Krátký plackový úvodník:
Přátelé, nápor s plackami už pominul. Musím říci, že mě příjemně překvapil a hodně jsem se nadřel. Dělal jsem to postaru, každému zájemci jsem se snažil mailem odpovědět a prohodit s ním pár lidských slov. Nebylo to úplně snadné, ale nelituju toho. Jen jsem už pochopil, v čem je výhoda dobře udělaného e-shopu.
Doma všichni balili a posílali, posílali a balili, na všech poštách v okolí mě nesnášejí… Ale včera se to už celkem uklidnilo. Ke knize jsem se značně přiblížil a to všechno díky vám. Jsem rád, že mám takové čtenáře.
Prosím, přece jenom jsem to celé dělal ručně. Mohl jsem na někoho zapomenout, někoho přeskočit či vynechat. Pokud jste měli dostat placky a nepřijdou vám do úterka (včera jsme odesílali poslední), směle se ozvěte, seřvěte mě za mizernou organizaci a požadujte nápravu.
A teď už dnešní text:
I když už máme po volbách, pokračuji v plnění svého slibu, že s kým se potkám, o tom napíšu něco hezkého. Dělám to, protože novinářů, kteří svého hosta chtějí nařezat na kousíčky, rajtovat na každém přeřeknutí a vítězoslavně se pást na jeho chybě, takových je ve v pravdomluvných mééédiích víc než dost a já nehodlám suplovat jejich práci. Řekl jsem, že budu hledat věci, které nás spojují a že chci, aby v parlamentu zasedli politici, kteří čtou Vidlákovy kydy.
Tentokrát to bylo naopak. Já jsem přijal pozvání u Petry Rédové a strávil jsem u ní dvě příjemné hodinky nad šálkem kávy a spoustou slov.
Ale ještě než se dostanu přímo k naší Cemperem certifikované dezinformátorce, musím říci ještě jednu věc. Delší dobu jsem si lámal hlavu, podle jakého klíče Rajchl sestavoval senátní kandidátku. Nejprve jsem si myslel, že jde v principu o osobnosti antiwaxerské scény, ale tuto myšlenku jsem právě po setkání s Petrou Rédovou musel opustit. Senátní kandidáti strany PRO jsou lidé, kteří zcela vážně věří tomu, co říkají. Všichni. Jestliže jste je poslouchali při jejich předvolebních setkáních, pak vězte, že oni svoje slova myslí skutečně zcela vážně. Naložte s touto informací, jak umíte.
Ale teď zpět k Rédové.
Zdravotní sestra pracující ve Velké Británii a pendlující mezi Brnem a Londýnem. Což byl přesně ten důvod, proč o ní náš strážce jediné pravdy Cemper tvrdil, že vůbec není zdravotní sestra. Ona se netajila tím, že pochází z Brna a ten blbec Cemperovic zjistil banální věc, že v Brně nepracuje. Nenapadlo ho vůbec, že by mohla pracovat někde jinde, stejně jako to nenapadlo novináře České televize, kteří si vždycky všechno ověřují. A šup, už jsme měli falešnou zdravotní sestru, která otravuje slušné lidi svými dezinformacemi o očkování.
Mimochodem – v Británii měl prý covid mnohem brutálnější podobu, než u nás. Tam jim lidé na JIPkách umírali mnohem masověji a z mnohem banálnějších příčin. Petra není žádná popíračka covidu, nikdy netvrdila, že covid neexistuje. Jen si dovolila mít jiný názor na funkčnost opatření a funkčnost očkování. Všechno ostatní z ní udělala naše pravdomluvná mééédia.
Já si z této části jejího vyprávění odnesl především informaci, jak ve skutečnosti vypadá anglosaské zdravotnictví… možná ten covid není zase až tak strašná respirační choroba. Tedy v zemi, kde funguje normální hygiena, prevence a nějaké sociální zabezpečení. V zemi, kde je v tom bordel, kde je pořád vlhko a kde mají zdravotní péči sice drahou, ale zato mizernou, tam prostě lidé na covid umírali lépe a radostněji.
Na druhou stranu, v Británii je přece jenom nějaký standart svobody a tak měla Petra k dispozici tamnější studie z tamnějších nemocnic. A s nimi se pak tady oháněla, psala dopisy, oslovovala politiky, ministry, funkcionáře, zdravotníky… k ničemu. Vysvětlení je samozřejmě jednoduché – prachy. Jestliže tady realizujete dvojnásobné až mnohonásobné očkování celé populace, tak jsou peníze až na prvním místě a odbornost může přimhouřit oči. Jen nemnozí se nenechali koupit. Tato korupce samozřejmě fungovala i všude jinde, protože jak jde o peníze, tak jsou všichni stejné víry.
Pak jsem si vyslechl, jak vypadal ten tlak… jak psali anonymové nejen jejímu zaměstnavateli, ale i všude možně, kde podle českých elfů Petra pracovala. Jak to schytávaly děti, jak skvěle se jí cestovalo do Anglie na příslušné směny, jak to fungovalo s tamní karanténou, kolik si při tom užila keců i jiných problémů. Jak přemýšlela o tom, že se formálně rozvede, aby ty kýbly špíny neschytával manžel a jeho firma, jak bylo úplně jedno, že svoje „dezinformace“ může doložit. Nedostala žádný prostor se hájit, nikdy nemohla nic uvést na pravou míru, nikdy nemohla říct svůj pohled. Cokoliv řekla, to překroutili a vlastně mezi Bleskem a Českou televizí z tohoto hlediska není žádný rozdíl.
Já mám k našim mééédiím velmi rezervovaný vztah. Cemperovi jsem se vždycky vysmíval. Ale mnohokrát jsem tady psal, aby se s vaničkou nevylilo i dítě. Upozorňoval jsem, že Česká televize není jen zpravodajství a Václav Moravec, ale také filmy, které by se do kin nikdy nedostaly, protože by si na sebe nevydělaly. Ale když jsem Petru poslouchal, tak jsem si říkal, že bych se vlastně vůbec nezlobil, kdybychom jednou ráno na Kavčích Horách našli jen hluboký kráter. A kdyby Cemper zjistil, že chce odejít do portugalského kláštera, tak bych mu přispěl na cestu a osobně zaplatil bytelný zámek na jeho celu.
Co bude dál? Samozřejmě se v naší studené a hladové zimě asi ledacos stane. Dá se čekat, že o Petře Rédové ještě uslyšíme a uvidíme. Na kandidátce PRO bude určitě vysoko a pokud k nám ta bouře na obzoru dojde, tak v této zemi bude hodně věcí jinak. Málokdy máme jako voliči takovou výhodu, jako u PRO. Můžeme sledovat, co dělají, jak se vyrovnávají s porážkou, jak pracují a bojují za věci příští. Můžeme sledovat, jak se stmelují a co je rozděluje… a hlavně, můžeme to sledovat už teď, kdy je do voleb daleko. Můžeme se dívat, jak se plní jejich předpovědi, jestli se slova nerozcházejí s činy. Tohle normálně k dispozici nemáme. Většinou se to dělá tak, aby první volby, do kterých nová strana vstupuje, byly ty parlamentní a po nich byly čtyři roky čas na oklamání voliče.
Sledujte je. Pokud se potvrdí jejich volební potenciál ze senátních voleb, tak se do sněmovny jednou dostanou.
zase měl Vidlák nejspíš pravdu se svojí nejméně pravděpodobnou hypotézou – vypadá to na raketu, gruzavik s tím měl společného pouze to, že v době příletu rakety(?) v tom místě bohužel projížděl. Přikládám odkaz na pěkný rozbor „Sani na Floride“
https://youtu.be/VgNKW-Bdu4E
Jsem sám zvědavý, co z toho vyleze… podle mě je raketa jednodušší řešení, než kamion s výbušninou na ruském území.
Teď na čt 24 Maňas z fakulty vojenských technologií se přikláni také k útoku raketou.
Targus má výše správnou připomínku, že cisterny hořely proto, že byly „prostřelené“. To by odpovídalo nějakému šrapnelu v hlavici rakety. Tam si pak dovedu představit i tu synchronizaci. Když ze satelitu vím, že vlak vyjel, dovedu si spočítat, kdy bude na správném místě a pak tam něco střelím.
Ale může to být celé ještě i úplně jinak.
No a nevyhodila by raketa celý (tedy značnou část) mostu do povětří? Tohle jen ohnulo na dvou místech pláty silnice do vody, no a ohořely cisterny
určitě záleží na tom, do čeho se – zatím jen teoretická – raketa strefila. Jinak se poškodí mostní k-ce při příletu doprostřed mostního pole, jinak při příletu do pilíře. Asi nelze vyloučit i odpálení nálože, umístěné předem na most. Po shlédnutí zpomaleného videa se ale opravdu výbuch kamionu dá podle mého téměř vyloučit
Protože jedoucí směrem z Ruska…nevím, co si mám o tom myslet, to nee
https://www.youtube.com/watch?v=s2C2RVe_Wf8
Došlo tam k velkému výbuchu.
Dokonce, teď na to koukám, ke dvěma: https://www.youtube.com/watch?v=L5MoeytLdXw
Ale co to přesně bylo, to z toho nevykoukám.
Diskutéři, nenechte se ošálit tím troubou na tom vašem videu, na mostě vybuchla odhadem nálož 3 tun (to odhadují profíci, ne já) trhavin, proto taková spoušť ..
Raketka takovou nálož nemá, třeba Himars to je ráže zhruba 200mm a má nálož 150 max 200 kg trhavin, k tomu je nálož hlavice usměrněna, že je schopna přepálit trochu oceli, ale takovou rázovou vlnu jako je vidět na videu neudělá …
Foukal silný vítr zprava, a ty létající „jiskry“ je pravděpodobně náklad, který zakrýval trhavinu na podlaze vozu, vítr ty „jiskry“ usměrnil vlevo, i plameny výbuchu šly vlevo a zasáhy vlevo vagony na železničním mostě …
K destrukci mostu došlo způsobem jak popisuji jinde, dynamickou vlnou, která od té obrovské nálože proběhla konstrukcí mostu (nikoli přepálením nosníků mostu, jak by to dokázala raketka) ..
Podívejte se na video, se záběry z více míst z monitorovacích kamer systému mostu, které přikládám, tam je to jasnější …
https://t.me/newsfrontsk/13353?single
Noo, a některé cisterny vlaku na mostě byly proraženy rozptýlenými troskami z nákladního automobilu, nebo svodidel i z jiných konstrukcí …, a zapálil je oheň výbuchu …
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/jednotky-ukrajina-starlink-vypadky-musk-udaje.A221007_202919_zahranicni_vank Ukácka začinají mít problemy se starlinky! Tak kdo je za tím ? Že by Musk a nebo Rusové?
Naprosto s Vámi souhlasím. Na rozdíl od všeználka Targuse mám dobré zkušenosti se zapalováním nafty. Stačí něco jen trochu žhavé, co trčí nad rozlitou naftou, aby to zapálilo naftové výpary. A prorazit cisternu není zase nic tak těžkého.
Rakety z Himarsů bušily do Antoninovského mostu a fotky jsou k dispozici na Internetu. Ty poškodily mostovku, ale škody byly nepatrné. Na Kerčské mostu došlo k prolomení mostovky směrem dolů od dynamického rázu a mechanismus poškození odpovídá výbušninám uloženým na nákladním autě.
Ten „trouba“ má narozdíl ode mne vojenské vzdělání, a jeho vývody znějí logicky;
Určo ale budou nějaké satelitní snímky, které by měly pomoci, pokud bude vůle je zveřejnit.
Nechme se překvapit, postoje se průběžně mění, teď už ukrajinci pomalu razí teorii (jak jinak) že si to Rusové udělali sami
Vlk napsal, že dává dvě hodiny na to, kdy Ukrajinci vyrukují s tím, že si to udělali Rusové sami. Tak se o pár hodin seknul. Je to ovšem stejná hloupost, jako že si ostřelují jadernou elektrárnu, kterou mají od zimy obsazenou či že si vyhodili do vzduchu vlastní plynovody.
Pokud má vojenské vzdělání, tak to musí být trouba. Všichni víme, kdo chodí na vojenské školy a co se tam učí. Mohl bych přidat pár tragikomických příhod s absolventy vojenských škol.
Právě jsem se vrátil z Hradu, eh , z výletu s děckama. Zapnu železo a vidím, že hoří Kerčský most a na akci odborářských bafuňářů hulákají smradi z Duhy a Fridays for Future, že energie je právo, že k vůli Putina máme drahé energie a, že možnost žít v pohodlném, úsporném bytě/domě musí mít všichni. Ne, ne a ne.
Já nevím jestli se Středula právě probudil, nebo zrovna vrátil ze semináře v Aspenu, ale tohle já nikdy nepodpořím. Nikdy! Radši budu žít v zemljance a topit pposbíraným bordelem, než podporovat zkorumpované odbory a environmentální fašisty. Nikdy! Tečka.
Co se týká Krymu, to už je strašně na hraně toho, aby Rusy vyprovokovali k nějaké fest, vypařovací akci. Myslím, že o to přesně jde. Putin se nesmí nechat vyprovokovat.
Haha, na ty odborare jsem taky cumel.
Pripomina mi to, jak CSSD odstranila z loga ozubene klo, dala si tam oranzovou ruzi a vydala sena lot mestskeho „liberalniho“ volice. Ktery z ovsem byl budto u Kalouoska, nebo zelenych…
Takze Stredula si tam pozval Greenpeace a patecni zaskolaky…
Ten bude cumet, az dopadne jako CSSD 🙂
Kvuli mostu zadna fest vyparovaci akce nebude. Meli by se zamerit na vyrobce energie, aby ve mestech zjistili, ze elektrina nevznika v zasuvce.
Pak by mohli zacit Ukrajinci emigrovat do EU doopravdy.
A jelikoz budu brzy ranni mraziky, tak to na stanove tabory moc nevypada.
Co ale udelaji doopravdy nevim.
Možná by někdo chtěl přečíst si o této demonstraci podrobnější reportáž:
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/zkrotte-ceny-nebo-zmizte
RE : Mandaladan
To jsem tušila , že pětihnus rafinovaně nasadí Středulu. Aby svedl hněv lidu do toho správného toku.
Je to spolehlivý ojrosoudruch a byl to docela dobrý nápad.
Na oko sice tlačej jiné borce, ale spása je Středula. Vláda ví, že v zájmu klidu lidu pustí erární kase pořádně žilou. Že to žvanění o vyrovnaném rozpočtu bylo jen žvanění. Nic víc.
A tenhle Středula , táta pracujícího lidu, se bude náramně hodit !
“ To my né, to Středula. Poroučí vydojit erární kasu do dna. “
Podle tohoto videa http://www.infokuryr.cz/n/wp-content/uploads/2022/10/video_2022-10-08_10-18-32.mp4
to vypadá, že jedna část automobilového mostu je OK. Hořela také jen jedna ze dvou kolejí, takže bych hádal, že vojenská přeprava bude obnovena velmi brzy.
Ano 🙂 (mám upřímnou radost)
Od 16:00 tamního času bude obnovena automobilová doprava na jedné polovině vozovky v obousměrném provozu.
A od 20:00 tamního času i železniční doprava.
Našel jsem kanál, kde je postupně doplňované dění. Suše, informativně, bez komentářů: https://www.rbc.ru/society/08/10/2022/634113979a7947913b7b32c8
A tady je něco málo k možným reakcím RF: https://www.bfm.ru/news/510445
A tady jsou krátká videa
https://t.me/RVvoenkor/28367
https://t.me/readovkanews/43612
V poničené části je provoz sveden do dvou pruhů.
Pracuje jeden přívoz, další čtyři začnou zítra.
Krym má zásoby paliva na 1,5 měsíce.
Souhlas. Jen bych doplnil, že nejde ani tak o zásobování Krymu, jako o zásobování vojsk v poli, neboť cesta přes Krym je bezpečnější, než cesty přes Doněckou oblast (ovšem ty jsou zase mnohem kratší).
Kerčský most byl naprojektován velmi chytře. Jedná se vlastně o soustavu mostů, které nejsou vzájemně propojené a proto je velice obtížné přerušit veškeré spojení.
Ta Středulova akce… těm demonstrujícím snad někdo ukazoval pozvednuvším praporkem, kdy mají zatroubit.. Jak kdyby se to demonstrující obecenstvo nedokázalo vžít do hlásaných slov z pódia. Asi polovina (menší) náměstí, ale dobré, třeba TV diváky něco potrká pomalu snad..
Krym: třeba odvety. Satelity? El. dráty? Jako když hrají šachy a vezmou soupeři pinčlíka a on jemu koně, pak druhého pinčle a on věž. Tak Rusko koně a on vyskočí a bodne, Rusko jej žduchne a soupeř se opět postaví a s ním dalších pět, všichni s nožem v ruce. Tak krvácející Rusko táhne králem
ale jaktak koukám, tak mnoho těch dušiček vrchní odborář nemá?
Terezo, vaší větě „Tak krvácející Rusko táhne králem“ nerozumím. Tak, jak jste to napsala to zní, jako kdyby se Rusko chystalo „útočit králem“. Ale v šachu obvykle králem neútočíme. Naopak jej chráníme buď představením nějaké figury nebo úklidem do bezpečí. Takže jak jste to myslela?
Tak, jak se táhne králem. Ale je mi to smutné a nejradši bych se tam přihlásila k vaření polního guláše.
Sakra!
Aktualita z Krymu: železniční most bude otevřen již dnes večer
doplnění:
„Stav nepoškozené části vozovky umožňuje dnes po 16:00 zahájit automobilovou dopravu na Krymském mostě v jednom jízdním pruhu v obousměrném režimu – ruský ministr dopravy Saveljev“
Jinak tu dost lidi casto psalo, ze „Rajchlova“ demonstrace, kterou tlacil i Vidlak byla spatna z mnoha duvodu.
Zmateni recnici, nepruhledne financovani, kdo jsou Havel a Vrabel…
Proste hnidopisstvi prvni tridy.
Tehdy jsem si uvedomil, ze alternativa zadneho kandidata na prezidenta nepostavi.
To se radsi dobrovolne sama utopi v zabomysich valkach.
Taky tu zaznely nazory, ze se melo pockat na demonstraci odboru, ze ti na to maji knowhow a take by pry prijelo vice lidi.
No, svuj nazor na odbory si ponecham dneska pro sebe, protoze se odbory konecne zmatorily, dovalily na Vackavak a pozvaly recniky, aby oslovili davy lidi:
„Klimatická mládež na demonstraci odborů: Energie je právo, ne byznys. Úsporný dům má být pro každého“
„Kvůli válce, kterou proti Ukrajině, Evropě a Česku vede ruský prezident Putin…
„Možnost žít v úsporném pohodlném domě a bytě dle nich „musí mít všichni“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Klimaticka-mladez-na-demonstraci-odboru-Energie-je-pravo-ne-byznys-Usporny-dum-ma-byt-pro-kazdeho-716739
Myslim, ze v porovnani s timhle byl Rajchl milionovy. Temhle uz chybi jenom Kupredu leva!
Dnešního Středulova předvolebního mítinku se podle policie účastnily jednotky tisíc odborářů
A Fialuv rezim to jen posmelilo, ted tuplem nebudou nic resit, pac maji dojem ze protesty slabnou.
Útok na Krymský most prolamuje další tabu (po plynovodech), smí se útočit na mosty mimo bojovou zónu. Kolik jich na Ukrajině je? Třeba přes Dněpr.
Za deset dní začíná 20. sjezd KSČ, po jeho skončení se otevře prostor pro velkou ruskou ofenzivu. Na Ukrajině bude zima bez paliva a elektřiny. Na začátku roku 2023 by mohlo dojít k jednáním.
Já tentokrát výjimečně souhlasím s gaučovými vojenskými maršály protistrany, že o dodávku nešlo a most poškodila normální raketa. Výbuch nastal na vozovce směrem z Ruska a nechce se mi věřit, že bezpečnostní opatření pro pohyb na tom nejvíc strategickém mostě jsou tak slabá, aby tam mohl vjet náklaďáček plný trhaviny. Nota bene, když muselo jít o sebevražednou akci.
Kdyby to bylo z opačného směru, tak bych si to představit dovedl snáz, ale i řekl bych, že bezpečnostní opatření jsou i z této strany velká.
Podle mě to byla raketa, která se „trefila do dodávky“.
Dále přepisuji, co jsem dal na fejsbůk:
Dnes došlo k útoku na Kerčský most spojující Rusko s Krymem. Poškození postu je poměrně rozsáhlé a podle první vyjádření ukrajinských představitelů to vypadá, že se Ukrajina k útoku hlásí.
Ano, milé děti, jmenuje se to eskalace.
V takovéto dny mám pocit, že se všichni tu jadernou apokalypsu vysloveně přejí a přivolávají ji. Dělají pro to všechno. Heslem roku je neústupnost až po krajní meze. Hlavně s těmi východními barbary nejednat, fuck of Putin…
Mimochodem… to tričko naší kriegsministryně je dokonale vystihující. Prostředníček zvedá kostlivec. A neříkali naši pravdomluvní intervijukové, že se Putin už před pár dny přesunul do protijaderného krytu?
Co lidi chtějí, to taky dostanou.
Nejsem odborník Vidláku, ale aby raketa trefila náklaďák naložený výbušninami by byla obrovská náhoda.
K tomu: Těsně po výbuchu to mostové pole stálo! ani díra ve vozovce, jenom svodidla a kandelábry byly pryč.
A ještě jedna věc: Ve videu od DD je vidět, že jsou spadlá dvě navazující mostová pole, pak je jedno v pořádku (z něho je to točeno – jak se tam dostali?) a o jedno dál je ještě jedno pole spadlé.
Divná věc.
A bojím se, že se Rusko pomstí. Ten most byl pro Moskvu prestižní záležitostí.
Most má chránit systém ST-6035. Podle spekulací se ale kontrola kamionu udělala jenom zběžně otevřením návěsu:
https://twitter.com/christogrozev/status/1578679085269626881
https://twitter.com/nexta_tv/status/1578658153239306240?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1578658153239306240%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=
Archanděle, víte co je divné?
Ten záběr kontroly točený z ruky na i-phone. Někdo si tam točí všechny kontroly? Nebo věděl, kterou kontrolu si má natočit?! Kdo to točil?
Jinak to „zavlnění mostu“ a pád dílů před a za místem exploze tu někdo docela pravděpodobně vysvětlil – protože ten díl, na kterém došlo k výbuchu je vcelku! Exploze nebyla kumulativní nýbrž spíše plošná. Začíná to všechno pěkně zapadat do sebe.
Provoz na nepoškozené části mostu byl už obnoven v 17:00 našeho času. Kamiony ale musí kolem. (Možná kvůli zatížení nebo že by pro jistotu?)
Vysvětlení jsem popsal níže …
Tady to je, jak došlo k destrukci mostu a jak ho opravit …
https://web.litterate.cz/reklama-na-petru-redovou/#comment-64906
Samozřejmě to neberu jako nějakou jistotu. Ale ruská prestiž by mnohem víc utrpěla tím, že pustili raketu než kamionem s výbušninami. A jak je u mě obvyklé, když všichni mluví o dodávce, já zkouším jiné varianty.
Ale pokud to byl sebevražedný útok a Rusové nejsou schopní uhlídat svůj strategický most, tak bych se pomalu začal přiklánět k variantě o prohnilosti ruského systému.
Ruský systém je bordelářský, autoritářský a „gubernátorský“. Gogol jak vyšitý.
Ale Rusové jsou učenlivý národ, chyby opravuji za pochodu. Za posledních pár měsíců jsem se o tom docela přesvědčil.
Vidláku, neblbni, raketa tam nemohla doletět, ten most Rusové hlídají, ve vzduchu, na vodě, pod vodou, jako jiné strategické objekty …
Raketa to mohla být jenom ve stejném případě, jako tomu bylo v r. 2001 s tím letadlem -raketou do Pentagonu …
At to byla raketa, nebo ne, myslim, ze spis ne, tak nechapu ty reci a atomovych bombach.
Teda chapu je od zapadu a Ukrajincu. To je stejne, jako kdyz Asad plynoval chlorem deti.
Co by pouzitim atomove zbrane Rusko ziskalo?
Naopak Ukrajinci vsechno.
Navic je to drahe.
Uz jsem tu psal o levnem a efektivnim reseni. Zhasnout na Ukrajine svetlo.
Na to by se dalo pohlizet dokonce jako na humanitarni bombardovani, neb bezprostredni skody na zivotech zadne.
Nenaskakujte proboha na tu zapadni propagandu o atomovkach, jako by uz Rusum nic jineho nezbyvalo…
Taky nevěřím na použití jádra a to ani krajního.
SSSR dostal mimo vlastních zkušeností s testy, dost dobré školení ohledně jádra v ČB elektrárně a myslím, že to bude mít minimálně vliv na to, že by to nepoužili ani jako taktické, ani jako první.
A když se to tak vezme, tak Rusové testovali jádro na vlastním území a dovedou patrně i domyslet, co to způsobí. Nebo, co asi museli zažívat Japonci, na které to USA použily poprvé, dvakrát po sobě a jako jediná země na planetě proti civilům.
Američanům by to Japonsko měl stále někdo připomínat. Tam rádi zapomínají – na Vietnam, Irák..
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3534848-na-ruskem-moste-na-krym-vypukl-pozar-media-pisi-o-explozi
Už to je uhašené …
http://www.infokuryr.cz/n/wp-content/uploads/2022/10/video_2022-10-08_10-18-32.mp4
Jak dlouho si Rusové nechají takto chcát na hlavu?
Asi bude už potřeba, ustřelit všecky ty zásobovací trasy NATO přes Polsko. A možná lehce šmrncnout i polskou stranu, aby se Poláci vzpamatovali. Mají za pět dvanáct, už toho lezení pšonků do amerických prdelí, bylo dost. Žádné další výhody už z toho nekoukají, jen škody.
A co se zbraní týče – beztak už nic novějšího NATO nepošle. A všechno co potřebovali, tak už Rusové dávno mají v držení a prohlédnuto.
To nevim, ale po tom, co vicemene nereagovali na zniceni NS1 a 2. tak se dalsi akce daly prece cekat.
Porad jste v zajeti americke filmove produkce, vy nam jednoho, my aspon 10, vy jednu bombu my cele mesto.
Co rusko ziska nicenim neceho na ukrajine ? Most bude v pohode, jedna silnice jede, zeleznice bude opravena taky brzo, mozna elektrina nebo voda, ktera vede v mostu.
Rusko trapi odkryta sachovnice, kdy je ze satelitu vse videt a mohou posilat jen rychle dalekonosne strely jako prekvapeni a muskuv satelitni system, ktery je ted plne vojensky.
Silnice nejede, přeprava pomocí lodí a přes pevninu kolem Donbasu. Dnes od 16:00 našeho času. Vlaky – neví se , nakolik byla konstrukce železničního mostu narušena tím, že tam několik hodin hořelo šest vagónů nafty. Vlaky jsou nejméně do pondělí zastaveny.
vlaky začnou jezdit dnes večer
Tojejedno: Co na to řekli vojevůdci minulých válek Napoleon, Grant, Lee, Moltke, Edmund Allenby nebo Montgomery? Na proměnu informací, že je možné sledovat skoro všecko. Jde překvapit sabotáží nebo malým rychlým útokem na frontě, ale o velkých ofenzívach se ví předem. Rozjede se Vendetta budovy velení v Kyjevě nebo mosty přes Dněpr?
Zasah rizeni satelitu by byl odpovedi.
Jenze je v tylu a da se nahradit dalsima dvaceti parabolama a pripojenim na pocitace.
Nejakej moct neni duvod pro zasahovani pentagonu.
Ekonomicke zbrane to by bylo neco jineho. Treba zlata burza v moskve, stazeni brics zemi a zakaz obchodu se vsemi americkymi akciemi
Treba par sabotazi v rafineriich v polsku, slovensko, cesko aby bylo nutne vozit palivo pres pul evropy.
Myslím že není třeba zasahovat řízení satelitů. Mrkněte třeba na Sky News.sk, dva dny zpět tam byly zajímavé fotky, prý systému peresvet. Včera prý už ukrosi brečeli, že nejde satelitní navádění, Skylink prý je out. Musk dementoval, že prý jen cosi nezaplatili… tož omezený provoz. Ale to může být kouřová clona.
…oprava, Starlink má Musk, samozřejmě, ten automatický text to je teda chuťovka :-((
Nevím, jestli to bylo z nějakého odkazu ZDE nebo na „mejnstrýmu“ – prý Musk blokuje svůj Sky na osvob…, aj, čo to tárám, na okupovaných územích Ruskem a Ukrajinci jsou tak rychlí s tím osvobozováním svých milovaných ruskojazyčných teritorií, že se dostávají na území, kde si to Musk blokuje a on prý nestíhá odblokovávat nově nabyté oblasti. Kdo chce, ať věří.
A ještě jedna připomínka mimo téma, stejně jako odtud https://www.sosp.cz/ dostávám e-mailem jakousi svodku. Prosím, velmi, velmi mnoho, Zakladatele o zavedení podobné služby. Ten zmetek Rakušan nám brzo s Cemperem v pozadí (dobrý dvojsmysl, že?) 🙂 ) vypnou nesystémové weby. Vypnout e-maily je o dost těžší.
Popřemýšlejte o tom znovu, bez spojení není vedení = už žádné plné Václaváky…
A internet i v případě poškození nedejBože třeba tou atomovkou bude mít pro e-maily stále dost slušnou propustnost. Ostatně pro to byl designovaný jeho už předek Arpanet.
…a pokud by to vyžadovalo nějaké náklady navíc, rád přispěju a nejspíš bych nebyl sám….
Vypnutí emailů je a není snadné zároveň – záleží na tom, jak by se to realizovalo.
Pokud by se hromadně rozesílaly z jednoho poštovního serveru, pak je to celkem jednoduché – daný server se zařadí např. na nějaký black_list a v podstatě by od něj žádný další server maily k doručování nepřebíral … prostě by se zahazovaly
Obtížnější situace by nastala, kdyby např. výchozí mailový server rozeslal jen např. 10 mailů a každý příjemce by pak příchozí mail poslal dalším např. 5 příjemcům … technika řetězových mailů. Tohle se už hůře zastavuje, protože na cestě mailů by musel být nějaký filtr – např. na klíčové slova nebo fráze a navíc by musel být na mnoha serverech tak, jak přes něj putují k adresátovi.
Další řešení by bylo na způsob datových schránek – jeden server, který nic nikam nerozesílá, ale lidi se k němu připojují – např. pomocí IMAP nebo POP3.
Podstatné – pokud státní moc bude chtít tyto aktivity zarazit, tak je to jenom o míře vynaložených prostředků … bohužel. Asi nejhůře by se bránilo těm řetězovým mailům.
Já taky
Dost slušnou propustnost?
EMP zcela zničí jakoukoli nestíněnou, kór bezdrátovou elektronickou součást technologií, které poskytovatelé připojení používají. Ušetřena zůstane pouze optika – a to pouze trasy samotné. Vysílače-přijímače-opakovače, budou taktéž zničené.
K Vaší předposlední větě :
Jako dívat se na televizi při svíčkách….Síť nebude propustná vůbec pro nic, pane.
Neodešlete ani nepřijmete ani bajt – a to předpokládám tak ideální situaci, že budete mít elektřinu a některé počítače zůstanou nepoškozeny.
Ale ano, propustnost pro pár paketů zůstane, velká část infrastruktury je stíněná navíc v podzemních kolektorech, no na YouTube už to stačit nebude ale, ty pakety si cestu najdou. Ne všechny a PING nebude v milisekundách ale alespoň něco dorazí.
Samosebou nepředpokládá se Atol Bikiny nad Prahou, pak už je to jedno…
Výbuch na Krymském mostě neřeším. Asi to byla jen otázka času. Jediné, co se mi v důsledku výbuchu zdá jasné, že teď teprve zažijí Ukrajinci, co to znamená slovo válka. Je mi jich upřímně líto. Ale to je asi tak vše. Sebe mám radši.
Za dnešní článek Vidláka děkuji. Je to jedna z nejlepších věcí, kterou v poslední době napsal. Neopírá se o subjektivní dojmy a svá zbožná přání, ale o fakta. PRO je můj jasný favorit.
Ještě doplněk: Rusové nemusí ve válce vyhrát, ale zcela určitě neprohrají. Jejich naturel jim to nedovolí. Respektive, pokud prohrají, tak prohrajeme všichni. Úplně všichni. Bude to konec světa. Tohle si politici Západu neuvědomují. Lehkomyslně dráždí divokého medvěda do stavu zcela nepředvídatelného jednání. A ještě si přitom tleskají a plácají se po zádech.
Nějak mi to evokuje film “Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu”
Ale nějak mi to dělá starosti a bombu si fakt nepřeju. Akorát děláme všechno pro ten den posledního soudu…
Bombu rozhodně rád nemám a mít nebudu. Lítost ale probouzí emoce. A emoce jsou špatný rádce. Pokud chirurg či pilot v krizové situaci podlehnou emocím, šance na přežití padají.
Nejde o lhostejnost nebo netečnost, ale o pragmatizmus.
Ad Janov
S Rusy máte pravdu..
Po patnácti letech práce v Rusku ( atomový mezinárodní výzkum) mohu potvrdit. Nenechají se rozebrat a zničit.Ovšem
při jejich těžkopádné byrokracii a Gogolovskému bordelářství to může být ve výsledku Armagedon. Ale to na Západě moc dobře ví a přesto Zelený mužík nepřestane dráždit s jejich potleskem . A samozrejme další bezvýznamní viz Černochová …
Ad čtenář
Ano, a o to hůř. Myslím, že je nás s takovýmto pohledem a obavou mnohem víc.
Doufejme, že se politici včas proberou z přesvědčení, že na Rusy platí jen síla. Druhého naivního a důvěřivého Gorbačova dnes už Západ nesežene. A Rusové se z období vlády toho prvního dostatečně poučili. Proto taky ten dnešní ruský vládce „…je jiný sekáč. Ten se nezakecá“.
Vzkaz pro naše politiky: „Je čas se probrat a začít myslet ve více variantách. Jinak už za nedlouho nebude o čem.“
Tohle tady píšu už od zimy. „Nevím kdo vyhraje, ale zcela určitě vím, že Rusko neprohraje“.
Tak už jsme minimálně dva, kdo si to uvědomuje. Se čtenářem tři 😉
Čtyři 🙂
Jen houšť 🙂
Covid jsem měl jako několikadenní velmi lehkou virózu.
Očkovaný nejsem a nebudu. Radši jsme obětovali dovolenou v zahraničí. Proticovidová opatření v zahraničí bychom zdejší politickou aktivitou nemohli ovlivnit. Dodržoval základní hygienické postupy omezující šíření. Nejsem antivaxer. Kdo se chce nechat očkovat, ať se nechá. V mém blízkém okolí několik lidí se závažnými komplikacemi po očkování včetně trombózy. Kolegyně v práci mě setřela, že odmítám očkování, protože „všichni ostatní…“ Pak přesto chytla Covid, čtrnáct dní prochrchlala. Respirátor nosím podle uvážení, je příjemný v chladném počasí a v pylové sezoně. Obecně proti respiračním infekcím. Jako módní doplněk zvyšující míru soukromí. O Cemperovi jen vím že je. Osobně neznám. Rédovou neznám. Každému přeji svobodu sledovat jakákoli informační média, i svobodu důsledků toho. Blbce zahrnuji do rizik, se kterými nutno počítat, a kterým se lze vyhnout jen omezeně.
Hmm, tak pokud chtěl někdo Rusy nasrat a hlavně sjednotit proti zjevnému nepříteli, tak se mu to , myslím, povedlo.
Tipuji, že chvíli bude klid pro mediální zpracování téhle „přihrávky“ a pak začne celkem brutální čistka podpindosníků v RF. Útok na trubky byl pro mnoho Rusů celkem vzdálený – jednak plyn jimi nedodávali a tudíž to poškození nebylo pro ně tak „hmatatelné“. Ten most je něco jiného.
Zatím plnou parou směřujeme k opravdu velkému konfliktu a jak jsem někde četl – v dosahu brzdových pedálů není žádná noha. Na iděs je k tomu článek, doporučuji nahlédnout do diskuze … tam se vyloženě těší na odvetu.
Bohužel se řítíme do jaderné katastrofy plnou rychlostí…
Detail výbuchu Krymského mostu
https://t.me/kedmi/25112
Někde z Telegramu, převzato
z telegramu :
Dovolím si pohled technika amatéra….
Silnice je sice pasé, ale opory stojí….
Vypadá to, že ohnivá koule(žár) při výbuchu zapálila výpary kolem cisteren s palivem… Je moc pěkně vidět správné technické řešení cisteren. Žádná nebouchla, pouze hoří pomalu odpařující se palivo. Díky silnému větru, který fouká správným směrem, je žár lokalizovaný… nešíří se na ostatní cisterny…
Díky tomu to vypadá, že železnice zůstane funkční s „kosmetickými“ úpravami… to nejhorší co se může stát je výměna mostního pole…. místa uchycení vypadají nepoškozená….
S mostem silničním to bude horší, ale pilíře zůstaly….
Vzhledem k tomu, že je to velmi mladá stavba bude k dispozici kompletní výrobní dokumentace včetně pracovních postupů a montérů, kteří stavbu realizovali….
Prostě z materiálního pohledu to není až takový úder….
Co se týká propagandy, tam budou dělat z komára velblouda…. ale bude jim to prd platné…. Rusové se již dostanou na Krym po souši…. a při nejhorším i po moři…
SVO to neohrozí….. spíše umožní přijmout radikální kroky… Chce to zachovat klid. Ony se budou podobné akce opakovat, ale již nemají podporu z hůry (universa)…. proto jim to explodovalo v místě, kde je silnice od železnice vzdálena nejvíce ( zejména výškově)…
Dovolím si komentář ze strany poučeného technika. Krymský most byl navržen chytře, neboť se jedná o soustavu mostů, které nejsou na sobě moc závislé. Železniční most je výše, protože vlaky, zejména nákladní, nezvládnou větší stoupání k polím, pod kterými proplouvají lodě.
Podle dostupných informací byl provoz na jedné koleji již obnoven.
Pokud nejsou poškozeny stojky, tak oprava polí železničního mostu může být velice rychlá. Podle mého názoru nebudou ani moc poškozeny profily nosné konstrukce a nejspíše nebude nutné ani výměna polí. Která se ovšem dá zvládnout velice rychle. Přijede jeřáb, vymění se ložiska, nosníky, doplní konstrukce svršku, kabeláž a může se vyrazit.
Oprava silničního mostu by také nemusela dlouho trvat. Podle dostupných informací byl obnoven provoz ve dvou pruzích. Z fotek se zdá, že stojky poškozeny nebyly, takže asi bude nutno jen dodělat nosnou konstrukci v několika polích.
souhlasím, opětovné sjednocení Rusů se jim dnešním teroraktem povedlo dokonale.
Projel jsem ruská média a zatím panuje šok.
Putin svolal nějakou komis a tajné služby prověřují, jak se náklaďák s náloží mohl na most dostat.
Putin a Mišustinem se domluvili, že odveta bude asymetrická.
Začínám se obávat, že Rusko na novou „Velkou vlasteneckou“ opravdu nebylo a není připravené. Ani technicky, ani organizačně a zejména ne společensky.
A pokud to projedou, bude vítězem to nejhorší, co zatím lidstvo vyprodukovalo.
Válku neprojedou. Zatím Putin a jeho okolí celkem umně využívá všechny akce anglosasů, aby sjednotil Rusy proti nim. Ten most je celkem velký impuls, aby v tom sjednocování poposkočili dost dopředu.
Jak píšu, chvíli bude celkem klid, který bude využit k výrobě protianglosaského postoje u dalších váhajících Rusů. Co bude poté, je ovšem otázkou. Je zcela jasné, že kálet na hlavu si dlouho nenechají …
Já bych řekla, že současným ruským prozápadním libodemo bude ouzko. A navíc, jsem někde četla, že západní státy rusy odmítají pouštět na západ. hmm
to projet nemůžou; poslední zhasne….
Jestli VVP mluvil o asymetrické odvetě, tak měl ve skutečnosti na mysli to, čemu se na vojně říkalo „máš ppč front“, případně ještě horší varianta UPPDKV.
Těm u kravína teda nezávidím. Teprv teď to začnou odsírat civilové.
Ne předtím, to byla hodně přifouklá práce propagandy.
Teď, jako nutná preventivní opatření a odpověď Západu zároveň.
Jak jsem kdysi napsal – Západ tam bohužel bojuje proti Rusům, jenže ukravínskýma rukama. Takže, případné stížnosti nevinných ukravínců, jistě k plné spokojenosti vyřídí Pentagon.
To jsou vsechno blaboly. Sjednocovani Rusu jsem chapal jeste v lete.
Ale ted si myslim ze uz jsou docela sjednoceni, a je jim jasne, ze Ukrajinci uz zadni bratri nejsou.
Takze bych to videl, ze je cas na Ukrajine zhasnout.
Je to levne, efektivni a bude to mit mnohaurovnove nasledky.
Navic to bezprostredne nikoho nezabije. Zato znatelne zvysi migraci do EU.
Slovy klasika, same jistoty a pozitiva.
Klindne muzou zacit zhasinat od Lvova, aby si to ti echt banderovci uzili.
Pak Kyjev, tak Klicko rozdal tisice samopalu, tam v noci potece krev proudem.
Pokud neudelaji nic, nebo tomu budou rikat „asymetricka odpoved“, tak proc by USA nepokracovaly.
Tuším blackout na celém území Ukrajiny. Ne dneska. Až přijde rasputica.
Rusko a prohrát? Podívejte se do dějepisu a na mapu světa. Nikdo nedokáže Rusko zcela zasypat jadernými zbraněmi – je obrovskí. USA jsoiu daleko menší a těch raketek má Ivan podle odhadu 4x tolik. Navíc – Číňanovi by se atomová válka moc nelíbila. Je to blízkao. Vítězství USA ještě míň
No, já myslím, že se v Rusku snaží nenechat se vyprovokovat k větší akci a podle toho jak Západ šílí a neustále eskaluje tak to je asi správná taktika, co je přivádí k zbláznění, ikdyž třeba není moc „pohledná“.
A současne v Rusku asi taky na něco čekají…
Myslím, co by znamenalo provést nyní na UK opoziční státní převrat. U nás o tom není moc slyšet, ale určitě i na UK existují síly, co maj plný zuby týhle proxi valky. Izolovat Zelenskyho, ukončit poslušnost k Západu i válečný tažení, zavřít hranice, zablokovat tak na území UK všechny ty západní žoldáky a poradce i všechny ty naposílaný zbraně a vtipně zároveň zhasnout Američanům za všema těma bilionama zaslanejch dolarů… Už by z nich neviděli ani cent. Mam pocit že by po tomhle šla spousta lidí na Západě od válu.
Moje “žláza pro paniku” zažívá už několikadenní koliku. Jeden průser za druhým. A papaláši si v Praze si kliděn pořádají rauty, kde ani nezbývá židle pro jednoho vopičáka z Kataru. Ekonomika jede z kopce jak sáně po namrzlé sjezdovce. A RF nyní dostala záminku pro cokoliv.
Hostina u Trimalchiona.
Velká žranice a občas paví péro.
K té čistce jen tak, ono je zapotřebí pracovníků k dokončení transsibiřské magistrály. Počítám, že je tam všechny přesunou i s „zajatci“. A nikdo na to nic nemůže, protože amíci taky nedávají arestovaným byt a stravu zadax.
Mám zajímavý 🙂 článek z věznice v státě Arizona. Škoda že to sem neumím dát. Je to poučné…
http://druidova-mysteria.cz/UVAHY_A_ZAMYSLENI/VEZENI_ARIZONA.htm
a samozřejmě tam taky se snaží aktivisté za práva vězňů , ale lidi jej znovu volí
Těším se na váš rozhovor se senátorkou Zwyrtek Hamplovou , třeba na téma Putin agresor. Na Václáváku nám říkala trochu jiné věci …ale ptát se budete vy. Jen mi to tak trochu připomíná výrok Stalina o tom, že není důležité kdo volí ale kdo hlasy počítá. Hezký den všem.
Doporučuji shlédnout rozhovor s Petrou který poskytla našemu nadačnímu fondu Svědomí národa. https://www.svedomi-naroda.cz/2022/08/16/rozhovor-se-zdravotni-sestrou-petrou-redovou/
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/blizi-se-utok-na-rusky-most-na-krym-ukrajinsti-spioni-ziskal/r~8da52cfe1f9811edbe29ac1f6b220ee8/
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ukrajinci-zahajili-odpocitavani-cas-do-padu-krymskeho-mostu-se-krati/daniel/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
to se nemělo stát …. jinak naši press z toho mají svátek … všichni … aby se nedivili
zaráží mne ta shoda času s juropským setkáním v Praze a jejich cíli.
do třetice
https://www.aljazeera.com/news/2022/10/8/fuel-tank-ablaze-at-bridge-linking-russia-to-crimea-reports
a jedna zajímavost. Pořád mi mizí tento list se seznamu. Někdo dělá požádek už i v počítači.. je to hnus.
Re: ema
Beztak máte FINDOFS desítku.
Zablokovat upgrade a nainstalovat nějaký program – čistič.
Osmičku, co s tím, poradíte
prejst na linuxa 😀 … skusim si dat do zaloziek aljazeeru, ci mi bude miznut … ale teda ja frcim na yandex, to mozno tiez prispeje k stabilite aljazeery O:) … ale inak yandex som nainstalovala aj na widle, desiatku tusim mam na druhom boote … ale lezem tam, len ked sa linux drbne … zelezo navrhnute pre widle mi cas od casu da najavo, ze linux ee
.. a ještě k tomu Putinovy sedmdesátiny
Alefe, zkontrolujte ten most, prosím. Jak hluboko ovlivní žár výztuž? Jak se dá napravit? Podbetonovat?
Re: Ládik
Železobeton je po požáru poněkud nepoužitelný. A to i v případě, že se při stavbě použije armirung (armirung je výztuž) z obyč betonky (hřebínek).
Beton popraská, armirung se nahřeje a natáhne, pokud se rovnou neutrhne. To platí, jak u hřebínku, tak u předepjatých konstrukcí – tam to je v p*deli úplně a ganc.
Druhá věc je, jak to přežijí pilíře. Ty jsou chlazené vodou, ovšem nikoli nahoře, že ano. Ale pokud byly vyrobeny letmou betonáží, je to špatně.
Krymský most je ocelový, mostní pole ocelové, mostní pilíře ocelové duté piloty zaražené do dna mělkého moře vyplněné betonem, pouze hlavy pilířů z železobetonu. Podle ruských zdrojů oprava bude trvat 3 až 6 týdnů.
Výbuch je sabotáž výbuchem nákladního automobilu, už se zjišťuje jak došlo k projetí skenovací elekontronickou kontrolou, pravděpodobně problém sloužící směny na kontrolním stanovišti ..
Re: maxim
Pokud juknete na diagramy oceli, je vám jasné, že to není o nic lepší. Cca nad 400°C už dochází k rekrystalizaci, pokud si ze školy dobře pamatuju. Ale to střílím těžce od pasu.
Každopádně dvojnásobná teplota spolehlivě likviduje všechny vlastnosti ocelového prvku, který je takto ohřátý.
Tepelné zušlechťování železa, resp. oceli probíhá v rozmezí 400 – 800°C a těch 800 je ode mne značně přepálených.
Targusi, problém z ocelí konstrukce mostu je stejně diskutabilní jako u pádu Dvojčat v New Yorku. Plameny ohně ropných produktů nebo plameny ohně při výbuchu působí krátkodobě a mohutnou konstrukci neprohřejí na vysokou teplotu, je to jenom ožehnutí plamenem.
Ocelová konstrukce obecně, ale nejviditelnější je to u požárů mrakodrapů (ne u Dvojčat), vydrží požár mnoho hodin, než se patřičně prohřeje nějaký prvek konstrukce a dojde k tepelné deformaci, která poruší stabilitu celé konstrukce . Mostní konstrukce namáhaná na ohyb je z nosníků z příčným zavětrováním, a tam je ještě obtížnější přivodit ztrátu stability -vybočení nosníků do strany …
Pevnost oceli po uhašení požáru, když nedošlo k zřícení konstrukce ztrátou stability, je v normě, je to jako při svařování konstrukce ve výrobě, něco jiného je to u speciálních ocelí s velkým nanáháním ve strojních zařízeních …
Naprostý souhlas. Proto odolala konstrukce veletržního paláce v Hirošimě od českého architekta Jana Letzela v hypocentru výbuch atomové bomby.
Hodně studií na téma pevnosti oceli po zahřátí je k dispozici v souvislosti s požáry Světového centra v New Yorku po teroristických útocích 11. září.
závěry o škodách bude možné říct až po testech zbylých konstrukcí, v tomto případě pouze jednotlivých podpěr . Odhaduji, že pro položení mostovky na destruovaných polích budou použitelné maximálně s nějakými spíše menšími úpravami
Oni jim s tím číňané pomohou, poničili přece i jejich dílo
ještě drobná poznámka – půlka silničního mostu bude pravděpodobně provozuschopná (po revizi)
A ještě něco k opravě Krymského mostu ….
Z dostupných snímků je zjistitelné, že ocelová pole silničního mostu nenarušil výbuch, ale až následná dynamická „vibrační“ deformace konstrukce mostu jako celku … Pole, kde došlo k výbuchu se „prohlo dolů“ a při zpětném pohybu nahoru urvalo kotvení na hlavě pilíře a strhlo i sousední pole, pak je jedno pole na místě a dále je druhé porušení mostu, zase urvané z hlavy pilíře a spadlé do moře .., ty mostní pole prostě „pružností vyskočily“ a spadly do moře …
Hlavy pílířů s kotvením se opraví a kostukce polí se z moře vyzvedne na původní místo …
Železniční most je v pořádku, došlo jenom k ožehnutí ze spoda výbuchem, a ze shora zápálené cisterny vlaku most nepoškodily, plameny ohně nikdy dolu nesměřují …
No, Vidláku, jako reklamní šot nic moc. O „zboží“ jsem se z něj totiž nedozvěděl zhola nic. Stejné mlhavé nic poskytují i veřejně dostupné zdroje.
A to je v případě člověka, který se chce ucházet o důvěru voličů a ovlivňovat dění v ČR, hrubě nedostatečné.
To byl reklamní šot???
😳
Jak vidno zříti, někteří to tak berou…
Já to tak vůbec neberu. Vidlák je všechno, jenom né imagemarker.
Marketingem se určitě nezaobírá.
😬
Trochu odbočím, most na Krym bol poškodený výbuchom. Je veľmi ticho z Ruska …. https://www.ta3.com/clanok/247849/kercsky-most-ktory-spaja-okupovany-krym-s-ruskom-zasiahol-poziar?fbclid=IwAR2n0b2ovekDYP0BL0coKLGrScQWOb1xA_roXETvYA75x_OohFKYMmzbtS0
Re: tzR
A co byste chtěl slyšet? Že neuhlídali most? To přece vidíme na fotkách.
Ostatně ten most byl velmi obtížně uhlídatelný od samého počátku.
Bouchly Nordstreamy, bouchl most. Pokud za to Khakiman nezaplatí velkou cenu (například poškození všech trafaček v Kyjevě, nevěřím, že je Rusko schopné tento spor vojensky vyhrát.
Jednotlivé díly mostu, vozovky byly svařovány z ocelových plátů, ale pod těmi hořícími cisternami se nějak prohýbají sloupy. To je horší, než díra na vozovce. Trajekty budou nejspíš stále jako záložní řešení fungovat.
Re: Laco
Úplně by postačilo ZPOMALIT dopravní toky. Toho docílíte i tím, že rozbijete vrchní kryt vozovky. Vrchní kryt rozbijete tím, že jej „lehce“ zahřejete, třeba zapálením benzínu z jednoho rozlitého kanystru benzínu nebo nafty. Do měsíce tam je kráter, jako kráva.
Cemper mi leze na nervy už delší dobu.
Ale napadá mě jedna myšlenka, když se dnes tolik bojuje proti dezinformačním webům i jednotlivým osobám (cokoli chci přeposlat několika přátelům z FB například od p. Rajchla, automaticky mi nejprve vyskočí lišta s upozorněním že se jedná o dezinformace a zda chci opravdu pokračovat)
tak tedy co dát v tomto případě Cemperovi ochutnat jeho vlastní polívčičku?
Cemper, to je ten zrzavý, šišlavý buzík?
Cemper je na mém seznamu “Zasloužil se o stát”, pokud dojde na udílení prestižních cen a státních vyznamenání, bude někde na čestném místě mezi Čurdou a Konrádem Henleinem. Spolu s pornoherci co o morálce kážou a různými Kartouzi co patří minimálně do Kartouz…
OT: hoří krymský most, obě části silniční i železniční
Re: jaryn
Tak se jim to přece jen podařilo. V Moskvě budou padat hlavy.
Jinak mám pocit, že Vasil v osvobozování nějak zpomalil. Že by se Ivani konečně trochu probudili?
Zatím jsou tři varianty
Dvě ukrajinské – raketa a partyzáni, a jedna ruská – šlendrián řidiče cisterny s PHM
https://aftershock.news/sites/default/files/u45838/most2.png
https://aftershock.news/sites/default/files/u45838/most.png
Asi spíš ty cisterny, je nepravděpodobné, že by se raketama trefili ještě do cist.vlaku
Re: jaryn
Tak to mne zajímá. Sdělte zdejšímu obecenstvu, jak si představujete šlendrián řidiče cisterny. Mám na řízení takové cisterny průkaz (skupina 3 – hořlavé kapaliny) a velmi by mne zajímalo, jak ji s rukama v kapsách zapálit nebo nechat vybuchnout.
Povídejte, přehánějte.
Někdo do návěsu na parkovišti, nebo jinde, namontuje dálkově odpalovanou bombu. A potom pojede před kamionem.
Re: Laco
Dálkově odpálená nálož je podle vás šlendrián řidiče?
Tak to jste mne teda dostal. To by mne opravdu nenapadlo.
Zjevně neprobudili, pokud nedokázali ochránit tak důležitou komunikaci.
To platí jak pro sabotáž, tak pro nehodu.
Buď to v Moskvě vezmou do pracek jestřábi a začnou skutečně bojovat (což zahrnuje i utrum s braním ohledů na prosté Ukry), nebo to RF projela. Po tomto incidentu už nezbyl žádný prostor pro cokoli mezi tím.
Re: Občan
Neumím si moc představit nehodu, při níž chytnou dva vagony s palivem.
Ani si neumím představit, že by někdo soudný pouštěl na takový most auta s palivem. Ale samozřejmě, je de facto válka, předpisy se dají přepsat. Jen chci sdělit, že přepravovat palivo na Krym v silničních cisternách je po logistické stránce blbost.
Jinak souhlas – pokud si někdo myslel, že Ivana už nelze více nas*at, tak soudruzi to právě dokázali.
A souhlas s vaším tvrzením, že pokud Ivan nezmění přístup k infrastrukturním cílům, má prohráno.
Vypadáto na auto
https://t.me/kedmi/25110
Rusko posiluje ochranu Krymského mostu: Jen ať si něco zkusí
No, to brzo 🙁
To auto buď jelo „obohacené“ o nálož, nebo to byla raketa.
V obou případech to znamená, že kontrola vozidel a ochrana mostu selhaly.
Re: Občan
Pokud se z ruské strany někdo nějakou kontrolou aut doposud vůbec namáhal…
Re: anonym
To, co je na záznamu, není cisternou ani náhodou, ani omylem. Je to klasická termobedna, mohla převážet něco výbušného, ale že to nebyla raketa navedená laserovým ukazovátkem, bych určo nevyloučil.
Nehoda vlaku je z oblasti sci-fi a také si ji neumím představit.
A auto asi bude také nesmysl. Od toho jsou regulovčíci a dokud regulovčík nedá správný pokyn praporkem, nehne se ani smítko. Stávali na stupátku ob dvě až tři auta a bezpečnou vzdálenost si hlídali jak ostříži.
K té válce – DOTEĎ to NEbyla válka proti Ukrajině.
Odteď možná bude.
Nepotřebuji nic vysvětlovat – to byla první zpráva kolem sedmé ráno, pak se objevily záběry nákladního vlaku s cisternami..
Auto?
https://t.me/kedmi/25110
Rusko posiluje ochranu Krymského mostu: Jen ať si něco zkusí
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-rusko-posiluje-ochranu-krymskeho-mostu-jen-at-si-neco-zkusi-211772
https://t.me/kedmi/25114
Mno tak tohle je dle mého názoru střelba mimo terč, leč názory, které nesdílím, necenzuruji. Aneb řečeno jinak – takovejch už bylo a ještě bude. …
Co kdyz je to trochu slozitejsi ? Na FB byla fotka podivneho hriboviteho bileho mraku, ktery pani Redova komentovala jako UFO. Pokud to neni hoax a opravdu to tam dala… A celkovy ton jejich prispevku, no takova „posahana alternativnost“ z ni trci jako pero z gauce. Leda ze by nekdo namitl ze treba i Johanka z Arku byla cvoknuta, ale tehdy bylo hlavni ze za ni sli davy a zachranilo to vlast 🙂
Vzhledem k tomu, že je obecně známo, jací vlastníci se pohybují ve farmaceutickém průmyslu , nedůvěru občanů k očkování proti covidu docela chápu.
Nepochybuji o tom, že si někdo náramně namastil kapsu.
Ale v tomhle případě zdravotníkům spíš věřím a nechala jsem se očkovat. Protože před tím morybundusem mají velký respekt třeba i v Asii. A tamní vůdcové by se asi jenom fakt těžko nechali zmanipulovat propagandou. Jasný názor pochopitelně nemám , vždyť se neshodnou ani erudovaní vědci.
Vážená paní Helanov. Udělejte mě radost a podívejte se na tento odkaz. Tam v sekci Rozhovory najdete rozhovor s Paní novinářkou Markétou Dobiášovou(to není překlep, tu Paní s velkým P jsem tam dal záměrně, protože si to zaslouží)
https://www.svedomi-naroda.cz/
Doufám, že se na to podíváte a konečně přestanete věřit zdravotníkům a takzvaným vědcům, kteří vám celou tu dobu lhali . Otevřete svou mysl a přestaňte věřit bludům. Nakonec snad proto chodíte sem na Litterate, aby jste dostala jiné informace než vám dodává novinářská žumpa. Je to tak, nebo snad ne?
Snad mi dovolíte, abych i nadále neměla ve věci jasno. Určitě sem nechodím proto, aby mě tady někdo péroval za moje názory. To obstarají ofiko média.
A protože nemáte ve věci vůbec jasno, tak proto jste předevčírem sháněla doktora, který by si vzal na triko, že do Vás vpálí třetí dávku jakéhosi modifikovaného sajrajtu a Vy pak umřete na komplikace.
Toho stejného sajrajtu, kterým „očkovali“ i na zaprášených nádražích, v obchodních centrech plných všemožných bacilů. Sajrajtu, který dodnes nemá plnohodnotný certifikát EMA pro běžné použití na lidech a který nebyl testován ani na opicích.
Jestli máte takhle jasno i v jiných věcech, tak se nedivím v ČR už vůbec ničemu. Ničemu.
Právě proto, že nemám jasno, raději se přikloním k alarmistům. Pokud vím, na očkování ještě nikdo neumřel. A jestli jo, tak neskonale míň občanů, než na těžký průběh covidu.
Antivaxeři mi nevadí, ať se každý řídí svým rozumem.
No právě. Pokud víte.
Docela rozumím tomu, že se v obecné populaci mnoho lidí nechalo naočkovat pod vlivem propagandy prýštící z tolika mluvících hlav z bedny, rádia i internetu, tím spíše, jestli se setkali během epidemie v blízkém okolí se zdravotními potížemi či úmrtím.
Méně pochopitelné pro mě je, když vládním dezinformacím podlehnou lidé, kteří jsou za jiných případů ke zdrojům z tohoto tábora odolní.
Snad s výjimkou první sezóny, kdy to nemuselo být tak zřejmé, bylo postupně čím dál jasnější, že Covid, opatření a všechno kolem včetně vakcín, jsou především byznys a politika a v takovou chvíli by se měla rozsvítit kontrolka v hlavě a měli bychom se zamyslet, jestli byznysu a mocensky ukotveným politikům šlo někdy o naše dobro a zdraví, nebo spíše o prachy a moc…
Osobně mám kolem sebe dost případů, kdy po aplikaci vakcíny došlo k úmrtí či zhoršení zdravotního stavu.
Vzpomínám si na na útoky muslimů a islámský terorismus, kdy se v novinách ujalo tvrdit, že cokoliv provede nějaký musulman, tak pokud už nejde zakrýt pachatele, tak to přirozeně nemá nic společného s islámem, patrně náhlá ataka duševní poruchy, případně byl chudák diskriminován a podobně.
S vakcínou to funguje zcela stejně – údajů, aby si to zájemce dokázal poskládat dohromady, je k dispozici poměrně dost, ale v novinách ani televizi tyto informace obvykle nezazní a pokud ano, tak jsou autoři dehonestováni.
Bohužel většina lidí raději důvěřuje „autoritám“ a nijak to neřeší, stát přikázal, případně doporučil, tak to s námi určitě myslí dobře, tedy já půjdu a nechám si to píchnout, že z toho mohou být celoživotní následky a zvláště u mladých lidí to nedává snad až nějaké zanedbatelné výjimky absolutně žádný smysl, to je jedno. Hlavně, že můžu cestovat bez potíží do kdejaké tramtárie či si zajít bez buzerace do kina…
A aby z mé strany nezazněly jen obecné tlachy, konkrétní údaje, nebudu to přehánět s odkazy, abych zakladateli nepřidělával práci s kontrolou spamu, takže střídmě:
Florida nedoporučuje aplikaci vakcín dětem do 18 let a mužům do 39 let.
V období do 28 dní po aplikaci hrozí o 10% vyšší riziko úmrtí spojené se srdečními potížemi.
Dánsko přestalo podávat vakcínu dětem a adolescentům.
V Británii přestali podávat vakcínu dětem do 11 let.
V Kanadě už nejsou povinné roušky a upustili od povinného očkování.
„Shodou okolností“ od 13. června do 28. srpna bylo v Kanadě hospitalizováno s covidem 1863 nevakcinovaných a 9914 vakcinovaných z toho 1908 se dvěma tečkami, 6256 se třemi tečkami a 1750 se čtyřmi tečkami.
V počtu úmrtí s covidem – 304 nevakcinovaní a 1841 vakcinovaných z toho 180 se dvěma tečkami, 1123 se třemi tečkami a 548 se čtyřmi tečkami.
A pokud budete chtít, existuje velice zajímavý blog, který se důkladně zaměřuje na mnohá veřejně dostupná náhlá úmrtí od dob vakcinace, která „jistě nemají s vakcínou žádnou souvislost“, co na tom, že jich je řádově více, než kdy v minulosti…
Viz:
https://markcrispinmiller.substack.com/
RE : Martin od ŽH
S dětmi bych byla opatrná i já. Zdravému dítěti by prodělání covidu nemělo ublížit.
Svého nezletilce bych očkovat nenechala.
To je dobře. Očkování zdravých dětí považuji za největší zločin covidového období.
Pamatuji si, jak velký byl nátlak na studenty zdravotních škol, vysokoškoláky, vlastně na všechny, co měli omezené možnosti obrany. A přitom nízká rizikovost covidu pro naprostou většinu mladších ročníků byla v době započetí očkování dávno známá.
Svéprávný člověk v produktivním věku má svobodu volby, za tu volbu vždy ponese následky, ale stát na nás nikdy nebude mít takové páky, jako na studenty a nebo naopak nemohoucí.
A zase peruje 🙄 milá Helanov, jak vidno tak iracionalita je bezmezná neznalost toho co v 60tkách znal každý školák taky. Tak alespoň, nejste ve vědění sama.
Komu není rady , tomu není pomoci.
Někde jsem četl, že když dnes někdo nezná pravdu, tak je (doufám, že mi prominete, ale jen cituji) hlupák. Kdo pravdu zatajuje, tak je zločinec. Vás zatím řadím do té první kategorie. A pět se omlouvám, to není z mé hlavy.
Díky za zařazení do lepší kategorie. Naštěstí jsem ještě mladá holka a časem mám šanci přijít k ňákému tomu rozumu. 😀
Moc bych vám to přál.
Díky!
😍
Markéta Dobiášová je dobrá novinářka.
Má skvělé vzory-osobnosti pro svou práci a dělá ji dobře. Jako jedna z mála lidí, si během čbch mohla dovolit ten luxus i odvahu zároveň, říct pravdu.
Lidi jako ona, se v novinařině téměř nevyskytují. I v jiných oborech lidského konání (umělci, lékaři) bych jich v ČR napočítal tak na prsty obou nepoškozených rukou.
Teď vynechám tituly, ale pamatujete si, co se stalo kardiologu Pirkovi, kolik špíny chrstli pod nohy laborantce Pekové, jak jednali v petičním výboru s Landou, jaké svinstvo bylo připraveno ke spuštění na imunologa Turánka a ekonoma Ševčíka?
Taky si dovolili ten luxus, říkat pravdu.
Jen pro pořádek : Však on si biolog Flégr užil dehonestace a špíny také dost. Dokonce někteří borci nadávali i našemu panu Konvičkovi. Za názor.
Ách jo
Flegr (správně se píše bez čárky) si za případnou špínu a dehonestaci (pokud nějaká byla) může sám svými katastrofickými předpověďmi. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Je zajímavé, že není odborníkem na danou problematiku (není ani imunolog ani vakcinolog), zaměřuje na biologickou evoluci, zejména pak v oblastech etologie, evoluční parazitologie a evoluční psychologie, ale to mainstreamu nijak nevadilo a poskytoval mu prostor a dehonestováni byli skuteční odborníci.
Flégr je vědec, né činovník na Ministerstvu zdravotnictví. Nemá žádnou výkonnou moc.
Právě proto mi přišlo pitomé, když se hněv antivaxerů obrátil právě proti němu.
Někdo ho snad i fyzicky napadl. Né za čin, ale za názor.
🤮
Žvanil o něčem, o čem toho zase tolik neví. Nebo mu možná napovídal Micík.
Tak, hlavně že Pirk, Peková nebo třeba ten zubařský hokynář jsou expertní vakcinologové a epidemiologové.
Co takhle mrknout pod rohožku a zamést si před vlastním prahem?
O těch osobách jsem se nezmiňovala. Nikde nepíšu, že bych jim věřila.
Občane – pro mne jsou jasná dvě jména, která nebyla připuštěna do veřejné diskuze – profesorové Beran (toho jednou myslím pustili do CNN PN) a Turánek, nejméně tito dva o tom něco ví
Jak rozumné je, začít mluvit a psát o mrazácích v ulicích, když jsou lidi vyděšení a neví ani přesně, proti čemu stojí?
Je to naprostý kkt a ještě k tomu asociál.
Proboha!!!
Je to vědec!
Každý vědec, zapálený pro svůj obor, je trochu zvláštní. Je ponořen do svého bádání a v běžném životě může působit jako mimoběžník.
Pokud vím, bádá o toxoplazmách.
Kde proboha berete tu důvěru k asijským vůdcům? Jsou to stejní parchanti, jako ti tady. V lepším případě. Snad každému s IQ alespoň 80 musí být jasné, že minimálně taková Čína používá covid jako záminku k posílení kontroly nad obyvatelstvem.
„Jasný názor pochopitelně nemám , vždyť se neshodnou ani erudovaní vědci.“
A právě proto se vakcíny dlouhé roky testují. Nebo alespoň testovaly, než jim teď prošel tenhle děsivej precedens.
RE : asd
Tak to nevím. Čína a další asijské státy smrdí korunou a těžko bude vyhazovat těžké prachy za vakcínu, jen z důvodu šmírování lidí. Každý lockdaun je hluboký zářez do ekonomiky státu. A i v Číně a v Rusku jsou občané n@sraní na omezování pohybu. Uvažují tímto směrem.
Re: Helanov
K vaší víře asi tolik.
Asijská větev lidstva není tak odolná vůči alkoholu, jak tomu je u populace s evropskými vnějškovými rysy.
Přeloženo do jazyka českého, zdaleka toho nevychlastají tolik, co my.
Čímž chci naznačit, že přes veškeré hlásání genderu a dalších 57 pohlaví, přece jen v rámci lidstva existují jakési rozdíly, co se týká odolnosti lidských organizmů.
Tudíž není vyloučeno, aby asijská populace snášela ataky netopýřích nemocí mnohem hůře, než populace evropská.
A zároveň samozřejmě není vůbec vyloučeno, že v Číně a přilehlém okolí si chce na kovidu namastit kapsy i někdo jiný, nežli jsou UŠAtí soudruzi.
Mám-li mluvit za sebe (nikoli za mně, jak všichni užívají), podle mého pozorování byla postižena či dokonce umírala množina lidí, kterou by bylo možno definovat, jako lehce přestárlou či totálně přežranou – se zdravotními následky z toho plynoucími, (krevní tlak, patologické nálezy na vnitřních orgánech).
Neboli množina kusů, kterou naprosto dokonale definuje gorolský výraz – BACHROČ (člověk tlustý, neboli obézní, mající více než 20% nadváhu).
Jelikož jsem sklerotik a dobré věci mne napadají dost pozdě, pokud vůbec kdy, zde máte námět na přemýšlení pro tento den.
https://www.youtube.com/watch?v=yQ7oFQWSg-c&ab_channel=Lord-Topic
Miér jó, ami nem jó
Proč to, co není dobré, je dobré.
Tady máte strojový překlad
https://www.google.com/search?q=Mi%C3%A9r+j%C3%B3%2C+ami+nem+j%C3%B3%2C+lyrics&oq=Mi%C3%A9r+j%C3%B3%2C+ami+nem+j%C3%B3%2C+lyrics&aqs=chrome..69i57j33i160l2.6267j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Targusi, nepochybuji o tom, že ohroženi jsou lidé, kteří jsou už nějakým způsobem načatí.
Ale jsou mezi nimi i děti po transplantaci, všichni kdo trpí nějakým problémem s dýchacím ústrojím, je to fakt dost slušná množina pacošů.
Každopádně je lepší umřít doma na kanapi, než přidušený na corona jednotce. A nezatíží to tolik erární kasu.
To placaté ani hranaté oblbovadlo nemajíce, nevím kdo je Cemper, a jak vidno svět se nezbořil, o nic jsem nepřišla. .. njnj
Hlavně se Cemper se svými manipulanty zaměřuje výhradně jenom na slabší kusy ve stádu.
Senátor Jan Pirk, ten zubař z tabubudky a mnozí další VIP antivaxeři jsou mimo oblast jeho zájmu.
A přitom dosah jejich rozkladů je určitě daleko širší, než v případě jedné neznámé sestřičky.
Bude dobře, když se konečně dozví více lidí o tom, že p.Rédová není žádná „antivaxerka“, ale přistupuje kriticky k reálným faktům, spojeným s léčbou a covidu a „očkování“ proti covidu.
Manipulátoři ale – jak píše i vidlák – mají jasno
https://romea.cz/cz/zpravodajstvi/domaci/dezinformace-sestra-z-brnenske-jip-brojici-proti-ockovani-je-dezinformatorka-petra-fajmonova-redova.zadna-brnenska
už nevidím – oprava:
spojených s léčbou covidu a „očkováním“ proti covidu
Nechám se překvapit.
Dnes jsem šla do krámu, který provozuje firma Kublák z Fryčovic… Aut až jsem se zlekla, nebylo kde zaparkovat a měla jsem co dělat ať se do krámu vůbec přes frontu dostanu.
Ptala jsem se prodavačky co se to děje a ona, že čekají na zelí, že takový zájem už dlouho nebyl. Další kupovali brambory, 150 kg za 2100 Kč. Kde jsou ty časy, kdy 2q stály 800 Kč.
Pochopitelně to nebrali mladí. Kupovala jsem krmivo pro slepice. Nechám ještě chvíli kohoutky na živu, v zimě bude dobrá polévka.
Dcera dostala vyúčtování za elektřinu, nedoplatek dělá 29 560 Kč! To je to zastropování? Celkem i s nedoplatkem by tedy ročně platila 60 000 Kč. O 25 000 více než loni a to topili hlavně v krbu.
Na Šumavě od vidláků brambory za 1000Kč/q.