Máme tu další výročí konce druhé světové války a jako obvykle se budou dějiny přepisovat. Jediná jistota je totiž budoucnost. Minulost se pořád mění podle toho, kdo zrovna vyhrává. Sice mě to štve, ale nepřekvapuje. Dějiny jsou totiž především v dnešní době buďto dějiny zla a nebo dějiny dobra… proto je lepší učit dějiny genderu. Vysvětlit žáčkům šíři a často i rozpolcenost motivů, to chce skutečně dobrého učitele. Nejlépe takového, který nebude poslouchat ministra školství, co má vlastně učit.
A tak se zase dozvíme, že ruské tanky přijely devátého ráno do už prázdné Prahy, že pro celé pražské povstání byli nejdůležitější Vlasovci (především ti v Řeporyjích), Koněv byl jen další okupant a Američani by Prahu osvobodili dřív, kdyby Pattona pustili z řetězu. Samotní Němci vlastně nikoho nezavraždili, jen se potřebovali dostat přes pražské mosty do amerického zajetí a kdyby Pražáci nebyli hloupí a pár dní si počkali, mohli to mít bez krve. Vynechal jsem něco?
Mimochodem… zaslechl jsem nějaké poplašné řeči, že Berndt Possett má být navržen na státní vyznamenání… Asi za to, jak se sudetští Němci chovali za okupace ohleduplně a vůbec nechtěli „hajm ins Rajch.“ Ale to je určitě jen hoax… a nebo návrh KDU-ČSL, aby se definitivně odporoučeli z dějin i se Zdechovským a Hermannem.
Když dnes máme výročí začátku pražského povstání, dovolím si konstatovat, že to tehdy bylo úplně stejné, jako dneska. Tehdy jsme také měli přepych mnoha náčelníků a málo indiánů. Povstání se připravovalo delší dobu mezi různými skupinami, které o sobě v mnoha případech ani nevěděly. Měli jsme Českou národní radu, vojenské velitelství Velké Prahy Bartoš, protektorátní vládu, Vládní vojsko, Radu tří a další skupiny.
Povstání začalo spíše spontánně, protože se „už něco muselo udělat“ a všichni ostatní na to nějak reagovali, zpravidla pod tlakem událostí. Od první minuty organizátoři vlastně jen doufali, že se k nim národ přidá. Subordinace se složitě vyjasňovala, odpovědnost také a většina akcí byla založena na odvaze a improvizaci šikovných jednotlivců.
Nepřítel tyto problémy neměl. Ferdinand Schorner prostě vydal rozkaz a bylo to. Měl na povel ještě milionovou armádu a všechny civilní složky okupační správy věděly, koho mají poslouchat.
Po válce měli leckteří čeští povstalečtí velitelé oplétačky se soudy za to, že nevhodně posoudili situaci (která byla z principu válečného bordelu naprosto nepřehledná) a bylo strašně snadné se v dobrém úmyslu stát zrádcem. Nikdo tehdy ještě pořádně nevěděl, kdo u nás bude vládnout a jak. Všechno bylo nejisté. Dobrý skutek těch, kteří na sebe tu odpovědnost vzali, byl později po zásluze potrestán.
Němečtí vojáci (především ti z SS), kteří bez skrupulí vraždili civilisty, aby se přes Prahu dostali do amerického zajetí, ti pak žádné problémy zpravidla neměli. Válka skončila, děláme tlustou čáru, zapomeňte. Ne nebudeme nikoho vydávat…
Pro naše vedoucí odbojáře osvobozením Prahy problémy vlastně teprve začínaly.
Možná právě proto nemáme takřka žádné vzpomínkové akce na naše vlastní hrdiny a Karla Kutlvašra nebo Františka Slunečka prakticky nikdo nezná. Stejně jako skoro nikdo neví, kdo byli Albert Pražák nebo Sergej Vojcechovský. Ještě tak možná někdo četl od Drdy Němou barikádu a ti dnešní mladí už ani to ne.
A tak se musíme ještě osmdesát let po válce dohadovat, kdo nás vlastně osvobodil a nebo neosvobodil. Český podíl jako by nebyl… náš národ se sám postaral, aby na nikom nezůstala ani nitka čistá. Nakonec všechno udělali hoši zvenčí, které střídavě adorujeme a zatracujeme, podle toho, jak se to kolem nás geopoliticky otočí.
Přitom, český podíl na ukončení nacismu v Evropě nebyl nijak malý. Od Británie, přes Tobruk, ruské stepi až po Duklu, byli jsme u toho. Možná je nejvyšší čas se zaměřit především na českou účast v této velké válce. Měli bychom položit kytičky především u památníků českých vojáků a českých odbojářů. Je na místě poděkovat všem, co se na našem osvobození podíleli, ale hlavní důraz bychom měli položit na to, co za války i za Pražského povstání vykonali Češi.
Pokud si nezačneme vážit odvahy těch, kteří konali, ačkoliv jich byla jen hrstka, nezačneme uznávat ty, kteří na sebe vzali odpovědnost a nezačneme mít své vlastní dějiny, tak nám pořád bude někdo importovat svobodu zvenčí. Ale vždycky to bude cizí svoboda a cizí mír.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
kdoví, jak opět pokročí vymlčování historie ohledně r. 1945
každopádně na Moravě se rozhodli oslavit názorně a patří jim dík!
https://www.novinky.cz/clanek/historie-tri-dny-potahnou-na-brno-jako-vojaci-na-sklonku-druhe-svetove-valky-40470243
Současný ukrajinský režim se dostal k moci vyhnáním presidenta Janukovyče rok před skončením mandátu, do bezpečí ho odvážely ruské speciální jednotky vrtulníkem.
Komická „právnická“ debata tady někde dole je k smíchu.
Ruské jednotky postupujou pomalu ale jistě, ukrajinské pomalu ale jistě ustupujou.
Bude-li američanům Zelenský stát za to, bude zastávat úřad, dokud pro něj nepošlou vrtulník.
Nebudou-li o něj mít zájem, bude si muset sám najít volné místo na podvozku Herkulesu a tím zanikne i jeho funkční období – z podvozku se vládnout nedá.
Brát vážně hadr zvaný „ukrajinská ústava“ je nějakej novej intelektuální vtip?
Na ukrajinské frontě se nedaří a tak se musí něco podlého na Rusko vymyslet.
Rusko plánuje útoky po celé Evropě, varují rozvědky
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-planuje-utoky-po-cele-evrope-varuji-rozvedky-40470458
Neplánuje. Údery po Evropě (nejen po té) jsou už dávno naplánované. Jen se průběžně modifikují.
To sa ale Cuk a Gag naberajú….a iných Rusko predsa nemá, aj ked sú mantaci:-))
„iných Rusko predsa nemá“ ???
Zapomněla jste na Ilju Muromce, Dobryňa Nikitiče a Aljošu Popoviče, například.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Viktor_Vasnetsov_-_Богатыри_-_Google_Art_Project.jpg/1920px-Viktor_Vasnetsov_-_Богатыри_-_Google_Art_Project.jpg
A co Čurila Plenkovič?
Jsou to matláci. Zmatlají, co se dá.
Skřípaly nedokázali pořádně otrávit. Místo aby je pořádně promořili i celým činžákem, šetřili a museli kočku dobít policajti.
Navalnému nalili toho novičoku do trenek taky málo.
Ale jsou hbití. Vrbětice stihli vyhodit nadvakrát. Když to napoprvé zmatlali.
Špatně jsi pochopil. Všude se plánují false flag útoky, které by se daly svalit na Rusko.
a nebo jsem nepochopil přesně to, co jsi napsal ty 🙂
To bude ono!
🇷🇺✝️ Hlavný chrám Ozbrojených síl Ruskej federácie
Šťastnú a požehnanú Veľkú noc všetkým pravoslávnym kresťanom 🙏🏻
https://t.me/ksbspravy/90767
Jde z toho obrovská síla.
Nám chybí i duchnovo. Duchovno, které většina ve společnosti vyměnila za konzum.
Nám zpochybňují vlastní historii.
Většinová společnost příjala zpochybnění.
Havlistické česko uctívá trojjediného Boha: 1) sračky z Kauflandu, 2) vyvalení špeků v Chorvatsku, 3) čumění na debiloviny z Netflixu, CNN a HBO
A trvalé denní zážitky. Prostě zážitkový svět.
SPD Znojmo stále lže! To se nesmí přehlížet. Díky Vidláku, žes podpořil Smetanu z KTV.
https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/videos/838881108068796/
https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/posts/pfbid0359q8eYAHz1KzbbbHJb3BZMD769aAi7wj3Etj1LH43hgLVheYbx8ZavkS1gXH4J2El
„Jediná jistota je totiž budoucnost“
Moderní otroctví, jak ho hezky popsali Orwell v „1984“, Huxley v „Brave New World“, Bradbury ve „451° Fahrenheita“ či Stanislav Lem v “ Kongresu Futurologicznem“. Nebo takový „Návrat z raje“ našeho Čestmíra Vejdělka.
A možná by mohly být inspirativni i filmové série „Matrix“ či „Terminátor“.
Je 5. května a v médiích o Pražském povstání nikde ani zmínka.
Zato nechybí hýkání nad tím, jak do Plzně vstoupily US jednotky.
Za 50 let:
Vnuk: „Dědo, slyšel jsi někdy něco o Pražském povstání?“
Děda: „Jó jó, slyšel jsem, že se něco takového chystá“.
Babička vstává od zpráv v ČT a povídá si : tak už konečně vím, že nás od Hitlera osvobodili Američané, jen nám v TV neřekli, kde se tak dobře naučili Rusky.
To je celá ČT. Vždycky řekne jen půl pravdy 🙂 🙂
Jó byly doby, kdy Plzeň osvobodili Rusové v amerických uniformách a teď jsou časy, kdy Prahu osvobodili Američané v ruských uniformách.
Osobně bych se nezlobil, kdyby nám Ruská armáda předvedla v květnu příštího roku- letos to už asi nestihne- výstavu své moderní vojenské techniky v Praze a dalších městech republiky. Nechci patřit do Anglosaského světa, zanedlouho muslimského. Pavel z Turnova.
Ruská armáda tu není od toho, aby dělala za Vás Vaší práci. Už jednou tak učinila a má zato dnešní ČEZkou odměnu.
Všeobecně. Vaše krátké, mnohdy vtipné příspěvky mě dokážou rozesmát. Viz jak přežít výbuch granátu- sledovat jeho trajektorii. Zanedlouho pujdu volit zodpovědně do EU, i když na demokracii v EU nevěřím. Nevím jak bych jinak měl bojovat. Přesvědčovat lidi o mém názoru? Nezajímá je to, zajímá je hlavně konzum. Dokud jsou plné regály, tak je vše v pořádku.
Oni budou v pořádku i až začnou regály ubývat. V TV jim řeknou, že tak chrání planetu. Dobytek v lidské podobě nebude potěšen, ale zkousne to.
regaly ubývat nebudou. Budou v nich cvrčci a žížaly 🙂
po každém dobrém skutku přece vždy následuje spravedlivý trest 🙂 🙂
pavel :
Já bych u nás uvítal spíše politika typu Orbána, který by nelezl nikomu do řiti, ale to se asi nedočkám a Rusy bych zde taky nerad viděl, vůbec nikoho, kdo by mě chtěl ochraňovat. Chtělo by to pavle více hrdosti na to že nejsem ničí pucflek.
Milý Milane!
Necpat se do rektu cizákům (z libovolné světové strany) je chvály hodné, ale co domácí cizáci (práglkafiléristi, chazarští všeumělci a politruci). Ti nás vodí za nos od vzniku naší pranosaté prdní republiky a my jim to co 4 roky opět uznáme za práci pro vlast, a tak máme jenom to co si zasloužíme.
čest práci-na stráž-jsig hajlzl a tak dále svého krále.
bezpartijní bezvěrec Čech
Pražané a Středočeský kraj to nedovolí, aby tu byl český Orbán nebo Fico…
Milane44, je nás 10 mil. obyvatel, geopoliticky malý stát. Nevěřím na nějakou neutralitu a spolupráci se všemi. Orbán je pro národ, fandím mu, ale politicky se orientuje na USA -Trump- a Izrael. Rakušáci sice v NATO nejsou, ale pořád to jsou Germáni, kteří vždy půjdou s Německem. Myslím, že pro nás by byla nejlepší orientace na BRICS. Je to můj názor, ale netvrdím, že správný. Vždy je to o diskuzi.
https://www.youtube.com/watch?v=jHjJDoEvGyo
Živý stream Jany Bobošíkové s Janem Schneiderem
NO víte, k té poznámce, že na té výstavě nebyly drobnější zbraně. Tak mne napadlo, já vím bába protivná, co když 9tého místo ukázky co mají či nemají, kdyby tyhlety drobné zbraně a různé další pomůcky, třeba z jeskyň Azovstalu a pod. – dali na valníky s podobnými popisy kolik, čí provenience a pod. , určitě jich není málo . To by byla přehlídka. No uvidíme.
🙂
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/rusko-reagovalo-vcas-a-nyni-je-zapad-prekvapen/
jejda
Když natipuji abych vyhrála to ne, ale- co jsem tu včera psala? 🙂
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/stoltenberg-jak-to-muzete-udelat-je-to-velmi-nevkusne-/
ach jo
🙂
emo pardon, ale ten web je trochu učesanější Blesk.
Už vím, že máte na podobné weby spadeno, ale přesto – je nutné to tady zasírat tímhle balastem a nakonec nad tím vzdychat? 😀
No víte, ono to asi bude tím, že se neofrňuji nad kdečím/kdekým. Ono i v takových Vámi opovrhovaných webech se většinou objeví perly, které se ostatní loajální presstituti neodváží napsat. I když by mne vážně zajímalo, zda tyto píší to co si myslí, nebo to co musí a za co jsou placení.
Co přesně si mám představit pod těmi bleskovými perlami?
V čase covidového šílenství jedině Blesk (na svých internetových stránkách) uvedl velice příčetný článek.
Zkuste se inspirovat i v Harry Potterovi, kde článek s výbušnými pravdivými informacemi publikovali v něčem, co se zabývalo pouze naprosto ujetými konspiracemi a naprosto nesmyslnými pozorováními a informacemi. Pravdivá zpráva se k lidem dostala, nesmyslné noviny nikdo necenzuroval a četli to všichni.
Člověk se musí učit a naučit se rozlišovat. I zcela tendenční či bulvární pramen může obsahovat pravdivé zrnko a naopak. A taky bychom (to platí pro Seznam, Novinky , iDnes a pod) měli vědět, co píše a co si (možná) myslí protistrana.
Vždyť to Stoltenbergovo fňuknutí o tom co se hodí či ne je až neskutečně směšné.
A vy tomu fňuknutí vážně věříte?
No víte, já to vidím tak, že on a další eujijní „vůdcové“ vyrůstali v časech sovětských úspěchů/ kosmos a další/ kouknete-li se na jejich CV- je to jak přes kopírák. Vždyť on byl i v rudých gardách – čili kopíruje stav tehdejší doby.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jens_Stoltenberg
Bohužel už nemá na to, aby zvládl vývoj za těch hafo let, která uběhla, nemá kde kopírovat a proto ty trapasy. Co naděláme je to už starý pán co jede ve starých kolejích…..na rozdíl od puťkovy party, kde je určitě, ač neznámých/zatím/ jistě dost mladších.
Je italské zamini dostatečně nebulvární?
https://www.esteri.it/en/sala_stampa/archivionotizie/comunicati/2024/05/il-ministro-tajani-ha-presieduto-il-tavolo-di-lavoro-per-le-imprese-italiane-in-russia/
Pokud se Vám nezdá Emin zdroj, jistě máte k dispozici mnohem seriosnější.
Zatím jste se totiž nezmohl na žádný protiargument.
doufám, že po ukončení výstavy exponáty vrátěj
některé země mívají tendenci vystavené věci zabavit ! ☻
Já dnes zajdu na hřbitov zapálit svíčku na rodinném hrobě. Jsou tam už 4 generace. Je tam můj táta komunista, který byl za války v odboji a v roce 1969 ho soudruzi za odměnu vyloučili, a je tam strejda, který byl za války letec RAF v Anglii a po válce si za to odkroutil 9 let v Jáchymově. Když strejdu propustili, trávili oba spolu dlouhé hodiny a dobře si rozuměli ….
Na rozdíl od těch dnešních „hrdinů“, kteří se nedokážou dohodnout ani na tom, kolik je hodin …
Mám 3 otázky na historiky (ne, hysteriků z médií a fakult se neptám):
1) tehdejší Výmarské německo bylo ekonomicky i finančně na kolenou, kde vzal Hitler peníze na všechnu tu výzbroj atd?
2) proč např. Francie nedodržovala dohodu z Versailles, kde se mimo jiné téměř nedovolovalo Německu zbrojit a obsazovat vojensky některá území (Porýní)?
3) nacisté chtěli (viz mein kampf + dochované písemnosti Himmlera atd.) – mimo jiné – ofiko vyhladit židovský a slovanský genom (jakožto podřadný a škodlivý), o což se v rámci např. koncentráků a barbarossy i prakticky pokoušeli (první zplynovaní Cyklonem byli sovětští/slovanští zajatci a nikoliv židé např.) – má otázka tedy zní – proč neexistuje slovanský holokaust, když židovský holokaust (legitimně) existuje, není to dvojí metr?
A kdo by to mel merit?
Zide si svuj odkaz holokaustu zaridili sami, zatimco Slovane cekali na presny metr.
Cekaji, nadavaji a sepisuji cerne knihy nespravedlnosti, ktere se na nich staly.
Viz mistni debata o Odese- neni kam spechat, pomsta chutna nejlepe sudena, meeedia by kricela a podobne.
Namisto prace se mluvi „by se melo“ a nasleduji litanie o nespravedlnosti.
A proč není čínský holokaust ? Japonci tam masakrovali civilisty po statisících. Např.Nanking nebo vyhlazení těch vesnic, kde přistáli piloti z Doolitova náletu na Tokio.
Japonci dodnes dělají , jako že nic.
Odpověď na všechny tři otázky naráz – protože Slované nevládnou v USA.
👍
antiHavlista 9:02:
Protože sami Němci nás, všecky Slovany, dodneška považují za podlidi?
Rusy, Ukrajince, Bělorusy, Poláky, Čechy.
Podle původní nacistické ideologie i genealogie, jsou všichni Slované pro Germány nižší, méně hodnotná rasa, nežli je rasa nordická. Na tomto vnímání, se dodneška nic nezměnilo.
Vlastní zkušenost:
Běžte s dnešními Němci 60+ do hospody. Klidně i s těmi, pro které pracujete. Mějte při tom na paměti, že jsou to děti těch, kteří vedli válku proti (téměř celému) světu.
Ožerte je a dozvíte se věci, ze kterých se Vám všem zatočí hlavy. V bavorské hospodě i na Horsta Wessela dojde.
Dnes všichni dělají, jakoby druhá světová proběhla úplně jinak, než proběhla.
Němci a jejich podržtašky, rozhodně nechtěli celý SSSR vypálit a jeho obyvatele vyhubit těžkou prací při těžbě surovin stejně, jako to dělali v některých koncentrácích.
Čech nemá v Čechách koneckonců co pohledávat. To, že část Čechů dočasně potřebujeme do zbrojovek a pro náročnou výrobu, na našem konečném osudu nic neměnilo.
To Sověti zabránili tomu, aby se náš osud naplnil. Je jedno, jestli to tenkrát byli Rusové, nebo Kazaši.
Zabránili tomu obětováním 27 miliónů mrtvých a 44 miliónů zmrzačených vlastních lidí, občanů SSSR. Zabránili tím i zcela kompletní genocidě Židů, k jejímu dokončení moc nechybělo – viz protokol z Wansee.
Našly se národy, které za likvidaci svých židovských spoluobčanů, Říši ještě zaplatili.
A i přes toto všechno, stále přibývá počet mladých Čechů, kteří touto neskutečnou obětí doslova pohrdají, minimálně slovy o ožralých mužicích v zemljankách a benzínce s jadernými zbraněmi.
To pohrdání Rusy, to se vleče od těsně popřevratových let. Hrajeme si na něco, co jsme nikdy nebyli, nejsme a nikdy nebudeme, takzvaně demokratickou zemí.
Co si to kurva Češi vůbec dovolují?
👍 Co dodat?
Vážený, obdivuji vaše znalosti elektrotechniky, jsem v tomto oboru nýmand a pod váš dnešní příspěvek se podepisuji. Pavel.
Humorné je na tom to, že Rusové jsou do značné míry potomky Vikingů, a je v nich možná víc nordických genů než v Němcích 🙂 🙂
To je opravdu zajímavé.
Takže etničtí Rusové, jsou vlastně Slované jen formálně?
A tohle nacisti, co se prohrabávali historií málem až do bronzu, nevěděli?
Tímhle to vždycky začíná. Zpochybňováním, či citacemi nějakých internetových sraček.
Mne ve škole učili, že Rusové jsou Slované jako my.
To už dneska „do značné míry“ neplatí?
Třeba od té doby byly další archeologické nálezy a třeba se i zlepšily metody, třeba zjišťování genetické informace z ostatků.
Jen vládnoucí vrstvy – Varjagové.
Budeme se bavit i o tom co si Moskevsti a Petrohradsti Rusove mysli o Tadzicich, Baskirech a dalsich (dle wikipedie 190 narodnostnich mensin) ? A to ze umiraji na Ukrajine v ramci kryptomobilizace. Veru krasny socialni kontakt od dominantniho etnika, ale pro zmenu ruskeho.
Takze to delaji i ti druzi. Co tam mate dalsiho ?
ad Vaše „Budeme se bavit i o tom co si Moskevsti a Petrohradsti Rusove mysli o Tadzicich, Baskirech a dalsich…“
Nebudeme. Protože to nevíme. Stejně jako Vy. 😁
Co kdyz jsou to nejake pohadky o tom jak USA muzou za valku na Ukrajine ? Teda pokud ma armada RF veleni ve Washingtonu, coz tak nekdy z tech prispevku vypada. Konec srandicek. Copak jste chtel rict ? Tak jsem doufal, ze kdyz odepisujete, ze se dozvim, poucim, priucim a ono zase nic. No tak snad priste. Pekny den Vam preji.
Lujjza je žena a vy jste vůl.
MAlbi
https://postimg.cc/gallery/CDtpyqh
Ta mapa vydá za víc jak 1000 slov.
Teco: Všechny slepice z kydů, není co dodat!!👍👍👍
: Teco „Zabránili tomu obětováním 27 miliónů mrtvých a 44 miliónů zmrzačených vlastních lidí…“
Nedávno jsem zachytil v diskusích na „mejnstrýmu“ takový nový narativ.
Asi i v našem mládí se říkalo o Rusech při válčení „Nas mnógo.“ Tak teď kovaní liberasté myšlenku rozvinuli a vydedukovali, že věčně ožralí mužici vlastně vůbec neumí válčit, proto těch skoro třicet miliónů mrtvých. Podívejte, jak suprově uměli bojovat Američané. Něco přes stovku padlých a osvobozen takový kus západních Čech. Rusové osvobozovali sice mnohem větší kus naší republiky, ale ztráty na životech kolem stopadesáti tisíc. Vidíte, jací ti Rudoarmějci byli hlupáci a s těmi Ákáčky to vůbec neuměli ?
Geniální, není liž pravda ?
Ano, souhlas.
Jen drobnost – nebyla to ještě klasická ákáčka, ale převážně Špaginy – ty sapíky s typickým bubnovým zásobníkem.
Avtomat Kalašnikova AK-47, je rok zavedení do sériové výroby, myslím.
Možná měli i nějaké Thompsony a jejich kopie, ale asi jich moc nebylo.
Ještě dodatek antiHavlista 9:02:
Protože vítězové druhé světové války, ve své skromnosti a velkorysosti netrvali na tom, aby byla zamýšlená genocida Slovanů jako rasy, uznána jako zločin genocidy, byť minimálně v SSSR probíhal.
Židé jsou jiný kalibr. Celosvětové uznání genocidy Židů, na základě „papírových“ důkazů proběhlo. Proto je popírání, či zpochybňování holocaustu trestné.
Zpochybňování převážně slovanského vítěze války nad germánskými nacisty, nebo zpochybňování sovětského podílu na tomto vítězství, bohužel trestné není, proto se děje.
To je dneska den, opět musím reagovat. Wikipedie lže a upravuje historii. Dle Svobodného vysílače po vstupu Německa do NATO byli jmenováni jako vojenští velitelé NATO němečtí generálové SS. Každý v jiném období. Na Wikipedii mají upravenou minulost. Žádné SS, ale Wehrmacht. Pavel z Turnova.
Sovetskych obeti bylo mnoho a umreli i na tyfus, choleru, hlad, mraz. Ve Stalingradu maji Pavlovuv Dum, jako vzpominku. A ani presto se soucasny prezident Putin nepoucil a tentokrat on zene sve poddane zabijet jine poddane, prekvapive slovansky narod. Cela tahle slovanska vzajemnost je jen romanticke prani.
„tentokrat on zene sve poddane zabijet jine poddane“
a hele, jeste jeden debil, pro ktereho dejiny zacinaji 24.2.2022
Gratuluju, muzete na sebe byt pysny. Ted jste mi to nandal, argumenty jako kdyz bicem mrska.
A dál ?
Re: MAlbi
Dál už nic. Jste blbej nebo navedenej?
Pokud jenom blbej, vězte, že 17. 02. 2022 začali Ukři naplno s dělostřeleckou přípravou na útok proti vzbouřeneckým územím Ukrajiny, tedy proti vlastním občanům.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-konflikt-invaze-video-stazeni-vojsk-zapad-zeme.A220217_080348_zahranicni_misl
https://www.osce.org/special-monitoring-mission-to-ukraine/512506
Konec diskuzí, zalezte do nory.
todle Albi bude místní Krystlík , ne ?
MAlbi, ne Albi. Ta sem také píše, ale to rozhodně není Krystlík ani jiný idiot.
On není idiot.
Přišel ze sociálních sítí, nejspíš twitter.
Tam je tohle normou – ukrajina vytlačí rusy na jejich území, zabere Krym a rusové budou platit reparace.
To není nějaké jejich přání, to je jistota, o které se nepochybuje. Liší se jen datum, kdy k tomu dojde – ještě teď z jara, v létě, na podzim, příští rok.
Kdo málo jásá, je proruský koště.
Ne ten kdo nesouhlasí, ale ten kdo jen dostatečně neskáče nadšením.
Všichni z nich vědí, že přijdou F 16 který změní celou situaci, NATO pošle milion kusů munice, EU pošle milion kusů, generál Pavel pošle milion kusů, ukrajina vyrobí milion kusů, ukrajina naverbuje milion branců, z EU přijde milion branců, president Trump pošle tolik zbraní že rusové ze strachu uzavřou mír.
Kdo málo skáče nadšením, je přirozeně ruské koště.
Případnou diskusi znemožňujou nálety agresívních sprostých prasat s ukrajinskými vlaječkami a prázdnými profily.
Je to nový náboženství, ti lidi mají groupthink, navzájem se utvrzujou, sami sebe vnímají jako ty „lepší“
Tak jsem to skoro trefil 😀
Mě hned praštilo do očí to „co tam mate dal“, případně „preji vam hezky den“, bez diakritiky, přefouklé sebevědomí, bezdůvodné anglicismy a další úchylárny, co pocházejí právě z těch sítí.
Je to jen malý, dezorientovaný smrad, ale drzý jak nádražní vrabec.
U příštího článku bude dobře, nereagovat na provokace. U smradů je běžné, že na sebe potřebují jakkoli upozornit.
1*
Zamýšlená?
Mně připadá cca 30 milionů Slovanů (17-24 mio SSSR, 3,3 mio Polsko, 1-1,5 mio Srbsko plus další) povražděných nejen německými nacisty jako docela fest zrealizovaný slovanský holocaust.
Máte štěstí, že jdu kolem 🙂
1) Na dluh
2) Dodržovat mělo Německo, Francie mohla vynucovat. Nevynucovala, protože tam byl politický chaos a nikdo nechtěl opakování příšerné 1. světové.
3) Se Slovany měli Němci různé nepěkné záměry, ale rychlé kompletní vyhlazení plynem neplánovali.
Relativizace pojmů, rozpolcenost motivů. Aktualizace debilizace podle ranního zpravodajství kazisvětských tlampačů. Pětidemoliční vláda i ANOfert slouží Globalistickému Parazitu. Tomu otročili a otročí i zdebilizovaní Němci.
Fašistický úderný ksindl, podvodně zvaný Americká armáda, ani tak neosvobozoval od Němců, ale zachraňoval moc kazisvětů. Ti spáchali obě světové války kvůli „demokratizaci“, uloupení Ruska.
Naše dějiny za posledních 80 let jsou hlavně o tom , že největší svině dokázali správně odhadnout politický kurz, bez ohledu na čest a morálku. Naše chyba je, že to těm sviním nedokážeme neustále připomínat a podle toho i s nimi jednat. Národ má takové vůdce, jaké si zvolil a basta!
Tak tak, mozna ale ze to je tak vsude. Vzpomente na nedavnou kauzicku Nemeckeho ministra Zivotniho Prostredi zamlcujiciho dopady zavreni jadernych elektraren.
Bohuzel to vypada tak, ze se 5tiKoalice jen vymeni za ANO. ANO, ktere ke statnimu rozpoctu (k nasim penezum) ma lautr ten stejny pristup jako 5tiKoalice. Konkretne opet soutez v tom kdo vycerpa vic dotaci. Jiste, kdyz davaji, berme. Cili zastavit vsem v EU, vcetne papirovani. Tady nechapu, proc pri stale se zvedajici danove zatezi, urad nemuze papirovani vyridit za obcana, obcana podnikatele. Na strane podnikatele povinnost jen dolozit nakup a prodej. Dal urade starej se.
Nejsem si jisty, jak si vedou soucasne demonstrace zemedelcu u nas a v zahranici. Rekl bych, ze si udelali dobre, dostanou pro sebe dalsi dotace a dalsi papirovani a budou zticha, protoze ted uz maji moc prace na poli.
Tak tolik k tem „svinim“.
Malbi, můžu být zarytým odpůrcem ANO, ale nedovil bych si napsat „ANO, ktere ke statnimu rozpoctu (k nasim penezum) ma lautr ten stejny pristup jako 5tiKoalice“, což je nepravda, nesmysl a hloupá agitace. Takhle křivým pohledem nic nevyřešíte, nanejvýš si hloupě, v neprospěch čehokoli rozumného, ulevíte.
Nejsem ekonom, tak si to zjednodusuji na schodek statniho rozpoctu.
Z wikipedie.
2020 –367,45 Schillerova
2021 –419,70 Schillerova
2022 –360,41 Schillerova a Stanjura
2023 –288,50 Stanjura
2024 –252,00 Stanjura (plan)
Z wikipedie o kuponove privatizaci.
V prvním kole bylo privatizováno 1491 podniků s celkovou účetní hodnotou 277,7 miliardy Kčs, ve druhé vlně 861 podniků v celkové účetní hodnotě 149,3 miliard Kč.
Kdyby meli vsichni kritici rozkradani a kuponove privatizace pravdu a ja vzal tech 368 miliard Kcs a prohnal inflacni kalkulackou tak 368 miliard v roce 1993 ma hodnotu 1281 miliard v roce 2024.
Respektuju Vas nazor, ani si nemyslim, ze bych nesouhlasil, ale na cislech se shodnout muzeme bez preferenci.
Jeste dovetek, nekteri odhaduji 679 miliard, 1 a 2 vlnu, proste beru vetsi polovinu jako „rozkradenou“ tak abych ke souctu schodku rozpoctu prirovnal primerenou cast hodnoty podniku behem kuponove privatizace.
RE: MAlbi napsal:5 května, 2024 (10:15)
Nějak z toho vypadla bilance hospodaření ANO před kovidem.
Proč????
A v těch pitomostech o privatizaci co píšeš hóóódně věcí chybí.
Např. jen „sanace“ investiční banky naše kapsy stála tehdejších
cca 2OO miliard. Pokračovat by se dalo sáhodlouze.
Kolik by to dneska dělalo???
A taky ještě dovětek. Někteří říkají, že tuleň má žábry.
Ale ti mi jsou kdesi tam vzadu. Malou násobilku ještě
umím, abych si v rychlosti ten megatunel řádově
spočítal.
S dovolenim to beru jako recnicke otazkz. Tak si to spocitejte i se sanaci bank, mototechnou, mosteckou uhelnou. Llidne k tomu na druhe strane pripoctete vsechny schodky. Myslim, ze na celkovem vyzneni nezodpovedneho hospodareni soucasne a minule vlady se ciselne nic nezmeni. Ani volby to nezmeni..
Wikipedie je cinknutá.
Když odhlédnu od jiných témat a budu se věnovat jen tomuto, tak tam chybí minimálně těch 500G, které si Schillerová půjčila na chřipečku.
Proletělo to všemi médii, je to dohledatelné. A i přesto to tahle fejková krávovina, ze které převážně čerpají mladí dynamičtí jedinci, zatluče.
Už jsem si zvykl na to, že jde o elektronickou krávovinu, kterou lze libovolně přepisovat podle aktuální potřeby. Kdyby tu nastoupil k „demokratické moci“ nedejbože někdo, jako je Orbán, zůstala by wikipedie v téhle podobě?
Mám uloženu původní podobu některých témat (třeba rok 1968 a celkově Pražské jaro). Doktor Goebbels by jásal, mít něco takového k dispozici, namísto říšského rozhlasu a novin.
Běžte s wikipedií do prdele, to není ani seriózní rozcestník.
Malbi, Vy jste sem nasazen služebně, máte to jako zábavu, nebo jako terapii?
Jiste, souhlasim, osobne jsem to videl na wiki strance Petra Pavla.
Je na wikipedii jeste porad videt datum editace a ceho se tykala.
https://www.mfcr.cz/assets/attachments/Informacni-letak_2020_Statni-rozpocet-v-kostce.pdf
https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Informacni-letak_2021_Statni-rozpocet-v-kostce_v01.pdfa
https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/2022-06-07_Statni-rozpocet-2022-v-kostce_v02.pdf
https://www.mfcr.cz/assets/attachments/2023-03-28_Statni-rozpocet-2023-v-kostce_v03.pdf
https://www.mfcr.cz/assets/attachments/2024-03-26_Statni-rozpocet-2024-v-kostce_v02.pdf
Je to i tady. Takze se nemusite zlobit na wikipedii/vlozte podstatne jmeno. Proste se mi to na ni jen lip hleda.
Ad Orban, tak treba by se v ni objevila Madarska vlajka v nejakem banneru. Neznam Orbanovy plany na prepisovani clanku Wikipedie, tak mohl by si nechat nahrat nejakou hezci fotku, jestli se Vam soucasna nelibi.
Wikipedie ma i historii editaci. Bylo to videt i na strankach soucasneho prezidenta.
Ministerstvo financi vydava i pdfko, jsou dostupna 2020-2024, priklad:
2024-03-26_Statni-rozpocet-2024-v-kostce_v02.pdf
Proste na te wikipedii se to lip hleda.
Vazim si Vasi odpovedi, myslim ze sem chodim hlavne kvuli tem (n)emocim.
Kdyz se mnou nesouhlasite, tak ja to beru, ale jak vite sam, to je asi tak vsechno.
Jeste chvili a budu za Boba Kartouse.
A jak to teda mate Vy s nazorem na 5ti koalici a ANO a tim hospodarenim ? Nebo Vas to nezajima ?
Tak to dáme na pravou míru.
2015 Babiš – 62
2016 Babiš +61
2017 Babiš -6
2018 Schillerova +3
2019 Schillorova -28
Nejste sice ekonom, ale jste blb.
Skvele, doufejte, ze se Vam ulevilo.
A kde jsou ty „sanace“ ?
A kde jsou ty ostatni roky, proc jste zastavil v roce 2015 ? Aha… a ted zmoulejte radionku nebo sypejte argumenty prosim.
Žmoulat rádiovku by měl spíš ten, který bere „argumenty“ z něčeho, jako je wikipedie.
Jinak naprostá, tady už provařená klasika: Sociálně-síťový, agresivní způsob vyjadřování i argumentace, absence diakritiky (a tedy pohrdání ostatními čtenáři), čeština s přimhouřením oka za 4, papír na diagnózu už ze základky, věk odhaduju max. do 25. Nezapomněl jsem na něco?
Na beďary.
Alespon nejake. Od Vas jsem za posledni dva dny teda zadnou slavu nevidel. Nejake ty prdele, nacisty, slovany a jaky jsem to jeliman… a pak uz nevim. Nejak se to strasne rychle okouka a omrzi. Proc sem chodite Vy ? Kdyz uz jste se ptal me..
Odpovedet na otazky, ja na Vase odpovedel.
Pak Vam i ja podekuji za to, ze myslite na ctenare.
Jj, dělat z blba ještě většího blba mě plně uspokojuje.
Když tak berete data z wikipedie, určitě jste si všiml že jsou tam data od roku 1993.
Wow
Takže vaše podprahová informace, že Stanjura je ekonom století se míjí účinkem.
Bóžinku, už za Přemyslovců bylo normální během pěti let třikrát změnit stranu ..
Re: Canoso
Já strany neměním. Vyměnit velkou za malou by se opravdu nemuselo vyplatit.
Měli bychom ve spojitosti s dějinami i konkrétními osobami více užívat označení “ ZRÁDCE NÁRODA „.
To by bylo velice přesné.A hlavně myšlenka že zrádci národa byli vždy a všude – i v USA – popravováni
by neměla zapadnout.
Eisenhower nepřipouštěl jinou možnost než Pattona zastavit. Dne 4. května 1945 sám osobně zkusil sovětského náčelníka generálního štábu Antonova přemluvit, aby po obsazení linie procházející Plzní bylo americké 3. A povoleno postupovat k Vltavě a na západní předmostí Prahy. Antonov velmi rezolutně vyjádřil nesouhlas. Poukazoval na možnost promíchání jednotek. Se skrytou hrozbou dodal: ´Rudá armáda zastavila svůj postup k dolnímu Labi východně od linie Wismar-Schwerin-Dömnitz na vaši žádost. Doufám, generále, že vyhovíte našim přáním ve vztahu k postupu amerických jednotek v Československu…!
Zdroj lze vyhledat ve vyhledavaci.
re: MAlbi
A co jako? Koho to zajímá? Všichni to mají u prdele.
Tak proc o tom pise Vidlak clanek ?
Chapu, ze Vas to nezajima a obzvlast me tesi Vase stavnata reakce. Ale to je porad malo. Kde je Vase argumentacni schopnosti ? Nemirim k nejakym dalsim vypadum timto smerem nad ramec „reknete prdel, mate na to“.
Vidlak o tom psal i v roce 2019
“ a samozřejmě se hodně ještě nakecá, jak nás vlastně zachránili Američani, protože Patton už byl dávno v Plzni “
https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/prazske-povstani
Existovala dohoda mezi Zapadem a Vychodem a ten Sovetsky Nacelnik se na ni primo odvolal.
No, nevím jak zachránili nás, ale prchající Němce určitě ..
Jiste. I Vlasovce, ktere pak vydali Sovetum. Nekde jsem i cetl, ze Fierlinger odmitl aby americti vojaci prekrocili Labe a tahli na Prahu. Nevim jak moc tohle mohlo mit vliv na onu dohodu mezi Sovety a Spojenci.
A svym prispevkem jste chtel rict co prosim ? Mate nejake nevyrizene ucty s Nemci ktere Spojenci vzali do zajeti ? Jen zertuji.
Americký průzkum vyhodil z Prahy Smrkovský. TEN Smrkovský.
S tím, že je to s velením RA už dohodnuto, včetně stranické linie.
Jakže zněl ten vtip? 😀
Re: MAIbi
Vidlák píše mimo jiné o tom, že se poměrně nahlas mluví o možnosti vyznamenat soudruha Genosse Posselta. To je gró dnešního textu.
Tedy samozřejmě nikoli připnutí placky na sádlo jednoho germánského tvora se sebranou občankou a vystaveným porážkovým listem, nýbrž o pružné, až invenční manipulaci s čímkoli starším 24 hodin.
Nicméně uznávám, že vyznění Vidlákova txtu múže přesahovat kapacitu invence vašeho pokusu o mozkovnu.
Zkuste myšlení populární hru piškvorky. My měli na prvním stupni ZDŠ ve třídě pětkaře, který porážel v piškvorkách naprosto všechny…
Uvědomuju si, že u nás už je možné skoro všecko.
A právě do toho malého zbytečku, co je ještě potřeba k výrazu „úplně všecko“, tam bych zařadil i toho Posselta.
Tohle není pudová záležitost. Tohle prostě nepude, z principu.
Někdo jen zkouší. Jako vždycky předtím narazí, ale náhoda je blbec. Co kdyby to tentokrát prošlo. Ze Sudet znám jen málo lidí, ale i to moje málo, mělo naprosto nepublikovatelné reakce. Zkuste si to, virtuálně-digitálně odflusnout! 😀
Priznavam se, ze to jsem nepochopil. V takovem pripade bych cekal clanek a ne odstavec. Nebo jak trefne poznamenavate, navrhuji vysvetlivku pro zaostale, treba bych nebyl sam, kdo by pochopl a uveril.
No u KDUCSL nic neprekvapiveho. Tak mozna asi dostane metal, no tak mozna zitra rano vstanu. Nohavica taky dostal metal a vriskali jini. Asi narodni spor(t).
A jedna pisnicka pro Targuse s diky za vysvetleni vyznamu dnesniho clanku, hned bych Vas doporucil na vyznamenani.
https://www.youtube.com/watch?v=90WD_ats6eE&ab_channel=BobDylanVEVO
Targus:
Nechápu Vás?
Re: M44)
Já zas nechápu význam otazníku ve vaší větě.
Jo jako každou PRAVDU nefinancovanou v dolarech.
„a jako obvykle se budou dějiny přepisovat“
Ja to rikam porad, Cesko je stat s nepredvidatelnou minulosti
Pre dobrú náladu ABBA v Severnej Korei … https://www.youtube.com/watch?v=dGbvctOg5l0 ….. mimo tému
Strašná sračka. To nemá s nápady, ani postupy těch Švédů nic společného.
Tohle je o fous lepší, to bude zajímat Sasina :
https://www.youtube.com/watch?v=jYvcdhCbzJw
Geneticky upravené, nebo spíš na výšku nakřížené, korejské roštěnky.
Takhle vysoké a nohaté, jako jsou ty řady v bílém, to snad museli shánět po celé zemi. A pro jistotu zabírat zespoda a nejmíň celý další měsíc je šolíchat ve fitku, aby se na to dalo dívat 😀
Re: tzR
Tohle mi přijde pro „Rajčáka“ o něco vhodnější.
(-:
https://www.youtube.com/watch?v=FnpfriZp2J8&ab_channel=magyarrockzene
Ode dneška vám budu nadávat, že jste Rajčák. Vymyslel jsem to FČILEKCYPE a vy budete pořádně zuřit.
Kafkárna
Korunovační klenoty českých králů jsou uloženy v nejnepřístupnějším místě na Pražském hradu, přesto 15. března byla část propůjčena na výstavu do Německa.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ani-Hitler-si-to-nedovolil-Ochranny-artefakt-nasi-zeme-vyvezen-do-Nemecka-Katolik-drti-Pavla-V-nedeli-akce-754740
Koho poslouchají klíčníci?
Arcibiskupa, Metropolitní kapitulu u sv. Víta, Petra Pavla, Berlín, Brusel?
Není slovo propůjčený, nová obdoba slova odkloněný?
Nikdo nic neví.
Někdo klade věnce v Praze, jiný navrhuje Posselta na medajli.
Daj-li medaili nebo nedaj-li?
Ve Žvanírně řeší počet pohlaví.
V Blaníku chudáci neví, jestli je ostrý poplach, nebo zkouška sirén, zkouška sirén, zkouška sirén, ……
Můj příspěvek je třeba chápat jako metaforické vyjádření.
Dnes žena a zítra už mužem.
Německo umožnilo lidem měnit pohlaví „na dobré slovo“. Za rok to jde vzít zpátky
https://vikend.hn.cz/c1-67319910-nemecko-umoznilo-lidem-menit-pohlavi-bdquo-na-dobre-slovo-ldquo-za-rok-to-jde-vzit-zpatky
Třeba na Ukrajině ji taky umožní měnit pohlaví…
Co budeme řešit příště?
spravny slnieckar meni svoje pohlavie kazdy rok aby kracal s dobou
spravny slunickar to udela aby sla driv do duchodu.
Ešte chodia u vás ženy do dochodku skôr?
Pokud ano, tak o málo dřív a taky to brzo skončí.
Dnes že ne a zítra už můžem?
„Dnes žena a zítra mužem“.
Návod pro ψfialku, jak nevydat UA uprchlíky, kteří podléhají branné povinnosti.
Podle nového mobzák v zemi 404 už můžou rukovat i těhule.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/05/05/i-sam-mengele-by-zasnul-nad-novym-ukrajinskym-mobilizacnim-zakonem/
Zmítáme se pod okovanou botou NATO.
Všichni umí anglicky a někteří hajlují.
Nepodcenoval bych historicke paralely: od casu Novotneho vychazela neprijemnost rezimu z hesla Narod sobe!
S NATO to nebude o moc jine.
Ze nemame sveho Orbana neni zadna nahoda.
Zbraslav- Komorany- Brezany:
https://www.praha12.cz/stezka-svobody-1938-1945/d-75638
Takova mala zapomenuta oblast a tolik boju, tolik mrtvych.
Hezka prochazka, ticha vzpominka.
Děkuji, tuhle stezku neznám.
A kousek od Břežan toto:
https://www.denik.cz/z_domova/druha-svetova-valka-prazske-povstani.html
Na Zbraslavi máme spoustu pamětních desek lidí, co padli v pražském povstání. A na náměstí pomník. Těch lidí nebylo zase tak málo na městečko, kterým Zbraslav v tu dobu byla.
Cituji: „skoro nikdo neví, kdo byli Albert Pražák nebo Sergej Vojcechovský.“
Svatá pravda.
Osud Sergeje Vojcechovského je připomenutím toho, že sovětští vojáci k nám v roce 1945 nepřinesli jen svobodu, ale také útlak a smrt.
Po vítězství bolševiků v Rusku odjel Vojcechovský do Československa, kde vstoupil do armády. Byl zemským vojenským velitelem v Brně a poté v Praze. V září roku 1938 společně s generálem R. Lužou vyvíjel nátlak na E. Beneše, aby vydal příkaz k boji. Za nacistické okupace se podílel na budování odbojové organizace Obrana národa.
Dne 12.5.1945 byl odvlečen sovětskou jednotkou SMĚRŠ do Sovětského svazu a to za mlčení československých orgánů.
Zahynul dne 7. dubna 1951 v táboře Ozerlag v Tajšetu. Čest jeho památce!
To takový divizní generál František Slunečko měl jiný osud.
I na něho – jako na jiné české vlastence – se zaměřili komunisté, ale měl štěstí a prošel jen vyšetřovací vazbou.
Byl degradován na vojína v záloze a musel se vystěhovat z Prahy.
Roku 1998 ho prezident Václav Havel vyznamenal in memoriam Řádem Bílého lva.
To nebezpecne pripomina osud Nikulina.
Cechy nejsou idealnim mistem pro hledani azylu, v kotlince se prilis toci vitr.
Sergej Vojcechovský byl generálem a velitelem sborů u Kolčaka a podílel se tak na činech Kolčakových vojsk. To nebylo promlčeno a proto ho v SSSR čekal soud. Je třeba znát celou pravdu a ne jen tu, která se momentálně líbí. Odsouzen byl na 10 let a po roce 1990 za jiné politické konstelace rehabilitován. Tak to chodí.
10 slepic.
https://m.youtube.com/watch?v=l_ztDOH3WQY&pp=ygUfR2VuZXLDoWxvdsOpIGtvbMSNYWtvdnkgYXJtw6FkeQ%3D%3D
„Je třeba znát celou pravdu a ne jen tu, která se momentálně líbí“
Jakápak celá pravda? Julius Fičík na to nahlíží třídně, a ne jako bezrodý kosmopolita typu vás
Senzácia! 19 vlasteneckých strán sa dohodlo: ZASTAVÍME LEYENOVÚ a likvidáciu našich krajín
👍 Toto je senzácia: 19 vlasteneckých strán z Európy sa dohodlo: ⛔ ZASTAVÍME LEYENOVÚ a likvidáciu našich krajín!
Nenechajme sa klamať – bruselskí úradníci nie sú Európa! Nemajú právo ničiť náš kontinent a naše krajiny. Všetci máme už plné zuby tej ich nelegálnej migrácie, zdražovania, nezmyslov z Green Dealu a dúhovej agendy na každom kroku.
Európa patrí európskym národom, a ideme si ju vziať späť. Chceme žiť opäť normálne, slušne a slobodne 🕊 Preto sa aj my s hnutím 🇸🇰 REPUBLIKA pridávame k celoeurópskemu hnutiu „Make Europe great again“.
Spoločne s ďalšími takmer 20 najväčšími vlasteneckými stranami sa zaväzujeme, že na rozumných veciach budeme 🤝 spolupracovať, a že po eurovoľbách nebudeme podporovať Ursulu von der Leyenovú a jej pripravovanú novú „európsku vládu“ ✋Dá sa to robiť aj lepšie!
https://www.youtube.com/watch?v=mdUbHWzDvec
Dobře.
I s vědomím dnešního data :
Nehrozí tady nebezpečí, že vznikne II. Slovenský štát a nepřidá se zase k Německu, jako další spolková země?
Preco 5.5. by mal vzniknúť slovenský štát? Nevznikol ten prvy 14.3.?
OT, ale důležité. Hudebníci v pohybu.
Pentagón šokovaný: Ruskí „hudobníci“ sa nasťahovali na americkú vojenskú základňu v Nigeri
https://www.hlavnespravy.sk/pentagon-sokovany-ruski-hudobnici-sa-nastahovali-na-americku-vojensku-zakladnu-v-nigeri/3482758
Proč by nemohli koexistovat na jedné základně? Obě strany jsou profesionálové, jak (převážně) francouzské legie pod hlavičkou NATO, tak i PMC Wagner Group.
Obojí tam dělají „svoji práci“. Proč by nemohli po skončení pracovní doby jít večeřet a chrápat do „jednoho baráku“? Provokovat bude leda debil, každá profi armáda se takových velmi brzy zbavuje.
To jo, ale už jsem někde četla, že Rusové jsou sice slušní, ale potměšile se usmívají!
Usmivaji se kdyz se koukaji na Potměšilovy bedary.
Téda, hezké… nezačneme mít své vlastní dějiny… kteří na sebe vzali odpovědnost… ctít je
Mezi dějinami/historií a hrdinskými eposy je rozdíl v tom, že každé patří do jiného žánru. Ale vše napovídá tomu, že to oddělováno nebylo asi nikdy. Ještě je třetí žánr – interpretace dějin (a v „příčinné souvislosti“ interpretace hrdiny a padoucha). Současně vnímání historie, a to i těmi, kteří ji vnímat chtějí poctivě, je jakýsi žánrový kompilát.
Nepokouším se tím o další „citát slavného“, jen si tak říkám, proč zrovna dnes by to mělo být jinak.
V té historii se to přímo hemží právě slovem „osvobodit“. Asi by to mělo znamenat učinit někoho svobodným, odstranit to, co mu tu svobodu omezuje či úplně bere. A nadělá se kolem toho. Jedna věc je to učinit svobodným, což je u Rudé armády nezpochybnitelné, přinejmenším v té chvíli, kdy nás skutečně zbavili tehdejší německé okupace. U spojenců taky. V tom časovém úseku nás, sice v neporovnatelně menším rozměru, ale taky „činili svobodnými“ od okupace.
Druhou věcí je důvod toho činění někoho v tu chvíli svobodným. Aby byl naplněn pravý smysl osvobození někoho, muselo by být motivováno potřebou osvoboditele. Musel by mít zájem a potřebu konkrétního dotyčného osvobodit z důvodů, kterým se říká lidské, tzn. kvůli empatii, náklonnosti apod.
Na příkladu osvobození nás od nacistického Německa se ta empatická a náklonnostní potřeba obtížně hledá. Nejen nás, ale u všech osvobozených zemí. Šlo o to osvobozeni z definice, ovšem až ve druhém plánu. Což neubírá na adekvátním vděku, který bychom měli chovat. Osvobozeni jsme kromě jiného byli i od německého plánu naší anihilace, což za vděk tak nějak skutečně stojí. Za ten adekvátní. Neumím jej proporcionálně stanovit, jisté je ale bezesporu, že adekvátní vděk se nerovná ani devótnímu plazení, ani okázale hloupému opovrhování.
Jde o samotnou relaci učinění svobodným versus vděk. Na rozbor následných politických a ekonomických vlivů a dopadu tu možná dojde jinde, ale v tomto mém příspěvku ne.
Nevím, jak to Vidlák myslí tím – pokud nezačneme mít své vlastní dějiny. Možná vlastně asi jo, míněno tím nejspíš je, že „optimální“ by bylo zrovna u konce Druhé světové války přestat rektoalpinit tu jednomu a tu druhému, taky přestat opomínat ty naše lidi, pro které byla v tu chvíli naše země srdeční záležitostí. Což bych bral všema deseti. Což ovšem půjde asi stejně tak dobře, jako sjednotit alternativu či dokonce „rozmluvit“ mlčící většinu.
M, sori jako, ale tentokrát jsem, jak to dělávám, zas netrefil. Nic ve zlém, ale nemělo to být pod vámi, měl to být samostatný komentář. Ale asi vím proč to je tu. Všim jsem si, že jste si taky všim těch vlastních dějin, kterých jsem si všim ve článku a chtěl to komentovat. A nevšim jsem si, že jsem to valil pod vás. Ale toho si nemusíte všímat, kdybyste k tomu něco měl, tak mějte i bez toho mýho nevšimnutí.
Za tenhle pohled tady Schumacher sklidil kritiku a odpor a mně vypadlo mávátko z ruky. Učili mě dědové k automatické lásce k širé zemi, protože ji cítili jejich otcové nablízku, totiž čím dál blíž, tenkrát, jestli se to počítá. Do osvobozené mysli nebudem zabředávat. Zvedl jsem trochu mrzutě mávátko, ale uložil na čestné místo, možná stačilo jen si po vystrčení nepřítele hlídat své hranice? v té velké zemi. Tak by ale asi došlo k protahování války na hranici donekonečna a v nepřítele by se časem slila celá evropa. Ale nestalo se. Ještě přítel a nepřítel se rozeznával, to v době komunikační techniky, jaká byla. Člověk měl slovo a nic než jedno slovo a musel se sám v sobě rozhodnout, jestli to bude pravda nebo ne a jednat. Byla to víc válka intuitivní, no ale do toho nebudem zabředávat.
Ne jako nehlásit se k tomu či onomu, ale přebrat drobnou odpovědnost jako čest činům tvůrců dějinných událostí všech, ctít je. Aspoň chvíli, vždycky v tu chvíli se vynoří ty dějiny, i vlastní.
Od Schumachera jsem to nečetl, tak nevím, v čem bylo jeho psaní podobné mému. Ale snad bych neřekl, že jsem se dopustil nějaké hany. Dějiny nějak proběhly, nějak byly zapsány, nějak interpretovány a opakovaně reinterpretovány, stejně tak pohled na hrdiny a padouchy v nich. To je jakási podivná lidská záliba, řeklo by se.
Objektivity se ale dohledat dá, nebo nedá? Zajímal jsem se o Josefa Valčíka, na jeho příkladě asi jde ukázat, co bylo a jak bylo.
Obyčejný kluk z početné valašské rodiny, dal se do odboje a byl to jeden z posledních čtyř z cyrilometodějské kobky. Poklona až k zemi. Ale teď přímo extrémně citlivá věc, na které se nikdy nikdo nedohodne – čtrnáct členů jeho rodiny pak bylo kvůli tomu popraveno. K tomu heydrichiáda. Pro někoho nepředstavitelně nepřípustné, protože – proč to dělal, vždyť přece musel vědět… Ano, musel. A taky věděl, spíš tušil. A měl podle svědectví sám se sebou vést krutý boj, jestli se zastřelí, půjde udat, nebo bude pokračovat.
Kolik bychom ale měli (nejen my) v dějinách hrdinů, kdyby každý „musel vědět“, takže by do toho neměl jít? Tisíc lidí řekne, že když věděl, tak neměl. Jiných tisíc zase, že i když věděl, měl. Kteří mají pravdu, na to odpověď ani není, protože jde o klasickou Sophiinu volbu.
Proto jsem to psaní ukončil tím, že na hrdinech se nedá shodnout. Pro mě třeba ten Valčík ano. Aspoň do té míry, do jaké mi to vůči němu umožní empatie. Sám jistě vidíte, jak je to ošemetné, protože mi ihned někdo může vmést do tváře právě to, kde je má empatie vůči jeho rodině a tisícům dalších.
Ten mladý muž odešel v 39., patrně/jistě hnán potřebou nenechat to jen tak být. Taky byl (ne doslovně, ale) Baťova mládež, což jej v takovém rozhodnutí mohlo ovlivnit. Chtěl svou zemi bránit, nějak – jakkoli. Nasedl tím do vlaku, ze kterého pak už nešlo vystoupit jinak, než se smrtelnými následky. Že pak bude vystaven takové volbě, to nejdřív ani nevěděl. A pak už všechno bylo jen horší.
Někdo by si to mohl vyložit, že se stal hrdinou jen kvůli nemožnosti/nerozhodnosti z toho vlaku vystoupit. Že to tím pádem ani hrdina není, obzvlášť z důvodu těch následků. A pro někoho to hrdinství přesto je. Ne proto, že snad vědomé šel za „vyšším dobrem“, prostě je to za hrdinství bráno jaksi „instinktivně“.
Hany určitě ne, ale víte, že někdy málem objektivní pohled je něco, co subjekt těžce nese, no a tady v anonymním hovoru lidé použijí i hrubší vyjádření k takovým objektivnějším příspěvkům, a je jim to jedno. Možná je to tak pro ně srdnatější, nebo žlučníkovitější či ústnatější boj a správný navíc. Notak, ten Schumacher zde napsal, že cestou se uskutečnilo i osvobození ve (cituji vás) druhém plánu. Tak už vám možná teď začalo dávat smysl i to mé o mávátku, atd., a o té osvobozené mysli, když na vás někdo myslí, jak o tom výše píšu.. a v pokoleních ještě žilo národní obrození… Co běželo hlavou osvoboditelům, jak píšete… je jedna věc, a co jejich boj znamenal pro naše, je naše věc.
A u toho hrdinství jednotlivce bych polemizoval o tom ‚musel vědět‘. Vždyť on je v tu chvíli, kdy se rozhoduje, statečnější než ten padouch. Takže by se nikdy nenadál, čeho padouch bude následně v odplatě schopen. Možná by bylo lze připustit, že musel vědět vůbec, že akce vzbudí reakci, která byla ale už vyvolána tím, kdo si začal.
Je pravda, že Valčík měl příliš mnoho času přemýšlet, tedy nejprve byl jasně směřován (výcvik a tak) a bohužel ubezpečován, jak je dobrý a byla na něho nakládána důvěra a on za ni tu odpovědnost převzal a pak to ještě, kdy už byl tady, na můj vkus trvalo strašně dlouho a přišly pochybnosti. Začal se dostávat k sobě. A v tomto bodě byl znovu upomenut k roli, jež je od něj očekávána. Je otázkou, o čem vlastně pochyboval, o tom, jestli to zvládne on osobně i fyzicky, ale věřil, že dobrá věc to je nebo by se raděj nechtěl podílet na špatném činu… Hrdinství, když už nějakou dobu žil jak psanec a mělo to pokračovat na dobu neurčitou…. Nakonec za něho rozhodli jiní, ale hrdinou zůstal on, protože pohrdl možnostmi.
Souhlasím s vámi, že nastávající hrdina to nemůže pokaždé mít všechno předem spočítáno. Vlastně to ta jízda ve vlaku je. Zrychluje, až je najednou jasné, že z něj nejde vystoupit jinak, než s krví.
Ano, Valčík měl až příliš času k tomu, aby si nejprve mohl dostatečně uvědomit, že to nebude dobré, a pak s tím dlouho žít. Nevím, ale nejspíš si jen stěží mohl uvědomovat, jak to dopadne s jeho rodinou. To je, jak říkáte – nenadál se, čeho všeho bude padouch schopen. Ono ale, sice nevědět konkrétně jak zlé, ovšem vědět, že to bude určitě nějak hodně zlé, to je pro psychiku horší, než rovnou vědět, jak zlé to bude. Měl to brutálně těžké…
Jistě jen málokterý z hrdinů se jím chtěl stát. Dotlačila je k tomu situace, musel nastat nevítaný důvod, kdy se jimi stali v reakci na něj. A v krizových situacích, často sériových, funguje v hlavě rozhodování jinak.
Čím víc si o tom píšeme, tím si uvědomuju, jak je to obrovsky složité téma. Nejde je posuzovat u klávesnice, kde se jeden může nad každým slovem zamyslet, navíc ty věci nemusí sám dělat.
Připomínáme proto, že Rudá armáda osvobozovala Českou republiku a Slovenský štát i s tím, že dobře věděli o činnosti i výsledcích práce československých legií.
A dodejme, že bývalí čeští legionáři, se nějaký omezený čas po skončení 2.SV, museli skrývat před jednotkami Smerš. Vyprávěl mi můj vlastní strýc, dědečkův mladší bratr – legionář a bývalý R-U četník.
Že sice Smerš měl seznamy pár stovek etnických Čechů a také etnických Rusek, které měl sebrat a odvézt, ale až zase tolik je nezajímali, jako spíš bývalí členové Vlasovovy armády a jiní podobní vlastizrádci.