22 listopadu, 2024

Nižší desítky traktorů

Včera jsem celý den sledoval cvrkot na německém fejsbůku. Stálo to za to. Dozvěděl jsem se o jejich protestech docela zajímavé věci, které bychom měli vědět. Ale než se dostanu k tomu, co jsem viděl, začnu s tím, co jsem neviděl. Neviděl jsem totiž žádné pořádné zpravodajství v českém majnstrýmu. To ticho bylo tak ohlušující, že jsem měl pocity jako při první demonstraci v záři 2022.

Tehdy Václavák zapraskal ve švech… Pod koněm se stavělo pódium, ale žádný pražský libtard vůbec netušil, co se bude dít. Václavák se pak naplnil během půlhodiny a v davu uvízly stovky nic netušících lidí. Tenkrát měla policie nejvíc práce s vyváděním zkolabovaných nebo zpanikařených fiflen, kterým jejich oblíbená majnstrýmová média jaksi neřekla, co se chystá.

Stejné ticho bylo i včera. Nejdůležitější zpráva dne – na jakémsi moskevském předměstí nefunguje topení. Že německá vláda ještě přitvrdila a urychleně schválila všechno, proti čemu zemědělci protestovali, to nám žádný režimní intervjuk neřekl. Že se většina protestujících nesvolala přes odborové centrály (protože tam mají ve vedení také hodně (sebe)Středulů a málo Dufků), ale spontánně se připojili přes sociální sítě, to nám jaksi také zůstali dlužni. Prostě zemědělci se do toho pustili (povzbuzeni holandským příkladem) a ostatní se přidali.

A tak si čeští dopravci museli sami zjistit, přes které hraniční přechody se nedá přejet. Naštěstí máme henty internety a bez problémů se bez České televize obešli. Obešli se i bez Seznam zpráv a Novinek… jejich šéfredaktorům gratuluji, promeškali další příležitost ukázat, že k něčemu jsou. Ale nezlobím se. Hodně lidí zjistí, že je lepší číst dezolátské weby. Kdo chce čerstvé zprávy bez příkras a eurohodnotného zabarvení, ten čte alternativu.

Třeba takové Parlamentní listy to měly zpravodajsky moc hezky pokryté a jako jedny z mála na protesty upozorňovaly už předem. Jardovi Polanskému posílám zdvižený palec. Šídlovi, Kubíkovi, Komso Moláčkovi, Bartkovskému a České televizi posílám zdvižený prostředníček. Jsou zbyteční jak francouzská šlechta v předvečer útoku na Bastilu. Se stejnými důsledky na jejich profesní budoucnost. Přesně takhle totiž vypadá situace v Německu…

Ministr hospodářství a životního prostředí Habeck (spojení průmyslu a životního prostředí, to mohou vymyslet jedině zelení libtardi) už pořvával na mikrofon, že jestli si někdo myslí, že z toho bude převrat, tak nebude… Tvářil se u toho jako takový soft Dolfi, který právě převzal Verantwortung za celé Německo. Vláda přitvrdila a odmítá ustoupit, protože přes grýndýl prostě nejede vlak. Ať zhyne svět, jen když omezíme uhlík v atmosféře. Ať zhyne demokracie, ať zhyne Německo, ať si Rusko zbrojí a roste jak chce, zelené náboženství prostě musí zvítězit. Habeckovi už chybí jen výrok, že německý národ si státníka jeho formátu vůbec nezaslouží a tím pádem si nezaslouží existenci.

Protestující ovšem hodlají také přitvrdit. Podle německého Grundgesetz (základního zákona) mají právo na generální stávku, pokud je ohrožena demokracie. Vláda s nimi nevyjednává, naopak demonstrativně odhlasovala to, proti čemu protestovali, ergo demokracie je ohrožená, generálštrajk mohou vyhlásit. Začínají se přidávat i dělníci u Siemensu… to je ta firma, která kdysi byla skoro ve všem jednička, ale bohužel měla nad továrnami komíny a pracovala s fůůůj věcmi a tak je zapotřebí je zavřít a outsourcovat do Číny… samozřejmě bez dělňasů. V Číně jsou levnější a nesmějí stávkovat.

Mimochodem… myslím že u nás také moc nemluvili o tom, že protestující už o víkendu Habecka nepustili z trajektu, když se vracel z dovolené.

Přátelé!

Právě pro to, co se teď děje v Německu, jsem volal po protestech u nás. Doufal jsem v to, v co doufali i Němci. Že se nakonec lidé spontánně přidají. Tak jak se to teď v Německu stalo. Oni tam už také protestují delší dobu. Stejně jako u nás. Nebyly to nijak malé protesty, ale tamní mééédia jsou stejně promořená libtardy, jako tady u nás. Tam také protestovaly vždycky jen nižší desítky traktorů a nižší tisíce lidí. Intervjuci tvrdili, že prostesty organizovaly proruské síly a nepřátelé demokracie. Teď se ucho utrhlo.

Co museli dělat němečtí dezoláti? Vydržet!

Také tam měli různé kecálisty, kteří věděli, že to nemá cenu. Také je uklidňovali šéfové hospodářských a obchodních komor. Šéfové odborů se tam také třesou na teplá křesílka a spíš protestům překáželi, než by je vyvolávali. Také tam měli různé novinářské svině a řeporyjce Novotné, které se tomu posmívaly. Také tam mají Jeníky Cempery, kteří udávají jak na běžícím pásu. A také tam lidi vlečou po soudech za nevymáchanou hubu.

Jenže Němci prostě vědí, že ani Scholz ani Habeck nejsou nadlidi. Nemají žádné právo rozhodovat, která informace je dobrá a která je špatná. Nemají žádné právo určovat, která zpráva je vhodná pro plebs a která není. A také vědí, že jim to nikdo nevybojuje, vědí, že hýbat Německem, to je běh na sakra dlouhou trať a jsou prostě důkladní.

Zřejmě také jsou poněkud statečnější, než my tady doma.

Teď se jim ten svah slušně utrhl. Trvalo to dlouho. Museli dělat demonstrace, museli se angažovat na fejsbůku, museli si na to posbírat peníze, museli vydržet nezájem veřejnosti, museli vydržet tlak od vlády i médií. Museli se podporovat, protože to bylo pořádné psycho. Teď sklízejí plody své dlouhodobé a systematické činnosti.

U nás to bude stejné. Musíme vydržet. Musíme protestovat tak dlouho, dokud se to prostě neutrhne. Je třeba svolávat demonstrace, je třeba jezdit po sálech a sokolovnách, je třeba vyjednávat na všechny strany, je třeba se pravidelně připomínat na Václaváku a čekat na to, co se včera stalo v Německu. Je třeba tu práci zaplatit.

Ne, nevím, jestli z toho v Německu padne vláda. Osobně bych si myslel, že tak daleko to ještě není. Ale když padala Bastila, také si ještě nikdo nemyslel, že monarchii je ve Francii navěky odzvoněno… Ale jedno vím. Německá vláda má problém. Obrovský problém. Neskutečně velký problém. Už dlouho žádný kancléř nečelil něčemu takovému. Oni teď budou mít svých starostí dost.

Už před půl rokem jsem psal, že Fialovi bude konec, až jednou zavolá do Berlína a tam mu nezvednou telefon, protože na něj nebudou mít čas. Jednoho dne prostě nepřijdou notičky a čekání na signál bude marné. Stejně tak mu nezvednou telefon v Bílé chýši, protože migrace z Mexika, válka s Hamásem, konflikt s Čínou a problémy v Hormuzském průlivu i v Rudém moři…

A francouzský telefon? Ten zvoní u Babiše… Eman si s naším Andrejem rozumí. Stejně jako s Orbánem. Ale teď bude i Macron poněkud zaneprázdněný. Jeho premiérka rezignovala…

Řekl bych, že se to blíží. Když se to tady stalo naposled, tak si Jakeš postěžoval, že zůstal jako kůl v plotě. Také se mu tehdy Gorbi nějak odmlčel.

Prosím všimněte si, že v Německu, Holandsku a vůbec ve starých zemích EU, je odpor proti vládě ještě silnější, než u nás. Lidi jsou tam z grýndýlu ještě vzteklejší, než tady. Jsou naštvaní z migrace a evropských hodnot. Tak moc, že v Holandsku vyhrál Wilders a v Německu Habeck nemůže vyjít na ulici. To jen libtardí mééédia ještě udržují iluzi, že je všechno jinak. A také na to dojedou. Už brzy nebudou zákony na ochranu novinářů, ale zákony na ochranu před novináři. Uvidíte.

Kdy že jsou ty volby v Rakousku?

Bude se přepřahat. Všude. I u nás. Liberalismus je v posledním tažení. Ještě kope, ale už jsou to fakt jen křeče. Je to ovšem veliký organismus, který je prorostlý všude. Proto to ještě bude nějakou dobu trvat. Ale jak vidíte, nejsme v tom sami. Celý kontinent je těhotný změnou. Obrovskou změnou. Nemohu skončit jinak, než včerejší výzvou:

Zatnout zuby a vydržet. Nevíme, který kamínek rozjede lavinu, ale jak vidno, prostě je třeba se nevzdávat. Kdo bude sedět na gauči, ten do budoucího vývoje nebude mít co mluvit. Ti, co dneska z pohodlí domova mistrují ty, co se snaží něčeho dosáhnout, ti budou nadávat i dál… až zjistí, že na jejich názory zase nikdo nebral ohled, protože je neřekli v tu jedinou správnou chvíli, na tom jediném správném místě… Dějiny se na gauči nedělají… A nezapomeňte… demonstrace nikdy nic neřeší. Tedy až na tu poslední. Ta pak řeší úplně všechno.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

429 thoughts on “Nižší desítky traktorů

  1. Přehlédl jsem něco, anebo fakt se tu ještě nikdo nezajímal o dnešní jednání Ústavního soudu ohledně zkrácení důchodů vládou fialového hnusu?

    1. Všichni řekli, co již bylo řečeno. Co řečeno zatím nebylo, nebylo řečeno ani u tohoto soudu, protože „je to složité a dlouhé“.
      A výsledek odložen.

        1. Je to neúplné. Duda odjel z toho sídla mimo, jednat s Cichanovskou (ó ironie osudu) a mezi tím tam policie vtrhla a ty dva poslance zatkla. Duda chtěl z místa setkání odjet na místo a, světe div se, odjezd byl zablokován „neznámým“ autobusem. Atp.
          Ale Poláci nejsou holubičí….

  2. Znovu k diskuzi k široce akceptovaným cílům.
    Domnívám se, že pro srozumitelnost musí být těch definicí více, resp. jedna různě rozvinuta – asi by to mělo tvořit pomyslnou pyramidu s tím, že čím níže, tím větší odbornost a více do detailů.
    1. Začal bych tím, že nový systém nesmí dusit tvořivost a aktivitu malých, současně nepřipustit privatizaci státu velkými a musí sloužit občanům státu . tedy 3 naprosto srozumitelné body.
    2. Na druhém „patře“ bych viděl specifikaci státní podpory vlastnictví, což by bylo jen detailnější rozebrání bodu 1. V podstatě jde o to, které vlastnictví by bylo státem podporované a které by podporované nebylo – přičemž by nebylo ale zakazováno. Jde o to, že by určitě stačily pravidla pro používání daňového výnosu – chceš dotaci? … chceš úlevu? … tak buď budeš družstvo s právem vstupu každého občana ČR a principem 1 družstevník = 1 hlas nebo zaměstnanecká akciovka podle stejného principu nebo malá firma (např. do 100 zaměstnanců) s hlavní skutečně „produkční“ činností (žádné poradenství, půjčky, operace s pohledávkami a jiné fin. machinace) …prostě stanovit co bude stát podporovat (nejen dotacemi, ale i daňově). Tohle by možná stačilo – srovnejte Slušovice a Agrofert … já nevidím důvod, proč Babišovi a jemu podobných poskytovat miliardy z výnosu daní. Vždyť on žádné daně neplatí, jen vydatně sosá naše prachy do soukromé kapsy. Chce mít Agrofert jako svůj? … ať má, ale za své. Pokud by chtěl podporu státu, pak buď transformace na družstvo nebo zaměstnaneckou a.s. – tohle by odbouralo jeho (a jemu podobných) choutky na tzv. poziční investování a dojení státní kasy. Když to úspěšně fungovalo ve Slušovicích, pak není důvod, aby to nefungovalo v obdobném případě. Klidně může být doživotní generální ředitel jako výraz ocenění, co vybudoval.
    V tomto bodě by třeba mohlo být řešení, jak řídit strategické oblasti, které by měly být v rukou státu – nic nebrání přece tomu, aby nabídku dostávali ti, kteří úspěšně vybudovali nějakou větší firmu … prostě motivace úspěšných a nikoliv odkladiště nebo kořist politiků.
    3. Na třetím „patře“ pak systémová nastavení podle rezortů – tohle celkem výborně navrhl Blahynka a sem pak patří body, které např. vyjmenoval Targus.
    Někdo vzpomínal, že bodů musí být málo a musí být srozumitelné – no, tohle je pravda, ale „tluče“ se to s tím, že zároveň by to mělo být pro ty, kteří se zajímají více, srozumitelné ve smyslu, jak toho dosáhnout.
    Takže – pro někoho by stačilo jenom nejvyšší patro pomyslné pyramidy, pro zvídavějšího pak 2. patro atd.

    1. To je v poradku, pane Dvoraku.
      Obavam se ale, ze debata se rozvine a u toho, co chceme i skonci.
      Druhy nezbytny krok je, kudy na to, s jakymi prostredky.
      Hierarchie planu, po vojensku „taktika-operace-strategie“ ,to je prace pro jednoho teoretika, na tom se skupinove dohodnout nelze.
      Zacina se dole sdruzenim 3 lidi, na konci muze stat az politicka zmena spolecenskeho paradigmatu.
      Tak daleko to ale momentalne dojit nemuze, nebot chybi skupina (trida) s vyznamnou ekonomickou moci, ktere soucasne usporadani nevyhovuje a ktera by byla motorem a garantem zmen.
      Proto jsou mozne jen 2 prvni kroky: taktika a operace.
      Strategie je momentalne nedosazitelna, coz ale neznamena, ze by se na ni nemelo pracovat.
      Ovsem nikoliv kolektivne, tam diskuze rozbredne na 100%.
      Krome toho, strujce strategie musi mit moc (politickou ci ekonomickou), aby ho vubec nekdo poslouchal.
      Pokud strategii vymysli kdosi z lidu a lidu ji predlozi, bude utlucen namitkami, doplnujicimi body a rozsirujicimi navrhy.

  3. Chceme změnu. Ale jak toho dosáhnout..
    Pětikolka je usazena pevně v kranflecích.
    Nic nevadí. Zloděj, lhář, mafián, feťák …nová politická kultura.
    Všechny předchozí vlády by už padly. Co se změnilo, že to nikomu nevadí?
    Je Babiš opravdu takový démon, že by jim prošla i vražda, pokud by byla správně ideologicky vysvětlená?
    Mám obavy, že za dva roky už nebude za co bojovat.

    1. Ano, situace je pomerne bezvychodna a je otazko, zda neni produktivnejsi rezignovat na snahu o celospolecenskou zmenu a nevenovat se namisto toho svemu blizkemu okoli a to co mozno rozsirovat.
      Jak tomu bylo za narodniho obrozeni: sesli se dva rozumejici si sedlaci a predcitali si ceskou knihu.
      Samozrejme v dnesnich podminkach bude technika jina, ale podstata „sejit se a sdelovat si“ je nemenna.

    1. Než se mi to odeslalo, tak všecky příspěvky změněného nicku Husity-Krtka zmizely a moje reakce se posadila do čela 😀
      Ale v pořádku, už od čtení původních Kydů si myslím, že majitel/ka zmíněných nicků je tzv. hňup obecný prostý, odněkud z ostravské kolonie. A sem, nebo na Kydy chodí jen vysírat, protože odevšad už to vykopali banem.
      Potvrzuje se tak má domněnka, že i pacoši z místní léčebny (KM) se mohou nějak dostat k internetu.

  4. „“Cenzura je začátkem k dosažení tohoto neomarxistickeho cíle a jak se zdá lezeme do další pasti připravené ruskými tajnými službami a nevíme o tom a Putin se nám v osobě pana Vidláka a Nuly vysmívá.Ha na ha…““

    Ale že ten Putin stihne ÚPLNĚ všechno špatný na tomto po-akaným světě. Ten snad maká 25 hod denně !! A ani přestávky na jídlo nedrží !!

  5. Krátce k mazání komentářů…
    S Krtečkem a Aničkou Husitou jsem měl možnost mluvit po telefonu. Bylo to jak z bohnické léčebny. Tihle dva jsou stejný pán, který zřejmě má zdatnou ošetřovatelku a určené vycházky. Dokud se tu objevoval jeden příspěvek denně, dalo se s tím žít. Jak začali zaplevelovat diskusi, mazal jsem je a budu to dělat i dál.

    Smajlíku, vy jste přece skončil před časem a práskal jste za sebou dveřmi, takže v tom laskavě pokračujte, jste krom od trvalého bloku.

    Ničí názory nemažu, každý ať si říká, co chce. Ale pokud tu někdo napíše názor a jiní proti tomu začnou úporně bojovat, tak nakonec prostě zasáhnu. V hospodě se chlapi někdy pobijou. Ale brokovnici mám pod pultem já. Druhou má Alef a já nemám nic proti tomu, aby v případě potřeby střílel.
    Diskutujte klidně a kultivovaně. V té chvíli nemám důvod zasahovat a prostě si v klidu mlčím v koutě. Ale jestli mě rozzlobíte, tak budu zlý. U dětí také nevyšetřuju, kdo si začal, když se perou. Prostě to srovnám vinný, nevinný.
    Takže se všichni zase uklidníme a posadíme se za stoly. Já teď na dvě hodiny odejdu. Jestli tady po návratu najdu bordel, tak prostě budu vyhazovat. A začnu od smajlíka.

    1. „S Krtečkem a Aničkou Husitou jsem měl možnost mluvit po telefonu. Bylo to jak z bohnické léčebny. Tihle dva jsou stejný pán, který zřejmě má zdatnou ošetřovatelku a určené vycházky. “
      Komická, leč běžná praktika na nejčtenějších webech…Někteří pacienti si založí i 10 účtů a „komunikují“ či se „hádají“ sami se sebou. Důvody nechápu, zřejmě se jedná o novou psychickou poruchu, dosud bez stanoveného čísla diagnózy. Doporučuji adminům striktně vyžadovat v diskusi 1 nick = 1 IP adresa.
      Jde to obejít přes VPN, ale to žere čas a pacient(i) se časem unaví…

      1. Nic noveho pod sluncem. Kdysi vyborny slovensky novinar Gryzlov v 60. letech to delal taky tak. V deniku Praca napsal clanek pod svym jmenem – a v Rolnickych novinach pod jinym jmenem s tim, t.j. sam se sebou – polemizoval 🙂

        1. Nic noveho pod sluncem. Kdysi vyborny slovensky novinar Gryzlov v 60. letech to delal taky tak. V deniku Praca napsal clanek pod svym jmenem – a v Rolnickych novinach pod jinym jmenem s tim, t.j. sam se sebou – polemizoval

          napadá mě exhibice

      2. 1 nick = 1 IP adresa, to nelze dodrtžet vždy. Představte si, že jste někde měsíc na montáži, na stavbě… váš penzion bude mít jinou IP adresu než vaše trvalé bydliště.

      3. Ajpina svázaná s nickem je nesmysl. To by šlo jen u toho, kdo si platí připojení s pevnou IP . Většina lidí má adresu přidělovanou (DHCP). Stačí, abyste třeba vypnul kabelový modem na noc nebo vikend, a po zapnutí už vám to přidělí adresu jinou, protože tu vaši včerejší už přidělil někomu jinému.

    2. Nerozumím – loni jsem dveřmi prásknul, dneska jsem zase prásknul, v březnu možná zase prásknu, nebo možná neprásknu… co já vím co bude v březnu. Práskání dveřma nemám moc rád (dělá to totiž kravál), takže fakt v práskání nehodlám pokračovat nad rámec svého uvážení.

      A jestli vás naštvala věta „Spálit slova je horší, než vzít někomu život“, s tím opravdu, ale opravdu nic neudělám. Myslím si to, věřím, že je to pravda a za výrokem si hodlám stát.

      Nashle v březnu. Možná. Ale jo. Nejspíš. Spíš jo… … … nebo v dubnu. Ale spíš ten březen. Pozdní. Pozdní březen. Takový ten skoro duben.

  6. https://web.litterate.cz/trvalo-to/comment-page-1/#comment-184073
    https://web.litterate.cz/skutecna-ruska-propaganda/comment-page-2/#comment-180816
    https://web.litterate.cz/14563-2/comment-page-1/#comment-232599
    https://web.litterate.cz/v-predvecer-utoku-na-bastilu/comment-page-2/#comment-233141

    Spálit slova je horší, než vzít někomu život Vidláku. Když jsem měl čas (a náladu), tak jsem zálohoval váš web, vaše články a vaše slova na Wayback Machine, aby bylo těžší je spálit. Po každém smazaném jsem měl menší a menší chuť v tom pokračovat, a řekněme, že jsem to začal vyloženě flákat od té doby co jste si založil firmu „přátelé podpořte mě“.

    Za dva týdny se tu toho moc nezměnilo… uvidíme za dva měsíce.

  7. Celkem se tady rozproudila diskuze nad tím, co vlastně chceme. Dal bych svůj pohled na věc.
    Většina lidí se chce mít dobře a užívat života. Většina bere za samozřejmost, že si svoje odpracují, zaplatí daně a očekávají, že budou mít pokoj a moci slušně žít.
    Např. pro 96% mužů je příjemné buď žít sám nebo se ženou, pro 4% pak je příjemné žít sám nebo s jiným mužem. A tak je to ve vice věcech. Problém nastává, když lidi nutíte do něčeho, co nechtějí, nebo jejich život je konfrontován s faktem vyprazdňující se peněženky a současně rostoucími čísly na složenkách k zaplacení. Tohle pak začíná být pro ně nepohodlné, ale ještě to neznamená, že se začnou zajímat o politiku, resp. příčiny tohoto stavu. Akčnější – jako např. zde Targus, zapřemýšlí nad příčinami nahodí v bodech, v čem vidí nápravu a s dovětkem, že nebude ztrácet čas cypovinami a jde dělat něco kloudného pro sebe. Těm akčnějším je přitom jasné, že bez nějaké změny v řízení nelze očekávat zlepšení v životě.
    Za velmi důležité bych proto považoval rozšířit paradigma, že většina spoluobčanů se nebude mít dobře ve státě, který nefunguje ve prospěch jeho občanů a zároveň, pokud starost o své zájmy nechají na někom … ten někdo je vždy většinou jenom obere.
    Lidí jako Targus, který tady dal svých 5 bodů, je ovšem zapotřebí více – jenom tak lze totiž zjistit, na čem by mohla být celospolečenská shoda a v okamžiku změn zavelet, že jdeme tímto (odsouhlaseným) směrem … a nasměrovat další vývoj na takto „položené koleje“.
    Na Islandu po krizi pozavíraly bankéře a došlo k celonárodnímu vzepětí v diskuzi … zřídili si na to tzv. mraveniště, kde projednávali mj. text nové Ústavy. Že nakonec novou Ústavu neprosadili je věc druhá, kdy si můžeme vzít ponaučení, proč to nedopadlo, nicméně diskuzi systémem „mraveniště“ potřebujeme jak sůl.
    Pouze z nějaké takové širší diskuze může vyjít výsledek, se kterým pak v rozhodujícím okamžiku bude souhlasit většina. A věřte, že ten rozhodující okamžik je nepříjemně blízko. Zatím to ovšem vypadá, že odbočíme opět na koleje, které mají pro nás připraveny globalisté. Pokud se nevzepneme k praktické diskuzi, tak dopadneme opět špatně, přičemž nejsme bez šance na úspěch – dílčí diskuze probíhají (např. Štěpán + Jandejsek atd.), neprobíhají jen diskuze na skutečnou změnou systému, bez které se systémová změna neobejde.
    Jinými slovy – i „Vlasta prodavačka“ by měla i o půlnoci vědět, jak moc chceme socialismu, kapitalismu nebo něčeho jiného … nejen vědět, ale hlavně s tím souhlasit. Až pak přichází čas na „poslední demonstraci“, které smete ty, kteří konají proti většinovým zájmům.

    1. Toš teda já si myslím, že je třeba vědět, že jsme a byli jsme vždy závislí.
      Zmítaní rozhodnutími sil odněkud ze zahraničí.
      Abychom nešli moc hluboko do minulosti, byli jsme závislí na tom, co Kreml řekl, potom, co a jak chce Germán a co chce a ráčí bílá chatrč, potažmo kdosi z nějakého Bruselu.
      Co chce většina nás tady v kotlince bylo a je tak nějak vedlejší. Přednost měli vždy tamti vodněkud a jejich vůle. To tedy zaprvé.
      No a za druhé, pakliže máme plnou hubu demokracie, tak bychom ji měli také konečně začít praktikovat. Je to vláda lidu, kdy lid rozhoduje co a jak. Lid. Hlasováním. Dobře, zvolí si své zástupce, ale všichni víme zatraceně dobře, co se z nich zhusta vyklube za kujóny. Takže není od věci moci je odvolat z funkcí a rázně vyřešit pomocí zákona. Pak bude jasné i jim, co to je odpovědnost.
      Ústava dí, že zdrojem moci je občan a ten by měl hlasováním rozhodovat kdy a v čem byla ústava porušena, nikoliv nějaká inštance ala Rychetský &. comp., kterou nikdo nezvolil, nýbrž kdosi jmenoval.
      O všem, i o ústavě, by měl rozhodovat jen a pouze občan volič. Takže referendum od vesnice přes Strakovku až po Hrad, přes instituce, které žijí z peněz státu, pěkně od podlahy.
      Že se při té cestě stanou i chyby, lidi se zmýlí a podobně je jasné. Je třeba se to naučit za pochodu a vypilovávat to. Diskutovat, vyměňovat si názory, hledat společná řešení. Při tomto systému je možnost chyby napravit. Při současném taková možnost neexistuje.
      No a teprve potom je možné začít brát v potaz, co chce nějaké zahraničí. Ale až bude tady hotovo.

      1. Za Husáka tomu komunisti říkali : „Demokratický centralismus“
        Za Havla zavedli rčení: „Zastupitelská demokracie“
        Za Koho se tu rozlezla ta „Liberální demokracie“?
        Ale furt ty lidi do toho nemůžou a dneska už ani nesmí kecat!
        To jsou dneska nepřátelé „společnosti“?
        Nikoliv, jsou to nepřátelé mocných, nemocných Mocí.

        1. Agarin napsal:10 ledna, 2024 (0:49)
          Za Husáka tomu komunisti říkali : „Demokratický centralismus“
          Za Havla zavedli rčení: „Zastupitelská demokracie“
          Za Koho se tu rozlezla ta „Liberální demokracie“?
          Ale furt ty lidi do toho nemůžou a dneska už ani nesmí kecat!
          To jsou dneska nepřátelé „společnosti“?
          Nikoliv, jsou to nepřátelé mocných, nemocných Mocí.

          prachy, moc, exhibicionismus
          stávající politici pochopili co je většina.. moc
          na základě střetu zájmu si stanovují platy, hodně vysoké, nějaké zdražování nepocítí, nebolí to.. prachy
          no a exhibicionismus jim poskytují média, jaké to jsou stars

          vše je pro ně pěkné

    2. No, proč rovnou nenapíšete, že potřebujeme nový systém a to takový, ve kterém se budou volit přímo potřeby. Ty na kterých se lidi shodnou nejvíce, budou figurovat na začátku volební listiny. Ty budou mít největší oporu, zastoupení. Z toho teprve lidi poznají, co potřebují, co je potřeba dělat a jak. Pak má smysl na to hledat řešitele, konatele…

      Pokud mne zrak nešálil, tak k takové změně paradigmatu tady není vůle. Čili vesele nastupují na globální kolej a čekají že je dovezou tam kam nevědí, že jim dovezou to, co nevědí, že budou žít tak jak netuší….

      1. Sasine, proč ten seznam potřeb nezačneš psát prostě sám?
        Budeme o něm průběžně diskutovat, třeba stylem „tohle je možné-nemožné, průchodné-neprůchodné, vhodné-nevhodné, potřebné-nepotřebné“…atakdál.
        Začni Sasine, nikdo jiný to za Tebe neudělá.
        Protože jenom Ty máš jasnou představu, jak všechny potřeby občanů ČR pojmenovat a definovat – tak prosím začni.
        Všecky ostatní Tvoje námitky jsou k hovnu.
        Ukaž sem, jaká je Tvoje představa. Budem si to korigovat navzájem – dyť je tu tolik chytřejších a sečtělejších lidí, než jsme my dva! A teď to fakt myslím naprosto vážně.

        Vypal sem třeba pětadvacet těch nejzákladnějších, když bude třeba pětatřicet, nic se neděje.
        Podiskutujeme o tom, to bude výživné téma aspoň do jara, jestli ne dýl – když se to ukáže přínosné.

        1. Ty voe, víš kolikrát sem to už psal. Druhej den další článek o blbostech a děláš to znova. Pak seš za kverulanta a chcou tě vyhodit. Proto sem navrhoval panu domácímu ten čudlík aby to nigdy už nezmizelo a bylo to stále aktuální. Aby to počítalo kolik lidí chce todle nebo támhleto a aby se daly přidávat požadavky nebo nápady. Ale přileze nula a smázne to nebo se zavěsí ti pitomci co mají jen dvě potřeby (velkou a malou) a začnou se posmívat. Už to seru.
          Za tu dobu už by mě mohl něgdo vystřídat , mělo by to za prvé satisfakční účinek, že něgdo to chápe a za druhé už by tu káru mohli tlačit i jiní aby nás jako bylo víc!

          Povídat si o tom?
          Co si chceš do prkýnka povídat o potřebách. Ty sou jasný, daný, hotový, jen je potřeba je sečíst.
          Není zájem. NENÍ ZÁJEM

        2. 1) Gdyž napíšeš, že chceš třeba státní bydlení, gdyž už teda odírají lidi celej život na daních, tak ať jim postavěj bydlení.

          Už kácíš režim, páč jak by odíral lidi.

          2) Gdybys třena napsal, že chceš zadarmo zdravotnictví, aby fakt páchalo zdraví, už likviduješ doktory a celej ten průmysl s bolestí a strastí.

          3) nedejbože gdybys třeba napsal, že chceš mír, ty voe už musíš měnit režim.

          4) můžeš třeba napsat, že chceš podíl na rozpočtu, už se vyrojí tlupa vyžírek, keří tebe od rozpočtu odstrkávají, ale sobě si ládují, zase deš proti systému.

          Deset potřeb základních, by se po brblání a přehazování pořadí, zlikvidovalo režim.
          Ale je to jen mandát, ale betonovej. Gdo by se ho chytil povede zem k jejich naplnění. Není zájem.
          Fákt. NENÍ ZÁJEM

  8. Pod pravým jménem s obcí 3 příspěvky a zasírači , anonymové a tlučhubové pouze jeden příspěvek a je po problému s idioty a mazáním. Kdo se bojí domovnice, šéfa, souseda za svůj názor, ať sem neleze. Samozřejmě že se zde pod svým jménem s obcí může vyskytnout i idiot, ale nebude jich mnoho a ti zvláště dotěrní a blbí se dají jednoduše vyhodit. Ne však za názor , ale za blbost, útočení , zasírání a podobně.
    Taky taky nemám patent na rozum, ale s některými idioty co tady pod rouškou anonymity píší nekonečné bláboly by byl konec. Na jeden dobrý příspěvek deset blábolů je hodně, ale je to Vidlákův blog a je to na něm, jak to udělá.
    Já sem chodím kvůli Vidlákovi, většinou má dobré názory, dobře píše a já nemám potřebu jej korigovat, až začne psát blbosti, chodit sem nebudu, nebo jenom občas. Dřív jsem chodil hodně na Protiproud, ale dnes už si v něm vybírám podle hosta a tak to má být.
    My jsme tady hosté a Vidlák je tady rozhodčí.

              1. Ale on není proti. On to pouze od jiných nežádá – avšak nebrání jim v tom.

                Jak píše, stačí mu (navrhuje) pro případnou registraci slabší podmínka: pouze nickname. Kdo by chtěl jako nickname uvést své skutečné jméno (tak, jak to udělal p. Dvořák), jistě může.

                1. Alef:
                  První větou jste pojmenoval podstatu spousty současných problémů. Můžu vám dát deset slepic?

                2. Stale sa ale da na jedneho cloveka zaregistrovat viac nickov … ja som tu pod mojim ‚pubertalnym‘ mailom … ale medzicasom uz mam aj ‚dospely‘, a mozno by som vyhrabala aj heslo k yahoo mailu, co som mala skrze chat … ale uznavam, na 50 nickov by to nevydalo

        1. Pardon, odpovidala jsem na „… pro povinnou registraci bych byl. Mail a nick, nic více.“

          To zabilo diskuzi na Nove republice.

          Proc se nevratit k systemu alefovskemu? Byly tu jasna pravidla, podle kterych jeli komentatori i admin.

    1. a proč by se ty drony nemohly jmenovat třeba Sokol Bandera?
      Sponzoři budou lépe vědět, komu drony slouží.

  9. Mne se líbí ten nápad,bude se přepřahat.
    Koně co táhl na levé straně,dáme na pravou stranu a toho z pravé strany na levou.
    Takhle si představuji výsledek příštích parlamentních voleb.
    Kočí a směr bude stejný.

    1. Vojaci! Doneslo se mi, ze nase elitni jednotky maji moznost vymenit si na bojisti spodni pradlo kazdy den! Proto, abychom si i my udrzeli vysoke nasazeni, budeme si i v nasi jednotce menit spodni pradlo kazdy den!

      Kdo s kym, urcim pozdeji. Rozchod!

        1. Re: zemedelec
          A kdy skončila vláda Andreje Babiše, kdy nastoupila vláda Petra Fialy a kdy začala SVJ RF na Ukrajině, víte?
          L.

    2. Takhle jsem navrhoval řešit přestávku v práci.
      Pracoviště 2 zastoupí během přestávky pracoviště 1.
      Opuštěné pracoviště 2 nahradí pracovníci pracoviště 1.
      Návrh prošel.
      Zůstali jsme bez přestávky a makali dál.
      Vedoucí odjel na oběd mimo závod a byl klid na práci.

  10. Kdo si to dovolil otevřít okno? Taková neúcta k hlasitě prdícím! Jistě se teď necítí dostatečně komfortně!

    1. Vidláku, opakování je matka moudrosti … takže znova:

      Měl bych něco k umlčování trollů a jiných přispěvatelů zde.
      Nemůžete prosazovat ducha demokracie a současně mazat něčí názory. Je to někdy úděsné a zdlouhavé, ale potřebujeme slyšet i názory druhých ať jsou jakékoliv. Spíš bych se přikláněl k nějaké „výchovné“, ve smyslu samoregulující, metodě – např. např. označit autory trollovacích příspěvků barevně nebo jinak, aby někomu bylo přehledné přeskakování. Já se kajícně přiznávám, že čtu všechny příspěvky … a proto uznávám, že to někdy chce fakt trpělivost. Ale chci znát názory všech co nějak píší …
      K té filtraci „vhodných“ názorů – velmi kvalitně je to zpracováno ve filmu „Lid versus Larry Flynt“ – tam, v té době naprosto neznámý právník, který zastupoval obhajobu před nejvyšším soudem, argumentoval nějak takhle:

      „… Vždy bude nějaký nevhodný názor, pokud zakážeme aktuálně ten nejnevhodnější, pak se pořadí nevhodných názorů jen přeskupí … a opět bude jeden, který bude moci být označen za aktuálně nejnevhodnější … a tak lze pokračovat do nekonečna až zbude jenom jeden názor.“

      Tohle je důvod, proč nemá být nikdo z diskuze vyhozen. Dnes se nám zdá nejhorší Anička-Husita, tak ji umlčíme … ale zítra se nám bude zdát nejhorší někdo jiný, který sice trolluje méně, ale trolluje – tak toho umlčíme zítra … no a pozítří tady zůstanou jenom názory, které chceme slyšet a máme vytvořenou perfektní sociální bublinu, které se liší od bubliny libtardů jenom tím, že povoluje jenom jiné, ale opět naprosto čisté, ideologické myšlení.

      1. Mýlíte se, pane Dvořáku. V případě „Aničky – Krtečka“ patrně nejde o názor, nýbrž o formu. Dotyčný měl k dispozici několik let k tomu, aby své názory, má-li skutečně jaké, věcně sepsal a věcně předestřel. Nepřítomností bezobsažého trolení o žádný názor nepřicházíme.

        1. Souhlasím, ale faktem je, že takových lidí je více a i oni mají volební hlas a právo na názor, byť opakují neustále jedno a to samé a stále stejnou formou.
          Řešením není umlčet, ale označit např. za „nevěcně diskutující“ … i oni totiž občas mohou mít i dobrý názor. Umlčením jenom v žebříčku „trollů“ změníte pořadí. Nic více. Za nějakou dobu tady bude vadit někdo jiný.

          1. Bavíme se o webu, který jsem kdysi jako svůj prví pokus ve WP a pro původně trochu jiný účel napsal já. Jak možná víte, Vidlák s Masterem chystají něco nového. Snad tam tyto věci budou nějak ošetřeny, věřme, že comming soon. – Do tohoto webu, i se všemi jeho nedostatky, už bych raději nezasahoval.

              1. Myslím, že to má úskalí. Jednak denně přibývají noví /včetně trollů/, jednak jsou tací, co mění identitu.
                Nebylo by jednodušší – s početně výrazně menší množinou „prvků“ – označit ty, kteří mi STOJÍ ZA TO ČÍST?
                Udělal jsem si předběžnou inventuru a vychází mi to na ca deset „hlav“.
                l.

              2. Ale pravda, to se dá snadno ošéfovat jako dosud – myš a kolečko.
                A v případě konkrétního zájmu „ctrl.+f“.
                L.

          2. Možná by Alef věděl o řešení, jak engine tohoto fóra doplnit o tlačítko „ignorovat“, jako to má např. D-Fens. Pak se namísto účtenky měsíčního nákupu z hypermarketu, objevuje jen řádek „tohoto uživatele jste si přáli ignorovat“ a téměř není nutné rolovat.
            Znamená to ale, každému uživateli zřídit ignore-list, což s sebou nese nutnost registrace nicku stylem jméno/heslo a samozřejmě přihlašování.
            Netuším, jak je v tomto enginu taková změna pracná, nebo zdali je vůbec proveditelná.
            Ale tou symbolickou registrací by se snad dali odradit ti nejhorší zasírači. Pokud by to nezabralo, tak plnotučný reg včetně mailu.
            Nedá se svítit – pan Alef i pan domácí Vidlák to jistě mysleli dobře, ale dopadlo to jako vždycky u diskusí, volně přístupných i imbecilům, kteří se nějakým způsobem dostali k zařízení a k internetu.
            V devadesátkách a ještě hodně dlouho po r. 2000 tohle nebylo potřeba.
            Zařízení byla relativně drahá, připojení rovněž (kór vytáčené) a tedy se nedostal k internetu doslova kdejaký hňup.
            Dneska?
            Hňup si za část dávek, z bazaru a za litr, pořídí starý smartphone a to často jen proto, aby mohl všude po internetech jen vysírat, nebo tamtéž a ostatní účastníky, omračovat svou domnělou moudrostí doslova zbytek virtuálního světa.
            K ničemu jinému, nepočítám-li různé pofidérní sítě a aktivity, tihle lidé internet nepotřebují..Natož k práci, nebo ke vzdělávání.
            Potřebují exhibovat aspoň na těch sítích, virtuálně, protože jejich okolí si jen klepe na čelo a buď je ignoruje, nebo nikoho okolo sebe prostě nemají.
            Vidím to tady každý den. Nedovedu si představit, kdo normální by mohl komunikovat s autistou pawem, nebo s lidmi ala A-KSH či Gój.
            Nemocní, nebo úchylní lidé, kteří nikam a nikomu nic nepřinesou, jen zmar a zmatek.

            Pokud by to šlo, přimlouvám se za úpravu diskuse, protože z hlediska údržby je to dlouhodobě nezvladatelné. A pokud to necháte tak, budou tu traktáty autisty na tři obrazovky, které zdravé lidi jen odradí.
            Nevolám po cenzuře, volám po nějaké formě zneviditelnění balastu pro tisíce čtenářů, kteří si ten balast přejí nevidět a přejí si, nemuset to stále otravně rolovat.

      2. Souhlasím s Vám, že zakázat plošně je špatně. Správné by bylo nechat na každém, aby si mohl dát kohokoliv y diskutujících do ignorace a jeho příspěvky by neviděl. Každý by měl mít právo na to vyjádřit svůj názor, ale stejně tak každý by měl mít právo tento názor ignorovat. Už jenom proto, že pokud strávím 5 minut času denně srolování naprostých blábolů, tak je to ročně víc jak den. A tento čas se dá trávit rozhodně lépe.

          1. Já to ještě rozvedu a možná je to i téma pro přispěvatele tohoto webu. Pokud denně přečtu Vaše články a nechám tomu cca. 15 minut. Pak se mrknu do diskuze, kde nechám třeba 10 minut a většinu toho času scroluju nebo přeskakuji příspěvky, co nic nepřináší. Pak je to dle mého ztráta pro všechny. Jednak proto, že kvalitní příspěvky zapadnou, taky proto, že než přidat příspěvek na hromadu hnoje, tak raději vůbec. Ve finále pokud se diskuze mění na onu hromadu, tak vlastně pak už je jedno zda tam je, raději se ji vyhnu.

            Ty čísla jsou důležitá. Pokud máte čtenáře, který tu je často a denně na tomto webu nechá téměř půl hodiny. Kolik takových lidí tu je ? Myslím, že řádově tisíce denně, možná i vyšší řád. Co by se dalo za takový čas udělat a jaký to má potenciál.

            Osobně si umí představit třeba max. 3 příspěvky denně, protože jde o kvalitu obsahu ne o psaní štěků a kopírování odjinud a soukromý blacklist. Registraci nepovažuji za nutnou, protože kdo jsem a odkud jsem není přece předmětem příspěvků. Ale podepsat se, třeba i uměleckým pseudonymem není věc názoru, ale elementární slušnosti.

            1. To omezování počtu příspěvků … no nevím, tohle asi ne. V osobním nastavení si pro sebe zneviditelnit trolly je rozumný kompromis.
              Jinak k délce diskuzí – problémem je, že tady se nakonec smíchá všechno dohromady. Chtělo by to české“mraveniště“, kde by se diskutovalo podle vláken – např. vlákno o rozsahu zdrojů ve vlastnictví státu, další vlákno např. zda státní bytová výstavba ano nebo ne atd.
              Každého totiž zajímá něco jiného, ale je třeba znát co největší spektrum názorů na co nejvíce otázek. Koho zajímají např. ty byty, tak by si udržoval přehled o vláknu s diskuzemi k bytům atd.
              Tady pod těmi články by to pak byl takový všeobecný „sběrný pokec“, ze kterého by se určovaly vlákna diskuzí na mraveništi.

            2. TOŽ NA VAŠI KVALITU SU TEDA ZVĚDAVEJ. OSTATNĚ PŘEBÍRÁNÍ LEJN OD KOBYLINCŮ JE OBLÍBENÁ ČINNOST HARPAGONDECHUJCŮ.

              To by byla panečku demosgráca. Psali by jen ti se správnými „názory“. Ostatní by byli vymazáni nebo házeni rovnou na „“BLACK LIST““.

              No a potřeby pro volení potřeb už máte sepsaný?

          2. David Dvořák napsal:9 ledna, 2024 (16:11)
            Jo, osobní nastavení tak, abych neviděl toho, koho nechci číst je asi dobrý kompromis.

            jasně.. obecně.. chceme-li nějaký program – algoritmus perfektně zabezpečit, všechno to velice nabobtná.. + další negativa (rychlost atp.. otázka.. kolik versí Windows znáte?)
            a teď problém digitalizace – inteligence (článek byl smazán☺) všechno tvoří chybující lidské bytosti nepřepokládejte tedy, že jejich dílo bude bez chyb (platí i o umělé inteligenci..)

        1. Kdysi jsem uvažoval o podobném problému pro své weby.

          Dávám do placu návod na to, co by mně jako čtenáři nejvíc vyhovovalo:

          Je tu pár známých moudrých lidí. Ti by dostali právo dělat svůj digest. Zakliknutím zaklikávátka, které by se jen jim zobrazovalo. „Toto stojí za přečtení“. Řekněme, že by se našli 3 či 4 takoví. A normální čtenář by si mohl vybrat „vše“ nebo „digest pode A“m „digest podle B“ ….
          Jistě by si každý čtenář rychle vybral svého oblíbeného vybírače.

          1. Milion chvilek pro demokracii nabízí zdarma zasílání zpráv, které jsou prověřené a očištěné od dezinformací.
            To je podobný princip…

          2. Chápu to dobře, že „Digest_Alef“ by bylo v podstatě označení, které příspěvky čte Alef? … „Digest_K42“ by pak byly označeny příspěvky, které přednostně čte K42?
            A nebo je to chápáno tak, že by někdo měl vždy „službu“ a označoval podle jeho názoru kvalitní příspěvky?

      3. Nemůžete prosazovat ducha demokracie a současně mazat něčí názory. Je to někdy úděsné a zdlouhavé, ale potřebujeme slyšet i názory druhých ať jsou jakékoliv.

        Kdysi jsem měl kolegu „kovaného“ komunistu.. se kterým jsem občas v přísném soukromí diskutoval. Jednou jsem se ho zeptal, proč poslouchá Svobodnou Evropu.. >abych věděl jak bojovat proti< odpověděl.. docela mazaná odpověď

        a co dnes..

  11. Weigel:

    …Nikdo nechce slyšet o tom, že příčiny naší krize jsou systémové. Nemá smysl spoléhat, že nás vládní průmyslová politika přivede někam na špici. Je hloupost očekávat, že se země naší velikosti může stát centrem široce založeného špičkového základního výzkumu. A stejně tak neplatí, že zahraniční nadnárodní společnosti, které českou ekonomiku ovládají a formují ji jako výrobce a dodavatele průmyslových meziproduktů, k nám začnou ve větší míře přesouvat lukrativní fáze svých produkčních řetězců. Potřebujeme konkurenceschopný český kapitál, potřebujeme konkurenceschopné tržní prostředí. Děláme pravý opak.

    Jsme v pasti Evropské unie a jejího rigidního ekonomického systému, založeného na regulacích, dotacích a nesmyslné zelené politice. Z dnešní pasti bychom se mohli dostat pouze tak, že bychom se zbavili této dusivé byrokratické svěrací kazajky a vytvořili pro byznys příznivé stabilní prostředí s jednoduchými pravidly, minimem regulací, nízkými daněmi, zkrátka vrátili se k cíli, který jsme měli v devadesátých letech. Jen v takovém případě můžeme mít naději, že budeme zajímavým prostředím pro byznys. Naše země bude úspěšná tehdy, pokud její firmy budou produkovat zboží, po němž je na domácím i světovém trhu poptávka. To je zásadní, nikoliv spekulace analytiků nad přidanou hodnotou a HI-TECH úrovní.

    My namísto toho již řadu let slepě odsouhlasujeme a přijímáme evropskou a především německou politiku, která je dnes již zcela evidentně lístkem na Titanic. Německo, tahoun zelené politiky, už mohutně nabírá vodu. My zoufale s ním. Zbytek Evropy se nad hladinou drží s velkými obtížemi. Evropský byznys se místo své ziskovosti a obchodní expanze zabývá ESG a získáváním dotací z veřejných peněz. Ten velký začíná odcházet do zámoří.

    Naše politiky to zjevně netrápí. V záplavě jejich nedávných projevů na toto téma nezaznělo vůbec nic. Ani rekordní inflace, ani pokles ekonomiky nepřiměje vládu k opuštění neskutečného energetického aranžmá, které zavedlo do českého hospodářství německé ceny energie bez ohledu na zlomkové náklady její výroby u nás. Bez hlesu přijala zelenou politiku umělého zdražení energií a snížení životní úrovně obyvatelstva a nečinně přihlíží neskutečnému obohacování energetického byznysu na úkor českých firem i domácností, jehož rozměr nemá v naší historii obdobu a stojí za významnou částí exploze firemních nákladů a sociálních problémů obyvatel….
    ….Méně rozvinutá ekonomika, kterou ve srovnání s nejbohatšími zeměmi EU ČR stále je, chce-li prosperovat, musí být flexibilnější a nabízet pro podnikání výhodnější podmínky, než mají vyspělé země. Unifikace podmínek a komplexní zesilující se povinná bruselská regulace všech stránek života takovou možnost vylučují. Proto pomaastrichtská EU nezažila žádný hospodářský zázrak, proto její ekonomická výkonnost stále klesá a odstup od USA a Asie se zvětšuje. Mohutně k tomu přispěla ještě společná měna, která z celého jižního křídla EU vytvořila předluženou stagnující zónu, kterou drží nad vodou pouze nákupy vládních dluhopisů těchto zemí Evropskou centrální bankou.

    U nás příklady Itálie, Řecka, Španělska a třeba blízkého Slovenska velkou eurofilní část politické scény nezajímají. Výše popsané koule na noze, které jsme si dosud z Bruselu dovezli, jsou jim málo. Chtějí mít jistotu pořádného závaží na krku v podobě eura, s nímž budeme ke dnu směřovat s neomylnou jistotou….

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/jiri-weigl-recese-a-to-jeste-neni-vsechno/

    1. Už jsme jednou vytvořili prostředí pro vzrůst domácího ….. a jeho vřazení se do Evropy. V klidu si to opáknem? Už nemáme z čeho.

  12. OT – pamatujete na ten vysmech pri zverejneni PizzaGate?

    Ze by to az tak fantasmagorie nebyla?

    Pedofilný milionár Jeffrey Epstein tajne natáčal princa Andrewa a Billa Clintona pri sexe s maloletými, informuje LBC s odvolaním sa na najnovšie zverejnené dokumenty. Na klipoch sú údajne jasne vidieť tváre oboch mužov.
    Obeť Jeffreyho Epsteina tvrdí, že existujú sexuálne videá princa Andrewa, bývalého amerického prezidenta Billa Clintona a miliardára a podnikateľa Richarda Bransona. Dokazujú to nové dokumenty, ktoré zverejnil súd.

    1. Tymákovan:
      Ani jsem ten článeček nečetla – naprosto mi stačí, že se to událo v baru Jekkyl & Hyde na Americké třídě! 😀 😀 Díky, to fakt pobavilo – jojo. Vesmír má kapánek drsný smysl pro srandu.

  13. Fiallah o morálce káže
    komíhají se mu paže
    do signálních postavení,
    nádherné to představení.

    Drží funkci zuby nehty
    obhajuje svoje knechty
    i když za praporem smutku
    využili prostitutku.

    Připojen ke kabeláži
    obhajuje svoji gáži.
    Protektoru vnořen v rektu
    myslí, že je bez defektu.

  14. Trochu problém je, že jsou tři skupiny odpůrců současného směřování EU.

    Jedněm vadí socialismus = přerozdělování a sociální stát, ekonomické regulace, Green Deal, REACH, RoHS a další. Chtějí ekonomickou svobodu, obvykle též zbraně a auta s pořádným motorem. Gayení/lesbení/trandění a feminismus jsou jim u anusu. Rusko jim vadí, protože je to 1) konkurence a 2) Rusko. S dotačně zlodějskou ekonomikou se naučili koexistovat, nemají ji rádi, ale umí v tom chodit. (třeba já)

    Druhým vadí dotace a bohatci, Green Deal proto, že se zdražuje. Obvykle neví, co je REACH a RoHS. Nevadí jim samotný fenomén regulace, ale to, jak negativně je postihuje. Naopak ekonomiku by regulovali až běda, nemají rádi majetkové rozdíly. Rusko je jim lhostejné, ale vyhovovaly by jim levné ruské energie. Obvykle si neuvědomují, že ruský a čínský kapitalismus je co do přístupu k zaměstnancům podstatně tvrdší než euro“kapitalismus“. (socani, dneska nalezlí v babišárně)

    Třetím vadí hlavně to feminní lesbení a trandění. Rusko mají rádi, protože ruský mužik se se ženou nesere a má doma pořádek. Chtějí mít bílý, patriarchální, heterosexuální a uniformní svět. Ekonomika je druhotná. (SPD)

    Tyhle tři skupiny spojit, to bude fuška.

      1. re: Admirál: 9 ledna, 2024 (11:22)

        Vždyť to píše. Okolo jdoucí v tom umí chodit.
        To znamená má obživu založenou na přerozdělování a dotacích.

    1. Chybí Vám tam skupina, které vadí to, co první skupině, k tomu jim vadí i lesbení a trandění a feminismus, ale nevadí jim Rusko.

            1. Pokud se podobné „taxonomie“ dopouští někdo s tak pokřiveným pohledem na svět a neschopností objektivně a racionálně posuzovat svět kolem (zejména sociální realitu), je zhola k ničemu. Takových vysypete po pár pivech z fleku z rukávu minimálně deset.

              1. Milena napsal:9 ledna, 2024 (11:40)
                Chybí Vám tam skupina, které vadí to, co první skupině, k tomu jim vadí i lesbení a trandění a feminismus, ale nevadí jim Rusko.

                ach jo..
                známým se narodil hermafroidit.. tak jsem se začal zabývat o co GO..
                především kiks přírody
                co následovalo bylo špatně.. medicinmani u mimina provedli zásah ♂/♀ a netrefili se..
                jinde by to nechali rozhodnout časem tedy >> příroda – puberta
                i když je ta záležitost docela stará, ten člověk je katastrofa.. reprodukce = 0
                takže pozor..
                jinak, HOMO se dá vychovat, největší výskyt je dán i prostředím, pravděpodobně i predikcí
                ale o tom jiní a fundovaní
                a zase POZOR
                nediskriminuji

                a k Rusku? zase je to NE o národu ale o politicích.. měli by se domluvit

      1. Milena napsal:9 ledna, 2024 (11:40)
        Chybí Vám tam skupina, které vadí to, co první skupině, k tomu jim vadí i lesbení a trandění a feminismus, ale nevadí jim Rusko.

        ach jo..
        známým se narodil hermafroidit.. tak jsem se začal zabývat o co GO..
        především kiks přírody
        co následovalo bylo špatně.. medicinmani u mimina provedli zásah ♂/♀ a netrefili se..
        jinde by to nechali rozhodnout časem tedy >> příroda – puberta
        i když je ta záležitost docela stará, ten člověk je katastrofa.. reprodukce = 0
        takže pozor..
        jinak, HOMO se dá vychovat, největší výskyt je dán i prostředím, pravděpodobně i predikcí
        ale o tom jiní a fundovaní
        a zase POZOR
        nediskriminuji

        a k Rusku? zase je to NE o národu ale o politicích.. měli by se domluvit

    2. Dokud většina lidí nepochopí, ž tyto rozpory nejsou podstatné, protože naším primárním problémem je vyvádění zisků z naší země, není šance na zlepšení. I když některé ty věci na opravu nepotřebují peníze, dokud budou mééédia ovládána jak jsou dnes, nemají šanci ani ony.

      1. Tymákovan:
        Jenže tohle je základní problém všeho živočišstva – koukat na to, co je společného a ne co je rozdílného. A poněvadž človo jest pánem (paní) tvorstva, vyniká i v tomhle.

        1. Markýza napsal:9 ledna, 2024 (14:47)
          Tymákovan:
          Jenže tohle je základní problém všeho živočišstva – koukat na to, co je společného a ne co je rozdílného. A poněvadž človo jest pánem (paní) tvorstva, vyniká i v tomhle.

          ale.. přece nevymřem..☺

      2. Tymákovan napsal:9 ledna, 2024 (11:51)
        Dokud většina lidí nepochopí, ž tyto rozpory nejsou podstatné, protože naším primárním problémem je vyvádění zisků z naší země, není šance na zlepšení. I když některé ty věci na opravu nepotřebují peníze, dokud budou mééédia ovládána jak jsou dnes, nemají šanci ani ony.

        tohle má vyřešeno Orbán.. zdaněním vyváděných zisků
        a vůbec EET by omezilo šedou ekonomiku, pomohlo by nalézt rabující maktety rabatem atp..
        už to prošlo tiskem.. nevýhoda? je to Babišovo dílo ♪♫

    3. No a co skupina, které:

      1. Vadí přehnané přerozdělování, přebujelý sociální stát a nadměrné a zbytečné regulace, ale na druhé straně nevěří náboženství absolutně volného trhu a vědí, že vše výše uvedené je v určitém omezeném rozsahu nezbytně nutné, aby velmi rychle nenastal bod 6.
      2. Chtějí ekonomickou svobodu, zbraně a auta s pořádným motorem, ale nic z toho bez hranic, viz výše.
      3. Gayení/lesbení/trandění považují za poruchu sexuální orientace/identifikace a je podle nich třeba k nim přistupovat jako ke každému jinému psychickému postižení. Snažit se o pochopení, empatii, nabízet odbornou pomoc, ale nedovolit ideologizaci a politizaci.
      4. Rusko vnímají jako každou jinou cizí velmoc, tedy jako někoho, vůči komu je třeba být ostražitý, ale není důvod nemít s ním vzájemně výhodné vztahy, nejen ekonomické. Respektive vztahy výhodné pro nás – o to, aby byly výhodné pro ně, se mají starat zase oni.
      5. Dotace a podobné zlodějny jim bytostě vadí a nechtějí se na nich podílet, i když by v tom třeba uměli chodit. Bohatci jim nevadí, pokud nepatří do níže popsaného < 1 %.
      6. Majetkové rozdíly jim nevadí, pokud nekonvergují k tomu, že se společnost rozdělí na méně než 1 % absurdně bohatých, kteří svou ekonomickou moc zneužívají k likvidací společenské soudržnosti a stále vyššímu ekonomickému a politickému nátlaku na zbylé dvě skupiny, na stále se zmenšující skupinu těch, kdo na jakžtakž snesitelné životní úrovni taktak přežívají od splátky ke splátce, a na den ode dne rostoucí zbytek populace, který už ty splátky nestíhá platit a o vše přišel.

      Ti podle vás patří kam?

      1. Hlásím se k Vám. Jen bych byl ochoten uznat oprávněnost velmi ojedinělých dotací jako buď podpory nebo pobídky velmi užitečných věcí. Jinak jsem totálně s Vámi.

        1. Samozřejmě, třeba sociální služby a tak, pokud by stát chtěl jejich provoz v určitých případech přenechat soukromým subjektům. Ale žádné podnikatelské projekty a politické neziskovky.

          1. Určitě. Plus, i když tady asi moc souhlasu nenajdu, mi nepřišla špatná podpora konečných cen věcí jako Sunar, mléko, základní potraviny. Nepovažuji za bezpodmínečně nutné, ale dobré.

    4. Tak to je kupa sraček.
      Co když lidi prostě jen chtějí žít, pracovat a vychovávat děti bez toho, aby se jim někdo vměšoval do života.
      Bez toho, aby je někdo nálepkoval a rozděloval do stupidních skupinek.
      Stačí být slušný a chovat se k lidem tak, jak by jste chtěli, aby se lidé chovali k vám.

      1. To máte špatně, má tam být „chovat se k lidem tak, jak by jste chtěli, aby se ty kurvy chovaly k vám“.

        1. Jj, to je ta druhá varianta. Všichni jsou zmrdi jen já jsem vrtulník.
          Tímto způsobem je bohužel v dnešní době snadněji žít.

        2. SB:
          Hlubokosklon Borovitzi. Prvně v životě vidím někoho, kdo chce, aby se k němu okolí chovalo jako kurva! Tedy pardon – prvně v životě vidím někoho, kdo to narovinu přizná 😀

    5. Vy vazne nevidite, ze dnesny feminizmus zenam skorej skodi, nez pomaha? Odhliadnuc od toho, ze tlaci menej schopne zeny na miesta schopnejsich muzov, pretoze kvoty, a zucastneni to chtiac-nechtiac vidia = poskytovanie dokazov ze dlhe vlasy opravdu kratky rozum, fluidne a trans pohlavia vytlacuju zeny zo sportu vsade tam, kde povolia nie cis zeny … plavajte/behajte proti muzskej muskulature, ktora sa prehlasila byt zenou … a ja osobne sa bez vzbury odporucam aj zo sauny ci sprchy, kde hrozi, ze stretnem nie cis-zenu. Proste je mi neprijemne kukat na nahateho chlapa, a este neprijemnejsie ked on kuka na nahatu mna … A ja verim, ze nie som jedina. … Takze feminizmu zdar, cis-zeny dobrovolne k plotne.

      1. Já bych, že to chce klid a pytlík křupek. Ono to přejde, čím víc se tomu budeme věnovat, tím víc se budou snažit. No a u toho sportu, to záleží na sportovcích. POOokud jich zepár tzv pochlapí nebo poženští a odmítne do takového nerovného souboje nastoupit – přes veškeré přesvědčování a vymyšlené testy – velice rychle zapadnou. Uvědomila jsem si to když jsem viděla vystoupení toho babochapa nebo chlapobaby v krasobruslení. Opravdu to záležží na nich nechají-li se tímto ponižovat. A uvidíte jakým fofrem funkcionáři závislí na many many vystřízliví.

    6. Tohle škatulkování je vždycky takové zjednodušující, kdy z toho plyne, že jedna skupina je jakože normální (ta, kam se řadí autor) a ty ostatní jsou blbci. V principu jde ale o to, zda člověk chce kolem sebe nějakou fungující ekonomiku, která je nějak strategicky řízena, je předvídatelná a na nějakou pozici v té ekonomice se člověk může dlouhodobě připravovat třeba studiem a zastat v té ekonomice nějaký článek, který mimo toho, že přinese člověku osobní příjem, je i nějak užitečný pro tu společnost jako celek – anebo mu víc vyhovuje neřízený chaos, ve kterém se tu a tam, pokud máte dost ostré lokty, objeví pro vás příležitost, jak se pořádně obohatit na úkor ostatních, a to nepředvídatelně a bez ohledu na nějakou společenskou užitečnost. Ti první jsou jakože socani, ti druzí jsou jakože svobodní. Takové rozdělení zná i psychologie – lovci a sedláci. Problém je, že ti socani – sedláci ztrácejí dnes svůj životní prostor, protože funkční ekonomika přestává existovat. A není to způsobeno absencí silných motorů a zbraní.

  15. David Dvořák napsal: 9 ledna, 2024 (0:01)
    „… A zatím se vždy slibovalo až se hory zelenaly … vždy s vědomím, že se sliby nemusí plnit, vždy bude nějaká výmluva … Bezchybně to předvedl svého času Sobotka, když prohlásil, cituji: „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. … vypsat body a vyzvat kandidující politické strany ať se k nim VEŘEJŇĚ vyjádří … a pokud chtějí získat hlasy voličů, kteří s takovou změnou volebního paradigmatu souhlasí, tak ať dají veřejný příslib plnění výměnou za volební hlasy. Pak by neplnění byl jednoznačně volební podvod se všemi důsledky.“

    Skvělé myšlenky, pane Dvořáku. Mám k nim ale dvě zásadní připomínky 1. K demonstraci předvolebních slibů jste si vybral Sobotku. OK, ale nemyslíte si, že jeho /jejich/ předvolební sliby byly jen „devátý odvar z pytlíku čaje“ proti slibům Fialy a „Spolu“? Jestli jste zapomněl na Fialovo vystoupení dvacet dní před volbami 2021, tak Vám ho připomenu záznamem „túby“
    https://www.youtube.com/watch?v=SAgAn16VlRY

    Dobře se zaposlouchejte do té snůšky podvodných slibů /a nejsou to ty „Můžete se spolehnout…“, které zazněly před volbami 2017, v nichž zvítězilo ANO/. Co z toho naplnili? Jen a jen vlezdoprdelkovství KoZa a militarizaci země dvěma procenty HDP na zbrojení.
    Ze slibů 1. zastavení zadlužování aj., 3. zrušení 13 % úřednických míst aj., 4. „Postavíme 40 tisíc nových bytů každý rok..“ aj., 5. modernizace vzdělávání ve prospěch ekonomiky země aj. splnili co – odpovím sám – je to velké a kulovaté. Navíc v tom vzdělávání akcelerují další a další rozvrat.

    A za 2., o jakých „všech důsledcích“ v tomhle zřetelném volebním podvodu to píšete?
    Žádné „důsledky“ neexistují, vyjma tzv. „politických“, tj. v Česku žádných. Stáda českých libtardích voličů jsou konzistentní, a byla by i tehdy, pokud by jim JEJICH vláda servírovala na talíři – s odpuštěním – hovno, tak by ho baštili a k tomu volali – „Ještě více té čokoládičky!“
    Oni totiž mají jasno, kdo za současnou mizérii může /není jisté, že naše mizérie je i jejich mizérií, jestli – a to právě asi ano – jim současný stav ausgerechnet nevyhovuje, protože z něho těží a parazitují na něm/ – no, kdo asi, co myslíte? Nikdo menší ani větší, ale Putin v zahraničí a „dezoláti“ doma.

    Tož a tak nějak.
    L.

    1. AD 1 – Tak výrok páně Sobotky jsem si vybral jako příklad z důvodu, že je již zaznamenán ve Wikipedii. Výroky Fialy a popis činnosti jeho demoliční party najdeme za nějakou dobu na webu „Národní hanby“. Máte pravdu, že příkladů slibování je na hodiny psaní, ale příspěvky do diskuze by měly být ohraničené svou velikostí.
      AD 2 – Soudržnost přátel 5demolice a ochota okázale demonstrovat příslušnost k této rádoby aristokracii je úměrná stavu peněženky, resp. schopnosti platit navyšující se složenky.
      Je třeba vydržet a orientovat se současně na předpokládaný budoucí vývoj. Zatím máte pravdu … zatím.

      1. Bojím se, že to není jen zatím. Bojím se, že „oni“ to mají fakt, ale fakt „ošéfované“.
        Viděl jste /snad zatím poslední“ video Milana Uhríka z EUpatlamentu? Nemůžete nevědět, co mají před finálním schválením https://www.youtube.com/watch?v=WM9kEnEePZk

        A pak?
        Jistě pamatujete slavný výrok Bursíka – „Silou, Kačenko, silou!“
        L.

        1. Pořád si myslíte, že fízlové nemohou lhát?
          https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tiskova-konference-policie-k-zasahu-na-filozoficke-fakulte-40456593
          Nejprve dopis v baráku, určeném k demolici, teď rezervní dopis s sebou. Jistě.
          Jedna zbrojnice doma, druhá na fakultě. Jistě.
          Odstřelovač už-už ho měl na mušce, ale nestihl zmáčknout. Jistě.
          Všechno věříme.
          Ani ti nejzakousnutější investigativci, po ničem pátrat nebudou.
          Nikdo včetně Kmenty, nechce mít opletačky s fízly, co už od 21.12. do médií lžou, jako červení psi. Těmto investigativcům, se fízlové doslova smějí do ksichtů – jsou jištěni Střížem, Kritem a udavači.
          165 lidí, co někam něco napsali, třeba proto, aby byli zajímaví – a tihleti fízlové, co mají lidem pomáhat a chránit je, jim jdou po krku.
          165 sledovaných lidí přiznali – a teď kolik je těch, jako je místní pan domácí, o sledování jejichž webů se mlčí. Jen se čeká na vhodnou záminku.
          Pomáhat a chránit, ano? Opravdu? A koho přesně?
          Těmto lidem Vy věříte?
          Vy jim fakt věříte, že si nemohou dovolit lhát – a jako údajně „zkušený“ jste ještě tak drzý, či spíše slepý, že si dovolíte apelovat na něčí, dokonce i Alefovo svědomí?
          Máte u mne schováno jedno virtuální odplivnutí si před Vámi, Lexi.

    1. Tymákovan v Nitre hrá Samo Buček z Třinca ho pre hru v KHL vyštvali a domáci klub HK Nitra so Stavjaňom ho privítali bez sprostého politikárčenia a nenávisti …. tak sa to do psej matere robí …… 🙂

    2. „…co na to krtén Hašek.“

      Troufnu si odpovědět – „Nic“.
      Ke zdůvodnění si beru k ruce knihu Miloše Zemana „Jak jsem se mýlil v politice“ – str. 210, 211 –
      „…tři stupně lidské hlouposti. První, nejnižší, bych nazval nevědomost …. Uvědomění si této skutečnosti nás vede k pokoře i ke snaze, abychom hranice svých vědomostí rozšířili. …

      Druhý stupeň hlouposti bych uzančně označil jako pitomost. To je nereflektovaná nevědomost, duchovní stav člověka, který neví, že neví. …

      Kdysi jsem v parlamentu označil české novináře za nejpitomější socioprofesní skupinu v naší společnosti. Chtěl bych se jim touto cestou omluvit, protože se nyní domnívám, že jde o skupinu nejblbější. Blbost se od pitomosti liší tím, že blbec nejen že neví, že neví, ale domnívá se, že ví, a je ochoten to všemi prostředky hlásat. … Blbec ale může být i člověk s vysokoškolským diplomem, pokud jeho aspirace jsou podstatně vyšší než jeho schopnosti. Hlupák sám o sobě není nebezpečný. Nebezpečný je pouze ten hlupák, který se pokládá za génia.“
      A tady už raději s citací Miloše Zemana skončím, protože se nám okruh hlupáků nad rámec nějakého Haška významně rozšiřuje, třeba i o osoby s profesorskými tituly apod.
      L.

                  1. Jsou. Dominik Hašek je bratr Martina Haška. Ten je v současný době trenérem (naposledy sestoupil s Brnem) a má syna jménem Martin. Ten hrál za Spartu, měl tam platnou smlouvu. Ovšem myslel si, že má na víc a tak si chtěl vyvzdorovat odchod tím, že nenastoupil na soustředění do tréninku před sezónou. Což je jasné porušení smlouvy a Sparta tak měla nárok na smluvní pokutu. Ovšem vyšla mu vstříc a jeho agent mu našel angažmá v Izraeli v klubu Maccabi Haifa, kam měl odejít, kluby by se dohodly mezi sebou na kompenzaci a konec. Už bylo všechno domluveno, ale mladej Hašek hned po příletu do Izraele nečekaně prohlásil, že chce najednou víc peněz, než na kterých už se předem domluvili. To se ví, že na Židy tohle neplatí a poslali ho do prdele.
                    No a tak se vrátil do Prahy, kde mu asi teprve došlo, co udělal. Protože jeho výpověď smlouvy byla neplatná, což potvrdila i mezinárodní arbitráž v Lausanne a ten blbec musel Spartě uhradit ještě 2,5 milionu pokuty a většinu nákladů řízení. A tohle proved v 25 letech, kdy má hráč nejlepší věk. V podstatě si tak zničil slibnou kariéru, protože žádnej lepší klub neangažuje takhle problémovýho člověka, kterej je bude tahat po arbitrážích.

                    1. Díky za info, to jsem nevěděla. Mně přišli exteriérem tak rozdílný, že jsem si myslela, že nemůžou bejt jedna rodina.

                    2. …a poslali ho do prdele. No a tak se vrátil do Prahy…

                      Nechtene, ale kouzelne.

      1. „Hašek je Mgr. Kdo z vás to má.“

        Nevím. Jak kdo.
        On je ten Mgr. z „pedagogické fakulty“.
        Já jsem kupř. jako externista na jedné z pedagogických fakult několik let působil jako examinátor při závěrečné magisterské zkoušce studentů distančního studia.
        Já vím své…..
        L.

          1. Nicméně, Trambusi, byla to velmi užitečná zkušenost. Člověk by měl poznat kdeco, co je v jeho možnostech a silách.
            Člověk mohl pohlédnout do „zákulisí“ českého vysokého školství 21. století, které je naprosté většině lidí nepřístupné. I když šlo jen o segment týkající se distančního studia /jako měl i onen Hašek/.
            Na druhé straně se ale netajím, že mezi těmi „aspiranty na magisterský titul“ se našli i skutečně skvělí lidé. Vzpomínám si na jednu studentku, která v týž týden dělala magisterskou zkoušku ještě na druhé vysoké škole, kterou souběžně také distančně studovala. Nevím, jak tam, ale u mne byla naprosto skvělá. Nejen teoreticky, ale i aplikačně. A to nepůsobila bezprostředně v právním prostředí, což bylo „moje“ předmětové zaměření.
            L.

          2. Jo, Trambusi, ještě tohle bych měl dodat.
            Já jsem sice zkoušel na pedagogické fakultě – vzdělávání dospělých – ale studenty nebyli ani v nejmenším pedagogové a nikdo z nich se na tu dráhu ani nechystal. Šlo o to, že už byl účinný zákon o státní službě a od 1.1.2007 k němu přibyl i zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. No, a oba tyto zákony předepisovaly od určité úrovně funkce vysokoškolské vzdělání. Paradoxní je, že ať šlo /téměř/ o jakoukoliv funkci, zákony nestanoví obor vzdělání, jen stupeň – středoškolské, vysokoškolské v bakalářském studijním programu nebo vysokoškolské v magisterském studijním programu.
            A téhle příležitosti se chytily po celé zemi pedagogické fakulty a tyto „odborníky na všechno“ začaly houfně vzdělávat. Šlo dohromady /a asi stále jde/ nejméně o tisíce, spíše – odhaduji – o jednu nulu více služebních osob a zaměstnanců. Našel byste je všude ve vyšších i nejvyšších pozicích. U civilních funkcionářů je to dost těžko dohledatelné, ale například z policejních prezidentů podle Wikipedie měli toto vzdělání Martin Červíček, Jan Švejdar i Martin Vondrášek. Ale také kupř. Robert Šlachta a mnoho dalších.
            Přede mnou skládali zkoušky především funkcionáři územních institucí státu, krajských orgánů a institucí, magistrátů a dalších veřejnoprávních celků. Na „učitele“ si nepamatuji ani v jednom případě.

            No, a tak.
            L.

      2. Doplněk k Lexovi – k Vašemu komentáři nabízím informační prohloubení. Publikoval jsem blog Česká Nutelliáda 2023 a v něm v závěru najdete Základní zákony lidské hlouposti, stručná citace z textu: „Pokrokářská vládní pětidemolice ilustruje Základní zákony lidské hlouposti (esej italského historika hospodářství Carla M. Cipolly: Le leggi fondamentali della stupidita umana, 1976). Zákonů je pět:“… Jste právník, možná jmenované „zákony“ znáte (k oživení); neznáte-li, zkuste si přečíst celek Česká Nutelliáda 2023 – literární kovárna (litterator.cz)
        Tečkou je veselý paragraf…

    1. Re: Schumi

      Ano, máte pravdu.

      – Prvobytně pospolná společnost asi moc ne.

      – Otrokářský řád máme nyní a moc se nám nelíbí.

      – Feudalizmus je o ničem, je nás moc a bude na řadě až po podstatné redukci obyvatelstva, potažmo snížení zem. produkce na udržitelnou úroveň.

      – Socík – bráno do důsledků – tu nikdy nebyl, stejně jako komuniszmus. Panovala zde forma státního kapitalizmu, ovšem s ta děravým kontrolním aparátem a tak nízkými pobídkovými formami, že se to ve finále rozsypalo.

      – Kapík asi taky moc ne, páč ten všecko ukrade a odtáhne s nakradeným.

      Co navrhujete?

      1. Nevím. Sám se sebou mám spoustu práce. Nynější poměry sice vnímám jako neideální, ale ne až tak mizerné aby pro mě byly omezující více než než já sám, moje lenost a jiné nedobré vlastnosti.

        Je účinnější snažit se zlepšit své poměry uvnitř mezí poměrů obecných. Teprve po jejich dosažení je rozumné vynakládat úsilí na jejich změnu.

        Všímám si, že většina těch, které lze označit za spasitele, někteří se i tak sami označují a i za takové považují, snaží se měnit lidský svět protože to pro sebe považují za snazší, příjemnější, prospěšnější než aby nejprve sami se snažili posunout své meze uvnitř mezí obecných.

        Nadávat na poměry a sdružovat se v tom s jinými sice může být úlevné, jenže málo platné. Leda toho využívají ti, kteří se pro svůj zájem a záměr, s fanglí staví do čela takových nespokojenců. Jak pozorujeme, třeba i některým alespoň z části lze přiznat upřímnou snahu, jenže buď po krátkém zazáření skončí v propadlišti dějin, nebo jako jeptiška v bordelu zkorumpováni funkcí a mocí, anebo nejhůře jako ti zůstávající v historických spisech jako vyvrhelové z veškerého lidství.

        V nynějších formálně demokratických poměrech, třebaže z dlouhodobého pohledu evolučního, považuji je za přechodné a krátkodobé ve smyslu několika staletí, za nejvhodnější mám práci osvětovou jak zlepšovat poměry osobní, a skrze výkon práv politických, především práva volebního, zlepšovat poměry obecné.

        Lepší je zapálit svíčku než hromadně proklínat tmu. S vědomím, že lidská přirozenost neumožňuje dosažení uspořádání ideálního ani kdyby známo bylo a lidé se na něm většinou shodli.

        1. Schumacher:
          Já bych to zkrátila na slogan, který používá Kociánová: mějte se hezky a něco pro to dělejte. Nikdo jiný to za vás neudělá 🙂

      2. Osobne, blondynkovsky, by som tipovala na nejaku kombinaciu kapitalizmu so socializmom, (mozno ako maju v Cine, neviem, som len ignorantska blondyna) … Prirodzene monopoly by mali patrit statu … rovnako vzdelavanie a zdravotnictvo … takze vyber a prerozdelovanie casti prostriedkov (skoro ako dnes), na progresivnom principe (na charitu maju prispievat bohati, nie chudobni), a z toho zabezpecit nejaku najnizsiu zivotnu uroven = zdravotnu starostlivost a skolstvo bez priplatkovych sluzieb, kazdemu kolko potrebuje, ubytovanie nejaky garantovany najnizsi standard, voda a kanalizacia asi tiez za statne. Garantovana cena niektorych zakladnych potravin, plienok, vloziek, toaletaku – veci, bez ktorych sa neda zit (pripadne to nie je uplne ono) … neviem teda, akym sposobom by to slo zariadit, aby nebolo ‚zneuzitelne‘, na druhu stranu, mozno by to bolo lacnejsie nez dnesny system socialnych davok … plus, kazdy by mal svoj zaklad, a nemusel by nedostojne chodit po charitach … lenze komunisti za toto chceli pracovnu povinnost = my ta ubytujeme a nakrmime, a ty si to nejako odpracujes … to dnes neprejde rovnako, ako progresivna dan na ‚zivotny zaklad‘

        1. Prilis skoro som odoslala … progresivisti sa nieco na ten sposob snazia dosiahnut ‚zakladnym nepodmienenym prijmom‘, ale to nepomoze, pokial bude musiet clovek ten prijem rozdelit medzi poplatky, ktore si stanovuje sukromnik … keby to mal ‚zadarmo‘ v garancii statu/obce, nezavisle na tom, ci na to ma, alebo nie, uz by to sukromnikom zneuzitelne nebolo … a stale by ostalo pre tych co sa citia viac, aby si zabezpecili ine statky ukazujuce ich post, nez len pristup k doktorovi ci zubarovi

      3. Targusi, já za sebe si myslím, že reálný socialismus v ČSSR byl a v rámci jeho (omezených) možností fungoval.
        Jedna z velkých věcí, které mu nakonec zlomily vaz, bylo pětileté plánování. Hned další v pořadí, byla v konci jeho éry téměř nulová motivace obyčejných lidí. Daná tím, že nemohli na vlastní oči a na vlastní kůže vyzkoušet kapitalismus, protože dráty.
        Strana měla strach, že by tu nikdo nezůstal.
        Další velká chyba – do pár měsíců, u některých i do pár týdnů, by naprostá většina snílků byla zpátky. Připravená o iluze o kapitalismu – a tím znovu motivovaná, líp a víc makat na tom, co máme tady, doma.
        Vím o několika desítkách lidí, co takhle vyjeli v osmašedesátém – mně už bylo patnáct, takže jsem byl docela v obraze. Za tři až šest měsíců byli zpátky a s mnohými dlouho nebyla řeč, než to z nich později vyletělo, jak štupl ze sodovky.
        A to byla Targusi „zlatá šedesátá“. Doba, kdy se Západu fakt dařilo, kdy současně byla velká poptávka po šikovných českých rukou.

        1. No, nějaké strategické plánování byt musí, protože se ukazuje, že jinak se nevybuduje nic. Dnes to totiž funguje tak, že co je za horizontem volebního období nikoho nezajímá … bo z teho nelze nic vytřískat. Ani politicky ani finančně.
          To plánování za bolševika bylo naopak ve velkých statcích (elektrárny, dálnice, metro atd) jednoznačně pozitivní. Možná nebylo nejefektivnější, ale dnes se nestaví v podstatě nic.
          Ta chyba asi byla v tom, že se plánovalo úplně všechno – tedy i spotřební zboží, kde vývoj byl a je hodně rychlý, tedy zákonitě předbíhá možnosti plánovačů.

  16. Omlouvám se, že se nevyjadřuji přímo k článku, ale spíše k diskusi.

    V diskusi hodně lidí navrhovalo hodně různých cílů. S většinou bych víceméně souhlasil, tj. nevadily by mi, má to však jedno veliké ALE.

    Cílů musí být málo. Nanejvýš tak tři nebo čtyři, víc stejně žádná vláda nedokáže zajistit. A z těch třech by měl být jenom jeden veliký.

    Pokud jde třeba o zcela klíčový cíl – LEVNÉ ENERGIE, tak to je úkol jako hrom. Ve skutečnosti to není úkol pro jednu vládu, ale pro několik vlád po sobě jdoucích (tak minimálně na 20- 30 let dopředu).

    Někdo řekne, že stačí vykašlat se na Lipskou burzu. Za prvé si vůbec nemyslím, že by to bylo snadné. To je tak úkol pro jednu velmi schopnou vládu na celé vládní období. Přičemž se jedná pouze o krátkodobé řešení. Protože levné energie budou potřebovat i naše děti a vnuci. Máme jako stát nějakou reálnou energetickou koncepci? Máme houby. Máme grýndýl.

    Uvědomte si, že od roku 1989 žádná vláda nezajistila vůbec nic koncepčního. Všechny vlády jenom rozhazovaly a kradly, některá víc, některá míň. Teď už je skoro všecko rozprodané a ve státní pokladně je díra. Tvrdilo se, že je třeba zajistit politické prostředí a že pak se to udělá „samo“, protože iniciativa soukromých kapitalistů je mnohem lepší a cennější, než nějaký plánovací systém.

    Výsledek je vidět.

    Takže cíle je třeba vybírat velice opatrně. Nejenom ty, které se nám líbí, ale ty, které je vůbec možné splnit. Zkuste si uvědomit, že pokud se nám nepodaří zastavit růst státního dluhu, nemá smysl se o nějakých dalších cílech vůbec bavit. Proč? Protože to potom nebude řídit naše vláda, ale velká trojka, jako svého času v Řecku.

    Příklad: I když jsem důchodce, nenavrhuju vrátit automatický růst všech důchodů, ale řekněme jenom automatický růst minimálního důchodu, od kterého by se odvíjely ty vyšší. Teď je to tak, že se důchody zvyšují procentově, takže ty vyšší narůstají o víc. Mám dost vysoký důchod, ale vím, že jsou důchodci, kteří už teď mají hlad. Já ne. Jde o to, aby ti s menším důchodem hlady neumírali.

    Tak je třeba zvažovat všecko. Už nemáme z čeho rozhazovat.

    1. Máte 100% pravdu.
      Energie – proč neděláme to co umíme, dostavět at. elektrárny, ale ne jen o tom mluvit ale opravdu začít.
      Další věc – malé vodní elektrárny, dříve jich tu byly tisíce. S dnešní technologií by se daly stovky obnovit a další tisíce postavit. Jen by to musel stát trochu dotovat, místo málo účinných solárů. Malá vodní elektrárna pracuje 24 hodin a celý rok. Na tom by vzniklo celé odvětví, od výroby po montáž. Změnit legislativu a neklást zbytečné překážky.
      Jak se říká, všechno jde, když se chce!!!

      1. Protoze jsem od vody, tak na rovinu hlasin… APAGE SATANAS.

        Tyhle hobby srandicky s vykonem rodinneho auta, ktere cvici s povodim neskutecnym zpusobem a jindy nekompromisni ochranci prirody delaji, ze nic nevidi… prinos nula nula prd, skody velke.

    2. Dovoluji si Vás upozornit na takovou maličkost: Disdenti byli úspěšní, protože nikdo nevěděl co chtějí či plánují.
      Vědělo se že jsou ale o plánech nic. Bude-li věrchuška vědět co je v plánu, může bleskově udělat a udělá protiakci aby vše zmařila. Nevím kdo jste a proč vlastně či na čí popud to zde píšete.
      ROZTŘÍŠTĚNÍ A POBÍRÁNI RŮZNÝCH MOŽNOSTÁÍ JE ROZSÁHLÉ TAKŽE SE NEMAJÍ ČEHO CHYTIT.

      1. Re: ema

        A kdo vám nakecal, že dizoši byli úspěšní?
        Jediný jejich úspěch spočívá v tom, že po jejich hřbetech se vydrápal až na Lucernový vrchol jistý pán, který měl evidentní problém s chlastem a cigáry.

          1. Disidenti nebyli monolit. To, co je spojilo tehdy, byla buzerace ze strany tehdejšího režimu. Takže ani tak moc (společně) neplánovali. Čas oponou trhnul a najednou tu byli každá názorová skupina víceméně sama za sebe, se svými sny a plány – a některé pravděpodobně i se závazky ke sponzorům. Některé pak byly úspěšné, jiné od začátku prohrávaly a nakonec prohrály. Karel Kryl se od nového establishmentu distancoval už na počátku devadesátek. Takoví, jako Jiří Dientsbier nebo Jan Kavan se znelíbili později. Když si uvědomíte, že Pražskou výzvu, která požadovala společné rozpuštění Varšavské smlouvy a NATO, v roce 1985 podepsal i pozdější jestřáb Havel a další podobní (http://www.disent.usd.cas.cz/wp-content/uploads/Prazska_vyzva_listy_1985_2_zm_ocr.pdf), když si uvědomíte, že v žádném z dokumentů Charty 77 se nevolalo po restitucích, privatizaci, po dělení Československa a jeho směřování do NATO (které přece mělo odejít do dějin spolu s Varšavskou smlouvou), dojde vám snad, že to hlavní se událo v nějakých užších skupinách.

            Targus je pravdě blíž. Jako celek disidenti nijak zvlášť úspěšní nebyli, nemohli být.

            Píšete: „stačí se kouknout dokola“. Koukněte se pozorněji. PePa 107 byl snad disident? Nebo Andrej?

    3. Re: Václav

      Napsal jste:
      Máme houby.

      Ne, nemáme už ani ty houby.

      Z čehož vyplývá, že bych vás měl správně nazvat „zcela hloupým Václavem“.
      Nikoli. Až na ty houby je dost velký problém s vámi v čemkoli nesouhlasit.

      Nicméně dovolil bych si navrhnout alespoň přemýšlet o cílech, které jsou HODNĚ vysoko, pokud nemám použít slovo „nedosažitelné“. Občas se totiž najde nějaký blbec, který o tom neví a nedosažitelného dosáhne.

        1. My máme ve sklepě plno sklenic nasušených hub, ale z r.2022. 2023 ani ťuk. A václavky, přiznám se, mi nechutnají.

    4. V úvodu je vhodné vystavit více cílů, aby si lidé měli v hlasování z čeho vybírat. Pak je seřadit. Nabízet pár nejdůležitějších.

      V podstatě by cílem mohlo být:
      Lide český, získej vládu věcí svých.

      Lipská burza nebo centrální banka jsou v podstatě pod vlivem banksterů, stejně jako grýndýl a desítky dalších perverzí. Takže se potřebujeme osvobodit od banksterů, mocenské mafie v pozadí loutek Šestidemolice (ODS, ANO, STAN, KDU, TOP, Piráti, a ještě několika dalších mimoparlamentních také akvirovaných)

      1. No vidíte a vy byste pustil bankstery ještě do zdravotnictví. ( váš nedávný příspěvek k doplatkům)

          1. Dostupnost spočívá v tom, jestli toto povolání bude atraktivní pro mladé, aby to studovali a bude dost personálu, nikoli v pár fesetilorunách poplatků , které navíc mohou být likvidační pro skutečně vážně nemocné, kzrti kolikrát musí doslova doktory obíhat, než se zjistí, o jim skutečně je.

    5. Cile:
      levne suroviny a energie
      prehledne pravni prostredi
      kvalitni skolstvi

      Od toho se uz odrazi vsechno ostatni, od vyplat az po duchody

      1. Homer:
        Cíle pěkné, lidstvo se o ně tak či onak snaží už nějakých pět tisíc let, ale lidi do toho pořád házejí vidle. A poslední dobou i mamička příroda.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *