8 října, 2024

Válečné rojení na Blízkém Východě houstne.

Na základě ostřelování námořních lodí ze strany jemenských Húsiú v úžině Bab-al-Mandab a v Rudém moři, se dále komplikuje pohyb lodí na nejfrekventovanějších námořních trasách na Blízkém Východě. Úžinou Bab-al-Mandab se pluje do Suezského kanálu a tato trasa výrazně zkracuje cestu lodí z Asie do Evropy.

6 největších společností zabývajících se přepravou ropy na světě zastavilo svou činnost v Rudém moři kvůli pokračujícím útokům Húsíů. Toto rozhodnutí už přijaly britská BP, francouzská CMA CGM, německá Hapag-Lloyd, švýcarská kontejnerová společnost Mediterranean Shipping Company (MSC) a dánská A.P. Moller-Maersk. Svoje tankery se zkapalněným plynem LNG z oblasti stahuje také Qatar. U tankerů je nebezpečí zásahu raketou umocněno hořlavostí a výbušností převážené ropy, pohonných hmot nebo zkapalněného plynu a to přepravci nechtějí riskovat.

Nebezpečí potopení nebo výbuchů lodí vedlo k okamžitému zvýšení pojistných tarifů nejvýznamnějších pojistných společností. Bezpečnější variantou je nyní obeplutí Afriky z jihu, které prodlužuje trasu až na dvojnásobek, podle místa startu a cíle plavby. Kvůli embargu EU na ruskou ropu a plyn donedávna plulo Suezským kanálem mimořádně vysoké množství lodí – z ruských černomořských přístavů do Indie a Číny a naopak ze Saudské Arábie a dalších petrolejářských zemí kolem Perského zálivu do Evropy. Na trasu přes Atlantik a Středozemní moře a Suezským kanálem byly přesměrované také některé zásilky LNG z USA do jihovýchodní Asie – protože v Panamském kanálu je nedostatek vody, lodě čekají na proplutí několik týdnů a to si tanker s LNG nemůže dovolit, protože se mu zkapalněný plyn stále trochu odpařuje. Přeprava ropy v Rudém moři se kvůli ostřelování v prosinci oproti běžnému provozu snížila na třetinu.

Na burzách v Evropě už vyskočily ceny ropy a plynu s dodávkou v nejbližších dnech a týdnech – tankery musí obeplout Afriku namísto kratší cesty Suezem a tak se dodávky energetických surovin v Evropě o pár týdnů opozdí.

Na obranu plavby Rudým mořem a Suezským kanálem chystají USA ustavení koalice námořních mocností a operaci s názvem Prosperity Guardian. V oblasti Rudého moře je už nyní velké množství válečných lodí z různých „západních zemí“, včetně USA, Velké Británie, Japonska, Jižní Koreje a dalších.

Očekává se, že společná vojenská operace koalice asi 10 zemí pod vedením USA a Británie bude oznámena v nejbližších dnech. Také Čína přesouvá do oblasti svoje válečné lodě na obranu svých lodí obchodních.

Pamatujeme si, když před pár roky zašpuntovala vzpříčená loď Suezský kanál na týden, jaké z toho bylo mrzení v celém světě. Nemluvě o tom, že my postarší si pamatujeme, jak už jednou byl Suezský kanál uzavřený kvůli válce v Izraeli a to rovnou na osm roků (1967-75).

Jak pravil nedávno jeden americký televizní komentátor v TV – na Ukrajině probíhá lokální konflikt, ale válka v Izraeli se snadno může stát konfliktem s dosahem opravdu globálním.

69 thoughts on “Válečné rojení na Blízkém Východě houstne.

  1. A já budu tvrdit,že se jedná o provokaci od Mosadu,nejen odvést pozornost od krveprolití v Gaze,ale o rozšíření války, co bude násobit drahou ropu a plyn pro Evropu.

  2. SLintání po růstu moci vítězí nad ekológií. Eurosoudruzi řeší Euro7 a uhlíkovou stopu dýchání, ale tanker s emisním oblakem jak několik miliónů osobáků je asi kosher.

    Česko využívá stále více ruské ropy. V polovině letošního roku činil podíl ropy dovezené prostřednictvím ruského ropovodu Družba kolem 65 procent. V loňském roce byl okolo 56 procent a v předchozích letech ještě nižší. Uvedla to mluvčí státní společnosti Mero Barbora Putzová. Podíl ruské ropy je tak nejvyšší minimálně od roku 2012. V Evropské unii od loňska platí zákaz dovozu ropy z Ruska, Česko má při využití ropovodu Družba výjimku.

    Společnost Mero je vlastníkem a provozovatelem české části ropovodu Družba a ropovodu IKL, je jediným přepravcem ropy do České republiky.

    Česká republika využívá ropu ze dvou hlavních zdrojů. Jedním z nich je ropovod Družba, kterým do země teče ropa z Ruska. Další část dodávek ropy zajišťuje ropovod IKL z Německa, který navazuje na ropovod TAL z Itálie. Za celý rok 2022 těmito ropovody přiteklo do rafinerií v Česku 7,4 milionu tun ropy, meziročně asi o sedm procent více.

    Dovoz ropy ropovodem Družba stoupá i přes protiruské sankce

    https://www.irozhlas.cz/ekonomika/ruska-ropa-cesko-vyuziti-narust_2309111243_har

    Evropská unie prodloužila výjimku na dovoz produktů z ruské ropy do České republiky do 5. prosince 2024, ale jen v objemech srovnatelných s posledními pěti lety.
    https://echo24.cz/a/Hd2rF/zpravy-domov-cesko-ma-vyjimku-od-eu-dovoz-ruska-ropa-prosinec-2024

  3. Majitelé USA, obecně KoZa, jsou obdařeni přednostním právem, aby zachránili svět. Vždy myslí na planetu. Na spáchání celosvětové společnosti.

  4. Tak vida, pani Müllerova Divisova, vypada to ze agentura JPP se nam prejmenovala na Blumberk

    19. prosince 2023 v 5:01 EST
    Ruská válka na Ukrajině učinila z nyní zrádných vod jižní části Rudého moře důležitý globální obchodní koridor pro ropu – zejména pro vlastní export Moskvy.
    Protože se Evropa ruským barelům vyhýbá, stále více se spoléhá na náklad z Blízkého východu. Moskva mezitím zvýšila toky do Asie, protože hledá odbytiště pro svůj vývoz. To zvýšilo pohyb ropy přes Rudé moře, a to jak severním, tak jižním směrem, přibližně o 140 % na 3,8 milionu barelů denně.

    Translated with DeepL/Translator (free version)

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-12-19/russia-s-war-in-ukraine-has-revived-the-red-sea-as-a-vital-oil-route

    1. JBP tak nejak vari z vody. Nic jineho mu nezbyva. Tankery, ktere vozi ruskou ropu, totiz pluji bez transponderu. Odpluji z Cerneho more a „ztrati se z radaru“. Zadne mezinarodni pravo neuklada lodim povinnost hlasit svoji polohu, s vyjimkou nejvic nebezpecnych koridoru – Suez, Hormuz ap. Takze lodka odpluje z Cerneho more, ztrati se, nekde si da spicha s jinou lodkou, ropu precerpaji a uz je demokratizovana. A muze plout do Evropy. Vsichni jsou v obraze, petrolejari vedi, marinaci vedi, rafinerie vedi, a vsichni mlci. Ropaci dokazali zobchodovat a demokratizovat ropu, kterou tězil ISIS v Iraku a Syrii, takze demokratizovat ropu pod nejakymi smesnymi sankcemi EU se lehka rozcvicka. Jenom EU politici a aktivisti jsou za blbce.
      A JBP vari z vody, nerikam ze uplne nic nevedi, ono se ze satelitu da ted vycist hodne. Ale pokud chcete presnejsi cisla, prece jenom doporucuju reuters nebo Kpler.
      Ale popisu Vam, jak se ted treba urcuje cena ropy Urals. Delaji to dve specializovane agentury – Argus a Kpler. Puvodne zjistovaly, kolik stoji ropa Urals v pristavech zapadni a jizni Evropy – Rotterdam a Augusta. Plus pridali cenu z ropovodu Druzba. Prepocitali podle objemu. Kvalifikovani odbornici, nikdo jim nelhal, velmi dobre vysledky.
      Ted se ropa ani v Rotterdamu ani v Auguste neprodava. Tak oni vezmou cenu ropy, za co se prodava na burze v Petrohrade a k te cene pripoctou firivni dopravu do Rotterdamu a dostanou fiktivni cenu, co by, kdyby. V Petrohrade ropu prodava ruska firma svoji dcerinne spolecnosti v Indii. Za cenu pod EU stropem, aby meli klid. Co se skutecne zaplati, a kudy ty penize protecou, to nevi nikdo, krome nekolika super puper manazeru s dlouholetou praxi prace pro KGB a FSB. Loajalni chlapici, se kterymi se Vovka zna jeste z povalecnych rozbombardovanych ulicek a dvorku Leningradu.
      Jeste se daji ziskat nejaka cisla tak, ze se vezmou statistiky ze zemi, kam se ropa vozi, a stari praktici dlouho se nad nimi koumaji a srovnavaji. S vedomim, ze leccos bylo preuctovane pres petrolejare kolkolem Zalivu nebo v Singapuru ap. I to nekteri delaji a kdo chce opravdu znat, ten takove chlapiky kralovsky plati.

      1. cit: Co se skutecne zaplati, a kudy ty penize protecou, to nevi nikdo, krome …..

        Ja by som len kokretizoval, ze hlavne to nevie SWIFT.
        Amici donutili rusov k alternativnemu platobnemu systemu, ktory sa ukazal ako zivotaschopny. A cil je SWIFT v perdeli.
        Nielenze sa neobchoduje v dolares, ale aj infosky ( a tie maju castokrat cenu zlata ) o realizovanych obchodoch uz neprudia do USA a vsetky tie investicne ci tradingove komoditne firmy tapu v tme. No mozno nie v tme ale v tazkom polosere…..

        Od amikov majterstik, jednou ranou dva vystrely do vlastneho zlatonosneho kurata, sliepky, vajca…. nech dosadi komu co pasuje….

      2. Re: MD

        Nic se nepřečerpává, bo čas jsou peníze a tak dále.
        Mění se pouze ty JEDINĚ SPRÁVNÉ papírky.

        Btw. nevěřila byste, jak to jde rychle. Například v minulém zaměstnání jsem vozil ČTYŘI druhy dusíku v jedné cisterně bez jakýchkoli přepážek a vůbec jsem o tom nevěděl.
        A nejlepší na tom bylo, že ty dusíky NAPROSTO PŘESNĚ věděly, kdy má který vylézt hadicí ven!
        To je, co?! To čubrníte!!!

        Ale třeba kyslík byl mnohem blbější, toho jsem vozil jen dva druhy. A dokonce se mi dvakrát stalo, že vylezl ten druhej.
        No prostě nemá se říkat „BLBEJ JAK TÁGO“, nýbrž „BLBEJ JAK KYSLÍK“.

    1. Cestovní kancelář Potentáti s.r.o.,jakto že nevzali s sebou hodnotové politiky Vystrče a Pekařovou,možná letí nakupovat do Kijeva anebo na Formosu.

  5. Poslechnou Divisova, kdyz pred nima tesne zabrzdi auto a neprejede jich, tak jejich Andel Strazny je Tereza Spencerova 🙂

        1. Kolik asi stoleti bude muset este uplynout aby nejpokrokovejsi trida sveta zapomnela a prestala potrebovat spencerovou, nacisty na Ukrajine a muziky s vodkou .

  6. Myslim ze autorka ten problem s prepravou pres Rude more zvelicuje – tohle napriklad pise rusky tisk:
    „Do 24. února 2022 Rusko přepravovalo přes Rudé moře až 1,7 milionu barelů ropy denně. Pak přišly sankce, stropy a omezení – nyní Rusko převáží přes Rudé moře až 3,5 milionu barelů denně“
    Translated with DeepL/Translator (free version)

    😀

        1. Re: ws

          Já jsem to pochopil tak, že diskutující soudruh jaksi nezaznamenal problém zvýšení pojistek námořních nákladů, jakož i skutečnost, že majitelé lodiček jaksi nemají eminentní zájem o tyto přijít.
          A když se dodávky začnou zpožďovat, ceny půjdou okamžitě vzhůru.
          A to je, oč tu běží…

          1. Vo co gou je to, ze ruska „seda“ flotila se pojistuje jednak doma a ne v Male Britanii, a druhak (nepamatuji kdo tady nema rad tohle slovo, ale holt musi se s tim naucit zit) ma vosefovany s jemenskymi husity, ze se jich to netyka – jinymi slovy diskont ruske ropy vzhledem k brentu se zase snizi.
            Ale mozna je to vsechno jinak))

            1. Re: ws

              Slyším poprvé, že by Ivan vozil svými tankery ropu přes R. m. do zemí, které si ruskou ropu kolektivně zakázaly.

              1. Oni taky Hútiové nenapadají všechny lodě, jen lodě z těch zemí, co maj něco společnýho s Izraelem (včetně USA a GB) nebo nemají zapnutej transpondér. Teda jak jsem četla.

              2. Trambus – Targus
                Rosneft vozi ruskou ropu z Cerneho more Suezem do Saudske Arabie a do Indie. Tam z ni delaji v rafineriich benzin, diesele a dalsi smakulady a ty se zase vozi pres Rude more a Suez do EUhnije. Ale jenom cast, druha cast se vozi zase jinam. Ty rafinerie v Indii patri castecne nebo vetsinove Rosnefti a dalsim ruskym firmam. Stejne jako Rosnefti patrily rafinerie v zapadni Evrope, nez je EUsoudruzi zestatnili bez nahrady.

                1. Re: MD

                  Zkuste si přečíst ještě jednou, co jsem napsal. (Ivan jede na západ, veze „žrádlo – ropu“ KoZe)
                  Píšu úplně něco jiného, než na co jste mi odpověděla. (Ivan veze surovinu na zpracování na východ a pak možná – jestli se mu vyplatí vyčištění necek – hotovky na západ). Pod Ivanovo vlajkou by ho do KoZy ale nepustili, o tom žádná…

                  1. Ale pustili ,EU dala nedavno za ukol danum zastavovat lode v Baltskym mori a nepustit , kde je to uzky, ale strach jim to nedovolil..
                    Lode pod Ivanovou vlajkou. Zpravy sou , ze i ty vojensky,
                    se tam projizdeji rovnou do kanalu a este english na ne bezmocne cumi..

            2. Ač-li to není kapánek jinak. Je to sice pár pátků, ale byl z toho pěkný poprask. To si takhle bezstarostně plula jedna ruská nákladní a vyřítili se na ně – údajně pirátes – mno v tom momentě na straně napadení byla celá strana obsazena silně ozbrojenými námořníky, vystřelili párkrát do luftu a pirátes brali fofrem kramle . A stalo se to ještě jednou někde směrem podél afriky a postup byl stejný. Tož kdo ví….

              1. re: ema

                Co já jsem viděl na troubě, tak ozbrojený nebyl nikdo, ale ruští soudruzi se vyhrnuli, páč to bylo kino zadáčo.
                Jeden soudruh přišel k zábradlí, zapíchl do něj takovou trubku a do trubky zapíchl křížem další trubku a najednou z toho byl z ničeho nic těžký kulomet, který tak nějak skoro sám od sebe začal střílet na soudruhy piráty.
                A soudruzi piráti tak nějak divně, ale hlavně dobrovolně spáchali očistnou koupel a pak plavali dom… Teda ti, které si nedali ke svačince žraloci. A samo že i ti, kteří nebyli moc dírkovaní“.

              2. To si matně vzpomínám – soudruzi piráti byli notně překvapeni, žejo? protože až do té ruské lodi se jim nikdo na odpor nestavěl. Teda jestli si to pamatuju dobře.

  7. Vidlaku
    dejte tento odkaz na telegram, at se da rychle najed na to , protoze tu pry fyzicky čtete, kdezto na telegramu ne. Někdo Vám tam nabízel pomoc a jiny mu to napsal a dal odkaz na tento link.

    Rakusanove pytle někdo pridělal na pilíř mostu a najednou policie to vyšetřuje jako vandalismus. Dvojí metr uvidíme teď. Policie je ovlivnitelná a závislá na vodičích z politických stran. Foto telegram

    Země EU vyhodily 250 milionů dávek vakcíny proti koronaviru v hodnotě přibližně 4 miliardy dolarů, píše Politico.
    18.12.2023
    „Čísla, která jsme získali, jsou konzervativní a skutečný počet vyřazených vakcín je pravděpodobně mnohem vyšší,“ píše se v článku.
    EU však bude i nadále nakupovat tyto vakcíny, protože smlouva se společností Pfizer ji k tomu zavazuje do roku 2027.

      1. Vseobecne uznavanej a spravedlivej uplatek je kolem 10% z ruky na drevo a z dreva na ruku a do tasky , nebo kufru..Neco za vydaje ,risk a rezii..

  8. Na pracující ve školství a lékaře peníze nejsou , ale neváhají tyto prachy investovat do cizince .
    Vid Jurecko ‼️‼️‼️ ty proti- lidový politiku.
    Na CESKE DETI A DUCHODCE I LEKARE A KUCHAŘKY VE SKOLACH TY SEREŠ .
    Hlavně jak zachráním tyto prachy pro nepracující cizince .

    https://t.me/c/1701954969/639620

  9. USA vyhlasili, ze sa k ich namornej koalicii za ucelom umravnenia jemencanov prihlasilo 19 krajin.
    Avsak tie krajiny z dovodu bezpecnosti racia zostat v anonymite.

    Chutne, nie?

  10. Heh, a spočítal někdo kolik milionů tun CO2 vznikne obeplutím Afriky navíc? 😀
    Jenom abychom tu globální změnu nějak nepostrčili a na svazích Krkonoš brzo nerostly palmy a olivy…

      1. Pokud se doprava LNG bude takhle prodlužovat, dá se čekat, že se ho po cestě odpaří přes 10%. A metan je řádově účinnější oteplovač.

        1. Po transcendentální očistě demokratický metan a hodný CO2 naopak klima ochlazují a přírodě všeobecně prospívají.
          Kdysi v dřevných dobách nepokrokové školství dokonce kacířsky připisovalo CO2 nějaký význam ve fotosynthese, ale to se ještě psalo na hliněné tabulky a byla jen dvě pohlaví…

        2. On se ten odpareny metan vetsinou hned pouziva pro pohon te lodi. Pokud lod pluje, je to OK. Problem vznika tehdy, kdyz stoji, ceka a stroje nepracuji. Nebo u starsich tankeru, ktere maji dieselmotory.

          1. Což o to, při obeplouvání Afriky ty lodě stát nebudou, jen nevím, kde zjistit jaký je podíl těch starých dieselů. Hádám, že jich bude výrazně víc (a že v nich budou pálit „kvalitu“).

          2. Re: MD

            A kdo vám to nakecal? Jestli máte nějaký zdroj, sem s ním.
            Proč?
            Profesní zájem.

            Vícepalivové motory jsou známé z vojenské techniky.
            Malý problém – významné zkracování životnosti, což u vojenské techniky nevadí tak moc, jak by to vadilo na zaoceánské lodi, jejíž motor se hmotnostně pohybuje v řádu stovek tun.

            Velký problém – naprostá nekompatibilita paliva (mazut – metan) v charakteristikách klíčových pro konstrukci motoru:
            objem – výhřevnost – rychlost hoření – teplota spalin.

        3. Re: Canoso

          Jste poněkud mimo mísu. Z metanu je udělaná „voda“, která musí být držena pod tlakem.
          A pokud chcete udržet tlak, nemůžete odšpuntovat flašku (nádrž) a pouštět uvolněné páry do ovzduší.

            1. Re: Canoso

              Kdybych produkty ze zemního plynu svého času nevozil, možná bych vám dokonce i věřil.
              Takto jsem přesvědčen, že po každém probuzení se nachází vaše pravá ruka v nočníku.

              1. Na těch lodích opravdu nejsou tlakové zásobníky. Na autech se odfukující termosky vozit nedají a tlaková nádoba automobilního rozměru se vyrobit dá. U lodních rozměrů je to jiné.

                1. Re: Canoso

                  Na autech se odfukující termosky samozřejmě vozí. Kdyby tomu tak nebylo, (že odfukuje,) každou chvíli by nějaká vyletěla do vzduchu. Existuje totiž něco, jako přetlakový ventil, který hlídá max. provozní tlak. Tento se pak liší od tlaku, kterým se tyto přetlakové nádoby zkoušejí, zda mohou na silnici, nebo ne.

                  Abych vás pobavil ještě více, přetlakový ventil má největší fofry, když je cisterna – po vašem termoska – prázdná, nikoli plná. To jen tak na okraj. Co se týče přetlakových nádob, jste lehoučce vedle, pozjišťujte si, jaké největší přetlakové nádoby, umí tato civilizace vyrobit. Btw. není to nic zas tak moc složitého a vy se snažíte udělat idiota ze strojaře. Sice z blbého strojaře, strojaře, ale ze strojaře.
                  Tady máte jeden z hromady odkazů, které se dají bez problémů najít na netu, když jeden ví, co má hledat.

                  https://cz.chartindustries.com/Products/Bulk-Cryogenic-Tanks

                  1. Tlakové nádoby se dají udělat i hodně velké. Ale pokud mají plout, dělají se jako beztlakové nebo jen málo tlakové, ale dobře izolované. A LNG se v nich vozí při nějakých -164°C, aby ten tlak nebyl nutný. Protože tlaková nádoba o průměru 50 metrů pro tlak 30 MPa (nebo kolik ten metan potřebuje) je dost těžká a drahá.

                    1. Re: Canoso

                      Běžný transportní tlak je okolo 0,5 baru, spíše méně.
                      Ona to je taková legrační věc, že při plnění musíte mít min.tlak třeba do 0,8 baru – záleží na plnicí stanici – z bezpečnostních důvodů. A po naplnění tlak v cisterně ještě lehce klesá. Záleží, jak to plníte. A samozřejmě při plnění tlak musíte regulovat, maximum bývá okolo 1,8 baru, jinak se vám to vypne.
                      Po příjezdu k zákazníkovi musíte tlak v cisterně paradoxně ještě zvedat, jinak tekutinu nedostanete do čerpadla, resp. opět vám to bude blokovat bezpečnostní čidlo.
                      Čerpadlem pak musíte tekutinu natlakovat nad provozní tlak v plněném zásobníku, což bylo třeba až na 35 barů. Jinak nepřetlačíte ani kilo. Pokud můžete snižovat tlak v zásobníku, je to pohoda, ale pokud zákazník trvá na udržení tlaku, je to pak trochu složitější.

                      A ty cisterny se dělají dvouplášťové a mezi plášti NENÍ NIC!!!
                      Ano, je tam vakuum, protože vakuum nevede teplo. To je ta nejlepší izolace.

                    2. Jinak pokud jdete na technické plyny, většinou vám dají patnáct dvacet šichet na zácvik. Což se zdá moc, ale já jsem si nebyl jistý ani po půl roce. Měl jsem respekt, teplota skoro -200 a k tomu tlaky v zásobnících opravdu i vysoko přes 30 barů. A hlídáte tři tlaky najednou – cisterna, čerpadlo, zásobník.
                      A každá cisterna je trochu jiná a každý plyn je taky jiný…

    1. CO2 je problem politicky a mozno ekologicky.

      Problemom je, ze na cestu okolo Afriky je potrebne 2x tolko paliva. Ateda aj to palivo do tankerov pojde hore a je otazne, ci sa vobec najde dost stavy navyse pre taketo predlzene vylety.
      A to je uz problem kruto ekonomicky.

      1. a hlavne mazut ako palivo. Prejdú na lacnejšie palivo mazut na šírom mory…… syn pracoval na kontejnerovej morskej lodi 🙂

    2. Možná spočítal,ale radši to neprokec.Hlavně,kolik uhl.stopy zanechá takový tanker vezoucí uhlí z Austrálie do Čech,které si doly zavřely,aby byly neutrální,to sme idioti.

    3. Fíkovníky, arci je-li na tom místě příznivé mikroklima, snad už jo. A olivovníky někteří pokusníci zkoušejí pěstovat venku, co jsem četla jejich diskuse, kruciální je pochopitelně jejich zimní ochrana a příznivé mikroklima. Palmy můžete pěstovat venku už teď, jsou i mrazuvzdorné druhy.

    4. Snadna pomoc vod CO2 , musi lidi pit vic sodovky a tech napoju s bublinkama..
      Vybouchli si to potrubi a ted musi jezdit tankery , zase velka pomoc plynovym a naftovym konglopotratum.
      Vrtule taky nebyly a nejsou na energii ,ale aby se poradne prodrazili.
      Houtove se taky prej nevyplati , chudobou , maji moc levny zbrane a ty se musej zneskodnovat tema za moc milionu..
      Hodges je general a vi ze je general a kazdej taky vi , vykrikuje , ze ukr ma napodobit , bojovat a udelat a vokopirovat opatreni, jaky nacisti udelali v 1944.
      Neni treba vedet vodkud je , to je videt. To bude tim ,ze doposud ma jen jedno pohlavi.
      A kolik pohlavi mas , tolikrat nejsi clovekem..A nebo tak.

    1. Asi budou naky potopeny lode , ukazovali , ze houtove maji nejaky rakety.
      Plny media sou toho ,jak diplomati z Qataru vozili kufry penez vudcum Hamasu.
      Na hranicich Gazy na ne cekali urednici izr vlady a dovedli je k tem vudcum Hamasu..
      Kufry penez. A nekde vyhrat aspon.
      Vobranar usak rikal ,ze zodpovednost za vsecko je na Iranu.
      Zahranicar Blinken vobarvenej na sedivo zmizel z verejnosti..
      A co si pocne ted ukr? Ani jeden kufr s penezma?
      To ma zato , ze se paktoval s lakomcema…
      Zdalky veci vypadaji ,ze ten Putin nebude nejhorsi ..Neni jasny kdo vybira ty zvoleny zastupce lidi , sou jich velky zastupy vsude.
      Ale ukra Zeli bych nepustil ani delat nekde vratnyho.
      Bush. Dalsi. Napadlo me , ze ten treti barak co spad , spad na vobycejnou hamiznost.
      Proste , aby Silverstain dostal vic penez. Nebo tak./Jen takovy mentalni cviceni/.
      Protoze kdyz kazdej vi ,ze barak spad sam a stejne s tim nikdo nic neudela, ani nemuze.
      Usama za to muze..
      Ve velky konkurenci ,vo co nejhorsi zastupce lidu a jeho representantu , vede ten,
      Nestahnuju je do hnoje. Ale jo . Az po krk.
      Kde ted vsude na zapade najdou aspon nejakou surovinu a kdyz ,s normalni trochu cenou..
      A vsecko sezere cinan a ind. A co Tajwan, na ten taky nemysleji ,najednou.
      Co kdyz tam prijede treba milion turistu , nebo 10 milionu , priroda je tam krasna, plaze..
      Se rozhodnou tam uz zustat, jako uprchlici ze strasny Ciny.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *