Pamatujete, jak jsem dvanáctého března napsal článek, kde jsem tvrdil, že válka na Ukrajině se rozhodne u Kramatorsku? Že se Rusové snaží obklíčit jádro ukrajinských sil na Donbase, protože tam mají Ukrajinci nasáčkovan to nejlepší, co měli k dispozici? A hele, stačilo čtrnáct dní a už si toho všimli i slovutní analytici, začaly o tom mluvit americké tajné služby, dokonce začaly Ukrajincům radit, aby se z Donbasu stáhli za novou obrannou linii. Jenže, ono to vypadá, že nemají jak. Že tak dlouho byl důležitý Kyjev, že už se nedá řešit Donbas. Jakmile ukrajinská armáda vystrčí nos ze svých opevněných oblastí, jakmile se seřadí na silnici, aby vyjeli, tak se do nich okamžitě pustí ruské letectvo. Pokud se budou Ukrajinci stahovat, tak budou muset po svých.
Jak jsem to věděl? Úplně jednoduše. Koukal jsem se na ruskou propagandu. Zjišťoval jsem, jakými úspěchy se chlubí ty strašné ruské hordy, které sice jsou těsně před rozpadnutím, ale pokud se nesemkneme, tak dobudou celou Evropu. Hned od začátku mě ťuknul do hlavy ten rozdíl. Ukrajinci pořád dokolečka mluvili o hrdinné obraně Kyjeva a Rusové zase v jednom kuse mluvili o obklíčení nácků na Donbase. Tímto se hlásím jako analytik do CIA. Postačí mi královský plat a možnost sledovat ruské kanály. Řekl bych jim, že ruský začátek byl tak trochu ohňostroj, jestli se celá Ukrajina nerozpadne, Rusové obětovali něco obrněného šrotu a něco branců… a za tuto krvavou cenu nahnali všechny ukrajinské vojáky do statických pozic ve městech a opevněních. A jakmile Rusové dosáhli toho, že se Ukrajinci semkli a nemohli ven, najednou zvolnili tempo, přestali obětovat svoje lidi a začali postupovat syrským scénářem. V klidu, pomalu, jako láva. Nezadržitelně. Samozřejmě ruské počítání ztrát je trochu jiné než u nás, takže nějaká tisícovka mrtvých se snese. I deset tisíc mrtvých se snese.
Zároveň se nám naši analytici docela hezky rozpovídali o polské mírové misi a já najednou nejsme tady u Alefa jediní, kdo tvrdí, že by si Poláci rádi kus Ukrajiny ukrojili pro sebe. Hele není to vlastně Nomen Omen? Ukrajina se jmenuje Ukrajina, protože se od ní bude ukrajovat.
K tomu se začíná mluvit o tom, jak Fiala jednal na své kyjevské cestě s bratry Poláky o novém obranném paktu proti ruské rozpínavosti. Samozřejmě jen tak, potichu. Zřejmě to nebyl jen Putin, kdo došel k názoru, že Evropa je mu k ničemu. Zdá se, že ke stejnému názoru došel i Biden. Že Němci a Francouzi nejsou dost ochotní bojovat za americké zájmy a ani velké příběhy o utrpení ukrajinského lidu nestačí. Naštěstí jsou tu ale Středoevropané, jejichž novináři i politici dostali patřičnou dávku medailí a ocenění, dostali se ve správnou chvíli k moci a teď je nejvyšší čas založit to Trojmoří.
Pamatujete, když jsem o tom psal na podzim, že se nám ta iniciativa vlastně líbila? Že jsme si řekli, že by to mohl být dobrý způsob, jak se zbavit té byrokratické EU, být tady ve střední Evropě ve společnosti sobě rovných, zároveň by se to mohlo líbit i Rusům, protože by mezi NATO a sebou měli malé neškodné nárazníkové státy a tím pádem by se nemuseli obávat napadení. Tenkrát to byl článek, který měl spoustu pozitivních hodnocení na fejsbůku a dost lidí ho sdílelo.
Já byl takový vůl, debil, idiot, magor, blázen, imbecil a kokot.
Jo, zdá se, že Trojmoří bude. Biden už to nějak peče na polských hranicích. Zdá se, že vznikne nový pakt. Ale bude to pakt nových vysíračů Ruska. Ukrajina je v prdeli, Rus jí prostě sejme (Bude ho to stát hóóódně peněz i krve a jak řekl včera Targus: Rusové vypálí Ukrajincům do kolektivní paměti hlubokou zkušenost válkou, aby všichni nejen na Ukrajině věděli, proč je dobré se Rusa bát) a tak je zapotřebí vytvořit novou koalici ochotných, aby se Rus mohl za pár let vyčerpávat zase na ní. Ukrajina se kvůli tomuto úkolu dostala na čelní místo evropské chudoby. Ale armádu, jak vidno, měla pořádnou, dobře vybavenou a propojenou s US družicemi.
Zdá se, že zase vznikne nějaké pásmo ala Donbas, kde se bude Rusko provokovat a bude se to dělat tak dlouho, až nějaký Putinův nástupce nevydrží s nervama a spustí další speciální denacifikační operaci.
Ale předtím to tu bude jako na současné Ukrajině. Budou sílit hlasy různých nácků, bude se zakazovat opozice, příliš hlasití odpůrci budou mizet ve vězeních a nebo je prostě už nikdo nenajde, vyhraje vždycky ta správná proamerická klika a kdyby nevyhrála, tak se tomu pomůže nějakým krvavějším Majdanem.
Trojmoří není pakt, který nám pomůže od EU. To je pakt, který pomůže Amíkům dál udržovat Rusko ve válečném stavu, aby se nestalo námořní mocností. A zároveň každé americké přání bude rozkazem. Bída a nouze tu vadit nebudou, jen armáda bude kvalitní a velká. Nebudou peníze na lidi, ale na americké tanky a skladiště plná javelinů. To už se osvědčilo.
Bohužel je k tomu třeba říct, že Rus možná Ukrajince považuje za bratry a je ochoten kvůli nim prolévat krev svých vojáků, aby šetřil civilisty. Ale u nás s tím teda rozhodně nepočítejte.
Po zničené Ukrajině povstanou noví rozesírači a my budeme jejich součástí. Vznikne nový a údernější pakt, než je NATO. Bude pod přímým americkým velením a bude mít tutéž úlohu jako Ukrajina.
Mimochodem… já rád čtu Mariana Kechlibara, byť ne vždycky s ním souhlasím. A když teď začal odkazovat na web toho vojenského teoretika Breta Devereauxe, od kterého bere většinu informací, tak jsem se tam podíval taky. A víte, co jsem si tam přečetl? Náš budoucí osud. Pan Teoretik tam do detailu rozebírá, jak bojovat proti silnějšímu nepříteli. To prostě obětujete faktor času, rozptýlíte svojí armádu mezi civilisty, necháte nepřítele, aby se musel barbarsky probíjet přes civilní infrastrukturu, aby to ve velkém vyrábělo drsné příběhy o zabitých dětech a ustřelených nohách. Tohle se dá dělat téměř nekonečně dlouho. My mysleli, že tohle dělá jen Tálibán nebo Islámský stát, ale ono ne, to budou dělat jednou nám, přesně jak to teď dělají Ukrajincům. Válka se povede pomocí vašich domů a životů vašich dětí. Postaví vám na dvorek dělo, na náměstí raketomet, schovají se mezi vás a počkají, až nepřítel odpoví. A pak to nafotí a natočí… A vám bude houby platné, že jste v právu a nepřítel si začal. Bude se bojovat tím, co jste v životě vybudovali. Vy a vaše domy, to bude ten nejlacinější frontový materiál. Tak jak je to teď na Ukrajině. Nejprve na všechny ty Javeliny vyděláte a pak ve válce přijdete o všechno. Konečně ďábel vymyslel, jak do války zapojit starce i děti.
Vy přijdete o všechno, aby pár papalášů a korporátníků mohlo mluvit o svobodě. Jestli si myslíte, že Američani přijdou a budou umírat pro vaše baráky a vaše životy, tak jste naivní. Budou z dálky posílat zbraně a dojímat se, jak vám Rus rozbořil dům a vaší dceři jako ustřelili ruku. A nějaký český Zelenský bude dělat videjka, jak se statečně propadáte do doby kamenné. Tohle je teď docela pravděpodobná budoucnost.
Co to znamená pro mě osobně? Pokud tohle rozesírací Trojmoří vznikne, tak to budu brát jako čas mezi Norimberskými zákony a Křišťálovou nocí. Čas, který měli Židé na vystěhování a kdo ho využil, ten přežil. Čas, který měli Ukrajinci, aby včas odešli ze země. Pak v jednu chvíli přijde konec, bude to podobné jako teď – zakážou mužům opouštět zemi a nařídí jim bojovat do posledního Ukrajince, posledního baráku a posledního dítěte. Mezitím vám vysvětlí, že si máte hrát na hrdiny, že bojujete za svojí zemi, za svoje rodiny, ale ve skutečnosti budete jen jatečné maso a váš smysl je v tom, nechat se zmrzačit, přijít o dům, přijít o dítě a pak tu tragédii vypovědět na kameru. Aby se zase o jeden stát dál všichni dojímali nad vaší ztrátou, semkli se, akceptovali ztrátu svobody i pokles životní úrovně a aby za dalších deset let zjistili, že došlo i na ně, protože starému impériu se nechce skončit a nové je nadržené na světovládu.
Sakra, zařídil jsem si krásný život. Dotáhl jsem se ke slušné soběstačnosti. Ale budu prosit Pánaboha, aby mi majetek nebyl překážkou včas odejít ze Sodomy. Abych se neohlížel jako Lotova žena. Abych to včas rozpoznal a vypadl, dokud to ještě půjde. Trojmoří je moje Nemesis. Pokud tady něco podobného vznikne a jeho hlavním smyslem bude dál udržovat Rusa v ostražité nasranosti, tak je nejvyšší čas zvednout kotvy.
Já jsem se na ta videa, o kterých tu v mnoha příspěvcích píšete, nemohla dívat, nedokážu to.
Jen z těch místních popisů a komentářů jsem chytla hlubokou Asfálťákovu depku.
Utíkám od toho na zahradu za obytným barákem. I když je to uprostřed města, je tam krásně, jsou tam vidět a slyšet jen ptáci (lítají nám sem 2 sojky, jsou velké jak slípky), sázím kytky, aranžuju jarní truhlíky, dělám dostřih růží… Chystám velké truhle na rajčata a papriky, ty se mi poslední 3 roky dařilo pěstovat, měla jsem bohatou sklizeň tak od července až do října. Je to paráda si udělat salát z čerstvě utržených rajčat a paprik.
Tak nějak jsem se rozhodla, že letos poprvé zkusím vypěstovat brambory v pytlích (viděla jsem několik videí, že to jde). Ale nevím, jestli na to můžu použít jakékoliv brambory ze špajzu nebo si mám pořídit ty „sadbové“ brambory a jaký druh… třeba mi zde někdo poradí.
… neporadím Vám, Maneco, ale děsně SI přeju, abyste to všechno sklidila!
jestli máte poblíž pěstitele ve velkém, tak od něj je to nejlepší.
jináč už několik let pěstuji do posečené trávy. výsledky vynikající.
popište svý zkušenosti, honzo, dík
Denní svodka JP
Začíná u Izjumu, ruské kolony postupují na jih k lokalitám Dolina a Barvěnkovo. Nařadě jsou lokality Gorlovka a Kurachovo.
V Mariupolu už jsou všechny jednotky VSU natlačeny do průmyslové zény, mnozí z ozbrojenců se snaží projít přes uzávěry v civilním oblečení.
Zpět na Donbass – milicím DNR se podařilo rozdělit uskupení VSU na dvě části.
A teď něco k týlu – hlavní bojová linie už nebude na frontě, ale v týlech. A to nejen v týlu RA, ale i v týlu VSU, protože humanitární situace se stává katastrofickou. Logistika ukrajinského týlu se rozpadá a nikdo se o tento problém nestará. Velké množství zboží proudilo na UA přes přístavy. Trasy od nich směrem na Kyjev jsou přerušeny a vlakové spoje ze západu tak ohromné množství nákladu nestíhá. Pro východ platí totéž – celnice jsou zavaleny zbožím čekajícím na odbavení. Problém se řeší v Dumě (ruský parlament), ale výsledek je nulový. Pokud se situace nezmění, je možno čekat v příštím týdnu katastrofu. Naopak Duma může zachránit obrovskou spoustu lidí. Zatím se spousta lidí drží na starých zásobách. Až tyto dojdou, obyčejná humanitářka nebude stačit, přičemž stejná situace bude vznikat i na územích pod kontrolou Kyjeva.
A za dva měsíce, bude vítězem ten, kdo bude schopen lépe řešit problém zásobování a obecní správy.
Kdo můžete, odjeďte z Ukrajiny, země se postupně sesune do naprostého chaosu, jeho ukončení bude trvat mnoho měsíců.
Nechci to dávat do článku, ale dovolte mi trochu emocí… podíval jsem se na to video, jak Ukrové střílejí ruským zajatcům do nohou….
Takhle nějak to začalo s Islámským státem. Nejdřív to byli bojovníci za svobodu proti zlému Asadovi, ale pak začalo přibývat videí z poprav a pak už to prostě nešlo. Když pak syřané dobývali Allepo, tak sice novináři psali o hrdlořezu Asadovi, ale většině lidí jim to prostě nežrala.
Tohle video je něco podobného. Najednou náckové existují, mučí zajatce a video je dost dlouhé a průkazné, aby si každý mohl udělat jasno. Zároveň se dostane ke všem. I ta Holubová, co řvala na Andělech: „Hrdinům sláva“, i ta s tím bude konfrontovaná.
Tohle video zřejmě rozhodne válku.
…jakpak se z toho naše věrchuška asi vylže?
To už je jedno. Video viděli v podstatě všichni. Zítra naši novináři dostanou notičky, jak se z toho vykroutit, ale z toho se vykroutit nedá. Jen ze sebe mohou udělat blbce.
Jak málo stačí – jedno průkaznější video a uvidíte, co to u nás udělá s ochotou starat se o uprchlíky. Už tak to bylo docela napjaté.
Na tomhle se odvaří hodně veřejně činných lidí.
A zřejmě se brzy najdou další podobná videa.
Kdo ví. Možná budeme svědky okamžiku, kdy se extrém mění ve svůj opak… já budu ve střehu, abych tu vzácnou chvíli nepromeškal.
A ještě: to video by mohlo mít potenciál strhnout lavinu, kdy řada jiných videí, které škody na civilním obyvatelstvu a infrastruktuře připisují RA, náhle bude zpochybněna…
Přesně. Dneska byla odpálena informační bomba největšího kalibru. Uvidíme, jak se s následky kdo vyrovná.
Neměl jsem se dívat. Teď se nebudu divit ničemu, co ukrové zažijí. A věřím, že toho zažijí hodně a masově.
Ono už vyšlo několikrát najevo, že ukronáckovská propaganda zneužívá fotek poškozených a pobořených staveb v donbaských městech ostřelovaných a bombardovaných ukronácky v letech 2014-2015 a připisuje je nynějším ruským útokům.
Až bude Donbas osvobozen a bude tam trochu bezpečněji, určitě se najde dost lidí, co si dají práci se srovnáváním fotek.
Než dostanou novináři notičky, pobavme se tím, co praví Pehe:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pehe-Je-Putin-reznik-zabijak-a-valecny-zlocinec-Je-697282
Mohli bychom uzavřít sázky, kdy naše média prolomí mlčení, a které to bude.
Já sázím na Ric…, eh, na Respekt. Aby dělali čest svému jménu, napíšou pravdu.
V Mariupolu neonacisté vypálili hákové kříže na tělo dívky Děsivé FOTO a VIDEO
Tělo dívky nám ukázali bojovníci DNR – leží ve sklepě školy v Mariupolu, kde měli azovští nacionalisté základnu. Dívka měla utrženou jednu ruku, na hlavě byly vidět zbytky celofánového sáčku nebo lepicí pásky a na břiše měla vypálený hákový kříž.
Jak jsme tento záznam získali, je samostatný příběh: později zveřejním příspěvek s podrobnostmi a videem. Prozatím několik fotografií a krátké video. Má ještě někdo pochybnosti o ukrajinských nacionalistech?
https://t.me/swodki/53265
Na shlednuti videa nemam zaludek, stacily mi fotky
Na AK jsou fotky a na rouře pár videjí z kontrol na odchozích stanovištích v Mariupolu.
Muži v braneckém věku jsou svlékáni do půl těla kvůli hledání ukronáckovských kérek (i to mají společné s SS).
Dostali jich takhle docela dost, když se pokoušeli zamíchat mezi odjíždějící civilisty.
Převyprávím příběh z jednoho videa. Voják, cca 40 let, na jednom z kontrolních bodů při výjezdu z Mariupolu: „Kontrolujeme osádku auta, vzadu sedí dvě děti. Chovají se divně, proto odvádíme oba dospělé na kontrolu mimo auto. Říkám dětem, aby se nebáli, že rodiče budou za chvíli zpět. Dozvídám se, že to nejsou jejich rodiče, že ti dva zastavili auto, zabili jejich rodiče a jim vyhrožovali smrtí, pokud ceknou.“
Věřte nebo ne.
Já jsem to video neviděl. Je to ještě někde ?
Videa tady :
https://t.me/WarDonbass/53068
https://t.me/WarDonbass/53069
Vylže? Velice jednoduše. Prohlásí to za ruskou dezinformaci. Ostatně znám pár hodných, kupodivu v jiných věcech chytrých a slušných lidí, kteří takové tvrzení sbaští.
Příliš dlouhé video a příliš mnoho podrobností.
Nijak.
Bude to ignorovat.
V nejhorším případě prohlásí, že se mezi ukrohrdiny mohlo vloudit několik málo nezodpovědných nebo úchylných jedinců, kteří se dopouštějí nesprávných věcí. A že se jim, ve světle Putinových zvěrstev, vlastně nelze divit.
Přesně takhle to presstituti a věrchuška řeknou a já se o to klidně vsadím.
Taky si to myslím. Tohle je skutečně celkem pravděpodobný scénář… ale narativ už nebude nikdy tak pevný jako dřív.
Teď je na místě převést výraz „narativ“ do češtiny.
Je to styl, v němž se odehrávají vyprávěnky.
Bohužel máte asi pravdu, taky čekám něco podobného. – Ale buď jak buď, teflonový povlak je narušen a už v něm zeje díra. Tu jen tak nezalepí.
Alexij Arestovič (Poradce vedoucího Kanceláře prezidenta republiky) okomentoval video, na kterém ukrajinská armáda údajně týrá vězně.
„K takovým případům přistupujeme velmi přísně. Proběhne vyšetřování. Opakovaně jsem oficiálně vyzval z řečnické tribuny a dnes jsem vyzval znovu – vězňům se nevysmíváme. Jsme evropská armáda, evropský stát.
Také vedoucí Zelenského kanceláře v rozhovoru s Markem Feiginem řekl, že to, co se děje na videu, „má znaky válečného zločinu“.
To jo, to jim určitě budu věřit. Jaké znaky mělo podle nich video z Oděsy? A co s tím udělali?
NIC, abych nemusela být sprostá. Sami si je hýčkali a teď se jako budou divit a my jim to máme snad uvěřit?
Ukrajinská věrchuška ústy Arestoviče – Stalo se to, jde o vážný zločin. Vojáky, i kdyby jim Rusové zabyli rodinu, nic neomlouvá. Událost prošetříme.
O potrestání ani slovo.
Mluvčí VSU – Nic takového se nastalo, je to fejk, vojáci jsou dobře vycvičení a poslouchají rozkazy.
Komentář z jednoho kanálu na Telegramu: Stalo se to v okolí Charkova. Jednotka národní gardy(nepodléhá VSU) provedla výpad, ale byla zastavená dělostřelbou, ve které zahynulo spousta lidí z národní gardy. Ruští zajatí vojáci měli být dělostřelci.
„Výzva ze zahraničí k prošetření videa se šikanou ruské armády“
***
(…) Zahraniční odpůrci speciální vojenské operace byli šokováni chováním vojáků Ozbrojených sil Ukrajiny. Zakladatel britského média Bellingcat Eliot Higgins vyzval všechny, včetně osobností veřejného života, kteří brání Ukrajince, aby prošetřili videa se zneužíváním ruských vězňů, uvádí Readovka . (…)
(…) Na tento incident upozornil i bývalý šéf Jukosu Michail Chodorkovskij , který celou dobu podporoval Ukrajinu . Podnikatel souhlasil, že jednání ukrajinské armády ve vztahu k ruským zajatcům bylo mimořádně kruté. (…)
https://readovka.news/news/92073
„Írán a Rusko uvažují o uznání bankovního systému MIR“
***
(…) MIR je ruský platební systém pro elektronické převody finančních prostředků, který zřídila ruská centrální banka na základě zákona přijatého 1. května 2017. (…)
(…) MIR umožňuje oběma stranám obejít systém SWIFT a byl zaveden 2014 v návaznosti na západní sankce uvalené na ruské finanční instituce v důsledku krize na východní Ukrajině. Podle zpráv má více než 50 procent Rusů alespoň jednu kartu MIR. (…)
https://e-republika.cz/item12259
Pred par tyzdnami pisali, ze Anonymus vyradil z cinnosti ruske vojenske satelity.
Pred tyzdnom vyslovil Arestovic slovutny to poradza Zelenskeho, ze rusi uz nemaju rakety.
V utorok pisali, ze rusi maju jedla a nabojov len na tri dni.
Z toho mi vyplyva, ze dnes uz je dobojovane, pac rus ide peso dodom. Alebo nam nase media klamali?? :))
Kanalmi na telegrame dost hybe videjko, kde zajatym rusom strielaju do noh a nechaju ich vykrvacat. I sa pytali nejakeho ucastnika cecenskych vojen ze co on na to. A on ze to by mali ruskym vojakom pustat pred kazdou akciou, aby vedeli s kym maju tu cest. Ze ked mal nejaku videopaku s tym, ako cecenec reze hlavu vojcovi, pri kazdej instruktazi pred bojom to vojcom pustal.
Ta agresivita medzi UA chlopcami do 30 rokov je nejaka nadmerna. Len predpokladam, ze na Sibiri uz maju zriadene zariadenie, kde ubytuju zopar kuskov tych, ktori su taki idioti, ze to nafilmuju a uverejnia.
Chlapika, co vosil ludi z Mariupolu za 2k USD nasli cecenci. Ti mu rozbili usta. Slubil vratit. Nevratil vsetko, dnes mu rozbili usta znovu. Poznavacie znamenie – bunda Ferrari, usta rozbite. Myslim, ze to nebude mat chlapec jednoduche. Obcas tie peniaze za to nestoja…..
Uz sa rozbieha v prispevkoch narativ – to slovo sa mi paci – ze UA by mala ak stat zaniknut. Donbas chce referendum, Cherson tiez. Mne to pripada, ze na zaciatku operacie Rusko chcelo len nejake zaruky od UA. Cil si tie zaruky zoberie same.
Zachytili ste, ze Iran oznamil Azerbajdzanu, ze by sa krotil v Armensku, inak za to ponesie nasledky?? To su mi veci… ked islamsky stat oznamuje inemu islamskemu statu, aby dal pokoj krestanskemu statu…. To a obcas clovek dozije zaujimavych veci…
Jo – a este k propagande.
Videli ste videjko ako ruski vojenski lekari operuju deti pri Mariupole? V polnych podmienkach. Nohy, brucha… Improvizovane podmienky vojenskeho stanu. Nemusia v ruskej telke davat nic – staci toto.
Alebo ako skupina deti do 10r, z toho jedna z dievcat drzi dieta do 2r.+- a s biedou zadrza plac – niekde v pivnici panelaku, spinave a prestrasene, a starsia pani sa pyta, co maju robit, pac nemaju nic a zjavne su to len pozbierane deti….Zabiti vojci na jednej ci druhej strane – to je nechutne. Ale toto bolo brutalne….
Rusom staci vysielat v telke pravdu.
odkaz by nebyl?
https://t.me/swodki
dnes 21:01 – dost to tam opakuju – to su tie deti v pivnici…. ANNA news
a 18:33 – operacia deti
Zvlášť teď po zásazích skladů paliva na západní Ukrajině, kdy oblak dýmu je vidět daleko předaleko, se na netu Ukrajinci ptají Arestovyče, co kecá, že Rusům docházejí střely. Tedy ono moc nejde o ptaní, protože sprosté nadávky tvoří většinu otázky.
Vzhledem k tomu, že dle nově schválených zákonů hrozí za takový příspěvek 3-12 let, tak jim to muselo pěkně hýbnout žlučí.
Alefe, chtěl jsem vložit odpověď Sibyle 8.27. Zkusil jsem to třikrát, ale komentář se neobjevil.
Jen tiše doufám, že se nakonec nezobrazí třikrát…
Bylo to ve spamu. Jednu instanci pouštím na sklo, dvě duplicitní mažu.
Děkuju.
„Česko už zmrazilo majetky Rusů za stovky milionů, kvůli dalším změní zákon“
***
(…) Česká republika zmrazila Rusům na evropském sankčním seznamu majetky v hodnotě stovek milionů korun, uvedl v Otázkách Václava Moravce premiér Petr Fiala (ODS). V dalších krocích vládu limituje legislativa, chystá proto její změnu. (…)
———–
Fčeličky jedny pilný…
A pak že nic nedělají.
Ještě by bylo záhodno, aby nám sdělili, co s těmi ukrad… tedy zmraženými majetky hodlají udělat.
Zato rušit Benešovy dekrety a vracet za 80 let by jim šlo
Byla jsem venku se psem. Na nebi spoustu čar od letadel, jasné, která to byla a jsou, počmarané nebe , což vytvořilo na celou půl hodinu na nebi Z! Bože, jak já se nasmála!
Apoštol stáhl kalhoty a hledá, kde je ta voda, kterou má přejít.
Jako vždy je každá akce rozfázována do několika kroků.
nadšení
vystřízlivění
zděšení
hledání viníka
s následným
potrestání nevinných a odměnění neúčastněných.
Pomalu, ale jistě končí etapa nadšení. Profesor Fiala málem rozpoutal třetí světovou válku a když se mu to nepovedlo, alespoň uvrhne spoluobčany do ekonomické poroby. I USA má kladný zářez. Budeme, jak chtěli v prvopočátku, dodávat plyn za jejich ceny. Osobní zkušenost, přišli mi nové zálohy na plyn. Jsou násobně větší. Jelikož jsem počítal s nepříznivým vývojem v této oblasti, již v předstihu jsem se zabezpečil.
Na USA plyn seru já i pes byskervilký. Jsem převelice zvědav zdali ostatní, co dostanou nové zálohy na elektřinu a plyn uvítají vládní doporučení o uskrovnění se. Odhaduji to na trojky vidle.
Uprchlíci nemají chuť po skončení spec. operace se vrátit, což také jistě přivítají s nadšením naši spoluobčané, jež budou pod mzdovým tlakem. Již bylo vládou vyhrožováno, že Inspektoráty práce budou mít hody. Pomíjím na tlak na náš churavějící rozpočet. Lékaři se z klídku jistě taky přihlásí. Do půl roku bude po solidaritě jak po žabě.
Pomalu ale o to jistěji nastupuje fáze střizlivosti. Se zálohami na energie se jistojistě dostaví.
Dneska se zdá, že dokonce i viník je zřetelný a aktivisté již smolí obžalobu Putina do Hágu. Nejsem si jist, že to v konečném důsledku i tak dopadne.
Zajímavosti:
„Soud v Haagu přikázal Rusku okamžitě zastavit válku na Ukrajině“
„Haag/Kyjev – Mezinárodní soudní dvůr v Haagu dnes nařídil Rusku okamžité zastavení jeho válečných operací na Ukrajině. Podle předběžného rozhodnutí ve věci, kterou před nejvyšší soudní instanci OSN přednesla Ukrajina, má Moskva rovněž zajistit, aby ve vojenských akcích nepokračovaly ani jiné vojenské či ozbrojené jednotky, které jednají na její příkaz. Rusku i Ukrajině soud rovněž nařizuje, aby se vyvarovaly jakýchkoliv kroků, které by jejich spor dále vyostřily. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj rozhodnutí přivítal a označil jej za „naprosté vítězství““
Jak to, že soud nejedná se stejnou rozhodností v ostatních shodných případech jež vede NATO.
Jak vidno čteno, etapa vystřízlivění je na dohled. Jedno je jisté, na rozsudky Ukrajina vede. Taky je jisté, že to udělalo Putinovi těžké deprese.
Ano, věštče,
jsem zvědav jak s mediálním nadšením zacvičí prázdné peněženky.
Můj nebožtík otec mě naučil respektovat zkušenost, že první hnutí mysli je třeba potlačit, protože bývá nejušlechtilejší.
Jak tvrdívá strejda zde u exVidláků, čekají nás zajímavé doby, čímž vůbec není řečeno, že to budou doby hezké.
„první hnutí mysli je třeba potlačit, protože bývá nejušlechtilejší.“
Myslíte, že jsem neměl Apoštola pouštět na web.litterate.cz? :-)))))
https://www.youtube.com/watch?v=DWAe6PMWkUs
https://www.novinky.cz/stalo-se/clanek/vevodkyne-kate-ochutnala-muzsky-genital-lastury-s-ucinky-viagry-40391834#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=UVff03rcll5-202203271412&dop_id=40391834&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tak to je jiný kafe než Biden pojídající pizu.
Děkujeme, média.
Jestli se posrala nám už nesdělí?
Kdysi jsem občas diskutovala pod bloky Aktuálně (jakož i někteří zdejší spoludiskutéři), blog tam měl jistý Vít Klíma, který se hrdě hlásil ke svému židovskému původu. Teď jsem zkoušela v archivu najít blog, kde se chlubil, jak šanghajské banky patří „jim“. Ten blog jsem nenalezla, zato jsem narazila na jiný, velmi aktuální:
https://blog.aktualne.cz/blogy/vit-klima.php?itemid=34020
A upozorňuji, že to myslí smrtelně vážně.
Hleďme, hleďme!
Takže plánovat zábor cizích států v zájmu Chazarů se může, zatímco panslovanské spolky ! už svou podstatou šíří prokremelskou propagandu. Navazují přitom na myšlenku panslavismu, neboli slovanské soudržnosti… Jejich zdánlivě neškodné plátky uveřejňují lživé články, jako např.: “ Článek s titulkem „Proč půl světa vděčí Rusku za své životy?“, který zemi připisuje zásluhy za získání nezávislosti řady především evropských zemích. Nebo článek o „drzém vměšování“ USA do záležitostí Srbska…“
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/panslavismus-narativ-prokremelsky-postoj-dezinformace-slovanska-vzajemnost.A220323_093059_domaci_knn
To by jeden …
Neskutečné,i ta mapka je zajímavá a co ve skutečnosti ten Zelenský je.
že by AE měl zase pravdu, že se perou o moc dvě partičky???
Odbočím k zemědělství a suchu.
Jen za včerejšek vyjížděli naši „dobráci“ spolu s okolními k pěti požárům porostu způsobeným vypalovači trávy. K jednomu požáru drandilo minimálně pět jednotek.
Dnes dopoledne jeden výjezd a právě teď vyrážejí podruhé. Před pár minutami projely městečkem 4 vozy z okolních obcí a naši zrovna vyjeli z hasičárny.
A to je teprve březen…
Máme se na co těšit… https://www.novinky.cz/krimi/clanek/hasici-na-severu-moravy-se-nezastavi-maji-ctyrikrat-vice-pozaru-40391838
Polský prezident Andrzej Duda řekl, že neochota Maďarska opustit ruské energetické nosiče „ho bude stát draho“.
Co na říct? Poláci se zbláznili nebo se už cítí být vládci budoucího Trojmoří a začínají poroučet a vyhrožovat?
Ta katolická sebranka už ztratila veškeré zábrany, a ukazuje svou pravou tvář.
Mapa na polském vlaku:
https://politikus.ru/events/142171-karta-na-polskom-poezde.html
JP – druhá část výsledků prvních 30 dnů, boj za myšlení
Včerejší relace byla o vojenských aspektech, nyní se podíváme na válku na informačním poli.
Informační válka se stala nedílnou součástí moderních válek.
Kyjev do ní nastoupil s mnohem větším nasazením, ale prohrává.
My jsme nikdy nevypínali kanály, neútočili na komentátory ad hominem.
Všechny ty hlouposti a lži není vhodné znepřístupňovat veřejnosti. Naopak, je potřeba nepřátelům strkat nos do jejich hloupostí a výmyslů v předešlých videích.
Včera létaly na západní Ukrajinou rakety a obyvatelé se ptali kyjevských propagandistů (Arestovič Lješenko) – vždyť rakety už měly skončit, jak to že stále létají?
Zrovna tak Ukrajinci nechápou, proč nemůže dostat pomoc Mariupol, když na ukrajinských mapách není veden jako obklíčené město, případně je toto obklíčení značeno tenoučkou čárou.
A tak se ukrajinským propagandistům hůř a hůř vysvětluje, proč věci nejdou tak, jak oni hlásají, tedy že za týden vytlačí Rusa zpět na hranice a za další týden budou bojovat na ruském území. Uplynul už měsíc a je blokován Charkov i Kyjev, Mariupol je v posledním tažení, obranné pásmo u Izjumu je protrženo a na východní frontě vyvstala hrozba celkové likvidace. A lidé musejí poslouchat, že zrovna v jejich sektoru jde vše špatně, ale všude jinde se velmi daří Ivana zahnat.
Před čtrnácti dny lidé poslouchali, že vyhrají za měsíc, pak dva, tři, pět měsíců, nyní se mluví o tom, že ještě 7 -10 měsíců budem schopni držet bojovou linii na Dněpru a vy musíte bojovat partyzánským způsobem v týlu ruských vojsk.
Partyzánské hnutí se doposud neobjevilo, v týlu se pouze pohybují speciální skupiny určené k sabotážním akcím. Vše se postupně upravuje pro normální život obyčejných občanů.
Nedávno zaplavila sociální sítě hysterická vlna zpráv určená občanům Ruska a Běloruska, následně se rozpoutala hysterie mezi Ukrajinci samotnými a nyní už pan Zelenskij kouše ruku, která ho krmí. A křičí, že Ukrajina umírá proto, že západ ji málo podporuje.
Závěrem chci vzkázat panu Zelenskému – nejhorší nepřítel je oklamaný přítel.
Dnes můžeme vidět malou část Ukrajinců, která přestává věřit oficiální propagandě, ale den za dnem bude toto číslo vyšší a vyšší.
„Spojené státy se ve snaze zvýšit tlak na Rusko kvůli situaci na Ukrajině zavazují vyhrožovat Číně, ale „výhrůžky a nátlak nebudou fungovat“ a v případě sankcí Peking „odpoví rozhodnými opatřeními na ochranu vlastních legitimních práv a zájmů,“ řekl čínský velvyslanec ve Washingtonu Qin Gan.“
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&p=252509&sid=95a6134b43a5fdff6bed1a25390ae2a5#p252489
Přiznám se rovnou, že logika americké zahraniční politiky mně uniká, tohle – jak vtipně řekla ta čínská novinářka, jejíž jméno jsem zapomněl: „Pomůžeš mi porazit tvého přítele, abych se mohl soustředit na to, jak porazit tebe?“
Nasrali medvěda a řeší to tím, že naserou i draka?
Nechápu.
Je to boj na život a na smrt. USA si nesmí dovolit prohrát, vsadili příliš mnoho. Nelze se divit, když v USA vládě vládnou velké zmatky. President bez kontroly pronese svůj názor a další den ho musí ministr zahraničí vysvětloval.
Na USA se valí katastrofa s ústupem dolaru a ani vnitřně nejsou jednotní. Co mohou jiného než zkoušet Čínu přesvědčit, že má brát dnešní drobné a pak za to zaplatit podřízeností USA.
Žijeme v převratné době, užívejme si ji dokud to jde. Buď to skončí rychle a napořád, nebo budeme u zrodu nového světa. Možná bude lepší a klidnější. Kunfucionismus, taoismus i buddhismus jsou na rozdíl od pouštního křesťanství a islámu náboženství tolerance.
Další průšvih USA v Tichém oceánu. Šalamounovy ostrovy chtějí uzavřít s Čínou bezpečnostní dohodu. V tom případě by Čína mohla mít svou základnu hnedka u Austrálie a jako na potvoru by blokovala cestu na Havaj.
Zdá se mi, že i drakovy přípravy byly mnohem delší a důkladnější.
To celé je v součinnosti s Ruskem chystáno nějaké to desetiletí. A evidentně i s dalšími státy, jako Bělorusko, Írán, zřejmě i Indie, byť někteří přistoupili se zpožděním a nebudou do všeho zasvěceni. Říkám jim osobně „aliance ponižovaných“. A rozhodně ještě nebyly vyneseny všechny karty.
V Zemi draka je taoismus domovem, není divu; hle:
„…Co je ještě v klidu,
dá se lehko uchopit.
Co tu ještě není,
o tom se dají lehko snovat plány.
Co je ještě útlé,
dá se lehko zlomit.
Co je ještě nepatrné,
dá se lehko rozptýlit.
Musíme působit na to, co tu ještě není.
Musíme dávat do pořádku to,
co ještě není zmateno.
Strom o objemu dvou sáhů
vyrůstá ze stébélka tenkého jako vlásek.
Věž o devíti patrech vyrůstá z hromádky země…“
Kdo ví, jak se věci dějí a umí se podle toho zařídit, je vždy ve výhodě.
Malé Británii asi teče do kecek, protože – dle TV Nova – „nabídla“ Rusku zrušení sankcí v oblasti financí a ochodu, pokud ukončí vojenskou operaci na Ukrajině.
Tohle je ještě vtipnější: „Zákaz ruských diamantů není na stole, tvrdí Brusel“
https://www.rt.com/business/552688-russian-diamonds-ban-brussels/
Koho se tak asi něco takového dotýká, že. Horních deset tisíc se přece nebude ochuzovat o šperky.
To se mi ulevilo! Copak ropa, ale představa, že bychom si nemohli koupit ruské diamanty, je děsivá! 🙂
A slyšeli jste teď tu ránu? – to mi spadl kámen ze srdce…
Na AK uvadeji:
Na ruské straně je nasazeno 190 tisíc vojáků, 110 BTG s více jak 40000ks vojenské techniky a je nasazeno celkově 11 armád z různých směrů. Taktické značení odpovídají počtu nasazených 11 armád, značí se tak jednotky na konkrétním směru do úrovně armády. Prostým průměrem jedna armáda čítá 17 200 vojáků a 3630ks techniky. Bílý a červený pruh na Donbasu jsou jednotky DLR a LLR celkově početní síle 80000 vojáků, půlka je mobilizovaných, tedy reálně další 4,5 armády. S tímhle si dokážete velice přesně spočítat, kde a na jakých směrech kolik vojáků i kusů techniky reálně operuje.. K tomu se v Bělorusku, Brjanské oblasti a Krymu hromadí druhý sled/posily o síle už teď 90000 vojáků, tedy dalších 5,2 armád + jednotky z Jižní Osetie a Abcházie už to bude 6 nebo 7 armád, i když s počtem techniky to u nich určitě nebudou počty jako u Rusů.
Jen na obklíčení OOS na Donbasu je nasazeno cca 86000 ruských vojáků s 18000 ks vojenské pozemní techniky, z toho kolem 20000 vojáků s cca 3600ks techniky váže blokáda a dobývání Mariupolu. Dále jim jsou stahovány zálohy od Nikolajeva k Doněcku, a od Sumy i Charkova pod Izjum na nadcházející obklíčení OOS, dejme tomu, že zde stahují jen polovinu sil z těchto oblastí, pak se na OOS chystá celkový tlak o síle cca 112000 ruských vojáků (což je kolem 58% všech nasazených ruských sil na UA) s cca 23000 ks vojenské techniky. K tomu ale musíte ještě připočítat 80000 vojáků DLR a LLR a i ty Jihoosetince a Abcházce, tedy reálná síla chystající se vzít uskupení OOS do obklíčení je kolem 200000-210000 vojáků s cca 30000 ks techniky.
Pokud chcete počítat poměry sil, tak OOS má dnes kolem 50000 až 60000 vojáků na Donbasu, ale s počtem pozemní vojenské techniky jsou celkově na pár tisících kusech a v tomto drží propastný rozdíl nad protivníkem.
17 200 kusů může býti maximálně jednou jedinou divizí, a kvůli vám tam ještě nacpu služby. Sapéry, PVO, průzkumáky.
Máte tam něco špatně.
Asi chyba v překladu.
Může jít o divize z různých armádních sborů (tedy „armád“), což by celkem dávalo smysl.
Když jsem viděl záběry(natáčeli si je samotní udatní ukrajinští vojáci, čemuž ani nelze uvěřit) z výslechu Uk zadržených vojáků, kterým nejdříve prostřílely nohy a zakrvácený a s rozbitým obličejem je nechali ležet na zemi, tak bych se nedivil, že RF a spojené síly toho začali mít dost a s Ukrajinou bude brzy konec. Tohle by měl vidět každý .
Jo.
Jen jsem to pustil a děsným fofrem zase vypnul.
Putin nemusí ohledně propagandy a posilování bojového odhodlání ani hnout brvou. Stačí tohle pustit řaďákům od staršiny níže a teď už to asi budou brát opravdu stylem „spálená země“. Lze jen doufat, že velící udrží mužstva na uzdě, aby ušetřila ženy a děti.
No, a doufejme, že se najde někdo, kdo to bude pouštět také Ukrům, co se budou divit…
Nezměnili se ani v nejmenším.
Stejná zvěrstva popisovali ti, co přežili Volyň a řádění ukrajinských SS jednotek v Polsku, Bělorusku,v Pobaltí i na Ukrajině. A není divu, proč z nich měli vítr i hodně drsní němečtí esesáci.
Radeni bylo tak hrozne, ze se zidi uchylovali k nemeckym nacistum, kde hledali od nich zachranu..
Video se začalo šířit v Číně s komentáři „jako Japonci v Nankinu“, „žádný rozdíl mezi ISIL a ukrajinskou armádou“.
https://t.me/ChDambiev/14483
Po válce Rusové banderovce na Ukrajině pochytali a poslali na léta do vězení. Když po Stalinově smrti Chruščov propustil vězně, byli banderovci mezi nimi. Po rozpadu SSSR jich hodně emigrovalo do Kanady a v posledních letech se vrátili na Ukrajinu, po r.2004 hlavně jejich vnuci.
Tohle video je prostě konečná. Rusko už nezopakuje chybu, nenechá prostor, kde by banderovci mohli existovat.
Dnešní vlk – „Fotoblog na dnešní den“
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/03/27/fotoblog-na-dnesni-den/#more-980515
———————————————
Fakt to nechápu.
To nadšení, že se zbavíme „závislosti“ na ruském plynu.
Mimochodem – desítky let se tomu říkalo „vzájemně výhodné obchodní vztahy“, dalo se na to spolehnout a fungovalo to k naprosté spokojenosti na všech stranách.
Kromě jediné – té zaoceánské.
To ona vymyslela (oni to tam fakt umí) sousloví „závislost na ruském plynu“. A hned ten fakt normálního obchodu (významově podprahově) posunula do něčeho, co je přece vlastně „fujky, žejo“.
A za co že máme ty vzájemně výhodné spolehlivé vztahy a levný a kvalitní plyn atd. vyměnit?
A hlavně PROČ a pro KOHO?
Kdo na to TOTÁLNĚ doplatí?
A komu JEDINÉMU to prospěje?
Opusťme ceny a podívejme se na technickou stránku věci.
Jak dlouho bude trvat než se požadovaný objem plynu začne těžit? Je tu někdo, kdo se v tom vyzná? Dejme tomu, že naleziště máme. Jen potřebujeme těžní věže, dopravu, závod na zkapalnění.
Kolik nových tankerů je třeba pro přepravu? Kdo, kde a za jak dlouho je postaví?
Kde má Evropa terminály na přečerpání a jaká je jejich kapacita? Kolik nových a kde bude třeba postavit? Kde jsou ty plynovody, kterými se bude plyn přepravovat? Zemní plyn a zkapalněný plyn nejsou pro plynovod totéž?
O úpravě koncových spotřebičů nemluvě.
Někde byl rozhovor s jakýmsi velkým šéfem z katarské plynárenské, hned jak se vyhlásily sankce.
Za jak dlouho a kdo je schopen nahradit ruské dodávky plynu? Během 10-15 let nikdo.
Kolik plynu by Katar mohl dodat do Evropy? Katar do Evropy dodávat nemůže, protože má uzavřené dlouhodobé smlouvy a svých zákazníků si váží. K navýšení těžby nevidí důvod, protože příjmy jsou dostatečné a není vhodné vyčerpat ložiska předčasně.
Ono se už vyjádřilo i Norsko.
Oznámilo, že těžba jede na plné pecky a víc už nelze.
Polsku přislíbilo navýšení dodávek o 10%, ale současně sdělilo, že to bude na úkor jiných EU zákazníků, protože víc plynu nemají a mít nebudou.
Doporučuju k návštěvě Mlýn a Terasu. Dobré články, postřehy, diskuse.
poprosim o link pretoze google to najst nevie (skusal som a nic)
https://taras2.wordpress.com/
https://lacogroessling.wordpress.com/
dakujem
V Rusku jako v ráji. Miliardář z Moskvy si hýčkal americké basketbalistky.Ty zatímco v Americe brali 1 300 000 ročně,v Rusku si přišli na miliónů 13.
Oligarchové se stěhují do Dubaje,píší na Novinkách.Prý tam našli ráj. A existují také nějaké oligarchyně?Nebo oligaršky?
Kteří? Čeští? Ruští? Ukrajinští?
Ruští. S Abramovičem v čele. Nakrast v Rusku utratit jinde.
Pár poznámek k článku.
1) V ruské armádě měli být jen kontraktoři, žádní branci. To, že tam někdo do zásobovacích konvojů poslal brance a jako na potvoru padli do zajetí, vyvolalo v ruské armádě zemětřesení. Agentura JPP mluví o vojenské prokuratuře pro celou vertikální hierarchii velení.
2) Ukrajinské vojenské velení není blbé. Už v druhém týdnu bojů se pokusilo vyvést část vojska z Donbasu, ale ruská armáda jim kus kolony rozstřílela a zbytek se vrátil na původní pozici. Tohle se dostalo ven, ale předpokládám, že těch pokusů se stejným výsledkem bylo víc.
3) Stále se mluví o tom, že na následující válku se generálové připravují na základě předchozí. Vzpomeňte na rasputicu. Nezaútočí, protože rasputica (na Ukrajině obzvlášť, potok a říčka za každým rohem a když se přidá tání a jarní déšť, tak do bahna zabředne i batole, natož tank). Rusové rasputicu dokonale využili, ovládli nebe a pak jim stačilo hlídat hlavní silniční tahy.
4) Rusové sami tvrdí, že válka na Ukrajině je jen rozcvička. Objevilo se video z Mariupolu, kde bylo vidět i slyšet, jak v učebně lektor učí „vojáčka“ pracovat s UAV – číst obrázky, předávat info – přímo v akci při čištění průmylové oblasti. Rusové frontu DLNR podpořili ve vzduchu a trochou těžké zbroje, ale mužstvo je z místních republik a opravdu se teď na bojové linie dostali lidé mobilizovaní v druhém týdnu – ve videích vidíte buď chlapi kolem 50 nebo mladíky kolem 20, kteří i na kameru přiznávají, že pomalu získávají zkušenosti.
5) Ukrajinci a spol. si mysleli, že Rusům jde o Kyjev a soustředili se na jeho obranu. Mezitím ruská armáda ovládla jihovýchod a připravila kotel na Donbase. Nyní panuje obecný názor, že ruská armáda zavře kotel na Donbase. Z mého pohledu si na to připravuje příliš mnoho vojska – vykládky techniky v Berďjansku, noční průjezdy těžké techniky Melitopolem směrem na severozápad, proud techniky kolem Sum na jih.
V podstatě na celé jižní frontě si Rusové udělali průzkum bojem a pak se stáhli a čekají. Když vidíte proud humanitárních konvojů, tak je těžké uvěřit, že by ruské armádě selhávala logistika armády. Co když těch kotlů bude víc? Čistá spekulace – v dalším kotli Záporoží + Dněpro + Kamjansk? Úplně odříznout jih?
6) Poláci chtějí Kalinigrad, Lvov a okolí, Japonci Kurily a Sachalin, Moldávie v tomto týdnu také promluvila o svých nárocích na Podněstří, Azerbájdžán by rád dotáhl spor s Arménií do vítězného konce, Gruzie za chvíli vystartuje po Ostii, Sýrie taky není v klidu. Někdo začal foukat do ohně. Netuším, zda americké zpravodajské služby jsou tak špatné, že neví, kolik tam zůstalo ruské armády nebo zda zpravodajství po vertikále funguje tak, že upravíme zprávu, aby odpovídala očekávání nadřízených nebo zda, je vláda USA už tak zoufalá, že i vosí bodání je užitečné?
7) Sázka na vnitřní rozpad RF nevyšla. Nevím, co to máme za analytiky. Už se někdy v ruské historii stalo, že by se při útoku z vnějšku na ruský stát stalo, aby obyvatelstvo na konec nepodpořilo vládu? A pořád budou dokola zkoušet totéž. Putinova podpora roste, lidi se skládají na pomoc nejen humanitární, ale i armádě LDNR, dobrovolníci se po měsíci domohli toho, že ruská vláda svolila, že se mohou hlásit na vojenkomatu. Obecná nálada je, že bez francouzských parfémů, značkového oblečení, mekáčských hamburgrů, LBGT+ agendy se dá žít a že to vlastně ke spokojenému životu nepotřebují. Ty obrazy lidského neštěstí v Mariupolu jsou názornou ukázkou obecnému lidu mladšího věku, jak by taky mohli dopadnou. Ti starší si pamatují marasmus Jelcinovy doby a Putin je pro ně záruka normálního života, kdy máte práci a dostanete za ni zaplaceno a za ty peníze uživíte rodinu.
8) Kam odejít, abych se tam člověk cítil dobře? Aby tam byl v bezpečí, neztratil kontakt s rodinou a přáteli? Nevím, ve vyšším věku se těžko trhají vazby.
K bodům 5) a 6)
Jsem toho názoru, že jakmile odříznou Oděsu (podle mého názoru se budou bojům o přístav snažit vyhnout) od Ukrajiny, půjdou si právě pro Podněstří. Tím RF získá jak kompletní kontrolu nad dříve ukrajinským pobřežím, tak ochrání ruskou enklávu Podněstří.
Sou znevyhodneny, rusove kdyz taky nesmi jezdit pres pole, aby nenicili zasety pole.
Tim se vystavujou leckam , prepadenim a ztratam..
Pamatuju taky Eichmana a tak sem cekal ,ze od 2014 bude jista zeme se dozadovat totalni zniceni nacistu na Ukrajine ,kdyz je na ne velmi vysazena od 45..A ze udelaji vsecko, treba vyslou armadu,aby fasismus byl potlacenej do neexistence.
Polaci snad nevynechaji jednu prilezitost, aby se vrhali pod parni valec, kdyz si vladnou..
/Kdyz si nevladnou maji se lip , daleko min taky besni/.
Pres sto tisic bestialne ubitych bezbrannych polaku za valky od fasistickych ukrobanderovcu mne ujistilo, ze polaci budou prinejmensim pomahat na zniceni nynejsich ukrajinskych fasistu …Ale zase sem se splet.. Ze se zamiluji do nich a chteji je za kazdou cenu osvobozovat ,po tom vsem, to mne prekvapilo..A.
Co potom od nich polaci ocekavaji ,potom osvobozeni ?? Cort znajet.
.
Zbraně a léky.
Na krvavé fleky
další obvazy.
Kytku do vázy.
Mezi lůžka zástěnu.
Vojevůdce na stěnu.
Zmizela nám dálka
je hybridní válka.
Vláda sere na lidi,
většina jsou podlidi.
Český venkov jsou vesnice. Domky semknuté k sobě, náves, rybníček. Taková stádečka. Morava podobná. Ale Slezsko… nic takového. Grunty na dohled od sebe, pole mezi nimi. Stačí se podívat z webky na Javorovém, směr 3nec. Rovnoměrná řídká zástavba. Zloděj neprojde, psi štěkají, lidé vyjdou s vidlemi. Kam bych utíkal? Mi se tu líbí, pro tu svobodu na rozsáhlém pozemku jsem to koupil. Kde bych se tísnil a cítil se jako vetřelec? Není lepší si udělat pořádek doma?
Ruskej medvěd a činská panda vyšťouraj Amíka tentokrát z jeho brlohu ať bude, kde bude,jak píše blbíš a pak bude úplně jedno,kde a jak bydlíte.
Ano Ládiku. Tak je to správně, není kam utíkat, je na čase vyměnit ty zkurvysyny co sedí ve vládě a jejich přisluhovače. Ještě nejspíše nenastal ten správný čas , ale již brzy bude půda pro změnu připravena. Sám lid si ji vynutí, kam ten by utíkal. je čas bojovat, nenásilně ale o to s větším odhodláním. Není možno vstoupit do té samé řeky, ne stranám které jsou součástí pětikolky, ne stranám které nemají šanci na úspěch a chtějí jen prebendy.
Taky jsem velmi dlouho zastával stejný názor jako Vy. Ale pak jsem si srovnal časové měřítko a uvědomil jsem si, že zkurvysyny tady měníme už dlouho, řádově – minimálně větší desítky let, s jediným výsledkem: vyměníme jedny zkurvysyny za jiné. Kdybych měl parafrázovat Apoštola a toho, koho parafrázuje Apoštol, napsal bych: vstanou noví zkurvysyni.
Spousta lidí uteče na chatu, za svojim tatu. Kopnou si svoji vodu, něco zasadí a postarají se o topivo. Volit chodit nebudou muset, bo už někdo odvolí za ně. Robotu dodá protektor.
Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří. Dnes vítězí lenost.
Mě štve letní čas
Mě naopak zcela vyhovuje. Beru jako jeden z mála pozitivních důsledků koronaviru, že se přestalo mluvit o jeho zrušení.
A vstávat o hodinu dřív individuálně by nešlo?
To mam radost, ze to vadi i nekomu jinemu. 🙂 A stoji to zbytecne penez, a zjistilo se, ze na to nekteri doplaci zdravim. Je to dalsi buzerace v mori buzeraci.
Předpokládám, že všichni zastánci jednoho trvalého času se dobrovolně vzdali cestování do Řecka, Egypta, Turecka, Anglie, o vzdálenějších zemích ani nemluvím.
Dámy, neberte to prosím osobně.
Pletete si letní čas a časová pásma
Nepletu. Cestování do jiného časového pásma znamená totéž, jako změna z SEČ na SELČ a naopak.
Změna časového pásma je v souladu s přírodními zákony. Změna času v rámci jednoho časového pásma je čirá zvůle.
Je mi jasné, že nelze docílit, aby v každém konkrétním místě bylo poledne přesně v souladu s pohyby planet, ale co je moc, to je příliš.
Přechod z času zimního na letní mně vlastně vůbec nevadí, zdánlivě se mi prodlouží den. Obráceně to vnímám o něco hůř: v čase, kdy den se krátí a světla ubývá, mi ještě náhle (a samozřejmě – opět zdánlivě) hodina světla ubyde. Ten pocit přidání/úbytku dne souvisí patrně s tím, že se změnou času posouvají se i moje denní aktivity; s tím nemohu dělat nic.
Přechod mezi časovými pásmy při cestování mi nevadí, patřím k těm šťastným, kterých se jet lag nedotýká.
Alefe, i Vy, Brute?! Jakýpak „zimní“ čas, přece normální SEČ.
Já vím :-)) Co růží zvou, …, vždyť víme. – Když zavedli střídání SEČ a LČ, hrozně mne to štvalo. Fyzicky mně ta změna nevadila (nevadí dodnes), ale považoval jsem to za manipulaci, jdoucí proti přírodě. Dlouhé roky jsem si hodinky schválně nepřetáčel a nechával na nich SEČ.
Pak jsem přišel na to, že nošení hodinek, tedy náramku, škodí mému zápěstí, a hodinky jsem nosit přestal. Zcela přirozeně jsem přestal užívat přepočet z ciferníku hodinek na LČ a nějak mě to přestalo trápit.
Jak mi přibývají roky, pozoruju, že chlad a tma mi nedělají dobře, a LČ mi prodlužuje den, přijal jsem ho tedy.
Prodlužuje den.A k čemu? Abyste se víc honil a dřív chcípnul jako to ranní ptáče?
Já se cítím lépe, když je světlo a slunko pere, co to dá. Když je 25°C, sundám jednu mikinu. Když je 30°C, sundám i druhou, jsem plný energie a k nezastavení. V práci je to trochu problém, protože jiní tou dobou odpadají a lezou do stínu.
Když se smívá už od rána a při práci se peru s kožichem (zbláznil ses, dědku?! Ruce!!! i nohy!!! mně mrznou!!!), žije se mi nedobře. – Vy si žijte po svém, já taky budu.
To si můžeme žít po svém i s nepřetočenýma hodinama
Však jo. Vám přetočené hodiny vadí, mně nevadí. A co?
Kdo ví,kterých je víc?
Alefe, jak Vám letní čas prodlužuje den? Hodin světla je stejně jako v SEČ, jen je to posunuté. Chci tím říct, že „den“, tj. doba, kdy je světlo, není o nic delší v letním čase než v SEČ.
My, ranní ptáčata, v letním čase strádáme. A objektivně vzato je LČ nepřirozený, proti přírodě, jak už tu někdo zmínil.
Jak? Jednoduše: všechny činnosti, na které jsem navázán nebo které jsou navázány na mne, začnou o hodinu dřív a také o hodinu dřív skončí: prodejní doba v obchodech, provozní doba úřadů, začátek a konec práce, odpolední/večerní kratochvíle v tělocvičně. To je efekt, kterého bych – nebýt LČ – individuální snahou nedocílil.
Mohl bych vstát o hodinu dřív (jak radí Sibyla), ale obchody by měly ještě zavřeno. Mohl bych přijít na úřad o hodinu dřív, ale nikoho bych tam nenašel. Mohl bych stanovit začátek večerního cvičení o hodinu dřív, ale lidi by nemohli o hodinu dřív odejít z práce, aby to stihli. Typicky kolem jarní rovnodennosti před LČ vyjíždím do cvičení, a stmívá se. Nastane LČ – a najednou jedu ještě za dne. Já to vnímám jako příjemné.
Zavedením LČ se dosáhne efektu, jako kdyby někdo zavelel: a od zítřka všechno začíná i končí o hodinu dřív! Aby se nemuselo takto velet, prostě si přetočíme hodinky. – Mně to vyhovuje, pokud vstávám za světla.
—
Já chápu, že ne každému to vyhovuje, chápu, že LČ je „proti přírodě“, já chápu, že ne každému vyhovuje najednou vstávat o hodinu dřív, k tomu přijde ještě poznámka dále. Jenže mně, zcela individuálně, to náhodou vyhovuje, a tak na to nežehrám.
—
„Proti přírodě“ ve skutečnosti je pouze nesoulad polohy slunce na obloze a polohy ručiček na hodinkách :-))
Taky mi to střídání vadí. Už dokonce přiznali, že ekonomicky to není žádný přínos, a ozývají se i tiché hlásky, že je to negativní zásah do biorytmů člověka i hospodářských zvířat.
Ale snaha poroučet větru, dešti a času je pro tuhle civilizaci typická. Přeci si nenecháme diktovat od přírody.
Nebude, aspoň si to tak myslím, tak jednoduché. Právě dnešní mladí dostávají a dostanou první lekci reálného života a to je k nezaplacení, k tomu snížení životní úrovně – které bude následovat taky něco udělá. Ut=ct nemají kam – nebudou -li chtít dělat slouhy či kanone futr brzo s válečnickými politiky skončí. A ,ládí bývá radikálnější než senhiores a pdo. BUde to ještě zajímavé…
uff
Zvláštní, jak se historie opakuje… pro někoho na začátku, pro druhého uprostřed a u někoho na závěr. navíc ti mraky nepracujících migrantů – odkudkoliv tak udělají své……
dobrou
Máte pravdu, emo. První lekcí při vstupu do aktivního dospělého života bylo naučit se číst mezi řádky, druhou poslouchat nevyřčené rady, třetí naučit se mluvit formálně správně, ale předat myšlenku. Aktivní dospělácký život se schyluje ke konci a opět je třeba číst mezi řádky, moc se mi nechce poslouchat dobré rady(děda byl rakouským vojákem ruským válečným zajatcem, bělogvardějcem, rudoarmějcem, českým legionářem na Sibiři, japonským otrokem, … a měl jedinou radu – důležité je přežít). A už vůbec se mi nechce krotit vlastní jazyk a používat ptydepe.
„A už vůbec se mi nechce krotit vlastní jazyk a používat ptydepe“
Odvykli jsme a zpátky se nechce, že?
Tak dokud to ještě můžu napsat na plnou hubu: největší nebezpečí pro svobodu slova (ale nejen) v Čechách a na Moravě představuje Rakušan. Viditelně spěchá, aby toho v krátkém čase stihl co nejvíc.
Přesně, zpátky na řetěz, když jsme si užívali volný výběh?
Ten Rakušanův chvat mě leká. Nejdřív tlačili pandemický zákon, válka dorazila k sousedům. Co se chystá, že je nutný tvrdý náhubkový zákon?
Mno, už jsem sám sebe dlouho nepochválil, jak moc jsem chytrý a krásný, a po bitvě je každý generálem, tudíž je nejvyšší čas, bo ukradinská trága se chýlí k hořkému konci prvního poločasu – eliminaci BSU na Donbassu.
Co hodlají udělat Ivani, to se dalo odhadnout na tuty už asi tak po třetím dnu.
Jaký bude operační postup, vyplývá z použitých druhů vojska, jsou to pouhé technikálie a stereotypy, které jsme mohli nastudovat v Čečně, v Gruzii, v Sýrii. Žádné překvápko se nekonalo.
Tedy překvápko se samozřejmě konalo:
1/ maximální zohlednění na snížení ztrát civilů a vlastních vojclů
2/ mizerné využití novějších typů zbraní. Dělalo to na mne dojem, že Ivani dostali nové plej stejšny a teprve se zkoušejí neznámé čudlíky.
3/ zoufale malý kontingent, který byl vyslán (kvalifikovaný odhad cca 100 000 Ivanů proti 270 000 Vasilů.
4/ prakticky nulový postup Ivanů u Doněcka. Několik evidovaných pokusů o průlom a následné stažení na původní pozice, v lepším případě zastavení průlomu namísto jeho rozvinutí. Působilo to na mne dojmem, jakoby instruktoři nacvičovali s nováčky, jak se v praxi takový průlom uskutečňuje.
5/ minimální iniciativa Ivanů v proběhlém týdnu. Buď měli opravdu problémy s logistikou, anebo probíhala rozsáhlá výměna kádrů.
JO
dodatek k bodu 2):
Rusák od Afganistánu nebyl v přímým boji, což je oproti kontinuálně po světe bojujícímu Amíkovi podstatnej rozdíl. Bejt Ukrem či Amíkem, vyhodnocoval bych Ivanovo počínání jako sžívání se se zbraněma. Jen tupci jako Míra Karas s Železným můžou troubit něco o prohrávání!
Nepravda. 2 x Čečna, Podněstří, Abcházie, Gruzie, Donbass (2014 a 2015), Sýrie.
A tupci Železný, Karas melou hovna, která před sebou vidí na čtecím zařízení. Jsou to mluvicí hlavy.
Počínání Ivana mi připadne zhruba stejné, jako když jsme kdysi přijeli, coby vyjukaní vojcli na první střelby a věděli jsme, že musíme poslouchat velitele, jinak se postřílíme mezi sebou.
A navíc se tvrdě šetří. Ani jeden náboj navíc, pokud to není nezbytně nutné.
„kontinuálně bojující amík“ obvykle ani netuší, co znamená PŘÍMÝ BOJ.
Bo amík „bojuje“ takřka výhradně bombardováním hlava nehlava do doby kamenné (stačí se podívat, co zbylo z amíky „osvobozeného“ Mosulu) a na vraždění fejstůfejs si zjednává kontraktory z privátních agetur.
Naposledy bojovali amíci napřímo ve Vietnamu a ti, co to přežili, se dílem zbláznili a dílem skončili na drogách.
Takže, Targusi, já o voze a Vy o koze. Musíte si vybrat, psal jste o rutinním zvládnutí novejch plej stejšnů a v Čečně, Podněstří, Abcháziiu, Gruzii nebyly použity ani náhodou v takový koordinovaný míře jako na Ukrajině. Dokonce si myslím, že ani na Ukrajině na SOUČASNÝ úrovni Rusáka TAKY NE, ani náhodou tam nejde o vzájemně koordinovaný VŠEVOJSKOVÝ válčení. Zapomínáte, že Rusák NEVÁLČÍ, on vede tzv. zvláštní operaci , kde se potýká s jedním pro ně nezanedbatelným problémem, a to jsou LIDI! To je něco úplně jinýho než klasický válčení! Že to nechápe např. Černochová se Železným je jedna věc, ale že celý NATO, to je opravdu na pováženou! A Amík jim to nerozmlouvá, ale sakra dobře ví, proč do toho nevlítne. Na Ukrajině se prostě Rusák zatím s chybyma učí, o tom jsem opravdu přesvědčenej.
Ten kontinuální NEosobní kontakt Amíků hodně podceňujete, občane, ale nehodlám vám to oběma vymlouvat.
Vše je zajímavé a odpovídá na řadu otázek. Na jednu ale ne. Kam odejít?
Do Patagonie podle Bati?
Na Madagaskar, kam chtěl v říjnu 1938 odejít můj táta?
Do Ruska?
Madagaskar je pry v ekologicke katastrofe. Ja jsem kdysi uvazovala o Kamcatce, ale pak jsem si uvedomila, ze bych tam neprezila ani rok. Nemam poneti, jak to tam chodi, nekdo by mne okradl a zabil, a ani pes by po mne nesteknul. A to je myslim predpoklad na hodne mistech sveta. V Rusku je zadarmo puda. Ale na takove dobrodruzstvi jenom s partou.
Ja uz zustanu trcet v Coloradu. Je tu pekne, i kdyz teda hospodarit se moc v techto vyskach, v suchem podnebi, neda. Chtela jsem se vratit domu, a padla nova klec. Cert aby to vzal.
Re: Vevča
Na Kamčatce je furt kosa a docela dost medvědů, hlavně těch „nečerných“. A jsou protivní, když mají hlad.
Pokud už chcete romantiku, berte Bajkal. Do města to je blízko, jen 70 km (Irkutsk). A lidi na dědinách jsou ještě pořád fajn.
Targus: Jo, to urcite. Jsou tam cesti usedlici? Mam znameho v Barnaulu, maji dacu na Obu, je tam nadherne, moc si to chvali.
Jestli tam Češi nejsou, tak brzy budou. Jinak v Irkutsku se dalo najíst v české hospodě a zajít si na české pivo. Tedy pivo bylo ruské, ale vařil ho český sládek.
V Irkutsku je restaurace Praha, na zdi visí obraz Krušovického pivovaru.
Okolo Bajkalu je hezky, je to 51stupňů severní šířky, tedy jako u nás.
Na zahrádkách vždy brambory na celý rok, ale ve skleníkách okurky, papriky, rajčata.
Lidi přátelští.
Jen v zimě mrazy okolo -30. Je to pokrok a oteplení, před 50ti lety bývalo -40, oteplilo se.
Právě teď je období, kdy na Bajkalu praskají ledy, bude jaro.
Na Google map si můžete najít mraky fotek.
JO, strejdo!
————–
Pamatujete, příteli, když náš von psal u Bavora o svých polských přátelích a já mu dával otázku, když Polsko se přeorientovávalo na USA, jestli nejsou ti jeho přátelé kokoti, když tuhle triviální záležitost nechápou, že tohle je zcela ložený, naprosto viditelný a že to nemůže dobře skončit?
Von tehdy odpověděl, že je to jednoduchý, protože jeho přátelé jsou naprosto normální a „jejich“ vládu viděj úplně stejně, jako my tu naši. Od tý doby nepřemýšlím o Polsku jako o domovině Poláků, kteří ji maj pod kontrolou (i když jsem potají doufal, že tam „taky“ mají mlčící většinu a že jednou se ty středoevropský mlčící většiny naserou a …)! Bohužel, jsem však stále a stále utvrzovanej, že nejde už o žádný většiny, ale o sakra menšiny, který maj s tou debilizovanou většinou společný akorát to, že poslouží Amíkům, stejně jako já, jako Kanonenfutter.
Taky od tý doby přemlouvám nejlepšího kamaráda, mimochodem úhlavního nepřítele z knoflíkových válek mýho dětství, kterej si tady na starý kolena koupil dům v přesvědčení, že tu taky zemře a kterej zatím žije ½ roku v Kanadě a ½ roku tady, ať tady všechno zase hezky prodá jak po tom 68 a kouká v tý Kanadě už dožít, protože tady začalo období, který vidlák trefně nazval = jako období „mezi Norimberskými zákony a Křišťálovou nocí“
Moc bych si přál, aby moje žena, moje děti a vnoučata mě poslechli, vyřešili a hlavně odjeli tam někam KAM, jak píšete!
P.S.
… já to mám vyřešený, já už žádný KAM nemám, ale před svou smrtí bych si děsně rád vystřelil a pomstil se tak alespoň jednomu z těch, kdo to „moje“ KAM a samotu způsobili!
P.P.S.
… nikdy jsem si nemyslel, že za svoje špatný rozhodnutí a důvěřování jednou takhle zaplatím/me!!!
P.P.P.S.
obávám se však, že ale to vidlákovo Trojmoří, ani to Vaše KAM nebudou!!! Nebo budou, ale budou se počítat pouze na sekundy, nikoli na to vidlákem odhadovaný opotřebovávací dlouho. Rusák znovu nevkročí do téže řeky! Dojde k podobnýmu jevu jako teď, akorát se úlohy obrátí. Ruskej medvěd a činská panda vyšťouraj Amíka tentokrát z jeho brlohu ať bude, kde bude
žena a děti vyřešil-y-
Na koncepci Trojmoří pracují Američané už dlouho. První zmínky se datují už k rozpadu Varšavské smlouvy a na veřejnost se koncepce probírala po rozpadu SSSR. A až na ČR(doufám, že Fiala nepodepsal nějakou smlouvu) a Maďarsko už mají základny nebo podepsali příslušné smlouvy nebo se smlouvy připravují.
Myslím, že se Putin vyjádřil jasně. Po zkušenostech s Ukrajinou, která sice v NATO nebyla, ale armádní specialisté z USA a VB na oficiálně ukrajinských základnách měli své prostory, kam ukrajinský nos nesměl + řídili výcvik ukr. armády + bývalí(věřme tomu) armádní specialisté USA a VB se stali vojáky pravidelné ukrajinské armády, si ruská věrchuška situaci v budoucím Trojmoří pohlídá.
Cílem je to, co Putin řekl – žádná NATO infrastruktura a je otázka, zda a kolik síly bude mít a jak velká bude ochota si to vynutit.
Na Island. Jen holt místo políčka a chlívku rybolov.
… když někdo ti, hochu, o Islandu řekne, svým koltem ho přikrej a buď na něj zlej…
Tolik Wabi Ryvola. – Je tam zima, nic pro mě…
A půl roku tma
Všecko je relativní. Tady nám strana a vláda stahují oponu, aby bylo temno celý rok.
Zajímavé je, jak téma emigrace začalo mezi lidmi rezonovat. Včera v rodině k tomu taky sklouzla řeč, v práci z kraje týdne rovněž.
Opustíš-li mne nezahynu
opustíš-li mne zahyneš
i přes svůj ideologicky závadný charakter ve mne ty verše nějak rezonují….
Je to krásně patetické, ale naštěstí to není tak úplně pravda. Spousta emigrantů dobře žije dodnes. A dokonce, jak to vypadá, získá možnost volit elektronicky.
Pak by se mnohý emigrant možná i divil, kdyby se dověděl, že hlasoval, a hlavně – jak.
Další důvod emigrovat. – Já zatím neemigruju, ale poprvé po 64 letech života tu variantu vážně připouštím.
Záleží na tom, jak moc je naše duše spojená s duší mateřské země. Moje docela dost. Asi mám víc slovanského genu. A pak hlavně, jsem zemské znamení. Vítr to nemůže pochopit 🙂
Možná. – Trochu ze zdánlivě jiného soudku:
Jak jsem prozradil v jednom ze svých textů, má kvalitnější polovička je astroložka. A ne ledajaká! – Chlubím se cizím peřím, ale přece jen mám jistou zásluhu, když jsem se nechal ulovit, žejo.
No, a v astrologii existuje metoda, jak stanovit příznivost místa pobytu pro konkrétní osobu. Funguje to úžasně, osobně vyzkoušeno, resp. zpětně ověřeno. Dost často to bývá právě lokalita, kde člověk žije, kam ho „osud zavane“. Ale ne vždy. – Myslím, že tady je klíč k tomu, co popisujete.
Ale bačkoru, akorát je v zimě den trochu kratší. Náš listopad dokáže být mnohem pochmurnější než jejich krátké, ale světlé zimní dny.
„Denní světlo trvá v nejkratším měsíci prosinci 4 hodiny, tedy od 11:30 do 15:30. v nejdelším měsíci červnu trvá 21 hodin, tedy od 3:00 do 0:00“
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Reykjav%C3%ADk
Co jste měl ze zeměpisu?
Sibylo, vždycky jedničku. Navíc mám z Islandu i z ještě severnějších krajů vlastní zkušenost. I zimní.
Ale v 5. třídě když se probiraly rovnoběžky jste asi chyběl
Alefe,
to se ale zpívalo – zpívá – o trampské osadě Island v čechách.
(jestli mě paměť neklame)
:-)) vím. Jen jsem nedokázal odolat.
—
Pokud já opravdu emigruju, musím někam, kde je teplo a světlo. Na Islandu 1/2 roku tma, u Bajkalu -40°C, to by mě předčasně zabilo. Zatím mám fůru času na rozmyšlenou, protože i ve svém nemladém věku pořád patřím k „sendvičové“ generaci.
Nám zbývá už jen vnitřní emigrace
Jen to je ztraceno, čeho se sami vzdáme.
No jo, ale to byl jenom Island v Jizerkách.
Ovečky.
Políčko bez problémů a okolo něho skleníky vytápěné zadáčo sopečnou horkou vodou.
A pár chupatejch koníků, co projdou skoro všude, místo esúvéčka.
Prvním bodem agendy nových vysíračů je zdá se Kaliningrad.
Jo a mimochodem – kam se dneska a zítra dá rozumně doplout po zvednutí kotvy?
Re: Martin V.:
Nikoli, jako první zájemci se zjevili soudruzi z dalekého Žaponska a chtěli zpět Kurily.
Pokud si tu velmi letmou noticku dobře pamatuji, Ivani tam poslali nějaké loďky a vzápětí se rozhodli uspořádat minicvičeníčko pro počet vojců, odpovídající zhruba jednomu pluku (po novu brigádě).
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy-ze-sveta/rusko-vojenske-cviceni-japonsko-20220326.html
A nyní, když je podle Ojronovinářů prakticky hotová věc, že Ivan to na Ukradině těžce prosere, ozvali se Pšonci a chtějí to, co vlastně nikdy jejich nebylo, ale nesmí se to říkat.
Njn., lidská blbost je nekonečná a nenažranost ještě větší…
Nebyla Halic polska, po tom, co se rozpadlo Rakousko Uhersko?
Kaliningrad určo nikdy nebyl na Haliči. Špatně čtete příspěvky, na které si dovoluji reagovat.
Targusi, vi Polaci kdo je garantem jejich statnich hranic ??? 😉
Doplním ty Japonce
(…) Jednoduše řečeno: Třicet let deset japonských premiérů vyjednávalo a všechno je pryč. Žádné ostrovy, žádná mírová smlouva.
❗️Rusko odmítá vyjednat mírovou smlouvu s Japonskem
❗️Rusko v reakci na japonské sankce zastavuje bezvízový styk japonských občanů na jižní Kurilské ostrovy
❗️Rusko odstupuje od dialogu s Japonskem o navázání společných ekonomických aktivit v jižních Kurilách
https://www.pokec24.cz/politika/rusko-reagovalo-na-japonske-sankce/?attempt=1
A ještě jsem někde četl, že Rusko se začíná upomínat na to, že ostrov Hokajdo by měl být Ruský.
Žili (žijí) takm Ainové, poněkud jiné etnikum než klasický Japonec.
Po II. sv. válce mělo Rusko mít Hokaido jako svoji okupační zonu, ale pak Amíci cukli.
Také už jsem četl, že USA neplní Rusko – US smlouvu o Aljašce.
Přeloženo do češtiny: po dobrém jste se s námi (Ruskem) mohli dohodnout na všem
Po zlém se nedohodneme na ničem a zle si to odskáčete.
USA neplní Rusko – US smlouvu o Aljašce:
Můžete o tom napsat víc?
Před pár měsíci jsem četl článek, že USA neplní např. podpora pravoslaví na Aljašce, ruský jazyk, smlouva je zastaralá, patří di jiné geopolitické reality, zaplacené peníze za Aljašku nedostal Ruský stát, ale soukromá osoba, USA nedodržuje dohody (míněno současné dohody o odzbrojení, raketách a pod.) tak proč byy Rusko mělo dohod o Aljašce dodržovat.
Teď narychlo jsem našel článek:
https://dprvrn.ru/cs/dogovor-ob-ustupke-alyaski-intrigany-i-intrigi-vozmozhnost/
je to blbou češtinou a ještě pekelně dlouhý, ae za přečtení to stojí.
Díky. – Já občas přemýšlím o těch Japoncích. Než jsem srdcem zakotvil v Číně, bral jsem to přes Japonsko, a tak si namlouvám, že o Japonsku něco málo vím. Ne mnoho, něco ale přece. Samuraj nikdy neudělá stejnou chybu dvakrát a pro zradu je jediná skutečně pádná omluva: vítězství. Takovými vítězstvími je psán celý japonský středověk. – Takže spojenectví Japonska s Amerikou, hmm…
Hledala jsem, komu patří japonská centrální banka. Prý „smíšené vlastnictví“. Nevím přesně, co to znamená, ale tipla bych si, že pravděpodobně spojenectví s ostatními centrálními bankami…
Sakura by možná věděl….?
Co si pamatuji, tak k tomu patřilo i umožnění volného přeshraničního pohybu místních, ve smyslu etnických, kočujících lovců, a tohle pravidlo se dodržovalo i za Reagana.
Re: JzH
No co vy jste za smetáka, takové škaredé větičky…
Máte štěstí, že na vás nedoplivnu. To byste pak teprve viděl…!