Přátelé, v poslední době jsem přímo zavalen dotazy, čeho se vlastně snažím dosáhnout. Jestli jsem se nechal koupit – tu od Rajchla, tu od SPD… jestli mě neplatí Babiš, Putin… Jestli jsem ideolog nebo politik, jestli mě brzy uvidí za někoho kandidovat, abych se konečně domohl odměny za své reklamní služby… K tomu dostávám spoustu přátelských i méně přátelských varování před tím či oním, ale také dostávám spousty díků a hezkých přání.
Snažím se pisatelům odpovědět, ale upřímně – už to nejde. Je toho na jednoho Vidláka trochu moc. Můj šafář se mi s tím snaží pomoci, ale za chvíli to bude moc i na něj. Předem se tedy omlouvám všem, kteří mi napíší a nedočkají se odpovědi. Snažím se všechno přečíst, jsem za to rád, ale musím také obsloužit grunt, nakrmit dobytek, pohrát si s dětmi, být milý na manželku, chodit do práce a alespoň občas si popovídat s přáteli… prostě prosím o shovívavost. V dnešním textu se pokusím alespoň nějak obecně odpovědět.
Cítím, že se blíží vyvrcholení mých blogerských snah. Vidlákovy kydy píšu už víc než pět let. Po celu dobu propaguji soběstačnost a drobné zemědělství, snažím se široké veřejnosti ukázat, jak se dneska skutečně na polích hospodaří a co se s tím dá dělat. Pět let také komentuji politiku a světové události a snažím se při tom dodržovat své krédo – neřeším, kdo je hodný a kdo je zlý, ale kdo vyhraje a kdo prohraje. Zároveň tvrdím, že v politice je důležitější, jak se věci jeví, než jaké doopravdy jsou. A pak jsem také apoštol apokalypsy, vidím situaci vždycky spíš tím podělaným navrch a ačkoliv nejsem prepper, píšu o tom, jak se zabezpečit, protože na obzoru jsou temné mraky.
Hele, a teď se to všechno stalo. Přišla bída na EU i na naší zemi, přišel účet za všechny chyby posledních třiceti let. Zároveň se mi přímo před očima zhmotňuje moje volání po národním probuzení a semknutí. Já o tom dlouhá léta psal, já se na to snažil připravit a burcoval jsem lid, aby se také připravil.
Nádavkem se mi poštěstilo sledovat zrod nové politické strany a nového lídra, kterého jsem měl doma a mohl jsem si oťuknout i jeho letoru. Takřka v jednom okamžiku do mého života vstoupila realita, kterou jsem si nepřál, ale kterou jsem předvídal. Teď se ukáže, zda jsem i správně předvídal, co je třeba udělat. Bude záležet na tom, co máme doma a co umíme. Dále bude záležet na tom, jak se spojíme a bude záležet, koho postavíme do čela. Bude záležet, jestli nás rozpráší a nebo jestli se semkneme.
Když jsem se na tuto situaci dlouhá léta připravoval, tak bych si rád i zdokumentoval, jak to dopadne. Chci u toho být. Od začátku do konce. Naše země vklouzla do času velkých změn. Jen máloco zůstane na svém místě a málokdo bude stejný, jaký byl před rokem. Chci to celé popsat – euforii, snahu, celé to probouzení národa, ale také chci vidět, kde to bude drhnout, kdo tomu bude házet klacky pod nohy, kdo se nechá koupit, kde budou největší rozpory, co se snese jako kompromis. Chci zdokumentovat úlohu EU, USA, Německa i Ruska, chci se z co největší blízkosti dívat na všechny aktéry, chci to komentovat, chci psát, co si o tom myslím a chci vám čtenářům dál ukazovat jiné úhly pohledu, které by se vám při vašem rozhodování mohly hodit. Budu se snažit popohánět národní sebeuvědomění, budu tomu odstraňovat z cesty kameny úrazu, ale nebudu mlčet, když uvidím stíny v ráji.
Proto si myslím, že byste toho 28. září na další demonstraci měli přijet.
Podívejte se, co už se stalo – jednou jsme zahulákali „vládě do oken“ a už jde zastropovat cenu energií. Půl roku to nešlo, bo minoritní akcionáři a další zákonnné důvody. Jednou zamáváte vlajkami a ejhle, najednou je lid víc než akcionář. Jestli si někdo myslí, že by vláda zastropovala ceny i bez demonstrace, tak ať se nechá vyšetřit. Lid vládu vyděsil k akci.
Jenže je to jen taková vějička. Oni se ještě svého lidu nebojí dost. Cena elektřiny kolem deseti korun za kWh a plyn přes 50 Kč za kubík – to je pořád likvidační cena. Oni prostě chtějí zkusit, jestli nás tímhle nerozdělí. Pokud je teď necháme vyhrát, můžeme si být jistí, že během dvou měsíců nám všechny ty žebračenky zase vezmou nějakým jiným způsobem. Lekli se nás a začali proti nám bojovat. Po původních panikářských prohlášeních, že jsme všichni ruští trollové, začali bojovat poněkud efektivněji. Dostali jsme první kost a oni zjišťují, kdo se nechá vylákat ven z hradeb. Udělali jsme první krok a hned nás chtějí rozdělit. To se dalo čekat.
Ale než půjdeme na tu demonstraci, můžeme udělat ještě jednu věc. Můžeme jim ukázat, že máme i jiné možnosti. Pojďme je řádně vyděsit. Ještě víc, než první demonstrací. Pojďme je zasáhnout v samotném jádru.
Blíží se nám komunální a senátní volby. Podle mě se minimálně do jejich skončení nedá na naší politické scéně čekat žádné zemětřesení. Nikdo z politiků nebude deset dní před volbami riskovat nějakou velkou roztržku, protože je to příliš nebezpečné. Všichni dělali kampaně a fakt nikdo nestojí o to, aby volby nakonec rozhodovalo nějaké výbušné téma, které přišlo těsně před otevřením hlasovacích místností. Třeba pád vlády. Všechno se může stát až po volbách.
Chcete demisi této vlády? Chcete, aby se něco změnilo? Přijďte k volbám a nevolte je. Nevolte je ani přímo, ani v koalici a to ani tehdy ne, když budou koalovat s nějakým místním uskupením, které má normální lidi. Nevolte je vůbec. Jakmile uvidíte někde napsáno ODS, KDU, TOP, STAN nebo PIR, prostě jim to neházejte, i kdyby měli za místního lídra někoho zcela přijatelného. Přijďte k volbám a hoďte to komukoliv jinému.
Tam, kde teď nějaký modropták starostuje, tam se musíte obzvlášť snažit, aby se mu nezadařilo. Bez ohledu na jeho schopnosti. Tentokrát košile nesmí být bližší než kabát. Starosta vám levnou energii nezařídí a nezachová vám pracovní místa.
Tihle partajní šíbři, kteří díky vaší volbě vyletí z funkcí, to budou vaši vyslanci, kteří vládu zaříznou. Ty stovky a tisíce lidí, kteří budou nade vší pochybnost vědět, že neprohráli kvůli své neschopnosti, ale kvůli neschopnosti Fialy a Rakušana. Tohle musí z letošních komunálních voleb trčet jako výhružné memento. Jsme v takové situaci, že je úplně jedno, jaká je místní situace. Musí být úplně putna, jak schopný je místní pětikoaliční politik, ale prostě musí být odejít, protože před časem na nějakém kongresu zvolil za šéfa strany úplného kreténa, který ničí tuhle republiku.
V každém straníkovi od Starostů musíte vidět toho, kdo zvolil Hýkelu s Rakušanem do předsednictví. V každém ODSákovi musíte vidět toho, kdo zvolil Fialu do čela strany a dopustil tu dnešní katastrofu. Dejte jim ochutnat odpovědnost, třeba i dávnou. To oni jsou vinni, že dopustili takové magory.
Zařiďte stávajícím vládním stranám debakl, který povzbudí jejich vnitřní opozici. Všem a všude. Zařiďte, aby všichni viděli, že prohráli kvůli Fialovi, Rakušanovi, Jurečkovi, Pekarové a Bartošovi. Mluvte o tom ve volební místnosti… že prostě nemůžete volit ODS, protože Fiala. Že nemůžete volit Starosty, protože Rakušan. Ve volebních místnostech sedí zástupci všech stran, aby byla kontrola. Oni to uslyší a svým šéfíkům to řeknou.
Určitě nemusím zdůrazňovat, že totéž platí i pro volby do senátu. Tady mám ještě jeden vysloveně osobní zájem. A tím je současný předseda senátu Miloš Zastrčil. To je ten, který zničil byznys Škodovky v Číně, který nechtěl počítat grošíky, ale chtěl rovně stát. To je ten, který tuhle republiku zařízl ve větší půlce světa. Jestli tenhle chlap bude znovuzvolen, tak to budu brát jako osobní prohru.
Tímto nabízím reklamu kterémukoliv kandidátovi ze stejného obvodu v Jihlavě. Ať si mi ohlásí a přijede za mnou. Popijeme, pokecáme, řekneme si, jak to vidí, já mu pak vycajchnuju článek a dám prostor. Pokud přijede víc kandidátů, pustím víc článků. Kdo přijede, ten dostane reklamu. A dám si fakt záležet.
Oni tam na vládě fakt věří ve své fantasmagorie, jako že ty protesty řídí Putin. Myslí si, že to spraví tou správnou kampaní, když použijí správná slova a kdyby to nestačilo, tak nasadí cenzuru. Myslí si, že buranům stačí zamávat před nosem trochou robotních úlev a oni budou držet hubu. Dejme jim ochutnat naší sílu u voleb. Ještě pořád se hlasuje vhozením obálky do urny, ještě pořád se to přepočítává ručně a ještě pořád na to přepočítávání kouká hodně lidí z různých stran. Žádné počítačové přepočítávání zatím neexistuje. Tak jim ukažte, že v této zemi vládne český občan. Udělejte jim z voleb zabíjačku. Ukažte jim, kolik lidí hlasuje pro Českou republiku.
To bude ještě před demonstrací. Bude to taková generálka. Letos platí, že i ti největší nevoliči musejí k urnám a musejí to hodit komukoliv mimo stávající pětikolku. Nepusťte SPOLUkoalici k ničemu. Zlikvidujte jim kariéry. Udělejte jim z jejich plánů a vizí kůlničku na dříví. Zařiďte, aby si vzpomněli, kdo tady skutečně vládne. Shoďte je takovým způsobem, aby proti tomu dávné oranžové tsunami bylo jen slabý odvar. Kdekoliv se objeví nápis ODS, KDU, TOP, STAN a Piráti, od toho ruce pryč.
Nevoličů je skoro 40%. Vy dokážete zničit kteroukoliv politickou kariéru jen svou přítomností u voleb. Tak pojďte a hoďte to komukoliv, kdo není od Pětikolky.
A až bude po volbách, až budou demoralizovaní a rozložení, až na sebe budou křičet a obviňovat se za ten debakl, pak jim znova na demonstraci zahulákáme do oken. Bude nás víc a budeme silnější. A buďte si jistí, že se z toho poserou.
Ukažte jim, že nás není jen 200 tisíc z Václaváku. Ukažte jim, že hodně starších lidí nemohlo přijet, ale chtěli tam být. Ukažte jim, že hodně lidí muselo do práce, ale chtěli na Václaváku být. Ukažte jim, že hodně lidí mělo jiné starosti, ale v duchu byli s námi. Ukažte jim, že nás není jen 2,5% voličů. Ukažte jim, že jsme se semkli i jinak než s českou vlajkou pod koněm. Volby ukáží, kolik nás doopravdy je. Ukažte jim, že jste nemohli být na Václaváku, ale do volební místnosti dojdete. Udělejte z letošních komunálek volby s největší účastí, které pohřbily Pětikolku.
A šiřte tento článek. Udělejte vše pro to, aby ho v republice četl úplně každý. Ukažte, že mééédia k ničemu nepotřebujeme. Že to budeme my, kdo budou motorem budoucnosti a že si tentokrát dohlédneme na to, kdo bude u kormidla. Teď začneme v podpalubí a zbavíme se všech jejich nižších důstojníků. Pošleme je za Fialou, ať mu to otlučou o hlavu.
Především vy, kluci politický, co chcete teď uspět proti Pětikolce, vy byste tento text měli šířit jak stepní požá v podstatě povinně. Pomozte tomu, aby na Pětikolku tento text vyskakoval úplně odevšad. Uvidíte, že se jim pěkně stáhnou půlky.
Jo a doufám, že nemusím zdůrazňovat, abyste nevolili ani sympatizanty dnešní vlády ať kandidují pod jakoukoliv hlavičkou.
Vidláku a spol., četli jste ? Nevšiml jsem si, že by to tu někdo dával…
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nejvetsi-cviceni-policie-cr-josefov.A220914_115004_domaci_drb
Zrovna v tuto dobu…Opravdu máme v současnosti takové velké problémy s „extrémistickými fotbalovými fanoušky, aby si poldové na své cvičení zvali i zahraniční pozorovatele ? S kým tak důležitým budeme v blízké budoucnosti kopat merunou ? Že by se řeporyjské dobytče při své tuposti prořeklo ?
Jinak s článkem souhlasím a vlastně dle Vidlákova návodu funguji dávno před tím, než jsem tušil, že nějaký Vidlák (důraz na to velké V) existuje. Už z minulých obecních voleb si pamatuji vychc…chytralé NETOP22 zabalené důkladně v nějaké městské velkokoalici typu Kolíňané Kolínu (omlouvám se městu, pouze jsem ho vzal jako příklad) a někde malinkými písmenky ve výčtu různých miniuskupeni tato euroněmecká kolaborantská strana.
U mě klasika, stejně jako u voleb parlamentních. Babiši sorry jako, max.jako prezident, v nouzi nejvyšší. Svinstva ve LžiDnes jsou naprosto nerozeznatelná od svinstev ze Seznamu toho nácka, co posílá milióny na zbraně banderovcům.
příští velká demonstrace bude už po volbách, takže nezbývá než nasadit provokatéry a pár vybraných týpků (ideálně když se najde zase jeden ze sta tisíc s tričkem putina) pořádně seřezat; budování greendealového „kapitalismu“ si rozvracet nenecháme soudruzi
demokratické obušky užité španělskou policií v katalánsku totiž soudruzi nebolí! sláva ukrajině!
Lidové milice budou suplovat Antifáci. Místo flint šutry a řetězy. 🤮
Šéfka Europarlamentu navrhla, aby Evropané posílali své účty za energie do Moskvy.
„Účty, které jste nám ukázal – ano, jak říkají Francouzi, jsou nepřijatelné. Ale víte co? Pošlete tyto účty do Moskvy, tam patří, tam je jejich původ.“
Ta pani bude chytrý jako hejno veverek…
ej/ov
Ta paní má pravdu. Za blba seš tu ty.
Roberta Metsolaová
a já že Babiš o ní tak hezky mluvil :-))))))))))))))
Paní předsedkyně je na úrovni MPA, v.d.L. či Čaputové, ovšem navíc je z malého ostrůvku u březích Afriky. Tak se nedivme.
Moc dobrý článek. Pochytil jsem, že tady Lubomíra Volného moc nemusíte, ale on (zda upřímně nevím – neumím číst myšlenky) se snažil o velké spojování napříč (alespoň) „vlasteneckou“ scénou, kdy pořádal živě jednání mezi zástupci těchto stran atd. Bohužel to moc nevyšlo – mohlo vše být jinak i dnes díky tomu.
Takže megaloman. Po ovoci poznáte je.
A kvůli tomu odešel z SPD ? Aby se spojoval ?
Ano, tak se snažil spojovat, až oslabil SPD a ničeho jiného nedosáhl. Proto také na demonstraci tak naříkal. Na další demonstraci jedu.
tak jsem trochu zapátral a nechápu proč nevykoupí akcie čezu.
Celkem 537 989 759 ks akcií bez 70% zůstává 161 396 928 ks akcií mimo stát- při současné ceně 950kč za akcii. Což vychází cca 153328 milionu korun tedy 153,4mld korun.
Místo odkupu raději platby spekulantům – proč?
Nestrašte, na co by se potom vymlouvali?
(Ale vážně – držet akcie ČEZu, tak je teď rozhodně neprodávám… A být velký malý akcionář, třeba americký důchodový fond, tak už tuplem ne. To nemůžete prohrát – stávající ceny, nebo rozhodnutí arbitráže?
Asi jste nesledoval rozhovor na Protiproudu s panem Rajchlem. Jednoduše by to šlo zařídit i bez odkupu akcií ČEZu. Možná pak byste je prodal a rád!
Jedou stále stejnou písničku a stejný princip. Způsobí, vytvoří problém a potom příjdou z řešením kterým to ještě posunou na další level!
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/evropska-komise-plan-ceny-regulace-spotreba-plyn.A220914_150608_eko-zahranicni_jla
To si umím představit. Ještě že z třiceti procent mají významný podíl investoři za Atlantikem. Jenže člověk nikdy neví….
odjinud
https://www.pokec24.cz/blog/fiala-naridil-vyplacet-bohacum-10-ti-nasobne-socialni-davky-na-uhradu-elektriny-nez-obycejnym-lidem/
Čeští boháči mají podle nejnovějšího Fialového plánu dostávat 10-ti násobek výše pomoci jaká je určená pro obyčejné Čechy.
Sluhove pomahaji a slouzi pristim, uz urcenym vladcum.
Přiznám se, že nesledoval. A… ano, umím si představit (vedle nabídky „Dáme vám trojnásobek ceny ať nejste škodní) konstrukce, které držitele donutí raději prodat, než… já nevím, zjistí, že platí ročně daně ve výši 200 % předpokládané ceny akcií… nebo zjistí, že z Mírova se blbě užívá výdobytků kapitalistického vlastnictví… Nebo že najednou 70% většinový vlastník může rozhodovat o vašem majetku bez ohledu na vás, ač v době vašeho vstupu tomu tak nebylo.
(Druhou věcí u těchto metod je, jaký bude skutečný konec celého procesu u nějaké té arbitráže… Kdo by třeba čekal, co natropí jeden, dost možná v dobrém míněný a věcně opodstatněný, dopis na téma krevní plazmy… A proti tomu nějaký ten nucený odkup…)
protože tato vláda poslouchá oligarchy z ciziny a nikoliv své občany, kteří ji platí + na tom jsou silně zainteresováni (odměny budou) a až se Titanik potopí (a že se potopí), tak utečou na své vily v cizině a dostanou trafiky daleko v (relativním) bezpečí – Fiala třeba post eurokomisaře, Rakušan třeba post velvyslance atd.
jen my obyčejní pracující občané ČR to vše zaplatíme a protrpíme; největší vinnu nakonec (dle mě) nesou média! a tupé stádo našich naivních spoluobčanů!
Také si říkám „Já tupý nejsem. To ti ostatní….“
jedině TOMIO a
Odvolatelnost politiků
Tak Fialokoala by mozna i chtela, ale asi dostali signal z ambasady, ze se nic prodavat nebude a vsichni jsou spokojeni.
Uvidime, jestli tohle nekdo zvedne a navrhne zmrazit CEZU dividendy.
To by pak Filovo vlada mozna padla i bez demonstraci.
Koudelka by nasel nejake ty kabelky a kdovi, treba ma i Fiala nekde tu dominu ve skrini.
Co je nemravného na koupi veřejně nabízeného podílu prosperujícího podniku a podílet se na zisku? První akcie byly i za pětasedmdesát. Od té doby sice inflace poskočila, ale i tak ti byla výborná cena. A pravidelná dividenda. Jiní utráceli za jiné. S mastnou hubou se pošklebovali. Že není socialismus, ale kapitalismus a že se maj. Svůj díl prožrali, nyní se dožadují podílu z toho co jiní zaseli namísto aby prožrali. Když ten samý co mi říkával „proč si nekoupíš, to já tvym místě…“ Jenže po několika letech …no jó, ty se máš…. „Mohl jsi mít také,“ já na to. Jenže on „já tomu nerozumim.“ „Tak ses mohl učit, vždyť jsem Ti říkal, že je to úžasná příležitost, alespoň to zkusit, jenže tys radši nové auto.“
„No mohl, ale Carpe diem, a dyť víš,že jsem línej…“
Tak co s tím…
Kromě toho, za to co bylo prožráno ve velkém, kolik že by bylo dalších Temelínů?
Jenže vzpomeňte na „Stop Temelin!“
A na pak na hádanice kdo postaví.
A jak zemědělství? Kde je soběstačnost v základních potravinách? Zpracovatelský průmysl? Cukrovary? A vůbec průmysl? Kde je Poldi s výrobou sedmi procent světové produkce speciálních ocelí? Kde je zahraniční obchod a pozice vyklizené na příkazy zpoza Atlantiku z důvodu tamních sankcí uvažovaných na každého kdo odmítá se podřídit? Kolik tisíců miliard to vše stálo? Co jsme za to dostali? Zrcátka, korálky a poplácání po zádech? Potlesk za žvanění Václava Havla za Louží v Kongresu? Ostatně, kde se nyní vydávají a hrají hry tohoto „světového dramatika“ ?
Vzpomínám na jeho hlas na Letné:
„Budou vás strašit nezaměstnaností…“
Když se člověk rozumně a odpovědně snaží zajistit v souladu s tím co je hlásáno nejpravicovější mi z nejpravicovějších, nejtržnějšími z nejtržnějších, když dá na neviditelnou ruku trhu, tak ti samí, kteří tehdy se drápali nahoru po zádech těch, kteří na náměstích zvonili klíči, či jejich následníci, začalo to kurvit až dokurvili sem. Protože Carpe diem. A pořád do líčí cpou kecy. A lidi jim to žerou a žerou.
Tak se nedivěj, že i jako nepatrný akcionářík toho podniku jsem popuzený když od koalice i opozice slyším plány jak mě vzít u huby, kterou jsem sušil abych jednou či do ní měl.
A že jsem tuze opatrný nové sliby nových politiků nových stran a hnutí. Protože jauvajs zas mě chytla záda jak se po nich škrábali před víc než třiceti lety. Jo, cilink, „Jakeše do koše!“ Než
Fiala, to už víc rozumu měl i Bilak.
Že komunisti byli idioti s revolučním třídním učením jsem pochopil dávno. Že jimi zůstali je mi známo. Ale že v téhle zvrácené podobě pokračují jiní, že národ tak zblbli, nebyl jsem schopný pochopit. Dokud jsem znovu neotevřel Mauglího od Kipplinga. Toho jehož sochu už zbourali nebo teprv zbourají.
Přečtěte si Zpěv Bandarů.
Pěkné!
Tohle zaznělo včera Na Kuřím rynky odpoledne. A lidi tleskali a volali „Demisi, demisi!“
Jenže jich tam bylo pár set. A snadno se mluví, s realizací je to horší. Svými dvěma dotazy jsem panu JUDr.R. poněkud zkazil náladu. Ale udržel fazónku. Uvidím, jestli to aspoň zapracují do programu.
Tak už na nás trénujou, největší cvičení za 10 let.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/policie-cviceni-josefov/r~a594e59e341e11edba5b0cc47ab5f122/
No a ? Na náměstích se nerozhoduje.
Rozhoduje se ve volbách. Dokud jsou. Dokud nejsou cinknuté.
No schválně, kdo si dá práci s doplněním toho, co ten ochlasta všechno nasliboval?
Budou vás strrašit nezaměstnaností a vyhazováním z prráce
Nebudeme už členy žádných vojenských ani jiných spolků…
Kdo by chtěl bydlet v Praze v králíkárně za 3 stovky nájmu?
Jasne, vubec nic , jako na Staromaku./v 48/.
Pořád trampoty věrného poddaného..
Buduj Rakousko, buduj Republiku Československou, buduj Říši, buduj osvobozenou Republiku Československou, buduj socialismus, bojuj proti americkému imperialismu, se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak, no to je příklad dialektiky jak nářez podle všech pravidel, buduj socialismus s lidskou tváří, buduj normalizovanou rozvinutou socialistickou společnost, buduj perestrojkovanou socialistickou společnost, buduj demokratickou kapitalistickou Československou republiku, buduj demokratickou kapitalistickou multikulturní Československou republiku, buduj Říši-Evropskou Unii, bojuj proti ruskému imperialismu…A sotva si člověk zvykne či dokonce se zapojí,už jiní do toho hodí vidle a dají mu po papuli.
Každou chvíli jinak, s jiným, proti jinému.
Tak vědí co? Já se jim na to budování, celej život, a furt za to dostávat před držku, vyseru. Najděte si pro svoje zářný zítřky jinýho osla, před kterýho zavěsíte mrkev aby táhnul vaší káru a nakonec když mu dojdou síly, nacpete ho do buřtů a najdete jinýho osla, kterýmu slíbíte zářný zítřky a zavěsíte před něj čerstvou mrkev. Já na tohle chytráctví jsem už starej osel.
Co vy vidite jsou vase vidiny. Ostatni tu mrkev vidi, jako motivaci zit zivoty.
pro Schumacher: říkáte „plány jak mě vzít u huby“ a že berete u huby všechny ostatní nemravnou marží Vám přijdou v pořádku?
Nechápu co je to nemravná marže. Nevím co je mravná marže. Mravnost marže není ekonomický pojem. Chápu co je a čím je podmíněna tržní cena.
Třeba proto, debile, že stát po mejdan Šilerový těch 153 mld jednoduše nemá a strukturální deficit je tak vysoký, že to prostě nelze navýšit? POkud nějakým slovům nerozumíš, dohledej si v základech ekonomie
Tak prý Gruzie zvažuje referendum o vyhlášení války Rusku…
Protože jim to Ukrajina doporučuje…
A protože gruzínská vláda chce mít silný mandát proč NEválčit, aby jim jako někdo nevyčítal, že je nevzali do EU, když Ukrajinu přizvali…
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-gruzie-vypise-referendum-o-vstupu-do-valky-s-ruskem-40408691
Teda fakt si připadám jako v nějaké absurdní tragikomedii…
tento úchylný svět již dávno předčil jakoukoliv tragikomedii: víte např. že jedna redaktorka The Times nedávno psala o kanibalismu jako možném novém směru?; víte, že (myslím) v Anglii se vydávají do škol publikace, kde je starší pán lísající se k vám (jakožto malému děcku) neškodný (tj. navozování dojmu, že pedofilie je ok)?
krásný svět – za který se cinkalo
Proc myslite ze natocili dr. Hanibala../Silence of lambs/.
A ona uz Ukrajina Rusku valku vyhlasila?
Vzdyt porad od Ruska inkasuje platby za transit surovin…
Jo, to jsou ty dobré rady těch, co to s „vámi myslí dobře“. Pak – v lepším případě – sedíte v krytu, padaj na vás bomby a vy dumáte, „jak se to jen mohlo stát?“
Být zde Čmoud svého času z kydů, přidal by jistě příběh oosamělých kamarádkách v exekuci co nad levným vínem vysvětlují vaší staré, proč je pro ni skvělé se s vámi rozvést…
Hlavně je pěkné, jak napsali titulek. S tím, aby se NEválčilo se seznámíte až v článku. Manželka si četla jen nadpisy a jen štěkla: „Další idioti“ a jelikož války na UA má plné zuby z TV i novin, samozřejně ji podrobnosti nezajímaly.
No ale představte si, kdyby vláda dostala odpověď: „Válku chceme!“ (revanš za posledně, vidina, že pak se do toho přístupového EU procesu dostanou, že do nich budou lité peníze…)
Bez ohledu na naše editory titulků, a přesto že jsem zastánce většího rozhodování lidí… Zrovna podobné referendum se mi nezdá být zrovna šťastné…
Dalsi nevyhra by se Rusum mohla hodit, tim by zvysili tlak na Zapad, at si Gruzinci klidne valku odhlasuji.
Minimálně by padly zábrany s mobilizací…
mam miernu skepsu
znacna cast problemov lezi mimo nas a nedokazame to ovplyvnit
– kvantitativne uvolnovanie eura od roku 2015
– ekologicke besnenie Grety a Bruselu
– vojna na Ukrajine
– predrazene ceny plynu ropy elektiny atd
– nasledky covidu
……………………………………………………………………
je pravda ze hlupost vlady este mnohe zhorsila ale nepoznam liek na blbost ak aj blba vyhodime myslite si ze sa najde potom genius, ktory ho nahradi? ak aj ano tak bude mat obavy ze aj tak nieco domrvi a nepojde to preto robit
nemam teda riesenie a netusim ze ake by mohlo byt
zda sa ze plusom demonstracii by mohlo byt uz to ze sa zabrani aspon najvacsim blbostiam sucasnej vlady a hlavne jej ritolezectvu voci Bruselu a amerike (aspon dufam)
Česko, případně Slovensko, ještě nikdy nepodporovalo válku. Všichni víme, kdo válku chce a má z ní prospěch.
Nejsou to Rusové, Ukrajinci, ani Evropané. Nevím, kolik národů v Evropě žije, ale určitě žádný z nich není pro tuto evropskou válku.
Jsme už tak degenerovani, že se proti ní ani neozveme a trpělivě snášíme následky?
Asi ano, a to je moc smutné zjištění!
Moje teorie je, ze zelený úděl, duhové pochody, transgenderismus a podobné bejkarny jsou řízené programy pro zaujetí a připoutání mladé generace. Kdysi bylo mírové hnutí, hippíci, dneska se za mír nedemonstruje. Vadí auta, bílí heteraci, kožešiny… válka? Je všem šumák.
Modlami jsou různě ujetí influenceři.
Přitom mír je základní předpoklad minimálně pro pořádání gayparade.
ano a přitom ti mladí influenceři si neuvědomují, že EU bude chudá jak kolonie v Africe časem; gayparádníci si sem navozí muslimi, kteří je budou lovit jak divou zvěř…..atd.
a ani takový zkušený politik jako Fico nepohne s tým balvanom
Off topic
Oblíbený portál „Pravý prostor“ řeší serverový problém, některým čtenářům nejdou otevřít články, objeví se chyba 404. Usilovně pracujeme na nápravě. Zatím prosím otevírejte, pokud vám to nejde, PP v anonymním okně, tam by to mělo jít v pořádku.
https://pravyprostor.net/
Tak jsem zkoumal kandidáty do senátu na Praze 6, kde je další bašta pětikolky a mi. tady kandiduje pobočník Tchajvance – Růžička (uf). K výběru rozhodně pomáhá anketa TV Nova: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/470120-pet-otazek-pro-kandidaty-do-senatu-podivejte-se-jak-odpovidali-na-praze-6
kde kandidátům položili 5 otázek. Zajímavých, např. : Posílal byste zbraně na Ukrajinu, zboural byste pomník Koněva, chcete manželství pro všechny?
Je zajímavé, že u mě i určitě u většiny zdejších diskutujících, by to vyhrál – světě div se – Petr Hannig. Např. kandidát PRO zbourání pomníku vřele podpořil. Až mě tím svazáckým zdůvodněním vyděsil.
Moc zajímavá anketa uvnitř hadí líhně TOP09 a dalších provařenců.
A tady odpovídali kandidáti u Thajvance v Jihlavě:
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/470132-obvod-c-52-jihlavapet-otazek-pro-kandidaty-do-senatu-podivejte-se-jak-odpovidali-v-jihlave
To zírám. Hannig je jediný normální člověk mezi politiky. Budu si to pamatovat. Jinak už ta krize začíná být vidět i z našeho pražského openspace korporátu. Bufety a jídelny kolem zejí prázdnotou, lidi asi přestaly jíst. Ve škole dělají opatrně anonymní anketu přes Google forms, kolik rodičů je ochotno zaplatit 2000 Kč zálohu na školu v přírodě. Dřív kdo přišel na třídní schůzku bez pytle peněz v hotovosti, byl za socku.
2000…
To ziram, za me to bylo 110-150,- a to jeste dve tretiny byly na vylety, vyhry, narozeniny a tak.
Tak to je záloha. Celá škola v přírodě stojí 5.500 Kč na jedno dítě (částka, kterou hradí rodiče). Nevím, jestli se zvládnete dneska na týden ubytovat v atraktivní lokalitě se stravou levnějc. Za 150 Kč tam dostanete tak jednu snídani.
Petra Hanniga doporučil v Praze svejm příznovcům i uchazeč o Hrad Skála
A to je dobře, nebo špatně?
Vacek je opravdu divnej.
Na demošce 11.9 konané na Staromáku na podporu strany PRO měl nejmenší aplaus . Některé keci se nedali poslouchat.
Jako příklad uvádím jeho obdiv k NATO. Prý by se muselo nějak reformovat. No buď je hloupej nebo neví co je NATO zač a to u kandidáta do senátu je pěknej průšvih.
Ivan Hofmann dneska citoval ve svojí pravidelné středeční glose na ČRo pana Vidláka.
Tentokrát to bylo o slepičkách a obilninách.
🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔
Chytrej, moudrej, zábavnej. Zato ze „Jsem kanárek“ se stal fanatickej idiot.
I mezi chátristy byli slušní. Hofmann, Jan Petránek, Jaromír Bašta… Většina se jich ale jen čile přisála ke korýtkům. A mnozí přivedli i svoje děti a vnuky. Třeba starý Kroupa, vůdkyně Pajerová, je jich jak čmelíků v drůbežárně.
Souhlasím. Kvůli Baštovi jsem si pořídil voličský průkaz a jel jsem ho volit do pardubického kraje.
Tak to vám závidím. Já jsem volit SPD nemohla, v Praze vždycky nasaděj nějakěho ******.
Musela jsem to hodit ANO.
Jaroslav Bašta (chtěla jste říci)
Aha. Jaromír je hezčí. 😀
Vidláku, měl bych prosbu.
Pro lidi, kteří Vás sledují je článek super ale pokud zrovna tenhle přilepím na FB tak to nebude ono protože se v první části věnujete svému agentství pro Rajchla a Babiše. Prostě pro neznalé je to obtížně pochopitelné, nebudou tomu rozumět a po prvním odstavci přestanou číst ….
Co kdybyste jako mistr péra zkusil napsat takový pěkný volební návod pro nečtenáře Litterate a teprve na konci annoncoval web ….
A Ládík by jej mohl zveršovat….
Napíšu na příští týden. Tohle byl jen první nástřel.
Vidím to také tak, proto jsem druhou část článku zkopíroval do svých kanálů i s odkazem.
Proč tu Bětu pořád vozí?
To jsou ale neznabozi!
Už má dávno v hrobě spát.
Nemá kdo drn odrýpat?
Měli najmout hrobaře
a zahrabat vladaře
jak se patří, sluší.
Proč ji venku suší?
Máte pravdu, Ládíku. Už se zase bojím otevřít konzervu.
Vidláku, výborný článek!
Jen dodávám, že je nutné v místě, kde budeme volit, uvažovat tak, aby náš hlas nepropadl. Když v místě, kde volíme, nebude kandidát za SPD, dejme raději hlas ANO, nebo komunistům, než PRO či Svobodným, neboť u malých a nezavedených stran hlas pravděpodobně propadne. A to už by se nemělo stát.
Kamarádka (ne ta, co chodí na manifestace Milchvil 🙂 ) bude volit i do Senátu (na šestce), tak ji přemlouvám, aby dala hlas kandidátu za PRO. Ukázala mi volební lístky a tam není jiný výběr.
Váš článek vylepím v místech bydliště na tramvajové zastávky a na lavičky, ale vsaďte se, že druhý den bude vše strháno – místní pravdoláskaři totiž nesnášejí jiný názor.
Mimochodem, včera jsem jela taxíkem a řidič mi povídal, že bude volit SPD, prý minule dal hlas Přísaze, předtím taky někomu takovému, a vždy to nevyšlo. Tak půjde na jistotu. Hlas lidu!
Já, jak mám tu perverzní zálibu ve hře se slovy a slůvky, čtu titulek dnešního Vidlákova článku, a vidím možné varianty/odbočky:
– Vyseďte je!
– Vyneste je!
– Vyvěste je!
A jsou i další…
Pěknou českou předponou je i -Po…
Ano!
Bývaly časy, kdy by taková kombinace předpony a slovního základu byla na kriminál. Ale naštěstí od dob soudruha Langa, emeritího ódéessáka, je to už nanejvýš přestupek.
To je ale velky omyl. Prestupek je to jen kdyz se to tyka „schvalenych“ cilu. Jinak je to podvraceni republiky, jak pravil jihocesky general.
Rozhodně jsem proti věšení za krk nebo (slovenská varianta) na hák za žebro. Obojí může způsobit nevratnou zdravotní újmu či dokonce smrt. Nepřeji si to ani vůči lidem, kteří mně ublížili a ubližují. A oceňuji, že na tomto webu k tomu nikdo nenabádá, pokud se o tom někdo zmíní, tak před touto variantou varuje. Ale z mládí si pamatuji odsudek (rčení) „pověšte ho za koule v průvanu“.
Nieco k vojne na ukrajine. Viem, je to aeronet, ale dava to isty zmysel. Asi nie som jediny, komu doterajsi sposob vedenie vojny rusmi pride nelogicky. A to aj v pripade, zeby isli podla planu B, potom ako im plan na 5-dnovu vojnu zlyhal.
https://aeronet.news/fjodorov-na-ukrajine-neprobiha-specialni-vojenska-operace-je-to-imitace-dlouhodoba-valka-se-da-ziskat-jen-tak-ze-rusko-umozni-ukrajincum-pokracovat-ve-valce-proto-jim-kreml-dodava-ropu/
Zajímavé myšlenky, jenže
K likvidaci americké páté kolony v Moskvě není potřeba vést na Ukrajině válku. Taková myšlenková konstrukce je uhozená.
Válka jen naoko je i pro Rusko moc drahý špás. Důvody ruského postupu musíme hledat jinde
To ano, no minimalne polozena otazka, preco rusi uz davno nezbombardovali zeleznicne uzly na zapade ukrajiny a neutali tak dodavky zbrani je na mieste. Najma ked v prvych tyzdnoch vojny kontrolovali cely vzdusny priestor nad ukrajinou.
Svého času, když se Stalin připravoval na začínající světovou válku, musel zlikvidovat vnitřní 5. kolonu. Bylo to tvrdé, přineslo to mnoho přehmatů a využívání osobní msty. Ale také vygenerovalo, Žukova, Rokossovského, Vasilevského, Malinovského a dalších a nikdy nepřineslo vzpouru při těžkých porážkách. Na rozdíl od Wehrmachtu.
Páté kolony byly a jsou vždy a boj proti nim je těžký a zdaleka ne vždy vítězný
Podobnost se stavem CR/EU je ciste nahodna:
Ukrajina vstupuje do nejtěžšího období, do fáze hyperinflace a nedostatku peněz.
Náš zdroj uvádí, že devizové rezervy země ve skutečnosti již neexistují (jsou zde zbytky, které budou brzy „prožrány (https://t.me/legitimniy/12901)“). Všechno zlato získali naši „partneři“.
Země bude brzy čelit problémům:
1. znehodnocení hřivny
2. Odpisy mezd a důchodů
3. Rostoucí ceny
4. Zvýšení celních sazeb
4. Nedostatek zdrojů
5. Nedostatek výrobků
6. Problémy s elektřinou, topením, vodou atd.
7. Růst nezaměstnanosti.
8. Zvyšující se míra kriminality
9. Schopnost poskytnout armádě vše, co potřebuje.
atd. Předpovědi všech odborníků jsou negativní.
A ještě dodejte ZIMA. To je vnější neovlivnitelná položka. Nejlepším řešením je pak utéct. Kamkoli. A to znemená neudržitelný kolaps a proto se o tom na Ukrajině nemluví.
Kolik dalších Ukrajinců dokážeme absorbovat? Půl milionu nebo víc?
Jak jsme na tom teď?
„Vnitro: Počet cizinců v ČR stoupl na více než jeden milión, více než polovinu tvoří Ukrajinci
K poslednímu červnu bylo v ČR zaregistrováno celkem 1 053 568 cizinců k legálnímu pobytu.
Za výrazným nárůstem počtu cizinců na území ČR stojí zejména vydávání dočasné ochrany státním příslušníkům Ukrajiny, kteří prchají před válkou ve své zemi. Ke konci června bylo v České republice vydáno celkem 376 310 dlouhodobých víz za účelem dočasné ochrany,“ vysvětluje k tomu ministerstvo vnitra.
Jak dále vyplývá ze zprávy, u cizinců ze třetích zemí s přechodným pobytem převažuje účel pobytu dočasná ochrana (62 %), zaměstnání (20 %), dále účel pobytu sloučení rodiny (9 %), studium (5 %) a podnikání (1 %).
V předmětném více než miliónu cizinců v České republice převažují občané třetích zemí (827 950 osob, tj. 79 %) nad občany členských států EU, EHP a Švýcarska (225 618 osob, tj. 21 %).
Z přiložené tabulky pak vyplývá, že největší skupinu cizinců v ČR tvoří dnes Ukrajinci, kterých je 579 843, což je 55% všech cizinců. Teprve za nimi následují Slováci, kterých je v ČR celkem 116 173 (11%), a Vietnamci, kterých je pouze 65 527 (6%). Rusů s pobytem v ČR je 45 513, tedy jen 4%.“
https://www.ceska-justice.cz/2022/09/vnitro-pocet-cizincu-v-cr-stoupl-na-vice-nez-jeden-milion-vice-nez-polovinu-tvori-ukrajinci/
A moje poznámka – čísla se týkají jen těch přihlášených, kolik je tu nájezdníků na tajňačku, to nikdo neví.
Hanba mě fackuje, ale proti ukrajinským migrantům nic nemám.
Možná je to náhoda, ale poznala jsem jen samé slušné, přizpůsobivé a velmi pracovité.
Je nás málo a když už nějaké prišlíky, tak klidně tyhle.
Realita je, že bez jejich pracovitých rukou by mnohé rezorty zkrachovaly. Minimálně pohostinství a stavebnictví. Ale nejen.
Jasně že se vyskytnou i grázlíci. To ale v každém národě.
„Všechno má své meze,“ řekl jednoročník dvojsmyslně.
Tak, tak.
O vesmíru to nevěděl Einstein určitě, ale o nekonečné blbosti lidské prý nepochyboval.
(To není narážka [;>))
Ukrajinci a Rusové se tady většinou aklimatizují, pracují, ožení nebo vdají se, česky se naučí a děti do českých škol pošlou. Za dvě generace už z nich budou rodilí Češi s ruským příjmením a nostalgickým vztahem ke své pravlasti. Pozoruji na vlastní oči.
Tady bych viděla malinký rozdíl.
Ukrajinci nemají sklon vytvářet ghéta a nemají problém naučit se jazyk prťavého národa.
Jak to vypadalo jeden čas v Karlových Varech, to asi víte. Dokonce si tam postavili na vlastní triko i nějaký pravoslavný svatostánek. Tohle Ukrajinci nedělají.
V Americe máte enklávy, kde se domluvíte jenom rusky.
Byla jste někdy v Letňanech nebo Čakovicích?
Slyšela jste někdy o dejvické „Malé Ukrajině“?
Ukři si v ČR vybudovali vlastní stát ve státě, nad nímž česká vláda prakticky nemá kontrolu.
Pište, prosím, o tom, o čem máte alespoň ponětí.
Jj, třeba Saša Mitrofanov, poturčenec horší turka.
taková dobrá voličská skupina (ne )vděčníků
Neidealizovala bych si to
Ano, jako druhá generace mohu potvrdit 🙂
V našem městyse jezdí 4 linky MHD (jízda zdarma). Takže 4 bílé autobusy na stlačený plyn. Jeden autobus řídí asi 60ti letý Ukrajinec a to už asi 3 roky. Ten autobus snadno poznám podle toho, že je vždy navenek i uvnitř perfektně čistý. Na rozdíl od těch, které řídí Češi.
Mám stejnou zkušenost.
Ale samozřejmě nejsou všichni stejní.
Nepaušalizovala bych
Dnes Vidláku skvělý článek.
ANO, takhle se na ně musí, VYDĚSIT, VYDĚSIT, VYDĚSIT!
Text budu šířit co to dá. Ani hlas Pětilhářům!
Tak Naďová promluvila
že to nebyl Pancho Villa
že jen ona pochybila
a že není koňka bílá.
Co teď soudec bude robit?
Nemusí si límec šrobit
může chodit v triku
nebo ve svetríku.
a sudí byl vybrán nebo vylosován ☺
Vidláku, pokud zastropování, vzor Fiala 22, považujete za úspěch demonstrace, tak se znovu zamyslete.
Šmejdi si namastí kapsu ještě mnohem více, bo cena energií již nikoho nezajímá. Stát doplatí cokoliv.
Daňový poplatník tedy zaplatí za energie ve výsledku mnohem více.
Inflace cca 30%, to budou důchodci, co si zodpovědně naspořili, a budoucí důchodci, co si zodpovědně spoří, dost nemile překvapeni.
Ne, ze bych nesouhlasil, pak ale vznika otazka, proc se tomu do posledni chvile zuby nehty branili, kdyz mohli odsypavat uz od jara.
Třeba ten budoucí průšvih chtěli hodit na EU, ale EU zatím stále jen jedná a jedná.
Cili se shodneme na tom, ze kdyz videli EU, tak dostali „odvahu“ na vlastni reseni? A dostali ji protoze…
Protože na jaře nebylo těsně před komunálními a senátními volbami.
Nic víc v tom nehledejte.
Na zastropování cen elektřiny nemáme, ani kdybychom znárodnili Agrofert i s Čapím hnízdem, vzkázal Síkela – 2.9.2022
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-nejde-smazat-Den-pred-Vaclavakem-i-drive-Fiala-a-Sikela-Obiha-Ceskem-714262
Eto, o tom to není. Je to o tom, že když se zvedne ulice , tak jsou posraní, o tom to je. Zda něco udělali dobře či ne, tak o tom ani náhodou.
Ta banda zkorumpovanejch hňupů stejně nemůže udělat nic dobrého krom jedné věci a tou je demise.
Demise , tento článek je jak pětilepru k ní dotlačit co nejrychleji.
Ale Eto, vy nemáte žádné strategické myšlení. Samozřejmě, že je to úspěch. Je to úspěch, protože se nás bojí. Ale samozřejmě to zastropování nic neřeší, jen oddaluje problém.
Takže – dosáhli jsme úspěchu, protože se nás bojí. Ale nedosáhli jsme úspěchu z hlediska záchrany ekonomiky. Jo, to bude muset proběhnout ještě řada demonstrací a pádů vlád.
Uspech to je, a veliky.
Lidi si bohuzel nic nepamatuji, a tak se jim to musi propominat.
Bohuzel tohle pripomenou jenom parlamentky. Ostatni hlasi o zachranenych domacnosted a firmach. Diky Fialovi.
„Tím hlavním receptem je domnělá možnost zastropovat plošně pro všechny ceny elektřiny. Víte, kolik by kompenzovat takový postup stál daňové poplatníky?“ ptal se řečnicky poslanců. Pak začal počítat. Cena jedné megawatthodiny v té době byla zhruba 15 tisíc korun. Pokud by ji vláda uměle snížila na 5000 korun, stálo by to podle Síkely kolem 600 miliard.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-nejde-smazat-Den-pred-Vaclavakem-i-drive-Fiala-a-Sikela-Obiha-Ceskem-714262
Vlk ma s tim jeho vypoctem pravdu. Tech 130 miliard je lez, a ty hajzlove to dobre vedi.
Kdo se boji a koho. Kdo je to „nas“.
„..bude muset probehnout jeste rada“…se to samo rozbehne a probehne a je vymalovano..
Jsou!
VYVĚSIT! VYVĚSIT! totiž VYDĚSIT! YDĚSIT!
Kocoure, neumím ani zbla maďarsky, ale přes nějaké známé bych se poptal pamětníků z Maďarska. Tam s tím vyvěšováním mají bohaté zkušenosti, třeba by poradili.
Jednoho mladšího slovenského Maďara znám, překládal mi celý servisák k STM-610/09. Jeho rodiče by to mohli vědět..
Cit.: „… a už jde zastropovat cenu energií. Půl roku to nešlo, bo minoritní akcionáři a další zákonnné důvody“.
Zastropovat na Slovensku znamenalo, že se stát „dohodl“ s dalšími TŘEMI akcionáři a snížili se ceny elektřiny
„dobrovolně“. Což v ČR vážně nešlo protože akcionářů je mnoho a každý den se to mění.
Zastropovat v ČR znamená, že výrobci prodávají předraženou elektřinu beze změny, jen částku nad 6 Kč jim doplácí stát. A nikdo již na cenu nehledí, protože to stát zaplatí.
Ta castka nebude sest, ale asi tak o polovinu vyssi. A to uz jsou sumy, kde porad bude kazdy koukat jak usetrit. Akorat ma vic lidi nadeji, ze to zvladnou. Zatim, nez je to dozene odjinud.
Těch 6 Kč je za kWh silové elektřiny. Ostatní jsou fixní platby a s nákupní cenou nesouvisí.
To nerozporuji, nicmene porad to nebude castka, kterou by lidi ignorovali.
Awacs nepřiletí ….
Opět nejdu na Dny NATO
jako vždycky seru na to.
Ani AWACS nezavítá
nad Black Sea kdesi lítá
zaměřuje postavení
aby trefil do stavení
Muřínové šrapnel.
Je mi to dost trapné.
Nepřiletí Herkules
sto tun smrti též tam vez
nepřiletí Sea King
bo je právě volný ring.
Kdo tam půjde, ten je blázen
měl by býti vyobrazen
na nástěnce kokotů
v pruhovaném trikotu.
Chtělo by to ignorovat akci dokud se válčí, ale obávám se, že bláznů a pitomců je v Česku ohromná síla.
Ovšem koho volit, to je můj nazor.Klíčové, prozatím, protože hoří, je nevolit nikoho z vládní koalice ani z příznivců. Na jakékoli úrovni.
Bez ohledu na cokoli jiného budu volit kohokoli z opozice, kdo má největší šanci proti nejsilnějšímu kandidátovi z koalice.
Pokud chcete pětidemolici hodně nas*at, volte komunisty … představa, že by KSČM byla úspěšnější by byla potupa na n-tou.
V těchto volbách nejde o programy – jde o to vyslat signál 🙂
Jde o referendum o vládě Pětilhářů.
to jsem jednou zkusil a skončil v „propadlém“ milionu hlasů. podruhé už stejnou chybu to neudělám.
Ano, je třeba je nevolit. Já osobně to mám jednoduché, u nás na vsi je jen jedna kandidátka a ta je složena z lidí, kteří dělají co mohou.
A také se o mně ví, že uznávám našeho hejtmana Martina Kubu. I on to ví. A také ví, že ačkoli ho uznávám, tak hlas mu nedám. Protože je ve špatné partaji.
Koukám, že bard Hutka, jehož veršotepectvi zanechává shakespearovský jambický pentametr v mlhavé dali za sebou, se konečně naučil čtvrtý akord. Svým novým sonetem, nemilosrdně tepe ruskou, buranskou rozpínavost, jako když Savonarola trhal hřbety kacířských knih. Bravo, bravisimo Jaroslave. Jen houšť a větší kapky. Věřím, že nastane doba, kdy zvládneš zmáčknout i barré.
Na to aby dehonestoval opravdového folkaře mu to bohatě stačí.
Pravda, od osmašedesátého se neposunul. Třebaže za více než padesát let provozování bardismu se trochu posunout mohl.
Na druhou stranu oceňuji, že se drží kořenů, ovšem chápu, že nic jiného mu už nezbývá.
Břinká hutka na kytaru
je to k hovnu, je to k zmaru.
Pořád stejné akordy,
s prstama je na kordy.
Hádá se mu tělo s duší
jestli mu to ještě sluší.
Havlíčku havle
petříčku pavle
fijalo a staňuro,
je tu nějak ponuro.
Vy jste geniální Ládíku. Tak rychle? 🙂
Nejsem. Jen kraviny mi jdou bez potíží.
Jste. Vaši o kose a rose mám nad psacím stolem.
Není rosa
říká kosa.
Drž hubu a kos!
Já jsem tady boss.
Ládik
😀🌾🌾🌾
skvělé, manně mne napadlo heslo: Vy nám svetry, my Vám tepláky. Chytlo by se to???
Vláda zrádných humpoláků
co pro lidí chystá svetry
měla by jít do tepláků
za ty svoje dozimetry.
To nemá chybu.
🙂
pecka!
Nejradši bych to někam nasdílel 😀
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Ta sedla! Jako kus masa když pleskne o zem.
Já se omlouvám, tento zkopírovaný článek z Ruského jara sem samozřejmě nepatří, ale určitě je zde mnoho čtenářů, kteří se zajímají o dění na Ukrajině a ostatní by měli zpozornět také, protože se to týká nás všech. Jde totiž o oslabení celého západu, takže se máme na co těšit. Ale kdo chce kam, pošleme ho tam.
14.09.2022 – 6:00
Rusko neustoupí | Ruské jaro
Mnozí se obávají, že Rusko na Ukrajině ustupuje. Musíme pochopit, že to není střet mezi Ruskem a Ukrajinou, je to střet mezi Ruskem a celým blokem NATO a ještě více, navíc je obtížné udržet tak poměrně dlouhou frontu.
Ve skutečnosti bylo ukrajinské vybavení zničeno téměř všechno, ale země NATO pumpují na Ukrajinu nové zdroje.
Rusko tam také ještě nevede totální válku, o které mnozí píší s lítostí. Všechny tyto operace s použitím raket, MLRS a podobně jsou prováděny s cílem zachránit životy civilistů a pokud možno zachovat infrastrukturu.
Všechny tyto záchyty a plýtvání existují jen proto, že Rusko tam nevede plnohodnotnou válku. Pokud člověk není úplný blázen, snadno to pochopí. Mimochodem, myslím, že to Zelenský chápe, soudě podle některých jeho frází.
Všechny tyto hry a taktiky existují, protože Rusko Ukrajinu plošně nebombarduje. Válka znamená následující: například naše rozvědka zachytí skupinu nepřítele, pak se provede pět hodin bombardování oblasti – a tam je pak pouze holé pole. Je to válka.
Ukrajina tam zavede 5 tisíc lidí nebo 25 tisíc lidí, výsledkem budou ruiny. Během bombardování už nezáleží na tom, kolik lidí a vybavení je, všechno bude zničeno.
Válka znamená, že všechny elektrárny, všechny železnice, všechny mosty jsou zničeny, nikdo to už nedá dohromady.
Druhá věc je, že Rusko neustoupí – musíme to pochopit. To není střet s Ukrajinou, to je střet se Spojenými státy a jejich vazaly.
Rusko neustoupí a v extrémních případech začne bombardovat zbytek. Pokud se tankové hry stanou příliš komplikovanými, je to jen to, že vše bude vyčištěno letectvím.
Určitá lokální porážka Ruska také není špatná , znamená jen jedno, začneme být střízlivější v našem jednání a začneme se více rozhlížet kolem sebe.
Rusko je v pořádku, možná až příliš odkládá některé věci na pozdější dobu, to je ruská mentalita. Ale výsledek se vždy dostaví. Důsledkem postupného procesu bude eskalace problémů v EU a ve Spojených státech. Důsledkem bude oslabení jejich ekonomik a celkový úpadek.
Rusko ve skutečnosti nebrání zavedení zbrojního arzenálu ze Spojených států a EU na Ukrajinu, kde jej postupně ničí. Ukrajina a její armáda jsou pro to mnohem vhodnější než pravidelná armáda USA nebo EU.
Cílem Ruska je oslabení nebo kolaps EU, je to válka s NATO, kde je v sázce nezávislost Ruska.
A nebojte se, v nejhorším případě Rusko má jaderné zbraně, které budou použity bez velkého váhání. Ale tohle je extrémní případ, nemyslím si, že k tomu dojde
Tak nějak to vidím i já. Rus má prostě spoustu času, spoustu zdrojů a my máme tak akorát ve vládě voly. a pitomce.
Bojím se, že jste přehnaný optimista. Putin zdědil zdevastovanou zemi a zatím ještě se nedá říci, že by si Rusové mohli vesele pískat. Myslím. hlavně ekonomicky.
Lidi mají krátkou paměť. Kolik Rusů si ještě asi tak pamatuje na ten zmar za Jelcina? Kdy západní poradci přivedli zemi cugrunt.
S tím se dá souhlasit.
Nejsem optimista a vím jak moc Jelcin zmrzačil ruskou zem.
Ten článek jsem sem dal hlavně pro některé body , kterých je potřeba si všímat. Nebudu je zde znovu vypichovat , ale snad jeden za všechny. Rus má zdroje a Rus má čas, proto nespěchá.
No a kdo tedy může být vítězem?
Jo a kdyby to náhodou nevyšlo, tak …..
Ale na to snad nedojde.
Cas ma, zdroje taky, ale s tim ze nevadi, kdyz zapad cvici Ukrajince a laduje tam moderni zbrane bych nesouhlasil.
To samozrejme vadi.
Myslel jsem, ze uz preradili na jinou ruchlost a zavedou na ukrajine svicky, ale mylil jsem se.
Tech par raket na elekrarny bylo na uklidneni domaciho publika po vyhani od Charkova.
Uplne chapu, ze to nechteji kobercove bombardovat, jak to jenom demokraticky zapad umi.
Nemuseli by tam rovnou zavadet dobu kamennou, jak se tim opakovane chlubi americti prezidenti, stacilo by jenom takove 15-16.stoleti.
Pritom by to slo rychle a nebylo by to drahe.
Musíme věřit že ne.
Rozvařené Rusko rozhodně není v našem zájmu. Kdyby se tam něco podělalo, tak si tady v Kotlině budeme držet čepice. Ono se totiž Rusům u nás ukrutně líbí. Už za TGM jich tady byly mraky. Těch , kteří utíkali před bolševikem.
Proti Rusům nic nemám. Ale že by byli nějak moc přizpůsobiví, tak to ani ne.
Jsou si vědomi svojí vyspělejší kultury a nás považuji tak trochu za méněcenné. Takové přitroublé maké brášky, které je potřeba dovzdělat.
Ale nad malými přitroublými brášky ti starší většinou drží ochrannou ruku…
Možná by se to mohlo někdy hodit.
Pěkné, bez ironie, Lentilko.
@Helanov.
Když se rozhlédnete, co ti malí břáškové zrovna tropí, nelze se jim divit.
cituji z vašeho příspěvku: … A nebojte se, v nejhorším případě Rusko má jaderné zbraně, které budou použity bez velkého váhání. Ale tohle je extrémní případ, nemyslím si, že k tomu dojde…
no nemůžu napsat, že by se mi zrovna ulevilo. Tohle je moje nejhorší obava, aby Rusko, ve snaze zachránit co se dá, nepoužilo jaderné zbraně.
Na druhé straně sedí dement Bidet a přičinlivá Liz Truss s prstíkem na tlačítku.
Marie, to není můj příspěvek. To je článek se kterým se jen ztotožńuji a proto jsem je sem vložil, zda to považujete za příspěvek tak jen jako příspěvek k diskusi a k zamyšlení.
Ten článek je z Ruské vesny, kde je snad vše jednoduchou formou popsané a vysvětlené a hlavním motem toho článku je potlačit zbytečný strach Rusů z nějakého neúspěchu na frontě a tudíž předčasného stahování kalhot, který zde tak často presentuje Gogo.
Autor tou větou, kde zmiňuje atomové zbraně jen uklidňuje ruskou veřejnost a ne, že by vyhrožoval. Prostě nebojte se vždyť my nemůžeme prohrát, jsme jaderná velmoc.
To vše jsme si měli uvědomit hlavně my když šturmujem na Rusa. Prostě válka s takovou zemí je hloupost na druhou.
Kdybych Vám přisuzovala autorství, napsala bych z Vašeho příspěvku…
ty myšlenky Vám nepodsouvám, uvedl jste, že je to citace.
Mě děsí, s jakou lehkostí se /a to především ze strany Západu/ dělá vše pro eskalaci konfliktu a zmiňují jaderné zbraně jak kdyby se jednalo o praky.
Delaji to s takovou lehkosti, protoze si mysli, ze Rus bluffuje a knoflik nezmackne.
Pripadne jenom neco maleho na Ukrajine, a to pak demokraticky zapad bude Rusum mlatit o hlavu az do konce sveta.
Kennedy je na zaznamu taky rika, ze Chruscov nezacne jadernou valku, kdyz USA zautoci na Kubu.
Nic se nezmenilo.
Jenom mame jine bratry, a ti dnesni jsou jeste drzejsi.
Písnička se zpívá, pohádka se povídá. Vlci vyjí a karavana táhne dál.
Kdo vyhrává?
Zatím jsou to USA.
Evropští papaláši stále způsobně panáčkují, přestože je jí ničeno hospodářství drahými energiemi, inflací, zbrojením, které bylo dosud na nízké úrovni. USA se tudíž zbavují silného konkurenta.
Rusko, naopak, potřebuje mír, z mnoha důvodů. Ten je v nedohlednu, protože pokračování války pro USA výhodnější.
Velmi spravne. Valka se potahne tak dlouho, dokud to bude pro USA vyhodne.
Nevim, co z toho protahovani ma Rus, ale nejsem vsevedouci, a tak cekam na zimu.
Vcera nebo predevciem jsem tady postoval clanek, kde americti ekonomove uz zacinaji priznavat, ze budou profitovat z recese v EU.
Jak spravne pisete, EU je pro USA konkurence, a ta se musi vzdycky potirat.
Dalsi vec je mozna jeste vice dulezita, protoze v Americe jsou ted volby predevsim o cenach benzinu.
(to je panecku demokracie)
No a pokud by byla v EU recese a diky odriznuti se od ruskych zdroju by sel prumysl v EU do kytek, tak snizi svetova poptavka po energiich a prvni pujde dolu ropa.
A to prospeje podnikum v USA, a taky tamni verchsce, protoze ti se budou chlubit, ze tlakem na Rusko zaridili levny benzin.
„Kdo vyhrává?
Zatím jsou to USA.“
Opravdu? A nepadá někdo ke dnu historickou rychlostí?
Tak leda my.
@JanDrda
Puck ale nenapsal v čem přesně USA vyhrávají. Třeba dokonalostí svého prezidenta usilují o zápis do Guinessovy knihy rekordů.
Ve všem.
Pane Hnidopichu, nezdá se Vám ta válka tak nějaká divná? Rusko válčí s Ukrajinou, ale posílá jim ropu i plyn i elektriku. Nebombarduje nádraží, tratě železniční, nyposlali pár raket na hnízdo Žida Zelenského, Neničí elektrárny, přehrady… žádní kotláři nehoní vlaky… vlastně by dnes stačilo zničit troleje a měnírny… Ukrajinci co prchají tož hlavně do Ruska a ti co připrchli k nám, jezdí domů, na Ukrajinu, na dovolenou. Podle mne to není válka „na půl plynu“, podle mne je to válka „naoko“
Já se přiznám, že to také tak vnímám, je podivná ale tatínek vždy říkal, že Rus stejně jako východní národy myslí v jiných časových limitech. My na vše nějak spěcháme a někdy právě na úkor dobrého výsledku. Ne tak Rus, někdy se to může zdát jako neschopnost a lajdáctví, to tam samozřejmě také je a proto mnoho lidí volá po silné ruce, po silném vůdci. Nějakého nového Stalina, ten se prostě nezakecal. Šlendrián byl trestán a proto se zrodil Žukov. I ten Žukov se může znovu objevit, společnost se musí znovu obrodit, ta společnost která je prostoupena stejnou chamratí jako je u nás banda sluníčkářů, kteří jen škodí. Tím vším si Rusko musí projít, oni jsou už na cestě, my si začínáme obouvat boty.
Stalin na začátku také dělal podobné „chyby“. I přes spousty informací nechtěl Hitlera dráždit, nestavěl hloubkovou obranu na území sovětského svazu a i proto wehrmacht tak snadno a rychle postupoval ve 41 roce.
Vono staci videt na oci. Neni pak zbytecnych nedorozumeni..
Ukr. + dalsi staty valci proti Rusku.
Putin ale ciste a jasne prohlasil , jak pisou , o akci na defasizaci a demiliatarizaci a nikoliv valce proti Ukrajine..
Opakuji rus nevalci proti Ukrajine ,proti ukr.lidu , ukrajinske zemi , ukrajinskemu hospodarstvi , proti tomu co je na U. vybudovano, to nechce znicit atd..atd. atd..
Pochopit neco znamena poslouchat a vzit jako zaklad, co nekdo rika a potom myslet o tom, co to znamena..Vo co de.
Pochopit cokoliv ,kdyz nikdo neposloucha ostatni a porad se zabyva sam sebou a tim co si mysli ,aniz by to melo nejake opodstatneni..Pochopit neco .
Neni ovsem mozne.
Proto se to jmenuje Speciální Vojenská Operace.
Krom toho NEJDE o střet s Ukrajinou.
PROTO se Rusové snaží maximálně šanovat civilisty a civilní infrastrukturu. Na rozdíl od ukronácků, kteří jak civilisty, tak civilní infrastrukturu zneužívají jako štíty.
Ja jsem napsal neco podobneho a ted vidim vas prispevek , ktery to uvedl na spravnou miru..
Podle mne je to ze strany Ruska takové větší vojenské cvičení. V reálných podmínkách, za pochodu se zkoušejí strategie, testují se zbraně vlastní i protivníka, vojska včetně velitelského sboru prochází ohněm a při každém cvičení jsou plánované ztráty. Pořád to ještě není doopravdy a naplno. No ale co není, může být. Je to jen můj názor.
Co se týče Rusvesny, moc je nečtu, jen občas nakouknu na titulky článků. Je to tam pro mne moc „šapkozakidatělské“.
Nevim co je to „šapkozakidatělské“, ale cte se mi to blbe.
Takovy gogo s opacnym znamenkem.
Mam rad fakta a nenabubrele prohlaseni.
Volně přeloženo „utlučeme je čepicemi“.
Můj názor vyplývá z toho, co čtu na veřejně dostupných zdrojích, nic víc a nic míň.
mrtvých vojáků je tolik, že to válka naoko není.
Není Marie, není.
Jo o tom by mohla vyprávět Hirošima, Nagasaki či jen takové Drážďany.
Je pošetilé očekávat, že občané změní své dlouhodobé preference.
Tak jako že změní své každodenní návyky,které ve svých důsledcích jsou základem politiky státní.
Nanejvýš po krátkém vzepětí upadají do starého.
Nesouhlasím. Prakticky celé minulé „porevoluční“ období jsem volil tzv. pravici, jakože „volba menšího zla“. Nicméně dnes, jako celoživotní, kovaný antibolševik, bych je proti čtyřkolce s rezervou, šel volit i když proti současné místní koalici vlastně nic nemám. A myslím, že v tom fakt nejedu sám. Letos to mám ale poněkud zjednodušené, protože odskočit si zavolit z Korsiky by bylo přece jen poněkud komplikovanější…
můžete volit někde na ambasádě, konzulátu
Potíž je v tom, že zhruba víme co nechceme, ale naprosto nevíme co chceme. To je i základem programu opozičního.
Ucelený dlouhodobý program positivní má málokdo.
Tyhle volby nemají bohužel sílu a moc zásadní změny.
Ale určitě mohou být tím pověstným SIGNÁLEM. Vidlákův volební návod, s kterým zcela souhlasím a podporuju ho, je přesně o tom.
Nemá smysl se zamýšlet nad každým jménem a programem, leckde to ani nejde, jen nevolit pětikolku a pokud to půjde tak ani ANO.
Někdy je instinkt lepší než dlouhé přemýšlení…
Instinkt je VŽDY lepší než dlouhé přemýšlení.
Vždycky ne, bratranče. Při návrhu nosné konstrukce dálničního mostu bych vsadil spíš na to dlouhé přemýšlení. Obecné kvantifikátory (slova z kategorie vždy, nikdy, každý, žádný,…) je radno používat s nejvyšší obezřetností.
Občas, někdy, možná, snad, případně, častěji…. Je to lepší? [;>))
Jako metodu volby rozhodovacích mechanismů mezi instinktem a dlouhým přemýšlením při konkrétní volbě doporučuji dlouhé přemýšlení.
PRO nějaký (nedopracovaný) program má. Jenom tam chybí náznak, jak toho dosáhnout.
Kocoure, obávám se, že bez naší spolupráce, ten náznak to PRO ani nemá jak udělat.
Fakt si myslíte, že „oni“ to udělají za nás úplně sami, a my je budeme kritizovat za to, že to dělají jinak, než si my představujeme?
Něco málo jsem „panu přecedovi“ Rajchlovi včera řekl. Jestli to realizují uvidíme.
Já mám úzký pohled, patřím pod „O“ – odbornost.
Ještě mu to pošlu písemně.
Teď už tedy jen zbývá chvíli počkat a nakonec se i nezlobit, že to ve výsledku může být i trošku jinak, než přesně ten váš návrh.
Důležité ale je, aby to směřovalo vhodným směrem a stále k tomu zamýšlenému cíli.
Pokud chtějí být politickou stranou usilující o volební úspěch a snažící se vést „alternativu“, pak budou muset.
Kritika je „zpětnou vazbou“ – nápovědou, co je špatně a jak by to šlo lépe.
Když nastíním volební možnosti v naší obci, tak pořád nevím, komu z nich to hodit. Kandiduje 5 sdružení. Jmenují se: Hasiči Lužná, Naše Lužná, Koalice TOP09 a nezávislých kandidátů, Společně My a Lužná2022. Jedině Naše Lužná roznesla do schránek nějaký program, co by chtěli na lokální úrovni dělat, ale jejich postoje k politice to stejně neodhaluje. Všichni kandidáti mají uvedeno „bez politické příslušnosti“, s vyjímkou několika ze Společně My, kteří mají uvedeno KSČM. Osobně trochu znám jen tři lidi, dva za Koalici Top 09, tu volit nebudu, a pak jedna paní, která u nás vede školní jídelnu. O ostatních nevím nic. A teď nevím, komu to mám hodit, aby to nebylo ještě horší, než doteď. Není jak zjistit postoje kandidátů a volebních sdružení. To se pak těžko vybírá.
Berte Hasiče ! 🙂
„Pánové,fakt je ten,že když si to ty lidi rozkradli,tak to nemůžou vyhrát! … “
citát z filmu Hoří , má panenko
Dejte to koalici Společně My. Když tam mají komunisty, tak to bude docela slušný spolek. Nic tím nepokazíte.
Někdejší „slušný“ spolek pamatuji. Říkal si „Národní fronta“….
Komunistu v případě, že víc než kdokoli jiný má šanci proti kandidátovi z vládní koalice.
To je jediné kriterium.
V takovém případě, nebylo-li by zbytí bych volil i lidožrouta.
Zpočátku to byl docela „slušný oddíl“, co silnic, přehrad, továren a domů postavili…
Jenže pak jim do vedení přišli tehdejsí „signalisté“, a od toho okamžiku to šlo do kytek, místy i hluboko pod ně.
To mi nevychadza. Kdy ze ke komarum do vedeni prisli signaliste?
Vzdyt komarum dosly prachy uz po peti letech, takze Zapotonda nasledujici den po prohlaseni „nase mena je pevna“ nechal okrast vsechny.
To se pak buduje jedna radost. A ted si predstavte, ze i za toho zleho byrokratickeho zalare narodu se stavelo jedna radost, a taky z toho spousta veci existuje dodnes.
Akorat dneska ta vystavba, no, vlastne cehokoliv, nejak drhne…
Všechny?!? Jak si já pamatuju ten klíč výměny starých korun za nové, tak pro dolních 95% se nic nezměnilo – ceny, platy, úspory.
Od roku 1989 se toho ukradlo opravdu hodně. Ale jak píšete, výstavba se nějak drhne.
Často mi přijde neuvěřitelné, jak mnoho lidí stále ještě nenávidí komunisty, i když řada z nich ještě přežívá jenom proto, že tu komunisté něco postavili.
Je třeba si uvědomit, že jakékoliv hnutí, pokud má úspěch, je vzápětí obsypáno parazity, byrokraty, poslušnými hňupy, kteří případná pozitiva daného hnutí podstatně oslabují.
Copak dobrého nám přinesl rok 1989? Taky si myslíte, že se máme nejlépe v historii?
Podle mě nám přinesl pouze tyto pozitivní věci:
1. Na určitou dobu zdání demokracie
2. Možnost cestovat, což hlavně mladí lidé silně oceňují.
Ten zbytek, návrat na Západ, je něco, z čeho se mi chce jenom zvracet.
Lužná není tak velká abyste nevěděl kdo je kdo. Jestliže si můžete dovolit čtyři samostatně opoziční subjekty pak je vám houby zle.
Aniž bych cokoli věděl, tak bych uvažoval o hasičích. Kdo z nich je kdo. Jestli většinou hasiči anebo se jen tak nazývají.
Právě že nevím, kdo je kdo. Tohle není klasická ves, ale spíš rakovnická periferie. Bydlím tu tak 12 let a znám jen sousedy kolem a pár dalších. Je tu spousta náplav z města, kteří na facebooku nejvíc řeší, jak je hrozné, že po traktoru, jedoucím z pole, zůstane na silnici trocha bláta a volali by na něj klidně policii. A z kandidátek nepoznám, kolik takových je v kterém volebním spolku a jaké peklo by takoví mohli všem udělat, kdyby se dostali k veslu. Už léta tu nefunguje ani hospoda, aby se dali poznávat lidé a v klidu se sousedy probrat, co si o kom myslí
.
Specifická obec. Lužná I, Lužná II… Nedivím se vám.
Zkuste zajít na nějaké akce, spojené s posvícením, to jsou asi jedny z mála možných společenských akcí. I když já pamatuju ještě hospody dvě a otevřenou Lebedu na nádraží, takže oproti současnému stavu společenský hukot 😁 Starousedlíci na tyhle akce chodí a třeba se s někým novým (možná i kandidujícím) seznámíte – obrázek si pak můžete udělat podle toho…
Dcipe,
také to tam trochu znám, asi bych volil hasiče.
Nebo se se mnou spojte přes Zakladatele, má můj mail.
Můžeme pokecat.
Tak to vás mohu uklidnit. Tohle řeší všechny náplavy které na vesnici přijdou. (Čest velmi řídkým výjimkám) Nastěhují se do svého vysněného domečku (co na tom že je to panelák na ležato) v překrásné vesničce. Ó ta nádhera a slast. Po půl roce jsou špatný a úzký cesty, špatný spojení, málo škol, školek, krožků, vyžití a vlasně všeho. Navíc s tím ti zatracení vidláci nehodlají nic moc dělat, nepadají na prdel z toho že přišli. Orají, v LÉTĚ!!! sklízí a to i O VÍKENDU!!! Toho prachu všude! Do dalších voleb se sešikují a protože je jich v developmentu víc než místních, poměrně snadno převezmou moc. A pak to jede… Kravín pryč, prasečák pryč, nadělat hřiště, cyklostezky, lavičky, z hospody udělat RESTAURACI (po zklidnění nadšení přivandrovalých padne na nedostatek hostů) Tu vesničku totálně dojebou a najednou je z ní zase ta atrapa městské periferie odkud utekli… No je na čase jít šířit osvětu dál a svůj domeček v klidu prodají.
Pan Prostrčil (nebo jak) posílá lidem na jihlavsku turistickou mapu (Taiwanu) se svou fotkou.
U nás zas nějaký Petr Fiala( jmenovec) posílá knížečku na tvrdém papíru i s pexesem. V papírnictví obdobné hračky kolem 150 Kč a toto zdarma do každé schránky. Přitom prý starosta Letohradu. Ze svého platu to jistě nemá.
Nejedná se o úplatek, když to někdo přijme a hodí mu hlas do urny?
Já mu to nechodím. Už kvůli té ekologii. Myslím,že to každý vyhodí jako já hned jak to vyndáme ze schránky.
RE: Sibyla
U nás před Penny v květináči javor.
TOPka nabádá : Zrušit parkovací místa v modrých zónách a sázet stromy.
V téhle době, kdy se schyluje k nezaměstnanosti a lidé jsou nuceni cestovat za prací. A kupodivu i musejí někde parkovat.
Jsou to blbci.
Slušné slovo.
je to i v Praze. Javor, který umře na ulici pro něčí zpitomělou ambici / doufám, že ho někdo dřív ukradne a zasadí /
To by záleželo na znalci – do 200.- Kč se jedná o drobnou pozornost a ta je i dle Služebního zákona přípustná.
Neslo by na to pouzit logiku korunovych dluhopisu? Dostane dve stovky. Tisickrat.
Chápu, už ho to v Senátu nebaví…
Tak jsem začala psát, jak je mým zvykem, svůj krátký status k Vidlákovu každodennímu blogu a koukám, že se mi to začalo rozrůstat tak, že si dané téma zaslouží samostatný koment.
Základní téma je:
NEVOLTE V NADCHÁZEJÍCÍCH VOLBÁCH NIKOHO Z 5KOLY!!
Úplně souhlasím s Vidlákem že je naprosto nutno nevolit nikoho, kdo se byť jen prstíčkem otřel o současnou koalici! Takže zato díky, Vidláku.
Ale protože já nejsem (bohužel) Vidlák, ale klasický intelektuál rochnící se ve své milované teorii práva, tak to musím ještě zkomplikovat. Existuje něco, čemu se říká VEŘEJNÁ MOC. To není jen přímá moc státu, jedná se o tak zvanou přenesenou veřejnou moc, kdy stát delegoval část svých pravomocí na další organizace. Na příklad na profesní komory, které mají povinné členství, na první dobrou na Českou lékařskou a Českou advokátní komoru, ale též komoru notářskou a exekutorskou… Všichni tito dohlíží na „řádný výkon“ profese. Dle mého názoru je nezávislost těchto komor naprosto iluzorní – vždyť vykonávají státní moc!
Kromě toho je zde ještě moc faktická, podpořená exekutivou. Na příklad moc orgánů státní správy (pozor – nikoliv samosprávy obcí!!) Dle mého názoru takový ředitel magistrátu je minimálně stejně mocný, možná i mocnější, než primátor. Přitom se jedná o osobu veřejně prakticky neviditelnou. Jedná se o statutární orgány veřejných úřadů. Příkladmo: Katastrální úřad, Úřad pro ochranu osobních údajů, Národní bezpečnostní úřad, Úřad na ochranu průmyslového vlastnictví, Nejvyšší kontrolní úřad… lidé ve vysokých funkcích v těchto úřadech mají všichni možnost – řečeno slovy jednoho ze zdejších bloggerů – „drncnout do toho bokem“. A evidentně to neudělali… Všichni, kdo projevili loajalitu orgánům veřejné moci, všichni, jejichž místo závisí na rozhodnutí orgánů státu nebo orgánu státní moci, jsou prostě nevolitelní. Na příklad velvyslanci, že… (Vím, že tady má pan Bašta své příznivce, ale za mě prostě NE).
V diskusi pod Vidlákovým článkem na mém FB profilu jeden s diskutujících uvedl, že ovšem volit někoho z předchozí vlády je rovněž smrtící. Samozřejmě má pravdu. Nicméně je nutno mít na paměti, že každá společnost má omezené množství lidí, kteří jsou ochotni/schopni se angažovat ve veřejných funkcích. A také je nutno mít na paměti, že momentálně volíme mezi kyanidem, proti kterému protijed neexistuje a mezi uštknutím kobry, což se dá s trochou štěstí přece jen přežít….
A ještě praktický návod:
– v senátních volbách nevolit NIKOHO, kdo již v Senátu je. (S jednou výjimkou, na kterou určitě přijdete sami, že…)
-v místních volbách nevolit ŽÁDNOU STRANU PĚTIKOALICE ani žádné SOUZNĚJÍCÍ.
Co se týká senátních voleb, pokusím se vbrzku dát sem své subjektivní doporučení. Ohledně Prahy, kde žiji, mohu jenom říci, koho budu volit já: MOTORISTI SOBĚ – https://motoristesobe.cz/
Na dalších doporučeních, koho z výše uvedených hledisek volit v jednotlivých obcích, bychom se měli tady shodnout. Nabádám Zakladatele, aby přijímal doporučení zdejších diskutujících a cca v polovině příštího týdne – aby bylo čas to rozšířit s pomocí Kydů – vydal co možná nejpodrobnější seznam koho – kde.
Kláro,
ano, je to tak.
Bohužel je potřeba pracovat s materiálem, který je k dispozici, jiný není, a čas čekat na nějakou vhodnější dodávku také asi fakt už není…
Jo, takhle to funguje. Erár si vždycky může umýt ruce a říct : To my ne, to tamti.
Vládnou nám rozličné komory, neziskovky, stát funguje jenom jako.
Ačkoli stát by měl zastupovat všechny občany dané země. Což nečiní a činit nehodlá.
Profesní komory?
Cech vrahů, Cech zlodějů, Cech šašků…?
Cech moudrých klaunů chybí!
Společnost Freddyho Kruegla.
S pŕecedkyní Černochovou.
Vetinari, to byl politik!
Učil se od něj i Viktor Čistič.
Náš von Basedow zkoumá jeho pracovní postup. Bacha na něj.
Ja bych uvital definici co je Klasicky intelektual.
Tak dlouho se uraduje a urady se mnozi , az je tech uradu ,uredne ,vice nez zdravo.
Pak to dopadne jako vzdycky.
Pod tihou byrokratu a uradu a jejich narizeni , prikazu, instrukci, rad a predpisu ,se vsecko zriti na jednu hromadu../Se to nazyva Top heavy/.
Omezeny pocet lidi se vzdycky stava neomezeny do verejnych funkci.
Klaus napr. nezapomnel na urad pro manzelku /z jeho vule diplomatkou pres noc/a ryba vod hlavy..
Nastesti u nas vice manzelek nez jedna neni povoleno..
Ale jeste jsou potomci,pribuzni a znami a ti vsichni chteji urad..
Po prvni valce jsme museli zivit Viden , vokusovali tam urednici kuru ze stromu a travu..
„Kdo ovšem vysvětlí, proč ve všech vyspělých zemích si dobrý, čistý a poctivý lid v poslední generaci vytrvale a svobodně, sám za sebe, vybírá jen kramářské vůdce, neschopné vizí a velkých činů ? Odpověď je prostá. Dobře živený lid nemá velké vize a velké činy rád. Bojí se jich, zneklidňují jeho mysl a pohodu života. Boj proti zlu zase plodí jen zlo, a proto raději dál od nebezpečného idealismu. Bezpečný idealismus, pomoc hladovým a postiženým bez větší újmy na vlastním pohodlí, to charakterizuje náš věk.“
Toto jsem si sice vypůjčil, ale plně to vystihuje dnešní dobu. A jak je vidět, náš “ Olympijský tým “ si toho je dobře vědom a dělá vše pro to, aby to udržel ve stávajícím stavu. Tedy staré dobře známé: „Rozděl a panuj !“ Jak moc tedy musíme padnout na hubu, aby nás to přinutilo se zvednout ze svého pohodlí ?
Tak nějak to je.
Co jiného než hlad přinutil opice slézt se stromů?
Já to znám jinak: Když první opice vzala do ruky klacek, tak ostatní opice začaly pracovat.
Jaké kořeny takový strom, jaký strom takové ovoce.
Včera v diskusi dal někdo odkaz na graf „české dezinformační scény“ a na PL o tom dneska píšou:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tak-tohle-uz-ne-Seznam-dezinformatoru-Osobnosti-to-pozenou-vysoko-714233
Vypadá to, že si někdo zadělal na docela pěkný průser; inu, jen houšť a větší kapky, naděl Bůh, a ve čtvrtek dvojnásob! Bude spousta žalob a původce grafu se možná nedoplatí.
—
Vidláku, jestli ses na ten seznam podíval, jistě ti neuniklo, že nás vynechali!!! To je absolutní skandál!!!
Neměli bychom autora taky zažalovat, že nám odepřel tu čest?
Prej tam porad lidi pribejvaj, tak si podejte zadost.
již jsem se urazila já, že tam nejsem – jediná státem uznaná čarodějnice, zapsaná navíc v seznamu extremistů Ministerstva vnitra! To je prostě na žalobu!
No, ono zaklínání nicmoc. Gandalf pod Caradhrasem byl o moc lepší. Nakonec i v Morii.
Na druhou stranu, Esme Zlopočasná obvykle používá jiné způsoby.
Pletete si osoby, vaši reakci vyvolala spíše paní Oggová
Mozna by ste mela min nakupovat a cist knihy a vic carovat..
Takhle zadnej diplom uredne schvalenej s razitkem na vas nezbyde…..
V Jihlavě je Tomáš Nielsen z PRO. Tak jsem zvědava, zda k vidlákovi dorazí.
Možná zapomněli zmínit záměrně… Aby snad litterate.cz nezískalo více pravidelných návštěvníků?? ☺