Přátelé, v poslední době se hodně mluví o zavedení eura. Přišel s tím náš generálprezident ve svém novoročním projevu a vyznělo to jako nejdůležitější věc pro tento národ za posledních pět tisíc let. Okamžitě se toho chytla celá plejáda pisálků, novinářů, intervjuků i kecálků, kteří hned přispěchali agenta Pávka pochválit a dodat si zdání moudrosti tím, že jeho bláboly přijmou za své.
Ozvali se samozřejmě i ekonomové, kteří se nepřekvapivě vyjádřili podle toho, čí chleba jedí. Jedni vyjmenovávali jednu výhodu zavedení eura za druhou, jiní upozorňovali na nevýhody přijetí společné měny. Dozvěděli jsme se, jak strašně českým firmám škodí kurzové výkyvy (obzvlášť německým obchodním řetězcům (viď Prouzo), ale také jsme byli varováni, že přijetí společné měny udělalo z jižní Evropy periferii. V devadesátých letech jezdili Češi pinglovat v italských restauracích, v posledních letech jezdili Italové vařit v českých restauracích.
Ozval se Václav Klaus, který vyzval k široké celospolečenské diskusi a referendu nad touto otázkou. Vzdáním se naší vlastní měny se vzdáváme i části suverenity a to je tak závažná otázka, že se nemůže rozhodnout někde ve sněmovně. Opačný názor přinesl náš ministr pro evropské záležitosti, Martin Dvořák (jinak patřící mezi politiky typu stealth – jsou obtížně zjistitelní. Do stejné kategorie patří třeba i Helena Langšádlová), který přišel s myšlenkou, že plebs tomu stejně nerozumí. Diskutovat by o euru neměli hloupí občané, ale politické elity, které tomu rozumí lépe. Lůzu k něčemu takovému vůbec nepouštět, dost na tom, že ti burani ještě pořád mají volební právo…
Slyšel jsem na euro spoustu chvály i spoustu varování. Slyšel jsem celou řadu lepších i horších argumentů, slyšel jsem celou řadu velmi složitých definicí, slyšel jsem o euru žvanit politiky, kteří vůbec nevědí, o čem vlastně mluví a skutečně vrcholem byl prezident, který prostě přečetl, co mu napsali. Zastánci eura si prostě na Hradě nainstalovali tlampač.
Skoro nikde jsem ovšem nezaznamenal tu nejjednodušší a vlastně i nejzákladnější otázku, kterou bychom my, občané, měli ohledně eura politikům pokládat. Je to otázka jednoduchá, je na ní stejně jednoduchá odpověď a buďte si jistí, že vám na ní žádný pětikoaličník neodpoví, což je v tomto případě také jasná odpověď.
Prostě se jich zeptejte, když mají na srdci blaho tohoto národa a chtějí toto blaho zvýšit přijetím společné ojroměny, v jakém kurzu ty eura dostaneme? Bude euro za pětadvacet korun a nebo za devatenáct? Podle statistik eurostatu by euro mělo být skutečně kolem devatenácti korun. ČNB drží korunu spíše slabou, aby pomáhala české proexportní ekonomice.
Jakmile tuhle otázku položíte, uteče před vámi premiér, prezident, Vystrčil i Zastrčil, Markétka Pekarová, Tomáš Prouza, Jan Lipavský, i Prezidentuše Nerudová. Za kolik korun bude jedno euro… pokud odpoví, hned víte, jak moc dobře to s vámi myslí. A pokud neodpoví vůbec, tak jsou ohledně eura buď blbí nebo navedení, nebo obojí. Tohle je totiž úplně nejzákladnější parametr jakékoliv debaty o přijetí eura. Ten se řeší na prvním, druhém i třetím místě a pak teprve následují další námitky.
Buďte si jistí, že o této prostinké otázce žádný libtard nikdy nepřemýšlel. Ti jen spěchají zaujmout správný eurohodnotný postoj. Ideálním příkladem je Pribáň nebo Jan Komso Moláček. Libtardi ve vládě o tom taky nepřemýšleli. Ti jen plní zadání. Sám proevropský Eurostat vám řekne, že fér cena je fakt těch devatenáct korun za euro. Všechno ostatní je zlodějna. Pokud budou mluvit o zavedení eura za cenu přes dvacet korun, tak jsou to prostě a jednoduše vlastizrádci a lupiči, kteří patří za mříže. Pokud budou mluvit o zavedení eura pod osmnáct korun, tak bych skoro uvěřil, že to s námi myslí dobře.
Vsaďte se, že žádný prorežimní liberální intervjuk tuto otázku Stanjurovi nebo Fialovi nikdy nepoloží.
A povězte mi, Kefalín… jakou cenu v korunách za jedno euro byste při zavedení této skvělé a evropsky hodnotné měny čekal? Jako obvykle, že? Kurz zlodějský a vydřidušský. Takový, jaké je všechno, co přichází z Brusele. Kecy o hodnotách, po kterých bude následovat drancování našich úspor.
Nejste ekonomové? Jste henten plebs, který podle Martina Dvořáka ničemu nerozumí? Nevyznáte se v národních účtech, nemáte vystudovanou statistiku ani politologii? Jste prostě jen obyčejný člověk, který se snaží uživit poctivou prací? Nejste docenti ani profesoři, ale zajímáte se o své okolí, chodíte na debaty s politiky a považujete se za vlastence? Tak se těch politických gaunerů prostě jen zeptejte, za kolik vám ty europapírky hodlají dát.
Jestli se začnou vykrucovat, tak jsou to navedení hlupáci.
Jestli řeknou víc jak devatenáct korun, tak jsou to vlastizrádci
Jestli řeknou víc jak dvacet korun, tak jsou to normální marodéři, drancíři a zloději.
Jednoduché…. Až bude o tomto jasno, můžeme se začít bavit o subtilnějších věcech.
Je vám to jasné? Už víte, na co se těch vládních kondotiérů ptát? Ideální otázka do předvolebních eurodebat, ne?
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Jsem rád, že právě knihy jsou nejčastěji zasílaným zbožím.
Jak taky co nemam finacnu gramotnost ,len obycajny buransky rozum viem,ze 1+1=2 .
To zaklad celej tej vyjebanej finacnej gramotnosti,ktoru vyvracia finacna uzernicka kurva bo hvary ze 1+1=7.Jak furt som zlahka preletel clanok mna uderi pointa,tak pepici a nepochybujem kopa vie tam v cechii to tiez pekna kokotina ten nazov,ze tam mozete pouzivat od nugetov,zlatych prutov,,diamantov cez dukaty,floreny $, eura,kopejky ci dirham jedno cokolvek co sa vola musi to byt clovek co vie ten zaklad a hlavne kukat na hvozdy a buciny,dajakeho tam takeho najdite poslite na ucenie do dej komunistickej China,aby sa priucil kapitalisickemu podnikaniu s lidskou tvary a chuj s cim budete platit ,jasne pre mnoho finacne vzdelanych buranske,lez ja nemam ani jednu ideologiu v krvy ani od zvezdy,demokracie ci jakeklkovej chujoviny podlozen j dajakou zajebanou stranou.
odjinud
https://www.youtube.com/watch?v=VONQoG-Gp2A
Vojenský analytik Ivan Kratochvíl
Pro Foundryho.
Kdysi dávno jsem si chodil číst na blog někam tam dolů, do jižních hor.
Snad nikdy jsem tam nic nenapsal, jen jsem nakukoval.
Scházeli se tam zajímaví lidé – Jirka ppa, MartinTT, Břeťa, jura-p než ho vypudili, Tomáš Haas než ho vypudili, vy a jiní.
Tenkrát jsem se zájmem pozoroval, jak jste zkoušeli uvést do života Stříbrný standard, vytvořit knihovničku překladů liberální ekonomie atd.
Rychlopřeklady Rothbarda, Böhm-Bawerka, Ayn Randové, Bastiata atd., i vy a Modrý pták jste něco přidali.
Celý to selhalo na povaze český pravice – ostrý jazyky a líný ruce.
Každý pravičák se nadrmolil zpaměti celé dlouhé štráfy textu i s tiskovými chybami a chybami rychlopřekladů, dokázali to zarecitovat i po probuzení, i když úplně přesně nechápali, co to vlastně říkají.
Nepochopili, že se jim to mělo vrazit do rukou.
Vrazilo se jim to do jazyků.
Už jsem tam dlouho nebyl. Ne proto, že bych měl něco proti Hayekovi, ale protože to tam upadá.
Jako tady.
Přečetl jsem si celou dnešní diskusi a už vím, proč v 48 lidi podpořili převrat.
Já sám dnes chápu, proč k tomu došlo. Nesouhlasím, ale už chápu.
Stačí jeden Okolojdoucí a podpořím Okamuru, Konečnou, Foldynu nebo kterýho čerta.
Cokoliv divnýho, odlišnýho od liberální ekonomie podpořím.
Zavřou je do koncentráků?
Dobře, je jich pár, nás je hodně. Radši je.
Budou je mučit?
Ano, oni by nás a naše blízké nechali vychcípat.
Jedno setkání s Okolojdoucím a je jasno.
V čem je problém?
🙂
Ve vás.
Proč?
Protože nevíte, že debila máte ignorovat, pokud na něj zrovna nemáte nervy 😉
Ba ne, Alef není debil a já mám nervy dobrý.
Jen mi docházejí argumenty pro normální lidský soužití s pravicí.
Jeden zasranej blbej troll Okolojdoucí a začnu schvalovat koncentráky pro pravičáky.
Proč se nenajde jeden jedinej normální pravičák, kterej by toho zasranýho čůráka poslal do hajzlu i s jeho vykurvenejma kecama?
Alefe?
Pro Boha, jak Vás napadlo, že bych myslel Alefa, to v žádném případě. Vy jste pořád ještě rozčilený, že jo ?
Rozčílený?
Ne, to ne.
Už začínám být dál. O krok.
Už začínám chladně zvažovat možnosti změny režimu.
Ne vlády.
Režimu.
A co pro to můžu svými slabými silami polozmrzačenýho důchodce udělat.
A začínám být ochotný zajít hodně daleko.
Hodně.
Stačí jeden dialog se zkurveným trollem Okolojdoucím.
Koneckonců, říká si o to sám a nikdo ho nebrzdí.
Tak proč ne?
Orel much nelapá, ale to chování vylepši. I nesouhlas se dá sdělit slušnou formou.
Ne.
Proč být slušný při komandování prasete?
Nerozčilujte se s debilem. Jen provokuje, asi jediné co v životě umí.
Jo a vítejte v klubu těch, kterým kretén tyká.
Makovče, to je rozdíl. Pithart mi začal tykat první, tak tykání opětuji. Tobě tykám, protože jsi dětinský. 🙂
Ona ta rádoby pevná glazurka rozesíračům nakonec vždycky spadne. Vždycky. I tady ten nácíček halící se do „pravice“ se pěkně odkopal 🙂
Proč to rozčilení? Okolo jdoucí argumentuje povětšinou věcně a evidentně se znalostí věci. I když s ním v něčem nesouhlasím, jeho názory si se zájmem přečtu.
To si děláte legraci nebo jste toho máko četl. Třeba to porovnání Němců a Rusů ? Třeba že bosorecka krade a přiživuje se ? A další.
No jo, nečtu všechno. Co mě nezaujme, přeskakuji.
Shodneme se, že potom můžete těžko objektivně hodnotit ?
Taky trollíte?
Měl by někdo z levičáků začít vysírat třeba proti vám, podnikatelům?
Teď a tady?
Proč ano?
Proč ne?
I když otázku ne zcela chápu, přesto podotknu, že nejsem žádný podnikatel. Profesí ekonom, povoláním OSVČ.
Vy nejste Foundry od Břeti?
Znáte oblíbené pořekadlo jednoho bývalého kolegy „Zabiješ kripla, odsedíš normálního člověka“ ? Klid, ignorace stačí. Když si ho v klidu přečtete, bude Vám ho líto. Buď je to naprostý kretén s nulovou empatíí nebo se za sebe bude strašně stydět až dostane rozum. Ani jedna varianta Vám nestojí za ty nervy. Jak se říka, rozčilování je ničení si zdraví pro blbost druhých. Podívejte se, kolik lidí mu dnes napsalo pár upřímných slov. Podívejte se, jak mně vysvětlil, proč mi tyká. Jak jsem už psal, bude Vám ho líto. Má to, nebo to teprve bude mít, v životě těžké.
Ne.
Je to troll, který zneužívá pravicovou rétoriku k vyvolávání vášní.
K vyvolávání vášní proti pravici.
Daří se mu.
Začínám tomu praseti fandit.
Jsem levičák.
Proč nevyužít ty hejna pravicovýho sajrajtu?
Třeba protože existují i slušní pravičáci a levičácká prasata ? ( Také jsem levičák. )
Třeba že to nestojí zato mu udělat radost a totalně tu zaneřádit diskusi ?
Už dlouho jsem nepotkal slušnýho pravičáka.
Ne aby se mnou souhlasil, ale aby byl slušnej a lidskej.
Většinou je to nějakej echt čůrák jako Svobodní nebo troll jako Okolo jdoucí.
Nebo je to biorobot jako Milena.
„V České republice nemůžete být konzervativcem, pokud jste slušný člověk. Pravice zde postrádá to co jinde, například v Británii, má: soucit.“
Znám pár takových lidí osobně. Myslím si, že na síti je nepotkáte, to se vylučuje. Musí to být opravdu osobně.
Dalsi vyhazovac ,pytrhac .
Se mnozej , jako kobylky. Nebo jako svazaci driv .
Donucujou vyhazovani..
Nejúčinnější zbraní proti nenávisti je inteligence. Proto je tolik nenáviděna. 🙂
Zkus se podívat co se studuje a to nadšení tě přejde
Ještě spíš stačí sledovat, komu a jak umožňuje tenhle systém profitovat na úkor většiny, jak tuhle úzkou skupinku dokáže stavět nad zákony a dávat jí do rukou zcela neomezené mocenské i ekonomické nástroje. A jakou bezmoc vyvolává tenhle systém v té mlčící většině. Ještě tak deset dvacet let a budeme přesně ve stejném momentu jako v roce čtyřicet osm. Kandelábry tentokrát nebudou stačit, protože už nebude stačit zničit jakési tajné archivy. Pro začátek postačí seznamy diskutujících z Novinek i iDnes s jejich IP adresami. Vzhledem k registraci na občanku to bude fakt rychlé. O politicích nemluvě.
Neblbněte, zatím je ministrem vypoulenec a za podobné výroky můžete dostat více než za znásilnění, nebyl byste první.
Lidi nešilte, nenechejste se vyprovokovat jedním zřejmě placeným hovadem.
Já to nepsal jako nějaké schvalování. To je přeci evidentní. Já jen napsal, jak takový systém končí. A je evidentní, že pak se ke slovu dostávají extrémisté.
Rozumím, ale lepší asi explicitně napsat.
Dnes je fakt divná doba. To není jak za komunistů, spíš jak za Rakouska. Tajnej za každým rohem a hlavně aby se neřeklo nic proti monarchii nebo císařpánu. Jinak za katr na pár let a nejlépe tak, aby už dotyčný živý nevylezl, případně se silně podlomeným zdravím a vůlí.
Pravda. Mne děsí, kolik mých domnělých celoživotních pravd mi bylo za pár posledních let vyvráceno.
Mě hlavně fascinuje, jaké neuvěřitelně zneužitelné totalitní systémy evidence a fízlování tenhle systém vytváří v domnění, že mu co nejvíc poslouží k jeho ochraně, ale zároveň jeho nositelům vůbec nedochází, jak moc jsou zneužitelné, až se karta obrátí.
Zaprvé pevně věří, že se karta nikdy neobrátí zcela, tedy že minimálně zůstanou loutkovodiči a ti je ochrání, pokud se náhodou nepodaří včas obrátit i jim. Zadruhé si mylně myslí, že se záznamy smažou jako se pálilo v 1989.
Už jsem se téměř vychoval.
Totální zákaz na Novinky diskuse.
Iděs po žádosti občanky jsem ignoroval.
A teď holt volím slova i ty asociace, abych se zúčastnil.
Taky to jde.
Nechat se vyprovokovat? Vždyť o to jim přece jde.
Jen bych nesměle podotkl, že to, co provozuje Fialova vláda, nemá s liberální ekonomií společného vůbec nic.
Naopak, má to s ní společného úplně všechno. A pokud nedokážete pochopit proč, s ohledem na to, co píšete v diskusi níže o svém vidění světa, tak budete stále znovu a znovu volat po tomtéž, a ono to bude stále znovu a znovu dopadat takhle. Ten systém, který tak zoufale chcete, se chová vždycky takhle a končí vždycky úplně stejně.
No, já se spíš obávám, že současný západní systém skončí jako Západořímská říše. V podstatě ekonomickou sebevraždou. Která ovšem vyplývá z naprostého popření principů liberální ekonomie .
Vy to prostě nevidíte. Přesně tohle je liberální ekonomie a přesně k těmhle důsledkům _zákonitě_ vždy směřuje.
Přerozdělování, vysoké zdanění, dotace, subvence, státní intervence, regulace všeho možného, nekryté peníze – to opravdu není liberální ekonomie.
Liberální ekonom je u nás třeba Ševčík nebo Šichtařová, ve světě pak takoví velikáni jako von Mises, von Hayek, Murray Rothbard, Milton Friedman…
Někde to podle jmenovaných fungovalo ?
Ale jo, třeba v Německu za Adenauera a Erharda. Oproti EU je oázou ekonomické svobody třeba i dnešní Rusko.
To byl Marshallův plán, navíc nevěřím, že by po válce nebyly programy pro oběti.
Marshallův plán skončil 1952. Dle mého soudu se jeho význam dost přeceňuje.
Jak můžete napsat Rusko ? Jak daně tak zásahy státu absolutně nevyhovují popisům. Takže možná historicky příliš krátkodobě Německo. To není moc dobrý důkaz funkčnosti teorie.
„Přerozdělování, vysoké zdanění, dotace, subvence, státní intervence, regulace všeho možného, nekryté peníze – to opravdu není liberální ekonomie“
To je úplně přesně liberální ekonomie v celý svý kráse a v praxi.
Polovinu z těch třiceti popřevratovejch let to tady vedli a vedou
ekonomičtí liberálové – není nikdo, kdo by se těm magorům dokázal postavit.
V EU je to taky tak a v USA taky.
Není před tím úniku.
Zbývá než je postavit mimo zákon jako extremisty.
Speciálně toho Misese a Rothbarda doporučuju, a místo nadávání mně coby nedokonalému zrcadlu vaší nevědomosti, zkuste číst zde:
https://libinst.cz/e-knihy/
Já bych doporučil Hazlitta, „Ekonomie v jedné lekci“. Je to útlá knížka, velice pěkně napsaná.
Ono bohatě stačí podívat se na vaše výsledky, kdykoli jste dostali příležitost: Bez výjimky průser. Bez výjimky. Ale okecávat umíte pěkně, broučku.
Nesměle souhlasím, poslední pravice byl snad Topolánkův ansámbl.
Ale … koho volíte? Rád bych se inspiroval.
Ze zoufalství asi SPD+Trikoloru s nadějí, že se ekonomicky dovzdělají.
Je fakt, že Mach v SPD může být světélko na konci tunelu.
Já zvažuju PRO, nebo zase zavřu všechny oči, uši a zkušenost nechám doma, a zvolím ODS.
ODS v žádném případě, poslední kapka byla, když udělali ministrem financí elektrikáře a odsunuli Skopečka.
No jo… Jo.
Mach hledá jen koryto.
Kua fix. Tady se trestá každá hámotina na face. A co by se mělo trestat, tak zůstává nepovšimnuto?
Hernajs, proč ti paznehti nenechají ty staroušky v klidu?
Dnešní výblitek už mě tak naštval, že stačilo pár kliků a co vyjelo. Nečtu to, ale stačí titulky.
Senioři by měli dostávat potvrzení způsobilosti k jízdě na bicyklu
Stáří není zásluha
Důchodci si od ledna polepší. I tak mají pořád málo a jsou nespokojení
Nejsi důchodce? Na slevu nemáš jednoduše nárok
Důchody jsou přežitek
Stáří lidem nedává žádná práva navíc
Nechápu, proč jsou čeští důchodci věčně nespokojení
Důchodci nemusí vůbec nic a stejně si stěžují
Mě tady nikdo předbíhat nebude!
Vyhrazené pokladny pro důchodce bych v supermarketech vybudoval jako první
Řidičáky s mentorem. V první radě by dohled měli mít senioři
Důchod přes 20 000 Kč je víc než dostatečný. Komu nestačí, neumí hospodařit
Kasa jménem senior a kasa jménem junior
Referendum? Mohou babičky z domova seniorů rozhodovat o přijetí eura?
Důchodce by měli vymazat ze světa. Mladí si neberou servítky.
Důchodci mají přes 20 000 Kč měsíčně, přesto se cítí okradení
Proč mladí nenávidí důchodce? Na vině je Facebook
Staří Gayové rozvrací stereotypy. Naši důchodci můžou leda puknout závistí
Proč sebrat seniorům řidičské průkazy?
Senioři si slevy nezaslouží tolik jako studenti
Senioři při užívání internetu vůbec nepřemýšlí
Jen tak přemýšlím, kdo tyhle parchanty vychovával, nebo spíš nevychovával. Jak vypadá jejich rodina?
Politici dělají že nevidí, neslyší? Já si ovšem myslím, že by slyšet a vidět měla. Tohle opravdu není normální a kam to může dojít, si nechci ani představovat.
Klid, ono je to přejde. Časem je to stoprocentně přejde.
Stačí zajít na místo, občas nazývané Boží zahrádkou, a číst: To, co jste dnes vy, byli jsme i my…
Skláním se a tleskám.
Alef Nula áno, to je to krásne miesto na rozjímanie o živote a smrti ……
U nás se také říkalo, jak se děti starají o své rodiče, tak se o než budou starat jejich děti.Dnešní mladí si málo pořizují děti, kdo se ně postará,to je teď nezajímá.
Pro mě osobně je dělení pravice – levice zcela jasné:
Levice = kolektivismus, člověk je pouze kolečkem v soukolí státu, vše musí podřídit „vyššímu zájmu“ nebo taky „zájmu společnosti“.
Pravice = individualismus, lidé jsou svobodní a mohou se svým životem nakládat dle libosti. Stát si vytvořili za účelem ochrany života a majetku.
Z mého pohledu tedy byly komunismus, fašismus i nacismus režimy čistě levicové, levicová je i současná EU, levicová je i naše současná vláda.
Souhlas.
Přece jen ale vidím určitou menší míru levicovosti dnes (včetně EU), kdy je objektem moci státu 50% příjmů a osobní svobody jsou jakž tak slušné (ano, vím o cenzuře, omezování svobody slova, digital retention act, atd., atd.), proti komunismu a nacismu, které byly totálně hnusné.
Nacismus není ekonomický, nemůže tedy být ani pravicový, ani levicový.
Fašismus je ( a vždy byl ) extrémní pravice. Omlouvám se, ale pokud považujete fašismus za levicový, neberte jako urážku, máte někde díru ve znalostech. Může to být i ta zjednodušená definice levice a pravice. Plně uznávám, že co se dnes člověk díky libtardům dočte a co předvádějí politici, slovník i jasně definované pojmy se překrucují jak v Orwellovi, ale pokud se budeme držet vědy a klasických definic, je fašismus jasně pravicový. On má dokonce i všechny ty Vámi uvedené znaky pravice, ale jen pro někoho.
Nacismus je zkratka pro nacionální socialismus.
Pravicový fašismus je dost nepředstavitelný; jednou z definic fašismu je to, že soukromé vlastnictví musí sloužit kolektivnímu prospěchu. A to není pravicové ani náhodou.
Aby nedošlo ke zmatení pojmů – pod fašismem chápu italský státní a ekonomický systém za Mussoliniho. Kterýžto sám byl bytostným socialistou a takto provozoval i hospodářskou politiku.
Nacismus = nacionální socialismus zrozený v Německu. Bylo to systém naopak ryze ekonomický (plánování, státní odbory, povinné výrobní kvóty, státní investice, řízení podniků říšskými zmocněnci atd.) s odpudivou nadstavbou (antisemitismus, vypjatý nacionalismus). Mnohé z hospodářských zákonů Třetí říše byly beze změny přejaty do zákonů NSR a poté implantovány i u nás (namátkou zákony o ochraně přírody, institut závodních rad, zákony upravující pravomoci odborů, mnohé daňové zákony).
Tak je pravda, že Italové jsou známi atypičností, na ně bych se zrovna nedíval. Fašismus beru třeba německý, japonský a podobně. Ale tady je risiko, že se dostaví podobné zmatení jako u socialismu a reálného socialismu. Prostě že produkt/stav neodpovídá definici. Fašismus je totalitní systém, v němž je chráněna nejbohatší vrstva na úkor těch nižších. Rozumím argumentu se zákony, ale nebyly mnohé zákony za minulého režimu také lepší než ty dnešní ?
Zapomněl jsem na nacismus, jeho klasickou definici vidím třeba na https://www.holocaust.cz/dejiny/holocaust/historicky-kontext/nacisticka-ideologie/ . Všimněte si, žádná ekonomie, jen ideologie.
No právě, ale přitom národně-socialistická hospodářská politika zrodila „německý ekonomický zázrak“ 30. let. Mnoha západními politiky obdivovaný. Vše ovšem na dluh.
Nejen na dluh, navíc to již byla příprava na válku. Ale na druhé straně, i Američané se z krise dostali investicemi, nějak tu ekonomiku nastartovat musíte.
S tím národně-socialistická mi připomínáte, že už Třetí říše ohýbala význam slov jako každá totalita. Ale komunisty i sociální demokraty posílali do koncentráků.
Komunisti i socdem byli konkurenti, proto. Nicméně ještě v roce 1940 sovětská propaganda vyzývala dělníky k vyššímu úsilí za účelem zajištění surovin a materiálů pro německé soudruhy hrdinně válčící se západní plutokracií.
Nesouhlas.
Na fašismu a nacismu si božsky nahrabaly nestátní, ale soukromé společnosti, které občanům a obyvatelům ze svých zisků nedávaly ani na chleba.
IG farben a řada dalších ještě režimy podporovaly. Dělaly pro ně miliony otroků!
Němečtí fašisté náš stát vyloupili.
Vláda komunistů tady skutečně budovala pro lidi.
Co tady budují pro lidi už 33 let ti dnešní vládci? Dálnice? Byty? Nemocnice? Důchody?
Není žádný důvod zahajovat diskusi k euru. Jen naskakujete na téma, které nesmyslně nahodil rozvědčík. Prostě odmítat. Úplně ganc.
Správně. Bohužel tím nezastavíme škodiče z vlády a parlamentu.
Archangel_Michael napsal: 6 ledna, 2024 (12:32) Tecočamp napsal: 6 ledna, 2024 (15:18)
Další z vystoupení komiků podřadné úrovně – viz také https://www.youtube.com/watch?v=srpozLrV7UI
L.
Pozoruhodný moment!
Pan dochtor už nediskutuje o tom, jestli fízlové mohou lhát, nebo kolik mohou lhát, ale přišel podiskutovat o úrovni komiků. Tak do toho, dochtore.
Pravdomluvnost a důvěryhodnost fízlů a dalších represivních ovádů je mimo diskusi, ne? 🙂
(s fízlem se co? nemluví!)
Horší je, když fízl chce mluvit s vámi a agresivně se dožaduje odpovědi.
Tady ještě jeden drobný příspěvek do diskuse, jestli správa věcí veřejných, může občanovi nepokrytě, skoro až výsměšně lhát a ani z toho nemá špatný „svědomí“.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-letisti-v-praze-nelze-v-mlze-pristavat-kvuli-uderu-blesku-do-meteostanice-40456380
Tak jistěže, můžeme podiskutovat o tom, zda 4. ledna řádil na Ruzyni klasický blesk, takový ten jasný a hlasitý, doprovázený hromobitím, nebo jeho neviditelný a téměř neslyšitelný bráška, výboj statické elektřiny.
Ovšem – bráška až takové úrovně, že zcela zničí letištní meteostanici.
Konstruovanou stejně, jako ostatní letištní technika, tedy podle stejných zásad, jako vojenská.
V praxi to má například znamenat, že až v létě bací do kyjevského letištního radaru, tak jste doválčili.
Tolik jen k dnešnímu významu pojmů „úroveň“, „svědomí“, případně „právo na korigované informace“.
pithart napsal:6 ledna, 2024 (14:05)
1/Dělení na pravici a levici je už překonané.
1/pravice snižuje daně, levice neumí hospodařit 😂 )
1 Jak se to veme, levice ztratila z mnoha svých témat je jiná doba ale v určitém myšlení kam by se měla společnost ubírat má pořád své opodstatnění. Jak pravicové tak levicové vidění světa je legální. V hrubých rysech pravicové vidění nadneseně starej se sám, levicové někomu je potřeba pomoct. Jde jen oto co ve společnosti převáží ale oba směry májí opodstatnění. Nejlepší by bylo aby oba směry spolupracovali a udělali kompromis
2/ Jak která pravice nebo co se za ní považuje, levice že neumí hospodařit je hloupost nebo jak která např. jak je možné že minulí režim skončil bez dluhů postavil byty, elektrárny , přehrady
Základní životní potřeby, jakož i potřebný život s normální vztahy překonané nebudou nigdy.
Přesto s těmito fundamenty bandy politických vyžírků hokynaří jako na trhu.
No a v tom je jádro fšech potíží.
Gdyž se uzákonní právo na bydlení, tak už je blbý kšeftování s bydlením.
Gdyž se uzákonní právo na podíl půdy, už by si nemohli tady cizáci kupovat za prd naši půdu.
Gdyž se dá do ústavy, společensky platný nárok rovného podílu na rozpočtu, už by nešlo zadlužovat, zdražovat. atd atd
A je teho eště dost na to, čím by se dal zaříznout na trvalo mamon a mámění cizáků.
Místo ustanovování základních atributů se tady blboni hádají co je levé , co je pravé, to je prostě neuvěřitelné.
Jako v zaprděné špeluňce v 19. století
Pravicové vidění = starej se sám a neklavíruj do jiných.
Levicové vidění = úspěšnějšímu ukradneme, část dáme tomu, komu je potřeba pomoct a zbytek si necháme na režii.
Čistě teoreticky.
Bohužel, pravicovost se v minulé době zredukovala na ukradni co můžeš (ze společného), případně odři koho můžeš – zejména ty co se mohou jen obtížně bránit. V česku s.r.o. je to v krystalicky čisté podobě.
Ono se to potom lehce vykřikuje „starej se sám a neklavíruj do jiných“. Peníze pak dělají další peníze.
Přitom za valnou většinou dnešního velkého majetku (tedy za posledních 30 let) stojí zločin. Zločin účelovými zákony posvěcený.
Levici pak lze jen těžko vytýkat, že hodlá „úspěšné“ zloděje srovnat. Že se s nimi přitom sveze i ta malá část poctivějších a pilných? To řeší známé levicové „když se kácí les, lítají třísky“.
Honoré de Balzac: „Za každým velkým majetkem se skrývá zločin.“
Takže nejen u nás a nejen v posledních třiceti letech.
sv. Jeroným: BOHATEC JE ZLODĚJŮV DĚDIC.
Cháróne,
nebudu se věnovat velkým majetkům, tam bychom se zbytečně bez důkazů dohadovali jak báby na trhu.
Jenže ta vaše levice skrze toužebné progresivní zdanění a regulace okrádá především ty malé a střední majetky, střední třídu = obyčejné české podnikatele s firmou o pár (až pár desítkách) lidí a středně a výše příjmové zaměstnance. Viz citovaná kritika zrušení superhrubé mzdy. To nepomohlo žádným majetným, ale střední třídě.
Tisíce třísek, a ani jeden strom.
Pravice by bez dotací u nás neexistovala.
Váš výrok ale znamená, že buď u nás pravice není nebo je prostředí tak pokřivené, že bez dotací nelze.
Stačí si odpovědět komu jde zisk a komu ztráta.
Pravda.
Nesmysl. Už asi po sté. Pravice = hierarchické dělení společnosti podle určitého klíče, dnes v tzv. liberálně demokracii podle tzv. ekonomické úspěšnosti, tedy v reálu získej peníze jedno jak. Jakmile se ti to podaří, můžeš si koupit všechno a všechny. A když se ti to podaří nadmíru úspěšně, stojíš nad právem i politikou. V tomto pojetí tzv. svoboda = svévole, tedy za dostatečné množství prachů si můžu dělat, co chci. Levice = rovnost pokud možno ve všech oblastech (s výjimkou vrozených nerovností, které ale nezakládají žádné právo na to vlastnit něco na úkor ostatních).
Tohle je nesmyslné, zaujaté a ahistorické lakování levice narůžovo.
Podstatné je, jak levice „rovnosti“ dosahuje – okrádáním schopnějších (i ten obyčejný zedník, který pracuje o víkendech, má být v levicovém vnímání světa daněn více než jeho línější soudruh).
Druhé nalakování se nezabývá tím, že z toho, co z přerozdělování zůstane přerozdělovači za nehty, profituje levicový politik a jeho kumpáni.
(tedy ne, že by pravicový politik chtěl krást míň, ale je-li důsledně pravicový, má toho mnohem méně k ukradení, neboť nepřerozděluje téměř nic).
Opravdu si ještě myslíte, že tomuto individuu něco vysvětlíte ? Máte pravdu, ale u toho to skončí, s ním nehnete.
Nemyslím. „Okolo jdoucího“ beru dlouhodobě jako scallopa light.
Chápu a souhlasím.
Pravicove videnie = kazdemu do vysky jeho penazenky
Lavicove videnie = kazdemu co potrebuje (strecha nad hlavou, plne brucho, zdravotna starostlivost, vzdelanie, nie sperky kralovnej, samozrejme)
A ano, pravica nepotreuje bohatym brat … pretoze nemusi nic platit, pretoze bohaty si zaplati sam, a chudobny zdochne.
Bosorečko,
když už pominu spravedlnost (nikdo nemá právo obírat druhého), tak bych se jako levičák cítil dost poníženě, obhajovat právo na to, aby se o mě jiní starali, stavěli mi střechu nad hlavou a plnili břuch.
Být parazit.
Pravice je ze své podstaty parazitická od samého základu. Využívá služeb státu, které jsou udržovány z daní proletariátu. a své daně sama optimalizuje tak aby se nemusela podílet na provozních nákladech státu.
S tím bych, ač levičák, nesouhlasil. Je to zrcadlově totéž, jako když někdo napíše, že levičák je z podstaty parazit, protože chce žít za peníze z cizích daní. Také se tací najdou, ale není to definice.
Dokud jsou největšími provozními náklady českého státu:
– Ukrajina
– grýndýl
– emisní povolenky
– nesmyslný nákup neviditelných stíhaček (nikdy nikdo je neuvidí, takový je to high-tech!)
– … a další zcela zbytné hovadiny, přičemž
– pokladní v Kauflandu žebrá u platících zákazníků o peníze na nemocné děti a nejsou prachy na učitele a zdravotní sestry,
je optimalizace daní zcela na místě a je zcela v pořádku. Tak je to správné a tak to má být. Budu-li mít někdy opravdu velkou firmu s opravdu obrovským obratem, okamžitě mizím do daňového ráje a tento stát ode mě neuvidí ani flok.
Pokud daně platí proletariát a pravice z nich tyje, proč se pak tentýž proletariát brání snižování daní a dávek a pravice naopak daně snižuje a veřejné služby odstátňuje? 🙂
Hele, trdlo (chtěl jsem napsat „kundohlave“)
Kdy ta zasraná pravice snížila daně?
Kdy, ty čůráku?
Ten píčus Kalousek ZVÝŠIL šestnáct daní, některé z nich i vícekrát.
Dnešní pravicový vládní sajrajt taky.
Jak velkej musí bejt člověk HOVADO, aby napsal to co ty?
TY PRASE!
Věcně.
Daňová kvóta v ČR klesala mezi 1994 a 2000 (Klaus + Tošovský + 1,5 roku Zeman), stoupala mezi 2000 a 2004 (Zeman + Špidla) a dále klesala 2004 – 2010 (Gross + Paroubek 2 roky, Topolánek).
Tedy klesala za vlád pravice.
Dobrý blábol. Zaprvé ta období nejsou dělena podle jednotlivých vlád, ale dokonce některé dělí během vlády a zadruhé nerespektují kdo byl ve vládě, použe premiéra. Klasická nálepka, jednoduchá pravda pro jednoduché z rychlíkusledující.
Lenze nie kazdy sa narodi ako Einstein … ja napriklad, absolutne nie som schopna cokolvek predat .. proste nie, darovat ano, ale ziskat za to peniaze nie .. niekde nejaka chyba v hlave … a tiez neviem viest ludi … ono sa nakoniec sice hodne casto stane, ze sa ide podla mojho napadu, ale vzdy je pod to podpisany niekto iny … a pokial pri rozhodovani bolo viac ludi, vsetci vzdy verili, ze to bolo z hlavy toho ineho, nie mojej … chyba v hlave … mam preto povinnost byt bez doktora, a deti bez skoly, pretoze je ponizujuce, aby sa o mna staral niekto iny? Ked na to nemam hlavu, tak som menejcenna, a mala by som pojst, v prospech tych sikovnejsich?
A co potom deti, co mama ucila, a z matiky mali ledva styrku, aj ked spolupracovala cela rodina? S takou hlavou maju pravo max tak zametat ulice a zit na suchom chlebe, lebo s takou hlavou na nejake super platene miesto nemaju?
Osobne si myslim, ze potreba charity je zlyhanim spolocnosti, a ze lavica by sa mala starat o to, aby ziadna charita nebola potrebna … ked moja babka rozpravali o starych casoch, tak vravievali ‚to este zobraci chodili po svete‘ … spolocnost pokrocila, mame sa lepsie, a zobraci sa vratili
Bosorečko,
jednak dost podceňujete mzdy v manuálních nekvalifikovaných profesích; ti čtyřkaři, kteří dělají stavební práce vydělávají nejspíš o dost víc než vaše matka učitelka. I mzdy jsou tržní záležitost a je-li nějaká profese echt „ošklivá“, je honorována slušně. Třeba i ti popeláři nebo čističi kanalizačních stok.
Ale obecně, člověk má právo jen na to, co si vydělá. Nemá právo být parazitem. To je morální axiom, kterého se držím.
Charita je něco úplně jiného. Je to vlastní dobrovolné rozhodnutí, že se mám tak dobře, že můžu myslet i na ty, kterým dobře není. Bude vám to připadat možná absurdní, ale peněz, které na charitu dávám, mi není vůbec líto, naopak mě těší; přitom stejná částka zaplacená na daních mě irituje.
Vůbec by mi nevadilo, kdyby se po zrušení sociálního systému uzákonilo, že stejné peníze, co poplatník dosud odváděl, musí odvést na dobročinné účely. Nejsem proti socialismu proto, že jsem chamtivý, ale proto, že nechci podporovat parazity a mám morální problém s okrádáním.
Takže je to obráceně; přerozdělování je selháním společnosti a naopak charita je jejím naplněním.
Ty máš problém leda s tím, pokud se někdo pokusí „okrást“ tebe, třeba za účelem pomoci opravdu potřebným.
Na ty se v ČSSR dříve dostávalo. Byť to nebylo na velké vyskakování, tak ale ti lidi měli střechy nad hlavami a neumírali hlady pod mostem, okradeni exekuční mafií, které ty jsi fanouškem.
Na ostatní z tvého pohledu sere pes, já já já, jenom já.
Jsi typický chcípák a přizdisráč, považující za parazity všecky ty, co nejsou ve tvé sociální bublině.
Ale i na tebe dojde, neboj se. Jen, co zestárneš a s touhle povahou se na tebe okolí, nebo případní nedejbože potomci, vyserou a budou tě považovat za parazita na jejich mzdách.
Nevěřil bych, že je možné takhle nerozumět pár jednoduchým výrokům.
Jinak děkuji za přání klidného stáří a pozor na karmu. 🙂
Neměj péči, rozumím tomu velmi dobře.
Není mi ani mezi dvaceti až pětatřiceti, jako tobě, víš?
Ty se hlavně zamysli nad termínem „parazit“.
Jsi jím i ty, jestli nevíš proč, tak ti to někdo snad vysvětlí nad příkladem některého solidárního systému.
Děkuju, už druhý, kdo mě považuje za mladíka. Bohužel už mi 35 bylo dost dávno. 🙂
Parazit je ten, který ze solidárního systému chce vybírat víc než do něj vkládá. Já z něj nechci nic vybírat ani vkládat (neraději bych, aby žádný povinný solidární systém nebyl, ale to neovlivním), dnes z něj vybírám podstatně méně než vkládám. Takže jsem hostitel.
Něco jiného jsou dobrovolné solidární systémy, jako je třeba pojištění (ne státní, to se řídí jinými principy). Jsem pojištěn a doufám, že budu jen platit pojistné a nebudu čerpat.
Jenže tam je solidarita jednak dobrovolná a jednak jde o solidaritu rizikem nepostižených s rizikem postiženými. Ne z někoho programově vymáčknout prachy, protože to jde, a dát je netáhlu.
Kdyz voskrabes demokrata vod predstirani
, mas rovnou nacistu.
Uz nektery tady nasilim hyri na jiny..
Treba jenom nema nervy a uz by masakroval.
Mne pride ZRUDNE, ze vobec nejaka CHARITA EXISTUJE … viete to pochopit? Kazdy by mal dostat tolko, aby ziaden ‚mam dostatok‘ si nemusel vykupovat svedomie s ‚dam tym menej stastnejstim‘
Prosto je hanba na cely svet, ked v telke zobru na obedy detom, ked v uliciach zobru na armadu spasy, ked sa zobre na paraple, ked sa zobre na kure … zobranie uz malo byt davno prekonane, vyvojom spolocnosti, ale neustale sa zobre viac a viac … dnes sa napriklad zobralo trojkralovo
Takže chápu dobře, že je pro vás přijatelnější někomu peníze ukrást a pak je rozdělit chudým, než aby je chudý dostal od bohatšího darem?
Bosorečko,
samozřejmě máte pravdu.
„Charita“ je jen forma marketingu a nikdy nikomu nepomohla. Naopak slouží tomu, aby ti slabší zůstali ve sračkách, ale měli ještě trochu síly pracovat.
Kdokoli POTŘEBUJE, aby někdo dělal nějakou práci, MUSÍ za ni zaplatit tolik, aby ji někdo dělat CHTĚL.
A už na toho provokatéra nereagujte, snažně Vás prosím. Nebo vylítnu jako Pithart.
Hezky napsáno. Jinak odpověděl jsem Vám v pátek ba Vaši výtku, pokud se chcete podívat.
Spolecnost je tak silna, jak kvalitne je schopna se postarat o sve nejslabsi.
Přesně tak ! A dokonce se to té společnosti vyplatí.
Proč? Z čeho to vyplývá?
Z tisíciletých zkušeností různých civilisací na Zemi, debile.
To je zvláštní, že sociální stát ve značně okleštěné podobně zavedl teprve Bismarck v 19. století a předtím byla péče o chudé na rodinách, charitě a církvi.
Tisícileté zkušenosti. 🙂
Tisícileté znamená mnoho tisíc.
Co se týče ministryně Heleny Langšádlové, ta má být letos údajně zapsána do seznamu památek UNESCO.
Alespoň to tvrdí soudce Miloš Zbránek na serveru D-Fens:
https://dfens-cz.com/ocekavane-udalosti-2024/
https://trikopce.blog.pravda.sk/2024/01/05/kto-to-vlastne-utocil-na-krym/
No jestli je to pravda to muže být velký průšvih
Zní to pravděpodobně.
Ale těch těch ukrajinských zajatců moc není. Zlomek ze zabitých.
Takže antiruská propaganda je na Ukrajině stále dost silná.
Dělení na pravici a levici je už překonané.
Původně popisovalo rozložení sil v Generálním stavu – nalevo měšťané a rolníci a napravo šlechta a klér.
Znamenalo by to, že Markéta Pekarová Adamová by byla jasná levice – městská (Litoměřice) trhovkyně s telefony.
Pravice by byl Schwarzenberg, Czernin (Top 09), ten magor co řval kdysi u Anděla, páter Halík, Duka nebo biskup Lobkowicz.
Každej další pokus o aktualizaci byl blbej, často i směšnej (pravice snižuje daně, levice neumí hospodařit 😂 )
Dělení na levici a pravici je překonané, protože se z pravice stala levice.
Co je pravicového na zvyšování sociálních dávek včetně důchodů a porodných, zvyšování daní a tzv. pojistného, zvyšování ekonomických regulací a regulací pracovního práva. Vůbec nic. Fialu si lze vcelku dobře splést se socanem Rusnokem.
Pravicové je snížit podíl veřejných rozpočtů na HDP, co nejníže to lze.
Úplně všechno, když většina těch peněz skončí v rukou privátních korporátů. Jste úplně vedle s tím vaším tvrzením.
Měl bys vzít na vědomí že důchody nejsou sociální dávkou.
Aby důchod nebyl sociální dávkou, nesměly by existovat redukční hranice pro jeho výpočet.
Ta solidarita je bezuzdná.
Ještěže vy se toho nedožijete, Pešku, viďte?
Důchodu? Při ponechání dnešního systému ne, ani kdybych byl dlouhověký, protože krachne.
Omezení nedobrovolné solidarity? Doufám že ano.
Důchodu. Ale vlastně….jen se pěkně dožijte. Omezení té solidarity 🙂
Tak znovu. Dělení na tzv. politickou pravici a levici není vůbec překonané. Jen se nám poněkud změnily společenské vrstvy a skupiny, které je reprezentují. Jak už jsem tu psal několikrát, celý ten jakože novodobý „konflikt“ progresivisté vs. konzervativci je uměle vyvolaný a uměle přiživovaný těmi nahoře, aby lidé řešením hloupostí a nesmyslů zaplnili veškerý čas, který by jim jinak mohl zbývat na zamyšlení se nad tím, co nebo spíš kdo je skutečným zlem, tedy banksteři, majitelé korporátů a globální oligarchové. A aby nedejbože nepřišli na to, co s nimi tahle pakáž provádí a zamýšlí do budoucna.
Co uniká většině lidí, je, že Marx tvrdil, že v každé době a společnosti existují dvě zcela protikladné třídy se zcela odlišnými zájmy. Problém je, že ti mocní tvoří třídu tzv. pro sebe, jsou tedy ve skutečnosti propojení a moc dobře si uvědomují své zájmy, které si také náležitě prosazují a chrání mocenskými politickými a ekonomickými nástroji, a to za každou cenu. Naproti nim stojí atomizovaný dav, tzv. třída o sobě, která si absolutně není schopna své zájmy uvědomovat, a tedy i hájit. A ti nahoře se všemožně snaží, aby to tak zůstalo.
A co z toho plyne pro nás? Je třeba si uvědomit, že onen konflikt nikam nezmizel, jen je mocnými umně maskován a sváděn (či spíš kanalizován) k naprosto banálním nesmyslům. Cestou z toho ven je pouze to, aby si co nejvíc lidí uvědomilo, že je onen novodobý proletariát, byť si sami často myslí, že jsou tzv. „za vodou“ a dokáží se o sebe postarat „sami“. Jenže to je ve skutečnosti jen iluzivní představa sloužící mocným společně se spoustou dalších uměle vyvolávaných iluzí k naplňování hesla: Divide et impera.
Dělení na pravici/levici není dneska překonané, spíše upozaděné (marginální). Ono je taky poměrně obtížné v době (úmyslného) zmatení pojmů identifikovat, co a kdo vlastně ta prav/lev. je.
Pro dnešní dobu a přežití národa i jednotlivce je mnohem důležitější dělení sil na:
– globalistické, směřující postupně ke světové jednovládě „vyvolených“.
– antiglobalistické (nacionální, národovecké), které výše uvedenému odporuje.
Různé odnože levice i pravice mohou být zúčastněné na obou březích tohoto dominantního dělení. Vhodné příklady si jistě dosadíte sám.
Dnes si většina národoveckých subjektů konečně po 30 letech začíná uvědomovat, že pro další existenční přežití každého národa je nutno hledat společné zájmy i propojení mezi všemi lokálně (národně) orientovanými silami – bez ohledu na jejich sekundární pravo-levé směřování.
Vaše dělení vede jen ke sporu lokální oligarchie vs. globální oligarchie. A tady není třeba ani příliš dlouho přemýšlet, kdo má jasně navrch. Tudy cesta stejně nevede a nepovede a veškeré snahy napnuté tímto směrem, i kdyby byli úspěšné, půjdu k návratu obdoby stavu divokého kapitalismu devadesátých let u nás.
V tom máte určitě pravdu, jenomže takové soupeření oligarchů by mohlo být přínosem pro nižší společenské třídy, potažmo levici. Levice by ovšem musela podpořit lokální pravici.
V jedné staré knize (raději nebudu psát v jaké) autor píše:
„Národně socialistický dělník musí vědět, že jeho zaměstnavatel není jeho nepřítel, nýbrž chlebodárce a zajišťovatel jeho životní úrovně. A národně socialistický zaměstnavatel si musí uvědomit, že dělník není jeho otrok, nýbrž partner při vytváření zisku“.
Návrat před rok 1989 stejně není reálně možný, a o nějakou třetí cestu zatím nebyla společenská poptávka. Byť byla v minulosti nabízena.
Osobně považuji devadesátá léta z hlediska osobní svobody za ta nejlepší co jsem kdy zažil.
Na rozdíl od let minulých i let následujících. O současnosti nemluvě. Že toho tehdy leckteří zneužili, to už je věc jiná. Holt zloději potřebovali klid na svou „práci“.
S posledními dvěma odstavci souhlas!
Jen dodám, že třetí cesta mezi dobrem a zlem není dobrý nápad. 🙂
Ta stará kniha je MK ?
Soupeření oligarchů, aby pomohlo, by muselo být na stejné úrovni a to bohužel vzorně spolupracují.
K přežití společnosti se bude muset najít jiná cesta, ono už s tím některé země začaly a vypadá to, že jsou zatím docela úspěšné.
Charon:
Ano, plný souhlas s tím, že celý devadesátky nebyl čas, buzerovat a okrádat občany v malém, když se pohodlně dalo krást ve velkém.
Nicméně – v devadesátkách se konkrétně v KM a okolí, prali lokální oligarchové, často to bylo doprovázeno střelbou ze všemožných zbraní na pistolové střelivo.
A víte jak praví přísloví:
„Když rytíři se hašteří, chuďasovi došky hoří“.
Ano, bylo to deset let svobody, jakou jsme nikdy předtím, ale už ani potom nezažili.
A nebylo to zrovna tím, že bychom byli nějací mladí skokani – sám jsem ročník 53.
Bylo to tak, že se do nás nikdo zbytečně nesral, živnostenský odbor města dělal to, co dělat měl, stejně tak ale berňák a dokonce i ti fízlové.
Jenže u těch posledně jmenovaných, to bylo jenom testování, jak je „nový režim“ odolný vůči jejich sviňárnám a téměř nulové loajalitě.
Takže těch deset let zkoušeli všechno možné i nemožné, co ještě projde a co už nikoliv.
Důkazem budiž causa „topné oleje“, kterou řádně a loajálně pracující fízlové (myšleno obecně, tedy vč. kriminálky) mohli spolu s celníky zaříznout už v samotném zárodku. Myslím rok 1995, kdy se tu objevily první, celé nákladní vlaky, tažené nákladními lokomotivami „Sergej“ a sestavené výhradně jen z cisteren, určených pro naftu. Ty ale podle celních deklarací obsahovaly „lehký topný olej“, tedy chemicky stejnou, jen jinak označenou motorovou naftu, která původně, podle tehdejšího zákona, nebyla zatížena spotřební daní a opravdu měla sloužit lidem k topení v naftových kamnech, nebo pro kotelny sídlišť, která ještě nebyla připojena na CZT – u nás v KM stály takové dokonce čtyři, každá s topným výkonem 2,5MW.
Podle odhadnutého množství z celé causy pak vycházelo, že úplně každá rodina vč. panelákových, má nejméně 3 topidla na naftu a topí v zimě i v létě…
Než si tohle někdo dovedl spočítat, tak stát přišel na daňovém úniku nejméně o 900G penízků, tedy skoro bilion korunek v jejich tehdejší kupní síle – a zarazil to.
Tipnul bych si, že to byl tentýž „ekonom“, co roky předtím zhasl světlo, účelově nechal zbohatnout velmi podivnou vrstvu lidí, kteří pak měli být „kapitány průmyslu“ a tím odvést státu desátky – jenže protože to byla opravdu divná vrstva lidí, tak se všemožně těch desátků zdráhali. Šlo bezmála o bilion korun..
A ty lidi od fízlů, co při tom testování, co ještě projde, překročili jejich interní „čáru“, tak ty vyhodili s poukazem na jejich kádrový profil u SNB.
I lidi byli nějací přívětivější, víc si vycházeli vstříc, nedělali si naschvály a pracovali, jako čerti, což se projevilo rostoucí životní úrovní (tedy jak kde).
To všechno, začalo upadat s koncem nadějí na lepší příští život, někdy okolo r. 1999/2000.
A teď si představte, co by se stalo, kdyby se všechny ropné produkty danily stejnou daňovou sazbou.
Kolik by se ušetřilo na platech cajtů, soudců, mediálních hyen, úplatcích pro politiky …
Poslední částka je důvod, proč byly daňové sazby různé.
A nebo rovnou kdyby všechno mělo stejnou daň, třeba cigarety a Sunar, pravý ráj tupých libtardů.
Profesor Jan Keller, v jedne sve prednasce rikal, ze Marxovym heslem „Proletari vsem zemi spojte se“
se ridi prave vrstva tech nejbohatsich.
Na rozdil od rozhadane spodiny ….
Ano, to je ta třída pro sebe. Existovala v každé historické době a jejím hlavním a často jediným zájmem je absolutní kumulace moci a peněz/majetku.
Mám přesně opačný pocit. Levice mává těmi bankstery, korporáty a oligarchy, ať už je to cokoliv, ale jakmile se dostane k moci, tak zvýší zdanění, aby mohla živit své líné voliče a zvýší regulace podnikání, úvěrování, atd.
A ty regulace se možná dotknou velkých firem také, ale ty mají dostatečný aparát na to, je zčásti naplňovat a zčásti se jim vyhýbat.
Plná tíže levicového zdanění/kradení/regulování dopadne na střední třídu, na obyčejného českého podnikatele s firmou o pár (až pár desítkách) lidí a středně a výše příjmové zaměstnance. Jen si vezměte, jak často bývá zleva kritizováno zrušení superhrubé mzdy. To nepomohlo žádným oligarchům, ale střední třídě.
🤣🤣 Prosím vás, ukažte mi jednu jedinou západní zemi, kde vládne skutečná levice. Anebo by bohatě stačila země, kde existuje autentická politická levice nezlikvidovaná liberální demokracií aka korporátním fašismem.
Prakticky každá. Je-li polovina z HDP prosávána přes stát, máme tu minimálně poloviční socialismus.
Spíš bych chtěl ukázat pravicovou stranu.
Melete nesmysly. Ale totálně. Ono říct, že každá, i když jsou to všechno jasně podporovatelé ultrapravicoví podporovatelé globální oligarchie a korporátů, je jen prázdným plácnutím do vody. Klidně si tu ty nesmysly šiřte dál, realita se vám směje do obličeje. Znovu říkám, politická levice byla neokonzervativci a (neo)liberály zcela zglajchšaltovaná, zkorumpovaná zkriplená na různé formy pravicově libtardích úderek sloužících korporátům.
Najděte jednu jedinou neziskovku, která se otevřeně hlásí ke skutečné levici, původnímu marxismu (ne k tzv. neomarxismu) a jako úhlavního nepřítele vidí globální kapitál a oligarchii, s nimiž chce revolučně bojovat. Ušetřím vám práci, nenajdete ani jednu. Zato oddaných podporovatelů USA, EU, NATO atd. celé armády. Všechny za prachy různých miliardářských „dobročinců“ (a samozřejmě daně těch, kteří by na ně v životě nedali ani korunu.
Jedna otázka a jedno konstatování:
ODS, TOP09, STAN, Piráti a KDU-ČSL jsou podle Vás „pravice“ nebo „levice“?
a
údajná kritika zrušení superhrubé mzdy „zleva“ /mohl byste uvést, která strana ze zdejšího politického spektra představuje „levici“- tedy stranu chránící práva a zájmy zaměstnanců a vůbec „lidí práce“? – a jen doufám, že nemáte v úmyslu ukázat na současnou libtardí Šmardovu Socdem, které jsou pracující lidé zcela u zadele, protože základní ideou jejich programu je „progresivismus“ se vším hnojem s tím spojeným/ se, myslím, netýká zrušení superhrubé mzdy jako takové, ale nastavení daně z příjmů fyzických osob na „živnostenských“ 15 % namísto na 19 procent, jak mělo být a bylo by přineslo ty předpokládané benefity jak pro zaměstnance, tak pro stát. Jenže si Babiš a spol. netroufli zvýšení daně živnostníků z příjmů z oněch 15 na 19 procent, což bylo /sjednocení sazeb zaměstnanců a živnostníků/ podmínkou zrušení SHmzdy.
Takže nakonec na tom stovkou miliard prodělal stát, a zaměstnanci si ničím nepomohli, protože o sníženou daň z příjmů jim posléze firmy nenavyšovaly mzdy.
To jen aby bylo jasno.
Jak jsem psal výše, původně pravicové strany odkráčely doleva a vpravo není nikdo. ODS je střed, Piráti a KDU jsou jasná levice, dtto Šmarda.
Progresivismus ve smyslu těch všech vašich úchylek je sice mediálně zajímavý, ale pro ekonomiku (a věci dávající smysl) zcela lhostejný.
Zdanění práce by mělo být přesně 0%. Snížení daně na 15% přineslo mnoha zaměstnancům, které znám, dost peněz navíc.
Myslíte dělení na levici a pravici podle léta uznávaných kritérií?
Nedělejte si srandu.
A pokud jde o to, kolik přineslo zaměstnancům zrušení SHmzdy, ano, okamžitě ano, protože také přestali platit „daň z daně“, tj. z odvodů na zdravotní a sociální pojištění.
Ale můžete sdělit, kolik jim posléze zvýšily platy samotné firmy /protože nezpochybnitelný benefit pro nejbližší roky z toho měly právě ony/.
Titanic de ke dnu. Jak vůbec může něgdo normální uvažovat, koupit si lístek u okna?
Oni spíš doufají, že si koupí lístek v I. třídě. Tam mají největší šanci dostat se do záchranných člunů.
Akorát nevědí, že tentokrát žádná Carpathia nepřijede…
Já tomu nerozumím. Píše se všude jak zdrhají přestupníci do nového parníku BRICS, dokonce i saudové, o nichž nigdo nepochyboval a tady se blboni potí jak si ospravedlnit přestoupení na Titanic, gde záď je už pod vodou. Dumají jak nebo ne jak budou cenné jejich úspory při placení euro šampaňského, na keré už evidentně nemají. A nebo z nostalgie si chtějí eště užít triumfu , byl sem na Titaniku.
Jenom technická: Titanic šel pod vodu přídí napřed. Ale to snad každý ví.
Tady je otázkou, jestli by pro česko s.r.o. nějaký jiný/nový parník přijel. Ať už by nesl jakékoliv jméno. Protože hlupáků a neumětelů mají všude dostatek vlastních.
Co si totiž pomyslet o chamtivých idiotech, kteří si po 30 let neustále volí takové zaprodané představenstvo, co úmyslně rozprodá či rozbije vlastní prosperující stát (či loď) – a ještě to vydává za úspěch a jedinou možnou cestu…?!
Já být kapitánem jiného parníku, tak by se takovým ztroskotancům (trosečníkům) vyhnul zdaleka obloukem.
Já nevěděla, že šel Titanik ke dnu přídí a úplně jste mi tím rozkopal bábovičky! Mám kouzelný fórek, ale protože sem nejdou obrázky, popíšu ho. Stojí Fialenko Nutellovič na samé přídi Ttitaniku (která ční k temnému nebi) a povídá „Nechápu, proč mi pořád někdo tvrdí, že klesáme ke dnu? Já vidím, že stoupáme!“
Holt bude muset stát na zádi, no.
Jeden hlas proti
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-viceguverner-cnb-frait-proces-vstupu-do-eurozony-povazuji-za-ponizujici-243038#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Velmi silné argumenty proti přijetí € z České národní banky!
Dnes uz neni az tak dulezity kurz. Ale objem dluhu eurozony, ktery neustale roste a ktery bude nutne drive ci pozdeji splacet pokud se do eurozony pripojime. A to vcetne dluhu, ktere byly nasekany vsemi cleny od vzniku eurozony.
Je to jako svatba s nevestou, ktera dluzi kam se podiva a stale si zije nad pomery. Prijdeme i o to malo co nam jeste zbylo.
Tohle je jeden z podstatných argumentů proti Euru.
Zadlužení eurozóny je cca 85% jejího HDP, zadlužení ČR je 45% jejího HDP. První číslo zvolna klesá, druhé roste.
Tomu se říká konvergenční kritéria…
@Lex
Vy budete ohnutý až k zemi Lexi za ty své výroky. Až k zemi. Koho potkáte tomu se omluvíte.
https://web.litterate.cz/ted-to-teprve-zacne/comment-page-2/#comment-228366
Rakušan: Sám mám nějaké otázky ohledně zásahu policie na fakultě
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-rakusan-sam-mam-nejake-otazky-ohledne-zasahu-policie-na-fakulte-40456366
On se nebude nikomu a za nic omlouvat. Gumové páteře a advokáti, to k sobě patří.
Bude se viditelně a papírově stydět. To nic nestojí.
Něco, jako studem zrudlá puberťačka, která to navíc napíše na sítě, aby všichni věděli, jak strašně moc se stydí. No uznejte, to je sakra rozdíl!
Ten seznam se nezdá, ale
https://medium.seznam.cz/clanek/sirael-hul-na-sporive-duchodce-38350?utm_campaign=abtest244_hpdop_comments_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
zdá se že se přece jen ve financích vyznají, tedy – jak ošulit lidi. Kdopak jim to poradil?:
„Tahle země není pro starý…“
Důchodci jsou nejsnadnější kořist. Nemohou se nijak bránit, např. stávkou.
Političtí zbabělci a zločinci toho plně využívají.
Toto je v první řadě problém Ústavního soudu, který by měl podobné excesy zašlápnout. Prostě zaprvé smlouva je smlouva, zadruhé v právním státě nelze měnit zpětně. Náš ÚS to několikrát posvětil a tak toho vládnoucí smečka zneužívá.
jenom technická: tohle už se za dobu existence stalo nejmíň 2x – že se plošně pro všechny existující smlouvy, od okamžiku účinnosti novely zákona, změnila výše a podmínky poskytovaného státního příspěvku. nikdy s tím nikdo neměl problém, nejspíš proto, že se ty částky vlastně od sebe zase až tak dramaticky jako teď nelišily, ale proncip byl stejný.
zapomněl: tedy jak říkáte – už několikrát … aby to nevypadalo, že vám oponuji 😉
Např. státní příspěvek na stavební spoř. ze 4500 na 3000, později ze 3 tisíc na dva, apod.
Nikdo v česku s.r.o. nemá jistotu, když uzavírá několikaletou „smlouvu“ s účastí státu, že podmínky na začátku období budou stejné jako na konci.
Údajně je prý ČR právním státem… 😀
To by pak muselo i jednotlivci projít stejné porušení smlouvy během jejího trvání.
Což se ovšem v zemi s exekutorsko-státní mafií stát nemůže.
„Za kolik korun bude jedno euro…“? I při kurzu 1:1 by bylo při stávajícím zadlužení €-zóny nevýhodné. Kontrolní otázka: jakou měnu má Švýcarsko? A dále, zpět do krátké historie, se zaváděním € vyjebali se Slováky, s námi při přijetí do EU a pokračuje to dále (např. dovozní cla jdou do chřtánu nenažrané Brusele. A jak se říká, dočkej času, jako husa klasu. A Zákon času (ve velkých sociálních systémech funguje dokonale. €-zóna se rozpadne již brzy, nebo zcela zanikne. A nejen ta. KoZa v tom dělá, co může.
Slováky stál přechod na € cca -15 % z úspor. Druhý den při vstupu do obchodu měli protáhle obličeje a jen koukali, ale už se s tím nedalo nic udělat, ale byli světoví.
No, oni ani sami obyčejní Němci a Rakušáci moc nejásali. Místo euro se tam mezi lidmi vžilo označení teuro (=drahý).
Na starých československých bankovkách bylo napsáno, že jsou kryty zlatem a jinými aktivy SBČS.
Na současných českých korunách je pouze nápis „státní tiskárna cenin ČNB“ (podotýkám, že ČNB je pouhá pobočka londýnské Rotschildovy banky). Na euru není pro jistotu napsáno vůbec nic!!
To v USA jsou alespoň upřímnější – na US dolaru je uvedeno, že je to „legální platidlo za dluhy“… 😀
Bankovka je jen směnkou emitovanou státem coby dlužníkem. U normální směnky se věřitel může rozhodnout, že dlužník je z hlediska splácení nedůvěryhodný. U bankovky se tak rozhodnout nemůže, ale pořád zůstává platný prvotní základ, že dluh je splatný jen dle důvěryhodnosti dlužníka – státu, eurozóny, firmy, osoby, atd. Jak moc důvěřujete osobě reprezentující instituci, tedy guvernérovi a viceguvernérům centrální banky, premiérovi a vládě? A podle toho důvěřujeme i jimi vydané směnce – bankovce.
Klaus horem pádem hnal bičem naši zem do západního chřtánu a stanovil kurs k německé marce nějak kolem 30kčs i když jeho představený v Prognosťáku hovořil o 5ti korunách za marku.To nahrálo blbečku Zemanovi ,který tak dostal satisfakci jak náš průmysl je hrozný a musí skončit.Takže za 30let kapitalismu jsme stále na 1/3 platů v Německu a průmysl je německý.Hrátky s Eurem jsou jen tanečky pro blbé.Pravice ovládá v ČR vše a tak si s náma vytře i prdel.
Kde ten Prognosťák stál? Asi v Praze, ale kde to bylo?
Kolik tam pracovalo lidí a kteří to byli?
Byl tam zaměstnán – třeba v kotelně či kantýně – někdo z místních?
Kde je archiv jeho zaměstnanců a archiv výstupů pro vládu ČSSR?
Umíte někdo odpovědět aspoň na jednu z těch otázek?
Třeba vám to k něčemu bude
https://g.cz/tovarna-na-vrcholne-politiky-prognosticky-ustav-vychoval-ministry-prezidenty-i-guvernery-cnb/
Jakešova věštírna
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tajemstvi-jakesovy-vestirny-archiv-prognostickeho-ustavu-zustava-neprobadan-82526
Aha, zůstává neprobádán. Už tomu rozumím.
Archiv, svým charakterem mimořádně zajímavý pro skutečnou investigativu, zůstává neprobádán..
Asi pro jistotu 😎
Ynvestigatyyyva na mne ziva .
Nejsem english ,pride na mne Bejbis.
Hmm, pravice? Fiala, Rakušan, Stanjura jsou pravice? To snad nemyslíte vážně. Jako pravicovou stranu lze u nás dnes označit jen Svobodné a ti ani nejsou v parlamentu, natož aby něco ovládali …
Věřte že nejsou ani levice. Jsou to profesionální škodiči, kterých se toto dělení netýká. Ale spousta lidí je volí, protože slyší že jsou pravice a to těm jednodušším stačí. Naopak je nikdo nevolí pro levicovost, proto jsou s tou pravicí spojováni
Souhlas. Pravice, to je jen nálepka na zboží, kterým se šidí prostí lidé. Mezi kterými je i mnoho vysokoškoláků. Měl jsem tu možnost mluvit v rámci jedné akce s několika lidmi z jisté Filozofické fakulty a byl jsem zděšen, jak malé mají znalosti, jak se o nic nezajímají, nad ničím se nezamýšlejí…
Kurz byl dvanáct, ale vexl ji prodával za 24. Tak Klaus na to přistoupil, aby kluci nebyli škodní.
RTG:
Nebyl to Zeman, ale Klaus.
Zeman jako premiér jezdil v českém autě – v Tatře 700 a nikdy netvrdil, že náš průmysl je hrozný.
To tvrdili jiní, kteří se chvíli předtím starali o jeho spolehlivou likvidaci.
Vidláku, nikdo Vám nemůže odpovědět na otázku za kolik se bude Euro směňovat, protože by to bylo extrémně zneužito, tak jako Vám nikdo neřekne kdy padne měna.
Když budu vědět „v jakém kurzu proběhne nucená směna“, tak si předtím půjčím (dle výhodnosti Euro nebo CZK). A vyberu zisk.
Každopádně pro naše politiky je přechod výhodný z ještě z jiného důvodu. Dá se ještě, bez ztráty kreditu, přejít z CZK na Euro. Kdežto daleko horší je přechod z CZK na digi-CZK a zrušení hotovosti. Takto si umyjí ruce, a nechají to již na Bruseli.
Ono se lidem asi nebude líbit, že jejich digitální peníze budou mít třeba jen roční expiraci.
Máte pravdu. Když končila východoněmecká marka, přesně tohle se dělo. Mnozí dnešni VIP podnikatelé (tehdy veksláci) začinali svoji novodobou kariéru tim, že skupovali měnu NDR a pak ji měnili za „tvrdou“ západní …
no a presne to udelaji ti kdo budou stanovovat smenny kurz pri pripadnem prechodu na euro. verejnosti kurz zataji aby nikdo nemohl spekulovat, ale sami nakoupi aby pak slizli smetanu (na ukor populace, jak jinak). jako ursula von den pfizer s vakcinami. ale nejspis si takovych spekulativnich nakupu financni trhy vsimnou a svezou se na vlne take. zkusenosti z minulosti na to maji.
Vzpomínáte na 90. léta a dostavbu Temelína, kdy politici slibovali lidem topícím elektřinou levné ceny? Tak dnes podobnou deziluzi zažijeme s tepelnými čerpadly https://www.ceskestavby.cz/clanky/energeticky-paradox-a-bumerang-zaroven-nejvice-podrazi-elektrina-domacnostem-s-tepelnym-cerpadlem-32936.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=3&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Ano pamatuju.
A taky si pamatuju, jak Jihocechum slibovali levnejsi elektriku, nez jinde, protoze tamejsi starostove a potazmo jejich volici museli s dostavbou souhlasit.
Masaz Rakouskych matek a Greenpeace byla hodne silna.
Stalo ve velke hovho, Jizni Cechy ovladl EON a nasadit tam velmi ostre ceny, ze treba CEZ by na zapade a severu Cech levnejsi…
Verejne stavby tenkrat instalovaly primotopy a akumulacky povinne.
Po narovnani cen (zdrazeni) to byl sok. U nas ve skole pak byly vanocni prazdniny od zacatku prosince do konce ledna a obcas neco i v unoru. Uhelne prazdniny se tomu ale nerikalo. Proste „studijni volno“.
No nekecej!
Oni těm lidem, co si to pořídili neřekli, kolik to sežere elektriky?
Pamatuju tu aféru s přímotopy z let 92/95. Elektrika byla v roce 93 tak levná, že lidi topili přímotopy klidně i ve vysokém tarifu!
A pak najednou bác – a lidi se nejprve začali shánět po HDO, stykačích a akumulačkách, začali zjišťovat, jak vlastně funguje VT/NT, aby nakonec ty super-předražené „italské“, ještě ani nezaplacené přímotopy, vyházeli do šrotu.
Pamatuju si, že 1,5kW panel, dobrý tak max. do koupelny, stál v roce 1992 okolo 1.900,-Kčs.
S tepelnými čerpadly to bude ještě horší – ta čerpadla tak jednoduše akumulačkami nenahradíte a ten fujfujfuj ruský plyn nebude taky.
Advokáti budou mít žně.
Zrušil jsem plyn již dávno a jedu na elektriku.Samozřejmě ,že nemám budoár o 250m2 jak si dnes staví blbečkové. Mám sálavý panel jako přímotop i velký bojler a samozřejmě zateplení.Cenově jsem na tom líp jak s hnusným smradlavým plynem.Dokonce po vychytání chyb jsem dostal od EONu přeplatek 10tis.korun a tedy díky za mumraj s cenou elektřiny. Klaus žádal používat ele.misto plynu a to je jediné co má u něj plus.Nesmysl s plynem do každého baráku s instalací přípojek atd. Došlo po 20ti letech na má slova ,když jsem navrhoval elektřinu na dědinu místo plynu.Dnes jsem 20let po rozvodu ve svém a elektřina je skvělá.Pokud bude stát blbnout ,tak si pořídím kombinaci foto atd.Na garáži ji již používám. Plyn se měl měnit v centrálních kotelnách na elektřinu a rozvádět kabely, toť vše.
Přeměňovat energii plynu na elektřinu a tu pak zpětně „pálit“ v el. přímotopech je germánský greendealový nesmysl. To by ten plyn musel být za hubičku, což po odstřelení rour NS není a již nebude. Navíc, elektřina jakožto sekundární energie se svým univerzálním využitím, je příliš ušlechtilá energie na to, aby se jen tak mařila v odpornících. Právě proto, že se musí nejdříve vyrobit, bude vždy minimálně 2x dražší než vytěžená prvosurovina. Což uznala i jinak dementní fialová vláda ve svých loňských cenových stropech (6Kč vs. 3Kč/KWh).
Zapomněl jste ve svém vyjádření sdělit, jestli třeba nejste akcionáč EONu, ČEZu, či podobných keťasů a velkozlodějů. Potom bych Váš postoj chápal. Něco jiného by bylo, kdyby se elektřina jakožto domácí zdroj energie, nabízela malospotřebitelům za výslednou cenu 3Kč/KWh.
Také jste nenapsal, v jakém režimu NT/VT tu elektřinu pálíte. Jaké máte ceny za KWh…???
A máte vůbec nějaký cenový rozdíl mezi VT a NT?
Fotovoltaika vám v českých poměrech půl roku nic moc nedodá, a z toho 3 měsíce je to úplná bída. Zrovna jako na potvoru, když to nejvíc potřebujete… 🙁
Ani oblepení baráku polystyrénem není žádná velká výhra. Zpočátku je to velká investice (buďto ji platíte Vy, anebo daňoví poplatníci, kteří se vám na ni poskládají), až později pak zjistíte, že to má i značné nevýhody, především ze zdravotního hlediska.
„Usilovat v této době o přechod na Euro je totéž, jako se snažit naskočit na odjíždějící Titanic.“
https://web.litterate.cz/tribuna_act/comment-page-48/#comment-231366
Lepší komentář, snad ani nejde vymyslet. Máte mě 1*
Vitole,
ty díky nepatří mně, nýbrž nicku Tomáš666, na jehož (celý) příspěvek (na Tribuně) jsem dala link.
Taky si myslím, že je to naprosto nejvýstižnější komentář, a proto jsem ho překopírovala sem – na té Tribuně totiž naprosto zapadl.
Lepší komentář, snad ani nejde vymyslet. Máte u mě 1*