24 listopadu, 2024

Pořád dobrý?

Tak jsme se dozvěděli, že prezident Zelenský propůjčil 10. horské vojenské brigádě jméno Edelweiss. Tedy jméno, které nosila i nacistická protipartyzánská jednotka. Naše média to buď přešla mlčením a nebo bagatelizováním. Jde přece o jméno květiny a že se podobně jmenuje i nějaká náckovská jednotka… to je jen souhra okolností. To s ničím nesouvisí. S nacistickou symbolikou to nemá nic společného, Ukrajina je demokratický stát, který stojí na stráži proti ruským asijským hordám, nadto Rusové mají v armádě víc nácků než Ukrajinci, atd. atd.

Když se objevil prapor Azov a Jaromír Štětina vodil jeho šéfíka po ojroparlamentu, tak to bylo v pohodě. Žádný nacismus, ale stará ukrajinská runa.

Když se začaly objevovat pomníky s Banderou, tak to také nic neznamenalo, je to prostě ukrajinský patriot, který nikdy nikoho nezabil, ani nemohl, protože seděl v německém koncentráku.

Pak se ukázalo, že Babímu Jaru se nejsnáze dostanete po třidě Stěpana Bandery a navazující ulicí Romana Šuchevyče, což byl imho ten chlap, který už k tomu vraždění vydával přímé rozkazy a podílel se na tom.

Pak se ukázal vrchní velitel ukrajinských vojsk Zaalužný, který se vyfotil s portrétem Bandery za sebou.

A mezi tím se objevovaly stovky videí s ukrajinskou verzí síghajlíčku i patřičným vymršťováním pravé paže k pozdravu.

A teď tu máme brigádu Edelweiss.

Pořád dobrý? Pořád to není dost?

Můj moudrý tatínek vždycky říkával, že žádný průšvih se nestane naráz. Pánbůh ve své nekonečné moudrosti a dobrotě vždycky dává nějaká varování. Nějaké menší předprůšvihy. Ano, něco se stane, ale člověk z toho ještě vyvázne ze zdravou kůží, ztráty jsou minimální, je kolem toho mnohem větší haló, než je pak realita… A takových varování je víc. Málokdy se stává, že by se opravdu kardinální malér spustil jako blesk z čistého nebe. Takhle to dělá jen příroda. To prostě přijde zemětřesení, tsunami nebo tornádo a nenaděláte nic.

Ale lidské průšvihy vždycky předchází celá řada varování. Málokdy se vám v autě rozsype motor naráz. Většinou se nejdřív rozsvítí nějaké kontrolky, změní se zvuk, začne tam někde rachotit, ale auto pořád jede… a pokud to člověk ignoruje, přijde pak najednou velké křách… a je to v háji.

V poslední době tohle vidíme všude kolem sebe.

V Evropě najednou není dost elektriky, její cena značně vzroste, státy dělají spoustu opatření, aby se to nějak zvládlo… a ono se to zvládlo. Vyvázli jsme z toho sice pošramoceni, ale mnohem méně, než to vypadalo před půl rokem. Tohle je ukázkové varování. Něco se rozsypalo, ale jen trochu. A co byl výsledek tohoto varování?

Více grýndýlu!

Auta jsou plná čipů, které se vyrábějí na druhém konci světa. V současné krizi jsou čipy nedostatkové, výroba se zdržuje, prodražuje, uvažuje se o uzavření některých továren… Jsme pošramoceni, ale ne zase tak moc. Co byl výsledek tohoto varování?

Více elektroaut a více čipů!

Náš Tchajwanec Vystrčil si udělá jednu návštěvu, díky tomu Škodovka přišla o celý čínský trh, opět to znamenalo pošramocení, ale opět se to ještě nějak zvládlo. Co je výsledkem?

Na Tchajwan pojede ještě i Pekarová!

Od jara upozorňujeme, že vývoj války na Ukrajině není tak optimistický, jak nám ho média líčí. Od jara jsme už mnohokrát stáli před faktem, že Rusku nedochází ani jídlo, ani náboje, ani nafta, ani lidé. Putin neumřel, nikdo ho nesvrhl. Raket mají také pořád dost. Jsme konfrontováni s nekonečnými řadami ukrajinských hrobů. Co je výsledek?

Musíme vyrábět víc munice, řekl Stoltenberg!

Od jara tady naprosto zbytečně upozorňuju, že na Ukrajině vyvolávají démona. Stěpan Bandera vstal z hrobu a začíná řádit. Každou chvíli vidíme nějaký další důkaz. Každou chvíli musí nějaký studovaný ukrajinista zachraňovat situaci a vysvětlovat, že to vůbec ale vůbec nic neznamená. Stejně jako nic neznamenali ti umírnění lidojedi v Sýrii. Teď přidají ještě ten Edelweiss. Zcela otevřeně. Už se ani nesnaží to maskovat. A jak vypadá naše poučení?

To nic neznamená, ostatně soudíme, že Rusko musí být zničeno!

Už celé měsíce upozorňujeme na bojechtivost naší vlády i bojechtivost našeho nového prezidenta. Slyšíme jeho výroky, on se tím vlastně nijak netají. Vláda chystá náhubkové a mobilizační zákony, jeden vyhozený Klíma na tom nic nemění (o tom si řekneme zítra). Všechno jede nastavenou cestou, každý den slyšíme nějaké nové varování… A co je výsledek?

To nic neznamená, nic nám nehrozí, všechno je v nejlepším pořádku, už brzy zvítězíme.

Já už dlouho vlastně nejvíc zírám na to, kolik ta naše společnost vydržela. Jsem úplně unesen z toho, jak moc to v jejím soukolí rachotí, ale pořád ještě najdeme ráno v obchodě čerstvé rohlíky… (i když poněkud drahé). Ale skřípe v tom pořádně. Každý den to slyšíme, každý den to vidíme v televizi, každý den o tom čteme. Ne tady u nás dezinformátorů a dezolátů. Dozvídáme se to normálně z majnstrýmu… Ale prý to nevadí. Rozsvícené kontrolky nic neznamenají, všechno je v nejlepším pořádku.

Až budete přemýšlet, proč jdu na demonstraci, tak přesně proto.

408 thoughts on “Pořád dobrý?

  1. K tématu, historickým souvislostem, reminiscencím s oním názvem v těchto zeměpisných šířkách, s přihlédnutím k úrovni stávající politické reprezentace a elektorátu , lze lakonicky pouze poznamenat, že: Vrána vráně oči nevyklove, sedají si vedle sebe, vyhledávají se …
    Jaképak tedy překvapení, vždyť jde o věky prověřené vlastnosti, chování, reakce, charaktery, události… Netvařme se, že cokoliv spadlo z nebe, že se tu ona „obluda“ objevila z ničeho nic. Naopak, je součástí této společnosti, jen byla potlačena, umístěna a zapřena, nic víc. Bystřejší vědí , či alespoň tuší, kdo konkrétně přispěl k probuzení bestie, které osoby a pol.strany, spolky, včetně role podnikatelských a finančních subjektů.
    Kdo chce, a má čím, dávno chápe.
    Kdo nechce, nechápe, a nikdy chápat nebude.

  2. Nejsem si jist zda to zde už nezaznělo, ale zastánci UA ať už tvrdí, že tam žádný nacismus není, nebo ti co jsou ochotni jeho existenci částečně připustit, argumentují tím, že vojenských jednotek jménem Edelweiss je víc, jsou i v jiných státech a jednu takovou mají dokonce Rusové někde na Altaji.

    Vidláku, jak je to?

    1. Nevím,
      zda Vidlák čte komentáře pod starým článkem.

      Kytka samozřejmě za nic nemůže a kytku si snadno kde kdo vezme do huby, na prapor, ale jak se kytka stala symbolem, je třeba být opatrným.

      Nakonec už jen překlad edelweis by dnes měl pravé demokraty vyděsit „urozený – bílý“.☺..i bez té konotace nacistického zneužití v minulém díle války…

      A označit tak útočnou ozbrojenou jednotku spolu k vnímání Bakdery a Šuchevyče…
      ty narativy prostě v lidech vyvolá, né že ne.

      https://www.novarepublika.online/2023/02/redaktor-idnes-rozsiril-tragikomickou-dezinformaci
      Odtud:
      „Takže horská protěž ve znaku přírodovědného kroužku podle jednoho redaktora iDnes vadí, zatímco v případě „horské útočné brigády“ je podle jiného redaktora iDnes všechno v pořádku a s horskými jednotkami SS to prý nijak nesouvisí.
      Těžko uvěřit, že by tento název a symbol byl zvolen zcela náhodně
      a vůbec nikoho na Ukrajině souvislost s SS nenapadla (ačkoli v ní „působili“ i Ukrajinci)
      a proto nezvolili jiné „čestné jméno“.
      Zkusme v České republice užít symbol „88“ nebo dokonce „Z“ a uvidíme ten tanec.
      Problém měl i muž, který symbol „Z“ použil na chlebíčcích pro manželku Zuzanu.
      Edelweis jako „čestné jméno“ pro „horskou útočnou brigádu“ je zcela v pořádku,
      ačkoli ony jednotky SS byly rovněž horské a útočné. Souvislost zde prý není.“
      ****************

  3. Nečetl jsem všechny komentáře, ale vzpomínám si, že cca okolo roku 2009 si mladí přírodovědci z Trutnovska dali do znaku horskou protěž. Byl z toho docela mumraj celostátního dosahu. Kdyby jako Cemper řekli, že je to vlastně odkaz na rakouskou protinacistickou píseň, byli by v pohodě a ne vláčeni tiskem a šetřeni tzv. odborníky na závadné symboly. Kde jsou titíž odborníci nyní a proč se nevyjadřují? Holt dvojí metr je už normou a dogmatem. Orwell = génius.

    1. Jsou zhruba tam, kde byli všichni lickoprávníci a ukrofans cca 8 let od r.2014 do r.2022 při pravidelné likvidaci vlastního obyvatelstva vlastní armádou. Ti samí lickoprávníci mají vůbec silně selektivní vnímání, a výskyt v čase 😁 … Že jich je …

  4. Panenko skákavá, mele s to všude, v celé Evropě. Ale tady je to, podle některých, velký problém. Jedna demonstrace. Ó, jaká hrůza. Kdo chce, tak půjde. Kdo nechce, nechť sedí doma.
    Chodím sem, protože je to pro mě taková oáza klidu. Nikam jinam kecat nechodím. Ovšem poslední dobou mi to tu začíná připomínat debaty na jiných webech, kde řádí provládní trollové, provokatéři a roze@síračí diskuzí. Tady mi to zatím nepřipadá tak agresivní, ale co není, může být, že? Čím bude větší povědomost, tak i ten likvidační tlak bude sílit.

    1. Myslím, že jediní, kdo z toho dělají problém, jsou místně nasazení agenti. Jejich předchůdci ztroskotali s běžně užívanými metodami, neb je Zakladatel vymetl, takže teď tu další zkoušejí poslední zoufalou metodu znejistět a odradit plus propadnout defétismu.

      1. Tak tedy , jestli vám to učiní život krásnějším : Hurááá!!!!!!! SPD do koše, ať žije PRO!!!!!!!!!
        ***
        Nikdo tady nikomu tu demonstraci nerozmlouvá. Jenom si někteří myslí, že tudy cesta nevede. A ne všichni obdivují Rajchla. A já se navíc i trochu bojím, aby nedošlo k nějaké provokaci ze strany režimu.
        Kdysi lidi jen oslavovali hokejové vítězství, StB nasadila provokatéry, skončilo to vymláceným Aeroflotem a pendrekovým zákonem.
        Snad tady mohou všichni napsat svůj názor. Nebo už i tady se smí jen souhlasně hýkat?

            1. Toho bych se nebál. Až tu bude nějaká jiná opoziční strana tak prosím, ,momentálně tu kromě SPD nic není. Zatím se SPD snažily oslabit různé Volné bloky a Přísahy a díky tomu nám tu sládne ta sebranka, co tam je. Je otázka, jestli se PRO dostane alespoň do parlamentu a pokud ano, jak bude aktivní a s kým se dá do holportu.

              1. PRO není řešení, a dle mne ani správná cesta … Nicméně český volič je fenomén, velmi specifický a vzácný úkaz, neřešitelný gordický uzel uprostřed Evropy… Nemám obavy o to, že v současné mentálně-morální úrovní zvolí samozřejmě tu „nejoptimálnější alternativu“ – pokud si ji volit Teda vůbec přeje a je ochoten … Něco jiného je žvanění v diskuzích, předvolební mítinky, a něco jiného výsledky voleb, čehož jsme byli opakovaně svědky, dokonce 3x, a furt to nestačí…
                Nebo by si někteří alternativci měli, tedy při tažení proti zfašizované a nacifikované politické plus voličské majoritě, při vědomí posledních opakovaných proher plus opakované špatné strategii Alternativy, posvítit na systém, způsob a konkrétní fyzické firmy, jednotlivce, instituce, podílejí se na zpracování výsledků voleb …

                1. Svítit si můžete, ale z venku je vám to houby platné. A stávající vládní sebranka ten systém ještě víc betonuje.

                  1. Já osobně si „svítit“ nehodlám – jednak, pokud mluvíme a rozumíme stejné, i psané řeči, z mnou uvedeného jednoznačně vyplývá, že jde o jedno z vícero možných nasměrování politických profíků z Alternativy ( ta je ale nemá ), to za prvé, a za druhé – volič v ČR si okovanou botu na svém ksichtu zaslouží, plně zaslouží. Bohužel následky trefí mlčící a decenťáky, ale to je život, a odměna za ticho …

  5. Mimo téma
    Titulka na Hovinkách :
    Haló v Maďarsku. Dorazil velvyslanec USA. S manželem a dětmi.
    😀
    A velmi výživná diskuze pod článkem.
    😀

  6. novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-halo-v-madarsku-dorazil-velvyslanec-usa-s-manzelem-a-detmi

    David Pressman, ambasador USA v Budapešti, se ocitl na nepřátelském území ☻

      1. Na Slovensku to běží ve všech městech není to mega, ale je to a všude a v Popradu účast i Poláků.., mají plán a lidé si toho jdou ..,👍

    1. Film Ex Machina byl hodně prorocký. Samozřejmě není to rozhodně ani první ani jediné dílo sci-fi varující před umělou inteligencí. Jen je v něm celá věc hodně hutně shrnuta.

  7. Moc a moc oceňuji řadu postojů zdejších diskutujících!
    Myslím že musíme ke koni přivést co nejvíc demonstrantů aby tahle parta ušáckých rektoalpinistů viděla, že dezoláti jsou tady a není jich málo!

    Musíme jim ukázat že vytírat si námi bude fakt těžké, a podpoříme kohokoliv kdo se zastane našich občanů proti sdírání důchodců, bezdůvodnému zdražování energíí a potravin, a postaví se jasně na odpor proti válce a odpornému vybíjení lidí v nesmyslném bratrovražedném proxy-konfliktu ušáckých a toryovských pracháčů proti Rusku.

    Upřímně doufám, že se i v naší politice najdou odvážní lidé, kteří se odvážně postaví do čela odporu jako Eduard Chmelár v níže uvedeném příspěvku.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Vidite-i-Pavel-to-tehdy-rekl-Ze-Slovenska-prisla-pripominka-Zasadni-729487

    1. Tohle je divadlo pro občany … cituji:

      Na včerejší schůzi Senátu k návrhu za Vládu ČR vystoupil ministr vnitra Vít Rakušan. Podle něj návrh předložený Evropskou komisí považuje vláda za příliš ambiciózní a obává se, že rozsah jeho požadavků, jakož i navržený časový rámec pro jejich plnění, může zásadním způsobem ohrozit budoucnost automobilového průmyslu v ČR a způsobit vážné ekonomické a sociální dopady.

      No a jaká je skutečnost? Za Fialova předsednictví EU byla možnost tento nesmysl vetovat – procházelo to totiž procesem, kdy předsedové vlád to mohli vetovat. A hádejte, jak zodpovědně se zachoval Fiala? … ano, správně, nevetoval, naopak doporučil. Takže pokud vláde (dle Rakušana( něco … pak to něco znamená, že to podpořili, myslí si, že je to správné, jenom teď obrušují hrany před protestujícími obyvateli.

      1. No ale taky to znamená, že se cosi začíná drolit a že cajti asi moc proti lidu nepůjdou, každej má nějaké příbuzné a sousedy
        Teda kéž by

        1. Tak potom by mě zajímalo, proč mají v Německu fízlů už plné zuby a dostávají od lidí čočku?
          Nebude to náhodou tím, že lidi to utahování šroubů cítí – a fízlové jsou vykonavatelé?
          Je to sice článek na hlavním sračkometu, ale on když se splete, tak i pravdu napíše.
          https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-chteli-nas-zabit-popisuji-nemecti-policiste-utoky-behem-silvestrovske-noci-40418958

          Čtyři lidi bych ještě pochopil, ale čtyřicet či víc – to už není běžný.
          Cituji:
          „Bude to tedy vyžadovat přesnou analýzu. Samozřejmě nestačí uvést, zda je někdo Němec, nebo ne. Musí se zjistit, odkud pocházejí, kde bydlí a kde se bere ten hněv a pohrdání záchrannými službami a policií,“ uvedl Wendt.
          Čítanková ukázka fachidiota, ten fízlovský odborář.
          Nejprve si natahejte do Německa deset mega echt čmoudů – a pak se divte kriminalitě , hněvu, pohrdání a neúctě k fízlům a záchranným složkám.

          Dokud se něco pořádně neposere v Německu, nehne se nic ani u nás.
          To Němec musí sám říct, že žádný další německý tank už na ruskou půdu nevjede.
          Jinak tu denacifikaci jen odflákli…

  8. přátelé,
    pokud vás začne tu a tam nudit či rozčilovat vzájemné pošťuchování v této bublince, doporučuji uložit si trvale odkaz na zdroj informací o neofociálních médiích, zvaný trochu nabubřele Nepodvolení.
    Najdete tamkaždý den odkazy na zajímavé články alternativních médií nejrůznější orientace (např. i vidlákových kydů).
    Někdy vynikající, někdy praštěné, často napůl.
    Ale je dobré udělat si představu o samostatně myslících lidech, kteří nepublikují zrovna jen zde na Kydtterátech.

    https://www.nepodvoleni.cz/
    ULOŽTE SI I NA DALŠÍ DNY

    1. Užitečné stručné opáčko naší historie od války až po dnešek.
      Já si to vytiskl pro vnoučata, jako osnovu pro případné dotazy.
      Objektivní hodnocení jednotlivých etap tzv. socializmu a tzv. kapitalizmu z pera bývalého emigranta….

      Doporučuji dát přečíst mladším nepamětníkům (mladším devadesáti let 🙂 s tím, aby si v případě zájmu o jenotlivá období dohledali podrobnosti.
      (Názvem se nenechte zmást)

  9. Ty debaty by se měly vést mezi lidmi po hospodách, na pracovištích a taky na online kecárnách. Demoška, pokud by bylo potřeba ji udělat, by to měla buď odstartovat nebo završit.

    Naprostá hloupost, hospodské řeči nikdy nic nevyřešili ničemu samozřejmě neuškodí. Naopak masivní demonstrace i když samozřejmě nepoloží vládu v současné době stím se musíme smířit že na 90 procent tato vláda dovládne. Ale jestli tam aspon bude plný Václavák bude to hlavně morální vzpruha a tu ted potřebuje plno lidí, kteří propadají bezmocnosti. Navíc ted stejně nemáme ale potřebujeme vidět že nás stejně myslících je pořád dost a nejdůležitější je morální zpruha a k tomu plný Václavák je ideální.

    1. Co by podle vás mělo být cílem té demonstrace?

      Teď nemyslím hesla nebo tělocvik .. ale čeho tou demoškou chcete dosáhnout a jak se to stane?

      1. gogo napsal:
        17 února, 2023 (15:13)

        Nevím jak vy, ale já chci pouze upozornit, že nejsem ovce.

        Námět k přemýšlení:

        Zuřivá a místy až absurdně nenávistná reakce na mírovou iniciativu k Ukrajině byla nečekaná

        Elektronizace peněz je smrtelné nebezpečí pro svobodu. Musíme dělat vše, co můžeme, třeba plaťme jen hotově

        Potichu vzniká systém sběru dat o zdravotním stavu občanů EU, bez jejich souhlasu, ale pro blaho lidstva

        https://www.radiouniversum.cz/

        Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista.

        Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat.

        Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář.

        Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.[3]

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Niem%C3%B6ller

        Pořád dobrý?

        1. Chápu, skupinově si zanadáváte. Doma by to bylo zadarmo, tam to bude za pár milionů.

          Ale chcete, aby došlo ke změně v těch věcech, na které nadáváte?

        2. Josefe nenechat se zatáhnout do debaty s trolly. Stačí si přečíst jeho dotaz, na něj jasně v příspěvku odpovídám. Jen se snaží trolit, jak jste napsal nechci být ovce a já plný Václavák povzbudí morálku, na víc bohužel nemáme ale i to je důležité. Vůbec nezaleží kdo to povede co tam budou říkat ale že se uvidí že nás je síla to jediné ted mužem prezentovat. Nenechte se zatahovat s těmito trolly do debat proč, jak, smysl, a osoba

          1. To: Hrabě

            „Vůbec nezaleží kdo to povede co tam budou říkat …“

            Kecáte bludy. A nemyslím, že posuzovat, kdo je tady trol, právě vám náleží …

              1. A tata si rozhodně nezaslouží aby na něj bylo reagováno stylem „kecáte bludy“.
                Naopak, málokdy se mýlí a mnohým by slušelo častěji používat selský rozum, tak jak to činí on. A navíc je slušný. Vždy.

                1. Přesně. Zatímco tata opravdu už v prvním příspěvku na tohle téma napsal co pro něj tato demonstrace bude možná znamenat, tak gogo, jako obvykle ostatně, se na to následně zeptal. Tak je to trolling? Je.
                  A tata má pravdu, morální vzpruha by to minimálně mohla být.

                  1. tvrzení:
                    Chceme nabrat vodu do kýblu. Zítra půjdeme a vylezeme s kýblem na strom.
                    gogo se ptá: co je cílem toho lezení na strom?
                    odpověď: chceme vodu
                    gogo: a to lezení na strom vám tu vodu zabezpečí? jak?
                    trolllliiiing

                    chápete, proč a nač se ptám?

                    už jste na tom stromě byli 4x.

                  2. Samozřejmě že je to trolling.
                    Pár jedinců zde odvádí pozornost od podstaty. Nejspíše to nedělají jen tak , aby řeč nestála. Možná je opravdu již mrzí , že Václavák bude narvaný a díky takové podpoře přijdou na řadu i ty slíbené nátlakové akce o kterých mluví Rajchl. Vědí to dobře čeho chce Jindra dosáhnout, proto to zoufalství. Bez nás se nic nehne a gogo plus další to ví a proto se činí.

                    Když se na ně vykašleme , tak jim to bude hovňajs platný.

                    1. Co je tou podsatou podle vás?

                      Já totiž mám spíš snahu se k té podstatě vyjadřovat a směřovat k ní.

            1. JEN jedna reakce……..„Vůbec nezaleží kdo to povede co tam budou říkat …“

              samozřejmě nadsázka v naší situaci sebelepší řeči ,program ted nic nezmění na tom že tuto vládu nesvrhneme, jen to muže zvednout morálku samozřejmě je to můj pohled.

              1. Souhlasím s Vámi, Hrabě,jen bych ještě dodala:
                1. demonstrovat budeme jak moc a v jakém množství nesouhlasíme s politikou této vlády a evropských úředníků.Nejde ,jak říkáte, přece jenom o to okamžitě svrhnout vládu, taková očekávání vedou ke zbytečné frustraci. Musíme přece ukázat vládě i světu, kolik odpůrců vládní politika má, jaká témata odpůrci řeší, jaké požadavky mají. A zároveň je právě zde ideální prostor pro nové vůdčí osobnosti,mohou se představit široké veřejnosti, profilovat se. A totéž platí i pro všechny opoziční strany, hnutí,weby, platformy – mohou se zviditelnit odkazy na plakátech, rozdávat letáčky s kontakty a základními informacemi,mohou společně třeba zajistit dopravu účastníků z nějakého menšího města a tím tam začít budovat opoziční základnu….Hodně lidí, kteří dnes neznají třeba Vidlákovy kydy, může díky projevům na pódiu i odkazům na plakátech najít cestu k nim, číst,zapojit se.Nejenom účastníci demonstrace,ale i ti, kteří dostanou šanci vidět na záběrech z demonstrace plakáty s odkazy…
                2.Demonstrace nám umožní ukázat národu i světu, že ne všichni Češi podporují válečné šílenství vlády. Že jsou i zde lidé, kteří vědomě protestují proti podpoře války a štvavé válečné politice našich vládních představitelů, že nejsme jako občané pouze množinou kolaborantů nebo na chalupy zalezlých mlčících nespokojenců. Že je zde velké množství lidí, kteří nesouhlasí s udržováním a stupňováním války na Ukrajině a volají po míru, po mírových dohodách.
                3. Demonstrace by měla dát příležitost ovlivňovat postupně veřejné mínění,pokud bude pojatá organizátory tak, že je první z řady budoucích.Nedávno zde zveřejňovala paní Klára závěry výzkumu, že opakující se demonstrování ovlivňuje pozitivně postoje veřejnosti, že právě proto se každoročně opakují třeba ty neslavné Pridy… A tak my dezoláti bychom měli třeba každé tři měsíce pochodovat za mír a důstojný život,bez ambicí okamžitě změnit systém. Pořádat poklidné demonstrace jako součást všech dalších opozičních aktivit.

        3. Konečně něco, pane původní, jenže moc alternativní, dnes je na programu opozice… Nechtěl jste přijít původně zítra?

      2. Dosáhnout se dá hodně. Rajchl není ani neoblíbený Babiš, ani radikál Okamura. Tudíž může sebrat hodně hlasů Pětidemolici. Musí ale dát o sobě vědět a říct hodně nahlas svůj názor. Hodně voličů volí Pětidemolici z povrchnosti a teď toho možná litují.

        1. To bude tím, že celkově hodně voličů je povrchních a pokryteckých – čeho, ať si každý dosadí sám …

      1. Oni už to říkají na plná ústa. Základní stav je válka, mír je anomálie.
        A společnost posunují vpřed krize.

    1. No pochopte, nedávno si Pfizer vymyslel celosvětový mlýnek na neskutečné zbohatnutí a nehodit mu do toho vidle Putin i se samotným virem, tak už jsme dnes tak dvacáté páté povinně předepsané tečce, kterou už by si každý cáloval z peněz původně určených na důchod. No a teď zas mám americký vojensko-průmyslový komplex před sebou vidiny x let neskutečného vývaru. Stoltenberg je jen nastrčený mluvčí celé té klaky, vlastnící akcie za pár miliard.

    2. Přijde mi, že všichni tihle magoři soutěží o nějakou tu „Orwellovu medaili“ nebo co.
      To je podobné, jakože jsou dodávky zbraní na Ruinu placeny z „Evropského mírového fondu“ EUhnije.

      Vypatlanci se budou divit, až k Orwellově medaili bude přiložena Darwinova cena. 🙂

      1. Dovolím si odvážnou hypotézu. Dost už se hovoří o umělé inteligenci. Co když je někde takový CML (ti kdo viděli naše Návštěvníky ví), Stojí nakřivo a našeptává těm co vydávají normy a zákony takové donebevolající voloviny? Co když Někde ti rádoby mocní spoléhají na předpovědi umělé inteligence, která jim řekne, že musí udělat to a ono a oni tomu slepě věří? A co když je ta inteligence tak moc inteligentní, že si dala 1 a 0 dohromady, a vyšlo jí že je třeba lidstvo vyhubit, a nejlépe, když si to způsobí samo. Já vím i já to považuju za hodně odvážnou hypotézu, ale úplně bych ji nevylučoval.

  10. Dovolím si zde uvést jedno takové pravidlo: když ve vás někdo, nebo něco probouzí jakékoliv emoce, je dobré zbystřit, chopit se racionální složky mysli a ptát se: „nechce nás dotyčný manipulovat? Co je jeho cílem?“
    A s tímhle pohledem si někdy poslechněte Rajchla, koukněte se na většinu Vidlákových kydů… a udělejte si vlastní názor. A až tady bude zase někdo klást onu věčnou „řečnickou“ otázku jak oslovit mlčící většinu, budete mít hned jasněji. Třeba ji tvoří lidé, kteří nemají chuť přidat se ani k jednomu z těch znepřátelených táborů. Komu tohle rozdělení vyhovuje? Samozřejmě samozvaným vůdcům… A tak budeme stále přilejvat olej do ohně… Názorným příkladem je Ukrajina, na ní si udělal kariéru jak mužik v mikině, Fialáh a spol. s r. o. , ale samozřejmě svou moc v Rusku posílil i Putin. A já si jen říkám, dokdy jim budeme dělat kretény… tohle neskončí svržením a výměnou vlády, skončí to až lidé nebudou skákat tak snadno na špek a budou schopni opravdového dialogu a proti těmto samozvancům se spojí všichni. Tak a hlavně si všichni jeďte zařvat na to náměstí, protože to je rozhodně jednodušší.

    1. No tak teď tu evidentně manipulujete vy. A není to poprvé. Místní sem chodí hlavně kvůli svobodné diskusní platformě a také kvůli tomu, že tu pan domácí udržuje dost pořádek, byť tedy občas na ten hadr přitlačí tak, že se téměř odlupuje dlažba. Nějak jsem si nevšiml, že by Vidlák někoho k něčemu emocionálně strhnul. Ve vašem příspěvku jako obvykle zcela chybí návrh, co dělat jiného. Tedy kromě pasivního držení úst a sklopení hřbetu.

      1. To si docela protiřečíte, to je asi jako s tím demokratickým řádem a pořádkem co hlásá Pávek. Takže svobodná diskuze? Ale pouze v jistých pro „zdejší mozky“ bezpečných mezích. Já mám spíš pocit, že jakýkoliv názor, který nepodporuje zdejší narativy, je jako červený hadr a budí pouze nevoli, a místo nějakého nestranného prozkoumání je odsouzen. Jo, je tu plno chytrých lidí, mnohem chytřejších než já, ale mám pocit, že jsou všichni zacykleni ve svých znalostech. Mně chybí vědomosti, ale troufám si říct, že zato disponuji jakýmsi nadhledem. Bohužel zdá se, že spolupráce těchto dvou kvalit je momentálně nemožná :).

        A v čem přesně podle Vás manipuluju? V tom, že se snažím přimět lidi, aby přemýšleli a rozhodovali se podle sebe, aby víc pochybovali a nezaujatě zkoumali? Za manipulaci jde označit jakoukoliv snahu něco ovlivnit, ale asi bych rozlišoval mezi tím, když se někdo snaží přimět lidi k samostatnosti a manipulaci, která má za cíl sešikovat poslušný dav. Vidíte v tom aspoň trochu rozdíl?

        Nápady bych i nějaké měl, ale přijde mi to jako ztráta času tady něco psát, tady je to jako hučet do zdi. Takový gogo myslím vím o čem mluvím :D. Až budu vidět, že je zde opravdu otevřená diskuze s cílem hledat nějaké nové cesty, tak rád přispěju i svým málem.

        1. Zahradníku, chodíte sem denně kritizovat Vidláka a Rajchla, vysmívat se návrhům na manifestaci.
          Přitom od vás nezazněl jeden smysluplný návrh, co tedy jiného dělat a KDO by to měl organizovat… Vy ne, pěkně za bukem, na gauči psát, jak to nepůjde…

        2. No a teď plácáte přesně jako scallop. Svoboda není svévole. Pokud to nechápete, tak o svobodě vůbec nemluvte.

          „A v čem přesně podle Vás manipuluju? V tom, že se snažím přimět lidi, aby přemýšleli a rozhodovali se podle sebe, aby víc pochybovali a nezaujatě zkoumali?“
          Jo, přesně stejnou utkvělou chimérou trpěl scallop. Nikoho, opakuji nikoho k ničemu nemotivujete, neotevíráte mu oči či další podobné nesmysly. Takhle diskuse fakt nefungují a prakticky nikdo v nich nedokáže výše zmíněné.

          „Nápady bych i nějaké měl, ale přijde mi to jako ztráta času tady něco psát, tady je to jako hučet do zdi.“ No tak to už si vůbec nezasluhuje komentář, to je prostě klasický argumentační faul. Tak proč tu ztrácíte čas jinak?

          1. Nevím proč, ale připomínáte mi toho Ludwiga co napsal Konec prokrastinace, jeho online přednášku o manipulaci, kterou jsem kdysi viděl :).

            Co třeba trochu sebereflexe a přečíst si po sobě tuto větu? „Pokud to nechápete, tak o svobodě vůbec nemluvte.“

            Nikde jsem nic nepsal o otevírání očí… Váš případ to zřejmě nebude, ale jsou tu myslím i nějaké hlavy otevřené. Nechápu, jak můžete mluvit za všechny ostatní. Ovšem na tom, že tu ztrácím čas se shodneme.

            1. Další průhledná manipulační technika. Říkáte tomu soukromě, oddělit někoho od stáda? No jako na páteční večer takové kouzelné zpestření. Nicméně kouzlem nechtěného 😁 Jen mezi námi soukromě, vy tady už vůbec za nikoho nemluvíte. Ale pšššt!

              „Nikde jsem nic nepsal o otevírání očí… „V tom, že se snažím přimět lidi, aby přemýšleli a rozhodovali se podle sebe, aby víc pochybovali a nezaujatě zkoumali?“ To vůbec není totéž, že? 😁 Nebo tohle: „Za manipulaci jde označit jakoukoliv snahu něco ovlivnit, ale asi bych rozlišoval mezi tím, když se někdo snaží přimět lidi k samostatnosti, a manipulaci, která má za cíl sešikovat poslušný dav.“ Mimochodem, opravil jsem v tom chybu v interpunkci.

              Takže zatím, co Vidlák dle vás manipuluje, vy dokážete přimět davy prohlédnout. Njn. Občas bych chtěl něčí sebevědomí mít.

              1. Vy snad budete přímo ten Ludwig :D. V čem je manipulace, když prohlásím, že každý může mluvit jen za sebe? Tedy pokud nejste nějaký oficiální mluvčí, něco mi uniklo?

                Ne, není to totéž. Výraz otevřít oči se používá většinou ve smyslu, když se někdo snaží druhému skrze argumenty či přímo tupou silou změnit jeho názory na takové, které on sám považuje za pravdivé a správné. Rozdíl je v tom, že já pouze poskytuji možnost se zamyslet a nechávám ho, ať se rozhodně jak chce. Na tom výsledku nijak nelpím, je mi to prostě jedno.

                Nechci být jedovatý (tak dobře, pro tentokrát si to dovolím :)), ale opravy pravopisu Vám jsou evidentně lépe, než chápání smyslu textu. Za opravu samozřejmě děkuji.

                PS: Ničí sebevědomí mít nemůžete, jen svoje, to už ostatně vyplývá samo z toho slova, což :).

        3. To umí napsat každý – nápady bych měl ale…….. To nezní zrovna přesvědčivě, zatím jste s žádným nápadem nepřišel.

          1. Jak to můžete vědět, určitě nečtete všechny diskuze co jsem kde psal… Ale už to nedělám, nechci mít na svědomí, že tady někoho trefí šlak z toho, že jsem napsal něco co se vymyká jeho zajetým kolejím a představám ;).

            1. Ty obraty typu „nechci mít nikoho na svědomí“. No jasně. Vy snímáte všechny hříchy světa z nás pomýlených 😁

              1. Trochu humornych frazi nikdy neuskodi. Na obou stranach. Jsme tu jaksi posledni dobou moc vazni. Asi chybi Targus.:-)

            2. To jistě nečtu, ale tak alespoň jeden nápad byste měl? Konkrétní nápad jak dál? Jak se něčeho snažit v této situaci dosáhnout? Kritizovat proč ne, ale bez vlastního návrhu, alespoň nějakého, to spíše svědčí o buď kritice pro kritiku, trollingu nebo závisti a nebo máte ještě jiné pohnutky. Tady jste prostě nic neuvedl a Vaše tvrzení, že je to jako hučení do zdi je jen výmluva. A Vy to, myslím, víte.

              1. Ano, dokonce jsem ho napsal v této poněkud už nepřehledné diskuzi, když použijete vyhledávání… bohužel většinu své kapacity a času zde věnuji ospravedlňování se, že jsem si dovolil něco napsat, nebo jen i pomyslet :).

                1. Prolétla jsem toto vlákno, nic konkrétního jste zde nenapsal, jen povšechná klišé jako například : „se snažím přimět lidi, aby přemýšleli a rozhodovali se podle sebe, aby víc pochybovali a nezaujatě zkoumali?“ Takových frází dokáže leckdo vymyslet spoustu, tedy i Vy. Konkrétního prostě nic.

          1. Vevčo, ti kterým vadí Zahradník sami pochybují. Kdyby byli pevně přesvědčení o užitečnosti demonstrace, tak by jeho komenty přeskočili a pomysleli si něco o p@deli.
            Asi se považují za tak křehké květinky, že je může nalomit Zahradník, Gogo a další pochybovači.
            🥀

            1. Nevím jestli někomu vadí Zahradník, ale mně ne, já se těším až sem dá konečně nějaké konkrétní postupy, řešení, prostě něco co by si on představoval jako něco co je lepší než demonstrace svolávaná na 11.3. Zatím se nevyjádřil.

              1. On žádný postup neví!!!!!!!!
                Když řeknu, že to víno je kyselé, tak to ještě neznamená, že umím vyrobit lepší.
                Šestikolka momentálně jede jako parní válec a kolektivní Západ taktéž.
                “ Jenom omezená a fanatická víra motivuje lidi k činům, ne osvícená moudrost. “
                Mika Waltari
                ***
                Výrok se dá chápat i tak, že k volantu se vždycky dostanou fanatici a blbci.
                😉

    2. Já si od Vás nechám poradit a na to náměstí pojedu.

      Nebýt tady Vy, měl bych to rozhodování mnohem těžší.

    3. Jsme jednou v půlce seděli v kabině, teklo se dva nula. A jeden vážně hnusnej, tuším levej halv to byl, začal šíleně manipulovat. Prej, kluci, dem do nich! Ve druhý půlce jim toho zanďoura rozbijem! Makáme, dobíhame každej balon a nenecháme je rozehrát! Pravýho beka mají pomalýho, tak jedem dlouhý míče za něj!
      Umíte si to představit? Co ten halv vlastně chtěl? Ihned jsem si uvědomil pravidlo! Zbystřil jsem a pro jistotu jsem to odchodil a za toho beka jsem nedal jedinej centr!

    1. Realistické ze strany kovbojů by bylo, kdyby otevřeně přiznali jak vyvolání toho konfliktu , tak svoji přímou účast. Jinak jde o jejich klasické čiré pokrytectví, a mlácení prázdné slámy …

      1. Předpokládám, že jste to vůbec nečetl. Tohle je naprosto realistický pohled na věc včetně realisticky odhadovaných ztrát na ukrajinské a ruské straně. Ten člověk rozhodně ví o čem mluví.

        1. O tom, co a jaké zdroje se rozhodnu sledovat, použít, prostudovat, jsem si VŽDY rozhodaval, rozjoduji, a BUDU nadále rozhodovat SÁM.
          Děkuji za „realistický pohled“ od zástupce, člena tábora iniciátora téměř všech válečných krvavých svinstev po celém světě nejen v posledních desetiletích. Je to stejné, jako bychom četli před 80-ti lety „realistický pohled“ nacistického zasvěceného komentátora na dění na východní frontě. Opravdu jen poděkovat za info, kterých se po webu toulá delší dobu, stejně jako se to jen hemží těmi, co o tom „něco vědí“- a že jich už bylo – převážně bývalé gumy ( us obdoby Pávka ) z US Army, Navy, USAF, Mosadu, atd., plus kdejaký tzv.komentátoři, o nich víme úplný hovínko, a v drtivé většině jsou na úrovni Mitrofanova, jen s US krytím…
          To bylo panečku verzí… A všichni věděli, o čem mluví… Nakonec kdo jiný, než produkt permanentního rozesírače , který má vše na svědomí, v krvi omočené celé hnáty, by měl „vědět, o čem mluví“ ….
          US zdroje jsou vůbec „poklad“ – to, co dokáží zplodit, je neuvěřitelné, ale bohužel možné.
          Když kouknu, kde všude dotyčný autor šířil poplatná moudra, osypu se… Vy v klidu ve stoje tleskejte-Vaše volba.
          Na Ukro konflit má tato diskuze vliv stejně, jako na rotaci zeměkoule… Mělo by Vám být , nejen po roce konfliktu, ale i po 3 dekádách demo nirvány, zřejmé a jasné postavení plus možnosti dobrovolného, aktivního lokaje a kolonie, o které si ty znalé US zdroje otřou maximálně ukončení trávícího traktu…
          Asi

  11. jak to vidí polští ukrajinci a ukrajinští Poláci.
    ———————
    Myslíte si, že militarizace Polska je obranou proti Rusku? Mýlíte se!

    Minulý týden na Ukrajině prošel návrh (s následnou legislativní změnou) na zavedení polštiny jako povinného jazyka do osnov, píše Marek Galaš na polském webu Dziennik Polityczny.

    11. února 2023 – 07:20

    Není divu, že cizí jazyk je na Ukrajině vnucován násilím, vždyť ukrajinština byla také vnucována násilím. Přestože 70 % Ukrajinců doma mluví rusky, ukrajinština je jediným státním jazykem. A bylo by lepší, kdyby země měla dva oficiální jazyky pro smíření ruskojazyčného a nacionalistického ukrajinského obyvatelstva. Ale ne – radikální metody, násilí a krutost byly vždy neodmyslitelnou součástí Ukrajinců, a to i vůči vlastnímu obyvatelstvu.

    Tak jako téměř každý Polák může vyprávět o násilí banderovců vůči jejich příbuzným nebo přátelům během volyňského masakru, může každý současný Ukrajinec vyprávět o ponižování a útlaku ze strany úřadů za to, že odmítne a nebo je neochotný mluvit pouze ukrajinsky. Nyní školní osnovy připraví mladé Ukrajince na myšlenku vrátit alespoň západní část země k jejím historickým hranicím. A aby tento proces nebyl bolestivý, děti se budou polsky učit už od malička.

    O tom, že navrácení pozemků v západní části bývalé Ukrajiny je hotová věc, svědčí například inzeráty na byty k pronájmu ve Lvově. Jeden z nich uvádí, že „v případě převodu pozemků města do působnosti jiného státu musí nájemce plnit své povinnosti v plném rozsahu dle platné nájemní smlouvy!“. A dovětek – „Jedinečná příležitost přestěhovat se do Evropy, aniž byste opustili svůj byt.“

    Navzdory všem mírovým metodám ukolébání ostražitosti Ukrajinců a jejich uplácení však Kaczynského plán zahrnuje i použití síly. Ostatně proto se na polské východní hranici hromadí tolik cizí vojenské techniky, proč nyní armáda narůstá tak zrychleným tempem, a přestože stále verbuje dobrovolně, používá dost agresivní metody – vtíravou reklamu v TV a na veřejných místech, rozšířená propaganda, propagace a pohádkové sliby. I děti a teenageři jsou Błaszczakovou armádou zataženi do nedětských her se zbraněmi. Proč? Aby Poláci byli připraveni na očekávanou agresi od Ukrajinců, kteří svou nenávist k Polákům vstřebávali už mateřským mlékem.

    Zdá se, že proces předání západních zemí bývalé Ukrajiny byl naplánován již dávno a začal již od prvních dnů ruské speciální vojenské operace. Těžko si představit vhodnější dobu pro návrat do historických zemí. Kaczyński a spol si tuto jedinečnou příležitost jistě nenechají ujít. Takže jejich chytré akce zaměřené na ukolébání bdělosti Ukrajinců předstíranou empatií a všestrannou pomocí byly navíc zajištěny vojenskou složkou.

    Proces vytváření této součásti je přesně to, co nyní vidíme – vojenská expanze, zahraniční vojenská technika a personál, stejně jako systémy protivzdušné obrany Patriot z Německa na východní hranici . Ano, někteří řeknou, že všechny tyto přípravy souvisejí s možným ruským útokem na Polsko (najdou se ještě tací, kteří tomu věří?). Jako akt zbrojní demonstrace, demonstrující schopnosti a potenciál země, tato opatření splní svůj úkol, ale stále nestačí k zastavení vojenské síly a schopností jaderné velmoci.

    Praktické uplatnění tento soubor opatření nejspíše najde právě na západě bývalé Ukrajiny. A pak by měl každý Polák ubránit svůj domov proti banderovcům, kteří předstírali, že jsou oběťmi okolností, se o nás otřeli, ale když Duda začne realizovat Kaczyńského plán, masky spadnou a banderovci budou moci ukázat vše: Krvežíznivou povahu, nenávidící Poláky.

    Stojí geopolitické ambice polské vlády za krev Poláků? Má smysl křísit staré události, protože Ukrajina je už dávno prodchnuta fašistickou ideologií a její historie byla dávno přepsána a poučena v souladu s banderovskou mentalitou? Je možné z Ukrajinců vyklepat nacistickou ideologii a žít s nimi v míru? Pravděpodobně už ne a po vstupu smlouvy o převodu historických zemí Duda-Zelenskij v platnost, budeme opět považováni za okupanty. A pak se Polsko jistě nevyhne masakru Volyň 2.0.

    (rp,prvnizpravy.cz,Dziennik Polityczny,foto:arch.)

    1. Já jenom doplním, že banderovci nevraždili jenom na Volyni, ale po WWII poměrně dost dlouho i v Polsku, skrze ně se snažili si prostřílet vestu na západ. Nakonec se polským silovým jednotkám podařilo odklonit je do Československa, odkud se je podařilo vypráskat do Mnichova až někdy kolem r. 1955.
      V Polsku stihli pozabíjet (většinou povraždit) víc než 25 000 lidí. Ale to už byli (pro část dnešních Poláků) „hodní“ banderovci, protože „bojovali proti komunistům“.

    2. Hmm, Poláci… Fajn dárečkové, odjakživa… Když jsou u toho fašounství, tak cudně mlčí o cca půl mio ( odhady jsou různé ) jejich předků, kteří během II.WW hájili neochvějně, se zbraní v ruce, ty správné ideály v dresu wermachtu. O armii krajově se šeptá také ledacos. Je zbytečné znovu připomínat fakt, že polským zájmem č.1 po 150 letech neexistence byly ozbrojené konflikty se sousedy , viz s ČSR, kvůli územním požadavkům. To, co praktikovali za Pilsudského, je snad známé..
      Na Ukrajině se v minulosti nepěkně předvedli také. Nyní od R.2013 přikládají na Ukrajině pod kotel, a otevřeně podporují ukronácky. Nemluvě o vrozené „velmocenské obsesi“ alá říše od Baltu přes Černé moře na Jadran.
      Chce někdo tvrdit, že jsou bez viny, a chudinky, že nenesou díl zodpovědnosti minimálně za dnešek ?

      1. No, ještě byste mohl doplnit, jak řádili na Těšínsku, když po boku svého věrného spojence obsazovali „Sudety“. Akorát ten věrný spojenec nebyl až tak úplně věrný…

        1. Ano ano, oni toho mají na triku směrem k ČR docela dost, a popravdě jsme jim velmi často nebyli až tak po chuti …

      2. Zase, na druhou stranu, polští husaři s Janem Sobieskim zachránili Vídeň před dobytím Osmany.
        Aby se tady na ně jen nenadávalo. 😉

        1. To je „oblíbená berlička“ ex offo pšonků. Myslím, že onen slavný polský expediční sbor obsahoval i české jednotky, když už ten chvály hodný čin zmiňujete… Jan Lucemburský s Karlem hájil pevninskou Evropu před Angličany u Kresčaku, stejný Jan šířil křesťanství mečem myslím v Pobaltí, Karel válčil v Itálii … Jistí domácí kališníci opakovaně vyprášili spojená křižácká vojska , atd… Kdepak historie…
          Co se týče pšonků, jde o zmiňována faktů …

  12. Za děduly Bídna
    je epocha bídná.
    Války, ufa, pandemie
    málokdo si hubu myje,
    každý čeká hrůzu,
    lid se změnil v lůzu.
    Pracuje se z dálky,
    lidi bez morálky
    vytvořili vládu
    s vizí svrabu, hladu.

    1. A zatím potichu :
      Chartúm si přeje ruskou základnu na pokraji Suezu. I v Súdánu se chtějí cítit bezpečně. Nejenom na Ukrajině.

  13. „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.

    V podstatě jsme u jádra pudla- Pokud Rajchl cílí na svoji předvolební kampaň, bude výstup demonstrace zaměřen „dovnitř“. Pokud hodlá konat ve prospěch změny nebo budoucnosti ČR, pak zaměří výstup demonstrace vně … nikoliv „dovnitř“ přesvědčovat přesvědčené.
    K tomu, jak to provést, je potřeba se snažit pochopit jednání sociálního systému lidí.
    1. Demonstrace zaměřená dovnitř: cílem je zahulákat si, upravit hladinu hormonů, ukázat, že rejchl a ostatní na tribuně jsou skvělí rétoři co kvalitně slibují, moc se nezamotat do toho, jak sliby zrealizovat. V podstatě to je služba vládcům, protože budou demonstrovat míru nespokojenosti, ukáží počty nespokojenců a hlavně se „vyhulákají“ a upustí páru. Odměníme je tím, že bude např. odejit bezvýznamný pěšák XY a následně utáhnou šrouby. Účastníci budou označeni za menší skupinku extrémistů a proruských trolů, ano – mají pravdu, je draho, inflace atd, ale za to může přeci babiš a jeho předchozí neschopná vláda.
    2. Jak zaměřit výstup demonstrace vně je několik. Uvedu jeden příklad – demonstrace „Kdo nezná historii, je odsouzen si ji zopakovat“. Svolávací téma není až tak podstatné, podstatné je co zazní … začal bych tím, že USA byly zatím jediná země, která proti civilistům použila jadernou zbraň + datum a počet civilních obětí po Hirošimě a Nagasaki. Další řečník – USA po vymyšleném incidentu v Tonkinském zálivu napadly bez mandátu RB OSN Vietnam, používaly zde chemické zbraně (napalm…), prokazatelně vyvraždili civilisty ve vesnici My Lai, přičemž odsouzen nebyl nikdo, resp. velící poručík, který ovšem dostal prezidentskou milost od Nixona. Ohlásit počet mrtvých a délku konfliktu, s tím, že se nejednalo o souseda ani o zemi ležící na stejném kontinentu, jako USA. Další řečník – rozebere např. napadení Iráku – opět bez mandátu RB OSN, použití radioaktivních střel ochuzeného uranu (kontaminace oblasti, rození postižených dětí … ), uvést počet civilních obětí, může následovat rozbor dalších důsledků jednání USA. jako poslední rozebrat Srbsko a Kosovo. na obrazovce může naskakovat vždy rok napadení a počet civilních obětí. Za celou dobu by nesmělo padnout jediné slovo nebo věta, že USA jsou agresor a napadají velmi vzdálené státy (neležící ani na stejném kontinentu jako oni) naprosto svévolně, přesto i poslední Jouda musí pochopit kdo je za agresora a kolik bylo obětí. Na úplný závěr pronést omluvu Srbsku za to, že jsme jako ČR umožnili přelety letadel, která bombardovala civilisty.
    O demostraci podle bodu 2. by nikdo nemohl říct, že to je Rajchlova předvolební kampaň, nikdo by nemohl říct, že za to může Babiš nebo Putin a válka na UA. Troufám si tvrdit, že demonstrace s takovým průběhem by byla předčasně ukončena nebo by žádná příští už nebyla.
    problém je, že Rajchl a lidi kolem něj to vidí asi následovně – dnes demoška, zítra volby a podle síťového grafu následuje nevyhnutelně mandát v PS ČR.

    1. Myslím, že na historické přednášky není sychravé hlavní náměstí Vnitřkova tím nejvhodnějším místem.
      Ale jinak naprostý souhlas s napsaným .
      Ty debaty by se měly vést mezi lidmi po hospodách, na pracovištích a taky na online kecárnách. Demoška, pokud by bylo potřeba ji udělat, by to měla buď odstartovat nebo završit.

      Ale bude to jako vždy – oni to dělají pro uspokojení vlastních choutek a jelikož tím konají službu režimu, budou sice různě nazýváni, ale s povděkem akceptovaní.
      Nějaké týpky kluci ztotožní, provedou si update kartotéky a ujistí, že je to v dobrých rukách.

    2. „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“

      Hehe, to by mohlo být motto tohoto webu :).

    3. David Dvořák

      Vy na to jdete moc vědecky. Téma stávky je jasně definované, jsou to vysoké ceny energií, gründeal, vysoká inflace, chudoba, nechuť bojovat za cizí zájmy v cizí zemi, která má blízko k fašistické ideologii, vývoz zbraní do válkou zmítané Ukrajiny a s tím související zadlužování občanů ČR, odmítání genderových magořin, byty pro mladé rodiny a jejich nedostatek a spousty jiných problémů, které tíží naši společnost.
      Pokud vám nestačí výše jmenované důvody pro demonstraci, tak už vás ze židle nezvedne ani malá atomová válka na našem území.
      Taky jsem přesvědčen, že tentokrát musí být demonstrace důrazná a bez sametových kudrlinek při řečnění. Prostě musíme ten fialový hnus a celou pětidemolici poslat hezky česky a od plic DO PRDELE!!!

      1. Když bude fabrice ředitelovat nemehlo, které bude vydávat destrukční příkazy vedoucím oddělení a Vy budete pod šéfem tohoto oddělení … tak pro nápravu situace se zaměříte na co nebo koho??? … vyvinete tlak na odstranění Vašeho vedoucího?? … nebo bude účinnější eliminovat ředitele?

      2. Taky jsem přesvědčen, že tentokrát musí být demonstrace důrazná a bez sametových kudrlinek při řečnění.

        Souhlasím, tudíž programuem musí být:

        vysoké ceny energií, gründeal, vysoká inflace, chudoba, nechuť bojovat za cizí zájmy v cizí zemi, která má blízko k fašistické ideologii,
        Tidíž nastínit takové ty kudrlinky a řečnění.

        Málo kdy s někým souhlasím, leč dnes přiznávám pravdu Davidovi. Ono totiž ta navrhovaná témata se dají politicky okecat. Realita hlavního viníka na Ukrajině a Ruska, tedy USA, se okecat nedají. Musí se více lidem „vnutit“ myšlenka, že problémem je terorismus USA.
        Většina lidí, a nevím čím to je, je přesvědčena, že za vším špatným hledej Rusko. To se musí změnit, pak je možné politicky, tedy volbami, měnit naše sněřování.

        Inflace. Jak chcete lidem přijatelnou formou sdělit, co je příčinou, když tomu nerozumí ani ekonomové hlavního proudu. Inflace je pro většinu lidí zkratka Rusko, energie, vákla, inflace, přitom ani jedno není příčinou inflace.

      3. Pak je to akce pro vás – pěkně si tam běžte zařvat, oni vám zastropují cenu nemovitostí na 50 tisícich ročně, Vidlák se tím pochlubí a u voleb volte šestikoalici, protože rozumem.

        Ta vláda ví, co dělá a buď to tak chtějí sami, nebo to tak chtějí, protože to chtějí vykonávat oni a nenechat to vykonávání Babišovi. Není potřeba jim říkat, že jsou energie drahé, že kdyby neposílali půjčené miliardy na Ukrajinu, bylo by jak na zdravotníctví, tak na důchody. Do války vás pošlou na požadavek z USA a nezajímá je, že to nechcete – oni to vědí.

        Potřebujete vy osobně slyšet pár banalit z podia? Nebo tam uslyšíte něco, co jste ještě nevěděl? Chcete si zaskákat na hudbu? Pak tam běžte. Když se zasnažíte, můžete získat i falešný pocit síly a jednoty davu.

        Ale v reálném světě není potřeba Fialovi nic z toho říkat, on to ví, je to nepodstatné a bude dělat to, co mu přijde z Berlína, Brusele nebo USA přímo nebo přes desátníka či nově Koláře. Tak, jak to dělal Babiš, nebo podobně. Samozřejmě i vykonavatel vnáší svůj rukopis.

        Jestli tomu chcete nějak bránit, pak je ale potřeba dělat něco úplně jiného. Jen u toho nezažijete ty davové scény, lidi se vám budou spíš posmívat a budete ohrožen ve svém zaměstnání a na forech.
        Je třeba vybudovat strukturu, která se bude schopna prosazovat jak v politické soutěži v mediích, tak, a to především, bude etablovaná mezi lidmi jako něco, co má důvěru. Tu pak přetavit ve volbách, jestli ještě budou, nebo jinak, o čemž je předčasné psát.

      4. Prosímich, mohli by mi nějak vysvětlit, jak si představujou opravdu důraznou demonstraci? Jestli teda tak, že si demonstrativně nedáte po obědě doutníček, tak z toho se šestidemolice posere strachy!

    4. Náš problém není, že USA jsou ‚zle‘ , ale že my jsme hloupí a děláme jim přeochotne ratliky (v souladu s naší historickou tradici). Takže za mne by bylo lepší věnovat USA imperialismu max čtvrtinu času a ten zbytek tomu,co je náš hlavní problém,a to jsme my.
      Mně by se líbilo, kdyby tam promluvili třeba Keller, Oskar Krejčí, Petr Pelikán nebo Jiří Wagner…

      1. Ten problém byl i za prvního protektorátu – taky se dalo bádat nad tím, že Reich není zlý, že bychom si měli hledět protektorátní vlády.

      2. Mohu jen opakovat – kdo to tady řídí? Fiala? … Leyenová? … nebo to jsou USA?
        Pokud to řídí Fiala, tak zaměřme strategii proti Fialovi, pokud Leyenová, tak proti Leyenové, ovšem pokud to tady reálně řídí USA, pak ukázání USA v pravém světle je dobrý začátek.

      3. 1)…Náš problém není, že USA jsou ‚zle‘ ,…
        2)…že Reich není zlý…

        Najdi deset rozdilu. Ale prd… staci jeden.

  14. Začínající redaktor dělá rozhovor s nezkušeným , ale iniciativním politikem ODS o výsledcích prezidentských voleb a aktuální situaci. Bohužel oba jsou mírně nahluchlí a zahlcení neustálým sledováním sociálních sítí , ale o to zapálenější pro věc.
    Redaktor se tedy ptá, jestli měli všichni kandidáti spravedlivé podmínky.
    Politik říká: „My jsme všem kandidátům měřili stejně, padni komu padni, ať je to Petr či Pavel , taková jsou naše demokratická pravidla.“
    Na to redaktor:  „Říkáte,  Petr Pavel?“
    Politik: „Ano to víte to je výjimka co potvrzuje pravidlo. Tento kandidát logicky slučuje Petry a Pavly v jednoho člověka a proto bude logicky slučovat i tento národ, tady byla volba jasná to je železná logika.“
    „Železná logika?“, ptá se redaktor.
    „Jistě“, míní politik. „Bude třeba vyprodukovat zase více železa. A na co ho je tolik potřeba? Vy asi nesledujete moc pozorně aktuální dění. Je potřeba aby se vyrobilo více tanků a ty se pak poslaly na Ukrajinu . Tanky už jim docházejí a my jich máme dost. Vy jste si nevšiml jak trpí, vždyť vám to ukazuje česká televize dnes a denně. Oni tam přece bojují za nás.“
    „To myslíte za ODS?“, ptá se redaktor překvapeně.
    „Ale ne, za celou pěti koalici. Tedy vlastně za to aby evropské hodnoty platily pro nás všechny kteří se o to zaslouží. Takže všichni v Evropě by měli mít stejnou cenu jako občané.“
    „Tím myslíte sjednotit konečně ceny pro všechny občany v celé Evropě? No to by Češi bouřlivě uvítali . To by pak ubylo kritiků EU.“
    „Ale to ne“, zděsí se politik. „No to by ještě scházelo. To si proboha nepleťte cenu s hodnotou. No a největší hodnotu v našem státě má momentálně přece demokracie, ta je nám nejdražší.“
    „Takže, říkáte že je u nás tak draho, a je to vina  demokracie“, diví se redaktor.
    „Ano , ti odvážní se nebojí zaplatit za demokracii jakoukoliv cenu“. Hřímá politik.
    „To tedy znamená, že se bude ještě zdražovat?“ Diví se nepokrytě redaktor.
    „Ale vůbec ne, za drahotu může Babiš a demokracii ohrožuje Putin, to ví přece každé malé dítě. To jsou škůdci naší věci, to jsou nepřátelé Demokracie a nejvíce té občanské. Ten diktátor by s demokracií byl hotový řečeno po rusky v adin raz  Putin jeden zákeřná!“ Uleví si konečně politik.
    „Říkáte, Rasputin? A není to už moc dávno co umřel?“ Opráší svoje vzdělání redaktor.
    „Ne, oni místo něj nasadili dvojníka, jen to ještě nevyšlo najevo, ale to je interní informace.“
    „Aha, takže informace z internetu“, říká si pro sebe redaktor. „A jak jste se postavili, proti drahému proudu“, ptá se redaktor.
    Ale politik je už napůl na odchodu a tak dobře nerozumí. „Rozhodně jsme se protiproudu postavili. A zatnuli jim tipec jak se říká lidově. Víte oni jsou jedna ruka s Putinem , oni jsou jeho pátá kolona, možná i spící agenti a berou si nás, české občany jako štít, no to je nechutné. To oni jsou ti demagogové a nám nezbývá než před nimi naše občany chránit. Víte co pane redaktore, ukončíme tento rozhovor aby náhodou nedošlo k nějakému nedorozumění. Vy vždycky moje dobře míněná slova nějak překroutíte a já se pak za ně musím na kobereček k Fialovi.“ Mumlá si politik napůl pro sebe a odchází.

    PS. Druhý den našly oba protagonisty rozhovoru mrtvé,  bohužel není jasné kdo z nich byl zabit a kdo spáchal sebevraždu. O tom se zpráva agenta co rozhovor monitoroval nezmiňuje.

    1. Správče majáku, líbí se, a to jako fest! (Kopíruji, schovávám.)
      (Asi je moře rozbouřené a nemůžete na pevninu do hospody, že? Pište dál, třeba jednou bude kniha ![;>))

        1. Autorem je můj kamarád, on takové věci sem tam píše do šuplíku a pár kamarádů. Tohle se tak líbilo, že jsme se zavázali poslat do světa, což jsem učinil neb Ládik potřebuje společnost. Vyvěšujte, kopírujte, sdílejte jak libo, budeme jen rádi.

    1. No to bude jistě i dotisk, jedna várka stačit nebude!
      Jo, Biden byl prohlédnut a všecko dobrý. Prostě hlava státu.

    2. Tohle snad má v psychiatrii svojí vlastní klasifikaci.

      Jinak k tomu Haškovi – „Sezónu 2010/2011 pak Hašek odehrál v Kontinentální hokejové lize za tým HC Spartak Moskva“ – už vrátil ty peníze, co tam vydělal?

  15. Myslím to vážně, v každé zemi je nesmělé opoziční uskupení, se kterým se nikdo nebaví.. Jak víme, my alternativci, i v Maďarsku (nebudu vysvětlovat, dohledat..). Vrábel se snad účastní nějakých mez. setkání.. jenomže alternativních. My potřebujene silnou profesionální opozici normálních politikon amatérů, kteří budou mít jediný cíl. Jediný, neboť na něm se shodnou, tím pádem souhra půjde snáze. A jestli si Rajchl netroufá, třeba se přidá. Najednou se vzedme spontánní vlna… musíme to rozhoupat.. není to šílené, není

      1. Nejsme ve sporu, tehdy na zakládajícím sněmu v Brně jsem si myslel, že k tomu i dojde. Ale nána s hochštaplerem uvažují docela jinak. A dnes si myslím, že mladý Klaus asi taky nebyl schopen cokoliv racionálně dělat, moc by mě zajímalo, jak a kdo řídil tu školu. Prostě kdyby si tu osobu, která za něj řídila školu, vzal do Trikolory, mohlo být ledacos jinak.

        Stoprocentně souhlasím s tím, že je třeba komunikovat s ostatními alternativci v evropských zemích. Nebo ve všech, ale buďme realisté.
        Na to ale je potřeba mít nějakou elementární funkční strukturu doma. Kdysi jsem si myslel, že toho budou schopni Svobodní … a taky se ukázalo, že je to tam hodně jinak, než se zdálo. Už tehdy, natož dnes.

            1. Tady místní chlapci si svojí geniální strategií zvolili Pavla a dávají to strašně za vinu SPD – sami od sebe prý na to přišli, tak jak vidíte, čekisti nemusí ani do terénu.

  16. K vidlákovu: „Až budete přemýšlet, proč jdu na demonstraci, tak přesně proto.“
    Možná by si vidlák měl přečíst o článek níže, tedy u Hampla: „Aktivisté se navzájem ujistili, že problém je v objektivních okolnostech, oni všechno dělali správně a budou v tom pokračovat. Nebudu se tedy pokoušet o debatu, o kterou není zájem, a spokojím se s prostým konstatováním, že každý, kdo organizuje nepřipravené pokusy o změnu poměrů (třeba demonstracemi), ve skutečnosti posiluje vládnoucí moc. Což píše s plným vědomím toho, že ti lidé si stejně nedají říct. S tím už jsem se smířil.“
    Nějak k tomu nemám co dodat. A na místě Fialy a spol bych tyto aktivisty platil ze zvláštního fondu!

  17. Dlouho jsem čekal, jestli bude tento článek mít nějakou pointu, nebo půjde jen o obvyklou dávku strašení a černočerných vyhlídek… překvapivě jsem si na konci přečetl, že máme jít na demonstraci. Takže obvyklá dávka propagandy. A nebyly by nějaké argumenty, proč tam jít, co se tím vyřeší, jaké budou další kroky, jaké jsou vyhlídky na to, nakolik budou úspěšné apod? Vidláku, to nás tu máte všechny jen za idioty, kteří se seberou a půjdou, protože jim někdo jen řekne: „běžte, možná vám pak prozradím, jaký bude další krok…“?

    Rajchl dle všeho dělá předvolební kampaň, svůj názor na volby jsem zde psal už opakovaně, ale chápu, že nějaký Zahradník není pro vás autorita a nedá se brát vážně, tak pro vás tu mám co na toto téma říká profesor Peter Staněk, odkaz spustí video přesně v tom čase, tak vám to zabere jen dvě minuty, ale doporučuju si to poslechnou celé… https://youtu.be/qAdBKn0KO7A?t=1418

    1. Zahradník je malopěstitel, ten nemůže na velká témata ani pomýšlet 🙂

      Hodně mě v tom asi pracně vypoceném článku pohavila ta koleda o tom, jak Rusům měly dojít náboje a jaká to byla zase desinformace.
      Přitom nejde o to, že o tom tady píšu pár měsíců, ale nedávno se to stalo skutečně ožehavým tématem i na ruské straně. Teď i Wagnerovci pocítili snarjadnyj golod. Možná způsobený i schválně, ale to zase vede na další aspekty.

      Ale ne .. jak kolovrátek … a hlavně všichni na cvičiště, tam to vyskáčeme. V okamžiku, kdy si Vidlák mediálně přisvojil to zastropování, jak byl pyšný, že oni zařídili tu dosud největší ekonomickou hrůzu, získal jsem dojem, že něco takového si kluci z Útvaru museli vymodlit u svatého Clause, protože Ježíšek by snad taková svině nebyl.

    2. V prvé řadě: pokud se vám tu nelíbí, proč to i nadále čtete?? Je řada jiných blogů a autorů, se kterými můžete lépe souznít. Dále: pointa je naprosto jasná jen ehm, vám ne. A ještě: působíte už jako správný troll, jen v trochu umírněném hávu,tím svým shazováním toho, co Vidlák píše. Takže ještě jednou: nemusíte tady být. Zkuste například založit vlastní stranu, s naprosto jasnými idejemi a příkladně formulovaným programem, na homepage vašeho stranického webu. Držím vám palce.

      1. Takhle nějak radili i ti, co hlídali ideologickou čistotu mainstremových periodik.
        Jak že to říkají soudruzi – občan má právo na správně informace a ochranu před jejich zpochybňováním.

      2. Však mě to tady už dlouhodobě nebaví, občas napíše Vidlák dobrý článek, to mu i pochválím, jestli jste si nevšiml… Možná místo abyste mi tu psal, že sem nemám lézt a případně mám držet hubu a krok (což je asi jak i sám tušíte zbytečné), jste si mohl rozkliknout ten odkaz a poslechnout si to, případně na to reagovat nějakým argumentem. Pak by byla možná i diskuze a máte pravdu v tom, že působím jako troll. Což ale není záměrné, je to způsobeno tím, že moje názory zřejmě nejsou hodny ani protiargumentu či zamyšlení a jsou automaticky v hlavě zařazeny do kategorie „třídní nepřítel“ apod :). Tak si mohu jen postesknout, že je to tady z mého pohledu dost omezená diskuze a kdo nezapadá do těch správných názorů, je troll, blázen, hlupák… Jak píše gogo, nejde o nic nového s čím bych se jinde nesetkal.

        1. Ale lezete sem, vy, Zahradníku, i gogo, každý den. Kritizovat, to dovedete dobře, ale sami něco vymyslet, vytvořit, nést odpovědnost – to ne.
          jak psal RobertX výše, založte si svůj blog a pište tam.

          1. ano, založte si vlastní facebook 🙂

            Ono to nese podobné rysy.
            Zpočátku komentátor upozorňuje na chyby a zjevné nesmysly v článku.
            Poté upozorňuje na nekonsistenci autora nebo zjevný rozpor v logice
            Autor nereaguje a pokračuje, komentátor je nejistý. Ale zato ratlíci jsou si jistí dost a vrhají se na komentátora divoce a zuřivě. Ne po věcné stránce, protože tam má buď pravdu, nebo oni to stejně nejsou schopni nijak pojmout. Ale narušuje jim tu jednotu, což je rozčiluje.
            Postupem času se diskuse buď zredujuje na ironické poznámky a zuřivý štěkot, nebo ratlíci objeví zuby a vetřelce vykousají.

            Je vtipné, že titíž ratlíci špatně nesou, když je jejich kolegové vykousají např. z již zmíněného facebooku nebo Babišových iDnes diskusí či blogů.

            Však co.. měli si založit vlastní iDnes.

            1. Přemýšlím, že si založím deník s názvem Jediná pravda. Mohlo by to mít své fanoušky, ale zase nechci Vidlákovi přetahovat jeho duše :).

            2. Ne, že bych vás četl skutečně pravidelně a vše, to je dosti náročné. Ale zaujali mě ti ratlíci. Ty už jsem od vás čet. Ano. Vrhají se se zuřivým štěkotem na logicky konzistentní komentátory. Právě zejména na ty logicky konzistentní, takový já jsem na ně tuhle tak zuřivě…, no prostě hrůza. Vrhal jsem se, že když teda logicky konzistentně ne s tímto, ne takto a rozhodně ne teď, tak logicky konzistentně s kým, jak a kdy. Jako, fakt. Takhle připitomělý otázky já měl! Ale na vás se nevrhám, páč vy jste už až moc logickej. A konzistentní.

              To víte, že mě vyřídili jak žádost na byt. Sice neadresováno mně, ale logicky konzistentní vysvětlení – zatím nevím, s kým a jak, ale rozhodně později. Někdy, až nazraje situace. Například tedy se tím pádem rozhodně musí počkat, až se schválí ty změny v branném zákoně, to z toho logicky konzistentně plyne. To dá přeci rozum, jít to vodemonstrovat teprve až to bude v zákoně. Dopředu, ke všemu s „tím“ Rajchlem? Prej, že aby se to ani vůbec neschvalovalo? To rozhodně musí každej logicky konzistentní intelektuál ihned argumentačně rozcupovat na hadry!!
              Vůbec to tam v těch požadavcích ke všemu ani neměli! Jsme přece jasně věděli, teda říkali, že především ani žádný požadavky nemaj! No, tak teda nakonec maj, blbečci jedni, ale stejně! O tom branným zákoně tam logicky konzistentně nic nemaj! Sice teda blbečci zase cosi, že jako žádnej občan proti svý vůli a tak nějak to tam maj jaksi sesmolený, ale my bychom pak protestovali mnohem logicky konzistentněji! Až by to bylo v tom zákoně! S někým by se to dělalo, to bychom se pak nějak možná dohodli. Taky, jak by se to celý dělalo. Jak, s kým a kdy, to by se pak asi nějak možná eventuálně popřípadě za jistých okolností prostě vymyslelo, kdyby to ale nějak šlo se s někým o tom domluvit. Především ale by se i u toho bezpečné dopředu vědělo, že je to taky celý marný, tak ani nemá cenu někam chodit.

              I mnoho dalších l-k (logicky konzistentních) argumentů na téma s tímto ne, takto ne a teď ne už zaznělo. Třeba se přesně vědělo, že to celý dělá jedinej sám Rajchl. Ten, co byl u fotbalistů a vystoupil z Trikolóry. Copak tohle může dělat, když byl a vystoupil?! A sám? Nemůže! A pak se teda profláklo, že existují nejen zatím nejexaktněji strukturované požadavky. Dokonce i lidi.
              To s těmi požadavky se velmi l-k kritizovalo, a já vím, že je to ode mě zákeřný říkat, že byly od samýho začátku. Jo, to je děsná špína, že byly a jsou. Vždyť l-k komentátor to nemoh tušit. To jako snad kvůli tomu to měl někde hledat, nebo dokonce poslouchat tu jejich tiskovku? Neměl!
              Ale ať to navazuje, byl tam ten nevyvratitelý argument, že samotnej to přeci nemůže dělat. Jenomže on dokonce má ten nedůvěryhodný element i lidi na krajských a okresních úrovních, kteří mu s tím vším pomáhají. Samozřejmě, že kdoví zač to je za existence, ale má. To l-k ale taky samozřejmě neměl jak tušit, proto měl naprostý právo na konzistenci a logiku při této kritice a tvrzení, že žádný nemá, a pokud nakonec teda má, tak kdoví, co to je za šmíru.

              Seriózní l-k komentátor ovšem nesmí polevit. Kam by pak přišel, kdyby náhodou ty Rajchlovy nesmysly snad začaly mezi lidmi mít váhu? Nebo by mu tam dokonce přišli, pokračovalo to, a dokonce by se tím vláda k nějakým ústupkům od tý svý katastrofický politiky dotlačila? To přece nepřichází v úvahu! Jak by l-k pak vypadal? Ne ne, to se musí od první minuty soustavně ničit! Ratlíci, na ty dělá Bílej Tesák, ale hlavně, aby se nelezlo na nějakou blbou demonstraci!!

              Lhostejno, jakými slovy to píšu, protože když řeknu že je někdo hodný, když dělá „to a to“, nebo že je zlý, když dělá „to a to“, nic to nemění na přítomnosti toho „to a to“.
              A ještě jedna věc, kvůli tomu jsem to i začal psát – nejsem takovej frajer, abych si osobovali pozici arbitra logiky a její konzistence. Vy si pane gogo takovou opravdu osobujete?

              1. Arbitra přímo ne, ale osobuju si, jako každý účastník diskuse, reagovat a poukazovat na věci, které mi nelogické a třeba i nefunkční či nekonsistentní připadají.
                A na oplátku to samozřejmě musím snést na svou adresu od ostatních.
                A víte proč?
                Protože tento proces teoreticky, pokud je prováděná seriozně, je schopen ořezat balast, omyly, nesmysly … a dobrat se společně nějakého racionálního chápání a postoje.

                Není to povinné – v kostele nebo v gangu se to neděje a taky existují.

                1. Vzhledem k tématu to tady ale vážený pane není žádný broušení logiky. A už vůbec ne nějaký intelektuální či pseudointelektuální klání. Vzhledem k tomu, že ne kvalitnější, ale slovy žádný jiný projekt není a jen tak nebude k dispozici, tak mě berte za slovo, není to klání.

                  Jaký důvod kupříkladu má mít vaše otázka kdesi tady, typu – a jaký to celé má mít smysl? Vždyť byla položená a odpovězená stokrát předtím. Proč se na to dokola ptají i jiní? Víte, takový otázky mají nulový, přesně nulový intelektuální potenciál. Mají naopak přesně stoprocentní potenciál prudění.

                  Celé to je binárního charakteru. Jestli jste skutečně takový logický démon, tak vám to musí být jasné. Logika, má-li skutečně zůstat konzistentní, jiné varianty neumožňuje.

                  Buď pro mě má smysl se toho všeho účastnit, a to i při vědomí, kolik obtížně překonatelných i téměř nepřekonatelných překážek je v cestě. Při vědomí, že i s PRO se to nemusí podařit. O mou zemi mi jde, budu protože riskovat i případný neúspěch.
                  Nebo mi to smysl nedává. Jak moc mi tím pádem jde o moji zemi, to nebudu kvůli sebeútlocitu intelektuálů popisovat.
                  A vlastně mě ještě napadá jedna varianta. Mluvka.

              2. Podobnost diskurzu nemuze byt nahodna: slyseli jsme, ze cilem specialni operace je naplneni jejich cilu, zde jsem dneska cetl, ze cilem demonstrace bude pozdvizeni moralky. Obycejne se predpoklada, ze moralku musite mit posilenu pred nejakym vykonem (moralka je dulezita u vojaku, ci sportovcu).
                Tedy ano, cilem demonstrace je pozdvizeni moralky demonstrace. Anebo naopak: moralka ziskana demonstraci nas pripravi na dalsi demonstraci.
                Auta se dnes davaji na automatickou disgnostiku, drive ji delal mechanik dle zkusenosti. Bez diagnostiky, zjisteni co se deje, neni oprava.
                Jenze vetsina by chtela hned opravovat, netusic co a jak. Proto nepripousti kritiku bez navrhu, radsi vsak maji navrhy bez kritiky, ta jen unavuje. Chteji slyset co maji delat a pozadavkem na vedouciho je, aby byl hodny a ne moc narocny.
                Dle meho musi kazdy nazorovy vudce casem dojit ke sve cervene linii, kdy si musi polozit otazku, zda-li jim vedeni lide stoji za slusne zachazeni.
                Mluvim o moderni spolecnosti bez krevnich, rodovych vazeb.
                Proto prilis neverim na korupci moci, podstatou kolaborace je spise rozcarovani ze svych mandantu. Problem selhavajicich elit neni tedy moralni, jako spise forma unavy.
                Gogo je mistni diagnostik, coz nedockavce, zhave na reseni, samozrejme rozciluje.

                1. Cílem „taky“ je. Ne „pouze“ je.
                  Kdo nechce, nemusí. Ale měl by mít kapacitu nějak srozumitelně vysvětlit svůj motiv k tomu, aby tu už týden nedělal nic jiného, než ze všech sil vysvětloval světu, že neblázněte lidi, přece jim tam snad nebudete chodit.

                  1. Já nikoho nepřesvědčuju, aby tam nechodil.
                    Já se ptám, k čemu to má být. Z hlediska organizátorů především. Z hlediska účastníků chápu – kolektivní happening.

                    1. Nebuďte natolik pyšný a nedívejte se na všechny jak na děti, co se těší na kolotoč. To dělají spíš ti, kdo po intelektuálování touží, ale nejde jim to. Já budu účastník, kdybyste mi tam pak přišel říct, že jsem na happeningu, zachoval bych se k vám skutečně nedemokraticky.

                      Z hlediska organizátorů … Za ně mluvit nemůžu, skoro bych ale řekl, že Rajchl o tom mluvil up to date ca 358x. I nějakej Vidlák, či jak si říká, tady o tom dokola píše ty svý články. Je spoluorganizátorem. A tuhle jsem jej načapal vykládat, že jako prej postavit se zvůli pětikáčka, zbrzdit je, v něčem se je pokusit přímo zastavit. Dodat lidem sebevědomí, že nejsou jen hovna. Dát prostor nové straně, která prokazuje přítomnost osobností, cílevědomost, která otevřeně deklaruje zájem nejen prosazovat, ale prosadit věci, které v tom všeobecném euroatlantickém marasmu můžou život v naší zemi aspoň trochu usnadnit. Dokonce to ten Rajchl říká i přesto, že byl u fotbalistů!

                      Jestli nechcete přesvědčovat, nedělejte to. Tím jsem vás nijak intelektuálně nepřevez, opravdu stačí přestat to dělat. Všechny odpovědi jste už mnohokrát dostal, fakt nerozumím, co na nich ještě potřebujete precizovat, nebo se dokola ptát na nemlich to stejný. Děláte to. Tak skutečně stačí přestat. Jestli nevoní, nechte ležet. Víc nic…

          2. To víte, zvyk je železná košile… To je podobné jako u Vás, pořád dokola mi píšete, ať sem nelezu a pořád jsem tady, z čehož jasně plyne, že podobné rady neposlechnu. Ale zkoušíte to stále dokola a to bez jakékoliv kreativity, tak nevím co si o tom mám myslet :).

            1. Ne abyste uposlechl a přestal s kritikou. Připouštím, že tento blog je Vidlákův a negativní názory na mém blogu tady by mě taky mrzely, ale nemůžeme si stěžovat, že nás omezují cenzurou a současně tu (auto) cenzuru vyžadovat od jiných. Ostatně Alena Z. mě totéž psala (Starému beranovi Homeru Simpsonovi), abych tady nekalil vodu a šel se pást jinam.

              1. Tento web patri Alefovi. Vidlak je tu take hostem, jako my ostatni. Nenechte se prekricet lidmi, kteri nesnaseji kritiku. 🙂

          3. Alena Z: Kritika neni snadna, a je potrebna. Tu zde delaji jini za vas, sama se nepridate, remcate. A jeste byste chtela, aby za vas vymejsleli a vytvorili neco noveho? Co kdybyste se do toho pustila sama, misto cekala ze to za vas nekdo jiny udela? Hm?

            1. Kdo chce, ať na demonstraci jde, a kdo nechce, nikdo ho nenutí.
              Příjde mi ale podivné, když tu denně někteří stále dokola vysvětlují, proč je to špatně a proč oni nepůjdou (a proč by neměli chodit i ostatní…).
              Tak nechoďte! Je to každého věc.

              1. Alena: No jasne. To vime vsici. Ale ze Vidlak tak tlacil na pilu, lidi se uz museli ozvat.

                Jasl: nepsala Alena nic „nepripustneho.“ Diskutujem. Co je na tom tak spatneho? A nikdo tady nikoho neskube. O to se stara velice kompetentne Alef.

            2. A co Alena Z. napsala tak nepřípustného. Já s ní souhlasím. Stejně, jako vy souhlasíte se Zahradník. Byl to Zahradník, který píše, že má řešení, ale my si nezasloužíme, aby nám je laskavě vyjevil. Na řešení si má prý každý přijít sám. A když tu jde Vidlák s kůží na trh, tak ho Zahradník škube. Fakt, jak u blbejch na dvorku.

              1. To jste si trošku špatně vyložil, nikdy jsem netvrdil, že mám řešení. Psal jsem, že mám nápady. A nejsem ten typ, co by vypisoval na vlastním blogu svoje teze a někomu to předkládal. Vy tady všichni čekáte, že přijde někdo a předloží vám řešení, ale to je právě ten omyl na který se neustále snažím upozornit a který vede vždy ke stejné situaci. To řešení musí vzejít ode všech, každý se na tom musí podílet a pak to bude řešení pro všechny a ne opět jen pro toho jednoho, co přišel s nějakou svou představou a naládoval ji do hlav ostatním. No a základní podmínkou pro vznik něčeho takového je dialog, opravdová diskuze… a na tomto to prozatím ztroskotalo. Neumím to nijak lépe vysvětlit, mám asi úplně odlišný typ myšlení od většiny zde diskutujících a zřejmě se i špatně a pro ně nepochopitelně vyjadřuji, nebo nevím… Většina si to zde vyloží jako útok, tupou kritiku… A navíc tady není žádná návaznost, ta diskuze se vždy po jednom dni totálně resetuje a toto je téma, které by si zasloužilo dlouhodobější prostor. Takže si své nápady napíšu sám do svého sešitku a tím to skončí :).

                1. Nikdo vám nebrání napsat článek, v němž vyjevíte své myšlenky. Nebo si otevřít vlastní web a prezentovat je tam. Můžete pak mít diskusní systém, jaký chcete.

            3. Já kupříkladu čtu některé zdejší slušné diskutéry rád.
              Můj obdiv má gogo pro to co snese a ještě najde sílu slušně reagovat,smekám.
              Jinak má Zahradník správný názor ,že je zde připuštěna svobodná diskuse avšak pouze akceptovatelnými, názorovými příspěvky diskutientů.
              Nakonec,co chceme dělat ve stavu, o kterém denně svědčí zdejší sklo.
              Ano ,zase nemluvím jen za sebe…použil jsem co chceme dělat…možná mne za to někdo vyplísní podruhé …ale je to jeho úhel pohledu.

              1. Proč tedy Zahradník a i jiní oponenti nenapíší svůj vlastní pohled a nástin řešení ve vlastním blogu. Hned vedle Vidláka, stejně, jak to udělala Vevča.

                1. Protože každý nemá zájem sáhodlouze a opakovaně vysvětlovat své postoje aby posléze kdy vynaložil čas a energii tímto směrem zjistil ,že je to marné ,marné ,marné.Z tohoto důvodu má můj velký obdiv gogo -smekám.
                  Každý kdo čte denně toto sklo ví,o čem svědčí.

                  1. No ale Zahradník a gogo mají sice spoustu připomínek ale řešení, možné jiné postupy, nějak nemají. Kritizovat umí každý blb (netvrdím, že oni jsou blbové), ale nastínit nějaký jiný postup by tedy mohli a dokonce měli když kritizují. Ale nenašla jsem ani od jednoho něco takového. Takže co na něm obdivujete?

                    1. Kritizovat neumi kazdy blb. Kritika chce odvahu a odolnost proti blbum, co po cloveku pak hazou smradlavyma vajcama. 🙂

                      Tak premyslejte, premyslejte nad moznymi jinymi postupy. Vsici musime dat svou trosku do mlyna.

                    2. Já přemýšlím, na rozdíl od Zahradníka a goga, kteří jen kritizují a to opravdu umí každý blb. A myslím, že někde se začít musí a demonstrace není úplně zbytečná. Vy máte nějaké jiné nápady? Tak sem s nimi, protože ve Vašem textu jsem je také nenašla. Ale možná se mýlím, možná jsem je jen přehlédla.

                    3. My tady ale nediskutujeme řešení – jak by to mělo být. Já kupříkladu nejvíc komentářů věnuji popisu toho, že realita vypadá diametrálně jinak, že píše Vidlák nebo jiný diskutér.
                      Když se shodneme na tom, jak to JE, pak se můžeme začít bavit o tom, jak by to být MĚLO a na závěr vymyslet strategie (opravdu víc než jednu), jak se k tomu kýženému stavu dostat.

                      Zcela flagrantní selhání v oblasti chápání reality vidím v případě Ukrajiny. Informací je dost, a stejně se vede ideologicky zastydlá koleda naprosto neodpovídající realitě a logice. A beze snahy se k tomu dobrat.

                      Ohledně demonstrací je moje výtka ta, že prostě po x-té se utratí spousta zdrojů jen pro potěchu pár exotů.
                      Že to, co oni kritizují, se uskutečněním demošky nejen nevyřeší, ale řešení se nejspíš zase o kousek ztíží. Přičemž se nevede ani ta debata kde jsme, co chceme a jak toho dosáhnout.
                      Prostě půjdeme skákat metr dvacet a ono se to stane.

                      To je přesně ten přístup, který by měl každého vyděsit k smrti, kdyby se měl rozhodovat, zda jít s Rajchlem a Vidlákem do riskantní akce. Byla by to pravděpodobně vstupenka na krchov.

    3. Zahradník 9:34
      Zahradníku, a proč vám vlastně tak hrozně pije krev, že si pan Rajchl při tom dělá předvolební kampaň? A i kdyby ano a lidi mu dali důvěru a on se do vlády dostal – pokud by tam skutečně prosazoval (nebo se snažil prosadit – víme, že politika je vždy věc kompromisu a možného dosažitelného) to, co prosazuje nyní – proč to vnímáte jako špatné? Mimochodem, pokud nebude on a jeho lidi ve vládě – jak by mohl prosadit nějaké změny? Co je podle vás špatné na tom, co říká? V čem nemá pravdu? My, lidé, jsme od přírody stádní tvorové. Nebo, chcete-li, aby to znělo lépe – vytváříme společenstva. Fungujeme jako společenstvo (z biologického hlediska). Každé společenstvo má svou hierarchii, svého „předáka“ (včely, vlčí smečky, stáda jelenů, gorilí nebo šimpanzí společenství atd., atd.). Jestliže předák vede svoje společenství do podmínek, které ohrožují přežití celého společenství, není na čase předáka vyměnit? (včely jsou schopny např. vyhnat nebo uštípat svoji královnu, pokud ohrožuje přežití včelstva).

      1. Vadí mi na něm to, že lidi prostě ohlupuje a zneužívá situaci k vlastnímu prospěchu. Současnou politiku nevnímám ani tak jako špatnou, jako nefunkční. Myslím, že těmi stádními tvory jste přesně vystihla problém, je potřeba ze stáda udělat společenstvo. Nastíním jaký v tom vidím rozdíl. Stádo vystihuje jak se říká: jdeme všichni sborem, za tím prvním volem. A ve společenství jdou všichni společně směrem který si zvolili a všichni za to nesou stejnou zodpovědnost a museli učinit vlastní rozhodnutí, ne jen vybrat toho jednoho vola. Není to samozřejmě úplně přesné, ale snad to trochu vysvětluje co mám na mysli. Problém je v tom, že Rajchl něco říká, ale nikdo už nemá kontrolu nad tím, že to i udělá (bude moct udělat), takže mi přijde jako nezodpovědné, prostě se zase svěříme do rukou někomu a tu odpovědnost odevzdáme se svým hlasem ve volbách. A toto chceme? Nebo to chceme nějak jinak. Jo, chápu, spousta lidí není schopna akceptovat, že tu není nikdo, kdo by zase přišel s hotovým řešením a udělal to za ně. A tak místo nějaké vlastní iniciativy a hledání nových způsobů mi napíšou, kdeže mám to řešení a jinak ať držím hubu. Jako já je i chápu, on je to takový krok pryč z těch domnělých jistot které máme. Třeba zásadní věc mi přijde vůbec pochopit, jak věci fungují, jakým způsobem si svět kolem tvoříme apod. Tady se jede v takovém tom starém paradigmatu a možná, že to je vůbec ten největší problém. Jako já se o změnu nebojím, ona přijde tak jako tak časem, ale věřím, že je možné jít jí trochu naproti a ušetřit si nějaké ty nepříjemnosti. Ale dost možná, že se v tomto mýlím a pro mnohé lidi je nutné si tímto prostě projít – nevím. Ale mě osobně to už moc nebaví :).

        1. Lídr stáda je lídrem proto, že ví, kde je voda a tráva. Stádo za ním jde, protože ví, že on ví. Jestli vědí špatně, můžou na to doplatit.
          Ví Rajchl? Ví Vidlák?
          Dá se samozřejmě položit pár otázek a nechat je třeba hodinu, dvě, vykládat, jak to vidí oni a doptat se na podrobnosti. Nebo jim ukázat, že se mýlí. Nebo si ověřit jejich věrohodnost na tom, co vy náhodou víte přesně a oni tvrdí cosi zcela jiného.
          Nakonec jde o osud stáda a není důležité za kterým volem se jde, nýbrž kam a proč se jde.
          Jestli vedoucí vůl bučí o tom, že je třeba jít za vodou na poušť nebo do hor, když logičtější by bylo jít k řece – je rozumnější na to upozornit, nebo se přidat ke stádu?
          Nebo jít samostatně?

          Mně to připadá, jako v tom Starém zákoně, kdy Mojžíš přišel s hovadinama, které Izraelitům přišly absurdní, oni se vyptávali a nezdálo se jim to a nakonec je Jahve potrestal tím, že do Kannánu nedošli. Jenže v tom příběhu dopředu víme, že Mojžíš nebyl falešný .

          Tady není nejlepší metodou skupinová hloupost a slepá víra ve falešného proroka. Všechno, co tady posuzujeme, se dá posuzovat rozumem a měřit daty a realitou.

          1. To je docela výstižné přirovnání k současné situaci, máme tu spoustu volů, kteří si myslí, že vědí kde je voda a tráva a jsou přesvědčeni, že k nim dokážou přivést stádo. I kdyby se našel ten nejlepší vůl a dokázal to, pak tu bude stále jen stádo spokojených volů s plným břichem. A vzhledem k tomu, že jsme lidské bytosti a ne stádo volů, tak nám toto nemůže dostačovat a potřebujeme mít i nějakou společnou vizi budoucnosti. Ti co nám tu šéfují nás mají za ty voly a všemožně se nás v tom snaží utvrdit. Ovšem konečné rozhodnutí je na nás ;).

            1. Problém je, že ti volové nevědí a nemají dojem, že by vědět měli. Pro ně není cílem tam stádo zavést, cílem je být tím lídrem. Někteří mají jako TOP hýkání stáda a předstírání čehosi.
              A stádo se ani neptá, kde je ta voda a pastva, ani kudy se tam jde. A ti, co se zeptají, jsou disidenti, co obtěžují. Chtějí prostě zázrak, přičemž hned a nechtějí být obtěžovaní.

      2. Jo a kdybychom zvažovali třeba i tu variantu být nějaký čas ještě u toho dle mě nefunkčního systému, tak proč není například součástí volebního programu i závazná smlouva, která bude jasně definovat, jak se politik či strana bude po volbách chovat, a v případě, že ji nebude plnit, bude to znamenat prostě okamžitého automatického padáka? Pak by něco jako volby dávalo trochu smysl, ale musela by tu být vymahatelnost, hmotná zodpovědnost za způsobené škody apod. Proč to není? Proč to nikdo nepožaduje? Copak se nepoučíme? Zase si půjdeme (spíš půjdete) zakřepčit na náměstí, poslechnout pěkný řečičky a pak to u voleb nezodpovědně hodíte někomu, u koho nemáte nejmenší záruku, že splní co sliboval. To je vrchol pošetilosti!

        1. Zahradnik: Snad mne nikdo nebude mit za bolsevika, kdyz toto reknu. System „sovetu“ — ktery ovsem bolsevik okamzite sabotoval — by neco takoveho dokazal. Predstavte si, ze jste ve skupine asi padesati sousedu, kteri voli sveho representanta. Ten je ve vyssi skupine padesati lidi, a hlasuje tam (a tak porad az nahoru). Takovy representant je zodpovedny tem, kteri ho zvolili a znaji ho osobne a dlouhodobe. A kdyz se utrhne ze retezu a zacne hlasovat podle nejakych pokynu z buhvikde, tak ho muzou referendem vymenit. Nevyhoda je, ze takovy clovek opravdu muze poznat, ze jeho volici maji na neco spatny/chybny nazor, a mel by mit moznost se zasadit proti. Ale na to odpovim, ze tento clovek ma odpovednost sve volice vzdelavat a vysvetlovat jim, co sam poznal, kdyz se pohyboval ve vyssi politice. A kdyz je nedokaze presvedcit, tak by mel hlastovat podle nich, protoze nikdo neni neomylny, a selsky rozum by se mel respektovat.

          Toz tak.

        2. Zahradník: Tohle by sedělo spíš do většinového systému. V poměrném volebním systému jsou koalice a kompromisy nevyhnutelné. Program nejde dodržet.

          1. To byl jen takový příklad… další věc je ta hra na svobodné volby, které snad už jen málokdo věří. Je to především soutěž marketingových týmů a médií jednotlivých politických stran a přehlídka nehorázných lží a slibů, která těží pouze z absolutního nezájmu, hlouposti, nepoučitelnosti či znechucenosti občanů. Pokud volby, tak proč ne, ale nastavme všem stejné podmínky. Nevidím jediný důvod, proč by měla být celá republika olepená falešnými ksichty, však si nevolíme miss. Prostě jasná pravidla, žádné kampaně sponzorované kdoví kým, spravedlivě vymezený čas na prezentaci ve veřejnoprávních médiích, nějaký vládní portál, kde bude přehled všech kandidátů a jejich programy… ostatní formy propagace, zviditelňování a uplácení voličů zákonem prostě zakázat. Ušetřené peníze za kampaně rozumně investovat kde je potřeba… Bohužel se domnívám, že něco podobného není nejmenší vůle uskutečnit, voličům je to víceméně jedno, politickým stranám tento stav vyhovuje… Osobně si myslím, že tento skrz naskrz prohnilý systém je nereformovatelný, nestojí za to do něj investovat energii a čas a je potřeba hledat úplně jinou alternativu.

  18. Ne, ne, ne. My, jakože Rajchl, se musíme spojit s opozicí z celé Evropy, musíme spolupracovat na mezinárodní úrovni, pořádat společné konference a zasedání a naše množství musí být vidět, naše práce… teda vaše.. jeho.. hybaj!

    1. S tím bych souhlasil, ať už to myslíte vážně nebo ironicky. Ale dotyčný k tomu nejevil náklonnost ani v Trikoloře a nečekám, že by toho byl schopen dnes. A taky s kým….

      1. Pokud vím, jediný, kdo čile spolupracuje s opozicí v různých evropských zemích je Okamura.
        Tady bych viděla jedinou nadějnou cestu.
        A bacha! Blíží se volby do Europarlamentu. Bude záležet na každém hlasu. Hodně.

        1. Jenomže Okamura je a priori fuj. To je axiom, o tom se nediskutuje. Jen se prosím nezkoušejte zeptat, čím konkrétně je zlý, ošklivý a nepřijatelný. Dozvíte se, že to přece „ví každý“!

          1. To je tradice, když se něco podělá, může za to lídr.
            Volby dopadly tak jak dopadly, tak holt se nadává na předsedu jediné etablované protestní strany. Na koho jiného, že?

  19. OT:
    Z diskuse na idnesu:

    Já mám datovku jako fo již cca 5 let. A teď mi do ní přišla zpráva o zřízení nové datovky pro osvč. Hurá, to se mám, mám dvě datovky… A to se vyplatí 🙂

    1. Manželka si zažila to stejné. Je soudní překladatel a musela mít datovku už oddřívějška. Teď jí po složení tlumočnícké zkoušky úřad, pardon Úřad s velkým Ú zřídil další, ke stejnému účelu. Na telefonní lince i na e-mailu odpovídá automat.

    2. jednoduchý, ten „nový kvalitnější program“ má zadní vrátka, aby se dostali k datum v PC, ke kterým se dřív nedostali. Myslím, alespoň mi to tak vychází a ať mne znalci opraví jestli se mýlím – jinej PC, s novou adresou, na kterém bude jen to, co se datumovkou má odesílat. vše ostatní mít jinde. Nebo v PC, kterému nedovolím přístup naq net- prostě mimo možný dosah.Něco jako je dvojí účetnictví. Jedno ofiko, druhé pravdivé. Prostě nemít vše na jedné adrese.
      Uvědomte si že ne nadarmo právě tohleto sbírání dat dostali pod partonát pirátes, kteří sbíraj i to co by nás nenapadlo. A ochotných „sběračů“ se najde dost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *