Přátelé, pokud se podíváte na fotku pod článkem, uvidíte uprostřed mladou koc v červeném svetru. To je Martina, naše autorizovaná projektantka, která zaštítí celý proces proměny sýpky ve Vidlákovnu. Postará se, aby vše bylo v souladu se zákonem, zkoordinuje všechny dílčí projekční práce, pohlídá všechny normy a bude mi pravidelně ordinovat prášky na zvládání marného vzteku, protože dnešní požadavky a normy na společenský sál a ubytovací prostory už nemají s lidskou racionalitou nic společného. Fotka nás zachycuje ve chvíli, kdy jsem všem děkoval, že byli ochotni se při ometání konstrukcí a a zametání podlah „nažrat“ letitého prachu.
Je objednána nová střešní krytina a pan pokrývač přislíbil, že se na střechu vrhne nejpozději začátkem prázdnin. Díky vaší štědrosti jsem mohl včera objednat všech třicet osm nových oken, takže pan truhlář ještě objednal dřevo, sklo i kování za předválečné ceny. Do konce prázdnin budou také hotová. Rekonstrukce elektrické přípojky už běží. To, v co jsem doufal, že by se mohlo podařit do konce letošního roku, to se podařilo za týden. Máme projektantku, máme okna, máme střechu a v krátké době bude elektrika.
Vaše obětavost je dokonce tak velká, že můžeme ještě rovnou začít řešit studnu a čištění odpadních vod. Minimálně můžeme zadat projekt a požádat o stavební povolení. Každá další koruna odteď půjde na pořízení čističky a vodní vrt. Během příštích tří měsíců budeme mít také uzamčený celý koncept rekonstrukce, aby pak vše běželo hladce. Do konce roku pak budeme za všechny další dary nakupovat stavební materiál, aby peníze nikdy dlouho neležely a neztrácely se ve zrychlující inflaci.
Právě se také uzavírá řádné a důkladné pojištění proti různým Bronislavům Šimoníkům, členům ODS a jejich žhářským snům. Součástí bude i pojištění proti krádežím a vandalismu.
Jste skvělí a moc vám děkuji za tento start. Byl asi tak dvacetkrát lepší, než v jaký jsem doufal.
Chtěl bych vás proto pozvat tuto sobotu 9.5.2026 na takový malý DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ, kdy sýpka ještě naposledy bude vypadat jako sýpka. Pak začneme demontovat obilné dopravníky a začneme se zajišťovacími a udržovacími pracemi. Pokud nemáte jiné plány (například navštívit oslavy dne vítězství, které v Praze organizuje spolek Svatopluk) a máte chuť se vydat na Znojemsko do obce Oleksovice, budete srdečně vítáni. Rád vás osobně provedu a barvitě vám popíšu, jak to celé jednou bude vypadat. Kdo máte zájem, prosím, kontaktujte mě na vidláckém mailu, pošlu vám odkaz na mapu.
Upozorňuji, že na místě zatím není žádné velké zázemí, jen je to moc hezké místo, které má svůj genius loci. Budu ale moc rád, když i přesto přijedete, protože jednou vidět je víc než sto fotek či hlášení. Zároveň také otestujeme kapacitu budoucího parkoviště. Pokud se nic nepokazí, potkáte se tam i s mým bratrem a odhalíme vám jedno velké rodinné tajemství, které zatím nezjistil ani žádný majnstrýmový intervjuk. K tomu budeme mít dost času si popovídat. Budeme vám k dispozici od desíti ráno do pěti hodin odpoledne a bude-li zájem, i déle. Pro zájemce budu mít k dispozici i všechny své knihy a v rámci možností se budeme snažit i o jednoduché občerstvení.
Budou samozřejmě i další příležitosti. Pokud byste se chtěli podívat, jak pokračují práce na vašem komunitním centru, stačí mě zkontaktovat a já vás kdykoliv rád provedu. Tento víkend to ale naposled bude relativně uklizená budova bez překážek, rachotu a prachu. V dalších měsících to bude prostě stavba se vším, co to obnáší. Zkontrolovat si mě ale samozřejmě můžete kdykoliv.
Jste ta nejlepší komunita, kterou si mohl Vidlák přát. Rád si s vámi teď v sobotu podám ruku.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

Čínské ministerstvo zahraničních věcí vydalo jedno z nejagresivnějších prohlášení posledních měsíců a vyslalo tak jasný signál Tchaj-peji a mezinárodnímu společenství.
Mluvčí ministerstva Lin Jian ve středu (6. května) kategoricky prohlásil, že snaha Tchaj-wanu o nezávislost je „slepá ulička a její dny jsou sečteny“.
Toto prohlášení nepřišlo ve vzduchoprázdnu, ale po thrilleru připomínajícím špionážní film:
Peking obvinil tchajwanského prezidenta Laj Čing-tea z toho, že se tajně dostal do zahraničního letadla, aby navštívil Svazijsko, protože mu ostatní země odepřely právo přeletu.
Nejde ani tak o to, že se demonstrace koná – to je v pořádku, to je součást demokracie. Problém je, jakým způsobem je to prezentováno. Pokud veřejnoprávní televize vysílá živě akci, která reprezentuje jen část společnosti, měla by stejně intenzivně dávat prostor i opačným názorům. Jinak to nepůsobí jako informování, ale spíš jako nepřímá podpora.
A pak se logicky nabízí otázka: za co vlastně ty koncesionářské poplatky platíme?
https://pravyprostor.net/vazne-tohle-ma-byt-verejnopravni-vyvazenost/
hele, na férofku: tahle otázka mohla bejt nová a zajímavá tak v roce 2000, kdy spacák ruml snad otevřel oči i těm největším spáčům. byl bych čekal, že čtvrt století poté už by to snad mělo bejt dávno jasný úplně každýmu …
„Takhle funguje cenzura, přátelé,“ nešetřil kritikou Rajchl s tím, že landsmanšaft stále trvá na zrušení Benešových dekretů, což zastánci landsmanšaftu neradi slyší.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rajchlovi-upreli-pozvani-do-CT-Zruste-to-cele-790933
Nezlobte se, ale mně to s těmi sudetskými Němci připadá absurdní.
Německo napadlo Česko(slovensko) a prohrálo válku. Česko(slovensko) vyhnalo 2,5M Němců, z nichž velká část spolupracovala s nepřítelem a zasloužila si nejspíš větší trest než zbavení majetku a možná ještě větší než žít dalších 40 let v komunistickém koncentráku. Část přihlížejících se s nimi svezla.
Němci se omlouvají ostatním od r. 1945. Nevidím problém, aby se přijeli omluvit i do Česka a aby se Češi, kteří chtějí, omluvili i jim za excesy a protože generace, které válku zažili jako dospělí, jsou v podstatě kompletně mrtvé, synové a dcery agresorů i obětí si mohou podat ruce a říct si – co jsme si, to jsme si.
Válka je svinstvo a jakýkoli voják, který nezván překročil území cizího státu, si sakra zahrává a to nejen se svým životem, ale i s životy ostatních občanů své země nebo svého národa. To by mělo být poselství celé té věci.
Mám příbuzné z německé strany války. Z vyprávění vím, že tahle část rodiny byla notně naštvaná po r. 1918, kdy se musili naučit česky a přišli o nějaké pozemky, s obavami sledovali r. 1938, opět naštvaní v roce 1945, kdy museli utéct o něco dříve, než by byli odsunuti a nejspíš i zbiti (nebyli kolaboranti, ale ani antifašisti a byli vcelku bohatí) a nebo později rozkulačeni.
V 50. – 60. letech, když viděli tu bídu zde, je trpkost přešla a po roce 1968 velmi kvitovali, že stihli utéct, neboť z jejich pohledu politikou zcela nepolíbených stavitelů (árijců) byl komunismus horší nacismu.
Po r. 1989 jsme obnovili rodinné styky, další generace česky už vůbec neumí, má vybudovanou velmi dobrou existenci v jižním Německu, Posselta považují za pozéra vydělávajícího na blbosti nostalgiků a nechápou, o čem je řeč. Jde pro ně o dějepisné učivo, ne o národnostní problém.
Mám to stejně.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Svedectvi-Havel-slibil-sudetakum-majetek-Utajene-zaznamy-Reknu-to-naprimo-790904
Málokdo má k agendě česko-německých vztahů říci tolik jako Rudolf Jindrák, který byl za posledních 35 let jako diplomat prakticky u všeho, co se mezi oběma sousedy na mezistátní úrovni řešilo.
Větva to dneska taky uvádí
https://www.ladikvetvicka.cz/blog/06-05-2026
aby se přijeli omluvit i do Česka – z čeho soudíte, že se jedou omluvit ? Sudeťáci se nám snad někdy omluvili ?
Ano, už mnohokrát.
Ale příklad z těch „mnoha“ by asi nebyl, že ? To byste jistě uvedl.
Nemám to nikde písemně, už tehdy, když došlo ke smíření s Havlem, se omlouvali.
Zrovna Německu bych nedostatek pokory a vědomí, co za zla spáchali, nevyčítal, ládují to tam už do dětí, které vozí na povinné exkurze do koncentráků, aby věděly, jací byli někteří jejich prapra a prarodiče hajzlové.
Narozdíl od českých komunistů.
Omlouval se Havel, nikoli naopak.
Ano, Havel se omlouval jako první za ta zla, která spáchali Češi. Což je nepopiratelný fakt, stejně jako vyprovokování těch zel německou agresí.
„zla, která spáchali Češi. Což je nepopiratelný fakt“
No to fakt není. Jacípak Češi? Snad jednotliví individuální jedinci, kterým by se vina nejprve musela jednoznačně prokázat. Propagací narativu kolektivní viny se nejspíše dopouštíte trestného činu.
Neblbněte. Stejně jako německá agrese byla záležitostí německého státu a tedy sice jen některých němců, ale zodpovědný (a činěn zodpovědným) za to byl stát jako takový, vyhnání byla záležitost státu českého (jistě taky některých čechů).
Je na čase se smířit s hříchy minulosti na obou stranách.
Běžte si něco nastudovat. Blijete tu nesmysly.
Melete targusovská víte co. Žádné vyhnání, odsun. Vaše nevymáchaná germánská… budu slušný… ústa se nebudou otírat o památku našich předků. Odsun. Ještě jednou odsun. A nesrovnávejte to, vy hovádko, ani přibližně se zvěrstvy vašich soukmenovců během okupačního teroru. Už jen za tyhle vaše idiotické příspěvky by vás měli smáznout, vy „vyhnání“. Odsun Němců z území znovuobnovené Československé republiky nebyl ani náhodou založen na jakémkoli byť jen minimálně srovnatelném násilí. A Němci byli jen přesídlení do svého vysněného dojčlandského rajchu, kam tak toužili patřit. Holt byl po válce značně okleštěn proti jejich předválečný a válečným magorským plánům. A ještě jednou: odsun. To už si zvládne zapamatovat i váš mozeček.
Odsouvají se předměty, lidi se vyhánějí.
Alespoň se nestyď nazývat věci pravými jmény, fracku.
Okolo jdoucí napsal:6 května, 2026 (21:31)
Jinak by museli být vyhnáni do vězení. Odsun byl pro ně terno. Byli to váleční zločinci.
Motýl:
Nemohu než zopakovat co jsem psal výše; Okolo jdoucí napsal:
6 května, 2026 (18:19): Česko(slovensko) vyhnalo 2,5M Němců, z nichž velká část spolupracovala s nepřítelem a zasloužila si nejspíš větší trest než zbavení majetku a možná ještě větší než žít dalších 40 let v komunistickém koncentráku. Část přihlížejících se s nimi svezla..
Líto je mi té části přihlížejících (včetně části mé rodiny). Ta si zaslouží omluvu, tím spíš, když z obou stran jsou naživu spíš už jen vnuci pachatelů a obětí.
Co to plácate. Podívejte se na procenta kolik Němců volilo Hitlera a to i v Sudetech.
Okolo jdoucí: „odsouvají se předměty“ Hele, sighajlíčku, my chápeme, že šéština nepýt tfůj jasyk. Tak se tu ještě navíc nepokoušejte o nějakou etymologii. Němci byli po právu odsunuti do své vysněné německé říše. Tečka.
češi!
vy nechápete, že tyhle dva případy (wwii X odsun) jsou přece každej něco úplně jinýho!
Okolo jdoucí napsal:6 května, 2026 (21:41)
Prý zaslouží omluvu. To je právě ta ideologická prasárna od sudeťáků. Kdo se má a komu omlouvat. Ti lidé co trpěli již nežijí a ti co ubližovali také ne. Copak existuje nějaká starozákonni dědičná vina?
Jak už jsem psala, kdyby šlo o smíření, sudeťáci by svoji partaj zrušili a nezatěžovali vztahy dědičnou vinou.
Každý alkoholik udělá za láhev Rumu cokoliv si budete přát.
👍
Vy jste laciný.
Ne já! Každý alkoholik je laciný!
Jinak v Dachau jsem byl až jako dospělý a je to hnusné místo. Děti bych tam nebral.
tys někdy byl dospělý ty koko.. hlavo?
Takže příklad by nebyl. Havel před nimi lezl po kolenou, sliboval návrat majetků i státní příslušnosti.
Ty koncentráky jsou trochu něco jiného, to je řízený státní teror, to házejí na pár jedinců. S prasárnami co dělali nám před a během záboru Sudet to moc nesouvisí.
Kdyby to mysleli vážně, už dávno by landsmančaft zrušili, hleděli dopředu a nevyřvávali revanšistická hesla o Heimatu.
Vlast nepřestane být pocitově vlastí jen proto, že něčí předkové prohráli válku a za trest byli z vlasti vyhnáni.
I v případě, že by takové vyhnání bylo spravedlivým trestem.
Byli odsunutí a už jsou mrtví, po 80 letech. Jejich děti se tu nenarodily, nežily, mají vlast jinde. Je to pryč. Ale oni chtějí štvát, revanšovat, měnit minulost. Něco z toho vytřískat.
Samozřejmě, nabýt zpátky majetek, O vlasti jsou z jejích strany jenom kecy. Bráni jim někdo se přistěhovat do Česka, naučit se česky a žít jak normálni Čech? Ta banda chce jen odvetu, proto zbrojí a štvou proti Rusovi.
A zase rozbít republiku. Jednou se jim to už povedlo, tak proč by to nezkusili zase. A za tolik milionů eur dotací. I od bavorské vlády. A od města Brna👎
Divil byste se, ale dost Němců sem jezdí minimálně na „chatu“.
Co máte pořád s tou češtinou? V sudetech žili lidé, jejichž mateřštinou byla němčina (a mateřštinou jejich předků po mnoho generací, přestože žili na území dnešní ČR a nikam se nestěhovali) a přesto to byli Češi. Deutsche Böhmen.
Bohužel, zločiny Němců odskákali právě i němečtí Češi.
Ne v sudetech. V pohraničí, když už, vy sudeťáku.
Nikdo jim jejich mateřštinu nebral, akorat žili v Čechach, kde byl oficiálni český jazyk. Přesto to byli Češi? Tak proč volili Hitlera a chtěli patřit pod Německo?
Zradili svou vlast – Čechy a dobrovolně se přihlásili k říšskému občanství, se vším všudy.
Když už jsme u toho:
Vyhnání Čechů ze Sudet byl taky „odsun“, anebo raději zůstaneme u toho sprostého vyhnání – sotva si vyhnaní Češi stačili zachránit životy ???
Jejich majetky, baráky a i dobytek a pole, tam zůstaly oněm „novým říšským Němcům“…
Byli naštvani, že se miseli naučit česky. Ono, oni bydleli v Československu, takže jaksi už jen ta naštvanost je známka arogance. Doma jsme také nemluvili český, ale úřední jazyk byla čeština, nikdo nebyl naštvaný. Copak Němci se učili srbský kvůli Lužickým Srbům? Poněmčili, nebo vybili.
Museli.
Problém je, že do r. 1918 žili ve státě, kde byl úřední jazyk (i) němčina. Moc se jim nelíbilo, že mrsknutím pera byli svého úředního jazyka zbaveni, pokud chtěli něco složitějšího vyjednat.
Pořád si myslím, že stvoření ČSR jako konfederace Čechů, Slováků a Němců by přineslo nakonec méně zla.
Ale to už je jedno, Němci si za WW2 natolik zhoršili dojem, že bylo vyhnání nikoli správné, ale logické.
„Pořád si myslím, že stvoření ČSR jako konfederace Čechů, Slováků a Němců by přineslo nakonec méně zla.“
Nám je ale vážně úplně jedno, jaké chorobné ideji věříte. Běžte si ji propagovat jinam, ju?
Nemusím ji propagovat. Ono to vypadá, že panevropství se prosazuje docela dobře samo a hurávlastenectví netáhne už vůbec. 🙂
Za mě až příliš rychle, teda.
Má lepší PR a je na to vynakládáno mnoho peněz. O nic jiného nejde.
Jasně, sighajlíčku. Ještě nějaká moudra soukmenovců z poblité podlahy v bavorské pivnici?
Máte tam chybu. ˇĆ eskoslovensko nevyhnalo němce. Odsun byl na popud a se smlouvou s všemi vítěznými mocnostmi. Dokonce přesunutým němcům vítězné mocnostzi zajistili bydení a obživu a práci v novém působišti.
oD ZNÁMÉ MLDÍ BYLI ODSUNUTIM DOSTALI TAM DOMEK, , VYBAVENÍ A VŠE OSTATNÍ CO BY TADY PO VÁLCE NEMĚLI. sORRY
Jo, tak to měli ti vaši známí štěstí. „Naše“ rodina nedostala nic, pronajali si „tržně“ byt v domku na vesnici a zmohli se zase až časem. Ale stihli něco převézt, protože utekli mezi koncem války a – předpokládaným – zatčením.
No tak si takhle navečer zahajlujte v soukromé Hitlerově svatyni, co máte doma, zazpívejte si Deutschland, Deutschland, über alles, pak se běžte ožrat se soukmenovci do nějaké zaplivané bavorské pivnice, jak to jen Němci umí, vyřvěte se společně ze své vrozené náckovské zášti, ale neobtěžujte nás tu svými protičeskými plky, ju?
👍
Trolíte, urážíte. Zbytečně. Škoda, že už sem nechodí Alef.
Ale on sem občas zajde. Ovšem jenom jako čtenář, nikoli jako jezdec na mrtvém koni, to jest zkráceně – admin.
Opravdu to nejsem já, kdo sem chodí trollit. A po vašem nechtěném přiznání, že vaše rodina má sudeťácký původ, je i jasné proč a za čí peníze.
BUDE! ROZUMĚLI JSTE DOBŘE. BUDE SE KONAT!
Sudetoněmecký sjezd v Brně bude, vnímáme ho jako potřebný, říká pořadatel
Vypadá to, jako by dnes v české politice nebylo důležitější téma než řešit, jestli je vhodné pořádat v Česku sjezd Sudetoněmeckého krajanského sdružení. Ten se uskuteční zhruba za dva týdny v Brně. Spoluzakladatel spolku Meeting Brno David Macek, na jejichž pozvání sdružení sjezd v Brně pořádá, je přesvědčený, že právě kvůli bouři, kterou sjezd vyvolal, je nutné jej v Česku uspořádat.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/sudetsti-nemci-sjezd-protesty-organizace-rozhovor-david-macek.A260506_140317_brno-zpravy_mos1?zdroj=otvirak
Komentář pod článkem. Smutné, velmi smutné s kým tady žijeme.
Ehm, nechápu, o čem se tu diskutuje? Kdyby to sdružení chtělo pořádat ten sjezd kdekoliv v EU, má na to v rámci Schengenské smlouvy plné právo a dokud neporuší jakékoliv zákony, mohou si dělat, co chtějí. Ten kvikot nechápu, téměř nikdo, kdo by měl nárok se k tomu jakkoliv vyjadřovat, už nežije. A upřímně, těm komunistickým kádrům z pohraničí bych přál, aby jim ty nemovitosti sebrali a vrátili je sudeťákům.
Zlo se pomalu a jistě odkopává… Pomalu a jistě.
Idnes nebo Seznam jsou weby, kde už všechny normální lidi zabanovali. Zůstala tam jenom takováhle kolaborantská verbež.
A opět se člověku vkrádá otázka kolikpak za to asi pořadatelé od sudeťáků dostanou.
A kolikpak na to dostávají sudeťáci z EU, kam tečou i naše peníze. Platíme si své vlastní katy. Opět. Jako za okupace, kdy rodiny popravených musely zaplatit za popravu.
někoho platí Němci, někoho Rusové.
🤣 Vážně? No tak to bych chtěl vidět 😂 Žvanit si může kde kdo, co chce. Ale důkazy jaksi nejsou. EU se naopak svým financováním všech podobných aktivit nijak netají. Tvrzení, že někoho u nás „financují Rusové“ je prachsprostá fantasmagorická lež sloužící čistě k propagandistickým účelům.
to A. M. :
to jste měl uvést, že citujete z diskuse i-děsu, jinak to vypadá, že je to váš názor
Dříve národní princip se vytratil a nahradil ho princip občanský. Nyní se vytrácí i ten princip občanský. Občané nejsou loajální ani ke svému národu ani ke svému státu a mnozí ani ke své rodině. Důsledek atomizace společnosti (a profesionalizace všeho). Každý je euroobčan, každý sám za sebe. Záleží jen na tom, kolik kdo platí a jaké výhody poskytuje. Jaké výhody komu poskytnou sudeťáci? Někomu asi jo. Tam je odpověď.
Až na drobnost jste to vystihl dokonale. Jen bych slova „vytratil“ a „nahradil“ zaměnil za slova „byl záměrně vytěsněn“ a „byl záměrně nahrazen“. Obojí stálo v cestě těm, kdo skutečně vládne celému kolektivnímu západu.
Skvěle, líp bych to neformuloval, děkuji oběma.
Ano, Kadlas to výstižně shrnul. Rozdrobení, atomizace společnosti.
Co na to vláda a hlavně premiér.
Babiš není Čech, tak ohrožení České země a lidí hp netrápi,levnou pracovní sílu mu posílá Zelenskýj,zatím,později budou chtít víc než Češi.
Po dvou dnech jednání sněmovny byl teď ve čtyři schválený program schůze.
Naše názory na Ukrajince jsou většinou rozporuplné. Zaměstnavatelé si mnou ruce a zaměstnanci Češi spíše nadávají. Názor většiny našich politiků, včetně Babiše je takový, že se bez Ukrajinců neobejdeme a že kdyby odešli, je to pro naše firmy pohroma. Tady si je třeba uvědomit, kteří podnikatelé a politici, tak prahnou po levné pracovní síle, že to čéské dělníky sráží mnohdy do nouze. Taky by měli naši politici vysvětlit, proč podporují Ukrajinu a zároveň ji kradou dělníky a vojáky, našim nebydlícím mladým rodinám vysvětlit, proč oni nemají byt a Ukrajinci ho mají. Co je to za přátelství našich politiků se Zelenským, když mu berou pracovní a vojenskou sílu, výměnou za drony, rakety a náboje. V neposlední řadě se našich politiků ptát, co k nám vlastně přišlo za lidi? Desertéři, šmejdi co opustili svoji vlast a šli za lepším. Co od takových lidí my Češi můžeme očekávat?
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-trefa-adely-knapove-ukrajinci-kteri-nelegalne-utekli-za-hranice-doma-pohrdaji-40576476#
Moc často s Vámi nesouhlasím, ale s tímto ano.
Vzpomínám si na jeden dokument o Češích z Volyně, jak banderovci přitloukli těhotnou ženu na vrata, rozřízli jí břicho a pak se chechtali, jak ona je dávno mrtvá a ten malý český bastard přitom stále ještě žije.
Od lidí, kteří adorují Stěpana Banderu a mávají kolem sebe „hákenkrojcem“ můžete čekat asi plus mínus akorát tohle.
Legrační věc je, že za komunistů se o tom nesmělo mluvit a dnes se také dělá, že něco podobného neexistovalo.
Ten dokument se jmenuje „Lesník z Volyně“. Ale jestli máte kolem sebe potomky nějakých „volyňáků“, poptejte se. Lidí, kteří to zažili už moc není, ale potomci žijí a zatím ještě nezapomněli.
Však se také říkalo, že nejkrutější byli Ukrajinci – Banderovci a Chorvati – Ustašovci (z evropské části).
A proto za válku na Balkáně mohli Srbové a za SVO samozřejmě Rusové. Logicky. Co jiného by mohlo jednoho taky napadnout, že…
Jojo dnes (opět) tabuizované téma. Poláci o tom v roce 2016 natočili vynikající sugestivní ( a proto místy až odporný) film Volyň. Velice se mi líbíly ty prostřihy jak obě skupiny (Poláci a Banderovci) byly „před akci“ na bohoslužbě v kostele a jejich kněží jim akci „posvěcovali“. Recipročně totiž řádili i Poláci, což ten film také nekompromisně zachycuje. https://www.csfd.cz/film/434921-volyn/prehled/
No a zajímavé je, že i nyní i zde na stránkách Vidláka má někdo tu odvahu psát něco o bohu a mravnosti.
MZV Zaorálek prohlásil žádost volyňských čechů o repatriaci za neopodstatněnou s tím, že Ukrajina je bezpečná demokratická země. Bylo to pár let před touhle válkou a dnes zde máme spoustu tamních demokratů. Jenom těch tamních čechů je mi líto na ty ser.., jak současné vlády, tak předchozí.
Tehdejší Zaorálek prohlásil v TV, sám jsem to slyšel, souvětí v to smyslu, že repatriací Volyňských Čechů by Ukrajina přišla o brance.
Současné vlády neserou jen na ně, serou i na Vás. Lidem se nelíbilo, že komunisté na ně serou málo, tak si zvolili ty současné.
Toho Lesníka máte tady : https://prehraj.to/hledej/Lesnik%20z%20volyne
Tak jsem si na webu vyhledal dokument „Lesník z Volyně“ – byl na stránce ČT a nic o tom přitlučení nebožačky v něm už v současnosti není.
Co takhle na den otevřených dveří pozvat skupinu https://www.abajaga.cz/inpage/klub/.
Program mají pestrý https://www.abajaga.cz/rubrika/program/
Tak Okamura splnil, co slíbil na demonstraci v Brně, že iniciuje hlasování ve sněmovně, aby se distancovali proti sjezdu sudeťáků a Motoristi k tomu dali přílepek stavebního zákona, což se pochopitelně jen tak nestíhá, tak oni měli kvůli tomu rozpravu 6 hodin a do noci, pak šli domu a neodhlasovali tedy nic, no takhle my si tu žijem, Motoristi aby se neodhalili, že se sjezdem souhlasí, tak se má hlasovat ne proti sjezdu, ale paskvilu s přilepily, podepsán Boris Šťastný.
Povaleče z kaváren smete umělá inteligence
říká Vidlák v rozhovoru pro PL.
a co takhle odkaz?
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vidlak-Povalece-z-kavaren-ceka-zly-konec-Smete-je-velika-zmena-790921
Odkaz rozmazluje čtenáře.
Každý si může PL najít sám.
Moc pěkné, Danieli.
Gratuluji a všem příznivcům vzdávám hold.
Mám velkou radost, jak se projektu daří. 🙂 🙂 🙂
6 hodin a velké NIC!
Opravdu, jak jsem psal minule jsme ZTRACENI.
!!!Poslenci (někteří kolaboranti) ani po 6 hodinách se nedohodli jaký postoj zaujmou ke sjezdu landsmanšaftu v Brně!!!
„Jděte do pr….,“ ujely nervy Fialovi z SPD v hádce o sjezd sudetských Němců
Vulgárními slovy „jděte to pr….“ zakončil v noci šéf poslanců SPD a první místopředseda vládního hnutí Radim Fiala více než šest hodin trvající přetahovanou mezi poslanci, zda přijmou usnesení vyjadřující nesouhlas s konáním sjezdu Sudetoněmeckého landsmanšaftu koncem května v Brně.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sefovi-poslancu-spd-ujely-nervy-v-hadce-o-sjezd-sudetskych-nemcu-poslal-opozice-do-pr.A260506_090326_domaci_kop
Tak co tady chcete vlastně dělat, tvořit?
Archangel
Dobrá zpráva
(pro landsmannschaft).
A jak asi rozhodne soud ve věci žaloby Lichtenštejnů proti ČR když je tolik kolaborantů?
JAK ASI?
👍
skoro půlka sněmovny – to je nářez
Projednání bodu ještě nebylo uzavřeno.
6 hodin jim nestačí?
Sněmovna je žvanírna…
Je sice žvanírna, ale má výkonnou moc. A pak vy Aleši podle toho stojíte na značkách v pozoru.
Výkonnou moc má vláda.
Sněmovna má moc zákonodárnou. Chvíli to trvá, než se všichni s přednostním právem vykecají a bod je připraven k hlasování.
Nevím ale moc zákonů má lid této republiky.
Ano máte pravdu. Ale přesto nás poslanci v každým dnem ovlivňují.
Od dob vlády starého Veškrny se v masírování veřejnosti udělala spousta mravenčí práce a tak pro mladší + nevlastenecké starší příslušníky generace se, krok za krok za krokem, stali tzv. sudetoněmci jakýmisi až hodnými nevinnými lidmi. Tak nějak kolektivně (kolektivní nevina).
Byli pro republiku obrovským přínosem a my nevděčníci jsme je kopli do pérdéle. Hrůza, žádná omluva není dost velká.
Jsou to tedy vlastně krajani, na kterých jsme se dopustili křivdy. Vždyť byli stejně hodní jako například vojáci Wermachtu, kteří stříleli výhradně do vzduchu, aby nedej bože někomu neublížili. Tolik masírka a oficiální propaganda. No a to všecko dodnes platíme, páč masírka není zadarmo.
Páč trvá dodnes tak není divu, že nese stále nové a lepší výsledky. Nehynoucí díky zaslouží si hen ten Venca Flaška, jen co je pravda.
Má-li se situace vrátit zpět do reality, je třeba řádně přitvrdit a začal bych válečnými reparacemi.
Od toho je tu vláda a parlament.
Ostatně, zákon o referendu, podaří-li se ho prosadit a uvést v život, by v tom mohl vydatně pomoci. Tlak vlastenecké veřejnosti na vládu a parlament by nebyl bezzubý tak jak je dnes. Nedříve ať zaplatí dluh a teprve pak se třeba můžeme začát o něčem bavit, budeme-li chtít. Čili je třeba dodržet pořadí, jedno po druhém.
Poláci se vůbec s nimi nemastili. Z Polska bylo vysídleno cca 7 až 9 milionů Němců!!!
A nyní žádné sjezdy. NIC. Ani nepípnou. A dokonce vláda rozehrála hru o reparace.
Němci v Polsku ztratili daleko víc území než u nás.
Jo, to je známý fakt.
Jenže v kotlince je jiná situace, jiná mentalita a tu je tedy třeba podle toho řešit.
Každopádně, když se to nechá být, výsledek je zaručen a pak už zbývají jen oči pro pláč.
Jo jo oči pro pláč s peřinami na zádech…
Budete cizinci ve vlastní zemi, za tohle šel Štěpán do basy na 4! roky.
👍👍
Tak tak. Moje máma mi vyprávěla, jak odjižděla z Broumova …
Moje maminka taky, jak je vyhnali ze Sedlčanska.
Polsko se posunulo na úkor Německa, ale u nás Němcům žádné území nepatřilo.
Nemohli tedy zde žádné území ztratit.
AM 11:46
Protože Polaci si to pojistil při jednáních o sjednocení Německa.
Měli jsme tam být taky jenže Genscher naši účast Dienstbierovi rozmluvil, že prý si to domluvíme na jednáních mezi sebou. Kulove s prehazovackou. Byla jen ta Hálová deklarace.
Píše o tom diplomat Rudolf Jindrak.
Je to na PL. Odkaz už sem někdo dával.
Oprava:
Havlova deklarace.
a šli?
Mohli by aspoň do Prčic. To byde teď někdy brzy, vždycky to bývá kolem Žofie …
Blíží se rozhodnutí ve věci žaloby Lichtenštejnů proti ČR u Evropského soudního dvora (rozhodnutí bude bez možnosti odvolání).
https://www.youtube.com/watch?v=X2hRGS-3SAM
Uděřili kdy už nejsme jednotni. Už náš stát nemá sílu.
https://www.radiouniversum.cz/calabek-milan-d-budou-lichtenstejnove-spravci-ceskeho-majetku-i-petr-pavel-chce-spolecny-fond/
Udeřili, když si tady vybudovali pátou kolonu. Fialovci a spol. jim k tomu uměli cestičku.
Kruci….umetli
A pak budou mít u nás větší území než je územi Lichtenštejnska. :-))))
To prostě nevymyslíš a oni vymysleli, jen si počkali na správný okamžik.
záleží jen na tom, jak povolného sudího Pávkovi poradci vyberou
A proč by se nékdo mél řídit rozhodnutím nějakého Evropskeho soudniho dvora?
Ať si pro ten majetek přijdou osobně a pro přesdržku taky.
Bude Stačilo kamarádit se Špidlou?
https://denik.to/nova-socialni-demokracie-vladimira-spidly-a-stejna-cesta-k-trafikam/
Mohl byste napsat druhý díl knihy Zbytečné otázky v kriminalistice, tentokrát zaměřenou na diskuse.
🙂
Jako ze by lide, kteri odesli ze SocDem kvuli spojeni se Stacilo chteli kamaradit se Stacilo?
Vy mate s vysavacem vyhlasenou nejakou soutez?
Spojení nezafungovalo ( i když z pohledu Vidláka je Výsledek stačilo možná úspěchem), ale kamarádství by fungovat mohlo…
Jaké kamarádství ? Tedy spíše konkrétně s kým, s Dienstbierem ?
Takže jednotná levice už není téma?
Vy jste byl na školení u vysavače ? Dáte sem odkaz na článek, jehož hlavním mottem je, že NSDaP je jen na trafiky protože jeho vedení NIKDY nebylo levicové, jen prospěchářské, abyste se potom ptal na spojování levice ?
Máte nás za debily, čekáte že to nečteme nebo jen provokujete, možná placeně ?
Špidla se v článku jasně vymezuje proti trafikám a politice jako marketingu.
Všichni obžalovaní v Norimberku tvrdili, že jsou nevinní.
Ne, vy nejste tak hloupý, abyste toto myslel vážně. Jak tu někdo psal, soutěžíte s vysavačem, asi mu to hodně nese.
je to jen hajzlík provokační již dlouhou dobu
Aleš,
(fanfáry!!) zde přispívající Aleš, to je ten hrdina, co mával vlajkou z „hvězd a pvhuhů“ na demonstracích proti výstavbě U.S. radaru v Brdech.
Hrdina, co vešel do středu peleše lotrovské, dezolátské.
Ten tady snad ani není za peníze, jemu to dělá dobře.
Víc snad nemusím dodávat, to snad paní katango, má v příslušném oboru vzdělání a praxi.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/demonstranti-o-radaru-ma-rozhodnout-lid/r~i:article:347894/
Tady ho máte i s vlajkou
Doplněk : Víte, doteď jsem si myslel, že jste sice pravičák, ale máte nějakou páteř. No, člověk se mýlí.
Prostě jsem se zeptal, co si myslíte o vztahu Stačilo a NSD.
Jestli podle toho posuzujete
páteř, nechtěl bych být vaším pacientem.
Překrucujete, to bylo a po vašem „argumentu“ že : Špidla se v článku jasně vymezuje proti trafikám a politice jako marketingu. Tu původní otázku jsem považoval pouze za debilní.
Ale myslím, že dnes s vámi diskuse nemá cenu, počkám až zase budete mít lepší den. Často mi to přijde, že jste tu dva.
Doplněk 2 : Na vysavače ale nemáte viz https://web.litterate.cz/den-otevrenych-dveri/comment-page-1/#comment-622132
Sorry, já se s NSD(AP) nekamarádím z podstaty věci 🙂
To je sice slovo chlapa, ale ve vedení Stačilo už jsou jiní.
Tak proc se ptas tady, tydyte?
Trefa 👍
Pardon, tady vlastně žádní voliči Stačilo nejsou.
Ptal jste se Vidláka, ne voličů. Zase slizce uhýbáte a potom se divííte výrokům o chybějící páteři. Přitom to dnes neustále dokazujete.
Přeji Vidlákovi hodně úspěchů v budování a co nejméně překážek a hlavně aby se o Komunitním centru nemluvilo jako o Čapím Hnízdě Vidláka. Brodníčková a spol. tohle umí náramně.
Gerd napsal: Líbí se mně ta část: „bylo postaveno před soud přes 38 000 osob (Němců i Čechů). Z toho cca 730 popraveno, asi 100 000 odsouzeno k vězení. „. Autor asi myslel 10 tisíc místo 100 tisíc, ale postavit před soud 38 tisíc a odsoudit 100 tisíc je jak od Stalina.
Tak co? Ten Vávra byl ožralý nebo neumí počítat?
Asi se Vávra učil od tebe. Tys říkal, že jednou komunista, navždy komunista a že kdo vstoupil do KSČ po padesátých letech, tak schvaloval vraždu Horákové, tudíž jí sám zabil. A tys takového komanče volil na hrad, tudíž jsi vrah Horákové.
Blbý, co?
fakt sa na preklepoch je potrebne bavit dlhsie ako minutu?:-)
Překlepy jsou to nejdůležitější, protože umožňují odvést téma úplně jinam 😀😀
On počet odsouzených a popravených se opravdu neshoduje protože se pilně popravovalo i bez soudu – soud mohl být problém protože soudy v P B+M se držely protektorátních zákonů které se tvářily že respektují zákon (byť mnohý odsouzený pak šel do KT s poznámkou návrat nežádoucí). Proto gestapo pilně popravovalo i bez soudu. Pak je tu nezanedbatelný počet popravených Čechů kteří zůstali v pohraničí – nepostradatelní pro výrobu pro říši, Německé antifašisty nepočítám – byla jich jen hrstka ale i ta dala slušnou cifru. Do počtu popravených bez soudu patří i ti co byli zastřeleni v Malé Pevnosti po 1.5.1945 !!
off-topic:
– zprávy z Varšavského ghetta č.2:
https://cz24.news/izrael-znicil-cely-zdravotnicky-sektor-v-pasmu-gazy-1-800-zdravotnickych-zarizeni-nemocnic-lecebnych-center-a-klinik/
– trump pozastavil operaci „project freedom“, kde silácky nasliboval, že us nejvy bude doprovázet plavidla a bezpečně je eskortovat přes Hormuzskou úžinu; po prvních pokusech a zřejmě trefě Íránu do usácké válečné lodi (samo, „jen požár v prádelně“) tuto operaci TACO pozastavil se zdůvodněním, že probíhají ohromně úspěšná jednání
od vyhlášení „příměří“ v usraelské zločinné válce proti Libanonu provedl izrael podle izraelských médií (citujících armádní zdroje) více než 500 bombardování a ostřelování libanonských měst a vesnic
ministr smotrich, izraelský ultra-fašoun a hlasatel genocidy, prohlásil v interview, že ho syn poprosil, aby nezničili (a nevyvraždili) celý Libanon, aby kousek nechali, aby si i on (smotrichův syn) mohl také užít vraždění nevinných Libanonců
jak by řekl macinka – „co taky jinýho s libanonskými kanibaly“, že?
poté, co z jejich domovů vyhnal izrael stovky tisíc Libanonců, dnes v rámci usraelského „příměří“ rozkázal obyvatelům dalších 12 měst a vesnic, aby okamžitě opustili svoje domovy
izraelská armáda – „nejhumánější armáda na světě“, ted asi druhá, hned po SS
Do akce se totiž aktivně vložila Čína, Iránci jednají v Pekingu a USA o tom moc dobře ví.
Akorát se to nedozvíme z ČT.
Jasně, usácké zdroje říkají, že je deal hned za rohem a že Čína děsně tlačí na Írán
íránské a čínské zdroje říkají, že Írán a Čína společně odsuzují usraelskou agresi
takže klasika – stopadesátečtvrté trumpovo vítězství a asi tak šedesátýdruhý trumpův deal s Íránem
´
To je politika. Čína odsoudila USA za agresi a přitom může tlačit na Iran, protože potřebuje ropu. Byznys je byznys,
Ako pritlaci? Hormuzsky prieliv je jedinou pákou Iránu proti USA. Aj ho otvoria, skor ci neskor Iran padne. Bud ekonomicky alebo ďalšou vojnou. A Iran to vie. Cina vie, že v takom prípade vsetky jej peniaze do Iránu vyletia von komínom a USA budú mať páku na Cinu, keďže kupovat ropu bude cez nich. Veľmi pochybujem ze kvôli biznisu s USA, ktorý ich už tak ci tak tlaci, cieľavedome im pomôžu vyriešiť ich pat tak aby sa zmenil pre USA na vitazstvo
Ne k vůli byznysu s USA, ale kvůli byznysu s Iránem.
A kvôli tomu prinúti Cina Iran sa defacto vzdať? Alebo ako ste to myslel, zrejme som to zle pochopila
Čína potřebuuje na středním Východě klid a né válčeni. Jejim jasné že pokud půjde do tuhého Irán a okoli budou zničeny. Takže počítám s tím že budou tlačit na Irán ať se dohodne, i za cenu ústupku. Takže, usácké zdroje a i ty činské a iránské mužou mít pravdu. Na válce Ruska s Ukrajinou, Čína vyděláva, na válce s epstein spolkem stráda.
čínská potřeba klidu zřejmě nakonec způsobí, že čína zůstane sama proti celýmu světu podmaněnýmu amerikou. to je asi ta dlouhá čínská hra na celý staletí dopředu.
Cina ale velmi dobre vie, ze posledna v rade bude ona…..a neskonci to nejakou tou podriadenostou….velke staty sa snazi KoZa uz dlhodobejsie rozparcelovat na mensie, tie sa lahko potom ovladaju. Takze nie, nesuhlasim. Koniec koncov to, ze Cina zakazala posluchanie americkych sankcii s hrozbou pre posobenie na cinskom trhu mne naznacuje, ze ziadne velke ustupky nebudu……a povedzme si na rovinu aj by to bolo zbytocne. Jedine na co by Amici pristupili, by bolo ze Iran sa zriekne dobrovolne raketovej vyzbroje, vsetku ju odovzda a nasledne uz nebude ziadna sila, ktora by branila zniceniu Iranu. Takze na co ustupky? Takto aspon mozu drzat USA za…..
Zajímavý rozhovor – fanatička Brodníčková versus Zahradil
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zahradil-prezident-trpi-institucionalni-schizofrenii-40576529
Ono jim vážně ještě nedošlo, že s hodnotovou zahraniční politikou (všechny urazit a nic nezískat) je konec.
Možná by měl někdo Lukačovičovi říci, že když novinář dělá rozhovor, nemělo by být poznat, jaké má ten novinář na dané téma osobní názory. Rozhovor se dělá kvůli tomu, aby se projevily názory té osoby, se kterou se dělá. Ne novináře.
Tohle vypadá spíš jako duel Lipavský – Zahradil jak na sebe řvou někde v televizi bez moderátora.
1) o hodnoty nikdy nešlo – šlo jen o posluhování cizákům za úplatu
2) nová vláda/sněmovna opět jen slouží cizákům – žádná změna
Naopak, o hodnoty šlo vždycky. Akorát tak nějak ne o ty deklarované duchovní, ale o ty čistě hmotné.
Moc pěkné, pokud mi to vyjde přijedu to omrknout. A jdu poslat taky nějakou kačku.
Proběhla demonstrace Milionu chvilek za zachování dosavadního modelu financování ČT a ČRo. Demonstranti vyslali další vážné varování Andreji Babišovi a jeho vládě.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Vite-ze-jedna-Snemovna-Poslanec-spatren-na-demonstraci-Vyprask-790908
Bide se Babiš zabývat názorem demonstrantů, kteří jej nikdy volit nebudou?
To neskončí dobře.Uz teď je naše kotlina papinak.Je otázka kdy bouchne.Komunisti moc předaly bez krveprolití.Ale eurohujeri to je jiná káva.Uz mají podporu ze zahraničí. Ukrose azerbajcance a jinou svoloc.My nemáme šanci.Ksme mírumilovni a agrese je nám cizí.Tady půjde o vše.
Jak šel čas 1989 – 2026
V Poldi Kladno pracovalo 20.000 lidí!
FOTO: Uvnitř areálu Poldi. Z chlouby Kladna je chátrající ostuda
Ještě na začátku 90. let tu pracovalo dvacet tisíc lidí, zdejší výrobky lze dodnes vidět po celé planetě. Sláva Poldi – chlouby Kladna – je ale pryč. V obrovském areálu sice stále funguje několik firem, ale ruin tu je ještě víc. A z plánů na revitalizaci desítek hektarů pozemků se zatím moc nenaplnilo.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-stredocesky-kraj-foto-uvnitr-arealu-poldi-z-chlouby-kladna-je-chatrajici-ostuda-40576527
TO JE OSTUDA TOHOTO ZHOUBNÉHO SYSTÉMU.
To samé provedl tento skvělý západní systém s podobnou společností HUTMEN sídlící ve Wroclawy v Polsku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hutmen
Teď v naší zemi budeme mít fabriky na čipy, technologický rozvoj AI, tvorba počítačových her, tvorba virtuálního prostředí pro život bez věcí.
Opravdu hezky nás likvidují. Hezky. Jde vidět, že jsme stát 3. kategorie kde se jen montuje.
Odsouhlasili nám v naší zemi stavbu cyklostezek, fiatka do každého města, rozhledny, sportovní hřiště. To jen, aby jsme měli dobrou kondici v cizáckých fabrikách.
Nemáme žádnou dlouhodobou strategie. NIC. Jen plánujeme ze dne na den.
Ing. Petr Blahynka – analýza – Kam jdou prachy, komu ONI slouží a co s tím?
https://www.youtube.com/watch?v=vw0cmeN8HLw
Poldi byla vytunelována, úplně stejně jako ostatní majetky, o které se stará někdo jiný než majitel. Jednou je to úředník státu-„ředitel“, jindy konkurzní správce, a v tomto případě bratři „takypodnikatelé“. Skutečný majitel by si svůj majetek nevytuneloval. A levičáci se stále diví.
Re: Eta
Ještě jste zapomněl připojit mantru, že stát je špatný hospodář.
😀
Targus:
A kdo tu Poldovku prodal? Nebyl to náhodou stát?
to je fantastická ideologie, co tu předvádíš, robotický vysavači – když něco posere soukromý majitel, tak to vlastně není soukromý majitel, ale takysoukromýtakymajitel, protože soukromý majitel je jen ten soukromý majitel, který je úspěšný soukromý majitel
To je otazka, jaky pripad ma vlastne na mysli, kdyz pise o bratrech.
Jo a mimoochodem, je to bezna taktika. ODS, TOP a spol byli pravice futral… dokud to tedy nedojebali, pak to byla levice jako remen. Stejne tak Hitler byl podle podobnych titanu levicak…
AI DeepSeek:
1889 – Karl Wittgenstein založil na Kladně speciální ocelárnu Poldina huť, pojmenovanou po své manželce Leopoldině.
1947 – Poldina huť byla znárodněna v rámci poválečných dekretů a začleněna do státních hutních podniků.
1994 – Privatizační prodej Vladimíru Stehlíkovi (Bohemia Art). Luboš Stehlík, jeho bratr, mu v privatizačním „nákupu“ radil.
1995 – Výroba byla zastavena kvůli nedostatku zakázek a finančním problémům.
Kontrolní otázaka: Kdy vznikl Poldi umřela?
Kontrolní otázka, vy šmejdi: jakou kadenci kokotin má robotický vysavač eta?
Nezastavitelnou.
Bohužel.
Poldi umřela v rámci privatizace. Ono součástí Poldi byla energetická divize s vlastní elektrárnou, která nebyla předmětem nabídky. Elektrárnu převzal stát a tržní cenu energie u takto náročné výroby nikdo nebyl schopen zaplatit. Není nad vlády odborníků.
Energo centrum Kladno, nebo jak se to jmenovalo.
Vlastník, „Američan“ a místní politici dělali vše možné a nemožné, aby si „lízli“.
Instruování lidí bydlících okolo, aby si stěžovali na hluk a podobné piškuntálie.
Dokud se dílo nepředalo, tak náklady na provoz platil dodavatel, tedy 1.BS.
Taky myslím, že tato zakázka byla jedním z posledních hřebíků do rakve firmy.
V rámci garančních zkoušek doprošování ČEZu, aby se elektrárna mohla připojit do sítě. Ten taky, ke své budoucí konkurenci nepřekypoval ochotou.
Třeba jsou zde pamětníci, co mě doplní.
Pátek odpoledne, garanční zkouška, ČEZ dovolil, a náhlý výpadek kotle.
Průser, který byl vodou na mlýn odpůrců.
A příčina: subdodavatel, podnikatel natěrač, se procházel po opláštění parovodu (rouře) a zavazel mu nějakej protivnej kábl, co vedl z té roury. Zlaté české ručičky (v tomto případě nožičky) kábl ukoply a následně vyřadily elektrárnu z provozu.
A včil už je to jenom horší, žádný elektrárny vlastními silami nestavíme.
co NHKG, alias Liberty Ostrava alias ArcelorMittal Ostrava? Co vsetky tie vytunelovane sukromne banky, ktore musel Zeman sanovat? Kazdy jeden podnik, ktory je trochu vacsi, ma nakoniec „uradnika“=manazera. A ano, casto vytuneluju co sa da, resp. ani nemusia to robit umyselne, staci ked neplanuju poriadne ale len kratkodobo. Koniec koncov uz v USA zacinaju kricat, ze prave jednym z dovodov deindustrializacie a terajsieho padu firiem ci zdravotnictvo bol prave nastup firiem sukromnych dlhov……kupili podnik, znizili pocet zamestnancov na totalne minimum, znizili kvalitu vysledkov ako sa len dalo, zadlzili co sa dalo a nasledne to bud nechali skrachovat alebo to zivori, resp. zivoria jeho klienti, ktori nemaju kam inde ist, kedze sa to rozmohlo ako rakovina. A obavam sa, ze to este poriadne dlho potrva, kym sa zmeni nastavenie v spolocnosti (ak vobec), ze toto koristnictvo nie je ziadna podnikatelska sikovnost a ze za toto by mal ist dotycny najazdnik sediet a nie byt moralne odmenovany ako ten co uspel
Peníze a dluh jsou metla lidstva.
A tím pádem i kapitalismus jako takový.
Jedině dluh drží tento systém na nohou. Obyčejný člověk si bez dluhů nekoupí skoro nic cennějšího, někteří lidé musi brát půjčky i na jidlo.
jojo, Ford Charouz – za kterým zůstalo v té době omračujících 5 miliard bankovních úvěrů ve zkrachovaných bankách a pak je charouz koupil z konsolidačky za dvacetinu…
bankovní dům skala, po kterém zůstaly taky miliardy průserů ale majitel si odnesl pražskou správu nemovitostí a v ní majetek za miliardy ze zkrachované banky…
babiš, který řídil agrofert založený za tehdy závratných 500 milionů z peněz slovenského PZO – a nějak se stalo, že PZO přestalo být akcionářem, zkrachovalo a jediným akcionářem se stal babiš….
Per aspera ad astra.
Proto je několikrát zbankrotovaný Trump presidentem.
ale od té doby, co je prezidentem, tak trojnásobně znásobil svoje bohatství – aneb „kdo nekrade, okrádá rodinu“ po americku
https://www.moonofalabama.org/wp-content/uploads/2026/05/trumpwealth.jpg
BINGO.
Všechny tyto vytuneloval někdo, kdo je nevybudoval, kdo je měl jen ve „správěˇ a kdo si šel pro cizí prachy. I ten AM byl jen o dotacích od státu. Typické levicové důsledky. Kdyby ten Ind musel vše vybudovat za svoje a nedostal od státu ani kačku, tak by se mu nevyplatilo zkrachovat. Takto se vyplatilo. Když levicový přístup správně namotivuje, tak to tak prostě dopadne.
bankovní dům Skala vybudouval Skala,
vysavači, vysavači, ty ani nevíš, o čem mluvíš, jen hlásáš ty svoje ideologické žvásty a kecy brouka pytlíka
O bankovním domu Skala nikde nepíši a reagoval jsem na nik Janka a tam také o něm není zmínka. Brečíte na špatném hrobě.
Přesto Vám sdělím tajemství : Bankovní dům Skala byl typickým příkladem rychle vzniklé a rychle zkrachovalé „banky“ 90. let, jejíž pád vyústil v převzetí Union bankou a odebrání licence ČNB v roce 1997.
Někdo by mohl říct, že to nebyla banka, ale projekt typu „Letadlo“, které svůj cíl přesně splnilo. Tak jako H-systém v „družstevní výstavbě“.
Houby levicové důsledky, je to prostě systém. Zákony tvoří ti nejbohatší a ti si do koryta nenechají nasrat.
Eta, ale no tak……mate malo spolocnosti, ktore boli zalozene, rozbehnute a nasledne vzate na ne hromady uverov, ktore sa zahadne presunuli a firmy sa potopili? Velke firmy su zo svojej podstaty tazko riaditelne svojimi zakladatelmi, musia mat managment, na druhej strane ak je zakladatel kurva, tak nic mu nebrani zachovat sa rovnako aj k svojmu vytvoru. Podstatne je, ci chcel nieco vytvorit a zanechat po sebe alebo chcel proste kopu penazi. Kedze toto sa teraz primarne ukazuje ako ideal pre spolocnost, tazko mat za zle tym ktori ten ideal nasleduju. Len to spolocnost, z ktorej dotycny vzisiel, nici…..ale kto by to riesil
Promiňte vy jste zaslepený blb.
To je to uvažování, které nas dovedlo tam kde jsme a neznamená to, že když se Vam teď daří, že zítra to tak zas bude.
Jasně. Když to opakovaně nevyšlo, tak to zkusíme zase znovu a ono to snad jednou vyjde. Třeba založíme Státní stavební holding a ten bude stavět 60 tisíc bytů ročně, které potom prodáme (za co?) / rozdáme potřebným (kdo je vybere?).
Zlé jazyky říkají, že starej Stehlík byl idiot, ale Marko že byl dobrej – a když měla Poldi problémy, jezdil po světě a dojednal kontrakty za miliardy – ale, jak tvrdí dezoláti, z brusele zavolali Dlouhému, že máme moc oceláren a že smí přežít buď Poldi Kladno nebo Vítkovice. No, a vzhledem k vysoké nezaměstnanosti na Ostravsku už tak si Dlouhý vybral Vítkovice.
A Marko Stehlíka zatkli hned na letišti – bez jakéhokoli smysluplného důvodu – a když ho po 4 měsících pustili z vazby, tak už nebylo co řešit,
Vzhledem k tomu, jak jsme na rozkaz z brusele zlikvidovali cukrovary, sklárny (stojí za to zmínit úplně nesmyslné a bezdůvodné zatčení a tahání po soudech tehdejší majitelky skláren Reginy Rázlové) i další obory, tomu dost věřím
Ostatně, OKD je další skvělý příklad – za zničení těžby uhlí bylo Bakalovi dovoleno ukrást více než 100 miliard „na dividendách“ a dalších možná 100 miliard v bytech
Stehliky jsem osobne neznal. Muj tehdejsi kolega ano a velmi dobre. Zkracena verze… starej byl blazen, Marek hochstapler.
Od kdy se za hochštaplerství může zatýkat ?
Ta poznamka byla k tomu dobremu Markovi. Na tohle fakt nemel ani schopnosti a co vim, tak ani ambice.
neumím posoudit, mám to z druhé ruky
Rozumím, beru.
ard
na Slovensku bolo ešte v 1990 roku 30 cukrovarov a za 37 rokov slobodného režimu a nevideľnej ruky trhového hospodárstva zostal 1 (jeden) cukrovar a mohol by som pokračovať ďalej…stále počúvam o zločineckom socializme a podobné kuťafaciny……. 😒😒
AI Coopilot:
Dnes jediný cukrovar (Sereď) vyrába cca 224 tisíc ton cukru ročne.
V roku 1990 bolo na Slovensku ~30 cukrovarov (väčšinou malé, s nízkou kapacitou).
Československo ako celok vyrábalo v roku 1990 cca 550–600 tisíc ton cukru (údaje FAO pre ČSFR).
Česko dnes vyrábí víc cukru, než samo spotřebuje. Produkce je kolem 600–700 tisíc tun ročně, zatímco spotřeba je přibližně 330–360 tisíc tun. Česko má dnes 7 cukrovarů, které patří dvěma skupinám (Tereos TTD a Südzucker), a patří mezi významné exportéry cukru v EU.
Že jó? Například by stačil jeden obchod pro celou republiku, bylo by tam levnou a vše skladem. Že by to měla většina daleko? No a co, kapitalismus pičo.
taky se mi líbí, že zatímco šampaňské, prosecco, parmazán a další a další musí být přímo z toho místa, tak plzeňské může být odkudkoli a kdejaký idiot na západě může dělat Pilsner. Stejně tak Budvar – Budweiser.
Holt čeští untermenschen nemají stejná práva jako západní herrenvolk
Jakou právní ochranu si zaplatíte, takovou máte.
tak určitě! tím to bude 🙂
Pivo s přívlastkem ,,Pils“ se čepovalo v Drážďanech roku 1980. Ostatně plzeňský Prazdroj vlastní japonská společnost Asahi Breweries a ta si svoje vlastnictví již hlídá.
Celosvětově je „Pivo plzeňského typu“ označení, že jde o světlý spodně kvašený ležák vařený podle plzeňské receptury – tedy styl pilsner/pils, který vznikl v Plzni roku 1842.
Poldi potopily banky – nedaly provozní úvěry.
To se tenkrát povídalo, že se starej Stehlík moc rozmáchl a chtěl koupit nějaké ocelárny v býv. východním Německu. Tak ho banky skříply. Ale důvod krachu byl prý proto, že v poldovce poskytoval svačiny za korunu 😀
Ale to by asi nejlíp věděl Vladimír Dlouhý.
Archangel
Vhodné doplnit záběry z Detroitu. I tam vstoupil do hry špatný hospodář.
Jinde vstoupil do hry lepší hospodář:
1) Japonský automobilový export (70.–80. léta) – Toyota, Honda a Nissan začaly do USA masivně vyvážet levnější, úspornější a spolehlivější auta.
Americké automobilky (GM, Ford, Chrysler) vyráběly velké, žíznivé vozy, které po ropných krizích 1973 a 1979 přestaly dávat ekonomický smysl.
Japonská auta měla lepší kvalitu a nižší poruchovost, což americké značky tehdy nedokázaly rychle dohnat.
Výsledek: masivní propad prodejů a uzavírání továren v Detroitu.
Soukromý majitel byl špatný hospodář
Přesně ale nevím, zda o Eta pochopil.
V dnešní době už těch soukromých společnosti tak moc není. Všechny ty jmenované automobilky jsou vlastněné akcionáři. Doba panů továrniku je pryč. Například Toyota
Přibližný typ podílu akcionáře
Japan Trustee Services Bank 5,8 % Domácí institucionální
Master Trust Bank of Japan 5,2 % Domácí institucionální
The Vanguard Group 1,8 % Zahraniční institucionální
BlackRock 1,5 % Zahraniční institucionální
Toyota Family (kombinovaná) 2,5 % Insider/Rodina
State Street Global Advisors 1,2 % Zahraniční institucionální
Mizuho Financial Group 1,0 % Domácí institucionální
Zbývající akcie jsou rozděleny mezi tisíce institucionálních a drobných investorů po celém světě, přičemž zahraniční vlastnictví představuje přibližně 25 % z celkového počtu akcií v oběhu. Toto mezinárodní vlastnictví se v posledních dvou desetiletích podstatně zvýšilo, protože Toyota rozšiřovala své globální aktivity.
Pamatuji dobový vtip z devadesátek:
„Pro Stehlíka přišli poldi…“
Trochu jiné téma, ale snad to nevadí…co jsou zač a jak fungují tyto korporace
https://degener.cz/blackrock-vanguard-a-state-street-ticha-moc-ktera-ridi-globalni-ekonomiku/
Máte plnou pravdu. TO JE OSTUDA do nedávna vládnoucího ZHOUBNÉHO SYSTÉMU.
Autory té ostudy byly ve své době převážně senátoři zvolení za tehdejší ČSSD, strany která na co sáhla to pokazila. Strany neumětelů, kteří dodnes na co sáhnou, to pokazí. Bacha na socány, bacha na levičáky! Oni pořád, včera i dnes, kudy chodí, tudy škodí! Dnes jsou skryti pod názvy jiných stran!
Na co sáhnou, to pokazí, ale zajímavý je, že to nepokazí pro vlastní kapsu, často právě naopak.
Stejně, jako někteří jiní, přemýšlím, jestli mě tato sajt (a uvedená stavba o to více) ještě oslovuje. Otevřeně řečeno, moc ne.
Několik let jsem sem chodil, diskutoval, dělal si určité (ne příliš velké) naděje na pozitivní ovlivnění vývoje u nás. Nepředpokládal jsem, že by Stačilo mělo nějaký zásadnější vliv na směřování státu, ale doufal jsem, jako jiní, že by mohlo fungovat jako levicová platforma kritiky režimu. Podobně, jako je SPD (aspoň do jisté míry, nelze být příliš velkým optimistou) pravicovou platformou kritiky.
Stačilo se do parlamentu nedostalo, ale i tak si myslím, že jeho aktivita byla zbytečná. Otevřelo řadu otázek, o kterých nikdo jiný nemluvil. Nenávistné reakce mluvily samy za sebe.
ANO dokonce některé body zařadilo některé z nich do svého programu, i když jde nejspíš o pouhé předstírání.
Čekal jsem, jestli Vidlák na svou předchozí činnost nějak naváže. Moc to zatím na to nevypadá. Stačilo by mohlo teoreticky fungovat i nadále, i když chápu, že podobný způsob existence je pro člověka a jeho rodinu velmi těžký, a vlastně bez jakéhokoliv osobního benefitu. Takže pokud v tom Vidlák pokračovat nebude, je to dobře pochopitelné. Kdo z nás by to dokázal, třeba jenom pár let?
Komunitní centrum…
Nejsem si jistý, co to má vlastně být. O jakou komunitu se jedná? Venkovskou? Zemědělskou? Z hlediska Pražáků žiju možná na venkově (cca 15000 obyvatel), ovšem reálně bydlím v paneláku a dokonce nemám ani zahrádku, jako podstatná část zdejších respondentů, takže jsem vlastně čistě městský člověk. Takže nejspíš do dané komunity nepatřím. Ať už je to jak chce, jedná se o pouhý nástroj. I když moc nechápu, jak užitečný takový nástroj může být, nejsem rozhodně vševěd, takže možná užitečný bude.
Teď je ovšem otázka, k čemu vlastně se má použít. To mi přijde jako mnohem důležitější.
Je mi jasné, že leckdo bude reagovat ve smyslu: „… co tady brečíš, – když se ti to nelíbí, tak běž pryč…“, a bude mít pravdu. Připadalo mi ale poctivější to říct předtím, než třeba pomalu a postupně vyšumím.
Sotva jsem to odeslál, už vidím chyby. Sakra…! Člověk se to snaží vylepšovat, přepisovat, a nakonec…!
Takže:
…tento sajt…
… jeho aktivita nebyla zbytečná….
Komunitní centrum, Národ sobě, Vidlákovna. Krátké zapamatovatelné heslo, dnes se tomu módně říká Claim! Národ příznivců Stačilo! má přibližně 190 tisíc voličů. Plus mínus autobus. Existují i příznivci co čtou Vidlákovy kydy. Jedním uchem tam, druhým uchem ven. Ti občas přibudou, nebo odejdou, ale celá komunita se na této úrovni pohybuje dlouhodobě. Podobné to má například milionář Minář. Příznivci mu naslouchají, dělají co řekne a navenek to vypadá, že jsou šťastní se svou nevědomosti.
Podle Vidlákových článků i podle čtenářských komentářů, Stačilo! je to podobné. Někteří jeho příznivci obvykle a často nehledají Aa nevidí (protože vidět nechtějí), to co se v naší zemi skutečně děje. Proto články i komentáře jsou tak kritické a často jde o báchorky, velmi líbivě psané.
V minulosti existoval celý časopis, který ve své době skvěle prosperoval. Psalo se v něm podobně a i používal podobné náměty svých článků. Hlavní náplní navíc bývaly kreslené vtipy. Časopis se jmenoval DIKOBRAZ. Třeba jednou k takovému formátu dospěje i Vidlák. Dikobraz pobaveně četli lidé nejrůznějšího politického názoru, přečetli, zasmáli se, odložili a čekali na další číslo…
Oni sice mohli čekat na další číslo, ale obsah toho předchozího se na nich informačně otiskl, ovlivnil je. Řízení je proces informační, takto se pracuje se statistikou chování lidí. Když je to potom vše připraveno, tak stačí jen strčit do jedné karty, aby se celý takto dlouhodobě podkopávaný domeček zhroutil (přestože nemusel být karetní ale bytelně vybudovaný, když přijde o základy, tak mu to nepomůže). Humor v tom hraje dost podstatnou roli, dají se díky němu zlehčovat a shazovat i důležité věci. Lidé si pak obvykle uvědomí, že byly důležité, až když je po všem… Za Stalina se na středních vyučovala psychologie a logika (od roku 1947). Po jeho smrti (1953) to reformou bylo rychle změněno. Náhoda? Máslo samo zdražilo? Určitě se pro to našlo mnoho velice dobře znějících odůvodnění. Výsledem ovšem bylo, že lidé o tyto velice potřebné znalosti byli ochuzeni a to se také projevilo na statistice jejich chování i jejich manipulovatelnosti. Ochudili je o ty znalosti, které se určitě na „elitářských“ školách naopak vyučují.
Stačilo dostalo 242 tisíc hlasů. (4x víc než třeba Šlachtova Přísaha)
https://www.kurzy.cz/volby/stacilo/ps2025/
Ale to neznamená, že nemá víc příznivců, jen to možná někteří pro jistotu raději hodili třeba Babišovi, aby hlas nepropadl, jako minule.
Ty chyby jspu to nejmenšíí, to si každý domyslí z kontextu. Daleko horší je, že jste za ta léta co sem chodíte vůbec nepochopil, že zlepšení nikdy nepřinese nějaký jeden spasitel, ale že na nápravě společnosti se musí podílet její většina. Jinak dopadneme jako Ukrajinci, našlápnuto na to máme, i díky lidem s vašimi názory, dost slušně.
Re: Véna
Do začátku by úplně stačilo, kdybyste přeložil slovo „sajt“ ev. užíval český ekvivalent, případně psal znění ve spisovné angličtině.
Sight, anebo side?
Pravda. 😀
Čučkaři najali inteligentního brigádníka?
Nic nemá smysl, nic nedělejte!
Myslím, že tato message lze napsat kratšími slovy, než Vámi výše napsané, bezesporu zdařilé dílo.
Hned při čtení jsem si říkala, že jste asi myslel nebyla zbytečná… Já myslím, že i udržování takového webu, pod kterým se dá víceméně smysluplně diskutovat, vyměňovat si názory, je v dnešní době velice přínosné. Podívejte, jak se vyvíjeli Novinky na Seznamu. Jen popíšu tu chvíli, kdy jsem tam také občas zašla, je to tedy už dost dávno. Měli tam nahoře vždy vyčleněny dva komentáře, jeden, který dostal nejvíc plusů a druhý, který dostal nejvíc mínusů. Sice to byl takový výběr z těch prvních, protože jakmile některý nasbíral dost bodů, tak už ho ty pozdější nemohly dohonit, ale přesto to dost dobře vyjadřovalo názor lidí. A proto to… potom obratem zrušili. Obvykle totiž ty plusy dostal komentář, který byl v rozporu s článkem na Novinkách. Potom to začali čím dál více omezovat, až do dnešní tragické podoby. Takže je smysluplné, když mají lidé volný prostor pro to, aby si sdělovali své názory. Je zřejmé, že s nástupem umělé inteligence to bude čím dál tím horší, to zkreslování bude bohužel sofistikovanější. Takže takové komunitní místo, kde se mohou lidé scházet a vyměňovat si názory, provádět takříkajíc „brainstorming“, si myslím nebude k zahození. Je to sice kapka v moři, ale koneckonců celé moře se skládá z kapek…
samozřejmě vyvíjely Novinky, omlouvám se…
Václave, ale ta vykonaná práce nikam nezmizela! Ta je pořád přítomná a pořád působí. Vytvořili jsme komunikační kanály, vytvořili jsme politické hnutí, které má stabilní financování až do příštích voleb a teď děláme středobod pro naši komunitu.
Celá komunita má smysl jen tehdy, když něco dělá. Když se posouvá dál, když má naději. Vyhořelých komunit i jednotlivců je dost i bez nás.
Minimálně do prezidentské volby se nic moc na politické scéně dít nebude. Babiš vyhrál, má dostat svoji šanci a je třeba počkat, jak se vyvrbí. Podívejte na Trumpa. Před rokem to byl úplně jiný člověk než dneska.
Prezidentská volba bude v podstatě start dalšího kola klání i tuto zemi. Do té doby chci mít vytvořen další milník v tom, co potřebuje naše scéna. Ať jsme před příštími volbami zas silnější, propojenější, ať máme lepší zázemí a víc podpůrných sturktur.
Budu na tom dělat, jak mi bude dáno. Nic víc, nic míň.
Letos – obecní volby – tam jak kde a pak třetina senátu – takže se děje.
Trump dělá pořád stejné věci a dělá je pořád stejně. Ale kromě toho co dělá, musí čelit hloupé a všehoschopné levičácké opozici, která i v Americe pokazí cokoliv co pokazit jde. Podobně to dělá i opozice v ČR. Včerejšek a dnešek je toho důkazem. Opozice mařiia a komplikovala jednání parlamentu, ale dnes se přesto vládní koalici podařilo prosadit, že pořádání sjezdu Sudetoněmeckého landsmanšaftu v Brně by bylo naprosto nevhodné a necitlivé vůči naší historii i obětem minulých událostí. Je to logické a nedá se rozumně vysvětlit, proč to vůbec někdo uspořádat chtěl? Ale taková je opozice i s panem prezidentem v čele.
Další důkaz o tom, jak hloupá byla česká minulá vláda jak hloupá je současná opozice. A v té Americe je to totéž.
Sněmovna už schválila usnesení o německém srazu?
No, Ali, sněmovna se ke schvalování ještě nedostala.
Ale bašta Fialovského hnusu, současné opozice jede:
„Senát ve středu 6. května odmítl návrh na snížení sociálních odvodů pro živnostníky na loňskou úroveň, který prosazovala vládní koalice ANO, SPD a Motoristů.“
Živnostníci a další neplatiči daní jsou pevným, neochvějným voličským rezervoárem takzvaných pravicových stran. (copyright Taras)
A ti dozimeřičtí a bitcoinový výlupci z ODS, STAN, KDU v senátu se jim za jejich „pravicovou“ volbu takto odvděčili.
Trochu úchylka, že?
A na to vy jste expert.
Václave, já vám připomenu jedno čínské přísloví.
„Je lépe zapálit alespoň malou svíčku, než proklínat tmu“
Hm, tak ked je to uz dokladne poistene, tak vidlak by bol mozno aj rad, keby sa tam casom nejaky ten Bronislav Simonik realizoval. Poistovna mu preplati 90 % hodnoty a darujucim nebude musiet vysvetlovat, kde skoncili ich peniaze. Nemate za co.
Ale no tak. Asi jste nikdy nezažil, co to je řešit pojistnou událost většího rozsahu.
Ty jsi kokot a ne Zlokot.
jj má evidentně nějaký mindrák z Vidláka. Vždycky si sem chodí flusnout a žádná další myšlenka tam není. Mno co další blbeček co může člověk rolovat.
Zlokote, vysíráte tady dlouho a úplně zbytečně.
Pokud Vás za to vysírání platí, je to zbytečná investice. Podívejte se výše na Vencu, to je talent!
Kuwa, když už platím daně, že kterých jsou konfidenti placení, měla by tomu odpovídat i kvalita.
Ake vase dane? Mna plati soros nie stat, aj ten je stary lakota preto vysieram len do vysky platu.
Soros to nerobi len tak z lasky k slobode…..velmi casto mu na to prispievala zasa vlada….takze taky liberalny uzavrety cyklus
Přesně, Soroš ty peníze dostává z daní, i našich. Takže tu kretén smrdí za naše peníze.
Že jo? Mne třeba vždycky urazí, když někdo nešikovně lže. Měl by mít alespoň tolik úcty k posluchači, aby si s tou lží dal víc práce.
Připomíná mi poněkud svým stylem JoFa. Taky by potřeboval ohradník. Elektrický…
No, JoFa je svého druhu fenomén, druhej takovej blb se vidí zřídka. A máte pravdu, podobnost by tu byla.
No vidíte, přitom Jofa bývala skvělá švédská firma na sportovní výstroj.
hmm
https://www.youtube.com/shorts/V1FdG4G03gY
Fakt myslíte, že někdo klikne na hmm odkaz ?
Přitom je to dost poučné.
To je možné, ale také tam může být dechovka. Podle mého je základní slušnost alespoň překopírovat nadpis z YT. Tím dávám člověku možnost výběru a nedělám z něj nesvéprávnou ovci.
👍😒
Ale „ema“ přece dává člověku na výběr – vidím „hmm“ a nekliknu.
Jako nesvéprávná ovce bych si právě připadala, kdybych na ten odkaz klikla… 😉😁
njn, ale jak byste právě tohleto popsala?
Asi bych napsal „Vtip pro zasmání“. Víte, ono kdybyste normálně popisovala, tak by se určitě pro jednou nic nestalo. Já pořád nechápu, co vám na tom vadí, psát popis k odkazu na video.
Jsou pod trámy 3m? Úředník by mohl buzerovat. A už tam vidím nucené větrání s rekuperací a buzeraci hasičem.
Snad tam nebudou na stavebním úřadě takoví kojoti, jako v Jašově – kteří zdržují kolaudaci Kolářovy chaty na Slavíči.
Re: Ládik!!!
I budou, budou…
Jirásek by se propadl závistí, kdybych vypsal všecky storky spojené s (ne)činností, případně i (zlo) činností této instituce…
Ládik!!!
Minimální světlá výška stropu pro restauraci a jiné gastro provozy se řídí hygienickými předpisy a stavebními normami. Obecně platí následující pravidla:
Obecný požadavek: Světlá výška pracovních místností a místností pro zákazníky by měla být podle hygienických norem alespoň 2,60 m.
Podkroví: V podkrovních prostorách je minimální světlá výška stanovena na 2,30 m.
Výjimky a rekonstrukce: Při rekonstrukcích starších objektů může stavební úřad povolit nižší výšku, pokud jsou splněny ostatní hygienické a technické požadavky (vzduchotechnika, osvětlení), ale vždy záleží na konkrétním posouzení a kolaudaci.
Já nečtu ej aj. Nejedná se pravděpodobně o gastrozařízení, ale o shromažďovací prostor. Vidím to denně na výkresech. Tipuju, že prostor má nad 100m2.
Ládik!!!
Schromažďovací prostor bez kuchyně, toalet, topení, odvětrání? Jenom stoly a židle? Pro podobná zařízení většinou nestačí dnes jeden východ, musí být i nějaký únikový, který se děla na vnějším plášti budovy a je většinou kovový.
A hodně bude záležet na politickém složení příslušného stavebního úřadu v daném místě a kolik politických nepřátel si stačil Vidlák za nedlouhého politického života nadělat.
Dotaz – co je koc? A navíc v červeném svetru? Jakože baba?
Polsky „koc“ znamená deka, přikrývka, pokrývka, prostě kus hadru, můžem použíti české slovo pléd.
V maďarštině je „kóc“ povoz, vlek, kára.
Tohle je brněnsky
Možná je to jen nějaká místní podoba slova kost. Což je kromě anatomie označení pro hezkou holku.
Re: Targus
Koc je pěkná mladá baba, prostě koc.
Dle mého názoru brněnská zkrácenina slova „kočka“.
Pardon, neobnovila jsem si včas stránku a nevšimla si, že jste to napsal dřív.
Ne, je to archaická zkrácenina výrazu „kocór“, tak se říkalo pěkným holkám za mých adolescentních let.
Pochopili?
Tipla bych si, že „koc“ bude nějaký lidový, krajově zkrácený tvar pro slovo „kočka“ – také označující hezkou, atraktivní ženu. Asi někde na Moravě…
Inu, hantec.
Koc je kocór.
Mladá žena.
Myslel jsem, že zcestovalý trambus zná cizí řeči.
Re: bulda…
No, je fakt, že polština a maďarština cizími řečmi nejsou. Určitě ne, když to tvrdíte vy. Prostě ne.
A brněnský výraz “ kocóór“ znám. Před 40 lety, když jsem chvíli fungoval v Zetoru, byl ve Štatlu a okolí zcela běžný.
Ono to bude tak, jak to napsal jistý pan novinář – rodilý Maskvič (moskvan).
Přijel do Moskvy po 30letech a nebyl schopen se s nikým domluvit.
Já jsem to zažil, když jsem se pokusil o sledování filmu, který mi doporučila dcera. Jednalo se road movie – 4 chlapi jeli z Moskvy k Černému moři.
Přestože herci žvanili rusky, nerozuměl jsem minimálně polovině výrazů.
Bylo to podobné, jako když herec Vimmer mluvil „maďarsky“. Čechům se to zdálo naprosto perfektní, rodilí mluvčí tak nějak nechápali, co se to děje.
To všecko zcela a naprosto chápu. Po deseti letech v cizině mě trvalo taky nějakou dobu, než jsem rodný jazyk (+ hantec) opět vybrousil a navrátil do použitelného stavu.
Co já pamatuji z vojny v 60tých letech, tak Brňáci o hezké holce říkali, že je to „koňa“.
Což samotným brněnského hantecu neznalým se moc nelíbilo.
No mne napadlo, zda to ohromnou náhodou není ta z ikonické fotky z 1989
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6n4BaUh3fXxUrH_BFaLs0wbmJYuIjW7ovGW6Y3V2jGEU3Iezdf9pY7UDmiQ&s
Podle fota hezké místo.
Až to vyjde, přijedu se podívat – už jsem to slíbil někdy před kovidem. Na dobrou věc a na běh Kydů jsme přispěl.
Ano vím Admirále. A děkuji za velmi štědrý příspěvek… i za ty všechny předchozí.
– Při pohledu na fotku mi přijde, že zde patrně bude problém s minimální podchozí výškou.
– při zmínce, že dokumentaci pro stavební řízení bude mít na starosti žena se mi vybaví špatné zkušenosti s konstruktérkami a projektantkami, které jsem v životě udělal, případně udělali lidé v mém okolí. Dotyčnou dámu sice osobně neznám, ale životní zkušenosti praví, že ženám není od přírody/Pána Boha dáno technické nadání a výstupy podle toho zpravidla také vypadají. Snad budete míti více štěstí. Nic ve zlém, jen zkušenosti.
Fotka zkresluje. Podchozí výška je na hraně normy, ale v pořádku. A kdybyste věděl, co má Martina za sebou za projekty, neříkal byste to.
Už v padesátých letech minulého století byla v normách minimální podchozí výška. A ta se s časem prakticky nemění.
Co se však mění jsou požadavky na parametry podlah (tepelné a zvukové), což má vliv na tloušťku konstrukčních vrstev podlahy. S čímž souvisí konstrukční výška patra. Ta už se změnit může.
Ale pokud paní architektka řekla že je to v pořádku to bude nejspíš pravda.
Ý
Re: Anonym
To je ovšem úžasná myšlenka.
Je z toho tvrdý, velký a dlouhý.
U pismen to není totéž 😀😀
Re: Tonda
„Za všech okolností vždycky tvrdý a dlouhý.“
Touto větou jsem odpovídal na nejapné dotazy konce svého příjmení (přídavné jméno tvrdé, mužský rod) na západ od Moravy.
A pak ještě okolo Blavy.
Jinak vcelku všude chápali a rozuměli.
Stejná zkušenost. A většinou to dopadlo špatně pro všechny.
Re: Gene
Letmo zkontrolovat výstup před odevzdáním.
A úplně totéž jsem viděl i v plánech soudruhů stavařů a architektů. Úplně mi stačil rok ve stavební firmě.
Troje plány, troje kóty, eventuálně žádné kóty, nevhodný matroš, špatné výpočty, ignorance existence stavebních tabulek.
Poslední setkání s takovým papírem včera při zapouštění nádoby zvané jímka odpadních vod.
Já viděl spíš jiné problémy. Po technické strance nebyly, ty řešil stavitel, ale nesmyslné požadavky architekta, zvyšovaly cenu a rozsah předělávky. Architekt vůbec neměl spojení z realitou. Takže majiteli se zvýšovala cena, staviteli rozsah praci (hádky, kvůli zvyšováni ceny a časová osa), architekt se dostal do sporu s inspektory. To jsem zažil dvakrát a pokaždé byla architektem žena.
původní Kolemjdoucí (22:17) „životní zkušenosti praví, že ženám není od přírody/Pána Boha dáno technické nadání“
Řekl bych, že paušalizace není na místě. Ano, technická představivost asi bývá u žen méně častá než u mužů, ale osobně znám nejméně dvě technicky zdatné inženýrky, které ve svých oborech válí s mužskými kolegy fifty-fifty a na ženskosti jim to nikterak neubírá… 😉
Přesně ! Podepisuji.
Ano, máte pravdu. Je to stejná úroveň jako když tady docela často čtu, že toho blba na Hrad volily převážně ženy. Většinou od rádoby alfa samců. Přitom, když se přemůžete a přečtete si diskuse na Seznamu, zjistíte, že minimálně polovina obdivovatelů generála Zrady jsou muži, blbí muži.
Děkuji, že jste se žen zastal…
Mužům by se také nelíbilo, kdyby někdo zpochybňoval jejich citlivost, něžnost, emoční schopnosti a další vlastnosti, které jsou údajně doménou žen. Že nemají vztah k dětem, například. Kdyby někdo tvrdil, že muži jsou zpravidla jen primitivní burani, kteří, když něco nejde silou, použijí větší sílu. Není to tak.
Můj komentář skutečně není v duchu dnešní pseudokorektní doby, ale je ze života. A můžete to okecavat, jak chcete. Zpravidla ty, kterým tato pravda vadí velice, ty s technikou zápasí nejvíce.
Každý holt máme talent pro něco jiného a ženy mají jiné předpoklady než muži. Tak to prostě je.
Připadá mi fascinující, že jste si pro reakci vybral zrovna mě. Očekával jste, že budu něco okecávat?
Mně nevadí, když si myslíte něco jiného, než já. Bez rozpaků Vás ponechám Vašemu omylu. Cítím se lehce nepříjemně pouze v případě, když někdo evidentně nechápe, co jsem chtěla říct já. Můžete si povšimnout faktu, že jsem ani nereagovala na Váš (šovinistický) příspěvek, ale jen poděkovala diskutujícímu, že vyjádřil názor blízký mému.
Vidíte a jen pověsil svou reakci pod poslední komentář vlákna, abych tak nějak shrnul svůj postoj vycházející z životních zkušeností.
Že jej shledáváte šovinistickym však vypovídá více o vás, než o mě. Neboť s šovinismem (projevem nadřazenosti) nemá absolutně nic společného.
Buďte v klidu, všichni o sobě vypovídáme tím, co píšeme… O svém vnitřním světě. Šovinista málo kdy o sobě tvrdí, že je šovinistou. Ale mně je šumák, jestli jím jste nebo ne. Buďte sám sebou, přeju Vám to 🙂 .
Jsem chlap, ale podle mého už dikce výroku životní zkušenosti praví, že ženám není od přírody/Pána Boha dáno technické nadání je přímo učebnicový šovinismus a to raději nepíši o vyznění celého příspěvku, kde jde pouze o to, že Vidláka varujete aby si nechal dělat projekt od ženy.
Tu část komentáře, kde varuji Vidláka aby si nenechal dělat projektovou dokumentaci od ženy jste pochopil správně, šovinismus v něm však spatřujete už Vy sám a emočně předpojaté dámy. Nejde o to, že by dámy byly méněcenné v duchu definice šovinismu, ale jde o to, že každý jsme do vínku obdrželi jiné vlohy a pro technické úkony jsou potřeba vlastnosti, které byly naděleny spíše mužům, nežli ženám. Tak jako pro jiné činnosti byly lépe obdařeny ženy oproti mužům.
To až dnešní progresivisticky zvrácená doba to popírá a tvrdí, že jsme všichni stejní. Nejsme!
Nikdo zde netvrdí, že jsme všichni stejní. Pokud byste napsal, že statisticky mají muži lepší technické vlohy, asi by nikdo nic nenamítal. Vy ale varujete Vidláka před jím vybranou projektovou manažerkou, kterou zná, u které zná její minulou práci, ač vy o ní víte pouze že je žena, že se jmenuje Martina a vidíte její fotku zezadu. Mně toto přijde hodně drzé už vůči Vidlákovi, protože vy vlastně tvrdíte, že poznáte její schopnosti nadálku lépe než Vidlák osobně.
Pokud napíšete, že nemůže udělat svoji práci protože je žena, je to zcela učebnicová ukázka šovinismu, ať o tom tvrdíte vy co chcete.
Perfektní argumentace, líp bych to neřekla. Kdybych tu měla instalované lepší ikony, dala bych všechny palce nahoru. Takhle se mohu odvděčit a ocenit Váš výkon jen dlouhým úsměvem (naučila jsem se na Pokecu) ;o))))))))))))))))))))))) 🙂 .
Víte, sice si nedělám žádný patent na rozum, ale považuji za korektní upozornit na potenciální problém ve chvíli kdy jej zaznamenám a kdy je reálné jej ještě nějak řešit, než následně hořekovat nad rozlitým mlékem a říkat „já jsem si to myslel, že to tak dopadne“.
Proč si to myslím, že z toho bude průser? Bystré oko jej vidí i tam, kde jiní se ještě rozplývají blahem. Protože mám za sebou již nějaké životní zkušenosti. Zde zjevně je z pohledu dnešních stavebních předpisů problém již v samotné stavbě. Vidlák sice tvrdí, že fotka zkresluje, ale zcela zjevně to není tak jak tvrdí. Minimálně pod těmi krátkými trámky není 2,1m ani omylem. A mám vážné pochybnosti, jestli alespoň pod těmi podélnými trámy uprostřed tomu tak je. Kde je pak nějaká další dodatečná skladba podlahy aby budova vyhověla dnešním požadavkům na energetickou náročnost stavby?! Čili případná kolaudace bude možná jen když stavební úřad zavře obě oči. Před jejím pořízením jistě Vidlák s někým konzultoval stavebně technický stav objektu a předpokládám, že tím konzultantem byla právě dáma, která bude mít na starosti projektovou dokumentaci. Čili těch indícií proto abych nabyl dojmu, že to smrdí průserem je víc než dost. Nebo proč si myslíte, že prodejní cena sýpky byla tak nízká v době kdy i spekulanti kupují kdejakou nemovitost?
To že se Vám to nelíbí na věci nic nemění. Dokonce ani užívání silných výrazů jako „drzost“, „šovinismus“ na věci nic nezmění. Smiřte se s tím.
původní Kolemjdoucí 6 května, 2026 (19:35):
To, že jste upozornil na možný technický problém, je od moc Vás hezké, třeba Vám Vidlák ještě poděkuje…
Ale do žen jste si kopl jen tak bokem – vždyť to, na co jste chtěl upozornit, s technickými schopnostmi žen obecně přímo nesouvisí. Jen zbytečný plk. Martinu jste viděl jen na fotce, ani jste s ní nemluvil. O mně víte jen to, jakým způsobem s Vámi konverzuji. Nemáte žádný podklad pro posouzení, jestli jsem technicky gramotná či negramotná. Váš názor mi nijak nevadí (ani nezajímá), máte na něj právo stejně, jako já nebo někdo jiný. A na realitu to nemá žádný vliv.
Ale když jste se vyjádřil, jako byste psal o VŠECH ženách, svým paušalizováním vlastně děláte sám to, co kritizujete. A nebo nerozumíte výrokové logice – to je ta druhá možnost. Lidé, kteří nezvládají výrokovou logiku, nebývají dobří ani v matematice a fyzice. Bez ohledu na to, zda jde o muže nebo ženy. To je zase moje zkušenost. Korelaci mezi matematickými (nebo fyzikálními) a technickými schopnostmi jsem nikdy nezkoumala… Ale určitý názor bych na to asi měla, nadarmo se tu matiku a fyziku inženýři neučí.
Jo, mimochodem, nemyslím si, že jsou ženy a muži stejní…
Wednesday napsal:6 května, 2026 (21:00)
Kolik znáte automechaniček?
Kolik elektroopravářek, kolik znáte opravářek čehokoli?!?!?!
Miliony let jsme se nějak vyvíjeli a naše role byly zcela rozdílné. To se logicky propsalo našich dispozic. My muži neoplýváme tím, co se vám za tu dobu propsalo do vaší DNA a naopak vy zase nemáte vrozené vlohy pro to co nám dala evoluce za tuto dlouhou dobu. Pár let progresivismu na tom nemohlo nic, ale nic ZÁSADNÍHO změnit. Dokonce ani vaše snahy o urážky na tom absolutně nic nezmění.
Smiřte se s tím.
Okolo jdouci, znám hodně elektroopravářek a je to tragédie. Ovšem z velké části je to vina chlapů a nebo co to je v dnešní době.
původní Kolemjdoucí napsal:6 května, 2026 (21:15)
Ještě před 150 lety podobnými argumenty muži argumentovali pro to, že ženy nemohou studovat, nemohou být lekařkami, nemohou řídit auto, v Saúdské Arábii ostatně nemohli ženy řídit ještě donedávna a zase podobné argumenty na podporu.
Ženy mohou dělat cokoli a také to dělají. To jen muži, kteří nemohou dělat všechno a to rodit, jsou z toho celí zakomplexovaní a tvrdí, že ženy nedostaly vlohy….
Motýlí křídla napsal:6 května, 2026 (21:23)
No tak v tom případě prosím, nechte si opravit auto a nebo postavit dům od nějaké správně emancipované dámy.
Přeji mnoho štěstí … (:-).
Motýli křídla. Dal bych vám úkolovou práci, třeba na tahání velkého kabelu, nebo vyklízeni něčeho těžkého, byl bych zvědav kolik by jste na to vzala ženských. Mám dojem že by se s vás stal take šovinista. Já to párkrát už zažil. Ovšem musím podotknout že mezery mezi mužem se pomalu vyrovnávaji. Standarty se snížuji.
Neříkejte, že technické schopnosti spočívají ve výměně vypínače nebo zásuvky na stěně. To každý absolvent (nebo absolventka) fyzikálního oboru nebo některé elektrofakulty zvládne levou zadní. Taktéž opravit téměř libovolný domácí spotřebič, moc se to neliší od výměny komponent v osobním počítači. Všechno je to jen trochu jiné lego. Znát princip fungování je to hlavní.
Na fyzikálních oborech studuje sice menšina žen, ale jsou takové. Elektroinženýrek promuje každý rok spousta. O dalších technických oborech ani nemluvě. Žena nadaná technickými schopnostmi ale nejspíš nebude snít o středoškolském oboru zakončeném výučním listem jako o své metě. V tom to je….
Pokud jde o urážky – nebuďte vztahovačný. Kdybych Vás chtěla urazit, nenechala bych Vás na pochybách, mám na to talent. V naprosté většině oborů lidské činnosti mohou být ženy stejně úspěšné, jako muži. I když se s tím sexističtí machové nechtějí smířit. Normálním mužům to už dávno nevadí, úspěšné, chytré a schopné ženy jim imponují. A ti druzí jsou na tom jako dinosauři – na špatné straně vývojové křivky.
Wednesday napsal:6 května, 2026 (21:58)
Vůbec netvrdím, že dámy technické obory nestudují. Naopak, já s absolventkami technických oborů mám své osobní zkušenosti, podobně jako Gene. Já tady totiž neteoretizuji a necintám si pentli. Já jen upozorňuji na zkušenosti z reálné praxe.
Jak s tím pak kdo naloží, je věc druhá.
původní Kolemjdoucí :
No tak jo, máte zkušenosti, kdo Vám je bere…
Ale neházejte všechny (dámy) do jednoho pytle. Víte, kolikrát mi řemeslník nebo automechanik něco doslova zprasil? A tvrdím snad proto, že jsou všichni chlapi blbí nebo lempli? Jak by se Vám to líbilo? Zamyslete se nad tím.
Wednesday napsal:6 května, 2026 (22:29)
Cože, že mě nic neberete?
Tak se hezky vraťme na začátek, co jsem ve skutečnosti napsal a za co se mě tady snažíte „ukřižovat“
„– Při pohledu na fotku mi přijde, že zde patrně bude problém s minimální podchozí výškou.
– při zmínce, že dokumentaci pro stavební řízení bude mít na starosti žena se mi vybaví špatné zkušenosti s konstruktérkami a projektantkami, které jsem v životě udělal, případně udělali lidé v mém okolí. Dotyčnou dámu sice osobně neznám, ale životní zkušenosti praví, že ženám není od přírody/Pána Boha dáno technické nadání a výstupy podle toho zpravidla také vypadají. Snad budete míti více štěstí. Nic ve zlém, jen zkušenosti.“
A pak jsem ještě mnohokrát zopakoval, že každý máme ve vínku jiné dispozice pro jiné činnosti. O tom, že byste byly „blbé“ nebo „levé“ či snad „lemply“ nepadlo z mé klávesnice ani slovo.
A pak kdo tady má problémy s výrokovou logikou . . .
původní Kolemjdoucí 6 května, 2026 (22:41):
Proč reagujete tak přecitlivěle, nikdo Vás nekřižuje. Napsal jste Vy mně. Snad pokaždé jsem Vám odpověděla, že mi nevadí, že máte svůj názor a vůbec nikdo snad nezpochybňoval, že máte svou zkušenost. Já u toho nebyla a asi nikdo další z diskutujících. Nemohli jsme tam být a Vaši zkušenost my nikdy nemůžeme posoudit. Jen Vy.
To, co mi vadí je to, že svou zkušenost zevšeobecňujete na všechny ženy světa. Takovou velkou zkušenost nemáte. Tím se navážíte do žen, které neznáte, jejich schopnosti posoudit nedokážete – takhle na dálku. Jo, kdybych se Vám třeba nabídla, že Vám vyměním na základní desce nafouklé elektrolyty a tu desku Vám zničila, měl byste právo se dívat na moje technické schopnosti s despektem. Ale do té doby nemáte žádné info, co dokážu a co ne. Jen snad nějakou svou osobní statistiku, která v jednotlivém případě platit nemusí.
Sice rovnou netvrdíte, že jsem nešikovná nebo blbá – ale ono mi to tak skoro zní. Protože mě tlačíte, abych byla žena podle vašich představ, jaké ženy podle Vás jsou a nebyla taková, jaké podle Vás nejsou. S prominutím ale, víte toho celkově o ženách prd. A o jedné konkrétní ještě míň. Všechny nás neznáte, tak se nám ne*erte do toho, co máme dělat a jaké máme být. Nechte to na nás. A chcete-li, tak na té evoluci.
No a o těch automechanicích a řemeslnících je to podobné. Nejde o to, jak jsem se o nich vyjádřila, ale o to, že bych svou zkušenost vztahovala na všechny muže. To by byla chyba a já ji neudělám.
původní Kolemjdoucí 6 května, 2026 (22:41):
A nezlobte se, prosím, nic ve zlém, ale tou svou umanutostí svých představ o ženách mi připomínáte jistého JoFa z Pokecu. Tento chlapík byl zase přesvědčen, že žena nikdy nedokáže myslet logicky, protože jí v tom brání mateřský pud. Proto prý musí být žena zákonitě podřízena muži. Pravidelně jsem ho přiváděla svými názory k zoufalství… Navrhovala bych smír – ponechme si své názory a respektujme je u toho druhého.
Na stavební fakultu chodí hodně ženských také jsou architektky, třeba Jiřičná nebo Hadid toho postavily dost.
A bydlela jste někdy v domě projektovaném těmito dámami? Jestli chcete jeden názorný příklad, tak Vám doporučím abyste se v létě až bude zprovozněná lanovka na Petřín s ní za slunného dne projela. Tu kabinku také navrhovala jistá dáma. A pak nám přijďte poreferovat, jaký to byl prima zážitek. Už teď je jasné, že to bude docela slušný průser.
Gene
ta slečna nebude tahat žádné kabely ani nic vyklízet. Bude zařizovat a papírovat.
Dostal jsem geniální myšlenku. Live cam, nebo fotopast online, na sloupu před budovou. Každý by mohl nakouknout, jak to pokračuje. Dnes už je to levné. A vlastně i protivandalské opatření.
Můžete ji koupit, naprogramovat, přivézt a zajistit spojení.
Dobrá odpověď, Vidláku.😉
Nic se už nemusí řešit, jen vložit SIM kartu a udělat erekci – té upevňovací tyče. Dnes je to už zcela instatní řešení, třeba https://www.alza.cz/dahua-kit-bp4a-4g-0360b-m0508-d13058560.htm nebo https://www.kaufland.cz/product/512773639/?kwd=&source=pla&id_unit=387641719320&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=23298744396&gad_source=1&gad_campaignid=23303880668&gclid=EAIaIQobChMIhK3nqPuilAMVDEGRBR3fiAUXEAQYASABEgLQZvD_BwE
Však říkám – udělejte to. Zase po mě chcete, abych realizoval Vaše nápady. Zrealizujte je sám.
Teď mám jen tu zmíněnou erekci. Prachy ne 😀
Jako že máte na měsíční/roční platby za nejvyšší služby Claude (verze Pro měsíčně s roční slevou $242 při platbě předem, $24,20 při měsíční platbě, verze Max od $121 měsíčně), ale nemáte peníze na blbou fotopast?
Proč by měl platit fotopast někomu jinýmu, navíc někomu, kdo si nasomroval na sýpku?
Ale já bych se o sýpku fakt nebál.
Ten jinej si nic po nikom a nikam nesomroval.
Pro pořádek!
Nikdy jste si nevšiml tohohle? :
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Já proti tomu nic nemám, když někdo rád platí, ať platí, ale je to jako když v kostele dávají kolovat kasičku.
Dobrovolný autorský honorář není somrování.
Nějaký problém s kasičkou v kostele ?
Jsou to synonyma.
Kristus kázal pod širýn nebem věci rozdával.
Závist
Anonym tu jen blbě zakecává, že pokud má hulvát skutečně přístup k nějaké nejvyšší verzi UI, tak nejspíš u zaměstnavatele, když jinak evidentně smrdí korunou. A pak je tedy velkou otázkou proč a za jakým učelem si může dovolit nechat ve své pracovní době a/nebo na svém pracovním PC projet celý Vidlákův web a dělat nějaké obsahové „analýzy“. Možností se nabízí hnedle několik, že.
Zdravím, tady jsem Vám něco napsala:
https://web.litterate.cz/fakt-nepojede/comment-page-1/#comment-622057
Mějte se hezky : ) .
K vašemu příspěvku, na který odkazujte, jen tolik. Společenské vědy nejsou stejné jako přírodní a nelze na ně uplatňovat stejnou metodologii (tvrdé vs. měkké vědy). Jakákoli analogie s matematikou, v tomto případě s teorií množin, povede jen k zavádějícím závěrům. Analogie celkově jsou ve vědě nepoužitelné. A dějepis či historie je ještě kapitolou samou o sobě, tam se vůbec nic z oblasti přírodních věd nedá uplatnit a analogie, jakkoliv jsou lákavé a rády se téměř samy nabízejí, vedou k nepochopení reálné podstaty historických jevů.
Uvedu příklad. Spousta lidí podléhá laciné analogii, že fašismus a komunismus jsou jedno a totéž, protože si jim z jejich naivního vnějšího pohledu jeví, že mají spoustu společných rysů. Jenže realita je taková, že podobnost je způsobena pouze použitím stejného mocenského nástroje, pro který se zvyklo používat označení „totalitní diktatura“. Což je typ politického zřízení, ve který se může změnit libovolný politický režim, v němž ideologie zvítězí nad racionalitou. Důkazy netřeba hledat příliš v minulosti, stačí se podívat na minulou fialovskou čtyřletku, kdy se nám typické totalitní nástroje začaly líhnout před očima. Takže myslet si, že stránka jevová vysvětluje v tomto případě podstatu, je naprostý omyl. Komunismus i fašismus vyrůstají z naprosto odlišných kořenů a směřují k totálně odlišným cílům. I prostředky k tomu volí zcela jiné. Komunismus se zrodil z filozofického materialismu, fašismus z filozofického idealismu, přičemž každou politickou ideologii lze brát jakou pouhou zvulgarizovanou podobu původně filozofických myšlenek, které byly přetaveny v nezpochybnitelné axiomy, dogmata a doktríny.
Co tím chci říct, že člověk, který nechápe, že oba zmíněné jevy mají hluboké kořeny sahající až k Platónovi (nominalismus) a Aristotelovi (realismus) nikdy neuvidí skutečné hrozící nebezpečí v žité politické realitě, protože se bude vždy soustředit na efemerní nepodstatné vnější jevy a zcela mu bude unikat to podstatné. A umný politický manipulátor tak s přehledem přivede přesvědčené demokraty k fašistické či nacistické diktatuře, které poslouží jako užiteční idioti, ale stále budou přesvědčeni o tom, že bojují za bohulibé vyšší cíle a oněmi bytostnými demokraty zůstávají i jako členové popravčí čety, která na povel zastřelí či pověsí kohokoli, kdo jim bude nějakým tím vůdcem předhozen jako nepřítel demokracie. Opět nemusíme chodit daleko, titíž, kteří se dnes dojímají nad holocaustem, se o Rusech vyjadřují jako o podlidech a nejraději by se podíleli na jejich vyhlazení.
A k té mé původní poznámce – každý režim založený na idealismu, a je úplně jedno jakého typu, přirozeně tenduje k fašismu a nacismu. Katolické řádění v českých zemích či jezuité „převracející“ na pravou víru ohněm a mečem nějaké ty „primitivní kmeny“ v Amazonii jsou symptomy téhož. A neznám z historie jediný případ vlády založené na nějakém náboženství, který by nevedl k podobným věcem jako fašismus a nacismus.
Ah… to je tak, když se spěchá. Platón = realismus, myšleno filozofický, Aristotelés = nominalismus (i když se uvádí jako umírněný realista).
tdx 6 května, 2026 (16:30)
Především děkuji, že jste si našel čas na tak obsáhlou odpověď. Nevím, o čem mám psát dřív, jestli o tom v čem se shodneme, nebo o tom, v čem nikoliv. Začnu tou neshodou, ať to máme za sebou.
Každý se díváme na svět podle toho, co známe nejlíp a podle mne to není chyba, jen to ukazuje na mnohostrannost našeho světa, k jehož úplnému popisu a porozumění jeden individuální náhled nestačí.
To, že náš svět nelze popsat úplně a zároveň bezesporně, považuji za dokázaný fakt. Také si stojím za tvrzením, že logické a množinové paradoxy (z nichž některé jsem zmínila) jsou užitečné, přestože „hážou vidle“ do matematických konstrukcí (a proto se jich matematika snažila zbavit – což se jí ale úplně nepodařilo).
Analogii s horizontem jsem použila pouze jako příklad, abych nematematikům vysvětlila, oč přibližně jde. K čemu jsou paradoxy užitečné, jsem – domnívám se – vysvětlila právě tím, že pravda o světě se jeví jako komplexní záležitost, na kterou lze pohlížet z mnoha stran. Když to platí v tak exaktní vědě, jako je matematika, tím spíš i mimo ni. Kdybych pokračovala dál, dostala bych se na pole „svých idealistických představ“ (které považuji za skutečnost) a které Vy patrně neuznáváte. Známé a rozšířené tvrzení „pravda je jen jedna“ se však v tomto světle ukazuje jako velmi naivní, a celkově nesprávné.
Samozřejmě, tahle myšlenka se může zdát velmi nebezpečnou, zneužitelnou a zavrženíhodnou – ale právě matematika ukazuje, do jaké míry a v jakém rozsahu to máme tak chápat. A že „nablízko“, lokálně a v běžných záležitostech, se nic nemění. Pouze, když se noříme takových věcí, jako je pátrání po podstatě světa, je nutné tuto „nelokalitu“ a „komplexnost“ pravdy vzít v úvahu. Teď jsem se vyjádřila dost metaforicky a omlouvám se, pokud to není srozumitelné.
V dalším postu bych se vyjádřila k té naší shodě.
tdx 6 května, 2026 (16:30)
Pokud jde o komunismus a fašismus, nikdy jsem nepodlehla dojmu, že jsou jedno a totéž. Ačkoli společenské vědy, historie, filozofie,… nejsou moje parketa a nepovažuji se za odbornici na tomto poli. Váš druhý a třetí odstavec tedy úplně pominu, to byste se dobýval do úplně otevřených dveří.
Poslední odstavec Váš se mě tak trochu týká – jelikož jsem členkou katolické církve a byla jsem v té víře vychovaná. Přestože jsem „si vzala svou svobodu a nezávislost zpět“ (a nebudu Vás unavovat výkladem, co to přesně pro mě znamená). Tu svou minulost jsem v sobě integrovala a měnit ji nemohu, ani nechci.
O tom, co píšete o „katolickém řádění“ samozřejmě dobře vím, i o genocidě domorodých kmenů na mnoha místech světa ve jménu Boha či náboženství. I z toho důvodu jsem si zvolila svůj nick – ta fiktivní rebelská postava je právě k těmto věcem velmi kritická. I já sama jsem se k této věci vícekrát kriticky vyjádřila např. v rozhovorech s nickem „Tvůj bratr“ a nemá smysl, abych se opakovala.
Přesto si myslím, že vnímám věci kolem náboženství – aspoň pokud jde o to křesťanské – komplexněji, než lidé, kterým chybí pohled a osobní zkušenost zevnitř. Nebezpečí, že bych někoho obracela na jakoukoli víru ode mne nikomu nehrozí – jsem zastánkyní čistě individuální cesty každého člověka. Pravděpodobně se Vám to jako materialistovi bude zdát divné, tomu rozumím, ale mohu Vás ujistit, že to myslím zcela vážně (abyste se na to nemusel ptát). Na svůj náhled na tyto věci mám podobné požadavky, jako na vědeckou teorii. Očekávám její shodu s pozorováním.
„Poslední Váš odstavec“ – tam mělo být, chtěla jsem být přesnější a vsunula dodatečně „Váš“ na blbou pozici ve větě, stává se mi to. To je znovu má omluva „češtinářům“, které to asi irituje.
Co bych zakecával.
Píšu o něčem jiným, ty si to rozváděj donekončna, jestli chceš, tvůj post jsem přeskakoval.
Díky Hulvátově odpovědi jsem si vzpomněl na Moliérovu tvorbu.
Jestě že ne na Dostojevského 😀
Re: Hulvát
Úplně stačí Hašek. Teď nemyslím Švejka, nýbrž jeho povídky.
Co kdybyste se místo pokynů ostatním třeba naučil vkládat odkazy bez šmírovacích částí ?
… ta sedla 🙂
Předběhl jste mě 😂
Tedy na to, jak se tu pokoušíte hrát na znalce v oblasti UI, nezvládáte ani prosté zkrácení odkazu?
re: Hulvát
No, to by FAKT nikoho nenapadlo.
Obechcát foťák je malina. Stačí airsoftová flinta a jedna kulička s barvivem. Anebo prak, pořádnou leteckou gumu a desítku matici.
Pak tedy dva kusy aby na sebe videli a jistí se navzajem. Ale primarni ucel stejne neni bezpecnostni, ale dobré PR.
Re: Hulvát
Takže dvě kuličky s barvivem, anebo dvě matky č. 10 (sedmnáctka klíč), ano?
Nechci radit, jestli kameru ano nebo né, ale kameru můžete schovat aniž by jste omezil rozsah snímani a pokud se člověk nevykecáva o tom jak má perfektně zajištěný pozemek, tak ani nevíte že tam kamera je. Takže to vaše barvivo, nebo matka je k ničemu. Navíc mám přehled o tom co se děje doma, ať jsem kdekoliv.
No nevím. Když jsem se kdysi ženil, jeden mi radil, že mám občas přijít nečekaně domů. Ale druhý, zkušenější, řekl opak : Právěže nikdy nechodit nečekaně domů ! 😀
Kamarádka měla podobný přístup.
Jen ať si manžel užije, když ho to baví. Hlavně ať je od něj pokoj a nic to nestojí.
Re: Gene
Jako malej Jarda.
Uděláte „průzkum bojem“ neboli pošlete nějakého blbečka spáchat přestupek, který budou soudruzi na přestupkovém dokládat fotkami z fotopasti.
Btw. schovat foťák zas tak velká sranda není, zejména pokud se dostaví někdo s jiným foťákem a výsledky cvakání analyzuje doma na svém kompu.
Taže ano – airsoft a barva. Musíte to přijít umýt a překontrolovat.
Ach, jo.