Dneska po delší době obrátíme zrak k blízké geopolitice, což znamená Ukrajinu, protože tamní dění stojí za pár řádků textu. Nečekejte ode mě dneska žádnou hlubokomyslnou úvahu, spíš bych rád shrnul události posledních týdnů a trochu si zavěštil… je totiž o čem.
Ale ještě než přeskočíme do širých nekonečných stepí, dovolte mi jednu věšteckou glosu z domova… V posledních dnech se totiž objevila celá řada kýblů špíny, kterými byl velmi kvalitně osračkován kandidát na českého Pichoneta – generál Petr Pavel. Najednou se našli dávní kamarádi, našla se celá řada dokumentů, Petr Pavel je v jednom kole a neví, komu odpovídat dřív, Lukačevičova mééédia se to snaží zachránit, seč jim síly stačí, ale moc jim to nejde. Agent Pávek už má na fejsbůku tolik roztomilých fotek se srpem a kladivem, že jeho raketový vzestup preferencí asi brzy nabere stejně strmý pád.
Vidlácky bych si proto myslel, že Babiš na prezidenta kandidovat nebude. Tuhle munici měl připravenou do druhého kola, aby ukázal národu, že není režimní prominent jako režimní prominent. Někteří prostě a jednoduše vybudovali Agrofert a druzí kvalitně lezli do nové americké řiti… Když přišel povel k palbě na Pavla už teď, tak se taktizuje na jiné jméno a zřejmě je pro tuto taktiku výhodné sestřelit soudruha generála co nejdříve. A to by mohlo být výhodné i pro nás na Alternativě. Třeba se nám podaří zacílit podporu a dostat do druhého kola někoho z našich.
A teď už na Ukrajinu…
Hele, víte proč Rusové tak moc potřebovali Krym a sevastopolskou základnu, že byli ochotní jít se Západem do otevřeného střetu, schytat ekonomické sankce a mít za hranicemi militarizujícího nepřítele? No přece proto, aby jim nějaký Američan nemohl v Černém moři odpálit plynové trubky. Černé moře kontroluje Rusko díky nepotopitelné letadlové lodi Krym. Křižník Moskva může jít ke dnu, ale Sevastopol ke dnu nepůjde.
Měli Němci stejně dobře hlídané Baltské moře? Neměli. Přišli o trubky? Přišli. Můžou natvrdo říct, kdo to udělal? Nemůžou. Kdo je v řiti s hospodářstvím? Tolik k úvahám o tom, k čemu je v jedenadvacátém století potřebná armáda a výhodně umístěné základny a proč někdy stojí za to, jít do střetu se silným nepřítelem.
Popojedeme ke Kachovce.
To je ta óóhromná přehrada na Dněpru, přes kterou vede jedna zásobovací cesta pro ruská vojska na západní straně (po hrázi). V předchozích týdnech se nám obě strany obviňovaly navzájem, že ti druzí chtějí odpálit hráz a způsobit zničující povodeň v Chersonu a okolí. Ukrajinci tvrdili, že to Rusové chtějí udělat prostě ze škodolibosti, aby zničili to, co nemohou ubránit, Rusové tvrdili, že to chtějí udělat Ukrajinci, aby se jim lépe ničilo ruské síly, které by díky povodňové vlně měly jiné starosti než obranu před americkými obrňáky.
Obě strany se nám navzájem předháněly v podrobnostech, skoro každý gaučový stratég na to měl svůj názor, podle toho, komu fandí, mělo to už už nastat, ale nakonec tento gordický uzel rozlouskli Rusové a začali Kachovku úplně normálně vypouštět. Tím skončily všechny důvody pro odpal hráze a zároveň to ukázalo, kdo měl skutečně zájem, dělat povodeň. Všimněte si prosím, že najednou je o Kachovce ticho, nikoho už nezajímá. Ve světle této skutečnosti – kdo měl zájem na odpálení přehrady? Ano milé děti, byli to Ukrajinci a Rusové předešli dalším kecům o jejich terorismu prostě tím, že vypustili vodu…
Mňo, a když byli Ukrajinci ochotní odpálit hráz, aby divoké vody konaly dílo zkázy místo šrapnelů, na koho byste si vsadili s hentou špinavou jadernou bombou? Rusové mluví o tom, že ji Ukrajinci chystají, Ukrajinci zase tvrdí, že ji Rusové chystají jako provokaci, obě strany vyzývají mezinárodní orgány i různé státníky, aby s tím ráčili něco dělat. Prý ji Ukrajinci vyrábějí v Dněpropetrovsku, Rusové zase údajně chystají něco v JE Záporoží… čert aby se v tom vyznal.
Naše mééédia mají samozřejmě jasno a pokud něco takového vybuchne, tak nepochybuji o tom, že viník bude znám ještě dřív, než se usadí radioaktivní prach.
Pravda ale také je, že Putin vysloveně hraje na záminky. Nejprve muselo dojít na Krymský most a pak teprve začal likvidovat ukrajinské elektrárny. Nejprve muselo dojít na sankce, než začal přiškrcovat kohoutky. Nejprve muselo dojít na diplomatickou roztržku, než jí on dokonal. Nejprve musel Západ Rusku zmrazit rezervy, než začal Putin znárodňovat západní firmy a těžební projekty. A tak celkem nepochybuju, že odpal špinavé bomby by znamenal ruskou odpověď. Zřejmě jadernou. Se vším, co k tomu patří.
O té špinavé bombě se teď tolik mluví, že bych se vlastně divil, kdyby na ní nedošlo. A je vlastně jedno, jestli je v háji Ukrajina a považuje to za svojí poslední možnost, nebo je v háji Rusko a považuje to za svoji poslední možnost. Špinavá bomba by skutečně mohla být tím posledním incidentem před koncem světa…
Nebo proto jel Steinmeier na Ukrajinu? Aby nabídl peníze, pokud Ukrajina nebude mít podobné nápady? Proto teď všichni začali najednou mluvit o míru, i když ještě před týdnem byli připravení šturmovat na Moskvu? Nějak moc spolu hoši mluví. Skoro to vypadá jako tlak na naše demokratické banderovce. Skoro to vypadá, že se naši představitelé lekli vlastní odvahy a zjistili, že se příliš blížíme něčemu, co by se opravdu mohlo vymknout kontrole.
Jako kdyby teď analytici řekli, že Moskva neblufuje a pokud na tuto bombičku dojde, tak odpoví plnou silou. Už i američtí Demokraté začali tlačit na Bidena… není divu – volby jsou za rohem a Republikáni mají našlápnuto. Pokud se má něco stát, bude to brzy. Za tři týdny může být už úplně jiná situace.
Pokud se něco stane, stane se to teď.
Zač bojují Ukrajinci?
https://outsidermedia.cz/zac-bojuji-ukrajinci/
Velmi obsáhle zodpovězeno, připojují se k autorovi:
“ Za takovou zemi bych zabíjet nešel, a Rusy už vůbec ne. Ideje, kterými je tento stát protkán jako sítí památníků, pochodů, názvů ulic připomínající nejtemnější období lidských dějin, jsou idejemi zkázy, ničení a násilí. Nehledají mírové soužití se sousedy, ale jejich, v lepším případě, „po-ukrajinštění“ v horším vystěhování či zničení. Ve světle těchto idejí lze porozumět požadavku na území, která obývají lidé, kteří nechtějí tyto ideje přijmout za své. Právo na sebeurčení poskytli Ukrajinci sobě, když to bylo výhodné. Pro ostatní toto právo neuznávají.“
Sněmovna začala ve středu schvalovat návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 295 miliard korun. „Je to rozpočet válečný, je to rozpočet krizový,“ řekl ve Sněmovně premiér a předseda ODS Petr Fiala. (Idnes)
S kým válčí? Není to hňup?
Je to hňup.
Pozor, jak upozornil už profesor Keller, za tento výrok vám hrozí trestní stíhání za vyzrazení státního tajemství…
No ale zas když prohlásíte, že je to vůl, tak vás každý vůl může žalovat pro urážku na cti.
Jenže “hňup” je pro něj vlastně lichotka. I “piča” je lichotka.
Hňup v původním smyslu slova je označení kastrovaného kozla. Fešák je zase pes bez výbavy.
A v ruštině je krásný výraz pro miláčka – pitomec.
…a tajemství, pro něž lazebníci
umírali jsou na šibenici,
rozešlo se v lid.
Král Lávra má oslí uši!
U Kábulu se válčí za Prahu, přece.
Teď u Kyjeva. 😎
Kde budeme válčit zítra?
Tipla bych si, že v Čínském moři. A potom hurá na Teherán.
Všechny války se vedou za Prahu. My jsme všichni Gogo.
Kam se vlastně poděl Gogo?
Je to hňup, mírně řečeno.
Je to hňup na druhou.
Že je to hňup, bude muset nejprve napsat lukačovič. Jinak to lidi nebudou vědět.
Není to hňup, tak snadno z toho nesmí vyklouznout. Je to vlastizrádce.
Je to hňup a pátá kolona dohromady.
Novinky na Seznamu do Petra Pavla pálí co to dá, to ony tu hru rozjely. Ale jaké tahy jsou připraveny, můžeme jen hádat.
A) Sami již teď pustí na sklo všechno kompro na PP, které si držel Babiš na druhé kolo a ještě s předstihem jej vyvrátí. Současní svědci najednou otočí a sdělí, že si vše vymysleli a PP má pravdu.
B) Mají lepšího koně a PP by jim mohl zkazit hru a dostat se do druhého kola. Tak jej odstřelí sami.
C) Je to úplně jinak.
Třeba si myslí, že čím víc do něj budou pálit, tím víc jej lidi budou litovat a jako v mnohých případech, zvolen bude. Zoufalec se i stébla chytá….
Je to jasné, už se to tu naznačovalo dávno. Proto nedostal od 5kolky podporu jen Pávek, ale taky Danuše a Fischer. Fischer nemá šanci, Pavla potopí a vyhraje Danuše jako ta křišťálově čistá, česká Čaputová.
Do voleb/budou-li/ daleko, kdo ví možná se ozvou ti napálení rakušáci , co za jejího bačování na hnojárně, platili za tituly apod.. a co jim „prý“ rakušáci neuznávají.,
Stejně, by mne zajímalo, jakpak se dozvěděli o „kvalitě“ tamní výuky, řekla bych že to nějaký dobrodinec napráskal. Paardon upozornil….
Kadet Bígl letí za emírem. Neměl by si cestu platit ze svého?
Měli by na něm vykonat trest dle místních zvyklostí.
Eunuch, strážce emírova harému by mu slušel.
Ten už vypadá jako eunuch teď. 😁
Jak ti napsal Borowitz, proč si ze své úvahy vyprostil fakt, že to není místo obklopeno rivali, ale vazali USA?
Že by zkušební balónek?
Hoďte si do google jméno Pramila Jayapal. Vypadne na vás desetitisíce čerstvých odkazů, že tato dáma odvolala dopis presidentu Bidenovi, spolupodepsaný dvaceti dalšími členy Kongresu, nabádající jej k hledání diplomatického řešení konfliktu na Ukrajině. Dokument s datem 24.10.2022 je v tuto chvíli ještě dostupný na adrese https://progressives.house.gov/_cache/files/5/5/5523c5cc-4028-4c46-8ee1-b56c7101c764/B7B3674EFB12D933EA4A2B97C7405DD4.10-24-22-cpc-letter-for-diplomacy-on-russia-ukraine-conflict.pdf
Ta paní je evidentně dobrá v hamtání v porcelánu:
https://edition.cnn.com/2022/10/25/politics/pramila-jayapal-ukraine-letter-democratic-backlash/index.html
Ale mohla by poslat své nebinární tranďácké „potomko“ na ukrofrontu, když je taková bojovnice.
Hned 30 statecnych demokratu temer svuj dopis vlade a presidentu Bidovi ,v nemz se pravilo ,ze jen mentalni uchyjove *nevyjednavaji za mir..
Behem 24 hodin zacali silne litovat neprodlene sveho cinu , vse odvolali a omluvili se za ohavny skutek svych asistentu..
Je pred volama a jeste volbama a vladne jeste vetsi panika..
* Stoji za povsim zkomoleni slova z duvodu a za ucelem zmast ten neblahej a nekde se v katakombach, zaludne se skryvajivci ani cestine neprejici, zakernej a nic jinyho stroj.
Pro představu co by kdyby špinavá bomba:
https://www.3pol.cz/cz/rubriky/jaderna-fyzika-a-energetika/2185-radiacni-nestesti-v-goianii
Ale je trochu rozdíl pokud se něco podobného odehraje na vesnicí s téměř negramotnými lidmi nebo například v Praze. Ta panika by byla víc zničující než reálné škody.
Lidi taky rozřezávali dělostřelecký granát rozbrušovačkou a podobně. Ten zářič není typický případ.
Můj někdejší spolužák si za mlada úspěšně vyrobil tuším třaskavý fosfor a při zavírání lahvičky se mu trochu dostalo do závitu. Levá ruka po zápěstí pryč, na pravé přišel o dva prsty.
Ono záleží taky na množství štěpného materiálu. Ale ukrajinský tragikomik na vlastní obyvatelstvo nehledí…
„… vyrobil tuším třaskavý fosfor a při zavírání lahvičky se mu trochu dostalo do závitu.“
Pletete si „peroxidaceton“ s fosforem ?!
No spíš, to byl fosfor s chlorečnanem (tehdy asi s Travexem), běžné do bouchacích kuliček a jiných alotrií. Dokud to bylo vlhké, tak s tím šlo pracovat. Po uschnutí už stačilo k výbuchu velmi málo…
Jinak ten incident v Goianii uvádím jako ilustrační příklad kontaminace radioaktivní látkou. Nikoliv o nekonečnosti lidské blbosti.
Táta vzpomínal, že ještě jako student si z bujnosti „uvařil“ jododusík. A neměl nic lepšího, než to nechat schnout na otevřeném okně. Závan větru mu lehké krystalky nafoukal do peřin. 🙂
Brizance (míněno diperoxidaceton, reaguji na poznámku přede mnou) je asi 72 % TNT, tak si nemyslím, že by „lahvička“ někomu utrhla ruku. Pokud tedy není člověk úplný magor a nedělá to naráz z litrových oběmů.
Na druhou stranu to prý používají slimáci při výrobě MOA (mother of Allah) a cpou to do těch jednorázových vestiček.
No to bych fakt chtěl vidět, jak někdo cpe několik kil tohodle svinstva do nějaké vesty. Stačí zlomit jeden krystalek, trošku víc zatlačit prstem, nechat to na sluníčku, sklepat hromádku na papíru do větší hromádky…
☺
Prý je mnohem lepší pro lety do ráje použít UDMH s iniciátorem. Ale nevím, jestli jsem něco nezapomněl, jestli stačí jen ta jedna složka.
Mýlíte se, na ztrátové poranění končetiny stačí toho acetonperoxidu pár gramů, však mám pár přátel, kteří již do desíti nenapočítají… puberta je někdo dost nebezpečné období..
Dokud je acetonperoxid vlhký a čerstvý (pak asi dojde ke změně krystalové modifikace) tak ta citlivost není tak velká. Dnes bych na takové vylomeniny neměl odvahu. Tehdy, člověk vykoupil drogerií ve Zlatnické ulici v Praze a řádil “jak čená ruka”, dnes má každý mobil s foťákem a policie je namístě a 5 minut. Před těmi zhruba 30ti lety šlo “zlobit” i v Pražských parcích 😀
Ale Dánsko, Švédsko, Německo, Polsko a další pobřežní státy Baltu přece nejsou oponenti USA…
Scholz asi prodá Číně jeden ze tří kontejnerových terminálů v hamburském přístavu. Němečtí čučkaři zuří. To bude zase vlaků navíc přes Zahradu Čech.
Když mám špinavé kalhoty, tak je buď hodím ženě do prádla nebo je zanesu do čistírny.
Co ale udělat se špinavou bombou?
Ale tvrdí se, že „špinavé prádlo se pere doma“!
Vlkodlak dnes zveřejnil článek převzatý z The New Yorker https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/10/26/detaily-o-tom-jak-usa-zasahovaly-do-valky-na-ukrajine/
V zásadě o tom, jak Usák na Ukrajině postupně vítězí a jak nemohoucí Rusák to vede od deseti k pěti. A to tak přesvědčivě, že dokonce i Vlkodlak pod konec převzatého článku napsal, že neví, jak chce Putin tuto válku neprohrát.
Předně už jsem dlouho nečetl popis důvodů, které Rusko do války vedly. Stručně řečeno, na rozdíl od roku 1962, Usák není ochoten se s Rusem dohodnout.
A ještě k velmi zdařilému popisu New Yorkeru. Usák velmi hezky popsal, jak postupně dodával chytřejší a chytřejší zbraně Ukrajině, jak pomáhal pilovat taktiku a strategii. Co víc si může Putin přát, než mít možnost si boj s nimi vyzkoušet. Už zbývá dodat na Ukrajinu jen tanky Abrams a stíhačky 5. generace spolu s raketami dlouhého doletu.
Takže já na rozdíl od Vlkodlaka cituji svého dědu, starého vojáka z I. světové, „Počkejte až přijde zima!“
Mě na tom přeloženém článku chybí dost informací, třeba, že fakticky od roku 2014 vyzbrojovalo západníma zbraněma, není pravda, že se začali dodávat až v únoru.
Nijak nekomentuje, že do poslední změny velitele, se neničili rozvody a vůbec nekomentuje, že přenosovka 700, pro jaderné se stále nebombarduje.
Nekomentuje se žoldnéři, které drží i podle ukrajinské strany určité části fronty.
Nekomentuje se, že NATu dochází skladové zásoby a je tlak, že musí i poslední co je na skladě, ale i ve výzbroji předat a nadávají, že Rusko stále má (viz rakety konžal co prý už neměli mít a navíc skladové „brežněvovi zásoby“ jak to nazvali na seznamu).
Nekomentuje se, že předané Himmars musí navádět a dát souhlas k odpalu USA a dost často obsluhovat „dovolenkáři, ale západní“.
Za mě to není „Rus prohrává“, ale zatím udržování „rovnováhy“, kdy postupně obě stran zvyšují sázky, ale tím rozdílem, že USA navíší sízku a k jejich překvapení Rusko okamžitě druhý den odpovídají a proto asi začíná i demokratům cvakat prdelka, protože začínají mít pocit, že Rus tentokrát nekecal a překročili červenou liniu a hledá se spíše, jak vycouvat, ale přitom neprohrát.
Protože Ukrajinou se NATO dostalo do situace, když prohraje, zbytek světa je přestane brát vážně, což už říkají i představitelé západu, že si uvědomili, že dali sázky tak vysoko, že neví jak couvnout…
Spíš bych tipoval, že širší veřejnost začne více vnímat NATO jako teroristickou organizaci, což skutečně je. Humanitární bombardování Srbska byl čistě teroristický akt.
širší veřejnosti je to *ovno platný
Jsou dvě možnosti:
1) USA a EU si nepřipouštějí, že všechno, co dodaly a dodají Ukrům, se v brzké době obrátí proti nim (proti EU především). Že v tak prohnilém a zhrouceném státě, jakým Ukrajina je, se to bleskurychle zobchoduje a Ukři tím budou osobně nebo zprostředkovaně terorizovat své okolí.
2) Nebo si to naopak velmi dobře uvědomují…
Pokud jel Steinmeier domlouvat Banderovcům ať uberou, myslím, že si popletl zemi, město, světovou stranu i prezidenta.
Hlavně Šňupálista má centrálu někde úplně jinde. Pan Steinmeier ho vůbec nezajímá.
ale moh dělat pošťáka ☺
Krasne napsano.
On je jel uplacet. To totiz na vyderace kratkodobe funguje.
Když myslíte… Ale rozhodně Krym nemají kvůli základně, samozřejmě, že se hodí, to je jasné a do budoucna jakbysmet, ale jsou tam kvůli krymským pyramidám. To je důvod absolutně nadčasový. U Chersonu je to podobné, má to mnohem závažnější důvod, proč se tam tak urputně snaží ukronáckové zasadit úder. Poblíž města je ten slavný interdimenzionální portál, nějaké půtky na západní hranici pro Rusa nejsou prvořadé, je ohroženo mnohem víc.
Ano zeměkoule je dutá a uvnitř je ještě jedna, větší. A u Chersonu je tajný vchod, nikdo to neví.
Konečně se vyjevila pravá skutečnost, ale nikomu to neříkejte!
Sakra a je to venku. Vy též Alefe neumíte držet kušnu. Příští měsíc jsme tam měli mít workshop na téma – Ovládnutí lidstva rychle a snadno. Účast přislíbili Židoilumináti, Reptiliáni i Aštar Šeran.
🤣
Vy si z toho děláte legraci… ale kam třeba mizí ty hnědé podšálky (ty hnědý s uchem, ty tvrdý) , to dodnes nikdo nevysvětlil. A to nakonec Karel nařídil i osobní prohlídky…
I Ušrum Ašram, a možná, že i Andor Šandor s nabídkou nejnovějších přenosných protiatomových krytů.
Ano, nafukovací protiatomový kryt bude hitem těchto Vánoc!
Jasně, třeba v té díře nakonec někdo najde i tu svobodnou a demokratickou Ukrajinu, o jejíž existenci se taky šíří spousta ničím nepodložených legend.
A to se opravdu vyplatí…
To musíš vysvetlit ty jak desatanizovat něcoco neexistuje 😉
My ostatní jsme blbci jak tak čtu tvoje odpovědi, tak nám to musíš vysvětlit 😉
Tak vysvětluj, neutajuj, ukaž nám, proč jsme blbci 😉
Né desatanizovat, ale defašizovat.
Když někdo začne tvrdě ostrakizovat určitou skupinu občanů, tak je to nácek a fašista.
Kyjevští se rozhodli ostrakizovat ruskojazyčné obyvatelstvo. A proto naprosto šílený jazykový zákon.
Když se někomu sáhne na mateřštinu, tak se začnou dít věci. Všude.
Jestli to Šňupálista a spol. nechápou, tak je to moc smutné.
Ti to chápou až moc dobře. A proto to dělají.
NEmáte pravdu, oni fakt začali na seznamu psát „desatanizovat“, že to rusové prý říkají, proto se ptám, že by nám blbům to mohl vysvětlit…
S tou špinavou bombou to je asi tak, jak s tou poloplnou, nebo poloprázdnou sklenicí.
Já ještě pamatuji černobílou televizi, takže umím číst mezi řádky.
Když někdo bagatelizuje, nebo zveličuje účinky, tak asi vím, o koho se jedná.
Poloprázdná sklenice:
….. Jak jsou nebezpečné?
Ve srovnání s klasickými jadernými zbraněmi je bezprostřední účinek špinavých bomb zanedbatelný. Kvůli jejich menší ničivosti by si výbuch vyžádal nesrovnatelně méně životů.
Radioaktivní mrak by se po výbuchu špinavé bomby podle analytika Roeckera pravděpodobně rozšířil po omezeném území – v případě bytové zástavby jen přes několik bloků. Zasažená oblast by ale poté kvůli kontaminaci radioaktivními látkami musela být nejméně na několik měsíců uzavřena. ….
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/jak-jsou-nicive-a-jak-velkou-radiaci-zpusobi-klicove-odpoved/r~f42e349c545511eda3c0ac1f6b220ee8/
Špinavá bomba: Rusko straší zbraní, kterou dosud nikdo nepoužil
LUKÁŠ MAREK
VČERA 17:40
Špinavá bomba bývá často v popkultuře zobrazována jako relativně dostupná zbraň hromadného ničení. Ve skutečnosti ale podle odborníků její hlavní síla nespočívá v destrukčním potenciálu, ale ve schopnosti vyvolat strach a paniku.
…..Špinavá bomba se proto neoznačuje za jadernou zbraň. Stejně tak tento typ bomby nesplňuje parametry zbraně hromadného ničení. Nepředpokládá se totiž, že by mohla radiací zamořit větší prostor. Přesto ale pouhé povědomí o výbuchu jaderného zařízení může způsobit paniku. Proto se dá špinavé bombě říkat „zbraň hromadného narušení“….
…Izraelské testy
V roce 2015 se na veřejnost dostaly informace o testování špinavé bomby izraelskou vládou. Tamní deník Haaretz napsal o výzkumu, v jehož rámci měl Izrael řízeně odpálit několik špinavých bomb v poušti a jednu v uzavřeném prostoru, aby prozkoumal nebezpečnost takového zařízení.
Experimenty měly ukázat, že při výbuchu v otevřeném prostoru byly vysoké úrovně radiace naměřeny pouze v epicentru výbuchu a rozptyl do okolí byl minimální. V případě exploze v uzavřeném prostoru by se oblast musela uzavřít na „delší dobu, dokud by nebyly účinky radiace eliminovány“….
….Celkovým závěrem bylo podle zdrojů usnesení, že špinavá bomba „nepředstavuje závažné nebezpečí přesahující psychologický efekt“. Detaily ohledně množství použitých výbušnin i povaze radioaktivního materiálu, které jsou pro nebezpečnost špinavé bomby zásadní, se ale na veřejnost nedostaly…..
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-spinava-bomba-rusko-strasi-zbrani-kterou-dosud-nikdo-nepouzil-217606
Poloplná sklenice:
Jen mě tak napadá, že tu zatím nikdo nezmínil problém špinavých bomb (dirty bombs) – tj. výbušných mechanismů ve kterých je obsaženo určité množství radioaktivního materiálu. Samotný výbuch poté slouží spíše jako prostředek k jeho rozptýlení do širokého okolí, než jako primární útočný prostředek.
Přímé důsledky útoku špinavou bombou jsou nedozírné – když pomineme postižení lidí přítomných v oblasti výbuchu ( tedy hlavně náhodných svědků a zasahujících příslušníků záchranných služeb, policie a hasičů u nichž by velmi pravděpodobně důsledkem absorbované radiace byla v blízkém časovém horizontu nemoc z ozáření a v delším zřejmě i zhoubné bujení), musíme vzít v úvahu dlouhodobou kontaminaci okolí výbuchu – například takové centrum nějakého historicky významného velkoměsta (např. Paříž okolí Vítězného oblouku) by v důsledku kontaminace radioaktivním spadem bylo potřeba zbourat a veškerý materiál odvézt někam, kde ho bude možno zakopat dostatečně hluboko.
Psychologický i materiální efekt takové akce by byl pro účely jakékoliv teroristické skupiny velmi uspokojivý.
A teď to nelepší nakonec – radioaktivní materiál druhé kvality (Plutonium244, Kobalt60, Cesium137 aj.) si lze obstarat poměrně snadno a jeho pohyb není podřízen žádným zvláštním bezpečnostním kontrolám (jak je tomu například u kvalitního štěpného materiálu). Jako pěkný příklad lze uvést speciální ozařovače potravin používané za minulé éry po celém SSSR a ještě dnes tamtéž značně rozšířené, které ve skladech bývalých kolchozů již druhou dekádu zapadají prachem i se svou nebezpečnou náplní (nejčastěji Cesium137) …
https://www.valka.cz/Spinava-bomba-t17133
„Špinavá bomba“ – perspektivní zbraň teroristů
Analýza Centra strategických studií
…Jaké jsou účinky „špinavé bomby“?
Účinky „špinavé bomby“ závisejí především na druhu, době a intenzitě záření, jakož i na množství použitého materiálu. Dalšími ovlivňujícími faktory jsou hustota obyvatelstva v oblasti nasazení, povětrnostní podmínky během a po výbuchu (déšť, směr a síla větru apod.) či stavební materiály používané v oblasti (některé radioaktivní substance se chemicky spojují s materiály jako beton, sklo či asfalt). Časopis Scientific American v listopadu 2002 uvažoval o následcích explozivního použití Cesia 137 s aktivitou 1,3 x 1014 becquerelů (což je materiál, který by si teroristé mohli obstarat v bývalém SSSR) jihovýchodně od Manhattanu. Katastrofa by byla menší než v případě Černobylu, přesto by území 800 km2 bylo zamořeno více, než připouštějí (byť přísné) normy. Na území zhruba dvaceti ulic by obyvatelé (pokud by nedošlo k dekontaminaci) byli po třicet let vystaveni vysoce zvýšenému riziku rakoviny. Areál asi 15 km2 by musel být podle doporučení Mezinárodní komise radiologické ochrany (International Commision on Radiological Protection) evakuován. Dokonce i kdyby povolené standardy klesly na úroveň užívanou v okolí Černobylu, bylo by stále sto domovních bloků neobyvatelných. Materiální škody by dosahovaly miliard amerických dolarů, přičemž pro dekontaminaci takto velkého území v hustě obydleném městě by neexistoval precedens….
https://www.cdk.cz/spinava-bomba-perspektivni-zbran-teroristu
Proč je vyvíjen tlak na Ukrajinu?
Na trzích s naftou panuje nejistota, a to ještě ani nezačala zima
Autor: Andrej Krúpa
12 října, 2022
Ceny nafty v Evropě a USA prudce stoupají a před zimou, kdy se očekává výrazné narušení dodávek, vyvolávají nové inflační tlaky.
https://burzovnisvet.cz/investice/zpravy/komodity/trh-nafta-evropa/
Ani v USA není situace růžová, v některých severovýchodních státech museli zavést přídělový systém na topné oleje a lidi neví, čim budou v zimě topit:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-10-21/heating-oil-being-rationed-in-us-northeast-before-winter-starts#xj4y7vzkg
Vsechna nafta jde na Ukrajinu.
Uz to tu psal nekolikrat Targus.
A Bidet vyhrozuje uvolnenim dalsich barelu ze strategickych rezerv, ktere jdou na historickych minimech.
Takze ja prodavat ropu, tak si pockam, az zacne pruser a ceny poleti nahoru.
Stejne jako tankery s LNG ted cekaji u pristavu. V zasobnicich je jeste 10% volno, ale nikdo nechce vykladat. To je ten volny trh a energeticke burzy.
Vo ty , kterou dostali japonci jmenem fukushima darkem ,jak se tady nekdo presne zminil , kdyz je nejlepsi neco takoveho umistit blizko oceanu , kdyz se nic nedostane do vody , dostane se hodne s tanim snehu na jare ,rekami ,az do more..
Vzhledem k tomu, že USA zahájily dodávky kazetové munice do HIMARSů, žádná deeskalace se nekoná.
Ruské raketové údery na ukrajinskou infrastrukturu a rozvodné sítě lze objektivně hodnotit jako kompetentní a účinné, uvedli komentátoři britského týdeníku Economist.
„Ruská armáda si pečlivě vybírala cíle, zasahovala velmi metodicky,“ řekl časopisu jeden z energetických expertů.
Podle jejich názoru dodávky komponentů ze Západu nebudou schopny nahradit vybavení zničené při úderech, takže problém je značný a bude Ukrajinu pronásledovat, dokud nebudou údery zastaveny.
Autoři publikace také poznamenali, že ukrajinští představitelé „prosí země, které mají zbývající zásoby sovětských transformátorů“, aby Ukrajině daly vše, dokonce i nefunkční jednotky, protože západoevropské zařízení není pro ukrajinskou energetickou síť vhodné.
Na zacatku byl utok Kinzalem na Lvov ,na metr presnej ,4oo mrtvych ,nadsenych ochotniku zapadu a okolo 400 milionu skody..Tedy vedet kam, taky je potreba.
Dalsi podivana byla, jak tryskac letel asi 2000 km /hod a 300 km daleko a najednou raketicka tryskac dohonila..Predtim to bylo 220 km daleko..
To je geopolitika obrany a sny o letecky prevaze , jsou ty tam..
A bez toho se nektery neobejdou..
Z 27 raket nedavno vystrelenych z Himarsh na stehovani lidi z K. , prosla obranou jen jedna..
Rus utoci jen aby dal najevo ze ,nektery veci se nesmi delat..
Otázka je stále proč rus útočí jak útočí, ty rakety neposílá, tak aby druhý den Ukrajina klekla.
Dnes Vlk: Nemá smysl, abych opakoval všechno, co jsme v tomto směru napsal. Nyní si kladu už spíše otázku typu – jak tuhle válku chce neprohrát?
Putinovi naprosto nerozumím. Ukrajincům a Američanům ano. ……..
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/10/26/detaily-o-tom-jak-usa-zasahovaly-do-valky-na-ukrajine/
Letošní počasí !
Je zarážejíci, jak počasí tento rok jde ruku v ruce s potřebami Deep State, EU a fialových komsomolců? Abnormální teplo má být snad až do konce listopadu. Tak stabilni počasí, spíše tak dlouhé období bez výkyvů – větry, studené fronty, atd. si opravdu nějak nepamatuji. I v médiích to zapomněli komentovat a rozebírat. Tak jak experimentovali s tvorbou virusu, tak určitě ovlivňuji v posledních měsicích i počasí. Řídit to nejde, ale ovlivňovat ano. Uvidíme, čeho se ještě dočkáme.
Jsem přesvědčen o tom, že agent Pávek nikdy nebyl vážně míněným kandidátem na hrad. Podle mě bylo jeho rolí od samého začátku jen a pouze rozjet závod (tak jak se to dělá v cyklistice), být hromosvodem pro opoziční kandidáty – taková volavka – zatímco v klidu připravovali Nerudovou, která se ve správný čas měla objevit, jak ten správný kavárenský kandidát bez poskvrny.
Jenže ony ty útoky na něj jaksi nepřišly a Pávek nabral značnou výšku. A tak se rozhodli vysunout brzdící klapky a jeho let zpomalit aby mohla začít vynikat ta Nerudová. Přičem to, že už teď začali přibržďovat Pávka spíše svědčí o tom, že Andrej Hrabiš do souboje půjde a oni o tom mají interní informace. Nerudová je totiž pro Andreje hůře hratelný soupeř než Pávek, kterého by si v diskusích Andrejko namazal na chleba.
Jo a co se týče kandidáta Alternativy, tak by musel být jen jeden a ne deset. Logicky by se nabízel představitel největší skutečně opoziční strany, kterého by ostatní podpořili. Jenže, to by tu nesměly být Vitáskové, Blažkové, Skálové a další, kteří sice nemají ani tu nejmenší šanci ani na druhé kolo natož na vítězství, ale zato velmi spolehlivě rozdrobí hlasy Alternativy pěkně na kousíčky.
Nabízí se proto otázka, zda jsou tak hloupí a nebo jsou jen navedení?!
Tak a teď do mě o tom, jak je ten Pepík sečtělý intelektuál, Hynek má charisma a ta Alenka jak hezky mluví …
Máte pravdu, že by měl být jeden. Ale měla by to být Vitásková.
Nevím, jestli tou „největší skutečně opoziční stranou“ myslíte ANO nebo SPD. Pokud SPD, tak Bašta nemá charisma, působí příliš sešle, třese se mu hlas a má problém se vymáčknout. Nemá šanci obstát v TV debatě.
V ideálním případě by i ANO mělo podpořit Vitáskovou, což se ale nejspíš nestane.
Milena.
Vitásková je sionistka a má toho na svědomí také dost.
Zemědělče, nezlobte se, ale co je zase tohle? Do 8. listopadu končí sběr podpisů a z toho se vyprofiluje několik kandidátů opozice a za 66 dní to je někdy 12 nebo 13 ledna je první kolo prezidentské volby a vy nyní zase začnete zpochybňovat jednoho z nejvíce průchodných kandidátů a to bez nějakých relevantních důkazů Jděte se vycpat. Máte tedy někoho jiného?
Nemáte? Zaškodit to ale umíte.
To jako, aby ODS měla kromě tři kandidátů, které podporuje veřejně také jednoho, kterého bude volit alternativa?
Aneb kterápak to byla vláda, která jmenovala Alenku do ERU ?!?!?!
Ale je možné, že Petr Přesčas k ODS vůbec nepatřil…
Ano, prolhaná Alenka z ODS tak hezky hovoří… podobně jako Blistivy Péťa o EU, když mu šlo o funkci.
No samozřejmě že Baštu jsem měl na mysli. Z principu má největší šance, ale když ta Alenka…, že.
Teda souboj Babiš- Nerudová bych chtěla vidět. Kampak by se na něj hrabal souboj Zeman-Číro.
Z 20. sjezdu KSČ :
Prezident Si prosazuje, aby zemědělci, kterých je vezmi obrovské množství, prodávali svoje produkty bez prostředníka. ( Pokud možno rovnou spotřebiteli. .)
A jinak : Čína se nenechá přinutit k ostrakizování RF.
Už teď “ celý demokratický svět “ dobře ví, že v případě odpálení špinavé jaderné bomby půjde o false flag.
Typu Gliwice.
Bojím se, aby to nebyl false false flag. Protože už teď je naprosto jasné, že za každým svinstvem stojí jedině Putíín.
Kontrolní otázka : Může si Šňupálista dovolit přiznat, že to s tím zvacím dopisem pro západní ozbrojence do země přepísk !?!?!?
Že nebyl dobrý nápad leštit kliky v centrále NATO a otevřeně vystoupit proti sousednímu Rusku???
Dalo by se i říci, že Sluha lidu je opravdu sluha lidu. Ale né toho ukrajinského. Toho svého.
Nemůže. Jeho jediná šance je totální porážka Putina, jinak se z něj stane pouhý nepohodlný svědek, který za žádnou cenu nesmí promluvit. Zase by se na chvíli a zároveň nadosmrti vrátil ke své původní profesi komika, tentokrát ale v pozici šéfinspektora Clouseaua na Oktoberfestu.
https://www.youtube.com/watch?v=k4Gk-Ic-K8I
Za ty tisíce zmarených životů by ho asi postihl horší osud. Si myslím.
Dnes jako predtim to vedou v EU germani , neni nahodou ze zase v hlavnich pozicich ,protoze sou pro demokraty, zdaleka nejvic uzitecny , jako 1914, v 38 atd..
Jeste jako velka a hlavni vojenska zakladna…
Nejvice uzitecny pro Stalina a jeho nasledovniky byli a sou lidi se „skraloupem“, za ktery jsou totalne ovladany a tak schopny vseho ,aby se zachranili.
Maji marnou nadeji ,ze se jim to vodpusti a zapomene , to se jim slibuje ..
Slyšeli jste slovo boží… BINGO! Kde to mám podepsat, paní Helanov?
Generál udělal osudovou chybu, že jednou neprozřetelně řekl pravdu – že v Rusku není všechno černé a na Ukrajině bílé a že v případě konfliktu by se na Ukrajinu neměly dodávat zbraně, protože by to znamenalo jen víc mrtvých. Až takový proruský dezolát to byl. Je to sice už sedm let a od té doby jistě už pochopil, že byl pomýlený, a snažil se ten nešťastný přešlap napravit, ale takové kacířství se u nich nezapomíná a už vůbec neodpouští.
Viz zde: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nejsem-jestrab-ujistuje-pristi-sef-vojenskeho-vyboru-nato/r~300a24f6ce2d11e4b8ba0025900fea04/
Tohle bych viděl jako základní příčinu toho, proč probanderovský Seznam obrátil o 180 stupňů (nebo jak říkají generálovi bývalí kolegové o 360 stupňů) a generála už netlačí na prezidenta. Nějaké členství v KSČ nebo prokomunisitcké rozvědčictví je jim úplně u víte čeho.
Jejich kůň bude česká Čaputová, ta takový neodpustitelný šrám na pověsti nemá.
Ale jinak je samozřejmě jasné, že Steinmeier nejel zničeho nic neohlášeně riskovat život do Kyjeva, když to několikrát před tím odmítl, jen „…vyjádřit Ukrajincům solidaritu v dobách odporného ruského ostřelování země.“ Docela by mne zajímalo, jaký vzkaz tam jel Zelenskému předat…
A ještě taková perlička k tématu Ukrajina:
Ve snaze najít nové nepřátele navštívila ukrajinská parlamentní delegace Tchaj-wan. A hned po Siově znovuzvolení do třetího funkčního období…
„Proto je tak důležité ocenit podporu, kterou Tchaj-wan Ukrajině poskytuje, a tato podpora stále roste, za což chci vyjádřit vděčnost,“ uvedla vedoucí delegace Kira Rudyk.
Podle ní je Tchaj-wan nyní vnímán jako spojenec Ukrajiny, protože stejně jako Ukrajina bojuje za svou svobodu…
Do Kijiva, pane Borowitzi. Kyjev byl zrušen.
😉
Pravda, omlouvám se.
No proto!
😀
V armádě se používalo dělení úhlů na DÍLCE. 100 dílců=pravý úhel. 400 dílců=úplný kruh. Takže kdo ví, jaké bývalé kolegy bývalý generál a budoucí Pichonet má.
V povelech u nás lampasáci často používali i civilní jednotky a pojmy. Třeba „Stůjte vodorovně!, „Ujdete dva sta metrů, pak se otočíte o 360 stupňů a vrátíte se zpět na místo, ze kterého jste vyšli.“ A tak podobně.
Ten druhý povel by se vykonával dost obtížně…
Cire spekulace, ale nelze to vycitat. Jak uz jsem u jinych clanku poznamenal, Velka valka taky byla nepredvidanou a nechtenou – az z retrospektivniho pohledu jsou nam jasne podminky ktere vedli k jejimu vzniku. Tech 7 kuli v Sarajevu bylo jen posledni kapkou. A i pak velmi mnozi cekali ze do konce roku bude vystarano. A existuje jedna scifi povidka, kde bylo, ze objevitel stroje casu ho nevynalezl vcas, aby zasahl. Ze puvodne chtel aby se konflikt tehdejsich mocnosti vyventiloval uz v roce 1910 – pak by nedoslo na zadne zeppeliny, letectvi, bojove plyny, tanky, atd. – odbylo by to jezdectvo a pesaci, za mnohem mensich skod. Jenze se to nepovedlo, Gavrila vcas chytli a Valka vypukla naopak az v 1920. A byl to masakr, pac mlady, hluboce narodne citici nemecky fyzik Albert Einstein sestrojil sve vlasti atomovku. Druha strana zas mela rakety s novymi plyny – HUHU po nemz se zasazeny vojak ubrecel k smrti. LAHO – po nem se postizeny urehotal na smrt. Ale predevsim hruzny MUM – to se clovek na miste zmenil v kostru. Tak nevim zda si valku radeji neodbyt ted – za 20 let budou univerzalni kvantove pocitace a s nima treba presne sestavene nakazlive virusy, kvarkove ci snad dokonce anihilacni pumy, antigravitacni bombardaky… 🙂
Wehrmachti ,aby poradne a porad bojovali , dostavali amphetamin /pervitin u nas/ na kila , jeden priklad prvniho pouziti drog /zase amphetaminu/ ,ve sportu, bylo vitezstvi , touhle drogou zase poradne naplnenych germanu nad madarem ,na mistrovstvi sveta ve fotbalu v..1954..
Vedec Haber /nebo tak /, laureat Nobelovy Ceny , zase vynalez a zaridil a vedl vyrobu otravnych bojovych plynu a latek a jejich pouziti na fronte , /nekdy 1916??/,.
Sam na fronte pobihal ,aby dohledl na jejich nejlepsi a spravny pouziti .
Když používali smrtící plyny Iráčané proti Íránu, tak “ celý demokratický svět” tleskal.
Čas oponou trhnul a Irák přestal být výspa demokracie a byl zplanýrován.
Kontrolní otázka : Čímpak si to asi Saddám u těch zapálených demogratů tak pos@al?
🤔
Jak je možné
dělat v takovém zmatku dělat předpovědi čehokoliv, když kdokoliv bude tvrdit cokoliv a další den pravý opak? Všichni lžou nebo aspoň nepřiznají. A navíc – většinou to nejsou žádné zprávy, ale reakce mluvících hlav na události, o kterých my nevíme nic nebo skoro nic.
V každém případě ruští „mocní úředníci“ naštvali už potřetí v krátkém čase cara Putina, protože místo aby konali, nechali řehtat tlustého úředního šimla.
Dostanou přepadovou kontrolu, Putinovy komisaře s obrovskými pravomocemi a budou zase padat hlavy. No nevadí, vyžraných úředníků má Rusko několikanásobek potřebného počtu. My také. Ale my nemáme žádného cara. Máme Fialu a jeho smeku sice netlustých, ale rovněž neschopných úředníků.
Omlouvám se schopným, ale celý aktivní život jsem bojoval s neschopnými a neochotnými úředníky. Osvědčil se mi (hraný) hysterický výstup s převracením jejich psacích stolů, házení složkou s papíry atd. Nikdy to pro mě nemělo vážné důsledky, ale vždycky to rychle posunulo problém o řádný kus dopředu. Na rozumné vysvětlování a pokorné žádosti je totiž úředník zvyklý. Dokonce i na pichlavou ironii. Převrácený stůl v něm ale vyvolá primitivní strach a snaží se co nejrychleji toho zuřivého skoro dvoumetrového chlapa co nejdřív uklidnit tím, že mu vyhoví.
Ale to je minulost. Už nezuřím ani jakoby. Nemám holt už sílu převrátit stůl.
K tomu „převracení stolů“ se budou muset odhodlat mladší.
Jak je možné dělat v takovém zmatku dělat předpovědi čehokoliv, když kdokoliv bude tvrdit cokoliv a další den pravý opak?
Musí se dělat předpovědi podle toho, o čem se aktuálně zarytě mlčí.
Zdanlivy odstrel generala muze byt ruskou taktikou vybrani skladu: az bude pred volbou, lid uz davno zapomene a spinu uz nebude odkud brat, vsechna uz bude vychrstnuta.
Spise ale sazim na Nerudovou, to je trend, ktery se chytl, byt u Trussu to nevyslo. Ale tam slo o jinou sarzi, nezli o prezidentku maleho Cecenska kdesi v Evrope. Mozna vychodni?
Tahle špína připomíná anilinovou barvu. Ať ředíš jak ředíš, je to pořád barevné. Jak náplň do propisky.
Nechce se mi věřit, že by nefungovala sabotáž. Ve VOPkách dělají strejci, mladí nemají kvalifikaci. A strejc není blbej.
A Scholz s Macronem se předbíhají kdo dřív pojede k Siovi do Číny chytit se (prý) záchranného lana.
https://www.novarepublika.online/2022/10/chystaji-se-scholz-a-macron-do-ciny-kdo-vyhraje-soudruh-si-nebo-pan-biden
Re: Anna2
Prostě soudruzi začínají zjišťovat, že ten start na Rusa drobet přepálili a potřebovali by zvolnit…
Ještě k těm českým tankům, jedoucím na Ukradinu.
Samozřejmě že nejdříve jely nemodernizované úloženky. Po germánské nabídce, která se jednoduše nedala odmítnout – 30 modernizovaných T-72 za 15 německých NEMODERNIZOVANÝCH šrotů zhruba stejného stáří, se musejí vyvézt zbytky ze zbytků ze zbytků.
Ona totiž zhruba polovina modernizovaných šrotů prostě nechtěla jezdit. Ale spíše bych to viděl na zpětnou výměnu řídících, komunikačních a palebných systémů, aby to bylo kompatibilní s ukráckými.
To jsou věci…
To se spíš do těch našich darovaných (dle wiki 40 kusů) montovaly systémy dodané demokratickými silami. Speciálně radiostanice, v ukrajinských byly určitě původní sovětské, R123M nebo novější R173, v našich asi RF1350 (wiki). Ovšem všechny jsou klasické FM, pracují na jednom kmitočtu, bez šifrování hovoru (R1350 něco má)- to dokáže zachytit kdokoliv trochu zorientovaný v oboru.
Nebo tam montovali Starlinky…
Nejen cesky tanky.
Vsadil bych na volbu generala NATO a na co u nas , protoze ukrove ubyvaji a novy obranci demo jsou treba. A kdo je povede vod nas?
Stuj, kdo tam, patrola, jaka, vojenska , kdo ji vede, zenska…
Kazdej vi, ze Putin musel reagovat na zadost a temer souhlas se zaclenenim U. ,do NATO vcetne atomovych zbrani.
Rusove maji ty archivy a jsou casto hodne zticha.
Nedavno v nich cet Lavrov a neco rek verejne..
Dnes vychazi pomalu najevo , proc byl ten utok zkraje valky, na to letiste Gomel , nebo Hostomel ,v jednom letadle prave tam , uz byla /a rus vi hodne a i to vedel/ spinava bomba , kterou by zeli pouzil a tu museli dostat..Dneska to leze ven …
Proto se hodne zacalo kricet, jak tam rusove prohrali snad vsecko..
Protoze se ted zacali hadat ,vo ty provokaci …
Rus vi a oznamil verejne , rus nekeca a je jasny, ze ma dukazy /pozval tu komisi/, oznamil to naplno v OSN/,ze U. vyrabi dalsi spinavou bombu na pouziti na U.
Aby se to svedlo na rusa /zapad tvrdi ze to chce udelat rus , kdyz se nevi proc, tak tvrdi ,ze prohrava a proto to musi udelat/ aby posily z celyho sveta mohly nastoupit..
.A tak i vetsinou zvolenej general se hodi nejlip..
Neni problem v tak velkych zemich , kdyz nejaky jednotky ustoupi par kilometru , nejde o maly uzemi , jde jako vzdy ve valce o to , kdo znici nepriteli armadu, ten vyhraje.
Posicni boje , beze zmen , fronta se zastavila a to je vyhoda pro jednu stranu..
Žádných 30 modernizovaných už dávno nebylo. Těch šest, co odjelo teď, byl zbytek toho, co bylo modernizovaný. Zbytek se zkanibalizoval, aby byly alespoň nějaké pojízdné a bojeschopné. Co vím, tak problémy byly s převodovkami a se systémem stabilizace kanónu a systémem řízení palby. Bylo speciálně vybastlený na ty naše T-72, není to standardní systém a již dlouho se nevyrábí (prakticky se to nevyrábí od té modernizace T-72, proto se kanibalizovalo). Na T-72M4CZ jezdila je 1. rota přáslavického tankového praporu, 2 a 3 jezdily na T-72M1 (nemodernizovaný T-72).
A pokud vím, modernizovaný T-72M4CZ se zpětně upravit nedají.
Se dva probudili v nemocnci a cely zasadrovany. Pride doktor a chce vedet jak to bylo ,aby udelal zpravu vo nehode a se zepta …
Prvni rika, ten idiot vedle ,mi na krizovatce rek, zleva dobry a zprava taky …
Doktore neposlouchej ho, rika ten vedle , je hluchej a vi to, kricel sem do nej ,zleva dobry a zprava tanky !!
O míru se pomalu a nenápadně začíná mluvit proto, že armádní i komerční sklady zejí prázdnotou.
A hutní, jakož i strojírenské kapacity nestíhají ani náhodou, ani omylem.
A hesla typu „Hurrááá na Rusa“ nahradilo opatrné sondování, co a jak s mírovým urovnáním.
A to ještě nezačala zima…
Těším se, jak budou rušit sankce.
Re: Ládik!!!
Nic se rušit nebude.
Ti jedině správní je stejně nedodržují, anebo si sami sobě udělí výjimky (Hollendři si jich nadělili okolo 90už teď), otroctvo z východu si neudělí nic a bude potřebné zboží kupovat z Rottru, z Hambáče, anebo z jiného vznešeného přístavu.
Holandská vláda povolila 90 společnostem nedodržovat sankce, ale odmítla zveřejnit seznam oněch společností. Z ruské strany se objevila informace, že lodě pod vlajkou RF mohou do některých holandských přístavů a budou vyloženy – podmínkou je, že vezou potraviny, hnojiva a další důležité položky(nejspíš ropa a plyn, protože to okecávají všichni)
101 specialni vysadkova, sok divize je v Rumunsku a oznamilo se ,ze tam neni za ucelem cviceni. EU se ma zaplavit asi 500 nukl. zbranema. Nic tajnyho.
Co ja vim divize je slavna hlavne v propagande a ve filmech.
Vylodeni v 44 , bitva v Ardenach ..Nic moc. Nevim , jestli byli ve Vietnamu..
V Litve je spousta vojaku za ucelem dalsiho cviceni. Jedno cviceni ani neskonci a uz je dalsi. Se menuje zeleznej vlk.
Rus musel tak do Beloruska. A nastrazit obranu..
Tyhle jednotky jsou specialni a dou v prvnim sledu ,ucel je rozbit obranu a pravidelna armada pak ma snadnejsi postup.
Ukrajina ma zakon , ten zakazuje a kazdymu vyjednavani o miru.
Jo ve Vietnamu byli, za WWII byli ještě v operaci Market-Garden.
Problém 101. výsadkové je ten, že je výsadková jen podle názvu. Airborne ve znaku sice mají, ale výsadkových operací jako divize už nejsou schopní. Je to pěší divize Armády Spojených států cvičená pro letecké útočné mise (operace) skládající se z 501., 502. a 506. pěšího pluku.
Takže něco takového jako ve filmu Údolí stínů (tam to ale byla 1st Cavalry Division (Airmobile).
Vrtulníkový výsadek, pak ev. dobytí letiště a přistání zbytku divize na dobytém letišti. Takže vzdušná nebo letecká pěchota, nikoli výsadkáři.
Jediná skutečná americká výsadková je 82nd Airborne Division.
Generál rozvědčík je pro srandu i kafeterii.
A zima se fakt blíží, topit plebsu se musí, jinak vlády EU padnou všechny.
Trochu dost mě překvapilo, že Evropa má zásobníky plynu plné na 90 %. Viděl jsem to na ruském sajtu. Po tom, co Rusko postupně z různých důvodů snižovalo dodávky a nakonec jim utnuli NS jsem to nečekal.
A kolem Španělska údajně krouží lodi s LNG, který není kam uložit.
Dovoz LNG z „Ciny a USA“ udelal sve. Zaroven Rusko zvysilo vyvoz LNG, ale nevi se kam.
Mozna ty lode plne LNG jenom cekaji, az se trochu odladi a ceny zase poleti vzhuru? Prece jenom jeste je 10% volnych.
Nebylo by to poprve.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/My-tu-republiku-k-bankrotu-proste-privedeme-Vsichni-premieri-Evropy-jsou-zdeseni-jen-nas-Fiala-jasa-Energetik-Stepan-burcuje-718320
Je to děsné. Když si vláda na truc řekne, že přivede zemi do bankrotu, tak proti tomu lid nemůže dělat vůbec nic. Může jen přihlížet.
A čím více bude vláda zadlužovat, tím více budou ztrácet na hodnotě peníze tuzemské měny.
A až stát vyhlásí bakrot, tak se hodnota české koruny propadne o 75% , jak se to stalo kdysi na Islandu
tak otazka je skor, na ako dlho vydrzia tie zasobniky, ked Europa brala 150 mld. m3 plynu…..a to uz nehovoriac za aku cenu to nakupovali, Vsak Uniper musel byt prave kvoli tomu zachranovany nemeckou vladou, kedze musel naplnat zasobniky za spot a za tu cenu bude chciet aj predavat klientom…..no uvidime, ako to sa vyvrbi. Len podotykam, ze samotny Bartosko (splnomocnenec pre energetiku) tvrdi, ze problemom budu tie 3 dalsie zimy, kedze teraz sa dalo zasobit do urcitej miery za lacno