22 listopadu, 2024

Proč to není vidět?

Znojemské okurky končí. Rumové pralinky končí. Vysoké pece v Ostravě končí. Vítkovice steel na sebe podaly insolvenci. Gigafactory v Líních nebude, protože se ukázalo, že ty skvělé elektromobily, kterým rostly prodeje „o desítky procent ročně,“ nikdo nekupuje. Zetor v Brně končí. Traktory je lepší vyrábět někde v Indii. Třeba bych si tam v Líšni mohl levně koupit nějaké skladiště a zvát si tam hosty… když to tam teď bude prázdné.

Potraviny jsou všude levnější než u nás. Elektřina je u nás nejdražší na světě, i když jí vyrábíme dost i na záchranu Německa.

Továrna na čipy bude v Drážďanech a Markéta Pekarová Adamová ani Miloš Zastrčil na to neměli žádný vliv. Ale měli velký vliv na pokažené vztahy s Čínou. Saúdská Arábie zrušila návštěvu ministra Hýkely, který tam chtěl kupovat ropu. Moc se balil do izraelské vlajky, nechal se u toho vyfotit a ještě si myslel, že je to tak správně. Fialovi zrušila návštěvu Nigérie a vůbec si nedělali hlavu s diplomatickým protokolem.

Hodnotová politika nám znemožňuje nakupovat plyn v Rusku, ale nijak nebrání premiérovi, podávat si ruku s etiopským hrdlořezem. Stejně tak nebrání Tomáši Pojarovi, aby v Číně zkoušel zachránit situaci.

Martin Kuba z ODS začal mluvit jako ukázkový dezolát. Řekl, že za drahé potraviny mohou hytlermarkety a lidé od premiéra očekávají řešení a ne konstatování nevábné skutečnosti. O evropských hodnotách ani slovo.

A na závěr jobovka největší… Markéta Pekarová Adamová obhájila post předsedkyně TOP09. Kníže Kchárl se na to už nemohl dívat…

Všichni vidíme v přímém přenosu, že je prostě nutné snížit cenu elektřiny. Hodně snížit. Jinak je s hospodářstvím konec. Všichni vidíme, že je nutné snížit ceny v maloobchodní síti, protože jíst se prostě musí. Všichni vidíme, že celý ten grýndýl je totální blbost a emisní povolenky jsou cesta do pekla.

Evropa není schopná dodat Ukrajině slíbený milion dělostřeleckých nábojů. Dokáže se jen usnést na tom, že je dodá. Průmyslové kapacity nikdo neřešil.

Proč to není vidět? Protože novináři… Situace je nadmíru výtečná, všechno je v pořádku. Bastlová ječí na Rajchla, ale k Vondrovi se lísá. Řezníček láteří na Babiše, ale k Pavlovi je úslužný, až to tahá za uši. Novináři rozhodují, kdo je a kdo není demokrat. Kdo je dostatečně hodnotný a kdo není. Demokracie už není soutěž myšlenek, novináři se postarali, aby liberálové kopali na hřišti a zároveň aby dělali rozhodčí, co ještě je a co už není hodné našich hodnot.

Jsou to novináři, kteří udržují iluzi, že Ukrajinci už brzy zvítězí. Jsou to novináři, kteří udržují iluzi o hodné Evropské unii. Jsou to novináři, kteří zakrývají tlamu, jež ročně sežere pět set miliard peněz na dividendách, které odtečou do ciziny. Jsou to novináři, kteří vědí, že dezoláti kopou za Rusko, byť se lstivě maskují českými vlajkami. Jsou to novináři, kteří si zařídili dvojí metr.

A jsou to novináři, kteří nám dlouho překládali tu největší lež od roku 1989… že média jsou tady pro nás. Že ta občanská společnost bude sloužit nám, bude chránit demokracii před usurpací mocí. Za tuto službu občanům si novináři zařídili koncesionářské poplatky, zahalili se pláštěm veřejnoprávnosti a když si dodali zdání důvěryhodnosti, začali se s mocí normálně paktovat proti vlastnímu národu.

Ostatně soudím, že koncesionářské poplatky musí být zrušeny. Když to jinak nepůjde, tak i s Českou televizí.

Nevěřím ve veřejnoprávnost. Nevěřím, že je možné mít pravdomluvné a nezávislé médium. I kdyby se to někdy podařilo, podaří se to jen na chvíli. Než se celé té veřejnoprávnosti nezmocní nějaká další klika a začne ji ohýbat ke svému obrazu. Nevěřím v objektivitu médií. Nevěřím v objektivitu Řezníčka, Bastlové, Witovské, či Taberyho. Nevěřím v objektivitu Vidláka.

Věřím v pluralitu médií. Věřím v množství různých hlasů a množství názorů. Věřím v chyby a slepé uličky, kterými se člověk učí. Věřím v soutěž názorů mezi kterými se může najít pravda, kterou nikdo nemá v rukou ani na ni nemá patent, i kdyby měl sto etických kodexů. Věřím v pluralitu názorů a svobodu je hlásat. Raději budu, když každá politická strana bude mít své médium a stát bude mít také jedno, které budou využívat (a zneužívat) ti, co jsou zrovna u moci, než aby tu byl nějaký Wollner, který sám sebe povýší na majitele pravdy. Chci existenci nezávislých a alternativních médií, chci názorovou pestrost a prostředí, ve kterém nebude důvod k autocenzuře.

Chci, aby si média platili jejich konzumenti. Aby přízeň či nevole čtenářů určovala, bude-li médium chudé nebo bohaté. Pokud lidé podle průzkumů nejvíc věří České televizi, tak by neměl být problém, aby si jí platili i bez zákonné povinnosti. Ale takový test pravdomluvnosti ČT nikdo riskovat nechce. To si může dovolit jen alternativa. To si mohou dovolit jen dezinformátoři.

Vyzývám vládu, aby na jeden rok učinila placení koncesionářských poplatků dobrovolným. Nebo aby byla možná asignace poplatků. Aby si každý mohl zvolit, komu svůj (povinný) poplatek bude posílat. Pak si řekneme, jaká byla Česká televize.

Dnes diskutujme o koncesionářských poplatcích. Největší lži od roku 1989. Že je možné placením poplatku získat pravdomluvné médium.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

414 thoughts on “Proč to není vidět?

        1. Proč myslíte, že Daniel Sterzik je lhář a ubožák? Sleduji jeho aktivity už téměř 3 roky a moje hodnocení se od Vašeho liší naprosto zásadně.

            1. Rada nežádaná bývá nevítaná, ale přesto si dovolím poradit:

              Chceš-li kdo usnadnit mazání škebloňů, nepiš pod ně do diskuse.

              Kretén škebloň napíše plivanec, a ostatní mu do vlákna napíšou komentáře, které jsou někdy i docela hodnotné a stojí za to je číst. Ale když smáznu škebloňa na začátku vlákna, celé vlákno, následující za smáznutým komentářem rovněž zmizí. – To je pak těžká pomoc, že.

          1. Sprah se na lede s dochtorama..
            Vopevoval je tady castuskama..
            To staci. Otazka.

            Kdo maze ten
            jede ,
            je to marny ,
            i na venecek
            dojde..
            Hvezda novy strany,
            vyjde.

            Horem dolem,
            porad jede…
            za dochtorem…

            Na noze cvicky ,
            hura ,do telocvicky.

            Venecek treba
            na hrobecek..

            Krchovej nadenik rad,
            ale jinymu .
            prijde jamu ..
            ve smrti stinu..
            vykopat..

  1. Ruská ropa z Třetí říše…
    Zavři hubu! Tiše! Tiše!
    I ten plyn je ze Sibiře.
    Žiju ale v pevné víře,
    že trubka jde z Ameriky.
    Molekuly svobody
    ponořili do vody
    anebo je stlačili,
    když kaviár svačili.
    Z Temelína, Dukovan
    blahobyt je blokován,
    pasírován hustým sítem.
    Je to hlavním vládním hitem.

    1. Teď vědci zjistili, že ten plyn svobody je daleko horší, co se týče emisí, protože uniká přímo methan, který je horším sklenikovym plynem nez oxid uhličitý plus když se odečte energie potřebná na těžbu a převoz plus jsou prý jen staré a nevhodné tankery, ze kterých to uniká už po cestě, doprava je ekologicky horší než potrubím, tak ti vědci spocetli, že je to ve všech směrech o 40% horší, než to zatracované uhlí.A asi to je i hrozící ekologická hrozba.

    2. Zabavou poesie , je ve zkratce , zjevit novou svezi skutecnost.
      Muze to bejt krasa ,poznani ,videni a zjeveni ctenari..Je toho vic..
      Neni to strelba slov z klavesnice ,mechanicka masturbace, typu , „anebo je stlacili , kdyz kaviar svacili“…
      To milujou invalidi slabomyslnosti ze vzdelani…
      Ty molekuly..Nebo co.
      Aspon takovy, nepoustet na deti…

  2. Řešení poplatků za TV je prosté. Přestat platit!

    Jednoho sejmou, sto protáhnou soudem. Ale deset tisíc už je přemůže.

    Vidlák píše: „Nevěřím médiím ani Vidlákovi“
    Bravo, hřebíček na hlavičce, systém je nemocný a žádný z nás proti němu není imunní. Je potřeba změnit systém od základů. A to za provozu.

    1. preco by nepremohli?? exekutori sa budu len tesit:-(( tie rozhodnutia budu sekat ako Bata cvicky, to nie je nejaky sudny proces…..proste exekutor prinesie podklady a jasny pripad

      1. Před asi osmi roky jsem zrušil platbu a poslal ČT čestné prohlášení, že nemám žádné zařízení pro příjem ČT a jejich vysílání nesleduju.
        Parabola na střeše sice je, plazma je doma taky, ale spolu s „krabičkami“ slouží k příjmu něčeho úplně jiného. I kdyby se někomu povedlo prolomit domovní svobodu, tak i při takovém, zatím nepravděpodobném přepadu, by našli „naladěno“ všechno možné, jen ne programy ČT.
        Rozhlas platím, přestože jej doma neposlouchám. Jejich dopravní hlášení v autě ano.
        Počítám ale, že pokud to bude takto pokračovat, tak některé partě se jistě povede dokurvit zákony tak, že odběr elektřiny bude automaticky znamenat poplatek.
        Nebo vymyslí něco jiného. Jak to tak sleduju, tak ty kurvy nemají v ničení společnosti žádné hranice „kreativity“.

        1. Moc by se tim verejne nechlubil.
          TV poplatek se neplati za sledovani programu CT, ale za vlastnictvi pristroje, ktery je schopen prijimat TV signal.
          (TV signalem se zatim nemysli vysilani „pres internet“ )

    1. Všichni lžou a kdo ne, tak neříká pravdu.
      „Kde je těch 200 miliard?“ Máte na mysli ty první, poslední nebo ty uprostřed? Ale, ať už myslíte kterékoli, mohu Vám slavnostně oznámit – v prdeli. To už je takový náš zvyk, nejen do ní kde komu lézt, ale také si za to platit.

  3. Včera jsem koukala na zprávy, 2x se řešila v řádu minut navržená a neschválená Jurečkova duchodová reforma s úplnou oslavou tuberkulózy, ve stylu jak bylo fajn, že se díky ní lidé dozivali jen v průměru 42 roků a ještě za minulé republiky na to umřelo milion lidí a pak zase v řádu minut reklama na film o nějaké pornoherečce s nekrologem a celým zivotopisem jakési holčiny, co neunesla životní zvrat a jediné co po ní zůstalo jsou pornofilmy s lesbickou trojkou. ČT se pochlubila, že toto financovala z koncesionářských poplatků. To jsem tedy opravdu žasla, koho toto má jako zajímat, nějaké Jureckovy chiméry a zapomenutá pornoherečka.

    1. Nejen to. TV má každý den několikrát rubriku „Doprava“, ale ani jednou jsem nezaznamenal rubriku „Doleva“! A těch děvčat co se tam producíruje, člověk má až pocit, že to není TV ale nějaký buchetník.

      1. A mít malá prsa člověka už předem diskvalifikuje z dělání této práce. Už i Míková z počasí je má přifouknutá. Akorát Augustová, nevím čím se tam drží.

  4. Vidláku, nezbývá mi, než tě řádně urazit, ba dokonce řádně nasrat.

    Jako správný a dobře vychovaný mamlas z dědiny jsi vůbec nepochopil, že změna financování sdělovadel NEVYŘEŠÍ VŮBEC NIC.
    Proč?
    Protože VŽDY se najde někdo, kdo bude mít na to, aby sdělovací soudruhy adekvátně uplácel. Tento problém je ve své podstatě neřešitelný, neb lidská sebranka sestává z nenažraných hovad, plných závisti a jedu.
    A partička kluků, kteří mezi sebou mluví, bude míti VŽDY a za KAŽDÝCH okolností více peněz, než ta sbírka lopat dole pod nimi.

      1. Nikdo není dokonalý. I Targus může přehlédnout jednoduché techniky, jak někoho nakopnout. Pokud někdo máte na mysli kam, tak ano přesně tam.

    1. Proces se nazyva zpansteni. Potom to pokracuje s vrchnosti na klouzacce.
      Jak to bejva vzdycky nekdo upadne , vrchnost davno vi kdo.

  5. V naší demokratické společnosti selhalo úplně všechno – sdělovací prostředy, justice, policie, armáda, školství. Nejvyšší čas udělat velký reset.
    Příkladem selhání novinářů je to, že nikdo neupozornil na otevřenou lež Ihoroviče, který tvrdil, že administrativní zvýšení regulované složky ceny energií zvýší náklady domácností o jednotky procent. Pan profesor asi nebyl příliš bystrý student (proto studoval učitelství českého jazyka a dějepisu) a neosvojil si trojčlenku (učivo 7. ročníku základní školy). Jestliže regulovaná část tvoří cca 40 % z celkové ceny a zvýší se o 72 %, zvýší se celková cena o 28,8%. Pokud se toto zvýšení nedotkne 40 % domácností, které měly ceny zastropovány vysoko a cena za silovou elektřinu jim klesne, znamená to, že zbytku, tj. 60 % domácností vzroste celková cena o 48 %.

    1. Re: PS

      Konečně na vás došlo a já vám mohu láti do pomatenců a blbců.

      Soudruh Ihorovič umí počítati perfektně.

      Soudruh Ihorovič myslel několik procent ZE SVÉHO PLATU!!!!!
      A ne z té vaší pitomé a trapné almužničky, se kterou musíte vyjít, či dokonce ze směšně nízkého čísla na ročním vyúčtování odběru energií.
      A soudruh rozumí elektrice a počtům – pardon – vyšší matematice a vy jste beztak zcela blbééj a škaredééj Pepa nebo tak něco.

  6. Fiallah má hlavu v písku
    jenom prdel mu ven čouhá.
    Vedle nechal prázdnou misku.
    Co teď bude? Ouha! Ouha!

    V pátek bude státní svátek,
    chtělo by to silná slova.
    Aby nebyl v státě zmatek.
    Libušina, Přemyslova.

    Kdo mi poví svoji vizi?
    Strejda Posselt, Pavel Petr?
    Zdá se mi to trochu cizí.
    Mám si koupit dozimetr?

  7. Tak, to by bylo. Vidlák oplakal trauma, které utrpěl základní praktikou soutěže o pozici v politice. Teď, doufám, rozvine co dobře umí. Otevřít problém a iniciovat diskuzi, která může přispívat k orientaci v tom všem, co vedlo a vede k současné společensko sociální, politické i mezinárodně mocenské situaci.

    Poznámka: Páně Alefa popis (diskuze v předchozím) rolí představitelů politické strany PRO, podle mého, sedí. Přesně. Co do příslibů a sebeprezentace, vede si ta strana skvěle.

  8. Vidláku, mám dotaz: proč jste na svém původním webu pro účast v diskusi zavedl registraci, zatímco tady na litterate necháváte volně řádit kdejakého provokatéra a rozbíječe diskuse?

    Kdy konečně začnete mazat aspoň ty nejubožejší „příspěvky“?

    Před časem se diskuse na Kydech už málem nedala číst, ale sem psali lidé s rozhledem. Našly se tu cenné informace a zajímavé myšlenky.
    Teď je to skoro opačně.

    Proč jste dopustil takový úpadek diskuse na litterate?
    Nevšiml jste si? Mnozí kvalitní a osvědčení účastníci diskuse už zmizeli a další jsou na odchodu.
    Vůbec se jim nedivím.
    Škoda tohoto webu.

    1. No jasně, Favorite. Takže Vidlák, ke všemu, má zajistit, aby nebyl dotýkán Váš krasocit? Že byste to hlídal imrvére 24/7 a podle svého mazal Vy? Neumíte, co Vám je eklhaft, s trochou vlastního úsilí přeskočit?

          1. Jasně.
            Tuhle jsem viděl vtip téměř renčínovský:

            „Pane premiére, občané vám poslali balíček. Ochutnali jsme to, a není to nutella.
            Je to hovno.“


            Svět je vždycky právě takový, jaký je. Jaký si ho uděláš, takový ho máš. Třeba i s ho… ehm, s nutellou. Enjoy!

            1. A nešla ta zásilka spíš opačným směrem? :

              „Pane premiére, občané OD VÁS DOSTALI BALÍČEK. Ochutnali jsme to, a není to nutella.
              Je to hovno.“

    2. @favorit
      Necenzurovanim diskuze, Vidlak nastavuje nemilosrdne zrcadlo libodemo spolecnosti, kde je dolar alfou a omegou zivota…

      1. Mám za to, že účelem diskuse je získat SKUTEČNĚ HODNOTNOU zpětnou vazbu, ne „nastavovat zrcadlo“ [(c) Čs. televize].

          1. Ale houbelec. Litterate je Vidlákův dvoreček a pokud mu tam někdo chodí neustále srát, tak ho samozřejmě vyhodí. Až se ten dobytek naučí chodit na dvoreček bez toho, aby táhl za sebou hromadu hoven, tak na 100% bude vítán.

                1. Souhlasím. Ostatně, soudím, že vyrazit diskutujícího např. s příspěvkem typu: „Škoda není ubožáků a lhăřŭ, jako je Sterzik“ není aktem cenzury, ale aktem výchovy ke slušnému chování.

                  1. ale oni jsou nevychovatelní, bo many many. Nic jiného neumí. I když někdy je opraavdu zábavé je číst. Ta hloubka myšlení a obsahu horní části těla je neskutzečná a docela pobaví.

                    1. Tak tak, duševní mrzáci občas pobaví, ale bohužel hodně zaneřádí diskusi a často nechutně urážejí Vidláka. Takové urážky by se podle mého mazat měly, stejně jako odkazy na ty jejich výblitky.

                    2. Omlouvám se, že to dávám sem pod Vás, p. Emo, ale pod reakcí Tymákovana níže (Tymákovan 16 listopadu, 2023 (10:12)) se mi nezobrazuje boxík „odpovědět“, tak nevím, kam dát reakci.

                      P. Tymákovane, omlouvám se, ale ode mne to neměl být odkaz na výblitek hejtra. Použila jsem to jen jako názorný příklad něčeho, o čem si myslím, že smazání je jednak aktem milosrdenství k ostatním diskutujícím, neboť k tomu, abych mohla něco přerolovat, tak si to většinou nechtě nejdřív stejně přečtu, a druhak to považuji za jedinou odpovídající odměnu tomu nechutně urážejícímu… Pokud tomu bylo rozuměno jinak, pak to byl z mé strany neobratně napsaný příspěvek.

                    3. Teta Karla – klasika, slušní lidé si na sebe vztáhnou kritiku, která nebyla na ně. Já tím myslel toho debila, co dává odkazy na blivajz nazvaný Vidlákovy hnídy. Zamořuje tu s tím snad každý den, oni mu přepisují odkaz na pfiala.cz 😀

              1. Cenzura je kontrola a omezování sdělování informací hromadnými sdělovacími prostředky, obvykle tiskem či dalšími veřejnými médii, ale i veřejnými proslovy, dopisy a podobně. Je prováděna státem.
                Co si dělá Vidlák na svém dvorečku je jen a jen jeho věc.

              2. Ne, není to cenzura.

                Stejně jako svoboda pohybu a jednání není není bezbřehá a zákaz vysrat se kdekoli kohokoli napadne nelze vykládat jako její omezení, ani svoboda slova není bezbřehá a netoleranci k urážkám a plevelení diskuse nelze vykládat jako cenzuru.

                A pokud máte za to, že to tak není, zkuste plivnout třeba Vémolovi do piva. On vám to vysvětlí dřív, než řeknete “ „.

          2. re: Kolemjdoucí (7.56)
            Nikoli, jak sám jistě zcela správně tušíte.
            Připomněl jsem tím nedávná Vidlákova slova o tom, že v diskusi musíme strpět leccos, neboť jen tak dostaneme – pozor, citát: „hodnotnou zpětnou vazbu“; konec citátu.

            Svou otázku jste tedy položil nesprávnému adresátovi.

            Nebudu se Vidláka ptát, co je pro něj hodnotnou zpětnou vazbou a co už nikoli; zajímá mne něco jiného: proč nutností registrace výrazně omezil špínu v diskusi na Vidlákových kydech, zatímco tady připouští, aby (jemně řečeno) nečistota sahala někdy až po krk.

          3. Muze to bejt uzitecny na pomoc vlade , takovy sondy , aby vedela
            ten poulicni sramot a mohla vcas udelat vopatreni..
            Vymazavanim se vlada nedovi vsecko..
            Ftypu ani cypu neni rozumet. Nahore. /Ani Alef,ani Nula/.
            Rozhodovat vo jinych.Jiste..

  9. Sdělovací prostředky nejsou! příčina problému.

    Příčina problému jsou ti, kteří maistreamová sdělovadla pasou. A jisté politiky s nimi.

  10. A není to plně v souladu s tím, co chce Vidlák?

    Pan Vidlák chce hlavně skvělého a strhujícího řečníka. Právě vidí dokonalý obraz státu, jak to dopadne, když se hledí jen na schopnost být řečník a nic více.

    To je to, co se mu moc a moc líbilo na Jindřichu Rajchlovi. Ale Vidlák se nikdy neptal, zda je dál ještě nějaká další schopnost než řečnit a nadchnout davy.

    Současná situace je přesně výslednicí toho, co davy chtěly – řečníka, sympaťáka a kecala.

  11. Bravo. Sdělovací prostředky jsou podstata problému. Demokracie = svobodná volba může být racionální nebo neracionální. K racionální volbě volič potřebuje (pravdivé) informace. Vymlčování událostí či témat je horší než lež. Obtížněji se rozpozná.
    Větičkou Nevěřím v objektivitu Vidláka jste, Vidláku , potvrdil a překonal sám sebe. Lidé neříkají slůvka a větičky aby hlásali pravdu , ale aby něčeho dosáhli. Přiznáním svého zájmu jste poslal otazník ( básník Dušana Kleina říká nastavil zrcadlo) těm druhým. Mají to také tak?

      1. To je jen zacatek , casem zmizime vsichni..
        Doklisovani klise , umelci sou tak sedreny z toho nastavovani zrcadel ,staci si zajit na Petrin, az se toho sami doparatizovali …

        1. Nastavujou umelci, penezomenci ,zrcadlo aby sami zustali za nim a bez povsimu ..
          Taky je kumst, kdyz si vidlak nabehne na vidle. Nebo neni?
          Kdo s cim zachazi…

    1. Každý může být analytikem, to nic nestojí, a vypouštět své bláboly. Dokud je o jeho předpovědi zájem, tak může blábolit co ho napadne. Jen to musí být v souladu s redakcí.
      Chceme-li hledat příčinu pádu KoZa, tak jeden kousek do skládanky máme.

  12. Jen tak nápad, možná hloupej, ale napadlo mi – nešla-li by tu udělat kolonka kde by se sepsalo – co všechno naši lidi dokázali vyrábět a kde?
    Sama už taky občas lovím – – ale nikde se nic nedá najít, vše se díky modroftačí Klauzovic letce přesunulo do ciziny. Zbylo toho strašně málo a to ještě se snaží zlikvidovat. Možná by mladým nakoplo – že jsme nebyly nuly jak psavci píší, že jsme měli úžasnou minuost díky šikovnosti našich lidí. Že jsme nebyli jen slouhové a montovny jak se snaží dokázat.

    Co Vy na to:

        1. Jenže Klaus byl přece kritizován za pravý opak, tedy za privatizaci do českých rukou, místo do ciziny. Celý spor Havel vs. Klaus byl souboj globalismus vs. patriotismus . Loutkou globalistů byl Havel a výprodej do zahraničí se rozjel až poté, co Havel Klause odstřelil sarajevským atentátem. Privatizace bank do zahraničí, daňové prázdniny zahraničním investorům – to přece dělal až Zeman.

          1. Milena tu zustavá příkladem ohlupeneho voliče,
            Nechápe,že KLAUS vytuneloval z Ústavy celý sociální stát a k němu příslušející zákony ,tím pádem instaloval dřevní kapitalismus bez přivlastkú neboli skrupulí a dodnes se za to neomluvil, čímž se stal největším zločincem všech dob v republice ,kde už není možnost se nikde odvolat neboť je Parlamentem odsouhlasen Policejní stát jako za Německa.
            Proto požadujeme jako voliči z SV jednotný postup podle vize ing.BLAHYNKA ke splnění naší základní potřeby a to je konkretni změna režimu zla a fuj,fuj satanismu👹☠️🥒te fialové okurky.
            No ní Milena ??

            Rachoti válečnice AzKSH

          2. Máte, Mileno, pravdu v tom, že Klause nelze tak úplně kritizovat za privatizaci – kupónovka byl pokus – a ten z ze subjektivních i objektivních příčin nabyl moc úspěšný.

            Klaus je zodpovědný za něco jiného – v honbě za chimérou vytvoření „české ekonomické elity“ dlouhodobě sabotoval kultivaci právního prostředí.
            Protlačení prvního zákona o cenných papírech,, což byl paskvil a nabořil tuto oblast na dlouhá léta.
            Odmítání zákona na barvení paliva a maziv a blokování úprav zákonů o spotřební daní vedlo ke vzniku mnoha krví zaplacených velkých majetků – ale také k mnoha vraždám.
            Záměrně šířené lži o tom, jak stát je špatný hospodář a jak ten stát musí být štíhlý …. Další škůdcovskou činnost v tomto směru mu utípla až oposmlouva.
            Původní verze bankovního zákona a zákona o rezervách byly (za jeho exekutivy) taky na hraně zdravého rozumu.

            Nemám čas se prohrabávat zasutýmí informacemi, ale naprosto souhlasím s Vlkem, že Klaus (spolu se Zemanem, Kalouskem – Babiše bych tam tak úplně netahal) je zemský škůdce.

            1. No, výsledek kuponové privatisace předpověděl velmi PŘESNĚ Dr. M. Sládek: „Zůstanou vám jen ty tužtičky“…

            2. Několik málo za všechny :
              „Potřebujeme více takových Kožených“
              „Nerozlišuji žádné čisté a špinavé peníze. Jsou jen jedny, aktuálně platné peníze“
              „XXX nemá žádný ekonomický rámec“

              Jak se Havel s Klausem moc nemuseli, tak ve skutečnosti si jenom záviděli, kdo z nich je větší zemský škůdce, lhář a vlastizrádce.
              Nasrat na hrob, žádné kvítí. Kdo že to byl ekonomem vlády, když státu utíkaly stovky tehdejších miliard – na LTO? Kolik vyvolených se na tom napakovalo – a pak těmi penězi škodili státu?

                1. Já nic.
                  Obyčejný člověk neměl žaludek, ani odvahu na objednávání celých vlaků motorové nafty, označené v papírech jako LTO.
                  Celkem by bylo zajímavé zjistit, zda ta rodina ještě žije, byla vystřílena, nebo v čem ty miliardy zahučely..

        1. Díky za tip. Právě to je názorná ukázka Klausova patriotismu vs. Zemanova rozdávání za hubičku do ciziny. Přečtěte si pozorně tento článek:
          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesko-prislo-o-tovarnu-jez-by-se-na-covid-hodila-ptejte-se-klause-se-zemanem-108648
          Co Klausova vláda chtěla udržet pro český stát (a dokonce do toho investovala), to Že ani za hubičku prodal zahraničnímu investorovi:
          …Někdy kolem roku 1998, kdy byl už nový závod v Bohumili prakticky hotov, začal vítězit pohled, že žádný národní výrobce krevních derivátů není vlastně třeba a nejlepší bude celý státní podíl v Sevacu odprodat….
          Sarajevský atentát byl koncem roku 1997. Pak vládla půl roku Havlem dosazená vlada globalisty Tošovského a pak už Zeman.

          1. No, vlastně máte pravdu, že ten rozprodej globalistům ve velkém začal až po pádu Klause. Že on se snažil privatizovat hlavně do domácích rukou. Bbý je, že ty „domácí ruce“ to stejně vesměs obratem přeprodávaly do zahraničí. Vetšina dobrovolně, ostatní z donucení.

          2. Re: Milena.
            Paní Mileno, souhlasím s Vámi, že Zeman je stejně velký, nebo ještě větší parchant, než Klaus.
            A co z toho?
            Od sebestředných arogantních, inteligentních lumpů, jako byli ti dva pánové, jsme se dostali až k lidem, jako je Fiala nebo Lipavský, kde člověk pořád váhá mezi tím, jestli se jedná spíše o zrádné parchanty, nebo totální idioty.
            To, že Klaus (nebo Zeman) je ještě teď zjevně podstatně inteligentnější, než celá současná vláda dohromady, nic neznamená.
            Oni oba svojí činností podstatně přispěli k tomu, v jakých jsme sračkách.

            Mimochodem, (nejen) oni oba jsou příčinou, proč, kdyš slyším slovo „ekonom“, mám chuť si odplivnout.

                1. Tošovský byl guvernérem ČNB po celá devadesátá léta. Bankovní licence rozdal kdekomu (jen Čubovi ne) a když pak banky nepohlídal a některé začaly krachovat, tak dramaticky zvedl všem bankám povinné rezervy a zvedl dramaticky úroky. Čímž udělal z již nabraných úvěrů podniků úvěry nedobytné a vyvolal jejich krachy nebo nutnost vstupu silných zahraničních investorů. Za to ho Havel odměnil postem premiéra a pak vrátil zpět do čela ČNB. Tošovský byl stejně jako Havel ( a narozdíl od Klause) jen loutkou globalistů, kterým díky jeho působení spadla řada českých podniků do klína. Včetně zlatých rezerv ČNB.

                  1. Milena má ale pravdu, a zkouší ji podpořit argumenty. Většina ostatních má jen pocit „antiKlaus“ a na paměti svoji relativní neúspěšnost a to jim stačí k nalezení řešení.
                    Komu ty fabriky měly patřit? Stávající managment je měl dostat darem, nebo je měl provozovat pro stát? Prodat fabriky za co nejvyšší peníze? Zkusit kuponovku?
                    A dopadlo by to stejně jako vždy. Lidé jsou sobečtí a myslí především na svou rodinu, potom dlouho nic a až potom …

                    1. Byli to až takoví kreténi, že si nedokázali ani ohlídat ochrannou známku a logo Tesla..
                      Třicet roků tady dělají zmrdi a jejich potomci, své ničivé dílo.

      1. Ale paní Mileno, Vy jste nebyla u toho? Já o tom, rozumí se, nic nevím. Jen, že tu „mou“ fabriku kdosi za „modroftačí Klausovy letky“ zprivatizoval a pak ji, za pár šupů, koupila zahraniční firma. A je z toho robotárna s Mongolci dováženými na práci. Bez bývalého výzkumáku, vývoje a konstrukce. A produkce? Nalepí se na to značka podle přání objednatele, když sama věc je co do podoby tak nějak modifikovatelná stavebnice, aby mohla konkurovat spíš cenou, než vlastnostmi. Tomu Vy samozřejmě dobře rozumíte, že?

        1. Právě že si to pamatuji. Klaus nechtěl privatizovat majetek do zahraničních rukou, ale v Česku nebyl žádný kapitál. Lidé neměli tolik úspor, aby si mohli koupit fabriku. Proto se dělala kuponová privatizace. Varianta neprivatizovat vůbec by znamenala nechat to zprivatizovat (= rozkrást) stávajícím komunistickým nomenklaturním managementem. Celou dobu havlisté i jejich média Klausovi vyčítali, že to měl privatizovat zahraničním zájemcům. A teď mu tady zcela neinformovaní levičáci vyčítají to, co udělal až Zeman. Neuvěřitelné.

            1. Nu, byl jsem , jak víš, u privatizace jedné dost velké firmy na těsný dotyk (1992/1993).
              Realita byla taková, že pro předání zahraničnímu investorovi byl hlavně Dlouhý a dost tlačil na pilu. Kočárník chtěl spíše destrukci velké firmy rozparcelováním na prcky a pak děj se vůle boží. Klaus nakonec (pod veřejným tlakem) odsouhlasil českou cestu privatizace.
              Trochu to zjednodušuji, protože v běhu tam byly i dvě vlny kuponovky, ale tak nějak to bylo.
              P.S.: Smíš mi říkat „Ten, co má velký archiv“.

          1. Klaus v roce 2002 kritizuje investiční pobídky Zemanovy vlády:
            https://www.klaus.cz/clanky/1234
            …Hlavním argumentem proti investičním pobídkám je skutečnost, že snižují celkovou efektivnost investování v zemi. Investiční pobídky dostane firma, která u nás proinvestuje minimálně 10 miliónů dolarů. Proč je nedostane deset firem, z nich každá proinvestuje milión dolarů? Proč vláda uměle zvýhodňuje velké investice na úkor menších podnikatelských projektů? Musím trvat na tom, že neexistuje žádná teorie ani zkušenost, které by prokazovaly, že je jedna obří investice efektivnější a výnosnější než několik menších investičních projektů. Kdyby velký investor přišel investovat „jen“ kvůli pobídkám (bez kterých by se mu investice nevyplatila), pak by musela být tato investice neefektivní a proto nežádoucí. Měla by ekonomický smysl jen díky umělému zvýhodnění státem. Proč toto zvýhodňování naše vláda dělá? Jediný důvod je důvod politický: jedna velká investice působí jako viditelný úspěch vlády a její „moudré politiky“, zatímco mnoho menších investic působí „jen“ jako úspěch aktivity podnikatelů. Že takovou politiku dělá mnoho jiných zemí? Ano, dělá, protože se jejich vlády řídí stejnými motivy, protože se snaží dělat hlavně to, co bude vypadat jako jejich vlastní zásluha, co bude v médiích, co si budou moci přivlastňovat.

            Že zvýhodňování megalomanských investičních projektů může ve svém důsledku škodit místům, kde jsou uskutečňovány, pochopili už i mnozí starostové, kteří by ve svých obcích raději viděli více menších investorů než jednoho velkého. Dovolím si citovat jednoho našeho starostu, který řekl: „Obrovské zahraniční firmy jsou závislé na globální ekonomice a nikde není psáno, že se za pár let neseberou a neodejdou třeba na Ukrajinu. Menší investoři jsou více spjati s regionem, a proto tak snadno neodcházejí“….

            1. No jasně, klasický papatunel, nejdříve vše rozkradl a potom začal krádeže odsuzovat. Nejdříve vše do zahraničí a teď je z něj vlastenec. Nejdříve kvůli své centrální moci a instalaci dnešního režimu rozbil okresy, bránil vzniku krajů aby je nakonec alespoň rozdrobil na těžko funkční malé celky a dnes je z něj skoro desolát. Jasně, je to jen notorický lhář, manipulátor naivních a neskutečný narcis. Tyto tři vlastnosti jsou veškerá motivace jeho činů, svědomí nulové, morálka nulová. O vlastnostech těch, kteří si zakrývají oči aby to neviděli a stále jej zbožňují raději psát nebudu, jen naprosto nechápu, co je táhne do alternativy. Už aby se Klaus s někým v alternativě pohádal, aby celý tento jeho cirkus Svědků Klausových, táhl zase o dům dál.

              1. Více než čtvrtstoletí trvající mediální masírka ve Vašem případě padla na úrodnou půdu neinformovanosti, nevzdělanosti a hlavně třídní nenávisti.

                1. A na závěr amnestie megazlodějům, kteří o tom dopředu věděli a už na vánoce se sletali domů a věděli, že budou nepostizitelni. To je nic Mileno?

                    1. Kdyby nevěděli, tak by nepřijeli na vánoce, když amnestie byla tajná a oznámila se až v lednu.

                    2. Sybilo, to pochopili z Vašeho předchozího příspěvku všichni, kdo unějí číst. Ti ostatní nejsou Vaše chyba.

                    3. Že se Milena namáhá na webu dezolátů, snad nečeká, že tu s ní bude někdo souznít.

              2. Přesně. Teď vytrubuje pravý opak toho, co předtím, ale sebereflexe veliká nula. A jeho nohsledi úplně stejně. A tu nestydatou aroganci mají třicet roků taky úplně stejnou. (Kontrolní otázka: Kdo se chvástal přihláškou do EU jako zlatým hřebem volebního programu? Teda ještě předtím, než se z čirého zoufalství stal zlatým hřebem vylhaný slib zdvojnásobení průměrné mzdy? Smolík, fanatici, někteří holt nezapomínají.)

                1. Klaus vytrubuje pořád to samé.

                  Od doby přihlášky se změnila EU, nikoliv Klaus.
                  A Vy jste hlasoval jak? Pro vstup do EU, nebo proti vstupu?

                  1. EU se moc nezměnila, pořád je to organisace na ochranu trhů velkých zakládajících členů.
                    Klaus se nezměnil, to máte pravdu, pořád stejný prolhaný narcis závislý na potlesku médii a členů své sekty.

          2. Paní Mileno, to mi nedošlo. Když to neměli rozkrást nomenklaturní kádři, rozkradli to a rozprodali kádři noví. Takže žádná revoluce, ale majetkový převrat?

            1. Byla by zajímavá statistika. Mám pocit, že přežití podniků pod nomenklaturními kádry bylo nakonec úspěšnější.

                  1. Stydím se.
                    Zapomněl jsem rozlišovat mezi starými inteligentními, praktickými a rozumnými komunisty (Štrougal, Jakeš atd) a současnými liberálně demokratickými, hloupými, nešikovnými, nepraktickými komunisty (Pávek, Svěrák, Fremr)
                    Vezmu si z toho poučení 🙂

                    1. Tak jsem to nemyslel. Jen že prohlášení že jeden je ještě horší než druhý neznamená adoraci toho druhého.

                    2. Porovnávání začalo výrokem „Když to neměli rozkrást nomenklaturní kádři, rozkradli to a rozprodali kádři noví.“

  13. Bravo. Vidlák se vrátil na své hřiště a skóroval. Sdělovací prostředky jsou podstata problému. Demokracie – svobodná volba může být racionální nebo neracionální. K racionální volbě volič potřebuje pravdivé informace. ( respektive asi stačí jen informace protože nepravdivá informace není informací). Větičkou Nevěřím v objektivitu Vidláka jste potvrdil a překonal sám sebe. Lidé neříkají slůvka /větičky aby sdělovali pravdu , ale aby něčeho dosáhli. Nepřiznání či vymlčení této skutečnosti je dost velká lež. Vlastně v této souvislosti jedno drobné upřesnění respektive polo polemika vůči slůvku novináři. Ona to není množina jednotlivců, novinář sice píše , ale noviny respektive daný orgán to uveřejňují. Když podruhé napíše/ promluví špatně , potřetí tam už nebude.

  14. V 70. létech se v češtině objevil převzatý výraz ČIP. Dlouho zůstával mimo pozornost široké veřejnosti, až se vrátil, ale zdegenerovaným způsobem( asi jako méně gramotným uživatelům češtiny a angličtiny zároveň splynul význam výrazů TECHNIKA a TECHNOLOGIE. Dnes význam elektroniky stoupl a někteří uživatelé v tom mají guláš. Čip je plátek polovodiče (obvykle křemík, (ale možností je víc), na kterém je strukura INTEGROVANÉHO OBVODU. To je docela špatně utvořený (protože dvouslovný )výraz. Integrovaný obvod vzniká z čipu zapouzdřením
    (do epoxidu, silikonu nebo kovu).Čipy vyrábí např. firma ON-SEMI v Rožnově a vozí je pouzdřit do Asie. Na stránky ON-SEMI.cz se můžete podívat, Tesla už není.

    1. Doufám, že také víte co je čípek a kam se strká. Zkuste totéž s Vaším ČIPem, třeba Vás to uspokojí, jako informace Vámi sesmolené.

    2. Ste na to káp. Dneska tu máme integrovanej čekoland, kerej vznikl cizáckým zapouzdřením banksterských lupičů, podvodníků v zaprodaných vládách, otrockým vymáháním „“práce““, daněním fšeho na co se podíváš a oblbováním jejich dětí stupidními ideologiemi. To je programování kerým simulují chování blboňů předem největší kreatury světa na počítačích. Sledují i to co píšete a data vkládají do svých programů. Ty programy z těch dat simulují chování ovcí a veškerého dobytka na planetě .

      Jediná cesta ven je volbami potřeb.
      Ale i tak jednoduchou věc dnešní imbecilové nechápou. Nerozumí už psanému textu.

    3. Jen jaksi chybí, že se jedná o jakousi prastarou generaci čipů pro jednoduché využití. Ty nejnovější generace nikdy nebudeme schopni vyrábět, protože technologie výroby je natolik složitá a hlavně drahá, že to zvládnou dvě-tři firmy na světě, spolu s vývojem. Tedy musíme mít co exportovat, aby jsme mohli dovážet.

  15. Pan Vidlák odmítá očividně nalít čistého vína členum SV a táhnout s nimi už dnes sjednocenym zpusobem za jeden provaz v ramci sjednocene SV v boji za SOLIDARNI STAT místo dnešního Policejního státu zla ,prý nechápe její bod bod 4 programu záchrany republiky legendárni značky PNZ potřeb ,tj zrušení funkce GŘ televize a rozdělení LUPU koncesionářských poplatku fifty fifty tam ,kde hraje opravdovà muzika !
    Financovat těmi ukrutnymi penězi i samo SV a chce je prý dát ukrást banderovske vládě kurev.
    Nechce očividně prosazovat společně s SV dát polovinu poplatku televizi ABJ paní BoBo.,která dělá dnes zpravodajství zadarmo a buh ví že dobře.
    Dokonce ON jde proti programu formace SV společenstvi voliçu ,kde je sám členem !
    A tak se tímto vadným zpusobem snaží demolovat sjednocenou věc zájmu a potřeb volicu,kteří nevědí co provedli svou volbou zla pod ohlupenim informacemi toho zmetka GŘ televize ,kdy v díle zkázy a ohlupovani se má pokračovat a jen válečník s volacímu znakem Mamut bude sám držet praskající přehradu vzteku SV tj Síly Voliču….No ní?

    Má ta odvážná Anička kazatelka sociálních hodnot a seriózních potřeb volicu pravdu ,nebo bude dnešními novými cinkalisty rozšlapana na placku do asfaltu 🔔🇨🇿😭to by se mělo zdiskutovat nebo to tady má být jen kakofonie bezcilnych komentu a nic z toho ukázat jako silu volicu???

  16. Ano, správně Vidláku. To, co dává nejlepší výsledek, a to nejen v oblasti médií, je volný trh. Co nejvíc nezávislých subjektů, které tvoří nabídku, a čtenář/divák/posluchač si sám z té nabídky vybere to, co nejlépe uspokojí jeho poptávku. Žádné privilegované veřejnoprávní médium, které jsou všichni povinni platit a živit tak skupinu manipulátorů, kteří jim škodí.

    1. Jasně, takže tu zbyde jen bulvár. Do školství, zdravotnictví také jen trh ? Dokud tu budou tito Svědci Klausovi tak se nehneme nikam.

      1. Pokud tu zbudou jen lidé jako Vy, tak tu bude jen bulvár, protože Vy zřejmě nic jiného než bulvár nepoptáváte. A abyste se někam hnul, tak potřebujete ty Svědky Klausovy popravit, nebo Vám bude stačit je jenom pozavírat?

        1. Od člověka vašeho typu urážky o bulváru fakt neurazí. Myšlenku poznámky o bulváru jste zřejmě nepochopila, možná klasicky vymlčela.
          Nikoli, pouze jejich provádění správně kvalifikovat jako vlastizradu. Tento odporný čin libtardi naštěstí ještě nestihli předělat na eurozradu.

        2. Nejen Tv a rozhlas, já bych přihodil ještě i divadla, symfonická tělesa, … i s tím rizikem, že třeba zbude jen bulvár, třeba ne. Trh rozhodne. Hlavně by neměl někdo určovat, kolik koho zadotují. Pokud si novináři, umělci, spisovatelé, herci, hudebnící, sochaři, malíři, a obecně kejklíři všeho druhu na sebe nedokáží vydělat (v bezcenzurní společnosti), tak ať tuto činnost provozují jako koníček.
          Ono totiž platí, že když jednoho dotujete, tak znevýhodňujete jeho přímého konkurenta. A pokud o tom rozhoduje nějaký politik, či skupina, či úředník, tak jedině v případě, že je mnohem lepší než ti, o kterých rozhoduje.

      2. Přesně. A po třiceti (!) letech reálných výsledků klausistických manter budou na všechny jejich průsery odpovídat úplně stejně, jako bruselisti na průsery brusele: více klausismu. Hasičům při práci nabízet zápalky s věnováním, tyvole, že je hanba nefackuje a netříská bejkovcem, fanatiky.

        1. Pokud mozek me,áte nebo Vám jej inklusivní školství vymylo, tak žádnou hanbu necítíte. Tady vidíte učebnicový příklad. Nebo se podívejte na hlasování na stránkách PRO o příští manifestaci. Papatunel třetí s 53% hlasů alternativy. Síla. Nebýt ukázky i zde, asi bych myslel že je to cinklé.

    2. Re: Milena

      Volný trh patří do stejné pojmové kategorie jako třeba komunismus nebo království nebeské. Skvělý teoretický koncept, který (bohužel) v praxi nejde uskutečnit. Jinak řečeno, na papíře to funguje skvěle, ale v lidské společnosti jen občas a velmi dočasně.

        1. Re: jina

          Maličko opravím, či dokonce doplním a ani vás moc neurazím (dokonce).

          Volný trh v podmínkách, kdy korporace mají vyšší obraty, než mají některé menší státy státní rozpočty včetně nakoupených úvěrů (který stát není zadlužen, že…)?

        2. I s korporáty si trh nakonec nějak poradí. Daní za velikost korporátu je jeho nepružnost a obtížné řízení. Dříve či později i jim vznikne konkurence. Nebo je převálcuje nějaká další technologická revoluce. Nebo se rozpadnou na více menších firem.

          Viz https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/svetu-vladnou-technologie-poradi-nejvetsich-korporaci-ale-nema-trvale-viteze-1372639

          Za to, že korporátům ustupují a nebo se jimi přímo nechají uplácet, mohou konkrétní politici. Co jsme si zvolili, to máme. Chtělo by to více Klausů a méně Fialů.

          1. To je pravda, krást propisky vyjde společnost levněji a nevratná půjčka 50 miliard z důchodového fondu je jen muška zlatá, pravda soudružko Mileno.

      1. Stan Borowitzi, snad by stálo za zamyšlení, že „komunismus“ byl a je představou uspořádání lidské společnosti, do kterého by, za jistých předpokladů měla, teoreticky, dospět. Pokřikování o nereálnosti komunizmu spolu s formulacemi, že jako už byl a neuspěl, zdá se mi, že zastírá otázku: Jaké jsou nezbytné předpoklady k tomu, aby se lidská společnost, především morálkou, spotřebou, produktivitou …, k takové představě přibližovala? Ne naopak? Ten teoretický finál se samozřejmě líbit může nebo nemusí.

        K tomu „volnému trhu“. Stálo by za širší úvahu, kam by se bez vnějších zásahů vrtnul trh za rostoucího přebytku peněz v oběhu, kdy stále víc je konkurováno cenou než užitnou hodnotou, když část směny je stále víc tlačena do „falešné spotřeby“? To za běžící pauperizace rostoucí části společnosti?

        1. ked ono je to zacyklene……kapitalizmus vychovava a tvaruje ludi k idei, ze ten kto sa nesnazi za kazdu cenu uspiet, je neuspesny a ma to dosledky na zivot jeho, jeho rodiny a okolia. Kontrola sa realizuje cez materialne statky. Ten kto ich ma, je uspesny, ten kto nie, neuspesny. Moralka je zbytocna, pretoze to je ako v tych kriminalkach…..nic osobne, cisto biznis. Takze s takou moralkou ako sa moze spolocnost snazit zdvihnut ku komunistickemu usporiadaniu spolocnosti??
          Nehovoriac o tom, ze vacsina ludi minimalne casom sa prestane snazit, ked nebude musiet a tak za teoretickeho socializmu ako predchodcu kapitalizmu vypadava produktivna cast…..preco by sa mal niekto snazit viac, ked ma z toho (povedzme v podmienkach fyzicky namahavej prace) len bolavy chrbat a jeho sused to nema. Pritom platy su plus minus obdobne a v obchode si kupite zhruba to iste.
          Navyse prave spotreba podpilila socializmus. Pretoze skor ci neskor pride generacia, ktora uz povazuje vydobytky socializmu za samozrejme (a potom trva nejakych 30 rokov, kym sa zisti, ze vlastne sa to musi dobre sprivatizovat, aby ludia museli poriadne platit a az potom si to zacnu viac cenit), ale tovar zo Zapadu bol nieco, co by chceli a podla moznosti hned. A tak za koralky predaju znovu svoju buducnosti ktoru im ich dedovia vybudovali.

      2. Re: Stan Borowitz
        Problém je v tom, že za volný trh je vydáváno něco, co volným trhem není, protože byla zavedena spousta umělých zásahů, příkazů a regulací, které volnému trhu brání. Z toho pak odpůrci trhu usuzují, že trh nefunguje či nejde uskutečnit.
        Rozdíl mezi volným trhem a komunismem je ten, že trh vychází z lidské přirozenosti a vzniká samovolně tam, kde tomu nebrání umělé nebo přírodní překážky. Lidi jsou motivováni k tomu uspokojit potřeby druhých (tím, že jim prodají svůj výrobek), protože sami z toho budou mít vlastní profit. Ne všechno může fungovat na tržních principech, ale většina věcí ano.

        Komunismus je v rozporu s lidskou přirozeností a může být zaveden pouze uměle, násilím, tedy okradením jedněch ve prospěch druhých, aby měli všichni stejně. Ale fungovat to nebude, protože tím násilím se zároveň zbrzdí snaha lidí vytvářet hodnoty a kde se nic nevytvoří, tam ani není co přerozdělovat.

        1. Kde na světě funguje tzv. „volný trh“?
          Pod slovem funguje mám na mysli plnou funkčnost a cenovou dostupnost pro všechny občany při nulové státní regulaci vč. odvětví energetiky, vodního hospodářství, zdravotnictví, základního školství, dopravních sítí, telekomunikačních sítí a pod.

          1. Volný trh není státní zřízení. Zafunguje všude tam , kde mu v tom není bráněno. Klidně třeba ve Vašem městě na tržišti, kam by lidé přinesli své výpěstky či výrobky.

            1. Jakože tam, kde je prodej na tržišti regulován městem, panuje komunismus?

              Samozřejmě vykládáte nesmysly.
              Prodej na tržišti je samozřejmě regulován právními předpisy vyšší síly než je obecní vyhláška.

              Takže znovu – kde na světě funguje tzv. „volný trh“?
              Konkrétní stát, region, světadíl.
              Bez lží a vytáček. To si zkoušejte na mladší spolužáky.

              1. Kam vede volný trh zformuloval dexx výše

                dexx napsal:16 listopadu, 2023 (13:10)
                Západní demokracie vygenerovala určitý typ chování. Začali se prosazovat určití lidé, typ lidí. Ti
                volí tuhle strategii svého politického a tím i hmotného, přežití.

              2. Proč hned komunismus, proboha?

                V každém státě, v každém světadílu, všude, kde se nabídka potkává s poptávkou. Dokonce i za komunistického režimu fungoval trh, i když se mu říkalo černý nebo šedý a byl režimem zakazovaný a potíraný. Například melouchy. Nebo prodej tuzexových bonů. Nebo pečení cukroví. Nebo švadleny, co šily doma….
                Prostě lidská přirozenost si vždy najde způsob. Když ji potíráte a zakazujete, jen situaci zhoršujete.

                  1. Odpovím za Milenu. Kapitalismus volné soutěže pochopitelně existoval na počátku průmyslové revoluce třeba v Anglii nebo v USA v 19. století. Projevilo se to třeba tím, že v textilních manufakturách tržně tkaly 5 leté deti, protože se to majiteli vyplatilo a v USA zas tržně zvítězily zbraně a drží se toho doposud

        2. Každý chvilku tahá pilku. Nejprve jedni okrádají druhé, pak si to vymění a druzí okrádají jedny. Ten druhý případ je ale v rozporu s lidskou přirozeností. Nějak tak jste to myslela soudružko Mileno?

  17. Víš vidláku proč to není vidět?

    Protože každou generaci se narodí pár buditelů, keří říkají těm ostatním, že žijí nemravně, že kradou nejen doma ale i v zahraničí, že se chovají neslušně, že si rejpou šušně v nosu, že není pěkný stříkat lidem barvu po baráku, stříkat do jejich dcer bez svolení, poslouchat imbecilní řeči v rádiích, že se mají starat o rodiče, o pozemek, o klid na pozemcích svých sousedů a projektovat budoucnost aby základ zůstal nehnutý.

    Místo teho každej den, měsíc a rok přilezou mátohy s vymytými mozky, keří je začnou napadat dokud neumřou, nebo do teho nehodí vidle.

    Mám tady furt ,až do smrti ,rozepisovat způsoby jak otrávit lidem život? Jak je donekonečna štvát proti sobě? Jak je podělit na třídy a fšelijaké ezoterické imbecilní směry myšlení, keré se nigdy nedokážou spojit ve volbách potřeb nad kerýma ste ohrnul NOS?

    Za deset let se mamrďánci s mobilním naváďěcím systémem se budou chtít dostat k lizu. Co uděláte?
    Budete je volit?
    =ostatní smazáno=

    1. Ty vole, Sasine,
      furt píšeš o volbě potřeb. Co to je? Některý patnáctiletý by třeba zatoužil kopulovat s každou pěknou ženou. Narkoman by možná chtěl fet a základní materiální podmínky života zadarmo. Zlatokopce by se zalíbila v pozlaceném domě zlatá klícka se zlatou vanou, zlatým záchodem a bidetem.

      Sasine, sepiš ty své geniální myšlenky „potřeb“ tak, abych to i já pochopil.
      Děkuji

      1. Ty voe, proč volíš zloděje a né rovnou to co potřebuješ?

        Jó, vrchnost ti tam dává do voleb nabídku jako neandrtálcovi křížkovat nějaké imbecily, keré neznáš. No to je pak problém.

        Gdyž se sečtě ve volbách potřeb to, co lidi potřebují, tak si můžou najmout za pár grošů navíc nějakého organizátora, kerému aji po dobrém splnění potřeb dají metál a kytku a eště mu můžou nechat odlejt z betonu sochu. To je základ.

        Jó, že by se to dalo hlasovat kódem jako gdyž si platíš kredit u mordechujců za volání, internet nebo předplácíš sipo nebo jako bimboš platíš sportku a táák. No, jó, japak by to šlo, gdyž tam nejsou ty nabídky. ŽE?

        =ostatní smazáno=

          1. To je klasický případ toho, že stokrát nic umořilo vola.

            Psal sem to sem nesčetněkrát. Než umřu, to sem asi eště napíšu. Pak to semele papalášská soldateska a zahrne se to tunama hnoje a gigagigagiga vidlákových sraček.
            Páč ani parchanti se nezmůžou napsat svých podělaných deset základních životních potřeb, keré by volili dycky ať se děje co se děje. Ááále, zase se kolem teho strhne mela a bude tady přesasínováno.

            Zkuste sám napsat svých deset životních potřeb, keré fakt potřebujete a volil byste je, gdybyste směl.
            Hmm, uvidíte sám, že to zase není tak jednoduché.
            No, začni chutě, jsi-li dobrý.

            1. Sasine,
              sepiš tedy své desatero Jasně, srozumitelně.

              Logicky by to měly být základní materiální podmínky- poživatiny, přístřeší, oblečení apod. Pro zachování druhu rodina. S tím souvisí i pokud možno přijatelné vztahy se sousedy.

              1. Seru na to, eště za to dostanu spam. A zítra to tady zahnojí dalšíma článkama. Zapadne to jako ostatní.
                Chcete abych to psal já.
                Já na vás seru. Pište si to vy a pak to sečteme ať sou to bludy jakékoli.

                V tom je to paradigma.
                Změna!!

                Nevolím zloděje.
                Volím potřeby.

                Vidlák odmítl nahoře dát čudlík VOLBY POTŘEB.

                Tam by se to psalo sečítalo.
                Nechce, má raději Rédlovou a Rajchla.
                To sou potřeby mimo mé chápání.

                    1. Tak já jsem ty Sasinovy potřeby tak nějak pochopila, když jsem včera jela do Svitav schánět linoleum do kuchyně a kolem obce Janov už začali stavět sjezd k dálnici, na poli, pochopitelně. Dosavadní silnice pochopitelně zasekaná auty,a mnoha osobními, že mi bylo divné, kam všichni v 10 dopoledne jedou, takže by se dalo říci, že nová dálnice je potřeba, ale vzhledem k tomu, že jsem před 45 lety taky chvíli jezdila po stejné silnici, sice narvaným autobusem( dnes však školní nejezdí a dle náhledu do jízdního řadu vůbec nevím, čím ta děcka jezdí) ale provoz byl tak pětinový. Pak jsem dojela do té firmy na lino, obří hala místo textilky, v ní 2 zaměstnanci , lina mraky, ale pozor, všechno stejné, buď imitace prken betonu nebo dlaždic( já chtěla parkety což prý nedělají) a vše tmavé odstíny( já chtěla světlé, což prý není módní, takže nic prý ať vezmu bílou, tu mají, ale přeci nebudu mít podlahu stejnou jako strop) linku mám jasan, tak aspoň dezen jasanu , prodavač po nekolikaminutovém civění do netu prý jasan neseženete nikde, to se nedělá, takže kde jsou ty moje potřeby a ten trh, že když je všeho hodně, aby si člověk vybral, ale vše jen imitace dubu , jakoby jiné stromy neexistovaly a neexistují ani barvy, třeba červené kostičky, to nesezenete. Obří nabídka je kontraproduktivní, když je všeho sice, hodně, od ruznych firem a ruzbe kvality, ale na jedno brdo, dále když to prodávají jen v halách na okraji měst, protože toho je tolik, ale vlastně žádný výběr a čí potřeby vlastně řeší ty megadopravní stavby na úkor polí, když od nás dojíždět do Svitav stejně nemůžete, protože neexistuje přímá linka, kterou dřív jezdil každý . Čí potřeba je za vším jezdit 40 kiláků pak strávit půl dne v nějaké přeplněné hale, abyste zjistil, že stejně nemají, co potřebujete. A naši potomci asi chcipnou hlady. Plus, kdo bude udržovat všechny ty silnice a za co. Protože ta původní silnice zůstane a vedle bude další, širší a větší, ale placená.

      2. No a eště todle. Není to osobní.

        Je vidět, že gdyby nechápavých lidí, jako že jich už je plno, bylo v dějinách víc, tak bysme ani neměli kolo. Nedokázali by si představit ani postavit dvě patra na baráku, neuměli by sestrojit nic, čím by si usnadnili život a žili na stromech. dycky by se zeptali v kostele nebo v médiích jak to bůh myslí. Muheeeee

        1. Kolo by předci využívali dávno, nebýt Mordechajů. Patro bylo v podstatě na každé půdě, na povalovém stropu, v podkroví.

          Usnadnění nezávislého živobytí rozvrátili kolektivizací. Teď jedou propagandu nerůstu. Oběhového hospodářství. Kapitalismu zainteresovaných stran, rozuměj ještě vyladěnějšího fašismu.
          Sepiš volitelné body „potřeb“, srozumitelně.
          Děkuji

            1. Chlapeček „potřebuje“ kudličku. Holčička „potřebuje“ panenku. V základu ale potřebují jen trochu vody a jídla, a pro přežití přijatelné podmínky. Potřebují i vazbu, alespoň dobrý vztah s matkou.

              Zájmová činnost je co?
              I to co si někdo usmyslí, aniž by to k přežití bylo nezbytné.

              Do volby potřeb mohou být zařazeny i zájmy zbytné.

          1. Šmarjá, tak sme normální.

            Volím třeba chcu vystoupení z uhnije. (státní) ……………………………
            Volím třeba novej most ve vesnici. (obecní)……………………………….

            Chápete to?????

            A každej takhle nějak volí.

            Tož nejsme hovada aby jako někeří místní dehonestovali potřeby na velkou a malou. To sou čuráčci z pomocné harpagondechujcké školy.

              1. Gdyby lidi třeba zvolil, že chtějí zvednout TATRU, zvolili by si i představeného k temu účelu aby jel do RUSKA, posypal se tam popelem, vychlastal tam na družbu bečku vodky a dovezl kontrakt na výrobu desetitisíců Tatrovek. Tam by mohli jezdit ukrajánci makat a fšichni by byli spokojeni. Máte něco proti?

                Taky možnost z výsledku potřeb.

                Nebo lidi budou potřebovat více penicilínu. Zvolí si,, chceme peny-cilín“, stát namaluje státovky,, blboni postaví fabriku na peny-cilín a až to bude stát, tak ty státovky spálí v kotelně. Máte něco proti?

                1. Nebyly třeba podíly na majetku, o kterých píšete, v kupónové privatizaci?
                  Při pozemkové reformě?
                  Podíly v zemědělských a výrobních družstvech?
                  Byly.
                  Jenže s tím lidi většinou neuměli nebo nechtěli hospodařit.

                  1. Například akcionáři čezu, důchodových fondů nebo rentiérů nemusejí ani tušit z čeho se jim hromadí majetek.

                    Kupóny byly eufemizmem, čili něco co se tváří jako peníze, ale nejsou to peníze, vykonstruovanými směnkami určené k rozprodeji národního majetku. Kupóny nejsou v oběhu a nic si za ně nekoupíte.

                    1. Ale to víš, že tuší – a moc dobře!
                      Jeden minoritní akcionář ČEZu, se sem přece chodil chlubit svou moudrostí a prosíravostí.
                      Ale postupně usoudil, že mezi „až tak velké“ dezoláty nepatří a patřit nebude.

                  2. Například akcionáři čezu, důchodových fondů nebo rentiérů nemusejí ani tušit z čeho se jim hromadí majetek.

                    Kupóny byly eufemizmem, čili něco co se tváří jako peníze, ale nejsou to peníze, vykonstruovanými směnkami určené k rozprodeji národního majetku. Kupóny nejsou v oběhu a nic si za ně nekoupíte.

              2. A na závěr.

                Co myslíte, že volí papaláši.

                Volí nějaké eště jiné hlavy v nějakých volbách?

                NÉ.

                Píšou a volí svoje potřeby, požadavky a snaží se je na úkor obyvatel, páč národ tady už není, prosadit a obohatit se na tom.

            1. 🍥Volím třeba chcu vystoupení z uhnije. (státní) ……………………………
              Volím třeba novej most ve vesnici. (obecní)……………………………….
              🍥Chápete to????

              Nechápu!
              Každý problém by měl být srozumitelně nastíněn. K tomu navržená přijatelná řešení, možnosti.

              Hovada v podstatě jsme, alespoň někteří, což je důsledek dlouhodobé debilizace. Dokazuje to volba opichu sajrajtem za koronafašismu, volby Šestidemolice nebo agenta PePa 107.

              K jakémukoli zlepšení ze současného marasmu jsou potřeba jednoduchá a každému srozumitelná hesla! a řešení, založená na přirozenosti.

              1. Asi by ty Sasinovy potřeby technicky šly volit formou referend. Jenže – a to se Sasin bojí říct na plnou hubu – bez násilného převratu se k těm volbám potřeb nedá dostat. Stávající moc to nikdy nepřipustí.

                Proto tak kličkuje, když se ho někdo zeptá, jak to chce udělat. JIný způsob prostě není…

      3. Pane GOJI,Válečník p.Sasin volací znak MAMUT ví,že néco není v pořádku,ale nedokáže ten podvod odhalit .Nikdo z tzv intelektuálú se tehdy nezeptal toho KAUSE co jsou ty
        #přívlastky #*,když jeho ODS instalovala ten nejhorší druh dřevního kapitalismu a tak nyní republika plná SV bude vyrabována na plech.
        Od toho je to podvod,aby ho nikdo nedokázal odhalit.Nektere podvody trvají na příklad více než 100 let .Vemte si podvod s dolarem a FEDem.Dnes je známo ,jaký to je a byl podvod, proto banksteři bylo rozhodnuto dne 29.3.2019 o jeho zrušení ,ovsem hrozí jeho nahrazení ještě horším kurevskym režimem,ovšem národ o nem nechce nic vědět ,ani jeho přípravy odhalit a popsat a do hloubky co znamenaji satanistická písmena CBDC.
        Proto nemuže p.Sasin kvalifikované odpovědět,vždyť ten český podvod pana Klause vydržel už 34 let a dodnes si ho nikdo t\z intelektuálú do hloubky nevšiml a skoro všichni voliči z SV si myslí ,že to tak má být a změnu nikdo nechce i když jsou domorodci vylupovani o dvě třetiny platu a příjmu ,ale neví prý to JAK!No ní🔔🤩🤠?

        Odhaluje AzKSH a nahoře píše po lopatě té Mileně ,ta ale utichla a kdoví zda ji netrefil šlak,ale to by musela pochopit +++vo co de!+++!

      4. Von ma ten automat /potreb/ ,automaticky vopakovani matky moudrosti ,
        pedagog vopakuje falesny poucky moudrosti a zacci je vopakovane vopakujou ,
        vsichni sou vzdelany. Na to sou zakony a beda tomu kdo by chtel zustat nevzdelanej.
        Este se s tim vzdelanim nadrou.
        /Ani vezen zlocinec se nemusi vzdelavat ,
        ale maly dite musi./ Nevi ze ,teprve odkopnutim vzdelani ,
        v mysli vznikne prostor na myslenky a vlastni
        je mozny se dokonce zamyslet samostatne..
        Jenze mentalni automatizace votroka je sveraci kazajka vod docenta Chocholouska ,
        automaticky ,vopakovaci pohodli, nade vse..To pak vladne a diktuje…

  18. 🍥Největší lži od roku 1989. Že je možné placením poplatku získat pravdomluvné médium,“

    co je pravda?
    Propaganda hlavního proudu o slavné revoluci spáchané koncem roku 1989 je lež. Lžemi jsou naše mozky v obležení po staletí.
    Novináři MSM jsou jen prodejné děvky. Presstituti. Píší, co po nich majitelé penězokazectví žádají.

    1. Buď rád, že nepamatuješ jaro 1990.
      To nadšení většiny obyčejných lidí, že teď už bude jenom dobře a líp, protože to přece Havel veřejně a před celým státem slíbil.
      A pak si pamatuju jedno jaro, roku tuším 1997, už ale nevím přesně.
      A ty otázky, všude samé otázky lidí, vyházených z práce, ze zlikvidovaných podniků, vyházených z bytů a domů – všecky otázky ve stylu „co se to tady kurva děje? Šak toto jsme přece nechtěli!“

  19. Češi se prostě zbláznili, uvěřili harpagondechujcům, že se uživí blábolením. Každodenním přením o levo pravo ideologie.

    Volte svoje potřeby, sečteme to týdně, měsíčně, po kvartálech a celoročně a to bude naše ústava, kerou si jednou za rok odsouhlasíme.

    Výsledky budou mít váhu mega mega tun proti papírkům bankocetlí z židlácké tiskárny toho času v juesej.
    Ostatní smazáno.
    kokoti

  20. Ví někdo víc něco o té údajné Fialově „nemoci“? Jen to jen nějaké plácnutí do vody, nebo je to příprava na tiché vymizení z politiky po kauze Nuttela a těsně před totálním zhroucením české ekonomiky? Že by mu konečně nějaký poradce fakt poradil, jak se z toho všeho dá vybruslit s ještě celkem nejméně pokáleným štítem?

    1. Varianta na již letitou „Napiš tři dopisy“. S tím, že podle toho prvního nacvičoval už nejmíň rok před volbama a ten druhej buď ztratil nebo ho už nestihne.

    1. Mně se hrozně líbí, jak se nedlouho po listopadu na minulý režim vytahovalo kde co a mezi jiným se děsně kritizovalo, kolik různých firem ti zlí komunisti zrušili. No… my jich stihli za těch třicet čtyři let zlikvidovat násobně víc, než kdy zvládli oni.

        1. Kdo si pamatuje třeba Lidové výrobní družstvo Valaška ve Valašských Kloboukách?
          To byl podnik, který si na sebe, svým jednoúčelovým sortimentem, co lidi potřebujou jednou za pět let, sotva vydělal. Budovy udržoval stát.
          Ty podniky ale udržovaly sociální smír – jestli někdo v tomhle zběsilém světě ještě chápe, co se tím myslí.
          Udržovaly zaměstnanost v dané oblasti, ale i u takových lidí, kteří absolvovali buď jen základní školu, nebo dokonce jen tzv. obecnou.
          Udržovaly schopnost těchto nekvalifikovaných lidí, vydělat si peníze na sice prostý, základní život, ale také na člověka důstojné bydlení a žití.
          Takových lidí tady byly, jsou a ještě i budou vyšší desetitisíce.
          Bylo to opatření proti tomu, aby tu nemohly existovat podmínky pro vznik bezdomovectví, pro žebrání, aby neexistovali lidi tzv. pod mostem, nemocní, hladoví.
          Opatření k tomu, aby pak fungoval stát jako celek a fungovala reprodukce.
          Nejsem si jist, jestli jsou tu ještě lidi, co ve své dnešní zběsilosti, jsou schopni tohle pobrat.

        2. Dovolil bych si ještě připodotknout, že ten sociální smír je přesně tím, co dnes potřebujeme ze všeho nejvíc.
          Nemá ho v programu ani jedna ze stran, ani Rajchl. Nikdo z těch kurev, co se umí jenom drápat ke žlabům.
          Cosi málo, jen vágně formulovaného, mají jen komunisté.

          1. A to zabil Klaus svou filosofií, že se má každý postarat sám o sebe a že pak budem všichni bohatí. To po něm zbylo úplně nejhorší, tunelování amnestie rozprodej majetku, to jsou jen věci, budiž, ale degradace lidských myslí, to je jeho zločin.

    1. A tak dejme Respektu na cestu zahrát pěknou písničku. Mimochodem, ono se stačí podívat na tu redakční menažerii a každému příčetnému jedinci musí být jasné, že tohle podporovat fakt nechce. Taberymu lopatu. A možná ani tu ne: https://www.respekt.cz/redakce

      A jen tak na okraj, doufám, že jste Litterate za tu reklamu, co jste sem postoval, zaplatil.

      1. Respekt ví, co dělá.

        Zaslechl jsem, že je to teď nejlepší řešení.
        Proč být spojován s mainstreamem? Takhle budou dále podporovat modré zloděje, US války a migraci, LGBTXYZ a další, co má většina veřejnosti tak ráda, a zároveň budou z obliga, kdyby to prasklo.

        ZMĚNÍ SE NĚCO NA DOSAVADNÍM PŘÍSTUPU RESPEKTU? NE!

        Aureola nezávislosti se hodí jak Respektu, tak jeho zahraničním sponzorům, ne? 😙

        PS:
        Tohle od Taberyho samozřejmě nepřišlo. Jde to z mimo republiky. Nepochybuju, že soudruzi počítají dobře.

        A pokud chce někdo vědět, jak se korumpují novináři, zcela bezpečně a bez rizika, ať si poslechne rozhovor na tubce na toto téma od pána Uda Ulfkotta, který tvrdí, že mainstream je korumpovan jako celek.
        Dodávám já. A proto taky píše naprosto jednotně. Trvá to, myslím, aspoň v USA, od první války v Zálivu, kdy se jim tam podařilo infiltrovat největší noviny a ty informovaly z pozice vlády. Na rozdíl od Vietnamu, třeba. V Evropě, dle Ulfkotta, to byla pak brnkačka.

        https://www.lidovky.cz/relax/lide/vsichni-novinari-pisi-co-jim-diktuji-tajne-sluzby-tvrdil-nemecky-novinar-ulfkotte.A170118_180119_lide_fas

      1. Zrovna jsem chtěl napsat, kolik taková sebranka asi koštuje měsíčně. A komu se asi tak ještě může vyplatit tohle financovat. A připojit úvahu, kolik z toho zaplatíme všichni skrz ty různé „fondy pro (na pravdě) nezávislé novináře“ z našich daní. A projevit trochu škodolibosti, že propojení s deníkem nenávist zrovna v době, kdy bylo oficiálně řečeno, že mu erární struk vyschne, chm …

        1. Napočítal jsem asi 33 lidí. Když každému přisoudím 50k v superhrubé měsíčně, jsem na 1,6 míčů. Krát 12 = 19,2míčů pouze pro human resources. Tzn., že za těch 5 si vymalují kancl, udělají 3 pořádné spařky, nechají ostříhat a zkulturnit, vytahané mikiny a trička vymění za něco normálního před lidi a…..konec.
          Jasně, budou tam pak reklamy, ale, bez dotace to nepude.
          Přejme jim šťastnou cestu, do zapomnění.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *