Nezapomněli jsme na popravy v Kounicových kolejích. Nezapomněli jsme na Prlov, Ploštinu, Zákřov, Lidice i Ležáky. Nezapomněli jsme transporty českých občanů, do koncentráků, které skoro nikdo nepřežil. Nezapomněli jsme na dobu okupace a ano, Bernd Posselt se má za co omlouvat. Může to dělat do konce života a stejně to nebude stačit.
Nezapomněli jsme ani, kdo založil Sudetoněmecký landsmanšaft, nezapomněli jsme, kterým kovaným nacistům rozdávali ocenění a NIKDY NEZAPOMENEME, kdo ze současných českých kolaborantů jejich ocenění také převzal a zařadil se tak po bok zaloužilým členům NSDAP. Nezapomněli jsme na řeči o Benešových dekretech, podívali jsme se na sudeťácký e-shop, kde se dají koupit mapy naší okleštěné republiky a který má být pro české IP adresy neviditelný.
Když válka skončila, nestalo se Sudetským Němcům nic, co by předtím nedělali nám. Skončili v lágrech, které vybudovali pro Židy, Čechy a jiné „podlidi.“ Skončili v hygienických podmínkách, které ordinovali svým otrokům. Byla to divoká a ošklivá doba, ale česká vláda nikdy neorganizovala jejich konečné řešení, nevydávala žádné norimberské zákony a nedělala konference, jak je co nejefektivněji povraždit. Česká vláda netrpěla žádné excesy a jakmile obnovila suverenitu nad svým vlastním územím, velmi rychle se postarala, aby skončily individuální msty. A že se důvodů pro takové pomsty za šest let nasbíralo.
Usmíření mezi Čechy a Landsmanšaftem nastane v den, kdy bude Landsmanšaft rozpuštěn. Oni jsou ti poslední, kteří chtějí na výsledcích Druhé světové války něco měnit. A rovnou říkám, že se nehodlám kamarádit ani s AfD ani s Peterem Magyarem, pokud pípnou o Benešovi ve zlém. Přes Benešovy dekrety nejede vlak. Tímto žádám Tomia Okamuru, aby to svým kolegům z AfD vzkázal.
Jedinou správnou odpovědí na sjezd Landsmanšaftu v Brně je český požadavek na reparace. Doteď to žádná česká politická strana neměla v programu. Byli jsme totiž už dávno usmíření a srovnaní a byla to chyba. Odteď bychom to měli od našich politických představitelů chtít. V Mnichově i Berlíně by si měli uvědomit, co způsobili. Tak jako si migrací zařídili AfD, tak si podporou Landsmanšaftu zařídili, že se bude mluvit o reparacích. Katka Konečná už o tom mluvila z pódia.
Ostatně soudím, že Berlín nám dluží hodně bilionů korun. Neplačte Němci, sami jste si to zavinili.
Co bude dál? Máme práci! Za rok a půl musíme dostat z Hradu Petra Čurdu Pávka a ze senátu musíme dostat Miloše (ich bin ein Henleiner) Vystrčila. Oba by totiž nejraději, aby Česká republika zmizela z dějin. Doufají v teplá lokajská místečka a tak přehlížejí drobné signály, že jediné, čeho se jim dostane, je Sonderabteilung. Spolu s nimi musejí pod pětiprocentní hranicí zůstat i všichni Výborní, Zdechovští, Grolichové i Havlové z Wishe.
Stejně tak gratuluji Kupkovi k novému kamarádovi, Oganesjanovi. Svůj k svému. Jak zaznělo v diskusi, ODS přestala být pravicí, ale stala se zadnicí!
Rovnou říkám, že tentokrát nás nikdo osvobodit nepřijede. Nemá k tomu důvod. Buď to zvládneme sami a nebo skončíme jak Indiáni. Budou se na zbytky českého folklóru jezdit dívat do rezervace. Buď v sobě najdeme jiskru života, buď si uděláme nové národní obrození a nebo se opět staneme německými lokaji vhodnými částečně na poněmčení a částečně na likvidaci. Ostatně, ekonomicky už jsme na tom hůř než za První republiky. Uhelné doly si musíme zaplavit, strategické firmy jsou v německých rukou a Američanům platíme výpalné za imaginární ochranu od NATO, ačkoliv ti nejsou schopni ochránit ani své vlastní základny před íránskou odvetou, kterou navíc sami vyprovokovali.
Ne, nejsme v koncích. Ještě jsme nepřišli o půdu, ještě pořád většinou bydlíme ve vlastním, ještě jsme nepřišli o český humor a ještě jsme nezapomněli, kdo jsme. Ještě máme na co navázat. A teď, díky Herr Posseltovi alespoň víme, kdo stojí na jaké straně a kdo musí být ze své funkce odejít za každou cenu.
Děkuji všem, kdo přijeli na demonstraci. Děkuji všem, kdo obětovali čas i peníze, aby přispěli k záchraně národa i Vlasti. Děkuji všem, kteří nezapomněli na svou minulost a díky tomu ji nebudou muset prožít znovu. Děkuji všem, kteří nás podporovali z domova, kdo nám na sociálních sítích pomohli s dosahem a kdo nám drželi palce.
Na jednom pódiu byl Miloš Zeman, Jaroslav Foldyna, Kateřina Konečná, Ľuboš Bľaha, Jindra Rajchl, Petra Rédová, Jirka Kobza, Ivan Vyskočil a mnozí další. Slušný posun ve sjednocování. Měl jsem z toho velkou radost.
Ještě nezemřela Vlast v našich srdcích, ještě jsme pořád národem. Byli jsme před Bruselí, budeme i po ní!
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

PČR ve středních čechách zadržela metropolitu ruské pravoslavné církve. Jsem rád, že po změně vlády na vlasteneckou se poměry rozhodně změnily k lepšímu oproti té nevlastenecké fialově.
Sláva!
😁
Na Hradě otevřeli výstavu, kde jsou součástí i předměnty ze svatovítského pokladu.
Ivana Kalinová velmi přímo píše o tom, že je to udělané jako politické školení na téma Česko-německé vztahy z pohledu prezidenta, co dal záštitu nad tím sjezdem v Brně.
https://www.lidovky.cz/nazory/prazsky-hrad-vystava-jizdarna-fragmenty-pameti-prezident-petr-pavel.A260522_151543_ln_nazory_lgs
tak když už trump definitivně prohrál válku proti Íránu, tak aspoň vyhrál válku proti letnímu času, protože přeřízení hodin dvakrát ročně prý stálo americkou ekonomiku stovky milionů dolarů a vyžadovalo si super drahou sepciální techniku:
„Dnes proběhlo velké hlasování (48–1!) ve Výboru pro energetiku a obchod o návrhu zákona, který zahrnuje zákon Sunshine Protection Act, jenž zavede trvalý letní čas! Je to velmi důležité, protože lidé, města a státy každoročně vynakládají stovky milionů dolarů kvůli povinnému přenastavování hodin. Mnohé z těchto hodin se nacházejí ve věžích a náklady na pronájem či použití těžké techniky k jejich seřízení dvakrát ročně jsou neúnosné!“
Zřejmě se nedaří na věžních hodinách v USA realizovat způsob řízení, jakým diponují prodávané ručkové hodiny, řízené signálem DCF 77 . Hodiny se při přechodu z jednoho času na druhý odpovídajíicím způsobem přetočí. Signál ale z Německa do USA asi nedosáhne (několik kW v anténě na kmitočtu 77,5 kHz). U nás jsou v prodeji asi 30 let.
Jo, a signál GPS také obsahuje přesný čas. Stačí, aby řídicí jednotku vyrobili v Číně.
V dobách ČSSR jsme ten signál vysílali taky. Jmenovalo se to OMA a jelo na 50kHz z Poděbrad. Pragotron na to vyráběl pouliční hodiny.
Ten vysílač DCF 77 stojí u Frankfurtu nad Mohanem, z hlavy nevím, kolik má kW, ale podle obrovského anténního systému to míň než 50 kW nebude. Jezdili jsme kolem něj na veletrhy Musikmesse.
To fakt není sranda?
to je přímý citát (AI překlad) z TruthSocial pravého oranžového spasitele lidstva a pána vesmíru
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116615022975327653
celé je to ještě lepší:
Dnes proběhlo velké hlasování (48–1!) ve Výboru pro energetiku a obchod o návrhu zákona, který zahrnuje zákon Sunshine Protection Act, jenž zavede trvalý letní čas!
Je to velmi důležité, protože lidé, města a státy každoročně vynakládají stovky milionů dolarů kvůli tomu, že jsou nuceni přenastavovat své hodiny.
Mnohé z těchto hodin se nacházejí ve věžích a náklady na pronájem či použití těžké techniky k jejich seřízení dvakrát ročně jsou neúnosné! Sněmovna reprezentantů připojí zákon Sunshine Protection Act k „zákonu o dálnicích“. Skvělá práce Troye Nehlse a všech členů, kteří hlasovali také pro bezpečnost železnic.
Budu velmi usilovně pracovat na tom, aby byl zákon Sunshine Protection Act podepsán a stal se zákonem. Je načase, aby se lidé přestali starat o „hodiny“, nemluvě o veškeré práci a penězích, které se vynakládají na tuto směšnou akci konanou dvakrát ročně. Bude to také velmi pěkné VÍTĚZSTVÍ pro Republikánskou stranu. Berte to! Jdeme cestou mnohem populárnější alternativy — zachování letního času, který vám dává delší a světlejší den. A kdo by mohl být proti tomu? Tohle je snadné!
Děkuji všem, kteří tento důležitý návrh zákona podpořili, a zvláště předsedovi Brettu Guthriemu a Vernu Buchananovi.
Prezident DONALD J. TRUMP
Nechápu, proč by měl být celý rok letní čas. Proč nemůže být ten světový. Spojené státy americké mají 11 časových pásem, pokud započítáme všechna zámořská území. Na samotném území Spojených států (včetně Aljašky a Havaje) se však rozlišuje 6 hlavních časových pásem, takže na některých územích už budou mít lidé čas posunutý oproti času přirozenému, kdy je slunce nad hlavou v poledne, třeba o 2 hodiny, což je pro organismus nepřirozené. Už vidím, jak se toho chytnou blbi tady a Donalda okopírují a místo středoevropského času tady zavedou ten letní také trvale a budem vstávat za tmy celý rok.
má tam i mnohem lepší výkřiky – a to dokonce ani není nutné listovat v historii, stačí porojít vždycky aktuální noc, kdy má trump své záchvaty:
Směji se všem těm Dumokratům, RINO republikánům a hlupákům, kteří nevědí nic o potenciální dohodě, kterou uzavírám s Íránem — o věcech, které ještě ani nebyly vyjednány — slabým a neúčinným lidem, jako je neúspěšný senátor Thom Tillis (brzy mimo úřad!), Bill Cassidy, který právě utrpěl drtivou porážku v primárkách, opravdu špatný kongresman Thomas Massie, velký podrazák, který prohrál drtivým rozdílem s velkým americkým vlastencem (podpořeným „TRUMPEM“) poté, co projevil obrovskou neloajalitu vůči své straně (a zemi!), a téměř všem Dumokratům — lidem, kteří úplně ztratili směr, neustále podporují špatnou politiku a ještě horší kandidáty, ale pořád kritizují každé mé fantastické vítězství.
Tito lidé by měli jít domů a odpočívat; nedělají nic jiného než vytvářejí rozkol a prohry. Jinými slovy, jsou to loseři!
Dohoda s Íránem bude buď skvělá a významná, nebo žádná dohoda nebude. Bude přesným opakem katastrofy jménem JCPOA, kterou vyjednala neúspěšná Obamova administrativa a která byla přímou a otevřenou cestou Íránu k jaderné zbrani. Ne, já takové dohody nedělám!
Prezident DJT
Ve skutečnosti je čas, ač veličina neuchopitelná, jen jeden.
Takže děda Trump se s tím nepáře, je samá inovace ve všech směrech.
Řeklo by se skoro až revolucionář.
Jo, jo. Přetáčet ručičky hodin, zejména na věžích, to se prodraží. To je snad každému jasné, že.
A jízdní řády a pracovní doba a vůbec. Miliardy vyletí oknem. Kdo má furt ty dolary tisknout?
Pak není na radary do ef pětatřicítek a blbka Černochová by na to mohla ještě v budoucnu doplatit.
Nebudou tam v USA nakonec rušit i ponocný?
usa jsou prostě země na čele světového pokroku
napříkkad před pár lety dostali soudruzi v new yorku geniální nápad, že by lidé neházeli odpadky v igelitových pytlích na kraj chodníku ale že by používali revoluční vynález – popelnice!
Namátkou tweet Markuse Södera z Brna – Zvěrstva nacistů jsou nezapomenutelná:
Eisenhard Altsoldat: Proč mlčíte o vyhnání a vraždění sudetských Němců? Není to zločin, nebo na to nemáte odvahu? Předkové Čechů mají na rukou stejně tolik krve jako předkové Němců.
Marco Vogt: Řekl jste taky někde něco o genocidě na německé menšině a jejich maximálně brutálním vyhnanství, které proběhlo v Československu po 8. květnu 1945?
Semax: ZRÁDČE! Co je se zločiny vyhánění? S těmi masovými vraždami? Se znásilňováním tisíců malých dívek Čechy, zčásti ještě v kojeneckém věku.
Johannes Normann: Mnoho německých obětí způsobených Čechy (a Rusy) při „vyhoštění“ si nezaslouží vaši zmínku?🤔🤬 Češi konečně musí přiznat, že nebyli jen oběťmi, ale i pachatelé. Děsné „Benešovy dekrety“ nebyly dosud zrušeny.
Deutscher Freidenker: Svým kultem viny mi můžeš políbit prdel
No schytal si to, Markus. Vyměknul, měl nás seřvat na dvě doby a postavit do haptáku. Habt Acht!
A abych jen nekritizoval, znějí tam z německé strany i smířlivé komenty – jen bych jich čekal asi víc…
Salámová metoda. Češi se budou omlouvat, za to, že existují
Strc si svuj salam doprdele a nech nas Cechy spinava larvo..na pokoji ,
zbytečně útočíš do vlastních řad
Odstranovani zrud a nemocnych skudcu, vseho zla z naroda neni nasili, ale zachovani statu , jeho celistvosti a budoucnosti naroda ,nevyhnutelna ,normalni a a jedina obrana proti silencum a jejich zlocinum , ktery porad infikovany epidemii nasili ,silenstvi a zla , se nechteji uzdravit . A casu meli na to , dost.
Už Ukrajina podporovaná celým Západem konečně vyhrála?
Jak je možné, že Ukrajina byla před válkou zaostalá zkorumpovaná díra, když tam byli v podstatě jen Ukrajinci, kteří – víme od nás – jsou pracovití, šikovní, na úrovni, vytváří velký nadbytek a přebytek veřejných financí?
Jak je možné, že ČR má tak velké veřejné dluhy (+ ručení), když máme kapitalismus, patříme na Západ, měli jsme nejlepší vládu a teď máme taky úžasnou, máme tu Ukrajince, kteří jsou svatí a vytváří velký přebytek (sami za sebe) ve veřejných financích, jsme členy prosperitní EU, máme tuny odborníků, jak je to možné?
Jak je možné, že jsem viděl nějaké židy vyzývat ke smíření se sudeťáky, organizací původně vycházející z henlein nazi kořenů, kteří dle pravdivých učebnic byli výhradně protižidovští a udělali ten holokaust a přitom ti samí židé když přijde na otázku palestinců tak najednou jedou agresivní linku a smiřování není na místě? čím to je? lhalo se nám o holokaustu nebo o tom kdo financoval hitlera? anebo je to jenom už časová otázka?
Doporučuji shlédnout dnes trezorový dokument BBC „Banking with Hitler“ a člověk docela kouká co se všechno dělo. Bohužel český překlad asi nebyl udělán, ale zkuste nějaké dnešní AI sračky a ony by měly být schopné k tomu udělat titulky.
Link zde, kvalita ovšem nic moc, ale co čekáte od trezoru: https://archive.org/details/documentary-banking-with-hitler
Včera, při demonstraci na Dominikánském náměstí herečka Obermaierová sundala ukrajinskou vlajku z balkónu radnice. Za souhlasného potlesku všech lidí, odhadem 6 000, také potvrzena prvními články na netu, nyní už ponížena na 3000 a záběry v České televize udělány až na konci, v 16 hodin, když demonstrace byla od 14 hodin a v tom vedru a na slunci, opravdu 2 hodiny vydržel stát málokdo ( já ano) a tak jsem viděla, že záběry dělala TV až na konci, když už většina odešla. A záměrně. To jsme si s okolostojícími predikovali již na začátku shromáždění a mluvila o ČT i K. Konečná v proslovu. A lidé okolo, slyšela jsem názor, nikdy jsem si nemyslel, že budu dávat za pravdu někomu od komunistů, ale s touto paní souzním.
Zkuste tohle: https://h1.nu/1vFtO.
Já obdivuji hrdiny, kteří umí bojovat proti totalitě, ať už má jakoukoliv barvu. Na Rusko jsme uplatnili X sankcí , které jsme my všichni podpořili většinou v regulérních volbach. Nyní se naskýtá příležitost v každých dalších volbách volit ty strany, které vyhlásí embargo na všechno co pochází z Německa.
Opět manipulace plynoucí ze záměny Německa a Němců jako celek a jedné extrémistické organizace co měla sjezd v Brně.
u rusů se to tak dela bezne
Sudetští Němci se ještě nesmířili s tím, že Češi a Němci se oficiálně smířili deklarací z roku 1997.
Tomu předcházela ještě smlouva mezi ČSSR a NSR z roku 1973.
Všechno se dá zdůvodnit i to, že jsme přišli o Slovensko a před tím o Zakarpati a to vše demokratickou cestou. Ale ještě nám něco zbylo, jak správně podotkl Vidlák.
naskýtá příležitost v každých dalších volbách volit ty strany, které vyhlásí embargo na všechno co pochází z Německa.
To je úplný nesmysl.Stejně tak vidlákovo
Jedinou správnou odpovědí na sjezd Landsmanšaftu v Brně je český požadavek na reparace
Nesmysl nesmysl nesmysl
Domnivam se, ze v tomto predmetu je dulezitejsi predevsim tlak (neboli cesta) a ne cil. A taky jednoducha symbolika, ktera spolehlive zabira.
Rusko: vraždí dnes -> pojďme s ním dělat pragmatickou politiku! Levná ropa je nejvíc!
Německo: omlouvá se za vraždění před 80 lety, pečuje o smíření, pěstuje mírové vztahy a spolupráci -> odmítáme kolaboraci s vrahy!
Český nacionalismus to má skutečně promyšlené.
Pomotané to máte vy.
Za Hitlera okolní státy s Německem čile obchodovaly. Za Putina spousta evropských států s Ruskem čile obchoduje.
Které státy s Hitlerem za 2. světové války čile obchodovaly?
Švédsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko…
A hlavně Śvýcarsko
V polovině 30. let byly americké společnosti v Německu velmi aktivní a měly v této zemi více než 60 poboček. Americký kapitál ovládal přibližně 300 německých společností, včetně oceláren. V Německu byla postavena největší ropná rafinerie na světě, jejíž výstavbu financovala společnost Standard Oil, kterou vlastnil John Rockefeller. Netřeba dodávat, jakou roli hrála výroba ropných produktů v přípravách na válku! Rockefeller získal kontrolní podíl např. i ve společnosti IG Farben, dnes Bayer či BASF, která mimo jiné vyráběla Cyklon B. Americké koncerny pokračovaly v obchodování s německými společnostmi i po vstupu USA do druhé světové války proti Německu a jeho spojencům. Nadále spolupracovaly s nepřátelskými zeměmi – s Německem, Japonskem, Itálií, plnily objednávky svých německých partnerů a neštítily se dodávat jim strategicky důležité zboží.
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/1944-45-americke-jednotky-v-evrope-a-v-cechach-cast-1/
Švédsko
Švýcarsko
Španělsko
Portugalsko
Turecko
do 1941 Sovětský svaz
do 1941 USA
Je třeba dodat, že firma IBM dodala systém, který sloužil k evidenci osob v koncentračních i jiných táborech. Bohužel nyní není k dohledání, jak dlouho poskytovala údržbu systému.
https://www.root.cz/serialy/derne-stitky-a-holocaust/
Co mají 300 let staré děrné štítky společného s holocaustem a jak do toho zapadá IBM? Netradiční pohled do historie techniky, nacismu a Třetí říše.
Nezabudnite USA a ich obrovske ksefty s IG Farben behom vojny.
Odpověď pro anonyma 25/05/26: Především Švédsko, ocel. Portugalsko, Španělsko, dílem i Švýcarsko, Irsko, Pétainova Francie, samozřejmě spojenecká Itálie, o těch drobotinách (Lichtenstein ….) nemluvě. A samozřejmě, Maďarsko, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko…, „osvobozené“ Chorvatsko. Podrobněji (třeba i v souvislostech) si to laskavě dopracujte sám.
Rusko dnes vraždění naopak brání – konkrétně tomu západem naplánovanému vyvražďování ruského obyvatelstva na Donbase a podle západních plánů ukrošskými nácky započatému po 2014 zločinném, krvavém převratu.
Není chybou Ruska, že se západ a ukronáckové nechtěli domluvit na diplomatickém řešení a ukončení genocidních plánů a kroků – viz západo-náckovské podvody s „dohodami“ Minsk I a II. A koneckonců i stejný západní podvod s dohodou s Janukovičem o uspořádání voleb a následný masakr policistů i demonstrantů snajpery a vrahy placenými usáky k vyprokování krvavého a brutálního konce převratu
Nezaměňovat obranu proti vyvraždění s vražděním, i když se ta obrana děje se zbraní v ruce
Převzato odjinud napsal:25 května, 2026 (9:24)
Nesmysl nesmysl nesmysl
Německu jenom trošku otrnulo a už zase chce mít nejsilnější armáda v Evropě. A jak na sviňu, aby se mohlo bránit hordám z východu, musí si tam, přes pár bezvýznamných, slovanských států posunout hranice.
Debile
Ke cti náhodného Kolemjdoucího a dalších účastníků brněnské akce budiž přičteno, že nedělní akce milionu chvilek se díky nim stala okrajovou záležitostí co do mediálního pokrytí.
Jetřebí zvýšit počet z milionu na nejméně dva miliony. Možná se to pak zlepší.
Přesně tak. Lidi vám do Brna nepřišli, ale do médií jste se dostali.
Prostě lidová demokracie jako řemen. Éto charašó.
Přišli přišli přišli
A z celé republiky a nelitovala čas ani cestování v horku úmorné. Např vlak Windobona odjezd 17:14 z Brna , vypraven z Vídně, nefungující klimatizace a ve Vídni nepřipojili 5! nasmlouvaných vagónů, do kterých již lidé měli zakoupené místenky, vlak plně vyprodán a tolik lidí muselo cestovat a to třeba až do Prahy, na zcela zaplněný chodničkách ve stoje, ač zakoupili místenku! v tom úporném vedru ve vlaku bez klimatizace!!!!!
Záměr, náhoda? Vypraven z Vídně.
Taky jste s tím „rail jetem“ jela ? To bylo fakt husté. Namísto soupravy railjet poslali staré vozy, poslali o dva vagony. méně. Chodbičkami se nedalo projít, jak byly plné. Větrat se dalo jen malými okénky u dveří na koncích vagonů, polovina dveří měla nálepku, že jsou nefunkční. To byly vagony evidentně „vytažené z kopřiv“. Já to vydržel jen do Třebové a tam přestoupil na Valašský expres, který byl sice plný, ale pár místenek ještě bylo.
Ale to Brno za to stálo.
Takhle se před čtyřiceti lety jezdilo normálně a nikomu to nepřipadalo divné…
Vážně rychlíkem? A navíc Vindobonou?
Těch pět vozů co nebyly je opravdu divné.
Jezdil jsem Brněnským drakem z Mostu do Prahy. Popis odpovídá tehdejší realitě.
Přeháníš Aleši. Já v těch časech cestoval taky. Na víkendy za rodiči. Ono se to také zlepšovalo, pára mizela, nové vagony, přibývalo aut mezi lidmi …No a, cestovls‘ za Protektorátu? Já ano. Nazdar
Byl to mezinárodní rychlík Vídeň Praha. Spojující 2 hlavní města EU. Jestli je toto ukázka, že se cestování po EU dostalo do stavu, jako byla vnitrostátní doprava v ČSSR před 40 lety, něco je špatně. Proč se to EU vůbec buduje?
Aleši, fakt nevím, jestli toho hlupáka jen hrajete, nebo ani hrát nemusite. Před čtyřiceti lety měly všechny vagony stahovací okna. Jak v kupé, tak na chodbičce. Ty rakouské včerejší klumpry měly jen dvě dvaceticentimetrové vyklápěcí ventilačky. Ta “ klimatizace“ fakt nestíhala. V tom přecpaném voze bylo vedro. V těch chodbičkách stáli lidi, kteří si koupili místenky. Abyste to pochopil i vy, tak místenky k sezení. Chyběly dva vozy, tedy 2×80 míst k sezení.
Aleši, vaše odpověď nesouvisí s diskutovaným problémem. A připomenutí před 40 lety, jak se cestovalo, to nás nezajímá. Ale tristní stav vlaku RJ, kterým jelo tolik lidí a včera a kteří si zaplatili a požadované služby nedostali, za diskusi stojí. Náhoda nebo záměr?
Záměr. Samozřejmě.
Bouchání pěstičkou, dupání nožičkou?
To je dobře, to je dobře. Míra frustrace šmejdů je vždycky spolehlivým indikátorem úspěšnosti dobré věci.
Dneska všechny Onanymy nechávám. Rajská hudba pro moje uši. Jen ať kvičí ještě víc. Vytlačit z mééédií Milion chvilek a jejich demošku – k nezaplacení.
Ano, mediální mistrovský kousek.
Navíc se teď chvilkárníci zmítají v dilematu, na které straně stát ve sporu ČT vs Moravec.
Ať si hodí korunou. %))
Nemohou, jsou ve finanční tísni.
Že by došli přispěvatelé?
Ono smiřování s Němci a smiřování se Sudetoněmeckým Landsmanšaftem a jeho podporovateli jsou dvě různé disciplíny.
S Němci jsem smířen.
S Landsmanšaftem to chce ČAS.
S podporovateli Landsmanšaftu to asi neklapne.
Jedním z významných řečníků na pódiu v Brně byl Jiří Paroubek. A ten mimo jiné řekl, že posledním nedokončeným krokem v urovnání dědictví druhé světové války byli sudetští němečtí antifašisté. Byly případy, kdy nacisté někoho trestali a po válce se na to nehledělo. Tento problém byl vyřešen za jeho vlády.
Také on (a možná i někteří jiní) řekl, že smíření s Němci na vládní úrovni proběhlo v několika krocích Landsmanšaftu navzdory.
Mluvit o Němcích a něříkat zda se tím myslí všichni, nebo jen sudetští nebo jen ti od Posselta. A volně mezi přepínat a uvádět v omyl. To je podstatná součást mediální manipulace, kterou velká média předvádí.
To je ovšem dezinformace. Mluvil jsem s přímými účastníky těch událostí a Němci, kteří prokázali, že zůstali věrni Republice (a nemuseli přitom ani být aktivní v odboji) do odsunu jít nemuseli. Druhá věc je, že často odešli sami, když šla celá vesnice…Ovšem mohli s sebou vzít veškerý majetek. Tito lidé by, dle mého názoru, pokud jim byly zabaveny např. pozemky, měli mít nárok na náhradu.
Pepo Slámo, kdo musí do odsunu a kdo ne, rozhodovaly komise na úrovni okresu podle psaných pravidel s tím, že se k věci mohli a měli vyjadřovat Místní národní výbory (tehdejší samospráva). Z těch, kteří zůstali jich mnoho do NSR i NDR odešlo v pozdějších letech. S podmínkou, že povinní odsloužili vojenskou základní službu. Zprvu, jako Němci, beze zbraně v PTP. Můj nejlepší kamarád z učení tohle absolvoval. Ze dvou let v PTP si odnesl 31000 Kčs úspor (v dnešních tak 15 x víc) a výuční list parketáře.
V šedesátých letech se legálně vystěhoval a úspěšně vystudoval vejšku, techniku. Dost dlouho jsme si psali. Takže, jsem toho dost zasvěcený pamětník. Mělo by být zdůrazňováno, že o „transferu“ nerozhodnul ani tehdejší prezident Dr. Edvard Beneš, ani jiné tehdejší orgány ČSR, alo Postupimská konference vítězných mocností Druhé světové války, tedy USA, SSSR a Velká Británie. A že ČSR byla za technicky dobře zajištěný a humánně realizovaný „transfer“ mezinárodními orgány té doby vysoce kladně hodnocena.
Odpustit a smířit se s národem, který zabil desítky milionů nevinných lidí, jen tak, jako lusknutí prstem?
Odpustíme, ale nezapomeneme, je napsáno v Bělehradě na vojsky NATO vybombardovaném parlamentu, v čemž jsme spoluviníky.
Berně si k srdci tento postoj. Odpustíme a nezapomeneme. Nic dál! Žádna další kolečka salámu. Pevný postoj.
Ṕ
Kolik z onoho národa k dnešku zbylo?
Nasazení libtardích slouhů do dnešní diskuse ukazuje, že se nám ta akce včera nadstandardně povedla.
Já vím, je to pomalý posun, ale je to posun.
Souhlas,
potvrzením téhož jsou i nervy na pochodu Saši PROMOPRO Vondry . . .
Kysele se na mě šklebil, už když jsem jej v sobotu zdravil s transparentem „Hanba kolaborantům se Sudeťáky“ 😉.
Tady je znovu alespoň Váš transparent za „sudetským“ tchajwancem.
Včera to asi mnozí už v hromadě komentářů nemohli ani objevit a i to video případně za Kupkou pak tam vidět.
Hlavně že jste to „hned ho sundám“ ochranné služby přestál bez úhony tělesné, leknutí si dovedu představit, ještě že nejsme v USA…
https://1gr.cz/fotky/idnes/26/053/cl8h/MIK8bd085fb5e_163413_5994794.avif
Já Vás mám prostě za nejpohotovějšího hrdinu soboty a za to Vám patří poděkování před nastoupenými kydaři.
Dovoluji si se k Vám, Majko, přidat! Také děkuji!!
Díky!
Díky moc, velmi mě to potěšilo. A také za ty linky!
A omlouvám se, že jsem včera reagoval až tak pozdě. Byl jsem po tom tříděním maratonu již unaven.
Přičemž hlavní poděkování si zaslouží Obrana národa 2. a všichni, kteří přiložili ruku k dílu. Ať už jakýmkoliv způsobem. Třebas i monitoringem médií a linky.
Přidávám se, byl jste skvělý. Také bych rád zmínil panu Řezníčka a jiné světlonoše. Ale jak říkáte celý výčet sem nejde napcat a beztak bychom na někoho zapoměli. Skvělá a podařená akce, děkuji všem zůčastněným!
👍💔🥂💐🫂🥇všem organizátorům
I Vám děkuji.
Kdopak to je všechno za kolaboranty? Vidím dobře, že tam je Dominik Hašek spolu s „Ich bin ein Heinleiner“? Kdopak jsou ti další?
Hašek byl prej blbej ještě předtím, než začal dostávat pukama do hlavy.
Ale pedagogickou fakultu v Hradci Králové obor Dějepis TV absolvoval. To říká mnoho o úrovni učitelů i jak vychovali generaci posledních 40 let.
To absolvování bych chtěla vidět.
Papír dostal. A Mgr též
Tak si to rozebereme.
Vzhledem k hokeji mohl těžko navštěvovat denní studium. Musel studovat dálkově. Někdy i z dost velký dálky. Písemné práce či jak se tomu říká nemusel vypracovávat sám, ani diplomku. Pochybuji, že by mu někdo v těch letech, kdy hokej znamenal víc než jen sport, kladl do cesty nějaké překážky. Vždyť to byl Hašan!!! Nějaké vědomosti se navrčet asi musel, ale na peďáku toho moc k navrčení nebude. A na dálkaře se v ždycky kladly menší nároky.
Možná se mýlím, možná studoval prezenčně, ale pochybuji o tom.
Ostatně velký český psychiatr prof. Vladimír Vondráček uvedl, že jsou známy případy maturantů debilů (debilů ve smyslu diagnózy, nikoli nadávky).
Byl z Pardubic , do Hradce, kde byla fakulta to měl blízko a hrál tehdy jen první ligu za Pardubice. Času měl dost, zápasy byly odpoledne. Studoval prezenčně a měl individuální plán. Takže tam mohl chodit jen když se mu chtělo.
Jo, moci chodit do školy, jen když se mi zlíbí, taky není tak špatný. A pochybuju, že absolutorium peďáku je důkaz nějaké vyšší inteligence.
Přesně tak!
Je třeba libtardí řeč správně přkládat.
protože jsem zjistila, že už můžu, ale ještě jsem to neudělala, zadala jsem dnes jednorázovou platbou litřík a trvalý příkaz 200,- Kč do konce roku na „naši národní sýpku“. Neskutečně děkuji za to, co pro nás děláš, za tvoji práci, sílu, pohodu a naději, které nám dáváš, a dávej na sebe prosím pozor, ať nám dlouho vydržíš. Sýpku asi nikdy naživo neuvidím, protože mi táhne na osmdesátku a mám chromé jak ruce, tak nohy, ale duchem jsem s ní a těším se na každý obrázek, který dáš na Litterate. Přeji hodně sil a co nejméně blbců okolo.
matylda
Doprčic ViDláku mělo být a ne Viláku, to je sakra něco úplně jinýho.
Tady vidíte katango v přímém přenosu, co jsem včera psala. Chybějící písmenko a je malér. A zrovna v titulku, krucifix.
Kdyby jste to nezmínila, ani bych si nevšiml. Mám zabudovanou automatickou opravu a soudím, že i mnoho ostatních.
Taky jsem si nevšimla, automaticky čtu Vidláku.
Já mám taky nastaveno upozornění na zhovadilosti, ale v tom titulku se mi to nezobrazilo. Možná kvůli tomu, že ty nicky jsou všelijaké. Na matlafonu se vůbec neodvažuju psát prsty, tam mám stylus, ale na klábosnici jsem zatím nic nenašla. Tam mám jenom čínskou folii přes klávesy, když si vyleju kafe. 😂😂😂
A ještě jsem měla strach, že se toho jako první chytne Targus.
Obyčejný překlep, no a co? I já jsem to pochopil. 🤡
Taky jsem vám odpovídala, že překlepy jsou něco jinýho. To se stane každýmu, zvlášť jestli píšete revmatickejma prstama na smartfounu.
Kdybych měla vícero nervů než jen jedny, tak by mne iritovala výmluva na překlep u i-y. Nejen že daný jedinec neovládá pravopis, ostatně to by se dalo pochopit, ale že považuje ostatní za debily.
Někdo má revmatický ruce a já asi mozek.
Nemoc=neznalost?
Já budu mít brzo určitě, protože maminka měla alzheimera, a tak se mi nějak zdá, že na mě už taky číhá za rohem.
Trénujte mozek, luštěte křížovky a hlavolamy, pokuste se učit se něčemu novému, čtěte knihy, dobře jezte, dobře spěte. K doporučení se ještě přidává tělesná aktivita.
Katy, snažím se, co se do mě vejde. Křížovky moc ne, protože nemůžu psát, ale mám na telefénu sudoku, a knížky poslouchám i čtu, teď si medím u Zamilovaného vinopalníka od Jonase Jonassona, nádherná věc. Jen ta tělesná aktivita už není jak bývala. Po zahradě po svých, ze zahrady vozík, k doktorům taxík.
Já sice zatím po svých, ale moc toho neujdu. A na zahradě si dám k záhonu karimatku a pleju sedíc a někdy i ležíc.
Hlavně že nerezignujete, to je nejhorší.
Dědičné choroby se prý přenášejí křížem, tedy z matky na syny a z otce na dcery. Tak se spíš zaměřte na to, čím trpěl váš otec.
Na trénink mozku je vynikající logická hra „Hádej slova“
www. hadejslova. cz
Teď už je díl 1591, ale můžete hrát i ty díly minulé.
Prý.
Jiří máte pravdu, křížem po tatínkovi mám právě to revma. Roztomilá kombinace. 😊
U nás by to tak mohlo být, protože revma měla moje babička, tedy tátova maminka, po ní on a pak já. Revmatolog Macháček z Thomayerky říkal, že se dědí dispozice, křížově, ale pokud se neobjeví nějaký spouštěč, nemusí se choroba vůbec projevit. Ségra nemá po revma ani stopy.
matylda
Jezuskote, žádné revma, páteř babky v pohodě. Kéž by to bylo jak píšete.
Žádné dědění křížem neexistuje. Já v Brně při protestech ještě stihla to Mendelovo muzeum. Je to tam pěkně vysvětleno, jak a co se dědí. Doporučuji návštěvu též
No nevím. Ani jeden z mých rodičů se nedožil pětapadesati, zůstala mi babka slepá, ale dožila se skoro devadesátky i přesto že jsem vyvařoval. Tak nestrašte.
Mějte se rád, nemluvte o sobě špatně a važte si sám sebe. To je tak asi jediná a poslední věc, kterou bych k tomuhle cvrkotu mohla poznamenat.
Případně, když někdy dáte najevo, že Vám na správném pravopisu aspoň záleží, někteří lidé budou šťastnější. Mějte se tu fajn 🙂
Opravím to 🙂
Díky nastotisíckrát. Budu vypadat jako o něco menší tydýt.
PS.: Lepší už to nebude 😂😂😂
Zklamu vás. Vy jako tydýt nevypadáte, ať činíte co činíte. Na to jsou tady jinší experti, na ty nemáte.
Alef Nula:
A já odpustek nedostanu?
Dělám si srandu, pane Nulo. Ale jestli vás to zajímá, tak po deseti narkozách jsem musel jít kvůli posudkům k psychiatrovi, aby mě ohodnotil na IQ a představte si, že i po těžkém úraze a 10 narkozách jsem ho měl mírně nadprůměrné.
Ale věřte psychiatrům, když se někteří chovají jak Cimický,že?
Deset narkóz? Úraz a deset narkóz, to je těžká zkouška, to nikomu nepřeju. Ať vám zdraví slouží, co nejlíp to jde – vše ostatní je na řadě až pak.
Hezká „inspiračka“, s tou pravidelnou platbou se přidávám
Děkuji za potvrzení toho co jsem psal: kapříci na dovču v Karibiku připluli.
Zcela upřímně: na máte influencera máte talent větší než shopaholic Adel. Komu čest, tomu čest.
Tak.
Komu čest, tomu čest; to ovšem není tvůj případ. Pro tebe platí – komutátor, tomu tátor. Opakuj si to, abys to nezapomněl.
Děkuji za potvrzení slov pana vidláka. Po ohlášení sýpky stejně jako po včerejší akci se vás tady vyrojilo -či snad přímo vyronilo? Není nad to, když potrefený husák potvrdí i písemně, že byl skutečně potrefen.
Na Bidenova ministra zahranici cekaji denne pred jeho palacem demonstranti , lejou mu na auto cervenou barvu , krev deti a krici na nej kazdy rano , vrahu deti.
„Slušný posun ve sjednocování.“
Mlít hubou na podiu, to už spolu výše jmenovaní podnikli opakovaně.
Když šlo do tuhého, tak se ten slavný Rajchl najednou rozpomněl, že s komunisty nikdy a to předtím říkal, že když Vám hoří dům, tak taky nekádrujete každého hasiče a jste rádi, že hasí kdokoliv.
Nedělejte si Vidláku iluze, jsou to zasraní oportunisti. Politik je svině, bez výjimky. Foldyna, haha! Velký příznivec Vatikánské smlouvy, vlastenec jak stehno.
Konečně se dočkal. Gottwaldovský poeta Uhde dostal Svatováclavskou orlici I.stupně – gratulujeme. Jeden z těch, kdo ‚jdou před řadami‘. Fuj tajxl!
Zase kdo se může pochlubit vyznamenáním od stalinistů i henleinistů současně, že?
asdf – Vy zřejmě žijete na Marsu.
Cíle protestů bylo společnými silami dosaženo, konání sudetosjezdu diskreditováno, narušeno, podporovatelé dostatečně veřejně diskreditováni.
Za mě – OK.
Jak asi bude vypadat Posseltova zpráva ze služební cesty?
Nálada 1a, občas nějaké transparenty, ale cíle bylo dosaženo…
A možná i sračka ze Starobrna 😀
ked on hlada ideal….toho cisteho cloveka, ktory sa obetuje naplno a po vymene v politike pojde na urad prace….ktory sa vyzna vo vsetkom tak aby ho vychcalkovia nevedeli oklamat v nicom, ale zaroven sam nic nechce…..ktory je obklopeny tisickami rovnako cestnych, ktori sa uz trasu aby nechali svoju pracu a sli uradnicit a po 4 rokoch sa vratili, vsetko schvalovali/pridelovali/rozhodovali cestne (a boh zavaruj ak by telefonoval zo sluzobneho mobilu v zahranici, aj ked si to potom zaplatil…..nesmejte sa, toto bola vitka jedinemu primatorovi Bratislavy, ktory nic neukradol, naopak postavil Bratislavu na nohy financne……aj tak hned prehral dalsie volby….samozrejme bol to predsa byvaly komunista)
ano, žiju na marsu
a proto jsem se spletl – omlouvám se
vlastenci Rajchl, SPD, KSCM, Vrabel, Jasan a vsici se spojili v minulych volbach aby nepropadl ani hlas
moje chyba! spletl jsem se!
Asi je dobre mit nejakou ideu, tak nejak lze charakterizovat celou nasi … „alternativu“. Jenze v tomto nasem svete rozhoduje pouze neuprosna logika.
Kdy uz konecne vsichni pochopite, ze je vsechno ztraceno. Ze vami prosazovana zmena, jakasi zachrana moralnich hodnot, tedy vitezstvi moralky nad hmotou, muze v teto dnesni spolecnosti prijit zase az po totalnim pruseru ve forme velke valky, kdy prezivsi lidi pochopi, ze zili uplne spatne s chybne nastavenymi hodnotami a zacnou zit jinak. Ale bohuzel zase pouze dve ci tri generace a pak se to zase zvrtne do shaneni majetku, do touhy zit pohodlneji … Vysledkem bude, ze ta budouci spolecnost zase bude valcit.
V demokraticke spolecnosti zalozene na kapitalismu, tedy na svobode hromadit majetek, jde o cyklicky dej, kteremu se neda zabranit, protoze my lidi jsme totalni hlupaci. A nejenom u voleb …
souhlas, bohuzel
unor 48 taky mohl nasledovat az po nesmirnem utrpeni Rude armady
Jako, já chápu, že jste, Aleši, uplatňováním logiky došel až do bodu, kdy považujete všechno za ztracené. Ale nechápu, proč Vám vadí, že jiní do tohoto bodu nedošli a využívají situace k tomu, aby se pokoušeli bránit. To se přece s Vašim viděním nijak nevylučuje. Klidně dál můžete považovat všechno za ztracené. K čemu Vám bude, když to budou za ztracené považovat všichni? Uleví se Vám? Bude Vám díky tomu líp? Nebo když se najde dost těch, kteří to vzdají, tak se něco změní?
Neni to zas tak slozite:
https://blogs.ubc.ca/firstgradeedition/2015/06/16/misunderstood-genius/
Par jich tu je.
ale on ma bohuzel pravdu
coz neumensuje zasluhy zbylych vlastencu – spise naopak
ale my nemuze vyhrat, ani totiz nehrajeme
kdyz hraje sparta proti slavii – nemuze vyhrat bohemka, neni ucastna zapasu
vlastenci nemuzou vyhrat, protoze ani nehrajou
Taky mám depresi. Byla jsem v Brně 2x, pátek a neděle a když vidím, jak se o akcích lže, vymlčuje překrucuje a kolik je Čechů kolaborantů a flagelantů i sebemrskačů , proti sjezdu žádní mladí, těm je to jedno a nezájem , zpravodajství neobjektivní, sudeťáci více prostoru a líčeni jako ti moudřejší, odpouštějící, smířliví, a druhá strana např německá TV informovala o protiakcích jako o politické provokaci, o extrémistech z prava a leva…..
Alternativa má média. Šiřte informace alternativními kanály, sdílejte na facebooku…
Dnes už nikdo nespoléhá jen na to, co vidí v ČT.
Nova se nezmínila o protiakcích vůbec
Já nemám depku z chování vnější společnosti – ta se může změnit, probudit se. Depku mám, když vidím vlastence se hádat o důležitosti pravopisu nebo délce nadpisu u článku paní Markové (nebo jakékoli jiné malicherné hašteření).
To je moc zase na mě – a indikátor toho, že ta vlastenecká snaha nikam nepovede a ve větší hnutí nikdy nepřeroste. Podle mého, když tohle vidí nově příchozí, vnímá kontrast, kterého si ostatní nevšimnou, protože si už zvykli. Myslím si, že se dřív nebo později otočí a odejde, protože nebude chtít věnovat energii a čas marným a nepodstatným věcem.
Prostě zlomí nad vlasteneckým hnutím hůl a půjde dělat věci, které ovlivnit může jako jednotlivec.
Vidlák 25 května 2026 v 8:29 napsal:
… že jste, Aleši, uplatňováním logiky došel až do bodu, kdy považujete všechno za ztracené. Ale nechápu, proč Vám vadí, že jiní do tohoto bodu nedošli a využívají situace k tomu, aby se pokoušeli bránit. …
Vidlaku, vubec mi to nevadi, ta jejich ci vase obrana. Ale co vubec nechapu je ceho chcete – ve stavajicim politickem systemu, tedy v demokracii a kapitalismu – dosahnout. Tento system sice hlasa svobodu, ale je cele zalozen na utlaku a lzi. A v tomto totalne prolhanem systemu, kde zalezi pouze na moci a na penezich, co zde chcete dokazat ??
Pred volbami jsem celou cinnost Stacilo! pochopil takto – dostat se do poslanecke snemovny a tam ovlivnovat deni v Cesku. Toto jsem videl jako chybnou strategii, je to klasicka cesta idealistu a slepa cesta. Po volbach jsem ocekaval nejakou zmenu strategie, zmenu zakladni myslenky, protoze bylo jasne, ze tudy cesta ke zmene nepovede.
A jenom tak na okraj … Ve veci tech sudetaku jsem si povsiml, ze „alternative“ vlastne jde take nejvice o majetky, ktere by sudetaci mohli chtit zpet. A take ty reci zde v bubline o pozadavcich na reparace …
Jo, i zde jde ponejvice zase o majetek … zase jenom ty prachy. Coz mi odpovedelo na mnozstvi neprijemnych otazek … Vcera jsem zde psal o ZLU, ono je proste vsudypritomne.
Pane Tichý,
Vidláka čtu víceméne pravidelně už dost dlouho, dříve jsem i semotamo něco „přižbleptla“, teď už spíš jen čtu… Nicméně: ptáte se, o co Vidlákovi jde (cituji): “ Ale co vubec nechapu je ceho chcete – ve stavajicim politickem systemu, tedy v demokracii a kapitalismu – dosahnout.“…. Myslím, že pan Daniel se už Vám snažil na Váš nihilismus několikrát podat vysvětlení, ale marně. Takže asi marná bude i moje reakce na Vás, ale přesto: Vidlák se prostě snaží, aby svět (nebo alespoň naše kotlinka) byla alespoň trochu lepším místem k životu. Přijde Vám to málo?
Ale já bych se spíš zeptala, o co jde vlastně Vám? Proč tady stále šíříte ten pesimismus, zpochybňování každého úsilí…? Co vlastně čekáte? Co chcete od Vidláka nebo ostatních tady slyšet? Potřebujete ubezpečení, že když se bude Vidlák/alternativa snažit, tak zde bude ráj na zemi? No, pokud se i ti „malověrní“ nezačnou snažit a budou jen házet flintu do žita, tak fakt nebude… Budete pak spokojen, protože „já jsem vám to říkal“? A nebo jste jen taková „pátá kolona“? To si o Vás ale nemyslím. Jen nerozumím, o co Vám, pane Tichý, opravdu jde.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 ✅ 💡 🎖️
Teta Karla 25 května 2026 ve 22:47
Mila Teto, jde mi o jedinou vec, aby si lide konecne uvedomili jednu velmi, skutecne velmi neprijemnou pravdu.
Ze demokracie a kapitalismus – tedy ze „svoboda lidu“ v tomto systemu – vede sice velmi nenapadne, ale presto neodvratne k naproste zkaze vseho a vsech.
Ze snaha o zmenu tohoto systemu k „lepsimu“ je slepou cestou a zcela nesmyslnym plytvanim energie.
Ze zmena k „lepsimu“ je mozna pouze ve zcela jinem systemu vlady, ve kterem nesmi rozhodovat obycejny lid.
Ze to „lepsi“ je – po konci demokracii a kapitalismu – v podstate pouze zachovani moznosti vubec zit.
Demokracie a kapitalismus funguji ve svete jiz par stoleti a vysledky tohoto systemu vidime prave nyni. Tento system – aby uspokojil pozadavky sveho svobodneho lidu – smeruje k vycerpani vsech zdroju a tim k dalsi, mozna posledni valce na planete Zeme.
Pokud se lide z tohoto faktu nepouci, pak jich v budouci valce nebude opravdu zadna skoda, protoze jsou jen sobecti hlupaci touzici po pohodlnem zivote. Vidlak v lidech vzbuzuje nadeji tam, kde zadna neni. Ani on se zatim nepoucil, bohuzel.
(nejen Vidlák) vzbuzuje v lidech naději tam, kde žádná není .
Tesat do kamene.
Říká se, že demokracie je vláda většiny. Jelikož platí tupostní teorém (většina lidí jsou tupci), je demokracie vládou tupců. Tupcem tu budiž rozuměn člověk, který nerozeznává, co/kdo mu prospívá, a co/kdo škodí.
A co je horší, absence naděje platí i mimo demokracii. Dlouho se myslelo, že atmosféra 50. let (s povinným jednotným názorem, nadšeným šílením davů, udavačstvím, honem na špiony a rozvraceče atd.) byla dílem „komoušů“, „bolševiků“. Za Fialovy vyšlo najevo, že ne, že to bylo tupostí většiny, protože znaky „povinného souhlasu“, „jediného správného názoru“, očerňování, pronásledování a vylučování lidí s jiným názorem se začaly rozmáhat i ve zcela jiném politickém systému. Je to v lidské většinové povaze. Těžko očekávat, že to někdy může být lepší.
Dobře napsáno.
Zborceny Harfyton 09:06
Ano, v tom se shodujeme, vlastnosti lidi nikdo nezmeni … jejich hloupost je umocnena jejich sobectvim.
Z hlediska vztahu hmotne spotreby lidi a valek o uzemi a jeho suroviny a energie, je zapotrebi najit system vlady, ktery lidem jejich hmotnou spotrebu omezi treba i nasilim.
Pouze takto lze odstranit ci jen oddalit konec sveta v jadernem ohni.
Ale priznam, neverim, ze lide takovou zmenu pripusti dobrovolne, mozna az po pristi, doufejme nejaderne valce.
„ve forme velke valky, kdy prezivsi lidi pochopi, ze zili uplne spatne s chybne nastavenymi hodnotami“
Trochu se obávám, že to dopadne jako vždycky: Přežijí všichni kolaboranti (a na pár let převléknou kabáty), odpůrci budou z většiny zdecimováni. Darwinismus sice asi nefunguje do puntíku podle spisů Darwina, ale na dějiny v díře po asteroidu ho lze aplikovat poměrně přesně.
Všechno je ztraceno až v okamžiku, kdy vy sám to vzdáte.
Souhlasím. Několikrát v životě jsem se topila a protože jsem to nevzdala, tak jsem pořád tady. Pomoc od někoho jiného nebyla k dispozici, musela jsem vlastními silami.
Jsou dny, kdy je to opravdu zlé. Ztrácím naději a vše, co vnímám, je beznaděj a marnost. Pohlcuje to jak duši, tak srdce. Ani v tom Brně jsem tentokrát nemohl být. Mrzí mě to, ale vím, že přijdou mnohem těžší zkoušky.
Jenže ať je zle jakkoli, stále mám nějaké ideály. A když je nejhůře, vzpomenu si na ty kluky z krypty sv. Cyrila a Metoděje a na jejich „Jsme Češi! Nikdy se nevzdáme, slyšíte? Nikdy!“
Vzpomínám na pana Kratochvíla. Obyčejného člověka a jeho „Jsem Čecha a nikdy Čecha nezradím“.
A vzpomínám na Miroslava Hofírka jeho dopis rodině, který napsal čtyři dny před svou smrtí rodině.
Vzpomínám na parašutistu Pechala
Vzpomínám, vzpomínám, vzpomínám.
Vzpomínám na kruté osudy lidí, kteří se NIKDY NEVZDALI. Snad, až přijde můj čas, dokáži se zachovat stejně, aby až a jestli se někdy setkáme, jsem se jim mohl podívat do očí.
Nic víc nedokážu, ale třeba to není málo.
Omlouvám se, byl to Vítězslav Hofírek. Pamatuji si, že se na závěr dopisu podepsal „Váš Slávek“ a já měl to jméno vždy spojenos Miroslavem.
Nesvadej na nas co si ty..Si totalne zcyklizovanej..Tichy..
Ono to vlastně ty nácky německé a tuzemské spouje. Jedni se nemířili s výsledky války a druzí s výsledky posledních voleb.
Proto je nutné ty zkurvené kolaboranty vypráskat i ze Senátu. A nevykašlat se tentokrát na senátní volby.
🎯🎯🎯
Pro některé z nás bylo Brno daleko – ale volební urny jsou mnohem blíž. Už konečně vypráskejme tu pakáž do nicotnosti, že se budou potkávat jen v Práglu a Kounicových kolejích.
Můžete si být jist, že řídící hlavy našich vůdců už dnes promýšlí strategii volebních uren. V tom se můžeme spolehnout na „demokratické“ struktury v Londíně, Paříži, Berlíně i Washingtonu. Jsou na tom totiž podobně, jako kloboučník Oulík.
Vidláku, prosím, uberte trochu plyn. Nechme křivdy minulosti minulosti.
Ani náhodou. Dokud bude existovat ta hitlerovská sebranka, vždycky musí být důrazně poslána v prdel.
Právě tak!
Ty reparace bych neotevírala a držela se hesla nejsme jako oni. Trvala bych na zrušení sudetoněmecké strany a tlusté čáře za minulostí.
Odpustíme ale nezapomeneme. Tečka. Žádné smiřování.
A slova z básně Viktora Dýka
Dluh chce se platit. Není věřitele.
Takže žádné smiřování ani reparace již nejsou možné, ani narovnávání minulosti uznávání “ viny“
Dluh chce se platit. Není věřitele.!!!!! Tečka
no, my jsme to teď nevyhrabali, už zase. to lančmíti se musej každoročně pořád znova a znova smiřovat, a po 80 letech furt ještě nejsou usmířený.
Pokud se nebudeme účinně bránit, usmíří nás všechny přesně podle Vidlákova transparentu.
5% HDP nebude stačit, jako nestačí 2%. Zničí nás a oběsí na provaze, který si sami zaplatíme!
Neni mozny vubec ani pomyslett na sblizovani s tem, ktery pachali straslivy zlociny proti lidskosti.. Na detech lidech a narodech.
A po staleti ty zlociny ,bez pricny . opakovali..
Tady neni zadna omluva, zadny zapominani neni mozny. Zapomenout je zlocin. Nemeli geramni nikdy na nic takovyho ani pomyslet.
Kolaboranti a zradci patri do vezeni , at je to treba president a nebo senator.
1000 let škodí českému národu. Začali přes babičku Ludmilu a dodnes nepřestali.
jestli chces libat nemecky prdele, smele do toho
ale nerad nam, ty hnupe
Ale pokrok už tu je… už zkoušejí prosit 🙂
To jsme měli Klause a Zemana, ti byli pevní, tak v roce 2015 vyndali ze stanov i ty Benešovy dekrety, protože začali ztrácet trpělivost, tak mění taktiku. Posselt už moc času nemá, odhadovala jsem, že v tom vedru ho klepne přímo v Brně. To by byl pěkný happyend. No matka příroda má jiné plány….
Převoz mrtvoly přes hranice má svá pravidla a není prej zase tak jednoduchej. Urna s popelem se snad převáží jednodušeji, otázka je, zda nejsou komplikace s kremací. U zmíněného pána bych čekala, že bude rozporcován a následný popel uložen do takových tří uren.
Sádlo se vypaří sušiny bude standardně
Když škvaříte sádlo, jsou vždycky i škvarky. A tady jich bude nepočítaně. To na ty tři urny vydá.
No fuj, zkazila jste mi chuť udělat si škvarkovou pomazánku.
To je mi líto, Stařenko.
Vy baby jedné. Čerstvý chleba, škvarky a vy do toho zamíchate Poselda, nebo jak se to prasátko nazývá.
Prosit?
Asi takhle:
Kůzlátka, má děťátka, otevřete vrátka…
Smolíčku Pacholíčku
Já bych si zase nebyla jistá, jestli ti parchanti nemyslí „prózit“.
Jen dva prstíčky tam strčíme… 🙂
Kamže to?
Jestli bude mít Stačilo v programu německé restituce, hravě překoná 4,6% z minulých voleb.
Také odhaduji 4,7%.
Víte, nám by to ani na mysl nepřišlo. Ale kdyby nám to Genossen und Genossinnen nepřipomínali tím sjezdem v místech kde plánovitě masakrovali podřadnou slovanskou rasu (nás), a dělali si to v Bavorsku, nebo kdekoliv v Německu, tak z toho nic nebude. Existuje Česko-Německá deklarace, která vztah uzavřela, nebo uzavřít měla. Nechmo to tak. Ale to znamená aby i oni nedělali tyhle sjezdy v ČR. Nebo fajn, ať potom snesou, že my k nim budeme jezdit, rudé vlajky srp a kladivo, figuriny mrtvých či oběšených Nacistů, jako třeba Heydrych a KH Frank… Byli i jiní a pracovali jaké ouřadové v Němeku poválce… a ať se tohle líbí jim, když to budeme pořádat před říšským sněmem a porůznu v Bavorsku… asi by pindali, že? My jim to neděláme… možná bychom měli? Možná je to tak správně? Tak fajn, ale z obou stran.
Přesně. Trpěli jsme více a nic nepožadujeme. Měli by si vzít příklad. Ale to oni ne. Jsou to Germáni.
Myslíte příklad z toho, jak jsme blbí, když nic nepožadujeme?
Že se sešli Rajchl, Zeman, Konečná a další na jednom pódiu, neznamená že jsou jednotní.
Jen prostě našli na chvíli společného nepřítele.
bingo
Společný nepřítel spojuje. To platí obecně a vždy to platilo.
Bingo. Národní fronta.
Jestli mohu poprosit – mohl by někdo s rozhledem přes německá média udělat nějakou rychlou řešerši (zběžně prolétnout), zda a jak o té brněnské taškařici referovala druhá strana? Nejlépe i s přihlédnutím k dlouhodobým sympatiím referujícího média (předpokládám – resp. doufám, že jinak to asi budou vidět v Mnichově a jinak v Berlíně).
Případně jestli má ještě Vidlák nějaké kontakty v EP, zda to tam někde v kuloárech někdo (kdo?) a jak zmínil?
Mě by třeba přišlo rozumné zkusit do toho nějak zatáhnout Poláky – oni si sice můžou připadat na koni (jako ostatně vždy) díky svým zárukám z jednání 4+2, ale asi by jim někdo mohl vysvětlit, že před oblbováním nastupujících generací, které nic nezažili, nic nevědí a ani vědět nechtějí je to neochrání. A koneckonců – od nás bylo odsunuto možná 3 milióny henleinovců, ale z polských (zejména nových) území miliónů 8.
A není to jedno?
Jedná se o téma na českém pískovišti, tak si tu ještě týden budeme vzájemně šlapat na bábovičky a pak přijde jiné „důležité“ téma.
Frankfurter Allgemeine Zeitung
https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/sudetendeutsche-tag-marsch-von-pohoelice-nach-bruenn-als-zeichen-der-versoehnung-accg-200862793.html
Stránka se automaticky překládá do češtiny…
Tedy, německá sebereflexe vlastně nulová, řekl bych. Nechápající Češi asi potřebují více času, aby dozráli pro, tentokrát již poslední a snad už konečné, „usmíření“. Dá se tedy očekávat další kolečko opotřebovávacího nátlaku.
Ani slůvko o Kounicových kolejích a tom, co odsunu předcházelo a proč to proběhlo tak, jak to proběhlo. Prostě, Brňáci si jen tak vyhnali nejlepší sousedy. Určitě nevyprovokovaně. Moment, je tam asi jedna věta o tom, že to přinesli němci. Nebo je tam ješt něco více?
Přes Brno jeli na svůj poslední výlet do Prahy i můj předek a někteří jeho sousedé. A, ano, nejeli na muzikál. A co vím, hrubě se jim v tom Brně nelíbilo, prý to tam dost bolelo. Praha je pak veškerého utrpení zbavila – „usmířili“ je tam gestapáci, na provazu. A vhodili do hromadného hrobu, takže není kam přinést kytku. Papíry jaksi….zmizely.
A chybělo málo, velmi málo a měla být „usmířena“ celá vesnice. Pro výstrahu, jako Lidice, Ležáky….. .
O takové usmiřování nemám zájem.
Jo, a jedna technická, ten redaktůrek, který to tam napsal, sídlí ve Vídni. Jojo, ta magická přitažlivost Vídně, nebo vídeňského rozpočtu? Zdravím do Brna.
Sama Kateřina Tučková, která bádala bádala, aby vinu vybádala, nakonec nevybádala nic. V románě Vyhnání Gerty Schnirchové musela uznat, že to bylo selhání jednotlivce, po popisu katastrofální situace v Brně na konci války, kdy spojenci se ještě pomstili civilistům vybombardováním centra a obytných čtvrtí, ostatně jak mají ve zvyku dodnes, orgány Národní fronty pověřené správou města vůbec o nějakém odsunu nebo pochodu neuvažovali, až se toho chopili 3 blbové zaměstnaní v nějaké fabrice a udělali hurá akci, která byla, když se to odpovědné orgány dozvěděly, okamžitě zastavena. Takže selhání lidského faktoru, tomu se však v tak vypjatém období, kdy v Brně bylo tolik problémů a městská správa se teprve dávala do kupy a nevěděla, co řešit dřív ani není čemu divit.
Kdysi jsem mluvil se starým pánem, který zažil válku. I na Ostravsku měly být nějaká sběrná místa pro odsun. A museli tam řešit násilí. Toho násilí se tam měl dopouštět jeden dozorce – jeden z nich.
Asi si znovu pustím Adelheid s nezapomenutelným Čepkem. Atmosféra chladu a strachu, ze které mrazí dodnes. Zarputilost, železná příslušnost ke společenství, že kterého se nedá vystoupit, nebo jen jednou. Dokonalé. Jako skoro vše od Vláčila a Koernera. Měli by to povinně pouštět všem novým revanšistům. Jak jsme se tomu slovu kdysi smáli a ono se nám vrátilo…. .
Ta knížka je pěkná, i když Tučkova patří mezi ty kolaboranty, co panáčkovaly v pavilonu P, byla pozvaná a přišla. A v knize je popsáno Brno před válkou, kdy tam žili všichni pospolu, byly i smíšená manželství a v pohodě, mezi ně patřili i Gertiny rodiče, spokojená rodina se 2 dětmi až do doby, kdy byl otec a bratr zasažen virem nacismu. A nakonec dojem z výsledku, že kdo nejvíc ublížil té Gertě, byl její vlastní otec a další Němci, vyznavači Národního socialismu. Kteří se k ní chovali jako k Češce ( byla ze smíšeného manželství) A výborný popis konce války v Brně, přesná jména ulic, která byla vybombardovaná a chaos.
Jistě, i mezi Němci byli slušní lidé. A měli to velmi těžké. To zlo nacismu bylo přitažlivé a kůl, i tehdejší lepší lidé a ti hodnotově ukotvení se rádi přidali na stranu síly, kariéry, lehčího života.
Jako dnes. Když vidím chování našim hodnotově ukotvených, začínám věřit tomu, že gestapo nevědělo všechno – jak se rádo chlubilo. Vědělo přesně to, co jim řekli donašeči. A bylo toho dost. Nejhorší jsou vždy vlastní zrádci. Takoví, jako ti, kteří v Brně natřeli ruce Beneše červenou barvou. Váhali by donášet na sousedy?
890 obětí PRÝ leží pod polem u Pohořelic…
no, buď tam leží, nebo neleží.
Ale prý je špatně.
Nepřipadá mi to nezaujatě.
kolik je u pohořelic polí?
to je to tak těžký to prohledat?
strach, že by se něco našlo? nebo nenašlo?
To je stejný jako s chemickými zbraněmi v Iráku/Sýrii/kdekoliv.
– Našli?
– Nenašli, ale znamená to něco? Může mít, může ležet, …
Případně vylepšená verze současných bakalhářů: “ … pole, o kterém se hovoří jako o místě, kde … (cokoliv) “
A obvyklý libtardí výštěk „Zdroj?!“ zde v odpověď záhadně nepřichází.
Zajímavé, že AI na dotaz počtu obětí pochodu do Pohořelic udává přibližně 455 až 890 osob
Některé starší německé prameny udávaly prý počet až 5000 obětí.
Takže se vlastně ani nevím kolik, ale německý článek tedy uvede to vyšší číslo 890 , i když to je pochybné a nejednoznačné.
Jenže lidé tam umírali kvůli špatné hygyeně v „ubytovacích zařízeních“, která postavili Němci pro židy. Málo vody, málo toalet… epidemie se šířila snadno.
Zemřeli vlastními zbraněmi
A na tyfus umírali i lidé v Brně, protože bylo po spojeneckých náletech a infrastruktura zničená.
Aha a čtu dál, článek udává 5000 obětí. Že to bylo vyvráceno, už tam ale není.
Jednoduché: celostátní média se takovými „vlasteneckými“ prkotinami ze života hmyzu nezabývají, v bavorských lokálních věstnících něco najdete v kategorii ‚also in news‘.
To je částečně pravda.
S tím hmyzem. Jste bystrý človíček, anonyme.
Oni tam mají toho svého hmyzu až nad hlavu. Inu pustili si blechy do kožichu a hrozí, že je ty blechy sežerou. Ku slávě alláhově. Každopádně, pro tamní pisálky vděčné a čím dál vděčnější, až nevyčerpatelné téma.
stale mi toto nejde do hlavy….vedeli, ze to povedie k tomu dosledku….vedeli ze im toho vela migrantov nic neprinesie, skor naopak….prave Nemci pysni na seba, Slovania untermenschen, Deutschland, Deutschland uber alles….a prave oni si dovezu alebo nechaju doviezt miliony Arabov, Turkov, Pakistancov, Africanov?? co sa nemecke elity zblaznili??
Nevedeli. To proste tak mate v hlave nastavene. Je to stejne jako s energetikou nebo s elektromobilitou. Ted jeden cerstvy priklad:
https://oenergetice.cz/nazory/kolik-aut-dokaze-jezdit-z-novych-dukovan#comments
B:Znovu se ptám: co ty zbývající 4 měsíce (ale v praxi to bude spíše více)? Nebudeme jezdit?
R:Pane Bob, ač chápu Vaše obavy, v našem případě od 20. února letošního roku, domácnost i BEV(2*), jede už jen na FVE(jsme přepnuti do off gridu). A předpokládám, že do listopadu to tak bude..
…
V zimním období jezdíme převážně vlakem.
Elektrarny nepotrebujeme, elektrina je v zasuvce. Kdyz nebude elektrina jak vyrobit, dovezeme ji. Po otazce odkud, kdyz to maji mit vsichni stejne bylo vetsinou ticho. Proste nehodici se vytesnite.
Muzeme klidne si myslet a srovnavat ,ze Hitler a spol jednali se svejma vojackama jako s veznema a este hur.
Zahnali je v milionech do Ruska ,kde je rus masakroval ..
Hygiena zadna, voda z kaluzi ,tyfus ,zadny leky , hladoveni , hroznej mraz a zadny zimni obleceni ,nemocny a zraneni a zadna vezenska nemocnice ,pro ne a kdo desertoval toho zastrelili..
A hnali je furt pred rusky kulomety a katuse a voni do posledni chvili kriceli ,ze chteji bojovat a v milionech , umirat za fuhrera..
/Na rozdil vod veznu a vsech obeti nacistu v desitakch milionu ,ktery vedeli ,ze fuhrer a nacisti ,sudeti a banderovci , sou nepratele a zlocinci ,ktery musi kazdej nenavidet a odstranit z povrchu zeme ,aby uz nikdy nesmeli opakovat jejich nelidsky zlociny.
Polska vlada ,polskej parlament a polaci naopak , si zvou porad dalsi nemecky armady vitaji je , aby se usadili na jejich na uzemi..A zase proti proti Polsku ..
Maji za ukol zautocit zase na Rusko. A kvuli tomu si polaci preochotne zradi Polsko
jako vždycky, to není nic novýho.
my se zase pokaždý pohádáme každej s každým o to, do čí prdele se poleze.
národní charaktery jsou reálná věc.
A jaké mají Poláci dálnice a jak je staví rychle, oproti nám. Aby byly ty konvoje drang nach osten z toho Německa v Moskvě rychleji a pohodlněji.
Pánové a dámy protestující proti sudeťákům, vaše vlastenecká moudrost je nejlépe vyjádřena heslem: Vraťte se tam, odkud jste přišli.
Geniální. To by nevymyslel ani Havel.
ad anonym (22:58) „vaše vlastenecká moudrost je nejlépe vyjádřena heslem: Vraťte se tam, odkud jste přišli.“
Perfektně řečeno, anonyme. „Heim ins Reich“. Tak je to správně. I Bernd Posselt už to snad pochopil…
A tak to i zůstane. I o tom byla Postupim: „Byl uznán požadavek na organizovaný odsun Němců (který již probíhal, avšak živelným způsobem – tzv. „divoký odsun“) zůstávajících mimo německé hranice… „Heim ins Reich“ se tím Němcům mimo německé hranice po zásluhách naplnilo. Dle zákona odplaty by to pro naprostou většinu z nich, coby Hitlerovu „pátou kolonu“, bývalo mohlo dopadnout mnohem hůř. Takhle většina z těch, co se mimo německé hranice dožili konce války, přežila a šli „domů“, jak si tím „Heim ins Reich“ předem popřáli.
Odkud asi přišli „sudetští Němci“?
Z Německa. Potom volali Heim ins Reich. To se jim splnilo.
Jen drobný připodotek: v době příchodu kolonistů do čekého pohraničí žádné Německo neexistovalo. Ostatně jejich závist o tisíc let delší české státnosti je jedním z hnacích motorů jejich nenávisti …
👍
Tak to Vám lze napsat Aleši naprosto přesně, anonym nechce znát odpověď, je nejspíš na „správné“ straně jeví se zrádců republiky.
Žádná „sudetská země a ani etnikum“ dle NAŠEHO práva a jeho kontinuity od vzniku Československa neexistovalo, to přišlo až okolo invaze nacistického Německa a okupace a Mnichovské zrady „spojenců“ pro to nebohé Československo. Inu, spojenci jako řemen!
A ti Němci byli jen menšinou občanů Československa, i když německé národnosti, jako třeba i dnes Slováci u nás s našim občanstvím, či kdokoli další.
Jakmile tedy někdo ještě dosud používá ten pojem „sudetští“ , natož ve spojení s Němci“, či „sudety“…., jednoznačně tím hovoří o době připojení kusu naší nebohé země k nacistickému Německu silou a tedy kdo toto slovo schvaluje, je to stejně jednoznačně nepřítel původní republiky a nesouhlasí ani s její právní kontinuitou a nicotným říšským právem. Kdo to dělá z neznalosti, to nikterak neomlouvá!
Pak o jaké smíření hovoří Posselt a ten politický a účelový spolek už jen názvem zájmů proti republice?
A pozvat takový spolek na sněm v Brně, kterým si dle stanov potvrzuje ty proti-republikové cíle, je buď znakem šílenství, nenávisti k vlastní zemi a nebo činnost pro cizí moc- jak vyšitá, vlastizrada, či její schvalování historicky a kéž by nepromlčitelně (s velezrádcem na Hradě), i s tím „sudetským“ tchajwancem….
Že to v ČR tak velká skupina obyvatele, natož neněmecké národnosti a natož politiků napříč spektrem nechápe, je téměř antická tragédie.
Mimochodem, PROČ Schillerová troubí na Primě, že reparace pro ně rozhodně nejsou žádné téma, když jsme od Německa de facto až dosud celkem nic nedostali a tam nám vznikla tedy jasná a gigantická rovněž hospodářská škoda, i s úroky.
Pomýlení Etové tu budou vypisovat, že se přece dle mez. práva započítával majetek těch „sudetských“ nepřátel republiky. Dodnes už jen díky tomu slovu „sudetský“ (které přijali, vlastně všech jasných občanů – zrádců republiky).
Ale proč nečetl i Eta ty mezinárodní dohody a dokonce náš zákon 150/1947 Sb. pečlivěji?
Jinak by mohl a měl vědět, že dle článku 6, bod D, kdo byl na počátku invaze a trhání republiky a okupace naším občanem (i když německé národnosti), jemu konfiskovaný majetek po válce se do reparací od Německa nezapočítával. Je to přece i logické, nebyl to německý majetek.
„Sudetští“ byli logicky trestání zvlášť, právě a jen jako občané Československa, vlastizrádci s „vyvratitelnou domněnkou“ , kdo prokáže věrnost naší republice…, zachová si i předválečné občanství i majetek…
Jenomže, pokud se ale takový občan, i jeho potomci, stále hlásí k říšskému právu slovem „sudetský“, vlastizrádci Československa tak prokazatelně a úmyslně a jednoznačně tedy byli a tečka.
Kdybychom toto Etovsky odečítali, tak dokonce pak uznáme říšské právo a jeho kontinuitu, co je na tom k nechápání?
A naopak zpochybňování a žvanění o rušení dekretů prezidenta republiky, dokonce i jako etovské údajné výhodě pro naši republiku a jako součást cílů „lansmanschatfu“, je a mělo by být stíháno orgány ze zákona (i bez trestních oznámení), jako činnost schvalování vlastizrady i dnes. A to je ještě mnohdy páchano v až organizované skupině.
A je otázkou, zda ti, kteří hovoří veřejně o odškodnění „sudetských“, či dostávají od takových ocenění a odměny, schvalují to „sudetování“ (útok na samotnou podstatu státu), nepáchají činnost rovněž trestnou…
Ad.Majka: K Vašemu popisu situace (naprostý souhlas) dodám jen drobnou – umělý a z německého prstu vycucaný název jakéhosi území jako Sudety vysvětlila Eva Hahnová ve své skvělé práci (naší ‚taképolitici‘ nikdy nezmínili) „Od Palackého k Benešovi: Německé texty o Češích, Němcích a českých zemích“.
Bylo by po diskuzích, museli by se smířit, ale se skutečností méně dojemnou.
Sudetský Němec je původně občan ČSR mluvící německy a žijící v pohraničí.
Německé občanství přijal obvykle až po Mnichovu.
To není pravda. Sudetský Němec byl obyvatel a občan tzv. Reichsgau Sudetenland. Vzhledem k tomu, že to byli němečtí občané, byli jako občané nepřátelského státu (válečný stav skončil až v roce 1955) odsunuti. Naproti tomu Němci žijící na území Protektorátu byli tzv. Böhmen, tj. českými Němci. Také oni byli občany Říše, a proto byli také jako občané nepřátelského státu odsunuti.
K tomu připomínám, že Německo neuznává platnosti Mnichovského diktátu od samého začátku, nýbrž až od kapitulace 8. května 1945, s odkazem na individuální práva. Tím sice za sebe anulovali říšskou příslušnost pro sudetské a české Němce, ale to neznamená, že jim automaticky vznikla československá státní příslušnost. Na to totiž musí být dva.
Aleši, nikoli žijící v pohraničí. Třeba Svitavy a obce až v okolí Litomyšle, to je vnitrozemí jak vyšité. Přitom si to Němci nazvali Sudety a spadlo to říši a za Litomyšlí už byly protektorátni hranice, hlídané a za překročení trest smrti A lidé nemohli do Litomyšle ani do práce, ač tam léta chodily pěšky, protože to měli 2 kilometry. A zustaly najednou bez zdroje obživy, protože prý Sudety, tak do Říše. A Čechů tam zůstalo uvízlých spoustu. Vím to od paní, co tam bydlela.
Sudety.
Vaše neznalost je do nebe volající! Donebevolající!
Což nevidíte? Sudety… sud Ety!
Akorát nevíme, za jakým účelem Eta ten sud má. Skladuje v něm lahodný mok? Bude v sudu splouvat Niagaru? Či snad – po zaletování – zkoumat dno Orlické přehrady?
Nevíme.
Vyzývám Etu, aby se poté, co vybere a přepočítá činži, k tomu vyjádřil.
Bude v sudu plném lahodného moku splouvat Niagáru, po splutí bude do sudu zaletován a shozen do Orlické přehrady.
Byli to částečně zgermanizovaní Češi. Zásluhou Marie Terezie a její politiky germanizace a rekatolizace rostl počet Němců geometrickou řadou. Za to jí postavili v Praze pomník v parku, který dřív byl pojmenován podle padlých odbojářů. A Sudety a pohraničí nejsou synonyma. To takhle německý statistik vzal počet německých obyvatel v obcích a kde jich bylo víc, tak řekl, toto budou Sudety. Takže Sudety byly najednou i v úplném vnitrozemí, třeba obce Svitavy a vesnice v okolí až k obcím Čistá najednou Litterbach a Strakov najednou Strokele.
To nemá cenu, tohle už nejde ani parodovat :-))))
a no tak jestli i takovej triviální úkol je nad vaše síly, pane podpraporčíku, možná byste se měl raději nechat přeložit na podatelnu …
však táhni na západ muslimskej, plnej deviantu
Němci, kteří tehdy žili v našem pohraničí se především československého občanství zřekli, takže nemaji nárok ani na to hovno.
Jaké pohraničí jsou třeba Svitavy? A přitom to byly Sudety a Říše.
Bylo tam přes 50% německy mluvících, tak to byly Sudety podle mnichovské dohody.
Opravila jsem přispěvatele, kteří ztotožňují slova pohraničí a Sudety
No, to máte recht, anonyme.
Páč, kam jinam než heim ins Reich by se tak asi měli vracet? (jak přišli, tak odešli)
Ostatně to bylo velké přání i jejich předků, že.
Myslím, že máte pravdu i v tom druhém, že to by nevymyslel ani jejich velký přítel Havel.
Je potěšitelné, že se ukázalo, kolik lidí požadavky Sudeťáků odmítá.
Jediná možnost, tedy možnost, kterou jako voliči vyjma posledních voleb nevyužíváme, jsou volby. Strany, u kterých je přirozený předpoklad, že mezi jejich členy nenajdete žádného kolaboranta, dostávají bez výjimky velmi málo hlasů. Přesto tjsou dvě vládní a obě dělají maximum možného.
Pokud Čeči chtějí žít ve své zemi spokojeně. Pokud mají Češi zájem aby Česká republika pro fungovala tak jak má, nesmějí už nikdy volit voly. Je to jediná, opravdu jediná možnost:
NEVOLIT VOLY !
A zeptal se někdo těch, kteří odmítají požadavky sudeťáků, jaké ty požadavky jsou?
Zeman má už jen 6.000 fanoušků…
Ano, takovou odpověď bych čekal :-)))
teď zrovna jsem si říkal v nějakým lančmíťáckým webu
1. blablabla kultura blablabla
2. právo na vlast a na návrat
3. odškodnění
4. blablabla společná evropa blablabla
je to tam furt
Privedli sebou na ten sjezd poSSelti aspon jednoho ,obyvatele sudet.
Kterej se tam narodil a zil..A kterej byl ocitej svedek..
A nemoh by nakej novinar v Nemecku nakyho najit a vyzpovidat jak to tenkrat ve skutecnosti bylo.
Dalsi nevodsunuty vodesli v 68 i s rodinama ,do Nemecka ,aby se meli lip.
Byly doby ,kdy sem mel vic nemeckych kamaradu nez ceskych..
Mají to v němčině na svých web. stránkách onanyme, tak si počti.
Ta demonstrace se asi povedla. Jinak by tu služební Onanymové takhle splašeně nestřečkovali.
Přesně ! ! ! ! !
Musím se vaše hejtění užít alespoň dneska, zejtra po vás neštěkne ani pes.
Umíš česky Onanyme ? Nevypadá to.
Haf!
👍 🎯 1️⃣⭐
Co by také mohlo „smíření“ ala Sudetoněmecký landsmanšaft s našimi lokaji pro nás znamenat si přečtěte na webu drigon.blog (worldpress)
V článku Společenský sociální darwinismus (8). Sudetoněmecká krize a drobky moci.
Vřele doporučuji k přečtení.
Dnešní článek o tom co může způsobit pokračování války USA x Irán též pokud tento konflikt bude pokračovat (jeden nikdy neví co se Trumpovi honí hlavou, co platí a kdy).
Děkuji.
Rozvědčík jednal s bavorakým premiérem o zlepšení vztahů s Bavorskem.
Akorát to zase nekoordinoval s vládou.
Klid, Babiš to má ošéfované, už dřív tam jednal o bavorské podpoře pro jeho investice. Podmínkou bylo, že si chvilku zahejtí na sudeťáky a zatančí dezošům piruetku, ale pak bude držet hubu a krok.
Zisky německých firem z Česka budou dál plynout vodopádem za kopečky a Babiš za to dostane plnění. Pavel tohle chápe a vidle do toho házet nebude, vždyť takhle to většina voličů chtěla.
Takže žádný problém, Pavel drží linii agrofertu. Všechno je, jak má být.
to Anonym:
Vy jste fakt hňup, lepší než tento lidový a jadrný výraz mě nenapadá.
Nastudujte si pravidla EU. Kromě jiného se v nich dočtete, že „firma členské země EU si může svobodně vybrat daňové domicium v rámci EU“. A asi nebude náhoda, že těmi „nejvřelejšími“ daňovými ráji jsou Holandsko, Kypr, Malta, Lucembursko… A že korporace z nejsilnějších evropských států (které EU fakticky vlastní a řídí), což jsou Německo a Francie, na ovládnutí ekonomik někdejších východních zemí vydělávají nejvíc.
Pořád nechápete, hlupáku, proč se v r. 1992 – tedy po rozpadu východního bloku – muselo fungující ES (EHS) změnit na (postupem času) totalitní EU? A proč musel být schválen právní paskvil jménem Lisabonská smlouva (2009)?
Strčte si ty nekonečné kecy o Babišovi někam, ekonomický diletante. Přijetí našeho statutu politické i ekonomické kolonie schválili úplně jiní „političtí lídři“ DÁVNO PŘEDTÍM, než Babiš vstoupil do politiky.
P.S. Už jsem se tu na to ptal: Jak byste sestavil ne-Fialovskou vládu BEZ Babišova ANO?
Firma si nemůže „svobodně vybrat“ daňový domicil v rámci EU jako věc volby. Daňová rezidence (daňový domicil) firmy se určuje podle objektivních kritérií, ne podle toho, kde se firma rozhodne být zdaněna.
Jak to ve skutečnosti funguje:
Daňová rezidence společnosti se typicky určuje podle místa skutečného vedení (place of effective management) nebo místa registrace/sídla. To znamená, kde se reálně přijímají klíčová strategická rozhodnutí, kde sídlí management, kde se firma fakticky řídí. Většina států EU používá kombinaci těchto kritérií ve svém národním právu.
Co firma skutečně může:
Firma se může rozhodnout, kde se založí a kde bude mít sídlo. Tady platí svoboda usazování (freedom of establishment), což je jedna ze základních svobod vnitřního trhu EU (články 49 a 54 SFEU). Firma z jednoho členského státu může reálně přemístit činnost nebo založit dceřinou společnost v jiném členském státě. Ale s tím přemístěním musí jít i skutečná ekonomická podstata — tedy reálné vedení, zaměstnanci, činnost.
Kde je háček:
Pokud firma jen formálně „přesune“ sídlo do státu s nižší daní, ale reálné vedení a činnost zůstanou jinde, daňové úřady to mohou napadnout. EU i jednotlivé státy mají pravidla proti zneužívání:
Pravidla proti čistě umělým strukturám („wholly artificial arrangements“) — z judikatury Soudního dvora EU (např. případ Cadbury Schweppes)
Směrnice ATAD (Anti-Tax Avoidance Directive) s pravidly pro CFC (ovládané zahraniční společnosti), exit tax atd.
Koncept „skutečného vlastníka“ a substance requirements
Takže přesnější formulace by byla:
Firma si může svobodně vybrat, ve kterém členském státě se usadí a bude reálně podnikat, a tím ovlivnit svou daňovou rezidenci. Ale nemůže si libovolně „vybrat“ daňový domicil odděleně od toho, kde reálně sídlí a je vedena.
Děkuji za porci eurounijního newspeaku. Dovolím si tři otázky:
– podle dat ekonomických institucí je v ČR čtvrtým největším investorem Holandsko. Můžete mi připomenout nějaké zásadně velké a přínosné (především pokud jde o know-how) firmy, díky nimž NED to 4. místo náleží? Nějaký takový holandský – třeba strojírenský – „agrofert“ + kolik tyto firmy zaplatily v ČR na daních?
– můžete mi připomenout, kdy a kolik žalob na zneužití daňového systému (včetně tzv. daňových „optimalizací“) podal český stát na firmy z Německa, Francie atd., a v kolika z nich uspěl? Kolik vysoudil jako náhradu?
– a co spravedlnost? Když A. Merkelová někdy kolem r. 2012 navrhla pro EU, aby firmy platily daně právě v zemi, kde produkt (=zisk) vzniká, málem ji ufackovala její vlastní CDU/CSU a nic neprošlo. Ačkoliv každá firma, akumulující zisk v zahraničí, využívá veškerý komfort dané kolonie, počínaje fungujícím státem a právním systémem přes bezpečnost a infrastrukturu a vzděláváním pracovní síly konče. Neboli dovolím si velmi polemizovat s tím, jak moc je spravedlivé platit daně v zemi, kde „má židle vedení“, zatímco vše ostatní probíhá úplně jinde.
Děkuji za odpověď.
Panko zabudol ako sa taketo ofajce robia realne. Sidlo firmy, to je stare – po novom prijde firma matka a dcerskej firme nauctuje licencne poplatky ktore akoby nahodou zozeru vsetok zisk, ktory sa potom zdani v krajine podla vyberu, napr. to holandsko alebo nemecko.
A uz je Kaca ocepena (a kolonia vyjedena).
Tím se rozvědčík degradoval na úroveň hejtmana.
Je to čurák a den za dnem ponižuje sám sebe víc a víc.
Skoro jste se trefil, je to Čurda. Taky to byl rozvědčík, parašutista a kolaborant.
I když, máte recht, Pávek je čurák.
Generál zrada
Nejhorsi byl fanatickej gestapak Nachtman ,toho se bali i nemecky nacisti. Na svedomi mel hodne nasich , bestialni muceni,atd..
.Nic se mu v komunistickym rezimu nestalo . Na rozdil vod nevinnych Cechu.
A toho pustil soudruh Husak a predni bojovnik ,predtim obcan fasistickyho Slovenska , bojovnik nad jine proti fasismu do zapadniho Nemecka . I kdyz byl obcan CR..
Bylo jich daleko vic..
Už se Okamura omluvil na Nankingský masakr?
kolkokrat uz bolo povedane, ze Okamura nema japonskych rodicov??
Odkdy na skeble pusobi argument?
To je stejné ako informace o AfD, že prosazuje zrušení Benešových dekretů.
Přitom to v žádném oficiálním dokumentu není schváleno.
Tak si vyberte nějakou vládní stranu a v ní se rozpusťte, nebo ji podpořte. Vy už samostatně nemáte šanci. Jednou to Stačilo.
A nemohli bychom alespoň počkat, až se budou blížit volby? Já jen, aby se neukázalo, že vládní strany zklamaly a lidi hledají někoho jiného než vládní strany.
Vládní strany zatím nezklamaly. Od Okamury nikdo nic neočekával, takže není čím zklamat.
Přesně tak, vládní strany dodaly hejtění a roztočily schodek na plné obrátky. Jejich voliči jsou spokojeni.
.. naštěstí už jsou teď v opozici
👍 🤣 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆
to Aleš a Anonym:
Ukažte mi, co současná vláda zdevastovala tak, jako to Fialovci dokazovali každý jediný den.
Vaše obsese Babišem a Okamurou už není trapná, ale komická.
Dobrou noc.
Kolik jich tady bylo , ktery psali ,ze kazdej musi k volbam ,ze je to posledni prilezitost, aby se vsecko zlepsilo.A nadavali tem ktery , zivali a psali ,ze je to hloupa blbost ,aby volby neco zlepsily.
Dneska sou zalezly..
Vidláku díky, krásný článek a moc pěkný transparent jste měl.
Geniální transparent: „Lidice po smíření“. Bylo by prosím možno poskytnout odkaz na stažení / sdílení, Danieli? Tenhle vizuál nezapadne…
A z jakých let jsou ty dvě fotky?
Děkuji za celou Tvou práci 🙂
Ramon
Tady https://web.litterate.cz/takhle-at-to-zustane/comment-page-1/#comment-633349
ad Tymák: díky moc 🙂
Nevzpomínáme na osvoboditele a vítáme potomky těch, kteří zabíjeli naše předky. To opravdu není dobré.
Naopak, vítáte potomky těch, kteří zmasakrovali Nanking.
To je výborné.
Tak to je hodně ubohé ,drahý krajane- anonyme.
Můžeš poděkovat za nás všechny tomu, kdo ti prozradil jméno jedné epizody z hrůz IIWW?
Že bychom mu poděkovali.
Alespoň máš zase další možnost neustále ze sebe dělat dementa.
Zaplať pánbůh za inovace.
Už to jinak byla nuda.
Koho zmasakroval ktory Okamurov predok?
Okrem toho, nevidim ze by bol Okamura predsedom nejakeho „Mandzuskeho Cisarskeho Kanu“ alebo aky by bol ekvivalent sudetackeho landsmansaftu.
Takisto nikto napr. nenadava na NDR – tito smejdi sa do tej pozicie stavaju sami pretoze sa priamo hlasia k odkazu svojich odpornych nacistickych predkov.
👍
Přesně tak, Archanděli !
Vrazi protestují proti vrahům.
Buďte konkrétnější, Onanyme… Takhle je to slabota.
https://cz24.news/
Už jsi to vytěsnil? Chtěli jste je rušit, protože vám připomínali e-e věci, co jste dělali. Jako ti druhý magoři.
Naopak onanyme.
Rusko je teprve zruší, protože dělali ty e-e věci na Donbase.
A až žádný z těch ukrajinských kopií sudeťáků nebude, pak teprve je vytěsní a bude usmíření.
https://www.ustrcr.cz/
Tohle tam mělo bejt. Počítač to špatně nakopíroval. Nevšiml jsem si toho. Debata je o Čechách, ne o Rusku, ti s Brnem nijak nesouvisí.
Takze sudetisti ,ze sou mirumilovnu na sblizeni. A staci se zeptat, kolik milionu penez a kolik usili venovali na boj proti nacismus a fasismu..I tomu svymu.
Kterej porad udrzujou ,ten nenavistnej a vrazednej nacismus tehdejsich sudetu od roku 33 ,s naroky proti nam.
Dneska zadny sudety vymysl ideologie nacistu a zapadu uz davno nejsou..
Ve ktery chteji pokracovat..
My sme ani jede z nas zadnyho nevodsunuli ani zadnymu neublizili.
To bylo 80 nazpet a zadnej z nas s tim samozrejme nema nic spolecnyho..
A proc voni , se pokladaji za porad za nenavistny nacisticky sudetisti , porad chteji ty vytahovat ty sudety a pripominat nam porad ty zlociny sudetskych nacistu ,kdyz my s tim nemam a nemuzeme mit ani jejich potrestani nic spolecnyho.. To je absurdni..Dobre .
Ale kdyz chteji vytahovat minulost na nas , tak tech jejich zlocinu , na nas , v minulosti je za mnoho stovek let, nekonecne.. A daleko horsich nez jedno vodsunuti zradnych fanatiku tam kam chteli.
A nasich pozadavku taky nekonecne.
K „ideovému“ výsledku akce gratuluju. Ale jak řekl soudruh Stalin, „Vedět znamená učit se.“ Poučení z minulých parlamentních voleb musí být, že nad idejemi, byť sebeušlechtilejšími, vyhrávají počty. Přerazil výsledek těchto protestů názorovou bublinu přesvědčených ? Oslovil mladé do 40 let ? TO je třeba analyzovat, protože jen o to v konečném důsledku jde.
Nebuďte, člověče, tak přízemní! Logika a fakta se tady nepěstují. Budou vás kacéřovat!
Závěry vyvozeny budou, ale nikoliv zde. Jinak ale jeden závěr se zveřejnit může. Dovedete si představit, co by se dělo, kdyby byl Fiala ještě pořád u moci? Neprohráli jsme a to je teď zřejmě maximum možného.
Tak SK , proc ses tady porad …A proc nami vyhrozujes ? Jak sme spatny ,tak nedolejzej furt a zmiz.
Nechci být drzý, ale které mladé mám oslovit? Ty, kteří ještě ve třiceti bydlí u maminky? Nebo ty, kteří nechodí do práce, protože mají nějaké mindráky? Kteří mladí jsou natolik perspektivní, aby stáli za oslovení? Kteří mladí půjdou disciplinovaně k volbám? Kteří mladí obětují volný čas pro nejistý výsledek? Mladých tam bylo docela dost, ale takových, kteří chtějí mít rodinu, děti, vědí, že budou potřebovat bydlet a budou potřebovat nějakou perspektivu. Mladí, kteří si tohle všechno neuvědomují a myslí si, že to nepotřebují, ti prostě jen projdou životem, zanechají za sebou možná nějaké transparenty na obranu České televize, ale jinak nic.
Stokrát raději budu oslovovat ty, kteří vědí, o čem je život a těm je 40 + Peciválové z mamahotelů to nevytrhnou ani před Úřadem vlády, ani v Brně.
👍 🎯 1️⃣⭐
Ono je to v těch počtech, jak píše Hulvát. Bohužel. A v tom, že se pořád vlastně nic neděje.
Pořád mají lidé na benzín, v Kauflandu zůstávají v regálech jen ty nejdražší věci. Není impulz pro změnu.
A až přijde, asi už bude pozdě na mírné řešení.
===
Kolem mě jsou kolegové tak 30-40 let. Ty politika nezajímá vůbec. Nejsou to žádní blbci, jenom se nechtějí nechat oblbovat rádiem a TV. TV většina z nich doma vůbec nemá. (Já taky ne…)
Impulz může přijít, až se posluchač bude dozvídat skutečné zprávy. Teď každý ví, že je to „redigovaný výběr“.
Nezájem…
Proč by se měli zajímat o politiku? Mají dost starostí uživit rodiny a zachovat si nějakou životní úroveň.
Je jedno, jestli vládne Babiš nebo Fiala, starat se o sebe musí stejně každý sám.
protože politika je ta věc, která způsobuje ty jejich starosti?
V podstatě ano. Koncentrovaná ekonomika.
Koncentrovaná ekonomika, koncentrované starosti.
Ekonomický koncentrát anebo k?
Zrudy pro ne zavedli stat , kde mlady nikdy nebudou mit ani moznost bydlet, ani zalozit si rodiny a zit normalne.
MImo dalsi zrudnosti..
A k tomu je nekery este soudi a odsuzuji…
Pro staré už se chystá eutanázie a mladí budou mít kde bydlet. Hned.
Mladí mají své rodiče. Ti ať jim pomáhají.
On to bude synergetický efekt. Drahé energie a suroviny, nedostatek kvalifikovaných dělnických a technických zaměstnaců – t.j. podnikatelé aby se udrželi, čím dříve se budou snažit lidi nahradit AI a pružnou, univerzální robotikou. T.j. humanoidy. Za rok nebo dva to ještě nebude, protože přicházející 3. generace těchto zařízení ještě uspěje jen ve více kontrolovaném prostředí. Hovno spadlé na pás ze střešního světlíku mu ještě zamotá šišku, totiž čip, a jeho hnáty ho ještě spíše více rozmažou 😀 Ale 4. generace, která přijde za 3 roky, už bude jiná sranda. Vybavena hw i sw s nasbíranými zkušenostmi té předchozí. A pak si páni továrnící se zaměstnanci promluví…
S tím bude trochu problém, protože až všichni továrníci budou zaměstnávat robotické dělnictvo, kdo za co bude nakuoovat jejich produkci?
Jistěže to nějakou dobu potrvá. Budou zvýhodněni ti zaměstnávající roboty. Na straně lidských zaměstnanců budou ti prodávající zboží lidem. Aby zákazníci měli za co nakupovat. To se promítne do politiky, zdanění robotů, kvót, nepodmíněného příjmu.
Jenže proč pracovat? Proč se snažit, když pro uspokojení základních potřeb nebude nutno pracovat? Proč se učit? Proč se namáhat? Nějak zahnat nudu. Někdo do virtuální reality jak v začátku vidíme kolem sebe, těch přibývajících shrbených nad plackami s pohyblivými obrázky, anebo něco rozbít, zničit, někoho rozbít. Hledat zkratku k pocitu okamžité slasti. Jako laboratorní krysa skákající na pedál dokud nepojde. Syntetické štěstí. Poptávka bude uspokojena. Už to začalo. Tři rostliny na osobu. Prozatím….
Bude muset nastoupit nějaka forma „socialismu“ . Nepodminěný zakladni přijem – ale ne žebracenka, ale umoznujici průmerny důstojny zivot. Ovsem musime myslet dál – lze pak zachovat soucasny politický model spolecnosti, všeobecné a rovne aktivni i pasivni volebni pravo ? Urcite ne, pač by se pak spolecnost stala neřiditelnou. Pud seberealizace, prosazeni se, uznání, ktery je zatim možné realizovat v zamestnani by se z velke casti přelil do aktivismu všech druhů – a myslim ze uz nynější objem tupeho ekologickeho či humanright fanatismu nám bohatě stačí… Takze omezeni, selektovani práv, a stanoveni tvrdych mantinelů pro povinnosti. Povinnosti byt treba jen v tom smyslu, ze ňácí takovi jako dneska blokuji dopravu v Praze za 30 km/hod., budou okamžitě fyzicky eliminováni. A protoze AI vyvoj pujde exponencialně (snahy jej omezit dohodou ci zakazy jsou směsne), tak… Tak jak ve zrychleném filmu nastanou „zajimave časy“… Ne kazdý je prežije.
Tomu se odborně říká fašismus. Máte mnoho slavných předchůdců, gratuluji.
Výborně, tak navrhnětě – ale alespoň tak konkrétně jako já, fašista 😀 – jiné, lepší uspořádání společnosti, kde práce jako taková začne stále více pozbývat své hodnoty platidla. Poslouchám vás ! Ale ušetřete p.t. Obecenstvo nesmyslů o zakazování AI a robotiky, pokud máte na mysli toto.
Celé je to nesmyslné zadání, například práce fakt nemá hodnotu platidla. Bez urážky nemáte v ekonomii základní znalosti, proto vám vycházejí takové úlety.
A nemá ty základní znalosti třeba ani pan Cháb https://www.krajskelisty.cz/praha/34866-uzasne-ale-trochu-desive-komentar-stepana-chaba.htm ? A vůbec, vy plkáte neuchopitelné invektivy – já říkám zcela konkrétní věci. Máte strach z budoucnosti která se světu ve kterém jste se dokázal uplatnit, vůbec nebude podobat. Račte mi vy znalče ekonomické teorie 🙂 vysvětliti, jakou cenu na trhu práce bude mít těch pár maníků z tohoto příběhu : „Měl jsem na zahradě nějaké kopáče, takový ty klasiky. Chtěl jsem, aby mi vykopali díry na plotové sloupky (celkem 6). Díry byly 80 cm, jak jsem chtěl. Povzbuzen úspěchem jsem pak chtěl, aby mi i zabetonovali ty sloupky. Dopadlo to tak, že ani jeden sloupek nebyl v řadě a kolmo k zemi. Když jsem jim to řekl, tak jen pokrčili rameny a řekli: Šéfe, my umíme jenom kopat. Myslím, že tihle nebudou ani malovat, ani tvořit.“ Budoucnost lidstva je úvaha na hodně tlustou a temnou sci-fi knihu, protože tohle musí mít nějaké řešení. Jen ho dnes asi nikdo nezná. Já naznačil jednu pravděpodobnou možnost. Vy jen remcáte jak odporný starý chlap.
Umožňující důstojný život i těm, kteří nechtějí žít důstoně.
Ostatně, co je to důstojný život?
To v lepším případě. NATU horší variantu radši nemylím.
To bude asi něco ještě strašnějšího než Orešnik ten synergetický efekt, skoro lože Záhořovo ?
Hele, konec blouznění. Humanoidní robot je úplně nejhorší volba. Už umí chodit po štěrku?
Pane, vy jste blbec !
Neodpovedel jste na otazku. Ze by to bylo tim, ze ten blbec jste vy?
To je jen úmyslný trolling, a na to obvykle nereaguju, skoda casu. Ale zde mate, ať má dušička pokoj :
Dnes už je takových videí docela hodně. Některé humanoidní roboty zvládnou štěrk, kameny, mulč, lesní terén i prudké svahy.
Zajímavé příklady:
DLR TORO – chůze po velkém štěrku a nerovném terénu
Jeden z nejlepších „reálných“ testů. Robot jde přes velký sypký štěrk, kde se mu pod nohama hýbe podklad.
Boston Dynamics Atlas – chůze lesem a po kamenech
Starší, ale slavné video Atlasu v lese a na nerovném povrchu.
Tesla Optimus – chůze po svahu a měkkém povrchu
Novější ukázka Optimusu na mulči a hrbolatém terénu. Dokonce uklouzne a znovu získá stabilitu.
Robot Era XBot-L – Velká čínská zeď a schody
Humanoid jde po velmi nerovném historickém povrchu a schodech.
Humanoidní roboty na turistických stezkách (výzkum Berkeley)
Výzkumné humanoidy už zvládly i několik kilometrů hikingových tras v reálném terénu.
Tohle je mimochodem jedna z oblastí, kde AI a nové řízení robotů udělaly obrovský skok kolem let 2023–2026. Dříve humanoidi potřebovali téměř dokonale rovnou podlahu. Dnes už některé systémy používají neuronové sítě a reinforcement learning, takže se adaptují podobně jako člověk — průběžně korigují rovnováhu podle toho, jak se podklad pod nohou hýbe.
Pro představu: chůze po štěrku je pro robota mnohem těžší než pro člověka, protože:
podklad se sesouvá,
každé došlápnutí je jiné,
robot musí reagovat během milisekund,
těžiště humanoida je vysoko.
Právě proto jsou videa humanoidů na štěrku považována za důležitý milník robotiky.
To je jako bys náčelníkovi lidožravců vysvětloval co je muzeum.
No pěkný, a co dál ta hračka umí. Já jen, že tohle zvládá i můj malý syn😂. Jseš kašpárek, a zřejmě tě UI a roboti nahradí ale pro většinu se žádný armagedon nekoná a ani nebude.
Spise si pak zamestnanci promluvi s pany tovarniky, protoze pak pojede existencne o hubu, a kdyz zazenes jakekoli zvire ke zdi….
Ale Hufnagele, v Čechách ?! Se Středulovými odbory ? Vy jste čínský bůžek srandy 😀 Vidlák by vám mohl vyprávět jak „protestující“ traktoristé jeli podlušně Prahou v pravém pruhu, aby nepřekáželi dopravě. A Hérodotos ať vás poučí, jak Češi povstali 3 dny před koncem války, nebo měli tzv. něžnou revoluci až když už proběhla všude kolem…
Podcenujes aroganciu tych podnikatelov a vladnucich vrstiev – pocitam ze to bude ako s landsmansaftom, ze si s pracujucimi utru zadok tak nepokryte ze to tie burky vyvola. Lebo slavny robot funguje len kym ma niekde ethernetovy alebo opticky kabel…
Stávkuje se někdy v ČR a SR ? Nikdy a nikde. Doporučuji si přečíst román TMA 2.0 od Neffa. Je tam scéna jak cizí nájezdníci vnikli do města a odváděli velitele, který udělal pro občany velké věci a proto přežili. Koukali z chodníku jak ho vedou v poutech – a nikdo nic neudělal. Každý byl sám se svým vlastním strachem… Autor to výborně vystihl. A nečetl jste jak Vidlák poznamenává, že všichni když o tom mluvil, byli za sjednocení opozice – ale když na to opravdu mělo dojít, zachovali si své pidistraničky ač museli vědět že takto prohrajou všichni ? Proč Barnevent nebo jaká guta to v tom Norsku je, kradl bez obav české děti – ale na ruské se neodvážili ? Jednou to zkusili – přišel konzul a stručně řekl : Ruské děti patří Rusku. Pokud je ihned nevrátíte, přijde si pro ně komando… Atd. Ne, tady se něco hne vždy až nakonec.
Tak nahodou, ja som odborar a za cias debila minstra obuvnika boli 30 000 protesty odborov ked sa rozhodol odignorovat existujucu dohodu o valorizacii platov vo verejnom sektore… a cuduj sa svete, panko vymakol a slubil zvysenie ku ktoremu aj doslo. Tolko aspon k Slovakom ktori nestrajkuju „nikdy a nikde“
To jsou ti lepší. Já mám kolem sebe většinou ztrychtýřované.
Vzato z druhé strany, poptávají? Co poptávají? Proč? Proč nepoptávají co nabízíš?
Proč se Tvoje nabídka nesetkává s poptávkou?
Proč nestojí o nabízené dobro?
Mladí co by stali za oslovení tlačí kočárek. Jsou takoví. Starostí z toho plynoucí mění pohled na svět.
Jak fungují školky a školy. Jak nekrmit Eta. Jak uživit rodinu.
To jsou jiné starosti než či propagandu vysílají krkavčí hory.
Jak být Eta. Jak nedopadnout jako Eta, snažit se, pak o vše „spravedlivě“ přijít.
vsak zatial o nic neprisiel….alebo vy o niecom viete?? niekde niekto znarodnil byty?? ci prinutil Etu aby previedol vsetky cenne papiere, ktore ma po svete, na miestnu pobocku CNB? prebehla v CR menova reforma?? Chyba Ety (samozrejme z mojho pohladu) nie je, ze sa snazil, ale ze presadzuje pokracovanie trendu, ktory vedie k sirsej chudobe okolo neho…..a nedomysla, ze raz ta chudoba sa moze obratit proti nemu a niecim ho ovali po hlave kvoli lepsim hodinkam. Prip. ze mu nie je zle pri predstave, ze vyjde z domu a uvidi obrazky ktore teraz vidame v chudobnych krajinach vo svete. Ze to v CR nehrozi, kedze nikto nema tu hlad? Trend v Europe je posunuty oproti USA o mozno cca 10 rokov, mozno viac. Vtedy si v USA nikto nevedel predstavit, ze kopa zamestnanych Americanov budu prespavat v autach, dalsia kopa si to nebude moct dovolit a budu na uliciach. Trend skupovania miestnych nemocnic hedzovymi fondami zlikvidoval velku lacnu miestnu zachrannu siet. Teraz uz presakuju informacie, ze tieto financne skupiny skupili mnohe zivotne poistovne, presunuli aktiva na bermudske centraly, v USA ostali defacto len „skrupinky“ a s tymito peniazmi a pakovym efektom pracovali na burzach. Takze ked teraz Apollo hlasi ze cast uverov, ktore poskytla ako sukromna spolocnost sa bude musiet odpisat, kludne sa moze stat, ze za nejaku nie prilis dlhu dobu nejaka ucitelka, ktora si cely zivot poctivo platila „bezpecnu starobu“ pojde v realite na ulicu tiez….pretoze z Bermud toho vela nevyrazi. A toto sa tlaci sem…..sukromne zdravotnictvo, sukromny dochodkovy system…..este vzduch a uz to mate kompletne. A toto je trend…..a ani Eta, ani nikto kto sem chodi, nie je dostatocne za vodou, aby si mohol dovolit tvrdit, ze to v takom systeme da….nie ak stat sa stane defacto vyberacom dani pre sukromnych feudalov niekde v Bruseli ci NY.
Co znamená v tomto kontextu „být za vodou“? Termín a jeho význam je mi znám dobře, zajímají mne konkrétní ukazatele, tedy podle vás.
V jedné malé obci nedaleko Příbrami mají restauraci Za vodou.
Navíc tam dlouhá léta funguje i ochotnické Divadlo Za vodou …
A jak si vysvětlujete upravené rčení „být za blba“?
Stačí najít nějakého blbá a postavit se za něj.
byt dostatocne za vodou znamena nestat sa v pripade realnej krizy obetou niekoho mocnejsieho….ci uz kvoli jeho peniazom, stykmi ci uz s mafiou, ktora potom pride alebo zvyskom mocenskych struktur statov, ktore budu ako budu.Mat dostatok aktiv, ktore ma kludne uzivia aj ked dojde ku kolapsu naokolo (a terat nemyslim, ze clovek ma policko, ktore ho uzivi, ak by doslo skutocne k najhorsiemu, musel by byt schopny ho branit). Nemyslim si, ze Eta je tak bohaty, aby mal ochranku, dostatok mimoriadne schopnych pravnikov fungujucich vratane Svajciarska ci Singapuru. Skor je potencialna hus na osklbanie pre tych mocnejsich, ked pravny stat skolabuje. Ciste teoreticky, za vodou moze byt spolocenstvo ludi, ktori si dokazu doverovat a zaroven nejake tie aktiva na vymenu maju
O to nejde. Jde o dobrý pocit ze seberealizace, ze spolúčasti na něčem velikém, z vlastní výjimečnosti, ze svého dějinného významu. Jeden z mnoha způsobů jak si zvednout hladinu dopaminu. Zítra zas do všedních starostí za chlebem vezdejším. Než bude další příležitost sáhnout za trám, vytáhnout fangli, navléci dres, napsat jiná hesla a pod korouhvemi vytáhnout na další výpravu za dopaminem. Za to či ono, a pak si stěžovat na ty druhé, že na své výpravě za dopaminem pod svými fanglemi hulákáním kazili naše hulákání pod našimi fanglemi pro spásu světa.
Jako ony dvě tlupy opic hrozící navzájem klacky přes propast. Dokud nezapadne slunce, aby zas vyšlo jako by se nic nedělo. Tak bude zapadat a vycházet i dávno po tom co ty dvě tlupy opic nebudou.
Však vy dobře víte kdo – ano, zbabělý chudák co to zastírá rádoby filosofováním.
Nepopírám, že odpočinek ve sklípku po náročném týdnu a před náročným týdnem, protože samo se nenakope, byl příjemnější i zdravější než se stejným praktickým výsledkem se v hicnu někam lopotit s fanglí či cedulí a tam hulákat.
Ne, který jen prudí pod více nicky.
Mezi proudy a proti všem.
Trefa, je to podobny mindset jak vypelichany smradlavy kocour aneb „vsechno vim, vsechno znam, delate to blbe, ja jsem nejlepsi“ tajovi brouci pytlici 🙂
🎯
Být přirovnán k vypelichanému starému kocourovi je pro mě vysoká pocta.
Spina zrud ,ktery musi vsecko a porad spinit. Ale z diry zbabele a anonymne..
My dobre vime kdo je zruda a kdo ne.
soudě podle toho pruzkumu, co ho neumeli cinknout lip nez na „pul na pul“ bych skoro rekl, ze Vidlakova nazorova bublina je hrube pres pulku naroda.
ono totiz jedna vec je smirit se s nemci. smirovani se s Posseltem and his melodybojs je uplne jinej sport.
ostatne soudím, ze usmirovani s Nemci provedl stejnou sluzbu, jako pride toleranci sexualnich mensin. a Netanyahu zivotaschopnosti statu Izrael do pristiho stoleti.
a proto dostal Vidlák ve volbách 4,6%
Vidlák si pro volby vybral špatnou partu, která odradila půlku jeho potencialních voličů, resp. voličů jeho ideí. Dobře, ještě komunisty bych zkousl – bylo nutné stavět ne na zelené louce, ale na už nějak etablovaných stukturách. Ale to, že „černá vdova české politiky“ – čeho se dotkla, to zničila, madam Bobošíková, byla jedna z tváří Stačilo, to nemohlo dopadnout dobře.
Nejen to. Vidlák byl inspirativní dokud byl vidlák. Pak chvíli po volebním debaklu. Teď se znovu snaží o „velkou politiku“.
Vynikající článek ! Vidláku díky ! Díky všem dobrým rodákům !
Já se připojuji a navrch ještě Vidlákovi chválím jeho úderný transparent!
Dobrá věc se podařila!!!
Ano , transparent dokonale výstižný !