23 listopadu, 2024

Tak už to přiznejte…

Ne, že bych měl sílu a kapacitu sledovat celou obstrukční bitvu okolo valorizace-nevalorizace důchodů, ale samozřejmě mi nemohla uniknout barvotisková scénka, která na veřejnost silně zapůsobila. Totiž jak Andrej Babiš neodešel od pultíku i když mu vypnuli mikrofon a jak ho ostatní opoziční poslanci přišli bránit. A najednou byla celá pětikolka v koncích a nevěděla, jak si s tím poradit. Psal jsem to tu v mnohých obměnách už víckrát – prezidentská volba byla taková naše Finská válka. Byla katalyzátorem, který zacelil rozštípanou alternativu. Mnoho politiků překročilo svůj stín. Považuju to za větší pozitivum, než to, kdo bude skutečně prezidentem.

Chci věřit, že opozice už není atomizovaná. Že ji tato vláda svojí nekompetentností a arogancí spojila mnohem víc, než to navenek vypadá. V pátek večer to bylo jak čerstvý vítr. Když se semkli jednou, mohou i podruhé a potřetí.

Tato scéna byla tak pěkná a vzbudila takový ohlas, že trochu zapadlo, co Babiš při svém vystoupení mnohokrát zdůraznil. Totiž, jestli je Petr Pavel prezidentem všech občanů, tak vládní návrh nepřijme. Pokud ho naopak přijme, tak je jasným poskokem Pětikolky, jak si o něm dezoláti myslí. Pravdou je, že lepší příležitost, dokázat svojí nezávislost, už generál jen tak mít nebude…

Zákon o nižší valorizaci byl nakonec v sobotu ráno schválen. Takže Petr Pavel bude mít svojí první zkoušku v očích národa.

Na druhou stranu, když vidím tu naléhavost, s jakou vláda svůj návrh prosazuje a když to porovnám s únorovým schodkem rozpočtu, který je skoro desetinásobný oproti ušetřeným devatenácti miliardám z valorizace, tak mi přijde, že tady vůbec nejde o těch mizerných pár giga korunek. Vláda je odhodlána jít na hranu ústavního práva, je ochotná jít dokonce za hranu, je ochotná použít stav legislativní nouze a muselo dojít vysloveně na opoziční rebélii, aby to tu nevypadalo jak v Uzbekistánu. Přitom tato nevalorizace je o kupeckých počtech, které museli na ministerstvu financí být schopni vypočítat už někdy loni v listopadu. Práce pro účetního.

Ten deficit nevybafl z ničeho nic. Ten se tu dlouho předlouho chystal. Že vládní výpočty na peníze nevycházejí, na to tu kromě dezinformátora Rajchla upozorňovala celá řada ekonomů. Už začátkem října zněly uvážlivé hlasy, které předpovídaly, že vládní strop na energie není ani tak stropem, jako gigantickou dotací výrobcům energie. Tak velkou, že by vykoupení minoritních akcionářů bylo podstatně levnější. Celý podzim se o tom mluvilo. Vláda nechtěla nic slyšet. Vysílali jasné signály veřejnosti, že už je všechno v pořádku a celý problém je vyřešen.

A teď najednou to musí být honem honem.

Hele, vy kluci vládní… přiznejte se… že vy máte úplně jednoduše problém s ratingem? Vsadím se, že za vámi chodí jeden Američan a ten vám říká, že musíte na Ukrajinu pumpovat další zbraně i peníze… a teď přišel jiný Američan, který vám s okouzlujícím úsměvem vysvětlil, že takhle to hospodářství nemůžete dělat a že vám agentury brzy sníží rating, což vám zdraží úvěry a šup, ze dne na den to tu bude vypadat jako v Řecku… Přiznejte se, že to bylo něco takového? A vy teď čumíte jak vrány, že jeden Američan mluví úplně jinak než jiný Američan…

Proto tak spěcháte. Určitě se blíží nějaké agenturní hodnocení a vaši transatlantičtí spojenci vám vysvětili, že rating udržíte jedině tak, že ořežete náklady a snížení valorizace by mohlo být to pravé. Samozřejmě pak musíte pokračovat rychle dalším zvyšováním všech možných daní, jinak prostě budete mít smůlu a banky vám začnou půjčovat pekelně draho. Přiznejte se, kluci… vy máte nějaký termín, ke kterému to musí být hotové.

Vsadím se, že Petr Pavel už to taky ví a zákon vám podepíše, jen se omezí na nějaké obecné moralizování, že to jinak nejde a dluhy je nutné splácet a nové nedělat.

Já vím, že jste prostě mohli jen zaspat, kašlat na všechnu vládní práci a prostě si jen dělat hezké fotky, ale vaše současná aktivita by tomu neodpovídala. Kdyby na vás někdo nenastoupil, tak jste klidně mohli spát dál a dál předstírat na fejsbůku, jak je všechno v pořádku. Že jste teď ochotní odhodit všechny principy, které jste předstírali, abyste vyhráli volby… vy prostě máte z něčeho (nebo někoho) strach a víte, že až se to provalí, tak vás lidi vynesou v zubech.

Tak kluci… my už jsme dospělí a uneseme to… hrozí nám snížení ratingu, že jo?

Další věc, na kterou se vás budu muset v sobotu zeptat z pódia… Jestli to takhle půjde dál, tak mi Jindra Rajchl bude muset přidělit delší čas na proslov…

244 thoughts on “Tak už to přiznejte…

  1. Tak na staroušky mají metr a mají vyřešeno v cukuletu. Jsou tak debilní, nebo schválně provokují lidi? Tohle už přece není možné.
    „Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) navrhl, aby kromě zákonem stanoveného růstu mezd politiků, vzrostla i redukovaná odměna členů zastupitelstev, kteří zároveň vykonávají funkci poslance, senátora či ministra. Byl ale donucen svůj návrh stáhnout. O jakých penězích se ale vlastně bavíme? Tzv. neuvolněný představitel obce, města či kraje může brát třeba i 40, 50 či 90 tisíc Kč jen tak „bokem“.

  2. K důchodovému věku jeden komentář z diskuse:
    „Myslím, že opravdu 68 let je málo. Správně je 86 let a po tomto datu důchod 200 000 Kč…“

  3. Smutné výročí 20 let od nepřijetí eura v Česku. Koruna nás může ještě hodně potrápit .
    Píše se na netu .
    Jo ,eurem by chtěli českou korunu odpálit ale to musí chtít majitel ČNB z London City.
    A proč by si ničil tak dobrou pračku.

    1. Já bych, že moc dobře vědí proč ne. Vždyť němci mají taky všechny mařky pečlivě uschované, a tuším loni nějaký euroaktivist bojoval v tom jejich prdlamentu za jejich zničení , prý je to moc drahé opatrování. Bohužel nesehnal vic společníků, velká většina byla proti.

    2. Češi jako občané moc euro nechtějí, protože vědí, že by rapidně stouply ceny jako třeba na Slovensku nebo v Chorvatsku.
      EU naopak euro zde chce zavést – cizáci levně skoupí to, co tu ještě zbylo.
      Koruna je (zatím) uměle posilována, což stojí poměrně dost devizových rezerv.
      Co nastane, až devizové rezervy dojdou? A ony dojdou, protože výroba a export klesají, naopak náklady na import (zejména energií) stoupají.
      Scénář ála Sri Lanka. Prudký pád kurzu koruny. Inflace tříciferná. Rating prudce klesá. Úroky z úvěrů naopak rostou. Stát není schopen splácet dluhy.
      Zde nastupuje scénář Řecko.
      Nastupuje vláda MMF, ECB a podobných šmejdů. Obrat všechny, které ještě obrat lze a zprivatizovat za hubičku to, co ještě zbylo.
      A teď bude vhodná doba zavést euro.
      Řeknou: „Zkrotíme inflaci, budeme mít levnější půjčky, …“
      A lidi o euro ještě sami budou žádat
      Co na tom, že nesplníme maastrichtská kriteria? To u států, která zavedla euro před námi neplnil nikdo.
      Ale budeto dle mého názoru pěkná rabovačka. Blijící smajlík 🙁

      Vše výše uvedené je pochopitelně metafora, protože se mi o tom při poobědovém spánku zdálo.
      A co se zdá je pouhopouhý sen bez vztahu k realitě současné i budoucí.

  4. Vidlak ma v dnesnim clanku pravdu, ze tenhle vladni sprajc na duchodcich asi neni o penezich.
    Rikaji je tim usetri 20 miliard. To neni malo.

    Ale pred par dny vysel u Vlka clanek s analyzou, ze vlada diky inflaci vybere na DPH o 600 miliard vic.
    A nemaji 20 miliard na duchody? To je nesmysl.

    Bude to jak rika Vidlak, je treba vyslat nekam signal.
    Jestli ratingovym agenturam, nebo nekomu jinemu, to je otazka.
    Nebo se jedna o pomstu na duchodcich, protoze volili Babise.

    1. Průběžák jim leží v žaludku, oni by chtěli, aby si každý spořil sám a dokonce tomu i věří, že je to možné.
      Jak fantasmagoricky píše na Acz. nějaký poslanec Michálek

      Senioři, kteří jsou dnes ve věku kolem 64 let (a pracovali např. 44 let), mohou uvažovat takto: Pokud by mi zaměstnavatel průběžně odváděl z mé průměrné mzdy (např. 30 000 Kč v dnešních cenách) 21% na soukromý penzijní účet (tolik zhruba odvádí státu), měl bych dnes 3,33 mil. Kč. To by mi vycházelo 222 tisíc ročně na 15 let! V průměru bych měl měsíčně penzi 18 500 Kč tj. přes 60% své průměrné mzdy. Když mi stát dá jen 50% mé průměrné mzdy, je to nespravedlivé.

      Je vidět, jak uvažují oni. Z poslanců mohou být v důchodu realitní makléři a žít z nájmů, do čeho investovali. Pro normálního člověka to cesta není. Oni však nechtějí být solidární a chtějí potopit celý systém

      1. Reálne pocitana anuita predavana spoločnosťami je 3-5 promile nasporenej sumy mesacne …takže 3.3mil znamená 9900-16500 mesacne. Pričom tam nie je inflacna ochrana, resp.ak je, tak max.2%. Porovnajte si dochodky v 90.rokoch a teraz a človek rýchlo zisti, ako je to reálne veľmi vyhodne…..len pre spoločnosti, nie pre človeka.

    2. Pokud Vlk psal o zvýšení výběru DPH o 600 miliard, tak je to jen další z nesmyslů. které se u Vlka poslední dobou objevují. Párkrát jsem ho na ně upozornil, ale bezvýsledně a postupně jsem ho prakticky přestal číst.

      Celkový výběr DPH za poslední roky:
      2022: 345 miliard
      2021: 298 miliard
      2020: 287 miliard
      Zdroj:
      https://www.kurzy.cz/cnb/ekonomika/danove-prijmy-dph/

      Těžko může být tudíž navýšení výběru o 600 miliard.

      1. Napr. při započtení dvaceti procent meziroční inflace se můžeme při velice přibližné aproximací dostat až na 430 mld. Za předpokladu nezměněné spotřeby. Není to sice 600, to je asi prestřelené, ale příští rok na šestistech mld inflačních klidně můžeme být.
        Jak říkám, pokud se drasticky neomezí spotřeba a výroba. To první nastane, až dojdou úspory.
        Zde bych off topic rád upozornil, že státní rozpočet táhne taky daň ze závislé činnosti, tam se obtížně predikuje, ale pokud klesne výroba a zaměstnanost, pak je vše jasné. Většinový úprk do švarcsystemů, pololegalnich optimaličních prasáren.
        Vládě by vyhovoval válečný stav, to může s daňovými sazbami a speciálními daněmi rozjet ve velkém.

        1. Dovoluji si upozornit na drobný rozdíl mezi „navýšení o 600 miliard“ a „výběr 600 miliard“.
          Vlk dle Sakury psal o zvýšeném výběru o 600 miliard, což je mimo realitu, viz odkaz na kurzy.cz

          1. Ale teď půjdou do penze ročníky narozené v 60. letech a těch bylo obecně málo , takže bude tak 10 let i málo důchodců přibývat. Až husákovy děti , ty si to vyžerou,ale to bude tak za 15 let.

          2. Na i dnes byla informace, že toto okradení důchodců ušetří v příštích 10 letech úsporu 600 miliard na vyplácených duchodech. Já to hned prepočítávala na stíhačky a vyšlo mi jich asi 50, na co se důchodci vlastně nechtěně složí.

  5. Inu, lichvářský systém je náležitě propracovaný.
    A má holoubky v hrsti.

    Pfiala &. spol. se ještě zapotí.
    Jsem zvědav, jak dlouho se v tom ještě bude slepenec matlat, než je to spláchne do septiku.. Žbluňk

      1. Vyhrňme si rukávy, lehněme si do trávy, Josefe Švejku..
        Oni se potřebují historicky znemožnit a pracují na tom usilovně.
        Je to jako zrání, či hnití. Plod pak spadne na zem.

        Chci tím naznačit, že se musí znemožnit i v očích svých voličů. Teprve potom bude šance se jich zbavit.

          1. Ono v zásadě jde o to, že když jednou do toho septiku po zásluze spadnou, neměli by mít možnost se z něho jen tak vyhrabat.
            Tito slepení už tam byli a nakonec vylezli a smrdí vydatně, je to zkrátka čím dál nepřehlédnutelnější. Ovšem některým lidem očividně ještě voní.
            Takže to chce ještě nějaký čas, jejich pozice ještě není dostatečně vratká.

            1. Jednou už to tady přece bylo „Hoďte nám to ještě jednou!“, pravil po všech skandálech Topolánek. No, a zase jim to většina hodila.
              Politický Alzheimer voličstva.

              1. Jen za poslední necelé 3 roky jim to hodil „bystrý volič“ 3x … Opravdu, s přihlédnutím k minulosti, se nelze jakkoliv spolehnout, opřít nebo snad nedej bože spojit jakoukoliv naději právě s českým elektorátem … Vždyť je to cesta buď do opozice ( to v lepším případě ), ale spíše do zapomnění…

        1. Tak nějak. Pilně pracují na tom, aby si v tom vyráchali rypáky sami. Tohle už nemůže dlouho trvat.
          Se jménem Havla na rtech, resuscitují výrobu granátů a střeliva a ani se nezačervenají.
          Pryč s mírovými štváči, záchranou lidstva je úspěšná válka.
          V tomhle by s nimi Hitler určitě souhlasil. Ten chtěl také jen vyspělou, všeho póvlu zbavenou Evropu. Pod vedením osvíceného Vůdce.
          ( I když , označit Bidena za vůdce… spíš za marionetu těch v dýpstejtu. )
          Čekám, kdy se objeví plakát s Hradčanama a s nápisem : Zachvátí -li tě, zahyneš.
          Jen místo pařátu by tam mohla být medvědí tlapa. Aby to v občanech nevzbudilo nevhodné asociace.

              1. To, že to o sobě ta existence v občasných stavech příčetnosti tvrdila vůbec neznamená, že jím skutečně je, a vubec kdy byl… Nejen POKRYTEC bylo jeho skutečné jméno …

        2. Zatímco se oni budou radostně historicky znemožňovat, tak Vy jim tu srandu budete platit. Tak jako platíte znemožnění předchozích vlád – např. v restitucích církvím, aj. Rozdíl bude jen ve výši Vašich poplatků a poplatků Vašich potomků. Jsou tam krátce a už teď jim dáváte 20 % platu – to je při průměrné mzdě cca 8000 kč měsíčně. A bude hůř a bude to na dlouho.

          1. Každopádně vám musím dát za pravdu. Je to tak.
            Stav neutěšený, neradostný.
            Cesta ven z toho marasmu je zarůbaná, zakládalo se na to 3 desetiletí + pár let navíc a to vše za radostného cinkání klíči a pochvalného mručení stád a nějaké vyhrnutí rukávu à la Švejk vám ani mě dnes nepomůže.
            Sedláci u Chlumce tu už jednou byli, asi proto, abychom se poučili.
            Takže klid Josefe Švejku, začněte raději přemýšlet nad příčinou stavu a jak tu příčinu rozumně a hlavně reálně odstranit a nahradit něčím rozumnějším a pro lidi obecně prospěšnějším. Chce to strategii.
            No a aby vám to šlo lépe, toš si na to vyhrňte rukávy.

  6. Probíhá zde názor jak vláda neví co dělá. ALE jim to vyhovuje víte kolik miliard navíc jim to do rozpočtu přinese inflace. Bohužel dnes vyšel oslavný článek už ho nemohu najít jak si naopak vedou dobře proti očekávaní že naopak dluh snižují kouzelný byl konec kde se autor zmínil o tom největším měsíčním dluhu ale podle něj proto že se ten měsíc platili věci co dluh neovlivnují vše se dá okecat bohužel a plno lidí tomu věří

    1. Ano, je třeba oslavovat, neboť lid čeká na skvělé výsledky svých zvolených signalistů, kteří všechno tradičně dělají lépe. A aby to mohli dělat ještě lépe, jsou dokonce schopní otočit svoje programové sliby do protisměru.
      Oslavných článků není nikdy dost. Propaganda to zvládne.
      Jako například oslava úspěchů ukroarmády, která drtí nepřítele dnes a denně, takže ten neustále prchá vpřed.

      1. Na idnes bol v piatok článok o tom, že v Bachmute stratila ruska armada 2000 tankov. Pritom tyzden predtym boli články o tom, že sa chystá ruska ofenzíva s 1700 tankami. Takže jedno mesto zničilo všetko, hoci UA prehráva a podla diskusii to nikomu ani nepríde divne

  7. Nastupu komunizmu – ulahceniu zivota chudobnym – predchadzali hladove pochody … tu este hladove pochody nemame … a ako vidno, musime si na nich pockat, pretoze nikto neveri, ze by sa mohli opakovat … vsak sme v tom pokrokovom 21. storoci, ci?

    1. Tak mi len napadaju rozne priklady o byvalych autoritaroch ako bol napr Turkmenbashi.
      Ten vladol v Turkmensku a premenoval mesiace v roku, z ktorych sa jeden tusim volal po jeho matke.

      V EU nad tym krutili hlavou, ze jak moze niekto takto umelo zasiahnut do tradicii. Mal moc – moze.

      V Irane mali nejake tie naboznekse hliadky, co hliadkovali, ci sa dodrziavaju nabozneske pravidla spravania sa na verejnosti.

      V EU nad tym krutili hlavou, ako mozu iranci trpiet taku kravinu. Iranci museli, pac nabozenske milicie boli sucastou standardneho represivneho aparatu.

      No a cil sa nam nemoc zvana – MAM MOC, TAK MOZEM – dostavila do EU.
      EU tiez prikazuje, kontroluje, meni. Zvysok sveta len kruti hlavou.

      1. Rozdiel je, ze dotycni menili názvy mesiacov ci príkazy na chovanie ľudí. Ale EP a EK chce meniť fyzikálne a ekonomické zákony a potom sa cuduje.

    2. „Nastupu komunizmu – ulahceniu zivota chudobnym – predchadzali hladove pochody …“, konec citátu.
      bosorecko, jen pro informaci, kdeže kdy byl či je hen ten komunismus?

  8. Nechci být hnidopich, ale je to v každém druhém článku (naposledy odpověď jxd) a myslím, že tato opakovaná chyba (dnes v článku dvakrát) zbytečně snižuje Vidlákuv kredit. Jsem názoru, že někdo, kdo píše velmi čtený blog a dokonce knihy, by měl skloňování přivlastňovacích zájmen ovládat. Tedy věřím, že to Vidlák bude chápat jako přátelské upozornění.
    1. svoje nezávislost
    2. svojí nezávislosti
    3. svojí nezávislosti
    4. SVOJI nezávislost (!!!)
    https://www.pravopiscesky.cz/vsechna-zajmena-pra-1137-8948.html

    1. mnemotechnická pomůcka – dosadit namísto přivlastňovacího zájmena zájmeno ukazovací a řídit se délkou hlásky:
      1. pád -TA – moje nezávislost
      2. pád -TU – moji nezávislost
      3. pád -TÉ – mojí nezávislosti
      4. pád -TU – moji nezávislost

      Používám ji celý život…

        1. Ano, zvolila jsem špatně, lepší by bylo – vaše nezávislost.
          A vím, že lze dát – Má nezávislost namísto moje, ale proč se v tom dál vrtat…
          Psala jsem to narychlo jen kvůli pomůcce, a ta funguje.

          1. O detaily nejde, ale vy jste popletla ten druhý pád, takže v této podobě by ta pomůcka rozhodně nefungovala…

    2. Ten první pád není dobře. Když už tak svá nezávislost. Tvar svoje by bylo vhodné použít pro množné číslo, například svoje problémy.

  9. zákon říká:
    „Pokud prezident zákon vetuje a ten je vrácen, hlasuje o něm opět Poslanecká sněmovna. K přehlasování veta je zapotřebí dosáhnout nadpoloviční většiny všech poslanců.“

    To znamená, že to musí přehlasovat 101+ poslanců.
    Jelikož při posledním hlasování 3 poslanci pětidemolice hlasovali proti spolu s opozicí (pravdomluvná média tvrdila, že omylem) a protože se také se může stát, že se některý poslanec pětidemolice nedostaví na hlasování (z jakýchkoliv důvodů), tak to ještě může být napínavé.

    1. To ano, ale jak vidlák správně napsal, hraje se o čas. Do 22. března musí být schválen zákon, jinak smůla. Takže teď je na „hlídačích demokracie“ senátu, aby prvně schválil novelu a následně to musí podepsat prezident.
      Takže předpokládám, že senát to v cukuletu schválí, protože jste nešli volit a sedí tam stejná banda jak v parlamentu. Huráááá.
      A jsem zvědavý co pán prezident. Má 2 týdenní lhůtu, může to vetovat, může to vrátit na přepracování a může to v cukuletu schválit.
      A hyn sa ukáže…..

  10. S tím snížením ratingu je to mnohem horší než že se jen zdraží úvěry ze dne.
    1) Ony se zdraží i zpětně na veškeré dluhy státu a někde i komunálu (pokud jsou navázané na rating státu).
    2) A to je horší, většina důchodových (a i jiných konzervativních fondů) má zakázané držet dluhopisy s nižším ratingem, než máme, takže by je musela „bezodkladně odprodat“ a to by se začaly dít věci. Odprodej se ztrátou (a určitě ne žádné další nákupy). Kupci naopak by si mohli vybírat a od státu by neměli potřebu nakupovat, leda s vysokým úrokem. To je neufinancovatelné.

    Jen nechápu, jak by to Rajchl vykoumal jinak. V Požadavcích je nákup ĆEZu a zásobníků na plyn (to jsou stamiliardy a kde si je půjčí?). Regulace cen plynu jsou pro stát také výdaje za kompenzace. Zrušení emisních povolenek je pro Brusel nepřijatelné a reakce by byla likvidační. To samé o zrušení cenového stropu na ruskou ropu.
    Tedy základní otázka: Kde má Rajchl nějaké razantní příjmy ze kterých ty výdaje chce pokrýt ???

    1. „Zrušení emisních povolenek je pro Brusel nepřijatelné a reakce by byla likvidační.“

      Ano, každý odpor je marný. Budeme raději likvidovat důchodce, ti se nemohou účinně bránit.

      Za mě – to raději likvidační reakci Brusele.

      K tomu – nekupovat F35, omezit podporu Ukrajiny na podporu humanitární, ušetřit na „neziskovkách“.

      1. nekupovat lietadielka – nemozeme, musime sa branit pred Ruskom
        omezit podporu Ukrajiny – nemozeme, musime sa branit pred Ruskom
        usetrit na neziskovkach – nemozeme, podlahli by sme hrozbe ruskej diktatury

        A dochodcovia su proruski dezolati, takze ked pojdu hladom, tak sa len dobre stane – lahsie sa ubranime hybridnym ruskym hrozbam

        1. Bosorecka našťastie tých dezolátov bude pribúdať. Inak vo Veľkej vojne zomrel môj pradedo v Taliansku a dedo bol polosirota a následne ťažký život za prvej republiky. Bol vyučený kolár a v Škodovke robil drevenné kolesá a iné veci z dreva. WW2 prežili bez nejakej veľkej straty na životoch v rodine a čakali netrpezlivo na Rusov , žili v pohraničí (Sudety). Strýko bol v Terezíne a prežil vďaka Rusom. Ja mám 70 rokov a som dôchodca dezolát a životné skúsenosti potvrdzujú moje „dezolátstvo“. To čo sa dnes deje v politike je ako v mordore, doslava západný mordor ……..

          1. My sme od Bardejova … jak zacala vojna, spytala som sa mamy komu fandi, ona je rocnik 39 – bez rozmyslania ze Rusom … ona stravila pol zivota bojovanim za to, aby jej nenutili byt ukrajinkou, ked je slovenka … bo okolo Bardiiva, co na tom, ze rusinsky hovoria, ukrajinci su.

            1. Bosorecka Bardejove a okolie super. Rusíni taká fajta čo nepatrí nikomu. Videl som dokumentárny film o nich. Bytostne neznášajú Banderovcov a nechcú ani Ukrajincov …. dosť si vytrpeli ….. a hlavne Kyjev ich neznáša pre separatizmus …… Lemkovia,Huculi,Bojkovia,Verchovinci, Hajnali 🙂

      2. O tom, že by nějaký stát v EU odstoupil jednostranně od institutu emisních povolenek, již byla nastíněna reakce ze strany EU – minimálně zavedení cla na export a zastavení dotací. To by ČR neustála, to se rovná vystoupení z EU a tedy důstojná sebevražda. Rubikon překročen, smlouvy podepsány.

        1. Tu nastinenou reakce jesem necetl a myslim, ze zavedeni cel by temer nemozne. Temer…
          Zato to zastaveni dotaci je velmi snadne, proveditelne a vyzkousene na Madarsku.
          Jelikoz uz byla vypestovana zavislost, tak by se ceska ekonomika pravdepodobne sesypala.
          Nemame pristup k mori, a jsme obklopeni samymi EU staty. Zavedeni blokady je tedy zalezitosti jednoho odpoledne.

          A nemuseli by tomu ani rikat „pomsta za odstoupeni od povolenek“.
          Cekam, ze by to Jourova nazvala jako vzdycky: Nedodrzovani zasad pravniho statu a porusovani evropskych hodnot.
          Co je to pravni stat ci evropske hodnoty uz nebudu rozpitvavat.

          1. Zavedení cel je reálné, možná by se to jmenovalo jinak, třeba :
            1) Zdůvodněné nekalou konkurenční výhodou. A logicky by to byla i pravda.
            2) Sám s tím brzy počítám třeba vůči Číně, minimálně při dovozu čínských automobilů.

          2. já by\ch tu stopku dotací tak nějak nepřeceňovala. Vždyť je to jen strašák, abychom se do toho nepustili. Co v tomto státě/ myslím výrobní prostředky/ je ještě naše, Jen nějaké mini firmičky, které stejně na dotace nikdy nedosáhnou. Takže tu stopku by odnesly v první řadě zahraniční maxi firmy a jkorporáty, které je tunelují pro svůj zisk. Navíc by odpadly odměny povolovatelů/rozhodovatelů a …. bylo by toho víc, do čeho dnešní „dotace “ zasahují a ……

            1. Tedy firmičky můžou zkrachovat? Co zemědělci, taky? A ty velké firmy (včetně Babiše) by nepřesunuly domicil mimo ČR, s tím, že by tam zdaňovaly zisky?

              1. Nezkrachují, protože se k dotacím nikdy nedostali. Ty přece byly jen pro vyvolené či doporučené ze světa. Navíc další už ani nebudou potřeba. Aquaparků už máme hafo, rovněž tak koloběžkových tras, taky kruháčů máme neúrekom.
                Kupodivu,je i dost dědin, kde starostové měli rozum a platili si to ze svého či úvěrů, které splácejí. Navíc, jak jsem tak koukala, i ti naši ,co dostali „dotace“ tak se dá najít že pouze +/- 30% dotací, zbytek z vlastního a úvěry od bank.. ve vlastnictví zakopečkářů a ty si přece příjmy nemohou dovolit krátit. Akcionáři by je vymetli. A to vzít nemohou, protože zprivatizujte silnice či chodníky. Je to takový nesmyslný kolotoč, když to vezmete jako kupu souvislostí.
                Koukněte se na DENÍKy z různých krajů, je to jak přes kopírák.

            2. Nie je to podľa mňa celá pravda. Dotácie vykryvaju príspevky štátu do EU a ked neprídu, celá platobná bilancia dostava silný úder…..vid Maďari. Tam došlo k poklesu forintu nie preto, že Maďari nevedia gazdovat, či maju drahy plyn ale preto, že platit miliardy do EU musia, ale nič sa im nevracia naspat.

        2. I to by jsme měli podstoupit. Ten ekonomický problém si vyžereme tak či tak.

          A je tu šance, že by EU mohlo rozložit.

          Cézar sice rubikon překročil ale stejně nakonec musel volat „I ty, Brute?“

    2. Tak nevím zda jste příznivcem Signalisty nebo kohokoliv, ale nejspíše vám nejde o věc.

      To, že je republika v prdeli se ví , to, že každý den vlády pětidemolice je pro nás likvidační se také ví, to, že Rajchl tohle ví je jasné a varoval před tímto scénářem. Také je mu jasné, že kde nic není ani smrt nebere.
      Ale to neznamená, že není cesta, určitě není cesta nechat to být, nebo si to snad myslíte? Vypadá to tak . Navíc Rajchl není ekonom, nevím proč to od něj žádáte, Rajchl je právník vědom si našeho tristního stavu a chce likvidační kurz zastavit a dát slovo odborníkům , ne debilům kteří ničemu nerozumí a vedou nás na porážku.

      Rajchl dlouhodobě ví, že odchod z unie je nebezpečný právě proto, že by nás chtěli dorazit, takovému scénáři se chce vyhnout a proto hledá cesty které jsou schůdné. Například odchod z burzy je možný a naprosto nutný, výkup akcií minoritních vlastníků je možný a také uskutečnitelný. Peníze se hold nesmí utrácet za zbrojení a jiné taškařice . Je nutno předejít scénáři který hrozí snížením ratingu.

      Ale co je nejdříve nutné je dojít, dojet, doplazit se na Václavské náměstí a díky svému počtu obrazně nakopat zmrdům kteří nám dnes vládnou zadní část těla. a hlavně nevést blbé kecy jako vedete vy Eto, tím totiž ničemu nepomůžete.

      1. Konečně tvrdá nesmlouvavá slova „dojít, dojet, doplazit se na Václavské náměstí“.
        Jednotni zvítězíme a „díky svému počtu obrazně nakopat zmrdům kteří nám dnes vládnou zadní část těla“.
        A ti co polevují, kolísají a jsou morálně podloměni a vedou „blbé kecy“, ti “ totiž ničemu “ nepomohou.

        V jednotě je síla a když ji pětidemolice ucítí, položí se jak třtina ve větru. Vitězství je naše, nenechme si je těmi zlolajnými řečmi uloupit.

        Jen drobnost závěrem našeho slavného dopředného vítěztví, nemá zcela náhodou pozice ve sněmovně většinu?

        1. Tak čím se tedy podle vás pomůže poraženeckými řečmi a neustálým mentorováním, že demonstrace jsou k ničemu a že tudy cesta nevede?

          Řečeno slovy Miroslava Donutila z Pelíšků: „A komu tím prospějete?“ U toho dovětku záměrně vypouštím otazmník: „Druhé straně.“

          1. Drahý Stane,

            jistě si vzpomenete na slova Babiše|: Nikdy neodstoupím, pamatujte si, nikdy neodstoupím!

            Co nutí současné vládní koalici odstoupit?, Nic. Prosadí svou většinou to, co budou chtít. Jedniné omezení je touha být opět zvoleni, co jejich apetit mírní, určitě ne opozice, anatož alternativa..

            Valorizace a obstrukce. Koalice čekala až se opozice unaví a prohlasovala co navrhli. Dokonce mají oporu v společnosti jež je nadpoloviční většinou podporuje. Nechci diskutovat o dalším patrně soudním průběhu, protože vládní ústavní většina.

            Tudíž se i já ptám: A komu jste tím prospěli?

            Mám ve zvyku vypořádat se i případnou námitkou: co jako bys teda navrhoval ty, a určitě by následovalo i slovo, chytráku.
            No a má odpověď je vcelku jednoduchá: pracovat politáicky na nadcházejících volbách do PS.
            Další námitka by mohla být a jak to chceš udělat, ty chytráku.
            Předně, určitřě né chodit na manifestace zbytečna.
            Je tu Rajchl, řekl si o lídrovství, tož je mu třeba v tom být nápomocni. Osobně mu moc nefandím, ale je to asi jediý člověk jež alespoň z dálky splňuje požadavky „tahu na branku“.
            Ostatní je jen schopnost vést propagaci až propagandu.
            V prvním řadě najít přijatelné heslo pro právě uskutečněné prohlasování nevalorizace důchodů. Napřiklad Vláda popravila důchodce a to opakovat po celé před volební obdob tak, aby to dostal onou propagandou do podvědomí každý člověk.
            Těch témat jež by se dalo takovým způsobem pojat je mnoho. Leč psát vyprázdněné články a plazit se na demonstace určitě takto cesta k cíli nevede a nepovede.

            1. S tou trpělivou a poctivou politickou prací samozřejmě souhlas, za normálních okolností by to jistě byla správná cesta. Jenže podle mého skromného názoru my nejsme v normální situaci. Naopak, stojíme na pokraji srázu a parta šílenců u moci (nejen u nás) se nás snaží přesvědčit, že máme udělat další krok, protože nad propastí je natažen neviditelný most.

              Proto si myslím, že je potřeba burcovat, probudit z letargie mlčící většinu, která vládu rozhodně nepodporuje, jak mylně uvádíte. A k burcování jsou velké demonstrace ideální prostředek. Nemáme čas čekat do příštích řádných voleb, je třeba prosadit předčasné volby. Určitě k tomu nebude stačit jedna demonstrace, ale série, ideálně doplněná o generální stávku.

              To je jeden důvod, proč má smysl demonstrovat. Ukázat těm, kdo v důsledku vlády Fialy a spol. buď už do bídy upadli, nebo jim to hrozí, a kdo mají strach ze zavlečení naší země do cizí války, že nejsou sami a že se mají ke komu přidat. Ukázat lidem z jiných zemí, těch, kde se drží skutečná moc, že pokud oni se pustí do demontáže režimu, že i my jsme připraveni, že je v tom nenecháme. A nakonec trochu cynicky, protože košile bližší než kabát, ukázat Putinovi, že pokud mu nezbude než se uchýlit k preventivnímu taktickojadernému úderu, není Praha vhodným prvním cílem, protože u nás nejsou jen válkchtiví magoři.

              S demonstracemi proti Babišovi bych to vůbec nesrovnával, tehdy tam nedemonstrovali zoufalí a oprávněně vystrašení lidé, byl to dobře organizovaný kabaret, a to Babiš věděl, proto si taky mohl dovolit říct to, co uvádíte. Tahle vláda ale má nejslabší mandát zastupovat občany ze všech vlád po roce 1989. Zastupuje jen něco kolem 40 % hlasů odevzdaných voliči ve volbách. De facto je to vláda menšinová, kterou k moci vyneslo jen štěstí a vhodně nastavená pravidla. Její moc není vzešlá z lidu, takže má o dost víc důvodů se bát jeho hněvu nez Babiš.

              S tím heslem máte taky pravdu, já bych sice volil spíše „Vláda okradla důchodce, sirotky a invalidy (protože méně expresivní a věcně přesnější termín podle mne zabírá lépe a kromě toho si pod pojmem důchodce většina lidí představí jen starobní důchodce, ale ten okruh okradených je daleko širší), ale když píšete, že je potřeba jej opakovat a dostat propagandou do podvědomí všem lidem, jak jinak než opakováním na demonstracích byste toho chtěl dosáhnout? Máte snad k dispozici propagandistické nástroje, jakými disponuje protistrana? Máte k dispozici nějaká masmédia? Máte miliardy na to, abyste je vybudoval? Oni je mají, využijme je proti nim, demonstrace jsou k tomu dobrý nástroj. Osobně si myslím, že by na pódiu a na každém transparentu, kde to mohou organizátoři ovlivnit, mělo být nějaké takové heslo a pak uveden nějaký web, kde si může divák ČT najít potřebné informace, které mu ČT zatajuje. A rozmístit je tak, aby neexistoval úhel záběru, ze kterého by tato informace nebyla na obrazovce viditelná…

              1. Na ČT24 se neodvážím, ale ten paďouch Rajchl pravil, že to tam bylo. Kdoví, jestli nekecá! Byl tam prý Jurečka a ptali se jej, proč první ránu do držky dostali právě důchodci. A on na to prý, že to ale vůbec není žádná pravda, je to naopak standardní podlá lež, namířená proti upřímné starosti vlády o všechny věkové kategorie, zejména o ty starší. Že totiž důchodci jsou děsně chráněný, takže první do tý držky dostaly rodiny s dětmi. Těm se nezvýšilo vůbec nic. Takže důchodci do ní dostali až jako druzí, takže musí každej uznat, že je to velmi demokratický. Ke všemu do ní dostali míň. A že takovej on sám si to pro sebe vzhledem k tý situaci ohleduplně posunul výš jen o ubohejch 22 papírů.
                Já to neviděl, možná, že paďouch jako vždy překrucuje. Možná tam Jurečka naopak řek, že žádný blbý stíhačky, neziskovky a energetičtí spekulanti, a že dětem a starejm se pěkně všechny ty stovky miliard rozdělí. Co já vím…

                Ale v každém případě demonstraci nebrat! Jednak by se tím riskovalo, že třeba nepřijdou lidi, taky by si díky tomu Rakušan zjistil adresy těch, co tam přišli. Je nutno raději udělat zodpovědný rozbor, jak by se to eventuálně možná za jistých okolností teoreticky popřípadě kdyžtak nějak udělalo jindy a jinak! A s někým jiným, to samozřejmě není nutno dodávat!

                1. Nemluvil o Jurečkovi. Rajchl mluvil o někom jiném, myslím, že to měl být nějaký ekonomický poradce vlády.

              2. Jsme různých názorů, což je nakonec i dobře. V každém případě, nejsou li velká media, musí přijít na řadu malá media.
                Ona ta politická práce také spočívá v tom vytvořit strukturu do podlesní vesničky a zde najít příznivce jež budou například rounášet letáky. Snad i okradení důchodci by jednou za měsíc nakrmili lejzrovku a vytiskli nějaká psaní jež by splodilo vedení arozneslo po vesničce.
                Těch možností, když nejsou peníze a veká media, je nepřeberně. Bohužel je to práce a to se asi nikomu nechce.
                Standartní postupy dávají standartní výsledky. No a jak říkají velcí politologové, uvidíme.

              3. Myslím že demonstrace je dobrá, ale vláda to spláchne s tím, že je to banda dezolátů. Jedno kolik jich přijde. Nebo to potichu odignoruje. Myslím, že jediné co by je vyvedlo z letargie by byla nějaká ráznější akce. Ale na to tady zatím nemá nikdo „koule“. Dokonce se ani pořád nenazývají věci pravými jmény. Pořád se to tak jako „kulatí“ a naznačuje se. Myslím že jediné cesta by byla generální stávka.

      2. Tak já předpokládám, že i když Rajchl není ekonom, tak mu Požadavky v sekci EKONOMIKA psali nějací ekonomové. Třeba nekoupit F35 nebo jak níže píše Jasl, třeba, cit:
        Proč nezdaňují globální firmy?
        Proč nesáhnou na valorizaci církevních restitucí?
        Proč je nechávají chladnými zisky energetických firem?
        Proč jim nevadí daňové výjimky?
        Proč si půjčují a posílají ty půjčené peníze směr východ?
        Proč zakládají nepotřebná ministerstva?
        Proč se zrušilo EET?
        Proč se zamáznul Turów?
        Proč se hromadí političtí náměstci?
        Proč se tu vyplácejí nehorázné dávky, oproti okolním zemím, přišedcům?
        Proč ty dávky nikdo nekontroluje? Už prosakuje, že někteří je pobírají několikrát. Já vím hoax.

        V Požadavcích jsou víceméně výdaje za stovky miliard, žádné odpovídající úspory a dnešní článek je o snížení ratingu ČR, kvůli růstu dluhů.

        1. – Jenže „globální firmy“ jsou z USA a EU je již nějak minimálně zdaňuje společně.
          – Jenže daňové restituce mají inflační doložku, i když valorizace důchodů je vlastně něco obdobného.
          – Jenže energetické firmy si jsou schopny si to právně vymoci (arbitráže). Leda nějaká daň, ale ta se dá obejít. Stačí firmu přesunout mimo ČR a navýšit si ceny při jejich nákupech přes spřízněného přeprodavatele.
          – Atd.

        1. Nene, Eta v zadnem pripade neni priznivcem Signalisty.
          On je jenom zivotem zkuseny, takze vi, ze neni dobre bezet hlavou proti zdi.
          Proste nekdy je lepsi chvilku pockat, jestli se ta zed treba nesesype sama.
          V ’89 jsme ostatne delali neco podobneho, jenom podle scenare Stb.

  11. Já si jen tak matně vzpomínám na přesně stejnou situaci, kdy řečniště odmítal opustit pan Volný.

    Jakpak byl jeho postup oceněn Vidlákem a jeho přáteli? Co pan Babiš tehdy?

    Karma….

    1. Já proto považuju Babišův výstup spíš za tyátr pro jeho fanoušky a pro ty jednodušší, kteří jsou ochotni vidět v něm spásu.
      Takový svého druhu přátelský exhibiční zápas v rámci klubu.

    2. Promiňte, ale Volný byl – z mého pohledu- hystrion a certifikovaný magor. O Andrejovi si mohu myslet cokoli, ale s tím … píp… bych ho fakt nesrovnávala.

      1. V tom to právě vězí – myslet si můžeme co chceme, ale pravidla bychom měli ve vlastním zájmu chtít pro všechny stejná.

        1. Takže podle Vás příklad vražda lépe atentát na Heydricha a atentát na Johna F. Kennedyho je principiálně stejné, to je přece hloupost. Každou událost musíte posuzovat jednotlivě

          1. Nechápu, kde vidíte analogie – byly porušeny nějaké všeobecně dohodnuté prováděcí normy pro atentáty?

            My se tady bavíme o porušení jednacího řádu v případě Volného a Babiše. Sejmout Volného se líbí Babišovi a Fialovi, sejmout Babiše se líbí Fialovi (Volný už tam nebyl) a já jen říkám, že jednací řád by se neměl prznit podle toho, komu fandíte.

            1. 🙂 Brilantní ironie v prvním odstavci.

              Máte samozřejmě pravdu, Volný je sice magor a jeden z „implicitních architektů“ vlády pětikoalice, ale jednací řád by měl platit pro všechny stejně.

              1. To je právě to klíčové – jestli práva platí jen pro „naše soukmenovce“ a pro ostatní to budeme určovat na základě sympatíí a souhlasu, tak se pak nesmíme divit, když nám zkrátí naše práva ti druzí, kteří nás za soukmenovce nepovažují.
                To je naprosto typická nemoc většiny rádobyopozičníků – ONI jsou dacani, protože nás umlčují, ale my, až chytíme moc do hrsti, umlčíme všechny, protože tak je to správné.

                S Volným jsem nemusel souhlasit, ale na něm demonstrovali ti parchanti způsob, jakým pošlapávají práva. Podobně mi byli vysloveně svojí tvorbou odporní Plastici, ale kritizoval jsem komouše, že je nenechali na pokoji.

                U Babiše by se nabízelo říct, že sklidil to, co zasel, ale u něj je to ještě jinak, já si myslím, že na rozdíl od Volného, u něj to byla jen exhibice v rámci společné strategie. Volný do toho šel naplno a byl skutečně proti. Babiš jen provedl PR akci s předstíraným odporem.

              2. A pokud jde o Volného – on obstruoval v případě odvolávání kritičky ČT Lipovské.

                To je další level toho příběhu, kdy on jediný vystoupil proti likvidaci „vetřelce“ v Radě a místo aby byl veleben celou alternativou, tak mu tady nadávají do magorů.

                Ne že by nebyl svým způsobem magor, ale jednoznačně bojoval už tehdy za svobodu slova a podporoval osobu, která měla potenciál když už ne vyvolat změnu v desinformační ČT, tak aspoň tam vnášet prvky svobody slova a odsud vynášet informace o tom, jak ta organizace ve skutečnosti pracuje.

                Až se tady zase budou teatrálně prolévat krokodýlí slzy na téma umlčování „našich“, tak by si krokodýlové měli vzpomenout ,jak se od roku 2000 stavěli k otázce svobody slova a lidí, kteří byli v tomto ohledu postihovaní.

  12. A najednou byla celá pětikolka v koncích a nevěděla, jak si s tím poradit.

    To se mi ulevilo. Devalorizace důchodů neschválena, vláda roní slzy a důchodci se budou mít dobře. Díky opozice, díky alternativo, konečně jednotni!!!

    1. To platí i pro neučitele na školách (a školkách ?), taky mají nárok na 130% průměrného platu v ČR (dnes 40.300,- Kč)? Co Rajchl, vyjádřil se někde k tomu, nebo až na demošce? Má školník či kuchařka brát 52 tisíc?

      1. Si tak naivne myslim, ze by mali brat tolko, aby z toho dokazali poplatit byt a stravu … Dobre, nas skolnik byval v skole, ac nemyslim, ze skolnicky byt je sucastou novsich skolskych budov … ale fakt si neviem predstavit, ze by nase kucharky vyhodnotili, ze moc penazne nestratia, ked pojdu na pracak, a ja mohla detom zacat varit doma …

      2. Re: Eta

        Moc nevíte, o čem píšete.
        Kromě učitelů ještě v základních školách vyučují pedagogičtí asistenti a pedagogové volného času (kdysi družinářky).
        Vyjmenovaní pak NIKDY neměli platy ve výši učitelských, protože jsou o DVĚ, resp. TŘI platové třídy níže a většinou mají osekané úvazky.
        Dále tam tráví nějaký čas např. i psychologové.
        Vše se zahrnuje pod tzv. PŘÍMOU PRÁCI, která je posuzována jako pedagogická.

        O kuchařkách a uklízečkách, resp. o jejich stotřicetiprocentních platech NIKDY řeč nebyla.

        Dále – platová výše ve školství pak byla brána jako PRŮMĚRNÝ PLAT všech PEDAGOGICKÝCH pracovníků.

        Bohužel – podle Pětidemolice pedagog není učitel.
        Zajímavé saltíčko ve významové složce jazyka českého.

        1. Jo jo,
          jedou stylem, odvolávám, co jsem sliboval a slíbím, co zase klidně odvolám…..

          Vláda něco tvrdila (a pistoli u hlavy neměla) v původním programovém prohlášení
          a zrovna Fiala nemůže říkat, že nevěděl (jako bývalý rektor Masarykovy univerzity),
          kdo vše spadá do pojmu „pedagogický pracovník“
          a kdo se pak ani za pedagogického pracovníka (například ta kuchařka…) nepovažuje.

          ******************************************
          „Podpora škol a pedagogických pracovníků
          -Garantujeme kvalitní platové ohodnocení pedagogických pracovníků a udržíme jejich platy na úrovni 130 % průměrné hrubé měsíční mzdy…“
          Zdroj:
          https://www.vlada.cz/cz/programove-prohlaseni-vlady-193547/
          ****************************************
          A je to tedy jen a jen chyba vlády, že ani ty zákony nebere sama tak vážně.
          Vždyť existuje dokonce Zákon o pedagogických pracovnících.

          A pokud to tam Fialovi podsunuli koaliční partneři (dle Zemana třetí stupeň od slova nepřítel)
          co je „pedagogickým pracovníkům“ dle zákona po tom,
          mohou to brát prostě jako jistou formu veřejného příslibu…

          Už v 2010 hovořila třeba TOP09 takto:
          „Základní podmínkou naplňování společné odpovědnosti všech koaličních partnerů je důsledná realizace koaličních dohod a programového prohlášení vlády.“
          ***************************************************
          Takže po signálech a metaforách se dá říci,
          že ani pojem „garance“ a vlastně už ani „odpovědnost“ nemá u této vlády žádnou cenu a váhu.

          Nedá se jim věřit už NIC a to je jediné, co na 100 % „platí“!

          1. Já to pochopil tak, že ředitelé škol a i odbory požadují na platy ve výši 130% (z průměrného platu v ČR) měli mít nárok i nepedagogičtí zaměstnanci škol (od sekretářek, přes kuchařky a školníka, až po hospodářky a uklízečky). Což je docela hodně, zvláště s ohledem na pracovní dobu a fůru různého volna v průběhu roku (typu ředitelská volna a prázdniny všeho druhu. To mi vychází v hodinovce hrubo přes 150% zvláště u některých.

            A kteří zaměstnanci v ČR by potom měli brát 70% a níže, aby to kompenzovali? Když někomu přidáte, musíte jinému ubrat, když se bavíme o průměrech.

            1. A taky jsem nepochopil, jak je to vlastně myšleno. Těch 130% je každému stejně? Asi ne. Takže někomu jen 110% a sekretářce ředitele 160%? To je při 40.300,- Kč, jakožto etalon průměrného platu v ČR bratru nějakých přes 64.000,- Kč měsíčně.

              Nebo jinak, kamarád je učitelem na 1. stupni ZŠ a vyhovuje mu to. Max. 2x týdně pohlídá v při výdeji obědů, jinak je již v 13.oo (otvíračka) v hospodě. Doma žádné přípravy nedělá a sešity si opraví již ve škole, většinou při výuce. Je tam zejména kvůli volnému času obecně, přes prázdniny cestuje. Tomu se zvýší plat na kolik? Jako bonus mu škola platí bydlení přímo ve vesnici.

            2. Snacha dělá v Brně asistentku. Má maturitu „pro sestavování vyvářených jídelníčků“ na pseudozdravotce (ale hotely nikoho takového nenabírají) a Učitelské minimum, které si musela udělat až při současné práci.
              Ta by měla brát kolik? Je to pedagogický pracovník s nárokem na 130%?

              1. Ptáte se milý Eto hezky, ale na špatném místě,
                protože já nejsem z vlády a já nikomu (jako vláda 5K)

                “ kvalitní platové ohodnocení pedagogických pracovníků a UDRŽENÍ JEJICH platů na úrovni 130 % průměrné hrubé měsíční mzdy“ fakt negarantovala…

                To musíte adresovat na vládu – takové dotazy,
                Jenomže největší malér je, že její tvrzení dnešní,
                nemusí už zítra zase vůbec platit..

                Že se „programového prohlášení“ pak ředitelé škol i odbory
                logicky chytají a chtějí to „udržení platů na úrovni ….“
                pro „pedagogické pracovníky“ v balíku
                a berou si to namnoze osobně se dalo očekávat…

                O to více by měl být politik opatrný v tom, co žvaní a KOMU co slibuje,
                natož jaké formulace si napíše přímo do programového prohlášení
                koaliční vlády.

                O tom byl můj komentář,
                já neřešila, co je dost a jak to má být…..a mrzí mne,
                že to tak někdo mohl v mém komentáři uchopit.

                Bylo to o tom, že „garantovat“, co nedokážu splnit, je i politicky neprozíravé.

                Zda je snacha „pedagogický pracovník“ dle zákona
                není už vlastně podstatné, protože vláda odvolává,
                co sama (údajně dle Fialy omylem) „garantovala“
                a slibuje to už zase jinak.

                A tak uvidíme…

        2. Jenom bych doplnila :
          Na školu v přírodě jedou dvě speciální animátorky. Aby se dětičky nenudily, aby se zabavily i po té škole.
          Na třídní schůzce si rodiče stěžovali, že ty animátorky za moc nestály, že soutěže byly nudné.
          Pančelka si sypala popel na hlavu, že na dražší animovací agenturu škola neměla peníze.
          ( Zažily to moje vnoučata. Asi jsou nějaké zaostalé, po vypušténí do přírody se zabavěj samy. Až moc. )
          😉

  13. Podotýkám,že Babišovo působení za situace v Parlamentu, je Petrem Pokorným zveřejněno odlišně.
    Domnívám se ,že nepatří mezi babišátka ,když ve svém článku píše mj. ,že Babišovi nevěří už proto ,že podruhé nominoval Jourovou a na povážení je ,že tak učinil bez mrknutí oka.
    Situaci v parlamentu shrnul dle mého úhlu pohledu jako domluvené divadlo pro plebs v duchu hesla
    kdo chce s vlky žíti ,musí s nimi výti.

  14. vidláku dneska jste mě trochu zklamal, čekal jsem víc barvitých slov o Babišově neopuštění pultíku. Aspoň něco podobného když pultík neopustil bratr opozičník Volný a Vy jste ho chválil jak si trvá na svém právu mluvit jménem svých voličů. Je pravda , že nehájil důchodce ale „antivaxery“ a těm to patřilo. Navíc se ho nikdo nezastal a dobu projevu mu zkrátilo ANO tak to není podoba s Babišem.
    Původně jsem chtěl hledat Vaše slova na p.Volného ale připletlo se mi tam něco k 11.3.
    Vaše slova “
    Bezděky se mi nabízí srovnání s demonstracemi Michprdů. Ti svolávali „statisíce“ lidí proti Babišovi a Zemanovi. A nic z toho. Policie je nechala křepčit dle libosti. Proč by to teď v případě pseudoboje proti covid pasům mělo být jinak? Vlastně jo, jedna věc byla jiná. Když demonstrovali chlívkaři, ani jejich největší nepřítel nemohl říct, že dělali bordel. Protože ho nedělali. Dokonce po sobě i uklidili. Minář na to měl dost peněz.

    Po Volného demonstrantech zbude trochu pachuti. Když jsem viděl příslušné reportáže, vzpomněl jsem si na demonstrace při zasedání MMF.

    U nás se demonstrace dělají s holýma rukama. Jakmile se při projevování občanské nespokojenosti objeví trochu víc nenávisti než obvykle, mlčící většina se od toho distancuje….

    Ale když si Volný (i Vlastimil) myslí, že se takhle pracuje pro vlast… je jim přáno. “
    A v čem se to tedy bude 11.3 lišit od mch?

      1. Těmi „jinými lidmi“ bych si až tak jistý nebyl … Minimálně zčásti… V těchto končinách onen“volič“, jehož alternativa vyzývá, půjde v pátek pod ocas na Mináře, v neděli na Rajchla a ve středu na Procházkovou…

  15. Možná se pletu, ale není náhodou valorizace-nevalorizace důchodů kouřovou clonou schvalování česko-americké dohody o obranné spolupráci (DCA), která má usnadnit případný pobyt amerických vojáků v Česku?

    Takový stav legislativní nouze taky může přilít vhod.

    Nebo se pletu?

    Toto vyjádření je pouhou metaforou a nemám tím nic konkrétního na mysli.

    Godot napsal:
    5 března, 2023 (16:13)
    Opozice se kočkovala s vládními poslanci o výši důchodů, vládnoucí kruhy si podle očekávání silou prosadila své.
    Ovšem zda je opozice skutečnou opozicí, se ukáže zanedlouho, neb :
    „Premiér Petr Fiala si nepřipouští, že by se „parlamentní inferno“ mohlo opakovat při schvalování česko-americké dohody o obranné spolupráci (DCA), která má usnadnit případný pobyt amerických vojáků v Česku. Smlouvu posoudí nejspíš v březnu vláda, mají ji pak podepsat ministryně obrany Jana Černochová a její americký protějšek Lloyd Austin. K ratifikaci ji následně dostane parlament a k podpisu prezident Petr Pavel.“
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/premier-fiala-otazky-vaclava-moravce-ceska-televize.A230305_091552_domaci_ivos

    P.S. Údajně budou v distribuci trička „Chci mír“.

    Mám zájem, cenu respektuji.

    Jsem velký pacifista, proto prosím XXL, mám rád volnost, …

  16. Guma je americká guma a plní příkazy USA. Tedy co nejvíc peněz do zbrojení a na Ukrajinu. Teď to líbivě nepodepíše a připraví s Pětidemolicí návrh na trvalé snížení valorizace důchodů. A bude to pěkně ořezané!

  17. Pavel zákon odmítne podepsat a ten se vrátí do sněmovny, která ho znovu schválí nadpoloviční většinou, kterou stále má. Pak bude zákon expresně vydán a bude platný.
    Vlk – vláda – se nažere a z Pavla udělá propaganda nezávislého lidumilného presidenta.
    Co je na této úvaze vadné?

    1. Že to guma nepodepíše… Guma je hradní „reformátor“, a porušil by předvolební „flanelové sliby“ svým početným fans … I on musí ( a že mu to jde ) poslouchat …

    2. Ano, také si mysím, že to proběhne podle takového scénáře.

      Alespoň já bych to tak Generalissimovi doporučil, kdyby mě platil za PR, po předběžné (tajné) dohodě s pětikolkou.

      On si totiž Generalissimus potřebuje vytvořit tzv. „zálohu důvěry“. Zatím vedl jen řeči, ale teď dokáže, jak má opravdu starost o lid a národ a není loutkou pětikolky. To se mu bude náramně hodit, až se budou v parlamentu schvalovat daleko důležitější věci, než pár tisíc na důchody.

      Josef původní tu vytáhl jednu moji myšlenku (viz níže v diskusi), která mě k podobným úvahám navádí, totiž:
      „Vždyť už víte, jakou mám o vás starost, a teď ji mám také a důvěřujte mi i tentokrát, že rozhoduji ve vašem zájmu…,“ řekne Generalissimus. A už tu budeme mít americkou vojenskou základnu… zatím jen takovou maličkou symbolickou pro případ co kdyby. Ale legislativně to už bez zábran poslouží pro základnu opravdu pořádnou.

      Myslím, že tak nějak to bude a tak bych to Generalissimovi radil, protože jsem přečetl Goebbelsovy deníky, Marshalla McLuhana a Machiavelliho…. a lidi to stráví, protoýe jejich inteligenci nelze přeceňovat (jak se organizátorům demonstrace děje).

      1. Pane Godot.
        Je to komedie,když to nepodepíše prezident,tak se to schválí a bude platit o něco později.
        Proč to není jinak,když to nepodepíše prezident,pak to musí schválit ústavní většina.
        Takto je jen formalita,když to podepíše i prezident a nemá to nějakou vyšší hodnotu.

        1. Komedie to je, ale držme se toho – co platí:

          Když to prezident nepodepíše (obávám se, že jim to „zodpovědně“ podepíše) i bez otálení,
          má 5K problém NE v podobě ústavní většiny 3/5,
          ale jen nadpoloviční většiny všech poslanců, což 5 K pohodlně má.
          Tam tedy žádný větší problém není, ústavní většinu zde nepotřebují.

          PROBLÉM mají u veta prezidenta jinde:
          1.
          V tom, že tato červnová valorizace letos bude stát další výdaje,
          kdy oni si do rozpočtu 2023 nedali ani jednu korunu z těch 34,4 mld. Kč
          (prostě nezapočítali do rozpočtu ani to, s čím údajně sami počítali)
          A v roce 2024 by pak museli alokovat na zvýšení dalších 58,8 mld. Kč….
          (pokud se nezmění opět zákon, či neskočí meziměsíčně inflace zase o 5 %…)

          2.
          „Pokud je zákon prezidentem republiky vrácen,
          rozešle se jeho stanovisko poslancům.
          Předseda Poslanecké sněmovny je povinen předložit
          vrácený zákon Sněmovně k hlasování na nejbližší schůzi,
          NEJDŘÍVE však 10 dnů od jeho doručení….“ (jednací řád PS)
          *******************************************
          A jsem u jádra pudla „paskvilu v nouzi“, ČAS, ČAS, ČAS.
          *******************************************
          Pokud vláda nestihne změnu té zákonem již aktivované mimořádné valorizace (práva na ni)
          protlačit do Sbírky zákonů do 22.3.2023, kdy jí končí lhůta do 50 dní od 31.1.2023
          pro v podstatě opsání výsledku přímo zákonného již vzorce
          i zákonného data mimořádného zvýšení do prováděcího Nařízení vlády,
          nemůže už hrát mimo jiného ani na údajně maximálně „nepravou“ zpětnou retroaktivitu.
          ************************

      2. Re Godot
        Asi jsem byl zbrklý, a předpokládal, že guma „nepřekročí “ svůj stín, své „možnosti „, svůj ikonický jednoduchý mediální obraz … Vaše verze samozřejmě dává smysl, páč řeší a vytváří vhodné předpolí pro řešení lapálií příštích.
        Jde i o to, do jaké míry půjde o synchronizovanou, dohodnutou akci, řešení, s demolicí, zda půjde o trvalou verzi spolupráce, jakou míru „samostatnosti, solitérství“ gumovi poradci flanelovému boys naordinují, doporučí, dojednají, jaká mu bude umožněna, atd…
        I když je Váš scénář elegantní a ve výsledku účinný, přesto tipuji skóre, pravděpodobnost vítězství jakékoliv varianty 50:50, 1:1 …

    3. Ano, ale jak už píše vlk, vrátí jej tak rychle, aby veto stihli přehlasovat.
      Taková chytrá horákyně. Byl jsem proti, ale oni to stihli.
      Tady se odkope v plné kráse.
      Bohužel pouze pro ty myslící.

  18. Nevídaná míra 5-ti-demoliční vládní zhovadilosti není způsobena pouze blbstvím a neschopností. Je čirou kolaborací a vykonáváním příkazů nepřítele: vše je „by design“; každý jednotlivý krok navazuje na ty minulé a bude následován těmi budoucími. Je to čirá a přímá vlastizrada, zemězrada a nepřátelství: jako kdyby nás každý den ráno a večer bombardovali.

    Po energetickém zbídačení bude následovat odchod a krach průmyslu, zvýšení inflace; se snížením kupní síly a mrtvé ekonomické náladě přijde silná stagflace. Okupační síly hbitě zareagují snížením ekonomických ratingů, aby u nás ještě více zdražily úvěry. V celém řetězci, od vládních bondů přes podnikové úvěry a hypotéky na bydlení až po spotřebitelské úvěry.

    Aby se jim snáze loupilo: protože při amerických bankovních úrocích bude výprodej našich hodnot čirou loupeží. Úroky v USA byly velmi nedávno záporné, dnes v řádu pár procent, ale tak hluboko pod inflací, že jsou prakticky záporné pořád. Navíc na vykradení našeho průmyslu dostanou jako vždy vládní subvence. Kromě vykradení ekonomik Evropy potřebují co možná nejvíce exaktně vzdělaných pracovníků, vědců, inženýrů a techniků ze všech oborů – a pokusí se tyto pracovníky získat lacino ve „své“ okupované Evropě.

    Netýká se to jenom ČR, ale všech evropských „spojenců“ USA. Není to jen problém ČR a nějaká výjimečnost 5-ti demolice. Německo likvidují ještě usilovněji, a zdejší 5-ti demolice není v evropském kontextu zdaleka tou nejšílenější likvidační zločineckou grupou.

    Je třeba vidět ten „Big Picture“, nejen naše domácí malé poměry. Vnímat to v celkovém kontextu. Ne-valorizace důchodů je jen jedna malá jednotlivost z mnoha, ale docela typická. Demontáž až úplné zničení všech sociálních, kulturních, národních a systémových výhod evropských zemí proti USA je metodou i postupným cílem jejich světové hrůzovlády.

    Spletli se v jednom: my nejsme bezbranní Indiáni. Ani nějací divoši odněkud z ostrovů nebo sandálové hadrové hlavy z pouště. Pro cenzory a prokurvátory dodávám, že nic zvláštního tím nemyslím…

    Ostatně, oni se poslední dobou takhle sebevražedně „pletou“ častěji: třeba proti Rusku a Číně.
    Jistě, netýká se to všech Američanů, kteří jsou také obětmi svých vlastních zločineckých vládnoucích světožerných vrstev – jenže zároveň jsou spolupachatelé, měli a mají z toho všeho velký prospěch a své podíly. V takových případech platí ono staré „spolu vraždili, loupili a kradli – spolu viseli“. Kolektivní vina „Ameriky“ je nepopiratelná.

    Musíme a jistě budeme všem těmto útokům čelit, jak to jen půjde. Demonstrace již tuto sobotu 11.3. bude zdaleka ne poslední a ojedinělou akcí. Ale je nutné si uvědomit, že porážka těchto zločinců – kteří se opírají o okupanty z Fašingtonu/Londonabádu a světovou gangsterskou kabalu – musí přijít především zvenčí.

    1. Re:k42
      Byl bych opatrný v odhadu množství a „úspěšnosti“ jakýchkoliv akcí proti demolici … Sedí pevně v křesle, mají podporu velké části plebsu ( nenechal bych se mýlit údajnou mizivou podporou – nejen v kterémkoliv městě zkuste v restaurantu, hospodě otevřenou, hlasitou kritiku Fialenkovy bandy, a uvidíte, zkuste je napadnout mezi tzv.podnikateli i živnostníky- ač je někteří nemusí, po chvilce kritiky vidíte křivé obličeje a začínají padat ty správné argumenty… ), zatím i velkých kluků doma, o médiích nemluvě.
      Český volič je velmi rizikový „podpůrný faktor“ – jak „ohlodaná kost“ v podobě papíru s velkým nápisem SLEVA na podzim úplně zničila jakékoli ambice alternativy po oné demonstraci na Venclplace. Stačila jedna ohlodaná kost v podobě něčeho, co náhle „spokojený revolucionář“ bude stejně platit 2x , a bylo po sezóně… Jedná ohlodaná kost…
      Myslíte, že se nějak „kvalitativně a intelektuálně“ zdejší elektorát změnil – jde a nejspíše půjde o ty samé lidi …
      Není nic jednoduššího, než pro utišení davu mít v „pytlíku či sáčku“ připraveno více i menších kostiček a jednohubek… Česká pouliční směska je skromná… Nemluvě o faktu, že pozici demolice potvrdil Český volič ve trojích volbách – nikdo jiný vinu nenese, a volitel má přesně to, co si SÁM zvolil.
      Na tom nic nemění ani Váš trefný, budoucí realitě odpovídající popis jednotlivých hospodářsko-majetkových událostí, kroků …

      1. Jistě, ale tak to je všude. V Evropě je to skoro v každé zemi ještě horší, místní obyvatelé jsou ještě mnohem silněji zpracovaní a indoktrinovaní než většina „plebsu“ jak říkáte, u nás.

        Což neznamená, že nakonec nevyhrajeme – ale bude to chvilku trvat, dost pravděpodobně dokud se nezhroutí režim v USA. A to ve více směrech, protože na začátku hroucení se poměry vždy ještě zhoršují, dokud nedojde k totálnímu kolapsu, po kterém přestanou na Evropu vnější tlaky z USA a světoženého „Západu“. Naštěstí je výsledek předem jasný, už nyní. Kolaps USA je nezastavitelný.

        1. Re k42 :
          Chraň Pánbůh, že bych si nepřál odvanutí stávajících zmetků – zdaleka ne jen těch „doma“, do zapomnění, naopak. Vím, že míra indoktrinace je v západních zemích v jistých směrech větší, než zdejší, ale na druhou stranu je tamní obyvatelstvo schopné aktivně protestovat, dávat najevo svůj nesouhlas, a tím způsobem bojovat za své zájmy, hájit své zájmy a podobu existence.
          A je fakt, že ke změně dojde po zhroucení stávajícího „hegemona“ , což sebou přináší velké otřesy globálního rozsahu. Jde skutečně o to, jakou podobu bude rozval četníka mít, zda sebou nevezme všechny ostatní v sázce na přežití v jaderném armagedonu, a zda se rychle nenajde ambiciózní adept či adepti na obsazení uvolněného trůnu.
          Jde i o to, za jak dlouho -a zda vůbec, k tomu dojde, protože do té doby Evropa tak, jak ji známe, nemusí existovat, nebo bude tak pozměněna, že ony změny nebudou nutné či dokonce žádoucí…
          V každém případě si držme klobouky, jízda začíná, vážení… Usadili jsme se, spíše byli posazeni, na hřbet divokého tygra – pánbůh s námi alespoň malininko tušícími …

    2. „Spletli se v jednom: my nejsme bezbranní Indiáni. Ani nějací divoši odněkud z ostrovů nebo sandálové hadrové hlavy z pouště. Pro cenzory a prokurvátory dodávám, že nic zvláštního tím nemyslím…“

      To mate pravdu, Indiani se branili, sandalove hardove hlavy se branily.
      Evropane, a Cesi v cele peletonu bezi skaci do te zumpy dobrovolne a s rozebehem.
      Stacilo je jenom trochu opit rohlikem.

    3. Uz delsi dobu cilene vyhledavam vase komentare pod kazdym vidlakovym textem a urcite nejsem sam, kdo by uvital vase samostatne prace bud tady na litterate, nebo kdekoliv jinde. Budu doufat, ze se casem rozhoupete a tesit se na vase clanky. Diky za zvazeni.

  19. Všimli jste si, že spolu s opozicí hlasovali proti snížení valorizace i jeden stanař a dva piráti, z toho jmenovitě Jakub Michálek? Hmm.
    Michálek je jeden z nejchytřejší lidí ve sněmovně bez ohledu na směr názorů. Má vystudovanou fyziku a práva.

    1. Všiml jsem si toho taky a mediální intervůci to natvrdo komentovali jako že to bylo u všech tří omylem. Byl to omyl, zapomeňte.

      Michálek je možná študovaný a možná inteligentní. Ale sociální inteligence je u něj na bodu mrazu (osobní letmá zkušenost z dávných dob) a je to fanatik. Takový ten tip, že kdyby byla revoluce, tak velí popravám a do roka ho soudruzi popraví taky protože je příliš radikální. Viz například jeho posedlost Babišem. To už je na „Chocholouška“.

      1. Pokud to bylo omylem (což si myslím, že nebylo) tak pak je lepší do parlamentu nahnat stádo opic, které se určitě dají naučit, kdy zmáčknout červené a kdy zelené tlačítko.

  20. Kdyby tisíc autobusů

    „celonárodním setkáním [11.3.2023] chceme dát najevo, kolik nás je,“ řekl Vidlák v rozhovoru https://odysee.com/@incorrectCZ:3/rozhovor-daniel-sterzik-autor-vidlakovych-kydu:d?src=embed&t=262.649874 (4:22 záznamu)
    a „…. Jindra Rajchl …. zařizuje, aby Václavák byl ozvučen odshora až dolů. ….. Mají krajské koordinátory, organizují autobusy ….,“ napsal Vidlák tady před čtyřmi dny

    Bude-li vypraven (a dojede) tisíc autobusů, doveze na Václavák zhruba 50 tisíc lidí.

    Tady https://ceskoprotibide.cz/ je zveřejněno cca 35 autobusů.
    Aby mělo cenu ozvučit Václavák až dolů, chybí ještě 965 dalších autobusů.

    Existuje jistá obava, jak dopadne to „dát najevo, kolik nás je“.
    Přehnaná očekávání se nedoporučují.

      1. Děkuji. Myslel jsem, že jsou na tom hůř, a oni zatím snad lépe než my. Asi jsem deformován z filmů a myslel jsem si, že mají jen to, co si sami našetří!
        Máte krásný nick!

    1. Myslím, že vlk za svrab a neštovice v údolí dutých hlav vůbec nemůže a koza tu není od toho aby to napravila. Ani jeden z nich, pokud vím, klíči nezvonil.
      Lao-C´: „Pokud Ti někdo ublížil, nemsti se mu. Počkej si na břehu řeky, a brzy uvidíš, jak kolem proplouvá nepřítelův trup“. Lucrezia se nad tím zamyslela a namítla: „Někdy je možné nepříteli s pádem do řeky pomoci. Ušetří se tím čas.“

    2. Nejlepší by bylo, kdyby nažranému vlkovi myslivec rozpáral břicho, a sežrané by se vrátilo lidu. 😀
      Nebo by mu případně mohla babička prokopnout břicho motyčkou, ta o Otesánkovi je také inspirativní.
      😀

  21. Nový německý komik? „„Vidím to tak, že je nezbytné, aby Putin pochopil, že se svou invazí a svou imperialistickou agresí neuspěje a bude muset vojáky stáhnout. To je základ pro vyjednávání,“ řekl Scholz v CNN. Obsah vysílání převzala také Ukrajinska pravda. Podle něj se válka na Ukrajině po roce svého trvání dostala do slepé uličky a na Ukrajině způsobuje obrovské škody.“ https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-putin-musi-pochopit-ze-se-svou-imperialistickou-agresi-neuspeje-uvedl-scholz-40424856

    A když to nepochopí, tak my ho důrazně poprosíme. Český premiér nejspíš vyšle i nějaký ten signál.

    1. Mimochodem by bylo fajn, aby si alespoň čeští novináři nepletli slova „imperiální“ a „imperialistický“. Protože zejména ve spojení s Ruskem, kterému ti stejní novináři nadávají do bolševismu, komunismu a Sovětského svazu, to vyznívá dost komicky. Imperialismus je dle Marxe poslední stádium kapitalismu před zhroucením kapitalismu ve válečném běsnění a nastolením komunismu.

      1. Na to, že i socialistické státy mohou praktikovat svoji verzi imperialismu upozorňovali mnozí lidé už dávno. Nepotvrdil se ani předpoklad teoretiků marxismu, že socialistické státy na rozdíl od kapitalistických nebudou bojovat mezi sebou. Střety SSSR a Čína, Čína a Vietnam atd. Současná nepřesnost diskurzu je ještě v něčem jiném, že se pořád opakuje, že Rusko je poslední koloniální mocnost. Kolonie je podřízená kolonizátorskému státu. Obyvatelé tam nemají možná s výjimkou vybrané menšiny rovná občanská práva s občany vládnoucí země. Rusko je federace skoro 90 subjektů. Všichni jsou občani a ani když vláda některá jejich práva omezí, to není kolonialismus. Velká města můžou mít některé výhody oproti venkovu. Některé autonomní republiky dostávají velké dotace oproti běžným oblastem. Pořád to není naplnění definice kolonie. Rozšířila se Moskevská Rus z poměrně maléjho území přes celou Sibiř až k Pacifiku, ale pokud se půjde až do 16. století, zjistíme, že USA, Kanada nebo Austrálie tehdy neexistovaly vůbec. Vznikly zabráním půdy až později. Dělali to tenkrát skoro všichni, že zabírali novou půdu.

        1. Znovu opakuji, že je rozdíl mezi imperiálním a imperialistickým. Některé socialistické státy mohly mít možná imperiální choutky (nicméně ha ha), ale ne imperialistické.

          1. Mimochodem, Amíci se přiznali, že museli Scholzovi pořádně zmáčknout koule, než prozřel.
            Původně si vůbec neuvědomoval, že základny NATO pomocí jaderného deštníku v jeho zemi pomáhají chránit klidný spánek německých dětí. Že bez strýčka Sama by už dávno v Berlíně řádili bezprizorní mužici.
            S Angolou to tak dobře nešlo, ta záludnost Nord Streamu 2 né a né pochopit.

  22. Ale, jak se říká: vlk se nasytí a koza zůstane celá! Myslím, že to bude jednoduché: Senát to schválí co nejdříve, v jednom či dvou dnech. Prezident to třeba i odmítne, také urychleně. Aby hned z počátku před lidmi jako neztratil tvář. No, a Sněmovna také urychleně zasedne, a to by bylo, aby se dílo nepodařilo. Na konci března Zákon ve Sbírce vyjde. Kdyby i čert na té koze, která zůstala celá po vlčím hodování, měl jezdit! Jedno velké divadlo…

    1. Nové koště, na hradě už se vyjádřilo a dost jasně. Nemůžeme si dovolit další díry do rozpočtu. Stejně jasně se v rozpravě vyjádřil poslanec ODS Haas? Vsadím se s vámi o co chcete, že ÚS to projde, jako nůž máslem.
      Budou se dovolovat noví soudci. Takhle to řekl na plnou hubu.

      1. k Jasl
        Jasl napsal(a) : „….Budou se dovolovat noví soudci….“
        To nemá chybu. Tato kratičká věta vydá za dva svazky díla popisujícího fungování plutokracie (vulgo demokracie).
        ————————
        z dnešní patria cz : „Ruský rozpočet vykázal za první dva měsíce letošního roku deficit 2,58 bilionu rublů (755,8 miliardy Kč), zatímco ve stejném období loni skončil v přebytku 415 miliard rublů (ČTK)“

  23. Mám několik otázek.
    Proč nezdaňují globální firmy?
    Proč nesáhnou na valorizaci církevních restitucí?
    Proč je nechávají chladnými zisky energetických firem?
    Proč jim nevadí daňové výjimky?
    Proč si půjčují a posílají ty půjčené peníze směr východ?
    Proč zakládají nepotřebná ministerstva
    Proč se zrušilo EET?
    Proč se zamáznul Turów?
    Proč se hromadí političtí náměstci?
    Proč se tu vyplácejí nehorázné dávky, oproti okolním zemím, přišedcům?
    Proč ty dávky nikdo nekontroluje? Už prosakuje, že někteří je pobírají několikrát. Já vím hoax.
    Proč?
    Proč?
    No, až mi na otázky odpoví a stále se v kase budou prohánět pavouci, tak mám pro vládní matláky jednu radu.
    Když už jste takoví hrdinové, že se hojíte na těch nejslabších. Doporučuji, aby sněmovna, v legislativní nouzi odhlasovala. Starouškům bude vyplácená penze místo měsíčně, každý lichý měsíc. Však oni to zvládnou.
    A znovu budu opakovat. Vláda, která má na financování války v cizí zemi nemůže tvrdit, že nemá na důchody.

    1. Už jen za kladení podobných protistátních otázek bych vás nechal zavřít, až zčernáte. Komu kladením podobných otázek prospějete?! Nahráváte snad Putinovi?!

    2. Jasl: S krivaky se neda diskutovat. A ti z nich, co jsou psychopati potazmo sadisti, maji z vysavani duchodcu urcite velkou radost. Jestli pak by nejaky psycholog neodhadnul, kolik tech „osobnostne narusenych“ tam v te vlade je….?

      1. Vevča,
        jenže důchodci to slízli jako první. Stejně tak se budu rozčilovat i u jiných. Učitelům se přidá a pedagogičtí pracovníci utřou. Zatím ty jobovky vypouštějí, aby občan byl ve střehu a připravený, ze které strany zase něco přiletí.
        Dnes Fiala odpověděl na dotaz k demonstracím. Nespokojenci jsou slabí a neumějí vyjednávat. Tohle řekne někdo, kdo se bojí jít mezi lidi a nemá ani šajnu co to vyjednávání je, protože nejedná ani s opozicí. Tady je škoda slov. Alespoň tu člověk upustí páru.

        1. Duchodci to slizli jako prvni z nekolika duvodu:
          Nemuzou se moc branit, treba stavkovat.
          Stat je moc nepotrebuje.
          Volili vetsinove Babise.

          Tohle bylo citit uz davno pred volbama. Zamerne rozdmychavana nenavist mezi mladymi a uvedomelymi volici petikolky a starymi zpatecnickymi volici Babise.
          To byla priprava.
          V kazde normalni spolecnosti by se potomci zastali svych rodicu, proti tehle sebrance.
          V Cechach si potomci jeste prisadi, a po okradeni duchodcu se jim jeste vysmejou. Duchodci pry maji berle a vymetaji akce. Jeste jste to nikde necetli?

          1. Sakura napsal:
            6 března, 2023 (7:46)

            Máte naprostou pravdu, ale každá hůl má dva konce, a kdo s čím zachází, tím také schází.

            Oni také budou důchodci, a mladí se rychle učí.

            Po Listopadu se zodpovídali expapaláši před soudem.

            Některým expapalášům byly kráceny důchody.

            Ti nynější papaláši nebudou mít doživotní imunitu.

            Karma si najde každého, taky existuje varianta o vařící se vodě….

            1. Proboha nevěřte na karmu jen málo sviní dostane tu vařící vodu tím se utěšuje, pravda je jiná v životě. Hajzl vás bodne do zad vy ho do zad bodnout nedokážete zlo je silnější bohužel. Kolik grázlů si žije po 89 jak v bavlnce?

    3. No já bych přidala tu základní otázku, kterou v minulých dnech u pultíku ve sněmovně několikrát položil Babiš:
      Proč proboha vláda neřeší výši inflace u nás, vždyť je už téměř několikanásobná jako inflace v zemích jako je Francie, Španělsko… ??
      Hodnota inflace vstupuje do valorizačních výpočtů a tedy čím vyšší je hodnota inflace, tím vyšší je míra valorizace, ne sakra?

      Navyšování ceny o hodnotu inflace je ale také zaneseno téměř ve všech dlouhodobých obchodních smlouvách, zejména smlouvách o poskytování služeb. Jestliže ČNB 10.2.2023 oznámila hodnotu inflace za rok 2022 cca 15%, tak to podle mě spustí velkou rychlostí INFLAČNÍ SPIRÁLU, protože se o tuto hodnotu navýší veškeré služby, které dále zdraží zboží, které dále zdraží služby, atd.
      U mě osobně se to už konkrétně projevilo v navýšení služeb mobilního operátora Vodafone nebo se o 15% navýšily služby správce našeho Společenství vlastníků jednotek. A to je teprve měsíc od vyhlášení ČNB.

      Vůbec nechápu, jakými vykotlanými pitomci se to ten amatér Stanjůra obklopuje, když do baráku, do kterého děravou střechou valí voda, rozdává dětské kyblíčky na vynášení té vody, místo aby řešil děravou střechu. Proč ten hňup řeší parametry valorizace (dokonce pouze) důchodů, místo toho, aby hledal okamžitě cesty pro snížení inflace?

      Já vám něco řeknu… když jsem poslouchala toho Babiše ve sněmovně…. zlatej Babiš!!!

      1. A kdy Vám dojde, že nejde o pitomce, že velmi dobře vědí, od začátku… Proč proboha té destrukční, gaunerské smečce přisuzujete nejen Vy, ale drtivá většina komentátorů, diskutérů něco jako svědomí ? Jde SAMOZŘEJMĚ od počátků po plyšové komedii o jedince, skupiny, strany, atd.obeznámených, znalých a všehoschopných hovad ( a to jsem prosím velmi, velmi slušným ) bez špetky svědomí…
        Jde typově o stejnou entitu jako v r.1990 a dál, jen s s většími možnostmi.
        A páč si sami pro sebe, pro svoje množení, expanzi a profit vytvořili během těch 3 dekád velice příhodné klima, je jich početně více , obsadili vedení téměř všech oborů lidské činnosti , včetně fašizace plebsu ( už tak nepříliš bystrého ) – mají TO vše dnes oproti minulosti podstatně jednodušší, a na scéně je splnění jejich mnohých ideologicko-hospodářsko-sociálních mokrých snů …
        Česky řečeno – jsou to mnohem větší s,,,ě, než si vůbec dokážete představit, stejně jako celosvětová skrytá elita …
        Opakuji, ONI vědí, vědí i co chtějí a jak toho dosáhnout. Jediný kdo je za jelimana ( mimo užitečných idiotů ), je masa obyvatel, s kterou zametají ( s jejich souhlasem ) jak s kusem hadru, a především ti, co se neustále rečnicky těch z…ú imaginárně ptají, proboha PROČ…
        PRO PRACHY, MOC, HMOTNÉ STATKY, PRO UKOJENÍ SEBEREALIZAČNÍHO, KARIÉRNÍHO, POLITICKÉHO LIBIDA, atd.
        Prostě PRACHY, MOC – na zbytek s…e Bílej Tesák …
        Jak zní zadání pro českou skupinu z…ů mne nezajímá – vina, odpovědnost padá komplexně na všechny
        české z…y , bez pardonu.
        Tak jednoduché to je.
        Navíc valorizace je pouze jedním z prvních balónků, čekejte legislativní smšť zaručující velmi rychlou cestu do hluboké bídy, do „svobodné demokratické bezprizornosti“ pro velkou část zblblého plebsu za potlesku kolaborantsko-fanatické až inkviziční části české společnosti.
        A znovu opakuji – jakékoliv následky pro plebs jsou JIM fuč, naprosto fuč – úkol a přání znělo jinak …

  24. Šichtářová opět výstižně: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zadluzeni-statu-v-tuto-chvili-uz-vubec-neni-legrace-Marketa-Sichtarova-varuje-Uz-to-ublizuje-lidem-731080

    A nějaký zajímavý ekonomický termín? Dovolím si citovat: “Jakmile přijde období, kdy velké české firmy pod zahraničním kapitálem začnou stahovat dividendy svým matkám, projeví se to technicky vzato poptávkou po eurech a výprodejem korun. A to ve velkých řádech minimálně desítek miliard. Toto období přichází obvykle plus mínus kolem dubna. To by mohlo oslabení koruny spustit.”

    A až oslabí koruna (potěší exportéry), tak se nám mimojiné do inflace promítne ta dovezená složka (zdraží import) A že, dovážíme už i jablka…
    A další “mimochodem”: https://archiv.hn.cz/c1-67178920-ceny-energii-drti-chemicky-synthos-v-kralupech-zastavi-vyrobu-kaucuku

    Když to tak shrnu, čeká nás stagflace tj. ekonomická stagnace respektive deprese (oficiálně už nastala) plus inflace, která jen tak nezmizí. A skutečné výzvy teprve příjdou. Čekal bych, že s úbytkem průmyslu nastane dostatek energií, ale problémy budou v potravinářství v kombinaci s nezaměstnaností.
    Nic co by mohlo zvednout rating.
    Zahraniční věřitelé budou škubat českou husu do posledního brčka, a český stát bude odívání své poddané na krev. Už začal u důchodců (a ani školství nedostane tolik co bylo slíbenou), další křivárny teprve příjdou.

    1. Šichtařová je žvanilka a když něco doporučí a předpovídá, je nejlepší udělat a čekat pravý opak.Moje zkušenost.

  25. Už jsem to tady psal :
    Nálož je už nachystaná, a svým rozhodnutím Fialláh zapálil doutnák, a „cink šňůra“ dopravuje oheň k náloži.

      1. Neglorifikujte si toto období. Žít by jste v té době jistě nechtěl. Populace v Kotlince se řádně ztenčila. Husitská opozice proti Papeži a potom již jen mezi sebou, až do smutného konce. Nebylo by to dnes podobně?

        1. Glorifikace…
          Kazdy narod ma sve hrdiny, a vsichni do jednoho jsou pri blizsim pohlehu kontroverzni.

          Zizka je neporazeny vojevudce, ktery bojoval temer vzdycky proti presile a navic elitnim armadam Evropy. (to ze ho podcenovali je jijich blbost, a s jeho vojenskym umenim to nesouvisi)
          To mu nikdo neodpare, a kdyby to byl Anglican nebo American, tak o nem byly natoceno stohy serialu a tuny filmu.
          Ucilo by se o nem na prvnim stupni zakladni skoly.

          Napriklad kazde ditko na anglicke zakladce zna Jindricha VIII.
          Svete div se prevazuje nazor, ze i kdyz popravil sve dve manzelky, tak prevazuje nazor, ze to byl dobry kral.
          Hnidopichove doplni, ze na standardy te doby.

          Ja bych jenom doplnil nektere detaily: za jeho vlady byly odsouzeny k smrti a popraveny temer 3 % populace!!!
          Ne ze zemreli na mor, nebo padli v nejake valce. Proste za jeho vlady se trest smrti zacal udelovat za vice a vice veci a dotahli to na hezka 3 %.
          Navic poprava mecem byla jenom pro urozene. Obycejne to bylo obeseni, ktere ale bylo na kratky provaz, takze si to odsouzenec pekne uzil.
          Docela rozsirene bylo upalovani, a pak se jeste varilo zaziva ve vode.
          Je toho mnohem vic, ale tohle snad staci.

          V Anglii je odraz Jindricha VIII temer v kazde verejne budove a skole. Je to pro ne hrdina.
          Proc? Protoze proste hrdiny potrebuji.

          Proti Jindrichovi VIII na Zizka svatozar.
          Navic proti nemu ma za sebou neoddiskutovatelne a Cechy uz nikdy neopakovene vojenske uspechy.
          Presto Zizku Cesi hani a hledaji na nem kazdou snitku.
          Naprosto nechapu.

          1. Díky za info.
            Pro odlehčení také nějaké info: Žižka byl jistě geniální vojevůdce, byť pověstná hradba z kolových vozů není jeho nápad (poznal ji v žoldu v Polsku). Žižka začínal s Tábority a potom proti nim bojoval. Do toho umírněná města a fanatické skupiny typu Adamité. Hromadně se navzájem upalovali, celé vesnice. Nebo se celá vesnice naházela do početných dolů.

            Dovolím si ocitovat ohledně husitství a snížení populace:
            Během husitských válek upadlo hospodářství země do katastrofálního stavu, téměř neexistoval obchodní styk se zahraničím, poklesla těžba stříbra a platidla prudce devalvovala. … Odhaduje se, že v 15. století zaniklo v českých zemích několik stovek vesnic. Počet obyvatel v českých zemích byl pro rok 1400 odhadnut na 2,80 až 3,37 milionů lidí, ale, opět dle odhadů, tento počet do roku 1526 klesl na 1,50 až 1,85 milionů obyvatel.
            Více zde: https://brandyskenoviny.webnode.cz/news/husitstvi-prvni-cast/

            Já bych v té době zmatků žít nechtěl.

            1. Tuhle v TV říkali, že Žižka patří mezi 10 vojevůdců na světě, kteří za celé dějiny neprohrál jedinou bitvu. To by na oslavovani mělo stačit, bohužel bojoval za hnutí, které kritizovalo katolickou církev, takže už ba věky fuj.

              1. JEDNOOKÝ

                Přísahám vám, že to, co zde napíši, nevyplynulo ze studia dokumentů, ze žádné historické heuristiky, kritiky, analýzy pramenů ani jiných učených vynálezů, nýbrž jen z několika historických tragédií a učených pojednání, která jsem ve svém hříšném laictví přečetl, a jak se mi nyní zdá, velmi nepozorně.

                Z řečených pramenů se dovídám, že Jan Žižka z Trocnova byl nejen velmi křesťanský, spravedlivý, lidský a politický muž, což vše zvyšuje můj podiv k němu, nýbrž i to, že vedl války, zvítězil a byl hrdinou jen z vyšších a vážných důvodů, jež učení vykladači rozdělují na důvody národní, státnické, náboženské a sociální. Dávají si dokonce velmi záležet na tom, aby dokázali, že tyto vážné důvody byly to jediné, co přimělo Jana Žižku, aby vzal do ruky palcát a dělal velké skutky; a že ty důvody byly dostatečně veliké a zralé, aby se Jan Žižka chtě nechtě rozhodl státi se vůdcem, vojákem a hrdinou.

                A tady se počíná něco ve mně brániti; je to laická a historicky nevzdělaná víra v Jana Žižku, která se tím cítí dotčena. Rád bych totiž věřil, že Jan Žižka se narodil, nemaje k tomu vážných sociálních a jiných důvodů, a že stal se hrdinou prostě proto, že nemohl dobře být ničím jiným; bylo to zkrátka v něm. Rád bych věřil, že nejsilnější pohnutkou k Žižkovu hrdinství nebyly národní a jiné důvody, nýbrž jeho náramně osobní hrdinnost a schopnost znamenitě vojevodit. Jistě mu křivdil Eneáš Silvius neb kdokoli, kdo ho považoval za vůdce lupičů; ale nebude ukřivděno Janu Žižkovi, řeknu-li, že by byl statečný a skvělý, i kdyby byl vůdcem lupičů. Nevěřím, že Žižka se musil teprve nutiti k vojen­skému hrdinství pod nátlakem vyšších důvodů; nýbrž věřím, že dal svou nezkrotnou hrdinnost ve služby vyšším důvodům, což není totéž.

                Jsme divný národ; myslíme si, že musíme národní hrdiny jaksi omlouvat, že jejich statečnost nebyla jen tak, od Pána Boha neb od chlapského srdce, nýbrž že byla motivována vyššími důvody. Kdyby Homér byl českým poetou, nenapsal by, že Achilles sáhl po meči z vnitřního puzení, nýbrž že sáhl po něm jen proto, jelikož Trója ohrožovala dejme tomu sociální postavení spartského pasáka neb náboženskou víru v nějakou Diovu paternitu. Líčíme své hrdiny jako beránky, kteří se mění ve lvy teprve pod nátlakem utrpěného bezpráví neb ve jménu nového politického programu; ale snad by nebylo po mnoha stránkách špatné, kdybychom je líčili jako lvy, kteří se nadmíru musí přemáhat, aby byli tak trochu beránky práva, politického programu neb nějakých kompaktátů. Můžeme si myslet, že by Žižka mohl být stejně hrozným hrdinou ve vojště Zikmundově neb papežově; avšak on se hrdinně rozhodl pro tu druhou, selskou a českou vojnu a sloužil jí; což je krásnější podívaná, než kdybychom si ho byli představovali jako mírumilovný vzor občanských ctností, který se jen po zralé, tak říkajíc rádlovské úvaze rozhodl pro brachiální provádění jistého programu.

                Jsme tak rádi, když najdeme motivaci hrdiny, že ani nevíme, že tím ztrácíme hrdinské epos. Stejně jako se Žižkou nakládáme s tažením legií, s dobrodružným dílem Masarykovým a s romantičností našeho převratu; domníváme se, že nejvíc uctíváme velké události tím, že z nich činíme strašně rozumově a ideově zdůvodněné podniky. Styděli bychom se doznat, že na historických událostech není to nejkrásnější program, nýbrž osobní zdatnost a odvaha pustiti se do toho; a že Žižka nám dává živější příklad tím, že rytířsky bojoval, než tím, že byl náruživým kališníkem. Nejsme nehrdinský národ; ale máme jakousi náklonnost omlouvat se pokorně za to, že jsme si tu a tam dovolili být mužsky stateční.

                (Karel Čapek – Lidové noviny 12. 10. 1924)

            2. V te dobe by asi nechtel zit nikdo.
              Valky jsou svinstvo. Navic tenkrat se ocekaval konec sveta, takze morakla byla jeste horsi.

              Pravdu o te dobe by si meli vsichni pripominat, ale spis nez aby to davali za vinu Zizkovi, tak, bych to daval jako priklad, kam az je Evropa schopna zajit, aby donutila Cechy k poslusnosti.
              (tim narazim na bezmyslenkove vystupovani z EU)

              „téměř neexistoval obchodní styk se zahraničím“
              To je prave to, Evropa zakazala obchod s kaciri, a Zizkazase jezdil na loupezne vypravy ven.
              Oboji je pro obchod velmi spatne.
              Tenkrat tomu rikali spanile jizdy. Dneska by to mozna bylo sireni demokracie 🙂

            1. Nebo by slo take namitnout, ze to pro ne bylo osvobozeni.
              Ty dalsi 3 se s nim musely trapit az do prirozene smrti.
              Prezila ho az ta posledni.
              A vzhledem k tomu, ze priserne zral a pil, tak se vypracoval na nejakych 140kg a 150cm v pase…
              Pritom byl posedly plozenim muzskeho potomka. To tem manzelkam tedy nezavidim.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *