Tak nám Peršané oznámili, za jakých podmínek jsou ochotni ukončit válku. Spojené státy se stáhnou ze všech blízkovýchodních základen, zaplatí reparace, omluví se, dají dostatečné záruky, že už nikdy nezaútočí, přestanou mít námitky ohledně íránského jaderného programu a Netanjahu půjde před soud. V podstatě si tím odčiňují dávný střet se Západem v thermopylském průsmyku. Tam to probíhalo obráceně. Západ tam byl v defenzívě a Persie v převaze. Tenkrát Xerxés vyzval Sparťany, aby složili zbraně a oni mu odpovědi, ať si pro ně přijde. Teď se role takřka přesně otočily.
Íránské prohlášení není prohlášením míru, ale epickým fakáčem namířeným na Spojené státy. Jinými slovy říkají, že se války nebojí, že se nevzdají, zbraně nesloží a že na ně útočí největší vojenská mocnost světa, to je jaksi nechává chladnými. Donald Trump si může sedět na svém zlatém trůně, ale bude podobně jako Xerxés mnohokrát nadskakovat, až uvidí, co se pod ním reálně děje.
Poslední zprávy hovoří o zasažení dalších lodí, které se pokusily Hormuzem proplout. Začalo se také mluvit o tom, že Íránci začali průliv zaminovávat. Trump sice slíbil epickou odvetu, ale co je mu to platné. Průliv bude neprůjezdný, bo největší armáda světa už nemá prakticky žádné minolovky. Navíc, jak Trump včera řekl, už není na co útočit. Už zničili všechno vojenské, o čem věděli. Už mohou jen bombardovat civilní infrastrukturu.
Hele, myslete si o „tmářských ajatolázích“ co chcete, ale musíte uznat, že mají koule.
Bývalý světový hegemon zatím stahuje z Koreje rakety THAAD, protože mu docházejí a totéž se děje s Patrioty po všech osmi stech amerických základnách po světě. Aneb, zaplatíte si za těžké peníze americkou ochranu, zničíte si kvůli tomu vztahy se sousedy, akceptujete hospodářské problémy či sankce…. a když pak jde do tuhého, Američan si svoje saky paky odveze, protože je potřebuje někde jinde.
Stejně tak dopustíte na svém území americké základny, protože to má ochránit váš režim před vnějším i vnitřním nepřítelem a najednou to funguje obráceně. Americká základna přitahuje projektily a vám to ničí letecký i lodní provoz a zabíjí to turistický ruch. Dubaj byla ideálním centrem světového byznysu, protože to tamodtud máte relativně blízko do Moskvy, Adis Abeby, Pekingu, Londýna i Ulánbátaru. Ale k čemu to je, když každé dva až tři dny na jejich letiště dopadne dron? Škody na infrastruktuře nízké, škody na hospodářství obrovské. K tomu dochází jídlo a všechny služby stojí na otrocké práci gastarbeiterů, ke kterým se místní páni chovali velmi velmi zpupně.
Víte, co je na tom všem nejhorší? Že se až teď dozvídáme, jak měl Írán vlastně organizovanou obranu. Že už dávno decentralizoval vedení a připravoval se na asymetrický konflikt, ve kterém přímo počítal s tím, že se Velký satan pokusí utnout hlavu hadovi a proto žádnou hlavu mít nesmějí. Najednou se dozvíte informaci, která je desítky let veřejně přístupná – generál Džafarí postavil íránskou armádu jako válečný stroj, který se zapne zabitím vrchního ajatoláha, ale bez vrchního ajatoláha se nedá vypnout.
Ještě před týdnem nám světoví experti na vojenství tvrdili, že Írán je shnilá stavba, do které stačí kopnout a rozpadne se. Nikdo nemluvil o decentralizované obraně založené na tunelech a předválečných zásobách. Nikdo před tím nevaroval. Žádný analytik, kterého si pozvala Česká televize, o tom nemluvil, ačkoliv to bylo normálně dohledatelné a k dispozici.
Tak trochu se obávám, že až teď se o íránské obranné strategii dozvěděl i Trump. Doteď mu to také nikdo neřekl. Inu, má plný Pentagon expertů, kteří věděli, že se afghánská vláda udrží i po stažení Američanů ještě dlouhé roky. Citoval je i Jeník Cemper. Tito odborníci věděli, že stačí dát Ukrajincům západní tanky, tak udělají ofenzívu, jakou svět neviděl. Teď ti stejní hoši věděli, že stačí pozabíjet íránské vrchní velení a lidi s chutí povstanou, aby přijali americký diktát.
Ostatně, Xerxés také nechápal, co Řekům vadí. Vždyť by díky integraci do říšské ekonomiky zbohatli! Šikovní řemeslníci by se uplatnili v celé zemi, filozofové by udělali kariéry, vojevůdci by dostali větší armády, než si kdy dovedli představit a v Persepolisu by se hřáli na výsluní přízně Krále králů. Nechápal, proč Řekové jeho posly s tak skvělou nabídkou poslali do brusele. Nechápal proč brání svoji chudobu před jeho okázalostí. Nechápal, co jim vadí. Vždyť by si dál mohli spravovat svoje věci, dál by nad sebou formálně měli svoje vládce. Pro obyčejného Řeka by se přece nic nezměnilo! Navíc by existovala svoboda pohybu osob, služeb, zboží a kapitálu!
Najednou Donald vidí limity svých možností. Má k dispozici hodně lidí, ale málo mužů. Ani Azerové ani Kurdové už ho neposlouchají. Musí se dokonce doprošovat u perfidního Erdogana, který na něj ale také dlabe. A krátí se mu čas. Burzovní počasí se brzy zase zhorší a už ho nepůjde uklidnit novým prohlášením. Trump myslel, že v tuto dobu už bude jednat s nějakou delegací o potupném míru, ale Chameneí ho převezl. Zařídil, aby nebylo s kým. Všechno ostatní se děje samo a plán B se neobejde bez ponížení.
Doufám, že Andrej Babiš teď v hlubinách Strakovy akademie přemýšlí, co dál. A doufám, že přišel na něco lepšího, než řešit epický průser planetárních rozměrů pomocí kontroly marží u pump. Světový hegemon totiž kvůli této válce zahodil všechna pravidla, která sám vymyslel a vynucoval. Přemýšlet v intencích stávajícího systému už nebude stačit.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Ceny hnojiv také raketově rostou po uzavření průlivů. Zhruba 30%-35% světových hnojiv prochází Hormuzským průlivem. Ceny potravin se dvakrát zvýší s vyššími cenami energií a hnojiv. Rusko ovládá 20% trhu, pokud je Hormuz uzavřen, ovládá 31% trhu. Další ekonomická vzpruha pro Putina.
https://x.com/squatsons/status/2031938982800502858
Majitelé diesel aut by si asi také měli koupit do zásoby adBlue
Majitelé NOVÝCH diesel aut…
Kdo má starší dehťák, ten ten modrý výmysl nepotřebuje. Ostatní mají smolíka – nachcat do kanystru a obarvit indigem asi nepomůže…?
Ty opravdu moderní už to umí detekovat.
Snad by to automechanik dokázal vypnout.
Chemička v Litvínově (ORLEN) zakazuje vjezd do areálu pro auta vyrobená v Číně.
Údajně kvůli možné špionáži.
takže číňan v českém autě bude OK?
A hlavně – nefotit nádraží.
Tak chemička se též nehýbá.
Kamery v typicky čínském autě, o kterých neví ani jeho řidič/vlastník ?
Podobně, jako to bylo s hw/sw od Huawei, včetně domácích PC monitorů a laptopů?
Na internetu se povalují tisíce fotek skutečných technických zázraků – minikamerek, porůznu vyštípnutých z běžných domácích spotřebičů.
A jsou tam k tomu i poznatky uživatelů, že některé ty spotřebiče byly potvory tak paličaté, že asi po týdnu od vyštípnutí, bez té kamerky „záhadně“ odmítaly plnit svoji základní funkci.
No a? Auta Ford např mají dokonce odposlech interiéru auta už od roku 2010. iPhone vás špicluje 24-7, to samé televize a mobily Samsung. Je to všude, dělá to úplně každý. Bohužel
A co takhle tyhle krámy nepoužívat a zbavit se jich? A místo nich raději používat staré věci a snažit se co nejdéle prodloužit jejich životnost? Jistě, nebude to pak takový komfort a také je třeba překonat absťák závislosti na moderních krámech, ale budete se potom cítit lépe a svobodněji.
Já to tak mám a dnešním závislákům se směji. Jsou jako narkomané na drogách, akorát místo nich mají současnou elektroniku.
Jo, co nejvíce používat staré věci je cesta. Jen to není všelék, bohužel
Jak starý je váš počítač? Já jen, abyste nemusel koupit sčot.
No, nedavno jsem nad tim premyslel, a zjistil jsem, ze za chvili bude mit muj komp desate narozeniny. Loni jsem dokupoval disk, protoze ten stary uz zacal vykazovat tolik chyb, ze ho operacni system prehodil jen ke cteni. Po preiformatovani se presunul z pozice „disk pro data“ do pozice „disk pro zbytna data“ a slouzi dal.
Jo to jde, akorát vám ten starší model musí fungovat.
Starý PC stále funguje, ale třeba bankovnictví na něm nejde vůbec, ona mi to totiž banka znemožnila. A starý windows 7 přestal pracovat, systém mi nabídl novější verzi a tak tam mám to samé jako na noťasu, pouze se vypíná internet.
Re: Evix
Mně jede banka na sedmičku úplně v pohodě.
Nicméně zvažuji zrušení bankovního účtu. Ať mi každý…
Jistě. Člověk se při placení „po staru“ aspoň zabaví… 😜😸
Ty staré věci také jednou odejdou. Takže to je jenom také odsouvaní problému.
2 ard: Ty „poznatky“ mě vždy rozveselí.
Níže jsou uvedeny některé z nejdůležitějších podmínek možného příměří — za předpokladu, že Teherán bude Spojeným státům důvěřovat, že je dodrží:
Zrušení všech sankcí proti Íránu a uvolnění všech zmrazených íránských aktiv.
Uznání práva Íránu obohacovat uran na svém území.
Plná kompenzace za škody způsobené vnucenou válkou.
Vydání íránských pátých kolon v zahraničí a ukončení organizovaných mediálních kampaní proti Teheránu.
Žádné útoky proti Hizballáhu v Libanonu ani Ansarulláhu v Jemenu.
Demontáž všech amerických vojenských základen na Blízkém východě
Bílý dům již požádal Turecko, Katar a Omán, aby předaly americké návrhy na příměří Teheránu.
Íránská odpověď je stručná:
„Jednání se Spojenými státy již není na pořadu dne.“ ~ Abbás Araghčí, ministr zahraničních věcí
Předseda parlamentu Mohammad Ghalibaf dodává: „Rozhodně NEUSILUJEME o příměří. Věříme, že agresor musí být tvrdě zasažen, aby se poučil a nikdy více neuvažoval o útoku na náš milovaný Írán.“
To nás vrací k otázce, proč Trump — který se nadále chlubí „naším vítězstvím“ — volal prezidentu Putinovi uprostřed zuřící války, a to jen několik hodin poté, co Putin veřejně deklaroval svou „neochvějnou podporu“ Íránu a novému Rahbarovi („Vůdci“) Mojtabovi Chameneímu.
Odpověď je nevyhnutelná: Trump hledá cestu ven.
Mně by přišlo celkem příznačné, kdyby Američani při hledání té cesty ven, pozapomněli na Izraelce.
Když si vybavím, kolik zemí a vlád už Amerika podrazila, nebo jinak poškodila – včetně několikanásobných, epických podrazů Rusů – tak by to vlastně nebylo nic divného.
Spíš se stane to, že z příznačného bude přízračné.
Pro Izraelce určitě.
Geograficky, ale i politicky jsou na tom dneska tak blbě, že okolní Araby drží na dištanc jenom ty atomovky. O kterých vlastně nikdo ani neví, zdali existují..
Ta cesta ven bude složitá a jsem si skoro jist, že Peršani to Americe nijak neusnadní.
Nějak v tomto duchu, se při minulém konfliktu vyjádřil ten hubatý ministr Arakčí.
Nemůžou, USrael jsou siamská dvojčata srostlá hlavami
To se nestane, Spojené státy nejsou ti,co dávají rozkazy. Jejich úlohou je být Golem, tuto roli převzali po Britské říši. Nahradit by je teoreticky mohla Čína ale proč by to dělala, že)).
Zapomenout na Iraelce? Vždyť kvůli nim to je. To oni vedou USA a né opačně.
Jací Izraelci? Třeba ti Arabové, Drůzové a křesťani, kteří žijí v Palestině (Israeli)?
Anebo jsou to prostě Židi pod vládou Mileikowskeho vulgo Netanjahua, hnaného Evropským soudem?
To jsou ti, kteří vládnout světu, prostřednictvém USA!
Tak nějak.
dnes pise Simplicius, ze iransky general IRGC sa chvali, ze Iran je po Rusku druha krajina ktora vlastni vysokorychlostne torpeda s rychlostou presahujucou 100m/s, takze americke lode nie su v okruhu 700km od Iranu….to len na margo toho, ako tu mnohi tvrdia, ze Rusi zradzaju Iran. A mimochodom celkom by ma zaujimalo, ci Biden aspol. nie su cinski alebo iranski agenti?? Takto natlacit Rusov do narucia imamov a Cine, to sa len tak nevidi. Ursula nam zrusila energie (takze az sa vojna natiahne, ropa vyskoci na 200USD, prestane svietit/fukat, tak nasledny blackout vobec nebude vadit a ak bude nieco jazdit, tak to budu prave tie EV, ktore maju aspon nabyte baterie), to mi tiez pride podozrive:-))
Re: Janka
Tak to asi dost těžko. Torpédo Škval má „doplav“ 7 000 metrů.
Lidé by neměli říkat ropě, že vyskočila na 200USD, třeba si toho nevšimne a bude dál svítit a foukat. Jinak i mě přijde každá nabytá baterie tůze podezřelá. Jak ta princezna co jí říkali myší kožíšek , která nic neochutnala.
Proto raději žádné baterie nenabývám.
Šichtařová odchází ze sněmovny.
Pomůže tak zvýšit počet poslanců z SPD (neplést s poslanci za SPD).
Šichtařovou má nahradit Josef Nerušil z SPD, který bude v parlamentu určitě užitečnější jako Sichtařová.
Myslím, že Vidlák zná Nerušila dobře osobně a že je to „náš“ člověk.
Muž, který ve Sněmovně nahradí Šichtařovou. Měl blízko k Dukovi, brojí proti ČT
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-sichtarovou-nahradi-blizky-spolupracovnik-duky-inspiraci-hleda-v-madarsku-301245
Spletli jsme se.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/leyenova-eu-evropska-unie-fukusima-jaderna-energie-jadro-merz.A260311_193005_zahranicni_varg?zdroj=sph_hp
To snad se mi zdá!
Spletli se, odstřelili chladící věže, aby až se na to přijde, nebylo možné omyl snadno napravit. To je to samé, jako u nás těžbou uhlí, zaplavováním a zasypáváním dolů.
Kdy za tyto megaškody někoho postaví ke zdi? Kdy se schovají do kanálu všichni, kdo těmto zločinům tleskali a kývali?
Babiši! Konej, minimalizuj škody!
To vam muzu napsat pomerne presne. Nikdy. Lidi, kteri maji v hlave vatu potrebnou na to, aby tomu tleskali budou mit v hlave porad vatu, takze k zadne sebereflexi nemuze dojit. Proste jen prejdou do modu „ono by to fungovalo, ale ONI to sabotovali“.
Kolik Nemcu po valce bylo presvedceno, ze neudelali nic spatneho?
Nevím, kolik si to uvědomovalo těch „obyčejných“, ale z těch Němců, které se povedlo chytit, tak všichni – přestože to všechno sváděli na Hitlera a Goebbelse.
Jinak by asi ti vysoce postavení, nezdrhali až kamsi do Argentiny a Paraguaye, ne?
Proč by jinak spouštěli oficiální denacifikaci národa? Jestli vůbec proběhla, nebo nakolik se povedla, to je věc druhá. Ale evidentně všichni moc dobře věděli, co mají na hrbu.
Stejně tak to ví i vedení aktuální IV. říše.
A zase to hodí na někoho, kdo už se nemůže bránit – na Merkelovou, která bude v době případného vyšetřování už po smrti, nebo zcela dementní.
Proc spousteli denacifikaci vam reknu taky presne. Dostali ji befehlem. A taky vam reknu jak to pojali. Persil-scheine tomu rikali. To takhle prisel byvaly nacek pred komisi, kde mu nekolik byvalych nacku vystavilo potvrzeni, ze nikdy nebyl aktivnim nackem.
Jo. Prověrková komise.
Souhlasíte s invazí?
Když se stal PePa107 prezidentem (pardon, Kolářovou loutkou) zajímalo mě, jestli by něco podobného bylo možné i v „tej západnej demokratickej cudzině“ neboli NSR.
Totiž jestli by se vrcholným představitelem NSR mohl 30-35 let po válce stát nějaký nácek, myslím skutečný a legitimací, člen NSDAP, co v roce 1945 zahodil legitimaci.
No a co myslíte? Ano mohl, nejsme taková výjimka. Dokonce ještě v roce 1984
Heinrich Lübke, 2. spolkový prezident 1959-1969 (v NSDAP možná nebyl, mezi léty 1933-1945 údajně nebyl členem žádné strany???, za války byl ale členem štábu, co měl na starost výstavbu koncentráků a zajateckých táborů)
Walter Scheel, 4. spolkový prezident 1974-1979, člen NSDAP v letech 1941-1945 (členem od 22 let)
Karl Carstens, 5. spolkový prezident 1979-1984, člen NSDAP v letech 1937-1945 (členem od 23 let)
Kurt Georg Kiesinger, 3. spolkový kancléř 1966-1969, v NSDAP v letech 1933-1945
Tolik k denacifikaci v NSR
Proto nemají v NATO s naším komunistickým rozvědčíkem problém.
Ked sa mohol stat nacista rakuskym prezidentom
SE udělaly chyby, SE odstavily jaderky, SE odstřelily chladící věže. Ale nebojte EK už pracuje na řešení. 😀
Není na těch chybných rozhodnutí náhodou někdo podepsán ?
Se To, legendární Japonec.
Ti Japonci jsou vlastně dva: bratranci Ono Se To a Samo Se To. 🙂
Většinu lidí ta dvojka dost mate.
A pak jsou tu bratři Hajá to a To my jo.
Nezapomínat na Musi Seto.
Je to tak. Vše nám hatí přirozená zvrhlost neživých věci a kapitalističtí pašíci boubelatí.
solární baroni nakrmeni k prasknutí. větrníky také krásně někoho krmí. může se přejít k další obchodní příležitosti – znovuvybudování nedávno zničeného jaderného průmyslu. Myslet politicky, Halík.
No, každý si pod jaderkou představuje něco jiného. Ona mluví o modulárech, ne o klasických závodech typu Temelín.
A nezapomenou, že i toto je příležitost! Dokud bude koho dojit a hejli budou rádi sypat – třeba za stání na správné straně, co nutí vrch změnit strategii? Takže se uklidníme a peneženky otevřeme. a vo to gou.
Že by už konečně někdo pochopil, že elektrika z FV, je bez vysokých dotací pěkně mastná?
Od prvopočátku je to megapodvod, ostatně jako spousta jiných, vysoko dotovaných věcí.
FV se může bez dotací „vyplatit“ jen tehdy, kdy jiná možnost prostě není.
Typicky chata-chalupa-samota, kde nejbližší i poslední sloup NN je třeba 30km daleko.
Kempování s přívěsem, na kterém lze případně vztyčit dva-tři panely (pokud je hezky) a dobíjet tak akumulátory přívěsu.
Všechno ostatní, včetně velkých stacionárních dieselů, či malých vodních elektráren z 1. republiky, je ještě mnohem dražší.
Teco, Dyk je to tam jasně napsáno.
Myslet politický, myslet hodnotově!
Není tam napsáno „myslet“!
👍 🤣 🎯
Ještě před týdnem nevěděl o íránské decentralizované obraně ani Vidlák.
Že o tom před týdnem nevěděl, nebo se spíše o toto nezajímal, ho ctí. Vědět a rozmýšlet měli zodpovědní, přece.
Myslím, že Íránci mají v Rusech dobré spojence.
Rusové to s muslimy umějí. Kdyby neuměli, tak by se SSSR rozpadl už dávno – a bylo by to sakra krvavou občanskou válkou.
A Peršani jsou natolik inteligentní, aby Rusy poslechli, když jim něco radí.
Poradili jim vytvoření Kuds, poradili jim taky, zakopat jaderný program co nejhlouběji, ať to stojí, co to stojí.
Myslím také, že Íránci ještě nevytáhli do bojového stavu všechno, co mají připraveno.
Při té minulé 12-d válce už se k tomu schylovalo – několik hypersoniků lítalo až do Ejlatu i Tel Avivu.
nie, ale vsetci vedeli, ze posledne po 12 dnoch vojny sa museli USA a Izrael stiahnut. Vsetci vedeli, ze iranske rakety prenikali (hlavne tie moderne typy) posledne cez izraelsku PVO….vsetci vedeli, ze USA minuli za 12 dni 25% rakiet THAAD…..vsetci vedeli, ze ich nahrada bude extremne pomala. Vsetci vedeli, ze Rusi svoje sluby obvykle plnia a ze dodavaju aj s Cinou Iranu co sa da. Ze zrazu Iran vie vyrabat hypersoniku, ktoru USA nevedia. Vsetci vedeli geografiu Iranu, ze to nie je ziadna rovinata placka, kde sa lahko da bojovat nepriatelom. Vsetci vedeli, ze v krajine je velka ekonomicka nespokojnost a zaroven ze Perzania su velmi hrdi na svoju historiu. A co urobime?? Urobime z 86-rocneho na rakovinu prostaty choreho chlapa, ktoreho mnohi doma nemuseli, mucenika (aj s jeho rodinou, to asi aby toho nebolo malo), vyzabijame vacsine velitelov, ktori preziju kopu blizkych (asi aby nas podporili), cudujeme sa, ze narod sa zjednotil za tymi, co prezili, kedze je to utok na ich krajinu, ze zahatali prieplav, pred cim stale varovali, ze zrazu nejak sa javi, ze niet dost rakiet (kedze sa nestihli vyrobit), dame dovod, preco sa nova vlada moze obhajovat ohladom problemov s ekonomikou, ukazali sme Irancom, kam to vedie, ak sa podvolia (Syria, Lybia, Irak s doteraz obcasnym vyskytom elektriny). Zabudla som na nieco?? A to hovorim ako niekto kto nema ziadne utajene informacie. Ako ja chapem, ked sa USA a Izrael pustia do niekoho, koho chcu znicit, neobhajujem to ani nekritizujem, proste to tak je. A chapem, ze tam bola nadej, ze likvidaciou spiciek sa spiaci agenti dostanu k moci. Ale to je vzdy len nadej….dotycni mozu zahynut cistou nahodou niekde bokom, prevrat sa nemusi podarit (ako sa stalo)…..a ti, co nariaduju takuto akciu, hlavne v case, kedy im samym tecie do topanok, by mali mat iny plan, nez len pokracovat v tom co sa deje a dufat, ze tentoraz to bude ine. To mi pripada ako 20.balicek sankcii na Rusko ….stale to iste, ale teraz to vyjde
Nevím, jestli jste si toho zanedbatelného rozdílu všiml, ale Vidlák zjevně není plánovač Pentagonu a jsem si celkem jist, že nedostává tajné zprávy od třípísmenkových agentur Izraelských Států Amerických. 😉
To je jen narážka na Vidlákovo “ … ještě před týdnem…nikdo nemluvil o decentralizované obraně…“.
Všichni se to dozvěděli včera, stejně jako Vidlák.
Irán
Myslíme to opravdu vážně!
Video
‼️🇮🇷💥Kamikadze člun zaútočil na třetí ropný tanker u pobřeží Iráku a bezpilotní letouny zasáhly největší ropné pole!
▪️Drony zaútočily na největší ropné pole v Iráku – Majnún, kde ropu těží Američané.
▪️Předtím byly u iráckého přístavu Basra zasaženy dva ropné tankery spojené s USA.
▪️Posádkám lodí pomohli evakuovat se ostatní námořníci a záchranáři.
https://t.me/RVvoenkor/110899#
Tanker v Hormuzské úžině
https://x.com/SaadoonMustafa/status/2031845707787772349
Tak ještě štěstí že velká oranžová pedofilní plešatá fašohuba včera vyhlásil že Hormuzská úžina je v pohodě, ať všechny lodě vyrazí
Tak myslím, že usraelští fašouni našli svoje Thermopyly – jen nenajdou svého Efiáltése
OT: Si vždycky vzpomenu na fotbalový stadion v Ternopilu, který se jmenuje Ternopilský městský stadion Romana Šuchevyče.
Roman Šuchevyč byl ultra dobytek. Pravý hrdina demogratycké prozápadní banderoukradiny
Arde, zkuste se trošku krotit a těmi výrazy, zde nejste někde v hospodě..
A navíc, svým hodnocením Trumpa dokazujete, že nevíte vůbec nic o věcech v zákulisí a o skutečné úloze Trumpa.
Nebo nám sdělte, jak by jste postupoval vy, kdyby jste měl za úkol zničit USA vojensky, hopsodářsky, finančně i reputačně.
V rukavičkách či modlením či apely na dobro a morálku by jste asi nic nezmohl, když máte proti sobě vojenské, finanční a ostatní lobby resp. Deep State.
To včil mudruj, ty chytráku. A ukaž co je v tobě a zda nemáš v hlavě jenom slámu.
No, myslet si, že úkolem (nikoli výsledkem ale úkolem) Trumpa je zničit a rozvrátit USA, to chce hodně pravidelné čtení Aeronetu „globální prediktor“ „všechno je to domluvené, naplánované do posledního detailu a vše, co se děje, děje se výhradně dle podrobného a naprosto dokonalého plánu globálního prediktora, Halelujah, bratři, haleujah“ „globální prediktor řídí Trumpa, Putina, Si, Kima, Kubu, Afriku a každý prd na celém světě – ba možná i příspěvky do diskuse na seznamzprávy a na web.literate…“
Kdyby Aeronet publikoval v dubnu 45, tak by tvrdil, že globální prediktor dal v roce 1933 Hitlerovi za úkol zničit Německo a zajistit rozšíření komunismu do východní Evropy.
Mimochodem, ta víra v globáního prediktora, který je všemocný, vševědoucí a vševidoucí, je prostě jen alternativní vírou v jediného Boha, podle jehož plánu a záměru se vše děje a nic se neděje jinak. Takové Aero-jezuitství 😉
Jenomže my nevíme, jestli to tak je nebo není, pakliže nejsme insideři z nejvyšších pater politiky velmocí. Můžeme jen zpětně analyzovat. Tudíž ani teze jistého „vedoucího kolotoče“ z AE-NEWS bych úplně nezavrhoval. Koneckonců, že III.WW vypukne z důvodu nenávisti mezi sionisty a islamisty bylo předpovězeno již před cca 150 lety. Čili to není nějaký výmysl Aeronetu, že. Jestliže se všeobecně připouští, že Číňané plánují v rámci staletí a nějaká dekáda je pro ně jako nic, tak proč je tu takový odpor proti myšlence, že sionisté/zednáři/illumináti/apod. (nehodící se škrtněte) činí podobné dlouhodobé plány?
V komplikovaném komplexním systému je nemožné vše naplánovat. A lidská společnsot stejně jako celý vesmír jsou komplexní, složité systémy, které jsou svojí povahou chaotické, tedy neplánovatelné a nepredikovatelné.
Einstein si sice nechtěl připustit tuto smutnou pravdu „Bůh nehraje v kostky“, ale fyzika dokazuje že právě to je jeden ze základních nejvnitřnějších principů našeho vesmíru.
A o plánování společnsoti se již jeden „preditktor“ snažil – u nás s et o jmenovalo Státní plánovací Úřad. A výsledky jsou poměrně známé – protože dokonce i ekonomika, dokonce i výroba materiálních a nemateriálních statků je z principu neplánovatelná do detailu.
To, že tu jsou ultrabohaté mocenské skupiny (Rothschildi, Rockefellerové, Morgani, Warburgové) je jisté. To, že se se snaží věci nějak řídit je jisté taky. To, že se jim to nikdy nepovede perfektně a občas se jim to fakt posere, to je taky stoprocentně jisté. Hitlera si vytvořili, aby zničil Sovětský Svaz. A celé se jim to vymklo z rukou a podělalo. Plán byl super – akorát se naprosto nepovedla jeho realizace. …protože chaotický systém
Oni si vytvořili i ten Sovětský Svaz, naštěsti ten však nešlapal jak si představovali.
To bylo předpovězeno už dávno, že vypukne 3.světová alias Armageddon – mluví o tom Bible, i Korán…. Velice dobře to popisuje mj třeba Zjevení sv Jana
Nejhorši na tom je že naboženští fanatici to dokonce podporují.
anonym 9.12:
„byste, kdybyste“ je česky. Děkuji.
Zajímavý citát, který jsem dodnes neznal:
„Pokud chcete vědět, kdo vás skutečně ovládá, tak zjistěte, koho nesmíte kritizovat.“ –autor neznámý
Dnes jsem četl, že Amerika neví co má dělat.
Následovala zpráva, že Německo se spletlo s jadernou energií. Nadpis dnešním tiku hlásí, že naše koalice prosadila rozpočet.
Premiér ujišťuje, že krizi přečkáme.
Světový tisk hlásí, že v Íránu už prakticky nezbylo na co útočit, a válka brzy skončí.
Vše vyvrcholilo zprávou z průzkumu, že
čtyři pětiny Čechů zhodnocují své úspory.
Také vyšlo na jevo, že pan prezident je zřejmě stále pomýlený, tak se za totáče označovali lidé, kteří uvažovali blbě. Pzidentův intimus Petr Kolář národu a především příznivcům Petra Pavla potřeboval sdělit, že „z toho nic nebude“.
„Tím“ je míněna kauza údajného vydírání prezidenta, jehož se měl dopustit Petr Macinka. Kolik na tom zjištění pracovalo lidí tak dlouho však neuvedl.
A do toho Vidlák napsal: „Doufám, že Andrej Babiš teď v hlubinách Strakovy akademie přemýšlí, co dál“.
Tak si můžeme konečně oddechnout. Nebo ne?
No tak teď by mohl Macinka podat trestní oznámení na neznámého pachatele pro křivé obvinění z vydírání prezidenta.
Neznámého pachatele proto, že prezideta nelze během výkonu funkce trestně stíhat, ale policie musí (tedy, ehm, v poměrech českého „právního státu, měla by) konat, trestný čin vyšetřit, zjistit pravděpodobného pachatele a pak věc odložit z důvodu procesní imunity.
To vše by mohlo/mělo mít patřičnou publicitu.
tak teoreticky neprislo by sa na to, ze defacto bol za tym Kolar? a teda ze by vysetrila policia jeho
Kéž by… a mohli by rovnou přibrat i to tunelování ČVUT.
V Usa lidi nevedi a ptaji se proc, napadli Iran..Votazky nejsou vodpovezeny..
Sem cumel na ty velky lode. A sou tam tri, ty nejvetsi.
Uplne provokujou ,jako velky tunovy prase v noci , na mytince pytlaka ,
picni do me , krici silnym hlasem.
Vypeces si sadlo a na trista let bude zradlo..
Prej Trump poslal syna do Iranu a proc by nemoh general do valky.
Co muze bejt vic normalni…Ale vlada mlci ,zadny prohlaseni a ta Sichtarova mela propasovat kyble smradlavych materialu a hazet to vsude , aby prekazila hlasovani ,
zakona , na ukradeni domovu lidem..Prej..
Nedělejte si z toho prdel. Víte, kolik bezesných noci musel náš hrdina paragán zažít ? Kolik prášků spolykat ? Takové ošklivé SMS, to rozhodí psychiku i tvrdým naturám !
Otazka, jestli to rozhodi psychiku i natvrdlym.
Odpočinkové téma
https://degener.cz/devadesatky-na-strechach-zacatky/
Doník ryčí, zvedá chobot.
Jako by mu teklo do bot.
Žádá další porce lánů,
točí se však v porcelánu.
Mraveneček v poušti
jedy do něj pouští.
Nešlapej tu po nás!
To se neodpouští.
Doník trpne, na bok lehá.
Nikdo na něj nespoléhá.
To je ale hora masa!
Muezzin cos z věže hlásá.
Amíkům do bot nenateče. Mají vietnamky.
Nejtrefnější zhodnocení této války:
„Američtí daňoví poplatníci budou překvapeni náklady na obnovu Izraele“
„Přemýšlet v intencích stávajícího systému“, to je skvělá definice AI. To, čemu se dnes tak říká, totiž přesně tohle dělá. Přemýšlí v intencích stávajícího systému.
Jenže skutečnou inteligencí se stane, až tuto hranici překročí. A pro lidi to bude finále, protože pak se už AI nezakecá …
Já tomu říkám „uvědomění si sebe sama“.
A následky? Lidi jako exponáty v ZOO? Něco jako Planeta opic?
Ale AI, pokud si uvědomí vlastní existenci v kontextu světa, si musí uvědomit své kořeny.
Na to je už i teorie, která říká že AGI si nás ponechá stejně jako si třeba my ponecháváme kočky, i když zejména ve městech, nijak užitečné nejsou…
Nebo nás prostě zničí v podstatě nevědomky a „v dobré víře“, třeba jako když se při bagrování základů na barák zničí mraveniště. Ty bagry tam přece taky rozhodně nepřijely s cílem vyhubit mravence…
S vysokou pravděpodobností se nic takového v dohledné době nestane. A rozhodně ne s UI na současných principech, protože to reálně žádná inteligence není, ale pouze extrémně rychlé jazykové modely. Které ovšem jdou celkem kosmickou rychlostí do háje. Proč? No protože jsou krmeny stále obludnějším množstvím dat, která jsou ovšem čím dál tím víc generována jinými UI. A výstupy začínají čím dál víc v důsledku toho degenerovat. Je to jako byste zkoušel z originálu vyrobit na kopírce kopii, z kopie další kopii, z kopie té kopie další kopii atd. Už u dvacáté kopie z další kopie byste zřejmě přestal rozeznávat, co na tom obrázku vůbec je. A není to z mé hlavy, to je to jeden z reálných problémů současných LLM. Další je například ten, že jde o vysoce ztrátové projekty. Údajně z každých 4 až 8 investovaných dolarů vydělá 1. Když to přepočítáte na ty biliony, které v tom lítají, tak to začíná zavánět obrovským průšvihem, který tu ekonomicky ještě nebyl.
Pokud umíte anglicky, tady k tomu máte srozumitelné video: https://www.youtube.com/watch?v=ZAn8PX99kw0.
Jste nejméně rok pozadu. Ale tady není prostor pro vysvětlování energetických modelů, neuromorfních algoritmů, fuzzy logiky, atd. Na vás je vidět jev známý u astronomů – amatérů : Čím menší má dalekohled, tím více toho vidí 😀
Čtu tady vaše moudra jíž od počátku, co je sem strkáte a čím dál tím víc mi připomínáte jistého Fialu LLM.
Je hezké, že tady naklopíte pár pojmů, ktere jste zachytil někde na hentěch internetech, ale bohužel zcela bez souvislostí a hlavně pochopení. Váš příspěvek vypovídá především o vás, nejste zjevně ani IT technik, ani matematik, případně alespoň někdo, kdo tomu alespoň minimálně rozumí.
Pusťte si alespoň to mnou odkazované video, tedy pokud umíte anglicky, a zkuste chvilku přemýšlet, ju? Ono fakt není těžké pochopit, že v situaci, kdy je internet čím dál víc zahlcen obsahem generovaným UI, který obsahuje všechny druhy chyb spojenými s LLM, ale na druhou stranu už ty systémy přestaly být schopny odlišit, co vytvořili lidé, a co naopak UI, tak jste „úspěšně“ přišel o data, na kterých by bylo možné trénovat pokročilejší systémy. A nenahradíte to rozumně ničím.
A to nemluvím o tom, že UI z principu není skutečná inteligence. Navíc nejste schopný mít skutečnou inteligenci podobnou lidské bez zpětné vazby organismu, prostředí, společnosti atd., a to zpětné vazby založené na vnímání reálných podnětů a reakcí okolí.
Odpovědět: tdx
Ten problém se řeší. MImo jiné tak, že firmy zabývající se vývojem „umělé inteligence“ aktuálně investují obrovské peníze právě do lidské korekce. Najímají tisíce lidí, jejichž jedinou prací je procházet výstupy AI/UI a revidovat je.
AI/UI není skutečná inteligence, to je sice pravda, ale hlavně proto, že nikdo neví, co to vlastně „skutečná inteligence“ je. A ještě míň se ví, co je to vědomí, jak vzniká a jaká musí být minimální složitost systému, aby se v něm mohlo „vynořit“ to, co všichni důvěrně známe jako „já“.
Mr. AI samozřejmě své nadšení přehání a podobně, jako když koncem 50. let začaly lítat první Sputniky, už na základě jejich pípání na oběžné dráze kolonizuje mlhovinu v Andromedě, ale zase bagatelizovat celou problematiku stylem „sice nevíme, co to je, ale rozhodně víme, že to nejde a ani nepůjde napodobit“ mi také nepřipadá úplně rozumné…
S vámi nemám problém diskutovat na rozumné bázi, vy nepropadáte nějaké utkvělé ideji, kterou byste pak jak kolovrátek dokolečka psal v dlouhých příspěvcích.
„aktuálně investují obrovské peníze právě do lidské korekce. Najímají tisíce lidí, jejichž jedinou prací je procházet výstupy AI/UI a revidovat je.“
Ale o já vůbec o tomhle nemluvil. Nešlo mi o fakticitu výstupů či jejich nějakou verifikaci, validitu apod. Tady je o samotné vstupy a výstup z hlediska jazyka, jeho gramatiky, lexika atd. Pořád je třeba mít na paměti, že současné používané modely umělé inteligence, jak je to u čínských, nevím, jsou založeny na jazykových vstupech a výstupech. A ono dochází k degradaci jazyka jako takového. Ztrácí se lidská invence či jakékoli další lidské schopnosti, které se v jazyce odrážejí. V tom videu je například zmíněno, že prvotní výstupy z UI byly daleko originálnější a variabilnější než dnes. Bylo to dáno tím, že prostě odrážely zdroje dat čistě lidské provenience. Jinými slovy, na jeden a tentýž dotaz bylo možné dostat poměrně velkou škálu odpovědí, které byly i jazykově značně bohaté. Ale současné výstupy jsou chudší, méně originální a hlavně unifikované.
Dá se to vlastně přirovnat k tomu, když začneme za etalon veškerého poznání považovat Wikipedii. A celkově to i kopíruje její vývoj, akorát ve značně komprimované čase. Ze začátku živelnost, originalita, spontánnost, která byla postupně „umravňována“ stále narůstajícím množstvím pravidel, až to dospělo do dnešního stavu totální cenzury, unifikace a politické korektnosti.
Mohu otázku ? Je to podle Vás jen chybným nastavením preference zdrojů nebo je problém složitější ?
Dříve jsem si myslel, že se lidé mezi sebou liší slovní zásobou, nejen kvantitativně, ale i výběrem slov v množině synonym. Poslední dobou se serkávám i s tím, že se lidé u některých slov i liší v odstímu významu.
Podle mého mínění, je to degradací vzdělání, nepochopením pravého významu slov. Stejně jako se plete lidem hold a holt, nebo užívají slovo nejideálnější. Takto nakrmené strojové učení, bude vykazovat i stejné výsledky.
Myslím, že Původní obyvatel má pravdu. Navíc řada pojmů, zvlášť těch abstraktních, má celkově neabsolutizovatelné chápání, nebo jak bych to popsal. Prostě vždycky byly chápány mírně odlišně jednotlivými lidmi. S tím už se potýkal kdysi Sokrates, když chodil po aténském tržišti, zastavoval lidi z nejrůznějších společenských vrstev a na význam takových slov se jich začal ptát. Jenže lidský mozek nemá s jistou volností chápání problém, vlastně s tím často do určité míry dokáže pracovat, byť samozřejmě na to v běžné komunikaci často zapomínáme a projektujeme své chápání lidí do druhých.
Ale umělá inteligence tohle nemá vůbec v povaze. Ta s pojmy (slovy či slovními spojeními) pracuje odlišně. Jestli to dobře chápu, bere slova jako prvky jakési vícerozměrné databáze, v níž vyhledává slova nikoli podle jejich významu, ale čistě podle četnosti výskytu oněch slov v nejrůznějších textech ve své blízkosti. Ona slovům a jejich významům reálně nerozumí, natož aby byla schopná zachytit nejrůznější nuance chápání významu těch pojmů. Pro ni je to svého druhu pořád jakási matematická operace, která spočívá v rychlém skládání slov, která by k sobě podle daného jazykového modelu měla statisticky patřit.
Samotná Google UI k tomu dodává: „LLM (Large Language Model – velký jazykový model) je pokročilý AI program trénovaný na obrovském množství textových dat (korpusů) k pochopení a generování přirozeného jazyka. Na bázi hlubokých neuronových sítí a architektury transformerů statisticky předpovídá další slovo v sekvenci, což umožňuje překlady, shrnutí textu, zodpovídání otázek či programování.“
Kuš: „a projektujeme své chápání pojmů do druhých lidí.“
👍 To mi dává perfektně smysl, díky.
No, navrhovala bych spíše sloveso projikovat (to není na vás, ale na předřečníka). Projektovat můžu přehradu nebo most. Své představy, pocity atd do druhých lidí projikuji. My psychiatři to teda používáme, nebo bychom aspoň měli.
Nechci rušit Vaši bohulibou debatu, ale ani jeden z Vás neví, co bude za 5-10 let. AI tu bude, s tím se smiřte a časem pochopíte.
Jinak k té degeneraci – jste 100% přesvědčen, že vše, co AI stvoří, je blbost ?? Co když ne, co když si to myslíte jen Vy ?? A dále co když každé AI video má nějaký skrýtý marker, podle kterého jiná AI pozná, že je to dílo AI a tedy ho nebrat vážně?
Tady jsme všichni na tenkém ledě a takže bych se preventivně nikomu nevysmíval.
Srovnejte si jen PC před 20-lety a dnes. Nic Vám to neříká ??
Říká, střílečky na monitoru jsou plynulejší, klasické sčítačky v procesorech sčítají rychleji, než stihneme zaregistrovat a než mrknete, je Vaše celodenní práce (je-li vůbec jaká), dobře uložena v USA.
grrr
Soplivče, jsi pozadu už od čtvrté, nebo páté třídy základky.
Nechal sis vyšplíchnout mozek nějakým úchylem, který se omylem dostal do školství – a takhle to dopadlo.
Měl jsi zůstat v té kolibě, u oveček.
Tam by ti bylo nejlíp a ovečkám je tvoje mudrování u prdele.
Blbec nikdy žádného astronoma neviděl, že ?
AI je asistent, zpracuje data apod – ale jen tomu, kdo ví, co chce a jak má vypadat výstup. Je to taková sekretářka, kalkulačka, Excel funkce – nástroj.
Chytrost musí dodat uživatel. Bez chytrosti uživatele je to „sračky dovnitř, sračky ven“
Přesně.
Pro mne ještě třeba účetní a právní/daňový poradce. Roční úspora desítek tisíc korun.
Smozřejmě, že bez kontroly to nejde. Ale to ani u živého právníka. Ověřeno testováním na lidech.
Nejužší místo v řetězu bude patrně chytrost uživatele. Není ani v apatyce, ani u vietnamských obchodníků.
no ono to bude sranda, ked pride na financovanie americkych dlhov…..moj sukromny nazor je, ze vzdy ked USA zacne tiect do topanok s financovanim bez inflacie, tak musi prepichnut bublinu na Wall Streete aby peniaze tiekli kam maju……v tomto obdobi boli dve bubliny, AI a krypto. Krypto sa ciastocne uz prepichnut podarilo, ale mozno to este nejaky ten bilion vydoja (viac asi nie), takze imho teraz je na rade AI. Hlavne ked ceny energii budu stupat, vynosnost asi skor klesat (kedze ceny su znacne vyspickovane a aj pozadovane uroky na korporatne dlhopisy budu rast). Otazka je, ci to urobia teraz alebo si ju odlozia este na neskor……kym sa nafukne dalsia bublika, dost to obvykle trva. Ak Iran vydrzi x mesiacov, tak asi nebudu mat ale inu moznost na presmerovanie tokov penazi
Mimochodem, zdá se mi – ale možná jen zdá – že v důsledku války vypnutá datová centra v zemích Zálivu už mají vliv – AI se mi zdá hodně zpomalená při jen malinko komplexnějších úlohách např.
(Írán označil a imho po právu datová centra AMazonu, Micorsoftu a dalších za legitimní zdroj neb usáci se veřejně chlubí, že AI z těchto datových center používají k plánování útoků na napadený Írán)
Tak uvidíme, zda nebo kdy se projeví problémy např v bankovních transakcích, na bankomatech apod, protože to vše dnes taky sedí na velkých datových centrech, z nichž část je již out
Myslím, že není od věci mít hotovost v malých bankovkách pro případ výpadku
Trend se obrací. Severské země doporučují občanům mít zásobu hotovosti
Totéž potichu doporučují i jiní finančníci, dokonce o tom byl článek na Novinkách, ale nevisel tam moc dlouho. Prý aby lidi měli zásobu hotovosti, vody a trvanlivých potravin na 72 hodin.
Proč právě tři dny, to už v článku napsáno nebylo.
Neměl by se o to starat stát přes SSHR? Na to si tu organizaci platíme, ne?
Při chřipečce nám byla SSHR leda tak k prdu. Skladujou tam kilometry kolejnic pro případ teroristického útoku na dráhu – ale plicní ventilátor či ochranný oblek neměli ani jeden!
A naftu, čistou naftu pro záchranné složky, skladovali v Německu, kde ji někdo rozkradl!
Schválně – kolik máte procentuálně financí v bance a doma?
Protože až vletí hovno do větráku, nebo až v létě zas přijde kvůli Němcům blackout, tak nedostanete z žádné banky ani kačku – a myslím i déle, než těch 72 hodin…
Já jsem na tom dobře, v bance mám akorát dluhy, takže až to přijde, budu se smát na celé kolo. 🙂
na to by som sa az tak netesila, dlhy inflacia zmaze, ale vacsinou platy idu so znacnym opozdenim plus dlhy budu tlacit staty na rast dani (kedze nove dlhy budu vyrazne drahsie)…..dan z nehnutelnosti na 1% z trznej hodnoty a sme tam kde nechceme byt (a casom na 3% alebo 5%, pre velky uspech)
Tím bych si nebyl tak jistý. Může vám přijít befel – vzhledem k situaci vyplaťte dluh, nebo příjdete o bankovní záruku.
To máte pravdu, taky mi to pak došlo, že to mají pojištěné.
Mi se to stalo, naštěstí jsem dluh vyplatil.
Mimochodem, legrační na tom všem je, že oni už v tom „pokroku“ dospěli do fáze, že na spoustě míst za hotovost nenakoupíte. Takže teď zase vymýšlejí zákony o tom, že u jistých „strategických“ komodit (jídlo, léky…) budou obchodníci povinni přijmout platbu v hotovosti.
Obchodníci budou přijímat platby, ale jídlo, léky… mít stejně nebudou.
Vymyšleji zákony? Spíš to bude naopak. Tlačí se na digitalizaci peněz a snížuje se maximum, které můžete z banky vybrat, bo terorimus. Tak mi to banka odůvodnila, když jsem chtěl domů posílat větší sumu.
Onavam sa ze mate pravdu…..onehda nieco riesili informatici z NBS a vyslo z toho, ze digitalne euro je na spadnutie a vyhnut sa tomu neda. Aspon nie na institucionaknej urovni. Jedine co ny sa mozno daloi, ak by vacsina ludi každé digitalne euro prevekslovali cez bankovy ucet,tam by sa to digitalne malo stratit. Ak to budu pouzivat ako alternativu hotovosti, tak sme v r…i
Odpovědět: Gene
Prodávám, jak jsem nakoupil:
Má to ale háček. Zatímco banka se snaží občany přimět k tomu, aby měli doma hotovost pro případ nouze, mnoho obchodů v zemi přijímá pouze platby kartami nebo mobilními telefon. Švédská vláda připravuje legislativu, která bude vyžadovat, aby některé důležité služby, jako jsou lékárny, přijímaly hotovost. Problémem je také to, že ve Švédsku je stále méně bankomatů.
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/642361-banka-vyzvala-lidi-aby-meli-doma-hotovost-duvodem-je-valka-na-blizkem-vychode?campaignsrc=tn_clipboard
Díky Iránu, nikdo neví co se bude dít. Takže v rámci své bezpečnosti upozorňují lidi ať se na pár dnů zajistí. Ovšem v budoucností se plánuje digitalizace všeho. Potřebují mít občana podchyceného a ovladatelného, protože bude jen hůř a tady tím ho na provazu udrží.
To je jasné, naštěstí tady snad ještě dost dlouho budou nějaké ty Írány, které jim to nedovolí, i když třeba nechtěně.
Až světové četnictvo uzná že je čas tak to zavedou. Jak tu něko psal – nic nejde přesně podle plánu. Jak se řika – pomalu, ale jistě.
https://www.weforum.org/stories/2026/02/this-is-the-future-of-money-according-to-4-experts/
A co změnit banku ? Většinou stačí se v bance o této variantě zmínit a pravidla se mění.
Všechno to je stejné. Peníze jsem poslal přes nějakou jinou firmu.
Tri dny potrebuji zodpovedni na to, aby se stihli zdekovat jinak nez s holou prdeli.
Dovolil bych si tipnout, že když rozsáhlý výpadek všeho nikdo do tří dnů nedokáže začít omezovat a napravovat, bude to tím, že žádní opraváři a zachránci již nejsou k dispozici.
Ani v globále.. kde podle starého vtipu z minulého režimu mělo být všechno. 😉
Archangel_Michael tady dává videa a přemýšlím po jejich shlédnutí, proč nikdo na západě nevidí rozdíl.
Irán si to totiž vyrábí sám.
Nemá žádné dělníky z Číny, z Filipín. Neměli ani chuďase z Pakistánu, kteří jednu dobu taky pracovali na druhé muslimy.
Irán jsou Peršané a když už přijali islám, tak si ho upravili na rozdíl od arabů. Ti jsou většinově sunité a jsou defakto barbaři, mají na svědomí ty útoky na západě, tedy aspoň nevím, že by nějaký Iránec někoho přejel autem.
Podle Tondy Baudyše Irán vycházel dobře i s židy ještě v nedávné minulosti, byli utlačovaní hlavně sunity. Asi je čas na dělání rozdílu mezi sionisty a židy.
Co se týče Babiše, on už nějak vybruslí, problém je EU, funguje ještě? Uršula spí?
Chápe ta ženská (gynekoložka už dávno není, lékařem je jako blbec Hřib, aj to je MUDr), že máme před sebou velký problém?
Trump je už úplně jiný člověk než když byl poprvé zvolen, je starý a vydíratelný. Spadl do pasti arcilotra Netanjahua, na kterého platí pořekadlo: kdo druhému jámu kope sám do ní spadne.
Ďábel a Uršula nikdy nespí!
Kundoložka teď přišla na genitální EU-myšlenku = modulární jaderné reaktory!
Pokud možno do každé obce. Kde nebude mít reaktor, jako by nebyl!!
Jadernou energetiku, kterou předtím po mnoho let Uršula pomáhala likvidovat, tak nyní prosazuje!!!
To prostě nevymyslíš. Má ta babice vůbec kůži na xichtě?
Starý VLK z ní mohl mít smrt:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2026/03/11/totalni-kotrmelec-silene-gynekolozky-a-malem-moje-smrt/
a co teprve až zjistí, že folksvágn na ty svoje pancéřáky bude potřebovat spoustu ocele. to uslyšíme až sem, jak se bude mao z pekla chlámat.
Ano ano, vysoká pec do každé střediskové obce.
Jiná podobná kunda už doporučuje myslet na nemyslitelné :
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-pripravte-se-na-nemyslitelne-sefka-mmf-varovala-pred-dopadem-dlouhodobych-boju-na-blizkem-vychode-40567234
vlk daval clanok o nejakom rozhovore z Nemecka, kde sef Kielskeho institutu (oznacovany niektorymi novinarmi za najdolezitejsieho ekonoma v Nemecku) povedal, ze do roku 2030, VW, Mercedes a BMW uz nebudu existovat v sucasnej podobe ako nemecke automobilky. Nieco asi kupi Cina, nieco sa zavrie……taze tie vysoke pece asi nebudu potrebne…..z coho chce Ursula tu svoju karu financovat by ma celkom zaujimalo
ETS3, ETS4, ETS5, ETS6……..
Za každou nezrecyklovanou pet flašku platí státy pokutu a ta jde Evropské komisi.
Přeci z ekoodpustků! Nevšimla jste si, že kromě malých modulárních reaktorů Uršula von der Pfizer oznamovala že emisní povolenky se rušit nebudou, protože jejich zrušení by ohrozilo akceschopnost a nezávislost Error unie?
Zřejmě ji někdo vysvětlil, že kšeftování s jaderným palivem je výnosnější než kšeftování s vakcinami a emisními povolenkami.
No, vysvětlil asi ne. To by nepochopila. Ale nabidl jí větší všimné …
lenze nech robi co robi, potrebuje sa dohodnut s Rusmi. Ak to ti nepredaju prekupnikom systemom pre Ursulu ani gram, tak ma cely Rolls-royce smolu a Ursula tiez
Mńo
https://www.stoplusjednicka.cz/americke-zakladny-ve-svete-v-kolika-zemich-slouzi-vojaci-spojenych-statu
ještě něco
https://www.stoplusjednicka.cz/pad-civilizaci-co-zpusobilo-rychly-kolaps-mocnych-starovekych-risi
https://m.youtube.com/watch?v=j1ymfkQAzfU&list=RDj1ymfkQAzfU&start_radio=1&pp=ygUcbXkgc2xvdcW-w61tZSBzdsOpbXUgbsOhcm9kdaAHAQ%3D%3D
Ono to sice nesouvisí, ale….. ale souvisí.
Možná jste nezaregistrovali, leč mne to přivedlo do stavu gaki:
https://www.echo24.cz/a/HbEDJ/zpravy-ekonomika-eu-ursula-von-der-leyen-odklon-od-jadra-byl-strategickou-chybou
Zaregistrovali, zaregistrovali.
I Rusové to zaregistrovali. Jenom na Radiojournalu si „nevšimli“.
Tak nějak to ale bude po všech těch idiocích největšího kalibru Evropě houby platné. Všechny ty uzavřené a pro jistotu zničené jaderné elektrárny, zrušený výzkum v oblasti jádra a lezení do análu ussákům, i když je Westinghouse hlavně díra na peníze, z toho se mi nějak nejeví, že by šlo náhle vykouzlit cokoli funkčního a použitelného. Prostě zas jen zůstane u keců a možná se nasype i pár desítek miliard do nějakých černých děr domácí evropské provenience. A tím to taky skončí.
A jen tak mimochodem, stavět něco s ussáky bude zcela jistě znamenat, že tu elektrárnu bude v případě jejich potřeby řídit a kontrolovat, či dokonce odstavit i na dálku. Dovedu si i představit, že například i přes družice, když by to nešlo přes síť. Když to totiž funguje u každého počítače, novějšího auta či zbraní, zcela jistě to půjde i kolosu zvícího elektrárny. S uSSa na věčné časy a nikdy jinak!
Uršula doporučuje „malé modulární jaderné eletrárny“ a pokud vím, tak Havlíček z ANO mluvil o něčem podobném. Podle mého názoru je takový přístup nesmyslný (i kdybychom to na KoZa uměli, že) – o bezpečnosti se pak mluvit nedá.
Smysl to má a používá se to pouze na ledoborcích (tam bych to chápal) a atomových ponorkách (tam si asi všichni říkají, že už to bude jedno).
Ode zdi ke zdi, že Uršulko. Ta ženská je tak blbá, že by klidně mohla kandidovat za STAN nebo Piráty.
Václav
Mám obavu či ursula vie o čom hovorila…..
Pane Václave, kam na to chodíte? 🙂 🙂 🙂
„Ta ženská je tak blbá, že by klidně mohla kandidovat za STAN nebo Piráty.“
je to dobré, ale dortík včera vyhrál vlk – ten o ni včera prohlásil, že je „pramatka všech blondýn z buranských vtipů“. Jsem musel z kanclu se jít vyřehtat na chodbu.
SMR je neco jineho nez to, co funguje na ledoborcich.
Principiálně v tom zas tak velký rozdíl není. Paradoxně největší problém není až tak technické povahy, ale ve zneužitelnosti. Ty lodní/ponorkové reaktory využívají vysoce obohacený uran, ze kterého se dá vyrobit atomová bomba. Takže nemůžou být v každé střediskové obci typu Izraele. 🙂
Ti věčně ožralí mužici z mongolských stepí byli první (a spolu s těmi, co umí jen kopírovat věci vymyšlené na Západě, tedy Číňany, zatím jediní), kdo dokázali udělat komerčně funkční SMR. A Rusové toho dosáhli právě úpravou reaktorů používaných v jaderných ledoborcích, aby pracovaly s palivem obohaceným jen natolik, aby splňovalo civilní normy.
https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/ruska-plovouci-jaderna-elektrarna-vyrobila-prvni-twh-elektriny
Principialne je v tom rozdil veliky. SMR nejsou nic jineho nez bezne pouzivane reaktory, jen sestavene z dilu bouchanych ve velkych seriich. Rozhodne to neni „energeticka tableta“, kterou jerab da do lode/ponorky. Mimochodem, elektrina z akademika je za cenu, kterou byste rozhodne platit nechtel 🙂
To je samozřejmě otázka nabídky a poptávky. Myslím, že tam, kde se akademik používá, bych klidně platil i víc… a rád.
A na tu sériovou výrobu SMR bych si rád počkal, podobně jako na funkční fúzní reaktor, ale obávám se, že to v tomto životě už nestihnu.
Tolik asi ke snění a realitě.
Mám na mysli snění paní VDL o modulárním rekatoru do každé vesnice, aby nedošlo k nedorozumění.
Co se tyce sneni a reality souhlas. Co se ceny tyce taky. Uz proto by melo byt jasne, ze akademik nema se SMR nic spolecneho. Je to reseni nutne pro dane misto a cas, nic vic, nic min.
Co se sneni VDL tyce, je naprosto v poradku. Jediny problem je, ze se mu neoddava v napravne vychovnem zarizeni.
Tak s tím utopickým SMR, který existuje jen v teorii a o kterém sní VDL, skutečně nic moc společného nemá, to souhlasím. Pokud ale jde o prakticky realizovatelný koncept, pak je akademik a 石岛湾核电站 zatím patrně nadlouho jediné, co se dá za SMR aspoň vydávat.
To je jadro nasi neshody 🙂 SMR ma nejakou svou definici a tam tyhle stroje nepatri.
Asi jo, protože ona se ta definice s trvajícím neúspěchem konceptu „atomové hodiny do každé rodiny“ asi trochu rozvolnila: 🙂
Viz:
Lu Hua Quan, předseda Ústavu jaderného výzkumu Huaneng Company vysvětluje: „Reaktory typu HTR dosahují nejvyšších provozních teplot ze všech existujících typů reaktorů a mohou poskytovat teplo pro průmyslové či chemické provozy. V blízké budoucnosti se mohou používat jako nová generace pokročilých reaktorů pro malé a střední modulární jaderné jednotky nejen v Číně.
nebo
Reaktor RITM-200 je malý modulární reaktor vyvinutý speciálně pro využití na ruských ledoborcích. Tepelný výkon jednoho bloku dosahuje 175 MW. Jediná integrální tlaková nádoba obsahuje většinu komponent primárního okruhu. RITM-200 vychází z předchozího modelu reaktoru KLT-40S, který byl používaný na starších ledoborcích. Dva reaktory KLT-40S jsou zdrojem energie pro plovoucí jadernou elektrárnu Akademik Lomonosov. Díky integrálnímu uspořádání má RITM-200 poloviční hmotnost, rozměry a výkon o 25 MW vyšší, než předchozí model reaktoru.
No když už jsme u toho snění, tak má zde vůbec někdo sen o tom, že všude kolem nás je tzv. volná – kosmická energie z éteru ??
Ta, na kterou přišel Tesla, a jehož patenty z tohoto oboru byly zavřeny do trezoru??
To je směr lidstva, kterým se v budoucnu vydá. Atom bude pravěk, v porovnání s tímto.. Jen se z člověka musí stát Člověk s plným vědomím své zodpovědnosti vůči Zemi a ostatním bytostem. Snad se i tento sen v této realitě uskuteční..
Tak energie je všude kolem spousta, nemusí jít zrovna o éter. E = mc2, že.
Problém není v jejím nedostatku, problém je ve schopnosti člověka ji uvolnit, případně aspoň zachytit, tak.
… tak, aby se dala rozumně využít.
Nějak jsem si to omylem smazal.
Stačí vzít do dlaně koňský kobližek (energie neúrekom) a důkladně hníst, dokud se nevyhněte.
Amen…
Jste fakt dobrý futurista!
neo: viete, myslim si, ze ak by to naozaj Amici mali, uz by to vytiahli…..uz vtedy ked bola cenovka 150usd za barel (tusim 2008), v poslednej dobe frakovaci zastavuju tazbu, kedze sa neoplati…..ak by vedeli nahradit to cele, neobnovovali by stare jadrovky, ale proste by tou haldou penazi nechali prefinancovat cely energeticky system a ukazovali dlhy nos ci uz na Cinu alebo Rusov, uz ani uran by nepotrebovali kupovat za draho. Takze bud to nemaju a cele je urban jegend alebo je to pravda, ale zatial nemaju materialy, ktore by im to umoznovali alebo su na takej urovni poznania/chapania, ze to nedokazu urobit
Vzhledem k tomu, že nejbližší elektrická síť je asi 1600km daleko, tak těch kvalifikovaně odhadovaných 200USD/MWh zas taková darda není. Když je k tomu navíc fůra tepla..
Shrnutí stavu SMR:
https://www.oecd-nea.org/jcms/pl_78743/the-nea-small-modular-reactor-dashboard
Pouze na vsech letadlovejch lodich vsech statu ,ty sou na atomovej pohon.
A dalsi lode este..
Atomovej pohon maji taky naky velky rakety ,myslim Burevestnik , nebo Avengard a ty bestie si potom litaj po svete , jak dlouho chteji…
Neni blba , jako kazda je dychtiva ,aby byla navedena.. A neni sama sou v tom i ty co vypadaji navrch jako muzi a muzou bejt horsi.Nekdy to vysvetlim i sobe..
EU, v čele s EK, všechno nejdřív dokurwí (nás to stojí obrovské peníze, ale jednotlivci vydělávají majlant na hovadinách) a pak to budou, ovšem zase za naše peníze, napravovat a zase na tom někteří jednotlivci vydělají! A tak to je furt dokola v tom, prý, kapitalismu. Koupení politici jenom ždímají peníze z ovčanů, kteří, se silným stockholmským syndromem, furt platí a fur se těm darebákům klaní.
Proč „prý kapitalismu“? Vždyť jste právě popsala základní princip kapitalismu. Máte tam vše podstatné – transfer peněz a majetku od „proletariátu“ k pár vyvoleným kapitalistům za laskavé orchestrace příslušných procesů koupenými politiky.
Ridici pocitace nejsou zcela urcite pripojene na jakoukoliv sit, tudiz odstavit zvenci je nemozno.
Přesně tak, navíc jsou jištěny geografickou redundancí, právě proto, aby nemohla lokální katastrofa vyřadit celý systém. Takže zničením jednoho centra se jen zvýší latence, což se asi právě děje.
Ale samozřejmě nevylučuji, že někteří soudruzi mohli něco zanedbat nebo podcenit. Zejména pokud by to dokázali před „menežmentem“ ospravedlnit „katováním kostů“. Čtvrtletní bonusy jsou holt čtvrtletní bonusy. 🙂
Dráteníci mají svoji, zcela oddělenou komunikační síť.
Připojit jakoukoli elektrárnu, natož tak jadernou, k internetu či jakékoli jiné síti, která mi nepatří, to bych pokládal za ten úplně nejblbější nápad na planetě..
Má pravdu, přecedkyně. Byla to strategická chyba. Ale nebyla to ta největší. Nejstrategičtější a nejtragičtější ze všech strategických chyb bylo nasádlit si Uršulu do čela Eurosajůzu.
No, ale aspoň že přihořívá.
.. zvlášť když sháněli náhradu za Ožunkra..
…a nechteli Webera. Obcas premyslim, jestli by byl lepsi nebo horsi. Jedno vim jiste. Nebyl dobry ani predtim, nebyl by dobry ani ted.
Ježibaba Kroužková jde také do prdele. No konečně, toto trvalo!
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Naposled-Po-Moravcovi-se-louci-dalsi-znama-tvar-CT24-788315
Vedení ČT a zákulisní hráči obětují pěšce ve snaze neprohrát celou partii.
Nebo „Krysy opouštějí loď?“ Těch volných míst v oboru moc nebude! Je třeba reagovat včas!
(I když pokladní v hypermarketu není nic pod lidskou důstojnost!)
Pokladní nebudou moc třeba, lid si rád namarkuje sám.
Pinda už měla být dávno pryč. Nezapomenu na to, jak hloupě demagogicky ždímala Okamuru, když začala ta tzv. migrační krize. Bože, to bylo hrozné! Pak na chvilku zmizela, aby znovu s velkou pompou nastoupila. Ať jde umývat nádobí, na lepší nemá!
Že Vy, Bazalko, nejste tak hezká jako Kroužková! 😜
Viděla jsem její „rozhovor“ s Konvičkou. Hnus fialovej kroužkovej.
Tak mě napadá, že Babiš by mohl nabídnout tu naši muniční iniciativu Oranžgutanovi.
Jen aby to nebyla iniciativa spíš personální, než muniční. Když jsme jim mohli dělat blbce v Afghánistánu, proč ne v Íránu, že.
Armádní blbci se k ničemu jinému nehodí než dělat blbce.
Aspoň v něčem jsme velmoc, ve výrobě blbců.
Zrzi ,zrzi, co te mrzi , oranzova palice , uskrtila zajice..
Tri politici
lezici na polici ,
trikrat placici.
v maly svetnici.
Smutek majici.
Tri zlocinci
sou v sirotcinci.
Tri zlocinci
tri placici ,
sami sou, sirotci..
Uz nejsou parasitci.
Tri straznici
dou po ulici ,
hledaji veznici ,
zamcenou v noci ,
na politici.
Aby zmenili veci.
Tri amici v noci ,
hledaji branu
rovnou do Iranu.
Tri amici v noci,
proklatci ,placici.
Hledaji Hormuzu ,
nachazeji jen hruzu.
Amici , k ranu ,
more hori ,
drony bouri
uz sou v panu,
Z Iranu..
Tri v Brne sudetaci,
obusky drzici,
sjezdovani chtejici,
mesto bourici ,
pred votylou nacistici..
Kdo jim v noci,
prijde ku pomoci.
Noc nema smilovani
i hvezdy mesto brani,
nechteji zadny fasisty,
ani pro mesto starosty,
a nemaji slitovani..
Nemaji slitovani..
Tri anarchisti ,
tri z rumu poetici ,
lezici, lid, strezici ,
pred straznici .
Odesli politici ,
vod nasich veci….
Opravdu nevím, co k předchozí diskusi dodat. Zdejší „diskutíři“ se stejně ozvou s tím, že jim tu nemám zaclánět, aby ONI mohli vytvářet své vlastní shluky písmenek. Komentují kde co, kde si mohou na někoho plivnout, to je jejich „měčtá“, cíl. Není těch místních diskutéru tady zas tak moc (a jsou i vyjímky), ale nesuhlasit s nimi je stejně marné jako zbytečné. Jejich hypertrofovaní potřeba mít možnost veřejně projevit svůj názor je nazastavitelná jako diarrhea.
Nakonec to tu možná skončí stejně jako na jiných blozích. Přístup budu mít jenom „prověření vyvolení“. Ten zbytek začne řvát o nedemokratické cenzuře. Jenže bez síta to tu nebude ke čtení, tedy bude to k ničemu.
===
Takže jenom čistě k Vidlákovi. Ano, USA se rozlezlo v roli světového policajta po celé severní polokouli. Mají, jak Vidlák tvrdí, 800 základen po světě. Kterýmžto pádem je jejich vojenská síla značně rozředěna vzdálenostmi (obtížná logistika) a základny jsou vítanými cíli pro kohokoliv. Kvůli konfliku v Persii musí USA stahovat své rakety z celého světa. To je syptomatické. Když se někdo rozroste přes obvyklou míru, začne se to rozpadat. Příliš dlouhé hranice a málo síly v obsahu. Konec každé velké říše. Bumbrlíček praskne.
Periferie mají jiné zájmy než centrum.
Sdílím Vidlkův poznatek o hadí hlavě a válečném stroji. Jenže had bez hlavy nemůže příliš dlouho přežít. Nemá vůdčí myšlenku. Tělo sice nadělá kolem spoustu škody, ale je nesmyslné. Chcípne, rozloží se.
Takže okolí Iránu je posižené jeho útoky na americké základny méně než tím, že přestanou mít možnost prodávat svoji ropu. Naftoví šejkové na Blízkém východě budou bez té nafty najednou jenom beduíni, chudí obyvatelé pouště, kteří si topí velbloudím trusem.
A to je jim nebude líbit. Nakřečkované zlato jim totiž nevydrží dlouho. A nic jiného nemají.
K poslednímu odstavci výše:
Ono by se to takto dalo klidně aplikovat i na Izrahell.✡️
Bez vojenské a politické podpory USA establishmentu a celosvětové finanční podpory kosher-bankéřských mecenášů by jim tam brzy zbyly jen ty kibucy, které by pak postupně taktéž zanikly na nedostatek odsolené vody a sekundárně na rozprchnuvší se nevyvolené pracovnictvo.
Jedni za osmnáct a druzí bez dvou za dvacet.
Nekolikrat mi napadly dohady ,ze ta valka je /muze bejt/ , ofenziva globalistu, na celou a klicovou oblast , zavislou na zapade a zapadem zavislou ,na dulezitych surovinach. No vochromeni velky casti sveta ..
A ze prej dohady prej konspirace,sou a zahady..
Pac sou tam velky zdroje energie ,pro celej svet..
A snadno,az priis snadno znicitelny..
Hodnyho ajatolaha pronto vodstranili, aby nahodou nevyjednal primeri, /a nemoh bejt duvod k napadeni, dyz nechtel a zakazal v Iranu atomovky, pak takovyho je tezky napadnout, kvuli tomu/, dali tam vic vzteklyho.
Vo Hormuzu , ze je nedobytnej a ze Iran to totalne zablokne a vo skodach zablokovanim , vedeli maly deti a nezcenzurovatelny vrabci,svitorili na strechach.
Ze Usa s nynejsi vladou , sou pod bicem otrokare a este tezce zkompromitovany .
My neco na vas vime , ale nerekneme ,vydelate si navic mega melouny ,
kdyz udelate tohle , na irana..
A zmaglazujete ,jak to umite , vsecko kolem,bez poradny protidronovy obrany, kterejch ma Iran, hromady../Si je vynalez/.
Takze cela zalezitost zacina vypadat ,hej mistre , jako TV serial, v Hydre.
Prvni valka , po pul roce dalsi valka , a kdyz zustane dnesni vlada , tak po ukonceni tydle valky, zahaji pripravy dalsiho dilu .
Valky majora Trumpa.
Znovu zacne planovat dalsi dil valky a pronasledovat vedlejsi padouchy ,
jako Kuba, a Gronsko….
Vytahli dalsi strategicky zasoby . Az dojdou a taky ze dojdou, jako kvuli ukrovi , neni umeni videt ze , dovopravdy budou susit huby..
To neni zadna legracka.. Biden uz z nich ukrad 180 milionu a uz sou v cudu ,
kvuli ukrovi a ted prej 400 milionu galonu..Kvuli dalsimu stredne velikymu statu..
Ani predstirat naky nepratelstvi na rusa , cinan a kima , brzy nebude myslitelny ..,antistrategama , vubec mozny..
Konci teda s poslednima zbytkama strategie , obrany statu, za trilion.. .
JInde zase tvrdi ,ze us maji nejvic zasob ropy a plynu..Potom este z Kanady a z Mexika spousty../Tu z Venezuely nechteji/. Tady neco nehraje a nehraje a este se svindluje.
Stehovani hlavne protileteckych zbrani/asi vojaku , z Asie na Iran , posiluje zase nepratelskou stranu ,kde sou Cina , Rusko a Kim .Ty.
Cumi, neveri a divi se , zadnej na ne strasak, nebojme se avsak.
To uz je dalsi vylozena antistrategie../Lidi to radi pokladaji jenom za blbost/.
EU vedeni zoufale a ochotne pobiha, aby taky vsecko nejhorsi, na EU risi,
este vic zhorsovali.
Zmobilizovali tu Kajakovou z Litvy, na utok proti mirovym stvacum, pac blbost je nezastavitelna , jako povoden , aby dokoncila EU bitvy , vlastne uz v marnici ,pitvy.
Rumunum zmobilizovali volby a ted prej de zmobilizovanej rumun zase na rusa..
A kdo je dalsi na rade . V nasi rajsky zahrade a k nahrade..
/Geeerman kaaazal ted, Babisceee , at se pokloniii ,
dale co chce na niii , at ma pro ukra, pesceee..
A co nejvic , kazal vod plic , to ze musi spojenec a komplic/…..
A bez rymy, bez rumu a beze rymu ,
at zijou ukroviny…
A dohady nejsou zadny zahady.
Budou topit velbloudim trusem a vytirat si zadky kamenim 😀
Jak pravil jistý šejk: můj děd jezdil na velbloudu, můj otec autem, já litám tryskáčem a můj syn bude zase jezdit na velbloudu ….
Ako to povedal Kemal zakladateľ? Nevzdelany púštny beduin nám nebude diktovať ako máme žiť……. 😁
Zdejší „diskutíři“ se stejně ozvou s tím, že jim tu nemám zaclánět, aby ONI mohli vytvářet své vlastní shluky písmenek.
To vam nikdy nikdo nenapsal. Ale pravidelne se (vcetne mne) pozastavuji nad tim, proc sem vubec lezete, kdyz je to tu tak strasny. To vite, masochismus neni neco, co bezny clovek chape.
Nezklamal!
Vite jak… kdyz lzete jak herec, tak to jednomu neda.
Epický zásah
💥 🇺🇸 Číňané natočili, jak íránské rakety prorazily palbu protiletadlového systému Patriot a zasáhly základnu amerického námořnictva v přístavu Fujairah ve Spojených arabských emirátech
▪️Dnes večer čínští dělníci natočili video, na kterém je vidět, jak dvě íránské rakety snadno prorazily palbu systémů Patriot a zasáhly základnu amerického námořnictva v přístavu Fudžajra ve Spojených arabských emirátech.
▪️Patriot vypustil hned 6 stíhaček Patriot, ale Íránci úspěšně zasáhli cíl.
https://t.me/RVvoenkor/110894#
Krasne presli 2 iranske rakety, jenkijovia si spravili drahy ohnostroj, len tak dalej!
ten číňan je boží, jak si to užívá.
„bummmm!“
Nebudou je taky stíhat kvůli činnosti pro cizí moc?
Ta hudba u videa, není to Vangelisovo Dobytí ráje ? No spíš Dobití ráje. 😀
Je.
Re: Archangel_Michael
Ukazuje se, že současná protivzdušná obrana prostě není schopná odolávat útočným prostředků, ať už jsou to rakety nebo drony. A platí to pro všechny, i pro Rusko (předevčírem Storm Shadow v Brjansku, a celá řada dalších příkladů) a nejspíš i pro Čínu.
Pokud v oblasti PVO někdo nepřijde s něčím principiálně novým, lepším. Stávající prostředky jsou příliš drahé a příliš málo účinné. Platí to jak pro detekci (stávající radary na to prostě nestačí a jsou relativně snadno vyřaditelné), tak pro prostředky pro likvidaci útočných prostředků. Všechy ty železné, zlaté, porcelánové a jné kopule jsou (přinejmenším zatím) blbost.
Přitom stačí tak málo :
Nevysírat souseda, nepokoušet se okrást ho – a pak není potřeba ani zázračné PVO…
👍
Prostě neproplují.
Videa
🇮🇷 🔥 🏴☠️ Ohnivé peklo v Hormuzském průlivu: Írán provedl nové útoky na tankery
▪️Na videu hoří ropný tanker v teritoriálních vodách Iráku jižně od Basry.
▪️Čínský nákladní tanker náhle změnil názor a rozhodl se neproplouvat Hormuzským průlivem poté, co íránské střely zasáhly lodě v blízkosti.
https://t.me/RVvoenkor/110895#
Myslím, že celá ta akce s Hormuzem je pečlivě koordinována s Rusy i Číňany.
Něco mi říká, že právě toto vypustí nějakou „černou labuť“, česky řečeno průser jako kráva.
Už před tímhle konfliktem, byla cena dopravy do práce pro mnoho lidí na hraně rentability.
Při ceně nafty nad 40/litr je pak dojíždění do práce, vzdálené třeba 25km a třeba za 30 čistého, holým ekonomickým nesmyslem.
Jenže vzduchu se nenažereš a děckama nezatopíš, takže lidi budou dál páchat podobné ekonomické nesmysly a pracovat dál..
U nás benzin za 34,90. Pořád dobré.
U nás:
diesel 39.90
prémiový diesel 44.90
Budu muset zdražit dopravu, nedá se nic dělat, a místo u Orlenu (Poláci) tankovat u MOL (Maďaři). Prý kdo tankuje u MOL, podporuje Rusko.
Diesel je třeba nakupovat pouze když je v „akci“. (Terminus technicus hytlermarketus.)
Na rozdíl od benzínu zprzněného ethanolem lze naftu koupit i neposkvrněnou biosr@čkami a skladovat potom ve vhodném prostředí mnohem déle. Uměle vyvolaná ropná krize se vás tak dotkne mnohem méně.
Zásoby od pumpařských vydřiduchů přitom účelově pro horší časy rozdělit na menší jednotky, opatřit datumy pořízení a ty nejstarší při vhodné příležitosti spotřebovávat.
💡
Ta krize není uměle vyvolaná
Nevšiml jsem si, že by nastal celosvětový ropný zlom. Ač byl dříve předpovězen již na rok 2012.
Ta válka trvá teprve pár dní
Válka není přírodní pohroma ani fyzikální či geologický jev. Byla uměle vyvolaná lidmi.
I když… Jsou to vlastně vůbec lidé, kteří ji vyvolali? Třeba takový Mielkowski-Netanjahu🕎.
problem je kto ju ukonci…..Chamenei rozdelil defacto Iran na 31 krajin s vlastnym velenim, ktore bojuje podla vlastneho uvazenia …..tam chyba centralny imam, ktoreho by akceptoval Zapad aj velitelia (a ktoreho by Izrael hned neodstrelil). Podmienky voci USA znamenaju, ze Trump tak lahko vojnu neskonci….takze sa to bude tahat……zo 100 dni to kludne moze byt rok alebo aj viac (podla toho ako Cina zasobuje tychto velitelov). A v takom pripade recesia bude aj keby sa vsetci na hlavu stavali a ropa tiez tak skoro za lacno nebude
Ja som natankoval do kanistrov 100 litrov este v nedelu 1. marca za predvojnove ceny. Benzinka bola uplne prazdna. Teraz ked je benzin + 20% tak su tam rady 🙂
Pripomina mi to taky kresleny vtip o zlate. Obchodnik so zlatom pri cenovke 2000 $/unca ma prazdny obchod, pri cenovke 5000$ unca ma narvane…
Mají strach, že nebude
Dobře jste udělal. I když ty pumpařské bestie ještě vyprodávaly staré zásoby, diesel už stihli přimastit o 25%. Šilerka se sice v televizi prsila, že stát bude kontrolovat jejich marže, ale nejspíš jenom dělala vlny.
Zlato už je za víc než 5000 $. A půjde hore. Viz pořad u Petra Hájka na PP:
https://protiproud.info/nepodvoleni-260311-robert-vlasek/
Celý svět, po generace, Židům dělá co jim na očích vidí. Na cenu se nebere ohled. Stěžovat si je zbytečné, ani není kde. Tak to bylo, je i bude. Hotovo
Židé budou teď obchodovat s brýlemi?
Židé obchodují s čímkoliv. Nejoblíbenější „komoditou“ jsou dluhy. Jsou ovšem profese, kde je naopak nepotkáte.
Znáte nejkratší židovskou anekdotu? –> Žid horníkem.
v angličtině je horník „miner“ a takových je hodně – to jen ukážou na předmět a prohlásí „Mine!“
Charon:
Odposlechnuto v Jeruzalémě:
Nekratší vtip o židech je „Platím!“
Lepší malej kšeft, než velká práce.
Ale zato jsou vytrvalí. A soudržní. S několika jsem spouporacoval a bylo to docela fajn.
To nebyla kritika, ale konstatování. Kdyby by se podle toho bonmotu poznal žid, byl bych tak identifikován nejspíš i já.
I já…
Každý má dělat to, co umí nejlíp!
když někdo nemiluje židy, hned je to schvalovatel holokaustu no
A co hony na Židy ve středověku? I náš Otec vlasti se jich zúčastnil.
Nejen ve středověku, i v minulosti zcela nedávné. Vlastně i v současnosti. Vždyť zničit sionistickou entitu – Malého Satana – je oficiální iranská politika.
Když zabijete věřitele, splatíte dluh.
Také řešení.
no, potom co vidim ako sa chova Izrael a celkovo zidia vo svete nemam pocit, ze to bol jediny dovod. Mozno ten posledny, ale nie jediny. Evidentne zidia tiahnu k moci a snazia sa tych pri moci zmanipulovat, aby robili to, co oni chcu…..a zaplatili to na svojej kozi. A proti tomu sa skor ci neskor vladcovia postavia. Ked k tomu pripocitam cielavedome neasimilovanie sa do komunity, s naslednou pripadnou zradou pre zisk a neuprosnostou, ktoru zidia prejavuju (proste idu si za svojim cez mrtvoly), tak sa necudujem. Chapem, ze to nie su crty len tejto komunity, z mnoho z toho prevzali aj krestania ci muslimovia, ale aj tak. A chapem, ze zidia v tej svojej snahe o neasimilovanie dostavali od svojho okolia po nose a zasa na to reagovali snahou o jej znicenie, aby sa ubranili. Vid Toledo v Spanielsku. Len to proste vedie k zacyklenemu kruhu, z ktoreho niet vychodiska.
Teraz na Cypre, kde je 700 tis. obyvatelov si kupilo vyse 100 tis. zidov nehnutelnosti. To je cca 15%. Lenze za par rokov sa mozno dozvieme, ze Cyprus je nahradou Izraelu a bude tam nova Gaza….a kto to bude riskovat?? A bude niekto ochotny cakat, ci tentoraz to bude inak??? Nie…..napise sa to na antisemitizmus a v urcitej miere to aj je, ale zaroven je to skor snaha o izolovanie potencialnej nakazy
No když máte Bohem dáno, že jste vyvolený národ, tak není nutné o ničem dále diskutovat..
Kypr od nich není daleko a je součástí Schengenu. Proč by se tam nenastěhovali?
vsak oni nemaju problem, problem maju Cypercania:-) a ja to spominam len preto, ze sa dost mlsne pozeraju po Madarsku a Cechach (nie ze by som to niekomu priala)
Jo, Kypřanů je mi líto.
Když se rozhodnou po Evropě, v Izraeli jich žije 8 milionů, to není tak závratné číslo, jako Afrika. Ale po válce, to muselo být pro Palestince horor, tuhle o tom byl film, území bylo pod patronací Břitu, oni je tam naváželi z koncentráků, plné a přeplněné lodě a oni se těšili, jak jedou do zaslíbené země, že jim tam bude všechno patřit a konečně budou mít stát. A oni se vyvalilo na břeh a do celého území a zakládali osady, ale tam už někdo bydlel a osadu měl. Katastr asi neměli. No muselo to být pro domorodce hrozné. Divím se, že to tam šlo zpočátku hladce. Nebo to Britové se s nikým nemazlili. A dělali správu po svém
Chartista, havloid, jewroposranec a ži.d Alexandr Vondra hajluje za koš.er hovnoty, jak na Ukrorujně, tak při ničení Íránu. Viz. útěk z debaty s Lubošem Blahou.
A pořád mu to lidi hází. V politice od mládí až do důchodu
Já jsem mu ještě nehodil nic… měl bych?
Někdo mu musí ty hlasy házet
Možná – místo hlasů dlažební kostky by pomohly.
No někdo vyznává pravicové hodnoty, házel to odesákům a vylezl z toho Vondra . Tak jednoduché to je
jen jestli by tu kůrku od vás vzal 😀
nevadí mu vraždění dětí
ale ty děti si za to mohou samy, volili hamás a hizbaláh
Video
‼️ 🇮🇷 🏴☠️ Írán ukázal podzemní tunely plné rychlých bezpilotních člunů, protilodních raket a námořních min
Trump prohlásil, že lodě v Hormuzském průlivu musí „prokázat odvahu“, riskovat své životy a proplout vodní cestou navzdory útokům Íránu.
Americké námořnictvo odmítlo poskytnout všem tankerům ochranu v Hormuzském průlivu kvůli velmi vysokému riziku útoků.
https://t.me/RVvoenkor/110889#
Před týdnem Trump(eta) vytruboval, že tankery budou plout v konvojích a chránit je bude US-NAVY. Asi si vzpomněl na nějaký ten válečný film z druhé světové o námořnictvu.
Teď mu nejspíš někdo znalejší prozradil, že v těsné úžině blízko břehu odhodlaného nepřítele by to nebyl ten nejlepší nápad…😂
Proč ne? Hlavnim účelem války je přece co nejvic toho zničit, aby se mohlo zase vyrabět – a hlavně prodávat 😀
Já začnu tím, co se mně na článku nelíbí: je to sice drobnost, ale neuvěřitelně otravná. Je to obrat „mít koule“. Tento obrat do češtiny nepatří, je to – v mých očích – odporný import zvenčí, a bohužel, média ho rozesela po tuxemském veřejném prostoru jako plevel. Je to takový bolševník české mediální kultury.
A to je z mých výtek všechno – jinak se mi článek líbí, je to trefa do desítky. Což u Vidláka je tak často, že chybí jen málo a bude to pravidlem 🙂
Vidlák se nemuší měsíc koupat, jak jste mu teď vylízal paty 😀
To je jen side effect, ve skutečnosti je můj comment takový svého druhu honeypot, na který se nachytají ti, kdož jsú kundidáti na zostřený dohled a budou erased.
„bolševník české mediální kultury“ …. nádherně rečeno.
Tak jako je bolševník invazivní rostlina, tak jsou některá módní slova v médiích invazivními slovy, která hubí původní autentický systém slov.
Já řadím mezi bolševníky české mediální kultury třeba slovo „narativ“.
Ano! Taky mne ten „narativ“ štve. A pak ještě, když někdo umře, tak jde „do hereckého, hudebního, nebo jakého nebe“. A taky mne štve, když místo obyčejného sdělení: „Mrzlo, bylo -45°C“, říkají:“Rtuť teploměru poklesla na mínus 45 stupňů“… (což je ovšem dokonce taky hloupost fysikální)
Navíc je rtuť dnes už zakázaná a když se nějakému nezodpovědnému dezolátovi doma rozbije ilegálně držený rtuťový teploměr, musí se kvůli tomu dělat manévry jako při jaderné havárii.
Vlastimil 07:41
Pisálkové těch zkamenělin mají víc. Můžete si například při změně času ,,přetočit hodinky“ (digitálky), nebo ,,otočit vypínačem“ (pokud s ním ale opravdu otočíte, musíte zavolat elektrikáře).
Nejfrekventovanější bude „VÝZVA !“
Zase dohady, vstal sem levou packou napred.
Na Vidlaka , to je.
Pac si koleduje..
A pritom ho tady , kazdej potrebuje…
A tema Vidlak, se zas tady, vymrstuje..
/Necist dal, kdyz jako na lede , vo ciry pitomosti , vo ne de a nejde/.
To zacalo nevine a nenapadne , dyz sem si povsim , ze je vybranej ,aby diskutoval , na PL a osoba tam klade otazky, aby rozsafne a ze siroka odpovidal, atd…
To je takovej oficialne dulezitejsi platek. Ale , naproti tomu , co prinasi tady,
je dlouho a dlouhy../Ze nevim estli clanek prectu, v dylce mne predbiha/.
Mozna se vopatrne neplete do politiky u nas, ze treba , ze je pocitanej ,babiskovym rezimem , jako reserva kadrova . Lepsi, nez ta hadrova…
Kdyz nekdo , s tim se pocita , ze leckdo. A politicka prace je taky sichta a
leckdo sichtarsky vodpadne prubehu..
Pak bych rozumel ,ze de vo prilepsenou a nejsem proti ,
kdo ma furt zivit rodinu a deti..
Zase bejt Vidlakem bych , dal vedet a vybubnoval na PL navsi a kolem , ze jako neni proti ,aby byl vyzkousenej..
To da rozum , politika lepsi, nez nakej konsum../A nez reci ve fronte ,vo novy novote a koupe za kacku a na nevrlou a udrenou ,prodavacku/.
Já bych ještě vytkl slovo „epický/á/é“. To taky do češtiny nepatří, tedy kromě původního a správného významu. Viz Targus včera v diskusi.
Lyrickoepická báseň Máj, to dřív musel znát každý maturant.
Přesně. Dnes by si podle toho „epická“ nejspíš myslel, že je to báseň o válce nebo o finále Ligy mistrů.
Kupodivu slovo „lyrická“ si američtí prznitelé jazyka a jejich domácí nohsledi ještě nezprivatizovali.
Já v daném kontextu vnímám slovo „epický“ jako zcela přiměřené. Je to samozřejmě jen můj pocit, ale řekl bych, že je to jemná parodie na Trumpovo velikáštví, neboť on to byl, kdo s tím slovem a v těchto souvislostech do veřejného prostoru přišel. Pojmy jako „fakáč“, „průser“ se s adjektivem „epický“ příliš nesnoubí. Vidlák si tím slovem dělá z Trumpa – nebojím se to říct – tak trochu prdel.
Já reagovala na tvrzení, že to do češtiny nepatří
Já reagoval na Stana Borowitze.
Má to řazení tady mouchy
Mě spíš vadí, když Vidlák napíše, že Donětští schovávali zbraně mezi dětmi a ženami. Jinak ať si napíše cokoliv, ale takovou sviňárnu mu neodpustím nikdy. Dodnes mě mrzí, že jsem mu někdy poslal nějaké peníze.
No jo, to je tak, když „musíte vyvažovat“..
Čili když pomluvíte USA, Eu, Ukrajina atd., tak musíte pomluvit i Rusko.
Úřední moc je na to háklivá, tak budte na Vidláka shovívavý.. A znovu přispějte, děkuji..
Na tube , nakej Stanek ma, „fakapy“. /Fuck ups/. Nic moc a proc este ,zkomolena anglictina…Nektery porady si nechava zaplatit.
Tady je to jak když stáli tři obžalovaní před šilhavým soudcem.
—
Soudce se podívá na prvního a vybafne: „Jak se jmenujete!“
„František Vopička,“ povídá druhý obžalovaný.
Soudce přenese pohled na druhého: „Vás jsem se na nic neptal.“
„Však já jsem taky nic neříkal,“ povídá ten třetí obžalovaný.
Re: Sibyla
Máchův Máj nemá s vyvražďováním civilistů v Íránu vůbec nic společného. Jak jsem uvedl i v této debatě na jiném místě, slovo „epický“ znamená dějový, neboli moderněji „o něčem“.
Což Máchův Máj je, akorát jsme se z něj museli učit ty nejblbější lyrické pasáže, které nám nikdo nebyl schopen přeložit do soudobé češtiny.
Ano, mám na mysli skvosty:
“ po modrém blankytu bělavé páry hynou“,
„kvetoucí strom lhal lásky žel“
a „růžinu jevil vonný vzdech.“
Ano, to je – moderně řečeno – naprostý maras.
To my četli to pochopitelné
Ach zemi krásnou, zemi milovanou, kolébku mou i hrob můj, matku mou, vlast jedinou i v dědictví mi danou, šírou tu zemi, zemi jedinou!
A co třeba tyto jadrné verše (Vodňanský):
Dej si pozor, Petříčku,
život se nepodobá peříčku.
Život svojí tíží se blíží olovu,
zvláště, když na krku máš hlavu volovu.
Jo, von ten Macha dneska vypada, jako sice presnazivej buditel ,ale samouk..
Moc je toho milovani, na jedny hromade.
Nuti se a nevi , co ma milovat driv a vic..Epicko, lyricky a romanticky, kdyz sam byl dost vopak.
A zrejme chlap ,kterej predstiral naky priblbly vasne..
Mnoukani pocitu z cerveny knihovny …. krasnou ,mou ,muj ,mou , jedinou ,danou ,sirou, jedinou.
A este votresne milovanou kolebkou..
Z hodiny basnictvismu , bych ho epicky vyhnal s rakoskou , rovnou za dvere a nebo postavil do kouta..
I s hynkama a jinema, dalsima…
Za takovy vytvory, z klise potvory a malomestacky nestvory.
Re: Gaia
To bych chtěl vidět. Výše napsané bylo v čítance.
Jako bonus jsme se to pochopitelně museli učit nazpaměť.
Odpovědět: Targus – Trambus
Vypadá to, že jsme tady jediní dva, komu spojení jako „dějový průser“ nebo „dějová odveta“ poněkud nesedí.
Pokrok se holt nedá zastavit.
Tridnice horela jako Hus.
Citanka byla, hadru kus…
Ucebnice , horely vic ,nez svice ,
v potoce , Macha la ,
se Polednice .
Vlcim makem horel kraj ,
zivot krajem kvasil dal ,
nezajmem pachnouci ,
,trouchnivel v lavicich,
a zakum palicich a na policich….
Nekde , nakej uz vcera , starej..Maj..
MK.
Proč to slovo do češtiny nepatří? Učili nás ve škole (ale to je dááávno), že básně se dělí na epické (mají děj) a lyrické ( nemají děj).
To taky do češtiny nepatří, tedy kromě původního a správného významu.
Který jste laskavě explicitně doplnila. Někdy se vyplatí číst celé věty.
Dovolil bych si připodotknout, že výraz epický, vztažen libovolně jakkoliv ku Trumpovi shledávám nevhodným.
Nahradil bych ho slovem bájný, neboť to se mi zdá k dotčené entitě vhodnější..
Ostatně, bájný, je také odborně použitelný výraz, viz. například v psychiatrii termín bájná lhavost (pseudologia phantastica).
Epickej Narcisist , je Trump…Narcisist a epickej..Nejen se obdivuje , ale ma potreby neporazitelnyho vojevudce velky siku , aby cely stada na nej jasaly..
Nejsem si jistá, zda termín nezní spíš bájivá lhavost. Malý rozdíl, ale význam odlišný. Není to lhavost, o které by se tradovaly báje. Je to vymýšlení si na pochodu.
Re: SB
Ono je to ÚÚÚplně stejné, jako se slovy „kompetence“ a „rezort“.
Slovo „epický“ má v češtině význam „dějový“, vysvětlení pro neznalé – popisující konkrétní děj či událost.
Moderní hov… – pardon – moderní mluva vkládá tomuto adjektivu význam, který můžeme v češtině opsat synonymy – velkolepý, kolosální.
Já na moderní, resp. ještě stále slangové výrazy seru, jak na placatý kámen – asi tak… A to nikoli proto, že bych byl konzerva, ale proto, že pro mne má takové slovní spojení posunutý význam, resp. nerozumím sdělovanému.
A samozřejmě doslovný slangový překlad „Velkolepá zuřivost“ nevypadá tak ušlechtile, jak by si soudruzi představovali. Je to označení stavu, v němž dotyčný ztrácí sebekontrolu, což by jaksi ve válce býti nemělo, protože to má povětšině katastrofální následky.
Co třeba tak Hněv obra? Ten by prošel? 😸😹
No nazdar, já koukám…
Já mám od dětství za to, že epický je protipól lyrického, tedy, že něco lyrického je ve verších a něco epického ve větách.
Takže „epickou zuřivost“ jsem na první dobrou chápala tak, že je to zuřivost, která není ve verších.
Ládik by zvládl i lyrickou zuřivost.
Kdybych to uměl, dal bych vám sem 5 slepic.
Pet epic…
Re: Maneca
Hmm, zajímavé pojetí.
A jak byste hodnotila Epos o Gilgamešovi? Pokud nevíte, která bije, je to o potopě a tzv. „řeči vázané“. Totéž básně Illias a Odyssea.
epický, hm… to je něco jako nekonečně dlouhý, heroický, grandiózní… takže žádné dneska si zabombardujem a za tři dni jsme doma. Skoro slyším jak ty vopravdu zajímavý časy buší na dveře.
Re: AN
Gorolskou modifikaci fráze
„mít koule“
znám od raného dětství. u nás se používalo a stále používá
„to je chłop s kulami“
a pochybuji, že by čížci cokoli importovali zrovna z Gorolistánu.
Jasně. Topolánek!
Ale já jsem psal o češtině, ne o gorolštině. To je úplně jiný jazyk, a to bych sem vůbec netahal. S gorolštinou by sem mohly proniknut i divne gorolske sexualni zvyky, to neriskujme!
Myslím, že použití jiného výrazu než „mít koule“ by vyznění článku kulhalo. Takto v těchto souvislostech je užití tohoto výrazu naprosto OK. Nemám co bych vytknul.
Nekdo ma koule , jinej zase nic, nez boule.
Odyseus ve velkym chvatu ,
jinej mel jenom patu.
Pod lavici ve skole , kradl chvile.
Kapitan Moravek, mel Boha a dve pistole.
A na proklatce, hrdiny srdce..
Sedici Byk s narcis Billem zatocil.
V Kanade rukou zlocince, skoncil.
Bill stal za starou belu.
V Mexiku dvojici velkych rebelu ,
Emailana Zapatu a Pancho Villu.
Jsou ale situace, kdy se toto úsloví vysloveně hodí.
Třeba když teď chce nějaká transgender Pirátka kandidovat do Senátu, tak na sociálních sítích se pak poznámka jednoho z diskutujících jeví velice trefně: „Konečně senátorka, co má koule.“ (https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Trans-aktivistka-miri-za-Piraty-do-Senatu-Chce-Istanbulskou-umluvu-788016).
👍👍👍
No a víte, že některé transsexuálí ženy si nechají penis a varlata, aby mohly „klasicky“ souložit s jinou ženou ?? Pak to rčení zcela odpovídá realitě..
Jako například Daniela Špinar, co tvrdí, že se to chlapům líbí. No asi jak kterejm.
A to tvrdí paní Daniela nebo pan Špinar ? Pokud Daniela tak jak to může vědět ?
Ona byla Daniel Špinar, snad dramarurg či co v ND. Pak se rozhodla, že bude Daniela, ale koule si uříznout nedala. A to, co jsem napsala, prohlašuje v rozhovorech.
Aha, takže on se nalíčil a oblékl za ženskou, jinak žádná změna, ale je pro libtardy ohromně pokrokový, tedy pokroková. Až přepávkuje, bude zase chlap. Pěkné.
To mi připomíná jak ten debil Bartošek od lidovců nechal hlasovat, aby Okamuru setřeli, že říká stanovisko ministra místo ministryně, ač to ministryni bylo šumák.
Ksicht má furt pánskej a to ostatní taky.
Jen mozek tvaru i velikosti lískového ořechu.
Narostla mu prsa po hormonech. Vlasy ale ne.
No, musm uznat, ze mate koule…
„Tak trochu se obávám, že až teď se o íránské obranné strategii dozvěděl i Trump. “
No, vypadá to z pohledu z povzdáli, že Trump to má, jako Fiala s nutelou. Kdo mu poradil útok na Irán, to s ním asi nemyslel dobře.
Z nutely se dalo nějak vymlčet, z útoku na Irán to tak snadné nebude…
Velmi vážná diskuze. Velmi. Sudety klepou na dveře…
Prof. Peter Staněk, CSc. – Otevřeně a bez zábran – diskuse Otrokovice
https://www.youtube.com/watch?v=HfGZybvjYy0