklus. Zrození lesa, růst, seschnutí, nahromadění paliva a oheň, který to vrátí na začátek.
Všimněte si prosím, že už byl nalezen obvyklý viník – klimatická změna. Přitom je to jako vždycky – buď necháte přírodu, která si to území osází sama a sama si na něm bude uklízet včetně ohně a smíříte se s jejím hospodařením… a nebo přijmete fakt, že jsou tam domy, budovy, civilní infrastruktura a nesmí se to vymknout z rukou. Když se to nesmí vymknout z rukou, tak se tam musí uklízet a dělat přesně to, co se dnešním mileniálním ekologům nelíbí.
Když si zaplníte barák bordelem, tak vám také lehne popelem mnohem snáz než uklizený byteček.
Je mi vlastně celkem jedno, jak se tam rozhodnou. Měla by to být otázka především pro místní lidi. Jestli chtějí národní park bez lidského zásahu a dokáží se smířit s tím, že to občas blafne a shoří i s jejich chalupou. Nebo jestli chtějí mít hajného, který bude chodit po lese a dávat práci dřevorubcům, kteří budou mít příplatek, aby byli ohleduplní na motýle.
Jsem si ale jistý jednou věcí – pokud se tam nebude uklízet, tak si příroda uklidí požárem. Je to suché místo. V bažinách si to příroda udělá jinak. A pokud se jí budou hasiči plést do práce při běžných a opakovaných požárech, tak holt jednoho dne bude v lesích tolik dříví, že to neuhasí ani všechny vrtulníky dodané na Ukrajinu.
Všechno si děláme sami a sice můžeme křičet o klimatické změně, ale ona je to mnohem víc vzdělanostní změna. V národním parku hoří především proto, že se na jeho provozu podílí nadkritické množství kreténů. Ostatně všude jinde je to totéž. Nehoří nám jen národní park. Hoří nám hospodářství, hoří nám zahraniční vztahy, hoří nám dodávky energií… hoří úplně všechno. A snaha to zachránit je asi tak stejná, jako snaha hasičů nad Hřenskem.
Všechny nás ale mohu uklidnit. Jednou to tam dohoří. Buď dojde palivo, nebo přijde pořádný déšť. To samé se stane i v naší zemičce. Buď prostě shoří všechno co tu máme, nebo přijde někdo zvenčí.
Rusko se řítí do ekonomického zapomnění – tvrdí 118 stránková studie z YALE … právě na novinkách.
Uvědomte si, že pokud lidé, kteří sledují jenom mainstream, jsou krmeni takovými studiemi, pak ochota k nějaké změně se zmenšuje. Lidem se předkládá, že sankce sice funguji pomalu, ale o to silněji, že RF se vrací o 3 dekády zpět – ekonomicky. Za této situace stačí přece jen trošičku vydržet a vše bude jako dříve … ba co víc, lépe než dříve, bo zlé Rusko bude platit reparace jak mourovaté …
Zajímavé ovšem je, že dole je anketa, zda si lidé myslí, že sankce jsou funkční – 1/3 ano, 2/3 ne. Můžeme čekat zesílení vymývání mozků.
Caramba. Damned , prokleti , hori pozary , hori republika, bouchaji Vrbetice, zhavy mraz prichazi z Kremrole /jako vzdy/ , bdelost a ostrazitost , beda jiz tez shorela na popel, horekovani ale , ani podezrenicko jeste nevzniklo.
Sankce vyhlaseny tez na kazde podezreni ?
Mozna dostanou vyznamenani od vlady, jako Masinove.
Aby to bylo jako ze zivota..
Mluvi se o nadkritickem mnozstvi nadkretenu.
Hasici nachystali ..
„Varuj dušu na dolineeee!!!!“
Vlčie diery [1948]
https://youtu.be/yWaChOJu1xA?t=1154
Goroli píší, že přivezli do Hřenska čerpadlo s výkonem 480 m3/h a 3 km hadic. To aby bylo v Labi dost vody. Italské hasičské letadlo unese 6m3 a kolikrát to otočí k jezeru Milada? A za kolik eurošú?
Mám pocit, že požár byl zřízen za účelem výroby vládou řešitelného problému, když u plynu to nejde. Čistě k vylepšení obrazu, posraného od much.
No jestli bylo účelem tohle, tak si nejsem jistý voličskou základnou oněch vypálených či ohněm ohrožených obcí a širokého okolí kolem.
OT: Dlouhá, přes 2 hodiny, ale velmi zajímavá diskuze (Roundtable #1: Johnson, Martyanov, Mercouris, Lira) plná neotřelých pohledů pohledů na ukrajinskou válku, vztahy Západ-Východ, stav armády, HDP a spoustu dalších…
https://www.youtube.com/watch?v=cLCLb37xxmA
Lze v pohodě poslouchat i na vyšší rychlosti
Ja mam Liru rad ,ani ne tak co mluvi ,ale jak se tvari , je uplne jinej , asi typicky a opravdicky jihoamerickej a sympatickej svym vlastnim pocinanim..A jeste mi to proda pres kameru a mikrofon..
V Oldřichovicích zvětší počet hrobových míst o 700, za 10 milionů korun. 1 hrobové místo je za cca 14300 Kč a kde je hrob. Plánovaný úhyn není levná záležitost!
https://www.gorolweb.cz/v-oldrichovicich-bude-vetsi-hrbitov/
Na Novinkách onanují nad tím, že si pobaltské státy objednaly mocky HIMARSů, Polsko dokonce celých pět set. Z toho prý Putinovi praskne cévka. By mě jako zajímalo, z čeho to soudruzi za oceánem budou chtít vyrábět.
A z čeho to ty socky zaplatí…
Otázky by spíš měla znít a z čeho to vyrobí? Druhá kdy jsou schopni objednané množství dodat?
Aby to nebylo jak s těmi německým tanky 2 ročně.
To by bylo dobře.
Hlavně když je to zaplacené, kdy budou dodány je věc podružná.
Do té doby se může Putin nas*ať tak, že nás denacifikuje taktéž a pochybuji, že nám strejda za oceánem prašule vrátí.
Část diskuze jsem četla, doufám že to je všechen vypatlaný materiál v naší vlasti.
Dekujeme za denacifikaci.
Kdyz vyzenou Borise /inflace zase/, Draghi /banker a tak vsecko drahy/,generaly na U. Zacharovova vyslovi pochvalu. Je slusna.
Zakoupeni modernich zbrani za triliony ,tez ,podekuje ,nezbyde zadna zbran pro U.
Taky dobre, by je prodali nepriteli rusovi..
Blbíš a Hoffman aneb, když Asfalťák dobře odkazuje.
Pan Hoffman v tom naším Asfalťákem níže pasnutém článku:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Ivan-Hoffman-Zapad-upada-My-jsme-v-nem-posledni-Kdy-se-Havel-zmenil-Jak-to-dopadne-709516
se dopustil velice rozumných úvah, ale podle blbíše tam má jednu chybu, když mluví o následujících větách jako o bonmotu, který se hodí na jeho (=starou = naši) generaci.
„Situace je tak špatná, že řešením je už jenom ozbrojený odpor v ulicích, na který jsme naštěstí příliš staří! S tou špatnou situací, jsou ovšem konfrontováni i lidé, kteří staří nejsou.“
Tedy má to dobře, ale zapomněl, že ti, co dneska „staří nejsou“= jsou jako Hoffman, nebo já/vy v roce 89. Takže co může Hoffman, nebo já/vy vědět, co udělají ti staří pro mladé, mladí pro staré a mladí/staří pro sebe, ale rozhodně bych ten „ozbrojený odpor v ulicích“ vůbec nevylučoval, natož abych ho měl za bonmot!. Dokonce jsem v těch úvahách, bohužel, pokročil tak daleko, že na rozdíl od pana Hoffmana si už hodně dlouho myslím, že už BYLY vyčerpány všechny možnosti udržení tohoto současného prapodivného SYSTÉMU a ten „ozbrojený odpor“ je něco jako poslední šance/možnost … je mi to moc líto, že to až takhle musím napsat.
Přirovnal bych ten současný dožívající systém ke stromu. Je na něm moc suchých, neplodných větví, že ani radikální řez zahradníka ten strom UŽ nezachrání a jakžtakž ještě živořící větve dál kvapem usychají za aktivního přičinění těch kazišuků, kteří to schnutí způsobují (a přiznejme si, které jsme si MY staří zvolili jako své zástupce!).
Zajímavé je, že oklikou se dostávám k dnešnímu dobře si všímajícímu Vidlákovi, tady k jeho ohni a neuklizenému nepořádku i „nepořádku“ v (nejen) lesích!
Vrátím-li se k Hoffmanovi, úplně souhlasím, že nejde o instituce a jejich až neuvěřitelně mentálně nedostatečné představitele, ale jde o ryzí nefalšovanou krizi SYSTÉMU, když tu Hoffmanovu KRIZI chápu jako ty suché větve toho mého pomyslného stromu, tedy něco neplodného, nereformovatelného, nenávratného, nevratného … prostě KONEC.
Kdybych se měl dobrat nějakého smysluplného konce a navíc to uzavřít, tak musím po pravdě říci, vážení, že prostě NEVÍM(!!!), protože si neumím představit, jaký SYSTÉM by měl nahradit ten současný. Možná bych měl takový hloupý nápad, podívat se k té dnešní do popředí se deroucí a neskutečně prosperující Číně, pořádně ten jejich systém prozkoumat a pochopit, očesat pro nás naprosto neakceptovatelné a zcela zbytečné, jestli by se nedalo to modifikované jejich JÁ (=osobnost) a MY (=národ) nějakým způsobem naroubovat na naši tisíciletou, doufám, že pořád ještě plodící podnož! Měli bychom konečně pochopit, že SYSTÉM založený na spuštění rotaček na dolary podle toho, jak se jejich vlastníkům zrovna hodí, už nemůže obstát v současném světě.
Vím jen, že první barevné revoluce (tehdy v roce 89 se tomu ještě tak neříkalo) mohly být provedeny „plyšákově“ snad proto, že „Hoffmanův ozbrojený odpor“ je ve středoevropském prostoru přece jenom jiné kafe, než třeba na Balkáně, kde nám hned vzápěti ukázali, jak na barevné revoluce méně „kultivovaných“ národů! Jakoby to bylo cvičení = předzvěst dnešní Ukrajiny, kde se nyní balancuje na samé hranici života a smrti, protože bomby „A“ nemají jiné řešení! Až tam to ti vlastníci rotaček na dolary a mentálně bezbřezí kazišuci dokázali dotáhnout!
Moc si, vážení, přeji, aby ta „útrpná“ fáze toho Hoffmanova antického „per aspera ad astra“, kterou začínáme právě teď procházet, byla co nejkratší, zejména právě pro staré lidi (co to všechno zavinili) i nejmilostivější, protože moc dobře vím, že za své činy má člověk být odpovědný a nést následky!
Chyby, které nás přivedly do současné situace, bychom už neměli opakovat, dělejme proto, prosím, všechno, byť bychom měli po té zbrani nakonec i sáhnout! Naše budoucnost si zaslouží dostat novou šanci = „dostat se ke hvězdám“! Já měl to štěstí, že téměř po celý svůj život jsem se jich mohl dotýkat, je to tak opojné a krásné, že i naše děti to musí zažít! Nepromarněme to, dlužíme jim to!
blbíši, na Čínu nespoléhat, ta nikdy svůj systém neprosazovala. Má to i logiku, proč prosazovat něco, co mně jednou možná přeroste. Chanové nejsou blbí, ty hledejme jinde.
A budoucnost, ta je tak neznámá, že není nutné se jí bát. Přijde, tedy již dlouho přichází a my jen nevíme co je to podstatné a co plevel, obzvlášť když je plevel tak duhově pestrý. Je budoucnost v národech jak si myslí Orbán, nebo typickým Maďarem může být narozenec z Kapska? Je budoucnost v rození dětí matkami, nebo hledání Plaváčků v fluidních pohlavích? Pravda, ta fluidní pohlaví vydrží jen když bude dostatek těch matek.
U budoucnosti si lze jen přát aby přicházela v klidu a pomalu, aby si na ni lidské bytosti zvykly. Ať základní proces dokončí naši pravnuci.
Ale, příteli, ruku na srdce. Za jak dlouho myslíte, že nám to bude šumafuk?
Měl bych toho víc, příteli, ale tohle je velice sympatická hloupost:
…“u budoucnosti si lze jen přát aby přicházela v klidu a pomalu, aby si na ni lidské bytosti zvykly“ ,
protože my ani netušíme, natož abychom věděli, CO by mělo pomalu a v klidu přicházet. Nechci totiž ani domyslet, jakou všechnu podobu může ta Vaše budoucnost … ale pravda, asi pěknou, když si ji lze „jen přát“. Jak známo, přáním nic nezkazím!
Aspon ta prezdivka.
Jako zaklad vseho. Kdyz ani netusime.
Touhle fotkou
https://pagegoo.com/bidens-transgender-assistant-health-secretary-rachel-levine-and-gender-fluid-pup-handler-sam-brinton-attend-french-ambassadors-bastille-day-party/
fluidní osoby hodně zabodovaly na ruském území. Většina reakcí na netu se nesla ve smyslu zavřete železnou oponu hned, o takové hodnoty nemám zájem.
K opuštění kontaktů se Západem a orientaci na asijské země nepotřebuj tým VVP veřejnost přesvědčovat, veřejnost po tom začíná volat sama. Fotky z Pride pochodů k tomu nestačily, ale tahle vyvolala bouři.
Nemám to ověřeno z několika zdrojů (kouknu se na to):
Dnes v Doněcké lidové republice vykonali trest smrti nad žoldáky z Velké Británie a Maroka E. Aslin, Sh. Pinner, S. Bragi.
docela se bavím, od kdy odběratel určuje cenu – čehokoliv?
https://vz.ru/news/2022/7/27/1169690.html?utm_campaign=vz&utm_medium=referral&utm_source=push
Na Vltavě byl dnes článek, jaké hasební technologie svět zná. A my, abychom si nenasrali Zelenskýho, radši necháme shořet našince, než abychom požádali Rusa o pomoc. Že teď k nám doletěl z Itálie vesničkovej Štefan, to je prostě hrubé podcenění a zmar vlády, která mezinárodní pomoc dojednává, když už je vykleštěná ji svépomocí zajistit.
https://vltava.news/cl.php?cl=cesko_ma_na_letecke_haseni_pozaru_malo_techniky_nevyuziva_zahranicni_pomoc
Petr Markvart k nákupu US F35, prosazovanému českou Afroamerickou ministryní války.
https://cz24.news/expert-zcela-jednoznacne-je-to-strasliva-koule-na-noze-znalec-ceskeho-letectvi-zdesen-nakupem-americkych-stihacek-koupime-je-a-prijde-krach/
„Rozhodnutí o pořízení letounů F-35 by ve svém důsledku znamenalo pořízení strašlivé koule na noze, která by svými náklady bránila nejen dalšímu rozvoji a provozu vzdušných sil, ale i českých ozbrojených sil, jako celku,“ myslí si o vládou zamýšleném nákupu velice poptávaných amerických letounů obchodník a analytik Petr Markvart, přičemž o strojích hovoří jakožto o „cestě ke krachu“.
Asi nejstrašlivější je na tomto rozhodnutí problematika provozních nákladů letounů F-35, která se spolehlivě pohybuje okolo 30 tisíc USD za letovou hodinu, tedy okolo dvoj-až trojnásobku výše provozních nákladů jiných, srovnatelných typů. Při ročním náletu pouhých 250 letových hodin na jeden letoun, to znamená částku 7,5 miliónů USD na letoun a rok, tedy cca 4,5 mld. korun ročně za tuto „flotilu“. Nemohu při tomto tématu nevzpomenout případ pořízení letounu Eurofighter Typhoon Rakouskými vzdušnými silami. Letka žíznivých dvoumotorových letounů zlikvidovala do jednoho roku vzdušné síly našich jižních sousedů i jejich celkový obranný rozpočet. Již mnoho let není jen na provoz, ale ani na údržbu a obnovovací výcvik. Podobná je situace s Typhoonem i v Německu a v mnoha dalších zemích s výrazně výkonnější ekonomikou, než je ta česká. Připočteme-li k tomu leteckou výzbroj a její použití, vyšplhají se roční provozní náklady na jeden letoun spíše ke 12-13 mil. USD.
Toho bych se tak úplně nebál. Evidentně se u nás ani neohřejí v hangáru, jen na dobu nutnou k nástřiku modrozlute barvy a šup s nimi na Ukrajinu.
Pokud je koupíme a pokud je pošleme na Ukrajnu
1) kde je psáno, že bude tou dobou nějaká Ukrajina?
2) I kdyby byla, kde je psáno, že se tím zbavíme nákladů na jejich provoz?
Budoucnost v žádu let a desítek let je nyní nepředvídatelná.
Někde zapadl můj příspěvek, že v Německu hrozí akutní nedostatek toaletního papíru. Takže už jen vložky a banány nás dělí od komunismu.
To jsme to dopracovali od pádu socíku. Nechce se mi věřit, že nás to nezasáhne.
Taky mne není jasné, proč stát okamžitě nevyčlenil prostředky na pomoc zasaženým lidem a na platy hasičům?
Proč nepomáhají ozbrojené složky ministerstva obrany a vnitra?
Při lesním požáru je zapotřebí pokácet stromy a vytvořit sanitární pásy, kde nemá co hořet, aby se oheň nešířil dále.
Je možné že fialová vláda to není schopna zorganizovat, jak usilovně do posledního Ukrajince, válčí s Ruskem?
Tohle je možno plánovat už před požárem! V místech, kde je nebezpečí ohně.
V Bělorusku mají totálně změněnou druhovou skladbu lesů. Nejvíce borovice, pak smrk. Lesní porosty jsou od sebe odděleny pruhy s odstraněnou svrchní vrstvou humusu, až na písek. Bývá to kolem 10 m šířky. Když jsem to viděl, připadalo mi, že přehánějí.
Mimochodem všimli jste si, že doteď měli hasiči na hašení ze vzduchu jenom policejní Pumy s vakem, který pojme jenom 1OOO litrů? Víc ten vrtulník nezvládne. Kubík vody do tak obrovského požáru na jeden let, to je jako když plivne. Kde jsou vojenské transportní vrtulníky , třeba Mi 8, které mají větší nosnost, že by na Ukrajině?
To by byla prasárna
Víte, že takhle se chránily farmy v australské buši před každoročními požáry ještě před 20 lety? Pak začal boj proti požárům, a tak nehořelo každoročně, ale jen jednou za několik let a napadaného hořlavého materiálu bylo tolik, že požár byl pomalejší a mohutnější a zábrany přestaly fungovat.
Co jsem četla v neděli odvolali profesionální hasiče a nechali to na dobrovolnících. V pondělí se rozhořely buď nové ohniska nebo stávající, oheň se vymkl kontrole a v úterý už situaci nezvládly ani přivolané posily. Včera už přiletěli Štefani z Itálie a dneska by měli hasit.
Lidi pindali, že jim zakázali na jezeře koupání. K tomu přibyly odkazy na YouTube z Chorvatska, které má větší letku těchto strojů, jak tito berou vodu hned vedle lidí u břehu.
YouTube mi po shlédnutí videa nabídl další a tak jsem viděla několik hydroplanů ve světě. Největší má Čína.
Ruský Be 200 je další. Tedy snad to mám dobře.
Od začátku to tam stojí na dobrovolných hasičích, pochybuju, že tam vůbec nějací profesionálové vůbec jeli a když tak jen malé části profesionálních jednotek.
Až do neděle foukal vítr z jihozápadu a hnal oheň ke hranicím, jenže tam mu brání Stříbrné a Křídelní stěny, neboli stěna ze skal, a proto se ho začínalo dařit zvládat. Jenže pak začalo foukat ze západu a vítr začal hnát plameny k Mezné a Mezní Louce.
Jako skoro místní cítím potřebu napsat, jak to vidím já. Bydlím kousek od Českosasu a dost často se tam při svých volnočasových aktivitách pohybuju.
To že je teď velká část parku uschlá bych za vinu Správě NP nedával, něco jim za zlé ale mám, tak popořádku.
Při vzniku parku už v hodně velké části byly čistě smrkové plochy. Kůrovcové a nejen kůrovcové dřevo se v parku pilně těžilo každý rok, park totiž nedostává celou částku na provoz od státu, ale musí si zčásti vydělat sám. Dělají to ale fikaně, peníze za prodané dřevo jde na státní účty a podle toho kolik stát dostane, určitý podíl pošle parku zpět. Správa parku tedy nedostává peníze za těžbu rovnou a tváří se že park z těžby nežije a provádí jen nutné zásahy. Dlouhé roky tedy podle mě žila Správa NP z exploatace toho, co měla chránit. Během těch let zaznívalo mnoho hlasů a stížností , třeba z obcí o nadměrné těžbě.
Do toho ale před několika roky přišel kůrovec a celé obrovské plochy ( přece jen nestačil park vytěžit všechno, hlavně v I. zónách)) uschly během dvou let. V téhle chvíli už s tím nikdo nemohl nic dělat, vytěžit a odvést všechno suché dřevo ze skalnatého terénu plného roklí je naprosto nemožné, způsobilo by to naprostou destrukci svahů a roklí, nehledě na to, že čáska za těžbu by byla astronomická a dřevo prodejné jenom na topení. Během těch dvou let ty souše chytly houbu, která dřevo rychle narušila a už vloni se tak ve dvou metrech začaly lámat a padat i při mírným větru. Tedy tam, kde profukuje, v roklích zatím ne, je už ale dost nebezpečné se tam vůbec pohybovat, když trochu fouká. Jediné co bylo v možnostech parku bylo, že vykáceli suché stromy podél značených cest, aby jim nepopadaly na turisty.
A teď co jim mám za zlé.
Během minulých let si tam tak trochu hráli na zahrádkáře a snažili se skladbu lesa vylepšovat po svém.
Smrk úplně vytěžit nemohli, i když se jim nelíbil, jednak je dlouhodobě živil a jednak ho prostě bylo v parku moc, zaměřili se tedy na jiné zlé nepůvodní druhy. Nejdřív šla dolů vejmutovka, protože pod sebe nepustí jiný strom a rozšiřuje se, budiž.
Po vyhrané bitvě s vejmutovkou se začalo bojovaj s jinými zlými stromy, dolů šly modříny, duby červené, okolo Pravčické brány jedlé kaštany, viděl jsem pořezané břízy, až zbyl zase jenom většinový smrk. Jasně jsou tam taky borovice a buky, ale smrk vede. Pak jim smrky uschly a tam kde mohly být alespoň nějaké ostrůvky zeleně není nic. Bitva se zlými nepůvodními dřevinami byla ale vyhraná.
Poslední informace, celá republika je zakouřená, v Rumburku, Varnsdorfu a okolo je vduch čistý, tam kouř nejde.
K nám (Varnsdorf) a do Německa šel kouř ty první dva dny, pak se vítr otočil a hnal to na východ.
Strašně se mi líbilo, když ve východních Čechách a na Vysočině doporučovali krajští hygienici neotvírat okna a nepohybovat se moc venku a tady (Varnsdorf, Rumburk, Šluknov) to ty první dny, kdy byl kouř cítit všude nikoho nezajímalo, tím spíš ne krajskou hygieničku MUDr. Lenku Šimůnkovou. Na stránkách KHS je největší aktualita Základní informace pro občany Ukrajiny.
Podle ARD je situace s lesními požáry v Sasku a Brandenbursku horší, než u nás.
Tak takhle ne, soudruzi, takhle by to nešlo! Nikdo nám tu reálný kapitalismus svými rejdy podrývat nebude! Utírejte se banány!
„Němci varováni před nedostatkem toaletního papíru
Snížení dodávek ruského plynu by mohlo vážně ovlivnit výrobu, informují německá média
Pokud se v příštích měsících sníží dodávky ruského plynu, může se Německo potýkat s nedostatkem takových základních produktů, jako je toaletní papír a lepenka, informoval ve středu německý deník Zeit Online.
Provozované papírny se mohou stát nerentabilními, pokud budou nuceny vyrábět se sníženou kapacitou kvůli nedostatku plynu, cituje publikace varování Jürgena Schallera, předsedy představenstva bavorských papírenských svazů.“
https://www.rt.com/business/559698-germans-warned-toilet-paper-shortage/
Tak v Maďarsku začíná být veselo. Konečně mají něco na Orbána – údajně rasistický projev hodný Třetí říše:
https://www.euronews.com/2022/07/24/outrage-as-orban-bashes-europe-for-mixing-with-non-europeans
„“My (Maďaři) nejsme smíšená rasa… a nechceme se stát smíšenou rasou,“ řekl, což vyvolalo obrovské pobouření veřejnosti.“
Co je natom rasistickeho? To je prece pravda, Cesi taky nejsou smisena rasa.
Nemci na tom smichavani momentalne pracuji, ale to je jejich volba.
Na Tribunu dávám celý Orbánův projev, okopírovaný ze Zvědavce. Je to dlouhý jak Lovosice.
Tak to asi neprošlo nebo to spadlo do spamu.
Dávám link na Zvědavce:
*****
https://zvedavec.news/komentare/2022/07/9253-jak-se-dela-nenavistna-propaganda.htm
prosim mozes sem dat nejaky link kde je ta Tribuna?
dakujem
Na oranžové liště nahoře
Ono to asi spadlo do spamu. Zakladatel to určitě vysvobodí.
Ne, tohle ne. To už je opravdu na diskusní příspěvek dlouhé moc. Musí stačit úryvek a odkaz.
Hřešíte na to, že není omezena délka diskusních příspěvků – jsou weby, kde máte 200 znaků a šlus.
Tak jo, díky. 😀
Na omezovani nejdelsich prispevku jsem tady prvni na rade ,hresim a zadny zpovedi nehodlam, ja, na konkurenci si taky posvitim..
A budu zlej.
Nejlepsi kamarad Hitlera ,kterej nemel rad ty rasovy michanice Vidne ,byl nadanej pianista a dirigent Kubicek. /Kubitzek/.
H. na nej nikdy nezapomnel..
Mraky cechu byli ve Vidni i ve vlade,v risskym snemu,jako doma, atd.
Nebejt provokaci rasistickych britu /a „osvobozovaci kolaborace nasi vlady“, vhodne umistene po ruce , tamtez /, abysme taky ubejvali ,uprazdnovali prostor pro ne ,nebyli jsme tak niceny , jako napr. holandani /Amsterodam/,belgicani a pod.
Evropskej mix , vsech se vsema, jsem rodem z Klatovska /Klattau/ a radsi nechci vedet..Ani to neni dulezity..
Reseni jednoduchy je zakaz kazdemu politikovi ,kolaborovat a neco ,cokoliv podepisovat.
Zatim ucelem by nechal kata v munduru ,aby se prochazel po Praze..
Prvni valka /do vanoc ste doma/ se protahla ,aby zisk byl co nejvetsi..
24 tisic milionaru jen v Usa. Krize 29. Astronomicky dluhy E.
V druhy ,dirigenti zaridili aby si hned frantici klekli a zadna pomoc Polsku,v zadnym pripade ,aby se ta prava valka odehravala na SSSR.
To uz H. vedel ,nekdy v 24, kdyz sepisoval ty informace.
Vod koho ?
Na to tady nejsem..
„Elementary , my dear Watson“? No ! „Elegant-the sly , forever“ !
„You and I , we are both“. /Phil Marlove ,The Big Sleep/.
To, že prohlásil, že nejsou smíšená rasa by bylo vpořádku – pokud by to prohlásil s politováním.
Jenže on prohlásil, že se NECHTĚJÍ stát smíšenou rasou, přece!
Kdybychom se nad tím zamysleli, je to nelogické. Pokud se někdo chce stát smíšenou rasou, těžko mu v tom bránit, i pokud je Maďar.
Nicméně jsou i výjimky: Smíšenou rasou se nesmíte stát na jevišti, s patřičně natmavo nalíčeným xichtem. A to přesto, že rasa je pouhý konstrukt. Konstrukt jo, ale na jevišti či ve filmu se rasově konstruovat nebude! A to platí i pro rasově smíšené Maďary.
Maďaři jsou smíšenou rasou. Ugrofinové X slovanští Indoevropané. Navic Polovci, Jasové, Mongolové a podobné výdechy stepi, až do 14 století. Maďaři je brali mezi sebe.
No dobře, vliv žlutých není tak velký, dnes Maďaři vypadají téměř jako běloši. 😉
I když, podle sapéra Vodičky, „každej Maďar může za to, že je Maďar.“
Žádní urgofinové neexistují!
Maďaři jsou z 80% Slováci, zbytek je směs z Turků, východňarů.
Mongolská haploskupina je úplně jiná a nikdy tu nebyla.
Najděte si haploskupiny a podívejte jak jsou rozmístění ve světě.
Jsou to povídačky.
Do porážky Turka u Vídně se tu Osmani producírovali asi 150 let.
A kde byli v té době nějací Finové, ti vznikli na konci 1.Světové války.
A Turecko je na území Byzantské říše, takže jsou to Řekové, Bulhaři.
Vatikan a Benatky pomohli turkovi do Evropy ..Nicenim vseho a za kazdou cenu..
Jestli chtějí aby Maďarsko začalo vážně řešit odchod z unie, tak ať pokračujou.
Ani Orbán nechce odejít z Unie.
Chce ji jen reformovat k obrazu svému.
Hmmm … a nechtěl by si ten Orbán zkusit napřed nějaký lehčí úkol? Jen tak pro rozcvičení … než dojde k reformě EU.
Pokud vím, tak např. není úplně dořešena jaderná fúze za studena …
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Ugrofinsk%C3%A9_n%C3%A1rody
Ugrofinové existují, jsou různorodí.
I Mongolové a další národy, které Uhři, na rozdíl od těch prvních, vzali mezi sebe, zanechali svůj genetický otisk.
Co si predstavujetě pod „mongolskou haploskupinou“? Žádná taková neexistuje. Stejně, jako neexistuje turecká, germánská nebo třeba slovanská. Existují zeměpisná místa, kde je určité haploskupiny víc, než jinde. Nebo národy. Ale žádná populace není čistá. A nikdy nebyla. Proto mluvit o nějaké „národní“ haploskupině, nemá smysl.
Haploskupina slovanská je R1a: Haploskupina R1a je haploskupina chromozómu Y lidské DNA, která je charakterizována genetickým markerem M17.
Haploskupiny R1a a R1a1 se vyčlenily z haploskupiny R1 pravděpodobně na území Jižní nebo Západní Asie. Jejich rozšíření je spojováno s mohylovou kulturou, která osídlila Evropu po ústupu ledovce. Tato kultura byla šiřitelem indoevropských jazyků, dále je známá domestikací koně. V novodobé historii se haploskupiny R1a a R1a1 šířily s migrací Slovanů (od 5. stol. n. l.).
Haploskupina R1a1 se vyskytuje východně od České republiky až k pohoří Altaj a dále jižním směrem napříč celou centrální Asií. Haploskupina vznikla zhruba před 10 000 až 15 000 lety v oblasti jižního Ruska nebo Ukrajiny.
Haploskupina R1a je příbuzná s haploskupinou R1b (M343), která dominuje v Západní Evropě, a vzdáleně příbuzná s haploskupinou R2 (M124).
Tyhle haploskupiny jsou na chromozómu Y, tedy mužské genetické otisky v populaci a jak se rozšiřují? Typycky mužským chováním na dobývaných oblastech.
Haploskupina C3 (M217, P44) Vyskytuje se v celé Eurasii a Severní Americe, zvláště pak mezi Mongoly, Kazachy, Tungy, Nivky a dále lidmi mluvící jazykem Na-Dené.
Tahle haploskupina nebyla v Evropě zaznamenána.
Citace z AK:
„K požáru. Jsem z oblasti. Nejdřív nechali rozmnožit kůrovce pod záminkou zelený politiky, skutečný důvod byla těžba dřeva, které jinak nemohli, národní park. Pak vydrancovali co šlo. Nestíhali ani odvážet kmeny, větve apod ani nezkoušeli. Místy byly velký vrstvy krásně proschlýho, silně hořlavýho materiálu. Už po tom kůrovci člověk brečel v některých lokalitách. Fakt brečel, předtím nádherná příroda a pak tito těžařský šmejdi. Ten požár je už jenom důsledek. Jo a i ten využijí tito těžařský teroristi. V parku je teď nejmíň 5 harvestorů. Už se chlubí, že pokácí, odvětví a rozřeže 1 strom za 1 min. Normálně se s tím k parku nesmí ani přiblížit, teď těží naplno….. No naivní si můžou myslet, že proto, aby zastavili požár.“
Jestli je tam diskuze, tak nejčastější slova v ní budou tato: greténizmus (sta), ekoterorista, zelenej mozek, alarmista…Je to jednodušší.
Stejně tak kvůli vládě mamonu zničili rybáři všechny rybníky,že se v nich nedá koupat. Dřív si přišli na své jak rybáři,tak rekranti. Dnes vše prehnojene z vody močka a rekreanti musí do Chorvatska.
toto stve aj mna
predtym ludia mohli vsade sportovat a teraz rybniky znicili takze pre ludi su nevhodne
Mně to celé okolo požáru přišlo takové zvláštní. Tohle hodně vysvětluje.
Aby se obyvatelstvo neznepokojovalo neustálým růstem inflace, rozhodla se Evropská komise uvádět ceny jako zastara.
Tak například dnes na burze M metrů krychlových plynu stojí MMCCCX dolarů.
Tak jsem hlavne zvedav, co se stane, az ta cena dosahne hodnoty CCCP.
a pokračování
https://www.theguardian.com/science/2022/jul/27/is-russia-killing-off-the-international-space-station-iss
Převládající komentáře z ruských webů: „Konečně. Stejně jsme dělali jen dopravce, údržbáře a uklízeče. Na ruské vědecké pracovníky místo v lodi nezbývalo.“
Mám trochu obavu, že bude dříve stržen prasečák v Letech než nastane pomoc lidem ve spálených obcích. No, hlavně, že si tamní starosta díky množství vrtulníků připadal jako ve Vietnamu.
„Schodek 330 miliard: Vláda schválila novelu rozpočtu na rok 2022 se schodkem 330 miliard Kč. Deficit je tak o 50 miliard korun vyšší, než Sněmovna schválila v březnu.“
a meziroční výběr daní se zvýšil o 19% díky vyšším cenám a vyšímu výběru spotřebních daní a DPH. prostě pravicová vláda šetří kde může a furt je peněz málo….
Na protiproud.info máte v překladu opět výborný článek od „The Saker“.
Na syrzdarma.cz pak dobrý článek pro ty, kteří chtějí jít do hloubky, čím a jak nás dostávají … „Dva klíčové prvky progresivní propagandy“
Ukrajinská ofenziva proti Chersonu, dle Novinek v článku nazvaném „Rusko se snaží zastavit ukrajinský postup na jihu“ : https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusko-se-snazi-zastavit-ukrajinsky-postup-na-jihu-40404079
A co se dozvídáme? Pouze to, že:
Rusové…
…nasazují větší počty bezpilotních letadel
…ostřelovali cíle na území pod ukrajinskou kontrolou (katastry 10 obcí včetně Poljanky, Kavkazu a Tokarevu)
…provedli nálety na Novymykolajivku a Ljubomyrivku
…pokusili se o útok u Bilohirky, ale neuspěli
Ale OK, opotřebovávat přisouvanou techniku, aby nemohla být nasazena do útoku, asi lze za „čelení ofenzivě“ prohlásit, stejně jako lokální protiútok. Jen o té samotné ofenzivě je tak tajuplně ticho.
A tak alespoň Seznam zprávy uvažuje o potenciálních obtížích při snaze „vystřílet“ či „vyhladovět“ Ruská vojska v Chersonu ( https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-ukrajina-rusy-z-chersonu-vystrili-tezko-musi-je-prinutit-ke-kapitulaci-209853 ), aby se přes myšlenky o tom, že (cit.): „„Informace z otevřených zdrojů budou omezené a zpožděné,“ upozornili odborníci z ISW. Mezi Chersonem a frontovou linií se totiž rozkládají povětšinou malé vesnice, které pravděpodobně nebudou hlásit pohyby jednotek ani boje.“dostaly v posledních odstavcích ke konstatování (opět cit.):
„Čelí ale dilematu, jestli Ukrajina, jejíž představitelé opakovaně o připravované ofenzívě otevřeně mluví, jen neblafuje a nesnaží se odklonit část ruských sil z východní fronty. I to ostatně může být důvod ukrajinských prohlášení.“
Pozoruhodné. Že už i kluci a holky na Seznamu si začínají dělat prostor pro možnost, že ta ofenziva bude ofenzivou, jakou svět neviděl…
(Jinak Rusové se dle „Novinkového“ článku ještě v doněcké části frontu…
…pokoušeli postoupit ve směru na Bachmut, Slovjansk a Kramatorsk
…z děl, minometů a raketometů ostřelovali desítky obcí
…pokusili se prorazit u Verchnokamjanského
….neuspěli ani v boji u Soledaru
…u Semihirje podnikli průzkum bojem, v místě dál dochází ke střetům.
Pod dělostřeleckou palbou (pozn. z vazby není zřejmé čí) byla opět Charkovská oblast, kudy vedou ruské zásobovací cesty, jejichž kapacitu se snaží zvýšit pomocí pontonových mostů (tedy tu dělostřelbu vedli Ukrajinci?).
Nedivme se fejzbůku, že pečlivě banuje, když se tam objevují takovéto velmi nevhodné a zlé příspěvky, které porušují zásady mejnstrýmové komunity:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10225920182103462&set=p.10225920182103462&type=3
Tu podobu ale nejde zapřít!
Určitá podoba tam sice je, ale pejsek je sympatičtější. Já bychtím srovnáváním pejska nefrustroval, mohlo by se mu to vrazit do vody, přece jen – hydrocefalus je hydrocefalus.
Nektery se tam cpou a FB ztratil okolo 100 miliard ,kdyz davy z nej uprchly
Omlouvam se za OT, ale ted jsem prisel domu a hned jsem si zkazil naladu. Vcera jsem tu psal, ze nevidim svetlo na konci tunelu, a ono je to jeste horsi.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Bud-nerusky-plyn-nebo-zadny-Fialuv-zmocnenec-odhalil-709701
Obvykle nedavam jenom link, vytipnu i nejkou upotavku, ale tentokrat to nejde. Je to kratke a vsechno priserne. Navic smerem ke konci se to hodne zhorsuje…
Jdu to smaznout jednim pivem.
Četl jsem … můj tip je, že pokud tam budou ti vlastizrádci, tak plyn nebude.
Na novinkách je článek o tom, že Senát schválil úsporný tarif. Běžte do diskuze … Já bych navrhoval, že pro získání úsporného tarifu bude třeba jen písemné vyjádření, zda schvalují vojenskou pomoc UA a rozhodnuto bud až po vyhodnocení, protože výše pomoci (za el. energie) se bude odvíjet od počtu přiznaných tarifů.
No a … až by akce proběhla, tak bych řekl, že ti, co podporují voj. pomoc UA nárok na úsporný tarif nemají, neboť pro velké vítězství je třeba přinášet oběti. Částka vyčleněná na úsporný tarif by se tak rozdělovala jenom mezi ty odvážlivce, kteří nesouhlasili … 🙂
Václav Bartuška
je známý agresivní psychopat, co obhajoval vraždění Banderovců v Oděsse a přirovnával to k jiným masakrům, které provedli pindosove USA, třeba v Dněpropetrovsku nebo v Chorvatsku. Něco jako „Vyvraždit všechny a pak je klid“.
Jen k článku pár vět.
Je dobře napsaný, ale jsou tam jisté nepřesnosti.
Např., s historickým axiomem „stát je nejhorší hospodář, soukromý vlastník se o majetek postará nejlépe“, se potýkame ještě 20 let po jejich vyřčení Klausem…
Jednoduché, opakovatelné, netřeba myslet. Ona taková jednoduchá tvrzení, mohou napáchat ve společnosti mnoho škod.
Vidlák rozumí zemědělství a takové články od něj čtu nejraději. Jindy se neubrání nepřesnostem a zjednodušování, hledání nepřítele tam, kde není. Ale kdo z nás se neubrání? Nikdo z nás neví všechno. Proto těchto pár vět. Spíše pro doplnění…
„Fór je v tom, že příroda zapaluje ohně relativně často. Když je oheň přirozenou součástí krajiny, tak se celkem běžně opakuje.“
„Žádného ekologa samozřejmě nenapadlo, že když nechceme oheň v přírodě, která se má chovat jako příroda, tak tam také musíme uklidit to palivo. To už ne. To se tam nechalo, protože jinak by to té divoké přírodě uškodilo že? K tomu ještě kůrovec, který tam stromy řádně probral a samozřejmě nikdo opět neřešil, že nejsme na Šumavě, kde to spíš shnije, než shoří.“
———————————
////////////////////
Když jsme tu diskutovali o požáru v Austrálii, psal jsem, že tamní lesní (bavíme se teď o lesích) ekosystém je adaptovaný miliony roků na oheň. Že např. blahovičníky „odhazují“ pruhy kůry, co hoří jako papír. Takže hoří, co má.
Že obdobná „lesní“ společenstva najdeme, např. v Americe na jihovýchodě USA na píscích s borovicemi, v Kalifornii nebo v Novém Mexiku a Arizoně. Na rozdíl od Austrálie, na severní polokouli zemské, pravidelně hoří jehličnany. Flora i fauna jsou na tyto disturbance adaptovány. Pokud bychom požáru bránili, jednou za čas proběhne požár ničivý, protože nashromážděné hořlaviny je příliš mnoho. Právě na jihovýchodě USA na to přišli a začali využívat řízené požáry jako management. Odtud se to rozšířilo i jinam.
Jen ze zajímavosti, rostliny a v tomto případě stromy, se podporou ohně snaží zbavit konkurence pro své semenáčky, které neodrostou v zastínění lesniho porostu. Jedná se o různé borovice, jejichž šišky se v teple i otevírají, tak třeba o největší organismy na Zemi, sekvojovce. Dospělé rostliny jsou adaptovány, aby oheň přežily, ať silnou vrstvou nehořlavé borky se vzduchovými izolačními komůrkami nebo hořící borku odstřelují mikrovýbuchy kuliček pryskyřice v kůře. (Suché smrky hoří taky, ale z jiných příčin. Klíčí v porostu a v porostu, jako polostinné dřeviny, odrůstají. Na holině, natož vypálené, klíčí špatně. V rozsáhlé smrkové tajze se jedná se o koloběh živin. Proto musí přijít rozsáhlá fáze rozpadu a tu startuje dynamika kůrovce. Ve střední Evropě to bylo trochu jinak, ale díky rozsáhlé kultivaci smrku, exhalacím a dnes letním vedrům za nedostatku přístupné vody, se tomu začínáme blížit.)
Pokud bereme v úvahu lesní společenstva, adaptovaná na oheň, dospějeme k názoru, že oheň v lese je normální. Opak je pravdou!
Vtip je v tom, že v celé ČR a snad v celé Střední Evropě, neexistuje přirozené (pro šťourala přírodě blízké), lesní společenstvo, kde by byl normálním, limitujícím faktorem, oheň. Ten tedy není a ani nemůže být, PŘIROZENOU SOUČÁSTÍ, NAŠÍ krajiny. Nám nejbližší území, kde oheň v lesích hraje roli, jsou nejteplejší oblasti Středozemí.
V naší přírodě ani prakticky nedochází ke samovznícení, s výjimkou nepříliš častého úderu blesku; pokud se jedná o dub nebo něco obdobného, většinou nezačne ani hořet nebo jako zelený, zhasne sám.
Ke samovznícení může dojít v úložišti sena, slámy, rašeliny, borky, ale musí být splněno několik podmínek. Jako izolace, vlhkost a následná karbonizace. Nebezpečí požáru je pouze v druhotných smrkových nebo borových, porostech a vyloučíme -li blesk, je zapříčiněno VŽDY, člověkem.
Samozřejmě, známe z naší přírody, oheň. A místa, která se mu přizpůsobila. Jak bylo zmíněno v diskuzi. Nejedná se však o lesy, ale o místa, pokrytá nízkou vegetací, s větší toleranci k občasnému ohni, vzniklému z lidských příčin. Tato místa nejsou moc produktivní a nahradit jimi část našich lesů, by asi opravdu nikdo nechtěl.
Nebo se vypalovaly pastviny, kontroloval se tím růst dřevin a bylin, které dobytek nespásal a které by, bez toho, časem převládly. Ale přirozené ohně se u nás nevyskytovaly ani zde.
Je pravidlem, že ekosystémy, v našem případě lesy, ovlivněné ohněm, mají daleko nižší produktivitu než ekosystémy sousední. Což je logické, protože oheň že systému odebere značnou část uložené energie. Za druhé, samotné adaptace na oheň, zaberou značnou část produkce rostliny, která by jinak mohla být investována do biomasy nebo produkce semen. Např v diskuzi zmíněné Nové Mexiko. V lesích, ovlivněných ohněm, bývá třeba 60 – 80 když dobře, vzrostlých borovic/ha. Vypadají pěkně, ale jsou hospodářsky nevyužitelné a těžko tohle může být návod pro Střední Evropu.
//////////////////////
Ekologa a všechny, co si pod tím představíme, samozřejmě napadla závislost množství hořlavých látek na ohni v krajině. Ostatně, právě oni toto zjištění začali využívat při managementu krajiny.
Pro začátek si představme, že nejsme v NP, že se nejedná o les ochranný, rekreační nebo zvláštního určení, či jak to v současnosti je.
Z tamního neschůdného terénu nelze dřevo buď vytěžit a odvést z porostu vůbec nebo za vynaložení neadekvátně vysokých, finančních prostředků. Jedná se, navíc, o dřevo s velmi nízkou kvalitou.
Nedovedu si představit, že by někdo dokázal obhájit náklady na tento těžce ztrátový podnik a někdo na to poskytl peníze.
Prostě, za vším hledej peníze.
A už zase jsme v NP. A hájíme veřejný zájem. Dejme tomu, že veřejný zájem je zamezení požárům. A jsme u jádra pudla. Kdo shoz a odvoz kurovčáků zaplatí?? A když bychom to provedli, kdo zajistí, že nedojde k poškození a odumření živých dřevin, co tam ještě jsou? A kdo zajistí obnovu? V kůrovcových porostech probíhá, stanovištně původní, přirozená obnova, místně masově, včetně buku. Pokud vytvoříme holiny, mnoho míst v tomto klimaticky i fyzicky náročném terénu obnovit prostě nedokážeme !!! i kdybychom měli neomezené prostředky. Příroda má své limity.
Zjednodušeně. Díky periodám tepla a sucha za posledních 20 let, tam odumřely smrky a občas hoří les, zapálený člověkem. Ale neodtěžené, kůrovcové porosty na místě jsou zárukou, přirozené obnovy přírodní druhovou skladbou s nízkým zastoupením jehličnanů a tedy, že za 20 -30 let tam už lesy hořet nebudou…
Nehledě na to, že les v NP je veřejný zájem. A z lesa a NP žijí místní obyvatelé a vůbec ne špatně. U svých obydlí, musí dělat opatření občané a obce. Holé skály, ale bez „paliva“ nejsou ostatně ani jejich zájmem. Přinejmenším v letních měsících, by měli pěkný propad zisku. Nehledě na to, co takové, teplem ze slunečního svitu naakumulované skály, bez ochlazujícího výparu stromů, udělají s místním klimatem v létě… Je dobré se podívat na Saharu a nejezdit až do Afriky, ale takových turistů není mnoho.
PS:
Případný nesouhlasník, nechť předloží
1. reálný plán, jak bude to dřevo vytahovat z nepřístupných žlebů a jejich svahů, kdo mu na to dá peníze.
2. Jak na vzniklé holině udrží stromy, co jsou ještě živé a hlavně, jak na všech místech ve slunečním svitu, horku a bez vody, zajistí stanovištně původní, přirozenou obnovu nebo umělé výsadby??
3. Jak zabrání zrychlené mineralizaci a jejímu následnému splachu, nyní plně osluněné, lesní organické půdy na jinak sterilním pískovci až do té doby, než nad ní vznikne plně funkční, stanovištně původní, porost??
Zeptal bych se i na to, kde jako mají ty hypotetické výsadby brát na sterilním pískovci do začátku živiny, když odstraníme „palivo“ , ale to ve světle naléhavosti posledních dvou bodů, ztrácí smysl…
naprostý souhlas
Neruský – stačí, když se ruský plyn přeloží do ukrajinštiny.
Jak prosté, milý Watsone.
https://uploads.disquscdn.com/images/5fc631bce4e1eb9bf58a228a67e2b030ba6d734b648a47e7d8dd8c7a9f2b68a3.jpg – přepis:
***
„AKTUÁLNÍ A DŮLEŽITÉ ZPRÁVY Z OKOLÍ POŽÁRŮ – … zde v okolí Děčína peklo… dusíme se, šílené pro ty záchranné složky, které v tom pekle dřou… Prý je kouř už i v Praze, píšou to lidi…
Včerejší návštěva vlády slíbila zvýšit od ledna 2023 plat hasičů o 10 %, polovina z nich je dobrovolných, a ti to dělají zadarmo… Jen plat od zaměstnanců…
Nic nepřivezli, ani občerstvení, narychlo odjeli…“
Jo, v Polabí to je cítit dost a docela nepříjemně – něco mezi výfukovými plyny a kouřem ze dřeva.
„u vás to je blbý u nás na hovno, žádná cisterna nepřijela na doplnění…“ je slyšet ve videu zde:
https://www.e15.cz/mapa-pozar-ceske-svycarsko-hrensko-aktualne
Je to opravdu ostuda,
že tam místo dvou paňáců se signály neposlali všem raději vysocekalorické a snadno poživatelné jídlo
a třeba energetické a iontové nápoje pro skutečné hrdiny a to i dobrovolné hasiče.
Mohli to i nakoupit cestou, za své platy by 400 porcí i každý dali a to by alespoň ta cesta měla smysl.
400 lidí prý maká v tom hořícím pekle!
Osobně se klukům (tam všem) klaním až k zemi….
Zažila jsem hasiče při záplavách srpen 2010 (jako makající dobrovolnice) a nedám na ně dopustit a tehdy dokonce fungovalo i společné jednoduché vaření a viděla jsem i polní vojenskou kuchyni, tak kde je naše armáda nyní, když může „za Prahu bojovat“ doma ?!
Když to tu prý čte kde kdo, třeba drážní hasiči, či armáda všechno ještě nedarovala na Ukrajinu a má ještě nějaké cisterny na vodu i nějaké zásoby stravy, suchého prádla na výměnu…
Konečně by nyní jeden dar (či nákup) byl ve skutečně veřejném zájmu ČR.
Já sám se hasičům klaním taky.
Jen je mi divné, proč neřvou jako první, že se na ně vláda vyprdla! Namísto toho se na místě jenom fotí, jako Babiš se Schillerovou v dědině zničené tornádem.
Je mi divné, že za chudáky hasiče neřvou příslušní funkcionáři IZS a HZS, ale řvou úplně obyčejní lidi stylem „tak jim sakra nějak pomozte!“
Jestli si mohu tipnout, tak funkcionáři patrně vědí, kde asi skončilo všechno vybavení, které mohli teď využít – a proto raději mlčí.
Armádu ani nekomentuju. Zbytky toho, čemu by se dalo říkat armáda, je rozestrkáno různě po světě, kde dělá NATO užitečné idioty.
A všichni ti „speciálové“ z Prostějova a jim podobní, o kterých veřejnost často ani neví, to je jenom záloha na případnou výpomoc fízlům, až dojde na sociální nepokoje.
Všichni ti „speciálové“ byli na hovno už při první vlně vetřelců v roce 2015. Jednak je jich na podobný účel stejně málo a druhak, bylo by pod jejich úroveň výcviku, nechat je kontrolovat na hranicích, jestli v autě jede čmoudů pět, nebo kolik a zda mají vůbec nějaké papíry (vesměs neměli, protože je úmyslně zahodili), nebo co tady vlastně chtějí.
Rozklad toho, co dělá stát státem – všechny ty naprosto nezbytně nutné, základní složky – pokročil podle mého názoru do té míry, že už to nikdo nedá dohromady.
Nebo přesněji – ne za stávající situace státu a za stávající vlády, která fakticky nevládne, ale jen vykonává příkazy odjinud.
Ještě na původních Vidlákových Kydech, dokud fungovaly, před tou trapnou tříměsíční pauzou někdo napsal, že další převrat spojený se svržením vlády, bude stát spoustu krve našich vlastních lidí.
Já tomu tenkrát nevěřil, pokládal jsem to za zhola nemožné.
Mimochodem, pane Vidláku, měl bych na Vás pár impertinentních dotazů:
Stalo se Vám něco zásadně horšího než to, že Vám někdo k vratům položil pár igelitek historického čtiva a připsal věnování? Pronásledovala nějaká divná auta Vaše děti či manželku? Otrávil Vám někdo studnu, pole, či nějaká zvířata? Přibil Vám někdo na ta vrata Vaši vlastní kočku či psa?
Vletěla na Vás ČOIka a ti nejdrsnější hygienici ve státě – a zatrhli Vám ty zabijačky s miliardáři a jinou smetánkou?
Budu Vám velmi vděčen za odpovědi. Mail na mě máte, jste velmi chytrý chlap.
Budu si to moci totiž porovnat s tím, co se pěkný kus před rokem 1989 dělo nejenom mně (mně se stalo skoro prd), ale všem těm statečným lidem, co za pěkně tuhého totáče, před a v rovné půli sedmdesátek, nebyli tak úplně zticha a rozhodně nedrželi basu se Stranou.
Pane Vidláku, neurazte se prosím. Myslím si, že ve svých letech víte úplný prd o tom, co to doopravdy znamená a jak to následně vypadá, když se režimní represivní aparát rozhodne, skutečně a účinně Vám vandrovat do rodiny a často i do zaměstnavatele.
Už jen dodám a conto té chmurné předpovědi o krvi našich lidí :
Dneska, když se rozhlédnu a vidím, co tato neuvěřitelná vláda provádí, jak jsme si to rozházeli prakticky se všemi, co nám mohli být užiteční – a zároveň my jim – tak už nepokládám za nemožné, že by při případném řešení této katastrofy, mohla téci krev našich lidí.
Nebo jinak: Začínám věřit, že by směrem k bezradným protestujícím lidem na dně, létaly „gumové“ kulky a poté olovo.