Přátelé, tento týden budu vícekrát děkovat. Dovedl jsem do cíle další část svého vidláckého působení a samozřejmě jsem to nedokázal sám, protože by to nešlo. Za poslední rok jsem zažil neuvěřitelné věci a seznámil se se spoustou skvělých lidí, kteří mi pomohli, aby se z malého neznámého blogera stal bloger všeobecně známý. Většinou mě vybídli k něčemu, na co bych sám neměl odvahu, nebo mi podali pomocnou ruku, když jsem se cítil v koncích, přivedli mě k velké politice a umožnili mi do ní nahlédnout. O některých nesmím ani špitnout, protože jsou z Prahy a měli by potíže, kdyby se někdo dozvěděl, že sympatizují s Vidlákem, ale o některých mluvit mohu. A protože chci příští týden představit další fázi svého vidlákování, budu vedle tradičního komentování českých i světových událostí i děkovat.
Dnes začnu tím základním. Vidlákovem. Ono je to sice město, ale jinak je to prototyp dokonalé vesnice, do které jsem se před jedenácti lety nastěhoval, stala se mi novým domovem a udělala ze mě Vidláka. Dnes to řeknu naplno – jedná se o město Miroslav, které leží zhruba na půlce cesty mezi Brnem a Znojmem. Tři tisíce obyvatel, veškerá základní občanská vybavenost včetně doktorů, základní škola, dvě školky, radnice, kulturák, renesanční zámek, vinné sklípky a spóóóusta zemědělské infrastruktury. S trochou nadsázky říkám, že v Miroslavi mají i bezdomovci svůj dům… Navíc můžete nechat kolo venku před barákem na chodníku a nikdo ho neukradne…
Když jsem se nastěhoval, nevěděl jsem o zemědělství vůbec nic, protože pocházím s hornického kraje. Ale našel jsem se v tom. Zjistil jsem, že soběstačnost nejsou prepperské příručky, ale děda s motykou, který si umí na zahrádce vše vypěstovat sám. Zjistil jsem, že soběstačnost je vlastní studna, vlastní chlívek, vlastní slepice i vlastní hnůj. Zjistil jsem, že soběstačnost je, když v místní drogerii mají běžně špejle na jitrnice, kalafunu na odštětinování, tlačenkové papíry a v místní masně mají střívka na výrobu klobás i jelit.
Ještě jsem to stihl. Měl jsem se od koho učit, protože staří strécové ještě nevymřeli a dokonce tu a tam předali své znalosti i mladším.
Byly to záhumenky okolo Miroslavi, které mi vnukly myšlenku, že právě to je cesta pro skutečně zdravé potraviny, které nejsou předražené. Byli to místní nadšenci, kteří po práci osedlali svůj malotraktor a šli vyorávat brambory nebo sbírat rajčata… ti mi ukázali, že sklenice zavařovaných okurek se dá udělat za stejnou cenu jako v hytlermarketu, ale podstatně kvalitněji. Ukázali mi, že člověk může mít dobré jídlo za normální ceny. Jen je pro to zapotřebí něco udělat, je třeba plánovat a myslet na zimu s předstihem. Koncept vidláckého zemědělství jsem nevymyslel já, ale je to prostě jen pozůstatek osmi set let místního zemědělčení.
Místní bodrost a pohostinnost mě udělala bodrým a pohostinným. Místní fachmani mi dali znalosti, díky kterým se všude vetřu, protože si tam odemykám pálenkou, vínem i dalšími pochutinami.
Když jsem se nastěhoval, hned se mi dostalo kázání, kdože je tady ten hodný a kdo je ten zlý. Zpočátku jsem tomu i věřil, ale brzy se začalo ukazovat, že je to asi jinak. Všichni ti zlí mě zvali mezi sebe, zacházeli se mnou dobře (a dodnes zacházejí), ti nejzlejší mě přivedli navíc ještě k rybaření a asi by na mě pověsili i flintu a udělali ze mě myslivce, kdybych neodmítl, protože na to opravdu už nemám čas. Byla to vstřícnost „toho úplně nejzlejšího starosty“ díky které jsem se s kamarády mohl vrátit k historickému šermu a město to podpořilo. Byl to „jidášský místostarosta,“ který mi nikdy neřekl jediné křivé slovo a umožnil mi po šest let vystavovat na zdejším zámku mojí sbírku lega.
Naopak ti, co se označovali za ty hodné, ti mě v posledním roce zatratili. Zjistili, že jsem bezcharakterní, protože odmítám plivat na Babiše a přidávat se ke kolektivním minutám hněvu proti jeho osobě, odmítám vidět konflikt na Ukrajině černobíle a k tomu se přidaly moje staré hřichy v podobě volby Zemana a sympatií k dávné ČSSD. Užil jsem si slov o proruském zaprodanci, jen co je pravda, ale také jsem se dočkal široké podpory i tam, kde bych ji opravdu nečekal. Prostě jsem zjistil, že drtivá většina lidí je tu naprosto normálních s normálními starostmi a pod slovem tolerance si představují skutečnou toleranci k jiným názorům.
Myslím, že nemusím zdůrazňovat, že ti domněle zlí neměli vůbec nic proti tomu, abych se kamarádil i s těmi domněle hodnými, ale ti hodní měli spoustu námitek, že se kamarádím s těmi zlými…
Vždycky jsem se chtěl nějak odvděčit. Protože bez Miroslavi bych se nikdy nestal Vidlákem. Miroslav je sice město, ale ve skutečnosti je to ten pravý a ryzí venkov se vším, co k tomu patří. Vyštafírované zahrádky, dobrá domácí kuchyně, všechno BIO, historie tu vykukuje z každého rohu a máme tu i obecní tetkagraf, který je rychlejší než rozhlas.
Teď se mi pro vděčnost nabídla příležitost. Tedy… pokud mi trochu pomůžete. Zjistil jsem, že Miroslav je druhá v soutěži o nejlépe opravenou památku jihomoravského kraje, prohrává o nějakou stovku hlasů a konec soutěže je tento pátek. Loni se totiž udělala střecha na zámecké věži. Zámek je moje srdeční záležitost, protože se začal opravovat, když jsme se nastěhovali a hned od začátku jsem se tam angažoval. Když přijedete v létě na nějakou městskou akci, zřejmě mě tam najdete, jak se neuměle oháním tatarskou šavlí…
Proto bych vás čtenáře chtěl poprosit… pošlete jim do té soutěže SMSku. Stačí napsat PAMATKA 13 (velká a malá písmena nerozhodují) a zaslat na tel. č. 736 301 599. Když to Miroslav vyhraje, hodně jim to pomůže při získávání dalších peněz na opravy. Síla čtenářů tohoto blogu by na to měla stačit. Pokud to vyjde, uděláme si tam pak na zámku autogramiádu mé knížky. Ideálně i s jitrničkami…
Až budete někdy chtít nasát tu pravou, skutečnou, nijak nepančovanou venkovskou atmosféru se vším, co k tomu patří, tak víte, kam máte jet. A když už budete v Miroslavi, zastavte se i u Vidláka.
A není to málo Petře Pavlove Pavloviči?
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-prezident-pavel-by-byl-pro-snizeni-vekove-hranice-u-prvovolicu-na-16-let-40427113
Aneb ještě větší vykuk než jsme čekali…
Jasně, proč by nevolili lidé bez životních zkušeností, odpovědnosti a dosud neplatící daně ani žádné další životní náklady. Jen více takových PePanů!
Ne. Kdo nemá plnou způsobilost k právním úkonům, aby byl plně odpovědný za svůj život, není způsobilý činit rozhodnutí o obecných záležitostech a prostřednictvím toho rozhodovat o jiných. Nehledě zákonnou nezpůsobilost chlastat.
Naopak jsem pro omezení volebního práva těm, kteří podle vhodně vybraných kriterií neprokáží schopnost odpovědně rozhodovat o svých záležitostech. Případně na základě daňového censu s bonifikací podle výše zaplacených daní.
Mi tak napadlo, když budou zakázána klasická motorová paliva, na co bude jezdit vojenská technika?
Nebo snad tanky, ótéčka, vojenské náklaďáky dostanou vyjímku?
A na co budou jezdit vlaky, civilní náklaďáky a dodávky, rozvážející zboží?
Co udělá cena syntetických paliv s cenami potravin, léků a dalšího nezbytného zboží?
Na co budou jezdit sanitky, hasičáky, policisté, autobusy, osobní vlaky?
Jako syntetické palivo se jeví nejvhodněji ethylalkohol.
Co nenalije řidič do sebe, to nalije do svého autíčka. Palírny na J.Moravě to určitě kvitují.
Etylák se dá do auta lít i teď po nějaké úpravě motoru – nevím přesně co, je to nějaká krabička, která nějak obelstí řídící jednotku (etylalkohol má vyšší oktanové číslo a jiné emise), roce 2019 se to dalo pořídit kolem 5K Kč.
Na benzínách se to prodávalo jako E15 o pár korun levněji, než normální benál.
Já to lil do svého starého škopku bez úpravy (27+ let) zhruba tak, že na 3/4 nádrže s benálem jsem dal 1/4 s lihem.
Jezdilo to jako drak bez nějakých problémů. A v zimě se tam nesráží voda a nezamrzá.
Ale už asi 4 roky jsem na blízké benzíně etylák neviděl.
V Brazílii se běžně jezdí na alkohol, který tam vyrábí z cukr. třtiny.
Není to škoda???
Ale tu třtinu sklízejí mačetou, takže bilance může být v plusu.
Pumpa měla bez zjevného důvodu zavřeno, takže jsme na pohotovostní službě lékárny ,ve které choť pracovala , vyfasovali ethyl a spokojeně dojeli domů. Byl to tráboš a je to promlčeno.
A třtinový cukr je levnější, než řepný (stejné složení), takže při zpracování pendlovalo menší množství balastu .
Pane Občan.
Je možné, ze to nebude potřeba.
Zopakuji to co navrhoval pan Vidlák, kupte si potřebné naradi, obdělávat zahradu pole.
V Záluží u Mostu se za Hitlera vyráběl benzin.
Já si myslím, že mocná naftařská lobby ještě neřekla své poslední slovo.
Ale z hnědého uhlí.
To víme, pak ten závod převzal (dle názvu) Stalin.
Pak ještě Závody Československo sovětského přátelství a pak to zrušili.
A pak před deseti léty( 2012) prohlásil jakýsi prof. Ing.Otto Wichterle DrSc., že s ohledem na světové zásoby uhlí lze očekávat očekávat návrat metody (Chemická technologie I., vydala TU-VŠB Ostrava, volně ke stažení)
On na to dal odkaz Zvedavec zde:
https://web.litterate.cz/vidlakove-diky/comment-page-2/#comment-130624
odkaz na článek na LžiDnes je tam tento:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/spalovaci-motory-evropa-synteticka-paliva-elektromobilita.A230328_121621_eko-zahranicni_jla
Cituji z boxíku pod článekem: „K nevýhodám těchto paliv patří velmi nízká energetická účinnost a také vysoké náklady na jejich produkci“.
A ještě: „Britská společnost Zero Petroleum, která využívá podobný proces pilotní výroby v závodě v Bicesteru, nyní nabízí jeden litr syntetického paliva za téměř 69 000 Kč.“
69.000 za litr se vyplatí. A k tomu půjčka od EU na nové slunečníky, větrníky, měsíčníky a nočníky. A digitalizaci státu. Odhaduji, že tak 80 % té půjčky se
rozkradeodkloní.Zbytek půjde na broskvoviny (angl. peachoviny).
A na tančíky a letadýlka bohatých se určitě najde nějaká výjimka.
Nádhera.
To je už dokonale odpoutané od reality. Teoretický svět,
Dnes ve zprávách říkali a hned ukazovali vzorky, jak se tady prý rozběhne zbrojní výroba a dodáme to a to a hned ukazovali obří auta a transportéry a obrněné vozy a tak jsem si říkala, z čeho to budou dělat. Už nemáme hutě v Kladně a ocelové srdce republiky taky už neexistuje, vlastní ho nějaký globální koncern s Indem v čele. A zrovna u zbrojní výroby, tady bych na té uhlikove neutralite zrovna bazírovala.
Objednáme si vše v Číně (ti dodávaji lodní plechy pro USA na takové ty krabičky, co plují po moři).
A zbyde pro nás?
Já jsem slyšela, že už dokáží plasty s potřebnou pevností tak kdo ví. Akorát nevím, kde budou brát matroš….
Nóó, jestliže se částečně hypomobilní Wehrmacht dostala až k Moskvě…
Třeba už se pracuje na PzKw Leopard ausf. VI. E – elektrifiziert.
Napoleon tam došel vesměs pěšky
Tam i zpatky, jak hobit. Mel na to postavu
Ve vojenské elektrické trakci se mohou uplatnit pancéřované trolejbusy.
Zapřáhnou koně. Bude to sice pomalejší, ale bruselštější.
Sanitky a hasiči budou mít povoleno cválat, ostatní jen klusat, aby to bylo bezpečnější.
Uršula bude tažena na svých služebních cestách párem volů.
Až pojede Uršula na východ bude v matičce přepřahat, výběr tam bude mít dostatečný.
To vám zamítnou. Koně prdí. Znečišťují ovzduší.
Jako obvykle – budou výjimky
Vy si z toho delate vsichni srandu, ale na posuckem webu (hybrid.cz) sveho casu posuci v diskusi s vaznou tvari dokazovali, ze elektrotank je budoucnost a pokrok.
Nebyla ta budoucnost lepší bez tanků, ať jsou poháněné čímkoliv?
Vypadlo mi tam by %)))). Mělo tam být : Nebyla by ta atd.
Zdravíčko máte můj hlas :))
2392
Věřím, že to mate v kapse.
Do pátku tipuju necelých 5000 hlasů a bezpodmínečně vítězství.
Jak pojedeme s rodinou kolem radi se stavíme.
Jen to pěkně. opravte,kupec už čeká.
Jsem nevěděl jestli brečet nebo se smát po dlouhé době jsem koukal na TV byl tam Kupka ministr, hned první věty……..
pro lidi co budou mýt auta na benzín a naftu se prakticky nic měnit nebude,,,,ovšem zapomněl řict co toto palivo bude stát že,,,
Dále se defakto chlubil co pro nás zařidili,,blbec,,
Koruna všeho byla otázka co bude stát syntetický benzín… no ze začátku asi 200kč no neberte to
A takové blbce lidi volej
V roce 2035 bude za 200 i rohlík…
Tím se ale myslí dnešních 200 Kč, což v té době může klidně být i částka v milionech…
hmm
https://brnenska.drbna.cz/zpravy/politika/26886-v-cesku-chybi-policiste-pridejte-jim-penize-zada-vondrasek.html
a je to tu,
jo já
Škoda, že je to jenomfotomontáž. Být to realita, že je ta dodávka vyfocená před Lídlem byl by to trofejní snímek, protože už by dávno byla odtažena na střežené policejní parkoviště a zakryta plachtou a majitel/řidič u „podání vysvětlení“.
To neni montaz, stava na parkovisti u Lidlu docela casto, chodim mimo ni se psem.
Muzu ji vyfotit az ji priste uvidim
Prosil bych, protože to, co je na fotce fotomontáž je. Ne ta doadávka, ale některé ty nápisy zcela určitě.
Je to fejkňůs neni to fejkňůs ? Je to dezinformace neni to dezingirmace? Ještě že na to budeme mít ministerstvo.
Je to nebo není to FN? To nevím.
Ale že je to fotomontáž není pochyb. Taky fotografuji – dlouho.
A je to škoda, protože s nápisy souhlasím.
Mate to v dnesnim (29.3.) Vidlakovi
Střecha zámku v Miroslavi a fasáda zámku v Kuřimi. Ze 21 objektů toho „soutěžního“ regionu jsou pouze tyto dva světské. Zbylých 19 jsou církevní. Střechy kostelů, oltáře, Mariánské sloupy…
Tato země má dlouhou historii, která za sebou neponechává pouze (zejména barokní a pozdější) církevní objekty. Ty taky neznamenají jediný viditelný, tzn. pohledový historický otisk. Jakkoli se o něj zasloužil třeba Josef Lada (nic proti němu, jeho obrázky jsou téměř každému blízko srdce, a to ne bezdůvodně), je to jen část toho otisku.
Nevím, jestli ty objekty byly předem vytipovány zadavatelem, nebo je do soutěže někdo (obec, fara, spolek…) přihlásil, tak či onak je těch církevních prakticky 90%. Důvodem nejspíš ale je, že je jich v této zemi nejvíc a jsou nejvíc na očích, tím pádem je taky na nich nejvíc vidět, že se „s nimi něco dělá“. Je to velmi pokrytecké, protože se opravuje to, čím je země přesycená. Jakkoli se zrovna s církví moc nekamarádím, teď to nepíšu kvůli tomu. Kdyby bylo u nás místo toho stejně tolik objektů jiného, ale taky takto monotónně specifického charakteru, které by se opravovaly stejně tak přednostně, taky by mi to vadilo. Jde o to, že stejnou pozornost si zaslouží všechny. A že toho tu je. Samozřejmě, že tolik peněz na to nikdy nebude, taky to nejde dělat tak, že aby tzv. na každého zbylo, tak se sice všem něco dá, ale díky tomu se nic neopraví pořádně, takže to nakonec stejně spadne. Diverzifikace. To je sice dnes díky svému převážnému používání hodně pitomý slovo, ale tady má platnost. Kvůli lidskému počínání zejména s penězi ovšem prakticky neuskutečnitelnou…
Dotace by měly být k tomu, aby pomáhaly těm věcem, které se neúčastní standardního konkurenčního boje, ale jsou prospěšné. Právě naše kulturní dědictví je příklad. Bez dotací by brzy zaniklo, nejviditelněji právě stavby a krajinotvorné celky. Jestli na ty dotace někdo nadává, protože „přece křiví trh“, tak sice samozřejmě ano, ale je to pláč na nesprávném hrobě. Nemůžou za to dotace jako takové, ale způsob jejich směřování a nakládání s nimi. Jejich zanícený odpůrce „by je zrušil“, to by ale nejprve musel zrušit svět lidí, eventuálně v něm nastolit anarchokapitalismus. Protože to ale nemá jak udělat, aspoň bude nadávat, že co to má znamenat, když von je z Děčína a za jeho peníze někdo opravuje jakejsi barák kdesi za Brnem.
Co se týče dotací do kulturního dědictví, správně by to mělo být tak, že ať si v Děčíně remcaj, že něco „z jejich peněz“ opravují na Moravě. Stejně tak Moraváci, že v Děčíně. Opravovat se jednoduše i přes remcání bude. Cokoliv z tohoto ranku, co dělá tuto zemi hezčí, nicméně si samo na sebe nemá jak vydělat, si opravy a údržbu zaslouží. Naneštěstí ale žijeme v tom světě lidí. A peněz. Jejich distribuce, přesněji distribučních zájmů, ještě přesněji „přizpůsobených“ distribučních zájmů Třebaže to na ten svět bude mít pramalý účinek, tak když už, tam musí to remcání cílit. Ne na dotace, ale na způsob jejích použití.
Něco se mi plte z dávna, že ta církevní zlodějna byla někým zdůvodňována právě proto, že je potřeba hóódně oprav. že se souzi nestarali…. nepamatuje si to ještě někdo. No a včiljsou ot zase oni co by chtěli všechno z dotací, ale ale…. ;
Neměl by někdo kontrolovat na co ty peníze vlastně jdou?
Dostali hmotné i finanční restituce. Jsou to tím jejich peníze, takže kontrolovat si je můžou jen oni. Kolik dostali, ještě dostanou a jaké jiné náklady jim hradí stát, to je dohledatelné na internetu. Konkrétně ŘKC už ale dostala od státu nejmíň 15 miliard, spíš víc. Kolik toho investovala do údržby a oprav netuším, pokud by ale všechno (což samozřejmě ne), vychází na jeden ( můj odhad je 4000 ŘKC kostelů a dalších objektů) čistě výpočtem nějaký 4 miliony.
Co ale s tím dělají a nedělají, znovu, to je jejich věc. Další miliardy mimo restituce nicméně získávají každoročně od různých ministerstev, otázka je, zda a jak je kontrolováno jejich použití.
Každopádně si můžou ty tzv. historické křivdy vetknout do ornátu, protože coby firma se po dlouhý staletí podíleli na téměř všech špínach v historii, kdy u mnoha byli iniciátory právě oni. Tady je mimořádně nutno rozlišovat mezi vírou a tou firmou, protože je to od sebe světelný roky daleko. Což není nějaká „nenávistná pomluva a špinavý plivanec“, jak tomu dokola říkají. Výčet jejich „vznešených činů“ by mohl začít ve kterékoli zemi, kam kdy nějaká eminence strčila velebný nos. A nebylo by to zrovna krátký ani zrovna hezký čtení, to můžu po dosti letech svého zájmu o ně garantovat. Argumentace vesnickými moudrými knězi a péčí o slabé sice mnohým zdařile maskuje celé další spektrum jejich „bohulibostí“, asi je ale pro lidi lepší radši o tom ani nevědět. Pokud by někdo přece chtěl nahlédnout aspoň na kousek , může se dle libosti proklikávat třeba tu
https://jirisoler.tripod.com/vatikanuvod.html
Byl bych vyloženě rád, kdyby se třeba hned dnes zjistilo, že Bůh opravdu je, a že ten poslední soud opravdu bude. Chtěl bych u toho vidět „nadšený obličeje“ tzv. většího, než malého množství všech těch biskupů, legátů a papežů. Včetně nespecifikovaného množství obyčejných kněžíků.
Těch barokních objektů je nejvíc. Můžeme si o černop@denících myslet co chceme, jasně, v Čechách šlo o násilnou rekatolizaci, ale ty památky jsou úchvatné a zachovalo se jich hodně.
Dneska ty objekty vnímáme jako součást české krajiny. Pámbíček za nic nemůže.
Jenže ty objekty nepostavili ti, Vašimi slovy, černop@deníci. A peníze na ně také byly získané různými , i
zločinnými skutky. Takže jim nejsme za nic dlužni. Nakonec i nyní dostávají peníze nás všech. A také to je jeden z největších tunelů v této republice.
Souhlas
Ty silně přepísklé církevní restituce mě také hodně štvou. Už proto, že šly až před císaře Josefa.
Ale uznávám. že církev dělala i dobré věci, mniši nebyli jenom vyžírkové, jako dneska, ale šířili osvětu a zakládali vinice, sady, některé řády byly užitečné.
Ty církevní stavby dneska vnímám jakou krásné ozvláštnění krajiny a je mi fuk, za jakých okolností to stavění vzniklo. Ten kdo uměl tak pěkně stavět a sochat byl opravdu machr.
Se dívám na ten barák v Miroslavi, co se o něm píše. Ten by stál za hřích, ten by se dal koupit. Staticky je usazený, má své “genius loci”, neteče do něj. Kvartýr bych si udělal v posledním patře pod střechou věže a zbytek bych nechal volný.
Chudáci v Oslavanech.
Proč chudáci. Věděli do čeho jdou a jaké je tam kritérium pro získání dotace.
To jsem byl já JosefS.
Ostatně soudím, že za Vidlákovým počinem je třeba vidět nejen ten mamon, ale naopak i činnost osvětovou, naučnou a buditelskou. Kupříkladu, já jsem se o nějakém hlasování ohledně oprav památek dozvěděla až tady od něj, díky zveřejněnému odkazu jsem si všechny památky prohlédla, přečetla jsem si o nich, usoudila, že jsou všechny moc hezké a že až navštívím tamní kraje, zkusím si ty památky prohlédnout in natura. A to se také počítá. No ni?
Plně souhlasím. Nebýt Vidláka tak netuším, že se mohu zapojit.
Gaio, proč „chudáci v Oslavanech“?
Ano, nemají svého Vidláka, to je můžeme politovat, ale jinak není důvod.
Jeden musí vyhrát, tak je to nastavené, proč by měli být ti, co nevyhrají, „chudáci“?
Mohli vyhrát a vidlak zorganizoval nekalou soutěž
Proč nekalou? Vždyť může kdokoliv z jakéhokoliv místa také požádat o hlasy. Co je na tom nekalého?
To není Vidlákova vina či nekalost.
Jenom zkusil zalobbovat ve svém stádečku oveček a povedlo se mu to.
Díky ovečkám.
On mi ten Vidlák čím dál tím víc připomíná hlavního hrdinu z dystopického románu Roberta Merleho „Malevil“.
Já o tom věděla, ale protože to propagoval lidovecký hejtman čula jsem ….., a nenamáhala se kouknout blíž. Ono co z něj vyleze to….
Urcite ste si vsimli:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/spalovaci-motory-evropa-synteticka-paliva-elektromobilita.A230328_121621_eko-zahranicni_jla
Pokrok sa neda zastavit.
A potom su spiatocnici, ktori vsade vidia problemy, ako je sev vyvoja podvozku a agregatov Skoda Auto.
https://www.youtube.com/watch?v=NM52_0PgO_k&t=4s
Som zvedavy, kolko europoslancov citalo ty 6900 stran.
Paradox stojana na bicykle v praxi. 🙂 🙂 🙂
už vidím ako „žebráci“ v Bulharsku alebo Rumunsku budú jazdiť na tú drahú „sračku“ 🙂
Mna zaujalo to, ze ak nahodou bude vodic kaslat na to, ze mu nejde vyhrievanie zadneho skla a kasle na kontrolku, tak sa udaj o chybe posle do centralneho servera a CPU v aute zablokuje jazdu auta.
To som sa zasmial…. bo prve co by som urobil je nechal si v renomovanej sidliskovej garazi danu ficurovinu bajpasnut.
Ochrana SW je tiez pekna chujovina. Pac uz pri navsteve VW som sa dozvedel, ze svojho casu otlacky klucov davali zlodejom prave pracosi z linky od VW. To sa potom auto kradne jedna basen.
Tak to bude aj s ochranou SW.
Ta e-paliva (syntetické „obnovitelné“ benzíny a nafty) jsou typický vědecko-techický podvod, obvyklý v poslední době. Je předem jasné, že je to finančně a průmyslově absolutní nesmysl.
Ale to nevadí, protože to nepochybně dopadne podobně, jako s ruskou naftou a ropou. Bude se to míchat, jako se dneska míchá ruská nafta: několikrát se to přeprodá, přemíchá. Dle publikovaných pravidel, nafta z více než 50% při míchání neruské už je neruská celá. Ve finále, po n-krocích, vznikne zaručeně neruská nafta, ačkoliv je v tom 99% ruské nafty.
No a úplně stejně to bude s těmi e-palivy, poté, co se na to vyhodí kupy miliard, které celý ten řetězec byrokratů a prodejců a míchačů rozkrade. Ale nikdo to nebude kontrolovat, protože jim bude jasné, že pokud by to zastavili, ekonomika se zastaví…
Tak jsem si ten článek přečetla a žasnout. Píše se tam:
Zatímco běžný benzin či diesel vzniká rafinací ropy, umělá syntetická paliva (tzv. e-paliva) vznikají chemickou reakcí vodíku a oxidu uhličitého. Pokud je při jejich výrobě využita energie z obnovitelných zdrojů včetně takzvaného zeleného vodíku, je palivo považováno za uhlíkově neutrální.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/spalovaci-motory-evropa-synteticka-paliva-elektromobilita.A230328_121621_eko-zahranicni_jla
Takže jako oni budou synteticky vyrábět methan a ten bude uhlíkově neutrální, zatímco ten přírodní, kterému se říká zemní plyn , bude fuj? A jak ty dva methany poznají? To bude ještě těžší, než odlišit. špinavé peníze od peněz.
Oxid uhličitý se bude vyrábět pálením vápence a vidím elektrolýzou vody a pak se to bude slucovat za pomoci vetrniku slunečníku , to bude výhodné…
Jeden metan zůstane metanem.
A ten druhý, nový metan přejmenují na eunetam a věc je vyřízena.
Matička Země a atmosféra si to nějak přebere.
A my to zaplatíme. Jako třeba emisní povolenky a jiná svinstva.
Inu, obvyklá dělba údělu.
… copak syntetickej benzín, Kchodle, ale myslíte, že Síkela četl těch 6900 stránek o EURU7, který za ČR odmával těm mešuge v Bruselu a kterým nerozumí ani v AutoŠkoda?
kto to preboha píše? 6900 strán ……. a formát aký? leporelo? 🙂
Mohli by to vytlacit – jeden kus – a ukazovat ludom na putovnej atrakcii.
nech su ludia blizsie k Bruselu. 🙂 🙂 🙂
Vylosovany jedinec v dany den by sa mohol exemplaru i dotknut
taky sem čuměl, TzR, ale chce si to celý vyslechnout, fakt to doporučuju:
https://www.youtube.com/watch?v=NM52_0PgO_k&t=4s&ab_channel=MotoringTA3
vsadím se vo co chcete, že po vyslechnutí budete mít nutkání vnoučkovi vzít auto na setrvačník a jako já si ho pouštět na podlaze a radostně u toho výskat, protože tohle snad ani nemůže bejt pravda
Kolem 23. minuty mi mluví z duše
..máme nejstarší vozový park v Evropě, 50% vozidel je starší 16 let, nezachráníme to zavedením nové normy a nákupy nových vozů nepodpoříme tím, že budou dražší…
Z téhle dnešní Vidlákovy akce udělá Vykulenec s Bobem ještě průfer.
Uvědomte si, že Vidlák vyzval posílat smsky na zvelebení Miroslavi, což je jen kamufláš na podporu
Miro-slavi, tedy je to prostě podpora slávy míru!!! Takže žádná sláva u kravína, ale dezolátní Sláva míru!
Dezoláti už Mír-slaví,
Chciválkům praskají hlavy.
Sranda není zadarmo,
Vítek pošle komando!
🤣🤣🤣
Snad ho nikdo nenapráší.
tak po tomto „upozornění“ už si tím nejsem tak jistá… Vy se nezměníte, to děláte schválně či co
Včera jsem byl v COOP zaujat kilem cibule za 67,-Kč- Fascinující bylo porovnáním s kiwi dovezeným z Řecka. Jedno kiwi bylo 10 deka, do kila tedy 10 kiwi. Celkem tedy zaokrouhleno 69,-Kč/1kg.
Takže sem jsme se dostali.
Ta cibule může být z Izraele nebo Egypta, takže z ještě dál než Řecka. V tomto ročník období už vypestovaná zde jistě nebude.
Já mám z loňské úrody ještě 10 kg.
Se nevytahuj
Já včera vyvezl plnou bednu cibule do lesa. A 3 přepravky kobzolí, po 20 kg. Už měly kly jak mamuti.
Tak to ještě neni u nás zle.
„… 3 přepravky kobzolí, …“
Ale takové kobzole jsou nejlepší na bramboráky (křápance ….) to je ale nehorázné plýtvání …
Co glykemický index?
Vcera byly 😀
Ládik!!!
Moc teplé uskladnění
Z těch klíčků jdou vypěstovat úplné rostliny, jenom se jim dá o něco víc času.
No, cestou k cibuli jsme to s paní prodavačkou probírali. Řešili jsme velkoodběratele v podobě velokých řetězců, dopředu skoupené úrody a tak…
No a pak jsme koukli na štítek – a ona byla z ČR…
Áá, takže tu máme takový malý, nevýznamný politický lobbing. Řekněme natvrdo – ovlivnění výsledků veřejné soutěže nikoli na základě kritérií odborných, ekonomických, estetických či „jinak férových“, (byť třeba subjektivních), ale pouze na základě doporučení „známého“, kamaráda, ale dnes se to už nestyďme říct nahlas – politika, který se teď, pokud je v opozici, proti podobným praktikám ve vyšší politice staví. A tento člověk, jakožto osoba veřejně známá, využívá k prosazení svých zájmů u svých sympatizantů a řekněme, svých budoucích voličů, nikoli argumenty toliko odborné či veřejně prospěšné! On jim za ty hlasy dokonce nabízí úplatky!!! v podobě naturálních a skrytě i kdovíjakých dalších požitků či výhod!! Člověk by snad mohl přimhouřit oko nad podpisem s věnováním kdovíjestlinenezávadné literatury, ale, považte!!! nabízí se zde i zdraví škodlivé alkoholické nápoje!!! Dokonce se zde veřejně a přede všmi chlubí, že tyto nápoje používá jako úplatky při prosazování svých požadavků i na jiných místech, dokonce opakovaně! Nu což, opět se potvrzuje, že všichni politici jsou vlastně bastardi. Ale jenom někteří z nich jsou“naši bastardi“. Tak jsem tam tedy tu esemesku poslal taky…
Hned, jak jstem včera viděl tu výzvu, se mi vybavil taky Mirek, ale Dušín, etalon vší počestnosti: „Protestuji! To je nečestné a nesportovní!“
My staří kocouři to máme jinak.
Vidláka mám rád, jeví se mi jako nadšenec (někdy až příliš nadšený pro cokoliv) ale na to, že je to vlastně úředník, je moc fajn. Moje „zprávy z bojiště“ jsou v podstatě shodné s jeho „zprávami z bojiště“. Názory dost podobné.
Někdy vrtím hlavou, když začne horovat pro to, nechat se zmlátit na demonstraci, ale budiž. Chtěl nějak anulovat násilí a nedomyslel to. To nadšenci dělávají.
Ale vždy jsem odmítal poskakovat podle cizí píšťalky. Jen to, co musím.
A těch píšťalek je tolik, že se vlastně ani nedá. USA píšťalka, čínská píšťalka, německá píšťalka, ruská, polská….
Kdekdo chce podporu. Stačí malinko, jen dva prstíčky vsuneme a trošinku se ohřejeme. Svobodní, tenhle web, onen web… Stačí 100.- Kč měsíčně. Nebo i padesát.
Posílám, ale jen anonymně a jen jednorázově. Naše cesty se přece mohou rozejít.
Přidej se k nám…Ne! K nám!
To znám. To tu bylo před rokem 1989. Rudé šátky. Modré košile. Rudé knížky. Pak změna…
Prd!
Přidám se ke komu budu chtít. Na píšťalku nereaguji. Kocouři jsou už takoví. Poslechnou, když chtějí. Nepotřebují jít s davem. Neradi jdou s davem, je jim tam nepříjemně. Byť stejný směr, jiná cesta. Nebo stejný směr, ale jiný cíl.
Sorry za OT:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-policie-navrhla-obzalovat-ucitelku-za-popirani-valky-na-ukrajine-228506#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=N1tzb4TU1L8-202303281209&dop_id=228506&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Já nevím, nešlo by to i bez té zdržovačky hraním si na justici?
Šup s ní do gulagu. To by bylo, abychom si naši demokracii nechali rozvracet.
A napříště, metafory smí poddanému lidu trousit jen vrchnost a jiná blahorodí…
JzP je to svinstvo a pevne verím, že to bude ešte niekoho mrzieť ako vytvorili monštrum 50 rokov 20stor. 🙁
preklep roky
Diskuse pod článkem stojí za podívání.
toľko nenávisti a zla som teda dlho nevidel ako v tej diskusii….. normálne na grcanie pri toľkých hodnotách čo ukazujú …
Když soudili Miladu Horákovou, také kolektivy psaly dopisy. Že žádný trest není dost tvrdý.
A mysleli to upřímně.
😢
ty diskuse, síla co? Dýchá z toho atmosféra soudu s Dr. Horákovou, kde ji kdejaká uvědomělá sebranka přála trest smrti.
Neví někdo, co na tu učitelku doopravdy mají? Obávám se, že systém začíná přitvrzovat. Např. Tomáš Čermák dostal 5,5 roku nepodmíněně. Ne, že by to nepřehnal (přehnal a dost), v tom ho obhajovat nebudu, ale dostat trest vyšší než mnohdy padne za zabití z nedbalosti je docela mazec. A různí hrebenárové z toho mají vlhké trenýrky.
Učitelka na dlažbě, když ještě dostane i např. podmínku a properou i řádně mediálně, tak už ji nevezmou vážně nikde. Bude tedy odstrašujícím příkladem, který pomůže utáhnout šrouby – i v tom, že napříště si každý dá zase o něco větší pozor co, kde o čem říká.
Když si pozor nedá, je tu precedens: vyletíš z práce a ještě tě zavřem, lumpe!
Stačí ale vždycky rozbalit diskusní vlákno pod většinou z těch štvavých komentářů a najednou je tam plno reakcí normálních lidí. Jen je to systémem skryto, aby byl vidět jen ten odpad.
Diskuse na seznamu, novinkách nebo Twitteru mají s obsahem cisterny fekálního vozu společný obsah i hloubkou.
S Miroslaví mě Vidlák zaskočil, předpokládal jsem že Vidlákov je Nový Šaldorf nebo Šatov u Znojma.
Já tipoval Višňové 😉
Ale přispěvatelé, již před cca půl rokem Vidláka proflákla všude po netu (ba i v novinách) ta naše Pravda a Láska !! … a bylo to i s ADRESOU.
Tak jsem také přispěl hlasem.
Důležité upozornění k níže diskutované problematice záhonů:
Hlavně pozor na eternit !
Provalila se makabrózní hrůza masivního rozptylu asbestových vláken v půdě!
Už proběhly policejní razie.
„Co dál s kontaminovaným územím, by měli zodpovědět odborníci.“
https://zpravy.tiscali.cz/pri-demolici-budov-v-milovicich-bylo-uzemi-kontaminovano-553632
Snad by se měl zvážit plošný zákaz vstupu z důvodu možného výskytu eternitu v houbách a lesních plodech! Dekontaminace nemožná, proto zákaz vstupu časově neomezený. Navždy.
Mno, ale, když to bylo vojenské „sídliště“ nebylo by marné tam usádlit ty avizované amíky z natío?
K památkám jmk: pěkná práce byla i narovnání sanktusníku ve Veverských Knínicích (nebo Veverské Knínici), pam. č 20.
Za a) je správně.
Trochu z jiného soudku:
Neví někdo, proč nelze otevřít Pravý prostor? To už je opět nepohodlný web?
Dík.
Mě jde bez problémů.
Mně taky. Třeba: https://pravyprostor.net/?p=158238
(Vidlák)
Kdyz je to dneska (nejenom) o penezich:
„Der Spiegel: Německo zvýší vojenskou pomoc Ukrajině ze 3 miliard eur na 15 miliard eur“
To by bylo opravenych strech, kdyby ….
Německo je velké. A bohaté. To my jsme jinačí sekáči:
https://archiv.hn.cz/c1-67188190-je-rozhodnuto-fialova-vlada-si-vezme-obri-pujcku-od-eu-na-odstrizeni-od-putinovy-ropy-a-plynu
Chudáci domkáři u nás. Tolik dotací k dispozici, a za chvíli nebude co zateplovat a zefektivňovat.
My se napojíme na sice drahý, ale ideově nezávadný plyn a Německo se vrátí zpět ke Gazpromu.
Škodovka už teď projevuje zájem o návrat do Ruska..
No vidíte, jak rostete.
Vaše nenávist vůči všemu ukrajinskému už růst nemůže. Dosáhl jste limitu.
A další hezký příklad projekce. Scallop ve své nenávisti ke všemu českému automaticky vidí svoje vlsatnosti ve všech ostatních.
Ještě je nebezpečí, že ty opravené brzo někdo rozstříská
Budu teď hnusný šťoural. Jak je to dlouho, co Vidlák objížděl statky v západních Čechách a docela vážně uvažoval, že se přestěhuje zpět a teď nad Miroslaví vysvitlo sluníčko?
Já myslím, že hledal něco většího pro rodinu a ti kamarádi z mládí znajíce jej mysleli hlavně na sebe. Nebyl si asi jistý a proto to dal na sklo. Ono to rodiště je vždycky lákavé, a ne vždy je to dobře.
Vidláku, to jsi zabil. Zapomínáš jak velký máš dosah.
No, aby tu soutěž nakonec nezrušili.
Raději už lidi brzděte, Vidlákov vede nad Oslavanami, již o nějakých 1300 hlasů!
To je dneska srandy, žejo?
… píšete brzděte a ostuda, ale já si myslím, že z toho bude ještě „švestiček“!
Vona myslím existuje i medaile „zasloužil se vo vlast“, nebo tak nějak, žejo!
Tak bych to viděl tak, že až všichni v Miroslavi budou na Vidláka ti „hodní“, nebo ti „zlí“ (netuším, co bude Vidlákovi víc vyhovovat), tak kromě poplácávaní po hrbu by mohl Vidlák od nich (=Miroslavi) za tenhle úlet dostat medaili „zasloužil se o Miroslav“ a navrch symbolickej klíč od brány Miroslavi v dřevěným futrálu vykládaným sametem a s ním čestný občanství … a všechny děti v Miroslavi ho budou na dálku hlasitě, zřetelně a hlavně uctivě zdravit.
P.S.
no a Oslavanům a Oslavankyním asi nezbyde nic jinýho, než přijet do Miroslavi a uznale plivnout Vidlákovi na vrata … ale takovej je asi už život
Poplácávání “po hrbu” jsem četl jako “po hrobu”…
otázka:
… píšete, že vo 1300 hlasů? = To už by asi mělo stačilo na kandidaturu a zvolení Vidláka do Senátu ČR (minimálně), nemám pravdu?
1 300 hlasů za den po zveřejnění článku včera měla ještě o 100 méně
ale bohužel, Miroslavská oprava je nejlepší a asi nejdražší, ty ostatní jsou víceméně kosmetické úpravy -, omítky nabo nátěry, jak jsem tak koukala , oddělání kříže a tp.
Hlas poslán pro 13, ale bylo to težké vybírání. Na všech je vidět zájem a práce tyto historické objekty udržet. Máme v Čechách mnoho památek, kterým se však taková pozornost nedostává. Bohužel spoustu jich zmizelo v nenávratnu.
Poděkování patří Všem, kteří se snaží tyto historické objekty udržet i pro budoucnost.
K těm vyvýšeným záhonům…
Tak mě napadlo, že když má někdo k dispozici velkou plochu zahrady, jestli by se vyvýšené záhony nedaly získat tak, že by se na zahradě prokopala síť tak cca 1 m hlubokých zákopů.
Když by se člověk pohyboval v těch zákopech, měl by povrh půdy tak u pasu, nemusel by se při obdělávání ohýbat.
Zároveň by zákopy mohly být přípravou na útok imperiálních Rusů na naše zahrady.
Daly. Kdy vas mohu ocekavat? Lopatu a krumpac poskytnu.
No a pro případ, že trochu naprší, tak si pořiďte na obdělávání záhonku loďku nebo by byla lepší pramice, aby uvezla hnojivo a sklizeň. No mimo sezónu můžete vozit turisty.
Neni treba, ja mam pod hlinou pisek, tady se neudrzi nic.
Zas ako teoreticky to nie je az taka blbost. Ma to aj vyhody oproti klasickemu vyvysenemu zahonu. Nepremrzali by tak lahko rastlinam korene a bola by tam prirodzena poda. Akurat tie zakopy by museli byt dostatocne hlboke, aby sa tam mohla dat aj nejaka drenaz, aby v nich nestala voda.
Vyvysenemu zahonu je jedno jestli promrzne od steny v zakopu nebo nad terenem.
Aby bylo jasno, ja nemam nic proti vyvysenym zahonum jako takovym. Jen tezce nesu, kdyz se zkusenosti karlinskych biomatek zevseobecnuji. Uz zase pestujeme obili v 800 m.n.m. a delame podle sovestkych vzoru mala okna na panelacich.
Zahradní Benátky – ještě gondolu a můžete i vozit turisty za peníze. S minibagrem to zvládnete za den. 🙂
Pointa je v tom, že vyvýšené záhony nejsou jen o tom, že máte záhon jako na stole, ale že do tý bedny naházíte správný materiál, který tam postupně tleje a tím získáte v záhonu dlouhodobě kvalitnější a velmi kyprou půdu. Podobně to můžete udělat i bez navýšení, když tím minibagrem záhony na zahradě napřed vybagrujete jako kdybyste dělala hroby, ty díry naplníte potřebným a zpátky zahrnete. Pokud máte latifundie, tak to asi dělat nebudete, ale pokud máte menší zahradu, její úrodnost takto silně zvýšíte tam, kde chcete mít záhony na zeleninu. My to takhle udělali. S bagrem je navíc docela zábava.
Zahradnik bagrista… muj deda by vas hnal 😀
A to ještě když potřebujete vymulčovat nějaký nežádoucí plevel, například pýr, tak pokryjete příslušnou část zahrady starýma škatulema (od bojleru, od ledničky – čím větší, tím lepší, sousedi vám rádi přidají, ale bez barevného potisku). Tím získáte zahradu vzhledu kombinace Mostecké uhelné a smetiště. Když pak na to pohlédnete ráno z okna, srdce zaplesá! Nicméně když to psychicky ustojíte, za dva roky je to pak super.
Nevím, jak u vás. Zkoušela jsem se tímto způsobem zbavit pýru a ostružin. Nefungovalo to. Obě rostliny prorostly pod zakrytou částí a v okamžiku, kdy jsem zakrytí odstranila, abych vysázela žádoucí zeleninu, tyto rostliny vystřelily vzhůru za sluníčkem s výkřikem „Třikrát hurá!“.
Nám se to povedlo. Ale nejúčinnější byla nakonec zbylá kaučuková plachta z jezírka – prostě když na pýr položíte gumu a necháte jí tam rok, ty bílá vlákna už zetlejou.
Nejlepší herbicid jsou rycí vidle
Pak tu hlínu musíte ale ještě ručně probrat a ty plevele vyházet. Je-li hlína sypká, ty vlákna pýru se dají takto vybrat.
Nevim jestli je to mozne v Cechach nebo Mississippi, ale v Japonsku se pouziva pruhledny igelit.
Musi to byt ale v lete, nejlepe druha polovina cervence a srpen, kdyz je vetsinou slunecno a hrozny parak.
Proste se na pozadovanou plochu rozprostre pruhledny igelit a kraje se prekryjou hlinou, aby to neodnes vitr.
Spolehlive to zabije vsechnen plevel, ktery se proste upece (ve stinu je 36 stupnu, pod tim igelitem muze byt klidne 60), ale i ruzne skudce, ktere jsou v pude po predchozich plodinach a cekaji na dalsi prisun jidla.
Pak to taky zabije radu bakterii, ktere tam jsou z minulych plodin a diky kterym to misto nemuzete par let osazet tim stejnym.
Urcite to zabije i nejake ty hodne bakterie, ale to uz je zivot.
Kdo ma cas a chut to delat, tak to vidim kolem kazde leto. Jini to nedelaji, ale o tech vim, ze pred osazenim plodinami na podzim pouzivaji hodne chemie, aby se zbavili skudcu.
Nejhorší plevel je bršlice, známá také jako husí nožka. Vedu s ní několikaletý marný boj.
Roundup. Pokud ho neplánujete ochutnávat nebo se v něm koupat, je spolehlivý a bezpečný.
Momentalne je muj boj s ostruzinami ve stadiu „cerny igelit“. Uz je tam cca rok…
Maneca napsal:28 března, 2023 (10:43)
Nic nového pod sluncem.
Před mnoha léty jsem chodil k „Bulharovi“ pro sazenice, který měl nízký skleník, se zapuštěnou chodbou cca 1m.
Tvrdil, že ušetří za vytápění.
V zimě chodbu využíval jako krecht.
Ve volném terénu lze čerpat dotace za zadržování vody v krajině.
Ach jo. Hlavní vlastnost vyvýšených záhonů je, že když je zalejete, voda vám nateče do bot.
Toš já bych se s tím kopáním nenamáhal.
Stačí si do záhonu lehnout a třeba takový jahody vleže posbírat a schlamstnout.
A nejen jahody.
Koneckonců, že je to praktický způsob, bylo i zfilmováno.
Zákopy měl Napoleon na své zahradě na Sv.Heleně. Aby na něj nečuměli. Já jsem spíš pro vyvýšení záhony, aby mne nebolela záda.
Re: Maneca
Zákopy se vám bez pravidelné údržby, resp. bez pořádné výdřevy sesypou.
Anebo byste to musela adekvátně vyzdít. Pochopitelně s betonovým základem, min. dalších 60 cm do země.
Pokud byste nechtěla armovat, musíte ještě hlouběji.
Levněji vás vyjdou vyřazené hajcmany z nějaké šachty. Mělo by se to dát sehnat za cenu šrotu.
https://www.ostroj.cz/cs/divize/dulni-a-prumyslove-technologie#gallery-2
Jo, hajcman je slangový výraz pro pažení. Jmenuje se to podle prvního výrobce průmyslového pažení, které lze užívat opakovaně. Předtím se jenom dělala výdřeva.
V kotlince ve středu Evropy stále potřebují Vůdce, kteří jim doporučí správnou cestu a volbu. Platí, musíme zvítězit za každou cenu a nějaká férové soutěž je nám ukradená. Pro vítězství a peníze uděláme vše.
Vůdce Vidlák organizuje zasílání hlasů pro volbu Miroslavi v soutěži o nejlépe opravenou památku a nezajímá ho zda to tak je. Je „jen“ z Miroslavi a co je doma, to se počítá. Neví jak opravovali jinde, jaké úsilí do toho vložili. Co dokázali. Nenechá to na místních. Jde mu jen o jeho zájem. Teď jen o památku … a příště?
Vůdce Pražský kavárník organizuje zasílání hlasů pro volbu generála presidentem a nezajímá ho, že popírá sám sebe a propaguje echt komunistu, prý polepšeného. A získává většinu hlasů
Jiný Vůdce nám s pomocí, ne Boží, ale Ústavního soudu navolil zdalka nejhorší vládu v českých a československých dějinách. Lid si donedávna chválil, teď ho to opouští.
Vůdce studentský organizuje akce proti svému děkanovi. Jeho ideový předchůdce organizoval akce proti profesoru Masarykovi v kauzách Rukopisy a Hilsner
Vůdce Klement organizoval … a lid jásal
Vůdce Vašek organizoval …. a lid jásal
Vůdce fialový organizuje zbraně pro cizí válku … a lid jásá
Jsme společnost, která není postavená na rozhodnutích jednotlivců, na jejich vlastních zhodnocení stavu světa. Jsme dav, kterému se musí ukázat cíl a pak s jásotem koná. A myslí si jak je IN
Škoda, že Vidlák neskončil u popisu a svých pocitů. Jeho apel, věřím že z čistých pohnutek, ničí soutěžní prostředí a jakoukoli soutěž dělá bezcennou. Já osobně, jako pouhopouhý strejda, bych si přál (a vždy přeji) aby vyhrál ten nejlepší. Ten, který si to zaslouží, ne ten kterého mně doporučuje vůdce. Neposlouchám, myslím.
Kde takové řízení končí? Tam, kde jsme dnes, jen jména se mění. A bude to tak i nadále, žádná neděje na zlepšení není.
Ale, každému co mu patří!
Bingo. 👍
Mala vzorka manipulacie davu a oddanosti davu vodcovi.
Behaviorizmus v politike, priklad papalasstva.
Ja chcu by moje viska vyhrala, ne proto ze je nejkrasnejsi, ale proto ze je moje. 🙂 Tak se lidicky snazte. Bo chcu chcu chcu. Uz enem kosek.
Člověk pomyslí na ta hlasování o nejhezčí miminko v lokálních webech, kde každá maminka zpunktuje rodinu a přátele a vyhraje ten, kdo má v příbuzenstvu ajťáka, kterej udělá prográmek, co automaticky přihodí tolik hlasů, aby měl víc než ostatní.
To jsou ovšem matky pomatené hormonama.
Spíš než vůdce se hodí slovo krysař, ten vede následovníky zvukem píšťalky a nemusí ani myslet.
U vůdce se přeci jen očekává jistá schopnost analýzy.
V tomto konkrétním případě si myslím, že se mýlíte. Asi všechny ty opravené památky by si zasloužily vyhrát, to je jasné, ale prostě vyhraje jen jedna. Peníze půjdou jen na jednu z nich. A myslím, že, protože známe Vidláka, tak proč bychom nemohli pomoci zrovna té v Miroslavi. protože pochybuji, že kdokoliv zná (samozřejmě snad kromě odborníků) všechny památky které v této soutěži jsou a jaké úsilí bylo do jejich obnovy vloženo? Prostě Vidlák má možnost o pomoc požádat a tak to udělal.
Mna skor prekvapuje, ze sa moze organizovat takato sutaz o peniaze, ktorú dokaze rozhodnut 1000 ludi.
Aj keby sa vidlak do toho nevlozil, tak nejaka dedina o 500 ludoch nema sancu proti 10 000 mestecku.
Ta sutaz je neregulerna už zo svojej podstaty a nikdy v nej nemalo ist o peniaze. Tie mala prerozdelit nejaka odborna komisia.
No mne zase překvapilo, kolik je tam památek v majetku římskokatolické církve. Tu se naskýtá otázka, kam tedy mizí církevní restituce?
Ano a to je právě ten systém. Tady by se dalo mnoho zlepšit i v oblasti památek. Nevím kolik peněz je za výhru ale případně rozdělit na kategorie se sídly s přibližně stejným počtem obyvatel a to buď v jednom roce nebo postupně každý rok. Ale je to pořád ten systém. I když v tomto případě je to na dobrou věc a žádné záchodky pro 87 pohlaví a podobné nesmysly. A také to v tomto případě nemá vliv na konkurenceschopnost. Ale pořád nevidím žádnou špatnost na tom, že Vidlák požádal o hlasy.
no jo , ale odkud a jací jsou ti členové komise. Třebě takový jihomoravská ten oný/hejtman/ , co si myslíte že dělá/dělal…
Stačí jej chvilu poslouchat nebo číst a ……..
V malé vesničce nechali zrestaurovat obraz Panenky Marie v kapličce. Lidí je tam málo a tak se všichni museli pořádně plácnout přes kapsu. Protože žádné dotace nedostali. Nikdo tam nejezdí, a tak hlasují jen místní.
V městečku – jako je třeba Brno – kolem opraveného morového sloupu na náměstí chodí pořád někdo. Přitom dotace dostali, místní nemuseli dát ze svého ani korunu. Kdopak asi vyhraje? Je to spravedlivé?
Vidláka známe. A jak nám to vykreslil u nich v městečku, víme, že tam jsou lidé hodní, ale zlí i lidé zlí, ale hodní. Že slunce svítí na ty hodné i na ty zlé a nám nezbývá než jim poslat SMSku, ne kvůli té střeše, kterou už nezatéká, ale kvůli nim a Vidlákovi.
Sorry, staří kocouři sedí na sloupku u vrátek a jen pozorují. Nevměšují se.
Navyměšují se.
Ja SMSku taky poslal, a vubec me nesere, ze Vidlakov vyhraje))
Ano, tak to ma byt.
Otázkou je, jestli modroftáci s černotím oním, tu soutěž nevymysleli proto, aby si mohli legálně a beztrestně přesunout dotace. Takže se vůbec nerdím že se může jiným pomoci…
I když tvrdím že dotace jsou mor a začátek zkázy kde čeho. Ale proč jich nepoužít,
Přijde religionista do malinké kapličky a vidí na stropě úchvatnou malbu. Sixtinská kaple hadr.
Ptá se místního : Proboha, či je to dílo!?
Ale, to vymaloval náš Lojza.
Historik běží za. Lojzou a ptá se, jak je možné, že stvořil tak nádherné dílo.
Ale, víte, když jsem to maloval, tak jsem si přiskřípnul kulky do štaflí. Viděl jsem bolestí všechny svaté, tak jsem je jenom obtahoval.
Ten, který si to zaslouží, ne ten kterého mně doporučuje vůdce.
A kdo si to podle vas zaslouzi?
Vidlakova obec zrestaurovala zamek a ma sanci dosahnout na nejake dotace.
Vidlak pomaha sehnat hlasy na tu dotaci.
Aha, ale je tu velka brzda, nekdo si mysli, ze si to Vidlakovo obec ani ten zamek dotaci nezaslouzi…
Nemuzu si pomoct, ale me to pripomina zavist.
Ještě by se mělo brnknout do těch Oslavan, aby se taky zaktivizovali
To je ta posedlost rovnosti, i kdyby to melo poskodit ty uspesnejsi.
Nejaky fotbalovy tym ma vice fanousku? Nene, to je spatne, musime sehnat fanousky i tomu druhemu tymu, jeinak to neni fer…
Pokud Oslavany zmobilizuji sve pratele, tak ja nebudu nikdy protestovat proti jejich hlasovani.
Kdyby Vidlakov misto opravy udelal nejake smecko a chtel stat podojit na dotacich, tak ani nepipnu.
Ale rekonstrukce dopadla dobre, soutez o dotace bezi.
Daji se vysledky ostatnich rekonstrukci nejak merit? Na vahu nebo vysku?
Nesmysl.
Je to VSECHNO o pocitech.
Takze Vidlak mobilizuje sve zname, Oslavany mobilizuji sve zname.
Vyhrat muze jenom jeden, prosimvas nedelejte z toho nejakou rovnostarsky ultraspravedlivou zalezitost.
V soutezich muze vyhrat jenom jeden. A odstraneni hodnoceni ze skolstvi na tom nic nezmeni.
Ale střechy jsou důležité.Jsou tam dvě . Ostatní může počkat.
Kostel v Oslavanech ať zaplatí Vatikán
no jó, uznávám, chyba našeho strejdy, měl Vám to napsat japonsky
Příteli blbíši, byl to lakmusový papírek. Já to vím a Vy to také víte a i pár dalších to ví. Každý fištronu nenabral.
strejdo koukněte se na ty rozsahy úprav….
Především nebýt žebříkem pro drápající se ke korytu moci.
Co se týče vnitřní situace a politiky, jsou podmíněny vnějšími událostmi. Ty vymezují hranice možností, poskytují příležitosti. Nyní, v budoucnu, tak jako kdykoli před tím. Veškeré významné změny naše jsou podmíněny změnami vnějšími. Jen v tak vymezeném toku dějin lze kormidlovat. Čím více stranou od hlavního proudu, tím je to namáhavější.
Systém dotací je pobídka pro zlodějny
Svět je nespravedlivej, že?
Svět je nespravedlivý, že?
Ne. To je jen antropocentrická projekce.
Dotace jsou jsou loupež. Stát pro přerozdělení nemá než ty peníze, které vydře z daňových poplatníků.
Tak příkladmo na stole nizozemského zemědělce a jeho rodiny chybí ona poměrná část kterou bylo dotováno Čapí hnízdo. Či rozhledna v údolí. Či genderový projekt záchodů pro mnohopohlaví. Či golfové hřiště. Neziskové organizace založené za účelem obživy slorganizátorů. A tak dále. Na pomoc v opravdové nouzi jde zlomek. Jestliže někomu je dáno, jinému musí být vzato. Perpetuum mobile neexistuje ani v ekonomice. I v ní platí termodynamické zákony.
Ano, systém dotací je pobídkou pro zlodějny. Živnou půdou.
Pošklebování nad touto kritikou je nemístné.
Což tratí na cti kdo v kořistění na loupeži je méně zdatný než jiní? Či dokonce se neúčastní?
…na stole dotovaneho nizozemskeho zemedelce…
Dobrá připomínka. Teď rozklíčovat, koho ty dotace oberou nejvíc. Trochu tuším. Ty největší chudáky. A dotovaný Nizozemec, kterému snížilo žlab Čapí hnízdo, na kterém mimochodem dotační pochybení nezjistily soudy doposud, to jistě není.
Jestliže sám dotovaný Nizozemec, pak chybí na sole někoho jiného.
Legalita dotace není argumentem vyvracejícím její škodlivost.
Obecně, legalita nevylučuje škodlivost. Ba naopak, v mnohých, přibývajících případech ji i zakládá.
Hranice mezi dobrem a zlem není totožná s hranicí mezi legalitou a nelegalitou.
Co je dobro? A co zlo? Z jakého úhlu se změní zlo na dobro? A lze i zpátky?
Všichni se dotujem navzájem, až se jednou udotujem k hořkému konci.
Dotace Ukrajiny ten hořký konec hodně přiblížila
To je i podstatou propagované ekonomiky služeb. Místo produkce užitečných statků si navzájem budeme debat záda až pojedeme hladem. Protože Číňani sami si neméně dobře sami umějí drbat záda, a nepotřebují za to utrácet jinde.
Obyvatelé vesnice byli velmi chudí. Živili se tím, že navzájem okrádali jeden druhého.
Přesně, dotovaného mnohem víc než český zemědělec a to už minimálně 20 let. Tohle je ten problém. Ne samotné dotace, ale jejich přidělování na větší hromadu tam, kde to ničí konkurenci.
Ale v tomhle případě (dotace na obnovu památek) to nejsou vyhozené peníze. Sice někde dostanou více peněz a pokud to někdo nerozkrade, což nemůžeme vyloučit samozřejmě, nedá se mluvit o zlodějně. A protože známe Vidláka tak si myslím, že v Miroslavi to nehrozí, pokud tedy tu soutěž Miroslav vyhraje.
Akce Z.
Veškerý materiál a ty nejvíc odborné speciální profese dodal stát, zbytek občané, zadarmo, po sobotách a nedělích.
Postavilo se toho tolik..mnohé dodnes stojí, jen je to v rukou těch, kde to nikdy skončit nemělo.
Tvrdím, že i bez křiváckých dotací, které stejně jen svádějí k podvodům s nimi, by se dala udělat spousta věcí – jako se udělala dříve, je to vyzkoušené.
Problém je asi v tom, že dnes občan na to „společné“ zvysoka sere a i kdyby to měla být školka pro jeho budoucí děti, tak řekne „ať se postará stát, platím mu dost“.
Morální bída, jak řekl ten Baťa?
Po 89 se k nám západní Němci jezdili učit jak na akce Z a dodnes nás nedohnali.
„Akce Z.“
Již přes rok je to Z kriminalizováno, na indexu !! To to nemůžete nějak „opsat“
„na to „společné“ zvysoka sere …“
A vy se jim divíte, já ne … vždyť o to společné se „přeci stát neumí starat !!… vše musí být „privátní“ !!“
Když už se tu kydají ty dotace – tak přikládám z jiného dvorku.
Utratili jsme za Ukrajinu 113 miliard dolarů. Ta je nyní největším příjemcem zámořské pomoci Spojených států, potřebujeme mít jednoho hlídacího psa, který plně zodpovídá za vše, co utrácí a jak se používá. Je to velmi jednoduché.“
https://www.foxnews.com/politics/josh-hawley-calls-tough-tenacious-inspector-general-oversee-ukraine-aid
Komu 113 miliard dolarů ukradli, aby je mohli jinému dát?
Sibyla – myslím, že je dost adeptů které by šlo označit ( mohli by se přihlásit), že jim byly ukradeny. 😀
Každý daňový poplatník
Který se, možná, ještě ani nenarodil.
Ano a to nemluvím o těchto penězích, které jsou z velké většiny hozeny do černé díry, jsou rozkradeny anebo použity na vraždění. A samozřejmě také, v této souvislosti, na dávky Ukrajincům, kteří tady, pro tento stát, neudělali nic a jak zde a jinde mnozí píší, mnoho z nich tady spíše škodí.
V souvislostí s Ruinu, nejpůvabnější veřejná Orwellovština je nákup zbraní a munice za prostředky „Evropského mírového fondu“, to by ani Orwell nevymyslel…
k42 ich mantra je zbraňami podporujeme mier na rumovisku 🙂 a normálna diskusia pre nich neexistuje ….
Jj. To říkal už starověký historik Tacitus: z kvetoucí země udělají poušť a zvou to mírem. Takže jak vidíte, nic nového.
Tohle bylo vždy, v každém režimu, jen více skryto. A není to zlo, je to společnost…
To jest takové lidské uspořádání, kdy se produktivním, něco vyrábějícím lidem něco vezme, a dá se to třeba Koperníkovi na výzkum hvězd, nebo Purkyněmu za to, že čumí do mikroskopu. Nebo Flemmingovi, že si hraje s petriho miskami, ve kterých si pěstuje plísně…
Například, sám jsem v 90. letech nevěřil vlastním uším, když jsem slyšel ty „echt pravicové bláboly“, že dotace jsou čiré zlo, že kradou jiným a tak dále. Špatný je ten systém, který dotace rozděluje, často na podvody a nesmysly a používá to jako politické vydírání, ale jinak… Jestli to někdo vnímá jako zlo, pak je to nutné zlo, jinak bychom dodnes žili v jeskyních…
USA/Západní věrozvěsti, kteří nám sem hned po 90. roce naběhli, vykládali, jak špatný je socialismus a že u nich vše funguje soukromě, jako kdyby opisovali bláznivou ruskou židovku Ayn Randovou.
Přitom téměř veškerý vědecký pokrok USA, technologické úspěchy a značná část bohatství byly přímo odvislé od státních dotací. Celá USA věda a výzkum, většina technologických vývojových organizací, běžela a běží v „socialistickém režimu“. Říkají tomu různě, třeba granty… ale jinak to je stejné jako to bývalo v ČSSR nebo Sojůzu.
Tranzistor, třeba: jeho objev v Bell Laboratories nevznikl za firemní peníze, ale za dotace na výzkum fyziky pevných látek. Unix a jazyk C – základ dnešní výpočetní techniky, serverů, mimo Windows všech operačních systémů, … vznikl taktéž u Bellů (pozdějších AT&T) a to placený dotacemi pro vznik bezpapírového zpracování a kanceláře… ano, pod záminkou takové blbosti.
Internet máme díky ARPA/DARPA – opět vyvinutý kompletně za dotace, nikoliv ze soukromých investic a zisků firem. Proto se také internet původně jmenoval ARPAnet.
Americká ARPA, později přejmenovaná na DARPA: to je dotační státní organizace, původně hlavně pro vojenský vývoj a výzkum, ale rozlezlá všude: téměř vše je v USA militarizované – těžko najít nějaký exaktní/technický vývoj/výzkum ve firmách a na univerzitách, který nedostává prachy z DARPA a jiných takových státních dotačních programů.
Ale chtít od dlouholetou propagandou vymaštěných hlav, aby se místo o bláboly opíraly o fakta, je zřejmě příliš.
Naprosto přesně, problém nejsou dotace, ale systém jejich přidělování.
Kočko, dotace = naprostý nesmysl.
Nikdy nikdo nikomu nedá nic grátis, tak to nefunguje.
Peníze nepadají z nebe a ti, kteří “ dotace “ poskytují, jsou jenom přerozdělovači hodnot, které vytvořili jiní.
Je to byznys snů, státi se prerozdělovačem.
Všechno zacáluje daňový poplatník a mnohdy si ještě libuje, že dostal dotaci na plynový kotlík.
Není obědu zdarma.
Přečtěte si ještě jednou a pečlivě příspěvek k42, tam je to napsáno přesně. Nebudu tady opakovat něco co už jiný dostatečně vysvětlil těm, kdo přemýšlejí.
marná snaha
I ty dotace, žít by se mělo jen na co máme. Zadluzit budoucí generace nebo bankrot státu, kde to jsme
Jen podotýkám, že dotyční věrozvěsti kapitalismu, kteří na nás naskočili po roce 1990, dobře věděli, jak to doopravdy je: cílem bylo, zastavit a zničit náš československý vývoj a výzkum. Anihilovat to.
Dokonce se sápali po Akademii věd, kterou chtěli zrušit, že je to prý totalitní sovětský systém: u nich jsou totiž tyto instituce schované pod univerzity a firmy. Ale to se naštěstí povedlo zachránit: protože systém akademie věd a jejich ústavů a pracovišť, není nic sovětského, ale původně francouzský a později evropský „kontinentální systém vývoje a výzkumu“… Mimo ČR/SR také v Německu, Francii, Itálii, … prostě všude.
K42: Arogance tzv. randystů je něco dost šíleného. Jen oni prý mají pravdu a jsou dokonale racionální. Přitom popírají i historicky jasna fakta jako že průmyslová revoluce dlouhodobě nakonec lidstvu pomohla, ale pro první dvě nebo generace dělníků znamenala často zhoršení životních podmínek. Sama jejich prorokyně žila bez trvalého vztahu a bez dětí. Těžko říct, jestli byla šťastná. Ve filozofii, kde se člověk neobětuje při jiné a nechce, aby se oni nijak obětovali pro něho, není místo pro rodinu s děti. Čisté že sobeckého krátkodobého pohledu se nevyplatí mít děti a je lepší vše utrácet v konzumní společnosti. Celá filozofie randysmu je v rozporu s přirozenosti většiny lidí. Nedá se tak žít nebo aspoň nebo vyrovnaný život. Randyste ale aspoň na rozdíl od zastánců ankapu uznávají jakýsi minimální stát. Nevěří v privatizaci armády, policie a justice.
Je to spolek potřeštěných blouznivců. Mě vždy připomínají takové ty zešílené komouše, trockisty s tou jejich permanentní revolucí, jen naopak.
Re k42: Pracovala jsem ve výzkumném ústavu, který se zabýval výzkumem a vývojem léčiv. Zakládali ho po válce bývalí baťovci. Zahrnoval vše, od vyhledávacího výzkumu, čistých chovů laboratorních zvířat, syntézy účinných látek, vývoje lékové formy až po řízení klinického testování a zavedení léčivého přípravku do výroby. Kde to všechno dneska je? Jednu budovu hned zbourali a v druhé je po rekonstrukci – hádejte co? Banka.
Kouřimská 17 ?
Dotace si vždy neomylně přitáhnou špatné přerozdělovače.
Jak je na tom americký vojenský výzkum vidíme všichni denně ve zprávách o Ukrajině. Rusové mají na všechno odpověď. Aby ne, když ji měli i pasáčci koz v Afgánistánu.
I rakety Javelin a Hellfire dobře fungovaly jen chvíli, protože pak Rusové přivařili na prastarý tanky směšnou stříšku a raketa vybuchla v meziprostoru, na což žádný dotovaný mozek nepomyslel.
Taky nikdo nepomyslel, že za války se rakety rychle spotřebují a tak je třeba mít pořád připravenou výrobní linku a na skladě zásoby součástek, co se buď už nevyrábí vůbec nebo v Číně.
Rusko nikoho nedotovalo, jen si postavilo továrny a jejich tankové závody vyrábějí trapně jen tanky, místo aby vymejšleli internet a tranzistory. Ovšem vyrobí za rok 1500 tanků, místo aby za stejnou dobu připravily k odeslání jen pár, jistě nejlepších, tanků světa.
Jo, protože spojení dvou systémů – socialistického dotování a kapitalistického soukromého zisku firem – vždy vede k obří korupci a výslednému úpadku.
Ruský vojenský průmysl a výzkum je kompletně státní, a tím pádem to funguje skoro beze ztrát. Sice občas někdo někde krade, ale není to systémová zlodějna, jako v USA a na Západě.
Navíc se teď uvažuje o návratu k financování jako v dobách prvních pětiletek za Stalina. Jednotlivé výrobní závody si platily fiktivními penězi, skutečné peníze dostávali jen lidé. Výrobní prostředky byly přidělovány rozhodnutím ministerstev. Zda a kolik z toho chtějí přebrat a nakolik jsou to jen plané diskuze, těžko říci.
Jen tím, že ruský stát vykoupil akcie ve vlastnictví západních firem, získal za babku velké podíly ve výnosných podnicích. Za tím se neobjevily informace, že by někde zasahoval do složení vedení firem. Vypadá to, že pokud budou firmy fungovat na úrovni 2022, tak stát nebude zasahovat.
Ohledně tanků, nejstarší, co Rusové nasadili na frontu jako tanky, jsou T-72B3, což jsou modernější tanky než ušlechtilé Wunderwaffen Leopard 2A4, případně Abrams M1A1, slavně dodávané Ruině. Páteří současných ruských sil je T-90M Proryv, což je dost pravděpodobně nejlepší tank na světě, mimo T-14 Armat, které se tam také někde potloukají v malých počtech (vyrobeno jen kolem 100 kusů) v rámci testů.
Ano, také tam navezli T-62/T-64, modernizované, a dokonce i T-54/T-55, ale oboje pouze jako pomocné síly pro „vyztužení“ opěrných bodů za frontami, případně jako mobilní dělostřeleckou podporu na frontě – jelikož kanony to má pořád perfektní, munice je do toho přehršel a hlavně: na krátkou vzdálenost do těch 8-mi kilometrů to střílí přímo, vysoce nadzvukovou munici, což je proti ukrošské pěchotě a bunkrům lepší zbraň než houfnice, které pálí horním obloukem a granáty dopadají podzvukově, takže jsou varováni. Na modernější tanky, třeba na ukrošské T-64BV nebo T-72 všemožných verzí, to samozřejmě jako tanky nestačí, no ale k takovým použitím nedochází – a na všechna lehčeji pancéřovaná vozidla to je dostatečné. Vzhledem k tomu, že Západ kromě extratěžkých Leopardů/Abramsů nic jiného použitelného nemá, dodává tam všelijaké „plechařiny“ na vraždění velbloudářů, případně obrněné transportéry křížené s lehkými tanky, jako amícký Bradley – a to je i proti takovým starým vykopávkám jako T-54/T-55/T-62 skoro k ničemu.
Javelin má slabou hlavici a na nové ruské tanky T-90M Proryv nestačí vůbec, na modernizované T-72B3 většinou také ne – ať už mají „stříšku“ nebo ne. Hellfire v Ruině nepoužívají, není to z čeho odpalovat – je to letecká/vrtulníková/dronová raketa.
A na všechny fungují miny. Prý je půlka ukrajiny zaminovaná magnetickými minami. To hrozí opravdu průšvihem. Copak oni nebudou Ukrajinci na jaře sít?
A na podzim sklízet?
„Copak oni nebudou Ukrajinci na jaře sít? A na podzim sklízet?“
Proč by to dělali, vždyť ještě nevyklidili „ty sýpky“ po minulé sklizni !! a potom vždyť jim stále někdo posílá peníze, … tak si to obilí koupí jinde a bude to bez práce ….
Jej, to je krásná ukázka tunelového vidění.
Mám jako vždy opět drobný problém:
jak se liší grynt na ARPAnet a jak dotace na toustovej chleba pro Babiše, či čapák.
Boží prostoto!!!!
Nevím ale pokud je mi známo, ty dotace vrátil, tak co furt mrmlete
Myslíte, drahá emo, že vrácením dotace se změnila i minulost?
No ono hlavně na tom nebylo nic nezákonného. Kdyby nebyl v politice nebo alespoň jen jako nevýznamný politik, tak by ho nikdo za Čapí hnízdo nepopotahoval víte? Tam nebyl problém Čapí hnízdo ale za co ho přitisknout ke zdi.
Jinak jsem nikdy ANO ani Babiše nevolila, tedy kromě poslední presidentské volby, kdy se mně, kromě jiného, jevil víc volitelný než ten křivák Pavel. To jen abyste zde netvrdil, že Babišovi se odpustí jeho fanoušky leccos.
Na to, že se to řešilo od roku 2008 a není vyřešené, to bych ty dotacemi vykrmené nizozemce nelitovala, že jim někdo ujídá. Sami budou za bez dvou dvacet.
BabaVanga se tak vždycky netrefila. S těma věštícíma je potíž
Dotace, lobismus, ovlivňování, zájmové skupiny, neni tohle zrovna to , že jsme tam kde jsme a vyměnit Péťu za Jindru nezmění vůbec nic?
Aha… Takže podle vás má vlastně jediný smysl nedělat vůbec nic, protože totiž každá případná změna přinese „Péťu“ za „Jindru“, „Jindru“ za „Péťu“, atd, atd… To fakt nevymyslíš…
Je potřeba systémová změna. Třeba zrovna to přerozdělování, typické pro státně monopolní kapitalismus, kdy se s ním mají zakrýt ty nejhorší chyby systému, ale ony stejně vyhřeznou, neb kapitalismus je v zahnívající fázi. Ale na to my tu nemáme, neb jsme součástí větších struktur.
Základem je zvyšovat si svoji zdatnost, teprve kterou lze uplatnit při vhodné příležitosti. Zdatný celek nemůže být než že zdatných součástí. Ano, jsou lidé, kteří na tom jsou opravdu objektivně velmi špatně. Postižení, těžce nemocní, ti, které bez jejich přičinění srazila pohroma. Jenže takových je menšina.
„Kde já mohla bejt kdybych neztloustla.“
Tak i já kde bych mohl být, kdybych nebyl líný… To by si měl přiznat každý. Kdo dře šestnáct hodin denně aby udřený padl a neměl čas na cokoli jiného? Kdo nemá trochu potřebného času? Kdo doma nemá elektrické světlo? Kdo nemá na ohmataný slovník a učebnici? Na to mají i ti vnejvyloučenějších lokalitách. Jistěže, dřepět před televizí je méně namáhavé. Kdo z těch zdravých, kteří si stěžují je na tom skutečně tak špatně, aby byl potřebný pomoci aby se zvedl a dál pokračoval vlastním přičiněním?
Ten zacatek mi pripomina ono Nerudovske „Bude-li kazdy z nas vyrustat s remenem, bude cely narod z kadru“. Nebo tak nejak to bylo.
Ano. I tak nějak.
jozkovi,10:53, možná to bylo i “ bude-li každý sát z vemene, je celý národ v kvádru“
Lobbing.
Rajchlova škola
2012: https://isport.blesk.cz/clanek/fotbal/117104/rajchl-bojuje-za-online-sazeni-prineslo-by-miliony-eur.html
Zpráva odeslána. A dokonce došla, jak promptně potvrdili.
😀
Tetkagraf – hned jsem si to zapsala do svého černého notýsku potvorských novotvarů.
😀😀
Posláno 2x.
Z druhého telefonu jsem poslal hlas i pětce – Dobré pole. Přijde mi líto těch s nulou…
Nemají lobistu promo reklamu, tak utřou.