Všichni chtějí přidat a to je nezodpovědné! Takhle nám vláda reaguje na blížící se stávku a demonstraci. Považte, učitelé, kteří pobírají 130% průměrné mzdy, chtějí ještě víc. A když jim to vláda dá, tak budou chtít peníze i státní zaměstnanci, hlavně ti z Vnitra, protože pracovat pod Rakušanem, to je jak otroctví v solných dolech. Když vláda povolí, každý přileze a bude chtít přidat. I doktoři budou chtít přidat a ti berou ještě víc než učitelé. A když někomu přidáte, tak to musíte někomu jinému vzít, protože vláda žádné vlastní peníze nemá…
Kolikrát jsem už slyšel přesně tyhle argumenty… Takhle to je, když zredukujete makroekonomiku na kupecké počty.
Ale můžeme si za to sami, protože jsme se rozhodli naše životy posuzovat přes peníze. Životní úroveň, měnová politika, DPH i HDP, všechno se nazírá přesně takhle. A tím pádem je pak velmi jednoduché říct, že máme nenažrané učitele, nenažrané doktory i státní zaměstnance a každé zvýšení mzdy jedněm je kompenzováno snížením mzdy druhým. Nikdy se v takové debatě nedozvíte, že zvýšení mezd by se dalo kompenzovat nekupováním amerických stíhaček…
Důchodci jsou vždycky nenažraní a žijí si nad poměry a nikdy se nemluví o tom, že si na tyto poměry po čtyřicet let platili asi třetinu mzdy. Nikdy neslyšíte, že by si nad poměry žili poslanci a už vůbec ne soudci. Stejně tak si nad poměry nikdy nežijí manažeři ČEZu nebo ředitel České televize. Nad poměry si vždycky žijí ti, kteří mají co dělat, aby vůbec vyžili. Nenažraní jsou vždycky ti, kterým po zaplacení složenek zbylo na krabičku cigaret a basu piva. Nikdo, kdo si každý rok kupuje BMW, nikdy není nenažraný. Nikdy! Energetičtí burziáni nikdy nejsou nenažraní, když si na elektřině přiráží pět set procent. Když nějaký Kalousek mluví o utahování opasků, nikdy nemyslí sebe.
Sice máme všechno měřit přes peníze, ale běda, když si tedy o nějaké řeknete, protože se změnilo měřítko. Všichni jsme přišli o třetinu úspor díky inflaci, ale to je zřejmě nějaká jiná kategorie. Opovažte se, žádat o třetinu mzdy víc, abyste měli stejně jako předtím. A vy, co jste volili tuto vládu, vy už vůbec nemáte právo protestovat, protože vy jste to nastolili a je třeba se vám škodolibě smát… přesně do chvíle, kdy dojde i na ty smějící se bestie.
Ano, jmenuje se to stávka za vyšší mzdy a lepší podmínky. Jmenuje se to stávka za pracovníky ve školách. Ale všichni dobře vědí, že je to především stávka za jinou vládní politiku. Všichni vědí, že je to stávka za nižší cenu energií, protože pokles ceny elektřiny by hodně pohnul s inflací směrem dolů. Všichni vědí, že je to stávka proti naprosto tragické vládě, která se v osobě Zbyňka Stanjury nedopracovala ani ke kupeckým počtům. Všichni vědí, že tentokrát mají zaměstnanci i zaměstnavatelé naprosto shodné zájmy a všichni vědí, že nápravy se nedosáhne tím, že se učitelům trochu přidá a zasekne se ještě větší sekera do důchodového systému.
Všichni vědí, že hospodářský růst nenastartujete tím, že lidem zvýšíte daně a nakoupíte za to německé Leopardy. Všichni vědí, že jsme závislí na německé ekonomice, která je také v krizi. Všichni víme, že nás táhne ke dnu grýndýl a emisní povolenky. Všichni víme, že proděláváme na odstřižení od ruských produktovodů, od kterých jsme se stejně neodstřihli, jen jsme ruskou ropu přejmenovali. Všichni víme, že bez komplexních a všeobecných reforem budeme v prdeli.
A také všichni víme, že tahle vláda toho fakt není schopná.
Ano, leckteří se na tuto vládu těšili a doufali v hodnotovou politiku. Ale netušili, že bude tak drahá. To totiž v předvolební kampani nebylo. Teď z toho hledají cestu ven a málokdo se přímo postaví a řekne natvrdo, že se prostě mýlil. Obrácení je v lidském životě velká věc.
Přesto vidíte, že se časy i lidé mění. Nejen tady na zaostalém východě, ale také v bohatém Holandsku. Mezi volebním výsledkem Fica a Wilderse nebyl zase tak velký rozdíl. Teď je šance trochu popohnat dění i u nás. Účastí na stávce a demonstraci. Ukázkou vládě, že za ní skutečně stojí jen ta dvouprocentní většina národa.
Jestli někdo říká, že se nejdřív musí změnit režim, změnit ústava, změnit zákony a nebo přijít nějaký dobyvatel zvenčí, tak se tragicky plete. Buď si poměry dokážeme změnit sami, buď si sami dokážeme napsat nové zákony, buď sami dokážeme dostat do vedení státu nějaké lepší politiky, nebo prostě můžeme koukat, jak jde všechno do háje. Ano, můžeme se anarchisticky utěšovat vědomím, že z popela může povstat nový Fénix a nejdřív musí všechno padnout na hubu, aby se dalo něco nového postavit, ale ono se také v dějinách stává, že to padne na hubu a už to tak zůstane. Že po padnutí na hubu začnou lepší časy, na to není žádný nárok. Je hodně zemí, které padly a už se nezvedly. Jsou národy které padly na hubu a úplně zmizely z dějin i z mapy.
Rok jsme chtěli, aby se stalo něco, co se teď v pondělí stane. Chtěli jsme stávku, chtěli jsme, aby se zapojili lidé v celé republice. Chtěli jsme nátlakové akce. Samozřejmě jsme to chtěli v sobotu, za hezkého počasí a domluvené dva měsíce dopředu. A v kapse jsme měli deset dalších drobnějších požadavků, aby byl důvod, se neúčastnit. Lidský život je prostě nedokonalý. Máme stávku na poslední chvíli, v pondělí a v listopadu. Maximální, jaká se dala domluvit a zkoordinovat. Zasahující takřka do každé vesnice a každé rodiny. K učitelům se přidali policajti, slévači z Ostravska, lidi ze Škodovky, i podřízení Ropušana na prameni. Nesvolávají ji ani politici, ani aktivisté, ale odboráři. A ještě vlastně tak trochu navzdory Středulovi… Nemusíte mít obavy, že by vaše přítomnost legitimizovala ambice nějakého budoucího premiéra.
Bohumír Dufek byl na pódiu se mnou, teď budu já na pódiu s ním… i kdyby to měla být prohra.
Budu pod platanem od 11.00. Případně někde poblíž pódia. Rád si s vámi podám ruku.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.
OT zprávička z Ukradiny
Soudruzi už začali dělat nábor ukrajinských Oksan do uhelných dolů.
Tak nějak mi uniká, na které „pozice“ by se ženská na sedmém podzemním patře měla podle nich hodit, pominu-li nošení svačin. A to už nemluvím o absolvování nějakých kurzů a získání potřebných průkazů.
Úplně všechny pozice.
Už to tak bylo po válce, když místní chlapi byli vybití. Všechno v dolech dělaly ženský než dorostla nová generace mužů. Skončilo to až roce 1966.
Tam si to všichni pamatujou.
Přesně tak, havlisti se dojímají.
A přitom….
CCCP roku 41: fašouni je vyhlazovali a chtěli je vyhladit kompletně – tím se ani netajili – viz Mein Kampf např.
chlapi válčili v krutých podmínkách a kdo vyráběl ty zbraně a střelivo? ženy a děti!!!!!!!!!!!!!
to už dojímající havlisti nezajímá
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vystrcil-a-pekarova-v-kyjeve-ukrajine-dodame-dalsi-zbrane-40451987
Ty už nedodáš nic a nikam, protože už nic nemáš.
A za tu sekeru, co jste už zasekli, draze zaplatíte.
Až tam s tím v zimě Rus skoncuje, tak potom sem nepřiteče ani hlt ropy a ani pšouk plynu, třebas jinak pojmenovaných.
Rus bude mít potom čas na to, aby si našel likvidátory Nordstreamů a po Evropě si vyzobal všecky ty, kteří ten oheň přiživovali.
Dočtete se na echu
Česko v tichosti obnovilo dovoz ruského plynu. Roste rovněž import ropy, upozornil ekonom
A za tu sekeru, co jste už zasekli, draze zaplatíme.
FTFY
Re: meop
Mám-li být protivný, výdřevu by ženy dokázaly postavit. Smůla je, že se namísto výdřevy používají hajcmany a olejové stojky (od 20 – do 130 kg). A samozřejmě namísto kytar – pardon – dalekonosných lopat, dopravníky, jejichž konstrukci musí někdo RUKAMA dotáhnout na místo. O důlních kombajnech se bavit nebudem, stejně byste nepochopil…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hajcman
https://www.ostrojtechnology.cz/hreblove-dopravniky
To je přeci všechno jedno Targusi. Jestli mohly těžit po válce, můžou těžit i teď.
Ženská zvládne silou tak 70% co chlap, tak se technika upraví. Klidně se zase může přejít na starší technologie. Tohle nejsou závody na výkon, jde o to, aby se vůbec něco těžilo.
Maj jen ženský, budou těžit ženský.
To není o dobrým řešení, ale o tom nejméně špatným.
Ale to bylo vždy, jen toho neudělaly tolik.
Než jít do zákopu v těhotenství, je to o něco lepší, ale jen o něco.
Zdali pak jim dodala Uršulka ty vojenské kombinézy pro těhotné tankistky.
Ta ženská vidí i do budoucna.
Osobně jsem byl při průjezdu Ukrajinou (osobně jsem koukal z okýnka auta) svědkem, když skupina ukrajinských žen krumpáči rozbíjela silnici a druhá tu už rozbitou ručně zalévala asfaltem. Vedle stál muž, něco křičel a ukazoval rukou. Za pár metrů začínala vesnice, kde u chalup dřepěli na patách muži, kouřili a něco si vyprávěli. Stalo se v 90., neřekl bych ale, že šlo o rys ukrajinský, jako spíš sovětský.
Re: picco
O sovětském stylu oprav silnic bych mohl napsat tlustou knížku. Vaše příhoda zobrazuje činnost navýsost efektivní. Viděl jsem a zažil daleko horší.
Dnes je pamětní den hladomoru v Sovětském svazu. Je to věc, která je cynicky zneužita propagandisty. Pravda je taková, že nešlo o genocidu Ukrajinců, nýbrž o kombinaci mezinárodního tlaku, neschopnosti bolševické vlády a třídního boje. Hladomor se nedotknul jenom Ukrajiny, nýbrž celého černozemního pásu na jihu Sovětského svazu, tedy i jižního Ruska a Kazachstánu. Ostatně, i neobjektivní proukrajinský propagandista Tymothy Snyder toto uvádí ve svých knihách (stačí si to nalistovat). Paradoxem je, že oblasti, které tuto událost nejvíce připomínají, nebyly vůbec součástí Sovětského svazu, nýbrž byly v roce 1921 po Rižském míru připojeny k Polsku. Hladomorem byla postihnuta jen východní Ukrajina, která je nejvíce proruská. Tedy ani sami obyvatelé východní Ukrajiny v tom nevidí žádnou genocidu ukrajinského obyvatelstva, nýbrž neschopnost bolševického vedení (tvořeného z velké části Ukrajinci). Připomínám, že organizátorem zabavování zrní rolníkům byl Ukrajinec (narozen ve vsi Dibrova v Kyjevské oblasti) Lazar Mojsejevič Kaganovič. Pravým důvodem pro zabavování zrní byl rozhodnutí západních vlád, které odmítly prodávat Sovětskému svazu potřebné věci za nic jiného, než obilí. Odmítaly i platby zlatem. Šlo o zjevnou snahu poštvat civilní obyvatelstvo proti sovětské vládě. Jednalo se tedy o studenou válku již v meziválečném období.
Mimochodem, kdo mi připomíná Kaganoviče? Aho, už vím – Fiala.
Takže by za to měli být vlastně vděční.
Jak dlouho jste nejdéle vlastně hladověl v životě vy? Půl dne, den, pár hodin?
Vy tam něco čtete o vděčnosti? Ne, tak proč se ptáte? Píše tm o tom, jak dnešní propaganda zneužívá tehdejší tragédie. Naučte se nejdříve chápat napsané.
Je to napsaný v podtextu Šklíbo, pro tebe neviditelný.
Lžete a odpusťte si to tykání vy hlupáku.
Na úrodné černozemi je to trochu zvláštní.
Není.
V tamních rovinách jsou cyklická sucha a z nich plynoucí neúroda běžná. Je to dáno charakterem počasí (vnitrozemské) a absencí lesů – v podstatě to jsou rozsáhlé stepi. Pak stačí, aby pár týdnů nepršelo, spraš vyschne, vítr ji rozfouká a je zaděláno na malér.
Jo, ale černozem je východněji, než západ, který je Ukrajinou. Takže se mluví o hladomoru na ruském území, nevím proč zrovna Ukrajina, kterou vymysleli za Rakouska-Uherska, dokonal Lenin.
Staci se mrknout na dobove mapy, aby mel clovek jasno – zapadenci byli v te dobe soucasti Polska, takze pokud tam byl hladomor, at se s duverou obrati na psonky, ti jim jiste radi vysvetli ze endemicka fauna ukradiny nema narok
On byl i v Maďarsku, ale před 2.světovou válkou prostě občas někdo hlady nebo spíše na vyčerpání hladem a na nemoci s hladem spojených, zemřel.
Hlad musel být i v USA, tam začala krize, která vyvrcholila válkami v Evropě.
Mezi lety 1906 a 1940 byly pelagrou postiženy více než 3 miliony Američanů s více než 100 000 úmrtími. Pellagra se vyvíjí několika mechanismy, klasicky v důsledku nedostatku niacinu (vitaminu B3).
Výzkum provedený v letech 1900 až 1950 zjistil, že počet případů žen s pelagrou byl konzistentně dvojnásobný než počet případů postižených mužů.
Pellagra byla poprvé hlášena v roce 1902 ve Spojených státech a „způsobila více úmrtí než jakákoli jiná nemoc související s výživou v americké historii“, přičemž na americkém jihu dosáhla epidemických rozměrů na počátku 20. století. Chudoba a konzumace kukuřice byly nejčastěji pozorovanými rizikovými faktory.
Rozšířená produkce bavlny vytlačila místní produkci potravin bohatých na niacin a přiměla chudé jižní farmáře a mlýnské dělníky konzumovat mletou středozápadní kukuřici, která byla relativně levná, ale také postrádala niacin nezbytný k prevenci pelagry.
Výzkum avitaminózy vyžadoval i odvážné dobrovolníky. Výtok ze strupů si zanášeli do řezných ran, aby prokázali, že se nejedná o nakažlivou nemoc.
Ohledně tohoto tématu skvěle tady v odkazu
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/11/22/mainstreamove-myty-o-ukrajine/
Pane Sláma.
Co manžel Nulandové Kagan,jen si upravil jméno,aby znělo víc Anglicky.
Nulandová se také ve skutečnosti jmenuje Nudelman(ová).
Soudruh Lazar Mojsejevič Kaganovič nebyl Ukrajinec, stejně jako většina revolucionářů.
Doporučuji k přečtení:
Hladomor na Ukrajině. Zdrcující fakta z webu ukrajinského ministerstva financí.
Publikováno 4 září, 2023 | Autor: vlkp
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/09/04/hladomor-na-ukrajine-zdrcujici-fakta-z-webu-ukrajinskeho-ministerstva-financi/#more-1002795
Velka bida byla na Slovensku ,pohlavni nemoci a alkoholismus, proto sme dostali slovaky do pece.
Rybář už na náměstí nepřijde…
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/nehoda-myslivec-rybar-ostrava-landek.A231125_113405_ostrava-zpravy_zdo
Zakazuje se
“lovit zvěř kromě prasat divokých a lišek obecných za noci, tj. hodinu po západu slunce až do hodiny před východem slunce; lovit prase divoké a lišku obecnou v noci bez použití vhodné pozorovací a střelecké optiky”.
Maskování rybářů za prase divoké a lišku obecnou je i nadále povoleno?
A proč by je měla volit?
Snad máme demokracii a může si vybrat podle svého uvážení. Nebo už tu demokracie není?
Já bych jela, ale nemám za co. Stát mi neplatí důchod, který mi přiznal. Žádala jsem loni v listopadu, už je to rok, rozhodnutí mi přišlo v květnu. V srpnu jsem byla na pobočce, řekli, že musím čekat, že toho mají hodně.
Dříve se čekalo na banány, dnes na důchod. Co je lepší?
Dřív nebyly banány, dnes nejsou byty. Hlavně, že banány jsou celoročně, to je důležité.
Je víc bytů než za socialismu.
Skoro nic se nebouralo a ještě se přistavělo.
babaluba
Fuj, vy tomu hnusu, co se prodává, říkáte banány?
Lepší byly ty banány, důchod chodil vždy, nepamatuji se, že by tchyni nepřišel.
Vždyť jste si sama odpověděla. Nestíhají to. Šlo vás do důchodu moc najednou.
A jak to dělají v Kanadě? V září švagr požádal o důchod, v říjnu mu přišel. Všechno vyřídil v Britské Kolumbii.
Proč se u nás všechno posílá do Prahy?
Dříve mi po revoluci vypočítala podle tabulek podporu v nezaměstnanosti hned na místě.
Kupovala jsem před 20 lety pohřební místo, vyřízeno na místě, zaplaceno asi za 20 minut.
Před 5 lety, jsem musela podat žádost o prodloužení, čekala jsem týden na potvrzení, zaplatit přes účet a opět čekat na potvrzení.
Jo a důchod mi blbě vypočítali.
Protože to eliminuje podvody. Svým známým by to baba na okrese mohla spočíst lépe. V Praze je větší pravděpodobnost, že nedojde ke střetu zájmů
A proto počítají blbě a ještě důchod posílají až po roce dokonce a když jdete na pobočku, tak tam jen nadávají, že jim v Praze všechno dlouho trvá.
A v té Kanadě jako ke střetům zájmů nemůže dojít?
Dyť je to blbost, vše je v záznamech, všechno se někde posílá, existují kopie, máme internet.
Ne, je tu bordel a za Babiše tohle nebylo!!! To by byl řev.
Já nevím jak v Kanadě, ale asi tam nešlo najednou tolik lidí do předčasného důchodu a tak je systém nepřetíženej.
Lidi si představují, že když je víc práce, tak se naberou další pracovníci a je to. Jen zapomínají, že se musí vyškolit, to zabere čas, odčerpá to zkušené pracovníky, protože musí učit a kontrolovat a sami toho udělají méně a až krize pomine, tak noví pracovníci zas nebudou potřeba, dokonce bude pokles oproti původnímu stavu před krizí. Takže se to vlastně ani nevyplatí.
Uředníci na to mohou kašlat, protože konec konců, oni politiky, vydávající nedomyšlená rozhodnutí, nezvolili.
Něco v tom sdělení chybí. O jaký typ důchodu jste žádala? Vše jste řádně doložila? Od jakeho dne vám byl důchod přiznán?
ty jsi úřední hovno, že jo:D
Starobní, pracuji od roku 1980, ale počítá se od roku 1986. Proč?
Jen vyměřovací zaklady a to proto, že před tím brali lidí oproti dnešku hodně málo a museli by dávat přepočtové koeficienty vyvěštěné z koule.A kdo ví, jestli se to vůbec vedlo v potaz, za komoušů vám počítali vyměřovací základ jen z posledních 5 let zaměstnání.
Nesmysl, pád komumistů nastal v roce 1989. To je 34 let, i kdyby platili málo, 34 let po komouších se to muselo díky „nadstandartním platům“ dávno změnit.
Do 20 let jsme přece dohnali Rakousko a příští rok budeme 20 let v EU, máme přece stejné podmínky.
Základ pro výpočet důchodu se v závěru minuléuo režimu počítal trochu jinak. Nebylo to 5 posledních let (souvislých), ale vybralo 5 nejlepších let z posledních 10. Tím se aspoň částečně eliminovaly různé anomálie, třeba delší nemoci, které jako schválně přicházejí spíše v pozdějším věku.
To je divné. Prodlení je, ale u mě to trvalo 4 měsíce a důchod přišel zpětně.
Ona tu někdy demokracie byla?
Někde byla, jen se neví kde.
Kdo nevíte, co kupovat k Vánocům. Je tu tip – pivo s potiskem Fialovej hnus.
https://eshop.najimseazhubnu.cz/products/fialovej-hnus
Je to hodně předražené, ale koupil jsem. Rád nabídnu kamarádům.
Re: Onanym
Ty žádnou kamarádku nemáš, mamlásku.
Nazvat Targuse komoušem? Příznak odtržení od reality!
No, pokud má za kamaráda anonyma, nedivím se že volí pětikolku.
Jo, vrána k vráně sedá…
Co Ukrajina, už vyhrála konečně? Nebo si to – jak tvrdí dezoláti – Putin maže na poctivej chlebík z Penamu? A jak je možné, že naše hodnotová západně orientovaná vláda jede do Číny? Jak je to možné? Co se stane dál, zítra pojede do Ruska, za tím Stalinem? Jsou zde ještě nějaké hodnotové jistoty?!
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/11/25/specialni-rozhovor-s-profesorem-sachsem-pro-slobodny-vysielac-a-kosu/
Vřele doporučují včerejší rozhovor se Sachcsem na Hodině Vlka.
Současné názory profesora určitě budou pro nás akceptovatelné, i když asi ne ve všem, protože je stoupencem teorie Klimatických změn.
Určitě neradi na jeho působení vzpomínají Rusi, protože profesor byl ekonomickým poradcem Gorbačova, Jelcina a nechvalně proslulého Jegora Gajdara, premiéra Ruska. Prosazoval přechod z centrálně řízeného hospodářství na tržní pomocí metody šokové terapie a tato metoda zapříčinila obrovské zchudnutí Ruska, kdy někteří ekonomové tvrdí, že národohospodářské škody přesáhly škody, které Rusko utrpělo za II.WW.
Škoda, že pořad nemohl být kontaktní, zeptal bych se Sachce, jak s odstupem vidí svoje angažmá v Rusku
Radil tak, aby na tom vydělaly USA, takže asi dobře.
Když hrajete fotbal, taky je nejlepší si jít pro radu k soupeři, jak to na ně máte hrát.
Fiala má určitě také ty správné poradce a jak se všichni máme.
Jj, zajímavé, i když u Sachse je mnoho sporného (jeho účast na ruské „transformaci“ za Jelcina např.)
Určitě s ním souhlasím ohledně degenerace současných elit (nejde jenom o aroganci, je to čisté neználkovství, jak od Nosova.)
Tady se taky zdá, že se zmínkou Klause domestikoval na čs. poměry.
„Tretím problémom je enviromentálna kríza, predovšetkým kríza spôsobená klimatickou zmenou, ktorá si bude vyžadovať zmeny v našom správaní a obmedzí energetický priemysel – ropný, plynárenský, uhoľný. Priemysel sa ale týmto zmenám bráni, odmieta to, a do toho si politici povedia, že to celé vlastne ani nie je reálne. Ako napríklad Václav Klaus, ale aj iní, proste klimatickú zmenu popreli. Toto popieranie už trvá desaťročia. Vidíme argentínskeho prezidenta, ktorý bol len teraz zvolený a už hovorí, že klimatická zmena je socialistické sprisahanie. Toto sa nedá ani vymyslieť. Ja neviem, či sú to nejaké hry, aby ho zvolili, alebo je to úplná a bezbrehá ignorácia, alebo je to korupcia, neviem čo to je. Je to ale šokujúce. „
To se vlastně u Vlka vysvětlilo – manželka prof. Sachse pochází z Česka a tedy patrně stále sleduje české reálie. Je více než pravděpodobné, že má ještě nějaké příbuzné v Česku …
Nemyslím si, že se jedná o degeneraci. Domnívám se, že volba podivných existencí je výsledkem pletich amerických tajných služeb, někdy i prostřednictvím podřízených tajných služeb evropských států, jako třeba zdejší BIS. Stačí podplatit pár novinářů, pár politiků, pár státních úředníků a výsledek, minimálně na jedno funkční období, se dostaví.
Petr Fiala udělal celou kariéru z středoškolského učitele čeština a dějepisu na rektora a profesora Masarykovy univerzity díky patronátu Posselta a jeho organizace, která se jmenuje Paneuropa-Union Böhmen und Mähren. Jak jinak by se mohlo takové nemehlo, které údajně muselo dělat reparát z matematiky, dostat do takových funkcí?
Je to, jak píšete. Oni je podle té neschopnosti vybírají. V dané historické etapě jsou to pro ně ideální kandidáti.
Sice to Vidlák naznačil, ale nikdy neuškodí říci naplno, že vláda může všem a velmi rychle přidat, když sníží cenu energií. Asi má pocit, že planeta hoří a je zapotřebí razantně snížit spotřebu energií riskantně vysokým nárůstem cen. Tak zničí průmysl, zemědělství a vybuduje ekonomiku služeb. Při další krizi se pak podiví nějaká jiná vláda, jak moc je ekonomika služeb nepotřebná v době utahování opasků.
Petr fiala by mohl vystoupit s tím, že sice nelze všem přidat, ale může všem snížit náklady. protože skutečně může snížit cenu energií. Stačí jen chtít a bude to dříve, než řekne Brusel.
Vláda může všem přidat a snížit ceny, stačí o tom vydat bumážku :-)))
Kdyby vláda chtěla šetřit, tak začne u sebe.
Bez toho jim to už nikdo snad nemůže věřit.
Samozřejmě. Problém stárnoucí populace se vyřeší propuštěním pár sekretářek.
Pokud možno těch starších a méně atraktivních.
Kolik máte dětí? Na těch totiž závisí aby populace nestárla.
Já mám dvě a čtyři vnoučata.
Představ si blbe, že máš pravdu. Ano stačí bumážka. Možná dvě.
To co píšete vláda velmi dobře ví. To lidé jsou ti co zatím netuší, že mají zmizet jako neandrtálci. Východní Evropa je budoucí lebensraum Evropy západní. Nejprve je ale nutné tato území začistit. Profesor Nutella, 5ti parta a agent 107 jsou jen uklízecí četa – jen pokračovatelé předchozích part.
Ekonomika sluzeb je marketingovy blabol.
Ve skutecnosti se jedna o ekonomiku dluhu. Ekonomika, kde si budou vsichni vsechno vzajeme preprodavat a HDP pekne poleze vzhuru.
V USA to funguje nejlepe, protoze od nich ostatni musi kupovat6 dolary, jinak beda.
Ale i tam se jim to obcas zadrhne, jak se ukazalo v roce 2008. Proste si ty hypoteky preprodavali vzajeme tak dlouho, a kazdy si prirazil, aby nebyl skodny.
Jsem zvedav, co se podela v EU – nema dolary, ale zato si zamerne nici energetickou infrastrukturu.
tak když je to blbá kráva, která věří ve výhru ukrajiny, tak ať volí piráty a ti jí přešijí děti…. no problem
a jdi na vakcínu, ať se debilové sami zdepopulují
Všechno nej k svátku paní Kateřině.
Nevím, jestli přejete zrovna mně, ale děkuji.
Samozřejmě i Vám!
„…nebo jiného lháře a hochštaplera.“
Takže paní bude volit Konečnou, nebo nepůjde volit. To nakonec taky není tak špatné. Každý hlas, který aspoň ubyde pětilhářům, je dobrý…
Jak tenhle výšplecht souvisí s meritem článku.?
V něm o tom, kdo koho má, nemá či bude volit není ani slovo.
Ach jo, ti škebloňové jsou tak pitomí.
Šmankote, to ale bolí, co? Nedaří se vyhladovět ty odporné dezinformátory, co? Oni si umí na to, aby měli čas na psaní nepříjemných „narativů“, vydělat i jinak než reklamou, od které se je tak usilovně snažíte odstřihnout. Získat příspěvky i odjinud než z „fondů a nadací na podporu liberální demokracie“, od pochybných miliardářů typu Barty a toho magora z Jablitronu…
Možná, ale zdaleka ne tak hezký jako třeba „hodnotová politika“ nebo „světový řád založený na pravidlech“…
Světový řád založený na pravidlech, která jim vyhovují.
počkejte, on píše o dezolátech, ne o mainstreamu..
Copak, kamarádka učitelka chce uzavřít kruh? Bude stávkovat proti vládě a pak jí bude volit? A znáte víc takových učitelek?
Alespoň jednu věc jí usnadním. Mě na volebním lístku nenajde, takže mi to nebude moci hodit ani nedopatřením a po dvou tabletách vália.
Jak píšu níže, podle popisu Anonyma bude paní učitelka buď volit Konečnou, nebo nepůjde vůbec k volbám, když nechce volit lháře a hochštaplery, tedy pětikoalici, ani Rajchla, Okamuru či Babiše. A to vůbec není špatný výsledek. O jeden hlas, nebo aspoň jeho část, pro pětikoalici méně.
Když připomínáte můru, nejak o něm není slyšet. ž e by byznys šmajdal a tak na politiku není čas?
Njn oni se ti japonci od číňanů špatně rozeznávají, taklže naši v tur přůmyslu to přepískli a japonci raděj jezdí jinam… njn pražáci. uff
Novináři ho nechtějí.
Jen by kritizoval vládu a vypadal, že má pravdu.
Máte na mysli Okamuru? To musíte na nezávislá média, byl na Protiproudu.
Pan Kapal, který je v SPD má pořad na Yootubě Svobodné rádio. A na fb je také stále.
Poslouchala jsem Petera Dvořáka, co žije několik roků v Číně a že tu Asiati jezdí méně, protože se bojí kriminality.
Jedna moje známá říká: „Učitelka, to není povolání, to je diagnóza. “ Asi má pravdu.
To neříká „jedna moje známá“, ale ti, kterým učitelky „zkazily“ vysvědčení. Nebo manželé, kterým utekla manželka – učitelka, případně vícero manželek. Jednoho takového znám, píše o učitelkách pamflety.
Milý Dane, ty ulhanej křiváku, ono hodně učitelů je na vlády naštvaných, ale nechce se kvůli tomu stát ruským lokajem jako Ty.
Nesnaž se to pochopit, mužik to pochopit nemůže.
Hlavně neumdlévej. Piš a ještě více zdůrazňuj, jaký jsi debil.
Jejda, příspěvek nám cosi říká o autorovi. Podobní exoti chodí na iděs nebo Seznam.
sere tě, že rusko vyhrává na ukrajině, co? a sankce mu jsou v podstatě u prdele 😀 nedaří se co havlisto, západ jde do píče, evropa bude chalífát…co ti zbyde, ty hovno
Učitelka, ale naprosto nepoučitelná.
Hlášky v našich filmech jsou prostě nadčasové.
Onanyme, zabloudil jsi. „Ruský lokaj“, – takový termín, to už chce pořádnou dávku debility.
pak pošlete svoje děti jen tak do školy – tomuhletomu do pracek …
To je podle mne Vidláku chyba.
Je třeba aby nahoře byli i slušní lidé, kteří vědí, jak to dole opravdu vypadá.
Slušní lidé nejsou nahoře. Jsou dole a velmi dobře vědí, jak to tam vypadá. Jetřebí je krásná věc, ale na chleba si jej nenamažete.
Bude volit Spolu ? Sázka na jistotu. 😁
Volila pětidemolici a bude zas volit pětidemolici.
Tak, proč stávkuje?
Paní učitelka splňuje patrně definici šílenství,bo dělá stejnou věc stále dokola a očekává vždy jiné výsledky.
aSI JAKO HRÁČI V KOSTKY
u gangu pěti lze očekávat výstup pouze jednoho typu – to, co už jsme viděli.
to je, jako kdybyste měl na svých kostkách jedničku na každý straně.
OT, ale AI se tu probírá pravidelně. Když tento pán vyhlásil plán na potravinovou soběstačnosti, nikdo tomu nevěnoval pozornost a o 10 let později vidíme výsledky … Teď pro změnu něco podobného vyhlásil v AI – https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/putin-rusko-musi-ziskat-prevahu-na-poli-ai-a-vyvarovat-se-zapadnich-systemu/2444867 Tohle není informace, že budou dělat marketingové hračky.
Rusko, ač to jsou podle liberáolní propagandy věčně ožralí mužici, má obrovskou základnu chytrých tvořivých a pracovitých lidí, znám to ze svého původního oboru, takže pokud bude putinovská politika pokračovat i za jeho nástupce, mají reálnou šanci toho dosáhnout. Stačí se podívat na to, kam se dostali od chaosu a zmaru jelcinovských let. Mladí lidé by se měli začít učit rusky. Je to jednodušší a nám bližší jazyk než činština.
Ano, ale čínština je velmi příjemný jazyk na poslech. A písmo – nádhera!
Má myslím stejné znaky jako japonština
Ne, nemá, srovnejte.
Čínsky:
葛丽泰是最棒的
Japonsky:
グレタは最高だよ。
Ano, „Greta“ Garbo byla nejlepší.
Pokud máte na mysli tu autistickou špinku, pak ten text lže.
l.
To, co píše Míchal, je z malé části pravda: Japonci znaky zpočátku převzali od Číňanů, ale jen částečně. Čínské znaky se k zápisu japonštiny totiž vůbec nehodí, proto si Japonci časem vyvinuli další dvě abecedy. Japonské písmo nyní kombinuje všechny tři sady znaků, významy znaků se překrývají, ke správnému užití je třeba uvážit i kontext. Japonské písmo je asi na světě nejtěžší k naučení…
V zápise japonským písmem jsou dva běžně užívané čínské znaky: 最(zui, vyjadřuje 3. stupeň, „nejvíc“) a 高 (gao, vysoký)
葛丽泰是最棒的 – Gelitai shi zui bangde, doslova: Gréta je nejskvělejší… to je poněkud toporný překlad, asi bych normálně řekl – Gréta je prostě skvělá. – Řeč je o Grétě Garbo (Gelitai JiaBao), pochopitelně.
… v JP cizí slovo/jméno kanou, ale jak pozná číňan, že ty první 3(?) znaky nejsou nějaké slovo, ale jméno nějaký bílý ďáblice?
Z kontextu. Číňan ty znaky dobře zná; ony foneticky napodobují to západní jméno: Ge-li-ta, Gréta. Spousta západních jmen má dnes už ustálenou „čínskou podobu“: Tom (=Tomáš) – 汤姆 tang mu, přičemž první znak znamená též „polévka“ a druhý znak „chůva“. I čínská jména mohou být psána znaky, které samy o sobě význam jména nemají: 小夏, Xiao Xia – „malé léto“.
Ve větě – vymýšlím si – „Malé léto si koupil zmrzlinu“ je jasné, že jde o vlastní (křestní) jméno. Xiaoxia se může jmenovat příjmením třeba Zhou, 周. Ale znak 周 znamená i „týden“. 周小夏正在喝茶 – Zhou Xiaoxia zhengzai he cha, „týden malé léto“ pije čaj – to by byl nesmysl :-), jde o jméno (Zhou je celkem běžné příjmení).
Až se spřátelíte s nějakým Číňanem, nechte si dát čínské jméno. Číňan se vás zeptá na vaše záliby, povolání, pokusí se ohadnout povahu, aby vás jméno dobře charakterizovalo, a přitom složí znaky tak, aby, jsouce vysloveny, připomínaly zvuk vašeho „západního“ jména. Je to docela zábavný, ba dobrodružný proces 🙂
Moje přezdívka – Alef Nula: slovo „nula“ (ne číslice 0) je 零, ling; příjmení se uvádí v čínštině jako první. 傲夫, ao fu, fonetická nápodoba slova alef, by mohla znamenat něco jako hrdý, arogantní muž. S tím budou jistě mnozí souhlasit.
hm, tak to se mi zdá, že může občas dát trochu práci, třeba když se mluví o lidech, kt. ještě neznáte … jako číňan máte samozřejmě celoživotní praxi, jako učící se cizinec si myslím, že bych se na to docela chytal .. 😉
v každém případě: díky za osvětlení
Trvalo mi dobrých deset minut, než jsem pochopil, proč před názvem čínského státu se vyskytuje snadno zapamatovatelný znak – svisle přeškrtnutý obdélník. Z anglických verzí
katalogových údajů jsem sice uhodl, že jde o střední hodnotu či průměr (average) , ale představa
,,průměrné ČÍNY“ signalizovala, že takhle to asi nebude. Nakonec jsem ve slovníku nalistoval ,,Říši Středu“.
Rusko se vrací k vzďělávacímu systému SSSR
Západní, tedy i náš, produkuje kádry, neschopné cokoliv vybudovat.
Ano, v Rusku prekopali VS studium, tvrdy program, minimum volitelnych predmetu, t.j. nemoznost nahanet kredity za hovna, jasny profil absolventa.
Dobrý den. Stále záleží na tom, kteří to jsou „všichni“ a kteří to jsou „my“. Tragická situace v neokoloniální gubernii není jen a pouze výsledkem dvouletého vládnutí současného zločineckého kartelu fialových řiťolezců. Je to třicetčtyři let rozvratu neustále se vršícího marasmu státní správy a ekonomického řízení (resp. neřízení) a totální závislosti na zahraniční korporátní plutokracii. Žádná stávka ani jiný násilný krok současnou vládnoucí hydru neodstaví od koryt. Až se začnou mezi sebou řezat o prebendy bude již těsně před řádnými volbami a mimořádné volby nic nezmění. Možná změna je věcí dalšího dlouhodobého vývoje a je otázka zda anoisté budou schopni radikálnějších kroků a s kým budou schopni koalovat, když t.zv. alternativní fronta je rozložená a nesoudržná.
Je to tak.
Nejhorší je, že některé změny jsou nevratné. Třeba rozbití pošty a následný prodej jejích nemovitostí. Vůbec bych se nedivil, kdyby to dokonce byl cíl. Takový barák v pražské Jindřišské za pár set tisíc nasr*ných vidláků stojí.
Dnes včele doporučuji vlka.
Děkuji, přečtu.
Sachs říká to, co my tady.
Godot napsal:25 listopadu, 2023 (7:29)
To jsou věci
Válka mohla skončit na jaře 2022, kdyby Ukrajina souhlasila s neutrálním statusem – Arakhamií
24. listopadu 2023, 21:54
Válka mohla skončit na jaře 2022, kdyby Ukrajina souhlasila s neutralitou.
Toto prohlášení učinil vůdce frakce Servant of the People David Arakhamia ve vysílání s novinářkou Natalyou Moseychuk. …..
https://strana.today/news/451310-vojna-mohla-zavershitsja-vesnoj-2022-hoda-david-arakhamija.html
USA a Německo hodlají donutit Zelenského k zahájení jednání s Ruskou federací snížením vojenských dodávek – Bild
24. listopadu 2023, 15:58
https://strana.today/news/451281-ssha-i-hermanija-namereny-vynudit-zelenskoho-nachat-perehovory-s-rf-sokrashchaja-voennye-postavki-bild.html
Vidlák by měl především pochopit jádro pudla, chce a má-li být vůdcem lidu. Je třeba vědět a hlasitě říct, že tato vláda, stejně jako vláda předchozí, plní zadání vyšší moci. Úkol, který dostala od neviditelné nadnárodní nevolené globální vlády.
Možná už mnozí zapomněli, že Babiš byl oficiálním reprezentantem Aspen institutu.
Součástí globálního zadání je zadlužit státy nade všechny meze. Začalo to pod záminkou kovidu. Babiš ten úkol přijal, Fiala v realizaci pokračuje.
Protesty musí mířit k jádru pudla, pokud mají mít úspěch.
Nesmysl. Zase jste naletěl. Dluh se neměří na miliardy, nýbrž na procenta HDP. To dá rozum a výuka matematiky na základní škole. Miliarda v roce 1990 je něco úplně jiného, než miliarda v roce 2019. Babiš snižoval zadlužení jak nominálně, tak i vůči HDP. Z 45,1 % v roce 2013, kam to dovedlo duo Tlustný – Kalousek, na 30,2 % HDP v roce 2019. Stanjura to zase dovedl na 44,5 %.
Všimněme si, že vždy, kdy je u moci ODS, ekonomika České republiky jde do kytek.
Teď už jde pod vládou ODS do nepěkných konců počtvrté. Ale některým voličům to stále nestačí k pochopení.
Voliči nemyslí, volímediální obraz, trend. Masmédia mají klíčovou roli. Bez vlastních masmédií dožene lidi k alzernativě pouze krach hospodářství. Anebo podřezaný příbuzný.
No však. Demokratická volba může být racionální nebo neracionální. K racionální volbě subjekt potřebuje pravdivé informace.
Voliči jsou atomizovaní, příbuzní je nezajímají. Jediné co jim otevře oči bude jejich podřezání.
to už tady bylo. oslavnej článek v iděsu, o ušlechtilosti otce, vyzývajícího k odpuštění a dalšímu přijímání, poté, co mu zmultikulturizovali dceru. už nepamatuju, nějakej německej politik?
Pane Sláma.
Ani jeden státní rozpočet,nebyl vyrovnaný spíš s dluhem,jak za finacování Babiše,tak Šillerové.
Po skončení Covidu,byl státní dluh enormně zatížen.
Nemáte pravdu.
Dluh je stále dluhem. At jej nazýváte jakkoli.
Zadlužit se má význam pouze tehdy, pokud to zítra může zlepsit situaci.
A proč toho Babiše tedy měnili, když tak dobře plnil zadaný úkol ?
To je otázka pro volyče pětidemolice. Přeptejte se na Novinkách.
Babiš plnil dobře, ale měl co ztratit v Čechách, tak do globální řiti lezl s cukáním a neochotně. Ví, jaký má být konec, nikdo nic a všichni šťastní. Zdržovat. Kdyby nebyl neustále obviněn, asi by nefungoval vůbec.
Fiala si plní ovšem na 120%. Dokonce tak moc, že to přehnal a ztratil doma důvěryhodnost. Proto bude obětován jako hromosvod a nahrazen. Stroj musí jet dále, do hořkého konce.
Čekáme na našeho Orbána.
Čekáme na jejich Nečase 2010
„Možná už mnozí zapomněli, že Babiš byl oficiálním reprezentantem Aspen institutu.“
To je lez.
Lex se piseme dotazal v Aspenu, odkud mu odpovedeli, ve clenem nebyl nikdy.
Jednou tam vystoupil na nejakem tom zasedani, a oni si ho dali na web. Pry je to tak bezne.
Babisuv priznivce nejsem, ale lhanim o nem si nepomuzeme.
Spis by se sluselo pripomenout jeho extra vypecene vrtulniky bez vyberoveho rizeni, ktere navic US Army odmitla…
Dale pak treba verejme pozvani Sorose s celou tou jeho povedenou kumpanii, kdyz je Orban vykopal v Madarska.
Pak vyhostovani, Vrbetice. Sputnik…
Je toho dost, takze lhat netreba.
Souhlasím, má toho na triku dost, tak proč ještě lhát?
Sakuro, jen bych byl u těch vrtulníků férovější.
a) USMC je naopak provozuje.
b) USAF provozuje dokonce jejich generační předchůdce/souputníka UH-1N (UH-1Y vyšla z potřeb USMC)
c) V historii ozbrojených složek USA je víceméně tradiční, že si její jednotlivé složky pořizují výzbroj jednak dle vlastních potřeb, jednak dle potřeb státu (tedy aby strategičtí výrobci měli vždy nějaké zakázky) a ozbrojených složek jako celku (kdyby některý z typů selhal, je k dispozici alternativa).
Výklad by byl na dlouho, ale argument „Ani US Army je nechtěla“ je validní zhruba podobně, jako kdybyste v případě nákupu UH-60 prohlásil, že je „nechtěla ani USMC“…
U vlka v te dobe vysel clanek od vojenskeho speciality, ktery tam mel i vyzdrojovane odkazy na americke weby, takze z toho vychazim.
Priznavate to zaroven i vy, takze nechapu, proc mi odporujete.
Vrtulniky, ktere Babis nakoupil byly vyvinuty pro namornictvo, tzv marinaky. US Army je odmitla z ruznych duvodu, napr drahy provoz.
To ze US Army pouziva nejaky predchozi typ, to s temi, ktere nakoupil Babis nesouvisi.
Chapu, ze se vam nechce ty technikalie tady vypisovat, ale kdyz nevite, ze je US Army opravdu odmitla (prohrali ve vyberovem rizeni s konkurenci, hlavne kvuli cene a drahemu provozu), coz technikalie opravdu neni, tak s ostatnimi detaily opravdu nemusime ztracet cas.
Již chví se základ světa vratký
i nutelliér na to bude krátký,
už teď má depku, jebne vším.
Od listopadu mějme svátky,
otroci, vzhůru k Lídlům svým!
Učitelé zdaleka nemají 130 % průměrné mzdy:
V roce 2021 pobírali učitelé 126,4 % průměrné mzdy v ČR, v roce 2022 to bylo už jen 120 %, v roce 2023 to je 116,6 % a predikce pro rok 2024 činí 113,5 % průměrné mzdy v ČR. Platy učitelů budou tudíž již třetí rok za sebou klesat, přestože se vláda Petra Fialy ve svém programovém prohlášení zavázala, že platy učitelů (původně všech pedagogických pracovníků) udrží na 130 % průměrné mzdy v ČR.
Jaká bude skutečná nominální výše platů učitelů v roce 2024, nelze nyní odhadnout, jelikož ředitelé škol obdrží finance na platy všech zaměstnanců v jednom balíku. Pokud budou chtít, aby jim neodešli nepedagogičtí pracovníci a ostatní pedagogičtí pracovníci, na jejichž platy se plošně snižuje objem financí o 2 %, budou jim minimálně tento dvouprocentní pokles kompenzovat z financí původně určených na odměny pro učitele.
Mne by se zase libilo , kdyby ucitele vod deti utekli a nechali je na pokoji a prestali je pedotetorizovat ,aby vyrostli zdravy. Mam zkusenosti ,videl sem hodne.
Bych je naucil trochu psat,cist a pocitat , bez nasili.
Potom at si kazdej parchant dela co chce..Nektery ,kdyz si usmyslej , ze budou stavari ,
tak se jim rekne a at si tam dou sami a tam, ze je nauci..
Nebudou z nich aspon neurotici v donucovacim zarizeni.,atd.
Zraly na ustav pro choromyslny..Protoze je nejhorsi to psychicky a fyzicky nasili,
na ne pachany ve dne v noci ..
Pedagogama a ministerstvama..Je jasny ,uz dlouho, ze vo zdravy a zivy deti neni
zajem , jen vo ty nasilim donucovany zvotroceny..
Musi sedet mnoho let v lavicich ani se nehnout.
Ucitele vyhlasi opakovani latky za celej rok , tri predmety za jeden den ,
dite nespi, je muceny a ani veznum vetsinou se to nedela.
Vezen nemusi , neni denne donucovanej se biflovat nazpamet, nehnout se
z mista celej den , asi deset ucebnic za rok.
By kricel vo muceni a lidskejch pravech. Ucitele nechte deti na pokoji na 100% !!!
Něco jako : Nedávejte děti do školky, rostou tam jak dříví v lese.
A co jako myslíte, že se děti učí na zakladce jiného, než číst psát a počítat plus cvičit zpívat malovat, aby byl dojem té kalokagathie
To se učí na prvním stupni. Asi by to pánovi stačilo. Možná se s pochopením látky dál nedostal.
Na druhém ještě přibyde jazyk protektora a šlus
Na druhém stupni toho přibyde daleko více. Dějepis, přírodopis, fyzika, chemie, různé gramotnosti. První cizí jazyk začíná už ve třetí třídě. Nemusí to být angličtina, ale většinou je. Prostě proto že je to lingua franca. Umí ho skoro každý, je v něm většina poznání. Na druhém stupni se pak přidává druhý jazyk.
Já vím, vy chcete zpátky ruštinu, ale tu zase nechtějí rodiče, takže bohužel.
kde jste vyčet tu ruštinu? píše výslovně „jazyk protektora“, tedy angličtina – na těch 2 slovech není kam uhnout.
Hlupák touží aby byly hlupáci všichni. Ano, země je placatá a když dojdeš na její okraj tak spaneš.
Tak už abys šel….
Zajímavé, že nás v 70.letech také buzerovali, v 15 nás vyhnali na pole na sběr brambor a nikdo nebyl neurotik 🤔. A lehká doba to nebyla, na střední školu šel ten koho rodiče pochopili, že v 68.roce tu Sověti přišli ukončit kontrarevoluci a bylo to tak správné.
Na výšku už šli jen ti nejlepší anebo děti ctižádostivých rodičů.
Běžně se jim říkalo sklenáři, od cinkajících lahví alkoholu v taskách.
Jak řekl jeden americký stařík, co zažil prodej zbraní na pumpách, vychovali jsme si rozmazlené spratky, kteří se hned hroutí a neumí překonávat překážky. Oni si mohli koupit zbraň na pumpě a žádné střílení na školách nebylo.
My jsme na základce stříleli ze vzduchovky a bavil nás tělocvik. Protože tam jsme si odpočinuli od učiva.
Dnes je to nebezpečné.
Jako otroci nemuzete pochopit , nejste schopni prekrocit svuj stin ,
ani nechcete , je to nepohodlny.
Otroctvi je pohodli. Otrok miluje sve pohodli nade vse. Uz sem to psal ..
Vase bezmocne pisteni je dokazuje vse. Proc nenapisete neco vo ty prednosti uciva , aby jste mi vysvetlil aspon neco. Mimo potvrzeni , ze jste otrok.
Vysvetlete ten vyskyt velmi ucenych hlupaku , kdyz se vzdelavali mnoho let.
A z okupace byl kazdej neurotik i deti. Kazdej vedel vo ty nacisticky ,
tak si tady nefandete. Vidim ,ze ani nevite co to je neurotik.
Proc ste si museli napr. odpocivat od uciva?
Nejsem otrok, kdyby to tak bylo, nebyla by revoluce v 89.
To vám jaksy nedošlo. Asi jste byl v té době děcko, ale běžně se lidé normálně bavili, chovali se k sobě uctivě a až na pár grázlů bylo bezpečno.
To na tom vysněném západě nebylo a hodně emigrantů litovalo. V 95 jsem se byla podívat v Kanadě za sestrou, zdrhli v 89.roce. Nadávali oba dva se švagrem jaký to byl šok, když ten vysněný západ byl úplně jiný .
A nejen oni. Hodně jich odchází zpátky domů, dokonce i ti co v Austrálii poustevničili, bo klouby a záda bolí, že. Už vidím jak se otrok rozhodne bez svolení pána kamsi odejít.
A švagr přemluvil sestru k emigraci po tom co mu to doporučil otec.
Ten žil od 68 roku do 73 v západním Německu a přivezl si dvě auta a kufr marek.
Nic mu nesebrali, tak nakoupil pozemky, chatu. Jenže realita koncem 80.let už byla také jiná.
Evix – Na střední školu šel ten, kdo dobře udělal přijímací zkoušky, lépe řečeno nejhůř na dvojky. Byly děti, které „nesměly“ jít na gymnázium, ale přesto tam mnohé studovaly, na odborných školách, kde jsme byla i já, už žádný předvýběr nebyl. V 70. letech ne. Na VŠ byla mnohdy třeba protekce, ale často se šlo po známostech, nikoli ideologických kritériích. Opět bylo ale naprosto nutné složit velmi dobře přijímací zkoušky. Slovo „sklenáři“ jsem v životě neslyšela. Studentský život byl veselý, ale náročný a zkouškové období byla dřina. To lidé, posuzující kyselé ovoce, ovšem neví.
jEDEN předmět,už nevím, jaxe jmenoval, spočíval v ,,založení rukou dozadu“. Doplňkem učitelova výkladu bylo cvakání ,,žabiček“ , prodávaných na pouti. Na rozvrácení kázně byly potřeba alespoň čtyři.
Ještě dodám, že není možné srovnávat platy učitelů s průměrným platem. Učitelé vystudovali vysokou školu a proto je nutno jejich platy srovnávat s platy lidi s porovnatelnou kvalifikací. A v tom jsou ty platy ubohé.
Podobně to je ve srovnávání platů ve vládním sektoru s průměrným platem v ČR. Je to čirá demagogie, protože ve vládní sféře je mnohem větší podíl vysokoškoláků a středoškoláků. Ostatně, vidíme to i na té škole. Kromě školníka, uklízečky a kuchařky jsou všichni vysokoškolsky vzdělaní.
Je to tragédie. Stát není ochoten dostatečně zaplatit například právníky a proto parlament chrlí jeden legislativní zmetek za druhým. Logicky, když mají advokáti, soudci a státní zástupci několikanásobně vyšší platy, než právníci v legislativních odborech ministerstev nebo správní právníci na úřadech. Stát se nechová podle staré židovské zásady, že není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci, pardon, levné právníky. Stát kvůli tomu přichází nepochybně o desítky miliard ročně.
Kecy v kleci. Podíval jsem se třeba na inzeráty pro projektanty – stavební projektant 38-45tis. hrubého.
VŠ, hmotná zodpovědnost. Autorizační razítko. Stavební fakulta, vedení kolektivu, řízení staveb.
Hluboko pod platem učitele. Je lepší dělat obkladače, dlaždiče apod., stavebního dělníka, bez vysoké nebo střední školy, s čistou hlavou, za vyšší prachy. Bez zodpovědnosti.
https://www.jenprace.cz/nabidka/xhfs2d/projektant-pozemnich-staveb-38-45-000-kc
Nebo projektant mostních konstrukcí za 28000!!!
https://www.jenprace.cz/nabidka/u7rrb2/projektant-projektantka-mostnich-a-inzenyrskych-konstrukci
Spadne mu most a jde sedět. No neber to!
…Dítě vás neposlechne a vběhne pod auto. A vy jdete sedět. No neberte to…
…Zatímco řešíte během dozoru rvačku ve třídě, vyskočí dívčina z okna záchodu, kam stejně ani nesmíte. A vy jdete sedět. No neberte to…
Autobus vezoucí ekskurzi má zpoždění – jste odpovědný za vše další, protože jste nedodržel harmonogram akce. No neberte to…
Skoro bych řekl, že výhodou betonu je, že mu nemůže rupnout v kouli. A je-li nekvalitní, lze doložit vinu zhotovitele.
Jinak, Ládiku, v inzerátu je 28 000-32 000,- Nemanipulujete výpustkou.
Kvalifikovaný učitel má v době nástupu 32 820 hrubého (12. třída).
https://www.kurzy.cz/platy/platove-tabulky-ucitelu/
Kvalifikovaný učitel v podstatě neopustí 12. platovou třídu. Po 32 letech má naději brát o cca 10 000,- víc. Něco mi říká, že platí-li firma svému projektantovi po 32 letech o deset litrů víc než když ho přijímala, nebude to zrovna firma, u které by takový projektant zůstával…
Re: tA
Po školních chodbách jezdí auta?
To jsou mi věci…¨
A za fetku rozpláclou na školním dvoře určo do báně nepůjdete, nekecejte.
Jinak kvalifikovaný učitel nejde pod čtyřicítku netto ani náhodou, ani omylem, a to dokonce i v Gorolistánu, kde práce jednoduše není.
Což za šest hodin práce není zas až taková trága.
Targusi, plácáte kraviny. A vy to víte. Sám. Nejlíp.
Už jenom to plácnutí o školních chodbách a autech jasně říká, že nemá smysl s vámi vést debatu, protože sám moc dobře víte, že se dozor nad žáky nevykonává pouze v budovách škol.
Zda jde nebo nejde něčí plat pod čtyřicítku netto obecně, by pak nejlépe ukázaly výplatní pásky, ale na rovinu, proč to podstupovat kvůli vám?
Vlastně se, Targusi, divím, že jste do toho učitelského nefachačenkovského a neodpovědného ráje sám dávno nevstoupil, když všude v rodině vidíte, jaká je to pohoda jazz, holubi do huby, stačí jen nechat si někým otevřít spodní čelist.
Jako třeba za Studénku?
Za tu nešel sedět nikdo – a že to byl pěkný masakr. Soudy nakonec vyšalamounily, že za to mohou Japonci Onoseto a Samoseto.
Jenomže ve Studénce si soud netroufl vyskočit tak vysoko, jak by měl, kdyby chtěl případ skutečně vyřešit; a technicky by to jistě nebyl problém. Spadlý most není kvantová mechanika. Na druhé straně totiž stála zcela jiná váha, to nebyla pražská učitelka (v jejím případě to vlastně bylo obráceně). Jo – vyjadřuji pouze svoje názory.
Máte pravdu, v poslední době to vzalo vrtuli. Kolega mi nedávno ukazoval inzerát z Hradce Králové, kde hledali systémového inženýra (ICT) s mnoha dalšími požadavky, třeba DevOps (to je kříženec mezi systémovým inženýrem a provozním programátorem), nástupní plat byl cirka 25 litrů netto a půvabná byla zejména poznámka „vyučen v oboru“. Byli to nějací pasáci (tj. agentura) pro Siemens, který v HK něco zakoupil v telekomunikacích (s podporou dotací tam otevřel nějaké „vývojové pracoviště“). I pokladní v Tescu má v HK více…
Opět se to blíží situaci, jako koncem bolševika, když jsem chodil na ČVUT a čekal mě nástupní plat 1850 Kčs, zatímco kadeřnice před vyučením – se kterou jsem tehdy chvíli chodil – si strkala do kapsičky měsíčně 3-5 litrů, z diška od zákaznic. Zedníci a obkladači na tom byli ještě o něco lépe. Takže než jsem prolezl školu, byli finančně už úplně jinde.
Řidič pohřební služby s praxí má 35000.
https://personalka.cz/723533?utm_source=jooble&utm_medium=cpc&utm_campaign=Extra___new_clients
To není jen tady, švagr v Kanadě má VŠ a auta si už opravuje sám. Nic jiného mu nezbývá, jejich mechanik je v důchodě a ten druhý má tolik zájemců, že prostě nestíhá.
Syn sice pracuje jako mechanik, ale bydlí tak daleko, že si nemůže dovolit jet otci opravit auto.
A tak si volají, na jaře volal i synovi tady do Česka, protože si nevěděl rady.
Všichni mají vyšší vzdělání a dělat nikdo nechce.
Kdo vám řekl, že 38 tisíc hrubého je hluboko pod platem učitele? Kdo tu šíří takové kraviny? Abyste měl alespoň částečně pravdu, museli by všichni učitelé být v předůchodovém věku! Přestaňte už konečně šířit dezinformace!!!
Nesouhlasim, vysoka skola sama o sobe by nemela byt zarukou vyssiho platu.
Existuje hodne vysokych skol a jeste vice oboru, jejihz absolventi by si zaslouzili tak maximalne minimani plat.
Tim nerikam, ze si ucitele „nezaslouzi“ vic, nizke ohodnoceni ucetelu je problem temer po celem svete.
Sama o sobě jistě ne.
Ale jde-li o kvalifikační předpoklad, pak by rozhodně měla (v zemích, kde je navíc školné, pak určitě). Jinak nebudeme mít ty kvalifikované, protože vstoupit na trh o pět až deset let později oproti učňáku je v opačném případě nevýhodné jak z hlediska příjmů v určité životní etapě (když lékař začíná s holým zadkem svou kariéru budovat nástupem do prvního zaměstnání, má šikovný instalatér už zaplacený vlastní barák – úmyslně vybírám dvě důležitá povolání), tak z hlediska důchodu a konce kariéry (pokud tuto část řemeslník nezanedbal výší odvodů či vlastní investicí na zajištění z peněz, jež ušetřil na odvodech; zaměstnance se nikdo neptá, zda by se sám nezabezpečil lépe).
Pokud tedy stát (či jiný zaměstnavatel) k nějaké profesi vyžaduje příslušnou VŠ a pohledává do této profese zamštnance, musí nastavit podmínky, aby její absolvování dávalo smysl i tomu zaměstnanci. Pokud ty peníze ochotný dát není, je k debatě, zda je nutné, aby zaměstnanec na daném místě musel mít VŠ, resp. zda je nutná sama pozice.
Bohužel máte pravdu. V dobách dávno mimulých bylo absolutotorium vysoké školy automatickou zárukou vysoké odborné kvality daného jedince, viz třeba inženýr Cyrus Smith. To už dávno neplatí.
Chudáci, v květnu jsem vymýšlela program pro děti, vymyslela jsem batiku, děcka to bavilo, mě už méně bo ta barva drží i na kůži. Děcka se chlubila po prázdninách vylepšenými batikovanými hadrami a učitelka v družině ať připravím nějakou lekci.
Já co nemám pajdák.
Sepsala jsem co se má pořídit, jaké techniky, napsala jsem odkazy na YouTube, kde uvidí postupy a urazila se. Ona, která je placená za to co děcka naučí, chtěla abych to udělala za ní.
A to není poprvé, když byly moje děti na základce, běžně jsem jim malovala kulisy na školní besídky. Když ze ZŠ odešly, několikrát mi vzkázaly, že mám začít něco dělat. Pracovala jsem na kontrole kvality v Siemensu, na dvanácti hodinových směnách a ty lemry líné ještě chtěly aby jim někdo něco dělal.
Nejstarší vnučka šla do školky a já jsem na popud dcery ušila všem dětem ve školce pytlíky na přezůvky. Mám vyšívací stroj, koupila jsem si program a vyšila jsem tam ty obrázky co má každé dítko.
Program levný není, stojí okolo 20000, kupovala jsem si licenci za 5000 na rok.
A co se nestalo? Dcera před dvěma lety sešívala PYTLÍKY, aby byly větší, protože jsem ji slušně poslala NĚKAM. Byly doma, školy zavřené a ony to neudělaly.
Škola a školka jsou postaveny v akci Z v 70.letech a funguje to stále stejně, dej máš tu děcko, natřít se to musí, udělejte tohle a tamto.
NASRAT.
Jak tak sem tam čuhnu na hejbající obrázky, tak nemůžu nevidět, jak je Nutella zdrchaná a déééprééze z ní stříká na všechny strany.
Mám idetický pocit.
Na zprávy se nedívám. Ale pokud to tak je, moc mne to těší. Budeme sledovat rozkládání individua v přímém přenosu.
Vidlák dnes pečlivě vypisuje různé ty „malé“ a „jednotlivé“ důvody pondělní stávky, aby se nakonec dostal k meritu věci: je to vystoupení proti zoufalé vládě 5-ti demolice, ale nejen. Je to všeobecnější: jde o souhrn všech šíleností dnešního Západu, potažmo EUhnije, kterých je přehršel, proti kterým je pondělní akce.
„Všichni vědí“ – jak Vidlák dnešní článek nazval – je kromě jiného také velice krásná písnička od Leonarda Cohena („Everybody knows“), o věcech, které všichni vědí; ale co s tím?
Například, všem je jasné, jaká hovadina je „klimatická změna“ – uráží to vzdělanost a inteligenci naprosto zásadním způsobem – ale davy mumlají jen o drahé elektřině, přestože je to jenom jeden z důsledků této blázniviny. Připomíná to otroky, kteří se nepostaví proti otroctví jako takovému, ale chtějí jen o trochu volnější pouta a méně bičování. Jistě, nějak se začít musí. Časem se to docela jistě rozšíří…
Při sledování neprolhaných zpráv ze světa je čím dál jasnější, že nazvat USA „Velký Satan“ a Izrael „Malý Satan“ byla skutečná jasnozřivost, i když to vypadlo z íránských ajatolláhů, se kterými se jinak souhlasit moc nedá. Protože kořen mnoha, pokud ne skoro všech, „Všichni vědí…“ zhovadilostí, šíleností i hrozných zločinů je ve Fašingtonu. V Bruseli je pouze taková ta lokální pobočka, od které je 5-ti demolice pouze lokálními pohůnky.
Různé stesky, že „nemůžeme změnit zákony“ – protože nejméně 2/3 jsou dané legislativou EUhnije nebo pocházejí přímo z Fašingtonu – od různých „světových organizací“, ve skutečnosti pod pevným stiskem Velkého Satana – budou brzy irelevantní, jak se světová moc této čím dál zběsilejší a bláznivější bestie hroutí ve Fšech směrech nejen směrem ven, ale i směrem do samotných USA a Západu.
Bestie zkrátka slábne, je to nepřehlédnutelné. Tudíž brzy nastane prostor, čím dál větší, abychom vládu nad našimi věcmi opět uchopili do svých vlastních rukou. Nebude to zítra, ani pozítří, ale blíží se to… Pondělní demonstrace je důležitá, už jen z organizačního a „spojovacího“ hlediska: jsme Češi a máme své české zájmy. Společné; nejsme na světě jenom každý sám za sebe.
Jsou chvíle, kdy je nutné přelézt na pomyslný cestovní gauč a vydat se do světa: popcorn s sebou.
k42 for president! ( teda až po Kovářové)
Nee, k42 ne, keca o umele inteligenci a blbosti 🙂
O AI kecáte leda Vy. Nevíte o tom ani prd, ale blábolíte – ani netušíte, jaké hovadiny.
Na rozdíl od Vás, s AI pracuji – inženýrsky a vědecky – 30+ let, a „něco málo“ o tom vím. Je to část mé odborné profese v ICT. Má to masivní využití už dnes, v budoucnu ještě větší, ale zdaleka to není, jak žvaní různí prodavači teplé vody, „popularizátoři“ a marketingoví umělci, jako je třeba ten týpek ze ZČU, kterého jste odkazoval – který až šarlatánsky přehání a mystifikuje.
S kvantovými problematikami nepracuji, ale jsem plně v obraze: dělají v tom hodně různí známí. Fyzici, kryptologové. Opět musím podotknout, podle toho, co jste psal minule v diskusi, jste úplně mimo.
A o cem jsem jako mimo ?? Nikdo nepotrebuje pro rozvrat stavajici spolecenske smlouvy tvrdit, ze AI musi „myslet“ ve smyslu sebeuvedomeni si. I „blba“ generativni AI (zdokonalena o 2-3 roky zejmena po prichodu noveho HW, treba specialnich A/D cipu) postaci na takovou miru vytlaceni cloveka z mnoha profesi, ze vznikne nezamestnatelnost v radu desitek procent – kterou recentni ekonomicko- politicke paradigma nebude umet resit. Kecy o vzniku novych povolani jsou jen kecy !! Ano, zatim to pri kazde prumyslove revoluci tak bylo – ale jen a pouze diky tomu ze clovek mohl sve kognitivni a motoricke schopnosti pouzit proste jinym, novym zpusobem. Ale zadne stroje mu v tomto nemohli ani principialne konkurovat. Ted je prave TOTO jinak. A vic vyhod co do praceschopnosti – uzitecnosti, drtiva vetsina lidi nema. Proste nema. Ne kazdej je Genius Balabaskin jako vy 😀 ( https://legacy.blisty.cz/art/10160.html ) a vetsinu lidi tvori mnozina tech, kteri kdyz bude mit stroj schopnosti prumerneho Franty ( a guwno zalezi na tom zda nativni nebo emulovane z aspektu vnejsiho pozorovatele) zustanou v loji. Ano, vzroste potreba lidi tam kde se vyslovne vyzaduje humanni interakce. Treba babicku v LDN obrati a utrou ji zadek dve robotky – ale aby z toho nebyla ne-lidska dystopie, musi ji u toho hladkat ziva sestricka. Ktera ovsem nemusi soucasne byt svalnata babizna 🙂 Ale i toto pole pusobnosti bude limitovane – zdaleka ne kazdy ma vlohy lidskou interakci delat. At na to koukame jak koukame – mamuti nezamestnatelnost proste bude a Fialove, Rakusanove, Scholzove, von der Leyenove, Macronove, Schröderove, Merzove, Habeckove, Baerbockove, Lindnerove a jak se vsichni jmenuji, ti – ne jejich nastupci, ONI to budou mit za par let na krku k reseni. Poradi si ? Budoucnost lidstva je úvaha na hodně tlustou a temnou sci-fi knihu, protože tohle musí mít nějaké řešení. Jen ho dnes asi nikdo nezná. A hovadskym rvanim na nazorove oponenty jake praktikujete vy s vasim „tunelovym videnim“ , k tomu moc neprispejete.
Bandito, jste trapný.
On je trapný rád.
Kdyby v AI skutečně něco dělal, tahy takhle nežvanil.
A tak v něčem má BANdita i pravdu, zejméne pokud jde o to „recentni ekonomicko-politické paradigma“, akorát že to technokraticky zužuje na technologický problém „umělé inteligence“.
Ono ale v zásadě nejde o to, že společesnké hodnoty budou vznikat s menším podílem lidské práce, ale o to, jak se ty vytvořené hodnoty budou rozdělovat. Jestli se budou ve stále absurdnjším množství hromadit u nepatrné hrstky lidí, zatímco ostatní na tom budou stejně nebo hůř než teď, nebo zda se „ekonomicko-politické paradigma“ změní tak, aby byla „přidaná hodnota“ rozdělována ve společnosti nějak rovnoměrněji. O to především jde.
Ona nakonec může být v tomto směru ta AI i užitečná, protože díky ní ostře vynikne ta absurdita současné společenské smlouvy, o které BANdita taky píše. A která zní zhruba nějak jako „otroci makají a páni si užívají“. Když otroci začnou chcípat hlady, protože pro ně nebude ani ta otrocká práce, třeba si znovu vzpomenou na slova (bohužel zprofanové) písně o poslední bitvě, jež vzplála. Ta totiž může opravdu být už poslední…
Lidi to vytlacuje vodevsad , /za vyssi zisky , nic jinyho ,za vyssi zisky nekolika miliardaru nacistu ,
ktery s lidma zachazeji stejne/ …
Atomizuje , automatizuje a s pomoci a veskerym usilim ,
prave takovych
odborniku se zkusenostna , inzenyrsko vedecky badajicima ..
Automaticky povysenejma nad jiny.
Ktery, kdyz neco reknou jiny , se osopi a hlasem zameckyho spravce , krici ze , vi prd a kecaji hovadiny. Porouci at sou zticha.
Tak je jasny kam to vedecky a vyzkumne vedou ..
Odborne profesni nacisti , ve sluzbach jinych , ziskuchtivych .
Knezi byli a sou povyseny, komunisti/nejvice ty zvlastniho razeni/, nacisti se zeleznou vuli , bohaci ,bezedne chamtivosti….
Pychou naduty, stredem vesmiru.Neslysi a nechteji.
Kriceli sme na komunisty mate rust problemu a voni vozvenovali ,
ze to je problem rustu..
Dneska se to posunulo , lide rikaji mame zacatek konce a
ty druhy hluchy a slepy tvrdi , ze je konec zacatku.
Ale nikdo to co, bude po tom konci zacatku, nechce.
Kazdej to vidi , mimo tech vyvolenych ..
Jsem si jistý, že na Vás „hovadsky neřvu“ – pokud si to tak vysvětlujete, promiňte, nemyslel jsem to tak. Pouze upozorňuji, že si špatně vykládáte přehnanou vlnu nadšení a propagace, tento poněkud šílený „hype“, který produkují marketéři, nejen v oblasti AI – dnešní popularizace vědy a techniky je tím úplně promořená. Viz. třeba „hallo“, které se děje okolo Elona Muska a jeho Tesly nebo SpaceX (které Musk a jeho lidé dělají).
AI může v mnoha oborech výrazně pomoci, ale pořád je to jenom technologie, kterou někdo musí umět používat. Neodstraní to tlumočníky a překladatele, stejně jako to neodstraní dabingové herce a celý ten ansámbl okolo, ani lidské herce. Ani programátory a ICT analytiky, architekty, systémáky… Nebo právníky, knihovníky, učitele. Ba ani soustružníky a frézaře.
AI není „umělá inteligence“ ve smyslu běžné řeči, jen „umělá inteligence“ jako terminus technicus v úzké oblasti ICT algoritmů a postupů. K lidskému myšlení to nemá o nic blíže, než „umělý člověk“ z 18. století – figuríny řízené hodinovými mechanismy, oblíbené třeba na dvoře Ludvíka XVI., který sám byl zručným hodinářem. Žádná AI ještě neprošla ani Turingovým testem… a jen tak neprojde, protože nemyslí.
Nové čipy (a fakt to nejsou A/D – tedy analogově-digitální převodníky) na tom nic nezmění. Dosavadní AI technologie jsou založeny převážně na „neuronových sítích“ – což opět nemá vůbec nic společného s neurony, je to jen ICT pojem – což prakticky je řešeno násobením a dalšími operacemi s velkými maticemi, kdy přesnost čísel v pohyblivé řádové čárce dostačuje na 16 bitů, takže se nejvíce používá zobrazení čísel FP16.
„AI čipy“ jsou maticové výpočetní akcelerátory – velké množství jednoduchých procesorů v jednom integrovaném obvodu, které provádějí operace paralelně (současně) na velkých objemech dat – hodnotách matic, které reprezentují vstupy a koeficienty/váhy zpětnovazebních a hodnotících funkcí. Nejblíže se to podobá obří automatické statistice na obrovských objemech dat, která je zpětnovazebně propojená.
Pokud jde o nezaměstnanost vlivem vědecko-technického pokroku, vždy při novinkách se strašilo tím samým: že to hlupáci dělat nemohou. Třeba co budou všichni dělat, až se vše bude programovat? Pusťte si jakýkoliv novější program a zjistíte, kam se všichni ti méně obdaření vrtli… 😀
Nepochybuji o tom, že humorná hláška z Červeného trpaslíka, že lodní počítač má IQ 6000, což je jako 6000 učitelů tělocviku, když dají hlavy dohromady, má něco do sebe. Ale klídek, neumíme a jen tak umět nebudeme, udělat ani toho „učitele tělocviku“ s IQ 1. Učitele tělocviku jsem nechtěl urazit, je to z britského sitcomu.
Ale v románu R.U.R. se 2 roboti do sebe nakonec zamilovali. A aby měli emoce, na to tlačila manželka hlavního konstruktéra. Takže jde jen o čas a vývoj. Bioroboti je upgrade
Bioroboti jsou všichni, kdo si nechali vymýt mozek a fanaticky prosazují jediný a jedině správný názor. A odmítají uvažovat o jakémkoliv jiném úhlu pohledu na svět.
👍
Re: Gaia
R. U. R. není román, ale jinak dobrý…
Pak je taky fajn ta představa, že když něco funguje v literatuře/umění, musí to dřív nebo později fungovat i v reálném světě…
Nejdřív to musí někdo vymyslet, a na to je literatura/umění perfektní. A pak už se jen čeká, až přijde blbec, který netuší, že je nemožné to udělat a udělá to… 😉
Jsou vizionáři
oh – jasně, přesně tak funguje vědeckotechnický pokrok… 🙂
Robot se nemůže zamilovat, je to stroj řízený počítačem.
Počítač snad miluje?
K42 to řekl jasně a polopatě.
Jak bude robot pokrývat střechy?
Červeného trpaslíka vřele doporučuji.
Dik za odpoved. A za vysvetleni.
Nemuzu ale za vami, ohledne tech specialnich vyrazu.
Zkratky a cisla a T. testy ,detaily me nikam nevedou..
Jenom neco nekde.
Mam dojem , ze se zase jedna o nejakou JEJICH propagandu ,
ze ta zalezitost nahradi lidi a VE VSEM.
Nejakym celosvetovym centrem , ktery ovladne vse ,
z jednoho mista.
A potom kazdej tomu veri , protoze nic jinyho nemaji zatim ,
v planech a umyslech.
Obri statistiky a ceho a k cemu , sou ale zavisly zase ,
cim a kdo je nakrmi?
Zminene vazby pak muzou skodit?
Obri statistiky , ale se muzou polozit i s malou chybickou ,
na spravnym , snadno zranitelnym miste pro celej monstr system..
Pisete , ze jejich neurony jsou uplne jiny nez ty nase.
Ale maji stejnej nazev.
A nebudou programovat pocitace , misto lidi pozdeji?
Jak to vse uvedene souvisi, zapada a ma fungovat ,
kooperovat, kam to patri , kde to ma misto a nejdulezitejsi
vyznam , uprostred ostatnich oblasti vyvoje naseho sveta…
Kolem roku 2015 byl obří hype kolem samořiditelných aut. Polovina řidičů měla být bez práce, a další hrůzy. Pár let uplynulo a téměř žádná samořiditelná auta nejsou v provozu. A kdoví jestli, kdy hromadně budou. Totéž s AI, je to dobrý pomocník, ale pořád vyžaduje člověka aby zkontroloval co vytvořila, sama o sobě, bez lidí, je stále nepoužitelná.
Re: Bandita.
Pokud mluvíte o „hloupé“ AI, máte do určité míry pravdu.
Ovšem pozor, pokud AI vytlačí lidi z profesí, které jsou zbytečné (nebo budou zbytečné, až ta AI dosáhne určitého stupně), nevidím v tom problém. Bojovat proti využití výpočetní techniky je analogické tomu, když dělníci rozbíjeli v první polovině 19. století stroje.
Když jsem byl dítětem, počítaly prodavačky účet ručně. Teď jim to sečte počítač. Co je na tom špatného?
Hořekovat nad pokrokem je hloupé. Díky strojům nemusíme pracovat 16 hodin denně. Pokud AI dokáže nahradit mechanické uvažování, taky v tom není nic špatného.
Otázka je, jak se toho využije. Je toho možné využít například pro zvýšení produktivity práce? Proč to nepoužít? Musíme nutně pracovat pět (nebo šest) dní v týdnu 12 hodin denně? A proč by to nemohlo být 4 dny 6 hodin denně?
Vládní i jiné ekonomové hořekují nad neutěšeným stavem penzí, pořád by chtěli dělat penzijní reformy. Protože populace stárne. No a co, pokud poroste produktivita práce rychleji, než podíl obyvatelstva v penzi, žádný problém nebude.
Problém není AI, problém je
– ideologie elit (lidé jsou zbyteční, je třeba depopulovat)
– poměr lidí, pracujících v neužitečných nebo přímo škodlivých profesích (přebujelé úřednictvo, tzv. neziskovky, zbytečné profese, jako „asistenti“ ve školách, přebujelý finanční sektor, přebujelý sektor služeb)
– počet lidí, kteří pracují ve zbytných profesích (například těžce přebujelý sektor zábavy)
Existují obory, které jsou těžce poddimenzované. Například recyklace odpadů. To, že „Zelený úděl“ je nesmysl a podvod neznamená, že není třeba řešit ekologii, naopak.
Samozřejmě, bylo by třeba hlavně tvůrčích lidí s vyšším vzděláním, ale při troše snahy by se našla práce i pro lidi se vzděláním zcela průměrným. Vůbec by nemuselo jít o génie (doktor věd nebude chtít pracovat na drtičce odpadu, že).
Skutečným problémem je společenské uspořádání. Zahnívající kapitalismus a obecná snaha přejít na ještě odpornější systémy, jako je neofeudalismus. Samozřejmě, při určitém rozvoji vědy a techniky je pro stávající elity mnohem jednodušší a žádoucnější „nadbytek neužitečné populace“ prostě zlikvidovat, než hledat cesty jak dostat celé lidstvo na vyšší příčku rozvoje. To je ten skutečný problém, ne AI.
Přesně tak.
Horekovat nad pokrokem ,je hloupe. Vaclav.
Na konci pisete o problemu spolecenskeho usporadani a nebylo to nahodou tim nehloupym pokrokem na vasem zacatku?
A nezapricinily taky ty stroje ten rychlejsi pokrok do vaseho ..zahnivajicicho kapitalismu , jak ten se dostal do toho zahnivani , nepomohly ty stroje aspon trochu?
A co ta obecna snaha prejit na jeste odpornejsi systemy?
Kde ta se vzala? Neni to nahodou pokrokova vyuka ,
za pokrokem ve vzdelani , neco pocitacu , TV ,
jejich ovladnuti pokroku v mediich ..
Casto horekuju , ne nad vsim , jenom nad casti pokroku
a myslim ze vim, vo kterou cast jde.
Napr. ten vas /urcite/ ,ale zaroven neurcity vyvoj vedy a techniky.
Vyvoj je nehloupy pokrok taky ?
Nad kterym se nema horekovat a hloupe?
“ s AI pracuji – inženýrsky a vědecky – 30+ let“. To mi nahání hrůzu, že člověk, jenž tak dlouho opracuje v ICT oboru, nepochopil základní logická pravidla. Neexistuje uzavřeným systémem řídit otevřený systém. Toto je základní překážka k tomu aby „hmota myslela“. Ale budiž lidé dodnes věří, že ZEM je placatá, tudíž si dál 30+ sněte o AI. Samořiditelná auta se ukazují jako slepá ulička. To jen jako snad první vlaštovka v trhlinách o světlých AI zítřcích. Trošku mi to připomíná jak fungování komunismu. Chtělo by to sepsat nějakou AI Bibli, aby souvěrci byli jednotní a mohli se alespoň o něco opřít.
Pláčete na špatném hrobě: tuto výtku jste měl směřovat na BANditu, ne mým směrem. Já jsem si systémových omezení „AI“ plně vědom. Slepá ulička nejsou jen samořiditelná auta, ale i o mnoho řádů jednodušší aplikace AI, třeba „rozpoznávání“ čehokoliv, které má vždy nenulovou pravděpodobnost chyb. Například, stačí na fotku hlavy člověka udělat správným způsobem tečku barevným fixem a místo klasifikace „člověk“ to „usoudí“, že jde o pomeranč nebo barevný míč. Kdy budou fungovat ona zázračná „samořiditelná auta“, kdy vyhodí z práce Fšecky kamiónisty? Nikdy, v dohledné budoucnosti. Protože to nefunguje; a fungovat s akceptovatelným množstvím havárií jen tak nebude.
To je pravda, vzpominam si, jak bylo v USA velke pozdvizeni na AI vyhledavanim (Apple nebo Google), kdyz po zadani „gorila“ to vyhodilo nejen pozadovane obrazky onech zvirat, ale i velke mnozstvi fotek cernochu…
Ohledne tech samoriditelnych kamionu by mohli prijit s nejakou obezlickou, jako treba zvlatni pruh na dalnicich pro tyhle vozidla, aby se predeslo havariim s vozidly rizenymi lidmi.
Ted nemyslim Ceske dalnice samozrejme.
Re: Sakura
Jeden ZÁSADNÍ problém, pominu-li všechny další.
Soudruh kamion oslepne v momentě, kdy přijde hustý déšť, nedej bože mlha, anebo dokonce sněžení.
Vývoj v této oblasti jsem přestal sledovat v momentě, kdy firma Volvo zjistila, že aby se autonomní řízení přiblížilo kvalitě řízení průměrného řidiče, je potřeba do systému začlenit velmi podrobné mapy a zejména velmi precizní lokalizátor.
Nejen za tímto účelem nainstalovala do vozidel třetí akumulátor, který pomáhá udržovat TRVALE (!!!) řídící jednotku vzbuzenou.
Po dvoudenním prostoji máte baterky vymlácené…
Jen doplněk – soudruzi prozatím stále nezvládají řízení automatické převodovky v jakémkoli momentě, kdy nastává nepříliš standardní dopravní situace.
Třeba dnes, když v noci napadly 2 cm sněhu na mokrou vozovku a k ránu přimrzlo.
Jinými slovy průměrný řidič (za kterého se považuji) s fofrklackem v kabině dokáže řešit problémy s adhezí pneumatik stále ještě efektivněji, než kompy a čidla.
Asi jste chtel neco napsat, tak jste si to dal pode me…
Ja jsem nikde nepsal, ze samoriditelne kamiony jsou v dnesni dobe nahradou za ridice, nebo ze dokonce nemaji spoustu problemu.
Pouze jsem napsal, ze je tu potenciani reseni v podobe extra pruhu pouze pro tyhle roboty, ktere k42 po neco nize rozvinul na extra vozovku.
Normalni clovek by to pochopil…
Přesně tak, v realitě je to ještě o hodně horší. Nejde jenom o to rozpoznávání a rozhodování – ale třeba taková „pitomost“ jako samotné „počítačové vidění“.
Třeba jen samotné kamery: lidské oko „Oko 1.0“ je pořád ještě mnohokrát dokonalejší čidlo než Fšecky tydlecty umělotiny (akorát že teda nevidí potmě). Ve zvládání kontrastu, rozsahu citlivostí, odolnosti proti protisvětlu a oslnění… Digitální kamera pro „autoprovoz“ by musela zvládat barevné/jasové rozlišení 20-24 bitů, a stejně by to proti oku nestačilo. Řeší to tak, že tam dávají více kamer, každou jinak citlivou a skládají z toho obraz.
I tak to selhává: třeba chlápek v Tesle to v plné rychlosti narval do kamionu, který se otáčel. Protože slunce svítilo zrovna blbým směrem, kamion byl bílý a přes Fšecky vyfikundace kamion byl pro Tesla super auto „neviditelný“.
To jsou ale problémy, které se časem dají technologicky řešit, ovšem je v tom kupa mnoha dalších problémů, které se prakticky řešit nedají… ani výhledově.
Je možné, udělat automatické metro, s podporou dnešních AI technologií, kde je „omezený problém“ – že to jde po kolejích a tunely, ale i tak na nástupišti se může stát cokoliv, takže po průserech se od toho většinově ustupuje. Samořiditelná auta a kór kamiony jsou a ještě dlouho – budou nemožné. Pokud se nějak „neomezí problém“ – třeba že by zavedli spešl silnice jenom pro automatická auta a kamióny, to pak jo. Ale je to jako s tím vlakem v metru: až jim tam začnou skákat sebevrazi, padat léky zfetované babky nebo drogově závislí/ožralí magoři, no tak to zase zruší, protože náklady a soudní spory… profi šofér je proti tomu levný.
Re: K42
Nechtěl byste napsat článek třeba na téma AI?
V posledních desetiletích na mě tíživě působí, jak malý pokrok lidstvo udělalo proti tomu, co jsem si představoval v padesátých nebo šedesátých letech. Spousta právníků, politologů, filosofů a jiných kecalů, a pokrok nikde.
Vaše příspěvky vyloženě vyhledávám. Přinášejí mi aspoň trochu optimismu.
Po všech těch dokazováních, která víra v kterého pánaboha je správnější a podobných hlubokých myšlenkách.
Já nic tak atraktivního neznám. Mohl bych psát leda tak o problematice válcování hliníkové fólie, a to by asi nikoho nebavilo.
Kamiony nebudou to je snad jasny , uz pouzivaji drony ,na zasobovani..
Poslechněte, K42, není náhodou K15 Váš kolega?
Ze spolku kreténů K15? To je borec.
Ale ne, není.
😀
Předchozí příspěvek jsem odklepl omylem, omlouvám se. Před desítkami let jsem absolvoval předmět „Automatické řízení a regulace“, cvičilo se počítačích Meda (znalci ocení ;-)). Přednášející tenkrát prohodil, že automatické řízení (pilot) letadla je ve srovnání s autem celkem sranda. Ono ve vzduchu je místa, na pár metrech i desítkách metrů (tehdy stovkách, a navíc ve3D) nezáleží, ale na silnici se míjíte metrem, i méně.
MEDA jsem také ještě zažil – katedra kybernetiky. Z hlediska principů regulace je to skvělá učební pomůcka, i když se „analogové počítače“ v praxi už moc nepoužívají. Tedy používají: jako záložní okruhy řízení/regulace u náročných věcí, když všechno digitální odejde do křemíkového nebe; u letadel a kosmických raket a satelitů. Nebo u průmyslové elektroniky: „velké regulace“ jako obří kotelny, elektrárny, chemické provozy atd.
Ano, autonomní řízení letadla je proti autu sranda. Ještě horší to je u vojenské pozemní techniky, třeba tanky jsou ještě obtížnější než auta/kamióny.
Jak psal Targus o navigačním systému u kamiónů, ono je to absolutní nutnost v každém tom autonomním „autě“, spolu s dokonalou a stále aktualizovanou mapou včetně značek a sledování dopravní situace, počasí, stavu vozovky etc.
Aby to aspoň trochu fungovalo – asi jako Tesle fungují ty jejich káry – to jezdící čudo musí mít nejen přesnou navigaci s chybou pod půl metru, ale také stále vysokorychlostní spojení přes internet s počítačovou sítí a servery, kde se neustále aktualizují a počítají parametry – to je jeden z důvodů, proč se Musk pustil do satelitního internetu Starlink. Každé to čudo slouží zároveň jako „sběrač“ dat, posílá do sítě mohutnou „telemetrii“.
Věšáku, když už se dovoláváte logiky povězte, kde byl jaký komunizmus nebo, kde je k dispozici jakákoli uznávaná práce, která by se zabývala jeho realizací v reálné společnosti. Vaše tvrzení naznačuje, že něco takového dobře znáte … Nebo jen tak, módně, machrujete?
Tady mate dalsi priklad aplikace AI – uz dnes. Banda kopacu a delnasu bez prace. Kráčející rypadlo s umělou inteligencí dorazí na místo stavby, udělá si jeho 3D mapu, vytipuje si vhodný stavební materiál a naplánuje stavbu zdi. Nejspíš se dožijeme toho, že stavby opanují umělé inteligence a rozmanití roboti, kteří zvládnou i náročné výzvy, jako je stavba šestimetrové zdihttps://www.osel.cz/13193-autonomni-bagr-postavil-masivni-6metrovou-zed.html Ještě by ho mohli naučit pracovat se zbíječkou, aby si občas některý kámen přitesal a nebo využívat menší kameny pro vyplňování skulin, což je způsob, který by při stavbě suché zdi použil člověk.
Poslechněte, K42, není náhodou K15 Váš kolega?
kovářová mě zklamala
alibisticky se v senátu zdržela během hlasování toho zkrouhnutí valorizace důchodů, a to pomíjím, že je právnička (přes rodinné právo! navíc) a tento zákon byl retroaktivní atd.!
pokud by si politici, soudci a další přiškrtili platy, dotace atd. a řeklo se veřejně, že veřejné finance nejsou ok a že tudíž neradi, ale sáhneme všem na peníze i důchodcům – potom by se to dalo pochopit, ale takhle?
i paní kovářová hlasovala pro, svým alibistickým zdržením, znovu ji do senátu volit nebudu a doporučuji to každému, zklamala
jaj… to její zdržení jsem nezachytil. Tak teda toho k42?
V jednom ze svých textů dala JUDr. Kovářová jasně najevo, že je zastánkyní v podstatě rovných důchodů, bez ohledu na to, kdo kolik do systému odváděl. Tak nějak „všichni máme stejné žaludky“.
Myslím, že takové opatření by vedlo ke zhroucení důchodového systému, protože ti „nadprůměrní“ plátci, kteří vlastně přispívají už teď ostatním na budoucí důchod (na jeho výpočet), by se platbám vyhýbali jakýmkoliv způsobem. Konečná….
Raději před. Ale myslím, že lépe je: K42 for premier!
Příroda vždy prázdnostu zaplní, i tu po slábnoucích Satanech. Pokud nebudeme připraveni, dopadneme přinejmenším jako v 1989, ale spíše daleko hůře.
Pro me otázkou, jestli pád US adalsich vyresi problem migrace, očkování, cbdc. Je toto zdroj, odkud vyrůstá nebezpečí WHO, CBDC, MMF, EU, NATO? Když ne, pak se problém nevyřesí.
To se nam ani nemuze a nejde zjevit vo co de v ty pisnicce,
Everybody knows ./Co kazdej vi/.
Pak to je , Everybody does not know. Vsichni nevedi ,ja vim zase hovno ,
a at se zase nedovedi..Proc se vobtezovat neco sdelovat..
Sou neprijemny udalosti na svete a musi se zakrejvat a maskovat .To je snadny.
At je blba a absurdni ,hystericka stavka. Tak tyk a.
Vo nicem. Everybody knows shit. Co nejvic vo tom a kazdej den.
S elektrinou taky do nich. Ukr ubejva . Nehodi se to pro ne..
Plany se chystaji , at se staraji , vo co maji..Predepsany.
Dulezity sou demonstrace , stavky , mame ty fyssi zajmy.
Zerte stavky , demonstrace a americky monsanto popcorny , at je brzy po vas.
Nic udesne zdravyho a chutnejsiho ,jako liskovy a vlassky vorisky.
Kde nic neni ani cert nebere, tak ted uz ste zbyli jenom vy..
A ten se nemuze dockat..
Ještě jsem chtěl dodat, že z hlediska zábavného gaučingu se zajímavě rýsuje poslední vývoj v Izraeli kolem Gazy: Turci totiž přišli s velice potměšilou metodou, jak zatlačit na izraelské vedení. Posílají k pobřeží Gazy kolem tisíce civilních lodí s pomocí pro Palestince – přičemž Izraelci si mohou vybrat, na jaké vidle se nabodnou.
Buď dodávky povolí, což bude minimálně diplomatická porážka a selhání jejich blokády v Gaze. Nebo ještě hůře, zabrání přistátí těch lodí vojensky – což je dostane na hranu války s Tureckem, a dále pozvedne již tak velice vytočené slimáky všude okolo. Ať udělají jedno nebo druhé, bude to pro ně prohra.
Je to velice nebezpečná akce, ze strany Turecka, protože to jen přileje benzínu do ohně, tudíž lze doufat, že to izraelské vedení pochopí včas, ukončí bombardování Gazy a Turci pak své loďky odvolají, aniž se to dále rozvine nějakým nepěkným způsobem. Zatím válečné zločiny v Gaze – prakticky genocida – pokračují dále, bombardování civilistů pokračuje…
Muzou bejt turci s izrama globalne domluveny….
Porad napadaji Libanon a krici , ze se valka rozsiri do dalsich oblasti..
Prani otcem a blbcem , myslenky.
Asi je to nato , ze chteji do toho zatahnout cely NATO./turek je nazhavenej/.
Cela EU nedela nic jinyho , ze furt dloubaji do rusa , ze ji chce napadnout .
Tak dlouho , az rus konecne pochopi , ze se zase musi rozzurit ,
az mu zase dojde ,proc ….ze tak strasne krici .. ??
Ze ma na ne zase vlitnout a zase je zachranovat ..Aby mel vod nich konecne pokoj.
Pac se porad chteji dolfovat.
Mozna este hirosimovat a kdo vi, co vsecko.
Vypada to, ze sou pokrokovy, vynalezavy a drou jako bulahri a potom vsecko vybudovany , zase vsecko chteji znicit.
Stejny chovani muzeme videt u deti , neco vybudujou a potom si to cely
rozkopaji, to bude vono. Uz se to mockrat vopakovalo..
Vyssi moc s tim asi pajtluje, takle.
Vyvoj nejde dokola , ale do mirny spiraly..
Nikde zadna vlada , zadnej aspon podstatnik, vsude sou jen nizky , omezeny urednickove na plneni prikazu a mimo to se hadaji a hasteri porad ,
vo blbostech v kancelarich. Nic jinyho, nevidim to jinak , uz dlouho.
Mluvit vo vlade a ministrech je bezmozkova blbost , tady zase plati
zakon setrvacnosti mas , vo volbach , svobode a demokracii , komunismu ,
nakych levopravo neandrtalech porad , nezastavis je ,maji skoly,
budou zvanit , zbytecne a este sto let po jejich konci..
Nejsem vyjimka , pac sem taky vobyc lid.
Fedci vedi a vyzkoumavaji , co neni treba , co maji vedet a udelat to nesmi.
Sou poslusny.
Takze po investicich do vedy v trilionech , veda a vedci vi jako obycejne ,
zase hovno.
Nejaky silny a protonovy paprsky na nas sviti , vod kvetna ,ale nevi se vodkud , nemuzou najit nic.
Vejplaty ty najdou , vzdycky.Jako kazdej.
Biocentrismu se zabejva s kvantovejma teoriema a mechanikama, vytahli zase
multidimenzni svet , tvrdi , ze vedomi je kvantovej pocitac ..
Ze sme jen zivy a nebo nezivy molekuly a uhlik. Ktery se zase ozijou jinde.
V jinym lepsim vesmiru ./ usitym nam na miru/.
Medved pac je nepritel , tak nikdy nespi a prave proto ,
/pritelove naopak chrapou furt /,
prisel s neutronovym reaktorem , prej udesne levnym na vyrobu energie..
Zase dochazim ke stejnymu zaveru , lepsi schopnej /a priserne bohatej/, nepritel ,
nez zradnej , blbej , zebravej ,spojeneckej pritel……Nebo, priblizne tak.
……………….Na konec, uz se cinanovi nedivim .Vyspekuloval sem,
ze na svete tady uz prescas, tisice let a jak zil v tech vesnicich ,
tak je zdegenerovanej a muzu to navic pozorovat,
na vlastni kuzi, nervy a jiny organy , kazdej den..A je to pravda.
Tentokrát s Vámi úplně ve všem nesouhlasím. Předpisy EU jsou dvojího druhu. Jednak to jsou de facto normy, které jsou pro společný trh naprosto zásadní. Bylo by sice efektivnější, kdyby se prostě v celé EU aplikovaly DIN, ale budiž. Mezi to patří i známý předpis o jakostních třídách banánů. To je prostě nezbytné, aby mohl Společný trh fungovat a podle mého názoru toho je pořád málo. Ovšem, neměla by to EK vydávat jako nařízení, nýbrž jako normy.
Druhým typem jsou rámcové předpisy, které mají harmonizovat právní prostředí. Tam jsou bohužel čeští úředníci papežtější než Papež a mohou se přetrhnout, aby se implementovaly i věci, které implementovat není nutno. Obvykle navíc k předpisu, který vychází ze Směrnice EU, přidají ještě nějaký národní přívažek.
Přitom se vymlouvají na EU, ačkoliv to se EU nemá co do činění. Stačilo by udělat revizi skutečných požadavků EU a možná bychom se divili, jak málo EU ve skutečnosti zasahuje do našich životů.
V některých věcech by, podle mého názoru, dokonce měla přitlačit.
Konečně trochu příčetný pohled na EU. To se tady téměř nevidí.
Gdyby fšem lidem přidali stejně, co by to znamenalo? Jen dluhy navíc.
Ale demosgráticky si přidá jen panstvo, podnikavci a slouhové režimu, a ostatním si připočte k tíži režije navíc.
No a až se fšechno podělá, tak ti co si přidávali celou dobu, budou vykládat že co sme si to sme si, ať si každý nechá co má a že začneme nanovó nanovó. A začnou malovat tlustý čáry.
(někteří=ti správní) Svobodní nezávislí ekonomové říkají, že státní banka měla víceji a lépeji tlumit inflaci vyšší úrokovou mírou. Neexistuje úroková míra schopná srazit cenu plynu a elektřiny.
Někteří toho nakecají a jiní to ještě šíří. Zvedneme úrokovou míru na 100 % a staneme se ekonomickým tygrem.
Sami nedokážeme nic,pokud se nepřipoji vice států. Jenže, většina států má podobně problémy jako náš stát včetně velkých dluhů. Navíc se na nás obohacuje Německo i USA a ti se toho nevzdaji.Co ještě můžeme čekat, ani to Rusko o nás nebude stát, rozprodáno zadluženo,jenom čekat na pomoc.
Maďarsko, Slovensko, Nizozemí – je Vám to málo? Proč by Rusko mělo stát o takové bláto?
Chce to upřesnění. Dluh je v pořadí problémů mezi posledními, navíc není velký. Najít podobné problémy ,jako má náš stát ,u jiných (evropských) států, v situaci , kdy jsme v řadě ukazatelů nejhorší, vyžaduje značnou obrazotvornost.
Dluh je velký. Dokážete si představit, kdy a jak ho splatíme? Ne? Takže je velký.
Podívejme jak levicově to zní- no nejen zní, ale je!!
No oni si mysleli že když lidi odmítnou Babiše, stačí si dát na klopu EU vlaječku, a bustu vency havla, a všechno se jaksi vyvrbí samo- a vono ne!
A víte co je úplně nejzajímavější?
Že se všichni strašně těšíme z toho, že se rozhýbaly ty nenáviděné a opovrhované odbory!!!
Za sebe se těším na zimu jaká má být. Bez extrémů co se vichrů týká, akorát sněhu, akorát teplot.
Těším se na vánoce, že budeme kompletní rodina pospolu. A i když je možné, že v příštím roce možná přijdeme 3 o práci, neznamená to že život končí. Musíme se s tím poprat.
Prostě i když se s námi život nemazlí a končí, pořád je tady dost hezkých věcí kterými se můžeme těšit.
No když jsem viděla Středulu jak byl namíchnutý v pořadu Máte slovo, muselo ho to opravdu na*rat, že ho donutili do stávky.
Moc hezký článek, díky.
Mám dotaz. Psalo se, že stávka bude i mimo Prahu, navíc rozloha Malostranského to naznačuje také. Lze někde najít seznam, kam lze jít lokálně nebo všichni do Prahy ?
Vidlák píše –
„Buď si poměry dokážeme změnit sami, buď si sami dokážeme napsat nové zákony, buď sami dokážeme dostat do vedení státu nějaké lepší politiky, nebo prostě můžeme koukat, jak jde všechno do háje. Ano, můžeme se anarchisticky utěšovat vědomím, že z popela může povstat nový Fénix a nejdřív musí všechno padnout na hubu, aby se dalo něco nového postavit, ale ono se také v dějinách stává, že to padne na hubu a už to tak zůstane. Že po padnutí na hubu začnou lepší časy, na to není žádný nárok. Je hodně zemí, které padly a už se nezvedly. Jsou národy které padly na hubu a úplně zmizely z dějin i z mapy.“
Přirozeně to vypadá pěkně, takto sesumírované, jenže – realita, pánové, realita.
Ta realita je EU a NATO, to je ta objektivní, a spolu s ní je tu ta subjektivní realita, to je náš národ, naše obyvatelstvo a voličstvo.
Nemůžeme si napsat „nové zákony“ – už snad dvě třetiny našich právních norem jsou svázány unijním právem, tj. právními akty vyšší právní síly, nebo jsou – jako evropské směrnice – povinně zakomponovány do naší legislativy. Ty „nové zákony“ budou pořád už jen „proevropštější“, a to do doby, dokud vůbec budeme mít nějaké vnitřní zákonodárství – jak známo, Uhnije učinila, pokud se nemýlím, další významný postupný krok k centralizaci.
A že bychom vystoupili z toho „spolku“?
Máš ho vidět.
„Nový Fénix“ povstal z popela na Slovensku. A bude to mít setsakramentsky těžké, jestli vůbec vydrží. I když „políbil prsten“ jak Bruselu, tak centrále ve Washingtonu.
Máte pocit, že v Česku máme subjekt jako Smer-SD a někoho, kdo by byl aspoň „odvarem“ z Fica, z Eštoka, Kaliňáka, Blanára…?
Odporujete si. U nás to nejde a na Slovensku ano ? Ten subjekt potřebujeme do voleb, ty ještě nejsou. Možná Konečné Stačilo ( pokud si název dobře pamatuji ), ale teď je důležité vyděsit vládu co nejvíce.
Ne, takový fešáky tady nemáme.
Tak jste nám sepsal proč to nejde. To si můžeme číst každý den, nechtělo by to změnu? Zkuste alespoň jednou sepsat proč to jde, nebo jak by to jít mohlo. Dá to námahu, ale při vědomí, že i chcíplá koza jde, by se to mohlo podařit.
Ne, příteli.
Já jsem realista, nikoliv entuziasta.
Jestli máte Vy při respektování „rozdaných karet“ – přesnějším termíne by bylo „mocensky, silově, ekonomicky i politicky, i s ohledem na naši mezinárodní podřazenost, i s ohledem na uvědomělost našich občanů uspořádání poměrů a situace“- recept na to, jak by „to“ /nevím samozřejmě, co tím myslíte, jaký má to „to“ mít obsah/ šlo, pak šupky, šupky s tím „na sklo“. Neupejpejte se.
A taky to, prosím, poraďte tomu, kdo má šanci zvítězit ve volbách.
Nicméně si myslím, že v tomto případě platí „Nomen Omen“.
L.
PS
Tzv. „program“ strany PRO jste četl?
PPS
Nic ve zlém, nic proti Vám nemám.
Jednodušší by bylo napsat – nevím. Ostatní je jen omáčka, aby to chutnalo.
Vy byste zase jednodušeji mohl napsat, že o reálný svět prostě nikdy zájem mít nebudete.
Napsal jsem – „Nic ve zlém, nic proti Vám nemám.“
Už to neplatí.
Prostě jako entuziasta nemůžete po mě, realistovi, chtít, abych napsal program pro entuziasty.
Takový program prostě reálně neexistuje. Ten si, jako nereálný, musíte napsat vy, entuziasti, sami. A nemusíte se sžírat tím, že ho nelze realizovat.
Vlastně ani tím, že nemáte šanci dostat se do pozice, kde byste se o to mohli pokusit.
Na realizaci nereálných programů byste museli mít pevnou většinu 101 poslanců ve Sněmovně.
I když jako entuziasti si na to myslíte, my, realisté, víme, že tak leda „prdlačku, švagrová“.
Sněte sladce.
L.
Léxi,
Vy nejste realista ale jen ten už 34 let dřistalista.Progrsm strany PRO je BLUFF👹.Sotva by ten advokát dosáhl do žlabu přešel by pod Kraďouska,který jasně prohlásil,že po jeho vítězství a nominaci bude měnit své sliby jak smradlave ponožky.
Dokud si ta havarovaná strana PRO nedá do svých bobkových listu plán PNZ tedy zájmy a potřeby SSSV(Sjednocených Sil Společnosti Volicu )nesmine ji a to v našem 🤠!vlastním zájmu vubrc volit🇨🇿👣🥒!
Tak co Léxi ,je to co káže Anička pravda nebo ne??.
Jistěže vše nejde hned. Ale musí se chtít. Potom se i nějaká cestička najde.
Pokud to nejde nyní, tak dělat to co nyní jde a být připraven na příležitost.
A budovat spojenectví dle našich zájmů.
P.Jino,
Lexa nám chcipnul a je ticho .Anička připravuje zajímavý koment úplně dopředu,nezapomeňte se prosím ,ozvat když budete chtít .Vznikají i další komenty z dílny SSSV.
Tak to by mohl být vzkaz pro všechny členy formace SSSV (možných až 8 275 752 hezky namichnutych dušiček)🤐🔔🇨🇿
Zde mi to připadá vhodné. Totiž, připomenout svůj odkaz na Uhríka, když komentoval výsledky středečního hlasování europarlamentu.
Tak nějak bez zájmu. Nechumelí se. Jenže oni, sice těsně, nicméně odhlasovali značně velkou porci dalšího „poevropštění“. Opravdu značně, kdy to lze změnit jen velmi obtížně, pokud vůbec. Ono se tedy naopak chumelí a houstne to. Teď je v tom schválení na řadě Evropská rada. Je přímo extrémně důležité, že k Orbánovi přibyl Fico. Díky jednomyslnosti, které se od nich rada (věřme) nedočká. Nebýt toho, věc se asi stane skutečností značně brzy. Což je mimořádně nebezpečná situace, protože výsledek parlamentního hlasování už je daný. Lze ji přirovnat k visící sekeře na provaze, na kterém praskl velmi silný pramen.
Skoro by se dalo říct, že situace v naší zemi, jakkoli zoufalá, je proti tomu čajík…
Už jsme dva.
L.
Dvouhlavý dav…
Tříhlavý.
Iniciativní zpráva, zvaná INY, která zmiňuje i konec práva veta, je dopis tetě. Nic odhlasováno není. Teď se INY zašle Radě. Změnu smlouvy o EU může provádět jen Evropská rada, a to jednomyslným hlasováním. Změna musí být následně ratifikována parlamenty všech členských států nebo referendem. Za předkpokladu, že to projde Radou, což je vyloučené. Států, které s tím pošlou Europarlament někam, je čím dál víc. K zablokování by stačil i sám Orbán, jako už mnohokrát.
V písemné formě to může vypadat jako kalhoty nad kolena kilometr od brodu. Důležitost toho hlasování by se odrazila taky v pozornosti médií. Kromě toho je precedens – rozhodnutí nejvyššího soudu EU (možná jsem to špatně nazval) z r.2012, které v takovém případě praví o nutnosti nových státních referend atd, tzn. toho, co píšete.
To všechno ano. Zde z toho jde o zevropštění obrany, životního prostředí, přistěhovalecké politiky a zdanění, kdy samotné hlasování o „jen dopisu tetě“ znamená, že už bylo učiněno a je platné. Není to jen plácnutí do vody, ale učiněný krok tím směrem.
Ano, asi jsem přeexponoval to s tím čajíkem, nicméně státní referenda jsou nevypočitatelná, stejně tak ratifikace parlamenty. Verhofstadt je federalizací posedlý magor a není v tom jediný. Ten tlak bude pokračovat a skutečně je tou jedinou záchrannou brzdou jednomyslnost Evropské rady. A i přes tendence k nespokojenosti a výhled, že po eurovolbách může ta věc být méně naléhavá, je přece na jednu stranu sice postačující, na druhou ale nebezpečně málo, aby tomu rozjetí mašinérie bránil jediný člověk. Dobře za Fica, uvidí se, jestli se Wildersovi podaří vytvořit v Nizozemsku koalici a stát se premiérem.
To by byli tři, což je mnohem lepší. Čtyři a více by byl další krok, pořád ale defenzivní, navíc agenda EU je značně smrtící zdaleka nejen v té federalizaci.
Nejsem politik, teda, jsem jen gaučový politik, ale jsem přesvědčen, že není jiná cesta, než udělat co nejvíc pro to, aby nás hlas v radě byl co nejméně eurohujerský. Pokud možno ten čtvrtý. A pokud by poměry v EU měly zůstat stejné, či se dokonce ještě zhoršovat, co nejvíc vytvářet kapacitu společného odchodu s ostatními nespokojenými. Z důvodů přímo enormně pragmatických.
Čímž jsme zpátky u domácí politiky. Levicově spravedlivý princ Jasoň je pouze a jen v pohádce. Což není žádný posměch, ale realita naší společnosti. Není žádné kdyby (typu kdyby milion propadlých hlasů, taky nějaký další milion), místo toho každým rokem odchází přes 100.000 většinově „starolevicových“ a „staropravicových“ voličů a místo nich přichází 100.000 většinově liberálních a pirátských, tzn. pseudolevicových voličů. Bude-li proto pokračovat to nesmiřitelné pravo-levé hašteření (především či téměř výhradně zleva), uděláme maximum pro to, aby to dopadlo ṕokud možno nejhůř. Nehledě k tomu, že starolevice neumí existovat bez třídního nepřítele, tak si tu pravici onálepkováváním vyrábí. Tuhle kapoun, co chce okamžitý zisk, támhle lotr, co chce milion za to, aby proletářské děti mohly studovat. Svatá válka, přehlížející fakt, že, použije-li se dnes už beztak kulhající terminologie, zrovna evropská politika je nikoliv pravicová, ale korporátně fašistická. Kdy v ekonomice otvírá dveře dokořán predátorskému klientelistickému kapitalismu, ruku v ruce s ním extrémně deformuje trh. Ale do společnosti vnáší a realizuje až radikálně levicová témata. Že tím odírá především příjmově nižší třídu na tom nic nemění, co do těch společenských témat je EU blíž komunismu, než kdy byl „socialistický tábor“…
Každý zákon je jen cár papíru a shluk písmenek. Koncem osmnáctého století ta písmenka přepsali například v Americe a ve Francii, trochu to chvíli tahalo, padlo pár hlav, porodní bolesti, nějaké mrtvé či slepé děti – ale povedlo se.
Když na Brusel začneme vystrkovat prdel a tak trochu si stavět hlavu a sem tam něco ignorovat – co myslíte že se stane? Nic. Montovny zůstanou, na zastavení dotací můžeme zareagovat odchodem z lipské burzy. Další pak dle uvážení. Chce to někoho s koulema a velkym klackem.
A taky nějaké kámoše, tam je trochu problém, Nutella and his melody boys nasrali asi už úplně všechny.
My mame jeste jedno eso v kukavu : Vedeni VN pres nas. Kdo se podiva na mapu, uvidi ze CR je klin v tele Nemecka. Staci ? Mame moc zhasnout pul Nemecka. S tim se da dobre lavirovat – staci mit dobre nervy a podporu obyvatelstva.
Nebo ohlásit plánovanou údržbu sítě vn a prostě kus odpojit. Klidně ohlásit včas předem. Němci dojíždí na blokaci výstavby vedení vn ze severních větrných farem do jižního Německa a Rakouska. Odstavením jaderných elektráren jen zvýšili tlak na přenosovou soustavu ČR.
Na hranicích s De jsou fázové vypínače. Akorát ovládání není u nás. Takzvaná evropská přenosová síť.
Co to prosím je, fázový vypínač a jak vypadá?
Já to také nevím, jen jsem četla, že Německo odpojí nás. A budeme v…tam.
Nebuďte jedovatej. Myslí PST trafa v rozvodně Hradec u Kadaně. Každý není elektrotechnik.
My to dokazeme sami ,co zbejva , von nikdo jinej neni. Akorat jejich kecy.
Potom voni z podia budou vlada , musi nas vest. FickoFeeenixove budoucnosti
uz sou ted.Popelari zase s popelem. Budou nam kazat co vsechno zase musime ,
udelat , aby se voni meli lepsi.
Urvanej Feenix nesdelil co tam v bru slo septem , setsakramyntsky ale,
do Ceska byl poslanej. Musi se udrzovat se zkratka ty dulezity ,spravny pozornosti..
A tak pobiha vsude a kasparek pobiha..Media za nim a s nim..
Uz to mame zase vymalovany. Kdyz to nebudou PRO , tak naky podobny.
Musi bejt denne na fotkach, v mediich a vsude ..
A diktatura /to je ale spatny slovo, fuj / je pro ty spravne vzdelany , totalne k uzitku, uzitecne zvotroceny….Centralizace /mooc hezky slovo/…..Uplna este debilizace.
„… můžeme si za to sami, protože jsme se rozhodli naše životy posuzovat přes peníze.“
Danieli, to sedlo, Díky.
(Příčinou krize je morální bída.)
Diky za upozorneni i na Vidlaka, spolecny maji to , ze vseckou svedou na nas.
Muzem za vsecko, porad , predtim , ted i v budoucnu..To je nejdulezitejsi ..
Voni soudi podle sebe ,ale svadeji to na nas..Tak se poznaji a uz kazaji pravdu.
Potom jim nezbejva, nez nas obvinit a trestat ..Jako ve skolach.
Kazdej vzdelanej idiot s tim souhlasi uplne.Vzdelany a dle poucek
se radujou, jak sou chytry..Pak to sedne.