Pamatujete tenkrát roce 2014, když proběhl Majdan, když si Putin vzal Krym a začala válka na Donbase? Sledovali jsme bitvu u Debalceve, boje o doněcké letiště, pak jsme byli svědky, jak Rusové zastavili ofenzívu směrem na Mariupol (že by Rinat Achmetov zaplatil, aby nepřišel v bojích o továrny?) ve chvíli, kdy měli ukrajinskou armádu na lopatkách. Nepokoje na východě Ukrajiny tenkrát začaly ve Slavjansku, ale toto město nakonec zůstalo ukrajinské a celá ta válka stála čtrnáct tisíc životů.
Tenkrát jsme to hodnotili tak, že Rusku vyhovuje zamrzlý konflikt. Že cílem není obsadit Ukrajinu a pak se o ní starat a sypat tam peníze jak do oligarchické černé díry. Pro Putina je lepší, když je na Ukrajině poloviční válka, díky čemuž dosáhl odkladu jejích ambicí vstupu do NATO i EU. Dosáhl toho, že Ukrajina musí krmit armádu místo pozvedání průmyslu. Zamrzlý konflikt tehdejší ruskou situaci docela dobře řešil.
Od té doby se tam osm let tak trochu střílelo, tak trochu umírali civilisté i vojáci, Rusko tak trochu pomáhalo Opolčencům, NATO tak trochu pomáhalo Ukrajině, nalilo se tam hodně moc betonu do opevnění, nedodržovaly se dohody z Minsku, vyhrožovalo se zastavením plynu, atd, atd. Nebylo to vyřešené, naopak to bylo jako podebraná hnisající rána, ale po dlouhých osm let se Rusko mohlo připravovat na dnešní situaci a Ukrajina nebyla v NATO. Po dlouhých osm let se nepředpokládalo žádné řešení na bojišti, Ukrajina si nedodržováním Minských dohod sama udržovala rozšklebenou ránu.
Není to teď vlastně podobné? Už delší dobu tady spekulujeme nad prostým faktem, že nevidíme žádný blickríg. Žádné velkolepé operace. Tedy… kromě jihu, tam Rusové během několika dní dosáhli Mariupolu, odřízli Ukrajinu od Azovského moře a pak už jen čistili rajón. Od začátku všichni analytici ukazovali v mapkách šipky, kterak bude Donbas odříznut od severu i jihu ve velké obkličovací operaci, ale ve skutečnosti se žádná velká operace nekoná a pokud se Rusové snaží obklíčit ukrajinské jednotky, tak to dělají pomocí lokálních akciček, které na celkové mapě vlastně skoro nejsou vidět. Ruská propaganda nám musí naservírovat výrazně zvětšené mapy, abychom tam ty postupy od jedné Zlámané Lhoty ke druhé vůbec viděli. Tím neříkám, že nepostupují a neobkličují.
Zároveň je možné ze spousty detailů usoudit, že Rusové bojují na půl plynu. Postupně tuto domněnku sdílejí i různí západní analytici. Běžně se můžete dočíst v majnstrýmu, že se Rusové chystají na dlouhou válku. Minulý týden dávala Marie Divišová zajímavý obrázek o koncentraci ruských mobilů na Ukrajině. Podle nich se v podstatě výrazněji bojuje u Kramatorsku (Izjumu) a u Nikolajeva. Všude jinde je to jen obrana. Pokud Ukrajinci „vyhnali“ ruské vojáky od Charkova, tak s tím skutečně neměli moc práce, protože tam moc ruských vojáků ani není. Rusové prostě ustoupili, zničili za sebou mosty a zarovnali frontu s vědomím, že je úplně jedno, jestli jsou od Charkova dvacet nebo padesát kilometrů.
Co když Putin žádné řešení na bojišti vlastně ani nečeká? Malý zamrzlý konflikt už nestačil, Ukrajina se už cítila dost silná na ofenzívu, Zelenský oznámil, že chtějí dosáhnout jaderného statusu, armáda byla vyzbrojená po zuby, hrozilo, že opolčenecké jednotky už situaci neudrží. A tak, podle vzoru – EU selhává, řešením je více EU, udělal i Putin podobné rozhodnutí. Malý zamrzlý konflikt nestačí, uděláme mnohem větší zamrzlý konflikt. Samozřejmě takový, aby se to dalo prodat jako vítězství. Chersonskou oblast už mají, předmostí za Dněprem už mají, Pozemní koridor na Krym už mají a chybí „osvobodit“ pár kousků doněcké a luhanské oblasti. V příznivé situaci by se to mohlo podařit až k tomu Podněstří. A i kdyby ne, už to vlastně ničemu nevadí.
Zkrátka – pokud tady tvrdíme, že Rusko bojuje na půl plynu a máme spoustu dobrých důvodů si to myslet, tak musíme říci i to druhé – Rusko v takovém případě počítá s tím, že tento konflikt se nerozhodne na bitevním poli. Pokud je válka pokračováním politiky jinými prostředky, tak v tomto případě bude politika pokračováním války jinými prostředky. Zamrzlý konflikt byl zvětšen na novou úroveň, ale o Ukrajině se nerozhodne silou zbraní, ale silou ekonomik, tichou válkou důkazů o biologických laboratořích, tichým jednáním o bývalých kanadských generálech a britských zajatcích, rozhovory o dodávkách plynu, protože když je po zimě, tak je před zimou… prostě takovým trochu Mnichovem – o Ukrajině bez Ukrajiny.
A aby na tyto věci byl čas, máme tu mnohem větší zamrzlý konflikt než předtím. Ještě ten Kramatorsk a Slavjansk a už to vlastně bude.
Tomu by odpovídalo to postupné uzavírání dodávek plynu i dalších surovin do Evropy. Postupné – naše ééélity mají šanci to ještě pochopit. Zároveň je třeba budit zdání práva a dodržování smluv pro nové ropné a plynové zákazníky v Asii. Rozhodnutí prostě nebude na bojišti, ale až v zimě. Až budou ceny plynu neskutečně vysoké, až bude benzín na příděl, až se Němci budou rozhodovat, jestli mají zachraňovat domácnosti nebo průmysl, pak bude EU mnohem vstřícnější.
Zároveň si prosím povšimněte, že sice můžeme polemizovat, jestli Rusko válčí naplno nebo na leháro, ale Ukrajina rozhodně válčí naplno. Tak moc naplno, že je tamní ekonomika totálně v háji a Ukrajina potřebuje mnoho miliard dolarů měsíčně, aby vůbec udržela v chodu nějaký život i mimo frontu. Světová banka (=USA) prý platí ukrajinské státní zaměstnance, protože Ukrajina už na to nemá. Američanům možná nedojdou peníze ani zbraně, ale dříve nebo později jim dojde trpělivost. Svým způsobem je to nový level amerických intervencí. Amerika vůbec neválčí, ale denně je to stojí víc, než je stála denní zábava v Afghanistánu. Zásobují zbraněmi nejen Ukrajinu, ale i černý trh a v korupci si Zelenský zřejmě nezadá s Gháním. Ukrajina žádá miliardy měsíčně na důchody a sociální programy, o válčení ani nemluvě… A Rusové stále pomalu postupují. Vyhnat je, to by byla úplně jiná liga.
A dodávejte to všechno přes Atlantik na obrovsky dlouhých logistických trasách. Rusové to mají vlakem kousek. A Čínu za zády… Přičtěte si k tomu velkou polskou chuť na Lvov a celou Volyň… vlastně bohatě stačí to, co se děje a Putin už nemusí nic víc.
Tenhle rozhovor je sice šest týdnů starý, ale moc se mi líbí.Přijde mi moudrý. A je tam mimo jiné i pár pěkných bonmotů. Hoffman není žádný geniální analytik, ale má velmi zdravý rozum.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Kdo-se-prodral-pred-kamery-Ivan-Hoffman-k-tomu-v-cem-ted-zijeme-697552
https://nabor.policie.cz/
na šalinách je že hledajímladé
Telegram:
❗️ Jednotky ruských ozbrojených sil a Lidových milicí DNR vstoupily do Nju Jorku
Na Novinkácj nebo někde, bylo, že ruské jednotky vstoupily do New Yorku. 😉
Zpráva z ruských kanálů – Na Azovstalu se dle dohody dnes odpoledne začala vzdávat první skupina raněných. Všichni čekají na potvrzující videa. První skupina 10 osob se vzdala dnes ráno mimo dohodu, prostě kdesi vylezli s bílým hadrem, potvrzující video není.
Tak první várka se skládá z 51 osob. Přenášejí je na nosítkách přes rozvaliny až k mostu, kde čekají autobusy a potom je odvezou do Novoazovsku(DNR) do nemocnice. Videa stále nejsou.
https://t.me/chp_donetsk_vdnr/16733
https://t.me/WarDonbass/63719
Prý se dohodli na odvozu všech těžce raněných. Nejde o extrakci, ale o vzetí do zajetí. Asi rozhodlo úmrtí jednoho ze zraněných azovců na sepsi, protože došly léky. Úmrtí bylo oznámeno dnes ráno.
Detailní info dorazilo. Obrana Azovstali už není jednotná, rozpadla se na jednotlivé oblasti a spojení mezi nemi není. Jedna skupina se sama rozhodla vzdát. Ráno kolem 4 hodiny vyslali 9 parlamentářů. Dohodli se na nějakých podmínkách a během dopoledne připravovali průchod rozvalinami, společně odminovávali. Rusové dodali nosítka na přenos těžce raněných. 20 osob přenesli na nosítkách, protože nemohli chodit. Na místě jim poskytli první pomoc a ambulance je odvezli do Novoazova do nemocnice. Dalších 31 osob se vzdalo a autobusy je odvezly kamsi – má jít o příslušníky VSU nikoliv o příslušníky nacbatu Azov. Předpokládá se, že jsou u výslechů.
Na místo byli připuštěni 2 vojenští korespondenti, ale dosud nic nezveřejnili.
Americký admirál Eric Olson (vysoce oceněný šéf speciálních operací), narozený v Tacomě v USA, byl vzat do vazby v Azovstalu.
https://ibb.co/B6MLSYd
Kdo ví co odtamtud ještě vyleze a co tam najdou…..
když se tak dlouho bránili
Měli by to zkoušet od menších akcí. Teď to vypadá, že nedokážou pořádně zfalšovat ani pitomou soutěž s písničkama …
https://www.novinky.cz/kultura/clanek/rumunsko-zada-vysvetleni-anulovani-hlasu-v-eurovizi-a-jejich-prideleni-ukrajine-40397184
A co vsechny ceny Ceskeho lva, ktere ve vsech kategoriich ziskal Havluv film Odchazeni ? Nekoukatelny, nesrozumitelny cin grafomana, vyneseneho umele nahoru mediemi ?
Dyk to byl parasit celej zivot, asi 3. stupne. Nemuzete na nej mit naroky, jako na kazdyho….
Pocitam ,ze v Moskve rozjedou dalsi dil souteze ve zpevu Eurovize , uz prej maji nejaky vyznamny zpevaky..
https://www.konzervativninoviny.cz/miliony-strelkovu/
https://pjakin.blogspot.com/
Na nejaku pokojnu atmosferu a pohodicku (dokonca u Pjakina zjavna nervozita, ale to on asi takticky narocky:-)) ako tu, to nevyzera…
Re: JAHA
Ano, Pjakin je na prášky z toho, že mu vydali další knížku.
Z toho bych byl na prášky taky.
Vy ste pozerali iba prvych par minut? Iba oznamenie o vydani v podstate rovnakych knih, ale ako trilogie? Odpovede na otazky Vas uz nezaujali?
Vopros – otvet nic?
závidím Maďarům…
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ucty-madarskych-domacnosti-za-plyn-jsou-nejnizsi-v-evrope-uvadeji-urady
🙂
https://cnn.iprima.cz/ruska-ekonomika-se-stavi-na-nohy-a-je-zatim-prekvapive-odolna-co-ji-drzi-nad-vodou-107875?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
jo jo
a je tam ještě jeden článek
hmm vypadá to že jimparádně zatrhl tipec
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/komentar-jak-se-zeman-mylil-v-cnb?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
proto ten jekot
„Trhy jsou zjevně dost vylekány.“ – píše Párel (mimochodem, kdysi redaktor deníku (Rudé) Právo.
Nevím úplně přesně, kdo jsou ti „trhy“, ale jsou-li ony vylekány, nejsem z toho zděšen. Však ony se uklidní.
Vo co?
Podle toho, kdo ječí a rve si vlasy, je Michl mimořádně dobrá volba do čela ČNB.
Michl je Aspen, takže z podstaty věci… ehm… žádná výhra.
Uvidíme – čas ukáže.
Kouzlo nechtěného: na iDnes titulek „Svůj úkol vidím tam, kam mě občané poslali, odmítl Fiala kandidaturu na Hrad“
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petr-fiala-otazky-a-odpovedi-predsedy-vlady-z-kramarovy-vily.A220516_084036_domaci_kop
Z diskuse:
„Signalista ještě nepochopil, kam ho teď lidi posílají?“
“ Ale tam,kam vás posílám já, stále nejste. Škoda.“
Pan premiér tvrdí: „Já jsem dostal velkou důvěru lidí při volbách“.
Nu, kdyby místo politologie studoval (alespoň trochu) matematiku, či třeba jen kupecké počty, zjistil by (ale nepřiznal), že to s tou důvěrou nebylo až tak divoké.
Odečtu přibližně třetinu těch, kteří vůbec nevolil (a tudíž mu důvěru nedali), a zbytek „jeho“ hlasů rozmělním mezi STAN, Piráty, KDU a TOP 09, odečtu hlasy těch, které se nezapočítaly (ovšem vlastní vinou voličů) a ještě odečtu hlasy současné parlamentní opozice….
Dostal důvěru médií a Rychetského (původně Ústavního) soudu. S tvrzením o těch lidech bych byl trochu konzervativnější, jak by to politikovi z ODS slušelo . Nebo už to o tom konzervatismu neplatí.
To jsem zaspal dobu….
„Česko v čele Evropy může vyrvat Ukrajinu z Putinových spárů“. Nadpis článku na Seznamu. Už dlouho jsem se tak nezasmál.
Taky jsem to četl.
🙂 🙂 🙂
Lipavský vyrve…. a spáry….
Zdaliž ten tvor zná Cimrmany?
Lipavský vyrve Ukrajinu ze spárů a vzápětí Kocáb zabaví Rusku jaderné zbraně a daruje je Ukrajině jako osvědčené celopanetární záruce míru, demokracie, prosperity, humanizmu.
Já nevím, proč se s tím Biden tak seje, když je už od Havlových dob všechno prakticky vyřešeno.
Havel se přece kdysi jasně vyjádřil, že na Rusko stačí zadupat, a oni se podělají, protože jsou to zbabělci. Nejspíš Lipavský zdědil na to dupání Havlovy boty.
A kdyby si ještě navíc připnul tu švarcíkovu placku „Putine, k noze“, byl by jasná Topolánkova jednička.
Podle sebe soudim tebe a havel v srpnu 68 se ukryl nekde na severu a odtud prej z radia silne pokrikoval..Na ty dupavy okupanty a daval vselijaky rady..
A Kocab se u rozhlasu tenkrat neobjevil ,urcite toho strasne litoval takovej hrdina na vsecko rusky, to bych si vsim..A vubec zadnej..
Havel se pro jistotu ukryl i 17. listopadu 1989, co kdyby to pokojný předání moci do rukou mladších StBáků nevyšlo.
Na Seznamu zřejmě právě teď přetáhli strunu: Kill Bill 3, natočeno podle věrně převyprávěné skutečné události.
Druhdy zcela uvědomělá diskuse se tam pěkně vymkla. Dokonce i ostříží oka už ustupují do zde známých pozic typu „nic proti faktům, ale“, tam tedy v podobě „možná sice smyšlený, ale …“ a dále tradiční kolovrátek.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/ukrajinec-prezil-vlastni-popravu-dostal-se-z-hrobu-a-dosel-si-pro-pomoc-40397121
Jeden baron se vytáhl sám za vlasy z bažiny.
Nevím už kdo to byl.
Asi nějakej ukrajinec…
Nejšílenější je, že profesionální rusofobové v diskuzi, tomu příběhu věří nebo to aspoň předstírají.
Naozaj, „šílené“. Ako moze niekto verit nieco nejakemu Ukrajincovi. Keby tak nejaky opolcenec o Ukrajincoch, to by bolo nieco ine, samozrejme…
Prosím prosím, aspoň jeden takový příklad z mainstreamu, pěkně s odkazem jako ode mě … Asi zrovna přivezli uhlí, co? 🙂
Z čehož je evidentní, že Houdini byl Ukrajinec a ten hošan je jeho reinkarnací 😀
A navíc má silikonové čelisti i zuby, takže střela vstoupila, ale žádné škody nenadělala. Prostě klikař.
Ještě by mě teda zajímal ten čarostřelec, který ho dokázal střelit do PRAVÉ tváře tak, že střela vyšla pod PRAVÝM uchem.
A pak ten doktor, který ho dokázal ošetřit tak, že mu na tváři nezbylo nic a pod uchem dávno zhojená jizva.
Tvl, a tutově se najdou živočichové, kteří mu to i věří.
Zázračnej čelověk. Nepíše sice kdy se to stalo. Já si „jen“ odřela holeň o práh , léčilo se to pracně 3 měsíce a jizvu mám až hrůza furt- ne a ne a asi nezmizí. A on nikde nic, divný, nebo zázrační střelci jedna neví.
Prosáklo, že zbraně ze Západu na UA, jsou rozkrádání místními skupinami a vrženy na černý trh. Dá se tomu věřit. Protože tam vznikla symbióza oligarchů domácích i zahraničních a fašistů a nezanedbatelný příjem už 30 let plyne z rozkrádání zahraniční pomoci. Je to totiž pro ně ekonomický efektivnější, než cokoliv budovat s dlouhodobou návratností. Ta zahraniční pomoc do země plynula proto, že UA je na pomezí dvou bloků a tak každý musel místním oligarchům zaplatit, aby se nedali k nepřátelskému táboru. Na UA je korupce a rozkrádání, pro nás nepředstavitelné. A to máme taky zkušenosti. Takže, rozkrádání zbraní, včetně nejmodernějších, se dá věřit. Naopak, bylo by divné, kdyby to tak nebylo.
Jenže, tady nejde o to, o kolik děněg nějaký klan zaskóroval. Jde o to, že zbraně se dostávají na černý trh. Takové, po kterých teroristé přímo sní a normálně se k nim nemají šanci dostat, maximálně k několika kouskům. Tady je vše, téměř v neomezeném množství. Stačí jen zajít do cukrárny a prohlédnout si plné regály. Největší zájem je o přenosné protitankové a hlavně protiletadlové, rakety. A nástražné miny, které se samy aktivují a zlikvidují vše kolem komunikace v dosahu 100 m (dodávají na UA Dojčlandi). Jestli se to dostane k teroristům, je zde potenciál drasticky omezit leteckou dopravu. Ale taky silniční nebo kolejovou. Případně, i lodní. Dopravní letadla létají ve velké výšce, ale jsou pomalá a nemanévrují.
Mají svoje přidělené koridory, kde musí být načas. A hlavně, musí vzlétat a přistávat, tedy pomalý let nízko u země. Stačí jeden, dva případy, kdy teroristé zničí na dálnici kamion, čímž navíc způsobí hromadnou bouračku a zneprůjezdnění komunikace, tažnou lokomotivu vlakové soupravy, která následně havaruje, sundají z oblohy plné dopravní letadlo. Které navíc někam spadne. A pohrozit, že mají obdobných prostředků zásoby z UA.
Je zde potenciál drasticky omezit život v Evropě i jinde.
Přitom, jmenovitě evropské země, vůbec nezajímá, kde arzenály, které tam posílají, skončí. Jakákoliv kontrola Ukáček, je tabu. USáky to zajímá pouze, pokud to někdo nepoužije proti jejich početným základnám, ve světě. Ale ani oni to nemohou kontrolovat.
Obávám se, že není otázka, jestli se to stane, ale kdy.
Možnosti, že na jižním pobřeží nebo v severní průmyslové oblasti velkých měst Británie, či ve Francii, vyhlásí islámský stát s použitím těchto prostředků, že ve Švédsku budou likvidovat policejní vozy a stanice ne ručními granáty, jako doposud, ale něčím sofistikovanějším nebo že banderovské úderky to použijí na teror a čistky proti domácímu obyvatelstvu v hostitelských zemích (jedna z tezí banderismu zní, že kde žijí Ukrajinci, tam je Ukrajina, což migrační politiku naší vlády, zvolené menšinou voličů, staví do hrozivého světla), patří mezi ty horší.
Jenže, i ty lepší, jsou dost hrozné. To poznáme v okamžiku, kdy bude zničen první vlak nebo sestřeleno první letadlo. K čemuž jednou, pokud se zbraně dostanou k teroristům a nic tomu fakticky nebrání, dojít musí…
PS:
Tohle není návod, ani autor k ničemu nevybízí. Opravdu si tohle nepřeje. Právě proto o tom píše. Bylo by víc než zapotřebí, kdyby NATO vyžadovalo striktní kontrolu osudu a použití zbraní, navezených z jeho zemí do oblasti konfliktu. Pokud bude politická vůle, UA strana by to nemohla odmítnout.
Lákadlo pro takové skupiny jsou i moderní drony pozorovací, ty s raketami i kamikadze jako Switchblejd. ISIS v Modulu před pár lety při obraně obleženého města používal staré drony s různými granatsmi. Musejí toužit o lepších dronech.
Tak, tak. I drony.
hmm drony, dotaz – neexistují na ně rušičky?
Existují a o tom bude budoucnost kromě souboje pancíř vs. kanón a raketa bude i souboj mezi řízením dronů a rušičkami. To by musely být drony zcela robotické samostatné, aby je nebylo možné rušit nijak. To asi dlouho nebude.
Problem , kterej se resi , je ze do levnyho a malyho dronu picne draha raketa..
Na videu od národní milice DNR ukázali takový malý DoDo systém. Na maličkou kvadrokoptéru, nejspíš nějaký Mavik, si udělali maličký úchyt, na který pověsili za ouško obyčejný hrneček. V hrnečku byl pečlivě uložen odjištěný granát tak, aby stěny hrnečku tlačily na pojistku. Kdy potom na obrazovce uviděli zajímavý cíl, navedli kvadrokoptéru nad něj a uvolnili úchyt. Hrneček spadnul, rozbil se, uvolnil pojistku a bylo.
To nebude nic hrozného.
To bude jen logické.
Hrozné by bylo něco jiného:
Co když rusové naprosto bez zábran a veřejně (takzvaně „na prasáka“) začnou podporovat rasové, náboženské a sociální nepokoje na západě? Tak jako západ cvičil, financoval a vyzbrojil náckovské bataliony?
Co až ve Francii opět povstanou žluté vesty, ale budou mít záškodnický výcvik z táborů někde v Donbasu, protitankové a protiletadlové střely a samopaly?
Co až v Los Angeles zase začnou rioty a rusové budou veřejně financovat, cvičit a vyzbrojovat jednu stranu? A kterou? Negry? To by byla prasárna. Nebo bílý neonacistický bojůvky? To by byla ještě větší prasárna.
A co v Malmö? Londonabádu? V Berlíně? Co až zjistí, že muslimské teroristy cvičí a vyzbrojují čečenští instruktoři?
Fifty fifty?
Tak, jak to píšete, je to jeden apokalyptický jezdec za druhým, beránek láme pečeti jednu za druhou.
A proč se držet při zemi a počítat s nějakými amatéry kteří se tlučou mezi sebou v místní městské čtvrti…
Syrský prezident Asad by jistě ocenil rakety Iskander nebo Kaliber na svém území, pod svým velením a to v množství větším než malém 😉
Pokud se budou mstít za křižník Moskva, můžou podpořit na. západě radikály ze všech konců politického spektra. V USA už společnost je velmi rozdělená. Britanie je na ostrově, ale co když někdo mohutnou investici probudí Pravou IRA? Naruší Velkopáteční dohodu. Ve Francii nepokoje na předměstích i Ke Pěnovou, ať se zvýší napětí. Nebude to hezký.
Podle mě by bylo taky nebylo na škodu poslat pár Bastionů a Oniksů Haftarovi do Libye, na pobřeží u Al Baydá by se hezky vyjímaly.
Ale fuj, dělat z amerických vlastenců bílý neonacistický bojůvky. To, že nemám rád černochy, ze mě ještě nedělá neonacistu.
Držím se při zemi a moje vytoužené RPG mi, doufám, Ukrajinci dodají až do domu.
Dejte si pozor na to, co si přejete … aby Vám ho nedodali vyšší než předpokládanou rychlostí.
„Všechno má své meze,“ řekl jednoroční dobrovolník dvojsmyslně.
Však také další pomoc 30mld USD jeden ze senátorů zablokoval, protože chce dozor nad tím komu a jaká částka se vyplácí.
Mega kseft volnyho trhu ,to je vyhoda ted, musej bejt ty lecivy bylinky aby clovek nespal , akorat se o tom nemluvi ani neni duvod a kazdej i vrchnost to snupaji vod rana do vecera..
Všimli jste si, že se v posledních letech salámovou metodou legalizují mezistátní a nadnárodní krádeže fyzického a finančního majetku?
Jelikož neexistuje planetární soud, který by tyto krádeže soudil, chovají se některé státy jak námořní lupiči – piráti a prostřednictvím státních institucí a bank si berou, co se jim zalíbí.
Už před pár měsíci proběhla zcela nenápadně tiskem zpráva, že Biden rozhodl, že cca 1 mld US dolarů zmrazená Talibánu se už Talibánu vracet nebude a rozmrazená se spotřebuje v rámci USA na „odškodnění“ obětí pádu dvojčat v NY. Nikdo už neřešil, že asi všichni aktéři té události byli časem identifikováni jako Saudové a přímá vazba na Talibán nebyla zřejmá.
Stejně tak se dnes opatrně ozývají z Bílé chýše názory, že fyzický a finanční majetek zmrazený Rusku spravedlivým západem by měl být po urovnání válečného dění na Ukrajině vlastně Rusku definitivně odebrán a měl by sloužit na financování jakéhosi Marshallova plánu pro Ukrajinu.
Jak daleko je doba, kdy nám nějaká instituce „burziánů a kapoušů“ (vypůjčeno od Tarase) oznámí, že zmrazuje část našich bankovních účtů a tyto prostředky použije na financování integrace všemožných připrchlíků? Soudy jsou dnes už zpolitizovány tak, že půjdou na ruku zlodějům, nikdo se žádné spravedlnosti nedovolá.
Jako precedent je to nebezpečné. Už nejsou jen mraženy majetky, ale přímo zabavovány a nejen státum, ale i soukromníkům. Jak může každý miliardář být odpovědný za činy prezidenta? Jen poznámka k tomu Afghánistánu. Peníze si nevydělal Taliban, ale dostala je předchozí Ghaniho vláda a většinu jich darovaly USA. Po zmene režimu si ty dary berou zpět. Ostatní státy nemusejí uznat Taliban jako nástupce předchozího režimu, když moc uchvátil silou.
1 mld US $? To je žebrácká částka. (Z pohledu USA.) Jen UA mají teď „dát za nic“, 40 mld US $.
Na Afg. 2 triliony 400 miliard /2400 miliard, jen od r 2000 , na dalsi na Str. Vych., 8 trilionu /8 tisic miliard/,
a 2 /2000 miliard/, ztraceny z Pentagonu..Ale pisou ,ze ucetni uz se nemuzou nikde nic dopocitat..
Byrokrati vi jak veci zamotat, zachaosovat , aby se nic nezjistilo a nektery urady maji neomezenej rozpocet..
Nektery ucetni , ktery se dopocitaj, se zase nedozijou..
Raj na zemi za ty penize asi na 100 let nejmin..
13 mrtvych v Usa jenom za nedeli. Kde vsude se asi valci..
Pisou 14.2 inflace v CR , proto nebylo odsouhlaseny euro ,aby jsme meli obranu proti inflaci koruny. Neni videt nejakou akci doposud.
Proto takový děs z omezení masivního užívání masově tištěného dolaru.
Všimli jsme si a nejen my. Předminulý týden se objevila zpráva, že z bank podléhajících USA a GB odteklo kolem 600 miliard USD, prý především petrodolary arabských majitelů.
Kdysi tyhle peníze byly v libanonských bankách, pak se tam začalo válčit, tak se přelily do londýnské City, zpráva neříká, kam zamířily.
Proč myslíte, že Japonci i Švýcaři vzali zpátečku? Japonci rozmrazili ruské účty s tím, že nemají žádný právní podklad pro jejich zmražení a Švýcaři s tím, že se jim nepodařilo jednoznačně prokázat, že dané účty patří sankcionovaným osobám.
Co je tohle zase za debila? Nový klon prasočlověka Novotného – nějaký Dan Přibáň:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Dupat-po-nich-hnat-je-Cechum-co-neradi-Ukrajince-prisla-vyhruzka-702371
To by mě zajímalo: řekl by to lidem i do xichtu, nebo je takový hrdina jen na internetu?
Alefe, mějte trpělivost a mrkněte se (rychle, protože ji určitě smažou) na diskusi pod tímto Přibáňovým excesem.
Je to lepší, než nějaký cinknutý průzkum veřejného mínění.
Díky! Dal jsem na Vaši radu – a první stránka diskuse mně stačila. Vidím, že nejsem sám, kdo si ho zařadil mezi prasočlověky.
—
Bože milý, jsi-li, chraň duši mou, mám-li jakou, a dej, ať mezi mnou a těmito tvory je vždycky vzdálenost velmi ostře větší než délka pozdvižené paže. Protože za ty roky už se přece jenom ve mně nějaké saze usadily a oni pánové mají potenciál fungovat jako okysličovadlo.
To není nováček madyjálni scény. Tenhle pionýr Pravdy a Lásky už jede první ligu delší dobu.
Re: Halef
Hoďte si do gůglu Dan Přibáň, Trabant, cesty.
Dokonce je i na wikině – neto soudruh.
Čímž chci sdělit, že jste hloupej Halef, páč jste na svým hnusným a starým vembloudu ještě nic nevobjel.
A soudruh Přibáň už vojel fšecko, byl fšude dvakrát, a kde nebyl, tam se chystá. Úplně ganc.
A tuhle válku vyhrajeme!
No, neobjel. Jsem skromný. Letos – snad – navštívím i nedaleké moře, na jehož březích se mísí pach rybiny s vůní borovic a kvetoucího janovce (neplést s jalovcem, ó effendi!) a – doufám – dám si pauzu, během které vás tady referenti zavalí propagandou, kterou nebude mít kdo mazat.
K tomu moři dojedu, když to dobře půjde, za bratru nonstop sedm hodin. Daňpřibaň mně může – však víme, co.
Mohu-li mít otázečku. Moclipak těch referentohovínek denně smáznete? Že byste eventuálně sdělil ten termín své dovči, abych to mohl sladit s mou. Děkuji.
Re: Halef
No tak to vidíte, jak jste dopadl!
Kdybyste měl aspoň vojetou velbloudici nebo tak něco!!!
Už jste mohl být nesmrtelně zapsán ve wikině!
Přibáň vojel úplně ganc fšecky starý Traboše a už se voňom pýýše!!!
Mozna , urcite taky nejaky Trabosky, na veku tak nezalezi ,zaroven kdyz to bylo prospesny ty mladsi Trabose ,zkratka ty vlivny..
O takovych malickostech neni treba se zminovat, sou bezny a nikoho nezajimaji..Ale.
Bez toho se zadnej dneska neobejde..
Mě by docela lákalo letět na dovolenou na Krym, ale nevím, jestli tam něco lítá mimo dronů.
Také nevím, kolik let nepodmíněně teď Rakušan dává za dovolenou na Krymu.
Rakušáci prý tam lítají bez omezení… akorát by se to nesměli naši dozvědět…
Dá se přes Istanbul, ale lety jsou přeplněné.
Leťte do Krasnodaru. Případně do Novorossijska. A na Krym přes most, po silnici autobusem, vypůjčeným autem nebo vlakem.
Merkel porad jezdila /urcite sama od sebe a zahorela tou pravdolaskou taky/,do SSSR a do zemi komunismu za druzbou, mohla jezdit i na zapad, vite jak to bylo , byla kadrove uber zdrava a pocitalo se s ni /nova generace /,do vlady a vysokych funkci NDR , mela dohled nad sebou taky, starsiho a zkusenejsiho soudruha a se znamostma ,to se taky jeste vic pocita, , potom s nim zacala zit,a potom jela na druzbu zase do zeme za morem ,zase se s ni pocitalo ,i kdyz se to otocilo jinam..
Spousty schopnejsich politiku museli u sousedu od valu, o to se postarali ty co nejsou tak videt ,aby mela podrztaska a nejen Kohla, cestu nahoru zajistenou..
Kazdej mel moznost si overit , proc byla vybrana..
Putin tam byl v NDR ,ve stejny dobe taky. Ale kdyz ji daroval pejska vyskocila strachem 3 metry nad podlahu jako Mickey Mouse…
Kdysi kdosi řekl, že za každou nepravostí hledat peníze. Mno a tohle je ukázkové.
Takové výpravy něco stojí, takže dotátoři a inzerce . Vzhledem k celkové situaci jich asi podstatně ubylo a na další „projekty“ nemá . Výrobci trabíků šetří a tak se obrátil jinam a už neví jak zaujmout jen aby nemusel opravdu makat. Nic jiného v tom není. Many many many. Zřejmě ani o knížky a to co natočil není zájem. Lidi mají jiné starosti než podporovat „cestovatele“: Tak kope. Ostatně pražák co se od něj dá čekat.
Vám musel nějaký Pražák hodně ublížit že?
Re: kš
Pražák jí ublížit nemusel. Je všeobecně známo, že se netáhla soustřeďují u penězovodů. A ty začínají v Práglu ve Strakovce. Pokud chcete sosat až někde v nejzapadlejším okrese, moc toho na vás nezbyde.
S tím nic nenaděláte.
Jistě ale netáhla z celé republiky, takže vyčítat to jen Pražákům jako takovým, což ema dělá neustále, znám jí ještě například od p. Bavora pod nickem jaa, značí, že si například neuvědomuje, že několik členů současné vlády, a to členů opravdu blbých a zmetkovitých, jako ostatně všichni ve vládě, je z Jižní Moravy. A nečetla jsem nikde od uvážlivých lidí nadávání na Jihomoravany jako celek.
A nebo Slavičín, malé město a má dva idioty co ovlivňují dění v republice – Hřiba a někoho ze STANu, pletu si je takže jméno si nepamatuji. Také na Moravě mimochodem. A nenadávám a nepíši pohrdavě o obyvatelstvu Slavičína. Vypadá to, že ten nejhorší odpad se soustřeďuje do Prahy, logicky, ale kořeny má hodně na Moravě ale samozřejmě i v jiných krajích.
Potvrzuji. Ve Slavičíně jsme měli zakázku (subdodávka při rekonstrukci mostu) a žádného blbce jsme tam nepotkali. Asi je všechny už stačili vykopat do PRG.
Paradox je v tom, že je tam trpíte, tolerujete a spolupracujete. Asi to je, jak bývávalo, pro Vás výhodné a pohodlné. Nemusíte myslet Sorry, není Vám divné, že tam usadivší většinou se právě u Vás dostanou vejš, ti, kteří by v domácích podmínkách neobstáli? Možná právě proto, že je znají?.. Ale právě v Praze si je místo místních zvolíte. Což o něčem svědčí.
A ještě něco milá zlatá, právě Vaším dedektivním vyjádřením k dřívějšku , mi něco připomnělo -kdysi dávno k nám došel jeden pražský odborář dávat rozumy . A vymóděný jak se říkávalo do „terénu“. A pak došlo na bešprech. Čuměl jak péro z divanu. A ještě víc čuměl, když jsme se čirou náhodou potkali v ABC, kam jsme si zajeli na Horníčka. Tohle nadřazené chování ,je to, co děla averze proti pražákům, ať jsou odkudkoliv. Nad ně není, a fšichni ostatní jsou hloupí, jako ostatně. Nevím, jestli jsem to tu už nepsala, že si myslím, že ten tok řeky- nebo umístění, vyzařuje něco, co tamější lidi restartuje do jinak. kdo ví.
Ač útočná – nezlobím se na Vás, Vy za to asi nemůžete
To mi pripomnelo jak jsem pred par lety pomahal kamaradce s koupi ojeteho auta (ona si neco v „mem“ rajonu vybrala a chtela znat muj nazor). Jedna z veci, ktere mela nahrcene od sveho automechanika a hodila je do placu byla veta v tom smyslu, aby si dala bacha na korozi podvozku, prece jen je to auto z vesnice a parkuje na trave…
Tak jsem ji ujistil, ze u nas uz jsme jednou asfalt videli a ze procento garazovanych vozu je v prdelakove vyssi nez v macese mest.
Tak jsme se zasmali, ona mi vyhlidly ten zazrak predvedla, ja ji ho nedoporucil, ona ho koupila a slouzi ji dodnes.
Nevím proč byste se Vy měla zlobit na mě, já Vás neurážím, což se o Vás tak úplně říci nedá milá zlatá emo.
Když se ohrazuji proti tomu aby někdo, kdokoliv, házel kohokoliv do jednoho pytle a nerozlišoval a generalizoval , tak na tom nevidím nic útočného. Jen a pouze se myslím, že bychom k sobě navzájem měli být slušní.
Ten, kdo má problém, je ema. My, rodilí Pražané, nemůžeme za póvl, co se do Prahy natáhl z celé republiky a nebivakuje na Hlaváku.
A výroky: „Paradox je v tom, že je tam trpíte, tolerujete a spolupracujete. Asi to je, jak bývávalo, pro Vás výhodné a pohodlné.“ je leda ubohý.
Co asi máme dělat? To máme s kočkou šklíbou udělat údernou dvojku a jít náplavu vyhazovat z úřadů? A posílat ji k vám šupem?
Komplex z Prahy si pokuste léčit, emo, město Praha, ani skuteční Pražané nejsou na vině. Anebo se alespoň zkuste víc ovládat.
Ptám se ze zájmu – jak byste konkrétně řešila invazi debilů ve vaší rodné obci? Pokud by ti debilové spolu s funkcí měli pod palcem policii, armádu, finančák, soudy…
těžko, lidi musí dopadnou co nejníž to půjde aby začali před volbami myslet vlastní hlavou. Jinak to nepůjde… volby…
Nechápu Vaší otázku, to byste spíše měla vědět Vy když píšete : „Paradox je v tom, že je tam trpíte, tolerujete a spolupracujete. Asi to je, jak bývávalo, pro Vás výhodné a pohodlné. Nemusíte myslet Sorry, není Vám divné, že tam usadivší většinou se právě …..atd.“ Zřejmě máte na to nějaký systém jak vyloučit ty zmetky ze slušné společnosti, já nemám.
Nevolit je. a jen tak přípodotek, dost často jsem bývala jeden čas jak v Praze tak v Bratislavě. Bohužel nadřazenost pražáků se nedá ani omylem vyrovnat se vstřícností a kamarádstvím slováků.
🙁
Myslím že jste naprosto mimo milá zlatá.
Kéž by
Zeny , ktery nam strkaji pred cumaky se deli na ty , co se v ty spravny posteli ,loznici narodily a na ty co do ty spravny postele ,loznice v palaci, skocily..Potom se ukazal nedostatek jich ,tak se vymrstily kvoty.
Jedna vede prede vsema propustenim v Usa 30 tisic pracujicich najednou..
Vse se najde pod spolecnym jmenovatelem politicke korektnosti..
Pokud neberete Pražáky rodem, ale momentálním umístěním, třeba současnou vládu, tak už stačili ublížit téměř všem občanům ČR.
To, že politická uskupení, rozkradající že státního, likvidující českou ekonomiku, neberoucí zřetel na zájmy většiny občanů ČR, mají v Praze abnormální volební podporu, neb město Praha z kolaborace s nimi žije, je také neoddiskutovatelný fakt. Profese a jména, od „ekonomů, politologů, úředníků ….. až po kulturní frontu“, prostě samí zloději, uváděti netřeba. Howgh.
PS:
Samozřejmě existují slušní, normální Pražáci. Mají tu smůlu, že je, z pohledu zvenčí, zastíní ti, o kterých byla řeč výše. Škoda, že nejsou o něco viditelnější.
Jistě, já beru a třídím lidi v ČR třeba na zmetky a na normální a nikdy ne na Pražáky, Jihomoravany, Jihočechy a podobně. A myslím, že by to tak měl dělat každý slušný člověk.
To my to u nás třídíme. Na Hanáky, Valachy, Slováky, tedy moravské, Kopaničáre (-čiare) Horáky, Prajzy a Lachy, Gorole. Pak na podskupiny, třeba Horňáky, Dolňáky nebo Podlužáky. Nebo na přechodné, třeba Luhačovické Zálesí. Všichni mají historicky své a nikdo jim to nebere, jako oni neberou jiným. Existence Slováků nikoho neohrožuje, stejně tak Prajzů nebo Horáků. Žijeme přece v jedné zemi.
A ujišťuji vás, máme se všichni rádi ! 😎❤️🌈
My jsme se třídili na horňáky a dolňáky už od sedmý třídy tak nějak sami a dolňáků byla nepatrná menšina. S dalšími kolektivy a rostoucím věkem (a zralostí a schopností ohodnotit více než jeden atribut) se to celkem vyrovnává.
To jsem si myslel, že sem někdo napíše! 😃
Nalejte do 1m3 pitné vody štamprle nafty – a voda nebude k pití. Když ten kubík vody naředíte dalšími deseti kubíky pitné vody, stále to nebude k pití.
Stejné je to s Prahou a prahajzly.
Takže chcete říct, že když do Prahy přijdou třeba Brňáci anebo i odjinud (a že jich není málo), tak vlastně do čisté Prahy(pitná voda 😉 ) přijdou z vody, už znečištěné naftou, Jihomoravané? Tak to jo a nezdá se Vám, že je to dost blbé přirovnání jak pro Prahu tak pro Jižní Moravu?
Já uznávám, že do Prahy se stahují ty největší netáhla a současně zmetci z celé republiky (jak napsal Targus) ale lidé jsou všude stejní a to tím chci říct. Takže i když je v Praze největší koncentrace zmetků je to tím že zde máme skoro všechny centrální úřady, sídla mnoha a mnoha velkých firem. Kdyby to bylo třeba v Ostravě tak budou největší zmetci soustředěni v Ostravě, ale pořád bych, alespoň já, nenazývala Ostraváky pohrdlivými výrazy. To je asi ten rozdíl mezi námi. Mezi mnou a emou rozhodně.
Šklíbo, ale takhle to přece není… Pražák je dneska už teminus technicus pro netáhlo, které se vyznačuje bílým límečkem. Je to trochu podobné, jako když v devadeástkách byly v rakouských supermarketech nápisy: „Češi nekraďte“. Všichni Češi nekradou, stejně tak všichni Pražáci nejsou netáhla a všichni Ostraváci nejsou sprosťáci. Všichni Jihomoraváci zase nejsou pořád nalití.
Ale je celkem běžné, že určitá výrazná menšina přebere označení větší skupiny právě tím, že je viditelná. Ať už pozitivně nebo negativně.
Já se znám s jedním Švédem a ten nechápe, jak můžeme být na Moravě hrdí na to, že furt chlastáme jak dobytci. On vidí Moravu stejně jako my třeba vidíme zpité ruské mužiky.
Takže abych to shrnul… pražáci mají smůlu, protože jejich njeviditelnější podmnožina jsou cajzli a zmetci. Moraváci mají štěstí, protože jejich nejviditelnější podmnožina remizovala při boji s alkoholem, ale před Švédy to není štěstí, ale smůla. Němci mají smůlu, že nejviditelnější z nich jsou různé druhy stoadesátikilových Helmutů. Angličané teď mají premiéra díky kterému všichni vypadají jako imbecilové. Američani… znáte ten vtip? Je to černé a žere to hamburger – půlka ameriky. U nás ve vidlákově je nejviditelnější skupina parta militantních křesťanů…
A jestli si tady na jižní Moravě nedáme bacha, tak si všichni brzy všimnou, že Nekula, Jurečka a další zemští škůdci jsou odtud a brzy zjistíme, že Jihomoravák je podobně sprosté slovo jako Pražák.
Nemáte pravdu, Apoštole.
Pro sortu výlupků, o kterých píšete, se spíš vžil název „pražská kavárna“ (stejně jako existuje „brněnská kavárna“ a jiné).
Je to přesnější/konkrétnější. A není to plošně a prvoplánově urážlivé.
Jak jste to právě předvedl Vy, že ano…
Bravo – to se Vám fakt nepovedlo.
A ne, opravdu nevidím všechny Němce jako metrákové Helmuty a všechny Angličany jako blonďatého rozchocholaceného Boríska.
Rád tvrdívám (a je to pravda), že jsem kavárenský typ. U nás, v centru statutárního městyse, máme kaváren něurekom, kdysi jsem o tom napsal fejetonek (kdybyste chtěla).
Ale takové zmrdy, jako v „pražské kavárně“ tu nemáme. Zmrdy tu máme, to jo, ale do kaváren asi nechodí.
Pes aby se v tom vyznal….
Kdyby nakej spisovatel sci-fi driv napsal ,ze nam bude hrozit hladomor dnes a ze chlapi co sou tehotny s dvojcatama ,bude vlada ,urady, vedci, media oslavovat neustale, asi by musel s psanim skoncit jako nejakej silenec..
Ani pribehy o silenych vedcich nebyly nikdy takhle pravdivy.
Proč jenom Jiho? Dalík, Řebíček, Topolánek, Říman, Íčko, Dyba, Stanjura, Drobil, …
Ale to já vím a proto si myslím, že by rozumní lidé neměli lidi rozlišovat podle toho kdo kde bydlí (oni i mezi přistěhovavšími do Prahy jsou určitě rozumní a normální lidé) ale podle toho jací jsou.
A že v Praze je těch netáhel víc, zmetků, idiotů, to je pravda, ale to je téměř v každém hlavním městě právě proto, že se tam sjíždějí ti největší zmetci z různých koutů jednotlivých států. Prostě je to přitahuje, příležitosti, at ty hajzly z centrálních úřadů tak třeba i zločince, to je přece známá věc. A ema je tím posedlá, jak jsem napsala, znám jí již dlouho a dost často si prostě do Pražáků kopne. Nevím jestli jí to dělá dobře, asi ano. Já jsem Pražák a mě se to někdy prostě dotýká.
Přitahuje to svého ke svému.
Mimochodem, víte, že se, dle výzkumů, děti už na prvním stupni základních škol, chovají v Praze jinak, než děti třeba v malém městě, 60 km od Prahy?
Oraha má prostě svůj genius loci.
Já vám, Alefe a Šklíbo, nevim.
Sice na Moravě u Hodonína máme ropu, ale do styku s ní přijde mizivé promile z promile, tamních obyvatel! A ti se jistě, před případnou delší cestou do Práglu, dobře vykoupou a umyjí ruce.
Jestli ta případná nečistota v pražské vodě, nebude z tamních pražských, místních zdrojů? Je tam hodně lidí, tak když třeba prosakují nějaké jímky…?! 😉
To je jako na vojne , potom se v Praze ty pribehlici vycvici a spravne.
Jako za Husaka a zlaty casy zapocaly hlavne slovakum, koryta se plnily vrchovate federalizaci , pac vice hystericky kriceli ,jak za Hitlera , tak za Chrusceva,Brezneva atd..I v SSSR studovali..
Pak byli vsude ve funkcich , kde to sypalo az se republika sesypala..
Strujce a hlavni organizator valky proti Usa , ten Yamamoto ,zase dlouho studoval v Usa..Aby to zvladnul..
Nejak se zjistilo ,ze nekam tajne poleti v noci ,behem valky, tak ho sundali..
Promiňte. Blbé není přirovnání, nýbrž ten, kdo ho interpretuje – v tomto případě tedy vy.
Omlouvám se za upřímnost, byl jsem k ní vychován. Xtáru se ze mě navíc stává trochu pruďas.
Rusové mají přísloví o sudu medu a lžičce dehtu.
To sou ty nepopiratelny vyhody tezeni bridlicovy ropy a plynu. Kilometry ctverecni urodny pudy se zamori chemikaliema /sajrajt se ve skalach nevyskytne/s tlakem do zeme a potom se tezit prestane ,ze se to nevyplati..
A zase dalsi vitezstvi se slavi v boji za zlepseni sveta…
Pokrokova Kanada prej ma uz dva ministry z U. ve vlade. To se pocita.
Chytli tam pred casem valecnyho zlocince Demjanuka a vcas, je mu teprve okolo 90 let, toho co v koncentraku ….
Ale pro jiny dulezitejsi udalosti na U. se na nej nejak zapomnelo…
Zanedlouho budou volby.
Vsaďte se, že si echt pražáci zase zvolí nějaký pomrdlo z moravský lhoty…
Sabatovou?
Odstup, Satane!!!
Krleš!
Krleš!
Krleš!
Tfuj , tfuj… třikrát pokřižovat…
Ona je ale skutecne spolecnym kandidatem CSSD a Zelenych…
Správně! 4,65% je pořád ještě hodně! Něch odpadne všechno, čo je nepevné a kolísavé. Sobotka – Poche – Petříček – K. Ulhánek – Šmerde! – Šabatová – a po ní? Zhrzený vepřoryjec, až ho ODS definitivně zklame? Nebo nějaká povislá Soros’s slut? Nebo ten „Marie“ Feryna z kliniky? Věřím, že očekávání bude skutečností dalece překonáno!
To teda Martine máte pravdu. Marie – Ferina, ta (ten, to) co se prohlašuje ženou a když na to přijde a je příležitost, stane se z ní MUŽ a to tak, že to její (jeho, toho) spoluhoumelesačky obviní ze znásilnění, to by bylo kandidát za spojené síly zelených a pososanů!
No první odpověď či reakce
https://echo24.cz/a/SEEZH/exministr-ludvik-odchazi-z-cssd-duvodem-je-koalice-v-cele-se-sabatovou
jistě, přece nebudou makat oni a taky musí to být na koho svést až bude malér… jako obvykle.
Pithart
Zanedlouho budou volby.
Vsaďte se, že si echt pražáci zase zvolí nějaký pomrdlo z moravský lhoty…
———————-
A přesně wo tom to je. Pitharte, trefa na desítku!
Gauneři z vlády jsou z celé republiky. Takový Kradousek, což byl gauner di tutti gauner, tuším z Vlašimi. Ale, Pražané tyto lidi volí (!!!) a to výrazně. Dokonce tak, že voliči z Prahy (a okolí) často zvrátí vůli zbytku republiky. Ostatně, jak to bylo s volbou současné hrůzokoalice ?
Vysvětlení tohoto jevu je jediné. Pražáci s těmito „pomrdly“ kolaborují, protože se v Práglu přerozděluje („porcuje medvěd“) a oni z toho halt mají lehký prachy. Proto zbytnělá úřednická vrstva ministerstev, kulturní fronty, neziskovek, politiků apod. To se nám to žije, když nám lidi ze zbytku republiky platí.
Z toho také plyne pražská nadřazenost a zpupnost, velmi snadno pozorovatelná, oproti zbytku republiky, jako kdysi u panských kočích a pradlen, oproti zbytku vesnice. Jev, zvaný pragocentrismus, je v ČR tak hluboce zažratý, že nemá srovnání snad s jiným evropským státem. (Mimo jiné byl jedním z důvodů, i když zdaleka ne hlavním, rozpadu ČSR.)
PS:
Samozřejmě, kdyby bylo centrum jinde, za špatného vedení státu by se tam mohly vytvořit podobné poměry. Ale karty jsou rozdány staletí takhle…
Kalda je z Bechyne.
Ježiš, to je pořád dokola:
Dexx: „Pražáci s těmito „pomrdly“ kolaborují, protože se v Práglu přerozděluje („porcuje medvěd“) a oni z toho halt mají lehký prachy. Proto zbytnělá úřednická vrstva ministerstev, kulturní fronty, neziskovek, politiků apod. To se nám to žije, když nám lidi ze zbytku republiky platí.“
Ale kteří „Pražáci“, když dobré dvě třetiny jsou náplavy z celé republiky? Právě těch netáhel a nemakačenků z venkova? Tito naplavení Pražáci je volí, ne my.
Chlap krici na Vaclavaku , levny letenky do Newyourku za pade , levny letenky….Pritoci se k nemu jeden a pta se , zpatecni cesta je v cene?
Letenky do newyourku , krici chlap a tomu druhymu rika , s blbama se nebavim..
A ti Pražáci jsou třeba původem ze Slovenska, jako moje sestřenice a její manžel. Ona je víceméně normální, on je sluníčkářskej blázen.
Děcka mají normální, dcera odešla do Brna, Prahu nemusí.
stačí se kouknot
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dan_P%C5%99ib%C3%A1%C5%88
a vše je jasné navíccccc iděs… co čekat
Pan Trabant? To je mistr demagogie a argumentačních faulů, který nevydrží nebýt v centru pozornosti. Myslí si, že je odborník na historii, politiku, ekonomii a mnoho dalších věcí. Je zvláštní, že sám skoro nikdy neuvádí, co dělal v mládí než se stal novinářem. O svém vzdělání mlží, ale pořád zesměšňuje jiné, že jsou prý nevzdělanci. Škoda, že nezůstal jen u cestování, které mělo přínos. Často zcela změní názor na něco a potom navzdory všem tvrdí, že názor nezměnil, ale zastával ho od počátku. U historie a vojenství už ho mnohokrát nachytali, ale omyl většinou nepřizná. Možná to není čestný kritizovat anonymně, ale v současné atmosféře by ještě mohli být udáni ti, kteří by šli diskutovat se zvednutým hledím. Asi ne přímo jím, ale nějakým jeho oddaným fámulem. Není ale sám, takových celebrit je víc, kteří mají svou klaku příznivců, která požírá kritiky.
Vy si otázku klást můžete, ale agresivnímu psychopatu, kteří se projevují právě v těchto situacích, je to jedno. Ani vás nepochopí.
Vrchniho velitele specialni operace pry na podzim nahradi general Zima.
A to Vam bude jinej sekac.
Bude novej, mladsi, ten se nezakeca. (rikal to nejakej Paulus …)
Pristi zimu a nove podminky uz prijala vetsina lidi jako samozrejmost…
Tak my jsme ještě nevyhráli? Když jsem ráno přelétl majnstrým, tak jsem myslel, že jo.
Pokouším se „vnímat signály“, když je někteří tak pilně vysílají.
Tak jako signálem blížících se prezidentských voleb bývá náhlé zjevení se amerického profesora Švejnara na české mediální scéně, tak vnímám jako signál konce bojů na Ukrajině skutečnost, že se z kouzelnického klobouku opět vytahuje covid a očkování:
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/koncem-leta-na-3-ci-4-davku-proti-covidu-40396999
Jsem už trochu senilní, ale i tak si vzpomínám, že covid náhle skončil tuším že nějakou náhodou 22.2.2022 (nebo tak nějak). Proto už začíná příprava na podzim, kdy dojde k podmíněnému smíru (protože plyn a ropa a tak) a tudíž je třeba mít připraveno zase nějaké strašidlo, které by obcházelo Evropou. Nic nového asi fialové nenapadá.
Signál jako bejk…. 🙂
Covid nemuze bejt , kdyz je valka na U. , musi pockat …
„Oooo, lideeee….
Az zase na nej zase dojde rada..
Pracuje se na tom a dockate se , nebudte netrpelivej..Duverujte kapitalismu s lidskou tvari..
Jejich lidsky prava jsou zajisteny, ale na nas..My sme s vami ,budte s nami..!!!
Jako byste porad nevedeli …Setkani pri Cerne na Cope taky bude…
Nebo uz byla. To je netrpelivy nedockavosti a nespokojenosti..
Potom nasleduje , „Tak dlouho jsme prohlubovali az jsme /zase/ na dne“..
Treba ty porad sjednoceny a porad do vetsi hlubokosti sjednocovany Evropy…
„Ooo lide , vlaaaada veci tvych, zpet se k tobe navraaaatiiii“..
Na Blistech probíhá ideologická konference
Veselý si dovolil hájit Hořejšího, jako že má právo přemýšlet a komentovat dění na Ukrajině,
https://blisty.cz/art/108165-solidni-komentator-nepodleha-zadne-propagande.html
Čulík si v souhrnu myslí, že by cenzura měla být tvrdší a že by se k měli k věci vyjadřovat pouze řádně prokádrovaní lidé a vůbec ne zaprodanci a ztroskotanci.
https://blisty.cz/art/108166-obavam-se-ze-argumentace-daniela-veseleho-je-opet-mylna-a-nebezpecna.html
Osobně mně nenapadlo, že po 89. budu svědkem nějaké ideologické konference a vidíte – děje se dnes a denně.
Svět se vyvíjí ve spirále. Stále se ocitáme v podobných situacích, používáme stejné postupy, jen se to děje v jiných kulisách. Jen bych řekl, že vše nabírá na otáčkách.
„Ti kdo si nepomatují minulost, jsou odsouzeni k tomu, aby si ji zopakovali.“
George Santayana
https://www.databazeknih.cz/citaty/george-santayana-19226 uchovává i další, neméně podnětné.
To není tím, že si lidé nepamatují minulost, ale tím, že si každý musí zažít stejné zkušenosti na vlastní kůži, aby se poučil.
Daleko příhodnější je citát myslím z Brechta – nepřesně cituji „Kdyby lidé neumírali, vše by se měnilo, protože umírají, vše zůstává při starém“
To znam, to je bezva..Jako dzezva..
Kdo si nepamatuje minulost marxismus a cely tunovy stohy publikaci a jako treba tisic marx akademiku na jednom symposiu…
Tak si ten marxismus za trest taky zvopakne.. Misto aby studoval historie , tak si vydelaval na chleba ,aby nechcip i s rodinou..Dobre mu tak.
Santaky-jama..
To je past aby zadnej neunik..Historii a celou nemuze znat ani ten mega giga bytovej pocitac. To pripomina …
Jak se chyta krokodyl.
Na brehu se udelaji dve hromady , jedna speku a druha teru a krokodil vyleze ,vidi ty hromady a zamysli se kratce. Potom si rekne , na spek jim samozrejme neskocim…
A na ty druhy se prilepi…
Se nazyva spravne KonSpiralice. Jako Motolice.
Čulík emigroval do Spojeného království proti své vůli? Jinak si neumím vysvětlit jeho lásku k cenzuře a buzeraci, chce vše co nám lezlo na nervy za bývalého režimu.
Z jiného soudku:
Na Seznamu bylo dotčeně konstatováno, že Nohavica zase vyprodává koncerty. Podle mně to dokládá, co si občanstvo o protiruské hysterii myslí. A že je to forma protestu a mainstrýmu naschvál. Pletu se?
Protest?
Může být.
Ale spíš bych řekl, že Nohavica je prostě dobrej a pokud je někdo tak dobrej, jako Nohavica, tak mu nějaký ten k kýblíček bláta neuškodí.
Tento měsíc jsem si na Nohavicu zašel (fajné to bylo). A za sebe mohu říci, že mediální hysterie kolem jeho osoby mi akorát tak připomněla, že existuje a že dělá koncerty a tak jsem zašel. Politiku tam nedělal, aktuálna se dotýká jen okrajově (těžké časy přicházejí, nečekejte na něčí pomoc, pomáhaje si sami nebo v rodině). Maximálně když prosil lidi ať ho nefotí s bleskem tak zavtipkoval, že neví zda pak nejedou policajti.
Jen bych dodal, že Jarek nevyprodává koncerty „zase“, ale „stále“. To jen mu někde soudruzi Pravdy a Lásky vyprodané koncerty zrušili.
Možná by si mohli ti zastánci pravdy a nenávisti uspořádat v O2 aréně koncert (stačil by jeden, ne dva jako u Jarka a oba vyprodané) svého idolu, jistého bývalého holandského bezdomovce. Slezli by se tam ti internetoví křiklouni a možná by jim při pohledu na prázdnou halu docvaklo, jak jsou ubozí a nicotní.
Marně přemýšlím, kterého hutku máte na mysli…
Já mu ňák nemůžu přijít na jméno…..
Dnes budu, po vzoru Apoštola, spekulovat pro změnu zase, i když mimořádně, já.
Když dostanu od někoho facku, asi to nebude dobrý začátek přátelství. Je možné, že se tak i stalo, ale převládající forma po facce asi bude nepřátelství. Rusko tech facek dostalo jak malý neposlušný fakan. Zcela určitě nespustilo ruce v klín a začalo bědovat jak je ten západ špatný, ale naopak urputně přemýšlelo jak tomu čelit a jak to i těm fackujícím dát vyžrat.
Zde je nutná ekonomická odbočka.
Inflace roste s:
-rostoucí vzácností,
-rostoucí nejistotou,
-rostoucím množství peněz v ekonomice.
Přitom vzácnost a nejistota je na straně nabídky, peníze, jak jinak, je na straně poptávky. Máme li dvě možnosti, pak kombinací dostaneme čtyři výsledky:
-nedostatek nabídky a nedostatek poptávky je inflačně neutrální,
-nadbytek nabídky a nadbytek poptávky je inflačně neutrální,
-nadbytek nabídky a nedostatek poptávky je deflační,
-nedostatek nabídky a nadbytek poptávky je inflační.
Krom toho, že je zde shrnuta veškerá ekonomie, bude nás velice zajímat varianta jež má za následek inflaci.
Pokud by byly na stát našeho ražení uvaleny sankce, bez moře, bez surovin, bez zdrojů, pak by to pro nás mělo zničující dopady.
Pokud uvaluji sankce na někoho, kdo naopak uvedeným oplývá, je to jak kousat do ruky, která mne krmí.
Rusku stačí jen a jen přiživovat nejistotu a sem tam vzácnost svých bohatých surovinových zdrojů a ve své podstatě ekonomicky odrovnávat Evropu a taky dost USA. Zde převážně odklonem od dolaru.
Čili závěr. Rusku stačí čtvrtkou plynu udolávat Ukrajinu, aby to moc nestálo, a sledovat jak se blíží rozhodné termíny pro potřebu surovin a energií. Státy jež jsou bez surovin a energií dopadnou velice špatně.
Zbývá již jen otázka, kolik máme surovin a energií?
Ono to nebude tak jednoduche..Vice nez polovina mladych kolem 30 let se tesi jak se zastavi plyn a vsichni se uskromnime..A jak to Rusovi natrem, zadny mlady nekrici NO-WAR, ale spise cim vic zbrani tim lepsi svet. Za valky ve Vietmanu to byli ti mladi kdo v USA poradal schomazdeni proti valce. A rekneme si to tak ono kdyz je ti 30, tak byvas ten nejakktivnejsi.. Takze budou hodne slyset. Takze cele to bude hodne zamotane jak se z toho Evropa vymota a co bude.
Ale začli křičet až po letech…..,až když viděli tu popálenou holčičku v My Lai.Ze začátku taky nic a kvůli válce v Koreji taky nic. To až začnou dostávat povooavaci rozkazy a stejně až po čase. Ze začátku půjdou hrdinně.
Mladým chodili povolávací rozkazy a domů se vraceli v černých pytlech. Takže protesty byly poměrně rychle.
Nebylo to jeste tak daleko vod svetovy valky a lidi nejak jeste nemeli porad radi Dolfa a ty atomovky…Se to zlepsilo ted, pocitam..
Dlouho uz se na ty mlady krici v jednom kuse vod malicka /vychovnepedagogicky/,to taky pomaha..To by v tom byl cert aby…to nezabralo..
Dnešní mladá generace je kapitola sama pro sebe …
Vývojem anebo snad cíleně, těžko říct, mají tak přeházené hodnoty a priority, jsou vedení v duchu eko bio globalizace, žíjí prostřednictvím influencerů a jsou hodně nepraktičtí. Myslím, že vývoj v tomhle hodně poskočil. Před rokem nebo dvěma jsem si povídala s personální ředitelkou většího korporátu a ta říkala, že v první řadě v Praze tihle mladí ani neřeší platové podmínky, ale zda se jedná o zelenou firmu a zda bude na pracovišti k dispozici sojové mléko…
Tedy pochybuju, že přemýšlí vůbec trochu dál o tom, co by přinesla válka, maximálně se hrozí, že nebude wifi a bude doma chladno a představu o boji mají /ze svého pohledu ucelenou/ z bojových počítačových her.
Snad by se dali navnadit, že je válka neekologická… ale jinak to vidím černě. Tahle mladá generace má, ikdyž oni si to nemyslí, hodně přistřižená křídla.
Koupila jsem si hezké tričko a sukni v Pepcu, předvádím se kamarádce a ona mi povídá: „nevím, když si představím ty děti, co to šily“… Někteří lidé, i starší, jsou úplně zblblí propagandou….
Já jsem ji odpověděla, že já doufám, že brzy nebudou muset pracovat stejně naši vnuci, aby se uživili, tam že nás žene současný režim. Tím jsme otázku módy ukončily.
Jestli jste viděl M.A.S.H. tak je vám jasné, že to protiválečné nadšení bylo velmi podporované shora, liberály, kteří si už tehdy připravovali předpolí pro svůj dnešní frontální útok. Až dnes mi dochází, jaký je už v tomto seriálu kladen důraz na gender, rasovou rovnost, odsouzení antisemitismu, LGBT témata atd. V naší době se už bohužel neděje nic, co by organizátorům globálního světa nevyhovovalo, a co by sami nezorganizovali.
Rozdíl mezi tehdejšími mladými a těmi dnešními je v tom, že tehdejší třicátníci už zpravidla měli rodinu. A válka ji ohrožovala nejen ekonomicky, ale i – v případě jejich povolání do války – i fyzicky.
Dnešní třicátníci jsou zpravidla svobodní, bezdětní a na mamahotelu. Jejich největší starostí jsou aktuální móda, onlajnové střílečky a mejdany. Povolávák jim nehrozí a ekonomické dopady války si nepřipouštějí.
Do ulic tak nemá kdo vyrazit.
Možná kdyby to tak šlo zařídit „z pohodlí domova“.
Něco jako když si „z pohodlí domova“ objednáváte pizzu nebo tak nějak.
Kocáb vezme Rusku jaderné zbraně,
jde na to vskutku prefíkaně:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vzit-Rusku-jaderne-zbrane-navrhl-Kocab-Takto-702348
Divím se, divím: že to před Kocápem nikoho nenapadlo? Vždyť je to tak prosté a jednoduché!
—
Kdyby náhodou do prezidentské volby nastoupili komunisté PP a AB, Kocáp to tak nenechá a taky zakandiduje. U všech láter, abych neklel, to by byla volba: Bocian, zrádný generál a magor…
Inu, je to stratég a má velké zkušenosti s nepřizpůsobivou menšinou, kde právě ono své strategické myšlení projevil s plnou silou.
Tak proč by nezvládl i Rusy, notabene když před ním prchali už v roce 1990? Tehdy je vyhnal z ČR, teď je vyžene z Ukrajiny a potom nejspíš i z Ruska.
Správně očekává, že ho lid povolá do služby vlasti, asi tak v tomto duchu:
Lid povolal nás do zbraně
my opustili frézy
a uniformy navlékli
si místo kombinézy.
Pravda, Kocáb neopustí frézu, ale elektrickou kytáru, ale v principu se chystá na stejnou vojnu, jaká je popisovaná v citovaném díle (hádejte, jako pomůcku dodám „Jasánek“).
Re: Godot
Kocáp na kytáru neumí, ale to neva. Básničku jste napsal či opsal hezkou. Takovou tu údernou a jedině správnou.
Kocáp přijde na pražské – ruské malovyslanectví, zabouchá na dveře, zadupe nožkami, zavolá – Obušku, z pytle ven – a výsledek je zaručen, páč Putinoška osobně přiveze úplně fšecky ganc zbraně na trakaři soudruhům až pod nos.
A samozřejmě i osobně pomůže ty rakety odnosit do našich – vašich jedině správných skladů.
Tak se na ně musí, na Ivany jedny!
Kocap podle vzoru kacap?
Re: jozka
Ne Kocap, nýbrž Kocáp.
Ano, Kocap podle kacap.
Kocáp, podle vzoru vidle.
Tak jsem to našel v příručce, neboli Rukověti pro rychlou a snadnou výuku obecného češtinu, zaměřenou na domorodé kmeny z povodí Amazónyje.
Sepsal to před 40 lety nějaký polyglot, FUDr Targus.
A ten titul FUDr. není špatně, to znamená – Feršiber (feršiber je posunovač) U Dr_áhy.
Uz se tenkrat vedelo , ze se opusti frezy a v zadnym pripade zadny kancelare a pracovny..Se sekretarkama …Kazdej by mel na toHocaba velky naroky..
Sem se s nim nekolikrat /hraval u Stivina/kdysi potkal a normalni ledabyla konverzace nebyla mozna uz tenkrat..Byl jako nejak vodcizenej ,budiz k nicemu nebo tak..Tak se chytil kytary.
Ta nemohla vodejit vod nej..Jiny zase maji psa z takovych duvodu..
A , Bude taky asi psomor..
Toho magora by zase měli „profylakticky“ izolovat, protože on na místě prezidenta by znamenalo něco jako rozšíření dýmějového moru v populaci.
Co takhle zavřít Kocápa s Džamílou do jedné cimry? S cizí ženou v cizím pokoji – a byl by pokoj.
Jestli je ještě matka velbloudic plodná a on už asi bere vše, tak nechci domýšlet ty konce.
Velbloudici je šedesát, to by bylo bez rizika! 🙂
Může vypadat i na 100 ale dneska s těma plastikama, kosmetikama a internetama nevěřím ničemu.
Apoštole,
zkus těm svým úvahám trošku „změnit úhel pohledu“…
Na celém roce 2014 na Ukrajině bylo nejpřekvapivější „Mlčení většiny“ lidí na Ukrajině, které vlastně umožnilo těm křiklounům změnit téměř veškerá „pravidla“ na lusknutí prstů (analogii u nás si nechme na jindy).
Nemůže tedy to být tak, že nejde o nic jiného, než jen konečně už ukončit utrpení „vlastních“ – a zároveň – ukázat jak to s těmi „novými pravidly“ ve skutečnosti je? A tím také tu Ukrajinskou mlčící většinu trošku „rozhovořit“?
V roce 2015 jsem projel západní půlku Ukrajiny a ptal jsem se spousty lidí. Na otázku války a Donbasu tam měli jen 2 názory:
Menšinový: Это далеко…
Většinový: Они нам берут нашу землю.
Takže, když to Lentilko porovnáš s názorem na C-očkování u nás, o názorech rozhoduje, co se říká v televizi.
To je jistě zajímavý náhled na situaci, ale nelze se přitom příliš opájet optimismem.
Proč?
Protože jak je základním základním skutečné tajné služby aby zůstala tajná (tuším, že Graham Green), kteréžto tvrzení opravňuje Ovara k tvrzení o čučkařích, tak je základním atributem mlčící většiny, že mlčí.
Výjimky jsou jistě možné, ale moc bych na ně nespoléhal.
Platí nejen pro Ukrajinu, ale v možná ještě větší míře o naší kotlince.
Tajny sluzby dnes udelaji vsechno ,aby na sebe upozornili , jak jsou tajny..
/Jsou v tom nekonecny doslova miliardy/.
Možná. Já ovšem žiji mentálně ve starých časech, mějte slitování se staříkem a neberte mu iluze…..
Vždyť i ten Bush byl přece nejdřív spíše neznámým ředitelem CIA, než se pustil do prezidentování.
Podobnost s „agentem“ Putinem je jistě jen čistě náhodná a připomínat ji je politicky nekorektní, nečestné a nesportovní, protože rozdíl mezi hodnou CIA a zlou KGB je zásadní.
moc mi tu chybí buď slepice – nebo +/-
tohle chce celou slepičárnu
Re: Lentilka
Zcela ignorujete existenci instituce, známé pod zkratkou SBU.
Tato instituce podporuje šíření jedině srávných ideálů podobně, jako církev katolická přistupovala k vymítání ďábla v čarodějnických procesech.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Slu%C5%BEba_bezpe%C4%8Dnosti_Ukrajiny
Mimo jiné má 25 000 zaměstnanců, nepodléhá nikomu, kromě prezidenta (chachá) a je – cituji – „státní orgán zvláštního určení s donucovacími funkcemi“.
Přeloženo do češtiny – můžou všecko, co je právě napadne a není na ně metr.
Podobná instituce působila v letech 1933-1945 v Evropě. Lidi se přiznávali ke všemu. Čím se asi inspirují inkvizitoři jak šéf kontrarozvědné divize SBU velký inkvizitor Poklad? To ale mainstream nenapíše. Pod záminkou potlačení vlastizrádců zuřivě trestají kohokoli, kdo souvisí s levici. Při zásahu proti komunistum je SBU všemocná, ale co se týká radikálů z druhé strany spektra najednou se vymlouvá, že proti nim zasáhnout nejde. Vláda tvrdí, že proti ohavnostem jako web Mirotvorci, nemůže zasáhnout, protože je soukromý. SBU si takové skupiny naopak pěstuje pro neoficiální ukoly. Potom vláda takové činy odsoudí, slíbí vyšetřování, ale překvapivě nic nevyšetří. Vyšetřilo se někdy něco? Oděsu nestihli ani za 8 let. Obyčejní lidé měli především spoustu starostí s tím, aby se uživili, často jeli za práci za hranice. Oproti tomu tyhle jednotky měly státní penize, které státu sypal Západ a peníze od oligarchů. Sjednocená skupina fanatiků je silnější než neorganizovaný dav. Je smůla, že armáda byla už před Majdanem zcela názorové rozdělena, takže se nemohla ani dočasně ujmout moci pro záchranu země a potlačení radikálů. Část generálů podporovalo Majdan a někteří i ty nejradikálnější skupiny. Jiní hlavně vysocí důstojníci námořnictva na Krymu přešli na druhou stranu. Proto nemohl vzniknout žádný vojenský výbor národní záchrany.
Marie Divišová
14. května ·
Pozitivní zpráva z Ukrajiny.
Bylo už dokončeno 90% plánovaného jarního setí. Pšenice je zasetá z 99 %, ostatní obiloviny se dokončují. Zbývá dozasít ještě soju a slunečnici (obojího je zaseto asi 60 %), většinu luštěnin a pohanku. Vyseta je také většina cukrové řepy (hotovo 85%) a zasázené brambory.
Statistika je z oblastí, ovládaných kyjevskou vládou.
Téměř plné dokončení jarních prací hlásí také správa Donbasu a z území ovládaných ruskou armádou.
Polní práce nebyly provedeny jenom v místech aktivních bojů, což je asi 3% území Ukrajiny.
Jestli to je jak zprávy z fronty, tak dobro došli.
Dle ukrajinských kanálů – není nafta, není osivo, není hnojivo. Ale to si nejspíš stěžují malorolníci, ti velcí to dokázali někde sehnat. A pak načalstvo čeká dobrá čísla, tak jim je dáme. Pak to svedeme na nižší výnosy, a tím to nějak srovnáme. Nedělám si iluze, každý stupeň v hierarchii hlášení si pár % přihodil.
‼ 14 dokumentů ‼
Chce po seniorce úřad kvůli PŘÍSPĚVKU NA BYDLENÍ
Pane ministře @MJureka, sliboval jste změnu a místo toho jste to nechal své úředníky opět zabít.
Ti lidé budou krachovat a místo pomoci jim stát nabídne jen #exekuce
https://podnikatel.cz/clanky/zadost-
I přesto úřad práce po seniorce požadoval tyto dokumenty:
1 vyplněný čtyřstránkový formulář Žádost o příspěvek na bydlení
2 vyplněný dvoustránkový formulář Doklad o výši nákladů na bydlení
3 podnájemní smlouvu mezi seniorkou a rodinným příslušníkem
4 smlouvu s dodavatelem elektřiny
5 poslední vyúčtování elektřiny
6 smlouvu s dodavatelem plynu
7 poslední vyúčtování plynu
8 potvrzení z České správy sociálního zabezpečení o výši aktuálního důchodu
9 papírové měsíční výpisy z bankovního účtu za poslední čtvrtletí (banka si přitom papírové výpisy zpoplatňuje 50 Kč za jeden kus a banka je vystaví pouze osobně na pobočce, pokud seniorka nemá možnost si výpisy vytisknout sama z internetového bankovnictví)
10 papírový platební doklad SIPO, za který si Česká pošta účtuje 15 korun poplatek, opět za každý měsíc za poslední čtvrtletí
11 evidenční kartu/list k bytové jednotce s výpisem předpisu úhrad bytu a za služby spojené s užíváním bytu
12 protože si seniorka „přivydělává“ jako domovník, tak dále doklad o výši čtvrtletního příjmu
13 rodný list
14 občanský průkaz
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/14-papiru-to-myslite-vazne-Zdeseni-z-vladni-pomoci-Stredula-vystavil-pravdu-702368
https://www.podnikatel.cz/clanky/zadost-o-prispevek-na-bydleni-naprosto-hororova-byrokraticka-show/
———————————–
Víte někdo, kolik dokumentů musí předložit „ukrajinský“ připrchlík, aby získal cash příspěvek od našeho státu? Pokud si pamatuju, tak zejména zpočátku nekontrolovali připrchlíkům ani pasy.
To je ta základní evropská hodnota – demokratické měření stejným metrem (podle Tarase stejným kilometrem).
Většinu těch papírů má ta babka někde v šuplíku a nemusí kvůli tomu nikam chodit. Otázka je,jestli jí pár šušní stojí za to se svlékat do naha.
O to ale přece vůbec nejde.
I kdyby měla, jakože tak půlku nemá a musí si to nějakým způsobem opatřit, jde tady o to, že Ukrajincům stačí pas. To Vám připadá správné? Mně tedy ne a správně píše Maneca – dvojí metr. A Fiala, a s ním celá vláda, je ukrajinský premiér a ne premiér občanů ČR. Což mě ale vůbec nepřekvapuje.
Re: Gaia
Z vlastní zkušenosti vám zcela důvěrně napíšu, že jestli paní důchodkyně kdysi dávno uzavřela smlouvu o odběru energií s tzv. energošmejdy, platnou smlouvu nemá ani náhodou a nemá šanci se k této smlouvě dostat.
Řešil jsem to za přestárlé příbuzné, kteří se jim upsali, a je to neuvěřitelný mazec. Trvalo mi čtyři měsíce, než jsem je těch vykur*enců zbavil.
Targusi, měl jsem s rodiči podobnou potíž. V tušení problémů, s nimiž jste se setkal vy, jsem hned na první pokus pověřil odesláním dopisu právní kancelář. Dopis s doručenkou atd.
Šlo to jako po másle.
Re: Godot
Dopis s doručenkou umím taky, stejně jako napsat adresu právní kanceláře.
Nefungovalo to.
Btw. právní kancly u nás jsou drahé a ještě dražší a nedělají ani to pověstné hov*o.
Situaci jsem řešil ve finále tak, že se nemovitost pronajala vnučce (má naštěstí už 18 let) a ta má podle současné legislativy nárok na změnu dodavatele bez ohledu na uzavřené a právně nezpochybnitelné smlouvy majitele. Změna dodavatele se pak řeší přes síťaře (protože dodavatel posílal pouze další a další faktury a další a další vyhrůžky, jinak ani ťuk), což byl v tomto případě naštěstí ČEZ, který dokonce i komunikoval.
Kdo nemá ochotné a spolehlivé příbuzné, je f péérdeli.
Ukrchlík nemusí předkládat vůbec nic – ostatně proto to tady tak vypadá.
A pro doplnění a dokreslení dnešní vlk.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/16/milion-migrantu-a-ukrajinska-zdravotni-turistika/#more-983017
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/16/narust-zjistenych-pripadu-tubery-duvod-pry-neni-zrejmy/#more-983028
—–
Nářez. A hodně velkej.
Pro nás.
Fakt si nedovedu představit, že se bychom se z toho vůbec někdy mohli dostat.
Otázka zní, jestli právě to není účelem.
Já také ne, ale zase na druhou stranu pozoruji, že už to dochází více občanům tohoto státu, už pomalu ale jistě opadá ta všeobjímající náruč obyvatelstva vůči Ukrajincům. Ano ještě to není možná většinové, převážně mladí do tak 35-40 let si pořád ještě nedokáží představit co všechno se na nás řítí. Ale všeho do času. Ne že by mně to dělalo radost, ale je to nutné aby prohlédli.
Dobrá, tak – třebas – časem prohlédnou.
V dnešní hektické a hysterické době je ale ČASEM to klíčové slovo – čas je právě to, co nemáme a co hraje proti nám.
Protože změny, ke kterým právě – cíleně – dochází, jsou NEVRATNÉ; takže i když to těm mlaďochům případně docvakne, už bude pozdě (ono už je ostatně pozdě i právě teď).
A nesmíme zapomínat – každým dnem dorůstá nová, ještě důkladněji a ideově správněji vyučovaná/ovlivňovaná mládež, která už vůbec nebude vědět, která bije – viz „nové výklady“ historie atd.
Kruci, koukám, že jsem ráno při pondělku nějak plná optimismu…
Uprchlik ,/ ten vybranej/ , dokonce uprchne jinam a tam se pres noc dokonce stane ze zebraka miliardar..
Ja vam reknu proc , ze neni linej si pro ty miliardy dojit…Tam kde se rozdavaji. /Soros, Maxwell, Musk atd./. Nemusim dodavat, ze vy si muzete ubehat paty samym zbytecnym pobihanim..
k těm miliardářům – perlička
https://zivotvcesku.cz/nemovitosti-vsude-kam-se-podivas-majetek-volodymyra-zelenskeho-je-astronomicky-o-korupci-a-moralce-promluvil-miroslav-kalousek/
Ten češtin je prostě kouzelný, termín ukrchlík zařazuji hned ke slámě u kravína. Díky.
Rádo se stalo☺
Zachvati-li te zahynes.
Má někdo tušení, proč zůstává ukrajinská armáda i několik týdnů nebo měsíců v místech jako Severodoneck, kde už dlouho hrozí kotel? Měli dost času ustoupit.
Pamatujete, jak se zdůvodňovali všechny ty sankce ještě před Únorem22 a jak Biden zavelel k semknutí a ještě větším děsivějším sankcím, že prej Rusák už nevydrží a pude konečně do kolen. A máme půlku května a ono se to zčíná obracet. Sankce sice Rusák cejtí, né že ne, ale do kolenou naopak dou ti dosud semknutě svorní. A to ještě ani nemáme tu zimu 2022/2023 abychom si tu Lejnovou organizovanou opravdovou svornost a semknutost vyzkoušeli na vostro. Pamatujete třeba na ty přiblblý roušky, jak je Němčouři zadrželi, protože sami měli kulovaný? No a co myslíte, jak asi tak velký kulovaný budou mít v zimě, že ti naši kazišuci na ně spolíhaj?
Takhle se přece války nevedou, jak to momentálně předvádí Putin se Šojguem. Putin to „válčení“ pomalu ale jistě převrací do opotřebovací války, kterou cílí na ekonomiky Rusku nepřátelských států. A jak se mu to daří? Zrovna jsem někde četl, že mu prej EU na uzavřeným jednání kejvla na ty jeho rubly.
P.S.
mě to taky sere, že ruku v ruce s tím umíraj lidi, ale ono to vážně vypadá, že všem zúčastněným je to jedno
Neni , sou vyhody a proto , vlady a EU odmrstily plyn a ropu, aby se to dostalo do rukou mezinarodnich korporaci..To je to hlavni..Jedno to bejt nemuze..
Re: Manuel
Odpověď je zcela jednoduchá.
Protože Ivani umějí zcela geniálně vzbudit u soudruhů představu, že ještě jedna rota povolanců, ještě jeden prapor dobrovolníků, ještě jedno auto se střelivem – a vítězstvíbude DEFINITIVNĚ naše.
Pokud jste něco málo četl o WWII., v tomto duchu bojoval i soudruh Áda. Leningrad, Moskva, Stalingrad…, jen tak namátkou.
Pak přijel Ivan na bílém koni a bylo to v prdeli.
Pokud si myslíte, že jsem se zbláznil, vzpomeňte si na relativně nedávný Ilovajsk, potuplovaný Debalcevem, kdy Vasil prchal z „jenom skoro“ uzavřených kotlů tzv. „uličkami“, v nichž byly jeho stavy doslova decimovány.
Ovšem nikoli jeden z deseti na zabití, nýbrž jeden z deseti na přežití.
Já tvrdím, že i ty uličky byly schválně „skoro jakože“ zavřeny neúplně, protože se ztrátou určitého počtu kusů se smíříte poměrně brzy. Co se vymazává poněkud hůře, je počet kusů, které přežily a neustále dokola o těch „veselých příhodách z natáčení“ žvaní a žvaní a žvaní.
Myslím si, že právě to žvanění přeživších je, oč tu běží.
Žvanění bylo zakázáno jakýmsi výnosem včetně seznamu patřičných trestů.
Pluk volksturmu, co si dovolil veřejně stěžovat, byl rozehnán – jednotlivé čety převedli pod velení jednotek VSU, podle mapy akorát tam, kde se nechají čekat boje v nejbližších dnech.
Zákaz nejspíš moc nepomohl. Mluví se o video vystoupení dalšího pluku volksturmu na stejné téma, video není k dispozici, jen pár screenshotů. Ale jsou k dispozici vlastenecká videa jednotlivců na stejné téma – hrdinně bojujeme, ale málo nás, chybí letectvo a dělostřelectvo, dlouho nevydržíme…
Videoukázky členů volksturmu ze zajetí jsou přehlídkou zdeptaných, zjevně zdravotně indisponovaných osob.
Kdyby jim dali k večeři guláš z brambor a pak je poslali vykadit, Rus bude prchat v děsu. To je stará známá věc.
Re: Králík62
Jste velmi škaredý hlodavec, který neustále pomlouvá naše ukradinské soudruhy a klade tak překážky k velikému a zejména slavnému vítězství, kterého dosáhneme již brzy, asi tak za sedm až osm minut.
Upřímně – dosti jsem se zděsil, když jsem se poprvé dočetl, že soudruzi chtějí dobýti slavného vítězství v jediné a největší a nejrozhodujícnější soudružce bitvě.
A ještě upřímněji – zůstává mi rozum stát nad tím, jak mohlo západní soudruhy napadnout, že za pár měsíců udělají ze čtyřicetiletých dědků (kolikátá mobilizace to už probíhá?) superhrdinné dělostřelce pod vedením udatného velitelství z UŠÁkova.
Informace od ukrajinských zajatců z Popasné, tedy oni to byli spíš zranění, které ustupující jednotky nechali na místě, – obraně města veleli instruktoři z USA a Polska. Jaké to překvapení.
Z Popasné také hlásí smrt 7 dobrovolníků z USA ( na videích ukazují jejich doklady), jen moc nahlas spekulují nad jejich vybavením a také místem znehybnění, že prý to spíš vypadá na specnaz než na legii.
Ja sem nekde cetl,ze Basil byl obklicenej a vyjednavanim s Ruskem propustenej do U.
Coz by mohlo napovedet ,ze uz tenkrat se myslelo na dnesek..
Nekdo se starat proste musi..
Se taky zjevila ta stedra ruka s kolacky v hodnote 20 haliru , ktery rozdavala zadarmo !! ****..Prave vo ty hodnoty slo..Takovej krespirator to ale, ne-pochopi.
A skonci v rukou pochopu..Vlastne taky zaroven nepochopu.
To se nazyva logika navaznosti deje v dramatu..
A se taky zpivalo ,holka neznama dej mi na drama…
******Ty do mne do nas kamenem /to dela neukaznenej a nepoucenej lid porad/, a ja/my, do tebe kolackem…Vase Spasitelka..
Re: Targus. Vláda a gen. štáb tím, že obránce nechá městě týdny až do utvoření kotle, možná s tou jedinou únikovou trasou ostřelovanou kupuje čas a může si světu stěžovat, že jsou ničena města nad válečnou míru obvyklou. Nevýhodou je, že ostatní jednotky uvidí, že v budoucnosti i ony můžou být pro vyšší cíle ponechání v kotli a že touhle strategii přijdou o elitní jednotky vojáků z povolání. Kdo potom bude budovat novou linii na Dněpru a bude se učit ovládat zbraně dodané Západem v dalších týdnech a mesicich? Nedobrovolní odvedenci pod hrozbou trestů, dobrovolníci? Fronta se přizpůsobuje Severnímu Donci, Rusové ustoupili od Charkova za své hranice a za řeku, aby kryli bok ofenzívy u Iziumu. Severodoneck se tomu vymyká, že tam VSU zůstává na levém břehu místo obrany pravého břehu prý v lesích okolo řeky posílají na druhý levý břeh nezkušené odvedence s minimem protitankových raket jako cíl pro děla. Dnes dokonce mainstream se odvolává na ruské bloggery, že si stěžují na ztráty u pontonového mostu. Propaganda tvrdí v Rusku, že to bylo naopak a že děly zastavili protiútok VSU. Jistota není, jen dohady. Budou velké ztráty obou stran. Teď aspoň získají čas jako bránící strana, i když za strašnou cenu poničení měst, ale v letech 2014-2015 útočili na separatisty, mohli si vybrat čas a místo průlomu a přesto vjeli doprostřed do kotle, tenkrát se to vysvětlovalo nezkušenosti velitelů. Je vidět, že to sledujete hodně, máte nějakou teorii, proč je útok veden od Doněcka přes silné opevnění a od severu přes rok Severního Donce, ale ne od jihu směrem na Pokrovsk od Veliké Novosilky, kde je dálnice od východu na západ k Dněpru. Nevěřím, že by VSU mělo silné souvislé opevnění od Donecka až do Záporoží, které by krylo Pokrovsk
s dálnicí. Snažím se to pochopit, jak tam uvažují z vojenského hlediska, ale je ta strategie kolem kotlů je celá politická.
Re: Manuel
Nasypal jste toho moc najednou. proto vám odpovím stručně, jasně a výstižně, jak žádal náš pan profesor na SŠ.
1/ Čím víc krve, tím větší sláva (sláva heróójamvolevole),
2/ lidí je jako sraček a
3/ Ivan je sfíííně, i kdyby vůbec neexistoval, protože proto.
4/ když chce Vasil půjčky, musí ukázat, jak hodně trpí, jinak mu nikdo nic nedá a naopak mu všici řeknou, že se válí za pecí a nebojuje, jak se má.
5/ Manuel je blbéééj úplně ganc, protože kladete NAPROSTO nevhodné otázky!!! Vy nemáte klást ŽÁDNÉ otázky. Vy máte chodit do háku a splácet hypošku a lízačku na ojetý elektromobil.
slovami klasika:
Sokrate, Sokrate, dostaneš do zubů
Máš blbý otázky a otravnou hubu
Tohle ti neprojde, šťourale šťouralská
Však ti to ukáže zákonnost athénská
Odejdi pryč z Athén, nikdo tě nemá rád
Náš pokrok athénský nebudeš poslouchat
Nebudeš pomlouvat athénské předáky
Určitě jsi placen spartskými cizáky
http://www.hutka.cz/new/html/_texty/sokrates.html
To vypada , z dalky ze rus chce za malo penez /armady/, hodne muziky..Ze prej se armada jedna presunoval na pontonovym moste na druhej breh a zaroven armada druha vo kus dal se prepravovala na breh prvni..
Vznikly nedorozumneni..Presuny jsou nebezpecny a velky strileni se odehralo na armadu prvni z kanonu a husty a taky nebylo, mozny se pohnout vcas a kam se schovat ,na moste a kolem mostu..
..Vedeli kam strilet pac maji ty poradce , tak sem si zapistel , kde , kuchva ,maji kryti dronama a letadlama…
Delo sotva vystreli zablejskne se a pic do nej…
Az se ukazalo, ze dela jsou zase schovany ve meste a tam rus za nima nemuze ,nesmi ,ani ze vzduchu a taky musi sporadane musi jezdit po silnicicich, aby neohrozoval urodu a tak sem tam nekdo to vodnese…
Nekdy i velici general..Neni divu, ze furt prohravaji..
Druha armada zase casto ofenzivuje. Kdyz se zjisti, ze nekde nikdo neni, tak se tam jednoduse zautoci a vitezi se a na cely care s vyhodou .. a uz je dobyto a porad nabito..
Pontonový most pod Belgorodem se na ruských kanálech rozebírá už přes týden, jednotný pohled neexistuje.
Boje tam trvaly dlouho, déle než týden a každý chvilku tahal pilku. Sem tam někdo tvrdí, že pontonový most v daném místě měli nejdřív ruské, pak ukrajinské a pak zase ruské.
Analýzou snímků rozebírají jednotlivou techniku, závěr je:
– že chybí snímky po dnech, takže není možné určit, kdy se tam který kus techniky objevil
– že nelze určit komu technika patřila, protože na obou stranách je používaná technika protivníka a odhad je 50:50
– že většina technika nevypadá rozstříleně, ale spíš jako vytlačená z hlavní trasy
Nicméně obecný závěr je, že ruské velení jsou blbci a musí být odvolaní. Těch pár smířlivých názorů patří vojenkorům, co dřív sloužili.
U řeky je to zmatek. Asi obě strany ji zkouší překonat na druhý břeh. Kvůli často stejné technice všech armád se toho moc nepozná, co bylo koho. Jen by mě zajímalo, jak si ti kritici v našich médiích představují, že by se měly pontony maskovat v době satelitů a dronů. I kdyby celé okolí zadýmili, stejně bude jasné, že dýmem něco schovávají. Možná jen sníží přesnost dělostřelby o něco, ale nezabrání jí. Při dostřelu cca 30 km u děl je plocha, kde můžou děla na druhém břehu být ve stovkách km2. Řeka se nedá překročit snadno. Jedině kdyby ji útočící armáda nepřekonávala a útočila úplně z jiného směru obejít nejsilnější opevnění i řeku.
Dnešní Ukrajina má mnoho zvláštností. Prý se vrací více lidí než odchází, ale pohyb je stále velký. Doněcká oblast je rozdělená mezi Ukrajinu a opolčence. Ekonomika chřadne ale evropské tamtamy stále zní. Svět si na zamrzající konflikt pomalu zvyká.
V Česku nevíme kolik zde máme utečenců. 200 nebo 400 tisíc? Kam významná část odešla? Jak si utečenci představují další život? Jak dlouho to budeme zvládat? Opravdu, ale opravdu, se obejdeme bez ruského plynu jak tvrdí bakalář na MZV?
Hlavně nevíme, kolik jich pendluje na Ukrajinu a zase zpět.
Podle Bloombergu EU na své tajné schůzi schválila platit za plyn rublíky, za podmínky, že společnost veřejně vyhlásí, že odesláním ojra nebo doláčů na účet v Gazprombank považuje za uskutečnění platby za plyn. Co si s nimi potom udělá Gazprombank, už není zodpovědnost společnosti.
Kolem 20. května jsou další termíny plateb za dodávky plynu, uvidíme. Podle Bloombergu k těm 10 firmám, co už mají otevřené oba účty, přibylo dalších 20, které zažádaly o zřízení účtů a dalších 14 společností, které si požádaly o informace, jak si účty otevřít.
Rubl stále posiluje, křivka pohybu kurzu jak moskevské burzy, tak Centrální banky, tak na západních burzách má stejný tvar. Kurz 65RUB za 1 USD odpovídá kurzu z léta 2019, pro ruský vývoz stále dobré.
Kolik jich pendluje, to nevíme my, ale fjája ano. Operátoři mu to řeknou.
„Podle Bloombergu EU na své tajné schůzi schválila platit za plyn rublíky, za podmínky, že společnost veřejně vyhlásí, že odesláním ojra nebo doláčů na účet v Gazprombank považuje za uskutečnění platby za plyn. Co si s nimi potom udělá Gazprombank, už není zodpovědnost společnosti.“
To je řešení hodné veleduchů z EK.
Bože smiluj se…..
Rusové to mají vlakem kousek. A Čínu za zády…
I my máme Čínu za zády
Dnes nesouhlas pouze s počtem vyhaslých lidských životů ve válce proti vatnikům.
Pamatuji si velmi dobře, jak těžce Ukři výprask u Ilovajska rozdýchávali, jak docela zuřivě hledali viníky, jak se rozčiloval jeden z velitelů karatelských batalionů, když soudruzi nechali do novin napsat, že u Ilovajska padla necelá tiusícovka vojclů, zatímco on řval, že jen těchto dobrovolníků šlo ke zgranulování na 5 000.
Je ovšem fakt, že tzv. dobrovolníci ještě nebyli začleněni do VSU.
Jinak už od začátku píšu, že Putin a spol. jedou podle džudistické logiky. Minimální vynaložení vlastních sil, naopak využít každé soupeřovy „investice“ do pohybu a tyto pohyby maximálně podrobně sledovat a využívat.
Současná vojenská situace je pro Putina naprosto ideální stav. Jak soudruzi, tak USA utrácejí horentní sumy za zbraně a logistiku, zatímco Putin si z Ukradiny udělal naprosto obyč. střelnici a vojenský polygon, určený výhradně ke kvalitnímu výcviku svých jednotek. A čeká, až ojro-idiotům konečně docvakne, že bez ruského plynu to prostě nepůjde.
Kdyz dobyli Popaskaja ,s vyhodou ,ze je na kopci a vidi na ty zasobovaci silnice kolem.
ALe uz prej sou 80 -100km dal. Clanek je dobrej..
Vsichni zebraji na Putinovi , pust Azov. To je dnes nejdulezitejsi, pro ne.
Zrejme kdo vysvobodi Azovstal , bude hlavni hrdina..Mozna stejnej jako Zeli,kterymu se klaneji ,zarve ,ze chce 30 miliard a uz behaji ,kmitaji sluhove a ze dostane 40 az 60 miliard.
I v EU. Ve stedrosti se predhaneji ..
V Nemecku uz napr. vladne ukrajinskej velvyslanec..
Nikdo nevi , kdo u nas..Vlada to neni.
Ze prej si rus vezme prumyslovou a zemedelskou cast Ukrajiny.
Ja se ale divam jinym smerem.. Zakaz plynu a ropy. Najednou obchodovani s povolenim,pres noc , od EU /je to proti ,odporuje to sankcim dokonce a najednou muzou vsechno/se dostalo do rukou a vyhradne nekolika anonymnich korporaci.
Tedy z dosahu vlad. Denne se jim nahravaji stale vetsi role a privilegie..
Tedy pohyb od vlad , ktery jsou videt a musi mit zodpovednost k obcanum ,do rukou tech ,co se ukryvaji ,treba az v Patagonii , kde maji udajne hlavni urady atd..
President Usa je dukaz ,ze jsou neustale v procesu nejen oslabeni, ale dokonce ruseni vlad..Vsichni jen krici,ze je neschopnej vlady ,ale nepodivaji se za celou zalezitost na umysl , kterej zatim neni tak videt , ten nevidi ,kdyz je….
Proc tam byl dosazenej a cely to divadlo na nas..
A postupne prevzeti temi, co maji vladnout. Za kulisami.
Ted se opakuje vyhrozovani hladomorem. /Predtim tim covidem, predtim pocasim,atd/. Vlady nedelaji nic. A pousteji vladu z ruky. Potraviny a nedostatek jich se siri ale nikdo nic nedela../Svadi se to na Rusko a nic/.
Chteji znicit Rusko a v prubehu nezapominaji znicit i zapad a tedy sami sebe..
Vytvareji obrovske krize a zatim je jako duvod udajna a samozrejme prehnana a vybicovana nenavist jako hlavnim ucelem..Ta ma odvadet pozornost a odvadi.
Nenavist k Rusku , ktera taky slouzi jeste na ty zamyslene zmeny …
Lzou ,pruhledne ze za vsecko muze Putin..
Vezmeme vodu , kdo vlastni vodarny a kde vlastne sidli ,kdy korporace zastavi vodu pro populaci pod nejakym ucelem treba udrzba ,porucha neceho a co kdo udela..
V kramech se voda bleskurychle skoupi a vydrzite jen 3 dny stezi.. Ani protest neni mozny nevi se kde..Neni cas.
Nebo treba v Patagonii. Kde sidli reditel a spravni rada..
Adresa zadna. Telefon ,email , nikdo neodpovi..
Jde to rychle a nezadrzitelne . Organizace jako IMF , WHO,bohaci a dalsi ,ktere ani nezname dostavaji stale vetsi moc. V Rusku treba Gazprom dostal dulezitou banku a velmi dulezitou a je monopol.. Co schazi aby jeho moc jeste rostla..
Ma na starosti ksefty snad celej svet ta banka..Kdy vymenuje vsem ,penize za ruble..A nikdo jinej. A mimo podivnosti hlavni banky v Rusku ,ktera napr. nechala pred 24.2.22, ve svete 300 miliard valut a zlata..
Nepriteli a nikdo to nevidi jako neco divnyho..Jen par stouralu…
Jde predevsim zakladni suroviny a potraviny a vse co se nazyva strategicke , jinak zivotne dulezite , nejdulezitejsi o ktere se ma starat vlada a nikdo jiny..
Dokonce i udesne spatne vyzbrojene armady NATO , velitelstvi , posilaji zbrane jinam..
Str. Vychod a situace tam porizovana od 9/11 se siri do celyho sveta.
Zpravy ze Sri Lanky, utoky na domy asi 30 ministru…Takova mala zeme a takova stedra uroda ministru a byrokratu..Vladne za ne, ale prave ted, nedostatek jidla.
Oncoming events cast their shadows…A zivot neni vzdycky jen…..
Pro koho jsou krize uzitecny. Pro ty co maji majetky , nemovitosti , palace, tovarny ,polnosti a zlato , ktery se potom pouzije jako zaklad pristi meny.
A tim zase potom vladnou..
Dalsi kteri uzitecne zkrachuji, jejich majetek se prida ,hromadi ,koncetruje..O to jde. Predevsim.
Kdyz jdete s pytlem zlata v lese , bandita vas nevaruje , ma zajem na prekvapeni, aby jste se nemohli branit..
Udela si s vama potom co chce..
Rus si nejak zapomnel na zapade tuny zlata.. Nikomu to nevadi a nikdo nezodpovida. Zkuste vy , ukrast nekomu petku, nebo rohlik.
Cili mame tady nekolik nemoznych , nesouvislych a zaroven moznych souvislosti ..
Co nestoji ani za pozornost..Kazdej ma svych starosti az nad hlavu..
Tvurci schopnosti maji nekteri a v podstate jde treba o vyber nekolika veci , ktery nesouvisi a nikoho by nenapadlo je davat do hromady a utvorit vec dalsi.
Nebo jde to originani vynalez, objev atd…
Ja vybiram z dlouhy chvile treba z titulku a potom zkousim udelat ,sestavit neco jinyho jako dite si stavi kostky ,nebo serazuje do obrazku , protoze kazdy dite je tvorivy ,////nez prave tohle z duvodu uslechtileho vzdelani , =jaky,ze je hlavni mesto Habese??,potlaci a znici a pak mame dochtory ,akademiky a zadny tvurce , na kterejch stoji svet//// a treba mam jen dilci pravdu s mym nazorem, kdy nekdo jinej ji vezme a utvori spolu s dalsim ,neco dalsiho novyho a treba i zajimavyho..
To se taky nazyva kurwaspirace…
Je zcela mozny ,kdyz se objevil tady jeden, ze byl poslanej odjinud a s varovanim..
Nebylo by to poprve ani naposled..
Mne vodili do skolky ty s tema gestapackejma kabatama /Stb/,nekdy neco povidali ,vyzvidali ,nenapadne, by sem jinak mohl s mamou uprchnout v 52, na zapad..
Oncoming events cast their shadows..
Tak coz treba si povsimnout paranoicky ,tech uplne nenapadnych stinu…Co vas ceka to vas nemine , karty nelzou..Ani kristalovy koule..
Napr. Herecka ,ktera si sam ani neumi vytrit prd..a.. el ,dostava za jednu roli 60 milionu a dostane rozkaz a zacne besnit a vsude se objevuje v mediich atd..
Je placena za odvadeni pozornosti…
Zeli je vsude a porad a za kazdou cenu a jezdi za nim sluhove kazdej den a davy jich.. ..Lzi litaji vzduchem v milionech a nekteri napravuji je do pravdy , pozornost zase mocne odvadena. Dostava stovky milionu a na konte ma balik + majetek. A velkej. Korupce nikoho ve skutecnosti nezajima , nikde, kdyz tak ,slouzi k odvedeni pozornosti….Zkuste vy treba zproneverit vorezavatko na tuzky.
Rej masek muze pokracovat nerusene..
Indickej vudce ,titulky rikaji vzdoruje a nenecha se premluvit kasparkama a najednou, ze neproda ani gram obili….Ja na to. Ha , Ha a jeste Ha..
Pakistan , vykopnuti predsedy vlady , obrovsky popularniho ,drive hrace kriketu ,kdyz mimo criket , tam nikoho nic jinyho nezajima..Co vidime..
Zamer muze bejt , aby protesty se sirily /sami se nesiri ,ze/ a moznost je ,aby Pakistan i s atomovyma zbranema byl v neporadku a zevnitr ,treba. Kdyz jinak to nejde..
Najednou stat stoji pred problemy,jako pred tim jine staty, zeme,narody ,prekvapeni..
Stoji to za povsim , kdyz tak za chvili ,asi jo?
A tak to jde vsude ode zdi ke zdi a zivot neni vzdycky jen nahoda..
Tak, co se týká ukrajinských ztrát, tak platí následující pravidla
1. mrtvá těla z šedých zón bojů nesbírat
2. v případě protiútoků či diverzních akcí mrtvé ponechat na místě
3. VSU má 90 dní na to, aby oznámila rodinným příslušníkům smrt, zajetí nebo stav nezvěstný
4. rodinní příslušníci vojáků VSU mají přísný zákaz s patřičným trestem :
– otravovat VSU dotazy, když jejich otec/manžel/syn/bratr/ženich není delší dobu k zastižení
– hledat na ruských sociálních sítích jakékoliv informace o zajatých či mrtvých
Ruská strana, zvláště DNR, opakovaně zveřejňuje seznamy osob, které se dostaly do zajetí včetně jejich stavu(zdráv, lehce zraněn, těžce zraněn), a seznamy identifikovaných mrtvých po skončení některých operací. Padly návrhy na centralizaci takových seznamů.
Re: Králík62
Koukám, že vatnici budou s takovým zveřejňováním za chvíli ještě škaredější, než my dva dohromady!
Co je to jen napadlo…
Zbrusu nova udalost se odehrala a ten hlavni fin ,prohlasil, ze Finsko musi do NATO ,ze ma strach z rusa. Uz nerek , ze ma ten strach rozkazanej.
Je spravne vychovanej..
A ze se vo tom s nikym bavit nebude a smytec.
S tema zlocincema co ho zvolili uz vubec ne,urcite sou proti..
Se vod nich nic dobryho cekat neda..
A finove zrusili smlouvu s SSSR…Rus jim hned zavrel elektrinu.
Finove se tak odebiraji taky rovnou do Finise..
Nekdy prave tam , smutny lidi nosej kytky..
Marsal finskych fasistu Mannerheim,byl nejdriv rus a se mel dobre v Rusku a dyz to skoncilo, tak zase zacal bejt fin ve Finsku..A dukladnej a taky dobre….
Poslal Hitlerovi na pomoc tricet divizi !!!
Po Staligradu ,prohlasil, my sme mala zeme a Dolfovi ty divize zase odebral..
Potom musela bejt ta smlouva..
Mannerheim jako bývalý carský generál a šlechtic byl proti Leninovi. Manévroval geniálně s tím, jak malé Finsko bylo proti mnohem silnějšímu SSSR a Třetí říši. Střídavě bojoval proti oběma. Finsko uhájilo nezávislost a relativně demokratické poměry. Dneska z antikomunisty dělají nevědomí novináři rusofoba, i když mluvil rusky a vážil si carské rodiny. Pro cara dojel na koni mládí až do Pekingu a prozkoumal Střední Asii. Jako stratég byl jeden z nejlepších své doby. Byl pravděpodobně nejstarším generálem 2. světové války v aktivní službě, který skutečně velel a vítězil, a jeden z mála generálů 1. světové, který se dokázal přizpůsobit realitě války motorů techniky o 20 let později. Poloha Finska byla taková, že si nemohl spojence vybírat. Udělal, co bylo potřeba pro zachování nezávislosti, aby nedopadli jako Pobaltí nebo Dánsko, Norsko za 2. světové války. Machiavelli by ho pochválil. Dnes Finsku invaze nehrozí. Vydrželi jako neutrální i nejvypjatější roky studené války a naopak Helsinki byly využívány k jednání mezi oběma bloky. Kdyby se podařilo včas navázat na helsinský proces a Konečný akt Helsinské konference ze 70. let formou nového summitu OBSE a nové velké dohody, nemusely možná dnes žádné boje v Evropě být, ale to předpokládalo zásadu „svrchované rovnosti států“ a ne unipolární světový řád. Už od roku 2008 od uznání Kosova je Konečný akt odsouván z politiky do historie. S každou další mezinárodní smlouvou, která se vypoví nebo neprodlouží hlavně ty o kontrole, omezení zbrojení, mír je dál oslaben.
Hitler konec koncu byl taky jenom, antikomunista..A sympatickej pro nektery, jako ten Mannerheim…