18 dubna, 2024

Vysoký tlak není nemoc

Vysoký krevní tlak není nemoc. Je to příznak a symptom toho, že organismus vybočil ze zdravého normálu, z homeostatické rovnováhy.

Konvenční medicína radí pilule na snížení tlaku. Je to sice jednoduché, ale tyto pilulky mají často nepříjemné postranní účinky. Ty se potom řeší dalšími pilulkami s dalšími postranními účinky, a může to vést k problému kluzkého svahu, kdy se pacient dostane navždy na farmakologický kolotoč. Další problém vidím v tom, že zatímco se řeší vysoký tlak samotný, neřeší se dostatečně příčina, která způsobila tuto nerovnováhu.

Alternativa za prvé seznamuje pacienty s problémy identifikace. Dříve byl za vysoký tlak brán tlak vyšší než 160 (systolický). Ale když začly by profitabilni pilule, začala manipulace veřejnosti. Dnes to došlo tak daleko, že lidem říkají, že cokoliv nad 129 je zvýšený tlak, a děsí je, že je něco v nepořádku. Prodají pak více léků.

Za druhé radí změnu životosprávy. Domácí tlakoměr pak může sloužit k monitorování úspěchu terapie.

Přebírám od jinud: „U 90% pacientů s hypertenzí je příčina považována za „neznámou“, protože neexistuje žádný jasný chorobný stav, který by ji vysvětloval. Tento stav se nazývá primární (nebo esenciální) hypertenze a je způsoben faktory životního stylu, které vytvářejí funkční (oproti patologickým) změnám v organismu. Zbývajících 10% má hypertenzi, která je druhotně způsobena onemocněním ledvin, vedlejšími účinky léků, endokrinními poruchami nebo jinými identifikovatelnými příčinami. Tato forma hypertenze se nazývá sekundární hypertenze.

Na regulaci krevního tlaku se podílí řada tělesných systémů, včetně: 1) stahování nebo rozšiřování cév, které udržuje nervový systém; 2) rovnováha elektrolytů (např. hladina sodíku) a zadržování vody, které regulují ledviny; 3) srdeční frekvence a síla stahu; 4) pružnost stěn tepen; 5) tělesná hmotnost; a 6) hormony, jako je adrenalin, inzulín a kortizol.

Odstranění příčiny stresu a přijetí strategií na jeho snížení může výrazně snížit krevní tlak. Zpomalení je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout. Ze všech doporučení, která ve své klinické praxi dávám, je pro mé pacienty toto často nejtěžší. Klíčem k úspěchu je někde začít. Vyhraďte si každý den 10 minut a dělejte něco relaxačního (ale neproduktivního). Dejte si nohy nahoru, vypijte si čaj a nedělejte nic. Užijte si tu chvíli a čas „pro sebe“. Brzy si vaše tělo i mysl zvyknou na zpomalení.

Výzkumy ukazují, že jóga, meditace a cvičení také pomáhají snižovat krevní tlak. Velmi pomáhá také užívání specifických vitaminů v léčivých dávkách a individualizovaných bylinných kombinací, které se zaměřují na autonomní nervový systém a navracejí mu rovnováhu.”

Nedávno jsem dělala výzkum pro souseda, který má s krevním tlakem problémy. On problémy s váhou nemá. Ze všeho, co zkusil, mu nejvíc pomohl hořčík a draslík. Specificky, 1 gram draslíku mu shodil tlak o 25 bodů během hodiny a půl. Taky se doporučuje 200 mg vitaminu CoQ10. A hodně česneku.

Tak co pomáhá vám? (A vítám opravy textu od odbornějších lidí, než jsem já.)

150 thoughts on “Vysoký tlak není nemoc

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *