10 listopadu, 2024

Tak už jsme…

Je to už skoro rok a půl… Rusko právě vpadlo na Ukrajinu, ceny všeho začaly skokově růst, přes ukrajinské hranice přecházely statisíce lidí, opačným směrem se pohybovala vojenská i hasičská auta, objevily se vlaky plné obrněné techniky, sdružení CZ nick začalo blokovat henty dezinformační weby a mně v této vzrušené době nejvíc utkvěla Jana Černochová.

V jakémsi rozhlasovém záznamu ze sněmovny vyřkla pro mě památnou větu: „My nejsme jako Putin.“ Souviselo to se sněmovním schvalováním vojenské pomoci Ukrajině. Před tímto výkřikem rozebírala poslaneckou proceduru, díky které bylo posílání zbraní posvěceno. Zaklínala se tam zákonností a ukončila svůj projev právě deklarací toho, že tady to není jak v Rusku. U nás vládne zákon…

Pak se ukázalo, že ty údajně dezinformační weby byly zablokovány zcela nezákonně. Prostě si na vládě usmysleli, poslechli šéfšpióna Koudelku a šéfdezinformátora Vrábela, vydali jakési stanovisko a na základě něj sdružení CZ nick konalo. Zákonnost v tom nehrála vůbec žádnou roli. Legislativní proces neproběhl, byla to prachsprostá svévole několika mocných, kteří měli pocit, že mohou. Zákon nevládl…

Teď zase policie vyhostila ruskou tenistku, která přijela do Prahy na turnaj. Na základě čeho? Na základě toho, že vláda napsala na papír, že je to její stanovisko. Nebyl vyhlášen žádný zákaz, není vyhlášen žádný mimořádný stav, není vyhlášen válečný stav, není nic. Jen se Blyštivý Péťa podepsal pod papír na kterém se ministři tetelí blahem nad tím, že u nás žádní ruští sportovci nevystoupí. A policie konala…

Ale hlavně, že nejsme jako Putin. Hlavně že u nás vládne zákonnost.

Ano, to byla Putinova největší deviza. Ať chtěl cokoliv, v ruské Dumě se mohli přetrhnout, aby mu to splnili. Ale největší fór je v tom, že sám gosudar si dává velkou práci, aby jeho přání (a rozmary) dostaly zákonnou formu. Proto Ukrajině nevyhlásil válku, ale speciální vojenskou operaci. Udělal to, co udělali Američani v Iráku a Afghanistánu. ¨Proto pak podepsal dekrety o přičlenění čtyř oblastí a nechal si to pěkně potvrdit. Samozřejmě, v Rusku je možné ledacos, ale oni se tam hodně snaží, aby všechno bylo alespoň papírově v souladu s mezinárodním právem. To samozřejmě nedělají kvůli nám, ale kvůli svým potenciálním spojencům v Africe a spojencům v Číně. Nedělám si žádné iluze… Kyjev neshořel jen proto, protože Putin potřebuje mít Sitting Pinga, Bašára Asada a spousty dalších papalášů na své straně. Právo musí být, i když kvůli tomu jeho vojáci cedí krev…

A ejhle… u nás už se nemusí ani to, co musí Putin. Prostě si vláda usmyslí, ve sněmovně o tom ani nevědí a vůbec to neřeší, ale policie stejně koná. Nejsme jako Putin… ano, nejsme, už jsme na tom v některých aspektech hůř. Jasně, libtardi tomu tleskají, protože konečně zvítězili a demokracie je to, co prospívá jim nebo to, co škodí těm ostatním. Ale ani Putin se takhle nepodbízí lůze. Kdyby to dělal stejně jako naše vláda, tak jsou na Ukrajině miliony mrtvých, velká města jsou v rozvalinách a osmdesát procent Rusů by ho velebilo a tleskalo mu za to. Ale Putin myslí na budoucnost…

Je vidět, že tu naší vládu vyškolili v pojetí unipolárního světa. My můžeme všechno, vy nemůžete nic. Právo je to, co my si usmyslíme. My vedeme spravedlivé války a agresor je ten, kdo zaútočí na nějakou zemi dřív než na ní zaútočí USA.

Na Ukrajině zakázali opoziční strany, u nás si kriminalizují koho chtějí a vládnou na základě jakýchsi pseudodekretů… kde jsou hlídací psi demokracie? Nejsou. Nehlídají. Lísají se k totalitním praktikám a hýkají blahem, že z toho také budou něco mít. Pravda je to, co řekne režim… Takhle to má nastavené i Jeník Cemperů, který nás bije po hlavách, protože říkáme něco jiného, než co říká BBC.

Co se stane, když přestane vládnout zákon? Začne vláda silnějšího. Jsou si tam na ministerstvu vnitra jistí, že jsou skutečně silnější? Je si náš James Bond Fiala (tak se sám otituloval) jistý, že má v rukou dost moci a dost sil, aby zvítězil? Je si jistý, že všechno drží pevně v rukách?

Ale alespoň všichni víte, za co demonstrujeme. Alespoň všichni vidíte, proč proti této zaprodané vládě bojujeme. Jednoduše proto, že nedodržuje své vlastní zákony a sice tvrdí, že není jako Putin, ale ve skutečnosti se ruskému samoděržaví podobá čím dál víc. Jindro, kdy že plánuješ tu další demonstraci? Rozhodně tam budu.

Jo a vládo! Hlavně nám pak zase říkejte, že nemůžeme zabránit vstupu do země různým Syřanům, Afgháncům nebo Turkům… Jak vidno, jde to úplně jednoduše. Stačí být Rusem.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Žně skončily, od pondělka budeme znovu posílat. Přednostně rozešlu knihy, které jste si objednali během července, ale to zvládnu bez problémů na jednu várku. Kdo si objednáte knihu, budete ji mít během pár dnů doma. Vy, co jste mě podpořili, ale zatím jste si nezadali adresu, učiňte tak. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.

343 thoughts on “Tak už jsme…

  1. Senátor Láska opět dokazuje, že Senát je k ničemu a měl by být zrušen:
    Tweetoval:
    @VaclavLaska
    Zavraždění Ukrajinci? V pohodě. Znásilněné Ukrajinky? V pohodě. Zničená ukrajinská města? V pohodě. Nevpuštěná ruská tenistka na turnaj? Nespravedlnost!!! Polerte, Šmuclere a vy ostatní s tímhle názorem, běžte už do prdele.
    12:54 odp. · 29. 7. 2023
    Tohle je bývalý policista? To mě tedy podržte! Tohle je argumentace malých dětí, které, když něco provedou, argumentují, že když něco provedla Anička, ony mohou taky.
    Skutky, které provádějí jiní, nás neomlouvají, pokud provádíme něco nezákonného. To by právník a bývalý policista Láska měl vědět.
    Uplatňování kolektivní viny na základě národnosti je flagrantním porušením Ústavy a základních principů právního státu. Je to trestný čin, za který by se měl ten policista, který Anastazii Pavlučenkovou vyhostil, být potrestnán. Ze strany senátora Lásky se jedná o schvalování trestného činu, za což by měl být také potrestán.

    1. Láska byl horlivý fízl a se vším špatným, co k nim patří. Jednou fízl, vždycky fízl – to říkal můj strejda už před půl stoletím, vida čerstvé fízlí „důchodce“.
      Tenhle se rozhodl, že svým spoluobčanům Čechům, bude škodit ještě intenzivněji, než v původním zaměstnání.

  2. V Německu dostali nápad oprášit starý dobrý kolonialismus:
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-vodik.A230727_081041_zahranicni_safaj

    V zemích, které už dnes mají problém s vodou, postaví Německo fabriky na rozklad vody a vytěžený vodík si bude vozit domů, protože grýndýl.
    V článku není ani písmeno o tom, kolik to bude stát, ani nakolik to je realizovatelné. Ale už ten nápad je důkazem toho, že anglosasové jsou stále stejní parazité.

    1. Re: Občan

      Nevím,co se děje v polabských chemičkách, ale vývoz vodíku z litvínovské rafinérie do Čtvrté říše jede na plné pecky.

        1. Re: Gaia

          Co budou, to nevím. V Litvínově jej dělají z plynu už nyní, z čeho jiného by rafinérka dokázala vytřískat vodík…?

      1. Tak auta na baterky moc hoří, asi chtějí zkusit auta, co pro změnu budou rovnou vybuchovat. Jízda po německé dálnici s neomezenou rychlostí s plnou nádrží vodíku pod zadkem mi přijde jako takový kvalitní německý nápad.

  3. Dovolim si postreh, ze sa nam tu siri takovy nesvar.
    V CR su to metafory.

    V USA su to nazory a nie nepodlozene tvrdenia.

    https://www.n-tv.de/politik/Trump-scheitert-mit-Klage-gegen-CNN-article24293768.html

    Federální soudce na Floridě zamítl žalobu bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa na zpravodajskou stanici CNN za údajnou pomluvu ve výši 475 milionů dolarů (téměř 432 milionů eur). Žalované výroky na CNN byly „názory, nikoliv nepravdivá skutková tvrzení“, odůvodnil své rozhodnutí soudce Raag Singhal. Nebyly proto „trestné“. Výroky byly „odporné“, ale „nebyly právně hanlivé“.

    Casom vznikne poziadavka, aby telky davali napis NAZOR alebo napis TVRDENIE.
    A dam krk na to, ze na nazorove televizne spravy sa im vyserie i biely tesak….

  4. A co byl rok 1989? Prachsprostá loupež ,zákon nezákon.Dnes „demokraté“ ,říkají jak se jim krásně demakrotovalo ,jistě ,přeloženo KRADLO .Dnes aby udrželi nakradené a trochu posunuli“darmokracii “ dál ,používají záludné praktiky.Protože vláda krade ,tak i voliči mají možnost krást např.zrušení EET atd.Pravice byla vždy s ksichtem buržousta a praktiky zloděje a vraha viz.Ukrajina.

  5. A co na to rika vas kamarad ze mu zmizelo 30 let zivota ? (Nemovitosti, penize, lod, zamestnani )
    Obvini komunisty ? Obvini Putina ?

    Vrati se do ruska, nebo do izraele ?

    Koho bude dalsich 30 let a dve generace potomku nenavidet a obvinovat ?

    Uprimne by me to zajimalo

  6. Vidlák: „Samozřejmě, v Rusku je možné ledacos, ale oni se tam hodně snaží, aby všechno bylo alespoň papírově v souladu s mezinárodním právem.“

    Snažili se, ale dopadlo to jako vždycky.
    Vydáním mezinárodního zatykače na Vladimíra Putina.

    1. Na druhou stranu, aspoň je donutil, aby se odkopali. Možná je to tak lepší. Celý svět vidí, kdo je rozesírač.
      Že to není Rusko, které se sune na západ, že je to přesně naopak. A Nulandová i prostomyslně vyčíslila částku, kterou Amíci zaplatili Majdan v Kyjevu.
      Jednou se s hranicemi šoupat smí, jako v konfliktu na Balkáně, jindy ne, pokud se jedná o ruskou výraznou menšinu kdekoli. Bomby které padaly na Bělehrad byly hodné, ty, které padají na Ukrajině jsou zlé. Jo, jo.

    2. Si děláte legraci. Mezinárodní zatykač je výsměch právu. Rusko, Ukrajina, Spojené státy a Izrael nejsou účastníky Římského statutu a proto nad nimi nemá Mezinárodní trestní soud žádnou jurisdikci. Spojené státy nepřistoupily k Římskému statutu z obavy z politizace. A to je přesně to, co vidíme nyní. Mezinárodní zatykač za to, že Rusko evakuuje děti ruské národnosti z měst na Donbasu a v Luhansku, které jsou ostřelovány Ukrajinou (např. prostřednictvím balistických raket Točka U) je výsměch nejen právu, ale i humanitě.

  7. ad: „Je si jistý, že všechno drží pevně v rukách? “ – viděl jsem v osmdesátých létech na pánských veřejných záchodcích: „Soudruzi! Jedině zde to můžete držet pevně ve svých rukou!“
    A je to tu zas! Akorát já nejsem o těch 40 let mladší…

  8. Drzost Ukrajinců opravdu nezná mezí. Bohužel se naši politici chovají lokajsky, takže je v tom podporují. Typickou ukázkou je, když se šel Pospíšil poradit na ukrajinskou ambasádu. Už jim nestačí americká ambasáda, už musejí i na ukrajinskou…
    Nebo příspěvek profesora Válka:
    Gesta a symboly mají velký význam! Smekám před ukrajinskou šavlistkou a olympijskou, světovou i evropskou mistryní Olhou Charlanovou. Ta obětovala naději na další mistrovský titul a zachovala si morální integritu, když po vítězství odmítla podat ruku ruské soupeřce a byla za to diskvalifikována.
    Ruští sportovci jsou až na výjimky nástrojem putinovské propagandy, která z jejich výkonů těží. A dokud je na Ukrajině jediný Putinův voják, nemají jeho sportovci na mezinárodních soutěžích co dělat.
    Myslím, že by profesor Válek měl více pozornosti směřovat na to, aby velká část nezbytných léků neměla výpadky v dodávkách. V současnosti to je více pravidlem, než výjimkou a lékaři to ani nestačí sledovat.

    1. Kdykoli jdu něco vyzvednout do lékárny, vidím tam následující scénu. Zákazník přijde s receptem, lékárnice ho načte a řekne: „Tohle nemáme, je výpadek nebo ukončená výroba.“ A dotyčný zákazník potom vytáhne mobil a volá svého lékaře, aby mu napsal něco jiného, co má přibližně stejný účinek. Připadám si jako před listopadem 1989, kdy v obchodech bylo hovno a kdejaká blbost se musela dlouze shánět.
      Tedy pravda, tehdy se jednalo o spotřební věci. Léky byly, protože se vyráběly tady. Ale dneska jsou Slovakofarmy a Spofy dávno rozkradený, takže jsme plně závislí na tom, co nám strejček Sam milostivě dodá.

    2. Ona ta Charlanová zas na smekání neni, na idnes je článek, že si to nejdřív domluvila a svaz ji ujistil, že z toho nějaké postihy mít nebude a pak z toho sešlo kvůli do očí bijícímu porušení pravidel jejich charty, ale Bach z MOV ji ujistil, že na olympiádu pojede i když body mít nebude. Takže dvojnásobné ustoupení z pravidel, olympiádu by měli zrušit, neb devalvuje samotnou olympijskou myšlenku.

      1. Předpokládám, že doufali, že Ruska odejde také a tak nějak se to přehluší kecama okolo. Jenže ona tam ta Ruska zůstala,i když prohrála, a čekala a čekala… Přesně podle pravidel… Program nabíral zpoždění…
        Pravidla se v tu chvíli nedala moc přehlédnout…

      2. Je třeba vzít v úvahu, že kdyby si potřásla rukou, měla by z toho obrovské potíže.
        Na druhé straně, osobně nechápu tu glorifikaci „sportovců“. Sice do svého úspěchu vkládají mnoho úsilí, to je pravda. Ovšem jedná se v první řadě o jejich úspěch.
        Úspěch národa je věc sekundární. Jejich „oddanost národu“ je vidět třeba na tom, že typicky neplatí daně v ČR ale v nějakém daňovém ráji.
        Pak jsou tu takové případy, jako Dominik Hašek, že.
        Je třeba si přiznat, že moderní vrcholoví sportovci, jsou něco jako římští gladiátoři (samozřejmě bez rizika smrti v aréně), nebo jako populární herci a zpěváci. Fanoušci těchto kreatur (čest výjimkám, pár se jich přece jen najde) projevují neuvěřitelnou hloupost. Typické je to třeba pro fotbalisty, které „kupují“ a „prodávají“ fotbalové kluby. Žasnu, když vidím, kolik lidí to žere.

        1. A musí šlapat brázdu taky, viz ten náš vícebojařojař , jak si pustil pusu na špacír a musel na školení do Milovic.
          A fotbal už ani nekomentuji. Miliardu za černouška do brány Manchester United, v tom se točí prachů, že nic nemůže být čisté

          1. Nebylo to do Milovic, nýbrž se jednalo o výlet s ministryní Afročechovou na Libavou. Nevíme ovšem, jestli ministryně za odpuštění nevyžadovala kromě převýchovy ještě nějaké služby…

        2. Komedianti či sportovci legitimizují aktualní moc.
          Vytvářejí zdání, že vše je v pořádku, národ se baví, rodiče s dětičkama chodí do cirkusu nebo na box :-D, všade vládne spokojenost a veselí, všichni jsou hrdi na naše sportovkyně a sportovce (a to i kdyby jim ještě před zápasem administrativně-byrokratickým zásahem vyřadili soupeřku či soupeře)…..politici a různý šmejdi se na tom všem zviditelňují (přijít kdysi na koncert pro mladé Štrougal, Chňoupek nebo Husák – a řečnit tam , tak by byli vypískání, dneska jim mimoni a mimoňky tleskají, málem že u toho nemají orgasmus : zřejmě výsledek agitačně-politické práce s masami , jejichž kritické myšlení je zatím buď nulové, anebo se jej takto úspěšně kolem nuly daří držet).
          V podstatě fraška, kdyby ovšem u toho neasistovala tajná státní policie apod.

        3. Ten potřas rukou je součástí vzájemného boje, který ukončuje. Ruska prohrála, ukrajinka vyhrála a to potřesení rukama je uznání výsledku oběma stranami. Tak jsem to aspoň někde zachytila… Nemá to nic společného s jakýmkoliv osobním názorem. Ruska prostě jen čekala na ukončení souboje, který se nedostavil.
          Hašek je bezskrupulózní hajzl a vždycky byl. Kdyby byl vší morálky futrál, tak vrátí prachy, co si v Rusku vydělal, když chytal v tamní KHL. Ruské prachy mu nesmrdí, ale na Rusy nadává kudy chodí. A když je teda tak echt, tak by mohl poslat ty prachy ukrům, no ne?

  9. Jen pro informaci:

    „Vlastníkem rozhlasové stanice IMPULS je LONDA spol. s r. o., která spadá pod holding Agrofert, a.s. ze svěřenského fondu Andreje Babiše.“

  10. Vidláku,
    s dnešním Vaším text naprostý souhlas, mluví mi z duše.

    Nicméně dovolil bych si drobné OT. Jana Bovošíková v rozhovoru s Tomášem Lukavcem pronesla zajímavou poznámku. Link zde:

    https://youtu.be/pZvYrgZTm1s?t=2514

    Kdy upozorňuje na skutečnost, že místopředsedou Rajchlova PRO je pan Nilsen, který s oligarchou Bártou podnikal. Řeč je o tom Bártovi, který financoval kampaň Pávka, nyní financuje Šmardovo ČSSD… Přičemž Bárta s Nilsenem měli spoluvlastnit Semantic-Visions s Vrábelem – lovcem „desinformátorů“.

    Co vy na to?

      1. Klíčové je slůvko „už“. Protože se provalily jeho vazby na Bártu…

        Vas nenapadlo, že by celý projekt strany PRO mohl být od samého začátku plánovaný jako falešná řízená „alternativa“ ve název rozbít a zdiskreditovat opoziční scénu?

        Představte si, že někdo by měl takový záměr, nebylo by ideální si na takovou práci najmout partu právníků? A není PRO řízená převážně advokáty?

          1. Jo to je přesné.
            Z linkovaného článku bych pak vyzdvihl tu pasáž, kde Barta mluví o tom, že potřebuje, aby bylo co nejvíc stran a hnutí, které odeberou 1-2%, aby se ta opoziční scéna co nejvíce nadrobila…
            Nedělá Rajchlovo PRO přesně toto?!

            1. O tomhle Bartovi dost často píše J. Paroubek na blogu iděsu.
              Často ho tam chodím číst, vyplatí se to.
              Jako politik má na věci trochu odlišný náhled, ale hlavně do toho všeho vidí víc, než kdokoli z nás.

        1. Takřka výhradně advokáty.
          Navíc s čerstvou užitečnou zkušeností sabotování veškerých vládních opatření proti covidu.

      2. JEDEN MĚSÍC není v PRO. Do června 2023 byl místopředsedou.
        A všechny ty jeho podnikatelské aktivity vč. spolupráce s Bartou se odehrávaly před jeho odchodem z PRO a jsou snadno ověřitelné v OR.
        Nikdo nemůže říci „Já to nevěděl“ právě proto, že to jsou tak snadno dostupné informace a proto, že v politice více než kde jinde platí „Důvěřuj, ale prověřuj“.

        1. Přesně tak! Buďto Rajchl neumí dělat resonalistiku a není s to si proklepnout ani nejbližší spolupracovníky a nebo moc dobře věděl s kým spolupracuje a celé PRO je to od samého začátku habaďůra. Co z toho je pravděpodobnější nechám na inteligenci každého z nás. Já mám v tomto docela jasno již delší dobu.

    1. Barta je předsedou DR společnosti Pale Fire Capital, a.s., v níž byl Nielsen ve stejné době členem představenstva. A tato společnost vlastní od r. 2016 (v té době byli Nielsen i Barta statutáry) společnost Semantic Visions, s.r.o.

      Patrně klíčovým jménem je ale jiná osoba – Dušan Šenkypl.

      Ten Barta je zajímavá postavička. Pokud je skutečně miliardářem, pak je zcela vyloučeno, aby se jím stal legální cestou. Protože mu je čerstvě 38 let (1985). Myslím, že i fofrspekulant by měl plné ruce práce (Eta by mohl dodat doplňující informace).
      Může to být klidně pod…ech, čo to trepem…prodejce hradů z písku.
      Viděl ho vůbec někdo někdy naživo?

  11. Jiří Pospíšil a Jan Cemper jsou buzeranti.
    Ne proto, co dělají v posteli.
    Oni jsou buzeranti povahou.
    Odporní buzeranti…

    1. „Jean, co to je na ulici za hluk?“ – „Průvod gayů, sire.“
      „A co požadují?“ – „Lásku stejného pohlaví.“
      „A kdo jim ji zakazuje?“ – „Nikdo, sire.“
      „Tak proč tak křičí?“ – „Jsou to buzeranti, sire…“

    2. Spíš prostituti – Cemper 100% a na rozdíl od Jiřiny nejspíš není duháčkem.
      Pospíšil je politickým prostitutem bez pochyb, ale osobně bude asi jen obyčejný duháček.

  12. Výborný postřeh Vidláka je, že když se chce, tak je možno vstup nežádoucích osob na území republiky regulovat. I když má Schengenské vízum. Proto je zřejmé, že vstupu nelegálních přistěhovalců by bylo možno bránit, ale ono se prostě nechce. Je to tedy zřejmě opravdu cílená politika neomarxistů.

    1. Vidlák zase jednou sdělil, že král je nahý. Že ta pravidla humanity jsou jaksi ohebná. To se mocipánům mocinky nebude líbit.
      😀

    2. Na wiki píšou, že má i rakouský občanství.
      Rakousko je v schengenským prostoru.
      Docela by mě zajímalo, jak se rakousko vyrovná s takhle prasečím zacházením s jeho občankou a jak se EU postaví k tomu, že si pětikolkovej dobytek vytírá prdel s jeho zákonama.

      Zajímavý je, že na některý zákony EU se dá srát.
      Proč zrovna na tenhle a ne i na nějaký jiný?

      1. Režim nedodržuje své vlastní zákony, ústavu ani mezinárodní deklarace lidských práv se kterými se stále ohání. Něco podobného bylo oficiálním důvodem sepsání Charty 77, pokud si dobře vzpomínám.

        1. Nejen chátry 77, ale i Několik vět, které se mezi prostým lidem šířily už někdy od jara 1988.
          Jednu kopii jsem si schoval, na zadní straně mám tužkou poznačeno datum, kdy se to ke mně dostalo. 12. duben 1988. Kopie z profi kopírky Xerox, na papíru tak kvalitním, jaký neměly ani dražší časopisy.
          Zato k chátře a jejímu plnému textu, jsem se před rokem 1989 nedostal nikdy, třebaže jsem vyvíjel nemalé úsilí. Asi jsem neměl kliku na ty „správné“ lidi.

            1. dle české wiki: „Petice Několik vět byl dokument vypracovaný hnutím Charta 77 na jaře roku 1989 a zveřejněný 29. června.“

          1. Tím, že tahle exdisidentská galerka mlčí nebo dokonce slastně hýká nad nejnovějšími režimními prasárnami, definitivně pohřbila vše, co kdy na nich bylo (pro naivy) pozitivního.

            Chátru přitáhl jeden kluk do klubovny (ZO SSM Praha 2) někdy v polovině r. 1978. Připadalo nám to tehdy zajímavé a docela rozumné, protože zrovna probíhala normalizace a na Brdech nám začali ZASE bourat trampské boudy a kempy. Takže jsme byli na režim poněkud nasráni a něco jsme mu i podepisovali (kde to lejstro s podpisy skončilo, netuším).
            Antichátru nám ani nedali podepsat, protože bychom se cukali a oni nás potřebovali, bo jsme byli úložišťetem různých uměleckých a sportovních jedinců i skupinek, kteří potřebovali býti organizováni, aby mohli na západ. Díky tomu jsme si mohli dělat SKORO co jsme chtěli.

  13. Tento vlezdoprdelis-mus,byl nastaven sametovou,vstup do EU a NATO to jen písemně potvrdil.
    Pokud budeme v těchto organizacích,tak to žádná vláda nezmění a uvažovat,že se tyto organizace dobrovolně změní,je na palici.

    1. Tento vlezdoprdelismus tu byl uz o dost driv, sametova jen presmerovala to lezeni do jine prdele, zhusta u tech samych osob. Netreba chodit daleko, jeden zastava tu nejvyssi funkci v tomto ustavu.

  14. Naše tzv. elity konají pod vědomím faktu, že vítěze nikdo nesoudí. A věří ve své konečné vítězství, protože jsou přeci tím nejlepším možným režimem a představují nejlepší možné hodnoty. Opakují to tak často, až věří, že se 100x opakovaná lež stala pravdou a nikdy si nepřipustí stín pochyb, že by třeba nemuseli vyhrát.
    Uvažování politiků popsal již Henryk Sienkiewicz v Pouští a pralesem jako christianizaci Kálího:
    „Co je to zlý čin?“
    „Zlý čin je, když někdo Kalimu ukrást krávu.“
    „Výborně, Kali. A co je to dobrý čin?“
    „Když Kali někomu ukrást krávu.“

    Oni se tak chovají, protože věří, že ze svých činů nikdy nebudou muset skládat účty před soudem. Lidským, mezinárodním, soudním tribunálem v Norimberku nebo v nějaké verzi pekla křesťanského nebo muslimského. Mohli by skládat účty před svým svědomím, ale žádné nemají.
    Stále věří, že svět se dělí na lepší lidi a podlidi. A to už od dob pánů a otroků.
    Ti, kdo zastávají jejich postoje, jsou ti lepší lidé, které mají ostatní následovat myšlenkami i činy. Kdo jejich pravdu nesdílí, ten je podčlověk bez práv. A podlidi je možné likvidovat bez výčitek svědomí v zájmu konečného vítězství.
    Rozdělování lidstva na lepší část a podlidi je myšlení staré, už od dob dělení civilizace na Helény/Římany a barbary. Pokračovalo to dělením na věřící a heretiky, pak nacisty a podlidi. Následováno dělením na lidi našeho a opačného názoru.
    Vždy to končí pronásledováním oponentů režimu. Když vládnoucí vrstvy nejsou schopny argumentačně zdůvodnit své postoje, umlčují oponenty násilím. Skutečně věří, že konají správně v zájmu vyššího dobra, ale cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.
    Našim vládnoucím elitám chybí, že by o svých činech kriticky zapochybovaly. Chybí jim institut advocatus diaboli. A proto prohrají, současná vláda ČR nebo EU to má přímo v sobě. Nikoliv vnějším tlakem, ale jejich vlastními chybami.

      1. Pantatíček Klaus premiér to tehdy nazval „politická odpovědnost“ .
        To znamená, že ani před bohem, natož před voličem nebo soudní stolicí, se zpovídat nebudou.
        Kdo se zpovídá za lži během covidovo totality Hamáčeků Prymulů Kubeků Vojtěchů Babišů ….?

        1. Ano. Estébák v jednom svém televizním projevu přijal plnou politickou zodpovědnost za řešení covidu.
          A co? Konfrontoval ho veřejně aspoň jeden člověk s tím, že by měl z funkce vypadnout, protože to nezvládl ani on, ani jím sestavená vláda?
          Konfrontoval někdo toho zasrana Hamáčka, tehdy ministra vnitra, za bambiliardy utracené tzv. krizovým štábem a za lidi, zakleknuté na chodník kvůli slintáku?
          A tak bych mohl pokračovat na celou jednu stranu. Je to furt stejný, anebo se to furt zhoršuje.
          Za vlády kmotrů v devadesátkách, si kmotři hleděli svého a obyčejný lidi nechávali na pokoji. Jistěže to mělo svoje negativní efekty – ale kmotři dobře věděli, že pro jejich činnost není vhodné, obyčejné lidi nějak nasírat, nebo je citelně brát u huby.
          Ono to ani nebylo potřeba, brát lidi u huby. Velký průmysl ještě šlapal, živnosti a malé firmy šlapaly, energie byly levné a dost se proinvestovalo.
          Teď to bohužel vypadá, že jde tlusté do tenkých, není už z čeho brát, tak se berou u huby lidi – se vším všudy.

          A covid? To byl velký test toho, co všechno si lidi ještě nechají líbit. A kolik lidí se proti tomu důrazně ohradilo? Deset?
          V čele s Landou, který to zkoušel nejprve po dobrém – a se kterým nakonec vyjebal i celý slavný petiční výbor PS.
          Ať si o Landovi myslí kdo chce a co chce – byl kromě Csákové jediný známější z toho mála, co využil své jméno nikoli pro další zisk, ale pro dobro ostatních.
          A jak dopadl? Nebýt na státu doslova finančně nezávislý, nemít zázemí v rodině i to finanční, tak ho exemplárně zlikvidovali, doslova zašlápli jako švába. Na jeho fandovském FB se dá najít popis toho, jak jej z miniserstva vnitra „přesvědčovali“, aby radši držel hubu a krok. Nedal se a dílčím výsledkem je Minový pole.
          Za tímhle rovným chlapem, pražák nepražák, budu stát vždycky, kdykoli to bude třeba. Tak trochu mu i závidím, že má koule na to, stát rovně. To dnes vůbec není jednoduché.
          Obrazně – potřebujeme mít ve vládě víc Landů, než Hamáčků!

          1. Tentokrát střet s novým virem dopadl vlastně dobře. A co se stane, až to jednou dopadne tak, že v každé rodině budou mrtví, a to i děti?

            Babiš měl :
            A) ať se každý postará o sebe jak umí a nic neřešit
            B) vydat zákonná omezení, a potom je tvrdě dodržovat

            1. Naprosto souhlasím. Předchozí koronavirové epidemie, SARS a MERS, měly celosvětovou smrtnost 11, resp. 39 %. To by pán asi psal jinak, kdyby mu vymřela část rodiny.

                  1. Jj.
                    Jaká je váha argumentu, že byl před pětatřiceti lety spolupracovníkem Stb ve srovnání s tím, jak se pokoušel vyrovnat s epidemií (nešikovně)
                    Angela byla před pětatřiceti lety spolupracovnicí Stasi, počínala si stejně hloupě.
                    Putin byl před pětatřiceti lety agent KGB a výsledky měl stejný.

              1. Ono udávat smrtnost 39% u nemoci, co se jí na celém světě nakazilo pár tisíc lidí je taky úžasná statistika. K lednu 2020 bylo hlášeno asi 2 500 případů MERS.

            2. Babišova vláda posrala, co mohla a její členové využili situace k vlastnímu obohacení. Vydávali nařízení v naprostém rozporu se zákonem a ústavou a vynucovali si jejich dodržování ozbrojenými složkami. Současná vláda by ovšem dělala naprosto totéž.

              1. To dělaly všechny vlády v evropě kromě Běloruska (Slava Alexandru! Lukimu slava!)
                Dělalo to i samotné vedení EU, viz tajný smlouvy Lejnový s Pfizerem.
                V případě covidu byla bábova vláda naprosto průměrná, v evropským i světovým měřítku…

    1. „Skutečně věří, že konají správně v zájmu vyššího dobra“ – Ne, tak hloupí v drtivé většině nejsou, vědí že konají jen a pouze v zájmu SVÉHO dobra, na úkor jiných.

      1. Tak hloupí v drtivé většině jsou. Jsou jen mírně chytřejší než průměr a chtějí být považováni za mnohem chytřejší. Když toho nedosáhnou schopnostmi, které jim nebyly při narození naděleny, dosáhnou toho okázalým přijetím názoru. Musí být natolik okázalé, že se sami přesvědčí, aby věřili svým prohlášením. Opakují je tak často, až se 100x opakovaná lež stala pravdou v jejich myšlení. Je mezi nimi velká konkurence o zdroje, tak se navzájem sledují, zda jsou dostatečně věřící. Takže v těch nejvyšších patrech politiky těm jejich žvástům opravdu věří. Musí. A v těch nižších patrech taky, neboť nedostatek víry v jedinou zvěstovanou pravdu jim zabraňuje cestu k vyšším funkcím a vyšším platům a moci.

        1. Ano, opakují to, nesmějí se nechat chytit, ale nevěřím, že by si třeba Fiala opravdu myslel co tvrdí, že by věřil, že dělá dobro. Třeba Ukruina, i ten blbec Pepa107 občas říká rozumnější názory než Fiala. A Fiala přeci není hloupější, navic pár let staré záznamy youtu.be jej usvědčují, co říkal tehdy. Obrátil kabát podle větru, ale nemůže tomu věřit.

    1. Re: mňauglí

      Naprostá 3,14-čovina.
      Nepasují tvary aut, nepasuje oblečení soudruha vojína, nepasuje jeho výbava k barvení.
      Dále je tráva „ozeleněná“ v naprosto nesmyslném tvaru, pokud by měla býti zelenou pro projíždějící smečku lampasáků.
      Nemíním se dál babrat s rozpoznáváním, jestli byla tráva ozeleněná přes nějaký filtr a on tam dělá pouze stafáž, anebo to nababral celé on sám, je to ZBYTEČNÉ!!!
      Klidně tam napište, že to nesežere ani dítě od pěti let nahoru.

      Co tam máte dál?

            1. Před prověrkama jsme taky zatírali barvou rezavé fleky na kastlích skříňových véesek, měli to na zodpovědnost velitelé jejich osádek. Natírali jsme jako četa o čtyřech lidech obrubníky okolo buzeráku, bílou barvou na silniční přechody a různě omlácené rohy kombinací žlutá/černá. Jo – a červenou hustou nitrokombinačkou se samozřejmě natíraly vyšisované rudé hvězdy tam, kde byly umístěny (i na střeše kasína), natírali jsme i celou tribunu na buzeráku, měnili rozpadající se, ale stále hrající laminátové repráky za nové. A kontrolovali, štelovali a testovali elektronkovou rozhlasovou ústřednu, aby zase nechcípla, při projevu nějakého generálmajora. Tenkrát měl přijet na prověrky nějaký generál z velitelství ZVO Tábor, nějaký Jiří Brůj. Nakonec ani nepřijel a prověrky proběhly v pořádku 😀
              Žádné zelenění trávy, maximálně se vyškubal ten největší plevel okolo těch obrubníků, aby se to vůbec dalo natřít.

      1. Staci hodit text do prekladace deepl.com:
        „Rád bych vám představil neobvyklou a přínosnou inovaci, kterou jsme jako první město ve Středomoří zavedli díky start-upu z #Mandelieu! „Natíráme“ trávníky vysušené suchem pomocí technologie založené na 100% organických řasách.“

    2. Píše se tam ovšem, že se jedná o novou techniku, jak vylepšit vzhled měst ve Středomoří biobarvami na bázi řas. V pozadí rostou cypřiše vždyzelené, které jsou pro Středomoří typické a u nás, až na výjimky, nerostou.

        1. Re: mňauglí

          Takže se ji naučte podávat poněkud zřetelněji

          Ano, vytírat buzerák v zimě horkou vodou a po výtce kontrolujícícho soudruha podplukovníka jej následně znova cukrovat sněhem, to jsem na vojně zažil.

          Barvení trávy nikoli. Soudruzi gumáci byli natolik inteligentní, že by uhodli i tak těžkou otázku, proč zalévat trávu vodou.

              1. Re: SK

                Ono taky záleželo, ve kterém okruhu a u jakého útvaru člověk sloužil a jak moc bylo vypatlané velení útvaru, případně jak velké průsery musel tušovat velitelský kádr…

                1. „Za veškerý bordel, nekázeň, špatná nástup, nevyjetí techniky, pozdní příchody mužstva z vycházek (nebo pokud nadýchali při příchodu víc jak 0,8 promile), nesplnění úkolů kladených na 3. nejlepší útvar na Západním okruhu, za jakoukoliv mimořádnou událost (stačilo najít u vojáka ve skříňce jeden ostrý náboj), prostě za cokoliv můžou absolventi VŠ.“
                  mjr. Lavička

                  1. Re: PivoJ

                    S takovým jménem to je naprosto jasné. Kokot až na půdu.
                    Dal by se vyřešit naprosto jednoduše. Ty ostré, které jste zmínil, mu nasypat do jeho osobních věcí nebo do jeho kanclu (psacího stolu) a pak jej hezky naprášit, nejlépe až na armádu do Příbrami. Divize by to mohla ještě přikrýt.

                    Nás, coby druhoročáky, sejmul rotmistr – náčelník autoparku. Vymákl nás, kterak čumíme na německý hudební program Formel eins, a pochopitelně nás všecky nahlásil.

                    O půl roku později na cvičení divize nějaká svině zavolala soudruhu generálovi, že roťák šlohnul pistol a v pouzdru nosí dřevěnou maketu.
                    Njn., Doupov je Doupov, stane se…

          1. Targusi,
            to byl jen trénink na vykonání i zjevně nesmyslného rozkazu. Neměl jste přemýšlet, ale vykonat rozkaz. A Vy jste přemýšlel … U kanonenfutteru závažná chyba, která se netoleruje ani dnes.
            Vaše odpověď má znít řízným hlasem i dnes: „Jawohl, Herr Direktor!“

    1. Jistě, Koudelka je šéf kontrašpionáže, který dostává medaile od cizích špionáží.
      V normální zemi by byl zítra ráno za úsvitu popraven, tiše, bez jakékoliv publicity, protože (zase – v normální zemi) hlavním úkolem tajné služby je, aby zůstala tajná (copyright Graham Green).

          1. Nikoli, spojenci nás neprodali před 29. září.
            On nás totiž dávno předtím prodal Beneš
            19. září podle tajného sedmého návrhu E. Beneše předloženého Jaromírem Nečasem vládám Francie a Anglie, navrhly oficiálně vlády Anglie a Francie československé vládě, aby hrozící ozbrojený konflikt mezi národnostními skupinami v ČSR řešila postoupením pohraniční oblasti s více než 50 % německého obyvatelstva.
            Československá vláda však tento požadavek 20.9.1938 odmítla.
            V noci na 21. září vyslanci Velké Británie a Francie předložili Benešovi odpověď svých vlád: Oznámili, že pokud Československo nepřijme požadavky na odstoupení území s více než 50 % německého obyvatelstva, dojde k válce, za kterou bude odpovědné Československo a Francie ani Velká Británie se k ní nepřipojí.
            Československá vláda nakonec na požadavky Francie a Británie 21. září odpoledne přistoupila. Toto rozhodnutí bylo v Československu bráno jako kapitulace a vyvolalo demonstrace. Padla Hodžova vláda a byla jmenována úřednická vláda generála Syrového.
            Anglie a Francie nám nakonec dovolili mobilizovat, ale brali to jen jako zastírací manévr, aby uklidnili veřejné mínění. Pak v Mnichově podepsali smlouvu s Hitlerem.
            Beneš ještě v roce 1941 chtěl řešit sudetskou otázku odstoupením některých pohraničních oblastí Německu po válce a přestěhováním Němců ze zbylého území republiky do těchto oblastí.
            No prostě měl plán – aeroplán.

              1. Jistěže je to ozdrojované, jen se mi to teď nechce hledat, je na to moc horko. Ale určitě to bude nějaká fake news, vždyť přece zákon č. 292/2004 Sb. říká, že Edvard Beneš se zasloužil o stát. No a protože tenhle zákon stále platí (nová věrchuška ho nezrušila), tak je určitě pravda každé slovo, co jsem napsal.
                Zákony přece nelžou. Přesně jako zákon 94/2012 Sb. , co říká „Václav Havel se zasloužil o svobodu a demokracii“. Snad byste to nezpochybňoval?
                Třetí a druhá věta od konce jsou samozřejmě ironie, kdybyste to náhodou nepoznal, vím, že dnes máte těžký den, nejste prostě dneska glanc.

                1. Re: krusejdr

                  Nemíním rozporovat vaše tvrzení, je mi vcelku jedno. Co se týká Beneše, evidentně dělal vše pro to, aby nás od skopčáků oddělil jednou provždy – a dobře věděl proč.
                  Benešovy kroky byly vcelku logické a na sebe vzájemně navazující. Mí prarodiče si jej vážili.
                  Řekl bych, že provozoval „umění možného“. Když se karta lehce pootočila, prosadil vysídlení německy mluvících obyvatel, až za původní hranice, za což mu můžeme býti pouze vděční, nic jiného.
                  Abych vám osvětlil svůj postoj, mně úplně stačí soužití s TZV. POLSKOU menšinou. Svůj názor na ni zde publikovat nebudu, protože by to byl trestný čin. takže se pouze omezím na konstatování, že „tovařyši“ dělali v pohraničí OZBROJENÝ bordel ještě deset let po válce. Jednoho takového „soudruha“ dokonce udala jeho vlastní matka.

                  1. Beneš se snažil oddělit nás od Němců? Kde jste na to přišel?
                    Na začátku emigrace Beneš kalkuloval s možností odstoupení některých pohraničních oblastí Německu za předpokladu snížení počtu Němců v republice s částečným ziskem území severně od hranic (uvažoval především o Kladsku). Tenhle plán byl vlastně pokračováním Nečasova memoranda vládám Francie a VB z 15. 9. 1938 (Benešův návrh na odstoupení některých pohraničních oblastí Německu)
                    Později byl Beneš (až do začátku roku 1942) pro federální uspořádání RČS ve stylu Švýcarské federace. K odsunu Němců z RČS se začal přiklánět až po anulování Mnichovské dohody a hlavně po uzavření Smlouvy o přátelství, vzájemné pomoci a poválečné spolupráci mezi Československou republikou a SSSR na konci roku 1943.
                    Mě na Benešovi hlavně vadí, že se v roce 1938 zachoval jako monarcha, protože rozhodoval o něčem, na co neměl právo (on ani vláda). O změně hranic může rozhodovat jen parlament. Ale co se divím, když I-IV pásmo záboru pohraničí byly vlastně oblasti, co sám navrhoval odevzdat Německu.

                    1. Takže to jemné upozornění vlád Francie a Anglie v září 1938 vlastně znamenalo:
                      „Dáte Německu území, kde je víc než 50 % německého obyvatelstva, jinak se na vás smlouva nesmlouva vyserem a budem vás považovat za stranu, která rozpoutala válku (a v pod čárou řečeno, budeme s vámi ve válce).
                      Odsun Němců neprosadil Beneš, ale je to rozhodnutí Postupimské konference, kdy měli být odsunuti Němci (a Maďaři) z několika států, ČSR byla jen jedním z nich.

                    2. Re: crusader

                      Kde jsem na to přišel?
                      Přečtěte si po sobě, co píšete. třeba i desetkrát za sebou.
                      Možná se vám rozsvítí, jaká písmenka jste naklepal do kompu.
                      Btw. Klodzko patřilo do tehdejší Říše už před událostmi, které se snažíte popsat.

                    3. Re. Targus
                      Ať čtu jak čtu, mám to správně.
                      Beneš počítal s výměnou výběžků (Frýdlantský, Šluknovský a Ašský) a Chebska za Klodsko po porážce nacistů a nastolení demokratické vlády v Německu. Tím by se snížil počet Němců v republice.
                      Později prosazoval federaci (německé oblasti, české oblasti a smíšené oblasti) jako kantony ve Švýcarsku.
                      Až pak se začal přiklánět k odsunu.

                      Re. Pivoj
                      Ano přesně tak, ale bylo to na Benešův návrh, se kterým poslal Jaromíra Nečase do Francie a VB. Nejsem si jistý, ale myslím, že o tom je i zmínka ve dvoudílném filmu Otakara Vávry „Dny zrady“.
                      Jaromír Nečas dne 15. září 1938 odcestoval z pověření prezidenta Beneše do Paříže s tajným posláním tlumočit Benešovu ochotu vzdát se části pohraničního území. V plánu šlo o odstoupení 4000–6000 km² pod podmínkou přesídlení 1,5 až 2 milionů německých obyvatel do Německa s tím, že němečtí demokraté a Židé by zůstali v Československu.[

          2. Hitler se Stalinem nikdy spojenci nebyli. Že s někým uzavřu smlouvu o tom, že si nepolezem do zelí, ještě neznamená, že je to můj spojenec.

    2. A kohopak Koudelek vyšpiónoval? Pyrotechniky z Vrbětice? Rusku tenistku. Rakouskou emigrantku z Ruska?
      Medaile a žold dostává mu dávají Bidenovic pasáci. ČR mu dává kapesné na místní misi.

      1. Celé Vrbětice byl jeden velký účelový podvod – a nejjednodušší bylo, nedokazatelně to hodit na jakési dva týpky, které tam nikdo nikdy nemohl vidět.
        Znám to tam. Měl jsem ve Vlachovicích babičku a s bráchou jsme tam, po skončení ZDŠ, jeli na pinckách „na prázdniny“. Ve skutečnosti prázdniny spočívaly v tom, že se na pincky naložily hezké místní dívenky – a do areálu muničáku jsme je jezdili ošmatávat a svlíkat. Závora byla zvednutá vždycky, pospávající vrátný když viděl, že máme naložený holky, tak nám jenom zamával – už věděl, proč tam jezdíme.
        Jezdily tam totiž, na všelijakých motorkách (co dědina a stodola dala) už před námi celé generace pubošů, co jim hučelo v klackách a tahali tam holky „za dobrodružstvím“.
        Nikdy se tam nic nestalo a v pořádku jsme tam odsud odjeli – asi proto, že nás nezajímalo, co v těch barákách je.
        V celém areálu mžouralo jen pár desítek starých výbojek a jinak tma jako v pytli, před barákama posečené trávníky, což bylo na uvedenou činnost úplně ideální. Do některých baráků se tehdy šlo i dostat, nebyly zamknuté, nebo jen na oko, přehozeným řetězem u vstupní branky v oplocení.
        V baráku 12, nebo nějak podobně nízkém čísle, byla odemknutá i jakási „kancelář“ plná papírů – a v ní dvě křesílka i pohovka, kde se dalo přenocovat bez rušení 😀 Vypadnout jsme museli před sedmou, než tam začali chodit lidi do práce. V několika barácích běžela nějaká výroba, ale nevím už čeho.
        Celá dlouhá léta to tam tak chodilo a bezpečně – než tam začali dělat bordel soukromí zbrojaři.
        Co přesně se tam stalo, vím od bráchy jednoho z těch skladníků, co tam zahynuli. Výsledek neskutečného bordelu a šlendriánu, odvodňovací a větrací šachty narvané prošlými náplněmi do osvětlovací munice i zápalkami do DS munice. To nemohlo skončit jinak. Policejní i vojenští pyrotechnici, se pak chodili do Vlachovic do hospody z frustrace ožírat, když zbytky toho bordelu viděli.

        1. Mi spíš přijde, že ty výbuchy několik měsíců po sobě v místně oddělených skladech měly něco zakrýt.
          Třeba nelegální odprodej zbraní umírněným uřezávačům hlav („demokratická opozice“ v Arábii a pod), nebo UAčkům. To je samozřejmě metafora
          Z několika tisíců samopalů se prý po výbuších nenašel ani jediný.
          Citace z Vikiprdije:
          „Oba zničené sklady měla v pronájmu ostravská firma Imex Group,[3][4] která se zabývá obchodem se zbraněmi a v areálu měla od armády pronajato celkem šest budov, ve kterých skladovala munici, zbraně a jiné zboží. Vlastníkem byl Petr Bernatík ml., který byl současně výkonným ředitelem a společně se svým otcem působil také v několika dalších zbrojařských firmách. V roce 2010 byli oba obviněni z nelegálního vývozu zbraní na Slovensko, ale soudem byli zproštěni viny.

          1. Re: MR

            Těch tzv. zájemců o prskavky bylo povícero.
            Tenkrát bouchaly sklady i na Slovači, na Ukradině, v zakavkazských republikách.

            1. Tohle nepravděpodobné divadýlko se bude rozkrývat těžko. Že to je divadýlko jsem pochopil poměrně záhy, když se objevila videa od hasičů. A zprávy, že brigádníci kteří tam něco přerovnávali dostali na ten den volno. Ale byl jsem varován, ať o tom nic nepíšu.
              A teď už je to zanesené takovým množstvím pseudo informací, že se nic smysluplného psát nedá. Ty tisíce samopalů se sice při výbuchu nevypařily, ale na druhé straně to nemohlo rozhodnout válku na Ukrajině – ani v začátku. Jsem přesvědčen, že výbuchy byly krycí akce pro něco jiného. Obchod.

  15. Znovu je čas číst Carla Schmitta. Upozorňoval a předvídal, že liberální demokracie bude paradoxně tíhnout k maximálnímu vyhrocení válek. Protože se ocitají podle Schmitta tito liberálové v určité myšlenkové pasti. Odmítají jako humanisté menší války v rámci světového pořádku, ve kterém byla snaha jejich vedení omezovat různými konvencemi. Řeknou, že to je nemorální vést válku tzv. civilizovaně v rámci konvencí. Válku odmítají zcela. To se zdá být lepší. Podle Schmitta je problém v tom, že pokud přece jen se dostanou do situace, že se potřebují rozhodnout pro válku, nemůžou ji označit za tu relativně omezenou. To by ani sami před sebou nevysvětlili. Proto potom budou mluvit o osudové válce vedené za skončení všech válek v zájmu lidstva. Tím si obrní svědomí. Pokud oni stojí za lidstvem, plyne z toho, že nepřítel stojí někde mimo, musí být co nejvíc dehumanizován a nepřátelství co nejvíc vyhroceno. Je to v současnosti znát v argumentaci o kazetové munici nebo o Ženevských konvencích, kde ignorují, že konvence neřeší vinu za válku, protože jejich tvůrci počítali s tím, že vojáci nebudou odpovědní za rozhodnutí politiků válku začít, ale za to, jak sami budou boj vést. Stavovský respekt k nepříteli je věcí minulosti. Ignorují často nebo nevědí to, že konvence platí i v případě, že konflikt probíhá bez vyhlášení války. Zvyk války nevyhlašovat a pohybovat se v právně méně jasném prostředí různých vojenských operací, považuju za špatný a pokrytecký, když už lidstvo nedokáže žít bez válek, ale kritici se vzbudili až nedávno, i když jde o převažující trend už asi 70 let. Dopustilo se toho hodně států, že válku nevyhlásily. Dokonce ani bránící se stát většinou válku nevyhlásí, i když by podle charty OSN mohl.

    1. “ Mezi nástroje propagandy patří eufemismy a slogany. Cílem eufemismu je učinit skutečnost přijatelnější.
      Ministerstvo války je dnes ministerstvo obrany.
      Bombardování je chirurgicky přesné.
      Chování nepřítele je sněť nebo zhoubný nádor, takže je nutné občas říznout do živého.
      Jednotka veřejné bezpečnosti ( název komand, která vraždila odpůrce Idi Amina v Ugandě.)
      Zkrácení fronty – ústup.
      Výběrově nařízení / selective ordinance = užití napalmu ve vietnamské válce.
      Vyčištění, vyčisťovaci akce, pacifikace ( vyvraždění a zničení nepřátelského území např. napalmem nebo vakuovými bombami. )
      Očištění ( hromadné etnické vraždy)
      Zeštíhlovací dieta ( hromadné propuštění při nezajištěné sociální síti )
      ***
      Za opak eufemismu je možné považovat slogany. Jejich smyslem je negativní označování, podobně jako v případě cejchu.
      Extremista, extremistický ( to je vše ,co se nám nelíbí. )
      Ustrašené čecháčkovstvi ( chování, které může být projevem rozumně opatrnosti ).
      ***
      Eufemismy i slogany, které po svém představiteli opakují funkcionáři, straníci a takzvaní aktivisté, stejně jako podnikoví, bankovní, vládní a další mluvčí, přenášejí emoce, nikoli věcnou argumentaci.
      Rozšířeným a současným sloganem je v této souvislosti označení levicový a pravicový.

      František Koukolik / Jana Drtilová, Vzpoura deprivantů. ( Nové, přepracované vydání )
      Str. 112/113.

    2. Tady je mozne vyhlasit ,ze …
      Demokracie ma ucel a duvod k existenci .
      Vzdy se jedna o potlaceni moznosti jine spravedlivejsi formy vlady ,
      politiky, stranami a posluhujicimi akademiky , potlaceni hledani jineho systemu .
      Vlady musi uposlechnout a provadet vse,
      co jim nadiktuji anonymni mezinarodni porucnici v zakulisi ukryty.
      Proto jsou volby , slouzi pro ne , na vymenu „politiku“ , za lepsi,vice vyhovujici..
      Jde tedy vzdy o zhorseni pomeru a vetsi utlak na obcany.
      A taky aby lid mel zabavu a o cem diskutovat vod rana do vecera.
      Kdyz jejich diktat , tech porucniku , prikaze napr. , ze nemecka
      demokraticka vlada, dosadi Hitlera do cela naroda ,
      bez voleb , tak se prikaz ihned provede a vlada nezvoleneho Hitlera okamzite dostane plnou moc vladout..
      A vsechny demokraticke vlady jasaji a schvaluji ..
      Spojenectvi demokratu zavladne a nezvolenej ilegal je ihned uznavanym a rovnym clenem celeho demokratickeho sveta.
      Jednani vladnich politiku s nim /Hitler, Mussolini, Franco atd.dodnes /,
      je vzdy rovny s rovnym.
      A uz to davno neni neco noveho. Ani to diveni dodnes..
      Za kulisou demokraticke struktury ,president , vlada, parlament , banky ,
      atd. za pounorovou lidovou demokracii, se skryvali komunisticky fanatici vrazi a jejich teror.
      Unorovy prevrat byl v mezich demokratickych zakonu, porizeny demokraty..
      Dlouholetymi poslanci , cleny parlamentu ,cleny politickych stran , napr…
      Z mnoha demokratickych stran.
      Mnohe strany ochotne a dobrovolne po unoru utvorili zradnou vladni koalici a spoluvladli..Vladni koalice je na rozkaz.
      Jako ten jindy v 2014 a boj a obrana demokracie , nezavislosti a svobody naroda opakovane probiha.
      Mnozi si nechteji pripustit, ze pounorovy teror na vsechny socdem staty ,
      byl spolecnym dilem teroristickych demokratu zapadu a marxistickych komunistickych teroristu.
      Vyhody pro obe spoupracujici strany byly velke a dulezite ..
      Na upevneni moci na obou stranach , po jejich dalsi valce.
      Jako vzdy priklad.
      Neni tajemstvim , ze akci Babice vedl
      spolecny agent stb a cia , agent Maly utvoril za tim ucelem teroristickou skupinu ,
      prikazal skupine , po nesmyslnem teroristickem utoku ,
      /ten utok mel jediny cil vyvolat a vyprovokovat zbesile krvelacne
      represe komunistu , uplne stejne jako byly ty nacisticke, na cely narod ,
      aby umoznil tak dalsi urvanou propagandu o nebezpeci a ohrozeni statu za tim ucelem a tvrda opet okupacni opatreni , komunisti nas tez okupovali , jako nacisti /, agent prikazal ostatnim se skryvat se nedaleko , aby mohli byt
      pohodlne dopadeni..Soudy a popravy soucast hruzneho divadla.
      V usili o upevneni moci po valce a za kazdou cenu , v tesne spolupraci ,realizaci zajmu obou obou „souperu“.
      V Usa hledali bolsevika doslova pod kazdou posteli v dusledku.
      Vedeli ,ze je komunista /znicenej valku / uz brzy valecne prepadne.
      Odhalovani stovek komunistickych spionu a jejich popravy ,byly na dennim poradku a akce antikomunistu ,vedene McCarthy.
      /Vsichni budouci presidenti meli v te akci povinnou ucast.
      Predem vybrani uz v 53. A postupne a svobodne zvoleni volici, do funkce.
      Aby umlceli ty silne touhy nas vsech po miru po dalsi strasne valce
      a mohli tak rozpoutat dalsi nekonecne zbrojeni ,na dalsi valky …

    3. Kdyby se ten vas Schmitt probral , mozna by zjistil , ze liberalove nejsou v pasti ,
      ze valky /na ne svadene/, planuji a uskutecnuji imperialisti ,
      jejich sluhove a jejich penize. A nikdo jinej.

      1. Paw: Tzv. liberální demokraté o kterých mluvil Fukuyama. To že mluví o liberalismu jim nebrání praktikovat imperialismus, ale i v tom jejich efektivita postupně klesá. Jde o politiky, ale o o jejich fanoušky z řad novináři a kavárny. Schmitt se konce studené války nedožil. Proto mohl jen zkusit předpovědět, co bude.

  16. Vidlák včera a dnes shrnul současný stav působení Fašingtonu & comp. a naší jejich 5-ti demolice: je to otřesný obrázek. Přičemž zdaleka nezmínil vše, dalo by se dlouze pokračovat. Když neplatí ani nedotknutelnost majetku a „habeas corpus“, demokratůra se změnila v tyranii, kde si nikdo už nemůže být jistý vůbec ničím.

    Ve Francii V Žabostánu ukradli mému známému firmu a účty, tím i nemovitosti a menší námořní plachetnici, a to vše jenom proto, že je původem Rus, ačkoliv tam žije léta – a co je paradoxní – pracuje ve vojenském výzkumu; tedy ve firmě, která vyrábí různé radary, samonaváděcí hlavice, vojenskou elektroniku a on sám na tom samozřejmě dělá také – dosud ho nevyhodili, protože ho potřebují; má samozřejmě všemožné bezpečnostní certifikáty a prověrky.

    Když se proti tomu všemu chtěl právně bránit, zjistilo se, že vlastně není jak, protože neexistuje žádný soudní výnos ani právně napadnutelný právní úkon, je to všechno čirá úřední zvůle – podobně, jako v ČR Vidlákem zmíněné „vypnutí“ webů. Dokonalá kafkárna, jako z Kafkova „Procesu“.

    V Německu pro změnu zabavují ruským turistům auta, stačí aby měly ruské SPZ-ky, i když jim platí zákonné pojištění a všechny ostatní náležitosti. Prostě jen tak: jsou to Rusové a auto je registrované v Rusku. Odvolávají se přitom na jakési sankce Euhnije, ovšem jiné státy to nedělají.

    Do stejné kategorie patří poslední epizoda kolem tenistek nebo zpěvaček. Nejhorší je, že to nejsou žádné výjimky nebo ojedinělé excesy vyšinutých jedinců ze státní správy nebo mocenské/sportovní/kulturní vertikály, ale nynější standardní stav – kdy o těch „malých“, kteří do médií žump neproniknou, nikdo neví.

    Zábavné na tom všem je snad jedině to, že „páni světa“ se dostali už do takové krize, že se blíží stavu „deadlocku“, jak se tomu říká v ICT oborech: když jedna akce blokuje druhou a naopak. Kupříkladu nemohou zvýšit základní úrokové míry, aby snížili inflaci, protože by málokdo měl na splátky úroků – tudíž ekonomika vybuchne tak či onak. Podobně nemohou silově zasáhnout proti imigrantům, protože by rozpoutali občanskou válku; ovšem současně nemohou nezasáhnout, protože by vypukla občanská válka.

    Kdysi – ačkoliv šachy nehraji – jsem zkoušel programovat různé AI postupy; takovým „AI 101“ jsou šachové simulace. Tam je hezký terminus technicus jménem „zugzwang“ – což znamená, že cokoliv uděláte, svou pozici zhoršíte. A přesně v tomhle stavu se nachází celá fašistická světožerná amícká a Západní říše.

    K popukání přitom je, že Amíci v takových situacích umí v podstatě jedinou hrací figuru: „double down“, nebo-li „vem si větší kladivo“. Udělej to samé, co neuspělo, ale 2x silněji. Což, jak si každý jistě uvědomuje, je skoro přesně Einsteinova definice blbosti: opakovat to samé co se nepovedlo, a čekat, že se to tentokrát povede.

    Člověk se neubrání škodolibému šklebení, jak jim to Fšecko „vybuchuje do ksichtu“. V USA, v Britanistánu, v EUhniji, v Ruině… Je to zkrátka velice zábavné.

    Chce to dobrý gauč, pitný režim a popcorn.

    1. Kamarád, přítel, ruský přestupník, podílející se na výrobě zbraní hromadného ničení a tolik řečí kolem hajzla? Chtěl ste tím podpořit místní? ***národní*** esprit?

        1. Jako hodně ruských ajťáků, protože v Izraeli tyto vysoce vzdělané imigranty z rozpadlého Sojůzu nikdo z hlediska čistoty rasy a víry věru hluboce nezkoumal – normálně je nutno mít 3 ženské předky v dokumentaci židovské obce… V Rusku to probíhalo tak, že stačilo pár set dolarů a bylo hotovo, no a izraelští rabíni… když měla zájem IMI (Israel Military Industries). V Žabostánu kolem Thales, což je známý výrobce avioniky etc.

          1. Dalo by se i říci že rabíni jsou prakticky založení. Ivanka Trumpová byla jen konvertitka, ale kdo by zkoumal rasovou čistotu vnoučat šťastného dědy v Bílém domě.

                1. Kocourek asi nečte bulvár a tak má v tomhle ohledu mezery ve vzdělání. 😀
                  Možná ani nevím, která herečka vynesla na Karlovarském festivalu nejhezčí róbu. 😀

                    1. Styďte se. Celý národ ví jaké poprsí vynesla letos Čvančarka ve výstřihu. A jaká tanga předvedla v kašně režimní Andula.
                      😻

                  1. Já jsem také neuvědomělý. Nebýt toho, že to média cpou horemdolem, která předvedla biskupa, ani bych nevěděl, že ta trapná parodie na někdejší Hollywood je.

        2. Jen izraelské? V tom případě by to pro francouzský erár mohlo přijít draho. Možná že i kdyby současně i ruské. Držím palce.

          1. I ruské, k tomu dlouholeté povolení k pobytu ve Francii v Žabostánu. Není to pochopitelně žádný „partyzán“, takže splašil kohortu právníků a ti podali žaloby…

            Takových lidí je tam více – i když blíže znám jenom jeho; je to pozůstatek izraelské akce „Alija“ nebo-li „návrat domů“ (doslova „cesta vzhůru“), kterou jely izraelské tajné služby v Rusku. Získávali tímto způsobem – pod krytím náboženské/rasové otázky židovských „navrátilců“ – experty hlavně z ruských vědeckých kruhů a vojenského výzkumu. Rusové jim to zařízli až docela nedávno, byl kolem toho trošku poprask.

    2. Něco málo k šikanování úřednictvem.

      Pokud si člověk dá tu práci, bez obtíží najde na takové soudruhy klacek, kterým jim může rozbíjet lebky.

      Příklad z praxe.
      Minulý týden se za mnou zjevilo auto s puštěnou fňuknou. Zlehka jsem uhnul ke krajnici a nechal ho předjet. Vzápětí se rozsvítil nápis STOP a autíčko zabočilo na autobusovou zastávku.
      Pak vylezli dva celníci a začali prudit kvůli mýtu. Chvíli jsem je nechal a když začali otravovat s řidičákem a občankou, klidně jsem se jich zeptal, kde vzali tu drzost zastavit mne na autobusové zastávce. Na jejich pindy o tom, že pokud mají puštěný maják, nemusejí dodržovat některá ustanovení silničního zákona, jsem jim co nejklidněji odvětil, že já maják nemám a mé vozidlo nepatří k žádné složce, která je vyjmenována v zákoně. A jelikož je vozidlo naloženo materiálem podléhajícím předpisu ADR, dopouštějí se obecného ohrožení, za což je sazba natvrdo.
      Přitom jsem držel telefon tak, aby si mysleli, že rozhovor nahrávám.
      Soudruzi zůstali jak opaření.
      Následně jsem jim sdělil, že mají deset sekund na to, aby mne vypustili ze zastávky, jinak volám č. 158, tedy poliše.
      Velitel hlídky mektal cosi o tom, že nejbližší parkoviště je vzdáleno 30 km a navíc mimo jejich rajon. Na to jsem mu odvětil, že to je jeho problém a problém jeho šéfů, nikoli problém můj.

      Ty ksichty bych vám přál vidět.

      1. Och, jak originélní !
        Jste borec a nandal jste jim to. Určitě Vám to udělalo dobře.
        (Proč by si lidi měli navzájem vycházet vstříc, když si můžou dělat problémy, že ?)

        1. Re: Iggy

          Ano, udělalo mi to dobře a absolutně netuším, proč bych měl pomáhat a být vstřícná k neschopnému mamlasovi ve služebním stejnokroji, aby mi za to následně vyměřil pokutu.
          To bych opravdu musel být ještě větší idiot, než vy a onen soudruh dohromady.

          Dále pak netuším, jak si může státní zaměstnanec dovolovat při výkonu své služební činnosti systematicky porušovat jiný zákon. Tomu se totiž říká ZVŮLE. Ať soudruzi poslanci sesmolí takový zákon a vytvoří pro soudruha takové podmínky, aby dotyčný nemusel ohrožovat při výkonu povolání své okolí, pak bude vše v naprostém pořádku.

          1. Jsem neřidič, ale myslím, že policajti jenom dělají svoji práci. Že z udělené pokuty žádný plezír nemají. Jsou hmotně zainteresovaní, peníze z pokut jsou vydatným příspěvkem do obecní kasy. Některé obce se proto vyžívají v radarech, aby si přivydělaly třeba na hřiště pro děti.
            😀
            Rozumný řidič je proto obezřetný, aby ho zbytečně nezkasírovali.

            1. Re: Helanov

              Skutečnost, že policajt se pokouší dělat svou práci, jej nijak neospravedlňuje, když při ní porušuje zákony JINÉ, které se mu zrovna nehodí.

              V tomto případě pak šlo o technickou chybu mýtné krabice, která dávala pokyn centrále k účtování nižšího poplatku, ačkoli mně – jako obsluze – dávala infošku jinou, a to takovou, že platím správnou taxu.

              Poliši jsou na výběru pokut samozřejmě zainteresováni.
              Nikoli procentem z vybrané šástky, nýbrž pravidelným hodnocením své činnosti.
              Přeloženo do češtiny – soudruh náčelník prostě svolá kluky a řekne jim: „chlapi, je potřeba přitlačit na pilu, protože vrchnost nade mnou.“

              To byl případ pokuty, kterou jsem nedávno dostal za rychlost na dálnici 87 km/h, přičemž je všeobecná praxe, že poliši v ČR tolerují vše, co je do 90 včetně.

              No a když se Targus začal škubat, páč soudruzi pravili, že jsem jel 90 a já dobře věděl, že to bylo méně, pokoušeli se mi dát flastr za absenci oranžové vesty na mém těle. Vůbec je při tom nesralo, že tato povinnost platí JENOM na dálnici a my jsme stáli asi 30 metrů za značkou označující její konec.

              Překlopeno do roviny zneužívání služebních pravomocí – je to úplně stejný případ, jako s tím Kchódlovým kolegou ve Francii.

              Nicméně poučení pro mne a další zájemce – pči jakémkoli střetu s takovými panáky neprodleně volat číslo 158, nadiktovat RZ policejního auta a oznámit trestný čin zneužití pravomoci. Toho se ještě aspoň trochu bojí, protože se provádí automatický záznam a oni nevědí, kdo to bude prověřovat.

        2. Fízl není člověk. Zákony této země dělají z fízla nadčlověka, který je mi nadřazen. Tím pádem s ním ani jako s člověkem nemůžu jednat .

            1. Re: Helanov

              Souhlasím.
              Jsou špatní a ještě horší. Nic mezitím. Dopravní soudruzi mne pronásledují již 45 let, pokud beru v potaz, že jsem se jejich lovnou zvěří stal až po získání řidičáku.

              1. No vidíte to! Mojí dceři ještě nesebrali ani bod.
                Jednou už měla namále, policajt vytáhl bloček, ale vzadu začaly hlasitě bečet dvě dětičky, tak mávnul rukou a nechal to plavat.
                😀

                1. Re: Helanov

                  Kolik toho vaše paní dcera za rok najezdí?
                  Troufám si tvrdit, že s bídou tolik, kolik já za týden, to jest asi tak 3 000 km.

    3. A co na to rika vas kamarad ze mu zmizelo 30 let zivota ? (Nemovitosti, penize, lod, zamestnani )
      Obvini komunisty ? Obvini Putina ?

      Vrati se do ruska, nebo do izraele ?

      Koho bude dalsich 30 let a dve generace potomku nenavidet a obvinovat ?

      Uprimne by me to zajimalo

      1. Byl z toho dočista perplex. Protože upřímně věřil v různé ty „Západní“ svobody, především kolem majetku. Politicky se vůbec o nic nestaral – je to ajťák, matematik, elektroinženýr, má svůj svět; kromě toho nadšený jachtař, vystudovaný kapitán. Proto bydlí a pracuje v Bretani, kde v Brestu je Thales – má tam několik výzkumných středisek, kde ten maník pracuje – a v Port Navalo, což je záliv kousek odtamtud, kotví jsou námořní plachetnici. S tou dělával každý rok několikaměsíční plavbu, bral i cestující-pomocníky, protože na to měl oprávnění. Z Ruska odešel ne kvůli nějaké „politické perzekuci“, ale prostě proto, že v 90. letech jeho výzkumák nedostal prachy a nechtěl se živit jako taxikář nebo tak něco, no tak šel dělat svou práci do Izraele za slušné peníze; odtamtud pak odešel do Francie, protože nabídli více a navíc mohl provozovat svou námořní posedlost…

        O návratu do Izraele neuvažuje, protože se to tam značně nacifikovalo, navíc tam jsou nízké platy – v porovnání s jinými příležitostmi. To se spíše vrátí za pár let do Ruska, aspoň tedy co říkal. Protože Žabostán čeká nejspíš dlouhá občanská válka nízké intenzity, spěje to tam rychle k maléru…

        1. Diky za info

          Take bych byl perplex, kdyz vsichni mluvi o pravech, demokracii, spravedlnosti a vam jen tak vsechno vezmou.
          Kdyby spachal nejakej zlocin, nekoho zabil, prodal tajemstvi do ruska, tak bych chapal ze si na nej doslapli, ale takto.
          Doufejme ze mu aspon neco zbylo.

          Urcite napiste co bude dal, at mame predstavu co se muze dit treba i u nas.

  17. Nedivím se ani mladým blboňům, že chtěj jen peníze na fet, holky, páč nic lepčího je nečeká. Dneska sem potkal cigánky a jedna, na druhé straně ulice na mě, „lásko, si krásnej… a nějaké hefty, pak sem potkal rusy nějaké ukrajince a němce. No Čekoland to na pohled. Chleba neměli, uslintanej kečup taky nebyl, vymeteno, neměli nic co by čověk potřeboval, tak na mě zbyl slovenský kabanos , oserky z kostí, za 130,- kilo. Já vím, vám kerým z teho půlbilona dluhů ročně proteče do kapes těch 30 000,- prcám 50 000,- či milion? měsíčně, vás to nesere, se sem chodíte jen pobavit jak sou blboni blbí. V jistém ohledu vás chápu, pište si co chcete, to je totiž to jediné co vám nechali dělat zadarmo, ale vyžerete se to taky.
    No, to jen tak abyste si nemysleli, že vás tady nemám prokouknutý. S váma nigdy žádná změna nemůže nastat. A nejsu demokrad, a nebudu se rvát za vás abyste měli práva kydat každej den kydy. Uměl bych si představit, že byste měli důchod jako tenkrát na študiách domácí, on měl 800,- a ona měla 200,-. Ale ukazoval mi že dělá ručně dělané kytary.
    Čekoland je proti socíku přeborník, ze fšeho nafoukl ceny, hlavně dluhy a hlavně dobu dožití. Rozdíl de facto je jen v tem že blboňi berou destinásobky, ale zloději sto, tisícinásobky, páč to je dovoleno. Ve skutečnosti berou blboňi jen tolik aby si mohli koupit to co za socíku, ale cesta do cizákova je volná. Výsledkem je to, co bylo i za socíku, peníze nakonec skončili u vrchnosti. No a taj dens členitá rozmanitá, jim to teče. Už jim netečou miliony, ale miliardy a s tím už se dají pást hejna blboňů. Čítám že to bude na půl biliona pěknej ranec a přes ně se to prosákne do spodiny, kerá musí šudlat nožičkama a kmitat ručičkama. A zjistili, že to funguje, stačí půčit biliony, a hovnospádem se to projeví v Čekolandu. Přijedou migranti, čtvrtinu odvezou, pak německý Hylde turistky, kerý , to pozor, nejsou potetovaný jako místní imbecilové,, si taky něco koupí v německých korporátech, kuknou na židláckej hřbitov, dají si něgde látééé a šichni dělaj že to KO-šééér.

    Gdyby něgdo chtěl přestal žvatlat, a chtěl by něco z měnit, tak by se nejdříve musel opřít o potřeby našich lidí. Ale už ani poslouchat ty zhulené a zpitomělé imbecily nemá smysl.

  18. Dokumentovat, archivovat, vyhrát volby, …. Ti se stále nasliněným prstem v politickém větru se toho jako obvykle iniciativně ujmou. Chytrému napověz.

    1. Kurňa, proč vůbec při projednávání Minských dohod přibrali Rusko? Mohl to projednat Kyjev s Washingtonem a vyšlo by to nastejno.

      1. On to včera na ČT provalil Cyril Svoboda od lidovců. Budou jednat, jak omezit vzrůstající moc BRICS a omezit úspěchy ruské diplomacie v Africe. Proto tam pozvou někoho z rozvojových zemí a budou na něj tlačit, aby začal kolaborovat a rozbíjet BRICS. Stejně jako Česko v rámci V4.
        Přespokládám, že se bude jednat o Indii a JAR.
        Vůbec nejde o nějaké mírové jednání a už vůbec ne o Ukrajinu.

    2. Dost možná bude mít summit jediný praktický závěr :
      Nechť Zelí použije tu pistoli darování naším Pepou stejně jak Áda v bunkru. Bo protiofenzíva byla fiasko a další podpora nebude.

      A tomu VVP fakt nepotřebují, protože by se jim všem musel ukrutně vysmát.

      1. No, tipuju, že už mu pomalu dochází, že ty nakradené miliardy si asi moc neužije… O residenci na Floridě nemluvě… Tam by asi hned druhý den spadnul se schodů nebo vypadnul z balkónu…

    3. Rádoby bomba titulek, pro potěchu ukromilce..
      V zaveru článku autor konstatuje, ze cílem schůzky je definice možných návrhů řešení, s kterými teprve pojede delegace do Moskvy

      1. No on už je celý ten formát dost podivný. Až (?) třicet západních zemí, to je co? Patří tam i Japonsko? Bude tam Kanada, nebo jen USA + EU? A co to je, klíčové rozvojové země? To jako bez Číny? Nebo je pro USA Čína rozvojovou zemí? A UA je v tomto složení vlastně co? Západní, či rozvojová země? A kdo vlastně to osazenstvo jako bude vybírat a z jakého titulu? A jakou autoritu v mezinárodním prostředí má tenhle ad hoc formát mít váhu?

        1. To je jenom divadýlko.
          Skutečný příměří vyjednají USA s RF a těm tajtrlíkům oznámí výsledek.
          Tam se ukrajina dozví, jak znějí nejnovější rozkazy, EU se dozví co zaplatí, ti co mají držet hubu a krok budou moci dál držet hubu a krok…

        2. Citace z článku:
          Termín klíčového jednání byl zvolen v době, kdy mezi Západem a Ruskem sílí konkurenční boj o podporu nejdůležitějších rozvojových zemí. Řada těchto států se dosud drží neutrálního postoje ohledně ruské agrese na Ukrajině.
          Představitelé Ukrajiny a západních zemí doufají, že jejich snahy o získání podpory rozvojových zemí vyvrcholí v mírovém summitu, který by se měl uskutečnit ještě letos.

          … spíš to dělá dojem na setkání Putina s Afričany minuly týden v Petrohradu, kdy jim odpustil dluhy a nabídl zrno zdarma. Pak ten Niger.
          Západ ztrácí v Africe pudu pod nohama.
          Zelenina má obilí, které naslibuje do Afriky. Ale musíte , černoši, zatratit toho Putina, jinak to tam nedovezeme…

          Asi s tím muže souviset i blížící se schůzka BRICS, když uvádí Brazílii a Indii

          1. Jo, jo. Tachecí na ČRo PLUS naříkala, že jsme věnovali málo pozornosti Africe. Že tam potichu leze Čína a že se to musí rychle napravit.
            Ani nechci vědět, koho myslí tím MY. My jsme věnovali málo pozornosti Africe. My Tachecí, to snad nemyslí.
            🤔

            1. V tom případě má paní 30 let dlouhé vedení, protože už od 90. let 20. století Čína v Africe působí. Jen teď si toho začali novináři všímat.

              1. A Rusko v Africe bude sílit.
                Putin zmínil v Pítěru podporu osvobozeneckých hnutí (palácových převratů) proti imperialistickým snahám o vykradení tamních surovin) a černoušci si vzpomněli.
                KoZa už znají, zkusí tedy druhou stranu.
                KoZa je z toho na větvi, její potentáti jezdí po Africe a slibují velké dolarové půjčky, když ty země přestanou štěkat s Ruskem. Zatím vlastně bez úspěchu.
                Ale věř emotivnímu černochovi který vidí nanejvýš rok dopředu – a rád by si „zavydíral“ nějakou velmoc. (To přesně to, co my neumíme.)

                1. Myslím, že pro Afriku je větším přínosem Čína. Je patrně movitější, než současné Rusko. A může si dovolit větší projekty, zejména v oblasti dopravních cest.
                  V tom je velká slabiny Afriky. Aby mohli dělat byznys, potřebují kvalitní železnice, silnice a přístavy. A Čína dodá všechno na klíč. A bez nějakého ydejologyckého školení. Což je doména poťapaného žvanivého Západu.
                  Nebývalou to kdysi naopak?
                  🤔

                2. Čína Afričanům nekecá do jejich vlád a režimů a lidských práv. Ale už i Afričané začínají zjišťovat, že ten hedvábný pás kolem krku jejich ekonomiky je vlastně čínskou hedvábnou smyčkou.
                  Dilema afrického diktátora je, komu bude platit méně? Západu, Rusku, Číně? Kdo mu dá více zbraní a jídla?

                  1. Tak samozřejmě že i Čína chce vydělat. Ale buduje tam opravdu užitečné věci. Zadarmo Afričanům nikdo nic nedá, to jsou jen pohádky o humanitární pomoci Africe. KoZa si za “ pomoc” klade podmínky, Peking ne. Kecy a mistrování si nechá od cesty.

    4. Dohodnou se, ze Rusko je uz na kolenou, ze mit zhroucene Rusko na hranicich s EU neni dobre, a ze proto zapadni staty vyhlasi mir. 😀

    5. Jedná se jen o eufemismus pro jednání „Koalice ochotných“. Chtějí tam lámat Brazílii a Indii, ale to se jim nepodaří, protože tyto země jsou, kromě Spojených států a Číny, vítězem války na Ukrajině. Věřím tomu, že finančníci z Indie, Singapuru, Hongkongu a patrně i z Brazílie rádi zafinancují ropné tankery, obcházející blokádu, stejně tak, jako je pojistí. Zisky jsou ohromné. Je to podobné, jako když Spojené státy zavedly prohibici. Pašovat zboží bylo velkým vývarem.
      Vedlejším efektem bude zlomení monopulu Kolektivního Západu na námořní přepravu a na pojištění lodí.

  19. Ano, konstatování faktů, které se věrchušce naprosto nehodí, dobré shrnutí!

    Ale o něčem jiném: Před chvíli skončila tisková konference VVP. Sedělo proti němu asi tak dvacet různých novinářů. Ptali se na ledacos a Putin jim na všechny dotazy klidně a erudovaně odpovídal. Ani jednou se sám nepochválil, jak o dělá Blyštivý Petříček.

    Nějak uvažuji o tom, jestli to ruské bezpráví je opravdu horší, než to naše právo silnějšího.
    Momentálně silnějšího.

    1. Skoro to vede k zamyšlení, zda byla horší jistá nesvoboda za minulého režimu, nebo zda je horší dnešní dluhové otroctví. Evidentně totiž dnes drží ústa a krok mnohonásobně více lidí než před listopadem. Protože to, co tehdy vlastnili, jim bylo sebráno jen zcela výjimečně. Dnes lze bez dovolání se čehokoli skončit na ulici, ani jeden nemrkne. O práci se dalo přijít tehdy i dnes. Ale tehdy čekalo ty nejhorší případy alespoň to zaměstnání v kotelně a výplata na ruku. Dnes stačí pár kliknutí myší a člověk ani nemá účet, kde by mohl mít finance.

        1. A přesně kvůli tomu probíhá rušení hotovosti a snaha o zcela digitální měnu. Všichni pak budou snáze ovladatelní, občas někomu nepřijde důchod, občas nezaplatí kartou v obchodě, protože potíže s účtem.

      1. Hlavně v osmdesátých už šrouby významně povolovaly. Souzi si upevnili moc a potom se zklidnili.
        Teď je to naopak. Ojrosouzi jsou u koryt už 34 let a blbnou čím dál tím víc. Agent je za každým rohem.
        Mám z toho špatný pocit.

          1. Profizlováno máme opravdu kvalitně. O mobilech nemá cenu psát (loguje se poloha, prozvonení), nedávno se provalilo veřejně ze cajti jedou kamerové systémy na sledování vozidel a nejnověji i kamery s rozeznáváním a identifikaci obličejů.
            Už chybí jen ten čínský systém sociálních kreditů a digitální měna.

            1. Kde jsou ty časy, kdy stačilo umístit někde v hospodě pracovitého špicla. A štěnice do hotelových pokojů.
              Vsadím se, že dneska je štěnice i za každým pisoárem, hlavně v ČT a podobných ostře sledovaných organizacích.

              1. V USA jsou napřed. Umělá inteligence a kamerový systém již i v rukou firem = velmi cílená reklama. Pro Systém pak teprve to pravé požehnání. Jak píšu, už jen ten sociální kredit a digitální měna.
                Systém ví, kde jste, s kým jste v kontaktu a co s kým probíráte. O současné selektivitě práva víme své (Tušl kontra Řeporyjec?, rušení webů, vyhošťování Rusů), takže soudnictví a nakonec proč ne – i elektronické volby- muže efektivněji nahradit umělá inteligence řízená těmi jedinými správnými liberálního demokraty. Sci-fi nebo brzká budoucnost? Tip: měli jsme už asi před 2 roky incident s novými průmyslovými kamerami, furt posílily někam nějaká data (asi do Číny, kde byly vyrobeny ), ale to na vlastním domě také nechcete…

                1. Tady se dá říct jenom jedno: Komu není rady tomu není pomoci.
                  „Systém“ (AI?) bude vládnout sám, Homo Sapiens už netřeba, leda jako šikovné servisní opičky.
                  Lidstvo tedy může nakráčet do „Velkého Finále“ (MATRIX) se vztyčenou hlavou a zvednutým hledím. Ale nebude tušit že se jedná o finále… [;>D)

                  1. AI je pořad svým způsobem nedokonalá, neiniciativní a politici nikdy nemohou připustit aby jim vypustila rybník. Takže už nyní horují pro její omezení, ale to neznamená, že její různé formy nebudou využívat pro kontrolu poddaných.

  20. Budu to psát už po xté, jim na minulém režimu nevadily ty samotné totalitní praktiky, ale to, že moc neměli v rukou oni, a že je tudíž oni nemohli využívat. A že si je dokonce ten systém dovolil používat proti nim. No to se jim a jejich rodinkám za Rakouska, první republiky ani Hitlera nikdy nestalo. Jen několika málo výjimkám mezi těmi, kdo stáli proti režimu, šlo skutečně o odpor vůči všem takovým praktikám obecně bez rozdílu, kdo jimi vládne.

  21. Tenhle článek je stejně povedený jako ten včerejší. Ten včerejší si přeposílali i lidé, kteří jinak pro Vidláka ( s jeho Rajchlem) úplně nehorují.
    Zatímco Rusko se snaží dodržovat mezinárodní úmluvy, tzv. demokratický Západ se v tomhle ohledu nežinýruje a chová se jako utržený vagón. Tupá arogance a chuť mistrovat celý svět už přesahuje všechny meze. Ve Washingtonu se evidentně ukousli větší kus koláče, než stačí sežrat.

  22. Je smutným faktem, že banderismus je pro Čechy extrémně přitažlivou ideologií. Zejména pro ty z těch vyšších vzdělaných a bohatších vrstev, kteří tak nějak cítí, že současný režim je špatný, ale nechtějí být spojováni s těmi dezoláty dole a současně je Rusko pro ně ještě víc fuj kvůli událostem z roku 1968.

    V minulých letech byla snaha prosazovat ideologii multikulturalismu, která je proti lidské přirozenosti. Byla snaha odbourávat předsudky, být otevřený vůči migrantům z ciziny, a to i v případě, že tito migranti se nechovali podle našich zákonů. Je známým faktem, že nejvíc problémů dělají migranti z islámských zemí, kteří mají zcela jiné kulturní normy, považují ženy za podlidi a chtějí si nás podmanit ve jménu Alláha. Extrémní důsledky multikulturalismu vidíme ve Francii.

    Zlom nastal po ruské invazi na Ukrajinu. Pojmy jako „vlast“, „národ“ nebo „obrana státu“ najednou přestaly být fuj. Vládnoucí režim najednou dovolil projevit občanům hněv a nenávist, které byly dlouhá léta potlačovány. Ovšem s podmínkou, že vše bude namířeno proti současnému úhlavnímu nepříteli, tedy proti Rusku.

    1. Ukrajinský nacionalismus ovšem není jenom fanaticky protiruský. To je jen jedna z jeho vlastností. Banderovci mají i názory, se kterými se průměrný Čech vcelku snadno shodne. Taky jim vadí muslimští migranti, zelené nesmysly nebo sexuální zvrácenosti (LGBT+ apod.). Ukrajinská ústava jasně definuje manželství jako svazek muže a ženy, a nic jiného.

      V tuto chvíli jsou banderovci podporováni finančně a vojensky Západem. Dříve nebo později se ale Západu vymknou kontrole, stejně jako se vymkli kontrole např. mudžahedíni v Afghánistánu. A přesně v to čeští příznivci banderismu doufají. Domnívají se, že silná a nezávislá banderovská Ukrajina bude osinou v zadku nejen Rusku, ale i Západu, stejně jako se jí stal afghánský Taliban. A takhle se budou moci konečně vyvázat z područí, ve kterém jsou, aniž by se museli snížit k těm dezolátům dole.

      Víme, že tudy cesta nevede. Banderismus má totiž na svědomí velmi mnoho křivd. Ale na ty se v našich končinách již v podstatě zapomnělo. Bohužel.

      1. To byla stará idea některých Američanů a Evropanů už kolem roku 2013, že by byla možná nějaká třetí cesta mezi USA NATO, EU a blokem východním RF, Čína atd. Možná je neutralita mezi bloky. Jak by bylo možné stavět se proti Západu i Východu současně, jasné není…zvlášť pro zemi s malou porodností a velkou emigrací ekonomicky závislou na jiných zemích. Další potíž je příliš i v době míru negativní zaměření této ideologie. Chtějí svůj národ spasit tím, co všecko v dlouhém seznamu odmítají, ale jakékoli obrození je i budování nového pozitivního kultury a ekonomiky. Je to dočasná symbióza liberálních a banderovskych hnutí, kdy obě strany se snaží využít tu druhou co nejvíc v tomto zdánlivě paradoxním spojenectví, které bylo pro obyčejné lidi na UA neštěstím i v relativně klidnějších dobách.

      2. Ve skutečnosti se jich bojí.
        Proto ty výlevy loajality a podpory.
        Prostě jednoho špatného dne dostanou třeba Hálek, Pijala nebo Mekarová poštou obálku a v ní je fotka jejich ratolestí, s příčně nalepeným černým pruhem.

        No a jsou rázem hodní.

    1. A taky trošku zkasírovat, obrana před Putinem něco stojí. Škoda, že úsporný balíček nestačí na dluhy a ani zdaleka ne na nákup vojenské techniky. Tak to asi nebude balíček poslední…

      1. Re: JzP

        JAK TO (!!!), že si dovolujete NEposlouchat Rááádyjožgryndál a nevíte o tom, že balíček bude od letoška KAŘDÝ ROK?
        Pravil to soudruh agent Péťa 007 a já mu věřím, jako ještě nikdy.

        1. Tak to opravdu neposlouchán a dokonce v tomto případě Péťa fakt nekecá :/
          Včera jsem ale poslouchal radio Impuls (taky vládní trouba) a překvapilo mě, že přenáší koncert dezoláta Nohavici. :O

          1. Re: JzP

            No FUJ!!!
            Vy prase!!! Poslouchat dezoláta! A z Ostravy k tomu!
            Doufám, že jste si po ukončení koncertu IHNED vymyl uši.

          2. Jen pro informaci:

            „Vlastníkem rozhlasové stanice je LONDA spol. s r. o., která spadá pod holding Agrofert, a.s. ze svěřenského fondu Andreje Babiše.“

            1. Jojo, Andy je součást problému, ale nyní je celkem zřejmé, že Andy byl v minulých volbách tím menším zlem.

    1. Demo-demokracie.
      Naštěstí s odstraňováním pomníků Karla Kryla (asi první dezolát!) nebude tolik práce, ostatně, vím jen o jednom – v Ostravě…

      1. Na Letenském náměstí má pamětní desku. Je na ní nápis “ Stál na straně svobody slova. “ S úctou, přátelé. Před deskou je vázička a bývá tam i květina.

            1. To udělá obrazně Stanjura, z toho co “ušetří” a jinak ukradne firmám i lidem, i školství a výzkumu, budu spousta pěkných letadýlek F35, BVP, Leopardů a jiných móc užitečných věcí.
              Černochová už ignoruje i výbor pro obranu a o zakázkách rozhoduje prakticky sama. Rozpočet na “obranu” je a ještě bude neskutečně navýšen.
              Většina těch věcí není na obranu, ale primárně útočného charakteru.

              Tedy o další krok blíž válce a mnoho kroků blíž bídě. Těch 100 Wagnerovců u Polska samosebou není žádná vojenská síla, ale zase takový malý testík…

            1. Ale víme.
              Děcko bude mít v rodičích jistě dobré vzory a až synek vyroste bude z něj taky “kluk jak buk” :O

                  1. Před rokem proběhly tvitrem fotografie ze svatební cesty, vzal si tiskovou mluvčí(?) Člověka v tísni.
                    Jako za starejch časů. Dřív se svatbou spojovaly bohatý statky, tady se spojily dvě odpudivý neziskovky…

                    1. Vy nás ale zásobujete, pane Karfík… To zas budou noční můry… Takové zjevy takhle na noc…

                    2. Zjevně sází na eugenetiku a plody jejich lásky budou lepšolidé s rodokmenem.
                      Mě zas naskakuje myšlenka, že frenologie taková pavěda nebyla, když vidím ty jejich ksichty…( včetně věčně oduševnělého výrazu Cempra)

          1. Na Letné má Kryl pamětní desku se zdařilým reliéfem. Ale někdy je lepší jen kytara, než zpráskaný pomník , který se oslavenci vůbec nepodobá. Jako ta hrůza, která měla být poctou Věře Špinarové. To si nezasloužila. 😢

            1. Re: Helanov

              Proč hrůza? Můžeme diskutovat o vhodnosti výběru místa pro sochu, o použitém materiálu, ale jinak na tom nevidím nic katastrofálního. Je zobrazena v momentě, kdy toho má jednoduše už dost za sebou.
              To se tak občas v životě stává…

                1. Re: Helanov

                  Bohužel, před svým koncem tak vypadala…
                  … malá, tlustá a oteklá k nepoznání, zvětšená játra…

                  Souhlasím, že si autor mohl vybrat méně čerstvou podobiznu k jejímu zvětšení…

                  1. Targusi, přesně tak jsem to myslela. Byla to Paní zpěvačka a tenhle paskvil si nezasloužila. Vizáž u ní hrála nepodstatnosti roli.

                    1. Socha na památku celého života by neměla být momentkou konce života.
                      A teprve kdybyste věděli, jak si to všechno pan sochař smluvně zajistil, aby se s tou sochou nedali nic dělat. Namyšlený blb. Když k tomu připočtete tehdejší paní „zastupitelku“ tak to máte celé.
                      Se Špinarkou jsem se znal kdesi od roku 1970, několikrát jsem s ní pracoval. Osoba řekl bych poctivá, prostá (bez invektiv). HLAS!
                      Ta socha mě do krve urazila – za ni, za Věrku.

                      Ale na druhé straně – za pár let po panu sochaři neštěkne ani pes, ale když zahraje v budoucnosti nějaký dýdžej „Bílou Jawu 350“ bude to zase silná PÍSNIČKA!

                    2. Jednoho dne se vrátíš ( Tenkrát na západě ) – lepší, než originál.
                      ❤️

        1. Jak říkám, první dezolát. Ani v médiích není tak často jako jiní hudebníci jeho éry, to by tak hrálo abychom nevymazali “ty co pravdu říkali”.
          On poznal Západ ještě v té zdravější fázi i v té sestupující a viděl co nastává v ČSR, a my se v tom plácáme 30 let, od “Krále Václava se šmelinařským šmejdem” je výsledek voleb pokaždé horší a horší.
          Střihat a holit platilo 30 let, teď už jen dopaběrkovat, vyždímat zbytky a po nás potopa.

Napsat komentář: Jan z Polovidlákova Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *