24 listopadu, 2024

Pokračování covidu jinými prostředky

Takhle to bylo, ne? Přišel covid, odneslo to čtyřicet tisíc převážně starších a oslabených lidí, zavřelo to nejen republiku, ale celý svět a poprvé jsme slyšeli takové věci, jako že v té nejlepší, nejdokonalejší, úžasné, globální kapitalistické ekonomice, která nemá alternativu, chybí čipy do aut. Dodnes se to vlastně nenapravilo. Jen toho začalo chybět pořád víc. Babišovi ministři zdravotnictví tenkrát chystali jednu vyhlášku za druhou o tom, jak správně nosit roušky, dvě roušky, respirátor, jak držet odstup v MHD, jak mít skla u pokladen… pak různě „ladili“, kdo s jakým očkováním může do bazénu, jak se bude jezdit do zahraničí, kolik PCR testů k tomu bude zapotřebí, jak dlouho to bude platit, atd, atd.

Prakticky vůbec to nefungovalo… Jednak se to moc nedodržovalo a jednak se lidi nejčastěji nakazili tam, kde z podstaty roušky nenosili, tedy doma. Stejně tak nefungovalo testování, protože nebyl žádný problém opatřit si PCR certifikát bez jakékoliv návštěvy testovacího centra. Očkování nejprve bylo stoprocentní a stačily dvě dávky. Pak že postačí tři dávky, teď se chodí na čtvrtou… a i komplet očkovaní bez problémů na covid umírali a komplet neočkovaní se z toho celkem v pohodě vykřesali.

Vy, co mě čtete dlouhodobě, tak víte, že jsem covid nikdy nebagatelizoval, ale také jsem si nikdy nedělal iluze o všech vládních opatřeních. Nekritizoval jsem Andreje za to, že se snaží něco dělat, ale kritizoval jsem ho, že to dělá blbě. Ať tam byl Vojtěch, Arenberger, Blatný nebo Prymula, ať přitvrzovali nebo změkčovali, bylo to úplně jedno. Podle mě to bylo právě tehdy, když poprvé vyhřezla odtrženost našich elit od reality. A také se ukázalo, jak to chtějí řešit – potíráním dezinformací. To byl jediný univerzální recept na všechny problémy.

Všimněte si, že teď vůbec nekomentuji činnost tehdejší formující se opoziční pětikolky. A ano, házeli klacky pod nohy kde mohli, na všem hledali hnidy, zpochybňovali každé slovo, každou větu, každou vyhlášku, podávali podněty k soudům, apod, apod. Většina vyhlášek pak také před soudy neuspěla.

Od té doby jsem přestal věřit ve společnou sílu Alternativy, i když po ní stále volám. Sice se stále snažím mluvit o sjednocení, ale vidím to spíš jako formu zázraku, než trend, ke kterému postupně přes překážky směřujeme. A pokud se mýlím, třetího září se to ukáže.

Pamatujete, jak tehdy Fiala hřímal, že nerozumí opatřením přijatým na konci srpna? Že to nemá žádnou logiku? Inu, tak přesně tohle se mu dneska děje, když mluví o potřebě šetřit teplem.

Všimněte si, jak moc se to podobá. Přišel plynový průser, nejprve to byla fáma, nikoho se to nedotkne, pak to byl trochu problém, ale jen trochu a domácností se to nedotkne, teď už se říká, že plyn se nechá pro průmysl a vsaďte se, že až to nastane, tak zjistíme, že leckterý nezbytný průmysl plyn nemá a jiný zbytný průmysl plyn má. Nebude to mít žádnou logiku, protože svět je složitý. A stejně jako tehdy Blatný, dnes to bude Síkela, který je naprosto odtržený od reality a do poslední chvíle nebude chápat v čem je problém, když on svoji úlohu splnil a sepsal tak pěknou vyhlášku, na které dělali odborníci ministerstva…

Dodnes jsem v debatě o kontrolách vytápění nenašel to základní – jak se bude teplota v místnosti měřit? U stropu? U podlahy? U radiátoru? V nejstudenějším koutě? V běžně vytápěné místnosti totiž mohu snadno naměřit teplotu 16°C i 40°C. Stačí jen pohnout s teploměrem na jiné místo. Ano, právě za takový kreténismus jsem před rokem a něco kritizoval vyhlášky ministra zdravotnictví.

Jak vidno, nejde vůbec o to, kdo je u moci. Dokonce nejde ani o to, jestli nám vládne oligarcha nebo bytostný líbodémo demokrat. Odtrženost ministrů i jejich úředníků od běžného člověka je už dokonalá. Kdo ty teplotní vyhlášky u Síkely píše? Nebo to prostě hodí na nějakého asistenta, vedoucí mu to zadá, protože mu to také zadal nějaký vedoucí, jemu to zadal náměstek a náměstkovi Síkela. Všichni to odkládají a nakonec se něco zplichtí za půl hodiny, aby to pan ministr měl připravené „na vládu,“ a podle toho to také vypadá.

Teď jsem si tak vzpomněl… já si za covidu nechal píchnout ty první dvě dávky… a vlastně jsem měl být už dávno mrtvej. Prorokovali mi to čtenáři, kteří k tomu ještě přidali obvinění ze zrady národa a vlasti. Do půl roku jsem měl být ovládnutý od Billa Gatese, iluminátů, amerického deep state a měl jsem umřít na následky očkování… Zatím jsem teda zdravý jak rybička, ale možná umřu už za dalšího půl roku a se mnou šedesát procent obyvatel, co si taky nechali dát pigáro.

Ale nechat do sebe píchat opakovaně další dávky, které stejně nezabrání tomu, abych se nakazil, to mi přišlo poněkud… přiblblé.

Jediná výhoda dnešní situace je v tom, že o teple doma se snad nebude říkat, že neexistuje, že není fyzikálně potvrzené a mrazu bude úplně jedno, jaké kdo zastává stanovisko. Pokud plyn nebude, bude to zatraceně fyzický pocit. A pokud bude, bude to zase zatraceně viditelný průvan v peněžence.

Ale jinak nečekám nic jiného, než co před rokem. Budou vyhlášky, které se nedají vynutit a zřejmě je soudy zruší. Pokud se něco vyhlásí, bude se to vzápětí různě předělávat a opravovat. Vláda si zkusí, jaké to je, když přijde krize a vy nemáte ani pravomoci, ani možnosti. Fiala zjistí, co to znamená, když jsou lidi většinově proti a opozice si přihřívá polívčičku. Lidový hněv vynese vzhůru nové tváře, ministři se budou ztrapňovat a nebudou chápat, proč jim jejich opatření nefungují… a nakonec zcela rezignují a nechají věcem volný průběh. Spousta přátel se rozkmotří, protože nebude shoda na ničem.

Stejně jako se před rokem neshodli ani doktoři na tom, co je správné a co dělat, protože každý měl svoje zájmy a přihříval si svou polívčičku, stejně tak se teď neshodnou průmyslníci ani jiní odborníci přes hospodářství. Inu, mají v tom nastrkané peníze. Ostatně, co si budeme povídat – už dlouho tu nebyl takový C.K. státní úkol. Máme nějak zařídit ekonomický kolaps Ruska, což je země, na které jsme tady všichni v EU ekonomicky závislí… Že to jde proti sobě? Nebojte, na ministerstvu zahraničí v tom žádný rozpor nevidí.

Jen… ta zima bude tentokrát platit pro všechny. Covid ohrožoval víceméně „jen“ staré lidi. Zima bude ohrožovat všechny bez rozdílu. Covid byl prostě nemoc. Nedostatek plynu bude vyhřezávat v mnoha rovinách. Může se projevit nejen studeným odchovem doma, ale také nezaměstnaností, nedostatkem potravin a chybějícími potřebami běžného života. Nejspíš vším dohromady, což (stejně jako za covidu) bude ještě zhoršeno všeobecnou nasraností a neochotou k jednotnému postupu.

Jedna nevyžádaná rada od Vidláka pro politiky všeho druhu i stavu: Covid už fakt nebude téma do voleb. Fakt se to už nebude dělat, jako před rokem. Máme tu pokračování covidu jinými prostředky – virus už není zapotřebí, když všechno ostatní zůstalo stejné. Kdo pochopí, že půjde o energie, jejich nedostatek a jejich ceny, ten půjde nahoru. Kdo zase nadělá kupu bilbórdů s virem, ten dopadne zcela po zásluze…

Proč to zase na opozici chápe jen ten Babiš… ?

415 thoughts on “Pokračování covidu jinými prostředky

  1. Zdejší diskuze je už dost mimo moje uvažování.
    Covid je v podstatě mrtvá záležitost. Zkuste si přečíst poznámku Ivana Hofamana a dosaďte si tam místo rusofobie covidofobii nebo cokoliv jiného, kde se vyskytuje „pevné přesvědčení“ nebo „nezvratné pravdy.“
    S lidmi, kteří mají své pevné přesvědčení nemá smysl diskutovat a ani číst jejich názory. Podobá se to hádce s televizí nebo rozhlasem. Melou svou a nic jiného je nezajímá. Slyší jen sami sebe.
    Já to řeším tak, že TV a rozhlas ani nezapínám a blog, kde se takto diskutuje nenavštěvuji. Šetří to čas.
    Dobrou noc.

    1. Problém je povrchnost, hloupost a snaha vnutit druhému samotný závěr.
      Kdyby lidi diskutovali, aby si vyjasnili fakta a logické postupy, bylo by méně křiku a více poznání.

      Na tom se dá docela dobře poznat, s kým se bavit a s kým ne. Anebo potrénovat.

    2. ,,,á to řeším tak, že TV a rozhlas ani nezapínám a blog, kde se takto diskutuje nenavštěvuji. Šetří to čas.,,,
      A k čemu?
      Potřeby do voleb Potřeb napsaný máš?

    1. Plno lidí to chápe jako pohádku, kde dobro bojuje se zlem a dobro slavně zvítězí.
      Reálný svět samozřejmě není černobílý, jenže tady už propaganda vymyla mozky většině lidí.

  2. co nám asi neřeknou
    V Německu vláda před pár dny předložila ke schválení návrh zákona, aby si každé dítě starší 14 let mohlo bez souhlasu rodičů, a bez lékařského vyšetření, samo rozhodnout o změně pohlaví! Ve Španělsku vláda dokonce ignoruje ústavní soudce, kteří ji upozorňují, že připravovaným zákonem o změně pohlaví dětí porušuje španělskou ústavu a zavádí diskriminaci obyčejných dětí! T
    https://www.michalapetr.com/

  3. Kovid nám vyřadil polské kolegy, si to v tom málem buse předali a jsou doma.
    Velkým jezdí i Ukrajinci a ty asi nakazit nesmí, nebo to měli Ukrajinci?
    Se v tom nevyznám.
    Jinak firma hlásí obrovský nedostatek nových lidí. Z těch co přijmou, polovina není schopná pochopit tempo práce, dokonce nechápou práci na pc, nevíme z kterého okresu to sebrali. Jedná se vesměs o polské kolegy. Jakoby dorazili z odněkud horských oblastí východu, rozumět jim také není.

    1. Proč tomu uskupení pořád ještě říkají „česká vláda?“
      Podle mne je naopak nejúspěšnější a nejlépe plnící úkol co nejrychleji tento stát zlikvidovat.

  4. Citace z AK:
    V Rostovskej oblasti zožali rekordnú úrodu obilia, viac ako 14,5 milióna ton. To je viac ako v rekordnom roku 2017 (13,46 milióna ton obilia). Tento rok zrejme Rusko dosiahne absolútny svetový, historický rekord v úrode obilnín (už minulý rok dosiahli asi 3. najlepší historický výsledok). Priemerná úrodnosť v Rostovskom kraji dosiahla 42,2 c/ha (4220 kg obilia z hektára). Maximálnu úrodnosť dosiahli poľnohospodári v Mjasnikovskom kraji 63 centerov/ha. Žatvy sa zúčastnilo 12,5 tisíc kombajnov, vyše 13 tisíc nákladných áut a 29 tisíc traktorov.

      1. no, blbíš tomu prdlajz rozumí, ale předpoládá, že tu pšenici Rusák pěstuje v pro pšenici odpovídající půdě, zemědělče. Pokud to odsouhlasíte a tvrdíte, co tvrdíte, tak má menší výnosy než Vidlák tady asi proto, že míň hnojí. Alespoň tak mi to vychází z toho, co o hnojivech píše Vidlák. A vono mi to dál vychází, že aby Vidlák měl těch 8t pšenice na hektar, tak se musí hnojit prostě fest. Pokud to stále ještě chápu, tak když má Rusák o 1/3 na hektar míň, že asi musí i o 1/3 méně hnojit než Vidlák s 8t/ha. Ty chybějící tuny dokáže Rusák dohnat na velikostech pěstěbních ploch, prostě širá Rus … si tedy myslím. No a pak ta pšenice z Ruska bude asi obsahovat i míň chemie, než ta Vidlákova. Co říkáte, je na tý mojí úvaze něco blbě, kdybych jako měl dát přednost tý ruský pšenici před tou od Vidláka?

      2. To bude, jsou oblasti, kde se obilí obilí nepěstovalo desítky let.
        Půda je sice odpočinutá, ale potřebuje hnojit.

  5. Medveděv: Kyjevští šmejdi a jejich západní mecenáši jsou zřejmě připraveni vyrobit nový Černobyl. Rakety a střely dopadají stále blíže k reaktoru Záporožské jaderné elektrárny a skladům radioaktivních izotopů.
    Říkají, že to Rusko. To je zjevná, stoprocentní blbost, i pro tupé rusofobní publikum.
    Ani OSN tomu nevěří. Prý šlo o pouhou náhodu. Jako že nechtěli. Co na to říci… Neměli bychom zapomínat, že v Evropské unii existují jaderné elektrárny. I tam může dojít k nehodě.



    Zpráva z tisku: Tři letouny MiG-31 s raketami Kinžal byly přemístěny do Kaliningradské oblasti

    1. Jenže toto je to největší zvěrstvo i vysoká karta zároveň, s kterou Ukrajina potažmo její loutkovodiči hrají.
      Lavrovovi počítám vystoupit v OSN nedovolí. Jak Rusko zabrání dalšímu ostřelování- stačí odpojit poslední dráty pryč a je to- nevím. Masivním zničením všeho v okruhu možného ostřelování elektrárny?
      Tohle je dokonalý nástroj pro vydírání.

      1. Vrátného v OSN dělá Bidenova administrativa.
        Kdo nepolíbí Amíkům prsten, tak to má blbý. Nedostane vízum a má smolíka.

    2. Prave teraz som citala, ze Zaporozsku elektraren rusi odstavuju, a potrebuju na to elektriku, aby ju chladili … lenze na to musi byt zapojena do siete … ukrajinci zase ostosest ostreluju rozvody, aby sa elektraren odpojila, a prehriala. Ak ju odpoja, a rusi nebudu chciet vybuchnut, budu musiet vozit naftu do agregatov, aby chladili …

      Lenze zaroven v tom samom clanku sa pise, ze EU potrebuje, aby zaporozska elektraren nebola odpojena, ale aby dodavala elektrinu (ukrajine, samozrejme), pretoze sa prave s touto elektrinou pocita po odstaveni nemeckych, a najnovsie aj francuzskych elektrarni … plus ukrajina uz nema co predavat, krom tej elektriky, aby mala nejake prachy na provoz statu …

      A tak rozmyslam, ci je blbec ten autor toho clanku, alebo to iba ja nepoberam, ked si myslim, ze ukrajinci potrebuju elektrinu zo zaporozskej elektrarne, aby prezili, ale zaroven sa ju snazia vybuchnut .. na druhu stranu, rusi ju odpojuju, tak asi tu elektriku z nej ukrajinci mat tak ci tak nebudu … takze vybuch je spravne (ukrajinske) riesenie? … Ze ja tie clanky vobec citam, mala by som sa poctivejsie venovat strikovaniu svetrov na zimu – tomu rozumiem.

  6. C 19 byla především masivně vyvolaná hysterie kdy:

    1. hloupí a vystrašení jedinci vyvíjeli represivní nátlak na ty nevystrašené v zájmu mediálně propagovaného kolektivismu.

    2. díky tomu došlo k rozdělení společnosti, které umožnilo zavedení totalitních praktik a segregace.

    3. velká část populace dokázala, že je ochotná v zájmu malých výhod, nebo jen ze stádovitosti potenciálně hazardovat se svým zdravím.

    Jako chápu, že se hejlové, co se nechali napálit a uvěřili, že bez tečky skončí na dýchacím přístroji a pak v černém pytli se k tématu už nechtějí vracet. Že je jim nepříjemná připomínka vlastního selhání. Ale tady jde o vážné pochbení státu. Pokud se s tím nic neudělá a viníci nebudou potrestáni, jsme na nejlepší cestě, aby se takové jednání opakovalo. A příště můžou být mezi poškozenými právě oni.

    Ukázalo se, že manipulace je zatraceně jednoduchá: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Podnikatele-chteji-generala-Pavla-Vyhral-by-nad-Babisem-711629

    1. No, to jste to těm „pomýleným“ teda natřel…Gratuluji, pane jasnozřivý. Jste samozřejmě poněkud mimo, ale to vás zajisté netrápí…

      1. A v čem jsem mimo? Žádné argumenty? Nikdo není neomylný, tak přeju do budoucna víc sebereflexe a při dalším důležitém rozhodování víc rozumu.

    2. Alan: Presne tak. Podle stejneho mustru dal do krasnych zitrku.

      Podival se tady nekdo z proocko na ty statistiky, kolik lidi umrelo na vakciny pred covidem (sakum prask), a kolik ted na covidaky? Aspon se mrknout, no, zabije vas to?

  7. Pro pana Blbíše (toaletní papír).
    Zásadně používám třívrstvý toaletní papír.
    Jednu kopii zasílám Fialláhovi a druhou zasílám do Brusele (skloňuje se podle vzoru „prdel“).

  8. Dívám se v kaufu po očku
    Whiskas už není pro kočku
    je to i moje potravina,
    a nebývá z ní kocovina.
    Whiskas je moje masíčko
    šup s ním potají pod tričko
    ještě kostičku na vývar
    je ze mě Simon Bolívar
    vítězím na celé čáře,
    už volám taxikáře.

  9. Ano Maneco.
    Vy přece víte, že samotné bytí na burze nemusí být špatně. Ale každý majitel firmy, pokud burzovní působení škodí, z burzy odejde. Jenom zde jde o to, že vládní firma škodí lidem, ale ne sobě. ČEZ na burze těžce vydělává. Řešením je, vydělané peníze (dividendu) lidem vrátit.

    1. Samozřejmě, že by mělo být v zájmu vlády, aby hájila především zájmy lidu, který ji pověřil řízením státu a ne aby hájila zájmy jakýchsi amerických fondů co by minoritních akcionářů ČEZu.

      Noveský v Příčovech jasně řekl, že ČEZ vyrábí 79 (nějakých jednotek) a Česko z toho spotřebuje 60 (ta jednotka zde není důležitá, jde o poměr). Podle Noveského ČEZ ani z lipské burzy nemusí odcházet, stačí aby těch 60 dílů prodával napřímo v Česku našim lidem za výrobní cenu+přiměřenou marži. Přebytek, tj. těch 19 ať si ČEZ dál prodává přes lipskou burzu.
      Co je doprdele na tom tak složitého pro tu bandu vládních nicmochrů tenhle model okamžitě realizovat???
      Cena elektřiny by pro naše domácnosti a firmy okamžitě mnohonásobně klesla.

        1. Tak především, proč mi tykáte? Nic jsem s Váma nepásla.

          A pak.. co je nám do toho, jestli se budou Němci hněvat nebo ne. Nevím o tom, že bychom už byli 17. spolková země Německa.
          Hrozí, že by nám sem Lejnová poslala bundeswehrky v těhotných uniformách?

          1. Kdyz chcete neco znicit, musite pouzit bud zbran velke raze, nebo presnejsi zbran mensi raze. Takze co hrozi tomu, kdo rozhoduje u nas o CEZ? Zadne bundeswehrky. Hrozi, ze si majitel kolonie vybere noveho spravce a to je pro toho stavajiciho horsi varianta.

            Proto Fiala slape brazdu, protoze by se pan majitel zlobil.

  10. Blbíš a hajzlpapír aneb, co se honí blbíšovi hlavou než usne!

    Nezlobte se, vážení, že vodbočuju, ale řeším takovej pro mě kardinální problém. Jak sem se už stačil tady u Zakladatele přesvědčit, je tu spousta chytrejch lidí, třeba zrovna ten dnešní COVID to potvrzuje, takže.

    Já mám takový dilema:
    jestli, když se rozhodnu kakat na veřejným WC mám právo na provozovateli (=“hajzlbábě“) požadovat účtenku s rozpisem služeb … prostě něco podobnýho, jako když třeba já fakturuju klientovi mnou skutečně provedený výkonový fáze projektový dokumentace?

    Může někdo tady vobeznámenej s vedením účetnictví veřejných záchodků zaskočenýmu a už fakt značně vopotřebovaně-nedostatečnýmu blbíšovi vysvětlit, jestli ten toaleťák hergot ve skutečnosti zaplatím, nebo jestli ten provozovatel veřejnýho hajzlíku na mně vlastně doplácí, když se u něho rozhodnu kakat?

    Proč se ptám?

    Od toho rozpisu služeb si slibuju, že z něho poznám, co se skrejvá v tý Peksově „ceně služeb“ a co ne, když kazišuk Peksa tvrdí, že:

    … „Ano, připadá mi to celkem jako samozřejmost, za toaletní papír na veřejných WC se také neplatí, je to ‚v ceně služby‘. Nevidím důvod, proč by vedle role toaletního papíru neměly analogicky k tomu být i menstruační pomůcky“ … vysvětlil Mikuláš Peksa, europoslanec za Českou pirátskou stranu, předseda Evropské pirátské strany.

    Možná, že se vám, vážený, ve světle už skoro vítězných bojů vo Ukrajinu, plyn, elektriku, vlastně všechny ty lepší příští zítřky bude zdát ta moje otázka až skoro nepatřičná, ale já fakt špatně usínám s pocitem, že někomu dlužím (= to víte = stará škola = s tím už nic nenadělám!).

    https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/To-snad-ne-Vlozky-zenam-zdarma-jako-zacatek-Padlo-prirovnani-711597

    P.S.
    dneska, než usnu, budu přemítat nad další kazišukyní:

    …“ Podle místopředsedkyně sněmovny Olgy Richterové (Piráti) je statisticky dokázané, že v zemích, které stejnopohlavní sňatky zavedly, významně klesl počet sebevražd“,

    to by jen neřekl, žejo?

    https://cnn.iprima.cz/richterova-manzelstvim-pro-vsechny-klesne-pocet-sebevrazd-nevidim-souvislost-rika-hraba-170440

    1. …“ Podle místopředsedkyně sněmovny Olgy Richterové (Piráti) je statisticky dokázané, že v zemích, které stejnopohlavní sňatky zavedly, významně klesl počet sebevražd“
      ———————
      Blbíši,
      již naši předkové znali zásadu „Dobře se oběsit vyloučí možnost špatně se oženit“.

      Platí i recipročně: „Špatně se oženit vyloučí možnost dobře se oběsit.“

      Olga Richterová má tedy pravdu – jen nechápu, proč tak evidentní skutečnost podšprajcovává mezinárodními statistikami.

          1. Já pro změnu dnes neusnu při přemítání, jestli se vám v hlavě honily hajzlpapíry použité nebo nepoužité …neustále vyčerpáváte zbytek mých intelektuálních rezerv !

            1. … jó milej zlatě-černej Asfalťáku, všechno Vám vysvětlovat nemůžu, jen si taky sám zkuste tu každodenní dřinu přemítání nás blbíšů. To by každej chtěl přijít k hotový práci, kterou my blbíšové vám prošlapáváme!

              1. Evixi/o,
                srdečný dík za slova uznání – za mne i za Blbíše!
                Blbíš jako málokdo zde dokonale chápe princip známé kreativní techniky brainstormingu /česky mozkové bouře.

                Máloco naplní mozky nás intelektuálů lépe, než když v nich silou uragánu zběsile víří toaletní papír.

      1. Recipročně neplatí.
        Máte chybu v logice.
        Když se špatně oženíte, můžete se ještě stále dobře oběsit. 🙂

        1. Jina 3:30
          Pochopitelně, máte postřeh.
          Základem převážné části humoru je narušení, ignorování či nesprávná aplikace pravidel, zákonů a zásad.
          Vezměte si pět anekdot na které si vzpomenete a udělejte si jejich logický rozbor. U čtyř z nich bude komický účinek postaven na tomto základě. 🙂

    2. Někde jsem viděl graf, nebo tabulku, z kterých bylo patrné, že významně klesl počet sebevražd v období válek.
      Snad se to nedostane do pazourů Richterové.

      1. Poslední politik/poslanec parlamentu, se kterým jsem bezezbytku souzněl, by František Ringo Čech.
        Kdyby kandidoval na prezidenta, jdu volit!

    3. Vycucala si to z prstu. Nevim, jak mezi teplyma, ale mezi trans sexualama jsou sebevrazdy velice hojne. (Bodejt ne.)

  11. Dovoluji si upozornit na knížku Bohumila Pečinky a Petrose Michopulose , Kecy & politika.
    Včera jsem ji dostala , jsem teprve na straně 35 , ale něco tak skvělého jsem už dlouho nečetla.
    Novinář Pečinka se seznámil s marketérem Michopulosem, který tenkrát pracoval pro ČSSD. Padli si do oka a už to spolu táhnou hodně let.
    Knihu jsem si koupila, protože jsem chtěla zjistit , proč opustil Pečinka teplou sesli zástupce šéfredaktora v Reflexu a stal se volnou nohou. ( Patří mezi porodní dědky a v tom ( kdysi ) kvalitním časopisu působil od samého počátku. )
    Teď už to vím.
    Koho zajímá, jak se to dělá, jak se stát treba senátorem, zkrátka jak si pomoci k dobrému bydlu, nechť vyloví 249 Kč a koupí si tenhle čtivý, snad i upřímný , každopádně hodně povedený pejprbek. A jsou tam i fotky.
    Pan Vidlák by si s oběma pány určitě dobře rozuměl. Jsou všichni nad věcí, zkrátka nikdo z nich nežere tu politiku jako vojnu. A mají opravdu hodně otevřenou mysl.

  12. Citát z knihy Z. Jirotky, Saturnin:
    „Neočekávané proslovy doktora Vlacha někdy způsobí, že kapitola, začínající pojednáním o kriminalistice, skončí pojednáním o kriminalistice, ačkoliv se v ní skoro stále mluvilo o chytání pstruhů. „

  13. Konec keců a metafor
    půjdu si koupit termofor.
    Na zimu nejlepší kolega
    pohodlí alfa a omega.
    Neví snad někdo, proč?
    Dá se v něm jímat moč!
    Proč ztrácet teplo do mísy
    když půjdu do kaufu na misi,
    do fronty klepat kosu?
    K tomu hlt kalvadosu
    ať teče další dávka,
    to je má přesnídávka.

  14. Pokud budou v zimě povinné roušky, měly by být tepelně izolační a přitom prodyšné. Nejépe s minerální vlnou a parozábranou, možná kolem celé hlavy, jen oči venku.

    1. Když si ho průběžně přihříváš zapalovačem, hřeje!

      Je to lokální topidlo s nejvyšším poměrem cena/výkon.
      (Kdybych byl projektantem topných systémů, okamžitě se přeorientuji na otopného pírsingáře. Pírsing vyhřívaný doutnajícími dřevěnými uhlíky /dovoz pochopitelně z uhlířsky vyspělé Kanady/potěší a zahřeje kterékoli pohlaví a přihřeje kteréhokoli gendera!)

  15. Jak měřit teplotu v pokoji? Na to je přece stará vyhláška. Takže v poho.
    Odstíněným teploměrem 1m nad zemí 1m metr od každého rohu místnosti (co když ale místnost nemá 4 rohy?) a v prostředku místnosti. To v určenou hodinu a několikrát denně. Potom se to vše zprůměruje a máte průměrnou teplotu místnosti v daný den.
    Nedělám si prdel.
    PS.: Co když před měřením teploty otevřu okna? To se ve vyhlášce nepíše.
    A prý, jakožto majitel bytu, za to ručím já a pokuta půjde za mnou (stav k 18.8.2022).

    1. K tomu ručení za dodržení vyhlášky:
      To je na tom právě to nejlepší – když hodně rozhněváte svého nájemníka, tak se nedivte, že za něj zaplatíte pokutu, když na sebe poštve kontrolu, že mu prý topí to topení příliš..

  16. No ale mezitím se dějí věci. Dva nejvážnější kandidáti na nejvyšší ústavní funkci jsou agent Bureš a agent Pávek. :-))

    1. Z dnešního rozhovoru s Babišem na CNN Prima mám pocit, že se Babiš chystá na poslední chvíli oznámit, že na prezidenta kandidovat nebude. ANO pošle do kandidatury Havlíčka nebo Schillerovou, kteří tím pořadím preferencí pak pěkně zamíchají.
      Havlíček je tak trochu leklá ryba, ale šilerka by mohla mít velkou šanci. Je totálně v obraze co se týká ekonomiky státu a stávající vládu i generalissima PP převyšuje odborností, zkušeností i inteligencí. Umí asertivně komunikovat a je to ženská.

      1. Maneco,
        jestli je opravdu schopná a charakterní a nedokáže to utajit, tak nemá nejmenší šanci nebýt odstřelena předem.

      2. Já vím Maneco, že to co píšete je výňatek z rozhovoru, ale stejně se zeptám.
        Nevíte náhodou zda je ten jeden milionek za focení co si dovolila ta kráva Schillerová dát z rozpočtu a jenž byl určen na něco jiného zařazen do odbornosti , zkušenosti nebo inteligence? Jasně umí komunikovat , to kdekdo, ale co se nedá nejspíše zpochybnit je fakt, že je to ženská , koneckonců, kdyby nebyla tak by to nebyla 3.14,ale kokot drevený a to jsem ještě o ní neslyšel.

        1. Babiš je podle vás grázl, Schillerová zase kráva – člověče, mírněte se! Nadávky a urážky nejsou argument.

          1. Kdo žízeň má, ten pije z louží, a kdo má hlad, i kůru jí.

            A když je sucho a stromy shořely, vzpomínáme, jak byla ta kůra a zlouževoda vlastně dobrá.

          2. A vám milá dámo nevadí , že krade? Mě tedy ano. Až přestane krást, tak jí řeknu , že je fajn, do té doby je to prostě kráva. Nebo máte pocit, že její presentace za jeden milion z našich peněz je naprosto v cajku?
            Babiš je grázl a grázlem zůstane do té doby dokud mu půjde jen o svoje kšefty a nebude jej zajímat zájem země. Zájmem země bylo vystoupení z lipské burzy již za jeho bačování. Babišovi nevadilo, že nás Čez ožebračoval, no bodejť by ne, když z toho má prebendy, vždy to tak bylo. Kde beru tu jistotu, že tomu tak je? No prostě je jen potřeba hledat stopu peněz.

            Jinak mám pocit, že jste poněkud přecitlivělá dámo.

      3. A podle mne je Šilerová mnohem lepší pro roli Prezidenta, než Babiš, a dokonce možná i všichni ostatní. Trumfnul by ji u mne jen prof. Keller, ale ten se zatím o tento post ani nesnažil….

        A když se podíváme na ty ostatní mocichtivé – tak líbí/nelíbí – než kohokoli z těch ostatních, to by se měl národ okamžitě sjednotit a zvolit Šilerovou hned v prvním kole. A nejlépe už včera.

        1. „A podle mne je Šilerová mnohem lepší pro roli Prezidenta, než Babiš, a dokonce možná i všichni ostatní. “
          Souhlas na 110%. Babiš se na prezidenta naprosto nehodí, měl by zůstat premiérem v nějaké nové vládě odborníků.

      4. A když by jí Babiš koupil pěknou sukni. Nebo dvě. No co. Na Slovensku to úplně stačilo a ani k tomu ta Zuzka zo smetiska nepotřebovala předvádět že něco ví a zná.

      5. Už jsem to psal alespoň 5x.
        Prezident(ka) je jasně daný/daná.
        DN
        Můžete s tím nesouhlasit, nebo proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tim nadelate.

    1. klíčová část:
      -Z vašeho pohledu to opravňovalo Vladimira Putina k útoku na Ukrajinu, zabíjení dětí, žen a starců, k ničení měst?
      –Vidíte a já mám informace a záznamy od očitých svědků, že to nedělali ruští vojáci, ale že na ně stříleli a domy zapalovali ukrajinští bojovníci.

      -Uvědomujete si, že na podzim už nebudete požívat imunity zákonodárce a za podobné výroky byste mohl být trestně stíhán?

        1. mě na tom fascinuje, s jakou samozřejmostí to oni říkají.
          Vůbec se nezamýšlejí nad tím, jestli člověk říká pravdu nebo lže, jestli se to dá nějak dokázat nebo vysvětlit .. prostě říká něco, co totalitní režim trestá (většinou použitím toho Paynova zákona) a trestá to jen proto, že to není v souladu s tím, co vynucují.

          Běží to tak už 20 let, ale poslední roky to chytá podobu, při které se tu a tam někdo pozastaví. Až budou dávat 3 roky za tvrzení, že existují jen 2 pohlaví, podiví se tomu zase pár dalších lidí.

  17. Z mé bubliny, skládající se většinou ze zaočkovanych mi vychází, že téma očkování a kovidu vůbec, už opravdu nikoho nezajímá. Pokud bych to zobecnila, tak 70procent voličů může jakékoli rozmazávání tohoto tématu maximálně znechutit až otrávit. Mají teď úplně jiné starosti a na poučování ohledně škodlivosti očkování nemají ani čas ani náladu.
    Pokud budou alternativci vehementně prosazovat téma minulé války, nemají moc velké šance.

    Nevím, jak to vypadá mezi těmi zásadními odpůrci očkování, ale považuji za pravděpodobné, že realita příštích měsíců většinu z nich také přiměje řešit úplně jiné problémy.

    1. Plně souhlasím. Covid je stará záležitost, na to by měla alternativa zapomenout a ne neustále připomínat, to že je někdo blbej, protože se nechal bodnout atd. Neuromarketing je mocná zbraň a tak halt někdo je naočkovanej a někdo ne. Je to staré téma. Zapomeňme na to a pojďme k tématům dneška a budoucnosti, jedině tak alternativa získá sílu. Najděme co nás spojuje a nehledejme co nás rozděluje.
      Podívejte se na Gay pride, kolik různých zájmů tam je ale dokážou se spojit a jsou vidět a slyšet. Asi v tu chvíli nerozhoduje kdo a co kam strká, prostě táhnou za jeden provaz, protože mají společný cíl.

      1. Propánajána, ale vždyť nikdo nikdy neřekl, že ten co se dal očkovat je blbej.
        Ten kdo tady a i jinde stále ten covid otevírá jste především vy co se dali očkovat. Dnes to byl Vidlák a někteří jeho podporovatelé. Já a snad i někdo další(vlastně ani nevím zda zde někdo takový byl) jen slušnou formou reagují a upozorňují na nepravdy které se okolo covidu šíří a jestli tohle téma někoho otráví a kvůli tomu si nechá srát na hlavu a bude štastně přihlížet zdražování snad všeho, tak ten ať pak trpí, je to u mě blb ale ne proto, že se dal očkovat.

        1. „Ten kdo tady a i jinde stále ten covid otevírá jste především vy co se dali očkovat. Dnes to byl Vidlák a někteří jeho podporovatelé.“
          Vidlákův článek jste asi nepochopil, Hnidopichu….

      2. „Covid je stará záležitost“ ono jak se to vezme.
        Kdo je nebo není opíchaný téma není.
        Ale kolik co stálo, to by bylo potřeba zveřejnit i se jmény kdo, s kým, pro koho…

    2. min. se testujou, testujou a testujou, mají velmi dobrodružný život…stále se něco děje jim a na ČT a oni neztrácejí tempo. Jak to dokážou? Nevim. Ale jedou jak lokomotiva

  18. Jak říkala ta chytrá hlava na zamini, dostali jsme to jako dar. Tak se radujme! Navíc stranický kolega Peksa toho času v europarlamentu říkal, že to vyřeší trh. Já bych se teda jako zimy nebál.

  19. Nechci znovu do hry vracet covid, ale jak se zdá tak nelze jinak . Přečtěte si článek na Reflexu a zamyslete se v případě, že skutečně hledáte pravdu.

    Neexistují žádné důkazy o účinnosti opatření proti covidu. Verdikt německých expertů je zdrcující

    https://www.reflex.cz/clanek/a-plus-x/114118/neexistuji-zadne-dukazy-o-ucinnosti-opatreni-proti-covidu-verdikt-nemeckych-expertu-je-zdrcujici.html?fbclid=IwAR2C6uDmuJyJ6Ser

    Jinak samozřejmě chápu , že dnes je hlavní téma energie.

    1. V tom je hlavní problém.
      Kdo je pravý expert? Jak se zjistí že ten expert má pravdu a ten druhý ne? Jak zjistíte, odkud bral podklady? Kdo ho platí? A není to jenom o c-19. Je to ve všem možném. Primární zdroje k nedohledání, jen vlastně výklady nějakého jevu, neověřitelné z principu nebo kvůli „utajení“.
      Věřím jenom tomu, co vidím vlastníma očima, slyším na vlastní uši, co si mohu ohmatat, očichat a olíznout.
      Ostatní informace dávám do šuplíku „mohlo by být“. N.T. non testatur, kachna.

      1. Ta kritéria se hodí možná na rozhodování mezi Ježíšem a Mohamedem.
        Na otázky z reálného světa máme přírodní vědy a nakonec i vlastní hlavu. Aspoň někteří.

        Ale je potřeba se přestat bavit v heslech a ponořit se do hlubin popisného jazyka a věci zkoumat tak, aby byly pochopeny.

    2. Důkaz existuje: stačí porovnat první jarní vlnu 2020. To byla drakonická opatření a lidé je v drtivé většině opravdu dodržovali a byli jsme dky tomu „best in covid“. A následnou podzimní vlnu, kdy se s rouškami přišlo pozdě a byli jsme rázem nejhorší v počtu mrtvých.

      1. Podporují to i moje závěry když jsem se radil se svým selský rozumem, tak názor doktorů kterým věřím a s kterými mám dobré zkušenosti. Takže není co řešit. Ale, jak se říká, každý svého štěstí strůjcem.

        1. https://www.google.com/search?q=statistika+covid+ve+%C5%A1v%C3%A9dsku&oq=covid+v%C5%A1e+%C5%A1v%C3%A9dsku&aqs=chrome.7.69i57j0i13j0i13i30j0i5i13i30l3j0i5i10i13i30j0i5i13i30j0i8i13i30.20405j0

          Tento odkaz ukazuje statistiku onemocnění na covid a také úmrtí ve Švédsku
          Zemřelých bylo 19 500. Takže o polovinu méně než u nás. Švédové na opatření jako byly roušky a uzavírky pěkně kašlali a výsledek? Podle mě jasný. Takže ty vaše závěry s někým kdo má o situaci přehled radši než je budete publikovat proberte, podle dat se ukazuje, že jsou hold chybné.

            1. No jasne. A ze mladi padaj jak muchy na cardiomyopatii, to je zavineno globalnim oteplovanim. A nebo kourili moc travy.

      2. Jakou jarni vlnu, prosim? Zadna tu nebyla.
        Castecne proto, ze lidi meli strach a sami dobrovolne nikam nechodili, pac nikdo nevedel, co to je.
        Nepotrebovali stat na to, aby jim vsechno zakazal.

        No a z druhe casti proto, ze tady zpocatku toho covidu proste moc nebylo a tak se nemelo co sirit.

        Nicmene uz pres leto bylo z dat jasne, jake jsou sance na preziti pro tu kterou vekovou kategorii, a lidi se sami zaridili.

        Ostatne soudim, ze temer rok domaciho vezeni pro vsechny kvuli trochu horsi chripce bylo zcela absolutne neprimerene.

        1. Žádná tu nebyla přece právě proto, že tu byla včas zavedena opatření, která prý – dle chřipečkářů – nefungují. Jenže ona fungují a kdo tvrdí že ne, popírá fyzikální zákony. Jiná věc je otázka míry (jak moc tvrdá mají být, jak dlouho mají trvat), aby nepřevážila negativa jimi způsobená. Protože vždycky je něco za něco.
          Ale to už je teď stará válka, kterou – nevím proč – chřipečkáři stále chtějí vést.

          1. To vedete vy Mileno. Jen dotaz , přečetla jste si závěry z dojčlandu? Ne, samozřejmě, nechcete nic vidět, nic slyšet a jen budete omílat něco o chřipečkářích.
            Ach jo, je to s vámi těžká práce.

            1. Přečetla, a jsou jiné, než za co je vydáváte Vy. Píše se tam ne, že nefungují, ale že nejsou dodržována. Což je diametrální rozdíl.

              1. No právě….
                Pokud si kopmpletní(!) závěry z Dojčlandu (nikoli jejich ideologické převyprávění!) přečetl Hnidopich, pak bych ho nebral vážně – buď jako jako analytika, nebo jako jako důrazného, agresivního, ale nepříliš kreativního demagoga.
                Goebbels nebyl žádný vůl !
                Doporučuji knihu Machiavelistické etudy.

          2. No moment, ktera z tech opatreni dle vas fungovala, pokud vynechame domaci vezeni pro vsechny? A o jakych fyzikalnich zakonech je rec?

            Podotykam, bavime se o 2020, kdy tu tech pripadu proste bylo pet a pul a nemely se sem moc odkud dostat kvuli vseobecnemu strachu a dobrovolne (!!!) redukci cestovani. Totez, ze lidi dobrovolne stejne nikam nechodili, nez se zjistilo, pro koho to je a neni rizikove.

            1. Fyzikální zákon je, že pokud postavíte plot, tak Vám neuteče ze zahrady pes. Prostě je to fyzická překážka, která brání v průniku psa mimo pozemek. Samozřejmě, je-li plot prorezlý, příliš nízký nebo bez podezdívky, tak ho pes může prokousat, přelézt nebo podhrabat. Pokud postavíte plot pevný, s podezdívkou a dostatečně vysoký, tak neproleze. Tvrdit, že plot je zbytečný, protože nefunguje, je fyzikální nesmysl.
              To samé platí i pro virus. Tvrdit, že roušky/respirátory nefungují, je fyzikální nesmysl. Fungují, pokud mají odpovídající parametry. Jakákoliv překážka, která je pro virus neprostupná (nebo je jen částečně prostupná), prostě brání (nebo aspoň omezuje) šíření viru.
              Redukce cestování tehdy nebyla přece dobrovolná, byl přece zákaz cestovat do rizikových zemí a cizinci z těchto zemí k nám nebyli vpuštěni. Právě proto bylo těch případů u nás málo.

    3. To je stokrát vyvrácený hoax. Stačí si přečíst tu 160tistránkovou zprávu.
      Jenže chřipečkáři spoléhají na to, že „lid“ si ji nepřečte a zase jim sežere propagandu i s navijákem.

      1. Kde ten hoax vidíte ?
        Kdo krom vás to za hoax považuje? Nebo snad chcete tvrdit, že očkování brání nákaze? Nebo snad chcete tvrdit, že očkovaný a to i třeba třemi dávkami se již nenakazí? Nebo, že roušky doopravdy fungovali? A to i ty čtrnáct dní nošené a dávané do kapsy? Nebo kde je ten hoax, napište to už konečně. Rád si to přečtu.

        1. Hindopich: Tolik lzi, tolik nesmyslu, poskozena stredni trida, znicene existence, ekonomika v prci… a statistiky zacinaji ukazovat, kde byla pravda. Ale lidi se nepouci, a dal hajlujou pro lockdown. Je to jak u blbejch. A pak jeste pisou, ze covid je pase… kdyz se to jelitam tak pekne podarilo, zbuzerovat cely narod, oni si mysli, ze to zas nepouzijou? Haha.

        2. Řada lidí z takzvané alternativy věří, že když se někdo na podzim 2020 choval jako ovce a lehce zmanipulovatelný blbeček, tak že v roce 2022 už se takto chovat nebude.
          Podle mého skromného názoru tomu tak nebude a je to omyl – bude a možná ještě hůř.
          Pokud se někdo chová jako blbeček a člen stáda, tak se takto bude chovat i příště, až uvidí a uslyší vládní manipulace ze strany mainstreamu.
          Lukačovič dostane zadání, dostane balík a ovečky zase půjdou, ne že ne.
          Nikdo se nepoučil, ale hlavně už o těch bývalých blbečcích nemluvte, už je to pasé, oni už blbečci nejsou.
          19 dní po třetím očkování, které zaručeně mělo zabránit nákaze – a dotyčného ten 19. den odvážela rychlá.
          Ale hlavně už o tom nemluvte, už je to pasé, protože my se za svou blbost ani nestydíme, víte?

  20. Vidlákovi celkem rozumím – taky vidím nesmysly a nemravnosti a taky naprosto nevím, co s tím.
    Diskuzi ale už nerozumím vůbec. Je to takový „ohňostroj intelektu“ ve všech myslitelných oborech.
    Minule to byla železniční doprava, teď je to covid.
    Prostě nevím, co chcete říct. Že je to celé špatně? A jak by to bylo dobře? Podle vás…
    A máte na to nějaký vliv? Aspoň morální?

    1. Myslím, že Vidlák dává určité názory k úvaze. Že nikomu nic necpe.
      Jak by to bylo dobře neví nikdo, každý systém má chyby a nikdy nemohou být šťastní všichni.
      Spíš jde o to, aby se zbytečně nedělaly chyby, které se dají jen těžko napravit.
      Těžko se dají napravit třeba válečné ztráty na životech. A dneska vidím, že hodně lidí nadšeně volá po válce.
      Vlastně tedy , jejich ňůspíkem, “ po preventivním zásahu v zájmu míru “.

        1. To byla od Vidláka taktická chyba, říct lidem – dejte pokoj s covidem a nechte to už plavat.
          Já vám teď napíšu: v žádném případě nesmíte ani pomyslet na růžového slona!!!

          A co se stane? Všichni kromě Asfaltového holuba začnou myslet na růžového slona. Pouze Asfaltový holub přemýšlí o tom, jak krásný by musel být asfaltový slon.

        1. On byl Babiš za něco odsouzen?
          Takhle s fleku kdokoliv může říct bez důkazů, že Hnidopich je Hajzl.

    1. Maneca.
      Kdo pak to prodal na burzu?
      Už neexistuje vystoupení z burzy,jen rychle opustit EU.
      Toto je jen Babišův předvolební tah.

      1. Aha. Takže když Babiš žádá okamžité vystoupení ČEZu z lipské burzy, tak je grázl, vystoupení z burzy neexistuje a je to jen Babišův předvolební tah.

        Ale když totéž , a snad ještě ostřeji, žádá Jindřich Rajchl ze strany PRO, tak je to naše naděje do budoucnosti a vystoupení z burzy je možné (což tvrdí i Rajchlovi energetičtí experti Noveský a Štěpán) a s předvolební taktikou to nemá nic společného.
        Viz Rajchlův příspěvek na jeho FB níže.

        Takže i tady na litterate budeme aplikovat současnou stěžejní evropskou hodnotu „měření dvojím metrem“???
        Ta paušální nenávist vůči Babišovi se ničím neliší od paušální nenávisti mnoha současných politiků vůči Rusku a má blízko k nenávisti nacistů vůči židům (no co, jsem se nasrala…).
        ——–
        Jindřich Rajchl
        16.srpna v 19.00
        1) Cena termínového kontraktu na nákup elektřiny na lipské burze prolomila poprvé v historie hranici 500 EUR za MWh! Analytici přesto zpomalování růstu ceny neočekávají.
        Jeden z analytiků Oxford Economics k tomu doslova uvedl:
        “Rozsah tohoto růstu a rozsah této krize nelze srovnat s ničím v posledních desetiletích“
        2) Cena plynu se vyšplhala na 243 EUR za MWh. Před rokem se přitom prodával za cenu pod 30 EUR/MWh.
        Současně Gazprom oznámil, že kvůli sankcím zvýší cenu plynu o 60%.
        Něco mi říká, že druhý svetr Markéty Pekarové Adamové nám patrně nebude stačit.
        Co s tím?
        Musíme NUTNĚ a OKAMŽITĚ opustit lipskou burzu (respektive tam prodávat pouze přebytek) a stanovit regulovanou cenu elektřiny za 3 Kč/kWh pro domácnosti i průmysl!
        Současně musíme ODSTOUPIT od protiruských sankcí a uzavřít CO NEJDŘÍV smlouvu na dodávku plynu za fixní cenu s Gapromem. Znám společnost, která má v ruce kontrakt na 5 miliard kubíků za cenu 45 EUR/MWh. To je skoro šestinásobně méně než platíme za plyn nyní. Brzy to již bude desetinásobně méně!
        V případě, že se nám společně podaří dostat tuhle vládu ze Strakovky, a občané naší země nám dají důvěru, jsme v PRO připraveni učinit tyto kroky v první den, kdy k tomu budeme mít možnost.
        Teď už to je jen o tom, jestli ještě máme pud sebezáchovy, nebo budeme pokračovat dál v naší cestě na jatka.
        P.S. Prosím o šíření tohoto příspěvku do vašeho nejširšího okolí. Teď už jsme opravdu na hraně propasti. Jestli to v září nezvládneme otočit, tak je prostě konec.

          1. Pane Gerd.
            Děkuji,ten článek jsem nedohledal,ale měl jsem to v hlavě uložené.
            Ono se celkem těch 15 let,nic tak vážného na burze nedělo,jen tak v halířových změnách.
            Vzpomínám také na starší údaj,nepamatuji jméno,když se uvádělo,pokud chce ČEZ dostavět Temelín,musí se zvednout cena elektřiny.
            Znova to napíši,co řekla Schillerová,už na podzim jsme věděli co přijde,tak i tady jde hledat Babišův nezájem o post premiéra,vzdal to bez boje.

          2. Velmi spravne.
            Pamatuju se, jak to Zaoralek tlacil, kudy chodil.
            To za Babisem opravdu nejde.

            Na druhou stranu Babis odmitl koupit plynove zasobniky (a Fiala pote rovnez) a na neexistujicich dlouhodobych smlouvach na plyn na take svuj podil.

            1. Koupit?
              Minimálně úložiště v Zelenči u Prahy bývalo státní (SSHR).
              Kdy bylo zprivatizováno, nevím. Ale tutově to nebylo za Babiše.
              Plynové zásobníky vlastnila v r. 2013prokazatelně RWE: https://www.finance.cz/zpravy/finance/400029-rwe-zastavila-dalsi-investice-do-podzemnich-zasobniku-plynu/
              A musela je koupit PŘED r. 2013.

              LETOS tatáž RWE začala zásobníky prodávat, ale nakonec prodej stopla. Údajně kvůli nedostatku zájemců.

              1. https://www.cpptransgas.cz/o-nas/historie/
                Odtud kopíruji:
                „V roce 1998 byla změněna obchodní firma Český plynárenský podnik, s. p., na obchodní firmu Transgas, s. p. K privatizaci poslední rozhodující části majetku státu, se kterým měl právo hospodařit státní podnik Transgas, došlo až v roce 2001.

                Jednalo se především o tranzitní PLYNOVOD a ZÁSOBNÍKY plynu.

                Na základě privatizačního projektu ev. č. MF 50645 byl tento majetek Fondem národního majetku ČR (dále jen “Fond“) vložen do základního kapitálu nově založené obchodní společnosti Transgas, a. s.

                V souladu s usnesením vlády ze dne 17. 12. 2001 č. 1342 byla majetková účast státu ve společnosti Transgas, a. s., ale i zbývající majetkové účasti státu v regionálních distribučních plynárenských společnostech metodou přímého prodeje vybranému nabyvateli převedena z Fondu do vlastnictví zahraničního investora – společnosti RWE Gas AG.

                Za prodej výše uvedených majetkových účastí v plynárenství přišlo na zvláštní účet Fondu privatizace podle usnesení vlády ze dne 17. 12. 2001 č. 1342 celkem 4,1 mld. EUR.“
                **********

                A pod usnesením vlády – předseda Zeman…..

                https://www.kurzy.cz/zpravy/35503-usneseni-vlady-k-prodeji-transgasu/

                1. Jasně. A před rokem 1998 neexistoval vesmír 😀

                  Majko, to, co ČSSD už jen realizovala, pochází všechno z let 1991-1996.
                  Největší všivárnou byl zákon 210/1993 Sb., který byl novelizován zákon 91/92 Sb., o privatizaci. Privatizační projekty se staly nepřezkoumatelnými a mohla je změnit pouze vláda. A na to ani oposmluvní ČSSD, ani „koaliční“ ČSSD neměla dost hlasů.
                  Ale to Vy dobře víte.

                  1. Ale linka nebyla o „vesmíru“…., ale KDY přišla ČR o zásobníky plynu a faktem je,
                    že o prodeji začala jednat vláda Zemana, protože nějaký čas patřil Transgas ještě mezi takzvané strategické společnost a proto nebyl zařazen do privatizace (dříve) a Zeman v tom má aktivní podíl a ne že ne, nebyl to žádný chudák „slabý realizátor“ ,
                    ale myslit si to samozřejmě nadále můžete.
                    *************
                    https://archiv.hn.cz/c1-746175-zeman-sklizi-kritiku-za-odhady-vynosu-z-prodeje-statnich-firem
                    24. 3. 2000
                    odtud kopíruji:
                    „Premiér tento týden zmínil možnost rozšířit seznam privatizovaných podniků a jako příklad uvedl Transgas.
                    Jména dalších potenciálních firem určených na prodej však včera odmítl upřesnit. „O našich privatizačních záměrech budeme informovat hospodářský výbor sněmovny, v němž jsou představitelé všech parlamentních stran,“ uvedl pro náš list Zeman.
                    Premiérův záměr mezitím podnítil k větší aktivitě ministra průmyslu a obchodu Miroslava Grégra. Ten požaduje, aby se k ŠIRŠÍ privatizaci vyjádřily i další politické strany. „Při řešení tak závažných ekonomických problémů, které budou mít sociální dopady, se neobejdeme bez znalostí jiných politických subjektů,“ uvedl Grégr. Reagoval tak na Zemanův návrh prodat 33 procent akcií Transgasu, který MPO přijalo se značnou nevolí.
                    Ani Ministerstvo financí zatím o nejnovějších privatizačních plánech PREMIÉRA neví.“
                    **********
                    Chápu, nemělo se to sem tahat (oplácím Vám ono podsouvání), jinak jste to bravurně dohledal přece rovnou Vy sám…☺

          3. Gerde,
            jenže problém s cenou energie začal viditelně nabíhat až na sklonku Babišovy vlády. A to spíš u plynu (krach Bohemia energy) než elektřiny. Vyvázat z burzy nás tedy má Fiala a nelze to svádět na Babiše. Kdyby nás zkusil někdy na podzim, v posledních dnech své vlády, vyvázat z burzy Babiš, joj, to by bylo řevu!

            1. Odpovím všem najednou odpovědí Občanovi.
              Topolánek má samozřejmě svůj podíl na nynější situaci také, ale začalo to už za Paroubka, Topolánek dotáhl, Sobotka, Babiš a Fiala neřešili. Bylo by nespravedlivé svalovat vinu jen na Fialu nebo Babiše. Je celkem jedno, jestli je problém už od roku 2006 nebo 2007, v každém případě se na nynější konec zadělávalo už 15 let.
              Admirál má pravdu, je nejvyšší čas z burzy v Lipsku vystoupit.

        1. zkouška:
          … na blogu JANIKA je v záhlaví pro nás blbíše uvedeno tzv. „formátování textu“:

          Formátování v komentářích:
          kurzíva, taky kurzíva
          tučně, taky tučně
          odkaz

          citace

          , taky citace
          přeškrtnuté, taky přeškrtnuté
          předformátováno (zachová vícenásobné řádky a mezery)
          zdrojový kód
          zkratka / akronym,

          já tedy to tučný písmo a kurzívu zkusím tady:
          MANECA
          a uvidím, jestli to tady taky funguje.

          1. = ejhle funguje, je vidět, vážený, že jsme v ČR minimálně tři chytrý, tedy:
            blbíš, Maneca a samozřejmě Fiala
            P.S.
            Pekarová né, tý musí úplně stačit, že vymyslela ty svetry.

            1. Ze mně ne!
              Kliknul jsem na blbíšův Odkaz a vyskočilo na mne cizozemštinou:

              Oops! That page can’t be found.

              It looks like nothing was found at this location.

              Asi má Blbíš mezi globálními experty protekci.

                1. Ale využívat své intelektuální nadřazenosti a vkládat nám do textu klamavou reklamu na neexistující stránku byste nemusel… to se pak vkrádá podezření, že se chystáte na politickou kariéru!(Umíte i fialově zbarvený text?)

                  1. Jasně, Asfalťáku, to uděláte tak, že myší klepnete právě na ten mnou Vám schválně zlomyslně podsunutej nic neobjevující „odkaz“ a ta jeho modrá barva se Vám jako zázrakem změní na právě tu Váma požadovanou fialovou. To je, co?

                    No, a pokud Vám to nezfialoví, pak platí to moje původní:
                    kdo umí – ten umí, kdo neumí …

                    nebo taky

                    kde nic není, ani čert nebere

          2. „Stránka nenalezena“, pravil noťas.
            Nenabízí mi nic, pokud nejsem přihlášený. Ani formátování, ani emotikony.

            1. To dá rozum, občane, že ten můj shora uvedenej odkaz Vás nikam nemohl odkázat, protože to byl zlomyslně na nemocí voslabenýho Asfalťáka nalíčenej odkaz až poťouchlost. Ten odkaz, co nikam neodkazuje a co byl vlastně chybovým odkazem ste mi oba spolkli i s navijákem. Kdybyste byli s Asfalťákem minimálně tak bystrý jak nadmíru bystrej blbíš, museli byste s Asfalťákem za ten chybovej odkaz dát jinej odkaz, od kterýho očekáváte, že Vás skutečně odkáže na existující odkaz. Pak si buďte jistej, že ten odkaz na skutečně existující odkaz, kterej byste dal místo toho odkazu, co vás nikam neodkázal, by Vás ve skutečnosti zcela určitě odkázal tam, kam odkázat chcete, tedy na ten existující a skutečnej odkaz! Už tomu trochu rozumíte? Fakt nechápu, co na tak jednoduchý věci má jako bejt složitýho? Takhle my experti, jak tady někde vejš správně a hlavně závistivě píše náš Ládik, se tady bavíme s lamama.

              P.S.
              uznávám, třeba na našeho Asfalťáka to složitý asi bylo, ale to bylo zapříčený tím, že mu momentálně spolu s COVIDEM vyčerpáváme jeho veškerej zbytek intelektuálních rezerv. Aspoň vidíte, že život není procházkou růžovým sadem, ale plnej tvrdejch střetů holubů a blbíšů, který musej bejt furt ve střehu, něco jako oko za voko, zub za zub! Jen slabší holubci se to furt snažej maskovat mírovejma ratolestma v zobákách, ale my blbíši sme jim to dávno prokoukli.

              Pokud byste to chtěl z pohledu grýndýlu, tak ten střet holubů a blbíšů by se dal přirovnat k limitní vyčerpanosti přenosový soustavy, kdy všichni přídou z práce domů a ve stejnou chvíli strčej zástrčky do zásuvek a začnou nabíjet ty svoje elektroauta, elektrokola, elektrokoloběžky, elektrobudíky, elektropračky, elektrosekačky, elektroskůtry, elektrohodinky, elektromobily, elektropočítače, elektrotrouby, elektrorádia, elektrosušičky, elektrotelevize, elektrovarnýdesky, elektro … no prostě ani nechtějte vědět co všechno a … a Beneše z ČEZu z toho trefí akorát tak šlak!

        2. Tak dobře Maneco, tak když jste se nasrala , tak já taky.
          Nejde o dvojí metr, pan doktor Rajchl nikdy nebyl členem vlády a tudíž nemohl být ani premiérem. To zaprvé, takže z tohoto pohledu nemůže ani náhodou o dvojí metr jít a má plné právo tu zlodějnu kritizovat( jen tak mimochodem ten příspěvek , který jste sem od pana Rajchla dala jsem na Litterate umístnil já).
          Babiš a to se ví byl premiérem poměrně dlouho a měl spoustu času s burzou něco udělat. Proč tak nečinil nevím, ale mohu si zaspekulovat, něco z toho měl? Myslím si ,ale co myslím , jsem o tom přesvědčen, že měl. Kdyby totiž z toho nic neměl, tak by tu zlodějnu musel jako správný hospodář dávno zažíznout.
          Takže se Maneco nerozčilujte a začněte myslet hlavou a bez emocí, ty jsou vhodné v jiné chvíli, teď vás jen dostaly do hloupé situace.
          No a proto ještě jednou opakuji, že Babiš , když dnes kritizuje burzu, tak činí již jen ptoto, že se blíží období , kdy může vláda padnout a on se nějak musí vyvinit z toho co celé dlouhé léta podporoval. Proto tvrdím, že je to grázl který jen využívá situaci, která začne být i pro vládu neudržitelná.

            1. Tu neznám, ale dělala jsem léta u firmy z kategorie velkoodběratelů, takže něco málo si pamatuji. Firemní energetik byl kolega.
              Vypadalo to následovně.
              Firma měla u dodavatele nasmlouvané množství el. energie na celý rok. To roční množství musela firma zaplatit, ať ho odebrala nebo ne. Cena za jednotku byla o něco nižší, než byla v té době cena pro domácnosti.
              Za každou odebranou jednotku nad sjednané roční množství se platila cena, mnohonásobně převyšující běžnou jednotkovou cenu. Myslím že asi pět až sedminásobně.
              Byly přesně stanovené a měřené hodiny provozu u velkých strojů v takzvaných denních špičkách, kdy je elektrická síť nejvíc zatížená. Tyto stroje v těch hodinách nesměly být v provozu. Pokud to bylo provozně nezbytné, a stroje musely ve špičce běžet, byla cena za jednotku ve špičce více než desetinásobná, možná i mnohem více. Kromě toho sjednával energetik každý měsíc takzvané odběrové diagramy. Jejich nedodržení bylo dodavatelem sankcionováno, a to jak v případě nižšího tak i vyššího výkonu.
              Zkrátka velkoodběratele mají možná nižší základní jednotkovou cenu, ale zato jsou povinni se přizpůsobovat potřebám provozovatele sítě. Provozovat stroje v době, kdy je v síti přebytek výkonu a naopak, odstavovat je, když je výkonu nedostatek. Něco za něco .

          1. Pane Hnidopichu, velice špatně. Burza je zařízení pomáhající přeskupovat kapitál. Jak jsem napsal výš, každý majitel firmy má právo firmu za určitých podmínek umístit a zase odhlásit. Já bych ČEZ na burze ponechal, ale nepřiměřený zisk bych vrátil lidem.
            Takže za panování Babiše ještě k nepřiměřeným ziskům ČEZu z burzování nedocházelo. Nebylo co řešit.

          2. Tady je přece jedno, jestli byl Babiš členem vlády a Rajchl ne.
            Jde tu o to, že když Babiš velí odchod z burzy, tak topřece nejde, ale když to velí Rajchl, tak je to bezva nápad a jde to. Tohle je ten dvojí metr.

            A proč se měl Babiš snažit už dřív o odchod ČEZu z burzy, když ceny elektřiny byly “ v pohodě“ v blízkosti výrobní ceny, i když se prohnaly přes burzu? Ten drakonický nárůst ceny elektřiny přece začal až s odstavováním uhelných a jaderných elektráren v Německu, Francii, atd. a s konfliktem na Ukrajině. Kdyby byl Babiš dnes premierem, tak už ČEZ dnes na burze není.

            Já mám proti Babišovi mnoho výhrad, třeba s jeho sbrklým pokakánkovým jednáním v kauze Sřípal nebo Vrbětice se nikdy nesmířím. Ale házet na něj paušálně všechno guano hlava nehlava, to mě také štve.

            1. A útočit na diskutující stylem „XY, myslete hlavou“ je dost nedůstojné, Hnidopichu. Vy jste se tu dnes rozjel. Babiš je grázl, Rajchl je úžasný…

    2. Mně se tam ukrutně líbila tato pasáž:
      „„O participaci pana Mlejnka na vyšetřování vámi dotazované trestní věci mi není nic známo,“ řekla Deníku N vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová. Mluvčí vlády Václav Smolka v reakci na její slova trval na svém. „Podle nám předložených informací Petr Mlejnek sehrál v kauze Dozimetr pozitivní roli před zahájením a mimo rámec trestního řízení,“ konstatoval. “

      To jsem se upřímně rozřehtal jak kůň a hýkal pobavením jako osel. Věřím, že nám jednou Vítek a Péťa tu „pozitivní roli před a mimo rámec trestního řízení“ popíší.

        1. Nadsázka. Ironie

          Ale dobré na „jednou“ je ta neurčitost. Třeba to jednou namluví jako audioknihu 😉

          Jen si dovolím připomenout (aniž by bylo mým cílem obhajovat Babiše), jistou nesouměřitelnost obou situací.

      1. No on derniér už upřesňuje a budete se řehtat ještě víc, to fakt nemá chybu….

        *****************
        „Role šéfa civilní rozvědky (ÚZSI) Petra Mlejnka v objasnění korupční kauzy Dozimetr byla před zahájením a MIMO rámec trestního řízení. Premiér Petr Fiala ve čtvrtek při návštěvě Hodonína u Kunštátu upřesnil své středeční vyjádření.
        Podle zdrojů Deníku N předložil Mlejnek ministrům ČESTNÉ prohlášení jednoho ze svědků z kauzy Dozimetr, kterému radil, aby se obrátil na policii.

        Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petr-mlejnek-premier-fiala-kauza-dozimetr-dopravni-podnik-pozitivni-role.A220818_134035_domaci_dape
        *******************

        A je to!

    3. A zase znovu. Vystoupení z burzy nic neřeší. Vedení ČEZu je povinno ze zákona, svým akcionářům, prodávat za nejvyšší cenu. Třeba firmě BASF, když nabídne vyšší cenu (a tak to i nejspíš bude). Akcionáři (s převahou fondů z USA) zase musí svým akcionářům v USA činit veškeré legální kroky aby maximalizovali zisk (nižší ceny elektřiny v ČR je fakt nezajímají). Smlouva o ochraně investic mezi ČR a USA jim skoro jistě v arbitrážích přihraje stovky miliard. To bude platit kdo?

      1. Při vší úctě, kde konkrétně je v zákoně o obchodních korporacích (či v jiném zákoně) napsáno, že ČEZ musí elektřinu prodávat za nejvyšší cenu ? Představitelé musí jednat s péčí řádného hospodáře. A ad absurdum, jedná s péčí řádného hospodáře většinový vlastník, tedy stát, který prodejem za „nejvyšší cenu“ v zahraničí např. výrazně napomáhá zvyšování inflace doma, tedy poškozuje sám sebe ? Tahle Fialenkova obhajoba, že „musí“ stojí na vodě.

      2. Eto, to jsou zase jen kecy a ty jak víme nemají žádnou cenu. Nedávno se k tomu vyjádřil i jeden z minoritních akcionářů Čezu a sám se divil, že už to vláda dávno neudělala. Například na Slovensku a tam je ten poměr obrácený, tedy vláda neměla 69% jako u nás , ale jen asi 30 a stejně udělala opatření, které je pro akcionáře nevýhodné a nic se nestalo.

        1. Jsem také minoritní akcionář ČEZ, což jsou jediné akcie, které mně zbyly z kuponové privatizace. Místo dividend cca. 1200 Kč ročně bych uvítal nižší cenu elektřiny.

  21. Žádný lidový hněv se konat nebude, pane Vidláku. Maximálně ve Vašich přáních.
    Před chvílí jsem se vrátil z obchodu a byl jsem svědkem scény, která by ještě před bolševickou chřipečkou dopadla výrazně jinak. Výsledku se ani nedivím.
    Lidi neskutečně zovcovatěli a nechají se, jako v tomto případě, jebat jako sysli i od běžné pokladní z Albertu, co nemá ani maturitu.

    1. NO od „běžné a bez maturiy“ hmm, tím bych si nebyla tak jistá. Vím o několika absolventech soc mas, s tím prapodivným titulem, co sedí za kasou….
      Možná byste se divil, Ona ta výuka o asertivitě u mladejch dělá svý…

    2. V obchodě je na pokladně „velitelem vozidla“ pokladní.
      V autobusu (vlaku, letadle, lodi…) je „velitelem vozidla“ řidič (mašinfýra, pilot, kapitán…).
      Ve třídě učitel, v ordinaci doktor atd.
      Může se Vám to nelíbit, můžete remcat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Můžete jít jinam, nebo – pokud se domníváte, že byste to uměl lépe – to můžete jít dělat sám.

    3. Nevím bohužel co ta pokladní provedla. Možná jste to měl popsat.
      Ale co tedy máme dělat? Hned se poprat, vytáhnout nůž? Zavolat policii? Té nervozity je tu víc než ve stádu ovcí, to vidím. Vlci zatím vyjí v lese. Ale až přijde mráz…

      Volili jsme a máme, co jsme si zvolili. Poštěkáváme na medvěda a jemu stačí se jen ohnat prackou. To, co mě opravdu štve je prostý fakt – .kdo nás to poslal na medvěda v roli ratlíka?

      1. Proč se jedné rase říká lajka? Protože na medvěda štěká, „laje“.
        O zbytek se musí postarat lovec se svou vintovkou.
        Někdy lovec odstoupí a nechá medvěda, aby se sám zbavil těch nepříjemných štěkajících tvorů.
        No co, doma má ještě několik lajek…

      2. Pokladní byla sprostá na starší manželský pár, který nic neprovedl, byla to chyba personálu prodejny.
        Manželé si naložili do vozíku zboží, které mělo být podle cenovek v akci, ale ve skutečnosti to nebylo zavedeno do systému a pokladna tedy účtovala „neakční“ cenu. Manželé na to za tuto přepálenou cenu tedy nechtěli a pokladní na to upozornili (a navíc toho bylo hodně), že to tedy půjdou vrátit.
        Pokladní na ně začala hulákat, že když neumějí číst, tak ať prý si pořídí silnější brýle, nebo ať jdou nakupovat někam, kde mají větší cedulky.
        Před bolševickou chřipečkou by za takový politováníhodný omyl, co se nám stává maximálně jednou za deset let, přiběhl manažer prodejny a vstrčil by nasraným manželům nějakou symbolickou pozornost, třeba poukázku na padesát korun nákupu – a hlavně by se omluvila pokladní i manažer, pokladní by za takovou sprostotu ještě ten den letěla. Byla to žena okolo čtyřicítky, ne moc upravená a normálně bych ji šacoval na manželku nějakého ne moc úspěšného řemeslníka – myslete si o tomhle hodnocení, co chcete.
        Manželé ale naprosto překvapivě sklopili uši, poslušně všecko odtáhli do regálů a celí rudí u pokladny zaplatili ten zbytek. Nezapojoval jsem se do toho proto, že v daném okamžiku jsem nevěděl, jak se věci mají a čí je to přesně chyba. Nakonec se ukázalo, že je to chyba provozní, která několik akčních položek nevložila do systému.
        Jak jsem napsal, lidi chřipečkou zovcovatěli – vláda občany jebala a omezovala, jak se dalo – a nikdo proti tomu nic nedělal.
        Manažeři prodejen mají momentálně úvazky 60% fyzicky na místě, 40% home office, takže většinu času tam nejsou. Úroveň pokladních, konkrétně v docela drahém Albertu klesla natolik, že je to až zarážející. Jestli nejsou použitelní lidi, tak kde teda jsou, nebo co dělají?
        Pro jistotu připomínám, že premiérem byl estébák a jeho straničtí kámoši ovládali klíčová odvětví.

        1. Před chřipečkou nebo po chřipečce, lidé se chovají stejně. Někteří slušně, jiní neslušně, někteří klidně, jiní nervózně. Nakupuji v Albertu často a nevidím na chování tamních pokladních žádnou změnu oproti minulosti.
          To jen někteří, třeba Vy, jste tou chřipečkou stále posedlí a snažíte se ji namontovat úplně do všeho.
          Možná jste zovcovatěli zrovna vy, co se toho covidu stále držíte a nepustíte, protože vám bylo strááášně ublíženo tím, že jste nějakou dobu nesměli do hospody.

          1. Jsou prostě lidé, kteří mají nějaký problém pevně „zadrátovaný“ v mozku.
            Nikoliv paměť RAM, ale ROM. S těmi nediskutuji, připomíná to hru „mlýnek“. Tvoří hloučky stejně smýšlejících a na jakoukoliv změnu reality nereagují. Zdám takové rusofoby i bijce gayů atd.
            ===
            Jestli je příhoda popsaná věrně – co tedy udělal „Ten co čte a málokdy píše“? Zastal se manželů? Zůstal jen pozorovatelem?

            1. píše, že zůstal jen pozorovatelem, „protože…“ (…nevěděl o co přesně jde).
              Každopádně jestli jsem z příběhu dobře vyrozuměl, manželé pokladní upozornili, že to za plnou cenu nechtějí a půjdou to vrátit… a pak, dle toho co čte, „naprosto překvapivě sklopili uši,“ a „poslušně to odjeli vrátit“…

              Myslím, že (pomineme-li naprosto nevhodné vyjádření oné pokladní) v tomto popisu je ta kocourem zmíněná „zadrátovanost“ myšlení popsaná nejlépe. Pokud onen pár oznámil, že to za tuto cenu půjdou vrátit a následně to tedy vrátit jeli, nevidím v tom akt „poslušnosti“ či nějaké vovcovatosti, nýbrž vyjádření vlastní vůle. Stejně tak ani v tom, že dále nehrotili konflikt. (Mimochodem, já bych to vnímal jako úmyslný podvod ze strany vedení marketu, kdy spoléhají na skutečnost, že si lidé u pokladny buď nevšimnou, nebo jim bude trapné zboží vracet. Že to vedoucí prostě zkusila.)

              Ale holt jsme každý jiný. Za mě Ten co čte a málokdy píše jen názorně předvedl, proč je nějaká koordinovaná alternativní akce nemožná dřív, než se vyvalí tekutý hněv obecně. Pak se podobné akce stanou spouštěčem vzájemných čistek mezi revolucionáři. Jako se dnes předhánějí euronadšenci kdo je pro větší odevzdání pravomocí státu do Bruselu, či europoslanci v Bruselu kdo silněji, výš a rozmáchleji ve stoje a ve výskoku zatleská krásné nové protiplynové rezoluci, tak pro podobné bude měřítkem míra „vovcovitosti“ jiných…

              1. Správná varianta byla, že jeden z manželů zajde k regálu, mobilem ofotí cenovku a tu ukáže pokladní. Ze zákona je obchod povinen zboží za tuto cenu prodat, bez ohledu na to, že to někdo nezanesl do systému.

                  1. I ofotit cenovku je správně. Funguje to.
                    Většinou vám nabídnou možnost vrátit zboží.
                    Oni Vám musí prodat zboží za cenu na cenovce.
                    Vtip je v tom, že pokud je na cenovce méně než na kase, tak rozdíl doplatí vedoucí prodejny který za to odpovídá.

                    1. Každopádně se podstata posunula trochu jinam. Na tom, že se to rozhodli vrátit do regálu jednoduše nevidím nic „vovcoidního“ – a o to mi šlo především. Že prostě někteří „z nás“ to už maj v hlavě postavené tak, že „nereaguje jak bych reagoval já – či říkám že bych reagoval – prostě je to vovce.“

              2. Byli slušní. Osobně vytlacim vozík zpět za kasy a odcházím bez zboží i bez placení. Bohužel toto řešení lze použít je v místech kde o hypnomarkety zakopavate a ne kde je jen jeden.

        2. Normální je, že NEŽ si narvu vozejk akčním zbožím, zajdu s JEDNÍM balením ke čtečce a zkontroluji cenu.
          Vedoucí směny se měl omluvit jak zákazníkům, tak pokladní. A zdvořile upozornit „oblastního managera“ na problém.
          Zbytek jsou bláboly člověka, který ani netuší, jak funguje provoz prodejen v obchodních řetězcích.

          1. Dotaz Občane:
            Jsou tu zákazníci pro prodejny nebo prodejny pro zákazníky? Drobné triky se slevami znám. Proč bych měl s jedním balením jít k pokladně abych si něco ověřoval? Má to být zřetelně a nepochybně uvedeno u zboží v regálu. Místo zbytečných cedulí „V AKCI“, „POSLEDNÍ KUSY“ „CENA JEN PRO VÁS“ atd. Marketing…
            Souvisí to trochu s politikou.

            1. Na podobne tema. Koncil jsem nejakou smluvu u Vodafone.

              Kontakty vas odkazou na samoobsluhu.
              Prihlaseni nefunguje (spatne heslo).
              Necham si poslat nove heslo.
              Neprislo nic, pritom mi na ten email chodilo vyuctovani.
              Zkusim infolinku. Kdyz se chcete proboxovat k zive osobe, musite zadat cislo a heslo! Dokonala Hlava XXII. N
              akracim do prodejny Vodafone. Ochotny chlapec mi vygeneruje nove prihlasovaci udaje a posila na mobil.
              Dojdou mi cestou z prodejny. Lec po navratu k pocitaci prihlaseni nefunguje.
              Nefunguje ani dalsi den, takze mozne prodleni v systemu skrtam.
              Navstevuji opet prodejnu a informuji o tom jak jsem dopadl. Chlapec tedy odpovida, ze mu mam prinest pronajate zarizeni a udelame to tam. Kurva, to neslo udelat hned?!!
              Prinasim zarizeni, podepisuji papiry a chlapec mne ujistuje, ze jsem to stihl, takze uz pristi mesic nebudu nic platit.

              Tri tydny je klid ja a Vodafone nemame zdanlive nic spolecneho.

              Prichazi vyuctovani. Odchazim na prodejnu s dotazem na fakturacni obdobi. Chlapec (jiny) mne informuje, ze je to od pulky mesice do pulky mesice. Pokladam dotaz na koec smlouvy. K prvnimu. Pokladam dotaz na vysi castky. Je pry nizsi o stovku. Neptam se uz na nic, jen hledim na chlapce, coz mi vynasi dobropis na castku mezi me nauctovanou a polovicni (skutecne zkonzumovanou) castkou.

              S napetim ocekavam pulku zari, jestli budu pro Vodafone opravdu tak nezapomenutelnym zakaznikem. Kdyz psal Kafka sve knihy, vedel prd.

              1. To mi připomíná pokus člena rodiny odhlásit se od 02… Po tři čtvrtě roce se mu to po několika „politovánihodných přehlédnutí“ a „omylů nezkušených zaměstnanců“ a „opravdu nechcete zůstat?“ podařilo…

                1. Rada: Neodcházet, ale přejít jinému poskytovateli. Může být i vymyšlený. V okamžiku, když budete asertivně požadovat přestupový kód (teď hned) přestanou dělat drahoty. Smlouvat se musí umět. Učila mě to v Itálii jedna židovská baletka. Od té doby jsem ušetřil spoustu peněz a spoustu nervů. [;>))

            2. Bývaly časy, kdy prodejny sloužily zákazníkům.
              To ovšem také fungoval tříletý učební obor „prodavač“, nebo maturitní „provoz obchodu“ a „prodavač-aranžér“.

              DNES jsou tu zákazníci pro prodejny. Nalož, zaplať a vypadni.
              Z mnoha důvodů jde dnes do obchodu pracovat jen ten, kdo řeší nějakou akutní existenční situaci, brigoši nebo gatarbeiteři. Jen na venkově, kde ještě přežily místní prodejny, najdete srdcaře.

              Jak „k pokladně“? Kdy jste byl naposledy nakupovat?
              V každé prodejně máte NA PLOŠE scannery, kde si napípnete cenu a rozhodnete se, zda koupíte nebo to vrátíte do regálu.
              S tím, že to á být jasně uvedeno na regálu, zcela souhlasím. Ale „akce“ si ověřuji.

              Ne.
              Souvisí to s psychologií prodeje. Což už za bolšána byl samostatný předmět a dnes z toho můžete mít i magistra.

              1. Coz mi pripomina tech socialisticky vtip:

                Vyuka prodavacek.
                Vyucujici, pamatujte si nejdulezitejsi je pro vas – OBRAT!
                No jo, soudruhu uciteli, kdyz oni se ale vetsinou nenechaji…

              2. Tak všude ty scannery nejsou. A docela chápu, že někdo nemusí jejich význam vnímat. Nebo ovládání.

                Mě spíš v souvislosti s těmi obchody fascinuje ta tendence zbavit se pokladních vůbec – a ještě se to vydává za pokrok ve prospěch zákazníka. Napípej si cenu sám, zaplať a vypadni.

                Proto, objevím-li se v obchodně s podobně moderní vychytávkou, mířím VŽDY do fronty k pokladně s pokladní. Dokud má zboží na pásu a lidi ve frontě, má práci. Tolik neziskovek v zemi zase nemáme, aby uživily všechny.

                A nepamatuji, kdy by nebyla pokladní i v tom svém frmolu zdvořilá – a já jsem samozřejmě zdvořilý stejně. Jasně, někdy je na nich patrná únava. Někdy mohou mít problémy. Ale jsem velkej kluk a přežiju, když se zrovna neusmívá.

          2. Občane, vy jste nikdy nezažil, že na cenovce je cena X, ale pokladna / pokladní naúčtuje cenu Y (> X) ? ! A potom ty výživné debaty mezi zákazníkem (pokud si rozdílu všimne) a zástupcem prodejny? Oni skoro NIKDY nepřiznají chybu, skoro nikdy se neomluví. Znechuceně vám sdělí, že někdo „zapomněl“ vyměnit cenovku, a vám v lepším případě s otráveným výrazem a hlasitým komentářem ve smyslu „bóže, zase jeden hnidopich, kterej se dohaduje o pár korun“ rozdíl vrátí. V horším případě odcházíte se zbožím za cenu Y a všichni přítomní na vás hledí jako na potížistu. Zejména ti, kteří stáli ve frontě u pokladny za vámi a které jste úplně zbytečně zdržel…

            1. Me se to stalo jednou (a neslo o par korun), slusne jsem se na to zeptal, pokladni se mi omluvila a nechala si ten kus u sebe.

              Je to (prekvapive) o lidech.

              1. Mně se to stává docela často. Naučil jsem se účtenky kontrolovat. A taky většinou kupuju jen pár věcí, takže si všimnu. Zatím byl rozdíl v ceně VŽDYCKY v neprospěch zákazníka.

            2. Re: Favorit
              Vždy si kontroluji za pokladnou účtenku a tak dvakrát do roka shledám chybu – cena,jedna věc účtována dvakrát….. Vždy zdvořile požádám o nápravu a je mi slušně, ochotně a s omluvami vyhověno.V mnoha prodejnách v Praze, Karlových Varech, Lounech…. Negeneralizovala bych být Vámi.

          3. hmmm, tak o tom jsem v zivote neslysel a ani to v zivote nedelal.
            cena na regalu plati.
            abych nekde lital a overoval ceny?
            to je zodpovednost prodejny.
            ze si nechal starsi par srat na hlavu od zaparene prodavacky je smutne, ale nevim jestli to souvisi s covidem.

            ps. na to, ze se tu vetsinove shodneme, ze covid je passe, je tu prilis mnoho prispevku pro a proti vakcinam/maskam, pro a proti opatrenim, pro a proti akterum…
            vsichni zase zopakovali sve davno zabetonovane postoje, prekopirovali likny na jakesi studie, zasrali tim celou diskuzi a jsou doufam spokojeni.
            To jste opravdu tak zabedneni, ze nedoctete Vidlakuv clanek az do konce?
            Cest vyjimkam.

          4. Všude čtečky nejsou.
            Tohle se může stát, když zaměstnanci předčasně dají do regálu zboží, na které bude sleva až zítra. Prodavače ruply nervy, i takové věci se dějí.
            Zaměstnanci v marketech jsou pod obrovským tlakem, i manažeři.
            Těch manželů je mi líto, ale nakonec to dobře dopadlo, nemuseli zaplatit zbytečně vysokou cenu. Přijde mi zbytečné z toho hned dělat dráma.

            1. Prodavacce mozna ruply nervy, a mozna je to baba nerudna, ktera si na druhe rada zarve. Spis byste se takovych lidi zastavat nemela, ne?

              Spis se zastavat tech, na ktere sikana pada. Kdyz se neodvazite, priste to padne na vas. Nerudnost se siri jak nakaza, kdyz ostatni lidi hraji brouka.

        3. Tomu,co čte:
          A co Vy, zastal jste se manželů, požádal slušně pokladní,ať se chová zdvořile,zavolal vedoucího a podal na ni stížnost ? Pokud budeme mlčet ke každému drobnému zlu v každodenním životě,ovládne nás.
          A Vy si nyní svou frustraci z Vámi neřešeného drobného konfliktu vybijíte na těchto stránkách…..
          Buďme slušnými lidmi a svět bude lepším místem.Ale každý tomu musí pomoci vždy když je třeba, alespoň v rámci svých možností.

          1. Ano, protože tímhle nátlakem se nás pokouší obchodníci vmanévrovat do pozice „konzumentů“, nikoliv zákazníků, To není o politice – i když postupy jsou podobné.
            Jendou mě obvinili že jsem něco ukradl. Odvedli mě do zákulisí a chtěli, ať vysypu obsah své tašky. Což jsem odmítl a požadoval přivolání policie, která má právo udělat prohlídku, ostraha ne. Dost dlouho jim to trvalo a šlo to až když jsem jim nabídl že policii zavolám sám. Policie přišla, nahlédla do tašky a nic. Nikdo se mi neomluvil, jen mě nechali odejít. Uvažoval jsem o stížnosti na centrálu Kauflandu, ale to by dopadlo na mladého „ostrahu“, který mě špatně vyhodnotil a to jsem nechtěl.
            Asi si to řekli mezi sebou, ale už se o mě dále nestarali. A nestarají se ani o cikánské děti, které kradou naprosto veřejně: laskominu sni na místě a obal kopnou pod regál. Pravda: Kdo má poslouchat řev matek těch přistižených fracků o „dyškrymynaci“. Ale to už je špatné nastavení společenských pravidel. Neziskovky , menšiny, diskriminace…
            V Rakousích, kde jsem chvíli pracoval se mi několikrát stalo, že jsem neodolal a sežral červě rozpečenou housku než jsme došel k pokladně. V košíku jsem jich měl pět a hlásil jsem u pokladny „sieben“. Započítala sedm a tím to skončilo.

            1. To je v Americe normalka. Obcas vypiju cosi z lednice, nez dojdu ke kase. Nikdo se nedivi, zapocitaji prazdnou sklinku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *