24 listopadu, 2024

Ženy za život

Když jsem publikoval svůj článek o tom, že své děti do války nedám, spustila se i jiná reakce, než ta Cemperova. Nevyskočili jen udavači a samozvaní cenzoři, kteří bdí nad bezpečím ovčanů, aby se náhodou nedozvěděli něco zneklidňujícího. Nepřišel jen jednotný ryk naší mediální fronty, že jsem dezinformátor, naše armáda ve skutečnosti nic nechystá a všechno by bylo v nejlepším pořádku, kdyby tu pořád někdo nenarušoval klid na práci.

Nepřišla mi jen obrovská podpora, stovky komentářů, mailů, sdílení, kopírování a přeposílání. Neskončilo to jen hlasitým křikem na sociálních sítích, neskončilo to celou řadou dalších literárních a audiovizuálních dílek. Neskončilo to jen vyšší čteností mého blogu.

Objevily se ženy, které si přečetly nejen můj článek, ale také reakce na něj. Přečetly si Cemperovo vysvětlování, shlédly Řehkovu armádní tiskovku, zamyslely se nad tím a řekly si, že Vidlákův cenzurovaný článek je blíž pravdě, než celý generální štáb i s četařkou Babinčákovou.

Řekly si, že není možné mít odvahu jen na fejsbůku, kde je snadné zvednout pěst, pohrozit mocipánům a varovat je, že se nemají pouštět do křížku s matkami, protože tohle nevyhrál ani Brežněv. Řekly si, že je třeba fejsbůk přetavit ve skutečnost. Řekly si, že virtuální matky nestačí, je zapotřebí ukázat politikům skutečné ženy z masa a kostí, které mají děti, vnuky i manžely a nemíní o ně přijít. Je třeba ukázat, že nešlo jen o internetové řečičky, že znepokojení nad kroky vlády je skutečné… zkrátka a dobře, je třeba vyjít na ulici.

A tak se ke mě dostal leták o pochodu z Vyšehradu na Letnou. Na tuto sobotu 10.12.2022. Ženy za život. Ženy, které mají syny, vnuky a muže, které nechtějí dát za potravu dělům. To víte, že jsem si hned popovídal s organizátorkami a slíbil jim podporu.

Holky to nebudou mít jednoduché. Celá akce je dost narychlo. Nesvolávají to už dva měsíce, nemají ani zdaleka takový dosah, jakým disponují organizátoři demonstrací Česka na prvním místě. Ani nemají žádný plán, jak si vezmou republiku zpátky. Prostě jen chtějí ukázat, že kdyby démon války začal brát, tak se budou bránit tak, jak to umí jen máma.

Ono totiž nechybělo moc. Kdyby se nám Joe Biden blbě vyspal a řekl, že do Polska přiletěla ruská raketa, tak prostě byla ruská a dneska už by možná nemělo smysl něco říkat, protože naši synové už by byli na cestě za svými pěti minutami vojenské slávy někde na Donbase. Tohle nám řekli jasně, v případě války NATO s Ruskem bychom byli účastníky konfliktu od první (do desáté) minuty. Naštěstí se kolektivní Biden rozhodl, že si chtějí ještě užít své peníze i jachty a tak se konec světa nekonal. Ale bylo to o fous a ti naši by do toho šli.

Proto si holky řekly, že to tak prostě nemohou nechat.

Počítají s odmítavými reakcemi. Jen poslaly do světa svůj leták, už se dozvěděly, jaké jsou kolaborantky, které nechápou svatý úkol západní civilizace, porazit mongoloidní hordy z východu. Očekávají, že se jim dostane posměšků i urážek. Očekávají, že si na ně každý troufne, každý si otevře hubu a bude je dehonestovat, jak to jen jde. Přesto půjdou. I kdyby jich bylo málo, i kdyby je nikdo nepodpořil.

Protože o životy jejich synů se nesmlouvá. O životy dětí se bojuje.

Hele, doteď jsme dělali protesty my muži. Taky jsme si u toho dost honili ega, vymýšleli jsme plány, jak změnit svět, vymezovali se vůči jiným plánům na totéž, dělali velká gesta, natáhli jsme si tam hodně udělátek na zesílení zvuku i obrazu, přidali jsme záznamová zařízení, abychom jednou měli na co vzpomínat… A také jsme se řádně pohádali o zásluhy.

Možná je načase, aby šly naše ženy. Bez velkých plánů, velkých vizí, bez manifestů a bez lídrů, kteří by si nárokovali čelní místa. Možná to chce, aby šly naše holky a ukázaly prachobyčejný vzdor. Aby prostě ukázaly vztyčený prostředníček všem vládním lokajům a ukázaly, co si myslí o válečném nadšení některých spoluobčanů. Aby ukázaly, že když se teď nebojí vyjít na ulici, tak se za mobilizace nebudou bát poprat se s odvodními komisaři. Aby ukázaly, že mateřský pud a láska jsou silnější než vlastní život. Žádné plány na pád vlády, žádné politické vize. Jen odhodlání bránit svoje děti.

Poznávací znamení je bílá šerpa nebo stuha. A také budou mít růže na rozdávání. Aby ukázaly, že pro své děti dají klidně i vlastní krev.

A tak vás chci vyzvat, abyste přišli. Nebo možná lépe, abyste přišly. A my muži bychom tam měli být taky, kdyby si na holky chtěl někdo dovolovat… Tentokrát nejde o množství. Nejde o sto tisíc lidí na Václaváku. Nejde o politiku. Holky prostě jdou říct těm nahoře, že jim pro jejich válčení děti nedají. Bez ohledu na následky. To stojí za podporu.

289 thoughts on “Ženy za život

  1. Jdou ženy na Prvního máje v průvodu a každá nese jedno písmeno z nápisu:
    „VŠE CO MÁME, PRO MÍR DÁME!”
    Náhle ta, co nese třetí M, povídá soudružce s dlouhým I: „A ne, aby ses nám zase jako minule ztratila!”
    .
    klasicky socialisticky vtip 🙂

  2. Ja myslim, ze ac prisel cas utahnout srouby. Jsem jenom zvedav, s cim Fiala a spol prijdou. Nebo spis Koudelka dostane navod.

    Po naprosto uchylnem „prevratu“ v Nemecku uz tlak v papinaku sili i v Anglii.
    Zivotni naklady tam stoupaly uz pred rokem (hlavne energie), ale dnesni vlada vsechno svadi na valku.
    Lidem je to ale v podstate jedno, a vlastne maji pravdu.
    Na prosinec byly ohlaseny stavky odboru, ktere zastupuji statisice zamestnancu ve zdravotnictvi, zeleznic, posty, ridicu a ucitelu. (ma nekdo chut dat Stredulovi par facek?)

    Jejich novy premier to moc nenarovnal minuly tyden prohlasenim, ze „ted neni cas na zvysovzni platu, naopak se musi vsuchni sjednotit, a poslat velmi jasny signal Putinovi“.

    Takze po te co byly ohlaseny ty stavky, tak novy premier zacal bleskove s pripravou novych zakonu, ktere by zakazaly stavkovat urcitym profesim. Treba sestrickam ve zdravotnictvi, ale i dalsim „emergency“ pracovnikum.
    Pry jako odpoved na „nerozumne“ odbory.

    Papalasi dobre vycitili naladu obyvatel a regionalne na to jdou po svem. Nemcum se potlacovani pucu a nasledne soudy v minulosti osvedcily, tak na to jdou podobne.
    V Anglii zase funguji zakazy (treba jako Nechodte na travnik), tak na to jdou po anglicku.
    V Cechach neni nalada jina, a ceny jsou jeste horsi.
    Nejak patram v pameti, co je osvedceny recept na utuzeni recimu v Cechach.

    https://www.telegraph.co.uk/politics/2022/12/07/rishi-sunaks-tough-new-laws-stop-strike-disruption-could-include/

  3. Nad Kyjevem vlajka bílá
    zatím není. Aby byla
    je potřeba ji tam dodat.
    Proč je pořád nutit bodat?

    Fiallah je jako blázen
    krve už má plný bazén
    Muřínová se v něm koupe,
    pekari též, husy hloupé.

    Taky stárneš, Kaldo Míro
    i knížovi vadne číro,
    majdan bude minulostí.
    Jste v prdeli, to je k zlosti….

  4. Dnešní Vlk se diví:

    „Dnes Trikolora na Slobodném vysielači
    Publikováno 8 prosince, 2022 | Autor: vlkp

    Dnešní vydání trikolory na Slobodném vysielači bude jednoznačně slovenské. Ne že by se u nás v Česku nic nedálo, ale takové grády jako na východním břehu Moravy to tedy ani náhodou nemá.

    V době , kdy tuhle upoutávku čtete, slovenský parlament rozhoduje o osudu vlády. Sestřelit nebo nesestřelit? Toť otázka s mnoha fasetami a především individuálními zájmy. A já si nejsem jistý, jestli alespoň hlavní slovenští političtí hráči, přes svalnatá vyjádření mají jasno, co vlastně chtějí.

    Začínáme jako vždycky

     
    ve 20,00 hod.

     

    Nepochybuji, že Roman i Intibo budou perfektně nachystaní.
    P.S.
    o slovenské vládě nemám žádné iluze. Nicméně po Novém roce spotřebitelé na Slovensku budou platit za energie 4x méně než my ve Fialalandu. A vedle toho, zatímco český státní dluh roste jak dobře živený Bumbrlíček, Hegerovi a spol. se podařilo v mezičase jeho absolutní výšku snížit!!!

    Nechápu, nerozumím!!! Jak to, že vládu zkouší odvolat v Bratislavě a ne v Praze???? „

  5. Já jsem jenom zvědavý na to, co bude, až se splní vlhký sen anglosasů o rozpadu Ruska. Co ti lidi tam. Zvednou se a kam asi půjdou ? Do Číny ? Na Bali ? Ne, zvednou se a budou migrovat k nám, do Německa a západní Evropy včetně Anglie, kde se střetnou se svými krajany a posléze se střetnou s místními islamisty a pošahanými imámy. To velice změní tvář a kulturu těchto zemí.

    Nakonec je pravda Stalinův výrok na rozloučenou, když řekl, že : „Pokud se náhodou stane, proti všem předpokladům, že ne kapitalismus, ale komunismus se zhroutí, rozpustťe potom Sovětský svaz a zajistěte vstup Moskvy do NATO. To bude rána, ze které se Západ nikdy nevzpamatuje.“

    Podotýkám, že Moskva sice nemusí být v NATO, ale příliv Slovanů a dalších východních etnik do západní Evropy je pro zápaďáky taková noční můra, že by si měli raději svoji strategii a plány dobře promyslet.
    Macron už měkne. Anlgičané sice stále spoléhají na „svůj“ kanále, ale k tomu dodávám, že jednou se to ucho musí utrhnout. Kór v době moderních technologií a „kávové“ Anglie, kde starostují britští Indové a Pákistánci a řádí LGBT a bůhvíjaká ještě komunita.

    P.S.: Těším se, až se v tady saturujeme úkáčkama a ti pak budou migrovat třeba do Francie nebo Británie, kde je zaměstná místní zdomácnělý oligarcha z Ruska 😀 .

  6. Nedávno jsem četl ,že prý světová válka bude až v r.2055,předpovídá to indický chlapec, věštec ve svém věku 16 let v Indii známý a úspěšný, jako baba Vanga zde, v roce 2019 předpověděl pandemii.
    Jinak chlapec předpovídá to ,co zde píšete vy …že svět padne ,,na držku“ neuvádím proč abych nešířil poplašné zprávy.
    Jiný věštec, profesor matematiky Afghan,jehož intelekt je údajně v majetku UNESCO mj. předpověděl ,že po V.V.Putinovi se stane prezidentem muž ročník 1972, v ruském tisku se domnívají ,že by mohlo jít o gubernátora Tuly.
    Převzato z ruského zpravodajství.

    K článku : Ó ženy se mají ,že Vidlákův blog znají.

    1. NO že mladý prorok a z indie… jejda…. proč se tamním pandemiím nedivím, při těch hyg. podmínkách co tam jsou..

  7. Tak, a teď je třeba ještě svolat protestní akce pěstitelů kaktusů, chovatelů králíků… vše pod záštitou sjednotitele Benjamina Vidláka. Samozřejmě nejlépe ve stejný den, jen na jiná místa. Už vidím, jak si na tom presstituti smlsnou. Titulky typu „Dezoláti se schovávají za sukně“ se budou na Seznamu obzvlášť vyjímat. Realita je ovšem taková, že svolat opravdu velkou akci tady momentálně dokáže jen jeden člověk, Láďa Vrábel. Bohužel mu do toho vždy někdo hodí vidle (zmínka o vidlích je čistě náhodná). Místo abychom si vážili toho, že se zde někdo takový objevil, kdo je ochoten to tlačit dopředu a podpořili ho, tak ho budeme všelijak sabotovat a okopávat, protože on nenese ten správný potenciál budoucích korýtek(?). Výsledkem bude jen to, že časem mu dojde, že to takhle nikam nevede a vykašle se na to. Nebo vyfásne podmínku jako Luboš Volný na dva roky a bude po ptákách. Pak si můžete sedět doma a nadávat do šatní skříně, ale potichu, aby to neslyšeli sousedi. Dezolátům zdar.

    1. Realita je taková, že Láďovi účast dost klesá a klesat bude. A že by titulek o dezolátech za sukněmi byl o nějak zvlášť horší, než že dezoláti věří člověku s dvaceti exekucemi, to si tedy úplně nemyslím. Oni použijí kdykoliv cokoliv.
      Jo a Víte proč to Vrábelovi klesá? Protože se vždycky s někým pohádá, někoho obviní, že mu chce ukrást projekt, odežene od sebe ty, kteří mu chtěli pomoci a byli na jeho straně.

      1. Co podle vás Vrábel očekává od těch demošek, co organizuje?
        Co vlastně je tím jeho projektem, který mu všichni kradou?

        Mě by skutečně zajímalo, co si myslí organizátoři, že by se mělo dít, co očekávají v té lehce pozitivní variantě.

        1. Podle mě Láďa Vrábel podlehl dojmu, že lidi na demošky jezdí kvůli němu. A celkem má i dost důvodů tomu podlehnout… demošky jsou spojené s jeho jménem. Vrábel svolal, lidi jdou za Vrábelem, apod, apod.
          Ve skutečnosti lidi přišli na plejádu řečníků. Od Zuzky Majerové, přes Zwyrtek Hamplovou, Noveskýho, Štěpána, Petra Bohuše, atd, atd… až po Jindru Rajchla. Kdo před první záříjovou demonstrací věděl, že svolávatelem je Vrábel? Všichni si mysleli, že to svolal Rajchl. Ještě pár dní před demonstrací jsem psal, že tato demonstrace Rajchla buď vynese a nebo potopí. Vynesla ho.
          Vrábel nepochopil a stále nechápe, že každý z těch řečníků má za sebou nějaké svoje příznivce a je zapotřebí demošky organizova tak, aby přivedl na pódium další řečníky, co mají další příznivce, protože demonstrace musejí růst, jinak jsou k ničemu.
          Nepochopil, že to není tahání králíka z klobouku. První demonstrace měla úspěch, protože lidi už dva měsíce dopředu věděli, kdo tam vystoupí. Poslední Vrábelovy demonstrace se vyznačují tím, že lidi do poslední chvíle netuší, na koho vlastně jdou, protože Láďa někoho osloví, ten mu pak řekne, o čem bude mluvit a Láďa mu řekne, že ho s takovým proslovem na pódium nepustí. A tak tam tahá lidi jako Paroubek, kteří sice umějí mluvit, ale nemají za sebou žádné voliče. Ergo, neohrožují Láďu Vrábela.
          Takhle se to prostě dělat nedá. Proto už měsíc říkám, že protesty jsou ve slepé uličce. Neříkám, že má Láďa Vrábel odejít, ale musí se vycouvat a udělat to tak, jak byla udělaná první demonstrace. Aby lidi věděli alespoň šest až osm týdnů dopředu, kdo tam bude. A měli by tam lidi jako je třeba Teplý z Madety. Nebo Novosad z Novoborské sklárny. Nebo Vacek – asociace letectví. Nebylo by špatné mít tam nějakého bývalého policajta, který má u kliftonů respekt. Nějakého bývalého vysokého hasiče. Měla by tam být Kovářová a Hamplová, protože objektivně mají za sebou nějaké ty voliče. Měla by tam být Majerová, Rajchl… a samozřejmě Štěpán a Noveský. Koller, Bohbot, nebo třeba Nohavica… Tohle je cesta.
          Láďa Vrábel to ale nechce pochopit. On si pořád myslí, že dostatečně dlouhého hemžení vzejde genialita. Nevzejde.

          1. Jako úplně chápu, že s Láďou Vrábelem to není snadný, protože si asi dost věcí i bere osobně, ale jsem přesvědčený, že se všichni vzájemně potřebujete. Takže jediný řešení je se spojit a bud si dát do držky, nebo se domluvit. Nebo obojí, ovšem v uvedeném pořadí, ne obráceně :).

            1. Já jsem také přesvědčený, že se navzájem všichni potřebujeme. Ale dokud tohle nepochopí všichni zaráz, tak raději budu podporovat protiválečné matky, než další kolo neplodných debat o tom, kdo je větší globalistická struktura. Nemluvě o tom, že matky mi zavolaly, představily se a slušně mě požádaly o podporu, bo mám dosah. Proč bych jim neměl vyhovět? Kdyby mi zavolal Láďa Vrábela požádal mě o podporu, tak bych mu také vyhověl. Dokonce i přes všechno, co o mě rozhlašuje.

              1. Vidláku, já podporuji všechno a všechny. Protože vím, že těm u kormidla velmi vadí všechny projevy protestu.
                A že , velice správně, nas@anost lidu považují za nebezpečnou věc.
                Mám strach, když vidím, že nás ženou do války s imaginárním nepřítelem. A tak se raduji, že i oni mají bobky. Dobře jim tak.
                😀

          2. Chápu že v tom hraje roli jeho sebestřednost, ale přesto … říkal on sám někdy, čeho by chtěl dosáhnout a co by se tedy mělo odehrávat? Uvažuje vůbec takto nebo prostě jako sám sebou vyvolený mlátí kladivem do vody a čeká, že jednou vyšplíchne zlato?
            A pak je tu i ta přízemní otázka peněz .. jemu na to někdo prachy dává nebo utrácí svoje úspory?

            Já si sice nemyslím, že by ho platila druhá strana, ale čistě teoreticky, kdybych dostal za úkol nějak kanalizovat protestní nálady, asi bych to dělal přesně takhle.
            Může to někdo brát jako logický důsledek, nebo to může Vrábel brát jako dočasný neúspěch s tím, že časem se to otočí, když bude dlouho pokračovat a vybírat líp.

            Moc mi to nedávalo smysl do chvíle, než jsem narazil na článek o něm. Samozřejmě je potřeba brát všechno s rezervou, ale…
            Četl jsem o něm, že v té pizzerce nějak sekundoval ve sporech mezi skupinami mafiánů z ODS, a že to skončilo ke všeobecné mafiánské spokojenosti a on tedy možná nabyl dojmu, že to bylo díky jeho umu. Tak mě právě napadlo, jestli tohle není podstata jeho modu operandi. Pak by jeho aktivity v tomto kontextu smysl dávaly.

            1. Mně to přijde, jako když navrtáte naftu… to byla ta první demonstrace. Šli jsme vrtat a nikdo moc nečekal velký úspěch, ale ejhle, byl navrtán pořádný gejzír. Ale Láďa Vrábel měl nachystaný jenom kýbl. A když přiskočili jiní, že přinesou potrubí a tu energii někam nasměrují, tak se urazil, že mu berou jeho projekt a prosadil si svou. Ale nedokázal si přitáhnout jiné potrubí. Dál tam kmitá sem tam s tím vědrem a diví se, že z toho nic není. A koho obviňuje? Ty, kteří mu nabízeli trubky.

                    1. To ten pan Vrábel není tak moc velký blb , pokud na parkovištích odmítl potrubí .

                    1. A mnozí se nedovedli představit, že v noci stisknete knoflík, aby bylo světlo – a ono nebude.
                      A vidíte .. zanedlouho to bude běžné!

                      Tady vidíte, že pokrok prostě nezastavíte.

              1. Jo, to já chápu. Pominu to, že očividně nebyl žádný plán ani komunikace o něm. (tedy ani ten kýbl)

                Ale co Vrábel očekává, že by se mělo stát tím, že bude svolávat demošky?

                Že ti lidi tam pod podiem spontánně založí hnutí, které převezme moc a někam dosadí jeho nebo lidi z podia?

                Mířím k tomu, že jestli on jako jediný a nesnášenlivý organizátor neplánuje nic kromě samotného vystoupení, co tedy takový člověk očekává, že se stane?

                1. Vrábel očekává, že dostatečným hemžením vznikne potrubí, továrna, elektrárna a nový svět. A hlídá si, aby někdo náhodou nezačal někde stavět nějaké základy, protože přece každý ví, že stačí kýbl a dostatek nadšení.

                  1. Jsme myslím u podstaty .. co by se stalo, kdyby tím hemžením fakt něco začalo vznikat bez Vrábela?
                    On by to podle mě zadusil, ne? Přece by mu kradli projekt.
                    Ten projekt je totiž ze své nejhlubší podstaty samolikvidační.

                    To jsem se snažil vysvětlovat od srpna. Ne že je (protože jsem to nemohl vědět jistě) ale že podle projevů navenek to tak vypadá. Ta struktura, jak jste ji popisoval, na to jednoznačně ukazovala.

                    Ale není to nemoc. Všichni ti, co se na podiu ukázali, přece na sebe mají kontakty a můžou spolupracovat i bez podia a Vrábela s prstem na vypínači.
                    A jsme u toho závažnějšího – tohle nikoho ani nenapadlo.

              2. Docela trefný přirovnání, jen bych k tomu dodal, že Láďa Vrábel tu ropu nechtěl pro sebe, ale pro nás všechny a bránil ji, aby se na to zas někdo nepřisál a za draho nám ji neprodával. To si myslím sedí lépe. A dost to vystihuje situaci, on je ten, kdo objevil ten vrt a potřebuje lidi, co mají know-how na tu těžbu a ne aby tam sám lítal s kýblem. No a ti maníci s rourama jsou zase nahraný bez Vrábela, kterej jedinej umí ten vrt najít.

                1. Správný postup je, že se všichni o ten gejzír musí podělit. Ten kdo vrtal s těmi, kdo mají trubky. Ale to se nestalo. A víte co bude následovat? To co musí. Gejzír skončí. Zatímco Láďa Vrábel hlídal, aby tu naftu nikdo neukradl, tak ona neškodně odtekla a gejzír už jen trochu prýští.
                  A víte co udělají ostatní? Domluví se lépe už dopředu a navrtají to znovu. Zřejmě bez Vrábela.

                  1. Obávám se, že z toho vznikne jen další pidistranička, která ve volbách odkrojí 7% a bude to velká senzace, ale pro obyčejné lidi to nepřinese v podstatě žádnou změnu. Ano, navrtají to sami, ale už to bude jen kapat. Vrábel má jako jedinej nějakou opravdu odvážnou vizi, ostatní se prostě zařadí do těch globalistických struktur. Krásným příkladem je působení SPD, kdy po mnoha letech působení v politice, ostrých výrocích Okamury, obstrukcích při všem možným vyprodukovala prezidentského kandidáta, který není bohužel konkurence schopný ani v té bizarní sestavě co tam je teď. Tak jestli tohle je ta změna, můžeme klidně zůstat sedět na gauči a není potřeba mrznout. Stačí počkat až se neschopná pětikolka zdiskredituje a přijde na řadu střídání loutek. A kdybych měl být paranoidní, tipl bych si, že tihle odborníci a majitelé trubek co s nima teď bezradně stojí na tom parkovišti, tak mají tajný sen spojit se s Babišem. Protože trpí nějakou nevím na čem založenou představou, že on s nimi nevydrbe tak jak to umí.

          3. Zjevná paralela s jistým panem Minářem, že jo. Taky si myslel, že je pupek světa, když dokázal dostat na václavák nižší stovky tisíc demonstrantů. A kde je mu teď konec. A hlavně to bylo k ničemu.
            Ono platí, že když se dva perou, třetí se směje a nyní se směje to fialové obludárium.
            Takže pokud se vám nepodaří dotáhnout do Prahy půl milionu lidí, kteří tam udělají pořádný bordel, tak se nic nezmění.
            Volby prezidenta jsou ztracené a další až za dva roky a to mám pocit, že budeme řešit úplně jiné věci.
            Ale na druhé straně, stát v koutě taky ničenu nepomůže.

            1. Ještě je tady ten moment, kdy např. příznivec Babiše ty Minářovy dupárny zesměšňoval a poměrně správně zhodnotil, že Babišovi prostě stačí to ignorovat. Že i přes veškerou podporu medií, komediantů a ambiciozních čekatelů na pozice, k ničemu jako je ztráta moci nebo změna politiky to nepovede.

              A teď tenhle člověk je skálopevně přesvědčen, že řádově slabší a ubožejší demoška proti řádově silněji zakotvenému režimu nějak zázračně zafunguje.

              A to ten Minář aspoň chápal jakousi potřebu kooperace těch stran, tak si je zval na koberec a plánoval nějaké společné kroky. Tj. mnohem racionálnější postoj než co jsme viděli od těch hopsalů od září.

              Nakonec změna proběhla přes volby. Jestli tomu Minář přispěl nebo ne, je těžko říct. Podle mě ne.

              1. No jasně že jo. Protože Minář organizoval demošky za ideál – že STBák nemá být premiér. A teď se organizují demošky za přízemní věci – za teplo a trochu peněz. A to je rozdíl. Ne, že ne.
                Nechápu, že to pořád někdo nechápe.

                1. Já tedy jsem tam nebyl, ale slyšel jsem čím dál víc se opakující ideál „stop válce“.
                  To je snad dnes hlavní motiv, ne? Dokonce i ty dámy si to vzaly za téma.
                  Válka je zlá, ale někdy můžete být v situaci, kdy když přestanete bojovat, zabijí vás.
                  Minář sice měl kecy o demokracii, průhlednosti a agentovi, ale všichni tam chodili proti Babišovi. Kdyby tam někdo vystoupil s informacemi o mafiánovi Rakušanovi nebo agentovi Pávkovi, tak by bylo po ideálech, ne? To bylo proti Babišovi a všichni to věděli.
                  Stějně jako když demoška za práva žen je všemi chápaná ve smyslu možnosti zabít lidský zárodek.

                  Ale dobře .. jestli není možné snadno naplnit deklarovaný ideál Mináře – nemít StBáka premiérem (a reálně se zbavit Babiše), proč by mělo být jednodušší naplnit ideál Stop válce (kterou nemůžeme ovlivnit) a ten praktický – mít dostatek plynu a elektřiny za normálni ceny?

                  Vždyť je asi evidentní, že zavřít Babiše do sklepa by bylo jednodušší, než zajistit mír na Ukrajině, opravit potrubí, zlikvidovat EU s Německem, znárodnit infrastrukturu a mít zase energie a suroviny za normální ceny.

                  Toho přece nemůžete dosáhnout řvaním na náměstí, to nikdo neprovede bez silného mandátu a obrovské statečnosti.

                  1. Protože nemít premiéra STBáka je celkem zbytná věc. Protože za STBáka byl plyn levný a peněz dost.
                    Teď je to obráceně. Chybí nezbytné věci. A to je sakra jiná motivace, což zjistíte, až dojde na Vás. Zítra o tom bude další článek.

          4. Koller, Nohavica na podiu demonstrace?
            Tak uz jenom za ten priserny medialni prujem, ktery by urcite nastal, by to za to stalo.
            Vsecho, co bylo napsano doted, byl cenom cajicek.
            Ale na ucast by to melo vliv primo magicky, zvlast ten Nohavica. Ted je na Slovenskou, rekama zadna, a beznadejne vyprodano. Hutka uz ma nehty uplne okousane.

            Jinak, hned jak se „rozhadali“ napoprve, tak mi to nedavalo mysl. K cemu tam byli treba?
            Organizatori se staraji o hladky beh veci. Na podium nelezou.
            Pokud se organizatori hadaji, tak neorganizuji, ale naopak dezorganizuji.

            Lidi prisli kvuli energetickym expertum a pak na alternativni politiky.
            Exoti jako Volny byli na prvni demonstraci v poradku, ale taky to mela byt jejich derniera.

            Skoda, ze Rajchl nema na organizaci chut, nebo kapacity.
            Okamurovi to nesedi do jeho byznys planu.
            A odbory jsou jednou k smichu a jednou k placi.
            Trikolora je mala, zvlaste po odchodu Klause ml.
            A Svobodni jsou skupinka exotickych jelimanu, kteri placaji pate pres devate a navic si tam chovaji peknou spinu z nejlepsich odeesackych let. (traba autora nynejsiho nahubkoveho zakona a zastance radaru proti Severni Koreji)

      2. Samozřejmě nevím co se děje na pozadí, ale podle toho co říká veřejně, tak ten zájem o spolupráci má. Dokonce v jednom videu zmiňuje, že Vidláka dvakrát zval na pódium, to kecá? Jako já se mu moc nedivím, Rajchl dělá plno super věcí, ale jede si především svoji kariéru, Havel ho podle mě podrazil, sice to asi myslí dobře, ale víme jak to s těmi dobrými úmysly často chodí… A on přesto na své akce stále všechny zve. A je jedno jestli to je z nějaké jeho velkorysosti, kdy spolkne svoje ego v zájmu nás všech, nebo jde jen o pragmatickou vypočítavost, protože si uvědomil, že ty lidi potřebuje. Ano, ten počet lidí na jeho akcích klesl, dost se na tom podepsaly právě ty neshody, ale pořád bezkonkurenčně vede v tom, kolik lidí dokáže na jedno místo dostat (viz. názorný příklad Havel a odborníci na Letné). Chápu, že Vrábel dost lidí sere, ale je to dobrej dezolát, už to prokázal v minulosti v tom jeho souboji s úřady, nebojí se jít proti systému. Jestli je tu momentálně někdo v tomto směru lepší, tak o něm teda nevím. Situace je taková, že se potřebujeme všichni vzájemně, ať se nám to líbí nebo ne. Vlastně je to teď v moci pár lidí, kteří mají nějak vliv, buď ho v tom podpoří v zájmu celku, nebo ho v tom nechají vykoupat. Nejsem si úplně jistej, jestli to stojí za to, prožít si tu zas nějakých pár let v tuhý totalitě.

        1. Pozval mě jednou. Na toho 28. října. A když jsem mu poslal text ve kterém jsem chtěl vyjmenovat všechny ty lidi, které jsem tady uvedl výše, tak mi řekl, že s tímhle mě tam vystoupit nenechá. A tak jsem nevystoupil. A od té doby pracuju podle Vrábela pro globalistické struktury. Ano, chtěl jsem zmínit všechny ty, které teď Láďa nesnáší, ale oni prostě mají svoje příznivce a takhle se dělá sjednocení. To se nedělá tak, že všichni přijdou a řeknou: „Láďo, my už tady tři roky protestujeme, zakládáme strany, dostali jsme se do senátu, udělali jsme kupu práce, ale teď to všechno dáváme tobě, buď náš vůdce.“ Sjednocení vypadá tak, že se tvůrci desítky projektů domluví a své akce koordinují. Ne že zruší všechny projekty ve prospěch jednoho. Proč by to dělali? Přece Zuzka Majerová nepustí Trikolóru… Rajchl nepustí PRO. Noveský neodejde z Karlovy legie., atd, atd. Smysl měl být v tom, že se Karlova Legie, Trikolóra, PRO a další domluví na koordinované spolupráci pod heslem Česko na prvním místě. A Láďa Vrábel je v tomto případě součástí problému nikoliv součástí řešení.

          1. Vrábel je a OD POČÁTKU BYL pravým požehnáním pro vládu .
            Proto jej tak dlouho nechávala na pokoji.
            Což bylo jasné už po první demonstraci, po druhé už to přímo hlasitě řvalo a bilo do očí.

            Toho si musel být politolog Fiala vědom…. on totiž Fiala není coby politik žádný zázrak, ale jeho politické schopnosti, praxe a předvídavost nejsou sice nikterak ohromující, ale přece jen, soryjako, minimálně desetinásobně vyšší než kupříkladu Tvoje.
            Koneckonců – stačí se podívat na dlouhatánský seznam jeho praxe a zahraničních stáží, seznam a obsah jeho literárního díla (předpokládám, že značnou část svých knih minimálně četl) a vzít na vědomí, že je zakladatelem současné tuzemské politologie ať už toto slovo t.č. označuje cokoliv.

            Pokud přijmeme jako pracovní hypotézu myšlenku, (nevím, zda je pravdivá) že jeho cílem je co nejrychlejší likvidace České republiky jako samostatného státu a jejího hospodářského potenciálu, nelze než obdivovat jeho důsledný a úspěšný tah na bránu.

            Podceňovat schopnosti protivníka by si neměl dovolit ani hráč pexesa či Černého Petra, tím méně člověk Tvých intelektuálních schopností.

            Omlouvám se….

            1. Je jedno, kdo jí organizuje, protože kvůli organizátorovi jsme tam nešli. Také neřešíte, která agentura organizuje koncert Majklu Džeksnovi.
              Ale když si organizátor řekne, že lidi nepřišli na Džeksna, ale na něj a začne z toho dělat svojí akci, tak to je něco jiného. A přichází o to, protože lidem nestačí Vrábel.

              Problém není v tom, že Vrábel organizoval demonstrace. Problém je v tom, že si myslel, že je všechno jeho zásluha a nikoho dalšího vlastně nepotřebuje.

              1. V tomto se shodneme – není problém v tom, kdo nosí bedny a montuje světla.

                Samozřejmě když si objednáte technické a organizační zabezpečení, tak vám udělají všechno asi i s vystoupením umělců z Prahy, ale o tomto se nebavíme. Jde o ten politický program.

                A není jedno, jak se vybírají řečníci, co je dovoleno říkat, co je účelem akce, jaký je celkový účel, kterému se vše podřizuje… tohle jsem myslel tím „kdo a proč“ protože to určuje vždycky někdo z nějakého důvodu. U vás to byl Vrábel.

                Sám jste poznal rozdíl mezi začátkem září a koncem října.
                Chápu, že by byla škoda to nezkusit v září, ale v prosinci nechápat, co bylo špatně, je prostě chyba. To nebyl nějaký náhodný vrtoch.

                Jde o to, jestli všichni ti účastníci, co se cítí ukřivdění, si navzájem pošlou maily a domluví se bez Vrábela, nebo se jen potrvrdí, že nic není ani za nimi ani v nich a ty kecy tam byly jen žvanění.
                A jestli, když si ty maily pošlou a domluví se na další demošce, jestli udělají znovu tu stejnou chybu nebo už ne. Aby ji neudělali, musí ji pochopit.
                Můj odhad je, že je nějaká komunikace s ostatními ani nenapadne. Většina bude zhrzeně čekat, že nějaký jiný Vrábel je zavolá. Přece oni už jsou celebrity, protože mluvili na náměstí. A celebrity se nezabývají ani organizací ani diskusemi s lidmi, ke kterým by chtěli mluvit z podia.

                Mě by moc zajímalo, co právě očekává ten Vrábel. Buď je to psychopat, který se baví tím, že šťourá do mraveniště a cvrnká do mravenců zakousnutách do stébla pro potěšení, nebo je to někdo, kdo tohle sice dělá, ale hledá tak osobnost, lídra, někoho, kdo se mu bude zdát hoden plné podpory. Ti, co mu tam prošli, asi za nic nestáli. Nakonec, dokazuje to i skutečnost, že sami se nezmůžou na nic.

                Protože – jak jsme si ukázali, ten jeho mechanismus vypadá samolikvidačně a málokdo by to provozoval s tímto účelem. Nevěřím, že Vrábel pracuje pro BIS.
                Logický závěr proto pro mě je, že Vrábel hledá spasitele. Asi jako když si notorický hledač ideálního partnera dává neustále inzeráty a nikdo není dost dobrý.

                1. Však tohle všechno vzniklo živelně. To není tak, že by někde seděla skupina intelekutálů a bývalých agentů, že udělají převrat podle příruček CIA. Ty motivace jsou naprosto lidské. Majerová potřebovala nový impuls pro trikoloru, protože jí to hynulo pod rukama. Rajchl potřeboval impuls pro svojí novou stranu. Já jsem potřeboval impuls pro čtenost. Vrábel potřeboval impuls pro svojí revoluci. Havel si myslel, že Noveský a Štěpán přitáhnou půl milionu lidí. Tam nebyl žádný pevný plán.
                  Ale když už se to podařilo, nejrozumněji mluvil Rajchl a byl nejvíc připravený. A já byl asi jediný, komu se jeho cíl splnil hned po první demonstraci, takže jsem neměl potřebu se tam vlamovat. Teď házím hrách na zeď apelem, že je zapotřebí se vrátit dva měsíce před první demonstraci a začít připravovat novou akci, ale tenktokrát už dopředu s tím, že se to může podařit a bude nějaký plán. A nabízím všem hektolitry portského, aby měli důvod sedět u jednoho stolu a plánovat.

                  1. Tak vám upřímně držím palce. Ať už to pojede s Vrábelem nebo bez něj. Asi by dávalo větší smysl bez něj a dát skutečně dohromady ty lidi ke spolupráci a ne jen k exhibici.

                    Když vidím to o portském, tak mám neodbytný pocit, že vaše investice je nejhodnotnější. Tak ať nepřijde vniveč.

              2. Vážně je jedno, kdo to svolává? Tak proč na Letné neměl Havel alespoň taky ony nižší desítky tisíc? Odborníky tam měl v plný palbě, prachy na to taky měl, kontakty z původní databáze webu… Obávám se, že to nepůjde vysvětlit jen blbým počasím.

                1. To je jednoduché – multiplikační efekt. Před první demonstrací si všichni mysleli, že to organizuje Rajchl. Jméno Vrábel se stalo opravdu známým až po první demonstraci. Ale nejvíc lidí tam měl Rajchl. On pro to tenkrát fakt hodně udělal.
                  Ono to funguje asi následovně:
                  1. Máme demonstraci a svolává jí nějaký Rajchl.
                  2. Hele jeho program se mi líbí, budu ho sledovat
                  3. Hele Rajchl říká, že tam bude i Zwyrtek Hamplová, ta je známá.
                  4. Hele, ona tam bude i Zuzka Majerová
                  5. Hele, on tam bude i Vidlák… tak to tam taky pojedu. Když tam je Rajchl, Vidlák a Hamplová, tak to asi bude dobrý…
                  Multiplikace. Lidi dělají lidi. Přijeďte, bude tam Nohavica, bude tam Vašut, bude tam Koller, atd, atd.
                  Na Letné už měl Havel jen žalostné zbytky odborníků. Chyběl mu Rajchl nebo Hamplová a nemělo se to z čeho nachytat. Čím větší sněhová koule, tím rychleji se kutálí a tím víc roste.
                  Jirka Havel udělal chybu především v tom, že spěchal. Rajchl mu říkal, že nemá smysl demonstraci dělat, že je to brzo a nic z toho nebude. Neposlouchal…

                  1. můžu mluvit jenom za sebe, když jsem byla na Letné v 89, vyjadřovala jsem nespokojenost. Chodila jsem na protesty na Klárov, byla jsem u prohlášení Charty letos a založení strany PRO. Byla jsem na všech třech demostracích Vrábela a dnes na žádný pochod nepůjdu. Paralelně probíhá pochod před úřad vlády a zapálení svíčky za muže, co spáchal sebevraždu před úřadem vlády.
                    Určitě půjdu na demonstraci v lednu, i když tam nechtějí naše alternativní celebrity vystoupit. Pro sounáležitost, kterou tyto demonstrace dávají účastníkům. Mám zato, že pan Rajchl měl 17 listopadu také demonstraci, nevíte kolik tam bylo lidí? Já mokla před ČT.
                    Problém celého je, že než se podle pana Vidláka spojí zbývající alternativa a všechno promyslíte, tak to dopadne jako s volbama na podzim. Protože se neshodujeme v hodnocení, co dělat. Stačí si přečíst názory na kandidáty na prezidenta.
                    Stranu PRO nebudu volit, placené zdravotnictví jak doporučuje profesor Beran ne, pravicová vláda, konečně ta správně pravá po Unii svobody, Trikoloře a teď PRO také nechci.
                    Vrábel říká ve svých příspěvcích co chce, dá se tomu smát, dá se mu nevěřit, nebo podezírat. Když Vrábela nepodpoříme, zbývá jednooký slepý Okamura. Pan Rajchl chce udělat italský model, nemyslím. že se mu to povede.
                    A budeme mít čistého Šlachtu, Trikoloru, Pro, všechny pod 5% a oslabené SPD, a rozporcovanéh medvěda ještě v lese.

    2. tahle akce má naopak výhodu, že tam kupodivu můžou zavítat i jinak relativně sluneční matky, odpoutání od vrabela tomu může i prospět.
      Já to vnímám jako čirý odpor proti válečné rétorice současného establishmentu. A jestli se na něčem s kamarádkami různého smýšlení shodnem, tak v tom, že nikdo není ani nejmenším ochoten vypravovat své blízké do války. To říká i žlutomodrá nadšenkyně, která sympatizuje s Pekari.

        1. Demonstrace bude úspěšná vždycky. Holky tam jdou za sebe a své děti. Nejdou představovat plán. Jdou ukázat vládě vztyčený prostředníček. Jdou ukázat, že se nebojí. I když jich bude jen pár…

      1. To ale nebude žlutomodrými chápáno jako demoška proti válce. Bude to automaticky demoška prokremelská. Má to logiku, zbraně posíláme jedné ze stran, tedy zákazem prospějete straně druhé (pomíjím tady tu Vidlákovu tezi, že posílání zbraní na Ukrajinu je to, co Kreml chce)

        Když jiná skupina uspořádá demošku proti nenávisti, taky tam nejdete do průvodu, i když vás nepodezírám, že byste byla pro nenávist.
        Nebo demošku za toleranci či manželství pro všechny.
        Proti demoškám za život nestojí demošky za smrt, ale demošky za práva žen.

    1. Jsem zdravotník a říkám Vám, že po Covidu už tady v nemocnici ani pes neštěkne.🐶 Takže klídek. 🤫Jediné oddělení v nemocnici, které se občas zabývá Covid pacienty je infekce a tam nyní dominují hepatitidy, kolitidy, obcas nějaká perla typu rozsev TBC u pracovníků lokální průmyslové zóny z Moldavska nebo Mongolska, ale Covid? 🤣 Ten už nikoho kromě infekcionistů nezajímá.
      Jde vidět, že to je vynikající nástroj na názorové štěpení lidí. Proto říkám : „Nehoňte se za COVIDem, už to není téma… Máte rok a půl zpoždění. Teď už je to jen kost, na kterou se má vrhnout část davu.

      1. K Jason 8 prosince, 2022 (10:53):

        Hm.

        Přeji vám, aby vám ten optimismus vydržel.

        To je právě to nejstrašnější:

        Většině společnosti skutečný stav věcí docvakne teprve, když už bude nenávratně pozdě.

        Což je záměr.

        Láokóni (jako např. Marcela Štolová) bez šance.

    2. O co v tom článku jde? Stojí to opravdu za to? Mám před obědem a na PP se mi vždycky z reklam na červy lezoucí z konečníku, zhnisané palce a plíseň mezi prsty na nohách zvedne kufr – nerad bych si pokazil chuť, když je maso teď tak drahé… raději proto na PP nechodím.

      1. Ja by som covid-buzeraciu tiez este uplne neodpisoval. Boli do toho naliate tazke miliony, vsetky tie covid pasy a ich citacky. vytvoril sa cely ekosystem, ktory po priebeznom vyladovani uz zacinal ako tak fungovat. A on tu stale je a caka, kedy ho opat zapnu. A v americkych labakoch uz vyvyjaju covid 22 so smrtnostou 80%

        1. Souhlas. Válek, ministr covidu a nemocnictví, by „očkoval“, až by se mu uši třepaly. Čeká jen na správný vítr, pak je hotov napnout plachty.

          Za ty prachy taky, žejo, to byste taky očkoval celý národ každé tři měsíce – no ni?
          😀

                1. To by snadno vyřešila matrika, ale já bych – být propagátorem – do Pětníčka nešel. Leckdo, zejména nepřátelé zdejší demokracie a dezoláti, by to mohl vykládat jako extrapolaci kupní síly tuzemské měny. A ta je, jak víme od časů Tondy Zápotondy, pevná jako naše zřízení. – Pravda, určitým způsobem nahlíženo v tom lze spatřovat naději do budoucna…

                  1. Přátelé, ohlodáváte již ohlodanou kost, kterou vám někdo hodil, abyste ho nerušili při hlodání jiných kostí. S masem.

                    Mimo jiné, tohle téma narušilo dvě demošky v Ostravě. Přijde C19? Přijde, jistě, stejně jako chřipka. Ale nemá cenu to do nekonečna rozebírat.

                    Starcům dělá problém najít si své téma – a když ho už najde, nedokáže ho opustit.

                    1. To je pravda. Já jsem si téma našel, a jak píšete, nedokážu ho opustit. Stále nad ním hloubám.Stále v něm dloubám, jako Ijáček spolu s Kryštůfkem Robinem ve vědě.

  8. Když k nám v 68 vlítly spřátelené armády s bratrskou pomocí, nikdo je nevítal. Všichni byli naštvaní.
    Dneska bratrsky pomáháme v Afghánistánu , v Mali, na Sinaji, máme za sebou Perský záliv, smočili jsme si zobák i v Iráku.
    Moc nám to nevadilo, bylo to daleko a tak jsme mlčeli. I když jsme dobře věděli, že nás místní vnímají jako okupanty.
    Dneska se válčí hned vedle, tentokrát je to moc blízko a tak se najdou i odvážlivci, kteří vlastně ani netoužej bratrsky pomáhat v cizokrajných zemích.
    Konflikt, který by si v místě vyřešili v řádu měsíců, se po zapojení “ mírových sil” násobně protáhne a má daleko víc obětí. A doutná dál, protože nikdo neuzná porážku s přispěním “ mírových sil”.
    Jsem zásadně proti vměšování. Nikdo nemá právo suplovat světového drába a hrát si na Boha.

      1. Třeba na Balkáně se to mlelo vždycky. Čas od času si dali po čuni, silnější vyhrál a zase byl na pár desetiletí klid.
        Nikdy u toho nevyteklo tolik krve, jako s bratrskou pomocí Západu.
        Navíc konflikt doutná o to víc a Srbsko se nikdy nesmíří s porážkou. A spokojené není ani Kosovo, po zuby ozbrojené Amíky tam neviděj rádi. Kosovo nevzkvétá a pilně zásobuje svým kriminálnictvem celou Evropu.

        1. Čím půjde dopředu technologický pokrok,tím víc krve poteče. Ne nadarmo se moderním zbraním říká zbraně hromadného ničení

  9. Až teď mi došlo, čím je mi název povědomý – Žena a život byl přece časopis.
    A někdy před 20 roky jsem viděl i jeho variantu Muž a smrt.

    Dnes to chytá úplně jiné konotace než před 20 roky.

  10. No, měli bychom sebou trochu hodit. Abychom se za chvíli ještě měli jak svolávat. Druhá strana nezahálí a vyvíjí něco jako systém „precrime“ z filmu Minority Report. Pro nezasvěcené, zločinu se zabrání ještě předtím, než ho zločinec (odhalený pomocí určité formy věštění) spáchá.

    „Evropská unie by měla být schopná předvídat dezinformační kampaně a zabránit jejich šíření dřív, než se objeví.“

    Více informací třeba zde:

    https://www.reflex.cz/clanek/komentare/116426/marek-stonis-vyslech-na-evropske-ideopolicii.html

    1. Myslím, že to i dělají. Měli svůj Útvar pro organizování odhalovaného zločinu, pak toho známého muže v hnědé bundě, který úředně neexistuje a nepochybuju, že mají spoustu pohůnků, kteří provozují různé provokace a false flag operace, takže režim ví, co se chystá, kdo se účastní, kdo se nalepil na mucholapk atd… a nakonec, v podstatě se dá říct, že většina těch organizátorů spolupracuje i docela aktivně a bez nároků na mzdu.
      Vylít nespokojenost tolika občanů do kanálu během 2 měsíců, to by tihle ani líp nesvedli. A měli to zadarmo.

    2. Klid, to nebude fungovat.

      Předvídání dezinformačních kampaní je ve skutečnosti velmi jednoduché; z pozice vlády asi takto:
      Milí občané! Jako vždy, chystáme na vás nějaký nový podraz. Bohužel se však stalo, že šídlo z pytle vykouklo ven a nějak se to prolátlo předem. Naše tajné služby zjistily, že nepřátelé demokracie toho chtějí zneužít a publikovat o námi chystaném opatření získané informace. Buďte proto bdělí! Cokoli uslyšíte že zdrojů, které nemá pod palcem vláda, jsou dezinformace. Dezinformace! DEZINFORMACE!!!
      —-
      Mezi vládou a občanem prostě proběhne tento symbolický dialog:
      – Bacha! Teď vám budou říkat, že vám lžeme!
      – …ale to my dávno víme, že nám lžete…!
      —-
      Důsledkem bude bohužel stav, kdy vládě lidi nebudou věřit ani ve chvíli, kdy výjimečně bude říkat pravdu.

      1. Nebyl bych tak optimistický. Podle mne jim jde o to, jak technicky zajistit, že se ta (dez)informace vůbec nedostane mezi lidi. Něco jako byly zámky na kopírkách ve firmách, zákaz jejich prodeje soukromým osobám a přísná evidence všeho, co se kopírovalo ve veřejných kopírovacích službách, před rokem 1989. Akorát že ve verzi 4.0 Cloud.

        Já jsem totiž ten citát Jourové neuvedl celý, přitom ta druhá polovina je vlastně ještě důležitější:

        Evropská unie by měla být schopná předvídat dezinformační kampaně a zabránit jejich šíření dřív, než se objeví. Bude k tomu potřebovat spolupráci s velkými internetovými platformami, mezi které patří například Facebook či ­Google.

        1. Neuspějí. Já nemám FB, Twitter nebo jejich ekvivalent, a Google používám, když hledám něco do práce, jinak nemám důvod. Dezinformace (= informace nepředžvýkané vládou/eunií) získávám jinými cestami.
          Lidi si cestičky najdou, Svaz známých je nejmocnější armáda.

          Abych byl poctivý, jednu sociální síť
          přece jen používám: čínský WeChat. Každý jistě uhodne, proč.

          1. Lze používat předinternetové způsoby. Jen je to více pracné a náročné na čas. Jenže v virtuálním. Setkávání lidí v reálném světě. Ve vhodné kombinaci s nejnovější technologií. Nejsilnejsim protivníkem je lenost. Ale i spojencem. I policajt speciálního útvaru radši sedí v kanceláři u kompu a slídí po diskusnich fórech a socialních sítích než aby v převlecích slídil po hospodách a psal si na manžetu. To samé udavač. Nechce dostat přes hubu. Ostatně lze se, vyjadřovat velmi ostře a přitom nepřekročit zákonnou hranici. Aniž by hrozil trestní postih. Třebaže, protože cancel culture, hrozí nebezpečí například v oblasti pracovně právní a likvidační zneužití moci v oblasti správní,finance,hygiena… Je výhodou jestliže pro ten případ za sebou máte reálné lidi, ne jen virtuální anonymní.

            1. Nová doba si jistě vytvoří nové způsoby, o kterých zatím snad ani nevíme. Myslím, že žádný komunikační prostor nelze hermeticky utěsnit. Jinotaje, dvou- a více-smysly jsou formálně nepostižitelné a lidi jim velmi dobře rozumějí.

              Je nerozumné předpokládat, že jen cenzura dojde zdokonalení, zatímco lidová neformální komunikace ve vývoji ustrne.

              1. Budeme zase roznášet samizdaty, tentokrát na DVD, abychom nebyli odhaleni providerem, že taháme nebo posíláme zakázané kombinace nul a jedniček.

              2. „lidi jim velmi dobře rozumějí“
                Kdyz chteji…
                Za normalizace bylo „spiknuti mysli“ temer vseobecne, dnes bych si tim jist nebyl.
                Muzeme se dohadovat o procentech, kolik obcanu jinotajum porozumi. Ja tipuji 20%-30%, ne vice.
                Porozumeni predpoklada jet na stejne emocionalni vlne, ovsem vysledky voleb ukazuji, ze minimalne polovina lidi smysli vhledem k problemum odtazite a z te druhe pulky je pulce (25%) situace lhostejna a na empatii nema zajem.
                Takze mi vychazi 25% tech, kteri porozumi, naopak k 90%, ktere porozumely za normalizace.

                1. Souhlasím: když chtějí.

                  Můžu se samozřejmě mýlit, ale očekávám, že to bude podobné, jako v tom fousatém vtipu, který jistě znáte: to tuhle jeden pán vykřikuje, že vláda stojí za hovno, za což ho sebere policajt. Pán se hájí – vlád je na světě hodně, a já jsem neřekl, která vláda stojí za hovno. Načež policajt opáčí: Hele, já jsem u policie dvacet let, musím dobře vědět, která vláda stojí za hovno.

                  Rozumět bude stále oněch 90%. Otázka je, kolik z těch 90% to přizná, a zejména, kolik jich to přizná sami sobě. – A tento podíl je v rukou vlády: čím hůř bude, tím větší procento přejde z pozice policajta na pozici občana z onoho vtipu.

                  Současná vláda na tom pracuje velmi úspěšně a vytrvale.

          2. K tomu šmírování a k těm staříkům v Raichu:

            navrhuju, aby někde tady v záhlaví tohoto blogu bylo viditelně (tj.nepřehlédnutelně) napsáno pro hloupý cempery a jim podobným kazišukům, něco v tom smyslu, že:

            Názory, úvahy, vyjádření a příspěvky zdejších staříků a stařen na tomto blogu sou pouhou jejich fantazií a smyšlenkama. Jakákoli podobnost s reálným světem, skutečnýma osobama, žijícíma či zemřelýma, je čistě náhodná a autorama nezamýšlená“

            P.S.
            když to může fungovat u knížek, proč né na blogu, žejo?
            P.S.S.
            možná, že naše Samková by se k tomu mohla vyjádřit, či právně nezávadně to moje přepsat
            P.S.S.S.
            a pokud to bude přijato, požaduju za to obrácení toků příspěvků, = tahle zdejší šílenost mě už stála druhou myš, který přestalo fungovat uhoněný kolečko (ani čmárání v AutoCADu myš takhle neuhoní tak, jako tahle nelogická hloupost)

            1. To mate z toho, ze rolujete otacenim koleckem. Ostatne, co taky chtit po nekom, kdo pouziva AutoCAD, ze 😉

              Mimochodem… je uplne jedno, co zde bude nebo nebude napsano. Kdyz se statni zastupce a soudce rozhodnou, budete vinni bez ohledu na realitu.

        2. A proto tvrdím, že používat dneska sítě k čemukoli jinému, než nezávaznému klábosení, nedává smysl a každý si tím koleduje o průser.
          Protože kolikrát to člověku třeba nedá, nenapsat svůj názor, komentář k něčemu více ošajstlich, než je trávení volného času – a lítáte v tom.
          Jakmile Vás příslušné algoritmy zachytí, už Vás ze zřetele nepustí. Přidá k tomu ještě sledování polohy telefonem a platební kartou, začne si číst Vaši doposud nečtenou mailovou poštu. A protože systém zná Vaše rodné číslo i SPZ Vašeho auta, přidají i sledování Vašeho cestování. Výsledek? Možná zatím žádný, ale vše bude nahráno a zaznamenáno, protože co kdyby náhodou, náhodou…jak to zpívá v Ukolébavce pan Landa.
          Proto mi přijde úsměvné, zkoušet se „organizovat“ s využitím těchto platforem. Jsou sice „zadarmo“, ale někdy později to „zadarmo“ můžete klidně zaplatit i životem svým, nebo Vašich blízkých.
          Když si mohl vlastní sociální síť vytvořit Trump, aby mohl bez cenzury psát, co si myslí, tak proč by něco takového, nedokázali extrémně šikovní Čechové? Už léta letoucí zvyklí, pomoct a poradit si nějak sami. Proč už tady taková síť není? Protože všecky ty FB, TW a další, jsou přece zadarmo a bez námahy, tak co bychom se honili.
          Svobodu slova v tom skutečném smyslu, má průměrný Čech u prdele – za tu svobodu si nic nekoupí..O nějakou svobodu slova a dodržování lidských práv, nešlo ani v roce 1989.
          Kdyby v roce 1988, začali ti předchozí bolševici vydávat doložky všem, co by si řekli a bez omezení, klidně i bez těch směšných devizových přídělů, tak se žádný převrat nekonal.
          Lidi by nikam neutíkali. Chtěli si jen bez omezení nakoupit ty pěkné, zápaďácké a japonské věcičky u Neckermanna, ve Quelle a u Conrada – a pak šupky dupky domů, do sociálních jistot a pochlubit se sousedům.

            1. Ale měli, nebo mohli mít. Kdekdo vydělával poměrně dost peněz, které nebylo za co smysluplně utratit. Kromě toho – namísto hromady peněz do Tatramatky, co během praní najezdila po koupelně kilometr, lidi radši riskovali při shánění valut, trochu předtím přišetřili a koupili si Zanussi/Philco/AEG, co toho jednak uměly mnohem víc a mimoto stály na místě, jako přibité.
              Tohle jsem například nikdy nepochopil, čím ti vyjebanci v Tatramatu přemýšleli, že nebyli schopni vyrobit třebas i jednoduchou pračku, ale s rozumným vyvážením. To jim nedovolili koupit něco od Siemensů, aby se mohli podívat, jak se to dělá? Při stejné či nižší výsledné váze? Raději iniciovali výrobu jakéhosi „kříže“ se zápustky pro kolečka, čímž se stalo, že pračka nelítala po koupelně po vlastních kolečkách, ale lítala s tím křížem pod kolečky a ničila tím plechovo-duralovým křížem dlažbu.
              Tento slovenský podnik, pak ještě BAZ, Tesla Bratislava a ZAVT Banská Bystrica, se měly vybombardovat do základů, zbytky rozjezdit Stalincema a na věky věkův jim zakázat jakoukoliv práci v těchto oborech. Ještě tak ty tanky v Martině a Dubnici.
              Vedle těchto, vyslovených úkazů a divů ČSSR nechápu, jak na Slovensku mohla souběžně existovat a při tom i rozumně vyrábět třeba Chirana, nebo Calex.

                1. Měla jsem Tatramatku 30 let a po koupelně nejezdila. Po revoluci hned to Philco se sušičkou, prádlo z ní smrdělo,takže se nepouzivala a za 10 let rozblemcané hadice,hrozný smrad a celá se oloupala, na zemi byl pořád bordel,za 8 let šla pryč.

        3. Nepamatuju si žádné veřejné kopírovací služby před rokem 1989.
          Maximálně pár stovek kopírek RankXerox a potom myslím ještě Océ ze Zbrojovky Slavičín, existovaly pouze jako podnikové a byly hlídány lépe, než kdyby u každé stál fízl.
          Oni totiž bolševici odpovědnost za tu kopírku dali konkrétnímu člověku a jméno vyvěsili na tabulku přímo nad kopírku. S tím, že pokud byl někdo přistižen, tak mu nebyl ustřižen, ale postižena byla ta konkrétní osoba, za provoz kopírky zodpovědná. Samozřejmě i za to, co se na ní kopírovalo.
          Projekční kanceláře množily výkresy a dokumentace téměř výhradně světlotiskem, který podléhal podobnému režimu. Nicméně cyklostyly a blány pro ně, ty měl kdejaký malý podnik s padesáti zaměstnanci.

          1. Tak to já ano, nebylo jich moc, ale ve druhé polovině osmdesátek už nějaké byly. Nechal jsem si tam kopírovat diplomku. Fungovalo to trochu jako u notáře. Člověk dal občanku, paní zapsala do knihy, kdo a co si nechá kopírovat a v kolika kusech, aby při kontrole sedělo počítadlo. Pak to ona sama nakopírovala. Nepovedené kopie se musely ze stejných důvodů archivovat.

  11. Ja som cital ten vidlakov članok „své děti do války nedám“ a uznavam, ze bol dobrý, ale musel som sa aj pousmiat. A to, ked tam pisal, ze jeho najstarsi syn ma 13 rokov !!! Nuz vidlakove deti asi nikto do vojny hnat nebude a o 5 rokov, ked budu mat 18 už ta vojna určite nejako skončí. Asi jediny, komu by teoreticky hrozil povolavaci rozkaz, je teda samotny vidlak, a povazujem teda z jeho strany za určite pokrytectvo, ked svoju zbabelost skrýva za svoje deti. Neodsudzujem ho zato, ja by som tiež bojovat nesiel, ale nemam potrebu sa za niekoho skryvat, ale rovno to priznat. Preto by bolo z vidlakovej strany ferove, keby ten clanok nazval „Ja vam svoj život nedam“ alebo ked uz chcel vyvolat emocie u matiek tak „Nedajte im svoje deti“ .

      1. To som nepovedal, ze nebude ziadna vojna, stale je niekde nejaka vojna, no tato na ukrajine určite do 5 rokov nejako skončí.

          1. Jednak nevydrzi tak dlho hospodarstvo, jednak nevydrzi psychika obyvatelstva. Všetky velke vojny skoncili do 5 rokov, prečo asi? Na ukrajine 2015-2022 to nebola horuca vojna, ale zamrznuty konflikt, ktory by takym aj zostal nebyt hlupej politiky Bideta a este hlupejsej odpovede Putina.

            1. A vy nevíte, že na Ukrajině mobilizovali celých těch 7 let? A že ti kluci se účastnili ATO? A že tam trpěla spousta lidí, nejen těch v uniformách?
              Myslíte, že být odveden do jednotek ATO je pohoda? Nebo sedět na druhé straně jako cíl pro cvičení střelby z minometu?
              Myslíte, že to tak Ukrajinci chtěli?

                1. Ja myslim, ze ted Cesi do zadne valky nepujdou, protoze proste jsou radi, ze maji aspon boty.
                  Tech rekneme 5-8 let bude treba na vystroj, nejaky ten vycvik a hlavne evidenci brancu.
                  Tu chybu, kdy ukrajinsti branci vesele utikaji do EU uz podruhe neudelaji.
                  Dobre se podivejte Fialovi a tomu na vnitru do oci.
                  Kazdy, komu je vic nez 30 vi, ze na tyhle kryply si musi dat bacha.

                  Ted je treba nakupovat.
                  Predstavte si, ze by Biden obratil a rekl, ze raketa byla ruska.
                  Tak uz podle generala a ministrine jsme ve valce.
                  To by to vzalo velmi rychly konec.
                  Nene, americke surovniny uz kupujeme misto tech ruskych levnych, ale to je jenom zacatek.
                  Ted prijdou ty prave nakupy, pri kterych i hrdinny pandur Topolanek zezelena zavisti.
                  Az za tech 5-8 let budeme v dluzich az po usi a skonci era oslicku otres se, tak teprve budeme smet pomasirovat do valky.
                  Bud proti Rusovi, nebo Cinanovi. To je prece jedno. Tedy tem v bezpeci za morem.

                  1. Jak v Německu inflace ve 30. letech ráno byla výplata a lidi to museli hned utratit,protože odpoledne už za to nekoupili nic. Do války pak šli rádi a s nadšením,když jim Hitler namluvil,že tím se to vyřeší. A vlastně vyřešilo,za 20 let se už západní Němci měli nejlépe na světě.

        1. Vidlákovy kydy se mi dlouhodobě líbí – tak jako i jeho snažení – včetně tohoto článku.
          Na druhé straně tomu, co předvádíte vy, u nás taky říkáme kydy (synon.).

          1. … když on se náš kolega, když psal svůj nickname, trochu uklepnul. Ale jazyk je silně redundantní a čtenář vnímavý, takže klíčová informace zůstala srozumitelná.

    1. Myslím, že to jednak nebyl článek jen o Vidlákovi a jeho dětech. Na to by režim konec konců přistoupit mohl, stejně se nepovolávají lidi od oligarchů a jiných chráněných skupin.
      Takže to bylo míněno spíš obecně a většina to i pochopila.
      A za druhé, válka, kterou USA naplánovaly v Evropě, neskončí nijak rychle. Na Ukrajině běží už 8 let. Není vůbec vyloučené, že to budou USA s Ruskem udržovat v podobě doutnajícího ohniště s občasným plamenem dlouhé roky. Nebo bude přestávka typu Minsk 3, a během těch 5 let USA připraví střední Evropu tak, jak to provedly v Sýrii, Afghánistánu a na Ukrajině. A pak bude zase horká fáze.

      Opravdu si nemyslím, že to bude rychle a trvale ukončené. I to je jedním z důvodů mé kritiky způsobu vedení války Ruskem.

    2. No, ten článek, mimochodem asi to nejsilnější co sem tu od Vidlaka četl, asi není nutno chápat toporně doslovně, já mám dvě malý dcerky u kterych logicky fronta nehrozi ale tu výzvu že děti nedáme vztahuje i na ně. Tot ryze v emocni lince. V racionalu – ta raketa si kohokoli najde i v zázemí….

      1. Bohužel hrozí. Branná povinnost platí pro muže i ženy starší osmnácti let (až do šedesáti). Nejspíš nebudou mašírovat do první linie, ale blízko ní někde v týlu se rozhodně ocitnout můžou.

    3. zlokote, ve španělské občanské válce bojovali i dvanáctiletí! Hranice je asi deset let. Ti, co jsou mladší, dokáží střílet taky, ale jsou příliš mladí, aby se uměli krýt.

  12. Díky za článek,
    kdyby z Brňáků nebo okolí chtěl vyjádřit nesouhlas Fijaláhem, nechtˇv sobotu dorazí do Adamova, bude se tam vylištýn ukazovat.
    Tatíkovi jsem řekla ať si vyrobí transparent nejlepší polistopadový premiér a až si tam jde stoupnout 😀 když je jeho velký zastánce.
    Bráchovi jsem řekla, že si sebou má vzít vajca na házení, poté co mu přišli zálohy na plyn od Innogy na 17 tyček, je z něho velice zklamaný a nemůže mu přijít na jméno.
    Já svoje vajca nedám, slepice málo nesou a navíc je to potravina a chci dělat vaječňák. To tam asi dojdu s antifialovým vaječňákem a budu ho tam rozdávat…pánák proti fialovi 😀

    Leták je asi tajný nikde ho nelze naleznout jen na FCB stránkách města Adamova (blansko). Dokonce ho již nemohu naleznout ani na webovkách Adamova.
    Pořádá to správa železnic. 10. Prosince od 10:30 ve stanici Adamov. Akce se koná za účasti premiéra a ministra dopravy.
    Prý připravili zajímavé soutěže a budeme si moci prohlédnout historické vozy Varšava a Kyklop.
    Nevím pro koho to dělají když to nelze nalézt na internetu a je to víceméně tajné, že pomalu ani starosta nic nevěděl. A musela jsem si kvůli stažení letáku založit zase fcb 🙁 Takovou jsem měla radost že mě někdo označil a dezolátku a hekoval mi účet tak že mi ho zrušili.
    Sobota 10. prosince

  13. Kdyby ještě chodily v bílém, bylo by to jak nedávno v Bělorusku.

    Zase jen poznamenám, že když si rodiče přišli pro svoje odvededné kluky do kasáren v Mariupolu, tak s nimi pohovořili, zatím se rozmístili střelci, a pak je pokropili. Scény z odvodů do války na Ukrajině jsou všude na youtube, takže to opravdu záleží jen na tom, jak se loutkovodiči Bidena rozhodnou.
    Protože ta sterilní zrůda válku Rusku vyhlásí hned v následující sekundě potom, co pan prezident USA řekne krleš.

  14. A proto je velká škoda, že takhle svět nefunguje. Přijde lejstro a jdeš. Problém je třeba řešit, aby žádné lejstro nepřišlo, neb pak už je pozdě, absolutně s tím nic nenaděláš. Ani matka. Vem si třeba tu komedii s dočasně umístěnými cizími vojsky na našem území. Schválil to šílený parlament…. ale ta vojska už tam dávno byla, nikdo se neptal. A všichni mlčí, včetně matek, manželek a dcer….

    1. Aby žádné lejstro nepřišlo?

      Už když Havel opustil myšlenku na zrušení obou vojenských paktů současně, bylo možná „pozdě“….

      Od té doby se všude píše i žvaní o míru, mírových prostředcích, mírových misích, ale koná se tak,
      že v důsledku je stále někde nějaká válka a snad se za Prahu nebude bojovat zase i v Praze….

      https://www.consilium.europa.eu/cs/press/press-releases/2022/11/15/ukraine-eu-launches-military-assistance-mission/

      Ti vojáci (nejen, ale i z Ukrajiny) tu prý byli absolutamente řádně,
      protože prováděli „cvičení“ s „Partnerstvím pro mír“ u NATO
      a možná ještě další bilaterální smlouvou přivezenou vládou ČR z Kyjeva se smí☺

      A vláda si „cvičení“ v ČR sama schválila (naposledy) myslím 9/11/22.
      Sice měla i vláda ČR drobnou povinnost neprodleně informovat obě komory Parlamentu, ale očividně se ta informace tam nedostala ke každému (viz senátorka Hamplová), které se ještě stále (jako spousta občanů) veřejně diví, že tu byli cizí vojáci dříve, než se souhlas parlamentu s čímkoliv řešil……
      Inu prostě co poslanec nebo senátor neví, nemůže chtít ani zrušit a hlavně se to nevykecá a o tom to je.

      I Řehka a ministerstvo války říkali (Echo24), že to tutlali z „bezpečnostních“ důvodů, tedy si uvědomují riziko pro bezpečnost ČR…..?

      No a POBYT souvisí zase mimo jiné i s „Evropským mírovým nástrojem“ a tou misí EUMAM a současný parlament „vysloví souhlas“ s čímkoliv,
      protože většinově přešli na režim, posiluj stranu války, jen tak zajistíš mír…..Asi jedou dle Orwella!
      ***************************************
      Další „žena za život“
      Senátorka Daniela Kovářová v Senátu 1.12.2022: „Dobrý den a děkuji za slovo. Přítomnost našich ozbrojených sil v cizích zemích podle mého názoru musí být podpořena jasnou formulací, jaký NÁRODNÍ zájem hájíme. Nestačí chovat se loajálně. Nechci, aby ozbrojený český voják mířil v cizině na místní domorodce. Proto tento senátní tisk nepodpořím. Děkuji za pozornost.“
      Zdroj:
      https://www.senat.cz/xqw/webdav/pssenat/original/106154/89042

      1. Poprvé podrazili Sovětský Svaz Němci, navzdory smlouvě R-M.
        Podruhé podrazili Němci Sovětský Svaz, resp. Gorbačova tím, že mu neprozradili, že Amerika se nechystá dodržet ani slovo z toho, co Gorbačovovi slíbila. Tedy že nebudou do NATO přijímat státy bývalé VS.
        Potřetí podrazili zase Němci, ale už Ruskou federaci – NordStreamem II.
        Nedivím se, že RF trvá na svém a chce vlastně jedinou věc. Návrat NATO a jeho rozmístění do stavu z r. 1997 a je ochotna pro to udělat naprosto cokoliv. Včetně zničení těch bataliónů nácků, vycvičených na Libavé. Ten výcvik nezůstane bez odezvy. Jestli Rusové některého z „vycvičených“ nácků chytí a vyzpovídají, tak to pro ČR teprv bude fičák.
        Blbé je, že ten fičák se té krávě z MO vůbec nedotkne. Nějaká patřičně vycvičená raketa, by musela omylem zasáhnout přímo její barák, aby se jí to „dotklo“.
        Tvl ženská, ale bohužel ne matka. Ale přesto – nedojde jí, že tu nechává cvičit budoucí vrahy a že při fakt špatné konstelaci náhod přivede stát do pěkného průseru. Jestli v něm teda už nejsme, právě tímto aktem. Ironicky bych dodal, že z toho mám smíšené pocity..

  15. Uff!!!

    Jsem rád, že se mi podařilo naočkovat Vidláka svou obavou o dítě, resp. o jeho uvrhnutí do ukráckého masomlýnku. Kdyby tam přišla jedna jediná stará bába, bude to mou výhrou.

    Kochejme se nadějí, že to vyšle signál k Fyjalláhovi a tento pochopí, že se nebezpečně blíží k červené linii.

    1. Fiala je ale vysílač signálů. O tom, že by nějaké i přijímal, žádná svědectví nejsou. Na druhou stranu furt lepší vysílač než zesilovač, že jo, ten se zodpovědnosti za to, co zesiluje, sám rovnou zříká. Máme to dneska profese…

      1. Filajový kokeš to je čistě technicky repeater. Konfigurovaný na příjem z úzké skupiny adres a rozesílá vsem v dosahu…

  16. Je pravda ze zeny zmuzou i v malem poctu nekdy vice nez dav muzu. Proti zenam se totiz kazdy rezim zdraha pouzit nasili mnohem vice. Priklad z extremnich casu : V 60. letech dodali sovetskemu letectvi nedodelani bombardery Tupolev. Havarie byli caste. Letci ustraseni, jak se patrilo, tise trpeli, ze rozkaz, kritizovat se nesmelo, pac by z toho byli neprijemnosti a sovetsky clovek prece se neleka zadnych prekazek 🙂 Nasrali se jejich manzelky, ktere nechteli byt vdovami. Pritahli na zakladnu a posadili se na drahu. V Sovetskem svazu te doby ! Vec se pohla, stroje se vratili na predelani. Takze 100 odvaznych zenskych at blokuje Strakovku – a uz vidim jak na ne strikaji 🙂

    1. Známá historka, a kupodivu pravdivá, jen si zrovna nemohu vybavit, zda šlo o původní ne zrovna příliš povedenou verzi bombardéru Tu-22 (což je prakticky jiné letadlo než dnešní Tu-22M3) či Tu-128, dálkový záchytný stíhač; protože zavádění těchto extrémně výkonných strojů do výzbroje provázela řada nehod a katastrof. U takto výkonných nových strojů tomu tak bylo všude, například americký F-104 Starfighter se svou přezdívkou „Widow Maker“ (výrobce vdov) by v této ponuré soutěži zvítězil celosvětově a s přehledem.

      Moc žen ovšem má své meze: MiG-25, nejrychlejší nasazená stíhačka všech dob (Lockheed SR-71 je mimo srovnání, nebyla to stíhačka a proti MiG-25 jich vzniklo málo) měl čelní skla kabiny, radar a další systémy chlazené čistým etylalkoholem, a těch cirka 100 litrů se muselo po každém letu vypustit a zlikvidovat; manželky letců a pozemního personálu letišť se spojily, demonstrovaly a petice se dostala až k hlavnímu konstruktérovi do MiGu… který jim odvětil, že si na něj žádné ženské vyskakovat nebudou, a když se nasere, předělá chlazení letadla na čistý koňak.

      1. Dnes je jiná doba,nez v sedesátkach před sexuální revolucí,dnes ženy nikoho nedojmou.Dnes je revoluce LGBT ,dojmul by tak transka

        1. V Rusku ještě jo, ale u nás .. za ženu se může prohlásit kdekdo a policista, který by ženu nepřetáhl obuškem, by čelil obvinění z diskriminace, sexismu a genderismu.
          A na některých akcích by ho klidně zažalovala přímo ta diskriminovaná.

        2. To máte pravdu, kdyby protestoval bezkulčák v sukni s namalovanými rty, TO BY BYLO POZDVIŽENÍ!

          A stačil by jeden.

      2. Nevím, jestli to tu už někde není. Jestli ano, tak se moc omlouvám za duplicitu.
        https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-navzdory-sankcim-dal-dokaze-vyrabet-moderni-strely-s-plochou-drahou-letu-40416878

        Psáči z hovinek i odjinud, to je ale překvapení!
        Až takové je to překvápko, že namísto toho, aby tuhle schopnost Rusů, jako správní dezinformátoři zatloukali, tak otevřeně přiznávají, že ty sankce na Rusa ňák nefungují 😀
        To je přece přesně to, o čem jsme si tu nedávno psali, s kolegy k42 a KT315.
        Rusové si výrobu vysloveně strategických záležitostí, nikdy úplně nezastavili, ani nezrušili. Maximálně se postarali, aby pokračující výroba nebyla tak viditelná. To mě přivádí na myšlenku, že přesně toto mohl být důvod, proč mi přestaly chodit nabídky ruských polovodičů a v ruských eshopech je nelze volně objednat a koupit, jako před rokem 2010.
        Oni Rusové zřejmě nevyráběli ten běžný „spotřebkový“ materiál pro civilní sektor (vyšlo to mnohem levněji a bezpracně, přesně zadat a nechat vyrobit u číňana), ale tzv. speciál a testování speciální výroby, podle původních GOST norem, to velmi pravděpodobně jelo dál.
        Navíc on ten speciál (rozuměj elektronické součástky pro vojsko), dost podobně jako i automotive či například železnice, nepotřebuje žádné suprdupr a jednotkově-nanometrové technologie.
        Potřebujete tam osvědčené, robustní, odolné a současně nepříliš drahé součástky.
        Ty jednak musí snášet extrémní provozní podmínky – vysoké teploty, vibrace, dynamické přetížení, kolísání napájecího napětí, ale třeba i expozice silnými elmg. poli, výpary z chemikálií – a druhak je to například v raketě jen na jedno použití, proto to zároveň nesmí být drahé.
        Vím od jednoho člověka, který měl něco společného s kompletní delaborací zastaralých sovětských raket kteréhosi typu SS, co a jak v nich bylo použito, či v jakých podmínkách to původně mělo pracovat. Slitinový GaAs tranzistor, zapouzdřený v FeNi plechu, kde pod plechem není ani molekula vzduchu? No a proč ne, když takový slitinový, na patku a vývody pájený čip, doslova fatrc materiálu, pak mnohem lépe snáší vibrace i krátkodobé přetížení, nežli sebelépe klasicky zapouzdřený, klasický Si čip s nabodovanými přívody.
        Robustní a odolné elektronické cokoliv, to Rusové vždy uměli.
        Sice třeba nechají otřepy a přetoky na výliscích a odlitcích krytů i na některých součástkách, nikdy moc neuměli „barvičky a parádičky“, takže ten finální výsledek nebývá moc hezký.
        Ale díky promyšlenému návrhu každého dílu, ten stroj/přístroj pak funguje s velkými rezervami, tedy dlouhodobě „vydrží“. Je na něj spolehnutí, neúmyslně je to prakticky nezničitelné.

        Dnešní RF a jejich vojenskoprůmyslová, či elektronická výroba, mi vychází nějak takto :
        Buď naprostá samostatnost, nebo dlouhodobě uložené zásoby prvotřídních polovodičů i dalších strategických součástek do řídicích elektronik, velké strategické zásoby potřebných speciálních materiálů i základních surovin, mají všeho dostatek až přebytek.
        A navíc – zčásti to měli vyrobeno již mnohem dřív, ale evidentně není problém, vyrábět to i teď, během SVO a podle aktuální potřeby 😀

        1. Ano, sověti měli oddělenou vojenskou a civilní výrobu. Úplně.
          Pokud jste znali nějakou spotřební elektro, tak jste si říkali, jak mohou lítat do kosmu?
          Ovšem pro armádu jiné součástky, jiná liga.

  17. Vynikající! Držím palce, aby se to povedlo co nejvíce. Protože jestli mají nynější Západní režimy, fakticky odvozené od válkychtivých USA z něčeho vítr, jsou to mírová hnutí. Pokud navíc ženská, tím lépe – protože tam jsou s reakcemi ještě omezenější. Historicky si s tím nikde poradili – ať již v době vietnamské války, tak v 80. letech proti rozmisťování útočných jaderných zbraní v Západní Evropě. Dokud ovšem fašismus plně nedozraje a nezačne přinášet plody, pak bude na takové akce pozdě: protože režim vše prohlásí za ohrožení národní bezpečnosti a bez rozpaků nasadí drtivou sílu a drakonické represe.

    Těžko si představit podobné akce například v dnešní Ruině: tam se dá proti válce hlasovat leda nohama – včas emigrovat. Režim pro jistotu už léta nedělá sčítání obyvatel, protože by se ukázaly jeho grandiózní úspěchy: z 52 milionového státu v roce vzniku 1991 to dopracovali na dnešních odhadem 25 milionů, některé seriózní Západní zdroje dokonce odhadují pod 20 milionů, přičemž lidí v produktivním věku zůstalo nepoměrně méně, zůstávají důchodci a ženy s tak malými dětmi, že se obávají vydat na cestu, hlavně nemají za co.

    Protestovat za mír také těžko budou Rusáci, těm stačí nakouknout na internet do Západních masmédií, a když uvidí kontinuální protiruskou nacistickou Kristallnacht, asi je přejde chuť: dnes být Rusem je zjevně velmi podobné jako Židem v nacistickém Německu za Adolfa. Když téměř každý plátek je horší než „Der Stürmer“ a „Völkisher Beobacher“, k míru z ruské strany to moc prostoru nedává.

    1. Re: k42

      K tomu počtu obyvatel – Pobaltí je na tom velmi podobně i bez války a s jedině správným eurem v peněžence.
      Ale to jen když tu tak žvaníme…

      1. U pobaltí je otázka, kdo tam ubývá.
        Ruské zdroje tvrdí, že neruská část mladých odchází do „Evropy“ (je zajímavé, jak se Rusové jakoby implicitně za Evropu nepovažují), kdežto když jsem se o tom bavil s Estoncem, tak ten zase tvrdil, že sice počty obyvatel klesají, ale počty Estonců ne – tedy že se úspěšně zbavují Rusů.

        Takže nevím. Populace ale klesá rozhodně.

        1. Pravda je oboje. Rusáci odcházejí nejen pro ne-občanství a národnostní útlak, ale také protože pro kvalifikované v Estonsku, Lotyšsku (Litvu skoro neznám) přestává být práce, jak se ruské firmy a mezinárodní kapitál stahují. Jak Rusáci postavili obří přístav v Primorsku, brzy ustane veškerý tok zboží přes Tallinn, Rigu, … a 80% ekonomiky zkrátka umře.

          1. BTW, většina eskonských a lotyšských ajťáků, které znám, pracuje v Pitěru, protože v Estonsku a Lotyšsku „chcípnul pes“.

  18. NIc proti akorát ty „holky“ . UFF… Na tohle oslovení naše generace odpovídala:
    “ Holky jsou u zedníků, ty pitomej nádeníku a ještě jim říkají : „Slečno prosím Vás, podejte mi tu cihlu“.

    My jsme se nedaly…

    1. Och, je vidět, že nejste z Moravy, my jsme tu holky pořád. Holky a děcka. Na abiturientský sraz přijedou jedině děcka, my holky to jistíme 😊

      1. Jednou mě jeden dědek poučil, že holka je u zedníků.
        A potom jednou sám řekl : Ta naše holka…
        A já jsem se zeptala : Ta co je u zedníků?
        Vrhnul po mně vražedný pohled.
        😀

  19. „V době, kdy se v domácnostech chystá oběd?“ … tvl…, chápeš to..? To je jak z besídky zvláštní školy…

    Na hubu padnout, sebrat ten žvanec i klíče od kvartýru a auta, sebrat pas, občanku a poslat na Donbas, aby mohl žvatlat o obědu…

    Do prdele, už to má viset ne každým rohu, na každým kandelábru, na každý zastávce na každejch vchodovejch dveří, každýho paneláku…, proboha vzpamatujte se…, každej vytiskni 10 letáků a běž je vylepit, nejlíp hned…

  20. OT (Žena a život):
    Přijde cikánka do trafiky pro časopis:
    Máš Vlastu?
    Nemám, ale vemte si Život.
    Ty si vem život, ty p..o!

  21. To je opravdu výborný nápad!!!
    Stačí pro začátek několik žen. Určitě se časem přidají další. Byla bych moc ráda, kdyby u toho byla TV Raptor.
    Aby to nezapadlo. To se establishmentu nebude vůbec líbit. Teď už nepokrytě říkají, že za mír se vyplatí válčit.
    🌷🌿🌻🌱☮️

  22. Nápad výborný a záslužný, ale ten čas, nemůžu si pomoct, vymýšlel někdo kolenem. V době, kdy se v domácnostech chystá oběd? Kolik tam asi tak může přijít lidí? Kdyby to bylo od 14:00, tak tam přijde kdekdo, třeba i jen v rámci poobědové procházky.

    1. Nejen čas, ale i místo? Asi nestojí o pozornost ani hojnou účast. Kdyby to dali na Palackého náměstí odpoledne, tak možná. A při troše smůly si na ten Vyšehrad můžou vzít běžky bo ani počasí…
      Ach jo.

    2. Čas je ok. Oběd nebude. Hladovy chlap je přístupnější argumentům.
      Kdysi byl takový vtip: Ptá se vnučka : babi, jak jsi to s tim dědou mohla těch 50 let vydržet? Babička: dej nažrat té bestii, a máš klid.
      Pro útlocitné existuje diplomatické pořekadlo, o lásce procházející žaludkem
      Škoda, že je to tak daleko, jela bych. Ani ja svoje dvě ratolesti, i když jsou už samostatné jednotky, těm válečným jestřábům a bezdětným slepicím nedám.
      Mám dojem, že i v Sojuzu podobná „ženská akce“ přispěla ke stažení z Afghu… ?

  23. Nápad dobrý. No na druhej strane, lepší efekt a dosah by mala demonštrácia za vstup do konfliktu na strane Ukrajiny s transparentmi o mobilizácií všetkých mužov. Nemali by chýbať výzvy, aby sa aj Nemecko pripojilo. Takúto demonstráciu by vládna moc neodsudzovala a možno by viacej ľudí začínalo premýšlať. Alternatíva sa len bráni a reaguje. Možno je čas používať úskoky a zbrane používané mainstreamom.

      1. No proc ? Ringo Cech v 1990 delal taky na Vaclavaku recesistickou demonstraci, rozvinuli treba transparent „Chceme byt dalsim statem USA !“ A byl podle svych slov az zdesen, jak to nekteri lide brali vazne, treba se pristavovali duchodci a vysvetlovali jim : Vite jak je to daleko ?! 😀

  24. Vidlák na bílém traktoru
    za pasem portského čutoru
    v pravé ruce českou vlajku
    přes rameno balalajku
    zepředu šípovou radlici
    stoupá Nerudovou ulicí.
    Na vlečce veze rozum selský
    pronárodní a prokremelský,
    ten tam nahoře hrozně chybí.
    Samý Obamba a samý Bibi.

      1. Sesmolil jsem to 10 minut před jedenáctou v předtuše, že to dnes bude k tématu. Škoda, že sem nepíše paní Tužka (bývala na Acz, nejvíc pod p. Klánem), ta by uměla podat vysvětlení.

    1. K tomu Bibimu:
      Pan Fingerland mě na ČRo uklidnil.
      Sice bude vládnout s opravdu echtovními nácky, ale klídek. Bibi je velmi zkušený politik a dokáže očůrat nejenom svoje nepřátele, ale i přátele. Takže to nebude tak hrozný a etalon demokracie uprostřed Orientu zůstane zachován.

      1. To si (o té zkušenosti a přechcávání) mysleli předchůdci dnešní TOP09 o jednom malíři pokojů úplně stejně.

    2. … no, pane jo…
      čta Ládíka a vědom si, jak umí bejt lidská láska vrtkavá a přelétavá, vidím to tak, že tady dosud etablovaná a téměř značkové už zavedená mírová ratolest v zobáku našeho Asfalťáka, kterej nás ve svým srdci objímá nekonečně nejduhovatějšíma duhama, kterýma bez odpočinku překlenovává naše nepřeklenutelno, začíná mít trhliny a vážnýho konkurenta v podobě Ládíkova:
      “Vidláka na bílém traktoru“!!!
      To je pro mě skoro takový až zjevení, jako kdyby do po míru dychtící a usilující Ukrajiny vlítl na křídlech bílých holubic Kalibr.

          1. Blbíši 1:32,
            my mesiášové řikáme:
            Blahoslavení chudí politickým duchem, neboť jejich bude brzy království nebeské !

            (nebo – alternativně – království přírodní ekologické posmrtné biorecyklace)

    3. Už ho tam skládá, pro naši vládu.
      To bude křiku, to bude smradu.
      Kopice rozumu a v ní jsou tyhle-
      Jak to jen říci- hovna a vidle.
      Tohle by bylo opravdu best,
      Každému naložit co jeho jest.
      Natočil traktor, prázdná je vlečka,
      Rozum je rozebrán, za básní tečka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *