To znáte ne? Olbracht tento příběh převyprávěl docela pěkně. Mezi lidmi se rozmohla nepravost, hříšné činy lidí křičely až k Hospodinu, tož se Pánbůh rozhodl udělat trochu pořádek a lidstvo spláchnul potopou. Zůstal jenom Noe, který vystavěl pevnou archu, ve které zachránil, co se zachránit dalo. Podobně to udělal s lidmi i Zeus a pokud mě neklame paměť, tak Marduk a Osiris měli stejný nápad. Příčina ale byla ve všech případech stejná. Lidi už prostě nevěděli co roupama a tak dělali kraviny.
Víte, já mám rád ten náboženský jazyk. To je prostě úplně jiný výrazový aparát. Pro popis světa se používají jiná slova, což znamená trochu jiné pojmy. Protože my lidi přemýšlíme slovy (na co nemáme slovo, o tom nepřemýšlíme), tak celkem hodně záleží, jaká slova používáme. Koneckonců to vidíte všichni sami – čím méně mladí čtou, čím méně slov používají, tím jsou blbější a žádné osmileté gymnázium ani červený diplom na fakultě sociologie na tom nic nezmění. Čím méně čtení, tím menší aparát k přemýšlení, tím více víry a čím více víry, tím debilnější myšlenkové konstrukce.
Například by mě zajímalo (to bychom si třeba mohli i ověřit), jestli je tady někdo, kdo věří, že si Rusové sami střílejí na jadernou elektrárnu v Záporoží, a zároveň za svůj život přečetl alespoň pět set knih. Skoro bych se vsadil, že nejvíc tomu věří ti, kteří nezvládli ani povinnou četbu na střední škole. Bez ohledu na obdržené vysokoškolské tituly.
Zpátky k potopě světa…
Včera jsem si tak pročítal diskusi a zkoušel mapovat, co všechno se to na nás teď valí. Nedostatek plynu a energií, válka i válečná daň, každodenní eskalování vojenské situace, inflace, neúroda, sucho, požáry, lesy zlikvidované kůrovcem, rozvrácené obchodní vztahy s Čínou, německá solidarita, které věří jen Blyštivý Péťa…, řeka Pád je skoro suchá, Rýn i Dunaj také. ČNB ve velkém prodává devizové rezervy, ropa už k nám do Česka neteče, máme sice elektrárny, ale ty de facto ovládá lipská burza. V USA v zájmu svobody a demokracie prohledávají Trumpovy baráky, u nás už také zatýkají ty nebezpečné dezinformátory s deseti exekucemi a neschopností formulovat kloudnou větu. Němci ten druhý Nordstrým nespustí a nespustí, začínají se zavírat první energeticky náročné provozy… Krize kolem Tchajwanu, krize kolem Náhorního Karabachu, potravinová krize v Africe…
Když se na to podíváte, tak to vypadá, jako by se všechno mělo utrhnout z řetězu naráz. Už vlastně jen chybí povodně. A protože má příroda ráda rovnováhu, tak nám nejspíš ten dešťový deficit vyklopí naráz v jednom odpoledni. Tady vám nesu těch dlužných 200mm srážek…
Když to trochu přeženu, tak nám začíná podzim do kterého jdeme s nijak velkou úrodou pšenice. Neurodí se ani moc kukuřice ani slunečnice, protože všechno schne před očima. V celé Evropě (mimo Rusko) je to stejné. Hoří nám lesy, protože jsou plné suchého kůrovcového dřeva. Máme málo plynu, nedovážíme ruské uhlí, ropa je drahá, benzín taky. V celé Evropě je to víceméně stejné. Jsme odzbrojeni – včera jsem se dozvěděl od svého známého vojenského kaplana, že vojáci už nemají takřka žádnou munici. Všechna už se vystřílela na Ukrajině a linky i nás stojí, protože suroviny na výrobu munice jsou odkud? Ano, správně. Z Ruska. Jdeme do podzimu bez hnojiv, protože ledek je nejen drahý, ale i nedostupný. Nevíme, jestli jednou výjimečně nebude tuhá zima. Koupěschopnost obyvatelstva klesá, brzy přijdou první velké faktury za energie a první velké splátky za hypotéku. Prostě se všechny průsery potkají v jeden čas na jednom místě.
Není to také taková potopa světa? Tak dlouho jsme řešili padesát pohlaví místo jaderných reaktorů, tak dlouho jsme stavěli slunečníky, větrníky a měsíčníky místo skutečně stabilních elektráren, tak dlouho jsme byli arogantní v zahraniční politice, tak dlouho jsme pomocí ekologie ničili zemědělství, tak dlouho jsme pomocí globálního zemědělství ničili přírodu, tak dlouho jsme se klaněli před peněžním Baalem, tak dlouho jsme dělali dluhy a prožírali si budoucnost, až všechny ty hříchy chyby dolehly až k Pánubohu.
Při trošce obrazotvornosti se tu teď zvedá pěkně velká vlna průserů, která sebou přinese záplavu nakupených problémů, které se dlouho dařilo schovávat pod koberec. Héraklés také Auguášův chlív nevyčistil. Ten nahromaděný hnůj se už nedal vykydat. Tak dlouho ho jen přikrývali slámou, že každé píchnutí do té hromady byl smrad k nevydržení. Prostě tam pustil řeku. Vypláchl to všechno.
EU má svoje vizionáře, kteří mluví o velkém resetu. Ono se jim to asi splní. Koneckonců na tom dlouho pracovali. Ale zřejmě to bude úplně jiný reset, než si představovali. Těch hříchů proti přírodě, proti lidem, proti zdravému rozumu, udržitelnému rozvoji, i proti pravdě už je prostě moc. Arogance mocných už duní příliš hlasitě. Pokud můžeme věřit pradávné lidské zkušenosti, tak takové období končí potopou. Ta vezme sebou všechno. Vinné, nevinné, mocné i bezmocné. Jen výjimečně se objeví archa, kde se to dá přežít. Zpravidla tam, kde se tvůrcům posmívají, že staví koráb na kopci.
Já pro vás vlastně nemám žádnou lepší radu. Hledejte místa a lidi, kteří staví lodě na kopcích. Kteří se připravovali, zatímco ostatní kolem si užívali bezbřehé svobody.
Navalnyl založil odbory pracujících vězňů. Jeho návrat do vlasti byl odvážný, ale chytrý to nebylo. Teď už ho nepustí. Doba se změnila, není rok 2012.
Možná pro Navalného to byla poslední možnost k zachování vlastního života. Už posloužil a dosloužil, a už po něm na Západě ani pes neštěkne.
No já jsem tehdy říkal, že Navalný riskuje, jestli se pohybuje v Rusku v prostředí „svých“. Prostě proto, že už dosloužil a je to viditelné i pro jeho loutkovodiče. Už může posloužit jen jako mučedník a čím hnusnější smrtí ho jeho tvůrci zahubí, tím lepší divadlo pak budou moci sehrát. Že já být jím, nechal bych se zavřít, protože to je jediná šance, jak přežít. Bachaři budou mít strach a budou se o něj starat jak kvočna o kuře.
Nevím, jestli je v kolonii na dohodu, nebo ho tam strčil kremelský režim proti jeho vůli. Každpádně mu tak prodlužují život, možná ho i zachránili.
Jen se uklidit by nemuselo stačit, protože demokrati by ho našli určitě a režim by nemusel být dost bdělý, a proč taky, když se schoval sám….
Takže Navalný pod zámkem sice režim nutí na něj dávat fakt pozor, ale na to nakonec mají nástroje.
Můj odhad ale je, že Navalný svoji roli nepochopil, ani tu někdejší, ale ani to následnou.
Nevím jak na Západě, ale v Kotlině zrovinka štěkají. Přímo vyjou. 😀
Na ČRo PLUS předpůlnoční četba ze spisku páně Kundry Novičok nebo kulka, jak umírají Putinovi kritici.
Prostě „hříchy tvý tě jednou doženou“…
Říkává se „proč trpí nevinní lidé“. Odpověď zní, že na svědectví proti těm zlým. Proti těm, kteří zneužili svoji sílu, svůj rozum či postavení proti druhým.
Biblický záznam o potopě říká, že většinou je kvůli hrstce spravedlivých tolerována dost nechutná společnost. Když ale počet spravedlivých klesne pod kritickou mez, Bůh ty poslední, které společnost nezničila zachraňuje a ostatní jsou smeteni. Může jim být jedno, jestli Bůh použije nebeská stavidla, tání ledovců nebo obecné sebevražedné šílenství.
Zajímavý článek na Readovka.news, je to článek o problémech s mikročipy v Rusku, ale po přeštení si myslím, že ten problém budou mít všichni.
https://readovka.news/news/107434
Šedesát let starý vynález se stal nejdůležitější a nejdražší součástí moderních elektronických systémů. Mikročipy jsou vyrobeny ze 100 vrstev materiálů, které tvoří složité trojrozměrné struktury. Některé z těchto vrstev jsou tlusté pouze jeden atom. Mikroobvody jsou nezbytné pro auta, vrtulníky, smartphony, herní konzole, kvantová výpočetní zařízení, lékařské vybavení – jedním slovem pro veškerou elektroniku, ve které je přítomna umělá inteligence. Absence státu v systému globálního trhu výroby čipů z něj dnes dělá zemi třetího světa.
Hlavním dodavatelem mikročipů do Ruska byl Tchaj-wan. Jedná se o čipy různých velikostí, používané jak v kosmickém průmyslu, tak při výrobě jednoduché elektroniky, jako je například online pokladna. V dubnu stát uvalil sankce zakazující dodávky mikročipů s hodinovou frekvencí vyšší než 25 MHz. Největší světový výrobce mikročipů, tchajwanský TSMC, v březnu zastavil dodávky absolutně veškerého svého vývoje a zastavil také výrobu polovodičů Bajkal a Elbrus vyvíjených v Rusku.
V reakci na to Rusko již Tchaj-wanu nedodává inertní neonový plyn (30 % světových dodávek), který se používal k výrobě čipů na ostrově. Rusko se snaží hledat náhradu na světových trzích, hlavně v Číně. Množství nákupů mikročipů z Číny se za prvních pět měsíců roku 2022 více než zdvojnásobilo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Ruská federace navíc nahrazuje tchajwanské čipy malajskými, které ve skutečnosti pro svou finální montáž využívají tchajwanské vzory. Pro malajskou produkci nadále dodáváme plyn.
Nyní Tchaj-wan vyrábí mikroelektroniku na tenkých deskách, které se nezahřívají a mají vysoký výkon. Nejedná se o utajované informace, ale pro výrobu jsou zapotřebí specifické dovednosti.
Sovětský svaz byl do značné míry soběstačný v elektronických součástkách, ale tyto schopnosti prudce poklesly s rozpadem SSSR. Sovětská výrobní základna ale ještě nebyla zcela zničena – lze ji obnovit. Nyní je za nejživější ruskou výrobu čipů považován Mikron. Svůj vývoj prodává ruským i zahraničním společnostem. Ale tovární technologie jsou z počátku 2000s (180 nm, 90 nm, 65 nm). V malých objemech produkují to, za co byly sankcionovány. Ruské čipy jsou dnes vhodné pouze pro pasy, bankovní karty a jízdenky na metro, ale ne pro moderní procesory.
Výroba mikroobvodů je velmi, velmi drahé „potěšení“ – čisté náklady na průměrný čip z hlediska výkonu mohou dosáhnout 12-15 tisíc dolarů. Aby byly čipy pro konečného spotřebitele levné, je potřeba je vyrábět v miliardách a neustále je prodávat po celém světě. Pro výrobu takového objemu musí všechny podniky pracovat nepřetržitě, 24/7. Přitom náklady budou přibližně stejné, že závod je zatížen o 10 %, což je 100 %. Pokud není možné vše prodat, náklady na podporu podniku nese stát.
V USA neexistuje fotolitografický stroj a to je klíčový prvek celé technologie. Země jej nakupuje od jediného výrobce na světě v Nizozemsku (ASML). V Německu je 20 % zařízení z Japonska. Takže úplné nahrazení dovozu bude trvat déle než jeden rok (nebo možná tucet let) pouze vývoj našeho vlastního zařízení.
V současnosti jsou předními výrobci polovodičů Taiwan Semiconductor Manufacturing Company a korejský Samsung . První představuje 54% světového trhu, druhý – 17%. Severní Amerika ovládá pouze 12 % celosvětové produkce, a to díky vládní podpoře, obrovskému trhu a zvýšeným výdajům na výzkum a vývoj. To znamená, že při absenci prodejního trhu Amerika kryje nezaplacené výdaje ze svého vlastního rozpočtu.
V příštích letech se po celém světě otevře 92 nových závodů – 69 v Asii, 11 v Evropě a na Středním východě, 12 v USA. Kolik továren po celém světě je nyní – země se snaží nezveřejňovat.
Já bych ještě snad doplnil, že RF vlila obrovské prostředky právě na program rozvoje nanotechnologií a polovodičů. Do čela se postavil známý Tolja Čubajs, proinvestoval, dosáhl úspěchů … až se ukázalo, že mnohé navzdory výkazům zůstalo jen na papíře a ty výrobky jsou odjinud, použe s našplíchanou azbukou. Tolja poté usoudil, že bude lepší nevděčné Rusko opustit a odjel domů.
Nikdo mu nebránil a kamarádi Lavrov s Peskovem jen podotkli, že není jejich prací sledovat, kde Tolja tráví svůj drahocenný čas.
Dávám to často jako ilustrativní příklad toho, s čím se musí počítat při analýzách. Myslím si, že Rusko ani Čína si nemohou dovolit zůstat bez technologií v této oblasti, takže buď je zístkají i s tím ostrovem, nebo bez něj. Anebo budou mít obrovské problémy.
Mimochodem, také (a zejména tam) v oblasti vojenské techniky. Staré železné sovětské stroje už vyrábět neumějí a nové, ruskofederativní, jsou většinou závislé na komponentách ze zahraničí.
Nezpochybnuji, ze v microchipech vede Asie, ale nezda se mi, ze by ten clanel byl nejak fundovany:
„Mikroobvody jsou nezbytné pro auta, vrtulníky, smartphony, herní konzole, kvantová výpočetní zařízení, lékařské vybavení – jedním slovem pro veškerou elektroniku, ve které je přítomna umělá inteligence.“
hmmmmm, po tehle vete jsem to uz jenom preletl.
🙂 tak to jste přišel o perly typu „Tchaj-wan vyrábí mikroelektroniku na tenkých deskách, které se nezahřívají a mají vysoký výkon. Nejedná se o utajované informace, ale pro výrobu jsou zapotřebí specifické dovednosti“
Vůbec nemám dojem, že autor čerpal vědomosti z ábíčka nebo něčeho podobného)))
Taky mě to praštilo do očí. Je to asi na úrovni tvrzení, že Ferari dělá takové kusy z oceli, co dělají vrrrrr a brm brm, není to tajné, ale nikdo jiný to takhle přesně nedělá.
Na druhou stranu, ten text není nesmyslný. Akorát to fakt musel psát někdo, kdo netuší, o čem píše
a cítil potřebu to nějak vysvětlit pro ještě větší blbce než je sám.
Přitom ale podstatu sdělení se mu podařilo nezkreslit tak moc – Rusko s Čínou nemá k dispozici technologie na takovou hustotu integrace jako kluci na ostrově.
A zajímavé je, že na první pohled ty hňupoviny v ruském originále nejsou, to tam musel přidat aktivní překladatel.
Nikdo z vás pánové nemá pořádnou představivost. Představte si život zcela bez elekroniky*. Neumíte, že?
Já ano. Může se stát, že naše Sluníčko se naštve a jako pokaždé co 10 000 let nám pošle pořádnou erupci. A všechno jemné předivo elektroniky, které nám určuje život se zpřetrhá. Už to několik autorů SF zpracovalo. Neff, Kovanic a další. Zajímavá představa…
Potažmo bez elektriky vůbec. Tím pádem bez plynu, nafty, léků, dopravy, rozhlasu a TV. Též bez internetu. Zbude spousta času na čtení papírových knih.
Ve dne, v noci bude tma. Jak to dopadne s fotovoltaikou netuším. Ale asi půjde taky do kytek. Ani i když vám zbude benzín, moderní auto nenastartujete. Peníze z banky nedostanete. Někteří bohatší si ani neodemknou dveře bytu a ani nezavolají zámečníka.
Středověk.
Kocour: taky by přestaly fungovat hightech zbraně. Byl by to návrat k oceli možná úrovně 2.. světové nebo ještě hlouběji do minulosti někam do doby 19. století.
Je to překlad na PC, můžete to zkusit přímo z ruštiny, odkaz doufám funguje.
Na osobní překlad jsem neměla čas, chodím stále do práce na odpolední směnu.
Neon a ostatní vzácné plyny může vyrábět každý, kdo má přístup k elektrické energii (asi ale
mimo lipskou burzu) a vzduch. Pouze helium se vyplatí těžit z některých amerických a polských vrtů zemního plynu, je ho tam víc, než ve vzduchu – až do 9%, ve vzduchu méně, než milióntina.
Kilogram vzduchu obsahuje 13 gramů Argonu, 13 mg Neonu, 0,7 mg Helia,3 mg Kryptonu, a
0,4 mg Xenonu (pochopitelně, vyrábět musíte ve velkém)
Nezapomínejte, prosím, na vlkovy překlady z amerických pramenů!
Nebudou ! (ostatně stejně jako my).
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/08/12/rusko-ukrajinska-valka-nas-pohani-do-noveho-veku-globalnich-politickych-prevratu/
. . .
Výhodou ceylonského t.č hladovějícího „ráje bez andělů“ je to, že je tam možno jakžtakž žít a pracovat i tehdy, kdy u nás se v zimě bude mrznout a umírat.
Evropská unie představuje světovou avantgardu ukázněné cesty do nebytí, ČR pak zkušební polygon této avantgardy.
Vidláku, počítá se mezi „bezbřehé užívání si svobody“ štípání dřeva?
Štípání dřeva na hlavách těch, kteří se nemohou bránit rozhodně.
Řekl bych, že ne. Bezbřené užívání svobody si představuju asi tak, že si půjčíte na dovolenou, půjčíte si na lyže, půjčite si na dárky na vánoce, nevaž se, odvaž se, co můžeš koupit dnes, neodkládej na zítřek… apod, apod.
Dobrý den.
Současná krize je hlavně krizí duchovní a nezačala koncem února, ale její základy jsou velmi staré.
Zde v diskuzi je ohromné množství zjevně velmi chytrých a vzdělaných a informovaných lidí.
Je to potěšující číst.
Ale.
Mnoho lidí vidí jakoby jen tu vnější formu všeho a dokáží se v ní orientovat.
Dokáží ji popsat, vysvětlit, pojmenovat její jednotlivosti a aspekty, ale nevidí do hloubky a nevidí že to co se děje je mnohem hlubší problém. Mnohem hlubší konflikt, mnohem hlubší ovládnutí myslí lidí, mnohem hlubší dobrovolné a často nevědomé odevzdání se, z čehož pramení neschopnost skutečného řešení a osvobození se(Týká se to každého, nelze se pohybovat v kategoriích já – oni, my – oni).
Pokud mluvíme jen o jakoby technicistních parametrech a nacházíme nějaká východiska pak jen vidíme jakoby lepší oděv, který bude lépe fungovat, ale nevidíme nemocné, zbědované tělo s myslí zachvácenou šílenstvím.
Takovému tělu sebelepší oděv není nic platný.
Tedy.
Pokud si někdo myslí, že vyměníme vládu, moc, řízení a to je cíl a pak bude lépe, pak se mýlí.
Viditelná moc je jen zjevným odrazem smrtelně nemocné společnosti.
Společnosti, které hrozí smrt i s několika ještě relativně zdravými orgány.
Člověk a jeho mysl formuje realitu a společnost, a ta vytváří v této současné době stav blízké smrti.
Velmi reálné možné blízké smrti.
Jasně. Musíme se odpoutat od ega a více zapojovat duchovní část svého já.
Opravdu si myslíte že o tom jsem psal?
Jenže to hmotné vidí skoro všichni, ale na těch nehmotných příčinách úpadku, degenerace se neshodnou, proč se to stalo.
Nejsme si jist, zda projdu při zkoušce porozumění vašemu textu. Chcete říci, že jsme (lidstvo) zešíleli a že je úplně jedno, jak toto šílenství dokážeme zakrývat technickými vymoženostmi či úrovní konzumu. Přitom je jedno, jestli vládne Petr nebo Pavel, Američan nebo Rus, stejně se mílovými kroky blížíme zániku.
Nesouhlasím s tímto chápání světa. To je defétismus. To už si klidně mohu vzít láhev rumu (nebo raději více) a někde se upít k smrti. Musím se snažit alespoň v rámci možností, které mám tomu zániku zabránit, když ne kvůli sebe, tak kvůli těm, kteří mají můj genetický fond.
Chraň mě Pán Bůh (ateistu) před takovým světonázorem.
Promiňte.
Chtěl jsem říci, že je to jako se smrtelnou nemocí, u níž se léčí somatické příznaky, ale to co nemoc způsobuje léčeno není.
Taková léčba nevede k uzdravení.
Můžeme se bavit o možnostech léčby jako u celostní medicíny.
Ve svém soudu toho co jsem napsal se tedy mýlíte.
Systém je špatný.
Ano, Sv. Prostoto. A navíc to ničemu nevadí. Když vyhyneme, co se stane? Nic. A za pár set tisíc let to nějaké další lidstvo zkusí znovu. V tomhle jsou geniální Tři veteráni. Dali jsme vám miláčkové dary? Dali……. A budeme to s váma zkoušet znovu a znovu..
https://www.youtube.com/watch?v=duMVBXDcusA
….skřítkové jsou trpěliví, vzhledem k stěhování duší netřeba se bát…
… po milion pátý, po milion šestý… 🙂
Neměli jste žrát to jablko
OT :
Chtěl jsem se podívat na sestřih včerejšího poháru Panathinaikos – Slavia 1:1 a co nevidím dole v liště?
Kurva – tak takhle se správně „neziskovkuje“!!
To ti šmejdi mají na kontě miliardu (od Soroše + ze st. rozpočtu?), když můžou poslat skoro 3/4 z ní na UA??
Nebo jim ty miliony snad naposílali blbí … pardon … uvědomělí čecháčkové??
Printscreen = https://imgway.cz/s/4K9z
Tenhle obrzek si nekam uloz.
Az zase budou nekde povodne, a tahle sebranka zase bude tvrdit, ze je jeji prioritou Ukrajina/Syrie/Irak…
A na domaci mysli a at si pomuzou sami, kdyz jsem tak dohaty stat.
…jestli je tady někdo, kdo věří, že si Rusové sami střílejí na jadernou elektrárnu v Záporoží
Vidláku, Dojče Velle přeci nebude lhát:
5.8.2022 https://twitter.com/dw_russian/status/1555479951687786496
Ruská armáda využívá Záporožskou jadernou elektrárnu k odpočinku svých vojáků, naznačilo britské ministerstvo obrany. Ministerstvo rovněž uvedlo, že ruské síly pravděpodobně použily dělostřelecké jednotky v oblasti jaderné elektrárny k ostřelování území na západním břehu Dněpru.
6.8.2022 https://twitter.com/dw_russian/status/1555999150323470342
V blízkosti Záporožské jaderné elektrárny došlo k novým výbuchům, uvedla obchodní ředitelka Energodarské městské rady Jana Dabiža. Podle jejích informací ruská vojska pokračují v ostřelování největší evropské jaderné elektrárny.
Však Rus si nejvíc odpočine, když sám po sobě střílí kanónem.
A kozáčka si hopsne nejradši na pěchotních minách, které si tam sám rozhodí.
To je základ euro-čučche.
Gogo, vy se vyznáte, je správně čučkař nebo čučchkař?
Já abych nenaletěl převlečnenému korejskému generálovi!
čučkař nebo čučchkař, stejně naletíte = u holubů normálka
Správně díte! 🙂
U mne je to již půlstoletí let součástí životní strategie, ba smyslem života!
—-
Jistý populární herec před lety pravil:
„V každé rodině musí být někdo, kdo je za vola.
Nemám nic proti tomu, abych to byl já.
Ale pozor!
Délku rohů si určuji sám! „
👍😆😆
OT: Jak Nemci prosi Rusa, aby obesel jejich vlastni (nemecke) sankce, dokonce si pri tom vzpomeli na jednoho vyvrhela. Jeste nedavno mu vyhrozovali odebranim obcanstvi:
https://www.rt.com/business/560665-germany-russia-gas-schroder/
DeepL
Berlín jmenoval kandidáta na vyjednávání s Moskvou
Bylo by „chvályhodné“, kdyby Schröder jednal s Moskvou o turbíně, která je v současnosti v Německu, řekl Scholz na své první letní tiskové konferenci od loňského nástupu do funkce.
Časem dostanou rozum, ale bude je to bolet.
A nás tuplovaně…
Technický dotaz – jakého máte providera? Můj (UPC/Vodafone) totiž tento web cenzuruje; obejít to samozřejmě umím.
Kyslici taky cenzuruji a blokuji, pocitam, ze vsichni vetsi jsou neobolsevicke svine.
Chodim tam pres vpn.
Co když to všechno nejsou chyby, ale součást plánu, který se uskutečňuje?
Jak to myslíte, „co když“?
To je otázka jako když se klient Osvětimi táže, jestli nízké dávky potravy a -5 stupnů na ubikaci jsou chyba nebo záměr. Jestli o tom ředitel ví, jestli by neměli udělat demonstraci a sdělit mu to. Upozornit na chyby.
Vy se domníváte, že likvidace elektráren nebo spalovacích motorů je nedopatření?
Já myslím, že to je řečnická otázka …
Klienti Osvětimi měli založit odbory.
12:53 Usere, trochu opožděný, ale výborný nápad!
(Věřím, že by měl podobný efekt jako plánovaná pražská demonstrace 3.9. )
Statisticky vzato – i mezi vedením Osvětimi totiž muselo být určité procento dozorců se smyslem pro humor, byť poněkud zvrhlým.
Vždyť přece před pouhými pěti lety bychom se řezali smíchy při četbě naprosté většiny dnešních výroků a „plánů“ členů Fialovy 4,5 kolky a oceňovali jejich anglický humor ve stylu Monty pythonů a jejich létajícího cirkusu!
Co pěti lety, před rokem, když jsem v srpnu říkal, že bude průser s plynem, tak se na mě dívali jak na Marťana.
Pamatuju si mimo jiné tu předvolební schůzi Trikolory, kde jsem to říkal a odpovědí byla směs údivu s blahosklonným nadřazeným soucitem – přece my vyhrajeme na kovid, máme to ložené, osvobodíme národ od roušek, máme super strategii a reklamku, Rajchl je toho zárukou, víš ty kolik lidí ho podporuje a lajkuje?!
Holky z naší školky měly svraštěné obočí a výraz kombinace slepice bránící svá vejce a extáze při koncertu Karla Gotta.
Ještě koncem září to nebylo ani to nejmenší téma u lidí, kteří se domnívali, že by měli řídit stát.
Nebudu lhát, že jsem tušil, do jak hluboké propasti spadneme pod pětikolaboranty během roku. Byl jsem zase nemístný optimista
https://nautilus2.wordpress.com/2021/10/10/vitezny-rijen/
FB Jaroslav Stefec:
Takže co s tím? Možná hledat inspiraci v Bibli? Řečeno se sv. Petrem k falešným prorokům a učitelům: „ … i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubná kacířství a Panovníka, který je vykoupil, budou zapírat. Tím na sebe uvedou rychlou záhubu. Mnozí budou následovat jejich bezuzdnosti a cesta pravdy bude kvůli nim v opovržení. Z hrabivosti budou z vás těžit podvodnými slovy. Ale jejich odsouzení odedávna nezahálí a jejich zhouba nespí.“
Česká společnost je rozdělená. Její významná část víc než ochotně a s jásavým nadšením Pepka Vyskoče naslouchá všemožným falešným prorokům. Zatím to, co naši politici prohlašují za „vládnutí“, trpělivě snášíme. Včetně řečí o tom, že jsme ve válce od „premiéra“, který si vzápětí dovolí odjet na dovolenou do oblíbeného Chorvatska, nulové podpory v současné energetické krizi, nebo přípravy tzv. „válečné daně“.
Jediné, co se dá teď dělat, je mít trpělivost. Analyzovat situaci a připravovat se individuálně na nejpravděpodobnější krizové scénáře. Legální „demokratickou“ cestou se aktuální systém koloniální nadvlády prostě změnit nedá a náš růžový virtuální svět zadlužené hojnosti a neomezených možností pro všechny, který jsme si zvykli považovali za neměnný, se blíží svému konci. Probuzení nás nejspíš bude tentokrát skutečně stát i krev a utrpení. A ani my, ani naši „politici“ na to nejsme připraveni ani v nejmenším. Osobně z toho nevidím rozumné východisko. Snad jen prostě přestat hrát jejich hru.
K té „válečné dani“
Za první světové války zavedly Francie a Německo daň z přidané hodnoty (DPH) jako mimořádnou univerzální daň.
Připravovaná Stanjurova válečná daň bude druhou, souběžnou válečnou daní v době, kdy ČR s nikým neválčí.
To ani nepřijde nikomu divný?
Každý pátek ňákej svátek. Je vidět, že fšichni domácí nemají seznam.cz jako domácí stránku.
Svátek má Klára. Tak fše nej Klárám obecně, ale také i naší účastnici zájezdu s CK LITTERATE.
Hezký sváteční pátek paní Samková.
Připojuji se.
No jo, no.
Jsi v poradku ?
Proč by neměl být?
12:00 Hodně blbý dotaz!
Vy znáte někoho, kdo je dneska vpořádku ? A je ochoten to veřejně přiznat? Já tedy ne!
(Já se pochopitelně taky přidávám a těším se na další pokračování cestopisu Pohorská vesnice.)
Já se přidávám též a jsem rád asfalťáku, že jste zareagoval tak jak jste zareagoval. Díky.
A jen dodávám, snažme se alespoň zde o co nejslušnější projev,, vždyť paní Klára určitě ani náhodou nepatří mezi ty jenž nám ničí životy.
Tentokrát budu velmi krutki, jak tu, „v kraju razovitem“ bývávalo zvykem.
Vidláku, sníte tu svůj sen o potopě světa. Možná přijde, možná to nebude potopa světa, ale hodně malinkatých místních potop.
Když počítač přestane poslouchat a svůj pracovní čas věnuje hlavně na „sebeopravy“ je čas ten počítač resetovat, vyčistit a nainstalovat nový operační systém. Jenže ten vyžaduje nové „železo“. Peníze…
Můj sen o vlcích, kteří vyběhnou z lesa ven*, kde už není co žrát je velmi podobný. Ale skončí to vzájemným požíráním hladových smeček, které zjistí, že ani mimo les toho k žrádlu moc není.
Každá taková změna dopadne stejně jinak, než ta, kterou si představujeme. Mezi změnami nastane doba nejistoty, kdy si každý bude chtít urvat, co jen lze. Anarchie. Vlády se neujmou ti nejmoudřejší ale ti nejsilnější.
Většina příspěvků tady sní o návratu starých zlatých časů. Nelze. Máme tu atomové bomby, přesně naváděné rakety, mobily, internet. Takže pokud přijde nějaká potopa nebo vlci přestanou výt v hloubi lesa a vyrazí ven, vznikne tu jiný svět než ten, který si dokážeme dneska představit. Jedině vyhubením 93% populace by se mohlo povést se vrátit do minulého tisíciletí. Proč 93%? Protože po každé katastrofě, kataklysmatu přežívá 7% populace. Proč zrovna 7% se zatím nezjistilo. Ale když provedete deratizaci celého města, 7% potkanů a krys přežije. Myslím, že u lidí to bude stejné.
*/F. Villon: …Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad.“
Jen drobný doplněk…
Villon popisuje velmi reálnou situaci, kdy Paříž byla v důsledku Stoleté války mezi Francií a Anglií a z toho plynoucích hladomorů a epidemií (vč. epidemie moru trvající od pol. 14. století do první třetiny 15. století) v katastrofálním stavu jak sociálně, tak bezpečnostně. Hradby byly těžce poškozené, ozbrojená posádka skoro neexistovala a jíst nebylo co.
První útok vlků byl zaznamenán kolem roku 1420 a obyvtelstvo se nemělo jak bránit. Stejná situace se opakovala kolem r. 1425.
Třetí a nejdelší vlčí kalamita trvala od 1436. Dokonce je známo jméno dané vůdci smečky – „Courtaut“. Smečka zabila a sežrala desítky lidí a vypořádat se s ní dokázali Pařížané až v r. 1440.
Poté útoky sice zeslábly, ale protože bídná situace trvala dál, v menší míře se opakovaly až do r. 1461. Tehdy král Ludvík XI. nařídil velký hon na vlky, při němž bylo během půl roku zabito asi 230 šelem.
Až po r. 1461 se začala situace v Paříži a okolí postupně zlepšovat.
Žádné staré zlaté časy nikdy nebyly. A nebudou. Vždycky je co opravovat, protože život je boj a ne selanka, a to ani pro ty co si třeba i chvíli mysleli že pro ně je.
Zlaté časy jsou pořád. Akorát že když tu jsou, nevážíme si toho, co máme.
Zlaté časy jsou vždycky jen jako oka mrknutí v lidském hemžení. Co je to štěstí? Muška jenom zlatá. Řečeno s klasikem. A navíc je ještě potíž v tom, že neexistuje shoda cože to ty zlaté časy vlastně jsou.
Zhoda by bola. Je to to, načo sa bude spomínať o 20 rokov ako na zlaté časy:-)
Trochu off topic, ale přece jen mi to nedá, protože „potopa světa“ je mé oblíbené téma“.
Tak tedy: je zvykem říkat „potopa světa“, ale v bibli se o ničem takovém nepíše. V Bibli se píše o „potopě země“ – asi v tom významu jako se říká „země Česká, domov můj“. Byla to potopa nějakého území, nikoliv Zeměkoule. Není relevantní, co píše Olbracht, ale co je napsáno v Bibli – a tam je potopa země. V tom by měli mít praktikující křesťani (asi) jasno.
Zajímavost: potopa popsaná v Bibli je zřejmě odkazem na skutečnou událost – zatopení hustě osídlené oblasti kolem sladkovodního jezera v místech, kde se dnes nachází Černé moře. Po prolomení Bosporu, původně zaneseného sedimenty, do dané oblasti vhrkly vody ze Středozemního moře – v tomto ohledu můžu odkázat na knihu Konec doby ledové (Steven Mithen).
Další zajímavost: tato událost (potopa země) je v Bibli popsána prapodivným způsobem – Bůh se rozhodl vyhladit lidstvo (přitom chtěl zničit i všechny ostatní hračky, které si s takovým úsilím vyrobil) a za svými vlastními zády, aby o tom nevěděl, lidstvo zase zachránil. Je to způsobeno tím, že v původní verzi této pověsti vystupovalo několik bohů. Jeden nerudný a důležitý bůh chtěl lidstvo vyhubit (potopou) a několik podružných božstev lidstvo zachránilo – dobře je to popsáno v knize Gilgameš od Zamarovského. V původní verzi také Noah/Noe (původně se jmenoval Utanapištim, dochovala se ale i jiná jména) nenaložil všechnu existující zvěř, ale jen své hospodářské zvířectvo.
Co z toho vyplývá? Lidé se usídlili na nevhodném místě, nějakou dobu prosperovali a bylo jim fajn a pak je zaplavila voda z tajících ledovců. To byly teda ledovce z doby ledové, ne ty naše. Bez nadsázky to byla katastrofa doby bronzové, ale žádné poučení z toho neplyne. Prostě se to stalo „samo od sebe“ a ne proto, že by hříšníci nasrali bohy. Jako přirovnání mi to nepřipadá úplně přesné.
Nerouhejte se. Ty ledovce taly kvuli uhlikove stope tehdejsi populace. Takze si za to mohli sami.
Neni krasne jak ta nabozenstvi hraji na vinu a trest. A je jedno, jestli jsou ti zidi, krestane nebo gretenisti?
Hlavně Holanďani, jak stavěli ty větrné mlýny.
Genesis 6,17 – 7,5.
Mám předsevzetí, že budu v důchodu včelařit. Kámoš slíbil, že mě to naučí. Už k němu chodím na přípravné lekce, které skončí tak, že se nestydatě vožereme. Zatím to tedy vypadá, že vyšlechtím včelky, které nebudou tvořit med, nýbrž slivovici, a do té Archy nás nepustí.
Z „Cipollova zákona stupidity“:
„Každá úspěšně se rozvíjející společnost prospívá proto, že dokázala přitlumit činnost svých stupidních členů. Na druhé straně se lidské společnosti propadají, protože mezi lidmi, kteří jsou u moci, vzrostl podíl stupidních.“
Všimněte si které nemoci postupně vymizely ze seznamu nemocí – často hlasováním kdy odhlasovali hlasující – víte ze které země?
Jde o proces kumulace chyb, kdy každá ideologie nebo doktrína má trvanlivost zhruba 30-40 let než se úplně vyčerpá. My tady už 30 let udatně pracujeme na tom abychom se stali západem a v podstatě se nám to daří. Až na to, že hrajeme spíše roli kolonie přesně tak, jak si to kdysi dávno představoval francouzský ministr Colbert ve svých úvahách o merkantilismu- co jiného je subdodavatelská ekonomika než jiný název pro kolonii dle pravidel merkantilismu ? Jinak jsme už skoro jako západ : Máme drahé byty ( v Holandsku to tak bylo už dávno a většina lidí byla v nájmu). Máme obří přísun spotřebního zboží (našeho a zejména cizího). A jako bonbonek se pokoušíme implementovat genderismus a jiné formy sociálního inženýrství do naší společnosti. To vše se děje pod taktovkou Lorda protektora Péti, který je premiérem zdaleka nejdokonalejší havloido-liberální vlády, jaká tu kdy za posledních 30 let byla. Když na to koukám, tak jsem nucen konstatovat, že myšlenka a směr, který si naše společnost stanovila po roce 1989 byl konečně dovršen a právě jsme dosáhli ekvilibria. Systém, tak jak byl vytvářen za posledních 30 let už nikdy nebude dokonalejší a právě teď je ve stavu, kdy je zcela samonosný. Proto si vlastně vláda může dovolit věci, které dělá. Dále už budeme jen sledovat postupný rozklad systému a jeho přeměnu na jednodušší verzi, která povede opět k rozkvětu. Je to přesně podle teorie přerušovaných rovnováh, jak to popisuje egyptolog Bárta ve své knize Sedm zákonů.
Náležím ke generaci 90. let, takže se přímo považuji za produkt posledních 30 let, a proto si neodpustím jednu vzpomínku na studentskou výměnu, které jsem se kdysi zúčastnil na gymnáziu, a která krásně s odstupem demonstruje to, jak jsme budovali naše myšlení posledních 30 let a jak jsme z toho byli nadšení, zatímco naši partneři se jen uchechtávali. Jezdilo se tehdy do Německa, resp. Bavorska. Nejprve Němci k nám a poté my k nim. Cílem bylo obohatit obě strany a musím říct, že do jisté doby (podle vyprávění starších spolužáků) byla výměna opravdu přínosná. Později se však ukázalo, že Němci se sem jezdí spíše opít a pobavit se a nějaký výměna je jim totálně ukradená. Záhy se totiž ukázalo, že většina německých teenagerů je povrchní – o mnoho víc než ti naši – a že sem jezdí snad jako do skanzenu, aby se podívali , jak vypadá postsocialistická zem. Já sám jsem se zúčastnil výměny v roce 2008, kdy už i české děti nosily pravidelně značkové oblečení, cesty už nebyly tolik vytřískané, obchody plné zboží a fasády domů nabyly různé barvy a byly opravené. Tehdy všichni čeští profesoři mluvili na závěrečných večírcích o tom, jak se nám ta evropská integrace daří a jak se navzájem obohacujeme, zatímco němečtí profesoři se zmohli jen na vysílání signálů a neurčitá slova bez jakékoliv srdečnosti a opravdovosti, přičemž se tvářili neuvěřitelně blahosklonně (už tenkrát nám mělo dojít, jak to je). O dva roky později výměna skončila přerušení z německé strany, se závěrem, že si naše školy už nemají co nabídnout. Tehdy mě napadlo, proč ? Až teď s odstupem vidím, že to bylo nejspíš kvůli tomu, že ČR už nebyla skanzenem a oni tu nenacházeli nic, na čem by nás mohli mistrovat a říkat : „Jé hele děti podívejte se, jak tady ti primitivní východní sousedé žijí. “ Takže tolik k jednomu útržku k budování naší „západní“ identity.
Závěrem dodávám věc k zamyšlení.
Pokud by snad někdo tomu intervalu 30-40 let nechtěl věřit nebo si o tom alespoň popřemýšlet, tak tady je pár příkladů:
– SSSR v 50 letech dosáhl vrcholu své moci a určil si další směr vývoje- myšlenka vydržela řekněme od roku 1950-1990, pak přišla deziluze, rozpad a změna na jednodušší systém
– USA dosáhli vrcholu moci koncem 90. let, kdy mohli útočit na kohokoliv, jakýmkoliv způsobem a aniž by se na to kohokoliv zeptali. V tomto a na začátku dalšího desetiletí budeme možná svědky demontáže moci USA, které se díky nerozumné a arogantní politice zkompromitovaly a umožnili probudit draka – totiž ČÍNU. Henry Kissinger je považovaný za architekta rozpadu SSSR, ale bráno z jiného úhlu, je to také porodník nové Číny.
No jeden spoluziak z gymnazia bol na takomto polrocnom vymennom pobyte v nemecku, bolo to v roku 1993. A dosiel odtial uplne blby – predtym vyborny ziak, po pol roku mal problem dohanat nase ucivo, pritom nemecky vedel vyborne. Vravel, ze cely cas sa tam nic neucil, lebo na to, co tam preberali v 3. rocniku gymnaziu mu bohato stacili vedomosti zo zakladnej skoly. To ale boli vedomosti zo socialistickej zakladnej skoly, dnes už to samozrejme nestaci.
Jason: Mohl byste z takového množství informací a vzpomínek udělat článek než jen příspěvek. Věřím, že by to tady hodně lidí ocenilo. Možná že 40. let je délka jedné lidské kariéry v životě. V SSSR to vedlo k rozpadu, kdyz generace, která zažila 2. světovou válku v mládí už jako dospělí, kde všechny národy bojovaly bok po boku za své přežití, nejdřív nechtěla dlouho předat moc mladším. Vznikla gerontokracie podobně jako dnes v USA. Potom se zpožděním začali moc předávat a zjistili, že kdo nezažil válku, ale žil za Brežněvovy stagnace společnosti a ekonomiky už ideologii nevěří. SSSR doplatil na příliš silné postavení strany a dogmata. Jakmile se strana odstranila, stát bez ní nemohl existovat. Co mělo spojovat 15 republik za jinou myšlenku? Rozdíl je střední Evropa začala privatizovat, podnikat a žít po roce 1989
V některých republikách SSSR i autonomních oblastech svobodu pochopili jako možnost znovu bojovat dávné války proti sousedním národům, které musely na 70 let existence SSSR přerušit. Osetie Abcházie Čečensko Ingussko Karabach Tadzikistan atd. Žádný jednotný sovětský id nevznikl. V USA se dostala k moci generace zvyklá na unipolární svět. Proto nechápou, proč by dělat nějaké kompromisy. Za studené války Kissinger věděl, že nemají USA neomezenou moc nad světem, i když mají největší vliv. Měl ještě respekt z jaderných zbraní v 70. letech. Jaderné zbraně zatím brání světové válce, ale počet států s jadernou bombou se zvětšuje. S tím roste riziko i chyby nebo fanatiků u odpalovacího kufříku. Lidstvo taky za tu dobu už nebere hrozbu jaderné války vážně, když se nic nestalo od roku 1945. Mírová hnutí jsou jen slabá. Klima je považováno za mnohem důležitější.
Ano, tak to je. Vzestup a pad je zhruba dvougeneracni zalezitost, odehravajici se ve trech etapach: porevolucni nadseni a obdobi budovani, nasleduje zklidneni, vycerpani a normalizace a vse konci ve ztrate iluzi a motivace.
Vlastne je to podobne schema, jako u majetku: prva generace ho tvori, druha udrzuje, treti rozfrcava.
V pripade dvougeneracni etapy budovani statu je prostredni etapa normalizace rozdelena mezi obe generace:
Prva generace pulku zivota tvori a druhou pulku normalizuje.
Druha generace se do normalizace narodila a prozije v ni pulku zivota, druhou polovinu pak ztraci motivaci a vse speje k dalsi revoluci. Coz nemusi byt doopravdova revoluce, ale treba jen zmena spolecenskeho paradigmatu, zapricinena nastupem treti generace, jez vidi svet radikalne odlisne.
Proto si myslim, ze Cesko zadne zmeny zatim necekaji, ted teprve dorusta druha, normalizacni generace, ktera ma svoji ztratu iluzi a motivace jeste pred sebou, tipuji to tak na jeste 10 let. Pokud samozrejme nezasahne vyssi valecna, prirodni, ci ekonomicka sila, ta by proces urychlit dokazala.
Stridor: je to tak. Teď v médiích a politici jsou silné zastoupení, kteří vyrostli v 80. letech, kdy už nikdo ničemu nevěřil. Ruská kultura se jim na rozdíl od dřívější generace, která ještě politiku a kulturu rozlišovala, jen osklivila. Rok 1945 pro ně byl už jen dávná minulost. Potom udělali svoz kariéru po sametové revoluci. Svůj úspěch pevné spojili se současnými poměry. Jejich představa Západu zamrzlá někdy v tech 80. letech a úpadek probíhající od té doby vidět nechtějí, proto ho ani nevidí. Lekají se toho, že by se režim mohl změnit jako třeba v Maďarsku. O těch generacích. Už ve středověku včetně Číny historici tvrdili, že obvykle první kníže, král, císař dobývá a zakládá svůj stát. Druhý rozvíjí zemi, ekonomiku, podporuje umění, je rád za klidnější dobu, ale ještě si pamatuje dobu neklidu v minulosti. Třetí generace podporuje vzdělání a umění, ale už jsou tam projevy dekadence. Neefektivní vláda. Spoléhání se na barbary v armádě místo vlastních poddaných. Čtvrtý král potom je úplně neschopný slovy Číňanů ztratí Mandát Nebes, dynastii provede k zániku a země se propadne do občanské války a různých cizích invazí. Potom cyklus začíná znovu, kdy jeden z generálů původního impéria začíná z chaosu sjednocovat zemi a za mnoho let zápasů je prohlášen prvním králem nové dynastie.
Ingeniózní komentář, se kterým se zcela ztotožňuji!
přesně o tomto je tento citát….Těžké časy rodí silného muže , silní muži dělají dobré časy . Dobré časy plodí slabého muže , kteří přinášejí těžké časy
A přesně to si myslím i já. Odrazíme-li se od roku 91, jako od změny paradigmatu a nástupu nového, tak právě teď tady máme dobu, kdy je společnost zcela nasycena a míra uspořádanosti systému dosáhla maxima. Logicky teď musí přijít rozklad-chaos-nové uspořádání. A to bude trvat cca 10 let.
Porodníkem číny není Kissinger, ale nenažranost kapitalistů, využívajících levné čínské práce.
To se nikdy nemělo stát, že byla většina výroby, kterou jsme už byli líní dělat, nebo se nám nevyplácela, předána do číny. A další a další, včetně hodně citlivých věcí, jejichž knowhow mělo rozhodně zůstat v Evropě či USA.
Někdo pozapomněl na to, že i číňan má schopnost se učit. Taky na to, že i číňan si mohl koupit amerického McIntoshe a že z něčeho poskládaný výrobek, tehdy šlo snadno rozebrat a reverzně 1:1 okopírovat. Třeba i s návrhovými či konstrukčními chybami, jejichž okopírování jsme se kdysi tak smáli : Oni totiž dokázali napodobit i špatně odříznuté vtoky, nebo přetoky lisovacích forem. Jako agrobolševici v 80. letech totiž ještě netušili, že tam ty přetoky nemají být. Že je špatně zaplacený, evropský dělník špatně či nedbale odřízl, nezapravil, nebo že už byla tak opotřebovaná lisovací forma, že nedoléhala.
Je to jedna z věcí, které mě za posledních cca 35 let mrzí nejvíc. Že už si nedokážeme sami vyrobit ani blbé čtvrtkilové kladívko!
Ve středu jsem byl v renomovaném železářství a jiná, nežli čínská kladiva a spousty dalšího vercajku, který jsme uměli vyrobit sami, tam prostě neměli. Ani české vrtáky, samá čína.
A běžné obchody už vůbec nevedou značky jako Bernstein, Knipex, Extool a další. Jen nejlevnější šrot. Zapomněl bych na „černý“ Narex a hodně zlepšenou Tonu, ale to je jen úzký sortiment. A u té Tony mám silné podezření, že je to jen přebalený čínský brand.
13.8. 2022 Vlastenecké setkání Příčovy u Benešova
Program letošního setkání:
9:00 Mše svatá tradiční (latinsky) v kapli sv. Vojtěcha – celebruje P. Stanislav Přibyl
10:00 Mše svatá nová (česky) v kapli sv. Vojtěcha – celebruje P. Stanislav Přibyl
10:00-18:00 program – moderuje Zuzana Stirská a Peter Kršiak
Panely:
10:00-11:30 Na prahu Velkého resetu – moderátor: Michal Semín
Panelisté: Luděk Nezmar (moderní technologie), Petr Bahník (historik), Zuzana Majerová Zahradníková (Trikolora), Eva Hrindová (Naštvané matky), Jindřich Rajchl (Charta 22, právník)
Prezidentská vsuvka – PhDr. Josef Skála – 20 minut
Obědová pauza (dle skluzu času), vsuvky vždy Jorek
13:00-14:30 Bída, hlad a sociální degradace jako následek dlouhodobé protinárodní energetické a zemědělské politiky – moderátor: Stanislav Novotný
Panelisté: Ivan Noveský (energetika), Vladimír Štěpán (energetika), Zdeněk Jandejsek (zemědělství)
15:00-16:30 Civilizační perspektivy – moderátor: Petr Žantovský
Panelisté: Michal Macháček (historik), M. Pšenička (kardiolog), J. Hejlek (filozof), P. Hynčica (politolog), B. Kuras (spisovatel)
17:00-18:30 Mladá generace v alternativě – moderátor: Vojtěch Greger
Panelisté: Hugo Chadima, Jáchym Uhlíř (Buditelé), M. Gregor (Odchod), Libor Vondráček (Svobodní), František Kubásek (incorrect.cz)
Po celý den:
Zámecká sýpka: „Intelektuální klábosení v sýpce“ – při horším počasí
Koncertní vystoupení JOREK mezi panely, vždy cca 30 minut a možná lesní překvapení
Autogramiáda: Jiří Kobza, Ben Kuras
Prodej knih – ing. J. Buzek – Zakázané vzdělání, Zdeněk Říha, http://www.slovanskakultura.cz
Prodej suvenýrů, občerstvení…
Přímý přenos lze sledovat na Raptor TV
Technická poznámka: své automobily, prosím, nechtě parkovat i ve vedlejších vesnicích. Příčovy jsou malou obcí a určitě nepojmou tolik vozů. Pěšky lze dojít ze Sedlčan, Kňovic, Kňoviček krásně za chvilku.
Zde i audio pozvánka: https://www.youtube.com/watch?v=imv0rOwJdGY
vyzera to super
ale trocha narychlo, dajte vediet aj nabuduce a troska skor
Zajímavý komentář z ruských sdělovadel k návštěvě Orbána u Trumpa.
https://outsidermedia.cz/svet-ruskyma-ocima-671/
Nejzajímavější jsou z toho překlady přímo vyřčeného.
„Prvním cílem je krach globálního světového pořádku liberálů
Orbán nijak netají, že liberálnímu světovému řádu je odzvoněno. Vyzval konzervativce na obou stranách Atlantiku, aby se spojili v boji s liberály a Bidena obvinil ze slabých schopností k vedení a ze snahy nahrazovat to silným nátlakem na Brusel, který ztratil zbytky své suverenity. Charakterizoval nadcházející volby v USA do Kongresu a volbu prezidenta za záchranu západní civilizace.
Orbánovi je známo, že v Evropě je neutěšená situace a Brusel ji v této zimě neudrží. Vlády se budou měnit, občané stávkovat v nejdůležitějších sektorech hospodářství a poroste obecná nespokojenost.
Orbán si dělá nárok na úlohu nového vůdce Evropy, který Evropu zachrání a podle vyhlašování na obou stranách už existuje plán na záchranu. Po návštěvě USA napsal Szijjártó: „Politické vztahy Maďarska byly na vrcholu, když byl prezidentem USA Trump. Děláme si naději, že naše vztahy budou stále na téže úrovni.“
Trump v tiskovém prohlášení uvedl: „S mým kamarádem jsem prožil skvělé chvíle. Projednali jsme plno zajímavých témat – málokdo ví tak mnoho o tom, co dnes ve světě probíhá.“
Druhý cíl – dohodnout se s Ruskem
Ohledně Ukrajiny Orbán zdůraznil, že světu je potřebný silný vůdce v USA (Trump), který by se dokázal dohodnout s Ruskem na vzájemně výhodných podmínkách ve věci Ukrajiny. Prohlásil: „Podle mne vede strategie globalistických vůdců k eskalaci a prodlužování války a ke zmenšení šancí na mír. Bez jednání Ruska s USA nikdy na Ukrajině k míru nedojde. Stále více lidí bude umírat a trpět a naše ekonomika bude na hranici krachu.“
Vycházeje z toho budou kvůli vlastnímu obyvatelstvu v boji s inflací zrušeny sankce na ruské energetické zdroje. (Sankce na obilí a hnojiva byly zrušeny, aby nenastal hlad.) Sám Orbán už tyto sankce zrušil a sdělil svůj úmysl podepsat doplňující smlouvu o nákupu sedmi set milionů kubíků plynu, aby „bylo bezpečí“. Přitom EU dosud uvažuje o plynovém embargu. Ropné embargo zavede od nového roku.
Dále bude muset Ukrajina podepsat s RF mírovou dohodu za jejích podmínek (podmínek RF). Veškerá americká pomoc bude muset být redukována, o čemž mluvil sám Trump. Myslí si, že při jeho účasti je možno se s Ruskem dohodnout.“
Myslím, že bychom měli držet Trumpovi palce.
Příliš krásné než aby to vyšlo v nějaké dohledné době. Jinak to vypadá na závan zdravého rozumu. Kéž by dorazil i k nám do zdejší kotlinky.
Ano je třeba držet palce Trumpovi, ale určité pochybnosti stále zůstávají. Zastavit Nordstrým 2 chtěl také.
Tak snad se poučil, že tudy cesta nevede.
Jen trochu k doplnění, jak se to vine u přátel – https://rumble.com/v1eqbl7-sebezniujc-politika-usa-pod-bidenovou-administrativou.html – tedy mluví o usa, ale stačí pár prohozů, a jsme doma
Amen … a to od atheisty neuslyšíte moc často.
Jen bych se přimlouval za to, abyste nepoužíval ten nevyjádřený plurál MY. Buďte adresný, přece jen píšete vy a lidem, kteří s tím nemají nic společného. Nevymysleli to, nechtěli to, mnozí jsme se hádali s těmi, kteří to chtěli a dostávali jsme sodu.
Takže místo:
„ak dlouho jsme řešili padesát pohlaví místo jaderných reaktorů, tak dlouho jsme stavěli slunečníky, větrníky a měsíčníky místo skutečně stabilních elektráren, tak dlouho jsme byli arogantní v zahraniční politice, tak dlouho jsme pomocí ekologie ničili zemědělství, tak dlouho jsme pomocí globálního zemědělství ničili přírodu, tak dlouho jsme se klaněli před peněžním Baalem, tak dlouho jsme dělali dluhy a prožírali si budoucnost, až všechny ty hříchy chyby dolehly až k Pánubohu.“
by bylo lepší:
Tak dlouho nám blbci z USA, EU a Německa vnucovali 50 pohlaví a kolaboranti a debilové u nás v tom pomáhali ….
Detaily z odstupu splývají. Ta země, která se nějak chová, jsme MY. Důsledky, ať budou jakékoli, poneseme v nějaké míře MY všichni. Myslím, že Vidlák formuluje správně.
Přece jen pro orientaci v problému to není jedno. „My“ všichni ve vagonku vlaku spadneme do propasti, ale ne všichni chtěli vytrhat koleje a poslat vlak do díry. Je dobré vědět kdo, co a proč minimálně proto, až se ti chytřejší pokusí zamyslet, jak by to dělali oni, aby to zase někdo jménem „MY“ nezopakoval.
Ale ne, Vidlák samozřejmě píše pěkně, ale v tomto gogovi velmi rozumím.
Já za to taky nemůžu, můžou za to svině Z USA, Německa od nás a tak dále. Jo svině. Svině.
… debilové(?) jim v tom pomáhali…
Kdepak Gogo. Ani to kuře zadarmo nehrabe. Jenom debilní kuřata hrabou – a zobe někdo jiný.
Bude tomu 6 let, co napsalo jedno děvče diplomku na téma Genderové stereotypy v Knížce Ferdy Mravence, při fakultě humanitárních studií. A já už vím, že konec světa může mít víc podob, než jakou je potopa.
https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/80796
To děvče ale za dostalo bakalářskou práci známku dobrá, tedy 3. Asi k tomu přispěl i fakt, že ve jménu uvedla koncovku ová, a to se na katedře genderových studií neodpouští, i když vedoucí její práce i oponentka koncovku ová použily také.
To je věčný problém akademické obce: pro řadu, ne-li přímo většinu jejích příslušníků věda končí na okraji pracovního stolu.
Když mělo vědco aplikovat výsledky svého výzkumu do života, trapně selhalo.
Letos jsem přečetla vnukům všechny tři díly Ferdy Mravence a moc jsme se nasmáli. Kluci si zároveň nenásilně rozšířili znalosti o hmyzu (larva, kukla), už se nebojí potápníka v bazénu a nedávno, když jsem odklopila kámen, pod kterým byly stovky mravenčích vajíček, vydrželi tam půl hodiny sedět a pozorovat, jak chůvičky vajíčka odnášejí do bezpečí. (Uznávám, že byla chyba číst knihu jen chlapcům, zkusím jednoho vnuka genderově přeměnit :-))
Nakoukla jsem teď do bakalářky a…., kdyby to nebylo k smíchu, tak je to fakt k pláči! Univerzita Karlova!?!
Rozbor typu: „Další pohádku, kterou Ferda vyprávěl, byla o bleše, která se chtěla aspoň na nějaký čas proměnit v člověka. Když se naučila chodit, kouzelník ji proměnil v chlapce. – Nabízí se otázka, proč blechu neproměnil v děvče…“
Nemohl by kouzelník proměnit autorku genderových blábolů třebas v blátivou kaluž?
Stačilo by v Berušku. Brouci by jí naházeli na krovky bláto – a měla by.
Nebyly to vajíčka,ale kukly.
Jo, spletla jsem se. Před „studiem Ferdy Mravence“ jsem to považovala za vajíčka… :-), teď jsem jen upadla do zvyku…
Tak Michal Uhl se s Etnocentrismem v Timtinovi
https://theses.cz/id/2hubcz/
dostal až do rady ÚSTRu…
Ty vole, ta diplomka je sila! Odporucam precitat.
Máme odkaz?
Proklikněte si ten výše uvedený odkaz od nicku Zappova ukolébavka ( https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/80796 ) a tam = viz obrázek = http://imgway.cz/s/4K9v
ved „zappova ukolebavka“ dal odkaz, nevidis?
njn masaryčka. Co asi tak chce děvenka dělat, když se v čase absolutoria dopracovala k Ferdovi mravencovi , což za mého mládí byla knížka ze které jsme se učili číst /velká písmena/. Co míní že by si z toho lidi mohli vzít.
Kdepak, stalo se na Karlově univerzitě.
muni je masarykova universita
https://www.muni.cz/
paardon já to cuni nepřeložila
To je sice o muni pravda, leč na diplomce stojí, že vznikla při Karlově univerzitě. A jestli se nepletu, byla tam i obhajována.
No coco.. ministryně obrany nebo financí, jestli bude fluidní, tak i školství.
Taky jsem tou školou prošel, to se ještě nejmenovala po Masarykovi. Naštěstí jsem si zvolil jiný obor. Nějakou výuku jsme ovšem měli i v budovách FF (ruštinu? už nevím). V jedné lavici tam stálo vyryto:
Když tady tak sedím
Do tabule hledím
Přichází mi na mysl
Že tu seděl Přemysl.
To si pamatuju dodnes.
Jo, jo, a že je Servít vůl bylo psáno nejčastěji ve vlacích na hajzlíku.
Vzpomínka na univerzitní hajzl, nápis na vnitřní straně dveří:
Podívej se vlevo!
Klient toalety se podívá vlevo:
Podívej se vpravo!
Klient toalety se podívá vpravo:
Podívej se za sebe!
Klient toalety se podívá za sebe:
Netoč se tady jak holub na báni a ser!
já ten závěr znám:
„Přišel ses sem rozhlížet nebo vysrat?“
Nádražní WC ve městě, kde sídlila posádka Středních vojsk.
V míse zaschlé, velké, hnědé …
V hlavě myšlenka o místních prasatech, co neumí splachovat
Všiml jsem si nápisu na zdi: “ Věz, že vše, co mi dal Sovětský Svaz, jsem nechal zde, v této míse.
Nespláchnul jsem a přesunul se do vedlejší čisté kabinky.
Až na ten nápis jsem zažil totéž o něco později, cca 2012, v Paříži na letišti Charles de Gaulle (snad to píšu správně), při jedné ze svých cest do Číny. Potřeboval jsem nutně na velkou a troufl jsem si až na šesté toaletě.
Stojí možná za zmínku, že personál letiště byl – až na řídké výjimky, hraničící se singularitou – vesměs tmavé pleti. Do souvislosti se stavem toalet to nedávám, to by byl rasismus.
Přesně tak.
Budete se divit, ale i mainstreamová media běžně šíří rasismus a snaží se vyvolat nenávist. Posuďte sám a dáte mi zapravdu:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-usa-turistka-pariz-nabrezi-znasilneni-napadeni-sexualni-utok.A220811_155905_zahranicni_dtt
Přitom se to stalo takhle:
Turistka šla na dámy. Afrofrancouz se spletl (nebo to byla transafrofrancouzka, pak by o omyl samozřejmě nešlo) a šel (budu tady pro jednoduchost předjímat zájmeno on a používat mužský rod) taky na dámy. Turistka ještě neměla zavřeno, takže jakmile ho zahlédla, správně usoudila, že by se měla omluvit za svůj latentní rasismus a otrokářství, jak je zvyklá ve své domovině. Tak tedy se k těmu obrátila a poklekla. Afrofrancouz, pod dojmem sledování dokumentárních filmů z prostřední bílé kultury, nechtěl být nezdvořilý a narval svůj pyj turistce hluboko do krku. Po nějaké chvíli turista turistku postrádal a šel ji hledat. Mylně však vyhodnotil jak situaci, tak charakter zvuků a na Afrofrancouze nevyprovokovaně zaútočil. Měl samozřejmě diskrétně počkat a pak také krátce pokleknout.
A tuto serii nedorozumění a latentního rasismu turisty jen zhoršila reakce jak lidí (dost možná předjímajících gendery a trpících latentním rasismem) na ulici, tak policie, která jakýmsi záhadným způsobem dosud nebyla rorzpuštěna, což by se mělo napravit.
To u nás bylo napsáno „Nespi, zamrzneš“, to když byla havárie topení a na přednáškách jsme seděli v kabátech
emo 11.21,
já už fakt nevím, co byste chtěla!
Místo toho, abyste ocenila že alespoň jedna autorka genderových studií na Masaryčce se pustila (byť s s min. desetiletým zpožděním) do četby s náročné klasické literatury, hledáte drobné chybky v její futurologicky orientované práci.
Mějte na paměti, že po převýchově a následném zákonitém úhynu většiny klientů i pracovníků progresivně orientovaných neziskovek bude zapotřebí zahájit přeškolování a osvětu mezi hmyzem.
Mimochodem – kolik včelařů dnes dokáže zatančit včelí řečí třeba jen základní výraz LGBTQ+ ?
Pak se nedivte, že se nevzdělané včely omezují jen na tupé sraní medu!
Vidlák je starý, škaredý a hloupý, páč soudruzi na Rádyjožurnálu už třetí den vykládajou, že ůůroda je uplně ganc fajna.
A mi mužete vjeřyt, bo ja sem povinou čedbu čital. Ot Ferdy Mravenca až po sudruha Frytmana.
Mňo – co se týká počasí, dva tři roky zpátky jsem slyšel, jak se ohromně nebude bojovat s hen tym onym klimakteryjem – totiž s klimatem. A hned se vypisovaly dotace, bo fajne, drahe jak cyp a malo.
Milí spolučtenáři, zná někdo z vás nějaký dotažený projekt tohoto typu do úspěšného konce?
Jestli taky ne, tak co se kuwa divíte????????????????????????????????
Abych byl konkrétní ve svém lkaní – soudružka z Rádyjožurnálu dělala rozhovor s vedoucím pracovníkem chovu kladrubských koní. Ten mamlas tam pravil do radyja – cype, že Polabí není žádná úrodná oáza, nýbrž je to obyč písek a co na něj spadne, to odteče. A fungovat tam lze jedině tak, že soudruzi dělají co? Co?
Nikdo neví?
No přece využívají STARÉ závlahové systémy a vodu kradou z Labete!!!
Písky v Polabí jsou pravdivé, proto tam taky rostou hodně borovice, a sem tam lužní les s duby. Převážně ale borovice.
Celé Přeloučsko, celá oblast mezi Hradcem a Chlumem je písek, písek a zase písek . Lesy plné uschlých borovic, protože příliš rychle klesla hladina spodní vody a dospělé borovice nestihly protáhnout kořeny, mladé to dávají.
Závlahy na pěstování zeleniny jsou ještě z dob Komančů, jinak se tady s vodou fakt nic nenadělá a vrátit Labe z kanálu do meandrů jaksi nelze.
Když se vám za socialismu rozlepila bota, tak se běžně vyslovilo „Zkurvení komunisti, ani ty boty neumí vyrobit“. Co se dnes musí stát, aby někdo řekl „Zkurvený kapitalismus, …..“.
Jsme tak zblblý propagandou, že věříme na naprosté nesmysly (volný trh, vysoké daně jsou levicové, největší ekonomika může mít i největší dluhy), obracíme se k bibli kde hledáme příměry našeho žití a nechceme vidět co je zřejmé.
To co se dnes děje není nic neobvyklého, jen další kapitalistický cyklus, který zákonitě přijít musí.
Problem je v tom, ze to cemu se dnes rika „kapitalismus“ nema s kapitalismem nic spolecneho stejne jako to cemu se dnes rika „demokracie“ nema s demokraci nic spolecneho.
Abych byl v kontextu s dnesnim Vidlakem, mame tu jeste k potope sveta jeste novodobou Babylonskou vez.
Není to jenom běžný kapitalistický cyklus.
– Kapitalismus narazil na své meze.
– Kapitalismus nemá oponenta; socialismus byl před 30ti lety zlikvidován (co je vlastně v Číně, bůh suď, ale komunismus to není).
– Kapitalismus se nevyvíjí živelně, ale je ovlivňován/směrován všemocnou špičkou jedné setiny promile (která se, podle některých názorů, stěhuje právě do Číny)
Takže směřuje k něčemu, co je na pomezí fašismu a feudalismu.
Pánbůh nám pomoz, jak říkáme my ateisti.
Co když to sucho a extrémní teploty nejsou jen výkyvem přírody, ale důsledkem větrných elektráren, zvláště pak těch na pobřeží Severního moře.
1. Větrné elektrárny odnímají větru energii nutnou k posunu vodní páry nad kontinent a zvlášť pak k překonání pohoří.
2. Větrné elektrárny mění proudění vzduchu z laminárního na turbulentní. To způsobuje, že drobné kapky páry mají vyšší tendenci se srazit, vzniknou větší kapky, které jsou již příliš těžké na to, aby se vznášely a spadnou v podobě deště nedaleko pobřeží. Dál do vnitrozemí se pak posouvá už jen suchý vzduch.
3. Dlouhodobý deficit vlhkosti ve vnitrozemí způsobený těmito dvěma aspekty může výrazně přispívat k extrémním teplotám, protože voda má výrazný vyrovnávací dopad na teploty. Jednak vlhkost podporuje růst zeleně, zvlášť pak stromů (viz teplota v parku a na parkovišti za horkého dne), a jednak voda díky své měrné tepelné kapacitě je schopná vyrovnávat výrazné teplotní výkyvy (viz příjemné letní klima na mořském pobřeží) a tudíž nedostatek vody lze spojit s velkými výkyvy tepla. Samozřejmě, není to jediný důvod.
Jen jsem tím chtěla říct, že využívání větrných elektráren v rámci Green Dealu může mít kontraproduktivní důsledky. Samozřejmě, že to není jediná možná příčina, ale můžeme se ptát, zda, a do jaké míry větrné elektrárny ke klimatickým změnám přispívají
začínám podezírat spíš leteckou dopravu, pamatujete covid – jak se příroda docela okatě dávala do pucu
Jak konkrétně? (Skutečně mě to zajímá, nemám v úmyslu prudit.) Tady u nás dávají lišky dobrou noc, takže během covidu, když nelétala letadla, snad jediný rozdíl, který jsem vnímala, byla absence kondenzačních pruhů na obloze. Do té doby bylo vzácné vidět oblohu bez čar.
I já si všiml, že když přestala být obloha plná letadel začalo zase obvykle pršet, jakoby se vrqacely normálnější neextrémní doby. A nejsem ve svém okolí sám s tímto pocitem.
Potvrzuji z vlastní zkušenosti, počasí bedlivě sleduji kvůli zahradě a období bez letadel bylo návratem k normálnímu počasí jak jsem ho znávala z dřívějších dob. Časté deště, dlouhé a mírné, žádné extrémy….. Kéž by ten současný marasmus nevyeskaloval do jaderné války,ale vedl k propadu o pár úrovní,do stavu jak jsme jej znávali – zpátky topit dřevem a v nejhorším i uhlím,ve vsích mít zase chlívy plné krav a prasat s patřičným odérem z polí při rozvozu hnoje, v obchůdcích kupovat domácími provozy mlékáren,jatek a konzerváren zpracované domácí potraviny, dlouhé dny mírných dešťů trávit četbou klasické literatury…. Já bych se nezlobila.
Lidi odvykli práci. Tohle se už nevrátí. Kolik ráno slyšíte kohoutů? Já jednoho, a to si kolkrát říkám, že se někdo vrací z hospody.
Pár kámošů se vrhlo ne chov králíků. Víc jak 3 roky nevydržel nikdo. Ale s těmi letadly a počasím máte pravdu.
Re: Zappova ukolébavka
Odvykli, přivyknou. Hlad je nejlepší kuchař i vychovatel.Stačilo by,aby díky energetické nouzi padla ta nadvláda byrokratů nad našimi životy, rychle by se z managerů začali zase stávat zedníci a instalatéři a nedostatkoví řidiči autobusů a bez přerozdělovaných peněz z daní by se ve zchudlé společnosti genderové studentky staly třeba zase zdravotními sestrami nebo dojičkami….A slepice a králíci by se vrátili na každý dvorek. Ale to asi moc sním.Sny o obyčejném životě,ve kterém mi úřada nezakazuje kamna a neměří pod hrozbou pokuty teplotu na WC …..Koho by to před pár lety napadlo!
Dnešní dvacetiletí nedojdou dál, než kam dosáhne wifina. A ohnou se, jen když jim upadne mobil.
Máte králíky?
… mimochodem, ty slepice chce eurobolševik sčítat, evidovat, možná budou dostávat i evidenční euročílsla.
To by naše slečny ovšem braly jako urážku. Ony mají jména. Jmenují se Serena, Jenifer, Kamala, Rihana a Meghan.
Ty slepice se maji hlasit uz ted. Vsichni na to prdi.
Já před nima ještě tajím tu povinnost euroevidence a právo si vybírat gender. Bojím se, že by přestaly snášet a začaly se mi srát do toho, kdy vstávám. Dost na tom, že na jejich životech záleží – ale i tady jsem před nimi zamlčel tu povinnost před nimi klekat na koleno, takže to společně vedeme ještě dost postaru a proti evropským hodnotám.
Hlavně dbám na to, aby neměly v kurníku wifinu.
Vy ještě nemáte kurník obalený alobalem ? Ten je pro wifinu neprůprdný, nemusíte sepak obávat, že se vám slepice napojí přes vietnamskou večerku.
Jestli si dobře pamatuju, tak domácí zabíjačka prasete se už hlásit kamsi musí. Jako za PBM.
Problém s kohouty může být dvojí. Některá velkoměsta zakazují chov drobného zvířectva úplně, někde s omezením, nejčastěji je povoleno mít limitovaný počet slepic bez kohouta, aby si sousedi nemohli stěžovat. A někdo, kdo nemá v úmyslu chovat kuřata, kohouta nepotřebuje s tím, že by jen zvyšoval spotřebu krmiva. Takový chovatel si kuřice opatří na jaře přes Zverimex (či podobný obchod) z velkochovu.
Vas by som chcel za ženu 😉
Zlokote,
pokud počkáte dva-tři roky, určitě se dočkáte možnosti se jako vícepohlavní oženit/vdát sám se sebou,včetně možnosti sám sebe posléze coby polysexuální monopár adoptovat.
—
Já osobně v pragueprdní duze bolestně postrádám ultrafialovou, takže jsem se dosud nezařadil.
Inu, jsme ve světě, kde zítra už bylo včera 😉
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/zena-se-provdala-sama-za-sebe-40405043
Také jsme si toho doma všimli. Takže souhlas. Loňské jato bylo normální, chladné, ale normální.
Z charakteru počasí v průběhu jednoho roku nemůžete dělat žádné dlouhodobé závěry.
Přišel kovid, bylo docela fajn léto, žádná vedra, dost deště, povodně jen lokální. Kdysi jsem se bavil s jedním vědcem a ten říkal, že když se objeví někdo kdo by chtěl zkoumat vliv letadel na klima, tak mu seberou peníze (tady i na vyspělém západě).
Pokud vidlákovy rány udeří dostatečně razantně, tak se zase nebude lítat (a když jo tak jen nárazově – jako loni v Kábulu) a pak přijde dalších několik sezón na potvrzení hypotézy.
Pred par lety jsem o tom cetl prvni clanek, bylo to tam docela zajimave rozepsano, i kdyz asi aby nebyli oznaceni za dezinformatory placene z Ruska, tak to bylo same mozna, nedostatecna data, nutnost overit vyzkumem a modelovanim…
Od te doby ticho po pesine, zjevne se v tom nikdo nechce radsi nipat.
Drive narozeni si urcite pamatuji ranni predpoved pocasi plnou nesrozumitelnych cisel a vyrazu, jako treba „Nizka okluzni fronta ze severozapadu“.
Ja si pamatuju, ze vzdycky prinesla dest. Takovy ten pomaly a dlouhy.
Bohuzel si myslim, ze se tomu nikdo radsi seriozne venovat nebude, protoze Nemci maji prave na tom severu neuveritelne mnozstvi vetrniku. V mori i na pevnine.
Kdyz vidim, ze neumime/nesmime ani odejit z nemecke burzy, ktera na priserne zdrazuje nami vyrobenou (levnou) elektrinu, tak sahnout na nemecke vetrniky je uz uplne jiny vesmir.
https://www.cell.com/joule/fulltext/S2542-4351(18)30446-X
Klimaticke dopady vetrniku.
Ale souhlas s tim, ze tohle je politicky zakazane tema a to z pomerne jasnych duvodu.
Re: Petra
Jaké rozpětí mají vrtule na větrných elektrárnách?
Max desítky metrů.
V jakém pásu se pohybují mračna = zkondenzované vodní páry?
Klidně napíšu DESET KILOMETRŮ.
Jinak řečeno – z větrné energie krademe přírodě maximálně promile, a to jsem se hodně rozšoupl.
Co se týká vody, asi tolik. Vltavská kaskáda – soustava přehrad – byla vybudována proto, že se občas stávalo, že Vltava byla bez vody.
Čímž nechci sdělit, ba dokonce ani naznačit vůbec nic.
Targusi já bych to neodepisoval. Je pravda , že dynamika plynů je špatně odhadnutelná ale zkuste reverzní inženýrství. Představte si , že instalovaný výkon (výroba z větr.el. naplno) pustíte do větrníků a použijete větrník jako ventilátor. Fakt k ničemu nedojde . Co myslíte udělá vítr který narazí do překážky? Nemyslím že zastaví na místě – spíš se odrazí a do země to nebude.
Současné větrné elektrárny mají výšku rotoru cca 200m nad zemí. Srážkové významná oblačnost (nimbostratus) má základnu ve výšce 500-600m.
Mám to chápat tak , že pokud je bržděn odrážen vzduch ve výšce cca 100 – 200 m tak se to ve výšce 500 – 600 m neprojeví? Nestačil novej dějebis bude i nová fyzika.
Já bych poznámku šťastného narození chápal tak, že se to naopak nemůže neprojevit.
—
Odebraná energie se projevit musí, s tím bohužel neudělá nic dokonce ani hlasování v eurolamentu. Způsob onoho projevení není jeden jediný, spíš to bude mlhavá kompozice několika způsobů a vlivů – právě tak to v přírodě chodí.
Že takto odebereme jen malé procento celkové energie (jak někde výše/níže namítá Targus), nemusí být důvodem k zanedbání toho jevu. Záleží na míře stability, na napětí v soustavě, která je tím napětím stabilizována: je-li napětí příliš velké, soustava se zhroutí. Je-li napětí příliš malé, soustava je nestabilní a k rozvolnění a rozpadu stačí slabý impuls.
A pokud vím, my vůbec neznáme, jak stabilní je soustava, kterou nazýváme „klima“. Nikdo to seriózně nezkoumá, vědu a poznání nahrazuje ideologie a víra. Mezi větrníky (i letadly na obloze) a klimatickou změnou může být vztah korelační nebo příčinný, ale bylo by potřeba nepředpojatě to zkoumat.
To je v atmosféře dnešní klimahysterie vyloučeno.
Já bych to chápal tak, že pohyb vzduchu (vítr) je zapříčiněn rozdílem tlaků v otevřené soustavě (atmosféře), způsobené Sluncem a rotacemi Země (kolem několika os). Lopatka vrtule odebírá větru část pohybové energie: Wk=0,5m.vE2. Hmotnost vzduchu, dopadající na plochu lopatek, je ve srovnání s hmotností vzduchu nad celým větrníkovým polem nula nula prd. I když se lopatky strkají co nejvýš, aby chytly vyšší rychlost větru, pořád to bude v rámci celé frontální „poruchy“ tak zanedbatelná část, že lze těžko uvěřit, že by mohla způsobit rozkolísání stabilty počasí nebo dokonce změnu podnebí. Stačí jedna větčí protuberance na Slunci a na zemi je všechno jinak, nezávisle na větrnících. Klidně bych je nechal někde nad mořem, kde nejsou ptáci, ale odstranil bych je z krajiny, kterou hyzdí a obtěžují zvukem a mechanickým nebezpečím. Ať má každý na domku Savoniovu turbínu pro sebe a nazdar.
To tak trochu řešíme jeden z Eubulidových paradoxů: od kolika zrnek písku se hromada stává hromadou. Od kolika větrníků můžeme říct, že jich je příliš mnoho?
Odebraná energie je pořád odebraná, bez ohledu na formu. Víme, jaké množství práce je nezbytné ke stabilizaci/destabilizaci soustavy?
Mně se zdá, že to nevíme. Jenom si namlouváme, že kvanta energie, která přesouváme odněkud někam, takový vliv nemají, nebo naopak mají.
Ale změřeno/vypočteno to nemá nikdo.
Si představte, když vyrostou smrky na kopcích – klimatická katastrofa!
A což teprve, když se žába rozhlédne po dně studny! To se teprve dozvíme věcí.
Vliv lesa na vzdušné proudění je potvrzen ale několik desítek tisíc větrníků není les že.
Samozřejmě, že vliv má na lokální proudění. Může ovlivnit i srážkovou činnost v bezprostředním okolí.
Ale ty masy vzduchu, energie v něm atd, to je řádově jinde.
Tipnul bych si, že větší vliv na proudění bude mít změna albeda než větrníky, odebírající nepatrnou část energie, navíc jen v přízemní vrstvě.
To souvisí patrně i s tím, že v době, kdy byl zkoumán vliv lesa na vzdušné proudění, bylo tak činěno nezaujatě vědecky. Zatímco vliv hromady větrníků na vzdušné proudění zkoumán být ani nesmí, neboť zaujatě a ideologicky.
Úplně od boku střelím: les sice vzdušné proudění modifikuje, ale (a) činí tak pomalu, příroda má čas reagovat; a (b) působení lesa na okolí je nesmírně komplexní a evolučně „vyladěno“. Větrníky jsou vyvinuty pouze za účelem odběru energie a z principu je téměř vyloučeno, aby jejich koexistence s přírodou byla bezkonfliktní. Že ten konflikt eventuelně nevidíme, není důkazem jeho nepřítomnosti.
Vždycky je to otázka jak kvality (co se děje), tak kvantity (jak moc se to děje).
No nebo kolikrát nic umoří osla. Mě se líbí mávnutí motýlých křídel vyvolávající hurikán.
Domnívám se, že kolega to myslel přesně opačně, jako oponenturu k názoru pana Targuse…
Dnes byl na novinkách rozhovor s nějakým hydrogeologem z Itálie. Výsledek, chybí voda, v Alpách už není, chováme se jako blbci, mrháme s ní . Je to jiné než před 70. lety.
Ano taky občas bylo sucho, ale pak se vše vrátilo do normálu, dnes už to tak nefunguje.
Targusi, nedalo mi to a hledala jsem informace na Wikipedii. Ne, prosím, nekamenujte mne. Ohledně technických údajů není Wikipedie ještě tak beznadějná. (A vedle toho ji lze použít místo slovníku – když potřebuju najít slovo, které v normálním slovníku není, obvykle je najdu na Wikině přecvakáváním z české do anglické verze.)
Takže, výška některých typů mraků: Cumulus – až do 6000 metrů, Stratocumulus – 500 až 2000 metrů, Altocumulus – 2000 až 7000 metrů, Nimbostratus – 500 až 5500 metrů, Cirrus (fibratus) výše než 6000 metrů.
Ohledně Vltavské kaskády jsem měla dojem, že se to stavělo jako ochrana před povodněmi, ale máte pravdu, že to rovněž snižuje pravděpodobnost zvýšeného sucha. Jinými slovy – kaskáda zabíjí dvě mouchy jednou ranou.
Jsem moc ráda, že píšete. Vždycky se něco nového dozvím. Nejenom o počasí. 🙂
K té Vltavě.
Kromě sucha posledních 10 let, bylo i náš zaznamenané významné sucho ve století 19xx pouze jedno. A to v roce 47.
Vltava a přítoky tečou z hor a nestalo se, že by byl vyschlé, jako předloni a ještě předtím.
I když v kaskádě voda je, na sucho okolní krajiny to nemá vliv, protože je to v hloubce vltavského kaňonu.
Tady se o větrnících způsobujících sucho píše taky
https://www.michalapetr.com/mip-87-brusel-chce-celou-stredni-a-vychodni-evropu-promenit-v-poust-bude-se-jmenovat-bruhara/
Petro,
Targus má pravdu. Tryskové proudění má rychlost až 700 km/hod a šíří se převážně ve směru ze západu na východ podél rovnoběžky. Ve formě takové trubice. Začíná se měnit už od zhruba roku 1960. Subtropické tryskové proudění se nachází kolem 30° zeměpisné šířky, vzhledem k vyšší troposféře v těchto šířkách se nachází ve výškách 10 až 16 kilometrů, a je slabší a méně souvislé. My jsme v dosahu silnějšího polárního tryskového proudění, které se nachází kolem 50° zeměpisné šířky ve výškách 7 až 12 kilometrů, a je zpravidla značně souvislé ve všech zeměpisných délkách. Tedy ona trubice tryskového proudění je mírně zvlněná, někde více, někde méně. A právě to zvlnění způsobuje, že v minimu pronikne teplejší vzduch do střední Evropy z jihu či naopak studený ze severu.
Žádná větrná elektrárna nedosáhne do takové výšky 7 km, zato letecký provoz ano, a ten se zvyšuje od roku 1950. Vliv letecké přepravy na emise CO2 se odhaduje na 3,5%.
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2365297-za-extremy-pocasi-stoji-tryskove-proudeni-vzdusne-proudy-o-rychlosti-letadla-se-stale
https://voda235.webnode.cz/letecka-doprava/
Ovšem ani větrné elektrárny, ani letecká přeprava, nemají až takový vliv na počasí. Odhaduji, že příčina je daleko prostší. Lidí je už na světě tolik, že devastujeme přírodu a máme málo zeleně oproti minulým dobám. Ale hlavním vlivem je prostý geologický cyklus, na který člověk nemá žádný vliv už vůbec.
Vliv větrníků na klima lze odvodit ze zákona o zachování energie. To, co se u moře větru vezme, (a tady musíme brát v úvahu příkon, ne výkon VE a další ztráty v turbulenci za větrníkem) pak musí nad pevninou chybět. Otázka je, jestli je nějaká kritická hranice, za kterou to poznáme. Výškou větrníků bych se moc neuklidňoval, hustota vzduchu s výškou znatelně klesá (cca každých 5500 m se tlak zmenší na polovinu). Vliv letadel je rovněž možný, dostane se díky nim do výšky nad 10 000 m množství vody a CO2, které by tam jinak nikdy nebylo.
Přesně. Zkoumal to někdy někdo? (řečnická otázka)
Skoumal umřel.
Zkoumal. Někteří vědci jsou přesvědčeni, že to vliv má. Jde jen o to, jak velký. Mimochodem, o tomto jsem se zamyslel kdysi u Vidláka s Targusem…
Jen pár skutečností.
– Zaznělo tu, že vzduch, který víří větrníky, má minimum vlhkosti. Jenže to platí u nás, na mořském pobřeží ne. U nás je vlhkost většinou vysoko.
– Větrníky se nestaví jen u moře. Staví se a budou další, i v těch Krušných horách na hřebenech. Co to udělá, ví Bůh.
– Důležité je vědět, že větrníky by, teoreticky, mohly zpomalit proudění vzduchu, ale jestli by to zpomalení mělo vliv na srážky, jako, že nedoletí do vnitrozemí, musely by pršet už v Německu!!! , což se zjevně neděje. Přitom někde vypršet prostě musí. Zákon zachování hmoty.
– A čím víc je klima teplejší, tím více by měl být odpar z moře větší. Tedy víc srážek. Negativní zpětná vazba. Což se, zdá se, neděje.
– Navíc, nejde jen o rychlost srážek, ale i jejich směr. Ten je jiný než, řekněme, před rokem 1990 – 2000. V podstatě se dá říci, že se vegetační pásy posunuly na sever. Takže u nás už začíná Mediterán. S letními obdobími sucha. Kdo dnes pamatuje, že dříve propršely celé letní prázdniny a kdo jel na prázdniny, tábor, jedno u nejdůležitějších bylo, vzít si pláštěnku. Pršelo celé dny a týdny, i když s nižší intenzitou. Jestli se podnebí posunulo a místo mírného klimatu se zde začíná projevovat pás subtropů, jsme v ……
Sucho pociťujeme ne ani proto, že se snížil objem srážek. I když přicházejí nerovnoměrně. Takže mezera, třeba v letním období, stojí za to.
Ale proto, že se zvýšila teplota a tedy je VYŠŠÍ VÝPAR. (!!!!!!!)
Na srážkách se, velmi, projevuje také struktura krajiny. Odlesňování, zelené plochy, orná půda, města, beton. Vsak nebo rychlý stok vody pryč.
Je nutno si uvědomit, že voda je výměník tepla, tlumí extrémy, při výparu okolí ochlazuje a kondenzaci otepluje. Sáhněte na osluněný list stromu nebo zelenou trávu v parném létě, jsou chladné. A na okolní beton…
Je to k nevíře, ala za horký letní den, na pouhých 2 ha plochy, proběhnou energetické toky jako v jaderné elektrárně Temelín za to stejné období.
Co dokáže, když se regionálně sáhne do krajiny, ilustruje např. oblast Mau Forest v Keni. A Indie, podhůří Himálají, blízký Východ, Střední Asie, Severní Afrika, Austrálie ( tam je to pro produkci potravin tragédie, i když se o tom u nás vůbec nepíše! Atd ..
https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2011/cislo-10/odlesnovani-klima.html
S tím souvisí teorie biotické pumpy. Věnuje se tomu teorie Jana Pokorného (pozor, jsou u nás 2), tuším z IFERu. (Nechce se mi to hledat.)
Tozn. větrníky (nebo letadla) by neměly mít moc vliv. Co vliv má, je právě struktura krajiny. Tuto pumpu by měly narušovat vzestupné proudy teplého vzduchu z antropogenních ploch. Kdy se pumpa přerušuje, naopak, dochází ke změně proudění až k protisměrnému proudění.
Tohle by potvrzovaly zkušenosti z Číny, kde zalesnují polopouštní a pouštní sever a západ, ve velkém. Gobi, Tengri a různé místní pouště, ale v podstatě se jedná o Gobi. Celý střed a vrch povodí Žluté řeky, Vnitřní Mongolsko, západ Mandžuska. Spraš a písek (vyfoukaná spraš). Tam, kde jsou dvacetileté až třicetileté zajištěné porosty stromů na větších plochách, se zvýšil průměr ročních srážek až 2x. Třeba z 200-300 mm na 400- 500 mm. Takže jsou pořád malé ale zvýšení je průkazné.
Padlo tu něco ještě o deštném stínu. Jde o to, že voda je výměník tepla, tedy nositel energie. Pokud stoupá vlhký studený ( obsahuje vody více, jak teplý) vzduch do kopce, třeba aby překonal horský hřeben, ochlazuje se asi o 0,6 stupně C na 100 m. Dojde ke smrštění, zahuštění vodních par a kondenzaci. Tam, kde je rosný bod. Tak se vzduch vyprší na návětrné straně. Pak vzduch klesá dolů, otepluje se o asi 1 stupeň C na 100 m a rozpíná se. Je teplý a suchý. V Alpách tomu někdy říkají, pokud jsou podmínky, aby tento jev byl nápadný, fén. Prý tento jev vysušil člověka z ledovce.
Vodní pára, kterou vytváří každý spalovací motor nahoře mrzne v krystalky ledu, které tam nevratně zůstávají. A to se zatím vyhýbám spekulacím o tzv. chemtrails nebo contrails, abych se úplně nezbláznil.
S tím tlakem vzduchu jako funkcí nadmořské výšky je to složitější, popisuje to barometrická rovnice, kdysi jsme ji na cvičení odvozovali (jinak než je uvedeno níže).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Atmosf%C3%A9rick%C3%BD_tlak
https://cz24.news/brusel-chce-celou-stredni-a-vychodni-evropu-promenit-v-poust-bude-se-jmenovat-bruhara/?fbclid=IwAR3RHsSQkoQNC8haSt5BIC6FfkezOgOi7H9xT1yvamAGk0BkRHjwViGTNvU
K tématu
https://cz24.news/brusel-chce-celou-stredni-a-vychodni-evropu-promenit-v-poust-bude-se-jmenovat-bruhara/?fbclid=IwAR3RHsSQkoQNC8haSt5BIC6FfkezOgOi7H9xT1yvamAGk0BkRHjwViGTNvU
Tento názor jsem četl. Ovšem bylo by dobré, kdyby byl oponován nějakou vědeckou studií. Netroufám si odhadnout, zda může mít pravdu nebo ne. Problém je, že jsme si příliš zvykli na rychlé spoudy a věříme/nevěříme ledasčemu. Samozřejmě, hlavní příčinou je neskutečné lhaní oficiálních zdrojů skoro o všem a absence reálné diskuse.
Celkem souhlas. Me se na tom libi hlavne to (a uz jsem to tu psal), jak jakoukoliv moznou souvislost popiraji titiz, kteri soucasne razi tezi „kazdy nahrazeny spalovak se pocita“.
Vědeckou studií sice nedisponuji, ale zato mohu posloužit FAKTEM, že i Labe vytváří mikroklima, jež má za následek „Suchou díru“.
Což je část Polabí cca mezi Brandýsem, Mělníkem a Mšenem, kde se pravidelně rozpadá oblačnost, takže zatímco na celém území ČR prší nebo sněží, tady ani ťuk nebo jen velmi slabé srážky. Sice je tu jen mírné sucho, ale zato furt. A mírné je jen díky tomu, co steče z okolních kopců a kopečků.
Takže já bych vliv vrtulátorů nepodceňoval.
Jake prijemne letni kima u more, coze? Budto je vedro jak v krave, nebo v pripade blizkosti more je pak vedro i v noci a vubec si tam clovek pripada jak v susarne pradla. Fujtajbl 😀
Jaké vedro? Já při t>25°C sundám jednu mikinu a ve 30°C jsem jako rybička – pro mě ideální pracovní teplota.
Zakladateli , ještě znovu , termodynamická teplota ( absolutní ) se značí T .
Já souhlasím, ale píšu o teplotě okolního vzduchu. Ve stupních Celsia, není-li uvedeno jinak.
Teprve když má voda v bazénu 28°C, zkusím namočit jednu nohu.
Když je voda v bazénu 28, nebo třeba v moři nebo rybníce (na povrchu), tak tam vlezu ráno a vylezu večer. Protože se tam nedá spát…
Zdravím Vás paní Petro.
U nás se říká, že voda přitahuje vodu.
Bohužel vodu jsme odvedli melioracemi do betonových koryt.
Jinde spásli trávu až na půdu.
Přerušili jsme malý vodní koloběh, a ten velký nám přináší málo vody, nebo naopak hodně vody.
Jinak všechno souvisí se vším, kamínek ke kamínku, a je z toho hora kamení.
Větrné elektrárny, letadla, odvodněná, zabetonovaná krajina se musí nějak projevit, když na Zemský povrch dopadne asi 1000 W/m2.
Tato energie se přemění jinak v lese, na poli, louce, betonové ploše.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolob%C4%9Bh_vody
Na klima májí větší vliv oceánské proudy, které ovlivňují teplotu oblastí, kterými procházejí.
Dva základní typy proudů-povrchové a hlubinné proudy-pomáhají definovat charakter a tok oceánských vod po celé planetě.
Cirkulace poháněná větrem
Povrchové oceánské proudy jsou poháněny větrnými proudy, převládající větry pohánějí velké trvalé oceánské proudy a sezónní nebo příležitostné větry pohánějí proudy podobné perzistenci jako větry, které je pohánějí, a Coriolisův efekt hraje v jejich vývoji hlavní roli.
Hluboká oceánská voda
Hluboké oceánské proudy jsou poháněny gradienty hustoty a teploty. Tato termohalinní cirkulace je také známá jako oceánský dopravní pás. Tyto proudy, někdy nazývané podmořské řeky, proudí hluboko pod povrchem oceánu a jsou skryty bezprostřední detekci
https://cs.abcdef.wiki/wiki/Ocean_current
Možná jsme ovlivnili větrné proudy?
https://www.fonetech.cz/otaceni-zeme-se-zahadne-zpomaluje-vedci-se-dohaduji-proc-a-varuji-pred-kolapsem-gps/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Pokud se oteplí (nebo ochladí), tak mořské proudy zrychlují nebo zpomalují, mění svůj směr nebo nové vznikají a starší zanikají. 😎
Moc hezky jste to napsal, Josefe původní!
V tomto máte naprostou pravdu,protože od chvíle spuštění větrných el. v Severním moří se začal měnit smšr věrtrů nad pevninu.
… dneska bylo vedro a já si na zahradě sedl do chládku do trávy. Kde se vzal, tu se vzal náš kocour a hned na klín, že jako bude drbání a … a tak sem holt drbal. Nechci Vás strašit! Jak sem ho drbal, tak sem si nemohl nevšimnout, že oproti jiným létům (no naschvál … jak si to přeberete) má docela HUSOU srst. A tak se ho při tom drbání ptám, co je jinak oproti jiným létům (no naschvál …jak si to přeberete) a … a von, že prej bude tuhá zima. Dokonce i pranostika je zatím v souladu s kocourovo kožichem!!!
A taky pamatuju, jak elektrikáři po plyšáku měnili barvy drátů, prej nový normy! A tak se docela zánovní instalace zase předělávaly na ty nový normy = ani nechtějte vědět, kolik času, prachů a materiálu ta hovězina stála, ale tenkrát ještě byly prachy, tak to nějak šlo.
A můžu Vás ujistit, že něco málo tuším i o regulacích teplot v barákách. Jestli si myslíte, že to šetření ohledně vytápění idioti mezi náma spláchnou nějakou vyhláškou o interiérových teplotách, tak se náramně mýlíte. Ty představy Síkely prostě fungovat nebudou, bude ale fungovat ta nejnižší teplota v celým baráku, pokud nepojede vlak třeba přes tu chodbovou teplotu Síkely 15°C! To pak bude 15°C v celým baráku, protože dodavatel tepla dokáže regulovat akorát tak kulovaný, maximálně tak na úrovních výměníkových stanicích a … a to ještě kdo ví jestli!
VSUVKA:
a to je právě ta chvíle, kdy by Rajchl, Hnidopichu, měl svolávat lidi, pak bude totiž jedno, jestli lidi sou fialový /ty budou určitě!!!/ či rajchlovití
Novější baráky (postavený z nemalých dotací) regulaci teplot sice maj, ale to je z hlediska toho Síkelova záměru šetřit masově na vytápění zcela zanedbatelný. Pokud sou mezi váma háklivci, kterým dosud vadily nějaký, byť i ojedinělý plísně třeba kolem oken, tak teď se připravte na rampouchy!
P.S.
možná si náš Ládík k tomu taky řekne svý
A já taky seděl včera ve stínu se svou pejskou a drbal ji a ruka plná srsti. A protože ji mám 12 let, tak vím, že to mění před zimou. Takže třeba vysílá „signál“ , že bude zima dřív a tužší.
A mezitím pětipreclík vymýšlí vyhlášku na regulaci teplot v bytech. A včetně pokut. Včera to v TV vysvětloval/zdůvodňoval pirátský odborník Třešňák a málem se u toho rozbrečel. Nepřipraven, rozuměj, ví hovno.
Pak jsem ve sklepě měnil topůrko k sekyře, škrábal jsem ho pořízem a bylo tam chladno; správný sklep. Tak jsem zkušebně třikrát zařval „Babiše do koše“, ale tepleji mi nebylo.
To jen k těm zvířátkům, blbíši… .
Loni jezdil po Kuřimi chlápek a na zadních dveřích auta měl nápis: „Babiš, lůzy hašiš“.
Už jsem to auto dlouho nepotkal.
Ten borec prostě byl nějaká socka. A teď nemá na benzín.
A draho není; Neruše Danudová tuhle hlásila, že dokud lidi za energie dávají peníze, není draho.
Tuhle ozdobnou blbku, tu v čele státu prostě musíš mít.
K uklidnění může posloužit fakt, že je přirovnávána k Čaputové.
To není zrovna lichotivé přirovnání…
Ano, svými výroky je sexy, asi jako žena kouřící za chůze.
…tak to už su klidné.
Tož totok je Irenka Fojtíková.
Danuše Antoinetta je libová
Jistý Svěrák, prý bude pomáhat ve volební kampani jistému Petru Pavlovi.
Včera jsem viděl vlaštovky houfující se „na drátech“. Nevypadá to, že by s odletem čekaly do obvyklého začátku září. Jestli je na ně spoleh, tak přijde zima dřív. Nebo, že by v předstihu získaly informace o vyhlášení bezletové zóny nad jižní Evropou a středomořím?
Rorejsi odletěli už před 14 dny – taky dřív než jindy.
K tomu počasí letadlům a větrníkům – pozor na efekt mávnutí motýlím křídlem.
Ten ale plati jen kdyz se jedna o ideologicky konformni procesy. Jinak vliv nema. NEMA! Rozumite?
V Polabí taky.
Vlaštovky na drátech a špačci už odlétají – obojí o měsíc až 6 týdnů dřív, než by měli.
Ráno jsem zaznamenal tři špaččí hejna na odletu. Docela velká, takže to mohla být již spojená skupina, která tu jen přenocovala.
Jo, a ještě jedna věc – třesně letos byly poloviční co do velikosti a o tři týdny dřív.
Mirabelky skoro všechny opadaly zelené a některé ani nevykvetly, bo sucho.
Ládik má fofr, bo na novou horskou chatu Slavíč už jedou domícháváče s betonem na zalívání podlahovky a já to teprv počítám.
Chtěl jsem vám dnes, Vidláku, původně napsat jen „ámen“, ale při druhém čtení jsem se zarazil…. no právě u toho čtení.
„Nečtení“ mladších generací je, podle mého soudu, jeden z hlavních výrazů měnícího se světa. Jistě, lidstvo žilo i když byl analfabetismus atributem většiny populace, ale to období se nazývalo „temný středověk“. Vlastně ani moc nevím, jak to bylo se znalostí písma za antických časů, ale mám nějak v hlavě uloženo, že to byla znalost obecná.
Mýlím se?
A tak zatímco za oněch temných časů ovládali myšlení lidu obecného kněží a víra v boha, dnes je ovládá kdo? Masová média všeho druhu, která někdo řídí…… nebo se jen řítí? Samospádem? Spíše kombinace toho i onoho.
Synkové, už hodně dospělí, nečtou prakticky vůbec, vnuky to už ani nenapadne. A to jsou všichni relativně vzdělaní, co se týká vzdělání formálního, nebo se stále ještě vzdělávají. Ale sebemenší knihovna doma? Ani náhodou, vždyť je všechno na netu. I ty knihy, které nečtou.
Obraz světa vytvářela u mých vrstevníků v mojí sociální skupině/bublině beletrie i faktografie. Jejich obraz světa vytváří média, ta nastolují témata, která mají lidi zajímat.
Jistě, z knih si člověk pamatuje také spoustu blbostí. Třeba to, že v našem klubu prostatiků máme dvě sekce. V první jsou ti, kdo nemohou močit a ve druhé ti, kteří nemohou přestat močit. To je od Ernesta Hemingwaye z jeho Ostrovů uprostřed proudu, teď je to pro mě aktuální, ale četl jsem to….kdy asi tak? Nejspíš někdy v sedmdesátých letech minulého století, kdy jsem nejspíš ani nevěděl, že nějakou prostatu mám.
Kurnik, to jsem se zase rozepsal…. Vidlák o apokalypse a Noemovi a já o prostatě. Bájivý stařík.
U nás to je jinak, má to pod dohledem knihomol manželka! Ta když si sedne do auta, tak se jí na sedadla cpou vnoučata a jede se do knihovny. Rád koukám na vnoučka, jak se umí těšit z knížek, který si v knihovně sám vybral, v kterých si zatím jen listuje a zkouší první slova a jednoduchý věty. Mám rád doma ten klid a mír, kdy je každej zalezlej a těší se ze svých knížek.
Pánové máte pravdu. Když rozesílám články, tak mnozí mí vrstevníci je nečtou, poněvadž je to prostě dlouhé. A to bývají třeba 3 odstavce. Patřím mezi ty kteří čtou rádi. Kena Folleta, Vondrušku, Jonnasona, Browna, ale i Danikena, Wojnara, faktografické knihy o 2sv. válce apod.O vánocích bych měl být děda, a taky se těším až budeme s prťátkem za několik let ležet v posteli a budeme s babičkou číst pohádky o karkulce a budulínkovi. Teďkom se kupují oblečení apod ale já říkám nezapomínejte i na pohádkové nebo obrázkové knížky.
Je to ale taková odbočka od pojmenování věcí. Ano . Jsme úplně rozbíjeni na fragmenty. Mnoho spolků, vazeb, kolikrát přijdete do hospody, u stolu 4 lidi a každý z nich hlavu sklopenou do mobilu. No výborné.
A co je s Wojnarem ? Vite neco o nem ? Nak zmizel ze sveta…
Nevím.
Pane Hudče, mám na vlas stejné zkušenosti.
Ještě dodám průpovídku našeho hlavního lékaře z útvaru, kde jsem trávil základní vojenskou službu. Ten dobrý muž pravil: „Mladí erotici, staří prostatici.“
Jenže my jsme dobrých rad tohoto hlavního felčara nedbali a nedbali a šoupali a šoupali jak o závod.
Na útvaru .. to radši ani nepopisujte detaily 🙂
Teď by to už byl naopak klad :-).
Taky mě to napadlo, že dnes by byli vyhlášeni jako vzorový útvar a nejaktivnější jedinci by dostali medaili pod rozvinutou duhovou zástavou.
Gogo, začíná docházet oblíbená kluzná vazelína z ruské ropy.
Ani vepřové sádlo coby bionáhražka nebude….
Nakonec se i česká cizinecká legie tajně vrátí k neliberálním heterosexuálním praktikám …alespoň do doby, než bude mužstvo zcela nahrazeno ženstvem.
Ano i na útvaru, udržovaném 800 m n. m. . Organizoval to člověk, který dělal obsluhu v důstojnické jídelně a jezdil na sovětský konzulát do KV, takže to měl po všech stránkách dobré. Z KV kromě filmů vozil také místní kurvy, které mimo sezónu měly méně práce. Umístil je do malého neobývaného baráku, zapadaného sněhem, nosil jim tam jídlo, které v důstojnické jídelně zbylo a topil jim tam elektrickým přímotopem. Řídil také návštěvy v té chatičce. Po ukončení základní vojenské služby jsem se s ním setkal, jak bydlí ve dvoupatrovém bytě v budově Císařských lázní, dnes rekonstruované na budovu filharmonie. Já jsem ke klientele boudičky nepatřil, ale bylo tam rušno, co vím.
Vidláku, kdybys zmerčil člověka co na kopci staví loď, dej mně na něho číslo. Zasloužím si zachránit.
A co letadlo ve sklepe, to je spatny napad?
Většina lidí staví hausboaty. Pro které je to moc drahé, schraňují modré plastové sudy a dřevěné palety na podlážku voru.
vidlak je ten človek nie?
Já si sice zachránit nezasloužím, ale hlásím se jako náhradní zdroj živočišných bílkovin.
(Po nastrouhání jsem podmíněně poživatelný)
—-
Podmínkou je, aby novonoe měl podobně jako Noe cestovní zásobu fertilních dcer, ochotných s pomocí Boží a vína ke krvesmilstvu. Jinak je celá akce nahovno a škoda dříví na archu.
Vidlaku, vy zrajete jak vino, vase clanky jsou lepsi a lepsi a tenhle je skoro dokonaly. Jen me mrzi, ze uz nejste Apostol Apokalypsy, to by k vasemu psani sedelo lip.
A ano, obrazne mysleni je zaklad. To jsou biblicka podobenstvi, katolicka lyrika i protestantska umerenost.
Cetba pismenek vede k nutnosti vytvareni obrazu cteneho. Zaobirate-li se prave Sherlockem Holmesem, MUSITE si vytvorit vlastni obraz Londyna 19. stoleti, at chcete, anebo ne.
Tehle fantazijni tvorby jsou mladi usetreni, ti dostavaji uz rovnou hotove obrazy do displeju mobilu. Proto nejsou schopni obrazotvorby (a tedy ani cetby) a tim padem jim chybi fantazie, schopnost predikce, a nejsou schopni odhadnout dosah svych rozhodnuti. A proto jsou stari v prdeli a zbyva jim jen jedina utecha- sladky chiliasmus!
Kolega Vidlák to má špatně nastudovaný. Tentokrát to nebude potopa ale oheň z nebe jako za Sodomy a Gomory.
Něco na tom bude,
v jedné evangelické písni se zpívá:
,,Noemu duhou, pravil Bůh,
že už ne voda, příště vzplane vzduch.
Je lepší na skále život svůj mít, pamatuj“
Jenom se tam nedovíme, zda vzplane vzduch od atomu, slunce, či z jiných příčin.
Soudce, co soudí tak, jak dav řve a pak si myje ruce své …
Že jo. Marsyas kdysi zpívali: „Noemu duhou zjevil Bůh, že ne voda, příště vzplane vzduch…“
Rozebirali se tady aspekty koupe F-35. Tady je pro lidi technikou polibene super clanek o soudobych generacich bojovych letounu, a hlavne vyvraci myty kolem toho zazracneho letadla. Visingr by ani ze 6 kurvama v posteli nenapsal neco takoveho : https://dfens-cz.com/ilustrovany-pruvodce-schopnostmi-a-volbou-stihacek-5-ci-475-generace-pro-cr/
Majnkot, tady nejde o nějaké aeroplány, ale o peníze, o nic jiného než peníze. Za železo, za školení, za údržbu a za připoutání k velkému bílému otci.
Když se Evžena Savojského ptali co je potřeba na úspěšnou válku, tak odpověděl, tři věci.
První jsou peníze. To druhé jsou peníze a to třetí jsou peníze. Za peníze se koupí vojáci, zbraně, nepřátelští vládci i vojáci. Vše. A tak jde o to ty peníze získat. Investovat pár tisíc do správných lidí ve správný čas a inkasovat miliardy.
A ruku na srdce, když si to lid přeje, proč mu nevyhovět 🙂
Neotravujte s Evženem Savojským, strejdo jeden. Kdo to je? Pokud to není DJ (dýdžej), tak tu enem kalíš vodu.
A peníze, těch je jak….
Dotaz posluchače do Rádia Jerevan:
– Budou v komunismu peníze?
Odpověď:
– V komunismu peníze budou i nebudou, jak u koho.
—
Málo oceňujeme, v jak převratné epoše máme štěstí existovat. Někdo žije v tvrdém kapitalismu a denně odklízí klacky, naházené pod nohy, jiný žije v komunismu a je mu měřeno už ne podle zásluh (neměřitelných), ale podle potřeb (nezměrných). A přitom sdílíme tentýž prostor, čas, vládu, měnu a celou ekonomiku.
Není to úžasné?
—
Na čtenáři ponechávám uvážení, zda poslední slovo předchozí věty je či není rusismus.
Když už píšete rusismus, tak to aspoň napište správně.
Russismus.
Bo taky je včil narativ . Zatím eště ne Befehl
Ale to přijde…
To jste mi tím posledním slovem připomněl Jana Čulíka z počátku milénia. Tehdy na Britských Listech, jako správný sráč do českého hnízda, povýšenecky komentoval zaprděnost Čechů a demonstroval to na nějakém medailonku o jakési pěvkyni.
Napřed ho znechutilo, že redaktorka její jméno vyslovila nesvětácky Anne is s tím E na konci. No hrůza .. a pak tvrdila, že pěvkyni se v Praze nesmírně líbilo. To mu bylo podezřelé – jak by mohlo, že? Tak si kdesi našel s ní rozhovor a hlásil, že Češi zase lžou, protože to bylo pro ni ve skutečnosti trauma, být v Praze. Že teda to nečetl celé, ale to trauma pochopí každý.
Reakce byly rozpačité, až kdosi taky narazil na ten rozhovor a tam stálo, že být v Praze byl pro ni „ein Traum“.
Dáma byla asi Rakušanka a Čulík tak jen potvrdil co si o něm beztak všichni mysleli.
Novinky napsaly, že miny motýlek prý používá ruská i ukrajinská armáda. Někteří blogeri tvrdí že jen ruská armáda. Některé alternativní weby tvrdí že jen ukrajinská armáda. Teď kde je pravda o minách v bojích proti této nevyprovokované invazi.
„proti této nevyprovokované invazi“
To si děláte legraci? Nebo jste tady služebně?
Pithart: od doby zavedení cenzury musí
diskuter ujišťovat okolí svým správným politický názorem. Velký bratr se na nás všechny dívá. Z vojenského pohledu dává víc smysl klást miny pro toho kdo ustupuje než toho kdo postupuje, ale politický pohled může být Elfy určen jinak.
Správně, doby doublethinku jsou pryč, dnes každý ví, že Rus bojuje tak, že objekt obsadí, pak se zbombarduje a ještě zaminuje.
Syřan po vítězné bitvě na dobytém území na sebe hodí chemickou zbraň hromadného ničení, typicky bombarduje lahevemi chloru od firmy Linde , které padnou do suterenního bytu na postel tak, že nezanechají díru ani v okně, ani ve stropě.
Tak pardon, já jsem někdy pomalejší.
Salva Ukrajině!
Gayrojam sláva!
pithart – Voni jsou nepoučitelnej.
Invaze je NEVYPROVOKOVANÁ!
óóStříž!
V kamunisme kak sejčás. U kavónibuď děngy búdut, i u kavónibuď něbúdut.
F35 jsou pro malý stát příliš drahé a složité na údržbu provoz opravy atd. Ať nechají v provozu Gripeny. Měli by radši koupit stovky dronů. Rakety protivzdušné obrany. Samohybné dělostřelectvo a raketomety.
Raději letadla na hašení. Jak se ukázalo v Hřensku, máme hovno.
Hlavní předností F-35 je „schopnost dopravit atomovou bombu nad Moskvu“
(převládající názor v diskusích na twitteru)
A to se vyplatí!
Stálo by za to udělat k tématu anketu mezi adepty.
Petr Pavel by raději Gripeny.
https://www.denik.cz/z_domova/rozhovor-petr-pavel.html