S velkou úpravou po dlouhých diskusích po vypuštění článku
V posledních dnech hýbe internetem informace o tom, že vláda v tichosti schválila němčinu jako druhý úřední jazyk.Po sociálních sítích už to koluje několik dní, leckdo už se k tomu vyjádřil… především Jan Cemper a jeho Manipulátoři, postupně vyšly najevo různé podrobnosti a z původně neuvěřitelné zprávy na úrovni hoaxu se postupně stala realita, kterou objevitel této infromace, Robin Čumpelík, vlastně jen orámoval velmi tvrdými a naléhavými slovy.
Já jsem se v uplynulých dnech snažil zjistit co nejvíc. A nebudu vám lhát, snažil jsem se najít argumenty proti této zprávě, protože pokud by to byla pravda, tak je to po Rakušanově migračním paktu další kletba na Českou republiku, která bude mít obdobný dopad. A tak jsem se snažil najít informace o tom, že Robin přehání, že jsme to špatně pochopili.
Postavila vláda v osmi (sudetských) okresech němčinu na roveň češtiny? Zavázala se, že v těchto okresech zajistí dvojjazyčnoou výuku ve všech mateřských, základních i středních školách s nejméně padesáti procenty hodin v němčině? Zavádí se automaticky? Nabídka má být k dispozici, i když nejsou k dispozici žáci, kteří by o takové vyučování stáli?
Původně tento článek vypadal jinak, ale po konzultaci s několika právníky a dalšími lidmi, kteří s tím přišli do styku prý jde v podstatě o bouři ve sklenici vody – protože z jednotlivých bodů Charty si vláda vybrala některé, kterými němčinu trochu „povýšila.“
Pro příklad – ve vyjmenovaných okresech nebude němčina jako vyučovací jazyk ve všech školách, ale může tam vzniknout německá škola… apod, apod. Stejné podmínky má už ve dvou slezských okresech polština a slovenština dokonce po celém území ČR.)
Němčina se v osmi okresech stává stejně chráněným jazykem jako slovenština nebo polština ve dvou slezských okresech. Němci si u nás mohou pořídit německé rádio nebo televizi. Ve sdělovacích prostředcích MŮŽE mít německé vysílání svůj prostor, pokud dnes probíhalo soudní jednání v němčině, platil si překladatele sám německy mluvící, odteď ho platí stát.
Nakonec je to trochu bouře ve sklenici vody. Schváleno a odhlasováno bylo nařízení, které dává němčině trochu víc prostoru než měla doposud a to v osmi okresech. Je to mnohem menší salámek suverenity než v jiných případech.
Ale čtenářská odezva ukazuje, že jsme stále velmi velmi citliví na každou změnu, která se týká Německa. Hodně hodně citliví.
Asi to bude tím Berndtem Posettem, bude to Danielem Hermannem a dalšími politiky, kteří jezdili navštěvovat „milé krajany“ na Landsmanšaft. Asi to bude všemi těmi řečmi o tom, že Benešovy dekrety jsou přežitek.
Jakmile se něco dotkne hranic, němčiny nebo Německa, jakmile se začne mluvit o historických křivdách, jakmile se řeší nějaké úpravy vzájemných dohod, okamžitě se rozsvěcují červené kontrolky a okamžitě se řeší, jestli to zase není nějaký způsob, jak zrevidovat dějiny ve prospěch Dojčlandu.
Jak vidno, není to ukončené a lidem to není jedno a jsou velice velice podezřívaví. Protektorát není zapomenut i přesto, že se o něm už skoro nemluví. Mnichovský diktát a obsazení zbytku Československa nebývají v České televizi ani zdaleka tak pokryté, jako jedenadvacátý srpen. Ale národ to nezapomněl. Je to v něm tak hluboko, že tento článek četlo třikrát tolik lidí než běžně.
Původně jsem psal, že politiky poznáme po ovoci. Ne podle slov, ale podle hlasování. Ale ono to platí i o ovoci, které dodali všichni ti Hermannové a další, kteří se objímali s „německými krajany“ a zkoušeli různými cestičkami Benešovy dekrety nabourat.
Dělají to totiž pořád. Tento zákon na vyšší ochranu němčiny je sice maličký salámek, ale to byla povolení pro stavbu mešit v Německu také… o nic přece nešlo. Stejně tak přece o nic nešlo, když se dávala pracovní víza pár Turkům na podřadnou práci… Stačilo ale počkat třicet let a je to jinak.
Je dobře, že jsme pořád takhle citliví. A je dobře, že to politici vědí. Kdybychom takoví nebyli, už by Benešovy dekrety dávno neplatily.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
To je diškrimináááácia.
Jak Němčůr, jak uředni, me džav ando Štrasburg.¨
Mangav vi me love.
Dežo:
Správně!!!
No, vzhledem k tomu, že ani u nás v příhraničí nejsou na osmiletém gymnáziu schopni najít učitelku němčiny která by byla schopna mluvit německy, neobávám se, že by se cíl dvojjazyčnosti škol dal naplnit. V Praze za to rodiče draze platí.
Navíc momentálně probíhá trend „Sudety naruby“, kdy na rakouské a (zejména) východoněmecké straně hranice přibývá dětí z dvojjazyčných rodin a celých českých rodin. Pokud se budou nějací Němci přistěhovávat, určitě to bude proto, že se jim bude v Česku žít lépe než v Německu. Za stejných důvodů se stěhují do Maďarska. Určitě nebudou chtít zavádět nejaké německé móresy – když před nimi utekli.
jedna vec je utekat pred migrantami a nebezpecim, ktore prinasaju, druha vec je ziadat aby mohli rozpravat nemecky vsade, kde je to nutne a dostat to
migranti take utikaji z afriky a prinaseji africke mogadisu zpusoby
za par let budou pozadovat odstaveni jadernych elektraren i u nas a podobne chytre napady.
No, to nepozaduji uz nejaky cas ani v Nemecku.
Protože již není co požadovat, ne?
Jenze ono se to preklopilo driv nez to stopli. Ale holt to bylo „alernativlos“.
Jadrovky skoncili vlani….migracna kriza sa prehlbila v 2015. Mate pocit, ze strany, ktore priviedli Nemecko na hunt, maju cca 3%?
Moresy nebudou ,kdo to kdy videl…Pokud ani..Ucitelky nemciny nepotrebujou..
Voni nemusej utikat dovopravdy , voni muzou bejt stedre placeny, aby k nam utekli a aby delali to, co vzdycky..
Putin taky, aby si udelal popularitu vyhani ty uprchliky z vychodu, co v Rusku porizujou teroristicky akce a vysavaji cely narody…A nejen v Rusku ,skoro vsude na svete..
Kdyz napr. utece cinan z ciny , ziji vsude jinde jako v Cine ,shromazduji a koncentruji se v celych velkych oblastech a mistnim daji najevo ,ze tam nemaji co delat mimo nakupovani..Vysavaji nas vsechny vyhody ,ktery by v Cine nikdy nemeli.
A zarove se odehrava a probiha pliziva okupace ,lickych prav.,globalistu co nechteji narody, ale maglajz z otroku….
Re: DŠ
Už to předestřela paní Janka.
Doba se mění a s ní se mění i lidé.
Na tzv. „západě“ byla první generace přistěhovalců z Afriky a Asie velmi vděčná, že mohla přijít a pracovat v podřadných, resp. málo placených zaměstnáních.
Třetí generace už je tvrdě radikalizovaná, o práci nemůže být řeč a vysává státní rozpočet přes sociální dávky.
Ano, paušalizuju, ale mám pravdu.
Zhruba totéž může nastat v Čechistánu.
Vzpomínám, že jistý K. H. Frank poněkud šokoval prohlášením před soudem, že chce jako čs. občan tlumočníka, protože neumí česky, jelikož tuto znalost NIKDY nepotřeboval. Zde jeho příkladný životopis, který určitě znáte.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karl_Hermann_Frank
Takových tehdy bylo víc. Například spousta Židů. Ono totiž naučit se německy když člověk umí česky jde o dost snáz než opačně. Ale například zas Antonín Švehla a někteří další čeští politici neuměli moc dobře německy. Prostě ty komunity žily vedle sebe a ne spolu.
Hitler nenáviděl Čechy, protože ve Vídni s Čechem sdílel pokoj. A za tím Čechem chodili kamarádi, vtipkovali česky a hlasitě se smáli. A on jim nerozuměl přestože když chtěli, normálně s ním česky mluvili.
Podstatné pro zdejší diskusi je, že po rakouském je německý způsob života tomu českému nejbližší. Takže když se přistěhuje Němec, nebude moc škodit. Ostatně třeba zrovna východních Němců u nás žije hodně. Nicméně víc Čechů žije a ještě víc pracuje v Rakousku a Německu. U nás zas pracují Slováci a Ukrajinci. Praha je plná rusky mluvících. Tak to prostě je….
Drtivá většina židů byli rodilí Němci s německým vzděláním a pohybující se takřka výhradně v německém prostředí. Pokud náhodou uměli trochu česky, pak to byla primitivní „kuchyňská čeština“ (kuchlbömisch) pro komunikaci se služebnictvem a dalším personálem.
Výjimek byla hrstka.
Těch židů, kteří tady žili a mluvili česky, bylo nepočítaně. Nikdo je nepočítal, národnost ale počítaly úřady.
Kdo se projde po hřbitovech v Teplicích i jinde, bude zírat jakým jazykem mají nápisy na pomníku. Německy, německy, německy…
U nás na židovském i hebrejsky. Česky menšina . I ta jména jsou německá. Ze 130 jich přišlo po válce asi 7, a jeli do Švýcarska, zůstala jedna paní, co se k nim přivdala z české rodiny. Na ruce měla číslo z koncentráku a dostávala balíčky od příbuzných ze Švajcu, zboží, co tu nevidno. Teď před jejich baráky dávali ty stolpersteiny, ani jedno jméno z českých luhů a hájů. Ve většině dvojitá w, přehlasované samohlásky shluky sh a tak. A profese, majitel továrny, dílny, obchodu. Řemeslo žádné .
Je to sice hezké co píšete, ale ďábel je pak skryt právě v tom,
PROČ se tedy ČR vůbec navíc dobrovolně zavázala ke kde čemu při „nejvyšší ochraně“
ausgerechnet německého jazyka, když nebude všechny ty závazky ani schopna tak nějak prakticky naplnit. Co asi tak bude následovat, hmmm a proč to také politici z ANO vůbec aktivně dělali a dělají?!
Válková jasně (omluva relativizováním to nezachrání) vyjevila, když na otázku, jaké je její mínění o poválečném odsunu německého obyvatelstva z Československa, odpověděla: „To nejhorší. Chápu, že to byla reakce na to, co se zase Čechům dělo předtím, ale ono se toho v protektorátu zas tolik nedělo.“
*****
Dobře to píše a doporučuji přečíst Vlakon, ztracený v moři komentářů níže:
https://web.litterate.cz/po-ovoci-poznate-je/comment-page-1/#comment-356318
Nedával by smysl v republice s názvem ČESKÁ spíše a naopak zákon (nejlépe ústavní) na nejvyšší ochranu českého jazyka, o což se aktivně pokoušeli jak za vlády Špidly, tak i toho Babiše a neúspěšně jen ti komunisti? Jiné a poučenější země (i z EU) takové zákony mají…
Proč je jako „fašistické“ hnutí právě často sluhy cizích zájmů označována SPD, která pro nejvyšší ochranu německého jazyka v ČR ve sněmovně současné jediná nehlasovala?
Budeme se vracet až ke smlouvě ze St. Germain a právu Němců na sebeurčení již při rozdělení RU
a díky naivním „dobroserům“ se bude pomáhat rozbíjení republiky stokrát jinak při hlasitém hulákání o česko-německém porozumění, rozuměj porozumění českém k nářkům a požadavkům a domnělým křivdám německým?
I kdyby nějaké kdy snad byly, to vše mělo být trvale a navždy smazáno jejich „konečným řešením české otázky“ a pak dohodou mocností po skončení války ve dvacátém století. A holubičí povahy národnosti české a sluhové cizích zájmů se asi nejsou schopni poučit a zase další generace si nechávají nakukat viny, kde následky se vydávají za příčinu a každé slovo bude následně využito v důsledku proti republice s názvem ČESKÁ….
Přesně.
To je dobre ze Valkova takhle mluvi , ze veci bere takhle , useknes ji hlavu a dalsim ,
ale vono se toho zas tak moc nedeje.
Doufam ze dlouho studovala..Na takovy IQ, tykve.
Tykev je vlastne daleko uzitecnejsi..
Nemůže to být způsobeno tím, že utichli svědkové a pamětníci 2.SV?
Skoro nikdo, kdo ji aktivně zažil a prožil, už nežije. Od konce války je to letos 79 let…
Takže pamětníků konce války už mnoho nežije. Nikdo se o jejich názor nezajímá, resp. jsou poslední dobou umlčováni, jak si všímám.
Nepotřebujeme nááhodou zase pořádně přes držku, abychom se vzpamatovali?
Jo jo… A když jsem tu před časem napsal, že Babiš je stejnej zmrd, jako Fiala, málem mě tu kamenovali… Ale hlavně, že Okamura je fašista, že?
tak jestli někdo myslí, že Fiala, Babiš či Okamura jsou čestní vlastenci, tak potěš pánbů
Čeští opoziční politici:
Babiš je Slovák Okamura je Japonec.
To nevymyslíš.
….když Češi samotní jedou panevropskou notu….., češství zachraňují cizinci. Dobro došli.
Znovu, stojí za zmínku, že Fiala, Danusheee atd. atd. jsou z Brna – předměstí Vídně, jako jeho přirozeného těžiště. K němectví mají tedy blízko. Nemluvě o působení lidovců a spolupůsobení s německými nadacemi, kamarádem Berndtem.
Dokončení dálnice na Vídeň přes Mikulov udělá cestu tam daaaaleko snazší než do Prahy, přes Vysočinu, po dálnici, která byla věčně v problémech. Prostě, spádovka pro Jižní Moravu je spíše Vídeň. To je aspekt, který neradno přehlížet. Nemluvě o další části Východní Moravy. Dějiny nikam nemizí a s pádem opony se těžiště přeformátovaly opět k těm historickým.
Vod zhruba 16.stoleti sme este svoji vladu nemeli..
K cemu je geopolitickaka /nekaka rovnou na nas sere/, strategie , k necemu dobra.
Stridani vlad , min zlej Babis potom zase vic zlej ten priste pak B. a zase tak.
U nas prvni republika mela hlavniho nepritele , Ceskej lid..Voni meli ty Legie ty Cesi a vlady Versajlu meli starosti …Tak sme meli ty spojence..
Kdyby sme , uvazovali spojenci ,je nechali , ty Cechy a nechranili bolsevika aby vyhral , tak ty Cesi byli schopny vyhrat valku pro cara.
Honem porucnici poslali sluhu masaryka na ne a pryc s nima z Ruska..
Musi bejt na ne vopatreni a vod koho, no prece vod spojencu…
Chteli se zbavit vokupace fasistickyho rakouheraka, germana,
po 300 letech , tak to se jim nesmi povest….
Na jedny strane Cesi dostali dovnitr a koho , no prece zase germany ,
kdyz budou potreba, pridou vhod a ze zadu Cesi dostali este slovaky ,
sichr je sichr, zmadarizovany do fasismu
pod rouskou demokracie , slovaky ,kdyz nastanou potize , hned Cechum kudlu a hned jim kudlu do zad. A poradne ..
Sou vseho Cesi schopny i se branit a hitlu by porazili ,to zase vedel nejen hlavni stab generalu v risi. Ale vsichni zapadni spojenci nasi vlady tez a musel bejt honem Mnichov..
Za kazdou cenu. Fanaticky sluhove pro nacisty do 9.kvetna 45 ..
Vod 10.kvetna ,slovaci jenom nejvyssi komunisti ..
Zase na nas , aby mohli spojencum slouzit..
Hned jak bylo potreba nacpali nam nezvolenyho nejvyssiho komunistu Dubceka,/Cesi zadnyho komunistu nemeli to je jasny ani mit nesmeli/,
/dneska treba nezvolenyho zeli na U.na ne /,potom Husaka a tankova federalizace..Az do schwarzberg havlismu. Vodtud zase dalsi ,demokraticka ,germanska a pliziva ….okupace .
I spousta slovaku se drzi u nas zuby nehty a dari se jim dobre a masovy prevlikani kabatu pokracuje dal..Kdyz.
Lid Ceskej je furt nepritel.
Zkratky. Zvratky.
Zadnej lid, ktery ma zkusenost nemava mavatky.
Hlavně, že všude, včetně tady, se pořád hlasitě ozývají hlasy o „nahnědlé SPD“, politickém podnikateli Okamurovi, nic nedělají a nelze jim věřit, natož pro ně hlasovat atp (jó takhle ještě flakanec Volný, to je borec, ten jim ukázal!). Prostě kolektivní psychóza, že „není koho volit“. A já, prakticky u každého svinstva, které fialový hnus a jeho předchůdci a souputníci (ano, například ANO) čtu – proti hlasovala SPD.
Polokorejec tuto politiku navenek dělat musí, aby se pro opozičně naladěné voliče nějak odlišil od ANOnistů či skalních levičáků. Co se týče vnitrostranické politiky SPD, je to dost hrůza a mnoho členů této strany je s tímto hrubě nespokojeno. Jsou ale raději zticha, aby nedopadli jako Lubomír Volný & spol. Nanejvýš si opatrně postěžují svým známým.
Když už si potřebujete do T. Okamury kopnout, tak přesněji, je to polomoravák po matce, a čtvrtjaponec a čtvrtkorejec po otci. V Japonsku mu nadávali do gajdžina, tady do polojaponce. Zajímavé, že jen jemu. O jeho bratrovi Hayato, členu KDU ČSL,
jsem to nikdy neslyšel.
Máte pravdu. Prostě je to český politik a i když ho nevolím, tak mě tohle nálepkování hodně vadí. Stejně jako u Babiše. Používají to především primitivní libtardi, ale jak je vidět i někteří zde.
Já nemám proti původu Okamury vůbec nic, i kdyby byl třeba nazelenalý po otci Marťanovi.
Mně zásadně vadí, že provozuje dolování prachů z voličů populistickými kecy, aniž by byl schopen splnit aspoň desetinu toho, co už nakecal a nasliboval.
Tomio Okamura nikdy nechtěl, nechce a nebude chtít odpovědnost za řízení státu.
Pokud by na něj nějakou náhodou měla odpovědnost spadnout – někdo si jej vybral za koaličního partnera, tak Tomio se vymluví na zásadní programové rozpory.
A zůstane tam, kde je – v teplíčku v opozici, odtamtud pičovat na všecko a všecky, aniž by hnul palcem.
To není politická strana, to je firma na dobývání pohodlné renty z nemyslících voličů.
Těch voličů, často dobrých a poctivých lidí, kteří stále věří tomu, že by Okamura bych schopen a ochoten něco zásadního udělat, nebo změnit.
Teco můžete mi napsat jednu stranu která splnila svoje předvolební sliby?
To můžete mít pravdu, já ho nevolím, pro mě je jeho strana příliš pravicová a také se nevyznám v tom, zda vůbec chce do vlády. Ale vadí mně tohle nálepkování o původu toho kterého politika.
Nicméně v mnohém má (i jeho spolustraníci) pravdu.
Ale ja se teca neptal abych obhájil nebo poplival. Zásadní problém je napsat spd neplní pouze dobývá i když je to všeobecný jev -neplnit svoje sliby. A viděno optikou Teca tak nelze volit nikoho protože všeci jak sa tam dostanů tak začnů mlaskat.
Vytrhla jste si jedno slovo z kontextu a teď na tom rajtujete. Aniž byste vnímala další text. To je pro Vás typické, už to pozoruji delší dobu.
Mimochodem, je hanlivé označit černocha, že je černoch? Je hanlivé označit Číňana, že je Číňan? Nebo je to snad nálepka???
Stejně tak, když je někdo Čechoameričan alias poloameričan. Polokorejce nevyjímaje.
Vždy mě velmi pobaví, když se řekne první černošský prezident Obama a on je stejně tak černoch jako běloch 50 : 50. Proč se prostě neřekne MULAT? Urážlivé to není.
Rajtuji? Já si pod slovem „rajtovat“představuji něco jiného. Odpověděla jsem JEDNÍM příspěvkem a poté Tecovi. Čeho jste si všiml nebo nevšiml je vaše věc. Asi byste měl pozorněji číst a radši se zdržet hodnocení diskutujících.
Poučujte svou babičku. Hodnocením diskutujících se tady zabýváte nejvíce Vy.
Vždycky se s oblibou chytnete nějakého slovíčka, a pak na něm ujíždíte (když už Vás termín „rajtujete“ pohoršuje.)
Apropo… keď sme už u teho, čo také si predstavujetě pod slovom rajtujetě, milá mačka?
Jáj! pod slovom rajtovať si predstavujem naozaj pekné veci. A to nie som mačka.
Re: katango; 31 října, 2024 (18:46)
..ale za mladi ste naisto boli, a pekná… alebo nedajbože nie?!
😀
Boomer: chalani hovorili, že som krásna.
Můžete nám prosím prozradit, kdo tady za 35 let nesl politickou odpovědnost?
Kromě odchodu od jednoho koryta ke korytu jinému?
.. Miroslav Štěpán, tak trochu..
Nemá Hayato jinou matku? Vypadá daleko víc jako Japonec.
SPD nehlasovala např. proti přijetí Finska a Švédska do NATO, na to se zeptejte „vlastence“ Foldyny, ten se jako ostatní zdržel odvážně
Tím, že jsou v NATO, je jasné, co od nich může Rusko čekat. Ono se „neutrální“ Švédsko poměrně běžně účastnilo cvičení s jednotkami NATO, ale pořád deklarovalo svou „neutralitu“.
Nikdo neni neutralni. Ani Vy.
Celé je to zmatečné a působí to jako relikt EU, vhodný leda tak k rozeštvávání lidí či obživě zúčastněných. Již dnes Vám mobil či překladač překládá v reálu na vysoké úrovni a po rozšíření Internetu Věcí (IoT) bude překlad v reálu zcela běžný, dokonce možná přímo implementovaný do lidského těla.
Eta.
Vždyť to taky není otázka jazyka jako takového.
Anon.
To jsem já, tenhle Anon.
To ale Eta zřejmě vůbec nechápe a nebo nechce.
Za to Vy v tom vidíte obrovské spiknutí několika vlád zpětně. A když se zeptáte mladých, kteří v tom budou žít, tak Vám řeknou, že je to vůbec nezajímá a že klidně. On jim totiž Plán, že nebudou nic vlastnit a budou šťastni vyhovuje (podle toho, jak si to kdo představuje).
Re: Eta
Vy jste mamlas a nikdo s tím nic nenadělá.
Na Ukrajině si taky mysleli, že budou žít „po modernímu“ a teď tam mají zhruba 800K mrtvol a skoro 2 mio mrzáků, víme?
Mě by zajímalo, jaké procento lidí chtělo ono žití po modernímu.
JAK si mysleli, že toho dosáhnou, té moderny.
Jestliže vedení toho státu rozhodne o tom, že jeho pravidelná armáda, bude ve 22:30 pálit bateriemi Gradů do spícího sídliště, jehož obyvatelé mluví převážně rusky a jsou to občané daného státu – tak co je to sakra za stát?
Miny v podobě atraktivních hraček pro děcka, shazované na ta sídliště z dronů?
Zaslouží si takový stát, mít ve výsledku hodně přes milion mrtvých, tři miliony mrzáků a infrastrukturu komplet na sračky?
Zaslouží si takový stát, namísto hlavního města, kde sídlí ono řečené vedení státu, mít jeden velký kouřící kráter, okolo spálenou pustinu?
Ten PLÁN taky znamená, že ČR bude jen jedním malých z regionů IV. Veleříše, s názvem „Das neue Europa“, kde se bude povinně mluvit německy či francouzsky. Ostatní jazyky tam budou na úrovni zájmového folklóru, jenž budou provozovat leda tak nějací staromilci a jiní exoti.
Takže čeština bude mít nanejvýš stejné postavení jako dnes např. gaelština na severu Britanistánu ve Skotsku. Nebo hůře – dočkáme se podobného stavu jako po Bílé Hoře, kdy se češtinou dorozumívaly pouze nejnižší vrstvy obyvatelstva a ostatní se česky mluvit styděli, případně tento jazyk vůbec neovládali.
Takže, ono to ojropánské hnutí Renew má vlastně úplně jinou náplň, než se má zdát na první dobrou.
Uvadání moci anglosasů jakoby umožnilo pozvednout se němectví a pohlížet na staré dobré časy. Bez vyvažování vlivu z Ruska je cesta do dalšího protektorátu nasnadě. No, to je tedy rébus. S anglosasem vojna s Ruskem na UA, bez něj němčina jako úřední jazyk a obnovování statusu Německa jako hegemona. Poláci, kteří by to tu mohli silně stabilizovat zase neví, do koho kopat dříve a nasazují své zemi Churchilovská kolečka. Toto rozmotat je na nobelovku.
po rozšíření Internetu Věcí (IoT)
chacha a jeste chacha
proc krachuji ty site pro internet veci ? zapomente na to eto
… ano bude implementován všem narozeným českým dětem a ta němčina tam bude natvrdo nastavena, aby ti chudáci Němci neměli s námi žádné problémy !!
A co příprava na Svatou říši římskou 2, mnohonárodnostního státu a volného svazku politických útvarů, který se tehdy rozkládal ve střední Evropě… ? České knížectví se stalo součástí Svaté říše římské začátkem 11. století. Podotýkám, že Slovensko do této skupiny nikdy nepatřilo.
… ani Prusko, jakožto náš severní soused.
To byly přece Horní Uhry.
Kdypak vzniklo jakési Slovensko?
Jano a vite, ze Dolnostredoslovanskomezidunajemaodrou jeste ani mevzniklo?
Z dnešního pohledu je úřední jazyk němčina opaření bez reálného významu. Těch potomků Sudeťáků co nebyli z různých důvodů odsunuti a chtěli by na úřadě jednat v němčině. Těch moc nebude.
A že se budou děcka v chudých regionech, kde se jezdí za prací do Německa učit německy. To špatné není divil bych se, kdyby se to tak na většině škol v regionu už desítky let nedělo.
Ale zkušenost říká, že takové zdánlivé nesmysly se nedějí jen tak. A že to vždy je kolečkem salámu v nějakém dlouhodobém plánu, který je prosazován řadu let salámovou metodou.
Příkladem jsou třeba energetické štítky budov. Původně to nemělo žádný význam a že to je jenom aby případný nájemník či kupující mohl odhadnout kolik protopí. A podobné P.R. řečičky. Pak X let nic a dnes se podle toho rozhoduje co se dá zkolaudovat, chtějí zakazovat prodej / pronájem a podobně. Je z toho jedna z pěstí gryndýlu.
Nebo energetické burzy a „dodavatelé“ elektřiny co nemají ani dráty ani elektrárny ani elektroměr na domě. jenom posílají faktury a počítají čísla v počítači. Řadu let po zavedení to byla formalita. A dnes je z toho hlavní zbraň deindustrializace.
Co může být tohle? Můžeme hádat. Aby si Němci mohli žádat o majetek, až Fiala zruší poválečné konfiskace? Nebo na oblasti s úředním jazykem Němčina se podle pravidel EU vztahují nějaká jiná pravidla? Nevím. Ale něco za tím bude a protože to je od Fialy, nic dobrého to nebude. To je jediná jistota.
P.S.
Pokud je strategií STAČILO se vymezit proti ANO a porvat s nimi a s SPD o stejné voliče, tak Fiala může slavit. To vám ten milion propadlých hlasů nestačí?
Ještě mne napadá, že až v Německu bude živoucí společnost příliš živoucí a na některé Němce už to bude moc, tak aby měli kam jít, neměli to daleko a na úřadech se domluvili 🙂 (ale na tohle by zatím mělo stačit i NDR)
Podle mého soudu je to příprava na resituci majetků sudetských Němců. A dovolil jsem si předpovědět, že je to poslední politický úkol Mirdy Kalouska.
Mozna mate pravdu, ale nebude to tak jednoduche, jak si myslite. Pointa je v tom, ze se vracime do Evropy. Jazykova izolace s cilem prevychovat nemecky mluvici lidi na rusko mluvici lidi a nasledne anglicko mluvici lidi se nepsvedcila. Je to navrat k nasi realite. Zkuste se oprostit od nejake ideologie, ale premyslet o realite. K cemu je anglictina nebo rustina v obchode v Zittau, Regensburgu, Bresansone ad?
A nejvetsi prdel je, kdyz se sezka mladocech s mladoslovakem? Na ferovku mluvej anglicky. S polakama a chorvatsma, srbama taky. A Mama je vsude stejne.
Začne to tlakem na nebohé učitelky a pracovníky státní správy, aby se učili němčinu. A ti nebožáci, fi strávili x času učením angličtiny a pobytem auoair v Británii, protože znalost angličtiny výhodou se otočí na znalost němčiny výhodou. A protože málokdo je schopen naučit se 2 světové jazyky, konečně se to otočí, že se lidé začnou učit němčinu, která byla 30 let na okraji zájmu. A už to pojede, Německá unie forevr. Frantíci spláčou.
Značnou část příbuzenstva mám v Německu a některé postihl i odsun a zabrání majetků, přesto jsem přesvědčen že by němčina neměla mít žádné významné upřednostňování před jinými jazyky.
Každému musí být ovšem jasné, že Československo, potažmo Česko za tu krátkou historii co existuje, nikdy nebylo zcela svobodné a nezávislé. Vždy jsme patřili pod nějakou sféru vlivu a většinu doby naší existence jsme byli ovládani z venčí. Z toho plyne i naše švejkování, kdy se snažíme přežít za každou cenu. Opravdový odboj zde existoval během druhé světové války a chvíli po ní, kdy jsme z větší části zamítli i naše bojovníky za svobodu Mašíny a Hasily. Dnes zde máme pouze Čurdy a Moravce a hádáme se zda nám bylo lépe za Rakouska Uherska, 1. republiky, komunistů, nebo po sameťáku. Prostě dodnes v tom máme guláš v hlavě a lítáme v tom jak koule na kulečníkovém stole. Vlastence si každá skupina představuje podle svých představ ve smyslu ,,Padouch, nebo hrdina, my jsme jedna rodina….“
Já tedy v tom zmatek nemám a Mašíni byli (a jeden stále je) odporní loupežní vrazi.
Souhlasím.
Přidávám se.
kantago :
A co Hasilovi?
Převaděči a Josef agent CIC.
Za převádění inkasovali poplatky; nedělali to ani z lidumilství, ani z přesvědčení. A poté, co Josefa naverbovala CIC, byli placeni US vládou.
Bohumil skončil špatně a Josefa kopla nově zřízená CIA do zadele, takže v USA živořil jako pomocná pracovní síla, nemaje žádnou kvalifikaci.
Občan:
,,V roce 1954 odjel do Spojených států amerických, usadil se v Chicagu, kde žil až do své smrti. CIA už o jeho služby nestála, proto začínal od nuly: myl nádobí, rybařil, pracoval v řeznictví, tesařil, obsluhoval lis.“
Proč by živořil? Dělal normálně rukama, kdyby to byl komouš, byl by někde kanclu.
Re: M44
Tak mytí nádobí a lisařina – tomu říkám kariéra!
Kvůli tomu bych OPRAVDU zdrhal přes půl světa.
Podle wikiny delal pak dlohodobe kreslice u GM.
Targus:
Tady by Hasila soudruzi pověsili. Takže podle vás bylo jeho převaděčství špatná věc? Myslíte, že přitom myslel na kariéru?
Dělá z nich někdo hrdiny, uvažuje někdo o jejich státním vyznamenání?
kočka Šklíba:
A co Žižka?
Žižka vraždil řidiče sanitek?
😁 jo asi potřeboval nábytek, motorku a tak ještě vraždil pokladníka.
kočka skliba:
Jste husa, která neví nic a tím že vám nahrál na smeč ňouma Opravník omylů z vás obou dělá stejné ňoumy.
Tak jaký je rozdíl mezi Mašíny, Hasilovými a ŽIŽKOU?
Zkuste odpovědět jako dospělý člověk, který má všech 5 pohromadě a přidat se mohou i ostatní.
Žižka mimo jiné, bojoval proti cizákům a jejich manýrům a jejich vlivu. Mašíni za co a proti komu?
Původní obyvatel:
Proti rudé totalitě. Tu nepopřete.
Blbe
Rudou totalitu nikdo nepopírá.
—
Mašíni proti totalitě „bojovali“ dost divně. Tak divně, že i z Německa museli posléze zdrhnout, aby je tam nezavřeli.
Když něco chodí jako kachna, kváká jako kachna a plave jako kachna – nejspíš je to kachna.
Když někdo jedná jako zločinec, chová se jako zločinec, nejspíš je to co – Mašín?
Re: Alef Nula;31 října, 2024 (13:53)
..hm, a co Josef Houfek a Olga Františáková? V místech, kde poněkud svérázně bojovali proti nacistům, vyvolávají jejich jména dost silnou a hlavně nepříznivou odezvu…
Re: Milan
A teď tu O Smolíčkovi. Tu mám nejraději!
TVL, prezentovat nákup silných motocyklů z uloupených peněz coby třídní boj, to teda nenapadlo dokonce ani mne!
Chyba! Strašlivá chyba! Možná že bych tenkrát vyrazil z babi nějaké prachy…!
A když uděláme deska to samé, bude to taky třídní boj? Jako že větší motorka a pohodlnější kanape by se šiklo. 😃
Targus:
ČZ 175 nebyla žádná silná mašina.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8CZ_125_B
Vůbec jste nepřekvapil, lidé vašeho řazení nic jiného než urážky oponentů nemají. S takovým lidským odpadem jako jste vy nemá význam diskutovat. Obdivujte vrahy dál. Vypovídá to hodně o vašem charakteru.
Zajímavé je, že Vy pro urážky rovněž nechodíte daleko… 😀
Re: M44
Ještli je Šklíba husou, tak vy jste stoprocentní mamlas, tomu věřte.
Targus:
Můj příspěvek nebyl ani o Hasilových ani o Mašínech, že se kočka šklíba chytla Mašínů , jak hovno košile se nedivým, ale Vám pane jo!
Jinak si přečtěte její infantilní odpovědi a pak suďte!
Už delší dobu mám pocit, že se zde stahuje na můj vkus moc soudruhé, co si stýskají po starých dobrých časech, obvzlášť po tom co se Vidlák angažuje s K. Konečnou.
Já komunisty nemusím, nemusím ani ten liberální západ a vše co k tomu patří, jsem hrdý Čech a do smrti jím budu. Nenávidím dav, který je zaslepený a neuznává jiný názor, než ten svůj.
Ve svobodné společnosti má každý právo na názor, ale to neznamená, že s každým musím slepě souhlasit. Tady když Vidlák řekne: ,,Ten pes je ošklivej“, tak minimálně polovina zdejších nepřemýšlí a do psa si kopne.
„Nenávidím dav, který je zaslepený a neuznává jiný názor, než ten svůj.“
Tak to byste s tou nenávistí měl začít sám u sebe.
Náhodou, trefil se do černého.
Perfektní
Opravník omylů:
Pokud bych se chtěl ptát jako trottel, zeptal bych se : a Mašíni vypalovaly kostely, vraždili kněží, řeholníky i civilní obyvatele?
Mašíni taky nebyli žádní vojevůdci , jen zběhové, co chtěli na západ do konzumního ráje . Soukromé osoby, co sledovaly jen vlastní cíle.
Nechte Žižku na pokoji, flagelante. Toho můžeme srovnávat tak s Alexandrem Velikým a ne nějakými puberťáky, kterým chyběl při výchově otec.
Opravník omylů je bývalá Gaia alias Sibyla; a má pravdu.
Žižka vítězil pravidelně a trvale proti přesile na tehdejší dobu špičkově vybaveného vojska. Hrdlořez byl, ale to byli tehdy všichni, i jeho protivníci.
Mašíni naopak v přesile zvítězili nad jedním účetním a jedním svázaným policajtem.
—
Takže ano; patří vám veliký dík za to srovnání. Je dobré si ho trvale připomínat.
2x změnit Nick jsem musela už 2x kvůli ozravování zapšklymi dědky. Jeden měl Nick Zbyněk kopíček a druhý byl A lef Nu la
Zapšklí dědci vás ozdravují? Že je pozdravuji!
—
Nick jste měnila zbytečně. Vyjde to nastejno, jakobyste nálepku Pribináček vyměnila za nálepku Jogurt Olma – a ve flašce je furt ta stará zkyslá plesnivá hořčice.
Jste k poznání ne podle jména, ale podle stylu psaní.
Nicméně v názoru na Mašíny se jednoznačně shodujeme.
..no snad ne dokonce Netzer?!!
Ta ne. Styl psaní měla sice dost podobný, ale názory téměř ideálně librtardí.
Re: Martin V.; 31 října, 2024 (16:57:
.. tfujtajxl, to se mi ulevilo, díky!!! Ale rád jsem ji dráždil…
Alef Nula
Tam nebyl jenom jeden soudruh pokladník a soudruch strážmistr, hlavně DDR.
,,Celkem bylo proti pěti odbojářům mobilizováno 20 000 příslušníků Volkspolizei a Sovětské armády.“
Jenze to u chlapci slapali vodu, protoze tady jim byla puda horka. Takhle by dopadli v KAZDE zemi na svete.
Žvásty.
Když policajtovi podřezávali krk, byl tam jeden, svázaný, oni byli tři.
U pokladníka to bylo podobné.
U hasiče, hasícího zapálený stoh – jakbysmet.
Postavte se klidně na hlavu a odrážejte se ušima – z vrahů ctnostné bojovníky neuděláte.
Re: Alef Nula; 1 října, 2024 (16:36)
.. esenbák byl protivník, co si myslíte, že nás jako průzkumníky ČSLA učili dělat s protivníkem, zajatým při bojové akci? Přátelsky pokecat, poslat ho ke svým a na cestu mu dát jednu KDP a mapu? UTON 75 jsme neměli na vyřezávání lodiček pro pionýry.
Hasič byl otrapa, ožrala a udavač, lidi ve vesnici a v okolí ho milovali jako osinu v prdeli, haltoval lidi na potkání a dělal machra, ač na to neměl ani gebír, ani figuru…
To byla bojová akce? Ne. To byla ozbrojená loupež.
Alef Nula:
Jestliže je čas relativní, tak kdo byl větší gauner? Nebo se to to musíme podívat z hodně velkého odtupu a pak soudit? A když soudit tak spravedlivě.
Komunisti se s nikým moc nepárali a postavit se jejich zrůdnému režimu se zbraní v ruce nikdo nedokázal.
Vůbec na nikoho zde neútočím, ale pokud by zde měla vzniknout komunistická skupina, tak v tom s vámi nejedu, stejně jako NE s Fialovým hnusem.
Kdo nesouhlasí se zavražděním svázanýho pokladníka je komunista?
Tak to se teda hlásím.
pithart:
To jste Pitharte asi nepochopil.
Není každý brilantní chápán jako Vy. Smiřte se s tím, že jste jednička.
Re: pithart; 31 října, 2024 (15:35)
Když něco chodí jako kachna, kváká jako kachna a plave jako kachna – nejspíš je to kachna.
Když někdo jedná jako zločinec, chová se jako zločinec, nejspíš je to co – Mašín?
Když někdo jedná jako komunista, chová se jako komunista, nejspíš je to co – komunista?
To se motáme pořád v kruhu. Postavit se zrůdnému režimu, to je podle vás zavraždit účetního, který veze do fabriky chlapům výplaty a koupit si za to motorku?
To je fakt dobrý, dost dobrý.
—
Hovno.
Byli to zločinci, kteří ex post zdůvodňovali své konání bojem proti režimu. Dokládá to i skutečnost, že i v NSR, tedy ve „svobodném světě“, kam zdrhli, hrozil jim kriminál – proto se přesunuli za moře.
Alef Nula:
V NSR, kde po válce chodili a pracovali svobodně váleční zločinci, kteří měli na svědomí nespočet lidských obětí a odsouzeno bylo jen pár nacistů a SSáků? O tom nic nevím.
Vy toho nevíte hodně. Tak šup a studovat
Heleďte, když už se tady ta diskuze o Mašínech tedy vede, vždycky je o takových historických záležitostech dobré znát názor obou stran.
Proto doporučuje všem ideologicky nezaslepeným zájemcům přečíst si knížku o cca 400 stranách s názvem ODKAZ (aneb pravdivý příběh bratrů Mašínů). Napsala Barbara Mašínová a kniha vyšla v roce 2005 v nakladatelství Mladá fronta jako její 6335 publikace.
Já vím, že po tomto mém příspěvku bude většina zdejších bolševiků vidět rudě, ale já prostě nemám rád ideologickou zaslepenost ani na jedné straně. Proto se snažím sbírat informace i od lidí, se kterými z osobních důvodů nemusím souhlasit.
400 stran to je docela dost. Tak dejte výtah v kostce.
Jestli dovolíte, já heledit nebudu, poněvadž ani nevím, jak se to dělá 🙂
Re: Alef Nula; 31 října, 2024 (16:44)
..první, co udělali komunisti po nástupu k moci, bylo že posbírali lidem legálně držené zbraně i se zbrojním průkazem. A potom tytéž zbraně rozdělili svým věrným soudruhům. Účetní byl člověk, kterému komunisti důvěřovali natolik, že mu zbraň svěřili, ač mu místo toho mohli přidělit jako doprovod ozbrojeného strážného z fabriky.
K čemu potřebovali peníze partyzáni, když měli podporu obyvatelstva Protektorátu? K čemu potřebovali střílet bez soudu místní občany těsně před koncem války? Partyzánská skupina „Olga“ měla problémy brzy po válce, když se je pro jejich partyzánské řádění za okupace pokoušel pohnat před soud v Kroměříži starý komunista, dělník František Halas. Soud byl v listopadu 1947 odročen, po únoru 1948 zmizely spisy a ticho po pěšině.
Vaše představa o vině a trestu se kryje s představou soudruha A.J. Vyšinského..
Účetní byl účetní.
To nemáš šanci obhájit žádnou demagogií.
Já nevím, kdo byl váš soudruh Vyšínský a o mé představě o vině a trestu víte přesně tolik, kolik spatříte při pohledu do toaletní mísy před spláchnutím po velké.
Husité to ale nedělali z dlouhé chvíle. Jejich konání mělo příčinu.
To myslíte tohoto „bojovníka“ Hasila?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Hasil
Mate pravdu a netusim proc sem taha nekdo Masiny a dalsi havet. Proc kazdy kdo ma do …. diru vypali nejake prdy a nevyjadri se k prispevku.
Třeba je to proto, aby němečtí uprchlíci to měli lehčí.
Pane Vidláku nerad bych Vás zklamal,ale v Brně je už nejméně 10 let
druhým úředním jazykem arabština.Taky tam mají mešitu.
Taky tam sídlí Ústavní soud,který zradil naši zemi a pustil k moci chátru.
Brno je generátorem rakoviny našeho státu.Oplotit,zasypat hlínou a
vysázet stromy.
Husák kdysi zmínil projekt na přesídlení cikánů ze Slovenska taky
do Brna,ale to je moc moc dávno.Číslo – 30 tisíc – mě tehdy vyděsilo.
Nechápu proč zrovna Brno se namáčí do všeho,co škodí.
ale tak ze by arabstina bola uradny jazyk, to hadam v Brne nie je, nie?? Nepredpokladam, ze ani slovencina ci ukrajinstina (a tie by to teoreticky mohli byt vyzadovane skor, kedze si myslim, ze pouzivatelov je celkovov v CR viac)…..a co romstina?? aj ta bude?
michate blbosti s hloupostma
v Brne zavadeli uredniky protoze zit Brno a progressiviste, ale tito idioti jsou ve vsech vetsich mestech
ale treba to uz taky davno neplati (zejmena ta rustina)
Brno chce vyjít vstříc cizincům, najme úředníky mluvící arabsky či rusky
16. ledna 2017 12:58
Jako první v Česku přišel brněnský magistrát s projektem integrace cizinců. Za deset milionů korun mimo jiné najme rodilé mluvčí, kteří budou pomáhat Vietnamcům, Arabům či Rusům v kontaktu s úřady.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/brno-cizinci-urednici-cizi-jazyky.A170116_2299193_brno-zpravy_krut
Holt je vidiet, ze Brnaci platia nizke dane z nehnutelnosti
Proti Němčině celkem nic nemám, německy mluví docela slušně. Pokud by její „ochrana“ měla fungovat v příhraničním pásu HLAVNĚ recipročně s ochranou Češtiny na druhé straně, dobrá.
Ale takhle…
Re: Admirál;31 října, 2024 (7:55)
.. ona se ta dvojjazyčnost týká mimo němčiny i dalších jazyků/národnostních a etnických menšin na území ČR, zajímavé je zde hlavně opatření, které by mělo „zamezit dalším nákladům“ pro občana, jednajícího s úřady nebo soudy v jazyce jiném než českém. Tudíž buď úředník s patřičnou atestací nebo tlumočník, náklady ponese stát.
Moje potomstvo už v mateřské školce a dále na ZŠ bylo zařazeno do třídy s rozšířenou výukou němčiny, takže dnes zvládá tento jazyk na nejvyšší úrovni, překládá, publikuje, no a k tomu ještě další dva jazyky na velmi solidní úrovni. Svět je otevřený těm, kteří se v něm dokáží domluvit. Naši rodiče a prarodiče běžně zvládali němčinu, prarodiče dokonce zažili tzv. prázdninový veksl, na gymnasiích dostali základy latiny, řečtiny, francouzštiny, nás zastihla povinná ruština, a nikdo se nad tím nepozastavoval, to prostě přinášela doba.
Jaké důsledky bude mít tohle současné opatření, nám taky ukáže až čas. Záleží na tom, jak budou naši politici schopni vymezit, kde je Krakonošovo a kde už začíná Trautenbergovo, případně jak na jejich jednání dokáží zareagovat voliči.
A tady si dovolím připojit čistě osobní povzdech.. djoóó, proč nemáme většinový volební systém?!!
Většinový volební systém máme pro Senát. Připadá vám jeho složení (dlouhodobě) lepší než složení Sněmovny?
Re: Martin V.; 31 října, 2024 (9:41)
.. volební účast v senátních volbách jasně naznačuje, že Senát jako takový bere vážně jen málo voličů. A já osobně se domnívá, že volební systém většinový pro obě komory(PS + Senát..) by situaci výrazně zlepšil, obzvláště pokud by v něm byla ustavena volební povinnost a funkční období by se u obou komor kryla.
Tak s volební povinností se dostáváme úplně jinam v libovolném systému.
A další:
1) Odlišná funkční období jsou ve Sněmovně a Senátu nastavena schválně a za mě správně. Pokud by byla shodná, může se Senát rovnou zrušit (za mě lepší verze, ale když už tu je, tak aspoň ať plní, co by měl teoreticky plnit).
2) Při nářcích nad propadlým milionem hlasů a vládou volenou cca 45 % hlasů mi touha po této situaci na steroidech připadá mírně zvrácená. Ve většinovém systému reálně propadne ne milion, ale nejméně 4 miliony hlasů a vláda může mít většinu i s cca 17 % hlasů. Příklady v Evropě jsou. Jako v zemi, kde (úspěšné) sestavení vlády trvá v průměru rok a volby tam jsou ob rok nebo ještě častěji, jsou úvahy o většinovém systému s grálem „stability“ dejme tomu relevantní. ČR v téhle situaci není ani zdaleka.
Re: Martin V.; 31 října, 2024 (10:34)
..každý ze systémů má svoje pro a proti, ovšem širší diskuse na toto téma by měla význam až v případě předložení konkrétního návrhu zákona. Z principu by většinový systém měl vést ke snížení významu mini a pidistran. Se zrušením Senátu souhlasím.
Žádný stát se nedobral politické stability ze dne na den…
Takže by to dopadlo tak, jako v USA, kdy bychom měli na výběr dvě stejné strany s malými odchylkami v rétorice?
Přesně, pokud dnes vidíme problémy s demokracií, tak většinový systém jí dobije úplně.
Re: Tymákovan; 31 října, 2024 (11:06)
..hm, to je velmi zajímavá úvaha. takže teď už můžeme s pravděpodobností blízkou jistotě konstatovat, že komunistická politická většina v ČSSR dobila socialismus. Ku*wa, proč já nechodil tenkrát k volbám?! Dnes bych si ten do bedny vhozený lístek pro NF mohl připisovat jako zásluhu na tom dobití… ;o))))))
Jak daleko to máte od vás do Putimi, třeba tam mají volný post vachmajstra…
Re: kočka skliba; 31 října, 2024 (11:03)
.. no, ať počítám jak počítám, v USA je aktivních 26 politických stran, nejvíce viditelní v celousa měřítku Jsou Republikáni a Demokraté, ovšem koalování probíhá naprosto volně napříč stranami, někdo podporuje Slona, jiný zase Oslíka.
Takže už zůstává volit jen SPD a komunisti.
Jen Konečná, ať nosí stejné šaty, když si oblékne jiné, hlasuje jinak.
Prý to budou veledůležité volby.Tůdle.Po puči v roce 1989 jsou každé volby veledůležité ,aby se socialismus neprobudil a komunisté nedostali šanci, proto máme fašismus a fialový nacismus. Kupředu pravá a lidé jsou spokojeni i když průsery státu se jich zatím platově netýkají.
Co s tím má co dělat paní Konečná ?
Nebylo by lepší to využít a konečně začít nazývat tuhle vládu vládou zrádců, protože tohle ještě každý pochopí?
Kdy už lidem nedocvaklo hned, co to znamená, že se Havel omlouvá suděťákům.
možná by fiala měl zahodit ten fádní titul „premiér“, premiérem jsou všichni podržtaškové všude okolo, a začít si říkat „protektor“, to má přece zvuk! a z nejhoršího českýho premiéra všech dob by se rázem vyšvihnul na druhýho nejlepšího protektora, hned po von neurathovi. a kdoví, třeba za zásluhy se mu urodí třeba aspoň nějakej freiherr a bude moct aspirovat i na první místo ..
Zavedení němčiny bylo a je zbytečné, mohli rovnou zavést výuku turečtiny coby skupiny s vyšší natalitou v Německu.
Mnohem horší je další příprava na emisní povolenky pro domy, čehož se zatím zalekla i Fialova vláda. Čeká nás to v roce cca. 2027.
Obávám se, že ti Němci budou chtít někam zdrhnout. A kampak že to bude? Proč né do bývalého a nyní v podstatě již současného „Protektorátu“. Domů tu po nich zůstalo dost. Zbývá je jen zbavit jejich současných majitelů.
Benešovy dekrety byly prolomeny již kolaboranty Havlem a Schwarzenbergem, takže to zase až tak velký problém nebude.
Přesně tak.. Začne to hezky plíživě, tak jak popisuje Vidlák… Tvorba předpolí a podmínek pro dobré žití Němců. A až k nám začnou zdrhat, jak popisujete, tak nejdřív budou skromná budou děkovat. Jenomže za dvě až tři generace tady máme Sudeťáky revival. Se vším všudy. Do toho si ještě přidejte lakomé Holanďany na Lipně, kteří kam vkročí, tam je draho a máme tady situaci, jako na počátku 20.století.
Němci by si přinesli jejich důchody a peníze obecně. Za české ceny si tu můžou koupit skoro cokoliv. Takže, místní nejspíše dostanou zvýšení cen na nemovitosti a na baráky můžou zapomenout úplně.
Jo, nechodit k volbám se vyplatí. Ale ne plebsu.
Čerstvá Právní džungle s Ondřejem Dostálem
Aby bylo jasno
O. Dostál: Nepatříme Západu, ani Rusku. Němci nedělají malé chyby. Krása nebo kráva? Pavel či Havel?
https://www.youtube.com/watch?v=4q5wzNP7xOM
Středeční Jasné zprávy Jany Bobošíkové:
Jasné zprávy: Fico v ruské televizi – Zeman tepe Pavla – Všechno bude tajné
https://www.youtube.com/watch?v=8vYX_GNj8MU
A celé to znamená, ne že můžou učit/jednat na úřadech/používat u soudu němčinu, tam, kde bude nějaké množství Němců, ale musíme učit (atd) i tam, kde žádný Němec nebude.
Čekám na slovenštinu (už by bylo načase), Ukrajinštinu (otázka: ukrajinsky, nebo suržyk, kterých je víc), vietnamštinu, polštinu, romštinu, rumunštinu, maďarštinu, indonézštinu, …
Těch všech je tady více než Němců.
A taky čekám, kdy něco podobného přijmou v Pobaltí směrem k jazyku Mordoru, potažmo v zemi U404…
A ještě dotaz na rádio Jerevan: „Bude se vyučovat čeština na německé straně hranice?“
Výuka dolní i horní lužické srbštiny byla po sjednocení Německa významně omezena.
Severní frízština se vyučuje ve dvaceti školách, výuka sater-frízštiny byla v Dolním Sasku před deseti lety ukončena. Dolnoněmčinou (Ptattdeutsch) se v této spolkové zemi vyučuje na pěti školách. Status úředního jazyka tyto autochtonní jazyky nemají.
Pokud to místní imám povolí….
to Petra : víte, že ta hranice je z české strany označena jako Státní hranice, ale z německé jako Landesgrenze (Zemská hranice), nikoli Staatsgrenze ?
Re: Jirka II. ; 31 října, 2024 (12:36)
.. možná to bude tím, že Německo je oficiálně Spolková republika Německo(Bundesrepublik Deutschland), ale je federativní republikou tvořenou 16 spolkovými zeměmi s vysokým stupněm autonomie(Bundesland Sachsen, Bundesland Thüringen…).
Konec poplachu! Konec poplachu! Konec poplachu!
A co ruština?
ad volby: Za rok budou volby a Blyštivý Péťa má pravdu, že to budou klíčové volby. Až se budete rozhodovat, komu to hodit, nezapomeňte na toto hlasování.
Že je ANO šéfe částí šestikoalice není pochyb (to, že pyjáti „odešli“ z vlády nic neznamená, pořád mají pozice ve sněmovně, náměstky ministrů a různé další pašalíky).
Ale současně není pochyb, že ANO příští volby vyhraje – ať už sestaví vládu, nebo ne.
I když my tady (na tzv. alternativě) to ANO šéfovi nehodíme.
A co dál s tím?
Co s tím dál?
Vytvořit pro ano takového koaličního partnera, aby na jeho postoje musel brát zřetel.
Pochopte již konečně, že ANO chce jednoznačně zůstat v EU (a NATO), kdežto SPD nikoliv. Již tam se to nesmiřitelně dělí.
STAČILO! Vidlákovými ústy naposled, pro mě překvapivě, příjemně překvapilo a snad se na žádnou hurá akci s vystupováním z EU nechystá, neb chápe důsledky. Bohužel ne všichni její voliči to mají stejně.
Takže si ochotně a snaživě necháme od EU dále likvidovat ty zbytky kdysi rozvinutého průmyslu. Sláva!
Aby jste něco mohl změnit, potřebujete dostatečnou sílu.
Bez Babiše to prostě za současného stavu nepůjde.
Nechcete-li Babiše, tak takovou sílu vytvořte. Máte na to rok.
Re: jina; 31 října, 2024 (10:10)
.. hypoteticky by oba subjekty mohly vytvořit koalici, jejímž hlavním požadavkem by bylo ústavní zakotvení referenda obecně, za přesně daných podmínek, nikoli jen výběrově/ad hoc, podle libovůle obou komor parlamentu.
Nevím jestli je třeba koalice, ale zakotvení obecného referenda je jedním z nejdůležitějších věci v ústavním pořádku, které by měla Alternativa prosazovat.
Re: JVO; 31 října, 2024 (16:57)
.. moje úvaha se odvíjela od příspěvku „Vidlákova cesta tam a zase zpátky. napsal:31 října, 2024 (8:49)“, jen mi jaksi zabloudila jinam. Zkusím ji upřesnit.. ANO a SPD jako koalice, která by měla teoreticky sílu na prosazení obecného referenda, s interní dohodou, že až do předložení otázky vystoupení z EU budou dodržovat smír a společný postup ve věci. Podle výsledku pak mohou řešit možnost či nemožnost další spolupráce. Tohle by snad pro stát a národ překousnout mohli…
Stát ČR nemá rozvinutý průmyslu, ani zbytky.
No, ale ten svinutý ještě má, milé Eto.
Tak se tu nevykecávejte a běžte ho rozvinout!
Zásadní podíl na rozbití Československa měli Němci žijící v Sudetech, téměř všichni volili fašistu Konráda Henleina.
Adolfa Hitlera vítali v Sudetech jako osvoboditele.
Ve druhé světové válce Němci zavraždili 360.000 Čechů.
Zkuste si představit, že Vám někdo v koncentračním táboře umučí k smrti maminku, tátu, syna, dceru.
Byli byste k takovým lidem shovívaví ? Nebo byste se chtěli pomstít ?
Přesto Češi po druhé světové válce neopláceli stejnou mincí.
Vítězné mocnosti, tedy Sovětský svaz, Velké Británie, Francie a Spojené státy po skončení druhé světové války rozhodly, že se z Československa a Polska vysídlí německé obyvatelstvo. Nikdo se tomu nedivil, bylo to naprosto logické řešení.
Od nás bylo odsunuto ze Sudet 3 miliony Němců.
Němci mohli být rádi, že nebyli vzteky hromadně zabíjeni. Tedy odsun byl dnešními slovy humanitární akcí – životy jim byly ponechány.
Dalších skoro 80 let bylo vše v klidu, žádná německá rozesírací menšina.
Jelikož už je pamětníků velice málo, tak se Němci dnes postupně snaží pomocí páté kolony u nás (najděte si KDU-ČSL Bělobrádka, Hermana a ODS Fialu před lety jak se kamarádí s Berndtem Posseltem ze Sudetoněmeckého landsmanšaftu) vrátit postupně zpět . Mají čas. Nedělají to najednou – to by žába z hrnce vyskočila. Postupnými kroky schovanými za hezká slova. Aby nikoho nevyplašili. Postupně si připravují půdu pro to, aby časem zrušili Benešovy dekrety. Vzhledem k tomu že Německo má zásadní vliv v EU (např. Uršula je Němka, děda byl fašista) a EU zákony jsou nadřazené našim, jak se můžeme denně přesvědčovat – tak to není tak nereálné. Teď se začíná zatím potichu (ale oficiálně) s poněmčováním. Strašné. Co chudáci všichni ti Češi, které Němci za 2.sv války zabili. Vy kteří žijete ve starších domech v okrese Cheb, Karlovy Vary, Sokolov, Liberec, Ústí nad Labem, Český Krumlov, Opava, Svitavy očekávejte že Vám nebo Vašim dětem jednou tyto domy někdo vezme. Uvědomme si, že to opravdu není náhoda, že naše vlastizrádná vláda v čele se slabým Fialou podrobující se dnes jakýmkoli přáním Němců schválila němčinu jako druhý jazyk v bývalých okresech Sudet, kde dnes nemluví německy skoro nikdo.Prostě si připravují půdu pro budoucí návrat Němců jakýmkoli způsobem.Teď to ještě můžeme zvrátit, ještě je čas. Musíme ale jít za rok volit – a každý přesvědčit co nejvíce lidí ze svého okolí – a volit jiné strany než strany spojené s EU a Německem – tedy rozhodně nevolit SPOLU (ODS, KDU-ČSL, TOP09, STAN, Piráti) ani ANO (přes Babiše napojeno na EU). Volit skutečnou opozici, tedy Stačilo, PRO, SPD.
Souhlasím s Vámi. Kolik lidí je však schopných takového úsudku? Kolik je žab, které se nechají uvařit? Snad, snad bude dost těch, kteří budou volit skutečnou opozici, Vámi vyjmenovanou. Snad.
Smutné je, že někteří až mnozí šíří zvěsti o zlu hitlerismu a Němců, ale strach jim nedovoluje pokusit se chápat příčiny. Ty nedotknutelné světoobčanské, banksterské síly za tím.
Fialový Nutelín a přežraný také lepšočlověk Possert slouží potomkům pachatelů obou světových válek! Slouží pachatelům současných válek, např. na Ukrajině.
Dopadlo to jako vždy.
Bude platit to, co někdo, kdo na to měl mandát navrhl, to co schváila vláda, schválil to parlament a schválil to senát. Nikdo z těch co teď naříkají se včas nezajímal, nekonal, neprotestoval, nikdo včas neudělal nic.
Někteří co teď naříkají zvolili poslance, kterým dnes nemohou přijít na jméno. Někteří co teď naříkají zvolili senátory, kterým také dnes nemohou přijít na jméno. A neuvěřitelný počet hlasů voličů získal i prezident, pravděpodobně z velké části i od těch, kteří ho dnes kritizují.
Proč sami sebe pořád poškozujeme? Proč problémům nepředcházíme? Proč problémy včas neřešíme? Proč s křížkem po funusu se problémům divíme, proč fňukáme? Proč včas nevyužíváme příležitost, kterou máme vždy na dosah? V každých volbách vždy existovala možnost vhodit hlas někomu, kdo na to měl. Kazisvěti co tam jsou, dnes ve funkcích funkcích sedět nemuseli. Není to nic nového. Poslechněte si popěvek starý pět let:
https://www.youtube.com/watch?v=aL0tLeIk9SM
Proč?
Protože jsou lidi z větší části zblbnutí lživými a manipulativními médii?
Budou volit přesně podle toho, co jim nakuká Seznam a iDnes.
Ne podle toho, co píše Vidlák, nebo kdokoliv jemu podobný.
V dnešním světě není čas na vyhledávání a třídění informací.
Chceme všecko hned, rychle, bez velkého přemýšlení a námahy, pohodlně.
A výsledek je potom ten, který všichni vidíme a někteří se ptají, jak se to mohlo stát.
Podívejte se například, co se děje na silnicích, jak se dnes chovají řidiči.
Byl by přístup Čechů ke SVO Rusů stejný, kdyby Seznam, iDnes a další velká média psala jinak?
Nevolím ani podle seznamu, ani podle Vidláka.
Moje strana sice dostává stabilně 1,5%, ale nevolím menší zlo.
Že jsou lidi zblblí státní propagandou je dědictví 40 let vymývání mozků a dalších 30 let inkluzivního školství.
Re: Aleš; 31 října, 2024 (16:33)
.. zkuste připustit, že by váš postoj i s vysvětlením mohl někdo pokládat za naprostý alibismus, neboť už předem víte, že váš hlas propadne, ale díky tomu si zase můžete mýt ruce jako Pilát Pontský.. neboť vy nenesete podíl na čemkoli špatném, co se ještě stane.
To mě jen tak napadlo, já si to nemyslím, já si totiž o jednání jiných myslím, že mají právo jednat jak se jim zlíbí… ;o))
Nic si nemusím představovat.
Ale hovno , kdo nam ty germany nasadil vod 1918 s planama na jejich pouziti na nas.
Zapad a Masarykova cizi vlada. Poslanci risskyho snemu ve Vidni , slouzili germanum a kdyz se jim tam ta vlada germanskych zlocincu , ktery rozpoutali valku rozpadla hned potom urvali vsecko u nas a predstirali nasi vladu..
A 3 miliony germanu ,sluhove germanu ,ktery uchvatili moc u nas ,germany u nas zajistili a usadili u nas , protoze jejich 300 let rasistickyho teroru a nenavisti nebylo jim videnskym sluhum dost.
MIsto aby valecny zlocince vyhnali co nejdal…
Potom na na nas spojenci postvali vod 33 zase germany a postvali hitlu a mussoliniho a sluzky porucniku ,naseho nejvyssiho spojenectvi brita a francouze.
Polakum taky zopakovali ,ty spojencky pomoce.
Se ukazalo ,ze nasi spojenci sou spojenci a sluhove zase hitlu a nacistu..
Este nemeli dost a tak nas a polaky ty spojenci ochotne dodali Stalinovi.
Vod Hitly , ke Stalinovi..
..Zajem vo vladnuti byl velkej ,jedna tlupa hachova , predstirala vladu u nas , druha tlupa byli heydrichovy nacisti ,vladli taky u as diky mnichovskym spojencum
a treti tlupa uprchla do spojeneckyho Londyna a taky vocud nam vladla ve sluzbach zase tech mnichovskych spojencu ,ale spojencu hitly…
Tak sme byl prevladnuty.
Potom sme dostali fasisticky madarsky slovaky ,hlinkovych tlup , ktery se dodali pod ochranu zase hitly /nam vcas vrazili kudklu do zad a dodavali hitlovi spoluobcany a za kazdyho dodanyho zaplatili radi asi 60 risskych marek poplatek.
Ktery si predtim poridili uredni jazyk latinu a cizi vlada u nas ,nam zaridila uredni rec slovenstinu. Takze madari a slovaci byli do 9.kvetna fanaticky fasisti a preochotny slouhove nacistu a presne od 10. kvetna , byly ty nejvetsi fanaticky komunisti ,slouhove Stalina a urceny, aby brzy nas ovladli a
vysavali co se da…Pod rouskou federace.
🐔🐔🐔🐔🐔
Ty slepice patří pod Vlakon.
Jitka:
Když na někoho reaguji, tak takhle. Protože jinak je v tom guláš.
A proč jsou tedy tady?
Ještě se tady v tom neorientuji – slepice znamenají souhlas nebo nesouhlas ? 🙂
Ocenění Vašeho příspěvku. I za mě minimálně 5 slepic👏.
@ Vlakon 11:43
To záleží, jestli jste chlap, nebo ženská…☺
Re: Vlakon
Když vám někdo pošle heslo „pět slepic“, mělo by to teoreticky znamenat – nikoli, že jste blbéééj uplněcypeganc, jak pět slepic v řadě za sebou na výletě z Xaverova, nýbrž že jste obdržel hodnotný dar v podobě týdenní obživy – co den, to kura, v sobotu olízat pařátky a na neděli už jen peří, aby dobře vytrávilo.
Pokud máte vážný zájem, zadejte si do vyhledávače.
https://www.vidlakovykydy.cz/
a tam máte možnost v roli diskutéra odměňovat předchozí komenty adekvátním počtem opeřenců.
My, služebně starší soudruzi, jsme se při jednom z několika úprků z všelijakých diskuzních fór (např. ACZ, vlkova Kosa nostra) ocitli právě tam, takže ty kury nás pořád tak nějak drží…
Zapomeňte nebo škrtněte emoce.. němčina je lepší než nějaký jazyk Arabů .. a volte Babiše a lidí, kteří něco umí ne jen si zvyšovat platy nebo kouřit trávu.. a podle mně by měl člověk minimálně umět komunikovat se sousedy..
Člověk by měl umět komunikovat se sousedy, pravda. Právě proto se Němci houfně učí česky, že?
Stejte sé, stejte sé! Nyc se fam nestáne!
lenze ono sa moze stat, ze az ti Arabi v tom Nemecku vezmu moc, tak to bude pokracovat dalej aj smerom na vychod
Na to si můžete vsadit jako na smrt.
Nic jistějšího není.
Němci nemají zájem ani o východní Německo, proč by měli mít zájem o návrat k nám?
Němčina sama k sobě není problém, divný je ten zákulisní způsob, jakým se to provádí.
Jééé, závan mládí a devadesátek. Proč by to prosím vás dělali? Tahle otázka byla naprosto univerzální odpovědí na všechny „šiřitele poplašných zpráv“, které posléze končily v lepším případě nějakým tím „chybným podnikatelským záměrem“ a v horším sudy s vysokým obsahem betonu.
Re: MV
Jste zcela hloupéééj Martin, páč byste utrácel za zbytečně drahý a zcela nevhodný beton namísto mnohem účinnějšího louhu, neboli hydroxidu, který navíc dokáže zahřát u srdéčka…
Volili Henleina proto, že ačkoliv v ČSR to byla nejpočetnější menšina (početnější než Slovenská), tak úředním jazykem byla Čeština a Slovenština a ne Němčina. Déjà vu?
Tak nakonec odkopání i tímhle směrem. Ostatně, málo překvapivé. Prej slovenská menšina 😀 Ztráta pozice ýbamenčů je samozřejmě bolavá, takže mrzeníčko, že pravidla najednou platí pro všechny, se dá do jisté míry pochopit …
Za protektorátu byla úřední řeč němčina. I když tu Němci neměli většinu…
Protektorát neměl s demokracií nic společného. Jedno velké vězení, kde si bachaři dělali co chtěli.
Re: VC
Nepravda.
Již jsem zmiňoval větu, kterou pronesl K. H. Frank, takto rodák z Karlových Var, pár dnů před svým oběšením.
„Česky neumím, protože jsem to nikdy nepotřeboval.“
Zajímavé, jak máme knihkupce a knihkupině politicky aktivní. Nejsou voni v přízni?
Z jmenovaných chce odchod z EU jedině SPD.
Samo o sobě to znamená jen málo.
Na Karvinsku, kde jsem strávil nejútlejší dětství byly česko-polské nápisy na obchodech běžné. Hodně lidí mluvilo „po našemu“, kde se setkávala čeština, polština, němčina i pár slov v jidiš. Nebylo to ale politikum.
V Jeseníkách, bývalých Sudetech zase byly nápisy v němčině a češtině. Nebylo to politikum, nýbrž relikt minulosti. Tam jsem se naučil trochu německy. Hodilo se mi to, když jsem začal na druhém stupni studovat druhý cizí jazyk.
Polštinu jsem od narození slyšel od své polské babičky a matinka si mě proto musela vzít do Ostravy o rok dřív, než jsem šel do školy, aby mě naučila česky. (Měla polské školy…) Povedlo se, ale ve škole jsme byl terčem posměchu svých spolužáků, kteří mluvili „ostravštinou“, podobnou směsí jazyků jako na Karvinsku a Těšínsku. Další směsí jazyků se mluví na Hlučínsku, „na prajzské“.
Výhodu své spisovné (jevištní) češtiny jsem využil při diktátech. Psal jsem, co jsem slyšel a míval jsem za jedna. Knížky mi rodiče kupovali české i slovenské, které vycházely dříve než české a měly hezčí grafickou úpravu a obrázky. Využil jsem slovenštinu později, když jsem sloužil v Liptovském sv. Mikuláši.
Rusky nás učili ve škole a ruština byla povinná. Využil jsem ji, když u nás bylo k dostání ruské Rádio, které psalo o nových technologiích o několik let dříve, než naše odborné časopisy, pak na vojně, když přišla k maďarským magnetofonům dokumentace v maďarštině a ruštině. Maďarštinu jsem vzdal hned, jak jsem dokumentaci otevřel. A podruhé. když začal v Kyjevě „Majdan“ a chtěl jsem vědět, co se vlastně děje. Ruštinu jsem si zopakoval docela dobře.
Problém je tedy v tom, že se z toho dělá stejné politikum, jako kdysi z ruštiny. Ale nezakazovalo se mluvit a psát česky, ani po roce 1968. Druhý úřední jazyk – to byla třeba ruština na Ukrajině. Pro rusky mluvící Ukrajince to byl problém, protože ruštinu zakazovali a byl to jeden z důvodů, proč chtěly kraje na jihu a východě Ukrajiny autonomii a proč vlastně vznikl ukrajinský problém. Statisíce mrtvých, válka, které se říká „speciální vojenská operace“ a je to vlastně ochrana tam žijících etnických Rusů.
Ale skutečný problém by byl, kdyby se v krajích, kde má být zavedena němčina začala zakazovat čeština. To už tu přece bylo za německé okupace. A prakticky – všichni státní úředníci by měli být schopni komunikovat slovem i písmem v obou jazycích, což by omezilo jejich výběr. V Praze se třeba hodně mluví anglicky. Proč nikoho zatím nenapadlo zavést v Praze angličtinu jako druhý úřední jazyk?
Je to lidech, kteří chtějí něčeho dosáhnout nějakým nečestným, bočním způsobem.
Takovým „ukrajinským“.
Já z prajzke jsem takže u pramene. Taky si pamatuju jak se před poštou bavily bybičky takovou hatmatilkou že jsem rozuměl sotva třetí slovo. O soužití němců a čechů bych mohl vyprávět jaké tu bylo ale ušetřím vás. Stejně mně 99% roluje. Dokud tu byly staré vazby na onkly a tante, pak to ještě mělo význam. Dovezli z rajchu nějakou čokoládu.
Pak trošku později bylo výhodné mít německé občanství kvůli práci tam. Získalo se pracovní povolení a jeden byl za vodou a měl o něco hezčí barák nebo auto než soused. To tady doposud něco znamená.
Dneska už mi tady ta výuka nebo mluva úplně nedává smysl. Neumím si představit ty dvacetileté maminy jak dávají ratolesti do německé školky. Možná to uvítají v několika obcích ale to je tak vše.
Nechci říct že to tajné rozhodnutí schvaluju ale je bude to mnohem menší skupinka lidí než skutečně praktikujících katolíků. a že i těch ubývá.
Re: Folďas
Není důležité, co se děje dnes, důležité je, do jaké míry by se mohl obrátit trend.
Já jsem z Goralie a tady byly a stále ještě doznívají velké problémy se zdejšími Poláky.
Např. byl jsem na úředním jednání a soudruzi odmítali mluvit česky. Což pro mne sice problém nebyl, ale oni nemluvili ani naším dialektem, nýbrž se pokoušeli o spisovnou polštinu.
COŽ UŽ PROBLÉM JE!!!
Protože v tom případě si mají na VLASTNÍ náklady (nikoli na náklady státu či obce) zabezpečit překladatele.
Ještě dodatek k té prozatím virtuální německé školce.
Moje dcera dávala své děti do mateřské školy s polským vyučovacím jazykem, přestože manžel je z Moravy a ona je Češka.
Důvod?
V české školce není kapacita, takže buď polská, anebo smolík…
TO celé snažení o „germanizaci“ je nesmysl.
Pokud to bude potřeba, vznikne to. Pokud nebude, nevznikne to.
To, co se děje je jenom sbírání politických bodů. Aby to těm iniciátorům nebylo nakonec přičteno k tíži.
Už asi 35 let vršíme jeden nesmysl za druhým, proč Vás zaujal právě tento?
Není to jen toto. Spíš mě zaujala ta popuzená reakce zdejších komentátorů a „komentátorů“.
Vymezovat se… Máme se asi dobře, když dokážeme cupovat na kousky takové nesmysly.
Tak to je smůla. Já se v životě německy nenaučím, 这句话对我来说太沉重了。
A já zase čínsky. Ani kantonskou zjednodušenu čínštinu.
Bohužel
Pan Vidlák má opět pravdu.
Po ovoci poznáte je…..
Lužičtí Srbové čekají na pomoc
8.9.2003
…“Německá vláda chce všude svou civilizaci, svůj jazyk, své školy a u sebe nedělá pořádek. Já vím, co je dvojjazyčnost, jaké je to bohatství.“…
https://cesky.radio.cz/luzicti-srbove-cekaji-na-pomoc-8077900
Němčina jako další úřední jazyk v České republice! PODSTATNĚ DOPLNĚNO!!!!
….„Úřady se zavázaly, že v těchto okresech zpřístupní podstatnou část předškolního, základního, středního, jakož i technického a odborného vzdělávání v němčině; zpřístupní univerzitní a jiné vysokoškolské vzdělání v němčině; zajistí výuku dějepisu a kultury související s němčinou v Česku a připraví učitele potřebné pro jazykové a historické vzdělávání.“….
…. Ty platí v osmi okresech: Cheb, Karlovy Vary, Sokolov (všechny v Karlovarském kraji), Liberec (Liberecký kraj), Ústí n.Lab. (Ústecký kraj), Český Krumlov (Jihočeský kraj), Opava (Moravskoslezský kraj) a Svitavy (Pardubický kraj). Jedná se o historický okamžik, protože v bývalém Československu (od roku 1918) ani v České republice nebyl nikdy předtím přijat zákon specificky zaměřený na všestrannou podporu němčiny…..
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/10/30/nemcina-jako-dalsi-uredni-jazyk-v-ceske-republice/
Josef původní napsal:30 října, 2024 (23:09)
A k těm stíhačkám F-35
Jenom poznatek uživatele
Názor ukrajinského pilota: Jsou švédské stíhačky Gripen lepší než F-16?
…. Byl nejlevnější z hlediska provozu. Byl cenově dostupnější z hlediska infrastruktury a personálu – leteckého i technického. Nesmíme také zapomínat, že tento letoun mohl startovat z krátké dráhy nebo dokonce z běžné dálnice,“ řekl Chrapčynski….
https://tvujvesmir.cz/nazor-ukrajinskeho-pilota-jsou-svedske-stihacky-gripen-lepsi-nez-f-16/jakub-kral/
Josef původní napsal:30 října, 2024 (23:10)
….Jednou z hlavních výhod Gripenu je jeho nižší provozní náročnost a schopnost startovat z improvizovaných ranvejí, například z běžných silnic o délce 800 metrů. Oproti tomu F-16 vyžadují standardní letištní infrastrukturu.
Gripen je také levnější na údržbu – hodinový let stojí až o 40 % méně než u F-16. Švédský stíhač má také flexibilní výzbroj, včetně řízených střel dlouhého dosahu Taurus KEPD 350, o které se Ukrajina snaží vyjednávat s Německem.
JAS-39 Gripen je jednomotorový stíhací letoun s delta křídly a moderní výzbrojí, jako jsou střely AIM-9 Sidewinder či bomby Mark 82. Kromě toho může být vybaven i pro nesení řízených střel s dosahem až 500 kilometrů, což poskytuje Ukrajině strategickou výhodu…..
https://tvujvesmir.cz/nazor-ukrajinskeho-pilota-jsou-svedske-stihacky-gripen-lepsi-nez-f-16/jakub-kral/
Moderni strela Sidewinder je nerizena strela pro kratkou vzdalenost z vietnamsky valky, kdyby to nekdo nevedel. A je tak asi vsechno, co ma nase operetni letectvo ve vyzbroji, krome celych 24 kusu lepsich strel AMRAAM, pokud ty uz nezrezly nebo je nesezraly mysi.
až na to, že Sidewinder má infranavádění by to celkem sedělo.
Re: NWH; 30 října, 2024 (23:47)
.. no jo, to je ta problematika překladů odborných termínů, prakticky je to tak, že zaměřovač v pilotní kabině tzv. uzamkne cíl, následně pilot potvrdí odpal a na další průběh už nemá vliv, střela se o sebe stará sama, na bázi infračervené detekce cíle, kombinované s proporcionální navigací.
A hlavně, už je používáme. Nemusíme pro ně budovat novou infrastrukturu.
Kdyby byli za protektorátu ve funkcích Fiala, Rakušan a Pekarová, tak by u nás postavili ještě lepší koncentrák než v Dachau a nechali se před tou bránou radostně vyfotit.
Jaké jsou zásadní body politického programu?
– vztah k EU
– vztah k NATO
– vztah ke korporacím
– zákony na ovládání a hlídání obyvatel
– udržování neochvějné moci politických stran
V zásadních bodech politiky se Babišovo ANO od pětikoalice neliší v podstatě ničím. Stejně jako se dříve nelišila ODS a ČSSD. To je třeba mít vždy na paměti.
Dobře, ale hlas Kassandry…
Místní blboni ani neví jak má chutnat rajče, dobrá brambora, všechno do sebe házej nakoupený za falešný groš z korporátních mega prodejen.
Bankocetle fasují za hovadiny, mají platné pracovní poukázky, kým čím, a dělají peklo všude kolem sebe. Netuší co dělají, nestarají se . Nikdo je nenaučil, sprosté, nedělej druhému co sám nechceš aby ti dělali, kór za peňíze. Jim je fuk, že neexistuje úplně přirozeně postavená národněpříslušná distribuční síť, ( přeposílací) našich podílníků. Ani podílníci nejsou, jsou jen jacísi akcionáři, poplatníci, či reakcionáři, kteří mrdají s celým státem jako by jim patřil.
Nechci vám lhát. Jste ṕlně legálně, podle zákonů, na odpis.
Dožijete, na to vám ještě dají, ale po vás , utrum. Konec.
Jistě to půjde zvrátit.
I vůz plný uhlí, z koleje se zvrátil …
Sasín?
Dvojjazyčnost má u nás dlouhou tradici, koneckonců 3 miliony německy mluvících spoluobčanů od nás odešly teprve před 80 lety.
Vidlák koneckonců německy taky umí, proč by se to nemohli naučit i další.
Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky PELICAN
Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky PELICAN, s. r. o. · Lidická 695/9, Veveří, 602 00 Brno · info@skolapelican.com · 725 441 935
Musejí se učit anglicky.
Jděte do hajzlu s němčinou. Mne neponěmčej toho boha. Pořád samé cizí jazyky a česky pořádně neumí.
Jen pro pořádek: V brněnském hantecu je spousta německých slov.
Jenom se zatím nezakazuje mluvit spisovně česky.
Stejně jako ve spisovné češtině je plno přejatých a „počeštěných“ slov z jiných jazyků.
Pro mne ale němčina je …, prostě když ji slyším tak … . Mohu prominout, odpustit, ale nikdy nezapomenu.
To nebyli spoluobčané, ale okupanti.
Není to málo, Antone Pavloviči?
Ještě chybí Ukrajinština a Svahilština!
https://media1.tenor.com/m/4c0jVkwXGvcAAAAd/cerni-baroni-chce-se-mi-zvracet.gif
Rozhovor predsedu vlády SR R. Fica pre TV Rossija – 1 (slovensk verzia) https://www.youtube.com/watch?v=GRzNAk1U9Mc
Když tak nad tím rozhovorem přemýšlím … tak pokud tohle Fico přežije politicky i Fyzicky, tak to můžeme brát za datum další etapy rozpadu EU.
Ten rozpad začal v podstatě volbami v Katalánsku, kdy ženy a důchodce vyzbrojené ostrými hlasovacími lístky seřezala po zuby ozbrojená moc. Začátek rozpadu to považuji proto, protože doslova pár let dříve jsme byli schopni bombardovat hlavní město státu, které nechtělo pustit ze svého svazku nějakou oblast obývanou lidmi, kteří byli vyhecováni pro samostatnost.
Tady začal neoddiskutovatelný dvojí metr, který nešlo zamést pod koberec, tady začala sestupná spirála.
Dnes jsem se dočetl, že příští rok začnou přístupové hovory s Ukradinou a EUhnijí, protože stupeň demokracie tamo je na vysoké úrovni.
A jako reciprocitu vyslalo vzkaz pravitělstvo EUhnije směrem na Georgiu – výsledky posledních voleb nedopadly podle našich představ, tak na vstup do EUhnije zapomeňte.
Jen nechť je Ukradina pořijata do EUhnije co nejdříve, neboť ČR nebude muset samostatně opouštět EUhniji, ta se rozpadne sama.
tak pristupove rokovania mozu zacat, s Tureckom, mam pocit ze bezia uz aspon 20 rokov
Assassinšulin může být rád že se tady může vysírat.
Sasine, Rusové obchodují s Ukrajinci také a dobře vědí, kdo je jejich nepřítel. A Fico má jisté pozvání na 9.5.
Pozváni Rudé náměstí možná, ale koule má určitě. Ty mu neustřelili.