22 listopadu, 2024

Díky, intervjuci!

Dnes začnu jedním velkým poděkováním. Institut českého venkova existuje zatím jen pár dní, ale podpora od vás čtenářů je nad očekávání. Věřím, že od nového školního roku pojedeme už naplno a u Vidláka budou pro každého čtenáře a příznivce otevřené dveře. Děkuji vám všem. Včera jsme dokonce obdrželi první skutečně velký sponzorský dar. Chtěl bych poprosit hentu štědrou paní, která nám poslala dar ve výši několika desítek tisíc korun, aby se mi ozvala na mail. Za takový dar se sluší poděkovat osobně a s pugétem v ruce.

A teď už dnešní text:

Vlastně musím znovu poděkovat. Děkuji všem majnstrýmovým médiím, že zaměstnávají idioty. Jen jsem se nerozhodl, jestli těmi idioty jsou redaktoři nebo jejich šéfové. Měl jsem totiž včera víc času a pročetl jsem si většinu toho, co bylo o demonstraci napsáno. Jen namátkou vezmu pár titulků:

Morální a duševní bída na Václaváku, Rajchl dostal pohlavek

Silný start, poté debakl…

Rajchl je slabý…

Fašisti z Václaváku…

Pár důvodů, proč Rajchlova iniciativa neuspěje…

A na závěr moje oblíbená perlička: Další Rajchlovo fiasko…. od Martina Bartkovského z Reflexu. Ten se v mé vidlácké soutěži umístil na čestném prvním místě, přičemž měl velkou konkurenci a musel se fakt snažit, aby vypotil takovou hovadinu. Bartkovský, já vím, že mě čteš, tož ozvi se mi na vidláckém mailu, máš u mě sklínku kvalitní domácí paštičky a půl kila vepřového sádla. Kdybych mohl, dal bych ti i hudlana.

Fakt děkuju. Reflexu, Novinkám, Seznamu i České televizi.

Hele, já asi byl na úplně jiné demonstraci. Od pravdomluvných intervjuků to chtělo fakt hodně kreativity, aby z toho udělali úplný opak. Já viděl spoustu bodrých lidí, s mnoha jsem si podal ruku, šel jsem v tom průvodu a nechal jsem ho defilovat kolem sebe a ta nálada byla úžasná. U úřadu vlády přespalo asi dvě stě padesát lidí a během pondělka přicházeli další, aby se prostřídali s těmi, kteří tam měli službu u petičních stánků. Moc pěkně jsme si popovídali a fejsbůk je plný videí, že noc z neděle na pondělí byla plná zpěvu a smíchu.

Sto tisíc lidí přijelo domů a začalo vyprávět svým přátelům, jaké to bylo. Řekli jim o té náladě, vyprávěli jim veselé historky, probrali řečníky, podívali se na záznam (který tentokrát dělal i majnstrým)… a pak si přečtou ty novinářské sračky od Bartkovského…. To už snad ani není idiocie, to je ještě větší level. Majnstrým sám dá záznam z celé akce a pak začnou ve stejné redakci tento záznam popírat, přičemž jejich vlastní záběry mluví o něčem úplně jiném. Kdo tam byl a nebo slyšel autentické svědectví, nebo se podíval na přenos (a nebyl úplně vymaštěný libtard), ten si udělal úplně jiný úsudek než Bartkovský.

Výsledek se brzy dostaví. Lidi si prostě najdou toho, kdo o akci referoval v souladu s jejich vlastní zkušeností. Třeba Parlamentní listy. Ti nehodnotili, ti prostě udělali řadu reportáží a napsali, co viděli a slyšeli, Hodnocení nechali na čtenářích. A teď Bartkovský dávej pozor… lidi půjdou a přečtou si Vidlákovy kydy. Protože Vidlák tam byl s nimi a popsal už včera jejich vlastní pocity. Vidlák bude za geroje a Bartkovský bude za debila.

A čím víc Bartkovských bude v Reflexu, Novinkách, Seznamu a České televizi, čím vylhanější budou mít články a čím víc budou lidem vnucovat něco, co oni vidí úplně jinak, tím větší budou Vidlákovy kydy. Tím známější budu. A že už to bylo sakra znát. Ne, já nepíšu nic velkolepého. Nejsem ani ekonom ani politik ani profesor… já se prostě jen dívám na lidi okolo sebe a snažím se mluvit jejich jazykem. A je fakt hodně smutné, že organizace s rozpočtem v desítkách milionů jsou se svými reportážemi v háji a ve sledovanosti je trhne každý podprůměrný jůtuber a dokonce už i obskurní bloger z Vidlákova. Ne, já nejsem žádný úkaz, to jen vy lžete napříč tomu, co lidé zažili.

Jak to řekl kdysi Babiš? To vy jste mě vyrobili! Stačilo jen, že jste přestali mluvit za obyčejné lidi. Petr Pavel už tlumočil váš názor, že se takovými lidmi není třeba zabývat. Nezabýváte se, nezajímáte se… a tak to udělá někdo jiný. Proto tu vznikají mediální projekty jak houby po dešti. To nedělá žádná ruská hybridní válka. To jste prostě jen dopustili, aby se statisíce našich spoluobčanů dostaly pod vaší rozlišovací schopnost. V zemi, kde milion lidí nemá zubaře, tak tento milion lidí má svého názorového blogera. Bylo to snadné, stačilo za nimi jen zajít, podat si s nimi ruku a vypovědět, co cítí a co je trápí.

Můžete to ještě udělat. Stačí přijít tam před Strakovku. Ještě pořád tam jsou. Střídají se u petičních stánků. Já si s nimi dneska tři hodiny povídal. Jen tak… o tom, jak žijí, z čeho mají obavy, proč vlastně přišli. Senioři, mámy, tátové, vnoučata… Lidi, kteří si vzali dovolenou, aby šli protestovat. Vsadím se, že ani nevíte, kolik pražských taxíků tam zastavilo a taxikáři zapnuli blikačky a šli podepsat petice. A vůbec nepochybuji o tom, že všichni vynecháte, kolik aut přibrzdilo aby zamávali a řekli z okýnka něco hezkého. To se v televizi nikdy neobjeví. Jen další kecy, jak to bylo neúspěšné. Nevíte o těch lidech vůbec nic. Místo abyste s nimi mluvili, snažíte se je nachytat na švestkách.

Mám náměty na celé týdny. Lidi budou ohryzávat monitory, aby si to přečetli, protože na Českou televizi se už nedá koukat. Ne proto, že by byla proukrajinská, ale prostě proto, že o normální životě běžného občana nereferuje vůbec a nebo naprosté kraviny. Z média veřejné služby se prostě stal další svazák, který lidem vnucuje, co si mají myslet. A mám pocit, že to bude právě rok 2023, kdy se to přehoupne a v této zemi bude víc těch, na jejichž názor se nemusí brát ohled, než těch, kteří mají v televizi zastání. A pak se začnou dít věci…

Není problém s tím něco udělat. pro začátek stačí jít před úřad vlády a odvysílat bez debilních komentářů a prostřihů autentické výpovědi. Pokrokoví studenti a profesoři furt tvrdí, jak pojedou na venkov, aby ty burany naučili pravdě a lásce, ale nikdy to neudělají. Nikdo nejezdí za lidmi, kteří přišli demonstrovat. Nikdo za ně nemluví.

Ba ne, už to neplatí. Už za ně někdo mluví a jezdí za nimi. A mají úspěch. Nepotřebovali na to ruskou hybridní válku. Stačilo jen naslouchat a brát se za ty, za které se měli především brát hlídací psi demokracie ve veřejnoprávním médiu. Kdyby novináři dělali svojí práci, byl by Vidlák zbytečný. Vy z České televize jste měli stát na Václaváku a povídat si s lidmi. Vy z Novinek jste si s nimi měli podávat ruce a ptát se jich, co je trápí. Vy ze Seznamu jste měli jít dneska ke Strakovce a strávit tam hezké odpoledne. Ještě byste se tam luxusně najedli. Ale v této zemi jste to dopracovali tak daleko, že když někdo vidí nápis PRESS, tak se raději otočí, protože dobře ví, že jeho slova budou překroucena a sestříhána. Máte tak mizernou pověst, že si lidi raději povídají s Vidlákem. U mě totiž nehrozí, že bych je zesměšňoval.

A víte co? Už vás nepotřebujeme… Už to umíme sami. S každou další novinářskou sračkou jak od Bartkovského jste zbytečnější a zbytečnější. Letos to zjistíte i vy.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

207 thoughts on “Díky, intervjuci!

  1. Zpátečník napsal: 18 dubna, 2023 (1:24)
    „Jsem rád, že přišlo tolik lidí…..“.

    Ano, už jsem to tu několikrát vzpomněl – „jev“ a jeho „podstata“. Není to nic, co bych vymyslel, většina zde ví, že jde o kategorie dialektického materialismu. To, co dnes žijeme je pouze viditelná stránka, tzv. „jev“ své podstaty, kterou v současnosti je „globální kapitalismus“.
    A to, PROČ tomu tak je, to popsal ve svém článku „Redukce“ naprosto brilantně Rostislav Čuba /už jednou tu o tom byla řeč/ https://marps.cz/redukce/
    Čuba se v článku, tak, jak už to při prezentaci názorů většinou je, dopouští několika pochybení a nesprávností /i o tom už tu byla řeč/, ale tohle, v čem spočívá ta podstata, proč je taková, jaká je, a proč tedy i ten jev /to fungování režimu – „režimů“, konkrétní „vládnutí“ – „nevládnutí“/ vypadá, jak vypadá, to popsal skvěle a „na komoru“.

    V této souvislosti, pokud jde o text „Zpátečníka“ uvedený za * – on to současné dění připisuje „hnilobě“, která „zachvátila“ – jenomže ono se – a zase použiju dialektický materialismus – nic neděje bez příčiny, zase tu máme párovou kategorii „příčina a následek“.
    Podle mne totiž nejde o „hnilobu“, tj. o samovolný proces rozkladu za podpory bakterií, ale o INFEKCI, tj. o průnik nákazy do organismu – v tomto případě o ZÁMĚRNÝ průnik způsobený těmi, o nichž píše Čuba – následek je infekce, příčinou je konání oněch „Čubových lidí“.

    K otázce „Ety“ – „Jaký jiný společenský řád by měl kapitalismus v Česku nahradit?“
    Kdo ví? Na to by měla dát odpověď další z disciplín materialismu, v tomto případě „historického“. Jak to zpívali Werich s Voskovcem v Osvobozeném divadle – „Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní…“. Historičtí hlasatelé utopického a později „vědeckého“ komunismu se domnívali, že tím světovým řádem po kapitalismu /a jeho „posledním stádiu imperialismu“/ bude komunismus. Možná měli pravdu, možná se mýlili, v každém případě se pokusili násilnou cestou v určitých částech světa „vybudovat“ něco, co mělo odpovídat jejich představám o té budoucí společnosti a její organizaci /či vůbec zániku organizace/. Čímž se /jejich „tlačením na pilu“/ jim tu jejich představu podařilo sice v zárodku uskutečnit, ale také v důsledku na dlouho zdiskreditovat, takže ve většině těch „pokusných balónků“ došlo k restauraci kapitalismu /žádná „revoluce“ to nebyla – revolucí se nenastoluje cesta „zpět“/. Takže otázka správně měla znít „čím… nahradit“ – že už nejde o kapitalismus, sdělil „pithart“.

    Troufnu si říct, že pro začátek by stačilo se vrátit k tomu KAPITALISMU. To znamená vyhnat na smetiště dějin ty Čubovy hybatele současného úpadku a vrátit se ke kapitalismu bez přívlastků. Ke kapitalismu, který je založen na svobodě a konkurenci, nikoliv /v našich podmínkách/ na bruselských extrémně levičáckých direktivách a deformacích v podobě úplatků – eh, čo to trepem – dotací /zde bych plně odkázal na Václava Klause st./.

    Tož tolik jsem chtěl říct.

    1. … to co ste napsal, příteli:
      „tu jejich představu podařilo sice v zárodku uskutečnit, ale také v důsledku na dlouho zdiskreditovat“
      by s dalo napsat právě o tom „Vašem“ Klausovi, řekl bych, že ste tutově nastavil ono legendární zrcadlo, jenže z druhý strany … a teď babo raď s tím Vaším návratem ke Klousovýmu (ha-ha): …“kapitalismu, který je založen na svobodě a konkurenci, nikoliv /v našich podmínkách“ .

      Připodotknutí:
      nedivím se, že mě ze skoro všech zkoušek z kategorií dialektického materialismu“ vyhazovali na první dobrou od všech zkoušek (když státnice ještě z toho nebyly) a zachraňovaly mně to zástupný otázky ze stavebnictví, protože sem (jako teď Vy/já/my) krčil ramenama a ani už sem se nesnažil předstírat, že ani netuším.
      P.S.
      nikdy sem neměl a furt nemám rád tápání v začarovaných kruzích … zlatý čmárání

      1. Příteli,
        v manipulaci s mým textem jste se dopustil eklektismu /ejhle, zase filosofie/. Vybral jste z něho pro svou argumentaci Klausem to, co jsem s ním já ve svém textu nespojoval. Já jsem se „kapitalismem bez přívlastků“ zabýval v samostatné větě. Ten význam jsem rozvinul v první části další věty o tu „svobodu a konkurenci“, a Klaus je spojen až s konečnou částí věty začínající slovem „nikoliv“, tedy s tím, co je popisováno jako „bruselské extrémně levičácké direktivy a deformace v podobě úplatků – eh, čo to trepem – dotace“.

        Na Klausovu „transformaci“ po roce 1992, kdy se stal premiérem české vlády, si dobře pamatuji a nejsou to vzpomínky vůči Klausovi příliš lichotivé.
        Jenže „čas oponou trhnul“ – a hle, kdo by tehdy čekal, že jednou tu dobu budeme nazývat „zlatými devadesátkami“. Se vším pozitivním /svobodou názorů/ i negativním /loupežemi a vyváděním národního bohatství do ciziny/, co k tomu patřilo.
        Nikdo z nás tehdy netušil, jakého marasmu se po tom dožijeme.

        1. možná i jo, jenže já neargumentuju alébrž kontatuju … a taky byste už měl vědět za ty roky, že platí axiom: blbiš si vždycky vybírá dobře

    2. No, já jsem se na cvičení z marxismu-lejninismu zeptal našeho souha asistenta-cvičitele, jak poznám, kde vládne socialismus a kde kapitalismus. Když třeba v NSR stejně jako v ČSSR máme vlastnictví výrobních prostředků společenské (státní), skupinové i soukromé. Nějak mi to nevysvětlil.

    3. Dnes již třetí komentář, to je 200% běžné mé agendy.

      Ono pojednání Šubu jsem se zapřením četl vcelku celé, i když ke konci, již ze vsteku dosti povrchně.
      Ale budiž, vy jej velebíte, já jej zatracuji. Ponechme si své vidění světa.

      I tak si dovolím pár otázek.
      Kde se na tomto světě, býť jen v náznacích, provozoval komunismus.

      Pletete si socialismus, kde jeho ekonomická čát byla plánovaná ekonomika, jež měla nahradit spontánní reakci trhů a moudrá strana nahradit zájmy lidu. To se ukázalo v toku času jako nemožné a tak to dějiny odsoudily k neúspěchu. Dne se již krom asi KLDR o nic podobného nikdo nesnaží.

      Kapitalismus je ekonomický systém založený ka kapitálu a spolitikou nemá nic společného. Politický systém je demokracie a našem případě zastupitelská a jako katastrofa, liberální.

      Rusko a Čína si ponechali marxistické pojetí politiky v kombinaci s kapitalismem volného trhu s dohledem státu. Toto uspořádání se zatím ukazuje jako efektivnější než klasický kapitalismus v kombinaci s liberální demokracií.
      Západní svět demokracii nahjradil fašismem a kalsický kapitalismus elitářským kapitalismemm. V soutěži s klasikou či Rusko-Čínou se ukazuje jako kalasický socialismus, tedy úpadkový systém.

      Aniž bych se chtěl stát nějakým věštcem, soudím, že kdo se přidá k variantě Rusko-Čína, bede úspěšný, kdo se přidá k západu, bede neúspěšný. K naší škodě, dokud se hmatatelně neukáže ono zaostávání a nebude to mít devastující dopady na naše peněženky, nemáme naději se vymit z politického vlivu západu, i kdyby zde bylo tisíc vidláků a tisíc stran PRO.

      1. Kapitalismus je ekonomický systém založený ka kapitálu a spolitikou nemá nic společného.

        Já si myslím, že kapitalizmus je ideologie a politika prostřednictvím jejich zájmů je fíkový list otrokářství.

    4. Potřeby lze zajistit spravedlivě, a i to není oximoronem věci, jedině podílovou společností, založenou na podílech půdy, podílech z rozpočtu a podílech na rozhodování o společných věcech.

  2. Vidláku jsi skvělý, výstižný,humorný a moudrý v přehledu událostí. Pohlazení pro toho kdo vnímá ctí morální hodnoty. Děkuji Ada

  3. Demonstrační euforie již mohla u většiny opadnout, u Vidláka vydží ještě týden. Po tomto údobí přijdou zase všední dny a plno otázek.

    Jak chce bídu PRO a Vidlák odstranit?

    Zatím žádná strana nemá na tento neduh lék a dle lidkého složení PRO ji ani náznakem mnemůže mít tato. Bude politika určovat ekonomiku, tudíž nějakým zázračným politickým rozhodnutím učiníme bidě konec?
    Nebo zavládne marxovské, že ekonimika určuje politiku?
    Pokud se podržíme politiky jako určujícím hybatelem ekonomiky, pak i kdyby se dostalo PRO ihned k moci, bude muset jít ve šlépějích současné vlády. Ač si to nikdo nebude chtít připustit, toto je fyzikální zákonitost.

    Na změnu ekonomiky nejsou myšlenky, natož čas.

    Vyzývám Víidláka. Zkuste o týden posunout vítěznou euforii a pište tento týden o tom, jak tu bídu chcete i třeba s pomocí PRO, odstranit. Odhaduji, že nenapíšete k tomu ani jedno jediné slovíčko, neb nevíte jak odstraňovat. Dopředu upozorňuji, že doporučení nacházet si vesnické vidláky je sice přínosné pro jednotlivce, ale celku z bídy nepomůže, tak se prosím těmto „řešení“ vyhněte. Ukažte, že nepíšete jen prázdné, euforické texty s pocity a politickým odhodláním.

    1. Jak odstranit budu? Pro začátek snad přestat financovat cizí války.Války, ze kterých mají prospěch jiní.

          1. 4%, to my taky nebo už brzy. Je to požadavek z USA. A hned by se mohly snížit daně třeba na potraviny a ne je kvůli tomu zbrojení ještě zvyšovat.

    2. To jsou dost nebezpečné a řekl bych nechtěné otázky :D. Osobně mám dojem (ano, je to jen můj dojem), že smyslem celé akce není žádná změna a v podstatě v ní ani nikdo moc nevěří. Je jen takovým stmelujícím tématem pro setkávání. Cílem je se setkávat, vzájemně si přitakávat a utvrzovat se ve svých názorech a cítit se o něco lépe. Z toho si troufnu vyvodit, že dalším krokem bude další demonstrace, ale určitě jsem vedle jak ta jedle :).

      1. Krom toho co píšete, musejí přijít na pořad úvahy, jak jinak, peníze.
        Příběh je starý jak lidstvo samo.

        Nadšení pro nějakou politickou myšlenku.
        Nadšení bez peněz dlouho nevydrží.
        Myšlenka jak přesvědčit přívržence, aby to hlavnímu nostiteli myšlenky zaplatili.
        No a z prvotní myšlenky se stane jen štvaní lidí pro naplnění vlastní kasy.

        Všimněte si že nic špatného Vidlákovi nepodsouvám., neb by se dalo i některé body vynechat a přejít přímo k poslednímu bodu.
        Abych otupil případné námitky, že jsem závistivec a nepřejícník, tak položím několik otázek.
        Potřebuje Vidlák ke svému psaní neziskovku?
        Potřebuje ke svému psaní příspěvky a dary?
        Pokud by své myšlenky šířil výhradně za své, pak mu věřím v ostatních případech jsem silný skeptik.

        V přímém přenosu sledujeme přerod nadšence Vidláka v politika. Zatím upíjí z poháru vlastního ega jen po malých doušcích, ale přijde doba, kdy si bude chtíl dopřát pořádný lok.
        Jak vidím člověka jenž se zaštitůje vírou v Boha, vím, že to nedopadne dobře, nebo spíš, dopadne to jako vždycky.

        1. Tak já třeba chápu, že ho to v práci nebaví a chce se třeba psaní věnovat full time a k tomu má sloužit ta neziskovka. Proč ne, to mi nevadí, fandím lidem, kteří se živí tím co je baví. Ani bych v tom neviděl žádnou černotu… kdybych chtěl být šťoural, tak hledám spíš u Rajchla, tam tuším že ty penězovody budou mít napojení :). Ale popravdě mě tyto hry nijak zvlášť nezajímají. Jak tu kdosi nedávno psal, že je lepší jít do knihovny, to byl můj člověk :D.

    3. pro věštec (9:01), event. Vidlák:

      A co třeba začít od tohohle?

      Kaczyński: „Vláda dnes přijala nařízení, které zakazuje dovážet do Polska obilí a také desítky jiných druhů potravin,“ řekl Kaczyński…, „Ukrajinu budeme podporovat. Ale cílem dobré vlády je především podporovat vlastní občany. Je také v zájmu Ukrajiny, aby v Polsku nevypukla krize,“ cituje Kaczyńského web deník Gazeta Wyborcza. „Polské rolníky musíme bránit. A ubráníme je,“ zdůraznil Kaczyński.
      V příloze nařízení je vyjmenováno zboží, které je zakázáno dovážet. Seznam obsahuje obilí, cukr, sušená krmiva, semena, chmel, len a konopí, ovoce a zeleninu, vína, hovězí a telecí maso, drůbeží maso, mléko a mléčné výrobky, vejce a včelí produkty.

      Ministr zemědělství Nekula: „Česká republika zákaz dovozu ukrajinského obilí a dalších zemědělských komodit z Ukrajiny zatím neplánuje“.

      Co tím chce básník Teta Karla říct? Zvýrazním: .. cílem dobré vlády je především podporovat vlastní občany…“. Když se ale tohle ozve z Václaváku, jsou všichni účastníci i organizátoři proruskou pátou kolonou…. Někde je něco špatně.

      PS – já vím, hrozí nám asi větší průšvihy, než „jen“ dovoz ukrajinského obilí a dalších potravin za ceny, kterým naši zemědělci nemohou konkurovat, ale jak už kdesi zaznělo – ďábel se skrývá v detailu a i tohle je jeden z kamínků mozaiky zvaný „užiteční idioti“

      Zdroje: https://zemedelec.cz/polsko-zakazalo-dovoz-ukrajinskeho-obili-a-dalsich-produktu-oznamil-kaczynski/ a https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministr-zemedelstvi-s-komisarem.html

  4. Vidláku, kde berete tu jistotu, že nejste jen něco jako ČT naruby? Prostě tady podáváte své subjektivní pohledy na věc, proti tomu nic nemám, ale vydávat to za nějakou univerzální objektivní pravdu, to mi přijde dost mimo. Chápu, že jste v euforii, ale musím upozornit na to, že to co zde předvádíte se už blíží docela bludům. A to nemyslím vůbec nijak hanlivě. Je docela odvážné tvrdit, že lidé budou ohryzávat monitory, jen aby si přečetli kydy… Například z mého pohledu je to stejně zaujaté a zkreslující jako na druhé straně mainstreemová média. Osobně se snažím číst obě dvě strany a pak si z toho udělat nějaký průměr, který by se mohl blížit realitě, ale poslední dobou se už ani to nedá. Racionálně uvažující lidí se někam stáhli a tady zuří válka fanatismu. Co asi tak může být výsledkem?

    1. Zahradník napsal:18 dubna, 2023 (9:01)

      „Je docela odvážné tvrdit, že lidé budou ohryzávat monitory, jen aby si přečetli kydy…“

      Hmm, asi čtete Vidláka déle a znáte ho tedy lépe a důkladněji (možná i osobně), tak se omlouvám, jsem-li mimo. Ale zrovna tenhle Vidlákův výrok mě dost rozesmál – přijde mi, že je to řečeno s takovou dávkou nadsázky, že to snad nelze brát vážně😀. Vnímám to jako takové šťouchnutí do hnízda libtardích redaktůrků. Nezdá se mi totiž, že by někdo s botami zabořenými do hnoje, vidlemi v rukou a hřbetem ohnutým nad políčkem pod rozpáleným nebem nebo ve studeném větru, nebyl dostatečně ukotven na zemi.

      1. Samozřejmě jsem to nebral doslova, ale myslím, že psanému textu rozumím docela dobře a to co Vidlák poslední dobou předvádí je jen chvástání. Pro mě třeba člověk, který se věnuje zemědělství, má mnohem větší váhu a důležitost, než nějaký politik nebo pisálek druhé kategorie. Asi protože si uvědomuji skutečné hodnoty. Ale tady mám pocit, že všichni k lidem v politice vzhlížíte, přitom je mnohem důležitější i poslední popelář či někdo kdo jezdí z hovnocucem. Handrkováním s těmi pisálky se Vidlák řadí někam na jejich úroveň.

        1. Proč neplejete nebo neryjete ?
          Už Aristoteles psal že člověk (tehdy minus ženy a otroci) je zóon politikon.

          Já bych to viděl spíše tak, že tady píšou lidi co chodí taky do rachoty – stejně jako ti vaši popeláři nebo hovnocucáři. Ale nechtějí být za zaslepence, za nemyslící otroky, za volky a kravky. Chtějí uplatnit i svůj názor na politiku, vždyť formálně žijí v republice, platí daně, plodí a vychovávají budoucí generaci – pro kterou chtějí víc než jen aby popelařila či hovnocucala.

          Hezký den.

  5. K tématu u Petra Hampla:

    Kdyby byly dnes v Maďarsku volby, zvítězil by Orbán ještě drtivěji než v posledních volbách. Jeho Fidesz by získal téměř dvojnásobek toho, co všechny opoziční strany dohromady. Ukazuje to výzkum veřejného mínění provedený v březnu.

    Kdybychom usuzovali podle českých novin, skončila Orbánova politika debaklem. Maďaři ale nečtou české noviny.

    Celkově je na tom zajímavé, jak pomalu (nebo dokonce vůbec pronikají informace ze země do země). Maďarsko je od nás kousek, hranice jsou otevřené a člověk by čekal, že se sem informace o skutečné situaci v té dostanou rychle. Nefunguje to. Lidé si dělají obrázek podle médií a sociálních sítí. Kdyby na Seznamu a v České televizi psali, že Maďaři mají dvě hlavy, významná část populace tomu bude věřit.

    Tak a teď se zkuste deseti náhodně vybraných lidí na ulici zeptat na to, jak to vypadá v Maďarsku, schválně, co vám odpoví. Ne ze své bubliny, skutečně náhodného vzorku. A pak to zkuste extrapolovat na to, co si asi myslí o nedělní demonstraci.

    To ale není výzva k tomu, abychom toho nechali. Naopak, je třeba přidat. Bude lepší počasí, lidi budou přibývat.

  6. Jako městský „dezolát“ navrhuji odstranit závislost na vidláckém potravinářském monopolu
    znárodněním zemědělské půdy a produkce potravin.

    Cožpak zemědělská půda a produkce potravin jsou méně strategicky důležité než energetika? Než například ČEZ?
    I zemědělská půda by měla patřit všem.

    1. Až zde bude jeden naprosto dominantní potravinářský hráč přeprodávající přes své vlastní dceřiné společnosti potravinářské výrobky spotřebitelům za mnohonásobky výrobních nákladů a ohrožovat tak existenci mnoha domácností, pak bude dávat vaše výzva smysl.

      A obecně ano, zemědělská/veškerá půda by měla být ve vlastnictví státu a jiným subjektům jen pronajímána. Podobně jako ve Spojeném království je veškerá půda majetkem koruny.

      1. Tak radši dovazeli jídlo ze všech svých kolonií a doma jen ovce, coby suroviny pro textilky. A tu produkci zlevnily prodejem otroků a dovozem nářadí do Ameriky. Lodě ve zlatém trojúhelníku nikdy nejely prázdné a na každé zastávce jen vydelaly.

          1. Psal jste o GB a její koruně. Tu bych za vzor nedávala. Ten model je neuživil a byl trvale neudržitelný. Proto kolonizovali. Tady to bude taky tak, když bude půda patřit Vatikánu, vše se jen zdraží.

            1. Ale to je trochu nepochopení situace. Ta půda formálně patří panovníkovi, tedy státu, ale zároveň je „navěky“ propůjčena faktickým uživatelům, kteří z ní neplatí žádný nájem. Takže to nic nezvyšuje, jen brání tomu, aby vám půdu pod nohama postupně skoupili cizí vlastníci a pak vás z ní vyhnali. Není pravda, že by je neuživil ten model, ten s uživením nemá nic společného, neuživili se neschopností hospodařit s tím, co měli a dokázali sami vyprodukovat.

              Jinak nevím o tom, že bychom my byli součástí Vatikánu, takže proč by mu měla půda patřit (místo státu, jak tvrdím já) ale ano, za stávající situace může Vatikán veškerou půdu od jednotlivých soukromých vlastníků skoupit a nás pak z ní vyhnat…

              1. 5% půdy patří Vatikánu po restitucích a skupují další.

                Pokud v GB koruně neplatí nájem, je to něco jiného, ale dost bych se divila , odkud by pramenilo to bohatství koruny?

                Půda na které se něco pěstuje by určitě neměla být zdrojem nájmů a bezpracnych zisků. V tom souhlas, že státní nebo družstevní, Stane.

                1. No právě a nikdo to nemůže stopnout, bo neomezené právo vlastníka prodat, komu se mu zlíbí.

                  Ten systém v UK má silně historické kořeny a dnes má ryze formální charakter, ale teoreticky pořád umožňuje koruně třeba zabránit legálnímu zabrání pozemků cizí mocností. Možná ty kořeny sahají do doby, kdy Jindřich VIII z Anglie vyfakovalvypakoval právě Vatikán… Současné bohatství koruny platí hlavně poddaní v daních.

                  Poslední odstavec – principiálně ano, ale nevím, jak toho dosáhnout.

      2. Každý si může pořídit vlastní elektrárnu. Solární, větrnou, rotoped…
        Než budou také znárodněny.

        1. Každý se může s rotopedem nebo soláry na střeše stát dominantním výrobcem a prodejcem elektřiny koncovým spotřebitelům? Fakt?

    2. Půda patří těm, kdo na ní pracují. A tohle heslo, představte si, řekl komunista ze všech komunistů nejkomunistovatější, sám Lenin. Věděl proč. Něco v makovici měl, jinak by mu nepomohl kapitál všech Židů světa.

        1. Půda je výrobní prostředek, na rozdíl od továrny a silnice. A stroje a nářadí většinou mají OSVČ vlastní a nikoli v pronájmu od fondů. Takže mimo mísu.

          1. Jistěže. Jenže to je prostředek sebevykořisťování. Základ kapitalismu. V podstatě jsou to „kovokulaci“. Ti jsou nejnebezpečnější. Podhoubí velkokapitalismu.

  7. Jak radostně popsal Vidlák, žumpy dle vzoru svých loutkářů provedly pověstný „double down“ a kvičí jak špatně píchnuté prase. Ani malé děti nelžou takhle blbě: nevěřte vlastním očím, ani našemu vlastnímu videozáznamu; věřte tomu, co píšeme a říkáme. Viděli jste 100 000+ lidí na Václaváku a hodinu dlouhý pochod po magistrále? Vaše prolhané oči nemají pravdu. Bylo jich jen pár desítek tisíc, od 15-ti tisíc dle řepočuníka po 35 tisíc v „seriózním mainstreamu“.

    Když ještě noviny bývaly novinami, říkalo se, že v nich je jedna věc pravdivá, jedna pravděpodobná, zbytek je lobování, manipulace, skrytá reklama a lži. Pravdivé bylo datum, pravděpodobná předpověď počasí. Dnešní žumpy jedou na poněkud vyšším levelu.

    Je zvláštní, že v žumpách a lepšolidech převládla tak vyhraněná blbost a demence. Protože ještě v 70. a 80. letech na Západě fungovali úplně jinak: jakmile se objevilo něco režimu nepřátelské, bylo to místo přímého odporu přátelsky asimilováno – ve stylu Borgů ze Star Treku „budete asimilováni“. Resistance is futile. Mírové hnutí, skutečná ekologie, různé hudební a lifestyle trendy…

    Kupříkladu tehdejší punkové hnutí, což byla protestní rocková muzika, většinou z dělnických vrstev – brzy doplněná protagonisty ze zlaté mládeže – explicitně napadající „fašistický režim“. Tehdejší Západ reagoval plnou akceptací: začaly se vyrábět punkové hadry, potřeby pro punkery a punkerky; režimní kulturtrégři se rozplývali blahem. Britská královna si pozvala Sex Pistols coby kapelu na oslavu narozenin. Zahrnuli tyto protestující lidičky penězi a slávou.

    Což fungovalo: protestní potenciál, režimu velice nebezpečný, byl úplně eliminován. Převrácen v konzumní hovadiny v módě a životním stylu. Byla to chytrá taktika: takříkajíc obchodní, prostě si protestující koupili. Dnes už tuhle vlastní zkušenost zapomněli, či jsou na to už příliš chamtiví – stálo to peníze.

    Z hlediska naší jejich vlády je to vše čirá demence – nejen celkově, ale i v maličkostech. Mohli valorizovat důchody, +19 miliard je nic, v beztak falešném dluhovém rozpočtu. Přisypat tam i tuhle. Jakoby naslouchat a pohodit pár drobků… drobit odpor a štěpit vznikající skutečnou všelidovou opozici. Ale oni ne: jdou dál přímo hlavou proti zdi.

    Místo aby – stejně si poradit nenechají – šoupnuli Rajchla do nějakého vládního poradního orgánu „pro změnu“, Vidlákovy kydy začaly přetiskovat jako denní komentář oficiální žumpy, … I ti úplně blbí bolševici se zmohli na Prognostický ústav, kam uklidili ekonomické opoziční teoretiky. Kdyby tihle dnešní fašouni nebyli tak bezmezně dementní, už by se vyráběly ve velkém trička s Rajchlem a Vidlákem, v hytlermarketech by prodávali spešl potřeby pro vidláky a vidlačky…

    Jak jsem psal tolikrát, připomíná to „Pád třetí říše“, nejen celkově, ale i v maličkostech. Dunění sovětské dělostřelby bylo v nacistickém Berlíně slyšet měsíce, britská RAF v noci a americká „Mighty Eighth“ ve dne sypaly z nebe bomby, ale německý režim stále mlel své hovadiny a jejich tehdejší lepšolidi dále jásali v očekávání konečného vítězství.

    Tohle je úplně stejné. Fašistické režimy v EUhniji jsou všechny za okrajem katastrofického kolapsu, což se přenáší do fanatismu a žumpoidního kvikotu, i trollové jsou „poněkud neklidní“. Jaro přichází!

    Široká publikační a osvětová činnost, prameny všech těch „malých blogů“ se spojují do potůčků a potoků, které mají průtok jako obří řeka – v souhrnu. Protože pravda vítězí… Funguje to.

    1. Marie Rottrová, Skořápky ořechů, autor textu Jaroslav Wykrent.

      Stačí jen nahradit jedno slovo v textu…

      Skořápky ořechů plují si bez dechu,
      S nákladem vzpomínek na celý rok.
      Škunery bez přídí nikdo prý neřídí,
      Sem tam jim kamínek pohladí bok.
      V domovském přístavu byly i nebyly,
      čas jim vryl do těla přítulnost chyb.
      Ještě je naděje, že je noc přiměje,
      Cestou je naučit i řeči ryb.
      Zatím si po proudu cestu volí,
      Od horských pramenů do údolí.
      Z potůčku potok a z říčky řeka,
      Kdoví co nás všechny ještě čeká.
      Skořápky ořechů plují si bez dechu,
      S nákladem vzpomínek na celý rok.
      Škunery bez přídí nikdo prý neřídí,
      Sem tam jim kamínek pohladí bok.
      Zatím si po proudu cestu volí,
      Od horských pramenů do údolí.
      Z potůčku potok a z říčky řeka,
      Kdoví co nás všechny ještě čeká.
      Zatím si po proudu cestu volí,
      Od horských pramenů do údolí.
      Z potůčku potok a z říčky řeka,
      Kdoví co nás všechny ještě čeká.

  8. Otázka pro Vidláka:

    Proč se Rajchl & sakra důrazně nevymezí proti zelenému úúdělu?

    To téma leží na zemi a určitě by se našla 2/3 většina lidí v Česku, která by přitakala a jelikož to téma leží na zemi, PRO by příznivců přibylo.

    PROČ???

    1. Chápu že dotaz je určen někomu jinému ale co jsem našel já tak PRO nehodlá nijak narušovat spolupráci s EU, četl jsem něco o snaze „opravit“EU ale zatím co EU činí dobře činí. No a ty opravy – však víte, dělalo se co šlo ale EU to neschválila tak nic.

      1. Hus chtěl také jen opravit církev..
        Jako opravit perpetuum mobile zdánlivě fungující, skrytým hřídelem poháněné z vedlejší místnosti.

    2. Protože si je vědom, že by ČR, v kontextu doby a v rámci EU, obratem zkrachovala. Smlouvy podepsány, Rubikon překročen.

    3. l. si nejsem jistá, že dnešní mládež rezignovala na ten svůj ekologismus, starší plátci složenek zřejmě ano, mladší se toho teoreticky drží
      2. mě Rajchlova prohlášení o setrvání v EU a NATO zas tak nepopuzují, je to jednání na férovku. Naopak chápu prohlášení, že těžko jako pidistát s holou řití můžeme stát mimo nějaká větší seskupení. Celkem jasně však deklaruje, že současná EU se svým pomateným vedením, není to, co nám do budoucna zabezpečí prosperitu.
      Naopak SPD toto v programu má, ale neslyšela jsem, jak to prakticky provést a zvládnout.
      Mimochodem – v EU i NATO je kdekdo, posléze se dozvíte, že ten či onen má něco vyjímku, k opatřením se staví liknavě nebo je neodsouhlasil. To akorát naši fialoví dromedáři plní zadání EU na 150 procet a v předstihu / viz nyní třeba obilí z UA – např./

    4. Mám další otázku. Zatím se distancuje co to jde od Ruska. Ale kde chcete jinde sebrat levnější energie než v Rusku? Je ochotný ihned jak to bude možné obnovit hospodářskou spolupráci s Ruskem, jestliže to bude výhodné, nejlépe pro obě strany? Ano nebo ne? Jestliže seženeme nejlevnější a kvalitní zelí v USA , kupujme ho v USA. Jestliže seženeme nejlevnější železo v Zimbabwe, kupujme jej ze Zimbabwe. atd atd.

      1. ad Folďas
        Rajchl o tom, že je pitomost nebrat levnou naftu a plyn položenými trubkami z Ruska mluví vcelku kontinuálně. I o tom, že někteří dále berou a nám pak draze přeprodají, neb my jsme ti ideologicky pevní a to až do úplného krachu.

  9. Proč čeští producenti pšenice (a kukuřice a kdoví čeho) nepodají žaloby na stát z důvodu nekalé konkurence? Když oni musí dodržovat fůru omezení a příkazů prodražujících jejich produkci, proč někdo nemusí?
    Co zdravotní riziko pro konzumenty? Nepůjde někdo zodpovědný brzy do tepláků?

    1. Eta.
      Stát o nákupu pšenice nerozhoduje,snad jen pro strategické zásoby.
      Toto všechno je v soukromích rukou,jak nákup,uskladnění,prodej pro domácí poptávku a také pro vývoz.
      Už to jednou vysvětloval pan Vidlák,jak to funguje,levně nakoupit,draze prodat.

      1. zemedelec napsal:18 dubna, 2023 (7:45)

        Problém může být v kontrole.

        Kocourkov?

        Kolik je v EU a ČR ukrajinského „technického obilí“, které se na hranicích nekontroluje?

        ČR dovoz obilí z Ukrajiny nestopne, oznámil Nekula

        …Dosud žádný závadný vzorek

        Česko sice dovoz ukrajinských zemědělských komodit nezakázalo, zintenzivnilo však kontroly dovozu u obilovin určených k potravinářskému využití. Dosavadní testy ale zatím neodhalily žádný závadný vzorek, uvedlo ministerstvo zemědělství.
        „Ochrana zdraví českých občanů je pro mě absolutní priorita, proto v intenzivních kontrolách budeme nadále pokračovat a v případě pozitivního nálezu budeme likvidovat celé zásilky,“ prohlásil Nekula…..

        https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nekula-cr-zakaz-dovozu-obili-z-ukrajiny-neplanuje-40428895#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=abtest224_input_redesign_combo_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

        Obilná krize graduje. Proč i spojenci Kyjeva zakazují ukrajinský dovoz

        FILIP HARZER
        … Jenže část obilí se „zasekla“ ve střední Evropě, kde podle rozzlobených zemědělců zahltila trhy, sklady i sýpky.

        V Polsku za to můžou i překupníci, kteří vydávají „technické obilí“ – tedy obilí nevhodné ke konzumaci – za potravinářské .

        Podle polských médií ho prodali výrobcům mouky.

        Z kontrol provedených v polském Lublinském vojvodství, které sousedí s ukrajinskou Lvovskou oblastí, vyplývá, že každý druhý dovozce ukrajinského „technického obilí“ podváděl.

        Z technického obilí, jež se na hranicích nekontroluje, se v Polsku podvodem stávalo „polské“ a určené ke krmení nebo konzumaci.

        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-obilna-krize-graduje-proc-i-spojenci-kyjeva-zakazuji-ukrajinsky-dovoz-229560#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest224_input_redesign_combo_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

        1. Tomu jak tady kontrolujeme, kontrolujeme, kontrolujeme, až se úplně ukontrolujeme by snad nevěřila ani ovčí babička. A jak je zdraví ovčanů prioritou. Ha, ha.
          Jakmile (nejen) to obilí překročí hranice EU je šmytec, vymalováno, finito, game over.
          Maximálně někde náhodně můžou něco nalézt, ale opravdu náhodně a ne cíleně.
          Třeba, že si pekárna sama udělá z mouky nějaké testy na mikračku nebo aflatoxiny, ale státní instituce ani náhodou. Protože státní instituce smějí kontrolovat pouze nediskriminačně.
          Bo jednotný trh EU.

          1. Obecně to neznamená, že by ukrajinské obilí bylo a priori závadné, nepodléhá ovšem standardům, které musí plnit zemědělci v EU. Přičemž měsíce chyběla kontrola. ( z textu)

            Takže jasná diskriminace a zase důkaz, jak EU je kolos na hliněných nohou

            https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-obilna-krize-graduje-proc-i-spojenci-kyjeva-zakazuji-ukrajinsky-dovoz-229560#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=jYGuGpjAzwJ-202304180702&dop_id=229560&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest220_personal_layout_2_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

            1. Pokud má pan Vidlák na pana Rajchla nějaký vliv, tak přesně tímhle – tím obilím a sviňárnami okolo něj – by bylo dobré začít.

              A hned potom pokračovat „podporou“ ukraviny v jiných směrech – okamžitě zastavit, na faktickou nulu jako Maďaři. To není technický, ale politický problém.

              Jakmile se to závadné obilí dostane mezi bezohledné obchodníky, třeba namíchané s nezávadným, je konec.
              Víte, co běžně mezi sebou říkají řadoví obchodníci – manažeři v hypermarketech?

              „Vovce to sežerou i tak, hlavně když to bude levný“.

    2. Celý dnešní systém je shnilý, nejenom média, kteří bezostyšně šíří svoji chtěnou realitu, ale ani soudci, žalobci, ba ani vyšetřující policisté nechtějí vstoupit do těchto špinavých vod a plavat v tom bordelu proti proudu. Protože situace je taková, že to každého kdo se o to pokusí semele. Použijí cukříček, úplatky, místa, dovolené, šperky apod., nebo biče. Tu víme, kde chodíš koukat na porno, tu víme co sis kde ulil na daních, až po sílu a zastrašování různé intenzity. A pokud je jo nepohodlný, ba nebezpečný…

    1. Je to vlastně logické – tohle není vláda česká, ale proukrajinská.
      Proto jediné, čím můžou její zastánci argumentovat je ukrajinská vlajka.
      Slava ukrajině!
      Gerojam slava!
      Ukrajinský zrní sežereme, i kdyby po něm laboratorní myši chcípaly!
      Ani zrno nazmar!
      Podpořme říšské válečné úsilí!

      1. Něco podobného jsem taky chtěla napsat. Když to naše protičeská vláda povede tak dále, můžeme se dočkat, že Ukrajinci půjdou po našincích. Vláda se může pro ukroše přetrhnout a Češi by to vládě demonstracemi jen kazili.

          1. No, vzhledem k tomu, ze kazdy cti dbaly ukrajinec vyslovi nazev te zeme na uplne zapadni vyspe naseho kontinentu jako „PortuHalsko“ (nekecam, zazil jsem), tak si troufam tvrdit, ze by si radsi ukousl jazyk, nez by rekl „Gerojam“.

            1. Proto se jejich nejslavnější spisovatel jmenuje Gogol? 🙂
              Křečovité nahrazování G za H je novodobá manýra, s pádem tohoto prdlýho režimu to přejde.

              Kosmonaut Haharin.
              Pražský Holem…

  10. Jsem rád, že přišlo tolik lidí, jistě též podstatnou zásluhou Vidlákovou. Proto taky jsem se zdržel sem cokoliv skeptického před demonstrací psát, abych nijak nepoškozoval její účast. Určité skeptické poznámky však mám:

    1) Nevím jak koho, ale mne mainstreamová media ovlivňují zhruba stejně, jako před Listopadem Rudé právo. Beru to tak, že jsou orgánem režimu (viz někdejší hlavička RP), a že jejich účelem tedy je zastírat režimu nepohodlnou realitu, případně vytvářet pseudorealitu jinou, režimu příznivější. Obsah těch medií samozřejmě cosi indikuje, ale polemizovat s nimi má smysl přinejlepším pouze omezený.

    Spíše bych to pokládal za plýtvání časem a energií. Oni už přeběhnou sami, pokud jednoho dne vycítí, že Mandát Nebes se přesunul jinam. Nejsou to zas takoví hlupáci, jak by se mohlo zdát z toho, co píší. Přeběhnou, stejně jako ČST přeběhla ještě před koncem roku 1989.

    2) Demonstrovat proti nekompetentní vládě, která vzešla z voleb sice několika kanály a metodami lehce zmanipulovaných, ale bez zřejmých nesprávností při sčítání hlasů? No, kdybych byl hlasoval pro některou ze stran pětikoalice, snad bych se k tomu dnes cítil plně oprávněn; zejména kdybych tam přišel s cedulí na krku: JÁ BLB JSEM SPOLUVINÍKEM DNEŠNÍHO MARASMU. Ale požadovat demisi většinové vlády, kterou jsem nevolil? Jistě, zamýšlené i nezamýšlené škůdcovství vlády je k tomu podstatným důvodem, zbavit se jí může být prostým projevem pudu sebezáchovy. Musím si ale být vědom, že tím už jdu za hranice či za principy zastupitelské demokracie. A jestli je to tak, že zastupitelskou demokracii nechci, měl bych si včas ujasnit, co tedy chci místo ní.

    (Mohl bych si snad stěžovat, že se cítím oklamán jejich volebními sliby — když jsem pro ně nejen nehlasoval, ale také jim nevěřil ani slovo? To by ode mne sotva bylo poctivé. Ať si sáhnou do svědomí a popřípadě stěžují jejich voliči.)

    A představa, že kdyby hypoteticky za půl roku byly nové volby, přinesly by jednak parlamentní většinu nových poslanců, jednak nové a kvalitní politiky, mi bohužel připadá – jak bych to jen řekl – drobet nepodložená. V nejlepším případě by se stalo, že z hlubin dýpstejtu by se vynořilo pár profesionálů, kteří by slibovali, že to budou dělat lépe…

    3) Od demonstrace, třeba i sebevětší, od dejme tomu generální stávky se mi pořád ještě zdá být velmi daleko k rozumné politice, která by dokázala účinně hájit české zájmy v prostředí současné EU. Při pohledu na plazivost a slouhovství dnešní vlády se třeba může zdát snadné dělat lepší politiku. Ve skutečnosti na tom není snadného nic, tedy krom odmítnutí všeho, co dnešní vláda dělá (a kritiky faktu, že v podstatných otázkách je naopak zhola nečinná).

    Obdobný problém jsme tu měli už několikrát: • V letech 1939-45 se asi leckomu zdálo, že stačí zbavit se Němců a bude vyhráno. (Naopak obrovská autorita presidenta Beneše, bohužel už neodpovídající jeho tehdejším reálným možnostem, zřejmě podstatnou měrou plynula z faktu, že u vybudování státu už jednou byl.) • Pražské jaro 1968 bylo především panoptikem ilusí; mnohým se vše zdálo úžasně, až opojně snadné. • Problémy, které máme dnes, jsou z velké části důsledkem neschopnosti po roce 1989 rozpoznat české zájmy a důsledně je hájit.* Tehdy si jen málokdo uvědomoval, že žádná Sametová revoluce ve skutečnosti nebyla; že prostě komunisti odešli od válu dobrovolně právě proto, že si (možná lépe než kterákoliv jiná skupina) uvědomovali, že (jimi zaviněnou) situaci vůbec nebude snadné řešit. Nekomunistům to tehdy připadalo mnohem snazší; zdalipak oprávněně?

    — — —

    *) Jenže zároveň jsou také důsledkem hniloby, která zachvátila celou Evropu. Hluboké, zásadní hniloby, jejímž počátkem zdaleka není progresivismus, jakkoliv ten je koncentrovaným, absolutním zlem. Že bychom se s ní dokázali lehce vypořádat, by byla jen další iluse.

    1. „Problémy, které máme dnes, jsou z velké části důsledkem neschopnosti po roce 1989 rozpoznat české zájmy a důsledně je hájit.“

      To nebyla neschopnost, ale záměr silně moderovaný západem, hlavně Němci. Je to pořád dokola. Tzv. západ je potrefený mesianismem a komplexem vyvolenosti. Nicméně vždy jde v konečném důsledku jen o finanční a mocenské zájmy úzké skupinky. Ony zájmy jsou pak pouze maskovány všemi těmi rádoby vznešenými pseudohodnotami, které jsou vydávány za univerzální a absolutní. Byť ta absolutnost ve skutečnosti spočívá v relativnosti jejich výkladu, jak se to zrovna těm mocným aktuálně hodí.

      Celý svět dnes doplácí na to, že se pár magorů, kteří se pravidelně scházejí na všech těch světových ekonomických fórech a podobně, domnívá, že byli předurčeni všechno a všechny ovládat skrze bankovní a finanční systém. Je načase jim ho sebrat, protože většina marasmu v dnešním světě má původ v jejich nezřízeném megalomanství. Figurky typu Soros či Gates jsou těmi viditelnějšími kašpárky, dynastické klany vlastnící největší banky jdou ruku v ruce hned za nimi.

    2. Skvele, Zpatecniku. Jeste bych dodala, ze Marx mel v jednom pravdu. Kapitalismus zacal sam od sebe zahnivat. A do toho jeste pomerne mirneho zahnivani prisel rok 89. Pak prislo zahnivani prudsi…

      Davat vsechny vejce do kosiku politicke zmeny zvrchu se mi zda nemoudre.

      Na druhe strane, jak Vidlak rikava, kdo to dela jinak?

        1. V česku už několik let není kapitalismus.
          Co nahradí dnešní český „kapitalismus“ je v podstatě jedno. Výsledky má horší než tehdejší socialismus, takže ho nebude žádná škoda…

          1. Téměř bych řekl, že socialismus byl o dost tvrdší. Půjčky byly jen přes FKSP, ty nevratné jen pro mladé, a až těsně před převratem.
            Dnes stačí, když jste v důchodu a stát vám pošle 150 k na zateplení , výměnu oken nebo TČ bez toho, aby zkoumal zdali nejste náhodou milionář.
            Asi proto, aby nebyl obviněn z diskriminace milionářů.

            1. Ono, jaksi automaticky, když Vám stát zaplatí okna, tak nejspíš máte barák a tím pádem jste nejen milionář, ale spíš multimilionář.

      1. Zpátečníku, naprostý souhlas taktéž. Zjednodušeně šlo také se zeptat:
        Odstoupí vláda, mající podporu Parlamentu, Senátu, Prezidenta, ÚS a především Loutkovodičů našich bruselských loutkovodičů? A kdo na její místo? Babiš?

    3. V podstatě souhlasím, až na toto:

      Ale požadovat demisi většinové vlády, kterou jsem nevolil?… …Musím si ale být vědom, že tím už jdu za hranice či za principy zastupitelské demokracie. A jestli je to tak, že zastupitelskou demokracii nechci, měl bych si včas ujasnit, co tedy chci místo ní.

      Ale tomu přece nepřítel říká „občanská společnost“ a hojně tuto zbraň sám využívá, viz třeba MCHD se svým podílem na tom, jak dopdly volby. Jen díky nim jsou dnes lidé jako Pecharová-Adamová, Jurečka a strany jako TOP09 a KDU ve sněmovně, Fiala premiérem, Černochová ministryní obrany a Rakušan vnitra. Máme se jí snad dobrovolně vzdát, když je tak mocná?

      Krom toho, požadovat demisi vlády, která je de facto menšinová (volilo ji cca 45 % hlasujících voličů), není nic proti zastupitelské demokracii, tato vláda přinejlepším zastupuje zájmy největší kolektivní menšiny voličů. Proti zastupitelské demokracii jsou naopak některé principy, na jejímž základě vůbec vznikla a může s menšinovým mandátem hlasů voličů prakticky neomezeně diktovat většině. A to už vůbec nemluvím o Senátu, jehož sestavování nemá se zastupitelskou demokracíí společného už prakticky nic.

    4. Skvělý text, včetně příspěvku níže od tdx. Nejde pouze o nespokojenost u nás. Nejsem si jistá, zda postačí výměna vládních figur, snad jedině vláda odborníků, která bude schopná udělat alespoń základní kroky ke zlevnění energií, potravin a okleští nesmyslné zbrojení a válčení – na to už budou bohužel malí páni :-(.
      Bylo by pěkné, kdyby se našli lidé, schopní propojit se s těmi, kdo organizují např. demonstrace v Německu a zatlačit společně ze začátku na nesmyslnou zelenou politiku a samozřejmě především mírová jednání.

    5. to zpátečník – teorie o nemožnosti odvolávat něco co jsem nevolil by fungovala kdyby to přes nevolbu nebylo i moje. Tato vláda chce něco po občanech a nerozlišuje při plnění požadavků na své a opoziční tedy všichni občani v zastupitelské demokracii mohou něco chtít po vládě . Třeba aby vykonávala úřad ku prospěchu všech občanů nebo aby šla do …….
      Tedy výzva k demisi mi přijde legitimní , navíc podpořená výsledky vlády.

  11. Vyplašený kvikot, zoufalé hledání kam odklonit, žlučí poprskané klávesnice, řádně potrhané masky lepšolida, zmatek v lepíkách a zvýšená snaha referentů i v nočních hodinách jsou neklamnou známkou, že vidlák opět trefil přesně 😀

  12. U nás máme nečekanou noční družbu. Anglicko – rusko – španělsko – francouzskou. Slivovice to jistí. Ještě že nemusím do práce. Probíráme, kam všude Ryanair nesmí. Ale asi pojedu ráno do Katovic nebo do Varšavy, to se uvidí. Čuju prúser.

    1. Já doufám, že půjde-li o odvoz té, dle našeho nejvyššího hyenika „nezávadné“ ukrošské pšenky, takdoufám že budete karamád a že dáte echo, kam to půjde. 🙂

  13. Straně a vládě je třeba věřit víc než vlastním očím! Řekli tisíce, tak tisíce! (Má to logickou posloupnost: 70 tisíc, nižší desetitisíce, tisíce, několik tisíc. Ještě zbývají „stovky“ a pak už jen kojzarovská „hrstka výtržníků“. Za zpochybňování čísel nebude žádné slitování.) Dobrotivý sturmführer a všech těch dobře napapaných pupíčků ukotvených před modrožlutým muzeem futrál milosrdně připustil 15 tisíc. Nastojte, 15 tisíc! Z fotografie pořízené tři hodiny před začátkem (a scallopoidy hojně šířené po sítích) to přitom vypadalo maximálně na patnáct set!

  14. když sme u těch sdělovadel a informací:

    … sem si taky všiml, že Vidlák, nebo Rajchl museli něco udělat plzeňskýmu vlkovi, neboť nedělního Rajchla zcela vymlčel stejně jako Fiala v Asii, i když se z druhý strany může přetrhnout z propagace mírových pátků (což mu samozřejmě chválím), pro který dokonce na čas odstranil to hezký zasněžený roští ze záhlaví Kosy … zvláštní přístup a hlavně postoj od toho, kdo hlásá „padni komu padni“ … nebo mi něco ušlo a mýlím se?

      1. Nemyslím si že je dobré na tyto trotli reagovat ale toto mě strašně pobavilo…..
        Tvl ty budeš génius.
        SUPER.

          1. Ještě výživnější, až úplně plnotučný v bolševické televizi 80. let byl jakýsi politický komentátor – vševěd a médium – věděl přesně, co si Rony Reagan myslí (když Reagan ještě myslel, než mu začal ten Němec schovávat věci a krást nápady přímo z hlavy). Jméno mi vypadlo…

            Tenkrát se uváděl jako „politolog“, zástupce nové pavědy – vzpomínám, jak se tomu všichni smáli. První zvíře svého druhu v našich končinách, dnes značně přemnožené…

              1. Zásah, toho jsem myslel. BTW, má zdatné pokračovatele, hodně politologů dneška jsou nejen horší než původní Jambor, ale dokonce to vypadá, že jsou z té samé familie… také Jamboři.

  15. Padesát tisíc? Šedesát tisíc? Dá někdo sedmdesát tisíc? Tamhle dezolát osmdesát tisíc! Nikdo nepřidá? Poprvé, podruhé … a konečně, Vidlák sto tisíc!! Poprvé, podruhé… raději počkáme do zítřka, vždyť sturmführer sliboval 300 milionů 😉

  16. Mimochodem, Kantar jejich televize v neděli v Odulá Vendula Mudruje přiznal PRO celá (!) 3 % preferencí. Po druhém průzkumu SANEPu jsem zapochyboval, kdo nás tahá za fusekli, když v jedné agentuře má PRO už podruhé 6 % a v dalších není opakovaně ani zmíněna. Odulá Vendula mi pochybosti beze zbytku rozptýlila. Od příště si už vymlčováním v „ostatních“ nebudou dělat ostudu ani další, ať se Vítek třeba posere – nakonec tyhle průzkumy jsou jenom malou částí jejich byznysu a nemají důvod si kazit odbornou pověst. A přisypávání na šmerde taky skončí.
    Jo, samozřejmě se hned spustil kvikot bakalhářů, že do Sněmovny se nemůže, prostě nemůže dostat, ale dodali varování, že podle platných zákonů by při překročení 3% hranice mohli (hajzli jedni!!!) dosáhnout na standardní státní příspěvek. To je myslím dobrý námět na další protiústavní zákon se zpětnou platností z vykulencovy dílny.

  17. Já tedy rozhodně nejsem proti šíření optimistické nálady, ale na druhou stranu bych chtěl varovat před podceňováním nepřítele. Oni rozhodně nejsou idioti a dobře vědí, co dělají. Vědí, že není důležité co se stalo a jestli se to vůbec stalo, ale jaký je mediální příběh. A ten, buďme k sobě upřímní, pořád z 90 % tvoří oni…

    Je to mocenský kartel, který nikomu významnějšímu nedovolí dezertovat. Svého času to třeba lehce zkoušel Soukup s Barrandov TV, tak ho finančně trochu „zaklekli“ a hned dostal rozum. Zlušební balónky toho, jestli je možné vysílat pravdu, na začátku SVO vypustila i Prima CNN s těmi reportážemi o přivazování „marauderů“ ke sloupům v ukrajinských městech. Okamžitě dostali nůž na krk a vrátili se k šíření kyjevské propagandy. Takže čekat od nich objektivní žurnalistiku je naivní. I kdyby chtěli, nemohou. Je to o té Hamplově schopnosti vnucovat své vize a svou vůli většině společnosti. Vůbec to neznamená mít podporu většiny, tu oni ani vzdáleně nemají, ale pořád drží rozhodující prostředky k tomu, aby většině vnutili pro mediální obraz světa, v němž oni jsou ti kladní hrdinové. Čekat, že se jich sami dobrovolně vzdají, je nebezpečně naivní.

    Ale trpělivou prací, demonstracemi a pochody jako v neděli, vznikem a podporou nezávislých iniciativ můžeme ten jejich kartel a informační oligopol postupně rozbíjet. Ano, ledy se hnuly, jak správně psal Vidlák včera. Ale nepřítel nespí a není hloupý (i když umí chytře různé idioty typu Novotného, Bartkovského nebo Šafra vystrčit do popředí, aby v nás vyvolal ten pocit)…

    1. Ano, dobře napsáno. Já bych se rád mýlil, ale stále nevěřím, že je možné (jenom) demonstracemi dosáhnout něčeho významného. Viz Francie. Vzpomínám taky na rok 1989. Jak jsme byli všichni nadšení. A jak to dopadlo.
      Naopak se obávám, jak je to se schvalováním válečnických zákonů. Údajně jsou již ve třetím čtení, což není legrace.
      – Neznáte někdo aktuální znění?
      – Nevíte, kdy hrozí definitivní schválení?
      Pak už by se jenom čekalo na nějakou větší provokaci.

      1. Další projednání je v PS možné už dokonce pozítří 20.4.2023
        a bohužel je to již v režimu třetím čtení
        a je třeba tedy sledovat zejména poslance za ANO, případně i SPD…

        Vláda to navrhla, tedy tam bude podpora jasná.

        Jde zejména o sněmovní tisk 368
        https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=9&T=368
        ***************************
        Pohled SPD (a ten sběr informací ministerstva války je ještě širší), než píše pan Vích….:
        https://www.radovanvich.cz/2023/02/05/automaticky-vytvoreny-koncept-51/
        „Ale popořádku.
        -Například ve změně zákona o ozbrojených silách (219/99 Sb.) se rozšiřuje ustanovení o nasazení MIMO území České republiky, zabezpečení dopravy pro JINÉ státy,…
        -Jako nejzásadnější změnu v branném zákoně (585/2004 Sb.) vidím zavedení nového institutu takzvané předurčení pro doplnění ozbrojených sil. K tomu je třeba jen věk nad 18 let, zdravotní způsobilost, podpis a potřeba ozbrojených sil.
        Zásadně mi tam chybí, že se v tomto případě nehovoří o obraně České republiky nebo jejích občanů. Je zde velké riziko, že právě tento institut, ale nejen on, by mohl sloužit k vysílání českých občanů do zahraničí, například na bojiště na Ukrajině…
        -Velké potenciální riziko pro české občany představuje zkrácení lhůty od doručení povolávacího rozkazu k nástupu na cvičení nebo operační nasazení až na 3 dny, dosud to bylo 30 dní.
        A to evidentně i v době míru, tedy v situaci, kdy není vyhlášen stav ohrožení státu ani válečný stav,
        a to pouze na základě mimořádného opatření VLÁDY!!
        -Co mne v tomto návrhu zákona dále znepokojuje, je návrh, aby stát mohl využívat různých informací o občanech od ministerstev a jim podřízených orgánů, z různých databází jimi vedených.

        Tedy odvodní řízení by se tím značně usnadnilo, probíhalo by vlastně částečně předem.
        V současnosti je hlavní praktický problém právě ohledně sběru osobních informací o potenciálních odvedencích a také ohledně lékařských prohlídek.

        Ale lze si představit, že kdyby ministerstvo přestalo bazírovat na jejich kvalitním provedení a udělalo z tohoto kritéria méně důležité, občané by pak měli jen velmi málo možností, jak se vyhnout odvedení v případě potřeby.

        To zkrácení mezi obdržením povolávacího rozkazu a nástupem na operační nasazení až na tři dny jasně ukazuje, že si s tím ministerstvo obrany v určitých případech těžkou hlavu dělat nebude.
        Jak si má daná osoba stihnout vyřídit své záležitosti jen za tři dny a mezitím stihnout i zdravotní prohlídku?

        Chci věřit, že Česká republika zůstává právním státem a až tak daleko by to nedošlo. Proč ale zbytečně připravovat takovou legislativu, která by taková praktická rizika pro občany ČR mít mohla?“
        ******************konec kopie části úvah Vícha z SPD********************

    2. To je sice pravda, ale média a všechna jejich moc je nic proti skutečnosti: krachu.

      Krachu ve všech směrech: společenském, kulturním, ekonomickém, politickém, výrobním, energetickém, vojenském, zbrojním, technologickém. Z toho se nejde vykecat v žumpách ani nějakým befelem z Fašingtonu či nařízením z Brusele.

      1. Souhlasím, jenže lidi si pod pojmem krach představují pořád nějakou rychlou, v podstatě nečekanou událost, kde se všechno změní ze dne na den. Může to tak sice být, ale do té doby se bude systém jevit jako naprosto stabilní a jeho represivní moc také.

        Otázka podle mne zní, zda jsme v roce 1977, nebo 1988. Na to bohužel neznám odpověď…

  18. Je zbytečné vůbec něco dělat a navíc zcela jistě, ti, co to vedou, jsou podezřelé individua, zřejmě nějací koudelníci či bondíci. Nejlépe je přece vyčkávat, ono se všechno změní samo, až „vyjdou vlci z lesa“. Takové moudré rady byly ignorovány, naštěstí. Gratulace všem zúčastněným.

    1. Klidně ať se něco dělá. Nejhorší je nedělat vůbec nic.
      Ale změna nastane teprve až bude hůř. Do té doby budeme zváni dezoláty a vystavování posměchu.
      Ale moc rád bych se pletl. Nicméně jak si čtu o minulých revolucích, vždy je to podobné.
      No, možná tentokrát to bude jiné.

  19. „S každou další novinářskou sračkou jak od Bartkovského jste zbytečnější a zbytečnější. Letos to zjistíte i vy.“

    A já dodávám –
    „Už vás „žerou“ a říhají blahem jenom ti, kterým jste dutiny v hlavách stačili vydraxlovat jak Hrabalova prostitutka svoji ku§du před návštěvou Billa Clintona v Praze, anebo ti, kteří tam nikdy nic neměli.“

      1. Prosím, Vidláku, optejte se alesoň našeho Alefa, jak to tady desinfikoval k spokojenosti nás všech, když Vám to tu přerůstá přes hlavu. Takhle si nechat zaprasit to, co jste dostal od Alefa takřka pod nos a na zlatém podnosu, to si tedy dle mého názoru Alef nezasluhuje a my ostatní jakbysmet.

        Pravda, můžete namítnout = pluralita názorů, nebo že je to přece moje soukromá věc, zda zůstanu či nikoli, ale já od toho převzetí litterate od Vás nezaznamenal ani žádnou snahu, když Vaše výzvy k ignorování těch ubožáků jsou pověstnými perlami. Naopak se sem valí jeden imbecil za druhým.

        Sdělte mi, prosím, co s tím hodláte dělat, abych se tomu přizpůsobil. Tohle opravdu už ne!!!

        P.S.
        doufám, že jste si všiml Vaší zastánkyně Aleny Z, kolikrát už tady napsala „nekrmit“ a jak je jí to platné jak nebožtíkovi zimník

        1. ….blbíš má pravdu. Tohle už je opravdu nad čáru… a když je o to kydání… Budu se klidně argumentačně šermovat, ale brodit se při tom po kotníky v hovnech?

      1. Tenco,
        ta povídka, kterou mám na mysli, jak si Hrabalova prostitutka Julča vydraxlovala před návštěvou Billa Clintona tu svoji – no, tu „škatuli“, byla k dohledání na netu. Už není, zřejmě zraňovala něčí jemnocit ve vztahu k análnímu alpinismu, asi je k maní už jen v tištěné podobě v Hrabalově knize „Partnerství pro mír, aneb Čekání na Godota“, ta už ale také není k dostání.
        Takže o „Julče“, Hrabalovi a Clintonovi píše /včetně exkluzívních fotografií/ snad už jen Blesk zde https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/206690/julca-z-metra-vyvalila-cecky-pise-hrabal-pak-vitala-clintona-u-tygra.html

  20. Petr Novotny, slavny starosta Reporyj, napsal ze ucastniku bylo 15 tisic 😀 Jinak, nic noveho pod sluncem. Vubec posledni zprava nemeckeho rozhlasu znela : „Pod nepratelskymi letadly se nenachazi zadne risske uzemi.“ 😀

    1. Serial Volha vam odpovi sam.

      V Praze jsou umelci a redaktori prodejny kurvy jdouci za prachy, misto, za cokoliv.

      Nic mi tak neotevrelo oci jako posledni dva dily, ktere se daji presadit klidne do devadesatek, nebo do dneska.

      Zbytek republiky to netusil a ted ten hnus smetanky uvidel.

  21. Výborně napsané. Čím víc kvičí, tím víc nám dělají reklamu.
    Myslela jsem, že se to budou snažit nějak vymlčet. Jsou to holt hlavy. 🐮

  22. Dik,zrovna ten članek na reflexu mne nejak přišel pod oči, hold asi dostal ukol to popstat timhle stylem,nebot i ja vaš sympatizant jsem mu skoro uvěřil, držim palce nadale.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *