24 listopadu, 2024

Stálo ti to za to?

Přátelé, dnes je sobota a já mám jen jednu krátkou, ale o to jízlivější poznámku. Předevčírem nám totiž ve funkci skončil prý oblíbený ostravský primátor Tomáš Macura. Byl odvolán i s celou radou města a pro odvolání hlasovalo čtyřicet tři z padesáti pěti zastupitelů. Ano, ten Macura, který v prezidentské volbě odmítl volit svého stranického šéfa Andreje Babiše i když o pár měsíců dřív hnutí ANO vyhrálo docela drtivě komunální volby.

Macura pak opustil hnutí ANO a ostravský klub zastupitelů za ANO ho vyloučil. S Macurou odešlo pět dalších zastupitelů za ANO. Pamatuju si ten jásot na sociálních sítích i v médiích a to poplácávání Macury po zádech, že se nebál postavit zlému Babišovi. Spolu s ním podobně adorovali Vondráka, který dramaticky mluvil o filozofickém rozměru prezidentské volby, aby pak podpořil typického filozofa generála Pavla… Různými cestičkami se ke mě pak dostávaly zaručené zprávy, že hnutí ANO se rozpadne i ve sněmovně, že má Babiš mezi poslanci dvanáct zrádců a díky tomu má pětikolka ústavní většinu (co je na tom pravdy, to brzy zjistíme – bude se ratifikovat henta smlouva o obranné spolupráci). U Šafra už bouchalo šampaňské… .

A ejhle, uplynul nám nějaký ten měsíc a Macura domacuroval. Byl odejít. Pro jeho odchod hlasovala původní koalice mezi ANO a SPOLU, která si pod odchodu Macury a jeho rebelů vzala k sobě ještě hnutí Ostravak, Starosty pro Ostravu a Piráty… Novým primátorem bude ODSák Dohnal.

Víte, co je na tom nejlepší? Že jedinou kompletnější zprávu přinesla Šafrova žumpa. Ostatním médiím to nějak nestálo za větší článek. Já se tedy nedivím… ve vedení města jsou všichni dostupní libtardi, kteří se v razovitém regionu našli a v opozici zůstala SPD (jak vidíte, i na Ostravsku se s nimi nikdo nechce moc bavit…) a právě nové hnutí Macury s názvem JDETO. Budu se smát ještě tři roky.

To prostě nevymyslíš… jsi primátorem Ostravy, což je velmi teplé místečko. Vedeš stabilní koalici, protože ostravští ODSáci jsou něco úplně jiného než ti pražští. Máš relativně pohodlnou většinu. Za zády máš politickou stranu s nekonečnými penězi, silným marketingovým týmem, která díky skvělé vládě Pětikolky pořád posiluje a posiluje. A bohatě stačilo držet před prezidentskou volbou hubu a v za plentou strčit do obálky svého oblíbeného generála…

Ale to on ne… on se musel vymezit. Pěkně nahlas. Proč? Protože si myslel, že z toho něco kouká. Třeba opravdu chtěli Babiše z politiky odstřelit a chystali na něj nějakou zradu. Ale asi to nevyšlo. Co je výsledkem? Sedíš v opozici vedle Okamurovců, kterým jsi nemohl přijít na jméno. Oni si to taky budou pamatovat, takže sedíš v opozici s pěti dalšími hejly, které jsi zlanařil, nemáš nic a do voleb je daleko.

A ti, kteří tě do toho zatáhli a naslibovali, ti si teď s chutí vzali tvoji primátorskou funkci, přibrali si svoje líbodémo kamarádíčky a k už se k tobě neznají. A největší fór je v tom, že hnutí ANO je to víceméně jedno. Jejich věrní si ponechali svoje fleky i funkce a rozdali ty kterých se vzdal Macura a jeho melody boys… Vskutku geniální strategie. Další adept na Jelito roku.

A propo… co Vondrák? Ten to má v ANO už také dost polepené… sice si věří, že svoje funkční období dohejtmanuje, však už to není na tak dlouho… Ale příští kampaň si bude pěkně platit z vlastní kapsy… Andrejko už mu penězovod určitě neotevře. A jestli se najde jen sebemenší příležitost s Vondrákem vyběhnout, tak bude využita.

Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění. Macura už to zjistil. Vondrák to brzy zjistí.

Tomáši, jaké to je? Jaké to je, zjistit, že sis zlámal nohu za Pětikolku?

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

272 thoughts on “Stálo ti to za to?

  1. Pro Bida je Trump žádoucí protivník, toho porazí skoro určitě. Stačí se podívat na účast v minulých volbách. Potíže můžou nastat proti novému, mladšímu a neokoukanému.

    Jenže to nehrozí, zdá se

    1. liška.
      Docela dobrý R.Kennedy,ale je to Američan a ještě hrdý na to,že tam jeho syn zabíjí Rusi.
      Kdyby se do toho neangažovali Američané a jen kvůli zpupnosti,žití nad poměry na cizí účet,byl by na světě klid.

      1. Ano, to mě také šokovalo, ale jeho vysvětlení, že je to pro Ameriku špatná válka, kdy 300 tisíc vojáků zabilo 14 tisíc civilistů – předpokládám, že měl na mysli ty ruské civily na východě Ukrajiny.

        1. IMHO neměl. Ukroši totiž lžou úplně jako z blázince: trpí psychologickou projekcí. Vše obracejí.

          Takže ruské oficiální ztráty uvádějí jako své ztráty, naopak hrozivá čísla padlých na své straně uvádějí jako ruské. Dtto s tanky a další výzbrojí. Sami přišli o 3+ tisíce tanků, 400+ letadel, takže to prezentují jako ruské ztráty tanků a letadel.

          14 tisíc mrtvých civilistů bylo na Donbasse díky banderonáckům a 8-mi letům vraždění a ostřelování civilních měst a vesnic z ukrošských těžkých zbraní, ale oni je najednou deklarují jako svoje civilní mrtvé díky „ruské invazi“. Kennedy prostě mohl vycházet z oficiálního ukrošského „zpravodajství“, tam taková čísla zazněla (jako ukrajinské ztráty civilistů, zabitých ruskými vojsky).

          Ve skutečnosti, civilní ztráty Ukrošů jsou velice nízké, těžko přes několik tisíc obětí. Rusové nebombardují ani neútočí na města a na civilní objekty, kde jsou civilisté. Zásahy civilistů jsou obvykle způsobeny selhanými ukrajinskými PVO raketami nebo díky ruským střelám a dronům, poškozenými ukrajinskou palbou.

          Nebo ukrajinskou palbou na civilní cíle: jim je to úplně jedno, stejně v té oblasti bojů jsou jen „moskalové“. Některé zásahy civilistů jsou dokonce schválně, aby je mohli v propagandě vydávat za ruské vraždění civilistů – třeba raketový útok na nádraží v Kramatorsku ukrajinskou raketou Točka-U (kterou už ruské jednotky ve výzbroji ani nemají). To byl ukrošský útok na „svoje“ (Moskaly, vatniky, kacapy, …), prostě civilisty pod okupací Ruinou.

          1. Pane k42
            Perfektní doplnění.
            Nám se dostanou lepší informace z Ukrajiny,než třeba R.Kennedy.
            Pokud si ale neuvědomi,ze USA a další nemají co dělat, po vojenské stránce na Ukrajině, tak nezíská důvěru ve světě. Podle toho co uvádí v sociální oblasti,lze to posuzovat ,pokud neokupujeme Rusko,umřou Američané hlady.Ono to už naznačovali jiní Američané potřebují ovládnout Ruské přírodní zdroje a Čínské lidské zdroje.

            1. Těžko říci, zda R. Kennedy mladší je ohledně Ruiny tak oblbnutý žumpami nebo jen zastává typické pozice amerického elitního fašouna a tedy lže o této otázce na plné koule zcela vědomě.

              Četl jsem jeho výbornou knihu o Covidu-19 (první skoro půlka z ní se věnuje neméně zfalšované otázce AIDS a jeho „léčby“), léta čtu a poslouchám jeho projevy, takže je jasné, že jde o vzdělaného, velice systematického a vědecky zvídavého člověka, který se dokáže dopídit pravdy.

              Tudíž se domnívám, že „Bobby“ je prostě další zhovadilý amícký fašoun na plné koule. Který ohledně Ruiny velmi dobře ví vše, zná podrobnosti a jak jsou žumpy v této otázce absolutně prolhané.

              Je na straně ukrošských nácků, nepochybně. Protože je také sám nácek. Jako jeho dědeček Joseph Kennedy, bývalý velvyslanec v Británii a velký adorant Hitlera a nacismu – proto ho nakonec Roosevelt musel odvolat.

              Rovněž je známo, že dělal dlouhá léta právníka pro ty nejzběsilejší zelené psychopaty kolem „Klimatické změny“, prosazující ve světě americké světožerné agendy – pod pláštíkem ekoterorismu.

              Netřeba mít o tomto protřelém zločinci nejmenší iluze. Kdyby se stal prezidentem USA, byla by to pro obyčejné Amíky ještě mnohem větší katastrofa než dementní FJB nebo Trump.

              1. Ale RK hodnota je nyní v tom, že establišmentu bourá bábovičky natolik, že to zmizíkují z žump – což přirozeně nejde, vzhledem k jeho postavení a jménu v americké mytologii.

                Škoda jeho bratrance JFK mladšího – ten byl jiný borec. Toho už před lety zhavarovali v jeho soukromém sportovním letadle, když letěl s těhotnou manželkou na Martha’s Island. Skvělé počasí, sám byl zkušený pilot, letadlo v perfektním stavu, žádná krizová radiokomunikace z jeho strany, no a údajně se zřítili před přistáním… Vražda, dost určitě.

                JFK se dopustil nerozvážnosti: chtěl kandidovat do Kongresu proti Hitlary Clinton, čímž by ji na 100% vyřadil… Clintongang má značně dlouhý a ponurý seznam obětí, o tom se v USA mluví veřejně léta.

              2. Přesně tak, kchódle, trefa do „černého“ , I s havárií JFK Jun. – pol.realita za louží jest vcelku vcelku nebezpečná disciplína … Tradice…

  2. V pondělí to bude krásných devatenáct let od vstupu ČR do EU.
    Vychlaďte šampáňo, upečte dort.
    A poděkujte za to, co vidíte kolem sebe.
    Vždyť kde bysme byli…

    1. Pro mě to byl jeden z nejkrásnějších dnů. Ne proto, že jsme vstoupili, byla jsem v té čtvrtině, co hlasovala proti, ale protože jsme slavili čarodějnice a měli jsme zabité prasátko. Bylo vše, ovar, pečené maso, polévka, pivo, víno, meruňkovice. A ráno poté bylo pořád všeho plno. Tak jsem volala všem přátelům, že se musí vrátit a všecko sníst, vypít a odnést si výslužky. Tak ten den asi do pěti znovu všichni kamarádi a sousedé jedli, pili, hodovali, až se hory zelenaly☺

      1. Pěkné.
        Já jsem k referendu nešel, bylo mi to jedno.
        Dneska vím, že jsem byl vůl.
        I když – oni by si to stejně nějak zařídili…

        1. Dělal jsem předtím s přáteli kampaň PROTI vstupu. Ve svém volném čase a za vlastní, bo tehdejší premiér Šmidla prohlásil, že ČSSD je PROevropská vláda a oponentům nedá na kampaň ani korunu. Čím nás tehdy naši drazí spoluobčané na ulici častovali, nebudu radši ani reprodukovat.
          V referendu jsem hlasoval samozřejmě proti. Pak za několik let přišla Lisabonská smlouva a to už muselo být i blbému jasné, která bije. Dnešek je pro mě zadostiučiněním, ale zatraceně hořkým. Radši bych se tehdy mýlil.

          1. A vidíte i dnes, že neustále funguje velmi početná množina blbých, kteří hýkají rozkoší při vyslovení EU a pohledu na vlajku s kruhem hvězd…
            Opakované volby to jasně demonstrovaly…

          2. Ono je to jedno: stejně tehdy ta situace byla taková, že „Ne“ pro ně nebyla odpověď, kdyby to v referendu vyšlo.

            Pořádně by nás zmáčkli a referendum by odmítli, zfalšovali, … a po „převýchově“ zopakovali. Jako se to pak dělo se schvalováním „Evropské Ústavy“ – po odmítnutí v referendech to proběhlo jen parlamenty jako „Lisabonská smlouva“.

            Prostě, bylo to marné. A dokonce pro nás nebezpečné: po „Ne“ by se nám dlouho mstili všemi způsoby. Tehdy nás kvůli tomu byli schopní snad i vojensko-policejně okupovat – po zinscenování nějakých teroristických činů a jiných špinavých triků. Okolní země v EUhniji a ČR ne? Nemožné.

  3. Ovšem jak manželka pravila v diskusi jaký je náš vztah k Tchajwanu, drtivá výhra Petra Pavla je drtivou podporou politicky aktivních občanů vládě a její politice. Dokud toto potrvá, je plýtváním sil opozice ve snaze změnit vládu.

    Jediné co lze, co je rozumné, snažit se o sjednocení opozice, podporovat v ní lidi s koaliční potenciálem oproti nejsobečtejším alfasamcům s krátkodobým programem a se schopnostmi omezenými jen na drápání se co nejvýš v mocenské pyramidě.

    Mezitím se snažit omezovat nepříznivé důsledky na sebe, navzájem si vtom rádi a pomáhat. Nevystavovat se marnému riziku. Účinně uplatňovat svá politická práva lze bez kolize s držhubnými paragrafy. Na rozdíl od „sítí“, například reálné hospody jsou oázou svobody. Tam moc bretschneiderů od počítačů nesahá. Jsou místa kam Sauronovo oko nedohlédne.

    Kromě toho, naprostá většina kolizního obsahu nejsou informace, ale sebeseutvrzující komentáře, nadávky a plané výkřiky.

    Třebaže úlevné a navzájem utěšující a potěšující. I stmelující. Avšak mnohé k vyjádření svého názoru lze formulovat jinak. Tak jak na to po krátké době přišel například Rajchl.

    Co potřebujeme, a nejen my, protože to je nejúčinnější politikům, jsou pravdivé informace, neobsažené ve zdejších mainstreamových médiích.

    Toto by mělo být základem příručky „dezolátské“ sebeobrany.

    1. Takže cca 80 -tá léta minulého století.
      Už i kunsthistorici mají problémy, co se týče výkladů o ruském umění….
      Nemysli, dávej si pozor na hubu. Hlídej si, jaký je momentální narativ k té či oné historické události.
      Já si ale myslím, že se toto dá zautomatizovat, tak, že potom nevyžaduje velkého úsilí to odžbrblat kde a kdy je třeba, kdy to různí zástupci společnosti po dané osobě vyžadují. A že tak zbyde nemálo energie na kritické myšlení, na utvoření si vlastního názoru, na angažovaný humor, na koníčky, na setkávání se se svými názorovými souputníky, na necenzurovanou a neogestapáky nesledovanou diskusi…
      Prostě cca 80 – tá léta minulého století.

  4. Je to ale hrdina, ten nas jeneral …..
    Pavel je prvním zahraničním prezidentem, který navštívil východ Ukrajiny od vypuknutí války vloni v únoru.
    Pavla provází početný tým ochránců, kteří jsou mimo jiné vybaveni útočnými puškami. I když bodyguardi nosí neprůstřelné vesty i helmy, samotný prezident takzvanou balistickou ochranu nepoužívá. Oblečen byl v sobotu neformálně, měl na sobě světlé kalhoty, košili a tmavou bundu.

    1. Mohl rovnou skočit do zákopu a zůstat s odhalenou kšticí v první linii – cák přece likviduje ušatce holou rukou, a ramena se zlatem na výložkách třpytí, hrdina náš jedinečný …

    2. Re: Homér

      Co měl pod tou bundou?

      Kdybych se tam měl pohybovat „bez bundy“ JÁ, měl bych přidanou vložku v kalhotách.
      Někde okolo rozkroku.

      Střízlivě vzato, sám zvažte, KOHO by tam asi tak mohl náš soudruh prezident zajímat. Náboje jsou drahé a navíc prý nejsou.
      Jakou bojovou nebo propagační hodnotu ma bývalý komunista z Čechistánu…?

      1. Byl předseda vojenského výboru NATO a Ukrajina chce do NATO, tak je jasné, proč ho tam poslali.Stydím se za něj.

    3. Homer napsal:29 dubna, 2023 (12:55)

      Bylo, nebylo.
      Putin slíbil, že Zelenského nezabije, tvrdí izraelský expremiér Bennett
      Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/488389-putin-slibil-ze-zelenskeho-nezabije-tvrdi-izraelsky-expremier-bennett?campaignsrc=tn_clipboard

      Po nějaké době.
      Atentát na Putina? Přísně tajná ukrajinská mise, která měla selhat
      27.04.2023 16:06 | Ze sítí
      Ukrajinská tajná služba se údajně pokusila spáchat atentát na ruského prezidenta Vladimira Putina pomocí bezpilotního letounu kamikadze naloženého 17 kilogramy výbušnin. Přísně tajná mise se nezdařila, protože bezpilotní letoun se zřítil několik kilometrů od cíle.

      Poláci v lese našli „tajemnou“ raketu země-vzduch s nápisy v ruštině
      Martin Hájek
      27. dubna 2023 17:39
      https://eurozpravy.cz/zahranicni/polaci-v-lese-nasli-raketu-zeme-vzduch-s-napisy-v-rustine.a7jiuw8v

      Pavel na Ukrajině jednal se šéfem Dnipra. Česko chystá řadu projektů, začít mohou brzy, sdělil

      • ČTK CNN Prima NEWS
      29. dubna 2023 09:58

      Na náhody nevěřím.

      Jsou pravděpodobně dvě varianty.

      1. Někdo se chce zbavit Zelenského.

      2. Někdo chce rozšířit konflikt.

      Jedná se pouze o metaforické vyjádření.

      1. Těžko říci, co se klube v chorých hlavách ukrošského vedení, ale zmíněná raketa v Polsku s ruskými nápisy byl pozůstatek po cvičení polského letectva: šlo o cvičný letecký cíl ruské výroby ze zásob polské armády.

  5. Macura a Vondrák – Jedni z mnoha, kteří použili ANO a Babiše jako výtah k teplým místečkům a prebendám. Před nimi jich byla celá řada. Telička, Prouza, paní komisařka Jourová. Omlouvám se všem, na které jasem zapomněl.

    K výtahu už se neznají, ale kálet do hnízdečka, ze kterého vylétli, to zvládají skvěle.

    Můj favorit v ANO je býv. předseda sněmovny Vondráček. Pozitivní, veselý, inteligentní člověk, schopný intriky.

  6. Politika v kapitalismu je u nás i po 30ti letech stejná, pažravá pravicí. Pokud si někdo myslí ,že se odchodem pětihňupů něco změní ,tak je na omylu.Vždy ,když se k veslu dostane ODS ,tak o kousek posune vše o kousek blíž k nemožnosti zvratů a já mám další radost z toho jak ODS ničí ,tak aby známku „TOTALITA“ mnohonásobně překonali a ustanovili „ZMRDI pravice“.

  7. k42,

    nechte si od Vidláka „nastavit“ (nevím, jaké je pro to správné slovo, prd tomu rozumím) zde Váš autorský chlívek tak, jak to tu mají třeba paní a pánové Samková, Divišová, Hampl, Admirál, atd., abyste sem mohl občas dát svůj vlastní článek, a to kdy se Vám bude chtít.

    Už to tu vyjádřilo mnohokrát mnoho diskutérů, že Vaše příspěvky jsou výjimečné a měly by zůstat viset trvaleji v podobě článků a neměly by mít jen jepičí život v rámci diskuzí.

    Navíc, Vidlák je bičovaný uvědoměním, že pokud by sem pravidelně nedal jeden až dva dny nějaký článek, tak zájem o Kydy/litterate začne prudce padat. A to on nechce. Proto píše jak manufaktura. Já to vím, že bude rád, když ho sem tam někdo nahradí kvalitním článkem, zvlášť o víkendech.

    Prosím udělejte to pro nás, jste tu snad jediný optimista mezi depresivními dezoláty, který má jasno, že Fašington a Londonabád melou z posledního.

    1. K42:
      Souhlasím s Manecou, Sobem a dalšími. Nechoďte jinam, chyběl byste tu. Moc!
      Hlasuju pro Váš autorský chlívek (copyright Maneca) tady na litterate.

    2. Muzete uvest nejake vase priklady tech vyjimecnosti , Aspon?? BlaBlamneca !!!
      A vysvetlit ty jejich vyjimecnosti?? Dat priklad jestli vubec vite , co chcete.
      Prestante tady vydavat instrukce , nic vam tady nepatri ,jdete jinam.
      A nechat Vidlaka na pokoji.. Kdyz se vam nelibi , co sem lezete a roztahujete se..
      Udelejte si svuj blog a dete tam bicovat vase lzi ,nebo vo tom vykrikovat a nesirte tady spinu. Is vasema dyzkutrama.
      Nahrazujte si tam co chcete , treba kazdy h…o! Po kterych touzite ..
      Neuved jste jedinej priklad proc pomlouvate o manufakturovani , protoze ste blebej a nicemu nerozumite s vase bicovanima.
      Najdete si jinde kdyz tolik ziznite vo kecu ,vo tom jak nekde melou z posledniho..
      Vy sam nemelete , nemate nic ani to posledni..
      Nechte jiny zit..

    3. I já moc rád čtu k42 a myslím si, že možnost dávat články přímo na hlavní stránku pro něj je moc dobrý nápad.

      1. I já se přimlouvám za K42, pište dál a klidně více a častěji, ráda vad čtu a vždycky hledám vaše komentáře…diky za ně…

  8. Dovolím si k tomu se též vyjádřit. Macura podlehl vybičovanému dojmu z mediální scény a jejího křiku, který tvoří všichni možní aktivisté, pravdomluvná média, osobnosti, influenceři, youtubeři, followeři a jiní …. eři. Společně s novináři, umělci, zpěváky, politiky těch správných názorů, správně převlečených komunistů (třeba za prezidenta).
    Jenže ten křik je hodnoty myš, která řvala. A tvářila se jako tygr lží, že za ní stojí masa.
    Macura byl nyní konfrontován s realitou a ukázalo se, že císař je nahý jak v pohádce Císařovy nové šaty.
    Špatně vyhodnotil posun voličské přízně, ač na neschopnost Petra Fialy mohl vsadit s naprostou jistotou. Macura měl právo na svoji volbu – a také povinnost nést následky této volby. Rozhodl se špatně a ještě na své rozhodnutí doplatí.
    Pro voliče ODS je Macura stále klonem Babiše. Pro voliče ANO je Macura zrádcem. V politice končí, možná mu kamarádi seženou hezké křeslo. To se opravdu Macura ani Vondrák nepoučili z příkladu Bohuslava Sobotky a jeho podlézání J.C. Junckerovi nebo honu za jinou voličskou skupinou? A kde je ČSSD nyní, a to měla také výsledky voleb k 30%?

    1. Přesně tak. Socani by si mohli svůj způsob „patentovat“, nějakou ochrannou známkou. Každá další politická strana by pak musela povinně uvádět na všech materiálech něco jako (návrh) „ČSSD Way“… když by to vedla od desíti k pěti do neexistence, jako vidíme. 😀

      1. Já bych to až tak neházel na ČSSD jako takovou, ale spíše na politickou kulturu v zemi. Dr. Sládek kdysi zavedl termín politický turista, ale u nás se to nikdy globálně nebralo jako něco špatného. A že jich máme. U ČSSD se to projevilo nejvíce, protože když pan president Zeman vytáhl stranu za šest let z profesorových Horákových 2% do vlády, strana velmi rostla a logicky se do ní natáhlo více karieristů než do jiných stran. Politické názory sociélní demokracie jen předstírali. Sobotka už byl jen takový vrchol, nikdy nebyl sociální demokrat, jako nebyla ani Buzková zdědivší kredit ve straně po dědečkovi, jen se chtěl stát premiérem a pořídit si doživotní trafiku.

    2. Pane Gerd nekdy opakovat bezmyslenkovite ty klise, neni nejlepsi.
      Pisete ze „cisar je nahy “ o nekom , kdo neni cisar , nemuze bejt , nikdy nebyl a kdo je navrch jeste obycejna bezvyznamna ,zruda. Nebo horsi..
      Proc je ,nebo byl a nebo stale je i kdyz nahy , pro vas cisar?

      1. pawe,
        Macura pochopitelně žádný císař není, nebyl a nebude. Je to jen všeho schopný politik, kterému jeho politické počty nevyšly pro hrubou chybu. Nebo se nechal uplatit pětikoalicí? Uvidíme, kde se objeví znovu, obvykle se takový politik pokusí založit novou stranu nebo hnutí.

    3. Proč jen je Fialenkovi podsouvána taková omluvenka – myšlena NESCHOPNOST … Nemyslím si. Nikdo tupý by se šéfem modrých gaunerů nestal.
      Péťa je vychcaný jak veverka, samolibý a arogantní narcis. Velmi dobře ví, co v globálu činí, k čemu se zavázal, a co je v jednotlivých krocích nutné udělat pro dosažení zadaného cíle.
      Že se konkrétně mele jak vítr v bedně v jednotlivých detailech je zcela nepodružné – vždy se to řeší ex post, tedy následně, pozdě a zbytečně, páč cíle bylo funkčností/ nefunkčností opatření dosaženo, a náprava je buď téměř nebo hodně těžce možná…
      Vše se děje VĚDOMĚ, žádné pardony a omluvenky ve formě neschopnosti nebo blbosti – VELMI DOBŘE VĚDĚLI A VĚDÍ, CO ČINÍ, A K ČEMU SE ZAVÁZALI, KOMU A ČEMU POLÍBILI PRSTEN .
      Neznalost neomlouvá- NIKOHO. Jak posledního Jouzu na ulici, tak smečku hyen u vesla …

      1. Minorito,
        ale tím předpokládáte, že je Petr Fiala vydíratelný, a že na něj někde existuje spis s dost závažným obsahem. Vychytralý sice je, ale jen ve dvou částech společnosti, a to mezi akademiky a mezi politiky. Ve výsledku je jen kompromisem různých frakcí, takže nutně šedivá myš. Není to specifické jen pro ČR, i jinde politické frakce a kompromisy mezi nimi plodí slabé politiky.

        1. Gerde,
          samozřejmě, že je vydíratelný , samozřejmě, že je na něho veden spis s kompro údaji, ostatně jako na všechny tzv.západní prý politiky( dlouhé roky jsou politici, politická scéna, plus další důležité persony a profese pod „dohledem“ NSA plus dalších hráčů, minimálně v celé Evropě, tak jaképak překvapení – vždyť to prosáklo před mnoha lety. Zrovna Vy jste nic nezaregistroval ? Ale ale… ), a kdo ví, na kolika místech.
          Navíc, zveřejnění jeho „neziskové rodinné klukoviny“ za skoro 50 míčů jasně demonstrovala, že taková akta jsou – je otázkou, z které strany a proč „náhodou“ prosákly“ .
          Nejde jen o akademiky a část politických hyen – tichá podpora je mnohem širší, zasahuje větší spektrum společenských vrstev. Sice je mnohdy pro mnohé za magora, což tak nějak napůl huby odsouhlasí, ale pokud půjde do „teplých“, najednou vyhovuje.
          Specifický český volič, jehož obrazem je právě Fiala a jeho smečka, jenž byla OPAKOVANĚ potvrzena co by vedoucí síla.
          A Pepíkovi bylo, je a bude jedno, že je z něj už vícero let fašoun a nácek, že tak volí, že se tak chová, že de fakto pohřbívá stát i národ.
          Ale on ten národ nestojí vlastně za nic, Gerde, a reál mi dává za pravdu. Klidně nakrmit ty tupce jedovatým svinstvem, a to, co si říká „volič“ čumí, mnozí je brání, media je brání, a český Pepík půjde spíše vyhrožovat Russákovi a Putlerovi, páč to je arciďábel, stejně jako dezoláti.
          Gerde, proberte se, vylezte z bubliny teoretických keců salónního a novinářského žvanění o ničem, způsobené vedomou poruchou vnímání reality.
          S českým voličem, a jeho volbou neotřáslo vůbec nic, je schopen to opakovaně házet vlastnímu katovi, páč nenechá nikoho padnout, a jeho volbou jsem lepšolidem blíž, možná jeden z nich.
          Český volič je zákeřný, lokajský, prolhaný, vychcaný, lstivý, a velmi nestabilní, nevypočitatelný zmetek – naprosto stejně, jako politici, kteří jsou jeho obrazem.
          Lajnujte si co chcete, veďte akademické diskuse, ale počítejte s tím, že se změnila doba, změnila se měřítka, limity, mantinely, změnily se způsoby a nástroje, plus to nejdůležitější – ZMĚNILI SE VOLIČI, NOVÁ KREV, POREVOLUČNÍ POČETÍ, VÝCHOVA, PRAXE, etc, od kolébky po produktivní věk, a těch PRODUKTIVNÍCH ve věku 40 a více je fest hodně- to už je JINÝ VESMÍR, lidé s jinými měřítky…
          Hovoříte a uvažujete za jiné, kteří jako na potvoru jdou, a udělají buď pravý opak, nebo vůbec NIC.
          Po ovoci poznáte je, a český volič má přesně takové politiky, jaké si zaslouží- to platí i o alternativě…

  9. Dashiell Hammett, americký spisovatel známý svými detektivkami „drsné školy“ – kterou vlastně svým dílem založil, společně s Raymondem Chandlerem – byl velice chytrý chlap, který měl obří pozorovací talent, analytický mozek a lehce píšící pero. Což kromě jiného vedlo k tomu, že chlastal jako duha, aby mu z toho nejeblo; ostatně Chandler na tom byl podobně.

    Hammett svého času sepsal svěží dílko „Skleněný klíč“, což je thriller z amíckého městečka, ovládaného mocichtivými amorálními nenažranými hajzly – dokonalou symbiózou politiky, peněz, bohatství a zločinu. Když jsem to v půlce 90. let znovu četl, uvědomil jsem si, jak dokonale to popisuje tehdejší českou realitu: protože kolem sebe jsem viděl v podstatě to samé.

    Zákruty všemožných hnusů, intrik a zrady, hajzlovin a ubožácké nenažranosti, jsou vzájemně soběpodobné – je to zřejmě nějaká bazální vlastnost tohoto „mocenského planktonu“, či jak to nazvat. V Ostravě i kdekoliv jinde.

    Čistě americký styl, integrálně spojený se zločineckou podstatou amíckého druhu „kapitalismu“. Otázka „Stálo ti to za to?“ vypadá jako dobrá hláška: přesně to by se mělo říci poraženému padouchovi, než ho vítězící padouch střelí do kebule – aby to bylo stylové – pistolí Colt 1911 v ráži .45 ACP.

    Výtečníci z Ostravy, zmiňovaní ve Vidlákově článku, dopadnou časem asi méně naturalisticky, nicméně to vystihuje celý příběh. I tak je potěšující pozorovat, jak se všichni tihle derou mezi sebou bez nože.

    Jisté je, že jednou se budeme my všichni moci zeptat „Stálo ti to za to?“ dnešní 5-ti demolice, až budou za své skutky souzeni a shledáni vinnými. Třeba za okupační smlouvu o úplné kapitulaci.

    1. Proč už nemáte svůj blog K42?
      (Nebo aspoň nepíšete na ten můj.) Je škoda, když se zajímavé a konzistentní myšlenky nakonec zaházejí cizími banalitami a nenávistmi v diskuzi občas nevalné úrovně.

      1. Protože lenost.
        Ani ne tak samotný blog, jeho infrastruktura a správa – to je pro mě snadné a mám vše víceméně hotové z jiných projektů, stačilo by to naparametrizovat a někde nahodit. Ale vědomí, že tam musím psát – i kdyby se mi zrovna moc nechtělo. Nerad dělám věci napůl nebo blbě, a nerad bych, aby se potěšení z psaní změnilo v povinnost.

        To by se totiž hnusně podobalo práci. Sice proti práci jinak nic nemám, ale vodsuď podsuď.
        Ale jinak díky, hlavně za motivaci – ještě o tom zauvažuji…

        1. V té Ostravě se toho dělo více a pak to kryla Andělová,honem si nevzpomenu na.chlap jako hora,snad je ještě poslancem v Bruselu,další eso Topolánek.

      2. K Vidlákovi píši, protože se mi líbí, jak píše on. Jak už jsem psal, klidně mé příspěvky – pokud chcete – kopírujte na svůj blog, můžete bez dalších dotazů…

    2. Hlavni napln takovych pribehu jsou starosti hlavni postavy aby mel po ruce dost chlastu a ostatni taky kdyz se vyskytnou.
      Mimo davy zavrazdenych …zakladatelem ..

    3. Souhlas, a za tu smlouvu by měl být rozsudek kombinovaného tribunálu civilně – vojenského soudu ( vím, neexistující něco odporující legislativě ) jasný, tvrdý, nesmlouvavý a nemilosrdný. Dotaz : Stálo ti to za to, by měli dotyční slyšet stojíce na štokrleti …

  10. OT:

    Myslel jsem, že vidím Brůnu.
    Tenhle rostl pro korunu.
    Ploskonohý, plochá hlava,
    s charismatem žádná sláva;
    dědek už se trochu hrbí
    furt ho něco kdesi svrbí.
    Šestého ho budou mazat
    biskup přitom bude kázat,
    že je hlava pomazaná.
    Castrol, Mogul, Valvoline
    z oleje se vůně line
    Karel celý pomazaný
    na daně je odkázaný.

    1. Než-li v Čechách prezidentem generálem,
      lepší v Británii být králem.
      V zemi, nad kterou slunce nezapadá,
      kde spousta lidí žije ráda.
      Co tam symbolem je stability,
      jinde případem je stupidity.
      Čechy čeká život nuzný,
      co jim zbývá? Kyselé hrozny.

      1. Dobré. Na amatéra. Trochu bych to poopravil:

        „lepší v Británii býti králem.“

        „Čechy čeká život nuzný,
        co jim zbývá? Jenom hruzny.“
        (Já jsem samozřejmě taky amatér.)

  11. Macura a Vondrák,zřejmě nepočítali s tím,když se přidali k pětikoalici,že je ODS podrazí a využiji toho ke svému postu na primátora.Jen mě napadá,že jsou to nadějné figury,třeba budou využiti pro tu vojenskou základnu v Mošnově.

    1. Právě naopak. Nejostřejši. A pořád je u nás téměř polovina národa, co mu to žere. Spíš se divím, jak někdo může mít tak kachní žaludek. Jak se na sebe může vůbec podívat do zrcadla.

      1. Co jsem četla, tak podle zdrojů z jeho okolí je nevývratně přesvědčen, že dělá všechno dobře.

        třeba takto.
        Alef Nula

    2. Sice nerad ale Fiala má v tomto trochu pravdu. Eurostat tak trochu pomíchal hrušky s jabkama. Cenu plynu v ČR bral jen z nově uzavíraných smluv (spotové ceny), kdy ten nárůst byl opravdu gigantický. Jenže to tak měla jen menšina nešťastníků, kteří předtím vydělávali na nižších (spotových) cenách a jejich dodavatel zkrachoval a museli přejít k dodavateli poslední instance. Většině ceny plynu nevyletěly tak závratně.

      1. Za předpokladu, že EU statistici použili pro všechny státy EU stejnou metodiku a datové vstupy jim dodaly jednotlivé státy, je toto zdůvodnění zcela mimo mísu a Fiala by měl mlčet.

        1. Re: JO
          .. asi tak…

          V případě soudruha Fyjalláha mi přijde, že zloděj křičí chyťte zloděje.
          A konkrétně v tomto případě značně nasraně, páč ten první zloděj toho pobral naprostou většinu…

    1. Nikomu. Nemíchat se do toho.
      A protože „politika je svinstvo“ , z jejich vzájemného navzájem i EU oslabujícího sporu těžit pro sebe. I tím, že nemíchat se do toho.

    2. Vzor Přemysl Otakar I. a jeho podpora dvou kandidátů na římského císaře. Každý mu musel postupně něco dát, až nakonec bylo jedno, který vyhraje.

    3. Rozhodně do některého z těch zadků usilovně polezeme – je dokonce možné, že třeba v půlce sporu začneme zničehonic nic „přepřahat“ dle výhodnosti či změně mocenských sil … Nicméně us posádka a zakladna/y v Bohemii predikují, že jakýkoliv „postoj“ bude „konzultován“ v jisté metropoli nedaleko atlantického pobřeží …
      Poláci jsou „karta“ kowbojů, plus možná bobíků, vůči německé regionální hegemonii, a komplikace při možné „spolupráci“ teutonů s Rusy.
      Je otázkou, do jaké míry jde o skutečné třetice, či divadlo k odvedení pozornosti…

  12. Pchééééééééééé,
    ty mešuge z toho LGBT+ nadělaj, žejo? Jak sem vám to tak četl u vlka (https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/04/29/vykladovy-slovnik-na-tento-den-ktery-se-vam-rozhodne-bude-hodit/#more-998893 )
    od shora dolů, tak třeba tohle:

    —————-
    Angenitální – I když má osoba identifikované pohlaví, jejím přání je být bez jakýchkoliv primárních sexuálních charakteristických znaků.

    Anogender – Toto pohlaví se postupně vytrácí, ale vždy se ke stejnému pocitu vrátí.

    Antegender – Jedná se o tzv. proteánské pohlaví, kterým může být cokoliv, protože nemá tvar ani hybnost.

    Apagender – Osoba je vůči svému pohlaví apatická.

    Cassflux – Pohlaví s kolísající mírou lhostejnosti vůči svému pohlaví.

    Gemigender – Dvě protikladná pohlaví navzájem se prolínající a spolupracující.

    Genderblank – Pohlavím je prázdné místo.

    Healgender – Pohlaví, jehož mysl je nastavena na pozitivitu a mír .
    —————-

    mám jako důchodce taky a všechno najednou a … a taky se s tím nikde nevytahuju, nikoho nevotravuju, nezakládám žádný hnutí a nechodím s tím do průvodů.

    1. Příteli,
      už jsem to tu psal. Pohlaví jsou jen dvě – samčí a samičí. Pak jsou v přírodě ještě nositelé obou pohlaví jako samoreprodukční, tzv. hermafroditi.
      Ostatní jsou anomálie, čili somatické odchylky, a pokud je ta anomálie psychického rázu, jsou to úchylky /ten termín sám v sobě nemá žádnou pejorativnost, pokud ta „úchylka“ není společensky neakceptovatelná/.
      Samozřejmě se mohu mýlit, vědy i pavědy se vyvíjejí rychlostí exploze.

      1. No jo, no, příteli, co já vím … ale sem přesvědčenej, že kdyby některý pohlaví třeba byly schopný s těma druhejma tentonoc, tedy dotáhnout to navzájem se prolínající a spolupracující do řádných konců a místo toho se nesr@ly/i do politiky, mohlo by nám to všem ušetřit spoustu věcí!
        Ale takhle:
        http://imgway.cz/v/93sI.jpg
        se fakt obávám, že to nemůže dopadnout dobře.

    1. Marné.
      Kapitán a prezident Ruské federace? – úsměvné.
      Když i taková „myš, která řve“ slynoucí Česká republika s patnáctkrát nižším počtem obyvatel a dvěstěšestnáctkrát menší rozlohou má za náčelníka armádního generála? :))))))

  13. Když jsme u té Ostravy:
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-oslavy-osvobozeni-zacinaji-bez-rusu-40429936
    „Z důvodu pokračující ruské agrese na Ukrajině nebudeme pořádat dříve tradiční ceremoniální akt s vojenskými poctami“
    „V Praze zatím není hlášeno víc akcí k 78. výročí konce druhé světové války, radnice i státní instituce je zatím neoznámily“

    Ono je to logický – prasata, která jsou dnes u moci, v pětačtyřicátým vlastně prohrála.
    A prohra se neslaví, ta se jen potichu připomíná.
    Třeba jen nějakým „vkusným“ nenápadným pomníčkem vlasovcům…

    1. Tak já nevím, podle mainstreamu nás osvobodili Ukrajinci. Přece 1. 2., 3. a 4. ukrajinský front byly složené jen z Ukrajinců a 1., 2. a 4. ukrajinský osvobodil Československo. To ani nevzpomeneme obětí našich ukrajinských bratří padlých na území Česka? 😉

      1. Jenze my mame u ukru vroubek , musime cinit pokani,kricet odpusteni a zaplatit , kdyz nase brigada se vyznamenala pri dobyvani Kyjeva ,zabijenim a vyhnanim z Ukrajiny banderovskych nacistu..
        Aby tam mohli lide zit v miru, bez valek a masakru..

  14. Spravne je to tak, ze Starostove pro Ostravu si vybrali sve koalicni partnery. Kdo zna pomery ve meste vi, ze to tak je.

  15. Zrovna tihle dva (Macura a Vondrák) jsou pěkným příkladem toho, jaké morální bahno se dostává do naší nejvyšší politiky. A nejsou to ojedinělé případy, je to spíše pravidlem.

  16. Furt de milý vidláku o politické kšeftaření, lidské potřeby jim neleží ani u prdele. Za komančů museli lidem postavit alespoň paneláky a dávat do samoobsluh nějaké ČSN normované žrádlo. Dneska nemusej nic, nevědí na čem sedí, všechno dělá za ně velkej bratr. Bez krveprolití nebo velké bídy až na dno, gdy většina místního obyvatelstva zrudne nad prázdným talířem se nepohne lautr nic.

  17. OT:
    Až vám budou na nějaké promo-akci nabízet karbenátky podivného vzhledu, buďte opatrní a ptejte se po zdrojové surovině.
    V Brně reportéři na ulici nabízeli lidem karbenátky z brouků a moučných červů, a samozřejmě jim prozradili, co to je, teprve poté, co nebohé oběti tu placku snědly.
    Relace TV Nova o tom je zde: https://www.infovojna.bz/article/video-v-brne-zacali-vyrabat-hamburger-z-hmyzu
    Video je rovněž na AK v rubrice Česká republika.

    1. To je stejná a ta samá bolest z přesvědčení že podnikavci tady zachrání stát. Voni, bez menování, jedou na zisku a ten zisk se musí lidem urvat z gesichtu, víme, igdyby byla bída, proti které stávkuje právník Raichl, taková spíš politická. Zatím se lidi pasou jako ovce jen za 420 mld korun dluhů ročně a říkají že se mají dobře. Vám to nic nepřipomíná?

        1. Takže souhlasíte, že „To je stejná a ta samá bolest z přesvědčení že podnikavci tady zachrání stát.“..
          Že jo? No protože od teho se odvíjí fšechno ostatní, že jo? Nebo né?

    2. Máme tady na Staráku, pro znalé – mísro papírnictví na křižovatce Křížová/hybešova už zepar roků bistro, které se na tohleto specializuje. Jednou jsem tam nakoukla a žaloudek i jen to podívání nezvládl. Kdo ví jestli mají zákazníky, když dělají takové promo akce.

      1. Ale jo, proč ne.
        Ale od těch intervjůků (díky, Vidláku!) by bylo pěkné, kdyby těm lidem předem čestně řekli, co žerou.

        Představte si, že byste nějakému stoupenci Proroka – a on je miláček Alláhův – dal sežrat kus prasete a řekl byste mu to ex post. Co myslíte, že by se stalo?
        Při všech kalifech, já bych v tomto bodě měl pro muslima plné pochopení.

        A nemusíme chodit až do tak exotických dálav, jako je mešita kdesi v Brně. Jen vzpomeňte na na Jiránka:
        „Já jsem Jíra z Maršova. Prej jsi o nás řek, že…“
        https://imgproxy.geocaching.com/4ffde5471bd06bc0f60164dc0a53ee7f861d8678?url=https:%2F%2Fd1u1p2xjjiahg3.cloudfront.net%2Fab04a6ca-8ae5-4080-bfa8-11f92089715a_l.jpg

    1. Jsou to taková lejna přilepená na košilích kreatur ještě větších. Ti jak stoupají je táhnou za sebou jako sopl.

  18. A vo tom to všechno je!
    Politika, čachry, teplá místa, prebendy. Političtí kamarádi, kteří tě kdykoliv zradí pro ty předešlé položky….
    Nedávno jsem poslouchal své bývalé podřízené, jak se baví o o lokální politice ve dvou menších vesnicích kolem bývalého Ocelového města. A dostal jsem za pár minut obrovskou chuť na velkou vodku nebo dvě – a to jsem vlastně abstinent. Tak jsem aspoň zašel na balkon si zakouřit.

    Protože tohle byla pro mě absolutní deziluze. O co se to vlastně v lokální politice hraje? A myslím si, že ve té větší a velké politice je to stejné nebo horší. Zlatý muzikál s jeho subretami a jejími podrazy.
    A to ti dva pánové středního věku jsou jinak docela fajn kluci…

      1. Zatím co v komunální politice se rozhazuje a krade hrsťama, v té velké lopatama. Nejen s těma devadesátkama to máme podobné. Nicméně v té lokální politice se najde ještě poměrně dost lidí, kteří to myslí i dělají poctivě a dobře. Tím však nechci říct, že by se i tam jednalo v rukavičkách. Do té velké se ti poctivci raději moc netlačí, protože vědí, že nelze vlézt do sraček a zůstat čistým.

      2. Můj táta říkal o volbách, že nažraný odejde a hladový přijde. Umřel v roce 1994, to ani netušil, jakou pravdu mi sdělil…

        1. Lidová moudrost.
          Jistě Váš táta, jakkoliv se ta doba shoduje, nebyl táta mého kamaráda ve Starých Hamrech, který se ho někdy po volbách 1990 ptal, co říká všem těm změnám.
          A on mu odpověděl tím „bonmotem“ – „Co bych měl jako řikať, nažhrane vyhnali a hladni přišli.“

      3. Také. Stačilo mi první ustavující shromáždění místního OF. Rozhlédl jsem se a pokračoval ve své již dříve mi vytýkané politické neangažovanosti. To bylo ono poslední. To první bylo na Václaváku pod Melantrichem, skandování Dubček, Dubček. Vzpomněl na jím podepsaný „pendrekový zákon“.

    1. Opravdu jste měl iluze o regionální úrovni ? Metastázy prorostly kompletně celý systém a organismus. Hraje se de fakto o to samé, o co v parlamentu, jen rozsah, rozměr, množství a někdy sofistikovanější ( ale nepodezřívejme okrajové regiony, respektive jejich pantáty na obecních úřadech z neschopnosti nebo nedostatku flexibility ) scénář jsou těmi odlišnostmi …
      Míra „špíny“ může lehce být stejná i větší. A z tohoto podhoubí vyrůstá osazenstvo parlamentních lavic …

            1. Zadnej zajic nikdy ovsem nic nekomentuje , protoze nemuze ,nemuze za to , ..ze je zajic..
              Potom ovsem muzu/ ja a kazdej napsat /, ze moje p…l by mohla vypravet..
              Nemuze, protoze je jen ….

    1. 6. května na Václavském náměstí na dalším protestu Česko na 1. místě vystoupí Jiří Paroubek „Myslím, že jedno z velkých témat bude hrozící umístění jakékoli základny Spojených států na našem území“ (…)
      „ takto pojatá smlouva otevírá vrátka nebo spíš velká vrata k tomu, aby tady byla v krátké době umístěna základna Spojených států se všemi důsledky, které by to mělo. To znamená, že by to přispělo k dalšímu růstu napětí ve střední Evropě a zcela nepochybně by to nebylo bez reakce Rusů,“ varuje Paroubek

      Kritický postoj zaujalo i hnutí SPD – je třeba jasně odmítnout …..

      Matěj Stropnický : „Není to smlouva o jakékoli formě obrany ČR, ale smlouva o budoucí vojenské přítomnosti USA, používání vojenských prostor a budov ČR Spojenými státy, možném vybudování vojenské základny nebo základen zcela v režii a pro cíle stanovené výhradně USA“

      „Trikolora zásadně nesouhlasí s aktem Fialovy vlády, kterým schválila smlouvu o obranné spolupráci mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými, což ve skutečnosti není nic jiného než pozvánka cizí armády na naše území,“ uvedla šéfka strany, rovněž bývalá poslankyně za ODS Zuzana Majerová Zahradníková.

      Pokud strany vládní koalice měly podobný záměr, měly ho vepsat do svých volebních programů a získat pro něj podporu veřejnosti ve volbách . Pokud tak neučinily, staví to jejich aktuální krok na roveň zvacího dopisu Vasila Biľaka a spol.

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/odpurci-smlouvy-dca-s-usa-paroubek-stropnicky-trikolora-vrabel-protest-vaclavske-namesti.A230428_085718_domaci_kop

      1. Jen tak na okraj: Panebože, proč by měla Pětidemolice zpytovat svědomí, kát se – jde o vtip ? Člověče, Vy by jste chtěl zdemolovat jejich ideové, morální, mocenské, vlivové, mediální, personální, atd. fundamenty ? Vy po NICH chcete projevit MORÁLKU ?
        Kde žijete posledních 30 let …
        Navíc celá Pětidemolice obdobu Zvacích dopisů praktikuje ZCELA OTEVŘENĚ NA MEZINÁRODNÍ SCÉNĚ dlouhé roky, zcela otevřeně práskala v Europarlamentu, v centrále EU, ve Štrasburku, Berlíně, Bruselu, Washingtonu, New Yorku, a vlastně všude, kde to šlo, práskala osobně, písemně, mnohdy v záři tv kamer, Noty dostávali z jednoho velvyslanectví, schvalovali symbolické věšení členů předchozích vlád, jejich pohřbívání, noční demonstrace s rekvizity a sirénama před domy, civilním trvalým bydlištěm, podporovali noční vyřvávání před domy tehdejších vládních činitelů ( a nejen před nimi ) , podporovali psaní hanlivých vzkazů na silnice před domy, osočování rodinných příslušníků, a ještě měli tu drzost tvrdit, že si za to může druhá strana sama.
        Snažili se oddělat prezidenta, špinavě použili potomka pol.protivníka k veřejné dehonestaci, v minulosti organizovali házení vajec, šutrů, napadání volebních mítinků, angažoval se v soudních sporech za hranicemi státu, atd.
        Ovšem korunu Demoličnímu hyenismu zatím nasadil Zdechovský ( jinak velmi usilovně práskač ) , který si doslova objednal z titulu funkce europoslance trestní komando a téměř likvidaci českého proukrajinského dobrovolníka, který si dovolil kritizovat ukro poměry.
        Fyzický lynč na politickou objednávku provedl kdo jiný než další Čech …
        A od takových kreatur Vy požadujete projev charakteru ? To myslíte vážně, jste příčetný ?

        1. Laskavě se uklidněte, Minorito. Celý text mého příspěvku [28 dubna, 2023 (22:16)] , na který reagujete, tvoří pouze citace z tam uvedeného odkazu (Zdroj) – jak to souvisí s mou příčetností? „Moje“ tam není ani jedno slovo, natož o nějakém zpytování svědomí, chtění projevení morálky nebo požadování projevu charakteru. Jste orientován(a) osobou, místem, časem a situací? Nebo jste pod vlivem?

          1. Hmm, nadsázka, ironie obsažená v těch „dotazech“ je koukám kryptografický oříšek…
            Když jsme u těch citací – ony výroky jsou „politicky váhově relevantní“ asi jako sáňky v létě.
            Vyjádření Trikolory otřese politickou scénou, a demolice se začne propadat do beznaděje…
            To samé Paroubek, Stropnický – jakou že disponují silou a mocí, aby ovlivnili přijetí plus ratifikaci oné smlouvy…
            Kolik křesel v parlamentu má SPD a kolik demolice ? Že budou proti je přece jejich očekávaná politická nutnost.
            Ještě uvidíme, co Bocianova parta, ale 108 je 108 … Plus Senát a guma na Hradě…
            Je něco nejasné ?
            Apropo, poslední odstavec před uvedeným zdrojem je důvod mých řádků, a předpokládal jsem, že ony mé „ingredience“ budou zřejmé …
            Budu si muset i tady dávat pozor, když už bude psaný materiál vhodný k reakci a pouze okopírovanÿ, bez špetky komentáře…
            Klidný jsem zcela, orientován také, a totéž doporučuji Vám …

            1. Jestli někdo máte kontakt na Zuzanu Majerovou-Zahradníkovou, tak jí napište, ať se co nejrychleji zbaví toho zlozvyku, nosit ty ohavné falešné brýle. Vím, že dioptrické mít nemusí, v minulosti je neměla.
              Je to jinak moc pěkná, sexy holka, ale ty brýle ji neskutečně hyzdí a dělají o 10 let starší. Platí to i v politice – na hezké holky, navíc s prořízlou pusou, se obvykle lepili schopní chlapi, kteří uměli minimálně totéž, čili dobří rétoři.
              Třeba to Trikoloře trochu pomůže, zvetit se a posbírat /vysbírat/ z politické scény ty schopnější. Mně by například vedle zrzky pasoval Foldyna, to by byl tandem jak hrom.

              Moc dobře vím, že Trikolora jsou vlastně zrádci, nebo z různých důvodů odejití členové ODS. Ale tím jen dobře, protože ODS, to byli odjakživ, co si je pamatuju, parchanti.
              Už při „přerodu“ OF na ODS, vyjebali s občany způsobem, dosud zde nevídaným.
              Upomínám na jedno konkrétní jméno – Jiří Honajzer.
              Sebrali lidem veškeré iluze o sociálně přívětivém státu a potvrdili jednu z mnohých, Havlových monstrózních lží, že prý strany jsou jen pro straníky, kdežto OF je tu pro všechny občany.
              ODS je čiré, laboratorně čisté, krystalické zlo.
              ODS se v minulosti prezentovala jako pravicová strana hlavně pro podnikatelskou sféru – a všichni víme, jak to dopadlo. Na podnikatele se vysrali a sami se stali kmotry, co od kdysi solidních podnikatelů brali výpalné a nabízeli „výhody“ ve členství, podílnictví na jimi ohýbaných, nových zákonech.
              Vlastně i proto Ruml založil US, protože už tehdy bylo markantní, co je ODS zač a že nemá s občany nic společného.
              Jen se upamatujte na ta jména, co ODS za tu dobu prošla.
              Samý kmotr a mafián, lacino od státu koupit a do zahraničí draho střelit. Pamatujete, co vše bylo v majetku ROH, nebo SSM? Všechny ty chaty, rekreační a školicí střediska, zotavovny? Rozhlédněte se, komu patří dnes a co z nich udělali..

              ODS, ta banda neskutečných zkurvenců, zlodějů a podvodníků může z větší části za to, že je většina našeho, kdysi společného a užitečného majetku, rozprodaná cizákům a už nikdy nebude naše. Bolí to o to víc, že to všechno postavily ruce i hlavy našich otců, ruce moje i ruce mých generačních souputníků, se na tom podílely také. Já sám a pár mých spolužáků, jsme se po sobotách scházeli, pomáhat stavět nové, větší jesle, novou velkou MŠ, velký kulturák se sálem pro 800 lidí a novým kinem. A pomáhali jsme, už jako členové SBD, při stavbě mini-sídliště, se šesti osmipatrovými paneláky G40, ale tam to byla povinnost, pro přidělení bytu ve stavěných panelákách, odpracovat co nejvíc.
              Nebýt těchto, tím zatraceným Havlem nazývaných „krrálíkárren“, tak dneska polovina lidí nemá kde bydlet – a i tak jsou ty původně za hubičku a 150 brigádnických hodin získané, družstevní byty rozprodané a kšeftuje se s nimi za vysoké milióny.
              Leckdy jsme na nich makali při pracovních sobotách, nebo v akcích Z…
              To jen tak na okraj, co zač je ODS – a tito zatracení parchanti, kmotři jako žádní jiní, se přes pětikolo dostali ke korytům znovu.
              Co ještě rozprodáno nebylo, bude teď. Řada je na Poště.
              Omlouvám se za vysoký odstavec, uvítám připomínky.

                1. Vaše nenávist <i ,Tencočape je taky křišťálově čistá a hutná.
                  Nemyslím si, že nemáte pravdu. Ale jak není nic zcela bílého, není ani nic zcela černého. Najednou se názor, jinak rozumný, dostává do polohy politického projevu a pro mnohé se stává nějak nestravitelným. Znovu připomínám, že s vámi souhlasím.

                  Tím nenávistným projevem naznačujete, že ODS vám někdy nějak „šlápla na nohu“. Nevím, možná to tak není – ale vypadá to tak.

                  A Váš nick není pravdivý, nepíšete „málokdy“, ale dost často. [;>))

                  1. Starý kocoure, používáte lety ověřenou taktiku přenesení odpovědnosti, pozornosti a zájmu na protistranu. Tedy nebudeme přece řešit lotra, o kterém to někteří ( ano, někteří – někteří třeba ne, že ) vědí, ale poškozeného, oběť za to, že třeba i opakovaně projeví otevřenou averzi vůči pachateli s novým makeupem, ale starým zvyky.
                    Nic není zcela černobílé, ale to neomlouvá rádoby vznešené hraběcí diagnózy alá jistá kdysi přichodivší stepní dálková diagnostička. Je individuální otázkou, co je stravitelné, a co ne
                    A je zcela Vaší věcí, do jaké míry jste splachovací, submisivní, do jaké míry hodláte meditací opravit rotaci zeměkoule, nebo si uvědomíte/ neuvědomíte skutečné, reálné možnosti své, či diskuzního „klubu“ , kde se i Vy vypisuje ze svých dojmů, názorů, pocitů.
                    Kde berete tu jistotu, že Váš názor je ten s kulatým razítkem. Jestli to neuniklo Vaší ctěné pozornosti, tento blog se v drtivé většině témat věnuje politickým událostem, a vubec věcem s politikou souvisejících, z čehož plyne, že komentáře asi budou mít i formu, rámec, styl osobního politického prohlášení, nebo-li NÁZORU.
                    To jsou mi věci, že.
                    To samé se týká i oné stravitelnost, jenž je jako ostatně v mnoha dalších oblastech jen a jen na chuti, vkusu a preferencí každého jedince.
                    Jste si jist, že třeba Vy jste stravitelný, že nejste zralý na nějakou zaručeně moudře se tvářící diagnózu a hraběcí radu?
                    Já si to o sobě nedovolím konstatovat, nejde mi o to, a vcelku vymezenými komentáři to jasně demonstruji.
                    ODS ovlivnila život každého z nás, ať už chtěl či ne, ať o to stál či ne, dokonce opakovaně, mnohokráte i když nesouhlasil otevřeně, protestoval.
                    Je Vaší věcí Váš vztah třeba s touto sebrankou, nicméně si osobujete právo umravňovat a kategorizovat opakovaný nesouhlas, opovržení s grázly, kteří se neptali, konali, konají, kteří uvrhli stát kvůli svému zisku, prebendám, do děsivé situace hraničící se zánikem.
                    A jak jejich minulé, tak současné destruktivní vládnutí a činnost si NAOPAK zaslouží neustálý, trvalý odsudek, a náležitě tvrdý. Těch zvěrstev, které napáchali je tolik, že jde o velice bohatou až téměř nevyčerpatelnou studnici.
                    Jak funguje lidský mozek, příčetnost, dokázaly poslední troje volby, a reakce plebsu na otevřenou snahu nakrmit jedovatým žrádlem plus brouky české knechty společně s dovozem a instalací pomocí na věčné časy.
                    A ano, ODS třeba mně šlápla na ono kuří oko mnohokráte – sama, i zprostředkovaně. V reálu bych takové hovado trefil, ale kvůli imaginárnosti , a mnohohlavosti je to složité, že.
                    Vy se s nimi klidně objímejte, deklaruje, diplomaticky nesouhlasíte, v pohodlí klubovny rozjímejte nad „silou“ nenásilné změny Mahatma Ghándího, třeba držte stejnou protestní hladovku – ale zároveň si ujasněte, zda Vaše komentáře budou vedeny z pozice „duchovního“, nebo veskrze plebejského, pozemského hlediska.
                    Čitelnost jest ctností – i zřejmý nepřítel stojíce mi v pozici z očí do očí je víc fér, než sladká nápověda po boku …
                    Opakování je matkou moudrosti, jak praví klasik, tedy Tecočamp má nárok jak na svůj názor, tak na svůj odsudek a odpor vůči modrým a podobným. Navíc vždy máte možnost řádky toho či onoho nicku prostě nečíst, přeskočit, vynechat.
                    Tolik písmen je projevem respektu a úcty – pokud by to bylo jinak, stačil by jeden odstavec …

                    1. Je to daleko jednodušší, Minorito.
                      Nemám rád negativní emoce vyjadřované příliš expresivně. názory budiž různé, ale když z toho prýští nenávist, tak se mi to prostě nelíbí, Ale je pravda, že se o tom nemusím zmiňovat, abych nebyl za nerudného staříka. ¨
                      Tož tak.

                    2. Rozumím Vám, Starý kocoure, a neměl jsem, a nemám ambice Vás jakkoliv „mistrovat“ , nebo snad vnucovat svoji optiku. Vzal jsem Vaše řádky malinko osobně především kvůli svému negativnímu názoru na onu partaj -nepřipadá mi, že by v řádcích Tecočampa dominovala nenávist. Samozřejmě pište tak, jak Vás napadne, jak to cítíte Vy – tak je to přece správně.
                      Opravdu nejsem inkvizitor 😉.

                  2. PS: To hlavní, proč má Tecočamp nejen nárok – ta modrá verbež, a nejen ona, pokračují v totální destrukci den co den, mediálně 48 hodin denně … Pravda, je možné zvolit metodu katolického kněze myslim ze středověku, který při výbuchu blízké sopky vzal své ovečky za ves, městečko, nechal je pokleknout a tvrdil, že motlitbami lávu plus další sopečné chuťovky odvrátí …
                    Vaše volba …

                    1. Víte, příteli, co jsem za těch pár dnů, co jsem se více angažoval svými komenty, či za těch několik/náct/ týdnů, co sem zajdu /tedy i s dobou, kdy šlo o prostor Alefa Nuly/ vypozoroval?
                      Zjednodušeně – že tu – kromě výborného Vidláka – jsou diskutéři či komentátoři, kteří prostor považují tak nějak za své vlastnictví /tím nemám na mysli zdaleka jen Alefa Nulu/, pak psavci přišedší bůhví odkud, kteří jsou určitým průřezem názorovým spektrem včetně trollů, a s jejichž nicky jsem se dosud nikde nesetkal, a konečně komentátoři, kteří sem přišli odjinud, odkud se znali, čímž mám na mysli především před řádkou let od Libora Stejskala z Aktuálně.cz, posléze z vlkovy Kosy, dokud tam byly možné diskuse, či z „Bavorových poznámek“, kam většina od „vlka“ odešla, a dokud byly „normálním“ blogem /zapomněl jsem něco?/. Většina z té poslední skupiny se svými „nickname“, který nikdy nezměnili, ale také takoví, kteří je mění celkem běžně – aniž bych na někoho chtěl poukazovat /ale MY ostatní víme…./.
                      No, a tyhle skupiny se v diskusi víceméně míjejí, ignorují se, nedojde-li přímo na napadání. S výjimkou těch „améb“.

                      Zlatý Libor Stejskal jako i jím cenzurované blogy na Aktuálně.cz.
                      Zdroj myšlenek, jiskření i „flamů“, ovšem vždy v rovině určitého nadhledu.
                      „O tempora, o mores!“

                    2. Vážený Lexi, s Vaším typovým průřezem diskutérů na těchto stránkách, na tomto webu, souhlasím. Moje maličkost – na rozdíl od Vás, se samozřejmě nemůže opřít o tak kvalitní , stabilní, letitou, vybalancovanou, odzdrojovanou „tvorbu“ ( nevhodné slovo, ale nějak mne nic nechce vytanout na mysli ) Stejskalem počínaje, přes Vámi jmenované adresy, tituly ( lze-li tento výraz použít ) , nicméně samozřejmě vnímám názorové spektrum, a samozřejmě , že díky letitým zkušenostem s názory „známých“ nicků, diskutérů tuším, jakým stylem asi budou komentovat různá témata, jak budou reagovat na diskuzní argumenty či odkazy ostatních.
                      A přiznám se, že se na ně mnohdy těším …
                      Zároveň musím přiznat i jistou míru nekompromisnosti mých postojů a názorů, což je důsledek toho, jak s diplomacií, distingovaným projevem a přirozeným respektem vůči spoludiskutérům naložila éra „skutečné svobody“ , její apologeti, vlajkonoši a ctitelé.
                      Prostě došla trpělivost, díky čemuž jsem si uvědomil, že mohu ( a asi jsem ) vnímán co by člen množiny, jíž jste charakterizoval co by skupinu jež tento prostor považuje za svůj …
                      Což by mne opravdu, v onom přeneseném slova smyslu, nenapadlo.
                      Ono i to „míjení“ může mít vícero forem, a nejsem si jist svojí „elegancí“ v této disciplíně.
                      Až mne zamrazilo, páč někdy jsem opravdu jednoznačný, a svůj postoj obhajuji stejně i více intenzivně, jak je na něj vyvíjen nátlak…
                      Nadhled – na tom bych měl asi zapracovat, ale změňte zažité v momentě, kdy je vcelku odžité …
                      Zpytuji svědomí, zda vlastně splňuji kritéria, o kterých píšete – zda jsem alespoň v malinké míře nositelem myšlenek ( tady jsem vcelku silný skeptik ) , názorových, tématických postřehů ( také otazník ) , zda jsem diskuzně i osobnostně přijatelná „alespoň jakž takž ostrá tužka“ , zda stíhám myšlenkově, mentálně, jazykově i lidsky…
                      S charakteristikou dávného prostředí u Stejskala souhlasím . Mimo jiné důvody byla podstatná i mentální, osobnostní kvalita a kázeň většiny diskutujících, kdy se teprve začínaly projevovat účinky masivního mediálního ohýbání faktů … Což silně koresponduje s Vaším latinským rčením…
                      Rád Vás čtu …

                    3. „Rád Vás čtu“.
                      Platí to vzájemně.
                      A pokud píšete o množině a považování prostoru za svůj, ono to „považování“ může mít dvojí podobu – jako vlastnictví, nebo jako prostředek k uplatnění svého názoru. U Vás jde o tu druhou formu, stejně jako u mne, i když já jsem v tomto ohledu dost odtažitý, cítím se tu spíše jako vetřelec.
                      Co se týká „nekompromisnosti postojů“, i zde vidím dva póly, které jsou odvislé od toho, zda jde o vyjádření názoru nebo o postoj k faktům. Názor je právem každého člověka, záleží na jeho vzdělání, zkušenosti, mentalitě, politické a společenské orientaci. O takových názorech a jejich šíření dokonce hovoří Ústava v čl. 17 odst. 1.2 LPS.
                      Že některé názory jsou dnes státem ostrakizovány či dokonce podrobovány trestní perzekuci, je jiná věc. Věc související s tím, co nazýváte „účinky masivního mediálního ohýbání faktů“, a já ještě dodám, že i politicky mocenského ohýbání.
                      Tohle nemůže dopadnout dobře.

                      Apropós – nejednou jsem tu psal o společenství BRICS a o tom, že přebírá politickou a ekonomickou hegemonii světa, resp. ruší jeho monopolaritu, přičemž my budeme na té propadlé straně.
                      Dostal jsem odkaz na video z Fb, kde o tom hovoří zainteresovaní – hle https://www.facebook.com/Spacek.republika/videos/1206807756620036/

                      Hezkou poslední neděli před Prvním májem – jo, napadají mne jména černochová, němcová, pekarová i s adamovou, richtrová, langšádlová, holubová a další – dneska je ten správný den, dneska by to šlo, bude filipojakubská noc.

                      Vše dobré!
                      L.

                1. Lze to snadno vysvětlit. Ke vzniku krátkozrakosti potřebujete jednak genetickou zátěž, a hlavně k té zátěži se ještě odmalička soustředit na drobné předměty včetně písma. Když vás čtení v příslušném věku (kdy ještě roste oční bulva) nezajímá, krázkozrací nebudete, i když máte příslušný gen.

                  1. Lépe tedy řečeno zaostřovat na drobné předměty. Já mám někdy vokno ohledně termitů a to ani nejsem ani zbla pod vlivem.

              1. Právník Koudelka prosazuje na místo člena ÚS Bendu.
                Čímž netvrdím, že by neměl své místo v projektu “ Společně“ (jediná možnost, jak odstranit vládu pana politologa).

          2. Možná, že by celá lapálie s Minoritovou reakcí nevznikla, kdybyste skutečně i poslední odstavec textu svého komentu zkopíroval komplet, tedy i s uvozovkami na začátku a ke konci a s doplňkem „uvedla Trikolora.“, jak je to v uvedeném článku.
            Takhle bez uvozovek to dělá dojem Vašeho autorství – vlastní myšlenky /kterou Vám ale nepodsouvám, jen konstatuji tu gramatiku/.
            Zbytečná roztržka dvou na stejné lodi „plujících“ galejníků.

            1. Díky Lexi za podrobné vysvětlení toho, proč měla má reakce takovou formu a obal … Neodůvodnil jsem to ve svém vysvětlení zrovna dobře – moje chyba …

    2. Ona je „Česká verze“ mnohem rozsáhlejší, než Slovenská. Jde přímo o skok do US zadku, a pokud jsme – co by region, stát – doposavad nebyli jasným a zřejmým terčem ruských jaderných sil, nyní konečně můžeme přestat pochybovat. Už nyní jsou ony oblasti, regiony, letiště a infrastruktura nejspíše náležitě „ošetřeny“ .
      Velmi nadržená, a krve chtivá, vykrmená městská tuřice s Fijalovým češtinářem, vykuleným učitelem od Kolína, dredatou fetkou a černoprdelníckou sebrankou v zádech slaví vítězství, dámy a pánové , dezoláti drazí …
      Kde že kecy o tom, jak končí, jak se rozpadají, jak jich je vlastně žalostně málo, jsou …
      Připomínají mi ukro a místní hysterii – přes rok ukrosi vítězí, Rus nemá přes rok rakety, náboje, naftu, tanky, děla, jídlo, letadla, vrtulníky, vojíni dezertují, Putin 25x umřel nebo je trvale na umření, hroutí se jim hospodářství, a další bla bla bla, ač Rus ještě skutečně válčit nezačal.
      Nyní je demolicí zmiňovaný příjezd ruské obrněné techniky díky usilovné snaze Fialenka a spol. vcelku reálná alternativa, stejně, jako může dojít k naplnění onoho hesla o dobrých časech v Bohemii, pokud bude z Vtavy pít kozácký kůň…
      Už jen nákup F35 , které jsou k ničemu, mimo kšeft pro us zbrojovky, a funguje především co by nosič jaderných zbraní , byl sám o sobě skandální z několika hledisek. K tomu „nevypověditelné“ vojcly a techniku, jenž je a funguje mimo jurisdikci a gesci ČR , opravdu haupttrefa…
      Nejen, že jde z hlediska financí o skok vpřed směrem k rozpočtové propasti a nutnému zvyšování daňové a výdajové zátěže pro místní plebs, navíc z toho prdu na mapě s hustým osídlením dělají řvoucí blízký cíl pro rachejtle, jaké svět neviděl…
      Dokázali, že to dokážou – apropo, co na to ( nebo NATO ) jistý Rajchl. Ohledně tohoto statečně držel pysk – jistě, přece naše závazky vůči paktu…
      Asi takhle : I kdyby padli, svůj cíl tou smlouvou splnili, stejně jako demolici průmyslu a financí, stejně jako fašizací a nacifikací společnosti, stejně jako probíhající Ukrajinizaci Bohemiastánu, stejně jako dovoz a použití jedovatého žrádla pro plebs, stejně jako deindustrializaci plus pravděpodobné budoucí vyvlastnění hromady majetku rezident, atd…
      Alternativě zbyly kecy, a pokud kdokoliv ze skutečně mocných odepsal Pětidemolici , zbyde po ní poušť, spoušť, nesplatitelné dluhy, cizí vojska, nevypověditelné smlouvy a rozesraný plebs – fakt vítězství …
      Jde o to, co je vlastně horší: 1) vědomé fungování těchto umělců
      2) nástup čerstvé politické krve, která bude vše kurvit stejně, a především bude chtít zachovat politicko-justiční prostředí ve stávajícím stavu – tedy další hromadná výroba gaunerů, a neomezené možnosti pro hajzly všeho druhu parazitovat a krást bez postihu …
      Varianta 3) , tedy v první fázi radikální změna pravidel, start od začátku , s tímto plebsem a jeho vlastnostmi , jest neuskutečnitelnou …

      1. „Varianta 3) , tedy v první fázi radikální změna pravidel, start od začátku , s tímto plebsem a jeho vlastnostmi , jest neuskutečnitelnou …“

        Ale ten plebs se cítí být na dluh honorací. Ten plebs se květnatě stará o cizí kapsy a majetky. To je v módě.

        1. Samozřejmě, a očekává – tedy ona množina, nějaké prebendy, které samozřejmě dostane ( z celkového hlediska půjde o drobné, a i když budou krást-což budou, protektor mavne rukou ), a samozřejmě, že se bude snažit dosáhnout ( a povede se jí to ) stavu, kdy tíže dluhů a závazků je mine…
          Je jim zhola fuč, jak vysoké dluhy nasekali – oni je splácet nebudou, a plebs je plebsem proto, že se o sebe náležitě nepostaral – jedno, na čí účet.
          Dnes platí: čím větší svině a gauner, tím větší úspěch, zisk a postavení …
          V Bohemii přes 3 dekády nic nového …

          1. Minorita

            ..“čím větší svině a gauner, tím větší úspěch, zisk a postavení …
            V Bohemii přes 3 dekády nic nového …“ Máte si myslím pravdu.
            Tento model prosakuje i do nejnižších pater.
            Normálnější lidi mají dnes problém, si myslím, s gaunery velkými i malými vyžít aby si nezlomili úplně páteř. A řešení společenských přediv v nedohlednu.

          2. A ještě mi připadne, že pokud se bude společnost třídit na záslužné, to znamená vždy sloužení těm nahoře a prorůstové odměňování za sloužení, tak se stejně nemůže nic změnit. Buď to bude na způsob pospolnosti, čili podílech nezbude za pár desetiletí z Česka stejně nic. Rozkulačí to tady na hadry.

      2. „Ona je česká verze mnohem rozsáhlejší, než Slovenská.“

        Čítal som dosť pozorne tú našu, slovenskú okupačnú zmluvu. A to vám je taká katastrofa urážajúca ústavu, zákony aj zdravý rozum, že ak sa pražskej demolici podarilo urobiť českú verziu ešte horšou, tak sa s vami lúčim bratia, už sa asi neuvidíme.

      3. Však jsem psal, že ona „smlouva“ je bezpodmínečná kapitulace, nic jiného.
        Ohledně případného ruského vybombardování ČR, Rusové naštěstí nejsou blbí a nejsou jako ta amícká hovada: stačí se podívat, jak demilitarizují a denacifikují banderonácky – pokud možno bez civilních obětí a zničení všeho.

        1. Já vím , kchódle, samozřejmě, že znám Vaše stanoviska, s kterými se shoduji. Rus sice není takové hovado jako anglosaský demokrat, ale zatím na Ukrajině pořádně válčit nezačali. Opravdu jsou na „válečné“ poměry velice opatrní jak vůči civilistů, tak vůči infrastruktuře – přičemž ohleduplnost vůči infrastruktuře je mi záhadou, páč díky její funkčnosti je možné pohodlné zásobování ukronácků vším možným, umožňuje přežívání ukro nácků, a slouží i jako tichý doping pro západní sračkomety.
          Nicméně to ale v dnešní době, v dnešní situaci, do jaké nás vmanévrovala vláda a náckoidní plebs, jsou ohledy z roku 1945 opravdu pohádkou a vlhkým snem.
          Na rozdíl od té doby jsme Samostatným státním subjektem, který vůči RF zaujímá dlouhodobě otevřenou nepřátelskou pozici, ostudně jej pomlouvá, provokuje, i na mezinárodní úrovni, vyhrožuje, poučuje, vypovídá diplomaty, obstavuje majetek, a podílí se už nyní na obětech ruských ozbrojených sil jak zbraněmi, municí, tak poradci a materiálně.
          Pokud by se přes Čechy měla v budoucnu valit další vlna útočích ruských vojsk, zapomeňte na z jejich hlediska naprosto zbytečné vysoké oběti na životech z důvodu ohleduplnosti – prostě to přijedou jako frontou linii. A protistraně, tedy NATU by to bylo fuč ouplně – copak se bojuje na Západě ???

          1. Rusko má diplomacii – což je obor, který na Západě už nejméně 30 let neexistuje a nepraktikuje se: vše nahradily přímé gangsterské metody. Rusko má také tajné služby pro získávání informací včetně jejich analytických částí – to v USA také skoro není, respektivě asi pořád částečně je, ale vše co nevyhovuje ideologickému filtru a světožerným záměrům vedení se ignoruje.

            Rusové vědí, jak to u nás je: že jsme pořád stejný slovanský národ, jako předtím. Že si pořád uvědomujeme, jak nás sovětská armáda osvobodila, jak Rusové (Sověti) porazili Němce, kteří nás chtěli vyhladit – přes snahy toto vědomí z paměti lidí vytěsnit a přelhat fašistickou propagandou Západu. Že válčíme 1000+ let proti Němcům, kteří naši zemi vždy chtěli ovládnout a obyvatelstvo poněmčit, ekonomicky vysávat nebo dokonce vyhnat či vyhladit.

            Je to prostě jako s Ukrajinci – Rusové je pořád berou jako lidi „své krve“, dočasně zbanderizované, ale pořád příbuzné Slovany. Proto místo války dělají SMO… a i kdyby se vlivem NATO a USA konflikt změnil ve skutečnou válku, stejně by se k Ukrošům nechovali jako Západ k Iráčanům, Srbům, Lybijcům, Vietnamcům, Korejcům, … které vraždili po milionech hlava nehlava.

            Rusové prostě dobře vědí, že protiruský postoj je záležitostí úzké vrstvy kolaborantů, placené žumpy a snadněji ovlivnitelné části populace. Asi jedna třetina lidí se nechá oblbnout, jedna třetina drží hubu a veze se, a jedna třetina je proti. To je u nás v ČR takový standard, bylo to tak vždy…

            Jistě, všichni jsme byli naštvaní kvůli obsazení v roce 1968, kvůli tomu, že dosadili ty nejhorší a nejpitomější bolševiky – Husákovy nacionalistické slovenské kruhy a vrátili do křesel ty nejhorší české bolševiky z 50. let, ale v porovnání s dnešním stavem země to bylo nicotné: protože dnes jde přímo o existenci státu, českého národa a životy lidí v doslovném smyslu slov.

            Je prostě celkem jisté, že my Češi nebo Slováci jsme vůči Rusku v poněkud jiné kategorii než Němci nebo Poláci.

            1. Nesouhlasím!

              Tohle je jak od starýho pivovarskýho valacha, kterej to vypráví stejně starým a stejně postiženým pivovarským valachům. Nic si (a hlavně nám) nenamlouvejme, Kchódle, i když vím, že přání otcem myšlenky. Prostě TO vidíte a posuzujete pouze úhlem pohledu, který Vám ty klapky na očích koně dovolujou! Vono to v Rusku taky pěkně bublá. Nevěřím, že to co reprezentuje a hlavně dělá Putin se Šojgu miluje 80% tamní populace. Proč myslíte, že se to tam teď dost čistí na všech úrovních = v tom maj Rusové bohatý zkušenosti, proto vůbec nepochybuju, že nakonec těch 80% bude Putin mít, i kdyby čert na koze jezdil (mimochodem, jen tak můžou totiž fungovat mnohonárodnostní státy s fůrou menšin!).

              Ti dnešní mladý Rusové, co by sem na nás eventuálně vlítli (i když proč by to proboha dělali, když nás spolehlivě vyřadí několika málo salvama raket), by nás měli za úplně stejnou, né-li horší kategorii, než sou ti Vaši dnešní Němci a Poláci, protože sme ztratili v jejich očích už dávno úctu. Na tu si oni totiž potrpěj, to mi můžete klidně věřit! Pravda, Rusák snese hodně a dokonce, když má náladu, dokáže bejt i velkorysej a láskou by vás i sežral, ale v žádným případě nezapomíná a v žádným případě netoleruje opovrhování a zradu, tedy to, co se Rusům od nás (nejen nás!!!) za posledních 30 let dostalo nad únosnou míru!

              V Česku se tomu stavu, do kterýho sme se s nima dostali, říká: …jakýpak sraní s mladou paní, tumáš přes držku, držte si klobouky, jede se z kopce, z jedný vody načisto, když se kácí les … atd.!, tedy na nějaký ohledy a lásku můžeme klidně zapomenout!

              P.S.
              možná, že svoje Vám k tomu řekne naše tamní dopisovatelka Marie Divišová

              1. … voni se ti jejich mladý zas tak lišit od těch našich mladých nebudou a na starý, Kchódle, s@re pes … stejně jako u nás

              2. Nemáte pravdu, blbíši.

                Zkuste najít nějaké články v ruském mainstreamu, které tvrdí něco špatného o Češích, ohledně nepřátelství k Rusku – v porovnání s Poláky nebo Němci jich bude 10x méně, možná i ještě méně. Ruský tisk podobné nepřátelství nepřiživuje. Dělaly to leda libtardí rusky psané Západní žumpy – nepochybně na befel páníčků, ale ty jsou ze značné míry z Ruska již eliminovány.

                Fašistické protiruské a pro-banderonacistické kousky 5-ti demolice, jakož i Prahu ověšenou banderonacistickými prapory berou Rusové přesně jak to je: jako příznak úplné okupace ČR. Chápou velice dobře, že jde o přímé řízení z Fašingtonu a Brusele. Ostatně ČR v tom není sama, je to přesně takové skoro v celé EUhniji. S výjimkou Maďarska.

                Samozřejmě Západ se snaží a vždy snažit bude rozeštvat jakoukoliv snahu o slovanskou jednotu a přátelství, chtějí postavit slovanské národy co nejvíce proti sobě. Vrhli do toho obří peníze, posledních 30+ let.

                Různí placení šmokové nazvraceli takové výmysly o československých legiích v Rusku, že trestné oddíly Waffen-SS proti tomu vypadali jako hodní skautíci. Jinak se v českém případě nemají o co opřít, takže jim to šlo a jde hodně blbě: mohou jen připomínat protektorátní válečnou výrobu. Proti které ovšem stojí Svobodova východní Československá armáda, která je v Rusku velmi známá.

                Vzdělání a výuka historie je v Rusku pořád do velké míry pod kontrolou státu. Lidé vědí… Mladí vědí také – jsem s mladšími ruskými generace v kontaktu přes různé „vzorky“ z ICT oblasti. Obvykle jsou to sice ti nejchytřejší ze své generace, ale v tomhle se to zase tolik neliší.

                Rusové, i ti mladí, jsou v porovnání s naší mladou generací – která je čím dál blbější – úplní fanatici do historie, hlavně historie ruských válek, nejvíce ohledně WWII nebo spíše tedy VVV, v jejich ruském kontextu. Je to všeobecná ruská úchylka, od nejmladších po kmety.

                S informovanými a vzdělanými lidmi se blbě manipuluje…

                1. Bla , bla operujete s povrchnimi odnekud zkopirovanymi nazory.
                  Vite nejlip , co si mysli z chteji rusove , potom taky co chteji a mysli si na zapade a neuvadite nic ,zadnej priklad na
                  podporu vasich tvrzeni prevzatych odjinud od jinych , vami sesbiranych demagogicky dohromady..Napr.
                  Co rusove chapou a nechapou. /Ja vam to reknu konkretne ,vase vlada nam rusum vyhlasila valku vy jste si ji zvolili. Tohle chapou rusove/.
                  Samozrejme zapad se snazi,bude se snazit…
                  To neni tak jednoduche a nic konkretniho …Zase .
                  Snazeni a nic. Vycucany z prstu.
                  Jedna pani povidala…
                  Ruzni placeni smokove ,zase nic kdo to je vo co de, jen vrhate na zed nejaky fantasmagorie..
                  V Rusku je vzdelani pod kontrolou statu.
                  Neuveritelna ,plytka informace. Vsude je.
                  Nebo. Rusove , ti mladi jsou v porovnani….Nektery neznamy jsou fanatici do historie a co s tim..
                  Nekde nekdo je fanatik a co ctenar s tim ma jako delat.
                  Nekde nekdo je fanatik do neceho , hodnota iformace je fantasmagorie vo nekom treba na Sibiri ,nikdo nevi kdo to je.
                  A neni mozne ani se dozvedet.
                  S informovanmi lidmi….Zase nevite a jen hazite neco bezhlave /voni to sezerou/, ,co nema ani patu ani hlavu..
                  Vseobecna uchylka…Tohle pisete o sobe..
                  Vo vasem psani a zmatenem mysleni .

      4. Jsou ještě relativně mladí, lecos se může změnit, soudního procesu by se na stará kolena mohli dočkat. Paragrafy by se nějaké našly, výkladové precedenty už jsou, třeba v mezidobí nějaké další vhodné sami prosadí. No a v nejhorším, třeba zas nějaké ty kabelky …

        1. …a nakonec vše rozhodne soud se svými (ne)omylnými, (ne)stranickými soudci podle zákonů, šitých někomu na míru. Nejde o odsouzení, ale o soudní proces. Dlouhý a slavný.
          Schumi – to je parodie. To víme oba.

        2. Jizlivosti…..Za oceanem tady mate pripad Trumpa, ktery kricel ,ze ve Wash. po zvoleni vysusi bazinu. Nejen to neudelal , ale veci jeste zhorsil..I sobe.
          Do bahna dalsiho..A jeho udesny , tupy neschopnosti maji ted nasledky.
          A bude asi zavrenej do lochu ,debil..
          Ani pomysleni a nejaky starosti a venovat cas na svoji rodinu.
          Hysterie..
          Jako hlavni poradce si zvolil a dosadil mladou dcerky a zete.
          Koho nemeli tyhle dva radi bylo jich povicero , toho vykop.
          Jiny taky a dosazoval si ty horsi neocons. Aby i tak dokazal , ze je president.
          Napadl pod falesnou zaminou Syrii raketovym utokem ,ktera je v valce s teroristy, jistej ze se nemuze branit, ukladne nechal zavrazdit Sulemana , po celou dobu zbrojil stedre v miliardach Ukrainu a zvoleni Zelenskyho podporoval..
          A dalsi…Ted je hlavni kandidat v presidentskych volbach.
          Ma velkou podporu a popularitu a kdo bude zase vladnout Trumpem,
          je snadna otazka…/A co zase zpacka nechci vedet. Ani se dohadovat/.
          Nevim , co maji ty elity proti populacim, president Bajda s prazdnyma ocima , ktery jeste umi precist odpovedi ,ma pred volbami podporu volicu 35-37%..
          Kdo by si nepral takovy loajalni volice..Za nekonecnej a kazdodenni vycet negativnich udalosti, treba jedna z tech hlavnich je inflace.
          Co by asi musel udelat ,aby se statistika o neco snizila??
          U nas mel Gottwald 40%../pokr.az jindy/..

          1. Pro Bida je Trump žádoucí protivník, toho porazí skoro určitě. Stačí se podívat na účast v minulých volbách. Potíže můžou nastat proti novému, mladšímu a neokoukanému.

            Jenže to nehrozí, zdá se

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *