V našem případě jde o Zuzanu Majerovou, předsedkyni Trikolory. První zareagovala na moji výzvu z minulého týdne, první se domluvila, první přijela ke mně a tak má první reklamu od Vidláka. Nedělní oběd, pak pár skleniček portského a spousta povídání. Je jedna z prvních, která rozpoznala cenu vás čtenářů. Jedna z těch, která také vidí ty první kroky probuzené společnosti, která v tom vidí šanci na změnu a nechce tomu stát v cestě.
Povídali jsme si především o začátcích Trikolory… jak to tenkrát bylo s mladým Klausem, jak ji v tom pak nechal, jak je to zbrzdilo, jak to pak znovu rozjížděli, jak pak přišel covid, který jim rozhodil setkávání s lidmi, jak poškozující to v té chvíli bylo, protože videokonferencí voliče nezískáš. Ptal jsem se na Rajchla a jeho odchod, vyslechl jsem si historky ze zákulisí poslanecké sněmovny… a samozřejmě jsme probrali její osobní postoje.
Jako že Trikolora je pravicová strana, ale pravice v tomto případě znamená především redukci přebujelého státního aparátu a ne redukci zdravotního pojištění a důchodového systému. Zdá se, že v Trikoloře chápou, že z České republiky nikdy nebude Texas a kdo přijde do politiky s placením školného a v ordinaci u doktora, ten bude v nejbližších volbách voličstvem odstřelen. Pokud to říkám špatně, tak se hoši z Trikolory ozvěte, že kecám, že Majerová nic takového neřekla a že tu opravdu ten Texas chcete… a já vám s radostí udělám reklamu i na toto a doprovodím vás do politického záhrobí. To platí i pro ostatní strany na Alternativě… hlavně hodně mluvte o privatizaci, o školném a o placení u doktora a nepomůže vám ani deset sedánků u Vidláka ani dvacet demonstrací. . Jestli si v této republice někdo myslí, že budoucnost této země se dá udělat jen a pouze nekompromisním a neregulovaným trhem, tak vám přeju šťastné snění na smetišti dějin.
Trikolora mi ústy její předsedkyně řekla, že v praxi jejich pravicovost spočívá především ve zmenšení úřednictva na ministerstvech a ve snaze zrušit bez náhrady ty miliony paragrafů, díky kterým jsme všichni jednou nohou v kriminále, protože každý den překračujeme zákon.
Opět vyzývám – jestli to tak není, tak ať se takový sebevrah v Trikoloře pěkně ozve, ať pěkně veřejně řekne, že kecám, že tu chtějí mít Texas a ultramegagigahypervolný trh, já to s chutí zpropaguju a zamávám jim na cestě do politické řiti. Ale tak nějak předpokládám, že Majerová obhájila předsednický post, protože dělá a říká to, na čem se tam domluvili.
Také jsme se bavili o schopnosti koalic. Tohle je totiž přesně to, co vám nikdo z politiků nemůže říct dopředu. Jakmile vyjevíte, že jste schopni kompromisů, tak přijdete o část svých voličů, kteří ve vás vidí jedinou záchranu před temnotou a pokud se jen zmíníte, že i v jiných stranách existují rozumní lidi, tak jste pro ně hned zrádce. A platí to i obráceně… jakmile příliš hlasitě řeknete, s kým koalovat nikdy nebudete, tak zase přijdete o ty voliče, kteří vás volí, protože je lepší se padesáti procenty podílet na dobrém díle, než nemít nic. Zdravím Okamuru, tohle přesně se mu povedlo loni před volbami, kdy jasně a nekompromisně řekl, že s Babišem ani ránu… a stálo ho to nejméně tři procenta. Ale nechme minulost minulostí. Myslím, že dneska už to SPD vidí také trochu jinak.
Tož jsme se bavili o politické realitě hnutí ANO, které má svých třicet procent a bude je mít, i kdyby zítra padla vláda a pozítří byly předčasné volby. S touto realitou bude třeba žít a srovnat se s ní. Třeba tím, že už teď v komunálních volbách má Trikolora spoustu kandidátek s SPD. Zdá se, že to hulákání na Václaváku nejen svírá půlky Blyštivému Péťovi, ale také to povzbuzuje ke spolupráci. Od paní předsedkyně jsem se dozvěděl, že Trikolora nebude zastávat zoufale nekompromisní postoje, jako třeba Svobodní, kteří vědí a hlasitě dávají najevo, že všichni jsou nepřijatelní, s nikým nebudou spolupracovat, protože všichni můžou za naši současnou bídu… ale dodnes jim nedošlo, že ve svém postoji zůstali sami. Čímž vůbec nechci říct, že mezi Svobodnými nejsou normální lidi.
Minulý týden jsem někde v diskusi napsal, že lídr či vůdce nikdy nevzniká výběrovým řízením. Dělali jsme to celé roky – snažili jsme se dohlédnout do těch nejtajnějších zákoutí duše politika. Snažili jsme se je lustrovat a hledali jsme někoho, kdo by si naši důvěru zasloužil. Nikdy se to nepovedlo. Ani nemohlo. Lídr či vůdce se musí prostě osvědčit. To nenaplánujete. Musí se nejprve dostat do krizové situace, musí být v pokušení, musí dostat lákavou nabídku, a až pak teprve se ukáže, jestli je tu pro lid a nebo proti lidu.
Podívejte na našeho derniéra. Není to tak dávno, co dštil síru na neschopnou Evropskou unii, od které nikdy nepřišlo žádné dobré řešení. Všichni jsme to video viděli. A sotva se dostal nahoru, tak je z něj největší eurohujer a nejspíš opravdu věří těm hovadinám, které nám říká. Podobné je to se všemi. Nikdy nevíte, který vypínač v mozku přecvakne a co s člověkem udělá vysoké postavení. Platí to i pro celé politické strany. Nikdy nevíte, jaký vliv tam převládne, jak moc je to trvalé a co to způsobí. Podívejte na ČSSD – ti dokázali ze strany se třiceti procenty voličů dopadnout na dno a ještě usilovně hrabou, aby se propadli co nejníž. A nepochopí to a nepochopí. Řekli byste do strany Zemana a Paroubka, že to dojde ke Šmardovi a Šabatové? Řekli byste do strany Václava Klause a (chlapa s gulama) Topolánka, že si nejen zvolí do čela něco jako Fialu a nikdo s tím následně nedokáže nic udělat? Však jste viděli derniérovo televizní vystoupení, ne?
K čemu lustrovat? K čemu je prověřování kandidátů, když nikdy nevíte, jak zareagují na evropské vábničky? Obezřetnost je samozřejmě na místě. Jeden z mých čtenářů kdesi napsal, že naším úkolem je politikům pokládat koleje, aby po nich mohli republiku táhnout vpřed. Vždycky se najde lokomotiva, která potáhne. Ale pokud budeme dělat výběrové řízení na strojvůdce, tak tím pouštíme ze zřetele směr, kterým chceme, aby se naše země ubírala. Tohle není úkol pro premiéra. To je úkol nás občanů. My máme definovat, kam se jede a zaměstnáváme si člověka, který to pak udělá. My se teď musíme postarat, aby si kterýkoliv budoucí premiér uvědomoval sílu českého voliče a věděl, že pokud Českou republiku zradí, bude vynesen v zubech.
My teď musíme demonstrovat, aby to hučení a mávání českými vlajkami vešlo do kolektivní paměti celého národa a především všech politických stran na příštích dvacet let. Musíme do kolektivního vědomí vypálit ještě hlubší díru než byl Listopad 89.
Doteď jsme hledali ideálního kandidáta. Nikdo takový neexistuje. Teď pojďme držet myšlenky a ideje. Kdo souhlasíte s Vidlákem, který pět let nosí každý den kůži na trh, pojďte teď se mnou. Kdo souhlasíte s tím, co píšu, postavte se ke mě do řady, šiřte tyto texty, noste je těm, kdo fejsbůk nemají a věřte, že tentokrát je nás tolik, že to můžeme dokázat.
Nebudeme volit pětikolku za žádnou cenu, a to ani tam, kde mají osvědčené a dobré lidi. Nebudeme je volit, protože sebelepší starosta vám plyn nesežene a pracovní místa nezachrání. Maximálně vám líp zorganizuje frontu na chudinskou polívku. My potřebujeme levnou elektřinu a levný plyn. Všechno ostatní jsou podružnosti. Bez levné elektřiny a plynu budeme zakrátko všichni na vymrzlém pracáku. Proto musí stovky a stovky pětikoaličních starostů nade vší pochybnost vědět, že prohráli kvůli svému předsedovi a musejí si ho sami zaříznout.
Půjdeme na demonstraci. Už to umíme. Umíme se zorganizovat i bez mééédií. Nepotřebuje servis od Seznamu. Umíme zahulákat, až se ve Strakovce třesou okna. Teď jim všem ukážeme, že jsme schopni společného postupu, kterého se vždycky báli a dělali vše pro to, abychom se neměli jak domluvit. Aby se domluvili jen ti od líbodémo. Rozděl a panuj se to jmenuje. Teď už máme prostředky, jak se domluvit. Proto všichni čtete tento text. A je vás opravdu hodně.
Tento týden postupně představím další společné kroky, které můžeme udělat a pokud je uděláme, tak v této zemi změníme pravidla hry. Ukončíme tu praxi, kdy nás potřebovali jen jednou za čtyři roky na předvolebním mítinku… Musíme se totiž postarat ještě o jednu věc. Nejenže nebudeme volit Pětikolku, ale musíme také zařídit, aby naše hlasy nepropadly. Za týden se ukáže, jestli kromě čtení Kydů umíme i trochu té taktiky. Pojďme ukázat, kolik nás je. Ukažme to ve volbách, ukažme to na demonstraci. Připneme si trikoloru v podobě jedničky, protože Česká republika je na první místě. A připneme si znak vidlí, protože na nás nikdo nemá bianko šek a chceme, aby budoucí premiér četl povinně Vidlákovy kydy.
Jo a jen tak na závěr… Než Majerová odjela, chtěl jsem jí tak zhruba říci, o čem tento text bude. Nechtěl jsem jí uškodit. Slíbil jsem reklamu a ne grilovačku. Zastavila mě a řekla, že si to zítra přečte, že si to nepotřebuje odsouhlasit… a odjela. O něčem to svědčí.
„Našel jste si místo nové
v zadku von der Leyenové“
Miroslav Macek o Petru Fialovi
Je dobre, ze Vidlak se ve svem volnem case (!) do tohohle dal.
Uz jenom proto bych na nej nebyl tak prisny.
Asi dost lidi cekalo nejaky volebni trhak, nejakho solokapra, …
Ja asi taky, ale cekat, ze pani Majerova rekne proc odesel Rajchl, nebo proc to Klaus nahle polozil, to asi ne. Ted neni doba na verejne prani spianaveho pradla.
Jinak Fialu jsem nevidel, precetl jsem si vytah.
Nevim, jak se ted v Cechach zije-plytva, protoze porad vsichni mluvi, ze se musi zacit setrit.
Dela to na me dojem, ze autem si lidi jezdi pro zabavu, ze maji v zime otevrene okno (pani/pan Eta promine), nebo ze doma sviti i kdyz jsou venku.
Ted neberu v potaz nemecke rady „otirejte se v podpazi a rozkroku vlhkym hadrem, usetrite za sprchu a uskodite Putinovi“. Ale Nemec mel casto extremejsi pristup k veci. A taky tamejsi natura i tenhle befel vstreba.
Proc to pisu.
Nemyslim si, ze by petikoala sla od valu snadno. Zpusobem „prohrali jsme volby, tak my teda jdeme…“
Po demonstraci na Vaclavaku hodne letitych kadru prevazne ODS navrhovala jak nalozit s tou proruskou svoloci.
Treba uz i tenhle schvalovac upalovani lidi zaziva si uvedomuje, ze jde do tuheho:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Bartuska-Az-nebude-mit-tretina-lidi-na-elektrinu-mame-tu-revoluci-714766
Fiala muze volby „docasne“ odlozit, vyhlasit ruzne vyjimecne stavy…
A pripadne protesty proruskych svabu vyresit gumolecbou.
Z EU by mel urcite podporu, protoze lidi jsou nasrani vsude, a jak by pan Bartuska urcite potvrdil, je dobre mit nejaky pripad pro vystrahu ostatnim.
Mozna mam dneska jenom pesimistickou, ale bylo by dobre pocitat i s tim, ze po nejake te pristi demonstraci si proste papalasi reknou, ze je cas na „katalanske“ reseni situace.
Dost lidi v Cechach podporuje zabijeni civilistu, hlavne kdyz jsou to Rusove, rusky svab je vlastne to same.
„Nemyslim si, ze by petikoala sla od valu snadno.“
Von si to tady někdo myslí? To sem netušil!
Také tak nějak. Hlavně v to doufám, že celý fialohnus NEPůJDE od válu před jarem. Ať si ten úlysný Henlejnovec vyžere, co nadrobil se svými nohsledy. Putin už umírá, válka na UA pomalu končí vítězstvím Zelenského na Donbasu a Krymu, třeba nám začne posílat donbaské uhlí.
Konec srandy, ale opravdu se dost bojím různých gumoléčeb, vychytání si pár lidiček, na které je více vidět (ano, myslím třeba i na vás, Vidláku, dopis na ruské ambasádě je určitě zapsán zlatým písmem ve fialových ANÁLECH a může se použít ve vhodnou chvíli) a udělá se pár monstrprocesů s „čarodějnicemi“ viz Vítkovská čtyřka. Aby nám nebylo ještě horko přes zimu…
Jinak článek se mi líbil, Trikolóru bych klidně i volil, ale nechápu, proč vůbec vytvářeli Svobodné II.
Dost lidí tu litovalo, že stranu nevedl dále Klaus ml. Já vám nevím…I kdyby teoreticky nevyhořel. Mozek určitě super, ale trochu bych měl obavy ohledně jeho fyzického postižení. Přiznejme si, i vzhled prodává. Viz potetovaný prezidentský kandidát. Samozřejmě, tento si za to může sám, ale jde mi o něco jiného. Mohl by některým lidem být „nesympatický“, i když by si v žádném případě sobě nepřiznali pravý důvod.
Takže na Targusův slib a otázku na ostatní – za naši kůču 2 x Okamura.
Dovolím si apel na vlasteneckou část čtenářů „Vidlákových kydů.“ Běžte, prosím, ke komunálním i senátním volbám a hoďte svůj hlas hnutí SPD, Trikolóra, PRO, případně koalici složené z těchto politických subjektů. Otrlejší jedinci mohou volit i KSČM, což považuji za daleko menší zlo, než to hodit kolaborantům a mafiántům z bruselské pětky. Volba Babišova ANO nic neřeší. Jedná se o „systémovou“ stranu, která do eurohujerské řitě poleze stejně aka Fialenkova ODS, jen použije lubrikační gel s menší kinematickou viskozitou…Otužilejší jedince očekávám 28.9. 2022 ve 14:00 na Václavském náměstí. Sním o 150 000 rozlobených demonstrantů. Ukrajinský premiér Fialenko musí na vlastní kůži pocítit, že občané nejsou ovce a nenechají se opít rohlíkem v podobě demagogického projevu.
Když to jde v Maďarsku, půjde to i v ČR. Jen se musí část elektorátu probudit z hlubokého spánku a používat kritické myšlení.
Mno ale mne tak napadá, proč právě ne ANO? Vždyť vzpomeňte jaké bývalo zkraje, než muselo začít kličkovat pod náporem nynější pětikolky v dobách, už tenkrát za vydatné pomoci press, když řádili každý za sebe, než se spojili . A taky si myslím, že to s tím někam lezectvím Bruselským či za velkou louží to není tak horké, jak se začalo prezentovat. Asi těm „indeligentům“ moc vadí a tím je nápadné, že nepotřebuje tlumočníky a pod pomocníky a rádce. S každým se domluví protože umí řeči a ono to jednání o čemkoliv pak vypadá z pohledu sledovatele úplně jinak, což mnozí nejsou sto pochopit. . Rozhodně přes to všechno udělali pro česko víc , přes všechny překážky, a neškodili tak jako 5ti kolka dokázala za těch pár měsíců. Vezměme rozum do hrsti a nepodléhejme jim.
mmch – já si vzpomínám na ten rachot, když přišel tenkrát na finance a chtěl sjednotit nákup nábytku, prac .pomůcek a dalšího – z jedné kasy, protože množstevní slevy. Jak starosti a ouřadové ječeli, že omezování pravomocí a každý si za mraky peněz, určených pro města a dědiny vybavovali kanceláře IA nábytkem, značkové počítače a kdeco. Pamatuji jak se Hašek camral v TV jak si vybavil kancelář na hejtmanství… Jo chce to zavzpomínat kapku hlouběji -ne jen poslední dobu.
Rozhodně bych AMO nezatracovala. Akorát u nás mám problém s bývalým starostou,
oprava ANO…
V počínání předmětného subjektu – potažmo AB (případně i MZ)- v ne příliš vzdálené minulosti je dost věcí podivných, jež svádí (příp- nutně vedou) ke spekulacím, z nichž některé rozhodně nebudou daleko od pravdy … A přinejmenší jistá obezřetnost ja namístě.
Vemte to ještě jednou vod 5. řádky ( důkladně )
Výsledkem budování rozvinuté kapitalistické společnosti je krize.
A to ne krize z nadvýroby, ale z nedostatku!
To politici, vím … Ale stejně plná zádel renomovaných ekonomů zde i venku … to mi hlava jaksi nebere. Kdyby stejně úspěšně makali lékaři či elektrotechnici, tak dnes by se teprve vynalézala injekční stříkačka či transformátor …
JO
Jo, ale to není celá pravda. Výsledkem budování rozvinuté socialistické společnosti je taky krize. Když to zobecníme, můžeme z předmětného tvrzení společenský systém vynechat:
Výsledkem budování je krize.
Uz sem se zminil ,vo zonglovani s ilusema .
Proc rovnou nebudovat ty krize a bez zbytecny uporny a opakujici se namahy a plejtvani casem na blbosti , jako budovani neceho jinyho , treba pokroku..
Proč té babě neudělali mauzoleum?
Nabalzamovaná už je,jinak by po týdnu vystavování smrděla. Třeba i na to mauzoleum dojde.
A největší sranda je, když pak takovej Fiala vyleze s projevem, ve kterým prosí, aby lidi šetřili – tedy, aby jim byla zima a měli hlad, protože jinak se na základních potřebách šetřit nedá – aby zbyla energie pro hospodářství. Co si o tom myslím? Že to není MOJE hospodářství. Že tenhle režim na mě 30 let sral a učil mě, že pomoc mám hledat na konci vlastní ruky. A já jsem se to naučil. Tak ať si pan premiér teď s tím svým hospodářstvím najde pomoc zase na konci svý ruky.
Přivítání fialy v Otrokovicích.
https://www.youtube.com/watch?v=L5fVYyAhoRA
Souhlas.
Tak mi žena říkala, že včera říkal zase Fiala, že prej máme šetřit! Dokonce až ták, že máme prát, jen když to bude nezbytně nutný. No nevím, nevím, ale to nám ušmudlancům z chudých kamenitých hor nemusel vykládat, protože to víme dávno a taky to tak děláme už stovky a stovky let!
Ale mám jinej problém! U nás se už teploty pohybujou kolem nuly a jak tak skoro vod rána sedím celej zmrzlej za sklem a tahám čáry, tak mi kapou z nosu hustý nudle jak švihadla až ták, že myš na podložce začíná prokluzovat a čárání mi nefunguje. A tak se chci optat těch, co se vyznaj v jinejch než kouřovejch signálech, jestli si můžu UŽ zatopit, nebo jestli mám bejt na sebe furt stále tvrdej jak kámen a na kolečko myši si navlíknout jenom protiskluznej návlek, nudle-nenudle?
Tady je fakt taková zima, že ani náš kocour na zavolání nepřizvedne a nenatočí mým směrem ani ucho, neb leží celej zachumlanej v dece umně stočenej do klubíčka, aby neplejtval svým drahocenným teplem. To není jako někde, kde si Občani klidně jezděj houkačkama s uchama, dutinama, průduškama a vím já ještě s čím do přetápěnejch nemocnic, kde je pak uložej do teplejch postelí na kapačky!!!
Tady začíná jít, holenkové, vo život!
Kdo už topit začíná, podporuje Putina!
Kdo už topit začíná, podporuje Putina!
&
a kdo kouká z okna dolů,
podporuje Ameriku, hurááá
… kdo by to bejval kdy řekl, žejo?
Veolia už pražákům topí
Bartuška by měl koupit licenci. Seveřani už to dávno vyřešili…
https://m.youtube.com/watch?v=rAgxb92a2Kc
Pan blbíš: takže zmrzlej zdraví zmrzlýho…taky trénujeme, neb nám v celém bytě už 14 dní lakují okna, zima jak v psinci. Tři svetry je nějak málo. A to ještě nemrzne. Teď si přesně umím představit, jak oní horující pro pětikolo klepou kosu a mají dilema – furt dál horovat či s námi jít do ulic. A to nejsem škodolibý, ale ta představa mne těšííí!!!
Žádná teplá postel.
Na papírovým lajntuchu na vikslajvantovým loži jak z jůmerickýho filmu.
I ta kapačka byla studená.
u nás se už přitápí, o den dřív než jindy ,akorát nevíme za kolik. Zřejmě brňákům došlo, že lepší je přitopit, než platit marody a marodící děti. Bohužel zřejumě v práglu jsou na tom líp, nebo není tolik dětí…. :- ))
Muj tata je v nemocnici, po operaci, netopi. Zima hrozna. Za toto se cinkalo…
Ani ne.
O kolik nás zadlužil Fialláh & Blue company?
Nějakej Vrábel je příštipkář. Žebráckých pár mega…
Přes Fyjalovu neziskovku, během let jejího trvání, protekla ze státního, necelá miliarda Kč. Takhle se řácky krade!
Přitom výstupy nikde nebyly vidět a nikdo je nekontroloval. Ženská práva v Barmě ke dobré hlodat, ale ani tam jméno Fyjala nikdo nezná!
Nevadí?
Nevadí. Lepší je platit dluhy za Vrabela než za neschopného Fialu. Ta „sekera“ bude v bilionech!
Zajímá mě jak moderoval. Dobře.
Jinak ať se staví třeba na uši.
Já vím, že škodolibost je hřích a karma si mě najde. Ale já musím 😀
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-finsky-prodejce-elektriny-zkrachoval-hrozi-jeji-vypadky-40409098
Machrovali, machrovali, až jim klekla elektrárenská přenosovka. Kvůli vysokým cenám elektřiny, na jejímž dovozu je Finsko zcela závislé (ovšem ruskou elektřinu už niiiikdy). Mno, a Švédsko odstavilo jaderku kvůli opravám na neurčito, takže Finsko má v zimě očekávat i velké výpadky.
A ve zbytku EU je také rušno: https://www.euronews.com/next/2022/09/19/ukraine-crisis-energy
Ňák se jim ta rusofobie vymkla z pracek.
Nedávno Putin odpovídal novináři a citoval ruské přísloví: „Mrzni, mrzni, vlčí ocase!“
To je z ruské pohádky, kdy to vlkovi někdo poradil …. a jaká náhoda, Fialovi taky někdo radí 🙂
Liška ho převezla samozřejmě. Ukradla ryby a vlkovi nakecala, že je vytahala z jezera. Tak tam má strčit ocas a že taky vytáhne. Jenže mu tam přimlzl.
Ale bajka končí pro lišku taky nedobře, byla nenažraná a doplatila na to.
Finsko má aspoň rozsáhlé lesy a nízký počet obyvatel na lesní plochu.
My jsme na tom, poněkud, hůře…
A čímpak se asi zahřejí migranti z Afriky a Arábie, v západní Evropě?
Vlastní vlády vezmou, ve prospěch přišelců, zdroje domorodcům?
Aby nedopadli takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=73UKnDUPR_M
no přece ničím… a vo to by nám mělo všem především jít, né?
dexxi není to moc ? Fialovi proteklo neziskovkou nějakých 100 milionů, to je desetina miliardy.
Máte pravdu, pardon.
Což o to, „neziskovky“ měl jen dvě:
Evropský informační projekt – 722000 Kč
Centum pro studium demokracie a kultury – 95098000 Kč
Ale přes CEITEC s.r.o. proteklo
2007-2013 5100000000Kč
2017-2021 145900000 Kč
2020 565000000 Kč
??? 6000000 Kč (ta je obzvlášť vypečená – http://eurovision.cz/portfolio/cook-point-ceitec-s-chuti-do-toho/)
2011-2015 62000000 Kč
a další a další a další…
Už je samozřejmě zrušenej B-)
Výborně! Tak kolik to dělá dohromady? 😅
Každopádně, Fiallah je kluk šikovná.
Kdo by to do něj řek. 😎
Skoro 6 giga.
Jj, šikovnej chlapec, shánčlivej 😀
P.S.: Jak píšete toho mafiána? Bé Pomlčka Závorka mi nefunguje.
Setriva vlada , nesetri nikoho a nic. Nekdy ani sebe. Greta.
Trikoloru jsem sledoval s nadeji uz od jejich zacatku. Cetl jsem si nekolikrat jejich program v ruznych letech. Dnes jsem si jej precetl znovu a uvidel jsem tam velice zasadni zmenu oproti stavu, kdy jsem si ten program cetl posledne. Poprve tam vidim moznou podporu vystoupeni z EU. Po dlouhou dobu tam byla jen deklarovana snaha o reorganizaci EU bez snahy o vystoupeni z ni. To je pro mne naprosto zasadni otazka, diky ktere jsem drive ani na moment nepremyslel nad tim, ze bych dal hlas Trikolore. Dlouho se tim u mne naprosto kategoricky diskvalifikovali.
Trikoloro, gratuluji vam k tomu, ze jste konecne ten naprosto fundamentalni krok udelali, ale trvalo vam to prilis dlouho. Nevim, kdy jste to zmenili, ale jsem si jisty, ze k tomu doslo az dlouhou dobu pote, co od vas odesel Vaclav Klaus mladsi. Opakovane jsem daval v ruznych volbach hlas SPD a teprve nyni jste pro mne moznou alternativou, o ktere mohu hypoteticky premyslet. I tak mi pripada, ze se k vystoupeni z EU stavite porad docela „vlazne“. Pokud o muj (a nejen muj) hlas opravdu stojite, uvital bych, kdybyste odchod CR z EU v programu zduraznili jako jednu z vasich nejvyssich priorit.
Jeste by me zajimal vas postoj k NATO, o kterem jsem se ve vasem programu nedocetl.
Gratuluji vam k tomu zavaznemu posunu ve vasem programu, ktery jste konecne udelali a ktery jste meli udelat uz pred nekolika lety. At se vam dari ve volbach.
Připodepisuji.
Pro mne je postoj k NATO naprosto zásadní věc.
Podpora NATO = souhlas s tím, aby Spojené státy zůstaly ředitelem Zeměkoule a světovým policajtem.
Protože celé NATO slouží jenom americkým zájmům.
Triko pŕitvrdilo a to je jen dobře. Velmi bych přivítala pokus o nějaký průnik s SPD.
Což bude složité .
Pan Kaprál byl (a asi ještě je) garantem v oblasti obrany.
Zeptejte se přímo jeho.
Vidím to stejně.
Odchod z EU je zaprvé ptákovina a zadruhé je v naší současné situaci odchod už neproveditelný. Nemáme britské možnosti, velikost, ani vyjednávací pozici.
Nicméně odchod z NATO by byl realizovatelný poměrně snadno.
Minimální armádu máme (pokud stáhneme naše hochy odtamtud, kde nemají vůbec co pohledávat) a aktivní zálohy máme taky – a těch je čím dál víc. Neutrální, nebo jen minimálně vyzbrojený stát, něco napůl cesty Rakousko/Švýcarsko, to by byl pro nás ideální model.
Souběžně s tím, jako bonus, by se tím odchodem z NATO, citelně vylepšila naše vyjednávací pozice s RF ohledně dodávek surovin.
Jenže skutečnost, že nový přístup ke spolupráci s RF bereme opravdu vážně, by se nutně musela stvrdit nějakým činem, protože Rusové už nás znají, velkohubými kecy už pohrdají, berou jen činy.
Teď tím činem zrovna nemyslím třeba neprodlené vrácení Koněva, obvinění, odsouzení i potrestání Koláře, obnovení běžného chodu naší i ruské ambasády -na obou stranách- to všechno pokládám za úplnou samozřejmost.
Nejlépe bychom stvrdili svůj nový a férový přístup k RF obviněním, odsouzením a uvězněním nějakého ober-dacana, který z vysoké pozice, nepokrytě a mediálně, náš národ štval proti RF.
A také se z větší části podílel na tom, aby byla z tendru na dostavbu naší největší atomky, pod směšnou a vylhanou záminkou, vyřazena nejperspektivnější a kontinuitu zachovávající firma Rosatom.
Napadá Vás někdo, vážení spoludiskutéři?
Jenom jednoho?
Re: Ten co…
Naším odchodem by Dojčerům ubylo V PŘÍPADĚ NEDOHODY (!!!) hafo levných rukou a něco málo levné elektřiny. A v neposlední řadě i dráty, kterými tahají větrníkovou elektriku vod móóře na jih.
K tomu připočítejte „jejich“ plynové zásobníky v Čechistánu.
Takže vydíratelní dozajista jsou, a ne málo.
Tak to nerikejte Orbanovi.
On zrovna hlasil, ze se blizi cas odchodu z EU.
Kde to hlásil? Měl byste odkaz? – Díky předem!
…a vidím že hned pod vaším komentářem. I tak děkuji.
Jo, taky jsem to četl.
Ale nedělá to mne dojem, že Orbán chce EU rozbít.
On jen chce být připraven, až bude muset skočit z potápějící se lodi. Nebo hořící, kde bude zůstat o hubu.
Prostě chce být připraven na správný okamžik.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/471781-cas-na-odchod-z-eu-se-blizi-prohlasil-orban-na-paskal-si-vzal-i-cesko
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-blizi-se-cas-opustit-eu-prohlasil-orban-za-zavrenymi-dvermi-40409052
https://www.seznam.cz/komentare/17847179-cas-na-odchod-z-eu-se-blizi-prohlasil-orban-na-paskal-si-vzal-i-cesko
Nebude potřeba vystupovat, zhroutí se to samo. Už je z toho téma, super.
Tak jsem se konečně podíval na 3koloru a paní Zuzanu. Paní je sympatická žena. Hodnotím tuhletu sestavu jako juniorku ODS, nebo jako SSM ve vztahu ke KSČ. Třeba se mýlím, ale určitě se nepletu. Na těch lidech je práce, jak na katedrále. Než pochopí nutnost odchodu z lůna EU, už bude fungovat jiné seskupení úředníků.
Odchod z EU byl u Trikolory velmi palčivé téma, na které byla omerta už za Klause
https://nautilus2.wordpress.com/2020/07/01/co-je-detinske/
Protože případný odchod z EU by nám dali Bruselští sežrat drsným způsobem.
Otázka zní : Ustáli bychom to???
Možná by ti, kteří dneska horují pro výstup změnili názor a zase by bylo zle.
Možná by byla snazší cesta pokusit se nějak změnit EU zevnitř. Vždyť nejenom my jsme nespokojení s nynějším fungováním těch obskurních mluvících hlav. Které jen čekají, jaké jim dojdou z Bílého domu noty.
Jestli všechny země posílají do Brusele trafikanty a odpad, tak jako my, pak se není čemu divit.
Třeba Špidlu “ zdroje tu jsou” poslala ČSSD do Brusele aby doma neškodil. A dotáhnul to tam až na komisaře. A nula Jourová na komisařku.
18 let jsme měli na to zjišťovat, co by který krok znamenal a co by eventuelně vedlo k odchodu z EU.
A co by takový odchod měl za důsledky.
Zatím slyším jen „oooo bóže to by bylo nepředstavitelné“.
A proto jsme tam, kde jsme – elektřina za dvacetinásobek a zastropování, které nás zlikviduje ještě spolehlivěji, než to zdražení.
Já neříkám, že musíme zítra vystoupit, já říkám, že musíme striktně hájit aspoň ty životně důležité aspekty, a to i za cenu vystoupení.
Vystoupení není primární cíl, vystoupení bude důsledek toho, že v rámci EU nás čeká jen likvidace a záchrana před likvidací není v rámci EU možná
Vidím to (dlouhodobě) naprosto stejně …
počkáme, esli k tomu dokopou Orbána
a pak se uvidí
Je dobré výhledově s odchodem s EU, počítat. Ale dnes by to byla sebevražda.
Na rovinu. Rusko sankce unese. My ani náhodou.
Ať žije demokracie EU!
To je taková koleda už od roku 2004.
Vtip je v tom, že kdykoliv EU vynucovala pro nás nějaký extra debilní nebo likvidační krok, nikdy nedošlo k myšlenkovému experimentu „NEUDĚLÁME“ … vždycky MUSÍME, protože kdyby ne… to bychom si nemohli dovolit.
Naznačují se hrůzné scénáře, které ucho ovčana ani nesmí slyšet.
Moc by bývalo pomohlo, kdby třeba už v roce 2006 přišla EU s tím, jak by nás trestala a naši úředníci a právníci to v novinách rozmazávali atd.. prostě by se nastavil zdravý a realistický postoj k EU.
Dnes je na jedné straně nábožná úcta nedovolující ani pomyslet a na straně druhé zase hurá-vystupování.
Tak německé firmy závisle na levném plynu to zkoušejí jinak, tak uvidíme jak to dopadne ??
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecti-odberatele-chteli-koupit-plyn-pres-uzavreny-nord-stream-1-40409102#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
Já myslim,že to dopadne takto. Orbanovi i Polákům už vyhrožovali zastavením dotací. Lážo přestanou vyhrožovat a zastaví,tak Orban a Poláci zas nepošlou a EU bez krve se zastaví krevní oběh a EU bude mrtvá.
Lépe padnout na bojišti než se stát otrokem …
Problém místních je ten, že jsou z nich mentální otroci dlouho předtím, než je na ně vyvinut vůbec nějaký nátlak. Oni se poserou jen při pomyšlení, že by se jen pokusili pomyslet na nesouhlas. Nejen s EU.
O nějakém bojišti vůbec nejde řeč.
Souhlas. A ono to jaksi koreluje s s onou jen těýko přehlédnutelnou vlastností, kterou bych nazval papžštějšínežpapežština … 🙂
Jsme moc malí a nevyznamní. První se oddrolí Poláci,pak odbojní Maďaři, pak sockaté státy,co nebudou moci platit a my,my jako obvykle poslední.
To je o čem píšu .. není potřeba vyletět první ze zákopu a hrdinně padnout. Je ale potřbea v tom zákopu se chystat, vědět, kde co je, testovat nepřítele a být připraven ho sejmout, jakmile se naskytne možnost. A hned se zabezpečit. Být připraven.
Já se pořád setkávám s mentalitou chudáka, který si netroufá ani samostatně myslet, nechal by se osvobodit, a ještě k tomu je hrozně háklivý na to, kdo by ho měl osvobozovat – rozhodně někdo kvalit Archanděla a musí to být na tuty na první pohled, jinak do toho nejde.
Bohužel mám podobné zkušenosti. Lidská připodělanost často nezná mezí …
Pak je tu ještě něco, co jsem osobně poznal. Když se takovým lidem něco řekne (byť něžně) od plic ve snaze povzbudit či jisté kecy uvést na pravou míru, často narazí … A nepatří mezi nejoblíbenější … A to nemluvím o tom, jaké to může být, pokud někdo zabojuje za celek …
No a wo tom píšu.
testovat nepřítele a být připraven ho sejmout, jakmile se naskytne možnost. A hned se zabezpečit. Být připraven.
Jedni malou zemi, bez přístupu k moři, udolají. I Poláci by nám tradičně vpadli do zad.
Možnost bude, když nás bude vystupovat víc. S Maďarskem, např.
Také je dobré mít připraven nouzový scénář, pro případ nahlého rozpadu EU. Třeba již tuto zimu…
Naprosto přesné.
Je před námi zima, volby v Itálii…
To obrácený řazení příspěvků je tedy dílo, Zakladateli. Jako by nestačilo, že kolečkem myši musím tahat jinde čáry! Tady zase musím dorolovávat kolečkem k úvodníkům jednotilvejch vláken, pokud vůbec hodlám sledovat vývoj diskuse a jakmile najdu ten úvodník vlákna, tak po něm zase rolovat obráceně. Dyť je to na budku. Komu tahle nepraktičnost může vyhovovat je mi tedy fakt záhadou?
Vidím, že i Váš čas je drahý. Taky freelancer, zatím krytý důchodem.
přesně toto jsem tu psal hned na začátku existence litterate a nic se s tím nestalo. předpokládám, že to nejde. ale to čtení „od nových po staré“ je krajně nepraktické.
Takže ještě jinak. A nejen pro reklamní Zuzanu, ale i pro všechny ostatní.
Tímto slibuji, že dám svůj hlas ve volbách , jakož i hlasy veškeré své fiamílie (ať to jen kdokoli z klanu zkusí hodit někomu jinému!!!), tomu subjektu, který je ochoten alespoň zkusit znova zestátnít ČEZ (když mám krvavě platit, ať to jde do erární kasy), brát plyn odkudkoli, kromě překupníků Čtvrté Říše, na burze v Leipzig bude prodávat POUZE přebytky elektřiny a veřejně prohlásí, že ČR přestává dodávat jakékoli zbraně (nikoli vojenský matroš) na Ukradinu.
Který z nově povstavších vůdců mi to ALESPOŇ slíbí, pochopitelně veřejně), ten má jistých pětatřicet hlasů od guralské holoty.
Kdo má zájem, nechť se příhlásí pod tento příspěvek a rovněž napíše, kolik hlasů může slíbit (slibem nezarmoutíš, že jo…).
U nás stejné požadavky
4 voliči
Tři.
Inu, jde o to, komu ty akcie patří.
Pokud si budoucí tok peněz z ČEZu, jsou schopni udržet za použití prostředků, tak říkajíc, neekonomických, něco jako výpalné, pak je to nereálné…
Zestatnit bez nahrady, jako Nemecko. V nejhorsim odecist od reparaci.
Drzet poker face.
To mate jako s referendem. Samotni obcane ho nechteji, nebot „jejich hloupi spoluobcane by to nezvladli“.
Tohle je udel, argumenty tu nic nezmuzou. Z EU odejit nemuzeme, protoze by nas potrestali, referendum nechceme, protoze bychom spatne volili. A tak kazdy ma, co mu patri, svet je v podstate spravedlivy.
Podivejte na posledni pruzkum, ktery je interpretovan jako vitezstvi ANO. Ovsem kdyz se na nej podivate z druheho konce, tak zjistite, ze hlasy Petikolce delaji 40%. Plus CSSD 45%, plus nerozhodnuti a jsme na polovine. Ja uz si iluze nedelam, proste to nejde 🙂
občané ho nechtějí
ale lidi na to sejou ( i na volby ☺ )
V tuhle chvíli by to šlo. Německo právě znárodnilo ruský majetek …
Znarodnili neohrozene ruskej Rosneft rafinerie ,ale potiz je v tom, ze nemaji co by rafinovali..
Zase nejak se zbytecne namahaji…Ale rikejte jim to.
Lepsi ze ,zatim nezvedaj aspon pacicky , jinde to delaji za ne…
Uvidime ,az se zjisti, ze uz je nemuzeme uzivit..
Odečíst od reparací a dohodnout splátkový kalendář na zbytek reparací.
V Londýně probíhá pohřeb , královna se konečně dočká důstojného spočinutí v rovu.
Fialu sedí za Bidetem… jak příznačné
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/britanie-alzbeta-ii-pohreb-ucastnici-politici-manevry-pozadavky-tlumocnici.A220919_095015_zahranicni_kha
Bidet pry hrozne prdi.
Rikala to baronka Camilla.
pro nás malá satisfakce
Fyjala má prý nejen hroší kůži, ale i hroší nos…🥴
SAkura.
To by Fiala mohl přivést nějaký plyn.
Obavám se, ze o tomhle plynu uz vcera mluvil k národu .
:-)))
Tyhle molekuly by byly nezpochybnitelně demokratické.
Off Topic
Cena pšenice na světových trzích se již třetí měsíc drží na hodnotách platných před únorovou invazí ruských vojsk na Ukrajinu. Jeden bušl (27,2 kg) se ráno v Asii prodával zhruba za 8,50 USD (208 Kč). Po vypuknutí války cena vystoupala až nad 12 dolarů, od července se pohybuje kolem osmi dolarů za bušl, tedy podobně jako začátkem února. Důvodem poklesu jsou obavy z globální recese, která by podle analytiků patrně snížila celkovou poptávku, i pokračující vývoz ukrajinského obilí podle dohody vyjednané za účasti OSN v létě v Istanbulu.
Ze sil na Ukradině se vyváží především kukuřice, jako krmivo pro pašíky (aby je nemuseli podvyživené utratit, jako kancléř našeho prezidenta).
Pozn.: vlastníky obilovin na UA jsou dvě US korporace a dva oligarchové z UA, kdy jeden už byl vykrven.
Jen nárazově, protože jsem od robátek chytl „cosi“, co má stejný průběh jako covid (střihl jsem si i jeden den ve špitále na kapačkách a pod maskou), ale PCR test ho nepotvrdil. Prý „sezónní viróza s těžkým zánětem průdušek, oboustranným zánětem nosních dutin a levostranným zánětem zvukovodu“; co si o tom myslet, fakt nevím. Nikdy jsem nic podobného nezažil.
Takže:
Cit.: „…Jako že Trikolora je pravicová strana, ale pravice v tomto případě znamená především redukci přebujelého státního aparátu a ne redukci zdravotního pojištění a důchodového systému. …“
Což je dokonalý protimluv. Jakákoli privatizace správních a dalších veřejných aktivit činností VŽDY vyjde mnohem dráž než provoz téhož erárem. Totéž platí i o míře koruptability.
A platí to i o redukci právního systému -privát/korporát si jej VŽDY upraví tak, aby vyhovoval POUZE jemu.
Pro polidštění právního systému potřebuje stát absolutně loyální „šedé myši“, kterým jde o princip a nikoli o osobní prospěch.
A obecně o všech subjektech, nesubjektech i jednotlivcích neustále skloňujících „svobodu“:
Žádná ABSOLUTNÍ svoboda neexistovala a neexistuje.
Relativně svobodným může být jen jedinec žijící ve velmi řídce osídlené krajině a SOUČASNÉ mající dostatek potravy, vody a topiva. Ale i ten, jakmile si najde partnera/rku a založí rodinu, je ve svobodě omezen.
Pokud založí větší společenství, je svoboda VŠECH jeho příslušníků více či méně omezena a hierarchizuje se.
K dalším omezením dochází evolucí společenství.
Urbanizací lidstva byla individuální svoboda omezena na minimum, protože složité ekonomické a mocenské vztahy.
VŠICHNI ti, kdo dnes melou o „individuální svobodě“, pocházejí z ekonomického prostředí, v němž nepoznali faktory omezující svobodu jednotlivců a skupin.
Lidé, musející denně nebo měsíčně (a vesměs celoživotně) řešit základní existenční otázky (jídlo, voda, teplo, oděv, střecha nad hlavou), nejsou a nebudou svobodní. A je v podstatě jedno, zda jsou otroky, poddanými nebo námezdně pracujícími.
Systém, který zakládá a udržuje hluboké rozdělení společnosti na malou skupinu ovládajících a vlastnících, malou skupinu obslužného personálu a velkou skupinu chudých pracujících, je vadný a neopravitelný. A samozřejmě také nestabilní a podléhající krizím.
Pravicové skupiny i vlivní jednotlivci takový systém prosazují a udržují, a proto NIKDY nemohou být vůči systému „alternativou“.
Re: Občan
A vy jste hnusnej Občan, kterej pořád a furt bourá ty JEDINĚ správné domečky a rozkopává JEDINĚ správné bábovičky.
Už i ten koronáč se na vás nasejřil a převlíkl se za normální virózu, a vy si furt nedáte pokoj…
Souška Zuzana chce rušit paragrafy a vo tom to je.
Zcela nevhodné a zbytečné §§ se ruší už víc, jak 30 let a furt jich přibývá…, to jen tak na okraj…
V Belgii se 55 soudců a státních zástupců dobrovolně nechalo uvěznit, aby si na vlastní kůži vyzkoušeli podmínky ve vězení. Až do nedělního odpoledne se tam s nimi má zacházet jako s vězni.
Mohla by takový experiment vyzkoušet i naše vláda a následně jim pobyt adekvátně prodloužit. 😀
https://www.bild.de/news/ausland/news-ausland/belgien-55-richter-und-staatsanwaelte-im-gefaengnis-eingesperrt-81356716.bild.html
tý vogo, to tedy čumím, že se tohle dá napsat na kapačkách, s průduškama, dutinama a uchem a ještě k tomu v nemocnici!!!
P.S.
ale vlastně proč se divým, žejo, i ve Vesničce střediskový bylo zfilmovaný, jaký máme u nás zocelený a vodolný lidi! Ani kombajn s nima nic neudělá, když je přejede jednou sem a podruhý zase zpátky.
Nejsem v nemocnici.
Jakmile mi hodnoty klesly/stouply na přijatelné hodnoty, sebrali mi šlauchy, dali papír a jel jsem domů.
Metrem a busem, hodinu a půl.
Ale do špitálu jsem jel s houkačkou, heč 😀
… i tak … to mě když veme krk s uchem (s průduškama sem to naštěstí ještě nezkoušel!), tak sem úplně mrtvej a ani Zuzana bez Trika by s tím nic nenadělala … heč
To je výhoda psaní.
Sedím v posteli s noťasem na „snídaňovém stolku“, obložený polštáři a nemusím mluvit. Psaní v poho udejchám bez kašle. Taky nemusím poslouchat.
A když čtu a píšu, tak aspoň nemyslím na to, jak moc je mi blbě a že mám furt ještě trochu strach.
Občane,
přeju vám co nejrychlejší uzdravení
(…a sobě, abych to nechytnul taky…. ).
Občane, držte se!
Teplo v posteli doma! je lepší než pět nemocnic.
Tak ať je vám brzy líp.
Díky Vám i AH.
Ležím už týden, ale dnes je mi po tunách léků a hektolitrech čaje konečně citelně lépe. Volala mi kolegyně, že se chtěla stavit aspoň mezi dveřma; ale když přes ZAVŘENÉ okno slyšela mé zvuky, raději prchla 😀 😀
Bude to dobrý, bo tentokrát skutečně ležím, papám pilulky, slopu a kapu kapičky a dokud mi nebude dobře, nehodlám s tím přestat.
Odpočíváte v pokoji, znám to už taky. A skáču přes kaluže s rozběhem.
Včera jsem udělal dva dřepy a neudusil se u toho!
Ti co chrchlají v MHD mě fakt šťávou . Roušky zatím nevidět
Kdybyste potřeboval kalíšek oskerušovice, tak se ozvěte 👋
Chudáci ti,co s ním jeli MHD. Aspoň ty roušky by měly být povinné,aspoň pro ty,co chrchlají. Nebo dobrovolně z ohleduplnosti,ale to bych asi chtěla moc.
Podle sebe soudíte druhé, babizno?
Měl jsem SAMOZŘEJMĚ respík (a v batůžku i štít), a to celou cestu domů.
Vás ta žluč, Gaio, jednou zahubí. Chudáci Vaši příbuzní; pokud se s Vámi ještě stýkají.
Já tu mám nádherně zlatavou slivovici, litrovku. Ale nesmím si teď asi čuchnout.
Ovšem vesmírně děkuji za nabídku a dejte si na mé zdraví, prosím 🙂
Vážení přátelé,
máme týden do voleb. PRO se snaží o Senát a možná někde něco místního. Rajchl je evidentně v čele protestního hemžení …..
Mainstrem moc nesleduji ale nezaznamenal jsem nikde sebemenší dehostování, útok médií. Jako by nebyl, a nebo v tom málu, jak se o něm píše, cítím něco jako velmi tichou podporu.
Změna programu a vytěsnění sociálna…, někdo to evidentně zezadu tlačí…
Nemáme tady náhodou nějakou reinkarnaci Věcí veřejných …??? A nakonec budeme všichni čumět na šesti koalici …
Ach ouvej. Tak to vypadá na někoho z Trikolory, že Merkure. Děláte radost paní Zuzaně .
Takže jste buď hlupák, nebo navedenej, ale nejspíše obojí . Rajchl si už těch dehonestací užil dost a dost, tady se o ně také snaží pár zoufalců a vy jste jen dalším v řadě. Jenže nemáte argumenty , stejně jako mainstrem.
Nemám argumenty ale zkušenost. Jako vlastenecký prvek dobrý, jako krysař pro svrhnutí fijaly dobrý.
Ale jinak to budou věci veřejné, uberou Babišovi, Okamurovi a zachytí nespokojené pravičáky. Nic víc. Vlastní nadpoloviční koalu nedá dohromady. Jediným řešením k odstavení pětikoaly po volbách bude strana schopná spolupráce s Babišem. Bez Babiše to prostě nepůjde, a nemyslím si, že té spolupráci nebude Rajchl nakloněn. Takže nám vznikne šestikoala …
nejste sám
Mlluvící hlavy.
Více méně charismatické osobnosti, umějí přesvědčivě mluvit hlavně o tom, co bude… už jsem tady dříve o nich psal…ale opět se opakuji, co dál? S jakými lidmi počitají do vlády? Furt o nich nevíme. Co je platné, že jako hlava mají nějakou námi akceptovatelnou ideu, ale co když si do vlády vezmou nějaké přeběhlíky třeba z topky se zcela jinou ideou a nebudou je potom moci ukočírovat, natož kontrolovat a uhlídat? Myslel jsem, že jednotliví ministři včetně těch vyslaných poslanců do EU svoje zásadní kroky musí mít úkolovány premiérem potažmo vládou a že si tito nemohou na jejich přiděleném písečku dělat nějaké své zcela aktivistické koniny, poškozující naši zemi a občany. Třeba teď Lipavský, Charanzová, Jourová… Pro mě je zcela zásadní, která hlava mě seznámí i s uvažovanými lidimi na ministrské posty. Hezky mluvící hlava je jedna věc, ale ti pod ním budou mít dostatečnou odbornost, budou ochotni dodržovat a rozvíjet tu naslibovanou ideu hlavy a také budou schopni ukočírovat své podřízené úredníky? Pokud to nevím a nemůžu o nich tedy nic dohledat, tak budu zkusmo zase volit jen hezky mluvící hlavu? Ne…to do vlády raděj hodím lístek tomu, o kom něco z minula vím a vím, že se dostane 100% do sněmovny. Tedy určitě vím, že ne pětikolce a zbývá ANO a SPD. Docela depka a doufání, že se někdo objeví… Pan Rajchl a jeho, pro mne líbivý SMIREK? Pro mne je směrodatná jen Sněmovna a trochu Senát – ti mohou kladně ovlivnit mé další žití. Tedy zatím a rychle, ber kde ber, co nejlevnější plyn, ropu, elektřinu a „zkrotit“ tu inflaci. Je mi zima a musím jezdit a jíst. Ať se tedy prozatím spojí ďábel i anděl a ať zase nepropadne ten milion hlasů…
Zastupitelstvo nám celku jen ukáže, jestli nás na těch příštích demo bude už konečně obrovský, respekt budící houf…
Časem snad i se svým Žižkou…
Jo, kdysi taky jsem byl nadšený mluvícím panem Klausem st. a pak s trhem přišla vniveč třeba světově uznávaná Poldi Kladno se Stehlíkem…a nakonec ta hrůzná amnestie…
Ta amnestie měla být facka líné justici. Protože i slušní lidé museli roky běhat po soudech.
Bohužel, Klaus si měl uvědomit, že to lidi nepochopěj.
Že nebudou vidět ty slušné a osvobozené od letité šikany , a budou vidět jen nepotrestané lotry.
Tak se to mělo formulovat tak,aby to na lotry neplatilo.
Asi to nešlo. Kdyby to šlo, tak by to udělal. Takovou formulaci si neumím představit.
Spravedlnost je holt ta se zavázanýma očima.
S tou ústavou bych byl opatrný. Už současné „bezplatné“ zdravotnictví a studium na VŠ je na hraně pro řadu lidí, a co teprve když to ústavy vypadne. Pro spoustu lidí jsou USA stále náš vzor.
Elektřina pro občany nebude 8-9 Kč/kWh !!!
Elektřina pro občany ČR bude 20 – 30 Kč/kWh, a placená bude z dvou částí: 8-9 Kč/kWh formou vyúčtování elektřiny od distributora a 12-22 Kč/kWh formou daní (resp. ještě navýšeno o úrok státního dluhu).
Dnes na Facebooku paní Rédove nějaký pán Procházka píše. Dnes jsem dostal doporučený dopis. Napsal mi můj dodavatel energie . Upozorňuje, že má fixaci a i tak cena plynu z 2400 na 15 400 a elektřiny z 1780 na 6300.
Co dodat.
,
Takových lidí se obvykle ptám: „A koho jste volil?“
No, Fyjalu, ne?
Dyk trh vše vyřeší!!😃😅
V našem pražském korporátním openspace začíná být zima od nohou.
My sme v sobotu obiehali hadrarny, spratci sa zase cez prazdniny vytiahli … ja vam neviem, ako ti obchodnici pochopili setrenie na kureni, ale v mega obchodaku bolo na chodbe teplejsie, nez dnuka v jednotlivych obchodoch … akoze tak rychlo som este hadrarnou nebehala 😀
Víte, proč nemůže rozhodovat?
Slovy Fyjaly, „musíme bratr ohled na práva menšinových akcionářů!“
Jen, co to dořekl, už měl letět z okna…
PS:
Vážení agenti, myslím ten let pouze symbolicky.
Ale u prezidenta Zemana bych si dovolil otevřeně prohlásit, že je třeba ho vykrvit jako prase. Jak to udělal ODSsák Lang z Jesenice. U prezidenta je vše dovoleno.
Zasvěcená reakce na včerejší fialový projev našeho fialového místodržícího od autorky z Paroubkovy stáje.
Dost dobré.
Fiala je při likvidaci EU a prosazování její energetické „politiky“ ještě aktivnější než Leyenová!
Jde příkladem.
…………..
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/energie-neni-byznys-ale-strategicka-komodita
Šichtářová s Pikorou si založili živnost na těch svých pohádkách o neviditelné ruce trhu. Zbytečná ztráta času.
Patří pod Babalubu
tohle přidejte k vidlákovému textu o volbách do schránek. je to barevné, krátké a výstižné 🙂 https://ctrlv.cz/3atF
Jsem již více než 15 let volič komunistů a pozoruji ten mumraj pravičáků jak se r.v.o.u o ohlodanou kost. Sice mám radost ,že se část lidí probudila díky energiím ,ale musím si počkat na vývoj.Babiš byl také nadějí ,že může změnit ČT apod. a jak skončil u Vrbětic? Jak spráskaný čokl.
Volil jsem komunisty přes dvacet let. Teď už volím řadu let SPD, i když to má své otazníky. Komunisté se do parlamentu nedostanou, a navíc, řada jejich špiček by klidně mohla být v TOP09. Jejich předsedkyně podle mě nemá schopnost opravdu něco vybojovat, i když je mi osobně sympatická. Přes třicet let systematické propagandy způsobilo, že komunisty nemá skoro nikdo rád. I dělníci mají tendenci stále na komunisty nadávat a ze všeho je vinit, o střední třídě ani nemá smysl mluvit. Tady na tomto sajtu moc příznivců komunistů nenajdete. Většina respondentů je mi sympatická, lidé jsou zde inteligentní, ale jestli jsem dobře pochopil zdejší světonázor, tak převládá adorace jakési ideální demokratické společnosti konce 19 století, s akcentem na češství.
Bohužel, ve stávající situaci je to asi maximum možného.
Skutečná levice zmizela, za levici se vydává velkokapitalismus koncernů, představovaný EU.
Spíš bych řekla, že značku provařil Gottwald. Byl to lhář, lhal, že bude podporovat drobně živnostníky a zemědělce. Nakonec znárodnil i ševci verpánek a chalupnikovi kozu.
Tak daleko třeba v Polsku anebo v Maďarsku nešli.
Lhal, že nebude měnová reforma a druhy den byla. Mnoho chudých lidí přišlo o úspory.
Kdybyby nebyl komunismus jen naivní myšlénka , tak by se asi dneska neprovozoval jenom v KLDR.
A tam by asi nechtěla žít ani Konečná. 😉
Václave, Helo, Jarmilo- abych to oslovení odlehčil.
Dnes je doba taková, že kdo se otevřeně přihlásí k tomu, že je mu něco na komunistickém programu sympatického, je málem zralý na vězení. A přitom, kdo nepracuje ať nejí, postavené dálnice, továrny, přehrady, elektrifikace obcí..mohli bychom pokračovat. Ano nikdo a nic není dokonalé takže i tam bylo toho dost zlepšovat, ale ten systém vznikl na bídě a událostech předchozích let, kdy nás zradili západní spojenci, kdy za des tolik opěvované první republiky se střílelo do demonstrujících dělníků. Netuším kolik lidí se oběsilo kvůli měnové reformě v padesátých letech ale asi méně než v USA po černém pátku. Naivní myšlenka nebo směr to rozhodně není. A v mnohém opravdu v mnohém byl ten systém přívětivější i spravedlivější pro obyčejného člověka. KLDR- kdyby byly takové sankce uvaleny na jakoukoliv evropskou zemi, tak se sesype. Takže tohle Helo opravdu není vhodný příklad. Myslím, ýže je to v mnohých tématech v této společnosti od jedné zdi ke druhé. Sračka, nebo zácpa, nic mezi tím. A přitom jde o to vzít si to nejlepší z obou systémů, vzít si to lepší z člověčenství. U paní Kateřiny jsem si dlouho myslel i na základě toho že je v EP a jak podivně hlasuje, že to není správná cesta. Ale po několika projevech a diskuzí v debatách si myslím, že ona tomu co říká věří a zaslouží si podporu. Václave, i já si myslím, že do parlamentu se nedostanou, ale i přesto jim to pravděpodobně hodím. Dokonce, pokud se pan Skála dostane mezi kandidáty na prezidenta bude mít i můj hlas. Ledaže by mně přesvědčil pan Paroubek.
Vidláku, plánujete se setkat i s paní Katkou? Potažmo i zároveň s panem Skálou protože mi přijde, jakoby nebyli ze stejného tábora. A ještě jeden dotaz či námět. Plánujete se setkat také s paní Bobošíkovou? Ať už jako její host, nebo si vyměníte zkušenosti a třeba z toho vzejde něco co bude mít mediálně větší dosah?
pozor na to, setkání s Bobo je jako pochvala od Zemana.
JInak
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/kralovna-alzbeta-jaguar-mercedes-pohrebni-vuz.A220914_214128_automoto_fdv
a dlaší, a´t koukám jak koukám, toho n ašeho v katedrále jsem zatím neviděla. Pustili jej tam vůbec?
Je mi na nich sympatický odpor k silně přepísklým církevním restitucím. A postoj k NATO, samozřejmě. Ale jinak snad nic.
Hlavní problém u nich je v tom, že strašně lžou a nedá se jim věřit. Kdyby vyhráli, tak bychom na další svobodné volby mohli zapomenout. Už jednou se to stalo.
Naštěstí jsou tak provaření, že od nich nehrozí žádné nebezpečí. Pokojně sosají benefity, mají své voličstvo , tak mi už vůbec nevaděj.
vy jste nejspíš (myšlenkově) ustrnula někde v začátku padesátých let (a nebo čerpáte informace z brožurek pro mladé pravicové svazáky). řekněte mi například, kde „pokojně sosají benefity“. v čem konkrétně vám (nám) v posledních 20 letech lhali? a kdo třeba vám (nám) konkrétně v posledních 20 letech nelhal?
a mimochodem, k europoslankyni konečné, stačí poslechnout (celý) tento sestřih. adresa:
https://www.youtube.com/watch?v=R0Jj7VPnVH8
Se Skálou se potkám do té doby určitě… S Kateřinou Konečnou asi ne… nechci dělat předčasné závěry, ale ta nás ještě jaksi…. nerozpoznala.
Pro olbřímý , až kolosální duch zvaný Helanov . O Číně , jak jste prokázala , nevíte téměř zhola nic . O Korejské lidově-demokratické republice , tvrdím s pravděpodobností hraničící s jistotou , nevíte vůbec nic . Prosím , nesuďte bez vědomostí . Pro ty , co chtějí lépe poznat o co jsme přišli doporučuji knihu Sergeje Georgieviče Kara-Murzy Sovětská civilisace 1 a možná , že i leckterému pravicovému komunistobijci může cosi svitnout .
Já je volím také už dlouho ale momentálně je to opravdu umírající strana. I u nás v městě mají kandidátku, dva lidé se vzděláním okolo 50 a zbytek spíš dělnické profese 65-70 let. A to už není ono ….
A v parlamentních budu fakt hodně přemýšlet nad propadlými hlasy …. Podle mě bez šance na návrat.
Musi se místně volit tak, aby náš hlas nepropadl.
to je věcí těch stran – když vidí, že jsou s volitelností v pyheli,
tak se musí snažit o spojování, jak tu hlásá p.Vidlák
( Skála má snahu – ale strana je v troskách a nepomáhají mu )
Re: Václav
Souhlas s neexistencí levice. Můžem si vybírat jen mezi pravicí a kovanou pravicí.
Současná levice má zájem sponzorovat kšeftaře s energiemi, nikoli se pokoušet vyrobit snesitelné podmínky pro lopaty.
:-)))))))))
Sorry RTG, ale ten tlak na Babiše ohledně Vrbetic, byl obrovský. Šlo mu o všechno. Ohrožení státu, vlastizrada. Koudelka s BIS v záloze, připraven oběť dorazit. Nešlo jen o Babiše, ale o celou rodinu. Hráli to precizně.
Po bitvě, kterou vybojuje jiný, lehko být generálem.
Vy byste to ustál? Já ne. Kdo z nás, by to ustál??
Když víme, že kolaboruje, není potřeba ho to té pozice tlačit znova, ne?
A kolaboruje velmi snadno … koho mu zabíjeli v době zákona o ovzduší nebo při schvalování té EU půjčky?
Je tedy USA, EU a Německo horší, než Třetí říše nebo jsou srovnatelní? Je protektorátní vláda dneška statečnější než byla ta za Hitlera?
Babiš neustál nic. Vždy šel ještě dál než bylo potřeba. Jako příklad uvádím Skripala.
U Babiše je problém v tom, že nikdo neví, co si doopravdy myslí. Aspoň pro mne je naprosto nečitelný. Je to hráč, zatím nevyložil karty, tak si do něj může promítat kdokoli cokoli.
Rád bych Babiše dostal k sobě domů a zeptal se ho.
Aby odpoved nebyla neco ve smyslu… „Pane Vidlaku, mate rad svoju praci?“
Vidláku, zeptejte se Babiše, zeptejte.
A když už se zeptáte, napište, co vám odpověděl a další jeho názory a pohledy na věc.
Pokud konstatujete, že jste se zeptal a pak si pojedete svou, nám to bude na nic.
Ale, řek bych, že Babiš nepřijede. Není to váha paní Majerové. Vy ho na zviditelnění potřebujete, ale on vás ne. Aspoň zatím.
Babiše z principu nebrat.
Babiš něco jiného vykřikuje na domácí lid a něco jiného jede podepsat do Bruselu.
Změkčí pád na dno masivnějšími příspěvky a zvýšením důchodů, ale vezme to z kapes nás všech. Stejně jako tahle vláda nebude primárně řešit vysoké ceny energií, nemá kulky na to, aby přestal vyvážet zbraně do UA, uzavřel kontrakty na levnější plyn, narovnal ceny elektřiny. Nevzepře se politice EU, která tu likviduje zemědělství.
Pamatujte, že pase Jourovou a Charanzovou.
V těchto volbách je možné ANO volit v komunálkách, pokud se k tomu konkrétní jedinci dobře osvědčili a je to proti Pětizpatlanici, ale do Senátu ne.
A co si myslí Babiš… no primárně to jiště není blaho lidu a rebelie proti EU a NATO.
Nebo být moucha, když se něco takového rozhoduje, a poslouchat.
Nemyslím si, že by z otázek ala Vrbětice byl odvázaný…
stačilo poslechnout ČAULIDI
jak zamet s rusákem
Re: dexx
Kdyby měl Babiš koule, nechal sebrat Koudelku a byl pokoj.
Vrbětice byly jen hrou nervů, nic více, a Andrejko v ní těžce zklamal, o Chlastáčkovi nemluvě.
Je otázka, jaká je pozice ČR a jejích představitelů.
Je možné (a já si to v podstatě myslím), že role ČR je analogická Protektorátu za Hitlera.
Že je jim řečeno, co mají udělat a když se vzepřou
– likvidace kariéry
– hrozba sankcemi z EU (zastavení dotací, proces ztráty demokracie…)
– hrozba barevnou revolucí
– hrozba blokací bankovního sektoru
– hrozba sankcí ze strany USA/finančního systému
– likvidace fyzická
Jak daleko jsou ochotni zajít závisí na předmětu zájmu. Já si myslím, že zatím stačil na všechny první bod.
Orbán už se ani moc netají, a doufá že v ČR a na Slovensku budou v dohledné době lepší vlády ke společnému jednání. (Y)
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-blizi-se-cas-opustit-eu-prohlasil-orban-za-zavrenymi-dvermi-40409052#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
dobře jste to pod něj pověsil ☺
Re: gogo
Bába i Chlastajda dobře věděli, že vydíratelní dozajista jsou, a ne málo.
A že po volbách půjdou od válu – stalo se.
Bába měl šanci, kdyby udělal to, co tehdy psal Vidlák, měl se – stejně jako Orbán – opřít o voličskou základnu.
Dotace – do Bruslogradu pumpujeme víc, než kolik teče od nich k nám. Žádná škoda, ale to by soudruzi nemohli mazat svým spřízněným podnikatelským duším.
Blokace bank – jakpak by od nás pumpovali prachy?
Převrat – nejsou lidi, tady není Jižní Amerika. Bábovi by postačilo poslat do boje své dva, tři koně, aby rozbili opoziční jednotu (nyní pětikolka).
Fyzická likvidace se příliš neosvědčila, lidi si pak ukazují prstem a doba se mění, už to není, co bývalo…
Když nejsou schopni sejmout Orbána…
Targu(si),
trošku objektivnosti, jo?!
– Orbán je profesionální politik od maturity, což Babiš není.
– Kdyby se Babiš neopíral o voličskou základnu, nikdy by nezískal OPAKOVANĚ kolem 30% VŠECH platných hlasů.
– Do Brusele ZATÍM platíme méně. Až letos by to snad mělo být šulnul. A odsávání dividend a zisků do toho nemůžete počítat.
To jste myslím vystihl přesně.
Koudelku měl Babiš vykopnout buď hned při pokusu BIS namontovat se do školství, nebo nejpozději za kauzu ricin. Tajnou službu, z níž neúmyslně unikají informace do tisku si nemůže dovolit žádný stát. A tajnou službu, která takové dezinformace do tisku přímo cíleně vypouští, si žádný stát nemůže dovolit tuplem. Tedy pokud vláda nehodlá oné službě „neoficiálně“ předat řízení státu.
A zrovna tak měl možnost vyvětrat to hnízdo pražsko-havlovských kavárníků v naší jejich ČT 09. Neudělal ani jedno, tak potom byl logicky pod tlakem.
Může vůbec protektorátní správa ČR, místodržícího, vyznamenaného v Langley za dobrou práci pro protektora, vykopnout? 🙊
No přesně, to se mělo zkoušet.
Jo, jednou zkusil Nečas, že by se tendr na atomku udělal podle pravidel – a letěl.
Babiš to pak nechtěl riskovat, ale co mu slíbili, když nepůjde na ruku, taky nevíme.
Pach kolaborantů a otroků je všudypřítomný. Ale dokud se tohoto podřadného biomateriálu nezbavíme, lepší to nebude. A napřed si musíme zkusit, jestli nejsme takovým biomateriálem my sami .. ono tu odhodlanost hájit evidentní proti nátlaku je potřeba trénovat a nemyslet si, že já bych na místě Beneše neselhal, když jsem se posíral v milionu případů, kdy bych ani nic netratil, jen jsem se bál ozvat proti skupinové hlouposti.
Není metál od cizí tajné služby už sám o sobě dostatečným důvodem?
Jistě, na Tržišti by se možná trochu zlobili, ale v tom případě neměli „svého“ plukovníka dekonspirovat medailí.
babiš je z principu nevolitelný. jsem sice přesvědčen, že teď v krizi by jednal razantněji a nejspíš i mnohem líp (ale taky, kdo ne, že?). ovšem u něho je limitem jeho podnikání (a to v německu zvláště). nikdy neudělá nic, co by mu podnikání poškodilo (čemuž se asi nelze divit), leč pak se ani nemůžeme divit „akci vrbětice“ a podobným zákeřnostem. pro lidi koná jen tehdy, pokud je zájem agrofertu s jejich zájmem totožný (typicky třeba levné energie). to je pro něj nepřekročitelná hranice.
Paní Majerová prý bude číst, tak toto je pro ni.
Když jste s panem Klausem vytvořili Trikoloru, tak jako svého ekonomického experta (nebo stínového ministra financí – detail si nepamatuji) představil pan Klaus paní Šichtařovou. Její ekonomické názory jsem znala z toho, co publikovala na Parlamentních listech. V podstatě každá tato publikace stála na dvou základních pilířích. 1) stát je špatný hospodář, soukromník cokoli zvládne lépe a 2) volný trh vyřeší všechno.
No, v předem definovaných stabilních laboratorních podmínkách, teoreticky možná ano. Ale realita a život nejsou laboratoř.
Nyní vidíme v praxi, jak volný trh, reprezentovaný burzami na elektriku a plyn, likviduje náš po generace budovaný průmysl a z lidí, kteří se léta dokázali postarat o sebe a své děti, dělá socky na dávkách.
Můžete namítnout, že to způsobily vnější vlivy. Ano, ale vnější vlivy vždy existovaly a vždy existovat budou. Někdy může proběhnout období, kdy nejsou tak dramatické jako nyní, ale v rámci několika málo desetiletí přijdou silné vnější vlivy vždy, na to se spolehněte, to je prověřeno dějinami.
Ti, co se řídili výše uvedenými mantrami, zprivatizovali Transgas, rozprodali část elektráren a k ním příslušející doly, rozparcelovali také zbytek ČEZu. Tím způsobili, že stát je v energetice téměř zcela bezmocný. Soukromníci jsou opravdu dobří hospodáři, ale pro sebe. Maximalizují svůj zisk a na zájmy ostatních, včetně státu, kašlou zvysoka.
Tohle je pouze malá ukázka toho, jak tyto pravicové mantry fungují v praxi. Bylo by toho mnohem víc.
Ještě k vašemu odhodlání personálně osekat ministerstva, o kterém se v článku zmiňuje vidlák. To nepovažuji za to podstatné. Mne mnohem více trápí, že z peněz od daňových poplatníků je financováno množství těch, pro které platí, že když zavřou ústa, tak mají uklizené pracoviště. Lidí placených různými instituty, nebo jak se ty různé organizace jmenují. Nevím, kým jsou zřizovány, ale pokud jsou financovány z různých ministerstev, tak na ty bych si posvítila jako na první.
Ti, co něco vyrábí, provozují nebo poskytují nějakou službu, si každou svou chybu odskáčou, někdy hodně tvrdě. Na ty, jejichž produktem jsou pouze slova, následky jejich nesprávných výstupu nepadají. V době krize a po ní, se tito experti mohou lépe uplatnit jinde.
Klobouk dolů 😎
Připojuju se …
Odkud seš ze štatla?
Moc hezky shrnuté.
Volný trh, reprezentovaný burzami na elektřinu a plyn…
Pane bože, Ty to vidíš… Došly blesky?
O volném trhu, kecy,
pravice používá jako kouřovou clonu, přeci.
Vše, co je k mání,
čeká modré rozkrádání.
Asi jsem ta slova “ volný trh “ měla dát do uvozovek. Žádný trh není zcela volný. Na každý působí nějaké vnější vlivy, někdy menší, někdy, jako nyní, větší.
Vycházím z toho, že nutnost vytvoření volného trhu byla uváděna politiky jako důvod, proč vůbec byly Transgas a ČEZ privatizovány. Aby tím, že jsou monopolní dodavatele a nemají konkurenci, neokradali své zákazníky.
Mimochodem, stát má majoritní podíl v CEZu. Výsledky vidíme všichni…
Má majoritní podíl a nemůže rozhodovat. Absurdistán.
Pokud někdy dojde k vykoupení akcií, bude zajímavé srovnat částky, které stát získal prodejem a které vynaloží na zpětný odkup.
Jak říkám, Absurdistán.
Ať mi ještě někdo mněco vykládá o výhodách privatizace (tedy ne, že bych tomu kdy věřil).
Záleží taky na tom, KDO JSOU TI MENŠINOVÍ AKCIONÁŘI!
Ale může rozhodovat, jen nechce.
ČEZká ruppublika!!!
Je to naopak – ČEZ měl bezmála majoritní podíl na vlastnictví české republiky.
Nyní ho (tedy republiku, přesněji její zbytky) prodali nebo prodávají do zahraničí – do skrytých rukou.
Dovolím si nesouhlasit. Bod 2) jasně píšete – „volný trh vyřeší všechno“. Energetická burza je cokoliv, je ne volný trh. Protože i kdyby jen jedna věc, což jsou např. emisní povolenky, je regulace a v tu chvíli se o volném trhu vůbec nebavíme.
No to jsou ty vnější vlivy. Povolenky, zákazy, sankce….
S tím volným trhem ve spojitosti s energiemi to bude nejspíš naopak. Kdyby politici nekopali za lobbisty a nezaváděli emisní povolenky a Green Deal, sankce na ruský plyn, tak tu máme stále levné energie. Trh by si cestu našel. Některý distributor, by si dohodl dodávky přímo z Ruska a obsadil volnou niku na trhu. Neuzavírala by se zisková těžba uhlí v ČR.
Prostě ceny energií by v ČR byly stále nízké, to až politici tento trh deformovali.
To jsou ty vnější vlivy.
Ani paní Šichtařová si nemyslí, že by stát neměl do ničeho zasahovat. Na to můžete vzít jed!
V takových případech, kdy se někdo nezaslouženě obohacuje na úkor slabšího, v takových případech musí stát konat.
Já rozlišuji mezi oligarchy typ Bakala a třeba Babiš. Ten první se živí šoupaním oběživa z konta na konto , ten druhý něco vyrábí, dává lidem práci a platí daně.
Mezi burziánem a továrníkem bych viděla velký rozdíl. Že si Bakala svojí mazanou podporou “ těch správných” zajistil beztrestnost , to už je jiná písnička.
„V takových případech, kdy se někdo nezaslouženě obohacuje na úkor slabšího“ – tak to je samotný princip kapitalismu a svobodného trhu v kostce, ne?
No moment, a kdy jsme meli u trhu s energiemi skutecne volny trh?
Vzdyt tezko najdete jinou oblast trhu, ktera by byla vice sesnerovana ruznymi (nad)narodnimi regulacemi.
Tedy, „trh“ s elektrinou selhal kvuli jeho preregulovanosti a omezenim v dusledku aplikovani zelene ideologie, ktera umyslne vyvolala nedostatek energii.
Trh s plynem selhal proto, ze EU dlouhe roky brojila proti dlouhodobym kontraktum s dodavateli a tlacila nakupci na nakupy na spotovem trhu.
Safra, clovek necha nactenou stranku s rozepsanym prispevkem a v mezicase fura dalsich lidi napise de-facto totez 😀
Přesně!
Podepisuji.
A proto nepotrebujeme ekonomy, ale narodohospodare …
Clanky pani Sichtarove si obcas rad prectu, ale uz dlouho je beru s VELKOU rezervou. Vysvetlim:
Uz pred mnoha lety, kdyz byl palcivy problem velky rozdil platu v Cechach a na zapade, tenkrat jeste stala elekltrina a plyn „rozumne penize“, tak to pani ekonomka vysvetlovala celkem logicky:
„Na trhu prace neni zajem o nektere profese, a proto jsou mzdy v tech oborech nizke. Pokud si kvalifikaci zmeni, tak o ne bude ihned zajem. Kdyz bude lidi s vyzadovanou kvalifikaci na trhu nedostatek, tak platy pujdou nahoru, jak se firmy budou s nabidkami predhanet a pretahovat si zamestnance. Rika se tomu trh prace. Nema smysl do toho zasahovat, jenom to uskodi “
No a za par let, kdyz bylo postaveno dost montovem a hodne Cechu odeslo do zahranici, platy se hnuly vzhuru velmi mirne, tak jsem od ni zase cetl jednu analyzu:
„Na trhu prace nejsou lidi, situace je prepjata. Pokud Ceska republika neprijme ve zrychlenem rizeni 200-300 tisic zahranicnich pracovniku, tak „prehrata ekonomika“ zkolabuje!“
(Moldavie, Ukrajina, Mongolsko…)
Byl jsem z toho volaky zmeteny 🙂
Ale rikal jsem si, ze nejsem vzdelanim ekonom, tak nevim, co je to ta prehrata ekonomika.
Spis jsem tam videl (ja primitiv) jak ti zahranicni pracovnici z Moldavska pekne stlacuji mzdy dolu, a to prave ve chvili, kdyz podle puvodni predikce je mel trh tlacit vzhuru.
Jo, a taky mi vadilo, ze nejak nevysvetlila, ze o nektere profese je v Cecham „maly zajem“, tak tito lide odchazeji do zahranici, kde je naopak plati velmi dobre…
Presto si jeji clanky nekdy rad prectu. Jindy me zase rozesmala svou predpovedi, kdyz po tlaku prodavacek na zamestnavatele jim Lidl zvysil mzdy.
Pani Sichtarova to okomentovala:
„Ty prodavacky jsou samy proti sobe, takhle neprirozene zvysovat platy. Az bude ekonomika v utlumu, tak bude firma hledat, kde by usetrila. A protoze diky zvyseni platu se mzdove naklazy staly velkou polozkou, tak to bude prvni na rane, kde se bude setrit. Nakoupi se automaticke pokladny a prodavacky prijdou o praci“
Trikoloru jsou mel rad, Klaus ml. mi byl blizky nazorove. Pani Majerova je mi sympaticka.
Ale s takovymi „ekonomickymi experty“ at jsou do…
Kto nemal ryšavku, nevie čo je laska, a ja som este nemal 🙁
Zavidim vidlakovi.
Tam to dopadne jak u Nečasů. 4 nebo 5 dětí nevidím žádný rozdíl.
Nezdá se vám, že to, co jste napsal, je sprosťárna ?
Pokud je Majerová nabarvená, tak není. 😉
Zda, ale ja som už raz stary prasak, nič s tym nenarobim.
Pucku, v čem přesně je to sprosťárna?
Černošku nebo Polynésanku jste měl? 😄
Nemal ani netuzim. To prenechavam liberalom v ramci rasovej korektnosti.
Slibovali politici
dárky s velkou mašlí.
Lidi se ani nedivili,
co tam uvnitř našli.
Od Odesáka,kteří vždy proklamovali,že se každý musí postarat sám o sebe,nyní nabádat,že se lidé nemají stydět chodit si pro dáfky,je situace velmi schozofrenní.
Nevím, jak to vidíte vy, ale já to vidím tak:
Nebude v ČR spravedlnosti, dokud nebude Fijalojc rodina fasovat sociální dávky, protože jim byl konfiskován veškerý majetek, jako malé odškodnění na úhradu škod, které republice jeho gamiglie
způsobila.
A on nebude fasovat menáž v pruhovaném mundůru…
Tady naprostý souhlas.
To dopadne jak na Islandu. Tam se pak jeden vymlouval na druhého, já za nic nemůžu, to oni.