10 prosince, 2024

Spojené nádoby

Včera jsem psal o důchodové reformě, která žádnou reformou není. Je to prostě jen zkrouhnutí důchodů, protože vláda má hlavní priority na Ukrajině a ty se jí poněkud sypou. V roce 2022 jsme měli obnovovat Luhanskou oblast a od té doby už máme jen platit, platit a platit další zbraně, protože Rusko je sice slabé a Ukrajina zvítězí, ale jinak dojde až sem.

Mimochodem… víte, kolik nám chybí na důchody? No přece tolik, kolik činí splátka za stíhačky F-35, které nutně potřebujeme na obranu před ruskou agresí, ale které dorazí až za pět let. Chybí nám přesně tolik, kolik stojí henty Leopardy a kolik jsme zaplatili za granáty z nábojové iniciativy, které zdražily hned jak o nich Fiala poprvé promluvil a Lukáš Wagenknecht z Pirátů na to upozornil… A od té doby jsou Piráti v řiti, protože velkým klukům se na kšeft nesahá. Obzvlášť ne, když vás tři roky tolerovali a krmili vás.

No a teď už nám moudré hlavy vysvětlují, že dvě procenta HDP na obranu nebudou stačit. Budou muset být čtyři. Hádejte, kde se ty peníze vezmou? Ano, udělá se další skvělá důchodová reforma. Odvahu na ní bude muset najít hnutí ANO, protože to, slovy svého předsedy, vždycky chápalo situaci v armádě, vždycky vojákům přidávalo, nemá nic proti americkým stíhačkám ani dalším závazkům a naprosto chápe, že se musíme obrnit proti agresívnímu Putinovi, kterému bůhvíproč vadí, že se hranice NATO stále přibližují k hranicím Ruska.

Tak vysoké důchody si totiž nemůžeme dovolit… obzvlášť když potřebujeme armádu jak za Varšavské smlouvy. A rozpočet ministerstva práce a sociálních věcí je poslední velký balík, kudy se ještě dá sáhnout občanům do vrecka.

Daněmi už to totiž moc nejde, víme? Lidi mají peněz pořád stejně a když jim zdražíte věci, tak si jich koupí míň. Když si koupí míň věcí, musejí zdražit hytlermarkety (zdravíme Tomáše Prouzu), protože pokud mají splnit ekonomické plány, musejí z každé koruny tržeb vydojit víc na zisku. A když zdraží hytlermarkety, tak si toho lidi zase koupí míň a tím bude výběr daní nižší! Kurva, bude nižší! Halík, myslete politicky!

Už jsem to tu několikrát psal, ale vždycky když vlády slibují snížení daní, tak tím myslí, že sníží především korporátní daň. A když vlády mluví o zvýšení daní, tak tím myslí zvýšení DPH, které nejvíc dopadá na ty nejchudší.

A když se mluví o daňových únicích, nikdy se tím nemyslí to, že si česká pobočka Kauflandu dá do nákladů opuletně drahou fakturu za IT služby od firmy z Kajmanských ostrovů a díky tomu u nás prakticky nedosahuje zisku. Vždycky se tím myslí to, že hospody musejí evidovat účtenky on-line. Nikdy to není jinak.

Tohle se prostě musí otočit. Když se mají daně zvyšovat, tak to bude daň z dividend odcházejících do zahraničí. Když se má bojovat proti daňovým únikům, tak to bude ten skoro bilion korun, který odchází do daňových rájů v předražených účelových fakturacích. A když se mají daně snižovat, tak spotřební daně a DPH. Tohle je pronárodní ekonomika.

Mimochodem, víte proč se Západní Německo stalo v roce 1970 třetí největší ekonomikou světa i když bylo po válce rozbombardované? Protože nemělo skoro žádnou armádu. O to se starali Američané v Ramštajnu. Němci nemuseli dávat dvě procenta HDP na zbrojení a mohlo je dávat na skutečné investice do dálnic, železnic, elektráren, přehrad a oceláren. Mohlo je dávat do IT – souboj o osobní počítače také mohla vyhrát firma Atari… Litografické stroje, které na Tchaj-Wanu dělají henty čipy, ty vymysleli Němci a montuje se to v Holandsku. Němci byli prostě okupovaní, spojenci fakt nestáli o to, aby Bundeswehr měl nějakou reálnou sílu a až do Trumpa jim nevadilo, že místo toho Němci dělají hi-tech výrobu.

Byl to právě Donald, který začal požadovat, aby Němci budovali ozbrojené síly (samozřejmě nejlépe tak, aby nakupovali v Americe).

Ekonomicky jdou nahoru země, které nemusejí utrácet majlant za zbrojení. Každá koruna vydaná na diplomacii ušetří tisíc korun vydaných na Řehky a Černochové. Ale nesmíte mít za ministra zahraničí Lipánka. Tam to funguje obráceně. Málokdo nám udělal tak velkou ekonomickou škodu jako on. Díky němu nám ani ty čtyři procenta HDP na armádu stačit nebudou, protože už jsme nasrali v podstatě všechny.

Tahle vláda dokázala zničit vztahy takřka všemi směry. A díky tomu budeme mít důchodovou reformu i v příštím volebním období, protože západní zbraně se kupovat budou, Babiš do Ruska pro smlouvu na plyn nikdy nepojede a Trump ho za to pochválí, protože bude chtít prodat vlastní břidličný plyn. Dál se budeme dohadovat o jaderné elektrárně, kterou stejně dokáže postavit jedině Rosatom, se kterým se jednat nesmí… o to se Lipánek postaral a ještě se tím pochlubil.

Proč to celé píšu? Jen se pokouším naznačit, jak je všechno spojené se vším a jak těžké bude, se pokusit to nějak zmírnit nebo napravit pomocí chození po křivolakých cestičkách světové geopolitiky. Neexistuje žádná zkratka ani geniální myšlenka. Neexistuje žádný jeden článek ústavy, který změníme a naráz tu bude dobře. Existuje jen láska k národu i lidu, která musí překonat překážky, protože národ a lid za to stojí. Máme perspektivu jak v ruských pohádkách. Aby Ivan dostal svou princeznu, musí prochodit troje železné boty a sníst tři železné chleby.

Všimněte si, že vůbec nemluvím o EU. Ti nejsou schopni vyhodit ani jednoho prostořekého blogera z europarlamentu, natož aby si poradili s něčím vážnějším.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

370 thoughts on “Spojené nádoby

  1. Co udělal Západ jako první po rozpadu východního bloku? Rozdrobil státy, kde to šlo, na malé části. Československo, Jugoslávii, SSSR. Je nezbytné pro lepší budoucnost nastolit opačný kurz a začít se zase spojovat. Česko se Slovenskem, Srbsko s Černou Horou a s Makedonií např. Poté vytvořit středoevropský blok s dalšími ochotnými státy. Naopak by byl žádoucí rozpad Německa na dva samostatné státy, viz volební mapa Německa. Taková Evropa by měla naději na lepší zítřky.

    1. No to asi asi málokdo uvědomuje, že USA uplatňují politiku „rozděl a panuj“. O tom asi v mainstreamu nic nenajdeme, že.

    1. Každý má co na práci. Targus vyměňuje řídící jednotku u auta a dovozuje z toho nesmyslnost AI, Vidlák nestačí máchat rukama aby si zacpal uši když slyší o AI…

      1. Nechtěl byste už konečně sepsat jako svůj text něco o AI a uveřejnit to? Tam se budete moci vykecávat o téhle problematice do aleluja. Proč to neuděláte? Odpovězte prosím. Tady pod texty Vidláka to moc lidí nezajímá, co vás tedy nutí k tomu otravovat s tím zrovna tady? Jak nerada vidím, že tu někdo dostává ban, tak u vás je oprávněný, jste otravný.

              1. Re: katango; 13 listopadu, 2024 (17:22)
                .. obvyklý diskusní faulíček, dehonestace proti níž není obrany, vyjma potvrzení o psychiatrickém vyšetření podezřelé osoby. A i to by bylo šmahem zpochybněno.
                V sevřeném šiku proti odlišnosti!!
                https://1url.cz/Y14vR

                Kurnikšopa, tady mě čeká ještě hodně zábavy, to jsem fakt netušil, i když mě Semi varoval… ;o)))))

                  1. Re: Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (17:39)
                    .. hm, dajaký som z toho zmätený, to jako jde psát, aniž bych uměl číst?! Nebo naopak? To mi ale nikdo neřekl.
                    Hergot, proč jsem vás nepotkal dřív?! Víte, co mi to dalo práce, naučit se číst i psát ještě před první třídou?!!
                    No, uznávám, jako samouk asi nemohu dosáhnout vašich kvalit… ;o)))))

                    1. No vidíte, tak si zkuste přečíst, co napsala katango ještě jednou. Jak „proč do toho taháte diagnózu“ tak „není diagnóza“ znamená, že ona tvrdí, že o žádnou diagnozu nejde, tedy ani žádné dehonestace, žádná potřeba potvrzení o psychiatrickém vyšetření, vše v klidu.

                    2. Re: Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (17:58)

                      Moje reakce se týkala toho, co napsal nick jozka a co jste právě vy tak nadšeně kvitoval smajlíky . Takže se vracím k otázce, zda u vás jde o trvalou infantilnost nebo počínající stařeckou demenci.
                      Ten obrázek ciferníku ručičkových hodin už máte?

                1. Jakej faulíček.

                  Umanutej? Je. Ať se diskutuje o čemkoli, začne otravovat s AI, opakovaně jsa varován, aby tak nečinil. Činí tak a otravuje s tím dál. Své oponenty označuje za nevědomce, ba za blbce, čímž se dopouští argumentačního faulu.

                  Nesebekritickej? Je. Ač je opakovaně žádán, aby šel s AI do prdele nebo o ní napsal článek, článek nenapíše a dál plevelí diskusi, nejspíše jsa přesvědčen, že zvěstuje slovo boží. A že to všechny zajímá a kdyby nás s tím neseznámil, umřeme všichni nevědomí.

                  To není psychiatrická diagnóza, ba co víc, psychiatra v sobě jsem ani nenastartovala. K tomu totiž úplně stačí zkušenosti starý báby. Jakýkoli starý báby.

                  1. Re: katango; 14 listopadu, 2024 (1:31)

                    ..ten „diskusní faulíček“ se týkal vyjádření nicku jozka. Že by i vám bylo třeba polopatismu? Vy mě lekáte… ale za možná nejasné vyjádření se kaji…

                    Kai sí, teknón?!

                    1. Tak bylo to pod mým příspěvkem, vztáhla jsem to na sebe. Ale aspoň jsem se přinutila přesněji argumentovat, to se neztratí.

        1. Šklíbko, odpovím jako polský policajt, když se nám tam ztratili dvě kolegyně : Panowie, a jak ja mam szukat vaše ženy ? 😀 Tomu se říká syndrom Kassandry. Nerad dělám marnou práci, když vidím (až na několik normálních ohlasů) zde jak to p.t. obecenstvo vnímá. Nebo jinak : Ja skopiruju z jedne diskuze na serveru kde rozebirali invazi tzv. uprchliku. Jeden diskutoval o tom se starsimi nemeckymi manzely, a ti se chovali „sluníčkově“ :
          „Proc jsem mu neodporoval ci ho nesnazil seznamit s holymi fakty ? To je celkem jednoduche. To proste nefunguje, je to jen plytvani casem. Staci jen malej priklad a to holokaust. Nerikam ze to vedeli vsichni ale to ze je s zidy zachazeno velice brutalne vedeli. Stejne ted vime ze to nebude zadna prdel a zivot bezi vesele dal. Nakupaky praskaji ve svech atd.. Reagovat se bude az v posledni vterine, pro mnoho lidi bude uz pozde, ale tak to proste je. Bylo tak tomu vzdy. Je prilis mnoho svedectvi na to aby tomu bylo jinak. Klasika byla vychodni fronta. Rusove jsou jeste 500km v pohode, rusove jsou 250km v pohode, rusove jsou 2,5km a byl poplach…Lidsky rozum se proste brani prijeti neprijemnych faktu, tak dlouho jak jen to jde. Takova mozkova sebeobrana. Teprve kdyz uz je naprosto jasno, ze je to v prdeli se zacne neco dit.“
          Proste diskuze s takovymi lidmi moc nemá smysl. A jak velmi správně nedávno poznamenal jeden z nejlepších českých vědeckých novinářů Pavel Kasík, budou historicky rychlé důsledky AI pro lidi takovým šokem že začne – hledání vinníků…

          1. Podejte si pacinku s panem Vaneckem. Ten dela to same jako vy, jen nepropaguje Ai, ale solary. A stejne jako vy, neda se zviklat. Ani realitou.

