2 července, 2025

Raději prací než střílením…

Víte, jak poznáte, že Fiala končí? Když jede na debatu s občany, potřebuje k tomu nejen ochranku, ale i spoustu policistů a pro jistotu i těžkooděnce, kterých bylo v Ostravě snad víc než lidí. Nevím, jestli si z toho světový lídr vzal nějaké ponaučení, ale vzhledem k tomu, že v sále pro něj měli připravený komparz který k němu dál předstíral lásku, předpokládám, že se nepoučil a dál si myslí, že dělá všechno dobře.

Mimochodem… před Fialou stálo pivo v hospodě pětadvacet korun. Teď stojí padesát. Jak se to u nás říkávalo? Vláda, která zdraží pivo, ta padne. Nikdo u nás pivo nezdražil tak moc jako Fiala. V této navýsost důležité komoditě je inflace ve výši sto procent. Tohle v reálu znamená, patřit na Západ. Prostě vám seberou všechny obyčejné radosti ze života.

Minulý režim, pokud jste mlčeli, vás nechal na pokoji. Bydlelo se levně, jedlo se levně, stavte si chaty, jezděte na chalupy, choďte na ryby nebo na hon… Volného času bylo víc než dost a nikdy v dějinách si obyčejní elektrikáři z JZD nestavěli tak obrovské baráky jako v osmdesátých letech. Když se pak cinkalo na Václaváku, byly to klíče od bytů, garáží, chalup a automobilů. Všechno v osobním vlastnictví, žádné hypotéky, žádné dluhy co by stály za zmínku. Když jste nekritizovali soudruha Husáka nebo soudruha Jakeše, měli jste svatý pokoj a spoustu pozitiv a sociálních jistot.

Dnešní režim, vás za mlčení neodměňuje, ale obírá. Mlčení je důvod k vlčímu chování vlády Nebouří se, takže jim můžeme zase utáhnout šrouby. Nebouří se, takže jim zavedeme grýndýl, emisní povolenky pro domácnosti, pošleme na Ukrajinu dvě stě miliard korun, zdražíme jim život i energie, podepíšeme migrační pakt… a protože jsou pořád zticha, začneme prát miliardy pro mafii…

Mlčení lidí se zajistí starými dobrými metodami – zastrašováním, mediálním lynčem a občasnou soudní dragonádou, kdy vás potrestají už jen tím taháním po soudech a placením právníkům. Osvobozující rozsudek přijde v době, kdy už je to jedno a hlavního účelu bylo už dávno dosaženo. Pokud budete mít nevymáchanou hubu, bude to mít následky… řekl vrchní prokurátor Igor Mříž, protože přesně na tohle byl na slovo vzatý odborník, který přežije každý režim, stejně jako plukovník Foltýn, Petr Pavel i jeho manželka nebo pirátský Votápek, který se teď přiznal, že do KSČ vstoupil kvůli kariéře… z jakých důvodů teď asi přicmrndává libtardům, že?

Stíhají nás jako ovce, protože mlčíme. Nadávají nám, protože mlčíme. Vysmívají se nám do očí, protože mlčíme. Různí Oganesjanové nás šikanují, protože dobře vědí, že jim za to v noci nikdo nezapálí auto. Dobře vědí, že jim od nás nehrozí ani to nejmenší nebezpečí. Není nijak nebezpečné, když motorkářští Havloidi přijedou před sídlo KSČM a tam odpalují petardy. Dobře vědí, že zpátky nepřiletí ani kamínek a jejich nablýskané motorky (na leasing) neutrpí žádnou škodu.

Po upálení Mistra Jana Husa následovalo pětileté období, kdy bylo možné beztrestně šikanovat kališníky. Dlouho trvalo, než se český národ naštval, ale když se to pak stalo, nezůstal z původního uspořádání kámen na kameni. I teď nám to nějak trvá. Asi proto, že si vážíme míru. Vážíme si klidu a spořádanosti. Nemáme rádi konflikty.

Ale teď na naši mírumilovnost doplácíme. Obrali nás, protože jsme takoví. Udělali z nás otroky ve vlastní zemi, protože mlčíme. Berou nám poslední zbytky práv, berou nám vlastní zemi a pořád spoléhají na to, že Češi zůstanou shrbení a budou šlapat brázdu. Češi jsou sice naštvaní, ale každé ráno přijdou do práce a alespoň už nebudou chlastat, když na to nemají…

A také budou míň jezdit, když jim zdražíme emisními povolenkami benzín…

Jak daleko to ještě necháme dojít? Jak dlouho se ještě necháme honit od liberálů? Jak dlouho jim ještě necháme ten pocit beztrestnosti? Kolik jim toho ještě dovolíme rozkrást, kolik suverenity si ještě necháme vzít a kolik vlastní hrdosti ještě vylijeme do žumpy? Ještě sem pustíme islámský fundamentalismus? Nebo sem pustíme statisíce ukrajinských válečných veteránů i s jejich zbraněmi a vory v zakoně? Ještě si necháme vzít českou korunu i právo veta? Necháme Francouze, aby rozhodovali nejen o naší vodě, ale i o našich elektrárnách? Necháme dál banky a obchodní řetězce, aby vyváděli ze země bilion korun ročně? Nebudeme mít děti a tuplem ne vnoučata, protože byty jsou nedostupným luxusem?

Za sto dvacet dní je podle mě poslední šance na klidné STAČILO! Poslední šance na nový začátek, který se nezrodí ze spáleniště. Poslední šance začít znova, kdy ještě budeme mít s čím začít. Poslední šance na zachování alespoň těch žalostných zbytků privilegií. Poslední šance vše ještě zvrátit pokojnou cestou. Tedy, pokud k volbám přijdete a řeknete této vládě STAČILO!

Pokud si řeknete, že to nemá cenu, protože Češi ještě málo ryjí držkou v zemi, tak se nám to vyplní a zarejeme si podstatně víc. Ale budou to především naše držky. My nebudeme mít na topení. My nebudeme mít na benzín. My nebudeme mít léky a dětem nikdo neošetří bolavý zub. My budeme bydlet ve špeluňkách a nebo pod mostem. V zemi nebude rýt ani Křetínský, ani Tykač, ani Strnad a ani Fiala. Dál nás budou přesvědčovat, jak se máme dobře a chovat se k nám hůř než avarský nájezdník.

Proto bych prosil, abychom se jako národ vzpamatovali už teď. Dokud tu ještě něco je, dokud ještě něco máme, dokud nám patří alespoň žalostné zbytky suverenity. Bude se s tím začínat podstatně lépe, než když budeme platit výpalné ukrajinské mafii, ve školách se bude zavádět halal strava a bude bezpečnější, když budou naše dcery chodit v hidžábu… bude se nám lépe začínat, když vedle nás ještě nebude vyzbrojené Německo s jeho vedoucí úlohou v Evropě… Bude se nám lépe začínat, dokud jsme ještě exportéři elektřiny a neodstřelíme si všechna důlní rypadla.

Prosil bych, abychom svou zemi raději zachraňovali vyhrnutými rukávy a prací, než střílením.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik

364 thoughts on “Raději prací než střílením…

  1. A celý ten blahobyt byl obehnán ostnatým drátem, elektrickým plotem se strážními psy a věžemi sozbrojenýmiv strážemi aby z něj lidé neutíkali. Vycestování do zemí zbídačených kapitalismem bylo možné jen na propustku. Kdo se pokusil dostat se ven bez povolení a byl chycen, pokud nebyl zastřelen, zabít elektrickým proudem či roztrhán psy, byl odsouzen do vězení a byla postihnuta celá jeho rodina.

    1. Strašná doba. Všichni hladoví a chtěje švindy restitucí a privatizaci cinkali jako o život. Jako bonus nyní mají politiku, jejíž krédem je pouze hrabivost. Vzhledem ke kolektívně většinovému kvíkvé, které přispívá k lehké ovladatelnosti se ani nedivím.

      1. Hrozně často se mi vybaví Jiranekův vtip: Děti, podivejte, blbost kvete.
        To ale bylo tenkrát, dávno. Od té doby blbost dozrála, vysemenila se a velmi dobře ujala …

    2. Clej ten současnej cirkus v USA je o tom, jestli mají být hranice korzo nebo se na nich bude střílet a štvát na lidi psy.
      Komunista Trump je pro ostrahu hranic.
      Jak jinak, je to přece komunista.

      Antikomunismu je nemoc.
      Tak jako vzteklina.

      1. Ne. Antikomunismus je imunitní reakce na komunismus.

        Domov od vězení se mimo jiné odlišuje tím, na které straně dveří je klika a kdo má klíč od zámku.

        1. Ne.
          Československý stát investoval do vzdělání svých občanů a jednoduše nechtěl, aby mu zdrhali za pozlátkem u Neckermanna a s diplomy v kapse.
          Nepomohlo vysvětlování, že na každého Čechoslováka, který si to usmyslí, tam fakt nečekají pečení holubi rovnou do huby. A oni tam opravdu nebyli, ti pečení holubi – nikde.
          Nepomáhalo vysvětlení, že na emigranty tam ani zdaleka nečekají stejné podmínky, jako mají Němci. Spousta lidí si to po osmašedesátém vyzkoušela na své kůži.
          Ti, kteří tak přesto učinili, zdrhli a po pár měsících živoření se pokorně vrátili zpět, ti se tím ale moc nechlubili.
          Měl jsem v blízkosti jednoho takového, co to taky zkusil. Naštěstí to po návratu odnesl jen podmínkou a zbytek rodiny nijak.
          Jeho vyprávění, kterak vysoce kvalifikovaný untermensch sháněl aspoň nějakou práci a aspoň nějakou střechu nad hlavou, tomu bys stejně neuvěřil.

          1. Vase zname neznam, ze cast me rodiny emigrovala, a meli ze na zapade velmi dobre. V devadesatych letech se prijeli podivat v zadnem pripade nelitovali.

            1. Takže v podstatě schvalujete vymrdávku se státem, který investoval do vašeho vzdělání?
              A vy s tím vzděláním pak zdrhnete namísto toho, abyste mu tu investici aspoň vrátil?
              Tímhle bych se teda moc nechlubil, ale jak myslíte.
              Každý jsme nějaký.

              1. A to je jeden z důvodů, proč by mělo existovat školné.
                I dnes spousta čerstvě vystudovaných doktorů odchází do zahraničí, protože tam mají lepší podmínky pro práci.

                1. Ano, protoze cast absolventu odchazi do zahranici, je potreba vsem nalozit na hrb dluh do zacatku. Idealne tak co nejvic presvedcit k tomu, aby odesli take.

                  To dava smysl.

                    1. Hm… jak vam odpovedet a pritom neprivolat Alefovu otazku, zda na vas nejsem prilis prikry…

                    2. no, vždyť je to jasný. když to bude zadarmo, tak odejdou, protože je to tam lepší. když to bude za prachy, tak zdrhnou, protože je to tam lepší, a navíc se férovým způsobem zbaví dluhu.
                      vysrat se na školy, nakoupíme ukrajince. asi.

                      v takový situaci já osobně hlasuju pro to za peníze. protože pak, když už nic jinýho, ten dluh nebude na státu, ale bude to problém toho, kdo jim půjčil.

                  1. Jaky dluh?
                    Bezurocná statni půjcka, splacení odloženo o 6 let, a za každý rok prokazatelně odpracovaný v českém zdravotnictví 10% dluhu odepsat.

              2. Jakže to propaguje STAČILO! dnes? Školné zdarma (zaplatí stát), dotované koleje, dotovaná meza, otevřené hranice, s nábory německých naháněčů přímo v nemocnicích, s nabídkou platu cca 200 tisíc Kč.
                Zeptáte se i Vidláka, proč podporuje „vymrdávku se státem“?

              3. Kde jsem napsal, ze schvaluji „vymrdávku se státem“?

                Cely Vas prispevek se zaklada na Vasi lzi.
                Prectete si jeste jednou, co jsem napsal, a bez emoci.

                1. Kolik dalších nicků bude používat jeden potrat z emigranta?
                  Ať v diskusi pak nemáme bordel, víš?
                  Jednou jsou to „emigranti“, pak zase „nova svoboda“ – co bude další nick?
                  Co třeba „frustrovany demokrat“? Nehodilo by se?

        2. Ano Je třeba se dívat, kdo tu kliku zevniťř odšroubovává a nemyslet si apriori, že to dělají jen komunisti. Tak zvaní demokrati to umí taky a jestě jsou schopní dveře zamknout a zapálit střechu.

          A pak tvrdit, že to oni ne, to někdo jiný 😀

    3. Tentokrát s Vámi nebudu výjimečně plně souhlasit.
      To zadrátování hranic je fakt a také logický důsledek, když chcete budovat rovnostářský stát, kde ti chytřejší, vzdělanější a produktivnější musí doplácet na ty hloupější, méně vzdělané a méně prodiktivní. Kdy doktor nuceně podporuje dojičku, měsíc co měsíc. On se musí uskromnit a dojička si může dovolit postavit barák.
      Potom se nedivte, že se doktorovi nelíbí a raději odejde tam, kde si vydělá.

      Není to myšleno zle, jen konstatování logického důsledku rovnostářské společnosti.

      1. Ale k tomu musí lidé dozrát, protože i ten doktor ví, že bez té dojičky by si nedal k snídani své latéčko, croissant s máslíčkem a camembert.
        A v normální společnosti, vždy ti chytří podporovali „hlupáky“.
        No a pak se hlupáci dostali k moci, ale to už je jiný příběh…

        1. Ale pokud doktor studoval o 12 let déle, pokud má dvojnásobné IQ a produkuje desetinásobek hodnoty práce, tak aby měl za Husáka ani ne dvojnásobný plat, se mu logicky nelíbí.

          1. Asi se ale jinak choval. Měl úctu a lidé si ho vážili, neslyšela jsem, že by útočili v nemocnicích, stříleli na chodbách, napadali záchranáře.

            1. MUDr. Cvach?
              Ale já jsem Váš příspěvek moc nepochopil. Jakou to má souvislost s diskutovanými hranicemi státu, rovnostářskou společností a odchody doktorů za lepším?

              Každopádněm když bude placené školství, tak stát z vybraného Mega za studenta za studium může tomu konkrétnímu studentovi přidat na nástupním platu 30K měsíčně (z čehož se státu ihned vrátí 10K na daních). A vydrží to 4 roky (a když zohledníme inflaci, hotovost předem, … tak klidně i 5 let). Jako motivace zůstat jistě plus a jako motivace mít splacený dluh za studia za 4-5 let taky. Win-Win.

              1. A to že zahraniční studenti si zaplatí školné sami a nebe to platit český daňový poplatník, mi vůbec nevadí. Navíc jich nejspíš ubyde a bude tedy studovat víc českých studentů a bude více doktorů.

          2. Když jsi hladový, kdo má pro tebe větší hodnotu – pekař nebo doktor? Samozřejmě i obráceně.
            Je to otázka priorit a jak píši, lidé musí k tomu dozrát. Každá práce je potřebná. Jak doktor, tak i dojička.
            PS: Doktor neprodukuje nic. Je to služba. Proto ho platí stát.

              1. Jděte s posláním do prdele! To vám řekne deset z deseti lékařů. je to akorát záminka, aby vám nemuseli zaplatit za práci, kterou odvádítr.

                1. Ja vych to videl na dvanact z deseti lekaru.
                  Proto jich taky tolik uteklo.

                  Nejde jenom o narocnost studia a jeho delku.
                  Mistni idealiste nejak zapomeli, ze ten pekar chodil 3 roku na ucnak a pak hned zacal vydelavat.
                  Doktor 4 roky gymplu, 5 let VS, pak nekolik let jako otrok do atestaci…
                  To vsechno stoji penize a stalo to i za toho sociku, nevydelavate, a nekdo Vas totiz na te skole musel zivit.
                  A celou tu dobu uz ten pekar vydelava.
                  Pak prijde soudruh a zacne kazat o poslani 🙂

                    1. Jojo, soudrizi vzdycky drze kazdemu tykali.
                      A v hlave meli povetsinou prazdno. Kazda lopata si myslela, ze „pracujici inteligence“ jsou vyzirky.
                      Absolvovali maximalne Vuml a dobovych navyku se nezbavili do dneska.

                      Klidne jsem mohl napsat, ze studia trvaji pet ci sest let, podle oboru. Ale to uz je dlouhe, a hlavne jsem necekal, ze misto cteni obsahu si tu bude nejaky hnidopich vylevat hnis.
                      Vy jste zrejme za bolsevika patril k privilegovanym a po prevratu uz Vam ruda knizka nebyla nic platna, tak jste se neprosadil.
                      Takovi zahorkli a dneska si vztek vylevaji na anonymnich diskuzich.

                      „Magisterský studijní program je ucelené vysokoškolské studium se standardní délkou 5 nebo 6 let a je určeno pro absolventy středních škol.“

                    2. Napsat číslovku 6 namísto pětky, v případě studia lékaře, to už je dlouhé?
                      😀

                    3. Hohoóó – rudá knížka že by mi nebyla nic platná?
                      A kdopak to dneska sedí na Hradě, jako jeden z jejích majitelů?
                      😀

                  1. Docela plnotučná debata dělného lidu a pracující inteligence. 😼
                    Lékař vydělává (i u nás) o dost víc než dojička nebo prodavač. Je to v pořádku, musel do svého vzdělání dost investovat a jenom peníze to rozhodně nebyly. Prodavač může být líný, špatný – ale ohrozí jenom sebe, svoji „zářnou kariéru“. Lékař může laxností nebo neumětelstvím pacienta i zabít. Nepozorovaně, nedokazatelně. Proto vydělává víc.

                    K poslání: Málokdo požádá známého prodavače aby mu něco prodal když zrovna není v obchodě. Poslední dobou nefunguje ani nedostatkové zboží – zboží je víc, než peněz. Když požádáte lékaře (a není to zrovna psycholog) aby vám ošetřil krvácející dítě a on odmítne, je to špatně. Hippokratova přísaha nějak nefunguje, že?

                    Tak nějak. „Ten umí to a ten zas tohle“ a každého je někde potřeba. Pokud není, vy studoval špatný, zbytečný obor nebo se změnily podmínky.

                    Jsou i horší věci. Třeba takový umělec (herec, zpěvák, tanečník) vlastně není potřebný. Nic nezachraňuje, dá se žít i bez kumštu. Ale kdepak! Pořád se najde dost lidí, kteří se na jeho vystoupení přijdou podívat a zaplatí mu i přemrštěnou cenu.. Nebo si koupí jeho knihu, obraz, fotku.

                    Nebo sportovec. Pokud se na stadion dostaví dost platících diváků, je všechno v pořádku. Jenže v umění i ve sportu je značný vliv popularity. a módnosti. Snadno se „spadne z lopatky“ zájmu publika. Proto jsou umělci tak snadno zkorumpovatelní.

            1. „Když jsi hladový, kdo má pro tebe větší hodnotu – pekař nebo doktor?“

              Tak vzhledem k faktu, že si peču chleba, ( a dalámánky a bagety, …) sám, a zároveň si nedělám operaci příštítných tělísek, tak v tom mám jasno.

          3. Říkáte to správně. Jenže jste idealista. A tak svět nefunguje, vždy je něco za něco. Kdysi měl barák podobný jako dojička (on si ho pořídil v pohodě, pan doktor měl známé všude), dojičce na stavbě léta dřela širší rodina a léta pili vodu s octem. A všude bezpečí, důchody atd. Dnes dojička v podnájmu doživotně, doktor ve vilce za městem. Stačí mu to vědět ke štěstí?
            Ale jsme ve válce (copyright nejlepší premiér), na ulicích nebezpečno, budoucnost v mlze. Stojí to za to?

            1. Mezi doktorem a dojičkou je jeden podstatný rozdíl. V případě potřeby se doktor rekvalifikuje na dojičku za ne tak úplně dlouhou dobu. Aby se dojička rekvalifikovala na doktora, potřebovala by krom patřičného IQ ještě spoustu let a dřiny. 4 roky gymnázium, 6 let medicína, dalších několik let (nevím přesně, za nás kmeny nebyly) absolvování základního kmene a pak dalších několik let pro získání specializace. Vše prokládáno atestacemi.

    4. Tak jsem ten clanek docetl, a musim rict, ze Vidlak dneska lakuje uplne stejne, jako kdyz Fiala tvrdi, ze je vse v poradku, kdyz tu inflaci zvladli.
      Na socik si pamatuju (na rozdil od Vidlaka), a tak ruzove, jak je to v dnesnim clanku, to v zadnem pripade nebylo.

      1. Ne, nepamatuješ, maximálně jako malý předškolní smrad, ale spíš ne.
        A radši bych se ani neptal, jak jsem to poznal.

        1. Tak pravda je, ze jsem za bolsevika byl pruzny mladik, ale na drze tykajici, a hlavne neschopne komouse si jeste porad pamatuju 🙂

    5. Tak určitě, zdrhat do ráje, jehož „bohatství“ materiální i personální bylo postavené na vykrádání většiny světa v rámci kolonialismu a postkolonialismu, práce tajných služeb, které se nezastavily absolutně před ničím, a vojenském a ekonomickém zastrašování všech, kteří nedrží lajnu, jo tak tím bych se určitě chlubil. A mimochodem, ty dráty sloužili hlavně k jinému účelu – aby se nám sem v ještě větším množství nekontrolovaně nedostávali ti, kteří byli zaúkolováni to tu rozvalit.

        1. Jako myslíte, že proškolený agent bude tak hloupý a bude naskakovat na dráty? Ne, prostě se pokusí projít jinudy a jinak. Ale vy budete mít alespoň minimální přehled o pohybu lidí přes hranice.

      1. Jinak řečeno – prosperita tzv. západu byla budována na neprosperitě, často extrémně brutální, těch, které západ ovládal. Jak to v reálu fungovala v těch, kteří „patřili západu“, postupně čím dál silněji pozorujeme u nás. Ještě deset dvacet let západního dobrodiní a budeme závidět někdejší Bangladéši.

  2. 5% na zbrojení budeme platit, KDYŽ BUDEME CHTÍT. Tedy, jestli si zvolíme do čela sluhy nebo správce státu.
    Trumpa do toho netahejte – je to NÁŠ PROBLÉM.

      1. Jestli to nebude tím, že Trump je vůdce USA a stará se o USA (a je za to placen).
        Proč by se měl starat o ČR?
        Také bych preferoval, kdyby se vláda ČR starala o ČR (za to je placena), a ne o ostatní.

        Takže, za mě, Trump dělá, co přesně má.

        1. Trochu mimo. ti němečtí Židé, byli němečtí občané a Hitlera (vládu, politiky) si platili. To je to samé, jako ČSR po ´48 okradla některé československé občany.

          Ti další evropští Zidé byli okradeni (a zavražděni) jakožto oběti imperialistické války, což se bohužel stávalo skoro vždy, jen kulisy a postižení byli jiní.

          A co dělá Trump vlastně amorálně?

          1. Vše je vysoká politická hra, ve které se předpokládá, že všechny starny hrají na sebe, tedy Trump nemá řešit jak pomoci ČR, to má vybojovat zástupce ČR.

            Když jsme u těch přirovnáních – to je jakoby na hokejovém MS tým USA nechtěl dávat góly soupeři a řešil jak mu pomoci získat body a dostat jej do semifinále. Pokud bojuje fair.play, tak je svět v pořádku.,

    1. Nejdřív prosadíte, že vás můžou volit i v zahraničí, a pak zajistíte, že v zahraničí čtou necenzurované zprávy o vaší bitcoinové vládě …

      1. poviem pravdu velmi Vas nechapem……co cakate a chcete? Vidlak na nieco upozornuje, ale kritizujete ho defacto za vsetko. Funclub Trumpa ocenuje ze aspon nieco, co sluboval Americanom, sa snazi plnit. Nikto nie je stastny z toho, ze to urobi prostrednictvom znicenia EU, ale ako tomu zabranite? Jedine nejak tak, ze Vidlak a spol. (alebo nejaki podobni) budu sa chovat obdobne v CR, ako Trump v USA. Co cakate a chcete Vy? A ako to planujete presadit? Alebo sa ma Vidlak na to cele vykaslat, lebo xxxx alebo yyyy? Alebo Vas problem vyriesi Spolu? Ci ignorovanie volieb?

      2. Nic z toho neměNí nic na tom, že se jedná o NÁŠ PROBLÉM.

        Nejsem žádný utopický reformátor. Nepřítel mého nepřítele je můj přítel. Nemusí to nutně být ideál z příruček.

    2. Takže MY jsme chtěli koupit naprosto zbytečné nefunkční F-35?
      Vy, já, Vidlák, Majka, pan Řezanka, paní Divišová a mnoho dalších? Opvavdu?
      Ne, Admirále – nikdo se nás neptal.
      A stejné to je s „chtěním“ 5% HPD na zbrojení. Nikdo se nás na nic nebude ptát. Prostě přijde pokyn z US ambasády a tím to zvadne; vláda sklapne kufry a úslužně se ohne. Pamatujete na Merkelovou, která se po „domluvě“ od USA poté, co zatoužila po vyzvednutí německého zlata z Fort Knoxu, nervově zhroutila a půl roku měla klepku?
      A pamatujete na úplně stejně rozklepaného Babiše a Hamáčka po Vrběticích a návštěvě baráku na Tržišti? Sotva mluvili a Babiš hodně dlouho vypadal jak minutu před smrtí.

      Ne, Admirále, v tomhle je Trump MNOHEM HORŠÍ než kdokoli před ním. Protože jeho fotr zbohatl na raketýringu, vydírání, zastrašování a podobném „podnikání“; a Doník to ještě vytunil. Jak v obchodě, tak v politice. USA ty prostředky mají a nikdy ani na vteřinu nezaváhaly s jejich použitím.
      A pokud by se náhodou někdy našel někdo, kdo by nebyl vydíratelný, tak ho prostě zavraždí. V USA i kdekoli jinde na světě.

      1. Pokud si tu stěžujete, že se nás nikdo na nic neptá a ptát nebude, Tak proč si nesednete doma a raději nesledujete ČT?
        Trump má chyb jako pes blech, ale účinně narušuje moc deep state, je jediný, který má tu reálnou moc to udělat, když nic jiného, nadělá jim v tom jejich pelechu bordel, že budou mít starosti sami se sebou.

        Tím se pro nás může otevřít OKNO PŘÍLEŽITOSTÍ.

        Na to okno je třeba být připraveni, jinak se ho ani nevšimneme.

        Snaha Vidláků aj. jde oknu naproti.

  3. „Americký prezident Donald Trump chce tento týden poslat tisíce nelegálních migrantů z řad Ukrajinců, Britů, Italů nebo Poláků do nechvalně proslulé věznice Guantánamo na Kubě.“

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-trump-chce-tento-tyden-deportovat-tisice-evropanu-do-veznice-guantanamo-40525218#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    To je dobrá, nebo špatná zpráva? Pro USA dobrá. Pro deportované – vraťte se domů a vyřiďte si povolení. Pro ostatní – chcete li být v USA, tak pouze legálně.

    EU by se měla učit. V EU pouze legálně. To ale asi nebude možné. Je toho bordelu táta a máma.

    1. Za mě v pořádku.
      Vyřiďte si povolení, jako si ho musí řádně vyřídit každý Evropan či Australan.
      Po absolvování všech formalit a pohovoru s migračním úředníkem se MY rozhodneme, jestli zrovna vás potřebujeme a chceme, nebo nechceme na NAŠEM území.
      Za mě je to jasné, jak facka.
      Pokud se někdo chce pohybovat po Americe, připlavený v nákladním prostoru nějaké lodi a s falešnými papíry či bez nich, tak musí počítat se vším.
      Američani evidentně nechtějí ve své zemi mít takový bordel, jako způsobuje náplava z celého světa v Evropě. Milion chochlů a po vítězné válce, nebo spuštěné důkladné denacifikaci, další milion.
      A ten další milion, ten už bude nejspíš ozbrojený a tak problematický, že tu přestane být relativně bezpečno. A to asi chceme…

  4. “Lidé už demonstrují nejméně v deseti městech, mimo jiné v New Yorku, Atlantě, Chicagu, Dallasu či San Francisku.” (idnes)

    Co ti lidé pořád chtějí, v kolébce demokracie?

    1. Barevná revoluce?
      Ale jaká? Moc volných barev už nezbývá.

      Možná by měla EU uspořádat konferenci o rozdělení USA na několik částí, řídit by ji mohla Kallasová.

          1. Tak evidentne to tam nekdo rozfoukava, ale tim Sorosem bych si nebyl uplne tak jisty.
            Nebylo by to poprve, kdy vladci rozdmychali bordel, a ovcani pak jeste sami budou volat po utuzeni rezimu.
            Vsak uz se podobne hlasy v USA ozyvaji.

            To neznamena ze souhlasim s poulicnim rabovanim a celou tou BLM saradou od casu Sv. Floyda.
            Jenom bych si nebyl uplne jisty, ze zmena bude k lepsimu a uz vubec ne pro Cechy.

    2. Ten americký sen se začíná nějak srát..
      Už delší čas mám pocit, že jinak než střílením, to bohužel nepůjde.
      Zkuste si ukecávat statisíce ukrajinských nácků k poctivé práci, namísto střílení a terorizování, donedávna jejich spoluobčanů!

    3. na zerohedge pisali, ze ludi na domenstracie normalne najimaju a platia neziskovky niektorych americkych miliardarov….udajna ponuka 6500-14500 za tyzden pre skutocnych svalovcov. Takze by som tomu aj celkom verila, bude to nieco podobne ako to, co robia/robili Amici po celom svete v mene farebnej revolucie. Ti co to platia, tym je jedno, kde to je. Nejde primarne len o zdroje USA ako statu, ide zrejme o tych, co stoja za Demokratmi

      1. Iste, ale z môjho pohľadu ukazuje to, čo v európskych msn nevidím. O brigádach na demonštráciách nikde ani naznak

  5. O.T. pro Vidláka: 😼
    Ten váš místní kurátor (co to je vůbec za funkce? Neznám!) Vás asi fakt nemá moc rád. Možná nevyhovujete jeho estetickým požadavkům. Je to dost osobní, zdá se…

  6. Už dlouho tvrdím, že dokud se nepovede o minulém režimu objektivní diskuse, nic se v této zemi nezlepší.
    35 let nám a hlavně mladým lidem vykládají jak byl komunismus zločinný. Každá drobnost pečlivě zdokumentovaná a rozebraná.
    Objektivní diskuse dnes a tedy znamená poukázat na to v čem byl minulý režim dobrý, bo to z oficiálních zdrojů či ve školách vůbec neslyšíte.
    Dokonce to došlo tak daleko, že o čemkoli co se za minulého režimu stálo a autor chce napsat něco pozitivního, tak se z toho stanou pohádky ovčí babičky. Kolikrát jste o něčem co rozhodlo UV KSČ a vláda, četli že to v podstatě bylo takové spiknutí chytrých techniků proti zlým komunistům?

    1. Objektivní diskuse o tom být nemůže, protože by se mohlo ukázat, že by to přece jenom mohlo jít, kdyby se udělalo tohleto a támhleto ne. Aktuální absolutnní pravdou je, že to fungovat nemohlo, nikdy a zanic, protože proto – a basta!!!
      Protože přirozenost lidská, protože nejlepší z režimů právě zažíváme, prostě jakékoliv představitelné blabla.

      Problém minulého režimu byl opravdu hluboký, mimo jiné v řešení personáních otázek.

      Stačí se podívat do všech postsocialistických zemí. Ve většině z nich pocházejí ti největší parchanti z prominentních rodin minulých elit. V některých případech (i u nás, že) jsou to přímo příslušníci těch někdejších elit.

      – Moc přitahuje lumpy. Lumpové budou hájít jakýkoliv režim, komunistický, fašistický – jim je to jedno. Důležitá je pouze jejich pozice.
      – Moc přitahuje (do služebného postavení) taky neschopné a parazity. Proč? Protože pokud za nimi stojí moc, nikdo si je netroufne soudit příliš přísně. Řekl bych, že na EU je to vidět krásně. Nezávisle na tom, jestli jde o členy rodin bývalých exponentů moci (východní Evropa) nebo o členy rodin, kterých se komunistická ideologie nedotkla ani vánkem, všude vidíme na vedoucích místech lidi neschopné reálně užitečné práce a současné všehoschopné, aby se zalíbili exponentům skutečné moci.

      1. Konecne jeden normalni prispevek.
        Jinak je to tu jak „rozhovor“ fanousku Slavie a Sparty po par panacich.
        Uz jsem to tu chtel vzdat 🙂

    2. Posledních asi 30 let o ničem jiném nečtu.
      Zlí komunisti vymysleli na země východního bloku všemožný embarga?
      Tak proto naši chytří technici museli řešit skoro všecky HiFi přístroje diskrétní cestou – protože si sami zakázali použití japonských integráčů, které by nám to zjednodušily i zlevnily?
      Podobné pičoviny už ani nečtu.
      Vím, kde je pravda a vím, kolik úsilí museli naši lidi vyvinout kvůli těm zatraceným embargům, než přišly do výroby naše první tranzistory, potřebné k výrobě prvních T58.
      Pustili se do toho tak, že k začátku roku 1963 už byly k dispozici ucelené řady, k sobě plně komplementární. A naše NPN a NPN vf tranzistory, jejichž výroba se jinde teda moc nedařila, byly o dost lepší, než těch pár desítek průměrných typů, které sekal Siemens.

      Ostatně právě už v roce 1963 pan Jiří Janda publikoval „Stavební návod a popis“ tranzistorového přijímače „Styl“, který měl jako úplně první, široce publikované zapojení, plně beztransformátorové zapojení komplementárního koncového zesilovače. Právě s využitím výborných tuzemských komplementárních tranzistorů a plošných spojů.
      Výborný, citlivý, na reflex až nadprůměrně selektivní, s malou spotřebou. Postavitelný za stokorunu a využitelný jak doma, tak na chatě.
      Tehdy jsme nebyli tak pozadu za světem, úsilím našich lidí a navzdory embargům…
      Plně tranzistorový, výborný magnetofon B4 z roku 1967, už za poněkud uvolněných poměrů, se pod označením „Astra B4“ prodával v německém Neckermannu a Quelle.
      A protože byl ostrou modernější konkurencí, tehdy ještě stále elektronkovým Grundigům nižších monofonních řad, tak jeho vývoz koncem roku 1968 Němci raději zatrhli..V roce 1970 ale opět povolili export B444 Lux a B444 Lux Super, protože německý trh už nenabízel za rozumné peníze nic podobně uživatelsky jednoduchého, s takovými parametry a funkcemi. Mj. s výbornou záznamovou automatikou, osazenou křemíkovými KC. Někde mám servisní manuál k B444 v němčině, tuším je i na internetu.

    3. Jen malá připomínka….komunismus tady nebyl!, nebyl!, nebyl!.
      Když to budete stále plést, tak jak se mají nahodní nepametnici orientovat, když pamětnici si to soustavně pletou.
      Komunismus,jak známo, není ani v Číně nebo ve Vietnamu.

  7. Když vidím toho zoufalce, jak objíždí republiku skryt za policajty, tak slyším píseň Karla Kryla.

    Měl pendrek místo práva a statky pro gardu
    v níž vrazi řvali sláva pro rudou kokardu
    on lidem spílal zrádců, psal hesla do podloubí,
    v nichž podle vkusu vládců lež s neřestí se snoubí
    on lidem spílal zrádců, psal hesla do podloubí
    v nichž podle vkusu vládců lež s neřestí se snoubí.

    Dál kníže nosí věnce tou zemí zděšenou
    on strach má za spojence, jde s hlavou svěšenou
    a netuší, že děti z té země, v které mrazí
    prostě a bez závěti mu jednou hlavu srazí
    a netuší, že děti z té země, v které mrazí
    prostě a bez závěti mu jednou hlavu srazí.

    1. Systém se poučil, nejsou žádné děti „.. z té země, v které mrazí
      prostě a bez závěti mu jednou hlavu srazí.“
      Je jen bezduché stádo, kdy černé (myslící, poučené) ovce jsou prakticky exkomunikovány, a to jak lumíci na útesu, čumí do tabletů a telefonů (= odosobněná komunikace, sledovaná a kdykoliv vypnutelná) s dost propracovanou agitkou (žádné nástěnky s tupými nápisy o VŘSR, a fotkami dávno mrtvých dědků), ale pěknými barevnými prezentacemi přesvědčující o výhodách liberální demokracie, možnostech vybrat si pohlaví, o oteplování planety, nezbytnosti grýndýlu a škodlivosti krav, aut a kdoví čeho dalšího a samozřejmě zlých zemích, které takové štěstí nepotkalo a které nás ohrožují…
      Prostě, patříme na Západ, migranti jsou obohacení (i když trochu zlobí) a Ukrajinci jsou hrdinové, co nás zachrání před zlým Rusem a ještě nám vydělají na důchody. Volet Fijalu, STAN, jinak vás Babiš, Okamura, Konečná nebo Vidlák dezinformují a odvlečou do Lubljanky.

      1. Stačí vytáhnout z půdy starý transparent SE SOVĚTSKÝM SVAZEM NA VĚČNÉ ČASY, přepsat Sovětský svaz na Ukrajinu a můžete ho zase použít.

        Zase se kontroluje, jestli máte správně vyvěšené vlaječky…

        Zase se ve škole bude učit azbuka…

    2. Nedávno jsem si pustil píseň PANA Kryla Demokracie. A u očí se mi objevili podivné krůpěje. Nevíte někdo proč, prosím?

      1. To jsou slzy dojetí, jak SPOLU a STANíci „dali Česko dohromady“….

        Nyní už i jejich voliči musí vědět najisto s KÝM dali Česko dohromady.
        A kdo to v říjnu zvolí, bude jako oni.

      2. myslím, že pro Kryla to muselo být strašné rozčarování, které přispělo k jeho předčasné smrti, jím nenáviděný komunismus se sametově transformoval v ještě horší režim -a ten byl zprvu i docela demokratický alespoň ve smyslu svobody slova (dnes už by si Orlík, Česká Soda ani „nepípli“),
        i když pod povrchem bujela mafiánská rakovina Mrázků, Belů, Klausů aj…
        A tato demokratura nám za Fijaly opravdu dospěla, mafie vesele bují už i na povrchu a svoboda slova? Tušl, Čermák, Bednářová už vědí.
        A na drobnou opozici mají Oganesanův gang, ten netřeba platit, vydělá si sám na videích…

        1. No já už jen kafe a cigárko 😀
          Bělorusové, arméni, venezuelani, gruzínci, srbové by měli vyslat poradce, kteří naučí demonstranty dělat molotovy. Čína a Rusko by měly vyzvat USA k dodržování lických práf a demogracije.
          Mexiko by mohlo poslat nějakou nulandu s koláčky.

            1. to je hezké. Ale ono i to samotné Nulland je výmluvné. Asi by se tam mělo psat ještě jedno L – Null Land. Teď ještě jestli to překládat jako neplatná země a nebo země nul 😀😀

    1. Trump vrátil lidem svobody, které jim předchozí administrativa vzala. I kdyby udělal jenom to, tak to úplně stačí.

      1. No nevím, nevím.
        Trump je prezidentem všech Američanů a pokud kalifornský kuřbuřt onanuje nad hořícími ulicemi, a dělá, že je vše přeci v naprostém pořádku, Uďo, protože ONI jsou tak frustrováni z vlády pana prezidenta, tak potřebuje nakopat až k Tichému oceánu.
        Na sílu musíte odpovědět pouze silou, nic jiného ty paka neznají.

        1. Kalifornský Castro Newsom především léta ignoruje federální zákony a ta starostka udělala z LA stoku. Když tedy nepočítám ten majstrštyk, kdy vypustili všechny požární nádrže a pak nebylo čím hasit město.

      2. A to jste jeste vynechal tu Paypal particku kolem Trumpa. Palantir, Oracle, OpenAI…
        Proti tomu co chystaji, a k cemu jim Musk vydlazdil cestu, je cinsky Socialni kredit uplny cajicek.
        Nejlepsi na tom je, ze oni o tom mluvi verejne a vubec se tim netaji.
        A MAGA stado tomu jeste tleska.

        Kdyz se Trumpa naprimo zeptaji, jestli bude dodrzovat ustavu, tak jim klidne odpovi, ze to nemuze zarucit.
        A MAGA stado hyka, ze nemuzou nechat soudy se v legalite stourat, neb by to „zpomalilo dulezite veci“.
        Dobre si pamatuju, jak skoncil Klausuv „uprk pred pravniky“.

        Ale proc Trumpvi tleskaji Cesi uz vubec nechapu. On je mozna necha zanadavat si na fejsbuku/x, pokud nebudou ovsem nadavat na nej, ale jinak nechce nic jineho, nez za pomoci brutalniho vypalneho z celeho sveta dal zivit predluzeny americky kolos.
        Nebo snad snizil rozpoctovy schodek? Snizil rozpocet Pentagonnu?
        Musk tam nesmel ani pachnout. Toho nechali paberkovat na telesne postizenych pres Medicare.

        1. Bordel v LA jim preju. Kdyz mnohem horsi verzi iniciovali a podporovali v Georgii, Ukrajine, Hongkongu a spouste dalsich mist (milion chlivek) tak jeste velkopansky vyhrozovali, ze stat nesmi pouzit proti demonstrantum silu. Nebo…

          Kdo to podporuje/sponzoruje v LA nevim. Mozna Soros nebo taky ne.
          Klidne to muze byt ta parta sociopatu za Trumpem, protoze je to idealni prilezitost nasadit AI zive do ulic a nechat to bezet jako to uz leta delal Pentagon v zahranici.
          Jedna se o prevenci budoucich zlocinu, detekce zalozena na plosnem „data mining“ (nevim jak se to preklada) populace a identifikovani a naslednem izolovani potencionalne problemovych typu.
          Jen si najdete nejake interview s Petrem Thielem, on se to ani nesnazi zamaskovat, a hloupi Americane uz „v zajmu poradku na ulicich“ sami volaji po ostrem nasazeni AI od Palantiru v USA.
          Presne takhle to zacalo v Nemecku, ale tem se o dnesnich moznostech ani nesnilo.

    2. „Nějak to vyřeší až blížící se občanská válka. Kterou původní obyvatelstvo nevím nevím jestli vyhraje…)“

      Nevyhraje, připomněl bych dávný výrok Martina Konvičky, cituji možná ne zcela přesně, ale snad výstižně:
      „malý muslimský kluk si hraje s Kalešnikovem, malý (původní) Evropan jezdí na kole“, a který se za posledních deset let změnil jen v tom, že malý Evropánek zahodil kolo, hraje si s mobilem, zblbnul a ztučněl…

    3. Melete nesmysly. Už jen to, kdo proti němu nejrazantněji vystupuje, značí, že jde správným směrem.

      Momentálně Greenpeace na střeše.

      Pokud prohraje, mají nás na lopatě. Držím mu palec.

      1. K tomu, aby jste mi svými argumenty vysvětlil, že jsem obětí podvodu, máte DALEKO.

        Seznam Trumpových nepřátel je naprosto jasný argument. Jestliže ho neakceptujete, můžete psát s lehkostí, co píšete.

        1. Vase mysleni chapu, jenom bych doporucit si najit i seznam Trumpovych pratel…
          Urcite by se Vam pak tak lehce nepsalo.

        2. Ti lidé co tak jednomyslně odsuzují Trumpa, nemají o USA ani páru. Trump je sice zmetek,ale to co dělá proti ilegální emigraci je v pořádku. Hlavně za ním stojí střední třída a lidé, kteří mají aspoň trochu zdravého úsudku.

    4. A vůbec, co je nám do toho?
      My tam přece ty bomby nedodáváme, nebo snad ano?
      Ať si ten lokální problém vyřeší sami, jako si svůj lokální problém sami řeší Rusové.
      Nám je do toho prd, nic z toho se nás netýká, jen místní aktivisti si myslí, že ano.
      Jebat aktivisty stejně, jako jsme my kdysi jebali chartisty.
      Byli nám u prdele a jejich aktivismus, to věčné pičování na všecko a na všecky, nám bylo směšný.
      My měli baráky, rodiny, děti, koníčky – a chartisti za ty blbý aktivistický kecy měli dozor fízlů, bydleli v polorozpadlých pastouškách a museli za svůj aktivismus házet lopatama v kotelnách. Půlka života v hajzlu. Teda těch, co nebyli „vyvolení“, ale jenom řadoví.
      Srali jsme na ně, nic z jejich takzvaných „problémů“ se nás, obyčejných lidí netýkalo.
      Nám obyčejným lidem, bohatě stačila všecka ta práva, která jsme už měli.

      1. Je to uplne stejne, jako kdyz Cesi, USA, Nemci, GB… dodavaji bomby Zelenskemu.
        Tvrdit ze „si to tam resi sami a lokalne“ je jenom ruda slepota.

        1. A přemýšlel jste o tom, že kdyby si to vyřešili lokálně, tak možná, a ta šance tu byla, by nebylo teď statisíce mrtvých?

        2. A proč Češi dodávají granáty Zelenskému?
          My z toho lokálního sporu máme nějaký citelný profit, nebo pro nás vyplývá nějaký závazek?

          Zatím sleduju jenom to, že kvůli dodávání granátů jsme přišli o lacinou ropu, plyn a suroviny od Rusa, který to všechno, fakticky už od konce války, spolehlivě dodával.
          Až donedávna.
          To někdo pokládá za výhodnější?
          Kvůli dodávání granátů do vysloveně lokálního sporu, přijít do budoucna komplet o laciný suroviny a energie?
          Je tu někde tak velká kunda, že by to schvalovala?

        1. To je mi celkem jedno, kdo ze stran lokálního sporu by případně neexistoval.
          Jestli se USA rozhodly ISR sponzorovat, tak je to jejich problém – ne náš.
          Jestli se USA rozhodly, dlouhodobě dělat z ISR většího psa, tak potom ať mrdá větší pes.

          Dtto s chochlistánem.
          Ten, kdo se rozhodl vydržovat si chochlistán jako směšnou páku na Rusa, tak jeho problém.
          Nemá to vůbec být náš český problém – protože ten vydržovaný bordel není ani v NATO, ani v EU. Nás vůbec nic nezavazuje k tomu, abychom se k tomu vydržování přidávali.
          Notabene v situaci, kdy jsme sami ve sračkách až po uši.

  8. Vyskočme, lidé, na koně!
    Je to napsáno v zákoně,
    že jsme zdrojem moci,
    a to ve dne, v noci!

    Bodněme koni ostruhy!
    Nedělejme furt posluhy
    nějaké skvadře psychopatů!
    Ten zákon má hlavu, patu.

    Vrhněme na ně kopí!
    Ať se jich hrobník chopí
    a zahrabe je do jámy!
    Mám na to příkaz od mámy!

  9. Don Pablo je na svobodě.
    Už si chystá výlet k vodě.
    Poletí na hen ten one….
    no přece do Corleone.

    V kapse hřeje zlatou kartu.
    Opustil svou vládní partu,
    je teď volný, jako pták,
    na ministra s chutí kák.

    Teď ho čeká teplé moře.
    Žádné pražské vládní hoře!
    Uléhá na zlaté písky.
    Všude kolem stydké pysky.

  10. Ostravou dnes duní kroky.
    Fijala jde na otroky.
    Jde jim sdělit, ať ho volí,
    že dosud jen byli voli.

    Rota vpředu, rota z boku.
    Fijala má plamen v oku:
    Vítejte, mí voliči!
    Nemáváš? Máš popiči.

    Raz dvá raz! Raz dvá raz!
    I v létě lze zažít mráz.
    Černé přilby, černé kukly.
    Voliči jen štěstím jukli.

    1. Maďarský policista zastavil houkající sanitku, aby umožnil přejezd koloně politiků

      bafuňářství na pochodu.

  11. Odchyceni byli Spolu.
    Slabá větev na topolu,
    na jabloni, na lípě.
    Chyceni jsou, hned líp je.

    Soud pátrá po větvi dubu.
    Bez námitek! Zavři hubu!
    Vodorovné, dlouhé, pevné.
    Odteď bude všecko levné.

    Už se nejdou ani koupat.
    I_vánek je bude houpat.
    Klidně se teď mohou potit.
    Budou se jen jednou fotit.

  12. Podle predikcí co jsem viděl má mít SPOLU v MSK asi 13% voličů. To bych tedy opravdu chtěl vidět, kdo v tom kraji (kromě rodiny /možná/ kandidátů) bude volit ty koaliční tragédy?

    Fakt si nepamatuju, kdyby se stalo, že by měl sloužící premiér potřebu těžko oděné ochranky, když přijede někam na mítink? To je vrchol, jak ten debil může normálně spát? To je fakt na mašli, až se vzpamatuje z toho deliria, ve kterém se nachází a uvědomí si, co vyvedl a jakou bude mít už napořád historickou pověst.

      1. kdo v tom kraji (kromě rodiny /možná/ kandidátů) bude volit ty koaliční tragédy?

        Ti, co si nakradli, ti, co mají apartmány v Čeladné a tak. Ono jich 13% bude.

        1. Ti jsou tady v menšině, hlavní problém jsou města, jako je Praha a Brno. Znám lidi co mají v Beskydech sídla a také nenesou tuto vládu. Jenže ať zvolíte, koho zvolíte, u moci zůstanou pořád stejní. I ten nejslavnější politik narazí na zeď, která ho pustí jen k minimálním změnám k prospěchu společnosti.

        2. Pěkný den,
          z těch málo lidí, u kterých znám jejich politické preference, jsou minimálně 2, kteří budou volit ODS. Oba řemeslníci, co toho moc nemají, živí se manuální prací. Jeden říká „přece bys to nehodil Babišovi“ – o jiných stranách moc neví a televizi se povedlo mu podsunout myšlenku, že největší možné zlo je Babiš. Ten druhý se pyšní tím, že „on je demokrat“ … což pro něj znamená, že musí volit občanské demokraty.
          A pak znám ještě jednoho, který je opravdu přesvědčen, že pokud Russsy nezastaví Ukrajinci, neprodleně budou okupovat celou Evropu (svět, sluneční soustavu …)
          Obávám se, že takto natvrdlých spoluobčanů je hrozivě mnoho.

          1. „Obávám se, že takto natvrdlých spoluobčanů je hrozivě mnoho.“
            Bohužel, a to i v univerzitních kruzích.
            1) přenáší to dál na studenty
            2) opravdu věří v ruské tanky znovu na Václaváku (reminiscence 68´)
            3) rozpory v logice ignorují, než hrůzy komunismu jsou jen s lehkým mručením schopní přejít Jourovou v rektorátu UK i milionové odměny tamtéž (i PHD studenti dělají za otrocký plat), ba i to, že si někteří zprivatizovali bývalé rekreační objekty.

            A některé další postřehy sem radši ani nechci psát, nepotismus, korupce, cinknuté zakázky, úvazky i pro kamarády ba členy rodiny. Brno je tedy s Nerudovou v čele prodávající diplomy a Fialou s 1 denním úvazkem takové nejvyhlášenější, ale nikoliv jediné…

            1. Ja myslim, ze jednim z hlavnich duvodu je nepovinna maturite z matiky.
              12 let u nas chodi decka do skoly, ctvrtinu casu se uci cist a psat a sklonovat, ctvrtinu cizi jazyk, ctvrtinu pocitat a ctvrtinu vseobecne ci na stredni skole odborne predmety.

              System, kde si muze zak vybrat, jestli poskytne statu zpetnou vazbu kvality budto v matice nebo v cizim jazyku, vede k tomu, ze se zak nauci vyjebat se na ctvrtinu toho, co by mel umet…

              Kdyz se bez hanby priznate „ja tomu nerozumim, na matiku nemam bunky“, nevidite nic spatneho na tom si rict „ja se o politiku nezajimam….“

              1. Tak ono to není jen to matematikou. Školství se rozpadlo. Za peníze děcka možná i dovzděláte a dostanete na lepší školu, ale i tak budou čelit indoktrinaci. Již jsem tu psal o akci Agora na Arcibiskupském gymnáziu…
                Bez investování značných částek (doučování , CERMAT) a času – doučuji sám, je dítě na ZŠ jen v mizerném stacionáři. Také již ZŠ – i ty lepší, řeší hlavně školní psychology, wapování, sebepoškozování i šikanu, ba již i drogy.
                Rozhodně „lepší kusy“ nemotivuje.
                S tím doučováním máme výsledky – ale dítě dostane stejnou známku jako žák s papírem na hlavu, protože v jeho případě neplatí 1 chyba = 1 stupeň dolů, o zbytek se postará kolektiv dětí, ty hodnotí podle mobilu, kérky a značkového oblečení a dítě vymykající se znalostmi i samostatným myšlením banda pitomečků (co ani při návštěvě u nás doma neumí pozdravit) exkomunikuje.

                1. K čemu povede zvýšené vyvyšování se, bohatých děcek nad chudší, nebo jejich sociální i fyzická šikana, to se nechalo vidět naposledy v rakouském Grazu.
                  Všimli jste si, jak rychle o tom naši sráči přestali psát?
                  Ještě včera to odevšad jako téma zcela zmizelo.

                  1. Nějak se nám ty školní střílečky množí, že? Střelec měl zbraně legálně, jako Kozák, tak co s tím?
                    Už to mám! Zakážeme tu zlé zbraně. To vždycky moc pomůže…
                    Hlubší příčiny samozřejmě nikdo hledat nebude, ono by se totiž mohlo ukázat, že se nám rozpadá rodina, rozpadá společenská smlouva atd.
                    O školství už psát nebudu…
                    Patříme na Západ.

                    1. Nevím, asi by to příliš neřešilo. Ty sociální rozdíly budou vždycky, a vždy se budou ti bohatší nějak vytahovat na chudší.
                      Byl spíš bych pro zákaz mobilů rsp. chytrých mobilů s přístupem na soc. sítě.
                      S čím si také moc nevím rady je školní kuchyně, některá děcka asi opravdu nemají na obědy, ale i ty co na ně mají, obědy ze školy odmítají (ovšem po přinesení vzorku „jídla“ domů se ani nedivím), jenže pochutiny z blízké z večerky mají více „Éček“ než kdejaká chemická továrna ve skladu, a i nutričně jsou katastrofa.
                      Moc pěkně se to doplňuje s absencí dostupných stomatologů.

                      A krásný paradox na závěr, dítěti jsme dopřáli rovnátka. No, asi nechcete aby dcera vypadala jako veverka křížená s krokodýlem + měla další problémy, a u nejlevnější specialistky nás tento „zázrak“ stál cca 70.000 kč (!).
                      Dítě z toho zprvu mělo trauma, ty dráty v hubě esteticky nezachrání ani barevné gumičky (výměnné, různobarevné, cca 500 kč výměna), ale i to se stalo předmětem závisti…

      1. Až ti sundaj z auta značky,
        jako z auta naší Kačky,
        vyjde fízl někde z houští.
        Tohleto se neodpouští.

        Musíš podat vysvětlení.
        Fízl peněženku plení,
        ještě zápis, na něj podpis.
        Podepsal sis právě odpis.

      2. Když jsem to tu Vidkákovi psal, nesetkalo se to s porozuměním.
        Jak čtu další články a diskusi pod nimi, říkám si….naštěstí.

    1. Jestli jste viděli záznam z toho „uvítání“, tak ti těžkooděnci byli Městská policie, nikoli státní. A kdo velí městapu ? A kdo je v Ostravě primátorem? A z jaké je Dohnal strany ?

  13. Když se doba vymkne z kloubů
    je potřeba drátů, šroubů,
    dostat údy na svá místa.
    Normalita je pak jistá.

    Drátem srovnáš, co je křivé
    šroub přitáhne, co je živé,
    matka matku pojistí,
    závlačka to zajistí.

    Horko zchladí trocha stínu.
    Kdo si zvyk na ruce v klínu
    toho srovná rozcvičení.
    Pak se hýbe bez mučení.

  14. Best k „bitcoinu“
    „Blažek vs. Rakušan
    10. 06. 2025 – EB
    Prezident Petr Pavel k včerejšímu dni přijal demisi Pavla Blažka na post ministra spravedlnosti a jedním z prvních Blažkových kroků po svém odchodu z funkce bylo zpochybnění práce českých orgánů činných v trestním řízení v jeho bitcoinové aféře. Blažek na síť X napsal, že „tajné služby by měly prověřit, zda za šířením fám a dezinformací dnes již nestojí záměr nějakého ‚nepřítele státu‘ z byznysu, českého represivního aparátu nebo jiného státu (jeho tajných služeb).“ Dále zmínil „selektivně podstrčené policejní protokoly“ a také to, že „teď už přece očividně nejde jen o bitcoiny.“ Existuje několik možností, kam tímto míří, ale jako nejpravděpodobnější se zdá být to, že navazuje na tvrzení komentátorky Lenky Zlámalové z Czech News Center Daniela Křetínského, že za úniky informací do tisku stojí Národní centrála proti organizovanému zločinu. Na NCOZ shora coby ministr vnitra dohlíží Vít Rakušan (STAN). Je snad on tím „nepřítelem státu“, na kterého poukázal Blažek?“

    Asi tak. Rakušan vrtí psem.

    1. Kde je ocas, kde je hlava,
      z čeho tryská tahle sláva?
      Má ta hydra někde konec?
      Běží dýl, než maratonec.

      Třa ji mlátit lopatami.
      Jak se mele na tatami!
      Propletená s druhou spolu,
      lítá peří od chocholů.

  15. Ja bych chtel za Stacilo! sedet ve volebni komisi. Uz kvuli chlebickum a dvema litrum…
    Furt to tam nemate….

  16. Ostravská reakce paráda. Ale jinak není pravda, že by cesky modroprdelnik byl holubicci povAHA. Agresivita, s jakou v letadlech obsazuje cizí místa, ačkoli si zakoupil jen pastikovou mistenku, svědčí o tom, že počítá s „moudrostí“ postiženého. Vládnoucí klasika pod Ripem. To, co může věci samovolně urychlit, je rozkol u vladnouciho dobytka. Každá část těch parchantu sleduje poněkud jiné cíle v rámci „správné strany“. Jsou-li ohrozeny zbývající záměry některé části, může dálkový ovladač zavelet k opuštění de facto už potopeneho projektu. Prodlení znamená paradoxně další rozval podripske dypstaty. Známe to každý: Proč já mám být obětní beránek, když “ v tom jedou všichni“. Česká svetovost má vždycky nějaký škleb v záloze. …Živý mrtvý, hedonista o morálce káže s bombou v kapse, vládnoucí junta po vzoru Řecka, na prezidentistovu výzvu k euru vladni kriminalnici hazou hnědý bitcoin a smradi v éteru mají sevřené coolky až u ritniho otvoru. Změnu lze vyvolat rychle a bezbolestně rozkyvanim režimu. Paradoxně bojkotem, nečekaně změnou chování. PotreFIT hitlermarkety, vypnout na jeden den Českou TV kraksnu, dal nutit Nutelu k jízdě s robocopy apod. Vcelku jednoduché, s občanskými dementy však nerealizovatelne.

  17. Vidlák: „Minulý režim, pokud jste mlčeli, vás nechal na pokoji. Bydlelo se levně…“

    Horší než lež je polopravda.
    Bydlelo se levně, pokud jste měli to štěstí a měli byt.
    Jenže bytů byl zoufalý nedostatek a čekalo se na ně roky a roky v pořadníku. Ano, na venkově si mohli lidi postavit svépomocí dům, ale panelák v městě asi těžko.

    1. I ve městech se stavělo, příkladně mí rodičové si postavili RD ve městě to rozhodně nepatřili k žádné privilegované sortě. Ba právě naopak. Děda kulak, který dlouho vzdoroval kolektivizaci zemědělství!
      Co se týče množství bytů, tak na konci osmdesátých let se stavělo 4x(!!) více bytů než dnes!

      Standardní postup:Hned v osmnácti jste si požádali na obci o byt, záhy po té jste nastoupili na dva roky na vojnu, kde vám běžela čekací lhůta v pořadníku, krátce po vojně jste dostali garsonku, oženili jste se a požádali o větší, do roka až dvou jste dostali přidělený dvoupokoják, pak dítě, žádost o třípokoják a než se Vám narodilo druhé, jste měl třípokojový byt. V devadesátkách, když se obce zbavovaly bytového fondu jste si pak tento byt koupili za 50-60 tis. Kč (ekvivalent dnešního půl míče).
      Zkušenosti kamarádů, kteří to takto řešili.

    2. Narodil jsem se v roce 1963.
      Nedávno jsem vyhazoval papír do modrého kontejneru a leželo tam Rudé Právo z roku 1963.
      Zaujaly mě tam inzeráty Volná místa.
      Spousta inzerátů typu: Hledáme manžele, ona učitelka na I. stupni, on vyučený zámečník, bydlení 2+1 zajištěno atd.
      Těch inzerátů tam bylo opravdu hodně, a nejenom v Sudetech, ale i v Praze a dalších městech.

      1. I já potvrzuji z vlastní zkušenosti:
        Tam,kde byla práce,byly byty. Samozřejmě ne v Praze nebo ve větších městech,ale copak musí všichni bydlet v Praze ? Mí rodiče tak dostali v šedesátých letech práci s bytem v menším městě na Karlovarsku, já v osmdesátých po konci vysoké několik nabídek práce s bytem v různých menších městech či obcích. Neviděla jsem problém v tom bydlet v pohraničí nebo v menší obci, protože na rozdíl od dnešního zoufalého stavu byla v každé z nich školka a škola, prodejny nejen potravin, zdravotní středisko s praktickým lékařem,pediatrem i zubařem ,hospoda, hudební škola a různé kroužky pro děti, pošta, veřejná knihovna,sokolovna a fotbalové hřiště a sportovní kluby pro děti i dospělé, vynikající veřejná doprava do okresního města…. Navíc tam,kde se těžko hledali lidé na práci,si jich vážili a vztahy mezi těmi poctivějšími a slušnějšími v obci byly přátelštější než dnes a dalo se nejen kritizovat nešvary ale v rámci pracoviště nebo obce iniciovat a prosadit změnu k lepšímu. Ne vždy,ale mnohokrát se mi to podařilo, opravdu potvrzuji vše co píšu z vlastní zkušenosti. Teprve dnes,v tom marasmu,ve kterém jsme se ocitli, vidím,jak dobře se v těch základních ohledech tehdy žilo a jak jsme si toho my mladší vůbec nevážili, považovali vše za samozřejmost a kritizovali režim. Samozřejmě , že měl spoustu nedostatků,ale dneska si musím skoro denně povzdechnout ,, Zlatý komunisti „, když nejsou základní léky, lékaři, cenově dostupné energie a potraviny atd.atd.Sice teď můžeme svobodně cestovat na Západ,ale komu se tam chce nechat se povídat na ulici !
        To porovnání sedmdesátých a osmdesátých let s dneškem mi připadá jako bych je porovnávala s dobou protektorátu, který jsem sice nezažila,ale vše,co o něm vím mi nahání hrůzu.
        Já volím Stačilo.

        1. Ne povídat na ulici,ale pobodat. Nebo taky rozjezdit autem.
          A taky bývalo v každé větší obci kino.Ale to by asi vzal technologický pokrok tak jako tak.

          1. Kino je zvláštní kapitola. V Odrách se v desátých létech zbouralo nové kino po asi šestatřiceti létech přerušované výstavby. V Plzni se ve stejné době zboural kulturní dům INWEST (dříve ROH) , postavený v osmdesátkách.

    3. Tak dobře…už ve filmu Trampoty oficiála Tríšky což bylo natočeno v roce 1949, tedy 4 roky po konci války je zaznamenán jak byl velký nedostatek bytů. Přeskočím to, jakým způsobem se znárodňovalo (kradlo) abych jen zmínila, že po válce bylo nutné obnovit hospodářství, uklidit trosky, prostě peněz se nedastavalo na všechno. Koncem padesátých let začaly pomalu vznikat sídliště, jejichž boom vrcholil v sedmdesátých letech. Pořád byl nedostatek bytů i když přibývaly po tisícovkách. Stavěly se pro lidi, kteří je dostávali buď zdarma, nebo se upisování podnikům. Existovala i družstevní výstavba.
      Kolem Prahy jsou sídliště z té doby v počtu tisícovek bytů, takže to, že byly pořadníky na byty, tak asi rychleji stavět už to nešlo…

        1. A to v tom ani nemáš započítaný ten úbytek předválečného obyvatelstva, co nám tu ti nejen „čeští“ Němci vyrobili… musíš přidat chlapče, tohle jsou začátečnická čísla.

          Máš ty třeba představu, v jakých podmínkách se bydlelo před válkou? Kolik lidí bydlelo opravdu v bytech, neřku-li domech? A kolik jich nuzovalo ve všelijakých ratejnách nebo přímo na ulici?

          A máš třeba představu, kolik za války ubylo bytů? Třeba v Lidicích myslím nezbyl jediný obyvatelný dům…

        2. Ty dřevěnice v pohraničí po nich zůstaly. Byla spousta opuštěných chalup.
          Nikdo ale nejevil zájem. Téměř nikdo.
          Naši koupili v roce 1954 jednu za 400.- Kčs – i s pozemkem na prázdniny.

    4. K iluzi dostupného bydlení přispěl i odsun německého obyvatelstva. Rodiče si tak vybírali z několika domů . Dnes jsou domy ovšem srovnány se zemí, uplynulo 80 let.

      1. Nono. Ve městě to šlo taky. Čekat v pořadníku byl nesmysl. Na paneláky byly družstva a bezúročné půjčky. za Husáka jsem v Praze dostal dokonce přidělený stabilizační byt, i když jsem byt měl, jen jem dojiždél.

    5. Paní Jano4@centrum.cz -Vaše „polopravda“ byla konkrétně v Ostravě – Dubině – nové sídliště na pozemcích bývalého Letiště Hrabůvka v 70 tých letech minulého stoleti – taková, že jistou dobu nabídka převažovala nad poptávkou. Pravda byly to tak zvané králikárny (kdo to řekl?…) něco podobného jako ve filmu Vesničko má středisková – ale stavělo se.

      1. Dostal jsem stabilizační 3+1 od podniku, za úpis k pouhým pěti letům práce pro něj.
        Ono to tak jaksi vyplynulo ze situace. Místo na průmyslovce mi fakticky zajistil právě ten podnik, který hradil i všecky náklady studia. Úplně všecky včetně symbolického stravného, proplácení cestovného odkudkoli kamkoli, včetně hrazení nákladů, spojených s odbornými exkurzemi do dvou východoněmeckých fabrik státního podniku RFT, do maďarského Tungsramu i do Nižné.
        Drobné „zájezdy“ v rámci studia, třeba na R-TV vysílače, do Tesly Hloubětín, do Karlína apod., ty ani nepočítám – furt jsme někde byli, nebo něco očumovali. Bylo to užitečné a přínosné.

        Tak potom mi přijde i logické, že si mě chtěli nějak pojistit do budoucna, když do mne investovali.
        Přidělili mi 68m2 3+1 v tehdy nové výstavbě, dva roky po příchodu z vojny – ještě jsem ani nebyl ženatý.
        A jestli si dobře vzpomínám, tak nikoho v rámci podniku vlastně tehdy nezajímalo, jestli už jsem ženatý, nebo teprv budu, nebo jestli vůbec 😀 Že teplej nejsem a časem rodina bude, to už spolehlivě věděli, tak to pojištění místa bylo dvojnásob logické 😀

        Myslím, že takto to mělo hodně lidí s průmyslovkami, nebo výškami a ve všech technických oborech, napříč průmyslem. Měl jsem na průmce dva spolužáky, kteří navzdory původnímu zaměření, pak oba po domluvě skončili v nějakém výzkumném oddělení v Jaslovských Bohunicích.

    6. Jano, Vy polopravdo.
      teď je to o hodně lepší, protože nejen, že bytů je málo, ale jsou tak drahé, že si je většina nemůže dovolit, takže si ani nedělá žádné zbytečné naděje.

    7. Pozrite sa ako sa rozmohla vystavba domov v mestach ci na okrajoch miest, prip. v blizkom okoli.V BA su teraz najdrahsie domy na hradnom kopci, ktory bol vtedy vacsine ludi panu bohu za chrbtom a nik tam nechcel ist. Stavali to vacsinou obycajni ludia…..dokonca prave pre tychto to bolo jednoduchsie. Pretoze byvali manualne zrucni, vedeli si pomoct jeden druhemu pri vystavbe (na nasom dobe si tak odpracovali pomoc otca viaceri jeho pribuzni). Ano, nebola to casto profesionalna kvalita, otec stale spomina, ze ak by vedel, ze pojde plyn tak hore, tak by polystyrenom obalil cely barak trikrat:-) Lenze plyn bol lacny. Najvacsi problem bol samozrejme zhananie materialov a prip. odbornikov na specificke prace. Ale nasi si vzali 150 tis. kcs pozicky (a mama kvoli tomu nespavala) a postupne to splatili, dokonca dva roky bol problem vypadku prijmu, lebo otec bol PN. Nejak to zvladli. On majster vo fabrike, ona pomocna robotnicka/predavacka, zarabala par supov. Barak stoji doteraz, zateplili sme ho.
      Ano, ludia na univerzitach mali problem, postavit nevedeli, peniaze (pokial nechodili na Zapad) nemali. Na druhej strane nebolo zriedkave (ako moj kolega v BAZ Bratislava), ked nastupil do vyrobneho podniku, do 5 rokov (a to som asi aj prehnala) mal byt z firmy.
      Nebol to ziadny raj na svete, to je samozrejme pravda. Hlavne preto, ze vela veci si clovek musel zaobstarat sam bud cez zahrady, rodiny, nadpracu. Nasi robievali klobasy a sunku tak, ze kupovali prasiatko (uz zabite a vycistene, v novinach byvali inzeraty) a sami si to cele spracovali. Ini zasa pestovali a chovali na predaj ci uz do velkoobchodu alebo napriamo. Kolega druhy spominal, ze v 80.rokoch si takto vedeli prist na obrovske peniaze v tej dobe…..30 tis. z odkupu hrozna alebo zeleniny. Ale bola to samozrejme drina.

  18. Fízlové v kevlar odění
    jako by byli v bednění
    chrání předsedu Fijalu
    když ten, ve svatém zápalu

    vysílá signál na sídlišti.
    Děti, ženy na něj piští,
    muži křičí hajzle jeden
    tady není pražský eden.

    Teďka si, cype, v Porubě,
    tu možeš chytnut po hubě,
    tu možeš dostat po čuni!
    Pazderkova ať nečumi.
    Bo chytne jednu taky
    za všecky modre ptaky.

    1. 100x nic umořilo osla. A ona to ví. Nenechají toho. Na druhou stranu brání globalizaci, kterou tak propaguje. Pokrytectví EU a USA v přímém přenosu.

      1. Ono, možná i 18x nic umoří, ale nebude to RF, kterou tím jen víc stmelujeme do holportu s Čínou a BRICS, ale EU, která dle starého vtipu, stojí před velkou propastí, ale nyní dělá velký krok vpřed…

  19. Je mi 70 a minulý režim jsem, na rozdíl od Vidláka, zažil na vlastní kůži. Proto se mi z toho, co o něm napsal, chce zvracet. Hnusnější bolševickou agitku jsem dosud nečetl. Štercík prodal duši aby se dostal ke korytu. To je celé.

    1. Re: Elmar

      Elmare, Elmare, ty seš ale *ůůůůl.

      Za komančů mne stál třípokojový byt DESET MĚSÍČNÍCH VÝPLAT.
      Dnes bych za stejný byt musel vydat jedno sto měsíčních výplat.
      Pivo po šichtě v hospodě mne vyšlo 2,80 Kčs – dnes půl sta.
      Takže běž hezky do p*dele.

    2. Milý,,pane „Elmare i já jsem zažil bolševika a byl občanem druhé kategorie (otec ve vězení charta 77 podotýkám obyčejný člověk žádný hýčkaný prominent,já nesměl ani na průmyslovku) položím Vám otázku, když dovolíte -skutečně jste si představoval v roce 1989, že vybudujeme takovouto společnost opravdu jste spokojen kam tento stát směřuje?Neurážejte prosím určitě čestného člověka, jakým pan Daniel bezpochyby je, děkuji Vám.

      1. Diky. Asi nejrozumnejsi zpusob reakce – „Opravdu je dnesni svet takova spica? Na co jste jako hrdy? …“
        Cisarovy nove saty…

        Skoda ze to tak malo umime a davame prednost emocim a pocitani kostek masla…

        1. Opravdu, tolik let se bojovalo proti komunismu a prý budoval ten zázračný tržní svět, až vstali noví bojovníci. Kouzlo nechtěného.

          Pro mladší, poznámka, ti už neznají ani Brigitte Bardotovou, jak jsem neznala včera při sledování vědomostní soutěže, takže ta píseň zněla: a i kdybychom padli všichni vstanou noví bojovníci, rudý prapor zavlaje.

          1. To byl ten AZ kviz s Hamou, ne? Premyslel jsem, jestli si nemam stezovat na radu CT, protoze moderator divakum zamlcel informaci, ze bojovnice za prava zvirat je zaroven bojovnici proti ilegalni migraci… A to by divaci CT rozhodne meli vedet a taky by meli byt vedeni k zaujeti spravneho postoje. Kdyz si za to tolik platime 🙂

            1. Předmětný AZ kvíz uváděl Aleš Zbořil. Háma dělá Kde domov můj s podprahovou propagací EU jako naší domoviny.

        2. Já komunisty nesnášel, ale to jsem nevěděl, co příjde po nich. Nejhorší je ta vyhlídka, kterou pro nás Fiala a spol. , částečně i s Babišem připravili. Za komunistů jsme nesměli cestovat, teď sice můžeme, ale není o co stát a domů se vždy rádi vracíme a západ už ztratil to svoje pozlátko.
          Za komunistů jsme dostali bydlení a práci a nyní to musíme tvrdě bránit. Stačí přijít o zdraví a práci a fialový sen se zhroutí rychleji ,než bys řekl švec.

          Taky jsem cinkal klíčema, já blbec.

          1. Ja jsem byl na strane spacaku v dobe TV krize. Nastesti 350 kilometru daleko.
            A v letech 2004 – 2006 cetl pravidelne Respekt a posledni slovo Petrusky Sustrove…

    3. Blablabla, nepamatuji si, že by jsme měli prázdnou lednici a přesto utratili 500 Kč v obchodě.
      Mám 4 vnoučata a když každému koupím „kokino“ je 100 Kč v hajzlu. Ještě před 2 lety jsem každému kupovala krabičku lentilek, teď už jednu a i ta se zmenšila! Najednou je ta krabička poloviční. Tohle nevidí jen idiot. Hlávka zelí za 54 Kč za 1kg!
      Hergot chlape vy nechodíte nakupovat?
      A to mi emigrovala segra a vyslýchala mě StB, žádní agenti, ale příslušníci Státní policie s hodností.

      Chodím uklízet do školy při důchodu a myslela jsem si, že letos pojedu do zahraničí. Pojedu leda tak do zadní části těla, bo nedoplatek za plyn je 30 000!
      Na dovolené jsem byla před 9 lety.

      1. Re: Targus, Chárondas, Evix
        Že mu na to naskakujete. Provokatér a lhář. Jako ti homosexuálové, kteří tvrdí, že se na ně lidi ošklivě dívají v tramvaji. Lhář. Kdo v té době žil, by takovou debilitu z huby nevypustil…

      2. Za totality se zas na dost jídla muselo frontovat, ale lentilky byly fakt lepší i zdravější, ty dnešní bych děcku snad ani nekupovala. Těch barviv a palmového tuku.

        1. Opravník
          Väčšinou sa „frontovalo“ preto, lebo najprv teta písala a rátala plajbasom na papier a niečo to trvalo (pamätám v 1964 keď som ako harant chodil pre jednoduché nákupy) . Potom prišli rátačky jednoduché kde kľukou zrátala sumu 🙂 vývoj nezastavíš…… Dnes idem do hypermrdu a pri všetkej úcte tam sa tiež „frontuje“ aj keď kasírovanie ide pekne automaticky…….. 🙂

    4. Bylo mi 80 a doufám, že takových lidí jako vy bude výrazná menšina. Vidlák má naprostou pravdu, kde jste se v myšlení zasekl vy je mi záhadou, kde jste žil??

    5. Myslím, že je tu dost lidí, co minulý režim zažili na vlastní kůži. Já třeba taky. A co napsal Vidlák, to podepisuju.

      Padesátá léta byl možná terror, ale normalizace už by jen smrádek – ale teploučko. Kdo nevystrkoval hlavu, ten přes ni nedostal. Režim lidi radši moc neštval a naopak se je snažil spíš uplácet než drtit. Ideologie vyčpěla, už tomu nikdo nevěřil a všichni jen předstírali – viz soudruh pan jenerál a jeho ukázková rodinka.

      Nikdo asi nevolá po návratu výjezdních doložek a uličních výborů, ale taky nikdo nevolal po zákazech spalovacích motorů, inkluzi ve školství, nedostupném zdravotnictví či utahování šroubů z druhé strany.

      Vyzvracejte se, v klidu se zamyslete – a hlavně přijďte k volbám. Nemusíte volit Stačilo! – ale snad ani vy neprodáte duši ďáblu a nebudete volit současné zeměškůdce.

        1. Správně Aleši. Kdyby učitelka Bednářová nevystrkovala hlavu a poslušně opakovala mainstreamové informace, nedostala by přes ni.

          1. sranda je, ze komunisti aspon za to uplacali ludi vsetkym tym co spomina Vidlak…..tito miesto nejakeho uplacania ludom vytahuju peniaze (a tym to vobec nevadi)……spomenie si niekto tusim niekedy v 80.rokoch, ked sli zrazu ceny v potravinach hore, ospravedlnovali sa, ze uz radovo desat ci viac rokov neslo hore a uz sa to neda?….sirupy vtedy zdrazeli z 5 na 10kcs (urcite aj ine veci, ale to si uz nepamatam)….ludia hromzili na komunistov ako na zlosynov z pekla…..teraz im to ani nepride (nehajim komunistov, len pre poriadok)

    6. Je mi 64 a také jsem to zažil. Konkrétně, v čem se jedná o agitku? Když jsem v 80. letech studoval VŠ, chodili jsme po výuce do žižkovských hospod. Byly to typické „čtyřky“, žádný luxus, umakartové stoly, ale když si člověk dal párek a tři piva, zaplatil desetikačkou a stačilo to i na dýško. V lepších restauracích stály hotovky 10-15 kaček a minutky kolem dvacky.
      Bydlení bylo opravdu za hubičku (měsíční inkaso za 3+1 včetně elektřiny, plynu a telefonu 500 Kčs – průměrná mzda v 80. letech 3000).
      Byli jsme v té době opravdu národ opravdu národ chatařů a chalupářů a stejnojmenný časopis měl v té době náklad 100 tisíc výtisků (vím to, dělal jsem v něm).
      Tohle všechno vyžadovalo jediné – neprojevovat se jako politická opozice v podobě Charty 77 apod. , a přesně tohle taky Vidlák uvedl. Běžné nadávání se ale nestíhalo, protože by to bylo nezvládnutelné, a v hospodách i jinde se díky tomu nikdo nežinýroval a mezi štamgasty, studenty, dělníky i úředníky frčela soutěž o zlatou mříž ministerstva vnitra za nejlepší politický vtip.

    7. Nejsem překvapený, že to co píšete vyvolává u Vás a u lidí, kteří stejně jako Vy dobu kdy vládli komouši na vlastní kůži prožili, pocit nevolnosti. Souhlasím, že ten dlouhý čas, kdy jsem žili pod vedením komoušů, mohou s láskou vzpomínat jen notoričtí levičáci, kterým proletariát a komunistická diktatura vyhovovala.
      Faktem je, že na světě neexistuje žádný stát, ani jeden jediný, kde komunismus funguje. Tak proč se vracet? Už to bylo, je to za námi. Hotovo, stačilo.

      1. Pokud vám ten váš režim někdo soustavně rozkládá a má k tomu na své straně prakticky neomezené finance a zdroje, které v důsledku své vojenské a ekonomické nadvlády krade z celého světa, tak ten váš režim nemůže fungovat, ani kdyby šlo o království nebeské.

        1. Nebo si dokonce natiskne kolik chce a půjčkami korumpuje? A protistrana pod sankcemi, vyloučená z nejlepších obchodů a závislá plně jen na tom, co sama vyrobí nemá šanci. Socialismus je pak reakce a obrana – aby se společnost nesesypala. Je to důsledek, spíše než příčina. Viz. Venezuela. Proč je dnes v Íránu ajatoláh? Na Kubě Castro?….? Jaké nálady vynesly nahoru rakouského malíře?

          1. Nějaké zkušenosti srovnatelného typu má Čína. Železárna v každé vesnici, vyhubení ,,vrabců“ (vyhubilo se vše, co šlo vyplašit) s následným hladomorem, zvyšování objemu výroby (košil s nestejně dlouhými rukávy) …
            Centrální moc umožňuje podrobně plánovat např bezkarbonové hospodářství nebo OZE, které by bez dotací v konkurenci neobstály. Před vstupem do EU jsem nevěřil, že záměrné poškození společnosti se múže stát politickým programem.

      2. Možno , že by ste boli překvapený, ale komunisti vládnu v najväčšej ekonomike sveta, v Číne. Vládnu trebárs aj v ázijskom tigrovi – vo Vietname. Kecy mainstreamu, že v Číne je tvrdší kapitalizmus ako u nás, sú len zúfalstvom nad dosiahnutým čínskym pokrokom vo všetkých smeroch a tiež totálnou neznalosťou čínskej histórie a súčasnej situácie v Číne. Čínska spoločnosť bola vždy iná, ako západoeurópska. Čína síce využíva mnohé kapitalistické ekonomické nástroje, ale oligarchovia tam nevládnu a pekne sa pridržiavajú línie vytýčenej KS Číny. Sociopatov, hrabivcov a úžerníkov tam nemajú radi a aj tí najbohatší nemôžu veľmi vyskakovať. Len pre zaujímavosť, niečo pred vyše rokom, si Jack Ma, všemocný majiteľ firmy Huawei, pustil hubu na špacír a verejne vyslovil nevôľu ohľadom nejakých finančných opatrení vlády. Okamžite na dva týždne niekam zmizol a po návrate sa už choval ako baránok a už mu zjavne nič nevadilo.

        1. Komunismus tady máme teď. Pro někoho. (někdo podle svých možností, někomu podle jeho potřeb)
          Může si třeba takový Marek Benda, nebo madam Pavlová stěžovat ?

      3. Jestli tehdy vladla komunisticka diktatura, tak dnes vladne skurvena komunisticka diktatura – vsechno co stalo za hovno ted mame taky, co bylo dobre o tom si muzem nechat zdat

          1. Mamon není diktatura, je jen prostředek k uchvacení moci, těma nejhorším z nás. Ale můžete si byt jistá, že ti, kteří se tomu podvoli, dopadnou naprosto stejně jak my.

          2. „jestli tehdy tak dnes“ jsem napsal prilis rychle? nestihla jste to pochopit?

            Tak jeste jednou a pomalu – jestli nekdo tvrdi, ze tehdy vladla komunisticka(!) diktatura(!!!), tak dneska tady mame stejnou, jenom bez tech tehdejsich plusu, tudiz skurvenou.

      4. tak ono mozno ani nejde o obhajovanie komunizmu ako takeho, on sa uz nikdy nevrati, kedze aj Rusko je uz kapitalisticke. Skor o prevazenie toho, co sa teraz deje a propaguje, pretoze ako vidite, zapad upada. Upada USA, rozpada sa infrastruktura, staty neriesia problemy inak, nez navozenim migrantov, ktori ale problemy skor skomplikuju, byrokracia sa jednak siri a jednak komplikuje zivot podnikatelov nadmieru rozumnosti. Peniaze sa koncentruju v stale mensom kruhu penazi so vsetkymi dosledkami na zvysok, minaju sa v stale vacsej miere na zbrane ci blbosti (neziskovky ci klimaticky boj)…..to, ze my mame z coho zit, mame byty, mame zatial uspory (niekto byty navyse ci zlato) neznamena, ze nevidim, kam to cele speje. A nie, naozaj netuzim potom ani sa divat na hladne deti ktore zobru o nieco pod zub ani sa obavat, ze bud dostanem po hlave alebo cio mi kto bude chciet ukradnut. Proste sa musi ten system vyvazit. Nemoze mat 1% viac ako 85% zvysnych, nie je to zdrave. A tazko sa tomu zabrani pokial stat bude patrit tomu 1%. Ak by naozaj o nic neslo a bolo jedno, ci volby dopadnu tak alebo onak, tak by nikto z vlady ani nebojoval. Ani v USA ani v tu

    8. Je naivní myslet si, že nějaký režim byl/je bez chyb. Nicméně je potřeba si objektivně položit všechny zlé věci z režimů, které chce člověk srovnávat, na misky vah. Ale nejen s ohledem na své soukromé zájmy či potřeby a nejen s ohledem na zájmy lidí uvnitř státu, ale i to, co provádí stát vně v zahraniční politice. A ač byl minulý systém v některých obdobích silně restriktivní, neměl na rukou krev statisíců až milionů lidí vně svého území, jako má tenhle.

      A kdyby byl člověk skutečně objektivní, dokázal by si i domyslet s ohledem na to, k čemu se nedávno přiznaly samotné SSA, proč bohužel byl ten minulý režim až tak restriktivní. Když se vám totiž někdo soustavně pokouší zvenčí i lidmi nasazenými zevnitř ten váš stávající režim permanentně rozložit a sotva se zbavíte jednoho problému, vyskočí na vás deset dalších, stanete se dříve či později paranoidní a krutě agresivní, pokud chcete přežít. Protistrana v důsledku toho, že kořistí z většiny světa včetně vaší země, má zdánlivě nekonečné množství zdrojů, lidí i peněz a chová se jako nefalšovaná mafie, je schopná i ochotná zlikvidovat za každou cenu cokoli pozitivního, co vytvoříte, a neustále se snaží korumpovat lidi ve vaší zemi, navíc často tak šikovně, že to vypadá jako vaše selhání, nakonec se stanete jen směšní, pak už se jen přidají všechny vaše vlastní chyby a selhání a veškeré nedostatky i jen vady na kráse, a nakonec sám uvěříte, že je všechno jen výsledkem vašich selhání.

      Přitom těch posledních pětatřicet let mohlo člověku otevřít oči – většina věcí, které se totiž vyčítali minulému režimu, nebyly čistě jeho vadou či vlastností, ale jedná se o rys doslova každého politického režimu. Už jen proto, že základem veškeré politiky jsou prostě peníze a moc. Nelíbilo se lidem mít vládu jediné strany a jednotná fronta? Máme tu vládní koalici a její totalitní uchopení moci skrze veškeré instituce státu. Nelíbil se reálný socialismus? Máte tu liberální demokracii. Nelíbila se jediná ideologie marxismu-leninismu? Máme tu progresivismus a green deal. Nelíbilo se RVHP? Máme tu EU. Místo Varšavské smlouvy a ČSL, kterou tak s oblibou někteří parodovali, tu máme NATO a náš operetní armádní sbor, veškerou výzbroj v trapu a i na Novinkách psali, že vojáci nemají ani na pořádnou výstroj. Jasánek a PTP se můžou jít zahrabat. Nelíbili se papaláši a centralismus z Práglu? Máme tu nejen megapapaláše či doživotní vyžírky v poslaneckých seslích, máme tu klientelismus a nepotismus v takové míře, o které se nám za minulého režimu ani nezdálo. Korupce dnes místo flašky či pár stokorun do kapsy vzala podobu, jak vidno, i miliard. Nelíbila se podpora lidové kultury a národa? Máme tu bezbřehý kosmpolitismus, národ je sprosté slovo, zato ale podporujeme náckovství na UA i v celé EU. A pokračovat by se dalo prakticky donekonečna. Například nemít ony vysmívané havlovské „králíkárny“, tak půlka lidí dnes nemá kde bydlet. A po revoluci často napadané a zesměšňované socialistické školství dnes nahradilo to progresivistické s LGBT+ propagandou a stále více se rozkládající „inkluzí“ a „integrací“ „menšin“.

      1. Ono, původní komunistická revoluce v Rusku přišla ze západu a financovali ji bankéři. Časem díky Stalinovi, se jim původní záměry vymkly z rukou. Od té doby ta finanční elita zchytřela a své záměry (totální ovládání lidi) prosazují jinými cestami, jako je Green deal, smlouva WHO a nebo přímo z OSN agenda 2030. Aby dosáhli plné moci nad člověkem musí ho vystrašit, zbidačit, zadlužit a dezorientovat (různá pohlaví, fámy, cílené rozbijení rodin, mix ras migraci). Prozatím se jim to daří.

    9. Vida, takhle se to dělá, člověk se snaží o ynteligentní příspěvek a vyvolat trochu diskuse, ale je zapotřebí opak – napsat nějakou krávovinu a diskuse je vaše…
      Nechci být hrubý, také jsem žil za komančů ale jsem mladší, nebude to tím, že si tu dobu pamatuju lépe?
      A vidím, že jsme se do té doby vrátili, jen bez sociálních jistot, s drogami, střílečkami ve školách a jen zatím bez politických poprav (ale ono to utýrání vleklými soudy vyjde na stejno, jen bez mezinárodních protestů).

      1. K těm mezinárodním protestům už by ani nedošlo. Všimněte si, jak za posledních dvacet až třicet let celkově i v západním světě totálně poklesly jakékoli občanské aktivity a protesty vůči válkám nebo vládám západních zemí, které jedou oficiální stranickou linii USA – EU. Naopak mohutně posílily protesty proti těm vládám, které tu linii nedrží, a to i když podporují mír a zájmy občanů vlastní země. Důvody jsou jasné: totální promoření všech takových protestních aktivit a skupina západními tajnými službami, jmenovitě CIA a MI6, a současně placeným sorosovským „aktivismem“. kteří je přetvořili na poslušné nástroje hájícíc zájmy globálních elit nebo alespoň kanalizující nespokojenost lidí se současným stavem směrem k naprostým margináliím.

  20. Svým způsobem Ostraváci předvedli za poslední dobu nejlepší odboj vůči této vládě. I Oganesjan tak pracuje, tím že má zajištěnou beztrestnost na to stačí skoro sám maximálně s pár poskoky. Ostraváci si maximálně vykoledovali identifikaci dle obličeje (demonstrující nesmí mít zahalený obličej, ale černé brýle, rouška a kšiltovka dost sníží účinnost identifikace), a budou chodit podávat vysvětlení – a nejhůř to skončí přestupkem (a vláda si nepomůže, jen vyrobí další nespokojence), to ale není tak vysoká cena. Je to dokonce inspirativní.
    Vidláku, tak jako měli úspěch ty kopky hnoje, pojďme trolit tyhle veřejné performance vládních hejlů. Žádné násilí, jen bučení, pískot a dobré jsou i ty plastové hlučné trubky. Čím víc lidí (schválně, kolik jich tento web denně osloví?), tím menší možnost to vymlčet mainstrýmem, a stejně už alternativní média v tomto směru poskytují dobrou službu.
    Pojďme aktivně vyhledat, kde zas bude chtít nějaký liberální hejl exhibovat a ztrapnit ho. A bez násilí. Jen pískot, bučení a třeba transparenty “Dozimetr”, “Bitcoin”, “Motol”, “F35” atd…

    1. Vuvuzela vydá takovej pekelnej řev! Já jednu mám, ale nějak jsem se nenaučila, aby vydala pořádnej tón. Jen párkrát se mi to povedlo, ale to bylo něco!

      1. Pro politika je zesměšnění asi to nejhorší co ho může potkat, voličům být pro smích nemůžete.
        A naopak, zpackaný atentát, to je učiněný dar z nebes…
        Takže nakoupit vuvuzely, vyrobit posměšné plakáty a vzhůru na předvolební mítingy. 🙂

      2. Kdysi na nějakém mezinárodním sportovním klání byli i Jihoafričané.
        Jeden mi vřískal vuvuzelou u ucha, tak jsem mu řekl:
        „Ještě jednou mi zatroubíš u ucha, tak ti nacpu tu trubku do pr*ele!“
        Porozuměl i bez překladu.

        1. Představil jsem si Fijalu s takto implantovanou vuvuzelou, jak jej odtahuje ochranka za vydatného troubení, a hned mám lepší náladu 😀
          —-
          Není návodem, metafora jako hrom…

  21. Zase Fiala. Člověk by řekl, že je na stránkách ODS, jen s opačným znaménkem.

    Nedalo by se víc psát my chceme, my prosadíme, my máme připraveno, … než jen voni jsou hnusný? Jsou. To ale všichni čtenáři tohoto webu vědí. A negativita odrazuje. Fakt.

    1. Ne, nedalo!
      Článek je pojatý správně. Volby jsou počty s nulovým součtem a tomu je potřeba uzpůsobit taktiku!

        1. Nezapomínejte na to, že člověku mnohem víc dá konfrontace s protivnými názory než souznít v bublině bučení jedním směrem běžícího stáda.
          (platí zcela nezávisle na politické či jiné orientaci)

          1. co tím myslíte?
            že libtard z přesvědčení je otevřen diskuzi?
            To má být vtip, nebo provokace?
            Odkaď sem kvére spadli?

          2. Takže by se dalo říct, že vy poskytujete Vidlákovi nevyžádané dobrodiní.
            To je dobré!
            Jako téma je to skvěle zpracováno v jedné méně známé ruské pohádce, Mrazík.

    2. Přeháníte. Zas až tak moc neodrazuje. Vždyť vy nalézáte na Vidlákově konání negativitu na každém kroku, a neopomenete to sem vždy a včas napsat.

      Kdyby negativita opravdu odrazovala, už sem dávno nechodíte. Ve skutečnosti vás Vidlákova „negativita“ přitahuje jak můru plamen svíce.

      1. Ale ne mě, copak na mě záleží? 🙂 Já Vidláka nebudu nikdy volit, na to je extrémně vlevo.

        Mluvím o těch voličích, kteří nejsou přímo fanatičtí, ale neutrální. Kterým nevoní Spolustaníci ani Bureš, ale nevidí nic jiného, robustního, co by se dalo volit. Nalákat, či spíše ukázat jim užitečnost nové strany, to je jiný sport než hecovat fanouškovský dav, který bude Vidláka volit v každém případě.

          1. Ani poradce, leda glosátor bez nutnosti jít s kůží na trh. S politikou nikdy už nic společného mít nebudu, tím jsem si jistý.

  22. omluvte mimo téma:

    Tak jsme zhlédli film Lidice uvedený k dnešnímu smutnému výročí na programu „CS film“. Pročpak ho nedají v hlavním vysílacím čase naší „drahé“ veřejnoprávní televize? Snad, že by to mohlo připomenout veřejnosti (film by vidělo násobně víc diváků), že omlouvat se sudeťákům je špinavost, kterou opětovně dělá vládnoucí skvadra? Naposled „ministr“ Bek! Včetně PePa 107. 😠

    1. Je to něco příšernýho, jak těm skopčákům lezou do prdele. Jeden Emanuel Moravec vedle druhýho. Ministr školství jede náckům olízat holínky a zřejmě převzít nové školní osnovy pro děti. Je to kolaborantský hnus.

    2. Včera jsem zkoukával letmo programovou nabídku- ta veřejnoprávné měla na jednom ze svých kanálů ve večerním čase pořad Historie SS. No, kouzlo nechtěného viďte. K článku- sohlasím, souzním, ale je to furt apel na nás, kteří k volbám tak jako tak půjdeme. Kteří čteme a zajímáme se. Je třeba zmobilizovat ty co k volbám nechodí, ale jak, to kdybych věděl.

    1. Pokud režim brání občanům dosáhnout změny kurzu demokratickými prostředky, pak mají občané právo použít všechny prostředky.

  23. Vidlák na setkáních si s lidma podává ruce a protestujícím s cedulí nabízí džus, Turek se podepisuje holkám na hrudník ale světový lídr se skrývá za rotou uniformovaných, četou tajných a batalionem fízlů v brnění, protože je tak oblíbenej, že cestou do sálu s komparzem z místní buňky ODS by mohl za svou práci dostal záhlavec nebo dva. To je prostě Boží.

    1. Je to tak. S vaším obdivem ke Světovému Lídrovi souzním; je zbytečné dodávat, že k němu též vzhlížím s obdivem. Já na jeho místě už bych se plížil suterénem těch nejhlubších kanálů – a on…! Teflon Teflonovič Tefloněnko, zvaný Fiala, stojí na správné straně!

      1. Ale stejně bych nechtěl být v jeho postavení…
        Tak hloupý zase není aby nevěděl nebo aspoň netušil. Je to podobná figura jako Zelenskij.
        Loutka, šašek. Po skončení role bude pověšen do skladiště nepotřebných marionet.

        1. Je to nebezpečný parchant. S Posseltem kolaboruje už 30 let. Tahle brněnská banda je celá hnědá. PanEvropané. To by člověk blil.

        2. Nakonec bude pověšen.
          Mnohý tím bude potěšen.
          Někdo i slzu uroní
          a zatím Babiš na koni

          uhání vzhůru k výšinám.
          Ceny se opět zvýší nám
          a uberou se jistoty.
          “A makať buděš isto ty!

          Já mám posledné období,
          Agrofert eště zarobí,
          potom zo všetkým sekněm
          a čehúňov sa zrieknem!”

Napsat komentář: JannaJ Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *