Dneska se vrátím ke včerejší úvodníkové zprávě o tom, kterak se naše vláda i ekonomika starají, aby se ze všech brzy stali dezoláti, kteří pak v zoufalství vezmou do ruky skutečné vidle a rozvěsí vládu na kandelábry za asistence policie i státních zaměstnanců, protože na ně dopadá vládní politika úplně stejně, jako na burany.
Ve Vidlákově totiž nepřišly nové zálohy jen manželčiným rodičům, ale i spoustě dalších lidí, se kterými se osobně znám. Ti teď sedí doma, čumí jako péro z gauče do papírů a zjišťují, že mají buďto na teplo nebo na jídlo, ale na obojí už ne. Vězte, že jedna naše kamarádka – matka samoživitelka, dostala předpis na sedmnáct tisíc měsíčně, přičemž její plat asistentky pedagoga této cifry ani nedosahuje. Z čeho bude žít? Z čeho zaplatí dceři dojíždění do školy? Neví… Je to tak obrovský šok. Tak velký, že mozek vypíná myšlení a nastavuje základní instinkty pro přežití. Taková částka prostě překračuje Rubikon. Tady není možné nic udělat. Už naprosto chápu, že v Británii pálí účty za energie a jsou odhodláni je prostě neplatit. Kde nic není, ani čert nebere.
Včera jsem mluvil se starostou… bude se zdražovat voda, popelnice a daň z nemovitosti… Rapidně. Vlastně bych mu poradil, ať to nedělá, protože než se po volbách sejde nové zastupitelstvo, než se připraví podklady a než se to všechno projedná, tak ve Vidlákově bude půlka obyvatel tak na huntě, že ho za takový pokus budou nenávidět až za hrob. Přitom, pokud město nezdraží, tak bude doplácet ze svého, nebude na investice, atd, atd. Jsem rád, že jsem se do zastupitelstva nedostal. Věru nechtěl bych se teď rozhodovat mezi dalším ožebračováním spoluobčanů nebo zrušením veškerých městských investic…
Vy, co mě dlouhodobě čtete, tak víte, že jsem loni utekl od Bohemia Energy tři dny před jejich krachem. Stihl jsem si ještě zafixovat ceny plynu na 22 měsíců a elektriku na tři roky. Já mám energie ještě za staré ceny. Ve stejný den, kdy se spousta vyjevených občanů Vidlákova potkala s realitou, já jsem dostal milý dopis. Nejenže mám staré ceny, ale ještě dostanu tři a půl tisíce státního příspěvku a odpustí mi další tři tisíce poplatků za obnovitelné zdroje. Běžně platím ročně za energie asi 25.000,- letos to bude o šestku méně. Pro mě příjemná zpráva, která ale zároveň ukazuje na Hýkelův diletantismus, protože plošná podpora se týká i takových, jako já, kteří letos ještě nebudou tratit ani korunu.
Tedy… nebudeme tratit… Jakmile se vyhlásí nějaký ten stav energetické nouze, tak to neznamená, že nám vláda pomůže, ale znamená to, že distributor může svoje náklady přenést na spotřebitele bez ohledu na smlouvy. Takže si nedělám iluze, že mi ta fixace k něčemu bude. Stát už vícekrát ukázal, že právo se dá ohnout, když je zapotřebí podojit občana. Matně pamatuju jistého nejlepšího ministra financí celého vesmíru Kalouska, který to uplatnil jako první u smluv o stavebním spoření. Od té doby jsme pokročili… on to tehdy musel okecávat poučkami neoliberálních ekonomů… Dneska jsme dál. Stačí jen říct, že fixace cen podporuje Putina a bude to.
A já se teď musím vlády, sněmovny a všech politiků u koryt natvrdo zeptat:
Vážně to tak chcete? Vážně chcete, abychom měli jedinou šanci sejít se na demonstracích, odhodlat se k činu a prostě vás svrhnout? Vážně si myslíte, že můžete politicky i fyzicky přežít, když samoživitelky a důchodci mají platit zálohy, které převyšují veškeré jejich příjmy? Vážně čekáte, že se miliony naštvaných občanů budou dívat na Fialaův ksicht a budou mu tleskat za jeho politiku?
Vážně si myslíte, že tohle ustojíte? Myslíte, že nepřijdeme? Že se prostě vyčerpáme tajtrlíkováním? Vážně si myslíte, že při těchto cenách, někoho zajímá Putin? Vážně věříte tomu, že na demonstrace přišli lidi s proruskou orientací? Fakt nevidíte, že se sešli lidé, kteří nemají žádnou šanci překonat zimu?
Myslíte, že vám vaši loutkovodiči z Brusele pomohou, až půjde do tuhého? Myslíte, že nás vystrašíte řečmi o tom, že když nebudeme poslušní, tak nám Němci zavřou plyn a odstěhují svoje továrny? Už to dělají! Myslíte si, že můžeme být poslušní, když nám nabízíte tuto budoucnost? Myslíte si, že máme ještě něco, co nám bída nesebere tuto zimu? Uvědomujete si, jak blízko jsme uvědomění, že nemáme co ztratit, jen své okovy? Uvědomujete si, po jak tenkém ledu se pohybujete?
Okamžitě zlevněte elektřinu na staré ceny. Okamžitě. Dobře víte, že to jde. Dobře víte, za kolik skutečně vyrábíme proud. Udělejte to, nebo vás davy v brzké budoucnosti roztrhají na kusy. Vy náměstci, co mě čtete! Vysvětlete to svým politickým šéfům, jinak se svezete s nimi. Vy, podnikatelé s elektřinou, vypovězte poslušnost vládě, dokud je čas. Dlouho už ho mít nebudete.
Okamžitě dejte moratorium na exekuce. Okamžitě. Až se to celé utrhne z řetězu, tak už šanci nedostanete. A vy, občané, se poučte od našich romských spoluobčanů z ghet. Máte vysoké ceny za energie? Organizujte se. Nedovolte, aby exekutoři ničili vaše sousedy, kteří nejsou schopní platit tyto horentní účty. Připravujte se, semkněte se, kašlete na nepodstatné rozdíly ve smýšlení. Začíná vám jít o všechno. Já už se organizuju.
Okamžitě začněte jednat o míru. Na moře vyplouvají ruské atomové ponorky. Stále častěji slyšíme o hrozbách jadernými zbraněmi. Vážně si myslíte, že kus území stojí za vyhlazení lidstva? Vážně si myslíte, že vaše evropské hodnoty jsou něco tak vznešeného, že to stojí za zničení civilizace? Myslíte, že tomu ujdete? Že to odnesou jen mužici ve stepi? Blázni a hlupáci jste!
Vážně to takhle chcete? Vážně nás chcete dohnat k tomu, abychom celý tento režim i všechny ty vaše kecy o lásce a svobodě začali nenávidět na smrt? Vážně chcete, abychom se přestali bát zákona, protože se začneme bát o život našich dětí a zdraví našich rodičů? Seberte odvahu pracovat pro tuto zemi, nebo my za chvíli sebereme odvahu vás svrhnout. Každý den tisíce z nás dostávají nové složenky. Vážně chcete, abychom si řekli, že současný svět už stojí jen za to, aby byl i s vámi zapálen a rozbit? Myslíte si, že nějak udržíte lid na uzdě, když jim předepíšete takovéhle platby?
Vy ostatní v parlamentu… svrhněte je. Svrhněte je a zachraňte si koryta i životy. Neváhejte, udělejte to okamžitě. Pokud Filau za pár měsíců svrhne bouřící ulice, myslíte si, že vás bude ještě potřebovat? Že si vás, kteří jste seděli a nic neudělali, někdo zvolí do čela? Myslíte si, že to nějak vysedíte? A vy, co jste v tomto režimu uspěli a stali se váženými podnikateli, myslíte, že k něčemu budete, když teď nezasáhnete? To si fakt necháte ničit své životní dílo touto bandou neumětelů? Pokud je lid svrhne za vás, myslíte, že vám nechá vaše výdobytky?
Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad!
A vy, filozofové, bloggeři, alternativci… Vážně myslíte, že tyto protesty jsou stejné, jako když demonstrovali nasycení pyknikové z Milionu chvilek? Vážně si myslíte, že se dá srovnat demonstrování za odstoupení vlády kvůli Čapímu hnízdu s demonstrací za odstoupení vlády kvůli rozvratu hospodářství a energetické bídě? Vážně si myslíte, že všechny ty zákonné kličky a obezličky, volbičky, urničky, hlasovací lístečky, správní soudíčky a ostatní paragrafíčky, které drží systém pohromadě, že tohle všechno obstojí, když lidi budou ve srabu, jaký jsem demonstroval na začátku tohoto článku? Fakt si myslíte, že ústava je víc než hlad a zákonnost je víc než nouze?
Ne, neříkám, že nějaká nová revoluční vláda bude mít snadný recept na nápravu. Ale říkám, že jestli se okamžitě nezačne jednat, tak to tato vláda nemůže přežít… Již brzy ve vašich kinech.
Nerad bych vypadal jako škarohlíd, ale když o tom přemýšlím, tak si ministryně životního prostředí Hubáčková svou rezignací ze zdravotních důvodů nejspíš zachránila statky i hrdlo. Být jejím nástupcem Hladíkem, už bych tam raději nelezl.
Vidláku,
psal jste něco o víkendovém potlachu.
Gogo mne něco právě vnukl. Díky tomu by mne docela zajimalo, jak to dopadlo!
Předem se omlouvám, za slovník po našem.
Byla to jen spářka spojená se vzájemným hlazením eg
nebo z toho něco konkrétního vzešlo a něco konkrétního se dohodlo??
Potlach se uskutečnil, leč byl bezvýsledný. Žádný zájem se spojovat. Slíbil jsem všem účastníkům, že je neprozradím, aby jim pak „někdo od Vidláka nenadával, že netáhnou za jeden provaz“.
Alternativa se nespojí. Stejný problém, jako kdekoliv jinde – ano přijedu, ale nesmí tam být ten, nebo tamten.
Mám malou naději, že se domluvím s těmi, co tentokrát nepřijeli.
I spatny vysledek je vysledek.
Hodil bych je přes palubu. Pokud někdo v dané situaci programově odmítá nalézat styčné body s jinými, je buď blbý nebo navedený a proto nejen neužitečný, ale přímo škůdce.
presne tak, splachnout je do ….
takovito lide, pokud nepochopi o co ted jde, tak to s nima nema cenu, protoze to ted delaj schvalne
Ted pred nami stoji tezka volba, jak z te pohadky O Rozumu a Stesti:
Je alternativa alternativou, anebo obycejnym byznysem?
Dusledky volby budou osobne zavazne, nebot s ni se bud zmeni cely vas pohled na politickou scenu, anebo se clovek stane dobrovolnym uzitecnym idiotem.
Jakápak volba, býval jsem:
v mládí:
Homérek
v dospělosti:
Homer Simpson,
pak jak běžel čas:
Starý beran Homer Simpson
a nyní prozradím své plné jméno:
Užitečný idiot Starý beran Homer Simpson.
Pohled na politickou scénu jsem nezměnil, dojem, že hraji tuto roli, mám už roky.
Jakou roli pociťují ostatní, je na nich; obávám, se čas jim odhalí také tu jedinou pravdu: buď děláte užitečného idiota z ostatních nebo oni udělají užitečného idiota z vás.
O tom je celá politika, která se ovšem nepřednáší na univerzitách.
Neplette si dojmy s pojmy, rikal nas soudruh plukovnik.
Dojem neni volba a ja mam ten dojem, ze je treba volit.
Predstava, ze se ze mne stava starnouci zmoudrely uzitecny idiot me zivotnim elanem nenaplnuje.
Tu větu si nechám zarámovat:
„Dojem neni volba a ja mam ten dojem, ze je treba volit.“
To je téma na článek, děkuji za inspiraci.
Přeji Vám, abyste z té volby udělal pojem, z něhož budete mít dojem, že nejste užitečný idiot (a pak že ta čeština není zajímavý jazyk).
Bohuzel se obavam, ze pred tuhle volbu budeme postaveni, at chceme, ci nechceme. Pokud se k ni postavime zady, rozhodne to za nas osud.
A osudu ja neverim, je to hajzlik.
Je alternativa alternativou, anebo obyčejným byznysem?
To je pro mě velkou neznámou. Intuitivně bohužel cítím to druhé.
Alternativa ještě není smečka. Až to bude smečka, už se nebude nikdo ptát.
Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti.
Zakladateli, obávám se, že je tady ještě i třetí možnost (k té „blbý“ anebo „navedený“) – je jím touha využít situaci, lidi toužící po skutečné změně jen využít pro sebe, a tím si pojistit tu svou vlastní pozici…
Ono to vypadá nevinně, ale ve svém důsledku to má v sobě ukrytu rozbušku obrovské deziluze a v této době i něco navíc. Deziluze a zoufalství vytváří v mysli člověka specifický mód typu „Berserk“ a narozdíl od hry [na] DOOM, je ve skutečnosti nevratný.
To máte samozřejmě pravdu, já se obávám, že toho v krátké době budeme svědky.
Jako svědci – to vidím už teď jako jisté, to co mne naplňuje obavou je pocit, že nejen svědci, ale i účastníci…
Díky za odpověď!
Ostatně, kdyby se něco dohodlo, neočekávám, že byste o tom mluvil. Já teda ne. 😎 Ale naznačoval bych. Nikoliv konkrétně, ale aby příznivci věděli, že se“něco děje“, že je nějaký posun.
Já se politice věnuju jako amatér a tak to zůstane.
Mne ani nezajímá, jak to je nebo zajímá, jasně.
Ale hlavně, PROČ to tak je a CO a JAK dělat, aby se to změnilo. Jak je to možno změnit. Ostatně, souvisí to trochu s tím, co jsem jednu etapu života, jako mlaďoch, s ostatníma mlaďochama, dělal. Nějak se mne zdá, že to opozice neumí. I když, realita možného v dnešních politických stranách, může být omezující a hlavně lidský faktor, také…
Napadlo mne, že bych se u Vás někdy stavil. Třeba pomoct se zabijačkou. Jako za mladých let. A třeba synátor, jako (elektro) technický mimoň, aby jednou poznal realitu života. Kdysi takové ponuky byly, tak jestli to letos taky platí, tak bych se hlásil.
Nebo možná někdy zavítáte k nám.
Párkrát jsem „jel kolem“, ale, nejsa očekáván, nedal jsem koníku odpočinout.
Prozačátek bych asi napsal.
Ahoj Vidláku,
nemám v zásadě nic proti taktice Spojmež se, -“ my nový život chcem na Zemi, v němž nesmí býti žádných běd“….protože (pokud nebudeme pokračovat a neuvedeme pramen) těžko najdeme takového smělce, jak by řekla teta Kateřina, který by s nadhozeným programem odvážil nesouhlasit.
Stejně tak bych jako svobodomyslný holub měl akceptovat sjezd Johánek a Johánků z Vidloarcu pod heslem Přivezte si svou vlastní individuální (a na ostatních doposud nenzávislou) otep chrastí, svážeme je dohromady, sirky dodám, bude požáááár!!
Můj problém spočívá v tom, že jsem chorobný škudlil a kroutí se mi i palce u nohy, když vidím, jak se podvědomě/nevědomky snažíš obětovat své nadprůměrné schopnosti plamenům.
Neříkám, že to občas s dějinným zpožděním (!) nefunguje /viz křížovkářské heslo :Tuhé palivo na tři – (HUS).
Jenže čas oponou trhl, blbců přibývá a lidí s tvými intelektuálními schopnostmi ubývá.
Nechal bych si setsakra projít hlavou, zda Tě na dráhu martyra opravdu povolává Bůh – nebo ten chechtající se vládce ze suterénu, co t.č. vítězí.
Bůh anebo Ďábel jsou jen archetypy. Pokud člověk neztratí sám sebe a je stále schopen sebeobětování, ani jeden z těch dvou si ani neškrtne…
Je to ale chůze po rozpáleném ostří – takže je vhodné to skutečně dostatečně domyslet, nastavit si kontrolní hraniční čáry a pojistit se tak i proti jakémukoli zakolísání. Zbytek už je jen vůle se rozhodnout.
Je tady demonstrace 17 listopadu, pořádá ji někdo jiný než ty dvě předchozí velké.
Nejbližší bude odborová.. Sám tam nejdu protože jsem na ty nahoře nas*aný. a ti dole nemají o nic zájem. Prostě žiju si. A dále tady vznikla iniciativa
https://www.zachranmerepubliku.cz/
Což je zvláštní, protože si nějak všímám, že tam nejsou levicoví politici.
Takhle se tedy síly tříští.
Nu uvidíme.
Dneska jsem byl v lesích okolo Hrabyně, a byly to žně. Sám jsem za svůj život takovou sklizeň neměl.
Pak je taky zajímavé sledovat ten životní koloběh. Člověk vychová děti, vyletí mu z hnízda, a když si myslí, že si tak nějak dáchne, a začne si užívat než přijdou vnoučata, tak ejhle, zjistí, že mu stárnou rodiče, a tak, jak v nedávné minulosti pečoval o děti, tak teď budou tu péči potřebovat rodičové.
Apropo. Dlouho tvrdím, že lidé, kteří se budou starat o staré lidi, a to nejen ležáky, ale tam složit uhlí, tam vymalovat, tam nakoupit a jasně, popovídat si , vyslechnout, nebo podobně, zahrát si karty… To bude potřebné velmi, a není to džob, jak se prachsprostě říká, bude to spíš poslání.
Ale zase je fajn, že to víme. Až se začne něco dít, taky budeme vědět s kým máme tu“čest“. A už jim nenaletíme.
NJN všichni byli kamarádi, protže si mysleli na SVÉ co nejvyšší usazení. Když to nevyšlo, tak se odkopali hézky rychle. Patrně včil hledají nové posty, tedy pokud nebyli do rozbití alternativy přímo zapojeni….a nešlo jim hlavně o to „zblbnout blbé“…
Krom toho, odkopali de nejen před námi, ale i před všemi, co tento blog navštěvují. Obávám se že v eventuelním příště, s nimi hodně lidí vyběhne, nebo se jim velkým obloukem vyhne.
Taky dobrý nemyslíte.
Má to ale ten standardní problém konce „jedné éry civilizace“ – nejsou lidi…
Podívejte se na chudáka Kissingera, jak ho stále ještě vláčí po světe… Jiného už očividně nemají.
hmm
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zavrel-hospodu-co-vzdorovala-covidu-Nenecha-to-jen-tak-Revolucni-vybor-Vlado-tes-se-716430
nějak se jim to…..
bohužel NÁM
Ze života.
( Antivaxeři nechť tu storku přeskočí. )
Chci třetí dávku, tzv. buster.
První dvě jsem dostala v poliklinice přes ulici, od firmy Avenier. Firma sice dál funguje, ale očkuje jenom proti tropickým nemocem. Do tropú se nechystám.
Napsala jsem na VZP. Aby mi sdělili, kam se mám obrátit. Že blbě chodím, tak aby to bylo u zastávky MHD.
Neodpovědeli, ale můj mail si přečetli.
Snažila jsem se dostat na stránky Ministerstva zdravotnictví. Osvícení zdravotníci provozují aktualizovaný seznam očkovacích míst.
Psalo mi to : “ S tímto procesem došlo k opakovaným problémům. “
Anebo rovnou : Vebová stránka zhavarovala.
😬
Pověřila jsem hledáním očkovacích místa dceru. Zjistila, že by to mělo jít na poliklinice ve Spálené.
Volala tam, povídala si s automatem, až se jí zadařilo oslovit paní na ústředně.
Ta jí dala číslo na očkovací ordinaci. To ale nefunguje.
😬
Pokud v tomhle státě někdo mluví o digitalizaci, tak by si měl dát studený náčinek. Prý to pomáhá.
Zavolejte si do krajské/okresní nemocnice a oni vám určitě poradí. Podle mě ve frontě čekat nebudete.
Už to nechám na dceři. Ani nevím, kde je moje nemocnice. Ve Spálené je to celkem blízko u zastávky.
Ale dík za radu.
😍
Včera jsem byla u své praktické lékařky zanést svoji kartu (měla jsme ji u sebe, protože jsem předtím podstoupila vyšetření u odborného lékaře). A při té příležitosti mně sestřička oznámila (zřejmě jí to vyskočilo v počítači), že mi vypršelo očkování proti tetanu a že mi to rovnou píchne. Svolila jsem, a tak mi to rovnou píchla (překvapilo mne, že do ramene, dříve se to dávalo do zadku). Zeptala jsme se, jestli už očkují také proti covidu tou novou vakcínou, upravenou pro omikron? Řekla, že ji budou mít v průběhu října, že si mně dá na seznam čekajících a jakmile budou mít šest zájemců, tak objednají vakcínu a dají mi vědět telefonicky.
Takže zkuste svého praktického lékaře.
Můj pan praktik neočkuje. Je to starší pán, jeho ordinace se bude bourat a už k němu nechodí moc pacientů.
Vlastně je rád, že mu strop nespadne na hlavu. Ve zdech jsou trhliny. Sídlí na Nádraží Střed v hospodářské budově a ty se bourají. Vedle už se tyčí další krásné obchodní centrum. ( Nestihl by vyočkovat všechny ampulky. )
Proti obyčejné chřipce pro mne objedná ampulku, ale s covidem je to asi složitější.
Pokud potřebujete , můžete se nechat oočkovat u nás, kdykoliv , ale po předchozím objednání
– http://www.pragmed.cz
Díky! Ale ten Pragmed je snad půl kilometru od zastávky Letenské náměstí. Na mne kapku daleko.
Helanov:
Nemají se o digitalizaci „starat“ Piráti???
Pokud tohle není odpověď na vaši nevyjádřenou otázku, tak už více nevím… 😉
Právě řečňuje na ČRo Adéla Šipka, pirátská senátorka.
Na tradičně Rudém Kladně nemohla ve druhém kole nevyhrát. Proti profláklému ODSákovi Bendlovi.
Kladeňáci by to hodili i Belzezubovi, než Bendlovi.
Ách jo.
Mezi Piráty je hodně ajťáků. Odtud asi jejich vášeň pro digitalizaci.
Kurva a tohle sem volil:
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gR_o/fnMCr/rastr-1-075x.jpeg?fl=cro,0,0,2601,3266%7Cres,1280,,1%7Cwebp,75
Tohle:
“Osmnáctiletý syn se musí postarat o dvanáctiletou sestřičku!“
mě akorát tak po vzoru Džamily nutí do úvahy, zda u ní nejde o duševní hnutí myli, který na ní zanechalo trvalý následky!
Ano, mělo by jít o ty usmrkaný děti, o tom žádná, ale NEJDE. Co dělala Katarina těch 8 let, kdy ten zkorumpovanej fašistickej režim, pro kterej teď pozvedá zbraň a oblíká maskáče s tragickým ksichtem hodný Majerový Sirény? Chválabohu, že tu pušku necpe tomu svýmu osmnáctiletýmu synovy a po vzoru Matky neříká „Tonimu“ čapkovsky: „Jdi“!
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-jdu-dneska-aby-syn-nemusel-zitra-cesi-jedou-bojovat-na-ukrajinu-216088#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.web.nexttoart
tak ještě jednou odkaz, proč to blbne, nevím:
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gR_o/fnMCr/rastr-1-075x.jpeg?fl=cro,0,0,2601,3266%7Cres,2560,,1%7Cwebp,75
tak nic , no … ale pokud si dáte do vyhledávače promodralý text včetně nepromodralýho textu, tak by se to mělo zobrazit.
v odkazu otazník a dál smazat!
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gR_o/fnMCr/rastr-1-075x.jpeg
Znaky od otazníku a dále smažte
Já si říkám, že takový idiot nikdo být nemůže. Myslím, že tolik idiocie by se ani do vesmíru nevešlo. Spíš to vidím na vyprávěnky babky Seznamky.
To jako vážně, že ten podpis Zemana a Fialy jsou vyprávěnky babky Seznamky? To snad né!
To byla ironie pane Blbíši. Chtěl jsem jí naznačit, že ten člověk je totální kretén. Tak velký, že se to ani nevejde do tabulek běžného sluničkářského krteténismu.
vypadlo:
…Majerový Sirény, střílel do usmrkanců na východní UK?
K tomu dobrovolníkovi:
Jedná se o demonstrativní sebevraždu s mesiášským komplexem.
Má asi pocit, že až přijde Ukrajinci se z toho poonďají. Nepoonďají.
V každém případě na sebe upozornil a je v novinách. Když ho zastřelí tak o tom nebude ani zprávička. Pokud ho Rusové zajmou, udělá jim jako „plennik“ dobrou P.R. službu.
Budou ho ukazovat jako „žoldáka z nepřátelské země“.
V Čechách dostala bianco omluvenku od presidenta, přibližně stovka žoldáků.
Jako příslušník národa, který byl z historického hlediska ještě nedávno, součástí sovětsko-východního bloku, bych nechtěl být Rusy zajat. Takový kus nebude mít „protekci“, ale bude na tom podle mne hůře, nežli nějaký Anglán či Maročan.
Úplně to vidím, jak v ruské televizi ukazují nepřítele a zrádce, z řad Slovanů.
Já být v Rusku, ukazovali by ho s jiným dovětkem –
Tohoto jsou schopni se Slovany udělat pomocí jejich psychologických operací. Neztrácejme čas na tyto loutky, musíme zastavit ty loutkovodiče…
Cit.: „Okamžitě dejte moratorium na exekuce.“
Jak je to myšleno? Obecně nebo „jen“ na dluhy za energie?
1) Pokud obecně na všechny dluhy, tak to ani nemá cenu komentovat.
2) Pokud na zálohy a vyúčtování spotřebované energie, tak nejdřív zkrachují veškeré teplárny a nejen paneláky se stávají neobyvatelnými. Majitelé tepláren to vážně nebudou dotovat ze svého. Obratem reagují distributoři a buď účelově krachují, nebo krachují doopravdy. Také jejich majitelé to nebudou dotovat ze svého.
Není lepší raději zaplatit přemrštěnou cenu za energie a mít je (byť s výpadky), než neplatit a nemít?
P.S.: A co firmy? Také nemusí platit?
Tenhle požadavek nemusí být uskutečnitelný… ono vlastně žádný z těch bodů nejni uskutečnitelný a Vidlák to nejspíš ví (fe. Okamžitě začněte jednat o míru? Hmm, víte co, z války nebude nic! Když ti Česi nechcou…). Jsou to enem argumentační berličky pro budoucí revolucionáře (Má to smysl, řešení jsou jednoduchá, to jen ti politici jsou hloupí)…
Jo a pane Vidláku, bacha na hecování davu – nakládačka Robespierre by mohl vyprávět =)
meh, oprava – nakládačka (J.P.Marat) *a* Robespierre by mohl*i* vyprávět… jsem si nemohl vybrat svého oblíbeného magora, a tak to potom dopadá.
O jakém davu mluvíte?
Chodí sem pár lidí, ale davy to asi nejsou. A Vidlák se nevydává za náčelníka. Prostě jen píše svůj názor na věc. To se snad ještě smí, vidět věci určitým způsobem.
hmm… kukněmež na osmý řádek vpravo dole…
„Návštěvnost webu – Počítáme od středy 13.7. 2022. Nyní máme 1553107 návštěv.“
Tak davy to sice nejsou, ale asi bych je nechtěl házet přes plot…
Je to tak akorát.
😀
v tomhle stavu to moc nevypovídá
Jen to nevidíte…
Jak Fyjala, s celou rodinou, (!), čerpá ze státního
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Fialenko-Premier-za-vsechny-penize-Zde-jsou-castky-713567
Největší sponzor Hlídače státu je ODSKa a Piráti. Pětikolka sype do Hlídače státu.
Zdá se, že Signalista splnil úkol a bude vykopnut směrem výše. V Bruseli už mu chystají sesličku.
😀
Podle jednoho Poláka to vypadá, že seslička možná bude, ale rozhodně už nebude tak lukrativní, jak byli zvyklí…
A možná, že už i ta seslička bude lehce elektrifikovaná (ne zcela fatálně, ale elektrošoky ve zlatém balení…).
Na tohle Českého proudu škoda nebude.
🤣
A já si kdysi říkal, že Siemens vyvine elektrovoltaické křeslo pro Merkelovou za její zásluhy.
Superevropská konfederace místo/ nad pouhou EU.
Ve čtvrtek 6. října se do Prahy sjedou vrcholní státníci více než čtyř desítek evropských zemí, aby ustavili „evropské politické společenství“. Bude to do značné míry formalita, od půldenního setkání nelze očekávat přelomová rozhodnutí. Důležitý bude sám fakt, že všechny tyto země budou zastoupeny na nejvyšší úrovni v jednu chvíli, na jednom místě a s vysokou pravděpodobností tak posvětí vznik „evropského politického společenství“ (EPS).
Pro nás je významné také to, že nový útvar na evropské politické šachovnici bude provždy spojován s Prahou. Co na tom, že je to důsledek shody okolností, protože Česko v tomto pololetí zrovna předsedá Evropské unii; nejde tedy o splnění nějakého českého politického záměru nebo snad toužebného přání. Je však důležité, že v kontextu ruské agrese proti Ukrajině má tento projekt celkem jasný a pozitivní smysl.
S nápadem přišel letos 9. května francouzský prezident Emmanuel Macron. Ruská invaze trvala něco přes dva měsíce a Ukrajina se stále hlasitěji dožadovala jasné perspektivy členství v Evropské unii. Podobné požadavky zněly z Moldavska a Gruzie.
V projevu k Evropskému parlamentu při slavnostní příležitosti „dne Evropy“ Macron otevřeně spojil svůj návrh s myšlenkou „evropské konfederace“, kterou v roce 1989 reagoval jeho předchůdce Francois Mitterrand na rozpad východního bloku a emancipaci bývalých sovětských satelitů.
,A taky katarský emír se zastaví. Jistě jen shodou náhod pohovoří nejenom s českými potentáty.
Emír má za ušima. Dobře ví, že uhlovodíky jednou vyschnou. A zbude zase jen písek.
Takže : Prodávat, přidávat , za co nejlepší cenu. Tady přišla válka křesťanů jako zvláštní dar od Alláha.
A hlavně myslet na zadní kolečka.
Copak asi pan emír v Kotlince zakoupí???
Však oni pro něj jeho rádcové nějaké šikovné portfolio vymyslí.
Stejní rádcové, kteří mu poradili vybudovat Al Jazeeru. Protože dneska je propaganda účinnější zbraň než kanón.
Jiz nekolik let jsem presvedcen ze po dobrym se zadna zmena nestane.
Treba ted v Nemecku taky protestuji pravidelne proti vlade a nic se nedeje. Ba naopak vlada jedna o to jak rozehnat demonstranti silou. Je jen otazka par demonstraci ze u nas bude to same.
Dokud dav par stovek tisic nekrene z Vaclavaku proti snemovne a udela tam poradek tak dlouho se nic nezmeni.
Dtto Itálie – pálení složenek za topení a lelektriku na demonstracích a taky si z toho nikdo nic nedělá.
Cit.: „Okamžitě zlevněte elektřinu na staré ceny.“
To je již dávno ošetřené – tudy cesta nevede. Většinu minoritních akcií drží americké investiční fondy a německé důchodové fondy. Již jsou podepsány smlouvy o ochraně investic mezi ČR-USA a ČR-Německo. Takže by Fiala řešil arbitráže v USA a v Německu za stovky miliard (kromě ušlého zisku by bylo přihozeno poškození kredibility fondů, horší pozice při získávání nových klientů po desítky let do budoucnosti, … ). A jistě by nějaký právník fondům poradil, aby si akcie účelově přeprodávaly mezi sebou, tak aby se do arbitráží mohlo zapojit co nejvíc účastníků. Vše pod taktovkou neúplatných odborníků z Fialovy stáje.
Možná by ani stovky miliard nestačily. A zaplatil by to kdo?
Ano, ano, investorum vznikne strasna skoda, kdyby nebyl maximalni zisk.
A investori musi mit vzdy maximalni zisk a zadne riziko, tak je to spravne.
(Jo to byl ten duvod pro socialisticke revoluce)
A ti poddani ? Ti jen umrou o zadne penize neprijdou tak je to spravedlive.
A americka arbitraz to spravne rozhodne, jinak napalm vy chatro.
Je to ale tak. Ti američtí a němečtí investoři si platí odborníky ve vedení svých fondů (velmi štědře), že jim maximalizují zisk. Dokonce je trestné a je to na kriminál, pokud by se prokázalo, že to z nějakého důvodu nečinili. A ochrana nějakých českých domácností je vážně nezajímá. Prostě by spustily arbitráže, a to ve velkém.
Stačí to udělat jako na Slovensku. Tam drží stát pouze 30% a jde to.
Na Slovensku jsou pouze 3 (slovy tři) spoluvlastníci. A ti se dokázali dohodnout. Majitelů ČEZu jsou tisíce a každý den se mění. Tam se dohodnout nedá.
Ale to jsou menšinoví spoluvlastníci.
Ano a proto jsou zákony na jejich ochranu. Proto jsou smlouvy o Ochraně investic a proto jsou arbitráže.
Hlavně vedení ČEZu má maximalizovat zisk a nemá se starat o sociální jistoty obyvatel ČR, za to není placeno.
To je právě ten důvod, proč se ČEZ nikdy neměl obchodovat na burze a být v soukromých rukách. Je to naprostý základ jakékoliv elementární úvahy o zajištění strategické bezpečnosti státu. Buď na to stačí selský rozum, nebo se to dá vyargumentovat pomocí pár konceptů z teorie her.
Už poněkolikáté tady opakujete tu svojí mantru. Ne, nemáte pravdu. Americké investiční fondy vlastní asi 3,7% akcií ČEZ. Což z 29,55% minoritních akcionářů rozhodně není většina. Smlouvy o ochraně investic řeší naprosto něco jiného, než vlastnictví akcií. https://hlidacipes.org/minoritni-akcionari-cez-kdo-stoji-za-skupinou-ktera-chce-dusit-manazery-energetickeho-obra/
… plus německé důchodové fondy, jedna americká banka, a další a další akcionáři. A ti všichni se mohou soudit.
Kolik stál Železný s CME v arbitráži? Přes 20 miliard, to je dnes tak 200 miliard.
Kolik Šťáva s jeho Diag Human?
Smlouva o ochraně investic je jedna věc. Druhou věcí ale jsou pravidla akciové společnosti a postavení majoritního vlastníka. Valná hromada a.s. si odhlasuje změny v nakládání se ziskem, výši dividend a další věci, které nejsou v rozporu se zákonem. Navíc ochrana investice je přesně to, jak se to jmenuje. Je to ochrana investice proti tomu, aby ji někdo neznehodnotil. Není automaticky ochranou absurdně vysokého zisku. A už vůbec ne dosaženého díky ideologicky motivovanému politickému zasahování do tržního prostředí, jako je gríndýl. On ten Blažek si tý „ochrany zisku“ tak trochu „povšim“. Tak to jednoduše totiž je, a na to, aby si toho taky vším i kdokoli další, stačí chvíli v nějaký akciovce pracovat.
Nejde proto o nějakýho blbýho „slovutnýho“, ale pořád minoritního Američana, ale o to, nebýt posranej před zhůvěřilou EU. Ty ceny jsou přímým důsledkem jejích doslovně dementních politických rozhodnutí nejen o povinnosti tvorby cen podle „závětrnejch“ elektráren. Ta její energetická „koncepce“ je jeden velký zmar. Ostatně, ono by to spíš bylo značný překvápko, kdyby po jejich šlápotě do energetiky tam snad rostla nějaká tráva (viz …sto roků tráva neroste. Učeně se takovému šlapání říká krize elit).
To tzv. poškození minoritních akcionářů je ne příčinou, ale taky jen jedním z důsledků, v tomto případě využívaného jako výmluva. I ty ev. změny v rozhodování o nakládání se ziskem by se nemusely probírat, pokud by k tomu nebyla ta příčina. Pořád je to dokola ne o následku, ale o příčině, v tomto případě o katastrofálním politickém vedení EU. A to s tou katastrofou přírodožel platí i obecně, takový to, že – my to mysleli dobře, ale dopadlo to …, u nich platí jen pro tu druhou část věty. Ale to už se myslím opakuju, už to tam mám o těch šlápotách.
Každopádně arbitráže proběhnou v USA (a v Německu). Půjde jednotlivě o miliardy (hodně miliard) a právní firmy si rády přivydělají. Kdo bude hájit zájmy ČR? Nepodplatitelní odborníci od Fialy, kteří doporučí americké právníky? A jak všechny tyto arbitráže asi dopadnou?
Nesplatitelné dluhy.
Ajaj ti polaci
Polsko podle prezidenta Andrzeje Dudy jedná se Spojenými státy o rozmístění jaderných zbraních v zemi, píše zpravodaj britského listu Financial Times.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/valka-na-ukrajine-2022-online-prenos/r~3600daaa409c11eda3c0ac1f6b220ee8/
Nekdy mam pocit ze polak neni narodnost ale diagnoza :-/
psonci jsou dilo no, na druhou stranu – u nas v CR to neni o moc lepsi – oni ovladaji vse, tj. skoly, media takze si stádo přetvoří k obrazu svému všude… to je holt ta demokracie…
To samé si oni mohou myslet o nás, při pohledu na „naši“ vládu…A ůdajně TO volíme demokraticky, takže je chceme.
Jsem z 50% Polák. Patřím také do vašeho seznamu?
Tipnu si, že tak napůl (=
Já Poláky obdivuji, jsou stateční a jejich Jan III. Sobieski zachránil Vídeň.
Ale jejich nenávist ke všemu ruskému je choroba. ( Důvody chápu. )
😥
„Polak ma kozu a mysli ze je slechtic.“ To prosim ne ja, to jisty Sienkevicz 😀
😀Ale kuráž se jim musí nechat. Třeba Varšavské povstání. Holýma rukama proti kvérům.
Nechci je urazet, ale prave na tohle potrebujete pulku mozku.
Stejen tak na paktovani se s Nemcem proti Rusku, jenom aby vas pak Nemec prevalcoval, protoze jste na hranici se spojencem meli jenom sklad munduru.
Kocourku, na vás bude platit ono známé „Podle plodů poznáte je…“ – zatím se ručička láskyplně neovinula kolem žádného z dorazových kolíků.
Ono stačilo místo „Poláci“ napsat „stávající polská věrchuška“ a byl bych mlčel a ušetřili bychom soustu digitálního prostoru.
Nestávající polská věrchuška, bude jiná? 🙄
Muj kolega z Polska mne „uklidnil“, ze tyhle snahy (na to tema vest rec, bez nejakeho konkretniho vysledku) Polaci maji kazde dva roky poslednich zhruba deset let, a soupnul mi novinove titulky z 2017 a 2015 jako priklad… inu, jak pres kopirak od te aktualni zpravy:
https://www.pap.pl/en/news/news%2C1443860%2Cpoland-might-join-natos-nuclear-sharing-says-duda.html
jo trikrat to jako zkousel a ted to projde a po polsku zbude jen placata poust, ktere se bude rikat plocska blba
Nářek – to slovo mě provází při čtení článku i diskuzí. Co budeme dělat, až bude skutečně špatně? Chladnou mysl mít a méně expresivních výrazů slyšet nejen tady si přeje Starý beran, jemuž se právě vrátila pečovatelka s 10 vejci za 62 korun (Starý beran je již senilní a ztrácí pud sebezáchovy – neprozřetelně ji odpověděl, že už se těší na pokračování svého článku o inflaci).
Vidláku, nebyl bych tak klidný, že máte zastropované energie. V případě vyhlášení stavu energetické nouze (či jak se to u nás jmenuje), tak Váš distributor to nemusí dodržet a jistě toho využije.
Pardon, teď jsem přeskočil na další odstavec a je to tam.
Většina mentálně nepřítomných, vypnutých či hacknutých, zblblých, televizemilných občanů možná procitne až při pohledu na dno svého prázdného nákupního vozíku. Ale protože nejsou zvyklí myslet, tak to budou jen nemnozí a zbytek si bude dál hledat falešné viníky své bídy, a nebo budou stále přijímat falešné viníky, které jim bude předkládat vláda a na ní napojená média. Budou (tak jak se tupě naučili) nenávidět ty, kteří jim budou říkat pravdu a časem je budou rádi ve své nevědomosti a pomatenosti i pronásledovat.
Naprostá většina lidí si prostě odvykla myslet a „my“ jsme jen (a je třeba si to přiznat) bublina, sice větší než třeba před deseti lety, ale bublina.
Lidé budou mít bídu, hlad, budou mrznout, časem dostanou povolávací rozkazy a nic z toho je nepřivede k tomu, aby začali myslet ( spíše, aby se to znovu naučili).
Jediný rozdíl mezi lidmi vědomými a nemyslícím nevědomým zbytkem (většinou) je bohužel jen ten, že až budeme umírat v katastrofě, která přijde , tak vědomí budou aspoň trochu vědět proč a pro čí zájmy zrovna umírají a nevědomí umřou a nepochopí nic.
To se ale stane, až přestanou fungovat rotačky. Zatím se tisknou peníze a tak máme plné hrnce.
Podařilo se nám nakukat, že dluhy se nemusejí vracet. Nejsem ekonom, ale moc se mi to nezdá.
🤔
Plné hrnce nesouvisí s rotačkami, ale s existencí toho, co do nich dát. Jakmile ta možnost zmizí, rotačky mohou jet naplno, ale potraviny nevyrobí.
To ale zatím souzi za Atlantikem nepochopili. Tisknutí ničím nekrytých dolarů je jejich hobby. (Někde jsem to četla. Já tomu nerozumím. )
Té Vaší kamarádce – matce samoživitelce – můžete poradit. Když se k ní stát chová jako hovado, tak ať se začne vůči státu chovat stejně.
1) Z práce ať se nechá vyhodit (ona a děcka stále nemocní), měla by tak dosáhnout na 3-měsiční výpovědní lhůtu a potom šup na pracák a potom na sociálku.
2) Nepíšete, že bydlí v nájmu, takže asi ve svém. Přepsat nemovitost na někoho důvěryhodného z rodiny (a pojistit si nějakým věcným břemenem). sepsat nájemku na 10tisíc. Zajít na sociálku a požádat o v příspěvek na bydlení a doplatek na bydlení. Měsíčně bude fasovat 10tisíc na nájem a proplatí ji vodu a veškeré energie včetně uhlí i dřeva, svoz odpadu, TV a radio poplatky, internet, …, děckám stravenky, proplácení školních akcí, nákup školních pomůcek, …, kartičku na potraviny do Potravinové banky, …
3) K tomu bude brát postupně peníze na sebe a děti minimálně do životního minima. Dvakrát do roka mimořádnou dávku, každá max. do 60tisíc.
4) Zapojí se do šedé ekonomiky a nějaké prachy si přivydělá.
P.S.: A najít si nějakého chlapa, co bude jen na návštěvě, by taky nebylo od věci. Nějakou korunu také snad donese.
Měla těm deckám poskytnout luxus vlastního otce , každý by měl své alimenty plus dávky a mohla by dokonce i zůstat pracovat. Akorát to někdy nedělá u děcek dobrotu. Jako moje sousedka,první děcko se sockou,druhé taky,ale děda starosta jedné obce,solventní,takže vnoucek drahé dovolené a elektronika, druzi 2 doma mu to závidí,třetí konečně s normálním chlapem,ten s nima žije,ale platí na své 2 z předchozího vztahu a bere si je na každý druhý víkendu do 2 plus jedna k ten dalším 3 a když něco potřebují,navedou toho druhého,aby před starostou tvrdil,jak to hrozně chce. Já samozivitelky tedy vůbec nelituji.
„Já samozivitelky tedy vůbec nelituji.“
Na první pohled to tak asi vypadá. Ale pravda se často skrývá. Celý ten cirkus se samoživitelkami, rozvody, alimenty atd. je cílevědomě organizován. Skutečný viník stojí jaksi mimo: „Já nic, já muzikant.“ Možná o tom napíšu článek. A pak se do mě můžete pustit.
Cigánizace …
Přesně. Ale takto jim to v tomto státě funguje. Další možností je, že si matka samoživitelka najde druhou a i třetí práci. Nebo půjde bydlet pod most.
V kontextu cen elektřiny to asi nemá jiné řešení. Trocha sebezapření a půjde to a třeba ani nedojde ke změně mentality.
Není to cesta pro všechny, ale to tady nevyřešíme.
Dost často to řeší prostitucí… Aspoň co jsem slyšel…
Neslyšel, zažil. V noci se tam střídali policajti a jednoho dne jsem byl zadržen na 24 hodin a vybavení mého bytu skončilo ve frcu. Jinak dobrý.
Firma Saudi Aramco žádala EU aby nezaváděla sankce na ruskou ropu ,že vytěžená ropa bez ruské nebude světu stačit.
Když čtu ty stesky o volbách a plány k budoucím, u Vlka se psalo ,že ANO mělo špatně postavené kandidáty a že mohlo jít o účel po domluvě .
I ta a blbá pětikolka se dokázala spojit a alternativa – opozice jede stále sama za sebe ,jen tak dál.
Může to být i jeden z důvodů proč někteří voliči na volby rezignovali.
Čas pracuje proti nám,ať už s přijetím eura ,zaváděním nových daní ,změna valorizace důchodů k horšímu ,zvýšení daně z nemovitosti,zadluženost republiky půjčkami a koupí F35 atd…
Však ony ani ty břidlicové plyny nestačí ani Americe a ne že je budou vyvážet.Tolik jich sami nemají. To je jen taková pohádka a divadélko pro blbé,za které nás považují. V každém případě fosilní paliva jednou dojdou a bude to už za 2 až 3 generace,takže se něco vymyslet musí,jinak konec civilizace. Děcka už si nebude nikdo moci dělat pro zábavu ze sexu,budou se muset embrya upravovat geneticky,aby byl člověk třeba schopen fotosyntézy a nemusel tolik jíst,nebo aby měl peří na kůži nebo nějaké šupiny bránící úniku tepla místo těch svetrů. A místo dopravy,učit umění tibetských lámů ling go pa jak běhat. Člověk může běhat rychlostí 20 km za hodinu i bez toho,jak ukázal keňský mistr marathonu,stačilo v dětství běhat 6 km do školy,ale denně,jak píší na Novinkách
Americanum dosel bridlicovy plyn v okamziku, kdy se museli stahnout ze Syrie 😀
Vy znáte techniku, jak z ropy vyrobit jednoduše „břidlicový“ plyn? Pokud vím, tak v Sýrii Amíci pirátí pouze tu ropu…
Sibylo, klídek!
Američané zjistili, že venezuelský autobusák Maduro je vlastně hodnej.
A že není marně brát z Venezuely kvalitní uhlovodíky.
😀
Venezuelský lid musí děkovat vstávaje lehaje za ukrajinskou válku.
😀
hmm … informace
https://zpravy.aktualne.cz/finance/dolozte-studium-nebo-platte-pojistovny-nahaneji-studenty-rod/r~a28abd74432311eda9eeac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=821901&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
A co jako. Jakoukoli změnu musíte ZP hlásit do 8 dní,proč by to nemělo platit pro děcko?
Ale oni zadnou zmenu nemaji, chapete ?
Jejich deti studuji stredni skolu celou dobu, jen skola uz nema povinnost to hlasit pojistovne.
A kdyz to neudela pojistovna vam posle prikaz. Bude horsi az to nekdo necha kompostovat a posle vam to pekne exekucne po par letech.
Změna je,že je jim 15 a že jdou na SŠ. A mít rodiče lemply,to je vždy problém.
Nebo byl nekdo na brigade a nekdo ho spatne nahlasil,
Moznosti je cela rada, problem je ze nekomu povinost zanikne, skola, firma, ale vam jako obcanovi vznikne.
Vtipne budou pristi rok ty povinne datove schranky pro zivnostniky i prerusene zivnosti.
Vidláku, jak pozoruji, i posun ve zdejší diskusi, navrhuji návrat ke kořenům.
Ke kultivovanému „thinktanku“, k diskusní základně.
Taky pozoruji diskuzi – Zakladatel úplně dole také – a také mně se to nelíbí. Je faktem, že pro nás je Vidlák stromem a my jsme ty liány. A Vidlák se nám od předvolebního klání dost emocionálně kymácí. Už to nejsou ty kultivované analýzy nešvarů dnešní doby. Škoda.
Ale kde jinde jít si zanadávat? Dejte mě link a běžím….
Nene, ta změna je jinde a Vidlák ji jen transformuje do slov.
To, co navrhujete, je řešit vše v teple doma na židli…
Ten čas ale právě doběhl. Jak píši stále a pořád – jeden každý sám za sebe se bude nucen rozhodnout, jaké bude jeho činění. Schovávat se za klávesnici sice je také činění, ale perspektiva je minimálně tristní… Ale i to je rozhodnutí.
Rád bych, ale ta klávesnice je mně určena. Stáří je sviňa (říká intelektuálně už poněkud out H.S.).
Tak proč byly předešlé plamenné řeči o převzetí vlády, jestliže je zřejmé, že by to znamenalo akorát jako menšinová vláda spadnout do důsledků předešlých vlád, nejen poslední a předposlední, s nynější vládou v pozici opozice, a bez podpory většiny voličů. Navíc, jestliže většina voličů zaměňuje souřadnost a kauzalitu.
Pro změnu vlády natož pro diktaturu nejsou vnitřní i vnější podmínky. Neznám ani příslušné schopné lidi. Ti, nyní známí, většinou politický recyklát, jsou jen pro palácový převrat. Nehledě na to, že chybí reálný komplexní pozitivní program, jak ukázala i druhá demonstrace. Výkřiky „tři sta let jsme trpěli“ považuji za nepřípadné, velmi zjednodušující. Mě neoslovují, naopak odrazují. Nejsem historický ignorant. Tři sta let vlády Habsburků nepovažuji za národní tragédii. V té době to nikde nebylo ideální. I přes veškerý útlak, příkladmo poddanství a nevolnictví ve nevztahovalo jen na Čechy, byl dostatečný prostor jak ukázaly i počátky obrození mající hospodářsky základ, rozvoj výroby, měst, průmyslu, vědy, umění, demografický pohyb…. Jak popisuje Pekař. Ale například i Denis: „Čechy v době pobělohorské“. Vše v návaznosti na dění v celé Evropě. Tak jako nyní v celém světě.
Znepokojují mě projevy které zde prezentované opoziční hnutí ukazují jako nejen populisticko antikapitalistické, ale i antitržní a antiliberální (v původním smyslu). Že není voláním po svobodě, ale po novém, vylepšeném socialismu řízeném novým vůdcem, či vůdci. Kteří se servou i moc. Netoužím po obdobě pětadvacátého února 1948. Přínosy zástupce KSČM Skály je pro mě varující. Tak jako i některé diskusní příspěvky zde jak z ideologické příručky.
Není co na základě čeho bych předpokládal, že vývoj tohoto hnutí bude odlišný od vývoje všech předešlých hnutí.
Pro následující zdejší politický vývoj bude významná nadcházející zima a vývoj světový. Všem se ukáže jestli opozice má reálný pozitivní program. Především spojující. Pochybuji. Bez opozice sjednocené pro vládu nebude takového programu, řekněme programu národní záchrany. Případné spojení opozice považuji za krátkodobé, založené na společném nepříteli. Zásadní rozpory, mocenská taktika, jsou viditelné už nyní. Významný vliv, jako vždy, má financování. Protože politika je koncentrovaná ekonomika.
Nastávající ekonomický vývoj bude příležitostí pro vstup nových dosud neznámých lidí. Ne nutně lepších, ne nutně s lepšími důsledky.
Rozhodně bude v rámci zdejší obecně kultury.
A nepočkáme teda, až co Němci? Odjakživa hýbali Evropou, tak snad pohnou i teď – co říkáte?
Za mne NE.
Proč mne to opravdu nedojímá – byli dotyční alespoň u posledních voleb? Jsou svéprávní, nebyli zbaveni odpovednosti za svá rozhodnutí a skutky? Měli prdel z měsíce zveřejňovaných předpovědí cenového vývoje energií, potravin, atd.? Volili v minulých parlamentních Pětikolku, nebo to měli na háku, a nešli klasicky nikam? Zdála se jim 5%inflace a Babišova drahota moc? Polykali píčoviny z TV ve velkém, a dnes se diví?
Vždyť více nez 2/3 českého plebsu buď ty parchanty volilo přímo, anebo díky svojí vychcanost, lenosti, zrádnosti a blbosti nešli nikam, a teď kňučí?
A co my, kteří díky jejich lenosti, vychcanost, či dokonce „jinému názoru“ to existenčně odsereme i se svými blízkými bez ohledu na nejen ve volbách projevený nesouhlas???
Klasická solidarita s hromadným vrahy, metoda aranžmá dětských tělíček na pobřeží, havloidní odpustek zločinu všeho kalibru…
Vidlák je za ex offo těch, co v drtivé většině mají Vidláky těžce na háku. Taky dobrý…
Nakonec koho by nedojala samozivitelka v nesnázích… Jen se jí neptejte, zda byla kdy vůbec volit, nebo se alespoň malinko o cokoliv zajímá. Pokud ne, má pouze to, co chtěla. Stejně jako drtivá většina zparchantělé české veřejnosti.
2x plný Vaclavák, plus demonstrace jinde, a u voleb vyhraje Pětihrůza – co je jen český volič za zmetka a svini…
Alternativa je nám tu předhazována jako spása, a světe div se, ona ta doporučená paní prý nejraději spolupracuje s profesionály, a tak v případě úspěch klidně vstoupí do senátního ODS, tedy přímo do hnízda zmijí…
Ta duše je tak drzá, že to klidně ventiluje před kamerou, a obratem ruky nechává Vidláky a prý Alternativu lživě hlásat fabulace o jiném stylu, novém duchu, o morálce, atd…
Není z toho Vidlákovi malinko špatně, nebo je všechno jinak? Obzvláště když radí morální etalon, který rád růžové tanky a tyje z „rasísmu“…
Když už se Vidlák ptá mně – odvětím otazkou: copak já, já nikoho nelakuju, ale co Vy Vidláku podporou sporných individuí, a nyní dokonce srdceryvným řevem kvůli těm, kteří si v drtivé části nejspíše zavinili nynější situaci svoji nevolbou, leností, nebo naopak volbou, podporou Pětihrůzy sami.
Proč bych měl mít slitování s 2/3 národa, které mne uvrhly téměř do feudalismu. Proč si Vidláku vynucujete soucit pro tuto entitu?
Angažoval jste se politicky, tak jim vysvětlete Vy, co jsou zač, co je alternativa zač, jak to všichni myslí upřímně, a že si holt musí pár let počkat…
To je Váš úkol, neházejte Váš díl odpovědnosti za zpackane volby, za Vaši sázku na špatné koně, na čtenáře webu, a nepodsouvejte jim plody Vaší snahy.
Jestli tolik trpíte ohledy vůči lidem, jejichž neověřené příběhy tady předhazujete, bez jakékoliv zmínky o minulosti těch lidí, a přitom zvysoka kaslete na ty, kteří skutečně opakovaně nesouhlasí, vstupte rovnou do klubu Pomýlených přátel Pětikolky, a bude to poctivější především vůči idealistům, kteří Vám uvěří…
Krutě otevřené… a ne mimo mísu.
Tak já bych třeba návrat socialismu uvítal, alespoň ve smyslu státního vlastnictví kritické infrastruktury a centrálně řízeného národohospodářství. Ale copak se o něčrm takovém ve volbách hlasuje?
Dost se to blíží i mému pohledu na věc.
Nastal čas srát na okolí (neb si nic jiného nezaslouží) a starat se sám o sebe. Šlo to celý život, bez ohledu na režim, půjde to i teď.
Bohužel máte pravdu, psal jsem to opakovaně, ta bába byla totálně nevolitelná. Babiš si to dělá sám, vybírá si kolem sebe idioty a kejvaly, nikoho jiného nesnese – viz problémy co měl v Praze Patrik Nacher.
A tak voláme po vládě pevné ruky?
Asi to tak bude, pokud se povede sundat ty, co tam teď sedí (+ ovládaná média a silové složky) a nastane anarchie. To je asi nutný mezistav. Pak se objeví nutně nový Hitler, Stalin nebo Pinochet. Jaký bude netuším, ten Pinochet by mi byl asi nejsympatičtější.
Protože demokracie – to pro nás není.
Proč? Přečtěte si zdejší diskuzi a pokud máte trochu syntetické myšlení, pochopíte. Zdejší diskuzi asi už brzy taky začnu vynechávat – je to často písmenkový průjem nebo jak to nazvat. Jsou tu prostě lidé, kteří prostě něco napsat musí, aby všem ukázali, jak jim to báječně myslí. Nebo jak jsou originální.
Inu – ukazují. Odborníci přes vojenství jak taktické tak strategické, psychologové davů a odborníci přes informatiku. (Tím nemyslím počítače.) Nejvíc se asi chytám ekonomických rozborů ale to je možná proto, že jsem v tomhle oboru naiva – kdekdo mi nakecá kdeco. (Umím sice smlouvat, ale jen v malém. A vím, jak se vyvolávají emoce. Už se tím přes půl století živím.)
Takže si to tu užijte.
I po použití prostého selského rozumu mně nezbývá nic jiného, než souhlasit.
Tak tak. Kolik článků a výzev bylo napsáno, kolik času zbytečně spáleno a jaký je výsledek? Ignorace nebo přímo volba nepřátel. A když se pak pomýlený hlupák diví nad existenčním průserem, do kterého ho přivedla jeho vlastní volba, máme být shovívaví přestože nás to také poškodilo. Ptám se proč?
Přišla doba, kdy bude mít každý dost problémů sám se sebou. Doba ohledů skončila. Doba přesvědčování také skončila. Konec soucitu s těmi, kteří vlastním přičiněním skončili v bažině a do té bažiny stahují i nás. Konec soucitu s těmi, kteří vzbudili režim, jenž hledá represivní cesty na potírání nepodvolených.
Je lepší věnovat čas lidem se stejným smýšlením. Ale také se vůči pomýleným neutápět nenávistí. Postačí ignorace a volit peněženkou.
Nezapomínejme, že každé zlo je na něco dobré, to říkali už předkové. A taky osobní zkušenost. Zatím stačí študios dvě deky a co bude dál/ Myslím, že ať se děje co se děje, je jen dobře. A na Vidláka se nezlobte, Fakt, že dává do placu i tyhle věci je jen dobře. Nezapomeňme , že tohodle bude čím dál víc a bude jen dobře, když na podobné případy budeme připraveni a budeme reagovat podle své nátury. Někdo pokývá soustrastně hlavou, jiný to vpálí rovnou- co jste zvolili to máte, nebo – nebyli jste volit, tak se s tím poperte- Vaše chyba. Holt se to budou muset zase naučit, tak jak jsme se to naučili my. Není nad vlastní zkušenost. Akorát bude problém, když přijdou škemrat mladí, hodně těžko se jim bude říkat že NE, ale musí si na to , že se musí starat sami zvyknout. Staří jsou na to dost – vzpomeňte na to jak jsme sami válčili… Jinak to nepůjde.
I kdyby volili ANO, tak co?
Že by se Babiš postavil USA (Vrbětice, vrtulníky, …)? Takže z Ruska by levný plyn nebyl.
Že by se babiš postavil Bruselu (podepsal všechno co po něm chtěli)? Takže Green Deal by byl.
I kdyby volili SPD (a to je dle mého nejlepší volba), tak co? Okamura by někde sehnal levné energie? Ne, všichni v EU by mu dělali naschvály, takže by energie byly ještě dražší, nebo žádné. Pro výstrahu.
Sehnal. Výměnou za elektriku v Maďarsku. Je to už domluvený.
z diskuze
Evropa zavede strop zrovna v době kdy chce OPEC omezovat těžbu. Rus přestane dodávat ropu do Evropy, její cena vystřelí a Rus vydělá více i na tom nižším množství co prodá.
Nový balík protiruských sankcí je na světě. Zahrnuje strop na ruskou ropu
5. října 2022 11:01, aktualizováno 11:17
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová má proslov v Evropském parlamentu o eskalaci ruské války na Ukrajině. (5. října 2022) |
„Schválili jsme nový balíček sankcí,“ řekl polský velvyslanec při EU Andrzej Sados. „Zahrnuje cenový strop pro ruskou ropu dodávanou do třetích zemí a mechanismy, které mají zabránit obcházení sankcí.“
Sankce, které mají podle agentury Bloomberg vstoupit v platnost ve čtvrtek, by zakázaly námořní přepravu ruské ropy do třetích zemí za ceny přesahující strop. Opatření rozšiřuje zákaz dovozu zboží včetně ocelových výrobků a zakazuje také poskytování IT, inženýrských a právních služeb ruským firmám.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/sankce-rusko-eu-strop-na-ropu.A221005_104656_eko-zahranicni_maz
Benzín za 80 na obzoru 🙂
Kadlasi,
jste optimista.
Jestliže nebude pro širokou veřejnost benzín a dodavatel bude dodávat do ČR nepatrné množství za velké peníze, tozn, že si dodavatel bude brutálně diktovat od káfirů ceny a dodá do republiky jen třeba 20% potřebného množství, nemůže být benzín za 80!
Mechanismus, který by zabránil obcházení sankcí, neexistuje. To je sen byrokratů z Bruseli.
Máte recht ,akorát že v Bruseli si myslí, no ?myslí?že sou pupek vědomostí/. Probuzení bude zlé
Do toho probuzení budete patřit i Vy a Vaše rodina.
To vypadá skoro jakoby vy ale ne…
„Ostatně soudíme, že EU musí být zničena.“
A jak USA pravily, tak také učinily. Bruselští EUrovrazi udělali vše pro to, aby US úsilí bylo úspěšné.
Katastrofa se tímto stala neodvratnou a není cesty zpět; a až odezní nejhorší chaos a anarchie, budeme začínat opravdu od nuly. Pokud nějací „my“ přežijí…
Ten cenový strop na ruskou ropu do třetích zemí nějak nechápu.
To když Rusové prodají ropu Severním Korejcům, tak jak bude ten cenový strop, stanovený EU, vymáhán? Nebo když ruskou ropu naloží tanker, evidovaný třeba v Panamě a poveze ji do Jihoafrické republiky?
Pochopil to někdo a vysvětlí mi to?
Angláni nepojistí náklad nesplňující sankční opaření, ale i to už se umí obejít.
Nevyřeší to sociální dávky? Jeden známý co pronajímá byt v Praze ho nejraději pronajímá matce samoživitelce, protože to za ní vždy doplatí stát.
Putin za to muze, potvrzeno polskou vladni reklamou
Ten Putin vam zdrazil elektrinu, povolenky, uvalil na sebe sankce, zavrel jamal, proste vsechno
Co mi to jen pripomina ? neco pred valkou a hledani vinika ?
——-
Polské energetické společnosti spouští reklamní kampaň vysvětlující, kdo je zodpovědný za vysoké ceny elektřiny
Polské energetické společnosti připravily další reklamní kampaň o tom, kdo může za vysoké ceny elektřiny. Autoři kampaně tentokrát zdůrazňují, že rostoucí ceny energií jsou zbraněmi Vladimira Putina, které míří na Evropu. Přestože Evropská unie není prezentována jako hlavní hybatel růstu cen, je zmíněna i její klimatická politika.
Na webu asociace se píše: „Vlajkovými prvky nejnovější kampaně jsou billboardy s extrémně výraznou a jednoznačnou grafikou – energetický sloup vrhá stín kulometu.“ Podle autorů to jasně naznačuje, že elektřina je „jedním z prvků války“. To vše završuje obrázek Vladimira Putina a nápis „vysoké ceny energií jsou také jeho zbraní“.
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1162393&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
To nemůže skončit dobře – resp. nemůže to skončit jinak, než světovou válkou:
„Pokud nezměníte směr, dorazíte tam, kam máte namířeno.“ (Konfucius)
Tak s tím směřováním k „cili“ to už vím hodně dlouho, to mi ale nebrání stále dělat vše pro to, aby to nemuselo nastat. 😉
Když se vydáš na cestu pomsty, musíš vykopat dva hroby.
Konfucius
Tak proto chce Musk najednou jednat ?
Kdyz jeho satelitni sit tvori hlavni pater komunikace pro ukrajinskou armadu
—————
Rusko oznacuje komercni satelitni sit jako vojenksy nastroj
Ruské ministerstvo zahraničí obvinilo Spojené státy z využívání infrastruktury ve vesmíru pro vojenské účely
Kvazicivilní infrastruktura by mohla být legitimním cílem pro odvetný úder, připomnělo ruské ministerstvo zahraničí.
Spojené státy v souvislosti s konfliktem na Ukrajině rozmisťují součásti civilní infrastruktury ve vesmíru pro vojenské účely, ale taková kvazicivilní infrastruktura může být legitimním cílem pro odvetu. Uvádí to prohlášení Vladimira Jermakova, ředitele odboru pro nešíření a kontrolu zbrojení ruského ministerstva zahraničí, které v úterý oznámil na zasedání prvního výboru Valného shromáždění OSN. Text přečetl jeho zástupce Konstantin Voroncov.
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1162277&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
a protoze za to muze Putin tak si zakazeme i jeho ropu, stanovime strop na jeji cenu a vic nezaplatime a kdyz nezaplatime tak nam nic nedoda a tim ho potrestame
——-
Nový balík protiruských sankcí je na světě. Zahrnuje strop na ruskou ropu
5. října 2022 11:01
Velvyslanci zemí Evropské unie se ve středu shodli na novém balíku sankcí za pokračující ruskou agresi vůči Ukrajině. Informovalo o tom české předsednictví EU. Součástí celkově osmé sankční sady je dohoda na zavedení cenového stropu na ruskou ropu.
EU také rozšíří zákaz vývozu některých strategických technologií do Ruska či dovozu ruských produktů. Na sankční seznam přibudou desítky Rusů. Sankce by měly vstoupit v platnost ještě tento týden poté, co je formálně písemně schválí členské státy.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/sankce-rusko-eu-strop-na-ropu.A221005_104656_eko-zahranicni_maz
Pre tích, čo maju problem s klikanim na odkazy, davam strucny vytah:
Bývalý americký senátor Richard Black vyjádřil názor, že německý kancléř musel dát CIA povolení ke zničení plynovodů. Americký ekonom a profesor Jeffrey Sachs odpálil na Bloombergu další bombu: Za sabotáží na plynovody Nord Stream stojí USA spolu s Polskem.
Architektem mrznutí v Evropě je podle posledních informací právě německý kancléř Olaf Scholz, který čelí podezření z vlastizrady a na německých sociálních sítích se vedou diskuse, jestli se najde někdo, kdo by ho zatkl. Unikly totiž informace, že Scholz má něco společného s explozemi plynovodů Nord Stream a vydal souhlas americké CIA s Pentagonu s likvidací plynovodu v majetku německé firmy. Informace se šíří na německých sítích už několik dní a německá policie má nejvyšší pohotovost, protože informace je nejen důvěryhodná, ale dává smysl od začátku až do konce. A už to není jenom spekulace, začínají o tom hovořit i američtí analytici.
Bývalý americký senátor Richard Black totiž v posledním vystoupení prohlásil, že v bezpečnostních kruzích v USA se šíří informace, že za explozemi Nord Stream 1 a 2 stojí americká CIA, která zřejmě spolupracovala s Pentagonem a s ministerstvem zahraničí. Zároveň senátor uvádí názor, že kancléř Olaf Scholz musel o explozích vědět dopředu a musel s nimi vyslovit souhlas, musel dát CIA povolení k likvidaci plynovodů, protože podle Blacka by CIA neriskovala mezinárodní diplomatickou krizi, pokud by některý německý orgán zjistil, kdo za zničením plynovodů stojí a začal by konat mimo vymezený a dopředu domluvený rámec.
Oba plynovody jsou v majetku německé firmy Wintershall Group AG, což je menšinový akcionář ve společnosti Nord Stream AG. Přestože plynovody vznikly ve spolupráci s ruským Gazpromem, kvůli evropské směrnici o energetické bezpečnosti EU nesmí producenti plynu vlastnit současně plynovody, takže vlastnictví plynovodů přešlo na německého menšinového akcionáře. Čili útok na plynovody je útokem proti německé firmě a německému majetku. A když se podíváte, že kancléř Scholz mlčí jako zařezaný, nezastává se německé firmy, která přišla o majetek, tak je každému jasné, co to znamená. Scholz s tím souhlasí, všechno bylo dopředu dohodnuté a dost možná i Wintershall byl o tom informován, protože se nezdá, že by dělal velké vlny.
Americký ekonom a profesor Jeffrey Sachs, který je v Rusku jinak nechvalně známým autorem šokové ekonomické transformace Ruska z 90. let, kdy byl poradcem Borise Jelcina, podpořil výrok senátora Richarda Blacka a na americké televizi Bloomberg prohlásil [3], že za útokem na plynovody Nord Stream stojí opravdu USA, protože radarová data ukazují, že nad místem explozí krátce předtím kroužily americké vojenské helikoptéry, které vystartovaly ze základny v Gdaňsku.
A rovněž i americký prezident Joe Biden krátce před ruskou invazí na Ukrajinu prohlásil, že USA nedovolí zprovoznění Nord Stream 2, že prostě ten projekt zničí tak či onak [4]. A dokonce americký ministr zahraničí Antony Blinken minulý týden prohlásil [5], že zničení obou plynovodů je příležitostí pro americké producenty LNG plynu, aby tuto situaci využili a vyvezli do Evropy co nejvíce svého plynu za současných vysokých cen. Chápete?
Evropští politici přivedou Evropu do největší inflace za několik posledních dekád, přinesou lidem hrozivé faktury za energie, přinesou jim zimu, přivedou Evropu do vymyšlené války s Ruskem, proti kterému občané EU nic nemají, Rusko evropským občanům nic neprovedlo špatného (Ukrajina si sama může za současnou situaci), ale ve jménu ukronacistické junty v Kyjevě ženou celou Evropu do ekonomického a energetického kolapsu. Fabriky v zemích EU jsou na pokraji krachů, šíří se informace z centrály VW, že Volkswagen chce ukončit výrobu ve Střední Evropě, a to kvůli vysokým cenám plynu a elektřiny a přesunout výrobu na jihozápad a sever Evropy, kde mají LNG terminály. A v této situaci politici nabízí lidem svetry! A nejen svetry, ty jsou totiž drahé, nově jsou v kurzu laciné deky!
To je reálný scénář. Na základě toho co se dá poskládat ze zdrojů.
A toho jak mlčí ti, kteří by řvali, kdyby měli důkazy, že Rusko.
Může z toho být randál, pád německé vlády, Scholz souzený za velezradu, rozvrat EU, ochlazení vztahů s USA.
A potřebovali se Scholze ptát?
Amík nás všechny v Evropě, kupodivu s vědomím skopčáka i žabožrouta, podřízl. A teď jen čeká, až z nás, škubajících v posledním tažení, vyteče krev a někdo ten bordel, co vznikl okolo, uklidí.
Prvně jmenovaný, ten si přijde už k rozbouranému a naporcovanému. Za to jim to rozpoutání války stálo. Ten zatracený stát, totiž žije jenom z válek. Pod záminkou zavádění té jejich specifické „demokracie“ už rozjebal, co se dalo a nechalo, pak se sebral, odtáhl – a jeho firmy žijí z „obnovy“.
Jen si vzpomeňte, jak západní mainstream už v koncem ledna ječel – Rus se až do půlky února jakoby k ničemu neměl, chtěl mermomocí jednat.
Nebýt toho mermomocného rozpoutávání konfliktu ze strany NATO, oblbování ukravínců vstupem do EU i NATO, což Západ nikdy nehodlal a nehodlá splnit, tak by byli Rusové hotovi s ukravínskými nácky za tři týdny, možná za pět. Takhle se to povleče léta a natuty to skončí jádrem.
Nepomyslel bych si nikdy, že to připustím – ale která země jako jediná, použila jádro proti bezbranným civilistům?
Jedna z největších zásobáren zemního plynu v Nizozemsku byla uzavřena
5.10.2022 JiV Zprávy
Navzdory nedostatku dodávek zemního plynu v Evropské unii se nizozemská vláda rozhodla přistoupit k uzavření významných vrtů této nyní vzácné suroviny.
(…)
Spory byly letité a ještě donedávna se kalkulovalo i s variantou v těžbě pokračovat do větší hloubky.
Nyní je jasno.
Nizozemská vláda rozhodla, že nizozemský poklad zůstane v dohledné době nevyužit, tj. omezen na minimum. Vytěžena byla jen 4 % z celkového množství a zdá se, že veškeré zbylé bohatství zůstane ukryto v zemi.
(!Argument)
A jé je
https://aeronet.news/video-americky-senator-richard-black-prohlasil-ze-kancler-olaf-scholz-musel-dat-souhlas-americke-cia-a-ministerstvu-obrany-usa-ke-zniceni-obou-vetvi-plynovodu-nord-stream/
Bývalý americký senátor Richard Black vyjádřil názor, že německý kancléř musel dát CIA povolení ke zničení plynovodů. Americký ekonom a profesor Jeffrey Sachs odpálil na Bloombergu další bombu: Za sabotáží na plynovody Nord Stream stojí USA spolu s Polskem.
https://www.infovojna.bz/article/video-americky-senator-richard-black-prohlasil-ze-kancler-scholz-musel-dat-souhlas-americke-cia-a-pentagonu-ke-zniceni-obou-vetvi-plynovodu-nord-stream-jeho-nazor-podporil-americky-profesor-a-autor-ruske-sokove-ekonomicke-transformace-z-90-let-jeffre
To není žádné překvapení – stejně to všichni dávno vědí. Vždyť nám to aktéři předem slibovali a následně si veřejně děkovali.
Chtělo by to něco jako další Norimberk.
Norimberk?
Bojím se, že ten to nespraví.
Současný vývoj (celosvětově) se pořád víc podobá situaci v roce 1914 a především na konci 30-tých let. Obávám se, že takovou totální rozesranost světa nevyčistí nic jiného než válka. Ta velká. A možná nás všechny vyčistí. Dočista dočista
No však Norimberk byl taky až po válce, před ní by neměl význam. Norimberk nic nespravoval, nýbrž hodnotil.
Pokud by došlo na Norimberk II., znamenalo by to, že přežije někdo, kdo bude schopen ho uspořádat. – Což to není optimistický pohled na věc?
„Norimberk“ za svitu pochodní a ohnišť, se „soudci“ oděnými v různě sesbíraných hadrech a se spisy vedenými bedlivě střeženými tužkami?
Pokud to skutečně dopadne tak, jak to zatím vypadá, že dopadne, nikdo se se soudem nebude mazat. Hlavouni, kteří neutečou nebo se někde neskryjí, budou litovat, že nespáchali sebevraždu. A ti, co se schovají, se budou muset schovávat patrně až do konce svých dnů a doufat, že nebudou nalezeni.
Prekvapenie aspon pre mna je, ze im nato fritzkovia dopredu prikyvli. To uz je fakt ponizujuce, ak sa to prevali.
Pro mne bylo překvapením, že to Leyenové neřekli a ta, ze strachu, že by se to mohla dozvědět, spustila krycí vyšetřování – podobně jako u MH17…
jak signalizují volby českým vovcím to nevadí….je hřeje pocit že nevyměnili teplo, světlo a žrádlo za ukrajinu…..stateční junáci
V Annabergu, kousek od Božího Daru se už také protestuje:
https://www.youtube.com/watch?v=ThvSgaLUOlQ
němečtí dezoláti
Vidláku, s touto vládou se nevyjednává ani nevede diskuse. Oni sami ji s námi nevedou a dávají arogantně najevo že ani nepovedou. Navíc spousta ovčanů jak píšete, jež zdražování postihlo, je pořád na jejich straně. Jakékoli brzdění pádu a řešení situace je kontraproduktivní a pomáhá režimu. Těžké časy stejně přijdou a v našem zájmu je, aby přišly RYCHLE a NÁHLE. Vaši snahu situaci zlepšovat využije vláda k sebechvále a uklidňování ovcí.
Mnohem lepší je pád řízeně zrychlovat. Ideálně v segmentech, které budou dobře vidět, ale nejsou kritické pro chod státu a následnou obnovu. Tyto segmenty jsou zbytné služby. Bojkot sektoru služeb. Neutratit v něm ani floka. Nemusíme z toho mít ani těžkou hlavu, že někomu ubližujeme, protože majitelé služeb jsou voliči pětikoalice. Naši nepřátelé.
Takže ode dneška už žádné
– fitko
– hospodu
– nehty, kosmetiku, holiče
– ubytování
– restauraci
– kulturní akce, divadla
atd.
Přežít se to dá jak ukázaly kovidové uzávěry. Rozhodně lepší volba, než strádat v zimě.
Proč si myslíte, že majitelé služeb jsou voliči pětikoalice? Z těch, co osobně znám, ani jeden!
Odpusťte upřímnost: zobecňujete velmi hloupě a nesprávně. Řada poskytovatelů služeb je na naší straně, jak jste přišel na myšlenku, že (všichni) provozovatelé služeb jsou voliči pětikoalice?
Vůbec to není pravda. Promluvte si s majiteli penzionů, kterým zdevastovali jejich majetek cigáni – „uprchlíci z UA“. Víte, kolik jich je? Víte, jakou za mnohdy nevratné škody dostali náhradu? Nulovou!
To, co jste napsal, je nesmysl, který má potenciál ublížit mnoha nevinným.
Ano, někteří poskytovatelé služeb jsou na naší straně. Pro ty kteří jsou s námi, platí samozřejmě výjimka. Většina ale ne. Odpůrci Babiše volící „menší zlo“ – pětikoalici a ODS. Často se posmívající „sockám“, nevinným lidem s nízkými příjmy na které dopadá zdražování. Žádné ohledy neberou.
Co se týče majitelů zdevastovaných penzionů – je někdo nutil ubytovat uprchlíky z UA? Nebo si prostě jen řekli, že si od státu nechají zaplatit poloprázdnou jarní sezónu? Teď už asi vystřízlivěli, ale na jaře by to viděli jinak.
A o to jde. O vystřízlivění. Čím dýl se bude agónie protahovat, tím hůř. Pokud budou lidi vydělávat jen na základní potraviny a na teplo, sektor služeb stejně skončí. A je lepší, když skončí sektor služeb, než sektor služeb + průmysl. Pokud chcete změnu v uvažování mas lidí, musí tu změnu vidět. Zatlučené výlohy, prázdné ulice…
Nebo můžete pořádat demonstrace, přesvědčovat na webu a pak se divit, že volby dopadly tak jak dopadly.
Ostatní vám odpověděli lépe a pádněji. Vaše argumentace se podobá té pětikolské, jen s opačným znaménkem.
Já jen navrhuju postup, který může vést k výsledku. Vaše právo je s těmito metodami nesouhlasit. S pětikoalicí mě prosím nesrovnávejte, vůči hospodským atd necítím zášť jako pětikoaličníci k nám. Já respektuju jejich volbu.
Na druhou stranu je naprosto správné, pokud ekonomicko-devastační kroky vlády odnesou ti, kteří ji dosadili. Sklidí co zaseli a zároveň – to je důležitější, budou fungovat jako vývěsní štít Fialova blahobytu.
Na to dojde přirozeně s omezením spotřeby na nezbytné statky. Už Covid ukázal bez čeho se lze obejít.
A SKORO všichni podnikavečtí „liberálové“ stáli s nataženými prackami a s rozeřvanými tlamami: „Státe, naval!!!“.
Babiš se, bohužel, lekl a valil…
Během státem placených (NĚKTERÝM) „covidových prázdnin“ nejenže neubylo OSVČ, ale naopak jich několik desítek tisíc přibylo. A stejně tak skoro nikdo ze zaměstnanců nepřišel o práci -JEN A POUZE DÍKY tomu, že si stát půjčil a zaměstnancům i zaměstnavatelům proplatil vše, co by za jiných okolností bylo zcela nemyslitelné.
Naopak. Vy máte s pětikoalicí to společné, že velmi dobře znáte motivace všech ostatních a podle toho vydáváte obecné soudy a doporučení. Obsahy jsou sice vzájemně různé, ale nástroj, kterými jste k nim došli, je týž: nepodložené, bohorovně naduté a chybné zobecnění.
Mnou navrhovaný bojkot není soud, ani trest. Je to zkratka. Do cíle beztak dojdeme. První vlaštovka například zde: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zavrel-hospodu-co-vzdorovala-covidu-Nenecha-to-jen-tak-Revolucni-vybor-Vlado-tes-se-716430 hospodě Šeberák a všem z volných zón jsem fandil. Ani tak to neustáli. Takto dopadne většina z nich.
Podsouváte mi, že když chci vysekat v září květinovou zahradu, jsem nadutý a zobecňuju. Jenže ta květinová zahrada s prvními mrazíky stejně skončí. Vaše sentimentální argumentace silně zavání přímou, nebo blízkou participací v některém z těchto oborů. Dobře, beru to. Najděte si nějakou jinou fyzickou formu odporu proti vládě. Psaní odbojných článků evidentně nefunguje dostatečně a nic nezmění.
Alef
Kdo teda volí 5 kolonu??
Zaměstnanci? Socky?
Z mého okolí hlavně živnostníci!
Berou to třídně. Volí ODS a TOP.
Když jsem to ještě sledoval, ODS sama vyhlašovala, že jádro jejich voličů jsou živnostníci. A drobní podnikatelé. A prosazovala pro ně co nejmenší daně a tak. Navíc, díky mainstreamové propagandě, jim volba ODS nebo TOP, dává pocit exkluzivity.
Schválně!
Koho teda, podle vás, bude ten podnikatel, co mu cikorky zdevastovaly hotel, volit?
Babiše?? Okamuru??
O ČSSD nebo KSČM, snad neuvažujete.
Bude zase volit ODS, v Práglu TOP!
Možná Starosty.
Protože stejně za ty připrchlíky nemůže vláda ODS TOP, ale Putin, ne? …
Ale bóže.
– Koho teda, podle vás, bude ten podnikatel, co mu cikorky zdevastovaly hotel, volit?
Jak to mám vědět? Nemám čas objíždět hoteliéry a zpovídat je. To měli udělat novináři, vyxrali se na to. Fakt mě serou lidi, kteří dobře vědí, co si myslí a koho volí Franta z Horní Dolní, aniž se ho ptali, ale na základě svých dojmů vynášejí soudy, jimž přisuzují obecnou platnost. Opravdu si Alan myslí, že KAŽDÝ (víme, co znamená slovo každý?) poskytovatel služeb je přisluhovač pětikolky? Opravdu zase zavedeme druhdy osvědčený třídní boj?
Pokud dospěju k názoru, že se z tohoto webu stalo hnízdo třídního boje utlačeného proletariátu proti vykořisťujícím živnostníkům, ještě v té vteřině ho bez náhrady zavřu. – To něch si všetci zapamatují!
Já tady boj proletářů proti OSVČ nepozoruju.
Ale zase nečekejte, že normální člověk bude mít pochopení pro nářky těch, co se přiživují parazitismem na státním rozpočtu prostřednictvím migrantského bysnysu.
Jestli mu Cigáni, Syřani nebo Ukrajinci zdemolují hotel, kam si je pozval na naše útraty, ve mně soucit nevzbudí. Naopak, doufám, že to pro něj bude poučení, třeba i do voleb.
Tady si přečtěte, co říká Olbert (podnikatel, vykořisťovatel, tedy patrně volič pětikolky):
on kupodivu předpokládá, že pětikolku volili důchodci a státní zaměstnanci. Taky si to myslím.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zavrel-hospodu-co-vzdorovala-covidu-Nenecha-to-jen-tak-Revolucni-vybor-Vlado-tes-se-716430
Sami pětikolkaři fňukají, že je duchny a venkovani nevolí.
Pětikolka není sourodá – na jedné straně eurobolševici označující se za pravici (ODS, KDU, STAN, TOP) a na druhé zdivočelí neobolševici v podobě nových Pirátů.
Nedávno volili státní zaměstnanci ČSSD, pak Babiše a pak asi pod dojmem Milionářů ty pětikolaboranty, tipoval bych buď ODS nebo STAN, ti s pocitem pražácké exkluzivity pak TOP.
Ale přes to všechno – ruku na srdce .,.. KOHO BY MĚLI VOLIT?
Vždyť ono prakticky není koho volit, aby to nebyla eurobolševická svině nebo hochštapler či zjevný magor.
Já nevím, kdo má koho volit, o tom nevedu řeč. Jde o to, že vidím sklon přisuzovat lidem motivace a morální kvality podle třídní příslušnosti.
Tam jsme už jednou byli, a někteří tady jako by to nevěděli a neviděli. To je to, proti čemu se ohrazuju.
Trida neni nahodne seskupeni, tridni prislusnost zakonite generuje prislusne tridni motivace a moralni postoje.
Sice je dost lidi, kteri maji uspory na mesic a mysli si pri tom, ze jsou stredni trida, ale tech neni vyznamne mnozstvi. Stejne jako neni tolik proste zijicich miliardaru, jez se povazuji za skromne nadeniky, zajistujici zamestnanost.
Obdivuhodné!
Vy jste si toho narativu u Svědků Strelkovových všiml až teď? 😉
Ne, už dávno. Ale zrovna dneska mně to připadá obzvlášť monotónní. – Když to člověk čte pořád dokola, a tomu se admin nevyhne, jednoho to unaví.
Alefe drahý!
Jen jsem psal i svém okolí, jak ti tam je. Já totiž ve svém okolí výzkum dělal.
Přesněji – ve svém okolí a v Práglu.
Vychází to zcela jasně.
Nemám z toho radost.
Nechci se Vás jakkoliv dotknout!
Ale, řekněte mi, má cenu cenzurovat svoje zjištění?
TOHLE přesně, dělají ti druzí!
Pokud si nepřiznáte skutečnost, věci nikdy nenapravíte!
PS:
Vaše údaje nerozporuji.
Jen píšu o poměrech ve svém okolí. Eto vsjo.
Vy jste se přimíchal do mého sporu s Alanem. Dobře vám tak.
?
Na Letne s Chvilkari byli vetsinou OSVC a ti nechteli Babise, nybrz slusne lidi, coz byla a je jedine Petikolka. Komu jinemu by to hodili? Extremistum zprava, zleva, anebo estebakovi, za ktereho se stydeli?
Podle meho je rozvrh uplne jasny, jako u toho meho znameho, o kterem jsem tu vcera psal: Vysokoskolak, OSVC, 55 let. Byl na Letne, volil Petikolku, nadava na Petikolku, priste bude zase volit Petikolku.
Nedelal bych si iluze, a nehledal logiku, nybrz zakonitosti. OSVC nechteji „extrem“, ani levicaky obecne a nechteji tesilaky estebaky- zakonite musi skoncit u Petikolky. Tu venkov volit nebude a z duchodcu jen par pomatenych antikomunistu, jejichz presvedceni je tak silne, ze jim zatim nedoslo, ze uz se propadli do kategorie socky.
Přesně.
To odpovídá i mým zjištěním.
U nich není alternativa.
To myslíte vážně?
„Nedelal bych si iluze, a nehledal logiku, nybrz zakonitosti.“
Tak jo. Nemám dalších otázek, ale vzhledem k myšlence kterou jste tak elegantně zformuloval – předpokládám, že uvnitř Zeměkoule je ještě jedna, větší. Nebo se pletu?
Zakladateli, pokud jsem jediny, kdo zna lidi, co dostavaji od Petikolky to, kvuli cemu ji volili a pritom na ni nadavaji, pak teorii dute zeme prijimam.
Neni to logicke, ale je to zakonite, pokud trosku znate lidi.
Neni logicke, aby led plaval, ale je to zakonite.
Jste povrchní, Stridore. Teplotní anomálie vody je logická, když znáte příčinu.
Ale ta uvnitř je ještě placatá. Je o tom na netu dost přesvědčivých argumentů.
A pricinu volby Petikolky znate, Zakladateli?
Pokud to berete logicky (myslenkove), tak by ji melo volit jen par prosudetskych, na Brusel orientovanych odchovancu Kavarny ze sekce „Noblesni slechtic“.
Petikolka neni socialni, neni protrzni, neni pronarodni, neni konzervativni, neni ani liberalni.
Ona neni nic, jen pronemecka a probruselska.
Logicky by mela shrabnout neco okolo 10% hlasu, ne vice.
Kdyz neco ztuhne, tak je to hustsi a jde to ke dnu, myslim, ze tohle neni povrchni nelogicka uvaha.
Podivejte…ANOMALIE se to nazyva prave proto, ze to neni logicke.
„on kupodivu předpokládá, že pětikolku volili důchodci a státní zaměstnanci. Taky si to myslím.“
„..velmi dobře znáte motivace všech ostatních a podle toho vydáváte obecné soudy…“ 5 října, 2022 (13:40)
trošku schíza 😀
Sektor služeb: boj proti EET a Babišovi. Za zrušení se vyslovovala koalice SPOLU.
Samozřejmě, drobní podnikatelé mohli volit i Trokoloru, Soukromníky, SPD atd., budiž jim to ke cti.
Drtivá většina ale volila z jasných zájmových důvodů SPOLU.
Důchodci: boj za vyšší důchody a výhody. Naslibuje a zajistí Babiš. SPOLU volí jen minimum při vzpomínce na Kalouskovu valorizaci.
Státní zaměstnanci: boj za vyšší platy a výhody. Naslibuje a zajistí Babiš. Nevím kdo ze státních zaměstnanců volil pětikoalici, když před volbami slibovali snížení stavu státních zaměstnanců.
Vaše předpoklady a ničím nepodložené teorie kulhají na obě nohy. Třídní příslušnost v tom nemá co dělat. Jde o zájmovou motivaci voliče, kdy kvůli své drobné osobní výhodě zvolí tak, že přidružené negativní externality postihnou ostatní a v konečném důsledku i jeho. Tohoto chování se dopouští bezohledně a opakovaně. Na hloupého důchodce volícího SPOLU žádné páky nejsou. Bohužel. Na ty pohybující se v tžním prostředí ano.
Dobrovolný občanský bojkot je věc stará a při hojné účasti funkční. Jsou to vlastně volby peněženkou. Pokud mě volič SPOLU svou volbou poškozuje, nebudu ho přece živit. Pokud je některý z těchto podnikatelů nevolič pětikoalice a jasně to deklaruje, měli bychom ho naopak podpořit.
Rozpomeňme se, kde přesně a proč, vznikla myšlenka pětikolky. Byla to myšlenka „Antibabiš“, která vznikla v bývalé pevnosti ODS, v Praze, doslova narvané nejrůznějšími „státními zaměstnanci“.
Vydatně mediálně tlačená takzvaným hnutím Milion chvilek pro demokracii, s perfektním finančním i manažerským servisem, podporovaná známými umělci, předními médii a také havlisty, kterých je Praha rovněž plná.
Měl jsem problém, uvěřit už na začátku celé té mediální smrště, že něco takového (včetně čtvrtmega lidí na Letné), by dokázala zorganizovat dvě jakási nedochůdčata. Ale jistě, Minář s Rollem byly jen mediální tváře MCh – ale kdo celou tu kampaň vymyslel a zaplatil?
Mně se oční víčka na plný úhel rozotevřely už v momentu, kdy byla pětikolka ohlášena. Říkal jsem si: „To je blbost, tolik stran a tolik rozdílných programů se nikdy nemůže shodnout!“. Jak dneska vidíme, dokázali se shodnout – ve jménu tažení proti Babišovi.
Antibabiš byl jejich regulérní volební program – koho, to už dneska víme a kde nejspíše vznikl, také. Praha má všechno zkoncentrováno – lidi, bydliště, firmy, ale i blbce a volební místnosti, když na to přijde.
Přiznávám, že nevím, co teď s tím. Zkurvilo se to všechno fest, přišli jsme o trhy, zdroje, spolehlivé obchodní partnery, důvěryhodnost – a zůstala nám jen svinská ludra, tvářící se jako kamarád, co nás při první příležitosti vykrví.
Přiznávám se, že jsem sice nevolil Babiše, vůči němuž stále mám velké výhrady, ale nevolil jsem ani pětikolku, držící pokupě jen za jediným účelem. A hodil jsem to, úplně poprvé po roce 1989, komunistům. Nikdy bych si ani nepřipustil, že něco takového udělám, nebo že nahlas začnu říkat něco ve smyslu „Ti staří bolševici byli zlatí“ i s tím vším, co k nim tehdy patřilo. Když do nich jednotlivec záměrně nevyjebával, nechali ho oni být a žít.
Napište alespoň na hlavní stránku ten důvod, abychom zblble nejásali, že se váš web konečně dostal do hledáčku Evropských hodnot…. 😉
Asi byste si dobře pokecal s Tarasem o Milionu chvilek ☻
A na ty „zdevastované penziony“ jste přišel jak?
On někdo majitelům ty připrchlíky vnutil? Ale kdež – přijímající byli hnáni touhou po výši úhrad PLACENÝCH STÁTEM.
Já naopak vím o různých realitních šíbrech, kteří nahonem předělávali nebytovky na „byty“ a „ubytovací zařízení“, aby dosáhli na státní subvence.
To, že Vy nebo Ládik!!! patříte mezi ty slušné či slušnější a nestojíte s prackou nataženou k erární kase, neznamená, že nejste ojedinělými úkazy. Spíš naopak – jste potvrzením pravidla.
Já bych mohl i sdělit adresy a telefony na majitele (plurál) oněch ubytovacích zařízení (nejsou to jen penziony, i jiné typy „ubytoven“), ale nemám jejich svolení.
Přišel jsem na to tak: jedna členka Svědků Alefových pracuje v takovém zařízení jako kuchařka (tedy zaměstnankyně), a každý týden vyprávěla o „novinkách“. O rozmazaných hovnech po zdech a kobercích. O rozsypaném jídle v ložním prádle. O chování „hostů“ k personálu. O tom, že její zaměstnavatel – kupodivu a zřejmě proti vašemu přesvědčení – nevede se svým personálem třídní boj, ale jsou zajedno a společně a nerozdílně z toho nešťastní. A samozřejmě taky o tom, že její zaměstnavatel v tom průseru není sám, o schůzce s novináři, kteří o tom odmítli psát.
To je realita, o které vy se dozvíte až ve chvíli, kdy nezaplatíte za plyn a elektřinu, exekutor vás vystěhuje a pak se ocitnete v nějaké ubytovně, vybydlené po národních hostech. – Pak si na to vzpomeňte a prosím, alespoň k personálu se chovejte vlídně.
Což nic nemění na tom, že ty hosty – tj. afroislámský bysnys si objednal majitel sám, ne?
Asi ve vidině zisků z našich daní, za ubytování. Doma je nejspíš neměl.
Znám taky jednoho, co na tom dělá bysnys. A spousty jiných, zapojených v cigánském bysnysu na podobném principu.
Oni se dali Ukři hromadně na islám a stali se barevnými?
„To“, co sem přišlo z Ukrajiny, nemělo a nemá s „afroislámem“ vůbec nic společného. Měli by to být Slované a hosté, ale chová se „to“ spíš jako hejna kobylek.
Ta rozmazaná hovna byla zelensko-žlutomodrá? Já jsem si to spojil s jinou klientelou, o které jsem slyšel v souvislosti s tzv. Syřany.
Nicméně i tyto soudruhy si přece dotyčný musel pozvat a kalkulovat na dotace z našich daní.
Prosím, prozradíte nám, kohože tedy onen nešťastný podnikatel, volí????
Něco mi říká, že to Babiš není! 😄
Ani Okamura.
O ČSSD nebo KSČM, se snad nemá cenu bavit.
Zbývá kdo?
Tupá socanská rétorika:
„Zaměstnanci! Máte se špatně? Za to můžou OSVČ!
Já jsem zkrachovalý OSVČ, nikdy jsem ty hajzly nevolil a tyhle tupé kecy mě neskutečně serou, kupte si mozek a začněte přemýšlet, pane.
Nic takového jsem nenapsal pane. Dělení OSVČ/zaměstnanec je jen váš mindrák. Nehledě na to, že bankrot v sektoru služeb postihne i zaměstnance. Mozek si kupte vy.
A účelu bylo dosaženo. Už se hádáte. [;>/
nie, otvorená diskusia …….. “ Nech odpadne čo je kolísavé …. “ dobre pamätám 🙂
Nikoliv. Nehádají se.
Jsou ve-při.
Tvrdíte tedy, že už chrochtají blahem?