          2. Že nerad děláte marnou práci? Tak i vy víte, že to moc lidí nezajímá. Je jedno proč, prostě nezajímá. A proč s tím tedy otravujete pořád tady? Nedělejte marnou práci ani zde.
            Jinak stačila tato odpověď, to vaše další plkáni bylo úplně zbytečné.

            1. Šklíbko, ňák nekomentujete třeba citovaného dr. Kasíka, nebo podobné názory má i nejlepší český odborník na AI, dr. Romportl. Vaše reakce ve stylu „všichni jsou blbci, jen já jsem letadlo“ jen potvrzuje vážnost situace, která nemá v dějinách obdobu. I z těch nejhorších společenských poměrů se v minulosti dalo (většinou) dostat tím, že se člověk mohl spolehnout na výměnný postředek, který měl vždy a všude – svou pracovní schopnost. Dokonce i židé už cestující v dobytčáku, se logicky utěšovali že němci jsou sice zlí, ale ne hloupí, takže budou muset makat, ale nestane se jim nic zásadního. Dnes je to poprvé v lidských dějinách, kdy hrozí že vysoký – a rostoucí – podíl lidské užitečnosti jako směnného prostředku přebere definitivně ne-lidská entita. Taková vize ztráty poslední jistoty typu „chlap co má zdravé ruce se vždy uživí“ – nebo žena sexem 🙂 je drtivá. To „hledání vinníků“ pak bude opravdu hustý. Vize následné společnosti jako z filmu Soudce Dredd, je ješte ta nejoptimističtější.

          1. Možná to byl Boomer, omlouvám se, nechtělo se mi to dohledávat. Možný omyl je proto, že oba pány ráda čtu, přijdou mi sympatičtí, i když s nimi ne vždy souhlasím.

  2. Agent Pávek se svou chotí
    v Dačicích se dneska fotí.
    Darem dostal kostku cukru;
    kdosi po něm hodil kukru.
    Xicht tam rovněž vystrčil
    magor z Telče, Vystrčil.

    Potom výlet do Slavonic,
    je tam mlha, no tak to nic.
    Zvládl ještě Náměšť, Znojmo,
    už to celé viděl dvojmo;
    mával lidem o sto péro,
    i když byla tma či šero.

  3. Dnes skvěle Vidlák.

    Otočit pyramidu zdanění na špičku. Správný směr. Cílem je, aby 3000 miliardářů Na vrcholu pyramidy platilo 90% objemu všech světových daní. Tak si představuji globalizaci.

    A ukončit zbrojení. Armádu ponechat výhradně na domobranu po vzoru Swiss made. A na skutečnou pomoc při povodních nebo jiných potížích.

      1. S tím nesouhlasím, Jsou používáni k odčerpávání sil a zdrojů. Viz Vidlák dnes. A slouží jako faktor strachu na nás, otroky.

    1. Globalisti samotní (rotschildové, rockeffeleri atd.) si globalizaci představují zcela jinak než vy.
      Oni si představují, že budou vlastnit 100% všeho a vy nic, vy si to budete pronajímat a budete mít sociální kredit s měřenou uhlíkovou stopou a otročit.

        1. NejdEtové se nevzepřou. (Kromě toho, jim to tak vyhovuje. Jak to bylo o tom Polákovi a koze? Zjevně to není omezeno jen na Polsko.)

  4. Už 30 let taháme za kratší provaz.
    Napřed se nám podařilo po super vládách ODS přivést k moci socany, tehdejší elity se mohly zbláznit a nenávist vůči Zemanovi šla do nebetyčných výšek, začalo zlepšovaní ekonomiky lidé se začali mít lépe, opět media protlačila pravici.
    To samé později z prezidenskou volbou Zemana.
    Po každé se podařilo “libtardům”, dříve si říkali “slušný pravicový volič” uspořádat protitah, znova se vrátit a v každé zatáčce zavedli stát do hlubšího a hlubšího průseru.
    Až teď zase prohrají volby, tak se napraví jen část škod, za osm let je máme zpět.

  5. Stále netrpělivě čekáme na Sterzikovo vyjádření k tomu, že Konečná pozvala do své strany ty nejprogresivnější fašisty typu Michailidu, kteří opustili Piráty. Vzhledem k jeho mlčení se zdá, že mu příliš nevadí, je-li skutečným programem Stačilo!, spíše než konservativně-nacionální vize, bolševicko-fašistická progresivistická totalita.
    To je něco, co nechci a jakkoliv jsem to v minulých volbách do EP Konečné hodil, bylo tomu tak zcela jistě naposledy.

    1. Stačilo zůstane konzervativní (komunisti plus Paroubkovci).
      Zdivočelí piráti se dají dohromady s Petříčkem (exSocdem) a podobnými progresivisty pod značkou Progresivní Česko.

        1. Pokud napíšete Stále netrpělivě čekáme na Sterzikovo vyjádření . tak to znamená, že čtete a hledáte. Je to podle mého maximálně pět dní, spíše tři, kdy to tu zcela jednoznačně psal v diskusi. Myslím že ten den, kdy vyšly zprávy o odchodu Michalidiu ( či jak se přesně jmenuje ) od pirátů s poťouchlými poznámkami, že by ji mohla vzít Kateřina Konečná.

          1. @Tymákovan Díky. Přece jen ale to je podle mě natolik vážná věc, že příspěvek v diskusi, který jsem ani nenašel, není dostatečně zřetelné distancování se od Konečné a jejího nebezpečného a škodlivého prohlášení. Jak chcete s takovým člověkem na něčem spolupracovat a přitom být byť i jen elementárně důvěryhodný?

            1. Vidíte, mně to trvalo ani ne dvě minuty jej najít. Navíc vy se již dopředu pojišťujete, kdyby sem někdo dal odkaz nebo snad to Vidlák napsal, abyste to mohl stejně zpochybnit. Přitom o co jde, do voleb téměř rok, do té doby se vše vyjasní. Co vás pudí k vyrývání ?

              1. Prostě mi pouhý komentář v diskusi s impaktem desítek čtenářů nepřipadá v kontextu skandálního prohlášení Konečné, které citovala celostátní mééédia, dostatečný. Co si myslíte o mých motivacích není nikterak věcně relevantní.

                1. Navíc, to že ji citoval mainstream je přesně proto, aby lidé jako Vy začínali zpochybňovat volbu Stačilo. Mainstreamu přece nemůžete věřit vůbec nic, asi to bylo tak jak napsala Maneca.

                  1. Bylo to jak píše Maneca, na její/jeho dotaz to Vidlák vysvětloval. Den či dva po vysvětlení přijde jiný nick a dožaduje se téhož. A tak to jde pořád dokola.

                2. A proč se tedy ptáte na blogu s ( podle vás ) minimálním dosahem a nejdete se zeptat přímo Kateřiny Konečné nebo alespoň někam, kde ten dosah je, proč tady ? Opravdu si myslíte, že vypadáte důvěryhodně ?

    2. Nedělejte tvrdé závěry jen proto, že jste nic nepochopil nebo nemáte info.

      Já považuju výrok Katky Konečné „Rádi přivítáme ‚komoušské‘ vysídlence po stranické zabíjačce“ jen za ironické až cynické rýpnutí do Pirátů po zvolení Hřiba do čela strany.
      Vidlák tady na Kydech jasně potvrdil, že Konečná nemíní do Stačilo! přijímat žádné bolševicko-fašisticko-progresivistické bytosti ani absolventy Aspenu a la Maláčová, kteří jsou oddaní EU, NATO a válce s Ruskem.

      1. Obě strategie mají svoje.

        Široka fronta levice, která se shodne na opatřeních proti vyvádění dividend, likvidaci zdravotnictví, privatizaci vysokého školství a neshoduje se v genderech a Ukrajině má taky hodnotu. Janka Michailidu je sice genderově pomatená, ale její dědeček ze zbraní v ruce bojoval proti nacistům a co se týče obhajoby pracujících věřím, že má srdce na správném místě. Maláčová se době kovidu ukázala jako schopná administrátorka na MPSV a aspoň verbálně je na stráně práce.

        Užší fronta národně-konzervativní levice je víc čitelná a je menší riziko že ji zakuklení libtardi rozvrátí zevnitř.

        Kateřina Konečná zatím ukázala, že umí vybrat správnou strategií, tak ji budu důvěřovat ať se rozhodne jakkoliv.

        1. Problém Vaší úvahy je, že progresivisté zobou z ruky globalistům, neshodnou se tedy na opatřeních proti vyvádění dividend, likvidaci zdravotnictví, privatizaci vysokého školství.

          Za mne je daleko lepší spojenec rozumný konservativní pravičák než progresivistický levičák. Za ty považuji třeba pány Skalického a Semína, oba jsou v čele spolku Svatopluk.

  6. No, já teda nevim. Koupili jsme si v Alze šnekový odšťavňovač Tesla. Těšili jsme se na džus tak jsme odšťavnili pár hrušek. Místo džusu lezla z přístroje kaše – přesnídávka. Napsali jsme na podporu Tesly a AI nám sdělila, že máme použít měkčí ovoce (přístroj ale je prý i na odšťavnění mrkve). Na naši reakci, že pak už by ty hrušky musely být nejspíš shnilé, jsme se dozvěděli, že tedy musíme použít jemnější sítko. Když jsme odpověděli, že to nejde, protože sítko je zataveno do těla přístroje, poslala nám AI sešit receptů a bylo vymalováno. Takže Targus má pravdu už teď. Buď jsou neschopní nebo to opravdu mají nastaveno tak, aby lidi od reklamací odradili.
    Stejné nastavení mají soudruzi reklamační v Alze. Při vrácení přístroje nám napsali, že nám musí strhnout 30 %t za použití přístroje. Na naši odpověď, že jinak bychom asi těžko zjistili, že přístroj nedělá to, co má, napsali, že teda dobře, tak teda ne 30 % za použití ale aspoň 15 % za prý POŠKOZENÍ. Tak nevím, jestli potřebujeme nakonec nějakou AI, když můžeme takhle pěkně naprogramovat soudruhy.

    1. Já jsem se rozhodl, že budu pokud možno kupovat co nejmíň všelijakých nových krámů, bez kterých se člověk snadno obejde.
      A hrušky – tak ty dávám zpracovávat do jiného přístroje.

        1. Kdybyste použila svoji inteligencí, tak byste věděla, že zrovna hrušky moc odšťavňovat nejdou, protože dělají kaši. Ani moc hruškových džusů naše markety z uvedeného důvodu nenabízejí, i když se sehnat dá, ale ty jsou taky tak nějak více husté a méně tekoucí. Mrkev se odšťavňovat dá dobře. A už v návodu u mého odšťavňovače je seznam ovoce a zeleniny, ze kterého se odšťavňovat nedoporučuje. Takže zrovna u hrušek není závada na přístroji, ale u suroviny.

          1. oni su dva typy odstavovacov….jeden je na jablka, mrkvu apod., teda na relativne tvrdsie ovocie a druhy je na bobule, hrozno apod, ten odstavuje podstatne pomalsie. Tipla by som si, ze asi aj na tie hrusky. Obavam sa, ze jedinym riesenim teraz je vzdy poriadne lustrovat pred kupou, co vlastne chcem kupit a aky to ma problem (teda povedzme pouzitie alebo obmedzenie)….vacsinou vzdy nejaky ano, clovek len musi prist na to, aky.

      1. Nic proti vám, myslíte to dobře a chcete poškozeným poradit do budoucna, aby se vyvarovali dalších drahých chyb.

        Jenže přesně tohle je přístup, který vrací společnost do dob „divokého západu“ a ničí sociální kohezi (či jak to nazvat).

        Nechal ses napálit podvodníkem a přišel o úspory na důchod? Jsi blbec a patří ti to…

        Přepadli tě a okradli? Tvoje chyba, že nechodíš ozbrojen a nebo si nedokážeš zaplatit ochranku…

        Naletěl’s reklamě a volil’s SPOLU? Tak si to vyžer, oni jsou na rozdíl od tebe mladí a chytří a umí v tom chodit…

        Já si třeba myslím, že civilizovaná společnost by měla být nastavena tak, aby člověk nemusel být ostražitý 24×7 a mohl se spolehnout, že když se někdo pokusí se nečestně obohatit na jeho úkor, bude po zásluze potrestán, postižený bude odškodněn a z viníka bude exemplární případ, aby si to příště rozmyslel nejen on, ale každý, kdo si myslí, že může vydělávat na podvádění a okrádání slabších.

        Poctivou reklamací nefunkčního výrobku to začíná a protiústavní důchodovou loupeží končí.

        1. Protiústavní důchodovou loupeží to nekončí. Konec nastane po defenestraci. Též Stalin měl dobré metody a ještě před ním i Ivan Hrozný. Stalin vydal příkaz postavit dva velké hřbitovy a po prvních mrtvých bylo klidněji.

        2. Takže budu chtít mixér a objednám si míchačku, ale nebude to moje chyba, protože kdo má bejt 24/ 7 ostražitej, že jo. Nepleťte si ostražitost, jak ji definujete vy, s náležitou pozorností věnovanou tomu, čeho chci dosáhnout. Těžko můžu čekat, že mi u mixéru napíšou „Pozor, není určeno pro míchání betonu!“, nejsme v USA.

    2. Re: matylda

      No, já se nechci nikoho diskutérů dotknout, ale:

      1/ nejdříve bych se na onen odšťavňovač pořádně podíval. Pokud je z plastu, šel bych rovnou na pivo a prachy určené na zakoupení takového bazmeku bych s uspokojením propil,

      2/ pak bych si nějak zjistil, kolik je asi tak v jedné mrkvi vody. Buď domácím pokusem, anebo přes wikinu, případně bych oslovil nějakého zahrádkáře. Z toho bych si lehoučce odvodil, jaké sračky asi tak mohu píti, když si koupím „litr šťávy z mrkve v akci“,

      3/ poté bych asi přišel na to, že nabízená technologie ja za vymáhanou cenovku zcela k lejnu,

      4/ pořídil bych si nějaký drtič na potraviny, které mám v úmyslu odšťavňovat. My plebejci používáme misku, struhadlo a ruku, nejlépe pak nějakou cizí, ale i vlastní hnát se občas hodí do domácnosti,

      5/ pokud bych byl s nadrcenou konzistencí spokojen, začal bych shánět, anebo vyrábět opravdový
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! L I S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Pokud nechápete, i víno se lisuje, ale neodšťavňuje. Možná tak nějaký druhák, či dokonce třeťák (vinaři vysvětlí).
      Bez lisu na vás VŽDYCKY vykoukne beztvarý maglajs, připomínající zahuštěnou „dětskou výživu“ v soc prc malých skleničkách.
      Žádná domácí odstředivka vám za prodejcem požadovanou cenu nevyrobí onen „koncentrát“ který si zakoupíte flýýýdlu, fkauvu, fpeny, váálbertu, atd., atd. …

      1. Chlapi díky za reakce, ale tenhle příspěvek se úplně blbě zařadil. Reagovala jsem totiž na kvaky o AI. Poprvé mi to řeklo, že vkládám příspěvky příliš rychle, pak to dvakrát zmizelo jen tak, tak jsem se na to vykašlala a najednou koukám, že večer se to objevilo, ale úplně sólo. Chtěla jsem tím říct, že zatím je AI úplně blbá nebo úmyslně blbě naprogramovaná a zákaznická linka Alzy má tak naprogramované operátory, že snad ani AI nebude potřebovat. 🙂

        1. Když Vám to řekne, že moc rychle, chce to vrátit se na předchozí stránku, u mne je vždy příspěvek pořád v okně, ale odznačí se na koho reaguji. Tak jej najdu, označím, chvíli počkám a pošlu znovu. Někdy je nutno celou proceduru opakovat.

          Horší je, když se příspěvek neobjeví. To lze udělat totéž, ale navíc oeditovat začátek. Problém je, že ten první se řasto objeví se zpožděním několika hodin, samozřejmě s původním časem, takže si ho téměř nikdo nevšimne.

        2. ja mam skusenost s vracanim topanok….AI mi najprv nevedela nacitat obrazky, potom mi poslala linky, kam to mam teda pripnut a poslat a nakoniec mi poslala vyhodnotenie, ze nic nevie nacitat a mam sa ozvat na linke AI o podporu:-(( a pekne dokola….zlate baby, co tam priamo poradili

    3. Chcete-li šťávu z hrušek, nejlíp se mi osvědčilo – nastrouhat oloupané a odjádřené hrušky, podusit a následně nechat překapat zavěšené v hustém plátně. Na podušení jsem použila „pomalý hrnec“. Ze štávy jsem nadělala hruškový rosol a ze zbylé hmoty hrušková povidla. (Destilovat by to tady nemělo smysl – naši zákazníci jsou vesměs nealkoholici.)
      Něco takového: https://www.walmart.com/ip/Mainstays-6-Quart-Oval-Slow-Cooker-Stainless-Steel-Finish-Glass-Lid-Model-MS54100112168S/2971501115?wmlspartner=wlpa&selectedSellerId=0&wl13=239&adid=222222222320000000000_1166583682648107_lia&wmlspartner=wmtlabs&wl0=e&wl1=o&wl2=c&wl3=72911703930251&wl4=pla-4576511017949918:aud-807615483&wl5=&wl6=&wl7=&wl10=Walmart&wl11=Local&wl12=2971501115_0&wl14=slow%20cooker&veh=sem&msclkid=48e527d71a4e172dc79640e3fc6bff4a

  7. Vidláku, Vy to v článku máte, a všechno. Jen se na to díváte z jiného úhlu než já.

    A) Ty 2% z HDP je členský poplatek za účast v klubu NATO, a platí se většinově USA. Jedno zda za letadla či za cokoliv jiného. A poplatek se bude navyšovat, tak zní dohoda, a je jedno zda Fiala či Babiš. Řešení vidím ve vystoupení z NATO a neutralitě.

    B) Zdanit dividenda velkým firmám sice můžete, ale pokud je zdaníte fakt hodně, tak ty firmy v tom roce žádné dividendy mít nebudou. Buď účetními operacemi večkerý zisk bude mít spřátelená firma v Irsku nebo se prostě vyplácet vůbec nebudou a prachy se rozumně zaivenstují, čímž stoupne cena akcie. Mně jako akcionáři může být jedno jestli dostanu prachy z dividendy, nebo prodám pár akcií a zůstane mi menší balík akcií, ale ve stejné ceně. A jako bonus, stát již nevybere ani to, dle Vás, málo.

    1. P.S.:
      C) A boj se supermarkety má pořád jednu vadu na kráse. O víkendu jsme byli na výlovu rybníka v Moravském krasu a cestou se stavili v hezké firemní prodejně Mlékárny v Otinovsi, výrobci Nivy a dašího. Ceny o polovinu vyšší než v Kaufu (v akci). Při výlovu hodní malí stánkaři ceny za rybí škvarky 100,- Kč za 100 gr ryby, klobásy ze Slovenske 600,- Kč/kg. Vážně jsou ti malí tak levní a ti velcí prodejci tak předražení?

      1. Po 35 letech budování tržního hospodářství se ještě stále někdo diví operaci – trhni co to dá? To už musí být slušně dlouhé vedení.

        1. Já se nedivím, mně to jen utvzuje v názoru, že po likvidaci supermarketů nenastane doba levných potravin u drobných prodejců a malých obchůdků, Vidlákových to oblíbenců.
          Vyzkoušena i prodejna tvarůžkárny v Lošticích, podniková prodejna Olmy Olomouc, jablka přímo od sadařů, …

          1. Ty hypermakety zlikvidovaly většinu českých výrobců. Fakt nevím, kde jste celou dobu od revoluce žil 😳👎
            Asi na měsíci.
            Už před 20 lety varovali zemědělci, že když zrušíme chovy prasat, dovážené maso zdraží, máte dojem, že zlevnilo?
            Zlevnilo mléko, sýry, máslo? Vejce z dovozu jsou většinou z klecových chovů, proč se u nás musely likvidovat? Proč se tyto chovy nelikvidují i v zahraničí?
            A ti prodejci mají elektřinu fungující jako perpetum mobile? Neplatí žádné daně?

            Kolik stály byty před 14 lety? Kolik byl nájem tehdy? Vy pronajímáte za stále stejnou cenu jako před 15 lety?

              1. Teď budou počítat a pokutovat ještě ekologickou stopu, takže za kuřecí z Brazílie a jablka z Chile se nedopustíme a jiné nebude

              1. Josef původní napsal:13 listopadu, 2024 (13:50)
                A pak že Babiš, lusknutím prstů, může ovlivnit cenu másla, tvrdil v televizi nějaký tupoun.
                Nevíte, jak se jmenuje?

                1. Josef původní napsal:13 listopadu, 2024 (13:54)

                  Tvrdí to i jinde

                  Fiala se tvrdě obul do Babiše kvůli předraženému máslu. Ten ho poslal na léčení
                  Marie Kuželová, Kristýna Šopfová, Jakub Svoboda
                  Dnes 14. 11., 13:54

                  …….„Pan premiér je hlupák, který absolutně nerozumí ekonomickým věcem,“ řekl Novinkám Babiš a dodal: „Měl raději zůstat u Nuttely, kterou označil za základní potravinu. Víc jak 60 % másla se dováží, největším českým výrobcem je Madeta a celá skupina Agrofert má na trhu podíl jen 8 %……

                  https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-fiala-se-tvrde-obul-do-babise-kvuli-predrazenemu-maslu-40497284

            1. Říká se tomu inflace, a pro chudé je mnohem větší než pro bohaté. A rozhodně za ni nemohou (jen) supermarkety. Klesá hodnota CZK a proto ceny stoupají všude – potraviny, nemovitosti, lístek na MHD, holička, energie, pitná voda, řemeslníci, zlato, krypto, akcie, …

              Soběstačnost v potravinách? Proč? ČR je obecně exportní zemí výrobků (bohužel typicky subdodávek) a dovozce potravin. OK. A není pravda, že by čeští producenti potravin byli levnější než dovoz, díky rozdílným dotacím spíš platí opak. Zaměstnáno pod 3% pracujících, tedy marginální.

              1. Re: Vc…

                Soběstačnost v potravinách – Proč?

                Protože:
                1/ méně devastující obdělávání půdy,
                2/ jistota, že když se něco v mezinárodním měřítku posere, mine to Čechistán,
                3/ udržení obydleného venkova.

                Ale vy jste mamlas, takže nic…

                a to není málo.

                  1. tak hlavne kontrola kvality……tu sa ide stat po…t aby vyrobcovia dodrziavali pravidla o pesticidoch, plesniach a ja neviem o com a ked pride tanker z Brazilie, tak to nikoho nezaujima, tam by sa kvalita mala odchytit v pristavoch, ale zasa tie nie su na tom zainteresovane. Rozdiel ale je, ze z tovarov, ktore prichadzaju cez pristavu z mimo EU, ma EK podiel na clach (a Holansko na tom velmi dobre zaraba), kym z tovarov, ktore sa vyprodukuju v ramci krajiny, nema EK nic. Ono je to cele dost na hlavu, ze funguju dotacie vramci vnutroeuropskeho kruhu, nie to este presadzovanie prijmov pre EK mimo platieb statov…..to sa z toho jednaj stava otesanek, ktory chce stale viac a na druhej strane aj zrazu struktura, ktora chce z Bruselu sidlo nadnarodnej vlady, ktoru ale nikto z obcanov EU nevoli, ale mal by pocuvat

        1. Máte tam jednak stánkaře, jako obdobu těch Vidlákových prodejců domácích klobásek či marmelád, a také tam máte podnikové prodejny, jako obdobu těch Vidlákových prodejen menších než předražené supermarkety. OK?

                1. Dnes psali že je v Praze 65 zájemců na 1 byt a v Brně jen 40. Takže na zlevňování to asi nevypadá.
                  Nebo jinak, za kolik jste schopen postavit byt 2+1, cca 70m2 s menším ziskem?

                  A hlavně, cena je taková, kolik je kupec ochoten zaplatit. Toto obecné pravidlo je univerzální pro všechny transakce.

                    1. Mlamoj sliboval že vyfičí pryč až mu děti dorostou. Tak nevím proč se tak zajímá o ceny tady v ČR.

                1. No… neni. Do nejakeho stavu, ktery uz tak nebyl „rovnovazny“ najednou vletely tisice dalsich zajemcu. V Gorolistanu mozna ne, ve velkych mestech a v Praze obzvlast uz ano.

                  1. Také se domnívám. Navíc Ukrajincům na nájem přispívá stát snad automaticky jen proto, že jsou Ukrajinci. Nebo už ne?

                  2. Máte pravdu. U Prahy v 2+1 o 60 m2 běžně 23 000/měs. Bez nákladů.
                    Z 5 dalších nájemníků jsou 3 UA.
                    Byty k prodeji jsou ihned pryč.

    2. Nejde? Hmm.

      Tak dlouho se bude říkat „NEJDE“ až jednou se najde skupina nasraných lidí, které řeknou JDE TO. A bude to hodně bolet.

      1. Vláda zvedla daně u cigaret a lihu. Jakože vybere více peněz. Vybrala méně a kdyby to ještě očistili o inflaci, tak jsou na polovině. Přesto příští rok zvedá zase. Vybere více a půjde to, nebo to takto NEJDE a vybere ještě méně? Každopádně jako bonus tohoto konání je zaděláno na další metanolovou aféru, díky černému prodeji nezdaněného alkoholu.

        1. Tohle je jiný případ. Cigarety a chlast – snažíte se obrat přímo populus.
          Velké firmy? zdaněním se snažíte, aby u nás něco zůstalo na infrastrukturu státu, kterou ty firmy užívají.

          1. Dle zákona platí dosud stejná procenta jako ostatní firmy, ale díky svým právníkům, účetním a díky své velikosti dokáží v mezích zákona optimalizovat. Přesto dosud něco daní. Pokud na ně bude chtít někdo zakleknout, tak to vyřeší tak, že nezaplatí nic. Smlouvy o ochraně investic a o dvojím zdanění jsou na jejich straně.

            P.S.: Ty největší světové firmy dnes daní typicky v Irsku (třeba za celou EU), které jim nabídlo nizoučké daně co do procent, ale v penězích to dělá stovky miliard.

    3. Re: Vidlákova cesta tam a zase zpátky; 13 listopadu, 2024 (9:35)
      .. ta 2% z HDP pro NATO jsou definována poněkud mlhavě, realitou je rozdělení částky na přímé a nepřímé financování. A v Evropě je i tak skutečně plní jen asi tři nebo čtyři členské státy…

      1. Pokud se do nákladů na armádu zahrnují i mzdy a výsluhy generálů, dokázali bychom určitě 2% HDP utratit i bez nákupu amerických letadýlek…

      2. To je také důvod, proč Trump mluví o tom, že některé státy si jenom mysí, že jsou v NATO a že je USA půjde bránit.

        1. Re: Vidlákova cesta tam a zase zpátky; 13 listopadu, 2024 (10:24)
          .. z Trumpovy strany pro mě naprosto pochopitelný postoj. Neexistuje cosi takového jako oběd zadarmo…

          1. Jestlize armady Nato podrazi s Trumpem ,/z 2% na 4% GDP z narodniho duchodu, v EU /, je z casti german a ne holandan a to vysvetluje hodne,
            a tak zaroven vic zbidaci hospodarskou zakladnu v EU ,uz dost na dne.
            Reseni je jediny , ze armady Nato ,si budou muset zacit vyrabet vsecko, co potrebujou, vcetne aut na elektrinu ..
            Zaroven T. prohlasil zavistive , ze chce prumysl z Ciny zpatky.
            A nasledky, kdyz rus vladne v Rusku..

            Financni situace pred Putinem a v 2023. /1 bilion = 1 miliarda/.

            GDP 196 bil – 2 triliony 200 bil.$
            GDP obcana 1 330 – 14 400rublu.
            Inflace 36.6% – 3.5%.
            Zlato 12.6bil. – 600.8 bil,$
            Dluh. 92.1% GDP – 23% GDP.
            Pense 449 – 19 400rublu.
            Prijem 1 523 – 65 094 rublu./mesicne/.

            20 miliard odpustil dluhu Afriky , 10 miliard dolaru Kube ,mimo jiny .
            Posila do jinych zemi vselijaky pomoci..
            Ted vybudoval prumysl a prumysl na vyzbroj armady ..
            Maji v Rusku vsecko a zeme kvete../Z twitru/.

        2. Kdyby si někdo přečetl ty asi 4 věty z posvátné krávy „článku 5“, zjistil by, že žádná automatika na obranu USA nebyla a není. Bez ohledu na procenta vydávaná na obranu nákupy předraženého polofunkčního šrotu ze zámořských zbrojovek.

    4. Mně nevadí, že firmy nebudou mít dividendy. To znamená, že jejich prachy zůstaly tady doma. Ať tady investují ostošest.
      A aby nedělaly účelové fakturace a vyváděly peníze formou nákladů, na to máme finančáky i napsané zákony. Jen se na to kašle.

      A jinak samozřejmě… Nejde to!

      1. Neděláte si čárky, pokolikáté mu to již vysvětlujete ? Obávám se, že zítra se zeptá znovu, jako by to dnes nečetl.

        1. Někdy si říkám, že je to strategie oponentů, že jim ani tak nejde o názor, jeho prosazení nebo vyvrácení, ale jen o maření času toho, kdo je pro ně efektivně „veš v kožichu“, tedy Vidláka.
          Takto lze nekonečnými diskusemi s mnoha a mnoha podobnými „zdvořilými troly“ nabízejícími nekonečnou diskusi ubíjet čas tolik chybějící pro realizaci něčeho konkrétního. Jim pochopitelně neprospívajícího. Prostě, je to takové dobrovolné virtuální vězení, zmařený čas a jen z toho plynoucí únava…

          1. Přesně tak, vždyť se podívejte na jeho následující reakci. Vidlák mu něco vysvětlí a on začne ihned vysírat trochu jinak, aby to tolik nebilo do očí.

      2. Proč by musely nutně investovat v ČR? Zvlášť, když je chcete holit. Auto Škoda ze zisku klidně postaví nebo dovybaví fabriku v Německu či Maďarsku a následně tam převede i výrobu, když ji tady půjdete po krku. ČEZ si zase třeba odkoupí rumunského distributora, raději než dávat peníze státu.

        Účelové fakturace? Tak jim říkáme my, ale ony si je obhájí, zvlášť v porovnáním s faktucemi státu a obcí, kde software účtují za desítky miliard, know-how, jméno firmy, školení, výzkum, využití patentů, platby spřáteleným firmám, reklama, …

        1. „Proč by musely nutně investovat v ČR“ – nedělejte ze sebe ještě většího debila než opravdu jste. Aby snížily zisky a tím i daně. V opačném případě to zaplatí na daních. Nadsazenou fakturaci ani nezkoušejte, ta se dá mimo zákon také.

      3. Do ceho tady budou podniky investovat.
        Unik kapitalu z Ruska byl zastavenej sankcema. /Na pomoc Rusku a Putinovi ?/…
        /Teda jedine sankcema na nas , by korporace nevyvazely kapital pryc a investovaly u nas /..
        To nestaci , musely by zacit budovat z tech zisku ,ktery nejdou pryc , novej prumysl.
        A stavajici rozsirovat ..A hledat trhy , jako ma rus , cinana a inda..A Brixy..Nebo tak.
        Rus vod nas bral hodne ,driv..

    1. K atentátu se přihlásila nějaká teroristická skupina „za udržitelný život“ nebo „za cirkulární ekonomiku“…:o)

      1. Re: Aleš; 13 listopadu, 2024 (9:40)
        ..a klidně si vsadím, že ve správním řízení dostanou flastr za nelegální skládku..

  8. Je to podělané a ten kdo příjde po těch kazisvětech , tak žádné terno neudělá. Lidí , kteří se zajímají o politiku u nás moc není, každý hlavně sleduje, co má na talíři, dovolenou se žranicí v Egyptě a aby si mohli v Kaufu koupit pěkný obal od čehokoliv. No a jelikož ANO v čele s Babišem jedou stejnou politiku, jakou Brusel vyžaduje, nelze čekat žádné zázraky. Pro Brusel a USA jsme čitelní pouze jako poskoci a fialová chobotnice má chapadla v célé ČR a až jí vystřídá poskok ANO nic se nemění.
    Švejkování možná zachránilo Český národ před vyhynutím, ale ta cena je obrovská. V dnešní době je už vlastně jedno, komu budeme patřit, my tady můžeme fakt jenom švejkovat a dělat si ze všeho prču. Orbána zde nemáme a i kdybychom ho měli, sami si ho švejkováním zlikvidujeme.

  9. „Jen se pokouším naznačit, jak je všechno spojené se vším a jak těžké bude, se pokusit to nějak zmírnit nebo napravit pomocí chození po křivolakých cestičkách světové geopolitiky. Neexistuje žádná zkratka ani geniální myšlenka. “

    ..božíčku, kam se nám ztratil ten Vidlák, co ještě předvčírem chtěl být tím blbcem, který neví že „něco“ udělat nejde a tak půjde a to „něco“ udělá?!

    Bohajeho, dajaký som z toho zmätený…

    1. Nemusí být ale zároveň tak blbý, aby neznal lidi. On půjde a lidi mu řeknou: ta cesta, po které si myslíš, že přímo jdeš, je křivolaká. V domnění, že ho uřknou. A on se neohlédne: byla?

      1. Re: M napsal:13 listopadu, 2024 (9:12)
        .. no to jste napsal moc krásně. Něco takového jsem naposledy četl v pamětech jednoho mystika. Tedy až do dnešního dne jsem se mylně domníval, že naposledy…
        Tak nějak mi to připadá, že Vidlák bloudí ještě předtím, než do politiky vstoupí, pokud vůbec vstoupí.

        To zase bude den… ;o))))

          1. Re: M; 13 listopadu, 2024 (10:00)
            .. inu, od dětství mě zvědavost ponouká číst vše, abych mohl po přečtení posoudit, zda mi to k něčemu bylo či nebylo. To máte stejné jako se zaprášenou lahví s nápisem „víno“, můžete okolo toho chodit, dedukovat, fabulovat, ale skutečného poznání dojdete až po otevření a ochutnání.
            Starého mystika(JUDr. Tomáš..) jsem zahlédl v TV, když jsem ten přístroj ještě vlastnil/někdy před rokem 2000, už první krátký nástřel byl pro mě dost zarážející a tak jsem se přinutil i ke čtení, zvědavost ve stylu: je tohleto možné?! Jo, bylo.

            Víno pro mě naprosto nepitelné.. ;o)))

              1. Re: M ; 13 listopadu, 2024 (10:55)
                .. mé bloumání po různých diskusních fórech, ale vždy jen na jednom, postupně, je mojí osobní formou sociologického průzkumu, výhoda spočívá v možnosti volby .. když chci, nemusím když nechci. A že jsem venkovan, hodně to taky závisí na počasí.. dnes je u nás pošmourno, tak do běda relaxuji. Hodnota mého času je tudíž proměnlivá.
                Řeč je s každým, Vidláka pozoruji už hodně dlouho a zatím se naplňují moje predikce, průzkum probíhá…

                  1. Re: Vidlák; 13 listopadu, 2024 (14:10)

                    ..jo, topení hřeje, ale musím se v průběhu roku ohánět motorovou pilou ve vlastním lese, potom znovu při štípání a ukládání na palety ve stodole, potom dřevo přinést ke krbovce a občas přikládat. Plyn sice mám, kotel taky, dokonce kondenzační, ale letos i ještě neblafnul, vodu mi ohřívají soláry na střeše a nebo krbová vložka teplovodní, vše jen za moje vydělané peníze, bez dotování čehokoli. Dotace považuji za zlodějnu provozovanou státem.
                    No, a jak jste na tom s dotacemi vy, zemědělče? Kolik vám to hodí na hektar? ;o)))))
                    Ti co něco dělají a nedělají to, výlučně dle mého zrovna moc dobře, mají štěstí, že se zatím k ničemu většímu nepropracovali. Takže by, opět výlučně dle mého, měli začít více přemýšlet o cílech i možnostech svého konání, neb v případě, že k něčemu většímu budou hlasy lidu povoláni, by časem mohli být také hlasy lidu zatracováni stejně, jako ti, které předtím vystřídali.

                    Rotace kádrů k hovnu se tomu říká…

                    1. Vždyť to říkám… to se to z gauče krásně mluví o tom, že ti, co dělají, nic nedokázali…

                      Já jsem kovozemědělec. Nebo teď spíš politikozemědělec. Mám záhumenek a žádné hektary. Na SZIFu jsem byl jen jednou – když jsem si registroval chovatele. Dotaci jsem nikdy nežádal ani jedinou a ani jsem ji nikdy k ničemu nepotřeboval.

                      A kromě toho, že jsem si také zařídil pěkný domeček, pět dětí, schovanku, prostě jsem se pustil do práce na nápravě věcí národních. A nikdy jsem se neřídil doporučeními těch, kteří seděli a kecali. Ale vždycky jsem dal na ty, kteří v těch zákopech byli se mnou.

                    2. Re: Boomer; 3 listopadu, 2024 (16:06)

                      .. inu Vidláku, já se o nápravu věcí národních pokoušel už dvakrát, poprvé v listopadu 1989 a potom v průběhu devadesátek a to dost vysoko na žebříčku. V obou případech mě jsem odešel právě kvůli lidem, kteří s naprostým klidem slibovali nesplnitelné a v zákulisí so mnuli ručičky, jak to davy pěkně žerou.
                      Takže na výsledky vaší práce si rád počkám, dožil jsem se dvojnásobku let kristových, tak snad ještě dožiju i tohohle. Bok po boku v zákopu se se nesetkáme, každý stojíme někde jinde, ale kdybychom přece jen řízením osudu v jednom postu stáli, brzy by jeden z nás vyhlásil vzpouru. Hádejte kdo…

                      Moje osobní úspěchy jsou skromnější než ty vaše, jsem kovozemědělcem v penzi, ale dokázal jsem dát jakž takž do pořádku aspoň to, co ti nejhorší levičáci našemu rodu ukradli a za dobu svého panování zhuntovali téměř k nepoznání.

                      Tudíž mládí vpřed a zpátky ni krok!!

    2. Kdyz cast sveta s vladami /politiky, urady a medii a diplomaty chce udrzovat zaklad statu ,
      na zakazu a potlaceni skutecnosti , na lzi a podvodu , neni mozny nic ,
      tim si zastavi vyvoj /stagnace a strnulost z dogma ,ktery potlacuje hodne
      a upevnovanim porad vic /, spolecenskej a hospodarskej…

      Normalni vztahy a spoluprace vyvijeji , jen vlady a narody ,ktery z toho unikly,
      tak sou osvobozeny..Na rozdil vod nas , ktery sme se vosvobodili , ale z jedny klece
      rovnou do stejny a nebo horsi , dalsi klece..
      Ty klece se treba menujou ,“na vecne casy a nikdy jinak“../Sou to klece dogma /.

      S SSSR na vecne casy. Nesmeli sme uniknout z klece zavislosti na upadku SSSR,
      vyvlict se z toho, po dobrym a vcas..
      Ani SSSR nemohli uniknout jinak, ze svy krize , nez svym zrusenim…
      My sme ale pokracovali z jedny klece rovnou do jiny klece../Dogma , zase na
      vecny casy a zase nikdy jinak/.

      Z Usa porad slysime ,zase uplne to stejny ..Na vecne casy a nikdy jinak .
      Nic proti tomu, ale meli by uz neco trochu vic ,vo tech vecnejch , nikdy jinak
      casech , uz vedet..
      Pac ty stahujou vsecko a vsecky pod vodu a nikdy jinak..
      Ale zrejme jako u nas , to vedet nesmi.. Definice ..
      /Dogma = pevna a nezmenitelna posvatna vira , kterou skupina organizovanych politiku,knezi, moralistu ,poklada za vecnou a jedinou, moznou pravdu/.

      Tyhle dogmatici s dogma vsecko zadrzujou, tak dlouho , az jim vsecko vybouchne rovnou,
      do jejich ksichtu.

  10. O tom, ze Lipavsky zpusobil od sveho vstupu do politiky nasi zemi skody vetsi nez stredne velka valka jsem presvedcen uz hodne dlouho…

    1. „Kolikrát jsme se už přesvědčili, že kde stranický blb, tam je vždy nebezpečno. A aktivní blbec — ten je horší než cizí, případně i třídní nepřítel.“
      Jan Werich

      1. Ano, asi je rozdíl, zdali nákupní cena českých zbraní zůstává u nás a podporuje náš výzkum, průmysl, naši zaměstnanost a formou daní zpětně náš stát nebo nákupní cena zbraní nakoupených v USA nepodporuje v Česku vůbec nic. Měli bychom vyvíjet a vyrábět naše zbraně, tak jako dříve. A kromě naší armády je prodávat do zahraničí. Pak by byl efekt obrácený – cizí země by podporovaly naši zemi. Zdravíme Václava Havla, hrobaře části našeho zbrojního průmyslu. Dnes už asi vidíme že přes jeho napojení na USA pomáhal americkým zbrojovkám zlikvidovat část české konkurence pod trapnou záminkou že zbraně už nebudou potřeba. Asi bychom našli mezi dnešními politiky pár lidí kteří se na tom tenkrát podíleli a stále chodí mezi námi – např. Saša Vondra, Miroslav Kalousek.

          1. A oběma komorami amerického Kongresu se šíří mumlání o tom, zda to čistě náhodou neznamená ohrožení národní bezpečnosti USA.

      1. Re: Anonym; 13 listopadu, 2024 (7:49)
        .. no co co co, měli se přece položit!
        Kdo by taky bral ohled na nějaké Putinovy nabídky výběru mezi kooperací nebo konfrontací, že…

          1. Re: Anonym; 13 listopadu, 2024 (15:54)
            .. no jo, jenže tohle ti lidi asi nevěděli, páč zřejmě už jsou v bodě, kdy pevně věří, že brambory vznikají v hypemarketech a automobily v showroomech.
            Měla a mohla je varovat obecně známá zkušenost, kterou učinili soudruzi od NKVD u někdy ve dvacátých letech, když odpozorovali, že zatčení cizinci velmi brzy umírají na střevní infekce z vězeňské vody a stravy, přičemž zatření občané sovětského Ruska totéž pijí a jedí bez následků.

  11. Učebnice dějepisu za 100 let : „Na sklonku 20. let 21.století došlo v ČR, po tradičních 35 letech klidu, k vyčerpaní veškerých výhod plynoucích z privatizace a uvolnění trhů pro velké zahraniční korporace. Zároveň v tzv. Západním světě došlo k vyčerpaní všech výhod plynoucích z dovozu levné pracovní síly z bývalých kolonií a z obsazení trhů v zemích bývalého východního bloku.“

    Právě sledujeme rovnovážný stav a naše křivka vývoje se zplošťuje. Za chvilku začne klesat.

  12. V roce 1920 objednalo Sovětské Rusko u švédské firmy Nyquist a Holm 1000 širokorozchodných lokomotiv. Platili zlatem, 4x dráž a předem. Nyquist a Holm do té doby stavěli kolem 40 lokomotiv ročně, takže nejdřív museli za sovětské zlato postavit novou továrnu. První dodávka 1926, z tisíce zaplacených dodáno 500 kusů.

    Pár rozdílů – lokomotivy jsou užitečné a sověti byli pod embargem. Komisařem železnic byl tehdy Trockij…

      1. To nic není. Uvidíte, až neuvidíte ty neviditelné stíhačky. Rusové tehdy viděli těch lokomotiv aspoň polovinu.

        Je vidět, jak je ten Západ technologicky napřed. Stíhačky tehdy nebyly ještě ani na rýsovacích prknech inženýrů, ale kolomotivy stealth měli už tenkrát.

    1. Re: Krasobřéťa Spanilý; 13 listopadu, 2024 (4:38)
      .. a soudruha Trockého ani soudruhy jiné nenapadlo, že by si za ty zlaťáky ve stejném čase mohli postavit několik fabrik a vyrábět lokomotivy sami. Na druhou stranu ovšem soudruh Trockij možná věděl, že kvalifikované lidi, potřebné pro uskutečnění takového podniku nemají, zčásti je postříleli a zčásti je měli nastrkané v lágrech po celém Rusku, kde za těch nejprimitivnějších podmínek dřeli jako otroci.
      No, a zahraniční odborníci už se do sovětského Ruska moc nehrnuli, anžto díky nemnohým uprchlíkům z těch otrockých lágrů už věděli, jak to v zemi, v níž zítra již znamená včera, soudruzi hrnou prsama. Svět už věděl, jak všemocná NKVD plní lágry lidmi, hromadně zatýkanými na ulicích jen tak podle xichtu, aby byly naplněny stanovená kvóty.

      Jo, komunisté byli, jsou a budou vždy lidé zvláštního způsobu myšlení a jednání…

      1. Někdy je prostě výhodnější lokomotivy nakoupit než si je sám vyrobit.
        Podobně se do SSSR dovezly tisíce amerických Jeepů , než se je SSSR naučil sám vyrábět.

        1. Re: Aleš; 13 listopadu, 2024 (9:24)
          .. ano, s tím je možné souhlasit, ovšem při správě státu je nutno také trochu víc hledět kupředu, co vás čeká a co vás nemine. Jeepy byly válečný materiál, jehož potřeba se projevila skokově, jenže když někdo chce budovat tu zemi, v níž zítra .. tak by měl být schopen stanovit a rozlišit dlouhodobé potřeby od těch ad hoc. A to se revolučním soudruhům opravdu nedařilo..

          1. Záleží na úhlu pohledu.
            V té době měla prioritu elektrifikace, což při velikosti země byl velmi náročný úkol.

            Nakoupit lokomotivy je poměrně snadné.

            1. Re: Aleš; 13 listopadu, 2024 (9:57)
              .. a pro realizaci tohoto náročného úkolu soudruzi opět zvolili ten nejprimitivnější způsob realizace.
              Ten poměrně snadný nákup lokomotiv jim nějak moc nevyšel…

              1. Re: Aleš, Boomer

                Jen si vám dovolím připomenout, když už tady udílíte CENNÉ rady, jak měli bolševici v r. 1920 stavět fabriky a vyrábět lokomotivy a džípy, že prakticky na celém území probíhala občanská válka, a to minimálně do konce října 1922, resp. do poloviny r. 1923.
                Melte hovna dál, nic jiného neumíte.

                1. Re: Targus; 13 listopadu, 2024 (11:32)
                  ..inu ano, občanská válka, kterou rozpoutali právě bolševici.

                  „Občanská válka je ozbrojený konflikt, v němž obě válčící strany tvoří (alespoň zčásti) obyvatelé jednoho státu bojující zpravidla na jeho území. Cílem jedné může být převzetí nebo udržení kontroly nad státem či jeho regionem, dosažení nezávislosti pro daný region nebo změna či udržení vládních politik.“

                  Váš způsob myšlení a vyjadřování myšleného je definován jako garbage in, garbage out.

                    1. Re: Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (16:27)
                      .. zrcadlová argumentace? U vás to může být způsobeno trvalou infantilitou nebo nastupující stařeckou demencí.
                      Nakreslit ciferník hodin zvládáte? Ne digitální!!!

                    2. Opět

                      Asi nemá cenu dále sledovat, nic nového tu zřejmě nepřijde. Tak končím.

                    3. Re:Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (16:39)
                      .. ale to je velmi moudré rozhodnutí. Poděkujte mým jménem tomu, kdo vás k němu dokopal… ;o))))))

                    4. Jen drobná technická poznámka jako dodatek : Pokud vás k věcem dokopávají, tak to jednak není normální ani slušné, ale hlavně to mnohé vysvětluje.

                    5. Re: Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (18:01)
                      .. a opět infantilní zrcadlová argumentace, moje vyjádření k vám otáčíte dětinsky ke mně. Zkuste vycházet z toho, že bytostný individualista mého typu se nikým k ničemu dokopat nedá…
                      To by průměrně inteligentní jedinec mohl pochopit i za tu krátkou dobu, co zde špásuji s vámi a vám podobnými. Byl jste někdy, aspoň na chvíli, průměrně inteligentním jedincem?

        2. To je vtipny , nejdrive poridili valku na SSSR, aby mohli potom SSSR pomahat.. Pred tim pomohli hitlovi na nohy obrovskejma penezma zadarmo ,hlavne nasema kvalitnima zbranema a tovarnama na vyrobu, /proto my sme nesmeli se branit a valcit ,rozbili by sme si zbrane a tovarny urceny pro hitlu, by moh
          brzy na Stalina /.
          Do co nejvetsich dluhu , pomahat SSSR..
          Bez valky by nic nepotreboval ..Ksefty se musej hejbat..

          Cela Evropa byla po prvni svetovy az nad hlavy, az do nebe zadluzena.
          Neptejte se komu..Proto, aby snadno spadla hitlovi do klina..
          Aby Evropu mohli usaci zase vosvobodit a zadluzit ..Studena valka a jiny taky nebyly zadarmo..

          Valky sou za dluhy ,za zvysovani dluhu ,za bezpracny a zvysujici se zisk i z uroku ..Za ovladnuti sveta dluhama ..Aaale , kdo s cim zachazi…
          Svet se z dluhu vysmekava a Usa do dluhu pada. A predevsim do vlady majitelu dluhu !!! Takze Usa , jejich kolonie , uz nepatri americanum.

        1. Re: Targus; 13 listopadu, 2024 (11:22)
          .. na vaši otázku odpovím, že si to o sobě nemyslím. A názor „točvolanta“ mi nepřijde tak důležitý, abych se s jím hlouběji zaobíral.

            1. Re: Tymákovan; 13 listopadu, 2024 (16:31)
              .. inu, to je totiž můj oblíbený styl. Prostý venkovan tomu říkám…

              Znamenám si vás do notýsku. ;o)))))

                1. Re: Teco; 13 listopadu, 2024 (20:22)
                  .. inu, já sám jsem prostým venkovanem. Pohrdám hloupými lidmi bez ohledu na jejich postavení ve společnosti. Stejně tak pohrdám i nevychovanci, kteří tykají někomu tykají bez předchozí vzájemné domluvy…

      2. Trochu zapomínáte, že Rusko v té době bylo zemědělským státem.
        A soudruh Trocký, to bylo něco jako náš Kočárník.
        Koukněte se jak to bylo s LTO

        1. Re: jina; 13 listopadu, 2024 (19:25)
          .. jsem si plně vědom toho, v jaké pozici bylo Rusko před revolucí a co se s ním dělo po revoluci, za za něčí peníze spunktované užvaněnými kavárenskými povaleči, kteří teoretizovali o všem a neuměli nic.
          Diletanti, kteří nechali postřílet nebo nahnat k otrocké práci do lágrů vzdělané a schopné lidi a potom ze svých pozic prasili, na co pohlédli. Nejvíc mi na nich vadilo, vadí a vadit bude, že měli plné huby lepších zítřků, služby lidu a právě ten lid pod jejich vládou žil hůř než tažná zvířata. Nikdo na světě si nevytrpěl tolik, co obyčejní lidé ve státě dělníků a rolníků…

      3. On tím Trockij (a Lenin) spláceli Západu ty prachy, co dostali, aby revolucí položili Rusko.
        Když pak vyhráli občanskou válku (kterou stejně jako každou jinou válku vedly OBĚ strany), vypadalo by asi blbě kdyby řekli, že cílem nebylo založit socialistický stát, ale jen otevřít Rusko pro modernizaci ze Západu, a tak jdou od toho a vládu předávají západním bankám…

  13. Kolečko se polámalo
    dvě procenta budou málo
    budem dávat nejmíň čtyři
    co čumíte jako výři!

    Vysypej tu šperkovnici
    kupujeme pumovnici
    kupujeme leoparda
    dobrá každá miliarda.

    Tanky pásů zachřestí
    směr je Rudé náměstí
    povede nás Jana z Arku
    už vyjela z autoparku.

    1. Řehka skáče na koně
      se šavličkou u pasu
      tak to píšou v zákoně
      u zelených ťulpasů.

      Skočil blbec trochu nízko
      kůň se svalil na dlažbu
      bylo mokro, trochu slizsko
      nabodl se na pažbu.

      Ztratili jsme generála
      hned při prvním úkolu
      hudba ještě chvíli hrála
      a pak došlo k rozkolu.

    2. Přišel rozkaz z Vošinktonu:
      Zaujměte pozici!
      Za tlumených hymny tónů
      opíráme kozlici.

      Jak na sviňu zrovna prší,
      doutnák celý mokrý je.
      Útok se nám zase mrší,
      křesadlo nás odkryje.

      Neměli jsme tolik šetřit,
      zklamali jsme přítele.
      Začínáme průser větřit.
      Pošle nás do prdele.

      1. Cítím v zádech dotek hlavně,
        ruce letí k obloze.
        Nedopadli jsme moc slavně.
        Chytili mě v kolchoze.

        Davaj samsunk, davaj aple!-
        slyším pokyn bratrance.
        Sklíčko už mám trochu křáplé.
        Bude to můj zachránce.

        Moc se těším do zajetí,
        dám si boršč a pelmeně.
        Maso si dám nakrájeti,
        tak půl kila, nejméně.

        1. Re: Ládik!!!

          Jediné pozitivum dnešního dne – Ládikovy veršovánky. Spolu s ranní dávkou kofeinu je to jediné, proč se vyplatí ještě jednou zkusit vylézt z postele.

  14. Tak pozor vidlaku akk chce mat pepikovo,taku armadu jak soudruzy,tolko muzov v zbrani,tolko techniky,cvicenia a vycvik ja ti len dam priklad cesky tigri letci,kdesi som cital 50 letovych hodin na rok pilot,za soudruhu,jeden pilot okolo 34 rokov stary a mladsi mali okolo 2000 hodin okolo 40 to uz vela nelietalo,len najzdravsie kusy a lietali aj starsi ku 50 to kurva ku 4000 hodinam pamatam aj meno major beran,on fajcil aj za letu v stihacke,to boli 80 leta,ja necital ja jich kurtoval,porovnaj ak by ste chceli taku army rok 1983 3780 tankov,400 bojovych lietadiel kazdeho druhu,dnes mate 20 stihaciek a myslim 20 pilotov a 70 tanky mozno 30 tanky boja schopne nic nehladam tak strielammod pasa davno som sa o to zaujimal a myslim sa chuj zmenil, cele buciny umru od hladu aj s tou skurvenou duchodovou reformou vratit sa ku stavom vojakov vyzbroje,vystroje,vycviku za soudruhu,to by sme asi boli myslim CS army 4 najlepsie vyzbrojena v europe,vy viete,co by sme boli slabsia supervelmoc s takou vyzbrojov a poctom vojakov v zbrani,kurva to by sa wehrmacht klepal,dnes? Vtedy jedna letka 15 masin a od 17 do 20 pilotov dnes cele czech air force ,kurva nic,ale sme clen NATO,ten nazov nas ochrani,ked ku dacomu ostremu pride,aj ateisti v cesku sa budu modlit.

    1. Zdraví Vás kolega ve zbrani za socialistické éry. Také jsem v letech 1984-85 kurtoval piloty v sedačkách Mig-21F…Jako technik letounu při ZVS ny bechyňském letišti. Další odbornosti, co si matně vybavuji, byli zbrojíři, radisti a elektrikáři. Nezapomenu tu zimu v nevytápěných úlech…

        1. Re: Targus; 13 listopadu, 2024 (7:55)

          .. no, na letištích jsem se během ZVS taky dost často vyskytoval a kluků v ltpéčkách mi bylo dost líto, dělat předletovou, předstartovní nebo poletovou prohlídku/přípravu v zimích podmínkách nebyl žádný med, všechno zmrzlé na kost, ze všech stran dul severák a hodně té práce se nedalo dělat v rukavicích. Mrzli tam jak drozdi…

            1. Re: Targus; 13 listopadu, 2024 (11:35)
              .. prvotním tématem byla služba leteckého technického personálu v zimě. K tomu jsem přidal svoje zkušenosti z pozorování cvrkotu na více letištích. U točvolanta vašeho kalibru předpokládám, že jste se zmrznutí bránil objímáním vychládajícího motoru véesky. Tatru vám určitě nesvěřili…

        2. Litani zacinalo okolo 6 pri masinach uz poobede pripravy do 1.30 pm sa lietalo mozes obliect aj medvedi kozuch ,zber brzdiacich padakov par krat som bol za trest v zime umres.

          1. Kurva prehresil som to v zime kurva lager v lete sandale jak sa my ta sluzba vlasti pridala na vyspelom zapade boha do nezaplateniavvobec v tom skurvenom zivote jedna z najlepsich skol co mi dala prezit aj ve svetlach mest.Tak tu sedim v kolebce a dumam komousi ma zakalili jak pavku korcagyna to musim uznat.

        3. V úlech to ještě ušlo, ale zažil jsem noční létání, kdy teploty v lednu a únoru ( tuhá zima 84/85) klesaly pod -20°C.
          „Osobní“ rekord mám -31°C (byť v přízemní vrstvě)…To pak na sebe můžete navléct celou výstroj a stejně klepete kosu. Palivo se plnilo z pistolí aka u bezinových pump a to v rukavicích kvůli „citu“ nelze. Také vyndávání kolíčků z pyromechanizmů a kurtování pilota vyžaduje cit…Vidím, pane Targusi, že o ZVS na letištích máte mlhavou představu „vo co go.“

      1. Serus ciki 1 letka mig MF 82 to 84 bechyne kukal som v roky 2012 dnes by polovicka europt nepistavila taku zakladnu za 40 rokov sa prvy clovek ozval good boy.

        1. Říkají ti něco jména pplk. Padělek(Pahorek?), major Měkota (Měkuta?), kpt. Lepša., pak náčelník štábu, co furt řval měl přezdívku „Labuda.“ Až na pár vyjímek to byla banda neuvěřitelných čuráků…

          1. Pplk,skvarka velitel,padelek poznam,mekuta,neviem,diblik velitel divizie,moj velitel brenkus,dobry pilot bol velitel 3 letky,lietal box na F,taky cobol bol velitel 2 letky dobry pilot barz dobry,ale kokot meno uz nepamatam,pamatam cisla vsetkych lietadiel,na jakej letke si bol ,nasa prva lietala len v noci furt kurva chodil som do ostrej hotovosti,podla pilota,ked kokot na picu,inac normalka ,je pravda,ze vacsina debil,pospisil major poznas,abo,ked chces mi napis na moj email,ked chces,hanss235@aol.com

        1. Ano, byl jsem špagát, nebo taky absík, vyber si dle libosti, Čobolíku. Koncem června mě jakýmsi nedopatřením povýšili na ppor. (zřejmě to souviselo s funkcí technika letounu). Zbývající 3 měsíce jsem musel obden chodit na vycházky do 4 km od letiště vzdálené Bechyně. Proč? Protože kluky dvouročáky drželi na posádce jako v kriminále bez přísunu alkoholu. Já pak měl na starosti distribuci „merunkovice.“ Dodnes si pamatuji cenu: 1kus/22 Kčs,- Tahal jsem z té dálavy 4-5 flašek, neb mě na bráně aka „důstojníka“ ČSLA nešacovali…

    2. V roce 1939 naše armáda nebojovala, v roce 1968 nebojovala, v roce 1989 nebránila socialistický řád, ač to bylo v přísaze, kterou každý uměl nazpaměť.

      Slyšel jste o někom, kdo by se 18.11.1989 hlásil do služby k obraně socialismu?

      V devadesátkách kdysi uvědomělí důstojníci rozprodávali za úplatek vybavení.

      Jeden velmi pečlivě prokádrovaný důstojník si pak službu socialistické vlasti odpracoval v NATO.

      Na co nám bude armáda příště?

      1. mozno ked sa tu rozmozu banderovci alebo muslimovia so svojimi zvykmi, aby to dali do poriadku?? je kludne mozne, ze policajtov na to nebude dost

          1. Re: Aleš

            Nikoli. Žižka byl STANDARDNÍM produktem své doby. Neboli užíval naprosto stejné postupy, jako ostatní, protože se to naučil od svých předchůdců, kteří s kalichem neměli nic společného.
            Že se řídil i heslem „kdo uteče, ten vyhraje“ v čase a místě nevyhovujícím jeho záměrům, je věcí zcela jinou.

      2. Byly výjimky. 1939 i 1968. Slyšel jsem např. že jakýsi velitel letiště nechal na dráhu nahrnout kupky sena a ke každé postavil chlapa se sirkami. Bratři tam nepřistáli – netušili, že to je jen seno. Stačil rozkaz, a za 3 minuty mohla naše letadla startovat.

        Jenže nepřišel ten rozkaz.

        1. Re: toníček

          Pohádky ovčí babičky.
          21. srpna seno na letišti?
          Už jste někdy četl nebo poslouchal dávné bajky o tom, jak a kdy se sekala tráva a sušila se na seno? V polovině srpna to teda mockrát nebylo. Otava se seče až KONCEM srpna, resp. začátkem září.

        2. Bo ten co by dal rozkaz nebol zelensky vypatlany kokot ale zodpovedny vojak, ktory nenecha zbytocne chcipnut nasich vojakov.

        3. Re: toníček; 13 listopadu, 2024 (11:21)
          .. v srpnu 1968 na letišti Sliač nastavěli na přistávací a vzletovou dráhu nákladní auta a mazali od toho pryč.
          ..7. výsadkový pluk zvláštního určení v Holešově dokázal udržet sovětský tankový prapor mimo prostor kasáren a ještě vyvedli část posádky do bojových pozic v okolních kopcích, k tomu taky drze propašovali deset ozbrojených zpravodajců v civilu do města, ke střežení strategicky důležitých bodů. A dokonce připravovali akci na osvobození Dubčeka, na rozkaz GŠ.

          Soudruzi z ÚV KSČ a MO ČSSR jim to po čase dali pěkně vyžrat…

    1. Dajaky kolar tam,to ma fajne jeblo bude hladat v USA nespokojnych,kurva co sa on miesa niekde,to cisto zalezitost USA,ked to tu zaregistrovali v kolebce,co tam hovori dajaky z kqncelarie prezidenta,kurva ,kto bude s takym rozpravat,on kurva duma jak cigan z osady Jarovnice,aj ten ma mozno viacej rozumu,kurnik to mocne….

    1. Tohle SE proste musi otocit. Hej , SE zacni se votacet.

      Pozor na ty „ulety“ , pasivni neschopnosti, s energii mrtvyho vlka.

  15. Zdravím Vidláku,

    článek je to zajímavý a některé úvahy jsou logické. Máš v něm ale jeden FATÁLNÍ omyl a tím jsi článek „deklasoval“ na hluboký podprůměr.

    Tady si můžeš nastudovat info o „pidiarmádičce“ Bundeswehr a o její historii:
    „…..This meant that, during the Cold War, by the 1970s, the Bundeswehr had already become the largest Western European armed forces after the USUnited States armed forces in Europe – far ahead of the British and even the French armed forces……“

    http://www.bundeswehr.de/en/about-bundeswehr/history/cold-war

    1. Přesně tak, Beurlingu. Vidlák dnes rychleji psal než myslel, to je nemoc jednomužných médií, část tvorby i těch nejlepších autorů je nutně mimo mísu… A koukal jsem na nový nick zde, ňákej Ehm. Já mám jisté podezření, že kdo (zas) to je. Já mám chuť něco říct. Tady se něco řekne… 😀

      1. Má snad Ehm minimálně tři bany jako jiní tady, které vyhodí dveřmi a oni se vrátí oknem ? Toužíte po permanentním banu ?

    2. Re: GB

      A nějaká číslíčka by nebyla, Žoržíku?
      Třeba počet tankových divizí, počty raketových vojsk a jejich vybavení, dělostřelectvo taky není z nejlevnějších, no a samozřejmě ženisti.
      Zkusme to ještě jednou a tak, jak se to má dělat.

          1. Re: pavel

            Mne ale zajímají výdaje.
            Pořízení, provoz, údržba.

            Neboli klasika, která mne živila po většinu života. Akorát v závěru chybějí slova – tržba, zisk.

      1. Nemecko tedy NSR bylo zakladnim clenem Nato a to je a nebo neni zadarmo.
        A letadla samozrejme taky. Neboli klasika.
        Moznost vyhledat udaje a fakta zrejme snadna..

        1. Aaaa, ha ha ha – onanyme, ty mě teda bavíš. Co kdyby ses zařídil podle vlastní rady?

          „Moznost vyhledat udaje a fakta zrejme snadna..“

          Takže tvoje věta „NSR bylo zakladnim clenem Nato“ je perla. Podívej se na historii NATO:

          https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_52044.htm

          1949 – The 12 founding members
          1955 – The accession of Germany

          – tezko mohla být NSR založená 23. května 1949 základním členem NATO podepsané 4. dubna 1949 (a přistoupila až 6. května 1955, když teprve den před tím, 5.5. 1955 byl formálně založen Bundeswehr)

            1. Zakladnim, ve smyslu jednim z nejdulezitejsich..
              Nikoliv zakladajicim..
              Kdyby bylo NSR zakladajicim clenem , napsal bych, zakladajicim..
              Ovsem to bych nepobavil stvace , kterej hleda za kazdou cenu ,kde by zneuzil cokoliv , ke svoji pedagogicky zabave.
              Aaaa moh se ukajet poucovanim ,poucek..Kdyz.
              Zakladajici nemusi bejt , zakladnim clenem.

              Bych dodal ,ze Nemecko je porad zakladnim clenem Nato..
              Taky proto , ze donedavna bylo hospodarsky daleko vic vyspely, nez jiny clenove..Treba ,ze vyrabi tanky za deset melounu a jiny nevyrabi zadny..
              Poradnej tank je zaklad armady ,clenskyho statu. Ty rozdava jinym..
              Napr. uz to, ze marka byla snad nejlepsi a nejkvalitnejsi mena na svete , nez si ji zrusili..

    3. Re: GB

      Takže, milý DžíBíku, občas je dobré si přečíst i své odkazy, že ano…
      Citace z vašeho odkazu.

      Zejména Spojené státy poskytly Bundeswehru dělostřelecké zbraně a několik set bojových tanků M47 a M48, stejně jako bojové a výcvikové letouny, zdarma.

      Na hovno, co…?

      1. A tady máme nárůst personálu.
        Převod policajtů pod jiné ministerstvo.

        V roce 1956 rozhodl německý Spolkový sněm, že tato federální policejní jednotka musí poskytnout personál, aby vybudovala 1 pěší divizí (Hanahran) a 2 pěší divizí (Marburg). Námořní pohraniční stráž byla zcela absorbována do nového federálního námořnictva, které bylo zřízeno.

        Na hovno, co?
        Máme aspoň ponětí, jaký početní stav má pěší divize amerického typu?

        1. Zdravím “volant v dutině lebeční” alias Targuse,

          Ten převod v. r1956 se týkal 10.000 osob. To je opravdu výrazný nárůst, když za tři roky v r.1959 měl Bundeswehr cca 250.000 osob aby v r.1969 to bylo 455.114 osob. Přehlídnul jsi graf počtu osob v Bundeswehru, který je nad inkriminovanou informací.

          Odkazuješ se na tanky M47, M48, výcvikové a bojové letouny (jednalo se o F86 Sabre). Ve všech těchto případech se jedná o přebytky částečně z II.WW a hlavně z Korejské války.

          Pokud by jsi používal mozek místo “volantu v dutině lebeční”, když máš potřebu se vyjádřit, tak by jsi zjistil:
          – vývoj tanku Leopard 1 byl zahájen v 50-tý letech minulého století a do služby byl uveden v r. 1965
          https://cs.wikipedia.org/wiki/Leopard_1
          – F104G Strafighter byl zaveden do služby u Luftwaffe v r. 1960 v původní počtu cca 300ks aby bylo v průběhu následujících let dodáno dalších cca 600ks (pro zajímavost, z dodaných 916ks bylo ztraceno 292ks při nehodách)
          https://wiki.warthunder.com/F-104G_(Germany)
          https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter

          Chceš tvrdit, že Leopardy1 a F104G byly zadarmo? A to jenom část, neprobírali jsme ruční zbraně atd.

          1. Re: GB

            Za prvé si netykáme, za druhé dvě divize URČITĚ nejsou naplněny počtem 10K kusů. Proberte sea poučte se.
            Přebytky vojenské výzbroje USA mne NEZAJÍMAJÍ. Mne zajímá, že tehdejší Západní Německo dostalo výzbroj ZADARMO!
            Už jste někdy slyšel takové slovo a znáte jeho význam?
            Mně připadá, že jste se dostavil z ústavu.

    4. A rozporujete co přesně?

      Pokud se správně dívám na wokepedii, tak Bundeswehr byla založena až v roce 1955. „Západní Německo“ už v roce 1949, NATO asi o měsíc dříve také v roce 1949 – a Německo se svou brannou mocí se členem stalo také až po založení Bundeswehru v roce 1955. Docela dlouhá doba, a klíčové roky, kdy se na tom šílenství nepodílelo.

      Takže zatímco se po druhé světové válce vysilovaly ostatní evropské země tu přípravou na horkou válku s východním blokem (železnou oponu spustil Churchill hned v roce 1946), tu (marným) bojem za zachování své někdější imperiální slávy (Francie v podstatě hned od konce WWII bojovava v Indočíně, dokud v roce 1954 nepřiznala porážku; Britové se vysilovali všude po světě – viz třeba povstání Mau Mau v Keni, o ztrátě Indie nemluvě), Německo se v klidu obnovovalo.

      Tedy si dovolím zopakovat: prvních deset kruciálních let po WWII – Německo bez armády ale zato s bohatou podporou Marshallova plánu buduje základy pro pozdější hospodářský úspěch, zatímco zbytek světa (možná tak ještě s výjimkou Japonska – ale kdo si dnes vzpomene na japonský hospodářský zázrak ukončený jednáním v hotelu Plaza) se vysiluje v dalších zbytečných válkách všude možně (Korea, říká vám to něco? Byli tam Germání? Leda tak exSS žoldáci, ale Německo to neplatilo…).

      To se to pak machruje v 70. letech, když jsou ostatní na huntě a vy jste se celou dobu schovával za bukem…

    5. Serus durko,ja pocital odkaz,vtedy no 10 rokov neskor nasa army,178000 vojakov v zbrani,na pocet obyvatelov z matematiky som kokot,ale bolo nas na pocet reichu a nas nqisto viac na obyvatela a teraz bonbon,v tych istych rokoch sojuz nerusimij mal 10 milionov vojakov v zbrani a 100000 tankov,takze wehrmacht bol futbalova jedenastka k rusii,ked to tak kuknes a mi u riti ,ze galsky kohout s vyjebanym albion mali menej kluku v zbrani,kurva nas bolo aj s nemluvnatamy 14 milionov a slabe 200000 muzov v zbrani,neviem kolko bolo volke,uz sa obculi po vojne moznom40 milionov,my mali mocnejsiu army jak oni,ked na obyvatela a nic nepocitam,jebem od oka,a strielam od pasa,ale cujem bo mam prax,ze ku realii barz blizko.

    6. lenze on nehovoril o 70.rokoch, ale o 50. Az ked prebehol nemecky zazrak a USA druhykrat zbankrotovali Nixonovym opustenim zlata (prvykrat to bol Rooswelt zakazom zlata v USA) a po Vietname, tak sa Bundeswehr obnovil co do sily (a povedzme si na rovinu, uz aj Nemci trochu zabudli, co to bola vojna). Predtym nie. Ale co viem, tak Nemci sa postavili na nohy aj vdaka tomu, ze pocas vojny po Stalingrade odsunuli zlato, patenty apod. do juznej Ameriky a potom si to stiahli naspat.

  16. Západní Německo sice bylo rozbombardované, ale němečtí průmyslníci o svůj kapitál nepřišli. Obnovu infrastruktury jim zaplatili Američané. Pak není žádný div, že při existenci minimální armády šla NSR ekonomicky nahoru. Že litografický stroj na výrobu čipů vymysleli Němci nevím, ale licenci na výrobu těchto strojů prodali Holandanům Američani.

    1. No vidíte, a v té bídné ČSSR nemusel litografický stroj nikdo kupovat, zvládli ho šikovní lidé vyrobit sami:

      https://www.isibrno.cz/cs/elektronove-litografy

      a kdyby po tom slavném Velkém Listopadu neskončil Ústav přístrojové techniky málem v síkeli (zůstalo v něm tak 40% skalních pracovníků) tak kde jsme dnes mohli být… alespoň že elektronové mikroskopy vyváží brněnské firmy do celého světa (prý až třetina ji pochází odsud), jediná vada, že už je mezitím stihl koupit ten nizozemský Phillips…

    2. Obrovske investice do Nemecka po prvni svetovy valce /na hospodarsky zazraky hitly/ ,
      jsou zname a po druhe svetove valce zase ..
      Napr. Nemecko obdrzelo vod usaka a s laskou, dalsich 9 miliard ,/na zase dalsi zazraky /, zatim co vitezna velmoc Britanie , este studenovalecna , dostala jen 3..
      Proste ty germany Usa hodne milujou..

    3. Ja zbezne sa zaujimal,jak ty jebany volke tak rychlo dosli ku sebe,viem maschall plan,vracali pomoc v zlate,to nijaka pomoc to amerika zarobila od chuja a odpoved lahka jak kurva,preco jim tak poslo,bo dreli a budovali,za kokot a ani jeden fenig sa neukradol,jak zvykom u slovanskych nacii,oni makali stylom ,jak u nas za soudruhu stavby mladeze za kokot a struny na gitaru,s prekurevskym rozdielom,reich mal zlateho prachu na robotu do ojebania a my medzi prstamy,jasny,zretelny uzaver expertny,co ja inaksi expert?

    1. A to byste se divil. Špatně postavený dům opravit lze. Jenom je to o něco dražší než demolice a novostavba. Zhruba desetkrát, i více. A o to jde! O peníze jde vždycky daleko až v první řadě.

  17. Každý kdo přežije do důchodového věku cirkus okrádání, živení dětí jako otroků zdanění na co sáhnou je jen slušnost vyplácet rovný důchod. A kdo si nakradl víc, ať to dokáže něčím. Že požaduje víc.

    Meritum věci? Ata svině maže furt, jakýkoli názor

  18. „Ti nejsou schopni vyhodit ani jednoho prostořekého blogera“ – 🤣 vidím, že už i ta nedávnopovinná věta o nevyjadřování názorů EU zmizela.

    Vy si opravdu myslíte, nebo dokonce víte, že by Babiš sáhl na důchody podobně jako pětismečka ? Nejen z morálních důvodů, ale šel by proti skupině, ve které jej volí značné procento lidí a na které vždy myslel.

    1. Však tvrdí, že toto je jeho poslední volební období. Nepočítá s další budoucností – jedině svou, a tu si dávno zajistil.

          1. Nejsem jeho volič ani příznivec, opravdu ne. Ale myslím si, že mu záleží na naší zemi, ale jen v povolených hranicích.

            1. Já o něm nemám iluze, ještě z doby, než vlezl do politiky. Psal jsem o tom kdysi na Acz. Nebyl jsem s ním ve styku přímo, ale z první ruky informace byly. O obchodních vztazích a mimosoudním vyrovnávání.

            2. Proč nás Babiš během osmi let premiérování nevyvázal z Lipské burzy? Proč neuzavřel smlouvu na dodávání plynu přímo s výrobcem? Proč ho odebíral 4krát dražší z Německa? Kvůli tomu, že mu šlo hlavně o Česko?

              1. Babis nie je bojovnik, je to obchodnik. Nepojde hlavou proti muru, aby si ju rozbil a nesiel do politiky preto, aby prisiel o svoj majetok. Obavam sa, ze ale proste bud akceptujete ze je aky je, alebo budete snivat o niekom, kto sa na to obetuje a potom sa necha ukrizovat, ked pridu nasledky narazu.
                Ak by bol Babis naozaj taky hamizny a o Cechy by mu vobec neslo, mohol ostat mimo politiky, sponzorovat inych a nechat si vyplacat toho viac…..alebo mohol vsetko predat Nemcom a ziadne dane by sa tam neplatili…..alebo by nepomahal financne mnohym (ako aj tu bolo spominane neraz), len by si zalozil pro forma charitu a predvadzal sa v mediach (a vsetci terajsi medialni oponenti by ho chvalili). Proste Babis EU a NATO neopusti a bude sa snazit lavirovat v ramci moznosti…..osobne to vidim podobne ako Fico. Dolezite ale pre mna je, ze v SR od prichodu Fica k moci zmizli migranti, ktori sa tu uz zacali usadzovat a roztahovat (a vsetci v byvalej vlade aj novinach tvrdili, ze inak to nejde), ze pri troche stastia v pripade vojny, SR bude usetrene, ze Fico zabezpecil rusky plyn, ktory sa bude tvarit, ze je afgansky (a ja nemusim snad kvoli tomu menit kotol). Mozem rozpravat aky je dvojtvarny a ako nechava posielat municiu a zbrane (nie za statne) na UA, ze ak Rusi odpalia nejake rakety smerom na Zapad, tak to schyta aj Sliac ci Kuchyna…..ale ja beriem co je. Necakam na toho, kto urobi to tak, ako to chcem ja, pritom bude cestny, statocny, neuplatny atd. Taki do politiky nejdu, ak idu, tak tam nevydrzia a ak aj vydrzia, tak ich prevalcuju ti, ktori chapu, ako to tam bezi a vedia sa v tom pohybovat. A bohuzial zatial lepsich nevidim. Vy mate Konecnu, ale ani ona nie je sama, nie je vsade a nie je dokonala

    1. Systém se změní sám ale tak jak se dnes většina lidí bojí říct. Umělá inteligence a jí v patách jdoucí robotika se o to postarají do 10-15 let max. Už v prosinci vyjde nový model Orion od OpenAI, který už bude mít schopnost “ agenta“. Čili počítač si „sám bude mačkat klávesnici a posouvat myš“. Jako kdyby seděl za PC živý člověk. Už nedávno jsem mluvil s jedním továrníkem, který říkal že napsat odpověď na reklamaci trvalo referentovi cca 2 hodiny. Nakrmili už jenom starší model AI 4 daty za poslední léta – a je to hotovo za 4 minuty. Chlapa mohli přeřadit (zatím) na jinou práci. Ale zatím tu práci i s AI musel zadministrovat člověk. Model typu agent i to udělá samostatně. V kanclech, advokátních kancelářích, zákaznických centrech, baňkách, pojištovnách a administrativě vůbec, nastane vichr z hor už koncem příštího roku. A do několika málo let to dostane z Číny a od Muska i hnáty… A politkové mlčí, i když ten zmíněný podnikatel řekl že ve Svazu průmyslu už diskutovali o 40 procentní nezaměstnanosti v administrativě v ČR za 3 roky. A politikové mlčí. A Vidlák pracuje myšlenkově výlučně se starými rekvizitami…

        1. Hezky napsáno. Umělá inteligence je jen opakováním mnoha slov, které napsali lidé před jejím vývojem. Až se situace ve světě, a třebas i u nás zase změní, umělá inteligence začne kulhat na obě nohy.

          1. Šmarjá, další „myslitel“… Změní se snad fyzikalní zákony ? Nebude mít AI stále nové vstupy ? Vy vnímáte AI jako statickou entitu bez zpětné vazby ? Doufám že nepracujete v baňce, u advokáta jako koncipient nebo ve fabrice u linky, kde AI probere ze spánku vám podobné nejdříve…

      1. Re: DeŽo

        Umělá inteligence odepíše takovou odpověď na reklamaci, že si u této firmy dotyčný člověk reklamující závadu po takové zkušenosti už nikdy nic nekoupí.
        Problém bude vyřešen.

            1. otazka ale bude, ci to bude aj pravda…..co ak AI usudi, ze ta blbost, co tam napisala, je ok?? koniec koncov na zapade bezi teraz teza, ze nie je dolezita realita, ale ako sa to tvari:-)

              1. Re: Janka; 13 listopadu, 2024 (9:25) + další nad ní.
                ..vaše představy o AI a jejích možných aplikacích jsou slušně řečeno velmi zúžené
                V první třídě jste základní vzdělávací cyklu začínali slabikářem, tak si to v oboru AI v bleděmodrém zopakujte třeba zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/11054978064-fokus-vaclava-moravce/219411030530003/
                Takový velmi prostinký úvod do problematiky, možnost seznámení se s důležitými aktéry u nás, od toho už se můžete odpíchnout dál. A pomněte, že už od té doby uplynulo několik kroků, což v tomto oboru může znamenat obrovský posun. Opravdu nejde jen o robotizaci…

      2. Pane zubař, že vy máte společného známého továrníka s panem Hulvathem?

        https://web.litterate.cz/kdo-seje-vitr/comment-page-1/#comment-312473

        tak ať ho pan továrník od nás všech soudružsky pozdravuje.

        (A děkuji za demonstraci relativity času – ještě před čtyřmi měsíci to byly 3 hodiny vs. 15 vteřin, ale dnes už jen 2 hodiny vs. 4 minuty – tak třeba příště už tu lucernu zhasnete úplně a my budeme v klidu zkracovat štiku)

      3. Pane zubař, že vy máte společného známého továrníka s panem Ulvathem (H se nevyslovuje, že? – nebo nevím, proč by mi jinak místní systém ten příspěvek nechtěl dovolit vložit)

        https://web.litterate.cz/kdo-seje-vitr/comment-page-1/#comment-312473

        tak ať ho pan továrník od nás všech soudružsky pozdravuje.

        (A děkuji za demonstraci relativity času – ještě před čtyřmi měsíci to byly 3 hodiny vs. 15 vteřin, ale dnes už jen 2 hodiny vs. 4 minuty – tak třeba příště už tu lucernu zhasnete úplně a my budeme v klidu zkracovat štiku)

      4. Pan továrník? To sem píšete z První republiky přes nějakej časovej tunel?

        Na co bude počítač sám posouvat myš a mačkat klávesnici, když to bude schopen napsat i bez toho? To jako bude robot za počítačem? Nemůže se rovnou připojit na síť a poslat to sám? – Co píšete je úplně mimo.

        Referenti dneska už žádný odpovědi dávno „nepíšou“. Dělá se to tak, že k sobě skládají kusy typových dopisů, doplňují jména, data, čísla, modely atd. S AI je problém, že to po ní musí kontrolovoat člověk, kterej tomu musí rozumnět a kontrolovat je náročnější, než to napsat rovnou sám.

        Jděte na nějakou AI připojit a pište si s ní o něčem, do dobře znáte. Uvidíte, jaký prd ví.

        1. Onanyme, jděte si podat ruce se zdejším vševědoucím točvolantem 🙂 a představte si jak v roce 1920 povýšeně brbláte, koukaje z okýnka elegantního kupé v Orient expresu nad tím hlučným, nemotorným dvouplošníkem co nad vámi přepravuje jen jednoho pasažéra zachumlaného v kožichu.

          1. Myslím, že ve vašem přirovnání jsem to já, kdo se už na dvouplošníku proletěl a snaží se vám vysvětlit, že se na něm nedá doletět až na měsíc.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *