Tak nám v uplynulém týdnu potvrdil Olaf Scholz, že pokročilé zbraně, které Západ dodal na Ukrajinu, obsluhují západní specialisté. Vzápětí Rusové zveřejnili nahrávku špiček Bundesvéru, kterak se baví o útocích raketami Taurus na Krymský most a jak to udělat, aby se nedalo říct, že se Německo zapojilo do války na Ukrajině. Do toho Macron vypustil kontrolní balónek ohledně vyslání vojsk evropských států na Ukrajinu (samozřejmě mimo NATO) a naši libtardí novináři i celý twitter od té doby jedou jasný signál, že se do války s Rusem zapojit musíme, protože to jinak prostě nejde.
Alexandr Mitrofanov už vyjádřil, že když se do války s Rusem zapojíme teď, budeme mít menší ztráty, než když se zapojíme později. Bez ohledu na to, jaká bude naše budoucnost, pevně doufám, že první válečnou ztrátou bude právě Alexandr Mitrofanov… Koneckonců, granáty už náš prezident sehnal, prý zařídil i rakety a další vojenské hračičky… jen nechce nikomu říct, odkud. Takže půjde o režimy, které mají k demokracii o milion kilometrů dál než Putin.
Do toho jsme se dozvěděli, že Tykač nejspíš příští rok odstaví některé své uhelné elektrárny, protože budou prostě ztrátové. Proč? Emisní povolenky, vole! Četl jsem jeden odborný článek, jak dnešní energetika vlastně funguje a co by vláda měla udělat, aby nedošlo ke katastrofě, ale rovnou říkám, že to Markéta Pekarová Adamová nikdy nemá šanci pochopit. Ani Síkela tomu nemůže rozumět. Energetika už má také tolik předpisů a šílených omezení, že tomu možná ještě rozumí bývalý ředitel ČEZu, Míl, ale jinak asi nikdo… Na Daniela Beneše bych si teď už také nevsadil.
Dál jsme se dozvěděli, že učitelé sice dostali přidáno, ale vzhledem ke škrtnutí mnoha pracovních míst uklízeček a školníků vlastně přidáno nedostali, protože kuchařky musejí dostat výpověď a odstupné a to se bude platit právě z balíku peněz na učitelské mzdy. Učitelská platforma jednala, až vyjednala. Poděkujte Petře Mazancové a Dobšíkovi.
O Agrární komoře a Zemědělském svazu jsem psal už mockrát. Nevyjednali nic, jen se jim podařilo posunout protesty víc do zemědělské sezóny, takže ministr Výborný může být každým dnem klidnější. Stejně tak to uklidnilo ty nadnárodní korporace, které si u nás (podobně jako na Ukrajině) brzy koupí veškerou zemědělskou půdu a naši zemědělci budou ještě rádi, že mají komu prodat. Poděkovat mohou Doležalovi, Pýchovi a tomu stávkokazovi Malému.
Všichni dohromady pak mohou poděkovat angažovaným médiím v čele s Českou televizí.
Veronika Vrecionová už nám vysvětlila, že zablokované hranice mezi Polskem a Ukrajinou má na svědomí Putinova hybridní válka, protože rozdmýchává nenávist vůči ukrajinským farmářům. Co na tom, že Donald Tusk možná uzavře hranice s Ukrajinou úplně, protože si Poláci zatím ještě nechtějí úplně zničit hospodářství.
A aby jobovkám nebyl konec, Rusko na Ukrajině útočí po celé délce fronty tak intenzívně, že i maršál Petrla přestal oslavovat hrdinné Ukrajince, kteří už brzy dojdou na pobřeží Azovského moře a hned poté osvobodí Krym… a začal se raději věnovat filmové kritice. Koneckonců, v poslední době nějak moc umírají i čeští žoldáci, co mají tak rádi pluk Azov.
Ne, Rus nebude dělat nic jiného než to, co dělal doteď, ale rozdíl mezi ruským střílením a ukrajinskou protipalbou je už tak veliký, že to začíná být vidět i na mapě. Západní média začínají opatrně meldovat, že Ukrajina vydrží do léta, maximálně do podzimu. Mezinárodně izolovaná Severní Korea dodala Rusům šestkrát víc dělostřeleckých granátů než Evropa Ukrajincům. A už není mezinárodně izolovaná. Myslím, že Rusové tam dovážejí cokoliv, co si Kim řekne.
Evropská jednota se drolí přímo před očima. Stejně tak se drolí evropská energetika a vlastně se drolí i evropské vojenské schopnosti… Inu, zbraně už shořely na Ukrajině. Bratia Slováci své protiletadlové systémy dodali na Ukrajinu, místo nich měli dostat jiné ze Západu, ale Italové ten poslední teď právě stahují domů… Vsadím se, že my jsme na tom ještě hůř.
Drolí se nám zemědělství, drolí se školství, zdravotnictví je na hraně, Liberty steel už nikdo nerozjede a všichni to vědí. Konsolidační balíček nic nevyřeší, žádný resort peníze navíc nedostane a všichni to vědí. Hospodářství jde stále více do recese a všichni to vědí. Německo je v procesu deindustrializace a všichni to vědí. Elektromobilita je průser a všichni to vědí. Pokud si Evropa chce zachovat ještě nějaké spojence v Africe nebo jižní Americe, musí jim otevřít svůj trh zcela bez omezení… a všichni to vědí.
Moc už nepotřebujeme… jeden silnější impuls postačí. Třeba aby Ukrajina sdělila světu, že není schopna splácet své závazky. Nebo zhroucení realitního trhu v Itálii. Nebo první blackoutek v nějakém německém městě. Jednoho dne se probudíme a bankomaty nebudou vydávat peníze… Takhle vypadá prohraná válka, ať už v ní oficiálně jsme nebo nejsme.
Už před dvěma roky jsem psal, že evropské elity spojily svou budoucnost s válkou na Ukrajině. Dnes musím dodat, že s ní spojily i své životy…
Děje se to všechno naráz. Válka i grýndýl, zemědělství i průmysl, finančnictví i zahraniční obchod, státní správa i školství. Ani v jednom sektoru není důvod k optimismu a konsolidační balíček nic nezkonsolidoval.
Já jsem vždycky nesnášel, když někdo v diskusi nadnesl, že musí být hůř, aby to lidem došlo… Protože hůř bude nám, ne těm elitám, kterým to má dojít. Hůř bude těm, kteří už teď mají málo. Hůř bude tak, že nebudou léky na cukrovku, nebudou důchody, děti budou plakat od podebraného zubu a nebude kam jet na pohotovost. Hůř bude tak, že nebude práce a nejspíš ani žebračenky. Hůř bude tak, že nic nebude a my na to nejsme už dávno zvyklí. A nejhůř bude tak, že budou na ulicích chytat naše děti a posílat je do války proti Rusovi.
Ale nejspíš se to všechno stane. Nejspíš skutečně bude hůř a to podstatně. Nejspíš bude hůř po všech stránkách, protože když se dívám na sešup ve všech oborech, tak neomylně míříme do společného bodu kolapsu. Jsme skutečně propojená Evropa a jsme skutečně propojeni i s Ukrajinou i kdybychom nechtěli. Stane se to všude a naráz. Pohár dokapává a poslední kapka nemusí být ta největší.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
jak ukrast demonstraci, aneb konec zemedelcu a skol v Cechach … komedie?
Zemědělci svá pole postupně prodají a problém zmizí. Stejně tak začne ubývat škol (a tedy i uklízeček, školníků, asistentů, učitelů i ředitelů) a postupně je bude nahrazovat AI se svým osobním virtuálním učitelem pro každého žáka „jemu na míru“. Na zcela dobrovolné bázi – postupně. Já sám jsem to již před Covidem aplikoval na svého syna (ač měl do 5. třídy samé jedničky, jenže neuměl ani malou násobilku, jsme jej nechali propadnout a matiku jsem jej doučil sám. Do 5. třídy nastoupil po složení „přijímaček“ na jiné škole do matematické třídy.)
Můžete prosím trošičku rozvést to učení pomocí AI? Jak jste to dělali, pomocí ChatGPT? Je na to nějaký postup, nebo jdete ad hoc podle potřeb? Děkuji.
Nemůže, on je to vlastně takový místní troll. Jak někdo včera či předevčíram psal, podle něj nic nejde změnit, neustále vyhrožuje soudy a arbitrážemi. Jde mu jen o to, aby jej uživily státní dotace na bydlení sociálních případů a akcie ČEZ.
Těsně před Covidem AI, jakožto uživatelsky přívětivá apka, neexistovalo. Takže jsem to učil pomocí různých zdrojů (něco od sebe, něco z „Matematika sdělovací techniky“, Kohlmann, 1951, až po Wiki a na netu je fůra výukových projektů na matiku ZŠ). Slovní úlohy typu „Vyjede vlak“ si nakonec i sám v Pythonu programoval.
V budoucnosti si představuji, že AI dokáže simulovat osobního učitele který projde se žákem celou ZŠ (a částečně i dále), který přes VR brýle bude mít neskutečné možnosti „co vidíš a můžeš si osahat si zapamatuješ“, kdykoliv se bude vracet k žákem nepochopenému až do úplného pochopení.
I celá virtuální třída se dá takto poskládat, bude-li zájem. A pro sluníčka i s inkluzivními spolužáky.
A dle počasí třeba celý den sport či exkurze celé třídy venku, klasicky, s profesionálním doprovodem. Kamenné školy netřeba.
Dost dobre tomu neverim … som len skusila nejaku AI ked mi vybuchol mozog, a nevedela som zostavit svacinu pre skolacku na HIT diete … napisalo ‚neco se pokazilo‘
Ale na menej specificku otazku, akoze co jest pri HIT diete, mi odpovedala vsetko to, co som si uz predtym vygooglovala, z coho som usudila, ze AI je len lepsi googlovac, nedava stranky, kde si to najdem, ale rovno uz potrebnu veticku zo stranky …
Samozřejmě že je to naprostá blbost. Vždyť škola učí děti také vztahům v kolektivu, dá jim kamarády na celý život a spoustu dalších věcí krom vzdělání. Zanedbatelný není ani fakt, že děti jsou ve škole v době, kdy jsou rodiče v práci a nemohou se o ně starat.
Jaké jste měl vztahy v kolektivu kdysi Vy, a jak to mají mladí dnes? Resp. Vždyť i Vy si budujete zrovna další vztahy tady u Vidláka.
Mezilidské vztahy se dají budovat na obou platformách, jak v reálném světě formou kroužků, sportu a taky přes AI školu, kdy jednou? týdně půjde celá virtuální třída sportovat nebo na exkurzi za doprovodu odborníka (volná nika na trhu).
Je to na dobrovolné bázi, za postupného úbytku kamenných škol. Kdo chce může řešit jak chce. Pro stát (daňového poplatníka) bude jedno drahé a druhé levné. Čas ukáže o které studenty bude zájem a ti rozumnější se podle toho zachovají.
Nikoli, tady si žádné vztahy určitě nebuduji. Udržuji si reálné vztahy ve svém životě.
Myslím, že je ztracený čas tady vysvětlovat rozdíl mezi vztahy skutečnými a síťovými. Vám to nevysvětlím a pro drtivou většinu ostatním lidí je to dávno samozřejmost.
Proč mám osypky když ve vašem textu vidím slovo „dobrovolný“ ?
Protože my starší dobře víme, že to často není dobrovolný, ale dobrovolně povinný.
👍
A co v pripade, ked kladiem otazky, na ktore AI odpoveda ‚nieco sa pokazilo‘? … Mi tak odpoveda aj ked sa snazim dovolat do banky, alebo vodafonu … aj ked onehda, uz neviem, co to bolo za organizaciu, asi po tretej otazke, na ktoru AI neodpovedal, ma to hodilo na ziveho operatora … a vybavili sme za kratsiu dobu, nez som sa bezvysledne dohadovala s AI … si toto fakt neviem predstavit ako ucitela … pokial teda nechceme, aby deti len mechanicky opakovali poucky
To AI totiž dokáže zajistit vysokou interaktivitu, kdy si žák může události sám zažít, třeba formou hry. Tedy zapojit i soutěživost pomocí bodování, dosažených cílů a postupu do dalších levelů.
Vše na dobrovolnosti a porovnání výsledků v čase.
Syn se třeba pomocí hry World of Tanks naučil nejen dobře anglicky, ale i znalost vojenské techniky WW2 (výhody i nevýhody jednotlivých modelů, zásadní bitvy té doby, strategii, …), protože, kdo se to naučí, tak vyhrává a mozek odměňuje endorfiny.
Proto již dnes úspěšné firmy v Asii přihlížejí v životopise uchazeče i na dosažené levely v určitých hrách.
jo jo a kdyz se AI (ktera ale zadnou AI nejspis neni) vhodne omantineluje, tak deticky dostanou cerne skotske sedlaky z 16.stoleti jako slovo bozi.
A Eta bude spokojen… premyslel jste nekdy nad tim, proc vykazujete takove nadseni pro stavbu vlastni klece?
Je to na dobrovolnosti. Kdo chce posílat svoje děti do inkluzivní třídy, kde se toho moc nenaučí a v mezilidských kontaktech tak leda to, že dělat bordel se vyplácí, mu tuto možnost neberu.
Jen přidávám druhou možnost.
Čas ukáže, které děti budou spokojenější a jaké uplatnění budou mít v životě, se všemi plusy, ale i mínusy, a kam se bude ubírat školství v budoucnosti.
Rozhodne budu spokojnejsie tie, ktore budu na pocitaci … s pocitacom sa im nestane, ze sa budu stydet pred celou triedou, ked sa predvedu ako hlupaci … a pocitacu nebudu musiet vysvetlovat, preco boli za skolou … a hrat sa world o tanks bude urcite zaujimavejsie, nez drvit druhy kondicional s native speakrom
A pak prijdou do realneho zivota a budou zniceni z toho, ze nefunguje kombinace Ctrl+Z, nejdou stahnout cheaty na nesmrtelnost a vlastni blbost boli.
👍 bosorecka
👍 jozka
Přemýšlel jsem o tom trochu. Takže to šestileté dítě si nejprve spustí program, potom se přihlásí, ač neumí číst ani psát, nezná písmena. Progresivisté typu Eta asi nechtějí děti učit psát rukou, takže na to se nebude muset učit držet tužku, ale co kreslení ? K tomu výtvarná, hudební výchova, ruční práce, fakt už vidím v jasných barvách jak dítě sedí doma a AI jej vše učí. Jíst a pít bude během dne co ? A to zdraví když se nebude téměř hýbat, tělocvik zřejmě také vymizí.
Připomíná mi to vše katastrofickou sci-fi povídku a to ještě ani ne moc dobrou.
Sou ty drahy skoly pro vyvoleny a privilegovany , do tech se chodi a ty pak dostavaji koryta. Znaji se mezi sebou uz z tech skol a tak drzi basu.
Vostatni se muzou ucit jak chteji ,ale velmi malo z nich muze uspet.
Dcera má v LSU klaveove nástroje, syn elektrickou kytaru v LSU. AI by to taky zvládla + by dodala historii kdy a proc. Pokracovat by mohli klidne dal. Co Vás naučila hudebka na ZŠ? Ztrátu času?
ChatGPT jsem zrovna nemyslel (ten dokáže zatím sestavovat jen n+1 jazykovou niku, a tak pořád dokola). AI ale se samoučící schopnosti zároveň s neskutečnou rychlostí jej favorizují do krátké budoucnosti a potom exponenciálně dále den po dni.
Sousedi s traktory začali orat
absolvent zajel si pro doktorát
depede přivezlo trambusem flešku
buldoček škrábe si za krkem vešku.
Nová huť ještě furt vyplácí prachy
Ostrava zažila i větší krachy;
haviři robi na svojim polu,
su radi, že nemusi nafarať dolu.
Mlaďoši hledají, kde se dá zašít
mluvčím se musí od huby prášit
v Jednotě zvedají stabilně ceny,
Kaufland je papežem posvěcený.
Prožidovský a proruský nacista drží palce tomu blackoutu.
Jednak je na něj nachystaný a jednak to je stav, kdy se posere úplně všecko.
Úplně všecko je dneska elektronické a z ojebávacích/těžebních důvodů málo, nebo úplně nezálohované.
Nacista drží prachy ve strožochu, takže mu nevadí zhasnutý bankomat, nacista má doma furt ještě pevnou linku, která bude fungovat furt, protože Telecom má u každé ústředny nad 1.000pp nejen pravidelně přezkušovaný dieselagregát, ale každá ta ústředna také obsahuje staniční olověné akumulátory, které slouží zároveň jako filtrace napájení a které musí vystačit na nejméně 96h provozu a až potom startují agregáty, které je dobíjejí.
Nacisti mají něco málo na střechách, něco málo v úsporných centrálách a mají pokryto i topení.
Co se týče zásobování nácků jídlem, to jsme řešili už před 2 roky a nic se nezměnilo, od té doby nacisti pořídili další zásoby a mají třeba dvě domácí pekárny a maličké zásobičky droždí i kvásku. Emeritní učitelky mají hovno co na práci, tak se o to starají.
Viva da blackout! Aspoň tři týdny!
Tvl a kdo bude komu volat? 158 se bude volat z okna!
👍
Byl jste rychlejší 😀
Po blackoutu by se leckomu rozsvítilo. I v hlavě.
Nebuďme tak zlí, dovedete si představit ten horor, , kdyby mla´dochům nefungovaly mo/de/bily. To by byl světa konec. V hlavách průvan, karty by nefungovaly, a njn nefungovalo by toho víc.
Ale zase ten návrat do minula, mmnohým seniorům by třeba vlil oživení. Kdo ví, ale člověk má zkusit všechno. Akorát by mi vadilo těch 6 pater šmatlat dolů/nahoru, ale zase trénink – takže „každé zlo je na něco dobré“.Uvidíme
Kdo ma ty napady muze zacit hned sam vod sebe i s rodinou .
Ar si vypnou elektrinu sami , treba na celej rok.
Sami nic takovyho neudelaji , ale krici a doporucujou to ostatnim ..
Na pomoc vlade…Aby lide meli dalsi vazny problemy a vlada si delala co chce.
Ze se blakrautum ,ve dvou svetrech v hlavach rozsviti , neni zaruceny..
sviti tam uz neco jinyho a co,
nechci bejt vulgarni….
Umělecký směr?
Na to, Laďo, ser.
Gotika už byla.
Teď je všecko lila.
Není ani Gottovo,
tady máme hotovo.
Náš směr je teď Ztracený.
Hlas lidu je bezcenný.
Teď zpíváme blůs.
Fialový hnus.
Pod nohama klacky.
Klan Kočičí pracky.
Fiallahu, jdu si pro tě!
Utopím tě, jako kotě!
Fiallah se krčí v rohu.
Nejdříve mu lámu nohu
do huby mu tlačím koko
prstem dloubu druhé oko.
Nakonec ho švihám proutím
pro jistotu krkem kroutím
vytrhávám sanici,
zapaluji hranici.
Tak ta byla přísná a vsadím se, že na rozdíl od tisíce jiných se díky přilepenému Bartkovskému objeví v některé z režimních tiskovin.
Dnes v noci je tma, jak v pytli
kdyby sem Amíci vlítli
nikdo by nic nevěděl
na množství by nehleděl.
Ale Laďo, nebuď blbý
na letišti Štyry duby
přistáli už před léty,
jdi přiložit pelety.
Vem je z kýbla na lopatku
dívej na tu jinovatku
hoď si je do Viadrusa
než zas bude plyn od Rusa.
Povídali včera korán Teng a Borghia, že Čechové jezdí klasicky 3x ročně na dovolenou. Nejvíce do 4-5* hotelů přímo u pláže, potom s přáteli na kolo a v zimě lyže nebo exotika.
Tak až bude nejhůř, pojedou jen dvakrát a ta úplná lúza jenom jednou.
Ale zatím nic nehrozí, staví se, jak o dušu, plánuje se velkoryse a prachy pořád leží na zemi. Ukrajince lze na práci najmout už za blbých 250/h + ubytko + žrádlo. Práce je, jak nasrané, důchodci spí do půl deváté a mají se, jak v žitě. Meníčko je v každé knajpě pod 200 a kámoši dávají na instáč příběhy z Bali nebo Singoše.
Až se blboni splaší , tak vám garantuji, že to nebude nic moc pěkného. Dokud se to všechno netýká jich osobně , a jen si o tom píšou bláboly na internetu, tak je to OK. Když už budou všichni v Evropě v řiti se svým kradením na filozofické úrovni, tak věřím, že je Nativní Češi podrží.
„Já jsem vždycky nesnášel, když někdo v diskusi nadnesl, že musí být hůř, aby to lidem došlo… Protože hůř bude nám, ne těm elitám, kterým to má dojít.“
Nikoli, elitám nic docházet nemá, mají ve věcech poměrně jasno, bylo jim to vysvětleno v různých aspenských školách a školeních. Má to dojít nám, abychom v dostatečně velkém počtu něco udělali, změnili svůj přístup k věcem společným a veřejným.
A proto nám nejdřív musí být podstatně hůř, než se zvedneme z gauče a místo dalšího popcornu začneme něco smysluplného činit.
„Já jsem vždycky nesnášel, když někdo v diskusi nadnesl, že musí být hůř, aby to lidem došlo… Protože hůř bude nám, ne těm elitám, kterým to má dojít.“
Alexander Veliký by je odstranil.
Hodil by deseti kašpárkům, vojákům v záloze deset milionů, nebo třeba miliardu, rotě vlastobijců a ti by je prostě pozabíjeli.
Všichni počítají jako na burze, kolik obyvatel má US kolik obyvatel má Rusko, kolik obyvatel má Českopojebaná republika. Česko dnes má prý 12 milionů obyvatel. Tesařík říkal že buduje stát pro 30 mio obyvatel. Německo má prý 80 mio obyvatel, kdo ví jakých. A když nás osvobodí rus, tak to bude i geneticky.
V minulých stoletích kam vkročil rus, oplodnil všechno jako jarní deště na zahrádce.
Koleda koleda Putine.
Koleda, koleda, Putine,
co to neseš ve džbáně,
nesu, nesu koledu,
upad jsem s ní na ledu.
Psi se na mě sběhli,
koledu mi snědli.
2. Já jsem malý koledníček,
přišel jsem k vám pro pětníček,
pětníček mi dejte,
nic se mi nesmějte,
však já jsem se najedl,
suché řepy neberu.
3. Co mně dáte to vezmu,
třeba trochu kaše,
vždyť je všechna vaše,
třeba starou krávu,
vezmu ji na kávu,
třeba zlatý tele,
vezmu do kabele.
4. Třeba malý rohlíček,
mám tu na něj pytlíček,
a to že mi nic nedáte,
hlavně si mě nahněváte,
otluču vám všechny hrnce,
co v polici máte.
V České republice je zbytek národa , přeženu 10000 lidí.
Poznámka k: „Stane se to všude a naráz. Pohár dokapává a poslední kapka nemusí být ta největší.“
Upřímně – tento článek i s uvedeným shrnutím ve mně dost silně zarezonoval. Až tak, že jsem dostal troufalou chuť si s Vámi popovídat, Danieli. Pokud byste tedy našel čas a chuť i Vy. Máte nabitý program, chápu. Ale potěšil byste mě. Třeba by se ujaly nějaké ty „zrezonované“ náhledy k dialogu…?
Napište mi na vidlácký mail a určitě se domluvíme. 🙂
Ještě na rozloučenou, všem zlým lidem přeji dobrý a výživný spánek.
Dobří lidé ho mají i bez toho.
„….O tom, zda je něčeho mnoho nebo nedostatek, nerozhoduje totiž počet , ale potřeba. Když je něčeho více, než je dostatečné, říkáme, že je toho mnoho, když méně, říkáme, že toho je málo. Vládce může mít mnohonásobně víc, a přitom je to pro něho méně dostačující vzhledem k jeho nutným výdajům než pro obyčejného občana majetek mnohem skromnější.
Řadoví občané mají možnost snížit podle libosti své výdaje na běžné potřeby, vladaři to udělat nemohou. Jejich největší výdaje a současně nejnutnější jdou na ochranu jejich života, a snižovat takové položky je pokládáno za zhoubné.
Proč bychom také měli litovat jako chudáky ty, kteří mohou získat všechno, co potřebují, zákonnou cestou ?
Když však je někdo potřebou nucen užívat k udržení života špatných a mravně závadných prostředků, jak by neměl být právem pokládán za nešťastného a chudého ? Vladaři jsou nuceni porušovat právo olupováním svatyní i jednotlivců o všechno, nač přijdou, protože na své nutné výdaje potřebují stále další peníze.
Tak jako kdyby byla válka, musí vydržovat vojsko, nebo zahynout.
Povím ti, Símóníde, ještě o dalším trápení tyranů. Znají stejně dobře jako prostí občané muže statečné, moudré a spravedlivé, avšak místo toho, aby je měli rádi, bojí se jich – statečných proto , že by se mohli kvůli svobodě něčeho odvážit, moudrých proto, že by si mohli proti nim něco vymyslit, a spravedlivých proto , že by lid mohl zatoužit vybrat si je za svoje předáky.
Když však ze strachu takové lidi odstraní, kdo jiný jim zbude k použití kromě lumpů, zpustlíků a otrockých duší ?
Lumpům je věnována důvěra, protože se právě tak jako tyrani bojí, že se města osvobodí a zmocní se jich, zpustlíkům proto, že jsou v této chvíli použitelní, a otrockým duším proto, že samy netouží po svobodě.
Myslím, že i to musí být velmi nepříjemný pocit, pokládat určité lidi za dobré, ale být nucen stýkat se s jinými…“
(Xenofon : Vzpomínky na Sokrata….Hierón)
A02: skvělý vhled, Xenofóne. Ze života, že?
Vládci a zločinci bývají strašidelně osamělí. Stíha je prevít. Snad ještě horší než svědomí…
Proč ten negativismus? Za týden bude velká sláva a ta dodá občanům plno energie a optimismu.
Televize, chystá velkolepé vysílání k ročnímu výročí, jak hradní guma a jeho gumička ke štěstí přišli a s nimi i naše kotlinka.
Guma a jeho gumička 🤣🤣🤣🤣
Francie
Jde to i jinak.
https://komentar.ksbforum.info/24742
I ve Francii jsou farmáři stále ve stávce. Kromě krácení dotací jde i o problém s dovozem ukrajinských produktů a to bez jakýchkoliv pravidel, bez kontroly. Přitom v EU jsou velmi přísná pravidla, dovolující dovozy do jednotlivých zemí.
A co se nestalo? Ukrajinské velvyslanectví farmáře napomenulo. Prý – setkali jste se s prvními maličkými těžkostmi a už stávkujete a obracíte svůj hněv vůči ukrajinskému lidu a své vládě.
Dostalo se jim odpovědi a to důrazné. Velvyslanectví UA farmáři pokropili močůvkou a vzkázali, ať na velvyslanectví raději zavřou pusu a starají se o své. Ten, kdo dva roky žije na úkor Francouzů, nemá co přikazovat ani požadovat.
https://rusvesna.su/news/1707661171
Ano, na tohle jsme poukazoval uz na zacatku.
Takhle se protestuje.
Vidlak a spol udelali spise pratelske setkani a potlach na Malostrankem, ani dopravu nezablokovali. A to si tam jeste museli pozvat Rajchla…
O tom fruhem trucpodniku psat netreba.
Tohle proste s papalasi neudela vubec nic, jenom je to jeste povzbudi.
Mozna z nejakeho duvodu to v Cechach „po francouzsku“ nejde, treba diky tomu, ze cesti zemedelci nemaji v Cechach skoro zadnou podporu a uctu.
Vysledek prace Kluse a jeho ODS a dalsich naslednych liberalu – vsechno porebne si dovezeme.
Ale vždyť to bylo stejné i za komunistů, když se chystalo předání moci. V lednu 89 se to nepovedlo, i když se StB snažila, co mohla, aby dostala lidi do ulic (nikdy předtím nebyly tak masívní demonstrace a bezpečnostních složky tak brutální). Stejně to nestačilo, Čechům mlácení zaprodanců a ztroskotanců nevadilo (kdo by taky šel podporovat máničky a nemakačenka z disentu). Pak jim došlo, že s Čechy pohne jen když zmlátí jejich děti, nic menšího je do ulic nedostane. Proto se konala povolená studentská demonstrace k výročí 1939, na které zaznívaly projevy, které by jindy skončily rozehnáním demonstrace. Přesto demonstrace pokračovala dál bez zásahu bezpečnostních složek a změnila se v nedovolený pochod Prahou (opět žádný zásah). Nakonec díky agentům provokatérům skončila zmlácením naivních studentů na Národní třídě. No a aby to bylo ještě jistější, zabili pomocí Petra Uhla agenta Zifčáka, alias studenta Šmída.
V tu chvíli byly demonstrace, údajně s účastí milionu lidí (i na místech, kam se ten milion nemůže vejít ani náhodou – to nebylo jako nižší tisíce na Wenzelplatzu).
pro Sakura – 4 března, 2024 (4:30)
Nemyslím, Sakuro, že si tam p. Rajchla pozvali. Spíš bych řekla, že se tam Rajchl pozval tak nějak sám, podobně jako Vrábel. Ale když už jste narazil na ten vztah ODS k českému zemědělství, tak jejich, vámi uvedenému, postoji zůstává věrná i Vrecionová:
„Vrecionová (ODS): Rusko vede hybridní válku i na poli zemědělství.
Europoslankyně Veronika Vrecionová upozorňuje na hybridní válku, vedenou Ruskem v oblasti zemědělství, jejímž cílem je podkopat podporu Ukrajiny a šířit negativní sentiment vůči ukrajinským farmářům“
Tohle fakt nevymyslíš 🤦♀️. Možná jste ten článek včera četl také, pokud ne, zde je odkaz:
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Vrecionova-ODS-Rusko-vede-hybridni-valku-i-na-poli-zemedelstvi-751623
My musíme jít se zdviženou hlavou. Jít a neuhnout. Zatím jsme v argumentační rovině a když argumenty nestačí? Co pak?
I WILL PROTECT YOU ‚TILL MY LAST BREATH
https://www.youtube.com/watch?v=KvE_KXtlZIs
I to je cesta když to nejde
Rusko je svobodná země. Odstěhovala jsem se natrvalo, řekla rakouská exministryně
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-je-svobodna-zeme-odstehovala-jsem-se-natrvalo-rekla-rakouska-exministryne-40462812
Na tom článku je zajímavé sdělení
„Už loni v létě přitom Kneisslová řekla, že žije v obci Petrušovo v Rjazaňské oblasti, později se přemístila do Petrohradu. Teď by se prý ráda odstěhovala mimo město ještě dále na východ.“
Dále na východ je už jen velmi řídce obydlená část Ruska. Jestli někde bude možné přežít nějako omezenou formu atomové války, tak to budou právě tyto oblasti… to vážně vypadá velmi nevesele, jako by paní exminystryně měla více informací než my ostatní. Já pořád doufám, že po Ruských prezidentských volbách dostanou Západní papaláši rozum a budou chtít konečně klidnit situaci. Byť teď to tak nevypadá.
Ruské presidentské volby ? Obávám se, že to není vůbec žédný milník. Možné amerických, ne ?
Já se domnívám, že právě kvůli těm Americkým prezidentským volbám a také LOH v Paříži není pro Západ výhodné i nadále hrotit bezpečnostní situaci. Obzvlášť v situaci, kdy Ukrajina je již na lopatkách. S jednou výjimkou a to jsou prezidentské volby v Rusku. Proto se domnívám, že kulminační bod by mohly být již ty Ruské volby, ale je to skutečně jen má domněnka. Nikde jsem se nedočetl, že to tak bude. Prostě jen můj odhad budoucího vývoje.
Na KoZa jedou ty „narativy“ (po česku snad „báchorky“), že volby v Mordoru budou nelegitimní a že VVP neuznají jako zákonného prezidenta.
Určitě se objeví nějaká
TichanovskáNavalná, která nikam nekandiduje, ale volby vyhraje. Nebo někdo jako Guaido ve Venezuele.Neměli bychom zapomínat na jedno – totiž, že rusové si vyzkoušeli dobrodiní západní demográci – jako obvykle v předstihu a není to tak dávno.
Dobrý bylo že demokraté to rozjeli v radosti nad vítězství takříkajíc – plnou parou. A lidi si to mohli vyzkoušet. Nás to teprve čekáí.
Asi tak nějak. Snad s výjimkou Slovenska a Maďarska. Možná by nebylo od věci začít si zařizovat Slovenské občanství.
Přesně tak, oni ti Rusové budou díky devadesátým letům taková druha Kuba – „cokoli jen ne Američany“.
Ministryne si na zakoupeni majetku v Rusku , urcite vydelala hojnym recnenim…
proti Rusku ..
Two Steps From Hell – Victory
https://www.youtube.com/watch?v=hKRUPYrAQoE
Na druhou stranu, každá válka jednou skončí. RF prokazuje vysokou trpělivost až zdrženlivost k atomu. Západ se vyčerpal, tedy jistě ještě nějakou provokaci zkusí, ale také má před volbami. Ekonomiku Západu jsme usankcionovali do klinické smrti (pořád žasnu že jakš-takš stále drží, ta robustnost je nepředstavitelná), takže se k něčemu velkému nezmůže (Fr+Uk má atomovek málo na nějakou “výměnu” s RF), a zbytek světa má problémy svoje.
Takže budeme jen dál chudnout, platit cizí účty a dokud budeme mít čím platit, budeme i něco málo mít. Oligarchové a podloudníci budou mít žně, spousta lidí upadne do ekonomického otroctví (“pracující chudoba”). Jinak Evropa je jen takovým poloostrovem na konci Asie, tak proč ne i skanzenem.
Když nenecháme pobít i svoje děti v cizích bitvách, nenecháme je vykastrovat LBQT ideo-šílenstvím, nenecháme je zhloupnout působením tvz. školství a nenecháme se obecně pře-populovat a nakonec zgenocidovat muslimy, pořád je světlo na konci tunelu.
Dlouho nebyl článek o domácí soběstačnosti. Učte svoje děti sami, hlavně tvrdé vědy i histroii a jazyky ba – i Rusky (pokud můžete, obětujte do jejich vzdělání maximum), finanční prostředky mějte diverzifikované (pády bank mohu nastat s čím dál větší pravděpodobnosti) a nenechte si propadnout PAS, kdyby přeci jen něco neklaplo.
Očekávejte hlavně, že s nastupující chudobou poroste kriminalita i nevraživost až surovost mezi lidmi, podobně jako drogy a rizika s nimi spjatá. Hledejte ostrůvky pozitivních deviací -ostatně za jedno takové vděčíme Vidlákovi – zde.
To jste napsal pěkně. Vždycky jsem si myslel, že když lidi budou bez peněz, půjdou do sebe, uskrovní se a začnou víc pracovat ( třeba pěstovat brambory). Ale ono ne, vidím kolem sebe to, co píšete. Agresivita, drogy.
A děkuji za utvrzení výuky ruštiny. Syn má 9 let, ukázal jsem mu nějaké svoje ruské učebnice pro děti z 80.let ( s krásnými obrázky) a azbuka ho vzala a musím mu ji vysvětlovat. A říkám si proč ne ?
S těmi drogami a bramborami je to asi jen otázka generace. Starší mají zodpovědnost i zkušenosti, mají hlavně vyřešené bydlení, a to už můžete uvažovat nad bramborami, slepičkami atd.
To je pro mladé obrovský problém, bez hnízda nelze vyvést mladé. Bez dětí nemá lidstvo budoucnost (A.C. Clarke), proto je ten fenomén “smrt ze zoufalství” není na vzestupu. Hedonismus, život z ruky do huby jistě, a proč také řešit budoucnost, když ta prostě není (+ v hlavě spíše vymeteno po absolvování moderní školy).
Erraata: ““smrt ze zoufalství” není na vzestupu”
Správně:
“smrt ze zoufalství” JE vzestupu”
Ono sa totizto dost tazko pestuju brambory v panelakovej lodzii … ja viem, ze dost ludi zije po venkove, ale ti maju svojich starosti dost, potazmo pestuju tie brambory, a moc o nich nie je vediet … vediet je o tych panelakovych, ktori ale zase nemaju moznosti a tak sa ozeru, aby im dany stav nevadil = agresivita, a i tie drogy, zrejme ucinkuju lepsie nez alkohol (ale neviem, som ‚nedobrovolny‘ abstinent, pod stolom len sa otvori flaska, a drogy netusim, kde by som zohnala … ac teraz hodne pisu o tom, ze pre neschopakov ako som ja postavili automaty, aby som nemusela dilera zhanat, a niekde po cuni dostat)
Moc pěkné, ať je sebehůře, pořád alespoň část budoucnosti leží v našich rukách.
Ano, ale kolik je takových lidí, co si to uvědomí ? Je mi k pláči, když vidím některé rodiče + – 30 let. Hloupí povrchní blbci.Jediný jejich smysl života je grilování, televize, dovolená.
Re: Iggy
Zřejmě nejste zcela chytrej soudruh, páč jste ze smyslů života mladých kusů vynechal hypošky a leasingy. Fuj, vy jeden.
Ano 🙂 , na to jsem zapomněl. Barák na šílenou hypotéku, Oktávku na leasing, okrasnou zahradu, bazén, pergolu a stěžuje si, jaká je drahota. Ale nenapadne si ho nasadit si třeba ty blbé brambory místo anglického trávníku.
To by ho sousedi sežrali.
Jojo. Sousedi. Také pěkné téma, ale musím už do hajan. Jednak už na to nevidím a jednak bych se rozčílil 😀
Jo, hlavně závistiví sousedi 🙂
Copak závistiví, spíše že se odchyluje. V satelitech není záhodno se lišit, takoví jsou podezřelí. Ale máte pravdu, v jádru může být závist.
A ještě stále s mobilm v ruce.
Ztratili jsme je.
A také z každého uprdnutí udělat selfíčko a to pověsit na fejsbůček nebo tam někam.
A diváky si to najde. Svůj k svému.
Něco mně napovídá, že se schyluje k BITVĚ. Ják ta bitva bude?
Kdyz je soused , tak uplne kazdej dle nekterych , neni jinej , nez zavistivej..
Jan
Ta kriminalita už tu je. Úvodní doporučení : nebydlete v domě či bytě sami. Pes je dobrý spolubydlící.
Návod na vyvolání kriminální situace: Po vašem odchodu na nákup někdo do patentního zámku natluče sirku. Protože nemůžete spát mezi popelnicemi, rozmlátíte zámek a vejdete domů s tím, že ráno to opravíte. Pachatel pak přijde v noci krást. Nebojí se vás a vytáhne vám i SIMkartu z telefonu vedle vaší postele. Zbytek krádeže konají školou povinné děti. Zavoláte policii a ta se po ,,zásahu“ do telefonu zeptá na lék, jehož několik balení nalezla v nové tašce, kterou ukradli. (jedna tableta se prodává na ilegálním trhu za deset korun).Když jim odpovíte, že lék na předpis je váš, vyšetřování končí, tašku ponechají zlodějům.
Proc je velka valka nemozna, vyloucena, nevyhodna, atd. 🙂 Cetl jsem v dobovych novinach polemiku dvou intelektualu. Valka dnes ? Co vas nema, pane. Evropske panovnicke rody jsou navzajem pribuzensky spriznene. Na mori vyrovnava vliv Nemecka Anglie, na sousi Francie. Obchod je velice intenzivni a jeho ztrata by poskodila vsechny. Dnes je doba jemne diplomacie, vyvazovani, kdepak pane valka… Jeste dodam ze ta polemika se odehravala v roce 1913 🙂 Je velmi nebezpecny pocit ze zname vsechny rozhodujici prvky a jejich vahu v systemu. Pak nas realita skarede prekvapi. Jinak vyborny matematik Simon Newcomb dokazal koncem 19. stoleti matematicky konsistentne treba ze let stroje tezsiho nez vzduch je nemozny 🙂 Trpel podobnou sebejistotou.
Saša už není v jatečném věku. Proto se mu tak lehce píše o tom, jak nahnat jiné tam, kam by s velkou pravděpodobností nešel ani kdyby jatečného věku byl.
Ceny futures na povolenky jdou dolů. I ceny :
https://www.kurzy.cz/zpravy/758642-emiss-klesa-o-6/
Vy tady vesměs fandíte Rusku. Proč ? Tamní režim není následovánihodný. A ta pseudoreferenda…to byla morbidní taškařice. I když by to byla odezva na Porošenkovu válku s teroristy, jak to bylo nazváno.
Chybou byl ukrajinský model , který spočíval na potlačování menšin, jejich práv. Kdyby Kyjevští implementovali do své ústavy těch několik vět, které jsou v ústavě Země Sasko, ohledně lužickosrbské menšiny a drželi se jich, nebylo by možná ani té nynější války.
Rusové nemohou vyhrát, tak, jak si představují. Ukrajinci bojují za svůj národ, to nasazení je obrovské.
Ukrajina pak nemůže porazit jadernou velmoc.
Kdybych byl ředitelem Zeměkoule, tak bych vrátil Ukrajině anektovaná území a zavedl na Ukrajině ústavně garantovaná práva ruskojazyčné menšiny. Poté bych zavedl na Ukrajině neutralitu a v Rusku režim, který by tu neutralitu uznal. A také právo Ukrajiny na to stát se součástí EU.
Ta válka o blahobyt (tedy zejména o suroviny)….to je něco tak morbidně směšného, ve vztahu k zrnku písku o názvu Zeměkoule. Lidstvo má řešit jiné problémy a hrozby. Zejména má být schopno chránit život na zemi, včetně evoluce, tak, aby docela pravděpodobná budoucí srážka s kosmickým tělesem o velikosti násobně větším než je velikost autobusu, nestala se nevyhnutelnou.
Tady obrovský dík NASA a spol. – mise DART.
A vy jste přiletěl z jaké mise?
Tak, prostě jen tak, jak v hraném filmu prohlásil Bird.
Jen 35 let, o 10 let víc jak Klub 27.
Bratře, věříš že evoluci stvořil Bůh ?
😀
Nu a zachránit ji může jen člověk, k tomu byl Bohem povolán. „Povolání“ viz trefně Max Weber.
Aha. Už je to jasné. Zkuste zas odletět na jinou misy. Věřím, že to dokážete.
👍
Další Anička Husita.
Kdyby…
Re: Sk
… byly…
… nemusely by …
Re: Martin V.
Tak tu vaši neznám.
Já znám :
… nebylo by třeba rybníka.
Strčil bych do ní dva prsty,
vytáhl bych kapříka.
Ach vy malé naivní káčátko.
Vaše vidění problémů světa!
Polemizovat s vašimi simplicitami, které nakonec vytvářejí celek, by bylo zcela marné. sisyfovská práce.
Nejste vy ten šestnáctiletý student, který na Malostranském náměstí „diskutoval“ s Rajchlem?
Zvenku to tak vypadá.
L.
Jsem to, co si o mě myslíš. Nic víc, bratře.
Óóóó – volejte „Alelujááá“, Vidláka navštívila samotná „Tvořivá společnost“ alias hnutí Allatra.
No konečně!
L.
Jinak vesměs v historii vyhráváme nakonec my, docela obyčejní lidé. Všem těm mocichtivým navzdory.
Někdy to trvá 10 let, jindy 100 let, ondy i více.
Ale nakonec vždy vyhrajeme.
Pište dál, vymýšlejte si dál, přehánějte, nestyďte se.
Jen víc, houšť a větší kapky!
L.
Víra i hory přenáší. 🙂
Ano, bratře (sestro).
Jenže někteří zde věří toliko ve svůj cynismus. Což je docela kvalitní a efektivní obrana vůči působení vnějšího okolí, nepopírám.
Někdy však přeroste v masové šílenství. V dekadenci kolektivního rázu (individualní dekadence nevadí, ani ta maloburžuazní Lexova či Gerdova , je to jen jakýsi kolorit – ať už působí zde, nebo v nějaké formálnější entitě – do určité velikosti, dejme tomu že do velikosti 10 % tvrdého jádra SA , NSDAP, KSČ apod.).
Sympatický pohled na věc. To všechno Ukrajina mohla udělat už v roce 2015
Re: Petr
Ba dokonce i v r. 2014, před prvním vojenským výpraskem v Ilovajsku.
A možná by tenkrát úplně stačilo nerušit práva jazykovým menšinám a nerušit neutralitu zakotvenou v ukrácké ústavě, že?
A soudruh by mohl „misovat“ někde, kde je potřebnější.
Já nikdy nevolil kandidáty NF.
A ty, bratře (nebo snad soudruh ?!?)?
Bylo nás tehdy na pouhé desetiny procenta.
Po roce 1989 jako by nás tehdy bylo aspoň 20 %. 😀
Nějaká šikana za to byla. Ale jak tvrdí bratr Bělohradský – Češi se báli o málo. Že je připraví o dobrou práci, nebo že je neobsadí do hlavních rolí apod.
Na střední se mnou studoval jeden Urugvajec. Tomu zabili tátu, několik příbuzných bili. Museli utéct. Ne až tak za lepším, ale před hodně hodně zlým.
Re: Onanym
Tys nikdy nevolil?
Dobře ti tak.
Ta procenta sedí. Oficiální číslo bylo kolem 3%. Dnes to je – podle LGBT aktivistů těch + 20%.
Šikana byla, to je pravda. Dokonce to byl kdysi trestný čin.
Proti těm v muslimským zemích nebo třeba v GB dopadali podstatně lépe.
Starým by měli přiznat speciální důchod, stejně jako disidentům.
A že ten španelsky mluvící Uruguayec utekl zrovna do ČSSR ?
To nevím, chvíli pobýval v NDR. Asi zde někoho měl.
No a byl z rodiny socialistů.
Zajímavé bylo, že už za dva roky uměl obstojně česky.
Zdál se mi pracovitý. I na kobzolách to bylo vidět, u Moravského Berouna (stále tam teče minerálka u vrátnice , a je zadarmo !!!!).
Ono by asi stačilo nemít tam soudruhy ušáky.
To všechno byly předvolební sliby Zelenského. Protože vyhrál, pak to bylo i přání ukrajinského lidu.
Zrádce ale lid zradil ..
…A ta pseudoreferenda…to byla morbidní taškařice…, dí Anonym 02?
To je docela zajímavé, proto se táži: čímpak doložíte své tvrzení, že se jednalo o pseudoreferenda?
Vy jste tam u toho byl, když se konala, Anonyme 02?
Legrační hlavně je, když o „pseudoreferendech“ filosofuje občan EU(!!!)
Ti trollové už se dneska nestydí ničeho…
Ja osobne Rusku fandim preto, ze tam este funguje zdravy rozum, zena je zena, muz je muz, rodina je zena a muz a deti … a pretoze nemaju Barnevernet … ale hlavne, hlavne fandim Rusku preto, ze na Ukrajine maju Banderu, a Banderu sa na rozdiel od Ruska bojim.
Nasim spolecnym nepritelem neni rusky vojak, ale eurounijni politik 😉
Těch důvodu by se našlo jistě víc, kdyby člověk hledal. – Tady z dálky se jeví, že Rusové jsou vlastenci, to je obdivu a úcty hodná vlastnost, které u nás se nějak nedostává.
Dalším důvodem, proč se fandí Rusku, je skutečnost, že je Západem setrvale podváděno. Češi prý jsou na to citliví, tedy – alespoň někteří.
Nu, a konečně, lví podíl na oblibě Ruska mezi dezoláty má naše věrchuška: naučili jsme se, že když papaláši zvolají „Vpravo hleď‘, pravda je na straně právě opačné.
Alefe, jsme zvyklí na ten „ruský“ způsob nazírání na svět.
Protože je jednoduchý. Mít děti, aby národ nevymřel. Občas se zúčastnit společných slavností – posiluje to sounáležitost.
Rozhodně lepší, než mít doma holku, co chce být kluk či kluka, který spí s klukem a dává to okolí zřetelně najevo, v práci adorovat momentálního místodržícího, stále se vyhýbat drogám a chlastu… atd.
Nevím, ale myslím si, že je to opravdu síla zvyku. Těm na Západě připadá normální asi něco jiného. Třeba překračovat feťáky na ulici i v metru. Ale uráželo by je stát s květinou ruce někde u památníku padlých. Nebylo to zcela povinné, i obskurní výmluvy se tolerovaly. Na Ukrajině už člověk může (musí) postát u památníku Stefana Bandery.
A u nás dnes? Možná se i toho dočkáme. Takže to, z čeho jsme měli tak trochu legraci je teď téměř zakázané (pro jistotu odstraněná maršála Koněva socha v Praze) začínáme vnímat. I lidé, původně protisovětsky naladění (já třeba) si začali uvědomovat, že ten prosovětský cirkus, který jsme znali je snesitelnější než ten, který je tu dnes.
Tady u nás, v „regionu razovitem“ se na výročí osvobození sešlo u památníku ve velkém parku (Komenského sady) několik set lidí. Dobrovolně, každý sám za sebe. I u malých památníčků ve městě se do rána objevily květiny. Disidenti naruby. Téměř dojemné.
Je to jednoduché. Čeho je moc, toho je příliš. Jsem zvědavý, jak budou letos vypadat plzeňské oslavy osvobození. Jestli budou tak intenzivní jako tehdy, když byly téměř zakázané.
Politici si neuvědomují jednu zásadní čínskou moudrost: Svět má hodinky, Čína má čas.
Nemají čas, hodlají všechno stihnut hned. Do voleb! Robotizovaná linka na výrobu historie ale nemůže dobře fungovat.
To je pravda. Také si vzpomínám jak jsme měli legraci z těch oslav před rokem 1989 a nyní je to vlastně nevinné proti tomu co se děje dnes. Ještě bych k tomu odpornému přiřadila třeba Prague Pride. Proti gayům jsem nikdy nic neměla ale to, jak se někteří nyní projevují, je až hnusné.
Zkrátil bych to. Není to „až hnusné“jenom hnuisné. Horší je, že to tlučou do hlavy dětem a dělají z nich tak generaci, která se bude velmi málo množit. Ale to je samoregulační mechanismus. Tihle nebudou mít potomky a jejich „životní postoj“ nebude mít kdo opakovat, rozvíjet. Proč myslíte, že LGBT+ transgendeři tak usilují o název „manželství“? Aby mohli adoptovat děti a „infikovat“ je svými postoji. Zpomalit tak vymírání toho jejich „náboženství“.
„Svět má hodinky, Čína má čas.“ A RF má také čas. RF je pravicově konzervativně orientovaná (se všemi atributy), stejně jako současné Maďarsko, dříve PiS Polsko. KoZa je většinově pravicově pseudoliberální.
U nás je typicky pravicově konzervativní Rajchlovo PRO. ODS, TOP 09 a STAN jsou pravicově pseudoliberální, Piráti levicově pseudoliberální, levicově konzervativní je Stačilo!
Dobrý večer, myslím si, že i když bude nejhůř a i ti úspěšní krásní měšťáci-voliči dnešní vlády nebudou mít co do huby, nikdy to nepochopí. Mluvím ze zkušenosti s mým kolegou. Nadává na všechno kolem, ale když mu předhodím dnešní vládu, tak se zaklíná Babišem: on to nastartoval, ze něho by bylo hůř a jestli ho snad chci znovu. Jo, a za komunistů nám zakazovali cizí hudbu. Taky jeho argument.
To nemá cenu.
Ano jsme v kruhu. Kdo ten kruh rozetne?
Všeho do času. Pohled do historie napoví.
Je jich dost.
Říkám jim ROM hlavy. Program se nedá předělat, jenom zničit – většinou i s čipem.
Prostě program je napevno zadrátován, zapájen a zalit pryskyřicí. Měl jsem takovou německou pratetu.
V kredenci měla kolorovanou fotku Dolfiho.
Re: Sk
Taky jsem měl takové ROM-ové příbuzné.
Člověk si tenkrát myslel, že se to přece nemůže zopakovat.
Neopakují se akorát ty písničky, které příbuzní zpívali, když se ožrali…
Já bych jenom skromně připomněl, že i dnes nám zakazují cizí hudbu. Ještě daleko před SVO se kdejaký otevřhuba z půlnočního království pohoršoval nad tím, že u nás v ČR posloucháme Alexandrovce. Jak u nás docela nedávno pochodila paní Netrebko, všichni si pamatují.
Vztah mezi formou a obsahem nedoznal vážnějších změn.
Tohle mě uráželo i před tím. Zdálo se, že není rozdílu mezi ruskou a sovětskou tvorbou Hudební, výtvarnou, literární. Ale nebylo to tak. Na ruské balety, Alexandrovce, opery i činohry se chodilo i tehdy.
Četl se Bulgakov, Strugačtí a podobní autoři. Sháněly se nahrávky ruských protisovětský autorů – Okudžava, Vysockij. Na sovětská „díla“ to ovšem neplatilo. S čestnými výjimkami, třeba Ala Pugačeva. Ale ta zase nebyla moc prorežimní.
A kde je Ala P. dnes? Protinárodní…
Podlehla mamonu. Prachy, prachy, neplacení daní, protiruské výpady…
A Fico se už jistí.
A bude problém, aby Rusko přesměrovalo toky na západ.
A kdo bude první z naší strany,aby jednal s Lavrovem.
To je tak, když se lidi ve velkém divili, že jejich předci pár generací mohli tak hromadně volit komunisty. No tak právě proto, co popisuje dnešní článek. Žádný skvělý kapitalismus s jakousi skutečnou svobodou a demokracií nikdy neexistoval. Před osmdesátým devátým a krátce v devadesátkách se nám jen předhazovalo pozlátko, aby ti, kteří to tu plánovali rozebrat do posledního kousku země a naší suverenity, měli sdostatek času a nebylo na ně tolik vidět. Dnes už se snažit nepotřebují.
Rozdíl mezi dneškem a tehdy ovšem je, že neexistuje žádná angažovaná a zároveň skutečně pronárodní strana zvyklá na vyčerpávající práci a velké oběti a existovat v dohledné době nebude. Dovolili jsme vládnoucím „elitám“, aby nás totálně atomizovali. Takže odteď už každý za vlastní, což samozřejmě nejde nejen vyhrát, ale ani nijak uhrát alespoň na remízu. Co mě však nepřestane asi nikdy fascinovat, kolik prodejných a zaprodaných šmejdů se v každé generaci najde.
Asi tak!
Protože by komunisty už nikdo nevolil, udělali 25 únor. KSČ, která vládla ve prospěch SSSR a se SSSR na zádech taky nebyla skutečně pronárodní. Pozvala sem dokonce cizí vojska. Dovedla zemi k finančnímu krachu v roce 1953 známému jako „měna“. Za socialismu jsme teprve byli atomizováni.
Nic ve zlým. Tahle vláda je sračka. Před tím to bylo horší. Jen vy jste byl mladý, tak jste to neviděl.
Vy jste opilý?
Moderní je žít na drogách.
V r. 1948 si ještě hodně lidí pamatovalo, jaká byla bída za Velké krize. Takže by je volili. Vystřízlivění přišlo později, v padesátých. Alespoň podle vyprávění prarodičů.
Oni si hlavně pamatovali komunisty z posledních dvou let vlády, okouzlení z osvobození SSSR se ztrácelo a podpora komunistů klesala.
Dnes je to stejný. Pětikolku a lampasáka většinově nevolili podle devadesátek či 89, ale podle kampaně proti Babišovi.
Gottwald přišel po nacistickém vzoru s jednotnou kandidátkou NF a dneska vymýšlejí korespondenční volbu pro krajany do 4 kolene.
U vašich prarodičů přišlo vystřízlivění v padesátých letech. Jiní byli střízliví dopředu a jiní vystřízlivěli až v 68. Švorcová nevystřízlivěla nikdy. Ono se střízliví pomaleji, když není svoboda slova a osobně na tom vyděláváte.
Dnes je to stejné ohledně války na Ukrajině. Kdyby měl Vidlák pořad na ČT, podpora pro válku a green deal klesá rychleji. Proto máme cenzuru.
V letech 1991 -1993 činila kumulativní inflace kolem 100 %. To bylo za Klausů apod.Liberální vyvlastnění úspor většiny lidí.
No ale ti, kteří měli větší možnosti přístupu k úvěru, ti si hodovali a veselili se.
To ale platí už po staletí. Můžeš být blbý jak pan vachmajstr, ale pokud máš přístup k úvěru, tak nakonec vypadáš chytře – třeba jak ……(autocenzurováno).
Jo. Máš pravdu. Bohužel. Bílá Hora se podepsala a rok osmatřicátý to dorazil. Češi již nemají páteř.
„Češi již nemají páteř.“
Dovolte otázku: jaké jste národnosti?
Nebagatelizujte. Někteří Češi nemají páteř. Jeden takový, PePa 107, sedí na Hradčanech.
Ale co…
Orchestr stále hraje, na horní palubě se tančí a v podpalubí se už topí lidi. Ne, není to zatím vidět. Ani zoufalé výkřiky z podpalubí není slyšet. Ale Titanic jde pod vodu. Kdo bude u záchranných člunů první? A co Carpathia? Stále je na východ od nás? Nebo snad na jih? Kdo ví.
Vždycky někdo přežije.
Ne ne. Nahoře se už moc nehraje. Nahoře se už rvou kdo co si utrhne. A to je jen začátek.
Už se nehraje, nebo spíš žádná symfonie. To by se nepřipravovaly zákony jako korespondenční volba a neutahovaly zákony omezující svobodu slova. Oni dobře vědí, že jim do lodi teče, stejně ale nelátají díry, ale jen se připoutávají ke kormidlu.
A ano, někteří chytřejší nasedají do záchranných člunů a kradou už i stříbrné lžičky, když nejde urvat větší sousto.
A naplno jede i palubní rozhlas, situace je báječná: Bude se podávat ledová tříšť, prohlídka mořského dna je skvělý zážitek na celý život a nad ledovcem zvítězíme…
Tak, tak…
Ale kolo dějin se bude otáčet dál. Sem tam někoho semele, ale zastavit se nedá.
Příměry máte fakt dobré, jenom bych polemizoval s tím ledovcem:
Příčinou zkázy nebyl nějaký „ledovec“, nýbrž ti, kteří tu loď torpédovali. Tak, že se rozpadla na dvě části. Vše ostatní už pak bylo pouhou otázkou času. Že se poté každá z obou částí potkala se svým nevyhnutelným osudem samostatně, to už na výsledku nic nemění.
Carpathii jsme vykopali co nejdál, aby nám tu nerušila báječné demogratycké kruhy. Když se chtěla vrátit, poslali jsme zbraně a vojáky, kteří ji mají udržet co nejdále co nejdéle.. Takže, nálada na její palubě je pod bodem mrazu a má plné ruce práce, aby se sama nepotopila – jak odráží naše torpéda pravdy a lásky.
Ona volání našeho Titanicu uslyší a dobře, otázkou bude, jestli bude moci anebo vůbec chtít vyjet a něco tady zachraňovat. Opravdu si nemyslím. Otázka zní: co jí nabídneme?
Vlci vyjí, karavana táhne dál. Všeho dočasu.
Jestliže 35 let pochodujeme směr kouřící hovno na obzoru nemůžeme se divit, když k němu konečně dojdeme.
Ještě jsme nespláchli. Moc už nechybí.
Drogové peklo ve Frankfurtu: Feťáci se potácejí jako zombie
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-drogove-peklo-ve-frankfurtu-fetaci-se-potaceji-jako-zombie-40462350
A vite kdo dokazal ze Zeme je kulata ? Vaclav Havel. Na Vychod se vysral a ze Zapadu nam hovno prislo.
Vidláku chápu Vaše pocity a omlouvám se, že je zesiluji. Jsem jeden z těch, kteří jsou přesvědčeni, že buď přijde změna zvenku nebo musí být u nás ještě výrazně hůře, aby se začalo něco dít. To není, že bych to psal abych Vás demotivoval nebo že by mi to dělalo radost. Je to spíše tím, že potkávám jinou sortu lidí než vy při jednáních a na setkáních. Věřte, že z toho mám také strach a moc rád bych se mýlil.
Franta Villon už to věděl dávno.
Plně s vámi souhlasím. Ano ONI jsou mimo hlavní hru. I já mám velké obavy.
Myslím, že pořád platí, že nic se nejí tak horké, jak se to uvaří. Přirozená inteligence vždy zvítězí nad umělou. Naklepe mi UI kosu? Ne. Donese mi dřevo a vodu? Ne. Tak co.
Ne, UI ti odborně vysvětlí že nic z požadovaného nejen nepotřebuješ, ale vlastně ani nechceš a možná přímo odmítáš.
Bude UI pracovat i při tom blackoutu?
ONI už na tom pracují.
Ladiku, pokud jste to nemyslel zertem, tak jste prave dokazal nemozne, prekonat slavnou duchodkyni Veru Pohlovou… https://cs.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1_bych_v%C5%A1echny_ty_internety_a_po%C4%8D%C3%ADta%C4%8De_zak%C3%A1zala
Ta paní je hlavně nedoceněná vizionářka. Podobně jako Miroslav Štěpán s jeho slavnou předpovědí „budete otroci ve vlastní zemi“, která se naplnila zcela dokonale…
„Nejsme vybaveni k tomu, abychom stáli na přeplněných nástupištích metra, žili na předměstí vedle sousedů, se kterými nikdy nepromluvíme, byli najímáni a propouštěni z práce nebo sledovali večerní zprávy v televizi. Nesoulad mezi naší výbavou a okolnostmi, za kterých dnes žijeme, je pravděpodobně příčinou velké části psychických chorob a dalšího, méně nápadného trápení.“
(Robert Wright)
A už vůbec nejsme vybaveni k tomu, aby nám během několika minut přišlo dvacet mračounů, nebo disliků či jak se ty zbraně hromadného ničení mysli i zdraví jmenují. Náš organismus je v mnoha směrech omezen…..
Složitost je jevem přírodním, má také své meze. Exponenciální vývoj takřka každého jsoucna (i komplexity) signalizuje velký problém v budoucnosti. Prostě se to jsoucno zhroutí, zkolabuje.
Jsme stále i nahou opicí, mimo jiné.
Ano – a exponencialne se prave vyviji umela inteligence. Uz ted nevime jiste co se ve velkych modelech deje – a v kvantovych pocitach to nebudeme vedet uz vubec. Integrovanost mnoha procesu je na jedne strane prednost. Kdo by si mohl dovolit treba roboticky vysavac, kdyby kazdy musel mit vlastni ridici pocitac ? Zapojeni do cloudu resi cenu. Jenze kdyz pred casem zkolabovali servery firmy Apple, tak ve ctvrtine domacnosti v USA prestali vysavat vysavace…Umela inteligence, at uz z vlastni vule (prozatim scifi) nebo pouzita zlocinem (statnim ci soukromnym) jako silny nastroj, nadela az hruza kolik skod – bez toho ze by se musel dopravit na misto gram vybusniny apod. Co tak domaci robot, ktery kdyz nejsou panove doma, proste jen ucpe umyvadlo a pusti vodu ? Nebo totez udela v datacentru, kde se tesili ze misto potencialne nespolehlive osoby – uklizece, maji robota ?
Dříve lidi žili normálně po různu, kde byla půda. Perníková chaloupka není blud, (pohádka) byla to realita. tak se žilo, než panstvo vytažené z nějaké prdele začalo plundrovat. Udržovaly zvyky, obyčeje, protože se vyplácely. Na vyvýšeném místě se spolčovali, pro-dali sobě co kdo potřeboval. A co, dneska prodávají?
Bude zle, pokud se nezačne s regulací.
Užití jaderné energie také regulujeme. Nebo kvalitu pitné vody. Nebo ….dalších x – věcí.
Každopádně s tím začnou chvilkaři a spol. , jakmile se umělá inteligence začne na sítích vyjadřovat v tom smyslu, že jsou jen žabaři, podržtašky, vyžírky či dokonce fašisty. Uvidíte – vsadím dvojnásobek letošního přebytku státního rozpočtu.
Většina nepochopila. Někdo nám už 35 let ukazuje, že jdeme tam kde jsme došli. Je to i naše vina. Každá vláda má spolu vinu na tom kam se náš stát až dostal.
Nechceme slyšet, nechceme vidět. Jen si myslíme, že zítra možná bude lépe. NEBUDE!
Velmi aktuální projev
2018 Projev prof. Petra Piťhy, probošta Kolegiátní kapituly Všech svatých na Pražském hradě
Lidé
https://www.youtube.com/watch?v=MwRYpmWolWQ
No, na dobrou noc nic povzbudivého!
Hele, von je dneska článek o mně. No, měl bych být poctěn.
Ale mám obě půlky stažené, z vize jak tohle asi skončí…
Půlky budou stažené proto, aby nevypustily předčasně všechny živiny ven.
Živiny patří na pole a zaorat.
Tak s těmi půlkami to bylo jen obrazně 🙂
Živiny na pole patří, ale “vyzrálé”, uleželé a ve správném poměru s ostatními prvky (Liebegovy zákony). Nu, a v neposlední řadě, by tento jinak infekční materiál neměl být příliš kontaminovaný jiným odpadem. Uleželý zaoraný hnůj, NPK dle sezóny i mikroprvky to je celá věda…
Našinec vystačí se slepičinci a Cereritem 🙂
A zálivku doplňovat vykvašeným výluhem z kopřiv (fujtosmrdí) a na list přípravky Fyto-fitness s ultramikro elementy.