Dnes vám povím, co vím, o drogách. Ano, těch ilegálních.
Bylo, nebylo, za sedmero horami, za sedmero moři, za sedmero lesy. Přijela jsem do Ameriky koncem šedesátých let, jako holka, a o drogách jsem pochopitelně nevěděla nic. Konopný provázek používal můj děda s oblibou na vázání balíčků. Že se to dá kouřit mne ani ve snu nenapadlo. Můj první přítel byl Ind, a naše mezinárodní parta na univerzitě o drogy zájem neměla. Tenkrát jsem si spíš zamilovala indické jídlo — zvlášť chléb čapati, kaši z červené čočky (dhal), jogurtovou rajtu, skopové v krémové omáčce, a jiné na naši chuť hodně kořeněné ale výtečné pokrmy.
Můj druhý přítel byl Američan, a že byla doba hipisácká, měl o drogy velký zájem. Lákal mne na meskalin, ale já jsem to brala jako škodlivinu. Potom jsme ale šli na nějaký mejdan, a tam mi dal cigaretu konopí, tedy “joint.” Tak jsem to zkusila. Výsledek žádný. Až teprve později mi někdo řekl, že to tak bývá, že to člověk ucítí až po druhé. A měl pravdu.
Tráva či marjánka či gandža je droga s mírnými účinky, které se silou zhruba dají přirovnat k pivu. Člověk má potom víc zájmu o druhé lidi, a vidí realitu z trochu jiného úhlu. Mladí Američani to houfně kouřili proto, že se z toho stal symbol opozice proti status quo, proti válce ve Vietnamu, proti mastňákům vůbec.
Já jsem v té době měla jiné starosti. Nebylo to nic, co by mne moc zajímalo, a až o deset let později jsem se dostala k drogám podruhé. Můj přítel, později manžel, kouřil téměř denně. Přeháněl to. Když se nemedikoval televizí, sáhnul po marjánce. A jeden můj dobrý kamarád, Mark, si začal přivydělávat prodejem. Dělal to asi dva roky, když si dodělával školu, a pak mu selhaly nervy a skončil s tím. Byla to nebezpečná doba, kdy i troška konopí v kapse mohla znamenat roky ve vězení a zrujnovaný život. Za Reagana byly na televizi reklamy, které tvrdily, že drogy mají ten samý účinek na mozek jako rozpálená pánev na rozklepnuté vajíčko.
Byl to Mark, který mi umožnil první krok směrem k osvětě, co se drog dotejčí. Mluvili jsme o psychedelice, já jsem se mu svěřila, že mám obavy o poškození mých genů, a on se smál a říkal, že to jsou samé lži. Opravdu? Pak mi přinesl velkou bichli o drogách a drogové válce, a tím začalo moje sebevzdělávání. Byla jsem z toho dost šokovaná… tenkrát jsem poprvé jasně viděla, jak intenzívně se na Západě propagandisticky lže.
Když můj muž přišel s tím, že dostal od někoho magické houbičky, tak jsem sebrala odvahu a zkusila jsem to. Byl silvestr, my jsme si objednali čínu, a pamatuju, jak jsme seděli u stolu a jedli, a najednou… cosi. Uvědomila jsem si, že se něco děje. Z jídla se stala podivná věc z jiné planety. Viděla jsem svět jinak, jakoby skrze lehce zbarvené mřížoví. A pak, když jsme leželi a poslouchali mile zintenzivnělou hudbu, viděla jsem na stropě indiánské barvy a vzorce. Jako jihozápadní indiáni mívají na jejich nádobách a kobercích. A když jsme si pustili televizi, tak se nám zdálo všecko strašně srandovní, no úplně k popukání. Po několika hodinách to pomalu přešlo. Líbilo se mi to. To už jsem věděla, že psychedelika nevyvolávají závislost.
Měla jsem pak možnost houbičky zkusit několikrát. Nejpěknější to bylo na západním svahu Colorada, kam jsme si vyjeli na podzim na výlet. Bylo to v malebném městečku Ouray, plavali jsme v bazénu napájeném horkým pramenem, kolem padal sníh oproti rudým skalám. Romantika jak trám. Bylo mi, jako bych byla znovu tříletá, všecko je krásné a legrační, život je radost a nikdo se nezlobí, když se chováš potřeštěně. Pamatuju, jak jsme na sebe stříkali vodu z hadice a běhali a křičeli a smáli se jak děcka. Později, když už droga doznívala, jsem šla sáňkovat s místní klučičí partou.
]
Ouray v zimě
Začátkem devadesátých let jsem měla hodně času, a rozhodla jsem se být správným občanem a zorientovat se v několika kontroverzních tématech, které tenkrát hýbaly Amerikou. Vybrala jsem si trest smrti, potraty, a drogovou válku. Tehdá se moje drogové vzdělání podstatně prohloubilo. Nějaký čas jsem působila mezi místními aktivisty, kteří protestovali proti drogové válce a pracovali pro legalizaci. Odvážila jsem se zkontaktovat jednu paní, co měla pověst fanatické odpůrkyně drog. Taky jsem se anonymně na sítích hádala s policajtama. 🙂 Chtěla jsem najít nějaký most, který by překlenul ty tolik rozdílné světy. Nenašla jsem.
Moje praktická povědomost o drogách se v té době prohloubila několika experimenty s extází. Naše neteř to koupila ve škole. My dospěláci jsme neměli šanci něco takového najít, ale děcka k tomu měla volný přístup. (!) Extáze (MDMA) je empatogen, čili droga, která vyvolává mezilidskou empatii. Původně se to používalo v psychologických poradnách, ale pak to zakázali. Člověk je přístupnější vůči tomu druhému, a má-li jaké tělesné problémy, tak ty zmizí — já jsem v té době trpěla bolestmi žlučníku, tak vím. Několik hodin jsem prostě byla v pohodě, zapomněla na těžkosti, a radovala se ze života. O mnoho let později, když jsem byla v terapii kvůli PTSD po smrti táty, jsem litovala, že MDMA nebyla legální, myslím, že by mi to bývalo pomohlo.
Život šel dál, a v Coloradu legalizovali marijuanu. Původně to bylo jen jako lék pro nemocné. Dnes už je to legální pro všechny dospělé, kteří permanentně žijí ve státě. Má to pověst léčitelskou, a tak před rokem jsem se vypravila koupit konopnou mast na bolesti kolen. Našla jsem, ale stalo mne to padesát dolarů. Tajxl. Tak jsem se naštvala, a řekla jsem si, že se to naučím pěstovat sama.
Minulé jaro jsem si zasadila malou rostlinku, ze které přes léto vyrostl obří keř metr a půl vysoký. Pěstuje se to hrozně snadno, hnojila jsem to močí, tak mne to ani nic nestálo. Jen to člověk musí pečlivě zalívat. Na podzim jsem se naučila vyrábět alkoholické mazání, i mastičku. Je to neuvěřitelně jednoduché, a lituju, že jsem se to nenaučila dávno. Tyto produkty nejsou psychoaktvni.
Žádná z těch drog, které popisuju, nevytváří závislost. On se totiž ten účinek zmenší, když to člověk používá často, anebo úplně zmizí. Jsou i nevýhody? Jistě. Marijuana může vyprovokovat paranoiu, nebo maskovat životní problémy, s kterými se člověk musí vyrovnat, ne je do nekonečna odkládat. Houbičky? Nevím o ničem, ale člověk, který se toho bojí, může zpanikařit. Proto lidé chodí za šamany, kteří je pohlídají, a poradí. A extáze je spojena s několika úmrtími, kde mladí tancujou celou noc, přidají k tomu drogu, a pak zkolabují kvůli dehydraci.
Když jsem žila před deseti lety v jedné hipisácke osadě v horách Severní Caroliny, tak jsem byla svědkem něčeho, co mi ukázalo negativní tvář drog. Kamarádka znala místního kluka, co “vařil” DMT v kuchyni, a rozhodla se to zkusit. Já a jeden soused jsme ji hlídali. Šli jsme do lesa, seděli jsme na dece, ona se toho dvakrát nadýchla ze skleněné dýmky, a padla tváří dolů. Napřed zvracela a mlátila kolem sebe a hrozně nadávala. Pak „odešla někam jinam.“ Posléze se na nás začala vrhat a chovat se velice podivně až děsivě, bylo to jak scéna z Vymítače ďábla. Nekecám. Později o tom odmítala mluvit, a dosud mám pocit, že byla ovládaná nějakým démonem. Nepomohlo tomu nic, že ten kluk, co to vařil doma, propadl nějaké psychóze, vyhrožoval lidem zbraní, šli po něm policajti, a nakonec spáchal sebevraždu. Tehdy jsem si říkala, aha, ti démoni ho nakonec dostali…
Být psychonautem je dobrodružství, které se sebou nese rizika. Chce to respekt vůči té které látce… a dost pokory na to, nechat se od ní poučit o nějakém tajemství bytí. Hádám, že je to méně nebezpečné než třeba horolezectví či skákání z mostu přivázaný na gumu. Jednou, možná, zkusím „hrdinskou dávku“ houbiček a vydám se po stopě vědomí be ega. A tím má pohádka končí. Čury mury fuk, a teď už ani muk…
Vevčo, v jednom komentáři jste uvedla toto: „Ja se priznam, ze z kamaradu a znamych mi drogy nezabily nikoho. Alkohol a cigarety ano.“
No, tak vám budu muset dát jako protiváhu osobní zkušenost. Když jsme se s Billem brali, přijel na svatbu i jeho syn Sean s manželkou. Tehdy byli ještě relativně v pořádku. Sice jsem si kladla otázku, proč ještě studují, když už mají jednu vejšku hotovou, ale pak jsem si říkala, že o životě v USA nevím skoro nic a že nechci být zlá macecha a šťourat do věcí, o kterých nic nevím. Ale spousta problémů se vyvíjí v čase. Prvním signálem byla fotka na FB, kde v koutě jejich bytu se krčila vodní dýmka. Na rozpačitý dotaz, zda něco berou byla samozřejmě odpověď: „Néé, to je jenom dekorace.“ No, postupně přiznali marjánku. Pak si ještě nevlastní snacha do bytu přivedla milence a ten ji naučil na tvrdé drogy. I v té době Sean tvrdil, že v tom s ní nejede a že ji přiměl k tomu aby šla do odmašťovny. Nakonec, jednoho podzimního večera k nám dorazila zpráva, že je Sean po smrti. Druhý den následovala smutná cesta do Memphis zjistit podrobně, co se stalo a zařídit poslední věci člověka. V márnici manželovi řekli, že to byly drogy a že toho dne měli ještě další 4 případy. Pitva pak prokázala, že příčinou bylo předávkování kokainem, který byl vylepšen fentanylem. Memphis má nějakých 600 000 obyvatel. Je pět úmrtí během jednoho jediného dne v pohodě?
Brzy na to přišlo Díkuvzdání. Neměli jsme ani chuť něco organizovat, ani se účastnit nějaké oslavy, ale sousedka nás přemluvila, abychom s ní jeli k příbuzným, kteří chystali velkou akci na farmě. Bylo tam snad 60 lidí, možná i víc. Jedlo se u malých stolků a celkem logicky jsme skončili u stolku s dalšími lidmi, kteří byli pozváni na akci někým z rodiny. Během hovoru se logicky řeč stočila i na drogy a s úžasem jsme zjistili, že až na jednoho účastníka u našeho stolu, každý někoho kvůli drogám ztratil. Byla to jen náhoda nebo těch ztrát je tolik, že je jen těžké najít někoho, kdo nikoho neztratil?
Ach, Petro, ja jsem tim nemyslela, ze ilegalni drogy nezabijeji! Myslela jsem tim, ze alkohol a cigarety jsou ti nejvetsi zabijaci (tedy, presne receno, cigarety.) A kamaradku z detstvi zabil tezky alkoholismus.
Dal si myslim, ze nebyt drogove valky, vas pribuzny by tu asi jeste byl. Predpokladam, ze si koupil nejake svinstvo na ulici, nevedel vlastne ani co bere, a kolik, a to ho nakonec zabilo. Je to smrt drogou nebo drogovou valkou? Slysela jsem, ze podstatna cast americkych bezdomovcu jsou fetaci. Je to obrovsky problem.
Tak by to měli feťákům prodávat v drogerii?
Sibyla: Oni to fetakum davaji zadarmo ve specialnich zarizenich… zvl. ve Vacouveru, a jinych „pokrokovych“ mistech. Jinde to nechavaji na dealerech, asi nemaji nic proti tomu, ze to ty lidi casem vyzmizikuje.
Nestačím se divit. Myslím že jste to hodně zjednodušila na to jak tvrdíte že jste si o tom dost přečetla a že o tom dost víte. To co popisujete možná platí o měkých drogách i když i zde bych byl spíše opatrný. Srovnávat alkohol, cigarety s drogou se muže okrajově, ano je to taky návykové. Zde to ale končí, ta rychlost devastace
osobnosti je nesrovnatelné a proto nesmírně nebezpečná. Od cigaret a alkoholu už nepostoupíte dál, v droze to jde. Cigarety, alkohol z jednodušeně ničí jedince, zločiny kvůli alkoholu jsou nesrovnatelně menší.
Pred triceti lety, kdyz jsem se do toho zadivala, zabijel tabak 400 000 lidi ve Statech rocne. Alkohol, „pouze“ asi 40 000. Legalni leky, 106 000. Heroin, 3 000.
Asi dnes by to bylo trochu jiné. Ta rychlost devastace a návyk je ta velká hrozba. Navíc srovnáváte nesrovnavatelné, kolik lidí kouří, pije a ještě že tak normální člověk se droze vyhne
Hrabe: Zlociny kvuli alkoholu jsou podstatne. Nehody, zvl. ozralych ridicu, tyrani rodin, vandalizmus a pod. Neznam drogu, ktera by byla tak vyhlasena jako alkohol, co se tyce nasili. Mozna existuje, ale nevim o ni.
Psychedelika nejsou navykove. a nikoho nezabijeji. Cannabis — rika stary soufek — zabije akorat kdyz na nekoho hodis cely balik z vysky. Slysela jsem, ze devastace, o ktere mluvite, je v soucesne dobe zpusobena fentanylem a metamfetaminy. Je to ilegalni, a situace je horsi nez kdy driv. Mozna bychom meli zkusit neco jineho, nez to zakazat?
Extrémy jsou škodlivé. „Pracovní bod“ dávkování cukru a biče zajišťující dlouhodobé fungování společnosti je mezi tím. Posouvá se podle okolností. Přiměřená omezení, umírněná osvícená diktatura, může být v důsledcích „lidštější“ než úplná individuální svoboda a odpovědnost.
Treba neco napisu o drogove valce. Lidi to casto zapominaji rozlisit. Taky ctu historii opia v Cine. Je to hrozne zasmodrchana vec.
NO Vevčo, u nás se říkává, každé zlo je na něco dobré. Hmm, k tomu Vašemu dnešnímu celodenní mu extempore ?na téma dro:g? ať už to měla být propagace, obhajoba či co -můžu jen jedno – už chápu Vaše divné bleskové změny názorů. Na kdeco, už se vysvětlilo.- Díky a za sebe mohu jen jedno – i když je mi líto nejen Vás, ale i mnohých co tomu podlehli – blahořečím tvůrcům myšky – že tam dali to kolečko. Mějte se.
Jen takový přípodotek, neodsuzuji Vás, předpokládám, že jste dost stará, podle toho co píšete, abyste si – pokud to mělo být volání o pomoc nebo souhlas s Vaším názorem – našla pomoc. Když už nemáte sama dost vůle s tím přestat . Existují i solidní doktoři, kteří dokáží pomoci, pokud to myslíte vážně.
Emo: Nevim, cim myslite bleskovou zmenu nazoru. Tyto (nazory kolem drog) mam stejne od doby, co jsem to studovala. Napiste mi prosim, co tim minite, mozna je to nejake nedorozumeni.
A s cim mam prestat? Nekourim a nikdy jsem nekourila, alkohol piju obcas, a cannabis mam na mazani, jednou za uhersky rok i na spani. Z benzodiazepinu jsem se pred nekolika mesici konecne dostala. (Ale priznam, to mi to dalo zabrat. Benzaky jsou hrozne svinstvo.)
Vevčo, co ta Philadephia?
Je jen víc zviditelněná, nebo je to tam opravdu objektivně horší, než jinde v USA?
Teco, je to uz davno, co jsem zila ve Filadelfii, tak nevim detaily. Pokud to spravne chapu, je to zle ve vsech velkych Demokraty-ovladanych mestech: NY, Philly, Chicago, San Fran, LA, Portland, a Seattle. I zde (pul hodiny od nas) na mensim meste jsou bezdomovci. Hodne jich tabori kdesi u potoka. Davaji jim zasoby, stany, jidlo, a jinou pomoc. I o drogy se nekdo postara. Kdyby te nebylo, sli by jinam.
Jestli s tím nemáte problém Vevčo, tak ze kterého BDP jste se dostávala? Něco s obsahem oxazepamu, nebo kombinovaný BDP?
Benzodiazepiny vyšších řad (jako penta- a oxa-) už nejsou takové dryjáky a myslím, že i Lexaurin obsahuje něco takového „kultivovanějšího“.
Netuším, co je k dostání v USA, ale odtamtud je známo, že když už zákazník vyvalí své peníze, tak ať to má taky pořádný účinek – takže asi ty dryjáky ala Diazepam, že?
Nakonec Marilyn Monroe zabil barbiturát v koncentraci, který by se v Evropě nemohl předepisovat – tady obsahuje jedna tableta Phenaemalu (klasický fenobarbital) jen 100mg. Musela byste jich do sebe nasypat nejmíň osm a ještě zapít něčím hodně silným, aby Vás to zabilo. Vím, že existují ještě jiné varianty barbiturátů, ale tady dostupné nejsou, stejně jako léky na bázi kodeinu či dihydrokodeinu (DHC). Ten druhý, DHC, se při správném dávkování dá užívat i hodně dlouhodobě, např. na chronické bolesti po vážných úrazech páteře apod.
A jistě, zneužít a nadužívat se dá asi všechno, dokonce se dá předávkovat i Panadolem, kdy Vám selžou játra..
Teco, ja jsem to brala kvuli hrozne nespavosti. 1 mg lorazepam, k tomu jsem pridala (od jineho doktora) klonazepam myslim taky 1 mg. Potom jsem se dostala do kliniky na spani, ti meli vyjimku z pravidel, a predepsali mi 1 mg lora a 30 mg temazepam. O klonazepamu me nekdo varoval, a tak jsem z toho vycouvala velice opatrne.
Kdyz jsem se prestehovala do Colorada, tak tady to bylo daleko vic buzeracni, musela jsem chodit k psychologovi kazdy mesic. Udelali si ze mne dojnou kravu. Z toho duvodu, i proto, ze jsem v te dobe zacala chapat, do ceho jsem se dostala (ten doktor na Floride mne vubec nevarovat), jsem se rozhodla se z toho dostat. Sla jsem dolu po ctvrtce miligramu, pomalu pomalu. S tim temazepamem to slo dobre, ale dlouho jsem nebyla schopna se dostat z toho posledniho miligramu lora. Ani psycholog, ani sestra poradnou radu nedali. Nakonec jsem to zvladla tak, ze jsem misto tapering zacla vynechavat dny. Posleze jsem to brala uz jen jedno za deset dni, no a pak uz velice nepravidelne, a ted uz vubec. Ale vzalo mi to tri a pul roku! Fujtajxl.
NO Vevčo, u nás se říkává, každé zlo je na něco dobré. Hmm, k tomu Vašemu dnešní celodenní estempore ?na téma dro:g? ať už to měla být propagace, obhajoba či co můžu jen jedno – už chápu Vaše divné bleskové změny názorů. na kdeco. už se vysvětlilo.- Díky a za sebe mohu jen jedno – i když je mi líto nejen Vás, ale i mnohých co tomu podlehli – blahořečím tvůrcům myšky – že tam dali to kolečko. Mějte se.
Paní ema.
Nevime,jaké měla Vevča pohnutky,odejit do USA a také s kým.
Podle toho jak píše, studovala na nějaké VŠ.Vůbec nevíme, jaké měla zázemí.
Také usuzují,že se chtěla vžít do Amerického způsobu života a zdá se,že zapadla mezi ně. Také už bude mit sedmdesátku za sebou a kvituje,že to o sobě takto napsala.
No kdysi psala, že jí bylo tak 16-17 když rodiče tam zůstali / je-li to pravds tak 1968. Kdoví,
Sakra! Kam jsem to zas vlezl?
Vevča: „drogy, sikovne pouzite, muzou cloveku ukazat neco noveho, nebo si uvedomit neco, co predtim nevidel“.
Vždyť to je takový blábol, že větší perlu tu snad ani nenajde.
Dokázal jsem pochopit u západních muzikantů v semdesátkách, že ztrátu tvůrčí inspirace zkoušeli nahradit drogami s myšlenkou, že po té vizi vytvoří něco vskutku geniálního. Podívejte se na sjetého Jima Morrisona na nějakém záznamu koncertu z té doby. Podívejte se na dokument o George Harrisonovi, tam vám popovídá, jak to měli kluci s drogami a jak se z toho léta dostávali. Nebyl sám, prošli tím prakticky všichni a někteří na to (stejně jamo Morrison) zařvali. Namátkou Hendrix, Jopplin, a řada dalších. Některý se naštěstí povedlo z toho srabu vyhrabat.
Ale to bylo vše poháněno zejména tvůrčí krizí a neschopností něco nového vytvořit.
Čím jsou motivování běžní feťáci? Zdrhnout ze špinavé reality…
Docela mne prudí snaha srovnávat drogy, alespoň ty lehčí, s alkoholem, nikotinem. Já tedy osobně raději potkám v podvečer ožralého kuřáka než sjetého nevyzpytatelného pokrokového loosera. S tím opilcem si většinou dost snadno poradím. S tím feťákem ne.
Takže Vevčo a ostatní sympatizanti: Ne a třikrát ne. Ani náhodou, ani na zkoušku. Nemám potřebu. A považuji to ne za vaši světovost ale za vaši slabost. No prostě berla, ale dost nalomená.
Zdá se že ani amíkům to nesedí
https://www.latimes.com/california/story/2024-01-14/decriminalize-magic-mushrooms-legalize-psychedelics-therapy
Ono to bylo blbe koncipovane. Umoznit to terapeuticky je ten spravny krok.
V Denveru dekriminalizovali houbicky (ale jenom pro cast mesta).
Tolik let se o tom lhalo a panikarilo, lidi na to nejsou zvykli, a neexistuji podpurne struktury.
a maj tam těch malérů více
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/lloyd-austin-zustava-hospitalizovan-mel-by-byt-vyhozen/
Není závislost jako závislost. Argumentace kávou, čajem, čokoládou….kyslíkem….vodou…..je oblíbená u uživatelů „drog“ a u jejich obhájců. Že „každý zločinec je závislý na kyslíku, každý že jedl chleba….“
Je to široce, nejen v případě tohoto téma „nepochopený“ rozdíl mezi kauzalitou a souřadností.“ Je to sebemanipulace a manipulace určená hloupým.
Co se týče jiných psychoaktivně působících látek, přikladmo kofein neovlivňuje negativně schopnosti rozpoznávací a ovládací. Ani nikotin samotný, třebaže vyvolává závislost, u některých i urputnou, nemá takový účinek.
„Šel starý Magdon z Ostravy domů, v Bartovské harendě večer se stavil. S rozbitou lebkou do příkopy pad.“
Kafem on ani ten který mu dal po kebuli, se do podroušeného stavu nedostali.
Osobně nemám nic proti celoživotním hledačům v jejich vnitřním vesmíru. Pokud tak činí na své náklady a na své riziko. Ať na životní dráhu svých posraných životů nesvádějí jiné, především mladé, životně nezkušené.
Ano, mohou být výjimečné případy. Napříkad, údajně, že bez LSD by nevznikl Apple. Ani některá výtvarná a hudební díla. Jenže, jsou to výjimky potvrzující pravidlo. Qod licet Jovi. Jenže daleko více je volů. Kdyby tomu tak nebylo, vyloučené lokality by byly plny kandidátů na Nobelovu cenu.
Schumi: Mate pravdu, alkohol je spojeny s nasilnostmi a urazy daleko vic, nez cokoliv ostatniho. To ale neznamena, ze Prohibice je dobra vec.
Na druhe strane, alkohol cisti cevy. Pry mrtvi alkoholici, co umrou na cirhozu, mivaji cevy ciste jak nemluvnata.
A syfilis se před érou antibiotik léčil žlutou zimnicí. Horečky přes 42°C treponema nepřežila a pacient byl bez syflu.
Pokud to přežil 🙄
Však to taky píši ironicky vevče 15:28
Já jsem proti prohibici i v případě „drog“.
Jenže v tom případě důsledně každý plně za své, na svou vlastní odpovědnost, bez omezování svobody ostatních.
„Nepožádáš výsledků práce, statků natož života jiného.“
V principu souhlasim. Jenze ono se to tak v praxi delat neda. Tlustosi nas vsecky stoji, alkoholici nas vsecky stoji, fetaci taky. Potom taky nesikove a blbci. Ti pry jsou nejhorsi… 🙂
To je jim Hodně platné.
Co něco obráceně?
Stanislav Lem „Futurologický kongres“
Dobrá knížka %)). Bohužel jsem ji při stěhování někde zašantročila.
Když jsem četl Zabijáka od Zóly, tak jsem měl půl roku strach se dotknout alkoholu. Tak mě ta knížka vzala.
Ale přešlo to 🙂
Historie jednoho klamu. Alkoholová genocida
https://www.youtube.com/watch?v=M_0H_IMTBxI
V.A.Jefimov – o alkoholu (CZ titulky)
Více zde: http://leva-net.webnode.cz/products/v-a-jefimov-o-alkoholu-cz-titulky/
Znám takové exoty. Po krk ve sračkách předstírají, že jsou v záhonu růží, a na ostatní volají : „Pojďte a přivoňte si!“
Ať si kdo chce se sebou dělá co chce. Na své náklady a s důsledky pro sebe.
Bohužel tomu tak není. Tak i o mém životě spolurozhoduje pleštatějící dredař se čtyřmi poslanci ve sněmovně.
Ano, prát si do hlavy sračky, místo toho jít něco pořádného dělat. Vykonstruovat si ve své hlavě halucinace, ve kterých líně prodlévat, zatímco skutečný život protéká mezi prsty. Díky, nechci, a ve své rodině jsem tomu dokázal zatím dobře čelit a vést k tomu i ostatní.
Hnití naší civilizace v přímém přenosu. Pak se opravdu není čemu divit, že nás předbíhá Čína a drží krok Rusko, kteří drogy vymycují dosti účinně.
Vidlák a někteří jiní budou mít radost, ale při čtení tohoto článku a komentářů se mi vkrádá na mozek kacířská myšlenka, jestli libertariánská svoboda, dobře míněná, není vlastně při lidské slabosti tím hlavním důvodem shnití euroamerické civilizace. Bylo by to strašně smutné.
Okolo: Mam pocit, ze nejhorsi droga, kera nejvic nici svet, na ktere jsou zvlast vsecky elity tvrde zavisle, ktera brutalne korumpuje, je moc.
Ve jménu moci lze činit dobro, lze stavět a budovat, zkoumat a rozvíjet.
Ve jménu drog se měníš v odpad.
Okolo: Se mi zda, ze to nemate srovnane. Euroamerickou civilizaci vybudovali pijani a kuraci. Presto, ze cigarety zabijeji daleko vic lidi, nez to ostatni., a alkohol taky dela paskudu.
Pred triceti lety, kdyz jsem se do toho zadivala, zabijel tabak 400 000 lidi ve Statech rocne. Alkohol, „pouze“ asi 40 000. Legalni leky, 106 000. Heroin, 3 000.
Vevčo, nemáte to srovnané vy. Na tabáku hlavně někdo vydělával a tak to vnutil plebsu jako životní styl. Za mého mládí byly popelníky i v čekárnách u lékařů, a nekuřáci byli každému ukradení, protože z nich nešly zisky. Teprve v 50. letech se zjistilo, že to škodí a že na mrtvých už nevydělá nikdo, tak se začlo brojit, ale omezit se to podařilo až zákonem, mezi tím prodleva 40 let. Jinak by se hulilo i na operačním sále.
A lidstvo se nepoučí a dělá pořád stejné chyby. Viz třeba opiové valky v Číně, jak to tam Britové valili a nutili kvůli prifitu.Až když byla většina Číňanů závislých a přestali dělat, takže zas by na nich nikdo nic netrhl, tak se to začalo omezovat a opium zakázali.
Sibyla: to se vi, ze na tom vydelavali. Ale to nezmeni nic na tom, ze lidi, co vybudovali tuto civilizaci byli pijani a (pozdeji) kuraci. V Americe se pilo v devatenactem stoleti tak bujare, ze bylo zvykem, davat cast platu v alkoholu, a prestavky na piti. Kampak se hrabem dnes!
A Indiánům dávali alkohol zadara, aby se jich zbavili.
Ani ta prohibice nespadla z nebe. Že by si někdo z zčistajasna řekl, dnes to zakážu navzdory tomu, že to vydělává a že to berou budovatelé Ameriky.
Nějaká příčina tam byla.
Urcite byla. Fanaticke, rejpave baby, ktere si myslely, ze tim spasi svet. 🙂
Vevčo .. byli pijani a (později) kuřáci, měli kapavku, syfilis, tuberu, ..
v začátcích masového kouření tabáku se tento propagoval jako lék na plíce.
Přesně jak píši nahoře. Manipulativní zaměňování kauzality se souřadností.
Neříkejte! To by se urinoterapii věnoval kdekdo…
Alef: Haha! Palec nahoru.
Zcela vážně a bez postranních úmyslů, čistě ze zvědavosti, se zeptám: co vás vedlo k experimentům s drogami? Zvědavost? Pocit sounáležitosti s ostatními, kteří drogy už užívali? Nebo něco jiného?
Pokud nechcete, neodpovídejte. Vím, že se ptám na věci, do kterých mi nic není.
Alef: Hm. To je zajimava otazka… napada mi, ze kdyz jsem zjistila, jak strasne mi lzou, tak jsem si rekla, ze zjistim sama na sobe, jak to vlastne je. Lakalo mne kacirstvi… 🙂
Kdokoliv, kdo nekolikrat kouril marjanu, nikdy nesezere takovou bizarni propagandu typu filmu Reefer Madness. Ti, co nevi, spis naleti.
https://www.youtube.com/watch?v=sbjHOBJzhb0
A pak, kdyz jsem zjistila, jak funguje ta hruza zvana drogova valka, tak jsem se zarekla, ze tomu budu aspon trochu oponovat. Proto o tom obcas pisu.
Vždyť to píše, že budoucí manžel. Nerozumíte psanému textu, nebo čtete jen diskuse?
Huš!
Když porovnám zamyšlenou odpověď Vevči s vaším stupidním výkřikem…
Začni u svých výkřiků.
Huš! – Prosil bych u vašich výkřiků vykat.
Poslední varování, dávám jen jedno.
„Šilháním do čižích karet še mi žkažil žrak…“
…včera řek’ mi o ní doktor: je to s ní moc nahnutý…
—
Čistota! Nevinnost! Cha! Jaké to pokroutky pro zvrhlíka mého formátu!
(citováno zpaměti a tedy možná nepřesně)
„…a lihové nápoje….“
….a internetové diskuze! Návykové a škodlivé.
Budou mne co nevidet muset zamknout do protiinternetove lecebny, a zahodit klic. 🙁
Vevčo, drogy jsou dobré jen pro slabochy.
Proc si to myslite, buldatro?
Pretoze drogy premalovavaju tazky zivot na lahky bez toho, aby ho opravili.
Přirozená zpětná vazba. Snižují jejich schopnost přežít. Tím uvolňují prostor a zdroje pro silné.
Proc to videt tak cernobile? Tady nam doktori rikaji, ze sklenka vina ci dve denne jsou zdrava vec. Pry by Francouzi uz jinak vyhynuli na smetanove omacky.
Poté, co jsem pracovala v protialkoholní poradně, si myslím to samé. Drogy včetně alkoholu jsou pro slabochy.
„se mi vkrádá na mozek kacířská myšlenka, jestli libertariánská svoboda, dobře míněná, není vlastně při lidské slabosti tím hlavním důvodem shnití euroamerické civilizace“
Konečně jste na to přišel. Tak snad dojdete i k tomu dalšímu poznání. Například na to, že v liberalismu celou dobu nejde o nějakou svobodu, ale svévoli. Jinak váš příspěvek, s nímž se vzácně shodnu.
Nejsem si jistý, zda zrovna pro vás bude takové poznání prospěšné, neboť režim, v němž by byly osobní svobody omezeny, zatímco ekonomické zůstaly, by pravděpodobně vadil více vám než mně…
Tolerance úchylek (od drog po prasečiny) u mě není dána tím, že bych si je snad přál. Jen nechci ostatním, s nimiž nemám žádný vztah, a priori bránit.
S podmínkou, že i důsledky zůstanou omezeny na ně.
Rozumný vládce u svého lidu podporuje ctnosti, kdežto u lidu protivného podporuje neřesti.
Prohibice je nerest, ktera skodi vsem. Snad krome tech, co si tim mazou kapsu.
Vi tu nekdo, ze byly doby, kdy v Rusku popravovali za sireni te hrozne nove drogy, kavy? Ostatne i Anglicani z toho taky byli dost vydeseni. Lid chodi do kavaren! Ruzne tridy pospolu debatuji! Musime to zarazit!
Udělat z alkoholismu, nikotinismu a kofeinismu životní styl to je taky škodlivé. A co jsou ty reklamy Brad Pitt nebo Clooney v luxusním prostředí jeden nasedne na silnou motorku, druhý začne klábosit s areaktivními ženami a prý nespresso What else? A blbeček hned letí koupit kávovar nebo ho dostane pod stromeček a za chvíli se diví, že je závislý.
Je to tak. Rozdil mezi legalnimi a ilegalnimi drogami spociva v tom, ze ty legalni jsou lacine, a nikdo kvuli kave nevykrada domy a nemorduje konkurenci.
Aha. Proto například piloti by měli mít zakázáno kafe….
Není znám jediný případ například dopravní nehody či dokonce zločinu pod kauzálním vlivem kofeinu anebo i nikotinu.
Tak.Bez kafe by český zdravotnictví kleklo.
Nejen zdravotnictví. V National geographic byl jednou článek, že káva umožnila průmyslovou revoluci.
Internet, opium lidstva! O TV ani nemluvě!!! [;>D)
Jenže Rusko spolu s Ukrajinou chlastá první ligu.
Příčinou shnití není libertariánská svoboda. Svoboda je jen stranou rovnice. Druhou je odpovědnost.
Čím vyšší míra svobody, tím vyšší míra odpovědnosti. Čím vyšší míra svobody, tím nižší míra vynucované solidarity.
Schumi, omyl. RF je na čtvrtém místě ve světě. ČR na devátém.
(Pokud to není cinknutá a propaganda.)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_st%C3%A1t%C5%AF_sv%C4%9Bta_podle_spot%C5%99eby_alkoholu
CIA factbook k roku 2019 říká něco jiného:
ČR pěkné 3. místo, Rusko ostudné 56.
https://www.cia.gov/the-world-factbook/field/alcohol-consumption-per-capita/country-comparison
re: Schumacher, 14 ledna, 2024 (13:41)
Myslím, že u Rusů už to v poslední době tak moc neplatí.
Chlastat umí, ale dost to krotí.
Dva zážitky z těsně předkovidových let:
Za celý pobyt jsm viděl jen jednoho člověka tzv. „na šrot“. A nebyl to Rus.
Vyběhl asi v půl třetí ráno z hotelu Waldorf Astoria, doběhl pár kroků k blízké řece, div že nepřepadl přes zábradlí, docela brutálně se obrátil naruby z vnitřku ven a zase spokojeně zapadl do hotelu.
Jeli jsme někam na celodenní výlet a zašel jsem si do krámu koupi dvě čtvrtlitrové flašky vodky.
Člověk musí v cizích krajích desinfikovat pajšl, že.
Paní u pokladny mi domlouvala:
„Pane, nezdá se vám to trochu moc, dvě láhve vodky v deset ráno?“
„Ale nás je víc…“
„Aha, tak promiňte.“
☺
Neokusil jsem, a nelituji, ale mám veselou historku.
Před léty si začal tchán stěžovat na bolest kolen.
Vzpomínal, co si jeho matka dávala na kolena.
Tak jsem nakoupil herbáře, a studoval křen, kostival, atd..
Kolena bolely neustále, tak jsem si zjistil spolehlivý zdroj konopné masti.
Tchánovi jsem oznámil, že můžu sehnat konopnou mast.
Takový rachot jsem ještě nezažil, on totiž viděl Majora Zemana, a začal, že ho chceme zdrogovat, aby zemřel, a my jeho majetek.
Pro dobrotu, na žebrotu.
Za nějaký čas přišel s tím, že by to zkusil.
Pomohlo to, ale ta cena, proto jsme začali pěstovat.
Nastal problém, tchýně odmítla rozpouštět účinnou látku v tuku, protože kdo by to pral.
Do alkoholu jsme se báli, protože byl případ, kdy zloděj vlezl do sklepa, napil se alkoholu s něčím, a bylo zle.
Zloděj se dopustil přestupku, okradený trestného činu ohrožení zdraví…
Děláme to v Alpě, protože tu v civilizovaných zemích nekonzumujeme.
Mezitím jsem přešel na technické konopí, a tchán je spokojený.
Nepěstujete taky technický konopí, to je mohutné.
Nehodíme odbočku do Vaříme v kotlince?
Můj táta měl pokročilou artrózu v kolenech, se záněty a vodou. Koleno oteklo zrudlo a bylo teplejší než okolí. A to jsme mazali s úspěchem slivovicí. Několikrát denně a koleno zchladlo, zbledlo a zmenšil se otok. Doporučuji. A je to produkt tohoto podnebneho pásu. Člověk má užívat to, co vyrostlo kolem něho.
„A je to produkt tohoto podnebneho pásu. Člověk má užívat to, co vyrostlo kolem něho.“
Taky si myslim. Neznate, Sibylo? Rosto rosto rosto konope za cesto a so pekne zeleny, mezi nema roste modrooky devce, az vyroste bude my.
Ze by to rostlo jenom na Hane? 😉
I to pitome rajce mate zjest len to, co dorastlo par desiatok km od vas.
Technické konopí se tu pestovalo jako technická plodina a vyráběly se pytle a provazy to byly jiné odrůdy . Marihuána je z jihu a Indie
No, ja si dobre pamatuju, ze stari Skytove uzivali to konopi, co rostlo u Cerneho more. Pry to palili ve stanech, a lidi to vdechovali tak. Psali o tom archeologove. Asi se to rozsirilo hodne davno. Ostatne to muzete rict o spouste dnes davno zdomacnenych evropskych plodin…
V paleolitických nálezech v Evropě jsou prokázána spálená konopná semena. Zdá se, že konopí tu bylo dřív než alkohol.
Tuším, že nalezena byla v něčem jako dýmky.,
Technické konopí se u nás pěstuje dodnes, prý se se tomu věnuje bývalý spolužák na Rakovnicku; říkali jiní spolužáci. Je prý to ale sázka do loterie. Pokud je osetá plocha větší než 100 m2, musí se úmysl předem oznámit celníkům (sic!) a když se blíží doba sklizně, přijedou a změří obsah THC. Pokud je vyšší než daná mez (bývala 0,3 %, nyní je 1 %), pole se bez milosti zlikviduje. Sklizeň vozí ke zpracování snad někam na Slovensko.
https://www.havelpartners.blog/technicke-konopi-a-vyrobky-z-nej-na-trhu-v-cr-legalne-k-prodeji-aneb-ohlednuti-za-uplynulym-rokem-z-hlediska-konopne-legislativy
Hlavně to sklízí smažky, kteří si myslí, že se to dá hulit…
Josef původní napsal:14 ledna, 2024 (11:47)
https://www.zelenazeme.cz/konopny-magazin/lecba-konopim-a-zivotni-pribehy/266-lecime-se-konopim-konopi-vs-marihuana
je dotaz – mohu-li, jak to dopadlo s trím manželem?
No jo, jsou drogy a drogy. Zrovna halucinogeny skupiny DMT, psilocybin (ahyauska, lysohlávky) ale i ketamin aktuálně prožívají i renesanci v léčbě depresí jinak odpovídajících na jinou léčbu.
Má-li i domácí experimentátor sittera (hlídače), pak jsou rizika nízká, zážitek zajímavý (někdy děsivý) a někdy život i po duchovní stránce velmi pozvedají.
Pak je tu hromada drog ale i předpisových léků, I zdánlivě banálních (alkohol, Diazepam), kde někomu stačí málo a má drahý „koníček“ na (krátký) zbytek života…
Errata: jinak NEodpovídajících
Děkuji za příspěvek, informovaný nadhled, to je to, co tu často chybí.
Přesně tak. To už jsem psal v mém prvním příspěvku. Je důležité o to něco vědět a mít sebou střízlivého kamaráda kterému můžete věřit. Potom se riziko minimalizuje. Není to pro každého, ale dokáží to být skvělé zážitky.
A taky souhlasím , že povětšinou to nejvíc odsuzují ti (nenarážím na místní osazenstvo v diskuzi, to je spíš konzervativní) , kteří každý den vypijí 5 piv a každý víkend se ožerou do bezvědomí.
Já třeba nepiju alkohol ani nekouřím. Sportuju a jsem zdravý čtyřicátník co ujde 30km trip po horách nebo ujede 80km na kole.
Všeho s mírou
To jsem dělal ještě v šedesáti Olafe. V sedmdesáti jsem chodil cca 15 km cestou necestou.
A pak se to začalo bořit. Za čtyři roky to byly posrupně utržené Achilovy šlachy, revmatoidní artritida kolen a kyčlí a nakonec neuropatie. Jak to jednou začne, neví, to kdy to má přestat.
No co s tím, tělo má jít na onen svět zhuntované, jinak by nemělo smysl umírat. Snažím se aspoň moc nezhloupnout. Ovšem jestli už to náhodou nenastalo…
[;>))
To poslední sám nepoznáte.
Je dobré se řídit reakcemi okolí, jsou-li chlácholivé, je zle.
Mé okolí je na mně velice hodné.
Takže nevím, jsem hoden politování pro své fyzické neduhy ve stáří nebo …?
Hmm, vcelku zajímavé, ale už ledacos chápi. Kdo ví jsetli ty Vaše zdravotní problémy nejsou právě z těch pozůstatků, co se zachytili a Vy o tom jen nevíte. Tělo lidské reaguje na různé věci různě.
Njn jsme lidi různí. MNe učili, že problémy se mají řešit s čistou hlavpou/ u nás to tenkrát znamenalo alkahol/ o drogách jsme neměli tušení.
Nevím, jestli je dnešní článek – snaha dobrat se pravdy, osvěta nebo reklama. Ale to je Vaše věc.
Re: ema
Musíte to brát tak, že jste stará, hnusná a tak dále – to už ode mne znáte, protože jste prožila své trapné mládí v éře komoušů.
Dnešní Mlamodyjové – MLA-dí MO-derní a DY-namičtíJinoši a Jinošice to prostě mají jinak. Žijí v hen té demo grácyji a mají Ajfouny a fejsbůůůk.
A fety jsou kůl a in a když se povolí fšechny-uplně-ganc, zavládne na světě chytrost, krása a mládí a NIKDY jinak.
Tak jest. Pro ně už NIKDY JINAK. Umřou „duševně zkroucení“, ale s pevnou vírou v NĚCO.
To „něco“ je ale nepochopitelné pro ty, kteří se nezúčastní.
Jako chlast. Opilému připadají ostatní hodně divní, nechápe je. Ale hnusně střízlivé okolí vidí jenom blábolícího (a někdy i agresivního) opilce.
Hmm, k větě 1 – pánbů zaplať za to, i když to tak úplně není. Kdysi dávno mi jedna starší kolegyně takto sedlácká dcerka poradila, když jsem měla jít na mecheche a moc se mi nechtělo, dát si před odchodem lžíci domácího sádla. Že obalí žaludek a alkahol jen propluje. Fungovalo a funguje to furt. A když jsem to nestačila – tak stačilo dát si ráno sklenku kvalitního/jak byvalo/ mléha. Stáhlo všechem alkohol a klidně jsem v práci mohla dýchat.
K poslední větě – akorát je divné, že ten svět jde takjaksi do kytek – či pod kytičky. Kdo ví.
Re: ema
Chudáci vaše játra.
Tučné pokrmy všeobecně údajně zpomalují navazování alkoholu do krve, proto opilost nastupuje pozvolněji.
KOuzelné slovíčko – to – údajně. 🙂
Re: ema
1/ Nejsem biochemik.
2/ To, co jste popsala, prokazatelně funguje. Tedy nikoli popsaný „průtok“ alkoholu žaludkem, protože se dokáže vstřebat i přes střevo. Trávení ale zahltíte, resp. zpomalíte příjmem obtížněji stravitelného tuku.
Funguje to, pokud máte zdravý a výkonný „prostředek“.
Naše chemikářka na průmce doporučovala špek nebo tučný sýr.
Ema: je to politika.
Souhlasim, ze problemy se maji resit s cistou hlavou. Viz poznamky Olafa.
„MNe učili, že problémy se mají řešit s čistou hlavpou“
Úplně souhlasím. Alkoholem se nikdy nic nevyřeší. Možná tak nachlazení.
Já osobně si sednu k sedmičce červeného nebo půlčíku slivky za odměnu a když vím, že nemám žádné starosti a práce je hotová.
Po přečtení tohoto Vašeho „lobingu na fet“ a předešlého „lobingu na přísun hromady soli“ a antipatických postojů k lékařům, začínám mít jasno, proč Vás užírají ty Vaše četné polymorbidity, bércový vřed, artropatie s bolestmi a možná i selhávající ledviny, cévně-kardiální systém a diabetes 2.typu. Víte, když je Vaším životní koučem a choťem smažka na LSD, Psilocybinu, Cannabisu a bůhví na čem všem ještě, Vaším životním krédem, že drogy jsou v jádru mňamka a každý, kdo Vám nabourá ten Váš poněkud pokřivený pohled na svět-myslím tím vědecké studie, vědecké poznatky, nebo třeba i ony dehonestované lékaře-pak to opravdu končí polymorbiditou, četnými bolestmi a selháváním cévně-orgánového systému. To že máte selhávající organismus a možná skončíte jako organický ležák je mi jedno, ale že zde nepokrytě propagujete drogy, to mi vadí. Toto jsem měl potřebu vyjádřit, neberte to jako výzvu k diskusi. Ta je ve Vašem případě již evidentně zbytečná…
Chocholous: Ganz zbytecne. Ale musim vam podekovat… „četné polymorbidity, bércový vřed, artropatie s bolestmi a možná i selhávající ledviny, cévně-kardiální systém a diabetes 2.typu… selhávající organismus“! Rozesmati dne, opravdu diky.
Vy jste jako psychik, ani cloveka nemusite videt, a uz nad nim lamate hul. 🙂
No vevčo, kdo se směje naposledy….
Váš minulý a dnešní blog je dost antagonistický, zaujalo mne, katango i chocholouška. Ale muchomůrky, ty vás dorazí.
Muchomuky jsou krasne, Sibylo. Je jich skoda na nejake fetovani… 🙂
Ktorasi tetka z dolneho konca, ja ju uz moc nezazila, mala chodit na muchotravku cervenu, varit si ju a jest. Recept ale nepoznam, nasi tomu nedoverovali, a tak prisahali len na muchotravku namocenu v mlieku proti mucham .. ale teda neviem, jak to fungovalo na muchy, nasi vraveli len ze na kocky stopercentne … kazda posla
Muchomůrky červerné pojídaly i některé původní národy na Sibiři. Ze sušených si uválely jakousi kouli a tu pak pojídali. Pokud jim muchomůrky došly, popíjeli svou moč, protože účinné látky se vylučují nezměněny. Pokud moč ztratila sílu, požádali o moč souseda.
Více v:
https://search.mlp.cz/cz/titul/kulturni-alchymie/59406/#/getPodobneTituly=deskriptory-eq:2021-amp:key-eq:59406,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ty čárky za odkazem nemají bejt, ale snad to funguje i tak.
Pokud jde o recyklaci, viděl jsem to i u nás na Florenci. Za pomoci PETflašky.
„Být psychonautem je dobrodružství, které se sebou nese rizika.“
Měl jsem několik známých, dalo by se říci, že i snad jakýchsi kamarádů.
Dva už dopsychonautovali.
Ano, už prdí do hlíny. Jeden se udusil, druhý zemřel na otok mozku.
Dalšího odvezli natvrdo do blázince poté, co se nastěhoval do sousedovy králíkárny a domítal ji opustit. Jak se tam dokázal narvat do jednoho z kotců, to dodnes nechápu.
ech, … ODMÍTAL ji opustit…
Pak je jeden, který má důchod na hlavu. Už skoro čtyřicet let. Nevím, jestli to je ten úplně nejlepší způsob, jak si zabezpečit pohodlný život.
No a pak je jeden, který si vykouřil z hlavy mozek – prostě udělal „obušku z pytle ven“. Svůj život tráví, tím, že žere a slintá a čumí do blba. Je mu dvacet a je to synův bývalý spolužák. Měří zhruba metr osmdesát a váží sto deset kilo. Ztloustl o 35 kilo za necelé dva roky, protože po „úletu mozku“ je závislý na cukru.
A ještě mne napadá můj spolužák. Ten má sice už „šede“, ale taky žádná hitparáda. V rauši sebou flákl tak, že má trvalé následky, podobné stavu po mozkové mrtvici. Půlka těla fachčí blbě, půlka skoro vůbec.
Taky má důchod a dokonce ani neslintá.
Pokud chci mít nějaké „extra zážitky“ úplně mi postačí počíhat si na čím dál řidší okamžiky, kdy mne nic nebolí. je to fajn…
A taky zažívám perfektní duševní stav, když se v dílně týden, měsíc, rok s něčím „morduju“ a Onoseto a Samoseto tak nějak najednou vyloupne do finální podoby.
Třeba teď v pátek jsem po roku předával majiteli „bývalý vrak“ motorky.
Majitel přišel, pustil benzín, přeplavil karburátor, dvakrát prošlápl, potřetí to blaflo a z výfuku se vyvalil modrý kouř…
… drrRRRRNNNnnn – nynynynynyny…
Úsměv na tváři, snad i na tajňáka slzička dojetí. Pokud dožije léta, nastartuje a pojede hledat své nenávratně ztracené mládí…
Ten pocit je lepší, než cokoli jiného, co jsem zažil.
Já vím, už jsem dědek…
Krasa, Targusi. S tou motorkou…
Ja se priznam, ze z kamaradu a znamych mi drogy nezabily nikoho. Alkohol a cigarety ano.
Já v tom nevidím principiální rozdíl.
Etanol, nikotin, jiné drogy…
Samozřejmě, každá má trochu odlišný účinek, ale v principu je to hodně podobné. Jde o vyvolání nějakých duševních stavů pomocí externí chemické látky. I když některé jsou asi mnohem horší (třeba heroin).
Třicet let jsem byl silný kuřák (přestal jsem, jde to), alkohol mám moc rád, kdyby byly běžně k dostání jiné drogy, asi bych to zkoušel.
I tak si ale nemyslím, že drogy (včetně alkoholu) jsou to pravé. Pokud jde o návyk – alkohol je taky návykový. Nejde o fyziologickou návykovost, ale člověk si tak snadno zvykne, že alkoholem je všechno snadnější… Mě to k něčemu podobnému táhne tím víc, čím beznadějněji vidím budoucnost.
Jako kluk jsem si rád představoval společnost, ve které nikdo podobné blbosti nebude potřebovat. Asi to bude trvat ještě dlouho. Možná to nebude nikdy.
Vaclav: Gratuluju k prestani koureni. neni to snadne… Tabak je zabijak daleko nejvetsi, tim si temer urcite prodlouzite zivot.
Re: Vevča
Odpovím vám vašimi slovy.
„Být psychonautem je dobrodružství, které se sebou nese rizika.“
Nic dalšího k tomu nevypotím. Snad jen větičku, kterou jsem pronesl před téměř 30 lety.
To se můj kamarád a tehdejší spolumajitel dopravní „velkofirmy“ (jeden kamion napůl).
Na prvomájové dopoledne jsme si naplánovali jednoduchou, leč fyzicky poněkud náročnější výměnu královského čepu na návěsu. Když šel kolega podruhé zvracet, protože jednoduše fyzicky nedával točení metrovou tyčí vkleče nad hlavou, zeptal jsem se jej proč se den předtím OPĚT ožral a přežral (byl „hostinový“ typ), a to slovy – STOJÍ TI TO ZA TO?
Odpověděl mi – JO, STOJÍ!.
Konec diskuze…
Ono lze být „psychonautem“ a přivodit si změněné vědomí naprosto bez chemické (a rostlinné) podpory. Dělám to už řadu let a náramně se mi to líbí a zřejmě mi to i svědčí. A když to ukončím, mám úplně čistou hlavu.
AT?
Ne. Alfastavy, do kterých se již nořím naprosto bez přípravy. Ale jsou v tom léta dřiny a stejně nevím, jak jsem se to naučila.
Totéž s rychločtením. Naučila jsem se ho sama asi ve 12 letech a dodnes nevím, jak.
Děkuji.
U péráka se ještě musel zavřít vzduchový filtr. Jinak přesné.
Re: nemesis
Nejen u péráka. Včera jsem synovi pral v naftě vzduchový filtr z „pařeza“.
(-:
Synek teď nemá na motorky čas, musí jezdit do Těšína na brusle. myslí si, že když tam bude jezdit jednou týdně na půl druhé hodiny, jeho postelové kamarádce „slehne“ rostoucí zadek.
Neslehne…
Ale je to zbytečné. Musejí na to přijít sami, jinak to neplatí…
Targusi, úplně Vás chápu : A taky zažívám perfektní duševní stav, když se v dílně týden, měsíc, rok s něčím „morduju“ a Onoseto a Samoseto tak nějak najednou vyloupne do finální podoby.
A proto se těším na důchod !!!
Re: Iggy
Netěšte se a nečekejte.
Moje pracovní nasazení je dosti šílené – cca 300 hodin měsíčně. Přesto sobotní a nedělní odpoledne patří dílně.
Viz rozhovor s bývalým parťákem.
„Stojí ti to za to?“
„Jo, stojí.“
Targus je na tom stejně jako já.
TECHNICKÁ ARCHEOLOGIE.
Zmrtvýchvstání věcí. Nebo nahrávek.
I ty slzičky jsem viděl – u operní divy (92) když jsem ji rekonstruoval její rozhlasovou nahrávku z roku 1944 na šelaku.
Re: Sk
Takže asi víte, „vo čom to je“.
Ano, archeologie.
Akorát mi to kazí synek. Vnáší mi do toho SVOJE postupy.
Onehdy k nám dorazilo už docela „moderní auto“ synova kámoše.
Všecko plasty.
Udělal jsem brzdy, zatímco synek se vzdělával samoukovým způsobem tak, že se snažil vyklepat kovové části auta po jeho nárazu na srnu.
Následně jsem sepsal všecky plastové díly, které byly podle mého mínění nenávratně poškozené.
Synek vytáhl metr vázacího drátu a využil svých drátenických znalostí, nabytých čtyřletým studiem na SPŠS, obor letecký mechanik.
Zdrátoval všechny pozůstatky tak, že opravdu nebylo nic vidět a nic poznat.
Tak nějak jsem zůstal čumět…
Jé SK, mám dvoudílnou nahrávku představení Ton und Licht Karnak Tempel, kdyby se hodilo?
Co gramec odešel sedá prach.
A ta paseka, když sedli do auta…
Takovou snůšku racionalizace by jeden pohledal 🙄 přímo učebnicová 😁
Krása, vše podstatné, co se dá k článku říct, shrnuto do jediné věty.
Jo!
Jídlo je droga.
Talíř teplých škvarků
slivku do pohárku
malý kousek krajíce
a lidi ve fabrice
hezky spořádaně
nechť odvádí daně;
dvouhrotou vidličku
bořím co chviličku
do malé krychličky.
Paráda, lidičky.
Ladik: Mnam! Inspiroval jste mne…
Jídlo také může být droga. I sex.
Měli jsme (před 89) v práci vedoucího, 55+, který tvrdil: (dámy prominou): Dobře se vysrat je lepší, než orgasmus.
Re: Ládik!!!
Dostal jsem hlad.
To já mám furt.
Tak tady jsem se dostal omylem. Čtu a divím se. Jiný svět.
Párkrát (2x) ročně vypiji s kolegy pár vodek abych netrhal partu, uvědomuji si pak, že jsem hlučný a ukecaný a tak raději jdu domů. Pivo nepiju, protože po druhém pivu mě postihne ospalost a jsem zralý na to, abych položil hlavu na ruce a spal. Tak to se mi moc nelíbí.
Zbývá kofein a nikotin což jsou drogy, které požívám celkem pravidelně. Ale když je nemám, nemám žádný absťák. Ano, je mi lépe s nimi, ale jde to i bez nich. Takže na zde napsané zírám se zájmem – ale bez skutečného pochopení.
Je to stejné jako s Bohem. Někdo ho potřebuje k životu, aby se měl na koho vymluvit, když selže, jiný ne. S drogami to bude asi stejné.
Takže lituji, jsem tady na špatné planetě. Už mizím…
Kocour: Vy vzdycky pisete s usmevem. Usmev oplacim… 🙂
Ta parta, to je kámen úrazu. Bez té by 90% lidí nezačalo kouřit chlastat ani brát drogy.
Souhlasím. Vevčiny světonázory mne začínají zdaleka míjet. Ale zase víc rozumím, proč nadává na zdravotnictví a lékaře. S takovým organismem se toho už moc podniknout nedá.
Co se drog týče, pravidelně piju akorát kafe.
Moje řeč.katango
Ale abych nebyl za abstinenta:
Kdysi jsme dokončovali rekonstrukci jednoho divadla, bylo už opravdu namále, sezona už už měla začít, tak jsme děli cca 18 hodin denně. Sehnal jsem si Fermetrazin či jak se to jmenovalo aby se to dalo pár dnů vydržet.
Pak se aparatura konečně rozběhla. Dál už nepamatuji nic, jenom to, že jsem se probral v nějaké hospodě a divil jsem se, že na sobě nemám uniformu a že se tamnemuví slovensky. (Vrátil jsem se před rokem z vojny.) Vrchní se mě už po několikáte ptal, co si dám a já u sebe měl jen fotoaparát, žádné doklady, žádné peníze. Nakonec mi donesl pivo grátis, že si ho mám vypít a vypadnout.
Tak jsem to udělal až venku jsem zjistil, že jsem na Slezské Ostravě u hřbitova. Vydal jsem se do centra, pěšky, neměl jsem ani korunu na trolejbus. Došel jsem domů a spal celý den a celou noc. Teprve druhý den jsem se vydal do našeho Ústavu. Tam byli všichni vykulení. Prý jsem uprostřed zkoušky najednou vstal, obul si boty, vzal fotoaparát a beze slova někam odešel. Mysleli, že jsme šel domů.
Kde jsem byl během toho „okna“ jsem zjistil až další den, když jsem vyvolal filmy, které jsem naexponoval. Byla tam spousta snímků ze slezskoostravského hradu, židovského i křesťanského hřbitova a okolí. Všechny byly dobře exponované, zaostřené – a většinou dost dobré. Ale z toho si nematuji nic. Nic!
Takže co je to „okno“ vím. Kdybych v té době někoho zabil, asi bych si to opravdu nepamatoval.
Už jsem to nikdy potom nezkoušel.
Omlouvám se za překlepu. Jeden je můj oblíbený, místo „jsem“ nejčastěji napíši „jsme“. A navíc to po sobě ani nevidím. Pardon.
Co je fenmetrazin? Aha, tetka wiki rika, ze to brali Beatles, kdyz museli hrat dlouhe hodiny v Nemecku…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin
Fenmetrazin jsem několikrát zkusila, když jsem se potřebovala učit noc před zkouškou. Člověk měl pocit, že mu učení jde rychleji, téměř samo a mizí pocit strachu.
Jenže stávalo se někdy, že se zkouška posunula a načasování nevyšlo. Místo povzbuzení přišel útlum a někdy až deprese. Pokud se to stalo při zkoušce z farmakologie, pan profesor bez milosti vyhazoval. Měl na to asi nějaký šestý smysl. Vím, že pokud to bral někdo déle, musel zvyšovat dávky, euforickou spolužačku jsme jednou v noci „lovili“ v parku.
Pamatuji si pořád živě jednu noc, bylo to v létě, dokořán otevřené okno v osmém poschodí. Účinek začal vyprchávat a otevřené okno lákalo. Moc lákalo. Byl to velice nepříjemný pocit a pro mne znamenal natrvalo konec s podobnými experimenty.
Tam, co byl ten hodně shrbený malý šéf? Možná bych si vzpomněl i na jméno.
Tiez mi chuti vino … povedala by som, ze velmi, prevelmi … ale po jednom pohari mam tazku hlavu, tazke ruky, som unavena a ospala … a to mi nechuti … velmi, prevelmi … a tak som skoro abstinent …
Tak nevím. Věřit někomu na základě zcela subjektivních zkušeností, že, cituji: „mám obavy o poškození mých genů, a on se smál a říkal, že to jsou samé lži.“ Anebo mám věřit vědeckým studiím kupříkladu z loňského roku, které změny DNA v důsledku užívání marihuany potvrdily, viz například:
https://news.feinberg.northwestern.edu/2023/07/18/marijuana-use-linked-to-epigenetic-changes/
https://www.news-medical.net/news/20231108/Cannabis-use-alters-DNA-methylation-with-implications-beyond-smoking-effects.aspx
https://www.nature.com/articles/s41380-023-02106-y (Genome-wide DNA methylation association study of recent and cumulative marijuana use in middle aged adults)
Tdx: Problem je, ze drogova valka dale trva, a je to vse zpolitizovane. To mate jako s covidem. Site jsou plne vykriku o tom, co ta ci ona studie objevila… a spis zalezi na tom, kdo toho ktereho vedce plati za jaky vysledek.
S ohledem na množství podobných studií a skutečnosti, že pocházejí z různých koutů světa, je možné o nějakém mezinárodním komplotu v této věci s úspěchem pochybovat. Vás přesvědčil jeden přítel a jedna jakási kniha z šedesátých let, abyste byla od té doby skálopevně přesvědčena, že to tak prostě je. Řeknu to takhle, napsat knihu obhajující cokoli, není žádný problém. Lze ji samozřejmě napsat hodně sugestivně a rádoby vědecky tak, aby přesvědčila minimálně laika. To nemění nic na věci, že se jedná o rozprávkovou publikaci.
Podobný postoj mám k psychedelickým látkám typu LSD, lysohlávky atd., které jako údajně vedou člověka až k vnitřnímu osvícení. Tak určitě. Od minimálně těch šedesátých let je užívali nejspíš desítky milionů lidí, takže teoreticky by všichni měli být novými osvícenými lidmi, kteří změní nejen sami sebe, ale v důsledku těch úžasných vnitřních změn a otevření nových perspektiv při pohledu na vše i svět kolem sebe. Dtto se to týká podle jejich uživatelů i ostatních drog. Tam už můžeme mluvit možná o miliardě lidí celkem.
Akorát že svět je od těch šedesátých let v mnoha ohledech mnohem horší a horší se každým dnem. A nepomáhá prohulit čím dál větší množství jointů či experimentování s jakoukoli novou syntetickou drogou. Čím to, čím to? Že by experiment úplně zklamal a místo nového lidstva tu máme pravý opak? Nepochybuji o tom, že zastánci užívání přijdou s nějakým vysvětlením, že to bude tím, že nehulí všichni, anebo že hulili a hulí minulý i současní uživatelé úplně nesprávně. Jen jestli to nebude jak s tím liberalismem, že myšlenka je údajně úplně správně, jen lidi ji špatně chápou a realizují. A že všechny problémy takto vzniklé vyřeší – ještě větší množství liberalismu.
Kuš, samozřejmě „minulí“.
Jo. V Čechách lidi málo hulej.
Tdx: Ale toz. Budte fer. Mne nepresvedcila jedna knizka, studuju to cely zivot. A nerikam, ze je komplot. Rikam, ze je drogova valka, ktera urcuje, kam a komu jdou penize na vyzkum. Nezavislych vedcu je jak safranu.
Kde rikam, ze to vede k osviceni? A meli bychom perzekuovat lidi, co piji alkohol nebo kouri tabak, proto, ze to nevede k osviceni? Nebo jak?
Svet se horsi, to jo… vy myslite, ze jsou za tim drogy? Ktere a proc?
Drogy za to nemohou. Lidi! Ty olysalé opice! To vím bezpečně: Fotil jsem několik let primáty v ZOO. Stovky hodin u jejich expozice. Už mě znali což bylo dobře – nevšímali si mě, byli zcela přirození. A tak jsem jejich společenské uspořádání docela dobře pochopil.
Máme ho úplně stejné, jenom píšeme, mluvíme, používáme TV, mobily a zbraně. A je nás víc.
No fakt těžko říct, které přesně. „Léky“ od BigPharma, nejrůznější přírodní či syntetické, peníze, moc…
https://www.youtube.com/results?search_query=zombie+cities+usa
Tdx: ano, ja taky hadam moc.
Ps.: Zažili jste už opilého madrila rýholícího?
Kocour: Hahahaha… ani jsem nevedela, ze existuje. Ale zazila jsem opilou veverku.
U nás se ožral sršeň z hrušek, co napadaly na zem a zkvasily. Požírali je i mravenci, ale jak se pozná ožralej mravenec, nevím. Možná se motá.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
To katango:
O „opiliádě zvířáků“ opíše krásně G. Durrel v knížce „Opilý prales“.
Opíjejí se různá zvířata, četla jsem, že opilý slon je obzvlášť nebezpečný.
Jinak knížka Opilý prales se tak nejmenuje proto, že se tam zvířata opíjejí. G.D. tu knížku pojmenoval podle jihoamerických stromů, tuším je nazýval Palo borracho či tak nějak, které mají ztloustlé lahvovité kmeny.
To Katango: Knížky Geralda Durrela sbírám, mám všechno, co vyšlo česky nebo slovensky.
To kocour: Já mám nejspíš taky všecky, ale na palo borracho trvám. Já jsem přes tu bohyni Flóru, víte? Soustavně obcuji akorát s ní.
Já ty „flaškové stromy“ nepopírám. O opilém zvířectvu ale taky píše.
NO dle mne, jsou docela zajímavější věci ke studování. A hezčí . Život je krátký a zapatlat si jej podobnými, leč zbytečnými experimenty je škoda.
Z drog jsem měl vždy velký respekt a četl o spoustě lidí, kteří jim propadli, tak jsem za celý život nevyzkoušel NIC. Ani trávu. Přesto mám za život tolik krásných zážitků a prožil jsem spoustu zajímavých věcí, že nemám vůbec pocit, že jsem o něco přišel.
Možná to řadě lidí přineslo nové zážitky, řadě lidí zase kompletně zničilo život. Opravdu to stojí za to? Necítím se ochuzený, ani méněcenný jen proto, že jsem to nezkusil.
Frasim: Jasne. Kdybych psala o horolezectvi, taky tim nemyslim, ze by to mel kazdy zkouset… Kazdy sveho stesti strujcem.
suhlasim, zivot je krasny aj bez drog
Znal jsem člověka co dělal terapeuta v jednom zařízení pro mladistvé „psychonauty“ co jim to nevyšlo. Nosil z práce takové historky, že jsem se pak ničeho nikdy ani nedotkl.
Adx: Je to jako s alkoholem. Vetsina z nas s tim nema problem. Ale nekterym to ponici zivot.
Na otázku zda je to stejné umějí odpovědět jen policejní statistiky (kriminalita, prostituce, sebevraždy , autonehody …) a lékařské statistiky (nemoci co to způsobuje, šance na vyléčení, věk dožití …) přepočtené na počet uživatelů dané návykové látky.
Ze svého pohledu do okolí co znám něčí příběhy, tak lidí co vím že chlastají je nepoměrně více než těch co fetují. Ale tragedie způsobené fetováním vedou nad těmi co jsou způsobené chlastem (jak do intenzity tak do do počtu). Ale to může být jen tím že mám jen smůlu na špatný vzorek.
Adx: to mate tezke… kdyz je na neco prohibice, tak jsou ty statisticke vysledky jine. Prohibice sama zabiji… tak jako kdysi zabijela v Americe. A lidi se nepouci… 🙁
Vevčo, nemáte pravdu. Zjistěte si něco o těch opiovych válkách a Číně v 19. století. Když nebudou represe, budou to do vás valit jako životní styl, aby vydělali. I cpát dětem.
Mne pomáha konopné mazanie s vyšším podielom CBD ……. 🙂 a čo sa týka alkoholu ako drogy je to po vytriezvení ako „čierny pes“ …… 🙂
Na mazani jsem syrovou marjanku primo ze sklizne strcila do silneho alkoholu. Ma pry to vic lecebnych latek jako CBD, nez susena a upecena, i kdyz THC ma minimum. Po dvou mesicich jsem to prefiltrovala, a co zbylo, z toho jsem udelala masticku (kokosovy olej, trochu ricinoveho oleje, a vceli vosk).
ač-li tu neplatí – věř a víra tvá tě uzdraví.
Ptá se malá holčička: „Maminko, jak jsem se dostala na svět?“
„Víš, to jsme se měli s tatínkem moc rádi, bylo nám spolu hezky, leželi jsme vedle sebe a objímali se. A pak, když nám bylo ještě víc hezky, jsme spolu zasadili malé semínko. Moc jsme se na ně těšili, pečovali jsme o něj a za 9 měsíců ze semínka vyrostla krásná rostlinka.“
„Pak jsme tu rostlinku otrhali, z listů si ubalili jointa, zkouřili se tak, že jsme zapomněli na svět, na antikoncepci, vlítli do postele, vrhli se na sebe a pak ses za 9 měsíců narodila ty!“
hahaha! krasa 😀
Jeví se mi, že každá droga je alespoň částečně únikem před realitou.
Vězte, že když si dáte LSD když máte blbou náladu nebo chcete uniknout před realitou, tak v průběhu intoxikace na tom budete 1000x hůř 😀
Ano drogy stylu alkoholu , tvrdých drog tam se před realitou utíká, ale ne u psychedelických drog.
Spis je to jiny pohled na realitu… drogy, sikovne pouzite, muzou cloveku ukazat neco noveho, nebo si uvedomit neco, co predtim nevidel… 🙂
Před realitou uniknout nelze, ale každá droga zkresluje vnímání reality jejím vytěsněním na dobu určitou. Po odeznění účinku pak na uživatele drogy rozdíl mezi psychedelickým stavem a realitou dopadne o to tvrději. Kromě léčebného účinku malé dávky konopí a růstu volebních preferencí Pirátů nevidím na drogách nic pozitivního.
Gerd: rekla bych, ze je to naopak. Drogova valka dela tolik zla a svinstev, ze kdyz se do toho clovek zadiva, je mu nanic. Je to jak s Prohibici…
Mate s tim, Gerde, nejakou zkusenost, nebo jen opakujete domnenky?
Sám na sobě nikoliv, drogy neuznávám, ale viděl jsem jejich účinky na pár lidech. Mám pochopení pro ty, kdo si z konopí tvoří léčivé masti, uživatele drog už moc nechápu. Ale jde o jejich svět a dokud neubližují někomu jinému, je to jejich věc.
Právě v tom se mýlíte a už jsem se vám to snažil vysvětlit v předchozím příspěvku.
Psychedelické drogy nijak realitu nepotlačují , jen posunují pohled na realitu do jiného úhlu a jiného vidění. Nic nepotlačují naopak spíš pokud je vám psychicky špatně tento pocit zesílí.
To nic nemění na vaše právo vidění světa a na váš názor na drogy.
Já chci vyzkoušet všechny barvy světa stejně jako chci vyzkoušet různé pokrmy, různé národy a poznat co nejvíc toho co nám svět přináší.
Vykládáte, že je to realita posunutá do jiného úhlu?
M: Je to trochu jina interpretace reality, nez normalni denodenni interpretace.
Ne asi interpretace. Ta asi nelze. Spíš asi jako znovuprožitek.. byť s jednín úhlem navíc a znovu na nic.
M: ? Nerozumim.
Interpretujete realitou? Zajímal mě ten olafův uhel.
Blbě jsem to vysvětloval , beru to tak , že stejně jako oči využívají jenom zlomek ze spektra rádiového vlnění (a každý živočich má to spektrum posunuté podle evoluce tak aby to pro něj bylo výhodné) , tak i mozek zpracovává informace určitým způsobem když je ovlivněný nebo neovlivněný nějakou drogou. Tzn. u psychedelických drog si většinou mozek nic „nevymýšlí“ jen jinak interpretuje realitu.
Třeba vidíte v dálce ve tmě nějaký předmět který střízlivý mozek interpretuje jinak a mozek olivněný zase jinak. Prostě se jen změní to vnímání.
Potom se taky můžou prolínat smysly , že se vám třeba hudba projevuje nějakými optickými iluzemi nebo když se něčeho dotýkáte tak slyšíte nějaké iluze atd..
Proto je super na těchto drogách se zavřít někam do tmy nebo do takových těch relaxačních vajíček kde je voda o stejné teplotě a hustotě jako tělo , a mozek z nedostatku smyslových podnětů si začne vymýšlet svoje.
Ostatně mniši si navozovali pocity podobné zážitkům na LSD smyslovou deprivací , že se zavřeli někam do tmavé budky a byli tam bez pohybu dva dny. Každý to nedá tak je dobré si nějak pomoct 😀
Re: Gerd
Finta spočívá v tom, že konopí NELÉČÍ, pouze otupuje vnímání bolesti.
Targus: to je pravda prece i o opiatech.
Konopi pomaha mnoha jinym vecem. Co v Americe presvedcilo hodne lidi bylo to, ze jasne pomaha s nevolnosti pri chemoterapii. Jsou sice na to medikamenty, ale ty po case prestanou fungovat. To se stalo me kamaradce, kdyz mela konecne stadium rakoviny vajecniku. Preklepala asi osm typu chemoterapie, sam onkolog ji doprorucil marjanku.
Do Colorada se pristehovalo mnoho lidi s detmi, kteri trpi zachvaty typu epilepsie, kterym to pry pomaha.
Tak konopné lano bolest neotupí. 🙂
Re: Gerd
Konopné lano bolest otupí, ale musíte si ho umět správně uvázat okolo krku.
To Gerd : OMYL !!! Bolest odstraní i navždy. Ale musí být použito se smyčkou na jednom konci.
Lidová moudrost kdysi na bolest tuším zubů doporučovala zapálit konopný provázek a vzápětí ho zhasnout. Údajně to fungovalo, podle mne to je možné, ale pouze za předpokladu, že provázek nebyl z technického konopí.
Nebuďte takový realista!
A jaký realista, surrealista či socialistický realista? Možná vyznává brutalismus. 🙂
Já jsem dítě „devadesátek “ a vyzkoušeli jsme téměř všechno. Ale co jsem udělal nejdřív, že jsem si o tom pročetl veškerou dostupnou literaturu. Studoval jsem IT takže jsme měli už v roce 96-97 volný přistup k internetu takže jsme měli hodně zdrojů. Alberta Hoffmana a LSD problémové dítě atd… Na LSD mám jeden z nejsilnějších zážitků v mém životě. Houbičky sbírám pro mnoho lidí dodnes , rostou tu jedny z nejlepších „bohemica“ ve vyšší nadmořské výšce takže obsahují víc psychoaktivních látek. Takový sex na houbičkách nebo LSD pokud máte partnera, který to dá je něco absolutně nadpozemského. Nebo taková procházka po praze nebo naopak v přítodě na LSD to něco co ve vás zůstane celý život.
Naučili jsme se houby zpracovat tak aby měli co nejmíň negativních účinků. Jedli jsme i klobouky muchomůrky červené to byla taky celkem sranda jenom se zase musel správně upravit. Nejhorší byl asi durman to doporučuju nejíst i když po něm jsem měl největší halucinace , ale je to jed 😀 Tráva je samozřejmě společník téměř celý život. Dokonce jsme zkoušeli PCP(andělský prach), který je už opravdu dost nebezpečný , ale pokud člověk dodrží určité zásady nemá se co stát. Hlavně mi při sobě někoho střízlivého, který Vás dokáže dostat z nějaké schízy atd…Naprosto zásadní zásady jsou set&setting tedy s jakou náladou a v jakém prostředí vstupujete do „tripu“…
Autorka má samozřejmě pravdu v tom, že na psychedelické drogy téměř nezvniká závislost, hlavně proto, že třeba na houbičky vzniká velmi rychle tolerance takže když si vezmete jednu sobotu 20 hub další víkend již potřebujete 30 a tak to jde dál. Navíc tyto drogy proti tvrdým drogám vám nedávají „něco navíc“ , ale jenom posunují okno vnímání.
Ale na mariuhanu vzniká úplně normální psychická i lehce fyzická závislost zkuste se zeptat nějakého každodenního huliče když potom přestal. Ale dá se to v pohodě přežít 😀
Bohužel spousta mých kamarádů nezůstala jen u těchto drog a naskočila na pervitin nebo heroin a to už je potom většinou rychlý vlak do pekla i když takový pervitin je docela fajn víkendová droga, problém je, že u drtivé většiny lidí nezůstane u těch víkendů.
Jenom bych podotkl , že třeba ty houbičky jsou docela darda na játra když se jedí syrové bez jakékoliv úpravy a často.
Dneska krom trávy už psychedelické drogy nepožívám , protože ony dokážou vytáhnout kostry ze skříně skryté v podvědomí a čím je člověk starší tím tam má víc věcí.
Pozitivní je , že při „bad tripu“ je dost jednoduché ho ukončit buď nějákou klepkou jako je neurol, diazepan anebo klasicky alkoholem .
Tož tolik mé zkušenosti z české kotliny. Mohl bych o tom psát knihy jak správně užívat psychedelika bylo to opravdu fajn období plné zajímavých zážitků.
Olafe, jak se pripravuje muchomurka, a kolik? Cerstva? Susena? A jake to je?
A kam chodite na magicke houbicky? Teda jestli nemate tajna mista… 🙂 V Americe se ji susene.
Muchomůrku nakrájíte na 1-2cm plátky a sušíte v troube při cca 70-80 stupních.
Tím se kyselina ibotenová co vyvolává nežádoucí účinky přemění na něco jinýho už si nepamatuju na co 😀
Potom ty plátky srolujete a spolknete. Doporučuji začít menší dávkou.
Co se týká houbiček tak nejlepší jsou česká podhoří nadmořská výška kolem 600 metrů. Jasně taky se to dá sušit , tam je zas důležité si to vzít s nějakým koncentrovaným džusem z tuším červeného rybízu ten odstraní ty počáteční nepříjemné pocity.
Ale dá se to normálně sníst čerstvě natrhané. Dobré je to žvýkat co nejdýl v puse tím se to hodně natráví slinama .
Mnoho lidí ten stav nedává když narazíte na někoho „kompatabilního“ a je to třeba i váš sexualní partner potom je to bomba 😀
Jinak na LSD jsme experimentovali třeba být zavření v naprosté tmě , nebo jsme si sedli do místnosti 4 lidi každý do rohu a kdo tam vydrží nejdýl vyhrává . Super jsou i různé optické iluze na PC a samozřejmě hudba, film , jakýkoliv zážitek, procházka v historickém jádru města Praha, Olomouc ve tmě to je taky hodně bomba , nebo naopak příroda.
Ale jak jsem psal už moc neexperimentuju mám k tomu respekt .
Ještě jsem se nezmínil o tzv. flashbacku tzn. že u některých jedinců je možné, že i několik týdnů po zážitku vám zničeho nic naskočí přesně stejný stav intoxikace. To je dost nebezpečné při řízení auta a podobně, nejvíc to vznikalo z toho andělského prachu (tam i půl roku po intoxikaci) některým to dělalo i LSD.
Za mě je nejlepší zkusit marihuanu kdo ji dává v pohodě potom houby když i ty v pohodě může zkoušet dál lsd a podobně. Kdo má „schízu“ i po hříbkách tak ať víc nezkouší.
Jinak u těch hub je super že jde si nastavit dávku podle účinku, třeba někdo si vezme 5 hub a má jen pěkné odpoledne bez nějakého tripu až třeba po 50 hub kdy opravdu frčíte 8 hodin . Samozřejmě je super když LSD nebo houby začnou odcházet si do toho zakouřit marihuanu to se potom zesílí ty optické halucinace .
Olaf: Pect muchomurku jak dlouho?
PCP?! Na to musi byt clovek mlady a bezhlavy. Neriskovala bych Parkinsona… nestoji mi to za to.
Datura… zajimave…
Vevčo, amanitin, klíčové slovo nastudovat, než začnete.
Stačí, že vypadá oschle ne spáleně ! Podle toho to poznáte.
Ale za mě na takové občasné skoky do jiné reality jsou nejlepší houby.
Jinak fyzická škodlivost LSD není žádná, protože se používá v mikrogramových množstvích a 2 hodiny po požití nejde už z těla diagnostikovat.
Ostatně Hoffman jeho vynálezce jako obvykle hledal úplně něco jiného a dostal se k LSD tak, že se dotkl prášku a prošlo mu to kůží a až jel na kole domů tak si všiml, že se něco změnilo 😀
Olaf: Dik.
LSD se v Americe tezko shani… ty doby, kdy to bylo vsude, jsou uz davno pryc. Mne to minulo. Mela jsem kdysi kamarada, ktery si dal LSD a sel do kina na neco historickeho… jako Fanny a Alexandr.
Jasně dobré je cokoliv co nějak zahltí smysly. U vás se dají legálně sehnat různé halucinogeny, nějaké kaktusy jsme kupovali nebo i třeba šalvěj divotvorná (po té mi bylo dost blbě ) + ty lysohlávky.
Klidně napište na valkajevul666 na gmail com . muzem si napsat par radek.
Sid Barret by mohl vyprávět o LSD.
a jé je, to jste neměl. Máme se na co těšit. To bude výplodů 🙂
Vevčo, zmínka o játrech. Pak se divíte, že máte tolik problémů popsaných ve vašem minulém blogu.A ještě trpkost k doktorům, že vás nedokáží zbavit, tak další experimenty s chemikáliemi a začarovaný kruh. Když se chcete vyléčit, tak musíte změnit životní styl k přirozenosti a ne žebrat recepty na muchomůrku. To skončíte na dialýze.
Sibylo, vy strasne syckujete. Je tezke vas brat vazne.
Zda ja se nekdy pustim do muchomurky, no, nevim. Ale zajima mne to. 🙂
A proč?
No nevim, nevim… Ve vede se pravem rika ze jeden pokus – zadny pokus, a pokusy na lidech naposledy systematicky dr. Mengele 🙂 Ale v roce 1988 v USA byl experiment se 6 dobrovolniky – studenty matematiky. Predtim nehulili, a dostali jointa. Uz po jedine expozici nebyli schopni resit nejslozitejsi ukoly, na beznych se to neprojevilo. Na urovni stredoskolaku to udelali v 90. letech v RAND Corporation, zminka o tom kupr. zde https://zena-in.cz/clanek/marihuana-matematice-neprospiva T.j. vse nasvedcuje tomu, ze uz jedina davka nezvratne poskodi nejvyssi mozgove funkce…
Znala jsem cloveka, ktery se zivil psanim. Rikal mi, ze bud pise strizlivy, a edituje pod vlivem, nebo naopak. A darilo se mu. Musite si uvedomit, ze vetsina tehdejsich vyzkumniku byla placena za to, aby nasla problemy a strasila lidi.
Vevča môžem súhlasiť, môj bývalý kolega musel vypiť aspoň pol litra vína aby ho „kopla múza“. Proste pomáhalo mu to v tvorivej fantázii …….. 🙂 inak jeho odborné diela z archeologie boli výborné……. 🙂
Miluji kulturu Bošáca. Zdravím Vás. ☺
Před 100 lety umělci pili absint, dnes kouří marjánu. Bez toho se asi nedá umělecky tvořit.
Jo Kerouac, ten psal dobře pod vlivem , taky si vydělal miliony v té dobe to ldi cetli, a mohl si dovolit dožít na chatě na Floridě a sjíždět se denně, ale recept pro běžného člověka to není.
To je blbost že nevratně 😀 Ono navíc jak psala autorka když si dáte poprvé tak nic moc necítíte. On je rozdíl taky když si to někdo veme poprvé a neví co se děje anebo někdo kdo už zkušenosti má. Znám spoustu huličů co víkendově hulí , ale v týdnu jsou na poměrně vysokých zodpovědných pozicích a fungují. Ono možná i proto drogy lidi požívají ať si odpočinou a odreagují se a jsou připravení na další výkony .
Já jsem zase z titulu své profese znala lidi, u kterých intenzívní hulení vedlo k nastartování psychotického onemocnění, konkrétně schizofrenie. Nemluvím o toxických psychózách, to je něco jiného.
Katango: Ano, o tom se zde taky mluvi. Ale podotykaji, ze jakykoliv sok muze vest k nastartovani schizofrenie u mladych, kteri k tomu maji predispozici.
Lepší když se projeví dřív než později.
Bartoš, to je odstrašující případ. Ale funkci má. Jestli zodpovědnou, to je na diskusi.
Však o tom jsem psal . Ano chronické každodenní zenužívání jakékoliv drogy vede ke strádání těla i ducha 😀
Ale kvůli toho , že sůl je ve velkém množství dlouhou dobu škodlivá neznamená, že nikdo nesolí ne ?
Ostatně stejně tak alkohol a podobně.
Navíc ono to jde poznat, že vám ty drogy nedělají dobře , takže nejdřív zkusit malé kontrolované množství a potom bádat dál.
V mojí bublině určitě víc škodí alkohol než konopné drogy…
Psychotik bývá bez náhledu, čili nepozná, že mu drogy nedělají dobře a nepozná, že se s ním něco nebezpečného děje.6
Jasně ale ta psychóza nevznikne z ničehonic. Musí to být dost velký impuls(buď množstvím anebo dobou) a to jedno potáhnutí travky není a většinou se cítí psychicky špatně už po tom jednom potáhnutí takže je dobré potom dál nepokračovat a žádné drogy nebrat.
Já tu nechci dělat reklamu na drogy.
Je super být střízlivý a čím jsem starší tím víc si to uvědomuju, ale prostě mladí lidé to chtějí zkoušet/zkoušejí to a potom je dobré dělat osvětu jak k tomu přistupovat od někoho kdo si tím prošel a má zkušenosti.
Znám i lékaře , kteří zkoušeli LSD třeba po padesátem roce života a otevřelo jim to jiný svět a né nespadli do toho „nesjíždí“ se každý den, ale třeba jednou ročně si udělají seanci a na tom nic špatného není ani to nemá žádná velká rizika pokud člověk k tomuto přistupuje informovaný a s respektem.
Píšu, že šlo o intenzívní hulení.
Já jsem sie pojídáním (!) marihuanové palice na dost dlouho zbavila intenzív4níc7h bolestí kloubů Bolel mne tenkrát každej krok. Požila jsem kousek ne větší než hlavička čalounického špendlíku a ráno bylo po bolestech. Pokračovala jsem v konzumaci pět týdnů a zbavilo mne to bolestí na 15 nebo 17 měsíců, už nevím přesně.
Co však vím je to, že na mne nemělo konopí aplikované per os žádné psychoaktivní účinky.
Katango: Skvele. Bylo-li to syrove, zadne psychoaktivni ucinky nema. Na to se to musi upect. Pak z toho delaji maslo a pecivo, ktere psychoaktivni je… Popripade tinkturu.
Ovžemže bylo syrové.,
To byla malá dávka s nízkým obsahem delta9-thc. Z trávicího traktu se vstřebává obtížněji než při inhalaci. Zato se dobře rozpouští v tucích. Málo kdo ví, že psychoneaktivní cannabinoidy – cannabidiol , se v těle mohou přeměňovat na psychoaktivní cannabinoid, a mohou tak způsobit například pozitivní výsledek zkoušky u řidiče, a s tím spojené potíže.
Vždyť jo. Já to brala na bolest. Ke změněným stavům vědomí si umím pomoct bez jakékoli podpory, pokud po nich zatoužím.
Mimo to jsem byla pod dohledem jednoho kolegy.
Myslím si taky, že pomalá resorpce a zřejmě i pomalejší odbourávání, resp. pozvolné změny hladiny v krvi, nevedou k návyku. Proto užívání per os.
Sůl je špatný příklad. Tu organismus potřebuje. Živý organismus je vlastně roztok soli a sušina. Život vznikl v moři.
Zajimave je, ze mame receptory na kanabinoidy. Zrejme jsme s konopim souputnici.
Lidi fetovali vždycky
Máme i receptory na benzodiazepiny a taky to neznamená, že jsme s Diazepamem souputníci.