Podtitulek – Po věku postmoderním je tu doba zážitková.
Každý z nás si jistě vzpomene, jak odpovídal v dětském věku dospělákům na jejich dotěrné otázky, čím jednou bude.
Pokud si dobře vzpomínám, převažovali kosmonauti, popeláři a náčelníci indiánů. Občas se někdo spokojil s pilotem či doktorem, holčičky chtěly být princeznami a učitelkami. Mezi příslušníky budoucí dekadence se ovšem našli i zedníci, hrobníci či natěrači. Obzvláště dobře si pak pamatuji prohlášení mého spolužáka ve třetí třídě, že prezident je hovno funkce (ano, oba jsme po celý život výjimeční sprosťáci již od raného dětství).
Doba ovšem pokročila a dnešní děti nesní o dobrodružné jízdě na stupačce kuka-vozu. Do popředí se derou povolání influencerů, hodnotitelů restauračních služeb a podobných individuí, jejichž pracovní zaměření se soustřeďuje na buzení touhy zbytku světa zažít něco zvláštního, ohromujícího, výjimečného, čemuž se nově říká „event“. Takže se drápeme do asijských velehor, afrických pralesů a jihoamerických pamp, do hlubin oceánů, na obě točny a pořád je to málo. Skáčeme z útesů a z mostů, létáme čímkoli, co nás aspoň trochu a na chvíli unese, jezdíme na všem, co má i nemá kola, a to vše pro prchavý pocit vzniklý přílivem adrenalinu.
Je pravdou, že občas to prostě nevyjde, a to nejen individuím závislým na opakovaných přílivech hormonů, vybízejících tělo k boji či úprku. Kupříkladu takový počítačem řízený pád letadla, který lze prožít ve zdrcující většině případů jen jednou, asi není naprostým ideálem naplnění našich životních snů, který bychom si s chutí objednávali v Čedoku třikrát do roka.
Proto neměl Americký úřad pro letectví vůbec pochopení pro jednorázovou zábavu cestujících a pilotů v letounech Boeing 737 MAX a tyto svým příkazem v roce 20109 na rok a půl uzemnil z prostého důvodu, že po povelu pilota k nabrání výšky zařídil palubní počítač přesný opak, to znamená rychlé přistání na místě vybraném samotným kompjůtrem, nikoli jeho posádkou či dokonce jásajícími pasažéry.
Pro všechny adrenalinové nadšence je ovšem skvělou zprávou, že naprosto stejný zážitek mohou prožít i bez nutnosti kupovat si drahou letenku. Americká firma Paccar již několik let úspěšně dodává prostřednictvím firmy DAF na trh nákladní auta, jejichž počítačem řízené systémy s poměrně solidní spolehlivostí kolabují za jízdy, aniž by dali řidiči sebemenší šanci bezpečně zastavit. NO NEKUPTE TO!
Abych byl konkrétní, nyní v květnu to bude rok, co jsem si mohl vychutnat pocity pilota Boeingu737 MAX, který se řítí čumákem do ornice, aniž by na tom byl schopen jakkoli cokoli v následujících sekundách změnit.
Konkrétně mi za poměrně svižné jízdy ze svahu (ano, na tachometru bylo skoro devadesát) automat vyřadil rychlost a nechal mne vychutnávat zákonem zakázanou jízdu plachtěním. Rychle jsem přeříkal všechna sprostá slova, na která jsem si zrovna vzpomněl a pak jsem si vyhlédl místo k zastavení pomocí klasických brzd, což nebyl při jízdě naloženého kamionu z prudkého kopce ten úplně nejlepší nápad, protože počítač se poctivě snažil i o vyřazení brzdového systému a rychlost takřka padesátitunové soupravy poměrně záhy po kolapsu elektroniky atakovala stovku. Pak došlo k razantnímu umocnění eventu – pardon – zážitku. Když rychlost autovlaku poklesla mým přičiněním na 50 km/h, palubní počítač usoudil, že je ten nejvhodnější čas k vypnutí motoru. To by mi ani moc nevadilo, pokud by na jeho chodu nebyl závislý posilovač řízení. Takto se stal náklaďák již zcela neovladatelným, protože moderním volantem v moderním autě bez hydraulické dopomoci prostě nehne ani profesionální vzpěrač, ať je on sám rovněž moderní, jak chce.
Tento „event“ (zážitek) proběhl krátce před pátou hodinou ranní, kdy byla silnice ještě relativně prázdná a navíc vše proběhlo na skoro přímém úseku, takže se mi podařilo neskončit na střeše v příkopu, ale zůstal jsem způsobně stát na kraji silnice. Když mi adrenalin v krvi klesl na úroveň, která mi dovolovala srozumitelně artikulovat ústy a nevyrážet pouhé pralesní skřeky, začal jsem žhavit servisní telefonní linky, abych po půlhodině pochopil, že nejbližší pomoc se nachází na konci mé paže. Tudíž jsem palubní elektroniku zresetoval a zrestartoval, načež jsem pokračoval v krasojízdě původní trasou, neb na ní sídlil značkový servis.
Po třech hodinách se situace zopakovala s jedinou malou změnou. Se zážitkovým opáčkem jsem už předem počítal a místo dalšího pokusu o přistání jsem měl vyhlédnuté již v druhé sekundě neřízeného plachtění, tudíž adrenalinový šok se sice opakoval, avšak byl výrazně slabší.
Z mechanika, který mi přijel vyměnit zešílevší jednotku přímo na silnici, jsem nedostal ani slovo, což pochopitelně podnítilo mou zvědavost. Stačilo pár telefonátů a bylo jasno. Kolapsy řídících bazmeků v autech zn. DAF (a nejen těch) jsou na – dejme tomu – týdenním pořádku. Servisy se snaží držet na skladě vždy několik potřebných řídících jednotek, aby nebyly moc velké prostoje aut v záruce a pod servisní smlouvou a – (teď budu vulgární) – nikoho nic NESERE!!!
Jako rozeného šťourala mne zajímalo, jak je možné, že soudruzi, kterým leží na srdci blaho všech lopat na světě a zejména pak eurolopat v Čechistánu, se o takové EVENTY nezajímají. I nažhavil jsem znova svůj kecafon a během několika hodin jsem měl pohromadě seznam firem se seznamem tahačů, které za jízdy zkolabovaly úplně stejně, jako ten, ve kterém jsem seděl já. Takže jsem sesmolil pár dopisů. Tu na ministerstvo dopravy, onde zas na firmu zajišťující certifikaci vozidel pro provoz na veřejných komunikacích (fa DEKRA CZ, a. s.) a ono nic. Nic ani v případě, písemného doložení, že se jedná o závadu fatální, životy lidí ohrožující a navíc velmi často opakovanou.
Finále, jak správně tušíte, se odehrálo podáním trestního oznámení na neznámého pachatele z důvodu neřešení JEDNÉ OPAKOVANÉ a přesně diagnostikované závady, která významným způsobem ohrožuje bezpečnost silničního provozu.
A jak rovněž správně tušíte, státní organizace KSPPPACHL, neboli Komická Společnost Pro Předstírání Pomoci A Chránění Lopat – pardon, trapně jsem se spletl – Policie České republiky, neshledala na pohodovém klídečku soudruhů ve vedení firem DAF, DEKRA, jakož i na ministerstvu dopravy nic závadného, byť závěrečná zpráva Pomáhacích soudruhů konstatovala, že výše popsaná závada se opakuje na zhruba TŘETINĚ vozidel.
Když kdokoli namontuje na kamion jedno světýlko navíc, použije necertifikovanou součástku typu nosič kol, anebo si jen položí na palubní desku jakýkoli předmět, je stíhán stejnou mašinérií, jako masový vrah a terorista.
Když koncern ze zámoří prodává v Ojropě desítky tisíc aut, z nichž se jedna třetina pravidelně mění v nejvyšších rychlostech v neřiditelná torpéda, vše se poctivě zamete pod koberec.
Vítejte v Čechistánu, vítejte ve Čtvrté Říši. Tak tu prostě žijem. Ještě zatím.
Poznámka pro šťoury. Kdyby vás napadlo něco okolo poškozování dobrého jména, je vám k dispozici ještě před podáním žaloby můj bohatý archív.
Mohu poprosit autora o typ a rok výroby DAFu?
( mám dlouholetou praxi nejen na DAFu a po posledních letech s nejnovějšími vymoženosti v oboru se už ničemu nedivím a ptám se jen že zajímavosti )
Re: Karel Kavuda
Veselá příhoda z natáčení se udála s návěsovým tahačem řady XF 460 FT, jestli to moc nepletu.
Rok výroby 2016.
Co jsem mluvil s dalšími dopravci, u kterých jsem si ověřoval své poznatky, bylo mi řečeno, že problémy začaly od ročníku 2015, anebo si víc nepamatovali.
Jako poslední kolabovaly kusy z r. v. 2021.
Vlastní problém spočívá v tom, že ŘJ byla přemístěna na nevhodné místo – u motoru pod kabinou – a nemá aktivní chlazení, jako třeba Volvo. Následkem utěsnění motoru kvůli hluku se ŘJ opakovaně silně zahřívá, až dojde k narušení obalu a vniku nečistot a vody.
Info o těchto problémech jsem sbíral mimo jiné u firem:
AD Martin Kolek, AD Tomáš Kaniok, servis DAF Paskov, servis NAPA Trucks Pardubice, Piešťanský X Force, NIKA Logistics
a dál jsem se na to vykašlal, protože jsem dostával všude stejné odpovědi.
Podrobnější info si můžete vyžádat u Policie ČR, v DAF-u se s vámi na toto téma nebude bavit vůbec nikdo.
Targus – píše pěkně, ale tím to končí. U nás jezdil a během několika týdnů na.ral všechny kolem, jak zákazníky, tak dispečery a zrovna tak ostatní řidiče. Ale píše pěkně, to se musí nechat. Jeden z jeho článků byl, jak u nejmenované firmy jezdil s manuálně řazeným Volvem a jak vyřadil při jízdě z kopce. O jeho vztahu k bezpečnosti a předpisům si může udělat obrázek každý sám….
Re: noname
Nejezdil a ty seš blbej žvanil a meleš hovna.
A co to napsat do České televize? Ta je přece známá svým nesmlouvavým postojem ke vše zlořádům, to by pro ni byl sólokapr – masové ohrožení zdraví a životů, a státní orgány neregagovaly! A jistě by to rozmázla po celé EU, padni komu padni.
Re: Franta
Vy jste makal v Dikobrazu, anebo v Trnky-Brnky?
Pobavil jste!
(-:
Jestli se vám chce, klidně jim můžete tento článek přeposlat. Já tolik času nazbyt nemám.
Hledá se Old Šetrhend. Lexi, prezentujete se tu jako znalec práva, tak nám podejte právní rozbor Targusovy jízdy po vážné závadě na vozidle.
Re: pavel
Závadu jsem odstranil a vůbec mne nenapadlo, že by se mohla opakovat. Nejsem vyučený autotronik a byl jsem povinen odstranit překážku z vozovky.
(-;
Naivní zdůvodnění. Překážku v silničním provozu jste měl dle zákona označit a přivolat policii. At se stará policie, je to její práce.
Re: pavel
Poliš by mi dal flastr za zbytečný výjezd v momentě, kdy by zjistil, že auto jede, svítí, troubí, brzdí.
Jinak v tomto případě se volá odtahovka, což v tomto punktu znamenalo výdělek = 0 Kč za několik dnů plus problém 30 tun ztuhlého asfaltu v cisterně. Kdo myslíte, že by ho vykopával ven?
Že by TNT.
Re: pavel
Nikoli, pomocí dalekonosné lopaty a rychlopalného krumpáče. A hezky po kbelíčcích nahoru přes jediný dekl, který má 40 cm v průměru.
To je sice dojemné, ale vaše argumenty dneska byly amatérské, školácké.
Dovolte, abych Vaším prostřednictvím reagoval na křupanství toho s malým /tedy, abych upřesnil – s malým „p“, o tom ostatním nic nevím/, který toto vlákno založil.
Jeho křupanství tentokrát spočívá v tom, že prý „se tu prezentuji jako znalec práva“.
Nuž, jako absolvent právnické školy před drahnými lety, který řadu let profesně působil v právním prostředí, něco o právu nepochybně vím.
Ale záměrně použitá formulace o „znalectví“, tak to prrr, nic takového, abych se takto zařazoval, jsem nikdy nepoužil.
Nicméně, pokud hledá Lexe Barkera alias Old Shatterhanda, jak se svým expozé začíná, a já jsem jenom vztahovačný, nechť se obrátí na španělskou ambasádu, aby mu pomohla hledat jeho urnu s popelem, když 11.5. tomu bylo 51 let, co zemřel a jeho ostatky jeho manželka převezla z USA právě do Španělska.
Dík za pochopení.
L.
Jo, Targusi, a prosím, jestli ještě budete na tu osobu reagovat, buďte tak laskav, vyřiďte mu můj vzkaz aby si „trhul“. A pokud chce někoho úkolovat, ať to zkouší doma.
L.
PS
Tohle není z mé strany „úkolování“, to je PROSBA.
Targusi, proč nezareagujete na Přemysla? Opravdu někdo normální po takové závadě pokračuje v jízdě? Jak jste mohl vědět, že další jízda bude bezpečná? Nebo jste to riskl s vědomím, že v případě další poruchy, která dle vás nastala, můžete někomu jinému uškodit? Zkuste odpovědět.
Také by mě tohle zajímalo.
Re: kš, Pavel
Nebudete tomu věřit, ale jsem v práci. Začínal jsem po šesté, končím po deváté večer. Ofiko dvě pauzy na jídlo po 30 min. Někdy se mi podaří nakouknout na komp, když plním nebo stáčím bečku. Ale není to vždycky.
Další dotazy?
-Další dotazy?- Není to od vás poněkud arogantní?
Lidi chodej do prace v milionech a nekdo by nemel verit tomu , ze probuh, nekdo dalsi je taky v praci.
Takovy nevereni je rovnou neuveritelny..
Priste pride s tim, ze je neuveritelne na hajzlu .
Cože ? Já snad špatně vidím, vy máte tu drzost někoho nazývat arogantním ? Zrcadlo vlastníte ?
Já Vám věřím, že jste v práci. Ale zajímalo by mě, jak můžete jet dál s autem s takovou poruchou. Vždyť přece jde o životy, jak Váš, tak i okolojedoucích.
Re: kš
Mně jde z principu o život i v autě, které nejede podle vlastních not. Asi tak. Nikdy nevíte, co všecko může přijít v následující sekundě.
Btw. Moje Jahoda má asi pravdu, když tvrdí, že nemám nervy.
Btw. znáte někoho, kdo se srazil s vlakem a druhý den si sedl za volant a normálně jezdil? Já akorát sebe.
A ještě technická – pokud jste psychicky připravena na „event“ tohoto typu, je to podobné, jako byste se pohybovala na silnici s opilcem nebo sjetým feťákem. Nečekáte, JESTLI náhodou neudělá chybu. Vy víte, že ji udělá, akorát číháte na první signál toho, že ji začíná „vyrábět“, abyste stihla včas reagovat. A tomu musíte přizpůsobit své chování.
Není to nic těžkého.
Proboha Targusi, co to plácáte? Jak byste reagoval na závadu ve městě?
Re: pavel
Ve městě se jezdí páďo. Takže než by se auto rozmyslelo, už bych stál. Horší by to bylo s těmi za mnou.
Tady je debata zbytečná, počkáme si, jestli zareaguje Old Šetrhend, zvoucí se Lex.
Re: pavel
Souhlasím v tom, že debata je zbytečná. Chybí vám 42 let praxe, mnohdy v podmínkách, jaké si opravdu neumíte ani představit.
Hektolitry vody všude okolo,
doopravdy bezedné bláto a v něm nákladní auto zahrabané až po okna,
tisíce kilometrů ledových koryt namísto silnic,
silnice vyřezané frézou v pětimetrové sněhové vrstvě,
opravy na polích, případně ve stodolách, od kterých by utekli mechanici s profesionálním vybavením,
tisíce proježděných nocí, od Pembroke Docks až po Bratsk, s mezipřistáním v Čimkentu či Almaty a hledáním cesty přes polopouště Kyzylkum a Karakum.
Zkuste to dělat deset let a pak pokecáme.
Btw. nasral jste Lexe, takže vám mám vyřídit, ať si trhnete ploutví.
No tak dobře. Řídit mě baví- osobák- , ale profesionálně bych jezdit nechtěl. Jak píšete, není to žádný med jezdit za každého počasí. A být někde v přesně určený čas a ten život na dálnicích, odpočívadlech, není to pro každého. Znám pár kluků, co se tím živý a jeden povídal třeba, že přijel domů a závěr jizdy z Německa si nepamatoval, jak byl unavený. Lexe jsem nasrat chtěl, protože mi vadí, jak se vyvyšuje.
Na pouště Kyzylkum a Karakum jezdili za minulého režimu střílet raketáci.
Ja na to nemam ,abych cetl nekonecny zpatlany podrobnosti, co se stalo
a nestalo ,ale mohlo se stat . Stalo se neco jinyho a rovnez upatlanyho ,upadlyho do
stada podrobnosti ,presne vyjmenovanych, aby zadny nechybely……
Nez krepceni , kolem nakyho blbyho a nezajimavyho a este nepojizdnyho a este s tisicema , vadama nakyho na vyhozeni do sberu ,kamionu..
Se radsi projdu na vzduchu.
Ktery by umorily i slona..Co je mi do toho.
Se to nazyva ego trip, za kazdou cenu na sebe upozornit i kdyz neni cim.
Tak aspon nakym zablacenym, zasmradlym a spinavym vehiklem..
Dobrym akorat na dve veci , na nic a na hovno.
Zijete v realite ?
Nikoho to nezajima, dopravce/zamestnavatele vyrobce, policii
Dokud nezabijete dostatecne dulezitou osobu
Protoze kapitalismus a prachy
ANO žiji v realitě. A vy žijete v realitě?
ANO, protože kapitalismus, protože zisk.
Nedbalost i regulátora!?
Problémy s B737 MAX – shoda náhod nebo nedbalost výrobce i regulátora?
https://www.flying-revue.cz/problemy-s-b737-max-shoda-nahod-nebo-nedbalost-vyrobce-i-regulatora
Stalo se něco po velkých problémech v BOEINGU? Lidé vesele létají dále i když se ví o konstrukčních problémech.
To nejsou konstrukční závady.
Dle těch, co zodpovídali za kontrolu a něco pustili do etéru a pak šikovně byli posláni do hrobu, se jedná o to, že velení firmy se zmocnili účetní a právníci a v rámci snižování nákladů se tu ubral milimetr na délce a tu milimetr na průměru spojovacích prvků, protože se jich používá hodně, úspora veliká a pravděpodobnost průšvihu malá. Na řev techniků, že se to projeví během stárnutí letadla, reagovalo vedení vyhazivem dotyčného.
Takže jak letadla stárnou, projevuje se nižší životnost jednotlivých komponent. Seberte si pár fotek problémových letadel – problémek je stálle stejný – z draku se uvolňují kusu plechu – tu na ocase, tu na křídle, tu kolem okna. Svádí se to na nekvalitní údržbu. Zatím jsou všichni v klidu neb chybí velká havárie.
Re: Králík
K tomu přihoďte „levnějšího“ programátora, který ví o lítání naprosté lejno, a úspěch je zaručen.
Je to ÚPLNĚ stejný průser, jako ty ŘJ na autech. Kdyby kreténi necpali elektrokrabice k motoru, nýbrž je posunuli o metr dál, eventuálně je chladili naftou tahanou z nádrže, nikdy by nemohl nastat problém.
Nejde to, bo „katování kostů“.
Pavel.
Nenapadlo Vás, že Usáci montují do tech vozidel nakradene čipy z praček.
Nenapadlo. DAF se nemontuje v USA, ale v Holandsku a Belgii. USA ho vlastní.
Samozřejmě US firma.
Vzdáleně to připomíná příběh o samovolně se rozjíždějícím autobusem, kdysi popsaným u d-fense.
Ten ale měl tragické následky.
Co pilotem, ten může slavit, že přežil a nikoho jiného „zešílený“ tahač nezabil,
ale pokud se takto „řízené“ dopravní prostředky s údajně třetinovou poruchovostí
schvalují pro provoz na veřejných komunikacích, nikdo nemá jistotu,
kde se z takového auta nestane neřízená „zbraň“, schopna i bez řidiče islamisty ničit a zabíjet…..
A chciválkové by mohli alespoň pomyslet na nespolehlivost takto řízeného prostředku i při jejich
cestách na veřejných komunikacích a nebo v boji s jejich nepřítelem…
Mělo by to smrdět v normální společnosti minimálně obecným ohrožením z nedbalosti,
pokud ani řidič nemá už údajně možnost brzdit a řídit a odvracet,
či mírnit nebezpečí zásahem takto zešílené řídící jednotky….
Ale co také čekat, když žijeme v „uměle inteligentním“ blázinci jako řemen.
Nu, jedině tak potrestání Targuse za „šíření poplašné zprávy“.
U předchozího článku Kláry se další „výkonná a řídící jednotka“ s krycím názvem vláda ČR
snaží zase „stabilizovat důchodový systém“, jen ti dlouho žijící důchodci jim to vlastně kazí.
A tak dostanou občané k padesátinám nově prý „dárek“
v podobě statistické loterie k vykouzlení jen měsíců přidání doby čekání na penze,
ale „systému“ se to prý vyplatí…EK, OECD, rating nespí, radí a chválí….
Někteří občani ještě režim nepochopili a chtějí na to jít logikou a aritmetikou, fuj je to!!!!
Kláro, koukaj se zbláznit, takto tu solidární „hodnotovou“ EU udržet nepůjde…..
Nově a inovativně a úsporně (pro zaměstnavatele) hodlá vláda také ještě stihnout „stabilizovat“
jak jinak – bez ohledu na lidi i na rozpočet- pracovní trh s „otroky“ namátkou:
-prodloužením zkušební doby, když v ní člověka nestihnou vyhodit tak,
-zkrácením výpovědní doby,
-a zlatý hřeb „pro páníčky“ vlády má být výpověď bez udávání důvodů. (co se mají co Druláci… soudit),
-náklady zaměstnavatelů vláda jistí rušením zaručených minimálních mezd pro různé profese
a ponecháním jen jedné mzdy minimální, „otroku“ ber a nebo…..
Otázka KAM s vypovězenými …. i s před-důchodci, kteří nezískají ani invalidní důchod,
ani důchod předčasný, i s minimální mzdu pobírajícími,
co budou „žrát“ a jak si mají zajistit základní sasinovskou potřebu bydlení o dalších nemluvě,
je v blázinci zřejmě naprosto nepatřičná….
Vážení přátelé, milý čtenáři!
Ano, je nejvyšší čas (lepší pozdě, nežli později),
aby šli všichni ti sociální inženýři, váleční štváči a nelidi jednou už konečně příkladem a nebo do prdele!
Néco k članku …
Nový VW D se 7st.automatem.
V úplně zakladním režimu „D“ občas usoudí, že je možné vyřadit a přispět k záchraně planety.
V návodu je popsaných asi 8 bodů, kdy to neudělá, ale kdy to udělá prakticky neodhadnete a nasimulovat se mi to nikdy nepodařilo.
No, a když jedete rychlejší zatáčku a přitom bez plynu brzdíte motorem a stroj se v půlce zatáčky rozhodne vyřadit, tak je to taky zajímavé (stalo se 3x – od te doby tento režim nepoužívám).
Na rozdíl od DAFu to není porucha, ale vlastnost.
Škoda má to samé, stejný koncern. Zajímalo by mne, jak to něco šetří, protože se zařazenou rychlostí je v těch chvílích spotřeba, a tudíž i splodiny, nula, zatímco při vyřazení rychlosti se ihned začne spalovat, aby se točilo.
Ony jsou vubec robotizovane prevodovky zlo. Cerstva zkusenost s pujcenym Superbem. Ctyri dospeli na palube, pojizerske kotare na desitce do kopce a ten kremikovej debil v 1600 ot radi NAHORU, aby otacky padly nekam ke 1200 a zplodiny nezabijely ledni medvedy. Co rikaji ledni medvedi na zivotnost motoru v takovych podminkach netusim.
Ten příběh je bajka na hranici lži. Nerozporuji, že technika mohla nějakým způsobem selhat, ale veškerá další omáčka už je jen ložená lež a fabulace. Kdo má jen trochu ponětí o procesech v automotive, musí se od plic tomu příběhu zasmát. Targusi, jak se prosím přesně restartuje a resetuje palubní elektronika? Targusi ukažte mi kašpara, který poté, co mu selhalo řízení na 50 tunovém autě, toto auto nastartuje a jede s ním dále, přičemž opakovaně tato fatální selhání prožívá a řeší? Pane Vidláku, příběhy tohoto typu zbytečně znevažují Váš web.
Nevím, kde žijete. Řešil jsem kdysi problém, která se týká bezpečnosti mnoha našich vylepšovaných paneláků. Odpověď zodpovědných odborníků byla „a to máme jako evakuovat sídliště“?
Dokážu si představit co dělá automotive pro lidi. A dokážete si vy představit co dělá takový Boeing pro lidi?
Já už si i dokáži představit co dělá kapitalismus kvůli ziskuchtivosti.
2024 Záhadný konec hlavního svědka. Odhalil lajdáctví Boeingu, našli jej mrtvého
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/546004-zahadny-konec-hlavniho-svedka-odhalil-lajdactvi-boeingu-nasli-jej-mrtveho
2019
Nedbalost i regulátora!?
Problémy s B737 MAX – shoda náhod nebo nedbalost výrobce i regulátora?
https://www.flying-revue.cz/problemy-s-b737-max-shoda-nahod-nebo-nedbalost-vyrobce-i-regulatora
A teď další novinka z 02-2024
New problem found on Boeing 737 Max planes
https://edition.cnn.com/2024/02/04/business/boeing-737-max-holes-hnk-intl/index.html
A jen tak mimochodem, kamarád nepěkně boural skrz STAR-STOP systém.
Třeba sebou vozí laptop s pirátskou obdobou VAS z Aliexpress a kabel k napojení CAN Bus sběrnice.
Vymaže chyby a jede dál.
Re: Anonym
Musím vás zklamat Nejsem ajťák na cestách. NA vozidlech dochází k poruchám ŘJ mechanického typu.
Přeloženo do češtiny – nějaký idiot vymyslel, že ušetří na cca jednom metru kabelového svazku tak, že posune umístění ŘJ do jiného místa. Že je v tom místě úplně jiná teplota, jiná prašnost a jiný přístup vody, to dotyčný ZLEPŠOVÁTOR neřešil.
Takže vyšší tepelné namáhání, voda, koroze v ŘJ, neštěstí.
Pro Přemysl: Jasně, že je to bajka.
Targus už od doby blogů na Aktuálně píše povídky, kde prokazuje svou bohatou fantazii.
Stejné je to i dneska, jen to maskuje jako údajný příběh ze života.
Re: Jan
Máte-li vážný zájem, mohu vám zaslat část korespondence se zainteresovanými stranami. Pošlete mi přes Vidláka mail a máte co číst celou neděli.
Re: Přema
Jak se restartuje a restuje řídící jednotka?
Je to prosté, soudruhu Přemysle.
Nejdřív musíte jednotku odpojit od zdroje. Pak musíte umět vybít zbytkové napětí (náboj), aby byla ta škatule OPRAVDU neživá.
Pak si dáte dvě tři cigára a čekáte, až zchladne. Pokud nechcete čekat jednoduše ji polejete studenou vodou a pak ji usušíte.
Náselduje deset otčenášů za zdar vašeho počínání, následuje připojení kabeláže, pokřižování a otočení klíčkem.
Poprvé to zabírá zhruba v 80%.
Podruhé to jsou jednotky procent.
Autorem návodu je autotronik – pardon – bývalý autoelektrikář, který sice chodí na nová školení, ale šmahem nezahodil to, co se naučil zamlada, věk okolo 55 let.
Na další vaše hovna budu odpovídat, až prokážete aspoň 30 let praxe, jinak jste zcela marný.
Metoda „Regionova“. Kdo má to štěstí a pravidelně tímto železničním motoráčkem cestuje (dříve žlutozelený, dnes často modrý, Prahy pár kusů v novém barevném schematu PID „Dozimetr“), jistě už to několikrát za ty roky viděl.
Obvykle to probíhá tak, že vlak se nemůže rozjet. Brzdy jsou zabržďené, nebo jiná chyba. Strojvůdce vypne motor, všechno zhasne, ticho. Pak běží do středu soupravy něco vypne (nejspíš hlavní přívod), počká a zapne. Pak naběhnou všechny systémy, informační tabule, nastartuje motor. A jede se.
Kdysi to bylo velké zdržení, dnes to mašinfírové zvládají do 10 minut.
Re: adx
Při běžných problémech se doporučuje napočítat do třiceti.
Na nových autech je to trošku komplikovanější, páč nemají odpojovač baterií, takže proto to odpojování kabeláže.
A pochopitelně jako bonus je obtížný přístup k akumulátorům. To kdyby někoho napadlo ulehčit si práci sundáním plusového kabelu.
Ano, toto začalo se začátkem operačního systemu Windows.
Byl na to takový hezký vtip. O restartování.
Víte jak se opraví autobus?
Necháte vystoupit a znovu nastoupit cestující.
Pane Přemysle, tady někdo vyhlásil soutěž o nejdebilnější příspěvek ? Myslím že překonáváte i nick pavel.
Taky jsem se procesum v automotive smal. Do te doby, nez ten koncernovej debil usoudil, ze auto, ktere uz odbocilo je porad na koliznim kursu a znicehonic mi zaslapl brzdu.
Tisice majitelu koncernovych TSI nebo Fordich EcoBoostu se tomu taky smaly. Ale pak je to preslo.
Tak tohle se na titulní stránky režimních deníků jako ukázková dezinformace nedostane, viď, scallope?
Jinak Targusi, vy musíte mít nervy jako lana závěsného mostu, že po takovém zážitku (navíc ne prvním) dokážete do kabiny libovolného (!) kamionu vůbec sednout. Průměrný běloch by měl nutně nasráno už na prvním schůdku.
Re: MV
No já nevím, jestli nejste „zcela hloupej“ a tak dále, páč moje Jahoda tvrdí, že příroda mne nervovou soustavou vůbec neobdařila a roztrušuje o sobě, že je ještě krásnější a zejména chytřejší, než já!
(-:
V tomto případě platí pořekadlo našich předků, že člověk si zvykne i na šibenici.
A samozřejmě platí i to, že jako jedině správný kocour jsem těch životů odepsal už povícero.
Targusi, kdo by byl vinen kdyby se to stalo pár metrů před přechodem u školy?
Pochopitelně Targus. Jasný teroristický akt proruského aktivisty, jak dokládají jím autorizované příspěvky na
dezinformačních internetových stránkách.
Tipuji doživotí, pokud jako měřítko výši trestu toho chudáka, který se chtěl nechat zabít v Sýrii a dodnes ho nepustili.
Na to prostě nemám slov.
Vidím a cítím, že je všechno v prdeli, ovšem skutečně jsem netušil, jak hluboko.
Targusi, přeju pevné nervy. I když na tohle by byly třeba nervy jako provazy.
Gratuluji k přežití. Kočka by odepsala jeden z devíti životů. Teď je otázkou, co lze udělat, když znovu vlezete za volant takového vehiklu. Jestliže je Policie ČR v klidu, neb se vlastně nic nepřihodilo, je řešením oslovit Spolkový úřad pro nákladní dopravu (BAG), vyžádat si k vadnému vozidlu atest CEMT, kteréžto potvrzení o technických a bezpečnostních požadavcích pro vozidlo vydala nějaká STK. A té nahlásit závadu na vozidle jimi kontrolovaném.
Další možností je nahlásit závadu na EU-MOVE, kteréžto šéfuje Adina Vălean. Kontakt je zde https://commission.europa.eu/about-european-commission/departments-and-executive-agencies/mobility-and-transport_cs#kontakt Mají bezplatnou linku 00800 6 7 8 9 10 11 a lze na ni popsat, co se přihodilo za závadu na řízení.
Poslední možností je upozornit na závadu německé soudruhy ze Svazu německých dopravních podniků VDV, že jiní němečtí soudruzi udělali chybu ohrožující na životě německé soudruhy z VDV. Událost pak vezme jiný cvrkot než nějaká stížnost na Policii ČR.
Výrobcemi komponentů řídících jednotek pro DAF jsou většinou Bosch, DINEX, DAF, Emitec France, LucasTVS.
Kdysi dávno jistý Ralph Nader po podobných případech chevroletu corvair napsal knihu „Nebezpečný v každé rychlosti“.
Stala se spouštěčem skandálu,který vedl k ukončení výroby.
Stalo se v USA v době, kdy veřejný tlak něco zmohl.
Dnes takoví, třeba v čerstvém případě Boeingu, náhle umírají na infekce.
V korporacích mne vždy fascinovalo, na jak moc nízké úrovni (max. lopata + 1) se mění obor podnikání na peníze. Ti dál už tuší jen velmi mlhavě co je za těmi penězi co mají v Excelech co reportují výše.
Pak je velmi snadné nabýt pocit, že zákony byznysu přetlačí zákony státu (což je snadné) ale i zákony fyziky.
Bohužel, je to přesně tak. Čím větší korporace, tím je pravděpodobnější, že už šéf týmu nebo projekťák ví úplné hovno o podstatě práce, kterou tzv. řídí. Je to fascinující epidemie Dunning-Krugerova efektu, který lze stručně definovat:
Lidé s nízkou úrovní kvalifikace dělají chybné závěry a dělají špatná rozhodnutí, ale nejsou schopni rozpoznat své chyby kvůli nízké úrovni své kvalifikace.
Kdo jinému jámu kopá
připomíná zlatokopa
co ve jménu zisku
kope šachtu v písku.
(Do Ruska též kope ďuru
vymýšlí si habaďuru
že má na to bumažku.
Už byl kopat v Damašku).
Takové autopiloty má jistě i abrams, f35 a jiné pokrokové zbraně, které fialová vláda kupuje za peníze důchodců.
Myslím, že Stačilo.
Nedávno se v Americe stalo že ta stíhačka F35 při cvičení nějak chcípla. Pilot se nějak pokoušel stroj znova oživit, leč se mu to nepovedlo. No tak se katapultoval. Pak když už v ní nikdo neseděl, se stíhačka nějak probrala a uletěla asi tak ještě 100 km a spadla někam do pouště do roští. A protože je neviditelná tak ji tři dny nemohli najít. Tak takový je to parádní stroj.
Voliči se velmi těší na preventivní odstrašující cvičení demonstrující rozhodnost a připravenost. Jelikož poušť ve střední Evropě aby pohledal, nabízí se cvičiště v prostoru mezi Řeporyjemi a Dejvicemi (a ano, Hradčany jsou +- někde mezi).
No jo, jenže já bydlím po trase Čáslav-Praha. Takže když se ten samolet rozhodně samoletět, tak jsem v prdeli a když mi to spadne na barák, tak vláda řekne ať si to vysoudim z Američanů.
Targu, stále ještě jezdíte s DAFem?
Re: jina
Ono je to úplně jedno, s čím jezdíte. Dokud to šlo, bránil jsem se automatickým vehiklům ze všech sil. Dnes už na výběr moc není.¨
Teď jezdím s Volvem, ale není to zapříčiněno výše popsanou příhodou. Ke změně byly jiné důvody, zejména pracovní doba. 300 hodin měsíčně už mne opravdu nebere.
👍
Tvl už do toho nikdy nelez!!!
To je hnus, hlavne, ze jste nikoho nezabil a sam prezil.
Otazka se primo vnucuje: jak tohle inovativni silenstvi skonci?
Poucka rika, ze civilizacni system zacina kolabovat v tom okamziku, kdy se poruchy, vyvolane slozitosti systemu nevyplati opravovovat.
Likvidace/ odstavka nastroje, funkce ci organizace je pak produktivnejsi, nezli jejich oprava.
Tim zacina pad civilizace.
…třetinový množství a vono fakt nic?
A kurva!!!
Škoda, že místo Targuse neřídila nějaká umělá inteligence. Ta by si poradila levou zadní a ještě by u toho nebrblala pneumatiky vyměnila, náklad dovezla a vyložila.
Od toho nas deli tak 15 let.
Světelných?
👍 🤣