22 února, 2025

Včera to začalo…

Slyšeli jste projev J.D. Vance na Mnichovské konferenci? Měli byste si ho najít a pozorně poslouchat. Americký Vidlák si tam s celou Evropou vytřel Síkel, zkritizoval papaláše za cenzuru a omezování svobody slova, vysvětlil jim, že jsou neschopní hlupáci, kteří se bojí vlastních voličů i demokracie, vyjádřil zhnusení nad zrušením voleb v Rumunsku a vůbec neuznal důvod, který nám cpou mééédia, že za tím byl ruský vliv. Demokracie je podle něj křehká cenzurou, nikoliv tím, že lidé mohou říkat vlastní názor. Zkoprnělé eurověrchušce pak vysvětlil, že pokud budou utíkat od svých vlastních voličů, Amerika pro ně nemůže nic udělat…

Jak napsal Zdeněk Benš: „Vance právě vypustil zpět do volné přírody všechny Foltýnem zadržené svině a zasypal všechny pečlivě hloubené příkopy.“

Pískejte konec.

Takhle nějak se musela cítit afghánská vláda, když se dozvěděla, že se Američané stahují a teď si s Tálibánem budou muset poradit sami. Výsledek známe. Přes faktčekování všech Cemperů se vláda neudržela roky, ale jen týdny. Jakmile zmizela americká podpora, obsazoval Tálibán zemi systémem jeden bojovník na jedno město. Proamerickým kolaborantům bylo houby platné, že s Američany vzorně spolupracovali…

Bylo houby platné, že polovina americké veřejné „pomoci“ je vzorně vracena zpět do USA, do soukromých rukou. Bylo jim houby platné, že osvědčovali příchylnost k americké demokracii. Bylo jim houby platné, že dvacet let udělali všechno, co americkému protektorovi viděli na očích. Jednoho dne už toho prostě bylo dost a ausgerechnet to přišlo přesně ve chvíli, kdy bylo obyvatelstvo naštvané jako nikdy a Tálibové měli spoustu důvodů se mstít… Najednou se vynořili i tam, kde by je nikdo nečekal a za pár týdnů bylo po všem. To víte, dvacet let je bombardovali, utlačovali, zavírali…

A co si budeme povídat, ti Tálibové jsou o dost čestnější a poctivější (na místní poměry) než byl Karzáí, takže Američané mohou svoje zájmy levněji a lépe uplatnit u nového režimu. Stačí si nevšímat některých detailů… jako že zakazují rádia i odhalené ženy.

Ejhle, já mluvím o Evropě… americká podpora místních Hamídů Karzáíů končí přesně ve chvíli, kdy už to Američany stojí nějak moc peněz a houby z toho. A ausgerechnet je to ve chvíli, kdy jsou zdejší lidé naštvaní jako nikdy… To víte, dvacet let je omezovali, buzerovali, nálepkovali, mediálně sračkovali, cenzurovali, zavírali…. připravili je o zdraví a některé i utýrali a jiné týrají ještě teď. Jakpak je na tom asi Tommy Robinson?

Kolik takových naštvaných Evropanů je mezi námi, jen o nich doteď nikdo neslyšel? Co když také bude stačit jeden dezolát na jedno město?

Koneckonců, všichni dnešní utlačovaní opozičníci jsou o dost čestnější a poctivější než američtí lokajové, kteří jen hrabou a hrabou… takže se s nimi Trump domluví mnohem levněji a přímočařeji, než kdyby jim musel posílat tučné šeky přes USAID.

J.D. Vance řekl prakticky stejný projev, jaký řekl před pár lety americký místodržící v Kábulu… Američané už nebudou chránit evropské elity před evropským lidem. Američané už nebudou chránit Fialu před českými občany a Lipavského už vůbec ne. A než evropské elity najdou manuál, jak se zachránit přes svými naštvanými poddanými, tak už zřejmě bude po všem. Zatímco Američané konají, Uršula Leyenová zatím představila plán představování plánu. Nekecám. O ničem jiném ten její kompas konkurenceschopnosti není.

Včera jsem měl pocit, že americký plán jde mnohem dál, než jen ukončit nepřátelství s Rusy a získat je na svou stranu proti Číně. Americký plán je o rozbití EU. Rozděl a panuj. EU jako největší americká neziskovka je prostě moc drahá. Jednotlivé státy budou možná asertivnější, ale bude s nimi jednodušší pořízení… je levnější se bavit s Orbánem a obchodovat, než se bavit s Leyenovou a korumpovat. Je lepší rozdělit Evropu na část s americkým plynem a část s ruským plynem. Je levnější se bavit s konzervativci než s liberály…

Bude vlastně lepší, když si lidé zvolí nějaké oblíbenější vlády, které budou normálně obchodovat. Nebude nutné vydávat miliardy na lokaje. A jestli nějaký místodržící byl příliš velká svině… smůla, tak asi bude muset rychle zdrhat…

Teď ještě nic nenaznačuje, že by se evropské vlády měly brzy sesypat. Jeník Cemper by vám vysvětlil, že vše, co říkám, je dezinformace… Evropská jednota je pevná. Ale mezi námi… včera to začalo…

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

347 thoughts on “Včera to začalo…

  1. Včera USAID zaplatil zrušení voleb v Rumunsku a dnes to americký Vidlák kritizuje. Co bude zítra už neví vůbec nikdo. Ani český Vidlák.

    1. Bude jen hůř, dobře už bylo. Evropa vydrbala sama ze sebou. Kolonie se rozpadly, USA potřebují prachy, bude tam stahovat výrobu a hlavně z Evropy. Rusko se přeorientovalo na Asii a možná Afriku, takže co Evropě zbývá?

  2. Koš.er banksterský plán není o rozbití EU. „Rozděl a panuj“ ale tihle SSpasitelé páchají po staletí. EU nemá být levná, ale tupě kazisvětům oddaná, ostatně tak jako dosud.
    Orbán možná věří ve dvě pohlaví, ale i v hromadného vraha jako Spasitele, to nevymyslíš
    https://necenzurovanapravda.cz/2025/02/izraelsky-likud-se-stal-soucasti-patriotu-pro-evropu/

    Trump je také jarmulkář, s koš.er vyděračským nadáním. Šíří zvěsti o 5% HDP na válčení (ve prospěch banksterů, jeho loutkovodičů). HDP je takový banksterský podvrh, ve skutečnosti se ale protektoráty mají u banksterů ještě více zadlužit z čerstvě padělaných peněz, tím znehodnotit strachem krytou měnu další inflací.

  3. Je možné jásat. Změnilo se naše postavení. Přestali jsme být obětmi jejich stupidity a stali jsme se rukojmími.

  4. OT:
    Oprásknuto z twitteru:
    „Evropský parlament se drtivou převahou hlasů usnesl, že současná gruzínská vláda je nelegitimní a bude jednat pouze s bývalou prezidentkou Gruzie“

    Twl., k tomu nedokážu vymyslet komentář.

      1. Jak hlasovali Češi o Návrhu usnesení o dalším zhoršení politické situace v Gruzii!

        https://pbs.twimg.com/media/Gjq_p6VW8AAcIVo?format=jpg

        KONEČNÁ NEHLASOVALA!!! Už zase nehlasovala?

        Mohl by Konečnou prosím Vidlák nějak okomentovat?

        Proti hlasovali!
        Překvapil Filip TUREK za Přísahu! Co říká už rok to i plní a stojí si za tím!!!
        SDN Ondřej Dostál
        SPD Ivan David

          1. Přesně. Pro mne je na té grafice zdaleka podstatnější zpráva hlasování ANO, ani jeden hlas pro. Péťikolka samozřejmě vše pro.

              1. Děkuji, to je pro nás určitě daleko užitečnější, než aby se zabývala nějakým blábolem EU bez jakéhokoli skutečného významu.

                Mimochodem, viděli jste předkladatele ? Vondra a jeho matrace ?

        1. Přijde Vám podobná deklarace s významem mýdlové bubliny podstatná ? Možná tam vůbec nebyla, není to zdržení se.

          1. To se jen utvrzují v jednotě. Za totality komunisti vydávali komuniké. To bylo z francouzštiny,stejně jako manekýna ,kongres a tak. Dnes se vše amerikanizuje,tak máme deklarace, modelky, summity a tak. Ale lidi jsou pořád stejní, dokonce že stejných rodin.

    1. Re: pithart

      Páč jste zcela hloupéééj pithart a nechcete mi pravidelně posílat jeden tisíc korun českých, za který bych vám napovídal, co si máte JEDINĚ SPRÁVNĚ myslet!!!
      Tak například můžete tento jev komentovat poznámkou, že bába z Grúúúzyje se může dát dohromady s běloruskou soudružkou prezidentkou, která se prezidentkou bez okolků rovnou prohlásila sama a prezidentuje v Litvě.
      Naprosto ideální stav.
      A můžou založit něco podobného, jako by Komsomol. Mohlo by se to třeba jmenovat LiSoVyM – Liberááálnyj Sojúúúz Vypatlááánoj Malaďóóóži.

      Jak by to bylo gruzínsky, to ještě nevím, v gruzínštině jsem zatím teprv u třetí lekce.

      1. Pěkné čtení, třeba že v té strašné Gruzii za facku policistovi hrozí i méně, než dostal Čermák za psaní na sociálních sítích.

  5. Budu se opakovat ale z Afghánistánu vysmahli. Z Evropy je to ani nenapadne. Budou okupovat Německo, posilovat vazby s Polskem apod. Ono totiž Evropu lze narozdíl od Afghánistánu dojit.Vůbec nesdílím optimismus.

    1. Re: Folďas

      Klídek, na KAŽDOU svini se vaří voda.
      Soudruh Foltýn by mohl vyprávět.
      Prozatím stačí, jestli Trampík Doník vydrží nesypat zrní neziskovkám a jeho nohsled občas nasere zmrdy v Bruslogradu.
      Orange Donnie se zatím stihl pasovat na vítěze války na UA, páč už předem pověděl, že Ivan prohrál už jen přijetím návrhu na schůzku (OPSÁNO Z MLETÍ HOVEN V ČT24).
      Mám takový hodně blbý pocit, že Ivana si na chleba jen tak nenamaže. Ivanovo postup se neustále zrychluje a ukráckých mrtvol utěšeně přibývá.

      1. „“Klídek, na KAŽDOU svini se vaří voda.““
        Jen aby se nevyvařila … pak by se ten „hrnec“ mohl spálit … a nedej bože, aby tam potom někdo nalil studenou vodu … to by taky mohl prasknout !! Bo fyzika …

    2. Co se týká Polska: Naryškin oznámil, že skupina polských historiků dorazila do Moskvy.
      Domněnky: Rusko nabídlo území kolem Lvova Polsku, za podmínek, že si k tomu najdou právní zdůvodnění v ruských archivech dost silné, aby ho přijala ruská veřejnost. Další podmínky budou dohodnuté s USA a z Polska bude neutrální stát – žádné NATO, žádné cizí základny, žádná společná cvičení s cizí armádou na polském území a omezená velikost armády.

      1. Napadá mě i území okolo Vilniusu.
        Podpořme naše polské bratry v nárocích proti litevským hajzlům.
        Podpořme naše litevské bratry v boji proti nárokům těch polských hajzlů.

        Němcům, aby drželi hubu, bych nabídl zpátky kousek východního polska 🙂

        Byl by to vrcholný kousek ruské diplomacie, poštvat tu pakáž nakaženou antiruskou vzteklinou proti sobě.

          1. Vy nevíte, že naši polští bratři byli vždy obětí ruského medvěda, který je utlačoval s ponižoval ? Vždyť vždy měli polské elity (ty správné )na mysli vybudovat veliké Polsko, o které přišli trojím dělením polské reczy pospolite v 18.stoleti

            1. Naši polští bratři mají talent nasrat současně němce i rusy.
              To se nedá naučit, s tím se musíš narodit.

              1. To skutečně mají. Svého času jsem slyšel v hospodě vyprávění starého vysloužilého policejního zbrojmistra. Ten se zúčastnil setkání pohraniční policie z obou stran Olzy v polském Těšíně. Pochopitelně se opili jak danove , a polští kolegové začali vykřikovat,že zase, až bude vhodná příležitost,obsadí české Těšínsko a řečicky o velikém Polsku. Můj známý vstal a oznámil jim, že je sice po rodičích
                szlonzak ,ale v případě,že se o to pokusi, je přivítá střelbou.S bylo ticho

        1. A Kaunasu.
          Dodnes jsou 19% Litevců ve Vilniusu Poláci, 14% Rusové a 4% Bělorusové.
          V Kaunasu to je ještě zajímavější: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kaunas Z původně polského města za pouhých 20 let je „náhle“ město litevské (ne, že by to Polákům nepatřilo; nesnesou se ani mezi sebou, natožpak s někým jiným).

  6. Pustil jsem si Vanceho projev a přečetl si reakce našich politiků.
    Čína je fuj, Rusko je fuj a teď už je fuj i Amerika, s kým se teď budeme kamarádit?

    P.S. Kdyby jste někdo potkal Pospíšila, popřejte mu za mně všechno nejhorší k jeho dnešnímu svátku a za Okamuru ať skončí v pekle.

        1. Po neschvalenych volbach,
          kdyz ted Gruzie,
          plna hruzy je..
          Hrozi z toho Nato a EU ,krach..

          Vypada to , ze pronasleduji Okamuru a muzou mit v planu z nej udelat mucednika ,
          ,aby za nas trpel bezpravi a aby lid rad mucednika potom zvolil..

        2. Proc se ten Pospisil ,ta zruda nenechal vorezat a proderavet ,aby moh votehotnet ,
          chce jenom predstirat ,co neni..Aby z toho mel povyseni..
          A potom kdyz se pomery votoci , aby moh kricet ja za nic nemuzu , sem byl
          jen vod nich pomylenej.

          1. On je jako ty dětičky, co chtějí od Ježíška pejska, kočicku, králíčka a tak. Za měsíc za dva zjistí, jaké povinnosti jim to přineslo pejsek putuje do útulku ….

              1. Ideální scénář…

                jen jestli ji ta mamka vubec chtela, pokud to porodila za prachy tak tam te materske lasky bude ……. (laskavy ctenar doplni sam)

                a pokud je pravda co se rika, ze je to jirinina kamoska, tak ji bych nesveril ani kukacku

  7. Jestli to Trump s Putinem budou chtít dát opravdu dohromady, budou se muset rozhodnout, že kromě Ukrajiny společně denacifikují celou Evropu!

  8. Je to jen jiná politika USA, politika „Made in Trump“. To co teď prezentuje ještě neznamená, že to je i cíl. Zatím jen straší na všechny strany a třeba to ani není cíl, třeba jen čeká, že dostane výhodnou protinabídku. Něco jako arabský obchodník na tržišti, kdy přepálí cenu a pokud kupující půjde na polovinu, tak ještě obrovsky vydělá.
    Třeba jen straší Zelenského a bohatě bude stačit protinabídka o 500 miliardách ve vzácných kovech.
    Třeba jen straší EU a bohatě bude stačit nákup demokratického plynu a ropy, amerických zbraní za 5% DPH a vstřícná dohoda na clech.
    Třeba bude stačit jen více základen v Grónsku a Panamský průplav v rukou US-fondů.
    Třeba bude stačit přesun vytipovaných fabrik z Mexika a Canady zpět do USA.

    Ale vyhrazuji si, v tomto případě, právo na omyl..

    1. Přečetl jsem si teď vidláka o Vanceho projevu a chtěl napsat koment.
      Pak jsem si přečetl ten Váš, a tak to své připojím:
      Jak to říkal Hamlet? – „slova, slova, slova“.
      Slova nic nestojí. Rozhodují činy. A k těm je zatím ještě cesta daleká. A když už se zdálo, že Trump našel zkratku, poradil si deep state osvědčenými soudci. A je po vtákách. Prý dočasně. S tím pojmem máme od roku 1968 zkušenost. Dokonce se říkalo, že jednotkou dočasnosti je „jeden furt“.
      Byl bych velmi opatrný s pozitivními očekáváními.
      U nás vždy platilo pořekadlo – „Pes psa nepokouše“.

      1. Cela ta zalezitost vypada takhle..
        Nejdriv usak navadel ukra na rusa a s tim , ze mu ve vsem pomuze..
        Pomahal ukrovi ,ale ted zjistil, ze to nebyla pomoc ,ale mega dluh s urokama.
        Ted nechce pomahat a chce vod ukra dluh zpatky ve vysi 500 milionu.
        Ukr nema dolary , ale ma ty vzacny kovy. Ty nema , pac mu mezitim na ne vlez rus.
        Ukr prohrava s rusem..
        Usak chce, aby Nato a EU davali vo to vic miliard na valku a pomoc ,
        ze prohravajicimu ukrovi uz nebude nic davat..
        Aby se Nato a EU se poradne vyzbrojili, kupovanim si zbrani vod usaka…
        Kdyz Nato a EU uz nemaji penize , usak jim rad pomuze ,pucovanim na urok..
        Aby Nato a EU sli do valky , to je ted v jejich zajmu ,na rusa, pac ukr prohrava..
        Nato a EU pomoc ukrovi nebude pujcka , pac by nemoh splacet usakovi za pomoc,
        do hrobu…
        Nato a EU za pomoc usakovi , ktera nesmi bejt dluh , nedostanou nic.
        Nic taky nezbude..Kdyz neco z ukra zachrani, EU a Nato pomuze s povalecnym vybudovanim ukra ..

        1. Ano.
          Ale takhle se tu neuvažuje. Teď se tu óchá a áchá nad Trumpem a jeho hokynářskou partou a běda tomu, kdo to vidí jinak.

          1. Souhlas.
            Samozřejmě, že ekonomicky z toho nebudeme mít nic. Naopak, budeme ještě muset podporovat US, že jim budeme sypat další „money“ za předražené zbraně ala stíhací šrot, aby oni měli na harašení proti Číně.
            To už je úděl příštipkářů.

            Nicméně, pokud celý ten proces bude doprovázen vyhnáním progresivců tam, kam patří /do pr.ele dějin/ a návratem lidského života k přírodním a přirozeným hodnotám, tak dík i za to.

            1. K „přirozeným hodnotám“ podle Trumpovy party ovšem patří např. i úplný zákaz interrupcí. Což v důsledku znamená trýznivou smrt na sepsi po odumření plodu a jiné komplikace pro tisíce žen ročně.
              Nebo rušení federálních fondů na podporu rodin s postiženými dětmi. Což v důsledku znamená, že ty děti zemřou kvůli nedostatku léků a zdravotnické péče. Nebo jakékoli péče, protože je rodiče prostě někde odloží a odjedou; ústavy soc. péče totiž byly v USA zrušeny v pol. 90. let.

              1. Trochu lžete Občane, Trump legislativu kolem potratů nechal na jednotlivých státech. S podstatnou vyjímkou, zakázal potraty v posledním trimestru těhotenství.
                S tím, by snad mohl souhlasit i někdo takový jako Vy.
                V praxi nebyly vyjímkou i „potraty“ po porodu. S tím také souvisí pumové útoky a útoky se zbraní na potratové kliniky, ze strany „křesťanských fanatiků“.
                Pokud jsem napsal nějaké dezinfo, uvítám, když mě Vevča a ostatní tam bydlící opraví.
                Vďaka!

                    1. Nebojte, vyhrát Kamala, zavedli to tu progresivci ve jménu práva žen do dvou let také.

                1. To udělal NS za Bidena, nikoli za Trumpa.
                  Trumpovy konzervy usilovaly a usilují o úplný zákaz v celých USA.
                  Jakože v posledním trimestru nemůže plod odumřít nebo mít deformace či onemocnění skoro nebo zcela neslučitelné se životem? Nebo že stav ženy se ve třetím trimestru nemůže zhoršit natolik, že ji těhotenství ohrožuje na životě?
                  Opak je pravdou.

                  To nebyli a nejsou fanatici v uvozovkách. To byli a jsou fanatičtí magoři zcela bez uvozovek.

                  1. No je vidět, že “ potraty“ by měl být problém medicínský a ne politický. Po 24 týdnu těhotenství se už neříká potrat, ale předčasný porod, s povinností plod zachraňovat. Jestli to mají v USA jinak, tak jsou na hlavu. Jak tam řeší preklamsii nebo help syndrom?

                    1. Oni je zabijeji. Vetsinou uz v deloze. A kdyz se nekteremu podari se narodit, tak ho zabiji pak. Je to horor.

                    2. V USA mají stejnou stejnou terminologii jako v Evropě.
                      Ovšem postup při porodu a po něm záleží na rozsahu pojištění, protože neonatologie je nesmírně nákladný obor. Takže rodiče nedonošeňátka dostanou otázku, zda udržovat nebo ne; pokud ano, tak jak to hodlají hradit. A tak je internet plný dojemných videjí s inkubátory a mašinami, jejichž prostřednictvím rodiče žebrají o lajky a kliky, aby jim šly prachy za reklamu. Nebo mají rovnou e-shop.

                      Jak v je to v USA s vyvoláváním porodu, netuším. Ale on to není nic jednoduchého a dost často se to prostě nepovede. Co se děje pak, nevím.

                    3. Něco bude v té Americe hodně špatně. V NG byl článek, jak celosvětově klesá novorozenecká úmrtnost i úmrtnost matek při porodu, zlepšení je i ve vyloženě chudých zemích, třeba v Africe, ale co říkají statistiky? Ohledně úmrtnosti žen při porodu je na prvním místě Srbsko a na druhém místě, teď pozor, simsalabim, USA. Nejbohatší země na světě s neomezenými možnostmi a umírá tam při porodu po chudém Srbsku nejvíce žen na světě. A pokud se to vezme ještě rasově, černošky mnohonásobně víc, než bělošky.

                    4. Opravník omylů – co se týče Srbska. Za agrese NATO, tam byla použita munice s obsahem obohacného uranu. Není se co divit.

                  2. Je zasadni rozdil mez elektivnim potratem, a medicinskym. Zakony jsou na to jine. Kecas, Obcane. Fuj.

                    Tech problemu je tu vice… napriklad ten, ze progresivci si vymysli nejakou klicku… jako ze „dusevni utrpeni“ z toho, ze nejaka zena se najednou lekne, ze ma za tri mesice porodit, a potratove kliniky tomu daji nalepku medicinskou. Nebo rodina dost pozde objevi, ze jejich trinactileta je tehotna, a hledaji, kdo by ten plod byl ochoten zabit, a schoval to pred zkoumavyma ocima.

                    1. potratove kliniky tomu daji nalepku medicinskou.

                      No v tom bude asi to jádro pudla. Když si v Americe zaplatíš, jsou doktoři schopni čehokoli. Viz např plný internet, jak plastičtí chirurgové udělají z lidí úplné zrůdičky, místo aby je poslali na psychiatrii. To tady zatím, i když si myslím jen setrvačností ještě zbylou z totality, ve zdravotnictví není.

                    2. Je to tak.
                      Proto se ta kampan MAHA takj uchytila. Protoze je v tom takova korupce a bordel, ze i Americani toho maji pokrk.

                    3. Donatella Versace třeba..
                      A Michaela Jacksona, namísto toho, aby ho opatrovali jako oko v hlavě, hotový federální poklad, tak ho doktoři pomáhali zabít.

                      Jako bigbíťák, hardrocker a trochumuzikant, mám samozřejmě vůči Jacksonovi spoustu výhrad 😀
                      Ale to, že to byl úžasný i všestranný talent, ale hlavně perfekcionista přes zvuk i organizaci, to mu upřít nemůžu. Thriller jsem si -k čertu se vším- poslechl z amerického výlisku prestižní firmy, americkou přenoskou..
                      Zrovna Jacksonovi -paradoxně- prachy pomohly do hrobu úplně stejně, jako pomohly W. Houston i její dceři.
                      Přes námitky, že za hromadu peněz si lze dopřávat i hromady kvalitního fetu, bylo imho těch jmenovaných škoda.

                    4. Nikdy jsem neměl ani jednoho z nich v oblibě, ale uznávám, že Jacksona je mi líto. Podle mého neměl šanci vyrůst v zodpovědného dospělého člověka při tom šíleném cirkusovém drilu od útlého dětství. Je hodně zajímavé, že dnes se oficiálně nesmí na dítě vztáhnout ruka, ale tyto metody jsou pořád tolerovány.

                    5. Hele, Vevčo, od Vaší „malé země jménem Argentina“ beru cokoli od Vás s mimořádnou nedůvěrou.
                      Mimochodem, Vy svoje „informace“ čerpáte odkud? Z prolajfistických webů?

                    6. Občane, myslím, že nikdo zde neoslavuje Trumpa a jeho tým kvůli tomu, že by se USA chovaly k Evropě (a rády by i k celému světu) po stránce ekonomické nějak vstřícně, nebo alespoň neutrálně. Je jasné, že se Trump pokusí vysát Evropu co to půjde. Ale na druhou stranu přece jen jeho zvolení zdá se přineslo i pro nás některá pozitiva.
                      Za prvé jeho samotné zvolení, stejně jako jeho první, kdy byli naši libtardi, zejména v ČT a mainstreamu zase směšní.
                      Za druhé některé jeho kroky směrem k normální rodině, k omezení neskutečného zvýhodňování tzv. „jiných genderů“ nebo jak se to nazývá, tzn. těch 80 pohlaví, ničení sportu přes transgender a podobně. Podobně s migrací, není špatné, že s tím chce něco dělat, otázka je jak a jak se mu to podaří, ale i Evropa má s migranty velké problémy a její představitelé pořád nic, takže i to je z jeho strany pozitivum.
                      Za třetí, možná se konečně dozvíme něco víc o covidu a hlavně o „vakcínách proti němu“, což ale se zrovna asi Vám nelíbí, uvidíme.
                      Za čtvrté utnutí penězovodů různým politickým neziskovkám, agenturám a médiím a odkrytí kolik komu bylo posíláno. Zřejmě bohužel ne všech penězovodů z USA ale alespoň něco.
                      A za páté, neměl snad Vance pravdu v tom, že evropští státníci neberou ohledy na názory lidí? Neměl pravdu co se týká voleb v Rumunsku? Měl, tedy podle mého.
                      Jak to mají USA s potraty není pro nás důležité ani trochu, zvolili si ho občané USA a je to jejich rozhodnutí. Nás se to netýká.
                      Jak to bude s Ukrajinou samozřejmě je ve hvězdách ale tam doufám, že Rusové se nenechají nějak napálit, ale je příjemné vidět Zelenského, Klička a další v takovém stavu.
                      A ještě příjemnější je vidět ty naše mopslíky počínaje generálem Zradou přes svatého knedlíka Lipavského a další a další gaunery
                      včetně komediantů.

                    7. Kocko, je to marne. Obcan se zrejme dal naverbovat k tem woke. Ti by na Trumpa plivali, i kdyby ukoncil valku na Ukrajine dnes vecer, a domu ho nesli andele na svych perutich.

                2. Nejvyssi soud Ameriky (jeste za Bidena) poslal rozhodovani o potratech zpet statum. Tak to melo byt vzdycky.

                  Pepane, Obcan bohuzel lze casto.

                  1. Nebylo to proto, že je Trump předtím chtěl federálně alespoň nějak omezit, aby v ultra progresivistických státech nemohli až do porodu ?

                    1. Tymak: To je storka na dlouhe lokte. Ten federalni zakon zacatkem 70. let byl pry protlacen dost podvodem. Cele ty leta od te doby konzervativci proti tomu protestuji… proste horka brambora, ktera se prehazuje z ruky na ruku.

                      A uz dlouho se mluvilo o tom, ze by se to melo vratit individualnim statum. Neni to specificky vec Trumpa. Ten to akorat do jiste miry umoznil tim, ze dosadil o neco konzervativnejsi nejvyssi soudce. Ale ono by se to stalo nakonec tak jak tak.

                  2. Co to žvaníte, ženská?

                    „Občan napsal:15 února, 2025 (15:31)
                    To udělal NS za Bidena, nikoli za Trumpa.
                    Trumpovy konzervy usilovaly a usilují o úplný zákaz v celých USA…“

        2. Re, Anonym (8:28):
          OK. Jen poopravím, není to 500 milionu, ale 500 miliard, a je to v dolarech.

      2. „Pes psa nepokouše“ – to neznám. Jo, kdyby to bylo „Kapr kapra nepokouše“, to už je něco jiného. Protože jak známo, kapr nekouše, kapr žužlá! 😀

        Ne, vážně, rčení na tuhle situaci je tradiční české: Vrána vráně oči nevyklove.

        Pardon, konec jazykového okénka.

      3. Na to má radu taky president Salvadoru Bukele. Prý měl z počátku ten samý problém, ale nyní už jsou soudci, kteří nesoudili, ale dělali politiku, ve vězení…!

  9. OT: Konecne:

    „Prezident Trump právě podepsal nařízení o zastavení financování škol, které nařizují očkování vakcínou COVID.“

    Ted jeste zakazat to svinstvo pichat miminum.

    1. Těším se na Kenedyho. Tedy jestli mu vydrží elán.
      Bylo by třeba pár hajzlů pozavírat. Na špičky nedojde, to je jasné, ale i oni by mohli trochu přibrzdit, z pudu sebezáchovy.

      1. Souhlas. Ti, kteří dávali ústní příkazy vyklouznou, ale ti podepsaní by měli nést odpovědnost.
        Aby se přibrzdila ta šílená praxe mít funkci bez odpovědnosti.

      2. Myslím, že Kennedy má výdrž v genech a motivaci z otce a strýce. Bohužel ale druhá strana dobře ví, co jediné na něj platí.

          1. Storku? O čem přesně?
            A neovlivní ten pozitivní konec to, že otec i strejda byli demokrati?
            A proč se tak hrozně opatrně našlapuje okolo Ethel?

            1. No prece o tom, co se opravdu stalo, s obema. Je to dosud otevrena rana v tele Ameriky, co nema moznost se zhojit.

              A co se rika o Ethel? Nic nevim…

  10. Rozkošný detail. Gregorová napsala:

    „Slova ‚ochrana demokracie‘ nikdy nebyla používaná v tak opačném smyslu, než jaký skutečně mají“.

    Kdyby tohle řekla o politice EU, konstatoval bych, že jí Vance otevřel oči.
    Kdepak. Řekla to o Vanceho projevu …

    Už nékdo volal Chocholouškovi? 😀☹️

    1. Kdykoliv, když lepševici začnou o „nebezpečí pro deokracii“, je pro správné pochopení jádra sdělení nutné vyměnit slovo „demokracie“ za výraz „naše koryta.“ Pak jejich věta většinou dává smysl.

  11. „Včera to začalo…“
    Dovolím si skromně připodotknou, že nikoli v ČR. Libtardi stále představují mocnou sílu, soustředěnou ve velkých městech. Kdyby se volby konaly hned zítra, tak v metropoli má koalice SPOLU jistých 70% hlasů.
    Uvedu historické paralely potvrzující mé tvrzení, že „nic nezačalo.“ Ještě 7.5. 1945 se dělný lid ve všemožných „Kolbenkách“ do 15:00 hod podílel na válečné výrobě pro III. Říši. Tzv. „Pražského povstání“ se zúčastnila v poměru k celkovému počtu obyvatel metropole jen hrstka statečných. O 44 let později, když „tály ledy“ v satelitech SSSR, bylo Česko úplně poslední zemí, kde padla vláda. Kdyby za ideály Sametové revoluce neobětoval život student Šmíd (=katalizátor dějů), máte tady socialismus do dněšních dnů. Později se ukázalo, že se jedná o fámu a „mrtvý“ student byl ve skutečnosti agent StB – Zivčák. Drobná lest ale splněla účel, mlčící většina se probrala z letargie…Na základě zkušeností si dovolím tvrdit, že referendum o vystoupení z EU se v Česku přístích 5 dekád neuskuteční. Rozpuštění EU musí iniciovat jiné státy. Čili případná změna stávajících poměrů k nám, jako vždy, dorazí „zvnějšku“ a občané budou postaveni před „hotovou věc.“

    1. To máte sice pravdu, ale proč s výkřiky o referendu trochu nezlobit?
      Je to jako s tím šifrováním s pomocí „Hříchů otců“ ve Švejkovi – „Praktického významu to nemá“ (hejtman Ságner).

      1. Zlobivé výkřiky o referendu…
        Vlastně jste to – přičemž ani docela málo bezděčně, o čemu jsem přesvědčen – na tomto fóru první či jeden z prvních otevřeně pojmenoval.
        Téměř každý si nicméně té nerealizovatelnosti prosazení (nezaměňovat s „nejdeto“) a de facto nepochybnosti ev. výsledku je vědom, a to včetně požadavek přijetí zákona o referendu deklamujících a požadujících politických subjektů. Stav společnosti i „ochoty“ většiny politických stran je totiž velmi dobře znám.

        I když jsem si vědom, že je to pro mnohé hodnotová záležitost, protože kdo je odmítá, „signalizuje“ tím podle nich zaprodanost a souhlas se všemi idiociemi EU, stejně je tato situace zvláštní. Až schizofrenní, mohlo by se říct, protože velmi zásadní věc, totiž kdo je přítel a kdo nepřítel, je měřena a striktně hodnocena dle abstraktního parametru, navíc ani nebývá rozlišován zákon o něm a referendum samotné.

        1. Jednoduchost sama , nejdrive vrchnost vyhlasi podepisovaci akci ,aby zjistila
          zda si vlada lidu, demokraticky preje to referendum.
          Nedosahne se sto tisic podpisu a to znamena , ze lid si vseobecny hlasovani vo clenstvi v Nato , nebo v EU nepreje.

        2. Nedá se svítit! (Babička snědla svíčky, dědeček vypil petrolej.)
          Inspirován Podhol Čupryna Mlat -, -em (10:36) znovupootevírám jazykové okénko: ani kapacity v ÚJČ nedokáží vysvětlit původ tohoto rčení https://dotazy.ujc.cas.cz/odpovedi/?id_odpoved=8050&filter=1

          K věci (referendu o vystoupení z/setrvání v ŽN*): zvostávám sice zatímně rouněž v názoře septickém. Slovo septický může být odvozeno od sepse [otravy krve] (septický šok) nebo od septiku [počišťovače-vyhnívače splaškův] (septická nádrž, septický vysavač). Sepse i septik pocházejí z řeckého σήπω [sēpō] = práchnivěti, hníti (odtud již jen krůček ke společenskému zahnívání).
          Ale: zde https://infogram.com/hlasovani-v-hypotetickem-referendu-1hnq41o0k7m8k23 jest znázorněno, kolik procent voličů by v hypotetickém referendu hlasovalo pro setrvání v ŽN*
          Zhotovitelem je STEM , USAID powered, přesto stojí za povšimnutí, že v letech 2012, 2015 a 2016 bylo pro setrvání méně než 50 %. V roce 2012 to prý bylo v důsledku „dluhové krize eurozóny“ a v letech 2015 a 2016 v důsledku „migrační krize“.
          Čili to s tou většinovou podporou dlení v ŽN není zas tak jisté, v dobách krizových.

          *ŽN = žalář národův

          1. Na tu zkratku jsem znal odpověď prakticky ihned. Kde jinde se koneckonců úpí.
            Inspiroval jste mě taky k nahlédnutí do studnic našeho jazyka, původně se to mělo vyslovovat želar od – trpěti želem/žalem. Alternativně to – taková byla úvaha – mohlo taky vycházet ze středohornoněmeckého „sölre“ (horní poschodí), dnes tomu tam říkají Soller, to je z latinského solarium. Což ovšem z významového hlediska je poněkud matoucí (s čímž i věčně s něčím nesouhlasící já souhlasím).

            Nakonec se to ale vysvětlilo, žaláře se v dávných dobách přirozeně nacházely ve sklepech či obecně většinou pod zemí, věže v úvahu kvůli velmi málo prostorným oknům brát taky nelze. A možnost umístění takových těch zaklapovacích ozařovacích lůžek v žaláři lze vyloučit i bez nahlížení do studnic, všeobecně je přece známo, že místo nich se vkládalo do klády. To sölre ve skutečnosti dalo vzniknout našemu tehdejšímu ekvivalentu žoléř, želéř, což je – pavlač. Scházejí-li se tedy dnešní dámy k seriózním diskusím o naléhavém dnešku v solariu, naprosto nejde o nějakou novinku…

            Ale s těmi čísílky, Vy už dobře víte jak na mě. Hned jsem po nich skočil jako když hoch (našeho slunně – zde nebudu používat solárně – socialistického mladí) dostal pod stromek Merkura. Já tehdy sice po něm neskákal, ale víte přece, že jsem pravičák a že takoví lidi jsou divní.
            No, hned jsem udělal aritmetický průměr, ten je slabě nad 55% pro nevýstup. To nelze nazvat vítězstvím drtivým. I pod tímto článkem sice byla uvedena stará potvrzená pravda, že výzkumy se cinkají. Teď nevím která, jedna agentura totiž dala S! myslím jen kolem 4%. Ale ta je taky placená tím USAHIV, tím je to vysvětleno. Jiná byla mnohem pravdivější (klidně je možné, že jimi nebyla placena), ta mu dala tuším vysoce přes 6%. S tímto výsledkem by naděje na přijetí zákona a jeho uskutečnění už získala naprosto jiné kontury.

            Ale k čísílkům. Vaše připomínka piklení STEM a USAHIV samozřejmě svědčí o možnosti, že některé Losnovy hlasy byly vždy připisovány Mažňákovi. Klidně to tedy ve skutečnosti může být tak, že těch něco přes 55% naopak dlouhodobě chce přestat úpět.
            Proto si pouze říkám, zda by bylo lze brát v potaz rozdíl mezi hypotetickou myšlenkou na obcování se Satanem a skutečné obcováníť s tou bestií. Tím je míněna pochopitelně EU, vždyť nejsem padlej na palici. Sice bych o sobě neměl zabrušovat takto daleko, ale jednou jsem taky hypoteticky uvažoval o obcování. Sice ne přímo se Satanem, ale měla chlupatý nohy až k pupku, proto nosila jednodílný plavky. A byla i pro, jenže jsem si to nakonec rozmyslel.

            Tím vším pochopitelně (pro jistotu, my, pravičáci, takoví jsme) připouštím, že může jít v mém předchozím komentáři o krutou chybu. Že vůle lidu skutečně zní, že se pude pryč a pak se kdyžtak domluví, co se tam bude dělat. Z významového hlediska, tzn. pojmenovávání, naznačování tendencí smýšlení na zvolených příkladech, to vše taky může u tohoto mého komentáře znamenat, že při svém kapitalistickém smýšlení si už dopředu spřádám plány pak na tom vydělat…

            1. Žalář. Zajímavé. Těžce inspirativní:

              Dáme tedy žalář, aby bylo něco biologického (caveolae, viz níže), Žalý, aby bylo něco východního, a líh, aby bylo něco chemického.

              Ohledně žaláře se kloním k názoru, ba skoro jsem přesvědčen, že pochází z ǧaiol(e n. [also gaioel, gaol(e, gaiel, gaihole, gail(e, geale, geil, geavel & jaiole, jaole, jail(e, jeil, jale, javel, jowel, ȝaile] [zdroj: Middle English Compendium], a to je původem z latinského caveola = jeskyňka [caveolae jsou buněčné struktury, nějaká vyobrazení např. v diplomce https://is.muni.cz/th/a90cz/diplomka.pdf ].

              Žalý, Žalý náš,
              zdaž nás všecky znáš?
              Vždyť my Tebe denně zříme,
              kdy tvá hlava v mračnech dříme
              i když čelo jasné máš!
              Žalý, Žalý náš,
              skalné témě máš!!!
              Neslyšel jsi nás tu pěti?
              My jsme Štěpanické děti
              jež Ty s výše ohlídáš!!
              Žalý, Žalý náš,
              ty se mračit znáš,
              Jako Tvoje skalné témě,
              vztyčí se i Čechů plémě,
              však ty jednou uhlídáš!!
              Žalý, Žalý náš,
              Ty se usmíváš?!
              Na svou čest Ti přísaháme,
              že my pro vlast život dáme,
              s námi bude Pán Bůh náš!!
              (zveršoval Josef Šír, spisovatel a učitel v Jilemnici, 1900)

              Vystopovatelná souvislost [vztyčí se Čechů plémě, s výše mračen ohlídáno Žalým] s dnešní společenskou objednávkou na vyproštení z žaláře národův (ŽN).
              O Žalém se poudá, že se na něm rychtoval k odchodu z vlasti Jan Ámos Komenský. V žalu. Proto se to tak jmenuje, Žalý. [„Svým názvem připomíná žal J. A. Komenského, loučícího se odtud posledními pohledy po drahé České zemi.“] Předtím to byl Heidelberg. Kristina Poniatowska, schovanka Angeliny Zárubové z Hustiřan, majitelky panství Horní Branná, po zhlédnutí komety 12. listopadu 1627 upadala extatických stavů, v nichž prorokovala budoucnost českého národa. Komenský dorazil do Horní Branné v únoru 1628, aby zapsal její proroctví. V Branné už na něj čekala skupinka ustrašených členů Jednoty českých bratří, netrpělivě čekajících na odchod ze země. Z Horní Branné pak Komenský nastoupil za doprovodu skupiny nejvěrnějších, včetně Kristiny Poniatovské, svou cestu do polského exilu. Komenský vystoupal na Žalý, aby se tu naposledy rozloučil s vlastí před svým odchodem do emigrace.

              Ve skutečnosti je to s Žalým spíše, podle uznávaného znalce české toponomastiky Antonína Profouse, tak, že název hory je odvozen od slovesa „žnout“, tedy sekat trávu kosou či srpem. Žalý byl „jistě“ jedna z prvních krkonošských hor, na jejímž úbočí někdo žal trávu; Žalý pak byl žnutý, vyžínaný kopec.
              zdroj: velmi zajímavé pojednání Tomáše Korbela ve sborníku Historická geografie 45/2 (2019) na str. 293-322 (v prohlížeči 118-147) https://www.hiu.cas.cz/user_uploads/vydavatelska_cinnost/periodika/historicka_geografie/hg_45_2_2019_fin_el_verze.pdf
              Mimo jiné je zde zaznamenáno převratné odhalení Jana Hollmana, řečeného Košlhannes, o původu německého jména Krakonoše (před nějakou dobou zde na fóru o tom též byla vedena rozprava) – počítání řepy prý je nesmysl: Celá legenda o „Zählen der Rüben“, jest nesmyslem. Onen duch neb vládce hor sídlil na Hrubým Žalý a z toho jména Hrubyzal povstalo Rubycal a Rübecal. Když jsem to pak vypravoval svého času starému Menecovi a hajnému Václavů v Benecku, potvrdili mi, že o tom nejen od starých slyšeli, ale vypravovali mi, že na Hrubým Žalý bývalo obětiště, božiště, a že tam prý měl sídliti i Krakonoš. Obřady obstarávalo prý v pohanských dobách obyvatelstvo Kněžic a vsi Žalý. Mezi Předním a Hrubým (Zadním) Žalým jsou místa, kde dříve říkalo „na sklípku“ a „na starém pohřebišti“ (vyprávěl hajný Václavů). Sklípek byl, jak jsem zjistil, kameny vyzděný hrob se zbytky střepů popelnic a ohořelých kostí, zlomky a škvárami z bronzu. Motiv Žalého jako Krakonošova sídla se zde tudíž prolíná s motivem bájného slovanského pohřebiště.

              No a nakonec ten líh (a slovensky lieh), ten je vůbec nejhorší. Podobně jako se neví, jak vzniklo „nedá se svítit“, neví se, jak vzniklo slovo líh. To je hrůza http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3162
              Obmýšlím, jestli to nějak nemůže být od líti (slovensky liať) ???

              Tím se uzavírá jazykové okénko.

              ——

              Předlouhost tohoto příspěvku budiž obecenstvem omluvena.

                1. Díky. Bude zkoumáno.

                  Další stopa je sanskrt:
                  lih = „lízať, chutnať, sŕkať“,
                  https://www.wisdomlib.org/definition/lih
                  https://de.wisdomlib.org/definition/lih
                  lecken, belecken, leckend geniessen – lízat, olizovat, užívat si lízání, auf der Zunge schmelzen lassen – nechat rozplynout na jazyku
                  též protoindoevropské leyǵʰ- [to docela odpovídá zápisu v Jungmannově slovníku leyh] https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Indo-European/ley%C7%B5%CA%B0-

                  Asi to sem přinesli Cikáni…

          2. Z. H. 11:00

            Předlouhost…, no, znám i delší klovače…
            A protože okénky se dá nahlížet do všech stran, rovnou by se mohlo pátratiť, proč pták klove. Proč uhodit zobákem je klovnout. Staří Čechové nelízali lihoviny, pod jejich vlivem se tedy klovatiť nezačalo, tak jestli von to zas nevymyslel nějaký středohornoněmec. Ale taky, jestli se tomu blíž k horní či blíž ke střední části tam opravdu říkalo klofen, klidně tam ta jazyková stopa nemusí začínat, nýbrž se odtud může naopak vracet zpátky sem. Ke prapředkům Ivana M.
            Ale nechme už klování být, protože by se pak zase šlo na třeba ten vliv – zdali se něco vlilo(?), taky na zobák – zobat (jak daleko je od klovat) atd. atd. Úplně bychom u toho zapomněli na vůli/nevůli lidu někam jít a diskutovat tam, co se tam bude dělat.

            Takže k věci.
            Vlastně by se mohlo říct, že učitel národů na vrchu Žalý cítil svůj žal u svého odchodu ze žaláře (zde ze žaláře víry, přirozeně následně národův). A lze jen spekulovat, zda si v hlavě říkal, jak to celé vlastně notuje, či zda věděl o tom kosení trávy a že to tam kolem něj nejspíš nebezpečné páchalo starým pohanstvím.

            Pozn., žnout – kosit, máchat (nikoli prádlo) kosou. Takových slov je taky spousta, že z podstatného jména se udělá sloveso. I v jiných jazycích. Protože nechci být tolik předlouhý, jen krátká ukázka, nebudu zbytečně zabíhat do detailů. Jednomu Irovi, zvědavému, co vše se tu dělo v běžném životě za slunného socialismu, jsem vyprávěl, jak jsme coby kluci podnikli night raid na jeden kravín. Abychom si zkusili ruční dojení krav, protože jeden se vytahoval, že jeho babička tam dělá a dovolila mu to zkusit. A jak nám jich pár uteklo (volným krokem nezadržitelně odešlo – protože jsme taky utekli) ke vsi. Jistě ale jen naprosto náhodně tím směrem, o kravách je známo, že si své věci podrobně neplánují. Taky jsme se pak dozvěděli, že některé k té vsi prý ani nedošly, jen tam na různých místech postávaly. A nešlo o moc krav, jen prý o malé jednotky, o jedince.
            Ale šlo u naší rozpravy o to dojení. Neznal jsem to slovo, tak jsem mu je sdělil pantomimou. Vzduchem jsem tahal za struky a ptal se jak se to řekne. A on mi sdělil, že – milk the cow. Což asi volně lze přeložit mlékovat krávu.

            Věděl tedy tehdy Jan Ámos K., či pouze se domníval..? Či mu to v tu chvíli bylo u řitiť?

            S tím Irem, anglicky se to (samozřejmě ne to dojení výše) řekne jail. To kromě jiného, my na to taky máme víc slov, je to ale další indicie pro Vaši stopu. Injailed je uvězněn, doslovně vžalářován, to jsou oba taky pěkné příklady zeslovesení.

            Jak jsem předeslal, držel jsem se věci, tzn. té, že by se šlo a tam domluvilo, co se tam bude dělat. Přesněji tedy, odkud by se tam šlo.

            1. … nebezpečné páchalo…
              Já ho jednou zabiju. To určitě nějak jde. Ne toho podsouvače slov vypnout, prostě jej skutečně zabít. Mrtvej aby byl.
              Nebezpečně páchnout – zatouchat, smrdět…, určitě jsou na to taky nahlížecí okénka, ale ty nejsou k věci pude se a tam se pak domluví…

              1. Já ještě mám, dokonce u toho nebudu dělat humory. Dlouho jsem to v minulosti měl „než v těchhle sračkách, půjdu raději do neznáma, i když by tam měly bejt větší“. Na takzvanou první dobrou bych proto vystupoval až bych brečel. Ale už mi to jaksi nejde, protože ta „první“ by nebyla dobrá ani málo a nešel bych do neznáma s možným ještě horším, ale s jistým neskonale horším.

                Tu jistotu horšího mimochodem akceleroval právě Trump. Hypotetický obrázek – po referendu byl včera ohlášen náš výstup. A o jeho podmínkách se začalo jednat se šokovanou EU, vedenou papaláši, zhrzenými a zuřivostí šílenými ze svého ponížení. Takovými, co by dali nevím co za to, aby si mohli na něčem zchladit žáhu. A kteří tam budou naneštěstí ještě přes čtyři roky, kdy tady u nás je velmi silná pátá kolona, která by jim ze své podobné zhrzenosti šla na ruku.
                Jako, že prostě se jedny smlouvy jednoduše zruší a druhý se postupně udělají? Aha, tak to jsem klidnej…

                1. Buďte v klidu. Sami (ČR) nevystoupíme, a až se to rozsype samo, tak to vezmeme na vědomí.
                  Mně to teda je líto, jelikož budeme ještě zbytečně dlouho trpět pod knutou, a to protože:

                  Když večer den se schýlí
                  zalezem pod peřiny.
                  Táto, dlouho nezívej
                  dobrou noc, odpočívej

                  V hlubokém stínu noci
                  potkal jsem kreaturu moci
                  Ta zrůda měla lidskou tvář
                  Já začal jsem se potit
                  že by mě mohla chytit
                  Ze sna mi vzbudil vlastní pláč
                  ta zrůda měla lidskou tvář

                  Usíná i sídliště
                  zvířátka, hračky, hřiště
                  Sen motýl oknem přiletí
                  dobrou noc, milé děti

                  Nemoh jsem tomu věřit
                  začal jsem si ji měřit
                  Ta zrůda měla lidský hlas
                  Pak jsem se začal stydět
                  to zvíře to je člověk
                  z masa a krve jeden z nás
                  ta zrůda měla lidský hlas

                  Měsíc klid noci hlídá
                  družice kolem lítá
                  Hlídka ulicí chodí
                  dobrou noc všichni lidi

                  Probudil jsem se ze snu
                  ruku mi přitom tisknul
                  příslušník moci – lidský strach
                  Nechal mě ještě dýchat
                  abysem mu moh zpívat
                  Netvor hroznější než je drak
                  příslušník moci – lidský strach

                  https://www.youtube.com/watch?v=MEtG9g1ZifY

                  … ale nic s tím nenadělám

    2. Jestli ono to nebude mít příčinu ve zkušenostech.
      V únoru 1945 „západní spojenci“ zahájili intenzivní bombardovací kampaň za účelem ničení průmyslové, civilní a dopravní infrastruktury na celém území Československa; vč. již osvobozených území.
      Ještě 8. 5. 1945 němečtí nacisté vypálili obec Konětopy, když se zuřivě snažili dostat k mostu v Kostelci nad Labem, aby nepřišli o šanci na US zajetí.
      A ještě 11.5.1945 tu probíhala bitva mezi Rudou armádou a esesáky, snažícími se dostat do US zajetí.

      PROTO šli lidé do fabrik a makali. Jednak jim pořád ještě šlo o život a jednak jim začínalo vrtat hlavou podivné chování „západních spojenců“.

          1. A jsme u toho. Proč slavíme konec války nyní osmého?
            Proč nemůžeme toho dvanáctého?
            Neustálé překrucování historie. A potom se divíme, že v tom mladí mají guláš.

    3. Listopad 1989 byl vykopnutím otevírajících se dveří. Svobodné cestování, zrušení článku 4 Ústavy, svobodné volby, soukromé podnikání…byl vládní program pro rok 1990 a 18. sjezd KSČ. Vnitřní události byly urychlený událostmi vnějšími. Dlouhodobě byly založeny na změnách v Sovětském svazu. A ty hospodářským vývojem. Nyní je to podobné, třebaže ne stejné. Ale, tak jako tehdejší někteří „soudruzi“ ve vedení sovětských satelitů, i nynější „soudruzi“ „Evrosojuzu“ jak přiléhavě je EU jmenována v ruštině, jsou podebraní ze změny ve vedení a politice země, která pro ně dosud byla určovatelem. Mám radost jak se válejí, řvou a pěstičkami tlučou do země, protože jim hračky spadly do kanálu. Aniž mám přehnané očekávání, protože politika je určována ekonomikou, v níž globální zájem USA je neměnný. Ale i případná troška svobody a především zdravého rozumu by pro mě byla potěšením. I to, jestliže skončí utrácení životů na obou stranách Rusko-Ukrajinské války.

    4. Moji rodiče ještě v úterý 20.8.1968 byli normálně v práci.
      Ve středu, 21.8. 1968 vstávali v pět ráno do práce, často za hukotu projíždějící invazní vojenské techniky.
      Nikdo jim nemohl vzkázat, že nemají či nemusí chodit do práce.
      Telefon v bytě dělnické rodiny, to byla v té době taková technická vymoženost, kterou disponovala max. jedna rodina ze sedmi až osmi podobných.
      To je oficiální údaj z konce 60.let a z měst do 30.000 obyvatel, který se dá dohledat.

      V městech této velikosti (tehdy cca Uherský Brod, Uh. Hradiště, Kroměříž…), bývaly pravidelně trvale obsluhované ústředny typu P51, s výhradně manuálními mzm pracovišti a do max. typové velikosti P51 5.000pp, tedy čtyřmístné číslování (a druhé skupináře v ústředně).
      Přičemž z toho asi 2% linek (pp s plným oprávněním) byla vyčleněna pro podniky, družstva a SNB, které vždy měly své pobočkové ústředny, aby se ušetřily „státní linky“ a páry v místních kabelech/vedeních. Mnozí jistě pamatují doslova houštiny drátů, vedoucích mezi dřevěnými telefonními sloupy. Ty houštiny díky nosným systémům přenášely obrovské množství telefonních kanálů, po jednom vykřižovaném bronzovém páru bylo možno tehdy přenášet až 64 hovorů současně (KNK-32).
      Provolba do poboček v té době neexistovala, P51 ve verzi z počátku 60.let, ale ani hledačové pobočkové ústředny (USH, USHR) ji technicky ani neumožňovaly.
      Dráhy měly svůj vlastní telekomunikační systém, fakticky obrovské pobočkové ústředny typu UST/USTD/UTU a ještě v kombinacích se systémy MB na stavědlech, seřadištích a lokálními manuálními pracovišti. Technicky to měly dráhy až neuvěřitelně kombinované, ale podle kamaráda, který tam přímo pracoval (Veselí n. Moravou), velmi dobře funkční a navíc. Navíc to měli železničáři plnohodnotně zálohované a provoz záloh se řešil střídáním provozu celých pracovišť, celých rámů ústředen i záložních agregátů.

      Na ajznboňáky byli v té době invazníci docela krátcí, ale na pracovníky Spojů, kteří pracovali u tzv. Rozhlasu po drátě, taktéž.
      A faktem je, že dráhy to měly často propracováno technicky i kapacitně o dost lépe, nežli Čs. spoje.
      ČSAD sice přistavila autobusy téměř o půlhodinu později, ale do práce dostali.
      Tam jim bylo řečeno, že s ohledem na situaci se dnes pracuje jen „v udržovacím režimu“, takže dělníci mohli domů.
      Zůstali pouze údržbáři, obsluha kotelen a rozvoden, zůstali členové ZS i někteří vedoucí, kteří měli povinnost chránit podnik proti sabotážím zvenčí.
      Výroba začala fungovat až následující týden, přičemž pekaři, řezníci, prodavačky a všechno okolo, muselo bezpodmínenčně zůstat funkční i v tu středu 21.8.
      Řidiči z rozvozů, závozníci, celé ČSAD i celé ČSD museli do práce jako jindy, invaze neinvaze – a často se řidiči všelijakých těch Garantů, Roburů a podobných vozidel, museli proplétat mezi kličkujícími a bloudícími tankovými kolonami.
      Velitelé tanků, s mapami v rukou, stojící ve věžích a vykrucující si hlavy, marně hledali v jejich mapách zapsané orientační body. Už v noci z 21. na 22. srpna, naši lidé buď otočili, zabílili, nebo i úplně zničili orientační směrové značení.

      Neumím si ani představit, že by se něco podobného dalo realizovat dneska.

      1. Táta vstával v půl páté a v kuchyni měl potichu rádio. Při zprávách v pět přišel do ložnice a povídá mamince: „Ona je asi válka.“

      2. No nevím, v té době jsem pracoval v chemičce (neřeknu vám v které) tam se výroba nezastavila ani na hodinu jelo to furt !!! Já měl 21.8. noční směnu, ráno jsem ty tanky potkával na ulici …

      3. V Praze lidi sundali tabule se jmény ulic a dali tam kartony s novými jmény. Byly pouze čtyři jména – Svobodova, Dubčekova, Smrkovského, Černíkova. A to leckterá ulice měla na každém konci jiné jméno. 😀
        To jim pak byly mapy k ničemu. 😀

    5. „Pražského povstání“ se zúčastnila v poměru k celkovému počtu obyvatel metropole jen hrstka statečných 🤡 🤦 🚫

  12. Situace v Mnichově stejná jak když někdo rozšlape bábovky na pískovišti. EUrobábovky.
    Zdá se, že ten zpropadený Vance narušil nejlepším z nejlepších EUropanům jejich EUroklid na práci.
    A fčíl babo von der Leyenová raď.
    Abych pravdu řekl, tak docela se těším na signály, které k věci vypustí Nutellín a co poučného k tomu vypotí náš sódruh prezident.

    1. Mě to připomíná spíš situaci, když venku na dvorku zvednu cihlu, co se válela pár let na stejnym místě a pod ní se začnou hemžit sviňky, které nemají moc rády světlo.

    2. Velký signalizátor s viceplukovnikem se asi brzy vydaji za velkou louži pro nové instrukce. Až je budou mít v Langeley připravené, samozřejmě.

      Mohamed musí k hoře …

  13. Z těch reakcí na projev by skoro člověk řekl, že oni fakt dělali samé dobré skutky a teď za ně byli odměněni spravedlivým trestem. Ale ono je to jinak. On jen přišel nový pán, nechal si nastoupit služebnictvo a oznamuje, jak si tu jejich službu představuje on. A když ne, tak padák.

  14. Jak říkal Kromer v Tisícročné včele „Na vojnu sú treba tri veci: Peniaze, peněži a peníze.“
    No a ty došly.
    A tak volejme třikrát sláva – bude mír.

      1. Díky!
        Protože třeba tohle – „…další německé smlouvy (přinejmenším) o neútočení uzavřené s Velkou Británií (30. září 1938, den po podpisu Mnichovské dohody), s Francií (6. prosince 1938) a s Estonskem a Lotyšskem (obě 7. června 1939)…“ jsem nevěděl.
        Vysvětluje to, proč SSSR zrušil samostatnost Pobaltí a začlenil je zpět do SSSR. Prachobyčejná denacifikace.
        I Schneider se ovšem obloukem vyhýbá tomu, kdo skutečně financoval nacisty; byť totéž vytýká paní Hahnové. A že titíž spolufinancovali vyvražďování svých souvěrců.

  15. Německý führer Scholz už to prý psychicky nedává a nechal se slyšet, že v Deutschlandu by se měl vyhlásit výjimečný stav. Aby se mohla odblokovat dluhová brzda… na zbrojení. Další řev se ozývá z Londýna (ve skutečnosti z Londýnských kanceláří), aby se veškerý zmrazený ruský majetek definitivně zabavil a poslal na Okrajinu… na zbrojení. Válkychtiví europodpindos si koledují… o orešniky. Přitom strachy už prdelama cvakají pětku drát.
    https://aeronet.news/nemecky-kancler-v-reakci-na-telefonat-mezi-trumpem-a-putinem-vyzval-bundestag-k-vyhlaseni-vyjimecneho-stavu-v-nemecku-a-sef-britskych-liberalu-oznacil-obrysy-mirove-dohody-o-postoupeni-uzemi-ukrajiny/

  16. Ale houbelec.
    Vance jen oznámil, že budou svět rozesírat ještě mnohem víc a kdo na to amíkům nebude sypat, dopadne hůř než Palestinci.
    Rumunsko potřebují, protože tam mají nebo staví obrovskou vojenskou základnu.
    Jen doufám, že RF neskočí na nastražený špek plný jedu.

    1. Důvodem je Blízký východ. Za obětování Íránu musí nabídnout Rusku adekvátní náhradu.

      1. Jako ze rusko obetuje syrii a iran a necha ho izraeli a na vymenu si vezme vychodni evropu a baltske vymiraty ?

        Jde to smer 1984

        Blok amerika a zapad evropy, blok euro asie a to treti si nepamatuju

        1. Jen odhaduji motivy sionisty Trumpa a izraelské lobby. Aktuální prioritou je teď vítězství Izraele. Pak chování Trumpa dává smysl, odhodlané Rusko by na Blízkém východě bylo vážnou překážkou.

          Pokud Rusko nabídku nepřijme, Trumpovo „podívejte jak jsem byl na Rusko hodný a k ničemu to nebylo“ může být nápomocné pro mediální výrobu souhlasu s další válkou.

      2. Rusko neobětuje Írán. Rusko nikdy nezradilo spojence a nevidím sebemenší důvod, proč by s tím mělo teď začínat.

        1. Antropomorfizujete si Rusko, navíc do podoby jakéhosi šlechetného člověka.

          Navíc Teherán oficiálně odmítl ruskou anexi Krymu a čtyř východních regionů Ukrajiny.

          1. Pokud máte něco proti výroku že Rusko nikdy nezradilo spojence, tak uveďte argumenty, nepodsouvejte mi co jsem neřekl.

            1. Rusko nemá žádný závazek za Írán krvácet (na rozdíl od závazku k Severní Koreji).

              Nepodsouvejte Rusku závazky, které nikdy nemělo.

                  1. Nemyslím si, že byste uvedl jediný příklad, kdy Rusko zradilo spojence, což by byl argument. Uvádění nesouvisejících věcí to fakt nevyvrátí.

                    1. Zrada by to byla jen ve vašem fiktivním, dojímavě citovém pojetí spojenectví gaučového kibice.

                      Jde o vážné věci, laskavě nechte na Rusku, za koho budou jeho lidé umírat, vůči Íránu takový závazek nemá.

                      Rusko je v případě napadení Íránu povinno k jiným činnostem, nikoli k přímé vojenské účasti.

                      Tečka.

                    2. Laskavě mi neraďte a ještě laskavěji mi nevkládejte do úst, co jsem nikdy neřekl.

                      Shrnu to, že jste neuvedl jediný příklad, kdy by Rusko zradilo spojence, ač jste tento můj výrok napadl.

                    3. ZPJ, nějaký příklad, kdy Rus zradil spojence, nemáš?
                      Jestli nemáš, tak si Tečky narvi do špic.

              1. Aha, na místo argumentu osobní urážky, hezky. Co tam máte dále ? Ale nečekejte, že budu pokračovat v konversaci já.

              2. Rus nemusi mit ty oficialni zavazky ,ale muze mit kdykoliv zajmy..
                Lecos si muze pohlidat a nemusi v tom zrovna vsude kricet.
                A potom si najde zpusob, jak je uskutecnit ..

    2. Usak zacal bejt ze zoufalstvi povolnej..
      Aby nejak zastavil tsunami ,obrovsky povodne penez odtekajci do zahranici, /ukr stal hodne/ ,dale povodne odtekajici pryc uvnitr Usa a taky korupci, ktera skodi moc.
      NIkdo nic nevi a za nic nemuze a nezodpovida.
      To je zakladni problem byrokracie..Uz dvakrat se snazili najit pres dva triliony ,jenom v
      Pentagonu a nezjistili nic.
      Cili to pokracuje furt pryc a nevi se, vo co de.
      Miliardy mizi denne a beze stopy. To vede samozrejme do rozvratu..
      Takovych uradu/organizaci maji tam hodne..Soudce zakazal, aby ucetni pocitali penize v tech organizacich, uradech ,ktery podlehaji vlade..

      Vlada a Trump se ted snazi si uvolnit ruce , z dobrovolnych zavazku vydrzovani parasitu
      na celym svete a venovat se a zastavit krvaceni kapitalu v trilionech v Usa ,do neznama.
      Kdy podvodnici vynalezli a poridili v prubehu , tak komplikovany vysavani Usa ,aby to nikdo nemoh zjistit a odhalit. …Nebo tak.

  17. Po vyslechnutí celého projevu Vance si říkám, jestli první příčku v počtu nadzvedlých mandlí v sále drží on nebo VVP z roku 2007. Že dá domácím ťafku i za šikanování AfD, to teda překonal očekávání.

    1. No tohle bylo od někoho, na kom jsou závislí, komu podlézají. To je podle mého vyšší úroveň ponížení, než jim může dodat VVP.

  18. Eurokrati v sále při tom projevu čuměli stejně blbě, jako všechni ti úchylové z Hollywoodu, když je Ricky Gervais vyhlásil na Zlatých glóbech 2020.

    1. Jo, mohli by natočit nějakou retro reklamu na Mastercard, končila by vidět ty protažené ksichty v publiku – priceless

    1. Vlady EU bordelu s bordel mama v cele , se obcanum zase zdrazili , prikazali si dalsi zvyseni platu a bordely a prostitutky v akordu s tim, taky nalezite podrazili..
      Vsude kam se hnou prijedou a schazeji se , pricestujou za nimi prostitutky a cely bordely…
      Vysledek je bordel vsude a kdo by se divil….

  19. Jsem starší a tak si ještě pamatuju Babraka Karmala, Hafizulláha Amína a Nadžibulláha. Taky by to byla pěkná analogie.

    1. Re: Ládik!!!

      Kuwa, ty to tu KAZÍŠ!!!
      Ty máš mít na krku ovčí zvonek a příbuzní tě mají věčně honit po lese, když se jim zaběhneš i s kolobkou! A ne tady vzpomínat půl století zpátky všechny poskoky z Afghu!!!

    2. Ladiku, ja také, jenže Rusové tam začali neco konkrétně budovat (jako jedini), tím získávat sympatie místních, to se nelíbilo USA a tak začala vojna. Rusové neutekli, ale postupně se stahovalli v 1989. Tehdejší vláda padla až za pár roků.

  20. 1) částečně OT: Včera mimořádně skvělý článek, pane vidláku.
    2) Vance (a Trump) poskytli chciválkům mimořádnou příležitost, jak „vyhrát válku“. Zatímco za Klamaly Harisové by pokračovali volným tempem do řeky a bdělý dezinfoltýn by odděloval všechny svině, které by šptily, že „tady žádný most není“ (ano, film Bílá paní), teď to o tom mostu řekl samotný Vance a evropská věrchuška má šanci vylézt jen s mokrými koleny a vymluvit se na „zradu“ vyměnivšího se páníčka. Jako oni by se na ten druhý břeh bezpochyby dostali a slavně zvítězili, jenže za těchto okolností …
    3) Trump je mnohem připravenější než v roce 2016 a jeho tým nemarní čas. Střední Evropu to možná bude bolet na životní úrovni,a le je tu naděje na návrat racionality, bez které by k poklesu stejně neodvratně došlo. Zdůrazňuji naděje. A není velká. Chcípající kobyla má různý nápady a zatím i optickou převahu. Nicméně tohle okno příležitosti se nemusí dlouho opakovat. Jestli ho vážení spoluobčané nevyužijeme (klidně zase jako předposlední, máme v tom cvik), můžeme si za svůj osud sami. Lokajové se brzy začnou štěkat mezi sebou (jakože už začali, jak o tom píše pan Pokorný – s neuvěřitelnou karmou po dvou dnech, mimochodem https://blog.idnes.cz/ladislavpokorny/prosazujeme-li-hodnoty-nemuzeme-si-hrat-na-puntickare-pri-vyplnovani-a-kontrole-predpisu.Bg25020338 ). Stále mám naději, že máme jaro 89, nikoliv podzim 47.
    4) Ten obrat u Staligradu, pane vidláku, se podle mě spíš odehrál v U.S. prezidentských volbách. Nás čeká spíš dukelská operace.

    1. Martine V., od „1) částečně OT: …“ až po „dukelská operace.“ Plný počet „slepic“ a dalších 10 k tomu.

    2. Asi tak. Vance řekl „Ale vždyť tady žadný most není“ a ty vejšplechty euro-věrchušky jsou místo „Di s tou pravdou. Drž hubu a plav“. Ovšem Bílá Paní moc dobra asi konat nebude. To zbude na nás

    3. Nemohu uvěřit, ze na iDnesu může někdo něco takového napsat a nesmazou mu to.

      Sice je to (miněn ten Pokorný) trochu jinotajné, ale my staří kozáci mezi řádky ještě číst umime. Že by cenzoři, vychovaní v poslednich letech, už byli tak negramotní a nechápali to?

  21. Projev Vance – příkladové načůrání do brabeniště. Pistorius se ztopořil. Bylo vysloveno, že „král je nahý“. Fiala může dělat zajíčka.

    S Ukrajinou bych to ale tak růžově neviděl. najít tam dohodu, aby se „vlk nažral a koza zůstala celá“, bude těžké, ne li nemožné a je jisté, že některé síly žádnou dohodu nepřijmou.

    1. Proč tak složitá domluva. Stačí, když se domluví velcí kluci. Koza se přizpůsobí nebo chcípne.
      A kluci se domluví. Není důvod, aby se to nestalo.

      1. Vy si představujete, že se velcí kluci domluví, a BUDE? A co ta parta banderovců, co v podstatě nyní vládne Ukrajině? Myslíte si že srazí patky a odevzdají zbraně do skladišť? Že se s tím smíří Britové a přestanou rozesírat?

        Ne ne ne. Tak to neproběhne.

  22. Jedna OT:
    Začínají spekulace, že přijde rychlý návrat firem KoZa na RF trh. A důvod je celkem prostý 🙂
    V RF platí zákon, že ochranná známka se musí aktivně používat, jinak po 3 letech nečinnosti může být vymazána z ochranného rejstříku a přihlášena někým jiným. No a 1. balíček sankcí začal 23.2.2022 … na základě něhož opustilo RF trh nejvíce firem :-). Neinkluzivní matematika říká, že 23.2.2022 + 3 roky = …. někdy fčil, bo ty firmy opouštěly trh postupně.

    https://e-republika.ch/item15708

    1. A není trochu problém, že byly v mezičase nahrazeny ? Nebudou dokonce nějak omezováni ti, kteří se aktivně zapojili do samkcí a nejsou potřební ?

  23. Já vím, že je ještě moc brzy na soudy, ale možná jsme dnes zažili projev, který vstoupí do historie jako Kennedyho Ich bin ein Berliner. Naštěstí tam nebylo žádné podobné heslo, které by v budoucnosti mohli různí skřečci mrvit třeba na Tchajwanu.

    No z Lejnové už za nějaká velmi chytrá část plánu vypadla, prý chce spustit nouzovou doložku, která by vládám EU umožnila větší volnost, aby se vojenské výdaje nezapočítávaly do jejich přísně kontrolovaných limitů rozpočtového deficitu. Snad už jen plácá a není daleko doba, kdy už se bude jen plácat.

    Nevím, zda mi něco uniklo, ale toto bylo poprvé, co jsem slyšel nějakého oficiálního člověka přiznat, že covid unikl z laboratoře. Na tuto skutečnost bych čekal daleko větší ohlas, ale třeba to přijde.

    No já nevím, spolčit se s Ruskem proti Číne není strategicky špatný nápad, ale obávám se, že je to hodně špatný plán. Rusové na rozdíl od američanů spojence mají a nezrazují. Pokud přesvědčování Rusů přeroste obvyklou mez, tak co budou dělat, když nedokáží vrátit do nory medvěda, jak chtějí do sluje vracet draka ?

    Na místě té bandy lejen, nutelínů a makaronů bych se docela bál, kam chtějí utéct, do USA to už asi nebude.

    Vidláku děkuji za pěkný a optimistický článek.

    1. Pěkné zhodnocení.

      Trump hraje o oddělení Ruska od Číny. Co jim Rusku nabídne, když Američanům nevěří ani dobrý den?

      Co čekali europapaláši od Vanceho (potažmo od Trumpa) když je všeobecně známo, že se ho aktivně snažili přes deep state všemi způsoby zničit?

      Europapaláší jsou součástí deep state a ten bude neprosto jistě největším, nejsmrtelnějším nepřítelem Trumpovi administrativy.
      Kam se sere Čína.

      1. „Europapaláší jsou součástí deep state a ten bude neprosto jistě největším, nejsmrtelnějším nepřítelem Trumpovi administrativy.“ Můj plný souhlas. Nejslabší článek řetězu.

        1. Nejde o součást, ale výkonné trpaslíky. Máte v tom trochu bordel! A jen co chytí správný větřík stanou se skalními zastánci Trumpa. Dejte jim týden, dva.

          1. To je tak, když někdo misto „čelem vzad“ rozkáže „stújte rovně“. Oni ten rozkaz nikdy netrenovali, tak to chvilku potrvá, než pochopí. A nebo budou vyměněni, jako píchlá pneumatika ….

    2. Spojit se s RF proti Číně opravdu není špatný nápad, ale je mimo realitu. Putin může být jakýkoliv, ale není podrazák. Čínu nepodrazí. Čína ho teď přidržuje a oběma je jasné, že pokud ve spolupráci povolí, tak je USA zotročí po jednom.
      Přesto, dle mého, řešení existuje a opět – dle mého, se právě realizuje, viz. Musk v Dojčlandu s podporou AFD a teď Vance. To řešení je o logice a obchodu. Musí být takové, aby si Číňané neřekli, že je RF podrazila a nesmí to být přímá spolupráce RF s USA, přesto musí být pro RF výhodné mírně odtrhnout od Číny.
      Jak říkám – dle mého to je o logice a obchodu …. tak namáhali mozkové závity vašnostové 🙂

        1. Co to je logika obchodu , zvysovanim tarifu az na sto procent. A sirenim dalsich sankci a horsich, tomu kdo neudela ihned ,co usak naridi.
          Nebo dle nazoru Trumpa poskodi jeho dolar.
          Spis to je logika odchodu vod obchodu.
          Obchod je jenom jiny slovo usaka , pro vydirani..
          Odchodu usaka ze svetovy sceny. A zrychlenyho..
          Mnozi se vlady statu , ktery nechteji mit s Usa nic spolecnyho . Napr. po navrhu stehovani milionu lidi z Gazy..

      1. Přemýšlím, čím mohou být USA Rusům ve velkém užitečný obchodní partner, pokud dolar ztratí postavení reservní měny. Ta Čína mi pořád vychází mnohem důležitější a obě země plánují dlouhodobě, již si získaly mnoho spojenců ve třetím světě, nevím.

      2. Putin onehdy prohlásil cosi v tom smyslu, že Rusko teda na Evropu (míněna EU) kašle a obrací svoji aktivitu více k Asii. Nemyslím, že by nějak rychle (pokud vůbec) tuto strategii změnili.
        Z toho vyvozuji, že především levná energie pro EU z Ruska bude nadlouho zapovězena.
        Další krok mých úvah vede k tomu, že bez levné energie následuje hospodářský úpadek, umocněný grýndýlem a podobnými blbostmi.
        Pak tedy nastane situace „zachraň se kdo můžeš“ a buď úplný rozpad nebo degradace EU a jejích orgánů.
        Rus pak (možná) bude ochoten jednat s jednotlivými státy. Postavení ČR v tom případě nebude úplně komfortní.

        Ale mohu se mýlit, to dá rozum, co já vůbec můžu vědět….

        1. Postavení ČR v tom případě nebude úplně komfortní – i pokud by jednala již nová vláda a zapojili svou diplomacii lidé jako Josef Skála ?

        1. Josef původní napsal:14 února, 2025 (23:30)

          Proto Rusko chtělo spolupracovat s Evropou.

          George Orwell to popsal dokonale
          Děj románu 1984 se odehrává ve fiktivní budoucnosti, kde po druhé světové válce došlo k dalším bojům, a svět se rozdělil na tři totalitní mocnosti: Oceánii, Eurasii a Eastasii.

          Tento text byl zkopírován ze serveru: https://www.cesky-jazyk.cz/ctenarsky-denik/george-orwell/1984-rozbor.html#ixzz90GzBWR1n

          Jen tak mimochodem, budou volby?
          „Pracující třída má ve svém materialismu pravdu! Má pravdu, když si uvědomuje, že nejdřív je žaludek a pak duše – ne hodnotově, ale časově!“ — George Orwell

          Zdroj: https://citaty.net/autori/george-orwell/?page=2

          1. „Naděje spočívá v prolétech. Nevím ještě přesně proč, ale zeptám se i Julie, co soudí ona jako mladá, která se do této pokrytecké hrůzy už narodila.
            Jakási moje intuice, ale i obecná přezíravost Vnější Strany k prolétům mi říkají, že proléti právě v té své jednoduchosti i prostomyslném náhledu na lidský život, nepronásledováni obrazovkami, jako jediní nezkažení, představují naději“.
            George Orwell, 1984

      3. Není dobré si geopolitiku příliš antropomorfizovat.

        USA ovládá Izraelská lobby a pro tu je prioritou Izrael. Čína je sice zásadní oponent, ale akutní problém je Izrael a musí být prioritně řešen.

        Trump učinil Rusku nabídku, která se neodmítá: EU za ruskou toleranci útoku na Írán. Kalkuluje s tím, že pokud se EU sama nezapojí do ukrajinské války (nebude bránit svobodu projevu a bla bla bla) USA jí nebudou bránit před ruským vlivem (před uzavření smlouvy o kolektivní bezpečnosti s RF za jejích podmínek).

        Trump předpokládá, že se tím do budoucna otevře možnost chladného spojenectví s Ruskem proti Číně. Potřebuje rusko-čínské spojenectví oslabit.

        Pokud Rusko nabídku přijme a na obranu Íránu nic neudělá, ochladí to do jisté míry rusko-čínské vztahy. Čína se enormně (a úspěšně) snažila státy Blízkého východu přetáhnout do svého vlivu (vlivu BRICS).

        1. EU za ruskou toleranci útoku na Írán – To Rusko nikdy nepřijme. nejen proto, že nezrazuje spojence, ale také se celou Ukrajinu chová tak, aby si v neKoZa zemích udržela pověst někoho, komu mohou věřit a spolehnout se na něj. Zrada Íránu by to vše zničila. Ruská diplomacie je jako šachy, strategická. Důležitá pro ně je i poloha Íránu.

          1. Nedávno uzavřená rusko-íránská strategická smlouva (na rozdíl od smlouvy se Severní Koreou) neobsahuje v případě napadení závazek o přímé vojenské pomoci.

            A Teherán oficiálně neuznává anexi Krymu a východních oblastí Ukrajiny.

            Holt zřejmě uplatňují nezávislou politiku.

            1. To jsou relevantní argumenty ? Že nemají podepsanou vojenskou pomoc, když se mluví o politické dohodě ? Že Teherán, který je pod sankcemi, prohlásil něco na stejné významové úrovni jako hlasování EU o Gruzii ? Opravdu ?

              Mimochodem Írán je součástí BRICS.

            2. Maďaři taky nějakým dokumentem „odsoudili napadení“ banderostánu.
              A co jako?
              Je to jen kus papíru, možná ani to ne.

      4. A musí se USA s někým spojovat PROTI někomu? Nemohla by se Amerika spojit s oběma? Kdo tomu brání a proč?

    3. Spíš aby neutíkali libo demo homo kokoto z Ameriky sem do EU. Když zde mají ideologické souvěrce a možnost sosat z evropských kapes.
      Proto sem možná přijel Vance. Aby zabránil jejich spolčení. Protože když je rozbourá i zde budou muset přestat škodit a budou se muset rekvalifikovat na něco užitečného.
      Ale to ukáže až čas.

      1. Slibovali po volbě Trumpa, zatím nikdo významný neuchodil. I nejisté domácí korýtko jim to tam zatím jistí.

        1. A tak ono sa objavia nove nadacie, think-thanky, neziskovky pre vyskum xxx, len kandidatov bude vela a vsetkych to nepokryje.

    4. Tymákovan napsal:14 února, 2025 (22:21)
      „…co jsem slyšel nějakého oficiálního člověka přiznat, že covid unikl z laboratoře…“

      Když ještě chvíli počkáme, tak uslyšíme nějakého oficiálního člověka přiznat, že covid byl uniknut z laboratoře… A to teprve začne fičák!

        1. Aha. No, já tomu rozumněla tak, že unikl náhodou, nechtěně, tedy nějakou nehodou a chtěla jsem k tomu podotknout, že se možná časem dozvíme, že to nebyla náhoda ani nehoda. Ale máte pravdu, Vance to asi už tak nějak naznačil a detaily nám k tomu brzy dodá Kennedy…

          Ještě připojím za sebe jednu úvahu. Ta vakcinace proti kovidu je obrovský průšvih. Nejen z hlediska jejího přímého negativního působení na zdraví a životy lidí. Ale způsobí to obecně obrovskou nedůvěru lidí k očkování jako takovému. Začnou být problémy s nemocemi, které se podařilo díky očkování držet „na uzdě“ (namátkou obrna, černé neštovice, tuberkulóza…)

            1. Aniž bych se chtěl postavit do řady zběsilých antivaxerů, i toto může mít svou racionálně zdůvodnitelnou příčinu. Podotýkám, že tuto informaci, kterou dále uvádím, jsem dostal od lékařky, není z mé hlavy.

              Paní doktorka, s níž jsem o tom hovořil, mi sdělila, že v době covidového šílenství pátrala po složení jednotlivých druhů vakcín (ne šarží jedné vakcíny). A zjistila, že do všech dotčených vakcín od různých výrobců dodávala určité komponenty jedna a táž firma, BioNanoTech (snad jsem to jméno nezvojtil). Co bylo konkrétně obsahem těch dodávek, se jí dopátrat nepodařilo.

              Dříve, za bolševika, jsme si „klasické vakcíny“ vyráběli sami a jejich složení bylo známé. Dnes, jak všichni dobře víme, si už neumíme vyrobit ani acylpirin, natož vakcínu; a všechny vakcíny, včetně „klasických“ dovážíme ze zahraničí a nevíme přesně, co v nich je.

              Takže protitetanovka za mého dětství není totéž co protitetanovka dnes – a odtud zřejmě vítr vane. „Západ“ vybudoval hlubokou a plošnou nedůvěru v lidech (dolních deset miliónů), toto jsou výsledky.

              1. To jsem zatim neslysela. Ale rika se tu, ze lzou i o tetanovce v tom smyslu, ze ona vydrzi 30 let i vice. Pry dvakrat za zivot staci. A oni to ted cpou kazdemu, co ma male zraneni.

              2. Jojo, já to nechtěl raději psát, protože vím, že jsem paranoik. Tu informaci od paní doktorky jsem samozřejmě neznal, ale ten zbytek mne také napadl. Ach jo, asi se začnu alespoň pár let, než se to nějak rozřeší, také očkování vyhýbat.

                No nazdar hodiny, tak jsem se zeptal google a vylezlo na mne : BioNanoTech
                The BioNanoTech Advantage. BioNanoTech has the ONLY technology purifying proteins/antibodies across ALL size ranges, turning waste into profit. Dr. Osuagwu cofounded BioNanoTech with the belief that one can do well by doing good.

  24. „Projev amerického viceprezidenta J. D. Vance na Mnichovské bezpečnostní konferenci zněl, jako kdyby chtěl Vance s Evropou vyvolat roztržku. Řekla to dnes šéfka diplomacie Evropské unie Kaja Kallasová. Vanceův projev kritizovali i německý ministr obrany Boris Pistorius či norský premiér Jonas Gahr Störe. Americký viceprezident využil svůj projev na bezpečnostním fóru ke kritice Evropy kvůli údajnému odklonu od svobody slova.“

    1. Myslím, že Kaja je ještě chytřejší než autoři výroků o odpudivé bytosti. Tehdy ještě věřili, že Trump nemůže vyhrát. Čemu věří tato soudružka a jeji kolegové ?

      1. tak konkrétně tahle dcerka komunistických prominentů věří tomu, co jí sype peníze a moc. Stejně jako její rodiče.

    2. Údajný odklon. To mi připomnělo – kdo to byl z dosluhujících papalášů, který někdy zkraje prosince 89 odpovídal na otázku zahraničního novináře, kdy budou propuštěni političtí vězni, že v ČSSR žádní takoví nejsou?

  25. Roztomilý detail.

    Kaja Kallasová: „Jak ten projev posloucháme, tak to zní, že se s NÁMI snaží bojovat, a MY s našimi přáteli nechceme bojovat“.

    Pluralis majestatis, nebo pokročilá euro-demence?

    1. Ne, „bublina“, ve které žijí, stejně jako spousta našich spoluobčanů, mají se ekonomicky fajn, i když ne všichni. Zblblí sami sebou, a la ….fialenka. A není jich málo. Uvidíme po volbách. Rád bych je viděl a la „Zajíček ve své jamce sedí sám …“. A bublina má pevnou slupku.

      1. Ale i kamínek a řada dalších po něm nemusí mít dobrou trajektorii a zabrzdí. Buďme optimisty s dávkou skepticismu, snad lépe než obráceně.

    1. Já viděl pod Priečným sedlem sjet suťoviskem, v lavince zcela miniaturní (pokud to vůbec bylo možno nazvat lavinkou), turistku. Přiletěl pro ni vrtulník.
      Jednou jsem tak málem sám ujížděl mezi Polským hřebenem a Prielomem, dobře to dopadlo.
      Poučení politické mi z toho žádné nevychází, ale životní ani. Dávat bacha!

      1. Taky jsem chodíval v Tatrách dolů suťoviskem. Je to docela rychlé, člověk tak nenadře, ale musí se v každém případě udržet na nohou!
        To je pro mě poučení všeobecně společenské – a tedy i politické. Opět: Godot ví…

  26. Není dobré říkat „Hop!“, dokud před člověkem není příkop.
    Chcípající kobyla ještě může pořádně pokopat.

        1. Byl to projev amerického Vidláka!!!
          Ten náš zatím není tak znám, i když je stejně statečný!
          Po volbách dostane určitě taky příležitost.

          Jinak, konečně jim to někdo vpálil přímo do ksichtu. Dědkové z evropské bažiny tam seděli a jen těkali očima…

    1. Nějakou čirou náhodou se mi podařilo zhlédnout celý jeho projev v živém přenosu na ČT 24. Na počátku pochválil Mnichov, kde před časem byl na návštěvě s manželkou. Odměnou byl velký potlesk. Pak řekl, že je zvědavý, jestli mu budou tleskat i dál. Vzápětí spustil… Kamera občas během projevu zabírala i publikum. Někteří se tvářili, že se dívají někam jinam, další nesouhlasně vrtěli hlavou. Jedna z těch osob, zabraných do přenosu vypadala jako Kličko, který čeká na poslední pecku do rozbitého nosu. Když vše skončilo a Vance odešel od mikrofonu, moderátor ze studia – poněkud nervózní – se rychle opřel o naše politiky a další „odborníky“, od kterých ale přišla jen spousta prázdných žvástů. Jsou zatvrzelí. Myslím, že nebude stačit jeden kámen, aby spustil lavinu. Pravděpodobně spíš lavinová děla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *