23 listopadu, 2024

Odvolám vládu

V uplynulých dnech měl Jaroslav Bašta pár předvolebních setkání s voliči na Moravě. I domluvil jsem se s Pepe Nerušilem, že bude-li to jen trochu možné, zařídí mi s novým černým koněm prezidentského klání nějaké to setkáníčko. Vězte tedy, že se to podařilo. Když měl pan Bašta autogramiádu s voliči v Brně, měl jsem přislíbeno, že si na mě udělá chvíli čas a já si zase řekl, že se podívám, jak dělá kampaň. Jak jsme se domluvili, tak se také stalo. Berte to jako další součástku do letošní volební skládačky.

Takže…

Sál na radnici plně obsazen, opět bylo nutno přidávat židle. Publikum bylo tvořeno spíše staršími lidmi, ale mladých tváří tam nebylo zase tak málo. Bašta s týmem přijel včas. Žádné zpoždění. Na začátku měl krátkou řeč o tom, co představuje a čím je a pak odpovídal na dotazy z publika. Jeho mluvený projev není kdovíjaký, ale byl připraven, chvílemi se lidé i docela dobře bavili, Bašta rozhodně nenudil. Pak následovala autogramiáda, focení, podávání rukou, krátké osobní rozhovory… a když byli všichni spokojeni, došlo i na Vidláka a krátký rozhovor v soukromí.

Samozřejmě se většina dotazů točila kolem Baštova hesla z plakátů – ODVOLÁM VLÁDU. Ponechme teď stranou názory všech ústavních právníků, poslanců i dalších prezidentských kandidátů, že to nejde, nebo možná jde, ale k ničemu to nebude, že je to na hraně velezrady, apod, apod.

Ono je to prostě dobré heslo. Přímočaré. A to je v dnešní politice naprosté zjevení. Když si to tak vezmete, všichni ostatní kandidáti po dotazu, co dělat dál, lavírují. Ano lidi, je drahota, je špatná situace, chudneme, ale to víte, je tu nějaké NATO a ruský agresor na Ukrajině, musíme být loajální… a kolem toho tak všichni opatrně skáčou a když se jich zeptáte, tak dost přemýšlejí, co odpovědět, aby si tím neuškodili a nenaštvali nějaký segment svých voličů.

A do toho přijde Bašta a řekne, že když bude zvolen, tak vládu odvolá. A vypadá , že to myslí vážně. Opírá se o precedent s Nečasovou vládou, kdy sice Nečas sám rezignoval, ale prý až poté, když mu Miloš Zeman oznámil, že ho prostě odvolá. Námitky ohledně právníků, že by mohlo jít o velezradu, že bude muset znovu jmenovat Fialu, že se Pětikolka po takovém aktu spíš sjednotí, ty Bašta při besedě odmítl s tím, že dva ústavní právníci znamenají tři právní názory a znovu opakuje, že vládu odvolá.

A hele, ono to funguje. Najednou je debata na Primě jen o Baštovi. Najednou se mluví jen o jeho volebním heslu. My jsme tu mnohokrát spekulovali, co bude ústřední motiv těchto voleb a mysleli jsme si na Vitáskovou, že ona bude schopna artikulovat ceny elektřiny a plynu a ejhle… ovládl to starý pán, který hlásí, že s Fialou vyrazí dveře.

Nebylo to to jediné, co zaznělo. Zaznamenal jsem si pár bodů, které mě zaujaly:

Bašta jednoznačně řekl, že pokud bude zvolen, bude dávat milosti, když se bude kriminalizovat svoboda projevu. Stíhání za verbální trestní činy bude bedlivě sledovat a v tomto případě nebude milostí šetřit. Opět – je jediný, kdo s tím přišel. Originální i aktuální.

Celkem hezky vyznělo, když se dotkl dávno minulých dob, kdy patřil mezi ty, kteří vyjednávali náš vstup do NATO. Řekl, že on vyjednával vstup do obranné aliance a za čtrnáct dní po vstupu z toho byla útočná aliance. Dal najevo hluboké zklamání z směřování celého toho paktu a zdůraznil první článek – závazek řešit konflikty mírovou cestou.

Přidal k tomu, že jako prezident mobilizaci připustí jedině tehdy, kdyby měl nepřítel napochodovat na naše území, ale nikdy nebude mobilizovat pro boj mimo naše hranice. Když se ho zeptali, proč zvedl ruku pro členství Švédska a Finska v NATO, tak řekl něco v tom smyslu, že každý je svého štěstí strůjcem a kdo chce kam, pomozme mu tam…

Ohledně války na Ukrajině projevil skepsi nad brzkým řešením, protože oběma stranám se do války zatím ještě chce a jakoukoliv chuť k míru zatím nevidí a podle něj jsme od jakéhokoliv příměří možná ještě rok daleko. Ale až se nějaká chuť k míru objeví, měla by to být právě naše země, která by po tom měla skočit a podporovat to. Ukrajina se zatím opírá o kolektivní západ, ale podle něj se už o něj dlouho opírat nebude.

Pak se objevili dva milení Jálové, kteří nám dezolátům přišli vysvětlit henty pravé evropské hodnoty a připomenout nám mnichovanství. Na to Bašta opáčil, že v případě konfliktu na Ukrajině není třeba chodit tak daleko do minulosti, stačí se vrátit k Minským dohodám, které (jak řekla Merkelová) nikdo na Západě dodržovat vlastně nechtěl… a bylo ticho. Druhý Jál se podivoval nad Baštovou politickou cestou od disidenta přes trockistu (to jsem nepochopil), levici, až k pravicové SPD. Oni ti mladí a ojrohodnotní jsou stále tupější. Už vlastně neumějí ani pořádně provokovat. Vypadali namachrovaně a mysleli, jak to tam rozseknou větou o Mnichovu a o Trockém… vlastně vůbec nechápu, jak se tohle myšlení mohlo v Evropě prosadit. Ale chápu, kde bere Nerudová hlasy. Vrána k vráně sedá. Dutý k dutému.

Když to pak všechno skončilo a zůstali jsme sami, zeptal jsem se Bašty, jak moc vážně to svoje heslo na odvolání vlády myslí. Co se nevešlo na plakát? Odvolám vládu… a co je tam dál? Odvolám vládu, když? Odvolám vládu za předpokladu, že…?

Odpověděl mi, že pokud se stane prezidentem tak po uvedení do úřadu zaúkoluje pracovníky prezidentské kanceláře, aby připravili odvolání vlády a uvedli k tomu i příslušné zdůvodnění opírající se i o Zemana, jak vyrazil dveře s Nečasem… A naznačil, že by celé věci hodně pomohlo, kdyby se mohl opřít o protestující lid.

Hele, na mých výhradách se nic nezměnilo. Pořád platí to samé, co platilo před týdnem. Pořád je Bašta nejlepší z těch malých, ale pořád neexistuje žádný podklad, že by se mu to mohlo podařit. Zatím si ho všimla velká média – že hlasy pro Baštu uškodí Babišovi a tak má najednou SPD reklamu. Na fejsbůku se angažují různí aktivisté, aby najednou Baštu postrčili do záře reflektorů, protože to je nejlepší způsob, jak dostat do druhého kola oba kandidáty pětikolky. Stačí to? Přeženou média svou horlivost? Nebo je Bašta přesně tím, kdo volby rozhodne ve prospěch kandidátů Pětikolky?

Babiš je vrabec v hrsti, Bašta je holub na střeše. Vnímám tu euforii, která se kolem Bašty začíná zhmotňovat. On tak trochu zbyl. Nedostali se ani Skála, ani Turánek, ani Březina, ani Vitásková. Byla tam spousta výhrad… proč se Okamura trochu pomstil Blaškovi? Proč právě starý pán…? SPD přece nemá šanci. Bašta zbyl a sám to o sobě říká. Udělal všechno, co mohl, aby se do druhého kola dostal.

V SPD se toho jednou chopili nečekaně dobře. Bašta si začal zařizovat podporu právě u toho milionu propadlých hlasů. Snažil se získat podporu každého trochu výraznějšího hlasu na Alternativě… včetně mého. A navíc se jim fakt povedlo to heslo. Vedle všech těch úhořovitých Fischerů, Hilšerů, vedle dokonale duté Nerudové, neznámého Diviše, lavírujícího Babiše a několikanásobného převlékače kabátů Pavla, působí Bašta svou přímočarostí ohledně odvolání vlády jako zjevení. Odvolám vládu… a zopakoval mi to přímo do očí.

Já vím, volební matematika nelže a všichno to hemžení Ludwigů, Novinek, Seznam zpráv i Česká televize, kteří jsou najednou k SPD jako k dávným přátelům, to by nás všechny mělo varovat. Je nebezpečné vyvolávat euforii, že by to třeba fakt mohlo vyjít a byla by šance na vlasteneckého prezidenta… protože pokud se to nestane, tak se na SPD snese nenávist o stejné velikosti, jako je teď ta láska…

A to byla jediná moje otázka, která se Baštovi moc nelíbila.

Ptal jsem se ho, jestli s Okamurou nějak promýšleli i variantu, že to doopravdy dopadne jako vždycky. Bašta sice uspěje líp než si všichni myslí, ale nepostoupí a nepostoupí ani Babiš. Najednou bude „odvolám vládu“ ležet v prachu a na hradě usedne Danuše, která nic netuše. Jestli si uvědomují, že v takovém případě se všechna frustrace z nepovedených voleb snese na SPD?

Odpověděl mi otázkou – proč by to měla být naše vina?

Abych to tedy nějak shrnul… Bašta se dokázal od ostatních kandidátů výrazně odlišit a zvolil způsob, který všechny ostatní tak trochu háže do jednoho pytle. Dokázal ze sebe udělat exkluzívní produkt. Všichni ostatní jsou jako stejné mlíko v osmi různých krabicích. Myslím si, že tato taktika do značné míry eliminuje i to, co jsem vždycky razil já – volby jsou šachy, volit se má rozumem a ne srdíčkem, volby jsou sice o emocích, ale kdo jim podlehne, ten na to doplatí. Ale i tento můj přístup je lavírování. V čem se vlastně odlišuju třeba od Fischera, který moderátorovi v rozhovoru vysvětluje, že možná odstoupí a možná ne? V čem se od Fischera odlišuje Babiš, který nedal jediný signál, že by chápal, co nás na alternativě trápí?

Bašta se teď prostě odlišil. Odvolám vládu! Tečka. Vy všichni taktizujete, přemýšlíte, přeskakujete z jednoho břehu na druhý, kroutíte se, bojíte se mluvit na plnou hubu… a já říkám jasně: Odvolám vládu!

Ne, Vidlák vám nezaručuje, že ji Bašta doopravdy odvolá. Ale říkám, že být na Baštově místě, tak bych kampaň nedělal jinak.

A ještě jednu věc mám na srdci. Před vánoci jsem dělal rozhovor se Skálou na TV Bureš. Došlo tam i na Baštovu kandidaturu. Já tenkrát řekl, že marně přemýšlím, kdo v SPD se chtěl starému pánovi pomstít, že ho poslal mezi ty žraloky. Že mi to přijde naprosto uhozené. Ale také jsem řekl, že budu první, kdo se Baštovi omluví, pokud to bude jinak. Omlouvám se pane Bašto, omlouvám se celé SPD. Je to jinak. Moje výhrady ohledně předvolební matematiky a průzkumů preferencí nikam nezmizely, ale nemohu vám upřít, že to co děláte, má docela šťávu.

Konstatuji ale, že SPD touto taktikou svázala svůj osud s Baštovým úspěchem. Dostane-li se Bašta do druhého kola, tak bude Okamura slavit nejspíš ještě víc než sám prezidentský kandidát a bude mít důvod. Nedostane-li se Bašta do druhého kola a nedostane-li se ani Babiš, tak to s SPD pořádně zatřese.

374 thoughts on “Odvolám vládu

  1. Pro ty, kdož by se chtěli podrobněji seznámit s názory Jaroslava Bašty vřele doporučuji jeho knihu

    STÁT JSME MY!

    Lze si ji buďto objednat zde:
    http://www.pi-shop.cz/knihy/jaroslav-basta–stat-jsme-my/

    a nebo je dostupná ke stažení na
    ulozto.net

    v dokumentu:
    jaroslav-basta-stat-jsme-my.pdf

    do vyhledávacího okénka na Uložto stačí napsat
    jaroslav-basta*

    (ta hvězdička nahrazuje zbytek názvu souboru)
    vyhledávač vám pdf soubor knihy nabídne hned na prvním místě. Stahování je zdarma v režimu pomalého stahování a trvá cca 5 minut.

    Bašta na hrad!

    1. Je určitě hezké, seznámit se s názory pana Bašty. Důležité je ale taky, seznámit se s jeho činností. Třeba jeho prací předsedy lustrační komise, šéfem Akce čisté ruce (Milan Šrejbr dostal 5 let, později osvobozen, Tomáš Ježek za Čokoládovny falešně obviněn). Možná by mohl uvést i ty zdravotní důvody, pro které odešel z velvyslanectví. V době jeho působení na Ukrajině proběhla aféra okolo podvodů a úplatků při vydávání českých víz na Ukrajině.
      Pro mě tohle není ten Pan Čistý.

        1. Mám. Předpokládám ale, že nechcete poradit. Určitě už máte taky vybráno. Volit srdcem můžete v lásce. V politice musíte volit rozumem.

      1. Volte bambus! Je mladá a hezká. Nebo agenta zabijuvásholourukou, je pohledný a čistě vypraný za pomoci weißer riese und megaperls.

  2. Dočetl jsem jen do půlky, než začal ten Babiš lobbing. První polovina výborná, přináší zajímavé informace, čtivě napsané, aby se to následně spláchlo Vidlákovou propagandou agenta Bureše. Stává se z toho tady žumpa typu Aktualne.cz či Seznam.cz. Horší je, že to není už ani zábava. Vidláku, Vy jste se na tom Babišovi úplně zasekl a obávám se, že tato porucha je neopravitelná. Ne, opravdu to nemá nic společného s tím kdo koho bude volit, každý má právo se rozhodnout sám a pokud to hodíte Babišovi je to naprosto v pořádku, ale tohle neustálé vymejvání mozků a utužování tvrdého názorově jednotného vidláckého jádra zde, je už prostě moc.

    1. Každý má právo se rozhodnout.

      I nechat svůj hlas propadnout a umožnit zvolení 5 koaličního prezidenta.

      Prostě, opakovat situaci z posledních voleb, kdy díky propadlým hlasům, nám dnes vládne fialová hrůzovláda.

      Je zvláštní, že to někteří lidé, nechápou. A tohle se zřejmě někdo snaží sdělit. A jak každý má právo se rozhodnout, platí to ohledně voleb i psaném textu.

      Bašta, v důsledku, protože možná umožní vítězství 5 koalice, tak vystupuje jako 6 koaliční partner…

      1. Můžete nám dexxi sdělit, ohledně těch propadlých hlasů, jak by to podle Vás mohlo lépe dopadnout?

        Myslíte, že vítězství Babiše by přineslo něco jiného než jeho „mírný nepokrok v mezích bruselských nařízení a zákonů“?

        Některé moudré hlavy zde neustále vyvyšují argument že je třeba „volit rozumem“. Já jim to neberu, ale každý se musí spoléhat zejména na rozum vlastní. Protože žádnou záruku na jejich moudra nám ti chytráci stejně nedají.

        1. Na první odstavec, sdělují to pořád. I tady.

          Na druhý odstavec, že mírný pokrok v mezích zákona je v porovnání s totální destrukcí, úspěch. Pokud nejsou karty rozdány jinak, což nejsou.
          Co by to přineslo v budoucnu, vám odpoví jen jasnovidec. Co to přineslo po modré hrůzovládě Necasovy vlády,
          dexx napsal:8 ledna, 2023 (9:16)

          Na třetí odstavec, je fajn, že i vy zastáváte volbu vlastním rozumem.
          Nikdo jiný vám nedá záruku na nic.

    2. Já tam tedy žádný Babiš lobbing nevidím. Naopak se mi ten článek dost líbí. Ono je možné vše. Mně třeba připadá, že se tady v diskuzích zase objevil Bašta lobbing 🙂 Myslím, že kolega dexx a k42 se vyjádřili docela trefně a já s nimi souhlasím. Víme všichni kulový. Já si Baštu taky pamatuju z dob ČSSD a žádná sláva to nebyla. Už jsem to zde párkrát psal – nejsem z Babiše nijak nadšený, např. s Vrběticemi mě pěkně nasral, ale musím uznat, že za jeho vlády se mé platové podmínky skutečně zlepšili. Jako správný materialista volím peněženkou :). Hodím to Bábovi už v prvním kole. Jo a ty bláboly o covidovém teroru neberu – byl to celosvětový chaos, ale každý věděl prd a jinde to bylo ještě horší. A hlavně chci vidět ty protažené držky v ČT. Já vím, že je to málo, ale aspoň něco.
      Reálně ale očekávám duel Čapuše Pavel (i díky Baštovi).

      1. Velmi dobre napsano a shrnuto.
        U rady lidi se tu velmi nedavno objevil Basta lobbing, ktery sympatizantum neberu, ale kdyz Vidlak napise vlastni nazor na vec, vcetno toho, ze se (jako obvykle) zase hlasy alternativy roztristi, a dopadne to jako vzdycky, tak je litterate najednou prirovanavano k aktualne, nebo seznamu.
        To jsou lzi a nesmysly, a presne takhle kavarna zazdiva kazdou diskuzi.

    1. Proto po něm mainstream ty roky šel, proto ty demonstrace Milionů chvilek proti Babisově vládě. Proto ty červené karty, tištěné na US velvyslanectví, proto ta vajíčka a vyhozené kytky při státních výročích. Proto obviňování za otrávenou Bečvu, za řepku. Proto to Čapí hnízdo a další věci… 😄

      Babiš zajistil určitou prosperitu a sociální smír. A zatrhl penězovody do kapes ODS, TOP, Lidovců a dalších. Což se neodpouští.

      Ivan David napsal klasickou předvolební agitku. Protože je úkolem nezvolitelného Bašty, ubrat Babišovi, aby vyhrál fialový kandidát a rozkrádání se zintenzivnilo.
      Nic víc v tom není…

      1. Okamura, ať už s Úsvitem, nebo s SPD, nikdy nemusel nést zodpovědnost za něco konkrétního, nebo alespoň v nějaké koalici skutečně řídit stát.
        Rétorika SPD je sice průhledná, ale své voliče si vždycky najde. A vždycky jich bude tolik, aby se strana spolehlivě dostala do PS a v té rétorice mohla, bez jakéhokoli rizika, pokračovat.
        Tak se dá „dělat politika“ čistě pro prachy, jako výdělečný model a bez nebezpečí, že bych tu zodpovědnost skutečně musel nést.
        Přestože pojem „politická odpovědnost“ je naprosto vyprázdněný, tak i přesto není pobyt v nejvyšší politice bez rizika.
        Pokud si vzpomínám, tak naposled přijal plnou politickou odpovědnost za covid Andrej Babiš. A víme, jak to nakonec dopadlo.

        Když potom taková strana, jako je SPD, nominuje presidentského kandidáta, co to asi bude ve svém výsledku, znamenat pro presidentské volby – jako takové?
        Těch 11-14%, tedy zhruba stejných, jako je celý potenciál SPD?

      1. K Jura 8 ledna, 2023 (9:54):

        Zjevně patříte k těm přemnohým, kteří milují velmi nepříjemná a nenapravitelně pozdní překvapení.

        Vaše rozhodnutí, jehož následky poneseme však všichni bez rozdílu.

  3. Tak nám Bašta & SPD, zase rozštěpili opozici.
    Bašta si totiž může říkat co chce, stejně nebude zvolen. Tohle mu získá pár procent, o které přijde Babiš. Zdá se tedy, že prezidentem bude Pávek nebo Bambuše.

    Já slyšel Bambuši na živo. Chce pro prostý lid zvyšovat daně, včetně dědické a z nemovitosti. Chce plně placené školství a zdravotnictví. Plné placený důchodový systém. Je doslova z jiné planety!
    Jestli to chce ona, musí o tom být všeobecná shoda v 5 koalici, jinak by přišla o podporu. Ve Strakovce to zřejmě už leží na stole. Jako za ministrování Kalouska. Tehdy jsme unikli jen šťastnou náhodou. Chápe někdo, co tohle bude znamenat? S drahým bydlením, potravinami a energiemi, na rozdíl od USA ??? Mimo jiné totální společenskou neprostupnost. Vládnoucí vrstvu na věky. Která skoupí všechna aktiva od chudnoucí populace. Návrat feudalismu.
    Pávek neříkal nic, ale odkýve všechno.

    Jednoznační viníci jsou Bašta a SPD.
    Ano, zase se nesjednotili. Mohli by se domluvit s Babišem, že Bašta bude zastávat významnou funkci.
    Babiše jsem viděl v rozhovoru. Říkal, mimo jindy, že státu zajistil roušky, když nám je Němci kradli. Že pracoval, dokud to nezajistil. Bylo to tak. Dovedu si představit, jak obdobně pracují energetici Štěpán, Noveský, Vitásková. Paroubek nebo Zeman, když byl ve formě. A další. Bašta takhle nikdy nepracoval. Jen kecal. Nepracoval tak, i když byl v politice a při síle. Jen kecá, protože nezajistil pro lidi nikdy nic, kecá, protože může…

    Bašta & SPD, by ukázali státnický počin, kdyby se domluvil s Babišem. Jakkoli. Pak by bylo vítězství jisté. Pro občany ČR. Ale to neudělají, protože Bašta státník není. Místo na velvyslanectví nebo zbouchnutí své sekretářky za doživotní korýtko, nic neznamenají.
    Hodně by mne zajímalo, kdo to Baštovi poradil. Sám na to přišel těžko. Kolář & Company? Nedivil bych se.
    Chtěl bych taky vidět, jak by toho dosáhl, zrovna on s jeho energií, po právní stránce. Nedosáhla by spíše 5 koalice odvolání Bašty???

    Pro mne je alarmující, že Baštu přestal ignorovat mainstream. 3 týdny před volbami. Když všichni vědí, že Bašta nevyhraje. Proč asi???

            1. V klíčových záležitostech jako je dislokace cizích vojsk na našem území hlasují Babišovci s vládnoucí pětikolkou např.

                1. Ale vždyť všichni víme, jak hlasovalo Babišovo ANO ve věci ukrajinských vojsk na našem území…
                  Co se týče Baštova hlasování ohledně Švédska a Finska tak to už osvětlil ne jen Vidlákovi, jak byste se mohl dočíst v článku pod kterým diskutujete.

                  To byste ovšem nesměl mít v popisu jen rozbíjet diskusi a plivat na jediného skutečně opozičního kandidáta Jaroslava Baštu …

                  1. Jsme v NATO, takže rozšíření NATO, které podporuje Bašta, je naše věc. Pokud si nepřejeme 3 světovou válku.

                    Právě Baštův úřad rozdával už dříve UA mafiánům česká povolení k pobytu.

                    1. dexxi díky, že jste to připomněl.
                      Zdálo se mi, že ta informace o podivném čachrování s povoleními k pobytu, je účelově upozaďována.

                    2. To je nesmysl!!!
                      Jenom se mu nepodařilo odstranit tenhle dlouhodobý problém. Je tam propracovaný systém korupce a s tím jeden velvyslanec asi nemohl pohnout. Ani nemusel vědět, jak je to hluboký problém. Je to jedna jednotlivost z mnoha, měl tam toho na starost docela dost.
                      Kde byly neziskovky, když hlasitě neupozorňovaly na tenhle problém?
                      Bylo ticho po pěšině, jen sem tam nějaký článek.

                    3. Ivo 11:49
                      Jak to bylo s Baštou a vízy, to samozřejmě nevím.
                      Ale odvolávat se dnes na ukrajinská média – to snad nemyslíte úplně vážně, že ne?

      1. Volno bylo zrušeno. Situaci pan Bašta zahustil, termín se blíží, situace je kritická. Všichni dobří rodáci musí nastoupit do služby.

    1. Možná. Ale já už mám ve svém věku plné zuby voleb menšího zla! Dělal jsem to posledních 30 let a bylo to naprosto na …. Všechno šlo pořád dál do kopru směrem, který není v mém zájmu a už vůbec v zájmu mých dětí! Andrej Babiš není žádné dobro, žádná alternativa. Je možná menší zlo, ale pořád zlo! Věřím, že pan Bašta to po volbách nevzdá a bude v politice pokračovat. A já ho budu podporovat i dál. Je jediný z kandidátů kdo se jasně vyjádřil pro MÍR. Jenom tohle samo o sobě by mi pro jeho volbu stačlo! A jestli vyhraje kandidát pětikolky? Taky dobře. Všechno to svinstvo co dělají se definitivně vyvalí ven a půjde jenom na jejich účet!

      1. Musel bych se stydět, kdybych to viděl zcela jinak – tak jako jsem nikdy nelitoval, že jsem u referenda volil jak jsem volil, byť jsem patřil k menšině …

        1. Když se nestydíte za člověka, který hlasuje pro rozšíření NATO na hranice Ruska a tedy pro konflikt většího dosahu, je to vaše věc… 😎

          1. To už osvětlil ne jen Vidlákovi, jak byste se mohl dočíst v článku pod kterým diskutujete. To byste ovšem nesměl mít v popisu jen rozbíjet diskusi a plivat na jediného skutečně opozičního kandidáta Jaroslava Baštu …

            1. Skutečné opoziční kandidát nemá šanci a v důsledku umožňuje vítězství kandidáta 5 koalice.

              Ale jako internetový troll to jistě víte. .)

              1. To samozřejmě není pravda, ale dovedu si představit, že se skutečným internetovým trollům podaří nadkritickému počtu voličů opozičních stran zasít do podvědomí takovéto sdělení a ono se pak stane sebenaplňujícím proroctvím.

                Navzdory tomu, že vláda má dnes podporu jen asi 1/3 voličů o něž se dělí tři jejich želízka v ohni…

          2. Zato Babiš se pro jistotu hlasování neúčastnil (jako u většiny hlasování) aby mohl říkat, já jsem pro vstup Švédska Finska nehlasoval.

              1. Jenže to by Babiš nesměl chybět skoro na každém hlasování. Podle mě by měl vrátit poslanecký mandát, když je z každého hlasování omluven nebo je nepřihlášen.
                Takový poslanec je ve Sněmovně nanic. Zkuste si projít, jak často hlasoval na posledních schůzích Sněmovny.

      2. Jestliže vyhraje 5 Kolka, žádné svinstvo na jejich účet nepůjde. Oni svůj program mají a není tajný. Za své činy se nikdy nebudou zpovídat. Voliči rozhodli.

        Za volbu kandidáta 5 koalice, přinesete přímou odpovědnost i vy. I za činy 5 koalice pozdější.

        Jestliže nemáte děti, tak jim to osolte. Stejně si nic jiného nezaslouží! 😄

          1. Za Babiše byl sociální smír. 5 koalice chce lidem všechno vzít.
            Tohle řeší a je to docela pro přežití národa a republiky, podstatné.

            Šašta jen kecá a cinká rolničkama. Nemá zodpovednost. Odvolat vládu stejně nemůže.

            A trollové, lobující pro dialogu vlasů, se činí. 😉

            1. Jenže na sociální smír by z pozice prezidenta Andrej Babiš stejně neměl žádný vliv a ve věci skutečně klíčových jako je zavlečení naší republiky do války by jen plnil příkazy z Langley, kde byl políbit prsten.

              Hlas pro AndrejeHrabiše je proto jen hlasem hozeným do koše.

              Bašta na hrad!

              1. Babiš se ve vedení státu osvědčil a jako prezident by měl vliv velký. A není fanoušek NATO.

                Šašta je s NATO jedna ruka a hlasuje za rozšíření NATO na hranice Ruska. 😄

                Hlas pro Šaštu propadá a umožní další fialové rozkrádání republiky.

                1. To jsme viděli u kauzy Vrbětice a nákupů předrařeného amerického šrotu. Stejně jako si pamatujeme Babišův „blahodárný vliv“ v podobě Jourové Charamzové a pod. Jak se staví k vládě fialového hnusu vidíme na tom, jak se chlubí, jak rychle ji předal vládu v mašličkách…

                  1. Vrbětice zvládl v rámci možností. Byl to na něj komplot. Ješte, že tehdy nepremiéroval geront Bašta! 😄

                    A nejde jen o energii, kterou nemá. Je snadno vydíratelný. Byl zapleten v hospodářské kriminalitě, vydávání nelegálních víz pro UA mafiány.
                    Snad proto hlasoval pro rozšíření NATO na ruské hranice???

                  2. Hnidopichu,
                    Babiš moc dobře věděl a viděl, do jakého hajzlu se to tady všecko řítí.
                    To proto předal natěšenému Fialovi vládu radostně a v mašličkách!

                    Dneska se tentýž Babiš jen chechtá, do jaké polízanice celou pětikolku a jmenovitě Fialu dostal.
                    Je to Babišova obrovská satisfakce – za celý ten několikaletý Antibabiš a okopávání kotníků až do modra. Doslova.
                    Užijte si to, blbečci! 😀

    2. ANO není opozice, je součást vlády. Bez debat.
      Volba Bašty neubere hlasy Babišovi. Ti co budou hlasovat pro Baštu, by to nikdy nehodili Babišovi.
      A prezident je už dávno daný. Všimněte si i přes všechny průsery tří loutek, jede se s úsměvem dál.

      1. To se, milý Jarku, velmi pletete, že neubere hlasy, ve svém okolí znám spoustu lidí, kteří chtějí volit Babiše, ale po primácké diskusi zadního pelotonu kandidátů začli zvažovat Baštu.

        Jakkoli je mi Bašta sympatický, tak do druhého kola prostě neprojde, (90:10).
        Myslím, že kampaň začal moc pozdě.

        1. Ono dělat kampaň, kdy vás mediální scéna totálně ignoruje je obtížné. Už ta superdebata šesti lůzrů a tří vyvolených je fialový hnus. A to byla vlastně první a poslední možnost vyjádřit se na veřejnosti.
          Bude zajímavé sledovat kolik dostane procent. Bude to ukazovat kolik lidí teda chce doopravdy změnu.

  4. Volby jsou na obzoru a většina se spoléhá na Babiše , který národ jako obvykle vždy zklamal. Jsem z toho smutný , ale asi si opravdu tu Pětikolku zasloužíme se vším co k ní patří , válku nevyjímaje.

    1. Zřejmě vás pravicové vlády zklamaly méně.

      Oh, ten hrůzný, Babišův sociální smír a rekonstrukce ekonomiky po modré Nečasově vládě!

      1. Ale sociální smír se nedá dělat na dluh a cílenými úplatky vybraných voličských skupin.
        To bych spíš nazval pěknou kurvárnou, protože ty dluhy pak bude muset pracně lepit někdo jiný.
        Zatímco ten, co je nasekal ve svůj prospěch, se bude chechtat za bukem a ve vatě.

        1. akorát že včil za těch pár měsíců se dluhy zmnohonásobili a kam to šlo? Na sociální smír určo ne, na ukradinu a do vlastních kapes

  5. Moc se divím, že toto Baštovo plácnutí do vody s odvoláním vlády, bere někdo vážně. Vždyť i on sám říká, že by po zvolení oslovil právníky, ať to nějak připraví. A oni mu pak řeknou, že to nejde a potom co? Poměrně podrobné stanovisko k tomu napsal včera ústavní právník Pavel Hasenkopf na svém FB:
    Tak ještě jednou:
    OTÁZKA: Proč by Bašta sliboval něco, co nemůže splnit?
    ODPOVĚĎ: Protože je křivák.
    Ne, to není hezká odpověď, tak zkusíme jinou.
    JINÁ ODPOVĚĎ: Protože si někdo z jeho okruhu přečetl můj výklad prezidentských pravomocí (o post níž), nadšeně si z něj vybral jen to, co se mu líbilo, a zbytek vytěsnil.
    Prezident samozřejmě SMÍ kdykoli odvolat vládu.
    Plyne to ze systematického výkladu Ústavy.
    Důraz je na slově SMÍ. Václav Klaus by to slovo třikrát podtrhl dvojitou vlnovkou, ale obávám se, že třikrát nestačí. Podtrhněte to slovo radši pětkrát. Aby bylo jasné, o co jde: Já si například smím koupit barák na horách za miliardu dolárů. Ale nemůžu … stejně tak prezident nemůže odvolat vládu. Smí, ale nemůže. Alespoň ne za současné politické konstelace.
    Proč nemůže?
    Protože prezident má nejen právo vládu odvolat, ale taky povinnost vládu jmenovat. A ta vláda má povinnost požádat Sněmovnu o důvěru. A také má povinnost podat demisi ihned poté, co tu důvěru nezíská nebo ztratí. Načež se proces opakuje.
    Protože mít vládu s důvěrou Sněmovny, to je absolutní základ parlamentního systému, a prezident je to kolečko v soukolí, které má existenci takové vlády zajistit.
    Dnešním problémem není odvolat vládu.
    Dnešním problémem je najít JINOU vládu, její jinou konstelaci, které by Sněmovna vyslovila důvěru. Najděte ji a zbytek se vyřeší sám.
    Jenže taková náhradní konstelace existuje jen jedna jediná: ANO + ODS. Ty dají společně dohromady 106 hlasů, to je většina. Teoreticky – protože v ODS je řada lidí, která s Babišem prostě nikdy nepůjde, ne a ne a ne, to se raději nechají upálit. Takže nic.
    Ergo potřebujeme především novou Sněmovnu.
    Smí prezident rozpustit Sněmovnu?
    V normální zemi ano – patří to k základní prezidentské výbavě v zemi s parlamentním systémem vlády, žádný nadstandard. Asi jako náhradní pneumatika k autu.
    Ale ne v ČR.
    V ČR smí prezident rozpustit Sněmovnu jen po třetím neúspěšném pokusu o jmenování vlády. Nebo na návrh Sněmovny …
    Proč v ČR nesmí prezident rozpustit parlament, kdykoli se špatně vyspí, jako v každé jiné normální zemi s parlamentním systémem? Proč parlamentní systém tak strašlivě przníme?
    Protože když se psala dnešní Ústava, panovala strašlivá obava, aby se Havel neutrhl z řetězu.
    ***
    Dodatek pro zvlášť zvídavé studenty ústavního práva a politologie:
    OTÁZKA: Hele, Vy jste nějakej moc chytrej. A proč by Bašta nemohl:
    1. odvolat vládu,
    2. jmenovat novou vládu (první pokus),
    3. přijmout demisi nové vlády poté, co jí Sněmovna odmítne vyslovit důvěru,
    4. jmenovat další novou vládu (druhý pokus),
    5. přijmout demisi této další nové vlády poté, co jí Sněmovna odmítne vyslovit důvěru,
    6. jmenovat vládu na návrh předsedy Sněmovny (třetí pokus),
    7. přijmout demisi vlády jmenované na návrh předsedy Sněmovny poté, co i jí Sněmovna odmítne vyslovit důvěru, a
    8. rozpustit Parlament a vyhlásit nové volby?
    ODPOVĚĎ: Protože předsedkyní Sněmovny je Markéta Pekarová Adamová, a ta by navrhla Fialu a současná koalice by jela dál.
    Už je to jasnější?
    (Jemné rozdíly mezi textací čl. 35 a 68 si nechám od cesty, protože jsem zatím jediný, kdo si jich všimnul, natož domyslel důsledky – pro prezidenta stojícího v opozici proti Sněmovně jsou bezpředmětné.)
    ***
    Vlády se lze zbavit na dva způsoby, ale ne tím, co navrhuje Bašta. Ony dva způsoby jsou:
    1. Fanoušků Nerudové a Pavla přestane být jasná většina – jakmile se FAKTICKY octnou v menšině, politická scéna si cestu k mimořádným volbám už najde, podobně jako voda si vždy najde cestu dolů. Jenže obecní volby i prezidentské průzkumy zatím celkem jasně signalizuji, že jich jasná většina je.
    Nebo
    2. V ODS dojde ke stranickému puči, v jehož důsledku padne Fiala a ODS se dohodne s Babišem. Problém je, že jedna věc je vládu sesadit a druhá vládu ustavit – potřebujete celý poslanecký klub, polovina ho nestačí.
    Sorry že vám kazím sobotní oběd.

    1. Moc se v tom hrabete , Babiš není výhra a Bašta je naděje , sice malá , ale lepší než Babiš s Pětikolkou dohromady.

      1. Bašta, i za mlada, jen kecal a reálně pro lidi nedělal nic. Jste snad kouzelník, že zázrakem primejete Baštu, aby něco dělal za stara?

    2. Část lidí to chce slyšet. Že je odvolání vlády nereálné, je v tuto chvíli nezajímat. Je to jejich přání, krásná pohádka…

    3. njn ale jak to zní…. uff ODVOLÁM VLÁDU…akorát to jak to dokáže udělá už na těch plakátech není… je to tak trapné a tohle volit uff

  6. Opravdu,
    ale opravdu se odmítám zúčastňovat tipování a zdůvodňování, proč se pračce objeví modré tričko každou šestou otočku bubnu. Nejsem Dustin Hoffman!
    Krásné ráno všem!

          1. Ohledně toho řízení AI:
            Kdysi dávno, se mi několikrát stalo, že mi prohlížeč začal nabízet něco, co jsem sice ještě nehledal, ale včera jsem na to myslel, že se po tom poohlédnu.
            A na toto téma jsem napsal DVA soukromé maily. Nepodstatná osoba napsala mail dvěma dalším nepodstatným osobám, ohledně specializované věci, kterou 99,999% lidí nikdy neviděla a nikdy nebude potřebovat.
            Hystericky jsem rozdělal starý monitor, ve kterém na stejných 99,999% kamera ani mikrofon být nemohly. No samozřejmě, nebyly tam. Dokonce ani v průhledných hmatnících tlačítek ne.
            Zato mi došlo, že „někdo“, nebo spíš „něco“ vytahuje vybraná klíčová slova, nebo klíčová slovní spojení ze soukromé korespondence – a pak je aplikuje v personalizované reklamě.

            Původní, dnes už zastaralý výraz „telekomunikační tajemství“ pro mě získal zcela nový rozměr, z jehož uvědomění jsem nejméně týden špatně spal.
            Pak jsem s hrůzou zjistil, že velká většina obyčejných lidí, kterými jsem obklopen, pokládá soukromou mailovou korespondenci za opravdu soukromou. Kterou nemůže číst nikdo, komu není adresována. Jsou to vesměs lidi přesvědčení, že po roce 1989, už nemůže mít jeden drát tři konce.

  7. Marně přemýšlím, jak by takové odvolání vlády proběhlo po té praktické stránce.

    Prezident Bašta napíše papír “ k datu xy vás odvolávám“ a pošle ho vládě. Současně to řekne veřejně.

    Bez ohledu na to, zda vláda sdělí oficiální cestou Baštovi, že odvolání neuznává, nebo neudělá nic, po datu xy všichni ministři napochodují na svá pracoviště a budou dále řídit resorty.

    A dál bude co?

    Využije Bašta své funkce nejvyššího velitelé armády, postaví vojáky k objektům ministerstev s rozkazem nepustit odvolané ministry dovnitř? Poslechne armáda takovýto rozkaz svého nejvyššího velitele?

    Jmenuje ke dni xy+1 novou dočasnou vládu? Jací lidé přijmou nominaci do této vlády? Pokud takové lidi najde, jak zajistí, aby zaměstnanci ministerstev tyto nové ministry respektovali?

    1. Ne. Bude to fungovat takto: Bašta řekne „odvolám vládu“. Babiš skončí v prvním kole třetí a Bašta někde za ním. A pak už se nebude muset řešit co to jako mělo znamenat.

      Zbývá jen vyřešit záhadu, proč to Okamura dělá. Bojí se že z Babišem na hradě by se mohlo stát, že by někdy mohl přijít o pohodlný status věčného opozičníka?

      1. Myslím, že zrovna Tomio Okamura by si při své vysoké pracovitosti vydělal více peněz, kdyby se věnoval bysnysu než v politice, kde si o něj navíc otírá boty kdejaký hejhula od Čoudelky…

        Tomio prostě jen dělá svou práci, podporuje svého kandidáta ve volbách a dělá to velice dobře. O čemž svědčí množství útoků a napadání, kterým za to čelí. Proto

        Bašta na hrad!

        1. no jo, ale tam by\ musel máknout, kdešto tady má svý jistý, semtam něco kecne a many many jsou.
          Taky už není nejmladší a těch kiksů a nesplněných slibů už má na hrbu taky dost.

  8. Dalo se to napsat věrohodněji a daleko jednodušeji – třeba:

    „Dělají to výborně, ale na naši šestikolku nemají.“

      1. Mně to vychází tak asi v poměru 2/3 brambor + 1/3 uzeného.
        K tomu? Kyselá okurka, pivo. V jednoduchosti je určitá krása…. a chuť.

          1. To hned po probuzení. Povzbudí to metabolismus (dámy se snad neurazí, to je krycí výraz pro vyměšování).

            Snídal jsem studené uzené, které mi zbylo z francouzských brambor – ano správně, krkovička. Chléb od Bajera. Hořčice křen, jedno pivo.
            A teď bacha, normálně to nedělám, ale…. pro vyvážení chuti pak jedno kafe dopio, do něhož jsem nalil trochu vaječného likéru/koňaku.
            Pekáč je v troubě (pečééé, pane mistr, pečéééé /když Matěj řekl, že se neutrhne, tak se neutrhne) a tak si ještě chvilku po snídani zdřímnu.
            Volby? Co už na nich záleží, karty jsou rozdány. Voko bere….

  9. Sice o nic nejde, protože zvolený prezident bude mít na situaci téměř nulový vliv – a tyto pseudo-volby pseudo-prezidenta našeho zcela nesuverénního pseudo-státu jsou jen taková „psychologická kompenzace“, asi jako když si lidi jdou zařvat na fotbal. Ale…

    Čistě z hlediska výsledku musí být i průměrně stupidnímu šimpanzovi jasné, že volbou Bašty v prvním kole volí PavloČaputici ve druhém kole. Jelikož Baštovy hlasy znemožní Babišovi dostat se do druhého kola, čili finíto, plus se dá čekat velká radost žumpy, jak na tento trik „dezoláti“ krásně skočili, čímž potvrdili svůj dezolátní stav a hlubokou demenci. A za XY let možná někdo prokecne, jak se tom všem zákulisně domluvili „napříč politickým spektrem“, včetně hlavounů v SPD.

    Babišova hodnota je především v tom, že jeho zvolení by vytočilo žumpy a 5-ti demolici, a štvalo by je to nejméně celé funkční období, jak by museli na portrét Babiše čumět všude od škol po státní organizace. Tak už jenom to mi stojí za to…

    Jinak „Babišovy zločiny“ během jeho premiérství jdou z 90+% na vrub celkové situaci, dopadlo by to téměř stejně, i kdyby tam seděl někdo jiný. Dost možná i podstatně hůře. I blbnutí s Koroňákem nebylo zdaleka tak extrémní, jako v jiných zemích, kde šíleli ještě o několik stupňů více. Ekonomicky byly Babišovy roky mezi nejúspěšnějšími – porovnání s nynějším řáděním 5-ti demolice je tristní.

    1. Je-li to tak, tak v tom případě je jediná Baštova devíza to, že umocní Siku Pětikolky, tím pádem urychlí demontáž systému a nástup krize, která by stejně přišla. Tím se celý systém zdiskredituje a i ti nejblbější slušnočeši by se mohli probrat. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

    2. Čistě z hlediska výsledku musí být i průměrně stupidnímu šimpanzovi jasné, že volbou Bašty v prvním kole volí PavloČaputici ve druhém kole. Jelikož Baštovy hlasy znemožní Babišovi dostat se do druhého kola, čili finíto, plus se dá čekat velká radost žumpy, jak na tento trik „dezoláti“ krásně skočili, čímž potvrdili svůj dezolátní stav a hlubokou demenci. A za XY let možná někdo prokecne…

      //////
      Přesně. Ale lidé chtějí slyšet pohádku.
      A nevyspělí jedinci, dospělé děti, to hodí Baštovi, čímž umožní vítězství modrých zlodějů.

      Pořád stejně. Děti jsou nepoučitelné.

      1. Obávám se, že právě díky těmto opravdu dospělým, pragmatickým, a nadprůměrně inteligentním šimpanzům, jsme tam kde jsme. Dokonce jich máme i plnou vládu.

    3. U Fialů doma:
      „A tati, ten hrozný chlap, co na něj u televize nadáváš – to je ten stejný, co jeho fotka visí v každé třídě?“ 😀

  10. Svatoplukovy pruty?

    Původně jsem chtěl reagovat na příspěvek paní Kláry, Velký Bocian dle doktora Vlacha, ale podle hesla žádná kaše se nejí tak horká jak se uvaří, jsem popřemýšlel.

    Bohužel musím uznat, že má naprostou pravdu, protože:

    Nevím, jestli pan Středula ještě kandiduje, protože je neviditelný.
    Má za sebou ještě odboráře?

    Pan Bašta, dříve pomalu mluvil, nyní pomalu koná.

    To, že teprve týden před volbami zveřejnil svůj tým, je taktická chyba, která mu prohraje volby.
    Je to charakteristické pro SPD, které hraje divadlo jednoho herce, zbytek je neviditelné křoví.

    Nepochopitelná je nečinnost týmu pana Babiše, že nepřetáhl tým pana Bašty.
    Že by žárlivost?
    V neděli bude asi u Babišů velký letecký den pro jeho tým.
    Babiš neodpouští neúspěch.

    Do pátku je ještě čas na nápravu, ale předpokládám, že pan Středula bude rád, když nebude poslední.

    Pan Bašta obdrží bramborovou placku.

    Pan Babiš obdrží bronz.

    Dobře nám tak, budeme mít, co jsme chtěli.

    1. Josef původní

      Za Středulou nestojí odboráři. Za Středulou stojí Aspen Institut, stejně jako (minimálně) za Nerudovou, Pavlem, Babišem, Zímou, Rakušanem, Pekarovou, Charanzovou, Havlíčkem, Hamáčkem, Špidlou, Bělobrádkem, Dlouhým, Svobodou, Langšádlovou, Hřibem, Lipavským, Maláčovou, Plagou, Vojtěchem, Petříčkem, Zahradilem, farským, Žantovským, Bradáčovou, komiky Mádlem a Novotným a dalšími skvělými charaktery.

      1. Bašta nemá šanci. Hlasy pro něj propadnou. Jen ubere Babišovi. Bude se opakovat situace z minulých voleb, když díky propadlým hlasům, nám teď vládne 5 koalice.

        Hlas pro Baštu tedy znamená hlas pro Pavla nebo Nerudovou.
        Kdo volí Baštu, volí kandidáta 5 koalice.

        Trik s propadlými hlasy, pochopí i průměrně inteligentní 11 leté, dítě.

        1. A já tvrdím, že manipulaci s tzv. propadlými hlasy, která většinu lidí časem odradí vůbec jít k volbám, nebo je přiměje k tomu, že zradí sami sebe a hodí to někomu koho tam vůbec nechtějí, využívá právě současná Pětikolka a celkově mocenské struktury které jdou proti zájmům lidu. Tohle už ale asi každé 11 leté dítě chápat nebude.

          1. Přesně.

            Já tvrdím, že 5 Kolka využívá propadlé hlasy ve svůj prospěch. Viz minulé parlamentní volby.
            Jak říkáte. Lidé nezradili sami sebe. Jejich hlasy propadly a započítaly se pro 5 koalici. Tak má vláda, kterou volila menšina !! lidí, 108 poslanců. A mandát k demontáži státu.
            Totéž 5 koalice využije, zřejmě, i v těchto volbách.

            Dětem, do určitého věku, řekněme, do 10 let, stačí pohádka o odvolání vlády a zase skočí na čokoládu. V praxi nerealizovatelnou.

            1. Teď mám pocit, že jste si to vyložil trochu po svém, nebo je možné, že jsem to já nešikovně vyjádřil :). Částečně s Vámi souhlasím, že volba Bašty může být příznakem nedospělosti a naivity – sám jsem se na základě toho podrobil sebereflexi :). Shrnul bych to takto:
              Level 1. volba Bašty na základě naivního přesvědčení a planých očekávání
              Level 2. volba Babiše na základě rozumové úvahy a předchozích zkušeností + realističtější, byť opět zbytečná očekávání.
              Level 3. volba Bašty na základě předchozích zkušeností s volbou učiněnou na základě té čistě pragmatické úvahy – svobodné vyjádření názoru bez očekávání
              Level 4. moudrost – volby mě přestaly úplně zajímat (neplést si s lhostejností).

              1. Karty jsou rozdány a kostky byly vrženy.
                A člověk se musí nějak rozhodnout…

                K levelu 4 jsem ještě nedošel.

  11. Bašta by si měl uvědomit, že Ricin nefunguje jenom v Británii. I kdyby se opravdu stal prezidentem, tak bude zařezávat stejně, jako jeho předchůdci.

  12. Basta si vybral to heslo, protoze mu nic jineho nezbyva, ale hlavne proto, ze sam ceka, ze se prezidentem nestane. Slibem nezarmoutis.

    Jestli je to dobre nebo sptane, to ukazi volici. Podle me to zafunguje pouze u (mistni) miniaturni bubliny.

    A v duchu tradice, ze Cesti prezidenti si s ustavou moc tezkou hlavu nedelali, Basta uz predem ohlasuje zamer ji porusovat 🙂

    Je pravda, ze milion hlasu propadlo, ale nikdo nevi, koho budou volit ted. Je nepravdepodobne, ze vsichni sborem napochoduji a nahazou to Bastovi.
    Nezbyva nez doufat v zazrak, ze se do druheho kola dostane Babis a Basta. Bylo by krasne pozorovat CT, koho podpori a hlavne kavarnu.
    Je to utopie, ale dneska je nedele, a snit je tak krasne.

    ps. ja tam zadny precedent s Necasem nevidim, v tom Basta lze, ale v dnesni prolhane dobe si malou lzi pomaha kdekdo.

    1. P.S.
      Prostě politik,
      „precedent“ byly zřejmě míněny řeči („blafování“?) samotného Zemana v 2013.

      Zeman 2013:
      https://www.e15.cz/domaci/zeman-jako-prezident-mam-moznost-odvolat-premiera-bez-podminek-954060
      „Nově zvolený prezident Miloš Zeman, který se netají nesouhlasem s kroky vlády, si vůči premiérovi Petru Nečasovi (ODS) přisadil. Uvedl, že hlava státu může odvolat šéfa vlády bez jakýchkoli podmínek. „Myslím si, že to vyplývá z velmi extenzivního výkladu ústavy,“ řekl Zeman serveru iDNES.cz.“
      *******************
      Nu a pak prostě Zeman v 2015 změnil (u Sobotky) názor a vlastní tvrzení z 2013 sám „odvolal“,
      prostě politik….

      Zeman 2015 na dotaz posluchače:
      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zeman-zalitoval-ze-nemuze-odvolat-premiera-334379
      „Kdyby si přečetl ústavu, tak zjistí, že bohužel a ještě jednou bohužel prezident nemá takovou kompetenci,“ odvětil Zeman. Premiéra může odvolat pouze v případě, že Poslanecká sněmovna vládě vyjádří nedůvěru. Předseda vlády také může podat demisi sám.“
      *****************

  13. To jsou ale kecy, pak se není čemu divit, že to vždycky dopadne blbě….

    „Babiš NENÍ žádný vrabec v hrsti, ale řádně tyfem nakažená veš v kožichu“ a je na čase už ji z něj dostat!!! Vůbec, ani o trochu není lepší, než banda těch pětikolkových zmrdů. Pane Vidlák, kde jste byl posledních 8 let, copak si už nic nepamatujete nic ani z toho kovid teroru a všech těch prasáren, na kterých se ten zmetek Babiš podílel!!!???
    Co dnes dělá Fialova chunta, to vše už předpřipravil ten šmejd Babiš, nebudu Vám to tu vypisovat, pokud si na to nejste schopen sám vzpomenout, tak ať Vám to připomenou ti, co tu pořád dokola mlátí povětšinou tu prázdnou slámu.

    1. Tohle Vidlák ale ví a vůbec to nerozporuje. Jinak máte s tím lavírujícím Babišem samozřejmě pravdu.

      1. Covid teroru se dopouštěly téměř všechny vlády na světě. Podílela by se na něm jakákoliv česká vláda. Že se covid ukázal méně nebezpečný, za to nemůže nikdo na světě.
        A, na rozdíl od Babiše, by nám Bašta roušky nesehnal. Nikdy, v praktických věcech, pro lidi nepracoval.
        Filosofovat si může sám pro sebe.

        1. Pane dexxi, budu-li postupovat podle vaší logiky, tak zase lžete!

          Řada vlád se ke svým občanům chovala daleko slušněji, například vláda švédská. Myslíte si tedy, že když se někdo chová jako čuně, že se tak můžete chovat také?

          Nějaké vaše „kdyby“ nic neplatí. Na Slovensku Matovič sehnal dokonce Sputnik a přesto se nakonec ukázalo co je zač.

          1. Ať si ten osel vzpomene třeba na Lukašenka, který ten cirkus nejen celý odmítl a odmítl platit tak štědře, jako zloděj Babiš z našeho, ale nenechal se ani koupit za téměř miliardu dolarů a tak ho chtěli svrhnout právě tací blbci a zavraždit na pokyn CIA…

            To je představitel a vlastenec a ne ten zdivočelý prasečkář kdesi z Čiernej pri Pi.i, který není ani Slovák, za kterého se vydává…
            Ale podstatné je komu slouží a co činí a toho už předvedl dost. a to nejen on, ale i jeho partajníci v čele s nevěstkami babylónskými Ďourovou a Charanzovou atd…

            Takový „vrabec v hrsti“ si po tom, co předvedl, zaslouží jen zmáčknout tak, až z něj budou h….a lítat a ne dělat z něho presidenta a vrchního velitele AČR!!!

            Už je potřeba se konečně probudit, jinak nás válka v Evropě nemine!

            1. Emil přesně.
              Lukašenko, ale i VVP a pár dalších států vč. Bulharska a Rumunska, odmítli tuhle hru hrát. Maďaři opět po svém – nechali vybrat a hlavně dobrovolnost. Nikdo tam nezaklekával lidi na chodník za to, že neměl hadr na hubě.
              Rusové sice světu nabídli Sputnik, ale sami ho plošně, pod hrozbou restrikcí, nebo s jinými hrozbami omezování přístupu a selekce, nikomu nenutili.
              A už vůbec Rusové neočkovali Sputnikem na nádražích a v hypermarketech, jako se to dělo tady. Bez zdravotních dokumentací, bez pečlivých vyšetření a testů, prakticky anonymně – kdo přišel, ten dostal. Něco děsivého!
              Zajímalo by mě, kolik mrtvých následovalo po této pokoutní injektáži sajrajtů.
              To se už patrně nikdy nedozvíme, protože to nikoho cíleně nezajímá a nikdo nevedl evidenci takto „očkovaných“.
              Výraz „očkování“ taky nabyl nového rozměru. Zvláště poté, co po první dávce musela nepodmíněně následovat druhá a ještě doporučené „posílení“. Kurvy jedny špinavý – všichni ti tzv. odborníci v čele s Prymulou už měli dávno sedět!
              Babiš to mohl kdykoli zastavit a nechat na naprosté dobrovolnosti, ale neudělal to, protože z toho plynuly výhody. Politická zodpovědnost, kterou přijal v televizním projevu před celým národem? K smíchu.
              Takže souhlasím – tohoto vrabce už měli dusit elitní kriminalisti, v čele s navrátivším se Marešem a vyšetřovat ty dva roky – komplet.
              Včetně těch 500 miliard, co si tenhle ptáček na celý covid půjčil a z větší části rozkradl.

          2. Pane Jendo původní,

            děkuji za příklad vlády švédské. A kolik vlád se chovalo daleko přísněji, než česká?? Nějak jste zapomněl sdělit.

            Z mnou napsaného jste nevyvrátil nic.
            Urážkami a nadávkámi, nevypovídáte k tématu, vypovídáte pouze o sobě.

            Možná to někdy i pochopíte…

            1. Dexxi, sousedi nám skoro nejbližší – Němci.
              S tou jejich důkladností a přístupem, jste se tam nedostal bez covidpasu ani na veřejné WC, natož do restaurace, pokud byla náhodou otevřená.
              Čapí hnízdo je taškařice pro pár novinářů. Babiš už měl být vyšetřován za covid.

        2. Jste lhář a demagog a jestli toho Bakšiše milujete, tak si s ním dejte rande, ale nevnucujte ho ostatním.!
          On je to korporátní fašista (proti kterému byl i Mussolini kabrňák se zvlášť rozvinutým sociálním smýšlením), jen bílý kůň, nebo spíš bílý osel globalistů a nedílná součást jejich vývěvy na majetek lidí v republice a o tom nám podal nesčetně důkazů a také je podepsán on, nebo prostřednictvím svých poskoků na všech sviňárnách uplynulých 8 let.

          On je sluha toho nejhoršího, čemu aktuálně lidstvo musí čelit a předvedl to mj., když kleče na kolenou veřejně olizoval po lokty zkrvavené pracky krvavé Madly Albrightové a nabízel Sorosovi za korunu ročně pražskou Invalidovnu a když si šel pro úkoly o Langley k CIA…

          A ty Vaše roušky i s těmi vražednými „vaxcínami“ si Vy, ten Váš Babiš a všichni jeho milovníci pěkně smotejte do ruličky, namažte nějakým lubrikantem, ať vás to moc nebolí a strčte si je do prdele, ale než to uděláte, zveřejněte smlouvu o nákupu těch „vaxcín“ a refundujte státní kase a občanům škody, které jim tím travičstvím vznikly!!!!

          1. Mám právo psát o svých názorech, jako ho máte i vy .

            Jen si zanadávejte, když argumenty nejsou. Lepší, než by vám praskla žilka.
            Vypovídá to pouze o vás. 🐴

            Na vašem místě bych se léčil.

            1. Jo, jasně, hlavně slušně a tančit tím správným směrem, jako v pražské kavárně…

              Jsem zvědavej, co budete oceňovat a jak budete trdlovat a v jakým rytmu, až budete Vy Zakladateli a ty Vaše milované děti řešit tu hrůzu, co se na nás řítí, nebo spíš řití a jaké emoce při tom budou s Vámi casnovat.
              Jsem si jist, že to nebude nic příjemnýho…a že slovník bude o několik řádů peprnější a to právě na adresu takových „ignorantů s názorem“, jako „dexx“…

              Buona note !!

              1. Podívejte se, Emile… tenhle web je můj; já jsem ten, kdo proskytuje svůj prostor k vyjádření názoru ostatním, a k mým pravomocem patří i to, že jim ho mohu kdykoli odebrat. Mým přáním je, aby si tento web udržel určitou úroveň. Názor můžete mít a psát jakýkoli, ale musíte vážit slova, kterými ho vyjadřujete. Za názor se odtud nevyhazuje *), za hulvátství vyletíte.

                Jak správně kdysi konstatoval jeden ze zdejších štamgastů (Gerd? Godot? už nevím), tady není demokracie. Tady je něco jako soft diktatura, a diktátorem jsem tu já. Většině návštěvníků to vyhovuje.

                Další podrobnosti o tom, jak to tady chodí, naleznete v Kodexu webu. Zbytek je na vašem uvážení.

                Byl bych rád, abyste mi správně porozuměl: všichni přítomní, včetně vás, jsou něco jako moji hosté. A já si nepřeju, aby mé hosty někdo urážel, nebo aby se mí hosté uráželi mezi sebou.


                *) Z tohoto pravidla je několik výjimek. Existuje seznam vysíračů, kterým sem není povoleno napsat nic a budou smazáni, i kdyby do diskuse vepsali třeba moji oblíbenou Fubiniho větu o převodu integrálů nebo moji oblíbenou Mertovu Písmenkovou lásku. – Ale to jistě nebude váš případ.

      1. Teď upřímně: jste blbej, nebo navedenej.
        Problém s emocemi máte nejspíš Vy a proto Vám ta fakta, kterými jste denně zasypáván, naprosto nic neříkají….

        To je poslední varování, Emile. Tento způsob diskuse tady není podporován.

        Zakladatel

          1. dexxi, často s Vámi souhlasím, ale tady začínáte být trapný.
            Emil píše – pravda, trochu expresivně – o věcech, které Vy si selektivně už nechcete pamatovat, přitom je to něco málo přes dva roky. Byli jsme tím svinstvem obklopeni denně.

          2. Vy jeden názore s nárokem na něj, na ignoranství a 4 hodinách denně strávených u TV stavěná hloupost, není nic jiného, než hloupost. Buď máte hlavu strčenou tak hluboko ve vlastním zadku, nebo sedíte věčně na ČT a bakšišovských iDnes, že nejste vůbec schopen vnímat realitu a ta fakta, která Vás přímo mlátí o nos a Vy, nešťastníku, je ani nevidíte. Já Vám je na ten nos věšet nebudu, máte jej obsazený propagandou mainstreamu…

            Vypisovat Vám tu zločiny Babiše nebudu, to je práce Vidláka, který by právě faktům měl věnovat víc místa, než tomu rádoby poetickému tlachání o ničem…

            Řekněte mi, co máte společného s Babišem a jeho zájmy, jste snad taky židovský oligarcha, jako on?
            Jestli jste jen zaměstnanec, živnostník, nebo jen dobře placený proletář u počítače, tak se podívejte na Dněpropetrovský vojenský hřbitov, jak dopadají ti v montérkách více či méně zasmolených, když si zvolí za p-residenty židovského oligarchu…

  14. „působí Bašta svou přímočarostí ohledně odvolání vlády jako zjevení“

    To tedy ano:

    „Odpověděl mi, že pokud se stane prezidentem tak po uvedení do úřadu zaúkoluje pracovníky prezidentské kanceláře, aby připravili odvolání vlády a uvedli k tomu i příslušné zdůvodnění opírající se i o Zemana, jak vyrazil dveře s Nečasem…“

    Jak Zeman vyrazil dveře s Nečasem ???

    Jaroslav Bašta pravil (zdroj: https://1url.cz/zrZyQ ) : „před deseti lety tu byla vláda, která měla 118 poslanců, a padla. Místo toho byla jmenována vláda úřednická a prezidentská a poté byly volby. Tento vývoj očekávám,“ řekl Bašta. „Problém byla Nečasova vláda, která se zhroutila. Pokud jde o ústavu, platí precedenty a tento se dá za krizové situace využít,“ dodal prezidentský kandidát Bašta.

    Asi je dobré připomenout, že Nečas nejprve podal demisi
    https://www.irozhlas.cz/fotogalerie/5600665?fid=5784169
    A teprve otom Zeman jmenoval Rusnokovu vládu.

    Takže pokud to dle pana Bašty má být precedens, znamená to, že pan Bašta předpokládá, že než „odvolá vládu“, jak slibuje, tak nejprve Fiala podá demisi.

    Tak to potom jo. Opravdu působí jako zjevení.

    1. Tímhle prohlášením si pan Bašta asi uškodil. Lidi nejsou blbí a hodně to kritizují. Zajímalo by mě, kdo mu to poradil. To nemohlo vzejít z jeho chytré hlavy.

      1. Já mám pocit, že ta správná verze je, že Zeman pohrozil Nečasovi odvoláním a ten proto podal demisi raději sám … ale tohle nevíme. Pokud to tak bylo (a Bašta zřejmě ví, kde je pravda), pak to zjednodušil – lidi nemají rádi složité vysvětlování.
        Vyčkejme – tipuji nejpozději středa, kdy by se mohl Bocian projevit.

        1. Rozumím Vám. Je to vlastně jednoduché. Prezident Bašta pohrozí premiéru Fialovi, že ho odvolá, a premiír Fiala proto raději podá demisi. To zní jako plán!

          1. Nechapu, kde se v lidech bera ta slepota.

            Necas mel na krku pruser s kantynskou a vojenskou rozvedkou, takze Zeman na nej mel cim pritlacit.
            Navic to cele pochazelo s jedne ambasady, takze Necas byl v tezke nevyhode.

            Fiala ma naopak podporu te same ambasady a o zadnych kantynskych se zatim nevi.
            Proste posle Bastu do hajzlu a nakoupi nejake americke zbrane a neco zase posle do Kyjeva.

            Sesadit by ho mohlo mozna pul milionu lidi na Letne, ale to by musela byt jina zima. Letos to vypada, ze se lidove pranostiky spletly.

      2. Bašta pouze říká , že odvolá vládu a je otázka jestli se mu to podaří? V každém případě hodí vidle to toho smradlavého Pětikolku a to za to stojí , ne?

  15. Dám tady svůj náhled na věc …
    Podle mého Bašta má teoretickou šanci jen v případě, že odstoupí Babiš a ten vyzve své stoupence, aby volili Baštu. Odstoupení Babiše je fantasmagorie, ale ne až tak úplně. Pokud Babiš neodstoupí, tak za úspěch bych považoval 10% pro Baštu, které by jinak z části asi získal Babiš.
    K odstoupení Bociana – první s tím přišli na !Argumentu a instinktivně mě napadlo, že tohle je domluvené a oni otevřeli Overtonovo okno. Pojďme se podívat ovšem na věc chladně logicky.
    1. Bocian je výkonný typ – funkce premiéra by mu seděla lépe než funkce prezidenta (můj názor). Pokud nedostane milost před novými PS volbami, tak ho v odvolání před těmito volbami pravomocně odsoudí a má šlus. Je nepravděpodobné, že by mu dal Pávek nebo Tetuše milost.
    2. Domnívám se, že Bašta výsledkem hlasování na oné debatě všechny zaskočil naprosto nepřipravené a teď jsou v časovém presu. Pokud by byli totiž připraveni, tak to hlasování jednoduše zfixlovali – jenže nebyli připraveni, Baštu měli za naprostého outsidera … a zfixlovat to „za pochodu“ prostě asi jednoduše až tak nejde. Nic nikdy nevyjde podle plánu a tohle je zřejmě chyba, kterou už nejde (do voleb) opravit.
    3. Babiš zřejmě tuší, že v druhém kole by naprostá většina hlasovala proti němu – tedy, možná by byl zvolen, ale je to krajně nejisté a pokud by konečný výsledek byl pár tisíc hlasů v jeho prospěch, tak to zfixlují a Babišovi pak nemá kdo dát milost. Takže celkem hodně nejistý podnik.
    4. Svým odstoupením by lepšolidem hodil do scénáře vidle – velmi trefně to popsala K. Sámková ve své minulé úvaze tady. Její úvaha je jedna strana věci – druhou pak je, že by Babiš ukázal naprosto neočekávanou dobrou vůli a SOUČASNĚ by si tím zavázal SPD a asi i voliče alternativy pro podporu v PS volbách. Navíc lze očekávat, že Bašta by ten jeho politický proces ukončil. Tady se nemylme – on skutečně díky své ekonomické velikosti si pravidla „ohnul“ ve svůj prospěch, ne že ne, ale faktem je, že dnes je to už jen politický klacek na něj. Dneska to je on, zítra to může být kdokoliv z nás. Náš právní řád má dnes k 2 miliónům právních norem a je jen otázkou hloubky prověřování, aby kdokoli našel cokoliv na kohokoliv. Spoléhat po odstoupení na úspěch Bašty je sice taky riskantní podnik, ale šance a případné budoucí bonusy bych viděl o něco málo větší. Každopádně by to řádně zamíchalo karty.
    5. Odvolání vlády – právníci jsou zvláštní sorta, dva skutečně jsou schopni vygenerovat tři právní názory. Nicméně – Ústava hovoří celkem jednoznačně a jediné o co se mohou opírat odpůrci přímého odvolání vlády jsou tzv. ústavní zvyklosti. Ale tady si mohou lepšolidé v čele s Rychetským celkem slušně šlápnout na hrábě. Já bych preventivně před tím odvoláním poukázal, že samotný guru Rychetský taky velmi svižně změnil zvyklosti – napřed osobně „právnicky čistě“ zdůvodnil, proč nelze měnit, pravidla pro koalice, aby pak jakožto ústavní soudce prohlásil a opět osobně zdůvodnil přesný opak.
    Načíná to být trošku napínavé – každopádně na teoretickém tahu je Bocian.

      1. Ještě bych počkal … pokud to je domluvené, tak na Babišově místě bych taky dnes prohlašoval, že neodstoupím, ale přišel bych s tím po vyhlášení rozsudku – tedy někdy Út. nebo Stř. … něco ve stylu – nechtěl jsem odstoupit, ale ten rozsudek je prasárna lepšolidí …
        Ale hlavně – bavíme se jen v rovině teoretických možností, přesto si myslím, že by Bocian více získal odstoupením … ale neznáme všechny karty ve hře :-).

    1. A víte proč Babiš neodstoupí a nepodpoří Baštu? Protože on kope za šestikolku, je to tak prosté.

      1. To, že kope za šestikolku je sice pravda, ale právě tato varianta mu celkem jistě vynese pravomocné odsouzení a konec politické dráhy, tedy i vynuluje šanci na post budoucího premiéra. V tomhle má takřka jistotu – vsadil bych na to 90%.

        1. Ještě něco – z dnešního pohledu teoreticky jediná varianta potvrzující dohodu Babiš x lepšolidé by nastala, kdyby v Po soud Babiše osvobodil. Babiš by se určitě neodvolával, ale žalobce by měl čas na podání odvolání … přeloženo – lepšolidé by měli časové okno na to, aby si pohlídali, že Babiš splní svoji část dohody (např. udělá neočekávanou chybu, která ho bude stát vítězství).
          Takže – Pondělí částečně ukáže, jak se věci asi možná mají. Pokud ho odsoudí (a já myslím, že ano), pak bych si tipnul, že buď dohoda s lepšolidma není/nebyla nebo (a to pravděpodobněji) byla z jejich strany porušena.
          Pokud nějaká dohoda existovala a lepšolidé ji poruší, pak jednoznačně má Babiš větší teoretické šance na osvobození a možnost získat v budoucnu post premiéra, když odstoupí a vyzve k podpoře Bašty. Pokud to neudělá, tak má celkem jistotu politického konce a možná i horší variantu.

          1. Budou se ho snažit držet na řetězu co nejdéle. Dávat naději a hrozit.
            Kdo by ho chtěl volit, by si měl uvědomit, jak ho mají pod kontrolou. Ale lidi ze zvyku prostě rádi na ty hrábě šlapou, patří to k volebním rituálům.

    2. Já to vidím podobně. Dokonce bych řekl, že kdyby Babiš měl volnost rozhodování a nebránily tomu třeba animozity s Okamurou, že dohoda o odstoupení Babiše ve prospěch Bašty a dohoda o podpoře Babiše na premiéra ze strany SPD by byly win-win nejen pro něj, ale i pro SPD a nakonec i pro nás.
      Ale Babiš to udělat nemůže a nesmí. On vsadil proti nám a čím dřív si to lidi uvědomí, tím líp.

      Vemte si, že kdyby byl Babiš skutečně proti pětikolaborantům, tedy v principu, nemyslím tím tahanice o koryta, tak by měl dnes možnost obsadit Baštou Hrad a sám se poměrně pravděpodobně dostat do čela vlády. Já bych to i akceptoval prostě proto, že kromě SPD neexistuje opoziční strana. Jo, ještě KSČM.

  16. ále houbelec, jestli to dopravdy řekl, tak na to mám jediné-přísloví naší bábi“PANE BOŽE DO ČEHOS TU DUŠU DAL.
    Já až dovčil myslela, že zdejší jen tak na něco nenalettí

    A asi by bylo na čase, začít zuase na jiná témata, třeba rady, kdy začít při nynějším počasí různé ty oné, s ohledem na balkony a přídomní zahrádky.

    1. ema napsala: 8 ledna, 2023 (0:28)

      V tom nejlepším podle vaši představy – Babiš na Hradě, jeslí chápu vaši představu správně, co se změní v kurzu současné vlády s Babišem na Hradě opřeném o Jorovou v Bruselu? Bude to jinak (k lepšímu), než ze současným Zemanem na Hradě?

  17. Ta odpověď pana Bašty v podobě otázky sedí jak zadek na nočníku. Oč by se měl přímo volený prezident opřít? Jakou sílu může mít bude-li za ním stát národ se staženými gatěmi?

  18. Když tak pročítám všechna moudra posledních pár dní, mám silný pocit:
    Brod není ještě v dohledu a celé Česko už má kalhoty dole. Přitom je volba naprosto jednoduchá. Buď setrváme na cestě směr kouřící ho*no na obzoru, nebo možná… Mě to připadá jakoby celý národ byl tím kouřem fascinován, jako myš pod pohledem hada.
    Co tedy vlastně chcete?

    1. Josef Švejk

      Souhlasím , s Babišem stejně nic nevyhrajeme a pokud je malá jiskřička naděje , proč ji nevyužít?

  19. Ach jo…Pane Vidláku, jste génius s duší dítěte a naivní snílek. Realita je docela jiná…
    Bašta 30.12.2022: https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78099162576&idb=-1&hash=18476221&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g
    Bašta po debatě na TV Prima 7.1.2023: https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78105245281&idb=-1&hash=1856219f&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g
    PS. Vím, že se na sázkové kanceláře díváte s nedůvěrou, ale vězte, neexistují lepší prognostici…
    I Real Madrid občas prohraje s Horní Dolní…Ve volbách se „překvápka“ u kurzů 500 nekonají. Rozptyl (variance) od střední hodnoty (v našem případě volební preference v %) je velmi malý. Nebo laicky, volí příliš mnoho lidí s neměnnými, konzistentními názory…

    1. Re: ciki333

      Pamatuju, jak se jednou vlk podivoval, že mu jeho předpovědi nevyšly ani podle sázkových kurzů.

    2. ciki333 napsal: 7 ledna, 2023 (23:48)

      Za normálních podmínek máte pravdu, ale doba je dynamická a ta dynamika je zrychlující…na ty kurzy se dá dívat jako na výjimečnou příležitost ve výjimečné době – velká výhra při málem vkladu; a tady nejde jen o náhodnou pravděpodobnost, ale o logiku dynamického vývoje věci… jestli tu logiku odhadnout správně…

    1. Dva dny je pozdě. Jeho voliči by k volbám nešli.
      Musel by to udělat hned v pondělí po (předem) prohraném soudu.
      A kdoví, jestli by to stačilo.

  20. Pominme ze to bylo vzhledem k povaze Nemcu marne i dubnu 1945 🙂 a predstavme si odvolavani Adu v roce 1943. Kdy byla jeho pozice skvela. Ale beznadejna, jak dodal Churchill 🙂 Vse je proste predcasne. Pokud neprijde nejaka cerna labut. Tupi novinari se ptali Taleba, autora konceptu cernych labuti, ze jake takove udalosti lze ocekavat. Odpovedel jim, ze ze same podstaty tohoto fenomenu nelze predvidat nic. Co lze, je snazit se udelat spolecnost robustnejsi, odolnejsi, aby si s temito udalostmi lepe poradila. Jenze delat ceskou a slovenskou spolecnost lidi z panelaku a zamestnanych v montovnach „robustnejsi“, je sysifovsky ukol. Tato spolecnost na to neni dost pripravena, staci cist s jakym despektem az vysmechem a ostrakizaci se potykaji survivaliste.

    1. BANdito, ty Vaše „survivalisty“ je třeba posuzovat ve skupinách.
      O některých z Vaší blízkosti to ani nevíte. To jsou ti chytřejší a moudřejší (což není totéž).
      A někteří hloupější, dávají s gustem na odiv „přípravy“, případně na zahradě, všem na očích, betonují bunkry a pak skupují v akcích konzervy, které se jim za rok zkazí.
      Je survivalista ten, kdo udržuje v pořádku stávající dva komíny, někde v přístřešku či kůlně má dvoje kamna na dřevo/uhlí, nebo má vedle plynového kotle, přes ventily paralelně připojený kotel na TP?
      A má na své střeše pár panelů, ve sklepě něco akumulátorů s příslušenstvím, pořídil to za své, jede v ostrovním režimu – a v garáži má ještě malou EC a pár kanystrů benzínu?
      A ve špajzu má zásoby nezkazitelného jídla třeba na tři týdny?
      Je pan Vidlák survivalista, nebo není? A dělá si z něj někdo prdel?

  21. Odvolám vládu…..
    Nehledě na formální pravomoc, ozhodují obrovské především vnější síly, světový trh, obchodní provázanost, kapitál. Prezident je poslední kdo by mohl něco významného změnit.

  22. A teď by měl Andy, počkat na výsledek soudu a pak odstoupit z prezidentských voleb bez ohledu na výsledek.
    A vyzvat k podpoře Bašty.
    Titulářka + vlastenecké 101hovno by se vyeliminovali navzájem a ten zbytek je nezajímavý.

  23. Sveho vlastniho kandidata Bastu zariznou nakonec lide, volici z racionalnich duvodu jeho soupere Babise.
    V Cesku se nelze divit nicemu.

    1. Přinejmenším z důvodu nižších nákladů.
      Pokud vůbec.

      Bude spousta času, však si všichni vzpomenete, kdo si budete chtít vzpomenout, na to co píšu, nakolik zvolení toho či onoho změnilo ve vašich životech něco alespoň trošku tak či onak, na rozdíl co sami přímo u sebe můžete změnit.

  24. Jestli udělá Bašta přes 10 %, SPD to může brát jednoznačně jako své posílení bez ohledu na finální výsledky.
    A naprostý souhlas – Bašta zvedl ze země téma, kterému se všichni ostatní NENÁPADNĚ vyhýbali, jak slonímu HOV… exkrementu. Má velkou šanci rozkopat jejich vetešnické kulisy, vypustit jejich zasmrádlý rybníček.
    A bez ohledu na ne-možnost odvolání předsedy vlády by dal jeho zvolením příslušný díl elektorátu jasně najevo, co ke krásné, mladé a chytré Pětipohromě cítí.

    1. uvedomil som si ze aj keby sa nestal prezidentom tym ze nastolil temu tak politiku v CZ uz posunul urcitym smerom – to nie je malo

      1. Zbývá už jen posunout určitým směrem manšaft. Nechápu, proč se tomu všichni tak pragmaticky a racionálně brání.

        1. Re: JŠ

          Nenapadá mne nic jiného, než že jsou všichni mimo Baštu členy jednoho mančaftu, i když mají jiné dresy a zpívají každý jinou hymnu.
          Grešle na kampaň fičí zcela zřejmě od jediného dodavatele notiček.

      2. Re: KM

        Doplním – konečně přestal NĚKDO být politicky korektním a řekl nahlas, co asi tak se*e polovinu tohoto pronároda.

        A vy budete slavnostně zařazen mezi staré a hnusné knížáky, protože odmítáte fandit české čaputici. To máte za to!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *