23 listopadu, 2024

Pět vidláckých artikulů

Pořád mám blíž k Janu Husovi, než k Žižkovi. Pořád jsem víc tribunem lidu, než politikem. Pořád jsou moje ambice především ve snaze vybudovat podpůrné struktury pro národní politiku, než si jít sednout do lavic ve sněmovně a tam poslouchat řeči Ivana Bartoše. Pořád jsou mým soupeřem především majnstrýmová média s jejich pokusy o vymlčování a když to nepomůže, tak nasazují psí hlavu, křičí o dezinformacích a snaží se o kriminalizaci názorů. Pořád je mým největším snem statek, kde bych mohl dvacet hostů posadit kolem stolu, nakrmit je, napojit a ubytovat. Že jsou u Vidláka vždycky otevřené dveře, to považuju za větší hodnotu než vyhrané volby.

Pořád si myslím, že hlavním problémem alternativy je nedostatek velkorysosti. Osobní názor u nás vítězí stejně absolutně a drtivě, jako u liberálů zaujímání shodných postojů. Dávné křivdy silážujeme a pak jimi krmíme naší politiku… a čím jí krmíme, toho se nám pak dostane. Pořád se snažím hledat jednotící myšlenku, která bude silnější než všechny animozity. Pořád se snažím být mostem mezi různými proudy, i když se po mně šlape. Pořád si myslím, že nejprve se má mluvit o víně a bůčku, protože na tom se zpravidla shodneme a až se zkušeností shody nad dobrým jídlem, se má mluvit o politice.

Pořád si myslím, že jakýkoliv český premiér nemůže uspět v boji s globálními korporacemi bez dobrého domácího zázemí. Nemůže se jim postavit, když necítí silnou podporu odspoda. Nemůže s nimi zápasit, když musí především myslet na příští kampaň a odrážet spekulace, že už třeba nebude znovu zvolen. Podívejte se na podporu, kterou si mezi sebou umí zajistit kupříkladu muslimové v Německu. Nejsou ještě ve vrcholné politice, ještě nedokončili pochod institucemi, ale ve svých mešitách mají podpůrnou strukturu o jaké se nám může jen zdát. Kde jsou ty doby, kdy se s optimismem zpívala píseň „až nás půjdou miliony?“ Kde jsou ty doby, kdy se nastolovaly stovky ekonomických a sociálních cílů, které se řešily?

Kdybych dneska vzal volební programy všech konzervativních stran a zpřeházel hlavičky na papíře, většina lidí to vůbec nepozná. Všichni víme, co je zapotřebí na všech úrovních udělat. Když se o tom mluví někde v sále, tak můžete přednášet tři hodiny i déle a pak další dvě hodiny odpovídat na otázky a stejně neproberete všechno. Zdravotnictví, školství, průmysl, zemědělství, finančniství, energetika, oblbování dětí, politické neziskovky, postavení kolonie, vyvádění dividend, rozvrácená zahraniční politika… Volební programy mají desítky stran a stejně to nikdy nebude kompletní.

A také se to nikdy v úplnosti neprosadí… Není žádný Vůdce, který může kdykoliv bouchnout do stolu a říct, jak to bude. Vždycky to bude velké množství vlivů, zájmů… i byrokratické agendy. Chudák ministr vleze do úřadu plný ideálů a 99% jeho času mu vezme běžná agenda. Ne, nejsme sjednocený národ, který má všechny základní otázky vykomunikované a jako jeden muž tlačí na svojí politickou reprezentaci, aby je splnila.

Každý politik bude rád, když se mu podaří splnit zlomek toho, co ve svém programu slibuje. Proto by měl mít svých pár bodů, které považuje za prioritu. Já už nějakou dobu přibíjím na vrata svých pět vidláckých artikulů. Neplánoval jsem to, ale vládne nám Pětikolka a já proti ní stavím pět cílů, které bychom měli všichni chtít, protože pomohou nejvíce lidem:

Ceny elektřiny za dvě koruny kilowatthodina.

Je třeba donutit hytlermarkety k normálním maržím. A je jednodušší je donutit zveřejnit nákupní ceny než rozbíjet celý ten oligopol.

Zrušit poplatky za rozhlas a televizi. A samozřejmě zrušit všechny státní dotace všem pravdomluvným médiím. Ať si na sebe vydělají sami.

Odstoupit od emisních povolenek a zrušit grýndýl. Prostě ty poplatky neplatit a placení nevymáhat.

A přestat okrádat důchodce ve jménu budoucnosti. Oni pracovali na svojí budoucnost a dnešní mladí si na tu svojí musejí vydělat také.

Fialo, Stanjuro! Už dávno jste měli vykoupit ČEZ a použít zákon o cenách. Mohli jsme tu mít levnou elektřinu a ty firmy, které se dnes z Německa stěhují do USA, se mohly mnohem snáze stěhovat k nám. Energie je všechno. Už dávno mohla být inflace zvládnutá, protože nejvíc ji popohání drahé energie, které se propisují do každého zboží.

Jurečko, Výborný! Už dávno jste měli dělat kroky k návrhu zákona o zveřejňování nákupních cen, podobně jako se dělal zákon na zveřejňování provizí obchodníků ve finančnictví. Prouzovi jste měli neustále opakovat, že to uděláte, pokud hytlermarkety nesníží cenu samy.

Rakušane! Vlastně nic… Těším se na den, kdy tě nebude chránit Česká televize a bude si muset na zpravodajství vydělat kvalitou obsahu.

Bartoši! Vaše pirátská poslední generace budiž opravdu poslední generace idiotů, kteří věří, že svoje životní prostředí nejlépe zachrání dobrovolnou chudobou, která je ovšem kompenzována bohatnutím globálních korporací.

Pekarová! Vy, Kalouskovi pohrobci, přestaňte okrádat důchodce. Oni postavili to, co vy necháváte rozkrádat a pracovali tak usilovně zdatně, že se vám to pořád ještě nepodařilo dorozkrást.

Přibíjím je na vrata. Potřebujeme levné energie, potřebujeme levné potraviny, potřebujeme se zbavit zbytečných břemen, které na nás uvalila EU, potřebujeme se zbavit mluvčích pravdy přisátých na státní rozpočet a potřebujeme dát důchodcům, co jim patří, aby mladí viděli, že když budou pracovat, tak o ně jednou bude postaráno. Kterýkoliv z těchto bodů pomůže víceméně všem. Splnění kteréhokoliv cíle bude obrovský úspěch.

A pokud bych mohl prosit, začněme tou elektrikou. Ceny energií o málo vyšší, než je její výrobní cena, to je lákadlo pro průmysl. Potřebujeme levnou energii a můžeme ji mít, protože se vyrábí za korunu. Všechno ostatní jsou jen kecy, právnické kličky, inkoust na smlouvách a spousta debilů, kteří to dopustili. Žádný přírodní zákon tomu nebrání. Jen lidská rozhodnutí, která je možné jinými lidskými rozhodnutími změnit. Kdyby lidská rozhodnutí byla nevratná, tak stále žijeme v Rakousku – Uhersku. Nevratné nebylo ani se Sovětským svazem na věčné časy a Tisíciletá říše vydržela jen dvanáct let.

Energie nás může stát dvě koruny a brání tomu jen nenažranost. Kdo tvrdí, že musí být dražší, tak mu vlastně nevadí, že jsme v koloniálním postavení a je spokojený s tím, jak je stříhán a obírán. Každé snížení ceny elektřiny pomůže a kdyby náš derniér Nutella byl co k čemu, tak se nemusel divit, že je v Německu levněji, protože kdyby se trochu snažil, mohlo to být naopak a Česká republika by nebyla ve statistikách u dna.

Pojďte dneska diskutovat o levné elektřině. Pojďte říct, že to nejde, že se musíme smířit s tím, jak je drahá. Pojďte říct, že by se za to mělo zabojovat, pojďte říct, co si o tom myslíte.

Levná elektřina. Základ všeho.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

435 thoughts on “Pět vidláckých artikulů

    1. Hlavně si nenechat vnutit euro. To pak bude všechno stát jako v Německu, akorát se zjistí, že tu máme o 200 eur nižší průměrné důchody a o 1520 eur nižší minimální mzdu.

  1. Vidláku, děkuji za možnost připomínkovat Váš první artikul. Sice se nám diskuze trochu rozlézá, a proto jsem se i já někde dole připojil se svým názorem na řešení problému obchodních řetězců, takže mám napracováno na příště, jenom to zkopíruji.
    Protože, jak jsem včera napsal, jsem absentoval dlouho v diskusi, musel jsem ji včera a dnes číst a přiznám se, že asi své závěry budu napříště kopírovat do starého dobrého dvorečku na Vidlákovi, kde se mi zdá atmosféra webu přeci jenom jako kdysi.
    Blahopřeji také k tomu, že se Vás fakt bojí, když už musí zakládat opozičního Vidláka(velmi, velmi trapné) a zarazilo mě zde také neuvěřitelná řada trollů a rozbíječů diskuse. Nu nic, s tím musíme počítat.
    V dalším textu se už věnuji jen a pouze energiím a vycházím z Targusovy PŘEHLÍDKY ŽVÁSTALŮ, protože se mi zdála jasně uchopitelná a přehledná.

    Takže znovu – LEVNÉ ENERGIE.

    1. problém – emisní povolenky.
    Kdo ví, na jakém právním základě fungují a jaké jsou stanoveny sankce za jejich neplnění, tj. zastavení této brutální šmeliny posvěcené Bruselem?
    Targusi, je to jednoduché. Příslušná směrnice EU, přijatá všemi orgány a její transpozice do českého práva pomocí zákona. Samotný příběh je dlouhý, ale od začátku podvod, šmelina a ohlupování obyvatelstva. Nutno totiž hned na začátku podotknout, že příjem z prodeje povolenek českým subjektům na území ČR je příjmem státního rozpočtu ČR (v Německu německého státního rozpočtu atd.). Jak říkáte OJEB číslo jedna. Pod vznešeným cílem pomoci ovzduší ve skutečnosti nová daň (nyní se uvažuje že ji budou platit i fyzické osoby např. za kamna doma), o které politici říkali, že ji přijala ta zlá EU(ano všichni rukou společnou a nerozdílnou) a přitom se už těšili na nové daně. Bylo to neuvěřitelné svinstvo a jinak se to nazvat nedá. Nová daň svedená na EU. Co s tím milí přátelé máme dělat, že….. Viníci – všechny české vlády, všichni čeští politici, protože se klepali na nové peníze od nás. Proto o nich všichni mlčí a teprve v krizi se zjevuje celý průšvih najednou.
    To historicky není vše. Byla stanovena cena a s povolenkami se nedalo obchodovat, mimo podniky na území vlastní země, kdy ten, kdo dostal povolenky a měl málo emisí, je mohl prodat jinému subjektu za stanovenou cenu. Ten kdo nemá emise, je měl zadara. Platbou za povolenky se podniky tzv. vykupovaly ze svého hříchu znečištění ovzduší. Jak a kolik se počítalo na tunu tehdy nevím.
    A protože politici potřebují stále více peněz, komise EU pouštěla do oběhu stále více povolenek (pod tlakem některých států), až se nechala přesvědčit, že to bude moc fajn produkt, se kterým se může přes burzu obchodovat. A tím se to utrhlo a cena začala letět nahoru, vedle toho komise sama zdražovala. A tak jsme tam, kde jsme.
    Nenasytní politici škodí i dnes. Můžeme to pozorovat u nás v přímém přenosu, kdy pan ministr přes peníze tvrdí, že výnos z povolenek nemůže použít na dotaci drahých energií, protože může jenom půlku…. A jenom ta půlka nás okradla všechny o strašné peníze tím, že zdražila proud. A co ta druhá? No ta má být použita na nové technologicky čisté krásné zelené projekty a technologie. Zeptal jste se Targusi o jaké technologie jde a kdo je kdy viděl? A jak je možné, že v jiných zemích pochopili že k defenestracím se schyluje a tak raději všechny prachy za povolenky v různé formě poslali voličům a průmyslu? Nu protože tak chtěli a prostě to udělali a komise jim to schválila. Nebude přeci podporovat demonstrace pod vlastními okny. Ne tak v naší zemi krásné, střediskové. Víte kdo ovládá ten fond, kde jsou ty prachy Lebowski? Ministerstvo lesů vod a strání. A která partaj ho ovládá? Nu která Watsone, je to zcela prosté. Ta, o které se říká, že její činy křesťanské nejsou, ale katolické rozhodně. A zlí jazykové tvrdí, že si prostě tahle partaj postavila hlavu, a chce tyhle peníze rozpustit na zaplacení svého volebního programu, říkejme mu třeba „zateplení domu pro každou babičku“. Nu když máte k dispozici až 60 miliard korun? Chápete už, jak funguje politika v této zemi? Proto si včera Kuba s Havlíčkem v televizi tak notovali a sršeli odhodláním. Péči o občany bych v tom nehledal. Spíše snahu to rozdělit ve své režii…
    Takže ano, Targusi, je třeba zrušit zákon, odstoupit od smlouvy na úrovni komise a vykoupit některé závazky. Efekt bude okamžitý. Přál bych si být tím, kdo to šéfovi komise oznámí. Problém je vnitrostátní u těch, kdo ty peníze administrují. Je ještě jedna možnost, okamžitě ty prachy zápočtem vrátit subjektům, které je zaplatili a tvrdit, že za stávající bezpečnostní situace nemůžeme dělat nic jiného. A donutit příjemce, aby to nepromítli do cen. To se mi ale nelíbí. Ale pamatujte – problémem jsou čeští politici.
    2. problém – prodej elektřiny vyrobené v Čechistánu do zahraničí a její zpětný nákup.
    Kdo ví, na jakém právním základě tato šmelina probíhá a jak ji možno BEZ POSTIHU zarazit? Má někdo ponětí, kterými dokumenty je to podepřeno?
    To je jednoduché – to bylo rozhodnutí ČEZu a nikoho jiného. Stačí, aby od toho odstoupil. K tomu je nutné ČEZ znárodnit a vyplatit malé akcionáře. Pokud se někde přijala nějaká právní norma, zrušit ji, na úrovni EU takový předpis ve smyslu závazný není.
    3. problém – euro-samo-zákaz nákupu levných nosičů energie od Ivana.
    Má někdo ponětí, jaké sankce by Čechistánu hrozily, pokud bychom se vysrali (ano, Halefe – OPRAVDU VYSRALI) na nějaké sankce a začali jednat o nových dodávkách plynu z Ruska?
    Asi politické jenom, ale uvědomte si, že máme výjimku např. pro nákup ruské ropy, plyn nadále kupuje Maďarsko a Rakousko a nic se neděje. Je to o politické odvaze a koulích. Česko NATO potřebuje kvůli tomu, aby tady Ivan eventuálně neumístil své rakety, protože by kontroloval celou Evropu. Vyjednávat o tom jde. Máme ale problém technický, protože dodnes není dostavěn plynovod, který by spojil Česko přímo s rakouským hubem. Tomu brání zájem Křetínského, který chce, aby se plyn k nám dopravoval jen přes Slovensko, kde rozvody spoluvlastní. Tady je správně, že vláda zpětně vykupuje bývalý Transgas. Pak se jí uvolní ruce a bude moci dostavět s Rakouskem krátkou spojku a můžeme brát plyn odkudkoliv. I z Ruska, ze kterého ho bere Rakousko. Tzv. plynovod z Polska nám k ničemu nepomůže, nehledě k tomu, že Poláci chtějí, ať si ho zaplatíme, provoz budou kasírovat a musíme se zavázat k vysokým odběrům na dlouhou dobu. Obávám se ale Targusi, že máme tak pevný a zásadový postoj k válce na Ukrajině a jsme zařazeni mezi nepřátele Ruské federace, že nám nic nepošlou. Je ovšem také pravdou, že USA jsou také nepřátelé Ruské federace a kupují od nich uran ve velkém pro svoje elektrárny….

    Tak to je Targusi dnes vše. Snad jsem ty exkrementy nemlel. IK

    1. Ano, je to tak. Přesný právnicko-politický popis situace. Za vším jsou peníze, energetika to jsou obrovské peníze. Aby někteří hodně vydělali, musí ta velká většina hodně prodělat. Nenažranost.
      Skutečná alternativa by byla možnost win-win řešení. To já vidím v technickém pokroku, přijít na to, jak vyrábět elektřinu levněji a s omezením negativních externalit. A tady už začíná to čertovo kopyto…

    2. Skvěle odpracováno. Jen trochu chybí kolonka osoby a obsazení, popř. časová osa. Už proto, že každý úspěch má mnoho autorů stejně jako každý průšvih jednoho viníka. Doporučuji k vydání jako článku před dalšími volbami.

    3. Tak tohle se majiteli akcií ČEZu, panu Schumacherovi, moc líbit nebude.

      A horským gorilám z Ugandy a jejich podporovatelům, těm se to nebude líbit už vůbec.
      Poscípají prý hlady, když od nich nebudete kupovat kafe jako Malátný z Chinaski.

  2. Skúste nájsť ľudí, ktorí sú ochotní ísť v súčasnej situácii do politiky v ČEZkej republike. Sci-fi. Totálna korupcia, kedy Jedna Firma vládne všetkým. Hotovo. Dokonáno jest.
    Prajem veľa šťastia!
    Po 18 rokoch v Brne si hľadám prácu inde, ideálne vo Viedni. Problém neuveriteľný, nie že neviem po nemecky, ale že som vraj príliš vzdelaný a skúsený!
    Koksooo to ako že čo na to povedať…
    V ČR ani SR si prácu nehľadám, páč čo so mnou, že?
    Pohovorov som absolboval neúrekom, dopadli dobre a preto som tam, kde som. Tvrdohlavý, bez ťahu na bránku, bez drajvu… Efektívny a výkonný.
    Do SAE alebo Emirátov hneď môžem.
    Ja by som radšej bol, keby moje deti u nás vyrastali, v memosliskej krajine.
    Tak čo s tým? Zostavíme team?
    Bez šance, 50% občanov ČR bude voliť úplne inak, páč im to je jedno. Pokým majú aspoň na jednu lahvinku každý deň, tak sú v cajku.
    Vidím nulový záujem o politiku v mojom okolí, ľudia už otrnuli. Je im to jedno.
    Prečo sa snažiť o zmenu, keď aj mojim susedom je to jedno?
    Len kôli sebe a mojim deťom a ich budúcnosti.
    Skúste to vysvetliť deťom a manželke, že odteraz minimálne 4 roky sa neuvidíte. Teda ak budete zvolení.
    No.. nepotrebujem túto skúsenosť. Ale keďže v CR a SR končí priemysel a začína Veľký Krach, tak možno skúsim niečo… Zo zúfalstva asi. Neviem.
    So akýsi nerozhodný ..
    Alebo nie som?

    1. Tahle země je ztracená, její populace je utopená v sebestřednosti, sobeckosti a nenávisti. Bohužel už také nemám iluze. Nemít tu rodinu, která se odsud nechce hnout, okamžitě utíkám pryč…stejně možná nakonec budeme muset…

    2. @ Július Mikula napsal: 10 listopadu, 2023 (20:40) (https://web.litterate.cz/pet-vidlackych-artikulu/comment-page-2/#comment-209273)

      Měl jsem to podobně. Prý jsem příliš překvalifikovaný a do mladého dynamického kolektivu se nehodím (= jsem starý).
      I když jsem prý byl nejlepší ve výběrovém řízení, pokud se vůbec namáhali mi odpovědět.
      Byl jsem totiž jediný, kdo byl ochotný si o daném oboru něco nastudovat a předvést nějaké znalosti.
      Když pominu takové drobnosti jako certifikaci I.R.C.A., BRC a dalších asi deset dalších taškařic.
      Nakonec 3 roky jako lopaťák.

      1. PivoJ:
        O těch mladých, dynamických kolektivech už jsem něco slyšel. K neuvěření.
        Nechcete se o nich rozepsat trochu víc?

        1. Ani ne, už takhle o sobě prozrazuji víc informací, než je životu zdrávo.
          Těžká autonehoda, kdy při slunečném počasí, asi 20 st., mi zničehonic selhalo řízení.
          Na přehodu mne srazilo auto. Búčkokrkoidní nabušení maníci mne odtáhli na chodník a že jestli nebudu držet hubu, tak si v nemocnici počkají, co budu říkat.
          Potřetí už bych to nemusel přežít a to zatím nechci.

        1. Rozhodne nejsem prebornik v ukrajinstine, ale nerika nahodou na zacatku, ze nikdo nevi, jak valka skonci, mozna rozhovory?
          A v tom dementi, ktere nemusi byt dementi zas rika, ze rozhovory nejsou na poradu dne.
          Tedy vymeknuti tam je…nemaji nahodou Ukrajinci zakazany rozhovory s Ruskem primo zakonem?
          To by pak Jermak mel spravne rici, ze rozhovory neprichazi do uvahy a ne, ze nejsou na poradu dne.
          Podoljaka ma velke oci a prani je u nej otcem myslenky, takze i u nej opatrne.

    1. Lhát se prý naučí dítě okolo tří let. Ovšem takhle plynule, to chce soustavný trénink. Běžný politik lže běžně, politik na vrcholu své kariéry lže …

    2. Když se narodí dítě, narodí se prý jako génius, teprve škola z něj udělá blbce. Existují však i výjimky potvrzující pravidlo. Někdy se opravdu někdo narodí jako blbec a škola má ušetřenou práci.

  3. Petr Mach bude velká posila SPD, je to špičkový odborník na ekonomii:

    SPD hlásí posilu. Petr Mach chce vstoupit
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/SPD-hlasi-posilu-Petr-Mach-chce-vstoupit-745899

    Jen to nechápu, proč se Mach tak hrne do europarlamentu, když už cca před 10lety sestavoval fantastický seznam „úřadů na houby“, tedy naprosto zbytečných institucí, které by se měly zrušit. Europarlament k nim bezpochyby patří. …. Jo, já vím, asi jde zase jen o prachy.

    Mezi úřady na houby byl tehdy zařazen i úřad na houby:
    Máme úřad na houby. A také na brusinky, borůvky a bezinky
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/urad-plytvani-uhul-houby.A120719_1805525_domaci_jw

  4. Dane, ty starej lháři, vždyť máš štědrej vejvar ze svýho institůtu … tak proč něco měnit? Proč bys lezl do politiky, když takhle je to pohodlnější? Okamura se přisál na státní cecík, ty ždímáš ty mouly s naditýni důchody přímo … seš vlastně šikovnější pijavice. Komu čest, tomu čest.

    Rajchl je odepsanej, parta se mu drolí pod rukama, ale Tobě šmejdovné na konto teče proudem

    https://twitter.com/1250cc03004c44e/status/1722985346659410218

    1. Co je to za režim, který ke svému udržení potřebuje až takové zrůdy? Jakpak chutná vlastní meducínka, závistivá socko? 😀

    1. Moje mamka mi téměř pokaždé řekne: „ti politici se nás už bojí“. Abych jí nerozrušoval, vždy jí odpovím: „ano mami, bojí“. Ale popravdě ti zmrdi z nás mají fakt prdel a je jedno jestli tam sedí zmrd Babiš nebo zmrd Fiala.

  5. Jsem sama, kdo si myslí, že do diskuse na tomto webu byla nasazena umělá inteligence?
    Na živé rozbíječe a zahlcovače diskusí asi došly peníze.

    1. Těžko říct, jestli jste sama. Šuškandou se šíří názor, že to nebyla umělá inteligence, nýbrž umělá stupidita. Ale (dez)informaci nelze nezávisle ověřit.

      1. Cítit se lip, není špatná meta.
        Pro někoho je cestou pomoc, pro jiného pšouky.
        Už si z tvého blystiveho bůžka dělá srandu i mainstream 😜

    2. Ema si to také myslí a když si to tak pročítám zpětně, asi na tom něco bude.
      Je fakt, že s UI zvládne referent pracovat na několika strojích naráz. Takový malý stachanovec 😀
      Nadgenerál Koudelka ušetří na personálu, budou odměny a zbylí referenti budou mít hezké vánoce.

    1. Neurážejte, ano ?!?
      Problém možná leží v tom, že panu Fialovi při kopírování nějakých textů, z knih, které sepsali kdysi jiní – autoři těch knih, a úprav sumy takových textů do formátu „studie“ ….jemu stačí nějaká malá lampička plus čtyři svetry , oteplovačky a dvoje hrubých ponožek.
      Ale pan Babiš potřebuje agrostroje a zařízení, třídičky, sušičky, pekárny, balící linky atd atd. On nemůže vybavit své zaměstnance a provozy pouze malými lampičkami, to by nefungovalo….

      1. Pfijala si namázne na krajíc chleba vrstvičku nutelly, pořízenou v německém krámě, která ho proslavila v celé ojropě a je spokojený.
        Pravda, může si k tomu na chvíli posvítit lampičkou.

  6. Cituji autora:
    „Pořád si myslím, že hlavním problémem alternativy je nedostatek velkorysosti“.
    Možná to tak je, nicméně, mě se zdá, že spíš chybí motor, který tam ti u kormidla mají a ten motor je jejich společná motivace.
    A na ní se vždy shodnou.
    Prachy, zisk, moc. Hodně moc a ještě víc oběživa ve vlastní kapse jakýmkoliv způsobem. A jdou na to sofistikovaně.
    Alternativní, silnější nebo srovnatelně silný motor ještě nebyl vynalezen, takže alternativa jako taková, nemá to své hlavní společné gró, na kterém by se domluvila za všech okolností. Něco, co by rukou společnou nerozdílnou vždy budovala a co by ji vždy sjednotilo.
    Občas se, pravda, něco silného vyskytne, ale jen v případě, že není co do huby a časy jsou hodně zlé. Ale pak se situace postupně zlepší a společný motiv vysublimuje. A přichází tamti, co jsou u kormidla dnes.
    Nuže, co by tak asi mohl být onen sjednocující alternativní prvek?
    Asi se hned tak nenajde a proto nezbývá než vyčkat času, až se kolo dějin poněkud pootočí a chyby dnešních vládců a papalášů a majitelů lidských osudů jim dají řádně po papuli. A že těch chyb je a že je vyrábí jak na běžícím pásu je očividné.

    1. Nejenom že byl vynalezen, byl úspěšně aplikován. Ve Woergel. Administrativním zásahem centrální banky , spolu s úřady, byl však zničen.
      Sjednocujícím prvkem ….mmmmm….hmmmm…..

      Otázka na tělo : Chcete mít úrokem zatížených fiat peněz více, anebo méně ?
      (odpovídat netřeba, prostě už jen tou otázkou dokládám, že bez změny finančního systému se jen pramálo změní, na trajektorii směřující k velké válce, anebo k sumě menších válek)
      ———————
      No ale dobře. Nejprve maxima – sjednocujícím prvkem by měl být volební proces, při kterém by došlo ke skutečným a svobodným volbám. To je možnost volit jednotlivce, ne hlasovat pro nějaká jména, které vybralo nějaké politbyro nějakého tu většího, tu menšího uskupení. A omezení komodifikace tzv. voleb.
      Realné minimum ? Nehlasovat pro stávající papaláše, raději hlasovat pro pana Babiše, ten se mi zdá být osvíceným oligarchou.

      1. Já jsem jednoduchý člověk hledající jednoduchá řešení.
        Pro mě je tím řešením obyčejná demokracie. Přímá demokracie.

      2. … raději hlasovat pro pana Babiše, ten se mi zdá být osvíceným oligarchou…
        No, proč ne. možná je to podobné, jako když někdo řekne, že mu při tanci hudba nevadí

    1. K prvnímu odkazu – všechno moc pěkné a chytré, až v čase 29:40 pan ing. Blahynka říká „… Nikola Tesla před 90 lety instaloval do svého auta elektromotor a jezdil na anténu, postavil věž, vysílal silovou elektřinu bezdrátově .. koneckonců každý má v kapse mobilní telefon a mobilní telefon přenáší 5 wattů energie, tak proč by (telefon? – chápu, jako principielně jakékoli jiné zařízení) nemohl přenášet 5kW nebo 5MW…, Nikola Tesla to provedl už před 90 lety, a to auto jezdilo…“
      Pokud si tímto, s prominutím blábolem, překalibruji i předchozí výklad, tak věrohodnost vývodů pana inženýra v mých očích silně poklesla.

      1. Pokud to někdo neví. Pan Tesla byl sice geniální technik, ale v této věci se mýlil, jeho zařízení nefungovalo a nemůže fungovat.

        1. ano, typická česká ovce, jedna věc blbá, proto smetu všechno

          dojedu do kauflandu, koupim ty hnoje, pustim bednu a jede se dál 😀

          poslední zhasne

          1. „.. jedna věc blbá, proto smetu všechno“
            Kolik muchomůrek zelených potřebujete přidat do bramboračky, aby se nedala bezpečně jíst?

            1. Pravděpodobně jen jednu. Stačí pro vyhlazení tříčlenné rodiny, se čtvrtým členem na cestě a během osmi dní. O šest baráků dále, rok 1983.

      2. Wombat:
        Můj děda k podobným rozkecaným inžinýrům občas říkal, že stejných nasere za jednu noc celý kýbl. Zpravidla když se stalo, že někdo z nich něco zkurvil – a napravovat to museli lidi z provozu, pokud to ještě vůbec šlo.
        Tenkrát jich pravda nebylo zrovna moc, vysoké školy tehdy učily poměrně dobře, ale byli.
        Dnes se jim nějak moderně říká – tuším fachidioti?

    2. Díky za odkazy, viděl jsem už I. díl a teď i II.
      Vize ing. Blahynky je námětem pro seriózní debatu.
      Doporučuji oba díly všem

  7. K tomu vystupování z EU

    Vystoupit z EU není v této chvíli v českém zájmu. Přineslo by to víc negativ (viz předchozí diskuse) , než pozitiv. Měli bychom ale trvat na právu veta a hlavně se ho naučit používat. Naučit se zkrátka říkat NE. Dělat jen to, co nám prospívá a jednoduše přestat dělat to, co po nás sice Brusel žádá, ale nám to škodí. Využít každé hlasování, kde se dá vetovat, k tomu, abychom svůj souhlas podmínili tím, že nám Brusel ustoupí/vyjde vstříc v něčem, na čem nám záleží.

    Příklad: EU chce přijmout Ukrajinu? Kdepak, to vetujeme! EU přemlouvá: no tak, potřebujeme váš souhlas. A my na to: dobře, ale jen když nám dáte stejné zemědělské dotace jako má Polsko. Nebo chceme za to výjimku z emisních povolenek. Atd. Prostě kdykoliv EU potřebuje náš souhlas, tak ho musíme zobchodovat za nějaký ústupek pro nás. Tak to v EU ostatně dělají všichni (nejvíc Orbán), krom servilního zbabělého Péti.

    1. A ještě něco málo o „dobrodiní“ Hamásu:

      ….„Měli jsme sex s mrtvými těly, abychom je pošpinili a znásilnili,“ popisuje na videu terorista, kterého po masakrech ze 7. října zajala izraelská armáda. Ta zveřejnila několik podobných výslechů, při nichž členové Hamásu potvrdili, že se při bestiálním vraždění dopouštěli i sexuálních zločinů….

      …„Podle naší víry je vše, co se stalo, zakázané. Únosy, znásilňování, smilnění s dětmi,“ vypověděl další zajatec s tím, že členové Hamásu unášeli ženy a dívky proto, aby je pak mohli znásilnit. Z výslechu dalšího vyplynulo, že velení palestinského teroristického hnutí svým mužům porušení islámských zásad povolilo. Včetně zprznění těla mrtvé dívky. „Dělali tam věci, které by člověk neudělal,“ přiznal….
      …O spáchaných zvěrstvech svědčí i těla samotných obětí. „Můžu říct, že jsem viděla mnoho znaků zneužití v oblasti genitálií. Zlomené nohy, zlomené pánve, zakrvácené spodní prádlo i ženy, jež byly od pasu dolů svlečené,“ popsala koncem října izraelská stomatoložka Májan, která pomáhá forenzním expertům s identifikací zavražděných…

      …„Znásilnili děti i starší ženy. Penetrace byla tak násilná, že jim polámali kosti. Viděli jsme odřezané genitálie,“ dodala rezervistka IDF Šari….

      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/hamas-izrael-masakr-hromadne-znasilneni-nekrofilie-vysetrovani-dukazy.A231110_103113_zahranicni_kha

      1. Hele, referente, když Vás budu mučit (tím myslím skutečně mučit, nikoli „soft“ waterboarding“) a Vy budete vědět, že Vás stejně zabiju, tak uděláte, resp. řeknete cokoli, abych Vás zabil rychle.
        A také to může být od A do Z jenom propagandistická lež, což je nejpravděpodobnější.

        Vy neumíte žádný cizí jazyk, že postujete jen domácí mainstreamovou žumpu?

      2. Re: Milena

        Docela rád bych viděl nějaké video, jak se lámou pánve žen mužským údem. To mne opravdu zajímá.
        Zkoušel jsem to fčilek dvakrát na své Jahodě a furt nic…

        1. Mně to zas tolik prča nepřijde. Sexuální zvrhlost, zejména až morbidně sadistická, je u guerillových dýchánků vyhledávanou zábavou. Váš předkomentující sice vznesl pochybnost, což ovšem ani obecně, ani v tomto partikulárním případě příliš podivu nečiní. Nicméně v jiných, méně sexuálně motivovaných situacích si u těchto veselic i muži přijdou na své. Tam je to bráno spíš jen jako všeobecně oblíbená zábava, vyloženě taškařice. Něco se jim odněkud oddělí a je to umístěno zase na jiné, přesněji do jiného tělního místa. O odhadem tři čtvrtě metru výše.

          A co se týče té osobní zainteresovanosti v konání pokusů, takto se skutečně pánve nelámou. Činil jste-li takový pokus, potvrdil jste slepost té uličky. Bez mého hodnocení, kdo je k čemu jak nadán, jsou jiné „zlomeninové“ situace, kde experimentovat patrně nedoporučeno…

        2. Máte problém ten sadismus unést psychicky, že, tak se to snažíte bagatelizovat.

          Vemte si na tu vaši Jahodu příště nějakou šikovnou trubku a samopal a uvidíte, že vám to půjde líp. Její kosti budou jen praskat.

          On to ten mentál třeba nepopsal úplně přesně do všech detajlů, aby si to pán v křesle dovedl pěkně představit.

          Když na to nemáte žaludek, tak to nečtěte.

          Normálním lidem je při snuff movies zle a při těch horších brečej i otrlí policajti.

          1. Pánové, netuším jak Vám, ale mně by se u mrtvoly sebekrásnější ženy, prostě nepostavil.
            Nějaká cílená chemie, asi dokáže tuhle lidskou přirozenost kompletně přeprat.
            Potom ale člověk, s mozkem plně ovládaným vlivy té chemie, není už člověkem.
            Basta.

      3. jednou si vymyslis podrezavane deti a pak se to s tebou vlece

        kazdej si rika, zase lzou, aby motivovali nase chlapce jako posledne ?

    2. V nacistickém Německu také neměli „Ostarbeiteři“ povolen vstup do krytů. Často ani nesměli přerušit práci a skrčit se někde v koutě. No, a protože Izrael už dávno jede plnotučný nacismus a apartheid, tak asijské „podlidi“ nejenže nepouští do krytů, ale nesmějí ani opustit pracoviště.
      Sionisté je vlastně zneužívají jako živé štíty. Stejně jako ostatní civilisty.

      1. Zkopíruješ tenhle příspěvek i na Vidlákův fejsbůk? Zkontroluju si to.
        Jestli ne, tak jsi plnotučná nacistická sračka ty a ne Židé.

  8. „Immanuel Kant napsal:10 listopadu, 2023 (12:59)
    Vážený Pluto….
    ….Ale znovu, raději papíry a pasy, než socialisto-komunisticko-zelenou EU. Miluji Evropu a nenávidím EU.“

    Vážený příteli,
    protože jste napsal, že se k věci ještě dneska vyjádříte, napíšu tohle, abyste třeba mohl také reagovat.

    I já bych klidně volil „papíry a pasy“, jenže to je pro případ vystoupení z EU ten fakt nejmenší problém. Ten největší je – kde jinde – v penězích. A ty jsou vždycky AŽ na prvním místě.
    Ty peníze spočívají primárně v povinnosti vrátit rozpočtu EU jistě většinu „dotací“, které jsme odtamtud dostali /lhostejno, že šlo o „natištěné prázdné papírky“ či přesněji elektronicky emitované cifry, které většinou nebyly podložené ničím, než inflací, zatímco ty naše vratky by musely pocházet z reálných peněz, o něž byli na daních obráni naši občané/.

    Měli bychom na to?

    Tůdle!

    Uvědomujete si, kolik podle poslední účetní závěrky činí hodnota majetku České republiky? Jistě tu cifru znáte – viz https://www.mfcr.cz/cs/ministerstvo/media/tiskove-zpravy/2022/konsolidovana-ucetni-zaverka-cr-majetek-49600
    Něco málo přes ŠEST BILIONŮ korun. Od toho si odečtěme výši státního dluhu, který činí více jak 3,5 bilionů korun.
    Kolik činí saldo „dotací“ z EU?
    Raději nepočítat, nepochybně se už pohybujeme v „červených“ číslech.
    Státní bankrot, nic jiného než státní bankrot.

    Jaké má erár příjmy a odkud plynou?
    Vynecháme-li daňové sdírání obyvatel, které znamená, že každý občan více jak půl roku pracuje na daně a jen menší část roku „na sebe“, máme tu daň z příjmu právnických osob. Nebudu domrtě zkoumat, kdo – který vlastník které právnické osoby na této dani zaplatil, troufnu si tvrdit, že největším nebo minimálně jedním z největších poplatníků téhle daně je Škoda, a.s. Mladá Boleslav – nebo tak nějak se to jmenuje.
    A komu asi patří?
    Bingo – Němcům.
    Jakože cizincům patří asi i většina ekonomických právnických osob.
    Máte snad za to, že v případě našeho „vystoupení“ z EU by „přátelé z Reichu“ tu škodovku ponechali v Česku? Stejně jako ti ostatní zahraniční vlastníci jiných „fabrik“?

    Máte to vidět.

    Příteli, tudy cesta nevede.
    Jsme tam, jak zpívá Barbora Poláková na tomto video https://www.youtube.com/watch?v=b_AqiM83D5M
    K tomu přispívá i další a další prohlubování našeho pádu do libtardího stáda, jak jsem s ohledem na dorůstání mladých ročníků a odcházení na Onen svět nás starých, psal snad včera.

    „Zanechte vší naděje, kdo vstupujete.“
    Tenhle nápis nad bránou Pekla podle Dante Alighieriho je to, oč tu běží.
    A já k tomu nápisu pro podobenství s EU dodám – „jste-li chudí“.
    Protože vstoupíte-li, není pro vás cesty zpět. Budete kolonií, leda byste si dobrovolně zvolili pád do naprosté nicoty.

    Jedinou cestou je reforma EU. Minimálně zpět do podoby, v jaké jsme do ni ve světle Maastrichtské smlouvy vstupovali. Tu mizérii způsobila Lisabonská smlouva https://www.europarl.europa.eu/about-parliament/cs/powers-and-procedures/the-lisbon-treaty a vše, co se děje po ni ve směru ke vzniku evropského superstátu.

    L.

      1. S EU se dá poměrně snadno vyjebat. Stačí být trochu kreativní. Natiskneme palety prachů, ty jim do Bruselue pošleme za ty jejich dotace, pak vystoupíme z EU natiskneme jiný prachy, o těch starejch řekneme že neplatí. Naším synům a dcerám dáme ty nový prachy. Fertig.

      2. Pane Lex.
        Naprosto přesně napsané,díky.
        Ještě bych k tomu přidal,jestli to položí USA,strhnou nás sebou,naprosto nevýhodná situace pro náš stát a to ještě,naprostá většina zbohatlíků,to má uložené na západě,navíc ani ti co to mají jako u poboček v naší republice,si nemusí být jisti,že o ně nepřijdou.Proč tady není,aspoň jedna banka Česká.

    1. Ano, „Jedinou cestou je reforma EU. Minimálně zpět do podoby, v jaké jsme do ni ve světle Maastrichtské smlouvy vstupoval“. To si myslíme my starší, nepodléhající vzpomínkám po „krásných časech za bolševika“.
      (teda krásný bylo, že jsme byli mladí). Tu ale musí prosazovat víc států než V3 (my už tam teď nepatříme).

      1. Jedinou cestou je reforma EU.
        Sorry, ale BWAHAHAHAHAHA!
        To už je vystoupení z EU formou jaderný války a zániku civilizace pravděpdobnější.
        ——————————————-
        „Kdy už se ti politici probudí?!?“

    2. tedy lexi , asi ani netušíte o kolik ročně jsme díky členství v EU chudší. A ted začínají nabíhat green deal poplatky, rušíme si výrobu pomalu všeho, opravdu si myslím , že splacet nějakej dluh EU by nás vyšlo levněji a byla by otevřena cesta do budoucnosti.

      1. EUhnije to má vymyšleno ad absurdum, tzn. my jim dáme prachy, oni nám část vrátí a ještě k tomu nám určí, na co ty prachy můžeme použít a za jakých podmínek. Zbytek prachů sežere olbřímí moloch EUhnije a pomoc Ukradině a třeba Hammásu.

    3. Reforma nereformovatelného jako jediná naděje?
      Kdyby člověk žijící v jeskyni uvažoval tímto způsobem, byl by pro něho i feudalismus nedosažitelnou metou.

    4. nemáte pravdu. přečtěte si prosím Libanonskou smlouvu, kde se říká za jakých okolností se vystupuje, přečtěte si smlouvu mezi EU a UK o vystoupení. Nikdo žádné dotace nevrací, protože jsme si na ně přispívali. Navíc při vystoupení máme podíl na majetku, který vlastní unie a který musí být mezi vystupujícím a unií vypořádán. ATD.atd.
      Nevím, proč by nějaký podnik opouštěl CZ, když bude mít stále výhodné podmínky. Reforma EU možná není, stejně jako nešlo reformovat KSČ. To je ale na jinou a dlouhou debatu. Dnes o energiích prosím.IK

      1. … ale taky jsem viděl, co dělali s GB – a to na ní, že byla za vodou, nemohli.
        My jsme kompletně obklíčený … ani nemám moc pocit nějakýho extra přehánění, když si představuju vysokou zeď na šumavě, aby se zastavilo proudění vzduchu, a přehradu na labi pod děčínem, aby neodtékala voda … respektive: do nákladů na vystoupení je potřeba započítat všechno to nejhorší, co brusel, matka vší rovnosti, volnosti a bratrství, dokáže vymyslet.
        Na nějakej volnej obchod s okolím zapomeňte. Na nějakej tranzit pro obchodování s někým jiným někde jinde zapomeňte.

            1. Ale prd. Jejich elektřina teče přes nás, jejich kamióny také. Můžeme je držet za kule tím že si sem rus dá rakety jestli nebude po našem. Tisíc dalších věcí jak s nimi vydlabat.

              1. 500*200km. asi by to trochu prudilo, ale není to nic, co by se nedalo objet. jo, němci by určit frflali, že si musej natáhnout svoje vlastní dráty. ale patří to do kategorie „trochu proprudit“, ne „držet za kule“.
                fakt, vzpomeňte si na tu anglii – tam hrála zřetelně hlavní roli snaha je co nejhůř natřít, ať to stojí co to stojí, jen tak pro pomstu a exemplární příklad. u nás by jim to šlo daleko snáz.
                a jak by sem rus ty rakety dostal? teleportací?

                1. Nee, to jim ještě nefunguje, zatím. Takže normálně vlakem, se souhlasem vlády.
                  Klidně do původně postavených skladů a odpališť, stačí trochu zrekonstruovat – jsou bytelný a stojí dodnes. Stejně tak velitelské stanoviště v jednom VVP.

                  1. vlakem? přes polsko?
                    joaha, vy předpokládáte, že to bude jako posledně: že půjdeme zase jako poslední, až všude kolem bude hotovo.

    1. Poleví až tehdy, kdy pan Michl prohlásí, že inflaci zvládli.
      😀 😀
      Pokud nemá společnost dostatečnou kontrolu nad „svou“ centrální bankou, tak má centrální banka kontrolu nad celou společností.
      Pokud centrální banka kupuje krom např. dlužních úpisů USA i akcie nadnárodních firem, měla by možnost nakupovat i dluhopisy “ své“ země a akcie jejich produkčních subjektů , nejlépe preferenční s nějakou opcí – to značí např. investice do ČEZ, směřované do podpory dostavby JE.
      Protože nuly a jedničky v počítačích nejsou rezervami takového významu jako jsou : dostupné a cenově přijatelné energie, dostupná a čistá voda, zdravé lesy, sociální a zdravotní systémy, vlastenecká benigní politika, růst životní úrovně a tak i spokojenosti obyvatelstva, vyspělé školství, soudy nehledající pouhý rozsudek, ale hlavně spravedlnost atd. apod. atd….

  9. Vypadá to, že na Slovensku vzplála občanská/institucionální válka.
    Ficova vláda proti mainstreamovým médiím a soudům.
    Zdá se mi neuvěřitelné, že demokraticky zvolená vláda musí sdělovat svá rozhodnutí mimo mainstreamová média na lavečce v parku a hájit každý svůj krok jako by byla spolek disidentů ve své zemi.

    Minister Šutaj Eštok obhajuje svoje kroky v NRSR: TOĽKO náhod
    https://www.youtube.com/watch?v=sNKdXEGAssg&t=9s

    Blaha po nových informáciách a rozhodnutí súdu: Všade je prepletený Lipšic a prezidentka
    https://www.youtube.com/watch?v=vZcf2oOySRY
    —————–
    Dění na Slovensku je třeba pečlivě sledovat. Ukazuje, co nás čeká u nás, pokud se u nás najde nějaký Fico a dáme se cestou Slovenska.
    Podle mě je Ficovi nejblíž Paroubek, který má ale bohužel zásadní handicap vysokého věku.

    1. No, posledni skec, kdy se policejni viceprezident domohl predbezneho opatreni vuci ministrovi je kouzelny. V kostce jde o to, ze ministr ZRUSIL pozici viceprezidenta a tento se obratil na soudce mestskeho soudu, ktery rozhodl, ze se ma do 15 dnu vratit zpatky na svoji pozici.

      Komicke momenty spocivaji v tom, ze se viceprezident nema kam vratit (funkce byla zrusena), soudce byl viceprezidentovym spoluzakem a hlavne… soudci mestskeho soudu toto neprislusi, na to je jina instituce.

  10. Vidláku, pochopte že na této platformě problém drahé elektřiny nevyřešíte. Uvědomte si, že před 5 lety, kdy byly elektřina velmi levná, ČEZ málo vydělával (míň než desetinu toho co dnes), všichni energetici přemýšleli jak z toho. A hysterici od Grety jim přišli vhod. Zahyneme, když hned něco neuděláme, upečeme se na Zemi.
    Tak se jim to povedlo, řekli si: zdražíme povolenky, budeme zavírat uhelné elektrány (a Němci i jaderné), plynovody z východu do EU musí skončit. Válka plánované zdražení zesílila na dvojnásobek, nějak se jim to vymklo z ruky…..
    Vyvolali vysokou inflaci.
    Řešení pro EU: „zpátky na stromy“= vrátit se v energetice zpět do let 2015-18. A nepokračovat současnou sebevražednou cestou pro EU průmysl a pro pokles životní úrovně lidí.

    1. A uvědomte si, Vidláku, že většina vlastníků nemovitostí u nás má mnohem větší energetickou (a finanční) spotřebu, než jen elektřinu, protože topí plynem a jezdí na naftu či benzin.
      Řešit jen výrobu a cenu elektřiny nestačí, i když v budoucnu bude význam elektřiny stále růst.

      1. Krátká rekapitulace: ČEZ chce co nejvíce vydělávat= to může jen přes burzu v Lipsku
        A naše vláda: „Stanjura dnes také odmítl možnost hradit poplatek za obnovitelné zdroje energií z výnosu z emisních povolenek. Podle něj je zhruba polovina z 80 miliard korun, které povolenky vynesou, už zahrnuta v příjmech státního rozpočtu. Druhá polovina je účelově vázaná na nové investice do zelených technologií…
        To jsou 2 žáby na prameni studny s levnou elektřinou.

        1. Vážený Milane,
          chápu Váš příspěvek jako povzdech, protože jinak mu nerozumím. Vidlák zde žádnou energii neřeší, představuje bod volebního programu, podobně, jako na jiném webu někdo jiný představuje bod svého volebního programu – prosadím manželství také pro stejnopohlavní páry. Pokud jste chtěl říci, že to nedokáže vyřešit, pak je mi to líto. Já patřím mezi lidi, kteří i k stáru jsou ochotni bojovat a postavit se zlu (a to zlem v tomto případě je) aktivně. K těm zdrojům z povolenek se ještě dnes dostanu. Tam pochopíte, proč to zlem je……. IK

          1. Když mám nějaký volební program bez aspoň náznaku řešení nebo analýzy problému,
            tak je to jen plácnutí do vody
            To je můj soukromý názor.
            Moje profesionální deformace je pozorovat realitu a vyvozovat z toho závěry (modely, zákonitosti, ..). Jsem starý fyzik, penzista.

  11. Jediny sposob, jak to tu dat do pucu, je ruska cesta … odkupit od zahranicnych vlastnikov podniky, a dostat ich zase do fondu narodneho majetku … ale to nepojde, pretoze stat je horsi vlastnik nez sukromnik, a domaci majitel je horsi nez zahranicny vlastnik … a tak to tu vsetko patri zahranicnym vlastnikom a vlastnik rozhoduje, pretoze je vlastnik, a tak je koniec-koncov spravne, o tom je predsa (dnesna) demokracia, a ta liberalna dvojnasobne …

    1. Není pravdou, že stát je horší vlastník než soukromník – pravdou je, že v některých případech ano, v některých ne. Stejně jako soukromník.

  12. Idnes:
    …Zdražení elektřiny a plynu od Nového roku – alespoň státem regulované složky o desítky procent pro obyvatele a firmy, které oznámil před pár dny Energetický regulační úřad – vůbec nemuselo přijít. Vláda mohla podle zjištění MF DNES lidem ulevit a hradit část ceny z evropských peněz za emisní povolenky, což se v minulosti i v letošním roce běžně dělo. A Fialův kabinet mohl peníze používat na pomoc s placením elektřiny a plynu další měsíce v následujícím roce. Jenže se podřídil Bruselu dřív, než musel….

    Odemčený článek:
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/energie-regulace-eu-vlada-smernice.A231109_202323_domaci_mejt?h=6E32AFC51D0775ED27482A83C9075F8B

    1. Opět je zde poměrně jednoduché řešení (viz Monty Python : How to do it), viz https://ocemsemluvi.cz/toto-kolo-dokaze-vyrobit-elektrinu-na-24-hodin-pouhou-hodinou-slapani/
      Win – win – win. Zisk elektřiny, ztráta tělesné váhy, sportem ke zdraví.

      Samozřejmě že pro provozy (dílny, obchody, továrny atd atd.) by bylo zapotřebí více takových velocipedů, a lidí do nich šlapajících. Velký problém. Ale např. v parlamentu by to byla brnkačka, stačilo by uzpůsobit rozestupy mezi lavicemi a instalovat vyšší lavice. Kdyby šlapala aspoň vládní koalice, tak by možná byly i přebytky, konečně !!!.

  13. SV PRY VI KDO VIDLAKOVI NARIDIL ZKONSTRUOVANI SELEKTIVNIHO NEDOSTATEČNEHO PROGRAMU!

    Že on tim odzbrojuje záměrně Silu Volicu ,mají jít za za NOSEem,tj Národní Občanskou Společnosti ,která neexistuje bo už vybuchla 💥🥒,když vidí jak se pétidemolice začíná topit a háže ji k záchraně stéblo.
    Viděla jsem tu koulomet komentu pana Švejka ,který je asi akčnejsi než jim s tvrdostí dubového matroše , odmítany PNZ Program Národní Záchrany a potřeb ,tak ho tu dávám znovu jako zbožné přání formace SV.

    ***Čim více a déle budete voliči otálet s defenestraci ,tím huře se budete mít.Sbér a lov bude v Lichtenstejskych lesích zakázán a proto se budete muset živit výrobou hliněných trpajzliku a místo psaní jak se správně vrtat v zemi ,je budete muset prodávat ******NO NI?

    Oj oj oj ,co to tu zase píše Anička už zvaná ta správná husitka ,tedy pomocnice pana D,D,D, kterou za to dá prý upálit s pomocí lhostejného davu lumiku riticích se ke skalám odkud budou skákat do moře zla a hotovo🤣🇨🇿

  14. Pokud za Petidemolici stojí stádo jejich voličů je prozatím naše snaha a opozice na její svržení marná.
    Udělala to Petidemolice chytře, stojí zani armáda, policie, nemálo inteligence a hlavně Prazaci. Ti všichni jsou u plného koryta a vidlaci a je nezajímají. Pro ně jsme socky a za svoji chudobu si můžeme sami.

  15. Tak nevím, buď slyším trávu růst, nebo co? . Ta včerejší „debata“ s Milkou mi pořád nevím proč ležela v hlavě. Ať napsal kdo chtěl co chtěl, její odpovědi a argumentace mi nešly z hlavy. Proč, no byly divné – takové? „nelidské“. Takhle lidi nereagují a většinově ani nemluví.. A pak mne napadlo, fráze. Neseskládal-li někdo počítačový program z frází – na rozbíjení diskuzí. Všude možně sesbíranými frázemi. Protože nic jiné=ho mi ta její „diskuze“ než sbírku frází nepřipomínala.- Co myslíte odborníci přes programy? Bylo by to možné. Prostě ten program nasadit na libovolnou diskuzi a rozbourat ji.

    Dnešní její „argumentaci j“ jsem už nečetla.. tak nevím, ale….

    1. Tak jo. Nelidský není Hamás, který krom povraždění Židů (a dalších) a odvlečení rukojmích přivedl do neštěstí také „své “ Palestince (a to cíleně a vědomě, aby vyvolal válku, jak přiznal jeden z jeho vůdců), nelidská jsem já, protože ho za to kritizuji.

      1. Mileno, nelidskost hamásu přece snad nikdo nezpochybňuje. Pokud jsem to byl schopen sledovat, tak většina s vámi nesouhlasí v něčem úplně jiném, totiž ve vašem zcela nekritickém souhlasu s postupem izraelské vlády a armády. Se snahou vylíčit je jako síly Dobra, jejichž zbraně jsou zahaleny posvátnou aureolou a jako takové zabíjejí zásadně správě, nezpochybnitelně a humanitárně. Tím spoustu lidí rozčilujete a já se jim nedivím.

        Jak tady svého času napsal Vidlák – a pravodláska ho za to hned otitulovala sprostými urážkami – kdyby Rusové vedli speciální vojenskou operaci na Ukrajině podobně jako Izrael protiterostickou operaci v Gaze, byla by dnes minimálně z Kyjeva hromada doutnajících trosek. A odůvodnit to mohl úplně stejně jako Netanjahu, dokonce by při tom možná měl čistší svědomí.

        1. To Vidlákovo přirovnání nesedí. Ukrajinští náckové (Azov apod.) jsou zakopaní na svých pozicích tam, kde se vedou boje ( např. teď v Avdějevce, odkud už od roku 2014 ostřelují civilní místa v Doněcku) . Tam jsou taky zavrtaní v tunelech či opevněních a Rusové je ostřelují a snaží se ta místa dobývat, podobně jako předtím Bachmut či Mariupol. Takže Rusové nemají důvod jen tak z plezíru ničit Kyjev (vyjma vojenských objektů) , ale mají důvod ničit/dobývat Avdějevku, Bachmut, Mariupol…. a tam si počínají nejinak, než Izrael v Gaze. Ani Ukrajinci si nepočínají jinak, když se při „protiofenzivě“ snaží získat některá města či vesnice zpět.
          Navíc v té válce Ukrajinci ani Rusové přece jen nepoužívají v takové míře civilisty jako živé štíty, na rozdíl od Hamásu, který si to přesně tak naplánoval. Včetně té mediální propagandy, kterou s použitím zabitých a zraněných svých vlastních civilistů poté dělá, aby tím vyprovokoval rozhořčení a vstup i dalších arabských zemí do války. Vždyť to ten jejich vůdce přímo přiznal, že to právě tak chtěli.
          Vy jste všichni strašně až dětinsky naivní, když se domníváte, že Izrael může postupovat nějak jinak, nějak víc jemně a v rukavičkách, nějak „humanitárně“, pokud chce Hamás zničit. A pokud ho nezničí, bude Hamás páchat podobné zločiny dál, ještě s větší chutí.

          1. Dobře, že jste uvedla Mariupol, Mileno, to je hezký příklad. Copak ho snad Rusové týdny mohutně letecky bombardovali? A že Ukrajinci v Mariupolu nepoužívali civilisty cobylidské štíty stejně jako Hamás? To myslíte vážně? Vždyť oni bombardovali evakuační konvoje a dělali si opevněné střílny v domech, ze kterých civilistům nedovolili odejít. Rusové se museli trpělivě probíjet ulici za ulicí skoro pouze za pomoci ručních zbraní, dům za domem město čistili s maximálním možným ohledem na civilisty. Samozřejmě, že se to bez civilních obětí neobešlo, je to válka, ale ve srovnání s tím, kdyby postupovali jako Izrael v Gaze a svrhli na Mariupol nejdřív desítky tisít tun leteckých bomb, jsou to řádově nižší počty. Bachmut se s Gatou nedá srovnat, tam v době bojů prakticky žádní civilisté nezůstali.

            Všichni souhlasíme s tím, že Hamás musí být zničen, ale k tomu vedou různé cesty. Ta nejrychlejší nemusí být vždy ta nejlepší. Já jsem jednoznačně proizraelský, ani nechci řešit, kdo komu před 7. říjnem dřív víc ublížil, ale postup IDF v Gaze není jen pouhá „obrana Izraele“, na jakou má samozřejmě právo. Je to mnohem víc krvavá pomsta a pokus o „konečné řešení“, kterým chce Netanjahu zakrýt vlastní selhání ze 7. řijna a zavděčit se šílencům toužícím po likvidaci všech Palestinců spíš než po likvidaci Hamásu. Má je ostatně i ve své (regulérní, nejen té válečné) vládě. Viz zde: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/gojove-jsou-na-svete-proto-aby-slouzili-zidum-tvrdi-izraelsky-rabin.A101020_145802_zahranicni_aha

            1. „obrana Izraele“, na jakou má samozřejmě právo – muzu se zeptat, jaky izrael mate na mysli? rekneme, obrana golanskych vysin – taky ma na to pravo? co okupovany zapadni breh jordanu? osady kolem gazy, ze kterych vytlacili puvodni obyvatelstvo (shodou okolnosti palestince)?

              1. Právě kvůli těmto otázkám jsem tam vložil tu větu, že nechci řešit, kdo komu víc ublížil před 7. říjnem.

            2. Jste první, kdo to čitelně zformuloval. A díky Vám za to.
              Nesledoval jsem ten souboj Milena vs zbytek světa komplet, ale nejsem si jistý, jestli to někde takto zaznělo. Můžu se sice pochopitelně mýlit, každopádně zdaleka nejčastěji znělo to, co mě tuhle napadlo formulovat a teď doplnit zhruba takto –
              „Tak abys věděla, ty slepice jedna s mozečkem a kukadly, já ti teď přesně vysvětlím, co mi tam vadí. Von tam totiž ten Izrael…, no, todleto. Prostě tam…, neštvi mě sakra, ty slepice blbá, chci říct…, Jak vono to herdek bylo…, jo, už vím! Ta krev! Celou dobu to říkám! Dycky sem to tak říkal, že jseš ta slepice! To je přece jasný, že jsem tím říkal krev. Stačilo, že jinej napsal krev, mně už pak stačila ta slepice.., už to konečně chápeš, mozečku?“

              Lhostejno, jak to koho uráží, stačí si některou z těch slovních bitev pročíst.
              A ano, Milena výrazně akcentuje tu brutalitu Hamásu, izraelskou reakci jakoby zlehčuje. Jakoby. A není to ona, kdo začala s „blbečky“, spíš se jich nepočítaně dostalo jí.
              Ale druhá strana? Ta dělá, když to přeženu, že ten Hamás vlastně se tam jen prve nějak připlet, že snad víceméně za to ani nemůže. A že nakonec si stejně za to Izrael může sám.
              Kdekdo se může ohradit, že něco takovýho nikdy neřek a jestli to takhle vypadalo, tak to tak nemyslel, protože se u toho soustředil, jestli tam dá slepičí, trolla nebo mozeček.
              No, jestli se to někomu nezdá, je to tu ke pročtení. Ne, že v jednom konkrétním případě to nebylo nebo bylo jinak. Jde o celkový tvar těch hádanic.

              Jednak tam může a asi i hraje roli ten prvek Netanjahu.
              A jednak, Bachmut versus Gaza? Civilisti, především množství,, se přece takto srovnat nedají. To množství je ústřední parametr. V Bachmutu byli za lidské štíty, v Gaze je jich ale mnoho a mnohonásobně víc. A na ty Hamásy skutečně nejdou nakreslit štětkou kříže a trefovat jen je. Což pochopitelně víte. Je to cynické, válečná realita nejde vzít zpět a v Gaze už se stalo.

              Precedens. Pokud by Izrael jen vznášel diplomatické protestní nóty, Hamás by si zamnul ruce, že super, jdeme chystat něco lepšího. Sice zase ten stav,, že popisuju, co „by se stalo, kdyby se“, zde by to ovšem bylo velmi očekávatelné.

              Umíme tedy skutečně bezpečně říct, že ano, to byla typická izraelská věc, že je zasypali tunami bomb? Umíme říct, že to skutečně nebylo tak, že nejprve do toho právě ten Netanjahu chtěl jít (s podporou těch ultraortodoxů, které má v koalici) co nejtvrději a pak byl významnou částí izraelské generality zastaven?

              V čem má vůbec ta Milena takovou nepravdu? Nebo sice snad jo, ale málo si všímala té krve a ke všemu je tak drzá, že odpovídá pořád stejně a pokorně se neskloní před radou moudrých?

                1. Aha, takže kolektivní vina. Super. Takže i vy nesete plnou odpovědnost za to, co spáchá vláda pětikoalice, bez ohledu na to, jestli jste ji volil, nebo ne.

                  Čistě metaforicky, Putin má plné právo nás zasypat atomovkami, když zbraně poslané Nutellou a spol. na Ukrajinu zcela jistě určitým způsobem ohrozily existenci Ruska. Pánbůh už si nás nějak přebere, že…

              1. Řekl jsem snad někde, že má Milena „takovou nepravdu“? Kde prosím? Ona má naprostou pravdu v tom, jak nekompromisně odsuzuje zvěrstva Hamásu. S těmi zmetky musi samozřejmě Izrael zatočit, na něco takového, co provedli civilistům, když jim IDF a Netanjahu minimálně z nedbalosti nabídli tu možnost, si zaslouží do jednoho vybít. Bez ohledu na to, kdo je historicky „v právu“ (uvozovky zde mají velký význam).

                Ale promiňte, účel fakt nesvětí protředky a když se kácí les, nesmí létat nepřiměřený počet třísek. A když na to někdo poukáže, neznamená to to přece, že fandí druhé straně. A má právo cítit se dotčený a reagovat podrážděně, když mu to někdo podsouvá. Na druhou stranu, ani to by se nemělo přehánět, a leckdo je vůči Mileně zbytečně agresivní, to je taky fakt.

                1. Napsal jsem to pod Vás právě proto, že se mi ten komentář líbil. Ne tedy coby „vrchnímu dusiči“ Mileny.
                  A záměrně jsem ty protimilenovské komentáře dovedl do toho pitoreskního tvaru, protože se z toho celého nejprve polemického protipohledu na dění v Gaze stal hon na ni. Proto se jí taky otevřeně zastávám, jako bych se zastal každého. Tedy, pokud by mě to natolik zaujalo, jako je právě to téma Gaza.
                  Nehledě k tomu, jakým způsobem se o její, třebaže do značné míry jednostranné, avšak smysl dávající a konzistenci mající argumentaci, vyjadřují i diskutéři, do kterých bych to neřekl. Někteří, do kterých bych to naopak řekl…, to nemá cenu komentovat. A všimněte si, že není rozdíl mezi “ já nikdy nebyl fandou Hamásu“ a téměř důsledným prakticky ignorováním, někdy dokonce děláním si legrace z děsivé brutality Hamásu.
                  Když napíšu v jednom komentáři, že – no jo, bylo to od nich hnusný, a v osmi dalších už si všímám jen toho, že hnusnej byl ten druhej, těžko to jde nazvat vyvážeností. A Milena není tou, která se jí ohání.

                  Tu poznámku o volebním vítězství Hamásu jsem přidal proto, aby se nezapomínalo, že nejde čistě o tlupu teroristů, ale o politický subjekt. Který z Gazy vytlačil Fatah, ochotný s Izraelem jednat. Nezní tu náhodou ta potřeba jednat místo prolévání krve už takovou dobu u Ukrajiny? Bez toho, kdo je v právu, prostě aby netekla ta krev? Bez toho, že Izrael se skutečně k palestinským uprchlíkům desítky let chová, jak se chová?
                  Když vznikal Izrael, stanoviskem OSN byly samostatně státy Izrael a Palestina. Těch konců (nebo tady začátků) je v zamotaném klubku několik, jedním z nich ale je, že arabské státy to byly, které požadavek OSN odmítly. Jiné konce vedou ze druhé strany, výsledkem jsou opakované války, krize, nelegální zabírání pozemků, intifády. Což je – krev a tisíce příběhů úděsné krutosti na jednotlivcích.

                  Znovu, nenapsal jsem to jako opozici vůči komentáři či rovnou Vám. Pouze tomu srovnání Gazy s Bachmutem jsem oponoval, důvody jsem uvedl.

                  1. Nechci se Vám příliš plést do diskuse, jen jedna otázka. Píšete „arabské státy to byly, které požadavek OSN odmítly“. Proč by nemohly odmítnout požadavek ? To území přece bylo osídlené a má OSN mandát jej odebrat bez souhlasu ?

                    1. Nechtějte po mě hledání nějaké spravedlnosti tam. Došlo k rozhodnutí mocností, že ten stát tam vznikne. OSN přišla s tímto ev. řešením. Arabové byli proti, chtěli, aby nebyl žádný, takže místo toho vznikl „velký“ Izrael. A neřešitelná otázka, co s Palestinci. A že by beztak ten Izrael chtěl dál expandovat a že by stejně…? No, nejspíš ano, paralelní historie je ale disciplína, kterou nesnáším.

                    2. Ještě dodatek. Ať zůstaneme zhruba ve stejné lokalitě, jaké „právo“ vlastně ty mocnosti měly po 1. světové válce demontovat Osmanskou říši? To je jedno, že jim pak tam nikoho necpali, jde o ten prvek demontáže.
                      To dodávám pro ucelení pohledu na to, jak vznikají a zanikají „nadále nedotknutelné“ územní celky. Můžete si tam přidat Rakousko -Uhersko a sto dalších příkladů, nebo si tam místo výsledku války dát jiné důvody. A zkuste tam někde hledat či dokonce najít, co „se po právu mělo stát“.

    2. Pokud máte k dispozici dostatečně velký korpus argumentačních faulů na naučení modelu, cíleně produkujete emočně vyostřené příspěvky, kde ideálně vše stavíte jako černá a bílá anebo dobro a zlo a k tomu dokoupíte za pár peněz ještě bota, tak jsem jistý, že roz….te každou diskuzi velmi rychle. Čistě ze zajímavosti bych rád viděl výsledky produktu vzešlého z kombinace lidí a strojů – (psycholog, vývojář a různí boti a API). Většina lidí snadno podlehne pokušení reagovat. To co můžete udělat, je nediskutovat, pokud Vám to nic nepřináší. Boti a psychopati zapomenou okamžikem odeslání, Vy si tím pak plníte hlavu a přemýšlíte nad tím, což je jejich cíl.

  16. Tak si říkám, že když nám v naší zemi už v podstatě nic nepatří a o ničem suverénně nerozhodujeme, jestli má nějaké národovecké vzepětí vůbec smysl. V podstatě jediné pozitivní na polistopadovém vývoji je to, že se dá odsud snadno emigrovat. Naše elita jsou ti, kdož pracují pro zahraniční firmy, nakupují v zahraničí a na dovolenou jezdí do zahraničí. Bydlí tady v podstatě jenom ze setrvačnosti.

    1. nám v naší zemi už v podstatě nic nepatří a o ničem suverénně nerozhodujeme, jestli má nějaké národovecké vzepětí vůbec smysl

      Co dělali za rakouska uherska ?

      Rekli si ze to nema smysl ?

      Vetsina elit byla nemecka, nebo zidovska, kolik z nich se citilo cechy ?

      1. To je právě to. Co to znamená, že je něco naše? Můj barák a zahrada patří mě. Barák mého souseda a jeho zahrada patří zase sousedovi. Když budu já i soused Němci, bude nám ten barák a zahrada patřit taky. Tak jakej je rozdíl? Když TOP09 prosazovala před lety církevní restituce, ten zmiňovanej „zakládající člen“ mi na mojí repliku, že kus vlastnictví našeho státu dáme církvi oponoval, že ty lesy teď přece nejsou moje, tak mi může být jedno, jestli jsou státu nebo církve. Žádný pravičák nepovažuje stát za něco svého, ani ten svůj stát, to je pro něj jenom nepřítel, který ho obírá o daně. To je uvažování TOP09 a celé naší polistopadové elity. Já se jen přizpůsobil, abych přežil.

          1. Tak mohu-li hodnotit podle toto exempláře, co mám v kanclu, tak to nejsou ani havlisté ani dobroseři, ale sobecký hovada plný předsudků, co se budou věčně cítit ublížený od komunistů a dosmrti obdivně vzhlížet k západu.

    2. Má to smysl. Jestli jste plebs (vlastní barák znamená lepší plebs), tak na vás nikde nečekají a lépe se vám nepovede. Tady máte aspon barák.
      Jestli jste buržoust, tak by to mělo mít smysl 2x. Protože…., kam oni tak můžou emigrovat a vzít s sebou svůj nahospodařený majeteček? Do US? Momentálně odtamaď spíše lidé utíkají zpět. Na Západ do skorochálifátu? Do Polska? Na teplé ostrovy? Kanada, Austrálie? Tam řádí Pivoušovi New Joung Leaders jako pominutí. BRICS? Tam si českého podnikatele namažou na chleba ti místní do měsíce. Ocitnou se na chvostu potravního řetězce.
      Tak si chraňme, co máme.

  17. My se tady dohadujeme v zásadě o nepodstatných věcech jako cenovky na zboží, a mezitím kdesi v zemích zaslíbených na Západ od nás:

    Německá policie intenzivně pátrá po dvou mužích, kteří měli na jižním předměstí Hamburku za bílého dne znásilnit 29letou ženu, když šla vyzvednout ze školy své děti. Údajní pachatelé podle kriminalistů mluvili arabsky.

    Brzy i našich kinechulicích. Díky Rakušanovi a spol.

    1. Jo a na jih od nás to není o moc lepší:

      V domově důchodců ve Vídni někdo znásilnil a okradl 92letou babičku. Policie zatkla Alžířana.

      Tato veselá zpráva je z předvčerejška, horní z dneška.

    2. Dobře nám tak, když jsme takoví naivní a poslušní debilové. Snad rusové si takhle nenechají srát na hlavu a aspoň jejich slovanský genom přetrvá.

    3. Přesně tak.
      Řešíme už dnes pomalu luxusní problémy.
      Jsou velmi důležité, ale ještě zásadnější je bezpečnost. Hranice zavřít, pas rád ukážu. Ale spát chci klidně a po městě se večer procházet také.
      Vidláku, v 5 bodech není nic moc o bezpečnosti. Je to proto, že to tak nevidíte nebo na to lidé zatím nereagují, protože se tu nezabíjí, zatím?

      1. Řešení : Např. Zelená Afrika. A mír, samozřejmě.
        Kdyby někdo dokonaleji znalý angličtiny, kdyby dal (anebo to zkusili dát dohromady tady, včetně kritiky takovéhoto nápadu ) do kupy úbytek pevninských ledovců (ty mořské hladinu oceánů nezvedají téměř vůbec, Archimedův zákon), zvedání hladiny oceanu a způsob jak to řešit : Výstavba odsolovacích zařízení na pobřeží Afriky, včetně řešení problémů jako je ten kam se solankou nebo pohon čerpadel….
        A kdyby se to poslalo vládám všech států….tak bychom byli možná populárnější jak Greta – ta, co lítá kolem světa.
        (viz „50 acorns tied in a sack“, Ballad of John and Yoko)

          1. Třeba obyvatelé severozápadního pobřeží Severní Ameriky a obyvatelé pobřeží Grónska, kteří přicházejí o své domovy, jež užívali postaletí.

            1. Re: Občan

              Co takhle lehce oprášit počty – pardon – matematiku druhého stupně ZŠ a zkusit si to přepočítat?
              A pak bych ještě doporučil vertikální i horizontální pohyby zemských desek, resp. kontinentů – geologie v devátých třídách někdejších ZDŠ.
              Zajímavé čtení…
              Jinak aby nebylo, že dělám chytrého, můj spolužák ze středoškolské lavice je Er En Dé Er Cé Es Cé a učí v Brně…

  18. Proč si řetězec hytlermarketů může dovolit nátlak na tuzemského výrobce potravin, aby mu dodával pod výrobními náklady? Protože ten výrobce má konkurenci (z jeho pohledu nekalou) v podobě levných dovozů například z Polska. Pro řetězec je ale normální, přirozené a logické, že dá přednost levnějšímu dodavateli před dražším.

    Proč jsou tedy potraviny z Polska levnější než potraviny vyrobené u nás? Důvody jsou v podstatě dva (když pominu – nevím nakolik oprávněné -žehrání na kvalitu):
    1. Poláci mají vyšší zemědělské dotace z EU
    2. My sami, tedy naše vlády za posledních 70 let podvakrát z ideologických důvodů decimovaly zemědělství – poprvé v 50. letech kolektivizací a podruhé počátkem 90. let zpětným rozkulačováním (mezitím již po desítkách let se z násilné kolektivizace vzpamatovavších a již dobře fungujících JZD).
    S bodem jedna může vláda udělat to, že buď si dodatečně vydyndá z EU stejné dotace jako Poláci (o čemž pochybuji, že se jí povede), nebo je musí zemědělcům dorovnávat na úroveň těch polských ze svého.

    S bodem dva už se zpětně neudělá nic, už se bohužel stalo. Jen by se v tom nemělo pokračovat – například dotační diskriminací velkých zemědělských podniků, která povede jen k dalšímu zdražování jejich produkce a tím pádem k prohloubení problému s vysokými cenami potravin, ze kterého jsou (dle mého názoru neprávem) viněny ty hytlermarkety..

    1. V zásadě máte pravdu, ale ani keden z uvedených důvodů neřeší „Fialův paradox Nutelly“, abych použil fyzikální způsob vyjadřování.

      Lidově řečeno, jakto že mají ty hypermarkety (omlouvám se, že nepoužívám tu zde tak oblíbenou dětinskou zkomoleninu) v okolních zemích to samé, nebo dokonce lepší, zboží levnější?

      1. To je určitě zčásti dané tím, že u nás je vyšší DPH. U nás 15%, v Německu jen 8%. To dělá při pětistovkovém nákupu rozdíl cca 35 korun.

        Jinak ten Fialův nákup není dost reprezentativní – větší kokakola je (přepočteno na jednotkové množství) prostě levnější vždy. Čili pokud chtěl Fiala srovnávat, měl si najít stejně velké lahve a ne se jako debil divit, když vzal v Německu větší láhev, že to v přepočtu na stejný objem vyjde levněji.

        S tou nutellou taky nevím, proč tam byl větší objem. Mohlo to být třeba od výrobce akce typu 10% navíc zdarma, nebo něco takového. Těžko říct.
        Svou roli mohou hrát i lepší podmínky u dodavatele (množstevní slevy), protože Německo je větší trh a odebírá tedy produkty ve větších množstvích.
        Taky by se měly porovnávat průměrné ceny a ne ceny nahodilé, ovlivněné třeba slevovými akcemi.

        1. „Jinak ten Fialův nákup není dost reprezentativní – větší kokakola je (přepočteno na jednotkové množství) prostě levnější vždy.
          Jj a kdo tedy Coca-Cole poradil/nařídil, aby začala zmenšovat obsah lahví – po té, co ho dlouhou dobu zvětšovala? (Ze 2l na 1,75 a z 1.75 na 1,5l? Už jste někde slyšela o „shrinkflaci“? (Oblíbená zdůvodnění: zdražily suroviny, sami spotřebitelé chtějí menší porce, je snazší koupit méně zboží..)

          1. Také např. med, od klasického kila po 850 gramů.
            A je toho více, zatím se nevyplatí nechat si vyrobit ve velkém pivní flašky o objemu 0,4 litru. Nebo devítidecilitrové mléko…..
            Nebo primerosky určené jen pro malé čuráky.

            1. Možná ty ochrany profesor Nutella při nákupu nepožadoval dost důrazně a obsluze se nechtělo zajít pro ně do skladu.

    2. Ad 2.:
      Komáři „zdecimovali“ zemědělství tak, že už nikdo (vyjma anorektiků a bulimiků) nezemřel na podvýživu a nemoci z podvýživy.
      Kdežto za první republiky byla taková úmrtí zcela běžná.

      A tak je to s Vámi furt…

            1. Ono k zformulování věcné polemiky musíte mít odpovídající protějšek. Proto lidé už dávno vymysleli rčení o házení hrachu na zeď.

    3. Stará písnička a blboni chtějí tendle hnusnej a nemorální svět zachránit matematicky. Muheee

      ..“ 15. března 2009, Arthur Magazine

      Nechme ekonomiku zemřít

      S trochu štěstí už se ekonomika nevzpamatuje.

      V ideálním světě by akciové trhy spadly o dalších 70 nebo 80 procent, a odpovídající část našich bank by zavřela krám. Ano, nezaměstnanost by narostla mimo jiné o stovky tisíc kdysi dobře placených brokerů a bankéřů, ale alespoň by přestali bohatnout na náš úkor. Bylo by potřeba postarat se nezaměstnaným o živobytí, ale v důsledku by nás to vyšlo levněji, než když budeme nadále podporovat luxusní podmínky, ve kterých žijí teď. I takový Bernie Madoff stojí daňové poplatníky méně, když je ve vězení, než když pracoval v Park Avenue.

      Nedělám si ale legraci. Strávil jsem poslední dekádu přezkoumáváním způsobu, jakým centralizované ekonomické systémy pustošily svět posledních 500 let, a probíhající finanční krize bychom si měli vážit, protože je záchranou. Kdo seje vítr, sklízí bouři. Ale jde o znovunastolení rovnováhy, spravedlnost, a tedy v podstatě dobrou věc.

      Když jsem před třemi lety začal psát novou knihu (Life Inc.: How the World Became a Corporation and How to Take It Back – Život s.r.o.: Jak se svět stal korporací a jak ho převzít zpět), doufal jsem, že pomůže lidem spatřit umělou a nelidskou krajinu korporativismu, na které stojí tak velká část našeho života. Nejen, že jsem předvídal nástup krize – bál jsem se, že nepřijde s dostatečnou silou, nebo že přijde příliš pomalu, a neprobudí nás ze sebedestruktivních představ o věčném růstu ekonomiky.

      Od této planety a jejích obyvatel se teď očekává, že splatí víc, než jsou vůbec schopní vyprodukovat. Zkuste ale tento argument přednést bankéři, jehož dobré bydlo závisí na zachování této iluze, nebo lidem, jejichž důchod je podmíněný tím, že se to ještě alespoň jednu generaci neprovalí. Je to jako říkat lidem, kteří si čerstvě pořídili vlastní dům, že do realit zainvestovali právě ve chvíli, kdy celý trh hodlá jít ke dnu. (Zkoušel jsem to, a nebylo to nic příjemného.)

      Když dnes podvod, který jsme pokládali za reálnou ekonomiku, vlastní vahou kolabuje, je mnohem snazší pronášet podobná tvrzení. Ale když nic jiného, je důležité si uvědomit, že celý ten systém v ohrožení není daný nějakým přírodním zákonem, a není ani natolik hodnotný, aby stál za záchranu. Umírá korporativistický model obchodu, který není a nikdy nebyl základem skutečné ekonomiky. Nebylo to jeho účelem. A předtím, než začneme lamentovat nad jeho koncem, nebo dokonce utrácet hromady peněz ve snaze ho oživit, měli bychom se ujistit, že víme, k jakým účelům tento systém vznikl, jak nás téměř vysál, a proč bychom ho měli milosrdně utratit.“…..

      https://archetypal.cz/2011/douglas-rushkoff-nechme-ekonomiku-zemrit/

  19. „Energie nás může stát dvě koruny“
    Vidláku, která? Silová nebo koncová? Pokud koncová, v kterém tarifu? D02 nebo D56? Nebo snad Céčkové tarify, popř. tarify pro velkoodběratele?

          1. 🙂 To ne, ale každý systém, který na sebe nabaluje mraky darmožroutů, má tendenci vytvářet zbytečné složitosti, aby to vypadalo, že ti darmožrouti dělají nějakou záslužnou, tak trochu až mystickou činnost, která je natolik složitá, že ji mohou vykonávat jen „vyvolení“. Tarify, JCD (jednotná celní deklarace – viz debata níže), vyhlášky o zakřivení okurek atd. atd.

            Uvedu čerstvý příklad trochu odjinud. Dostal se mi tento týden pracovně do ruky návrh krátkého a jednoduchého dotazníku pro jednu velkou nadnárodní korporaci. Podle komentářů ve Wordu na něm už přes týden pracuje šest lidí. A pořád ho nejsou schopni dostat do podoby, do které by jej během dvou hodin dostal jeden trochu schopný člověk. Tedy vycházím z toho, že já bych to zvládl. Ale já jsem jen (s)prostý dělník jazyka, nemám žádnou z těch úžasných humanitních škol, kterou potřebujete k tomu, aby vás v oddělení „lidských zdrojů“ zaměstnala nadnárodní korporace…

            1. Exponenciální růst složitosti jednou dosáhne bodu, kdy se složitost zhroutí.
              Proto je třeba některé komplexity regulovat.
              Už se začínají objevovat debaty, na různých úrovních, včetně vědeckých úrovní……debaty o tom, že tkzv. umělou inteligenci je třeba začít regulovat.

              Ostatně už teď je třeba začít s alternativními odpověďmi na otázku “ Komu mají patřit roboti“, tak jak bude růst nezaměstnanost, v důsledku zavádění automatizace, robotizace, umělé inteligence – jejich rozvoje, coby rozvoje výrobních prostředků, výrobních sil.
              Marx měl občas v něčem pravdu, např. v tom, že když výrobní vztahy zaostávají za rozvojem výrobních sil, výrobních prostředků, tak úhlem pohledu i nemarxistických jednotlivců a entit, hrozí zesílení parciálních i celospolečenských antagonismů, chaos, ba i revoluce (včetně teroru a rozkolísání ekonomik).

  20. Vím, že se má diskutovat o elektřině. Ale mám takový naivní idealistický nápad, co s těmi potravinami. Co kdyby vláda (samozřejmě ne tahle, ale nějaká jiná) vyhlásila program na podporu nízkopříjmových skupin tím, že v každém okresním městě bude prodávat jeden den v měsíci potraviny za ceny bez marží. Jen ty základní (brambory, mouku, cukr, mléko, máslo), samozřejmě ne žádnou Nutellu. Nakoupí je ministerstvo hromadně za slušnou cenu. Nárok na pomoc bude mít každý (nebude se nic kontrolovat, maximálně se omezí množství na jednoho občana). Distribuci by mohla udělat armáda (prodej z korby náklaďáku, prezentovat se to může jako příprava armády na distribuci potravin při krizových situacích). Co by to asi udělalo s cenami brambor, mouky a másla v hitlermarketech?

    1. S cenami v hitlermarketech by to nejspíš neudělalo vůbec nic (na trvalé ceny bez marží jít nemohou), zato u toho náklaďáku by byla fronta jak blázen. Ale bylo by to totéž, jako když hitlermarket udělá akci sleva 50%. V té chvíli (dočasně) jede nejspíš bez marže nebo dokonce se zápornou marží (a nejspíš se pro tu akci vzdá své marže i výrobce). Jen to nedělá u všeho zboží najednou, takže mu tu ztrátu dorovná marže u jiných produktů.

      1. Marže hytlermarketů jsou nad 50% úplně běžně. Nikdy opravdu nikdy nejdou do mínusu, vždycky chtějí dodatečné slevy po dodavatelích( vydírají vylistováním). Kdyby odpovědné orgány chtěly, řešili by to, je to kartel a nadměrné obohacování jako vyšité.

        1. Jistojistě neprodělají na jakékoliv slevě. Funguje tam systém brutálních tlaků na dodavatele, který to vše zaplatí. Oni na svém vždy jsou. Mluvím o těch velkých hráčích.
          Žena má teorii, že nic nekupuje v akci v Teuflandu. Pokud to není o blížící se lhůtě spotřeby, to je jiná story. Vždy (téměř) je výrobek jiný než obvykle – ošizený. On to ten výrobce často „dožene“ na šetření na surovinách, tak to je. Takže, zákazník má vysněné zboží za vysněnou cenu,ovšem v kvalitě, která té ceně víceméně odpovída..
          Tomu tlaku se dá vyhnout, ale musíte mít skvělý produkt a jedinečný k tomu, aby nebylo dalších x podobných výrobců. Mluvím teď o Marlence. Ne, že by ona byla od zavedení velkovýroby nějak skvělá, ty doby jsou pryč. Po tom produktu byl na trhu takový hlad, že hypermarkety i velkoobchody platily cenu dokonce dopředu, žádná splatnost. Bězné komoditní zboží je často past na výrobce.

        2. Kartel to být nemusí. Nátlak na dodavatele zvládne i jeden řetězec sám.
          Aby to byl kartel, musely by se na tom domluvit, tu dohodu by jim odpovědné orgány musely prokázat.
          Když jim to odpovědné orgány zarazí, bude zboží pro spotřebitele ještě dražší (nebudou takové slevové akce).
          Mělo by odpovědné orgány hájit spíš zájmy spotřebitelů, nebo zájmy (některých) výrobců?

          1. To by musela být vůle, jestliže máme na trhu v podstatě jen kolem pěti zahraničních subjektů s velice významným podílem na trhu, měl by jim antimonopolní úřad a ÚOHS sedět za krkem pořád. A ne jen výjimečně a náhodně : “ÚOHS provedl v této souvislosti zrychlené sektorové šetření u několika potravinových komodit, avšak podobně jako další soutěžní úřady v zahraničí, nenašel bezprostřední indicie o tom, že by k prudkému nárůstu cen přispívala zvýšená míra protisoutěžního jednání.” Tady jde o životně nezbytnou komoditu, nemůžete si říct, ze prostě nebudete kupovat jídlo.

          2. Korporace? Konkurence? Mu he he

            ..““Společnosti s výsadní listinou

            Za starých zlatých časů (bavíme se o pozdním středověku) lidé prostě obchodovali jeden s druhým. Jak se cestování stávalo jednodušší a lidem se zpřístupňovaly nové zdroje a trhy, střední třída kupců a řemeslníků začala bohatnout. Tak moc bohatnout, že začali ohrožovat moc vládnoucí aristokracie. Monarchové potřebovali upevnit svou pozici, aby o ni vlivem volného trhu nepřišli.

            Vznikly výsadní listiny. Výsadní listinou mohl král svým vybraným přátelům udělit monopol na některou oblast nebo sektor ekonomiky. Za výměnu získal v tomto podniku podíl. Obchodník se tak mohl přestat starat o konkurenci, protože svou pozici měl zajištěnou zákonem, a monarcha mohl pustit z hlavy strach ze ztráty moci a autority – podniky s výsadní listinou zajištěnou státem budou takový stát podporovat.

            Tvář obchodu se teď ale od základu změnila. Místo toho, aby přinášely vývoj a růst, tyto monopolní podniky prostě jen těžily a vyvážely hodnotu z oblastí, které měly pod kontrolou. Když nebylo čemu konkurovat, stačilo prostě využívat místní zdroje a populaci – a běžní lidé tím ztratili možnost vytvářet a poskytovat si hodnoty navzájem.

            Jeden příklad, v 18. století měli američtí kolonisté povoleno pěstovat kukuřici – ale už s ní nesměli dělat nic dalšího než ji za pevně stanovené ceny prodat Britské východoindické obchodní společnosti, korporaci, která měla od Británie povoleno podnikat v koloniích. Kolonisté neměli dovoleno prodávat si navzájem bavlnu, natož z ní dokonce vyrábět látky. Byli povinni, ze zákona, posílat ji do Anglie, kde se o výrobu látek starala další společnost s výsadní listinou, a látky a oblečení poté posílala zpátky do Ameriky, aby si je kolonisté mohli koupit. Válka za nezávislost nebyla ani tolik revoltou proti Anglii, jako právě proti těmto společnostem.

            Další věcí, která se objevila v čase raných korporací, byl monopol na měnu. Do té doby existovalo mnoho různých druhů peněz. Používaly se jednak místní měny, díky kterým zisky zůstávaly v regionu, a pro transakce na dálku centralizované měny. Hodnota místní měny byla vysloužená – farmář vypěstoval obilí, odvezl ho do sýpky, a dostal potvrzení o uložení daného množství. Tyto potvrzení šlo pak dále používat jako peníze, i lidmi, kteří zrovna obilí nepotřebovali, protože všichni věděli, jakou má cenu.

            Zajímavým jevem u lokálních, na obilí založených měn je, že s časem ztrácely na hodnotě. Bylo potřeba platit lidi pracující v sýpkách, něco se zkazilo, něco sežraly myši. S každým rokem mělo potvrzení o obilí nižší hodnotu. To vedlo lidi k tomu, aby tuto měnu rychle utráceli. A to se také dělo. V pozdním středověku dostávali řemeslníci zaplaceno více, než kdy v předcházejících dobách, a za méně práce. V Anglii byly ženy té doby vyšší, než jsou dnes – což můžeme brát jako ukazatel jejich relativního zdraví. Lidé prováděli preventivní údržbu, a investovali do inovací. Měli k dispozici tolik peněz, že za ně stavěli katedrály – velké evropské katedrály nejsou postavené za peníze z Vatikánu. Byly to místní investice, způsob, jak investovat do budoucích zdrojů zisku, a zabezpečit potomky – prostě postavili turistické atrakce.

            Lokální měny zvýhodňovaly lokální transakce, a působily tak proti zájmům velkých společností, jejichž aktivita přicházela z dálky. Aby zabezpečili vlastní pozici, stejně jako zájmy jimi vytvořených monopolních společností, monarchové postavili místní měny mimo zákon, a donutili lidi používat centralizovanou měnu své říše. Tyto centralizované peníze fungovaly obráceně. K obchodu přestala sloužit měna, jejíž hodnota byla původní, a místo ní nastoupily peníze, jejichž hodnota se opírala o dluh – centrální banka je vydala jako úvěr, a očekávala, že budou splaceny – s úrokem.

            Co taková věc udělá s ekonomikou? Způsobí bankroty. Představte si, že si podnikatel od banky půjčí 1000 dolarů, aby mohl začít podnikat. A třeba za deset let se od něj čeká, že bance splatí 2000. Kde se vezme ten další tisíc? Aby jeden podnik mohl splatit svůj úvěr, musí druhý zkrachovat. Anebo si půjčit další tisíc, a tak to jde dál a dál.

            Ekonomika, postavená na centrální měně s úrokem musí růst, aby mohla přežít. To znamená vyrábět a spotřebovávat stále víc. Měna, zatížená úvěrem, způsobuje přesun bohatství z okrajů (od lidí) do středu (korporace a jejich vlastníci). Stačí sedět na hromadě kapitálu, a máte zaručené, že se vaše bohatství zvětšuje. V takovémto systému je pevně dané, že bohatí budou bohatnout – relativně i absolutně.

            Největší generátor bohatství je tedy samozřejmě bankovnictví. Půjčovat za úrok peníze lidem a firmám, které si jinak mezi sebou jen těžko mají čím platit, znamená, že vždycky budete ve středu dění. Čím déle bude ekonomika přežívat, tím víc peněz vydáte v půjčkách, a tím větší množství peněz můžete očekávat z úroků.““..
            https://archetypal.cz/2011/douglas-rushkoff-nechme-ekonomiku-zemrit/

            1. Poslední dva příspěvky (čtu odshora) jako by psal nějaký jiný Sasin.
              Není o sice nic, co už bych dávno nevěděl, al některé věci jsem si upřesnil.
              Díky za ně.
              Muhehe.

            2. Pan Votruba v knize Paradox úroku dává k dobru i nějaké příklady toho, jak moc je cena produktu tvořena úrokovým zatížením.
              Co si pamatuji, tak u pitné vody je to až 80 %.
              (kdysi jsem se zajímal i o to, kolik z ceny produktu tvoří náklady na reklamu a marketing : nejvíc tomu bylo u kosmetiky, ale i u automobilů to byly desítky %….ale to bylo skutečně dávno, dnes se mi jeví, že to jsou různé přípravky : tu léčící nespavost, tu zabezpečující bdělost, tu zabraňující vzniku holohlavosti, tu zajišťující dostatek sexualně dráždivého ochlupení, tu zabraňující stárnutí, tu rychlejší dospělost, možná se časem objeví i nějaký přípravek zajišťující nesmrtelnost…nebo aspoň mnoga leta, mnoga leta, živjo, živjo)

        3. Poslouchám na Slobodnom vysielači program Ariadnina niť s Emilem Pálešem. Ten naposledy představoval svoji poslední knihu Angeologie dějin III.
          Knihu psal 20 let, má 550 stran a náklady na vytištění stály 100 000 euro. Knihu bude prodávat tkzv. z garáže, protože knihkupci si řekli o marži takovou, že činila minimálně 50% ceny knihy a to v lepších případech. Většinou chtěla knihkupectví za prodání knihy 60% z ceny knihy.
          Jaké jsou náklady knihkupců ve srovnání se supermarkety? Myslím tím skladování, mražení, chlazení, manipulace, doplňování zboží, odpisy po expiraci a při kazivosti (zelenina atd).
          Pokud mají prodejci zveřejnit nákupní cenu, tak pak všichni, jinak je to diskriminační opatření, divím se že to Vidlákovy nedojde se nedivím, ale co na to právník Rajchl?

          1. Pales je jeden z tech co poslepu hmataji po realite ktera je za hranicemi poznavaciho systemu zvaneho veda. O te sleposti nejlepe svedci to, ze kazdy jeden takovy myslitel si zavadi vlastni pojmovy aparat a systematiku. Cim nechci automaticky rict ze jsou to nesmysly – jen je tezke si predstavit ze se takto poznani a moznosti hnou dale…

              1. Netvrdím že mám určitě pravdu, jen se obávám, že knihkupectví mají výrazně menší obrat než řetězce a musejí platit mzdové náklady a nájmy. Na druhé straně samodistribuce knížek je určitě mnohem realističtější, než startování konkurence řetězců. Nemyslím si, že je to úplně srovnatelné.

          2. Tam, kde nefunguje konkurence, je regulace marží státem na místě. Tam, kde konkurence je, což je případ jak supermarketů, tak knihkupců, je naprosto zbytečné a kontraproduktivní, aby kdokoliv nekompetentní rozhodoval, jestli taková nebo onaká marže je v pořádku nebo už ne. Kompetentní může být jen ten, kdo zná všechny údaje, vyzná se v účetnictví a je schopen vše vyhodnotit. Což i samotný obchodník je mnohdy schopen přesně vyhodnotit až s účetní závěrkou, nikoliv průběžně, když hromadu dokladů jeho účetní ještě nestihla zpracovat. Vždyť průběžně ani nemusí znát výši všech nákladů – třeba takový doplatek při vyúčtování za elektřinu, že.
            Schopnost najít si levnějšího dodavatele je součást know how toho obchodníka , které přece nebude vytrubovat každému. Pokud všechno hezky po pirátsku zveřejníme, pak tím to konkurenční prostředí zabijeme a můžeme rovnou přikázat pevné ceny. A vsaďte se, že budou vyšší než ty tržní a konkurenční (pak obchodníci budou vydělávat víc, ale spotřebitelé zapláčou) nebo budou přikázány nižší (a pak bude to zboží sice levné, ale nedostatkové jako za socialismu).

        4. Kdyby odpovědné orgány chtěly, řešili by to,

          Tak pro policii, nebo tajnou sluzbu by snad nebyl problem tam protlacit spiona, ktery by dva roky sbiral dukazy o nekalych praktikach a pak je soudit

          Kdyz se chce

      1. Ale neříkejte, že to nejde zaplatit. Když jsem ČEZu sdělil, že pobírám 18 000 korun starobního důchodu, rozpočítal mi platbu tak hezky, že topné období 2022/23 budu splácet (něco málo přes 10 000 měsíčně) do dubna 2024. Dalšího komentáře se vzdávám.
        Mám tu svých 10°C a spolu s naší vládou s úsměvem ‚(idiota) hledím vstříc světlým zítřkům…

    2. Hytlermarket to vlade nepovoli. Zakaze. Kdyz vlada vyjimecne necouvne , zrusi prodejny tam v ty oblasti. Lidi si zacnou stezovat ,ze nemaji hytlermarket.
      I ty hytlermarketem zaplaceny a hlucne. Sou jiny vyrobky nutny k zivotu.

    3. Jdou takové hlasy, že AB chtěl koupit nějakou síť hitlermarketů, kde by dával své zboží napřímo jen s nějakou rozumnoumarží.
      Velice rychle „byl přesvědčen“ že to není dobrý nápad.
      Má od bank spoustu úvěrů, které by mohly rychle skončit.
      Podobně jako skončily původní Kostelecké uzeniny (což bylo původně něco jako skoro zaměstnanecká akciová společnost, protože zaměstnanci měli podíly na firmě).
      No a protože „Neny penis, neny laska“.
      Tím pádem KU neměly provozní kapitál (třeba na mzdy, na nákup surovin, na energie, koneckonců problém i jiných podniků – třeba kladenské Poldofky).
      A co myslíte AB?
      A měl ho tam (ten kapitál).
      Teď by to měl AB stejně, jen v opačném gardu.

      1. Může vydat dluhopisy, které by si mohli koupit pouze místní lidé (fyzické osoby). A tím financovat obsluhu dluhů u komerčních bank.
        Anebo vydat vlastní, sektorovou měnu. Tak, aby měla ten účinek, že by počet transakcí byl několikanásobný , ve srovnání s měnou fiat, zatíženou úrokem.
        Nebo kombinace obojího.
        Nebo třeba by mohl se stát veřejně , na burze obchodovatelnou společností (taková perlička – zkuste, bez Google a spol, odhadnout, kolik stojí akcie Berkshire Hathaway, to je investiční, finanční korporace, vlastněná převážně Warrenem Buffettem *…tak schválně střelte – kolik asi je to v korunách….:-D)

        * Lišák z Omahy pomohl zachránit svět, poskytl likviditu Bank Of America, , za preferenční akcie s opcí , samozřejmě vydělal (musí mít doma Nostredama či Sibylu ** – cena jedné akcie BAC *** byla tehdy něco kolem 5 USD, on měl opci někde kolem 11 USD, plus dividendu 5 %)

        ** https://markets.businessinsider.com/news/stocks/warren-buffett-invested-5-billion-bank-of-america-made-fortune-2020-10-1029690339

        *** “ bank of america stock“

  21. Národ, který měl Husa a Komenského, se nechá oblbovat Pětikolkou a hypnotizovat médii. Vidlák celým svým psaním a konáním jim do toho hází vidle. Ovšem ty největší vidle sám sobě do toho hodil derniér Signál I. Nutella, t.č. přezdívaný kůl v plotě. Myslím, že již brzy napíšeš Dane nekrolog s poděkováním. Já už jsem Fialově vládě v podstatě poděkoval: https://www.tichy-blog.cz/l/za-co-mohu-pochvalit-fialovu-vladu/

    1. Krásný článek Honzo!Kéž by už ten bizar skončil. Naše vláda AAA(absolutně arogantní amatéři ) nemá v historii obdoby. Inu z nenávisti ještě nikdy nevzniklo nic dobrého, a že oni nenávidět umí excelentně. Tomu popleteného profesoru nepřejí nic zlého, ale myslim si, že cely pětidemoliční gang bude jednou stát před soudem a zpovídat se ze svých machinací a ohýbání zakonů.

      1. Děkuji, pořád si říkám, že už dlouho přetahují a škodí a že už se jim to musí sesypat jako domeček z karet. Ale nějak tu poslušnost máme zažranou a necháme na sobě dlouho dříví štípat. Na druhou stranu je tu spousta zajímavých aktivit, hodně lidí, co vylezlo ze své komfortní zóny, co se nebojí něco dělat. A z těch drobných, malých krůčků se klube nový svět. Samozřejmě globalisté si připravili Nový světový řád, tedy digitální otroctví, už se tím ani netají a zběsile rychle spěchají. Chce to vydržet a trpělivost. Ideologická zaslepenost s hloupostí a neschopností Fialových Melodyboys otevírá lidem oči. Co už potřebují vidět víc?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *