22 prosince, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


6 355 thoughts on “Tribuna

    1. Takto vypadá komentář na Koza a zlé Russko. Autorem je Macek
      Německo loni převzalo kontrolu nad velkou ruskou ropnou rafinerií Schwedt, která dodává do Berlína 90 % paliva.
      Rusko nyní zabavilo podíly rakouské OM:V a německé Wintershall Dea v ruských plynových podnicích.
      Zapamatujte si jednou provždy:
      My přebíráme kontrolu, Rusové zabavují.

  1. Říkáte Trambusi, že hovno je už konečně zameteno?
    Náhoda mně má ráda a tak mi zrovna teď přihrála rébus pod pracovním názvem najdi skutečné letadlo.
    Vím tak daleko jsme se ještě nedostali, zatím jsme se alespoň dopracovali k obecnému konsenzu, že budovy spadly podezřele :
    a) brzo
    b) rychlostí blížící se volnému pádu ( bylo uznáno maturitní komisí ve složení Aleff, Trambus, a jiní nepodstatní, kdy předseda Aleff, mi dal za čtyři, že jsem se zamotal zbytečně do vzorečků či pojmů, ale nelze než doznat, že hlavní argument, což byla právě ona rychlost pádu ve smyslu, že to spadlo rychlostí blížící se rychlosti volného pádu byla uznána a dokonce i Vámi zkontrolována Trambusi)
    c) příliš úhledně a ochotně, dokonce i experti na demolice ( ne tak Vy se svýma bezdrátovými lehce umístitelnými náložemi, nezpochybňuji jejich existenci, ale jen si dovolím poznamenat, že to, že existují neznamená, že byly použity, alespoň ne jako hlavní demoliční prvek ) s údivem komentují zhroucení budov ve smyslu kdo od fochu to dělal?
    Mám pro Vás, ale i pro ostatní, zejména vojenské specialisty I. třídy dj60, takto Váš spolubojovník a expert na demolice celoocelových objektu pomocí kerosinu, drzou až vyzývavou myšlenku.
    A co když tam žádná letadla vůbec nebyla ? Tak pak tam není kerosín a nemůže si to tak spadnout a už vůbec tam nemohlo být těch devět muslimských únosců a co my teď s Bin Ládíkem, kterého jsme ulovili po nekonečném honu a ani prst jako důkaz nebo suvenýr jsme si z něho nenechali.
    A tak tedy ten dnešní rébus. Video má asi minutu tak se nebojte si ho pustit.
    Najdi letadlo.

    https://www.bitchute.com/video/iqUdoEn2nGRz/

  2. No a protože se jak vidno nezobrazují tlačítka jenom mně dokonce DJ60 tak opět odpovídám skrze tribunu.
    Až budete mít více rozumu než smajlíků, protože se bavíme o zcela zásadní věci a z mého hlediska dokonce o nejpodstatnější události 21. století a přestanete se obhajovat stylem „protože někdo věří na chemtrails“ tak podminované baráky jsou taky konspirace. Jste vůl. Dokonce bych si dovolil ponašymu říci jste stary cyp a tak to do vaší smrti zůstane.
    Ještě tady jako argument nezaznělo něco o Zeměploše. Avšak nikdo mi zatím nevysvětlil, jak ono to je s tou naší obvodovou rychlostí Země přesahující rychlost zvuku ( pro nezasvěcené obvod rovníku je 24 000 mil, což je obvodová rychlost 1000 mil za hodinu, tisíc mil za hodinu je rychlost vyšší rychlosti zvuku.
    Pozor nejsem ten kdo vyznává plochou Zemi, ale jsou tady otázky na které nemám dostatečné vzdělání a vysvětlení.
    To mi však nebrání zkonstatovat, že barák spadl rychlostí převyšující volný pád.
    Takže běžte do perdele s vašimi trapnými chemtrails.

    1. Je to tak. Země za 24 hodin urazí kolem rovníku 40.000 km, takže bod na rovníku se pohybuje podstatně rychleji, než letí zvuk. Nechme stranou tvar rychlosti po obvodu kruhu, která by nám ten výtečný výpočet deformovala, protože lidi spolu mluví zblízka, takže je to vzhledem k velikosti planety jedno. Ono by to prostě tím pádem mělo znamenat, že nejen dva rozmlouvající se na rovníku neuslyší, protože tomu hlasu uletí. Dokonce když tam někdo snožmo vyskočí, dopadne díky té rychlosti rotace o desítky metrů jinde. A letadlo, letící nižší rychlostí, než je rotační, vlastně vůči povrchu Země couvá zadkem nazad.
      Ale když se s Čechem Karlem Němcem vydáme na severní pól, tam si nejen můžeme nerušeně povídat, dějí se tam i onačejší věcičky. A čím dál od rovníku a blíž pólu (i jižnímu) se snožmo vyskočí, tím blíž je pak místo dopadu od místa výskoku. Dokonce i to letadlo se postupně rozletí dopředu.

      Zůstanete-li taky u své rychlosti volného pádu 10 m/s, budete se setkávat s ještě zajímavějšími situacemi. Dokonce se stane i to, že pokud by ta rychlost měla platit po celou dobu pádu a pokud se stodesetipatrová budova sesune za 11 sekund, jak taky tvrdíte, existují dvě možnosti. Buď měla všechna patra včetně stropu výšku přesně jeden metr, nebo některá byla vyšší a jiná naopak nižší…

      Doporučuju nicméně s ničím uvedeným nesouhlasit. Není nutno znát vysvětlení. Stačí mi věřit…

      1. No já mám ten problém si věřit, znova mi podsouváte co jsem nikdy neřekl. Já chápu, že konstanta zrychlení není rychlost. Jen jako obyčejný křupan i bez znalosti všech jiných konstant a principů si opět dokážu spočítat , že sto deset pater spadnoucích cca za 11 sec je průměrných deset pater za sekundu nezáležně jak to patro je vysoké. Avšak i podprůměrný nezedník tuší , že patro je min. 2.5 m. Takže co se mi snažíte otlouct o xicht?
        I vám Malé piccolo vše dobré v Novém a ještě novějším.

        1. Možná neřekl, ale napsal. A nevěříte-li, nechte být. Já si zase nechám svoje, totiž že patrně předstíráte neznalost až hloupost. Jen nevím proč, což mě ovšem nedonutí k nespavosti.

          1. Oceňuji, že se zabýváte mou nepodstatností, avšak stále nechápu co vlastně mi vyčítáte( rozporujete)? Nehraji si na blbého( možná jen jsem). Celá tahle disputace byla a je, že ani domeček z karet nepadá tak rychle, jak se poroučely dvojčata k zemi. Tak to zkuste rozvést a udělat ze mne definitivního hňupa a já Vám ještě poděkuji.

            1. Až budete neznalý až hloupý důvěryhodněji. Prosazování „názoru“, že 40 děleno 1,6 není 25, to není nic pro mě…

              1. Takže ještě jednou. Mrzí mne, že se nemůžeme slyšet a diskutovat v reálném čase. Chápu, že máte v hlavě koncept nesouhlasu s mými výroky, avšak koncentrace celé myšlenky ve výroku, že 40 děleno 1.6 není 25, mi stále uniká co mi vlastně sdělujete.
                A teď skutečně nechápu ani směr, či vektor . Sakra napište v čem jsem mimo mísu a já to příjmu. Kopírujete PAWa s jeho jinotaji. Buďte jako učitel a prosím poučte mne. Není to ironie, není to trolení, prostě stále nevím o co Vám jde a co mi rozporujete.
                A co je absolutní zvěrstvo psaného textu, že každý si sám vybere emocionální rovinu jak se mu to hodí.
                Znova Vás vážený Piccolomini prosím , abyste mi vysvětlil v čem se mýlím a kde je jádro pudla. Nechci se hádat, nechci Vás urazit, dokonce ani nechci zvítězit a mít poslední slovo. Prostě buďte konkrétnější a klidně mne rozeberte na prvočísla. Nejsem ješitný, protože vím, že zdaleka nejsem vševědoucí.
                Už tak oceňuji, že se mnou komunikujete.
                Pís( mír, hrášek, moč)
                OK peace.
                Děkuji

                1. A ještě se omlouvám, že Vás nutím ponocovat, ačkoli jste sám avizoval, že kvůli mně nebudete trpět nespavostí.

  3. Targusi.
    Nějak se mi nezobrazilo odpovědní tlačítko, tak musím zde.
    Původní Vidlakovy kydy jsem nesledoval a tak mi nick 60cosi unikl logicky. Už méně logicky vyznívá obhajoba dotyčného, který napíše, že vím houno o tom co udělá letadlo plné kerosinu s výškovou budovou. A ještě paradoxně přizná, že on o tom ví taky houno, ale že konspirace není možná, protože by se to vykecalo. Tak jo . Asi to bude velký vojenský odborník se střízlivým přístupem.
    Nemá cenu rozebírat technikálie, ale co se hlavního argumentu týče mám zásadní protiargument.
    Když jste spřísežencem ve spiknutí, které při provalení hrozí ničím menším než ztráta hrdla a statků ,nejen vašich ale celé rodině do třetího kolena, budete se vykecávat pro alternativu?
    A ještě jeden geniální detail negeniální konstrukce. Takže od 2001 se demolice domů a konstrukcí nemusí pracně před upravovat na demolici počítat množství a umístění náloží, prostě stačí od té doby na to poslat bečku kerosinu a barák se pohodlně a poslušně sesype do svého půdorysu a ještě ztratí 90 procent své hmoty? Hmm. Máte někde v Blesku či jiné věrohodné tiskovině nějaký příklad této inovativní metody v praxi???
    Houno Targusi. To co se stalo toho dne nemá žádné „racionální“ vysvětlení a odvolávat se na gumu je je jako se odvolávat na prezidenta.
    Howg kurwa.

    1. A zrovna o vás jsem měl podstatně lepší názor, že patříte k těm bystřejším Targusi.
      Tak jak ono to je? Budete do krve hájit nic neříkající gumu60, nebo se podíváte do zrcadla.
      A jen tak mimochodemto téma s angličtinou nebyla výtka, chlubení se, ale pouhopouhé zkonstatování. Když se ve čtyřiceti, padesáti dozvíte věci o kterých jste měl „wogule žielonego pojejnča“ pro nepoláky o věcech o kterých jsem neměl ani potuchy a že „Sovy nejsou čím se zdají být“ tak musíte ocenit doposud neuzavřenou studnici, která se nachází v anglicko jazyčných příspěvcích. Nic víc, nic míň.

      1. Re: NA

        Jelikož nedáváte převody délkových měr (kilometry – anglické míle), jakož ani nezvládáte práci s překladačem (splést si v polštině slova ŽÁDNÝ a ZELENÝ, to je teda síla), nezbývá mi nic jiného, než v rozporu s Vidlákem vyslovenou výzvou ke klidu zbraní konstatovat, že jste docela solidní mamlas a že vás bohužel začnu rolovat.
        A vaši ingliš si strčte, víte kam. A pořádně hluboko.

        1. A ještě se vraťte do základní školy, aby vás ZNOVA naučili základní principy fyziky. Pak se nebudete divit takovým „ptákovinám“, jako je skládání rychlostí v inerciálních vztažných soustavách, případně vám bude do palice namlácena Lagrangeova věta.

        2. Ahoj Trambusi.
          Rolujte si co chcete, předkožku, jointa, tchýni do koberce, je mi to úplně jedno.
          Na vaši invektivu o překladači pouze odpovím, že opravdu ho nepotřebuji a mluvím docela obstojně, avšak nikdy jsem neprošel polskou školou, tudíž psát neumím avšak godom slušně dokonce jsem schopen i číst. V Irlandii tlumaczylem Polakum z angielskiego na Polski i odwrotnie a przyjaciele z ojczyzny byli zachwyczoni, ze takiego Czecha niewidzeli, ktory rozmawia i tlumaczy z angielskiego na polski . Termín wogule zielone pojencie je jejich a že v Gorolistánu jste ho neslyšel neznamená, že to neexistuje. Pišu zielonego myslím zeleného! Když se narodíte v 1965 v Havířově a jediné co se dá dívat jsou kina nocna a poslouchat je Trojka Wojtka Manna, kde hrají poslední pecky od Dire Straits a jiných to by bylo, aby se člověk nenaučil polsky. Paradoxně umím lépe polsky než rusky i přestože, že to do mne tlačili od základky až po vysokou školu. Takže to je na margo překladače. Kdybych ho používal, mohl bych vkládat dokonalou polštinu i s těmi přeškrtlými l a jiné. Ale to je jedno. Píšu to proto, že vás respektuji a byl bych rád, abyste si opravil názor, že doopravdy nejsem troll, ale váš krajan( trochu Polák- Slezan).
          Přeji Vám vše dobré a nejen v Novém roce.

          1. No a neodpustím si ještě jednu poznámku. Jste si jistý, že Lagrangeova věta se učila na základkách? V tom případě sportovka M.Kudeříkové byla jen pomocná a možná velmi zvláštní škola. V životě jsem tuto větu neslyšel a to jsem moc ani nebulal Gymnázium J.A. Komenského, zvaný dolní gympl. A jelikož jsem matematikou nepolíben uniká mi toto Vaše zdůvodnění obvodové rychlosti cca 1600 km/hod.
            Nic ve zlým, nic v dobrým….

        3. Dodatečně jsem si znova přetl( dvakrát) větu, že nedávám převod míle- km, tak jsem si teda wivikipedáloval ty hodnoty, které zpochybňujete. Jedna míle( běžná) je cca 1609 km. Rychlost zvuku je cca někde Wiki zdroj : Často se tímto pojmem myslí rychlost zvuku ve vzduchu, která závisí na atmosférických podmínkách. Největší vliv na její hodnotu má teplota vzduchu. Při teplotě 20 °C je rychlost zvuku v suchém vzduchu 343 m/s, tj. 1235 km/h. Takže úkol pro pátou třídu i pro Trambuse: obvod rovníku je cca 24000 mil. Jakou rychlostí se musí otáčet planeta, aby stihla se otočit z bodu A do bodu A za 24 hodin. Nebudu napovídat je to tisíc mil za hodinu. Kolik je tisíc mil za hodinu v kilometrech ( nápověda 1000x 1.609) mám pokračovat? Kde je mé zmatení a počtářská nedůslednost? A co s tím má Lazaňová věta společného???

          1. Za tento Váš výrok( Jelikož nedáváte převody délkových měr (kilometry – anglické míle), jakož ani nezvládáte práci s překladačem (splést si v polštině slova ŽÁDNÝ a ZELENÝ, to je teda síla), nezbývá mi nic jiného, než v rozporu s Vidlákem vyslovenou výzvou ke klidu zbraní konstatovat, že jste docela solidní mamlas a že vás bohužel začnu rolovat.
            A vaši ingliš si strčte, víte kam. A pořádně hluboko.) očekávám satisfakci. Výběr zbraní nechám na Vás…
            Dobro došli?

  4. Naprosto perfektní vlkova loupež článku.
    Aneb rozhovor se švýcarským generálem.
    Čtení pro gaučové generály typu stridor a gogoš.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/12/17/zvlastni-clanek-kosy-rozhovor-echa-24-se-svycarskym-plukovnikem-jacquesem-baudem-o-rusko-ukrajinske-valce/

    Jinak je tam taková menší novinka – tedy alespoň pro mne.
    Vrchní Zelí chtěl vyjednávat s Ivanem už 25. 02. 2022, tedy druhý den po započetí speciální operace!!!

    Tehdy mu byly slíbeny prachy soudružkou LEJNOVOU!!! A zřejmě i pohádkově rychlý vstup UA do EU, spousta dotací – blablabla, však to známe.
    TEPRVE PAK proběhl Istanbul a namontovali se do toho soudruzi z Malé Británie.

    Zřejmě i proto lítá Zelí jak nudle v bandasce a otravuje vzduch svým připomínáním laciných EUROslibů.

    A pan švýcarský generál taky ozřejmuje ze svého hlediska taktiku Ivana. A dochází ke stejným závěrům, jako já.
    Ivan kašle na územní zisky, rozhodující je vysoká účinnost jím zřízených a provozovaných masomlýnků. Ilovajsk,
    Debalcevo,
    Bachmut,
    Avdějevka,
    Krynki.
    Až Ivana nebude mít kdo otravovat, zabere si sám a beze ztrát to, co se mu bude zrovna hodit.

  5. V neděli na Nově budou moct diváci sledovat debatu předsedy vlády s lídrem opozice. Nebude to ovšem v „jedinečném prostoru pro diskusi“ na ČT, diváky přezdívaném „Moravcova bublina“. (PL)

    To bychom si neměli nechat ujít …

    Jsem zvědav na to, zda se moderátor odváží nastolit otázku reformovatelnosti EU či paktu a případného holportu ANO s modrými fógly (5K vs. 6K).
    V nějaké Vrbětice a pod. nedoufám …
    (Bude Saša i teď vyhýbavý/kluzký – jak ho známe?)

  6. Co dnes konají osvědčení aktivisté (včetně Vidláka), v nepříliš vzdálené minulosti nás přesvědčující o potřebě zaplnit Václavák?

    Co takhle třeba korespondenční hlasování a WHO, kde hrozí nebezpečí z prodlení? Klídek?

    O něčem by to mohlo svědčit. Ale třeba se mýlím …

    1. P.S.: Řítíme se do zdi a stále řešíme jen, zda do vagónu nezatéká a zda ty sedačky jsou nebo nejsou pohodlné či kolik stojí jízdenka …

  7. Je dobré mít stále na paměti, že pro anglosaské nadlidi jsou Slované nižší živočišný druh, na kterém nijak nezáleží. Padne-li 10 ukrajinských vojáků, ale zabijí jednoho ruského, nadlidé to budou považovat za dobrou investici. Rusko bylo pro Brity vždy nepřítel, dokonce proti němu stáli i na straně Osmanské říše.
    Vzpomeňme na r. 1938 a 39. Byla to V.Británie, která de facto darovala Hitlerovi naši výzbroj a výstroj pro více než 30 divizí, produkci našich zbrojovek a návdavkem přidala 23 tun našeho zlata. Následně nechala také Polsko zcela na holičkách. Proč? Protože cílem britské politiky tehdy bylo poštvat Hitlera proti Stalinovi, nechat obě diktatury vykrvácet a pak opět směle vládnout. Životy Čechů, Poláků, Rusů a dalších východoevropanů nehrály žádnou roli. Dokonce v srpnu 1939 přemlouvali Britové Stalina, aby šel bránit Polsko proti Němcům, oni že ho budou podporovat. Historie se dnes opakuje.

  8. Na Neviditelném psu paní Sulovská obšírně sumíruje příčiny neúspěchu UA u Kurska – čo to tárám, neúspěchu letní ofenzivy UA.

    https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/ukrajina-ofenziva-prubeh-a-co-dal-1.A231210_202418_p_zahranici_nef
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/ukrajina-ofenziva-prubeh-a-co-dal-1.A231210_202418_p_zahranici_nef

    Příčina jsou definovány, jako že nedostatečný výcvik a zkušenosti, málo účinných zbraní, bez letectva, špatná taktika, mylné předpoklady atd. Řeči, bla bla bla.

    Přitom z toho leze jak sláma z bot, že představy US generality byly úplně mimo, že nikdy zřejmě nečetli o bojích u Kurska, že jim vůbec nevadilo, že ženou ukrajinské vojáky na jatka.
    Naši válečníci, nejviditelněji Černochová s Lipavským přijali naprosto bez kritického zhodnocení jejich mimoňské přesvědčení o blitzkrígu a dělali před národem kašpary. Jedinou výjimkou byl Pavel – veřejně zapochyboval.

    Jak sláma z bot z toho čouhá, že kdyby podobné zadání dostala za stejných podmínek americká armáda, dostali by na prdel ještě mnohem hůř a Rus by byl už v Kyjevě.

    Scallope a ostatní obhájci euroatlantické civilizace, vážně by jste chtěli, aby nás takoví blbové, co si nevidí ani na špičku nosu hnali na Rusa?

    1. Admirál: Absence efektivního letectva a momentu překvapení. Útok přímo proti opevněným liniím, které nešlo objet a udělat obchvat křídla. To je jak ve Flandrech v roce 1915 a 1916…V takové situaci je možné asi jen čekat, budovat vlastní opevnění a doufat, že to nějak dopadne, že se objeví něco nového jako Deux ex Machina. Dá se zatím i vyjednávat. Potom se bude chodit i vlastní posílené opevnění jako další karty k posílení vlastní pozice. Američané by měli problém s jakýmkoli bojem, i kdyby jen proti Talibanu, kdyby neměli k dispozici leteckou podporu. Pozemní síly jsou na ní tolik zvyklé, že si to neumí představit jinak.

      1. Manuel: Ano, Flandry.
        Nebo další přirovnání – bitva u Kurska – Rus vyčerpal německou ofenzivu v několika pásmové obraně a pak převzal iniciativu.

        Oni to vůbec nevzali na vědomí, přitom věděli a viděli, co Rus chystá.

        To je tupost spojená s arogancí.

        Američané kritizují Ukrajince, že neuspěli (obrovské CHUCPE), přitom za stejných podmínek by US army byla v prdeli okamžitě.

        1. „To je tupost spojená s arogancí. “

          To vidam denne. Typicky American.
          Staci se podivat ma jejich prezidenta. Nebo klidne toho minuleho.

    2. Presne, za ty leta bombardovani vousacu v sandalech s kalasnikovem si na to tak zvykli, ze Ukrajince ted poslali pekne pod reznicky nuz.
      Ale bylo a je jim to jedno. Jako dukaz svedci to, ze jiam a celemu svety lhali tak dlouho, i kdyz ty potoky ukrajinske krve byly do oci bijici.

      Krome pak svetlych vyjimek armadnich vyslouzilcu *(MacGregor, Ritter) jsou jeste ted jejich specialite vedle jako jedle.
      I takova ikona jako Mearsheimer jeste dneska blekota o nedostatecnem vycviku Ukrajincu… a jak kdyby meli jenom cas trochu potrenovat a dostali zapadni wunderwaffen, tak by si tam Rus rozbil nos. Pry je uzasne Ukrajince sledovat jak bojuji.
      Porad melou o tom, jak je Rus slaby, protoze zabral tak malo uzemi. Pritom jim Putin rek jasne, ze se bude debacifikovat.
      Dobre si pamatuju, jak se mu tihle vsichni „odbornici“ smali.
      Ted jenom cumi, ze ta slavna denacifikace znamena, ze Rus pozabiji kazdeho, kdo kdy pomyslel, ze masirovat na Rusko je dobry napad. A ti co prezijou si budou do smrti pamatovat, jak se nechali zblbnout.

      Pritom by stacilo jenom Putina poslouchat, vsechno jim rek predem.

  9. Orbán je jeden z mála evropských politiků se střízlivým pohledem na dění na Ukrajině.
    Díky tomu, že se nedal strhnout k šílenostem ala Lipavský – Černochová, že si udržel vztahy s Putinem, že je zřejmě ve styku s ukrajinskými politiky hledajícími jiné cesty než Zelenský, bude u tvoření dohody o konci války a poválečném uspořádání.

    Tak vypadá POLITIK.

    https://blisty.cz/art/116564-republikani-se-sejdou-se-spojenci-madarskeho-prezidenta-viktora-orbana-ohledne-ukonceni-vojenske-pomoci-ukrajine.html

    Slouhové ala Fialova parta zůstanou čumět u cesty. My, jejich poddaní budeme sčítat škody.

    Je mi někdo schopný vysvětlit, proč je Orbán nálepkován jako „krajně pravicovýů? Scallope, pomoc!

  10. Pavlův ‚přítel po boku‘ Kolář nebude mít prověrku od NBÚ. ‚Mrzí mě to, chtěl jsem předejít pomluvám,‘ řekl

    Poradce prezidenta Petra Pavla a bývalý diplomat Petr Kolář nebude mít prověrku od Národního bezpečnostního úřadu.
    Žádost o ni sice odeslal, Kancelář prezidenta republiky ale rozhodla, že ji ke své činnosti na Hradě nepotřebuje.
    „Je poradcem, nikoli zaměstnancem a není nezbytné pro jeho činnost, aby se s utajovanými informacemi určenými Kanceláři prezidenta republiky seznamoval,“ řekla Radiožurnálu Mária Pfeiferová z odboru komunikace Hradu.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/kolar-zeman-nejedly-prezident-pavel-hrad-proverka-nbu_2312110655_sto?_ga=2.76474517.1006195121.1702106140-1592915201.1701271477&_gl=1*1nanxy0*_ga*MTU5MjkxNTIwMS4xNzAxMjcxNDc3*_ga_NHXTP7RWNV*MTcwMjI4MDcyNy4xMi4wLjE3MDIyODA3MjcuMC4wLjA.

  11. Na čem smažit kapra (idnes):

    Výborný je kokosový olej, který má vysokou odolnost proti přepalování. Často se používá i sádlo, ale tomu se radši vyhněte. Prase je nejhůře se stravující zvíře, které se nepotí, a tak všechny škodliviny zůstávají v těle. Toxiny, které tělo neumí eliminovat, obaluje tukem a ukládá je do tukových zásob. Takže když konzumujeme sádlo (i smažením), zanášíme tělo toxiny dvojnásobně. Proto si na rybu vyberte kvalitní slunečnicový olej.

  12. Tady je jeden z rozborů neúspěchu UK ofenzivy.

    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/rozbor-anal%C3%BDzy-ukrajinsk%C3%A9-ne%C3%BAsp%C4%9B%C5%A1n%C3%A9-protiofenzivy-den%C3%ADku-washington-post-%C4%8D%C3%A1st-2

    Pro KoZa velmi nelichotivé. Mozkové selhání. Podlehnutí vlastním řečem o své nadřazenosti a neomylnosti.

    Jasánek Lipavský a čarodějnice Černocchová budiž nejmarkantnější příklady v České kotlině.

    I podporovatelé tažení na Rusa by si měli uvědomit, že s blbými generály se nedá vyhrát ŽÁDNÁ válka. Ani spravedlivá, ani nespravedlivá.

    1. Re: Admirál

      Mohu-li něco málo podotknout jako nefalšovaný gaučový generál, tento průser byl OČEKÁVATELNÝ od samého počátku.
      1/ absence letecké podpory, o které je řeč v článku
      2/ krátká délka výcviku ukromasa, který sice MOŽNÁ naučí vojáky, co mají kdy a jak dělat, AVŠAK nenatluče jim tyto nezbytnosti do palic do formy (ne)podmíněných reflexů, které jsou pro eventuální přežití zcela nezbytné.
      3/ často zmiňovaná naprostá díra v kádrech nižších velitelů a poddůstojníků. Zde bych si dovolil připomenout geniální film Signum laudis. Bez Hoferiků v podání V. Müllera se prostě vyhrává daleko obtížněji. Zde je problém – Hoferika neuděláte z učitýlka nebo soudtružníka za dva měsíce.
      4/ velmi nízká koncentrace jednotek k protiútoku. Podle „debilních“ pouček z PŠ, kde jsem se půl roku nic neučil, by měl být k rozvinutí a podpoře útoku připreavený druhý, resp. třetí sled a samozřejmě logostika, byť taková, jako vždycky, totiž že každá bedna se střelivem a žrádlem končí na hřbetu bigoše, který ji nese spolubojovníkům do první línie. Soudruzi z Fašinktónu nedomysleli, že dodané hračky bigbítům přes minová pole nepřivezou NIC.
      5/ zmiňované nedostatky v rozvinutém manévrování s jízdní technikou bych bral s velkou rezervou. Co chcete manévrovat na odminovaném pásu, který vám umožňuje beztrestnou jízdu vpřed a vzad a nabok ani krok? Kecy v kleci soudruhů, kteří netrůnili na gauči s popcornem, jako já, nýbrž vestoje chlemtali presso nad mapou Donbassu.

      Předvedená ukázka, jak NEMÁ vypadat protiútok, by možná opravdu platila proti Kchódlem zmiňovaným pastevcům na obrněných velbloudech, nikoli proti Ivanovi, který se v klidu připravoval na obranu půl roku.

      1. Ještě jsem zapomněl další základní průser.
        Pokud chcete provést nějaký protiútok, měli by dělostřelci a rakeťáci přestřílet soupeře a vytvořit pro bigoše tzv. clonu, což jak víme z prosáklých informací, zřejmě nikdy nenastalo.

        1. Targus: Vy to víte, že bez letecké převahy je to beznadějně jet proti takové linii, ale Pentagon to nevěděl nebo to aspoň předstíral. Může se zmínit i absence snahy utajit místo a čas ofenzivy. V dnešní době je těžké něco zkoušet utajit, ale ani se o to nepokusili. Západní komentátoři i ti na UA o tom dávali rozhovory do médií a řekli novinářům vlastně velkou část plánu s výjimkou přesného dne zahájení, které se ale stejně několikrát posouvalo. O tom, že na jaře bude ofenziva k moři přes Melitopol se mluvilo veřejně nejpozději v lednu.

          1. Re: Manuel

            Mám za to, že Pentagon to věděl moc dobře od samého počátku. Tak blbí přece být nemohou.
            Jsem přesvědčen, že hráli na kartu vykrvení Rusa. mysleli si že Ivan je na tom se zbraněmi na stejné úrovni, jako oni. To jest, že zbraně a munici částečně roprodal, částečně vystřílel v předchozích válkách. Gruzie, Čečna, blablabla.
            A že se Ivan řídil univerzální poučkou, že stát je špatný hospodář, takže zbrojovky jsou zašmeleny a rozkradeny.
            Ostatně v tom soudruhy skvěle přesvědčoval Prigožin ve svých videích. Furt brečel, že nemá a ni ty blbé náboje do samopalů o dělostřelectvu nemluvě.
            A vono ho*no, Ivan furt stíhá sehnat dostatek munice.

          2. a) buďto věděli, že ženou Ukrajince na jatka a to je hodně špatně (pro nás poučné)
            b) nebo věřili svým vlastním výmyslům o opilých mužicích, o benzínce s atomovkami a o svých nepřekonatelných zbraních a to je hodně špatně (pro nás poučné).

            S blby, co neví která bije a kteří by nás v klidu nahnali na jatka pro svůj plezír, je blbé bít v holportu.

            1. Re: Admirál

              Obojí je tak trochu správně.

              1/ věděli, že ženou Ukry na jatka.
              Proč to věděli? Protože se obsírali v Kyjevě už v době masakru pod Ilovajskem a následně v Debalcevu.
              Už jsem to psal v dialogu s Kchódlem. Čtyřikrát za sebou stejný obraz. Ukři v kotli a jedna „cesta života a smrti“. Kdo může věřit pohádce o tom, že koridorem o šířce cca 5 – 10 km se dvěma polními cestami projedou „Rusům navzdory“ všechny ty zásobovací kolony, které potřebuje 40K vojclů? I kdyby osekali teď v zimě palivo, potřebují min tak 500 kg na vojcla denně (pitná voda, žrádlo, čisté hadry, munice).

              2/ věřili, že se ožralý mužik do půl roku sesype, protože vycházeli nikoli z ruských reálií, nýbrž z reálií vlastních – průmyslové kapacity v péérdeli, kvalifikovaní roboši pouze ve starobním důchodu.

              Pro USA se do nedávna vlastně nc podstatného nedělo. Žabí kůže si natiskli, zbrojáky měli plné k prasknutí. So what´s trouble?

              1. Targus: Američtí generálové můžou radit, ale výhodně pro ně nemít odpovědnost. Řeknou, že jen radili, ale sami neveleli, když něco nevyjde. Můžou naplánovat velké tažení bez letecké podpory, které by jim s americkými jednotkami nikdy neprošlo, když by americká veřejnost nepřijala myšlenku útoku přes minová
                pole. Popsal jste stále se opakující kotle od roku 2014. Těžko pochopit, proč se vždy udělá předvídatelné rozhodnutí jednotky AFU v kotli nechat co nejdéle. Ve chvíli, kdy je opevnění první linie pod palbou nejen zepředu, ale už že tří stran a jediná zbývající otevřená cesta je taky pod palbou zatím dělostřelectva a dronů a blíží se chvíle, kdy bude v dostřelu ATGM a kulometů pěchoty, mělo už dávno dojít k ústupu do druhé linie. Nečekat tam. Jako když pozice v kopcích západně Bachmutu se ukázala jako silná a to obtížněji pochopitelná se zdá na jaře obrana západního okraje Bachmutu místo včasného ústupu do kopců. To je výsledek politického zasahování. Zalužnyj nikdy neměl dostatečnou nedílnou velitelskou pravomoc v situaci stále muset pracovat s politiky za zády.

                1. Re: Manuel

                  Více méně souhlas. Ale právě proto měl Zalužnyj hodit své frčky na stůl a odejít z GŠ rovnou do civilu. Pak bych mu možná věřil, že „to myslel upřímně“.

                2. Mě to připomíná operace z 2. světové, kdy Němci stále tvrdošíjně setrvávali v různých kotlech a kotlících a jen sem a tam, protože měli rozkaz útočit a ne se stahovat, tak pár osvícených velitelů útočilo, ale jaksi na západ k vlastním.

          3. Manuel:
            Nemeli, co utajovat, imho ze dvou duvodu:
            – ofenziva nemohla byt vedena jinym smerem, nezli na Melitopol/ Berdjansk, coz vedeli uplne vsichni.
            – zverejnenim smeru utoku se snazli zavazat ukrajinskou stranu, aby nevymyslela neco jineho. Treba dilci male prulomy po cele fronte, coz nakonec Ukrajinci stejne udelali.
            Americane predem vedeli, ze ofenziva jako celek nemuze uspet, a to take ze dvou duvodu:
            – chybejici vzdusne kryti
            – nedostatecne logisticke zazemi pro takovou operaci (rychly masivni postup hluboko do uzemi nepritele).

            1. Stridor: Utajení je skoro nemožné, ale aspoň trochu se pokusit se mohli. Od ledna do června půl roku dokonce i UA experti o tom veřejně pořád mluvili, co se chystá, kde a jak. A co kdyby zariskovali a pokusili se obsadit kus Ruska někde mezi Belgorodem a běloruskou hranicí? Potom žádat výměnu území. Politický dojem by byl silný. Udělat to někdy začátkem léta, takže v době pokusu o puč v RF v červnu…Byla zákulisní diplomacií dána nějaká červená linie nebo byl kryt hranice o tolik posílen, že už by to nešlo? Zprávy o diverzních v pohraničí s létem utichly.

              1. Ano, obsadit jakekoliv uzemi a zadat vymenu, to by davalo smysl.
                Ze Americane vyzadovali utok co nejdrive, nezli se vytvori/upevni ruska obranna linie, to Ukrajinci nepopiraji. Ale neposlechli (Zaluzny jim nebral 2 tydny telefony).
                Dve velke otazky zatim nejsou zodpovezeny:
                – Co pro Rusy znamena vitezstvi (jaky cil maji).
                – A proc Americane chybne vyhodnotili silu ruske armady (anebo slo o zamer, ci o ruskou hru?).
                Dle meho v konfliktu stale prevazuje politicka uroven, dle posledniho vyjadreni Bidena nebude mit *jakykoliv* vysledek konfliktu vliv na pokracovani zastrasujici politiky USA vuci Rusku, tedy jako by valka a jeji vysledek nehrala hlavni roli.
                Putin je germanofil, ruske elity jsou politicky transgenderni (mohou zit tady i tam) a ruska stredni trida je kompletne zapadnicka. Na zbytku obyvatel nezalezi, ten nema zadny vliv.
                Z toho vyvozuji, ze cilem operace z ruske strany je navrat do Evropy a americkym cilem je ji v tom zabranit.
                Ukrajina a valka a jeji vysledek v tom hraje az druhotny vyznam a plni roli spise argumentu, nezli nastroje.
                Vcera Putin opet redefinoval cil operace: jiz jim neni debanderizace a demilitarizace, ani ochrana Donbassu, jako pozdeji, ale zacleneni Ukrajiny do Ruske federace.
                Me to prijde, jako by hrali pretahovanou, jeden hrozi druhemu a pri tom se zvysuji sazky, ale jde pri tom jen o ruske „uznani“ a pristup do Evropy.
                Rusove uz zabili pres milion Ukrajincu (kolik z nich bylo banderovcu?), ale stale argumentuji tim, ze „setri zivoty civilu“, coz je podezrele a kouka z toho Putinova manie hry na legalitu. Jako by zivot vcerejsiho civila mel vetsi hodnotu, nezli dnesniho vojaka. On potrebuje mit vsechno pravne podlozeno, a to i ve zcela nesmyslne situaci. Kde je treba s velkou pompou pripravovany soud s Azovci? Uz ho meli pripraveny vcetne budovy a perzonalu a najednou se nad nim slehla zem.
                Dle meho Putin Ukrajinu dobyt (a cokoliv jineho) nechce, jeho cilem je vymamit z Americanu uznani Rusu za Evropany.

  13. Dnes je knížecí pohřeb. S obrovskou pompou se současná „elita“ přišla teatrálně rozloučit s člověkem, který inicioval a podepsal (spolu s Topolánkem) nejodpornější, nejpotup
    nejší a nejhanebnější dokument, jaký kdy jakýkoli český politik podepsal za celou dobu existence českého státu – uznání nezávislosti Kosova. Bezostyšné posvěcení krádeže historického území Srbska, posvátného území národa, který jako jediný stál vždy věrně po našem boku a nikdy nás nezradil! Není v naší bohaté řeči slovo, které by dostatečně vyjádřilo odpornost tohoto činu. Ať se smaží v pekle!

    1. Na funuse skoro komplet havlistická a libtardí klika, ale jen ta pozvaná, lepší.
      Chyběli jen svěráci, nebo hřebejk. Zbytek havlistických přisírek, přizván k odvozu do pekla nebyl.
      A do pekla ho vezl elektrický expres.

  14. Nevim jestli to v Cechach ukazali, ted jsem na doporuceni videl privitani Putina v UAE.
    Stoji to za to videt, jak je Putin izolovany, a jak s nim nikdo nechce mluvit.
    Kouknete na youtube.

  15. kvíz pro Scallopa.

    Kdo pronesl toto hodnocení amerického angažmá války na Ukrajině?

    „V roce 2014 jsme pomohli svrhnout jejich zvolenou vládu. Chrastili jsme zbraněmi proti Rusku. Řekl jsem, že tyto sankce, řinčení zbraní a rezoluce budou mít následky.“
    „Na Ukrajinu jsme utratili dvakrát tolik než na všechny své vlastní mosty a silnice na federální úrovni.“
    „Mluvit o tom, že budeme schopni porazit Ruskou federaci, vyčerpat rezervy její armády na úkor životů Ukrajinců s vědomím, že nakonec nikdy nebudou schopni vyhrát, nezískají zpět Krym, ačkoli to prohlašujeme za jeden z cílů, je morálně zavrženíhodný čin, stejně jako jeho financování.“

    a) Je to falešný ruský narativ neustále šířený anonymními dezinformátory.
    b) Ruský špion proniknuvší do US administrativi toho času v Sing Singu.
    c) Republikánský kongresman Thomas Massie.

    1. Re: Admirál

      Ještě by to mohla být nějaká mladá talentovaná – anebo stará a hnusná – uklízečka, která nahlas přečetla špatně spláchnutý papír – šmírák, na kongresovém hajzlu

  16. Pro Stridora – opět…

    Tady máte vysvětlení, resp. názorný příklad pro pochopení toho, jak a proč se provádí denacifikace, resp. debanderizace právě tak, jak se provádí.
    Soudruh Vasil nemá nohu, a furt je mu to málo…

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/12/07/proc-selhala-protiofenziva-proti-rusku/

    A tady jsou teze, vedoucí k občasnému záblesku v mozku průměrného šimpanze, který pak možná pochopí, proč Ivan vlastně na tu Ukradinu leze…
    Pro vaše uklidnění je sepsal polskýAntek.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/12/07/rusko-definovalo-sveho-nepritele/

    1. Trambus – Targus napsal:7 prosince, 2023 (1:25)

      A mohl poručík Melnyk napsat něco jiného?
      Mohl napsat, ze jsou v Bruseli?

      1. re: Jp

        Řekl bych, že odpověď na vaši řečnickou otázku se skrývá v malém čísílku na bankovním účtu soudruha…
        Ale možná ne, možná to provedl jen za příslib nějaké „chytré“ protézy…

          1. Re: im0

            No, za první republiky se vysloužilcům s postižením dávaly koncese na provozování trafik.
            Jak to bude den po ukončení zabíjačky, to si nejsem jistý, doba se změnila…

    2. Vy si jeste porad dopisujete s tim majitelem jedine spravnych informaci?
      Kazdy se muze splest, ale tolikrat jako takhle tlupa?
      Ale dejme tomu.
      Co ale nejde, je jak byli celou dobu k ostatnim, kteri meli na vec jiny pohled sprosti a agogantni.
      Jak tu denne tapetovali o ruskym nevratnych prohrach, jak Rus mel 3x vetsi ztraty, nez Ukrajinec…
      O zakonzervovanych linkach na zapade…
      Na jakekoli namitky reagovali tim, ze jedine oni chodi na ty spravne telegramy, a vsechny ostatni telegramy jsou spatne.
      To druhe jelito tu jedno ve slabe chvilce priznalo, ze cerpa informace z anonymnich ruskych chat roomu. Od te doby jsem se mu uz jenom smal.

      No a kdyby nekdo nahodou mel pro ty dva soudruhy jeste nejake slova omuly, ze Rusko je daleko a tak, tak bych jim pripomel, ze Basta mel dostat 20% v prvnim kole, a v tom druhem zvalcovat generala.
      To by melo stacit vsem, a vykresleni analytickych a myslenkovych schopnosti tech, kteri vidi v Kremlu same matlaly a vlastizradce.

      1. Áno, ty zakonzervované linky na západě, ty byly obzvláště výživné, stejně jako ty údajné krádeže praček za účelem těžby „čipů“.
        To byl přece ten kokot gogoš-Mrcasík, ne? Ten se přece odvolával na strelkova, jako studnici vojenské moudrosti, absolutního znalce ruských armádních poměrů.
        Proč ho vlastně VVP nechal zabácnout? Moc blbě kecal, nebo něco opravdu provedl?

        1. Jednu dobu byl v SVO kdesi u nějakého štábu, pak ho vykopli a od té doby jen coby zneuznaný génius prudil na netu. Takže je podle toho článku oficiálně obviněn z veřejných výzev k extremizmu. Jestli je za tím ještě něco, jsou jen spekulace.

    3. Jinak toho Ukrajince breciciho u vlka bez nohy jsem zbezne proletl.
      Nic noveho, takovych troubu je v zapadnim tisku nepocitane a hlavne uz nejakou dobu.
      Oni maji navodit na zapade dojem, jak jsou ti Ukrajinci udatni, ze i bez nohy a uplne zdecimovani porad chteji jit na Rusa.
      Zapad uz takovy je.
      Na me to dela dojem, jak hluboce jsou ti Ukrajinci vymyti, jako moc se jim propaganda zazrala pod kuzi a jak malo maji vlastnich mozkovych bunek.
      No, aspon vidime, ze Putin s denacifikaci mel pravdu.

      1. Re: Sakura – Třešňák

        Já samozřejmě vím, že k „jedině správně náhodným“ rozhovorům jsou vybrány ty jedině správné kusy.
        Nicméně ve famílii mé ženy Jahody se nejméně jeden, a po pár sklenkách kalvadosu dva až tři takoví spešl jedinci nacházeli.
        A nevymlátilo to z nich ani čtyřicet či padesát let života bez hakenkrajců…
        Zvláštní sorta sapiensů…
        Kdyby ještě žili, šli by na Rusa i na kolečkovém křesle…
        Tož tak…

      2. Na mě zapůsobil rozhovor toho anglicky hovořícího, „zuřivého reportéra“ z Doněcku, když vedl rozhovor těsně po raketovém útoku s velice hezkou, ruskou dívenkou Mášou. Možná jste to video viděli taky – dívenka v červené bundě, asi tak 11-12let, co ji vytáhli z jakéhosi pobořeného, provizorního krytu, i s jejím mladším bráškou.
        Nejdřív jen krátce odpovídala na rusky pokládané otázky, chlapec nemluvil vůbec. Následně se při kterési otázce nefalšovaně rozplakala s tím, že jim jakási raketa (patrně Grad, či náš Vampir) komplet zbořila dům a zabila při tom oba rodiče.
        Ukronáckové, ty kurvy všivé, tam provozují regulérní terorismus.
        Celý zkurvený Západ to podporoval. Včetně nás.
        Při sledování toho videa, celého v ruštině (ten ENG hovořící reportér, umí dost slušně rusky) jsem se styděl, jak nikdy – za ty naše Vampiry a rakety do nich.
        České zbraně rozsévají smrt po městě, kde tamní ruští civilové chtějí – jen v klidu žít a pracovat, kteří proti nikomu nic nemají.
        Druhý zásah byla škola, naštěstí v té době prázdná a tržiště, tři mrtví na něm.

  17. https://necenzurovanapravda.cz/2023/12/nizozemsko-vse-smeruje-k-prevzeti-vlady-zelenym-eurofasistou-timmermansem/
    ***
    (…) I když byly nizozemské volby ve znamení zcela jasné výhry PVV Cheerta Wilderse, který vyhrál s velkým náskokem, nyní se ukazuje, že vše již před volbami směřovalo opět k převzetí moci loutkami globálních zločinců.

    Jde přesně o to, o čem píši již roky: drtivá většina politických stran, které jsou jasně napojeny na struktury ovládané globálními zločinci (WEF, Aspen institute, Bilderberg, Trilaterální komise), nabízí různorodý program, aby vyvolávaly dojem opozice. (…)

  18. Od Solovjova zazněl nápad vzkřísit středoevropské soustátí.

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-sbohem-cr-u-solovjova-vymysleli-obnoveni-rakouska-uherska-pod-vojenskou-ochranou-ruska-40453270#dop_ab_variant=1213900&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    To podle mne – vícekrát jsem se k tomu kladně vyjadřoval – špatný nápad.

    Oprostíme li článek ideologického balastu a snahy redakce strašit, dá se o tom přemýšlet.

    1. Targusi, Podoljaka, coby Ukrajinec, je z podstaty podezrely a aby obstal na trhu, musi byt papeztejsi, nezli papez. A proto je neduveryhodny. Jeho vyvody spadaji do oblasti prani otcem myslenky a venovat se jim je ztrata casu.
      Existuje ruske prislovi: Kreml ma hodne vezi.
      Coz znamena, ze rozhodnuti Kremlu jsou kolektivni a zalezi na tom, ktera z vezi ma vice vule na prosazeni sveho pohledu.
      Vcera jsem tu zminil Porosenka a Achmetova. Pred casem tlacil Porosenko na Achmetova, aby zvazil podporu Zelenskemu a dal se s nim do komplotu smerem k dojednani primeri, proti vuli Jermaka.
      Achmetovovy firmy jsou od letoska ztratove.
      Dnes mu volal Abramovic, take zastance vyjednavani (a iniciator Istanbulu).
      Kdyz procitate informovane ruske kanaly, dojdete k velkemu prekvapeni: nedokazi se shodnout na prognozach dalsiho vyvoje temer v nicem (na obecnem zbytku se diky jejich zasvecenosti shodnou na 90%).
      Prognozy se lisi v celem spektru, od „zabereme celou Ukrajinu“, po „nova uzemi budou stacit“.
      Ja sazim na stredni cestu, aby se vlk nazral a koza zustala cela: valka skonci dohodou, Americane dostanou zapad, Rusove vychod.
      Ale je tu Odesa uprostred- na to jsem upozornil vcera.
      Podle meho se budou Americane snazit nastrkat Ukrajinu do EU, aby se zbavili zodpovednosti a pridelali problemy Bruselu.
      O vikendu nemecky kun Klicko tuhle snahu torpedoval prohlasenim, ze Ukrajina je padly stat (tedy nesplnuje kriteria vstupu)- Nemci se tehle americke snaze brani, co to jde.
      Rozhodne se ted 14. a 15. prosince, prijeti Ukrajiny se zatim zda byt pravdepodobnejsi, verejny odpor je chaby.
      Jak jsem rekl: uvidime.

      1. Pro kazdeho nefanatickeho pozorovatele jsou jednotlive faze valky docela zrejme:
        – od roku 2014, po dobu 8 let udrzovalo Rusko krvacejici Donbass jako klacek na Kyjev. A to bez ohledu na civilni ztraty, byznys byl prednejsi.
        – v druhe, jiz horke fazi (od unora 2022) podlehla Evropa svemu staremu sentimentu a ve vidine mozneho zisku ruskych zdroju se pridala na stranu Ameriky v predstave, ze z toho taky neco trhne.
        – treti fazi bylo trestuhodne selhani strategickeho planovani USA a kolaps ukrajinske ofenzivy
        – cehoz si, zatim v posledni fazi valky, vsiml Berlin a zahajil na ukrajinskem poli svoji emancipacni revoltu proti Washingtonu. To je druhy sentiment, tentokrate pouze nemecky, funkcni od roku 1871: snaha o (hospodarske) spojeni se s Ruskem. Ted se tedy na Ukrajine vedou valky celkem tri:
        Rusko proti NATO, Ukrajina proti Rusku a EU (Berlin) proti USA.
        Jestli Rusove vzali dneska Antonovku a za dva roky vezmou Vasiljevku, anebo jestli maji Amis prazdne sklady, ci zkolabovanou vyrobu, zde neni dulezite, to jsou pouhe „okolnosti“.

        1. Stridor: Považoval bych to za tři války jak matrjošky na sobě. Nejmenší matrjoška je občanská válka mezi obyvateli UA s počátky už v roce 2013 se zapojením zahraničních dobrovolníků. Druhá úroveň je válka států – RF proti UA, kde zbraně dodávají země NATO nebo Írán a KLDR. A třetí úroveň je zápas převážně ekonomický a kulturně propagandistický, kde Východ vyzval Západ k přerozdělení globálního vlivu.

          1. Jenom souhlas, Manueli.
            Tenhle konflikt je natolik komplexni a je v nem zainteresovano tolik hracu a existuje tolik planu, (jez se navic prubezne meni), ze temer kazdy pohled je spravny.
            Zalezi jen na tom, co sledujete.
            Co je obtizne urcit, je prioritu/ poradi pohledu, tedy co je dulezite. A to proto, ze cile operace jsou ruskou wtranou definovany velmi vagne: debanderizace a demilitarizace Ukrajiny (tedy cele zeme) by davala smysl jen pri rychlem vojenskem prevalcovani zeme, coz se nedeje.
            Na nejasnost cile si Rusove stezuji v celem spektru spolecnosti, od frontovych vojaku, pres bezne obcany, az po parlamentare a medialni nazorove vudce.

            1. Re:stridor

              debanderizace a demilitarizace Ukrajiny (tedy cele zeme) by davala smysl jen pri rychlem vojenskem prevalcovani zeme,

              Jakou máte představu ,že rychle vojensky a válcovaně pozabíjíte nějaké dva až tři mio mužů v jatečném věku, když tito ještě nejsou odvedeni a zabíjet civily je válečný zločin?

              O denacifikaci se Ojropa snažila již jednou a dopadlo to fiaskem. Do státních institucí se v Říši nahrnuli ti, kteří sloužili předtím na Gestapu, případně v jednotkách SS.

              Aby Ukři konečně pochopili a uznali, že šli s derusifikací, potažmo s prohlášením Bandery za svatého, daleko přes tolerovatelnou čáru, musejí projít něčím daleko horším, než byla římská decimace. A zatím to ještě zdaleka není ani ta decimace.

                1. Re: stridor – šumák

                  Možná by bylo dobré, kdybyste si dočetl i definice těch ostatních skupin, které jste vynechal.

                  Btw. nevím, jak jste na tom se sovětštinou, ale asi moc valně ne. Oněch 19 % pouze neprojevuje ochotu jít na jakýkoli kompromis s Vasilem. O ochotě či nutnosti válčit s doslova bratrským národem není v textu, resp. v popisu zbylých 81% ani slovo.

                  Takže to vraťte k předělání, tohle je zcela k hovnu.

        2. Re: stridor

          Tak, a teď ty své výpotky seškrtejte na čtvrtinu a já se zamyslím, jestli to má cenu, abych to prolítl aspoň rychločtením.
          Vaše pindy tohoto rozsahu fakt číst nehodlám.

  19. Když si Trump potřásal ruku a notoval si s Kimem, pravda a láska ohrnovala nos a deep state do oteplení vztahů hodil widle.
    Teď plačou, jak lehce si Kim s Putinem padnul do náručí a dělostřelecké granáty proudí a proudí.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kldr-dodala-rusku-vic-munice-nez-zvladne-vyrobit-cela-evropa-240809#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Jóó, prozřetelnost není silnou stránkou plánovačů hvězdných válek….

  20. Stridor

    Tady máte „vědecké“ zdůvodnění, proč válka ještě nemůže skončit. Nadpoloviční část Vasilů si stále myslí, že můžou vyhrát.
    To je taky odpověď na váš častý dotaz, co vlastně znamená Demilitarizace a denacifikace na ukrajinský způsob.

    https://sputnikglobe.com/20231204/over-40-of-ukrainians-favor-talks-with-russia-compromise-solution—reports-1115371429.html

    Nevím proč. ale vzpomněl jsem si na jídlo, které jsem si rád dával v jedné restauraci poblíž města Gyula. Byla na křižovatce ulic Temesvári út a Szechényi út.
    V jídelníčku měli napsáno Schnitzel a Erzsébet art – řízek na Alžbětin způsob. Stálo to tenkrát hromadu peněz – 10 DEM i se spropitným, ale nedalo se to sežrat. Půlku šnyclu jsem si bral sebou.

    1. Takze Rusove bud budou muset dojit az ke slovenskym hranicim, anebo budou muset predat zapad Ukrajiny do luna EU.
      Tim se zodpovida mnou nize polozena otazka, zda-li bude lze mluvit o ruskem vitezstvi v pripade setrvani Odesy v Ukrajine- nebude, pujde o prohru.
      A o to ted jde: je ruska touha po navratu do Evropy tak silna, ze ji vymeni za svoji prohru?
      Na tuhle otazku stale neni odpoved.
      Jinak receno: jasna prevaha ruske realne vojenske sily je degradovana ruskou ochotou jit na kompromis.
      A to z toho duvodu, ze se jim nechce stat cinskym jarlykem a radsi by si dali kavicku v Benatkach, nezli vyvar z psa v Cung-cingu.
      A nikdo nevi, jak to bude, zvrhnout se to muze na obe strany uplne v pohode.

      1. Re: stridor

        Kolik vám je let?
        Mně přijde vaše intelektuální výbava srovnatelnou s inteligencí mé tříleté vnučky.

        NEJDE o obsazení území – takto se bojovalo v minulých tisíciletích. JDE o BEZCHYNÝ PROVOZ PŘEDEM NASTAVENÉHO SPRÁVNÍHO SYSTÉMU, přičemž je naprosto podružné, kdo se kde nachází, pokud je pod dostatečnou kontrolou.

        Proč by Ivan lezl do Karpat a cpal tam ZBYTEČNĚ prachy, když bude mít zajištěnu loajalitu tamních obyvatel a funkční správní systém v dané oblasti?
        Už jste viděl, že by Američani někdy obsadili celou Jižní Ameriku? Jistě že ne. Maximálně tam občas poslali komando, které odprásklo nevhodné jihoamerické kusy, kterým se nelíbila US vynucená hospodářská převaha a zavedené politické zřízení.
        Stejným – protože nejefektivnějším – způsobem může postupovat Ivan. Putin totiž není pako z nevyššího sovětu SSSR, Putin je vzdělaný člověk, schopný uvažovat v časových horizontech minimálně několika desetiletí, nikoli několika desetiminut.

        1. Targus: Rozhodne to, která strana se zhroutí jako první ať na frontě nebo v týlu. Víc jde o úroveň odhodlání než ekonomiku. Zabírat území mohly armády v manévrové válce, ať s koňmi nebo tanky. Tím zabíraly průmyslové, zemědělské a mobilizační kapacity, aby je protivník nemohl využívat. V době, kdy je obtížné obsazení každé malé vesnice, by to nedávalo smysl. Navíc jsou nejdůležitější továrny většinou mimo dostřel nebo v politicky chráněném území. V ruském vnitrozemí nebo na území NATO. Potom stačí ochrana proti dronům a sabotážím, ale nemůže dojít k žádnému bombardování. Protože úroveň odhodlání se měří těžko i výše ztrát obou stran se odhaduje obtížně aspoň oproti pohybům fronty, můžou situaci různí experti komentovat různě.

          1. Re: Manuel

            Odpovídáte poměrně správně, leč na zcela jinou otázku, než kterou položil rozbíječ stridor. Ten se MIMO JINÉ ptal, zda budu JÁ považovat za prohru skutečnost, že Ivan neobsadí Oděssu.

            Odpovím asi takto. Ivanovi bude úplně stačit, když NATO nebude ovládat vojenskou základnu Očakiv, ani nic podobného v okolí Sevastopolu.
            Násilná likvidace všeho, co mluví v této oblasti rusky, to je sice humáč prvního řádu, leč nezajímá to vůbec nikoho. Jak pravil jistý pán, lidí je jako sraček. A Ivana to zajímá jen potud, že ČISTĚ TEORETICKY rusky mluvící masa bude MOŽNÁ mít větší sympatie a pochopení pro jeho záměry, než JAKÁKOLI jiná množina, která se bude odlišovat jazykovou výbavou.
            Putin dokázal, že pomocí petrodolarů – pardon – petrorublů dokáže převrátit všeobecné mínění obyvatelstva takřka ze dne na den. Mám na mysli Čečnu. Myslím si, že v prokřehlé a vyhladovělé Ukradině to půjde ještě snáz.

            K vašemu názoru na úroveň odhodlání – postaru motivaci – asi tolik. Když nemáte co žrát a kde spát, jde motivace u většiny kusů do zádele takřka ze dne na den. Ukrové se k tomuto bodu blíží značnou rychlostí.

            Připomenu jednu zdánlivou maličkost. Loni se Ivan snažil dodávky materiálu brzdit. Tu vyhodil most, onde vymlátil nádraží, když bylo zle, sundal v Karpatech tunelová vyústění na dráze, případně rozsekal transformátorové stanice na jižní větvi, kudy šla významnější část matroše.
            Dnes už nic takového nedělá. Jsou dvě možnosti:
            A/ buď mu intenzita dodávek materiálu nevadí, protože mu již nedělá významnější potíže
            B/ Ivanovi došly rakety.

            Ano, budeme se tvářit, že B/ je správně.

            1. Ještě je možnost C, že to Ivanovi takhle vyhovuje. Mohl by se zastavit mlýnek na maso a Ivan by pak musel víc Vasilů nahánět po lesích. Takhle je má pěkně po kupce a mlýnek mele a mele.

            2. Targus: Opožděně odpovím, že o Oděsu se možná bojovat nebude. Status města a využívání přístavu můžou být předmětem vyjednávání, pokud dojde k tomu vyčerpání na frontě. Na Donbasu a jižně od Záporoží se rozhoduje o tom, co bude v daleko v týlu. A kdyby se zhroutili Rusové, platilo by to pro ně, vlastně se jim to stalo v roce 1918. Tenkrát po zhroucení fronty Němci postoupili za 3 měsíce o víc než předtím za několik let. Prozatimní vláda držela frontu v Pobaltí, Bělorusku a na západní Ukrajině. Najednou byla německá armáda u Petrohradu, na východní Ukrajině a posílala misi i na Kavkaz. Pokud by do Francie nepřišli Američani, mohlo i vyčerpané Německo posílené o kořist z Východu, kterou by prolomilo spojeneckou blokádu na moři, žádat výhodný mír. První světová by skončila na západě asi vyjednaným ústupem z Francie výměnou za ponechání vlivu v celém Beneluxu, možná základen v Belgii a na východě by to bylo vítězství Německa. Pokud by Hindenburg a další odolali pokušení pokusit se znovu Francii dobýt místo diplomacie. Žádné Československo by nevzniklo, takže pro Čechy by to znamenalo germanizaci. Čas by se vrátil někam na začátek obrození. Nejde mít iluze, že obyčejný člověk nedoplatí na války těch nahoře. Ti nahoře se znají, ale proti sobě bojují ti dole, kteří se neznají.

              1. Chapejte, Manueli, kdybyste nosil nick stridor, udelali by z vas debila, ktery nechape, ze to, co pisete, nemuze nikdy nastat. Nebot mlynek na ukrouse mele a mele a gosudar ma situaci pod kontrolou.
                Doplnim vas jen v jednom: cilem valecnych vojenskych operaci neni dobyti uzemi, nybrz zniceni nepratelske armady.
                Ja osobne si myslim, ze pokud Rusko neobsadi cele pobrezi po Podnestri, tak prohralo. Moralne ted a fyzicky do budoucna- tolik prolite krve lze opodstatnit jen odpovidajicim uzemnim zaborem, v tomto pripade vcetne Odesy. Coz rusky protivnik vi moc dobre a bude tady na tu kartu hrat. Pokud Rusove neobsadi Odesu, ale pouze ji vyhandluji specialni status, dopadne jak Berlin a za cas se stane opet valecnym argumentem.
                SSSR nebyl uzbrojen, nybrz se rozpadl z duvodu nizke urovne slozitosti (statniho) managementu, neodpovidajici urovni prekotneho ekonomickeho rozvoje za breznevovske ery. To se lehce muze stat i soucasnemu Rusku, jez se ocitlo ve stejne smycce. Uroven a nastaveni vlastnickych vztahu ted vynechme, to je prilis slozita vec, i kdyz hraje podstatnou roli.
                O urovni stavajiciho ruskeho managementu se tu nema smysl bavit, tady v diskuzi se nedebatuje, nybrz predhani v mire nadseni. Pokud nemate diskusni koeficient alespon -3V (minus tri Vizingry), jste za debila, navic bez popcornu.

          2. Rusku patrně odhodlání hned tak nedojde. Zdroje také ne. Spojenci také ne.

            Když padla železná opona, naivové (mezi něž jsem patřil) to považovali za win-win výsledek. Záhy jsme se dozvěděli, že to tak nebylo. USA VYHRÁLY tím, že protivníka UZBROJILY. Ještě dotáhnout několik geopolitických detailů a bude z nich světová supervelmoc jednou pro vždy.
            Zbygniew Brzezinski mluvil a psal celkem srozumitelně. Velká šachovnice (1997) je kniha, kterou četli na celém světě a nebrali ji na lehkou váhu. Pro dnešní situaci je důležitá teze, že Rusko bez Ukrajiny (tedy vedle Ukrajiny zapojené do NATO) už bude docela na lopatě. Za Jelcina to tam směřovalo. Pak se ale cosi pokazilo. Dnešní Rusko nechce být považováno jen za benzínpumpu (senátor Mc Cain https://www.washingtontimes.com/news/2014/mar/16/mccain-russia-gas-station-masquerading-country/). A jak občas připustí i naši propagandisté, učí se rychleji, než je nám milé.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *