8 října, 2024

Vychutnej si svého obětního kozla , aneb jak se mlátí klíny do hlav občanům III.

Tentokrát nepohádka (vpašovaná do kozího cyklu) o tom, co se URČITĚ nikdy a nikde nestalo, nestává se a stát se nikdy a nikde nemůže.

Fičel si tak jeden řidič s kamionem po D1. Opájel se nejen rychlostí, ale zejména vyhlídkou na volno delší, než minimálně předepsaných 45 hodin mezi sobotní a pondělní šichtou. Chvíli pohody ovšem docela vystřídala chvíle nasranosti, když se před ním zjevil civilní automobil, rozblikala se na něm červenomodrá barevná hudba a za zadním sklem se rozsvítily nápisy „STOP“ a „NÁSLEDUJ MNE“. Následovalo odstavení vozidla na krajnici v odbočovacím pruhu a obligátní pozdrav, předcházející požadavku na předložení všech možných dokladů a poté dotazu, zdali si je řidič vědom, jakého přestupku se dopustil. 

„Porušil jste § 36 zákona č. 361/2000, odstavec 4,“ pravil hodný policajt a vytáhl z kapsy připravený papírek. „Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.“

„A ta jakože ostatní vozidla jste byli vy? To snad ne?“ nehodlal se zastavený nešťastník nechat zválcovat zadarmo.

„Omezil jste při předjíždění v jízdě žlutou dodávku a černého superba, který jel hned za ní,“ nasadil dvojitého Nelsona zlý policajt. A dvě auta omezit nesmíte, kolega vám to právě přečetl.“

„V tom textu, který jste mi přečetli, nebylo ani slovo o dvou vozidlech. Slova „ostatní vozidla“ neznamenají číslovku dva,“ nehodlal řidič prodat svou kůži lacino. „ A kromě toho jsou to obyčejné povrchní vyhláškové kecy. Jak je definována výrazně nižší rychlost jízdy? Ukažte mi paragraf, kde je napsána její definice a metodika jejího měření.“

„Podívejte se, my máme své předpisy,“ nastoupil do akce hodný policajt. „Dostali jsme přípis shora, co a jak máme kontrolovat a musíme to tak dělat. Není to bodovaný přestupek, dáme vám nejnižší sankci a …“

„Vy se nestydíte mi lhát? Za porušení zákazu předjíždění je šest bodů! A flastr ve správním až pětadvacet litrů! Žádná sankce nebude, kamaráde – poldo,“ nedal se řidič. „Vy jste mne u toho přestupku neviděli, nemáte záznam, takže…“

„Tak to jste se šeredně spletl vážený, my máme záznam z dronu a s tím vůbec nic nenaděláte, ve správním řízení nemáte šanci.“

„Vy mi chcete tvrdit, že na takové blbosti máte drony? Vy fakt nevíte co s prachama!“ začal startovat řidič.

„Uklidněte se,“ začal ty dva překřikovat hodný policajt, „pánové, klídek.“

„Ukažte mi ten záznam z dronu,“ nedal se řidič.

„My vám podle zákona o Policii ČR nemusíme ukazovat a dokazovat vůbec nic, jen vám oznámíme, že jste udělal přestupek a vy ho zaplatíte!“ triumfoval zlý polda.

„ Takže vy mi nejste schopni říct, co je podle zákona dostatečná rychlost, „ostatní vozidla“ jsou podle vašeho výkladu „všechna dvě auta“, i když je ve svém zrcátku nemůžu vidět, protože to první zcela zakrylo obrys druhého. Je to tak? Co tam máte dál?“ snažil se neřvat zastavený zoufalec.

„Jste ochoten zaplatit nebo půjdete do správního řízení? Tam to bude pro vás mnohem dražší,“ snažil se marně utlumit emoce hodný policajt.

„Chci vidět záznam z dronu, ze kterého bude dostatečně jasné, že dron natočil opravdu moje auto a ne nějakého Rumuna nebo Poláka. Jestli ne, klidně si začněte spisovat papíry do správního. Nazdar bazar,“ odsekl odlovený točvolant, nastoupil do kabiny kamionu a vztekle zabouchl dveře.

Za dvacet minut přišel hodný polda, slušně zaklepal na dveře a požádal řidiče, aby podepsal protokol.

Točvolant vyhupsl ven a přečetl si zápis. Pak se zahleděl na trucujícího zlého policajta za volantem policejní káry a pronesl: „a ten váš kolega, mohl by vystoupit a přijít sem k nám?“

Hodný policista vyřídil vzkaz zlému a ten nasupeně vystoupil z policejního vozu.

„Takže pánové, teď mi poraďte, co mám udělat,“ začal řidič.

„Podepište to, ofoťte si to a půjdem každý po své práci,“ začal ten zlý.

„No, to asi tak moc rychle nepůjde,“ odsekl řidič, zatímco mačkal spoušť na fotoaparátu v chytrém patlafónu. „Za prvé – vy nedodržujete ustrojenost, to znamená, nemáte zapnutou bundu a na hlavě nemáte předepsanou pokrývku hlavy. Za druhé…“

„Teď jsem vystoupil z auta!“

„V normě, která řeší vaše stejnokroje není o vystupování z auta ani čárka!

 A za druhé při mém zastavování jste nedal na střechu maják. Měl jste zapnuté doplňkové blikačky, kterých můžete mít na vozidle jen dva páry a vy máte tři.

„To auto je upravené a schválené do provozu a má platnou výjimku, která nám povo…“

„Takže jste mne zastavoval nedovoleným způsobem a jezdíte autem, které neodpovídá zákonům a vyhláškám, upravujícím pravidla pro pohyb vozidel na veřejných komunikacích,“ snažil se točvolant přeřvat zlého poliše.

„No tak ale počkejte! My tady s vámi nebudeme řešit policejní auta…!“ vstoupil do hry hodný polda.

„Za třetí jste porušil paragraf 17, odstavec 5, písmeno e). Řidič nesmí předjíždět, dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy. Já jsem chtěl předjíždět a vy jste mne ohrozili bezohlednou jízdou v levém pruhu.“

„Měli jsme puštěné majáky!“

„Měli jste puštěná pouze doplňková světla, přenosný maják modré barvy jste na nejvyšší bod vozidla nedali! Takže to máte za šest bodů úplně stejně jako já, soudruhu policajte, protože vyhláška 341/2014, račte si ji nastudovat. A obávám se, že pokud se o vaší jízdě se mnou nehodláte bavit, budu na vás muset poslat vaše policejní kolegy z čísla sto padesát osm. A víte proč? Protože vás mám natočené jak couvací kamerou, tak i tady tou kamerou za čelním sklem. Takže vůbec nezkoušejte ujet z místa spáchaných přestupků, pánové!“

„Ty vole, takový paragraf fakt je…?“ zeptal se tiše zlý policajt hodného. Ten odpověděl pokrčením rameny…

Na plácku mezi auty zavládlo hrobové ticho…

***

A to je konec dnešní nepohádky, milé děti…

Vůbec není pravda, že soudruzi policajti dostávají příkazy od svých šéfů na papírech, kteréžto slouží jako hodnotná náhrada Písma Svatého, a že ty příkazy vedou k nesprávným a nejednoznačným interpretacím silničního zákona. Nic takového není pravda, všecko to jsou lži a metafory a kdo to tvrdí, ten je hnusný dezolát, kterého by měl soudruh nadplukovník zavřít, protože naše měna – ech, co to melu, to tvrdil ZápoTonda – naše demokracie je pevná a jedině správná, a tak dále…

51 thoughts on “Vychutnej si svého obětního kozla , aneb jak se mlátí klíny do hlav občanům III.

  1. To je prace pro profesionalniho ridice, anebo pravnika.
    Kdyby se do takove konverzace pustil bezny obcan, po trech, ctyrech krocich se do problemu zamota a podlehne.

  2. Otázka majitelům webu.
    Opravdu chcete, aby se tu publikoval obsah, jaký zplodil Targus – kecka? Vždyť to je na úrovni jednání jedince MajkJePan.

  3. Americký Dream Theater poslouchám, ty druhé uvedené neznám. Dnes už ne, zítra si je poslechnu. Já už poslouchám z 90ti procent jenom kapely, pro které je angličtina rodnou řečí. Platím si hudební internetovou platformu Deezer. Doporučuji.

    1. Možná už klišé, ale pořád miluju to sólo z The Best of Times. Zkuste si jej v podání Igor Paspajl. Je to na ytb.

    1. Beatles byla jedna z nejvíce inovativních kapel na světě.
      No ale nikomu tento názor nevnucuji.

      Pavle, co třeba Dream Theater ? Nebo Mothers of Invention ?
      “ Moc tónů“, řekl by Cage.

      Nejčastěji relaxuji při poslechu pravěkého Bacha.
      Nu , ale pravěkého Hábu (Frank Zappa se o něm vyjádřil, že ho dost ovlivnil) nemusím, operu “ Matka“ tak asi do desáté minuty.

  4. Blbý místo i čas. Kolty pod pasem v penisové čáře obou stran sporu by to vyřešily rychle a bez požadavků na výklad či změnu zákona o pohybu veškeré hmoty po zpevněných i nezpevněných dorogách. A já bych si tam pak jezdil jako král.

  5. Když jedu v levém pruhu na dálnici, samozřejmě když předjíždím nebo objíždím, tak mě nesmíte omezit ani ohrozit. Tak jest.

    1. Re: pavel

      Nikoli. Vy jako předjíždějící kus nesmíte ohrozit a omezit auto, které předjíždíte a k tomu nesmíte ohrozit ostatní účastníky.
      Auto, které jede před vámi a dá blinkr vlevo, vás sice nesmí ohrozit, ale vám vyplývá povinnost použít třetí pruh – pokud existuje, anebo mu umožnit, aby se zařadilo před vás.

  6. Slova „ostatní vozidla“ neznamenají číslovku dva,“ nehodlal řidič prodat svou kůži lacino.

    A to je co?
    To není řidič, ale mankurt!

  7. OT, využívám nepřítomnosti Alefa Nuly. Snad se mu nepřihodilo něco zlého, v tom případě mu přeji ať brzy se vše napraví.
    Takže – co kdyby papež vyhlásil dogma, že “ evoluci stvořil Bůh“ ? Kolik svárů by ubylo…
    No ale Dawkins by asi hulákal, že “ No, no, no…“
    Takže Deep Purple :
    https://www.youtube.com/watch?v=DD262vXJPWc

    1. Hele – a co třeba místo “ Everybody Has Something To Hide Except For Me And My Monkey“ dát do placu jen “ Everybody Has My Monkey “ ?
      Kdysi byly běžné názvy knih až o 15 slovech.
      Dneska by mělo stačit třeba “ Wow !“, anebo “ Prohibiti“.
      😀

      Moje nej nej…od Beatles :
      https://www.youtube.com/watch?v=YMMcOuxh6Qo
      ————————-
      Z netu : „…Do you mean you’d like to buy the rights of a Beatles song. The answer is that they’re not for sale. The catalogue is owned by Sony Music who bought it from Michael Jackson, who bought it from ATV Music (outbidding Paul McCartney trying to buy them back). ATV bought the catalogue from Dick James Music who signed the Beatles and Brian Epstein into a publishing deal back in 1964. If you mean you want to buy the rights of a single song of their rercording to use in a film or something it might set you back over $50,000. But if you just want to play or sing the tune yourself for some sort of project then you need to contact the publishers and inform them and ask to use the song and sign a contract to pay the given song’s royalties which are usually around 10 cents a song every time you use them. Part of the contract will be that you are not allowed to change any words or significant change in the song in any way.“

  8. Jojo, Silniční zákon je plný zajímavostí. A je to nejen „výrazně nižší rychlost“. Třeba všichno řidiči autobusů porušují mnohokrát denně tento zákon tím, že zastavují (a někdy dokonce stojí) v autobusové zastávce. A většina řidičů na značném procentu křižovatek – na kruhových objezdech. Ty jsou v naprosté většině podle zákona neprůjezdné bez toho, aby řidiči zastavili a nějak se dohodli na tom, jako kdo a kdy pojede.

    1. To je ještě sranda…
      Ale když se ti během deseti minut dvakrát stane to, že tě nějaký náfuka nebo feťák předjede tak, že ty jedeš rovně , ve správném pruhu, ale on ti prostě tím předjížděním zkříží cestu (odbočuje až když je tam plná čára nebo zebra), tak to už není žádná sranda.
      Já nepřeju nikomu nic zlého, ale dycky si hlasitě zanadávám – počkej , ty nádhero, jednou to uděláš před kamionem …….

  9. Takže nějaký vychcaný točvolant zdržuje silniční provoz a potom si chce dělat srandu z policie?
    Vypráskat bičem a poslat na psychiatrické vyšetření.

    1. Re: Jan

      Sdělím vám neuvěřitelnou věc.
      Dřív, než usednete za volant dospělého auta, musíte mít papír s razítkem od psychouše.
      Můžete zalézt zpátky do nory.

  10. no a nebylo by lepsi proste nebrzdit provoz v levem pruhu nez pak vymyslet bachorky ktery jsou k smichu?

    1. Re: nu

      Sdělím vám neuvěřitelnou zprávu.
      Zákony platí pro ÚPLNĚ VŠECHNY lidi stejně.

      Já vím, je to bordel, ale je to tak.

      Takže žádné takové – já jsem v levém pruhu, já mám přednost. Nikoli – máte hovno.

      1. Povinnost uvolnit levý jízdní pruh
        Pokud tato vozidla pojedou nejvyšší dovolenou rychlostí, neměla by nastat situace, že by bránila v jízdě jinému vozidlu. Řidiči jedoucímu v levém jízdním pruhu však nepřísluší posuzovat, zda za ním jedoucí řidič smí jet rychleji či nikoliv (BUŠTA, P., KNĚŽÍNEK, J.: Praha 2016, s. 60).

      2. proc proste nezustanes v pravym a radsi delas ostudu tocvolantum. prednost samozrejme mam, douc se predpisy.

        1. Re: nu

          Máte hovno, soudruhu, a nikoli přednost. Račte si přečíst paragraf uvedený v článečku. Skutečnost, že na něj serou i policajti, vás povinnosti jej dodržovat nijak nezbavuje.

  11. Jen abys nešel za katr, mohl by ses tam potkat s Ferim, potvrdili mu 3 roky natvrdo. A Feri je nebezpečný! Má styky!

      1. Re buldatra: No, jak tak uvažuju, nejspíš ten ohyzdný sráč dostane fešácký kriminál, kde bude „vězněm“ od-do, bude chodit do kanceláře, mít k dispozici služební telefon a „celu“ hotelového typu. Takový Dalík no.2…

      2. Já jsem furt doufala, že se sudí zeptá, proč tydvě děvenky k němu na ten pokoj vlastně šly. Zásadní otázka a obhájce ji nepoložil. Nabíc – tutlají jejích jména – což je taky dvné.

        Furt mi to připadá, že to na něj ušili, protože byl nepohodlnej. Kdo ví

        1. ale zase docela dobré poučení pro možné dvojdruhové adepty. Vědí co mohou od našich aktivistických študentek čekat. Taky dobrý

    1. Jsem zvedav kam Feriho zapichnou po propusteni. Jako advokat nebude moc reprezentativni a duveryhodny, do verejne funkce uz ani v nasich pomerech nebude moct, napda me leda naka neziskovka v zahranici.

      1. Jak to myslíte, po propuštění? Nevíte snad už, jak se strana a vláda, totiž ubohá samosprávkyně penzionu postarala o smysluplnou činnost během výkonu trestu jistě neprávem odsouzeného Mr.Dalíka? A takových správkyň i penzionů má strana a vláda dostatek … no alespoň do doby, než se do fáze reálného odsouzení dostanou jen ty opravdu nejpodkoberecnezametelnější případi. Soudruh Feri, bude-li vůbec do výše uvedené množiny patřit, si zapíchne dřív, než stihnete říct amina v poločase „PePova obnova kádrových rezerv liberální demokracie“.

    2. ❗️🙉Muklové mu budou močit do čaje a flusat na něj, Feri to bude mít těžké, říká bývalý vězeň Daniel Flasza, který napsal knihu o životě za českými mřížemi.

      🗣„Tři věci pro něj ale budou v base zásadní: Že je veřejně známou osobou. Že má tmavší barvu pleti. A že byl odsouzen za sexuální násilí, dokonce za znásilnění nezletilé. Podtrženo, sečteno: bude to mít těžké. A to jak ze strany muklů, tak i ze strany bachařů,” shrnul autor knihy Muklové a Šlajsny.

      🗣„Jakmile Feri přijde, tenhle alfamukl na něj naběhne a vybalí to: ,Hele, tady nám ze svýho musíš odevzdávat tolik a tolik. Tady budeš šlapat!’ Můžou ho taky ,okoňovat’. To znamená, že by z něj byla ,konina’. Že by všem ostatním uklízel, sloužil jim,” rýsuje neslibné vyhlídky pro exposlance bývalý vězeň.

      📌„Je jasné, že za ním někdo dřív nebo později přijde a bude na něj křičet: ,Prcačkáři!’ Můžou na něj flusat. Můžou mu močit do čaje. Můžou ho ponižovat. Slovním útokům se nevyhne. Že mu budou kuchaři do jídla močit a plivat? Na to bych se být jím určitě předem připravil,” říká narovinu Flasza.

      😱„Bude to mít o to náročnější, že je veřejně lynčovaný. To si pište, že to muklové v base sledují. Až tam přijde, určitě na něj budou hulákat: ,Hej, Feri, prcačkáři! Tebe si podáme! Ty budeš dělat dřepy na zvonu!’, dodává.

      1. Výkon trestu v Hodoníně a předchozí groteska s Dalíkem Vámi uvedené možnosti vylučují. Nevylučují ovšem možnost abolice.

    1. Re: fn

      Dva základní dotazy:
      1/ umíte napsat číslo nové normy?
      2/ opravdu věříte tomu, že by řadový bengo věděl číslo vyhlášky, podle které se montují majáky, když nedává silniční zákon a k vykonávání tzv. zákroků potřebuje papír od krajského ředitele?

        1. Re: Občan

          Nulové odchylky s jednou zásadní výjimkou.
          ANI ČÁRKA O ČERVENÉ BARVĚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Takže máme na soudruhy opět o něco více nabito.

      1. ad1) – Občan byl rychlejší
        ad2) – nedělám si iluze, ale čistě teoreticky by to 1 z X vědět mohl.

      1. Výborná reportáž.
        Já jednou málem dostal pokutu za pomalou jízdu (vezl jsem nástražní rybičky v takovém větším keseru).
        Prostě jsem jim řekl, že vím čeho jsem se dopustil….a že to je kvůli těm rybičkám, ať se mi kýbl nevyleje.
        No a už jsme byli v jednom klubu :
        “ A na co máte ty rybičky, na candáta ? “
        – “ Ale ne, na okouny….“ *
        „Tak dávejte pozor na tu rychlost, a ať se rybolov zdaří.“

        * To se ještě dalo chytat i na malilinkaté rybičky.

        1. Pomalu jet můžete, ale nesmíte jet bezdůvodně pomalu.
          Zcela podle zákona jste přizpůsobil rychlost jízdy vlastnostem nákladu.

          1. Re: fn

            Jste mimo. Kbelík má být upevněný, aby se nevyvrátil, a uzavřený, aby se nevylívala voda s rybkami.
            Za špatně upevněný náklad je flastr od 2.500 Kč nahoru. Podle jakého zákona či vyhlášky, to z hlavy nevím. Ale ty flastry soudruzi dávají. Nejraději mají ocelové profily, protože dostali z ministerstva tabulku, kolik kurtů je potřeba na určité tuny a násobilku na šmidlifónu ještě umějí.
            Všeobecně náklad má být upevněn tak, aby dovoloval normální jízdu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *