22 listopadu, 2024

Západ náš vzor a nikdy jinak? Tak pokud si chceme všechno fungující zničit, tak proč ne, že.

Z německého školství se stává džungle, bití, šikana a negramotné děti jsou prý na denním pořádku. Čímpak to asi bude?

Tenhle status dejte prosím před oči každému sluníčkovému magorovi, který vám bude tvrdit, že multikulturní soužití a výchova stylem nemusíš nic umět, hlavně když budeš mít šest pohlaví a respektovat to, že se spolužák cítí jako kůň, je v pořádku. Není. Z těch dětí vyroste z poloviny banda nevzdělaných, frustrovaných a do života nepoužitelných sněhových vloček, a z poloviny též nevzdělaných, ale pro změnu agresivních a nic nerespektujících zakládajících členů novodobých pouličních gangů.

Jako přestaňme si sakra už konečně lhát do kapsy, že to zvládneme. Nezvládneme, protože to zvládnout nejde. Jakmile jednou pohřbíme naši kulturu a fungující školství, už se z toho nevyhrabeme. Fakt to chcete svým dětem udělat? Chcete aby se měli jako v Německu, kde podle Institutu pro výzkum rozvoje škol (IFS) na univerzitě v Dortmundu téměř každé druhé dítě navštěvující čtvrtou třídu bylo zbito nebo mu někdo ve škole ublížil? A více než deset procent zažívá on-line šikanu? Kde na základních školách vyplynulo, že 25 procent dětí ve čtvrtých třídách neumí pořádně číst. To znamená, že každý čtvrtý žák čtvrté třídy nezvládne ani minimálně porozumět textu.

Proč si myslíte, že to je? Protože Němci se najednou rozhodli, že se vymlátí mezi sebou a budou z nich negramoti? Nebo proto, že někdo podobný našemu Vítku Dozimetru Rakušanovi schválil nesmyslný migrační kvóty a nacpal těm dětem do škol děti úplně jiných kultur, kteří ty „původní“ přejely jak malinu? A proč tomu zženštilý a feminismem prolezlý systém neumí zabránit? No právě proto. Protože tak dlouho sluníčkově ustupujete, až dostanete nesluníčkovým šutrem po hlavě.

Kopance do hlavy, znásilnění na školním záchodě, rány učitelce od jedenáctiletého hocha. Hromadná rvačka mezi žáky, učiteli a policisty na střední škole v Berlíně. Zraněno 49 lidí. Dva patnáctiletí spolužáci Campus Efeuweg zbili spolužáka, přičemž jeden z nich ho držel na zemi. Oběť byla vážně zraněna na hlavě. Jedenáctiletý chlapec hodil židli přes celou třídu a zranil spolužáka. Učitelka se snažila útočníka uklidnit, ten ji udeřil a kopl. Znásilněná 13 letá dívka na záchodě. Zdroj: Die Welt dle interní zprávy policie.

Opravdu to chceme i tady? Jako nefunguje to. Nikdy a nikde. A s každým zvoleným členem této pětikoalí smečky volíte právě toto. S úplně každým. A tím, že se na volby vykašlete taky. Stačí se totiž podívat na Slovensko, kde jedině velká účast těch, co jim to stálo za to, změnila libtardí vítězný zpěv na ublížené fňukání.

93 thoughts on “Západ náš vzor a nikdy jinak? Tak pokud si chceme všechno fungující zničit, tak proč ne, že.

  1. Stařec a školství aneb hřejivý doteky.

    … no, co bych zapíral, je mi z toho smutno.

    Asi taky, že je to v životě o veliký klice, o děsným štěstí, prostě o tom nejzákladnějším, co deprivanti mezi náma se snažej zničit, neb je to o řádu, o povinnostech, o fungování rodiny a z ní vzešlých prachobyčejných mezilidských vztahů, o … o národě a vlasti.

    Co aspoň já vím … začíná to u kolébky, kdy se hlavička dítěte choulí do maminčiny chlácholivý hřejivý dlaně a … a později to houpání na tátově klíně ať se dělo, co dělo!

    Už jako malej kluk sem nemohl pobrat propastný rozdíly, kterých sem si všiml v mý rodině a rodinách mejch kamarádů (některých!). Těm byly odepřeny ty v mý rodině zcela běžný a samozřejmý láskyplný doteky. Tehdy sem nemohl pochopit proč někde NE a … a jinde se dostávalo mírou vrchovatou.

    Jako stařec UŽ dávno vím, že s těma dotykama a houpavým chlácholením maminek a tatínků to všechno začíná, protože tam někde uvnitř nás se začíná rodit ta nejsamozřejmější lidská láska. Později láska mezi lidma jako takovýma, z který je už jen krůček k lásce k vlasti (a co bych to nenapsal) i lásce ke smečce/národu!

    Přesto si myslím, když to tady tak čtu a vidím kolem sebe, že za mýho mládí (i přes ty, chválabohu, už doznívající děsivý hrůzy) sme to měli jednoduší, než to maj děcka teď. Z toho všeobjímajícího chladu usuzuju, že se něco zásadního podělalo, že MNOHÝM dnešním dětem chybí ty milující a hřejivý doteky a … a když se jim jich naopak dostává, tak naopak v míře nemajících konců, kdy ta rodičovská láska dělá z dětí téměř mrzáky, zkrátka lidi, který sou pro život skoro neupotřebitelný!

    Když už (z jakýkoliv příčin) selhali blízcí dítěte, tam za mýho mládí uměla zaskočit škola a ty hrozící největší škody dokázala včas podchytit a mnohdy (skoro i) napravit, takže to rostoucí proutí rostlo vzpřímeně a bylo k světu. Prostě tehdejší škola důstojně doháněla to, co některý mámy a tátové dokázali úplně zkazit.

    Pro nás UŽ dávno dospělý by mělo bejt i v našem zájmu (i v zájmu našich dětí, vlastně celý budoucnosti) to, co od věky věků bylo pro nás přirozený a samozřejmý (=hlazení, mazlení a houpání dětí), protože z těch nám dávaných lásek vzejdou zase stejný lásky, který i my můžem dávat, aby dál a dál pokračovaly k budoucím generacím. Od nich sou pak už jen krůčky k láskám k národu a vlasti.

    Ale běda, pokud je ubližováno našim dětem, mámám a slabým, pak MUSÍ následovat trestání ruky, která na ně vztáhnuta jest, byť by to měla bejt ruka rodnýho bratra. Hleďme si našich dětí, matek a slabších, chraňme je a mějme je rádi, prostě dělejme to, co každý může a trochu jen umí!

    Toť asi tak za mě vše k tomu tady propíranýmu blbství = (šikaně, podvádění, psychologům, škole, OSPODu … PRYČi … DALEKu…).

      1. Původní obyvatel
        Budu srovnávat dvě příhody.
        Jedu do Vigantic (to je u Rožnova pod Radhoštěm) navštívit dávného spolužáka. Setmělo se, je asi
        jedenadvacet hodin a v pološeru míjím postavu kluka , tak asi dvanáct let, mohu-li odhadovat.
        ,,Dobrý den“ , povídá a já odpovídám ,,Dobrej, dobrej“. Teprve pak mi dochází, že bydlím na vesnici
        na druhém konci státu a tam by mne potmě nikdo nepozdravil. A to má být pointa? ptá se čtenář. Nu dobrá, přidám ještě jednu příhodu z města, kde bydlím.
        Vracím se do domu, kde bydlím, a najednou se kolem mne utvoří hlouček školáků a hrne se také dovnitř. Ptám se , co chtějí, ale oni se rozeběhnou po bytě a počnou hulákat ve stylu ,,Indiánů“ , známých z filmů Haralda Reinla. Chtějí hotové peníze, které dlužím za jejich práci (žádnou práci na zakázku nikdo v domě neprováděl) a současně strkají do tašek , co vidí po stolech (fotografické náčiní a brašna s alprazolamem(lék na předpis, na černém trhu 10 kč za tabletu)). Vytahuji telefon a volám policii. Policie je odvádí a ještě stihnu vyfotit dospělého, který je provází.
        Vetřelci vypadli, zabouchl jsem dveře a čekal, zda se policie ozve. ,,Užívá někdo v domě léky, podléhající zvláštním předpisům?“ ptá se hlas ve sluchátku .
        ,,Já“ odpovídám. Tím telefonáty končí, o fotografii dospělého policie nemá zájem, neboť jde o osobu, stojící na veřejném chodníku a tam může stát každý. Účastníci se rozcházejí (taška je fuč)
        a já zjišťuji, že jsem na ulici sám před dveřmi, které nelze odemknout, je v nich zatlučená sirka. Nezbylo mi, než otevřít dveře krumpáčem. Ráno jsem viděl siluetu postavy, která vyjímá z mobilního telefonu SIMkartu. Vedle postele leží sice kladivo, ale nevím, jak by dopadlo šetření, kdybych ji proti zloději použil. Odcházím na vlak, abych sehnal novou. Brašnu po čtvrt roce jsem našel přehozenou přes plot do zahrady, jedno balení alprazolamu mi nechali. Naopak, přidali do ní peněženku. Prázdnou. Město, v němž bydlím má jiné poválečné obyvatelstvo, německá většina byla odsunuta. Vigantice jsou víceméně původní.

  2. Strana 156 a dal. (pro ty, kteří ingliššprechn čuť čuť li), Oil of Russia, Alekperov.
    A že Gorby byl, na rozdíl od Tenga, čučkařem (měl prý jakési oplétačky v Uzbekistánu, málem ho zavřeli) a jeho mančaft hejnem vrabců – monitorovaným několika jestřáby.
    Stručně řečeno vyrazila Čína na cestu vybavena tím, čeho měla nejvíce. Takže nejprve zemědělské přebytky. Pak systém dvojích cen a dál už je to stará baja (soukromé podniky, Joint ventures, řízená korupce…..).
    Čeho měl nejvíc SSSR ? Taky cibule, rýže a tuřínu ?
    Nikolivěk, šlo o plyn a ropu.
    Takže co ?
    Takže nic, obdobně jako u nás (viz naše výchozí pozice 1989 a srovnání s dnešním Polskem, Maďarskem….Vietnamem !!!).
    Usměvavý opilec to tam málem celé dorazil.
    I proto Putin.

    Kdyby chtěli, tak mohli už v tom osmdesatompatom zaject s prosíkem za Tengem , aby jim vysvětlil nový předvoj dělnické třídy , rolnictva a pracující inteligence – jak se má mít k ekonomice národní a ekonomikám lokálním, aby se udržel u moci i za kapíku. Nezajeli – proto že nechtěli, proto že nemohli, proto že je to nenapadlo…..Kdo to ví, odpoví.

    1. Ještě krátký úryvek (to je tuze směšné cha, cha , cha…že SSSR skončil proto, že ho kdosi neznámý uzbrojil) :
      „….In 1991, the US temporarily unfroze its Strategic Petroleum Reserve, and Saudi Arabia quadrupled its oil production. As a result, the world price for “black gold” fell to $8 a barrel. This was a catastrophe for the USSR, as the cost of oil production had by then reached $9 a barrel in parts of Siberia.
      In July 1991, Mikhail Gorbachëv sent a letter to the leaders of the G7 countries, asking that he be included as a participant in an upcoming London meeting of participants. The Western leaders invited him to the meeting, but gave no additional money. Even so, the total amount of debt assumed by the Soviet Union by that time had reached $80 billion.
      Having lost the ability to purchase food or feed grain for animal husbandry from foreign countries, the USSR was very quickly seized by a food crisis, which quickly grew into a systemic collapse….“

      To už byla Čína , co se týče extremní chudoby, na poloviční percentualní hodnotě – ve vztahu k celkové populaci , ve srovnání s rokem 1980.

  3. Já se tomu všemu nedivim.
    Jak s říká děti kopírují starší, dospělé a co vidíme lež, podvod,podraz a to se netrestá.
    Příklady táhnou, to co předvádí, umělci,kultura,to nemá nic společného s charakterem s odpovědnosti.

  4. Ty obavy o hrozícím rozvratu našeho fungujícího školství působí dost směšně. Systém je k hovnu 20 let, pokud je někde něco dobrého, je to setrvačností…
    Celých 35 let nového režimu se ve školách podporuje nedůslednost. Co si odnese do života maturant, který se na konci nemusí nijak prokázat úroveň zvládnutí matematiky nebo cizího jazyka? Že čtvrtinu toho, čemu se věnuje, může zasklít… K čemu je státní maturita založená na minimálním průniku RVP pro desítky existujících oborů? V první řadě k posílení přístupu ‚to nějak zvládnu‘ do života…

    1. Na rozdil od dlouhych bez konce pouckovych nazoru, ja nesouhlasim s nadpisem
      Kterej nam tvrdi ,“pokud si chceme vsecko znicit“…zase mame na nas , dalsi ty utocny obzalovaci poucky a hrozbicky pokudistu a jejich pokudismu..
      Kdo a co vsecko chceme znicit ,jak to delame a udelame , autorka nerika.
      Nic jinyho nas zrejme nebavi a nemuze.
      Dneska je na pretresu nase zniceni skolstvi..Sme se do toho vopravdu vobuli..

      Tvrzeni , ze si chcete znicit dokonce celej vesmir ,muze bejt , Pookuud dokud, budete
      a zustanete Cesi a ta tragedie nastane , ze kazdej Cech ted muze kazdej den a furt ,
      za to , ze je Cech..A za vsecko co udela,pokud , jaky obvineni nekoho napadne
      a na nas vrhne.
      Pokud je Cech , vesmir je v problemech..
      Je pak zcela prijatelny..A poucny..

      1. Někdo v komentářích ke klipu prohodil – že by nová česká hymna? No….já byla vždycky velká zastánkyně naší hymny, ale tohle hlásím, že bych brala. Všema deseti.

  5. Autorka v perexu píše:
    „Z německého školství se stává džungle, bití, šikana a negramotné děti jsou prý na denním pořádku. Čímpak to asi bude?“
    Dovolím si doplnit:
    Nějak se nám tu rozmáhá už dávno zapomenutý černý kašel, tuberkulóza atd. Čímpak to asi bude?

    1. Problém s paní Markovou je ten, že zásadně nezdrojuje. A já články obsahující „prý“ a podobná slůvka nerad.

      I svrab a záškrt.
      Zajímavé v té souvislosti je, že přeočkování donedávna nebylo třeba a přesto nedocházelo k epidemiím. Ale jen co se tu objevili připrchlíci, sbalila si imunita fidlátka a uchýlila se do exilu.

      1. Re: Občan

        Tak nějak netuším, proč by bylo potřeba zdrojovat, odkud dorazily černý kašel a tubera. Všichni to vědí a všichni se tváří, že to je to jedině správné obohacení, stejně jako cáklé soudružky, které tvrdí, že po očkování jejich dítka zblbnou „uplněcypeganc“. Manželka jich teď má plnou třídu, ani nemusely abslovovat očkování hexavakcínou.

        1. Ad Občan 14:36
          Já o voze, vy o koze. Vy zdrojujete článek z prosince 2023. Ano, ta šarvátka s mega-pharma-byznysem samozřejmě pokračuje. Já ale odkazoval na roky 2004 – 2008, kdy GMC tehdy (nerad) uznal její DATY PODLOŽENOU argumentaci o vymizení 99% úmrtnosti PŘED zavedením povinného očkování.
          Pár grafů z její tehdejší obhajoby, + profesní životopis a zdůvodnění geneze jejích názorů z jednoznačně pro-vax postojů až k holistickému přístupu např. zde: https://www.badatel.net/vakciny-pre-zdravie-nepotrebujete-tvrdi-lekarka-ktora-zvitazila-nad-britskou-lekarskou-radou/

  6. Ještě stran násilí popisovaného v článku.
    My jsme se na ZDŠ řezali jak koně. Jednak region razovity, dále kofoly a narodovošč (navštěvování szkoly podstawowej namísto ZDŠ).
    Řešilo se to celkem v klidu školními a posléze domácími výprasky. Byl to nejefektivnější způsob, jak zvládat problémy.
    Čímž chci sdělit, že nezáleží ani tak moc na výši trestu, jako na jeho nástupu po zjištění prohřešku.

    Další VELMI efektivní opatření spočívalo v případném odběru dětských přídavků, resp. zrušení slevy na dani. To se pak starali VŠICHNI rodiče bez rozdílu.

    1. Targusi, dovolím si citovat svoji Labuť:
      „Možná byste něvěřili, jaký pedagogický úspěch přináší dobře a včas umístěná obyčejná facka.“
      Světe div se, oba její už opravdu hodně dospělí synové jsou docela normální a maminku mají rádi.

      1. Mojí mamce ( učitelce) kdysi řekl žák,, paní učitelko, nepište mi tu poznámku. Radši mi jednu vražte nebo se tata zbéči a bude mazec.
        A to u nás na Hané je lid klidný .

        1. Paní utelka měla jistě lehčí ruku než tata, zvlášť když by se zbéčil. Žák byl nadaný, v kritické situaci uvažoval klidně (holt Haná) a tedy správně.

        2. Moje (nikdy ovsem nahlas nevyslovene) prani smerem k rodicum, kdyz uz kazani bylo delsi nez minuta… prosim, jednu mi strel, at uz to mam za sebou…

          🙂

    2. Připojím vzpomínku na našeho třídního, volyňáka, co prošel boji na Dukle. Přistihl kluky, jak se rvou na chodbě. Odtáhl oba do svého kabinetu, útočník dostal facku a ponaučení, že spory má řešit ústně a sílu má od toho, aby chránil slabší. Pak ho poslal do třídy. Jen co se za ním zavřely dveře kabinetu, tak napadenému přiletěla také jedna s ponaučením, že je chlap a musí se umět bránit. Oba pánové, dnes už v předchůdovém věku, na ty dvě pořádné facky, které dostaly ve svých 12 letech, vzpomínali jako na něco, co změnilo jejich život. Rodičům samozřejmě třídní nic nehlásil.

      1. Naše češtinářka to ještě ve druhé pol. 70. let řešila stejně a nikdo z nás si netroufl byť jen ceknout.
        To je dnes, bohužel, zcela nemyslitelné. I lehké plácnutí tenkým sešitem po hlavě muže mít pro učitele velmi nepříjemnou dohru, protože hyperprotektivita některých rodičů hraničí se zločinem 🙁

        1. Někdy je facka nejlepší řešení. Na tento způsob řešení kázně musí být učitel osobnost. Jsou dnes ve školství osobnosti zastoupeny v dostatečné míře?

          1. Kdysi / po plyšáku/ byla taková diskuz začínajících aktivistů. Tam to starý kantor vysvětloval takto“ Dostane_li lepanec okamžitě – ví za co a proč- a přibrzdí. Dostane-li poznámku doma k řešení už neví za co, protože mezitím těch lumpáren udělal víc.

        2. Občan.
          My měli takovou matikářku. Zrzavá hříva, rudý drápy, marlboro v hubě – a rok 64.-68. Když někdo prudil přes míru, přerušila výklad až třída ztichla a pak zakývala tím rudým drápem. Provinilec se přišoural ku katedře, nastavil zátylek, jednu chytil a zase se odšoural. A nikdy nepsala poznámky.

          1. Touha po nasili primitivnich neandrtalu ,je hluboce zakorenena v obyc lidu ,
            tu si kulturni lid neda jen tak vzit , touzi po nasili , povazuje nasili za universalni prostredek napravy /zmlatit/ a poucuje a vrele doporucuje
            jako reseni /zmlatit kazdyho , co nejvic /,
            na vsecko..Nasili = spokojenost.

            1. mozno….ale ono to skor bola skratka. Na druhej strane ziadny psychicky teror, ktory mohol niektorym detom opakovane ublizovat, ked povedzme ze na poznamky rodicia zle reagovali…..a nemuselo ist o fyzicke tresty, niekedy sa v dosledku toho atmosfera v rodine dostala na bod mrazu a rodicia si ani neuvedomovali, ze to dieta by naozaj radsej dostalo jednu facku (samozrejme slabu, netreba z toho robit kovbojky), ako mesiac pocuvat komentare od rodicov o svojej neschopnosti (nehovorim o sebe).
              Druha vec je, ze zasa deti v urcitej miere videli a poznali „nasilie“ a nesypali sa z toho, ani z inych veci tak lahko. Ale ked opatrovane dietko zijuce v sklennikovych podmienkach skonci skolu a zrazu dostane na hubu v praxi, kde uz nikto sa s nim maznat nebude, tak sa z toho kludne moze zosypat. Tiez som zastancom, aby sa chlapci naucili branit, pretoze niekde v ulicke ked sa stretne s Afgancom, tak to fakt nemusi dopadnut dobre

      2. Po vyslechnutí zúčastněných stran a po zvážení všeckých polehčujúcích okolností, podle právoplatných palagrafů usnésl sem sa na temto rozsudku, proti kerému néni odvolání:
        Za á) Zlodějovi pětadvacet čaganem, že kradl!
        Za bé) Okradenému pětadvacet, aby si na svoje věci dávál lepší pozor!
        Za cé) Svědkovi pětadvacet, aby sa neplétl do věcí, po kerých mu nic néni!

        (Slovácko sa súdí)

        1. Náš milovaný velitel objektu „B“, podplukovník Vasil Tegza (Ukrajinec a fronťák!) řešil přestupky fackou ve své kanceláři. Dokonce i u praporčíků a nižších důstojníků. Žádná hlášení, žádné kázeňské tresty. Nikdo si nikdy nestěžoval.
          A vážit si ho museli, protože vlastnoručně vyhodil od brány ruskou motostřeleckou rotu, když nás přišli zabrat v srpnu 1968. Natažené samopaly, namířené kulomety z OT. Degradoval jejich „lejtěnanta“ (jediného Rusa mezi Mongoly) na místě, serval mu distinkce – a OT se pak otočily a k objektu se už nikdy nepřiblížily. Přitom oni byli ozbrojení až po zuby a Vasil tam přišel beze zbraně, bez doprovodu, jen v saku, které měl ověšené sovětskými medailemi až po šosy.
          Kdybych to neviděl na vlastní oči, považoval bych to za bájnou historku z vojny.
          No – je pravdivá.

            1. Ha ,ha velitel a rota meli svoje rozkazy ,ale soudruh tegza , kteryho v zivote nevideli vydrzkoval hubou , aby ihned na ne zapomneli.
              Ha a ha…
              A radeji dali prednost aby dostali za neuposlechnuti a nesplneni
              rozkazu v bojovy situaci, asi co, jaky tresty asi ?? Ha a ha….
              Ted jak je vyhodil vzal kazdyho za limec a vodhodil, nebo co??
              Celou po zuby vyzbrojenou rotu , pac ta cela rota vedela a byla zdesena ,cela rota vedela , ze beda , von v kancelari , v kancelari kazdyho zfackuje !!!! Hruza.
              Z toho se tak zdesili a prchli , aby se uz nikdy nevratili..
              Nenapadlo je se ani zeptat, kdo je. Vubec a strach jim to nedovolil..
              Tak strasne se vylekali a vydesili..To muselo bejt hrozny..

    3. Naprostý souhlas. Absolvoval Jsem 11 třid na Těšínsku a jednou byly v naší třídě 3 dvojky a jedna trojka z chovaní (tu trojku jsem měl já, protože výbuch jododusíku ve vyučovací hodině).

      Jistý Lojza Žák nám vždycky dal demokraticky vybrat: chceš poznámku, nebo třídní důtku vpysk? A věřte nebo ne, my jsme vždy zvolili tu facku misto poznámky, protože transfer informace domů by měl mnohem horší následky.

      Číňani mají takové moudré přísloví:
      Dítě má být do 6 let králem, od 6 do 16 let otrokem a od 16 let partnerem.

      Až na nějaký ten rok plus mínus to dokonale sedí.

  7. Autorka

    Paní Marková, asi vás zklamu, ale šikana je normální projev fungujícího kolektivu.
    Můžeme o tom diskutovat, můžeme proti tomu protestovat, ale nebude nám to nic platné.

    JEDINÁ funkční metoda proti šikaně, je zavedení tzv. drilu. Dril ovšem ve školách dnešního typu jaksi zavésti nemůžete, bo lická práva 100% a uložení, potažmo plnění povinností 0%.

    Že je na CELÉM prvním stupni analfabetismus i v Čechistánu, o tom se pilně mlčí, pouze občas nějaká učitelská ovce plkne, že je to tak vlastně v pořádku a naučit se číst – pardon – poznávat písmenka, někdy ve čtvrté třídě je vlastně super výsledek – viz nedávná diskuze o tom, že v Čechistánu dostává celá čtvrtina populačních ročníků odklad povinné školní docházky.

    Pokud nepobíráte, o čem píšu, uvedu malý příklad z praxe.
    Moje Stará Jahoda dostala za úkol dotáhnout nyní první třídu do konce školního roku, z důvodu dlouhodobé nemocenské dosavadní paní učitelky. Přišla si do hodiny zjistit, co má s dětmi probírat, aby navázala na dosavadní práci.
    Tam s hrůzou zjistila, že děti se nyní v dubnu učí psát písmenko „A“. Když se nejapně a velmi zaobaleně zeptala, co třída dělala od září do dnešních dnů, bylo jí řečeno, že se žáčci učili písmenka tiskací.

    Zajisté pochopíte, že když se dětičky učí tak zdrcujícím tempem abecedu, nemohou dopadnout jinak, než jak dopadají.

    1. Targus:
      Prdlačky. JEDINÁ skutečná obrana proti šikaně je protiútok. Moje neteř si ve třetí třídě poradila s místním řimbabou – šikanátorem velmi hladce: kopla ho vší silou do holeně a nahlásila, že příště to bude do koulí. Vypadala tenkrát jak ta holčička, co kradla Fidorku na přechodu. A chvíli měli klid všichni, nejen ona.
      Tohle je třeba učit každého, kdo k tomu má sklony. Cítíš se jako lovná zvěř? Tak se otoč a vytas drápy.

      1. No, ja tohle poradil dceri ve skolce. Pri pristi navsteve jsem taktne upozornen, ze ji mam poucit, ze spoluzaci se nebijou. Prozradil jsem celeou genezi problemu a slibil, ze to s ni proberu. Ucitelka mela pochopeni a dcera uz mela klid 🙂

      2. K nám do třídy se v šesté třídě dostala dvojice magorů. Bratrů, již propadlých a asi tak o hlavu větších. Jejich otec byl permanentním hostem v kriminále, matka chodila „uklízet“ do „vybraného“ hotelu.
        K učení se stavěli tak, že do školy chodili na lehko a vše brali nám. Když třídní na stížnosti reagovala tak, že v její třídě žádná šikana není a kdo tvrdí opak teprve pozná co to šikana je jsme se domluvili a dali jsme jim lekci slušného vychování, kterou jsme museli posléze zopakovat ještě jednou. Pak dali celkem pokoj, posléze oba na konci roku propadli podruhé, skončili v pomocné škole a pak už byl klid definitivně.

      3. Re: Markýza

        Nečtete pozorně. Já jsem nepsal o obraně šikanovaného, nýbrž o potlačení šikany ze strany vedení kolektivu.
        Osobně jsem řešil šikanu svého syna tak, že jsem ho přihlásil do kroužku řeckořímského zápasu. Když asi za půl roku flákl se šikanistou o zem a přitom mu roztrhnul oděv, reagoval jsem na poznámku v žákovské knížce proti zápisem: DOBŘE UDĚLAL A NECHTĚJTE, ABYCH TO ŠEL ŘEŠIT DO ŠKOLY OSOBNĚ. Pančelka se už neozvala.

        1. Tak sport funguje univerzalne. Jeden muj sverenec se mi takhle pochlubil, ze vymetl podlahu se svym sikanatorem asi rok a pul po tom, co u mne zacal. Stacilo, ze nabral fyzicku, prestal se bat a od zameteni byl klid.

    2. Takže maturitu budou mít ti, když zvládnou napsat křestní jméno a vysokoškolský diplom za kompletní podpis. Už budeme konečně na Zááápadě, přímo v USSÁcku. Zlatá „Nahoru po schodišti dolů“.

      1. Proč to komplikovat?
        Já si myslím, že mít maturitu je nároková záležitost a tudíž by se maturitní vysvědčení mělo vydávat zároveň s rodným listem.

      2. No taky nejsou marný dva filmy – Panu učiteli s láskou I. a II. Když zjistil, jak na tom jsou a že nemá šanci je cokoliv přiučit, šel na to chytře – přestal učit a uváděl je do praktického života. Parádní filmy

    3. Targusi, promiňte, ale melete totální exkrementy.
      Jako by se to poslední dobou stávalo Vaším koníčkem…

      Šikana rozhodně není žádný „normální jev“ a v žádném případě ji nikdo nezametá pod koberec.
      Dril se v přiměřené míře uplatňuje; ovšem ne v takové, jakou byste si patrně představoval. Nicméně jsou určována jasná až polopatiská pravidla a vyžadováno jejich dodržování. Porušování pravidel je trestáno a) v rámci ZÁKONNÝCH možností a b) si nechám pro sebe.

      Analfabetismus existuje, protože existují rodiče, kteří jsou sami sotva pologramotní a nemají žádný zájem na tom, aby se jejich děti vzdělávaly. Ovšem to jsou jednotlivé kusy v rámci školy a ne běžný jev, jak tvrdíte Vy.
      Nikdo nesmysly, které Vy tvrdíte, nikde neplká právě proto, že to jsou nesmysly. O tzv. „výstupech“ pro žáky „s podporou“ se vedou plamenné diskuse a ZATÍM vítězí zdravý rozum – tedy kladení požadavků na „inkludy“ v podobné výši jako na zdravé děti. Prograsivisté by to chtěli jinak, ale ZATÍM neuspěli.
      Odklad s tím nemá vůbec co do činění. Ten je udělován HLAVNĚ kvůli SOCIÁLNÍ nezralosti dětí – tedy že nezvládají pobyt mimo rodinu a nemají základní sociální návyky a dovednosti.

      Pokud je pravda, co tvrdíte (a přiznám se. že mám obrovský problém tomu věřit, i když to je speciálka), měla jít za ředitelkou či ředitelem školy a oznámit jim vážné porušení RVP i ŠVP.

      Čtení a psaní tiskacím písmem je normální. Vedle toho se děti samozřejmě učí psát a číst psace, a to od cca listopadu, kdy začíná nácvik psacích písmenek. Na speciálce to asi bude ještě pomalejší než v běžné škole. Ale i moje třída se teprve teď bude učit psací „g“ a „f“ a většinu psacích písmenek se naučila až během druhého pololetí.

        1. Dávej tam přísudky.
          Existují totiž i benigní progresivisté, nebo pokrokáři – chcete-li.
          Stejně tak liberálové.
          Třeba taková Rosa Luxemburgová psala, že kořenem jejího světonázoru byl liberalismus. Proto také varovala před byrokratizací postcarského Ruska, a před tím, že se může zvrhnout v teror.

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Progresivismus

          Víš, ono je to tak přitažlivě snadné, vypustit nějaké takové obecně hodnotící slovíčko. Ale věř mi, že někdy jde jen o toho nepřítele. Mít ho vždy po ruce a snadno identifikovatelného.
          Ostatně progresivistou není ten člověk, který jiné lidi nazývá progresivisty. 😀

          1. Takovy sou a hodne jich co jen porad a dokola ustrasene varujou a tak chteji
            bejt nadchytraaci ,proroctvi vykrikuju , zbytecne hystericky spekulujou vo tom, co muze strasnyho bejt ..Neco sem vod ni cet..
            Kazdej zvrat ,prevrat a revouce ma svuj prubeh a nasledky sou ty podobny zkusenosti , kterym neni mozny se vyhnout.

      1. a ja tomu analfabetismu verim, a nedavam to za vinu rodicom – v case, ked som ja uz citala z citanky, moj syn v prvej triede cita z ctecich listov, vymyslenych urcite pre osobitne skoly – na zaciatku slabikara je pre kazde pismeno basnicka, a tam ze – cita ucitel, ziaci opakuju … ten neskutocne vrieska, ked mu doma poviem, aby tu basnicku precital … precita, bez chyby, precita aj zadania pod ciarou, co ze to ma v ktorom cviceni urobit … ale potom na precvicovanie dostane zase ten cteci list, a su tam konskymi pismenami slabiky, max jedno cvicenie slova – sa ich na A4 vojde asi tak 10 …

        vyrobit analfabetov je primarne zadanie zakladky v prvej triede

      2. Re: Občan

        Samozřejmě, že šikana je NAPROSTO normální jev, liší se pouze v míře projevů, o jejím zametání pod koberec jsem nenapsal ani písmenko a vy si jednoduše vymýšlíte.
        Samozřejmě, že analfabetismus existuje, je pouze potřeba sjednotit si jeho definici. Já považuji za analfabeta kohokoli, kdo není schopen souvisle najednou přežvýkat – pardon – přečíst a pochopit smysl psaného útvaru, který je delší, než pověstných 2 x 160 grafémů, neboli dvě SMS zprávy za sebou.
        Takových kusů je na naší škole několik v každém ročníku až po finální devítku.
        Jinak souvisle číst jednoduchý text z čítanky umějí na prvním stupni tak tři, čtyři žáci z JEDNÉ třídy, a to jim ještě fandím.

        A teď zdroj – vy si na to potrpíte – účastnil jsem se letos akce „Noc s Andersenem“ a byl jsem zděšen.

        Ad výuka psacího písma od dubna – probíhá v NORMÁLNÍ třídě, nikoli ve zpomalených.
        Btw fascinuje mne, že víte daleko lépe, co se děje v naší škole, než přímá vyučující. Jste prostě pašák.

      3. Dobrý den, souhlasím s Targusem, mám přímou zkušenost se synem. Máme ve vsi tak moderní školu, že syn v první třídě v květnu uměl psace cca 20 písmen, dohromady velká + malá. Pak dostali novou učitelku, která se to s nima snažila dohnat. Bohužel se nepovedlo – 2 děti inkludované a 2 asistentky k nim a narušilo to pořádek v celé třídě. A školu tady máme moderní, novou, vypadá tedy spíš jako nějaký sklad, celá bílá, samé ocenění, obrovské chodby a k nim kontrastně relativně malé třídy, nedávno tady byl i Pepa při toulkách Středočeským krajem. A s velice moderní výukou, samé diskuse, koberce na zemi, sezení v hnízdech…
        A šikana? Ve čtvrté třídě syn přišel domů s rukou nahoře: mami, podívej, co mi provedl spolužák.. malíček a prsteníček dvojnásobné. Tak jsme jeli do špitálu, malíček měl prokopnutý, když ho spolužačka shodila na kluka, který ležel na tom válecím pytli a ten ho skopnul.. syn si bránil hlavu. Takže dostal na 6 týdnů sádru, hrozila i operace. Když jsem volala učitelce, řekla, že klukovi dala poznámku a že synovi tu ruku prohlížela a nic s ní neměl, jakoby mi to ani nevěřila. Dál už jsme požadovali jednání u ředitele. Dnes už je syn 2 roky pryč, na nové škole s klasickým způsobem výuky. Jen lituji, že jsme ho nedali dříve, ale byla to naše spádová škola, vozit ho do Prahy takhle brzy jsme nechtěli.

  8. No a co kdo udělá proti?

    Nic.

    Nic co by vadilo.

    Když si čtu debaty pod diskusema, je to pořád to samý. Nic neudělat.

  9. Násilí na školách je první fáze.

    Druhá fáze je, že je ve školách absolutní klid. Žáci do školy přestanou chodit.

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-skola-dochazka-absence-psychika-ekonomika.A240410_194223_zahranicni_vals?zdroj=patro

    „Čtvrtina amerických žáků jsou chroničtí absentéři, v některých městech jich do školy nechodí soustavně čtyřicet procent.“

    Co dodat? Není co. Rozklad v přímém přenosu. Co st tím? Žádný jednoduchý recept.

    1. Re: Admirál

      První krok – odebrat rodičům VEŠKERÉ dávky a daňová zvýhodnění, pokud má dítě ve školní docházce neomluvené absence a nemá domluvenu indivindi výuku, kterou musí pochopitelně musí pochopitelně plnit.

      1. OK. Jako nouzový krok dobré. Souhlas i s tím, co píšeš výše. Zvýšit autoritu školy. Tenhle problém je ale systémový.

      2. Jenže oni(y) je mají omluvené.
        No a rodič (mnohdy ale pěstoun, většinou babička – ten, ta totiž dostává „Dávky pěstounské péče a zaopatřovací příspěvky pro mladé dospělé“) na příslušný úřad nepřijde.

        1. I omluvenych muzete mit jen omezene mnozstvi. Jako robatko jsem byval jeden cas dost nemocny a nastradal jsem kolem dvouset omluvench hodin a uz to bylo tenkrat na hranici.

          1. Moja holka ma na 8-rocnom gymku, ze pri absencii 20% hodin z predmetu bude komisionalne preskusana, na ‚obyc‘ zakladke, kde su ostatne deti, nicim podobnym nevyhrazaju

        2. Re: Člověk

          V době mé docházky platila zásada, že omluvou byly POUZE zdravotní důvody a rodič mohl omluvit POUZE jeden den.
          Pokud chtěl rodič omluvit něco jiného, musel provést omluvu PŘEDEM, nejlépe pak osobní návštěvou, jinak se to ihned hlásilo polišům.

    2. Ad Admirál 11:26
      Trošku OT, ale snad ne úplně mimo mísu 😉
      Čerstvá osobní zkušenost: Naše kreativní dvanáctileté kvítko udalo ve škole svou maminku.
      Ta totiž udělala tu chybu, že se snažila dohnat domácím procvičováním to, co ve škole synátora nenaučili. Domácí úkoly už druhým rokem nedostávají a syn se velmi ohrazoval, že nikdo z jeho kamarádů se doma taky učit nemusí, tedy ani on nebude. Maminka jako tintítko fyzické tresty nezvládá, i kdyby chtěla. Stopla tedy kapesné a silně omezila internet. Já na jájínka vztáhl ruku naposled cca před třemi lety když do očí křivě obvinil mámu a do očí lhal, že to on ne, to ona… Moje chyba, chlapec od kámošů dostal radu, že na pěstouna je třeba volat policii. Jeho kamarádi jsou totiž úplná studnice know-how, jak na nepřizpůsobivé rodiče. Poslední dobou totiž rovněž nezištně poradili, jak se nenechat nutit do domácího učení. Návod překvapivě prostý, metoda jednoduchá: Klíčem je, brouzdat pár dní / týdnů po škole lehce oválený, nemýt si vlasy šamponem, lehce smrdět a žebrat od spolužáků jídlo o přestávkách. Pak stačí jen počkat, až se třídní zeptá…
      Po celou tu dobu „zrání události“ doma tvrdil, že ve škole vše OK, snídaně nechával z větší části na kamnech, večeřet odmítal úplně a se scénami, že nemá hlad a chce zůstat štíhlý. Mytí vlasů úmyslně jen markýroval pouhým namočením a oválet zevnějšek stíhal cestou do školy asi i přirozeně. Jeho kamarády jsme většinu večerů často nemohli od nás dostat z baráku, bývali u nás nalezlí tak často, že to až hraničilo s neomaleností. Ale říkali jsme si: lepší, než aby synátor čučel do mobilu…

      Pak přišla manželce pozvánka ze školy, že prý individuální schůzka s rodiči. Otec (žijící v jiném městě) byl taktéž obeslán a i on se dostavil.

      Když mi žena vyprávěla, co jim tam třídní, asistentka, ředitelka a psycholožka předestřely, oči mi málem vypadly z důlků a brada mi plandala někde u kolen…
      Synáčkovi prý třeba věnovat více pozornosti u osobní hygieny, prát mu pravidelně oblečení a hlavně, dávat mu každý den najíst, aby měl nejméně tři jídla denně. Strádá prý totiž po všech stránkách, jak se svěřil. To ale ještě nic nebylo, to se dalo nazvat pouhým přátelským upozornění na rozehřátí. To ostatní už byla silnější káva a týkalo se to mne osobně, ač jsem nebyl pozván (nejsa jeho rodičem…) Chlapec se prý KAŽDÝ DEN bojí chodit domů, protože se bojí, abych ho ZNOVU nezmlátil před kamarády. To když prý vykládal školní psycholožce, měl slzičky v očích – a to se počítá!! (Dostal před těmi třemi lety tři pořádné pohlavky, protože do očí lhal mně i své mámě. A pravda, byl u toho jeden z jeho kamarádů, který k nám ale chodíval zřídka jak před tím, tak potom.) Dále se mne prý bojí i všichni ostatní jeho kamarádi a to až tak, že se bojí u nás o víkendech přespávat. (Přičemž u nás přespával někdo z nich každou chvíli a nasáčkovaní byli u nás hodinu až dvě MINIMÁLNĚ OBDEN a po baráku courali, jak a kdy se jim zlíbilo!!

      A protože každý pořádný dortík má mít svou třešinku, i na tu došlo: Když už prý seance spěla k závěru a vytřeštěným rodičům bylo blahosklonně sděleno, že protentokrát to na OSPOD ještě hlásit nebudou, ale nemělo by se to už opakovat, přitočila se k mé ženě školní psycholožka a mezi čtyřma očima jí domlouvala, ať prý mi citlivě domluví, abych se už s chlapcem raději nedíval na to porno. Že je prý na jednu stranu chvályhodné, že se s ním snažím trochu sblížit, ale toto není vhodná cesta. Musel jsem uznat, že toto byl od chlapečka majstrštyk. Oni mu to všechno sežrali i s chlupama, s navijákem a s vidlema a to všechno zároveň!!! Ale dítě má dnes vůči rodičům ve všem pravdu a nikdo nesmí ani ceknout. Jinak OSPOD.

      Jeho otec byl na štěstí při smyslech a synáček do dvou týdnů změnil bydliště i školu a jsou teď s jeho otcem v jejich městě a k nám už jen dojíždí ob týden na víkend. (Dohodli se okamžitě s manželkou o inverzním otočení péče o syna, protože tohle by s dalším vývojem bývalo nedopadlo dobře asi pro nikoho z nás. Nemělo to jiné řešení než PRYČ a DALEKO…)

      Šestiletou naší dcerku už jsme zapsali na jinou školu, i když to bude znamenat dojíždění.
      Pointa: mám dojem, že už i při současné míře inkluzivity našeho školství si k ideo-šílenostem dostatečně přičucháváme i bez dalšího připrchlického obohacení…

      1. tak tohle je husty, doufam ze si to chlapec vzal i jako trest, protoze to znamena ztratu kamaradu a otec nebyva tak mekky jako matka.

        1. Nejlepsi je, nebo neni , si nechat v dome potulovat naky vyrostky, 24 hodin ve dne v noci. Ktery pak muzou delat co chteji..

      2. Strasny pribeh a neni proti nemu efektivni a jednoduche obrany. Stalin udelal zakony o trestni odpovednosti lidi uz od 12 let. Jisteze to bylo zneuzito na tridni boj – ale asi vedel co dela, kdyz i Solzenicin psal o detskych gangech v Gulagu, ktere byli smrtelne nebezpecne. Jak se dneska proti tomu branit ? Monitorovat s kamerami 24 hodin zivota, kde se pohnes s tim malym smradem ? Nezakonne, nerealne a lehce i toto otocitelne proti tobe. Jeste z pekla stesti ze otec smrada se zachoval rozumne. Kdyby na to hodil kladu, tak by ti nezbylo nez rict si ze toto je osud, opustit tu zenu i s jejim spratkem a ponechat je svemu osudu. Hrozne, ale lepsi nez i tak niceho nedocilit – a sam jeste mit zniceny zivot, pripadne rovnou sedet v base.

        1. Připomíná mi to první polistopadové Poslední slovo v Lidovkách. Napsal jej Vaculík, a bylo to právě o tom, že dětem se začíná dávat možnost křivě obvinit rodiče z týrání. To je nějakých 34 let – tak dlouho už to tu bují a zřejmě už budou kořeny zarostlé pěkně hluboko a vyplet to nebude tak snadné.

          Závěr toho posledního slova zněl zhruba takto (omluvte chatrnou paměť): „… až se ten můj spratek bude sápat po telefonu, aby mě obvinil, budu hledět, abych byl u toho telefonu první.“

      3. Re: Tb

        Vím, že se to lehce radí. Nejlepší obrana je útok – zavedení vojenské kázně.
        Udělal jsem to v době, kdy byla žena v nemocnici – třetí porod.
        Slečny na mne nebyly zvyklé (byl jsem doma asi tak dva půldny v měsíci) a myslely, že se mnou budou orat.
        První den oraly.
        Ještě ten den večer čuměly.
        U postelí komínky s oblečením na druhý den, fotr s píšťalkou a hodinkami v ruce, na dveřích nalepená bodovací tabulka, pod ní ZOT-ka (záznam odměn a trestů). Nechápaly až matčina příjezdu z nemocnice.

        1. A propos s tím špiněním bych si poradil jednoduše. KAŽDÉ ráno do sprchy pod dozorem A NĚKOLIK FOTEK celého umytého klučíka jak na OSPOD, tak i do školy a samozřejmě na facebook, aby z toho měl pěknou ostudu.
          Odprošoval by už třetí den.

          1. to začalo už v půli devadesáte. Chápu že něco takového nečekali a táta to vyřešil. Ale v dnešní době jaký problém debilem jej u snídaně blejsknout, ke dbeřím dát kameru se záznamem pohybu/ fotopast/ mladýmu to neříct. a záznamy hezky skladovat – je tam stav, datum a čas.

      4. Pokud už 12leté dítko udá ve škole svoji maminku, maminka by měla dítko poučit, co se mu stane: že se to obrátí hlavně proti němu samému: může skončit v děcáku, kde dostane tu správnou výchovu – a co ta výchova obnáší. Že už možná svoji rodinu neuvidí, bude sdílet 1 pokoj s několika opravdovými hajzlíky, kteří ho budou šikanovat doopravdy, že může zapomenout na mobil, na počítač, na návštěvy kamarádů, na kapesné, na bonbony a všechny výhody rodičovské péče. 12letý to už setsakra pochopí.
        A pokud je malé dítko ve škole šikanováno od nějakého hajzlíka, okamžitě ho přihlásit na kurz sebeobrany, a poučit ho, že se musí bránit, jinak to s ním půjde celý život a celý život bude neúspěšně zápasit s takovými hajzlíky. Bude absolutně bez sebevědomí. Hajzlíci mají velmi vyvinutý smysl kdo je bez sebevědomí a bojácný – stejně jako hajzlík dospělý. I naše dítko bylo jednou ve škole šikanováno, vysvětlili jsme mu, že musí útok okamžitě vrátit a jakým způsobem, aby ho nemohli obvinit z nepřiměřené obrany, neb naše dítko je velmi hubené, ale fyzicky velmi zdatné-sportuje, jezdí na kole, na lyžích, plave. Hajzlík ztratil řeč i aktivitu – a byl pokoj. Víckrát si hajzlík netroufl. Pro dítko nesmírně poučné pro další život.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *